Politie verwacht Jaarwisseling uit de Hel
The Purge 2020
Moeders houd uw dochters binnen en nu u toch bezig bent, blijf zelf ook maar binnen, zonen ook binnen, mannen binnen, neven binnen, gewoon helemaal niet maar buiten met z'n allen, en parkeer voor de zekerheid de auto ook maar achter een hek. De politie verwacht namelijk een Jaarwisseling uit de Hel. In dit land is een 'normale' oud & nieuw al een goede reden voor The Purge, maar nu wordt het extra ongezellig. Aan de toog van het jaar 2020 wordt immers een giftige cocktail gebrouwen en op oudejaarsavond krijgt iedereen een shotje. Ingrediënten: een barmaatje coronagezeik, een paar druppeltjes viruswappies, een schepje legaal kneusjesvuurwerk, en tel dat op bij de afwezigheid van centrale vuurwerkshows, opgefokte jongeren (en ""jongeren"") bij wie de klok al een tijdje op vijf voor twaalf staat en de allround toxische staat van de samenleving. Gelukkig is alcohol (nog) niet verboden, kunnen we op 31 december mooi op tijd beginnen met het drinken van 100.000 bier - tegen de spanning!
Reaguursels
InloggenTip voor iemand die een Kamera bij zich heeft: lekkere reele beelden voor the Purge 2...
Wij doen het ook rustig dit jaar. Gewoon lekker karbiet schieten in de achtertuin in ploats van op het land.
Voor het vuurwerk hoeven ze het niet te laten. Dat is in de meeste steden het hele jaar door tegenwoordig.
Misschien iedereen honderd Euro beloven als iedereen binnen blijft die nacht?
Tuurlijk. Doe maar bij die duizend die we van Rutte hebben gehad
Ik voel een oudejaarsavondklok aankomen.
Met Oudjaar kom ik altijd aan.
@Fanshitter | 26-10-20 | 17:24: Maak je zin eens af.
@Guiseppe | 26-10-20 | 18:17: Check nick ^^^
'Achtung. Antreten! Rechts-um in gleichschritt marsch!
Ik hoor de laarzen al door de straten, wie nog meer?
Kap maar met dat vuurwerk en doe dat maar bij gemeentelijke/wijkelijke vuurwerkshows.
Ik heb geen zin om elk jaar nog het as uit de lak van m'n auto te poetsen met polijstmiddel omdat een randdebiel hier verderop besluit illegaal vuurwerk de lucht in de spuwen wat vruwelijk explodeert ter hoogte van auto's of waar nog asdeeltjes vanaf komen die minuten lang nasmeulen op de grond/bosjes/auto's/daken/zonnepanelen...
Wat "vrolijke" Explo...*
Zet je auto dan ook gewoon in de garage.
Niet overal is het hetzelfde. Bij ons nooit problemen iedereen ruimt z’n rotzooi op.
Meneer langetijdgeleden vindt dat hij overlast ondervindt van vuurwerk en dat het daarom verboden moet worden.
De normaalste zaak van de wereld. Althans in Nederland.
Dus wat u voorsteld is dat al deze zatten maniacen samen een vuurwerkshow bekijken waar ze allemaal met de taxi worden gebracht omdat iedereen zat is. ?
@jemagookniksmeer | 26-10-20 | 16:55: Het is nog erger. Meneer langetijdgeleden heeft last van illegaal vuurwerk en vindt daarom dat illegaal vuurwerk verboten moet worden.
Gewoon de kalender op 31 december om 12 uur 's middags een dag vooruit zetten.
Wij bepalen de regels niet hun.
@ilumiToetoegaaaman | 26-10-20 | 16:57: U bedoelt Atilla?
Da's gemeen Giuseppe, zo'n moeilijke puzzel met meer dan vier stukjes.
Ach, tegen die tijd zitten we toch al op een totale lockdown met avondklok en al. Kunnen ze het voltallige politie&boa-apparaat op de welbekende krachtwijken zetten. Of gewoon een hek er omheen en het een jaar onbeheerd aankijken. John de Mol nog snel een Big-Brother format er op los laten en het hekwerk verdient zichzelf terug.
In theorie kan dat. In praktijk zullen ze overal gaan surveilleren uit angst voor beschuldigingen van profilering. En zullen vooral vaders met siervuurwerk beboet worden.
Zeg het is een plan en je krijgt een ban voor 20dagen zonder waarschuwing.
@ilumiToetoegaaaman | 26-10-20 | 16:12: wie nu nog niet ziet dat dit uitgestippeld is in meerdere plannen is naïef ,
Ja schaf al dat consumentenvuurwerk maar af. Maar wat heeft dit nou te maken met al die explosieven die nu ook al verboden zijn? Het is net zoals met wapens en messen... je kunt het verbieden maar toch vallen er dagelijks doden en zwaargewonden door.
Dus een kut-einde van een kut-jaar en een kut-begin van wat waarschijnlijk ook een kut-jaar zal gaan worden.
2021 wordt nog erger. Na de verkiezingen komt de rekening en worden de steunmaatregelen beëindigd. Tot 17 maart houdt Rutte de mooie schijn nog op.
En uiteindelijk krijgt het vuurwerk er weer de schuld van als hele bevolkingsgroepen zich massaal misdragen. Dit jaar is zowat al het vuurwerk verboden behalve sierpotten maar ze zullen nooit de daders hier de schuld van geven. Moet er maar weer een traditie verdwijnen omdat er in de grote steden """jongeren""" niet in de hand gehouden kunnen worden.
@Woelige Wimpie | 26-10-20 | 15:49: laat maar. Drukte per ongeluk op de reaguur knop.
Tja, die olifant in de kamer gaat nooit meer benoemd worden, die slag hebben we verloren.
Het is elke keer een klein groepje dat het verpest voor de rest. Op zondagavond rond 11 uur savonds ook zie je 14-16 jarigen in de stad rondhangen. Het laat zich wel weer raden waar ze vandaan komen. Die ouders geven gewoon geen opvoeding of ze kunnen het niet aan.
Je moet een gegeven ezel ook niet in de bek kijken.
We sturen de rekening wel naar China.
Ik DENK dat de voorbereidingen voor deze- en volgende jaarwisselingen in volle gang zijn in de kansenwijk. Het vuurwerk is er al van start - en dan is de intocht van Sinterklaas nog niet eens begonnen.
Dat wordt ook heel speciaal & divers dit jaar, maar dat terzijde.
Brr.
Zijn de grenzen al dicht? Dat scheelt straks weer een paar "incidenten".....
Nee, de grenzen blijven altijd open voor het vrije verkeer van virussen en asieleisers.
@Jan Passant mk2 | 26-10-20 | 14:49: * asieleisers en andere virussen
31 december zitten we in volle lockdown met avondklok, dus ik verwacht geen vuurwerk en geen problemen, wordt wel een drukke dag voor de politie.
Schaf dat vuurwerk maar gewoon af. Voor dat halve uur siervuurwerk van 12 - 1/2 1 op oudejaarsnacht weken lang in de rotzooi zitten om het over de schade maar helemaal niet te hebben. Het heeft niets meer te maken met plezier, voor 90% betekent het rotzooi trappen. En dat al wéken van tevoren.
NL consumentenvuurwerk wordt pas beschikbaar tijdens de enige 3 verkoopdagen aan het einde van het jaar.
Conclusie is dus dat het schort aan toepassen van de huidige wetten en wangedrag.
Dus wat u wilt afschaffen helpt niets tegen de overlast die u ervaart.
Het verbodsmantra is een schijnvertoning om bestuurlijke wanbeleid te maskeren.
De angry mob lyncht de verkeerden maar is weer even tevreden.
Laat de noodwet ook burgermilities toe? -handen knakken doet-
Dat zou mooi zijn. Dan kunnen we de revolutie uitroepen, oprukken naar Den Haag en schoon schip maken.
@The2Amendment | 26-10-20 | 14:32: Die zijn dan niet thuis !
@The2Amendment | 26-10-20 | 14:32: Toch nog een radicale leninist in de gelederen. Of ga je liever voor Mao?
@Ridde Rogter | 26-10-20 | 15:22: Where we go one, we go all.
@Frank1387 | 26-10-20 | 14:37: Juist wel.
Grappig dat ze er nu mee naar buiten komen. Ik dacht twee weken geleden exact hetzelfde. Want een flink deel van dit volk is normaal al opgefokt en gefrustreerd en dat zal na deze corona periode niet minder zijn geworden. En ja, we laten ons natuurlijk onder geen beding ook maar een strobreed in de weg leggen hè? Stel je voor zeg! Nee, er moet wel “feest” gevierd worden. Echt, ik begin dit volk zo spuugzat te worden. Ik wil een logcabin in Canada waar de eerste buren 50 mijl verderop wonen. Trek mijn medemens niet meer.
En dan zien we u bij homestead rescue...!
@Canis.bonus.es | 26-10-20 | 14:15: Dat wel, maar je begrijpt denk ik wel waar die wensfantasie vandaan komt.
@Bigi, ja, begrijp uw wensfantasie zeker! Ben het ook goed zat zo inmiddels.
Hierbij een oproep voor een GoFundMe voor Bigi Bana Boy. Help Bigi de winter in!
@The2Amendment | 26-10-20 | 14:33: Ik zal vooral een anti-beren geweer erg waarderen.
@Bigi Bana Boy | 26-10-20 | 15:03: Oke, blokhut + .308 dan.
@The2Amendment | 26-10-20 | 15:33: Ik wil ook wel een blokhut......
Self fulfilling prophecy, kent u die uitdrukking?
Valt er wat te vieren ?
Goeie!
Aantal jaar geleden was ik aan het werk op het HB van Den Haag en tijdens het roken van een peuk kwam ik in gesprek met een leuke politie agente. Ze moest met O&N dienen als ME’r en had daar helemaal geen zin in maar het moest om de zoveel jaar een keer. Ze zei: Wat ik allemaal naar mijn hoofd krijg zo’n nacht wil je niet weten. Had toen echt met haar te doen. Twee werelden, hun en zij. Een soort oorlog zo’n nacht.
Ik hoorde dat rotjes verboden zijn. Dus die zware explosieven zullen wel tot het verleden behoren!
Preventief glucose pillen en insuline uitdelen, scheelt een hoop suikerspiegelaars.
Ehhh. Klok en klepel ding of eerst je bloedsuikers omhoog jagen om je vervolgens een hypo in te spuiten? Gewoon suikerklontjes alleen uitdelen; dan wordt je suikerspiegel te hoog maar wordt je niet onwel.
Jahoor, nu alvast roepen zodat zometeen als de boel uit de hand is gelopen door falend beleid/tekortkoming in handhaving in de breedste zin van het woord, men kan roepen IK ZEI HET TOCH!
Ik begrijp werkelijk waar de gedacht achter dergelijke berichtgeving niet. Wat denk je nou? Dat nu het pauperdeel van Nederland denkt van oke ik doe normaal... (maar ik bats wel met je moeder)? Nee natuurlijk niet! Die denken nu ach het wordt al verwacht dus dan kunnen we wel ff een schepje erbovenop doen.
In voorgaande jaren werden we door een woordvoerder is slaap gesust dat O/N rustig was verlopen. Met hier en daar een incident. En dan in de dagen erna druppelde het nieuws binnen dat het in vele buitenwijken een soort van oorlog was. Zo werkt de NPO.
nl.wikipedia.org/wiki/Relational_fram...
Haha kijk zo naar die prullenbak en dacht ik wens ze veel succes met de handhaving/de-escalerend optreden aankomend oud en nieuw.
Je ziet het nu al .
Door al die corona toestanden lopen en rijden er veel korte lontjes rond .
Echte lol komt er rond eindejaar schat ik .
Dan ligt de Corona-gestapo op bed uit te rusten van een dag lang middenstanders beboeten.
De frustratie zit diep he ?
Ik praat het alles behalve goed, maar dit is te verwachten toch?
Ik zal van het weekend dan maar alvast aan de loopgraven beginnen rondom huis.
slotgracht krokodillen te koop .
Vroeger zou je dit probleem op kunnen lossen met porno op TV.
Hebben ze op hun iPhones
Mooie tijd om het leger in te zetten. Kunnen die zich ook weer eens uitleven.
Eerst 9000 vacatures vullen dan is oorlog pas een optie
Een paar roedels mariniers met tasers en honkbalknuppels.... dat wordt pas een feestje!
obzzcure | 26-10-20 | 13:50 Wie?
Op Oudjaarsavond weten we of Hillary en Nancy met de benen omhoog liggen te schateren van plezier en of Bill er weer en keer bovenop mag, en Chelsea zo uit haar dak is dat zelfs haar man met Ivanka mag telefoneren.
Bil gaat al tientallen jaren niet op Hillary. Die houdt meer van 20 jarige deerntjes. Of die deerntjes willen of niet.
@Graftak | 26-10-20 | 13:53: Om vervolgens hun bloed te drinken!
@Graftak | 26-10-20 | 13:53: Bovendien is Hill van de vrouwenliefde dus dat helpt ook niet mee.
Die beginnen nu hun lobby al, zodat de publieke opinie achter een ophokplicht met oud en nieuw is.
Mooie BBQ op de feauteau!
Een smoker bedoel je
Erg fijn dat de uitdrukking “vijf voor twaalf” weer eens correct gebruikt wordt in deze tijden van “twee voor / vijf over”. Ik heb net geleerd dat de uitdrukking voortvloeit uit onze joods-christelijke traditie: een joodse werkdag kent 12 uur (zes tot zes) en vijf voor twaalf is dus vlak voor het eind van die werkdag (twaalf zijnde het twaalfde werkuur). Zo ook de uitdrukking “ter elfder ure”.
Interessant
Godskolere ik vind iedere jaarwisseling er al eentje in de hel. En maar wachten tot het 00:00 is, dan is het zover, meetellen alsof het echt iets heel speciaals is, jaaaa, beetje ongemakkelijk iedereen de beste wensen wensen, en dan de allerongemakkelijkste, de laatsten... had ik jou al gehad? En wordt het dus NOG erger?
Ik heb al niet zoveel zin meer in 2021. Wat een gedoe. Iedereen heeft een grote bek.
De redelijkheid is weg, lijkt het wel.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:53:
Aanpassen en matigen loont niet meer, want het is ieder voor zich en de grootste bekken en graaiers staan vooraan. Poldermodel is dood, recht van de sterkste is de nieuwe moraal. Kortom, we oogsten nu wat er de afgelopen decennia is gezaaid.
Op een vrolijk nieuw decennium *proest*.
Jaaaa proost Kuif !!
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 14:02: Mooi. Als je ziet wat het poldermodel heeft opgeleverd (islam-terreur, massa immigratie, geld naar brussel en knoflooklanden) is het hoog tijd het poldermodel en de multi culti samenleving te begraven in een erg diep gat.
Tijd voor het recht van Nederland voor de Nederlanders.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:53: Gelukkig hebben we de billijkheid nog ergens liggen.
Yes. The Storm is comming !!! Where we go 1, we go all.
De wet maakt een duidelijke uitzondering voor carbid schieten.
Dus ik zit geramd. Wollah!
Heb nog wel wat melkbussen voor je. Mooi man.
Ga maar op zo'n carbid bus zitten om 12 uur 's nachts.
@Dubbelepunthoofd | 26-10-20 | 13:50: Vet.
Die trekker van je wordt tenminste niet in de fik gestoken bij jou in de provincie. Nog niet!
En dat is nog afgezien van Trump die aan zijn benen uit het Witte Huis gesleurd moet worden en de ramp van Brexit, allemaal rond het einde van rampjaar 2020.
Het valt me op dat op GS het echt noooiiit meer over Brexit gaat terwijl vroeger Farage hier om de paar dagen als een held werd binnengehaald. Maar ja, als je ziet dat je op het verkeerde paard hebt gewed dan "zwijgt de spreker stil, hij snikt, hij kan niet meer" (Tollens, de overwintering)
Ook zo'n hobby van GS'ers: Trump, Bonkers Bonespur, volgens sommige reaguurders. Dit is DE tijd voor zijn herverkiezing, maar hoor je er hier iets over? Nee, GS ziet de bui al hangen, zodirect op 3 november.
"“We have several quotes from Trump, that show how he has encouraged supporters to use violence against either journalists or political opponents.”
Beargumenteerd uit www.theguardian.com/us-news/2020/oct/...
"Swedish university finds ‘dramatic shift’ in GOP under Trump, shunning democratic norms and encouraging violence"
Waarom is de Brexit "wedden op het verkeerde paard"? Engeland heeft geen miljarden aan herstelbetalingen voor de zuidelijke Eurolanden hoeven te doen dit jaar. Dat vind ik niet bepaald verliezen, of wel?
Aha. Weer zo'n noob die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft. Niet dat het je zal interesseren, want wat kan zo'n wijs man als jij nu nog leren, immers? Zo te horen ben je niet eens in staat context te bepalen vanuit je eigen bubble, dus dikke zucht.. wellicht dat je dan een daadwerkelijke medewerker van hem aan het woord kunt laten om zijn mening te ventileren. Is maar een idee, hè? Even uit je bubbeltje. Gewoon daadwerkelijk naar iemand luisteren.
Tegen beter weten in, hier komt ie: youtu.be/hI71mfpEzHY
Hopelijk worden de douaneformaliteiten van het nieuwe Oxford vaccin (lijkt op dit moment de meest succesvolle) niet te ingewikkeld. Voor de rest hoef ik echt niks uit dat land.
@Derechtselutser | 26-10-20 | 13:42: Prachtige gebieden in ZO Engeland worden nu veranderd in gigantische parkeerplaatsen voor honderden trucks, om maar 1 ding te noemen. Maar ik kan zo doorgaan: honderden artikels oa over de kosten van Brexit die nu al hoger zijn dan al de bijdragen van de UK aan de EU gedurende de gehele tijd dat de UK erbij hoorde.
Dan moet ik wel zeggen dat ik ook geen kristallen bol heb en kan garanderen dat de EU uiteindelijk een succes wordt, maar het uit elkaar scheuren van het Westen door de populisten is in ieder geval een ramp.
Ik snap Trump ook niet zo goed. De Covid-cijfers in de VS stijgen weer fors, het aantal doden loopt weer tegen de duizend per dag, en The Donald maar volhouden dat het virus bijna weg is. Terwijl een groot deel van zijn aanhang uit conservatieve oudjes bestaat. Op deze manier jaagt hij gewoon stemmers weg.
@cugel | 26-10-20 | 13:49: Ja, die Brexit ziet er niet goed uit. En Boris lijkt ook de regie kwijt. Er is weinig meer over van zijn flair.
@BrokenTipi | 26-10-20 | 13:47:
The Atlantic schreef deze longread over de Amerikaanse buitenlandpolitiek onder de regering-Trump. De president is niet zozeer amoreel of onverschillig, maar vooral naïef, las correspondent Bas Blokker.
Mag ik het daar even ophouden? Maar als je wilt kan ik zo nog een aantal gerenommeerde tijdschriften aanhalen die vergelijkbare kritiek op Trump hebben. Ik heb trouwens de eerste 2 minuten van je link al beluisterd en het is interessant Jared Kushner te horen spreken.
@cugel | 26-10-20 | 13:58: ja, ik had wel zo'n antwoord verwacht. Heb je ook een eigen mening of citeer je alleen bronnen? Van columns nontheless. Blijkt ook wel uit je definitie van populisme. Ik zie het Deming-Kruger effect aan het werk hier. Zet je daar eens overheen? Economisch gezien was de euro een ramp. Landen die minder kwaliteit leveren binnen europa voor dezelfde prijs hebben niet meer het voordeel om meer omzet te generen door devaluatie van de munt en datzelfde principe geldt voor kapitaalvermindering en gewoontes. Dat sla je allemaal even Economisch plat. De enige manier om dat machtsblok voordeel eruit te halen is de autonomie van landen weg te nemen en kosten en baten te standaardiseren vanuit één organisatie. Over populisme gesproken...
@cugel | 26-10-20 | 13:49: Je pijlen richten verkeerd. Brexit is het bewijs dat de EU verrot is. Je moet elke samenwerking, elke overeenkomst kunnen beeindigen op het moment dat het verkeerd -dreigt- te gaan. Voor het VK was de grens bereikt en daarom doen ze wat ze doen. Het feit dat dat niet fatsoenljk geregeld kan worden, is bewijs dat het systeem niet goed in elkaar zit. Het is pathologisch dat je een verbond niet kan verbreken. Stel dat Zuid-Europa allemaal rechts-extremistisch wordt, of islamitisch? en dat doorsijpelt naar het EP. Wat wil je doen? Blijven zitten en zeggen dat de EU zaligmakend is? Of wil je dan weg? Je moet altijd wegkunnen. Het feit dat Brexit een ramp is, kun je bij gaan juichen, als EU-fan, maar het zou je tot huile moeten roeren. We kunnen er dus niet uit. Dus zijn we overgeleverd aan ondemocratische beroepspolitici.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:57: Dank je voor het "verdedigen van het fort": ik beperk mijn tijd op GS tegenwoordig, maar het is prettig te zien dat er nog een paar mensen zijn die wat tegengas geven en wel de tijd ervoor uittrekken. Discussie is uiteindelijk goed.
@BrokenTipi | 26-10-20 | 14:04: Het is Dunning-Kruger (maar dat weet je ook) en een prettige manier om een tegenstander plat te maken.
En ja, mijn eigen mening is dat Trump en Brexit de grootste ramp is voor het Westen sinds de 2e WO. Maar ik onderbouw mijn mening graag met artikelen door experts.
Het zuiden van de VS en het noorden zijn ook verenigd na de burgeroorlog en daaruit is de machtigste staat van de wereld ontstaan. Op het moment staat de EU voor het meest humane machtsblok op aarde. Hoe het gaat eindigen weet niemand, maar ik wed op het Westen, maar nu niet op Trump en Boris.
@BBRDWR | 26-10-20 | 14:04: Ja, de Brexit is een ramp en de EU is niet helemaal schuldeloos, maar de Engelsen zijn zelf daar meer schuldig aan. Maar het is voornamelijk een ramp voor het Westen dat Trump en Brexit zijn gebeurd.
@cugel | 26-10-20 | 14:18: ja sorry, ben bezig met processen en heb het model van Deming nog scherp. Ik blijf van mening dat je perceptie te verstard is. In mijn optiek is Trump het beste wat Amerika heeft kunnen overkomen in een tijd dat het marxisme erin is geslepen. Dit heeft zich al zo gemanifesteerd dat zelfs de democraten en eng links machtsblok proberen te vormen. Kijk maar naar de inkomens. De hogere inkomens waren voorheen gelegen in de oliestaten. Dit is nu verschoven naar Washington DC. Rara hoe kan dat? Joe Biden is goed voor 100 miljoen. Bernie Sanders voor 12 miljoen. Nancy Pelosi is eveneens multimiljonair met haar koelkast van 12.000. In mijn optiek is er nu iemand van buitenaf tussen gekomen die met de knuppel door het hoenderhok gooit. En dat is maar goed ook.
Hoe heeft dat kunnen gebeuren, denk je? Amerikanen zijn een moreel volk. Zet die bril die je nu op hebt eens af en denk eens uit je bubbel. Toen Trey Gowdy Hillary Clinton aan de tand voelde tijdens de Benghazi hoorzittingen wisten de Amerikanen allang: dit deugt niet. En nu wordt steeds duidelijker hoe erg de democraten de boel hebben verknald. Je ziet de ziekte als een etterpuist manifesteren. Derde semester abortus. ICE vergelijken met concentratiekampen. Racisme introduceren. Pelosi stond notabene met haar grote smoel in Chinatown mensen op te roepen te komen en niet bang te zijn voor Covid.
Ik volg dit al jaren en ik zie allang waarom veel Nederlanders zo'n oppervlakkige mening ventileren. De diepgang van morele betrokkenheid wordt niet goed uitgelegd. En dat is dom, want je doet niets meer dan wat de bijbel voorspelt dat je doet. Maar ja, dat is geen bron voor je. You're missing out.
@cugel | 26-10-20 | 14:18: en Brexit slecht voor de wereld? Dat hangt af van de verdragen die het VK kan sluiten met andere landen. Ik zie geen welwillendheid van de EU. En zulks kinderlijk gedrag kun je accepteren van je bestuurders? Ik zou me daar eerder druk over maken. Zodra het VK in gunstig weer komt door goede verdragen haken ook de andere landen af. Ha! Ik maakte zelfs duidelijk aan mijn vader vandaag dat Nederland er goed aan doet haar schulden te vergroten. Dat zou ik nooit adviseren! Maar in dit geval is de eindafrekening er dan één waar we ook van konden profiteren. Ja, zo'n boevenbende is het geworden. Wat hemel je op, joh? Wij kunnen prima verdragen sluiten met individuele landen. Ik zie meer voordelen daarin.
@BBRDWR | 26-10-20 | 14:04: amen!
@BrokenTipi | 26-10-20 | 14:50 en 14:45: een heleboel goede argumenten waar ik zo geen antwoord op heb. Ik moet wat tijd besteden aan mijn vrouw die ziek is, dat was al zo bij mijn te korte antwoord van 14:24. Later vandaag, maar dat kan een paar uur duren kom ik erop terug. Maar in het algemeen: ik weet ook niet waar we heengaan, maar Trump en Brexit zijn slecht voor het Westen en dat is toch waar we beiden in geloven. En ik denk ook dat we wat aan het klimaat moeten doen en hoewel Trump vaak oppervlakkig wel goed overkomt, zelfs wetenschappers roepen nu op om op BIden te stemmen:
Scientific American schrijft:
Leading Scientists Urge Voters to Dump Trump
Journals and Nobelists, usually cautious, cite unprecedented damage and incompetence in calls for a U.S. leadership change.
@cugel | 26-10-20 | 15:02: er is weinig wetenschappelijks aan het advies om te stemmen op een seniele corrupte oude man. Come on! Als je zelf nadenkt weet je dit ook. Een wetenschapper op het gebied van climate science is in mijn optiek doorgeslagen in het verweven van feiten en conclusies, door zich te laten verblinden door narratief. Dankjewel voor het prettige gesprek. Beterschap gewenst aan je vrouw.
@cugel | 26-10-20 | 15:02: oh en btw: onderschat de kracht vertaling van een journalist van de wetenschapper niet. Vorm altijd je eigen mening en weet wat je niet weet. Dat scheelt een hoop ellende. En is niet eenvoudig op jezelf toe te passen. Mooie uitdaging!
@cugel | 26-10-20 | 15:02: neem eens de moeite om dit te kijken. Mark Dice: youtu.be/2dsRvZQ9AlE
@BrokenTipi | 26-10-20 | 15:14 en 15:16 &14:50 en 14:45: Het model van Deming moest ik opzoeken en daarna nam ik maar aan dat je inschatting van de kapitaal kracht van de Democraten ook klopte.
Daarna eindigde je @14:45 interessant: met de bijbel. Eerder had je ook al gezegd dat de Amerikanen een moreel volk zijn.
Ik heb de moeite genomen om de bijbel en de koran te lezen, hoewel mijn grootouders al afscheid van het geloof hadden genomen. Er zit wat Asperger en schizo in mijn familie en misschien daarom is mijn broer protestant geworden en hij luistert voor zijn plezier naar Ab Klein Haneveld over de interpretatie van de bijbel. Mijn jongste zoon is moslim geworden, vandaar, late in life, de koran. Maar ik blijf politiek in het midden en religieus bij enigzins agnostisch atheisme met een grote interesse in leading edge science, maar als lay person omdat ik mijn biologie studie in Groningen niet heb afgemaakt.
Maar als de bijbel voorspelt wat ik doe, en ik verwerp dat niet zonder meer omdat ook ik geloof dat er een betekenis moet zitten in de wereld al was het alleen maar omdat wij er een betekenis in willen leggen dan moeten wij, tegenstanders van Trump en Brexit, met onze overtuiging ook een functie en een doel hebben. Ik heb mijn punt al gemaakt dat Trump en Brexit het Westen uiteenrukken. Misschien hoef ik niet op al de items in je volgende reaguursels in te gaan? Ik wil alleen nog wel even kwijt dat ik wel geloof dat we de laatste generatie zijn die nog iets aan klimaat verandering kunnen doen en alleen al daarom vind ik Trump een verwerpelijke politicus. Ook al zou hij ergens goed voor zijn geweest. Lees wat zijn nicht Mary over hem schrijft. Misschien kan er een technische oplossing worden gevonden, maar de aarde is te mooi om haar zo uit te wonen.
en.wikipedia.org/wiki/John_Gray_(phil...) Hier zit ik dicht bij, na het lezen van Straw dogs. Hoewel hij bijvoorbeeld wel voor Brexit is en ik niet.
@cugel | 26-10-20 | 13:49: Was het alleen maar dat gemis van uw kristallen bol.
@BrokenTipi | 26-10-20 | 17:48: Gezien. Maar geeft het je niet te denken dat zoveel intelligentie mensen tegen Trump zijn? Ik geef toe dat ze opmerkelijk weinig dirt over hem hebben weten boven te krijgen, Bovendien heb ik een beetje medelijden met hem, a la Mary Trump. Hij is geen oorlogen begonnen en heeft een aantal staten in het MiddenOosten verzoent met Israel. Ik heb ook een zekere sympathie voor Putin, maar het feit dat hij een kleptocratie is begonnen haalt dat weer onderuit. Misschien dat als mensen terugkijken op Trump's presidentsschap ze zullen zien dat het om bepaalde redenen nog helemaal niet zo slecht was. Maar toch vind ik het belangrijk dat hij op 3 november verslagen wordt. En ik denk ook dat het deze keer wel gebeurt.
@cugel | 26-10-20 | 13:49: Dat uit elkaar scheuren van de EU gebeurt niet door de populisten maar door de eurofielen. Simpelweg door alsmaar meer Europa door onze strot te duwen, terwijl daar totaal geen draagvlak voor is.
@Guiseppe | 26-10-20 | 18:42: Brexit and Trump, funny:
www.youtube.com/watch?v=AC0IgwmsRSE
@5611 | 26-10-20 | 21:28: Gedeeltelijk met je eens, maar tegenover China en andere grote machtsblokken kan een verenigd Europa geen kwaad. Maar hoever de integratie moet gaan is inderdaad de vraag.
@cugel | 26-10-20 | 18:28: over de bijbel en de koran kan ik kort zijn. Theologisch gezien is Allah Satan. Ik vat het kort samen in een uitspraak van Jezus: er komt een tijd dat mensen jullie zullen doden en menen daarmee God te dienen, maar zij kennen mij en de Vader niet.
@cugel | 26-10-20 | 19:29: en jij denkt dat er onder het communisme geen intelligente mensen leefden? Je haalt intelligentie, wijsheid en slimheid door elkaar heen.
@cugel | 26-10-20 | 18:28: ik heb Ab trouwens wel eens ontmoet en zijn fans ook. Helemaal doorgeslagen in numerologie. Nee. Foute boel. Geloof in Christus is duidelijk te herkennen aan de wandel van zijn discipelen. Daar zit geen greintje esoterie in. De boodschap van het kruis is eenvoud en dat kan ook alleen de juiste manier zijn.
Over Allah. Allah is de heerser van de wereld en de best deceiver. Dit zijn 2 namen van Allah. Het is overigens niet alleen de Koran, maar ook Sira en Hadith die de Islam vormen. Zeer belangrijk, want zo kun je je niet beroepen op Mecca/Medina en interpretatie en al zeker niet op taal. Het leven van Mohamed is duidelijk beschreven.
Lucas 4 zegt dat Satan de heerser is van de wereld. Satan is de Vader van de leugen (genesis). Zie je het verband? Moslims mogen liegen (taqiyya), doden (van de kaffer), stelen (de 1e heilige oorlog was een karavan die een leger mee stuurde, omdat moslims deze al 8 keer hadden overvallen) en ze bidden naar een steen. Dat zijn 4 van de 10 geboden die worden overtreden. Jezus zegt duidelijk dat hij niet is gekomen om de wet teniet te doen. Je kunt alleen niet gered worden door de wet. Alleen door geloof in de dood en wederopstanding van jezus, de zoon van God. En wat geloven moslims? Dat jezus niet gekruizigd is en geen zoon van god is.
Toen mohamed werd benaderd door een engel in een grot was hij doodsbang. Hij werd van achteren gegrepen. Wat zegt een engel in de bijbel altijd? Vrees niet.
De kleuren van de 4 ruiters in openbaring zijn zwart, wit, rood en groen. Net als de kleuren van de vlaggen van moslimlanden rondom Israël. Zelfs hun 12e imam en eindtijd verhaal komt overeen met openbaringen, maar is in de bijbel de antichrist.
Nee, dan de betrouwbaarheid van de geschriften. Er zijn geen betrouwbaardere geschriften dan de bijbelse. Al is het alleen maar de grote hoeveelheid van de geschriften die je met elkaar kunt vergelijken. Verdiep je er maar eens in. De koran daarentegen... zeg het maar niet te hard. Dan ligt je hoofd eraf.
Is dat een goede God? Hoofd eraf? Zoals Jezus al zegt: aan de vruchten herken je het geloof.
@BrokenTipi | 27-10-20 | 08:48: Mee eens dat islam een hopeloze religie is. 08:49: Ik zie het communisme en atheisme soms als kinderen van het christendom omdat het ontstaan is in christelijke landen, daar zul je het waarschijnlijk niet mee eens zijn. Maar er zijn ook veel christelijke stromingen, tot welke zou jij jezelf rekenen? Er zijn inderdaad veel christenen die Trump steunen, maar als ik christen was zou ik toch mijn twijfels bij hem hebben, maar misschien is het wijsheid om dat wel te doen? Wetenschappers zou ik zien als intelligent (trouwens ook veel mensen van de culturele elite in de USA) en ik denk dat veel van hen tegen Trump zijn. Slimheid associeer ik met boerenslimheid en daarmee meer met opportunisme: en ja, ik kan me voorstellen dat je dan zou denken dat Trump beter is. Maar wat met het rentmeesterschap van christenen: het zorgen voor de natuur: Trump heeft veel beschermingsmaatregelen opgeheven. Overigens was het prettig kennis te maken en dit item wordt snel gesloten voor verder commentaar en ik moet nog veel doen voor ik zondag voor onbepaalde tijd naar Ierland moet.
@BrokenTipi | 27-10-20 | 09:16: Ik weet verder niets van Ab Klein Haneveld. Mijn broer is, denk ik, art. 31 gereformeerd. "De boodschap van het kruis is eenvoud en dat kan ook alleen de juiste manier zijn." Mee eens.
Ik ben benieuwd wat mijn broer en zoon van je tekst zouden zeggen, Maar ik sta ook achter Israël, de joden verdienen een land waar ze veilig zijn en dit land was hen door God beloofd.
Aan de vruchten herken je het geloof: mee eens.
Als er maar oma's zijn waar dienders mee kunnen stoeien.
Uiteraard, het tuig heeft geheel consequentieloos helemaal los kunnen gaan afgelopen zomer. Die weten wel wat ze gaan doen komend nieuwjaar... Als je weigert kneiterhard op te treden als overheid en de boel maar eindeloos laat dooretteren, is dit het resultaat. Een andere uitkomst verwachten is gewoon dom! Dus lekker je bek houden, je flink laten mishandelen en in januari de puinhopen van je beleid opruimen... Niet bij ons komen huilen nou, jullie hebben het geweldsmonopolie, jullie geven dat uit handen, succes ermee...
Dat heet de-escaleren.
@pejoar | 26-10-20 | 13:43: Omdat ze de ruimte krijgen.
Regels maken die je niet na kan leven en dan hoogstwaarschijnlijk een paar makkelijke doelwitten bekeuren en de grote relschoppers laten gaan. Zoals zo vaak.
Precies vader en zoon krijgen een prent op O&N en in die echte paar wijken waar het mis is lopen ze met schijt in de broek weg.
Avondklok om 20:00, en om 0:00 de hoop uitspreken voor een beter jaar (moet lukken dacht ik) en om 0:10 lekker rustig naar bed. Ik sta vooraan in de rij voor een shotje vaccin en ga daarna wel een knalfeestje vieren.
Misschien is een minuutje stilte op 23:59 uur geen gek idee, verdomd weinig te vieren dit jaar. Oud & Nieuw tevens vervangen door Nieuw & Nieuwer.
Schijt aan het tuig, gewoon even doorpakken.
En voorts ben ik van mening dat Albert Heijn geboycot dient te worden.
Prima supermarkt van Hollandsche makelij.
Prima supermarkt voor mensen zonder smaak.
@Lorejas | 26-10-20 | 13:51: heb je Corona?
Prima supermarkt voor mensen die een hekel hebben aan hun eigen cultuur en graag vol in het gezicht gespuugd willen worden.
Lekker man... illegaal huisfeestje met 20 of meer. Gordijntjes dicht, snaveltjes toe en de boa's buiten. 20 personen kom je al snel aan, zeker met nieuwjaar; ±6 stelletjes + kinderen.
Het is dus de bedoeling dat je inderdaad niet met 6 stelletjes een huisfeest gaat vieren. Ook niet met verjaardagen, ook niet met bruiloften, ook niet met begrafenissen en ook niet met Kerst en oud en nieuw. Is toch niet zo moeilijk om dat te begrijpen?
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 13:32: wat de bedoeling van de overheid is en wat ik doe zijn 2 verschillende dingen.
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 13:32: Leg dat maar uit aan Grapperhaus...
20 personen? Dat klinkt als sociaal leven hebben? Das eng.
@Gandalph | 26-10-20 | 13:36:
Zal mij jeuken maar dan ook niet piepen als er op de deur geklopt wordt.
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 13:32: Dit dus... Ik heb me er maar bij neergelegd dat de gemiddelde Nederlander echt zo'n saaie, grauwe, dociele en slaafse lemming is die braaf doet wat de NPO hen aan instructies voert...
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 13:59: deze instelling hadden ze ook in de DDR. Niet zeiken als je wordt meegenomen door de Stasi, eigen schuld, dikke bult
Ik vrees vooral voor Apeldoorn, Zwolle en Amersfoort.
En Den Haag en Utrecht?
U zou maar zo eens gelijk kunnen hebben; provinciesteden waar de moderne tijden al zijn binnengerold maar de lokale veldwachterij nog moet schakelen... Niet voor niets dat in de 50 kilometerstrook van de Duitse grens dugscriminaliteit en ook vrouwenhandel sterk in opkomst is, het is nog nieuw terrein dus relatief lage pakkans.
Meer Tilburg, Eindhoven en Sittard.
@Jos Tiebent | 26-10-20 | 13:32: Die keur ik inderdaad ook goed.
Gaat leuk worden inderdaad. Geen knalvuurwerk, kleine groepen, waarschijnlijk ook een verbod op verkoop van drinkedrankjes de 31e en mensen die zich toch even willen doen gelden die paar uur per jaar.
Denk dat ik maar gewoon lekker thuis blijf om op het fort te passen. Filmpje op, hapjes erbij en genieten. De gekte van dit jaar is aan ons hier niet besteed.
Aan mij ook niet maar ik zit zoals elk jaar over mijn honden in. Met slechts een paar uur per dag waarin niet geknald mag worden - en dat ook niet gebeurt - zou ik al dolblij zijn. Of een avondklok vanaf 18 u maar dat durft dit laffe kabinet niet.
@Lupuslupus blijf zelf thuis voor de valkparkiet, 17 jr oud, een erfstuk. Die stort bij iedere knal van zijn stok. Gewoon zielig voor alle dieren dat zinloze knal vuurwerk, het lijken wel bommen tegenwoordig. Sterkte alvast Lupus !!
@Nolleeder | 26-10-20 | 14:30: O wat zielig voor uw valkparkiet. Arme dier. Wat lief dat u daarvoor thuisblijft. U ook veel sterkte hoor! Ik hou nog een beetje hoop dat er op die dag een avondklok is.... Dat zou voor miljoenen dieren geweldig zijn (en voor hun baasjes). Mijn oude hondje uit Roemenie ligt dan dagen lang rillend onder het bed... Gelukkig vinden de beide anderen het niet zo'n groot probleem, behalve als ik met ze naar buiten moet... We zullen ons er weer doorheen moeten slaan maar leuk is anders. Vorig jaar 1/2 uur gereden om een plekje te vinden waar het genknal niet zo hevig was want zelfs hier in het bos bij de kinderboerderij(!) wordt er door de politie niets ondernomen. Dat was andere jaren nog redelijk vuurwerkvrij maar ook niet meer. Het is walgelijk!
@Lupuslupus Misschien helpt het wat muziek aan te doen en zelf kalm reageren met de honden. Ze merken het als u rustig blijft, voor dieren heb ik alles over, zij mogen niet alleen zijn en in angst leven. Het minste wat ik kan doen. Nogmaals sterkte en overweeg wat muziek en dan maar een tikje harder dan normaal. Hoop dat het helpt.
Zucht, ga vooral het idee creëren dat het chaos gaat worden. Genoeg debielen in dit land die niet zullen teleurstellen...
Oud en nieuw is normaliter al een uitlaatklep en je kunt op je vingers natellen dat dat dit jaar tig keer zo erg gaat zijn. Iets met menselijk gedrag, heel simpel te voorspellen.
@Graaisnaaiert | 26-10-20 | 13:27:
Dus avondklok. Gaan ze hun eigen huis maar even slopen.
@flame_me | 26-10-20 | 13:30: Da's leuk en aardig, maar als ik een een appartementen complex zou wonen, zou ik toch maar wat graag zien dat ze lekker de binnenstad opblazen i.p.v. hun eigen huis(en daarmee dat van mij en vele anderen).
@flame_me | 26-10-20 | 13:30: Wie gaat dat handhaven? De-escalerende agenten en BOA's met knikkende knietjes?
@flame_me | 26-10-20 | 13:30:
Dat gaat echt niet gehandhaafd worden. Nou ja, bij u en mij voor de deur wel "want veilig" maar in bepaalde buurten en onder een bepaald slag mensen dus echt niet. Dan is een streep op je mouw een soort van spreekwoordelijke schietschijf.
Het helpt natuurlijk enorm dat je iedereen die op straat is meteen kan arresteren. Normaal met oud en nieuw moet je de daders nog uit de drommen met mensen zien te plukken. Denk dat het politiewerk veel effectiever is als je dat niet hoeft te filteren. En wat mij betreft komt het leger gewoon helpen met controleposten maar dat zal wel weer niet mogen.
Ben nog steeds benieuwd of de Chinezen in februari hun Nieuwjaar mogen vieren met knalvuurwerk op de Dam. Die zijn per slot van rekening ook een minderheid en daar gaat GroenLinks altijd zorgvuldig mee om.
Jij hebt het niet zo op mensen van buitenlandse afkomst, krijg ik soms het idee.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:28:
Niet netjes Kuif die aanname. Stel je even een open checkvraagje aan Piet?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:28: volgens mij is Piet niet de enigste.
@Lorejas | 26-10-20 | 13:33: Ik zeg nergens dat Piet een nazi is.
Pech gehad. Mijn opmerking is leuker.
@Lorejas | 26-10-20 | 13:53: By far:-)
Chinezen staan laag op de linkse zieligheidsladder dus die worden gewoon weggejaagd.
Misschien moet de politie eens gewoon gaan HANDHAVEN. Daar betalen wij ze immers voor. Verder is vuurwerk één van de weinige dingen waar ik geen traan om zou laten als er een verbod op zou komen. Een tokkiehobby is het, met een boel rotzooi en brandgevaar. Laat elke gemeente of dorpskern ene professionele vuurwerkshow regelen, dan heb je voor een piepklein bedrag per persoon/huishouden een show met prachtig vuurwerk, maak je er een leuk evenement van waar de horeca ook een graantje van kan meepikken en heb je niet overal die rotzooi op straat.
Precies dit. Niet zo zeiken; met name in de panelen. Dit land heeft al decennialang laten zien niet met vuurwerk om te kunnen gaan.
Dan kunnen er ongeveer 100 laagbudgetshowtjes worden gegeven in Nederland.
Lekker snel bedacht, ga nog even verder met denken.
@willem n | 26-10-20 | 13:31: Je hoeft er niet eens over na te denken. Deze no-brainer passen ze op veel andere plekken in de wereld al toe, met succes. Als je eenmaal zo'n prachtige, gecentraliseerde vuurwerkshow als die van Sydney of Kuala Lumpur hebt meegemaakt wil je niet meer anders.
@Le Roi | 26-10-20 | 13:34: in Engeland vieren de de 5th of november, remember.
Dat is hun consumentenvuurwerkfeest. Overigens is daar geheel geen afsteekverbod tot 22:00, en op religieuze feestdagen zijn nog eens vrijstellingen mogelijk. Appels en Peren. Ik heb ook geen behoefte aan het nadoen van Kuala Lumpur om op deze wijze het gebrek aan blauw op straat in dit land recht te kletsen. Een knal in september oplossen met verbodjes in december is een heksenjacht.
"Een tokkiehobby is het". Pfff. Wat een arrogantie.
Ik steek wat vuurwerk af en ruim het daarna op, lutser. Zoals zoveel gezinnen doen in Nederland.
Verwar mij nou niet met randdebielen die de politie onder vuur nemen. Daar helpt maar één ding en dat is handhaven (en/of terugschieten).
En weer gehuil om een centraal vuurwerk... Heeft GS nu alleen becijferd hoeveel pyrotechnici je nodig hebt om in elke gemeente ( dus niet eens elke plaats) zo'n vuurwerk te hebben? Dat denk ik niet. is niet te doen. En dan hebben we het nog niet gehad over de drankrijders die dit ( net als veel andere feestjes, zoals braderieën, jaarmarkten en kermissen bijv) dit met zich mee gaat brengen?
Tja, en toch ben ik daar wel voor. Meerdere keren in het buitenland nieuwjaar doorgebracht waar ze dit concept toepasten en daar was het een succes. Bovendien echt mooi vuurwerk in plaats van die goedkope knalrotzooi die al die tokkies op straat gooien.
Centraal vuurwerk gaat geleid door onze overheid leiden tot een bodemloze put gevuld met belastinggeld.
@Lorejas | 26-10-20 | 13:25: Dat zeg ik al jaren...elk jaar geniet ik van een chaotische maar prima vuurwerk show, voor niks.
Die centrale show betekent dat ik én naar een specifieke locatie moet vol dronken idioten ( dus geheid gedonder) én er voor moet betalen.
En ja maar de schade van al die gekken die onverantwoord en illegaal afsteken dan...tja als we een werkend politie apparaat hadden, konden we dat voor een groot deel prima verhalen op die gekken...
@Le Roi | 26-10-20 | 13:25:
In Rotterdam gaat dat "centrale" vuurwerk niét door.
Abou mompelt iets met covid19 of zo............
de ploflims daar verwacht ik ook grote biem van
De politie moet pepperspray en tasers veel vaker inzetten.
Ook sobere cellen en veel en veel minder sociale advocaten die louter onzin uithalen.
En het allerbelangrijkst. Recidivisme een item maken .Hoe vaker fout des te langer is de straf.
Snappen ze niet dat ouwehoeren en resocialisatie nauwelijks helpt, met name bij de usual suspects.
Er staat in Wit-Rusland nog een leuk huisje voor u vrij.
@oldandwise | 26-10-20 | 13:18: Mooi. Wat is het adres?
Hadden we postbus 51 nog maar.
Ja, ook al opgeblazen.
Gelukkig kunnen we straks wel genieten van zwarte Piet.
Fijn!
Er zal een avondklok worden ingesteld waaraan miljoenen hun reet mee zullen afvegen. Het stof zal pas eind januari zijn neergedaald.
U bent wel héél optimistisch !
We hebben toch een leger? Gebruik dat dan.
Zeg maar legertje
ja, leuk: zet onze eigen boysz in tegen eigen bevolking, dan creer je lekker veel draagvlak.
Pang pang!
Jij bent echt voor dictatuur........ Pinochet zou bij leven jou een hele fijne vent vinden!
@Fatwabuster | 26-10-20 | 13:28:
Nee Einstein, ik ben tegen de dictatuur van de minderheid die het voor de meerderheid verpest.
Mooi man. Het inzetten van het leger tegen de burgerbevolking. En daarna weer gewoon het vingertje opheffen tegen alle andere ondemocratische regimes in de wereld. Persoonlijk hoop ik dat het leger word ingezet. Ik hoop ook dat er dan een massale volksopstand komt. Doe maar zoals in Roemenie.
@DrumPiet | 26-10-20 | 13:38: De zwijgende meerderheid is in de geschiedenis nog nooit relevant geweest........ voor de rest verkoop je zoals gewoonlijk weer eens 'kort door de bocht' lulkoek!
@DrumPiet | 26-10-20 | 13:38:
U doelt op die kliek in het Binnenhof? Pietje toch, ouwe anarchist van me.
Dat mag je vaker laten blijken DP.
@DrumPiet | 26-10-20 | 13:38:
Dus tóch maar het leger in de strijd gooien ?
DrumPiet | 26-10-20 | 13:15 Voor welk dorp?
Geef jongeren extra mogelijkheden om vuurwerk af te steken, kunnen ze hun opgekropte testosteron kwijt.
Of biedt "jongeren" gratis een kuur cyproteronacetaat aan
Over vuurwerk gesproken: heeft Hunter Biden al een overdosis crack genomen?
Dat is nog best lastig hoor, zelfs al rook je 10k op in een week.
Yep. Vanochtend bij WNL een agent met een dure functieomschrijving die daar landelijk verantwoordelijk voor was. Hij was er al vanaf het begin van dit jaar mee bezig maar nu "was er niet veel tijd meer om zaken te regelen." Huh? De burgemeester van Vlaardingen was realistischer, die ging het vuurwerkverbod niet handhaven. Geen mensen voor beschikbaar.
Verboden vuurwerk. Overlast.
En dan gaat de overheid legaal vuurwerk dan ook verbieden.
alles cancelen : tot volgend jaar dan maar!
Volgend jaar is gecanceled, wist je nog niet hè?
@Super Vaagstra | 26-10-20 | 13:30:
Getver. Zijn de zelfmoordcijfers van 2020 eigenlijk al bekend?
Gelukkig krijgen we eerst nog Sinterklaas en Zwarte Piet.
Het blijft hierover wel heel erg angstvallig stil.
Toeval ??????
Nee geen toeval maar Corona....
Je laat die oude man toch niet van huis naar huis sjokken met die Covid-toestanden.
Die flut sciencefictionfilms uit de jaren tachtig blijken achteraf toch wel enige realiteit te hebben. 200 jaar eerder dan voorspelt, maar toch.
Ze doen maar. Als mijn hond maar geen overlast ervaart.
Ophef. Honden bezitten kan echt niet meer in deze tijd. Gekwetst.
Mijn hond bezit mij.
Een hond reageert alleen gestresst als het baasje begint te jammeren bij een knal.
Heb het niet over stress. Hij slaapt graag van 6 uur 's avonds tot 11 uur the next morning. Sommige knallen doet ie een oog open. Onhondelijk lijden noem ik dat.
@Lorejas | 26-10-20 | 13:23:
Dan heeft de hond een sterke blaas.
Daar maakt ie af en toe tijd voor. Dan mag mijn vriendin even rondje doen. Ik heul met de hond qua lui zijn.
De "politie verwacht" is tegenwoordig eerder wensdenken en handelen naar tunnelvisie om meer draagkracht te krijgen om een verbod o.i.d. te rechtvaardigen.
Ze zullen vast proberen om een vuurwerkverbod in verband met Corona in te voeren.
Dat zal best succesvol zijn want er wordt hier nu al iedere avond vuurwerk afgeschoten.
U woont ook in den bosch?
Dan wordt het inderdaad hoog tijd dat legale vuurwerk wat 30 december te koop is nu direct te verbieden. Dan houden ze wel op en krijgt u rust. Proest.
Hier in de periferie ook, eigenlijk het hele jaar door. Veel weilanden en bossen rondom dus een eitje om weg te komen.
Daarom zal de avondklok er wel komen.
Avondklok heeft niets met virus bestrijding te maken maar alles met 'crowd control'..... de laatste keer dat we daar mee te maken hadden was in WOII.... de wegkwijnende oudjes in de verzorgingstehuizen hebben dat nog meegemaakt
@Fatwabuster | 26-10-20 | 13:09: Ik zag een boze Italiaan uit Napels op tv die stelde dat er zelfs tijdens WOII daar geen avondklok was.
@Piet Karbiet | 26-10-20 | 13:12:
Camorra (ja, die van de Gomorra Netflix serie), met een avondklok geen drugsdeals.
@Piet Karbiet | 26-10-20 | 13:12: Italië was dan ook niet bezet in WOII.... in Napels trok het stadsbestuur wel snel haar keutel in .... dat dan weer wel.... :-)
@Piet Karbiet | 26-10-20 | 13:12: ze waren ook van de verkeerde kant
@willem n | 26-10-20 | 13:18: Van de klets klets dus.
Ze roepen alvast vanalles, zodat ze preventief iedereen met oud en nieuw kunnen ophokken.
Morgen horen we daarom alvast; t/m 1 Januari zal alles op slot gaan.
Lijkt me heerlijk, iedereen van 1 december tot 15 januari verplicht ophokken. Wat zal dat een rust geven. Wel graag met rubber kogels op overtreders schieten.
@Hangtietsmurfin | 26-10-20 | 13:24: Mogen de betogers dan wel met scherp terugschieten?
Een mes is net zo gevaarlijk als een chinese rol. Dagelijks lees je hoe mensen vanwege een steekincident in het ziekenhuis belanden. Daar hoor je die communicatie kneusjes van de politie dan weer niet over.
Vergeet het dodelijke keukentrapje niet. Of het bed. Ongelofelijk hoeveel mensen er overlijden in bed. Direct verbod op bedden.
@The2Amendment | 26-10-20 | 13:49: Over zorgwekkende taferelen als dood door trapjes en bedden, heb ik nog nooit wat gelezen in het nieuws, maar desalniettemin dank voor dit nieuwe zinvolle inzicht.
Het mooie aan dit soort vooruitziende blikken en de communicatie ervan is de self fullfilling prophecy. Gefeliciteerd!
Een hele goede reden om ver weg te zijn van Nederland.......... Lekker relaxen in Spanje rond die tijd
Ga lekker naar Valencia in maart
@willem n | 26-10-20 | 13:05: jaarwisseling is altijd eind december
@willem n | 26-10-20 | 13:05: Oud en nieuw is iets eerder...... ;-)
Maart is een mooie tijd om naar Valencia te gaan.... jammer dat La Fallas op zeker niet door gaat
@DexterGordon | 26-10-20 | 13:06: speciaal zet ik de maand erbij, snap je het nog niet, kneus.
Heerlijk. al 11 jaar geen rotje gehoord bij oudejaarsavond. Is hier niet gebruikelijk.
@gato | 26-10-20 | 13:29: In Baskenland daarentegen wel....... over het algemeen gaat dat zonder incidenten, een spektakel waar jong en oud van kunnen genieten.
@willem n | 26-10-20 | 13:19: niet zo bijdehand. Gevoel voor humor heeft u in ieder geval niet.
Net zoals ze nu al weten dat veel meer werkenden een burnout zullen krijgen, vanwege corona. Ik krijg wat van dit soort slappe voorspellingen. Er is zeker geen nieuws.
Burn-out? Ik verveel me de regelmatig de pleuris in de anonimiteit van mijn bullshit-job die ik nu al een half jaar in thuis-isoleer uitvoer.
@_pacman_ | 26-10-20 | 13:05: same. Luister wel veel platen.
Wellicht zouden ze iets kunnen doen wat ‘handhaving’ heet...?
De remedie heet de noodwet..... nu kijken of ze de handhaving op orde kunnen krijgen..... lijkt me geen gemakkelijke klus
Eerst schieten, dan pas vragen stellen (alleen krijg je dan wel steeds huiliehuilie-reportages over die lieve jongen die "onterecht" is neergeschoten door de politie).
@Fatwabuster | 26-10-20 | 13:05: De v Aartsen methode toepassen. Gelijk door te trekken naar 2021 om de witmang permanent uit het straatbeeld te verwijderen.
Handhaven bij "jongeren". Mwoeha. In welk land heb jij de laatste jaren gewoond?
@kapotte_stofzuiger | 26-10-20 | 13:09:
Als je goed schiet niet.
Wat dachten ze bij de Politie: dit jaar slaan we het traditionele racismegezeik rondom Sinterklaas grotendeels over dus we beginnen maar vast weer met onze dram-lobby over vuurwerk?
Inderdaad hoe minder vuurwerk, hoe beter. In alle opzichten.
GeenStijl doet keurig mee met de georganiseerde vuurwerkpaniekcampagne. Hun conculega’s doen het ook toevallig Allemaal Precies vanaf vandaag. waarom nog kritisch zijn als je zelf er niets mee hebt.
Actuele logica: als we alle vuurwerk verbieden DAN kunnen we wel ingrijpen. Dat het al 364 en 2/3 Dag verboden is moet je maar niet over zeuren hoor, zeker niet de handhaving de schuld geven want dat zijn arme slachtoffers die toevallig nooit op de goede plek ingrijpen.
Vuurwerk is vandaag de dag vooral voor paupers. Hoe strenger hoe beter.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:27: ben je al eens in Brussel geweest Kuifmans? Daar IS een vuurwerkverbod, werk goed joh. Zijn vast nog wel filmpjes van op YouTube. En liefhebbers paupers noemen is het bewijs dat je geen echte argumenten hebt. Lui die zich niet aan de regels houden straffen met strengere regels..... Alleen diegene die zich netjes binnen hielden worden daarmee beperkt.
Maar het bekt lekker in de media. Zeg maar voor de meelooppaupers.
Dat zal wel een pittige discussie worden op de wekelijkse politie iftar. Mogen de "jongeren" opeens niet meer met vuurwerk spelen. Vinden ze vast dieskriminasie.
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:27:
Je dictatoriale VVD trekjes beginnen wel wat uit de hand te lopen hoor.
@willem n | 26-10-20 | 13:43: In Brussel moeten ze beter handhaven, maar dat is al langer een probleem. Doet niks af aan de logica van een vuurwerkverbod.
@citywok | 26-10-20 | 13:52: Wat is er mis met een beetje law and order?
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:52: Dat zeiden die gestraalde VVD bewindslieden op het Ministerie van V&J ook..... en wat een enorme puinhoop lieten ze achter!
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:52: verboden of niet er moet dus daadwerkelijk gehandhaafd worden, u maakt zelf mijn punt duidelijk.
Fijn ketje!
@Kuifje-naar-Brussel | 26-10-20 | 13:52:
De handhaving daarop, of liever het gebrek daaraan icm een stuitende selectiviteit.
REAGEER OOK