Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland. Ga shoppen. Ga feesten. Ga drinken

De VVD heeft SCHIJT aan de coronamaatregelen. Waarom u nog niet?

lalala

Sinds 13 oktober hebben we een "gedeeltelijke lockdown" en sinds 3 november hebben we de "tijdelijke verzwaring" van die gedeeltelijke lockdown. Heel Nederland trapt op de rem teneinde dat verschrikkelijke virus een halt toe te roepen. Nog meer bedrijven kapot. Nog meer mensen werkloos. Nog meer bruiloften en partijen afgelast. Nog meer jongeren met een doffe blik in de ogen wegens gebrek van sociale contacten. Maar het moet. Want het virus, dat we "samen" onder controle gaan krijgen. Zeiden we daar trouwens "Heel Nederland" en "samen"? Sorry, dat klopt niet. Bij de asielindustrie is het business as usual. De aso's van de IND (VVD) en COA (D66) trekken zich geen ene reet aan van de coronamaatregelen, en pompen het land wekelijks en als vanouds vol met nieuwkomiërs waarvoor geen plek is, en ook geen woning. 

Terwijl u "thuis blijft" importeert de VVD hordes feestvierende massa's. Terwijl u maar met "2 mensen" over straat mag, rijdt de VVD bussen vol naar Ter Apel. Terwijl u Oma en Opa al acht maanden niet gezien heeft, herenigt Bente Becker  complete families in AZC's.

Wat doet u nog binnen? Ga feesten. Ga drinken. Doe desnoods de polonaise. Heb toch gewoon schijt. Net als de VVD.

er staat een schaap in de gang. lala, een schaap in de gang

Reaguursels

Inloggen

Kent u die mop van de uitstroom lijstjes , nee...... klopt want die zijn er ook niet
Of vergis ik me?

Mich2007 | 10-11-20 | 21:36 | 1

Nepnieuws NPO assielinstroom helemaal opgedroogd het enige opgedroogde wat er te zien was is ene B knol

likdoorn | 10-11-20 | 22:15

Way ahead of you.

etwaboy | 10-11-20 | 21:12

De NOS meldt inmiddels dat de R nu onder de 1 ligt, volgens RIVM. Het besef dat een R < 1 en dalende besmettingscijfers gewoon twee verschillende manieren zijn om hetzelfde te zeggen lijkt nog altijd niet ingedaald bij de NOS-rekenwonders...

obominotie | 10-11-20 | 20:20 | 1

Ze mogen het ook gewoon groepsimmuniteit noemen.

RichardBandler | 10-11-20 | 21:37

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 09-11-20 10:00 tot 10-11-20 10:00 is;
50-59 0 personen
60-69 3 personen
70-79 20 personen
80-89 52 personen
90+ 23 personen
totaal 98
Hiervan stierven 17 in het ziekenhuis volgens het RIVM.
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 1 persoon
20-29 3 personen
30-39 2 personen
40-49 2 personen
50-59 6 personen
60-69 19 personen
70-79 25 personen
80-89 12 personen
90+ 2 personen

mikes43357369 | 10-11-20 | 19:15

Dat betekent ook dat de woningbehoefte met een paar honderd woningen per week toeneemt. Alleen al door deze instroom. Terwijl er al een tekort van een dikke driehonderdduizend woningen is. Gaat lekker in Nederlandje.

matatwork | 10-11-20 | 19:06

www.omroepwest.nl/nieuws/4154906/Man-... "Man breekt neus tijdens mishandeling op Scheveningse boulevard"

Ja, je onderbuik weet al wat er gaat komen, zelfs voordat je klikt.

Vuurwezel | 10-11-20 | 18:51

Kijken hoe lang de verzorgingsstaat stand houdt...

Magmacarta | 10-11-20 | 18:43 | 1

Dat is juist waar de VVD en zelfbenoemde elite vanaf wil; de verzorgingsstaat.
The winner takes it all the loser standing small.

oplichter | 10-11-20 | 20:23
-weggejorist-
Yeoman | 10-11-20 | 18:08

Dit betekent voor de VVD'ers gewoon, geen plek in het ziekenhuis voor jullie!
Gelijk feestjes bouwen is wat overdreven natuurlijk, al zou ik dat wel willen.

Gaat het niet dan? | 10-11-20 | 17:26

Joehoe Kuifje, joehoe, wakker worden! We zijn bezig met je partijtje .

MoonBeebe | 10-11-20 | 16:47

Hoe doen ze dat toch in oost-europa?

Feitenpliesie | 10-11-20 | 16:15

Wat ik mij afvraag is waarom deze weekcijfers niet in het journaal wordt genoemd. Niet bij de NPO, niet bij RTL, helemaal nergens. Waarom toch? Alsof ze bijna willen dat de argeloze burgert van dit land er niet van op de hoogte is. Zou het? Nee toch?

Graaisnaaiert | 10-11-20 | 16:14 | 1

Ja!

MoonBeebe | 10-11-20 | 16:42

Met al die instromende parels zou de handel in maliënkolders wel eens groot kunnen worden. Zitten er ook vaardige ijzervlechters tussen?

Harry.Langezwaal | 10-11-20 | 15:57

Ik had allang schijt hoor, Pritt. Maar ik blijf dus gewoon lekker op mijn kamertje zitten F5-en weet je wel. Met of zonder Corona. Ik moest maar weer eens wat citroentjes halen vanavond. Goed voor je weerstand. Niet voor mijn weerstand. Ik krijg al genoeg weerstand. Chagrijnig jonge. Pffft.

VBO_B_Niveau | 10-11-20 | 15:40

Ongeveer 500, zijn het er 20 meer iedere week dan zijn het er dus al meer dan 1000 extra.

_washier | 10-11-20 | 15:10

 
Gaat lekker jongens.  Élke week 500 bijstandsgerechtiërs erbij!
Gaaf land man, dit.

MaximumAwesomenimity | 10-11-20 | 15:07 | 1

Dat zal niet kloppen. Er zullen er zat in de WIA belanden. Of de Wajong. Of (vul zelf een regeling in) dus niet alleen de bijstand... tsk, tsk.....

slowpoke-htb | 10-11-20 | 15:35

De VVD heeft het al jaren voor het zeggen maar is nu identiek aan/inwisselbaar met D66 Een gevaarlijke partij die alles wat ons dierbaar was heeft afgenomen

frisenfruitig | 10-11-20 | 14:56 | 2

Kameraad Mark gaat over links he, met zijn nieuwe vierjarenplan, pardon, verkiezingsprogramma.

Graaisnaaiert | 10-11-20 | 16:15

@Graaisnaaiert | 10-11-20 | 16:15: Het wordt de laatste ronde. ( Klinkt beter in het café) Maar wat doe je eraan? Het zijn de lemmingen, de volgelingen, de geïndoctrineerde die ervoor gaan zorgen dat hij opnieuw herkozen gaat worden. Vergeten is zijn jarenlange afbraak beleid, de leugens, de beloften. Want hij was " geweldig" in de Corona tijd.

MoonBeebe | 10-11-20 | 16:45

Ik gok maar zo dat er tijdens de laatste verkiezingen meer dan 2 miljoen mensen hebben gestemd op GL, D66, CU,CDA, VVD en PvdA. Laten we voor het gemak 1 miljoen huishoudens tellen die hier hun steun aan hebben gegeven. Dan hebben we 1 miljoen huishoudens die 1 of meer dobbernegers liefdevol in de echtelijke woning gaan ontvangen. We hebben geen AZC's nodig. Als je kiest en stemt voor meer import zul je ook de gevolgen moeten dragen. Iets van de vervuiler betaalt. En al deze stemmers die ons land vervuilen mogen betalen voor de opvang van degenen waar ze zelf voor gekozen hebben.

The2Amendment | 10-11-20 | 14:40 | 1

Juist! Tegen al die GL, D66, CU,CDA, VVD en PvdA stemmers zou ik willen zeggen: "put your money where your mouth is".

discriminazie | 10-11-20 | 16:12

Gelukkig maar dat er Woko Haram nog wakker is in Nederland. Las net op de Televaag dat er een lokale held een goede daad heeft gedaan door de Braboneger bij de media te melden vanwege een "feestje".

Het ging om de begrafenis van zijn moeder, waarvoor toestemming gegeven was. Wat een kudtland.

ViagraFalls | 10-11-20 | 14:29 | 1

Het was geen gewone bruiloft. Kan me voorstellen dat iemand zich flink heeft geërgerd aan de Braboneger. Die wel weer de Telegraaf haalde met zijn "Gejaank". De negert verteld " Een Surinaamse begrafenis is geen normale begrafenis. Het is een ode aan het leven, met live-muziek. Voorafgaand aan de plechtigheid liepen er bij de rouwauto diverse trompetblazers rond.". Tja. lijkt veel op een feestje en overlast.

Graaier | 10-11-20 | 19:20

In Syrië, Libanon, etcetera heb je enorme steden die al tientallen jaren door 'vluchtelingen' worden bewoond. Miljoenen mensen. Dat gaat natuurlijk in Europa ook ontstaan. Die bouwen op een gegeven moment hun eigen economie en bestuur op. Erg prettig zal het er wel niet zijn, maar alleen met een flink sadistisch leger (bijv. Assad) krijg je ze enigszins onder controle.

Hadena | 10-11-20 | 14:19

Ik heb eens rondgevraagd op het werk (100fte) en niemand had een idee hoeveel de VVD wekelijks of jaarlijks het land in laat stromen. De meesten dachten zo'n 150 per jaar! Ik heb ze de link van de rijksoverheid moeten sturen omdat ze gewoon niet geloofden welke massa's er door de VVD worden binnen gepompt. En zelfs dan denken ze dat het een nep pagina is. 500 per week? Nee dat kan echt niet!
En nu weer die smerige VVDers met hun ""hernieuwde"" verkiezingsprogramma waar ze precies het omgekeerde beloven wat ze al die jaren allemaal hebben laten gebeuren.
Maar de domme Ollander trapt er toch weer met beide benen in.

oplichter | 10-11-20 | 14:06 | 2

De topper uit dat wegwerp programma vind ik nog de wederopbouw van de middenklasse. Door wie zou die toch het afgelopen decennium afgebroken zijn?

5611 | 10-11-20 | 14:12

En maar massaal VVD of ander links blijven stemmen. Vraag dat ook maar eens.

inCol | 10-11-20 | 14:20

Waarom stemmen Nederlanders nog op VVD? De idealen zijn allang overboord geknikkerd en veel van de vorige partijprogramma's hebben ze niet waargemaakt. Als old-school rechts georiënteerde VVD'er wil je toch niet meer op deze naar links schuivende club stemmen, of zie ik dit verkeerd?

ZwengelMeister | 10-11-20 | 14:04 | 1

Exact. De Ruttes van deze wereld zijn magere afspiegelingen (he he) vergelijken bij old-school rechtse ballen als Vonhoff of Wiegel. Rutte heeft de uitstraling van een keukenverkoper tijdens de wekelijkse zaterdagaanbiedingsspecial. En ook de bijbehorende moraal en IQ.

The2Amendment | 10-11-20 | 14:36

500 per week ?..... een tijdje geleden deden we nog lacherig toen er een bericht kwam dat de azc's vol zaten, of u nog een zolderkamertje over heeft... als uw kinderen toch het huis uit zijn, moet er nog wel een kamertje over zijn, doe er gelijk even een Miele in..... dat lachen vergaat ons heel snel.

Karel Kruizenruiker | 10-11-20 | 13:56

Dus als ze geen corona meebrengen is er altijd nog de reële kans dat ze gaan stelen/verkrachten/mishandelen/ontploffen.

Barkruk2 | 10-11-20 | 13:55 | 1

u vergeet de voorliefde voor ander primitief wapentuig.

Damoos | 10-11-20 | 14:35

Het schokkerende hieraan is dat 98% van de Nederlanders geen enkel idee heeft dat dit wekelijkse praktijk is.

BenCrobbery | 10-11-20 | 13:45

Pak je boeltje op en vertrek naar Hongarije bijv. Wij Nederlanders bouwen in no time een economie op waar je u tegen zegt, daar zijn wij als Nederlanders namelijk goed in. Iedereen wil Nederlanders. Geef mij drie redenen hieronder waarom ik nog het nut in moet zien hier te blijven, zorg? Opleiding? Veiligheid?

many-more | 10-11-20 | 13:35 | 3

De Linkse mens heeft Nederland zo slecht op de kaart gezet dat je waarschijnlijk niet meer welkom bent in Hongarije...

Boogschuttertje | 10-11-20 | 13:57

Dat opbouwen is geen probleem als we maar zorgen dat we onze politici hier laten.

5611 | 10-11-20 | 14:13

Ik ben zo bang dat wanneer de poep echt de ventilator raakt, dat dan de linkse elite als eerste in Hongarije etc. zal zitten om ons met de troep te laten zitten.

discriminazie | 10-11-20 | 16:15

Merendeel van NL wil dit succesvolle beleid voortzetten, zie de komende verkiezingen en die van de afgelopen decennia. Het is helaas niet anders.

WillemHollander | 10-11-20 | 13:29 | 2

Zo is het!

Twannie | 10-11-20 | 13:35

Merendeel weet niet beter... check de kijkcijfers van het NOS Journaal waar niks hierover word vermeld.

miknic | 10-11-20 | 14:41

De VVD is een vaasje. Hard aan de buitenkant en van binnen is het hol. Keer het om en er komt niets uit. Leegte. Dat symboliseert de VVD en zijn volgelingen. De bodemloze, putdiepe leegte. En in die leegte hoef je niets te vinden en niets te denken. Alleen maar te volgen, dat is wel zo makkelijk.

Broadsquire | 10-11-20 | 13:27 | 1

Het vaasje echoot helaas luid. Gelijk een jammerminaret.

inCol | 10-11-20 | 14:21

Nl is te klein om aan de eigen vraag te voldoen. www.agraaf.nl/artikel/298794-nederlan...

Dus kan men (politiek) beter gaan inzien dat er gewoon minder kinderen geboren zouden moeten worden, hoewel immigratie ook niet helpt...

Neuth | 10-11-20 | 13:22 | 1

Nuttige link. Dit argument zou ook wel eens in de hele stikstofdiscussie mogen worden ingebracht want het feit dat ik een omgekeerd idee had zal vast te maken hebben met hoe de feiten worden gebracht (of beter niet worden gebracht).

Joris Beltsin | 10-11-20 | 13:41

De schuld voor de asielinstroom bij de VVD leggen, is net zoiets als de schuld voor criminaliteit bij de politie leggen, of de schuld voor coronadoden bij de doktoren. Dat je onvoldoende middelen hebt om iets te stoppen, betekent nog niet dat je er schuldig aan bent. De VVD trapt qua asielinstroom regelmatig op de rem, maar als andere partijen gas blijven geven, is het lastig om iets te bereiken in een compromisland. Maar blijf vooral stemmen op die kansloze protestpartijen PVV en FVD, dan weet je zeker dat er niets verandert, omdat er dan gegarandeerd linkse partijen in de regering komen.

bintang | 10-11-20 | 13:16 | 8

Geef eens een concreet voorbeeld waar de VVD op de rem getrapt heeft, in daden, niet in woorden. Eentje maar.

5611 | 10-11-20 | 14:16

Zeg eens Ankie Broekers-knol en de woorden asielinstroom en rem eens zonder in huilen uit te barsten.

Swedishchef | 10-11-20 | 14:30

Juist, bracht FvD niet aan het licht dat de VVD wel roept van alles gedaan te hebben, zoals naar Marokko gaan voor afspraken etc. Waarvan later bleek dat het puur gelul was en ze helemaal niks gedaan hadden anders dat vertellen dat ze van alles gedaan hadden? Maar vooral niet FvD of PVV stemmen, want partijen die het probleem in stand willen houden willen niet met hun samenwerken.

C10H12N2O | 10-11-20 | 14:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Afschaffen want wij hebben al te weinig IC capaciteit in onze ziekenhuizen.

Reebensteeltje | 10-11-20 | 13:16

Hebben Kuifje en BL en hun vriendjes hun huis al aangeboden?

Boogschuttertje | 10-11-20 | 13:12 | 3

Zijn allen altijd heel stil bij dit soort confronterende berichten !

Ziener-2 | 10-11-20 | 13:18

Ze moeten zich doodschamen

jack_gouda | 10-11-20 | 13:23

@jack_gouda | 10-11-20 | 13:23: Iedereen heeft recht op een eigen mening. Maar zij spreken iedereen aan op feiten, maar komen zelf werkelijk nooit met feiten. En dat is niet ok.

Boogschuttertje | 10-11-20 | 13:26

Wekelijks dus 13,5 miljoen euro, bovenop de begroting. Ach.. Werk zat! Huizen zat! Geld teveel. Welkom!

Cannabooze | 10-11-20 | 13:11 | 2

Als je echt de kosten wil berekenen moet je de kosten, wetende dat 80 % nooit gaat werken, voor de komende 30 jaar contant maken oftewel per vluchteling nu 1 miljoen in een pot stoppen.
Is dus 500 miljoen per week, 26.000.000.000 per jaar, gaan ze niet doen, best bewaarde geheim los van de overlast en woningnood, wat kosten die gasten onze samenleving.

Uw Verzekeringsadvis | 10-11-20 | 13:16

@Uw Verzekeringsadvis | 10-11-20 | 13:16: zolsng je geld ronfpompt gaat het toch goed met economie? Die centjes gaan niet allemaal naar het buitenland. En bovendien is een euro tegenwoordig niets waard want wordt gewoon gratis (electronisch) bijgedrukt.

Hadena | 10-11-20 | 14:22

Het vaak gebruikte woord "asiel-maffia" blijkt nog terecht te zijn ook. In heel West-Europa zijn na jarenlange instroom van "asielzoekers" inmiddels enorme geldstromen op gang gekomen; miljarden aan nationale en Europese subsidies, giften en goederenstromen gaan er in om. Het is een complete - en vooral ongecontroleerde en daardoor onoverzichtelijke - miljarden-industrie geworden.

Daar is de maffia inmiddels ook al lang achter. Lees en huiver:

www.nporadio1.nl/buitenland/15918-ita...

Ik ben ervan overtuigd dat dit in Nederland niet anders is. Al was het alleen maar omdat in dit land vol naïeve politici en 'welkom in mijn land'-vrouwtjes de Italiaanse, de Roemeense, de Russische en de mocro-maffia vrijelijk hun gang kunnen gaan en dat dus ook maar al te graag doen.

Ik denk dat als je dit grondig zou gaan onderzoeken (en je dat overleeft), dat je dan een uitzonderlijk smerig meurende beerput open trekt.
Ik zou ze de kost niet willen geven, al die vage figuren die dik verdienen aan deze industrie.
En ondertussen loopt de hele verzorgingsstaat, inclusief de woningmarkt, piepend & knarsend vast en wordt het Nederlandse geestelijke en materiële erfgoed vergiftigd door nog een andere, wereldwijde, criminele organisatie, ook wel bekend als de 'islam'.

Peter Emile | 10-11-20 | 13:09 | 1

Zo is het.

L.E. Raar | 10-11-20 | 13:52

Bente Becker van de VVD influenced er hevig op los op de twitters.

doskabouter | 10-11-20 | 13:06

En als ze zijn 'ingeburgerd' komen ze bij de NPO vertellen hoe erg ze worden gediscrimineerd en dat Zwarte Piet een uiting van racisme is. Steun FvD en PVV. Meer kan je niet doen, voorlopig.

isitsoornot | 10-11-20 | 13:06

Ik word doodziek van die verkiezingsretoriek van de VVD. Die zogenaamde strengheid tegen asielzoekers. Over drie maanden hebben ze daar actieve herinnering meer aan.

HoniSoit | 10-11-20 | 13:03

If you can beat them, join them.
Laten we van 500 gewoon 5.000 maken. Per week. En dan ook vice-versa. Dus 5.000 Nederlanders structureel naar Afrika. Bouwen we daar eigenhandig een land op met een bloeiende economie. Gewoon om de asielzoekert in totale verwarring te brengen.

de Voorzittert | 10-11-20 | 13:02

Dit jaar geen ouderwetse oud/nieuwviering met rotjes, maar met "bemande "vuurpijlen, als je begrijpt wat ik bedoel...

antonconstandse | 10-11-20 | 13:02

Ik vraag me af - niet uit wijsvingerigheid maar uit nieuwgierigheid - wat de klagers hier eigenlijk daadwerkelijk doen. Zijn ze actief bij een politieke partij? Zetten ze zich daar voor in? Doneren ze aan een politieke partij? Zijn ze lid van een alternatieve omroep? Steunen ze alternatief nieuws? (hallo kroontjes!) Proberen ze collega's en familieleden te overtuigen iets anders te stemmen? Of bereiden ze zelf emigratie voor?

Boeser_Onkel | 10-11-20 | 13:02 | 5

@Timide_Aso | 10-11-20 | 13:04: Goeie vragen. Nederlanders zijn apathisch zolang ze kunnen wegkijken of horen van Rutte en de NPO dat ons land fantastisch is. Het zou mooi zijn als de tegenkrachten niet apathisch zouden zijn. Helaas is slechts een kleine minderheid dat niet. Zolang we ons te pletter kunnen consumeren verandert er weinig. We zijn gewoon te rijk om ons druk te kunnen of willen maken.

Graaier | 10-11-20 | 13:13

Op drie van de vijf vragen door u gesteld, kan ik volmondig "ja" antwoorden.

Als ik niet zo van mijn geboorteland zou houden dat ik er nooit weg wil, en er een 'alternatieve' omroep zou bestaan die die naam verdiende, zou dat vijf van de vijf zijn geweest.

Peter Emile | 10-11-20 | 13:19

@Graaier | 10-11-20 | 13:13:
Apatisch en ook te bang. Het is me onlangs gelukt een overtuigd linksmensch (type PvdA, vakbond, wethouder etc.) te kantelen in zijn standpunten over de islam maar de overwinningsroes was van korte duur want hij zei meteen hier met niemand anders over te zullen gaan praten.

Joris Beltsin | 10-11-20 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een puinhoop, meer kan ik er niet van maken.

stiffy | 10-11-20 | 13:01

Dat we een stabiele instroom hebben komt door Brussel en de timmerfrans Ferry diensten. 500/week nu, en in de zomer zijn de aantallen 2,5 keer zo hoog. Jaarlijkse instroom is dus een stuk hoger en komt eerder richting de 35 tot 40k.. nu dan de kosten....40k x 30k euro = 1200000000 euro belastinggeld dat niet in de veiligheid, onderwijs of zorg gestopt kan worden... dan nog maar niet te spreken over het aantal salafisten dat in deze instroom aanwezig is.. hoeveel salafisten en extremisten moeten we nog importeren? Hoeveel criminaliteit en terreur moet ons nog overkomen?

Hollandse_blauwe | 10-11-20 | 13:00 | 2

Het zijn ook voornamelijk mannen. Wat gaan die allemaal doen? Beroepsmatig naar vrouwen op straat sissen, fluiten etc.?

stiffy | 10-11-20 | 13:03

@stiffy | 10-11-20 | 13:03: voornamelijk gaan die geen positieve bijdrage leveren aan NL, databus meer dan duidelijk

Hollandse_blauwe | 10-11-20 | 13:18

Elke week komen er 500 nieuwe woningen bij. Aangezien elke Nederlander al een eigen dak boven zijn hoofd heeft hebben we een overschot aan huizen. Kan dus allemaal makkelijk.

NoMoreMrNiceGuy | 10-11-20 | 12:59 | 3

Nog nooit van Nederlandse daklozen gehoord? Gaat jij ze vertellen 'dat ze al een dak boven het hoofd hebben'.

miss error | 10-11-20 | 13:16

Ik zal eraan denken als ik straks mijn volledige (minimum)loon mag inleveren om.in een veel te dure huurwoning te wonen vanwege "schaarste" in het wel te betalen segment.

Kan je het uitprinten? Dan kan ik er ook nog, heel praktisch, mn reet mee afvegen.

Zo te horen heeft u het nog te goed, maar ook u komt aan de beurt. Daar is vast al iets op verzonnen voor de komende jaren. Dan ook nonchalant blijven roepen he, dat het allemaal zo makkelijk kan.

Acar_ketimun | 10-11-20 | 16:52

En de ambitieuze wethoudertjes maar stiekem de statushouders in de wijken proppen. Het wordt tijd dat er eens een grondige analyse plaatsvindt: wat doet faciliteren van de asielstroom met een politieke carrière? En is dat eigenbelang of de wil van het volk dat de bestuurder vertegenwoordigt?

de Voorzittert | 10-11-20 | 12:59 | 1

Dat is mij inderdaad ook opgevallen. Ongelofelijk.

HoniSoit | 10-11-20 | 13:06

De totale lockdown komt steeds dichterbij, gelukkig.
Vuurwerk mag niet meer.
Wat volgt?

Bolder | 10-11-20 | 12:59 | 3

Allochtoniërs! O nee.

NoMoreMrNiceGuy | 10-11-20 | 13:01

Naar buiten gaan zonder Ausweiss. Al zal dat gaan in de vorm van een rona app.

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 13:01

Heeft u een uurtje de tijd?

zwenkwieltje | 10-11-20 | 13:07

Valt nog mee. In Afrika woont bijna een miljard mensen die het slechter hebben dan hier. Dat kan zo niet langer. Tijd dat de Verenigde Nazi's en de EU een massa-immigratie op gang brengen.
Sorry Mark, je was al bezig daarvoor te tekenen, namens ons allemaal. Hahahagnn.

Jan Passant mk2 | 10-11-20 | 12:59

Er is in Nederland sinds de 2e wereldoorlog al woningnood. Dat je dan als overheid ,zonder te blikken of te blozen 500 man per week binnenlaat is volslagen krankzinnig en ronduit misdadig. Ik kan met de beste wil van de wereld absoluut niet begrijpen waarom dit gedaan wordt. Het is stomheid ,lafheid en hoogmoed.

streknek | 10-11-20 | 12:59 | 2

Maar wat zegt dat over de kiezer?

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 13:00

Zal de holle retoriek van de VVD te maken hebben met de door hen veroorzaakte uitholling van onze verzorgingsstaat? En dan wil die wappie van de groene een basisinkomen? Kolderieker kan ik het niet bedenken.

amateurrr | 10-11-20 | 12:57 | 3

U niet, zij wel....

serieusgenomen | 10-11-20 | 13:00

Uitgeholde verzorgingsstaat? Holle retoriek is dat, vergelijk het even met een paar andere landen en u kunt met een rood hoofd onder tafel kruipen.

van Oeffelen | 10-11-20 | 13:06

@van Oeffelen | 10-11-20 | 13:06:
Vergelijk het even met 10 jaar geleden, dat is iets reëler dan elk willekeurig land rond de evenaar

amateurrr | 10-11-20 | 15:29

En allemaal krijgen ze een woning.
En inboedel.
En medische zorg.
En onderwijs.
En inburgering.
En uitkering.
Welkom.

Is dit nog nieuws? | 10-11-20 | 12:57 | 4

@Joris Beltsin | 10-11-20 | 12:58:

Het is allemaal belastinggeld, dus moeten de werkenden harder lopen om die pot gevuld te houden

Conifeer | 10-11-20 | 13:11

@Conifeer | 10-11-20 | 13:11:
Tja. Vanuit de landbouw en industrie is inmiddels zoveel arbeidsproductiviteit gerealiseerd dat we hele sectoren aan de praat kunnen houden met oppasmoeders, gezinscoaches, buurtconflictbemiddelaars, integratieconsultants etc. Ik zie het maar als een soort basisinkomen met een opkomstplicht. In de BBP-cijfers zien we niet terug dat onze economie steeds meer brandhout bevat, dus Rutte is gelukkig.

Joris Beltsin | 10-11-20 | 13:24

@Joris Beltsin | 10-11-20 | 12:58: Welnee, niet vol te houden.

miss error | 10-11-20 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb even mijn spreadsheet open getrokken en ben er eens voor gaan zitten. Rekenen. Nog meer rekenen.

500 per week, dat is 26.000 per jaar. Ongeveer 100.000 gedurende Trump.

Hoeveel woningen waren er ook weer te weinig?

Knufter | 10-11-20 | 12:57 | 2

100.00?
Illuminati confirmed. Bilderberg ontmaskerd.

amateurrr | 10-11-20 | 12:58

Hoofdrekenen was niet uw sterkste vak, vermoed ik.

Joris Beltsin | 10-11-20 | 12:59

Heerlijk topic!

Zalluf | 10-11-20 | 12:56

Syriërs weten dat ze gegarandeerd asiel krijgen. Ze krijgen de welvaarstaat aangeboden als ze in Turkije of waar dan ook zitten. De Tweede Kamer en de VVD vinden deze garantie prima. Ook bieden ze u aan dat uw echtgenote en kinderen een ticket krijgen om bij u te komen. Bent u homo of lijkt het u wat om dat een tijdje te zijn of te doen alsof dan weet u zelfs in Oeganda dat u een huis, uitkering, vrouw, goede scholing, goede zorg enz voor u klaarliggen. De Tweede Kamer en de VVD vinden het goed. Kortom, de poort staat open voor iedereen die onze welvaartstaat zoekt. Al jaren en een leugentje om bestwil is voldoende. En ook in maart krijgen onze poortwachters van het kartel met de VVD voorop, weer het mandaat om de poorten open te houden. U, het Nederlandse volk, wil niet anders en verdient niet beter.

Graaier | 10-11-20 | 12:55

Dat zijn economische belangen. De asielzoekers industrie moet doorrrrrrrr.

doskabouter | 10-11-20 | 12:54 | 1

En dat gaat ie ook, wees niet ongerust. Het komt allemaal goed....*proest*

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:55

27.000 woningen te kort en wel per nu, bijna 100.000 zijn onze taal niet machtig, landje is vol en ze gaan gewoon door, onbegrijpelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 10-11-20 | 12:51 | 7

Als ze maar voorrang krijgen i.v.m. huisvesting. Ze zouden toch op straat los gaan lopen en dingen gaan stelen of vernielen, god forbid...

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Aantal Syriërs naar NL sinds 2015 is met inbegrip van volgmigratie ( gezinsherenigers etc) inmiddels > 100.000. Zij hebben zo’n beetje allemaal met zoveel woorden te kennen gegeven er niet over te peinzen terug te keren, d.w.z. niet eerder (en dan tijdelijk voor vak/ bezoek familie etc) dan dat men tot ‘Nederlander’ is genaturaliseerd en over een paspoort beschikt. Naturaliseren doen ze allemaal en gebeurt nagenoeg automatisch na 5 of 3 jaar rechtmatig verblijf ( nb 3 jaar voor de ‘stateloze’ Palestijnen..)

justinianus | 10-11-20 | 12:49 | 2

Wat zou jij doen? Gratis geld, huis,Miele, fiets van je buurman en zomers overal waar je kijkt halfblote blonde vrouwen terugruilen voor een zandbak?

Nock_Churris | 10-11-20 | 12:57

@Nock_Churris | 10-11-20 | 12:57: dat is het ook. Ik neem het die lui zelf niet kwalijk! We moeten boos zijn op de beleidsmakers die deze mogelijkheden scheppen en instandhouden!

Timide_Aso | 10-11-20 | 13:10

Het is -helaas- meer een businessmodel .... zowel in land van herkomst, het transport van A naar B en hier in Europa. De echte vluchtelingen zijn de dupe.

ruudvangeelen | 10-11-20 | 12:49 | 2

Iets wat ik al lang verkondig. Maar dan kijken ze eens vreemd en noemen je een racist.

Lt-Kol Kilgore | 10-11-20 | 12:53

De VVD is de belichaming van schizofrenie, woorden stroken niet met de daden. De retoriek is net zo hol als mijn rotte kies.

amateurrr | 10-11-20 | 12:49 | 4

@Binnenbaan | 10-11-20 | 12:50:
Daarom ga ik emigreren, helaas stellen mijn medelanders structureel teleur. Collectief geheugenverlies wanneer ze het rode potloodje in de knuistjes hebben.

amateurrr | 10-11-20 | 12:54

@amateurrr | 10-11-20 | 12:54:
En dan nog ...
Als onze actiebereidheid enkel bestaat uit het opnemen van een rood potloodje dan schrijven we daarmee onze eigen ondergang.
Ach tja, evolutie.

zwenkwieltje | 10-11-20 | 12:59

@zwenkwieltje | 10-11-20 | 12:59:
Het begint in het stemhokje. Of zat u meer aan termen als “Viva la revolucion” te denken? In dat geval ga ik mijn guillotine vast in het vet zetten

amateurrr | 10-11-20 | 13:05
▼ 1 antwoord verborgen

Elke week 500. Misschien zijn hier in europa geheime afspraken over gemaakt. Nl neemt er 26000 per jaar + alle familiehereniging erbij.

zeeman73 | 10-11-20 | 12:49 | 1

Het aantal is inderdaad te stabiel om toeval te zijn. Ergens is een deal en transport opgezet. Of het is de maximum capaciteit van wat er op een week geprocessed kan worden en is er dus een gigantische backlog.

Lt-Kol Kilgore | 10-11-20 | 12:55

De verkiezingen zijn voorbij, en ineens is er een vaccin en gaat het niet meer de hele tijd over Covid. Maar je mag je huis niet uit, contant geld mag niet, je mag geen alcohol kopen en niet bij elkaar op bezoek. Een afwijkende mening betekent een belletje van de politie en intimidatie door de media. Aboutaleb fotografeert stiekem sporters om er BOAs op af te sturen. De duimschroeven worden steeds verder aangedraaid en over een jaar wordt in het kader van Europese integratie de grondwet afgeschaft, en krijgen we vanuit Brussel een gouverneur aangewezen: Kaag, Ollongren of Timmerfrans. En nu ga ik wachten op het belletje van de politie.

1nfidel | 10-11-20 | 12:48 | 1

De Azteken en de Inca's hadden zo'n traditie dat ze tijdens een epidemie hun leiders aan de goden offerden. Ik suggereer niets, ze hadden gewoon een interessante tradite...

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:54

Een land kan nooit genoeg agressieve jongemannen en kinderwagen voortduwende waggelaars hebben.
Het mooiste is; ze hoeven niet 15 jaar te wachten op een woning, en hun inburgering, vervolgopleiding en huisinrichting is gratis.
Terwijl de jongeren van Nederland netjes op hun beurt wachten om een gezin te beginnen, en een studieschuld opbouwen.
Goed geregeld.
Hoe lang pikken "we" dit nog?
Bij mijzelf zijn de vaste lasten inmiddels zo hoog, dat ik meestal 20 dagen totaal zonder geld zit per maand.
Maar dan had ik natuurlijk harder moeten werken, studeren etc.

King of the Oneliner | 10-11-20 | 12:48 | 3

"Hoe lang pikken "we" dit nog?"

'We' pikken het nog zolang het veel mensen economisch nog goed gaat. Als dat een stuk minder wordt slaat het snel om. Maar dan is het niet meer terug te draaien......

Boeser_Onkel | 10-11-20 | 12:52

Dom geklaag dit.

van Oeffelen | 10-11-20 | 13:07

@van Oeffelen | 10-11-20 | 13:07:
Inhoudsloos gezwets uwerzijds

amateurrr | 10-11-20 | 15:30

Kijk naar China, pas als er een tijdje niemand meer besmet is, dan pas wordt de lockdown opgeheven. Met een paar besmette personen kun je dit virus oneindig laten doorwoekeren. Teugels vieren: niet verstandig

ff serieus nu! | 10-11-20 | 12:46 | 2

Naar China kijken, niet verstandig.

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:48

@serieusgenomen | 10-11-20 | 12:48: die hebben het beter onder controle dan Nederland. Hier zijn er grote groepen feestvierders die zich nergens iets van aantrekken. Bovendien geldt daar ook op de scholen verplichting om een mondkapje te dragen.

ff serieus nu! | 10-11-20 | 13:41

Heeft er iemand wel eens geïnventariseerd wie in Nederland de winnaars zijn t.a.v. deze asielstroom? Hoeveel asieladvocaten en asielzoekercentrumuitbaters verdienen hier een dikbelegde boterham mee?

Boeser_Onkel | 10-11-20 | 12:46 | 3

Heeeuuuull veeeeuuuull....

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:49

Tot de winnaars behoren ook burgemeesters, wethouders, e.d.. De hoogte van hun loon hangt af van het aantal inwoners van hun stad.
Ik mag geen urls meer posten op GS, voor het vermelden van feiten, maar kijk zelf op loonwijzer punt nl.

Bloemschikliefhebber | 10-11-20 | 12:52

Belachelijk. Wij thuiszitten en die wetbacks komen gewoon binnen. Dit word in elk geval een goed oud&nieuw.

Nevelheim | 10-11-20 | 12:45

Ik verwacht, dat als Biden dadelijk de macht heeft en weer in Syrië en andere plekken in het Midden-Oosten of Noord-Afrika gaat zitten stoken of oorlogvoeren de echt grote stromen weer op gang komen. Net als onder Obama/Clinton. Die anderhalf miljoen 'vluchtelingen' die in Duitsland vanaf 2015 zijn neergestreken zijn naar mijn idee vooral 'emigranten' gebleken. Het merendeel gaat niet terug, nee, dat gaat familieleden overhalen.

Boeser_Onkel | 10-11-20 | 12:42 | 3

Koude oorlog met Putjn niet te vergeten.

CalamityJane | 10-11-20 | 12:44

Juistem, u stelt het goed "als".

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:44

U snapt het niet, Biden gaat wereldvrede brengen en kanker de wereld uit helpen. Dat u ook maar durft de insinueren dat onze Messias rotzooi gaat trappen in het midden oosten of rond de middellandse zee, vind ik nogal wat. Niet raar staan te kijken als de verlosser u niet in genade aanneemt.

amateurrr | 10-11-20 | 12:47

De definitie welke door de IND en de politiek wordt gehanteerd voor 'asielinstroom' is zo ruim en bestaat uit zoveel onderdelen dat je met die aantallen er iedere uitleg aan kan geven die je past. Illegalen bijvoorbeeld staat er niet bij, dat aantal groeit ook met de dag. Hoeveel echte 'nieuwe' aanmeldingen zijn er nu wekelijks? En wat is de uitstroom (als die er überhaupt is? etc.

JvanG | 10-11-20 | 12:41 | 2

1 keer trek je de conclusie, uitstroom is een illusie.....

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:46

Iemand kan alleen een illegaal zijn binnen een soevereine staat met landgrenzen. De grenzen heeft Nederland niet met dank aan onder meer de VVD en Rutte. Je kan hooguit spreken van illegalen binnen de EU. Het is dan ook geen Nederlands, lees Rutte's probleem maar een EU probleem als de technocraten van de EU het als zodanig zouden bezien, wat zij niet doen. Met Marrakesh 2 bestaat de illegaal niet meer. Probleem opgelost.

forecastle | 10-11-20 | 12:53

Leuk he VVD.. Maar ach, die leasebakrijders kan het toch geen ene reet schelen.

mlmn | 10-11-20 | 12:39 | 2

De meeste leasebakrijders stemmen een andere partij hoor.

mr_awesome | 10-11-20 | 12:41

VVD aan leasebak koppelen, u heeft nog een hoop te leren. Koppelt u bakfietsrijders dan aan groen links? En die eikels met zo’n ichthus naast de kentekenplaat met CU?

amateurrr | 10-11-20 | 12:51

Jawel, het 'Vluchtelingenverdrag'. En Nederland houdt zich eraan, ondanks dat dat de allochtonen geen woning zullen krijgen behalve de prioriteit die de gemeente hebben, geen woord Nederlands kunnen spreken, een een 3-jarige opleiding krijgen en terstond in de bijstand komen. Hoezee!

Thoth | 10-11-20 | 12:39

Even Googlen. Gran Canaria, refugees!

Alwayscurious | 10-11-20 | 12:37 | 1

Ik kijk wel uit.... straks staan er boa's of popo's mijn deur in te trappen "naar eigen inzicht".

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:43

Ik neem het die mensen niet kwalijk. Ze proberen een veiliger en beter gedoteerd leven op te bouwen. Wie zou dat niet doen? Bovendien getuigt het van ondernemerschap, want er moet veel geld worden geïnvesteerd in iets met een onzekere uitkomst.

Boeser_Onkel | 10-11-20 | 12:37 | 2

Hou op slapert. Beter is het niet hier, immers spotprenten waar ze maar kijken. Veiliger ook niet, de meesten komen uit landen waar niks aan de hand is.
Maar daar gaat het hier niet eens over. Het gaat over onze gezondheid en het regelen van dat door de regering. En nu weer snel met je rode sjaaltje wat nuttigs gaan doen.

Normpje | 10-11-20 | 12:43

Boeser. Doteren toch ?

CalamityJane | 10-11-20 | 12:55

Op Gran Canaria zijn alleen al DIT weekend meer dan 2000! Toekomstige bewoners van ons aangekomen. SPANJE heeft de strengste lockdown van Europa maar voor die gelukszoekers geld dat niet want de Canarische Eilanden hebben die strikte Lockdown niet.

Alwayscurious | 10-11-20 | 12:36 | 2

die gasten zitten allemaal lekker in een hotel, moet niet gekker worden

ruudvangeelen | 10-11-20 | 12:37

Een wekelijkse instroom van "ongeveer" 500...
Dat "ongeveer" kan dus ook 1500 betekenen.

Overigens is het standaard-gebruik van het woord 'instroom' wel terecht. Dat woord gebruik je ook voor de 'instroom' van bagger. Of rioolwater.

Peter Emile | 10-11-20 | 12:36

gewoon de PCR test normering een beetje aanpassen...klaar!

DeAapUitDeMouw | 10-11-20 | 13:01

Zag net een melding dat er in Mozambique een voetbalstadion vol ligt met lichamen zonder hoofd.

De Let | 10-11-20 | 12:34 | 4

Vuurwerkoverlast?

The2Amendment | 10-11-20 | 12:43

Zitten ze al zo zuidelijk, joh?
Het is geen islamitisch land.
De slachtoffers zijn ook geen westerse mensen.
Dat gaat al richting Zuid-Afrika met de totaalterreur.
En maar zeuren die overheden en boeren en jagers daar over te veel olifanten. Ziek.

zeurmachine | 10-11-20 | 13:11
▼ 1 antwoord verborgen

Voor een "ongeveer" zijn het wel hele mooie ronde getallen.

spamzuiger | 10-11-20 | 12:33 | 2

"Ongeveer 487" of "ongeveer 512" vind je logischer klinken?

DrumPiet | 10-11-20 | 12:35

@DrumPiet | 10-11-20 | 12:35: nee. Maar volgens mij moet dit getal exact te benoemen zijn, via het aantal uitgereikte bsn nummers. Dus waarom een natte vinger-cijfer?

Jos Tiebent | 10-11-20 | 12:43

Waarom denk je dat ze al die boeren aan het uitkopen zijn?

Dubbelepunthoofd | 10-11-20 | 12:32 | 2

Stikstof ? *doet aluhoedje weer af*

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:36

@serieusgenomen | 10-11-20 | 12:36: Minister Carola, heeft een stikstof meting laten doen met het meest gevavanceerde metingproces wat bestaat. Alles wat meetbaar is, is verboden volgens haar. Planten hebben stikstof nodig. Als boerendochter is zij bezig om boeren te verjagen.

Kluukluuk | 10-11-20 | 14:56

Waarom staat week 42 niet in het lijstje? Waren het er toen nul? Wat gebeurde er die week eigenlijk dat de normale 500 instromers er niet waren? Heb niet gelezen dat er toen 500 zijn verdronken op de Middellandse Zee. Vragen, vragen.

aamert | 10-11-20 | 12:32 | 2

Hoog water, laag water ?

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:37

Ik heb er niets mee te maken!

42 | 10-11-20 | 12:44

Mn Syriërs blijven komen en aanvragen worden nog altijd bijna allemaal gehonoreerd. Met vluchten voor vervolging en/of oorlog heeft dat allemaal niets meer te maken. Inmiddels overduidelijk en wijdverbreid is wat ( NW) Europa aan mogelijkheden biedt qua welvaart en toekomstmogelijkheden ( kinderen) Dat zijn de pullfactoren ..

justinianus | 10-11-20 | 12:31

Nederland is nog lang niet vol. Welkom.

Poesman | 10-11-20 | 12:31

Weet je wat ik me afvraag ?
Wanneer Rutte nu 5 jaar in Turkije gaat wonen. is die dan Turk, voelt ie zich dan Turk, wil die dan een ook een Turks paspoort, krijgt ie dat dan ????
Alle antwoorden; NEE !
5 jaar is helemaal niks.
Als ik 5 jaar in een ander land ga wonen, zelfs langer zal ik me altijd Nederlander (nu snik) blijven voelen.
Waarom zijn die gasten zo gek om ons geld te blijven uitdelen ?
Dat houdt de economie op gang, niet ?
Ze gaan nu de schuldenaars helpen.
Zullen de verwarmingen wel weer rap op 28 graden gaan....
Ik raak "verward"....
Als dat maar goed gaat.

A333aan | 10-11-20 | 12:30 | 1

Helaas peanutbutter....

serieusgenomen | 10-11-20 | 12:39

OVerigens kan ik een 'herhaalde' asielaanvraag niet rijmen met 'instroom'. Pietje (pun intended) vraag asiel aan. (+1). Dat wordt afgewezen, dan doet ie het nog een keer. Dan 'stroomt' ie toch niet nog een keer in? Dan is ie er en gaat hij zijn leugen over zijn homosensualiteit nog wat aandikken. Mag je niet zeggen natuurlijk.

BBRDWR | 10-11-20 | 12:30

De hondenriem van de EU, met een halsband van goud.
Het is 'gelegaliseerde' mensenhandel. Stemvee en subsidie-gegraai.

Een hele smerige 'industrie', die 'asielzoekers'.

Mensdier | 10-11-20 | 12:30 | 1

En het interesseert ze geen flikker hoeveel migranten er verzuipen. Er moet en er zal gehandeld worden.
Dit is door en door vvd.

obominotie | 10-11-20 | 12:33

Misschien kan Assad een paar Toyota's deze kant op te sturen om deze arme vluchtelingen op te halen. Kan nu nog, het is nog geen januari tenslotte.
www.telegraaf.nl/nieuws/837043703/ass...

First Contact | 10-11-20 | 12:27 | 1

Rutte zal zijn Toyota's inmiddels wel naar Libië en/of Armenië verscheept hebben.

obominotie | 10-11-20 | 12:35

Dus omdat er 500 mensen per week een asielaanvraag doen, moeten mensen elkaar maar met corona besmetten?
Vreemd hoor.

DrumPiet | 10-11-20 | 12:26

Dat lieve roze dingetje kan ook op een iets oostelijker deel geplakt worden. Voor mij is dit het beeld van de waanzin: imgur.com/a/LOQrPmp

Poesmobiel | 10-11-20 | 12:26

De PVV en FvD gaan nog eens heel groot worden hier. Hopelijk wel voordat het kalf definitief verdronken is.

benjeallanggek | 10-11-20 | 12:26 | 3

Het probleem is dat ze elkaars kiezers afpakken.

OhBaldGefkens | 10-11-20 | 12:30

Nee hoor, het aantal kiezers van beide partijen tezamen blijft wel redelijk op hetzelfde niveau. Stijgt misschien iets na een onthoofding of aanslag, maar daarna wordt wel weer een tweet van Baudet of een uitspraak van Wilders gebruikt om die groei weer de kop in te drukken.

spanarchist | 10-11-20 | 12:31

@spanarchist | 10-11-20 | 12:31: Mensen die vanwege een tweet van Baudet of een uitspraak van Wilders weer op de pro-terreur partijen gaan stemmen, doen dat juist omdat ze er zeker van willen zijn dat het kalf verzuipt.

obominotie | 10-11-20 | 12:37

De instroom is al heel lang zo regelmatig dat het wel gestuurd lijkt.
Je vraagt je toch af welke geheime afspraken er zoal allemaal gemaakt zijn. Alleen daarom al zou het toch geweldig zijn als er eens andere partijen aan de macht zouden komen.

spanarchist | 10-11-20 | 12:25

Portugal wordt als de pest door migranten vermeden, omdat hier de sociale voorzieningen, amper 300 ~ 500 euro in de maand zijn. Vindt je het gek dat ze allen naar NL / BE / DE komen?

Brussels betaalt immers 6k per opgenomen immigrant. Dus ff 500 immigranten opnemen op wekelijkse basis levert gewoon 3000000 euro op.

Krachtkoe | 10-11-20 | 12:24 | 5

Een lekker klimaat, een mooi land om naar te emigreren.

Earl_of_Doncaster | 10-11-20 | 12:42

@obominotie | 10-11-20 | 12:38: Is niet waar. Rij je nu het land uit richting spanje of retour naar Portugal wordt je echtwel staande gehouden door de GNR of guardia civil. Die lui controleren de snelwegen wel degelijk. Echter in mijn geval omdat ik een Nederlands paspoort heb moeten ze me doorlaten tot aan NL en omdat ik hier woon moeten ze me retour ook doorlaten.

Ben m'n derde jaar ingegaan, kan niet zeggen dat ik er spijt van heb. Maar je leert wel dat er aan de andere kant van europa het gras echt niet groener is. Ben afgelopen zomer naar Algarve geweest; klein kustplaatsje. Centrum compleet vol met immigranten zoals je die naar calais ziet. Heel europa gaat naar de tievus; met dank aan de europese unie.

Krachtkoe | 10-11-20 | 12:52

@obominotie | 10-11-20 | 12:38: Zo zouden wij dat ook moeten doen, gewoon nul faciliteren dan is het zo afgelopen met de toestroom. Maar ja, wij hebben Mark Rutte.

5611 | 10-11-20 | 12:57
▼ 2 antwoorden verborgen

De linkse politieke partij VVD gaat voor 17 maart 2021 een enorme klap krijgen en met de partij de man die dit land al 10 jaar naar de kloten probeert te helpen, waarbij de laatste poging, de zogenaamde coronacrisis, wel een hele geslaagde is........ Gaat lekker Mark, gaaf land ook!

Fatwabuster | 10-11-20 | 12:24 | 4

De wens is de vader van de gedachte... VVD gaat gewoon de verkiezingen weer winnen. Wordt toch gezien als een keurig-rechtsige partij in mijn omgeving. Net als bij Rutte, men blijft zeggen dat hij de corona crisis goed heeft aangepakt. Je zou willen vragen: maar wat heeft hij dan goed aangepakt? Men herkent in Rutte en VVD een stabiele factor. Ik zie een partij zonder smaak die echte problemen vooruit schuift.

StiekemeBunzing | 10-11-20 | 12:28

@Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 12:25: Er kan in 3 maanden heel wat gebeuren.... as we speak .... staat de hele PCR test op omvallen en die is de basis van het beleid........

Fatwabuster | 10-11-20 | 12:34
▼ 1 antwoord verborgen

Het virus wordt bewust geimporteerd, iets met poisoning the well.

Reebensteeltje | 10-11-20 | 12:24

Tja, ze moeten de CO2-uitstoot boven de norm houden, al jaren lang....

A333aan | 10-11-20 | 12:23

Oplossing: Geert groot maken.

Normpje | 10-11-20 | 12:23 | 5

Links beleid is nu net iets wat onze economie niet kan gebruiken.

DrumPiet | 10-11-20 | 12:30

Ik doe mee!!

likdoorn | 10-11-20 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Mag ik de stelling poneren dat 80% van de asielzoekers gewoon economische vluchtelingen zijn, aangetrokken door onze Babylonische vleespotten? Ja, dat mag ik!

eerstneukendanpraten | 10-11-20 | 12:23 | 4

Ik schat dat het nu zo rond de dikke 90% ligt.

Dr.Mabuse | 10-11-20 | 12:31

Zelfs Timmermans had het ooit over 2/3, waarna hij dat weer snel moest terugnemen van zijn baasje.

Harry Turtle | 10-11-20 | 12:57

Ik begrijp niet dat die mensen uit arme landen zoveel huisdieren hebben, dat ze allemaal een asiel zoeken.

libertat | 10-11-20 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Geen nood, ze worden netjes in wijken met het hoogste percentage Groen Links stemmers opgevangen neem ik aan.

Harry Turtle | 10-11-20 | 12:22 | 3

Groen(s)Links politici wonen in de roomwitste wijken van verNederlandje. Hun stemmers daarentegen (studenten, kansarmen) zitten dan wel in de anderskokende volkswijken. Laat daar nu net de asieleisers instromen om te kunnen wonen...

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 12:24

Groenlinks heeft nog nooit in de regering gezeten Harry. De VVD zit er al 40 jaar in.

wapster | 10-11-20 | 12:29

Prima die gelukzoekers.
Houdt een hele industrie in stand.
Zonder ze zaten er nu duizenden mensen thuis.

HoerieHarry | 10-11-20 | 12:21 | 1

Je moet overal het positieve van inzien. Heel goed Harry.

Dubbelepunthoofd | 10-11-20 | 12:29

Wat is dan de asieluitstroom per week? Aan halve cijfers hebben we natuurlijk niks.

Baron Clappique | 10-11-20 | 12:21 | 2

Je mag het niet zeggen, maar ik denk dat het RIVM de uitstroom redelijk rapporteert elke dag.

BBRDWR | 10-11-20 | 12:23

Ik ga er stiekem van uit dat dit er max 5 per maand zijn. Ookal hebben we die cijfers, wij als bananenvolk hebben dit maar te accepteren volgens Dhr Rütte.

Xaffier | 10-11-20 | 12:25

U mag niet naar de bios maar Mo, Ahmed en Pjotr mogen wel aan de asieltiet lurken. Pinko pox BTFO. Blijf vooral partijkartel stemmen medelanders...

Graaf_van_Hogendorp | 10-11-20 | 12:21

Kan U uit betrouwbare bron melden dat plaatsen van die mensen in gemeenten op het platteland niet meer gaat lukken, dus de randstad/grote steden zijn weer de klos. Het blijkt dat er vooral ergernis is over die "vluchtende" vader die na een jaar gewoon zijn hele gezin "veilig" uit zijn oorspronkelijke "hel" kan laten overkomen met alle medewerking van de autoriteiten in die hel.... leugen op leugen en iedereen is homo of lesbo als dat beter uitkomt. Rutte stop deze waanzin, dit is niet weg te lachen.

grindbak | 10-11-20 | 12:20

Gelukkig haten ze ons en alles waar we voor staan want zij zijn beter .

Castor12 | 10-11-20 | 12:20

Huizen zat.
Waarom toewijzen aan witte geprivilegieerden als er ook een leuk Somalisch gezinnetje of een Eritrese gelukzoeker kan komen wonen?

wapster | 10-11-20 | 12:20

Ze komen op 1,5m met mondkapje op binnen....

Toetsenbordcomplex | 10-11-20 | 12:20 | 1

Ja, 1,5 meter achter hun vrouw aan en met een mondkapje over hun hele hoofd.

BBRDWR | 10-11-20 | 12:24

Structureel 'ongeveer 500' doet me vermoeden dat dit proces perfect gemanaged is en dan kan het dus ook naar 0.

Joris Beltsin | 10-11-20 | 12:19 | 1

Filiaalchef Mark Rutte volgt nauwgezet de orders van het hoofdkantoor in Brussel: minimaal 500 per week, 26.000 per jaar.

5611 | 10-11-20 | 13:03

Joepie, weer een klein dorp (excl nareizend volk) erbij met kanslozen die tot in de eeuwigheid uit onze ruif meevreten en de religie van de vrede komen versterken!

_pacman_ | 10-11-20 | 12:18

Eigenlijk is het corona lockdown argument in deze geen argumemt. De instroom moet gewoon volledig stoppen. Nul (0) nieuwe instroom per week moet het devies zijn.
Dus voor het eerst, in aanloop naar de verkiezingen, dan maar van mij uit het welgemeende advies: stem PVV.

WasHetMaarMakkelijk | 10-11-20 | 12:18
-weggejorist-
likdoorn | 10-11-20 | 12:18 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik veracht en minacht ze. Nooit hebben we hier een stem in gehad, en als je er al wat van zei dan was je een racist. Mijn kinderen kunnen niet wonen en Achmed en alleman gaan voor. Soms voelt het alsof ik in een hele slechte film zit.

osolemio | 10-11-20 | 12:18 | 2

Leef 100% met U mee.

grindbak | 10-11-20 | 12:22

Gelukkig is het maar een film.

Baron Clappique | 10-11-20 | 12:23

Je wordt er treurig van. Woningnood, Corona, tekorten all over the place, instabiele samenleving en ons bestuur gaat vrolijk door met nieuwe import. Per week wordt de situatie nijpender in dit land.

BozePaarseMan | 10-11-20 | 12:17

25.000 per jaar, dat is ons quotum.

Allemaal een woning en een Miele, plus levenslang Universal Basic Income. Volgens de definities is dat goed voor de economische groei en kunnen we met een constante schuldquote van 70 % weer staatsschuld uitgeven.

In de planeconomie waarin we inmiddels leven beheersen modellen de werkelijkheid. Jongvolwassen immigranten met een leven aan de staatstrog zijn goed voor de economie. Het MKB stilleggen en iedereen thuis laten zitten met een overheidsuitkering is goed voor de economie. De productiecapaciteit van je land uitbesteden aan China is goed voor de economie.

En toenemende welvaart leidt tot meer armoede, volgens hoogleraren uit Wageningen in Trouw: www.welingelichtekringen.nl/natuur-en...

Koek-koek. Koek-koek.

Glasgow Argus | 10-11-20 | 12:17 | 3

We hebben al het maximum banen bereikt in de dienstverlening. We produceren steeds minder dus onze economie krijgt het binnen enkele decennia zeer moeilijk.

pejoar | 10-11-20 | 12:23

En als ze schulden maken gaan we die ook nog wel ff wegwerken, hoorde ik vandaag.
Kunnen ze weer gewoon doorgaan met stoken op 28 graden !

A333aan | 10-11-20 | 12:36

De landbouw afbreken is goed voor de economie. De bouw afbreken is goed voor de economie. Ons gasnet afbreken is goed voor de economie. Onze stroomvoorziening afbreken is goed voor de economie. Onderwijs, zorg en politie afbreken is goed voor de economie. De woningbouw afbreken is goed voor de economie. Aldus het evangelie van Mark Rutte.

5611 | 10-11-20 | 13:06

Als je als jonge starter al een baantje en een geschikt huisje vind dan weet je wat je kan betalen en vooral voor wie je kan betalen .

likmegaties | 10-11-20 | 12:17

500 per week is 26000 per jaar.
1 mens stoot 1ton CO2 per jaar uit.
Dus 26000 ton extra CO2 (en dan maar hopen dat ze niet autorijden of barbequen
Waarom hoor ik niks van die milieufans?

pejoar | 10-11-20 | 12:16 | 6

@NiCeY | 10-11-20 | 12:19: Maar... de stomme westerling heeft toch een klimaat-voetafdruk die tientallen keren zo groot is als die van de gemiddelde inboorling in lemen hut? Een lage levensverwachting doet overigens ook wonderen voor het milieu.

Een paard | 10-11-20 | 12:32

@NiCeY | 10-11-20 | 12:19:
Ook een beetje onzin, de CO2 uitstoot van een Nederlander is gemiddeld hoger dan van een willekeurige Afrikaan. Als je geen koelkast of wasmachine hebt hoef je er ook geen elektriciteit voor op te wekken.

Overigens is dat wel een beetje in lijn met links economisch beleid, als iedereen straatarm is door alsmaar hogere belastingen om de subsidiepotjes te vullen, stoten ze ook niet zo veel meer uit.

Terra | 10-11-20 | 12:33

Natuurlijk heb je het over persoonlijke CO2 uitstoot van de persoon zelf, vanuit zijn endeldarm?

De gemiddelde uitstoot/footprint van een Nederlander ligt stukken hoger:

Voor het tweede jaar op rij nam de gemiddelde broeikasgasvoetafdruk per Nederlander toe, van 15,1 ton CO2-equivalenten per inwoner in 2017 naar 15,8 ton in 2018. Tussen 2008 en 2016 daalde deze nog. De toename is toe te schrijven aan een stijging van de uitstoot van broeikasgassen in het buitenland ten behoeve van de bestedingen in Nederland. (Bron: CBS.)

Ik snap uw punt overigens wel, alleen de cijfers kloppen niet.

Een Eritreeër die elk jaar één keer heen en weer vliegt voor een vakantie in het land, waar hij/zij van vandaan gevlucht is, stoot met het retourtje een:

Amsterdam - Istanbul: 2250 km a 200 gram CO2/km = 450,00 kilo.
Istanbul - Asmara: 2986 km a 135 gram CO2/km = 403,11 kilo.

853,11 x 2 = 1706,22 kilo CO2 uit.

(Bron: www.zaailingen.com/vliegtuig-op-vakan...

Sarcasme aan:

De oplossing van Jesse Klaver en Mark Rutte hiervoor zal zijn:

Zo snel mogelijk een directe vlucht regelen tussen Amsterdam en Asmara! Dan daalt die gemiddelde uitstoot direct, want er hoeft nog maar één keer opgestegen en geland te worden.

BadPatNL | 10-11-20 | 13:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Niks nieuw toch? Zoals oud minister Henk Kamp het enige tijd geleden al zei: "het is ons overkomen." Achter bleef onze pret-premier Rutte. En die was al, is en zal altijd visieloos blijven. Wat zal Rutte die influx interesseren. Hij heeft toch geen kinderen die boos op hem kunnen worden. En dan er verbaast over zijn dat de islamieten hun deel van de koek opeisen op straffe van onthoofding. Driewerf bah!

bixiers | 10-11-20 | 12:16

Zijn dit spontane binnendringers of die van het pakket afgesprokenen uit de Turkije deal?

van Oeffelen | 10-11-20 | 12:13 | 2

Wat stond er eigenlijk over Armeniërs in de Turkije deal?

Harry Turtle | 10-11-20 | 12:20

Het is wel heel precies 500 elke maand. Zou raar zijn als het spontaan zo zou gaan.

Opslag Medium | 10-11-20 | 12:33

Terwijl de instroom mooi op peil blijft, mede dankzij de VVD, gaan Nederlanders straks weer braaf massaal op de VVD en overige traditionele machtspartijen stemmen.

spanarchist | 10-11-20 | 12:12

Er worden per jaar 71.000 nieuwe woningen gebouwd. 500 maal 52 is 26.000. Dit betekent dat 36% van de nieuwe woningbouw al 'gereserveerd' is (de nieuwkomer neemt uiteindelijk natuurlijk de plek in van iemand die gaat verhuizen naar een nieuwbouwwoning, waardoor de oudbouwwoning niet gevuld wordt door een geregistreerd Nederlander).

En dit is nog exclusief herenigingen, huwelijken en andere nastroom. Dit kan niet zo niet langer.

JohnLocke | 10-11-20 | 12:12 | 8

And we stay here

nobody62 | 10-11-20 | 14:08
▼ 5 antwoorden verborgen

500 per week, dat is 26.000 per jaar.

Dat is een gemeente zo groot als Wassenaar of Oisterwijk erbij per jaar..

Bizar.

Wijze uit het Oosten | 10-11-20 | 12:12 | 8

Joh, dit zijn maar druppeltjes. Er zijn weken geweest met 1500-2000 kansloze gratis geld eisers die als sprinkhanen het land in marcheerden. Netto een 500.000 inwoners erbij voor Nederland in de laatste 5 jaar. (16,9 miljoen in 2015 - 17,4 in 2020, Bron: CBS/Statline.)

BadPatNL | 10-11-20 | 12:39

Wat kan er mis gaan? :"-)

BadPatNL | 10-11-20 | 12:40

U vergeet de hereniging. Vaak komt een man, tussen de 20 en 30 jaar oud, alleen hierheen en volgt vrouw en kroost later. Dus zeg maar 100.000.

VerganeGlorie | 10-11-20 | 12:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Gelukkig blijven sommige dingen wél het 'oude normaal'..

NiCeY | 10-11-20 | 12:11 | 1

Het is nooit normaal geweest dat een overbevolkte stadstaat zoveel mensen opvangt en hierdoor de eigen bevolking geen huisvesting kan bieden.

BorisBonkestoter | 10-11-20 | 12:30

Stoppen ze gewoon met tellen bij 500 of is dat de maximum capaciteit van de 'We Gaan Ze Halen' bussen?

OscarWilde | 10-11-20 | 12:10 | 1

Dat stabiele getal van 500 klinkt meer als een quotum dan als een onvermijdbaar probleem.

keestelpro | 10-11-20 | 12:12

Daarom zijn mensen met een mondkapje of spatscherm een beetje dom.

Turbulentie? | 10-11-20 | 12:10 | 1

Ja, er gaat wel een bepaalde boodschap vanuit heur, dus gewoon blijven doen!

BadPatNL | 10-11-20 | 12:17

Wanneer je als land tegen je bevolking zegt dat de woningmarkt oververhit en verrot is, maar wel elke week honderden mensen binnenhaalt...

Aatje | 10-11-20 | 12:07 | 3

Waar krijgt de rest van het land, dus buiten de bezoekers hier, nou een tijdige update van de indobberaars?
Dit weet het krimpende grote publiek gewoon niet.

NiCeY | 10-11-20 | 12:22

Die gure rechtse wind die waait heeft de politiek alleen aan zichzelf te danken.

pibasso | 10-11-20 | 13:04

@NiCeY | 10-11-20 | 12:22: het krimpende grote publiek is vooral te belazerd om 1 a 2 websites op te zoeken. Het gaat allemaal nog te goed dus kan het wel even duren voor dat publiek wakker is geworden. En dan is het te laat, dat is het nu al eigenlijk.

En maar uitgemaakt worden voor racist en faksischt als je er kritiek op hebt. Dat weet dat publiek dan wel weer goed.

Acar_ketimun | 10-11-20 | 16:20

Wat is het probleem?

HoerieHarry | 10-11-20 | 12:07 | 2

Dat is een vraag die u niet mag stellen.

Guillermo | 10-11-20 | 12:10

Er zijn meerdere problemen. Een vijfde colonne die de huisvesting van de eigen bevolking verstoort in een overbevolkt land. Ze zijn zo dankbaar dat ze voor zware overlast en criminaliteit zorgen. Mensenhandel die je in stand houdt door ze op te nemen.

BorisBonkestoter | 10-11-20 | 12:34

Ach dit wordt puur gedaan om de leegstand aan te pakken..

Nicolas Arcissus | 10-11-20 | 12:07

Dit is inderdaad de gotspe van de eeuw.

Wiebenick | 10-11-20 | 12:06

Het is duidelijk de wil van het dociele volk dat hiervoor heeft gestemd en dat bij de volgende gelegenheid gewoon weer doet.

witwas | 10-11-20 | 12:06 | 3

Dat is juist de crux. Niemand heeft hier voor gestemd. Er heeft in geen één verkiezingsprogramma gestaan dat betreffende partij 26.000 niksnutiër per jaar wil binnen laten. We laten het gebeuren. Maar dat heeft dus kennelijk niets met ons stemgedrag te maken. Meer met in het geheim getekende verdragen waar we zogenaamd niet meer van af kunnen.

The7thGuest | 10-11-20 | 12:54

Lang lebe Europa

nobody62 | 10-11-20 | 14:04

Om te kotsen. What else?

haatsmurfin | 10-11-20 | 12:05

Ja, hallo?! Dat hebben we nu eenmaal zo met zijn allen afgesproken.
(Of zoiets)

Piet Karbiet | 10-11-20 | 12:04

Ik schat de kosten op 1/2 miljard paar jaar. Op basis van 26.000 van de kokosmacronen.

Atheist-Priest | 10-11-20 | 12:04 | 2

Mag ik daar kokosmocronen van maken? Gewoon, om de Finnen wat tegemoet te komen.

Jos Tiebent | 10-11-20 | 12:30

@Jos Tiebent | 10-11-20 | 12:30: Dat is wel zo sociaal ja.

Atheist-Priest | 10-11-20 | 14:30

Groepjes van 500. Terwijl dat er maar 2 mogen zijn.
Dit is een goudmijntje voor justitie!

keestelpro | 10-11-20 | 12:04

Hoezo georganiseerd en gereguleerd? Waar blijft Hansje Brinker?

Leptob | 10-11-20 | 12:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken