Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hier verder met De Avondklokzaak van de Eeuw

Halen we 21:00 uur?

1500+ comments. Daar worden we bij de GeenStijl een beetje traag van. Daarom hier verder met het hoger beroep van Rutte cum suis tegen die dekselse Haagse viruswaarheidrechter (D66) die wel zin in een feestje had vanavond. Eerdere updates HIERRR, Live webcam van de grote megarave straks op De Dam alvast daarrrr.
UPDATE: Vonnis geschorst, avondklok blijft

We Wachten AF

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
MilaSophie | 17-02-21 | 12:05

Die avondklok hebben we danken aan roekeloze studenten en ander jong spul die ondanks het besef dat het virus snel overspringt toch in grote groepen bij elkaar komen en illegale feestjes houden. Deze hersenloze gasten willen hun bijdrage niet leveren om de samenleving weer "gezond" te maken. De overdreven belangstelling in de "o o o wat hebben wij het toch moeilijk jongeren" is volstrekt overbodig. Het leed onder ondernemers en werkenden is vele malen groter dan het gespeelde leed van de jongeren. Mijn voorstel is om als eerste de winkels weer open te gooien zodat de werkenden de maatschappij draaiende kunnen houden. En hou de jongeren nog maar even binnen. Hun bijdrage aan de samenleving is op dit moment nog marginaal.

Ikblijfnietstil | 17-02-21 | 08:35

Voorstanders van de avondklok vergeleken de uitspraak van vanmorgen met een moordenaar die vrij komt vanwege een vormfoutje. Onzin natuurlijk. Ten eerste gaat het niet om het opsluiten van een moordenaar, maar om een vergaande maatregel waarvan het nut totaal niet bewezen is. Opgelegd aan 17 miljoen mensen. Ten tweede ging het niet om een klein vormfoutje, maar om het overslaan van wat democratische stapjes in de besluitvorming. Net als bij de afschaffing van het referendum trouwens.

Dat is best ernstig, zeker als een maatregel zo ingrijpend is. Ongeacht hoe men verder over een avondklok denkt, covid19 is geen overstroming. Een spoedwet vanwege een ziekte die al 9 maanden woedt? Die eerst nog een maand werd weggelachen?
Dat is net zo surrealistisch als, ik noem maar wat geks... VVD-minister Ivo O. die de oppositieleider jarenlang laat vervolgen om een "minder" uitspraak. Terwijl de VVD op dat moment 5 miljard euro naar dictator Erdogan overmaakt om dat "minder" te realiseren. Waarom werd Rutte niet vervolgd voor datzelfde "minder Marokkanen"? Om over alle "minder Polen" roeperts bij PvdA nog maar te zwijgen. Of de vele oproepen tot moord door aanhangers van het subsidiekartel.

Wilders werd dus niet vervolgd om *wat* hij zei, maar om *wie* hij is.
De oppositie wordt al bijna 40 jaar stelselmatig lastig gevallen met lastercampagnes, schijnprocessen, intimidatie en geweld. En dat vanwege vrijwel altijd valse racisme-beschuldigingen.
Ondertussen blijkt de belastingdienst al 10 jaar tienduizenden gezinnen te ruïneren, vaak op basis van uitheemse achternamen. Een vorm van daadwerkelijk racisme waar veel kartelpolitici jarenlang van op de hoogte waren, en niks tegen deden. Gedachtendelicten wegen nou eenmaal zwaarder dan vermogensdelicten. De belastingdienst loog tegen rechters en tegen de tweede kamer, of leverde "desgevraagd" na lang aandringen zwartgelakte papiertjes in.

Er is iets grondig mis met de "Rutte doctrine".

Dandruff | 16-02-21 | 23:06 | 2

Ja, maar ook met de kiezer ben ik bang, want die ziet het graag zo als ik de peilingen bekijk...

Dr. Vigilante | 16-02-21 | 23:11

@Dr. Vigilante | 16-02-21 | 23:11:

De kiezer kijkt teveel NPO. Daar zou eigenlijk ook een waarschuwing op moeten staan; "NPO kijken beschadigt zowel het korte- als het lange- termijn geheugen en verstoort alle gevoel voor basale logica".

Dandruff | 16-02-21 | 23:26
-weggejorist-
RefugiaBender | 16-02-21 | 22:29 | 3

Wat je ook vind van viruswaarheid het is goed dat er iemand zich om onze wetten bekommert. Als de overheid regels , en in dit geval vrijheidsbeperkende regels, invoert ben ik maar wat blij dat iemand ernaar kijkt of dat wel zomaar mag. NIET dus in dit geval. Het betekend namelijk dat mensen die buiten waren na 21:00 uur, zonder volgens de overheid geldige redenen, zich gewoon aan de wet hielden. De regering heeft de avondklok ingesteld op een wet die daarvoor niet is gemaakt. Dat hadden ze dan eerst goed moeten vatten in een nieuwe wet en dan pas in laten gaan. Dat heet een rechtsstaat waar ook de overheid zich aan moet houden. Peace out MF

kamentketmie | 16-02-21 | 22:07 | 1

Van der Staaij en Wilders zeiden het al: de avondklok invoeren kan niet op deze wijze.

Maakt niet uit dacht Rutte, we doen het.

KlaagGraag | 17-02-21 | 00:06

Hoe zou het nu toch kunnen dat het vertrouwen in zowel de politiek als de rechtspraak alsmaar achteruit holt? Vragen, vragen..

harbi | 16-02-21 | 21:26 | 2

Volgens de staats tv heeft het overgrote deel van de bevolking begrip voor de maatregelen.

likdoorn | 16-02-21 | 21:44

@likdoorn | 16-02-21 | 21:44: dit is een betrouwbaar onderzoek uitgevoerd door een samenwerking van de NOS en de AIVD

kamentketmie | 16-02-21 | 22:43

Engel heeft hier weinig vrienden, maar hij heeft ontegenzeggelijk een punt. We worden heel slecht bestuurd en de rechterlijke macht gaat daar gewoon in mee.

van heinde en verre | 16-02-21 | 21:26

Rutte wilt NL kapot, maar er komt een tijd dan wilt NL Rutte kapot.
Grapperhaus .... met het aanpassen van de straf ... was zo geregeld.
En wat heeft meer effect: mondkapjes en afstand houden of een avondklok?
Rot. Door en door rot. Mogen wel morgen weer risico's op het werk lopen. Daar geen 1 woord over.

ET007 | 16-02-21 | 21:20 | 1

NL wil dat willen correct vervoegd wordt...

Eduard van Druten | 17-02-21 | 02:05

Ook mooi om te horen op 200-210
Vrijdag is de zitting en enkele dagen later volgt de uitspraak, gaat het plotseling niet meer zo rap en zal de uitspraak wel ergens in mei gedaan worden.

Damoos | 16-02-21 | 21:17

Zou Rutte nou vanavond een flesje champagne opentrekken in zijn eentje?

Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 21:15 | 4

Die heeft genoeg a sexuele vrindjes die willen meelepelen van een advocaatje met een ivoren lepeltje.

herstelkous | 16-02-21 | 21:23

Met H. M. toch?

Choco Chanel | 16-02-21 | 21:34

@JJMS | 16-02-21 | 21:18:
Is het u ontgaan dat de moeder onlangs is overleden?
Wel bij de les blijven.

demaup | 16-02-21 | 21:50
▼ 1 antwoord verborgen

Voor het Hof van as vrijdag:
Onder welke omstandigheden is een avondklok wèl gerechtvaardigd?
Gebruik uw verstand:
In geval van plunderingen!
Dan is per definitie iedereen, die buiten wordt aangetroffen,
Een plunderaar,
tegen wie opgetreden kan/moet worden.
De buitensporigheid van een avondklok
En de grootte van de boetes in geval
van Corona is nu evident.

Poeskina | 16-02-21 | 21:14

De griepgolf van 2017/2018 gaf 9500 doden in 4,5 maanden (aldus RIVM). Als die griep dus een jaar met dezelfde impact doorging dan waren er 9500/4,5*12 = 25333 doden in een jaar tijd. Dat is 25333 / 17,280,000 * 100 = 0,146% van de bevolking.

In Brazilië zijn 240 duizend doden. Dat lijkt heel veel maar met 209,5 miljoen mensen is dat 240000 / 209,5m * 100 = 0,1146% in ca een jaar tijd. Dat is minder dan de 0,146% van een langdurige zware griep hierboven.

Op dit moment 14843 coronadoden in Nederland in ca een jaar tijd. In 2017/2018 gaf de griep 9500 doden in slechts 4,5 maanden tijd.

Had gewoon direct een miljard euro geinvesteerd in een FFP3 mondkapjesfabriek (ipv die nutteloze maskers die we nu massaal dragen) en de economie kon grotendeels openblijven.

area78 | 16-02-21 | 21:13

Nu weten we hoe Adolf aan de macht kwam!

PepijnvanLanden | 16-02-21 | 21:13 | 2

Gewoon via verkiezingen

Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 21:22

@Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 21:22: En een heleboel propaganda wie de staats tv beheerd heeft blijkbaar een grote voorsprong.

likdoorn | 16-02-21 | 21:48

Het RIVM met zijn eigen waarheid. Virus waait over, mondkapjes helpen niet, geen aandacht voor ventilatie. Het hele RIVM stelt geen ene reet voor. Nu zie je de macht van Grapperhaus en Rutte. Wat een maffia. En maar wijzen naar Poetin. Nederland is door en door rot. En met de verkiezingen in aantocht: al heeft de VVD maar 1 stem, Grapperhaus en Rutte krijg je alleen dood uit het pluche. Wat een smeerlappen.
Die Engel is een irritante eikel, maar deze overwinning had ik hem graag gegund. Al is het omdat hij het corrupte en incompetente Kabinet en Rechtspraak wist bloot te leggen.

ET007 | 16-02-21 | 21:10 | 2

Hoe is het eigenlijk met zure regen? Toen ik klein was moest ik daar heel erg bang voor zijn werd me verteld. Elke dode boom was een zure-regen-boom.

area78 | 16-02-21 | 21:15

ik ben ook boos hoor.

severalminutes | 16-02-21 | 21:21

Hoe zeggen ze dat?
" de rechtsorde is geschokt?"
Dat is dus nu het geval; universele rechten door de plee. Zo ook de -kuch- scheiding der machten.
Jojo-effect de onderbouwing voor schenden van ONZE rechten.

MoslimMolen | 16-02-21 | 21:09 | 1

Wellicht heeft van Diseel haar dat ingefluisterd. Hij zit tenslotte met de voorzitter van het Hof in hetzelfde medisch tuchtcollege en heeft samen met haar zaken beoordeeld. Voor zover weer de onafhankelijkheid kuch kuch van de rechtsspraak.

Nebuchednezzar | 16-02-21 | 22:58

Nepste vorm van Trias Politica ooit.

De media ook totaal in handen van de staat.

En maar Putin uitlachen en uitkotsen met z'n allen.

rachid82 | 16-02-21 | 21:03 | 2

De media zijn nog de grootste verraders. Die zouden zogenaamd onafhankelijk moeten zijjn. Doordat zowel de televisie- als de krantenmedia noodgedwongen aan het staatsinfuus hangen kun je geen enkele objectiviteit meer verwachten.
Het is gewoon propaganda spuwen voor het staatskartel waarvan de uitkomst de totale omvolking zal zijn.
Ergere vijanden dan de media heeft het Nederlandse volk niet.

du Roi Soleil | 16-02-21 | 21:29

Hoernalisten zijn het allemaal. U betaalt wij schrijven

Ad1617 | 16-02-21 | 21:39

Is er nog iemand die denkt dat de rechterlijke macht en de politiek NIET bij elkaar in bed liggen? Wat een farce.

Toede_Le_Dokie | 16-02-21 | 21:03

Pas op! het is buiten glad, door de bananen schillen.

Datgingniegoed | 16-02-21 | 21:01 | 1

De hele monarchie ligt onder een dikke laag bedolven.

MoslimMolen | 16-02-21 | 21:03
-weggejorist-
Icar | 16-02-21 | 20:55 | 1

Wil je uit protest midden op straat een peuk roken, regent het godverdomme.

Hieronymus-ego-sum | 16-02-21 | 20:54 | 2

Een beetje wappie staat gewoon buiten in de regen.

Wasbakplasser | 16-02-21 | 21:11

Deze uitspraak doet mij een beetje denken aan die rechtszaken over die stembusfraude in de USofA. Je weet gewoon dat je gelijk hebt, maar de rechter vertikt het gewoon om er iets mee te doen. En dan kun je hoog springen en dan kun je laag springen, het maakt geen ruk uit.
Scheiding der machten, ha, laat me niet lachen.

VanBukkem | 16-02-21 | 20:50 | 3

Natuurlijk. Reken maar dat er gewoon gezocht wordt naar een rechter die op de lijn van Rutte zit en er wordt ook de nodige druk uitgeoefend.

Het was feitelijk al niet anders met de toeslagenaffaire waarbij ambtenaren, politiek en rechters gewoon op een lijn zaten. Rechters weigeren tegen de staat in te gaan.

Nuuk | 16-02-21 | 20:54

@Nuuk | 16-02-21 | 20:54: deze rechter heeft samen met van Dissel in het medisch tuchtcollege zaken beoordeeld. Ideale kandidaat dus.

Nebuchednezzar | 16-02-21 | 23:00

Moest lachen ook om de laatste zin van Engel: de kijker thuis moet weten dat er tot de uitspraak geen avondklok geldt! En uiteraard op commando reactie van de lands-rutte-bananen-advocaat dat er zeker wel een avondklok is!
Einde stream haha.

hetmoetdanmaar | 16-02-21 | 20:48

Uiteraard. Die sockpuppet durfde niet. What else is new?

Deksmaat | 16-02-21 | 20:47

Zeg, mag je nou ook al niet meer zeggen dat Jeroen Pols een ongelooflijke kuttekop heeft?

Nohara | 16-02-21 | 20:46

Voor mij verandert er niks. Ik negeer die avondklok toch al weken.

PhallusObesitas | 16-02-21 | 20:46 | 2

De avondklok is voor bange schijterds.

VanBukkem | 16-02-21 | 20:51

Ik ook. Als ik een bekeuring krijg dan is het maar zo.

Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:59

Is geen verrassing voor mij. De rechters zitten in de zak van de Staat. Wel mooi dat heel veel mensen hier nu getuige van zijn.

seasicksteve | 16-02-21 | 20:46 | 3

Nu weet Willem Engel ook hoe Donald Trump zich voelt.

VanBukkem | 16-02-21 | 20:55

@VanBukkem | 16-02-21 | 20:55:
Nou ja, Trump heeft de verkiezingen toch wel duidelijk verloren. Jammer maar waar.
Engel roept mogelijk een hoop rare dingen en op een warrige manier, maar heeft zo hier en daar wel gelijk en een rechter gaf hem daar vandaag gelijk in. Dat is niet zo maar.

Ik denk overigens dat die rechter zijn carrière vandaag wel naar de klote heeft geholpen. Die mag tot in lengte van dagen nu disputen over parkeerbonnen behandelen.

Nuuk | 16-02-21 | 21:02

@Nuuk | 16-02-21 | 21:02:
Hoezo Trump de verkiezingen duidelijk verloren?! Dat per post stemmen heeft hem gewoon de das om gedaan. Dat per post stemmen werkt namelijk stemmen ronselen in de hand. En dat is precies wat er gebeurd is in die cruciale swings states.
Nee dat wordt hier ook nog lachen als we hier straks per post mogen stemmen ivm de Zuid-Afrikaanse variant. Ik voorspel een grote zege voor Henk Krol.

VanBukkem | 16-02-21 | 21:28

Goed nieuws volgens Rutte. Dat zal dan wel. Want Rutte spreekt altijd de waarheid.

Choco Chanel | 16-02-21 | 20:43

Dus rutte deed een Urbantje en trok aan een touwtje, daarna sprong de rechter in de verwachte richting.

jan huppeldepup | 16-02-21 | 20:42

Rutte doet mij een dringend verzoek om me kapot te lachen. Ga ik doen na negenen. Doet me deugd om die hondsbrutale rat voor gek te zien staan. Champagne! oesters! ganzelever! neuken!

entredeuxbieres | 16-02-21 | 20:41

Willem Engel heeft nog een kleine twintig minuten om te maken dat ie thuis komt.

VanBukkem | 16-02-21 | 20:41 | 1

Nog even snel een eigenverklaring invullen al zal hij dat denk ik nooit doen.

Sinclair | 16-02-21 | 20:53

Zo. Laatste restje vertrouwen ook door de plee. Wel strakke timing. En de complimenten voor het toch weer even fixen.

heavydigit | 16-02-21 | 20:40

wat een totale.... eh..

wijnvlek | 16-02-21 | 20:40 | 1

fustercluck?

Hieronymus-ego-sum | 16-02-21 | 20:52

Zo, Rutte kan ook weer rustig slapen, heeft hij ook wel nodig als ik hem zo zag vandaag.

Hieronymus-ego-sum | 16-02-21 | 20:40 | 2

Het was een snelle reactie van t kabinet.
Bij de toeslagenaffaire (en andere affaires) duurde t toch wel een dag/maand of wat langer..

filibuster | 16-02-21 | 20:43

@filibuster | 16-02-21 | 20:43: Tja, als de schapen vrijheid hebben geroken moet je direct reageren, als ze al geslacht zijn heb je meer tijd...

Hieronymus-ego-sum | 16-02-21 | 20:50

Zo, Rutte kan ook weer rustig slapen, heeft hij ook wel nodig als ik hem zo zag vandaag. >> Rokende server GS?? 1x is in principe genoeg.

Hieronymus-ego-sum | 16-02-21 | 20:39

wtf ongelooflijk

jack_gouda | 16-02-21 | 20:38

Afschaffing avondklok opgeschort!

de euro middenweg | 16-02-21 | 20:38 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Er kunnen honderden hypothetische doden vallen door asociale feestvierders en bezoekers, dus waarom zou het niet urgent zijn? Hier valt wel een juridische mouw aan te passen: doorgaan tot de avondklok waterdicht is.
Niemand wil overigens de lelijke aap zien die eruit gekomen is, dus naai 'm dicht.

SIogra | 16-02-21 | 20:38 | 1

Preventieparadox?

LuNaTeeQ | 16-02-21 | 20:45

Opmerking van de voorzitter over jojo-effect zegt al meteen alles. Fuck deze farce.

harbi | 16-02-21 | 20:37 | 4

@Leipniz | 16-02-21 | 20:40: Precies. En daar is in het vonnis werkelijk met geen een woord over gerept. Wat een theater.

harbi | 16-02-21 | 20:48

Onzin. Landsbelang. Terecht.

Pieterman | 16-02-21 | 20:48

@Pieterman | 16-02-21 | 20:48: Ga toch heen man. Dit is een wanvertoning. Het zou over de juridische basis gaan van de uitspraak van vanmorgen en de rechters vellen een vonnis op basis van de inhoud van diezelfde eerdere rechtzaak.

harbi | 16-02-21 | 20:54
▼ 1 antwoord verborgen

Als de avondklok er wel af gaat, zal Bruls uit pure woede z'n wijf wel afranselen. Die man komt er nooit meer overheen.

Kopieerapparaat | 16-02-21 | 20:37 | 1

Neeee...das Dion, Bruls doet dat niet. Vergissing...Alle mafkezen komen uit Venloooo...vergeet Chantal en Geert niet.....

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:39

Doorgestoken kaart.

de honden blaffen... | 16-02-21 | 20:37

Ik zou zo graag bij de oordeelsvorming willen zijn, ik namelijk nieuwsgierig of ze een of twee dobbelstenen gebruiken.

jan huppeldepup | 16-02-21 | 20:37 | 2

Volgens mij laten ze om de beurt een scheet.
Diegene die het hardste stinkt heeft gewonnen.

Bolder | 16-02-21 | 20:39

Daar worden de enveloppen uitgedeeld.

BakkerHenk | 16-02-21 | 20:42

Heeft die rechter een tia gehad?

SterF... | 16-02-21 | 20:36 | 2

Ja, daar lijkt het op. Misschien daarom ook de wat trage spraak.

staat het bier koud? | 16-02-21 | 20:38

@staat het bier koud? | 16-02-21 | 20:38: Dronken oude Minervameisjes praten ook vaak met zo'n bekakte slurrr...

2tribes | 16-02-21 | 21:23

Uitspraak is er.

RickRD | 16-02-21 | 20:36 | 2

Geschorst.

SterF... | 16-02-21 | 20:37

Wanneer gaan we trouwens stoppen met bejaarden vaccineren? nos.nl/artikel/2367875-veertien-besme... Werking niet bewezen, weinig extra levensjaren, weinig extra levensvreugde en weinig impact op de verspreiding.

Feynman | 16-02-21 | 20:35 | 3

Je vergeet dat inmiddels bekend is dat 2,8% van de gevaccineerden, niet zelfstandig kan functioneren of medische hulp nodig heeft na vaccinatie.

4HoogAantWater | 16-02-21 | 20:41

Als we de zwakkeren niet vaccineren, heeft het toch ook weinig nut om de rest te vaccineren?

intrigant | 16-02-21 | 21:05

De rechter heeft nog 25 min. om op tijd thuis te zijn.

Ruimedenker | 16-02-21 | 20:35 | 2

En anders ... wordt er met scherp geschoten?

Watching the Wheels | 16-02-21 | 20:40

@Watching the Wheels | 16-02-21 | 20:40: Dan wordt ze 'beschoten'. Zoals ze het tijdens de bezetting noemden.

Koonkluk Huis | 16-02-21 | 20:43

Ik vraag dit voor een vriend:
Als een advocaat net zo loopt te gallen en traineren en te wraken in een kinderverkrachtingszaak, gelden dan dezelfde feestvierende argument als nu?
Echt om te kotsen waar ik net naar heb zitten kijken. Je kan dus blijkbaar met niet onderbouwde meningen winnen van een team virologen die cijfermatig onderbouwen en ook gevoelsmatig (ja dat zeg ik er bij). het zou godsgeklaagd zijn, maar als ik de zittende regering was zou ik compleet morgen mijn ontslag indienen: veel plezier er mee, u kunt zich melden bij de dansleraar. Alles open en dan niet janken.

Behangdelul | 16-02-21 | 20:35 | 4

Waar heb jij naar zitten kijken dan? Judge Judy?

amateurrr | 16-02-21 | 20:37

Het punt is, mijn waarde behangdelul, dat virologen geen economen, juristen, filosofen etc etc etc zijn. Een overheid kan en zal altijd wel argumenten kunnen vinden om de rechten van diens burgers in te perken. Gebeurde toen, gebeurde nu. De heren en dames virologen zullen ongetwijfeld goed kunnen rekenen, maar dat betekent niet dat de inperking van grondrechten gerechtvaardigd is.

moonshiner3519 | 16-02-21 | 20:38

Waar heeft u, of waar hebben deze virologen wetenschappelijk bewijs op papier dat de avondklok werkt? Kennelijk kunt u ook zo aan de slag bij OMT/RIVM

Swaffelkaffert | 16-02-21 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Tromgeroffel

BakkerHenk | 16-02-21 | 20:34

Bij deze het dringende verzoek om vanaf morgen allemaal met een paraplu te gaan lopen. Het kan in april namelijk nog wel eens gaan regenen.
Dat is ongeveer de vertaling van het beleid wat nu gevoerd wordt.

Mastermattie | 16-02-21 | 20:34 | 1

Ik stel voor dat iedereen alvast naar de dokter gaat, voor het geval dat je ooit ziek mocht worden. Statistisch is de kans dat je ziek wordt namelijk aanwezig.

Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 21:03

Als ik zie hoe druk het centrum de laatste dagen is vraag ik mij oprecht af wat het nut nog is van een avondklok. Ben op zich niet tegen een avondklok en heb hem aanvankelijk ook gesteund toen we 10k+ gevallen per dag hadden. Maar een avondklok is wat mij betreft het sluitstuk van verschillende andere te nemen maatregelen en niet een effectieve maatregel op zich.

zeertegendradig | 16-02-21 | 20:32 | 1

Zeau, jij durft

Koffie ? | 16-02-21 | 20:35

Ik ga straks heerlijk buiten wandelen.
Ik hoop heeeeel veel mensen met mij.

Baardvansinterklaas | 16-02-21 | 20:32 | 1

Waar woon je?
Kom ik er aan.

Ruimedenker | 16-02-21 | 20:37

Vrienden uit Duitsland die het ook volgen, vroegen mij, of de rechter een sprekende pop van Quasimodo was. Ze betwijfelen dat het een echt levende persoon is. Het is wel weer is wat anders als het kaas meisje wat daar voor positieve PR gezorgd heeft. Zit me een beetje te schamen hier.

jan huppeldepup | 16-02-21 | 20:31 | 4

Ze kiezen blijkbaar voor de vorm en niet voor de inhoud. Precies iets wat niet in een rechtszaal thuishoort.

eelendsknook | 16-02-21 | 20:34

Vrienden uit Duitsland schudden hun hoofd als ze horen dat hier een Sperrzeit is. Bij hun is het ook een puinhoop, maar zo n wet kan er bij hen niet in.

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:34

Best een sneue opmerking, vindt je ook niet?

trekarm | 16-02-21 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Het hele punt is, als we wilden en de moed hadden, hadden we het al lang geregeld met z'n allen onder elkaar, de gedupeerde middenstand, de horeca de evenementensector en iedereen die zijn inkomen zelf moet verwerven en geen ambtenaar is die lekker doorbetaald wordt zonder een centje pijn, dan zou dan deze geregisseerde harlekijn clowns poppenkast van de staat, aangestuurd door een hoger plan van W.H.O en VN al lang naar fabeltjesland verwezen zijn en de clowns en de hele ratteplan zouden machteloos staan.

Icar | 16-02-21 | 20:31 | 5

"We" willen dit dan ook niet. De meerderheid wil een lockdown, voor eeuwig. Maar het is niet zo dat als de meerderheid opgesloten wil worden, de rest van Nederland dan ook kogelstoten mag worden.
Dat is een parodie op democratie.

C1O2 | 16-02-21 | 20:34

Google even op wanttoknow, corona en boeken en je komt er achter dat er recent 6 spectaculaire boeken over covid-19 zijn geschreven met een iets andere insteek dan de msm.

IdiJamin | 16-02-21 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Hellll en verrrrrdoemenis wacht ons op als de avondklok afgeschaft wordt!

Net een religie.

haddem | 16-02-21 | 20:30 | 2

De Keroona bisschoppen trekken zich terug....La er witte rook komt....
Hebbe we friet met frikandellen gegeten en is de boel in de hens gegaan...

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:32

Welnee, dat gaat wel meevallen. Net als "het virus"

Kopieerapparaat | 16-02-21 | 20:33

Nog een half uurtje en dan kan ik eindelijk naar buiten

jeweettochniet | 16-02-21 | 20:30 | 2

Dat weet je niet.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:32

Neemt u wel de hond mee? Het arme beestje van mij ging vroeger altijd om 20.00 lekker buiten plassen, en nu moet hij iedere dag een uurje wachten.

jan huppeldepup | 16-02-21 | 20:33

2 kratten bier op dat de rechter helemaal geen uitspraak doet vandaag.

W_F | 16-02-21 | 20:29 | 7

Inhoudelijk mogen ze ook geen uitspraak doen. Alleen de vraag of het kort geding een opschortende werking van de staande uitspraak ligt voor. Die mogelijkheid is in de uitspraak zelf al ontnomen en er zijn geen nieuwe feiten of inzichten naar voren gebracht, dus zal de uitspraak van vanochtend gewoon in stand blijven in afwachting van de inhoudelijke behandeling over een paar dagen.

tipo | 16-02-21 | 20:35

Moeten ook nog mensen werken morgen heur.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:37

Doei bier!

Gulliver | 16-02-21 | 20:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom kan ik niet plakken? Een originele reactie van mij persoonlijk staat klaar op het klembord.

Poeskina | 16-02-21 | 20:29 | 3

Gebruik Pritt Stift.

SterF... | 16-02-21 | 20:30

Doe maar ctrl + V

Ronnie | 16-02-21 | 20:32

In ieder geval niet de lijm in je haren smeren. Dat heeft een dame in de VS al gedaan en was niet zo goed.

jan huppeldepup | 16-02-21 | 20:34

20:25
"In afwachting van de uitspraak van de rechter in het hoger beroep over de #avondklok wordt iedereen opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te blijven", zegt veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.

RickRD | 16-02-21 | 20:29

Het verhaal dat Willen Engel een wappie zou zijn is ook gelijk ontkracht.
Wel een soort Don Quichot.
Die rechter heeft ook wel humor, ik vermaak me kostelijk.
Verder heb ik een hond dus de uitslag kan mij niet boeien.
Benieuwd hoeveel zetels dit geintje kost voor de partij van onze inmiddels uitgelachen leugenaar.

Eppo | 16-02-21 | 20:29 | 3

Ik heb 2 honden, dus kan de hele nacht buiten blijven haha.

RickRD | 16-02-21 | 20:30

Kost? Dit geintje gaat hem zetels opleveren.
Waarom? Omdat wij Nederland zijn. .

Cannabooze | 16-02-21 | 20:33

Ik vond mijn dronken tante ook altijd erg grappig maar toch zou ik niet willen dat ze bindende uitspraak doet...

4HoogAantWater | 16-02-21 | 20:35

U vraagt, en wij draaien MP.

Roadblock | 16-02-21 | 20:30

Wel goed dat reaguurders een keer een rechtszaakje kunnen bekijken. Misschien steekt men er nog iets van op.

beldewouten | 16-02-21 | 20:28 | 6

Mja, jij hebt natuurlijk al vele rechtszaken van dichtbij meegemaakt.
De vraag is alleen, achter het hekje of daarvoor?

Roadblock | 16-02-21 | 20:31

Als je wil zien hoe de uitspraken tot stand komen kan je net zo goed bij Holland casino gaan kijken.

W_F | 16-02-21 | 20:31

@Roadblock | 16-02-21 | 20:31: Er is volgens mij maar 1 rechtbank waar nog echt een hekje is. Daar ben ik nog nooit geweest.

beldewouten | 16-02-21 | 20:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat worden dus sowieso geen boetes vanavond want wie volgt er nu van minuut tot minuut de actualiteiten? *hides
Op naar het plein met een krat bier!

harbi | 16-02-21 | 20:28 | 3

Ik ga dadelijk eens een lekkere avondwandeling maken. Voor de 6e keer tijdens de avondklok.

Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:32

@Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:32: U heeft volkomen gelijk, geniet ervan.

harbi | 16-02-21 | 20:35

Dat stelde ik net al in het vorige topic. Wat nou als ik nu in de auto stap, mij niet bewust van dit hele theater en slechts op de hoogte van het laatste nieuws dat de avondklok opgeheven is? Vanaf welke tijd kan je dan zeggen "ich habe es nicht gewußt?" Ik dacht niet dat je verplicht bent om 24/7 het nieuws aan te hebben staan.

elfenstein | 16-02-21 | 20:40

Nadat de Notre Dame is afgebrand is Quasimodo maar voorzitter geworden van de rechtbank.

Mastermattie | 16-02-21 | 20:27 | 1

Dikke lol...

BBRDWR | 16-02-21 | 20:30

Frikandellen en frie de piepol.

Sinterbikske | 16-02-21 | 20:27 | 1

Frieks en dellen.

Pluisbaard | 16-02-21 | 20:52

De advocaat van de Staat betoogde dat als de avondklok opgeheven zou worden er heel veel mensen contact met elkaar zouden krijgen en daardoor de infectie verspreid zou worden. Afgelopen weekend waren er honderden duizenden mensen aan het schaatsen en dat kan dan weer wel. Dit beleid is niet meer uit te leggen.

seasicksteve | 16-02-21 | 20:26 | 9

@Frau Merkel | 16-02-21 | 20:28:
Zegt mij meer over de bereidheid om minimale afstand te houden.
Daar heb ik genoeg van gezien afgelopen zondag.

Roadblock | 16-02-21 | 20:33

De daling van het aantal besmettingen komt juist doordat mensen tijdens het schaatsen meer vitamine D binnen krijgen, niet door de avondklok.

W_F | 16-02-21 | 20:33

shit...Hugo ja...het rekenwonder...

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:37
▼ 6 antwoorden verborgen

Wanneer de avondklok voorlopig gehandhaafd blijft, en de uitspraak na 21:00 is, hoop ik dat Jaap &co geen verklaring bij zich hebben.
Gelijk bij buitenkomst bekeuren.

boerenvla | 16-02-21 | 20:25 | 3

Ze zouden het met liefde ondergaan, voor het goede doel natuurlijk. U betaalt, daar komt het ook nog eens op neer.

haddem | 16-02-21 | 20:27

Zeker. Als je gewoon een ommetje maakt, sterft iedereen in de ogenblikkelijke nabijheid namelijk direct aan corona. En Aids. Niet alleen bekeuren die mensen, breek ook gelijk hun benen.

Je moet je naam effe aanpassen naar 'pannekoek'. Of zet er gewoon effe een vertaling onder, voor mensen die niet naast de mestvaalt wonen.

Saboteerik | 16-02-21 | 20:29

Die avondklok zal mij voorlopig aan mijn aars oxideren. Er is immers niet veel te doen buiten de deur.

Pluisbaard | 16-02-21 | 20:25 | 7

@xlanoxe | 16-02-21 | 20:28: Voetbal nee dank u. Maar mis wel andere dingen zoals live muziek. Maar goed daar veranderd die avondklok momenteel weinig aan.

Pluisbaard | 16-02-21 | 20:49

@Karige_Karel | 16-02-21 | 20:31: Ja, meer als er dan nog steeds niets kan. Die avondklok als er geen hol te beleven valt, tsja mij doet het niet zoveel.

Pluisbaard | 16-02-21 | 20:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Zometeen een uitspraak dat de avondklok niet geldig is.

Daarna persco van Rutte.

Daarna blijft 95% v/d Nederlanders gewoon thuis na 20:00 want braaf. Probleem opgelost.

Knufter | 16-02-21 | 20:25 | 1

Dat zou wel gelijk aantonen dat de avondklok helemaal niet nodig is.

Zoiets | 16-02-21 | 20:34

Ik hoor de helicopters alweer boven de hoofdstad cirkelen.
Verder kan ik er elke avond de klok op gelijk zetten of parkeerbeheer komt langs, om zo'n uur of elf 's avonds. Want parkeerboetes uitschrijven, dat heeft wel prioriteit na de avondklok.

kapoerewiet | 16-02-21 | 20:25 | 1

Een handje ouderwetse kraaienpootjes, ruimhartig gestrooid vanuit een gunstige positie tussen geparkeerde auto's of kliko's wil nog wel eens wonderen doen.

bisbisbis | 16-02-21 | 21:41

Ik heb steeds horen zeggen dat die Britse variant besmettelijker is, maar is ie ook dodelijker? Lijkt me toch heel relevant als het gaat om het aantonen van de noodzaak voor een avondklok.
Je hoort er niemand over dus dat zegt genoeg.

T. Rammel(l)an(d)t | 16-02-21 | 20:25 | 2

Sinds die Britse variant er is daalt het aantal besmettingen in Engeland sneller dan het aanzien van Hugo de Clown.

JohnLocke | 16-02-21 | 20:26

De natuurlijke evolutie van virussen verlopen altijd zodanig dat nieuwe mutaties dodelijker of besmettelijker worden maar nooit beide tegelijk. Tenzij er sprake is van kunstmatige bewerking in een laboratorium, gewijzigde positieve selectiedruk door vaccinatie of bepaalde medicatie zoals antilichamen. Bij de Britse variant zijn er dus waarschijnlijk wel meer mensen die een besmetting ondergaan maar nu met minder tot geen klachten en daarom zien we ook een daling in positieve testen.

#enpassant | 16-02-21 | 21:04

NOS: "Hij zei ook dat opheffing nu verstrekkende en onomkeerbare gevolgen voor verdere besmettingen zal hebben. Daarbij wees hij op de straatfeesten die Viruswaarheidvoorman Willem Engel voor vanavond zou hebben aangekondigd en de aankondiging van horecagelegenheden dat ze vanavond opengaan."

Want we hebben verschrikkelijke superspread events gehad van al die bijeenkomsten en demonstraties het afgelopen jaar waar mensen buiten bij elkaar kwamen. Snif. Ik moet al huilen als ik daar aan denk.

Met_baard | 16-02-21 | 20:24 | 6

De avondklok gaat niet over buiten zijn. Het gaat over bezoeken beperken. Voor 21:00 thuis moeten zijn -> kort bezoek. Buiten zijn er nauwelijks besmettingen.

koeberg | 16-02-21 | 20:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Engelse corona variant is echt gevaarlijk.

In Nederland zijn afgelopen week 138,1 personen positief getest worden per 100000 personen.

In Groot Brittannië lag dit aantal op 132,5. Procentueel minder besmettingen dus dan in Nederland.

"Maar die Engelse variant is echt gevaarlijk!"

FasiscovanJole | 16-02-21 | 20:24 | 3

Ja, ik zou een rechtszaak aanspannen tegen de leugens van het kabinet. Dat zou een reden zijn om Rutte per direct uit de politiek te ontslaan.

VoltaireJohn | 16-02-21 | 20:25

De voorspelling van het RIVM was dat er 150.000 besmettingen PER DAG zouden zijn van de Britse mutatie.
Het blijken er slechts een paar honderd te zijn.
Goed voor de geloofwaardigheid van Rutte en het RIVM.

Bolder | 16-02-21 | 20:37

@VoltaireJohn | 16-02-21 | 20:25:
Ik heb in de Fortuyn tijd gemerkt, dat liegen en bedriegen een vereiste was voor een politieke loopbaan.
Daarom ben ik er heel snel mee gestopt.

Roadblock | 16-02-21 | 20:37

Als de avondklok blijft, gaat Japie zich ongetwijfeld op z’n harige borst kloppen.

amateurrr | 16-02-21 | 20:23 | 1

Hij schijnt nu al last te hebben van zijn vuistjes.

Pluisbaard | 16-02-21 | 21:02

Die landsadvocaat. Wat een gore bal. Alleen om dat smoelwerk al gun ik het de wappies om te winnen

moonshiner3519 | 16-02-21 | 20:23

Je begint een irritant dreinend kleutertje te worden Mark van wie de bromtol is afgepakt.

oakmont | 16-02-21 | 20:21

Het regent, het waait, het is 2 graden, er is een leuke voetbalwedstrijd vanaf 2100uur, je moet wel een enorme wappie zijn om naar buiten te gaan!

KritischeKrikker | 16-02-21 | 20:20 | 5

Bedankt voor de tip!
Die was ik bijna vergeten.

Gulliver | 16-02-21 | 20:22

Het is hier gewoon een graad of 9/10, weet niet waar jij zit in Nederland.

Pluisbaard | 16-02-21 | 20:24

Een leeg leven is ook een leven

zuurtjeregen | 16-02-21 | 21:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Die advocaat van de Staat zei nog even dat de avondklok momenteel nog steeds zou gelden. Wie huurt zo'n staatsidioot in?

Ommezwaai | 16-02-21 | 20:19 | 13

@Normpje | 16-02-21 | 20:25: dit is geen hoger beroep, dat dient vrijdag. Dit gaat over de opschorting van het huidige vonnis tot aan het hoger beroep. Het huidige vonnis is uitvoerbaar bij voorraad en daarmee onmiddellijk geldig.

VolleBak | 16-02-21 | 20:36

Alleen Louis Andriessen heeft een mooie interpretatie gegeven van De Staat. Later is daar nog een band naar vernoemd.

Arnold Layne | 16-02-21 | 20:39
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat een kwast zeg... jammer dat meester Frank Visser geen tijd had. Alleen het idee al dat ze dit in het buitenland ook zullen zien. Je zou je kapot lachen als het niet zo triest was.

Flow_Snake | 16-02-21 | 20:19 | 4

@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:23: Reken maar van wel. Ik moet regelmatig uitleggen wat voor teringzooitje het in Nederland is. Ik weiger ook pertinent de Nederlandse markt op te gaan.

Frau Merkel | 16-02-21 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

het regent, dus de meesten zullen zich wel aan de (wel of niet) avondklok houden.

Hadena | 16-02-21 | 20:19

Engel "ER IS NU GEEN AVONDKLOK"
Landsadvocaat: "DAT IS ONJUIST".
Nope, Engel heeft in deze gelijk. De rechter gaat zo uitspraak doen over de HERINVOERING van de avondklok.

Mastermattie | 16-02-21 | 20:18 | 6

Voordat je plannen hebt om na 21:00 "singing in the rain" te gaan spelen, de rechter moet vanavond nog even uitspreken of de avondklok wel of niet aangehouden wordt tot het echte hoger beroep.

Sinclair | 16-02-21 | 20:26

Die advocaat loopt een uurtje voor. De uitslag en vonnis is al bij hem bekend. Dat heeft grapperhaus al geschreven.

Snap_het_ook_niet | 16-02-21 | 20:39

In een hoger beroep vervallen de vorige uitspraken, de rechter kijkt op nieuw naar de zaak, dus op dit moment geld nog steeds een avond klok.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Glas, plas, was. Read my lips.

Dickie1908 | 16-02-21 | 20:18 | 1

Mok, slok, avondklok.

Knufter | 16-02-21 | 20:22

Ik heb erg weinig vertrouwen in de bekwaamheid van deze rechter. Ze lijkt me het type dat de laatste persoon die ze hoort napraat. Dat is in het voordeel van kamp Engel, want die is als laatste aan het woord geweest.

koeberg | 16-02-21 | 20:18 | 4

Zij is de voorzitten, de rechter was die man links (rechts voor ons) van haar.

Mastermattie | 16-02-21 | 20:20

Ik vond haar behoorlijk bekwaam, ze snapte alles goed en herformuleerde de vragen erg duidelijk.

Dannyh1 | 16-02-21 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

We mogen tot 22.00 buiten blijven dan is feestje weer binnen voor Rutte

poetsnoet | 16-02-21 | 20:18

Uw Scandinavische Oppergod is geen jurist, maar waarom wordt er nu inhoudelijk gesproken of een avondklok wel of geen zin heeft? De rechter heeft vanmorgen toch juist besloten de avondklok op te heffen omdat onze regeringsleiders hun eigen processen en wetten niet hebben gevolgd? Dus niet om inhoudelijke motivatie, maar juist om procedurele motivatie?

Dus waarom luistert de rechter hier überhaupt naar?

Odin | 16-02-21 | 20:17 | 8

@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:22:
Ja precies, ze laat van Dissel oreren en Engel moet zijn mond houden.

Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:26

Omdat, ik doe maar een gokje, er veel incompetente mensen in de wereld zijn?

DePsych | 16-02-21 | 20:30

@TheOtherWhiteMeat | 16-02-21 | 20:19: De rechter heeft zich een oordeel aangemeten over de medische noodzaak van de avondklok maatregelen. Volgens mij is de taak van de rechter om de maatregel te toetsen aan de bepalingen van de wet waarop de avondklokmaatregel gelegitimeerd wordt. Of de rechter daarvan de medische noodzaak wel of niet onderkent, doet hier niet ter zake. Vriend Engel is, 3,5 week na de invoering van de avondklok, ook wel lekker op voortvarend bezig met zijn zgn. zaak. Je zou immers mogen verwachten dat ie - vanwege het zgn. zwaarwegende en oh zo vrijheidsbeperkende karakter van de maatregel - de zaak wat eerder aanhangig had kunnen maken. Rond het circus van vandaag hangt de egomeur van een Don Quichote en zijn krampachtige poging relevant te blijven in de "discussie". Grote kans dat Engel over max. 2 dagen echt weer "yesterday's news" zal zijn. Da's mooi, hoe eerder we van dit hele Corona gezeik (en de stoet experts en wappies in het kielzog) af zijn, hoe beter.

Grijskijkert | 16-02-21 | 20:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Willem Engel gedraagt zich als een vervelende puber.
Hij heeft vroeger vast nooit geleerd dat hij zijn mond moet houden als de grote mensen aan het woord zijn.

Gulliver | 16-02-21 | 20:17 | 28

@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:21: Die mag van mij ook op haar vader worden aangesproken, geen enkel probleem.

Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 20:31

@Urotsokudoji | 16-02-21 | 20:23: Weinig plempels waar hij niet loopt te framen, heeft ie waarschijnlijk van pinokkio rutte geleerd.

hisxxx | 16-02-21 | 20:42
▼ 25 antwoorden verborgen

De commentaren eronder spreken boekdelen.
Men wil de lockdown.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:26

@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:26:
Da's het NPO publiek. Als je niks anders kijkt weet je niet beter.
Daarom is het mooi dat ze Willem Engel nu wel móeten uitnodigen.
De vorm van rebellie vind ik echt ge-wel-dig!

keestelpro | 16-02-21 | 20:27

Echte wappies hebben ook geen eigen internet, die zitten bij de buren te tappen, bang dat het RIVD mee zit te kijken.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:16 | 6

*Aivd

endtotrolling | 16-02-21 | 20:19

Sorry hoor, moeten ze het standaard wachtwoord maar veranderen, dan blijf ik er vanaf.

Zoelense Hobbyboer | 16-02-21 | 20:24

Nou u schat ze wel erg hoog in, de gemiddelde wappie krijgt net zijn smartfoon aan.

Pluisbaard | 16-02-21 | 21:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Je mag toch niet in groepen samenkomen, avondklok of niet. Het geeft mij alleen de vrijheid om mijn vuilniszak wat later weg te brengen, of iets later bij mijn ouders even langs te gaan. Of wat later te gaan hardlopen. Die avondklok is gewoon een pest maatregel en heeft helemaal geen nut. Ik doe alles toch wel, moet het alleen sneller doen, want voor 21:00 uur binnen.

Gandalph | 16-02-21 | 20:16 | 10

@Gandalph | 16-02-21 | 20:32: 't Is anders bij mij. De zgn BOA's hebben echt geen idee dat hier huizen zijn en mensen wonen. Dus geen probleem.

Zwizalletju | 16-02-21 | 23:05
▼ 7 antwoorden verborgen

De zitting is even onderbroken voor een neut.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:15 | 4

Aan de Rechter te horen is de voorraadkast leeg

Ad1617 | 16-02-21 | 20:18

Shit, daar gaat de koffie....

Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Al het geld dat ik heb bespaard aan drank afgelopen 12 maanden vanwege de avondklok en lockdown op een nieuwe spaarrekening gezet. Ik sta gelijk €4000 in de min.

R. Skickr | 16-02-21 | 20:15 | 4

Als ik jou was zou ik zelf leren stoken.

Niet_Van_Hier | 16-02-21 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Sjongejonge, ze zijn het er niet eens over eens of er nu wel of niet strakjes een avondklok geldt...

Graaisnaaiert | 16-02-21 | 20:14

Liet iemand daar nou een verse boer op de live stream?

FogerRederer | 16-02-21 | 20:14
-weggejorist-
C1O2 | 16-02-21 | 20:14 | 3

Oh, dus komt er nu een poll voor wie er vanavond gaat winnen?
Ik denk dat #TeamViruswaarheid wint.
(Ik ben voorstander van de avondklok, geen fan van Willem Engel, maar ik denk dat er geen noodzaak is aangetoond om de beslissing van vanmorgen te schorsen)

TheOtherWhiteMeat | 16-02-21 | 20:14 | 2

Denk ik ook. Ik zie ook echt de argumentatie niet.om nu 2 of 3 nachten geen avondklok te hebben...

BBRDWR | 16-02-21 | 20:16

Deze rechter durft dat niet.

Deksmaat | 16-02-21 | 20:18

Hahaha ze zegt gewoon serieus dat ze een verklaring moeten regelen omdat ze anders niet naar buiten mogen na 2100 uur

C1O2 | 16-02-21 | 20:13 | 3

Ook onzin. Een van de uitzonderingen is een tripje van en naar de rechtbank.

Kopieerapparaat | 16-02-21 | 20:15

In context van wanneer de uitspraak komt hè. Ze wou zeggen voor het ingaan van de avondklok maar dat wou ze niet beloven.

BBRDWR | 16-02-21 | 20:26

Haha, die landsadvocaat die zegt dat er nu wel een avondklok is. Prutser.

Het vonnis van vanochtend heeft de avondklok ongedaan gemaakt. Pas als hij het hoger beroep wint is de avondklok er weer.

Wat een onkunde. En dat procedeert namens de staat...

Knufter | 16-02-21 | 20:13 | 6

Ik heb echt 0 verstand van rechten, is het niet zo dat de zaak nu zweeft en niemand het meer gebrijpt?

SHSH | 16-02-21 | 20:18

Knufter | 16-02-21 | 20:13
Dat gaan we nu bespreken...
wow.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:18

@Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:18: Overigens noemde ik het 'hoger beroep' maar de huidige zaak is geen hoger beroep.

Het is volgens mij een nieuw kort geding over een uitspraak in een ander kort geding.

Het echte hoger beroep dient vrijdag.

Knufter | 16-02-21 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

En de landsadvocaat die bij voorbaat de uitspraak van vanochtend naast zich neer legt.

Ing. eslapen | 16-02-21 | 20:13 | 6

@Zonen-van-Kuifje | 16-02-21 | 20:22: en ook genoeg juristen die de uitspraak terecht vonden.
Persoonlijk maak ik me meer zorgen om de uitspraken van oa Rutte en Dekkers, die steeds meer dictatoriale trekken vertonen. Type uitspraken dat bij Trump iedereen op de kast kreeg, worden van Rutte en Dekkers kritiekloos overgenomen. Enge ontwikkeling.
De rechtsstaat lijdt zwaar onder Rutte cs, mede mogelijk gemaakt door de kritiekloze TK en media.
Nederland glijdt af. En ja, dat doet er wel echt toe.

Bataafje | 16-02-21 | 20:36
▼ 3 antwoorden verborgen

We weten niet hoelang het duurt met de uitspraak, maar we hebben nog 47 minuten...

deugallergie | 16-02-21 | 20:13 | 1

25

shimanski | 16-02-21 | 20:35

Dit voelt toch wel een beetje als David vs Goliath...

mlmn | 16-02-21 | 20:13

Perfecte slot zin. Er is geen avondklok.
Mooi man.

Gokmaar | 16-02-21 | 20:13 | 6

Nee pannenkoek.. Wel eens van hoger beroep gehoord dombo... Doet willempie en zijn criminele familie ook aan de lopende band...

niv01 | 16-02-21 | 20:21

Tyf lekker op naar joopie ofzo

niv01 | 16-02-21 | 20:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Willem Engel is een intelligente man.

keestelpro | 16-02-21 | 20:12 | 7

@RZRZ | 16-02-21 | 20:16: Ik vermoed dat ie met zn dansschool meer dan genoeg verdiend(e) om geen uitkering aan te hoeven vragen. Het is blijkbaar erg moeilijk om iemand op inhoud te beoordelen in plaats van op uiterlijk, maar ja, dat is precies wat al die achterlijke diversiteits regeltjes met zich mee brengen...

4HoogAantWater | 16-02-21 | 20:24

Ga lekker je huiswerk doen...

niv01 | 16-02-21 | 20:28

@DrumPiet | 16-02-21 | 20:23:
Die comment type ik een seconde nadat Willem Engel het allerlaatste woord pakte en zei 'let wel: er is nu géén avondklok.'
Dat was zo perfect getimed alsof hij als een schaakgrootmeester tien zetten vooruit had gedacht. Da's pure intelligentie.
En nee ik ben lang niet zo intelligent als dit soort mensen.

keestelpro | 16-02-21 | 20:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat een emotie. Juridische punten zijn al lang gemaakt. Als het zo belangrijk is had een wet aangenomen.

Hekkie | 16-02-21 | 20:12

Ik zou maar voor 21:00 uitspraak doen! Hahahaa

keestelpro | 16-02-21 | 20:12

Ze krijgt het niet uit haar bek, maar het besluit is al genomen. Wacht maar af.

RickRD | 16-02-21 | 20:12 | 4

@Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:14: Ik gok van niet.

Knufter | 16-02-21 | 20:17

Denk ik ook. Ons Kabinet is een grotere maffia dan Poetin en consorten.

ET007 | 16-02-21 | 20:18

@Gravin v Kippenbouth | 16-02-21 | 20:14:
Ja, ik hoorde ook de verspreking, maar ze corrigeerde het gauw. Dit is al lang voorgekookt. De avondklok blijft, de rechters zitten in de zak van de regering.

seasicksteve | 16-02-21 | 20:18
▼ 1 antwoord verborgen

Praat ze daar haar mond voorbij.

de honden blaffen... | 16-02-21 | 20:12 | 4

Een bijzondere afsluiting in ieder geval... "Zoals afgesproken", "Wij hebben al briefjes van de werkgever gekregen".
Als dat geen schijn wekt...

BakkerHenk | 16-02-21 | 20:13

Ja, volgens mij wel, het is niet het scherpste mesje in de la.

osolemio | 16-02-21 | 20:14
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Nohara | 16-02-21 | 20:11 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Mijn beetje mensenkennis zegt dat deze rechter het vonnis van vanochtend niet gaat opschorten. Ik hoor 't aan hoe ze de viruswappies parafraseert, ze internaliseert hun gedachtengang.

Knufter | 16-02-21 | 20:11

www.demorgen.be/nieuws/aantal-nieuwe-...
Het aantal nieuwe coronabesmettingen wereldwijd is op vijf weken tijd zo goed als gehalveerd, van meer dan 5 miljoen nieuwe besmettingen per week naar 2,6 miljoen besmettingen. Dat heeft de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) aangekondigd.
16 februari 2021, 7:17

Niks te maken met onze lokale avondklok.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:11 | 1

Hier beginnen ze alweer onrust te stoken met een variant op de Britse variant. ;-)

BadPatNL | 16-02-21 | 20:33

Het zal wel toeval zijn, maar toch. Hier op Rotterdam-Zuid (weet u nog) kwam zojuist een ME bus voorbij rijden. Je ziet hier zelden een politieagent en/of wagen dus wanneer er een ME bus langskomt is dat enigszins opzienbarend en vreemd !

demaup | 16-02-21 | 20:11 | 2

Ik heb begrepen dat de handhaving vanavond op bepaalde plekken wordt opgeschaald en da's logisch. Al was het alleen maar om de groepsgrootte en de onderlinge afstand een beetje vast te blijven houden.
Ik wacht het wel af hier, deze klucht. Was toch niet van plan om erop uit te gaan, genoeg te doen hier.

Graaisnaaiert | 16-02-21 | 20:18

@demaup
Nou hier in midden Drenthe rijden ze af en aan die ME busjes..... ik neem niet eens meer de moeite om te gaan kijken....

Cool-dude | 16-02-21 | 20:24

Een Rechtzaak die deel uitmaakt van een race tegen de tijd. Welke normale rechter zou daar aan mee werken? Echt bizar.

professorinopleiding | 16-02-21 | 20:10 | 1

Te belachelijk voor woorden. Ik word hier woest van.

wilderst | 16-02-21 | 20:22

Lekker gecoördineerd:
Pols: 80% van de bevolking steunt de avondklok, dus die zullen ook binnenblijven bij een dringend advies
Engel: Tweederde van de bevolking steunt het afschaffen van de avondklok.

obominotie | 16-02-21 | 20:10 | 1

Grappige rechter precies adrem op het juiste moment

stipjes | 16-02-21 | 20:10 | 1

Ja, zelf ben ik altijd adrem een kwartier na het verkeerde moment.

Knufter | 16-02-21 | 20:19

Die Pols, wat een braakmiddel. Respect voor de rechter dat ze die zak hooi niet uit de zaal flikkert.

DrumPiet | 16-02-21 | 20:10 | 5

Querulanten zijn het die nu toevallig een keertje succes hebben

Diederik_Ezel | 16-02-21 | 20:17

@Diederik_Ezel | 16-02-21 | 20:17: Weet je nog; mondkapjes? Dat zou toch het verschil maken? Voor de hoeveelheid geld wat er nu tegen aan is gegooid had bijna elke straat zijn eigen IC afdeling kunnen hebben incl. personeel.

De onzin van een aantal maatregelen komt gewoon wat sneller aan het licht dan men had gehoopt. Nu kan men moeilijk zeggen dat ze er geen actieve herinneringen aan hebben, over 10 jaar kan dat prima en dan komen ze ook makkelijker weg met 'met de kennis van nu'.

Voor de meeste maatregelen is geen hard bewijs dat deze werken. Vaak wordt dat er zelfs bij gezegd op het moment van invoeren. Het is op zijn minst merkwaardig om zo krampachtig vast te houden aan een verkeerd ingeslagen weg.

Op vage gronden en aannames de mening van een paar OMT leden er door rammen... het is goed dat er eindelijk wat meer ruimte lijkt te komen voor andere geluiden.

heavydigit | 16-02-21 | 20:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Heeft de Staat de klimaatverandering er al bij gehaald?

RickRD | 16-02-21 | 20:10 | 1

Houtkachels zijn per ongeluk in het RIVM model van het Britse variantje beland en veroorzaken 23% van de fijnstof. Ook in de grote steden waar niemand een houtkachel heeft

Hekkie | 16-02-21 | 20:16

Hoop toch dat deze rechter zo slim genoeg is om de boel dicht te houden.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:10 | 1

Daar hoef je niet slim voor te zijn eerder gehoorzaam.

professorinopleiding | 16-02-21 | 20:20

Ah staatsomroep loopt weer te propaganderen. Hoe verassend.

Hoofdbreker | 16-02-21 | 20:09

En nou opbokken met al dit inhoudelijke geneuzel. Hier ging het niet over, al deze punten zijn al behandeld door de vorige rechter. Wat een farce, totaal doorzichtig, nog erger dan bij Wilders.

elfenstein | 16-02-21 | 20:09

Toch frappant dat die lul van een Rutte gelijk weer begint dat het slechter gaat met Crona. Geloof er geen tyfus van.

Tishetnetnie | 16-02-21 | 20:09 | 2

Ik geloof er geen corona van.

Frau Merkel | 16-02-21 | 20:18

Ik hoop dat corona hartstikke failliet gaat, vies slootwater is het!

elfenstein | 16-02-21 | 20:30

Dit trio dat als Don Quichotte's tegen de staat in gaat, maakt een buitengewoon sterke indruk. Hadden ze maar meer tijd gehad om een ander geluid te laten horen, werkelijk een verfrissende en verhelderende avond.

smdyasc | 16-02-21 | 20:09

Bijzonder dat die Engel een nog enger persoon heeft gevonden met die Pons.

johoost | 16-02-21 | 20:09 | 1

Kobolden trekken elkaar aan...

SterF... | 16-02-21 | 20:14

Als de avondklok ingaat straks; hoe komt Willem dan thuis? Lijkt me vrij sterk dat ie een werkgevers verklaring heeft?

Lorejas | 16-02-21 | 20:09 | 5

Talkshow vrijstelling.

C1O2 | 16-02-21 | 20:11

@Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 20:10: hahah dat zou een goeie zijn, hoppa gelijk op de bon.

endtotrolling | 16-02-21 | 20:13

Ik hoor de voorzitter zeggen dat ze eventueel wel werkgevers verklaring briefjes voor ze kan regelen. Ze gaan nog nadenken over het vonnis dus misschien is het niet nodig. Er werd ook nog een grapje gemaakt over belangenverstrengeling.

GroetenVanUrk | 16-02-21 | 20:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Tsja, de minister kan rechters niet ontslaan, maar natuurlijk wel bevorderen naar een mooie functie op - zeg - Saba. Ik denk dat mevrouw eieren voor haar geld kiest.

FustViking | 16-02-21 | 20:08 | 1

Rechters zijn net als bisschoppen en hoogleraren: voor het leven met een geringe mate van kwaliteitscontrole....

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:10

Ik ga om 21u gewoon naar buiten. Ongeacht resultaat. Er zal toch niet gehandhaafd worden. Wat een lachtertje is NL toch verworden.

Pisnicht | 16-02-21 | 20:08 | 5

Hier in het dorp is er om 23:30 uur nog volop verkeer. Dus je bent niet de enige. Maar waar ga je naartoe? Je mag mijn honden komen uitlaten.

Ron_Paul | 16-02-21 | 20:13

Je kan toch gewoon met je eigen werkgeversverklaring achter het station gaan staan?

beldewouten | 16-02-21 | 20:13
▼ 2 antwoorden verborgen

nos.nl/liveblog/2368897-wrakingskamer...
Bij het bijwerkingencentrum Lareb zijn tot nu toe 35 meldingen binnengekomen over mensen die zijn overleden na een coronavaccinatie. "Het gaat daarbij om kwetsbare ouderen met ernstige onderliggende gezondheidsproblemen en/of hoge leeftijd", meldt het centrum. "Overlijden na vaccinatie wil niet zeggen dat het overlijden is veroorzaakt door de vaccinatie."
--
Overlijden met corona is natuurlijk wel veroorzaakt door vaccinatie.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:08 | 3

*vaccinatie = coronavirus.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:08

Dat bedoel ik, heb copd, de kans dat ik overlijd na vaccinatie is 95 %, laat maar dan.

Tishetnetnie | 16-02-21 | 20:13

Het is lachwekkend om te lezen hoe alle onderliggende problemen, zwaktes, leeftijden enz. worden gemolken. Pagina's lang. Als voor dezelfde groep corona de laatste druppel is, is het corona voor en corona na en boeit het niet dat je BMI boven de 40 ligt, je al bijna 100 bent of andere ernstige aandoeningen hebt.

Er is niets gedaan om kwetsbaren te beschermen. Er is niets gedaan om de zorgcapaciteit te fixen.
Het lijkt op de klimaathoax, zeespiegel zou 10-tallen meters stijgen, maar aan de dijken wordt niets gedaan. We moeten alleen iets zachter gaan rijden en van het gas af of zo.

Mooie van deze hele toestand is dat pijnlijk duidelijk wordt hoe de hele boel aan elkaar is gerommeld.

heavydigit | 16-02-21 | 20:23

Geen geluid

wilderst | 16-02-21 | 20:08

Het lijkt er toch op dat Viruswaarheid het op een uitspraak voor 21 uur laat aankomen, ik had meer vertragingstactieken verwacht.

TheOtherWhiteMeat | 16-02-21 | 20:08

Klokje horen tikken maar geen klepel kunnen vinden of zoiets?

romario..... | 16-02-21 | 20:08 | 1

Was het niet: "avondklokje horen slaan en de knuppel voelen"?

kweethetooknietbeter | 16-02-21 | 20:12

Ja, had ik dus ook...

Nieuw tabblad openen...

neonreclame | 16-02-21 | 20:07

Die rechter gaat dat niet durven, no way. Ze hebben de "juiste persoon" gevonden.

Deksmaat | 16-02-21 | 20:07

Ik heb wel te doen met professor van Dissel, je zal maar in een of ander achterafzaaltje op een dinsdagavond alle onzin van dit soort onbenullen moeten weerleggen. Wat een slapstick

Diederik_Ezel | 16-02-21 | 20:06 | 9

En ik vind het heel apart dat er op de inhoud wordt ingegaan terwijl het over de procedure zou gaan.

Sinterbikske | 16-02-21 | 20:12

Engel kraamde non stop onzin uit. Bv dat er geen metingen worden gedaan mbt prevalentie Britse variant. Kan elke reaguurder in 10s checken op bv de rivm site

Diederik_Ezel | 16-02-21 | 20:12

@Diederik_Ezel | 16-02-21 | 20:12: Er staan al jarenlang onbetrouwbare dingen op diezelfde RIVM site, oa de stikstof hoax. Er zijn weinig reaguurders die daar komen checken, Ezel.

hisxxx | 16-02-21 | 20:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Weer storingen. Het beeld loopt vast.

keestelpro | 16-02-21 | 20:06 | 1

En toen 't geluid, tot die middelste dude bijna klaar was met z'n verhaal.
Ik heb gelukkig geen alu hoedje, anders komt 't allemaal wel erg dicht bij

doemijjezusjemaar | 16-02-21 | 20:07

die klok gaat door wedden? Eenmaal domheid ingezet valt die niet te stoppen. Dit gaat jaren van rechtzaken opleveren. Hahaha...What a pisser!

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:06

Ja verdomme, wat is dit nou. Staat de stream stil.

RickRD | 16-02-21 | 20:06 | 1

De verkeerde partij is aan het woord. Hier het zelfde.

deugallergie | 16-02-21 | 20:08

Die NOS stream, die is pas traag...

Feynman | 16-02-21 | 20:06

NPO nieuws. Komt virus waarheid aan het woord. Word het live verslag afgebroken omwille van het journaal dat ook op 3 andere NPO kanalen is te volgen. Je verzint het niet bij de staatsomroep.

Fi-Bu-Bla | 16-02-21 | 20:06

Kun je in beroep tegen de uitspraak van deze rechter? En kan dat dan ook binnen een paar uur?

Hadena | 16-02-21 | 20:06 | 2

Wanneer de rechters bij jou op de loonlijst staan, natuurlijk waarom niet?

IkWilOokWatZeggen | 16-02-21 | 20:06

Altijd, tot voorbij het Europese hof. Dit coronafeest gaat dan ook tientallen jaren van rechtzaken opleveren.

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:09

Waarom zit die schele melaatse kraai zo te hakken op een kort betoog...?

cwi_client | 16-02-21 | 20:05 | 1

Rutte heeft gezegd dat om half negen het licht uitgaat

sgaapje | 16-02-21 | 20:22

Heeft die rechter soms 5 flessen wijn in de raadkamer achterover geslagen?

medusa324 | 16-02-21 | 20:05 | 4

ze moeten toch vrij kunnen associeren? LSD mag niet....

nobodiesunmighty | 16-02-21 | 20:12

Zo klinkt ze wel idd.

Der Schnitzeljäger | 16-02-21 | 20:12

Kan de parketpolitie haar na afloop van de zitting niet even een blaas- en een speekseltest afnemen?

IdiJamin | 16-02-21 | 20:27
▼ 1 antwoord verborgen

Dit heeft volgens mij weinig meer te maken met de effectiviteit van een avondklok en enkel nog om te voorkomen dat de overheid godsgruwelijk op de bek dondert.

Merkabah | 16-02-21 | 20:04 | 2

Als Grappenhaus nou gewoon 300 euro had overgemaakt naar een goed doel waren we dit relletje volgende week alweer vergeten.

deugallergie | 16-02-21 | 20:06

De rechter sorteert alvast voor op de NewWorld Order met Kafkaiaanse rechtspraak waarvan de uitkomst al lang lijkt vast te staan.

IdiJamin | 16-02-21 | 20:31

Er wordt meteen doorgepakt bij de NOS, eerst de avondklok bespreken, en meteen erna worden houtkachels gedemoniseerd. Ze houden de vaart er in !

De Briemusketier | 16-02-21 | 20:04

Ik zit al met mijn jas aan. Nog 1 uurtje en ik ga naar buiten. Feesten!

RickRD | 16-02-21 | 20:04 | 4

Vergeet je paraplu niet!

osolemio | 16-02-21 | 20:08

Ik ook, de buurman staat ook al te trappelen, en het is koud, dus ik steek de buitenkachel alvast aan, kan mij het rotten !

De Briemusketier | 16-02-21 | 20:08

Zou graag met je mee gaan, maar iets houd me tegen.

Gokmaar | 16-02-21 | 20:10
▼ 1 antwoord verborgen

Avondklok.
Anders blamage en handhaven ingrijpen rellen enzo voor niks.
Binnen blijven mensen, lockup. Celdeuren dicht. De maatschappij moet beschermd worden tegen u. U heeft immers corona tenzij u gevaccineerd bent.

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:04 | 1

Na vaccinatie kun je het nog steeds krijgen en doorgeven. Dat is dus alvast geregeld.

Super Vaagstra | 16-02-21 | 20:07

De zaak viruswaarheid versus viruswanbeleid

Charles Swietert | 16-02-21 | 20:04 | 1

Die is een goede! #viruswanbeleid zou trending moeten zijn op Twitter.

VoltaireJohn | 16-02-21 | 20:09

De gekozen route deugt niet. Dat ze het proberen te legaliseren door een D66-zetbaas doet daar niets aan af. Mocht dit de regering lukken dan is dat een pikzwarte dag voor de rechtspraak. Rechtspuristen als het een rechts thema betreft (verkeerde naam is vrijspraak), activisten als het een links thema betreft (Urgenda-zaak). Bah.

JohnLocke | 16-02-21 | 20:03 | 1

In de zaak Urgenda kon je nog spreken van een "activistische rechter", iemand die op de stoel van de politiek ging zitten. Dat is hier niet het geval: het enige wat de voorzieningenrechter vanmorgen heeft gedaan is de politiek op de fouten in haar eigen procedures wijzen. iets dat sowieso al een schande is, het zou niet nodig hoeven te zijn, als we een degelijk politiek systeem hadden met capabele kamerleden.
Als je hier al iets "activistisch" kunt noemen is het het vertroebelen van de materie door er inhoudelijke zaken (de vermeende noodzaak voor een avondklok) bij te halen. De rechter die dit toestaat is activistisch bezig en diskwalificeert zichzelf dus als niet onafhankelijk.

Leipniz | 16-02-21 | 20:11

Carnavalsdinsdag... hoe mooi zou het zijn als de straten hier in het diepe zuiden zich straks zouden vullen met bont uitgedoste feestvierders en Zaate Hermeniekes!

Leipniz | 16-02-21 | 20:03 | 2

Dat is dan misschien weer een brug te ver. Vergeet niet hoe dit scenario in 2020 uitpakte.

MickeyGouda | 16-02-21 | 20:10

Voor de liefhebbers. Het door Woke AOB gecancelde onderwijsdebat, waar men de PVV wilde uitsluiten is zojuist begonnen. debalie.nl/programma/

Szymon | 16-02-21 | 20:03 | 2

AOb... breek me de bek niet open. Een verzuurd vergrijst clubje met een doctorandussen cultuurtje waar vergaderen werken is en een ieder die anders denkt of de kop boven het maaiveld uitsteekt een mes in de rug krijgt. Bah.

Zapata10 | 16-02-21 | 20:09

@Zapata10 | 16-02-21 | 20:09:
Daarom ook des te mooier dat er nu ondanks de cancel poging van het AOb alsnog een goed debat wordt gevoerd. Men heeft kleur moeten bekennen en de beslissing was dat de AOB selectief de democratie omarmt en de grootste oppositiepartij per definitie uitsluit.

Dit is nu zo in hun gezicht opgeblazen dat ze voor de zoveelste keer zichtbaar hebben gemaakt dat het onderwijs een Links draaiend, ondemocratisch bolwerk is. De FNV heeft hetzelfde fiasco achter de rug, dit zijn wel belangrijke signalen dat dit soort politieke manipulatie meer begint op te vallen en niet meer geaccepteerd wordt.

Szymon | 16-02-21 | 20:33

Het betoog van deze advocaat (die van de wappies) snijdt hout. Het zou beide heren sieren als ze hem vaker het woord lieten doen, want hij weet hun argumenten wel goed over te brengen.

GroetenVanUrk | 16-02-21 | 20:03
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 20:03

1500+ comments, is dit het eerste record van dit jaar op GeenStijl?

VoltaireJohn | 16-02-21 | 20:03

Maar goed, men wil dus per se geen spreiding van de mensen buiten, en een grotere dichtheid van mensen voor 21.00.

skoftig | 16-02-21 | 20:03

Zo’n inkijkje doet het vertrouwen in de rechtspraak geen goed. Die landsadvocaat en die rechter... kruisje bij het vakje ongeschikt.

medusa324 | 16-02-21 | 20:03

Waarom lult die rechter er steeds tussendoor. Ze zit maar een beetje te brallen met grapjes terwijl dit een super serieuze zaak is.

omwenteling | 16-02-21 | 20:03 | 3

Ze vult de tijd met een grapje als ze even niks hoort op haar oortje...

Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 20:04

Dronken te brallen?

Is dit nog nieuws? | 16-02-21 | 20:04

Ik vind haar wel een gezellige tante, als ik me zo vrij zou mogen uitdrukken. Bovendien; er is niks mee om het een beetje luchtig te houden; dat hoeft een serieuze zaak zeer zeker niet in de weg te zitten.

kweethetooknietbeter | 16-02-21 | 20:08

Meer dan prima dat mensen de rechtspraak inschakelen om de geldigheid van wetgeving te toetsen. Dat stomme twijfelend triomfantelijke gegrijns hoeft er voor mij zo bij.

hettie | 16-02-21 | 20:02

Dan herhaal ik mijn oproep nog maar even hier:
Laten we vanavond of morgen allemaal een donatie doen aan de club van Willem Engel. Dat verdienen ze toch wel voor deze show.

C1O2 | 16-02-21 | 20:02 | 6

@beldewouten | 16-02-21 | 20:03: nee maar wel gulliver wappie betalen voor steun aan zijn halve zwartjes in zuid Amerika

JanAmsterdamEnzo | 16-02-21 | 20:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Is er al een vers setje bevooroordeelde D666 rechters aangesleept?

Wijze uit het Oosten | 16-02-21 | 20:02 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik gaat zo lekker naar buiten. De noten!

Hemke-Valsema | 16-02-21 | 20:00

Als de nood zo ontzettend hoog zoals de overheid en dhr van Dissel stellen waarom gaat dan de avondklok pas om 21:00 in?? Ik vind het geen overtuigend bewijs.

mlmn | 16-02-21 | 20:00 | 2

In mijn thuisland Dominicaanse Republiek hadden ze de "avondklok" vanaf 12 uur in de middag. Stel je voor dat het hier zo zou zijn. Je moet er niet aan denken aan de rellen en protesten.

VoltaireJohn | 16-02-21 | 20:05

Zelfs als de avondklok noodzakelijk en nuttig is, dan nog had de noodmaatregel al lang door een echte wet vervangen moeten worden. Als Rutte het niet belangrijk genoeg vond, hoe noodzakelijk en nuttig kan het dan nog zijn?

W_F | 16-02-21 | 20:05

D'r is gewoon geen acute noodzaak en dat weet Marx Rutte heel goed. Maar ja, great reset...

4HoogAantWater | 16-02-21 | 20:00

Afschaffen die onzin, en om dezelfde reden ook maar gelijk stoppen met het collectief dragen van ongecertificeerde schaamlapjes in de publieke binnenruimte.

intrigant | 16-02-21 | 19:59 | 2

"ongecertificeerde schaamlapjes"
Nog even wachten, en dan mag U gecertificeerde FFP2 maskers dragen. Net als nu in Duitsland.

Frau_Ferkel | 16-02-21 | 20:09
-weggejorist-
OscarWilde | 16-02-21 | 19:59

Als ik dit geklungel zie, dan wordt ik toch wel heel erg vrolijk van mijn eigen directieteam

PepijnvanLanden | 16-02-21 | 19:59 | 1

Laat me raden, je vrouw staat naast je?

B_Roekvol | 16-02-21 | 20:22

Goed punt van de advocaat. Als de inhoudelijke argumenten 1 op 1 tegen elkaar weggestreept kunnen worden, wat blijft dan nog over? Juist, de onhoudbare juridische basis van de avondklok-wetgeving.

Leipniz | 16-02-21 | 19:59 | 2

"het verhaal van Van Dissel hetzelfde als bij de kort gedingrechter." Die was ook raak. Dan kan een rechter alleen maar de kort gedingrechter volgen.

W_F | 16-02-21 | 20:00

Kunnen we die mat van Willem Engel niet gewoon afknippen, deed wonderen toen ze dat bij Samson deden....

SosKoning | 16-02-21 | 19:58

Formeel zou dit een vormkwestie moeten zijn. Ik ben benieuwd of de landsadvocaat ermee wegkomt angstporno te verspreiden.

FustViking | 16-02-21 | 19:58

Hebben we een keer geen avondklok, is het weer kutweer :(

PepijnvanLanden | 16-02-21 | 19:58 | 1

Kan me niks schelen, naar buiten met je luie aarsch, geweaun omdat het kan.

elfenstein | 16-02-21 | 20:03

Ah de NOS grijpt in ala CNN

2CVOcean | 16-02-21 | 19:58
-weggejorist-
ronaldvw | 16-02-21 | 19:58 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Abject en infaam.

5gninja | 16-02-21 | 19:58

Turbo rechtszitting, nog 62 minuten tot lockdown....

Heer_Wob | 16-02-21 | 19:58 | 1

Typisch gevalletje "U (Mark Rutte) vraagt en wij draaien".

Mark zit te Dutten | 16-02-21 | 20:01

Er zit geen kwade opzet achter het beleid van het RIVM daar ben ik van overtuigd. Maar ze zijn wel megalomaan en psychopathisch bezig en verliezen het grote geheel totaal uit het oog met hun aannames, cijfers & grafieken.
Te veel achterdocht is geen gezonde geestelijke toestand.
Gilde van psychologen: grijp in!

keestelpro | 16-02-21 | 19:58 | 2

Nog een reactie op een vorig bericht over mensen die op het randje balanceren. Het is wel zo dat als je die mensen een ‘duwtje’ geeft je zomaar 8 jaar vakantie in een staatshotel kunt krijgen. Het onthouden van zorg of bewust blootstellen aan een gevaar met de dood tot gevolg, ik durf me en wil me er niet aan wagen.

Sinterbikske | 16-02-21 | 20:06

Iedere havo3 leerling met wiskunde had het lulverhaal van van Dissel niet geaccepteerd. Onze voorzitter, een zeer matige Alfa slikt het als zoete koek.

zuurtjeregen | 16-02-21 | 21:12

Volgens die landsadvocaat is het niet aan een rechter om in te grijpen in het wetgevingsproces.

Wat heeft die kerel gerookt? Doe mij ook wat.

Merkabah | 16-02-21 | 19:57 | 1

Trias politica? Wasda?

OscarWilde | 16-02-21 | 20:00

Na stikstof, PFAS, en diertjes bij gp Zandvoort nu ook COVID. Leuke wending, turkijerel vorige verkiezingen waardig!

LuNaTeeQ | 16-02-21 | 19:57

Ik vind het super interessant. Ik heb echter het idee dat deze mevrouw niet de juiste persoon is om dit toch best wel ingewikkelde scenario te leiden.

Leptob | 16-02-21 | 19:56 | 5

Maar dat vind ik als kritisch volger van de rechtspraak dus vaak een probleem.
Dat er dan allemaal inhoudelijke argumenten op wat voor terrein dan ook worden opgevoerd, en dat rechters dan ineens experts zijn op gebied van alles en dan menen te kunnen concluderen welke argumenten wel niet doorslaggevend zijn.
En dat is precies wat hier gebeurt, mevrouw rechter vraagt dan bij Van Dissel of die modellen te vergelijken zijn met weer-pluimen, en gaat op basis van dat soort vergelijkingen straks conclusies trekken.

TheOtherWhiteMeat | 16-02-21 | 20:00

De voorzitter lijkt mij inderdaad niet het scherpste potloodje uit de magistraten-etui.

IdiJamin | 16-02-21 | 20:03

Niet het scherpste mes uit de la.

Bakkeleures | 16-02-21 | 20:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Die rechter heeft een half mud hete aardappelen achter in de keel...

eerstneukendanpraten | 16-02-21 | 19:55 | 2

cocks. COCKS!

YoMoms | 16-02-21 | 19:58

En een TIA achter de kiezen

zuurtjeregen | 16-02-21 | 21:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken