Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CRISIS! Extra ministerraad, met Hubert Bruls

En Kim Putters. En Jaap van Dissel

Brullen maar

Hee kijk. Wie hebben we daar? Op het Binnenhof. Het is Hubert Bruls. Opperbobo des Vaderlands van Alle Veiligheidsregio's en Overige Ernstige tot Zeer Ernstige Gebieden. Dan moet de coronapoep wel in alle diepdonkerfuchsia kleuren door de bestuurlijke broek kledderen. Normaliter is er tijdens reces geen ministerraad. Maar vandaag wel, wegens beroerde RIVM-cijfers. Volgens bronnen die het weer van ingewijden hebben, krijgen we dinsdag weer pas een persconferentie, want op zondag is er eerst een Catshuisberaad in het Catshuis. En dan is het maandag. Daarna komt dinsdag. En dan zijn we VIJF DAGEN verder. Nog een minuutje of 20, dan komt de dagelijkse update. Spannend.
Update: +10007 (record). Cijfers, kaartjes, grafiekjes bij Marino, Edwin et al
Update: "Persco Dinsdag nog niet zeker" (De Jonge)

Niks aan de hand mensen.

Social

Reaguursels

Inloggen

Is toch Hubert Bralls, wat een opgeblazen ( hihi) retoriek van deze man. Er was eens een Oostenrijker die ook zo'n retoriek gebruikte.

Gallendebejaarde | 24-10-20 | 11:40

Persco kan niet nu, er moet eerst nog gelekt worden.

Cor Netto | 24-10-20 | 09:00 | 1

Zo kafkaësk, dat “gelek”...

Ad Hominem Tu Quoque | 24-10-20 | 10:18

We hebben 120 ziekenhuizen in NL. Deze lopen praktisch over als 1500 covid patiënten op de verpleegafdeling opgenomen moeten worden. Dat zijn gemiddeld ca 12 patiënten per ziekenhuis. Zegt m.i. veel over de schaarse zorgcapaciteit door bezuinigingen.

Huub12 | 24-10-20 | 04:34
-weggejorist-
LazyTee | 24-10-20 | 02:50

Zelfs de speklaag van z'n nek hangt 10cm overboord

borderlijntje | 23-10-20 | 23:13

Samen met fatman Grappenhaus ff lekker de zorg overbelasten: kapotte knieën, nierfalen, diabetes 2, hart- en vaatziekten, brandend maagzuur. Dat zal me een lawaai geven met die twee in het bedrijfsrestaurant. Ik denk dat ze Rutte z'n tomatensoepje ook nog aftroggelen.

borderlijntje | 23-10-20 | 23:11

Aparte foto van die Bruis! Ik wist niet dat walvissen zo ver het land in konden aanspoelen?! (Greenpeace, Save the Whales bellen doet...)

BadPatNL | 23-10-20 | 22:16

.... en daarbij zal ik - ook namens het kabinet - het woord islam vermijden.

NPOlitiekgekleurd | 23-10-20 | 22:08

Als Huub Bruls komt, stopt al het leven, zelfs dat van eencelligen. Wees bang, wees heel erg bang....

batvoca2 | 23-10-20 | 21:53
-weggejorist-
koningboco | 23-10-20 | 21:13 | 1
-weggejorist-
koningboco | 23-10-20 | 21:09 | 1
-weggejorist-
MoslimMolen | 23-10-20 | 20:54

Wat zullen ze nu weer bedenken, een milde lockdown, een semi lockdown, een kundige lockdown, een mini lockdown, een wijze lockdown... ik hoop maar dat het niet een echte lockdown is.

deugallergie | 23-10-20 | 20:40 | 3

Een lockup. Oh nee dat was Hillary..

Beste_Landgenoten | 23-10-20 | 22:21

Een domme lockdown als alternatief voor de intelligente ...

Min. v. Communicatie | 23-10-20 | 22:55

Een lockdown kent alleen een aan/uit-knop. De rest is volksverlakkerij

borderlijntje | 23-10-20 | 23:16

Volgens mij is-tie op de motor gekomen. Heeft z’n helm ingeslikt

Happy People | 23-10-20 | 20:11 | 1

Die vleeskleurige coltrui lijkt me ook maar warm.

Veepert | 23-10-20 | 21:17

Spaanse griep duurde 2 jaar en verdween daarna vanzelf. Hoop dat deze mf sneller weg is...

hmPrinsBernard | 23-10-20 | 20:01 | 10
-weggejorist-
Spychopaat | 23-10-20 | 22:36

totaal niet te vergelijken Spaanse griep daar had je reden om angst voor te hebben, corona is voor een gezond persoon geen bedreiging

Spychopaat | 23-10-20 | 22:36
▼ 7 antwoorden verborgen

eerst ff de obesitas pandemie aanpakken(te beginnen bij bruls)

de broeder | 23-10-20 | 19:56

En effe weer een stukje realiteit: in England zijn ze al 43 jaar bezig geweest om een vaccin te maken voor dit virus en die tent is gesloten omdat het niet lukte! hahahahaha. Wat een wanbestuur zeg. Ik wil juist een lockdown om keiveel schade te krijgen en dan hebben ze een probleem, dan zie ik deze hele meute in hun konijnengaten schieten. Info op youtube, mij lukt het niet om de url te plakken: titel:
Amazing Debate on Lockdown Ideology versus Scientific Approach - Unmissable!!

Van een wat mij betreft vrij nuchtere Ier Cummins.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 19:26 | 6

The Rolling Stones

Joostmochtnietsweten | 24-10-20 | 07:26

@Joostmochtnietsweten | 24-10-20 | 07:26:

De eerste albums waren plagiaat.
Die gingen pas een beetje redelijke muziek maken nadat ze naar Amerika waren vertrokken.

Rest In Privacy | 24-10-20 | 10:33
▼ 3 antwoorden verborgen

De enigen die een lockdown willen zijn de mensen wiens salaris toch wel wordt gestort: ambtenaren, onderwijs en Ab O.

Zuster01 | 23-10-20 | 19:25 | 1

Online lesgeven kost wel meer tijd dan IRL hoor 8-)

RichardBandler | 23-10-20 | 20:41

*al met koffers richting schouwburg loopt*

Graaf_Slis | 23-10-20 | 19:23

Zelf ook 40 kilo te zwaar, zal wel met spetters spreken/ brullen.

Zuster01 | 23-10-20 | 19:22

Ha, de plof-bobo weer in actie.

watazooi | 23-10-20 | 18:57

Bij den photographie:
Als ik plas kan ik 'm niet zien !

J.Thee.Cohen | 23-10-20 | 18:37

Beseft Brulls dat mensen met obesitas bij de triage laag scoren.....??

J.Thee.Cohen | 23-10-20 | 18:36 | 5

@JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:42: enkeltje verpleeghuis

Zuster01 | 23-10-20 | 19:23

Doorsturen naar Diergeneeskunde. Als je zo'n lichaam aan de intubatie legt, blaas je die varkensblaaskeel met een harde knal op

borderlijntje | 23-10-20 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

De ouderen onder ons verlangen terug naar de bezetting.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:29 | 2

Rapporteer nooit, u bent de primeur.

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 18:34

Je hebt zeker vaak gespijbeld tijdens geschiedenisles?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 19:08

Heerlijk om in sekte Nederland te mogen wonen. De lockdown was te voorspellen, niet door het gedrag van het volk, maar de collectieve psychose van onze geliefde bestuurders. Onze dikke mijnheer Bruls is een oude bekende. Komt ook uit Venlo, net als ome Geert. Ik weet niet of ie nog voetbalt, dat deed ie in noord Venlo. Denk het niet, zo te zien is ie dikker geworden. Hij zit in de risicogroep om gepakt te worden door ieder seizoensvirus wat er maar is. Hij moet angst zweten, heel veel angst. Laat hem alsjeblieft de lockdown inzetten, please, dat past bij zijn onvermogen om wetenschappelijke informatie adequaat te verwerken. Hubert: ga voor de lockdown makker, gewoon doen! Kan Nederland weer 'trots' zijn op diens fiere bestuurders die deze ongelofelijke rotzooi jaren geleden zijn gestart en nu "effe versnellen" en oplossen.
't Is maar een opinie hoor...

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:20 | 8

@Gijsbert | 23-10-20 | 20:11: Inderdaad, is het vluchtelingenbeleid ook weer een stukje opgelost. Kansen, kansen maar ze pakken ze maar niet.

IdeasAreBulletproof | 23-10-20 | 21:04

@Gulliver | 23-10-20 | 19:32: Vliegen verbieden. Terug naar voorheen. Hollandschen kneuterigheid. KLM laten ploffen, scheelt ons centen, beter voor het milieu, etc. Als je op vakantie wilt ga je maar in eigen land. Is goed voor de economie zou Mark zeggen.

IdeasAreBulletproof | 23-10-20 | 21:06

Nee genooi komt Bruls niet vandaag denk ik inderdaad alhoewel hij wel vaker boodschappen deed bij het tref toen hij nog burgermeester van Venlo was. Op de een of andere manier vind ik hem eruit zien als iemand die uit Steyl komt.

BelleFleur | 24-10-20 | 09:06
▼ 5 antwoorden verborgen

NOS 18 uur journaalkul: Door corona gaan dieren denken, denken dat de weg vrij is. Verder onsluikse sluikreclame voor vegaburgers. Wakker Dier is hier denkelijk aan het denken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-10-20 | 18:19 | 1

Had laatst een vegaburger, structuur ok, smaak wat onheilspellend en m'n darmen hebben dat een dag lang, onder luid protest, bevestigd. Dit niet meer.

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 18:29

Waarom koopt Rutte en RIVM geen 45 miljoen testen? Allemaal een test. Bij positief blijf je 10 dagen binnen en krijg je 350 euro. Na 10 dagen nogmaals allemaal testen. Positief blijf je binnen en 350 euro. Na derde test coronavrij en anders een fikse boete! Dan is Nederland binnen een maand weer 'up and running'. Het lijkt me niet zo ingewikkeld.

roevka | 23-10-20 | 18:18 | 5

Wie gaan al die testen afnemen en in welk laboratorium worden ze verwerkt?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 19:12

De kwaliteit van de testen moet je dan wel vertrouwen..........

bqbq | 23-10-20 | 20:10

Test geeft pas positief aan als je niet meer zo besmettelijk bent. En àls je besmettelijk bent, hebben de meesten nog geen klachten. Dus tot zover het testen

Happy People | 23-10-20 | 20:14
▼ 2 antwoorden verborgen

In de apotheek erg rustig. Ongeveer -30% wegens zorg mijden vanwege Corona angst. Apotheker wil bijverdienen door het verhuren van zijn garage, maar dat lukt al een half jaar niet omdat veel forenzen thuis moeten werken.

CiTy3 | 23-10-20 | 18:12
-weggejorist-
komtdatschot | 23-10-20 | 18:12 | 2

Zonder corona waren er al lange wachttijden door de absurde bezuinigen door Rutte. VVD,PVDA, CDA en D66..

dik van alster2409 | 23-10-20 | 18:05 | 1

Precies, Rutte gebruikt dit covid rookgordijn om zijn wanbeleid te verhullen en als verkiezings propaganda.

bqbq | 23-10-20 | 20:12

Alles onder controle mense.. De app coronameldert is al 2 miljoen keer verwijderd!! Een record1!... oh wacht

MondKapper | 23-10-20 | 18:01 | 5

@Zwizalletju | 23-10-20 | 18:14: geen bedoeling om serieus te melden. Bedoeling om te duiden dat die schijt app maatregel ook niet werkt.

MondKapper | 23-10-20 | 18:32
▼ 2 antwoorden verborgen

In de Schilderswijk meer dan 99% van de mensen met mondkapje. In de Archipelbuurt minder dan 10 % van de mensen met mondkapje op. Toch veel meer besmettingen in de Schilderswijk dan in de Archipelbuurt. Veel kleine huizen en in die kleine huizen wonen heel veel mensen bij elkaar op een kluitje. Ze worden vervolgens besmet door hun kinderen/kleinkinderen. Eigenlijk heel sneu, ze kunnen geen kant op.

rachid82 | 23-10-20 | 17:56 | 12

@JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:40: verplicht een asokit in je grachtenpand ingekwartierd krijgen. Oude tijden herleven

SchnauzeCitizen | 23-10-20 | 19:38

@Raider Twix | 23-10-20 | 18:09: wel goed opzetten en verschonen.

dagpauwoog | 23-10-20 | 19:47

@JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:40: slechtere voeding en te weinig zon op het lichaam gehad waardoor minder vitD3. Deze vitamine samen met zink lijkt zeer belangrijk te zijn voor een goed immuunsysteem en de kans om ernstig ziek te worden te verminderen. zelfzorgcovid19.nl/voeding/

dagpauwoog | 23-10-20 | 20:01
▼ 9 antwoorden verborgen

Wisten jullie dat er eigenlijk helemaal niet zoveel mensen sterven aan longkanker. Meestal betreft dit bejaarden en is er nog van alles anders aan de hand, dus die cijfers zijn hevig overdreven.

SterF... | 23-10-20 | 17:44 | 8

@CiTy3 | 23-10-20 | 18:05: Hallo, een bed is het meest essentiële voorwerp in onze samenleving! In de meeste gevallen wordt je er in verwekt, geboren en gaat er ook in dood. Sta op voor het bed! Leve het bed! #friedebed!

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 18:15

@CiTy3 | 23-10-20 | 18:05: Helemaal mee eens. Alleen de mensen kunnen de discipline niet opbrengen.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:33

@C10H12N2O | 23-10-20 | 18:14:
De eerste " golf" is uitgedoofd zonder mondkapjes plicht.
In andere landen die wel mondkapjes gelazer hadden is het net zo als hier.
Ik vind het goor, zo' n kwijllapje.
Ze worden ook overal op straat gegooid.:-(

bqbq | 23-10-20 | 20:19
▼ 5 antwoorden verborgen

@Binnenbaan | 23-10-20 | 15:17: Werd er toen ook al getest dan ?

gebochelde | 23-10-20 | 17:43

Net naar de dierentuin geweest. Achter ons stond de familie Kuch zich de longen uit hun lijf te hoesten. Iedereen doet panisch met mondkapjes, maar kunnen we niet gewoon ons boerenverstand gebruiken?
Ik wacht ook nog steeds op cijfers omtrent mortaliteit per leeftijdsgroep, verschil tussen mensen met overgewicht, diabetes enz. Waarom is alles zo extreem hyperbolisch, kan de wetenschap dan niets meer?

Ron_Paul | 23-10-20 | 17:43 | 1

antwoord: nee.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:24

2020 heeft een milde griep. Die de RIVM grafiek.lat het zien.
www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en...
rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

In het voorjaar zo rond en minder dan 20 per 100.000 huisartspatienten, Ca. 2-5 minder dan vorige jaren.
In het najaar tot nu toe minder dan 40 per 100.000 huisartspatienten, ca. 2-10 minder dan vorige jaren.
Het najaar is altijd ongeveer dubbel zo hoog als het voorjaar. Al vier jaar zo.

Kortom, u gedraagt zich werkelijk voorbeeldig. Hoogste tijd voor een lockdown opheffing. U verdient het.

Raider Twix | 23-10-20 | 17:39

COVID 19 is net als het klimaat. We hebben er geen invloed op, maar het is wel een mooie kans voor mensen met geld om de welvaart nog een stukje verder naar zich toe te trekken.

Balgesjaakt | 23-10-20 | 17:38 | 1

U vergeet dat er een hele trits werkende vitamines, supplementen en medicijnen bekend is, maar gewoon niet wordt voorgeschreven/geadviseerd.

RichardBandler | 23-10-20 | 20:44
-weggejorist-
hotbrasil | 23-10-20 | 17:34
-weggejorist-
Icar | 23-10-20 | 17:27 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

Waarom mag ik niet zeggen dat het geproduceerde cijfers zijn die het beleid moeten rechtvaardigen zonder gejorist te worden...?

Air van Boven Dorens | 23-10-20 | 17:23 | 3

Omdat je dan teveel op Lange Frans lijkt denk ik. Maar die hebben we al

Mark van Leeuwen | 23-10-20 | 17:25

Je hebt 100% gelijk. Ik steun je. Voel je t al?

SchnauzeCitizen | 23-10-20 | 19:41

Denk je dat ze dit beleid zelf zo graag willen dan?
Denk je dat ze met strafbladen zwaaien stemmen willen lokken? Dat de VVD geniet van het overheidstekort en de Christenunie van de vrijwel lege kerken?

Shoarmamasutra | 23-10-20 | 21:28

Maar hoe plant zo'n virus zich eigenlijk voort? En hoe verplaatst het zich? Als ze dat nou eens wisten aan te pakken

Mark van Leeuwen | 23-10-20 | 17:22 | 1

Een virus is voor voortplanting volledig afhankelijk van de gastheercel. Bestrijding gebeurt idd door die koppeling te bemoeilijken. Verplaatsing gaat dus via lucht en slijmdeeltjes. Duizenden wetenschappers zijn bezig om juist wat jij noemt te proberen aan te pakken. Dat kost dus tijd

BASinnic | 23-10-20 | 17:37

Waarom liggen de ziekenhuizen vol?
Omdat onder aanvoering van de VVD sinds 2006 10.000 ziekenhuizenbedden zijn wegbezuinigd. Hoor je Rutte nooit over.

wapster | 23-10-20 | 17:20 | 2

Klopt en dit is werkelijk het enige probleem. Er is geen sprake van een pandemie, maar van een te economisch afgestelde ziekenhuiscapaciteit.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:36

@JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:36: in Belgie liggen ze ook vol eb daar hebben ze wel een normaal aantal bedden. En ze liggen een weekje voor op ons.

Shoarmamasutra | 23-10-20 | 21:30

Eigenlijk een schande/gotspe zo'n obese type als Bruis als veiligheidsvoorzitter. Een slag in het gezicht voor al die mensen die zich keurig aan de regels houden. Die man heeft nu 7 maanden de tijd gehad om zeg 30 kilo af te vallen, maar nee vooral doorgaan met vreten. Een foodprint van hier tot Tokyo. Dikke Bah. Nog erger dan die Grappenhauser.

Phantomas | 23-10-20 | 17:14 | 1

'foodprint' +1

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 18:44

FF wat anders; ik moet, als ik die persco van Rutte bekijk, heel de tijd aan Colgate denken? Zou dat nu toch komen?

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-20 | 17:00 | 1

Het colgate schandaal?

SterF... | 23-10-20 | 17:38

Onze eigen 'der Dicke' met zijn voorgeschotelde aangiftes tegen Wilders, onbetrouwbaar dus.

LoperH2 | 23-10-20 | 16:52 | 3

Een bestuurlijke zwaargewicht, ook...

Yrrab | 23-10-20 | 16:57

Wilders zoekt het op. Hij speelt de rol van de martelaar.

Red shirt | 23-10-20 | 17:02

@Red shirt | 23-10-20 | 17:02:
Weet je wie ook altijd de rol van martelaar speelde? Hint: Star Strek

LiniaalRectaal | 23-10-20 | 20:07

65% corona doden = 80+
Nog eens 25% zit in cohort 70-79.

Zijn dat niet gewoon oude mensen?

wapster | 23-10-20 | 16:50 | 13

@Gulliver | 23-10-20 | 17:14: Leg het eens een keer uit dan. Er wordt nu nog maar naar 1 marker gekeken i.p.v. naar 3. Plus men hoeft de grafiek niet meer te beschouwen tot 35 cycli (was 30 cycli). En er wordt soms tot 50 cycli vermenigvuldigd. Dat heeft volgens u *niets* te maken met een stijging van de positieve gevallen ? En hoe verklaart u dat de aantallen positief getesten totaal niet meer correleren met het aantal doden per dag ?

RichardBandler | 23-10-20 | 20:02

@RichardBandler | 23-10-20 | 20:02: Kijk hier eens naar Figuur 1. De correlatie tussen positieven en ziekenhuisopnames. Per 1 oktober zijn ze anders gaan testen en zie je dat het verband veel minder betrouwbaar wordt en ineens afvlakt. En dat heeft niets met de aanpassingen van de PCR tests toen te maken ?

RichardBandler | 23-10-20 | 20:17
▼ 10 antwoorden verborgen

De stad van die obesitasberg Bruls is anders niet zo veilig.

dik van alster2409 | 23-10-20 | 16:44 | 1

Hij kan beter eerst de coronacijfers van Nijmegen eens proberen omlaag te brengen ipv zich met die van het hele land te bemoeien die aandachtstrekker.

PedroD | 23-10-20 | 18:41

Die Bruls is het levende voorbeeld van een tsunami aan obesitas die Nederland overspoeld welke de ic bedden bezet, waarbij patiënten blijvende schade aan overhouden en waar duizenden doden per jaar vervroegd aan overlijden.
Een ziekte die geen maatregelen vereist kennelijk. Want geen sexy Wuhan virus.
/absurditeits modus af.

Analia von Solmsch | 23-10-20 | 16:35 | 6

Doden overlijden dan ook in 100% van de gevallen,al dan niet vervroegd.

bowlfabriek | 23-10-20 | 17:36

Hij is net zo goed voorbeeld voor de volksgezondheid als die dikke de Block uit België.

PedroD | 23-10-20 | 18:45

@ Analia von Solmsch: Bullseye.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 19:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Nog geen lockdown dus. We gaan eerst wachten op effect maatregelen 14 oktober. Een week dus.

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 16:27 | 2

De gemelde besmettingen zijn maar voor 30% van de afgelopen 2 dagen. De GGD's lopen ver achter. 30% van de gemelde aantallen per dag zijn ouder als een week. Dus je hebt nog een week extra nodig wil je resultaat zien. Hopelijk houden ze daar rekening mee.

HornoxNL | 23-10-20 | 16:41

@HornoxNL | 23-10-20 | 16:41: Vast wel, klinkt ook logisch.
Wat positiever is dat de testcapaciteit is toegenomen en wachttijden gehalveerd. Momenteel 40d wat kan groeien tot 50d per dag. Dankzij Duitse laboratoria.

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 17:10

Na de persconferentie van Mark Rutte een kwartier vragen over de vakantie van de koning. De vaderlandse pers zat te mastuberen op het onderwerp, zelfs met een mislukte cursus staatsrecht. Sorry, maar de kijker is bang een baan of bedrijf kwijt te raken. Dit is niet boeiend. Face the facts, breng het nieuws! www.youtube.com/watch?v=DeXgBiBqJ7M

Feynman | 23-10-20 | 16:25 | 4

@Nibdib Niddib | 23-10-20 | 16:54:
U snapt het.

Penus Decoratus | 23-10-20 | 17:02

@Nibdib Niddip Welke zgn sneeuwvlokjes? Ik weet niet wat jij sllemaal om je heen hebt hangen maar waar ik vandaan kom en vertoef zijn aanpakkers ipv wegkijkers of schaapjes.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat hebben die lockdowns nou voor zin als er zoveel.mensen te eigenwijs of te dom zijn zich aan de regels te houden?
Had men echt buiten t huishouden andereb op 1.5 m gezien waren er nu amper bemettingen.

Shoarmamasutra | 23-10-20 | 16:01 | 8

Wat een totale kolder!
De ruimtes IN de supermarkten zijn riant.
De Nederlander besmet zich bij de ingang omdat je voor elk enkel boodschapje een winkelwagen moet nemen, op de plek waar die ander hem weer komt brengen.

Een virus tover je ook niet weg, het blijft nog wel even. Maar over dat gegeven, hoor je ons centraal leiderschap niet. Alleen hoop en vrees komt er uit DenHaag, maar geen pragmatiek.

NumbNuts | 23-10-20 | 17:05
-weggejorist-
Gertje-Wilders | 23-10-20 | 17:14

Lockdowns hebben helemaal geen zin. Vind zelfs de WHO.

JP Balkenbrij | 23-10-20 | 19:03
▼ 5 antwoorden verborgen

Die Bruls neemt z’n eigen gezondheid zo serieus dat hij van maart tot nu 7 maanden de tijd had om evt. met behulp van een coach 20 kg af te vallen. Dat had z’n geloofwaardigheid goed gedaan.

Trumme | 23-10-20 | 15:53 | 8

De Bruls, van de rattenvanger van Nijmegen en route naar het politiebureau om Wilders aan te geven?

lanexx | 23-10-20 | 16:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Grafiek met het aantal doden in NL (en Zweden er voor het interessante bij geplaatst).
Wat opvalt: we grafiek laat een opleving zien (aantal doden per week) na een (bijna) stilstand, is dit die tweede golf? Als ik kijk naar wanneer die eerste golf bijna stilstaat, kom je uit op de zomerverkansie. Mag u mij vertellen wat er toen gebeurde, wat nu veranderd is.
En Zweden, zonder echte 'intelligente lockdown'? Daar neemt het aantal doden nog maar mondjesmaat toe.
aatishb.com/covidtrends/?scale=linear...

EEnzame SchizofrEEN | 23-10-20 | 15:51 | 8

Zweden heeft een veel intensere lockdown dan hier gehad.

"Swedes in general have changed their behavior to a great extent during the pandemic and the practice of social distancing as well as physical distancing in public places and at work has been widespread," said Maria Furberg, MD, PhD, an infectious diseases expert at Umea University Hospital in northeastern Sweden.

"During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their CLOSEST relatives," Furberg told MedPage Today. "A lock-down could NOT have been MORE effective. Handwashing, excessive use of hand sanitizers, and staying home at the first sign of a cold became the new normal very quickly." www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...

Feynman | 23-10-20 | 16:28

@Feynman | 23-10-20 | 16:28:
Zweden is sowieso moeilijk vergelijkbaar. Dat land is meer dan 10x zo groot en heeft een bevolking de helft keer zo klein als Nederland.

wapster | 23-10-20 | 16:53

Dank! Goede link. Heb onze buren (Belgie, Duitsland, Fr, G-B) aangevinkt en het verloop laten draaien. Bizar hoe de lijnen op elkaar lijken.
aatishb.com/covidtrends/?location=Bel...

paridae | 23-10-20 | 18:39
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik geef het toe, ik geloof niemand meer

monitor | 23-10-20 | 15:50 | 4

Geloof er niks van

oldskoolhollander | 23-10-20 | 16:15

@EEnzame SchizofrEEN | 23-10-20 | 15:52: juist wel

oldskoolhollander | 23-10-20 | 16:16

Geloof in jezelf !!

Rest In Privacy | 23-10-20 | 16:34
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
zeertegendradig | 23-10-20 | 15:50 | 2

In Spanje liggen 1960 mensen met C19 in kritieke toestand in het ziekenhuis.
Hoe zou het inmiddels met die wappiedokter gaan die het virus ontkende omdat de ziekenhuizen leeg waren?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:45 | 10

@djs | 23-10-20 | 16:15: op 50.015.792. Inwoners.
Dat is toch al snel 0,000039%. Angstaanjagend

zuurtjeregen | 23-10-20 | 17:17

@zuurtjeregen | 23-10-20 | 17:17: Nationaal inkomen Spanje 1.300 miljard.
Stel dat de economie krimpt met 10% (in Spanje is dat meer) dan kost dat 66 miljoen per IC lid.
Ik geef toe, je dan beter door echte coronadoden delen.

Pimp my Voortuin | 23-10-20 | 17:47
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik zie weer veel wijsheid tussen de reaguursels.
Allemaal Covid-experts.
Al 8 maanden weet iedereen het weer beter.
Had maar dit, had maar dat, we moeten zus en zo.
Niemand die het echt weet.
Het is wachten tot er een vaccin komt en zelfs dan...

Ruimedenker | 23-10-20 | 15:44 | 6

Je krijg het of niet

oldskoolhollander | 23-10-20 | 16:17

Ruimedenker, ik hoop maar dat je geen leidinggevende functie hebt.

Je laatste zin, daar zit hem nou net de kneep voor deze "wappie".

Kansen zijn behoorlijk reëel dat we geen werkend vaccin krijgen, binnen afzienbare tijd. (Zeg een half jaar.)
Vind je het beleid van de overheid dan oplossingsgericht? Of liggen alle eieren in één mandje? Twee hooguit; het vaccin en Hugo z'n app.
Vooruit drie, het decreet dat Hugo voor zichzelf heeft gevonden in de spoedwet.

Allemaal zelfbevlekking maar geen pragmatiek.

Dus in die laatste zin van jou, zit eigenlijk alle lading waarom je wappies niet moet afschrijven.

NumbNuts | 23-10-20 | 17:13
-weggejorist-
Huub12 | 24-10-20 | 04:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Een vriendje van Jaap van Dissel betwijfelt in de Volkskrant de aerosolentheorie:

www.volkskrant.nl/wetenschap/jazeker-...

'Andermaal hebben wetenschappers aanwijzingen gevonden dat het coronavirus zich onder sommige omstandigheden kan verspreiden door de lucht. Maar of het ook via de veelbesproken minuscule ‘aerosolen’ gaat, blijft onzeker.'

Bij Sven Kockelman zat vandaag de Belgische collega van van Dissel. Bij hem geen twijfel, aerosolen spelen een grote rol bij besmetting met corona. Ventilatie, ventilatie. De Nederlandse overheid vindt die ventilatie niet heel belangrijk. Maar dat is het wel. En afgezien van België, de aerosolentheorie is nu internationaal de norm geworden.

Dat artikel in de Volkskrant. Het doet mij toch nadenken over de grenzen van de vvmu. Nou OK OK, het mag.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:40 | 8

@Binnenbaan Geld !! Dit hadden ze de afgelopen maanden kunnen en moeten doen. Het minste wat men kon doen ook.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 16:37

@Sitting_targets | 23-10-20 | 16:11: onzin, jij snapt mij gewoon niey.

Besmetting grote druppels die neerslaan binnen 1.5 m= zeker
Besmetting kleine druppels die rond blijven zweven(aerosolen)= discussie.
Ik zie zo veel mensen binnen elkaars 1.5 m dat dat voldoende is voor de golf. Zou het ook nog vaak door aerosolen gaan dan zou toch onderhand iedeteen blootgesteld moeten zijn. Zo denderend is de ventilatie niet op veel plekken.

Shoarmamasutra | 23-10-20 | 21:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar beste reaguurders.(uitzonderingen nagelaten)
Hoe voelt dat nou om in angst te moeten leven vanwege de jaarlijkse griepgolf.
Durven jullie nog wel naar buiten zonder mondkapje.
Slapen jullie s,nachts nog wel.
Hoe staat het met jullie humeur.
Redden jullie het nog wel zonder een lockdown.

komtdatschot | 23-10-20 | 15:40 | 30

@komtdatschot Maakt niet uit, dat is wel duidelijk nu ;) Of ben ik weer te serieus?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 18:48

Thuiswerk kan best wel handig zijn wanneer je jonge kinderen thuis op de bank heb zitten.
Geen lange reistijden meer ,niet in de file hoeven te staan.
Voordelen zat van zo'n lockdown.
Die angst houden we er dan nog wel even in.

Modi | 24-10-20 | 12:31
▼ 27 antwoorden verborgen

Volgens mij ligt het aan al die afschuwelijke windmolens, die verspreiden het virus.
Schud het zomaar even uit mijn mouw

monitor | 23-10-20 | 15:39 | 1

Das waar branden beter as 5 g masten zeggen ze bij de npo

oldskoolhollander | 23-10-20 | 16:19

Gewoon een complete lockdown doorboren tot december en dan kunnen we ons bij het IMF aanmelden als nieuw derdewereldland

DokterNo | 23-10-20 | 15:38

Ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren.
Ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren, ventileren.
O ja, voor Rutte en Dijkgraaf; Handen stuk wassen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:38 | 1

Ook dat zo stug vast houden he, maar ja wat verwacht van een narcisische man die alleen maar in zijn eigen verhalen geloofd. Waardeloos die Rutte.

obzzcure | 23-10-20 | 15:44
-weggejorist-
Baudolino | 23-10-20 | 15:30 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat echt superbelangrijk is in deze discussie is de morbiditeit. John Ioannidis gaf al aan dat dit sterftecijfer wellicht vele malen lager is dan gedacht. En experts van Harvard, Oxford en Stanford pleiten voor het gecontroleerd opbouwen van groepsimmuniteit.

Wat ik nu wel wil weten is:

1. Wat is het totaal aantal besmettingen?
2. Uit het feit dat 14% van mensen in teststraten besmet is met het coronavirus kunnen we afleiden dat een flink deel van de mensen besmet is. Als het een a-selecte steekproef zou zijn, zou je zeggen 2,2 miljoen mensen. Maar het is geen a-selecte steekproef (dank Feynman).
3. Een interessant gegeven is het aantal virusdeeltjes per mm rioolwater. Ten opzichte van 31 augustus is dit aantal deeltjes bijna vertienvoudigd (116,06 tegenover 1077,41 nu). Preciezer gezegd ~9,28 keer zo groot.
4. Het aantal bevestigde (!) besmettingen per 100000 inwoners is van 31 augustus tot nu is bijna 18 keer zo groot. Preciezer gezegd ~17,66 keer zo groot.

Zou je grofweg kunnen zeggen dat het aantal mensen dat besmet ligt voor de helft lager ligt dan het percentage positief geteste mensen in de teststraten? In dat geval moeten er ca. 1,19 miljoen mensen actief besmet zijn.

Kan iemand deze cijfers aanvullen (want werk, dus kan niet alles uitzoeken...)

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:29 | 12

@Bert.Huisjes | 23-10-20 | 16:12: Zweden heeft gewoon een lockdown gehad. Dat sprookje wordt ik inmiddels moe van.

"Swedes in general have changed their behavior to a great extent during the pandemic and the practice of social distancing as well as physical distancing in public places and at work has been widespread," said Maria Furberg, MD, PhD, an infectious diseases expert at Umea University Hospital in northeastern Sweden.

"During the months of March to early June, all shops were practically empty, people stopped dining with friends, and families stopped seeing even their closest relatives," Furberg told MedPage Today. "A lock-down could not have been more effective. Handwashing, excessive use of hand sanitizers, and staying home at the first sign of a cold became the new normal very quickly." www.medpagetoday.com/infectiousdiseas...

Als we nu al serieuze groepsimmuniteit hadden, lagen er nu geen 1689 mensen met covid-19 in een ziekenhuis. www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-... Dus dat sprookje is ook voorbij.

Feynman | 23-10-20 | 18:09

@Feynman | 23-10-20 | 15:40:
Groepsimmuniteit wordt bereikt als 1-1/R0 resistent is. De R0 van covid-19 zit ergens in de 2-3 range.
Bij R0 van 2 dus 1/2 oftewel 50%. Bij R0 van 3 dus 2/3 oftewel 67%.
Bij 10% zit je dus nog wel een eindje af van groepsimmuniteit.

Link (Engelstalig): en.wikipedia.org/wiki/Mathematical_mo...

Locusta | 23-10-20 | 18:34

@Locusta | 23-10-20 | 18:34: U gebruikt het oude, homogene groepsmodel. In werkelijkheid is niet iedereen even sociaal actief en zullen de sociaal actiefsten het eerste besmet en immuun worden, wat een grote invloed op de groep zal hebben. 40% of minder zou ook al voldoende kunnen zijn. Een deel van NL was aan het begin al niet vatbaar, dus dat kun je er nog af halen.

RichardBandler | 24-10-20 | 11:02
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat een gekken daar in die chat zeg, van alles eisen dat Rutte moet zeggen, alsof hij die chat zit te lezen tijdens zijn gesprekje met het land. Er verandert dus niks, we gaan rustig af zitten wachten of de maatregelen die we al hebben nog iets gaan doen. En verder koning hier, koning daar, koning zus, koning zo, en op alles "daar kan ik geen antwoord op geven".

Met_baard | 23-10-20 | 15:48

@Met_baard | 23-10-20 | 15:48: Helemaal eens met die totaal onnodige focus op de Koning. Maar daar kun je niet Rutte of de reizende koning de schuld van geven, maar de 'volstrekt objectief opererende' pers die geen hoofd van bijzaken kan onderscheiden.

TheOtherWhiteMeat | 23-10-20 | 16:01

De IC in het Flevoziekenhuis loopt over en men moet patiënten naar Duitsland vliegen, de 6de patiënt was te veel...

Er mag niet veel mis gaan want anders lopen we gelijk tegen de capaciteit aan, 5 IC plaatsen, het is me wat.

sprietatoom | 23-10-20 | 15:26 | 5

@sprietatoom | 23-10-20 | 15:40: maar waarom wordt zo’n zorgbestuurder niet eens uitgenodigd bij Op1 of Jinek om uit te leggen waar onze 80 miljard jaarlijks blijft?

Trumme | 23-10-20 | 15:50
▼ 2 antwoorden verborgen

10000 besmettingen is nog niet genoeg. Gewoon door laten gaan, op naar de 15000. Slap , geen ruggengraat zoals ze gewent zijn van dit faal Rutte Kabinet.

obzzcure | 23-10-20 | 15:25 | 2

Besmettingen moet zijn positief getesten!

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:40

@bolletje kaas. | 23-10-20 | 15:40: Positief getest op besmetting met covid-19. Zo, helemaal compleet

Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 15:49

Die adipositas van Bruls moet eerst maar eens afvallen voordat ie mij gaat vertellen hoe ik veilig de corona door kom. Zijn ogen zijn een bonk cholesterol.

Breakdance | 23-10-20 | 15:21

Het eerste duizendtal dat het Triumviraalt rutte/dissel/jonge er nèt boven rapporteert. Hun weerstand is dus gebroken. Uiterlijk zondag persco lockdown incl scholen. Logisch want tweederde van NL heeft deze week hefsrtvkantie.

dr_heckle-mr_right | 23-10-20 | 15:20

Bruls heeft het postuur van iemand die geen kerona moet krijgen, dan kan het er nog wel eens om gaan spannen.

amateurrr | 23-10-20 | 15:19 | 2

Dat zit er dik in.

sprietatoom | 23-10-20 | 15:23

Die Bruls had toch het land het liefst al in juli in lockdown gegooid voor minstens 12 maanden? Wel begrijpelijk, zelf nogal een aardige risicopatiënt met zijn postuur dat doet vermoeden dat hij al onze burgerrechten heeft opgegeten. Als die gaat meepraten, dan weet je het wel.

Wat moet dat heerlijk zijn, in dienst van de overheid je machtsgevoel dagelijks tot in het maximale kunnen strelen en ondertussen 0,0 zorgen of je volgend jaar april ofzo nog wel je hypotheek kunt betalen. Ik zou er zo voor tekenen, maar helaas ben ik zo'n sukkel van een ondernemer.

Magna Carta | 23-10-20 | 15:19
-weggejorist-
Bert.Huisjes | 23-10-20 | 15:18 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Kan me nog de donkere tijden herinneren toen de mexicaanse en hongkong griep uitbrak.
Hele bevolking in paniek.Regering die het hele land op slot deed.Avondklok.Mondkapjes verplicht.Economie helemaal ingestort.Vliegverkeer werd stilgelegd.Horeca gesloten enz enz.
Je moet er toch niet aan denken dat het weer zal gebeuren.

komtdatschot | 23-10-20 | 15:17

De doden van vandaag horen bij hoe het virus 2 weken geleden was. Want je sterft niet op dag 1. Dus het aantal doden zal ook wel exponentieel oplopen over 2 weken. Over 2 weken heb je dus de cijfers over de doden die bij de situatie van nu horen.

ArrowinTheass | 23-10-20 | 15:15 | 4

En zo bleek dus dat de morbiditeit van het coronavirus vele malen lager lag dan gedacht.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:18

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:18:
Mijn vrees is dat in de toekomst bij elk griepje dezelfde ellende als nu het geval is, van stal wordt gehaald.
De bezuinigingen op de zorg hebben tot een tekort aan ic bedden veroorzaakt, door Rutten & Lolo &co, niet een virus.

bqbq | 23-10-20 | 15:48

@bqbq | 23-10-20 | 15:48:
En dat red team fungeert louter om zoveel mogelijk naar elkaar te kunnen wijzen als het straks allemaal de puin in loopt.

JdelaT | 23-10-20 | 16:01
▼ 1 antwoord verborgen

Ongelovelijk hoe het kan, dat een ongekozen pleefiguur als deze Bruls mede gaat bepalen wat de nieuwe onvrijheden gaan worden.

bqbq | 23-10-20 | 15:15 | 2

Hij moet wel om dat veel mensen zich kennelijk niet in de nieuw verworven vrijheden konden voegen , de regels aan hun laars lapten , en die daarom nu stapsgewijs worden afgebouwd tot aan de volledige lockdown om de zaak onder controle te krijgen.

Zwizalletju | 23-10-20 | 17:27

Gebruik eens wat vaker een punt.

zuurtjeregen | 23-10-20 | 19:12

Allemaal paniek! Dit killer virus welke Ebola, knokkelkoorts, Polio op een griepje doet lijken grijpt wild om zich heen!

Bestel je kist maar alvast en graaf alvast een gat. Want als je straks het hoekje om gaat, is er niks meer te krijgen en geen hond meer over om te graven.

Ik ga alvast met mijn blikken vol met bonen en knijpkat in mijn kelder zitten. De ramen zijn gebarricadeerd en de brievenbus is dichtgekit. Over 10 jaar kom ik er weer uit en ga ik op zoek naar andere overlevenden.

Barre tijden..

Highwoodman | 23-10-20 | 15:14 | 4

@Gulliver | 23-10-20 | 15:18: ik ben nog zoekende. Soms denk ik dat die kerel in Ruinerwold zo gek nog niet was. En de andere keer heb ik zin om naar de kerk in Staphorst te gaan ondanks dat ik niet gelovig ben. Moeilijk, moeilijk.

Maar serieus, ik ben benieuwd hoe we hier over 10 jaar op terugkijken. Op dit moment vliegen we alle kanten op als een stuurloos schip, totdat we op de klippen lopen. En of die klippen dan totaal overspoelde ziekenhuizen zijn, of een compleet in elkaar gelopen economie dat moet de tijd nog uitwijzen. Wellicht wordt het beiden.

Highwoodman | 23-10-20 | 15:23

Ik denk dat je met die brievenbus en die blauwe enveloppen het meeste problemen gaat krijgen .

likmegaties | 23-10-20 | 15:44

@likmegaties | 23-10-20 | 15:44: helaas meneer de belastingdienst. Wegens Corona duurt het langer voordat uw post verwerkt wordt.

Highwoodman | 23-10-20 | 16:28
▼ 1 antwoord verborgen

Vandaag is het een goede dag voor reactieve maatregelen.

Wanneer een aanwijsbare groep veel aanvallen met messen doet, dan wordt de oplossing gezocht in het verbieden van messen.
Wanneer een virus mensen ziek maakt, dan wordt het verbieden van menselijke activiteit gezien als een oplossing.
Wanneer verwarde mannen terroristische aanslagen plegen, dan wordt de oplossing gezocht in het ophalen en huisvesten van meer. Meer. Meer verwarde mannen.

Jan Passant mk2 | 23-10-20 | 15:13 | 1

Gelukkig kunnen we in maart stemmen, dat dan weer wel.

bqbq | 23-10-20 | 15:44

De kortste weg naar gehoorzaamheid is angst, heeft die Bruls nu stiekem een bal verstopt om tijdens het overleg even te voetballen?

oakmont | 23-10-20 | 15:12

Mijn zo lang gewaarde gronikeur Geenstijl ( ik was een van de eerste honderd aangemelden ooit) kan de opgelegde (.) spanning van het moment niet meer aan zoals eens. Shame on you.

larie | 23-10-20 | 15:12

Kan je nagaan hoeveel besmettingen geregistreerd waren als Hugo wél voldoende tests had geregeld (lees: niet de grote Duitse testinstituten in maart had tegengehouden)...

cop-forrester | 23-10-20 | 15:11

Waarom is er niet direct in April begonnen met het opleiden van 10000 verpleegkundigen e.d. Genoeg werklozen, asielzoekerscentra schijnen vol met doctoren te zitten. 10 opvang locaties bouwen voor alleen covid patiënten.

De huidige ziekenhuizen hoeven dan geen covid patiënten op te vangen dus geen druk op de reguliere zorg. Plenty ruimte om mensen in de opvangcentra te verplegen. De meesten zijn er na een paar dagen weer uit. Regels kunnen sterk versoepeld worden en laat het gaan. alles wijst erop dat dit een milde variant is.

Ik snap het werkelijk niet. Iedereen zag dit aankomen.

Kinner | 23-10-20 | 15:10 | 9

@Gregovic | 23-10-20 | 15:16: Mensen OPLEIDEN!!!! Haal ze uit het buitenland. Verzin wat! Er is nu niets geregeld.

Kinner | 23-10-20 | 15:37

Wegbezuinigen van de mensen aan het bed was een feestje.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:44
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik lees nergens iets over de immigratie stopzetten. Het schijnt dat niemand (hardop?) zegt dat in een van de dichtstbevolkte landen ter wereld er onmiddellijk een immigratiestop moet komen omdat de corona de pan uit rijst (wel of niet waar, de regering zegt wel waar). Ik kan er met mijn botte kop niet bij dat dat maar gewoon door blijft gaan. Wordt dat in Nederland nou allemaal gewoon maar geaccepteerd, 400 nieuwe personen er bij iedere week?

Overmar | 23-10-20 | 15:10 | 2

Inderdaad.

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 15:11

Inderdaad. Dat de immigratiestop nog niet is aangekondigt geeft mij het vermoeden dat de overheid veel beter op de hoogte is van het gevaarte van dit (griep) virus maar dat het niet met ons wordt gedeeld.

Als je echt geeft om je bevolking (en gezien t feit dat er veel immigranten besmet raken...) dan sluit je de grenzen voor verdere immigratie. Er is geen betere methode.

LangeTijdGeleden | 23-10-20 | 15:15

De lockdown met oa de horeca die naar de knoppen gaat, is alleen vanwege de dreigende overbezetting bij de IC's. Afgelopen half jaar geen drastische uitbreiding IC capaciteit, geen drastische uitbreiding van tests en geen enkele aandacht voor preventieve maatregelen zoals vitamine C en D en zink. Je zou bijna gaan zeggen ze doen het expres (noem mij maar Lange Frans).

Cepalislam500mg | 23-10-20 | 15:10 | 4

Plus plaatsing van hepafilters in de ventilatiesystemen waar mogelijk. Uitschakeling van recirculatiesystemen. ( in Zweden is recirculatie verboden in de bouwregels) Ionisatieapparatuur met uvlamp voor luchtreiniging. Niets gebeurd in een half jaar tijd.
Medisch personeel inlaten vliegen uit landen die ze aanleveren. Bv Cuba levert al jaar en dag artsen en verpleegkundigen die daarom vragen.
Niets van dat alles. Volledige incompetentie. Nog steeds nauwelijks aandacht voor besmetting via aerosolen. Alles wordt kapotgemaakt. Angstverhalen op tv. Nu weer die charlatan Ab Osterhuis. Hij zou zich nog steeds moeten schamen na zijn optreden tijdens de Mexicaanse griep. Er zouden honderdduizenden doden vallen. Het werden er 68. Honderdenmjoenen heeft het Nederland gekost aan vaccins die grotendeels vernietigd werden. 700 kinderen met narcoleptica door het vaccin. Nu heeft meneer weer de grootste mond. Laat eens economen, statistici of psychologen aan het woord tijdens praatprogramma s. Zo gaat het land naar de afgrond.

dagpauwoog | 23-10-20 | 15:41

@ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 15:17: Twee jaar: als iemand al volledig opgeleid en ervaren verpleegkundige is. Dit is een specialisatietraject, niet een losse opleiding vanaf een exacte havo.

Feynman | 23-10-20 | 15:43

@Feynman | 23-10-20 | 15:43:
Aan uw analyse, als zeer gewaardeerde ontleder, wil ik niet iets afdoen, maar toch iets toevoegen. De intreder heeft dus al jaren ervaring als verpleger met dito opleiding. Een dergelijk specialisatietraject doorloopt deze dus naast het werk. Voor behandelen van Coronapatienten is een subset van de vaardigheden uit die opleiding nodig. Het moet dus heel wel mogelijk zijn om kandidaten in grofweg eenderde van die tijd voldoende op te leiden om dit IC werk te kunnen doen. De nalatigheid van het niet (spoed) opleiden is dus weldegelijk aanwezig. Die mensen hadden nu volop voor deze situatie opgeleid kunnen zijn. Dat valt rutte en de jonge dus vol te verwijten.

dr_heckle-mr_right | 23-10-20 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Nou nou pas Maurice nog in de uitzending en nu meedoen met de angstporno van de MSM. Ja er is een Virus, Ja het is dodelijker dan een Griep. Maar neemt niet weg dat de maatregelen niet zo ingrijpend hoeven te zijn als sommigen willen ( totale lockdown!). Als semi-profesioneel alluhoedje ga ik natuurlijk kijken wie wint er bij deze angst? de regering? wellicht ook. Maar de grote winnaar in deze: de MSM, en andere informatieplatforms. nog nooit zoveel clicks, advertentiesales etc.... Fear sells. every f'ing time.

ikworstelengadouchen | 23-10-20 | 15:07

Bij ons is er iemand besmet die in de Zoommeetings een week erna nog steeds aan 1 stuk door loopt te hoesten

stipjes | 23-10-20 | 15:07 | 2

Irritant he die lui die niet weten hoe ze zichzelf kunnen muten

Diederik_Ezel | 23-10-20 | 15:22

Okee, Pleur maar dicht die hele zooi tot eind Januari, ook alle winkels en supermarkten. Alleen nog thuisbezorgen. Bij illegaal naar buiten gaan gelijk een nekshot. Dat is wat de meerderheid van bang Nederland wil. Verplicht 24 uur per dag mondkapje op. Binnenhuis en buiten. Vooral alleen maar de chirugische of zelfgebreide mondkapjes. Dan kijken we eind Januari wie er nog leeft en gaan we door met ons leven en hebben we het nooit meer over cojona. Ik hou het wel ff uit met mijn voedsel en drankvoorraad.

Skeptic70 | 23-10-20 | 15:03 | 1

Straks zeg je nog echt wat Bang Nederland wil. Laten we die lui geen serieuze stem geven, geef ze corona, net als andere niet-risicogroepiërs: samen bouwen we groepsimmuniteit op :-) !

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:05

Is dat dezelfde Bruls die niets van mondkapjes moest hebben omdat het geen zin zou hebben?

laurentius | 23-10-20 | 14:58 | 3

Tja, je moet wat doen om je theater levendig te houden.

de knikkerende kale | 23-10-20 | 14:59

@de knikkerende kale | 23-10-20 | 14:59: Gewoon doorgaan met het theather, het stomme volk trapt er toch wel in.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:03

Je kunt het ver schoppen als ongekozen burgemeestertje.

Risicogroep ? Daarom is hij zo bang zeker ?

sprietatoom | 23-10-20 | 15:06

Als je trouwens deze testcijfers uitzet op logaritmische schaal zie je van deze paar maatregelen van 28 september een heel klein beetje effect sorteren. ourworldindata.org/coronavirus-data-e..... latest&country=New%20Caledonia~New%20Zealand~Papua%20New%20Guinea~NLD&region=World&casesMetric=true&interval=daily&hideControls=true&smoothing=0&pickerMetric=location&pickerSort=asc De rechte trendlijn van september & ocktober is rond 11 oktober verlaten, naar een iets vlakkere rechte lijn. Het is een heel subtiel knikje, wat hoort bij het verschil tussen 1,27 en 1,22 qua reproductiecijfer.

Als je het reproductiecijfer niet onder de 1 wilt brengen, kan je beter niets doen. Een beetje vertragen is het slechtste van twee kwaden. Dan heb je de economische schade vandaag, en alle medische schade alsnog een dagje later.

Feynman | 23-10-20 | 14:58 | 14

Interessant om mee te spelen.

starbuck280 | 23-10-20 | 15:49

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:06: "Gewoon risicogroepen afschermen en de rest van de economie laten doordraaien" ... en afstand houden. Groepsimmuniteit opbouwen is iets voor de lange termijn. Het reproductiegetal moet onder de 1, anders lopen de IC's over. Een vaccin zou een uitkomst zijn en daar wordt hard aan gewerkt.

Usumani | 23-10-20 | 16:31

@Usumani | 23-10-20 | 16:31: Vitamine D uitdelen, dan gaat er binnen 1 week minstens 25% van de R af. Zitten we al meteen aan groepsimuniteit.

RichardBandler | 24-10-20 | 11:14
▼ 11 antwoorden verborgen


Die 4 weken alles dicht waarover de krantjes zo berichten. Ik heb er een hard hoofd in mensen.

Gewoon 4 weken alles behalve supermarkt en apotheek dicht gooien en 'the virus will magically go away'... en daarna land er weer een kuchvlucht uit verlandistan of dichtbijïe en zijn we weer bij het begin.

In Spanje en Italie zat ook alles maar dan ook alles potdicht voor weken, maanden zelfs en nu is het daar ook weer raak.

Gaat niet werken.

sjef-van-iekel | 23-10-20 | 14:57 | 5

tenzij je heel europa als 1 eiland beschouwd en overal de zelfde maatregelen invoert. Niemand meer er in, niemand er uit, thuis blijven en dat virus uit laten razen. Vervolgens alleen maar mensen er in die meteen 2 weken in quarantaine gaan.

deministerpresident | 23-10-20 | 15:06

@Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 15:00: Alles op slot heeft helaas nog wel meer consequenties dan 'de zorg waarborgen'. De zorg waarborgen is een leugen om het land kapot te kunnen maken, de economie te ontwrichten en het MKB kapot te maken. Er is maanden lang tijd geweest om 'de zorg' op orde te krijgen. Bij mij hoeven ze niet meer aan te komen met hun emo-gezeik.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:13

@Dr. Blechtrummel | 23-10-20 | 15:00: Ja, natuurlijk doet alles vergrendelen en weinig tot geen menselijk verkeer het virus verdwijnen. Dat zou ook de ultieme oplossing zijn bij wijze van spreken heel de wereld te vergrendelen. Gegarandeerd succes dat het virus verdwijnt. Kansloos om uit te voeren. En dan nog, stel dat het zou werken en je doet het, de economie en psyche wordt weer verder behoorlijk gesloopt. En dan kom je er misschien uiteindelijk vanaf, wie weet welk virus er in ik noem-maar-wat 2023 uitbreekt, moet je dan elke zoveel jaar met vergrendelingen gaan werken als oplossing? Dan mag van mij best de afweging worden gemaakt of we met miljarden mensen het waard vinden (lees: opofferen) om een gigantisch kleine groep zwakke mensen te beschermen.

Wybe Wabes Abbema | 23-10-20 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien een rare vraag, maar waarom denkt men met behulp van wat simplistische maatregelen een virus onder de duim te kunnen krijgen? Kennelijk doet zo'n virus wat het zelf wil. En als dat niet linksom lukt dan muteert het zich zodat het rechtsom kan. Maar goed, gelukkig is er veel bekend over virussen en hoe ze onder de duim te krijgen.. KUCH

de knikkerende kale | 23-10-20 | 14:55 | 3

Wat we al 100 jaar weten: handen wassen met zeep en de open air factor. Qua impact op wereldbevolkingsaantallen heeft tot nu toe geen enkel virus een deukje weten te slaan.

Binnenbaan | 23-10-20 | 15:17

@Binnenbaan | 23-10-20 | 15:17: Spaanse griep, 20 tot 100 miljoen doden, wereldbevolking 1,6 miljard, toch best aardig.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:25

Expansievat Bruls gaat ons adviseren over onze veiligheid en gezondheid,aangezien meneer zelf zo dik is als een pad,wat een blaaskaak als je hem ook hoort blaten,ingezakte blubberlul!!!

lekker vingeren11 | 23-10-20 | 14:55 | 1

goeie nick!

pibasso | 23-10-20 | 15:28

In zijn tas zitten voorgedrukte formulieren.

Stratum | 23-10-20 | 14:55

Op basis van recente studies blijkt dat vitamine D deficiëntie een hogere kans geeft op besmetting, een ernstig verloop van de ziekte en op overlijden.

De gemiddelde vitamine D spiegel in Nederland is in juli circa 70 nmol/L. In oktober is deze gedaald tot circa 50nmol/L met als dieptepunt februari met circa 35 nmol/L. 60% van de Nederlanders heeft dan een tekort.

Het is dus niet verbazingwekkend dat we naarmate het najaar vordert steeds meer besmettingen zien, maar ook meer ziekenhuisopnames en ook een toenemend aantal IC-opnames en doden.

Er is overigens best wat aan te doen, door vitamine D-suppletie voor risicogroepen. Bij Franse verpleeghuisbewoners daalde na één stootkuur vitamine D hun Covid-19 sterftepercentage van 55,6% naar 17,5%. Bij een groep Spaanse ziekenhuispatiënten met Covid-19 die Calcifediol (een snellere vorm van vitamine D) kregen, belandde slechts 2% van de gevallen op de IC, in plaats van 50% zonder Calcifediol.

Nou zou je misschien zeggen, als vitamine D zulke gunstige effecten kan hebben, dan zullen artsen dat in Nederland ook wel standaard aan Covid-19 patiënten voorschrijven. Of in ieder geval zal wel worden uitgezocht of de patiënt een ernstig vitamine D-tekort heeft, wat een grote risicofactor vormt bij Covid-19.

Nou nee. De Nederlandse richtlijn voor Medicamenteuze behandeling voor patiënten met COVID-19 baseert zich wat vitamine D betreft uitsluitend op studies van vóór 2020. Toen er nog geen Covid-19 bestond...

Denimativ1970 | 23-10-20 | 14:55 | 16

@Denimativ Ik ben geneigd je te geloven. Heb je misschien een bron? Ik neem al een tijdje vitamine D in uit voorzorg. ik heb nu Corona, maar tot nu toe heb ik er nauwelijks last van en hopelijk blijft dat zo. Nou ja, ik zit uit voorzorg wel in quarantaine en dat is best wel balen.

Ierse_Setter | 23-10-20 | 15:38

@Ierse_Setter | 23-10-20 | 15:38: Ik mag niet linken maar als je googlet op "c19study vitamin d" zie je een recent overzicht van alle studies. Veel beterschap en let ook op je dosis. De ADH voor vitamine D in multivitaminepillen is zeer laag (5 mcg/200 IE). In ieder geval veel te laag om een tekort weg te werken.

Denimativ1970 | 23-10-20 | 16:15

@Denimativ1970 | 23-10-20 | 16:15: 50 mcg of 100 mcg kun je wel nemen elke dag. Of een week een paar van die pillen per dag voor een boost.

RichardBandler | 24-10-20 | 11:16
▼ 13 antwoorden verborgen

Besmettingscijfers zeggen niet zoveel. Sterker nog, hoe meer, des te beter. Het gaat om het aantal IC bedden die door Coronazieken bezet zijn en de oversterfte. Tot dusver goed hanteerbaar.

En moeten we niet eerst het effect van de huidige maatregelen afwachten? Niet dat ik daar veel van verwacht. Maar er is mij verteld dat er tenminste 2-3 weken overheen gegaan zijn voordat je kunt stellen of maatregelen zin hebben.

Dus wat deugt er niet? De onderbouwing van de maatregelen of de incubatietijd van Corona. Dat laatste staat overigens wetenschappelijk vast.

van heinde en verre | 23-10-20 | 14:53

Wat een godvergeten kut dag is dit. Positief getest en mijn kat is opgegeven..

Twisted_Faith | 23-10-20 | 14:51 | 15

Dubbel klote zeg. Hou ons op de hoogte als ervaringsdeskundige hoe het met u gaat. Beterschap en sterkte!

pibasso | 23-10-20 | 15:29

Sterkte

djs | 23-10-20 | 16:29

Dank allen.

Twisted_Faith | 23-10-20 | 18:54
▼ 12 antwoorden verborgen

Waarom is 10% corona bezetting van ziekenhuisbedden eigenlijk zo'n probleem? 90% is dus beschikbaar voor reguliere zorg. Wordt er onvoldoende gespreid? Waarom niet een specifiek mega corona ziekenhuis om alle infectie overhead buiten gewone ziekenhuizen te houden? Waarom altijd alleen maar denken in termen van LOCKDOWN? Vragen vragen.

Gen. Maximus | 23-10-20 | 14:50 | 7
▼ 4 antwoorden verborgen

I said it once and I will say it again..

Massahysterie...

Zo even soepje eten...

neonreclame | 23-10-20 | 14:49 | 2

Geniet ervan.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:21

Ossenstaart weer?

hoejeheette | 23-10-20 | 15:27

Al die tijd heb ik zo netjes mogelijk aan de voorzorgsmaatregelen gehouden. Eergisteren rond 13:56 uur moest ik ineens eventjes kuchen. Gisterenavond moest heel eventjes mijn neus snuiten. Toch maar mezelf even op covid laten testen vanwege de regels van mijn werkgever.

Surprise!!!! You’ve got Corona!11!!!1

Ierse_Setter | 23-10-20 | 14:49 | 5

Geen wachttijd voor de teststraat van 4 dagen?

Nuchternederland | 23-10-20 | 14:58
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Bearableguy | 23-10-20 | 14:48

De allerslechtste beslissing van de Tweede Kamer was het verlagen van de boete van 390 naar 99 EUR. Op basis van emotionele chantage.

van Oeffelen | 23-10-20 | 14:48 | 4

Een minister van justitie met een aantekening in zijn justitiële documentatie staat ook zo lullig hè

Diederik_Ezel | 23-10-20 | 14:51

Nee hoor, Ze hebben gewoon het beste voor met het volk.

Here's Freddy | 23-10-20 | 15:04

@Here's Freddy | 23-10-20 | 15:04: Roflol.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:22
▼ 1 antwoord verborgen

En hoeveel doden?

Borrom | 23-10-20 | 14:48 | 6

Hoeveel mensen met onherstelbare schade aan hun longen?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Wanneer we elkaar straks de hersens inslaan omdat er niks meer te vreten is, lopen de IC's ook vol. Hartaanvallen veroorzaaakt door deze massa hysterie zullen dan ook niet helpen. Jankerts.

glaaf | 23-10-20 | 14:46 | 6

@glaaf | 23-10-20 | 14:52:

De economie zal sneller herstellen dan de gemiddelde C19 patient.
Bijna iedereen krijgt hier een uitkering en zal gewoon een dak boven het hoofd en eten op tafel behouden.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Onbestaanbaar dat men anno 2020 weer met half cijfermateriaal komt. Er zijn maanden voorbij gegaan zonder dat de politiek extra ziekenhuizen heeft her- of geopend en extra personeel heeft geworven. Alle maatregelen van de afgelopen weken helpen dus geen zak. Kun je ook conclusies aan verbinden ipv nog meer ambtenaren invliegen voor overleg. En graag een spreekverbod voor Ernst Kuipers en Ab Oosterhuis.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:46 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

Bruls. What's in a name?

Here's Freddy | 23-10-20 | 14:46
-weggejorist-
Air van Boven Dorens | 23-10-20 | 14:46 | 1

Overigens zijn de meeste cijfers een week oud omdat de wachttijd voor een test een week is.

doskabouter | 23-10-20 | 14:45

Wat is nu het aantal geregistreerde besmettingen? 250.000 in NL? (ben het even kwijt). Het werkelijke aantal besmettingen is een veelvoud, want veel mensen lopen het op zonder verschijnselen en worden niet getest, of hebben alleen verkoudheidsverschijnselen en laten zich niet testen.
Dus een miljoen besmettingen? Niet onlogisch.
Daarvan dus 450 op de IC, en 2500 in het ziekenhuis. Waarvan hoeveel met onderliggend lijden? Lang niet gehoord trouwens, dat "onderliggend lijden". Niet meer van belang ?
Op een miljoen dus.
Je zou ondertussen wel gaan verwachten dat Amsterdam groepsimmuniteit gaat bereiken zo...

Nuchternederland | 23-10-20 | 14:44 | 11

@Zwizalletju | 23-10-20 | 14:50:

Hoe berekenen ze die aantallen. Als in de teststraten ca. 14% positief test zou je meer zeggen dat er meer dan 2.2 miljoen besmet zijn geweest. En daar moeten we nog een aantal van het voorjaar bij optellen.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:56

@schijtzat | 23-10-20 | 14:48: Dat is heel erg vervelend voor haar maar wat wil je hier precies mee zeggen? Volgens mij is de relatie tussen obesitas/diabetes en kwetsbaarheid voor dit virus redelijk evident..? Ze zou de goede raad aan kunnen nemen extra voorzichtig te zijn.

Joffri | 23-10-20 | 15:16
▼ 8 antwoorden verborgen

Weet niet of iemand het ook al had gezegd, maar als ik Bruls was zou ik me ook zorgen maken over mijn gezondheid..... Corona of niet. Je kunt ook gewoon wat gezonder gaan leven in plaats van ons allemaal een lockdown in te praten.

zws-vl | 23-10-20 | 14:43 | 13

@Pimp my Voortuin | 23-10-20 | 15:11: Als boost kan het voor korte tijd helemaal geen kwaad. Neem zelf ook al weken 6000 iu. Samen met Vit. C, Levertraan, vit B en qercitine.met.C en zink. Geen enkel probleem. Ben bijna 76, leef nog steeds en voel mij prima. Paar keer per dag de tuindeuren open, slaapkamerraam 24/7 open en regelmatig met de honden wandelen. Zodra de zon er is ben ik buiten.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:29

@Pimp my Voortuin | 23-10-20 | 15:11: Maar zijn de mensen echt te dom om te kakken? Dat een premier je moet gaan vertellen dat het eten van fruit en groente gezond is? Als je namelijk gewoon normaal eet dan krijg je dit voldoende binnen. Beetje bij bewegen ook top.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:32

@DexterGordon | 23-10-20 | 15:32: Gezien het belang denk ik dat het de taak van de overheid is om dit goed onder de aandacht te brengen. Lijkt me de goedkoopste maatregel, en misschien wel de meest effectieve.

Pimp my Voortuin | 23-10-20 | 15:35
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
rmstock | 23-10-20 | 14:43 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon nog een quotje om te lachen.
20 januari 2020
Nederland is op twee landen na het best voorbereid op een uitbraak van ziekteverwekkers als het coronavirus uit de Chinese stad Wuhan. De mate van preventie is hoog, we zijn snel in het detecteren van ziekten en reageren vlot met maatregelen om een epidemie of pandemie te voorkomen.

Earl_of_Doncaster | 23-10-20 | 14:43 | 4

Kan mij dat ook nog herinneren. Evenals van die politici die verklaren dat een economische crisis aan Nederland voorbij zal gaan. En een politicus die verklaart dat we aan groepsimmuniteit moeten werken om dat later te ontkennen.

El Rico Grande | 23-10-20 | 14:55

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:51: zelfs onze lock-downies zijn intelligent.

A.S. Perien | 23-10-20 | 14:55

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:51: Rantsoen is verhoogd van 70 naar 50 gram.

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 17:16
▼ 1 antwoord verborgen

Bruls erbij, eindelijk vanavond vette hap op het Binnenhof.

Opajoop | 23-10-20 | 14:40

Mr lockdown. En risico groeper.

doskabouter | 23-10-20 | 14:40 | 2

Groupers zijn wel erg mooie, vooral dikke vissen die je tijdens snorkelen/duiken kunt tegenkomen in warmer water.

Nuchternederland | 23-10-20 | 14:46

We kunnen nu "Oe-en" en "Ah-en" want, 10.000 besmettingen... Tja, het zal... Het gaat mij er nog altijd om hoeveel doden er extra vallen wegens corona. En dat aantal rechtvaardigt nog altijd niet een lockdown, laat staan extra maatregelen.
De IC capaciteit moet gewoon verdrievoudigd worden zodat we door kunnen.

Derechtselutser | 23-10-20 | 14:40 | 15

Die bonus wordt in januari 2021 uitgekeerd.

zijvanhiernaast | 23-10-20 | 15:45
▼ 12 antwoorden verborgen

Aantal overleden door corona in de afgelopen week: 185. Geen indrukwekkend aantal. Helemaal als je beseft dat het vrijwel allemaal bejaarden en mensen met onderliggend lijden zijn.

Wat mij zorgen baart, is de lage capaciteit van de zorg, specifiek de IC. Daar moeten we lessen uit trekken.

En nu, een plan als dat van de Hond lijkt me nog het beste. Zorgpersoneel uit andere landen invliegen. Op het zuidelijk halfrond is het zomer aan het worden, en daar hebben ze nu minder last van corona. Bied maar de hoofdprijs om ze te laten komen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:39 | 12

@SterF... | 23-10-20 | 15:26: Het zijn bijna allemaal bejaarden en mensen met onderliggend lijden. Mensen die met corona dan een paar maanden eerder sterven.

En na de pandemie komt er een periode van ondersterfte. Omdat het dorre hout op is. Per saldo maakt het dan weinig uit. Moet je nou echt je land kapot maken met een lockdown?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:44

@Gulliver | 23-10-20 | 15:31: Tot nu toe noem ik dit geen 2e golf...... iedereen staart zich blind op de zogenaamde besmettingen...... nu stijgen de ziekenhuis opnames ook maar dat is in lijn met het seizoen waar we in verkeren..... gewoon de jaarlijkse lineaire stijging.
Jij kan deze tegel ook bewaren..... half november is de stijging afgevlakt en dalende geworden met betrekking tot ziekenhuis opnames etc

Die cijfers van de zogenaamde besmettingen neem ik sowieso met een paar hele grote korrels zout!

Fatwabuster | 23-10-20 | 16:03

ruim 15 jaar geleden zelfde probleem. Werkte niet. zo ook niet in het ziekenhuis waar ik werkte. repetitie van ideeen. geheugen van mensen is maar kort.... spijtig....

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 23:46
▼ 9 antwoorden verborgen

De maatregel om de horeca te sluiten werpt wel zijn vruchten af! Anders hadden het 10.010 besmettingen geweest! Hulde!

VanGefffen-Met3f-en | 23-10-20 | 14:39 | 2

Denk je?

schijtzat | 23-10-20 | 14:52

@schijtzat | 23-10-20 | 14:52: De meeste patienten komen uit de thuissituatie, de minsten uit de horeca die er alles aan heeft gedaan om zich aan de regels te houden. Dit hele 'beleid' slaat nergens op.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:35

Het zijn een stelletje incompetente faalhazen.
10k+ besmettingen. De eerste maatregelen hebben dus geen jota uitgemaakt. De 2e set maatregelen zullen ook niet veel uithalen. Daar is het virus te veel verspreid. Lockdown??? Zal ook niet veel uithalen. Op het moment dat je de boel opengooid begint de hele kermis opnieuw tenzij het testbeleid en bron en contact onderzoek op orde is.

Ambtenaren en iets op orde hebben komt in dit land niet voor.

nietsdoenerT | 23-10-20 | 14:38 | 7

Ambtenaren maken beleid op basis van modellen en het kenmerk van modellen is, u raadt het al, dat het , inderdaad, modellen zijn. Sneue in dit geval is dat het niet om aantallen gaat of om decibellen maar om menselijk gedrag en daar hadden ze m.i. een grote veiligheidsmarge voor moeten inbouwen. Zeker in deze pluriforme maatschappij waar centraal gezag een utopie is.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 15:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Wanneer neemt men nu eindelijk de enige maatregel die echt zoden aan de dijk zet. Alle scholen drie weken dicht! Minimaal. Het kan wel zijn dat jongeren er geen last van hebben maar ze nemen het wel mee naar huis en hoesten de rest van de familie aan.

Baron_von_Rijswijck | 23-10-20 | 14:38 | 13

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:49: In welke bubbel leeft u? De IC's van de ziekenhuizen stromen vol. Hoe wil u het dan oplossen? Het probleem op zijn Trumps negeren kennelijk.

Baron_von_Rijswijck | 23-10-20 | 15:05

@Baron_von_Rijswijck | 23-10-20 | 15:05:

Met 400 mensen liggen de IC's (normale capaciteit ca. 1100) niet vol. Het is de paniekfuik van coronavrezers die ervoor zorgen dat er nu te weinig verpleegkundigen zijn vanwege een positieve test.

Overigens is mijn oplossing als volgt: zo snel mogelijk 70 van die dikkerds naar Duitsland transporteren en een omgekeerde lockdown: 70-plussers en risicogroepiërs afschermen. Wat doen die lui uberhaupt nog buitenshuis?

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:10

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:10: Nou zèg, ik mag toch als 70 plusser toch nog wel een wandelingetje maken en s morgens om 7 uur naar de super? Ik kom met niemand in contact, ontvang geen bezoek en ga niet op bezoek. Wanneer is het volgens u dan wèl genoeg?

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:41
▼ 10 antwoorden verborgen

Een ambtenaar die politicologie gestudeerd heeft en vervolgens bij een ambtenarenbond ging werken. Doorrolde naar wethouder en vervolgens burgemeester werd. Vanaf 1986 was hij CDA'er, had ook nog een paar jaar in de 2de kamer heeft gezeten.
Met andere woorden ,de meest geschikte persoon als het om veiligheid gaat.
Geen wonder dat het hier zo'n teringzooi aan het worden is.

pejoar | 23-10-20 | 14:37

Er was toch zo'n persconferentie bingokaart?

Solidariteit
Handen wassen
Niet medische mondkapjes
Horeca
Samen
Applaus
Groeps-immuniteit
App
Vaccin
Handen wassen
Onder controle
Curve
R waarde
Slecht nieuws
Lockdown

Gewoon herhaling van de vorige tig keer.
Wees bang!
Wees heel bang. Maar vertrouw de overheid.

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 14:37 | 1

Ik vier tegenwoordig angstfeestjes. Zijn best populair ;)

LewsTherinTelamon | 23-10-20 | 14:50

Nog 39.993 te gaan en dan zit je precies op het aantal banen dat op Schiphol verloren gaat ( maar dat mag je niet meer zeggen, want dan denk je niet aan de volksgezondheid maar kijk je reveel in de toekomst).....Foei...

Frietpiet | 23-10-20 | 14:36

Stop eens met trouwen, verdorie!

Deflatiemonster | 23-10-20 | 14:35

Lupus, ik hoop dat u dit leest. Dit is mijn ode aan u ( u heeft een hekel aan jij ;) ). Ik heb u de afgelopen "gevolgd" , zo u wilt. In het begin van de crisis was u angstig, las u andere mensen de les die het mee vonden vallen usw usw.

Maar wat deed u in plaats van deze dogma's volhouden? U ging op onderzoek uit, zocht feiten op, raadpleegde de experts (dus niet het RIVM) en kwam tot de conclusie dat het toch allemaal minder erg was dan eerst (en nog steeds) werd gedacht.

U bent een van de weinige die ik echt waardeer op deze site (Stormageddon ook, maar die is verdwenen) en ik hoop nog veel van uw bijdrages te kunnen lezen op de site.

En het mooiste van alles? U bent 76! Volgens de overheid, de media, en vele reaguurders zou u doodsbang moeten zijn! Maar nee, u wijst er zeer terecht op dat ieders gezondheid zijn eigen verantwoordelijkheid is. Houdt u sterk en gezond en blijf vooral actief op GS!

PS: als u 40 jaar jonger was had ik het wel geweten ;)

PPS: ik ben 30, ik ben wel gewoon een je en jij.

LewsTherinTelamon | 23-10-20 | 14:35 | 14

Geheel mee eens!
Ontzettend jammer dat Storm ons ontvallen is...... het voortdurende gesar door verschillende 'wappie' roepers werd hem uiteindelijk te veel.

Fatwabuster | 23-10-20 | 15:06

Heel veel dank voor uw lieve commentaar, dat doet mij erg goed, is echt een opsteker. Dus een zéér welgemeend: dank u wel. Wat u en je betreft, ik ben - heel ouderwets - gewend om iedereen die ik niet persoonlijk ken met 'u' aan te spreken. Met 'je' heb ik niet echt een probleem maar helaas wordt het vaak gebruikt door lieden om iemand af te zeiken en in dat geval heb ik daar commentaar op. Anders niet hoor. Ja echt jammer dat ik niet 40 jaar jonger ben :-) maar helaas, ik kan de tijd niet terugdraaien.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:51

@Fatwabuster | 23-10-20 | 15:06: Ja dat klopt helemaal. Ik was al blij dat hij weer terug was maar helaas van zéér korte duur. Zonder namen te noemen betreur ik het ten zeerste dat de uitlokker - waardoor Storm steeds over de rooie ging - nog wèl kan reageren. Storm kwam altijd zéér beslagen ten ijs met vele linkjes ondersteund en die zijn hier echt zeldzaam. Heb daar veel van opgestoken. Heel erg jammer.

Lupuslupus | 23-10-20 | 15:57
▼ 11 antwoorden verborgen

Iets anders. Als die teststraten gemiddeld 13 tot 14% aan besmettingen laat zien... kunnen we dan niet stellen dan ca. 2,3 miljoen mensen besmet zijn?

Juist die percentages lijken te suggereren dat de morbiditeit nog wel lager ligt dan eerder aangenomen.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:34 | 4

@Feynman | 23-10-20 | 14:49:

Ik snap dat je geen a-selecte steekproef doet. Alleen continu tegen de 14% pieken zegt wel iets. Het gemiddeld aantal deeltjes per mm rioolwater is inmiddels ook alweer fors gestegen. In ieder geval moeten we al een aardig end op weg zijn wat betreft groepsimmuniteit.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:17

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:17: Meer dan 14% zeg vooral dat je fundamenteel te weinig test. www.jhsph.edu/covid-19/articles/covid...

Virusdeeltjes rioolwater is onderweg naar op niveau van maart. Ik weet alleen niet tot in hoeverre hier alleen de laatste versie corona apart in beeld is. Eerste week april was 1430 deeltjes per mL rioolwater. Maart is ook droger qua klimaat dan september.

Als je kijkt naar hoe snel de cijfers klimmen ondanks alle maatregelen lijkt nog weinig sprake van groepsimmuniteit. Het pienter onderzoek lijkt me het duidelijkst. Als 5 tot 10% antistoffen heeft, dan is maximaal 90 tot 95% nog steeds vatbaar. www.rivm.nl/pienter-corona-studie/res... ijdens de eerste onderzoeksronde in het voorjaar [april/mei] van 2020 was dit iets minder dan 3%. In de tweede ronde in de zomer steeg dit naar 4%. [juni/juli]. Groepsimmuniteit is nog in de enkele procenten als je kijkt naar deze data, en aanneemt dat je in 1 keer resistent wordt en blijft.

Denk dat mortaliteit achterblijft omdat die sowieso als laatste zit in de reeks testen-ziekenhuis-IC-uitvaart. Maar ook omdat de zwaksten dit keer meer materiaal hebben om zich te beschermen en meer maatregelen nemen.

Feynman | 23-10-20 | 16:01

@Feynman | 23-10-20 | 16:01: Antistoffen blijven niet lang aantoonbaar in bloed. En niet iedereen die resistent is, maakt ze aan. Inmiddels heeft 20-25 % van NL het al gehad hoor, die zijn grotendeels immuun.

RichardBandler | 24-10-20 | 11:27
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een paniekzaaiers hier in de panelen. En maar schreeuwen om lockdowns zonder enige vorm van kennis te hebben wat de maatregelen gaan aanrichten sociaal, economisch. Maar wat kan jullie het schelen, eind van de maand weer netjes je centjes op de rekening.

IJsbakker | 23-10-20 | 14:34 | 4

Ieder heeft zijn eigen belangen.

Papa Jones | 23-10-20 | 14:36

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:36: Dat krijg je als er mensen inzitten die niet eens hun school af hebben gemaakt (HALLO BERTJE). Het is echt niet te geloven, we zitten gewoon in de periode dat er nu eenmaal mensen last krijgen van de longen en zorg nodig hebben. En ook die PCR test wat je geen test mag noemen is zo fraude gevoelig als ik weet niet wat. Maarja het volk slikt het als zoete koek en zit bevend met een mondkap op in de kelder. Kritische mensen worden weggezet als wappie omdat die personen zelf nog niet tot 10 kunnen tellen en geen tegenargumenten hebben.

IJsbakker | 23-10-20 | 14:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel keer slaat die van-dik-hout-test aan bij mensen met een gewone verkoudheid?? Die rhino-virussen muteren sneller dan een Nos-journaal incl. de lipiden van hun dubbelmembraan, ook als Corona gemaakt met materiaal uit gastheercellen en de daarin opgeslagen virale eiwitten, een paar Corona-viruscellen zijn genoeg om "mee te doen". Kijk naar,en zorg voor echt zieke mensen/opnames en neem voor de "volksinfo".. leeftijden/kwalen/etniciteit eens eindelijk mee.
Dit is paniek om de paniek.

grindbak | 23-10-20 | 14:32 | 6

@Gulliver | 23-10-20 | 14:34: Ik zie eigenlijk alleen maar wappies op straat. Lopen met een "niet werkend mondkapje" op straat hun eigen religie uit te dragen. Nonnen hebben hun kapjes, moslima's hun hoofddoek en Covida's hun muilkorf

luto333 | 23-10-20 | 14:41

Rhinovirussen hebben geen membraan. Het zijn (in tegenstelling tot Corona) non-enveloped virussen.

42 | 23-10-20 | 14:41

@42 | 23-10-20 | 14:41:
Inderdaad, en sowieso muteren lipiden niet...
Wat een gelul zeg...

SterF... | 23-10-20 | 15:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja waarom ook niet nog een paar dagen wachten. Stijging van 10% per dag, de huidige druk op de zorg, wat kan er ook misgaan? Tsss.

First Contact | 23-10-20 | 14:32 | 1

Aah joh, maak je niet druk. Gewoon zelf opletten, beetje gezond proberen te blijven en laat dat domme volk toch lekker ziek worden. Ik heb geen lockdown nodig, mijn kantoor aan huis, hoef fysiek te ontmoeten want doe alles digitaal, laat ze lekker de corona krijgen. Dat is tenslotte wat men wil, niet?

Shitting Bull | 23-10-20 | 14:43

Wat zijn nou de Coronaverhoudingen tussen allochtone en ons de aboriginals?

Acidstain | 23-10-20 | 14:31 | 6

@Gulliver | 23-10-20 | 14:35: Het virus misschien niet, maar de lichamen van de ontvangers wel. En de ontvangers kunnen ook zichzelf in risicovollere situaties plaatsen met die Zaandamse trouwerijen.

Nuchternederland | 23-10-20 | 14:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Cijfers worden onder embargo al om 1200 verzonden naar een selecte maar toch grote groep.

van Oeffelen | 23-10-20 | 14:30

Ik weet het echt niet, moet ik nou huilen of lachen om dit theater en de lamme schapen die er in paniek achteraan rennen.

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:29 | 14

@Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:31:
En ja hoor, daar is weer een sneeuwvlok "huil"struik, natuurlijk weer de schuld van die boomers. Nog nergens de ratio sneeuwvlok v. boomers qua besmettingen gezien, doch ik weet zeker dat die zeer ongunstig uitvalt voor de feestvierders generatie.

Penus Decoratus | 23-10-20 | 14:58

@Penus Decoratus | 23-10-20 | 14:58:

Lol.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 15:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Al jarenlang gestress in de ziekenhuizen, met name tijdens virusseizoen. Nu dit nieuwe virus dit jaar viral is gegaan in de media, is pas echt duidelijk hoe de zorg is uitgekleed. Dus ja hoe ga je je bezuinigingsbeleid van de afgelopen jaren spinnen? "U, de kudtburger bent de schuldige!" Tuurlijk Mark cs. Je hebt vanaf april dit jaar de tijd gehad om het faalbeleid nog enigszins te verdoezelen en de zorg weer wat op te bouwen, maar zie: (nog steeds) nauwelijks iets gedaan.

VP732 | 23-10-20 | 14:29 | 14

@Papa Jones | 23-10-20 | 14:44: Dat niet alleen..... het is gewoon onwenselijk.
Structureel kunnen we het met de huidige IC capaciteit af..... alleen tijdens het griepseizoen komen we vaak te kort.... dus er moet op de één of andere manier een flexibele IC capaciteit worden gecreëerd, die kan worden ingezet bij excessen.

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:51
▼ 11 antwoorden verborgen

Met deze acteurs gaan we het niet redden, nieuwe acteurs graag en vervroegd naar de stembus.

revolte | 23-10-20 | 14:28 | 3

Kunt u dat toelichten wellicht ? Dit is een nietszeggende reactie. Nemen ze te veel of juist te weinig maatregelen ?

Zwizalletju | 23-10-20 | 16:58

@Zwizalletju | 23-10-20 | 16:58: wat denk je zelf? Hoeveel IC capaciteit is erbij gekomen het laatste half jaar, zijn die 8000 wegbezuinigde zorgwerkers weer teruggehaald? Zijn de opleidingen opgeschaald? Een overheid moet degelijkheid, rust en zelfs saaiheid uitstralen en dat doen de huidige paniekzaaiers niet. Daarom deze acteurs weg en snel verkiezingen.

revolte | 23-10-20 | 19:33

@revolte | 23-10-20 | 19:33: En dát had ik moeten afleiden uit uw post ? En vwb paniekzaaien : ze zijn veel te laat met maatregelen om het virus onder controle te houden , en nu dus paniek. Als ze eind juli op de rem getrapt hadden hoefde je nu ook niet meer naar IC capaciteit te kijken.

Zwizalletju | 23-10-20 | 20:05

Mensen die pleiten voor een lockdown zijn paniekzaaiers. Als ze komende jaren hun baan verliezen omdat de overheid - om wat dikke en oude mensen te redden - veel en veel teveel heeft bijgeleend piepen ze wel anders.

Jammer dat GeenStijl ook zo meehuilt met die paniekzaaiers.

Gräf&Stift | 23-10-20 | 14:28 | 1
-weggejorist-
HetGewoneNormaal | 23-10-20 | 14:44

Maar hoeveel gezonde mensen zijn er nou ziek geworden van het griep virus?

komtdatschot | 23-10-20 | 14:27 | 9

@Gulliver | 23-10-20 | 14:42:
Heb je het nu ineens over mensen met kwalen die ziek zijn geworden door het virus?

komtdatschot | 23-10-20 | 14:52

@Shitting Bull | 23-10-20 | 14:49: Klopt, zie dit draadje.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 15:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik las vanochtend van een reaguurster dat ze niemand kent die niest of hoest, dus de cijfers kloppen niet.

Zo lang er nog van dat soort idioten rondlopen zal dit nog wel even duren.

DrumPiet | 23-10-20 | 14:26 | 14

@Gulliver | 23-10-20 | 14:44: Corona virussen maken nu eenmaal deel uit van het griepseizoen........ ook Covid-19.... dat doet het al zo'n 60 a 70 jaar

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:48

@Gulliver | 23-10-20 | 14:44:
Wil het ook wel corona virus noemen hoor.
Ben ik nou geen doorgesnoven wappie meer?

komtdatschot | 23-10-20 | 14:54

@Gulliver | 23-10-20 | 14:44: ik weet niet eens wat een griepvirus is... medici verneuken het voor zichzelf door niet duidelijk te zijn, zie Fatwa et al.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:47
▼ 11 antwoorden verborgen

2 nullen teveel...

steekmug | 23-10-20 | 14:26

Volgens het Parool: De intensivecare afdelingen hebben afgelopen etmaal 43 coronapatiënten opgenomen. Daarnaast hebben 34 mensen de ic verlaten, en daardoor steeg het totaal aantal coronapatiënten daar met 9 naar 472. Ook daar is niet bekend hoeveel van de 34 zijn overleden en hoeveel terug naar een verpleegafdeling mochten.
?????
Dus ze weten niet of ze dode mensen terug hebben gebracht naar een verpleegafdeling? Ik word niet goed.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:26 | 3

Kan me goed voorstellen dat een IC arts op een volle afdeling weinig prioriteit geeft aan dit soort administratie

Diederik_Ezel | 23-10-20 | 14:32

@Diederik_Ezel | 23-10-20 | 14:32: Dat is te makkelijk. Kan ook iemand anders doen. Nu krijg je half cijfermateriaal. Communiceer dan niet.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:37

@Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:37: ach, gewoon dexamethason geven, deden we 40 jaar geleden ook al. En aan de beademing? nou dan ben je mooi de lul: risico op "das Ende" neemt mooi toe. Is nu niks anders, met of zonder corona.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:45

10K. Valt me nog me, om eerlijk te zijn. Geen wekelijkse verdubbeling meer, gelukkig.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 14:25 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Nieuwe code. Van geel naar rood.
Code zwart ofzo. Verder niks aan doen.

Naampje geven.

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 14:23 | 2

Beter nog; Engelse naam geven, serieus kijken en dictie aanpassen.

A.S. Perien | 23-10-20 | 14:27

@A.S. Perien | 23-10-20 | 14:27: Oh ja, dat is helemaal bon ton!
Intelligent Lockdown
Social distancing
...

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 14:42

Betrouwbare informatie is het probleem , specifiek : geen.

Ghibli | 23-10-20 | 14:23

Volgens de wappies zal er wel weer teveel getest zijn

RandyBiel | 23-10-20 | 14:22 | 9

@IJsbakker | 23-10-20 | 14:27: Dat zegt u nou wel, maar ik moet elke ochtend slalommen rond de doden die opgestapeld liggen in de straat. Noem dat maar niks...

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:38

@Lupuslupus | 23-10-20 | 14:38: Wow, hier ook al. En dat al vanaf maart. Gelukkig zijn een groot deel al (deels) vergaan en sinds het kouder wordt zijn er ook minder vliegen.

Is dit nog nieuws? | 23-10-20 | 14:43

Ik weet niet meer wie de wappies zijn, RIVM of de diametrale zijde?

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:43
▼ 6 antwoorden verborgen

nog 5 dagen iedere dag de schoen bij de schoorsteen zetten.
Wortel en wat stro erbij,
dan komt hopelijk zwarte Piet en Sinterklaas met gepaste maatregels.

Nietnagel | 23-10-20 | 14:21 | 1

"Werk zoveel mogelijk thuis"
Laat de Sint maar een elektronische tegoedbon voor bol mailen.

TheOtherWhiteMeat | 23-10-20 | 14:31

Nieuw record besmettingen 10.007 !!!

kneuterzak | 23-10-20 | 14:20 | 6

@DrumPiet | 23-10-20 | 14:29: Weet jij hoe hoog het aantal besmettingen begin april was? Nee, want toen werd er nauwelijks getest. Begin april lagen er 1317 mensen op de ic. Het besmettingsaantal was toen echt geen 3000 of 4000 grapjas.

grietmetgroenefiets | 23-10-20 | 14:37

@DrumPiet | 23-10-20 | 14:29: Onzin..... je kan het testen van maart niet vergelijken met nu..... en dat weet je zelf ook wel!

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:46
▼ 3 antwoorden verborgen

10k.

Gooi dit land op slot joh. Het volk is te dom.

Eduardo- | 23-10-20 | 14:20 | 3

Is het volk nou zo dom of is het virus nou zo slim?

ciabatta | 23-10-20 | 14:23

precies, gooi het inderdaad op slot. En we komen er nog dommer uit, haha

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:42

@nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:42: ja haha en dan is die pcr test niet eens geschikt om te meten, haha wat een theater.. snel wat camera's op stervende mensen in de IC's, net zoals tijdens de griepgolf van '18.. weet u nog die beelden, hemeltje lief, we gaan allemaal dood

Ragnar_Lodbrok | 23-10-20 | 23:43

Champagne, over de 10k!

gristen | 23-10-20 | 14:19 | 1

Zo, die kan Trump in zijn zak steken. The Netherlands first!

ciabatta | 23-10-20 | 14:24

We mogen allemaal een week naar Griekenland van Willy Code Oranje.

Slurfje | 23-10-20 | 14:19 | 1

Ik pak alvast mijn koffers. O wacht...

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:39

Jaaaa, wij zijn over de 10.000 besmettings heen!
Ruim 700 meer dan gisteren. Gefeliciteerd Nederland

pibasso | 23-10-20 | 14:19 | 5

@NUik | 23-10-20 | 15:54: Hmm? Okay, besmettingen registratie loopt een paar dagen achter, maar de ziekenhuis en IC opnames tellingen lopen weken achter de daadwerkelijke besmettingen aan.... Die cijfers zijn beter (omdat ze minder afhankelijk van de test-graad), maar zeker niet actueler.

TheOtherWhiteMeat | 23-10-20 | 15:58

positieve PCR testen, onbekend of procedures van deze testen landelijk gelijkgeschakeld zijn of er random fouten dan wel systeem fouten in zitten. Positieve test: er lijkt iets van een RNA stukje te zitten van een virus wat we SARS cov2 noemen maar waarvan we naar het lijkt nog nooit het oorspronkelijke virus gekweekt hebben. Als ik me vergis hoor ik het graag. Ik ga graag met de meute mee, kost me minder energie, vooral als het klopt.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:41

Het lijkt wel de Bitcoin grafiek waarover gepraat wordt.. 13k moet dan dus ook haalbaar zijn.. we hebben iig een redelijke steun rond de 8k regionen.. ik ga long corona, 1e target 13k met een stoploss op 7800

Ragnar_Lodbrok | 23-10-20 | 23:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Die kennis is jaren geleden op z'n Hollands naïef en om niet aan Pakistan gegeven. In Bruls' geval hooguit een bitterball.

A.S. Perien | 23-10-20 | 14:32

Bruls is van de platitudes en de slogans. Het is gewoon een naprater. Het boekje volgen. Orders uitvoeren. Geen visie, geen creativiteit. Dat zie je direct al aan die domme kop van die vent. Ik kijk alweer uit naar Bruls in op1: wij zijn dan wel klaar met corona, maar corona is nog niet klaar met ons.

*doet loop van pistool in eigen mond*

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:19 | 1

Dat laatste zou ik beslist niet doen.

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:49

Van de week die Bruls gezien op tv. Tussen Ab Oosterhuis en Ginny Mooy (zeer leuke en intelligent over komende dame).
Maar die Bruls, wat een reutelende homp vlees is dat zeg.

1 logge bonk mens met een klein bewegend mondje in het midden. En maar lullen en maar lullen Alsof het allemaal ingestudeerd was, 1 grote obligate woordenbrij.

Die andere 2 WEL deskundigen zeiden in 2 zinnen meer zinnigs dan deze Bruls in 10 minuten voorgekauwde voorspelbare lulkoek.

Maar goed dat die ons land gaat redden.

Realism Is All | 23-10-20 | 14:19 | 3

Dus die Mooy is intelligent. Jij bent snel onder de indruk. Ze kan goed bluffen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:21

Bruls lult net zoals die Beatrice deskundige, laat ze wat langer aan het woord en ze ondergraven hun eigen theorie, of luisteren zo naar zichzelf, dat ze de rest niet horen. Bruls moet wel oppassen met zijn overgewicht zeg, bloedje link.

Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 14:25

@Theo-Pim-Riv | 23-10-20 | 14:25: Het valt mij 100% mee dat die gluiperige vetzak nog steeds rondloopt. Die voorop liep om Wilders te beschadigen. Aan niemand ooit een grotere hekel gehad dan aan die vette galbak.

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:51

De scholen midden en Zuid beginnen maandag.
Ik denk dat de scholieren twee weken thuis mogen blijven.

Ruimedenker | 23-10-20 | 14:18 | 4

@pibasso | 23-10-20 | 14:25: Mevrouw P. doet gewoon een muilkorf voor en dan is er helemaal niets aan de hand. Toch?

Lupuslupus | 23-10-20 | 14:53

gaat mooi niet werken. scholieren moeten ons juist helpen. Zij zijn onze helden. Hun Waldeyer ringetjes moeten aan het werk voor de oudjes. Doen ze dat niet, ga ik een Green Soylent fabriek starten, ik wordt megavermogend en doodsarm. En jullie vreten lekker jullie oma en opa op in een lekker groen blokje haha.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:37
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer gaat dit stoppen? Hoe meer idioterie hoe moeilijker het gaat worden weer naar normaal te gaan.

revolte | 23-10-20 | 14:18

Ik heb vannacht een huis gebouwd in een teststraat, dat is niet de bedoeling kreeg ik te horen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:18 | 1

De meeste straten in vinexwijken zien er uit als teststraten.

A.S. Perien | 23-10-20 | 14:36

En in de tussentijd klapt er weer iemand van dat OMT uit de school, gaat Rutte strategisch lopen lekken naar de pers voor reacties en vanavond op alle netten weer virologen en de directeur GGD Zuid Limburg die ook wat ijdel is plus zo nog wat pipo's van een of ander adviesorgaan of bestuurslaag. Praat gvd eens met 1 mond kabinet!

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:18 | 2

Ik las 'bestuursplaag'.

revolte | 23-10-20 | 14:20

Brulmaatregelen zijn kúlmaatregelen.

bisbisbis | 23-10-20 | 14:17

Kunnen de organen van een coronadode gedoneerd worden? Ik vraag dit voor een D66'er...

Lerp | 23-10-20 | 14:16 | 9

@Feynman | 23-10-20 | 14:51: Wat heeft dat nu met Covid-19 te maken....... Reaguurder Lerp had het over patiënten die met of aan Covid zijn overleden....

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:56

@Fatwabuster | 23-10-20 | 14:56: Uw beperkende stelling: "Ik heb het idee dat organen van 80 plussers niet heel erg in aanmerking komen voor een transplantatie....." Wekt een onjuiste suggestie. Ook jongere mensen overlijden soms aan corona, de grens van 80 is uit de lucht gegrepen. Je hoeft niet te overlijden om bijvoorbeeld een nier te doneren.

Feynman | 23-10-20 | 15:01

@Feynman | 23-10-20 | 15:01: Kom op Feynman..... IFR onder de 70 is 0.09%.... er sterft vrijwel niemand enkel en alleen aan Covid-19.
De uitzonderingen die je deze week hebt geplempt bleken achteraf niet geheel betrouwbaar te zijn.....
Discussie eindigt!

Fatwabuster | 23-10-20 | 15:15
▼ 6 antwoorden verborgen

Deze meneer ziet er niet echt uit als een boegbeeld voor de volksgezondheid. Hij ís een veiligheidsregio. 0_o.

MickeyGouda | 23-10-20 | 14:15 | 2

Ik las: veiligheidsrisico... veelzeggend.

GWBA | 23-10-20 | 14:18

Lol. Ik dacht onwillekeurig aan Married With Children. Een hele dikke mevrouw komt de schoenenzaak van Al Bundy binnen. Of hij iets in haar maat heeft? "Try Wyoming!" Roept hij bot.

Gajus | 23-10-20 | 15:56

Rutte jongen, geef het volk wat ze willen: een totale lockdown. En volgend jaar de koopkracht gewoon met 8% achteruit, want EU enzo. Kan jou het schelen joh, print gewoon wat geld bij, lach een keer en zeg dat het allemaal goed komt en je hebt er weer vier jaar premierschap bij.

opblaasschaap | 23-10-20 | 14:14 | 3

En koop die auto!

Glasgow Argus | 23-10-20 | 14:15

Voorspellinkje: terwijl de ons omringende landen alláng weer op stoom zijn en iedereen daar is ingeënt, bemoeien zich hier nog ambtenaren met het 'gefaseerd' weer 'opstarten' van de economie en welke groepen voorrang krijgen bij het 'vaccinatiebeleid'. (wij beginnen bij de 'kwetsbaren' uiteraard...) Onze economie gaat straks vier procent achterlopen bij die van onze oosterburen - alleen maar vanwege de jánkende onkunde van het ambtenarenvolk.

bisbisbis | 23-10-20 | 14:24

@bisbisbis | 23-10-20 | 14:24: dat vaccin gaat nagenoeg geen reedt doen. Lekker laten. Wees voorzichtig met kwetsbaren en voor hen is er geneesmiddel als het immuunsysteem het zelf niet snel kan oplossen. En doorrr.

VP732 | 23-10-20 | 14:33

Zoals ik bij een van de eerdere COVID-19 onderwerpen van een van de reaguurders las:

"Iedereen vanavond om 20:00 uur een uur lang met een dichtgetapete plastic zak om het hoofd. Dat doet de pandemie pas eindigen!"

Of woorden van die strekking.

Glasgow Argus | 23-10-20 | 14:12 | 1

Ik houd je niet tegen.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:16

Hier, om je humeur weer erbovenop te brengen: www.youtube.com/watch?v=kfVsfOSbJY0 Oh ja, die Bruls is een fascist. Mag ik dat zeggen? Nee, dat mag ik niet zeggen, maar ik zeg het toch.

Taggart | 23-10-20 | 14:12 | 1

De meeste mensen worden hier helemaal niet meer blij van, die hebben helemaal geen zin om het weekend op hun werkplek door te brengen.

ciabatta | 23-10-20 | 14:14

Ik hoor van meerdere bronnen dat ze de scholen willen sluiten, een aantal geeft aan dat dit voor December in de planning staat vanwege de uitbraken op met name de middelbare scholen. Misschien doen ze dit al wel eerder, we zullen zien.

Blauwe Wafel | 23-10-20 | 14:12 | 2

Als ze wachten tot december zou dat dom zijn.

rob007 | 23-10-20 | 14:27

@rob007 | 23-10-20 | 14:27: Scholen sluiten in de kerstvakantie levert minder weerstand op bij de plebs.

Binnenbaan | 23-10-20 | 14:42

Als ik die Bruls zie dan vraag ik mij altijd af of hij zelf z'n reedt kan afvegen na het schijten.

Overrijp | 23-10-20 | 14:11 | 4

Zijn veters strikken kan hij niet meer zelf.

van Oeffelen | 23-10-20 | 14:19

zware botten?

ViaNova | 23-10-20 | 14:30

Gelukkig kan hij grote delen van z’n lichaam niet meer zien

zuurtjeregen | 23-10-20 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Bruls zal wel brullen om een totale lockdown. Bindend advies: eenieder die nu schreeuwt om lockdown en avondklok, moet onmiddelijk verplicht in quarantaine

SolarInvictus | 23-10-20 | 14:11

Volgens Muhammad Saeed al-Sahhaf zijn er helemaal geen coronagevallen, de IC en ziekenhuizen zijn leeg, dit is maar een bejaardenkuchje, er is helemaal niets aan de hand! www.youtube.com/watch?v=-Ung95ORVUY

Gov. Andrew Cuomo: "New York Has A Lower Infection Rate Than The White House" www.youtube.com/watch?v=asH7LGk8PBQ

Het gras is al een half jaar groener in Zuid Korea. Laat u niets wijs maken, de halfzachte lockdown tijdens de eerste golf en dit poldermodel tijdens de tweede golf maken meer slachtoffers en meer kosten dan noodzakelijk. ourworldindata.org/coronavirus-data-e... Met betere maatregelen hadden we dit al achter ons kunnen laten.

Dit is een beetje als brandblussen. Dan moet je niet gaan kijken op een kuub water meer of minder, maar gewoon de beuk erin, de boel oplossen, de wonden likken en weer verder met ons leven. Nu houden we als een zachtgekookt eitje de ellende als een veenbrand in stand.

Feynman | 23-10-20 | 14:11 | 4

Kun je een land noemen waar het helemaal weg is?
Gaat namelijk niet gebeuren.

Makemyday! | 23-10-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Graag een Stijlloze Poll: voor de Ergste Man des Vaderlands: a) Ernst Kuipers b) Hubert Bruls ...

beniknouzoslim | 23-10-20 | 14:10 | 3

Omdat ze de boodschappers van het slechte nieuws zijn?
Een nogal kinderlijke gedachte.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:26

De ergste man. Ergste van wat?

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:44

@DexterGordon | 23-10-20 | 14:44: van Nijmegen, Gelderland, Nederland, de EU, de Wereld, het Heelal?
Het is een nare vent maar daar is niet veel mis mee. Dat ben ik ook

zuurtjeregen | 23-10-20 | 20:26

Zondag is m’n niggie jarig...

Gaan we vieren met haar 80 jarige oma...

“ Veel plezier neon..!! Ja bedankt “

neonreclame | 23-10-20 | 14:10 | 7

@Gulliver | 23-10-20 | 14:11: mag oma wel 80 zijn maar waarschijnlijk is ze gewoon wilsbekwaam en heeft ze daar zelf ook nog zeggenschap in of ze neon's n-woord wil zien of eenzaam en alleen wil sterven, panische bemoeial.

haddem | 23-10-20 | 14:15

Ik las nigger.

Piet Karbiet | 23-10-20 | 14:19
▼ 4 antwoorden verborgen

Jabba the Bruls. Wie heeft deze pad verkozen dan?

haddem | 23-10-20 | 14:09 | 2

Hij vreet altijd de concurrentie/tegenkandidaten al voor de eindselectie op. Ook een manier om je carriere te plannen.

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 14:14

Usefull idiot

Makemyday! | 23-10-20 | 14:29

Mortaliteitscijfers openbaren, data analyse er overheen, pcr-testen eerlijk toetsen, ventilatie serieus nemen en dan zeggen ‘vanwege voortschrijdend inzicht doet het ons goed te melden dat per heden alle maatregelen worden opgeheven!’

Is dat een idee?

emwee | 23-10-20 | 14:09 | 4

@Feynman | 23-10-20 | 14:16: drank wordt gewoon verkocht in de lokale slijter, en drugs wordt grotendeels gedoogd, tsjaaa

emwee | 23-10-20 | 14:19

@Feynman | 23-10-20 | 14:16:
Inderdaad, de fascisten, met hun verkeersregels.
Angsthazen, die daar nog in geloven.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kan die avondklok er alvast komen voordat de klok dit weekend een uur wordt teruggezet. Heb zin in nog meer verwarring!

ciabatta | 23-10-20 | 14:08 | 1

Ja en aankondingen dat de avondklok van 20.00 uur vanaf zondagavond 22.00 uur in gaat.

Lorejas | 23-10-20 | 14:21

Alcoholisten mogen een maand gaan afkicken en ouders tijd aan hun kinderen besteden.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:08

Hier in Twente ist onmeunig levensgevaarlijk. Net bij de viskraam gebakken visje gehaald. Iedereen mondkapje op en de prijzen vliegen omhoog; €4,35 voor een gebakken visje. Er viel zelfs bijna een vrouw van de fiets en de blaadjes vallen spontaan van de bomen ervan. Er is wat aan de hand

Leptob | 23-10-20 | 14:07 | 11

Het gaat niet goed met de visstand.

SterF... | 23-10-20 | 14:38

@Tragicomix | 23-10-20 | 14:33: wie zegt dat Leptob er iets aan kan doen? Alles wat aan deze kant van Amsterdam leeft is mijn vriend.

Normpje | 23-10-20 | 14:52

Testen, snel en iedereen in kwaraanteine. Dit gaat helemaal mis. En daar blijven in Twente, we willen jullie gedonder niet.
Ik ga nu bidden naar onze goden in Den Haag.

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Bruls loopt een beetje achter: aangifte tegen Wilders had hij toch al gedaan?

pollo4 | 23-10-20 | 14:07

Die Bruls verdenk ik er altijd van dat hij een klein airfryer pannetje op het Nijmeegse bureau heeft staan. En dan zo nu en dan een paar snackjes er in werpt.

herstelkous | 23-10-20 | 14:07 | 3

'K kan wel zien dat gij geen Brabander is: wij eten worstenbroodjes, nationale culinaire snack!

pollo4 | 23-10-20 | 14:08

Pollo. Nijmegen ligt in Gelderland. duppie.

horsteknots | 23-10-20 | 14:11

@pollo4 | 23-10-20 | 14:08: Dank voor uw bijdrage. In dat geval verdenk ik hem er van een mini oventje op het bureau te hebben staan en geregeld een worstenbroodje in een zwembadje van ketchup te nuttigen.

herstelkous | 23-10-20 | 14:11

Slappe hap daar in Den Haag. Zolang Schiphol wijd open staat is iedere maatregel ongeloofwaardig.

Tom Hagen | 23-10-20 | 14:07 | 5

@Lorejas | 23-10-20 | 14:23: Dat valt dus wel mee.....
De GGD Amsterdam heeft er een maand getest en zijn toen gestopt wegens capaciteitsproblemen...... de cijfers zouden later worden gepubliceerd maar ik heb er nergens meer iets van gezien. Als het toen heel erg afweek van het landelijke beeld was dat geheid in het nieuws geweest.

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:30

Nederland is het slechtste gebied van de wereld. De dreiging komt niet van buiten maar van binnen.

Van buiten de EU mag sowieso vrijwel niemand Nederland meer in, en binnen de EU staat Nederland overal op code oranje/rood waardoor het een gezeik wordt hierheen te komen.

Op het moment is Schiphol het probleem niet.

Blasfemie | 23-10-20 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
jip_86 | 23-10-20 | 14:06

Dubbele onderkin wil in ieder geval de boel nog zoveel mogelijk open houden.

van Oeffelen | 23-10-20 | 14:06 | 4

@pollo4 | 23-10-20 | 14:10: het is al 8, 9 maanden bekend dat we met pandemie te maken hebben en toch een duur reisje boeken. Eigen schuld dus.

TRUMP | 23-10-20 | 14:17

@pollo4 | 23-10-20 | 14:10: Hoezo... je kan gewoon reizen binnen de EU.... met of zonder een lockdown.
Ik vlieg morgen ook probleemloos terug van Bilbao naar Amsterdam.....

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:18

@TRUMP | 23-10-20 | 14:17: doe normaal. Mijn vader moet om medische redenen naar Nederland. Heeft dit probleem ook. Met je eigen schuld

BobDobalina | 23-10-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dit keer wel verstandig zijn en nu de hele rottroep op slot, overal verplichte mondkapjes, een avondklok, dikke boetes en bij weigeren of burgelijke ongehoorzaamheid, op staande voet gefusilleerd!

TijdelijkOptimist | 23-10-20 | 14:05 | 8

En verklikken? Hoe zit het met verklikken? *zich in de handen wrijft en zijn NSB-speldje alvast uit de la pakt*

ciabatta | 23-10-20 | 14:21

U bent wel heel erg optimistisch.

komtdatschot | 23-10-20 | 14:44

precies! ik wil een "new brave world"

nobodiesunmighty | 23-10-20 | 18:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik mag die Bruls niet horen hoesten. Alhoewel...

Normpje | 23-10-20 | 14:05

Voor de veiligheid van Dikkertje Dap zou ik zeggen lockdown.

Voor de rest van Nederland, liever niet.

Toetsenbordcomplex | 23-10-20 | 14:04 | 2

Precies. Omdat meneer het verdomt om iets aan zijn gezondheid te doen, mag de rest van Nederland bloeden. Dacht het niet.

obominotie | 23-10-20 | 14:06

Lijkt meer op Dikke Deur: Pipo koeien!

pollo4 | 23-10-20 | 14:11

Het duurt de GeenStijl redactie te lang, maar het kabinet moet eerst met Van Dissel gaan voorkoken wat het volstrekt onafhankelijke OMT moet gaan zeggen van Rutte. Als je dat soort dingen goed wil doen, kost het wat tijd.

TheOtherWhiteMeat | 23-10-20 | 14:03

Maar de koffieshops blijven wel open.
Bier kan men bij de Lidl halen.
Per saldo veranderd er dus niets.

ptrck | 23-10-20 | 14:03 | 5

@Fatwabuster | 23-10-20 | 14:12:

Je bent duidelijk de slimste niet.
Een feestje zonder alcohol is als een orgie zonder seks.

Rest In Privacy | 23-10-20 | 14:47

@Gulliver | 23-10-20 | 14:47: Dus als iemand een biertje of wijntje drinkt dan is hij of zij aan het feesten?
Maar ben blij dat jij heel slim bent.....

Fatwabuster | 23-10-20 | 14:54
▼ 2 antwoorden verborgen

Hubert is gelukkig flink afgevallen van al dat gewandel in Corona-tijd.

pibasso | 23-10-20 | 14:02 | 5

@Graaisnaaiert | 23-10-20 | 14:17: En allemaal stiekem onder leiding van Mat Herben als Godfather van het old boys netwerk. Konijnenhol na konijnenhol aldus Lange Frans.

Lorejas | 23-10-20 | 14:24

@Lorejas | 23-10-20 | 14:24:
Vergeet Demmink niet he, en Minerva en 5G. Was het nou de rode of de blauwe pil? Nou ja, wat Klazien uut Zalk zei dus:
"Als de kat gaat miauw'n
mut-oe oew eig'n bier gaan brouw'n".

Graaisnaaiert | 23-10-20 | 14:30

En anders wordt het twee IC-bedden voor Huub.

knutsel_ | 23-10-20 | 14:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Zolang er geen ECHTE lockdown komt en we op z'n Rutte's (lees incompetent bestuurlijk) bezig bljiven - blijven de cijfers tot diep in december rood.

litebyte | 23-10-20 | 14:02 | 1

En wat als er dan nog steeds "besmettingen" zijn? Want die lockdowns helpen niet. Zelfs de WHO roept op om geen lockdowns meer te doen. Het is toch niet zo moeilijk. Als je graag een lockdown wil en bang bent sluit je jezelf toch gewoon een jaar op. Dan kan de rest van het land gewoon verder leven. Iedereen blij? Of zijn al die lockdown adepten stiekem kleine facistjes en genieten ze er vooral van anderen hun wil op te leggen?

Skeptic70 | 23-10-20 | 15:11

Ik heb de namen van de acteurs gezien, snel nog ff naar Appie om toiletpapier te kopen....

Frietpiet | 23-10-20 | 14:01 | 1

Zojuist alle caramel toetjes opgekocht bij de buurtsuper. Muahahaaa!

zwenkwieltje | 23-10-20 | 17:25

Ik reken alvast op een lockdown.

Wijze uit het Oosten | 23-10-20 | 14:01 | 2

Dan wel een echte, en niet een intelligente mag ik hopen.

litebyte | 23-10-20 | 14:03

Hoeveel stofzuigerzakken heeft u gehamsterd?

kapotte_stofzuiger | 23-10-20 | 14:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl