TRAILER. 7 Wrekers, Nederfilm over het verzet met een heel klein budget
Intrigerend
Bovenstaande trailer is van 7 Wrekers (IMDb), een film over een groep verzetsleden die een belangrijke missie krijgen om de geallieerde opmars te ondersteunen. "De missie gaat echter verschrikkelijk mis en terwijl de verzetsstrijders zich hergroeperen op hun onderduikadres beginnen ze te vermoeden dat er een verrader in hun midden is", in de mail. Het meest intrigerende: de film is gemaakt op een budget van tulpenbollen, een zakje piepers, wat voedselbonnen en een paar houten banden met een totaalwaarde van 3.500 euro. Waarvan nul euro subsidie en dat is de Nederlandse cinema nog nóóit gelukt. Voor dat wisselgeld is 80 minuten speelfilm gemaakt waarvan de landelijke release in april gepland stond. MAAR JA. Toen kwam de allesvernietigende invasie van het Chinese Virus. Daarom zaten ze bij ons in de mail. Want je wil toch aandacht voor inspanningen die iedereen belangeloos heeft verricht. Doorn Eden Producties heeft de titel in Amazon Prime gekregen en mailt ons: "Het zou super zijn als jullie een beetje aandacht aan de film zouden kunnen besteden zodat nog meer mensen de kans krijgen om hem te zien." Ja joh, prima. Werken wij ook een keertje belangeloos ergens aan mee. De hele film is hierrr te bekijken (na het aanmaken van een gratis proefabonnement).
Ondertussen, achter de schermen...
Social
Reaguursels
InloggenOk ze hebben het script van reservoir dogs gepakt en dat geremixt.
Vengeful7 zelf de titel is gepikt. Hatefull 8 de vergiftiging scene , man man man...
Is een kwal genderneutraal? Misschien kunnen we dan de Gouden Kalf in de Gouden Kwal veranderen.
Kalf is niet genderneutraal?
Films over reeds gewonnen oorlogen hebben altijd iets geruststellends. Het komt uiteindelijk allemaal goed.
Een film over de stiekem gevoerde oorlog tegen het Vrije Westen zou behoorlijk deprimerend worden. Een bloemlezing;
- reeksen vaak vrij brute moorden op (mogelijke) andersdenkenden;
- reeksen bloedige moordpartijen op willekeurige burgers;
- maandenlange rellen en pogroms vanwege een dode crimineel;
- veel hoera-geroep bij de zoveelste moord op een blanke;
- MSM die dat zoveel mogelijk negeren, bagatelliseren of verontschuldigen;
- linkse politici die hetzelfde doen, of zelfs aanzetten tot geweld;
- overheid en MSM die criminaliteit belonen, en politie criminaliseren;
- gesubsidieerde actiegroepen die kinderfeestjes en democratie verbieden;
- MSM, politici die hen daarin 200% steunen;
- zelfs helpen met het wissen van onze cultuur en geschiedenis;
- beeldenstormen en boekverbrandingen worden bejubeld want "links";
- ongekozen organisaties zoals de EU die onze welvaart willen verbieden;
- daartoe duizenden miljarden € gaan uitgeven aan non-transities;
- etc, etc, etc.
En het meest deprimerend; niemand die wil ingrijpen. Op wat oppositiepartijen na, die vervolgens direct allemaal in een "cordon sanitair" belanden.
Afgaand op het minimale verzet tegen deze ellende staan we er slecht voor. En mocht onze Vrijheid toch dreigen te overwinnen, dan hebben de linkse kartelpartijen al geregeld dat autochtone Nederlanders rond 2050 een minderheid zullen zijn. Alleen Groen Links vindt dat we moeten proberen om al voor die tijd een minderheid te zijn; omdat het anders te lang duurt voor we hier sharia hebben.
Tja. Ik snap dat dat geen script is waar acteurs, laat staan bezoekers om staan te springen. Dan maar liever nostalgisch terugkijken naar het roemruchte verleden, toen Vrijheid nog gewaardeerd werd.
Die stiekem gevoerde oorlog tegen het westen is mede het gevolg van de uitkomst van de 2e wereloorlog. Dat werpt wat mij betreft toch een ander licht op de daden van die verzetshelden. Leuk dat ze tegen de nazi's vochten, maar die fascisten waren in ieder geval niet tegen blanken; de nieuwe fascisten wel.
@Xukje | 14-11-20 | 10:36:
Nee, die oorlogen moet je echt apart zien.
Tot pakweg 1969 was ook de linkse kerk pro-Westers, met uitzondering van de CPN. Pas vanaf eind jaren '60 zien we links radicaliseren. Enerzijds komen er steeds meer stalinistische en maoïstische splinterpartijtjes bij; anderzijds gaan de voormalige sociaaldemocraten pleiten voor censuur en dictatuur, en voor maatregelen die onze economie en onze samenleving schaden.
Dit proces zien we in bijna alle Westerse landen. Voormalig KGB-agent Yuri Bezmenov waarschuwde al in 1984 dat dit geen extreme domheid van de linkse kerk was, maar een door de USSR georganiseerde ondermijning van onze samenleving. www.geotrendlines.nl/yuri-bezmenov-ov...
Overigens wist ik dit al lang voor ik Bezmenovs naam voor het eerst hoorde, op GS. Pure logica; waarom was extreemlinks altijd voor eenzijdige ontwapening, maar nooit tegen het extreme militarisme in de door links bejubelde heilstaten DDR, USSR, China en Noord Korea?
Na de koude oorlog bleek dat veel "pacifistische" clubjes geïnfiltreerd waren en betaald werden door oa de DDR.
Voor onderwerpen als criminaliteit, immigratie, drugs, islam en milieu gold hetzelfde; links predikte precies het tegenovergestelde van het beleid van hun heilstaten. Als ze zouden geloven in hun eigen ideeën, waarom namen ze dan geen afstand van hun heilstaten?
Inmiddels zijn de door de KGB bedachte anti-Westerse ideeën hier dermate vaak verkondigd dat hele generaties ermee zijn opgegroeid. Dus niet beter weten. Die moeten wakker geschud worden.
@Dandruff | 14-11-20 | 11:35: Die marxistische golf was mede het gevolg van de koude oorlog en activiteiten vanuit de sovjets om het westen te ondermijnen. Beide zijn, wat mij betreft, naar de uitkomst van de 2e wereldoorlog te herleiden. Waar komt de DDR bijvoorbeeld vandaan? Maar goed, de 2e WO is weer te herleiden naar de maatregelen die Duitsland opgelegd werd nav de 1e wereldoorlog.
Moedig verzet, maar uiteindelijk wordt Nederland en de EU- (Polen en Hongarije) zonder slag of stoot weggegeven door de linkse landverraders. Polen en Hongarije moet ik van de EU ondemocratisch noemen.
Zo moet ik vanwege de uitspraak van Slob van de pers en politiek vinden dat homo's op die betreffende scholen nu onveilig zouden zijn, terwijl ik op de beelden geen enkele nieuwe Nederlander zag ?! Onderzoek zou uitwijzen dat die school juist super veilig is.
Pappa en Mamma tekenen hoor, maar doe maar lekker wat jezelf wil. Zo die heeft geen last van geweld op school.
@Xukje | 14-11-20 | 12:28:
Met een beetje fantasie kun je elke oorlog herleiden naar een eerdere oorlog. Dat is niet altijd even reëel. Het is belangrijk te beseffen dat de mensen die tegen de nazi's vochten, niet voor afschaffing of islamisering van het Vrije Westen vochten. Die marxistische golf begon pas 20 jaar later eind zestiger jaren, en het streven naar islamisering is zelfs pas iets van de laatste 20 jaar.
Die eerste beweging om het Westen te ondermijnen was inderdaad rechtstreeks afkomstig uit het Oostblok, die subsidieerden dat ook. Sindsdien is het cultuurmarxisme echter ook een eigen leven gaan leiden. Westerse universiteiten onderwijzen al decennialang ondermijnende onzin als Critical Race Theory en legalisering/gedogen van (gewelds-) delicten, en een hardere aanpak van gedachtendelicten. Zonder zich te realiseren waar die ideeën vandaan komen.
Na de koude oorlog stopten de ondermijningssubsidies uit het Oostblok, en nam de islamitische wereld het subsidiëren van ondermijning van onze samenlevingen over. Het gaat dus echt om verschillende conflicten met andere vijanden.
@Dandruff | 14-11-20 | 12:59:
Ja wij voorstanders van de liberale westerse democratie hebben het maar lastig. Zijn we bijna klaar met de christengekkies, moeten we weer de islamgekkies en de fascisten bestrijden. Het is allemaal niet makkelijk. Maar wij zijn met meer, dus dat scheelt een beetje, edoch moeten met links een verbond vormen. Voelt niet fijn. Maar ja. Het is niet anders.
@Theodorus.Goldbach | 14-11-20 | 13:18:
Ruttes slogan "wij zijn met meer" is over enkele decennia feitelijk onjuist.
Bovendien is die slogan sowieso betekenisloos. De geschiedenis wordt doorgaans bepaald door agressieve minderheden; niet door de zwijgende meerderheid. De aanhangers van Lenin en Hitler waren minderheden, maar hebben met geweld de macht gegrepen. Waarna strenge censuur, boekverbrandingen en felle propagandacampagnes in onderwijs en pers de rest deden.
Ook nu zien we dat een honderdtal subsidie-extremisten in 10 jaar tijd een populair volksfeest af kan schaffen. Ook weer voornamelijk dankzij de vertrouwde receptuur van geweld, censuur en 24/7 propaganda.
Links heeft islamisering en racisme decennialang gesteund en gesubsidieerd. En links doet dat nog steeds, zie de steun voor Kauthar en Akwasi.
Als links de komende jaren af en toe bereid zou zijn fascisme af te wijzen werk ik graag met ze samen. Maar ik zie dat zo gauw niet gebeuren.
@Dandruff | 14-11-20 | 12:59: Ik ben het grotendeels met je eens maar niet met alles.
"Met een beetje fantasie kun je elke oorlog herleiden naar een eerdere oorlog."
De geschiedenis is een keten van oorzaak en gevolg dus veel fantasie is er meestal niet nodig om een gebeurtenis een reden in het verleden te geven. Dat zal niet altijd een oorlog zijn.
De voorstanders van het cultureel marxisme gebruiken "Nie wieder" zelf echter telkens weer als argument om het huidige beleid te rechtvaardigen. Zij verwijzen expliciet naar WO2 als reden voor dit beleid. Ik zei niet dat het dezelfde vijand was, maar het gevolg van de uitkomst van WO2.
Verder was islamisering inderdaad nog geen punt. Er waren echter zeker verzetsgroepen met revolutionaire ideeën. Hannie Schaft was bijvoorbeeld een communiste. Je zou absoluut kunnen stellen dat die ook vocht tegen wat je kunt omschrijven als "het vrije westen". Dat kwam dus niet pas 20 jaar later. Wel is de invloed van die beweging nu groter dan in die jaren en in de koude oorlog erna.
Het Gouden kalf is een prijs van ons, voor ons en door ons gegeven aan ons zelf. En hoe ziet een genderneutraal kalf er uit? Een kinderhand (lees het geestelijk vermogen van een kind) is gauw gevuld blijkt maar weer.
Dan vraag ik me af hoe groot de budgetten moeten zijn van films uit Nollywood en Wakaliwood. 35 euro per film?
Ze doen maar lekker met het gouden kalf. Een prijs die werkelijk niemand boeit. Waarschijnlijk kiezen ze hier voor, omdat er jaarlijks niet veel soeps te nomineren valt. De Nederlandse cinema is complete armoe m.u.v. filmmakers als Warmerdam, Taihuttu en Koolhoven.
Onafhankelijke merken, initiatieven, films, e.d.. Onafhankelijkheid , dus. Gaat nog eens heel groot worden. Fuck de benepen woke-propaganda van de elite.
Een mooi initiatief van eigen bodem en goed dat GS dit steunt. Oude tijd settings zijn altijd interessant. Compliment voor de filmposter maker. Kijken dus!
Ooit hadden we polygram film entertainment een Brits Nederlandse onderneming onderdeel van Philips. Opgezet om Hollywood wat tegenwicht te geven met internationale producties. Maakte redelijk wat films zoals trainspotting. De nek omgedraaid door Cor Boonstra. Film is geen industrie maar is gokken was zijn motivatie. De marge is te laag en te moeilijk te voorspellen. Is de film in noord west Europa nooit te boven gekomen.
Eindelijk! Nu ook doorvoeren met sporten zoals boxen. Wel consequent zijn dan.
Ik durf bijna niet naar een Nederlandse film te kijken.
Meestal zie je vooraf trailers, dagen lang, elk uur, en dan schelden ze heel hard, en slaan ze op tafel a synchroon met wat ze zeggen. Zonder dat ze het vooraf zeggen zie je dat het een film is, nep dus, slecht acteerwerk, typisch Nederlands. 's Avonds zie je ze dan op uitnodiging deugen in praatprogramma's met mededogen voor immigranten, en in hun onnozelheid hebben ze dat niet in de gaten, deserteurs uit oorlogsgebieden. Ze denken dat kan nooit kwaad voor simpel Nederland, hij/zij is ook zo gewoon gebleven hè. Dat is Nederland.
Precies dat! Je hebt meteen geen trek meer.
Zoals Frank Lammers, bij De Wereld Draait Door: “ALLE asielzoekers zijn welkom, aantallen doen er niet toe!!!”
Iedere keer als ik die onnozele hals op TV zie, kan ik alleen maar daar aan denken. Wat een dom figuur.
'Gouden Kalf wordt genderneutraal...
Heb je jaren gestreden en allerlei ingewikkelde operaties ondergaan om van man tot vrouw te transgenderen of andersom, word je ineens 'genderneutraal' verklaard....
Val je zomaar in de volgende identiteitscrisis.
En moet je daar bovenop nog eens met de vraag gaan worstelen met wat voor operatie je nú weer aan de slag moet om je al dan niet vernieuwde edele delen volledig te neutraliseren...
Het scheelt een hoop beeldjes, dus goed voor het budget.
Ik snap het niet. Acteurs, M/V/OV, zijn dol op een onderscheiding. Hoe meer categorieën, hoe meer kans. En als een flink deel van de prijzen naar mannen gaat, is het #maleprivilege.
Gooide Rijk de Gooier zijn kalf niet uit het raam van de taxi.
Waarom klopten ze niet aan bij Netflix?
Netflix is alleen nog maar voor de politiek correcte films; films met alleen maar negers of met uitsluitend vrouwen in de leidende posities.
Afgezien van een berg B-meuk uit Turkije, Polen, India, Rusland en Zuid-Amerika.
En in alle Zweedse en Deense politie- en/of detective-series hebben vrouwen alle leidende functies en zijn de mannelijke rechercheurs en agenten hooguit de veroorzakers van slechte huwelijken waarin vrouwen & kinderen vreselijk lijden.
En voor de jongste producties uit Amerika hebben ze alle acteurs & actrices uit de Zuid-Afrikaanse Townships gehaald.
Dan krijg je series uit Amerika 1 blanke 1 zwarte 1 hispanic 1 blanke met bril (goed met computers) 1 vrouw met bril is de baas. Misschien vergeet ik iets
@Peter Emile | 13-11-20 | 23:04: daarom amazon, nog ouderwets genieten van hap and lennard, the boys(aanrader)
Niet bedoeld om jouw moedige poging om de Nederlandse film een kans te geven de grond in te trappen, maar wie toch een onderhoudende verzetsfilm wil kijken moet "Anthropoid" (2016) eens kijken, gebaseerd op de waargebeurde aanslag op de Slager van Praag, Reinhard Heydrich, door een Slowaakse en een Tsjechische verzetsheld en de zware prijs die niet alleen zij daarvoor moesten betalen. m.imdb.com/title/tt4190530/ zo maak je een modern oorlogsdrama, met een minimum aan fantasie, maar gedegen acteerwerk
Man with the Iron Heart gezien? HHhH ook wel? m.imdb.com/title/tt3296908/?ref_=nv_s...
Anthropoid.
Gezien & uitstekend bevonden.
Aanrader voor wie de kans krijgt 'm te zien.
@Lorejas | 13-11-20 | 22:43:
Neen, niet gezien. Maar wat vreemd, volgens de review een gespleten film, vanuit beide perspectieven de ogen van de Slager van Praag en het Tsjechische verzet. Hmm, toch es kiekn. Dank voor de tip. Lijkt interessant helemaal na het zien van deze film, twee weken geleden. "Der Hauptmann" www.imdb.com/title/tt6763252/ geen verzetsfilm, maar een film van de Deutsche Untergang
Europa van Lars von Trier. Misschien de beste cineast van noord west Europa van de late twintigste eeuw. Speelt zich af aan het eind van de oorlog. Duitsland is bezet en een jonge. Amerikaan met Duitse roots komt zich inzetten voor de wederopbouw en gaat werken bij de spoorwegen. Hij wordt een speelbal van krachten. Wij hebben van Warmerdam. Best wel een reeks knappe films. Die zou een duistere oorlogsfilm kunnen maken. Iets met onderduiken. Verder ben ik fan van Werner Herzog. Van de hedendaagse cineasten vind ik Nicolas Winding Refn wel tof. Ook een Deen. Bronson bijvoorbeeld. Ik zag Europa als tiener op het Rotterdams film festival maakt toen indruk : youtu.be/ik3qg3k7oPs
Lekker, zo'n genderneutraal Kalf. Wacht maar tot de veganisten gaan klagen.
Krijg je een genderneutraal plastiek.
Waarom zijn wij als Nederlanders niet in staat om een goede film te maken? Ik vraag me dat serieus af, want we hebben toch genoeg creatieve geesten om iets interessants te creëren? Sjeezus.
We hebben Kim Holland ook nog..
Geld.
Max Havelaar was een film van wereldkwaliteit, evenals Schatjes, en, een jaar of 6 geleden nog, Michiel de Ruijter (of is het nou Ruyter?)
Is simpelweg geldkwestie. Het Engelse taalgebied is fors groter dan het Nederlandse. Dus de potentiele opbrengst is veel groter. Daarom zijn er veel Engelstalige films, aanzienlijk minder Nederlandstalige films en vrijwel geen Fries-talige films.
@Dr_Johnson | 13-11-20 | 22:37: Michel de Ruijter was slecht.
@Arachne | 13-11-20 | 22:57: Dat is alleen maar, omdat je steeds het idee hebt dat je naar Michiel Romeyn zit te kijken.
@Arachne | 13-11-20 | 22:57:
Zowel bij 'Michiel de Ruijter' als bij 'Undercover' met Frank Lammers in de hoofdrol kan ik maar niet los komen van die buikige sul uit de Jumbo-commercials.
@Grachus | 13-11-20 | 23:04:
Neehee, de hoofdrol werd gespeeld door Frank Lammers, van het 'Jumbo gezinnetje'. En de eerste vijf minuten zit je inderdaad zo van: hee, dat is de man van het Jumbo gezinnetje. Maar net als bij de film The iron Lady, waarin Meryl Streep Margaret Thatcher speelt, en waar je na 10 minuten geen Streep meer ziet, maar alleen Thatcher, zie je na 10 minuten geen Lammers meer, maar alleen Michiel de Ruijter. Dus acteren kan Frank Lammers wel.
En ik ben het niet eens met Arachne dat het een slechte film was. Integendeel, iedereen in die film was goed: Barry Atsma als Johan de Witt was subliem, die bekende acteur die Kiviet(s) speelde - ben even zijn naam kwijt (nee, hij schiet me net te binnen: Derek de Lint) - de acteur die Willem III speelde was uitstekend, en ook iemand van wie ik eigenlijk niet zo'n hoge pet op had omdat ik dacht dat het een middelmatige 'soapie' was, die de vrouw van Johan de Witt speelde, Lieke van Lexmond, vond ik uitstekend en 'naturel' spelen. Misschien een hele goede regisseur?
Anyway, Michiel de Ruijter was top.
Leuk initiatief, hopelijk ook positief gewaardeerd, hopelijk "realistisch" aangezien die realiteit echt gewoon ronduit kudt is geweest, zeg ik als ultramaximaallafbek.
Gouden KALF? Vlees? Dat moet snel een gouden WORTEL worden!
nee, een gouden MASTURBANT, aangezien degenen die stemmen de bestemden al kennen en elkaar veelal bevlogen bevestzakken en bebroekzakken en dus elkander bevlekken.
Of zoiets.
Vroeger, toen de meisjes nog blond waren en de moffen blank. Toen je nog moest bewijzen dat je Nederlander was om over de grens naar binnen te mogen. Toen roomblanke meisjes nog schitterden in de zon in plaats van te zweten onder de haatparasol. Toen je fiets nog gewoon op transport naar het Oosten werd gesteld in plaats van naar het AZC. Aber das war Einmal. Gottogottogott, uns bleibt nur Schrott.
Kijk, dit vond ik nu een leuke film. Was satire, maar niet veel later ongeveer de
praktijk op de voetbalvelden, en vooral op de voetbaltribunes.
www.youtube.com/watch?v=LJkHm2WtSsk&a...
Jij in ieder geval niet. Doei.
En straks genderneutrale Oscars! Kunnen ze er opeens een stuk minder winnen. En zo schiet deugend Hollywood zichzelf lekker in de deugende deugschoenen. Je oogst wat je zaait.
Ik zou wel eens een film over Soros willen zien.
Die is zijn carrière begonnen door het verkopen van Joods eigendom dat was geconfisceerd. Heeft hij zich nooit schuldig om gevoeld "tja als ik het niet deed zou iemand anders het doen".
Vies mannetje.
Onzin.
Aha, vandaar Kalf, en geen koeien of stieren prijs.
Een jonge stier is toch ook een kalf?
Of heb ik het fout.
Dat is een Stierkalf.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 21:30: Kalf is n stier of n koe, genderneutraal dus
'Handboek lastige vragen van burgers' onder Amsterdamse ambtenaren verspreid:
www.telegraaf.nl/nieuws/520406535/ams...
Er worden wel meer mooie recente Nederlandse films gemaakt. Kort geleden zag ik deze. Geen oerhollands thema, wel erg mooi en sfeervol. www.idfa.nl/en/film/553c2c27-adfe-44d...
Ik wacht wel op de torrent
Nou, laat die maar zitten. De trailer zegt genoeg.
Emma Peel
Low budget, altijd sympathiek, ik zal eens kijken. WW2 films trekt mij toch wel en benieuwd wat ze er van gemaakt hebben.
Het schelden op Nederlandse films vind ik te gemaakt. Niet dat alles goed is, maar NL producties zijn soms best goed. Misschien dat de aandacht te veel uit gaat naar deugtypes en hun films.
Ik heb laatste wat stukjes gezien over Plesman en Fokker (TV serie) en ziet er goed uit.
Ik vond al die nederlandse kneukfilms in de 70er-80er jaren wel goed.
Maar ik was toen dan ook een puistpuber met gierende hormonen.
Ik heb nog nooit een Nederlander gezien die kan acteren. Emotieloos hun tekst opdreunen kunnen ze dan weer wel.
@Hangtietsmurfin | 13-11-20 | 21:38: Exact.
@Hangtietsmurfin | 13-11-20 | 21:38:
Veel wel, maar er zijn er die wel wat kunnen.
Thekla Reuten, Rutger Hauer Moniek van der Ven, Carice van Houten.
En niet te vergeten Carel Struycken. Hier in Twin Peaks.
www.youtube.com/watch?v=mfou9cwyygE&a...
@Hangtietsmurfin | 13-11-20 | 21:38:
Ron Brandsteder was ijzersterk in Field of Honor.
Gijzeling bij Ubisoft Montreal.
Gijzelaars op het dak, situatie onduidelijk.
Mogelijke zegt nu. Of leest dat als duidelijke.
Call Rainbow Six now!
Personeel naar het dak gevlucht en de toegangsdeur afgesloten/gebarricadeerd.
Hedendaagse verzetshelden. Ja, een heuse Wappiefilm. Waarom niet ? Wil ik Ferd wel spelen, de nazi of bolsjewiek zeg maar. Kuifje casten als Rutte. Beste Landgenoten als Kaag.
Ha ha de wappies zijn de verraders van de oorlog tegen het virus.
@Gulliver | 13-11-20 | 21:16:
Kuifje is een collaborateur. Hij zei in maart dat het maar een griepje was. En dat heeft hij drie (!) maanden lang volgehouden. Genoeg materiaal voor een avondvullende oorlogsthriller dus. Jij moogt ook meedoen heur.
@suscrofa | 13-11-20 | 21:24:
Tot maart leek het allemaal nog mee te vallen. Wie daarna nog heeft geroepen dat het maar een griepje is die is een idioot.
@Gulliver | 13-11-20 | 21:27: in mijn beleving is het precies andersom. We zijn eerst bang gemaakt. GS deed daar leuk aan mee. Vanaf maart kwamen er steeds meer berichten binnen dat het allemaal wel meeviel met de sterftecijfers.
@BobDobalina | 13-11-20 | 21:36:
De wappies die in die tijd schreeuwden dat we allemaal dood zouden gaan zijn de zelfden die nu blaten dat het maar een griepje is.
@Gulliver | 13-11-20 | 21:41:
We hebben een rol voor je waar je er lekker op los kan schreeuwen. In de marktscène. "Drie trossies banaane vooorrr maaaarrrr.. !"
Ik heb sinds Pruimenbloesem geen Nederlandse film meer gezien.
Ik weet bij God niet wanneer ik voir het laatst een Nederlandse film heb gezien. Ja die over de ontvoering van Heineken. Daarvoor de Flodders, Amsterdamned en Schatjes. Is er tussen nu en toen nog iets leuks uitgekomen?
De Johnsons uit 1992.(ook wel Xangadix als titel genoemd)
Heel aardige Nederhorror met Monique van de Ven,
Esmée de la Bretonière,Kenneth Herdigein .
De moeite waard!
Alex van Warmerdam heeft ook wel een paar geinige films gemaakt. Beetje absurd, je moet ervan houden, maar vind ze erg vermakelijk.
@Spring Bruissteen | 13-11-20 | 21:24:
Abel is geniaal.
De Vliegende Hollanders (tv) is geweldig. Authentiek, normale acteurs. Anthony Fokker wordt warempel niet door een neger of een Marokkaan gespeeld.
Marathon?
Mama is boos! Dat is het vervolg op Schatjes.
Er is maar èèn echte oorlogsfilm. Saving private Henk.
youtu.be/cugzWxr86EI
dat was geen film, dat was DE documentaire over Henk, met echte footages van Henk! Eén van de weinig kleurenopnames uit WO2. Snap niet dat dit nooit de NPO heeft gehaald...
Is dat Lenin in het midden? Of is het Rutger Groot Wassink?
"De middelste kraker"?
Plots opstond na jaren van wortelschieten zittend aan de bar, om opeens schoenenstarend te gaan dansen op Duran Duran.
@chicago river | 13-11-20 | 21:11:
Lol. Jij zag het ook al helemaal voor je, hè?
Sinds het erbarmelijk slechte Zwartboek, tja met Carice van H. onder regie van de ten onrechte gelouterde Paul V., heb ik een fobie voor Nederlandsche films over verzetshelden. Sorry Bart, ik durf niet eens de trailer te kijken..
Carice van Houten neukt niet mee? Dan kan het niet wat zijn.
Ik wilde laatst een Zweedse film op Netflix gaan kijken.
Bleek Van Houten mee te spelen.
Dan haak ik gelijk af.
Ik kan niet naar dat mens kijken.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 21:01: Pippie Langkous is leuker. Maar die wou niet met Mathijs naar bed.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 21:01:
Minoes de Poes, haar glansrol. Daarna ging het bergafwaarts.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 21:01:
Carice is leuk, maar ja, ze is wel altijd erg Carice.
Kijken lukt op zich wel. Luisteren al wat minder. Maar ik herinner me een foto in een boek van - ik geloof - Giphart.. nom de deus.. die Guy Pierce is een geluksbal. Mits ze dr waffel houdt natuurlijk.
m.youtube.com/watch?v=72e8FSY8JN8
Film met Sacco van der Made. Let op hoe hij ‘de Duitsers’ zegt.
Onbetaalbaar!
Ja hoor!
Moet ik door 2 uur film scrollen voor 2 seconden tekst?
Doe mij maar 1 Emma Peel van de wrekers van toen,
youtu.be/ifIAMPS_KhI
youtu.be/sflaJmINtrM
Dat is wel een beetje over de datum.
@Red shirt | 13-11-20 | 20:50: Helaas dit jaar op 82 jarige leeftijd overleden aan kanker,
nl.wikipedia.org/wiki/Diana_Rigg
Purdey?
Trouwens nu weet ik ook dat James Bond ooit getrouwd was en vanaf dag 1 ook weduwnaar is geworden, triest, youtu.be/bxDRVE-UfHk
Er doen toch wel people of colour mee? Da's wel zo inclusief en zo. Zeker belangrijk voor Nederland in de veertiger jaren.
"Do is die Bahnhof, snap je? "
Hitler wordt gespeeld door een neger.
Ik vind het sympathiek dat zo'n film hier gepromoot wordt.
Maar ik vrees dat er niet veel naar gaan kijken.
Ik heb er geen behoefte aan.
Heeft al iemand geklaagd over diversiteit?
Ohh man, ik krijg ideeën. Een oorlogsfilm en voor de rol van hitler casten we een transseksuele neger.
@IkWilOokWatZeggen | 13-11-20 | 20:47: En voor Churchill een op oorlog beluste te dikke alcoholiste.
Verzet.
Het is voor velen nog iets uit het verleden.
Nú.
Hebben we helden nodig.
Nú!
Supergrover?
@Zwezerik | 13-11-20 | 20:52:
Supergrover is een topper.
"Nu ben ik hierrrr, en nu ben ik daarrr!"
Echter Supergrover haalt het niet bij Oscar (die prachtige groene uit die vuilnisbak)
@Zwezerik | 13-11-20 | 20:52: Het is een vliegtuig, nee het is een vogel nee het is SUPERGROVER!!
Ik speel 1 van de hoofdrollen en ik ben in het verzet...
Ik wacht op De Blokkeerfriezen.
Ik ook heb deze uitgezet
Viespeuk. Jenny gaat heus niet naakt.
@RickTheDick | 13-11-20 | 20:39: En ze doet ook geen rare dingen in het fietsenhok.
Ik hoop dat er ooit nog een film komt over het verzet in NL tijdens 21e eeuw. Dat zou een goede afloop duiden, echter ik vrees dat die film er niet komt.
Komt ie er wel, zou die de 7 miljoen wrekers kunnen heten.
We wonen in een zeer welvarend land. Waar wilt u zich tegen verzetten?
@Red shirt | 13-11-20 | 20:39: De sharia.
@Red shirt | 13-11-20 | 20:39: “Gaat u maar rustig slapen”
@Red shirt | 13-11-20 | 20:39:
Overheidsdwang
Het afnemen van grondrechten (stapje voor stapje, salami methode)
Ik wacht op The Corona Conspiracy
Is de motor met zijspan al voorbij gekomen!
Jezus. Die ene sreeuwert ist der Verräter natuurlijk. Fijn die trailer, zoveel slecht acteerwerk in zo'n korte tijd. Scheelt mij ook weer.
Nederlandse film:
Regen, kots, vloeken, neuken en slecht gemompelde dialogen.
Sowieso erg slecht geluid.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-11-20 | 20:53: Niet bij Kim Holland producties.
Exact!
MovieMeter is niet enthousiast. Ik wacht op de Rotten Tomatoes recensie.
Das war Einmal, vor 50 Jahre. Schnee von Gestern.
Mensen die zich nu niet aan de regels houden noemen we asocialen,wappies of tokkies.
Maar als er weinig geld was, word er wel functioneel in geneukt dan?
Ja. Maar voor een condoom was dan weer geen budget.
Ja Het verzet, waren die nou goed of in het licht van de hedendaagse kennis, fout?
Was het verzet divers?
@RickTheDick | 13-11-20 | 20:37: De nazi’s maakten subiet komaf met diversiteitsgeneuzel.
Vroeger waren Nederlanders slachtoffer van de Nazi's. Nu worden Nederlanders bijna gelijkgesteld aan de Nazi's want blank.
Goeie vraag. Ik denk, met de dogmatische kennis van nu, fout. Anders dan links ons al een halve eeuw probeert te gaslighten, waren de nazi's niet extreemrechts, maar extreemlinks: nationaalsocialisten. Ze wilden een groot Europees rijk - is links - en het verzet streed om het eigen land terug te krijgen en dat laatste vindt links tegenwoordig extreemrechts. Dus volgens de heersende Pravda was het verzet eigenlijk extreemrechts en dan ben je dus heel erg fout.
Mijn schoonmoeder is nu 97 jaar. Russisch. Als jonge vrouw heeft ze onder Stalin meegevochten tegen de Nazi's. Daar heben ik geen film voor nodig .
Dat is een ouwe taaie..
@HoerieHarry | 13-11-20 | 20:31: mijn schoonvader is 95 en leeft inmiddels in zijn eigen wereld. Mijn schoonmoeder is kien. Via haar tablet houdt ze haar hele gezin in de gaten. Nooit te beroerd om mij te corrigeren.
Die Stalin was ook geen lieverdje....
Onder Stalin zijn er meer dan drie keer zoveel mensen vermoord dan onder Hitler. Zet je toch te denken..
Meer dan respect voor deze vergeten mens!
@BrokenTipi | 13-11-20 | 21:36: Stalin had ook een iets groter rijk dan Hitler. Veel meer mensen om te vermoorden. En communist hè, historisch een zeer moorddadig soort. Maar ja dat mag je dan weer niet zeggen van GroenLinks.
Er waren ooit vergevorderde plannen voor een film over de slag om de Grebbeberg...
Pff... een landverrader natuurlijk ,maar welk ras ?
Slap verhaal, zal wel floppen
Viel mij al op dat Van Rossem op Rene Mioch begint te lijken.
Simon van Collem kon er ook wat van.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 20:25: Die stierf in de armen van James Bond.
Haha LOL
"Do ist die Bahnhof "
Nein Do ist eine Sangerin !Waar zit het umlaut ??
Wo die Bahnhof ist.
@SNAFU | 13-11-20 | 20:26: Danke sjeun main froint !
Do you vant to see my little tank?
@SNAFU | 13-11-20 | 20:26: 6th
'Wir Kindern von Bahnhof Zoo', Christiane F., is anders wel een aanradert.
Zowel boek, als film.
(Ge kunt er ook gewoon heen. Zie je de Christianes F. gewoon in het wild in het echt.
Treurig, maar zo is het. Gewoond daar.
@chicago river | **13-11-20 | 20:39: *Wir Kinder vom*
KloteDuits ook altijd.
@chicago river | 13-11-20 | 20:39: Ik mag hier al niet op het perron komen......... Laat staan in Duitsland.
Mit nach bei
@chicago river | 13-11-20 | 20:39: Die film heeft destijds diepe indruk op mij gemaakt. Één van de redenen dat ik mezelf vergeef dat ik toen sjw-er was.
Het beste boek over de Tweede Wereldoorlog in Nederland -en het verzet- vind ik Pastorale 1943 van Simon Vestdijk. Met de NSB-er en drogist Henri Poerstamper, die op knullige wijze door het verzet wordt geliquideerd, voor iets wat hij helemaal niet heeft gedaan. Ook verfilmd, met rollen voor Sylvia Kristel, Rutger Hauer en Frederik de Groot. En met Sacco van der Made, die heel overtuigend 'De Duitsers!' roept.
En poerstamper die elke aflevering moet schijten
Emmanuelle! Ging ze uit de kleren?
@BobDobalina | 13-11-20 | 20:28: Jij mag nooit meer raden...
Oh god Sacco. Wat een acteur. Snap alleen zijn bijnaam’kloot’ niet.
@skoftig | 13-11-20 | 20:22: Was het niet "de poepstamper"? Zo noemde mijn schoonvader altijd zijn homofiele buurman. Altans, hij dacht dat het een homo was.
Reneé Soutendijk was lekker in Pastorale 43.
Staat op Youtube. Nu aan het kijken. Kende ik nog niet. Bedankt voor de tip!
Het grootse Nederlands verzet,
de leden ervan liberaal of zwarte kous,
waren stoere soldaten zonder baret,
De Duitsers vreesden hun "immer Geradeaus!"
Ook een flink deel van het verzet was extreem links.
@miko | 13-11-20 | 20:28: nou en?
Mag dat nog? In een Nederlandse film? Blote borsten? Grote blote borsten?
En harige poezen.
Alleen maar functioneel naakt.
@Kuifje-naar-Brussel | 13-11-20 | 20:21: Job Gosschalk had er een zware taak aan om naakt te toetsen aan de eisen voor functioneel.
@steekmug | 13-11-20 | 20:38: Vraag dat maar aan Maarten Spanjer.
Mag alleen nog als de man in die scene zwart is en held. Anders is het white tits privilege en dat kan natuurlijk niet.
Ik neem aan dat de haat tegen Joden toen niet zo groot was als nu?
Klopt, GroenLinks en DENK bestonden nog niet.
Ja, over een tijdje denken de Joden waarschijnlijk met weemoed terug aan WOII.
Gelukkig hebben we gezien dat het kartel zo pre-verkiezing ineens weer tot nieuwe inzichten komt.
Hahaha humor is grappig.
Dus dat wordt weer een b-acteur die roept, met zo’n polygoonstem “we zullen ze leren, die rotmoffen”
"mores leren"
Low budget 'The Hateful Eight' in een WW2 setting, nee bedankt.
Welk verzet?
Nou ja, veel Nederlanders hielden wel van een verzetje tijdens WO-2.
De klok. Twee maal per jaar.
HA! LOFL.
Nog net geen buikspierpien van het lachen.
(geen sarcasme)
Dat wat in samenwerking met de Marokkaanse bevrijders werd gepleegd, uiteraard.
Uw (bewuste) onwetendheid siert u niet. Hoogstwaarschijnlijk waren er in uw familie geen verzetsmensen.
"Tijdens de oorlog zijn in totaal ruim 3000 Nederlanders gefusilleerd, bijna allemaal verzetsmensen. Slechts enkele groepen als de Oranje Vrijbuiters, CS-6, de Groep Albrecht en de groep-Dobbe hielden het langer vol. Ook het zogeheten Militair Comité van de CPN bleef actief ondanks zware vervolging."
Lupus. Verzet plegen voor het Nederland van nu? Kan me er weinig bij voorstellen.
@Lupuslupus | 13-11-20 | 20:28:
Het meisje met het rode haar, Hannie Schaft, iedere Nederlander van een bepaalde lichting zal weten wie zij is, Lupus. De soep wordt op GS nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend. De stille helden zijn niet vergeten. Bij ons thuis in ieder geval niet.
Toen Nederland nog Nederland was. We, de bevolking, de overheid geven het land gratis. Vraag me af hoe verzet in deze tijd eruit zou moeten zien. Verzet tegen eigen regering? We laten met ons allen Wilders in de strönt zakken. Het laatste verzet dat opgetekend zal worden zal dat van de BlokkeerFriezen zijn. Stel ik me voor.
Arme verzetshelden van toen.
@MickeyGouda | 13-11-20 | 20:45:
Bij ons thuis ook niet!
@CalamityJane | 13-11-20 | 21:01:
En dan al die geallieerde soldaten die hun leven hebben gegeven voor iets dat nu gewoon in de etalage wordt gezet.
Geen idee waarom ik een joris aan mijn broek heb? Gaf Lupuslupus een welgemeend compliment omtrent haar verzetshelden post? Bedoelde er niks vreemds mee.
@MickeyGouda | 13-11-20 | 20:45: Hannie Schaft was een overtuigd communiste. Dat betekent dus dat Hannie geen Duitse overheersing wilde, maar Nederland een Sovjet dictatuur wilde opleggen. De Sovjets hadden gulags, sloten mensen op psychiatrische instellingen en voerde medische experimenten op ze uit, haalden kinderen weg bij hun ouders vanwege staatsvijandig en dwongen vrouwen hun mannen ter verraden zodat de vrouwen zelf geen straf kregen en hun kinderen mochten houden (de mannen overreden hun vrouwen dit te doen, vanwege de kinderen. Zo hadden de kinderen tenminste nog 1 ouder. En hoefden de ouders niet 2 kinderen te begraven en werd hun de schande bespaard).
@Arachne | 13-11-20 | 22:06: dwaas geklets. Hannie is gefussilieerd omdat ze verzet pleegde. U zult het allemaal even beter weten met een kletsverhaal over uw eigen stroman.
Ik las 'negerfilm'.... verbaast me niks in elke reclame zie je tegenwoordig een overdaad .
En niet alleen in de reclame. Ook natuurfilms bijvoorbeeld.
We spelen zelf continue mee in een vergelijkbare film. Alleen met veel meer verraders en veel meer "Duitsers".
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
@jemagookniksmeer | 13-11-20 | 20:12:
Mijn familieleden uit 1928, 1931 en 1932 denken er net zo over en zij weten nog goed hoe het toen voelde.
Lijkt op De Partizanen van Theu Boermans. Magistrale tv. Vooral dat gesprek tussen Rokus, leider vh verzet, en de Duitse officier, die de Nederlanders hekelde om hun "Anstalt" (hun fatsoen, daarom verliezen ze, volgens de Duitser).
Maar dat van die verrader is intrigerend.
Tijd geleden gekeken. Was inderdaad best goed. Lijkt van Youtube verdwenen te zijn.
Het zou mooi zijn eens een film te zien 'de collaborateur'.
Gewoon hoe een mens in zo'n positie terecht komt. En dan kijken of je 'm toch sympathiek kunt houden.
Ik kan me nl wel voorstellen dat, vooral als je jong bent, en/of niet sterk in je schoenen staat en/of onvoldoende grip hebt op je eigen werkelijkheid je in zo'n situatie terecht kunt komen.
Van de mensen die denken dat het niet zo is is 95% een leugenaar of iemand die zichzelf niet snapt.
Of je wilt van de terreur van de angst af. Daarom slaan mensen door. Ze geven de buurman aan omdat ze dan even het gevoel hebben niet in de kijker te staan.
Probeer even veldwerk te doen bij de buren van Brunswijk, niet Ronnie maar de braboneger
In het Nederland van nu lijkt me collaboreren niet moeilijk.
Ik ben persoonlijk meer voor een documentaire over hoe collaborateurs en zwarthandelaren (soms inclusief hun families) na de oorlog in Nederlandse gevangenkampen behandeld zijn. Even een iets minder fraaie bladzijde van onze geschiedenis - lieden die wij nu terstond voor de rest van hun leven in een TBS -inrichting zouden stoppen, mochten daar bewakertje spelen.
Ik zie een kans voor rutte in de hoofdrol die zichzelf speelt.
inderdaad, stel je voor dat je dat voor mekaar krijgt: de collaborateur sympathiek maken en de verzetsheld, die, niet sympathiek maken, en een film maken waar de verzetsheld gruwelijk wordt gemarteld (full screen) door de sympathieke collaborateur. En deze laatste overleeft de oorlog en leeft, gewoon, heel gewoon. En sterft: heel gewoon met vrouw en kinderen en zo. Krijgt zelfs veel bezoek op de begrafenis. Gewaardeerd medewerker van, zeg, Campina. En de verzetsman, van 22 jaar, heeft verder niemand, erna. Hij wordt begraven op een plek welke niemand weet. Zijn ouders worden gevolgd tijdens de oorlog en erna. Dat deel van de film moet zwart wit worden, nadat hun zoon zijn eigen graf heeft gegraven en wordt geexecuteerd, en we volgen ze, klein en verwrongen in een klein huisje in de grote stad. Er zit geen enkele vreugde meer in. En ze sterven tegelijk in een koud bed, van roestijzeren betonnen verdriet. En buiten regent het, want het is bewolkt, koud en november 1945.
Wat een kutfilm zeg.
Ik zou gaan kijken, want het is slechts een film.
Knufter | 13-11-20 | 20:11 |
Volgens mij is die film net uit en heet De Oost. Film gaat over Nederlandse militairen tijdens de politionele acties in Nederlands Indië waar kapitein Westerling wordt voorgesteld als een nazi met snor en zwart uniform. De collaborateurs zijn de pemoeda's en dat zijn de goeien en de Nederlanders zijn dus de slechten. De trailer kun je al bekijken en is een matig aftreksel van Platoon en The Thin Red Line. Volgens Indië-veteranen is de film bagger.
Leuk initiatief ga kijken.
Lekker handig van de eigen voetschieters om het aantal kalven te halveren. Dan is er toch minder status en prijzengeld voor de acteurs en actrices.
Niemand kon zo goed "de Duitsers!" roepen als Sacco vd Made.
Een film over Nederlands Verzet.
Mooi. Ik hou wel van vergezochte fictie.
Wat werden die mensen onderdrukt vroeger zeg! Onderduiken, avondklokken... pfff ik moet er niet aan denken.
Zonder fantasie ben je nergens.
@keestelpro | 13-11-20 | 20:11: Je vergeet registratie in bestanden en archieven.
@keestelpro | 13-11-20 | 20:11: ja, wij zitten wel allemaal te zeuren over die Covid en zo, maar die Duitsers, dat was ook geen pretje hoor!
@jemagookniksmeer | 13-11-20 | 20:14: Blijf cofit !
@jemagookniksmeer | 13-11-20 | 20:14: LOL, die gasten zijn nog steeds geen pretje met hun shitty PCR test!
Duidelijk geen dappere mensen in de eigen familie en dan moet iedereen maar lafjes zijn geweest.
Zou grappig zijn dat die Duitser op het allerlaatst zegt 'H-H-Hugo de Jonge'.
Nah Grapperhaus, ,....
Doet Rutger Hauer ook mee?
Ga even zitten, ik moet je iets ongemakkelijks vertellen.
Even schoon maken na het opgraven, zo goed als nieuw.
@keestelpro | 13-11-20 | 20:08:
Je bent transgender?
Jeroen Krabbé heeft een Cameo, als Jeroen Krabbé.
@HoerieHarry | 13-11-20 | 20:14:
Nee, de liefdesbaby van lezeres en jou is van een andere vader.
@keestelpro | 13-11-20 | 20:15:
Ik vond de kleur al niet kloppen..
Is het een zombiefillum?
Was Reservoir Dogs weer aan een remake toe?
Resevoir dogs is een remake. Of in ieder geval geïnspireerd op City on fire van Ringo Lam. Een Hong Kong gangster film. youtu.be/hslftPMyVng
@P-unit | 13-11-20 | 23:02:
Steel 1 idee en je bent een dief, steel 100 ideeën en je bent origineel.
REAGEER OOK