FOTO: Sigrid Kaag beeldt "Kaag-Effect" uit
Niet " ", maar ' '
Terwijl Nederland vandaag van de vrieskou genoot, trapten de "Democraten"66 olv de ijzige Sigrid Kaag de campagne onderkoeld af in D66-bolwerk (lol, nee) Veldhoven. Vandaag trending topper, het "Kaag-Effect". Dat kwam omdat die dekselse vervelio's van RTL een rondje langs de buxusvelden hadden gedaan en concludeerden dat je er niet komt met grappige schoenen. Dodelijke Quote: In de meest recente I&O-peiling die vandaag naar buiten komt, staat D66 op 12 zetels, en wordt de partij voorbij gestreefd door de PvdA van Lilianne Ploumen. Au. Die Kaag komt dus niet snel meer naar Jinek of de TVKantine. Gelukkig heeft ze de NPO nog. Morgenvroeg nog steeds koud. Ga toch schaatsen. We zien u om 10:00 uur bij de Loosdrechtse Plassen / Kinderdijk / Nannewiid / Prinsengracht.
Social
Detail. Thierry beeldde al eerder het Baudet-effect uit
Reaguursels
InloggenSigrid is een Scandinavische naam. Een beetje een Viking naam. Weet je wie ook veel van Vikingen en hun mythologie hield?
Mijn basisschool leraar??
Yep! Ik ben helemaal klaar met het is lam beleid voor niet-moslims.
Wij behoren niet als lammeren te gehoorzamen aan de islam.
Wat is ze mooi, hè. Dan moet ze wel wat kunnen. Net als alle andere mooie mensen. Misschien ga ik op haar stemmen.
Het feit dat ze bij d66 dachten met Kaag een succesnummer binnen te halen, bewijst wel hoe ver d66 van de realiteit af staat.
Mooi gezegd
Vreselijk die Kaag. Ze zit nu bij WNL.. Het is doen of sterven zegt ze mbt de klimaatcrisis die nog steeds boven ons hoofd hangt en een heftigere crisis is dan de COVID-19 crisis die de politiek ons wijs maakt. Allemaal verzinsels om ons als volk de nek om te draaien!!!
Bangmakerij is het beste verdienmodel. Sinds de middeleeuwen al, de elixerverkoper op de markt. En de mafia natuurlijk.
U vergeet de religies. Al 2000 jaar (minimaal) de grootste angstzaaier.
Toch kun je beter de PvdA hebben dan D66. Libdems willen Nederland opheffen en in één groot vierde rijk op laten gaan. PvdA nam het ooit nog eens op voor de Nederlandse burgers en de ouwe Den Uyl was zelfs sceptisch op immigratie omdat het de banen van arbeiders af zou pakken. Zou hij soms voorzien hebben dat er in de pakhuizen van de bol.coms alleen nog maar oost europeanen werken?
Als je terugverlangt naar den Uyl dan weet je dat Nederland echt ver afgegleden is.
@Pje911 | 14-02-21 | 10:11: LOL
Wat een stylistenoorlog
Geen Kaag vandaag!
Helaas zat ze vanochtend weer met haar kop bij WNL
Hoe krijgt D'66 het weer steeds voor elkaar, Pechtold Jetten en nu Kaag , alle 3 wekt irritatie bij me op.
Wellicht de hypocrisie die je nodig hebt om lijstrekker te worden bij D66.
Omdat ze hoogopgeleid zijn en op papier dus heel wat in hun mars moeten hebben. Maar ze snappen niet hoe de samenleving in de praktijk werkt omdat ze nooit echt aan hebben deelgenomen vanwege hun bestuurlijke baantjesjacht.
Hoogopgeleid en slim zijn twee totaal verschillende begrippen.
Hadden nooit pechtold boven lousewies moeten verkiezen, symphatiek wijf, onuitwisbare achternaam.
@deministerpresident | 14-02-21 | 07:28: goeie. De feeling met de praktijk is gewoon heel ver weg. Een Jan Marijnissen had dat helemaal wel. Pieter omtzigt 90 %. Mark Rutte 15 %
@Cor Netto | 14-02-21 | 08:06: Dat weten wij. Maar weten de hoogopgeleiden dat.
Zo'n 30 jaar terug hadden wij een hooggeleerde in de kennissen kring. Deze man was door opleiding en arbeid in die sector totaal vervreemd van het normale leven. Communiceren op een leuke luchtige manier zoals mensen onder elkaar kunnen doen was hem totaal vreemd. Totaal geen humor en ook geen empathie voor en met anderen. Hij is geëindigd als bezorger van plaatselijke bakker en ging schilderijen schilderen. Een gelukkiger mens heb ik nooit meer meegemaakt.
Wat heeft die mevrouw aan haar rechter pols (links voor haarzelf?)
Litteken.
@viejohuevon | 14-02-21 | 05:05:
Is er iets mislukt dan?
@gestoptmetroken | 14-02-21 | 09:24: Ja , bij het in elkaar zetten van deze cyborg.
Slierten heksenkruid.
@gestoptmetroken | 14-02-21 | 09:24: Ze sneed zichzelf vroeger omdat ze met een gouden paplepeltje gevoerd is.
teken van het beest-achterin haar nek staat 666
In zekere zin is zin de linkse zus van baudet. Beiden voelen ze zich verheven boven dat ordinaire stemvee. En waar Baudet door glijdt naar rechts met “mijn zus toch geen neger”, glijdt Kaag af naar links met genationaliseerde organen en ongelimiteerde macht voor superstaat EU. Inclusief dode hoek voor foute Palestijnen.
Baudet is elite idd, maar Fvd heeft de meeste programmapunten voor behoud burgerrechten en behoud NL. Dus toch maar Fvd ("sterke man")
@Cepalislam500mg: waarom ik, met pijn in mijn hart,
FvdD-lid-af ben. Prima programma: de ferrari onder de partijen. Maar als de chauffeur hem tegen een boom parkeert, kom je nog niets verder. Ik ga Ja21 maar eens een kans geven. Er moet toch een rechts-conservatieve partij mogelijk zijn die niet haar eigen ergste vijand is...
@ZoekEenVrijeNick | 14-02-21 | 12:39: Derk Jan Eppink moet ook gesteund blijven.
Kaag defect... en houden zo!
Voor een onbeduidend partijtje krijgt ze veel zendtijd van de bekende omroepen.
Ach moslim vrouwtje kaag vind 6 miljoen doden niet genoeg denk ik!
@Hoorneslaan | 13-02-21 | 23:59: Schwab is haar enige joodse vriend.
Ach mens, ga toch schaatsen.
Dat mens gaat toch niet schaatsen tussen, eh, al die eh, mensen. Brrr.
Als ik die foto zo ziet, wordt het vast demonen66
Je moet kiezen. En daarna ook nog je voorkeurstem geven... Wie Kaag, Ollongren, of toch maar gezellig Grieks met van Mierlo, Connie en I.M.
Het feit dat D66 zo schaamteloos geplugd wordt op de publieke zenders en de MSM. Heeft niet alleen te maken met belangenverstrengeling van de programmamakers. Maar ook met het cruciale strategische belang: D66 moet op minimaal 17 zetels komen om dit kabinet weer bij elkaar te formeren na de verkiezingen. Lukt dat niet dan moeten er allerlei geitenpaadjes bewandeld worden of zelfs een minderheidskabinet komen om onwelgevallig rechts of de SP buiten de deur te houden.
Veel simpeler. Alle mediabazen zijn 66-ers. Vraag maar aan Martin Bosma. Die noemt ze al jaren op.
Kaag twijfelt tussen CVK provincie Drenthe of Ambassadeur in Iran.
Ramallah, more likely.
Ik heb niets met ayatollahs, maar Kaag naar Teheran afschuiven gaat te ver.
@bisbisbis | 13-02-21 | 20:42: Als ze maar niet terugkomt.
Kaag heeft z.g. afwashanden! Hoe komt ze dáár nou aan?
En zie ik nou op haar rechterarm een vervaagde tatoeage ?
Links een onhandige zelfmoordpoging?
Geen stijl willen jullie geen foto s van kaag laten zien ,hep niet kunnen eten mijn maag vanstreek
@Hoorneslaan | 14-02-21 | 01:15: Heb je nog geen dartbord? Dat helpt.
Ah , De woestijnvos laat morgen weer eens van wat van haar horen en misschien dat ze het nu wel voor de Nederlandse jugend "op gaat nemen" om meer zieltjes te werven voor het 4e rijk.
Zelfs met massieve steun van de NPO komen ze niet verder dan 12 zetels. Dan ben je best wel een sneu partijtje.
Die wenkbrauwen! Lezen ze hier @ Dela66 mijn reaguursels mee ofzo? Ik had een tijd terug geschreven dat Kaag een nogal blotebillen-gezicht heeft en sindsdien heeft iets of iemand van die idiote wenkbrauwen bóven haar normale wenkbrauwen geschminkt. Wat een grap!
Denk dat de boel is strakgetrokken door een minder begaafd plastisch chirurg. Trijntje Oosterhuis heeft het ook, en zelfs prinses Beatrix, maar die staat het wel goed.
Ja een soort uilen look, heel merkwaardig. Waarschijnlijk heeft die visagist ergens gelezen dat opwaartse make-up lijnen de boel optisch verjongen ofzo. Niet helemaal gelukt.
In het Engels zijn dat de highbrows, elite. Het plebs tekent of tatoeëert ook hoge wenkbrauwstreepjes, maar die maken er dan halvemaantjes van.
Hiu op. Ik heb een obsessie ontwikkelt voor de wenkies van Sig. Kijk bijvoorbeeld de pr foto op de site van D66 (ja sorry mede-reaguurders) en hoe naturel ze daar is en dan dit. Ik snap er helemaal niks van. Moest ik even kwijt.
Heeft ze diagonale wenkbrauwen?
En is ze familie van Zweedse Gretha, die met die boze blik?
Het valt mij op dat Sieg Kaag telkens gefotografeerd wordt als ware het dat je tegen haar opkijkt. En dan met die vinger omhoog. Dat doet mij denken aan images.app.goo.gl/xL1EENsz3VjUstzg9
Kaag weet niet wat er speelt onder de gewone mensen en ze heeft geen charisma.
Ik denk dat ik het zo wel kan samenvatten.
Ze weet wel wat er leeft onder de gewone Palestijnen. Die willen raketten en tunnels. En wij moeten die betalen.
@MAD1950 | 13-02-21 | 19:50: Traditie?
Ach, de NPO heeft altijd al een ongezonde fascinatie voor Jihadbruidjes gehad; daar past dit Intifadahbruidje prima tussen. Laura H, Mooie A. en Sigrid K. Powervrouwen on tour.
Jihad bruidjes zijn de natte droom van de zelfislamiserende NPO.
Alle zichzelf palestijn noemende arabieren schaatsen op de Kaag.
Of het houdt.....?
Ik hoor iedereen maar over het Kaag effect praten.
Is dat een permanente verbaasde look door de wenkbrauwen compleet uit hun verband te faceliften? Ik vraag het me oprecht af.
Metoo
En mevr Al-Kak wil nog zo graag de première van ons land worden.... en gi geleuf da
Ik geleuf het niet. maar de msm en alle andere deugmensen willen een gleufdier als Premier.
Dat ze het wil worden geloof ik wel. Dat het wordt geloof ik niet.
@MAD1950 | 13-02-21 | 19:48: Shit! Dat ZE het wordt...
Kan Rutte zich niet beter laten ombouwen tot gleufdier? Aan de vrouwen begint hij toch niet en dan is links ook weer blij, want dan is ie én vrouw én ombouw.
@Alexander des Burgus | 13-02-21 | 21:08: Hij heeft wel witte billen (naar alle waarschijnlijkheid) dus daarvoor zal hij zich toch moeten blijven verontschuldigen.
Dank voor de kijktip, dan draai ik me nog even om rond die tijd...
I & o research. Dat linkse clubje dat ons via "peilingen" gaat vertellen hoe wij moeten denken en wat wij moeten vinden. De nazi's zouden er jaloers op zijn geweest.
Precies. Want denken, dat kan het gepeupel niet, volgens D66.
@Winstpakker | 13-02-21 | 19:33: Boerenslimheid zit meer bij het gepeupel dan bij 66.
Demagogen66.
Klimaat partij ze wil gen subsidie op fossiele brandstoffen eigenlijk zegt ze geen subsidie naar Shell om C02 af te vangen of dat Shell geen subsidie mag krijgen voor zon en windparken want haar vriendje Pechthold is CEO van Groenleven een dubbel functie lol.. Een hele hypocriete dame is dit tevens geeft ze graag geld aan moslim staten..
Ze geeft echter wel tig miljoenen belastinggeld weg aan subsidies op "biomassa" = bosverbrandingscentrales. Schone kolencentrales worden gesloten, bossen worden overal gekapt en met stinkdieselvoer- en vaartuigen naar NL verkocht om hier verbrand te worden. Die zogenaamde groenen zijn helemaal doorgedraaid.
"Stop subsidies op olie, gas en kolen" zegt mevrouw Kaag. Elke keer als ik bij de pomp sta vraag ik me af waar die subsidies dan uit bestaan, als 75% van de prijs uit accijnzen en BTW bestaat. Of bedoelt ze de subsidiëring van brandstoffen in de Palestijnse terroristenstaat met Nederlands belastinggeld?
Goeie foto van dat mens uitgezocht, zelfs de Palestijnen schrikken zich rot!
Volgens mij maakt zij het gebaar van alles "tussen haakjes".
Zij praat heel veel maar z e g t niks.!!!
Behalve haar man. Die heeft haar geselecteerd op haar blonde haren, positie en naïviteit. Kaag heeft zelf niet door dat ze wordt ingezet voor de politieke ambities van haar eigen man. Voor het karretje gespannen. Al tientallen jaren. En dat is minister.
Mensen morgen lekker schaatsen van 10:00 tot 12:00, nu het nog kan. Na twaalven gaat het een beetje dooien en als u binnen zit voor de buis is het ook koud.
Bovendien is het valentijnsdag, nou lekker met z'n twee naar Kaag kijken zal ook niet opschieten.
Mensen het valt nog mee, in het oorspronkelijke NX66 plan zou Kaag vanuit het Big Brother huis de plannen van X66 naar voren brengen.
Via het eerder opgenomen MAFS zou u dan meer te weten komen over de mens achter Sigrid.
Ze zou vanuit het Big Brother huis alleen eruit mogen om mee te doen aan Wie ben Ik (zit ze daar met bordjes van Arafat, Ghadaffi en zo voor zich, lachen).
Haar rol in crime desk was even lastig in te vullen, velen wilden haar bedanken voor alles wat ze voor hun doet. Maar dan enkel anoniem en op een niet te traceren locatie vanuit hun net nieuwe hotel in Casablanca.
Bij Op1, Jinek en M zou ze als vaste tafelgast, vanuit het Big Brother huis via een groot scherm als Big Brother meekijken. Humor met een realistische knipoog.
Zelfs voor Marble Mania zou ze zijn gevraagd.
Helaas is het anders gelopen en moeten het doen met enkel een speciale special over haar op de publieke (???) omroep, vier keer in de weel deelname aan de vele NPO opinie shows.
Als dan toch alle standbeelden weg moeten, kan er dan niet alvast één van Kaag in Amsterdam worden neergezet? Op de dam bijvoorbeeld. Bijkomend voordeel de gevoelstemperatuur is dan altijd 66 graden lager.
Rob Jetten bleek geen Klaver, Kaag bleek geen Thatcher. Wel even ijskoud. Maar tussen de bekakte, elitaire, en neerbuigende woorden blijkt er NUL INHOUD te zitten in dat nep-blonde koppie.
Kaag is EU... Dass Vierte Reich . Stemt u Kaag stemt u tegen uw eigen land... hoe vreemd en droevig dit ook is.
Heb nu al een aantal verschillende kieswijzers ingevuld, zelfs Denk en Nida scoren iedere keer hoger dan D66, Volt en Groen Links.
Als groen links al stemmen probeert te kopen door iedere 18 jarige 10.000 euro te beloven kan je er al van uit gaan dat de rest van het verkiezingsprogramma niet veel te bieden heeft. En zelfs op die 10k kwamen ze terug dat het pas besteed kan worden bij 23 jaar.
Wat zou ze tegen de grimeur gezegd hebben, ik wil zoveel mogelijk op Greta lijken?
Dat viel mij ook op! Kaag en Greta lijken veel op elkaar. Nou vind ik Greta een slachtoffer van politieke pedofielen die dat meisje met grote psychische problemen misbruiken voor een eigen klimaatgeloof dat blijkbaar niet met argumenten te onderbouwen is.
Kaag is een doortrapt en eng mens met een hekel aan democratie en gewone mensen.
Echt volslagen waanzinnig gekrijs over een klimaatrapport welke vraagt om politieke ingrepen, lees ingrepen zonder instemming van de burgers.
Of Gretta Duisenberg; krankjorem veenlijk?
Arjen vd Grijn heeft weer goed werk geleverd.
Bovenaan Kaags to-do lijstje:
Metoo affaire binnen X66 duiden en stoppen met miljardenverspilling door vervuilende biomassa.
In plaats van het waanzinnige idee het Nederlandse lidmaatschap van de EU in de grondwet vast te leggen. Gruwel.
Die biomassa geeft ook aan hoe veranderlijk D666 is. Eerst biomassa de hemel in prijzen en zeggen dat het goed is voor het milieu, en daarna het de grond in boren omdat het meerderheid van het plebs het anders ziet.
Lekker CS zo'n foto, ik ga een rondje schaatsen om dit van m'n netvlies te krijgen.
Ik bespeur hier toch behoorlijk wat vrouwenhaat.
Seksist!
Ik heb meer een tyfushekel aan ouwe lullen die het allemaal beter weten.
Oeps ... is Kaag een vrouw ?
Heb je niks met vrouwen dat je ze haat?
Els Borst zou het charisma hebben van een premier. Ik moest ook in die tijd niets hebben van haar partij, maar zij gaf wel het idee dat zij boven de partijen kon staan. Types als Els zijn zeldzaam en op dit moment is er niemand die op zo een niveau zit.
Toch heeft ze in de peilingen 2 keer zoveel zetels als FvD en JA samen. Doet ze waarschijnlijk iets goeds.
Je legt de lat wel laag hoor.
Dat is het Kaag effect :), stond D66 er eerder niet beter voor?
Ze heeft ook meer zendtijd dan JA21 en FvD, dus dan bereik je meer stemvee. Wel gek trouwens bij de vorige verkiezingen voor de PS was Rutte zo bang voor de boodschap van Thierry dat er zelf een 1 op 1 debat volgde.
We weten allemaal dat de FvD de verkiezingen van de PS heeft gewonnen.
Jammer genoeg heeft Thierry zijn inhoudelijke programma verkwanseld (daar is hij ook zelf debet aan), maar de inhoud was waar de mensen toen voor gingen.
Deze Kaag doet eigenlijk hetzelfde, ze denkt dat de mensen op haar stemmen. Maar als je echt verder kijkt naar de inhoudelijke bagger, dan rennen de mensen weg.
Overigens is de inhoud die de vorige keer de PS won er nog steeds, stem alsjeblieft JA21 dan heb je en inhoud en werkende mensen als Joost Eerdmans, Nicky Verweij, Dirk Eppinga en ga maar door.
Of ga je voor zo'n NPO geprogrammeerd mens als Kaag, die denkt dat ze heel intellectueel door het volgen van een aantal van die nep-studies in Egypte (klinkt interessant is het niet)?
Inderdaad ,maar niet voor Nederland. Wel voor de EU fanaten en dus geeft de Nederlandse msm haar alle ruimte en aandacht.
Tja, potentieel de grootste partij van Nederland. Heel wat mensen die in plaats van strategisch stemmen nu een keer dachten gewoon voor een goed programma te gaan. Dat potentieel heeft Tjerry goed versplinterd. Dan maar weer terug naar het strategisch PVV stemmen. 't is niet anders.
Er zijn gewoon veel domme mensen.
Sorry Kuif. Dit is helaas het niveau waar we het mee moeten doen in Nederland die D’66 stemmen.
Ze teert nog op het succes van Robot Jetten.
Snel een paar miljardjes voor het onderwijs beloven. Dan richt je je wel op de onervaren stemmerts.
Blij dat Kaag vooruit geschoven wordt; stel je voor dat ze iemand vonden die charisma had. Kaag heeft gelukkig de uitstraling van een dominante betweterige filmheks . Die trekt niet veel stemmen.
Het pijnlijke van je boodschap is, is dat het media aspect blijkbaar binnen de NPO partijen zo belangrijk is. De inhoudelijke bagger en filosofische vergezichten worden als zoete koek geslikt. Iedereen schone lucht, iedereen werk (eerst moest alle productie hier worden weggepest, want milieuvervuilend), iedereen meer geld (we zetten de printers gewoon weer aan).
Zucht.
@bananabanana | 13-02-21 | 18:24: Ik denk dat het media aspect DE oorzaak is dat we ons als Nederland nu constant in een dalende lijn bevinden op alle gebied en vooral voor de man in de straat ; de gewone werkman en gepensioneerden. Alles wordt op een erg sluwe doordachte manier in het nieuws gebracht zodat men verder niet nadenkt over hoe te stemmen. Wacht maar tot we opgevreten zijn door de EU.Pas dan wordt de ongeinteresseerde stemmer wakker ....... veel te laat dus.
Blijkbaar hebben de zielige Palestijnen weinig Covid vaccinaties: heeft Kaag al een deel van de NL voorraad gestuurd?
Ze gingen het zelf regelen, dus dat komt vast goed.
@bananabanana | 13-02-21 | 18:25:
Nee, het was de schuld van Israel. Stond op teletekst dus dan is het zo.
D66 wil lidmaatschap van de EU in de grondwet. Ben je voor een nexit, dan ben je een staatsgevaarlijke extremist. Maar Jetten zegt dat als er dan een nexit komt, dan we dan op een ordelijke manier uit de EU kunnen gaan. Yeah sure,
Een kans is een kans.
De EU in de grondwet betekent dat 51 kamerleden genoeg zijn om het Nederlandse lidmaatschap te continueren. Dictatuur66.
@J.P.Drapeau | 13-02-21 | 18:12: Het cage effect.
Nederland heeft belangrijker problemen, rare nederlandvreemde Kaag!
Sommige vrouwen zien er lelijk uit zonder makeup.
Sommige mannen ook.
@Papa Jones | 13-02-21 | 18:01: sommige honden ook
Heeft ze hetzelfde merk bezem als Ollongren?
Ja wat is het nou? Eerst was de kans zeer onwaarschijnlijk, en nu dit.
WHO: ‘Dat corona misschien toch uit laboratorium in Wuhan kwam, blijft een optie’
www.ad.nl/buitenland/who-dat-corona-m...
"Ze" zitten met een paar dingetjes: 4 dna-letters(kunstmatig)in het virus... die eigenlijk pas na 1 miljoen jaar in de natuur kunnen ontstaan... Verder is heel medisch Amerika en UK nu in gevecht over het effect op de belangrijke T-cellen... dat kan iedere verpleegster in opleiding je al vertellen, die witte bloedlichaampjes zijn de poort/sleutel bij alle kankers etc.
Niet voor niets dat de farma "vrijwaring"vroeg aan de EU, hufters.
Rick, ik denk dat Tedros eerst naar huis wilde.
Ze eten in China alles wat beweegt, dus als je lastig gaat doen
vinden ze alleen je schoenen terug.
Het ligt er maar net aan wie de steekpenningen geeft. De ene dag is het China, de andere dag Amerika.
Cruela de Ville ziet er nog beter uit maar ze zijn beide intens slecht..
Bij het zien pica Kaag drong onbewust de Devil Wears Prada vergelijking zich op, raar maar waar.
Niemand heeft op haar gestemd, ze is naar de aarde gebeamed.
@Papa Jones | 13-02-21 | 17:57:
Net als o.a. Grapperhaus, Wiebes en Ollongren. Alleen Hugo heeft heel veel stemmen gekregen.
Kaag is pas lid van D'66 geworden toen ze minister kon worden. Opportuniste pur sang dus.
Ze is beter op haar plek bij een internationale organisatie.
@Bataafje | 13-02-21 | 18:36:
Bij Hamas, ja.
Hoe komt het dat mensen die de wereld willen veranderen altijd zo wereldvreemd zijn?
Kaag is kartelpartijpoliticus.
Die wil de wereld dus niet veranderen.
@jemagookniksmeer | 13-02-21 | 17:44:
Correct, excuus.
@kleingordon | 13-02-21 | 17:52:
Ja, maar wel new boss, same as the old boss.
Luister eens twee minuten naar Baudet. Of kijk vijf seconden naar Graus Dan is je vraag beantwoord.
Een trekje van 66´ers.
@kleingordon | 13-02-21 | 17:59:
Build Back Better, iets opnieuw op laten bouwen door dezelfde aannemer die verantwoordelijk voor het instorten.
Die meisje uit het noorden is haar dochter.
Die '66-leden moeten hun eigen partij wel haten. Waarom zou je anders kamikaze-Kaag tot lijsttrekker kiezen?
Terlouw vraagt zich af waar D66 onder Kaag voor staat. Voor CETA, een soort touwtje uit de brievenbus. Trek er maar aan en je kan heel Nederland leeg roven.
Ze zou m'n hond(en) wel vast mogen houden. Zou er speciaal een paar grote honden voor regelen en dan een bal flink ver weggooien.
De Partij van de Lekkere Wijven had zeker 4 zetels kunnen scoren. Jammer dat die nooit is opgericht.
Door haar spannende doch sophisticated decolleté is Merel van K. gisteren met stip gestegen in de goedverstaander-ranglijst.
Wat houd je tegen?
Twee IS vingertjes ? Zeg maar nee dan krijg je er twee
Als Kaag als heks verkleed gaat naar het carnaval, hoeft ze alleen maar een puntmuts op te zetten; voor de rest is ze al helemaal af. Ik heb zelden iemand met zo'n onsympathiek hoofd gezien, zelfs Irma Grese lijkt een uitermate warm persoon met haar vergeleken.
Irma Grese? Toevallig net het boek Ravensbrück van Sarah Helm aan het lezen.
Ja zeldzaam..... en toch wordt zo iemand vooruit geschoven, wetende dat ze alleen al vanwege haar uitzien mensen afschrikt.
Het is opvallend hoeveel heksentypes je bij quasi-elitaire linkse vrouwen in de politiek hebt: Ollongren, Kaag, Malmström, In 't Veld, Esken (de laatste kan direct ongeschminkt in een horrorfilm optreden).
Het grootste probleem in Nederland zijn ongeïnformeerde kiezers...
Ongeinteresseerde kiezers lijkt me eerder....
@Koning BongoBongo | 13-02-21 | 17:52: De combinatie vrees ik.
Kaag orakelt ook weer over het klimaat. Opsommen van “problemen”, geen concrete oplossingen en zeker niet naar haalbaarheid van uitspraken kijken. Wat is politiek toch vermakelijk en makkelijk. Veel beloven, weinig geven, doet alleen een gek in vreugde leven.
D66 is een partij zonder ideologie of echte idealen. Kijken om zich heen met welk onderwerp ze mensen aan zich kunnen binden. Dan waren ze weer dé homovriendelijke partij, toen dé onderwijspartij en nu opeens een klimaatpartij.
Een beetje vissen in de Klavervijver.
Hoe vaak Hans van Mierlo zich al in zijn graf omgedraaid heeft. Gun die man zijn rust!
Hoe vaker dat ijskonijn opduikt in de media hoe lager het aantal zetels in de peilingen.
Dát is het Kaag-Effect.
Kaag. Hoe spelen ze het bij D66 toch klaar dat dat mens in allerlei media om de haverklap opduikt. In kranten, op tv, in weekbladen enz.
Bij iedere confrontatie met dat mens ben ik minstens twee dagen impotent.
Kaag, brrrr.
Nog maar eens zo'n speech van Bosma beluisteren dan.
Ik denk dat dat komt omdat GS veel aandacht aan haar besteed.
De helft van de MSM redactie bestaat uit D666 stemmers, vandaar. (Andere helft stemt overigens GL)
Hoe komt het nou, dat geen enkele h.. rnalust één kritische vraag aan de kaagvrouw stelt.....
Ze ziet er wel steeds slechter uit in die paar maanden dat ze partijleider is... Zou ze het zwaar vinden, hard werken?
Ach ja, ik zie het weer. De kernvragen worden weer verguisd door verwarde mensen.
Ik heb de oplossing. Het heet WIIFM (what's in it for me).
Wil je minder belasting betalen (en boeit je bezuinigingen op zorg, zekerheid, defensie e.d. niets)
Dan stem je rechts.
Wil je dat alles eerlijker wordt verdeeld dat mensen die het wat moeilijker hebben ook de juiste zorg en zekerheid kunnen krijgen. Nou dan.
Ja dan stem je links.
Dan blijft natuurlijk de twijfelachtige vraag hoe zit het dan met al die immigranten. Nou ja. Veruit de meesten komen om te werken. Dus dat is goed. Gaan wij islamiseren. Nou nee. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Zelfs moslims worden steeds minder vroom, net zoals katholieken e.d. Waarom stem ik dan op Geert zullen velen vragen. Nou omdat je boos bent. Maar Geert kan, wil en gaat je niet helpen. Dus wat moet ik dan? Nou. Gewoon goed kijken naar wat partijen willen doen voor jou en jouw naasten. Je zal zien dat dit de VVD kan zijn. Maar waarschijnlijk is het eigenlijk D66 of zelfs de PvdA (misschien SP?) die het meeste voor jou wil doen.
Rot eens op, gek. Ga schaatsen en ga er door.
Zowel FvD als PVV zijn zwaar tegen de bezuinigingen op de zorg.
Helemaal zelf verzonnen?
Met wegkijken en negeren gaan problemen niet weg, alleen door benoemen en aanpakken wel. Feiten zijn aan u niet besteed.
Geert helpt ons al enorm door te willen voorkomen dat er in 10 jaar tijd toch weer 1 miljoen bevolkingsaanwas in nederland is. En dan bedoel ik hier niet de europese immigranten. Bovendien is het sociaal economische beleid van de pvv gematigd rechts, met duidelijk cultureel conservatieve inslag.
In verkiezingstijd probeert de vvd ook zo'n indruk te maken op de kiezer.
Partijen willen niets doen voor de bevolking. Standpunten zeggen ook niets... Kijk naar hun stemgedrag en je zult zien dat VVD, D66 en PvdA compleet schijt hebben aan het volk waarvan wordt geacht dat ze het vertegenwoordigen.
Zeldzaam naief bs verhaal . Bent u een nieuwe troll of al langer actief ?
Als je de uitkeringsafhankelijkheid van de migranten uit moslimlanden bekijkt, kun je niet met droge ogen beweren dat ze komen om te werken.
@Franker | 13-02-21 | 18:53:
De meeste zo'n 95% van die immigranten komen uit Europa, christelijk Europa. Ja er komen wat Aziaten en ook wat asielzoekers maar dat is vrijwel te verwaarlozen. Je kan je beter afvragen waarom er arbeid is voor zo'n 300,000 migranten terwijl we 600,000 bijstandstrekkers hebben. (die natuurlijk PVV stemmen)
@DeKussendeWielrenner | 13-02-21 | 19:08: Ik ben eerlijk gezegd heel benieuwd waar u dat percentage van 95% op baseert. Als je zo kijkt naar de cijfers van het CBS, dan ligt het werkelijke aantal Europese migranten meer rond de 55%.
En waarom er arbeid is voor 300.000 migranten, terwijl we zelf genoeg werklozen hebben? Deels omdat er in bepaalde sectoren nu eenmaal een tekort is aan (hoogopgeleid) personeel, deels omdat sommige werklozen vanwege bijv. medische redenen niet aan het werk komen, deels omdat deze mensen het vertikken om aan het werk te gaan, maar ook omdat er werkgevers zijn die graag de loonkosten zoveel als mogelijk willen drukken (en dan kom je al snel uit bij arbeidsmigranten). Aan met name die laatste factor hebben we ook de "gastarbeiders" overgehouden.
Van de pot gepeurd? Immigranten komen hier om gratis geld, gratis wonen en gratis alles. En wanneer ze alles gratis hebben gekregen gaan ze ons haten. Haten onze vrijheid, haten onze manier van leven en haten alles wat niet mohammedaans is.
IS komt niet naar nederland voor de gevreesde aanslagen. Zuster Kaag vernietigt de boel van binnen uit. Dat scheelt een hoop maagden die gespaard kunnen worden.
Ik heb geen bezwaar tegen geld voor beter onderwijs, en er mag ook wel een miljard gereserveerd worden om D'66 uit te kopen, op voorwaarde dat die partij wordt opgeheven en uitgekochte leden nooit meer aan de politiek deelnemen.
Waarschijnlijk het best bestede miljard uit de geschiedenis van best bestede miljarden ooit. Denk eens aan de miljarden die we NIET hoeven op te hoesten aan massa-immigratie en criminaliteit, en rondstrooien in Europa en Afrika.
Ik heb een droom !
Lijkt me eerlijk gezegd een voortreffelijk idee. Ik wou dat ik dit had bedacht.
Ze is nog erger dan Ollongren...
Dwarsdenker | 13-02-21 | 16:44 | reageer
Idd,lang gedacht dat het niet erger kon dan die half-zweedse feeks.
Maar dan weet D'66 je toch weer (onaangenaam) te verrassen.
Kajsa is lievvv <3 <3 <3
@Odin | 13-02-21 | 17:29: ollo is door prutte minister gemaakt op voorwaarde dat ze de Nederlanders monddood maakt
Op die leeftijd moet je geen Botox wenkbrauwlift meer doen
Als je het dan toch doet, zoek een kundige arts ...
Zoals DocterNo?
Elastiekje om haar staartje zit een beetje strak.
Wilders met Baudet was de enige kans op ander beleid, nu Baudet is afgemaakt door verschillende media is dat niet meer mogelijk. Het wordt Rutte 4, eat it.
Nou FvD stond ooit maar max op 11-13 zetels, met 23-25 zeteltjes voor Geertje heb je nog niet veel aan. Alsof Rutte voor de implosie van de renaissance vloot en nu de appjes-gate met onze Tjer wil hokken. Die wil met de Jessias.
Baudet heeft politiek zelfmoord gepleegd. De media heeft het gefaciliteerd maar gevolg en oorzaak moet je uit elkaar houden.
@EG61 | 13-02-21 | 17:28: de context waarin e.e.a. gezegd is, is niet meegenomen in de hetze tegen Baudet, er is geen wederhoor toegepast.
Baudet heeft de media niet nodig om zichzelf belachelijk te maken.
@Papa Jones | 13-02-21 | 17:59: oké king of the oneliner.
@IkwilJinekwel | 13-02-21 | 17:58: Nee. Wat je schrijft klopt niet. EW heeft hem opgebeld en de kans op wederhoor gegeven. Baudet wilde niet.
@IkwilJinekwel | 13-02-21 | 18:02: ho ho ho ho lol
@King of the Oneliner | 13-02-21 | 18:55: sorry King ;)
@Sitting_targets | 13-02-21 | 18:12: ik heb het wederhoor van Baudet gezien op video omroep ON (YouTube), daarin werd duidelijk wat de context is.
Volgens mij kamt ze haar haren zo naar achteren om de hoorntjes te verbergen.
Sinds Kaag hebben wij strengen knoflook aan onze beeldschermen hangen. Je kan maar beter voorbereid zijn.
Dat het Kaag-effect uitblijft, is de schuld van corona.
Ja joh. Tuurlijk.
Het 'Kaag effect', macht en invloed zo ver mogelijk op afstand zetten van de burger en ondertussen dezelfde burger opvoeden.
De gemiddelde burger wil zijn huis (lees hypotheek), zijn auto, de kinderopvang en 2 maal per jaar op vakantie kunnen betalen en zal het verder aan zn bips roesten of er nu een vrouwelijke of mannelijke Kaag (lees Rutte) aan de macht komt.
@LoremIpsum | 13-02-21 | 17:18: wees zo goed om een linkje te plaatsen naar de gehouden enquête onder de Nederlandschen bevolking danwel een representatief deel daar van.
@LoremIpsum | 13-02-21 | 17:18: wanneer mevrouw Kaag het voor het zeggen krijgt komt er een eurozonebegroting en dan is de Nederlander niet alleen koopkracht kwijt via het absurde ECB beleid maar straks ook via de fiscus. En hoeveel vet denkt u dat de gemiddelde Nederlander na de ophanden zijnde economische crisis nog op de botten heeft? Kaag haar belang ligt buiten Nederland, zij heeft niets op met de gemiddelde burger.
Precies. En dat geldt voor heel D66, de partij die het heeft gepresteerd om in de loop van haar bestaan 180 graden te draaien.
Beste mevrouw Kaag,
Het geld is op. Weggegooid door Rutte. Naar Griekenland, naar Italië. U hebt de Palestijnse terreurbewegingen ook gesteund. Maar nu is het op. De economie is door het kabinet Rutte, waar u deelnemer van bent, vakkundig gesloopt. Massaontslagen bij grote bedrijven. Het laagste groeicijfer in de EU. Waar? Nederland. Het hoogste immigratiecijfer. Waar? Nederland. De hoogste belastingdruk? Nederland.
Ik wens u, mevrouw Kaag, succes. Het beleid van Rutte, maar ook van u, heeft Nederland tot de risee van Europa gemaakt.
Maar het kan nog erger. Draghi, door u bewonderd, gaat Nederland nog verder leegroven. Met wat steun van u moet dat lukken.
Maar mevrouw Kaag zit er helemaal niet voor de Nederlandse burger, begrijp dat nou...
En D66 heeft zich ook nog hard gemaakt voor de bouw van de laatst gebouwde kolencentrales, waar ze nu ineens afstand van nemen. Oh ja, we stemmen Hemweg, toch Rob?
Ze probeerde eigenlijk twee middelvingers op te steken, en Thierry twee playboy konijntjes.
Je zou eens een gemiddeld studentenhuis binnen moeten lopen en vragen wat zij van plan zijn te gaan stemmen. Ik denk dat je al gauw VVD of D66 te horen krijgt. Studenten hebben geen idee wat voor ellende ze veroorzaken als ze op deze partijen stemmen, ze voelen de pijn toch niet.
Precies. Alleen geïnteresseerd in waar er Happy Hour is.
@Normpje | 13-02-21 | 17:13: Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Overigens is de tijd van 1/2 liter voor fl. 1,- ver achter ons.
Oh dat is ook grappig ik lees altijd overal dat studenten het zo slecht hebben en krijgen door de boomers die in het verleden verkeerd gestempt hebben.
Let er iemand ook op dat Kaag geen staatsgeheimen mag inzien? Levensgevaarlijk met die PLO-vent van haar.
Straks een moesliem mattieschap zuster in commissie stiekem. Gaat lekker, valt weinig meer te bespioneren zo voor Xi Jinping op deze manier.
Ze is een veiligheidsrisico.
Sinds de 2e wereldoorlog is er geen partij meer geweest die ons land verkocht aan anderen, nu hebben we daar D66 voor, de moderne NSB.
NSB66
Ik vermoed dat de NSB zich nog zou schamen voor D66.
@Goofy Goofball | 13-02-21 | 17:13: dat zo genaamde deugvolk dat ware bututtelracisten zijn, die hebben veel gelijkenis met de bruinhemden van toen... bepaalde reaguurders zouden uitstekende kandidaten zijn... ben effe de namen vergeten... iemand?
Minderwaardig mens dat uitstekend past in die minderwaardige partij.
De weersverwachting voor zondagochtend 14 februari 2021:
Bij WNL om 10.00 uur -20 graden (gevoelstemperatuur -66).
Kaag krijgt de stem van ‘progressief’ en dom vrouwelijk Nederland. De IJburg-trutten, zeg maar.
Die stemden ook op het kontje van Wouter Bos.
Gezegend zijn we met die gleufdieren.
of ze stemmen op Jesse , met z'n leuke frisse kop en zijn opgestroopte mouwen , dat zijn dezelfde linkse kutjes die met 2 vingers op arnon grunberg liepen te soppen ( en nu met 3 op Jesse ...)
@Hurdy Gurdy Man | 13-02-21 | 17:14: Vergeet vooral z'n eikeltjespyjama niet. Die staat zo schattig, krijgen de vrouwtjes spontaan nesteldrang van.
@Hurdy Gurdy Man | 13-02-21 | 17:14: Grunberg ieeeeeeeew dat hij zo'n vrouwenmagneet is snap ik niets van met dat pedante intens lelijke hoofd.
Uit hun verkiezings-keutel, "" duizenden windmolens en een miljoen extra huizen"",
Ik moet toegeven aan fantasie ontbreekt het ze niet.
Ja, en dat zegt ze nog dat die kolencentrales op subsidie werken, alsof dat met die windmolens niet zo is.
@Ruud5 | 13-02-21 | 17:23: Als het over kernenergie gaat veranderen ze ook opeens in VVD'ers om over de kosten te janken.
"... het moet groener en het moet anders". Tsja.
Wouter Koolmees is de enige D66 bewindspersoon die de partij wil inzetten voor propaganda doeleinden. Van Engelshoven en Ollongren liggen ook bij het kader niet goed.
Dat snap ik wel. Koolmees is de enige D66-er die nog wel sympathiek overkomt. Niet dat ik denk dat hij niet demense heeft genaaid met zijn pensioenakkoord.
@Sitting_targets | 13-02-21 | 17:50: He verdomme ik probeer nooit te denken aan de 12% die mijn pensioen is geslonken tijdens Rutte's bewind....... antidepressivum slikken doet.
Oh moet ik soms kiezen tussen Tjer en die PLO mevrouw? Nou... dan toch maar Tjerry. DDR666 is een leeg windjack partij met frisse haat tegenover het proletariaat die ons bij de laagste bieder dumpt. Neem ik wel wat guitige bruindhempjes memes op 4chan op de koop toe.
Als ik moest kiezen dan inderdaad Baudet. Ook al krijg ik mijn arm slecht omhoog.
Kaag is het vleesgeworden elitaire globalisme dat draagvlak eist van het mandje vol beklagenswaardigen (kiezers) voor democratie- en soevereiniteitsloperei.
Zo is het maar net.
@Normpje | 13-02-21 | 17:11:
Als het echt moet dan maar met twee armen omhoog, en D'n Tjer.
Terry heeft zichzelf volstrekt belachelijk gemaakt met z'n boreale uilen. Vanaf dat moment was het klaar met hem. Alternatief is er niet dus ter voorkoming van het rooie geboefte word het weer Markie Mark
@PikinhetBlik | 13-02-21 | 20:49: uw Nick is bijna zo vreemd uwer tegel
d66 daalt gestaag door kaag.
D66 gaat laag met Kaag.
De komende weken zal je zien dat er in de media alles aan alles zal worden gedaan om Kaag en Rutte zoveel mogelijk naar voren te brengen, 1Vandaag, Op1, Jinek, AD, Telegraaf, Volkskrant etc zal onderdeel zijn van de bekende media campagnes
@LoremIpsum | 13-02-21 | 17:14: Je vergeet M
@Hurdy Gurdy Man | 13-02-21 | 17:17: Excuses, vooral ook M!
Kaag effect zoals het niet bedoeld is ,maar wel door bijna iedereen buiten D66-ers verwacht.
"Het Kaag-Effect".
Klinkt als een bezweringsformule. Het gaat er niet om wie Kaag is, nee, het gaat erom welk een effect Kaag op de Nederlandse kiezer heeft. Dat is wat er van D66 over is, effectbejag.
Een kiezer die stemt op de partij, dat is geen mens van vlees en bloed, maar een gesorteerd effect. Het gaat D66 om het effect.
De partij van Betere Terug bouwers. Klootjesvolk in hun pods aan de kommetje meelwormen rantsoen, apparatchiks aan de biefstuk, drank en drugs in de datsja's met hun dames (en heren) van lichte zeden.
Moeten dit dan niet twee middelvingers zijn?
Ja naar de belastingbetalers.
Het uitbeelden van aanhalingstekens doe je niet met 2 vingers per hand, maar met twee wijsvingers
Zeker engels om dit zo tedoen ?
Het enige standpunt wat nu nog voor de meeste mensen telt: "Wilt u zo snel mogelijk uit de lockdown?"
Een erg onsympathieke mens. Typerend voor D'66, die leven in hun eigen bubbel en zien niet wat een gevaarlijke draak het in de echte wereld is.
Het kwaad heeft een gezicht of eigenlijk twee... Kaag en Ollongren...
Kaag is een lelijke heks.
Vraag niet wat Kaag voor het land kan doen maar het land voor Kaag.
Tsja, volgens de UN VPD 2016 , een opgave van bezittingen en schulden van "top" VN medewerkers, had ze in 2015 two residential properties and six (!) mortgages in Zwitserland, dat vraagt een stevige positieve kasstroom.....
Als ik aan Kaag denk, dan denk ik aan iemand die ik zou inhuren om zowel beeld en spraak voor haar rekening te nemen, in een instructiefilmpje op de website van een nieuwe aambeienzalf.
Wilt u het zalfje verkopen, of wilt u het niet verkopen?
Kaag leeft mijlen ver van de realiteit, ze is de leider van een splinterpartijtje en de afstand tot de gewone burger is waanzinnig groot.
Met de plannen van dit eng clubje ( D66 ) gaan we regelrecht naar de afgrond.
Ik hoop dat deze vrouw snel verdwijnt en D66 op 0 zetels staat.
Die "gewone burgers" worden dagelijks compleet murw gebeukt met D66 propaganda op de NPO (en RTL doet net zo goed mee, net als al die dooie bomen).
We staan er bij en we kijken en naar. Maar deze heks wordt premier. Met dank aan de woke inclusie. RIP NL.
Gaat echt niet gebeuren.
Ik kan het me niet voorstellen.
Hoe dan? In de regel levert de grootste partij de MP. Ik zie D'66 niet snel de grootste partij worden. Dat Rutte zijn pisitie afstaat aan iemand buiten de VVD ligt ook niet echt voor de hand. Dan eerder Schippers.
@Bataafje | 13-02-21 | 17:04: in de regel. Welke regel?
Je kan binnen onze’democratie’ zomaar kuzu als mp krijgen
Jullie maken mij weer blij met die foto.
Hup Tsjerrie!!
U wordt liever geassocieerd met bruinhemden?
@IJsbrekert | 13-02-21 | 17:11: ja, in deze keuze?
Ja, zeker wel.
Sigrid Kaag oogt als een vermoeide oude vrouw die zichzelf voortdurend afvraagt wat Nederland voor Sigrid Kaag kan doen. Het beste wat Kaag voor Nederland kan doen blijft voortdurend onbesproken in de bijna avondvullende NPO-programma's waar ze haar vermoeide lijf aan tafel parkeert.
We weten het eenvoudig weg niet.
Net zoals we niet weten wat D'66 nog toevoegt aan het politieke bestel, of waarom ze in de Tweede Kamer zitten, behalve dan dat ze het op je nieren hebben voorzien, en je medische gegevens te koop zijn. Pas dus op bij stoplichten en zebra's, en lieden die je zomaar voorrang geven.
Eerst zelf kijken !
Het Kaag-effect. Binnen no time er uit zien als tachtig.
lol.
Komt door het watertrappelen dat ze er zo moe uitziet.
Mankeert er wat aan d'r nieren ?
En dat proberen te verhullen met zogenaamd hippe sneakers. Meelijwekkend.
nou nou nou , moet dat nou echt ? ze is pas 75 hoor
Ik vind het overigens wel grappig dat de nogal dom-rechtse elite door het paupervolk op handen wordt gedragen terwijl die gasten eigenlijk alleen maar letterlijk bezig zijn om het geld van de werkenden richting de grote bedrijven te sturen. (ik noem een Boris Johnson of Donald Trump of Vladimir Poetin)
En dat linkse of centrum elitaire figuren verguisd worden terwijl die het nonstop hebben over huizen bouwen, eerlijke lonen, meer eerlijkheid (ofwel rijken dragen de lasten) etc.
Dat is natuurlijk prima als je 4-5 ton per jaar verdiend. Ik kies dan natuurlijk ook voor eerlijker maar anderen niet. Maar je kan mij echt niet uitleggen wat alle lage lonen en uitkeringstrekkers nu echt zo geweldig vinden aan Rutte laat staan alles wat nog 'rechtser' is dan Rutte.
Ik volg het af en toe wel en af en toe niet maar als ik het zo bekijk denk ik toch echt dat de meesten op GeenStijl meer baat hebben met de plannen van (in volgorde van persoonlijk bezit) D66, PvdA, GroenLinks, SP...
M.a.w. Uitkeringtrekkers moeten SP stemmen (zinloos) en werkenden moeten kiezen tussen D66 (rechts) of PvdA (links) als ze het CDA of VVD niet meer zien zitten. Elke andere stem is weggegooid.
Mens, ga toch schaatsen!
Domlinks, domrechts, het is veelzeggend dat je de uitersten neemt zonder nuance aan te brengen. Veelzeggend over jou. Er mag niet meer gebouwd worden vanwege de maatregelen rondom milieu. In welk politiek spectrum wordt daar nu zo op gehamerd? En vervolgens zeg je dat hetzelfde linkerspectrum huizen wil bouwen? Wie schiet zichzelf dan in de voeten?
Voor mij was jouw inzicht al duidelijk toen je links en rechts populistisch neer had gezet. De vraag is of je dat zelf ook ziet van jezelf?
D66 rechts. Het Nederland uitverkopende midden bedoel je.
Ik vind het vooral een belangrijk punt dat er minder immigranten worden toegelaten in Nederland. De huizenmarkt is hier niet op berekend en de sociale cohesie wordt uitgehold. En de druk op de sociale voorzieningen is te groot. Op welke partij moet ik nu stemmen volgens u ?
Links doet hetzelfde alleen liegen die erover. De asielindstrie tiert welig.
Als politiek moet je in het midden zien uit te komen, niet al in het midden zitten.
In het midden zitten betekent dat alles al onderling geregeld is.
Wil je iets van verandering, kies dan niet: VVD, CDA, D66 of het CDA.
Eigenlijk zal alleen een zakenkabinet werkelijk wat inhoudelijks kunnen opleveren maar die kans in de lobbycratie Nederland is uitermate klein.
Soggie
@cheops | 13-02-21 | 17:02: Immigratie is een EU aangelegenheid, de huizenmarkt in Nedrland (lees woonbeleid) is al sinds de jaren 70 niet in staat om voldoende woningen te leveren. Sociale cohesie is een politiek begrip, gewoon niet gebruiken want het is op zoveel manieren uitlegbaar
@cheops | 13-02-21 | 17:02: dat is voor mij ook het meest belangrijke nederland is te vol. Op welk partij zou ik nou moeten stemmeb volgens grandmechantloup?
@LoremIpsum | 13-02-21 | 17:10:
De immigratie ontregeld de samenleving en kost bakken met geld. Een goede reden om de EU wat minder macht te geven. Met minder instroom zal de huizenmarkt meer in balans komen. Dus voor mij een anti immigratie partij die ook minder macht voor de EU wil. Volgens mij is dat niet D66
@Mastermattie | 13-02-21 | 17:02:
Onzin vorig jaar 13,000 asielzoekers en niet eens 40% daarvan wordt statushouder. Het allergrootste gedeelte van immigranten komen om te werken men doet maar alsof er hordes ongeletterde negers binnenkomen die allemaal een uitkering en een wasmachine krijgen maar dat is helemaal niet zo. Probeer maar eens je vrouw uit Ghana of de Filipijnen te halen. Dan weet je wel veter.
'n dat linkse of centrum elitaire figuren verguisd worden terwijl die het nonstop hebben over huizen bouwen, eerlijke lonen, meer eerlijkheid (ofwel rijken dragen de lasten) etc.'
Maar je weet zelf ook dat deze linkse prutsers geen vat hebben op het kapitaal van grote jongens net zo min als dat van de grote multinationals, dus worden hun leuke projecten betaalt door de werkende en middenklasse in de maatschappij. Ondertussen laven de linkse zich aan mensen als het koningshuis , zelfpijpende belastingontduikende popsterren zoals Bono en domme trutjes met een narcistische en autistische (of omgekeerd?) aandoening en aandachtgeile ouders.
@Dutch-Super-Evil | 13-02-21 | 17:13:
Hier weet ik het antwoord op. Je moet kijken naar jouw situatie. Eventjes helemaal alle andere problemen vergeten en dan kijken naar wat jij en jouw naasten nodig hebben in de komende 4 jaar. Dat kan rechtsom (VVD/CDA) of ietsjes meer naar links via D66 of zelfs PvdA. Wat is het beste voor mij (en belangrijker mijn kinderen en kleinkinderen) is de belangrijkste vraag die je kan stellen wanneer je alle programma's leest.
D66 en Groenlinks en huizen bouwen. Hoe verzin je het.
Erg vreemde kijk op dingen heb je ,maar dat is je goed recht . Elite op rechts... tsss....
@Mastermattie | 13-02-21 | 17:02: Voor links is de asielindustrie een broodwinning, een goed belegde boterham dus.
@Koning BongoBongo | 13-02-21 | 18:14: leg zo iemand maar eens uit dat Nederland al tientallen jaren links danwel extreemlinks is geworden.
@Dutch-Super-Evil | 13-02-21 | 17:13: pvv
@GrandMechantLoup | 13-02-21 | 17:20: Really? Uit welk ei kom jij gekropen?
Kaag heeft niets te zoeken in de politiek, de kiezer weet het, maar D66 en Kaag willen het nog steeds niet weten. Hoe vaak ze ook wordt opgepoetst en voor de eigen NPO camera's geparadeerd wordt, het is trekken aan het spreekwoordelijke paard.
Met al aanwezige twijfel probeert D'66 en de NPO het al stinkende kadaver op te poetsen niet beseffend dat ze al aardig naar verval en rotting ruikt.
De Kaag plaag. D'66, de arrogantie en het dedain ten top. Voor mij de meest ergerlijke politieke partij, erger nog dan GL en Denk. Wat D'66 bij hun volgelingen losmaakt is de echo van lege hersenpan, een kijk op de wereld die ons bestaan allen maar verder doet afkalven. Gruwelijk dat soort verziekend volk en nog islam knuffelaars ook. De uitverkopers van Nederland.
Camstra, Graus, Boodeh, Kelder, Ruttos, Gabberhaus, Kaag, jullie moeten vandaag de blanke man wel hebben hè
Daar zitten een hoop gender assumpties tussen...
D66 is alleen maar bezig met nivelleren binnen Europa
Eerlijker en Groener !! O ja en 10 miljard om de Finnen Nederland te leren, dat is alles wat ze te melden heeft, dieper kan een partij niet zinķen.
10 miljard om de Finnen Nederlands te leren? Ik mag hopen dat u een grap maakt?
@Old_Spice | 13-02-21 | 16:49: ja, Finnen NL leren wil ze 3 miljard voor uittrekken overige 7 voor onderwijs.
Waarom staat dat figuur elke dag in de Telegraaf ?? Brussel steunt Brussel gratis ?
kaag for president. proest.
op naar de nul zetels!
Ik ben voor een bingo.
Groenlinks is verbinden en klimaat en inclusief.
Wat zijn kaagwoorden?
Arafat (de pedo).
@Pimp my Voortuin | 13-02-21 | 16:44: ja, hoe zit dat eigenlijk, er staat een familiefoto bij de Kaagjes met Arafat, van wie na zijn dood bleek dat hij miljoenen had laten wegsluizen voor hemzelf en dat hij het deed met heel jonge meisjes, die viezerik. Wisten mijnheer al kak en mevrouw al Kak daarvan eigenlijk? Waarom wordt die vraag nooit gesteld aan mevrouw Kak?
"burgerforum"
"verbinden"
"mensen"
duur(zaam)
@Ruud5 | 13-02-21 | 16:52: Ik las dat het vermogen van Arafat werd geschat op bijna een miljard dollar, zielige man.
Volgens een door Kaag gedane opgave UN VPD had ze voor 2015 een rekening bij een palestijnse bank in Zwitserland...... ook 6 hypotheken en 2 huizen in Zwitserland.
@Jan70 | 13-02-21 | 18:57: Een groot gedeelte van de Nederlandse regering.
Sigrid Kaag heeft de Marie Antoinette factor.
Stuitend elitair.
Leuk historisch feitje over Marietje:
www.welt.de/geschichte/kalenderblatt/...
Ze is nog erger dan Ollongren. Veel succes D66 met jullie toekomstige eerste vrouwelijke snee! Roflol.
Ik heb nog steeds een ranzige nasmaak van het Timmermanseffect.
Die houdt twee kipkluifjes omhoog
@Hai D. | 13-02-21 | 16:45: ik heb kluifje-in-de-kip al een tijd niet gelezen hier. Jammer want hij/zij/het had interessante bijdrages.
Zou er in Nederland werkelijk iemand te vinden zijn die denkt dat Timmermans niet louter en alleen voor zichzelf in Brussel zit?
@IkwilJinekwel | 13-02-21 | 16:56: wappie
Mijn criterium voor een fijne premier: zou hij zij/hij als voorzitter van de voetbal/hockey/volleybalclub goed functioneren? Sigrid ... nee ... lijkt me niet.
Een ijshockeyclub? ... Nee, ook niet. Volgens mij is zij ongeschikt.
@Usumani | 13-02-21 | 17:03: ze is er kil genoeg voor.
Van seumeren ook niet, had met zijn kraantjes moeten blijven spelen.
Veldhoven heeft wel al jaren een D66-zwembad
twitter.com/search?q=vintik%20veldhov...
Ik zie dat zelfs hun eigen kinderen niet veilig zijn......
Met islam in je partij,
is alles voorbij.
Waarom is dit mens zo veel in het nieuws?
Omdat ze irritatie oproept.
NPO = D66
@jemagookniksmeer | 13-02-21 | 17:12: dat dus, met belastinggeld gesubsidieerde partij propaganda
Omdat ze de macht krijgt om dit voor elkaar te krijgen .
Het is al zo koud en dan ook nog naar kouwe Qaq kijken? Ik pas.
Misschien krijg je ijsbloemen op je TV-scherm.
@Usumani | 13-02-21 | 17:04:
Die bedekt worden door neerdalend woestijnzand?
Vertrouw nooit een Sigrid, Kaag of D66'er.
Die tegel gaat voor dik 80% op van al de politieke partijen.
@TijdelijkOptimist | 13-02-21 | 17:26: sinds vorige maand 95%
Kappen met vragen. Ik ben Nieman niet.
Kappen, met Hanneke Kappen. Lekkere rock.
Wat zijn hun plannen met het land? Nou ik denk het land, de horeca, winkels, zzp'ers, evenementensector, dierentuinen, musea, kappers, sportscholen, onderwijs etc nog verder naar de klote helpen onder het mom van corona....
En een grote, almachtige overheid.
Een hele grote, hele almachtige overheid.
Die bepaalt wat goed voor u is, wat uw mening is en hoeveel u mag overhouden.
Het soort waar de Chinese overheid haar vingers nog bij zou aflikken.
@jemagookniksmeer | 13-02-21 | 17:12:
En véél meer Brusselse bemoeienis met uw leven. De EUSSR weet wat goed voor u is!
@Tietmier | 13-02-21 | 17:18: Zoiets als in 40/45 van de vorige eeuw mijn wijlen ouders draaien zich om in hun graf , gelukkig maken ze het vierde rijk niet meer mee
@Jan70 | 13-02-21 | 19:02: stop met dat vierde rijk gelul.
Is gewoon derde rijk.
Vraag anders maar aan de opruttende joden.
Die Kaag past goed bij het weerbeeld nu in Nederland.
Nou ja, zo koud was het in het oosten ook weer niet afgelopen nacht...
wat een vreselijk kotsmiddel is dat mens
Jeetje, ze bestaan echt de simpelen!
Op zich jammer dat ze zo gigantisch elitair is. Het zou een goede vervanging voor Rutte kunnen zijn. Het is eigenlijk Kaag of Hoekstra. Er zijn geen andere keuzes die het zouden kunnen als je Rutte niet wilt.
hahahahaha............ wat een humpor heb jij...."Kaag kan het". Goed gevonden hoor!
@langzullenweleven | 13-02-21 | 16:39: *humor
De Grote Boze Wolf... say no more.
Nou nee. Een beetje voor de overheid werken en wat supranationale organisaties maakt je geen goed bestuurder. Integendeel. Het maakt je een vastgeroeste bottomfeeder die nog nooit een echte baan heeft gehad. Kaag mag dan geen boy zijn maar ze is het summum van old boys network baantjes toeschuiven en gekonkel in achterkamertjes. Het laatste wat dit land nodig heeft is Kaag als premier.
@Old_Spice | 13-02-21 | 16:54:
housop met die 'echte baan' retoriek. besturen van een land, gemeente of wat voor openbaar lichaam ook is wat anders dan in een bedrijf leiden. En alsof dat een garantie is. Dat hebben we wel gezien met de faalhazen van de LPF
Ik vind Ollengren minstens zo elitair. Is dat D66 eigen of puur toeval.
@Old_Spice | 13-02-21 | 16:54: Het laatste wat dit land nodig heeft is Kaag als ... vul maar in. premier, minister, staatssecretaris, burgemeester etc. etc.,
Hou op zeg, Kaag geschikt als premier. Laat me niet lachen. Die is zo druk met zich voor te doen als wereldburger dat ze geen idee heeft hoe de burgers in deze wereld werkelijk vergaat. Ollongren is van hetzelfde laken een pak. De enige bij D66 die er nog iets vak bakt is hun Fred Teeven lookalike, Wouter Koolmees. Dat is er tenminste eentje die gewoon met zijn werk bezig is in plaats van interessant te doen voor zich dedain op de borst kloppende zelfverklaarde 'intelligentsia' die vooral zelf geen windmolen te dicht bij hun woning willen hebben.
Kaag sneakt er binnenkort gewoon tussenuit.
Ik hoop dat ze het toch in ieder geval tot de verkiezingen volhoudt. Mag er toch niet aan denken dat ze voor die tijd nog zou worden opgevolgd door iemand die stemmen kan trekken.
PLO mevrouw is de Roger Schmidt van de polletiek.
Die krijgt een mooi baantje in Brussel of bij de VN. En dan horen wij nooit meer iets van Kaag. En Kaag vergeet dat er gewone mensen bestaan.
REAGEER OOK