Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CEO Twitter: "Permanente verbanning Trump schept gevaarlijk precedent, maar..."

Bovenstaand gewoon even voor het dossier, de gehele gewraakte speech. En die duurde dus een uur en 13 minuten. In dit transcript wordt uitgelicht welke zinnen als opruiend beschouwd konden worden. Enkele voorbeelden: "Republicans are constantly fighting like a boxer with his hands tied behind his back. It’s like a boxer. And we want to be so nice. We want to be so respectful of everybody, including bad people. And we’re going to have to fight much harder. (...) You have to show strength, and you have to be strong. (...) When you catch somebody in a fraud, you are allowed to go by very different rules. (...) You will have an illegitimate president. That is what you will have, and we can’t let that happen. (...) We fight like hell, and if you don’t fight like hell, you’re not going to have a country anymore."

Ja, tikkeltje opruiend is het natuurlijk wel. Maar of het echt een oproep tot of verheerlijking van geweld is, dat zien we er dan eigenlijk ook weer niet in. Enfin, voor big tech kwam het maar al te goed uit, want Donnie werd simultaan van Twitter, Facebook, Insta en YouTube geknikkerd. Volgens de Twitter-persverklaring is Trump permanent verbannen wegens zijn laatste twee tweets, in de context van bovenstaande speech.

En gister reageerde Twitter CEO Jack Dorsey op de kwestie in het onderstaande draadje. Het meest opvallende was dat hij ondanks dat hij Trumps verbanning steunt, wel erkent dat hiermee een gevaarlijk precedent geschept is. "Having to take these actions fragment the public conversation. They divide us. They limit the potential for clarification, redemption, and learning. And sets a precedent I feel is dangerous: the power an individual or corporation has over a part of the global public conversation."

Ach, zoals een Arabisch gezegde luidt; 'They'll kill you and mourn you at your funeral'.

Jack, lul nou niet...

Het zal...

Reaguursels

Inloggen

Als Jack dit echt allemaal meende zou hij vandaag nog Trump's ban ongedaan maken én met Apple, Google, Amazon en Parler om de tafel gaan zitten om dat platform weer in de lucht te krijgen. Maar dat zal natuurlijk niet gebeuren.

snakedogman | 15-01-21 | 11:44

"I do not believe it was organized..."

Tuurlijk jong, wat is de kans dat 3 grote tech bedrijven toevallig tegelijkertijd dezelfde beslissing nemen op dezelfde niet bestaande grond(Parler werd helemaal niet gebruikt om iets te organiseren), zelfde bullcrap als dat het 'toeval' was dat de grote telecom spelers in Nederland tegelijkertijd hun prijzen verhoogden.

ReyNemaattori | 15-01-21 | 09:18

Twitter wordt een berichtjesdienst van de Joop...

vette_shit | 15-01-21 | 08:54
-weggejorist-
Catelilla | 15-01-21 | 03:31 | 1

Breaking: project veritas lekt een video van Jack Dorsey die aangeeft meer censuur gaat toepassen op politieke kleur.

KillerK | 15-01-21 | 01:07 | 3

@KillerK | 15-01-21 | 01:08: Sssshocking....

Net als dat gedecentraliseerde social cryptonetwork van 'm, iets zegt mij dat 't niet zo gaat werken als echte cryptos...

ReyNemaattori | 15-01-21 | 09:14

damn bro

sioux_ | 15-01-21 | 14:19

Heb om div reden mijn Twitter account opgezegd,
de belangrijkste is:
Dat daar veel agressie is, en dat er vrijdenkers & sprekers worden gebannen...
Wat mijn opval is dat de agressie vooral uit de
hoek van de linkse gelieerde kom...
Heb een paar van hun geblokkeerd, geen normaal
word mee te wisselen...

Von Staufelberg | 15-01-21 | 00:58

Als je zoveel woorden nodig hebt om je beslissing uit te leggen was het gewoon een slechte beslissing

Rest In Privacy | 14-01-21 | 22:59

Maar Spartacus, in de transcriptie kom ik ook het volgende fragment tegen: "I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard." Als je alleen de slechtste voorbeelden eruit pakt, dan trek je zaken uit hun verband. In dit geval ben je weinig beter dan Erik Mouthaan!

EenGoedBegin | 14-01-21 | 22:32 | 1

Je kan van alles altijd maken wat jij ervan wil hebben. Geweld in de speech, juist afraden van geweld. Als iemand teveel lult zit alles erin. Wat verloren gaat is dat mensen geen dingen doen om veroordeelt te worden, tot te gekkies worden verklaard of tot domme nep-patriotten. De politiek, in de VS en hier, negeren stelselmatig grote groepen kiezers, met realistische zorgen. Dat gaat, linksom of rechtsom zorgen voor een reactie.

Het brein erachter | 15-01-21 | 02:53

Erg lief diplomatiek allemaal. Hij maakt geen concrete statements over wat ze in de toekomst in een vergelijkbare situatie gaan doen. Nergens worden er elders toezeggingen gedaan over het verduidelijken van de regels, en hoe mensen kunnen voorspellen wat twitter gaat doen.

Glas plas was en twitter gaat lekker door met accounts bannen van mensen wiens politieke en sociale standpunten en communiqués ze niet blieven.

Schwanzeleber | 14-01-21 | 22:31 | 1

Twitter, een zwaar overschat medium, bant iemand. Dat mogen ze. Dat tegelijk allerlei andere platforms dat ook doen, dat is zorgelijk. Ondanks dat er heus wel 1 of andere omweg bestaat om je geluid de wereld in te krijgen, is de macht van big tech angstaanjagend. Waar is de overheid als je haar nodig hebt....

Het brein erachter | 15-01-21 | 03:00
-weggejorist-
Reaguurst | 14-01-21 | 21:29

What they say is it’s not just the right of the person who speaks to be heard, it is the right of everyone in the audience to listen, and to hear. And every time you silence someone you make yourself a prisoner of your own action because you deny yourself the right to hear something.

— Christopher Hitchens

postmodernismisdead | 14-01-21 | 21:06
-weggejorist-
Locktown | 14-01-21 | 20:57

Voor de kenner: we hebben het hier over de diabolische samenwerking (eerder parasitisme) van de technokern en de Pax. Al is Trump niet bepaald Aenea te noemen.

appeltjesgroeneweide | 14-01-21 | 20:51

Jack een anagram van cunt

DavidleeRoth | 14-01-21 | 20:16

ALs ik een twitter account had, dan zou ik het meteen opzeggen. Hetzelfde geld voor mijn Facebook account dat ik niet heb.
WhatsApp is een ander verhaal, want daarmee stuur en ontvang ik ranzige porno filmpjes, die altijd net te kort zijn.

Het leven is zwaar | 14-01-21 | 20:14 | 2
-weggejorist en opgerot-
basis_speler | 14-01-21 | 20:17

Ik kan u een laptop van harte aanbevelen! U kunt daar, zonder afhankelijk te zijn van wat anderen u toesturen, naar eigen believen porno kijken. Zonder dat dit net "te kort" is.

Het brein erachter | 15-01-21 | 03:07

Crews add barbed wire to fences near U.S. Capitol.

Edddy | 14-01-21 | 20:04

Everything before but is bullshit.
Game of thrones.

zwartzondersuiker | 14-01-21 | 20:01

Private bedrijven die zijn uitgegroeid tot monopolisten met een publieke functie ontnemen hele groepen mensen hun privacy en hun recht op vrije meningsuiting en in de digitale wereld. Het is duidelijk dat een groot deel van de Amerikaanse mainstream media, de big techs met woke activistische uitwassen collaboreren. De virtuele Kristallnacht is in volle gang. Zie 1e link

Waarom zou je moeten stoppen met het gebruik van WhatsApp? Op basis van het nieuwe privacybeleid van WhatsApp zal de berichten-app vanaf 8 februari verplicht gebruikersgegevens te openbaren. Gebruikers moeten de het verlies van privacy accepteren, of overstappen op een neutrale betere app.

De gedeelde informatie omvat " accountregistratie-informatie (zoals uw telefoonnummer), transactiegegevens, service gerelateerde informatie, informatie over hoe u met anderen omgaat " en nog veel meer. Dit verzameld Whatsapp: Apparaat ID, gebruikersnaam, advertentiegegevens, aankoopgeschiedenis, locatie, telefoonnummers, e-mailadres, contacten, product interactie, crash-gegevens, prestatie data, diagnostische gegevens apparaat, betaling informatie, klantenservice, product interactie en mogelijk andere data die ze geheim houden. Zie 2e link

Signal l houdt alleen uw telefoon nummer bij. Wij gebruiken voornamelijk Signal. Advies , als u om uw privacy geeft stap over op een open source alternatief zoal Signal met notabene meer functies dan Whatsapp. Deze messenger heeft zowel een app (android& apple) en een desktop/notebook applicatie. Zie 3e link

De non-profit Signal Foundation, gevestigd in Silicon Valley, die momenteel toezicht houdt op de app, werd in februari 2018 gelanceerd waarbij Acton (Brian Acton,een van de WhatsApp oprichtters) een initiële financiering van $ 50 miljoen verstrekte.Het bestaat sindsdien uit donaties, met Tesla Inc Chief Executive Officer Elon Musk onder de supporters, en Acton zei dat er geen plannen waren om andere financieringsbronnen te zoeken

Ps wij zien dat veel van onze contacten al op Signal zitten. Daarom graag deze app voor onze info uitwisseling gebruiken.

nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht
fossbytes.com/signal-vs-telegram-whic...
signal.org/download/

Anhoudn Antydn | 14-01-21 | 19:57 | 2

Ah vandaar dat Elon Musk twitterde Use Signal..

sprietatoom | 14-01-21 | 20:13

Mijn aandelen stegen 12000 procent. Lekkere winst gedraaid. Lang leve Elon!

Het brein erachter | 15-01-21 | 03:11

Als dat al opruiend is, dan ben ik benieuwd wanneer dhr Nijman van Twitter wordt gepermaband...

LuNaTeeQ | 14-01-21 | 19:53 | 1

Als de Volkskrant er een artikeltje aan besteedt, is dat zo gepiept.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 20:39

Een internet bedrijf gaat uit maken wat wel of niet kan, of het goed is voor ons ,
ialleen zij of Volgende week AH of ANWB of easy toys , kpn, tuincentrum op de hoek ,de overheid , kaag, timmerfrans wat zijn we er toch op voorruit gegaan.

Ronn | 14-01-21 | 19:37 | 2

Ook al bij ons aan de gang met zwarte piet. De elite bepaalt wel even hoe u mag denken

Mart6037 | 14-01-21 | 19:42

En de NPO, inclusief diversiteitsbokaal en deugende wie-zal-ik-bellen-voor-mijn-item kaartenbak. En de Appie, die een winterfolder heeft, met wintergerechten, voor het winterfeest (voorheen bekend als kerst). Of de HEMA die het lentefeest aanprijst, met eieren (voorheen bekend als Pasen). Wel fijn, dat bedrijven ons helpen met wat we moeten denken...

Het brein erachter | 15-01-21 | 03:18

Apart dat een organisatie die een "eerlijk onderzoek" belooft al in hun aankondigings communique de conclusie trekt.. "Mr. Giuliani’s words quite clearly were intended to encourage Trump supporters unhappy with the election’s outcome to take matters into their own hands. Their subsequent attack on the Capitol was nothing short of an attempted coup, intended to prevent the peaceful transition of power." Wat een farce en gevaar voor de rechtstaat ook hier weer..

Rest In Privacy | 14-01-21 | 19:49

Nee want Trump is impeached voor deze speech, als men vindt dat Giuliani iets strafbaars heeft gedaan dan moet men hem apart aanklagen.

sprietatoom | 14-01-21 | 20:20

In zijn speech heeft Trump dus niet opgeroepen tot bestorming.

Daarbij hebben de Democraten (en hun vriendjes in de media) a 4 jaar lang complot theorieën over Trump verspreid. Veelal op basis van anonieme bronnen in een poging Trump te ondermijnen.

Zelfs oproepen tot geweld tegen Trump medewerkers ( door o.a. de Democraat Waters) en Hollywood personen.

De poging van de de Democraten om impeachment te ( mis) gebruiken om Trump politiek uit te schakelen zal de verdeeldheid in het land alleen maar doen toenemen.

Swieberj | 14-01-21 | 19:31
-weggejorist en opgerot-
De luis | 14-01-21 | 19:27

Ik vind dit allemaal eng. Big tech was, is en blijft een enorme macht in het politieke en maatschappelijke debat. De nieuwe power brokers.

Schepvogel | 14-01-21 | 19:25

Zegt Jack nou dat hij een gedecentraliseerd social-media netwerk gaat opzetten.

Maar dan is censuur toch niet meer mogelijk ?

sprietatoom | 14-01-21 | 19:24 | 1

Ergo, het zal bij lange na niet zo gedecentraliseerd zijn als dat hij claimt.

ReyNemaattori | 15-01-21 | 09:22
-weggejorist-
Rest In Privacy | 14-01-21 | 19:22

Jack is wel een woordkunstenaar. Wat is dat toch met Progressieven om eerst een oorlog te starten en daarna voor vrede te pleiten?

kroel | 14-01-21 | 19:14 | 1

Want een ban van een opruier op Twatter is een oorlog starten

menage | 14-01-21 | 19:20

En terecht... meer, meer, meer...
En vooral minder, minder, minder ... veel minder Big Tech.

Paaldanseres | 14-01-21 | 19:10

Een mooi bericht.

meneer der meneren | 14-01-21 | 19:18

Zolang Twitter minder streng modereert dan sommige websites - ik durf geen namen te noemen- kan ik me hier niet druk over maken.

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 18:58 | 4

Joop.nl is inderdaad heel erg wat dat betreft.

Pje911 | 14-01-21 | 19:10
▼ 1 antwoord verborgen

Excuses, niet gezien dat je een bericht van zelfde strekking had.

Zwizalletju | 14-01-21 | 19:22

En toch krijgt Twitter hier weer mooi aandacht (zoals in bijna elk topic op Geenstijl naar Twitter gelinkt wordt, het zal wel goedkoop zijn en kickbacks geven)

Stop Keeping Stupid Platforms Famous

aapbroodje | 14-01-21 | 18:54

Misschien moeten ze maar verder gaan met wat goed is voor het land, ongeacht wat goed is voor Trump.

kloopindeslootjijook | 14-01-21 | 18:42 | 5

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:10:

Vrees dat de Democraten er niets van gaan bakken nu ze zelf de uitgelezen kans hebben om te laten zien hoe het dan wel moet.

We gaan het meemaken, hoop in ieder geval dat ze het project Trump nu wel voltooid hebben.

sprietatoom | 14-01-21 | 19:16

@sprietatoom | 14-01-21 | 19:05: Dan is het weer andersom, 8 jaar birther shit en filibusters door de reps was ook zelfde laken een pak

menage | 14-01-21 | 19:22
▼ 2 antwoorden verborgen

zal wel aan mij liggen maar ik vind dit alleszins redelijk klinken, zeker als je nagaat hoeveel ontwrichtende troep die gast al getwitterd heeft. En het is natuurlijk Jack's toko

naxapinu | 14-01-21 | 18:41 | 5

VVMU, je hoeft het niet te lezen. Op twitter moet je geloof ik iemand volgen om zijn berichten te kunnen lezen. Als je die berichten dus niet kan uitstaan maar ze wel leest dan ben je dus eigenlijk een sado-masochist.

clockandhammergame | 14-01-21 | 19:25

Klinkt het voor jou net zo redelijk dat Ayatollah Khamenei nog gewoon op Twitter zit?

culture_vulture | 14-01-21 | 21:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Die jack toch. Arrogante, hypocriete zak hooi. Net zoals al dat ander BigTech schorem.
Die probeert natuurlijk zgn zijn straatje schoon te vegen, in de hoop dat kiezers dat maar snel zullen vergeten. Als het op vergeetachtigheid aankomt, zijn Amerikanen niet als de Hollanders. Die vergeten niet zo snel. De angst blijft, net als bij al dat ander links gespuis, om dat paardenhoofd toch op een dag in hun bedjes aan te treffen.

Paaldanseres | 14-01-21 | 18:37 | 13

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:29:
Klopt. Hij kan wel wat hoor. Dat moet je hem nageven. De wereld om zeep helpen en de democratie afschaffen, met zijn links pamperbedrijfje, m.b.v. de radical left demonrats.

Paaldanseres | 14-01-21 | 19:41

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:12: jij? Kritisch?haha. Wij van WC eend? Ja ik ben ook enorm fantastisch hoor. Echt waar. Je kan mij gewoon geloven, zo goed ben ik....

Torwart | 14-01-21 | 20:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Voor wie, net als ondergetekende, ook niets van politiek begrijpt: wat meetkundige logica. Een rechte lijn is beter dan een cirkel. Beiden leiden nergens toe, maar een rechte lijn begint tenminste bij 0.

Morgen weer een dag!

Rest In Privacy | 14-01-21 | 18:34

Sinds het bannen van Trump, en dus het bannen van het vrije woord heb ik mijn Twitter account opgezegd. Opgeruimt staat netjes.

SanderEvers | 14-01-21 | 18:33 | 1

Goed zo. Ik zou het ook graag opzeggen ware het niet dat ik geen kwebbel-account heb.

meneer der meneren | 14-01-21 | 18:45

Wat mij eigenlijk het meest stoort, is dat iedereen doet alsof facebook en twitters de pijlers van de vrijheid van meningsuiting zijn.
.
Want als dat zo is, zijn we serieus fucked. Beide platformen zijn op z'n best open riolen waarin iedereen zijn meninkjesdiarree kan schijten. Op z'n slechtst zijn het gewoon een ander soort afgebakende echokamer waarin afgebakende groepjes braaf hun eigen cirklejerk doen.
.
En god verhoedde dat ze uit die kamer komen, want dan breekt er oorlog uit. Dat is slecht voor de rust en dus voor de omzet van het platform. Stel je voor dat er een groep is die zegt: en nu is het niet meer leuk, we zoeken een ander platform. Dat kost geld en dat is niet de bedoeling.
.
Vrijheid van meningsuiting is veel te belangrijk om over te laten aan een partij die gebaat is bij een rustige omgeving waarin ze obsceen veel geld bij elkaar kunnen harken. Dat is voor twitter en facebook het geval en daarom halen ze die accounts offline nu er te lang teveel gezeik rond the donald is.
.
Het lijkt mij een simpel bedrijfsbesluit: Ze denken dat het verlies van de Trumpaanhangers een kleiner effect op de omzet heeft dan de reuring die nu is ontstaan. Die kunnen ze kennelijk onvoldoende inschatten (of sturen) om te garanderen dat er aan het eind meer geld overblijft en dus offeren ze een groep gebruikers op. Het is een beetje een paardenmiddel, maar blijkbaar zitten er heel veel SJW's op twitter die braaf op de gesponsorde posts klikken.
.
Dorsey doet dan voor de vorm nog even zijn dansje dat ie het allemaal zo erg vindt en dat is dan dat. Op naar de volgende kwartaalcijfers.

pietvanvliet | 14-01-21 | 18:32 | 2

Ik zit niet op Facebook, ik zit niet op Twitter, en ik heb niet de indruk dat mijn vrijheid van expressie hierdoor wordt beperkt.

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:02

Brian Mast:
Congres have not asked one person,
why did you do this?
You can't have this process without asking...
Did you do this because of the President?
Did you do this because of what Rudy Giuliani said?

Edddy | 14-01-21 | 18:30 | 1

*Congress

Edddy | 14-01-21 | 18:32

@ultraman | 14-01-21 | 18:43:

Eh Texas is dieprood. En laten we zeggen dat James O'Keefe eens een keertje niet liegt, en dat Ken Paxton (die op het punt staat de bak in te draaien) ook niet. Dan nog. Het zou geen kut uitmaken voor de uitslag jij simpele ziel.

Wat wel vooral uitmaakte voor de uitslag is dat duizenden en duizenden vooral zwarten eens een keertje WEL zijn gaan stemmen en dat de gemiddelde Amerikaan nog liever een blikje leverpastei zou willen hebben als president i.p.v. Trump.

Theodorus.Goldbach | 14-01-21 | 18:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Jack en Mark helpen hun eigen platform om zeep, gedwongen door Biden. Dit speelt al veel langer. Steeds weer die irritante links naar info dat zij het niet juist vonden. Laat maar zinken die boel, we kunnen heel goed zonder.

professorinopleiding | 14-01-21 | 18:23 | 10

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:05:
Daar gaat het niet om Kuifje. Het gaat om hoeveel invloed Twitter en Facebook op onze samenleving hebben.
Onze eigen NPO doet dat ook en mensen worden steeds meer met de gevolgen geconfronteerd.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 19:08

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:05:
Als deze ontwikkelingen zich gaan voortzetten, zou je jezelf toch eens af moeten vragen waar dat naar toe gaat.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 19:25

@Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:05:
Oh en als je enig idee hebt waar deze ontwikkelingen toe leiden, laat dan even weten of je denkt dat deze ontwikkelingen in ons voordeel zijn.
Ik ben gek op argumenten.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 19:32
▼ 7 antwoorden verborgen

Jack's 'maximization-Shareholder-value-mailtje'.... hahah Mag ook wel als je een paar miljard ziet verdampen..

xtree | 14-01-21 | 18:20 | 2

$55,87 op 18 december, $46,11 nu..

sprietatoom | 14-01-21 | 18:26

En dat terwijl de beurs momenteel door het dak gaat.

ultraman | 14-01-21 | 18:31

Op Twitter zitten alleen maar gekkies, stond op Facebook.

Mr_Natural | 14-01-21 | 18:20 | 3

Gekkies op Twitter, wappies op Facebook, die hele social media is 1 groot open riool. Kijk echt met stijgende verbazing hoeveel waarde mensen er aan hechten, flikker gewoon op met die onzin en gebruik het zeker niet als bron voor wat dan ook.

Capt. Iglo | 14-01-21 | 18:31

Twitter (e.d.) valt onder een speciale wet, waardoor zie niet als uitgever/redactie worden gezien en waardoor ze dus niet verantwoordelijk zijn voor de inhoud van een berichtje.

En, hoewel ze dus wettelijk gezien een platform zijn en dus geen (eind)redacteur/uitgever, zetten ze wel opmerkingen/waarschuwingen bij de berichtjes die volgens hen dus niet waarheid vertellen. Bovendien hebben ze Trump's account verwijderd vanwege de inhoud.

Ik vind dat raar. Maar misschien zie ik het te simpel.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 18:19

Het meest heb ik nog te doen met zijn meest loyale volgeling, Pence. Trump heeft hem direct laten vallen toen Pence niet de tellingen volgens de Grondwet wilde/kon tegenhouden

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 18:18 | 1

Als je het nieuws een beetje hebt gevolgd weet je hoe het werkelijk zit. Pence werd door een naaste medewerker op de hoogte gebracht dat Trump hem wilde wippen. Dit bleek echter desinformatie. Zegt natuurlijk wel wat over hoe hij tegen Trump aankeek/ aankijkt.

ultraman | 14-01-21 | 18:35

Heb vandaag nog twee vetbollen voor de vogeltjes in de wilgen gehangen.

Edddy | 14-01-21 | 18:18 | 5

Staartmezen zelfs. U bent een bofkont.

RickyLaRue | 14-01-21 | 18:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen en zijn grootmoeder wist dat er honderden extreemrechtse militanten naar D.C. zijn gegaan met als doelstelling het Capitool aan te vallen. Het werd voorspeld o.a. door yours truly. Er zijn twee mogelijkheden. Of Trump wist het echt niet, en weet nog steeds niet dat hij de toyboy van extreemrechts is. In dit geval is hij ongeschikt om het ambt uit te voeren. Of hij wist het wel en genoot van de poging tot autogolpe. Ook in dat geval is hij totaal ongeschikt als president.

Het komt er hoe dan ook op neer dat Trump ongeschikt is en dat hij voor dit, maar ook grootschalige fraude in de bak thuishoort. Dat is het, basta.

Theodorus.Goldbach | 14-01-21 | 18:17 | 3

Theodorus Goldbach is niet het slimste jongetje van de klas. Hij probeert wel zo over te komen, maar het is allemaal niet overtuigend. Dat is het,basta.

MikeTheBull | 14-01-21 | 18:23

Vandaag eerste arrestatie mbt 7000 stemmen die geritseld voor Biden zijn door een mevrouw. Misschien is hiermee niet grootschalige Fraude bewezen, maar als we kijken naar de marges in sommige staten dan hoef je maar een stuk of wat van dit personen te hebben en je hebt een andere winnaar.

Link naar bron heb ik al in een andere tegel geplaatst.

ultraman | 14-01-21 | 18:39

Hahahah gekke theo je eigen verzinselen/profetieen nu voor waar aannemen. Hoe heet dat ook weer ? Self fullfilling profecy?

A.I. van Dee | 14-01-21 | 21:43

Zelfs die Jack Dorsey kan zijn verhaaltje op dat k**-Twitter niet kwijt zonder het in 20 onoverzichtelijk stukken te knippen. Die zal toch wel denken, ik heb m´n geld wel heel gemakkelijk verdiend met deze rommel.

Joris Beltsin | 14-01-21 | 18:16 | 1

Inderdaad! Voor wat het is.

Iets_met_bont | 14-01-21 | 18:21

Ik heb overigens wel respect voor die republikeinen die zo'n toespraak helemaal uitluisteren. Hij zegt ongeveer tien keer hetzelfde. Ik begrijp het gebruik van zijn Jip en Janneke taal nog wel, maar hoe zwakbegaafd zijn die supporters nu helemaal?

BobDobalina | 14-01-21 | 18:15 | 6

@Diederik_Ezel | 14-01-21 | 18:20: Flauwekul natuurlijk maar, bij Biden mag je blij zijn als ie een zin zonder fouten weet uit te spreken.

Zwizalletju | 14-01-21 | 18:35

Trump is volgens mij de eerste Amerikaanse President in 150 jaar die de lagere school niet heeft afgemaakt.

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:06

Hij is uiterst handig in de techniek van het zinnen beginnen maar niet afmaken en met iets anders eindigen. Mensen vullen wat ontbreekt zelf automatisch aan, afhankelijk van hun referentiekaders en onthouden dat, in plaats van wat werkelijk is gezegd. Vermoedelijk ook één van de redenen waarom allerlei content gewist moet worden: de bewijslast ondersteunt de beschuldigingen niet.

kindapaas | 15-01-21 | 05:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Benieuwd waar CNN, B_L, NYT en WAPO hun tijd in het post-Trump tijdperk mee gaan vullen.

sprietatoom | 14-01-21 | 18:15 | 2

Die gaan falliet.

omanders | 14-01-21 | 18:16

Vergeet Saturday Night Live niet. (SNL). Die gaan echt niet elke week die halve seniel op de hak nemen.

Zwizalletju | 14-01-21 | 18:28

Links heeft het altijd over vechten, knokken en veroveren.

...
Eerst moeten we vechten –
Niemand weet hoe lang!
Eerst moeten we vechten
Voor ons belang!

Pfui Teufel!!

Louter Leuter | 14-01-21 | 18:13 | 4

@Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 18:17:
Nee JIJ moet werken voor hun uitkering.

Louter Leuter | 14-01-21 | 18:21

@Louter Leuter | 14-01-21 | 18:21: pimp werkt ook voor zijn voortuin.

dirkdoorsnee | 14-01-21 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Jack beseft dat hij fout zit, maar praat het toch weer recht zodat hij weer fijn kan gaan slapen.

Overigens Spartacus, is in deze context het juiste voltooid deelwoord geschapen, niet geschept.

Deksmaat | 14-01-21 | 18:13 | 7

@Deksmaat | 14-01-21 | 18:40:
Vermoedelijk zal het inkomen van Jack ergens in de vele honderden miljoenen lopen. Die ligt echt niet wakker van een paar dollar.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Breaking news:
Xi Jinping met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Hij heeft zich een breuk gelachen.

Montgomery Burns | 14-01-21 | 18:11

Jack is allen maar bang dat gebruikers weglopen en dat het hemzelf centjes kost.

Er zijn andere Twitteraars, die volop de ruimte krijgen. Zolang hun kwalijke betogen maar pro BLM, pro extreemlinks en anti-Israël zijn is het allemaal prima.

netniet | 14-01-21 | 18:10 | 2

Gelukkig krijg je bij GS geen ban als je kritiek hebt.

jan huppeldepup | 14-01-21 | 18:12

Twitter is 10 % van zijn aandeel al kwijt.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:15

Stel je voor dat ie “minder minder” had geroepen.
Dan waren de rapen pas echt gaar.

Ruimedenker | 14-01-21 | 18:08 | 1

Toch lijkt het er op dat er iets vergelijkbaars gebeurt is.
Alleen was het niet Twitter, maar Trump, die hiermee monddood is gemaakt.
Dat was ook de bedoeling met Wilders.

En vergeet Fortuyn niet.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:16

In hun eerste rechtvaardigheidsgevoel hebben Dorsey en co Trump geband. Nu gaat de Uil van Minerva vliegen en zien ze wat de consequenties van dit beleid zijn. En daar schrikken ze van. Toch moeten ze nog even goedpraten wat ze met Trump deden. Niemand mag denken dat dit censuur op basis van ondoordachte emotie was.

Francieux | 14-01-21 | 18:06

Hier op Hyves nergens last van. Kan full blown glitterplaatjes rondsturen zonder gezeik... Zo nog even mijn ICQ checken... en de postduiven of er nog nieuwe berichten zijn.

overVecht | 14-01-21 | 18:05 | 1

Vergeer die dansende banaan niet. Mooie tijden waren dat

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 18:08

Dorsey doet aan damage control. Er gaat meer regulatie komen.

Vula | 14-01-21 | 18:02 | 1

Helaas niet onder het komende politieke firmament.

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 18:19

Geen argumenten om het gevoerde beleid onderuit te halen. Al 4 jaar lang niet. Het enige wat er dan nog overblijft voor de democrats is op de man spelen. Orange man bad.

cheops | 14-01-21 | 18:02 | 1

Het is 'perzik man bad' sinds vandaag.

FogerRederer | 14-01-21 | 18:07

Het leven als een Schlager Festival, Friedrich Nietzsche leeft: www.youtube.com/watch?v=7FBmyFyYNws&a... Nihilisme, vaak misvertaald als na mij de zondvloed. Dat is niet juist. Laat dat maar al aan die omhooggevallen calvinisten 3.0 digitaal over: ik ben de zondvloed.

De perfecte blinde kringloop. Zero feedback.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 18:02

Ik vind Twitter helemaal niks.
Facebook, Insta, Snapchat en al die andere zogenaamd “sociale” media, helemaal niks.
TikTok is mijn ding ;-))

Ruimedenker | 14-01-21 | 17:59 | 2

Twitter is altijd al het afvoerputje van het internet geweest.
Facebook is absoluut van toegevoegde waarde in het moderne sociale leven maar ze moeten met al die praatgroepen stoppen.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 18:09

Het is het hele pakketje he? Niet alleen die prachtige verbindende toespraak.

1. Maanden van tevoren lopen blaten over oneerlijke verkiezingen
2. Maanden lopen blaten over gewonnen verkiezingen
3. Maanden lopen blaten over "fraude" zonder bewijs.
4. Tientallen partijgenoten opstoken, om de boel ongeldig te verklaren
5. Partijgenoten opstoken om de electoral votes te cancellen
6. Pence vragen dat te doen.
7. Pence tot verrader bestempelen.
8. Volk optrommelen uit het hele land.
9. Volk opjutten en naar het Capitool dirigeren.
10. Niks doen om de boel te sussen.
11. Bluffen dat hij de National Guard had gebeld, maar niet heus
12. Alles ontkennen.
13. Bestormers onder de bus gooien.
14. Het slachtoffer uithangen

Dit is allemaal geen ongelukje natuurlijk.

Beste_Landgenoten | 14-01-21 | 17:58 | 17

Dank. Mooie samenvatting voor mensen met een wat korter geheugen...

hotmint | 14-01-21 | 19:22

Blijven herhalen dat er geen bewijs van fraude is maakt het niet waar. Er zijn bergen bewijs, maar rechtbanken hebben niet geoordeeld op de inhoud. Gister nog is er een vrouw opgepakt (Raquel Rodriguez) in Texas voor verkiezingsfraude dankzij Project Veritas.

culture_vulture | 14-01-21 | 21:25
▼ 14 antwoorden verborgen

PS En over het onderwerp zelf:
Ik vind het prima als grote sociale media platformen de zelfde fatsoensnormen hanteren voor **iedereen**, dus ook voor presidenten.
Dat hadden ze eerder moeten gaan doen.

hotmint | 14-01-21 | 17:56 | 6

@Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:06: Die mogen ze wmb zelf kiezen. Het zijn commerciele bedrijven waarvoor alternatieven zijn. En ik vind de regels van de grote 4 vrij normaal, overigens. Al zullen er altijd grensgevallen zijn en fouten gemaakt worden. Trump is geen grensgeval btw, imo.

hotmint | 14-01-21 | 19:05

@Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:07: [Khamenei] jazeker, dus de handhaving van het platform beleid voor *iedereen* kan nog strakker. Wellicht lukt dat nu, met de nieuw gevonden moed. Nu we gezien hebben wat de consequenties van laksheid kunnen zijn, ook in een democratisch land.

hotmint | 14-01-21 | 19:13

@hotmint | 14-01-21 | 19:05:
" Trump is geen grensgeval "
Dat is uw mening. U kent de man niet, anders dan van horen zeggen. Hij is president van een ander land en waarom zou u daar überhaupt een mening over willen hebben?
U kunt uw mening over hem alleen gevormd hebben door ibnformatie die u is aangeleverd door Big Tech, die zijn eigen belange heeft in deze soap.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 19:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Jack is een soort wapenfabrikant, maar zijn product is misschien nog veel gevaarlijker.

Mr_Natural | 14-01-21 | 17:56 | 2

Ja in potentie wel.

sprietatoom | 14-01-21 | 17:58

Guns don't kill people, Twitter does..

Binkoo | 14-01-21 | 18:06

Dan lees je toch gewoon de krant? In Nederland lees ik , ad, de stem, de stentor. die hebben altijd hetzelfde nieuws, als drie kranten het schrijven zal het toch wel waar zijn?

miko | 14-01-21 | 17:55 | 2

Die hebben misschien hetzelfde nieuws, omdat ze alles copy-pasten van dezelfde AP/Reuters/ANP-lobbyisten?

obominotie | 14-01-21 | 17:58

Slimme mensen hebben hier al een gezegde voor bedacht vroeger:
Dit gelul is "Zoete broodjes bakken".
Wat hij gedaan heeft is:
Een wit voetje halen. In dit geval bij de democraten.
Toch de partij die beslist hoeveel winstbelasting hij moet gaan betalen de komende 4 jaar.

Dirk III | 14-01-21 | 17:52 | 1

Dat witte voetje lijkt me stug.

Mr_Natural | 14-01-21 | 17:56

Misschien kan Trump gaan uitzenden via Radio Noordzee of Veronica ? Ouwe piraat !

oldandwise | 14-01-21 | 17:51 | 1

Radio Luxemburg is fiscaal aantrekkelijker.

Zonen-van-Kuifje | 14-01-21 | 19:08

"And sets a precedent I feel is dangerous"
Nou, dan doe je het niet hè. "Ik denk dat het verkeerd is, maar...", "Ik denk dat dronken in de auto stappen stom is, maar...", "ik denk dat oproepen tot een demonstratie bij het Capitool tijdens een stemming over mijn opvolging geweld kan oproepen, maar....", "Ik denk dat joden vergassen verkeerd is, maar...."
Nee. Niet maar. Gelul. Jouw "maar" is de basis voor de meeste grote wreedheden in de geschiedenis.
Jij, Jack, bent het probleem. Niet de oplossing.

TheEgg | 14-01-21 | 17:51 | 4

@Muxje | 14-01-21 | 17:54: Komt wel weer wat laat. Waarom ziet de massa deze dingen nooit aankomen?

Zeebonkus | 14-01-21 | 18:01

@Muxje | 14-01-21 | 17:54: Het eerste land het twitter al bij het vuil gezet. Twitter vind free speech erg belangrijk. *Kuch.

Mr_Pikibelly | 14-01-21 | 18:04

@Zeebonkus | 14-01-21 | 18:01: Omdat de maasa braaf naar de propaganda zenders van hun landen kijken. Net als hier BL, antizanic en z'n nog achterlijke broer dat ook doen.

A.I. van Dee | 14-01-21 | 21:35
▼ 1 antwoord verborgen

"Ja, tikkeltje opruiend is het natuurlijk wel."
Met deze zin wist ik dat @Spartacus dit topic gemaakt had...
.
In oranje's uitspraken lees ik:
- "And we want to be so nice. We want to be so respectful of everybody, "
- "You will have an illegitimate president."
Dit zijn gewoon 2 aperte leugens.
.
Weet je het verschil nog, Spartacus...?

hotmint | 14-01-21 | 17:50 | 1

Spartacus is een verademing. Eerlijk plus gezond verstand.

B. Randnetel | 14-01-21 | 18:18

-'een gevaarlijk precedent geschept is.' >> 'een gevaarlijk precedent gescheaupt is.'

HogeNood | 14-01-21 | 17:50 | 2

precedent -> president

skoftig | 14-01-21 | 18:11

@skoftig | 14-01-21 | 18:11:
"Een gevaarlijke president is (groot/klein) geschapen" vs "een gevaarlijk precedent is geschapen".

kindapaas | 15-01-21 | 05:46

Jack geeft een verkeerd Signal af.

Ruimedenker | 14-01-21 | 17:49 | 4

Kunt u dan er bij zeggen wat er verkeerd aan is?

Mr.Crowley | 14-01-21 | 17:51

We faced an extraordinary ans untenable circumstance.
Wie bepaald dat?
In dit geval Big Tech die daarbij meteen de schakelaar voor deze bron afsluit.

Mr.Crowley | 14-01-21 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Mooiste voor alle z.g. ,,progressieve,, anti-Trump krachten zou natuurlijk zijn, dat the Donald bekend maakt dat ie in Russia gaat wonen. En CEO Nordstream2 Europa wordt. lol

william7055 | 14-01-21 | 17:49 | 1

Of in Israël. Golan Heights, Trump city.

Arachne | 15-01-21 | 00:53

Tja, waarom niet, verklaar iemand waar je het niet mee eens bent gewoon tot "unperson" en laat de rest maar uitvloeien, als je iemand niet meer wil laten bestaan, dan moet al het bewijs van het bestaan worden gewist, alle herinnering moet worden gestopt en het bespreken moet verboden.
Anders ben je een nazi, en met nazis wordt niet gepraat.
Is het zo bot? Waarschijnlijk wel, zelfs als het niet waar is.

Dezenaamhier | 14-01-21 | 17:48

Lastig he Jack, al die korte berichtjes.

John McClane | 14-01-21 | 17:48

F.B.I. officials in Virginia wrote a stark warning the day before a mob attacked the Capitol last week, raising alarms about the threat of violence.

Vooraf hadden groepen al gepland dit te doen.

sprietatoom | 14-01-21 | 17:48

Dus een techbedrijf richting president, commander in chief van het machtigste leger op deze aardkloot: "after a clear warning"... komt op mij toch ietwat vreemd over. Zou een president een aanval kunnen uitvoeren op zo'n techbedrijf?

roevka | 14-01-21 | 17:48 | 1

Nuke them

Toedels | 14-01-21 | 20:08

Ach gossh..... 't wordt ze te heet onder de voeten en krijgen de eerste buikkrampjes.
.
Stel je voor: een lid v.d. NRA staat voor z'n deur; en niet voor een collecte..... brrrr eng joh!

MoslimMolen | 14-01-21 | 17:48 | 1

Buikkrampjes van de beurswaarde. Stampvoetende investeerders.
Maar Biden gaat dit compenseren met USD 2.000.000.000.000,00 van het geld van de jeugd die geen toekomst meer heeft.

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 17:52

Typisch weer links. Het èèn zeggen, het ander doen. Oftewel: do as we say not as we do. Nee, kan niet zeggen dat links met al hun verboden, beeldenstorm, straatnamen angst en met name hun verschrikkelijke discriminatie, tolerante mensen zijn.

Zwezerik | 14-01-21 | 17:47

Jack heeft geen zaken met Iran. Jack wil zijn invloed en macht laten gelden, daar waar hij kan en daar waar het impact heeft.

Arachne | 15-01-21 | 00:52

"Ja, tikkeltje opruiend is het natuurlijk wel. Maar of het echt een oproep tot of verheerlijking van geweld is, dat zien we er dan eigenlijk ook weer niet in. "

Nee jullie niet want jullie zijn heel verstandige evenwichtige jongens. Maar daar stond alles door elkaar, ook QAnon wappies, gun-lovin rednecks en allerlei complotgelovers. Die zijn wel vatbaar voor deze suggesties. En als de president zelf je een aansporing geeft om "het land te redden", dan doe je "what it takes". Men was niet voor niets op die dag vanuit het hele land naar Washington gekomen, op uitnodiging van Donald.

En bekijk het eens zo: Als Akwasi daar had gestaan voor een club boze en donkere jongens en die had hij een uurtje lang lopen opjutten, hoe was dan een bestorming geduid hier? Ik kan het wel een klein beetje raden.

Beste_Landgenoten | 14-01-21 | 17:46 | 8

@HogeNood | 14-01-21 | 17:55:
Zeldzaam slecht geinformeerd. In Syrie werd slechts gevochten tegen ISIS. De Russen en Assad hebben die 500.00 op hun naam. Weet je zogenaamd niet.

Beste_Landgenoten | 14-01-21 | 18:02

@Beste_Landgenoten | 14-01-21 | 18:02: Rusland , Syrie, koerden en iran hebben zo goed als alle IS gasten de nek omgedraait. En nee helaas was dat niet de USA want die financierde net als nederland de terroristen. Dus jij bent degene die slecht geinformeerd is. Maar dat weet je zogenaamd niet. Uilebal.

A.I. van Dee | 14-01-21 | 21:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Zou mooi zijn als een insider hem weer stiekem actief maakt.

g[E]ulden | 14-01-21 | 17:46 | 1

Wie? John Barron?

Pimp my Voortuin | 14-01-21 | 17:57

Is geen opruiing, zijn homerische vergelijkingen van een woordkunstenaar. Moet kunnen.

Binnenbaan | 14-01-21 | 17:45

Een tikkeltje inconsequent is hun beleid wel. Deze inconsistentie is uiteraard geen reden om bepaalde uitlatingen dan maar toe te laten. Als twitter in het verleden gevaarlijke opruiende teksten heeft toegestaan is dit uiteraard geen rechtvaardiging om te eisen dat Trump's opruiing wel moet worden toegelaten. Noem het voortschrijdend inzicht. Inzicht dat is gekomen nadat Jack met eigen ogen heeft mogen aanschouwen waar de volgelingen van Trump toe in staat zijn.

BobDobalina | 14-01-21 | 17:45 | 4

The people in the peoples house, dat moeten we inderdaad niet willen.

3Xniks | 14-01-21 | 17:58

@Snoorderlag | 14-01-21 | 17:48: Het is een verdomd lastig vraagstuk, omdat dat gaat over internationale politiek, waar autoritaire leiders kennelijk wel enige ruimte wordt gegeven hun, overigens voor iedereen kenbare, foute agenda te ventileren. Ik denk dat voor twitter er daarentegen wel een reden bestaat om te gaan jorissen als uitspraken ook daadwerkelijk nare consequenties kunnen krijgen, doordat mensen er gevolg aan gaan geven. Als een Islamitische leider bijvoorbeeld een oproep doet aan iedere gelovige om een bepaald persoon om te leggen, zou twitter dit er ook af moeten halen.

BobDobalina | 14-01-21 | 18:06

@BobDobalina | 14-01-21 | 18:06: Meh, dat halve IS was georganiseerd vanuit facebook. Ik denk dat dat onder "nare consequenties" valt, maar ik kan me vergissen.

TheEgg | 14-01-21 | 18:10
▼ 1 antwoord verborgen

Twitter zal Trump hard gaan missen. All traffic die de man hen bezorgde, het totale bedrijfsmodel gaat er zo aan.

Helaas zijn we het point of no return gepasserd, waarbij herziening van section 230 van de communications act en anti-trust procedures tegen Facebook, Twitter, Apple, Amazon en Google nog geholpen zouden hebben.

De marktpositie van deze 5 is zo groot dat ook grondwettelijke bepalingen van de Verenigde Staten erdoor opzij gezet worden.

De collusie tussen BigTech en Large Gov gaat in de democratische landslide een heel gevaarlijke cocktail vormen. De wraakzucht van links na de exit van Trump is gigantisch, inclusief oproepen tot "heropvoedingskampen voor Trump-stemmers" (aldus geuit in niet verwijderde Tweets, wat voor oproep is dat dan?). So much voor een " inclusieve " nieuwe regering in de VS.

Welkom in de nieuwe autoritaire eeuw.

Glasgow Argus | 14-01-21 | 17:45 | 1

"The Iron Heel"[*], op weg naar de "Brotherhood of Man".

“But suppose the trusts win in this battle over the ownership of the machines and the world?” Mr. Kowalt asked.
“Then,” Ernest answered, “you, and labor, and all of us, will be crushed under the iron heel of a despotism as relentless and terrible as any despotism that has blackened the pages of the history of man. That will be a good name for that despotism, the Iron Heel.”

[*] www.gutenberg.org/files/1164/1164-h/1...

kindapaas | 15-01-21 | 07:15

En vermoedelijk ook na het vervolgtraject definitief weggeretoucheerd. Nog los van de talloze andere mogelijke redenen. Dat zal een lawine van rechtszaken gaan bepalen.

edition.cnn.com/2021/01/13/politics/s...

Prinsemarij | 14-01-21 | 17:44

Er hangen hem meerdere rechtszaken boven het hoofd, zal me niet verbazen als Drumpf in de bak eindigt, hij heeft veel ervaring met rechtszaken verliezen

Diederik_Ezel | 14-01-21 | 17:43 | 5

Hij zal het jaar niet halen buiten de gevangenis. Veliezen is zijn ding, anderen er voor op laten draaien ook.

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:11

@Diederik_Ezel | 14-01-21 | 18:06: In dit land in ieder geval wel. Overigens, Obama gebruikte de belastingdienst om hen, die hij als vijanden beschouwde, te vervolgen.

Arachne | 15-01-21 | 00:49

@MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:11: Het is vreemd, dat vele van deze zaken jaren geleden zouden hebben plaatsgevonden, maar nu aangeklaagd worden.

Arachne | 15-01-21 | 00:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Jullie vergeten de hilarische Uganda tweet van open riool twatter: twitter.com/Timcast/status/1349071349...

Verder is twatter ook maar in handen van allerlei investeringsbedrijven die ook hun aandelen in andere MSM, big corporate en big tech hebben. En wiens brood men eet wiens woord met spreekt. Aangezien deze aandeelhoudende miljardairs in een presidentschap Beijing Biden hebben geïnvesteerd... you know the rest.

Graaf_van_Hogendorp | 14-01-21 | 17:42 | 2

lachwekkende bullshit

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:10

Ingewikkeld hè, mensen zoals Jack Dorsey die enerzijds-anderzijds zeggen. Dat móet wel betekenen dat ze liegen...
Het voor de hand liggend dat Twitter dit (net als iedereen) vreselijk ingewikkeld vindt (dat blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat er lang gewacht werd met ingrijpen toen er al hard om geschreeuwd werd). Dat is precies wat Dorsey schrijft, dat 'ie het ingewikkeld vindt.
Natuurlijk kán het zo zijn dat Dorsey hier keihard zit te liegen en stiekem een BLM/Antifa/Biden/Sylvana Simons/wokey/cultuurmarxist is die alle andere meningen uit de wereld wil bannen. Maar dat is zo'n enorme beschuldiging dat er heel veel bewijs voor nodig is. Het feit dat er berichten worden gejorist waarvan je op z'n minst kunt betwijfelen of het geen gewelddadige consequenties kan hebben is daar bij lange na niet voldoende voor.

Diewijfvandielange | 14-01-21 | 17:42

Verbeter de wereld en pleur Twitter,Smoelenbook en cs gewoon in je prullebak

Exota | 14-01-21 | 17:42 | 1

Juist. Dat is het wapen van de burger. Als big tech je leuke leventje gaat dwarsliggen door allerlei controledruk, dan kun je je gewoon uitschrijven. Af en toe moet je gewoon even terug naar het conventionele om te weten hoe het is om menselijk te zijn.
Zonder jouw account hebben ze tenminste weer 1 klant minder dus het leed heeft men in deze zelf in de hand.

_Zweevers_ | 14-01-21 | 19:39

Och guttegut, gaan we nu op zoek naar alle opruiende Tweets ooit? Tuurlijk zijn die er. Maar het blijkt verdraaid ingewikkeld om dat censuurwerk door computers te laten doen, bijvoorbeeld omdat die nog altijd moeite hebben met het herkennen van ironie. Dus is het mensenwerk. En dan valt een tweetje van de president van de Verenigde Staten nu eenmaal een heel klein beetje meer op dan een berichtje van welke andere Twitteraar dan ook.

Diewijfvandielange | 14-01-21 | 17:44

@Diewijfvandielange | 14-01-21 | 17:44: U wordt gewezen op uw ongelijk en dit is uw repliek? Of is het gewoon voortdurend "oh maar das ironie" of "ik ben nou eenmaal een woordkunstenaar"..

Snoorderlag | 14-01-21 | 17:51

Dat ‘deugen’ is meer dan fout. ‘Progressief’ achterlijk.

Normpje | 14-01-21 | 17:41

Onwelgevallige dingen moeten uit de weg geruimd worden. Credo van linksmenschen .

Koning BongoBongo | 14-01-21 | 17:40 | 4

@Uw Verzekeringsadvis | 14-01-21 | 17:41: die zijn voor het plafond.

Hersenletsel | 14-01-21 | 17:53

@Hersenletsel | 14-01-21 | 17:53: Ik geef je één keer aandacht, daarna ga je bij mij gelijk geblockt; wat een verschrikkelijke nick heb jij gekozen. Je denkt lollig te zijn, maar oh man, je moest eens weten hoe verkeerd het is. Hoop dat je snel verdwenen bent hier.

Normpje | 14-01-21 | 18:33
▼ 1 antwoord verborgen

Wat hij ook zei in dezelfde speech:

" I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard."

sprietatoom | 14-01-21 | 17:40 | 2

Sssssstttt, dat mag je niet quoten van de NOS.

OscarWilde | 14-01-21 | 17:49

De coupplegers wisten duidelijk beter wat er bedoeld werd dat de tekstverklaring van de stukjesschrijver.
De leiders werden de dagen vooraf al rondgeleid door verraders in het congress.

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:09

Waarom Trump gebaned werd is heel simpel.. Het is exact dezelfde reden dat minderarige kinderen, en dan zeker jonger dan 12, geen porno mogen kijken. Daar kunnen ze nl helemaal niet mee overweg. Dat kunnen ze niet aan en zo wel dan gaan ze gekke dingen doen die we niet acceptabel vinden.

De manier waarop die bescherming tot stand komt is eigenlijk niet belangrijk. Ze kunnen we niet mee overweg, dus dan moet je ze er niet bij laten

Epistulae_Morales | 14-01-21 | 17:40 | 4

Lul niet man. Kinderen mogen dat wél. Er is nog niet eens iets dat in de buurt komt van een verbod.

Dat u kinderen geen porno mag verkopen is een hele andere zaak.

OverdaanDerOnderheid | 14-01-21 | 17:44

Voor vieze dingen met minderjarige kinderen moet je bij Biden en Clinton zijn.

Jan70 | 14-01-21 | 18:00
▼ 1 antwoord verborgen

Jack lult 100%. Als je redactie wil voeren over de inhoud, prima, maar dan moet je ook de aansprakelijkheid voor *alle* bagger aanvaarden. Kiezen of delen.

(PS" dat Theodor Holman dat ook absoluut niet snapt maakt hem een domme lul, en dat Bart Nijman hem dat niet kon uitleggen was ook niet zijn sterkste moment, zullen we maar zeggen).

OverdaanDerOnderheid | 14-01-21 | 17:40 | 4

@OverdaanDerOnderheid | 14-01-21 | 17:50: Ik lees. Je bedoelt toch te zeggen dat zodra Twitter ook maar één bericht censureert dat ze dan meteen aansprakelijk zijn voor álle berichten die ze niet gecensureerd hebben? Op basis waarvan zou dat zo zijn? Of wíl jij dat het zo is?

Diewijfvandielange | 14-01-21 | 22:24
▼ 1 antwoord verborgen

Was Twitter niet dood pre presidentschap Trump? Kan me zoiets herinneren. Na Trump zal het dan ook snel weer bergafwaarts gaan waarschijnlijk. Alleen Musk af en toe nog even checken

jeweettochniet | 14-01-21 | 17:39

Ondertussen mogen de Seada's, Arzu's, Akwasi's en Airfryers ongehinderd hun ongelimiteerde haat, opruiing en leugens rondpompen. Dat mag wel eens worden aangepakt.

Lepo | 14-01-21 | 17:39 | 2

Ja hoor en weer een racist, manaman, je hebt wel gelijk alleen je krijgt het niet.

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-21 | 17:42

zitten die in de VS?

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:07

De leider van de vrije wereld mag niks meer zeggen en al die andere agressievelingen en hypocrieten mogen dat wel.

SIogra | 14-01-21 | 17:38 | 7

@Ruud5 | 14-01-21 | 17:46: Maar Kennedy heeft meer pussy gegrabbed dan trump,.. dat dan weer wel.
maar katjes knijpen in het donker kunnen kathocreepen altijd beter

miko | 14-01-21 | 17:57

Bonkers is de leider van de vrije wereld niet. Bonkers zou zelf liever alle anderen van de wereld en uit het parlement knikkeren. Gelukkig is dat niet gelukt.

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:07

@Ruud5 | 14-01-21 | 17:46: Lees eens wat meer over de presidenten van de VS. Stuk voor stuk schuim van de natie. Een zwerver heeft meer waardigheid.

Arachne | 15-01-21 | 00:44
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgende keer Maurice de Hond inhuren zou ik zo zeggen

Uw Verzekeringsadvis | 14-01-21 | 17:37

De social media hebben de kloof tussen de politiek en de burger weten te dichten maar nu werpt men een tankgracht op rond een deel van die politiek die niet aan de politiekcorrecte standaard voldoet.

Rest In Privacy | 14-01-21 | 17:37 | 10

@Gulliver | 14-01-21 | 17:54: directe oproep tot geweld of indirecte oproep. 'De geit is gemolken' betekent niet alleen dat een geit is gemolken. Bij Trump zijn er in een eerder stadium al tweets gelabeld en ook verwijderd

jeweettochniet | 14-01-21 | 18:05
▼ 7 antwoorden verborgen

Als Jack zich maar aan de avondklok houdt ingeënt is en anderhalve meter van zn vrouw afligt kan hij verder doen en laten wat hij wil met zn websitetje

jeweettochniet | 14-01-21 | 17:37

Het belangrijkste nieuws is dat concurrent parler in zijn geheel van de server is geflikkerd. Dus voor een ander geluid moet je tegenwoordig je eigen glasvezel aanleggen.

etwaboy | 14-01-21 | 17:35 | 7

Diskwalificeren en belachelijk maken van mensen hun mening is het summum van communicatief onvermogen.....

Beschonken_Imam | 14-01-21 | 19:15

@BobDobalina

Beschonken_Imam | 14-01-21 | 19:16

@TheEgg | 14-01-21 | 18:12: Maarfeitelijk is z'n achterlijke tweeling broer vergeet die dus niet te blocken.

A.I. van Dee | 14-01-21 | 21:12
▼ 4 antwoorden verborgen

En tóch doen he?
Actions Speak Louder Than Words.

elfenstein | 14-01-21 | 17:34 | 1

Jack laat zojuist zelf zien dat Twitter kut is en niet werkt met 178 karaktersjes. Jack heeft wel heel veel tweets nodig voor 1 boodschap.

Astroturfer | 15-01-21 | 06:41

Uiteindelijk doet Jack ook maar wat hem opgedragen wordt door 'the swamp'. Als Epstein aan je einde komen is ook niet leuk, dus dan maar op de delete-knop drukken voor Donny.

OscarWilde | 14-01-21 | 17:33 | 1

mafkees betoog. 'maar' gelukkig hebben ze gedaan wat veel eerder had gemoeten. Het Bonkers blibliotheekje, als ze ooit een boek vinden en een lokatie, zal de uitgeprinte tweets wel in bundel doen die onder begeleiding van een therapeut ingezien mag worden.

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:48

Geschept?

Schoorsteenveger | 14-01-21 | 17:33 | 1

ze zijn hier niet zo zwaar geschept, van boven en van onder.

MaarFeitelijk | 14-01-21 | 18:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl