"4,2 mio prikken, in 2 maanden, EN KLAAR!"
Daar komt een Jaap uit een mouw!
Als de Britse variant van het coronavirus Nederland totaal in zijn greep krijgt, dan kan dat begin volgende maand al zorgen voor bijna 170.000 nieuwe besmettingen per dag. Dat blijkt uit een presentatie die afgelopen zondag in het Catshuis is gebruikt. Aldus het Algemeen Dagblad op 13 januari. Het is nu 7 februari (zeg maar begin volgende maand). En er zijn 3963 nieuwe besmettings cq positieve testen. Een verschil van 166.000 met de rekenmodellen van Jaap en zijn CatshuisMensen, dat kan zelfs Hugo uitrekenen. Ook is er vandaag geen presentatie cq crisisoverleg in het Catshuis, want Mark Rutte durfde niet door de sneeuw te fietsen. Nu maar hopen dat de Bibberaar van het Benoordenhout lekker thuis Buitenhof heeft gekeken. Want daar zat Een Andere Jaap, met oplossingen. Twee maanden prikken, en we zijn er. Ofzo.
RIVM zat er een maandje naast. Golf 3 komt in maart
BOE!
Reaguursels
Inloggenwe hebben geen vaccin nodig en ook geen maatregelen, de natuur doet toch wat hij wil.
In de UK loopt het aantal besmettingen hard terug. Dus het lijkt erop dat ze die Britse variant daar goed onder controle hebben...
Covid-19 is slechts een voorbode van wat ons te wachten staat. Zelfs als er vaccins zijn duurt het simpelweg te lang voordat er meters gemaakt worden. Wel eerst groot doen dat men zoveel ingekocht heeft. Doordat wij met teveel mensen zijn die respectloos en onverantwoord met de aarde en het klimaat omgaan is dit zo gek niet. Voordat China en dat soort landen gaat meewerken is het al veel te laat. Dit is cruciaal. Hetzelfde geldt voor de veeteelt in de eu en us. De natuur regelt het zelf wel voor ons. De grootste vijand zijn we zelf.
euthanaseren dan?
Als ik de media hoort zit dit land vol met kwetsbaren, je hoor niet anders. De echte kwetsbaren zijn de ondernemertjes, zzpérs kortom de WERKERS ongeveer 50% de andere 50% zijn de kwetsbaren uit gezonderd de Nederlandse oudjes. Wijken vol met kwetsbaren die nog nooit iets gedaan hebben.
Echt he, ze lullen teveel maar we moeten meters maken. Zet het leger in, 3e jaars studenten verpleging en iedereen thuis vaccineren. Dagje thuis blijven, naald in je arm en ze kunnen zo naar de buren. Dat gesteggel wie voorrang krijgt is een passe. straat voor straat.
Hoe langer ze wachten meer doden en minder pensioenen uitbetaald wordt en meer woningen voor statushouders. Draait altijd om geld en macht.
Links om of rechts om, we zijn getuige van de aanloop naar 'The Great Reset'.
En dat zal ook met zekerheid zijn, een 'Built Back Better'.
Wat nog niet vaststaat, is of dat verloopt via een totale economische / financiële in één storting.'
Via een burgeroorlog of via een dictatuur.
Wat het resultaat na afloop zou kunnen zijn is ook maar afwachten.
Komen we terecht in een soort heilstaat, waar een aantal oligarchen / Virologen / klimaat waanzinnigen de dienst uit maken?
Of zal er nadat de kruitdampen zijn op getrokken een wereld is ontstaan, waar hard werken beloond wordt, de macht gedeeld word en de burger centraal staat??
We gaan het zien, hopelijk ook de uitkomst..
Er is maar één reden waarom de EU zwaar te laat was: Emmanuel Macron.
-
Die eiste dat het vaccin van Pasteur/Sanofi nog in de race mee zou doen, hoewel nóch Pasteur, nóch Sanofi daar überhaupt op voorbereid waren. (en inmiddels ook zijn uitgestapt)
-
Merkel, voor wie "Europa' gelijk staat aan: 'religie', gaf na enige tijd toe - en de EU wacht voor een 'ja'- knikje altijd zekerheidshalve even op Duitsland....
-
Als ik buiten voor de étalage sta te twijfelen of ik de winkel zal binnen gaan, dan moet ik niet raar opkijken als er in de tussentijd andere klanten zaken komen doen - en dat is dus precies wat er gebeurde....
EU was niet te laat. Is gewoon driewef gelul. Als je een bestelling plaatst van, zeg, 80 miljoen doses voor Q1 2021, dan is dat gewoon de afspraak. En dat staat gewoon in dat contract.
Als een leverancier akkoord gaat met dat contract, je weet wel, met zo'n handtekening.. dan moet die leverancier dat leveren.
Als die leverancier daarna roept dat ze maar 40% van de afspraak leveren, dan heeft die leverancier een probleem en dan moet jij mij nu eens uitleggen wat de fucking datum dat dat contract getekend is, nog uitmaakt..
Het is ook niet belangrijk wat de werkelijke reden is waarom die 40% maar gehaald kon worden.. of dat nu het VK was, of gewoon onderschatting van warvoor ze tekenden.. (na EU druk al gelijk verhoogd naar 50% -> hoe dan??)
Als rond 31 maart blijkt dat er geen 80 miljoen geleverd zullen zijn, gaat de grens dicht.. Dat gedoe in Ierland was slechts een kleine repetitie
Deel de 14.000 "Corona doden" eens door de ifr van 0.0037. Dat zijn 3.8 miljoen mensen die allang Corona hebben gehad. De ifr is ook nog eens enorm gedaald sinds het begin, dus die 3.8 miljoen kan ook zo 5 miljoen zijn. Die zijn al (redelijk) immuun. Het aantal personen dat 2x Corona krijgt, is nl. enorm laag. Ja, mensen zonder immuunsysteem die kumnen het 100 x krijgen inderdaad.
Na de Britse variant krijgen we nog de Chileense, Angolese en Vietnamese variant, ongetwijfeld. De elfde golf begint waarschijnlijk in november 2025. Ondertussen worden in het hier en nu coronapatiënten door ziekenhuizen naar huis gestuurd, om daar "uit te zieken". Dat deden we vroeger ook, toen heette het "griep". Behalve een avondklok is er nog ruimte voor een ochtendklok en een middagklok, daar heeft u vast begrip voor, toch? Als dat niet helpt besproeien we het land met DDT. Wat de beste weg is weten sommigen heus wel. Deze mensen hebben een visie, zoals dat heet. Helaas voor hen worden we geregeerd door een man die "visie" een heel smerig woord vindt. Deze man gebruikt de grondwet geregeld bij gebrek aan wc-papier, hij lacht altijd als hij zijn gat ermee afveegt. Hij denkt dat hij overal mee wegkomt. Als er dit jaar een Elfstedentocht zou kunnen komen, die vervolgens wordt verboden wegens "niet veilig, want ja, corona hè!" dan hoop ik met heel mijn hart dat een menigte deze man uit een zeker torentje trekt, en in een aanpalende vijver smijt. Vervolgens kan hij mee met het vliegtuig naar Zuid-Amerika, samen met die bolle en zijn hele familie uitvreters.
Als er een Elfstedentocht kan komen kun je niemand in een vijvertje gooien hoor...
@janalleman | 08-02-21 | 08:52: kwak kwak... in een wak
Er komen te weinig Pfizers en Moderna's naar NL.
Dat is het probleem. En we zijn overgeleverd aan de EU, omdat we daar de soevereiniteit over vaccin-inkoop aan hebben overgedragen.
Von der Leyen regelt dat dus, en die staat bekend om haar bombastische juichverhalen, terwijl de werkelijkheid aan de grond (in Oss) heel treurig is. Voor elk lastig debat kondigt Hugo de Jonge heel slim een hele berg nieuwe vaccins aan, die naar een paar dagen later blijkt helemaal niet geleverd gaan worden op korte termijn of in ieder geval veel minder.
Er zijn 4,5 miljoen mensen boven de 65 jaar in NL en de kwetsbaren daaronder zijn er nog eens 1 miljoen.
Dus heb je 11 miljoen doses Pfizers en Moderna's nodig, want Astrazeneca is niet voor hen geschikt (en minder effectief ook). Die zijn er eind juni nog niet.
Jaap weet dat ook, dus kletst uit zijn nek. Hugo weet dat ook, maar speelt een spelletje om het blikje voor zich uit te trappen. Mark weet dat ook, maar houdt zich muisstil hierover.
Kortom: Vaccineren in Nederland werkt niet, want de vaccins zijn er niet op korte termijn. Zolang dat niet is opgelost, zijn we verdoemd. Al de rest is ruis.
En het begint inderdaad bij Europa, die had gewoon de leveringen in het contract te vrijblijvend opgesteld waarna Von der Leyen stoer ging staan praten met niets in handen. En door haar en haar ambtsgenoten is niet alleen Nederland, maar het grootste deel van Europa de dupe.
@Jan, Leiden | 07-02-21 | 23:38: driewerf gelul. Die leveringen waren niet vrijblijvend, er staat gewoon een leveringstabel in het contract. En Q1 a 80 miljoen is de afspraak.. Als ze zelf al aangeven dat ze 40% van die afspraak kunnen leveren, dan zegt dat toch alles: er is dan dus een afspraak.
Dat vrijblijvende gaat enkel over het opschalen van productie waarvoor de EU flink wat geld heeft geinvesteerd (en waarschijnlijk regelgeving heeft laten vallen).
Het Russische Sputnik vaccin ligt met tientallen miljoenen, zo niet honderd miljoen, klaar. EMA moet er nog even haar plasje over doen. Maar dit vaccin schijnt wereldtop te zijn. Snel kopen dus! www.themoscowtimes.com/2021/02/03/is-...
De Britse variant is zo ernstig besmettelijk dat het aantal positieve testen in de UK al weken daalt.
Dat komt omdat ze daar nu massaal onder de grond zijn gaan leven
klopt!! Maar waarom is er geen een journalist die dit aankaart!!
En wat die prikken betreft: 4,2 miljoen in 2 maanden, dat is een half miljoen prikken per week. Op dit moment halen we amper 100.000 per week. En komende week is het koud dus prikken we niks.
in VK prikken ze er 500.000 per dag. In NL 500.000 in 1,5 maand. We kunnen niks meer in dit land
Laten we het vooral zorgvuldig doen. Het gaat er niet om dat de prikken gezet zijn, maar dat de administratie klopt, dat er straks een positieve accountantsverklaring kan worden afgegeven, dat de juiste protocollen zijn gevolgd, dat de juiste diagnose -behandelcombinatie is gebruikt, dat de correcte gezondheidsdossierverantwoordelijke het vaccin heeft besteld en toegediend en daarmee recht heeft op de vergoeding. Dat soort dingen.
EN boven alles: dat er geen CLAIMS komen. (brrrrrr...)
-
'cover my ass' heet dat.
Alle facturen voor alle nog te leveren vaccins overboeken naar de farmaceutische producenten en het coronagedoe is zo weg. De druk van de farmaceutische lobby op de overheid is dan niet meer nodig en we kunnen weer verder met ons "leventje".
Kijk, helder verhaal, eerst 2.4 miljoen boven de 60 gewoon inenten met eerste vaccins dan komen we er uit! Maar wat is dan het echte belang in Den Haag om dit niet te willen doen? Zeg het maar, demissionair kabinet!
Het kabinet wil wel, maar kunnen niet zonder de EU te passeren.
Het kabinet durft de EU niet aan de kant te zetten vwb inkoop Pfizer en Moderna. De Uk en Israel konden dat wel. Mark en Hugo ziijn banger voor Von der Leyen, dan voor duizenden Nederlandse doden. Wrang he?
@tipo | 07-02-21 | 22:30: Onzin. Er is geen EU beleid hoe te vaccineren, slechts de distribtie van vaccins.. En maar goed ook, anders waren wij ergens achter Duitsland en Frankrijk aan gekomen.. dus nadat die klaar waren.. Als je nou even had opgelt dan zegt meneer dat er nu 4,5 miljoen vaccins zijn in dit land en dat we die zsm moeten wegprikken, zonder een strategische voorraad op te bouwen.
Gelukkig baseert de regering zich niet op aannames.
Hoe kom je aan die 35%? Uit t bloedbankonderzoek is het iets van 12%. De overheid heeft het over 1 miljoen op 17 miljoen.
Wel denk ik idd dat de sociaalste en meest negeerderigen onderhand voor een belangrijk deel wel aan de beurt zijn geweest. Men moet dat niet exponentieel doortekenen over de hele bevolking. De nette 1.5 meter/deurknop met mouw/handenwassers krijgen t alleen met pech of van kinderen en de bangste gelegenheidskluizenaars gaan echt niet ineens massaal nu wel besmet worden.
Je blijft maar een aantal maanden immuun, dus dat helpt niet echt.
Deel het totaal aantal "corona-doden" eens door de ifr van 0.037 en bedenk dan eens dat de ifr sinds het begin ook nog eens enorm verder is gedaald. Dan kom je echt op 30% van NL die het al heeft gehad. Het aantal mensen dat 2x corona krijgt is op 1 hand te tellen. De T-cellen blijven echt langer aanwezig dan 3 maanden, u heeft het slechts over de antistoffen. Mensen hebben na 17! jaar nog steeds T-cellen tegen SARS-Cov1 (de Corona variant van 17 jaar geleden). Dit is allemaal door betrouwbare bronnen/artsen gemeld, ik zuig dat niet uit mijn duim.
Die Jaap van Dissel houdt inmiddels al een jaar lang heel Nederland in de greep, ook al verkondigt hij bij herhaling onzin. Januari 2020: het komt vast niet naar ons. Februari 2020: het is een griepje. Mondkapjes zijn onzin. Zorgmedewerkers zijn laag opgeleid. Nu dit weer. En maar angst aanjagen. Alle ballen op coronazorg, ondertussen het land naar de kloten. Kan die man weg, en het OMT een nieuwe, bredere samenstelling. Economen, socioloog, onderwijskundige etc. Klaar met de dominantie van het RIVM.
En ondertussen is de oncologieafdeling MCL te Leeuwarden gesloten omdat 24 medewerkers besmet zijn met het virus. Dan vraag ik mij af, hoe zit het dan met het ( dagelijks) testen van personeel?
Carnaval in kleine groepen, niet erg besmettelijk mens op mens, Britse variant 70% besmettelijker, niet besmettelijk als je geen symptomen hebt, deze man en zn team praten aantoonbaar al maanden (een jaar) poep en toch wordt al het beleid hier op gebaseerd. Het is hemeltergend prutswerk
@Don-Damsko | 07-02-21 | 21:39: inderdaad. Waarschijnlijk worden ze net als de WHO betaald door China. En de hoofdreden waarom wij gek gemaakt worden met ongefundeerde larie m.b.t. de Britse variant is om te legitimeren dat we het VK financieel slopen door toerisme en werk verkeer totaal te ontregelen. Anders zou zomaar eens blijken dat Brexit zo gek niet is.
"Laten we werken met voorbeelden, daar wordt alles concreet van " Maak daar ff een tegel van en hang die in de 2de kamer op !
Hugo de Groot ontsnapte in een kist. Is dat een optie voor Hugo de Jonge?
In een schoenendoos!
Dat was bij Hugo de Groot een boekenkist, die bestaan volgens mij niet meer, dus andere kist?
@P-unit | 07-02-21 | 19:35: Hahahaha, echt goed!
Ik zeg het is de moeite van het proberen waard. Wie kan Hugo kisten?
Hugo weg Jaap erin.. hoe eenvoudig is dat.
Laat Ab Osterhaus maar terugkomen. Die had destijds via zijn contacten met de mexicaanse griep zo vaccins voor de hele bevolkingg geregeld al zijn die niet eens gebruikt.
Later wreven ze het hem aan dat hij zakelijke contacten had met die contacten en er misschien wel aan verdiende. In dit specifieke geval, mits doorzichtig, kan ik dat aanvaarden.
@Shoarmamasutra | 07-02-21 | 21:30: en volgens diverse media en instanties zijn er in 2009 10 miljoen Nederlanders mee ingeënt. Dat staat ook in documentatie van LAREB, het instituut dat bijwerkingen van medicijnen monitort in Nederland. Vreemde is dat ik op 1 reaguurder hier na, werkelijk niemand ken die destijds is ingeënt.
@DanskeRob | 07-02-21 | 23:07: Ik ken eigenlijk maar 1 persoon, heel vaag, die niet iningeent.. en dat bijn jij..
Geeft toch te denken..
@Epistulae_Morales | 08-02-21 | 01:16: ik heb ook een rondje gedaan, ongeveer 35 personen gevraag 40+, niemand mexicaans geprikt. Ouders daarvan voor zover bekend ook niet. Reken die kans eens uit...
SAMEN. Het magische woord van deze crisis.
-
Mooizo. Wanneer passen wij de ambtenareninkomens aan?
-
Samen, toch?
Die toucheren alleen nog maar meer voor koffie en schijtpapier.. De hele dag koffie zuipen en op de plee hangen is dat "thuiswerken" dus. Dat zogenaamde "samen" mogen u en ik betalen....
'Samen' wordt ook nog vaak in de reclame wereld gebruikt. Strekking is ongeveer dat in de reclame een oplossing wordt aangedragen voor een probleem welke we samen zouden moeten doen. Maar nergens iets over samen de winsten delen
Mag 'samen' uit de Dikke van Dale. Dat woord is af.
Eens, daar mag na jaren nullijn en solidair zijn best een schepje bovenop. Daarnaast, met lonen temperen krijg je de economie er echt niet bovenop.
@Mark van Leeuwen | 07-02-21 | 18:51: De winkel van ons allemaal, toch?
Elke week dat we later gevaccineerd zijn betekent een week langer winkels dicht, horeca dicht en een honderd doden meer.
Of is dat niet waar?
We gaan door met stuntelen tot de 60 + en zieken op zijn, en dan opscheppen van we hebben het gefikst.
Of, we zien de realiteit, namelijk dat het een middelzware kut griep is, maar niets meer, en we gaan weer normaal doen
@Retepsteeltje | 07-02-21 | 19:18:
Wappiepraat.
De enige wappieprater bent u. Kom eens met iets inhoudelijks i.p.v. dit vmbo geroeptoeter.
@Gulliver | 07-02-21 | 20:37: want?
93 miljoen per dag...
Eens kijken of iedereen nog steeds zo enthousiast is over de lockdown als de rekening komt.. en die komt.. oh gaat die komen..
Mooi verhaal was dat van die vaccins in Brabant waar een arts op loopafstand vandaan zat. Hij had al kunnen beginnen.
Maar nee, we gaan eerst vergaderen vergaderen vergaderen vergaderen vergaderen
Wij in een triest land geworden. Zelf initiatief bestaat nagenoeg niet meer onder de mensen. Men vergaderd niet om oplossingen te verkrijgen, nee, om als er iets verkeerd gaat een schuldige aan te wijzen. Dit is in iedere tak van onze samenleving. Onderwijs bestaat nagenoeg uit vergaderen en papierrompslomp. Zorg idem dito. Kantoren kunnen er ook wat van. Tegenwoordig hoor je alleen maar; kan niet, mag niet, hoort niet. Zo langzamerhand zijn wij een weeïg volkje geworden van boetseerklei.
Het grootste voorbeeld zit in het pluche. Wollige prietpraat zodat er wel iets wordt gezegd maar zeker niet wordt gedaan. Handelen betekent initiatieven ook uitvoeren.
Zie corona, toeslagenkwestie enz.
Wordt er zo moe van en tegelijkertijd lach ik me suf.
Vakmensen met lef aan het roer in plaats van onbenullen groepen aan laten sturen. Dat is nodig. Hard nodig.
... binnen 2 maanden... Militaire operatie... Samenleving zo snel mogelijk weer naar normaal...
Probleem is dat de overheid helemaal niets wil oplossen. Ze vinden nu al dat ze het geweldig doen. Hun doel is zo lang mogelijk rekken. Zodra de problemen op zijn komt de afrekening en zijn de geile mediamomentjes voorbij.
Ja, dat rare gevoel heb ik ook.
Als je iets absoluut wilt dan ga je er voor. Voor 100%, en niet zoals dat lamlendige zootje nu.
Ik ben niet bang voor corona, ik ben bang wanneer Hugo sneller gaat werken.
U en U zijn niet de enige die dat gevoel hebben. In mijn omgeving zijn er ook een aantal. Ik ben echter opgehouden het proberen te verklaren. Het (HET) stinkt, maar geen idee waar die stank vandaan komt.
De beste stuurlui staan aan wal. Twijfel niet aan onze superster Hugo en almachtige leider Rutte, stelletje wappies. Waar gewerkt wordt maakt men fouten. Wie zou het beter kunnen, Willem Engel?
Groeten terug
Rutte werkt erg hard vandaar enorm veel fouten. Hugo zien we straks terug bij spelshows van de Mol en Japie Goudsmit ziet het goed volgens mij . Als het aan Rutte en de Jonge ligt zitten we volgend jaar aan lockdown nummer zestien door weer een variant .
Het territoriaal operationeel commando van de landmacht. Kan logistiek alles beter. De aangewezen organisatie om dit uit te rollen. Hebben alle extra logistiek materiaal in huis. Inclusief containers om te gebruiken als tijdelijke hulp locaties voor in buurten of dorpen. Helicopters, vrachtwagens, personeel. Trekken zo door het land. Zij kunnen dan ook coördineren met ggd, ziekenhuis, zorginstellingen en huisartsen. De inkoop van de vaccins... tja. Dat is gewoon totaal verkloot.
Jij bent toch niet die arts van Urk wel?
Zeker waar. Kritiek is makkelijk en goedkoop. Niemand heeft genoeg vaccins.
Maar laat de feiten spreken. Net boven Bulgarije zitten is genant voor een rijk land met een grote overheid. Om t janken zelfs. Ik word daar heel boos en verdrietig van.
Nee. niet beter.. maar ook niet slechter.. en dat is het probleem...
Door de kou gaat er een hoop vocht uit de lucht, ook binnen. En dan kunnen de corona aerosolen langer in de lucht blijven zweven. Als mensen dan ook nog eens slecht ventileren, en ze krijgen bezoek, dan loopt de kans op besmetting flink op. Zet allen de vochtverdamper aan, krijg de vochtigheidsgraad op tenminste 40%.
Ben al 5 keer met mijn besneeuwde schoenen naar binnen gelopen. Is inmiddels allemaal verdampt in mijn slecht geisoleerde huisje. Ben ik nu veilig?
@lammehond | 07-02-21 | 18:12:
Ik ook, wel netjes op het matje. Op blote voeten door de sneeuw is het beste tegen de corona. Wel eerst je voeten wassen voor je naar buiten gaat.
Hier 5 radiatorbakjes hangen. Scheelt maar een paar procent helaas...
@RichardBandler | 07-02-21 | 20:56: douchen met de deur open. Wasdrogerslang los binnen en raam slechts op kier. Zo kan je t serieus vochtiger krijgen
Youp beloofde een paar weken terug nog dat het zijn laatste oudejaarsconference was geweest ...
... deze Youp is niet gek en lekker praktisch, dat was me al eerder opgevallen. Die clown met die schoenen zal die andere Jaap wel volgen.
Echt? Beste nieuws van dit jaar
Ach ja..
www.sin-nl.org/coronacrisis-rivm-baas...
Onze Ab Osterhaus heeft trouwens na zijn (voor de meeste mensen allang bekende) schaamteloze belangenverstrengeling tien jaar geleden een medialuwe maand gehad lijkt het? Is de kust inmiddels weer veilig voor 'm om wat belastinggeld te oogsten bij de NPO?
Hij zat er wel hoor.
@van Oeffelen | 07-02-21 | 17:50:
Heb ik nog iets gemist?
Belangenverstrengeling is n naar punt maar met die contacten had hij dus wel genoeg vaccins tijdens de mexicaanse griel geregeld. Zijn weggegooid op kwetsbare doelgroepen en verse ouders na.
Dat werd geklungel gevonden destijds maar dat vind een heel wat betere vaccinatiefaal dan onderaan de EU te bungelen qua vaccinaties terwijl de EU eerlijk verdeeld.......
Nog steeds zijn er reaguurders die de lange termijn effecten ontkennen... nos.nl/op3/collectie/13824/artikel/23... en www.longfonds.nl/nieuws/zes-maanden-n... en joop.bnnvara.nl/nieuws/meer-aandacht-...
Maar worden de klachten chronisch?
@JJMS | 07-02-21 | 17:07: Gaan de klachten weg?
@Feynman | 07-02-21 | 17:11:
Dat staat niet in de artikels? Is het te behandelen?
Hey Feynman, weet je wel wat leven betekent, met zo'n angst mentaliteit vraag ik mij oprecht af of je wel weet wat leven inhoudt, volgens mij ben je in vegetatieve toestand, oftewel je bent vergeten om te leven
Ik kan zeggen dat ik 7 maanden na een covid besmetting eindelijk weer helemaal fit ben. Dit soort langdurige klachten komen vaker voor na een virusinfectie, maar wordt vaak door artsen vaak als iets psychisch gezien. Het zogenaamde vermoeidheidssyndroom. Goed dat door corona dit soort klachten wat serieuzer wordt genomen.
Lol
Epstein Barr virus (ziekte van Pfeiffer). Hersteltijd tot 5 jaar zijn geen uitzondering.
Nooit een vaccin voor gemaakt. Je gaat er niet dood aan, maar ontwricht wel levens van tieners voor jaren.
NPO nieuws is dat betrouwbaar?
Waarom meteen spreken over ontkennen. Het betreft wel een zeer kleine groep mensen. Ernstig toch zeker en ik wacht al tijden op een wekelijkse update van onze premier naar het intensieve onderzoek betreffende dit verschijnsel. Dat zou wél zoeken zijn naar het gaatje in de fietsband. Maar goed, ook hier krekels...
Zal ook de tijd vh jaar wel zijn
Beste Feynman.
Tot u spreekt een Covid-19 survivor.
Ik ben 50jr, 1,76, 115kg, heb hoge bloeddruk, trombose in beide benen gehad, longembolie gehad en sport op het moment niet.
Typisch iemand die, mocht ik al de berichten geloven, al lang aan de beademing had moeten liggen, zoniet inmiddels op 1,5m vertikale afstand tot het maaiveld.
Ik heb nergens meer last van.
Half mrt hadden mijn vrouw en ik Covid-19 ik had bij bloedonderzoek in september en december nog hoge concentraties antilichamen (lLg van 18) in mijn bloed.
Ik voel me prima. Geen last meer.
Ben dan ook van mening dat de langetermijnschades schroomelijk overdreven zijn.
Feyne Zondag nog.
Ja.
@Onkel Bratwurstbude | 07-02-21 | 17:55: Uw wereld stopt bij de voordeur.
@Onkel Bratwurstbude | 07-02-21 | 17:55:
U bent wel ongeveer het archetype van de bezoeker van de landelijke IC's. Wil u verder geen schuldgevoel aanpraten hoor. Maar 1,76 en 115 kilo??
Ik heb corona gehad in maart 2020. Heb geen lange termijn effecten gehad. Mijn vrouw heeft ook corona gehad en zij had er meer last van maar ook geen lange termijn effecten. We zijn zijn allebei achterin de 50 dus behoren we wel tot de risico groep. Joop en de NOS neem ik niet serieus, maar ik neem wel de longstichting serieus. Dus ik heb je link bekeken en wat staat daar;
"Hoe is dit onderzoek tot stand gekomen?
Begin juni 2020 heeft Longfonds samen met prof. dr. Martijn Spruit en zijn team van de Universiteiten Maastricht en Hasselt en kennis- en behandelcentrum Ciro een vragenlijst online geplaatst. Die brachten we onder de aandacht bij mensen met blijvende klachten na corona: bezoekers van ons coronalongplein en post-Covid Facebook-groepen in Nederland en België." Dus het waren al patienten met lange termijn effecten, vervolgens gaan ze naar een paar maanden nog eens kijken of ze nog klachten hebben. Hiermee hebben we nog steeds niet een duidelijk beeld van hoeveel mensen lange termijn schade hebben.
NOS, Longfonds en de Joop.
Tsja...
@JJMS | 07-02-21 | 18:31:
Die moet er als Jabba de Hut uitzien.....
Wat zijn de lange- en korte termijn gevolgen van de lockdowns ? Buiten NL: 100+ miljoen mensen in de 3e wereld in hongersnood doordat wij onze economie door de plee spoelen.
@RichardBandler | 07-02-21 | 20:55: spijker en kop!
Mensen die door de lockdown in een armoedeval komen (langdurig) die leven gemiddeld 5% korter. Dat is zo'n 4 !
verloren levensjaren per persoon die we de bijstand in wieberen me al die lockdowns. Als dat er 100.000 zouden zijn, is de collateral al 400.000 verloren levensjaren !
Het bestaan van lange termijn effecten is niet hetzelfde als dat het een groot maatschappelijk probleem is. Even voor de goede orde: de onderzochte groep betref mensen met blijvende klachten. "(...)Die brachten we onder de aandacht bij mensen met blijvende klachten na corona: bezoekers van ons coronalongplein en post-Covid Facebook-groepen in Nederland en België.(...)"
Dus, het zijn niet mensen met klachten, of die klachten gehad hebben, maar mensen met blijvende klachten. Er staat *niets* over hoe groot die groep is van alle geinfecteerden.. En daarnaast: we weten niet eens hoe groot de groep geinfecteerden was, want er werd veel te weinig getest. Maar 6 miljoen mensen met antilichamen in oktober (in NL) geeft wel een aardige indicatie..
Het wordt tijd even stapje achteruit te doen en het speelveld te overzien. U glijdt af.
@Feynman | 07-02-21 | 17:11:
Gaan de klachten weg? JA!
Een vriend van me heeft 5 dagen met Covid-19 in het ziekenhuis gelegen, had naderhand ook problemen met kortademigheid en een saturatie die nog ver van de 98-99% lag, maar die zijn nu, ruim een half jaar later weer verdwenen.
@zwaaropdehand | 07-02-21 | 18:27:
Nee, bij lange na niet.
@JJMS | 07-02-21 | 18:31:
I know. Maar hoeveel ik ook sport en hoe weinig ik ook vreet, er gaat vrijwel niks vanaf. Ging regelmatig (2-4x per week) met de fiets naar 't werk (25km enkele reis, door de heuvels van zuid-Limburg) en fietste in de weekenden ook nog langere afstanden, bij elkaar altijd wel een 300km/week én 2x per week 1 uur zwemmen én iedere dag met de hond wandelen. Daarbij letten op wat en hoeveel ik eet. En dan nog niet afvallen. Gewoon maanden lang niet onder de 105 kg uitkomen.
Inmiddels heb ik er redelijk vrede mee.
Heeft iemand eigenlijk de laatste maanden überhaupt iets gezien of gehoord van een Corona patiënt die flink ziek is? Je ziet helemaal niks, geen reportages in ziekenhuizen, geen mensen die ziek zijn aan het woord, helemaal niks.
Ik heb wel gehoord van Corona in mijn omgeving. Bleef bij snotneus en enig malaisegevoel. Niets bijzonders. De meesten waren na een paar dagen weer de oude.
Ik ken genoeg die besmet zijn geraakt, allemaal geen tot weinig klachten.
Dat jij (of wie dan ook) niks ziet of leest of hoort n de mediaas van zwaar zieke mensjes want 3e graads Corona, wil dus helegaar niet zeggen dat er niks loos is. Maar doe anders een poging met je smartfoon voor een repo op een IC, zitten ze op die afdeling vast op te wachten.
www.omroepgelderland.nl/media/40323/H... en www.ed.nl/video/kanalen/destentor~c28...
Ik ken mensen die in coma beland zijn, ook een jonge meid van 27, kerngezond voor Corona, die nu na het douchen 2 uur moet bijkomen. Blijf het maar ontkennen hoor, of downplayen. Je doet maar.
Vooral obese mensen die toch al een zwakke gezondheid hebben worden er hard door getroffen. Naar verluid zijn de meeste patienten mensen met een migrantenachtergrond die vanwege hun lage inkomens met grote gezinnen in kleine huizen wonen en die niet erg gezond leven cq zijn. Zelf ken ik één obese Nederlander met een geschiedenis van hartklachten die door covid19 op de IC is beland (en het heeft gered). Alle andere gevallen in mijn omgeving hadden slechts milde klachten.
@MoonBeebe | 07-02-21 | 17:04: die gevallen heb ik ook gehoord in mijn omgeving. Maar die bedoel ik niet. De gevallen die nu de ziekenhuis capaciteit bedreigen.
Dus reportages over ernstige gevallen. Alleen vorig jaar in april wat gezien maar verder niks meer. Dat is op z’n minst raar, maar ook nog onbegrijpelijk. Als er draagvlak voor dit beleid moet komen lijkt me dit hèt middel. Ik weet nog wel vorig jaar die reportage over de overvolle ziekenhuizen in Italië. Dat maakte enorme indruk en iedereen begreep de ernst. Maar nu? Sorry hoor, maar er zullen echt ernstige gevallen zijn. Maar er zijn ook er stige gevallen van andere ziektes. Het is vreselijk voor die mensen, maar moet daar een heel land voor opgesloten worden?
Buurman. Van licht kuchje naar IC in 3 dagen. Na 11 dagen IC afgekoppeld en kist in.
Ik ken een coronapatient die 14 dagen geleden overleden is.
Aan corona.
@pjisonline | 07-02-21 | 17:58:
Vreselijk als 'die mensen' uw naaste familie zijn.
Of denkt u er dan nog hetzelfde over?
@pjisonline | 07-02-21 | 17:58: Zulke reportages zien we weinig. Klopt.
@Roadblock | 07-02-21 | 18:30: ik wel
Nee, ik ken alleen iemand die iemand kent die het heeft gehad. Geen familielid, geen vrienden en geen collega's. Als er een echte gevaarlijke situatie is, zijn de mensen bang en de autoriteiten paniekbestrijdend en sussend. Hoe anders is het nu. De meeste mensen zijn helemaal niet bang (gemaakt), maar de autoriteiten doen er alles aan om de mensen wel bang te maken. Er klopt gewoon iets niet. Het stinkt en goed ook.
@WhiteShark | 07-02-21 | 19:33:
Ga je gat eens wassen.
Er is ook veel minder aan de hand dan dat de overheid wil dat je gelooft.
Mijn oma van 91 heeft onlangs corona gehad. Was met kerst 2 dagen bij mijn moeder, die haar in de auto gehaald heeft. Oma nog 3 zoenen gegeven (oeps) en bleek corona te hebben. Iedereen van ons getest, allemaal negatief. Oma inmiddels weer beter van de corona, na ong. een week. Nergens echt last van, behalve d'r geheugen ...
Volgens zijn RIVM vriendjes is Jaap een wereldberoemd viroloog. Ik lees ook wel dat zijn wetenschappelijke carrière niet heel goed is gegaan. Waar heeft hij zijn virologische kennis vandaan? Van Facebook?
Hij heeft ook gefraudeerd in een medische tuchtcommissie waar een arts terecht stond voor het geven van een verkeerd medicijn aan een hiv patiënt.
geneeskunde aan de Universiteit Leiden,
hoofd van de afdeling Infectieziekten bij het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC), waar hij in 1988 als arts was begonnen.
onderzoeksperiode bij het Duke University Medical Center in Durham (North Carolina)
en het Cold Spring Harbor Laboratory in de staat New York.
Hoogleraar aan de Universiteit Leiden
begeleidde promovendi
publiceerde meer dan 280 wetenschappelijke artikelen, grotendeels over infectieziekten.
schreef hij mee aan ruim 75 opleidingsmodules en boeken over infectieziekten.
Die heeft wel wat virologische kennis opgedaan onderweg...
@Sinterbikske | 07-02-21 | 17:17:
U houdt uw Japen wel uit elkaar hoop ik?
Jaap Goudsmit.
Jaap van Dissel.
Wanneer men erg goed in zijn vak is, werkt men niet voor de staat
@kloopindeslootjijook | 07-02-21 | 18:25: Een teveel aan kennis wil ook wel eens tegen je werken. Ik zie Jaap trouwens ook regelmatig op tv in zijn rol als hoofd glansspoelmiddeltester bij de SUN fabriek voorbij komen, daar lijkt ie toch een stuk beter op zijn plek, en een stuk gelukkiger.
Ondertussen is het februari en zouden mijn collega's en ik allang een prikje moeten hebben gehad. De baas weet nu dat zijn werknemers niet voor halverwege maart aan de beurt zijn. Way to go go Hugo!
Is Hugo ook verantwoordelijk voor de wegtoestand? Je zou denken van wel
Papa Jones was gisteren nog aan het beweren dat het allemaal heel simpel is en dat het RIVM weet hoe het aantal coronabesmettingen zich gaat ontwikkelen. Zit hij soms ook in het VVD web care team?
Je moet ook niet alles geloven :-)
Maar dan had Schmark Rutte toch gewoon met een slee getrokken door een aantal huskies naar het Kotzhaus kunnen glijden.... Althans, als hij enig gevoel voor decorum zou hebben gehad.
Je ziet hem niet vaak op de Nederlandse tv, i.t.t. sommige anderen die zichzelf nogal een orakel vinden. Ik betrapte mezelf er op dat ik de hele tijd ja zat te knikken tijdens zijn verhaal bij Buitenhof. Wat een nuchterheid en realisme, een verademing!
Vaccineer je moer maar...!
Mijn moeder van 86 wil het niet eens meer. Ze is er helemaal klaar mee. Ze kan het gezeur, gelieg en gedraai niet meer aanhoren. Het is mooi geweest.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:54: De mijne ook. Oproep ligt in vuilnisbak. Ze is mijn heldin.
Mijn oma heeft zich vrijdag laten vaccineren, positief mens die duidelijk haar steentje wilt bij dragen aan een corona vrij Nederland.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:54: verstandige vrouw. Overigens is de vaccinatie absoluut niet zonder risico's
@MoonBeebe | 07-02-21 | 17:02: Aparte opvatting van heldendom. Heel bijzonder.
@zwaaropdehand | 07-02-21 | 19:24: Zij gunt het spaarzame vaccin aan een persoon die meer levensjaren in het vooruitzicht heeft dan zij. Daarom!
@MoonBeebe | 07-02-21 | 20:55: Ze zijn er nog!
Niemand heeft er belang bij dat we KLAAR zijn.
En met niemand bedoel ik dan Diederik niet, Mark niet, Jaap niet, Hugo niet, de heren van Pfizer niet, de hele talkshowcarrousel niet en zo nog een paar.
je gaat toch niet ook nog bazelen over de "great reset" ofzo
@Baron_von_Rijswijck | 07-02-21 | 16:52:
Dat doet Klaus Schwab wel voor ons.
@Baron_von_Rijswijck | 07-02-21 | 16:52: Nee hoor gaat hij niet doen, het volste vertrouwen in opperleugenaar Mark en zijn trawanten.
@likdoorn | 07-02-21 | 16:58:
Mark die laatst over Macron zei:
"Als hij het zegt, is het nog niet zo".
Wat een projectie.....
Ik heb dat interview met Goudsmit gezien. Ik vond het verrassend, voor de npo. Ik zou zeggen, doen op die manier. Dan hoeft ook niet iedereen zo'n vaccinatie-ID.
Zouden ze dagelijks uit moeten zenden ipv die bangmakerij.
Schijnt dat de Zuid-Afrikaanse variant nu erg gevaarlijk is. Laat maar weer komen die bangmakerij die achteraf toch niet klopt.
Je hebt ons belazerd, je hebt ons bedonderd.
youtu.be/4Y-efPiBf5w
Hij is leuk :-)
+1 goed nummer
332. Dacht gooi er ook eens een getal in. Zal ook wel iemand een mening over hebben.
3x3=9. -2 is 7. Nietwaar, steekmug?
Het nummer van die tering-engelen! Of bedoel je Willem?
33, number of the beast, maal de 2 =66 engelen nummer.
Deze man en die militaire arts die voor ons de Mexicaanse griep heeft afgehandeld. En inkopen zoals de UK en Israël. Wat? Een land betaald een keer zoveel als het kost per vaccin? Betalen wij tien keer zoveel. Die miljard extra kunnen we betalen als één van de rijkste landen ter wereld. Het kan uit omdat de economie sneller draait. En je red er levens mee.
Eens kijken of Astrazenica een potje voor 10x de prijs liever aan ons of aan de Tommies levert.
Ben je er zo.
Onmogelijk. We moeten naar Brussel luisteren.
@zwaaropdehand | 07-02-21 | 16:40: Feitelijk is de EU belangrijker dan het leven van Nederlandse ouderen. Kun je lang of kort lullen, dat is wel de conclusie.
Astra mag die gare troep houden. Koop Sputnik!
@DeJemelscheet | 07-02-21 | 16:47:
Nee, de herverkiezing van Mark Rutte is belangrijker dan de levens van Nederlandse ouderen.
@DeJemelscheet | 07-02-21 | 16:47: Dat is helaas ook mijn conclusie.
Ik dacht dat elke stad een mega-priklocatie zou krijgen waar dagelijks van 07.00 tot 00.00 uur geprikt zou worden en dat iedereen binnen 8 weken gevaccineerd zou zijn. Dom, want in werkelijkheid kregen we alleen overlegsessies over de prikvolgorde en was het belangrijkste nieuws over het daadwerkelijke vaccineren dat er per ongeluk één persoon teveel geprikt bleek. Foei! Schande! Liever 10 miljoen te weinig dan één teveel! We zijn echt het lachertje van Europa.
Die hoop heb ik 1 dag gehad. Toen keek ik een praatprogramma en bleek het weer eens waanzin van mijn hoofd te zijn geweest.
Tja, oplossen zo voor de verkiezingen was ook niet de bedoeling. Men rekent op angst zodat ze herkozen kunnen worden. Voor mij zijn er 2 scenario’s:
Scenario 1 verkiezingen geweest en wie er ook “wint” met vaccinatie en hulp van lente weer “verdwijnr” Corona
Scenario 2: door gestuntel al dan niet met een stukje opzet gaan we nog een jaar of 2 door met dit gedoe mbt Corona.
Mijn geld zet ik op scenario 1. Als de belangrijke verkiezingen (hier, Duitsland en Frankrijk) geweest zijn is Corona daarna weg. Kijk naar de VS, daar hebben ze alles op slot gehouden, Biden president en zelfs New York gaat weer voor een stuk open.
Is ook wat ik binnen krijg als ik mijn alu hoedje op heb. Nog even over de verkiezingen tillen hier in de EU lidstaten. Daarna weer opbouwen wat je gesloopt hebt, lekker makkelijk hoef je niks te creëren en het volk langzaam hun rechten laten terug winnen. Eigenlijk gaan het ons heel veel kosten om te krijgen wat we al hadden. Zo simpel als briljant. Groei door afbraak. Vooruitgang door verlies. Uiteindelijk blijft alles weer het zelfde.
Dus iedereen boven de 60 prikken maar dan zijn de vaccins op. Tweede prik, wanneer onbekend doe maar 22 weken later, maar wel met een andere type vaccin. Effectiviteit onbekend.
Klinkt als een plan.
Alles klinkt hier in Banaia als een plan . Simpelweg omdat niemand weet hoe of wat. Op naar variant 13 in 2023 .....
Waarom niet een tijdelijke dictatuur? Dan is het binnen een maand gepiept. Ik ben vóór.
Ik niet, het tijdelijke wordt te vaak verwisseld voor het eeuwige.
En waar gaat die dictator dan de vaccins vandaan toveren?
Als alternatief voor eindeloos lullen en niets regelen zeg ik, laten we het gewoon proberen.
Het enige verschil met uw voorstel en de realiteit is dat de dictatuur niet tijdelijk is.
Meteen doorpakken en de tanks richting Brussel dirigeren...
@MoonBeebe | 07-02-21 | 16:34: inderdaad. Er is nog nooit een tijdelijke maatregel teruggedraaid, volgens mij. Mensen hebben helaas een slecht geheugen.
Nog even geduld dan zijn de wegen versterkt en kan het leger met hun anderhalve huurtank worden ingezet tegen de eigen bevolking.
@P-unit | 07-02-21 | 16:45: hebben we niet meer
4,2 miljoen prikken in 2 maanden is 70.000 prikken per dag, 7 dagen per week, volgens het devies Geen woorden maar daden. Maar onze regering en het RIVM zijn meer van de woorden.
70.000 prikken per dag, 12 uur per dag = 5800 prikken per uur.
12 provincies = 486 prikken per uur per provincie.
Bij 1 prik per 6 minuten heb je dan 49 prikkers per provincie nodig.
In een parallel universum, of in de rest van de wereld, zou dat appeltje-eitje zijn.
@jemagookniksmeer | 07-02-21 | 16:42:
Soort reizend circus wordt het dan.
@jemagookniksmeer | 07-02-21 | 16:42:
Op het moment worden er in Engeland duizend mensen per minuut gevaccineerd.
Dus het is mogelijk.
@leo de pejo | 07-02-21 | 16:52: 400.000 per dag!
@leo de pejo | 07-02-21 | 16:52:...... in Engeland. Want geen creatieve Rutte.
Via Quote (quotenet) las ik dat een vaccin in de Ver Arabische Emiraten te koop zou zijn.
Lijkt me best een verdienmodel. Je koopt dat Sputnik-vaccin voor $20,- en je verkoopt vaccinaties voor $200,-.
Genoeg mensen die dat willen betalen om klaar te zijn met dit coronagezever.
Het probleem is dat je moet opboksen tegen malafide figuren die zoutoplossingen verkopen.
Zo, even een short angst de maatschappij in om verdere maatregelen door te kunnen drukken. Dit zijn stijgingen die onmogelijk zijn voor een virus om te halen.
Nog maar een keer: de Britten vaccineren per dag gemiddeld 400.000 man. Er zijn inmiddels 11 miljoen mensen gevaccineerd! Dus ja, de Britse variant zal zeker komen met ons vaccinatiebeleid. En daarna de andere varianten en de varianten van de vorige varianten en zo gaan we maar door. Ga naar buiten, snuif de frisse lucht, maak een sneeuwpop, heb plezier, veel beter als de bedompte cv lucht binnenshuis.
Open de kruipruimte en zaag uw riolering door. Die lucht is beter dan de stank vanuit Den Haag.
That’s the ‘can do’ spirit! En die mis ik nog al bij ons kneuzen clubje wat de boel leid.
Zet hem op boys
Door het taalbeleid van het kabinet krijg je net na de verkiezingen de derde golf. Kunnen ze meteen de scholen weer op slot doen.
Bof het kabinet wel mee. Want ik ga er van uit dat ze herkozen worden omdat ze bij de dagelijkse persconferenties zo betrouwbaar over komen.
Als de verkiezingen later zouden zijn als de derde golf al vol zou zijn uitgebroken zouden ze misschien minder stemmen krijgen.
En Hugo de Jonge kan het al lang niet meer schelen. Die hoeft nog maar 6 weken te falen voor zijn opvolger het stokje over neemt.
U rekent op een snelle formatie?
Als wilders geen meerderheid haalt maakt het niet uit waarop gestemt word.
De VVD baantjes carrousel is zo aantrekkelijk dat iedereen graag instapt.
167.772 is het cijfer voor 4 feb gebaseerd op R=1,6. Zie www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov... sheet 8. Het werkelijke aantal van 4.246 op 4 februari lag ver onder R=0,9 variant.
Zal wel maar wilt u wel bang blijven? Anders zullen we nog meer moeten gaan verbieden om u er onder te houden.
De R-waarde van het RIVM is thans 0,97 en dateert van, jawel, 15 januari. Nuffsaid.
Het is toch al lang bekend dat voor de Nederlandse situatie een vergelijk is gemaakt obv de Engelse actuele cijfers.. rekenfoutje... Daardoor kwamen ze ook uit op 800 MEER IC bedden die daardoor vol zouden liggen, meer dan nu bezet zijn.. maar het valt dus 800 lager uit, plus de daling obv de dalende besmettingcijfers.
Israël heeft medicijn tegen corona te pakken (krijg geen bron zonder betaalmuur te pakken meer, dus maar de eerste de beste)
www.telegraaf.nl/nieuws/145180212/zie...
Ik zal u zeggen wat de leiding van dit land daarmee gaat doen: niets.
Dat was zo en dat zal tot een paar weken voor de verkiezingen zo blijven. Het is nu politiek-tactisch beter in problemen dan in oplossingen te denken.
Artikel Times of Israel zonder betaalmuur: www.timesofisrael.com/new-israeli-dru...
Ik zag dat artikel ook. Ben gaan googlen en in de Libelle staat er ook een artikel over dat wel gratis is. Maar ik ben ook bang dat de zittende macht dit ook weer gaat negeren. En dan maar raar vinden dat steeds meer mensen gaan twijfelen aan het beleid.
Is een middel tegen de schadelijke effecten van zgn. cytokinestorm. Gebruiken we hier ook al middelen voor met een moeilijke naam. Mogelijk is dat Isrealische goedje effectiever, maar het is zeker niet de oplossing voor alle coronalijerts.
Aan de ene kant: het is een vrij onschuldig snuifje, aan de andere kant: het werkt alleen tegen de cytokinestorm en het is tot nu toe op wel 30 mensen getest. Dus prematuur is niet overdreven.
@BobDobalina | 07-02-21 | 17:06: nee, maar wel beter dan blindstaren op alleen een zeer discutabel vaccin dat dat ook niet is. Dus geef het een zeer goede kans.
@VP732 | 07-02-21 | 17:42: die storm is wel een grote boosdoener. Dus zeker hoopvol.
www.jpost.com/health-science/tel-aviv...
@Rinet97 | 07-02-21 | 17:55: bedankt voor de link!
@BobDobalina | 07-02-21 | 17:06:
Misschien het artikel even lezen?
30 coronapatienten- 30 genezen.
@pjisonline | 07-02-21 | 16:57: uiteraard, het is voorlopig helemaal niet de bedoeling dat we uit deze nep crisis komen. De angst moet eerst nog groeien
Voor de zoveelste keer maar weer. Ongeacht de (zwaarte van de) maatregelen, ongeacht de variant, rond maart komt er weer een piek in de positieve testen.
Uiteraard, al is dat wel afhankelijk van de peilingen en wat de marsorders zijn die Rutte van z'n bazen krijgt
Twee maanden prikken? In het tempo van Bulgarije?
Ik weet niet wat Bulgarije nog in de vriezers heeft liggen, maar alle kans dat ze ons straks links en rechts voorbij steken.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:24:
Moet ook wel want ze gaan daar binnenkort alles weer open gooien.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:24: Bulgarije kan ons niet én links én rechts voorbijsteken, toch?
@Papa Jones | 07-02-21 | 16:37: Natuurlijk wel. Daar heb je maar twee man (of vrouw) voor nodig die capabeler zijn dan Hugo de Jonge. Dat is zelfs in Bulgarije een peulenschilletje.
Oh wat erg, nou laten we er alles aan doen om dit niet te laten gebeuren. Maar goed dat ze die avondklok hebben gedaan, want dit is echt heul erug!
Heb je überhaupt één woord van dit artikel gelezen dan wel begrepen?
@Papa Jones | 07-02-21 | 16:38: de strekking is dat het heul erug is, niet deze maand dan wel in maart.
@Papa Jones | 07-02-21 | 16:38: Een struisvogel. Zie je hier meer.
@zwaaropdehand | 07-02-21 | 16:49: En jij? Paniekvogel? Zie je hier helaas ook vrij veel
ALS we van mijn modellen uitgaan DAN is iedereen in April harstikke dood en is thuiswerken dus niet meer nodig.
Flauwe kul, dit verhaal.
Als je de 2e jab zo lang uitstelt heeft de eerste alle effect verloren, en kan je opnieuw beginnen.
Gewoon alle kwetsbaren het voorgeschreven ritueel laten volgen.
En zo snel mogelijk Sputnik V aanschaffen.
Poetin een een schuld aan NL en heeft een imagoprobleem, dus Rutte, gladprater, regel het.
Uitgaande van 's mans staat van dienst lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat hij flauwekul verkoopt.
"Ook is er vandaag geen presentatie cq crisisoverleg in het Catshuis", zeker door de dames en heren die een ieder op het hart drukken thuis te werken. Voor de zoveelste keer gelden voor de bestuurders de regels niet die ze andere opleggen/dwingend voorschrijven. Zeker nog nooit een zoom, webex, teams, ... overleg gedaan. Pfff wat een stelletje prutsers.
"Ook is er vandaag geen presentatie cq crisisoverleg in het Catshuis", zeker door de dames en heren die een ieder op het hart drukken thuis te werken. Voor de zoveelste keer gelden voor de bestuurders de regels niet die ze andere opleggen/dwingend voorschrijven. Zeker nog nooit een zoom, webex, teams, ... overleg gedaan. Pfff wat een stelletje prutsers.
Nee, idd. want dat overleg zou dan "gehackt" kunnen worden, en dan komen er misschien andere apen uit de mouw....
@A333aan | 07-02-21 | 16:19: Yep, de Rutte doctrine.
@A333aan | 07-02-21 | 16:19: Het lekken is toch standaard? Hacken is verspilde moeite
@Gebakschep | 07-02-21 | 16:25: Er wordt nu vooral gecontroleerd gelekt.
Welke autist heeft de knoopjes van die man zijn overhemd erop gezet? Vraag het voor een vriend.
Sommige mensen vinden dat stylish. Dat zijn dezelfde mensen die bloemetjesoverhemden en bloemschoenen (hoi Hugo) stylish vinden. Blijkbaar is ordinair tegenwoordig in.
Zolang ze maar goed werk maken van het vaccineren, komt het snel goed lijkt me. Overigens zie ik een flinke daling in besmettingen pas gebeuren zodra de jongeren ook gevaccineerd gaan worden. Er zijn veel oudjes die zich hebben opgesloten en de regels niet overtreden.
Dat veel zijn er een paar. De babyboomers zijn juist op de drukste supermarkt momenten massaal aanwezig. Ik voel me steeds meer door hen belazerd. Ik netjes de regels opvolgen, maar zelf hebben ze lak aan enige preventie.
Ik vermoed dat bij de niet-kwetsbare groepen de animo om zich te laten vaccineren niet groot genoeg is. Beter dus zo snel mogelijk alle kwetsbare groepen vaccineren. En daarna zorgen dat die Israëlische kuur (EXO-CD24) algemeen beschikbaar wordt.
@Grachus | 07-02-21 | 16:33: Je mag ook gewoon naar de supermarkt. Dat doet jong en oud allebei. A man's gotta eat. Je moet alleen wel afstand bewaren, mondkapje op, en thuis niet meer dan 1 persoon per dag ontvangen. Ben benieuwd welke groep zich daar beter aan houdt:
1. Mondkapje op
2. Afstand bewaren
3. Niet meer dan 1 persoon per dag over de vloer
/
Puntje 1,2,3 worden in ieder geval door veel studenten niet nageleefd. Ook vrienden van mij (in de 30) houden zich helemaal niet aan de regels. Ontvangen elk weekend weer 2 á 3 man thuis.
@Old_Spice | 07-02-21 | 17:03: lk hou mij daar ook niet aan, onzinnige dictatoriale regeltjes volg ik niet op
Jaap moet Hugo vervangen
Dat doet ie al, huGo is de katvanger.
Die derde golf he? Zomaar een vraagje.
Gaat die ook bevriezen?
Copyright Mr. Natural
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:11: AI... gemist. Dank.
@Gokmaar | 07-02-21 | 16:14: Dat hou je ook niet bij!
Wat de maatregelen vanwege corona nu een kleine/grote ondernemer , gezin met kinderen OF EEN AMBTENAAR daadwerkelijk kosten , heeft iemand daar een mooi grafiekje van ?
Ambtenaar krijgt netjes zijn maandelijkse pay/check, die mag doorslapen en-of raamkijken.
@grindbak | 07-02-21 | 16:13: Net zoals mensen in de zorg, zij die aan de NOW tiet hangen, TOZO ZZP'ers, het leger, Heel Nederland krijgt elke maand keurig geld overgeboekt en het spaarsaldo schiet naar historische records. Huizenprijzen boeken dit jaar weer nieuwe records enz. enz. Er zijn zelfs minder werklozen. Failliet gaan is iets wat vroeger nog wel eens voorkwam. Kost een miljardje of 100 maar dan heb je ook wat. Maar ach na ons / de verkiezingen de zondvloed.
@Graaier | 07-02-21 | 16:19: Ach, anders print de ECB toch gewoon nog een paar honderd miljard euro's erbij. Paar drukken op de knop en er is weer voldoende geld........
Alleen kwetsbare mensen vaccineren voorkomt alleen doden. Windowdressing.
Zegt niet over gezondheidsschade bij mensen die het net overleven. Of mensen die net niet langs de IC hoeven of mensen die net niet naar het ziekenhuis mogen. Allemaal half arbeids-ongeschikten die nergens in een statistiek voorkomen.
Dat klopt wel. Zowat half Nederland moet voorrang hebben.
Volgens mij valt dat best wel mee met die gezondheidsschade na cojona. Er is 1x een arts die iets roept over langdurige en/of blijvende gezondheidsschade bij ex-cojonapatiënten en meteen wordt dat aangegrepen door het luie deel van onze bevolking om nog maar even een paarmaandjes thuis te blijven. Een typisch voorbeeld van een self-fulfilling prophecy. Volgens mij praten we onszelf veel zieker dan we zijn.
"Allemaal half arbeidsongeschikten..." Breng ze nou niet op een idee.
Als die aantallen daadwerkelijk hoog waren stonden ze echt wel iedere dag op de voorpagina van de Telegraaf. We hebben ca. 2.5 mio besmette mensen gehad in NL.
Klopt. En deze 60-minners worden nog geeneens ingeënt volgens het plan van Goudsmit. Terwijl wél alles weer open gaat. Het aantal arbeidsgeschikten loopt zo alleen maar veel harder op.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:12:
Zelfs sporters stonden er om te zeuren want Olympische Spelen en ze moesten trainen.
@2voor12 | 07-02-21 | 16:23: Luxe-probleem.
Ja, punt is, het lijkt wel of in dit land alleen nog maar mensen wonen die op de een of andere manier als kwetsbaar gekwalificeerd kunnen worden. Dus moet het hele land met voorrang gevaccineerd en dat gaat dan weer niet lukken.
Ja hoor jongens, zullen we afspreken dat we niks meer van deze 'voorspellers' horen tot het zover is?
En dan die Willem Engel steeds maar voor wappie uitmaken. De man is een baken van redelijkheid vergeleken met onze regering. En dat zegt veel haha
Redelijkheid? Ik zeg het niet graag, maar hem mogen ze opsluiten, die gladiool.
@SterF... | 07-02-21 | 16:50: En de sleutel weggooien. Niet vergeten.
@SterF... | 07-02-21 | 16:50: je moet wel lezen wat ik zeg, vergeleken met onze regering. En dat is heel erg
@Axolotl | 07-02-21 | 16:57:
Ik vind Engel enger...
Is er al zicht op wanneer we weer naar de kapper mogen?
Lekker belangrijk, doe ik al 25 jaar zelf.
Ik heb mijn vriendin achter Youtube gezet. Na twee filmpjes wist ze het wel. Schaar en tondeuse. Prima gedaan. Hoe moeilijk kan het zijn.
In de tijd dat onze voetballers allemaal lang haar hadden was. spel ook veel leuker.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:10:
Mag ik uw vriendin misschien een keer lenen?
@VanBukkem | 07-02-21 | 16:16: Ik gooi haar nu achter in de Mercedes AMG.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:21:
Top. Dankjewel.
Nee. Haar hangt voor m'n ogen.
Kijk, dat is een Jaap met visie, vandaar dat die allang weg is uit NL, ik kan wel begrijpen om de één of andere reden.
Inmiddels is het hele land kwetsbaar.
En hoe ga je risico kwantificeren?
Als je vanaf 55 wil vaccineren heb je op dat moment veel meer vaccins nodig.
Vanaf 65 houd je weer wat over. Die kan je dan weer geven aan de groep tot 60.
Maar niet vanaf 55, want dan heb je weer even te kort. Dus kies je nu ff voor 60.
@Tapu | 07-02-21 | 16:01:
In centimeters buikvet. Te controleren door de buikvetpolitie.
@Tapu | 07-02-21 | 16:01: mensen die ouder zijn dan 60 dus
Test de hele bevolking elke week en vaccineer iedereen die mogelijk contact heeft gehad met positieve personen. Dan hebben we meer dan genoeg vaccins. Ja inderdaad, dan had de overheid de afgelopen 15 maanden meer werk moeten maken van de productie van tests en test capaciteit.
Zijn de voorraden mondkapjes in ziekenhuizen nu wel op peil, zodat we de volgende pandemie niet afhankelijk zijn van bestellingen uit het buitenland?
@W_F | 07-02-21 | 16:11: testen zonder klachten heeft totaal geen zin. Gelukkig heeft Rutte het afgelopen vrijdag nu ook gezegd.
Ik dacht dat mensen nu inmiddels toch wel bekend waren met exponentiële groei?
Het is niet erg als je Corona krijgt als je er maar niet erg ziek van wordt .
Ik heb het idee dat mijn haar ook exponentieel aan het groeien is.
Het is al zo ver dat ik eigenlijk alleen nog maar tijdens de avondklok naar buiten durf, omdat er dan niemand op straat is.
@VanBukkem | 07-02-21 | 16:07: Bij mij is het hoofdhaar nu zo lang, dat ik er bijna over struikel, en kom dus helemaal niet meer buiten. Schaamhaar trim ikzelf, dus das geen probleem.
@Vitale-Reaguurder | 07-02-21 | 16:16: O, interessant. Vertel nog wat meer.
Het zou fijn zijn als er iemand, met enige beslismacht liefst, dus niet filiaalchef-van-de-EU Rutte, de ernst van de situatie in ziet en een scenario schetst - maakt niet uit wat het kost want we lenen nu 1 miljard Euro per week en geen enkele oplossing toept daar overheen - en gaat uitvoeren waardoor we hier met z'n allen in een week of wat uit zijn? Dat moet inmiddels toch kunnen?
Ja, wissel Rutte om tegenover iemand uit het bedrijfsleven, bijvoorbeeld DSM.
Variant uit de Filistijnen doemt op, zullen we eens wat Geuzen wakker schoppen of wachten we tot 1 april?
We zouden zelf geuzen moeten worden en ons massaal verzetten tegen dit fascistische regime
Als je geen strenge maatregelen aanhoudt, heb je met een R waarde van de Britse variant die ver boven de 1 ligt exponentiele groei. Iets te moeilijke materie hier om dit te bevatten.
Zo moeilijk is het niet hoor.
De moeilijke materie zit in het verzinnen van een R waarde boven de 1, veroorzaakt door de Britse variant, terwijl de Britten zelf wel een R waarde onder de 1 hebben.
Kennelijk is dat te moeilijk. We hebben zelf met ons (gemiddeld genomen) goede gedrag al een erger scenario afgewend.
Oke, meneer/mevrouw mocroGS, kom dan maar even door met het bewijs dat een Britse Corona variant bestaat (Koch postulaten, elektronmicroscoop foto's) en ook even met de berekening van de R waarde, dus niet herhalen wat anderen zeggen maar de echte berekening laten zien en niet alleen het antwoord.
De R waarde komt in het VK niet boven de 1 uit volgens de Britse overheid.
www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-t...
We zijn op het punt beland waarbij de heren een willekeurige kleurplaat kunnen laten zien en daarbij met droge ogen kunnen zeggen: ‘dit is het plan’.
Thuiswerkende RIVM medewerkers met rondlopende peuters. Dan is het moeilijk om te achterhalen waar die plaatjes vandaan komen.
@W_F | 07-02-21 | 16:03: Lol.
@W_F | 07-02-21 | 16:03: Bij de persco's vanJaap van Dissel kon je van meet af aan al zien dat er op het rivm veel mensen zitten met een afgeronde kunst opleiding.
Terreur van de modellen, gecombineerd met het voorzorgsprincipe en groupthink. Precies zoals het ‘klimaat-probleem’ overigens, maar dan in een kortere tijdsspanne.
De golf komt op 15,16, en 17 maart. De data zijn al bekend.
TonAlias.... en vlak voor de ramadans is alles weer normaal.
Zouden ze zelfs dat flikken, verkiezingen uitstellen op het laatste moment?
@revolte | 07-02-21 | 17:59: hangt van de echte peilingen af
Klinkt logisch toch? De huidige maatregelen zijn vooral om de overstroming in de zorg te voorkomen. Als degenen die vaak vooral op de IC terecht komen daar niet meer komen, dan kan je snel gaan versoepelen.
Het is allemaal ook heel logisch maar alleen is logica aan de wappies niet besteed.
Als je alles van het OMT en Hugo voor zoete koek slikt klinkt het inderdaad logisch.
Dat is het ook, maar wanneer heb jij voor het laatst bij die mafketels in Den Haag enige vorm van logica weten te bespeuren?
@goedverstaander | 07-02-21 | 15:55:
Zoetekoek is beter te verteren dan de kletskoek van de wappies.
@Gulliver | 07-02-21 | 15:57: Bindende speltip #2: Discussieer vervolgens op basis van argumenten.
@Gulliver
Gulliver heeft het wel erg vaak over wappies, waar het hart van vol is.
@Mad Max | 07-02-21 | 17:24: Begint een beetje de wappie van GS te worden.
@Gulliver | 07-02-21 | 15:55: youtu.be/E6eyrmYRk1w
Waarom zijn dan de noodhospitaal in Maastricht en Rotterdam weer afgebroken?
Door de sneeuwstormen des doods komt het hele corona-beleid tot een stand still. Geen testen. Geen vaccinaties. Die sneeuw komt een jaar te laat. Met zulk weer was er vorig helemaal niets van de grond gekomen.
We gaan het zien, ben er ondertussen wel klaar mee .....
Twee maanden is 41 werkdagen, eventuele feestdagen niet mee gerekend. . En omdat onze geliefde GGD's er nog steeds (!) niet in slagen om meer dan op of rond de 10.000 mensen per etmaal te vaccineren, en omdat ze ook beslist niet van plan zijn om daar heel veel meer van te maken (baantje!) , wensen wij de heer Goudsmit en gelijkgestemden heel veel wijsheid, inzicht en sterkte toe.
Mooie grafiek. Dus in mei heeft iedereen corona gehad en kunnen we het gewone leven weer oppakken. Dat is een stuk eerder dan verwacht!
Zou wel het beste zijn
September, September bla bla.
We worden voorgekookt,
Dit hele jaar blijven we nog bezig met deze ellende.
We hadden er veel eerder uit kunnen zijn.
Het einde is in zicht.
Wereldwijd neemt het aantal nieuwe besmettingen snel af.
@Gulliver | 07-02-21 | 15:53: Ondanks al dat gepruts.
@goedverstaander | 07-02-21 | 15:54:
Welk gepruts?
@Gulliver | 07-02-21 | 15:53: Heeft dat nou te maken met die andere PCR-regels van het WHO?
@Gulliver | 07-02-21 | 15:56: Lees feiten. Denk na. Vorm zelf een mening. Dus niet de mening van een ander napraten.
Bindende speltip: feiten en meningen zijn niet hetzelfde.
@Upendo | 07-02-21 | 15:58: pcr test is helemaal niet geschikt voor virussen volgens de uitvinder ervan
Terwijl we hier ons druk maken om de engelse variant van het virus zijn ze in Engeland juist bezig met de verschrikkingen van de Zuid-Afrikaanse variant.
... en wij dus binnenkort ook...
@bisbisbis | 07-02-21 | 15:55:
Ja, je moet wat als die Engelse variant niet zo afschrikwekkend is als werd voorgesteld.
Die andere Jaap (van D.) gaat overigens vrolijk verder met zijn rampscenario's. Vrijdag jl. informeerde hij de vaste Kamercommissie VWS met een onheilstijding waarbij hij opnieuw aanname op aanname op aanname stapelde. Is er dan geen kamerlid die achteraf die achteraf de ronduit onbetrouwbare voorspellingen van die Yomanda van het OMT controleert?
Ik heb nog meer vertrouwen in voorspellingen op basis van de ingewanden van een kip.
@überholprestige | 07-02-21 | 15:57: Minstens zo betrouwbaar.
Zeker: ik heb zijn observatie uit Februari 2020 dat het uiterst onwaarschijnlijk was dat het virus vanuit Wuhan Europa zou kunnen bereiken wegens de afwezigheid van directe vliegverbindingen uitgebreid gewogen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat wij de goede man op dat zelfde moment de wacht hadden moeten aanzeggen, voordat hij ons kon verblinden met zijn eveneens schitterende observatie omtrent de werkzaamheid van mondkapjes. -
-
In iedere ander land was deze tragische onkundelaar even op een zijspoor gezet, hier geldt hij als: 'deskundig'.
@bisbisbis | 07-02-21 | 16:00: De grootste psychischatrische patiënten lopen hier gewoon vrij rond.
Nee.. want het vereist rekenen op een niveau van wat vroweger de MAVo was, maar tegenwoordig HBO niveau is.. en het zijn rechtenstudentjes en onderwijzers..
Durf niets meer te posten want met de redelijke waarheid wordt je hier als wappie weggezet, dit land is nog nooit zo een jaar lang besodemieterd, door onkunde, rubber tegeltjes en jaarlijkse griepspuiten die 6500 oude mensjes (net als nu) nooit konden redden.
Degene die jou nog een wappie noemt moet eens goed in de spiegel kijken. Pure reflectie.
@goedverstaander | 07-02-21 | 15:51:
Zo is dat!
Degene die griep en corona probeert met elkaar te vergelijken is af. Definitief!
@LangeJannetje | 07-02-21 | 15:55: Nou ja ik zou het juist wél willen vergelijken. Want we hebben als maatschappij de griep als 'normaal leed' geaccepteerd, dus dan hebben we een doel. Ik vind het een beetje debiel om corona helemaal weg te willen helpen, daar is het geen geschikt virus voor. Maar als we de schade tot niveautje griep weten te beperken, dan is het dus goed genoeg.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 15:55: dat is waar. De Spaanse Griep was vele malen erger. Onvergelijkbaar
@LangeJannetje | 07-02-21 | 15:55:
En dan ook nog met overdreven mortaliteitscijfers voor griep aan komen zetten.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 15:55:
Waarom? Iets met diskriminazi?
Door dingen te vergelijken creëer je perspectief.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 15:55: Dan zouden we vorig jaar en dit jaar boven covid 19 nog een griepgolf hebben gehad. Niet dus. Een vergelijking kan wel. Definitief.
@Upendo | 07-02-21 | 16:00: Exact, waarschijnlijk komen er door de globalisering-contacten nog andere virussen langs, influenza was te overzien, die spike/virussen zijn agressiever en medicijnen zullen effectiever zijn dan pre/virus-griep/spuiten.
@Upendo | 07-02-21 | 16:00: 1. Griep legt een veel minder zware druk op de gezondheidszorg.
2. Griep leidt tot aanzienlijk minder sterfte onder mannen van 50+
3. Griep leidt niet tot orgaanbeschadiging, zoals longen, hersenen en nieren.
@zwartzondersuiker | 07-02-21 | 16:07: Griep is geen Covid. Een heel ander virus en ook veel zwaardere gevolgen. Dus nee, je kunt het niet vergelijken. Daarnaast zijn de nieuwe vaccins veel effectiever dan de griepspuiten en gebruiken ze ook nog eens een andere techniek. Dus van die 6500 is appels met peren vergelijken.
Je kunt wel wat leren van de aanpak, maar daar ging het hier niet over.
Oh en dat het aantal griepgevallen lager is komt misschien wel omdat we nu meer afstand houden (vooral naar ouderen) en het griepvirus dus zich minder kan verspreiden?
Maar nogmaals, dat heeft te maken met gedrag en niet omdat het om vergelijkbare virussen gaat.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:07: Ja wel. Symptomen kunnen leiden tot orgaanbeschadiging.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:07: Het enige verschil is dat dit virus besmettelijker is. De ernst is heel goed vergelijkbaar. Ook grieppatienten kampen vaak met orgaan beschadiging. Zie 2016 en 2018
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:13: Hoe kan dat dan dat er zoveel mensen doodgaan aan griep? Die symptomen zijn blijkbaar veel minder erg maar mysterieus genoeg ga je d'r wel dood aan. Lang niet altijd, maar als je de botte pech hebt dat je d'r net even niet goed tegen kon lig je ook gewoon onder je eigen voortuin he? Natuur is een bitch, een grote roulette wie eraan gaat en wie niet, wij kunnen wel met godweet hoeveel statistiekjes proberen er iets van te snappen maar uiteindelijk heeft het weinig zin en kan je beter leven alsof het allemaal niet bestaat. Eraan gaan doe je toch wel maar in de tussentijd is het veel beter om lol te hebben dan bang zijn voor iedere rare blafhoest.
@elfenstein | 07-02-21 | 16:25: Precies, mensen gaan ook dood aan de griep. En daar houdt het op.
@Axolotl | 07-02-21 | 16:21: Het enige verschil? Pardon? De kranten de laatste tijd niet gelezen?
@VoltaireJohn | 07-02-21 | 16:18: Dus jij wilt beweren dat de griep op dezelfde schaal tot orgaanbeschadiging bij mannen tussen de 55 - 65 jaar oud leidt als COVID?
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:49: we overtuigen elkaar toch niet. Accepteer het als een fact of life, je kunt eraan doodgaan. Maar ik ben niet bang voor de dood en ik weiger, als zo velen wel doen, bang om te leven te worden
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:48:
Nee hoor, alleen van een mug een olifant maken omdat er op tv met hele vreselijke grafieken en gebarentaal gezwaaid wodt zonder je af te vragen of het allemaal wel klopt is ook niet de goede weg om rationeel om te gaan met ziektes. Jezelf zomaar overleveren aan de medische business ljkt mij geen goed plan, als er veel geld te verdienen valt is de leugen vaak niet ver weg. Het huidige gebeuzel over britse, zuid-afrikaanse en godweet wat voor mutaties nog meer is verdacht te noemen, iemand wil daar iets mee lijkt het. Virii muteren constant, as we speak, ook bij tante sjaan om de hoek is er zo'n rottig corona'tje die lekker aan het muteren is, maarja de sjaanse variant bekt niet zo lekker he? Corona is er en gaat niet meer weg, hoe eerder je het gaat beschouwen als een griepachtige en daar ook naar handeld, met respect maar zonder hysterie hoe beter.
@Upendo | 07-02-21 | 16:00: Volgens mij is dat het doel.
@LangeJannetje | 07-02-21 | 16:51: Nee, niemand beweert dat, ik ook niet en het is zeker niet wat ik zei.
@elfenstein | 07-02-21 | 16:58: 'Jezelf je niet zomaar overleveren aan de medische business...... leugen is vaak niet ver weg....' wat een wantrouwen naar wetenschappers toe (je gooit ook nog een keer de farmaceutische industrie op één hoop met wetenschappers en medisch personeel; maar wat maakt het uit in jouw wereld waarbij je iedereen moet wantrouwen). Sad.
Lekker blijven posten, F de roepers!
Ik overweeg m'n reflectie hesje van de tekst "trotse wappie" te voorzien. Gek verklaren van tegenstanders is een gekende tactiek van dictatoriale regimes
30 Km rijden naar een vaxlocatie
Heel lang wachten. Waar? Buiten in de regen?
30 Km rijden naar huis.
Ik doe het niet. Ik doe het gewoon niet.
Mijn bejaarde buurman kreeg ook een oproep om zo ver te moeten reizen en in de kou te staan wachten.
Hij heeft geweigerd met de reden dat hij niet dood wil gaan aan griep.
Tinie liet zich testen: hem werd op het hart gedrukt toch vooral precies op tijd te komen i.v.m. planning en drukte. Geen hond ! (Niet voor hem en niet na hem).
@Tinie | 07-02-21 | 16:03: Begin jij ook al met in de derde persoon praten ? Dat ene van oef dat doet is al irritant maar het moet geen mode verschijnsel worden, net als dat stomzinnige wappie geroep.
@2voor12 | 07-02-21 | 15:51: helemaal goed. Opgestaan is plaatsvergaan.
Wateren typisch Nederlands gezanik. Je krijgt dat prikje gratis en dan is 30 kilometer weer te ver. Ik ga wel in jouw plaats
mooi..
Ok! Dan doen we pief paf poef en zie hier: Vaccins zijn ineens wel op voorraad! Hoera!
kom maar door met die besmettingen! dan hebben we sneller die groepsimmuniteit die Rutte zocht! Oh... wacht...
Die oh zo besmettelijke engelse variant waart hier ook al weken en weken rond maar zie daar maar weinig (of gewoon niets) van terug in de cijfers.
Hoe lang gaan ze dat spookverhaal nog volhouden?
Aah, U heeft een kompjoeturmodel zonder Engliesj virus, om met én zonder virus te kunnen vergelijken.
Waaw, ik ben benieuwd! Laat zien.
@HogeNood | 07-02-21 | 15:54: Zonder die engelse versie zou de pandemie dan al voorbij moeten zijn als hij zo gevaarlijk en besmettelijk is.
Dat is kletskoek, uitdempen gaat via een e-macht, en nee, niet omhoog. Dit kan alleen als de bevolking ook exponentieel (wat een dom woord inmiddels) zou groeien. Toenemende groei... hoe dan?
Ik begrijp waarom er niemand naar jou luistert. Met deze onsamenhangende zinnen zonder onderbouwing. Next.
U vergeet de tijdsfactor. De bevolkingsgroei treed pas in de toekomst op, en begint zodra de gratis Miele in het kratis guis is geïnstalleerd. Dus nog vóór de inboergeringscoersoes. Daar, u heeft een tijdslot. Graag uw berekening daarop aanpassen.
Het wordt serieus tijd dat een een paar vooraanstaande psychologen en psychiaters aanschuiven bij de besprekingen van het OMT.
Er gaat echt iets niet goed daar!
Ze leven echt in een fantasiewereld en bevestigen elkaars waanideeën.
Psychiaters in 1950:- U bent homo omdat uw moeder dominant is.
@HogeNood | 07-02-21 | 15:58:
-
Psychiaters in 2021: uw dominante moeder is homo.
... of een paar generaals. Want dat omt bestaat nu voornamelijk uit witte jassen. En die witte jassen hebben maar 1 ding voor ogen en dat is zoveel mogelijk mensenlevens redden. En dat geeft verder niks, een prima eigenschap voor een witte jas, maar er moeten ook mensen zijn die het landsbelang een beetje in de gaten houden. En aangezien we daarvoor niet bij Mark Rutte moeten zijn -die verschuilt zich alleen maar een beetje achter het omt- dacht ik aan een paar generaals, die die witte jassen af en toe even weer met hun beide beentjes op de grond zetten. Het landsbelang gaat namelijk boven het belang van het individu. Althans, dat was tot voor kort zo.
Tienduizend doden. Waar hebben we het over.
@VanBukkem | 07-02-21 | 16:36: Juist, die witte jassen die nu de levens redden van heel veel oudjes ( Niets op tegen) vergeten de andere levens die er ook toe doen.
@MoonBeebe | 07-02-21 | 17:00:
Young Lives Matter. (as in 0 jaar t/m 70jaar)
Volgens de VW fabriek in Wolfsburg komt er voorlopig geen nieuwe golf.
Ze zijn nog bezig met een soort mondkapje over de uitlaat te monteren tegen de uitstoot maar dat lijkt toch niet zo goed te werken.
@elfenstein | 07-02-21 | 15:50:-
Ingeademde lucht eerst bakken en afkoelen zou inderdaad morsdood virus opleveren.
@elfenstein | 07-02-21 | 15:50:
-
Dat probeerde ik laatst bij de APK-roetmeting ook ...
@HogeNood | 07-02-21 | 16:01: Nou, ik hang met m'n snuffert aan de lokale Mo z'n Golf hoor, je voelt echt verschil!
Is het niet beter om al die zestigplussers met het Jansen en Jansen vaccin te injecteren? Hoeven ze niet tweemaal op de proppen te komen.
En het virus gedraagt zich met Janssen bij niet immuun als een griepje.
Ja, daar kan ik ook met de pet niet bij. Ook dat zij de enige zijn die dit gemaakt hebben. Waar zijn al die wetenschappers mee bezig? Ooit heb ik een keer de griepprik gehaald. Soms voel ik nog dat ze mij verkeerd/pijnlijk hebben gespoten. Daarom; eentje is zat voor mij.
Ok, maar heeft iemand als eens van Corona gehoord? Schijnt dus een bepaald virus te zijn. Dáár lees je dus niks over in de media he.
Daar denken de meer dan 2000 mensen die momenteel in Nederland in het ziekenhuis liggen heel anders over.
Corona is vaal pisbier, zou u willen stoppen met daar ongevraagd reclame voor te maken?
@Gulliver | 07-02-21 | 15:48: Hoeveel mensen liggen er eigenlijk totaal in het ziekenhuis in NL op het moment? Dus die iets anders hebben dan C.?
Die kunnen het gezeik denk ik niet meer aanhoren, al aan gedacht? Dat zouden er best eens veel meer kunnen zijn dan 2000 ook, maar die moeten hun bek maar houden want oh oh oh wat is die corona erg.
@elfenstein | 07-02-21 | 15:52:
Zoek de cijfers even op.
Ze zijn openbaar.
@elfenstein | 07-02-21 | 15:52:
hier een linkje coronadashboard.rijksoverheid.nl/arti...
Geen idee of de cijfers kloppen, laat ik aannemen van wel.
@Gulliver | 07-02-21 | 15:48: lol
@thephysicist | 07-02-21 | 15:59:
Dat zijn coronacijfers. Ik bedoel dus alle mensen in het ziekenhuis, die geen corona hebben maar "gewoon" maar iets ordinairs als kanker, hersenrot, autoimmuunziektes en alle ander narigheid die je daar kan doen belanden. Ik kan die cijfers ook zo niet vinden/te lui om te zoeken maar ik durf gerust te stellen dat dat er vele malen meer zijn dan die 2000 covidlijers. Wat denken die van uitgestelde operaties, geen personeel voor hun, net zo levensbedreigende aandoening, en alle geklets over dat we die corona's toch zo moeten bestrijden terwijl zij liggen weg te rotten aan iets anders waar effe geen cameraploeg voor komt?
@elfenstein | 07-02-21 | 16:07: Volgens de overheid zijn er 40.000 ziekenhuisbedden. Volgens Diederik Gommers klopt daar geen yota van (verbaast me echt niets) en hij houdt het op 12.500.
@elfenstein | 07-02-21 | 16:07: Ik wilde slechts behulpzaam zijn, verder niet inhoudelijk, Ik laat de cijfers en grafiekjes over aan de mensen die dat leuk vinden, een beetje wat daytraders doen met hun technische analyse grafiekjes en hockey sticks.
@goedverstaander | 07-02-21 | 16:19:
Als wij dat zouden doen op een festival, de inkoop zegt dat er 40.000 liter bier is maar de jongens bij de biertank zeggen 12.500 dan zouden we een gigantisch probleem hebben en vliegen er geheid een paar lui de laan uit vanwege verregaande incompetentie. Was het leven maar meer een festival, dan gingen dit soort dingen veel soepeler.
@thephysicist | 07-02-21 | 16:24:
Was ook geen aanval hoor. We nice. ik vroeg het me hardop af en speculeerde wat op mijn aanname dat het er veel meer moeten zijn dan 2000. Die coronacijfers kan ik onderhand dromen, ik mis alleen het perspectief heel vaak. 2000 op een bevolking van 17 miljoen is statistisch gezien wel een uitschieter maar ook weer niet het bewijs van een alomvattende plaag. ik word gewoon een beetje moe van alle hysterie, het kwaakt allemaal wat over de cijfers die voorgeschotelt worden door de overheid maar niemand zet dat in het juiste, relativerende perspectief want dan ben je gelijk een wappie, virusontkenner of meer van zulks.
@elfenstein | 07-02-21 | 16:35:
Ik dacht, laat ik het voor de zekerheid even melden.
Mijn stelling is deze, er is geen Corona pandemie meer, de cijfers zijn niet in overeenstemming. Ik zou graag toch eens een elektronenmicroscoop foto willen zien met bijbehorende mRNA sequentie van het originele Corona Wuhan virus (versie 1.0, jaar 2020) en van alle mutaties die opeens ten tonele verschijnen, na het beschikbaar zijn van het "vaccin".
Verder schijnen de Chinezen in Wuhan feest te vieren en zitten we hier in lockdown met een avondklok. Hier klopt iets nietl
Ja, die 170k hadden we gehaald als we geen maatregelen hadden gehad en de R tussen de 1,3 en 1,6 was komen te liggen. Schokkend hoe hard dat kan gaan he, exponentiele groei? Gelukkig hadden en hebben we strenge maatregelen getroffen.
Die 170.000 was nooit gehaald omdat ook zonder maatregelen niet iedereen dagelijks contact heeft met tientallen personen.
De prognoses van Worldometers zijn een stuk realistischer:
covid19.healthdata.org/netherlands?vi...
U rekent met taal, het klinkt allemaal heel indrukwekkend wat u zegt met R waarden en zo. Mijn vraag aan u, laat de berekening dan ook even zien ("do and show the math").
@Gulliver | 07-02-21 | 15:51:
In andere woorden zeg je dus dat het onmogelijk was geweest dat de R tussen de 1,3 en 1,6 was komen te liggen. De experts door wie Rutte zich laat adviseren zeggen wat anders, die mensen vertrouw ik meer dan dat ik jou vertrouw. Of heb jij ook een relevante expertise?
@thephysicist | 07-02-21 | 15:56: ik reken niet met taal, ik heb de moeite genomen het linkje naar het artikel even te openen. Jij duidelijk niet.
@woestecentrist | 07-02-21 | 15:59:
Weer dat rekenen met taal, waar baseer je deze conclusies op ? Geldt trouwens ook voor gulliver.
@thephysicist | 07-02-21 | 16:02: het is niet zo moeilijk hoor 10k*(1,6)^6=170k.
Tada!
@woestecentrist | 07-02-21 | 16:01:
Welke linkje, dat twitter linkje of dat linkje naar het AD ? Beide linkjes geopend en ook nog eens gelezen, dus je conclusie klopt niet.
Oke, dan moet het het AD linkke zijn, dan herhaal je slechts wat in het AD artikel staat, waar met taal wordt gerekend. Probleem opgelost.
@thephysicist | 07-02-21 | 16:07: beter lezen dan. En als zelfverklaard natuurkundige kun je wel getallen tot een macht heffen en vermenigvuldigen mag ik hopen
@woestecentrist | 07-02-21 | 16:07:
Dat is de rekensom, maar je rekent naar het resultaat, antwoord toe.
De aanname is 170k per dag als er geen maatregelen hadden gehad, ik vraag naar die rekensom, niet naar de berekening van de R waarde op zich.
Eigenlijk ook wel, want nu zie ik twee nieuw getallen verschijnen, 10k en ook eens een exponent 6. De 10k zjin dan het aantal personen besmet en je neemt voor het gemak ook maar meteen de waarde van R (die je veronderstelt te kennen) en de 6 zijn het aantal dagen, weken, generaties ?
@woestecentrist | 07-02-21 | 16:10:
Beter lezen ? Je zegt helemaal niets dus wat moet er nu gelezen worden. Je herhaalt alleen maar wat anderen zeggen en gooit met cijfers zonder verdere uitwerking.
@woestecentrist | 07-02-21 | 16:07:
Wat een gelul, tot de zesde macht?
16k^2 is al 256 miljoen.
@CLoVis | 07-02-21 | 16:24:
De rekensom die @woestecentrist doet is deze
10000 x (1.6)^6 = 167772,16 afgerond 170000
Veronderstelt wordt de R waarde, de 6 weet ik niet, maar ik ben dan maar slechts een zelfbenoemde natuurkundige volgens @woestecentrist.
Veronderstelt -> verondersteld
@thephysicist | 07-02-21 | 16:28:
Omdat je hier geen formules kunt typen wordt voor machtsverheffen het teken ^ gebruikt. Ook worden er, behalve die onnodige rond 1,6, geen haakjes gebruikt, dus de bewerking is:
10.000 * 1,6 (= 16.000) tot de zesde macht.
@CLoVis | 07-02-21 | 16:39:
Dan kom je dus uit op 1,157920892373162e+269.
Wel een beetje heel veel meer dan 170.000 lijkt mij.
@CLoVis | 07-02-21 | 16:42:
Excuses, het is maar 16.777.216e+24
@CLoVis | 07-02-21 | 16:42:
Je rekent verkeerd. Eerst (1.6)^6 en dan maal 10000, zie
www.math4all.nl/venster/bekijk/meneer...
Ik vreet die corona op!
Ik zuip het meestal op, mag dat ook?
Sambal bij?
Wat is nou: 4,2 miljoen vaccins en 4,3 miljoen kwetsbare mensen - of - 4,3 miljoen vaccins en 4,2 miljoen kwetsbare mensen?
Alsof ze Henk van IT gevraagd hebben om er nog effe een flink dikke rooie curve in te knallen zodat het er goed dreigend uitziet. Dus heeft Henk een extra regeltje in het programma gezet die een exponentiële curve tekent, wat je er ook als beginvariabele instopt. Well done, Henk van IT.
In de IT gewerkt en ik kan u zeggen dat ook Henk niet weet wat een exponentiële curve is.
@thephysicist | 07-02-21 | 15:54:
Als u in de it gewerkt heeft weet u vast wel hoe het binair stelsel werkt toch? Zet alle machten va twee uit op een x-y grafiek en aanschouw het wonder. Het lijkt verdomde veel op die rare rode stok in die grafiek. Nalezen hoe het ook alweer zat met logaritmes, machten en exponentiële functies?
nl.wikipedia.org/wiki/Exponenti%C3%AB...
@elfenstein | 07-02-21 | 16:01: Waarom je beperken tot machten van 2 ? Ik werk ook met machten van e.
@thephysicist | 07-02-21 | 16:04:
Ik neem ook wel eens e, machtig spul he?
@thephysicist | 07-02-21 | 16:04: Ik trek wel eens een wortel.
@Grachus | 07-02-21 | 16:44: Niet doen, gewoon niet doen.
'dat kan zelfs Hugo uitrekenen'.... eeh. Ik stel vast dat Pritt de rekencapaciteiten van Hugoschenko zwaar overschat.
Aantal Doctoren zelf over vaccinatie.... er zijn dus ook andere onderbouwde meningen binnen de wetenschap, mag dat nog? www.bitchute.com/video/4uJu8QBBqON5/
Kijk uit, je bent hier al snel een wappie!
Niks van aan trekken trouwens!
@vluchtelingallergie | 07-02-21 | 15:50:
Gewoon de zoveelste geuzennaam. Ik heb al een hele jas vol met buttons, nazi, racist, aluhoedje, wappie, witte boze man, slavendrijver, trumpaloompa, ik ben de tel allang kwijt maar ik vind helemaal mooi.
Schelden verraadt het gebrek aan argumenten. Altijd. Dan ben je af en moet je me een button geven voor op m'n jas.
@elfenstein | 07-02-21 | 15:56: die druk ik af en lijst 'm in!
Prachtig!
Laat maar komen die buttons!
De “Doctoren” in deze video zijn huisarts of “Acupuncturist”. Ik mis de specialisten of heb ik iets gemist? En kun je met je HIV infectie nu prima aan de acupunctuur?
@De Droit | 07-02-21 | 16:02:
Kleine tip voor als je d'r klaar mee bent, al dat naampjesnoemen op asociale media etc...
Verander je profielfoto, zet een vergiet of een ander raar ding op je hoofd, fake snor d'r in sjoppen, als het maar makkelijk aas is voor scheldkezen. Meestal vallen ze binnen de twee comments door de mand en maken een kudtopmerking over die foto en kunnen ze gelijk de vuilnisbak in. Scheelt heel veel tijd en m'n jas zit toch al bijna vol. Ik ga alleen nog voor echte pareltjes, zeldzame scheldwoorden en typeringen die ik nog niet in de collectie had.
Van welke vaccins? (vrij naar ..)
De flinke vinketering zeg, wat lachwekkend!
Dat model is zo fout als maar kan. Dat ziet zelfs een klein kind.
Alleen heeft Hugo geen 4,3 miljoen vaccins. Bedankt Hugo.
De NPO gaat dit natuurlijk niet berichten hè, halve waarheden vertellen of gewoon recht in je neus liegen. Als de kijkers dit geweten hadden...
Hé het hockeystick-model! De joker voor alle linkse plannetjes.
Ze kunnen die hockeystick steken waar de zon niet schijnt.
Wie trapt hier nog in....
Is die rode lijn een grap? Dat moet wel. Da's een tangens grafiek. Zo'n exponentiële groei zie je alleen bij een kernontploffing.
Nou, ik ga stuk hier hoor.
-snik-
Dat is de prognose van het aantal gevaccineerden, aldus Hugo
Je haalt wel heel veel dingen door elkaar, tangens, exponenten en je bent in de tussentijd ook kernfysicus. Knap.
Even serieus nu, geen enkele serieuze onderzoeker gaat zonder onderzoek en toetsing aan de slag met rekenmodellen om "beleid' te maken. De onderzoeker onderzoekt, dat is wat de onderzoeker doet .
Wat dit is, is volksmanipulatie. Kijk maar eens bij het RIVM en ga op zoek naar de Corona sterftecijfers. Ze zullen er heus wel zijn maar verborgen, Het eerste wat je ziet is het aantal positieve tests, gevolgd door ziekenhuisopnames.
Het is een grote sh*t show van getallen en grafieken waar de herkomst van de data ook nog eens discutabel is.
Ik zag net op de site van Albert Heijn dat de avondklok a.s. woensdag verleden tijd is. In mijn stadje kan dan weer tot 22.00 uur gewinkeld worden... Vreemd hoor.
@antagonist | 07-02-21 | 16:54: Ja, gelekte informatie. Het middel is veel erger dan de kwaal dat kan zelfs een kind zien dus die verfoeide avondklok verdwijnt. Hopelijk voor altijd.
@antagonist | 07-02-21 | 16:54:
Geloof je het zelf? Die avondklok wordt keurig over de carnaval heen getilt.
REAGEER OOK