Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Zombie-POTUS

Halloween loopt vanavond naadloos over in een morbide verkiezing tussen de oudste kandidaten ooit.

1

Donald Trump beloofde per 3 november een vaccin, er kwam een derde golf. De VS, EU en Nederland scoren qua economische schade en slachtoffers zielig ten opzichte van dichter bevolkt Japan & Zuid-Korea. Er is geen vals dilemma tussen een lockdown en een kerkhof. Elke paar jaar komt er een nieuw virus, dat moeten westerlingen net zoals Aziaten met goedkope, basale hygiëne oplossen.

De Amerikaanse kiezer rekent hard af met dit falende crisismanagement. Covid-19 maakte meer slachtoffers dan Korea, Vietnam, Koeweit, Irak, Afghanistan en ander terreur samen. Halloween loopt vanavond naadloos over in een morbide verkiezing tussen de oudste kandidaten ooit. Nog ietsje ouder en ze kunnen de winnaar opgraven, opzetten en installeren als president.

Het zijn ook smerige verkiezingen. Swingstate Texas heeft dankzij Trump-vertrouweling & gouverneur Greg Abbott nog maar 1 inleverplek voor briefstemmen per county, Harris County had er 11 op 5 miljoen inwoners. Swingstate Pennsylvania gaat naar verwachting 100.000 briefstemmen weggooien, omdat het ingevulde stembiljet niet in een blanco envelop in de grote retourenvelop zit.

US Postal Service Inspector General las een rapport van 39 pagina's voor over de destructie en corruptie van Trump & zijn stroman Louis DeJoy binnen de US Postal Service. (PDF) Middenin een pandemie en verkiezing wordt de postbezorging ontmanteld om de kansen tijdens een verkiezing ietsje te vergroten. Wie op zo'n manier nadenkt, verwacht je in Noord-Korea of in Cambodja.

Stembiljetten die dankzij deze farce na 3 november 20:00 uur binnenkomen, worden apart gehouden, voor het geval ze van de rechter niet geteld mogen worden. Allemaal bovenop de standaard-methodes zoals illegaal opschonen van kiesregisters, gerrymandering of zwarte kiezers opbellen dat ze bezoek krijgen van incassobureau's als ze zich als kiezer registeren.

The land of the free, dat regelmatig oorlogen start om democratie als een missionaris te brengen, grossiert in het onderdrukken van stemmen. Elke spelregel binnen het kiesproces wordt gewogen wie voordeel heeft. Het principe dat elke stem telt, de wens van de kiezer centraal stellen, wordt vergeten, louter de uitkomst telt. Dat is respectloos naar veteranen die voor onze vrijheden hebben gevochten.

De kansen van Trump zijn in september & oktober gedaald van 32% naar 10% op FiveThirtyEight. Nu is de gordijnbonus lastig te schatten, Trump won in 2016 vanaf 28,6% kans. Op zich geen wonder, als je een dobbelsteen gooit, kan die de eerste worp ook op 5 of 6 landen. Of deze onderzoekers te laag inschatten kan je hele studies aan besteden, het verschil per week is minder model afhankelijk.

De aanloop naar de verkiezingen van 2016 was veel beweeglijker. Na de conventies stond Trump in 2016 voor op Hillary, die voorspong stortte binnen een week in, na acht weken campagne stond Trump bijna gelijk, drie debatten gaven haar nieuwe lucht. De twee weken voor de verkiezingen maakte Trump een imposante inhaalslag, mede dankzij zeer gerichte reclame via Facebook.

Dat wordt dit keer lastiger, sociale media zijn veel actiever in het censureren van berichten en advertenties. Trump trekt TV-advertenties terug maar blijft deze laatste week betalen op Facebook. Biden geeft drie keer zo veel uit als Trump, die probeert een presidentschap te kopen. Visie, feiten en kiezers blijven verloren achter, terwijl het grote geld & technologie regeert.

Normaal is er toezicht op dat geld. Dit jaar niet. Normaal is er toezicht of een politicus zijn ambt, ambtenaren of overheidsmiddelen misbruikt tijdens de campagne. 400 klachten bleven liggen want de federale kiescommissie heeft te weinig leden. Trump hield onder andere een bijeenkomst in de tuin van het Witte Huis. Dat was ruim 244 jaar ondenkbaar. Trump negeert de Hatch-kieswet.

Hopelijk wordt de uitslag van de verkiezingen geaccepteerd. Facebook neemt het eerste voorschotje, en blokkeert alle politieke advertenties zodra de stembus dichtgaat. Een informatieve TED-talk legt duidelijk uit hoe belangrijk het is dat de verliezende kandidaat dat toegeeft, om de orde te bewaren. Zelfs daar is openlijke twijfel over. Zo ver is de Amerikaanse democratie al gezonken.

Deze keuze tussen twee stervende stervelingen showt een stervend systeem.

Reaguursels

Inloggen

Sinds wanneer is Japan dichter bevolkt dan Nederland? Zoveel mensen zijn niet toch ook weer niet doorgegaan?

RandyBiel | 31-10-20 | 23:58

Hallucinant weer dit stukje tekst. Het hele internet staat vol met video's met Democratische stemfraude (voorbeeld: www.youtube.com/watch?v=mgPJyEfG0C0 ), maar Feyman komt met een verhaal aanzetten dat Trump de verkiezingen probeert te beïnvloeden via de de mail-in ballots. Hoe verzin je het?

De democraten hebben die mail-in ballots er vanaf het begin continu er doorheen proberen te rammen ondanks dat het vanaf begin volstrekt duidelijk was dat het een totale chaos zou worden en dat het de deur open zou zetten naar gigantische fraude. Trump is er vanaf het begin op tegen geweest en heeft er vanaf het begin tegen gewaarschuwd. De Democraten hebben in Pennsylvania alle verificatie en antifraude mechanismes via de gouverneur en bevriende rechters buiten spel gezet, maar de Republikeinen spelen zogenaamd vals spel.

De Republikeinen hebben niet het totale systeem op z'n kop gezet, dat waren de Democraten. En er is maar één reden voor. Op een eerlijke manier kunnen ze niet winnen. Vandaar de censuur, de mail-in votes, de Rusland bullshitverhalen, de impeachment, etc.

Antiquerulant | 31-10-20 | 23:52 | 3

En het geeft de democraten ook het excuus om de verkiezingsuitslag te betwisten, met de peilingen als argument. Joe stond zo hoog in de peilings kan niet anders dan dat er met die mail ballots gekloot is.
Zie daar maar eens vanaf te komen.

JdelaT | 31-10-20 | 23:57

Ja, precies dit. Feynman zit er niet naast, hij is diametrisch tegenover de waarheid geplaatst. Feynman of feiten indeed.

FrikandelSpeciaal | 31-10-20 | 23:57

Wappie-video's en daar trapt Feynman gelukkig niet in.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:59

Wel gek dat het aantal besmettingen in de VS zo snel stijgt, volgens Trump nemen de VS de bocht toch juist?

Diederik_Ezel | 31-10-20 | 23:50 | 2

Het aantal positieve testresultaten neemt toe. De VS lijkt daar harder te gaan. de PCR testen zijn niet betrouwbaar. Daarbij blijft de VS een land met obesitas, ongezond eten en een beroerd gezondheidssysteem.

Frau Merkel | 31-10-20 | 23:53

@Frau Merkel | 31-10-20 | 23:53: Meer dan 1000 doden per dag. Dat gaat de verkeerde kant op.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:54

Mooi om te zien dat rednecks twitter ontdekt hebben.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:54

Uit de dailymail: EXCLUSIVE: National security nightmare of Hunter Biden's abandoned laptop containing phone numbers for the Clintons, Secret Service officers and most of the Obama cabinet plus his sex and drug addictions - all secured by the password Hunter02.

P-unit | 31-10-20 | 23:37 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:53: volgens alle serieuze beveiliging experts klopt het hele laptop verhaal. Word ook niet ontkent. Mocht Biden winnen gaat hij hierdoor aftreden zo veel is duidelijk.

P-unit | 31-10-20 | 23:56

@P-unit | 31-10-20 | 23:56: Welke experts zijn dat? En waarom lees ik daar niet over in serieuze kranten zoals The Wall Street Journal of The Financial Times?

Kuifje-naar-Brussel | 01-11-20 | 00:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Op BNR werd US ambassadeur Hoekstra geïnterviewd: is de USA nog wel een trouwe bondgenoot? WAT? De US draagt verreweg het meeste bij aan NATO, en Nederland te weinig. Op zulke momenten kan ik wel door de grond zakken van schaamte voor de domheid van een landgenoot. Hoekstra beviel de vraag ook niet. De NOS maakte het ooit nog bonter: ja maar wij moeten van dat geld zorg en onderwijs betalen. Het kan dus nog erger. De NOS, de reden dat BNR niet zo heel erg kut lijkt.

Sitting_targets | 31-10-20 | 23:35

Een stervend systeem? Een stervende wereld. Drie Covid-19 varianten en we zijn mondiaal de sigaar. En terecht. We hebben de wereld e.o. verkloot met ons 'rupsje nooit genoeg' consumeren.

Jammer voor onze kinderen, maar ik zie ons op deze schaal 2025 niet halen.

ChipsNootjesBier | 31-10-20 | 23:33 | 1

Geen zorgen. Teveel mensen hebben teveel te verliezen. Het gaat bij elkaar gerommeld worden.

Frau Merkel | 31-10-20 | 23:58

Dit weekend een stukje "The Social Dillemma" gekeken op Netflix. Deed me denken aan de recente Lubach uitzending over complotgekkies. Snap nu wel beter waarom de VS zo'n schizofreen land zijn geworden

Diederik_Ezel | 31-10-20 | 23:31 | 1

Ja de Russia Hoax. Dems zijn complotgekkies.

Sitting_targets | 31-10-20 | 23:37

"The Russian vaccines finished the trial period. But it seems not everyone is glad about it.
As soon as Hungary declared desire to buy the Russian vaccine against coronavirus, the European Union leaders prohibited to use it.
Lives of people? Who cares! The main thing - the profit of the pharmaceutical companies and political interests. Russia has already registered two vaccines. Tests are coming to the end. In the end of the year we will be able to save the world from covid. But officials of the European Union will better lock the countries on quarantine, than cooperate with Russia. Have you even asked the people of Europe?"

Bloemschikliefhebber | 31-10-20 | 23:30 | 1

Ga eens terug naar RT!

E2 | 31-10-20 | 23:39

Zonde Feynman, je glijdt af. Van feitelijke beschouwingen over onderbelichte thema's naar blinde steun voor zwalkend staatsbeleid en nu de klassieker dat Trump een foute man is. Vast dat hij hele foute dingen doet. Maar doen alsof dat ook maar in de schaduw mag staan van wat de democraten vier jaar lang (en zelfs vooraf) hem hebben geflikt is echt volkomen gestoord.

Barend1814 | 31-10-20 | 23:24 | 1

Weet je zeker dat je het hele artikel gelezen hebt? Regel voor regel komt Feynman met feiten zonder op de 'man with the nylon hair' te spelen. Prima stuk.

ChipsNootjesBier | 31-10-20 | 23:34

Ik denk dat het spannend wordt. Op het eerste gezicht lijken de bijeenkomsten van Trump toch wel veeeel meer mensen te trekken dan het Biden kamp. Maar dat op zich hoeft niets te betekenen. Mensen die Biden stemmen stemmen niet voor Biden maar stemmen tegen Trump. Het belooft in ieder geval een leuke avond te worden aankomende dinsdag.

Old_Spice | 31-10-20 | 23:23 | 1

Sanders trok ook veel meer mensen dan Biden bij de voorverkiezingen, maar uiteindelijk maakte Sleepy Joe gehakt van hem.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:47

De bovenste grafiek bewijst het, Orange Man good.
Premier Rutte bad.

de honden blaffen... | 31-10-20 | 23:10

In Afghanistan is 80% van de bevolking jonger dan 30 jaar. Dus ja, daar zijn wat minder corona doden. Wellicht speelt dat ook mee in de rest van het lijstje. Want China staat er niet tussen en daar waren weer wat meer oudjes.

Premier Trutte | 31-10-20 | 23:07

President Trump is meer fit en capabel dan een stuk of wat 0bama's en Bushes bij elkaar. Ook na zijn ontmoeting met tante Corona, die zo teleurstellend afliep voor het verzamelde Deuggepeupel van het globalisme.
Hoop van harte dat de staatsgreep van media & deepstate mislukt. De wereld wordt er niet beter op met deze gevaarlijke zombies aan de macht. Met China Joe Biden als inzakkend boegbeeld.

Jan Passant mk2 | 31-10-20 | 23:01 | 7

@Old_Spice | 31-10-20 | 23:21:
Let op met de gast, de afgelopen tijd valt me op dat die gast totaal ontspoort, geen enkel ratio/rede aanwezig, daarvoor wat minder.
Nu puur op troll-stand en provoceert om je een GS ban aan te smeren, lijkt wel.

thephysicist | 31-10-20 | 23:29

@thephysicist | 31-10-20 | 23:29: Je moet gewoon goed de huis cq spelregels van deze prachtige site lezen, en vervolgens proberen om je aan die regels te houden. Dan is er weinig aan de hand en de kans op een ban erg klein.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Impliciet werden mensen die door of mede door het Corona virus vervroegd sterven al neergezet als oorlogslachtoffers. Deze bijdrage is bij mijn weten de eerste waarin een directe vergelijking wordt gemaakt tussen oorlogsslachtoffers en mensen die aan het corona virus zijn overleden. Die vergelijking kan je niet maken en moet je ook niet willen maken, omdat er belangrijke verschillen zijn:
1. De oorlogsslachtoffers zijn niet zelden jonge dienstplichtigen geweest die gedwongen zijn deel te nemen aan gevechtshandelingen.
2. Zij stierven veelal voor de vrijheid en welvaart van anderen.
3. Zij stierven jong met een heel leven dat zij niet hebben kunnen leiden: kinderen die ze nooit hebben kunnen krijgen of met achterlating van een weduwe en of jonge kinderen die zonder ouder moesten opgroeien.

Het aanzicht van een oorlogskerkhof, in mijn geval dat in Margraten, heeft op mij meer indruk gemaakt dan de getallen die de schrijven van dit stuk op mij maakt. Ik hoop dat ik niet de enige ben voor wie dat zo is.

jorisvanwilligenburg | 31-10-20 | 22:58 | 1

Feynman heeft een slechte dag, het zij zo. Niet iedereen ziet dingen helder, dank voor je tegel en weet dat velen dit ook zo zien. Ik in ieder geval!

Meer-Kat | 31-10-20 | 23:56

Hoe groot is de kans dat Biden of Trump de vier jaar niet haalt?
Levensverwachting in de VS van een man is 80 gemiddeld.
Dus de keuze van de vice-president wordt wel relevanter.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:50 | 6

@ChipsNootjesBier | 31-10-20 | 23:36: Nee, natuurlijk niet. Maar hij moest wel tijdens zijn tweede termijn vervangen worden, door Gerald Ford. Dus een vicepresident moet soms toch aan de bak.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:49

@Old_Spice | 31-10-20 | 23:27: Charismatische jongens, die Jack en Bobby. Jammer dat het zo gelopen is, ze hadden zeker kwaliteiten. En ze waren nog erg jong.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:50
▼ 3 antwoorden verborgen

-

BobDobalina | 31-10-20 | 22:49

Overigens, youtube maar eens naar Kayleigh McEnany, pers voorlichter van Trump. Die kan wel eens POTUS gaan worden

Olleke | 31-10-20 | 22:46 | 6

@Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 22:58:

Zij is uitermate vakkundig, een professional. Alleen iemand die geen enkel kwalificaties heeft zoals jij, reageert zo vanuit pure jaloezie, typisch een vvd trekje.

thephysicist | 31-10-20 | 23:11

Dat is de beste pers sec ooit. Die denkt sneller dan iedere reporter, is voorbereid op iedere vraag en weet ook nog bijna iedere vraag om te buigen in haar voordeel. En ze staat dichter bij het volk dan Ivanka. Als die de rol ambieert, dan heeft ze hem over vier jaar.

Panelli | 31-10-20 | 23:19
▼ 3 antwoorden verborgen

'Stem Nederland terug' lijkt ook wel een beetje op 'Make'America great Again'
Er staat alleen niet bij terug naar wat precies.
Maar dat zal nog wel komen.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:42

Ik vermoed dat de polls minder accurater zijn dan ooit. Mensen durven daar bijna niet meer en pubique te zeggen dat ze pro Trump zijn. Dan krijg je bagger en vaak bedreigingen te verduren.
Helaas is dat in NL ook het geval als je op een feestje zegt dat je pro PVV of FvD stemt

Olleke | 31-10-20 | 22:40 | 2

* accuraat -er*

Olleke | 31-10-20 | 22:41

Cahaly corrigeert hier voor , voor dat effect.

Zwizalletju | 31-10-20 | 22:44

Een oude kandidaat naar voren schuiven zullen de democraten niet nog een keer doen.
En wanneer neemt de vice-president het over.

What happens if a presidential candidate dies?
www.smh.com.au/world/north-america/wh...

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:38

Jammer dat de winst van Trump bij voorbaat al toegewezen wordt op onbewezen vermeende onregelmatigheden. En Texas is geen Swingstate.

Ondertussen beginnen ook de USA media , net als de vorige keer, een paar dagen voor de verkiezingen, nattigheid te voelen en laten ze die paar lone pollsters die al maanden een alternatief geluid laten horen wat vaker a/h woord, al was het alleen maar om zich in te dekken.

Vanmorgen werd Cahaly van Trafalgar bij CNN geïnterviewd . Zij hadden het vorige keer helemaal goed, en laten met hun methode nu ook een afwijkende prognose zien.

twitter.com/RobertCahaly/status/13225...

Hij sluit af met "“I like my record vs CNN Polls" die er ook de vorige keer naast zaten , en hij zat in 2016 en 2018 spot on.

Hele interview van Cahaly op CNN t.co/MZkpRmilPU?amp=1

En anti Trump DrudgeReport.com begint zich ook in te dekken met de ene na de andere link naar Cahaly en anderen , o.a. deze naar de WSJ "The Pollster Who Thinks Trump Will Win " www.wsj.com/articles/the-pollster-who...

Zwizalletju | 31-10-20 | 22:32 | 6

@Snap_het_ook_niet | 31-10-20 | 22:53: Dat effect zie je i.d.d. wat dichter bij Californië maar dáár nog niet hoor. En wat ik bedoelde is nú, niet over 10 jaar.

Zwizalletju | 31-10-20 | 22:56

@Rutan | 31-10-20 | 22:56: Ik meen ook dat Texas veel geregistreerde Democraten heeft die bijna nooit stemmen. Vergeet niet dat de opkomst bij Presidentsverkiezingen in de VS nooit echt heel hoog is. In 2016 lag de opkomst rond de 57 procent.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Leefde Frank Zappa nog maar. Die zou een prima president zijn voor de VS. Inmiddels zou hij ook oud zijn maar nog steeds jonger dan de huidige bejaarden. Jello Biafra zou ook prima zijn.

Arnold Layne | 31-10-20 | 22:31

En toch....
In Japan of Zuid-Korea wil je toch niet dood gevonden worden?! Rare landen, rare mensen, ondanks het gedweep van deze of gene quasi-intellectueel met de Japanse cultuur. Sheeple.
Heb professioneel met Japanners en Koreanen te maken gehad. Not my kind off people.

Ik heb veel tegen het Nederlandse polderen, maar laten we aub maar gewoon door die kerrona heen zien te polderen.
Hoe belachelijk het ook is dat ik in 7 maanden kerrona geen mondkapje heb hoeven dragen in mijn vaste super en ze het daar nu ook ineens "verplicht" stellen..
Draag je het niet, dan flikkeren ze echt niet buiten, money talks. Maar ik zet mijn stijlloze maar gewoon even op.

Totdat we weer normaal gaan doen met zijn allen.

WasHetMaarMakkelijk | 31-10-20 | 22:31

Trump gaat niet over lockdowns. Die bevoegdheid ligt bij de staten. Als een gouverneur zijn eigen staat inclusief economie kapot lockdownt, dan kan Trump daar als president niets aan doen. De POTUS heeft binnenlands niet heel veel macht.

Trump benoemt het hoofd van de US Post niet: en.wikipedia.org/wiki/United_States_P...

Het budget van de US Post wordt bepaald door Congress, niet door de president. In het algemeen is dat zo dat Congress over de centen gaat.

En die 100.000 afgekeurde ballot in Pennsylvania, allemaal bevolen door Trump? Blijkt uit de link van niet. Niet waar? Welke partij speelt hier nou smerig? De rechters? Of is het gewoon rommelig?

Biden gebruikt beelden van Hitler in een verkiezingsspotje: www.youtube.com/watch?v=G3U1YkOOHfk

Boodschap: Trump = Hitler en Republicans = nazi's. De fine people hoax als 'argument'. Pyromaan Biden gooit olie op het vuur. Als we het over een slecht functionerende democratie hebben, dat is het belangrijkste voorbeeld bij deze verkiezingen.

Sitting_targets | 31-10-20 | 22:27 | 3

Exact
Feynman bekent hier kleur en het jammere is dat veel van de voorbeelden wat betreft stemmanipulatie net zo duidelijk te vinden zijn aan de andere kant van de medaille. Ook het missen van de partijdigheid van de msm mbt de laptop vs, bijvoorbeeld, tax returns en vermeende corruptie is wat mij betreft duidelijk maar onterecht overheen gestapt. Had ik niet verwacht van Feynman. Kwaliteit zit hem in de balans en de belichting daarvan, nu is er zowel onbalans als eenzijdige belichting.

Meer-Kat | 31-10-20 | 22:47

Precies, wederom een stuk geschreven door iemand die ofwel zeer slecht geinformeerd is ofwel bewust aan stemmingmakerij doet.

hork | 31-10-20 | 22:49

@hork | 31-10-20 | 22:49: Of die misschien een iets andere mening heeft dan jij.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:56

Ik heb je stukje gelezen Feynman en nu begrijp ik dat het met de Amerikaanse democratie bijna net zo slecht gesteld is als bij ons..

bolletje kaas. | 31-10-20 | 22:25 | 2

Ik heb het stukje ook gelezen en begrijp nu dat het met Feynman net zo slecht gesteld is als met al die NPO-correspondenten in de VS.

piloot47 | 31-10-20 | 22:27

De Zweedse heks wil hier ook stemmen per post invoeren. En meerdere dagen stemmen. Nergens voor nodig, we kunnen in brede wijde tenten stemmen, met veel doorluchting, gewoon op 1 dag. Dus ik vertrouw haar plan zeker niet.

Sitting_targets | 31-10-20 | 22:31

Tja, Amerika valt een beetje door het mandje dit jaar als land van de free and the brave. Maar u moet maar zo denken waarde Feynman. Wie het ook wint, hun democratie een rotzooitje was het. zal het blijven en een nog grotere rotzooi zal het worden. Het fundament onder de westerse beschaving, waarvan Amerika zo graag denkt dat zij dat is sinds WO-II, is aan het kantelen, enerzijds door interne mechanismen van decadentie en waanzinnige zelfdestructie (ik noem maar iets geks "mensen die menstrueren"), anderszijds door externe invloeden van de realiteitszin en veel eendrachtiger en homogenere culturen (vergeet die homogeniteit nooit, als u de corona-aanpak tussen Korea en Nederland vergelijkt) in succesvolle productielanden in Azië die ons na eerdere omarming en introductie in onze kapitalistische familie tijdens een serieuze crisis nu rechts lijken te gaan inhalen. Het belangrijkste probleem is dat we ons zelfbewustzijn plus onze identiteit door een te grote influx van mensen met een suprematisch religieus zelfbeeld uit andere culturen en een megalomaan project als de europese unie aan het kwijtraken zijn. Als een volk op een stuurloos schip.. dat zijn we. Uw bijdragen kunnen de ingeslapenen aan dek in de buurt van het roer misschien wakker schudden. Hoewel ik daar een hard hoofd in heb. Na al de reeds vergoten brandewijn. Toi-toi-toi..

suscrofa | 31-10-20 | 22:25

Is dat niet gewoon een verspreking?

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:52

Geweldige vent James Woods, ik volg hem op Twitter, zo slim. ... en Harris en Biden die overal voor 0,0 mensen staan te praten worden begeleid door de Trump caravanen,.., lachen... twitter.com/akasgtmom/status/13225469...

Zwizalletju | 31-10-20 | 22:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Voordeel is deze keer wel dat de uitslag in Florida waarschijnlijk al gauw bekend is. En als Biden Florida wint is Trump eigenlijk al weg.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 22:21 | 9

@Zwizalletju | 31-10-20 | 22:40: Veel andere pollers geven Biden een voorsprong. Ik denk dat het redelijk dicht bij elkaar licht. Trump won in 2016 met 1,2 procent voorsprong, Obama in 2012 met 0,9 verschil. Een echte swingstate dus.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:04
▼ 6 antwoorden verborgen

% kans om te winnen? Wat een onzin, er valt geen percentage aan te geven. Wel een voorspelling, maar die kan je net zo goed aan een romeinse haruspex over laten.

Haatejaculaat | 31-10-20 | 22:20

De enige manier waarop de dems nog kunnen winnen is door deze verkiezing te stelen.
En stelen gaat het makkelijkst via de post-stemmers.
Ze zijn er al een paar keer mee betrapt.

Ben-Bataaf | 31-10-20 | 22:17 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

Als ik die 2 bejaarden zie moet ik altijd denken aan Waldorf en Stadler. U weet wel, die van de Muppet-show....

Frietpiet | 31-10-20 | 22:16 | 1

De verkiezingen als Muppet-show...
Wie is dan Miss Piggy en Cookiemonster?

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:44

Een lange draad, wat redelijk anti-trump lijkt te zijn, en dat mag, maar wat helemaal voorbij gaat aan de media die, wereldwijd, maar een ding doen: Trump bashen. Niets over de omkoping van Hunter en Joe Biden wat afgelopen week uitkwam en waar de FBI onderzoek naar doet.
Deze verkiezingen zijn er om Harris, een echt enge politicus die spreekpop is voor extrrem linkse en superrijke lobbyisten om nog meer macht te vergaren, in het zadel te helpen . Biden gaat t nooit 4 jaar redden. Harris en haar sponsors zijn net zo megalomaan als de politici van de EU.

Olleke | 31-10-20 | 22:15 | 12

Er zijn ook superrijke lobbyisten aan de Trump-kant, die hun belangen gediend willen zien. De verkiezingen zijn er echter voor iedereen.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:45
▼ 9 antwoorden verborgen

Weer zo’n bijzonder artikel van Feynman. TEXAS SWINGSTATE? Gedraag je, en kijk niet zo veel cnn. Zoals Tim Pool perfect uitlegt in zijn podcast van gisteren, als de dems dan ook maar een beetje hoop hebben dat Texas blauw gaat (haha) dan was biden er wel heen gegaan. Daarnaast mooi even aanhalen dat de VS veel oorlogen start maar niet vermelden dat Trump er 0 is gestart. En Covid heeft meer levens gekost dan bepaalde oorlogen bij elkaar, ja obesitas doet dat ieder jaar. In Nederland heeft covid dan ook meer doden opgeleverd dan de tweede wereld oorlog dat heeft gedaan in Nederland. Kunnen die Aziatische landen dichtbevolkter zijn, het zijn ook onderdanige burgers wat in het westen gewoon minder op gaat. Of je nu in de States of west Europa bent.

MoltisantiBeer | 31-10-20 | 22:14 | 7

Hoop democraten die democratische staten ontvluchten omdat democratische beleid allerlei vervelende belastingverhogingen met zich meebrengt.

Harry Turtle | 31-10-20 | 23:08

@Harry Turtle | 31-10-20 | 23:08: Wat is er mis met een beetje belasting betalen?

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Trump heeft hetzelfde als Baudet. Hij zegt teveel rare dingen. Na verloop van tijd zijn mensen er wel klaar mee.

yeps | 31-10-20 | 22:11 | 13

@Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:05: zoals al door een andere reaguurder is gezegd; het opnamebeleid en evt lockdowns zijn de verantwoordelijkheid van de staten.
Dat Trump zegt dat dat het op zn terugweg is kan vergeleken worden met Gommers/Rutte die 2 dagen geleden nog zeiden dat er licht positief kan worden gedacht over de 11.000 besmettingen in NL en dat het afvlakt. Daarbij krijgen ziekenhuizen in de VS $2000 bonus als ze een Covid dode melden.

Olleke | 31-10-20 | 23:15

De meeste van die rare dingen zijn helemaal niet zo raar, maar uit de context gerukt door de Lame Stream Media. De clowneske vertoningen die nog overblijven, nemen de mensen graag voor lief. Het wordt een landslide.

Panelli | 31-10-20 | 23:40

@Olleke | 31-10-20 | 23:15: Trump beweerde dat het virus bijna weg was, terwijl het aantal besmettingen fors toenam. Dat kun je toch niet met droge ogen beweren.

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Klasse Feynman, dat je deze feiten durft te benoemen op deze site. Er zullen wel weer allerhande jijbakken gepresenteerd gaan worden om de aandacht af te leiden van de walgelijke verkiezingsmanipulaties vAn Trump.

BobDobalina | 31-10-20 | 22:11 | 3

Fijn dat je zelf vast een waardeoordeel hebt toegevoegd. Dan hebben we de feiten verder niet meer nodig toch?

Sinterbikske | 31-10-20 | 22:16

Verkiezingscampagnes lijken tegenwoordig wel een jij-bak-circus.

Terwijl je wil weten wat een kandidaat zelf van plan is om te doen. Concreet. Met jouw leven en dat van je kinderen onder andere. Dat hoor je dan nog steeds niet.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:21

Wat ik mis in het stuk van Feynman is de laptop van Hunter Biden. Hieruit blijkt dat Joe Biden door en door corrupt. Hij heeft zich laten betalen door China.
Glenn Greenwald heeft hier een stuk over geschreven en heeft 9 vragen gesteld aan de Biden campaign. Natuurlijk geen antwoord.
We submitted nine questions to his campaign about these documents that the public has the absolute right to know, including:
- whether he claims any the emails or texts are fabricated (and, if so, which specific ones);
- whether he knows if Hunter did indeed drop off laptops at the Delaware repair store;
- whether Hunter ever asked him to meet with Burisma executives or whether he in fact did so;
- whether Biden ever knew about business proposals in Ukraine or China being pursued by his son and brother in which Biden was a proposed participant and,
- how Biden could justify expending so much energy as Vice President demanding that the Ukrainian General Prosecutor be fired, and why the replacement — Yuriy Lutsenko, someone who had no experience in law; was a crony of Ukrainian President Petro Poroshenko; and himself had a history of corruption allegations — was acceptable if Biden’s goal really was to fight corruption in Ukraine rather than benefit Burisma or control Ukrainian internal affairs for some other objective.

Negen vragen die makkelijke te beantwoorden zijn als je onschuldig bent.

mikes43357369 | 31-10-20 | 22:06 | 12

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:24: Rudy Giuliani? Wie nog meer? Die voormalige zakenpartner die met drie ouwe telefoons op de persconferentie liep te zwaaien, maar die vervolgens de inhoud van die telefoons niet wilde tonen? Het is allemaal wel heel schimmig...

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:07

@BobDobalina | 31-10-20 | 22:50: Prachtig! je linked naar een agi-prop web site van de Daily beast. Toevalling had ik de uitzending van Tucker Carlson gezien. Hij neemt niks terug van zijn beschuldigingen maar toont alleen medemenselijkheid naar Hunter Biden die aan drugs verslaafd is. Het bewijs is overweldigend. -De advocaat van Hunter Biden heeft de laptop teruggevraagd.
-De handtekening van hunter Biden staat op het contract met de computer reperatie winkel.
- Er staan op de laptop dingen die alleen door Hunter Biden erop kan zijn gezet.
-Ontvangers/verzenders bevestigen de emails die op Hunter Bidens laptop staan.
- Tony Bobulinski(ex zakenpartner van Hunter Biden) heeft een uitgebreide verklaring gegeven die niet alleen de echtheid van de laptop bevestigd maar ook een inkijkje geeft in de dubieuze deals van de Biden familie met China.
En waarom zou Hunter Biden niet gewoon publiek ontkennen dat het zijn laptop als dat het geval is.
Blijkbaar weet Kuifje niet wie Glenn Greenwald is. Glenn Greenwald is een integere linkse journalist die wereldberoemd is. Google hem!

mikes43357369 | 31-10-20 | 23:11

@Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 23:07: Die voormalige zakenpartner heeft die telefoons overhandigd aan de FBI. Maar heeft ook de berichten gedeeld met de journalisten. Het verschil is de journalisten gedragen zich als de propaganda arm van de DNC. Glenn Greenwald is een integere linkse journalist die wel wil dat deze zaak wordt uitgezocht.

mikes43357369 | 31-10-20 | 23:22
▼ 9 antwoorden verborgen

We weten nu al dat iedere uitslag anders dan dat Trump wint, fraude is, afgedwongen door antidemocratische inmenging door frauduleuze MSM en Big Tech.

smdyasc | 31-10-20 | 22:05 | 5

Gevaarlijke wappie.

BobDobalina | 31-10-20 | 22:17

Het heeft niets met para zijn van doen. Twatter en Faecesbook personeel heeft openlijk gemeld de kant van Joe te kiezen en de invloed van sociale media is enorm groot.

Frau Merkel | 31-10-20 | 22:18

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:18: en dat is fraude want?

BobDobalina | 31-10-20 | 22:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ooooh Trump heeft geïnsinueerd dat hij misschien wellicht de uitslag niet direct accepteert als hij verliest. Boehoe...
De democraten hebben de overwinning van Trump bij de vorige verkiezingen nog steeds niet geaccepteerd.

C1O2 | 31-10-20 | 22:05 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

De chaos bij het briefstemmen laat zien hoe fraudegevoelig het systeem is. Er is tevoren ruimschoots gewaarschuwd dat dit ging gebeuren en nu komen de meest vreemde regelingen naar boven. Dit gaat niet goed aflopen.

Frau Merkel | 31-10-20 | 22:05 | 1

Als Trump wint gaat het los, als hij verliest ook. Het belooft wat.

MickeyGouda | 31-10-20 | 22:23

We hebben nog een aantal landen die het slechter doen dan Nederland.
ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=FRA~NLD~CZE~CHE~SVN~ARM~HRV~AND~LUX~LIE~GUM~AUT~SVK&region=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=new_cases_per_million&pickerSort=desc

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:04 | 3

@kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:10: moet je wel Nederland selecteren en dan zie je dat alleen Frankrijk het nog slechter doet dan Nederland, hier je url (weet niet of die goed doorkomt)

ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=IND~USA~GBR~CAN~DEU~FRA~NLD&region=World&casesMetric=true&interval=smoothed&perCapita=true&smoothing=7&pickerMetric=total_cases&pickerSort=desc

thephysicist | 31-10-20 | 22:35

Ok, de url komt niet goed door, ik zie dat je NLD wel heb geselecteerd maar die valt weg in de url, excuus, maar Frankrijk doet het alsnog "slechter" qua aantal positieve PCR tests.

thephysicist | 31-10-20 | 22:36

Wanneer gaan we die 50 miljard van Italië eisen? Even wat zielige oogjes opzetten gevolgd door een paar vuile dreigementen, Mark!

citywok | 31-10-20 | 22:03 | 2

Hoezo, eisen. Is er een rechtsgrondslag.

AntiZanicz | 31-10-20 | 22:04

Nooit. Die zijn we kwijt.
Want de rekening in Italië moet worden betaald. Logisch toch.
Dus daar feesten ze gewoon verder.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:13

Was de vaccin belofte maar de enige loze kreet. Op 20 januari zal Bonkers wel op 30.000 leugens staan in vier jaar.

AntiZanicz | 31-10-20 | 22:03 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Beangstigend hoe makkelijk mensen als Feynman denken over het beknotten van vrijheden waarvan een overheid geen enkel recht heeft om deze te beperken. Echt bizar.

JohnLocke | 31-10-20 | 21:59

Heb mijn tandarts gevraagd over de komende verkiezingen. Meer flossen was zijn antwoord.

gebruikesrnaam | 31-10-20 | 21:58 | 3

Heb mijn arts gevraagd hoe lang dat virus hier nog rondwaait. Hij zei:geen Idee, ik ben arts, ik ben geen politicus...

Frietpiet | 31-10-20 | 22:12

En hoe dacht hij over wisselen?

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:25

Ik hou van mijn kabinet.

GKJP | 31-10-20 | 21:57 | 2

Komt die ook van IKEA?

Frau Merkel | 31-10-20 | 22:13

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:13:

Nee, deze is stevig en kan zijn flessen houden.

Ik wil eigenlijk iedereen vragen hoe het met hen is, maar ja.

Dus begin ik met u. Alles goed?

GKJP | 31-10-20 | 22:24

Met elke keer dat bekende processen voorbij draaien in de carrousel des levens lijken ze aan kwaliteit te hebben ingeboet. Is dit inherent aan het verouderingsproces of is alles inderdaad gewoon aan het degenereren, zoals bijvoorbeeld deze verkiezingen?

MickeyGouda | 31-10-20 | 21:55 | 6

@MickeyGouda | 31-10-20 | 22:01: Meneer Gouda kijkt waarschijnlijk teveel voetbal. Bij voetballers gaat het wel op de door hem beschreven manier!

Frau Merkel | 31-10-20 | 22:07

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:07:

Hihi.. Ik zou haast op zoek gaan naar de camera. Terwijl ik dit tik klinkt op de achtergrond het commentaar bij Willem II-Vitesse.

MickeyGouda | 31-10-20 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Hee daar is dat verhaal van die brievenbussen weer.
De telefooncel schijnt ook in rap tempo te verdwijnen. Moet ook wel een complot zijn.

Harry Turtle | 31-10-20 | 21:54

Wat definieer je als cases? Positieve testresultaten, positief geteste personen, zieken, doden met of zonder onderliggend lijden? Het zegt helegaar niets.

Frau Merkel | 31-10-20 | 21:53 | 7

@Blasfemie | 31-10-20 | 22:01: Dank voor de uitleg. Het gaat dus om positieve PCR-testresultaten. Dat is een mogelijke indicatie, maar sluitend is dat in het geheel niet. Pierre Capel heeft dit uitgelegd en dat komt overeen met wat ik elders gelezen heb. Capel komt ook met de enorme vermenigvuldiging van RNA als oorzaak van de onbetrouwbaarheid. Dat kan ik lastig inschatten, omdat ik niet weet hoeveel er muteert tijdens de vermenigvuldiging. De rest snijdt hout.

Frau Merkel | 31-10-20 | 22:12

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:12: Ja precies, het is een indicator. Niet echt een tabel waarop je podiumplaatsen wil hebben, maar zegt inderdaad lang niet alles.

Blasfemie | 31-10-20 | 22:22

@Frau Merkel | 31-10-20 | 22:12:

Uw laatste zin, het is niet dat het RNA muteert tijdens een test stap, maar dat door reverse transcriptie foutjes ontstaan tijdens het kopieren en dus in het te testen stukje DNA van die specifieke stap. Door de vele vermenigvuldigingen (minimaal in de miljoenen) zullen deze foutjes versterkt worden wat tot een onbetrouwbare test kan leiden.

Eigenlijk het belangrijkste is de keuze van de primer, deze primer dient als een soort reagentia voor het Corona virus.

Althans dat is hoe ik de PCR test heb begrepen, gaarne corrigeren daar waar fout.

thephysicist | 31-10-20 | 22:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Nederland nummer 1!

Blasfemie | 31-10-20 | 21:51 | 1

Laat dan wel Mark Rutte thuis.

Ommezwaai | 31-10-20 | 21:53

Polls zijn er alleen maar om de campagnes meer te laten adverteren.

Pimp my Voortuin | 31-10-20 | 21:50

Alles is tegenwoordig een smerig spel.

rein9576 | 31-10-20 | 21:49 | 5

@gebruikesrnaam | 31-10-20 | 21:50: jaa, heeft ze toch datgene gedaan met de buurman waarover we het laatst hadden? Ach, ik oordeel niet... €20 is €20

DeutschlandUberAlles | 31-10-20 | 21:53

Was altijd al zo, maar de mense beginnen door te krijgen hoe ze gebruikt worden en dat hun levenskwaliteit hoger zou kunnen zijn.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 21:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Er staan nog wat andere dunne grijze lijntjes die nog hoger gaan dan Nederland.

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 21:49

Een voorspelling doen is heel gemakkelijk. Daarom vraag ik de reaguurders die 4 jaar geleden nog anti-Trump waren en nu pro-trump zich te melden in dit draadje.

The_Challenger | 31-10-20 | 21:48

Wat een eenzijdig en oppervlakkig stukkie met wetenschappelijk sausje weer... Lijkt meer een column in “de AD”. Hoe het afloopt as di weten we niet, zou wel eens een gelijkspel worden, de senaat Rep vs de presidente DEM en met de senaat in handen ben je de baas, weten we inmiddels. Een nuance die deze bijdrage goed had gedaan...

Peeweewee | 31-10-20 | 21:48

Sorry hoor, ik vind het allebei niks. Geen Biden, geen Trump. Maar goed, daar gaat het wat anders aan toe dan hier... Ik vind de Amerikaanse droom een beetje een utopie worden

DeutschlandUberAlles | 31-10-20 | 21:47 | 2

"You have to be asleep to believe it"
(G.C.)

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 21:50

Een gek of een fossiel. Doe mij die gek dan maar, die heeft als enige staatsman ooit rust gecreëerd in het Midden-Oosten en heeft Noord-Korea kalm gekregen. Als die fossiel gekozen wordt, zijn we binnenkort allemaal fossielen.

hoogstetijd | 31-10-20 | 21:46 | 4

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 21:52
DeutschlandUberAlles | 31-10-20 | 21:56
Zeker, maar voorlopig is het rustig. Als er een Democraat president zou zijn geweest, is de kans groot dat WO III al was uitgebroken. Ik vind dat Trump hier goed werk heeft geleverd.

hoogstetijd | 31-10-20 | 22:08

@hoogstetijd | 31-10-20 | 22:08:
Hangt er vanaf of het pappen en nathouden is of niet. Tijdelijke dingetjes.
Als de directie van Noord-Korea tevreden is, z'n zin krijgt en zich even koest houdt, is dat een goed of een slecht teken?

kloopindeslootjijook | 31-10-20 | 22:29
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland moet België als voorbeeld nemen.

Guillermo | 31-10-20 | 21:45 | 2

2 jaar geen regering? Doen!

marcoplarco | 31-10-20 | 22:05

Net zo veel besmettingen?

Kuifje-naar-Brussel | 31-10-20 | 22:15

Mijn stem gaat naar de Swedish chef.

gebruikesrnaam | 31-10-20 | 21:47

Leuk weekje op de beurs!

Rest In Privacy | 31-10-20 | 21:43

Och ja, nog een weekje en dan Trump weer herkozen en iedereen weer blij.

Is dit nog nieuws? | 31-10-20 | 21:43

You're fired!

Rest In Privacy | 31-10-20 | 21:42 | 2

Pyromaan.

gebruikesrnaam | 31-10-20 | 22:01

Zwitsal.

Rest In Privacy | 31-10-20 | 22:03

Het wordt lastig voor Trump nu Biden de trunalimunumaprzure gaat mobiliseren.

Gulliver | 31-10-20 | 21:42 | 2

die hebben extra stemmen?

AntiZanicz | 31-10-20 | 21:59

Ik hoop toch Biden, die is nog komischer dan Trump!

amateurrr | 31-10-20 | 21:41 | 2

Hopen doe je op de wc. Niet hier.

gebruikesrnaam | 31-10-20 | 21:43

Sleepy joe is voor ons wel beter. Dan gaat het nationalistisch EU fascisme tenminste ietsje langzamer.

IkWilOokWatZeggen | 31-10-20 | 21:54

Oja, de verkiezingen wie de sockpuppet van de FED gaat worden.

Harry Turtle | 31-10-20 | 21:39

Heb nog niks gehoord over de Russische inmenging? Hoe kan dat?

Tishetnetnie | 31-10-20 | 21:36 | 4

Komt omdat Biden in de peilingen voor staat.

BozePaarseMan | 31-10-20 | 21:42

tja, die hebben ook geleerd. En bovendien worden de diensten ingetoomd door Bonkers Bonespur vazallen.

AntiZanicz | 31-10-20 | 21:59

@AntiZanicz | 31-10-20 | 21:59: Aha, vandaar dat kritiek op de diensten zo luid is vanuit de democraten. Wahaha. Yeah right.

Meer-Kat | 31-10-20 | 22:13
▼ 1 antwoord verborgen

Met Biden heb een fossiel aan het bewind, dus dan maar Trump.

jufrouw theelepeltje | 31-10-20 | 21:35 | 4

@AntiZanicz | 31-10-20 | 21:58: Ja, 47 jaar ervaring, waaronder 8 jaar vice-presidentschap, en geen moer bereikt, behalve het spekken van
zijn bankrekening. Eigenlijk best wel knap. Maar nu gaat hij het 'fixen'. Helder.

piloot47 | 31-10-20 | 22:10

@AntiZanicz | 31-10-20 | 21:58: vooral aantoonbaar is de ervaring dat ie er na dik 40 jaar nog steeds niets van bakt. En nooit heeft gedaan. Zelfs 8 jaar Obama en hem als vice hebben mensen Trump doen stemmen. Doet ie toch iets faliekant fout. Toegegeven, hij was vice president, maar zelfs jij zult weten dat ie lang over z'n top is en met zo'n staat van dienst wordt t huilen met een trekpop, CRT verplicht op school en miljoenen werklozen in de olie- &gasindustrie, met nog tientallen miljoen te komen door de extreme belastingdruk. Kijk eens naar SF, NY en dat soort democrat-run steden, het zijn allemaal zinkende schepen. TDS

Meer-Kat | 31-10-20 | 22:11
▼ 1 antwoord verborgen
▼ 5 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken