Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur: "Headshot voor VuurwerkHoolies"

Walther P99 vs Cobra 6 t/m 12

Nu al spannender alsdan de oudejaarsconferences van Youp, Javier, Guido of hoe al die potsenmakers ook heten. De Totale Oorlog tussen de alom bekende "jongeren" en de politie tijdens Oud en Nieuw. Afgelopen jaren veranderden sommige wijken in sommige steden door sommige jongeren steevast in Fallujah. (Vorig jaar schreef een welbekend weblog nog "Dit is het laatste jaar dat we knallen".) Pogingen om De Jeugd vuurwerk te laten inleveren zijn praktisch op niets uitgelopen, en de popo zet zich schrap voor de Ergste Jaarwisseling Ooit. We zijn nu al zo ver gekomen dat de hermandad het dienstwapen mag grijpen bij "bedreiging". Nou, dat wordt knallen.

Den Haag 2019

Beverwijk 2020

Social

Reaguursels

Inloggen

Hogere strafeisen hebben geen nut als de rechterlijke macht er uiteindelijk toch weer niks mee doet .

Castor12 | 25-12-20 | 11:10

Ik hoop dat ze al flink wat munitie hebben ingeslagen, ben er bang voor dat het bij pang roepen blijft...
Het zou wat zijn zeg, de politie die ein-de-lijk eens tegen het echte geboefte optreedt. Als de rellen van de zomer een indicatie zijn in de bepaalde wijken van bepaalde steden, dan zal er nauwelijks opgetreden worden.
Mochten ze nou wél optreden, dan mogen ze de gewonden gewoon op straat laten liggen, want te vole ziekenhuizen. Dat ze er dan eentje door een politiekogel dood ligt te bloeden is dan maar jammer... Had die zich maar eerder moeten bedenken.
Zelfde geldt voor iedereen die zijn klauw er af knalt met vuurwerk. In Maart kom je maar eens terug, dan hebben ze wel weer wat ruimte om je hand er aan te naaien, tot die tijd maar ff in de vriezer bewaren.

Harvey2Face | 25-12-20 | 09:51

Het is een testcase.
De volstrekt zinloze mondkapjesplicht, het provocatieve vuurwerkverbod, de stoere taal over dienstwapengebruik,. het is allemaal bedoeld om te kijken in hoeverre de politie zich wil laten gebruiken als beulsknechten voor het regime van schurk Rutte & trawanten. Als de politie afhaakt, gewoon omdat ze een normaal leven willen hebben en geaccepteerd en gewaardeerd willen worden om wat ze doen, dat is het het KLAAR! Dan prikken we door alle bubbels van de NPO heen en hebben we massaal en overtuigend schijt aan deze clowns.
Dat is de ultieme test die we de komende dagen en weken gaan zien.
Ik benijd de politiemensen hier niet om. Ik wens ze veel wijsheid toe.

Bakschuif | 25-12-20 | 02:03

Als we in het nieuwe jaar en ook bij de verkiezingen eens inzetten voor straffere rechtspraak. Altijd dat geleuter over trots zijn op onze rechtstaat, en gelukkig bemoeit onze politiek zich niet met de rechtspraak.... als die politici om een mening wordt gevraagd voor weer eens laffe rechtspraak.
Dus stop met bashen politie, die vangt gewoon boeven, bij justitie gaat het fout, eis hogere straffen politiek media !
Racen in de stad, kopschoppen door jeugd en volwassenen opsluiten, weglopen na aanrijding, gelijk stellen met onder invloed zijn, bedreigen zorgverleners en handhavers altijd een minimale echte gevangenisstraf. Meer strafblad, ook belangrijk voor jobs die corruptiegevoelig zijn. Dus veel minder taakstraffen.
Men heeft niet in de gaten dat het om Justitie gaat i,p,v, de Politie.
Justitie watjes, hallo D66, PVDA, wakker worden, die blijven buiten schot.
Linkse NPO en Media ook aandacht voor dit punt graag.

verwonderd | 24-12-20 | 23:35 | 1

hogere straffen zijn nog niet eens per se nodig, sowieso al straffen en de pakkans verhogen zijn al voldoende in veel gevallen.
Je fietst gejat? Sinds minstens de jaren '80 heeft het al geen nut om aangifte te gaan doen, dat doe je alleen maar voor de verzekering.

Harvey2Face | 25-12-20 | 09:55

Wat zou dat "headshot" zijn? Een nekschot? Of toch recht In de mond?

JvanDeventer | 24-12-20 | 21:29

Wie nog steeds redeneert: "dit wordt de jeugd nu ook nog afgepakt" is iedere realiteitszin voorbij en heeft schijt aan iedereen die afgelopen jaar in de gezondheidszorg / dienstverlening zijn nek voor ons heeft uitgestoken.
Sorry, ik moet artikelen knippen omdat ik niet van die longread mag plaatsen, want zwitsal.

peuleschil | 24-12-20 | 20:23

Ik ben er van overtuigd dat wanneer je je als burger normaal gedraagt (en een beetje voorzien bent van een antenne: nu moet ik hier niet zijn), je geen last zult ondervinden van de politie. Zij handhaven wetgeving die lokaal / nationaal is vastgesteld. Zodra de politie een wapen trekt, dan is er wel wat aan de hand. Zodra jij tussen rellende / bommensmijtende jeugd staat en je wordt slachtoffer van politiegeweld dan ben je geen slachtoffer maar dader (of zo dom en naïef dat natuurlijke selectie best zijn werk mag doen). En wanneer een dader met nitraten naar de politie smijt en om het leven komt door een kogel (aanhakend op het interview in dit topic), dan heb je die dubbel en dwars verdiend.
Daar waar rellende Marokkanen oog in oog staan met de politie is men / reaguurders er op GS als de kippen bij om de lange lat te eisen en slap optreden van de politie te veroordelen. Maar zodra een vuurwerkverbod wordt gehandhaafd dan is de politie ineens de vijand. Sorry -betreffende- reaguurders, maar zo werkt dat natuurlijk niet.

Wie nog steeds redeneert: "dit wordt de jeugd nu ook nog afgepakt" is iedere realiteitszin voorbij en heeft schijt aan iedereen die afgelopen jaar in de gezondheidszorg / dienstverlening

peuleschil | 24-12-20 | 20:20

Valt me op dat hier in de comments best veel anti-politie sentimenten zijn. Ook anarchistische denkbeelden als : "Als men de bevolking kort houdt met de knoet dan is het logisch dat er anarchistische gevoelens in de samenleving ontstaan". Of "Soldaten klagen toch ook niet als het oorlog wordt. Telkens die jammerende agenten. Mond houden, dit werk hoort er ook bij. Niet alleen leuke dingen als parkeerbonnetjes schrijven of bejaarde viruswappies op het Malieveld in elkaar slaan." Zijn twee hersenspinsels van reaguurders die vinden dat het ontvangen van nitraten en gevulde bezineflessen bij het dagelijks werk hoort van de agent.

Zelf kwam ik -vóór Corona- wekelijks in de Geitekamp in Arnhem. Daar heersen ook anti-politie sentimenten, waarvan we de uitwerking in het nieuws hebben kunnen zien. Profiel van deze mensen: niet al te slim (stoeptegelIQ), geweldadig, en schijt aan hun omgeving (waar ze notabene wonen). Ook geen moeite met het kapotmaken van publieke ruimte het lastigvallen van hulpverleners. (Als een familielid door ongezonde levenstijl in het ziekenhuis ligt en er slecht aan toe is kunnen ook de betreffende artsen een grote bek krijgen, maar dit terzijde en ter illustratie van het eenrichtingsdenken van dergelijke lieden). (vervolg hieronder)

peuleschil | 24-12-20 | 20:20 | 1

Het is hier zo doorgeslagen dat de politie weinig tot geen autoriteit meer heeft. Ik herinner me (opa vertelt) beelden uit eind 70-er jaren, begin 80-er jaren, dat overlastgevende jongeren de pet van de buurtagent afpakten en daarmee gingen overgooien. Het "Pak me dan als je kan" spel. Dat moet je in de VS, of weet ik veel welk ander land eens proberen. Je krijgt dik slaag. Voor minder al trouwens. Die cop zei tegen mijn maat "we can do this the easy way, or the hard way, which is it gonna be, buddy ?" Mijn maat had wat gedronken en antwoordt "I think I'll take the hard way, officer", met een big smile. Dat werd geinterpreteerd als disrespect. Moet je niet doen. Mijn maat heeft het geweten. Ze sleurden hem mee naar de parking lot achter McCoys tavern en hebben hem met 4 of 5 man 10 minuten lang afgetuigd met de nightstick, Rodney King style. Dus Jerry lag goed in de kreukels, en was weken lang aan het strompelen. "They clubbed me like a baby seal". Ik zeg niet dat het goed is, maar zo gaat het dus in andere landen.

Asteroid-B612 | 25-12-20 | 09:48

laat die gasten lekker hun rotjes afsteken

Spychopaat | 24-12-20 | 19:32 | 1

Laat ze lekker oprotten met die tering zooi.

P-unit | 24-12-20 | 19:48

Laatst een interessante Docu over Vlad the Impaler gekeken.
Die gaf een Feest voor alle dronkelappen , bedelaars ect.
Na drie dagen ging de Deur op slot, en stak hij het feesthok in de Fik , met man en al.
In het Rijk van Vlad werd niet gestolen , en deuren hoefden niet op slot.

Ontopic: Als je (Knal)Vuurwerk verbied, kan je verwachten , dat alle Jeugd met illegaal (afgekeurd) Vuurwerk op zak rondt loopt.
Ik was in de Jaren 80 vaak bij Familie in Den Haag en Scheveningen.
Zelfs in de netste buurten was het 2 weken lang een Veldslag.
www.youtube.com/watch?v=VozIBoNReKE

Torquemada | 24-12-20 | 17:44

Ene Hanz kan in een zucht en een scheet detecteren of de jongens vuurwerk op zak hebben.

Tapioca pudding | 24-12-20 | 17:12

Gastjes (het zijn nooit meisjes) oppakken, vasthouden en en rondleiding in een ziekenhuis geven bij vuurwerkslachtoffers en brandwonden. Met de ouders erbij.
En duidelijk maken dat zij dit kunnen veroorzaken en dat zij daar voor verantwoordelijk kunnen zijn.
Voor zover ze het begrip verantwoordelijkheid hebben en nemen begrijpen met hun puberbreintjes..
Want ze hebben het alleen over 'we mogen geen plezier maken'. Maar daar gaat het dus niet om.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 16:55 | 3

Nee ouders 2k bekeuring geven!

Misterspok | 24-12-20 | 17:51

ChristenzielenopJezustepaard, wat deug jij lekker.... Je komt vast in de hemel.

Bakschuif | 25-12-20 | 02:11

Prima, wel gericht afknellen zodat de ziekenhuizen niet vol lopen.

RZRZ | 24-12-20 | 16:55

Lange lat doet wonderen.

Nietgek | 24-12-20 | 16:17

Optreden? Hier is het bureau open van 10- 1/2 8 en het weekeinde dicht.

MistaRazista | 24-12-20 | 16:09

De bekende kneusjes parade, aflevering Bévãwijk deze keer. Petje op, capuchonnetje omlaag en dan met een zweem van Riffijns accent "Hij heb niks gedaan, hij heb niks bij zich" staan te miemelen. Lutsertjes will be lutsertjes..

Grijskijkert | 24-12-20 | 16:02 | 1

"Zij stelden dat ze 'nog veel gekker' zijn dan de raddraaiers in Velsen. "
Nog sneuer dus.
Wie gaat er nou voor de lol vuurwerk gooien naar de politie.
Dan ben je best sneu bezig.

In Duindorp en Scheveningen konden ze een kolossale vuurtoren maken een paar jaar geleden. Geen geklooi zoals in Beverwijk, maar gewoon omdat ze er gewoon samen iets heel gaafs en groots en tofs van willen maken en dat is ze potdomme gelukt en niet zo'n beetje ook.
Kijk, dat is er een mooi feest van maken, die jongens begrijpen het.
Helaas stond de wind de verkeerde kant op, maar dat was stomme pech.
Dat was mooi gedaan Duindorp en Scheveningen. Petje af.

kloopindeslootjijook | 24-12-20 | 17:03

In de gemeente waar ik woon werd niet door de politie bij ernstig vuurwerkgeweld ingegrepen omdat de politieleiding de veiligheid van de politie niet kon garanderen. En dus werd de ME gebeld die uiteraard te laat kwam.

forecastle | 24-12-20 | 15:58 | 1

LOL @ overwegingen als "de veiligheid van de politie kan niet gegarandeerd worden" - Most Dutch Thing Ever.
Net als die gasten die toen 6 miljoen (?) gejat hadden van een geldvervoerder in de Bijlmer ofzo, een aantal jaren geleden. Cops in Hot pursuit. Maar zodra de achtervolgende politie in de gaten kreeg dat vanuit de vluchtauto beschoten werden met automatisch vuur gaven ze de achtervolging op. Wegens "Te gevaarlijk !" Moet je in de VS eens proberen. Ze zetten ALLE wegen af, hele buurten worden hermetisch afgesloten en uitgekamd, iedere auto gecheckt. Desnoods schakelen ze het leger of de National guard in, maar vangen zullen ze je. No matter what. Die overvallers hadden dat waarschijnlijk niet overleefd. Zodra criminelen op de politie gaan schieten is dat bijna hun eigen instant doodvonnis.

Asteroid-B612 | 25-12-20 | 10:08

Vuurlinie, veiligheid is niet iets dat ik associeer met de politie.
Dat aanstellen weer wel.
Als men de bevolking kort houdt met de knoet dan is het logisch dat er anarchistische gevoelens in de samenleving ontstaan.

Hekkie | 24-12-20 | 15:49 | 1

Mwuhahaha. Nieuws nog een beetje gevolgd en meegekregen de laatste maanden ?. En over die zgn. "anarchistische gevoelens", in Nederland hebben we nu eenmaal te maken met kliek gemankeerde en jankende faalhazen. Ook zonder de "gekortheid met knoet" heeft dit zooitje niet zo gek veel nodig om bij het minste of geringste op de apeschijt toer te gaan.

Grijskijkert | 24-12-20 | 16:06

Mogen ze dat straks dan ook tegen die andere ‘jongeren’ gebruiken dan?

Dubbelepunthoofd | 24-12-20 | 15:46

Met je vuurwerkverbod.

piet7003 | 24-12-20 | 15:46

Volgens mij is dit gewoon de bestaande 'geweldsinstructie' zoals beschreven in het 'handboek diender'.
Dat het ( te) weinig wordt toegepast is een ander verhaal.

loze stijl | 24-12-20 | 15:46

Ik snap niet wat die politie man bedoelt met "verankerd in de buurten". Ik heb al jaren last van kinderen die vanaf begin December op straat met vuurwerk gooien naar voorbijgangers wen dieren, vaak onder het goedkeurend oog van hun ouders, en ik heb nog nooit gezien dat de politie hier kwam kijken.

JoopRe | 24-12-20 | 15:40

En maar op het schild hijsen.
Nanninga, Omzicht - zucht.

HogeNood | 24-12-20 | 15:29 | 2
-weggejorist-
Quattro Stagioni | 24-12-20 | 19:07
-weggejorist-
Quattro Stagioni | 24-12-20 | 19:09

Voor elke cobra een knieschot. Lijkt me prachtig!

TheManiac | 24-12-20 | 15:25 | 1

Voorwaar, kleine geest, is de degeneratie van uw beperkte brein en beleving, verzadigd van geweldfantasieën, die uw onbeduidendheid moeten compenseren en waarvan u de wereld kennelijk in kennis wil stellen, zodanig ver gevorderd dat u dit soort bagger moet plempen?

Bakschuif | 25-12-20 | 02:17

Braakgas zou helpen. Wel de volgende ochtend effe de veegwagen eroverheen.

squadra | 24-12-20 | 15:13

Soldaten klagen toch ook niet als het oorlog wordt. Telkens die jammerende agenten. Mond houden, dit werk hoort er ook bij. Niet alleen leuke dingen als parkeerbonnetjes schrijven of bejaarde viruswappies op het Malieveld in elkaar slaan.
Bite the bullet.

Hekkie | 24-12-20 | 15:12 | 7

@Bakschuif | 25-12-20 | 02:22: "Argumenten van de NSB" ? Vertel. Welke argumenten ? De NSB was een TYPISCH Nederlands, kneuterig en bekrompen burgerpartijtje. Lekker Nederlands, lekker lullig. "Den Leider" Mussert - aanvankelijk fervent tegenstander van een Nederlandse SS - was een onbeduidende clown. Een corpulent, vroegkalend propje, die geen moment serieus genomen werd door de Duitsers. Die ook grappen over hem maakten, onder meer wegens de betekenis van het woord "Leider" in de Duitse taal. Gasten als Rost Van Tonningen en Feldmeyer is een ander verhaal. Dat waren Ijzervreters. SS-ers. Echte nazis in hart en nieren.

Asteroid-B612 | 25-12-20 | 10:21

Mijn punt is alleen dat ze gewoon hun werk moeten doen. En politieagenten hebben toch ook mooie Corona bonus gehad. Heb ik al dankjewel gehoord?

Hekkie | 25-12-20 | 11:00
▼ 4 antwoorden verborgen

Politie, GL, PvdD, burgemeesters, Boa's, etc, etc Allemaal lopen ze al jaren te zeuren om een vuurwerkverbod. Nu hebben ze een vuurwerkverbod. Stop met janken.

sokkenpluisje | 24-12-20 | 15:06 | 1

Precies ! Dit had je toch makkelijk kunnen zien aankomen ? Alle berichtgeving in de pers hieromtrent de afgelopen jaren, allemaal bedoeld om de opinie te vormen. ALLES wees erop dat dat vuurwerkverbod er hoe dan ook zou komen. Ze konden het alleen niet ineens doorvoeren, want dan krijg je onrust. Dit soort dingen gaan altijd stapje voor stapje. En nu Corona. Dat heeft het einddoel, een totaal verbod op vuurwerk, alleen maar wat versneld. Dat verbod was er uiteindelijk toch wel doorgedrukt.

Asteroid-B612 | 25-12-20 | 10:31

Jullie een zware vuurwerkbom gooien. Politie gerechtigd om een kogel af te schieten. Liefst goed gemikt voor permanent schade zodat ze er altijd aan herinnert worden wat voor losers ze zijn.

@NL | 24-12-20 | 15:02 | 2

Helemaal mee eens, in noodsituaties mag de politie van mij gewoon schieten. Ze worden feitelijk bekogeld met handgranaten.

hetgeleteken | 24-12-20 | 15:08

Cobra koppen. Nieuw Olympisch onderdeel.

Hekkie | 24-12-20 | 15:13

Is het een idee als de Overheid gratis drank & drugs beschikbaar stelt nu vuurwerk verboden is ?

De Briemusketier | 24-12-20 | 14:50

Prima dat jongeren vuurwerk afsteken en ik snap dat men liever voor een harde knal gaat i.p.v. een sierpotje. Maar op het moment dat er moedwillig vandalisme mee gepleegd wordt, of mensen mee in gevaar worden gebracht, dan mag de politie keihard optreden en dat moeten ze ook gaan doen. Met een shell of iets kan je gewoon permanente schade bij iemand aanrichten, dus ik zou zeggen gewoon schieten op die lui.

usb stok | 24-12-20 | 14:39 | 3

Dat moedwillig dingen opblazen met "vuurwerk" wat al illegaal is gebeurt al jaren.
Wordt niks tegen gedaan.
Behalve nu al het vuurwerk verbieden...

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:46

Vuurwerk en jongeren is altijd kut.

Binnenbaan | 24-12-20 | 15:08

Opa vertelt : Vroeger hadden we vuurwerk (wij noemden ze strijkers) en van die vierkante blokken, een soort kubus met touw eromheen (cherry bombs). Dat staat gelijk aan een kwart staaf dynamiet ofzo. Daar kan je echt dingen mee opblazen. Postbussen, vuilnisbakken, niets was veilig voor ons. Aansteken, en VLAK voordat hij afgaat door de WC spoelen op school, en alle sanitair knalde uitelkaar, stond de hele boel weer blank. Best fucked up, maar dat soort kattenkwaad flikten wij. Maar zodra sommige lieden begonnen dat soort vuurwerk de tram in te werpen, vlak voordat de deuren sloten toen haakte ik wel af. Als je dat soort dingen doet ben je niet helemaal goed bij je hoofd. Bovendien, nadat je de leeftijd van 12 bent gepasseerd, zou je je voor andere dingen moeten gaan interesseren dan vuurwerk.

Asteroid-B612 | 25-12-20 | 10:44

Uit de serie volksch-oproeren dan nu Het Vuurwerkoproer, en de pliesie heeft er ook zin an lees ik hier.

nl.wikipedia.org/wiki/Palingoproer

De Briemusketier | 24-12-20 | 14:38

als de politiechef roept dat de politie over het algemeen 'goed verankert is in buurten en wijken' dan liegt hij. Is ie blind voor de realiteit en probeert hij als de eerste de beste koekenbakker een droomwerkelijkheid te verkopen. Is die man van Groenlinks of zo ?

Croisantneuf | 24-12-20 | 14:36 | 3

Goed gezien. Mijn ervaringen met de politie zijn in het algemeen hartstikke prima. Prima lui, absoluut. Maar ze lopen vast, ze merken zelf de te korten aan personeel, nauwelijks aanwas en het verlaten van expertise. Uit eerste hand. Maar ook te zien aan de openbare rapporten. Dit speelt al jaren. Ook hier zou je bijna kunnen stellen dat dit een te verwachten evolutionair effect is van niet investeren in mensen in het algemeen. Dehumaniserend management. Dit zie je bij zorg, onderwijs, politie, brandweer, defensie.
Een deel is te verklaren door vergrijzing, al vanaf de jaren 90 bekend. Dus dan dien je te stellen dat de regeringen nadien van dit bekend worden "de schuld" droegen van nu.
Een visie van een politiechef is een visie, een opinie. Een visie betekent een kijk op iets. Dat betekent vol automatisch dat je een hele boel niet bekijken kunt. De beperkende factor is de kennis van deze politiechef, dat wat je niet weet bepaalt meer je visie dan dat wat je wel weet.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 14:50

Well said

Themistocles | 24-12-20 | 15:12

@nobodiesunmighty | 24-12-20 | 14:50:

Constateer juist een gebrek aan visie. De situatie met dat vuurwerk is het eindresultaat van jarenlang wegkijken. Slap bestuur omwille van de lieve vrede.

Een paar jaar geleden stond half Scheveningen in de fik.
Een jaar daarvoor lieten politiechefs zich voor de camera's op straat bekogelen door 'blije' Marokkanen.
Om het iftaren met radicale islamieten dan nog maar even te vergeten.

Zachte heelmeesters hebben de boel bewust op zijn kop gezet. Daar gaan ze nu de zure vruchten van oogsten.

Croisantneuf | 24-12-20 | 17:15

Goed idee om op jongeren te gaan schieten,daar word de druk op de ziekenhuizen niet echt minder van, of zie ik dat verkeerd ?

Simpele Drenth | 24-12-20 | 14:32 | 5

Als de agent schiet, gaat de jongere naar het ziekenhuis. Schiet de agent niet, dan gaat hij/zij naar het ziekenhuis.

Usumani | 24-12-20 | 14:36

Ja dat zie je verkeerd. Als elke politie man/vrouw nu ff naar het schuurtje gaat en met een klein handboortje een gaatje in de punt van elke kogel boort. 3 mm diep.
Dan gaat er niet 1 naar het ziekenhuis.

Gokmaar | 24-12-20 | 15:42

@Usumani | 24-12-20 | 14:36: Politie slachtoffer of jongere , doe geen afbreuk aan het feit dat de ziekenhuizen het extra druk krijgen.

Simpele Drenth | 24-12-20 | 18:02
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
steekmug | 24-12-20 | 14:32

Een paar dagen geleden werden er mensen op de Dam door de politie gearresteerd omdat zij kerstliedjes stonden te zingen, dat was toch een stevig signaal vanuit onze zo gewaardeerde overheidsdienaren.
Verder wens ik jullie fantastische kerstdagen toe.

PopeyeKamper | 24-12-20 | 14:31 | 2

begint steeds meer te lijken op de witrusische politie... angst begint te werken, vijandschap is aan het groeien. Oei oei oei.

nobodiesunmighty | 24-12-20 | 14:52

De jongere generaties weten niet meer wat ontzag en respect is. De politie wilde de laatste decennia aardig gevonden worden, wilde gezien worden als hulpverlener en niet als handhaver. Samenwerking met de burger was het devies. Politie-inzet kon wel afgeschaald worden tot handhavers zonder "geweldsmiddelen". De Nederlanders waren immers vriendelijk en sociaal voelend. Nu is, misschien wel letterlijk, grof geschut nodig. Jongeren, zelf de gereformeerde jeugd in Urk, zijn getransformeerd tot anarchistische bendes. Maar er schijnt een excuus te zijn voor dit gedrag: ze zijn 'coronamoe'. Dus een beetje begrip graag ....

Mannes | 24-12-20 | 14:30 | 1

niks gewend die verwende snotblagen.
En wat te denken van het niveau van dat nieuwnieuws. Wat een treurnis is dat.
Daar wil je als GS toch niks mee te maken hebben. Wat een armoedige interviewers ook.
stelletje puistenkoppen

Cousin Eddie | 24-12-20 | 14:41

Van de week al een bekeuring gehad, voorlicht op mijn fiets deed het niet. Reden? vroeg die wout. Action is dicht, zei ik. Ik weet wel wie er met Oud & Nieuw bekeurd gaan worden en wie er gevulde koeken krijgt uitgedeeld van de politie. Dat is ook etnisch profileren.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 14:28

De popo heeft toch al zijn geloofwaardigheid en respect verloren, wij horen de volgende keer wel weer hun zielige verhalen over loonsverhogingen.

Reebensteeltje | 24-12-20 | 14:27

Dat filmpje met die vuurwerkbom ,
waarom ging dat niet verder zoals dit:
youtu.be/feRU49o9E4E?t=55

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:25 | 1

Precies, want ze staan anders toch maar weg te roesten op Gilze Air Base...

Pittzz | 24-12-20 | 14:36

Geen zorgen,volgens de staatstelevisie verloopt de jaarwisseling ieder jaar rustig.

Heelsum | 24-12-20 | 14:25 | 1

En een aantal dagen later komt er ergens in de media een heel, heel klein berichtje over een boze korps chef...

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:26

De politie schietgraag ,je moet een een geweld afwijking hebben om bij de politie te gaan werken.

gerrit5042 | 24-12-20 | 14:24 | 2

Welnee.
Hoe vaak schiet de popo hier nou?
Amper.

Ruimedenker | 24-12-20 | 14:27

En alle chirurgen zijn sadisten omdat ze graag in mensenvlees snijden.....
Op die toer Gerrit. Wel mooi dat op GS ook mensen met het IQ van een stoeptegel mogen posten, dat houdt de comments afwisselend.

peuleschil | 24-12-20 | 14:27

Hoe meer alles dichtgetimmerd wordt met overgereguleerde regeltjes, hoe meer behoefte er zal zijn daar onderuit te komen en ja, als de jeugd dan toch bezig is, dan maar gelijk baas boven baas.

zwellevertje | 24-12-20 | 14:18

Illegaal vuurwerk?
Dit is pas erg.
Pornofilm van orgie in Efteling-vakantiehuisje opgedoken

RickRD | 24-12-20 | 14:16 | 4

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:20: sneeuwwitje weer als gangbangmaker?

VP732 | 24-12-20 | 14:24

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:27: Ivanka and the Seven Dwarfs van Little Britain. Hilarisch.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 14:29
▼ 1 antwoord verborgen

Hoi Geenstijl, ik weet niet wat de gedachte erachter is, maar ik ga geen KIA kopen.
Is wat afwisseling in reclames wellicht een idee?
Ik heb het filmpje nu zo’n 60x gezien.
Fijne kerst.

Braco.me | 24-12-20 | 14:16 | 3

Een lidmaatschap is goeiekoper alsdan een Kia.

goedverstaander | 24-12-20 | 14:23

Stiekem wil je er wel een, geef maar toe!

VP732 | 24-12-20 | 14:23

Ik ging voor een Mazda... Die heeft namelijk een gaspedaal dat 0,2 seconden later pas reageert. Wat een briljant aankoopargument...

Pittzz | 24-12-20 | 14:39

Oudejaarsnacht, anarchie, en het wordt toegestaan. Ondanks de stoere taal van onze handhavers die outnumbered zijn. En ze weten het, iedereen weet het in dit gave land.

DeCynischeAmbtenaar | 24-12-20 | 14:13 | 1

In kansenwijken wordt het toegestaan, elders niet.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 14:16

De gedachte dat alle jongeren per definitie brave, gehoorzame burgers zijn en bij het minste geringste vriendelijke verzoekje van overheidswege, meteen bereid zijn hun Cobra's en lawine-pijlen in te leveren, is een lachwekkende illusie die het totale gebrek aan realiteitsbesef bij de overheid illustreert.

De overheid is als een slap wijf dat met het slaan met haar Gucci-handtasje dreigt als er een vent met een honkbalknuppel aankomt.

Júist door de slappe, voorzichtige houding van overheid, politie en justitie de afgelopen 40 jaar, ook wel bekend onder het eufemisme "deëscaleren", is de boel zo uit de hand gelopen.

Peter Emile | 24-12-20 | 14:13 | 1

"deëscaleren" Newspeak voor niks doen.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:20

Ah het eindejaars herhalio item. Zet het leger in. Pantser voertuigen van de luchtmobile, per agent twee soldaten erbij. Bij zwaar vuurwerk arresteren voor doodslag / poging tot moord, maximaal voorarrest. Helemaal klaar met dit tuig. eens kijken of ze ook zo stoer zijn als er mariniers de buurt in komen. Dit heeft niks met vrijheid te maken, het is terreur. Elk foking jaar weer.

P-unit | 24-12-20 | 14:13 | 1

Mogen ze ook doen bij voetbal hooligans, strandrellen, is sympathisanten in de Schilderswijk , jeetje, legio voorbeelden eigenlijk.
Broos vaasje....

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:16

Gaat de politie nu ook al met Walther 9 mm P.A.K knallen tijdens oud en nieuw?

steekmug | 24-12-20 | 14:11

Zul je zien dat het op oudejaarsavond ook nog eens vloed is.

Sinterbikske | 24-12-20 | 14:11 | 1

Springvloed.

steekmug | 24-12-20 | 14:18

Kan me nog het filmpje op AT5 herinneren, met een hoofdagent op het Mercatorplein waarbij de vuurpijlen om zijn oren vlogen. Zijn commentaar: Die jongeren waren "blij" en vierden "feest".

Piet Karbiet | 24-12-20 | 14:08 | 3

^^ dat. Zie mijn linkje @ 14.06

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:13

youtu.be/LIupTk19Nhs

'Ze gooien het vuurwerk werk ook richting de politie'

'Tuurlijk!'

Mensen, ik ga stoppen met belasting betalen. Ik doe het niet meer.

Knisperende_Tissue | 24-12-20 | 14:13

Een beetje stoer doen voor de bühne maar voor de rest zijn de politie en de politiek machteloos.
Opsluiten in een ijskoude cel en dan nat spuiten met de brandslang zou helpen, maar dat mag dan weer niet.
(en dan weet ik niet of dat de oplossing voor de politiek of voor de vandalen zou zijn)

Osdorpertje | 24-12-20 | 14:07 | 1

Ik weet het wel uw heb gelijk met wat extra bar der achter voor de politiek

oldskoolhollander | 24-12-20 | 14:09

Niet normaal.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 14:25

De politie is al jaren de baas niet meer op straat. Ikzelf heb jaren in Spanje gewoond waar dat duidelijk wel het geval is. Er is daar best wel kritiek op de politie (Policia Local, Guardia Civil/Mossos d'Esquadra en Policia Nacional) omdat er ook wel eens dingen mis gaan, maar als je je normaal gedraagt en niet over de schreef gaat is de kans dat je daar slachtoffer van wordt niet zo groot. In Spanje heeft men respect voor de politie. Ik denk dat Nederland die kant ook op moet, maar dat zal een jarenlang proces zijn.

goedverstaander | 24-12-20 | 14:05 | 3

Gaat niet gebeuren als men selectief blijft handhaven.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 14:10

@BozePaarseMan | 24-12-20 | 14:10: Spanje ontvangt (via de EU) goed geld van ons. Misschien kunnen de Spaanse veldwachters het hier in NL even voor komen doen.

goedverstaander | 24-12-20 | 14:12

Hier in Portugal is hetzelfde gaande. Rotzooi niet met GNR; die gasten eten je op voor ontbijt. Kan je nog zo stoer zijn.

Krachtkoe | 24-12-20 | 18:04

Stop met fakebooken krijgt uw rust

oldskoolhollander | 24-12-20 | 14:11

Gelet op de daadkracht van de politie ("ik had een afspraak met mijn gezin dat ik weer thuiskom") denk ik dat het veiligheidshalve beter is om onze 'National Guard' achter hand te houden en met scherp op onrustplegers te laten schieten.

UpdateAvailable | 24-12-20 | 14:04

Wat een flauwekul.
Politie heeft toch meestal vuurwapens?
Mogen ze die gebruiken?
In bepaalde situaties, ja, daar is niks nieuws aan.

Dus dit hele oud en nieuw geleuter is een beetje: kijk ons niet bang zijn voor jullie want wij kunnen pang pang doen...

Hoek van Holland. 2009.
4 Jaar lang procederen tegen de agenten.

Ja joh, met oud en nieuw kunnen we schieten.
Tuurlijk joh.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:03 | 3

Agenten gaan niet op groepen schieten. Veel te veel kans om omstanders te raken. Ik heb zelf geregeld met een Browning 9mm geschoten. Op een afstand van meer dan 25 meter met een pistool niet precies raken wat je wilt is het makkelijkste wat er is. Zeker als er nog veel stress bij komt kijken.

Quib | 24-12-20 | 14:25

@Quib | 24-12-20 | 14:25: "omstanders"
Bij dit soort groepen is een MG-42 een betere oplossing.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:28

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:28: Voor een aantal mensen een ietwat verdachte keuze, maar ik zeg: Classic.

nikolaos | 24-12-20 | 14:37

Ik zie het probleem niet.
Illegaal vuurwerk is toch verboden dit jaar?

Dus het mag niet. Punt. Plas erover geplast, en weer door.

GateKeeperNL | 24-12-20 | 14:03 | 5

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:04:
Kijk maar bij de NOS.

De combinatie corona en het vuurwerkverbod roept nu al agressie op. Een aantal incidenten met zeer zwaar vuurwerk, al dan niet in combinatie met brandbommen, voorspellen volgens de politie daarom niet veel goeds. "We hebben het over cobra's met de kracht van een handgranaat, en flessen met brandbaar materiaal", zegt Daniel. "Je zou zeggen: dat zijn molotovcocktails, maar ze zijn nog gevaarlijker omdat ze pas ontploffen als het vuurwerk dat eraan gekoppeld is ontbrandt."

Dat komt door corona en het vuurwerkverbod.

GateKeeperNL | 24-12-20 | 14:08

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:12: toch nog iemand wakker...

VP732 | 24-12-20 | 14:25
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook ik voorspel al een tijd veldslagen in bepaalde wijken. Illegaal vuurwerk was er altijd al en door een verbod op legaal vuurwerk gaan die jongeren echt niet stoppen met het in de fik steken van vuilcontainers, portieken, auto's en weet ik veel. Een waterkanon erop idd, dat helpt zeer effectief. Zeker als het een beetje koud is. Brrrr. En laat mij met rust.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 14:00 | 1

"Illegaal vuurwerk was er altijd al en door een verbod op legaal vuurwerk gaan die jongeren echt niet stoppen"

Toch denk ik dat een totaal vuurwerkverbod goed is en gaat helpen. Alle braveriken steken niets meer af en blijven binnen en dan valt het zich misdragende tuig - al dan niet met illegaal vuurwerk - des te beter op.

Voordien konden ze zich altijd goed schuilhouden in die grote massa braveriken. Dat 'wapen' is ze aanstaande Oud en Nieuw uit handen geslagen. Het zal afwachten zijn of en hoe erg de rellen dit keer zullen zijn, maar ik hoop dat het totale vuurwerkverbod een blijvertje is.

Dr_Johnson | 24-12-20 | 14:14

Ze zijn nooit verder dan foei gegaan, vorig jaar wisten ze niet hoe hard te rennen en vluchten en nu gaan ze plots Rambo spelen?

Damoos | 24-12-20 | 14:00

Zolang je het probleem niet benoemt, kun je geen oplossing verwachten.

opblaasschaap | 24-12-20 | 13:57

Volgens niet bevestigde bronnen is de crash op de A12 bij Nieuwegein gisteren avond veroorzaakt door een bestuurder die op de vlucht was voor de politie, zeggen ze.

De achter gelaten auto bleek afgevuld te zijn met jerrycans om een goeie boem te doen. Krant zeg 'plofkraak'. Maar dan gebruik je een gas explosie lijkt mij, niet een vloeistof dan vliegt alles in de fik.

De verdachten schijnen te zijn overgestapt in een andere auto en zijn spoorloos.

Dus ik ga er maar even vanuit dat dit klopt, want media heeft t altijd goed.
Dus dan was de politie een stel bommenleggers op de hielen, jaagt ze tegen een onschuldige weggebruiker aan (lege stoel aan tafel) en ze laten de verdachten lopen, of nee ze zijn 'nog niet gepakt'. Uh-uh gaat ook nog gebeuren zeker?

En als ik dat (en meer van dit soort helden acties) even naast het fragment hierboven zet, kan ik maar 1 conclusie trekken.

Vaders, steek vresesnaam geen pijltje af op de straat, nodig niet die ene alleenstaande terminale tante nog uit, doe de gordijnen dicht. Trek de deurbel eruit en sluimer naar 2021. Want ze rijden met getrokken wapen langs uw huizen!

BoerBob | 24-12-20 | 13:57 | 7

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:11: precies, ondertussen kan dat andere volk doen en laten wat ze willen.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 14:30

Wat doet een 21-jarige in een Audi RS6? Hij is opgepakt. Rende weg van het ongeval, opgepikt door Mercedes.
Eng dit.

Portnoy | 24-12-20 | 14:32

@Portnoy | 24-12-20 | 14:32: Kan je huren.
Duitse platen, verhuurd door "Nederlandse" bedrijfjes.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:50
▼ 4 antwoorden verborgen

Dit is het oud en nieuw normaal.

Mr_Natural | 24-12-20 | 13:56

Oud & Pieuw.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 13:55

Doe maar gewoon waterkanonnen.
Zo kun je een groep scheiden en bovendien wil niemand op een koude O&N zeiknat zijn.
Kruit nat pik nat..
Er zijn betere momenten om met scherp te schieten op k#dtklootzakjes.

Ruimedenker | 24-12-20 | 13:53

Met name in Friesland worden er nu al avond aan avond autobanden in brand gestoken, zo lees ik. Mag niet. Maar goed dat ze niet meer aan auto's gemonteerd zijn.

goedverstaander | 24-12-20 | 13:52 | 2

Autobanden verbieden.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:10

Of Friesland.

Cor Netto | 25-12-20 | 11:17

Ik ga volgende week flink hamsteren, als het goed fout gaat kan dit feestje/burgeroorlog, met de voorraad munitie in omloop, weleens een week of zo gaan duren.

Mr_Natural | 24-12-20 | 13:52 | 1

Nu pas?

MoonBeebe | 24-12-20 | 13:52

Velsen noord, de beverbronx en IJmuiden is toch de shithole van noord Holland.

P-unit | 24-12-20 | 13:51 | 3

Klopt, maar je drukt het zachtjes uit. De IJmond is een bolwerk van aso's, tokkies en tuig. Hoe Beverwijk er ook uit ziet, smerig, stank en erg druk.
Erger dan dit krijg je niet in Noord-Holland.

Portnoy | 24-12-20 | 14:08

Nederland is de overbodige bips van de IJmond. Het liefst verkochten we jullie aan Duitsland: houden wij wel dapper stand!

Hetkanverkeren | 24-12-20 | 14:10

@Portnoy | 24-12-20 | 14:08: Gelul, deze kosmopolitische metropool kent meer nationaliteiten dan dat omhooggevallen dorp op palen, ik kan even niet op de naam komen van dat groenlinksgat, zeker in het weekend. En dan reken ik de Bazaar nog niet eens mee..

Hetkanverkeren | 24-12-20 | 14:14

Locatie Dodewaard. Toepasselijk. Verder is die landelijk coordinator Max Daniel al een jaar geleden aangesteld. Een paar weken geleden meldde hij dat er nog weinig voorbereidingstijd was tot Oud & nieuw. Nederland in een notendop.

Piet Karbiet | 24-12-20 | 13:49

Heeft Nederland geen bewapende drones?
Gewoon iedere Tokkie die een vuurpijl afsteekt een raket tussen zijn ogen planten.

Gulliver | 24-12-20 | 13:49 | 2

Stoere taal hoor. Misschien kunt u lid worden van de Nederlandse Stadscommando Beweging.

goedverstaander | 24-12-20 | 13:53

Waarom hebben BOA's eigenlijk niet de beschikking over bewapende drones, dan was het zo afgelopen met al die gekkigheid op straat.

Zendavesta | 24-12-20 | 14:24

Mag kerstbomenjacht nog wel dit jaar, of is dat ook verboden?

RickRD | 24-12-20 | 13:48 | 2

Alleen op de Veluwe.

Gulliver | 24-12-20 | 13:50

@Gulliver | 24-12-20 | 13:50: Daar staat geen boom meer. Die zijn allemaal gekapt door Groen Links voor biomassa centrales.

RickRD | 24-12-20 | 13:55

Je kan niet jarenlang deëscaleren en nu ineens streng gaan doen. Dat werkt natuurlijk niet.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 13:46 | 1

Deëscaleren werkt al helemáál niet. Dat heeft de praktijk zo langzamerhand wel uit en te na bewezen.
Deëscaleren is voor zachte heelmeesters.
Waardoor 'jongeren' denken steeds verder te kunnen gaan met hun terreur. En dat denken ze terecht.

Peter Emile | 24-12-20 | 13:53

De aanhalingstekens in de tweet staan verkeerd.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 13:43

Het is uiteindelijk toch weer de schuld van de Chinezen, die hebben het buskruit uitgevonden dat nu misbruikt wordt door mensen die het buskruit niet hebben uitgevonden.

Mr_Natural | 24-12-20 | 13:42 | 1

De brengers van buskruit en bamihoest.

UpdateAvailable | 24-12-20 | 13:59

Never bring a Walther P99 to an IED fight! Bij deze embedded Wijker doen de twitterfilmpjes het gelukkig niet (meer). Kampers gonna kamper!

Hetkanverkeren | 24-12-20 | 13:42

Eerlijk gezegd vind ik het onnodig olie op het vuur.
Natuurlijk moet de politie waakzaam zijn en optreden.
Maar de boel zo op scherp zetten is totaal onnodig.
Haast oorlogszuchtig.
En weet je, in praktijk gaat er niet geschoten worden.
Dan ben je achteraf niet geloofwaardig en worden daardoor weer grenzen verlegd.
Laat iedereen nou maar z’n kop erbij houden.
Bovendien...... mocht het toch tot schietpartijen komen, is de regering daarvoor verantwoordelijk. Wegens kortzichtig beleid.
De popo kan de stront van Den Haag weer opruimen.

Ruimedenker | 24-12-20 | 13:41 | 10

@ Ruimedenker | 24-12-20 | 13:41 |
"En weet je, in praktijk gaat er niet geschoten worden.
Dan ben je achteraf niet geloofwaardig en worden daardoor weer grenzen verlegd."

Tot nu toe zijn het de 'jongeren' zélf die voortdurend bezig zijn de grenzen te verleggen. Veertienjarigen lopen met pistolen te zwaaien en overvallen te plegen, twaalfjarige opdonders lopen met giga-messen rond, drill-rappers slachten mekaar af, puistenkoppen stoppen zelfgemaakte vuurwerkbommen bij bejaarden in de brievenbus waardoor complete puien in puin gaan, enzovoort.

En de politie maar deëscaleren.
Yeah, right.
Die kudt-pubers moeten terug in hun hok. De knoet erover. En hard ook.

Peter Emile | 24-12-20 | 14:03

@Peter Emile | 24-12-20 | 14:03: Pfft... in watjesland Nederland gaat dat echt niet gebeuren.
Kijk naar Duterte in de Filipijnen.
Zet het leger in tegen criminelen. Iedereen hier in de politiek huilen.

Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:10

@Peter Emile | 24-12-20 | 14:03:
Helemaal waar!
Maar laten het “algemene” geklooi nu niet verwarren met de ellende van O&N.
Van mij mag de politie harder optreden, maar dan altijd.

Ruimedenker | 24-12-20 | 14:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Ach, een keukentrap is gevaarlijker dan een boobytrap.

Mr_Natural | 24-12-20 | 13:40 | 3

Wat is een boobytrap eigenlijk? Een val(kuil) naar een dame met grote borsten?

goedverstaander | 24-12-20 | 13:50

@Is dit nog nieuws? | 24-12-20 | 14:08: LOL

goedverstaander | 24-12-20 | 14:13

Dit is voor de buhne. De praktijk is dat zo'n agent door 4 jongeren wordt vastgehouden terwijl hem anaal een cobra wordt ingebracht. "Hoho, mogen wij even vragen waar de heren mee bezig zijn?"

skoftig | 24-12-20 | 13:40

Het vuurwerkverbod is er om te voorkomen dat de vuurwerkslachtoffers extra op de zorg drukken. Want het is al zo druk met kerona.

Als er nu vuurwapenslachtoffers voor in de plaats komen schieten (pun intended) we er per saldo bitter weinig mee op.

goedverstaander | 24-12-20 | 13:38 | 4

Als je goed mikt hebben ze geen zorg meer nodig.

voorbips | 24-12-20 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Goed dat deze politiemijnheer een paar keer zegt dat er vuurwerk wordt gebruikt in combinatie met brandbare vloeistoffen. Dan kan de jeugd op andere plekken in Nederland dit maar weer nadoen.

Quib | 24-12-20 | 13:38 | 1

Ja, top. En het bleef niet bij vertellen alleen. Er werd zelfs nog gefilmd hoe het aan elkaar gebonden was. Maar ze zijn voorbereid, de hermandad, lock and load. De luiken gaan hier dicht, de volgende dag ruim ik de rotzooi en de resten van onderdelen wel op. Is de stort eigenlijk open?

MoonBeebe | 24-12-20 | 13:42

Er zijn dit jaar meer mensen die niets te verliezen hebben. Dus veel succes gewenst voor de politie.

Egerius | 24-12-20 | 13:37

Ach zolang oom agent gewoon vriendelijk "pang" zegt is er niets aan de hand.

IkWilOokWatZeggen | 24-12-20 | 13:36

Even een tegel van vorig jaar opzoeken, of het jaar daarvoor, of het jaar daarvoor, ...
De politie is al jaren onderbezet, de IT en de structuur van de Nationale Politie is brak, de overheid is volledig moreel failliet. Inbraken worden niet meer opgelost, aangifte heeft geen zin of wordt afgeraden, de grenzen staan wagenwijd open, het duurt jaren voordat een zaak voorkomt, OvJs spenderen hun tijd tussen racisten en extremisten, meineed, politieke vervolging en kneveling zijn aan de orde van de dag. Vrouwe Justitia wordt aan alle kanten uitgewoond. Het nieuwe normaal. Wen er maar aan. Deze chaos is een logisch gevolg. Volgend jaar weer!

Frau Merkel | 24-12-20 | 13:36 | 2

Ja dat vat de toestand wel zo ongeveer samen.

Lupuslupus | 24-12-20 | 13:40

Hetzelfde geldt voor de zorg waar we nu dus gevolgen van ondervinden.

BozePaarseMan | 24-12-20 | 13:49

Dat "jongeren" is gewoon blanke tokkie volk die zich ineens verenigd voelt met "jongeren" omdat ze samen huilie kunnen doen door the big bad vuurwerkverbod.
Toch nog een beetje verbroedering , al is het maar op de onderkant van de samenleving.

TijdelijkOptimist | 24-12-20 | 13:36 | 1

Ze hebben zelfs het accent al overgenomen. Een soort integratie tussen de lakens.

Egerius | 24-12-20 | 13:41

Minder verbieden is ook een idee. Rellen tegen corona fascisme, ik kan het stiekem wel waarderen.

3Xniks | 24-12-20 | 13:36

Ah, dus de popo gaat 'jongeren' abknallen. Spannond.

RickRD | 24-12-20 | 13:35 | 3

Ze moeten wel zorgen dat ze de jongeren ook echt deaud schieten anders schieten ze het doel voorbij: de zorg ontlasten.

keestelpro | 24-12-20 | 13:37

Roepen ze dan echt een keer geen " pang" ,?

MoonBeebe | 24-12-20 | 13:46

Ja, maar dan krijgen de mortuaria niet iedereen in de oven of grond wegens capaciteitsproblemen.

abeltasman | 24-12-20 | 13:46

Sommige mensen hebben hersenen ter grootte van een knalerwt.

Mr_Natural | 24-12-20 | 13:35 | 1

Sommige? :-)

MoonBeebe | 24-12-20 | 13:46

- Mensen: misdragen zich bij oud&nieuw
- Overheid/politie: ok doe es ff normaal
- Mensen: pff waar bemoeien ze zich mee, we gaan ons nu meer misdragen!
- Overheid/politie: ok doe es ff normaal
- Mensen: pff waar bemoeien ze zich mee, we gaan ons nu nog meer misdragen!
- Overheid/politie: ok dan geen knalvuurwerk meer
- Mensen: pff waar bemoeien ze zich mee, we gaan ons nu veel meer misdragen!
- Overheid/politie: ok we knallen je neer als je je misdraagt
- Mensen: pff waar bemoeien ze zich mee, we gaan ons nu nog veel meer misdragen!

Ik ben benieuwd waar dit heen gaat... oh eigenlijk niet...

Piet Pielemuis | 24-12-20 | 13:34 | 3

Ik hoop een bevolkingskrimp...

ReyNemaattori | 24-12-20 | 13:37

Voorspelling voor de gemiddelde kansenwijk.
CobraX doet boem, politie-blaffer zegt knal, Sylvana twittert iets met institutioneel racisme, plicie doet onderzoek, stille tocht voor kutkind, schietende agent ontslagen, ouders gecompenseerd. Zoiets?

normanius | 24-12-20 | 13:38

Ik hoop echt dat ze daad bij woord voegen en met scherp gaan schieten als iemand een cobraX naar ze gooit.

JWZ_JMK | 24-12-20 | 13:34 | 2

Dat zou het wereldnieuws halen en de status van NL als land van melk en honing doen afnemen. Ik zeg doen!

skoftig | 24-12-20 | 13:37

Mijn kerstzegen hebben ze.

Calastir | 24-12-20 | 13:55

Bepaalde "jongeren" zullen zoals vaak buiten schot blijven.

Reebensteeltje | 24-12-20 | 13:33

Toch nog een knallend uiteinde. Opeens kan er op het volk geschoten worden (ben ik niet per se op tegen) en opeens kunnen de grenzen dicht. Opeens kan van alles. Zaken die eerder nooit konden vanwege Brussel, afspraken, convenanten en saamhorigheid. Als je tijdens de jaarwisseling in je flikker geschoten wordt, word je dubbel genaaid.

Mokum Kosher | 24-12-20 | 13:33 | 1

Onze grenzen staan nog steeds wagenwijd open hoor.. 500 naar-een-nieuwe-toekomst-zoekende exemplaren wandelen hier wekelijk naar binnen.

Ommezwaai | 24-12-20 | 13:36

Ik zou ook voornamelijk politieagenten van kleur inzetten, zodat het racisme-argument niet gebruikt kan worden.

skoftig | 24-12-20 | 13:33 | 2

Dan zijn ze ook meteen undercover.

Cor Netto | 24-12-20 | 13:34

@Cor Netto | 24-12-20 | 13:34: Volgens de reclame zal circa de helft van de politie ondertussen negert zijn, dus dat moet niet moeilijk worden.

Nuchternederland | 24-12-20 | 13:41

Nitroglycerine is vrij eenvoudig zelf te maken.

Rhenium | 24-12-20 | 13:33 | 5

Aan het noodzakelijke Kwik is bijna niet te komen.

zwellevertje | 24-12-20 | 14:11

Volgens Fight Club wel ja. In het echt is het maken van een drievoudige ester net ff iets anders. Doe je niet zomaar in je schuurtje.

grapo | 24-12-20 | 14:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Lik op stuk zou meer helpen. Zodra je gepakt bent als “jongere” is het telefoon inleveren, scooter op het politiebureau parkeren, je rekening leegpinnen en als dat bij elkaar nog geen 25k is, wordt de rest in goederen thuis opgehaald.

Verder een meldplicht voor de komende 10 jaarwisselingen op straffe van naam en foto in een landelijk dagblad met daaronder getypt: klojo.

de Voorzittert | 24-12-20 | 13:32 | 3

Laat me raden, jij bent eigenlijk Ferd Grapperhaus.

3Xniks | 24-12-20 | 13:35

@3Xniks | 24-12-20 | 13:35: dat zou wat zijn hè? Dat ik eigenlijk een kabinetslid ben. En met name altijd zeer lovend over Ferd. Wie weet!

de Voorzittert | 24-12-20 | 13:42

Jij bent geschikt voor de belastingdienst.

GroetenVanUrk | 24-12-20 | 13:46

De NL politie kennende zullen die in een brave Vindex wijk met zijn vieren op een kind van 9 duiken wegens het afsteken van een sterretje

skoftig | 24-12-20 | 13:31 | 3

En het grappige is dat het kind ook zo heet.

keestelpro | 24-12-20 | 13:33

@keestelpro | 24-12-20 | 13:33: Ik ken een Splinter en een Storm (godzijdank niet pesoonlijk), maar een Vindex ken ik niet. Klinkt wel stoer.

Nuchternederland | 24-12-20 | 13:40

Als je legaal vuurwerk verbied wat zou dat dan in de hand werken?...
Eventjes denken.... het rijmt op legaal.

keestelpro | 24-12-20 | 13:29 | 13

Kapot deurportaal?

Piet Karbiet | 24-12-20 | 13:44

Kannibaal

Charred_Metal | 24-12-20 | 13:59
▼ 10 antwoorden verborgen

Je vuurwerk inleveren..ben je mal, weet je wat dat spul kost? xD

Wel eens dat de politie gewoon terug schiet, zet de ME maar in en veeg die tokkiewijken leeg.

ReyNemaattori | 24-12-20 | 13:28 | 1

Als je die wijken leeg veegt, dan komen ze gezellig bij jou. Je verdient het.

3Xniks | 24-12-20 | 13:38

Een gewaarschuwde Tokkie telt voor twee...

Ommezwaai | 24-12-20 | 13:25 | 3

Die wel. Een gewaarschuwde Mohammed telt hooguit voor/tot een half.

citywok | 24-12-20 | 13:42

Mo kan niet tellen.

Cor Netto | 24-12-20 | 13:45

@Cor Netto | 24-12-20 | 13:45:
Behalve als de maandelijkse UWV subsidie gestort is, dan kan ie wel tellen. Netto, welteverstaan.

Ommezwaai | 24-12-20 | 14:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken