Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bitcoin vet duur

Prijs nu op hetzelfde niveau als 1 BTC

Social

Alles wordt duurder, maar niet goedkoper. Zo ook de bitcoin, de digitale munt die ons eens in de zoveel tijd extreme FOMO bezorgt alsmede het gevoel dat als wij nu instappen, de boel volgende week met donderend geruis in elkaar stort als de eerste de beste partij die laatst de grootste was bij de Provinciale Statenverkiezingen. De koers is inmiddels bijna door de 20.000 dollar heen en daar kun je een stuk meer pizza's voor kopen dan die ene kerel die een keer twee pizza's had gekocht voor 10.000 bitcoin, namelijk ongeveer 1538,46 pizza's. Maar ja, je zou wel gek zijn om 1538,46 pizza's te gaan bestellen in ruil voor 1 bitcoin, want 1538,46 pizza's krijg je nooit in één keer op. Zo ziet u maar weer: wij hebben dan misschien geen verstand van bitcoins, maar we hebben wel verstand van pizza's eten. Voor iedereen die zelf wel in de bitcoins (toch een beetje de flippo's van het wereldwijde internet) zit: een welgemeend 'Gefeliciteerd makkers'. En vergeet niet te HODLen. 

Reaguursels

Inloggen

Als ik zie dat er in China fabriekshallen van enkele hectares groot vol met bitcoin mining apparatuur staat heb ik er geen vertrouwen in dat het een eerlijke markt is.

steekmug | 01-12-20 | 04:26 | 1

Als je in canada, venezuela e.d. komt staan die hallen er ook.

UpdateAvailable | 01-12-20 | 08:15

Bitcoins is goed want er komt geen bank aan te pas, weet wel dat de eerste wallet van IP adres naar IP adres werkte, dus ze weten nog steeds exact wie je bent (ook al staat die nu verborgen). Satoshi Nakamoto betekend Central Intelligence, wel raar voor een gedecentraliseerde munt, de cryptographic maakt gebruik van SHA256 (uitgevonden door de NSA), niet raar opkijken als er plotseling een bug in zit.

daan me de korte ach | 30-11-20 | 22:15 | 2

Weer wat geleerd en gegoogled vandaag: SHA256. Had er nog nooit van gehoord.

Jan, Leiden | 01-12-20 | 01:05

IP adressen staan niet in de blockchain. SHA256 is gebaseerd op cryptografie (=wiskunde maar dan niet van de middelbare school) en gewoon door iedereen te gebruiken. Bovendien gebruikt bij het versleutelen van bijna alle protocollen. Klok en klepel?

derksje | 01-12-20 | 12:55

Mooi spul - in (vrijwel exact) 3 jaar is mijn inleg x43 gegaan.

Specy | 30-11-20 | 22:02 | 1

Niet liegen, 3 jaar geleden was de vorige top. Zelf ingekocht augustus 2016 (ruim 4 jaar) voor ongeveer 700 usd/bitcoin (dat is x 27)

derksje | 01-12-20 | 13:08

Het is niet zo moeilijk.

Bitcoin is het nieuwe goud en Ethereum is het nieuwe zilver. Veel makkelijker om op te slaan enbom te transporteren.

Daarnaast genoeg sh#tcoins om mee te gokken maar ik houd het op deze 2.

Niet te stoppen door welke overheid dan ook.

Als je het niet bezit, al is het maar een kleine hoeveelheid, dan heb je over 10-20-30 jaar spijt voor je (klein) kinderen.

Taxi!! | 30-11-20 | 21:16 | 3

*en om*

Taxi!! | 30-11-20 | 21:17

oh? waar sla je bitcoins dan op?

Epistulae_Morales | 01-12-20 | 01:17

Heb een aantal jaren terug 4 Bitcoin verkocht voor 300 euro per stuk. De overheid had het ook gewoon kunnen verbieden en dat kan nog steeds, hoewel het wel moeilijker geworden is als allerlei grote partijen instappen. Zou best wel eens richting 50.000 of meer kunnen ontwikkelen, maar ik begin er nu natuurlijk zeker niet meer mee.

Watching the Wheels | 30-11-20 | 20:52 | 6

@Watching the Wheels | 30-11-20 | 21:02:
Er zit zoveel verwachting in de Tesla koers dat het bedrijf in 10 jaar alle auto's ter wereld moet gaan leveren. En dat keer twee.

Joris Beltsin | 30-11-20 | 22:51

@Joris Beltsin | 30-11-20 | 22:51: autofabrikanten maken weinig winst op de productie. Als tesla hun doelen haalt kunnen ze juist een enorme winstmarge maken op de productie van EVs. En daarnaast elke auto voorzien van zelfrijdende software van $10k+. Tesla is zeker overgewaardeerd, maar het is geen gebakken lucht

bamitoren | 01-12-20 | 07:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Vrees dat het straks niet meer uitmaakt wat u en ik ook over beschikken: bitcoin, aandelen, goud, saldi op bank ... Vermoed dat alles belast gaat worden t.b.v. de Zuid-Europese landen na de verkiezingen zodra de volgende kartelregering er weer zit. In elk geval ben ik niet hoopvol gestemd.

Jan, Leiden | 30-11-20 | 20:39

En hoe zit het met die zeikmunt, de gulden ?
Geenstijl was dat toch ooit een beetje aan het promoten ?
Niks van over zeker.......

Heer_Wob | 30-11-20 | 20:22

Piramidespel.
Some win. Most loose.

Not_again | 30-11-20 | 20:21 | 3

Nou ik win liever :₩

BoerBob | 30-11-20 | 20:27

Trolololololol...

Mr Moore | 30-11-20 | 23:16

Nou, het leuke van de ATH koers van vandaag is dat iedereen die ooit bitcoin heeft gekocht, op winst staat. Mits hij niet heeft verkocht.
En dit is nog maar het begin, kom eind 2021 nog maar eens kijken.

euroka | 01-12-20 | 01:54

gezien stijging van alle assets wat niet EUR/USD/GBP (fiat muntjes) is, kun je je ook afvragen of de fiat muntjes niet aan steeds grotere inflatie onderhevig zijn.

SimpeleZiel | 30-11-20 | 20:14 | 6

@RRMerlin | 30-11-20 | 21:28: Bitcoin wordt niet gemaakt door 'code'. Zelfs dat snap je al niet. Maar fiat (look it up dumbo!) heeft niets met code te maken maar alles met menselijk gedrag. En Bitcoin is 100% gedag en 0% intrinsiek.

Epistulae_Morales | 01-12-20 | 01:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Fysiek goud. Diamanten (1 karaat, goede cccc). Maar vooral zilveren munten. Dat gaat groot worden bij de instorting van de financiele systemen. Gewoon bewaren in huis of op voor jou goed bereikbare locatie.
Als je kunt investeren in gangbare munitie is dat ook heel verstandig. Mooie voorraad .22, .223 en 9.mm zal veel waard worden when the shit hits the fan.

BoerKoekoek | 30-11-20 | 20:13

Bitconnect gaat 't worden, ik zeg 't je. Ik heb zelf onderzoek gedaan, maar vraag niet naar bronnen. Die zoek je zelf maar.

Lerp | 30-11-20 | 20:08 | 4

Onecone DYOR

RRMerlin | 30-11-20 | 21:07

Dogecoin, ik zweer het.

Joris Beltsin | 30-11-20 | 22:35

Ik heb mijn geld gezet op kanyecoin

bamitoren | 01-12-20 | 07:18
▼ 1 antwoord verborgen

Op de zaak versleten we een collega en paar jaar geleden, toen de Bitcoin en halve euro waard was, voor knettergek. Hij had voor duizend euro bitcoins gekocht en hij verklaarde die move omdat "de banken er toch maar met je geld vandoor wilden". Hij had altijd rare complotverhalen dus dit was de zoveelste. Hij zou ze ook nooit willen verkopen, want ze zouden heel veel geld waard worden. Koekoek!

Beste_Landgenoten | 30-11-20 | 19:57 | 4

Spannend verhaal...

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:19
▼ 1 antwoord verborgen

Is het goedkoop? is het duur? Ik heb werkelijk geen idee en ook geen maatstaf om dat te kunnen beoordelen. Daarom blijf ik er vanaf en houd ik het voornamelijk bij aandelen met groeiend dividend. En uiteraard de nodige fondsen, etf's voor de spreiding.

Graaf_Slis | 30-11-20 | 19:48 | 4

@RRMerlin | 30-11-20 | 21:08: Dacht eerder aan 10 miljoen. Maar wat doet u hier nog? Moet u niet als de donder minen?

Toverkol | 30-11-20 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig had ik nog wat laten staan. Nu dubbel zoveel waard. Ik laat het lekker zo. Zijn ze ook onzichtbaar voor de belastingdienst.

postmodernismisdead | 30-11-20 | 19:47 | 4

bitcoins zijn voor iedereen zichtbaar. Dat is het hele idee. Wat onzichtbaar kan zijn is de koppeling tussen jouw prive gegevens en jouw bitcoin tegoed. En die is alleen onzichtbaar als jij zelf een miner exploiteert en zelf je eigen muntjes mined waarvoor je per transactie een wallet aanmaakt zonder prive gegevens te lekken. Succes.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:31

Jammer voor je, want waren dus wit, en alsdan in Box3. Resultaat 100% belastingvrij. Met die swarte coins kan je nog geen rol drop kopen. Leermoment: Nooit wit vermogen zwart wassen om beetje vermogensbelasting te besparen. Als je nu voor die 1.2% nog, met terugwerkende kracht, aangeeft, kan je wellicht iets moois kopen.

bastemeijer | 01-12-20 | 05:56
▼ 1 antwoord verborgen

Voor elke bitcoin lambo, heb je duizenden dikke losers die hun inzet in rook hebben zien opgaan. Lekker hodlen jongens!

nooitgrappig | 30-11-20 | 19:32 | 2

Wel eens gehoord van Grayscale, MicroStrategy, Square en Paypal. Zo nee, Google het dan even. Dat zijn namelijk die zogenaamde "losers" die de laatste tijd duizenden bitcoins per week kopen en de huidige prijzen veroorzaken.

Hedieho | 30-11-20 | 21:50

@Hedieho | 30-11-20 | 21:50: Los van de marktmanipulatie van bovenstaande partijen, neemt niet weg dat er nog steeds duizenden losers zijn op 1 winnaar. Dat geld voor die Lambo komt ergens vandaan. Die BTC wordt niet zonder dat iemand er geld in stopt meer waard.

nooitgrappig | 01-12-20 | 14:25

Geenstijl in 2022: Bitcoin is nu nog veel duurderder, had nou maar een goedkope in 2020 gekocht. Alweer te laat.

quatro32 | 30-11-20 | 19:26

Bitcoin is een lot. De trekkingsdatum staat niet vast. Die bepaal je zelf.

Sierstrip | 30-11-20 | 19:25

Bitcoin is prima spul waar fors geld mee te verdienen is. Mits je wel de echte Bitcoin neemt en wegblijft bij nepmunten zoals de Nederlandse varianten .

jan-lul-de-behanger | 30-11-20 | 19:18 | 3

Auww

UpdateAvailable | 30-11-20 | 19:42

Het is geen spul... spul kun je vastpakken.. beloftes niet

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:22

@Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:22: Bitcoin beloofd helemaal niks. Bitcoin is gewoon Bitcoin en doet wat de code opdraagt. De prijs bepalen jij en ik en is zoals bij alles een illusie.

Mr Moore | 30-11-20 | 23:22

Ooit te koop voor € 67.

de honden blaffen... | 30-11-20 | 19:17 | 2

Ooit zelf te minen.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:29

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:29: kan nog steeds hoor.
Een eigen munt beginnen is wel efficiënter, zeker als je de eerste 100.000 voor jezelf houdt.

Nog mooier is per transactie een eigen munt beginnen. Kan allemaal.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:59

Dit is nog maar het begin voor BTC. Wanneer kan ik met bitcoin kopen bij geenstijl?

Flapgeit | 30-11-20 | 19:16 | 4

@Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:25: Bitcoin doesn’t care. Als je snel bent kun je nog naar een VHS verhuurder om met je kodak klokje een foto te maken met je Sony walkman cassette spelertje

RRMerlin | 30-11-20 | 21:18

Met Bitcoin kun je niks kopen. De blockchain is zo traag dat het zo'n beetje de capaciteit om alle pintransacties die in Limburg op een rustige dag worden uitgevoerd te faciliteren. Dat moet dan de wereld gaan veranderen.

Joris Beltsin | 30-11-20 | 22:48

Het GeenPeil lidmaatschap kon je betalen met btc.

W_F | 30-11-20 | 23:20
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal een truc van Bill Gates en George Soros, iedereen zijn geld in bitcoin stoppen, en straks boem, alles weg. En wie profiteren er? Straks met de mindcontrol chip in je coronavaccin wordt het nog makkelijker.

Japannert | 30-11-20 | 19:14 | 1

Maar wat heeft heer Gates voor voordeel? Die kan toch nu al iedere dag een nieuwe brommer kopen? Soros idem?

bastemeijer | 01-12-20 | 06:01

Het succes van de Bitcoin zit in het falen van de centrale banken.
De Bitcoin heeft geen enkele financiële dekking. Maar de Euro heeft zelfs een negatief rendement zonder enige dekking.
Het is pizzabakker Mario Draghi die ons geld naar de klote heeft geholpen. En dan is 'die bodem' geen eens in zicht.

oplichter | 30-11-20 | 19:13 | 2

Elke valuta heeft zonder investering een negatief rendement. Dat heet inflatie en is het hele idee. Je wordt gedwongen om te investeren of spenderen.
Dat je tegenwoordig niets meer krijgt op een spaarrekening is nieuw.. maar 4% rente en 3,5% inflatie was ook altijd al jezelf voor de gek houden natuurlijk.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:37

Mario is misschien de laatste in een lange rij. Het experiment fiat is begonnen in WW1 en heeft na het volledig loslaten van de gouden standaard in 1971 nu zijn terminale fase bereikt. Na 100 jaar experimenteren is het tijd om de necrologie van fiat geld te schrijven. Normies hebben moeite met veranderingen, laat staan met revoluties. Je kunt nu de keuze nog maken mee te doen.

RRMerlin | 30-11-20 | 21:22

@Suncatcher | 30-11-20 | 19:11:
Tuurlijk, die fondsen zijn geen sociale werkplaatsen.
Echter ter verduidelijking, zij behouden het recht voor om dat te doen, houdt niet in dat ze meteen investeren, misschien doen ze wel helemaal niks. Die vormen van "filing" van afgelopen vrijdag zie je vaak en dan doen ze er niks mee. (voor het archief: www.sec.gov/Archives/edgar/data/88525... ;-))

Basil Fawlty | 30-11-20 | 19:20
-weggejorist-
Lieroj | 30-11-20 | 19:26

@Lieroj | 30-11-20 | 19:26:
Als Bitcoin 1 cent is dan zeg je het nog steeds op je oude dag. Blijf arm, boer?

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb weinig tot geen verstand van bitcoins, maar hoe geef je een bitcoin uit bij een stroomstoring? Wat heb ik aan een munt die ik niet kan vasthouden?

Gandalph | 30-11-20 | 19:03 | 9

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:30: ben je nou mijn punt nog eens aan het maken? :p

einz | 30-11-20 | 20:47

Koop voor bij de haard het boek ‘ The Bitcoin Standard’ en het zal je gaan dagen. Na enige tijd besef je de waarde van Gandhi’s beroemde uitspraak.

RRMerlin | 30-11-20 | 21:26

Probeer maar eens te pinnen bij een stroomstoring.

Binnenbaan | 30-11-20 | 21:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Bitcoin, is dat hetzelfde als die gulden die we hier gepromoot kregen op GS en waar ik er nog een paar van heb?

Behangdelul | 30-11-20 | 18:52 | 2

Ja.
Precies hetzelfde alleen is bitcoin internationaal wat bekender en dus meer waard.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:31

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:31: Niet hetzelfde. En de founder heeft ook meer dan 50% in handen. Wil je niet aan beginnen.

ik zei het toch | 30-11-20 | 20:03

Ik heb er zelf nul verstand van, maar ik vind het altijd aardig om bij dit soort topics de reaguursels te lezen. Als ik dan zie dat mensen die er wel ervaring mee hebben elkaar zo tegenspreken vat ik dat maar op als teken dat ik beter weg kan blijven. Misschien heeft een van de reaguurders hieronder voor 100% het gelijk aan zijn zijde, maar dat valt voor mij onmogelijk vast te stellen.

Tashtego | 30-11-20 | 18:48 | 4
-weggejorist-
Lieroj | 30-11-20 | 19:27

In theorie is BTC een fantastisch middel om volledig zonder tussenpersoon een transactie tussen twee partijen uit te voeren die elkaar niet hoeven te vertrouwen.

Dat dat in de praktijk niet werkt, tenzij je het systeem zodanig verzwakt waardoor bovenstaande niet meer opgaat, is de reden dat het zo’n prachtig speculatief dingetje is. Je kunt het nl in praktijk niet gebruiken, dus is alleen de belofte dat het wel ooit gaat werken genoeg.
Probleem is dat er zoiets bestaat als de wet van Ohm.. en die grens is keihard.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi om te zien hoe bitcoin in een lange golfbeweging zit. Nu is het nog ongeloof, riskant en onverantwoord om je geld in te stoppen, over een paar maanden zitten ook alle reaguurders weer in bitcoin. En over een jaar stort de koers weer in, maar is de nieuwe bodem veel hoger dan bij de vorige crash. Dit patroon gaat al zo'n 10 jaar door. Benieuwd hoe lang dit kan blijven doorgaan

bamitoren | 30-11-20 | 18:46 | 5

Zolang jij, ik en een hoop anderen door hebben dat je er na de val weer snel bij moet zijn blijft deze pyramid scheme nog wel even bestaan.

Binnenbaan | 30-11-20 | 21:39

@RRMerlin | 30-11-20 | 21:38:
Heel makkelijk bij te houden want er gebeurt al 3 hele jaren helemaal niks met Lightning. Niemand wil het.

Joris Beltsin | 30-11-20 | 23:23
▼ 2 antwoorden verborgen

De vaste bitcoiners worden beter van de mensen die het even proberen, hun geld verliezen en dan afhaken.
Dat zou je een succesformule kunnen noemen.

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 18:45 | 1

There’s always a bigger fool...

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:02

Ik wil niks meer over Bitcoin horen.
Mei 2017 overwogen om er twee te kopen van m'n vakantiegeld, stond toen op €800. Te laks om precies uit te zoeken hoe dat nou allemaal werkte. Spijt.

Tapu | 30-11-20 | 18:43 | 7

Als u het toen had uitgezocht, zou u net zoveel weten als nu. Kortom, een koers van eur800 is net zo verklaarbaar als een van eur 20.000.

Toverkol | 30-11-20 | 21:30

2011 door een maat benaderd. Nee, ik vond het lucht. Terwijl ik makkelijk 500 a 1000 euro in fondsen zoal Xemplar kwijt kon.

Quattro Stagioni | 30-11-20 | 23:16

En over een jaar heb je nog veel meer spijt. Dat je in 2020 opnieuw niet bent ingestapt. Ezel, steen.

euroka | 01-12-20 | 02:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Geld toveren uit niets.
Dat kunnen alleen banken toch?

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 18:40 | 4
-weggejorist-
Lieroj | 30-11-20 | 19:25
▼ 1 antwoord verborgen

Alles wordt gemeten in bananen dus investeer ik in bananen.

Deflatiemonster | 30-11-20 | 18:36

Uitgaande van het bitcoin Stock 2 flow model en de accuratie Hiervan is het nooit te laat om in te stappen. Kortom Kopen, veilig op een ledger zetten, en jaren niet naar omkijken. U kunt vervroegd met pensioen.

quatro32 | 30-11-20 | 18:29

Buy high, sell low !!

FogerRederer | 30-11-20 | 18:26 | 2

Okay Barren Wuffet.

Roze_bril_drager | 30-11-20 | 18:29

Bitconnect!!!!

Blauwe Wafel | 30-11-20 | 18:37

Keigaaf

Eigenwijs | 30-11-20 | 18:25

Destijds met 2 bitcoins €12000 winst gemaakt. Gekocht voor €100.
Ik zou willen dat ik er toen 50 had.

clockandhammergame | 30-11-20 | 18:25 | 2

Stel je voor dat 1 bitcoin over 3 jaar 4 ton waard is...

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:19

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 19:19: Kennis van me verkocht z'n bitcoins in 2017 (70 stuks) voor 1000 euro per stuk en kocht een Tesla. Hij had er nu 3 Lamborghini's voor kunnen kopen. Moraal van dit verhaal: ride the big waves.

UpdateAvailable | 30-11-20 | 19:48

Ik heb het jullie gezegd. Ik zeg het al jaren. Ga het zeker nog jaren blijven zeggen.

Voorbeeldige burger | 30-11-20 | 18:24

Natuurlijk roepen alle bitcoiners dat het geweldig gaat.
Goed voor de koers.

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 18:24 | 1

Jouw vermogen met rente op rente zorgde voor een verdubbeling in 19710 jaar dus jij hebt gelijk.

RRMerlin | 30-11-20 | 21:42

Begin er niet aan. Een bitcoin is geen beleging of investering. Een bitcoin vertegenwoordigd geen enkele waarde en betaald al helemaal geen dividend oid. Het is te volatiel en beïnvloedbaar door coinhandelaars, vandaar dat er meerdere onderzoeken lopen tegen deze beurzen.

Johandebom | 30-11-20 | 18:24 | 2

Zo is het

Diederik_Ezel | 30-11-20 | 18:32

Onzin. Goeie winst mee te pakken, als je weet wat je doet.

Specy | 30-11-20 | 21:59

"Opportunisme
Latijn (opportunus) Het opportunisme zelfst.naamw. Uitspraak: [ɔpɔrtʏˈnɪsmə] houding of gedrag waarbij je doet wat snel het meeste voordeel heeft,
handelen zonder rekening te houden met principes, het handelen zonder bepaald beginsel waarbij men ernaar streeft elke omstandigheid ten gunste van zich of zijn partij aan te wenden (ongeacht de consequenties voor de vrijheid van anderen)"

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 18:32

Y-as grafiekje begint niet bij 0.
Toch grensje.

kloopindeslootjijook | 30-11-20 | 18:23

Wat een domme reaguursels. Blijf vooral blind en krijg later spijt.

Kabila de stijlloze | 30-11-20 | 18:20 | 4

@BrutusBosch | 30-11-20 | 18:27: Ik heb nog nooit zoveel geld gehad, het is belachelijk. YFL token is volgende knaller.

Kabila de stijlloze | 30-11-20 | 19:45

Aandelen zijn net zo interessant qua speculatie.. meestal hogere winsten mogelijk.. je bezit echt aantoonbaar wat en vaak dividend van percentages vergelijkbaar van de bankrekening van vroeger.

Waarom gokken op pure licht als intrinsieke waarde net zoveel oplevert?

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:07

@Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:07: Kunt u me een aandeel noemen dat de afgelopen pakweg 10 jaar qua rendement net zo goed heeft gepresteerd als Bitcoin ? Nee ? Half zo goed dan ? Of 1/10 x zo goed ? Nou vooruit, 1/100 x zo goed ? Dat wordt een heel klein lijstje vermoed ik ...

euroka | 01-12-20 | 02:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kijk zelf heel erg uit naar de ECB coin, maar die kun je nog nergens kopen, schijnt echt een ding te gaan worden.

deugallergie | 30-11-20 | 18:20 | 1

met 2 grote verschillen tov echte crypto's:
- duidelijkheid over het aantal uitgegeven munten
- ECB muntje zal nooit van jou zijn - not your keys is not your coins

Ik hoop dat je bovenstande tegeltje sarcastisch bedoelde

SimpeleZiel | 30-11-20 | 20:11

Oh, dit doet me aan Das Kapital denken. Ook veel topics over bitcoin. Ik heb er geen mening over, behalve dat ik vind dat geld verdienen met het leveren van een product of dienst eerzamer is dan speculeren. Maar daar koop je niks voor.

Diotima | 30-11-20 | 18:16 | 4

Das Kapital had ik héél graag weer terug gezien, zelden was economisch nieuws zo interessant gebracht, en de comments waren ook uiterst leerzaam.

Abject | 30-11-20 | 18:25

Bitcoin is nieuwe spaartechnologie. Vrij van inflatie door in protocol vastgelegde deflatie. Speculatie is iets heel anders. Dat mag je in ieder casino doen.

RRMerlin | 30-11-20 | 21:46
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaar dat er steeds meer PIN automaten verdwijnen.

gebruikesrnaam | 30-11-20 | 18:15

Ondanks het baudettje vorige week gaat bitcoin absoluut zeker naar de 275000 per gram. Middels technische analyse kom ik zelf op 278552 per pakje. Het is wel zaak om er op tijd bij te zijn! Duss.. kopen mensen. Zelf financier ik mijn tussenjaar via de bitcoin.

niels5142 | 30-11-20 | 18:11 | 2

Grapjas, Bitcoin gaat per liter, dat weet iedereen.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 18:55

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 18:55: Wat een gelul. Het gaat per mol. Dûh!

Immortalles | 30-11-20 | 19:55

Heb goud, juwelen, voedselbonnen, een knijpkat en radio op batterijen klaarliggen voor als Iran gek gaat doen. Heb je geen zak aan bitcoins.

D.Onderop | 30-11-20 | 18:10 | 2

Lach, mee eens. Naja, voedselbonnen zijn fijn te hebben als je ze graag eet. Kippen, geiten enz zijn lekkerder dan voedselbonnen en zelfs beter als goed. Maar ieder zijn smaak lach.

Knarf9999 | 30-11-20 | 18:27

Digitaal monopolygeld.... zo lang iedereen er in blijft geloven.

meneer Q | 30-11-20 | 18:09 | 9

@Kabila de stijlloze | 30-11-20 | 20:42: ben nog nooit iemand tegengekomen die me de huidige waarde van de bitcoin kan uitleggen. De een zegt hij gaat naar 0 en de ander beweert dat een miljoen nog te goedkoop is. Maar beide praten vnl peop.

Toverkol | 30-11-20 | 21:35

@Kabila de stijlloze | 30-11-20 | 20:42: dus je dekt de dollar door goud., wat dekte dat goud dan?

Zeker nog nooit over nagedacht?

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:36

Bij Bitcoin weet je altijd de totale supply. Bij fiat blijft dat onduidelijk en onmogelijk verifieerbaar. Dus zelfs monopoly geld in jouw spel is harder dan jouw euro.

RRMerlin | 30-11-20 | 22:47
▼ 6 antwoorden verborgen

hoeveel kfc kun je kopen met een btc?? vraag het voor een woordkunstenaar

miko | 30-11-20 | 17:58 | 2

Hoeveel zinger stacker burgers kan je kopen voor een flesje met lucht ? Je moet de kassière wel even duidelijk maken dat de lucht in het flesje eigenlijk een Bitcoin in de wolk is.

Suncatcher | 30-11-20 | 18:03

@Suncatcher | 30-11-20 | 18:03: De Amsterdamse lucht is er in twee 'smaken': ongefilterde stadslucht, opgevangen met een drone (officieel 'pure unfiltered city air') en natuurlijke de stadse wietlucht, uitgeademd in een flesje (officieel 'distinct city smell'). Beide flesjes kosten 15 euro.
www.at5.nl/artikelen/168205/te-koop-a...

D.Onderop | 30-11-20 | 18:13

Dit is de regel: zodra bitcoin een buzzword in de media wordt moet je uitstappen. Maart dit jaar 4500,- euri, en geen woord in de media. Stabiele stijging sindsdien. Nu wegwezen of leeglopen in het pump n dump stadium. U bent gewaarschuwd.

Binnenbaan | 30-11-20 | 17:57 | 5

Goud 2000 verkopen, olieprijs negatief kopen, BTC 20000 ?

Roze_bril_drager | 30-11-20 | 18:22

@Feynman | 30-11-20 | 18:02: Mooi grafiekje. Kan ook toegepast worden op Corona en bijbehorende paniek.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 18:52

Controleer voor de aardigheid de levels waarop de vorige ATH werden geslecht in relatie tot de Halfinneying.

RRMerlin | 30-11-20 | 21:54
▼ 2 antwoorden verborgen

@Quib | 30-11-20 | 17:38: De centrale bank drukt euro`s tot het moment dat mensen er onzin mee kopen, puur om te zorgen dat er geen papier in de weg ligt. Daarmee krijgt digitale onzin waarde, maar bijvoorbeeld ook kansloos vastgoed.

Bitcoin mining, het bijhouden van het systeem en maken van nieuwe bitcoins eet nu zo`n 77 TWh per jaar. www.statista.com/statistics/881472/wo... 77 miljard kWh. Dat is ietsje minder dan de complete elektriciteitsvraag van België. en.wikipedia.org/wiki/List_of_countri... Een transactie met bitcoin kost 330 duizend keer zo veel energie als een credit card betaling. www.robeco.com/en/insights/2019/04/sp... Het idee is heel leuk, de uitvoering heeft wat bijwerkingen.

Bitcoin is een munt die door alle deelnemers wereldwijd wordt bijgehouden. De meerderheid bepaalt wat juist is. China heeft die meerderheid met 65%. www.coindesk.com/us-becoming-bitcoin-... China kan dus een nieuw lijstje met bankrekeningen (wallet`s) en saldo`s rondsturen, en ongezien goedkeuren. Dat is pech, geld weg. www.youtube.com/watch?v=_nVk25ZvTkU

De Euro en Dollar zijn munten die bestaan omdat iemand toestemming tot creatie van een getalletje in een computer heeft gegeven. Het is gefiatteerd en dus Fiat-geld. (scheldnaam voor euro & dollar in bitcoin-speak) Omdat China 65% van de stemmen heeft, kan het alle bitcoins even naar zichzelf overboeken, of andere leuke geintjes. Daarmee wordt het dus ook een munt waar de Chinese president Xi toestemming geeft voor hoe het nu gaat, en een munt waar je maar vertrouwen moet hebben in politici.

De Bitcoin wordt heilig verklaard om zijn onafhankelijkheid, maar is met behulp van goedkope energie volledig gegijzeld door China. Een beetje zoals met snoepgoed en Hans & Grietje...

Feynman | 30-11-20 | 17:57 | 5

@einz | 30-11-20 | 18:02: Elkaars totale vernietiging is altijd de kern van een oorlog geweest. Dat heeft de mens de afgelopen honderd jaar niet weerhouden.

Mocht buitenaards leven ooit de aarde ontdekken, komt er een hekje om ons heen. Net zoals bij de tijgers & leeuwen in de dierentuin.

Feynman | 30-11-20 | 19:15

@Feynman | 30-11-20 | 19:15: we merken het vanzelf als de dolfijnen opeens verdwijnen! So long and thanks for all the fish

einz | 30-11-20 | 19:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet je eens proberen, een Bitcoin inwisselen voor euro`s. Veel succes.

RickRD | 30-11-20 | 17:54 | 7

Kan nog hoor. Het kan alleen niet meer op het moment dat het noodzakelijk is.. je weet wel.. als de euro explodeert... en het hele financiële systeem

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:14

Bitcoin inwisselen voor euro"s ? Geen enkel probleem, doe ik regelmatig. Staat binnen een uur weer keurig op mijn bankrekening.
Educate yourself before you speak.

euroka | 01-12-20 | 02:14
▼ 4 antwoorden verborgen

De kop kan beter zijn: Euro vet goedkoop

TheDr | 30-11-20 | 17:52 | 1

Hoeveel moet je hebben voor 10 miljoen euro?

Conifeer | 30-11-20 | 18:07

Je kunt helemaal geen pizza kopen met bitcoin. Je kunt er eigenlijk niets mee, behalve speculeren dan. Sportplaatjes schijnen ook steeds meer waard te worden, en alles wat schaars is zo'n beetje. Mensen krijgen geen rente meer op hun spaarcentjes, en dan ga je rare sprongen maken.

Peter_K | 30-11-20 | 17:51 | 5

Thuisbezorgd accepteert gewoon btc.

Binnenbaan | 30-11-20 | 17:59

OK boomer

RRMerlin | 30-11-20 | 21:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet aan beginnen die Bitcoin, ook niet twijfelen, NU we het toch over twijfelen hebben, zelf twijfel ik enorm of ik premium lid zal worden of niet, ergens is het goed om te doen, maar als ik de meeste reacties bekijk en analyseer op alle onderwerpen die aangedragen worden, denk ik moet ik daar nu aan meedoen.
Twijfel, twijfel.

Jonkheer-Carolus | 30-11-20 | 17:50 | 4

U doet mij denken aan een konijn voor een lichtbak.

RRMerlin | 30-11-20 | 22:00

Doet u maar niet mee. Ervaring leert dat bitcoin (na een enorme stijging) meestal zo'n 40 % daalt in waarde, zodra mensen als u instappen. En pas nadat u in paniek weer verkoopt (met dik verlies) komt de volgende bullrun en vertienvoudigt de koers weer.
Zo gaat het al jaren.

euroka | 01-12-20 | 02:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, de digitale tulpen manie. Alle argumenten die hipsters en influencers na papagaaien dat het toch echt geen ponzi is laten juist zien dat het een ponzi is.

Bitcoin is een fiat currency in de cloud. De vroege instappers worden het rijkste en door de belofte op een betere morgen worden er nog genoeg suckers aangetrokken die erin willen stappen. Doordat bitcoin ook eindeloos opgesplitst kan worden in stukjes van een Bitcoin blijft de betaalbaarheid goed waardoor er nog hordes instappen die dit zijn aangelult door influencers. Maar net als met een stoelendans verliest diegene die als laatste blijft dansen.

Suncatcher | 30-11-20 | 17:48 | 15

@hustler01 | 30-11-20 | 17:49: ik koop liever 1000 aandelen Tesla en ga over 5 jaar met pensioen.

Of Shell.. of AirFrance KLM.. die gaan nog 100% omhoog in een jaar.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:41

Die tulpen vergelijking is intellectuele luiheid. De tulp kwam na de eerste crash nooit meer sterker terug.

RRMerlin | 30-11-20 | 22:01
▼ 12 antwoorden verborgen

Precies dezelfde pump&dump als we de vorige keer tegen het einde van het jaar hebben meegemaakt.

Abject | 30-11-20 | 17:42 | 2

Lachen was dat inderdaad, met zeer bescheiden inleg in de altcoins gestapt om binnen ettelijke dagen langs de waterval weg te glijden. Wel van geleerd lol.

Binnenbaan | 30-11-20 | 18:01

Totaal niet hetzelfde. De vorige stijging kwam recht vanaf de 1800 dollar. En toen zaten Henk en Ingrid er wel in en de investeringsfondsen nu. Nu zijn het de investeringsfonsen en Henk en Ingrid niet. Groetjes aan iedereen zonder crypto.

Inferi0r | 30-11-20 | 18:11

Geen geld in steken. Die hele boom is om de andere in de piramide snel rijk te maken. Ik heb er een tijdje in gehandeld, had een mining setup staan, traden, maar alles zit zo vol met fee's dat de winst die je uiteindelijk maakt het gewoon niet afweegt. Harde centen op de bank is 10x beter tenzij je geld zwart moet wassen ofzo.

Krachtkoe | 30-11-20 | 17:42 | 4

Zwart geld en bitcoin? Volgens mij heb je er weinig verstand van.

Conifeer | 30-11-20 | 17:58

Zucht. Zo dichtbij en toch nog gaan dwalen. Schiff en Roubini en andere ‘experts’ zullen uw pad verder verlichten. Succes.

RRMerlin | 30-11-20 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat kan je ermee?
Betalen?
Maximaal aantal transacties is iets van 500 per seconde? Globaal.
Nou.
Daar heb je dus niks aan als betaalmiddel bij bijvoorbeeld een winkel.

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 17:40 | 9

@Conifeer | 30-11-20 | 17:57: Ga weg met fake roepen.
Settlement time for lightning network transactions is under a minute and can occur in milliseconds. Confirmation time on the bitcoin blockchain, for comparison, occurs every ten minutes, on average.
Daarmee zijn de daadwerkellijke transacties nog steeds gelimiteerd aan 7 per seconde.
En er zitten problemen aan:
news.bitcoin.com/another-research-pap...

Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 18:47

@Is dit nog nieuws? | 30-11-20 | 17:49 dat lightning netwerk bevindt zich buiten de BTC blockchain en is dus fake. Het zijn pas bitcoin transacties als die goedgekeurd worden waardoor het feitelijk een Exchange infrastructuur is. en die zijn dus gewoon onder centraal beheer gesteld, Maw, hebben een eigenaar.

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:23

Lightning heeft zijn eigen nodes gecombineerd met een light BTC node vaak met neutrino filters. Goed compromis tussen veiligheid en gebruiksgemak. Few understand this.

RRMerlin | 30-11-20 | 22:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Misschien dat ik er naast zit hoor maar al die andere alt-coins zijn toch helemaal niet boeiend? Liften een beetje mee op het succes van de bitcoin.

Hobbykip | 30-11-20 | 17:40 | 2

Zijn vaak wel efficiënter dacht ik en dus (voor nu) echt wat handiger voor hogere hoeveelheden globale transacties...

RichardBandler | 30-11-20 | 17:55

Ik zou zeggen verdiep je in chainlink, die doet het de laatste 2 jaar stukken beter dan bitcoin!

honde | 30-11-20 | 22:12

Kwantitatieve verrijking devalueert de euro & dollar tot het punt dat iets dat ongeschikt is om betalingsverkeer te verwerken (energievraag & transactiesnelheid) en extreem duur en milieuvervuilend is, waarde krijgt, puur omdat er een beperkt aantal heeft. Nou er zijn ook een beperkt aantal Lada`s.

65% van de mining staat in China op gesubsidieerde kolen te draaien. www.coindesk.com/us-becoming-bitcoin-... Dan kan je centraal een fake-ledger introduceren en met een meerderheid goedkeuren, en daarna ALLES wereldwijd met jouw nieuwe setjes wallets en saldo`s verder laten werken.

Denken dat de bitcoin geen fiat heeft van president Xi, is extreem naïef.

Feynman | 30-11-20 | 17:36 | 9

@mrk-8p | 30-11-20 | 17:46: dat energie goedkoper is maakt het minder schadelijk? Wow..
Ik snap echter wel dat ne in BTC gelooft..

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:26

Het totale fiat bankensysteem in stand houden is natuurlijk gratis en zonder kosten voor gemeenschappen in het algemeen. Inflatie treft de onderkant het hardst. In die zin heeft Picketty gelijk met het benoemen van het gevolg. Hij benoemd alleen nooit de rootcause. Aangezien Bitcoin geen last heeft van Cantillon effecten is dat energiegebruik wat mij betreft dus volkomen irrelevant. Gezien het Lindy effect is iedere dag dat Bitcoin niet door een 51% getroffen is het ultieme bewijs dat die attack vector dus niet bestaat. (Vorige week ontstond er nog een side chain in eth door consensus failure bij een protocol upgrade)

RRMerlin | 30-11-20 | 22:26
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik lees het wel wanneer ik met crypto een (onzichtbaar) kroontje kan huren.

BrutusBosch | 30-11-20 | 17:36 | 1

Dat is bij BTC dan wel zes cijfers achter de komma!

Met_baard | 30-11-20 | 17:50

Jammer, zeker 10 jaar te laat met die bitcoin. De tulpenbol van de 21e eeuw.

Spiderman1 | 30-11-20 | 17:35 | 1

Nee joh, kopen in sterkte, verkopen in zwakte. Richard Dennis, weetjewel

Jacques_SiConto | 30-11-20 | 17:43

Is dit wat ze noemen de digitale lente, of ben ik in de war?

Klaas Schimmelkaas | 30-11-20 | 17:34

Voor wie van gokken houdt.

Rest In Privacy | 30-11-20 | 17:34 | 7

@kleybeuker | 30-11-20 | 17:40: volgens mij is de gok nu net hoe lang je ze moet verzamelen...

Je moet nl uitstappen *net* voordat het spel uit is..

Epistulae_Morales | 30-11-20 | 21:28

@NiCeY | 30-11-20 | 18:43: droomverhaaltje. Dat nobody's plots hun geld zouden kunnen verdienen met iets wat een specialiteit is is gewoon onmogelijk. Dan zou iedereen het gaan doen.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Mooi. Goed begin voor een nieuw Alt-seizoen.

Voor iedereen die het gerotzooi van centrale banken niet meer vertrouwt.

Glasgow Argus | 30-11-20 | 17:33 | 1

Nee, de bitcoin is in vertrouwd beheer. Blaas de ballon maar verder op.

AntiZanicz | 01-12-20 | 10:36

Hoe doet die gulden waar jullie vorig jaar(?) zo om zaten te bedelen eigenlijk?

__dictatuur | 30-11-20 | 17:32 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik bewaar mijn Bitcoin in mijn sok onder mijn bed

Ilyrm | 30-11-20 | 17:32 | 1

Gaan ze dan niet heel erg aan elkaar plakken?

Osdorpertje | 30-11-20 | 20:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com