Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Binnenkort bij de NPO (D66): Objectieve journalistieke promofilm voor Sigrid Kaag (D66)

Wij kunnen niet wachten

rapaa

Was het maar vast 3 januari. Dan is niet alleen 2020 alweer voorbij, maar dan wordt op NPO2 eindelijk de documentaire Sigrid Kaag: van Beiroet tot Binnenhof uitgezonden. Dat is een film waarvan wij tot vandaag niet wisten dat we er al ons hele leven naar uitkijken, maar vanaf vandaag weten we dat wel. Dat wordt natuurlijk één groot brok journalistieke objectiviteit van de NPO, over de bekende politica, Instagramlegende, maar bovenal MENS Sigrid Kaag.  

Natuurlijk, de baas van de NPO Shula Rijxman stemt op D66 en is volgens onze favoriete roddeltante Martin Bosma een huisvriendin van D66-minister Kajsa Ollongren, maar dat is toeval. En het is dan wel zo dat de film wordt uitgezonden door de VPRO, waar oud-D66-campagneleider Lennart van der Meulen algemeen directeur is, maar dat komt soms nou eenmaal zo uit. En cynici zullen er vast op wijzen dat de film mede is gefinancierd door het CoBO, waarvan Van der Meulen voorzitter is en Rijxman secretaris. Of dat de filmmaakster in 2018 maar liefst 83.500 euro kreeg (pagina 64) van het Nederlands Filmfonds, waar D66'er Thom de Graaf voorzitter van de RvT was en dat dit jaar nog extra geld kreeg van D66-minister Ingrid van Engelshoven. Of dat de film toen nog de werktitel 'minister van Hoop' had (zie ook de url en mirror), een bijnaam die helemaal NIEMAND behalve Sigrid Kaag gebruikt voor Sigrid Kaag, maar dat heb je nu eenmaal bij objectieve journalistiek. 

Sowieso, objectiever en journalistieker dan dit gaan aankondigingen niet worden hoor: "Aan het begin van de film is Kaag VN-diplomaat in het buitenland en keert ze terug naar Nederland om minister te worden. Uiteindelijk transformeert ze tot politiek boegbeeld van D66. In de internationale diplomatie is Kaag als een vis in het water, hier wordt ze geconfronteerd met een veranderd Nederland. Als politicus moet ze balanceren tussen haar idealen en de afspraken binnen het kabinet; privé krijgt ze te maken met persoonlijke aanvallen en verdachtmakingen." Kortom. Was het maar vast 3 januari. Behalve als Shula Rijxman (opzoeken van welke partij die eigenlijk is, red.) de uitzending toch op het laatste moment tegenhoudt, zoals met de film 'Jesse' uit 2017. 

Maar dat zal wel niet. Toch?

Reaguursels

Inloggen

Godverdomme. Ik las pornofilm..

Happy People | 10-12-20 | 14:27 | 1

Ploffilm, daarvoor moet je in palliewood zijn.

P-unit | 10-12-20 | 14:36

Er zijn maar weinig mensen van wie de bekendheid zozeer kunstmatig tot stand gebracht moet worden. Een typische opportunist die dit soort functies toegespeeld krijgt dankzij haar netwerk in plaats van merites. Doet me een beetje denken aan Klaver: je hoeft blijkbaar niet competent te zijn, zolang je imago en "het narratief" maar kloppen.

Bulloch | 10-12-20 | 14:24

Bosma stelt Kamervragen:
"Vragen van het Lid Bosma (PVV) aan de minister voor Basis- en Voortgezet Onderwijs en Media inzake een documentaire over D66-lijsttrekker Kaag tijdens de verkiezingscampagne:

1.)
Heeft u kennisgenomen van het bericht ‘NPO pakt uit: lange film over ‘premierskandidaat’ Sigrid Kaag’? [*]

2.)
Waarom brengt de NPO een uren durende reclamespot van een politicus, vlak voor de Tweede Kamerverkiezingen?

3.)
Bestaat er een relatie tussen deze reclamespot voor D66 en het feit dat de voorzitter van de NPO een sympathisant is van D66 en dat de directeur van de VPRO een voormalig campagneleider is van D66?

4.)
Herinnert u zich de documentaire Jesse, die vlak voor de verkiezingen zou worden uitgezonden door de NPO, maar op het laatste moment werd teruggetrokken?

5.)
Hoe verhoudt zich deze zendtijd voor politieke partijen tot de Mediawet, in het bijzonder tot artikel 2.1.2, waar staat dat deze “evenwichtig, pluriform, gevarieerd en kwalitatief hoogstaand is en zich tevens kenmerkt door een grote verscheidenheid naar vorm en inhoud’’?

6.)
Waarom betaalt het Nederlands Filmfonds deze reclamespot? Is het een taak van een culturele subsidieclub dit te financieren?

7.)
Valt deze gift in natura onder campagnefinanciering door de NPO, VPRO en het Filmfonds?
pvv.nl/42-fj-related/martin-bosma/103...

Abject | 10-12-20 | 13:40 | 2

Kijk zo hoort het, de antwoorden zullen wel weer nietszeggend zijn.

Maar het klopt gewoon niet zo'n promofilm, dat ze dit zelf niet inzien is nog zorgelijker. Defund NPO !

sprietatoom | 10-12-20 | 14:12

Heel scherp van Martin Bosma maar zo kennen we hem ook

Mich2007 | 10-12-20 | 14:27

Ah, dat wordt smullen. Een film over de minister van hoop, geregisseerd door het herrezen duo Leni Riefenstahl en Mohammed Saïd al-Sahaf.

Jan de Vries | 10-12-20 | 13:31

Kunnen jullie nog reageren, ik niet. Alleen zelf iets plaatsen.

Edit en nu weer wel, vreemd..

sprietatoom | 10-12-20 | 13:23 | 1

GeenStijl is gehackt door Palestijnse diplomaten.

zwaaropdehand | 10-12-20 | 19:32

Lieden die roepen dat Kaag elitair is hebben er weinig van begrepen. Dat zijn van die calimero-typetjes met een diepgewortelde frustratie over de eigen status. Kaag is niet elitair, ze heeft alleen nooit echt hard hoeven werken, makkelijke baantjes gehad en de verkeerde kant gekozen. Ollongren, dat is wel elite, maar Kaag niet, schei uit zeg.

van Oeffelen | 10-12-20 | 13:03 | 1

Ik mag ze beiden niet.

zwaaropdehand | 10-12-20 | 19:33

Wat een vreselijk feit dat we met ons belastinggeld via de NPO de reclamefilmpjes van D66 betalen. Deugnazi's als Kaag worden op een voetstuk geplaatst met ons belastinggeld en alleen door GS weten we het werkelijk zit. Nu wordt die Kaag heus geen minister president maar de koude rillingen lopen toch over je rug van de gedachte alleen al. Aan de andere kant de vrouw heeft het super zwaar in haar leven gehad. Ze kon maar niet kiezen tussen diverse prestigieuze universiteiten, heeft ongetwijfeld seksuele handelingen moeten verrichten om haar carriére te boosten wat zo rolt D66 en om alle krankzinnige idealen van deze partij te kunnen realiseren is zij bereid een groot offer te brengen: de soevereiniteit van Nederland. Ons land maar met D66 niet meer ons land maar dat van Brussel. Het is dat D66 zichzelf de nek om draait maar anders zou deze vrouw de geschiedenisboeken wel halen.

ILF2 | 10-12-20 | 13:00

Dit lees ik niet als kritiek, Ze hebben er alle begrip voor, maar vinden dat ze naar het volk toe wellicht een ander gezicht moest tonen dan het ware.
"Marieke Blom ziet het graag door de vingers; het gaat haar om meer vrouwen aan de top. Margriet van der Linden daarop: “Ik denk dat niemand aan tafel durft te ontkennen dat dat belangrijk is. Het gaat erom: via welke band wordt dit gespeeld? Dit is misschien iets wat helemaal niet zo handig is.”

Abject | 10-12-20 | 13:08

Misselijkmakend, die verheerlijking van dat proto-jihadbruidje.

Graaisnaaiert | 10-12-20 | 12:23

Lijkt me dat Kaag intern bij D66 ook helemaal niet gepruimd wordt maar voor de buitenwereld sluiten ze de rijen. Dat doen gevestigde politieke partijen dan weer heel geolied, als één blok achter hun leider staan. (behalve CDA even niet)

sprietatoom | 10-12-20 | 12:20

Kaag, een elitair hamas kutwijf.

TRUMP | 10-12-20 | 12:11 | 1

En uw volgende premier. Have fun with that thought...

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 12:18

Gaat deze uitzending af van de zendtijd voor politieke partijen van D66? Kamervragen...

Verder hoop ik dat ze zelf veel invloed op deze film heeft gehad, zodat het net zo’n lachnummer wordt als dat instragramdraadje. “Wereldvreemde elite” vat het wel aardig samen... en dan wil deze dame een voorbeeld voor jonge vrouwen zijn.

Muxje | 10-12-20 | 12:08

Zou deze MeToo ellende nog voor de verkiezingen uitbarsten?

thanseeuwen | 10-12-20 | 12:06

Voor de EO journalist is het: What would Jesus do? Voor de rest van de journalisten is het: Wat zou Sigrid Kaag doen? De kwijl van verering druipt van de journalisten af.

thanseeuwen | 10-12-20 | 12:04

Minister van de Hoop. Lachwekkend. Elitair wijf.

jochum1980 | 10-12-20 | 11:59

Kaag. Minister van Hoop stront.

Toos Bevergeil | 10-12-20 | 11:48 | 4

Kak dus.

DooieKapotte | 10-12-20 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

En iedereen maar denken dat Kauthar Bouchallikht de enige mol is vanuit de moslimbroederschap bij de komende verkiezingen. Vlak deze wolvin in schaapskleren echter ook niet uit...

Mark zit te Dutten | 10-12-20 | 11:47 | 1

Grappig dat nog niemand in de reaguursels haar moslim genoemd heeft.

Ghibli | 10-12-20 | 11:36 | 2

Is ze bekeerd ? Mag een moslim met een ongelovige trouwen ? Is haar man afvallig ? Zijn haar kinderen besneden ? Worden er 'bepaalde feestdagen' in huize Kaag gevierd ? Ziet haar man Israël, feministen en homoseksuelen eigenlijk wel zitten ?? Vragen, vragen, vragen.

Tinie | 10-12-20 | 12:55

@Tinie | 10-12-20 | 12:55: Moslimmannen mogen trouwen met een vrouw die geen moslim is. Ze mag geen ongelovige zijn en moet een van de "religies van het Boek" aanhangen: dus joods of christen zijn. Moslimvrouwen mogen uitsluitend met moslimmannen trouwen. Ik betwijfel trouwens of Kaag gelovig is, ze is eerder de duivel zelf. Maar dat was misschien wel een pre toen ze met die meneer Al-Qaq trouwde.

CupDCake | 10-12-20 | 13:16

Op zich kan dat een rete-interessante film zijn. De kloof tussen de macht en het volk in beeld.
We zullen Kaag in de wereld van de VN en internationale diplomatie zien ronddartelen.
We zullen zien dat die wereld een eigen werkelijkheid heeft, die ver weg staat -soms er zelfs haaks op - van de landen waarin ze zich bevinden.
Het zal duidelijk worden waarom Sigrid zich terugvond in een veranderd Nederland. Globalisme vs nationalisme. De ene werkelijkheid vs de andere.

ratelaar | 10-12-20 | 11:34

Als de VPRO nou even wacht tot na de verkiezingen dan kunnen ze ook laten zien dat helemaal niemand zit te wachten op de hopende minister. Dat boegbeeld Kaag 'dan douw je die hoop ook maar in je reedt' geen volksvertegenwoordiger in de Tweede Kamer wil zijn en voor een plastic functie bij de VN kiest.
Dan zou het kijkje in het leven van de opportunistische nomade compleet zijn.

magirus | 10-12-20 | 11:29

Minister van (een) hoop publicitaire missers

PapaBorgia | 10-12-20 | 11:26

Als je zou snellezen en je bent er ni zo goed in dan lees je mss:

"Objectieve journalistieke pornofilm".

Hevvlan Demuru | 10-12-20 | 11:23 | 2

Vrouwen worden weer geobjectiveerd.

Sitting_targets | 10-12-20 | 11:28

@Sitting_targets | 10-12-20 | 11:28: Jah, eigenlijk zijn ponro-kijkers, voyeurs. Digitale hoerenlopers. Er wordt een heleboel gratis meuk de wereld in gestuurd, om de algemene moraal, normen en waarden te verzwakken. En dat wordt wsl gefinancierd door de "meerwaardezoeker". Maar goed, ik ben dan ook de rechterhand van semen retention coach xxx xxxxxxxxx.

xxx

Hevvlan Demuru | 10-12-20 | 11:38

Maar is ze nu moslima of niet?Want getrouwd met.

van stampij | 10-12-20 | 11:22 | 1

Ja, alleen ff niet voor de camera

klaas24 | 10-12-20 | 11:54

Goh, als je het zo allemaal netjes op een rijtje zet, dan valt het wel op ja. Weten doen we dit in het achterhoofd natuurlijk wel, maar deze heldere analyse maakt wel duidelijk dat leden van politieke partijen de relatief kleine (in het geheel gezien) maatschappelijke geldstromen aardig naar elkander weten toe te spelen. Overigens zijn die relatief kleine geldstromen in een ander perspectief gewoon gigantische bedragen en een aardige bijverdienste voor de, in dit geval, makers van de persoonsverheerlijking. En dat allemaal met een deel van mijn belastingafdracht. Fijn dat ik weet.

Peerkeoud | 10-12-20 | 11:09

Heeft Kaag één dubbelgangster in de adult entertainment industrie? Kan er een soort “Who’s nailin’ Paylin” maar dan met al-kak worden gemaakt?

djs | 10-12-20 | 11:06

Kaag is een slimme tante maar niemand vindt haar (echt) sympathiek. Hoeft ook niet. Een bewindsman of vrouw hoeft ook niet op handen gedragen worden. Dat soort gênante vormen van persoonlijkheidscultussen is voor zwakke angstige mensen die een 'sterke' leider nodig hebben om hun miserabele leventje in hun fantasie een positieve draai te geven. Past niet bij solide gevestigde partijen, dus ook niet bij D66.

Voor die mensen zijn er incompetente populisten zoals Wilders, Baudet in Nederland of Trump, Bolsenaro in andere landen (of competente populisten zoals Poetin) die volgens sommige wat zwakkere mensen een vleesgeworden Messias zijn.

In Amerika geilen ze daar misschien meer op (zo'n 40% blijft pro-Trump ondanks de leugens, corruptie en pogingen de democratie te kapen) in Nederland toch veel minder (zo'n 20% gelooft echt dat een Wilders of Baudet ooit iets nuttigs gaat doen).

D66 is overigens sowieso een elitaire partij voor en door hoogopgeleiden die nu eenmaal niet de "taal" van het volk spreken. Objectief gezien heeft D66 op papier goede plannen maar het komt niet binnen bij Jan met de korte achternaam. Die lezen niet en zijn vaak geconditioneerd om D66 hoe dan ook te haten en de zwarte piet te geven. D66 is dan ook helemaal niet bezig om cynisch met de angst te regeren maar om te kijken naar hoe impopulair het ook kan zijn naar wat echt moet en wat daadwerkelijk kan opgemaakt met wat idyllische dromen. Dat is veel minder krachtig dan negatieve emoties zoals de angst en boosheid met de boodschap 'alleen IK kan het weer goedmaken'.

Als een leeg blikje ratelen laten we in Nederland dan ook over aan Baudet en in mindere mate Wilders. De charlatans bij uitstek van 'het volk' dat elke keer weer bedrogen uitkomt want Nederland gaat nooit uit de EU (iets met geld verdienen) en Nederland wordt nooit islamvrij (daar is het veel te laat voor) en met zo'n 7 miljard andere mensen (minus Amerika en Nicaragua) moeten we de planeet leefbaar houden voor kinderen en kleinkinderen. Het is niet anders, wat Baudet of Wilders en/of de olielobby je ook voorliegt.

Maar om een Kaag, die nu niet echt een charismatisch ge-wel-dig politiek leider is, zo op te hemelen schiet gewoon vrijwel iedereen in het verkeerde keelgat.

Misser nummer zoveel voor D66 dus die ondanks haar sterke CV en kundige carrière volledig de plank misslaan. Ik krijg er Hillary Clinton flashbacks van. Clinton zou een veel betere president zijn maar haar campagneteam heeft het goed verneukt. Die - als je effe de Russische inmenging en de demonisering door de Republicans weglaat - gewoon een waardeloze arrogante elitaire campagne voerden. Het gokte erop dat Donald Trump zo slecht was dat ze niet konden verliezen. Nou zie het resultaat.

Theodorus.Goldbach | 10-12-20 | 11:01 | 2

Deze tegel had u ook kunnen inkorten tot twee zinnen.

JJMS | 10-12-20 | 11:03

Dit blog moet vooruit. Neem graphics editor en presenteer uw roze geesteskinderen. Want dit beeld is kudting edge. Het is op het niveau van Ajax dat een doelpunt probeert te maken tegen Bergamo. Grumpy attitude to be excused.

masahide | 10-12-20 | 11:00

Waarom betalen wij demense zo gedwee mee aan de propaganda van de ons zo vijandige media voor de extreemlinkse politici?
De verschaping van de samenleving en de gangsterficatie van media en politiek nemen toe.

Jan Passant mk2 | 10-12-20 | 10:53 | 4

Demense hebben volle buikjes en kunnen 2-3x per jaar op vakansie per vliegtuig/waggie. Koters kunnen naar sgool en de hypotheek/sociale huurhutje kan nog betaald worden.

Demense willen status quo, want ze denken dat het eeuwig zo blijft voor ze.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 10:59

@Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 10:59: demente moeten beter om zich heen kijken want er zijn genoeg anderemensen die door demensen kapot bezuinigd zijn en daardoor in de armoede zitten

.-.blijei | 10-12-20 | 11:01

@VW, alles ist vorbei | 10-12-20 | 10:58:
Dat begint met niet meer te stemmen voor het kartel. Er zijn maar twee oppositiepartijen - stem daarvoor!
Zolang echter demense als schapen voor Rutte en het kartel blijven kiezen is deze noodzakelijke vraag geen politiek plan. Een plan, waar jij niet zonder enige bijdrage met de voeten op tafel naar kan kijken alsof het een filmpje is.

Jan Passant mk2 | 10-12-20 | 11:05
▼ 1 antwoord verborgen

DE mens Kaag of HET mens Kaag?

WalterSobchack | 10-12-20 | 10:53

VPRO was ooit een van de leukere omroepen, maar dit is de druppel om eindelijk m'n lidmaatschap op te zeggen.

Kicksalot | 10-12-20 | 10:51 | 3

Volgens mij is de VPRO haar vrijzinnigheid al een tijd kwijt en wordt het nu gerund door de wokies en deugers. Erg jammer.

Jankvogel | 10-12-20 | 11:09

Sinds Ronflonflon is het bergafwaarts gegaan.

van Oeffelen | 10-12-20 | 12:58

Bij Sigrid Kaag moet ik altijd denken aan die keer het voorjaar van 2018 dat zij in Malta op audiëntie mocht komen. Een hele hoop diplomaten verbleef in het Phoenicia hotel en dan werden ze een voor een via de hoofdstraat van Valletta naar het presidentiële paleis gereden, waar ze dan tien minuutjes met premier Joseph Muscat mochten praten. Op de terugweg bezocht Kaag het parlement. In de Maltese kranten verschenen vooraf verhalen over dat Kaag zou worden aangesproken op de rol van Pieter Omtzigt in zijn rol als Europees rapporteur bij het verloop van het onderzoek naar de moord op journaliste Daphne Caruana Galizia. Sinds haar bezoek werd Omtzigt door de zittende regering steevast omschreven als een aan lager wal geraakt politicus die in Nederland werd gehaat vanwege de manier waarop hij het onderzoek naar het neerschieten van MH17 zou hebben beïnvloed en dat Malta derhalve aan Omtzigt (met zijn Europese mandaat) geen medewerking verschuldigd was. Het kan haast niet anders dan dat Sigrid Kaag die informatie heeft ingefluisterd. Alle politieke personen (inclusief de voormalig premier zelf en alle andere ministers) die Sigrid Kaag die dag formeel de hand schudde zijn inmiddels verhoord voor hun aandeel in de moord, velen hebben zelfs vastgezeten. Dankzij Sigrid Kaag hebben ze het onderzoek lange tijd weten te frustreren en zal de waarheid nooit helemaal boven water komen.

The_iron_boar | 10-12-20 | 10:51 | 5

Waar ze overigens gelijk in had, qua Pieter Omtzigt en MH-17.

Beste_Landgenoten | 10-12-20 | 11:48

Dat zijn nogal boude beweringen.

van Oeffelen | 10-12-20 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Een propaganda filmpje voor Secreet Kaag betaald door het volk.
Een enge mevrouw en misschien nog belangrijker ,haar nog engere denkbeelden.

Datgingniegoed | 10-12-20 | 10:50

Een jarenlang samenspel tussen linkse politiek incl. hun ontelbare aanverwante clubjes, de media, fondsenwervers en dergelijke is het gelukt om gaandeweg de geest van Nederland zo in te weken en te verzwakken dat de zieligheidsindustrie hoogtij viert. En zo'n misbaksel als Kaag zal u met soortgelijke zalvende woorden nog verder geestelijk verdunnen, opdat u een met schuldgevel beladen mening heeft die precies past op de lopende band van die zieligheid. Dan doet u ook mee, dan bent u politiek correct, dan gelooft u in die EU heilstaat van een maakbare samenleving en is alles en iedereen gelijk. Zo werkt dat. Velen denken nog steeds dat D'66 zo'n 'middle of the road' partijtje is, ik zou zeggen laat u vooral verder in slaap sussen dan hebben zij de handen vrij om als een dief in de nacht hun uitverkoop spelletje over u uit te strooien.

Broadsquire | 10-12-20 | 10:49 | 2

Juist, Mooi verwoord.

Datgingniegoed | 10-12-20 | 10:50

Het is geeneens een politieke partij, het is een marketingbedrijf van Brussel. Die kleur paars is niet voor niets. Niks anders dan paarse broeken daar, alles wasemt de geur van Goebbels. De god der marketing.

Abject | 10-12-20 | 12:23

Wie speelt er nou Joseph Goebbels in deze film?

Modi | 10-12-20 | 10:49 | 1

De VPRO van een paar decennia geleden had misschien nog wel een absurdistische sado lesbi scene met feminazis Kaag en Kasha uitgezonden.

Kicksalot | 10-12-20 | 11:00

Eindigt deze film dan ook met een kruisiging voorafgegaan door een collectieve zelfmoordactie van D66-sympathisanten?

drs. Levi Samsonov | 10-12-20 | 10:48

Wat zou van Jole van deze ontmaskering van GS vinden straks op Radio 1?

Achiel | 10-12-20 | 10:46

Hele enge vrouw en de objectiviteit van de NPO hoef je je echt geen illusies over te maken. Die is er niet.

WatZalIkErvanZeggen | 10-12-20 | 10:45

Wat heeft dat mens toch een ontzettend nare lach.
Echt een griezel.

VanderGeelen-Coppens | 10-12-20 | 10:43 | 1

De Belgisch/Nederlandse kranten-fotoredacties hebben verplicht een Kaag-fotoshopfilter moeten installeren waar eerst alle te publiceren foto's van die griezel doorheen gehaald moeten worden. Net als bij het Ollonkreng. Af en toe glipt er een ongefilterd exemplaar doorheen - je schrikt je rot. Met filter trouwens ook.

piloot47 | 10-12-20 | 10:52

NPO is dan ook zendtijd Politieke Partijen aangevuld met plat RTL vermaak. We missen er niks aan.

Nichtsneues | 10-12-20 | 10:39

Ik wacht geduldig op deel twee, 'de ondergang van...'

deja_view | 10-12-20 | 10:31 | 1

Nagesynchroniseerd in het Duits? Der üntergang.

Achiel | 10-12-20 | 10:45

In rijm voor de feestdagen:
Zet de zaag in Sigrid Kaag.
Dan zitten we er niet meer mee in onze maag.

Kritiek caster | 10-12-20 | 10:27

Het meest walgelijke is dat we deze propagandafilm met belastinggeld door de staatsomroep wordt gemaakt!

Maar goed, desondanks durf ik mij aan 1 voorspelling te wagen: dit afschuwelijke mens zal nooit minister-president worden van dit land. Hoeveel propagandafilms ze ook van haar maken, ze wordt niet gepruimd.

kunstliefhebber | 10-12-20 | 10:23 | 1

Ik durf dat wel te wedden. Als DDR666 redelijk scoort en met Marx Rutte een flut kabinet vormt, wordt zij vice premier. Als Rutte opstapt wordt ze eerste keus voor premier (er komen geen verkiezingen in dat geval). Dus ja het zou zomaar kunnen dat een partij met 13-15 zetels een premier levert straks.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 10:25

We kunnen nog 100 of 1000 topics plaatsen op GS over NPO en D'66. Het zijn en blijven 2 Staatsbedrijven die een Marxistisch beleid er op na houden. Dat weten we toch al.

Torwart | 10-12-20 | 10:22

GeenStijl, de onmisbare luis in de pels

* applaudisseert *

barq | 10-12-20 | 10:21

Dat wordt dus comazuipen met oud en nieuw en 4 Januari pas wakker worden. Bedankt voor de waarschuwing GS.

TheGreatMachine | 10-12-20 | 10:19 | 1

Toch knap voor zo'n meisje die zich uit een ondergeschikte positie met moelijke keuzes zo omhoog heeft moeten werken.

MoonBeebe | 10-12-20 | 10:19

Dit zouden jullie echt niet zeggen als Kaag een man was. Zij is een VROUW en vrouwen die zich uitspreken, dat is voor veel mannen in Nederland nog altijd moeilijk te verteren. Vuile seksisten hier.

JJMS | 10-12-20 | 10:15 | 5

LOL sarcasme druipt ervan af!

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 10:21

Precies, helemaal gelijk! Dat ze goede banden had met terrorist Arafat heeft er niets mee te maken!

donkieshot | 10-12-20 | 10:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze heeft 'gewerkt' bij Shell, de VN en als diplomaat. Echt een poten in de modder figuur dus. Zij heeft echt binding met Jan de bouwvakker, Sjaan de kantinejuffrouw en Harrie de buschauffeur. Topwijf!

DooieKapotte | 10-12-20 | 10:13 | 4

Kantinejuffrouw kan echt niet meer. Catering associate heet dat tegenwoordig.
(Ik verzin dit niet.)

Ivoren Toren | 10-12-20 | 10:33

@Ivoren Toren | 10-12-20 | 10:33:

Er zijn tegenwoordig mensen die de hele dag ingewikkelde oplossingen voor niet-bestaande problemen verzinnen. En die noemen dat problemsolving en een 'baan'.

JJMS | 10-12-20 | 11:00

@JJMS | 10-12-20 | 11:00: Er zijn mensen die een probleem creeëren, compleet met dossiers en dossiervorming en -voering, om daarna aan de oplossing te werken. Ze vinden zichzelf buitengewoon belangrijk en onmisbaar, behalve in de herfstvakantie, kerstvakantie, voorjaarsvakantie, Pasen, Pinksteren, Koningsdag-4/5 mei en de zomervakantie.

Arachne | 10-12-20 | 22:41
▼ 1 antwoord verborgen

Het Nederlandse publieke bestel is zo ingericht dat alle omroepen een politieke of religieuze kleur hebben. Dat is al zo sinds het begin der tijden. Je kan er altijd voor kiezen om niet te kijken.

RBlake | 10-12-20 | 10:13 | 3

Ik kies ervoor om sporadisch te kijken en onophoudelijk te klagen.

Nederland80 | 10-12-20 | 10:15

T'is allemaal wel wat eenzijdig gekleurd, of lijkt dat maar zo!

vluchtelingallergie | 10-12-20 | 10:16

Maar de keuze wel/niet meebetalen aan deze propaganda ontbreekt dan helaas weer.

voorbips | 10-12-20 | 10:25

Heb liever een kip aan spit dan deze levenloze kip.

rein9576 | 10-12-20 | 10:10

Ik zit al klaar met chips, nootjes, bier.

letopuwzaak | 10-12-20 | 10:09 | 3

Proost!

Rest In Privacy | 10-12-20 | 10:11

Chips en nootjes op de vroeg ochtend.

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 10:13

Ik heb al popcorn op. Lag nog op de grond van gisterenavond. Prima te doen.

Blote Bertus 2000 | 10-12-20 | 10:21

We kunnen hier lang over zaniken en schrijven, maar dit moet worden voorgelegd aan een rechter, tot de RvS aan toe indien nodig.

Er is een sympathieke advocaat met politieke ervaring die sinds kort de handen weer vrij heeft. Vraag hem eens. En start die crowdfunding maar. Ik doneer honderd euro. En meer als het moet.

Geen misbruik van de publieke omroep door politieke partijen, zeker niet in verkiezingstijd!

Professor Superhirn | 10-12-20 | 10:08 | 1

Niemand die zich druk maakt om Lubach, die net voor de verkiezingen alle tokkiepartijen even belachelijk mag maken zonder tegengas. Onderschat de invloed van deze komiek niet, in de Oekraïne hebben ze nu een hele ”grappige” premier...

Dombo65 | 10-12-20 | 10:58

Schula Rijxman. Die naam en het hoofd zeggen genoeg: die stamt af van Het Oude Land.
En dan toch voor D66 zijn, en ongetwijfeld sympathie hebben voor andere extreem Linkse idioten-partijen.

Waar de Islam geknuffeld wordt, waar men Moslimbroederschap importeert, waar men extreem pro-Pallie is.

Waar men, kortom, zo anti-semitisch is als maar zijn kan.

Zoals Larry David zei ('Curb your enthusiasm', enorme aanrader...): een enorme self-loathing Jew.

Rijp voor gesloten opname.

Realism Is All | 10-12-20 | 10:08 | 1

Joden zijn per definitie politiek links. Zelfs de zogeheten rechtse partijen in Israël zijn ruim links. Niet zo vreemd; Israël is gesticht als een communistische staat door communistische Oost-Europese joden.

Arachne | 10-12-20 | 22:37

Kaag was er toch uitgekinkeld bij BuZa omdat ze haar niet vertrouwden?

Madame Poitiers | 10-12-20 | 10:07 | 1

Yep

UpdateAvailable | 10-12-20 | 10:32

Op Nexis uni staat een artikel. Zal wel ingelijst bij het dametje aan de muur hangen.

Sigrid Kaag, minister van Hoop
Citatie exporteren
de Volkskrant
19 mei 2018 zaterdag
Copyright 2018 De Persgroep Nederland BV All Rights Reserved
Section: Zaterdag; Blz. 2, 3, 5
Length: 2493 words
Byline: DOOR FRANK HENDRICKX EN NATALIE RIGHTON FOTO JITSKE SCHOLS
advance.lexis.com/document/?pdmfid=15...

meneer der meneren | 10-12-20 | 10:04

Sigrid is een slechte imitatie van Beatrix. Kwa bespraaktheid.

Leptob | 10-12-20 | 10:02

Het zal allemaal wel.
Doe eens héél snel stoppen met die bomenopstokende biomassacentrales en idiote massale warmtepompen.
Doe eens héél snel stoppen met het verdelen van huurwoningen onder gelukszoekers uit Afrika terwijl er een wachtlijst is van 15 jaar voor gewone mensen.

Daarna ben ik bereid te luisteren wat mevrouw Kaag voor moois in gedachten heeft.

Papa Jones | 10-12-20 | 10:01 | 3

Dan nog niet, eigenlijk.

elfenstein | 10-12-20 | 10:09

Naar dit soort teksten wordt nooit inhoudelijk geluisterd en antwoord gegeven.

Waarschijnlijk zal de reactie zijn 'Hoezo gewone mensen? Zijn Afrikanen geen gewone mensen dan?'

En daarna het bekende racisme geleuter.

Maar iets veranderen, nee natuurlijk niet.

Realism Is All | 10-12-20 | 10:12

@Realism Is All | 10-12-20 | 10:12:
Tja.
Zelf hoeft mevrouw Kaag zich niet in te schrijven voor een sociale huurwoning.
En vanwege 'geen huis beschikbaar' maar jarenlang op een camping te gaan bivakkeren.
Ze heeft echt geen idéé.

Papa Jones | 10-12-20 | 10:15

Mevrouw Kaag is een bruggenbouwer,
terwijl haar man meer een tunnelbouwer is.
De NOS kun je vergelijken met CNN, MSNBC ,CBS enzovoort.
Houden de schijn van onpartijdigheid niet eens meer op .

overVolland | 10-12-20 | 10:01 | 1

Bruggenbouwer vs. tunnelbouwer. Mooie beeldspraak.

Ivoren Toren | 10-12-20 | 10:15

Misschien kunnen ze er een tweeluik van maken samen met de super objectieve documentaire die de Groene Khmer maakte over Yasser Feras Klaver.
"Eigenlijk is hij de nieuwe John F. Kennedy"
"Zijn biografie is hetzelfde als van Barack Obama, hij is een self made man die uit het niets op klom ondanks alle obstakels op zijn pad die hij moest overwinnen."

Osdorpertje | 10-12-20 | 10:00 | 3

Het betere knip- en plakwerk. Klaver is een copycat.

BozePaarseMan | 10-12-20 | 10:04

De nieuwe Kennedy ja. Antoinette Scheulderman zou zich afvragen waar Lee Harvey blijft...

O nee. Doet ze alleen bij Trump, Wilders en Baudet.

Realism Is All | 10-12-20 | 10:14

Fake news, ekte ekte Kennedy trok louter leuke vrouwen stuk aan de lopende band.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 10:24

het was altijd wel interessant tijdens studententijd om met dit soort meisjes aan te pappen zo rond hun 23e. Niet voor het gedachtegoed, maar puur omdat ze de leuke gala's en feestjes wisten. Op dat moment weet je nog niet hoe krom ze eigenlijk denken. De meeste van die meisjes komen goed terecht overigens.

small_town_dude | 10-12-20 | 10:00 | 2

En wist dat die meisjes onderling aan het grinniken waren dat ze aan het 'down-daten' waren?

BASinnic | 10-12-20 | 10:31

Het is niet van belang wat je kunt maar wie je kent, en dat is precies de kerncompetentie van Kaag. Nederland verdient een premier die de belangen van de Nederlanders vertegenwoordigt en niet een gouvernante van de EU en de VN.

therealbraindump | 10-12-20 | 10:41

Haar man is tegen democratie, en voor de invoering Sharia. Als Kaag dat allemaal niet zou zijn, en ze er dus beiden een onverenigbare ideologie op nahouden, hoe kan zo’n huwelijk tussen die twee dan wèl gewoon werken?

JackStick | 10-12-20 | 10:00 | 1

D66 is ook tegen democratie, dat hebben ze nu wel genoeg aangetoond met het afschaffen van het referendum en de uitverkoop aan de dictatuur in Brussel. Dus op dat punt zitten ze al op één lijn.

2voor12 | 10-12-20 | 10:14

We zijn in Nederland niet corrupt hoor of zo. Hongarije en polen: die zijn pas erg.

zwartzondersuiker | 10-12-20 | 09:59 | 3

Maar Kaag komt op voor mensen die menstrueren. En heeft supermoeilijke keuzes gemaakt in het leven. ZO erg! En die anderen zijn racisten want die vinden niet wat wij vinden. Ofzoiets.

BBRDWR | 10-12-20 | 10:01

Klopt helemaal.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 10:04

Ga er dan snel naar toe als het daar zoveel beter is.

Ridde Rogter | 10-12-20 | 10:10

Lekker mooi weer spelen met het geld van anderen. Wat is er toch mis in die hoofdjes van dat soort kipjes als Kaag....

https://christiansfortruth.com/dutch-flush-100-million-down-toilet-on-education-programs-in-africa/

Zwezerik | 10-12-20 | 09:58

Onlangs van professor Cees Hamelink gehoord: "De grote meerderheid, dat zijn wij, de burgers. Maar wij hebben eigenlijk geen vertegenwoordiging. Er is geen lobby voor ons. Ik denk dat dat wel heel belangrijk is, want anders gaan de lobby's van de grote bedrijven en sectoren en er met de prijzen vandoor."

Wie vertegenwoordigt de samenleving tegenwoordig?

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:57 | 3

de lobbyclubs inderdaad, maar niet alleen die van de bedrijven hoor. Wat te denken van milieu lobby clubs, elektrische auto lobby clubs, stichtingen, verenigingen. Semi overheden. Die leven allemaal rijkelijk van de onuitputtelijke subsidiepotten.

Boeddha18 | 10-12-20 | 10:03

Tja, we zijn niet meer lid van de vakbond of een politieke partij. En daarmee vervalt eigenlijk ook wel een beetje het recht om een grote bek te hebben tussen verkiezingen in. De oplossing? Weer lid worden van dingen, en je bemoeien. Net als die mini-clubjes van gekwetsten en lobby's van het bedrijfsleven die nu de facte de dienst uitmaken in Den Haag.

konjodebonjo | 10-12-20 | 10:26

@Boeddha18 | 10-12-20 | 10:03: Toegang tot die subsidiepotten is dan weer politiek bepaald. En zo vervalst en verkracht het kartel het politieke krachtenspel. Dit is corruptie.

Abject | 10-12-20 | 12:10

Jan Terlouw zit er klaar voor met z’n touwtje uit z’n brievenbus.

Fele | 10-12-20 | 09:57 | 1

Nu nog een touwtje om zijn nek.

Blote Bertus 2000 | 10-12-20 | 10:22

Deze vrouw is een groter gevaar voor onze samenleving dan Koudhart en Baudet bij elkaar.

Normpje | 10-12-20 | 09:56

ik heb haar een keer meegemaakt waar zij als gastspreker een half uurtje acte de presence gaf. Ze had het over fake news en over extreem rechtse partijen zoals PVV en FVD en dat we dat in NL toch echt niet moeten willen. Over framing gesproken. Het overgrote deel van het publiek (hoofdzakelijk VVD achtige mensen, ondernemers) die avond spraken vol lof over haar

Boeddha18 | 10-12-20 | 09:55 | 4

@BBRDWR | 10-12-20 | 10:03: Kun je nagaan hoe hypocriet we met zijn allen zijn. Vies volk noemen we dat.

Torwart | 10-12-20 | 10:21

@Torwart | 10-12-20 | 10:21: precies. En dat is ook de reden dat ik denk dat bijvoorbeeld de PVV veel meer stemmen gaat halen dan dat nu blijkt uit de peilingen. Veel mensen durven toch niet voor hun stem uit te komen, bang om als rechts extremist of facist weggezet te worden.

Boeddha18 | 10-12-20 | 12:48
▼ 1 antwoord verborgen

Samen.

BRR76 | 10-12-20 | 09:55

In principe zou de gehele fractie van D66 opgepakt moeten worden en opgesloten worden vanwege hoogverraad.
Niet eens 'in principe'. Waarom treedt de grondwet niet in werking terwijl deze door haar vijanden wordt opengebroken en afgeschaft?
twitter.com/KeesVee/status/1336624082...

keestelpro | 10-12-20 | 09:55 | 4

@discriminazie | 10-12-20 | 10:05:
Ik snap niet waarom zo'n partij legaal in de kamer kan zitten laat staan onderdeel van de regering kan zijn?
Die motie wordt hoogst waarschijnlijk niet aangenomen maar zo'n motie INDIENEN zou genoeg moeten zijn voor een onmiddellijk arrestatie en in hechtenis nemen van de initiatiefnemers. Het is namelijk een poging tot opheffen van de Nederlandse grondwet.
Dat is één van de zwaarte vergrijpen die men kan plegen.
Waarom grijpt de koning of het leger niet in? Begrijpen zij hun verantwoordelijkheden niet?

keestelpro | 10-12-20 | 10:11

Ik heb daar gister naar zitten kijken, hier nog even gewag van gemaakt maar geen hond die het belang er in zag.
En reken maar dat dit er doorheen wordt gedrukt, enkel ik heb enkel kritiek gehoord vanuit de de PVV, GSP-SP, geloof niet dat ik er een gemist heb.

Abject | 10-12-20 | 12:08
▼ 1 antwoord verborgen

Komt er ook een film waar ze Rob Jetten uit elkaar gaan schroeven. Soort van gasmonkey maar dan andersom. Met Pia als voice-over. "Deze onderdelen worden heel voorzichtig verwijderd, ze zijn namelijk nog goed her te gebruiken voor de nieuwere modellen". Spannend!!

Sarcastica | 10-12-20 | 09:52 | 1

Lego masters?
Mecano voor gevorderden?

Arachne | 10-12-20 | 22:32

Ik las pornofilm. Maar dat ligt geheel aan mij.

Beste_Landgenoten | 10-12-20 | 09:52 | 2

Nee, ik dacht dat ook tot uw tegel.

uisge baugh | 10-12-20 | 09:57

Ik las Spaanse Kraag.

Leptob | 10-12-20 | 10:04

We hebben vanwege de Corona periode allemaal moeten ervaren (en nog steeds) wat het is en hoe het voelt wanneer je in je vrijheid wordt beperkt dan wel deze vrijheden moet missen.
Laat dat een waarschuwing zijn voor een partij als D'66, de partij die ons land verkwanselt en uw vrijheid weggeeft aan van alles waar u niet op zit te wachten.
Kies voor vrijheid, kies dus tegen links en met name D'66.

Broadsquire | 10-12-20 | 09:51 | 1

Hier spreekt een politicus.

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 09:56

In dat mirror-document "Minister van de Hoop" staan wel erg veel grammaticale fouten. Wie heeft dat neergekliederd?

van Oeffelen | 10-12-20 | 09:50 | 1

Broddelwerk. Kan me er dood aan ergeren. Ging bij mij zo de papiervernietiger in. Nadat ik het had geprint, uiteraard.

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 09:58

Voice-overs door Pia Dijkstra?
"One last hurrah"
(Gemist npo-d66-kansje, Ronaldo)

CynicalBastard | 10-12-20 | 09:49

Hey, wat is dit voor onzin artikel waarin alles maar als zoete koek wordt geslikt op basis van "horen zeggen" argumenten?? Schande, GeenStijl!!! Er is geen enkel bewijs dat mevrouw El Qaq het heeft klaargekregen via vriendjespolitiek een door de NPO gesponsorde gratis promotiefilm op de TV te krijgen, allemaal puur toeval en gebaseerd op roddels van jaloerse andere partijen .
*fanboi modus off*

zwellevertje | 10-12-20 | 09:49 | 1

Het is een hetze!

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:51

Kaag trots op de foto met een antisemiet:

/Solomon92716871/status/1332630109463998465?s=20

Zelf even t w i t t e r . c o m Ervoor plakken.

Nummer1 | 10-12-20 | 09:49

Twee dingen die afgeschaft zouden moeten worden: De NPO en subsidies.

knutsel_ | 10-12-20 | 09:48

Ik word zo moe van de propaganda in dit "vrije" land.

Wanneer gaan we de EU uit??

Misschien helpt het als de volgende nexit partij niet xenofoob is.

HeNKiEeE | 10-12-20 | 09:48

Sinister van Joop.

JackStick | 10-12-20 | 09:46

Het omvolken is al lang begonnen, de technocratie is in de maak. Dit is weer een van de vele strategische moves om het volk te hersenspoelen zodat ze als een stel hersenloze lemmings luisteren en hun bek houden. Zum kotzen...

Linke Soep | 10-12-20 | 09:43

Ik word kotsmisselijk van dat wijf. Oh oh wat een moeilijke keuze op je 23e. Welke universiteit zal ik heen gaan. Get a life. Toen ik 23 was had ik al 5 jaar gewerkt inclusief een tour of duty in LIbanon. We zijn vrijwel even oud, toen mevrouw Kwak begon met "werken"had ik er al bijna 10 jaar op zitten. Werk zelf maar lekker door tot je 77e elitaire tyfustrut.

Jafco | 10-12-20 | 09:43 | 7

@van Oeffelen | 10-12-20 | 09:51: Ik had ook al een paar keer gezwaaid naar die gebouwen. Haalde er toen op m'n 23ste al m'n stagiaires vandaan.

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 10:01

Als zij doorwerkt tot haar 77e, houdt ze de invloed en de pluchen zetel en het netwerk bezet. Als u een ander wil, moet ze juist eerder met pensioen. Het geld zijn we toch kwijt.

Arachne | 10-12-20 | 22:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Iemand had het over de vergelijking met Hillary Clinton en de campagne die vooral afkeer opwekt. Doorgaan meid en vergeet haar deplorables uitspraak niet!

flashforward | 10-12-20 | 09:42

Als er 1 club is die ons land met boter en suiker berooft van zijn vrijheid, dan is het wel D'66. Wat ons reeds is afgenomen en waar we naar kunnen fluiten, dat zal D'66 met alle macht nog verder uitbreiden. Bij D'66 staat ons land al jaren in de uitverkoop.
D'66 houdt niet van democratie, en al helemaal niet van vrijheid van meningsuiting (tenzij je in hun straatje past); vandaar hun islam verslaving, want dat is een pot nat. D'66 houdt niet van tegenspraak en kijken al boos als je hun mening niet deelt. Het is D'66 gelukt zich zo in te werken in de buitenparlementaire invloedssfeer (zoals de NPO), zodat ze hun walgelijke spelletjes kunnen spelen. Als je van vrijheid houdt en als je de reeds afgekloven vrijheden nog wilt behouden en niet verder wilt zien wegvagen, dan raad ik u aan D'66 te mijden als de builenpest.
Laat dit land niet verworden tot een oase van ledigheid.

Broadsquire | 10-12-20 | 09:42 | 1

Wijze woorden!

Lupuslupus | 10-12-20 | 10:11

We hebben een links kartel wat bepaalt. Kaag moet de eerste vrouwelijke MP worden, er moet meer Islam in de kamer, tegenstanders moeten uitgeschakeld worden. Het kartel beheerst de media en op dit manier wordt de bevolking geïndoctrineerd. Het is zo klaar als een klontje.

BozePaarseMan | 10-12-20 | 09:41 | 6

@Otto Normal | 10-12-20 | 10:02: Ooit opgericht om te strijden tegen elite en regenten, nu een partij van elite en regenten.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 10:06

@Otto Normal | 10-12-20 | 10:02: Hohoho!!!
Die maken gewoon schoon, repareren dingen en doen de tuin bij die D66ers he.

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Lol, gewoon jezelf Minister van Hoop noemen en dan zeggen dat anderen je zo wel eens noemen. Ach ja, iemand moet het doen. Toch denk ik dat er veel ingedutte powervrouwen in spe voor dit soort holle praatjes zullen vallen. Niet genoeg om premier te worden, wel genoeg voor een hele grote bek.

JJMS | 10-12-20 | 09:40 | 4

@The_iron_boar | 10-12-20 | 09:47: Nu ze zelf onderdeel is van de uitvoerende macht, misschien ook eens opperen, als er weer eens wat gebeurt in die Lieve Stad.

konjodebonjo | 10-12-20 | 09:57

@van Oeffelen | 10-12-20 | 09:52: Ik denk dat het hooguit migranten waren die zich afvroegen of er voor hen nog wel wat te halen zou zijn in Nederland. Voor de rest interesseert niemand zich voor onze binnenlandse politiek.

The_iron_boar | 10-12-20 | 10:09
▼ 1 antwoord verborgen

Afgelopen week schreef ze het volgende walgelijk elitaire stuk op instagram om aan te tonen dat zij ook met ongelooflijke stuggles heeft gezeten in haar leven:

"Ik wil altijd op een goede manier proberen vrouwen en meisjes aan te moedigen om iets te durven. Ik wil tegen ze zeggen: kijk niet naar de tien dingen die je niet kunt, want dat doet een man ook nooit. Kijk naar de vijf dingen die je wél meebrengt. Waarom ik dit schrijf? Ik maakte zelf iets anders mee. Het was 1985, ik was 23 en studeerde in Caïro. Ik stond op het punt om af te studeren en moest beslissen wat ik daarna ging doen. Ik kon naar de Universiteit van Oxford, Cambridge en de Universiteit van Exeter. Ik vond het moeilijk te kiezen. Mijn ouders steunden me altijd, maar ik zocht naar een antwoord van mensen die konden meedenken vanuit hun eigen ervaring. Ik vroeg daarom raad bij een dame tegen wie ik opzag. Haar advies was goed, maar onbedoeld ook ontmoedigend of liever gezegd: het nam mijn twijfel niet weg."

The_iron_boar | 10-12-20 | 09:40 | 2

De hoon die ze vervolgens kreeg was evident.

BozePaarseMan | 10-12-20 | 09:42

Wereldvreemde mafketel.
Past prima bij de rest die nu onze regering is.

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:33

Nu al zin in de roasts van Martin Bosma.

Fele | 10-12-20 | 09:39 | 1

Hij heeft al kamervragen gesteld en terecht uiteraard.

sprietatoom | 10-12-20 | 12:16

Ze moeten haar gewoon naar haar resultaten op het werk vragen. Zij is de afgelopen jaren de hele wereld afgevlogen naar al die ambassadetjes van het Koninkrijk, van Azië tot Afrika en weer terug. Overal moesten de mensen dan presentaties voorbereiden en dagenlang bezig zijn met het plan om haar te ontvangen. Kwam nooit iets concreets uit. Die madam heeft voor tonnen aan onkosten (vluchten, hotels etc) gemaakt en is gewoon onrendabel bezig geweest. Leg daar de focus maar eens op.

van Oeffelen | 10-12-20 | 09:36 | 3

De hele diplomatie is zwaar overdreven. Het echte werk word door de mensen op de achtergrond gedaan.
En nederlandse ambassades staan internationaal bekend om het totaal niet geinteresseerd zijn in landgenoten in nood. Hulp nul komma nul. Maar kunnen feesten organiseren als de beste.
Hoe anders bijvoorbeeld de australische ambassades.

2voor12 | 10-12-20 | 09:39

@2voor12 | 10-12-20 | 09:39: Nou ja, al die Nederlandse drugssmokkelaars die in buitenlandse gevangenissen zitten. Geen eer aan te behalen...

Rest In Privacy | 10-12-20 | 10:15

@Kuifje-naar-Brussel | 10-12-20 | 10:15: Dat is nou net het punt. Het is de Nederlandse ambassade, die er is voor Nederlanders en mensen met een Nederlands paspoort. Wie, wat en hoe doet er dus niet toe. Of zijn sommige paspoorthouders meer gelijk dan anderen?

Arachne | 10-12-20 | 22:24

Minister van Hoop is natuurlijk Newspeak voor minister van Wanhoop.

Risingson | 10-12-20 | 09:35 | 4

Klopt. Net als de minister van rechtsbescherming, en van veiligheid en justitie die het tegenovergestelde praktiseren

de visser | 10-12-20 | 09:47

"Hoop doet leven": het motto van een strontvlieg.

Quichegerechtigde | 10-12-20 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik krijg een dejavu naar augustus 2017 toen BNNVARA besloot om de docu/propagandafilm 'Jesse' niet uit te zenden. Dit omdat er twijfel zou kunnen ontstaan over de journalistieke onafhankelijkheid, maar de tijden zijn blijkbaar veranderd.

Lomo | 10-12-20 | 09:35 | 2

Ja dat staat ook in de laatste zinnen van dit topic, vandaar dat 'dejavu'. Gelezen?

JJMS | 10-12-20 | 09:42

Of aan de documentaire over Frenske, een kritiekloze hagiografie gemaakt door de ntr en bewierookt door Mathijs in Dwdd

Fontanarossa | 10-12-20 | 09:51

Gedirigeerd door Leni R. neem ik aan? Anyway vom inducing as usual. Helaas wordt zij de nieuwe MP van dit land over pakweg 2 jaar, Kameltoe Harris stilo.

Graaf_van_Hogendorp | 10-12-20 | 09:35

Goede suggestie, nu doorpakken! Laten we de St. Omtzigtsberg omdopen tot Golgotha, twee balken, twee flinke spijkers en een touwtje en Goede Vrijdag ook definitief woke maken. Heeft Limburg er meteen een modern en progressief bedevaartsoord bij: goed voor de lokale economie en ver genoeg weg voor de rest van Nederland.

Over epische televee gesproken!

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:34

Kim Yung Oen komt binnenkort op werkbezoek.

Beetje ervaring uitwisselen enzo...

Toetsenbordcomplex | 10-12-20 | 09:33

Gisteren bij M waagde Sven Kockelmann zich aan wat milde kritiek op Kaag. Die gaat dus een paar weken op het strafbankje van de NPO

BASinnic | 10-12-20 | 09:33 | 1

Only mild symptoms?

van Oeffelen | 10-12-20 | 09:34

Triomf van de Wil.

Koonkluk Huis | 10-12-20 | 09:32

Ik verwacht een leuke passage over vriend Arafat en de huidige ongekozen president en miljardair Abbas.

donkieshot | 10-12-20 | 09:32 | 1

Arafat heeft ook vele miljoenen achterover gedrukt van de hulpgelden.

2voor12 | 10-12-20 | 09:36

Als dit aanslaat bij het NL volk dan ga ik emigreren. Dan zijn we ten dode opgeschreven. Dit is zo doorzichtig, zo elitair. Zo jaren 60. Kijk toch eens naar deze knappe mevrouw. Zo hard gewerkt, zoveel bereikt (?), zoveel gepresteerd, van helemaal niets naar zoveel opgewerkt. Echt een heldenverhaal. Dit is het rolmodel voor meisjes, jongens die meisjes willen zijn en jongens die poppen leuk vinden en misschien ook wel voor jongetjes die op ballet gaan. Geweldig! Wat een vrouw. Kaag was de naam toch? Onthoud die naam... Jezus te paard wat een diepgezonken linkerflank hebben we toch...

BBRDWR | 10-12-20 | 09:31 | 1

Ach, als GS zich hier net zo fel inbijt als bij de "borealen" valt er nog wat te redden!

lanexx | 10-12-20 | 09:44

Leni Riefenstahl revisited.

Koonkluk Huis | 10-12-20 | 09:31 | 1

Nou, of die “film” de kwaliteit van een Leni productie gaat evenaren op filmisch gebied vraag ik me af.
In ieder geval overtreft dit waarschijnlijk wel het staatspropaganda aspect.

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:28

Maar effe serieus: dit kan niet, zo vlak voor de verkiezingen. Dat moet iedereen die hierbij betrokken is, aan zijn of haar water aanvoelen.

konjodebonjo | 10-12-20 | 09:30 | 2

Is een 1-2-3tje. Er komt nu opheft, Bosma voorop. NPO besluit het niet uit te zenden. Komt op Youtube. D66 denkt dat het nu viral gaat online, want de grote boze rechtse politici hebben censuur gepleegd. Niemand ziet er iets kwaads in... Zo trekt men linkermensen in hun 'kamp'...

BBRDWR | 10-12-20 | 09:33

Dit soort streken wordt al jaren ongestraft uitgehaald. Bijvoorbeeld KRO's Brandpunt was berucht om hun scoops die daags voor de verkiezingen werden uitgezonden om de (toen nog rechtse) VVD onderuit te halen.

De echte Stolwijker | 10-12-20 | 09:34

Je hoort zo vaak over de vrijmetselaars binnen de Amerikaanse overheid. Wat is het verschil met Rosicrusianisme van D66 denk ik dan ? Het ligt er zo dik op bij de lui..

Croisantneuf | 10-12-20 | 09:30 | 2

Als je een moeilijk en onbekend woord gebruikt, spel het dan goed: Rosicrucianisme. Een ander woord ervoor is: Rozekruiswappies.

aflaatverkoper | 10-12-20 | 10:26

@aflaatverkoper | 10-12-20 | 10:26: Ik ben dyslectisch, beter met getallen dan met taal, en mijn spellingscontrole kent dat woord niet. Mijn excuses daarvoor..

Het is trouwens rozenkruiswappies en niet rozekruiswappies dus u bent ook niet zonden eh ?

Croisantneuf | 10-12-20 | 10:38

Kijk maar even WNL goedemorgen Nederland, zet wel even een teiltje klaar.

likdoorn | 10-12-20 | 09:30 | 2

WNL is net zo corrupt als al die andere linkse omroepen, kritische vragen hebben ze een broertje aan dood. VVD, D66, GL, CDA en Europarlementariërs mogen vrijuit allemaal hun verhaaltje doen. en dat mokkel zit maar ja te knikken.

zoalsikhetzeg | 10-12-20 | 09:41

@zoalsikhetzeg | 10-12-20 | 09:41: ik heb altijd het gevoel dat dit vanuit de voorlichting komt. Dat die vereisen dat kritische vragen achterwege blijven, vooral de dingen die echt niet uit te leggen zijn. En als ze die dan stellen dan komt er nooit meer iemand in het programma. Ik heb het idee dat alle NPO programmas buigen voor dat chantage middel.

BBRDWR | 10-12-20 | 09:43

"Als politicus moet ze balanceren tussen haar idealen en de afspraken binnen het kabinet..."
Daar ben ik dan wel vreselijk benieuwd naar, naar die idealen. Wat zijn in 's hemels naam de idealen van Sigrid Kaag? Waar vind ik die? Als ik naar Sigrid Kaag kijk, en vooral als ik naar Sigrid Kaag luister, dan is het voor mij een onmogelijkheid dat die persoon in staat is om idealen te koesteren, überhaupt om iets te koesteren.

Schoorsteenveger | 10-12-20 | 09:29 | 1

Een groot EU Reich. Dat is haar ideaal.

DrachiR | 10-12-20 | 10:35

Kaag staat duidelijk op de ' te haten' lijst. Is men ook wel eens ergens voor? Hoeveel vrienden van het huis bestaan er eigenlijk?

AntiZanicz | 10-12-20 | 09:29 | 4

Bosman, Wilders, Hiddema, Agema. Kortom, niemand die er toe doet.

van Oeffelen | 10-12-20 | 09:37

Het *oorspronkelijke* programma van D66, bijvoorbeeld.

OverdaanDerOnderheid | 10-12-20 | 10:03

Die van u vindt u op de hier niet te noemen site.

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:26
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt met de dag schaamtelozer bij de NPO. Ik ben niet van het bashen van de media, maar dit lukt me echt niet meer. Ik geef het op. In de coronacrisis is al duidelijk geworden dat de NPO (m.u.v. Nieuwsuur) slaafs alles opschrijft wat het RIVM beweert, en 0 kritische vragen stelt. Maar met deze "docu" kunnen we feitelijk vaststellen dat de NPO de RT van Nederland is.

De echte Stolwijker | 10-12-20 | 09:28

Internationale diplomatie, vis in het water..... Yeah, een verzuurd oud wijf die lekker meehuppelt met het Eu circus en als geen ander weet hoe je ertussenuit glipt als het te moeilijk wordt. D666, the number of the Beast.

elfenstein | 10-12-20 | 09:28

"In de internationale diplomatie is Kaag als een vis in het water [...]".

Vertaling:

"Wanneer zij iedere vorm van publieke verantwoording volledig buiten het zicht van het publiek (dat uiteraard wel alle peperdure rekeningen moet betalen) kan opereren en zich daarbij ook nog eens gedekt weet op grond van diplomatieke onschendbaarheid is Kaag als een vis in het water [...]"

OverdaanDerOnderheid | 10-12-20 | 09:28 | 2

Hihi, we doen beiden hap op hetzelfde. Vissen op het droge.

elfenstein | 10-12-20 | 09:29

Iedere keer als die Rijxman ergens voorbij komt om iets uit te leggen (zogenaamd) maakt zij een naar binnen gekeerde, vreemde indruk, waarbij ieder gegeven argument makkelijk door het tegendeel kan worden vervangen. Heel vreemde tante.

van Oeffelen | 10-12-20 | 09:28 | 1

En zij zit niet per toeval op dit plek.

Arachne | 10-12-20 | 22:51

Schaamteloos. Van de NPO. Ongehoord.

Koonkluk Huis | 10-12-20 | 09:28 | 1

Je verwacht het niet...

keestelpro | 10-12-20 | 09:38

In Turkmenistan zetten ze gouden standbeelden neer van de Grote Leider en Zijn Hond. Dus zo vreemd is het ook allemaal niet hoor.

konjodebonjo | 10-12-20 | 09:28 | 1

Als je publiek geld gebruikt voor persoonsverheerlijking dan sta je in lijstjes met heel veel foute namen.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:30

Ik steek nog liever mijn eigen ogen uit dan dat ik daar naar ga kijken. Nb. Sinds wanneer is landverraad niet meer strafbaar ? Ik wacht nog steeds op vervolging van die hele DDR66 clan die NL en zijn bevolking verkwanseld aan de EU.

DrachiR | 10-12-20 | 09:28

Praat ze dan ook over haar moeilijke keuze naar welke peperdure universiteit ze zou gaan? Of word haar elitaire levenshouding op de achtergrond gehouden?

2voor12 | 10-12-20 | 09:27 | 2

Ze voelde zich onvoldoende gesteund.... Ik denk dat 3/4 van Nederland zou willen dat ze de elitaire luxeprobleempjes van Kaag hadden.

5611 | 10-12-20 | 09:30

@5611 | 10-12-20 | 09:30:
Het geeft precies aan dat ze er alleen voor de elite is. Iets waar diplomaten veel meer last van hebben. Het volk is alleen maar een instrument om te manipuleren en in te zetten voor eigen gewin. We zijn alleen maar pionnen op haar schaakbord.

2voor12 | 10-12-20 | 09:34

En maar kritiek leveren op andere landen waar de pers in handen van de politiek is gekomen.

El Rico Grande | 10-12-20 | 09:27 | 2

In die landen is er tenminste nog protest tegen dat soort ontwikkelingen. De Hongaren gaan de straat op tegen de verkoop van de laatste outlets aan vrienden van de regering. Hier wordt de NOS naïef op het schild gehesen als onafhankelijk journalistiek instituut. Dat terwijl Rutte, Kaag of Van Dissel er gewoon een "interview" kunnen bestellen.

De echte Stolwijker | 10-12-20 | 09:32

@De echte Stolwijker | 10-12-20 | 09:32: De NOS..., onafhankelijke journalistiek..
Schiet ik in een lachstuip zeg.

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:23

Zou de regisseuse ook aandacht besteden aan het feit dat mevrouw Kaag met een functionaris van de terroristische organisatie Al Fatah in het huwelijk trad, zonder haar relatie aan het ministerie van BuZa - waar ze destijds werkte - kenbaar te maken.
En zou ze ook aandacht geven aan de dubieuze rol die het OPCW - de VN organisatie waar Al Qaq-Kaag later leiding aan gaf - speelde in de Syrische burgeroorlog?
Zo maar een paar schaduwpuntjes in het CV van de minister zonder portefeuille op het ministerie van BuZa.
Het ministerie zal niet echt gezellig zijn, heden ten dage, met een minister Stef Blok die op ieder moment van de intersektionele faktie een mes in zijn rug kan verwachten

Glasgow Argus | 10-12-20 | 09:26 | 1

We hebben in dit land en politiek een redelijke voorraad politici gelieerd aan vrijheids- of terroristische organisatie(s) of met een partner-broer/zus-ouder(s) gelieerd aan vrijheids- of terroristische organisatie(s). In hoeverre is mevrouw Kaag bijzonder?

Arachne | 10-12-20 | 22:19

One girl,two cups.

oldandwise | 10-12-20 | 09:26


De VPRO zendt de infomercial uit en algemeen Directeur Lennart van der Meulen is ook aktief d66 LID.

i-Wonder | 10-12-20 | 09:26

Het klootjes volk wordt voorbereid, nav de film schiet d66 omhoog in de peilingen en dan zal smatmatic in maart de rest doen.. en dan taddaaa krijgen we premier al qaq

Captain_Dipshit | 10-12-20 | 09:25

Kaag, die vrouw die gister Tweette dat ze meisjes oproept om te durven om moeilijke keuzes te maken, zoals zij, toen ze moest kiezen tussen Harvard, Oxford of een andere topuniversiteit. Die Kaag? Supervrouwtje toch

deministerpresident | 10-12-20 | 09:25 | 2

Zo supervrouwtje is het niet. Het was geen Ivy League Harvard, MIT, Yale maar tweederangs UK Oxford en Cambridge of zelfs maar Exeter. Klinkt aardig, maar in the greater scheme niet echt tot de verbeelding sprekend.

Wat ik vooral zie bij Kaag is dat ze is ge-groomed door een van de drieletteragentschappen.

Glasgow Argus | 10-12-20 | 09:29

Net als toen Warren Buffet schreef dat geld eigenlijk helemaal niet zo belangrijk is

BASinnic | 10-12-20 | 09:30

Als dit geen staatssteun meer is...

professorinopleiding | 10-12-20 | 09:24

Het volk (net slim genoeg om te werken, te dom om na te denken) wordt vast voorverwarmd voor de eerste vrouwelijk premier van NL.
"See, in my line of work, you got to keep repeating things over and over for the thruth to sink in, to kind of catapult the propaganda"

de visser | 10-12-20 | 09:24 | 2

Even voor mijn planning ............ ik moet nog wel naar de stembus?

professorinopleiding | 10-12-20 | 09:55

Letterlijk, maar dan natuurlijk vertaald, van Goebbels overgenomen?

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:21

Een bijzonder minderwaardig mens, met haar terroristensteun

Fijn_dat_je_er_bent | 10-12-20 | 09:22

Eerst was er de Jessias nu de Sekreet.

Mahatma | 10-12-20 | 09:20 | 1

Het Sekreet; wel een mooie bijnaam trouwens.

Leon Tosti | 10-12-20 | 12:30

Nou,ik zit voor de buis! Een overweldigende kijkervaring, te vergelijken met On Golden Pond. Dit voor de insiders.

oldandwise | 10-12-20 | 09:20 | 4

@Kuifje: zelfs twee Fonda's

oldandwise | 10-12-20 | 09:39

@Kapitein Sjaak Mus | 10-12-20 | 09:34: Had 30 jaar geleden misschien gekund. Maar nu niet meer.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 10:18
▼ 1 antwoord verborgen

Bananenland.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:20 | 1

Oneigenlijk gebruik van gemeenschapsgeld. Een "democratie" onwaardig.

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:26

dus om samen te vatten : met hollands belastingeld wordt een d66 persoonlijke verheerlijking verkiezingspromo gemaakt met het beste uit Kim Il Jung en Riefenstahl

HetOorAakel | 10-12-20 | 09:20 | 2

U bent wakker

horsteknots | 10-12-20 | 09:22

Ho ho ho....
Het is natuurlijk niet zo dat de totaal objectieve films van Leni Riefenstahl destijds met behulp van Duitse belasting Reichsmarken werden gemaakt.
Of zeau.....

J-van-de-Bontekoe | 10-12-20 | 10:19

Lol, Jesse, maar dan nu Kaag.
Mijn God, hoe doorzichtig wil je het hebben. En wat zijn ze wanhopig bij D'66. Is al bekend hoeveel D'66 hiervoor betaald heeft? In geld of door toezeggingen?

Bataafje | 10-12-20 | 09:17 | 1

NPO budget verhoging als D66 in een volgend kabinet komt.
Waar PVV al heeft aangekondigt de NPO budgetten flink in te korten mochten ze aan de macht komen.
Dan weet je wel aan welke kant de geldhongerige NPO staat.

2voor12 | 10-12-20 | 09:19

Wie gaat daar nu naar kijken?

Rest In Privacy | 10-12-20 | 09:16 | 5

Jij, ik, wij. Wedje?

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 10:10

Jij, ik, wij. Wedje?
Ik weet niet waarom mijn antwoorden de laatste tijd dubbel worden gepost. Zo interessant zijn ze nu ook weer niet.

Dubbelepunthoofd | 10-12-20 | 10:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik ben geïnteresseerd, ik ga kijken. Ik heb borderlineachtige trekjes waaronder mijzelf pijnigen.

Leptob | 10-12-20 | 09:16 | 1

Dit is niet jezelf pijnigen maar complete zelfkastijding.

Wijze uit het Oosten | 10-12-20 | 10:09

Veel mensen gaan op Kaag stemmen. Veel mensen denken dat het klootjesvolk door een wereldregering moet worden aangestuurd. Veel mensen denken dat VN-organisaties alleen goed kunnen doen. Veel mensen denken dat oorlog iets is van de afgelopen 10.000 jaar, maar niet meer van de recente jaren. Veel mensen denken dat de mens een kneedbaar wezen is dat je naar eigen inzicht kan vormen tot het ideaalbeeld. Veel mensen verwerpen alle religie om het te vervangen voor heilig geloof in (post)modernisme.

Al met al zijn er veel verwarde mensen in dit land.

Nederland80 | 10-12-20 | 09:15 | 2

het is ook heel hip om te zeggen: "in de VS vertrouwt niemand de overheid". En omdat wij in niks op de VS willen lijken, is het dus ok om de overheid blindelings te vertrouwen of zo. Ik hoor dat heel vaak: "alle religie is onzin" en dan even later "ik heb verder geen verstand van politiek, maar ik heb er alle vertrouwen in dat de overheid haar uiterste best doet om dit goed te regelen"

mykdelta | 10-12-20 | 09:19

@mykdelta | 10-12-20 | 09:19:
Klopt precies. Van die lui die eindeloos kunnen vloeken en tieren tegen religie, maar zelf een diepreligieus vertrouwen hebben in allerlei instanties en autoriteiten (en de narratives die uitgaan van deze instanties) dat nergens op gebaseerd is.

Antiquerulant | 10-12-20 | 11:58

Een kerstspecial van de Islamitische Omroep.

Dickie1908 | 10-12-20 | 09:15

Wij van WC eend etc.

Maya de Blij | 10-12-20 | 09:15 | 1

Dit is ook het idee dat bij mij op kwam... Het is één groot propaganda apparaat wat er draait daar ter meerdere glorie van D'66.
Je weet nu al dat dit een film gaat zijn die totaal niet objectief is, die alles mooi maakt wat lelijk is. Was het nameijk wél kritisch, dan zou het niet eens uitgezonden gaan worden.
Ik verwacht het volgende, er zal een kritische noot gekraakt worden over een futiel onderwerp. Gewoon, om de schijn op te houden dat ze heus wel objectief zijn geweest. Zo een kritishe noot die weggelachen wordt, waar ze met een 'kennis van nu'-achtig smoesje voor gebruiken.

Harvey2Face | 10-12-20 | 09:31

Kunnen we politiek afschaffen? De mensen kunnen het beter allemaal zelf regelen.

OscarWilde | 10-12-20 | 09:14 | 2

Politici afschaffen.
En politieke partijen.
En inderdaad, dan gewoon weer echte mensen kiezen, die wèl al wat van hun leven gemaakt hebben, en wél de beste bedoelingen hebben met hun volk en land.
We gaan het niet meemaken.

jemagookniksmeer | 10-12-20 | 09:38

@jemagookniksmeer | 10-12-20 | 09:38: Minimale vereiste voor een politicus zou moeten zijn dat je op zijn minst 10 jaar in het commerciele bedrijfsleven hebt gewerkt.

OscarWilde | 10-12-20 | 10:21

jeeee, ik las dus ook: pornofilm. wat erg..

mykdelta | 10-12-20 | 09:13 | 3
-weggejorist-
LadyLiberty | 10-12-20 | 09:18

Ik ben dus niet de enige. Ik zou nog kijken ook.

3Xniks | 10-12-20 | 10:48

Misschien zou dat ergens ook nog wel eens het minst kwade kunnen zijn van wat die vrouw ons binnenkort zou kunnen gaan aandoen....

HAL 9000 | 10-12-20 | 10:50

Ik las even snel "pornofilm"...
Mijn teil zit vol.

Ommezwaai | 10-12-20 | 09:09 | 4

Ik ook.

Jos Tiebent | 10-12-20 | 09:34

Getver, een pornofilm met die draak! Hopelijk hoef ik dat nooit te zien, anders ben ik voor de rest van mijn leven impotent!

kunstliefhebber | 10-12-20 | 09:41

Yup, #metoo

Met_baard | 10-12-20 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino