Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mohammed-cartoon hangt al 5 jaar bij de @NOS

En het is helegaar geen Mohammed-cartoon...

Social

Check die datum. 29 september 2015. Zo lang staat deze tekening dus al bij de NOS, en op Twitter, en dus op het internet. Niet in een klaslokaal te Rotterdam, maar gewoon op het wereldwijde web, met dank aan NOS. Technisch-artistiek gesproken is het geen Mohammed-cartoon, maar een Hebdo-cartoon. Er gaat niemand dood op de tekening , en ook zijn er geen geslachtsdelen te zien. Maar met een horde roepende woestijn-mensen met zand in hun verstand heb je daar weinig aan. De schoolmeester van het Rotterdamse klaslokaal waar deze tekening hing, is nu ONDERGEDOKEN na klachten (van kansenmeisjes) en online bedreigingen door hun kansenneefjes. We kunnen nu 2 dingen doen. Grinnikend achterover leunen en wachten tot de NOS de tekening van Twitter weghaalt. Of de cartoon in ieder klaslokaal van Nederland ophangen, met de schitterende schoolmeesterlijke opmerking DAAR IS HET GAT VAN DE DEUR.

Reaguursels

Inloggen

Ik snap nog steeds niet wat Joep met die tekening wilde zeggen. Dat we als we onthoofd zijn de dader toch nog zullen uitlachen slaat nergens op dus dan neem ik het veel te letterlijk. Maar wat is dán de strekking?

Sans Comique | 05-11-20 | 20:16

Je vraagt je af wat ze tegenwoordig op school leren.

Mr.Crowley | 05-11-20 | 15:50

Gewoon héél Nederland volplakken met cartoons. Op iedere straathoek, ècht alles volplakken zodat er geen ontkomen aan is. Misschien wennen deze verdwaasden er aan óf ze worden helemaal gek en verlaten massaal, met gezinde spoed, ons mooie Nederland.

Pleknek | 05-11-20 | 15:13 | 2

sorry "gezwinde"

Pleknek | 05-11-20 | 15:14

Yes Pleknek!
En iedereen een Hebdo als profielfoto

Veepert | 05-11-20 | 16:17

Ik mag hopen (dat mag ik) dat regels en dogma’s uit religies nooit maar dan ook nooit in de grondwet komen. Dat gemiep over ‘beledigen van de profeet’ (merk op dat men er van uit gaat dat het al een specifieke profeet is, er zijn een heleboel van die figuren) is een gebed (pun) zonder einde. Nu profeet, daarna is het beledigend om alcohol in de buurt van een moskee te drinken, of blote benen of wat dan ook . De beledigd grens is heel ver te rekken. Wanneer onze politiek zwakzinnigen daar aan toe gaan geven is niemand meer veilig, ook de linkse islam knuffelaars niet.

Wanneer Rutte beweert achter Macron te staan, moet hij hier nu ook tegen in gaan.

Tijd om artikel 6 (?) “vrijheid van geloof” te schrappen , of daar vrijheid van niet geloven van te maken.

Doe je religie en geloof fijn thuis, val er andere mensen niet mee lastig. Kritiek (dmv bv cartoons) moet altijd kunnen.

BenDeLier | 05-11-20 | 15:08 | 3

Ok dit was de theorie.
Nu gaan we naar de praktijk:
Loop eens rond in een T-shirt met deze cartoon erop gedrukt in de buurt van een moskee op vrijdag na het gebed.

Roadblock | 05-11-20 | 15:17

Mag dat vrijdag als het erg donker is ? Maar je hebt gelijk, grondwet is geen praktijk.

BenDeLier | 05-11-20 | 15:20

Precies illustratief dat en waarom mohammedaanse buitenlanders die een Nederlands paspoort hebben veroverd zich in Nederland (in heel West Europa!) nooit thuis zullen voelen. Iedere vorm van integratie, die feitelijk een nieuwe ‘norm’ van beperkte vrijheid heeft heeft geleid, heeft terecht geleid tot herrie. Beledigen, blasfemie, enzovoorts kan nooit bestaan in dit werelddeel.

Pieterman | 05-11-20 | 15:29

Politiek heeft zelf deze achterlijken binnen gehaald. Vervolgens is de scholing nul omdat ze binnen hun 'bubbel' blijven en dan verbaasd de politiek zich dat deze kansenparels het verschil niet meer weten tussen cartoons en reageren als een ongeleid projectiel. Dit is uitstel van executie van de Nederlandse cultuur.

Atlantis-95 | 05-11-20 | 14:49 | 1

Correct

Pieterman | 05-11-20 | 15:32
-weggejorist-
BoerinFrance | 05-11-20 | 14:44
-weggejorist-
Minus Richels | 05-11-20 | 14:15

deed afgelopen week als grootvader van 3 jonge kleinkinderen dringend beroep op Arie Slob om zich niet in te laten met verzoeken Macron om op scholen te 'moslimcartoonkwestie' te behandelen. Christenunie nam zelf niet de moeite om te reageren naar een ernstig bezorgde burger. Inmiddels duiken de eerste berichten op van bedreigingen aan scholen. Ik heb absoluut geen enkele sympathie naar moslims, maar ik zal het niet in mijn hoofd halen om hun geloof met cartoons te beschimpen. Snap niet waarom die uitlokking nodig is. Christenunie en Slob in het bijzonder zouden zich diep moeten schamen om levens van onschuldige kinderen in de waagschaal te zetten.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 14:14 | 19

"Levens van onschuldige kinderen"?...

U bedoelt waarschijnlijk "Levens van onschuldige leraren"?
Mag ik hopen?

Verder bent u met uw bange, laffe houding een onderdeel van het probleem.

Peter Emile | 05-11-20 | 18:59

Islam=Sekte=Verboden

Kim-Jung-Un | 05-11-20 | 19:58

Het zijn niet ChristenUnie en Arie die die onschuldige kinderen in de waagschaal zetten. En je geeft zelf aan dat er gewelddadige represailles verwacht mogen worden maar dat vind je normaal. Raarrr. Daarbij beschimp je niet alle moslims, alleen die moslims die overal een uitdaging in zien en wie de schoen past. Dat zijn ze bijna allemaal, helaas. Als puntje bij paaltje komt zijn de meesten gegijzeld door 'de groep', hun familie en buren waar er altijd wel ééntje tussen zit die alles aan de imam doorspeelt. (wet van de grote getallen).
Maar dat was ook zo met het cabaret in de jaren 70 en hún grappen over het christelijk geloof. Volwassen moderne christen namen daar geen aanstoot aan, die wisten dat het niet om hen ging en schaamden zich ook een beetje voor hun fanatieke geestelijk gepetrifieerde geloofsgenoten.

Sans Comique | 05-11-20 | 20:25
▼ 16 antwoorden verborgen

Zijn aardig opweg naar onze afgrond. Schilderijen met halve blote tiet uit openbare gebouwen, foto,s van lingerie reclame uit bushokjes, volleybalveld op 5 km afstand van Moskee. En spotprenten van islamitische IS gestoorde weg uit scholen. Triest triest weer terug naar de middel eeuwen. Erger nog de politiek durft geen weerstand te bieden aan deze dominante agressieve ideologie.

Ron101 | 05-11-20 | 14:06 | 3

Laat de middeleeuwen erbuiten. Excessen waren plaatselijk, oha kun je stellen dat de beschaving, discipline, nieuwsgierigheid en humor van die tijd is in moslimwijken ver te zoeken is.

kapoerewiet | 05-11-20 | 14:17

In het licht van heden past slavernij niet in de opvatting van fatsoen. Gelukkig geldt dit ook voor kritiek op het ophemelen van niet-bestaande krijgsheren die ‘buig of sterf’ tot enige norm heeft gesteld. En dit in dienst van een heel ander verzinsel, genaamd Allah of zo.

Pieterman | 05-11-20 | 15:40

En dan heb ik het nog niet eens over het sluiten van de Wallen, het sluiten van de kroegen, en het verbod op het verkopen van drank na een bepaalde tijd.
Wie denkt u die dit welwillend zitten te bekijken?

Roadblock | 05-11-20 | 16:02

Kunnen wij 'schoolhoofd' vanaf nu onder de risicoberoepen scharen?

bisbisbis | 05-11-20 | 14:05 | 1

Ik schaar 'schoolhoofd' ergens anders onder.
Ik heb genoeg voorbeelden gehoord van schoolhoofden, die hun leerkrachten als bakstenen laten vallen bij conflicten met ouders.
Mijn dochter zit in het onderwijs.

Roadblock | 05-11-20 | 16:04

Wat doen moslim trutten op een katholieke school? Begrijp ik niet....

Neighborhood_Bully | 05-11-20 | 13:59

Ik snap sowieso niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die les willen geven aan de kinderen van moslimextremisten. Dan vraag je gewoon om dit soort reacties.

obominotie | 05-11-20 | 13:54 | 1

Hear hear

NorthStar | 05-11-20 | 18:41

Het lerarentekort in deze regio's zal steeds groter worden.....

A333aan | 05-11-20 | 13:36

We laten steeds meer het hoofd hangen richting een stelletje achterlijke kinderen.
Eeuwenlange incest relaties trekken diepe sporen, nog generaties lang !
Trouwens stil rondom die klimaatkids hé, zouden hier ook wel eens iets over kunnen zeggen.
Maar ja, die vereenzamen zo, op het ogenblik vinden ze....
Stellen die duizenden vriendjes op hun phoontjes toch niet zo veel voor, eigenlijk niks, zogezegd....

A333aan | 05-11-20 | 13:24 | 2

A333aan | 05-11-20 | 13:24 'We'? , spreek graag voor jezelf. 'Stelletje achterlijke kinderen' ? , je mist duidelijk het grotere plaatje.

klön | 05-11-20 | 13:50

Die kinderen begrijpen de tijdgeest uitstekend: Iedereen schijt in zijn broek voor de Islam.
Dus een beetje dreigen is voldoende.
Dat zal die ongelovige honden leren.

Roadblock | 05-11-20 | 16:10

De moslims in NL hebben al heel snel de ophef over cartoons uit Frankrijk overgenomen!
Zo zie je maar dat je je gekwetst voelen aangeleerd gedrag is ...
En het zijn de ouders hè? Die gaan dreigen. Kun je wel onderwijs geven, maar dat wordt thuis weer ongedaan gemaakt.

Analia von Solmsch | 05-11-20 | 13:20 | 1

Tja, die ouders, de klootzakjes van 25 jaar geleden.
En niets wijzer geworden, maar ja, die incest blijft erin hakken, dom, dommer en langzamerhand...domst !
Geef ze nog maar wat meer islamitisch onderwijs en kickbokslessen... komt alles goed, niet ?

A333aan | 05-11-20 | 13:27

Nou, de poedelprijs voor de NOS dan.
De cartoon is niet erg scherp maar heeft wel *iets* met de materie te maken...

hotmint | 05-11-20 | 13:08

Ik zie geen kreet van afschuw over de bedreigingen van een leraar uit de 2e kamer komen.
Ik zie geen burgemeesters, die vinden dat demonstreren tegen zulke intimidatie belangrijker is dan Coronamaatregelen.
Ik zie geen schoolbestuur, wat vierkant achter hun leerkrachten gaat staan, en betrokken leerlingen schorst.
Ik zie geen Media, die allemaal die cartoon op de voorpagina plaatsen met de tekst: Moslims van Nederland : Live with it!

Roadblock | 05-11-20 | 13:05 | 3

Inderdaad, vooral de media die niet durven te gaan staan voor onze vrijheid van meningsuiting. De media bedienen zich sowieso van selectieve verontwaardiging.

peuleschil | 05-11-20 | 13:26

Wel net op radio 1 een presentatrice met een brok in haar keel over black lives matter

DooieKapotte | 05-11-20 | 13:31

Inderdaad. Maar toen Omtzigt ietwat moeizaam over straat liep en werd bedreigd door een paar tokkies was de wereld te klein in de 2de kamer. O o o, want de democratie stond op het spel. En nu?? Oorverdovend stil. Alweer. Lafaards.

NorthStar | 05-11-20 | 18:46

Je zult maar les moeten geven vandaag de dag. Nog even en de evolutietheorie is niet meer bespreekbaar om uiteindelijk uit te komen bij louter madrassa’s. Voordeel is dan wel dat we ons niet meer druk hoeven maken om het klimaat.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 12:48

Zullen we het anders niet in de klaslokalen ophangen maar een groot bord bij elk politiebureau? Iets met doelwit tekenen op verkeerde plek.

Blasfemie | 05-11-20 | 12:42

Iedereen heeft het altijd over verwarde mannen, maar er zijn ook heel veel verwarde meisjes hoor!

Is dit nog nieuws? | 05-11-20 | 12:41

Rosenmuller ( ja, die Pol Pot fanboy ) vindt nu op het journaal dat "het gesprek gevoerd moet gaan worden" maar dat het gelukkig "op heel veel scholen heel goed gaat".
With friends like that...

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:25 | 12

@Grachus | 05-11-20 | 13:04: Nee, ook dat verachtelijke schepsel heeft recht op het vrij uiten van zijn mening.

Spie | 05-11-20 | 14:09

'Het gesprek gevoerd moet gaan worden' is een eufemisme voor we doen liever niets. Volgend jaar gaat het op 10 scholen minder goed, het jaar daarop zijn de sportclubs of muziekcentra niet meer veilig bij een eigen mening, maar op heel veel plekken gaat het prima.

Chamberlain riep hetzelfde.

donkieshot | 05-11-20 | 14:25

Nou Rosenmuller is niet mijn vriend, eerder een vriend van moslimfanatici daar is hij dol op

thanseeuwen | 05-11-20 | 14:31
▼ 9 antwoorden verborgen

Realiseer je wel dat, als je als werkgever een Mohammedje of Fatimaatje in dienst neemt, dat je daarmee ook de vrijheid van meningsuiting van je autochtone medewerkers inperkt. Je krijgt geheid spanningen tussen deze groepen.

Ikblijfnietstil | 05-11-20 | 12:20 | 5

Ach.. 1e sollicitatiegesprek laten voeren door de directe cheffin + afdelingscheffin, duidelijk lesbo, met een typische homo als personeelsman. Ja, wij zijn knusjes onder elkaar,.. enz. Binnen 5 min. is Mo, Achmed, enz vertrokken.

Harrybr | 05-11-20 | 13:08

@Harrybr | 05-11-20 | 13:08: Gewoon koffie of thee plus een koekje aanbieden in/op een servies met plaatjes van roze varkentjes. Dan hoef je niet eerst op zoek te gaan naar de homo of lesbo in je organisatie, want die liggen ook niet overal voor het oprapen.

Spie | 05-11-20 | 14:12

Personeelsfeestjes zonder alcohol, kantines alleen halal etc. Maar de werkgever maakt de sier naar de buitenwereld met inclusiviteit en diversiteit. We zijn fucked

davidhasseltoff | 05-11-20 | 14:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Maar laten we wel wezen, we weten dat dat als je mensen van het bloed en het zwaard massaal binnenhaalt dat ze hier niet opeens veranderen in Pim en Mien, postzegelvermaleaar en borduurster? Het is niet zo dat we in de journaals en de kranten niet hebben kunnen zien dat Islam geen feestje is? En dat is niet alleen recent zo hoor, dat is altijd al zo geweest, lees je oude schoolboekjes geschiedenis er maar op na.
Ze komen hier maar voor 1 ding, om ons over te nemen en ons te knechten, in naam van Islam. Klaar. En wie dat niet ziet is niet goed snik.

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:14 | 2

Zonde postzegels vermalen zitten soms best kostbare tussen......

Habe das Gewust | 05-11-20 | 13:00

Borduurders en borduursters zijn er genoeg in die zandbaklanden, alleen prikken die moslims de gaatjes nog een beetje te ruim.

Spie | 05-11-20 | 14:14

Een dreigende situatie in Rotterdam en Den Bosch, elk in de krant afgedaan als 'incidenten'. Dat leraren nu zichzelf gaan censureren en dat we weer een stapje dichter bij het kalifaat staan is dan weer een 'structurele' uitkomst van twee 'incidenten'.

Joris Beltsin | 05-11-20 | 11:57 | 5

@Jester80 | 05-11-20 | 12:09:
Tsja, maatschappijleraren.... Had er ook zo een midden jaren 80 op het gym, policor avant la lettre. Bezorgde me de enige onvoldoende op een rapport in de 6 jaar, ging nota bene van een 8 naar 5. En alleen omdat hij mijn hypothese in een werkstuk rond kindermisbruik niet kon duiden, Nam het cijfer met een glimlach aan. Werd me toen ook meteen duidelijk dat mensen met een bepaald politiek profiel geen andere geluiden duiden, zelfs niet als een hypothese betreft.

feiten_en _cijfers | 05-11-20 | 12:19

@feiten_en _cijfers | 05-11-20 | 12:19:
Dat waren altijd types die in een land 1000+ kilometers oostwaars in de vorige eeuw moeiteloos emplooi hadden gevonden als Volkscommissaris.

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:22

@Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:22:
Nou deze niet. Hij was heel erg klein. Had een kussen nodig op zijn autostoel op boven dashboard uit te komen.

feiten_en _cijfers | 05-11-20 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Dadelijk wil er niemand meer les geven aan dat moslimgebroed. En dan is het zeker ook weer onze schuld dat ze geen stage kunnen krijgen, géén werk, racjisme, blabla

The Green*Machine | 05-11-20 | 11:55 | 2

Als je als MKB=presoneelschef of eigenaar hoort over de problemen met vrouwelijk leiderschap vanuit bepaalde kringen, neem je dan voor die éne vacature iemand uit die kringen aan, of toch maar 3e keus Henk of Arie ?

Harrybr | 05-11-20 | 13:12

Een van de redenen dat er in de randstad een groot tekort is aan leraren.

davidhasseltoff | 05-11-20 | 14:49

Nou, tegen dit onderdeel van het curriculum kan ik toch moeilijk bezwaar maken, hoor:

"Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit 'ongelovige land' om zich te vestigen in een islamitisch land."

I'll help them pack.

Dr_Johnson | 05-11-20 | 12:41

@Dr_johnson. Op Schiphol staan genoeg vliegtuigen geparkeerd om ze richting Arabierië te vliegen.
Laat die KLM piloten hun vorstelijk salaris maar houden, dan is dit wel de voorwaarde.
The'll help them move..

rommelpot1.0 | 05-11-20 | 13:34

De haatheksen zijn weer eens beledigd. Niet vanwege de recente onthoofdingen en schietpartijen uit naam van Mohammed maar wegens spotprenten van diezelfde sprookjesgoeroe.
Uiteraard, want moslima's met zelfkritiek worden in de sekte geëlimineerd.
Het type haatheks dat op tv riep dat de ziekte van een Marokkaans spelertje van Ajax erger was dan het neerhalen van MH17.
Het type haatheks dat alleen nog meer haat en nog meer moslims produceert.
Het type haatheks dat het verplicht dragen van een hoofddoekje of niqaab tot feministische vrijheden bestempeld.

De islam officieel verklaren tot staatsgevaarlijke sekte en dubbele paspoortiërs het land uitgooien, anders gaan we nog verder terug naar de middeleeuwen dan waar we inmiddels zijn beland.

K. Westergaard | 05-11-20 | 11:49

En dus ook zo'n geval in Den Bosch. De reacties vanuit de politiek zijn voorspelbaar.

L.E. Raar | 05-11-20 | 11:45

Niet alle moslims zijn kelenafsnijders, klopt, het is maar een hele kleine fractie van hen, maar die kelenafsnijders staan wel bovenaan in de piramide van Maslov en zijn de wegbereiders in het vergroten van de invloed van de islam in het Westen.
Elke moslim weet dat, en ziet dat het succes heeft.
De actie van die moslimeisjes op die school is daar het directe resultaat van.

klön | 05-11-20 | 11:44 | 2

Niet alle moslims zijn kelendoorsnijders. Maar wel alle kelendoorsnijders zijn moslim.

Ikblijfnietstil | 05-11-20 | 12:21

Zijn zijn inderdaad niet allemaal terrorist. We hebben ook nog de gewone plofkrakers, nasissers, gangrapers en mocromaffiosa....

BrabantiaNostra | 05-11-20 | 15:45

Wat vindt Denk Amsterdam van deze cartoon? Moet ie weg? Is hij onfatsoenlijk, wordt er iemand bespot? Is het de profeet? Moet er een verbod komen op dit deel van de VvMU? Doodse stilte bij Denk, let maar eens op. In het Parool vroeg kortgeleden Patrick Meershoek zich af hoe het komt dat sinds het uitbreken van de Coronacrisis 25.634 inwoners uit zijn mooie opgeknapte Amsterdam zijn weggetrokken. Wat
gaf de doorslag, vroeg hij zich af? De onbetaalbare woonruimte, het
progressieve stadsbestuur, de nieuwe parkeertarieven of toch gewoon de
leuke nieuwe vriendin die met geen tien paarden is weg te krijgen uit
Nieuwegein? Uiterst bewust en opzettelijk noemt de goede man geen andere mogelijke opties: de steek- en schietpartijen, het gedoe rond de moslimscholen, het geklungel van de burgemeester, de gebedsoproepen van de Blauwe moskee, de autobranden in Noord. En dan durft hij ook nog het stadsbestuur 'progressief' te noemen. En badinerend 'Nieuwgein' te noemen. Aarts radicaal extreem links stadsbestuur had hij moeten schrijven. Deze slippendrager van dat zelfde stadsbestuur. Deze journalist van het zich op hun briefpapier 'Onafhankelijk' noemende Parool. 26.000 inwoners hebben de stad verlaten (inclusief zelfs Jeroen Mirck..) en ze hebben allemaal volkomen gelijk. Over een paar maanden zal dat aantal verdubbeld zijn. En kan het Parool weer in wanhoop abonnementen gaan werven. Met op de envellop: 'Onafhankelijk'.

Koonkluk Huis | 05-11-20 | 11:42 | 1

Hij mist het "wij wilden in een wat groenere omgeving wonen" excuus argument nog.

Grachus | 05-11-20 | 13:14

Het lijkt mij tijd om de betreffende leerlinge te beschermen. Zij ziet in een terrorist immers een profeet.

zokanhetookja | 05-11-20 | 11:38

De wijkagent was de hele dag op school om „de verbinding te zoeken” met leerlingen.

Drs. Paco P. | 05-11-20 | 11:33 | 3
-weggejorist-
Spartaan1888 | 05-11-20 | 11:43

We zoeken al 50 jaar naar verbinding.... maar die is er niet.

Spartaan1888 | 05-11-20 | 11:43

Verbinding zoeken, ontbinding vinden.

inCol | 05-11-20 | 11:52

Heel het onderwijzend personeel in Nederland hoort natuurlijk achter deze leraar te gaan staan en dezelfde spotprent op te hangen. Te bezopen dit. Ik zie het voor me. Van die verwende hoofddoekjes die komen ''eisen'' terwijl ze nog te dom zijn om de prent uberhaupt te doorgronden. Ik had ze de school uitgerost en daarna ontslag genomen.

hoejeheette | 05-11-20 | 11:31

Onder de vorige bezetters zo' n jaar of 75 geleden moest men ook al onderduiken. De geschiedenis herhaalt zich.

bqbq | 05-11-20 | 11:31

Hahahaha, en iedereen dent nog steeds dat die meisjes zo zielig zijn. dat zijn ze niet als ze helemaal mee gaan in de ozin van de Islam. Zteerker nog dan zijn ze juist diegene die precies in de gaten houden dat de rest zich aan de regels houden. vooral de mooiere variant van de vrouw wordt goed in de gaten gehouden door die Heksen. Ze worden in Qatar niet voor niks Kraaien genoemd. De Islam is een perfecte idelologie om iedreen in het gareel te houden. Je hebt niet eens veel externe controleeurs nodig. De vrouwtjes klikken wel, geeft ze wat extra voordeeltjes. En hier in het westen slapen we gewoon verder. Moet zeggen we zijn al aardig op weg richting het tijdperk van de sjah maar dan op eigen bodem.

moetnoggekkerworden | 05-11-20 | 11:25

We kunnen dus maar 1 ding doen.

hoejeheette | 05-11-20 | 11:24

Tegemoetkomen, bukken, knielen, excuses aanbieden, respect tonen, onszelf beschuldigen dat we het meest racistische land in de wereld zijn, het heeft allemaal niet geholpen.
Ik hoop dat er ooit een regering komt die nu eens prioriteit gaat maken van het beschermen van mensen in plaats van het merendeel van de bevolking te beschuldigen met welk frame dan ook.
Ook hier zal die leraar ook weer worden aangesproken: Moest dat nou zo, je hoefde toch niet te beledigen, waarom ben je niet respectvol, je weet toch van die gevoelige kinderen. Zum kotzen.
Vervolgens komt de minister op de TV met de woorden ik sta volledig achter die leraar en doet vervolgens niks.
Zo rolt het al jaren.

HoniSoit | 05-11-20 | 11:23

Neem aan dat deze kansarmen die die mailtjes hebben verzonden aan leraar worden opgespoord en vervolgd net als die beledigers van die Afrikaanse journalist, die dochter is van rechterhand van gewezen rebellen leider

WieboWW | 05-11-20 | 11:18

Meteen deporteren die jihadisten die de docent bedreigen. Nederlands paspoort afpakken en het land uittrappen.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 11:17 | 2

Dit heeft al 80% van de Nederlandse bevolking geroepen, maar het kabinet is doof voor dit geluid.
Pappen en hielenlikken het blijkt wel dat het niets helpt is er ooit een geestelijke imam geweest die dit heeft afgezworen? Nee die schreeuwt nog steeds elke vrijdag die gedachtengang de wereld in

Alt | 05-11-20 | 12:18

@Alt | 05-11-20 | 12:18: Dan moet je ook anders stemmen, maar dat verdomt men in dit land. En maar klagen, en maar klagen, maar nooit daar een conclusie aan verbinden, want Wilders en Baudet zijn zo onverdraagzaam en denken niet genoeg aan de opwarming van de aarde en het milieu!
Nou, als die extremistische ellendelingen het land uit zijn, is dat goed voor het milieu, zowel voor het groene milieu, het financiële milieu, het pedagogische milieu op de scholen, het veiligheidsmilieu als het geestelijke milieu! Ik kan geen nadeel ervan vinden.

Spie | 05-11-20 | 14:23

Het is al heel erg lang over twaalven, u zoekt het maar uit met uw daad van verzet.

piet7003 | 05-11-20 | 11:11

Wie wil daar nu voor de klas staan ?

Archimedes-2 | 05-11-20 | 11:10

de politiek heeft het altijd over doorpakken,ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.....

sinecker | 05-11-20 | 10:58 | 1

Uh, niet? Glas, Plas, Was. Gaat werd erom niets veranderen.

Rico Tampeloerus | 05-11-20 | 11:01

Als je tegen die cartoon bent, dan lijk je voor de aanslagen te zijn tegen Charlie Hebdo te zijn. Ben je dan niet automatische een vijand van de west-europese samenleving? Wat mij betreft mag je dan richting een willekeurige zandbak geschopt worden. Doei!

Captainheinkel | 05-11-20 | 10:56 | 5

@Red shirt | 05-11-20 | 11:09: Als dom zijn pijn zou doen zou jij hele dagen gillend rondrennen. Mijn God...

hoejeheette | 05-11-20 | 11:34

Ik dacht dat je dat al gedaan had, Kameraad Red.

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:29

@Red shirt | 05-11-20 | 11:09:
Flauw en niet-leuk vinden is iets anders als doodsbedreigingen uiten.
Maar we hebben het er gisteren al over gehad:
U springt altijd voor dezelfde groep in het geweer.
Ik zie u niet die leraar verdedigen.
Raar he?

Roadblock | 05-11-20 | 12:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Als er in Nederland dankzij ons gemankeerde geschiedenisonderwijs weer eens een k**puber in Schubbekutteveen iets ondoordachts / ongeïnformeerd ' 'extreem rechts / populistisch' op social media plempt, dan staan er de volgende morgen met veel machtsvertoon een stel dienders aan z'n voordeur voor een stevig foeigesprek - of drastischer.
-
Hoeveel dienders zijn er al verschenen aan de voordeuren van de galerijflats van Rotterdamse voorsteden voor de vehement antisemitische, extreem IS-verheerlijkende, extreem kaasdoodwensende hersenbrouwsels die dit geteisem het internet opslingert?
-
Precies. Want dát durven ze lekker niet.
-
En dat weten ze.
-
Want er is geen bestuurder die het hardop durft toe te geven, maar er zijn gebieden in Nederland waar de overheid de controle f e i t e l i j k kwijt is.
-
Maar dat staat zo rót op je CV, als je als burgemeester solliciteert naar je volgende overheidsbaantje.

bisbisbis | 05-11-20 | 10:54

Die verbaasdheid bij de NPO dat de intolerantie van moslims nu leraren hebben bereikt. Dat Wilders al jaren moet worden beveiligd heeft ze nooit wakker gemaakt. Maar nu het progressieve lerarenkorps ook bedreigt wordt, gaan de progressieve ogen ook daar meer open. Al betwijfel ik dat men zich wel voldoende realiseert dat het dezelfde bedreigingen zijn als bij Wilders, namelijk het willen elimineren van een ieder, die op welke manier dan ook de misstanden in de islam wil benoemen. Vanochtend zelfs Paul Rosenmöller in de show van de NPO, acterend dat hij dit soort problematiek ook nooit heeft kunnen zien aankomen.

jochum1980 | 05-11-20 | 10:46 | 3

Als dat zo is dan is die Rosenmöller nog een grotere achterbakse schoft dan menigeen dacht.

ploppy | 05-11-20 | 11:32

Ja e Islam begint aan stap twee. eerste gebruiken ze de usefull idiots. Nu beginnen ze aan het opruimen van de eerste gebruikte usefull idiots. De slachtoffers zijn zij die niet mee gingen in het belid van de usefull idiots. De oprechte geschiedenis docent, die toch nog probeerde iets van beschaving bij te brengen. wel die horde is genomen. verwacht dat bilogie docenten de volgende zijn. daarna Gymnastiek docenten. en zo gata het verder totdat iedreen en zijn moeder is geintimideerd. de lieve Welkom welkom vrouwtjes hun dochters zegggen, wellicht is het toch wat respectvol dat je je haren bedekt in iedere geval in de school. En zo schuift het verder. Na 10 jaar kijkt er iemand terug e vraagt zich af wat er is gebeurd. Nou niets, er was geen beleid en we hebben het gewoon laten gebeuren om dat de mensen die wel durfden te praten niet werden gesteund vanuit overheid. Ach is toh al te laat. Dit continetn stevent af op een enorme godsdienst oorlog doorspekt met een rassen oorlog. alhowel er geen verschillende rassen mensen bestaan. Noem ik het maar de Zwart/Wit oorlog. Precies zoals de menselijk geest blijkbaar is.

moetnoggekkerworden | 05-11-20 | 11:33

@ploppy | 05-11-20 | 11:32: Nee, het verrotte is dat hij ermee wegkomt. Natuurlijk had Rosenmöller dan onmiddellijk eraan herinnert moeten worden dat hij een bepaald politicus die het wel aan zag komen demoniseerde en of hij daar wellicht zijn excuses voor kan aanbieden. Helaas, bij de staatstelevisie zal deze charlatan wel als een intellectueel worden weggezet die door reflexie tot diepere inzichten is gekomen.

Grachus | 05-11-20 | 13:20

De voorspelbare Nederlandse 'oplossing': 'eigen' scholen.
-
En dat is PRECIES wat ze willen.
-
En dat gaan u en ik betalen.

bisbisbis | 05-11-20 | 10:43 | 4

Ach ja, dan weten stagebedrijven en werkgevers tenminste ook snel wie ze niet hoeven uit te nodigen als ze de CV's doornemen.

The Green*Machine | 05-11-20 | 12:13

Nu ja, het heeft wel als voordeel dat onze Nederlandse jeugd niet meer tussen dat tuig hoeft te bivakkeren. Buiten dat betalen zie ik het probleem dus niet zo.

Grachus | 05-11-20 | 13:22

@The Green*Machine | 05-11-20 | 12:13: Verdomd! Ik dacht dat er echt geen enkele reden was om dat soort Islamitische scholen te handhaven, maar ik zit ernaast! Voor werkgevers is het een feilloze contra-indicatie!

Spie | 05-11-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Redelijk smakeloze poster... ben ik nu af?

aardv@rk | 05-11-20 | 10:41 | 10

De bedoeling van deze cartoon is om mensen aan het denken te zetten.
Dat is bij u duidelijk niet gelukt.

RykSR | 05-11-20 | 11:13

Je hebt enige IS nodig om cartoon in context te begrijpen. Meisjes en verzenders van de mails hebben een IQ die niet hoger komt dan 80.

WieboWW | 05-11-20 | 11:25

@RykSR | 05-11-20 | 11:13: dat is wel gelukt al ver voor deze poster er hing lees de rest nog maar eens na

aardv@rk | 05-11-20 | 12:57
▼ 7 antwoorden verborgen

'Ze' ruiken hun machtskansen. Na dat kunstje met 'Het Zwarte Piet-debat'.

HogeNood | 05-11-20 | 10:40

Wat doen die moslima's uberhaupt in de klas, die zitten toch allemaal op hun 17e zwanger thuis?

usb stok | 05-11-20 | 10:38

Wij zijn voor deze meisjes vieze vreemdelingen. Wij hebben niets te zoeken op de aarbol die hen geschonken is door een of ander bedacht opperwezen. Als uitverkorenen gaan ze ons te lijf. Ze hoeven zich niet in te houden. Het grote lang geleden bedachte opperwezen schenkt hen de meeste kinderen. Alle wetenschap is aan hen, te vinden in het grote opperwezenboek. Daarom is ook alle techniek en welvaart van hen. Zij waren ons immers al voor.
Het grote opperwezen heeft de grootste, beste, dapperste en mooiste stammen op deze aarde uitgekozen om deze waarheid zich immer te laten gelden.
De overwinning is een zekerheid, want we zijn niet bang voor hun botte heilloze terreur, maar voor de straffen die we verdienen volgens de artikelen in het wetboek van het opperwezen.
Wij zijn bang als criminelen die onze straf niet meer kunnen ontlopen.
Deze meisjes weten het zeker.

zeurmachine | 05-11-20 | 10:29 | 2

Meisjes hebben helemaal niks te zeggen volgens hun eigen boek. Volgens datzelfde boek mogen ze niet eens buiten komen zonder begeleiding. Daarnaast is het een Christelijke school, wat doe je daar dan?

Gandalph | 05-11-20 | 11:18

@Gandalph | 05-11-20 | 11:18:
Ze zijn anders best wel geemancipeerd daar, hoor. De mannetjes bestrijden ons met zwaard en geweer, de vrouwtjes met baarmoeder en bomgordel. Maar ons bestrijden zullen ze.

Graaisnaaiert | 05-11-20 | 12:30

"Een aantal islamitische meisjes wilde dat de cartoon van het bord zou verdwijnen."

In plaats van die enge dozen van school te trappen, of op zijn minst voor een week te schorsen, heeft de schoolleiding toegegeven aan de 'eisen' van deze moslima's.

"Als dit niet heel snel weg wordt gehaald”, schrijft iemand op Instagram, „dan gaan we dit anders aanpakken.” Volgens de politie zijn er ook online bedreigingen tegen de leraar."

Weerzinwekkend, abject, en moedeloos-makend. Al dit soort 'aliens', deze eisers, bedreigers, en de 100.000 petitieondertekenaars om 'belediging' van hun profeet/geloof/opperwezen per wetgeving strafbaar te maken, hebben niet goed geluisterd naar Leo Lucassen, die twee maanden geleden nog in de krant schreef dat het 'wonderbaarlijk' goed gaat met de integratie van de moslimjongeren.

Liever dan wetgeving waarin belediging van de profeet etc strafbaar wordt gemaakt, zou er in Den Haag eindelijk eens wetgeving moeten worden ontwikkeld om gevaarlijke, criminele, en/of godsdienstwaanzinnige fundamentalistische moslims hun Nederlanderschap te ontnemen en er voorgoed uit te bonjouren (en de grenzen uiteraard dicht te timmeren voor verdere 'instroom'). Iets anders gaat echt niet meer helpen.

Dr_Johnson | 05-11-20 | 10:28 | 2

Juist! Paspoort verscheuren van deze jihadbruiden en met kinderwagen en al het land uit trappen. Liever vandaag dan morgen.

K. Westergaard | 05-11-20 | 11:01

Kan er niet eens een spotprent gemaakt worden van een ex jihadist die druifjes probeert te neuken.

moetnoggekkerworden | 05-11-20 | 11:34

Stop met het kwetsen van kansenparels!

miereneuker | 05-11-20 | 10:28 | 2

Paarlen voor de zwijnen.

swassannuf | 05-11-20 | 10:32

Mijn grootste vraag is: Waarom voelen ze zich beledigd om deze cartoon?
Zij zijn toch geen terrorist? Waarom voelen ze zich aangesproken?

Mr. Happy | 05-11-20 | 10:26 | 2

U neemt aan dat ze dat voelen. Hoe meet U dat?

HogeNood | 05-11-20 | 10:35

@HogeNood | 05-11-20 | 10:35:
Dat kan niet, en daarom is het achterlijk om straffen te eisen voor het beledigen van hun profeet/religie. Dan voel ik me beledigd dat hun religie bestaat, en eis daar een straf voor.

usb stok | 05-11-20 | 10:42

Nederlandse normen en waarden niet respecteren = wegwezen naar een land dat je wel zint. Een gelukje: de taal spreekt men vaak al.

Hupkeneuke | 05-11-20 | 10:26

Kansenmeisjes?????? Die wijven baren al voor de 4e generatie van die achterlijke idioten, bovenaan in alle foute lijsten van plofkraken/misdaad/uitkeringen t/m corona.

grindbak | 05-11-20 | 10:20 | 1

Niet lang geleden hoorde je de kreet "het slaat soms een generatie over". Nu heb ik het idee dat "het" iedere generatie achtelijker wordt.
Met het bedoel ik het gedrag, de uitlatingen, de ziekelijke hang naar het spookwezen van hun sprookjesboek etc.

F. Jacobse | 05-11-20 | 10:52

De haat zoals geplant in deze waankipjes is weer verhelderend. Thuis nooit geleerd om eerst te factchecken, maar meteen in dezelfde reflex schieten, namelijk die van verongelijkt en daardoor kwaad slachtoffer.
Voor janlul dus. Dedenen die wél tegen een tekening van pedohammed aanliepen ook trouwens.

NiCeY | 05-11-20 | 10:18

De lafheid van zo'n school die zijn leraar niet steunt, de lafheid van de politiek die zo'n school niet steunt.. machteloos, sneu, naief, laf, eerloos polderlandje

klön | 05-11-20 | 10:15 | 4

@Ambiorix | 05-11-20 | 10:20: Er zijn tegenwoordig ook zoveel bontkraagjes, brommertjes en pistooltjes in Nederland, dat je je leven niet zeker bent als je anders dan hun denkt.

Hupkeneuke | 05-11-20 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wat is het probleem? Flikker die meiden gewoon van school af. Bedreigers opsporen en een paar jaartjes achter de tralies. Is de moskee hier ook bij betrokken? Dan moskee meteen sluiten en imam ook achter de tralies. Niks dialoog aangaan, gewoon handhaven!

Gandalph | 05-11-20 | 10:11 | 1

Veel te duur qua secundaire onkosten aan gevangenissen, uitkeringen, extra politie-inzet enz. Gewoon een gratis retourvlucht naar land van herkomst.

Spie | 05-11-20 | 14:32

Radicale moslims maken een fout. Wel meer natuurlijk, maar ook deze: Ze geloven werkelijk in hun eigen superioriteit. Dat de westerse vrijheid zichzelf zonder meer zal overgeven als ze nog maar een beetje meer doordrukken en drammen. Dat is een misvatting. Ze zien de vrijheid die zij hier genieten om hun geloof te beoefenen ten onrechte als zwakheid, de acceptatie van niet-radicale moslims als domheid en het feit dat we hier iedereen aan het woord durven laten als naief op zijn best. Zoals iedere redicaal, zien zij zichzelf als de maat der dingen en op die manier oordelen zij over onze vrije samenleving.

Echter, ze onderschatten de kracht daarvan. Zoals de Nazi's al meenden dat die decadente Amerikanen nooit zouden kunnen vechten maar werden verslagen, denken radicale islamieten dat Allah de makke schapen hier zomaar naar de slachtbank zal leiden. De acceptatie van moslims, vooral door midden en links-politiek is de uiting van de tolerantie die hier heerst ten opzichte van andere meningen dan de gangbare, zelfs tot zo ver als dat gaat, zonder dat direct geweld wordt gepleegd. Uiteindelijk lopen deze radicalen wel aan tegen de grens van wat we tolereren en in ultimo heeft IS daarvan de vruchten kunnen plukken bij hun vernietiging in Baguz aan de Tigris. Het is allang tijd zoals Macron doet, om een lijn te trekken bij dit soort barbaarse zaken en helemaal als die wordt gepropageerd door buitenlandse staatshoofden zoals Erdogan.

Gooi Turkije uit de NAVO. Een goed signaal om aan te geven dat we allang niet meer overtuigd zijn van zijn loyaliteit aan onze waarden. Dat we met Turkije eerder een vijand dan een bondgenoot onder ons hebben en dat we die liever als tegenstander hebben, dat is dan tenminste helder. Erdogan zal dan de deal opblazen en we kunnen dan vluchtelingen verwachten aan de grenzen. Het zij zo. En aan moslims hier te lande: Een duidelijk signaal richting mafklappers als El-Fourkani door hen uit te zetten, op basis van haatzaaien en opruiiing.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 10:08 | 6

Een optimistische 'rallying cry' voor onze vrije, democratische samenleving, BL, en ik wil je graag geloven dat we uiteindelijk zegevieren.

Maar een beetje 'fluiten in het donker' is het wel.

Dr_Johnson | 05-11-20 | 11:09

Helaas ze maken geen fout want cartoon is verdwenen en iedereen is te bang om bepaalde cartoons te vertonen. Kun je toch spreken van succes helaas.

WieboWW | 05-11-20 | 11:23

Zowel de resultaten van IQ-testen, gemiddelde inkomens als kans op justitieel verleden geven weinig tot geen aanleiding voor dat gevoel van superioriteit.

Spie | 05-11-20 | 14:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik snap niet dat er leraren zijn die nog op dat soort kansenscholen les willen geven. Het is niet leuk en draagt niks bij. Of is het uit eennsoort links-masochisme?

du Roi Soleil | 05-11-20 | 10:07 | 2

Zei ik ook tegen kennisje van me die in Asd lesgeeft. Je mocht wel gek zijn om ze wijzer te maken. Laten ze elkaar maar opleiden.Dan is het leerkrachten tekort ook opgelost.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 10:15

Misschien werkten die leraren er al voordat het een 'kansenschool' werd? Dan kies je de weg van de minste weerstand als je er weggaat. Capituleren, heet dat ook wel.

Zenzeo | 05-11-20 | 10:19

in deze hele cartoon zie ik nergens dat een een profeet bespot wordt. En een stel onopgeleide pubers kan dat wel? Vroeger had je dan op tv het onvolprezen Rondom Tien waar de leraar en de pubers zich konden verdedigen. Nu slaat de dialoog wel heel snel dood.

small_town_dude | 05-11-20 | 10:05 | 2

Dit soort leerlingen stond al nooit bekend om hun begrip van ingewikkelde zaken.

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 10:10

Waar de leraar meteen bedreigd wordt, is weinig sprake meer van dialoog.

Dr_Johnson | 05-11-20 | 11:04

Dat gaat nooit gebeuren Pritt (dat laatste). Dat eerste wel. Maar er is hoop. Vanmorgen Rosenmöller op de radio over die bedreigde leraar. Hij zei dat we niet moeten wegkijken voor dit probleem en het durven te benoemen. Jaja je moet maar het lef hebben vanuit die hoek. Dus eigenlijk wat Geert al jaren doet gebruikt hij nu voor zichzelf alsof GL als eerste partij in NL zich nu zorgen maakt. Uiteraard noemt hij itt Geert geen oplossingen behalve roepen dat dit toch echt niet kan. Alsof Janmaat Bolkestein Pim Geert en Thiery nooit hebben bestaan. De hypocrisie van links weer in optima forma. Nou ja, hoop dus niet echt. Het is gewoon populistisch gebral van die Rosenmöller zo voor de verkiezingen. Dit soort linkse lui zien zich zelf als ondernemers maar wel met andermans geld. Ze zijn dan makkelijk bereid risico’s te nemen voor hun politiek ideologisch ‘bedrijf’ zoals de import van miljoenen kansenparels en als ze zien dat dat misgaat verwijten ze de anderen (die hen jarenlang hiervoor gewaarschuwd hebben) dat ze hier geen oog voor hebben gehad. Maar zij nu wel. En zij gaan er nu wat aan doen (nl. het benoemen). Het zegt ook veel over hun achterban, de kiezers en dus een groot deel van de Nederlanders. Die worden niet misleid maar zijn gewoon uit hetzelfde inferieure hout gesneden.

Tiscali-2 | 05-11-20 | 10:05

Gekwetst zijn is een keuze.
Vrijheid voor meningsuiting een recht.

Hiram | 05-11-20 | 10:04

Braaf roepen dat het hier helemaal niet om Mo gaat is al een knievallende overgave. Als het Mo wel was dan dus bedreiging terecht. Vriendjes?

klön | 05-11-20 | 10:04

Beschaving vs besnijding.

Mr_Natural | 05-11-20 | 10:04 | 1

Met de schaaf lijkt me een stuk pijnlijker.

lekgoot | 05-11-20 | 10:36

Het zal blijven bij non-praktische maatregelen. Of beter gezegd: 'maatregelen.'

Dwz. veroordeling van dit soort bedreigingen, jezelf uitspreken voor de vvmu etcetc.
Eventueel wat cartoons afbeelden en als er een aanslag komt in Nederland, en die komt, vele zeloten die op een plein een pen omhoog houden. Uiteraard nu zonder Halsema want een te onbelangrijke reden.

Maar laat dit soort reacties nu precies de enige soort zijn die NIET werkt.
Een ernstige vorm van kanker genees je niet met een aspirientje.

Realism Is All | 05-11-20 | 10:02

Hang er links en rechts wat foto's van besneden voorbipsen naast en vraag wat laten we hangen "de zak of het mes"

Alt | 05-11-20 | 10:02

religie, ik kots er op. nog het meest op de islam maar elke religie is voor mij bewijs van onbegrensde, zelf verkozen, domheid.

azubneritan | 05-11-20 | 10:02 | 3

Met Joden, Christenen en Boeddhisten heb ik eigenlijk nooit een probleem. Ze mogen van mij in eigen god geloven. Het probleem ook niet de religie, maar het belijden ervan. Die lichtgetinte jongeren in de klas zijn echt niet allemaal religieus maar noemen zich moslim om erbij te horen (anders zijn ze afvallige voor hun ooms en vaders). Dat is nog dommer dan geloof zelf.

small_town_dude | 05-11-20 | 10:11

@small_town_dude | 05-11-20 | 10:11: de andere geloven zijn net als de islam onderhevig aan hoe intelligent de belijder is... Vandaar ook dat je religie als wapen moet zien dat door dom volk ingezet kan worden op hele foute manieren en laat dom volk nou de meest gelovige dwazen op aarde zijn... Daarom religie = fout

azubneritan | 05-11-20 | 10:29

Proe, moslims zijn zo geschrokken van hun eigen geloof dat ze het het beste lijkt het bespotten van hun profeet te verbieden omdat ze heel goed weten dat er vanuit hun kant nul kans op tolerantie/verandering is. Als spotprenten/vvmu niet aan banden gelegd worden komt het ware gezicht van islam namelijk naar voren.
Althans, zo tracht ik het beste in ook die mensen te zien, dat als ze het voor mogelijk hielden, ze voor de westerse waarden opkwamen. Maar dat wordt ook hún dood. Of tenminste een flink pak verkettering. Nee, dit stopt maar op één manier.

nsfl | 05-11-20 | 09:59

De cultuurmarxisten zullen het wel nooit begrijpen, maar ik ben nu eenmaal opgegroeid ín en afkomstig ván deze christelijk/germaanse cultuur die ik bijzonder prettig vind. Ik voel er weinig voor om mij te bekeren tot een andere cultuur, die acht ik namelijk inferieur aan die van mij omdat de nverlichtingsgedachte en de keuzevrijheid ontbreken. Echter, zowel links als de vijfde colonne willen mij andere culturen opdringen, ik dien ze te accepteren en te omarmen als iets wat mijn leven verrijkt. Sterker nog, ik dien er voor te buigen. De motivatie daar achter zijn dogma's die ik verafschuw en schuldgevoelens die ik niet heb en me ook niet laat aanpraten. Andere culturen kunnen mijn leven alleen maar verarmen, ze dragen er niets aan bij. "Nou, het eten toch?", kraamde Ella Vogelaar bij gebrek aan steekhoudende argumenten ooit uit. Sorry, Ella, [vzmh] maar dat kunnen we ook uit een kookboek halen. Ik heb geen zin om te leven volgens geboden en onverschilligheden, maar volgens verantwoorde keuzes waarbij ik mij inzet om mijn medemens niet te benadelen. Hoe anders is dat in de islam, waarin het kunnen kiezen niet mogelijk is en het benadelen van anderen een opdracht is die, mits volgens de regels uitgevoerd, een grote beloning oplevert: een fijn plekje in het paradijs. Zelf moet ik er niet aan denken dat ik na mijn dood iedere dag 72 maagden moet neuken, de hele dag met een stijve pik rondloop, mij volgiet met wijn, door een groot venster met veel leedvermaak het lijden van ongelovigen in de hel kan aanschouwen en de rest van de tijd, nog steeds met een stijve pik, op een luxe ligbank moet doorbrengen. Voor mohammedanen echter is deze beloning de motor achter hun terreur: de belofte van een hedonisch leven in het paradijs zullen zij met geweld in stand houden. Een leven na de dood zonder primitieve aardse lusten is voor hen ondenkbaar, en gezien hun mannelijk chauvinisme, narcisme en enorme ego een enorme teleurstelling. De gedachte uit andere godsdiensten, dat de mens na zijn dood op een hoger plan komt, ervaren zij, evenals de cartoons die de vinger op de zere plek leggen, als bedreigend. De brenger van deze geile boodschap, hun profeet, zal derhalve altijd hun held blijven, hun liefde voor de profeet zal immer aanhouden. "Die Liebe ist der Zustand, wo der Mensch die Dinge am meisten so sieht, wie sie nicht sind," zei Nietzsche. Gelijk had hij. Kinderen die hun leraar 'aangeven', de islam en de nsb gaan al vroeg hand in hand.

wijsvinger | 05-11-20 | 09:59 | 2

Prachtig geschreven!

bixiers | 05-11-20 | 10:02

Die ironie heeft mij ook altijd gefascineerd; de kritiek op het hedonistische, seksuele westen, waar juist zíj overal het seksuele, oppervlakkig vertier in zoeken en verweven. Hoe pervers om in maagden te belonen. En hoe hypocriet weer die progressieven, welke het includeren van dit gedachtegoed als vooruitgang zien, naast hun zogenaamd feministische idealen. Opportunisme over en weer, tot ze na een overwinning tegenover elkaar staan, de progressieven in de minderheid tegen de MultiCult.

nsfl | 05-11-20 | 10:11

Extra storend: "Een aantal islamitische meisjes wilden dat de cartoon van het bord zou verdwijnen.". En lang verhaal kort: de school heeft hem dan ook weggehaald.

Hommel | 05-11-20 | 09:59 | 2

Extra-extra storend: "Het was niet eens een Mohammed-cartoon". Oftewel, als het dat wel was was er wel begrip geweest. Oftewel, Paty heeft het er zelf naar gemaakt. We're done.

nsfl | 05-11-20 | 10:32

Allemaal heel grappig maar is wel duidelijk wat hier gaande is? De reactie van de leerlingen wijst op een nakende overname van Nederland door de islam. Ik mag toch hopen dat het tuig dat hier achter zit direct van school wordt getrapt. Zal wel niet he? Hierom heb ik mijn kinderen geadviseerd te kiezen voor een opleiding waarmee je ook in het buitenland aan de slag kunt. Dan kun je op tijd vertrekken uit het islamitische land Nederland.

bixiers | 05-11-20 | 09:57 | 1

In Fr is Patty ook verraden door zo'n hoofddoekpuber.

langzullenweleven | 05-11-20 | 09:59

Verbied die sekte. Er is geen andere oplossing.

zwaaropdehand | 05-11-20 | 09:56 | 2

Krijg je alleen maar meer aanslagen; voelen ze zich nog harder gedieskriemienierd.

Hommel | 05-11-20 | 09:59

helaas heb je gelijk terwijl het toch zo mooi zou zijn als die sekte zélf zijn extremisten zou uitschakelen.

langzullenweleven | 05-11-20 | 10:00

Is er trouwens als ooit zo'n islamitische clown veroordeeld voor dit soort bedreigingen?
Want er worden voortdurend 'rechtextremisten' veroordeeld voor dit soort dingen. Recent nog een hele groep voor comments onder een of andere zwarte pieten video. Terwijl iedereen heus wel weet dat het bij deze groep alleen bij praatjes blijft en er geen enkele reeele dreiging vanuit gaat.

C1O2 | 05-11-20 | 09:54 | 2

Nee man, het OM komt alleen in actie voor professionele huilstruiken als Clarice en Sylvana.

Zeddegeizot | 05-11-20 | 09:57

Uitvoerende ambtenaren gaan hiervan zweten want die voeren ze gewoon de wet uit maar lopen hier op vast.
Dus dan maar de vrijheid van religie gebruiken om dingen toe te staan die andere principes opzijschuift. Zoals die van het vrije woord. Dan is het probleem 'opgelost'. Not.

Zo mag je wel antisemitische taal uitslaan als geloofsuiting, maar niet als atheïst. Dat is meten met twee maten, maar dat maakt blijkbaar niet uit.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:59

Het is zo duidelijk als wat: de islam hoort niet hier, dat bewijst zich keer op keer. Dit zou op Europees niveau net zo fanatiek opgepakt moeten worden als het klimaatsprookje, maar ja, van die valse genocidecommissie waar geen enkele burger op zat te wachten hoeven we niets goeds te verwachten.
Hopelijk blijven mensen zoals Geert en Macron hun rug rechthouden voor ons. Ik hoop op een snel kantelpunt, moslims ga zo door met het strooien van eyeopeners.

Veepert | 05-11-20 | 09:53 | 2

Wat doet die Geert eigenlijk, behalve maar wat te schreeuwen? Juist. Niks.

Red shirt | 05-11-20 | 10:01

In NL is er geen kantelpunt. Dit soort incidenten vormt binnen 10 jaar een glijbaan naar de achterlijkheid. Wacht totdat ze voorstellen om hun eigen wijken gaan besturen en Rutte daarin meegaat.

Beefbus | 05-11-20 | 10:02

Religie en consistentie, Het blijft lastig.

Op basis van een wetgeving die ze uiteindelijk willen afschaffen vinden dat ze recht hebben om dingen gaan eisen tegen die wetgeving.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:53

Ik denk dat er nu wel een hoop leraren in de rij staan om de VVMu of dit onderwerp nog een keer te bespreken. Met andere woorden: ze worden banger. Maw dit wordt niet meer besproken. Maw, we passen ons aan en buigen.
Want optreden: ho maar!

Behangdelul | 05-11-20 | 09:52

Gelukkig maar dat er een horde van ruim 100.00 potentiële halsafsnijders klaar staan om ons onderwijs in goede banen te leiden, zou zo door Houellebeq opgemerkt kunnen worden.
Wollt ihr den totalen Islamismus? Evocatus

Evocatus | 05-11-20 | 09:52

Ik mag toch aannemen dat deze meisjes en handlangers allemaal van school geschopt zijn? En als er echte dreigementen zijn geuit dit niet eindigt met een foei gesprek maar een veroordeling via de rechter?
Toch? Toch?

Waarom twijfel ik aan deze afloop?

Deflatiemonster | 05-11-20 | 09:49 | 1

@Deflatiemonster | 05-11-20 | 09:49 |
Veroordeling via de rechter?!? Wat dacht u van; Met de gehele familie naar islamitische heilstaat naar keuze??? Ze zijn hier overduidelijk niet op hun plaats. Laten we er dan voor zorgen dat ze ergens terecht komen waar ze wèl kunnen aarden.

Sjefke7807 | 05-11-20 | 10:35

Ik zei gisteren ergens op GS dat ik dit een pittge cartoon vond. Maar ook dat pittig (en beledigend en kwetsend) moet kunnen. Dat is de basis van onze maatschappij. Al paar eeuwen alweer. Verlichting heeft z'n vruchten afgeworpen. Bij ons dan (en met ons, bedoel ik Christenen).

Deze cartoon en vele anderen zouden continu in de media moeten komen, extra vaak, in de komende tijd. Dan wennen Moslims er sneller aan. En zo niet, dan tief je maar een end heen !

Omnisofos | 05-11-20 | 09:48 | 1

Dat laatste gaat zeker niet gebeuren.

Lupuslupus | 05-11-20 | 09:54

De vrijheid van een moslim is : Het recht om jou te vertellen wat niet mag en als je niet meewerkt, dan hebben ze het recht om jou te terroriseren.

NjetNiet | 05-11-20 | 09:47 | 1

De zwijgende meerderheid bepaalt en ‘66, pvda en gl hebben de meetlat voor de niet-moslims.

TheseDays00 | 05-11-20 | 10:11

Het begint bij een religie die op straffe van dood en verderf verbiedt om een onwelgevallige mening te uiten over een imaginair opperwezen. Eerst de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, daarna de spotprenten. Zonder achterlijk geloof met achterlijke fatwa's waren dit soort provocaties er niet.

Op dit soort tirannieke pogingen onze vrije samenleving te vernietigen is er maar één antwoord mogelijk als je de waarde ervan begrijpt: meer spotprenten.

Naarwijdachten | 05-11-20 | 09:47

Kunnen die pubertjes dan uitleggen hoe je dan wel kritiek mag geven op de Islam (of een ander geloof, waar zij kritiek willen hebben) of ergens niet mee eens zijn of aan twijfelen?

Oei... zelfrelectie.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:46

dit wordt het nieuwe normaal. Nu sputtert iedereen nog over vvmu maar over een paar jaar is de (linkse, islamitische) druk zo hoog geworden, dat het niet meer sociaal gewenst is om dit soort cartoons te tonen. Zelfde als zwarte piet,. Het is niet verboden maar niemand wil nog zijn vingers er aan branden.

yeps | 05-11-20 | 09:44 | 6

Net zoiets als werkgevers die op een goed moment geen enkele moslim meer willen aannemen, wil niemand zijn vingers meer aan branden?
Want dat zie ik eerder gebeuren.

Mensdier | 05-11-20 | 09:51

Inderdaad. En daarna dan het formele verbod.
Nu lijkt het nog absurd, maar dat waren roetveegpieten in 2005 ook nog.
Sterker nog, in 2005 waren er veel minder anti-zp mensen dan radicale moslims nu.

du Roi Soleil | 05-11-20 | 10:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Ben benieuwd wat zij onder vrijheid verstaat ,

Het is dit jaar 100 jaar geleden dat de Haarlemse verzetsstrijdster Hannie Schaft werd geboren. Dat wordt op 29 november groots gevierd met onder meer een lezing van vicepremier en Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Ze zal in de door haar gehouden Hannie Schaftlezing ingaan op het belang van opkomen voor vrijheid en inclusiviteit,
www.nhnieuws.nl/nieuws/275646/100-jaa...

D.Onderop | 05-11-20 | 09:42 | 4

Schaft? Dat was 20-jarige Duitse dienstplichtigen leuk aankijken in het café, en ze vervolgens mee naar buiten nemen om ze daar onverhoeds neer te schieten. Dat is dan een nl-se heldin.

du Roi Soleil | 05-11-20 | 10:11

@du Roi Soleil | 05-11-20 | 10:11: vanuit duits-fascistisch oogpunt natuurlijk niet, nee.

Zenzeo | 05-11-20 | 10:25

Ga je schamen. Mevrouw Schaft is/was een held.

Moeimaker | 05-11-20 | 11:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt tijd dat wij een keiharde in beton gegoten lijn trekken. Tot hier en niet verder. Wij bepalen de normen en spelregels in dit land en niet jullie.

Bigi Bana Boy | 05-11-20 | 09:41 | 5

Als ik in Dubai ben zie ik dat het de andere kant op prima werkt. En toch heb ik niet het gevoel dat ik daar gekwetst wordt, als westerling met christelijke roots.

small_town_dude | 05-11-20 | 09:55

@small_town_dude | 05-11-20 | 09:55:
Recent even lekker met je vrouw op het stand geknuffeld? Of hou jij je gewoon aan hun regels. Ja dan heb je geen problemen nee. Daar wringt de schoen, deden ze dan nou maar hier.

ikdenkwat | 05-11-20 | 09:59

@ikdenkwat | 05-11-20 | 09:59: ik lig op het strand lekker te loeren naar de mooie Oekraiense au-pairs die in de middagpauze een zonnebad nemen. Ik loop niet hand-in-hand of te tongzoenen op straat. Ik zie wel homo's, hoeren, drankmisbruik. Ik voel me nooit in mijn vrijheid beknot. When in Rome, do as the Romans.

small_town_dude | 05-11-20 | 10:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Zou het wellicht hierom zijn dat in sommige landen ze de meisjes verbieden om onderwijs te volgen ?
Hmmm? *mening bijstellen doet*

grapo | 05-11-20 | 09:41

Het is ook allemaal razend complex. Natuurlijk eisen Moslims respect voor een agressieve pedofoliele homofobe vrouwenmepper. En dat kunnen ze krijgen - in de woestijn. Want wij eisen respect voor mensenrechten en Westerse waarden. Jammer dus.

Zeddegeizot | 05-11-20 | 09:40 | 1

Heel goed.
Maar waarom denk ik nou, dat wij die waarden stukje bij beetje aan het inleveren zijn.

Roadblock | 05-11-20 | 09:45

"Er wordt gezegd dat de cartoon „een spotprent van onze profeet” is die als provocatie door de docent zou zijn opgehangen. „Als dit niet heel snel weg wordt gehaald”, schrijft iemand op Instagram, „dan gaan we dit anders aanpakken.” Volgens de politie zijn er ook online bedreigingen tegen de leraar".

Dit soort mensen horen niet in ons vrije land thuis en moeten door deze uitspraken met familie het land verlaten. Er wordt nog net niet opgeroepen om mensen te onthoofden, maar de suggestie wordt wel gewekt. Wegwezen en snel een beetje. En dit met iedereen die dit soort meningen ventileert

pibasso | 05-11-20 | 09:39 | 3

Precies.

Statler en Waldorf | 05-11-20 | 09:46

Ze kunnen mooi mee met die rovende en plunderende veilige-landers die uitgezet worden.
Oh, Wacht....

Roadblock | 05-11-20 | 09:46

Ze weten niet eens wie de profeet is, blijkt, anders hadden zij gezegd een cartoon van een salafistische jihadist.

ikdenkwat | 05-11-20 | 09:53

Intussen hebben hun broertjes weer zo'n ouderwetse plofkraak voorbereid en uitgevoerd. Verrijking mensen!

Zenzeo | 05-11-20 | 09:39 | 1

En bij het AZC in Ter Apel is iemand in zijn voet geschoten 'vanwege een dreigende situatie'...

Zenzeo | 05-11-20 | 09:58

Heeeee, bij de NOS? Dat waren toch die laffe honden die met elke islamitische scheet meewapperden? Of.... Ik snap het nu niet meer..

Beste_Landgenoten | 05-11-20 | 09:39 | 1

Gewoon even wachten Beste_D66_Landgenoten, totdat de NOS beseft dat de niet zo slimme moslims denken, dat de man met kromzwaard Mohammed is.
Moet je eens opletten hoe snel ze hem dan verwijderen.
Goede definitie trouwens.

Roadblock | 05-11-20 | 09:48

Zelfs Halsema is (beetje) boos op de moslims. Ze is het zeer met ze oneens.

Halsema: 'Onze vrijheid zit verankerd in onze grondrechten en daarop zijn geen compromissen mogelijk. Jihadisten en hun handlangers misbruiken de grondrechten met het doel ze te vernietigen. Dat mogen we niet toestaan. Anderen suggereren om de vrijheid van meningsuiting maar een beetje in te perken zodat niemand gekrenkt raakt. Onacceptabel. Weer anderen beweren dat we de vrijheid van godsdienst nu maar moeten inperken. Ook dat kan niet. Onze grondrechten en onze vrijheid zijn er voor iedereen en zijn ondeelbaar.'

Na vragen uit de raad voegde ze daar nog aan toe dat ze dit binnenkort aan Elforkani zal overbrengen als ze hem spreekt: 'Ik ben het zeer met hem oneens.'
www.at5.nl/artikelen/205394/halsema-v...

D.Onderop | 05-11-20 | 09:38 | 3

Weet je met wie ze het ook zéér oneens waren...

Zenzeo | 05-11-20 | 09:40

En heeft onze burgemeesteres al werkelijk concrete stappen ondernomen, zoals preventief sluiten van haathut van Elforkani als duidelijke klap voor zijn kanis.
Nee, dus.
Blijft bij praatjes voor de vaak. Evocatus
.

Evocatus | 05-11-20 | 09:46

Ik denk dat de Moslims nu geen oog meer dicht doen.

Ze lachen je in je gezicht uit als land met zo'n vaatdoek als burgemeester vd hoofdstad nota bene (lees: activiste vermomd als burgemeester)

Realism Is All | 05-11-20 | 10:09
-weggejorist-
Tom Hagen | 05-11-20 | 09:37

Schoolmeisjes als islampolitie veroorzaken hetzelfde scenario dat tot de onthoofding van een Franse leraar leidde.
Ze gaan nog gewoon naar school meldt de krant

Abu Bachouca | 05-11-20 | 09:37 | 1

Daar zit iets van afgunst bij .Zij niets.. wij niets

DeviousDick³ | 05-11-20 | 09:55

Ik zie er ook geen profeet in. want is islam is vrede volgens hunzelf.
De man is geen vredelievend persoon.

Maar de moslims geven dus gewoon toe dat de profeet een geweldadig iemand is.
Dat maakt dan veel duidelijkheid.

VanderGeelen-Coppens | 05-11-20 | 09:37

@Beefbus | 05-11-20 | 09:57: Hier in Duitsland heeft men deelstaten die op verschillend gebieden autonoom mogen beslissen. Er is niet 1 beleid. Ja er komen mensen terug na een 'abschiebung' en ja er vluchten vluchtelingen. Zij die 'vluchten' doen dat omdat ze zich inmiddels ook hier niet meer veilig voelen doordat de islam hier ook een gevaar aan het worden is voor ze of doordat ze hier iets op hun kerfstok hebben staan. Verder worden hier veel 'aufenthaltstitels' voor de duur van 2 jaar uitgegeven in welke ze moeten voldoen aan een aantal eisen, zoals bijvoorbeeld het behalen van niveau C1 in duitse taal en/of de universiteits toelating die ze bij het inreizen als reden van hun komst hebben opgegeven. Halen ze dat niet dan wordt het dus abschiebung. Na abschiebung mogen ze het na een jaar opnieuw proberen. Er is geen sprake van al dan niet geheime deportatie vluchten. Er is wel sprake van een vrij soepele gezinsherenigings beleid. Lukt het de eerste keer niet, dan trouw je met iemand die een aufenthalt heeft et voila, je bedje is gespreidt.

grapo | 05-11-20 | 10:20

@grapo | 05-11-20 | 10:20:
Dank voor de duiding. Altijd verfrissend om te horen van iemand die er woont en weet hoe het in het echt eraan toegaat. Van de media moet je het niet hebben, vandaag de dag.

Beefbus | 05-11-20 | 10:24

@Beefbus | 05-11-20 | 10:24: Klopt. De media is niet onafhankelijk. Verder is uw post niet geheel onjuist. Maar het is niet zo als in die artikelen van dailymail enzo wordt gesuggereerd. Dat opzichzelf is weer een soort propaganda oorlogje wat de britten voeren. Wat overigens ook niet geheel ongevaarlijk is. Maar dat is weer een ander verhaal.

grapo | 05-11-20 | 10:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit gaat nooit meer goed komen, niet in eerste instantie omdat er steeds meer moslims bijkomen, maar omdat er teveel latente NSB-ers onder de Nederlanders zitten. Die geven nog liever de toekomst van de Nederlanders weg, dan dat ze hun linkse idealen moeten opgeven.

Crusher | 05-11-20 | 09:37
-weggejorist-
rijnaardfos | 05-11-20 | 09:35

Oh-oohh dat worden veel safe-housen.
Wat die kans- meisjes betreft, wij hebben er hier bij de lokale Jumbo eentje werken die zoveel haat uit haar oogjes straalt dat je er bang van zou worden.
't Arme kind trekt haar smoeltje niet open tegen B.O.M. (Blanke Ongeloveloze Mannen)
Extra leuk is het om juist bij die kassa vriendelijk te lachen.
De religie van de vrede heeft moeite met lachende ongelovelozen,
en dat is logisch: zou jij lachen als je in mode moest lopen van 1400 jaar geleden?

DeviousDick³ | 05-11-20 | 09:35 | 2

Tuurlijk lachend tegemoet treden met in achterhoofd dat dit haar top van haar kunnen is.

Lorejas | 05-11-20 | 09:42

Als er een skinhead met een getatoueerde swastika op zijn voorhoofd achter de kassa zit, dan kies je toch liever een andere kassa. En als er een kopvod zit, dat openlijk steun betuigt aan agressief haatzaaiend en totalitair geloof?

Zeddegeizot | 05-11-20 | 10:04

Volgens mij zijn dat meisje en die andere moslims zelf haram omdat ze overal Mo in zien.

Mahatma | 05-11-20 | 09:35

Waarom zou je daar stiekem een foto van maken en deze verspreiden??? Ondaj je weet wat de reactie van je geloofsgenoten zal zijn. En daarmee bevestig je dus dat de islam wel degelijk en gewelddadig beweging is. Ik ben in ca. 20 jaar van "geen enkel probleem met de islam" overgegaan naar "alles wat moslim is er hier uit flikkeren". En voor die switch zijn ze zelf verantwoordelijk. Wat een verschrikkelijke stroming is het.

ibsh | 05-11-20 | 09:35 | 3

Toen de eerste "buitenlandse" medewerker de polletiek in ging, zei mijn vader dit gaat niet goed komen en dan praat ik over eind jaren 1970.

abeltasman | 05-11-20 | 09:40

@ibsh | 05-11-20 | 09:35 |
Hoe toevallig. Bij mij heeft het precies diezelfde tijdsspanne geduurd met exact diezelfde omslag.

@abeltasman | 05-11-20 | 09:40 |
Uw vader was een wijs man. Ik was in die tijd (eind jaren 70) nog maar een mannetje van 8-9 jaar, dus ik kon toen nog niet bevroeden wat ons decennia later boven het hoofd zou hangen.

Sjefke7807 | 05-11-20 | 10:55

@abeltasman | 05-11-20 | 09:40: Ik was toen nog te jong om echt besef van dat soort zaken te hebben. Maar, eerlijk is eerlijk, ook als ik al volwassenen was geweest, was ik op dat moment nog ziende blind geweest vermoed ik zo. Het heeft even geduurd voordat ik inzag wat er aan de hand is. Maar ben nu wel definitief om. Weg met dat gespuis.

ibsh | 05-11-20 | 12:17

Waarom moet een docent zich bezig houden met tekeningen tonen og vvmu te bespreken. Ga toch gewoon weer bezig met de basis; rekenen, taal, aardrijkskunde, biologie, handenarbeid, etc.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:33 | 17

@Ruimedenker | 05-11-20 | 09:41: Snap eigenlijk niet dat die moslims die lessen niet willen volgen. Voor hun toch ideaal om te zien hoe het wel en niet moet. Waardevolle lessen zou je zo zeggen voor de holocaust die ze zelf aan het voorbereiden zijn.

ibsh | 05-11-20 | 09:51

@kweethetooknietbeter | 05-11-20 | 09:48: als de ouders het niet doen wie dan wel? wil je in een samenleving lopen waar iedereen zich gekwetst voelt? dan krijg je een fuckign sleepy creepy Joe als president..

ikworstelengadouchen | 05-11-20 | 09:59

@ikworstelengadouchen | 05-11-20 | 09:59:
Opvoeddeskundigen en/of familiecoaches verbinden aan de scholen, of zo iets? Ik weet het ook niet. Maar ik vind gewoon dat men het niet op het bordje van de docent mag/moet schuiven. Maar, dat is slechts mijn mening.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 10:27
▼ 14 antwoorden verborgen

Weet je wat ook kwetsend is? En wat realiteit is?

Onderzoek eens hoeveel meisjes van een jaar of 14-15 verdwijnen naar het Marokko, Egypte, het buitenland en niet meer terugkomen.
Met als doel het westerse gedachtengoed eruit te krijgen.
Die meisjes durven zich niet uit te spreken.

Ze deden het prima op school. Ze willen een verder met hun eigen leven.
Maar hun leven wordt hun afgenomen.
Niet liberaal op z' n minst.

Als school sta je met je rug tegen de muur, de overheid doet niets voor die kinderen. De docenten willen helpen maar kunnen niets.

Dus het gaat gewoon door. De daders weten dat ze niet gestopt worden.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:33 | 4

@kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:36:
Waarom zouden we?
Sterker nog laten we de rest van de familie dan ook wegsturen blijkbaar heerst de sterke overtuiging dat ze daar beter opgevoed/opgeleid worden dan hier.. Wie zijn wij om dat tegen te spreken.

Barkruk2 | 05-11-20 | 09:41

@Barkruk2 | 05-11-20 | 09:41:
"Wie zijn wij om dat tegen te spreken."
Sta jij ergens voor?
Voor de principes van dit land van de afgelopen 300 jaar ?
Blijkbaar niet.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 10:04

@kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 10:04:
Ja hoor sta voor onze principes en die moeten we met hand en tand verdedigen maar we kunnen ook niet de hele wereld redden en zolang die meiden/jongens zelf eventueel met hulp niks ondernemen veranderd er nooit wat.
Die verandering moet van binnen de moslim gemeenschap komen, wij als Nederland zouden die verandering moeten faciliteren en aanmoedigen maar meer ook niet.

Barkruk2 | 05-11-20 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

'Ondergedoken' doet mij denken aan boekenkasten in de periode '40-'45.

Niet aan een leraar die een spotprent in de klas had hangen op een middelbare school. Is dit nou de 'linkse indoctrinatie' op scholen? Een D66-leraar die wacht op bijval van bestuur? Of de ruimte teveel die moslims krijgen in dit land?
Hoe het ook zij: driewerf schande.

Mensdier | 05-11-20 | 09:32

Tijd voor ontvlechting. Islam en een vrije samenleving gaan niet samen, dus moeten we de twee ontvlochten worden. Ieders zijns weegs. Laten we Islamitische gemeenschappen met de de meest intolerante opvattingen aanbieden om terug te keren naar een Islamitisch land. We betalen de uitkering dan gewoon door, onder de voorwaarde dat ze nooit meer terugkeren. Het geld zijn we nu ook kwijt, dus waarom niet?

chosenignorance | 05-11-20 | 09:31

De bedreigers opsporen en om 2 uur 's nachts met een arrestatieteam de voordeur inbeuken en met veel geweld oppakken.
Het is het enige wat nog werkt, stop met thee drinken en integratieprojectjes want die helpen totaal niet.

2voor12 | 05-11-20 | 09:31 | 2

Gregorius Nekschot kan erover meepraten.

small_town_dude | 05-11-20 | 09:33

U gelooft daar ook niet in.
Bedreigers van Sylvana Simons?:
Opsporing binnen luttele dagen, werkstraffen en boetes.
Bedreigers van Geert Wilders?:
Tumbleweeds.
De verregaande hypocritie van Links.

Roadblock | 05-11-20 | 09:33

Ergens snap ik wel dat die leerlingen klagen. Het wordt ze door ons met de paplepel ingegoten: als je als minderheid iets te zeiken hebt, dan wordt er naar je geluisterd. Wij beoordelen niet meer op wat er gezegd wordt, maar op wie het zegt.

Muxje | 05-11-20 | 09:31

"Arabist Jan Jaap de Ruiter van de Tilburg University begrijpt dat wel. "Voor moslims is Mohammed de beste mens die heeft geleefd, een voorbeeld om na te volgen. Moslims willen hem zoveel mogelijk navolgen in zijn gedrag en woorden."
Mja, daarom had Hans Jansen ook een heel eigen mening over hoe Meneer de Ruiter dingen uitlegt.
Want Meneer de Ruiter vertelt er niet bij, hoe het leven van Mohammed er dan wel uitgezien heeft.
Want dan zouden moslims zo veel mogelijk een aanrander, massamoordenaar, terrorist, vrouwenhater, sekteleider, gek, verkrachter, folteraar, moordenaar en plunderaar willen navolgen......
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art...

Roadblock | 05-11-20 | 09:30 | 1

De misdaadcijfers laten zien dat ze inderdaad hun profeet daarin best wel vaak volgen.

2voor12 | 05-11-20 | 09:32

En links Nederland neemt ferm stelliing. Tegen de vrijheid van meningsuiting. Want ja, moslims zijn als zielige zeehondjes met hele tere zieltjes. Dus toegeven en inschikken, op weg naar zweepslagen voor het beledigen van de profeet (FHH).

Selassie | 05-11-20 | 09:30 | 1

Als Christenen zeurden over een spotprent, of cabaret dan was de reactie altijd: Ach, je moet niet zo zeuren. Als je er niet van houdt, kijk dan niet.
Dat zou nu nog steeds de richtlijn moeten zijn,

small_town_dude | 05-11-20 | 09:35

Al steun je deze man, al hang je die cartoon overal op. Het verandert niets. Echt helemaal niets. De kanker is te diep uitgezaaid. Dit, Islam, is een ziekte waar geen medicijn tegen is.

En net als met kanker: ook hier zitten een paar onschuldigere vormen tussen maar die maken de extremere cq. agressievere vormen er per definitie helemaal niet minder op. Het is niet dat je voor elke goede een kwade kunt wegstrepen. En zoveel extremisten heb je helemaal niet nodig voor een aanslag.

Het enige wat je kunt doen is bij de basis beginnen: geen Moslims meer permanent binnen laten. Alleen de echte vluchtelingen nog helpen en wanneer het in het zand van herkomst weer veilig is: meteen weer moven.

Plus Islamitisch onderwijs verbieden zodat de kinderen anders opgroeien.

Dan komt er 1 of 2 generaties verder wellicht lichte verbetering. Maar niet op deze huidige poldermanier. Het wordt alleen maar erger, zowel qua extremisme als qua cijfers want ze fokken ook nog eens als konij... varkens.

Realism Is All | 05-11-20 | 09:30 | 1

Volhouden!

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:36

Neefjes die ook hun broer kunnen zijn.

Gumush | 05-11-20 | 09:30 | 1

Kunnen?

Lorejas | 05-11-20 | 09:32

Als je kwetsgevoelens ervaart door een afbeelding van een terrorist, ben je zelf een (potentiële) terrorist. Uitzetten deze gekwetsten en tot ze in hun zand van herkomst zijn 24/7 in de gaten houden.

Prof. D.A.H. Vintik | 05-11-20 | 09:30

Ik heb een plan om Nederland mooier te maken. Hear me out.

1.) Alle religieus beledigden mogen naar keuze en afkomst naar Rusland, VS, India of Iran/Saoedi Arabië verhuizen.

2.) Alle rechtsextremisten (u kent ze wel) kunnen beter hun geluk beproeven in Rusland, bepaalde staten in de VS of wat 'conservatieve' landen zoals Hongarije, Polen.

3.) Alle linksextremisten zullen zich beter voelen in heilstaten zoals Venezuela, China, Cuba e.d.

Blijft over zo'n 13-14 miljoen Nederlanders die wel iets toe willen voegen en wel hun best doen om het mooier te maken en in ieder geval mooi te houden. Scheelt een boel geld. Men kan weer woningen vinden. Goed voor de werkgelegenheid. Kunnen eindelijk dat nare COVID-19 gaan bestrijden zonder water naar de zee te dragen. En het wordt allemaal weer dragelijk.

Wie is het eens?

Theodorus.Goldbach | 05-11-20 | 09:30 | 3

Ik denk dat we prima elkaar tyfsuhond en lul mogen blijven noemen. dat je daarbij wat te links of te rechts in je gedachten bent, zoek het lekker uit. Het enige wat we hier met elkaar hebben afgesproken is dat we met onze poten van elkaar afblijven. En dat we enigszins wat ruggegraat hebben om wat verbale klappen te kunnen opvangen. Wie daar niet mee om kan gaan mag vertrekken. Wie dat wel kan, mag blijven.

Naall | 05-11-20 | 09:34

U vergeet nog: alle Sylvana's, Quincy' en aquariums mogen naar een land waar er geen zwarte pieten zijn, Alle mannen met baarden naar Kaap'ren en Vader en zoon van Wijngaarden door de tak versnipperaar.

grapo | 05-11-20 | 09:37

Mja, het is maar hoe u rechtsextremisten (u kent ze wel) definieerd. niet?
Noemt u eens een paar linksextremisten op?
Gezien uw posts in het verleden, zou u goede vrienden van Rosenmöller kunnen zijn. De Pol-Pot bewonderaar.
Die vond Fortuyn Extreem-Rechts.
Maar iets zegt me, dat u hem niet Extreem-Links vindt.

Roadblock | 05-11-20 | 09:41

Let wel, we hebben zo'n beetje 100.000 van de lieden die dit gedrag min of meer goedkeuren.

Ommezwaai | 05-11-20 | 09:29 | 4

Dat is werkelijk een veel te lage schatting. Reken maar keer 10,

chosenignorance | 05-11-20 | 09:35

Een mijoehoen!

Normpje | 05-11-20 | 09:35
▼ 1 antwoord verborgen

Te triest voor woorden. Waarom geven we toe? Nederland gaat tenonder.

RamondeM | 05-11-20 | 09:29

Aanzetten tot beledigingsgevoelens in plaats van schouderophalen, is dat ook niet strafbaar?

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:29

Is het niet handig om in ieder klaslokaal een portret van de profeet Mohammed op te hangen , zodat iedereen weet hoe hij er precies uitziet. Daarmee wordt het handiger om cartoons van de profeet te herkennen.

lekgoot | 05-11-20 | 09:28 | 3

Cartoons van de Profeet zijn te herkennen aan het onderschrift 'Mo hartje Aisha'.

grapo | 05-11-20 | 09:32

wel typisch dat ze een cartoon met een bebloed mes en een afgehakt hoofd meteen (terecht) associeren met de Islam en de profeet en zichzelf. Dat betekent dat het een goede cartoon is. Mooi voorbeeld in een les maatschappijleer.

small_town_dude | 05-11-20 | 09:42

Het is zo simpel. De 'meisjes ' van school schorsen. IP adres opvragen van degene die het online zet. EN nu komt het probleem..... er wordt niet gehandhaafd!!!!!!

Moeimaker | 05-11-20 | 09:28 | 2

Facebook en instagram zijn niet zo van het snel verstrekken van contactgegevens. Die zijn alleen heel heldhaftig wanneer er een staatshoofd in het geding is. Zoals winlex/bea of amalia bedreigers.

AntiZanicz | 05-11-20 | 09:31

Waarom zou niet handhaven nu plotseling een probleem zijn? Dat is toch al heel lang zo? Buig, witmans, buig.

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 09:35

Niet in gesprek, juridisch vervolgen, verwijderen van school, bij minderjarigheid ouders aansprakelijk stellen voor gelede schade. Zal niet lang duren voordat de eerste families de auto volproppen richting de heilige zandbak.

Naall | 05-11-20 | 09:27 | 2

Je was mij voor

Moeimaker | 05-11-20 | 09:29

Ik droom ook wel eens weg in wensdromen.

Roadblock | 05-11-20 | 10:04

Geef je toe, dan denken ze he, dat gaat makkelijk.

kloopindeslootjijook | 05-11-20 | 09:27

Arme docent. Ik voel een Theo van Goghje/Samuel Paty aankomen.
Als dat gebeurd lijkt het mij gepast om snelle en radicale actie te ondernemen en het probleem met de islam in NL voor eens en altijd uit de wereld te helpen.

The2Amendment | 05-11-20 | 09:27 | 1

Ja, laten we wachten tot dat gebeurd......

Roadblock | 05-11-20 | 10:04

Het liefst zou ik deze spotprent voor ieder raam in Nederland willen zien prijken. Daar de angst regeert is dit niet te realiseren. Het zal dus van het onderwijs moeten komen. Alle leraren een week thuisblijven zonder les te geven via computer. Chaos creëeren. Doen die islamieten ook. Wordt getolereerd dus schijnt te werken. Heb zelf in gezin 3 leerkrachten. Weet dus waar ik over schrijf. Mensen hebben geen idee.

Mispel | 05-11-20 | 09:27 | 1

Vertel eens wat zou ik zeggen.

Roadblock | 05-11-20 | 10:05

En dan zijn er mensen die durven te zeggen dat moslims de nieuwe Joden zijn.
Nee, de moslims zijn de nieuwe nazi’s.
De Joden zijn verjaagd, moslims hebben het werk van hitler voortgezet.

Ruimedenker | 05-11-20 | 09:27 | 1

Arnon Grunberg heeft er leuk aan verdiend met dat te zeggen, en in zijn boekje te schrijven.

Roadblock | 05-11-20 | 10:06

Buigen, slikken & nathouden. Als je niet beter wist zou je haast denken dat gedrag uit een pornofilm is.

_pacman_ | 05-11-20 | 09:26 | 1

nathouden? Bite the pillow my friend, they are going in dry.

small_town_dude | 05-11-20 | 09:44

Tsja, dan zit je als roedel parelende kansengleufjes in 4 Havo met je mooie geloof en krijg je niet gecomputeerd dat het niet je profeet is op die spotprent. Waarom daar nog duur onderwijsbelastingpoet aan verspillen? Een beter plan: infiltreren in de moskee en vrienden- en kennissenkring en vervolgens kletsnat maken met verhalen over een fictief IS kamp vol met zwaargeschapen jihadisten.

Een paar economyclass tickets naar Zandbakkistan fourneren, enkele reis uiteraard, en beloven dat ze op het vliegveld worden afgehaald door hun viriele aanstaande bruidegommen. Trouwen en dan nog dezelfde avond dampende geyle neuqseks. Ruimt lekker op. Wel eerst hun Nederlandse paspoorten opbergen bij het fotorolletje van Srebrenica, AIVD!

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:25

En dáár is onze landsgrens, stap er overheen, ga in zuidoostelijke richting. Even flink doorstappen en je staat na een kilometer of 2000 (hemelsbreed) bij de Turkse grens. Nog een 1000 kilometer en je tikt Syrië aan.
Vanaf daar heb je keus genoeg om je Islamitisch Heilstaat te vieren. Kies er eentje uit. Blijf daar en kom nooit meer terug.

Harvey2Face | 05-11-20 | 09:25 | 1

Dat dus. Gewoon doen. Raus!

grapo | 05-11-20 | 09:28

Zegt dit nou iets over de kansenmeisjes of zegt dit iets over de capaciteit (uitleg geven over een spotprent) van die leraar?

Leptob | 05-11-20 | 09:25 | 2

Het zegt iets over Nederland, en slappe knieeen.

me,myself and IK | 05-11-20 | 09:30

Het zegt misschien meer over de angst die kansenmeisjes hebben voor hun neefjes en hun imam.

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 09:31

Daar is het gat *wijst naar goatse*

ScumbaggusMaximus | 05-11-20 | 09:25 | 2

Goatse?

lekgoot | 05-11-20 | 09:31

aaahm nee dank je. In 2013 ooit opgezocht.

small_town_dude | 05-11-20 | 09:45

Ik heb bedacht dat het misschien leuk zou zijn om enkele cartoons uit te printen en met de post op te sturen naar moskeeen door het hele land.
Maar ik ben een watje en durf dit alleen anoniem. De politie zou toch niet actief op zoek gaan naar de persoon die zoiets doet?

C1O2 | 05-11-20 | 09:24 | 3

Dat doen ze dus wel. Dat is afgesproken door de politie[top] en de imams tijdens de iftars.

wijsvinger | 05-11-20 | 09:28

@wijsvinger | 05-11-20 | 09:28: Terwijl het niet eens strafbaar is. Dan ben ik dus 'out'. Je zal niet veroordeeld worden, maar je naam en woonplaats komen 'per ongeluk' op straat te liggen en dan ben je klaar.

C1O2 | 05-11-20 | 09:39

Ik zeg optie 2, in elk lokaal ophangen. Maar dan niet zeggen daar is het gat van de deur, maar zeggen "hier heb je een enkeltje turkenland, marokkania, of welk 2de paspoort land dan ook waar ze toe behoren"
Hebben ze alleen een NL paspoort dan gewoon een onvoldoende geven voor alle lesstof en verdoemen tot een leven lang armoede en ellende. Oh ja, en steriliseren !

grapo | 05-11-20 | 09:23

Kansenmeisjes en hun kansenneefjes die zich gehaat maken door hun onderwijzers te bedreigen. Maar je mag niet zeggen dat je er daarvan liever minder dan meer in het land wil hebben want dat hangt je een strafrechtelijke vervolging wegens het zaaien van vreemdelingenhaat boven het hoofd.

Vuurspuger | 05-11-20 | 09:22 | 2

Groepsbelediging. Veroordeling wegens groepsbelediging.

The2Amendment | 05-11-20 | 09:29

Als nu iedereen die poster eens in A4 formaat tegen de achterruit van zijn auto zou plakken, zou dat niet een mooie tegenaktie zijn? (wel met de tekening naar buiten gericht natuurlijk)

Wie durft?

BoerinFrance | 05-11-20 | 09:22 | 2

Pas op want uw verzekering betaalt niet, wegens uitlokking van vernieling.

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 09:24

Dan gaat je auto gegarandeerd in de fik, of hij wordt bekrast. Een T-shirt met die poster durf ik wel aan, maar daar is het nu een beetje te koud voor, plus we mogen niet meer naar buiten van vadertje Rutte.

Muxje | 05-11-20 | 09:24

Nou, Marcel Gelauff is nu ook ondergedoken, denk ik. Weet alleen niet voor wie allemaal.

Dubbelepunthoofd | 05-11-20 | 09:22

Wat vaak vergeten wordt is de universele zieligheidsfactor, die grensoverstijgend is en dus ook Noord-Afrika en het Midden-Oosten treft. Ongelovige Witmannen zijn nu eenmaal fout, dus elke cartoon is automatisch haram en beledigend. We hebben dan twee mogelijkheden: ons bekeren tot de islam of het toekennen van herstelbetalingen aan de gekwetsten. Ik heb zo'n lichtgetint vermoeden dat de laatste optie de meest effectieve is.

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 09:22 | 3

We doen al niet anders dan aan de moslidioten betalen, moet er nóg meer bij?

BoerinFrance | 05-11-20 | 09:24

@BoerinFrance | 05-11-20 | 09:24:
Helaas. Rupsjes nooitgenoeg zijn het. Ach en wee roepen is onze enige optie. Roependen in de woestijn zijn we.
Stem Geert!

Nivelleermarionet | 05-11-20 | 09:28

Dat men "bang" is voor de reëele bedreiging geeft "ze" het gevoel van de overwinning. Weghalen is overgave, Overal ophangen is provoceren? schiet mij maar lek.. wat is wijs.

Geenjoris | 05-11-20 | 09:20

Zo'n almachtige rekent daar toch zelf wel even mee af als hij dat wil , daar heeft ie toch geen moslim ( iemand die zich letterlijk overgeeft ) voor nodig . Sterker , dat is beledigend voor die almachtige . Alsof je als volwassen vent je peuter uit de wandelwagen laat kruipen om voor je te vechten .

Castor12 | 05-11-20 | 09:20

Schermprintje gemaakt van deze tweet die , de NOS kennende, binnen nu en een paar uur verwijderd gaat worden, waarna de volgende 'ophef' zich aandient.

Zwizalletju | 05-11-20 | 09:20

Ik tel af 3 2 1
De NOS zwicht natuurlijk. Zij willen zo objectief mogelijk blijven.
Objectief, selectief. De tiefus voor die islamieten.
Ik heb het eerder gezegd, zonder de profeet verzinnen wel een andere reden om beledigd over te zijn.
Joden, homo, tekeningen, volleybalveldjes, bikini’s in een bushokje, kerstbomen, kruis in het klaslokaal, gebrek aan bidruimte op de uni, wijn op tafel.
Nemen, nemen, nemen.
Moslims nemen en geven niks terug, als ze al geven, geven ze enkel aan moslims.
Piraten zijn ‘t.
Hé! Hoe meer ophef, hoe meer mensen hun bedenkingen krijgen over de religie van de “vrede”.
Religie van de wreden, dat is wat het is.
Zij verheerlijken de dood. Andermans dood, zodat hun eigen dood prettiger is.
Normale mensen houden van het leven.

Ruimedenker | 05-11-20 | 09:20

We moeten nu een lijn trekken, straks mag het niet meer.

Mr_Natural | 05-11-20 | 09:19 | 2

Voor een lijntje kun je wél weer terecht, bij de niffo van jurkmans.
Jurkman of crimineel, meer smaken zijn er niet.
Ja ok, er zijn er ook die hard werken.
Zij kijken de andere kant op, want niffo.

Ruimedenker | 05-11-20 | 09:22

Stippellijntje misschien net nog.

Beefbus | 05-11-20 | 09:34

Charlie Hebdo steekt de tong uit naar moslims omdat ze ‘gewoon doorgaan?’ Moet ik dat eruit halen?
Wat een gehuichel. Van Joep Bertrams/Links Nederland dan.

Normpje | 05-11-20 | 09:19 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Tienermeisjes die iemand 'aangeven'. Aan welke periode uit de geschiedenis doet mij dit denken? En in tegenstelling tot de vorige keer is de vijand inmiddels geïnfiltreerd in al onze systemen en gaat niemand ons te hulp schieten.

MickeyGouda | 05-11-20 | 09:18 | 3

Wellicht worden deze meisjes dan,net als hun voorgangers, publiekelijk kaalgeschoren

oldandwise | 05-11-20 | 09:21

The Witches of Salem.

Montgomery Burns | 05-11-20 | 09:26

Ik beweer al jaren dat de mentaliteit van de Islam niet zo ver af ligt van die van het nazisme, en het communisme.
Ook in deze ideologieen wordt je geprezen als je je ouders aangeeft/dood maakt voor de ideologie.
Mohammed zelf heeft een volgeling geprezen, die zijn ouders vermoordde omdat deze geen moslim wilde worden.
De gedachte die bij deze meisjes leeft is, dat WIJ het niet moeten pikken dat ZIJ denken ons te kunnen beledigen.
En dan zijn er linkse zwatelsokken, die beweren dat moslims zo worden omdat ze uitgesloten worden in Nederland.
Nee, Zwatelsokken, WIJ / ZIJ is het wezen van de Islam.
Onverenigbaar met de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Die hebben de moslimlanden dus nooit getekend.
Zij hebben hun eigen verklaring van Cairo.
nl.qaz.wiki/wiki/Cairo_Declaration_on...
Daarin gelden de rechten alleen voor moslims.

Roadblock | 05-11-20 | 10:18

Treurig dat die leraar is ondergedoken, daarmee geef je veel te veel macht aan dit soort figuren die zich met dreiging en geweld richten tegen de vrijheid van meningsuiting. Die meiden hadden direct moeten worden geschorst (want online hetze gestart tegen een leraar). Goed uitleggen dat je dat soort gedrag niet tolereer. En het is aan politie en justitie om voor extra bewaking van de leraar en de school te zorgen en om de dreigers te vervolgen.

Dr. Vigilante | 05-11-20 | 09:17 | 3

Was u niet ondergedoken?
Denkt u dat politie en justitie die leraar bewaakt zouden hebben?

Roadblock | 05-11-20 | 10:21

@Roadblock | 05-11-20 | 10:21: Ik vind het hypocriet om te zeggen dat ik niet zou zijn ondergedoken, want het is een feit dat veel mensen een stuk laffer zijn dan ze zelf denken of zouden willen. Ik weet niet wat politie en justitie hebben gedaan; dat is juist wat ik me afvraag (of ze genoeg hebben gedaan om te voorkomen dat de leraar het gevoel had onder te moeten duiken).

Dr. Vigilante | 05-11-20 | 12:38

@Dr. Vigilante | 05-11-20 | 12:38:
Nou was daar eens een kroongetuige, wiens familie door politie en justitie bewaakt zou worden....

Roadblock | 05-11-20 | 13:54

Het enige wat de samenleving doet hieraan is het keihard discrimineren van buitenlanders in de private sector. Dat gaat vanzelf. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die als ze kunnen kiezen, het risico op gedoe verkiezen. Maar goed dat werkt totdat we niet meer in de meerderheid zijn en zelf gediscrimineerd worden. En dat waarschijnlijk een stuk harder.

Hadena | 05-11-20 | 09:17

Wij Nederlanders zijn over het algemeen een laf volkje die liever wat polderen en bibberend wegkijken in de hoop dat het overwaait.
Net als alle aangiften van Wilders die in het ronde archief belanden worden deze docenten genegeerd en het nieuws verdraaid en geframed.

Eppo | 05-11-20 | 09:17

"U kunt nu twee dingen doen(...)"
Nederland kiest voor optie 3: begrip tonen voor de zandmannetjes en roepen dat het natuurlijk niet de bedoeling kan zijn om groepen te beledigen.
Wel zo veilig, zo kunnen we de confrontatie nog een tijdje voor ons uitschuiven.

jemagookniksmeer | 05-11-20 | 09:16 | 3

Precies dit.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:18

daar zal het wel op uitlopen inderdaad.

ikworstelengadouchen | 05-11-20 | 09:20

Feeding the crocodile.
Kleine Pjotr van de slee naar Omsk afgooien.

Roadblock | 05-11-20 | 10:22

Dus moslim meisjes en jongens zien hun profeet in dit tekeningetje? Nou dat zegt genoeg over hoe ze hun profeet zien: als een gewelddadige kerel die mensen die niet voor hem buigen onthoofd, en precies zo moeten alle moslims dan zijn, want de profeet is hun voorbeeld.....

ikworstelengadouchen | 05-11-20 | 09:16 | 1

Leest u eens wat over het leven van Mohammed.
Hij was inderdaad zo.

Roadblock | 05-11-20 | 10:28

En zonder blikken of blozen staat in tal van artikelen over onderwijs op middelbare scholen geschreven, dat controversiele onderwerpen zoals de Holocaust, Jodenvervolging, homoseksualiteit etc gevoelig liggen.
Sinds wanneer zijn dit 'controversiele' onderwerpen?
Echt, dit zit inmiddels al zo diep dat de kans dat verbod op godslastering weer terugkomt groter is dan dat VvMU overeind blijft.

Bataafje | 05-11-20 | 09:16

Zolang we mensen blijven binnen laten die onze waarden en onze cultuur haten ziet de toekomst er somber uit. Wanneer gaan we de kraan eindelijk dicht doen zodat we kunnen beginnen met dweilen?

Road to serfdom | 05-11-20 | 09:15

alleen een vraag: wat zou jij doen als je weet dat een horde wilde bij je vrouw of dochter ineens voor de deur staan? Hang je het op of doe je het niet? Zo werkt de salfitische beweging: door middel van angst zaken gedaan krijgen.

vokfeez | 05-11-20 | 09:15 | 1

Ding ophangen en die wilden mijn tuin uit knuppelen. Zouden meer landen moeten doen.

koolteer | 05-11-20 | 09:26

Ik schreef dit eerder al; de man op de Bertrams cartoon is niet eens de profeet maar een random koppensneller die de petitie-indiener zo zegt te veroordelen. Te dom om te poepen die heerhoofden.

kapoerewiet | 05-11-20 | 09:15

De schooldirecteur zou per direct zijn/haar excuses moeten aanbieden aan de docent en - nog belangrijker - de tekening weer op het prikbord hangen, zodat “we” niet vergeten wat vrijheid in Nederland betekent.

Maar dat zal niet gebeuren. De school heeft de docent al meteen in de kou laten staan toen de tekening werd weggehaald. Kansloos.

SamV | 05-11-20 | 09:14

In ieder klaslokaal ophangen, in ieder AZC ophangen, in iedere inburgeringsklas ophangen, in ieder taallokaal ophangen.
Zijn ze nu helemaal betoeterd?!

Gewone_mevrouw | 05-11-20 | 09:14

Doe dan maar het gat in de grens ....

Kwetsmeniet | 05-11-20 | 09:14

Er verandert helemaal niets en de barbaren blijven met tienduizenden tegelijk het land binnen stormen. "We" heten ze welkom, we geven ze bakken geld en zij schijten op ons, op onze cultuur, op onze waarden.
We gaan naar de klote. Echt.

L. Vis | 05-11-20 | 09:14 | 1

Rutte en Co vinden het blijkbaar belangrijker om deze ongeletterde mafklappers te faciliteren. De klappen mogen de autochtone Nederlanders uiteindelijk opvangen. Zowel fysiek als financieel. Wat een domme kneus hebben wij toch als MP.

Ommezwaai | 05-11-20 | 09:27

Hoogste tijd dat er orde op zaken gesteld word tjop tjop Mark regel een vertrekregeling hoeft geen fluwelen te zijn.
Je mag de schade van de plofkraken gewoon op deze bevolkingsgroep verhalen.

likdoorn | 05-11-20 | 09:14

Rutte heeft vast nog wel wat instrumenten achter de hand.

Conifeer | 05-11-20 | 09:13 | 2

Hij schittert in ieder geval door afwezigheid.

James Lastig | 05-11-20 | 09:25

En een routekaart;
alleen geeft die alleen de weg náár Nederland aan.

CLoVis | 05-11-20 | 09:55

Het lijkt mij het begin van de clash die je al kon zien aankomen sinds de ongebreidelde toegang tot ons land van dit volk. Als de politiek niet heel snel duidelijk maakt dat dit soort gedreig (en erger) niet wordt geaccepteerd, en strak wordt gehandhaafd met stevige straffen, wordt het alleen maar snel erger.
Dit is zo gevaarlijk.

L.E. Raar | 05-11-20 | 09:13

Kunnen we niet een een hoog hek zetten om een bepaald gebied met een 1-richtingsdeur, zeggen dat het een kalifaat is en dan iedereen die erheen wilt gewoon laten gaan? Zo zat van die complete intolerantie komende vanuit die religie.

Zalluf | 05-11-20 | 09:12 | 1

Dit is door de tegenparty als eens geopperd. Inmens populair zodat ze zichzelf elimineerde: Kijk dan: turkenburg@!! www.youtube.com/watch?v=K0lg9KchCqQ

vokfeez | 05-11-20 | 09:18

Ja maar, de NOS zit toch ook al jaren met de kop in het zand ondergedoken? Zou dan het grapje kunnen zijn maar ik vindt 'm flauw.

Dr. Blechtrummel | 05-11-20 | 09:12

Ik hoor op NPO radio 1 Paul Rosenmoller weer het bekende riedeltje geven : " onaanvaardbaar, maar wel in gesprek blijven " etc.

oldandwise | 05-11-20 | 09:11 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 05-11-20 | 09:12: ontving jaarlijks donaties van de Kommintern en bewonderde Mao. Ongetwijfeld had “jij” Mussert ook een beetje naïef maar aardig gevonden.

kapoerewiet | 05-11-20 | 09:18

@kapoerewiet | 05-11-20 | 09:18: Toen hij 20 was misschien. Zijn huidige ideeën zijn niet de mijne, maar hij is geen extremist.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Mooie en diverse cartoon. Wordt Bertrams al beveiligd?

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:10

'Op internet verscheen daarna een foto van de tekening, stiekem gemaakt door een leerling.'
Ik begrijp -stiekem- niet.

Leptob | 05-11-20 | 09:10 | 1

Ik wel.

oldandwise | 05-11-20 | 09:12

Ja maar ho ho, was er maar een deur. Er is helaas niets om Nederland mee af te sluiten.

Road to serfdom | 05-11-20 | 09:10

En we hebben het hier over vierde generatie op een Havo/VWO school. Dat wordt niks meer.

Pikkebaas | 05-11-20 | 09:10 | 3

Die zijn inderdaad radicaler dan je denkt.

Rest In Privacy | 05-11-20 | 09:11

Klopt er is geen integratie mogelijk. We hebben twee keuzes; of de islam wordt de dominante bron van ellende in dit land, of we zorgen ervoor dat de meeste moslims die niet integreren weer gaan wonen in het land waar hun voorouders vandaan komen.

Nederland80 | 05-11-20 | 09:13

meestal is het tweede of max derde. Niettemin zijn die vaak roomser dan de paus. Nte als gestopte rokers en late reli bekeerlingen.

AntiZanicz | 05-11-20 | 09:26

Gelukkig is de pen machtiger dan het zwaard, anders zou ik me zorgen maken.

Mr_Natural | 05-11-20 | 09:09 | 2

En zijn we met meer.

Harry Turtle | 05-11-20 | 09:36

Daarom heb ik mij een hele voorraad pennen ingeslagen.

Guillermo | 05-11-20 | 09:37

Hopende op een bedreiging aan het adres van de NOS?

Nuchternederland | 05-11-20 | 09:09 | 1

In zekere zin zou je daarop moeten hopen ja.

Schoorsteenveger | 05-11-20 | 09:13

Rotterdam zit vol met moslims die niets van de Nederlandse maatschappij accepteren behalve het gratis geld en alle dingen die door anderen worden bekostigd.

Als ergens de bezem er doorheen moet is het daar wel. Levert gelijk flink wat woonruimte op.

Nederland80 | 05-11-20 | 09:09 | 2

ja joh, bel Frau merkel even. Wellicht hebben ze nog een paar oude Heinkels over. tenslotte is het bijna Mei.

vokfeez | 05-11-20 | 09:20

En een stuk minder krona besmettingen...

Ommezwaai | 05-11-20 | 09:24

Hier gaan we weer, ophef, wat schreeuwen op internet, we schrijven de frustratie van ons af en uiteindelijk veranderd er helemaal niets. Ook hiermee zal weer gecapituleerd worden voor de islam, wachtend op het volgende waarmee we mogen capituleren. Trouwens waar blijven die maatregelen tegen de volgende islamitische aanslag? Het is heel erg stil en we zijn alweer af aan het tellen tot de volgende?

Slaap lekker verder Europa.

Statix | 05-11-20 | 09:09

Een tekening aan de wand.

Mr_Natural | 05-11-20 | 09:07

Dat laatste dus. Terrorisme vergelden met satirische humor is de mildste vorm van protest. Dat siert een beschaafd land als Nederland.
En let wel: dit soort cartoons is niet om islamisten uit hun tent te lokken maar juist een reactie op het geweld van hen en dus niet andersom.
Spotprenten van de profeet die geen directe reactie zijn op islamistische terreurdaden vind ik overigens wel provocatie maar ook dat zou moeten kunnen in een vrij land als Nederland.

keestelpro | 05-11-20 | 09:07 | 5

"Dat siert een beschaafd land als Nederland", jazeker we gaan beschaafd ten onder door een stupide naïviteit, maar vooral verregaande lafheid.

lanexx | 05-11-20 | 09:28

@forecastle | 05-11-20 | 09:25:
Ik doel meer op: waarom zou je dat doen? Te veel eer. Het is al triest genoeg dat hele volksstammen hun kinderen opvoeden met deze barbaarse indoctrinatie.

keestelpro | 05-11-20 | 09:35

Het begint bij een religie die op straffe van dood en verderf verbiedt om een onwelgevallige mening te uiten over een imaginair opperwezen. Eerst de bedreiging van de vrijheid van meningsuiting, daarna de spotprenten. Zonder achterlijk geloof met achterlijke fatwa's waren dit soort provocaties er niet.

Op dit soort tirannieke pogingen onze vrije samenleving te vernietigen is er maar één antwoord mogelijk als je de waarde ervan begrijpt.

Naarwijdachten | 05-11-20 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl