Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

+7997! Recordaantal besmettingen in Nederland

En dat allemaal omdat U tot 22:00 uur in de kroeg zat...

Vlieg met me mee...

Recordaantal besmettingen in Italië. Recordaantal besmettingen in Duitsland. Recordaantal besmettingen in Rusland. Recordaantal besmettingen in Polen. Recordaantal besmettingen in Tsjechië. Recordaantal besmettingen in Oekraïne. Recordaantal besmettingen na jodelconcert (!) in Zwitserland. Recordaantal besmettingen in België. Recordaantal besmettingen in UK. Recordaantal besmettingen in HEEL EUROPA (vetcoole schuifkaart) met welgeteld 22 landen met recordaantallen besmettingen. Beste mensen. Hou verdorie een sop met voor 20:00 uur alcohol drinken en jonko's roken overal naartoe vliegen. 

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik las net een interview met de denker des vaderlands. Nu ben ik normaal niet van ongekozen autoriteiten, maar deze filosoof zegt zinnige kritische dingen over het coronabeleis, zonder wappiegedoe. Samenvattend: er wordt alleen maar geregeerd op basis van getallen (besmettingen, opnames) terwijl de discussie over waarden (wat is levenskwaliteit, is 75 jaar oud genoeg, kunnen we nog omgaan met dood en ellende?) niet wordt gevoerd, in ieder geval niet op politiek niveau.

Hopenschauer | 16-10-20 | 23:00 | 3

Daarbij komt dat als er naar getallen wordt gekeken, het alléén naar de aantallen Corona-doden is en bv. niet naar verloren levensjaren door de armoedeval van veel mensen door de economische effecten. Of de verminderde levenskwaliteit van 17 miljoen mensen een jaar lang in een halve lockdown.

RichardBandler | 16-10-20 | 23:07

Inderdaad, idem dito bij discussie over de Eu: het gaat bijna altijd over cijfers i.c. geld, en bijna nooit over het verlies van democratie en eigenheid, wat veel belangrijker is.

CiTy3 | 16-10-20 | 23:12

Ethische vraag: wat weegt zwaarder twintig coronadoden van 80+ of één jonge vader van 35 die zelfmoord pleegt door de economische malaise waar hij zich geen uitweg meer uit ziet? Wie levensjaren rekent bij een gemiddelde levensverwachting van 82 moet toch proberen het leven van de jonge vader te redden, die had immers nog 47 jaar te gaan, terwijl de oudjes samen nog 40 op de teller hadden. Waarvan die oude jaren doorgaans minder van kwaliteit zijn dan die jongere jaren.

Joostmochtnietsweten | 17-10-20 | 07:33

Tijdens de eerste golf plaatsen jullie cijfers van het CBS met daarin het meerjarig gemiddelde sterftecijfer van een week met daarnaast het sterftcijfer van dit jaar, dat plaatste het e.e.a. in perspectief. Komt dat terug?

JapieDeKrekel | 16-10-20 | 22:31

Goh, het lijkt wel alsof het griepseizoen weer is begonnen. En ze willen het aantal testen nog gaan verdubbelen trouwens. Dat wordt dan dubbel zoveel positief getesten. Met de roadmap die alleen van positief getesten uitgaat, kunnen we dan verwachten dat we straks allemaal een paar maanden in de zwaarste lockdown-fase zitten.

RichardBandler | 16-10-20 | 21:36

De lockdown(achtige) maatregelen hebben het laatste half jaar geen zoden aan de dijk gezet. Slechts het klimaat hielp om Corona tijdelijk te beteugelen.
En nu gaan de regeringen het beleid dat nix uit haalde weer herhalen c.q. versterken; alsof iemand jarenlang probeert een goudvis te leren praten.

CiTy3 | 16-10-20 | 21:30 | 4

Terwijl hun grote inspirator WHO nu zelf ook duidelijk waarschuwt TEGEN lockdowns !

RichardBandler | 16-10-20 | 21:55

Simpel:
1. Lockdowns werken niet. Het virus verspreid zich via de lucht.
2. Monkapjes werken niet, die dingen hebben gaten 10000x groter dan een virusdeeltje.
3. Mondkapjes werken niet, mensen dragen die dingen verkeerd, te lang en verschonen ze niet.
4. Kroegen / horeca (eerder) dicht werkt niet. Corona kan geen klok kijken.
5. 1.5m werkt niet, zie 1.
6. Vaccins werken niet want zijn te snel geproduceerd en we kennen de bijwerkingen niet.

Wat we moeten doen is een ventilatie verplichting voor kantoren en winkels. En dan ioniserende ventilatie incl HEPA filters. Tegen de aerosolen. Ventilatie subsidie voor huishoudens. 1.5m en andere beperkingen BUITEN afschaffen. Binnen 1.5m verdubbelen naar 3m. Mondkapjes verplichting DIRECT afschaffen, die dingen zorgen voor CO2 vergiftiging en helpen NIET tegen het virus.

En tot slot: Rutte en De Jonge voorgoed uit de 2e kamer verwijderen.

SanderEvers | 17-10-20 | 02:05

@SanderEvers | 17-10-20 | 02:05: - klinkt goed! Maar welke uitstekende oplossingen er ook aangedragen worden, Nederland moet en zal aan het vaccin en de chip. Zonder een 'tot hiertoe en niet verder' geen ontkomen aan.

Maris v.d Hof5393 | 17-10-20 | 13:26
▼ 1 antwoord verborgen


Corona:Iedereen denkt dat hij een pornoacteur is, totdat hij op de set komt.

King of the Oneliner | 16-10-20 | 20:54

Ik gun iedereen zijn theorieën en ontkenningen, maar je hoeft niet echt gestudeerd te hebben dat als we zo doorgaan de zorg het niet meer aankan.
Kijk naar https://lcps. nu/nieuws/ en je ziet dat de trend nu is dat iedere twee weken het aantal IC patiënten verdubbeld.
Dat zou beteken dat er begin december 4500 covid patiënten op de IC zouden liggen, dan kan zelfs Duitsland on niet meer kunnen redden.

Tragicomix | 16-10-20 | 20:35 | 7

@FranchisedFreedom | 16-10-20 | 21:14:
Dat we gewoon alle bejaarden en zieken voor een paar jaar opsluiten, en degene die toch naar buiten durven te gaan hakken we een voet af?
Het nieuwe normaal.

Tragicomix | 16-10-20 | 22:00

@Tragicomix | 16-10-20 | 22:00:
Naast dat zegt hij al dat het virus niet tegen te houden is en precies daar sta ik wel deels achter. Ik geloof niet dat je een forse groep Nederlanders kunt beschermen van een groep die schijt aan alles heeft en het virus vrijelijk laten rondgaan.
Waar ik wel in geloof is een gedeeltelijke lockdown. Virus blijft wel verspreiden, maar zeer traag. Dus ook die 70+ krijgt ermee te maken, maar hopelijk nog wel op het moment dat er plek is op de ic.

Aart4888 | 16-10-20 | 22:06

Het punt is dat de VVD en kornuiten de afgelopen 10 jaar niks anders gedaan hebben dan op de Zorg bezuinigt. En DAT is waardoor we NU een crisis hebben.

SanderEvers | 17-10-20 | 02:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Voor alle Hip en Wapsters,

Donderdag 15 oktober:0 (nul,zero) dood Zweeds dor hout aan dat virusje.
Ach,nog een jaartje of 10 en de overgeboortes van Babyboomers zijn ook gewoon weer een simpel statistiekje.

Papualist | 16-10-20 | 20:13 | 1

Sst! Niet vergelijken met de Zweden! Er zou maar uit blijken dat men het hier totaal verkeerd aanpakt...

volksvaderland | 16-10-20 | 22:40

De scholen zijn nog open...

Quichegerechtigde | 16-10-20 | 20:13

En dan moet Covid 20 nog komen

Mark van Leeuwen | 16-10-20 | 20:05

Het stikt hier van de vieze egoïstjes en borderlinertjes.

SIogra | 16-10-20 | 19:41 | 1

Het schijnt dat covid ook je hersenen aantast.

Tragicomix | 16-10-20 | 19:44

In het voorjaar begint het allemaal weer opnieuw. Dat vaccin hebben we dan ook niet. Hooguit iets zoals de griepprik die je ieder jaar kunt halen En dan realiseren we ons eindelijk dat dit er vanaf nu gewoon bij hoort. Iedereen weer aan het werk, met nieuwe inzichten. En af en toe een mondkapje. En een paar honderd meloenen schuld.

Happy People | 16-10-20 | 19:28 | 1

Dat mondkapje zal wel een blijvertje worden inderdaad. Ongeacht of er wetenschappelijke consensus is over een positief dan wel negatief effect.

volksvaderland | 16-10-20 | 22:42

Om mij heen ook. De een na de ander heeft corona en valt stuiptrekkend neer. Net als in die Chinese internet filmpjes in het begin. Het komt nu echt dichtbij.
Voordeel is dat een krat bier nu nog maar tien euro kost. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zoals filosoof Johannes Kruif al treffend exclameerde.

oplichter | 16-10-20 | 19:16

Ik ben nog steeds aan het wachten op Ralf Inbar. Dat hij met zijn lachje en een gouden banaan aan komt en verbouwereerd vraagt: "Hebben jullie die camera niet gezien?". Ik begreep echter dat hij overleden is.

Jordy | 16-10-20 | 18:20 | 1

Dat Ralf Inbar ineens tussen al die uitgeputte zorgmedewerkers op de IC staat, lache jonge.

Tragicomix | 16-10-20 | 20:07

Het begint er op te lijken dat het inderdaad een gewoon griepje is dat pas eind vorig jaar werd opgepikt en van af dat moment wereldwijd gevolgd werd. Ja, dan vang je veel meer gevallen dan de voorgaande jaren toen er nog niet zo hysterisch werd gereageerd. Nu begint het gewone griepseizoen en lo and behold, het aantal besmettingen neemt weer toe. Net als altijd al het geval was bij de gewone griep. Ik blijf erbij, vroeger hadden we incidentele onverklaarbare sterfgevallen die nu aan Covid toegeschreven kunnen worden.
Als je vorig jaar onverklaarbaar dood ging en je was ook nog verkouden kwam er gewoon 'onverklaarbaar' op de overlijdensakte. Want van verkoudheid ga je immers niet dood toch? Als je nu waaraan dan ook dood gaat en je hebt toevallig ook nog dit nieuwe virus, ben je gestorven aan dit nieuwe virus. Corona virus. Verkoudheidsvirus.

Wie vroeger ziek werd ziekte uit (met dus af en toe een onverklaarbaar sterfgeval), nu laat men zich en zijn omgeving testen en kijk eens hoeveel er weer bijgekomen zijn.

Hoeveel meer testen zijn er uitgevoerd dan vorige week? Weten we nog steeds niet. Nietzeggende cijfers zo hard mogelijk opgepompt voor maximaal shock-effect.

Massahysterie.

Sans Comique | 16-10-20 | 17:43 | 7

Ok, in Cordóba doen ze een soort vit. D *in het ziekenhuis* en het lijkt erg goed te helpen.

RichardBandler | 16-10-20 | 21:57

@RichardBandler | 16-10-20 | 21:57:
Ik had je bericht niet goed gelezen, maar klopt vitamine D lijkt voorzichtig een positief effect te hebben. Zijn nog geen grote studies helaas. Ik kan mij best voorstellen dat dit tzt in de richtlijnen komt.

Aart4888 | 16-10-20 | 22:03
▼ 4 antwoorden verborgen

Tsjaaa zeg... wat een situatie.. ik heb een account aangemaakt, om even mijn perspectief te delen.

Wat mijn ervaring mij heeft geleerd is dat het (natuurlijk) heel belangrijk om een gezonde levensstijl te hebben. Goed uitrusten, niet roken, gezond eten, sporten (en daarbij.. leuk werk, hobby's, familie & vriendschappen ook fijn natuurlijk)

Een gezonde levensstijl draagt bij aan een goed immuunsysteem, betere weerstand en jezelf fit voelen.

Het viel me op, dat voorgaande virussen.. de vogelgriep, de gekke koeienziekte, varkenspest, ebola, sars.. allemaal iets te maken hadden met dieren.

En nu ook dit corona virus, van dierenmarkten in China zegt men.. een vleermuis.. die dieren markten zien er ook niet bepaald gezond uit (zoals dieren in de natuur gezond leven, als je dat eet zal van heel andere kwaliteit zijn dan dieren uit een industrie).

Ik ben gaan experimenteren, en een vegan challenge gaan doen.

Ik ben me veel energieker en vitaler te voelen, en ben met deze levensstijl doorgegaan, het is heerlijk en ik merk er zoveel voordelen van.

Ik kan het iedereen aanraden om voor jezelf verschillende levensstijlen te onderzoeken en te zien wat dat met je doet.

Veganvitality | 16-10-20 | 17:35 | 18

De hersenen van mensen zijn echt beginnen te groeien toen we ooit vlees gingen eten. De hersenen van vegetariërs zijn gemiddeld dacht ik ook 7% kleiner dan van vleeseters. Plus ze hebben relatief veel psychische aandoeningen en door gebrek aan (dierlijk) vet hormonale problemen en onvruchtbaarheid.

RichardBandler | 16-10-20 | 21:48

Veganisten leven niet gezond. Zonder vitamine B12 (uit dierlijke producten) ga je gewoon dood, dus langs de huisarts laat het testen en slik die pillen. Er is geen plantaardig alternatief behalve een bepaald soort zeewier, maar dat is een vleeseter. Natuur is nu eenmaal een en al doodslag, eten of gegeten worden.
Wen er maar aan!

Analia von Solmsch | 16-10-20 | 22:29

Lulupus, een omnivoor is evolutionair een afsplitsing van een carnivoor (niet van een herbivoor). Dat een soort sinds deze verbreding van spijs een nieuwe aanduiding krijgt is een terminologische zaak. Biologisch zijn carnivoor en omnivoor zeer nauw verwant. Carnivoren kunnen immers zelfs plantaardige voeding verwerken. Kijk maar eens hoeveel graan en rijst er in honden en kattenvoer gaat. Beiden noemen we 'carnivoor' maar overleven blijkbaar ook prima op een deels plantaardig dieet (want lekker goedkoop). Echter, geef je je hond of kat 100% vlees dan zal hij gezonder zijn. Het grootste verschil is dat soorten die we 'omnivoor' noemen als soort plantaardig hebben leren eten terwijl carnivoren dat hooguit doen bij uitzondering of door menselijk toedoen. Echter, mijn argument is dat de mens biologische het beste in staat is om vlees te verteren. De meeste planten kunnen we überhaupt niet eten (geen gras, geen bladeren, geen boomschors) waar herbivoren praktisch alles weg grazen. De gedachte dat juist planten de sleutel zouden zijn tot gezondheid is er eentje die niet is gestoeld op logica of biologische wetenschap, maar op ideologisch wensdenken.

Joostmochtnietsweten | 16-10-20 | 23:58
▼ 15 antwoorden verborgen

+45 IC en cohortafdelingen ook steeds voller. Defensie is al gevraagd te helpen en patiënten zullen naar Duitsland overgeplaatst worden.

Is niet best aangezien het nu oktober is en herfst/winter seizoen nog wel 6 maanden duurt.

Diederik_Ezel | 16-10-20 | 17:31 | 3

In Duitsland is er nog wel plaats, waar in Nederland het is wegbezuinigd.
Dank u vvd met je kaasschaaf methode.

Analia von Solmsch | 16-10-20 | 22:33

@Analia von Solmsch | 16-10-20 | 22:33: dat zal toch niet op korte termijn nodig zijn. Als je kijkt naar de rivm cijfers over ziekenhuisopnames ivm corona vanaf begin dit jaar, zie je de dagbijdragen van de afgelopen week in het niet vallen bij de piek van het voorjaar. Ik kan moeilijk plaatsen waarom er dan nu al zo een tekort lijkt te zijn of snel dreigt te zijn. En nee, exponentiële groei is in die cijfers ook niet terug te zien.

volksvaderland | 16-10-20 | 22:53

Angst is een goede motivator en u heeft wat motivatie nodig om op de VVD te blijven stemmen.

Joostmochtnietsweten | 17-10-20 | 07:29

Hoeveel procent was bij PCR ook alweer fout positief, ik begin de tel kwijt te raken

Mich2007 | 16-10-20 | 17:17 | 1

Gezien de huidige prevalentie, verwacht ik dat tegenover iedere vals-positieve uitslag een veelfout van vals negatieven staat.
-> je bent een beetje te laat met deze discussie! Die had je in de zomer moeten voeren.

Aart4888 | 16-10-20 | 20:56

Hoezo is die volidioot de schaamte al een lichtjaar voorbij? Geeft nix hoor, Grapperwous gaat dreigen! Met twee kratten bier bent u da kalos! Vast wel.

Linkje, sorry maar betaalmuurtje vrees ik:
www.telegraaf.nl/nieuws/343291941/gra...

Kinkfactor | 16-10-20 | 17:07 | 1

Hij denkt dat hij na zijn bruiloftsescapades ons wel weer uit mag gaan schelden.

5611 | 16-10-20 | 17:56

HOE DAN?
IJsland pikzwart

MorgenEenAnder | 16-10-20 | 16:56

Mis toch Zweden een beetje in het rijtje.

me,myself and IK | 16-10-20 | 16:55

Het griepseizoen is weer begonnen.
Ik zag een berichtje over Canada voorbij komen.
Normaal rond deze tijd 25.000 griepgevallen.
Dit jaar 12 griepgevallen 26.000 coronagevallen.
Dat dus.

jantjeuitnederland | 16-10-20 | 16:31 | 7

De drol komt langzaam boven drijven.
Ik wacht op de ' plop ' ..

Ben Adam | 16-10-20 | 16:46

Ik ben er bijna zeker van dat ze hier ook alles onder corona schuiven. Toch maar eens checken op doden als gevolg van kanker, hart en vaatziekten en ander onderliggend lijden. Oh ja, en ouderdom natuurlijk.

MoonBeebe | 16-10-20 | 16:48

@TheOneTruth | 16-10-20 | 16:46: "De epidemie duurde..."
Ook als er geen 'epidemie' is zijn er gevallen. Iedereen werd gemiddeld zo eens in de twee jaar ziek van een virus. Je moet namelijk niet alleen het virus oplopen maar ook helpt het als je om wat voor reden dan ook een vermindere weerstand hebt. Hetzij door de kou, hetzij door het korten van de dagen, you name it. Die tijd breekt nu weer aan. En ook werd tot vorig jaar ook niet IEDEREEN die ziek werd geregistreerd. Ikzelf bel nooit de huisarts als ik echt ziek ben en als ik dat wel zou doen weet die dan ook niet of het een griep of verkoudheid is geweest. Ik ging ook niet naar het ziekenhuis. Niemand trouwens zelfs niet als het toch wel een zware griep of verkoudheid was (wist je nooit zeker, twee verschillende virussen). Testen was ook niet nodig want doorgaans is een griep of verkoudheid ongevaarlijk net als Covid. (jajaja, ik weet het 'er zijn gevallen bekend waar...'.

Sans Comique | 16-10-20 | 17:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Annabel zat gisteravond ook nog lang in de kroeg. Die zal toch niet besmet zijn?

Kuifje-naar-Brussel | 16-10-20 | 16:29 | 2

Want?

Sinterbikske | 16-10-20 | 17:25

Ik heb niet gekeken, was het wat?

Diederik_Ezel | 16-10-20 | 17:33

Vriendengroepen in de herfstvakantie be like: boeken als huishouden van vier personen bij een vakantiepark en dan met twintig man in de bungalow gaan zitten.

Schulzie | 16-10-20 | 16:27

Jeetje. Gaan we ons dan eindelijk bij het onvermijdelijke neerleggen en stoppen met krampachtig spartelen? Meet your destiny en zo.

GormSuil | 16-10-20 | 16:25 | 1

Your destiny maybe.
Not mine.

Ben Adam | 16-10-20 | 16:48

Weer een record. Hoogste stijging van Europa! We are the champions! Think BIG !

Blonde Nel | 16-10-20 | 16:22

Is allemaal fake news hoor.
Onze vrienden van (toen nog) Viruswaanzin hebben dit beloofd...:
"1. Het model waarop de lockdown gebaseerd is, heeft ernstige fouten. De R0 berekeningen zijn grove schattingen en kloppen niet. SARS-19 is veel overdragelijker en minder gevaarlijk dan aangenomen. Voor maatschappelijk ingrijpende politieke beslissingen dient gebruik gemaakt te worden van harde cijfers, geen schattingen."
.
(PS Dit is dus ironie)

hotmint | 16-10-20 | 16:14 | 1

Dus het virus heeft nog steeds een sterftepercentage van 5% en is niet van mens op mens overdraagbaar, zoals de WHO op advies van China aan de wereld doorgaf? De modellen (gemaakt door dezelfde modellenmakers die er tijdens eerdere epidemieën ook al hopeloos naast zaten) die uitgingen van miljoenen doden in bijv. de V.S. (en dat incl. mitigatie) kloppen ook nog steeds?

Oeleflaffel | 16-10-20 | 16:45

Stel die corona testen hadden we in april al gedaan. Dan denk ik dat de cijfers helemaal niet in een stijgende lijn zouden zijn. In april waren er al heel veel mensen besmet maar die hebben dat niet geweten. In vergelijking met het aantal nu positief geteste mensen ligt het stervingspercentage dus veel lager nu dan in april. Het aantal doden ligt net als voorgaande jaren op een zelfde niveau. De oversterfte is er nauwelijks. Welke belangen en van wie zijn er zo groot dat hier aan statistiek vervalsing wordt gedaan?

ILF2 | 16-10-20 | 16:07 | 3

Ongeveer hetzelfde vraag ik me ook al een tijdje af.
Wat er is aan oversterfte valt deels (of geheel) te verklaren door minder opgebouwde weerstand tijdens de zomer en achterblijvende reguliere zorg. Wanneer het alleen Nederland betrof, dan zou het verkiezingsangst van Rutte kunnen zijn. Het is echter vrijwel mondiaal.
En dan zijn er drie mogelijkheden.
1. Het virus is daadwerkelijk eng en gevaarlijk (gezien de cijfers onwaarschijnlijk)
2. Massapsychose. (Redelijk waarschijnlijk, macht en media gedijt bij angst.
3. Mondiaal complot voor een global reset.
Zal Unibet eens bellen om een pooltje online te zetten.

koolteer | 16-10-20 | 16:18

@koolteer | 16-10-20 | 16:18:
Er is dit jaar ook oversterfte doordat 2019 in veel landen een mild griepjaar was.
Ik zet in op een combi van 2 en 3.

o)+ | 16-10-20 | 17:28

Ze hebben in de nieuwe statistieken de maart-piek nog verder omlaag gegooid (terwijl die al 5x te laag was als je kijkt naar hoeveel meer we nu zijn gaan testen). U wordt nog steeds voor de gek gehouden.

RichardBandler | 16-10-20 | 21:51

Je kunt hetzelfde mondkapje maandenlang gebruiken, doe ik met condooms ook altijd, nooit problemen mee gehad.

Mr_Natural | 16-10-20 | 15:53 | 8

Knip altijd het topje ervan af.
Gebruik onbeperkt.

A333aan | 16-10-20 | 16:29

Ik zag laatst iets voorbijkomen van een recyclefabriek van die dingen, getver.

Karel17 | 16-10-20 | 17:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Zijn er ook lijsten van doden door gebrek aan normale zorg?
Zijn er ook lijsten van zelfmoorden door een crashende economie?
Zijn er ook lijsten van onderliggend lijden veroorzaakt door stress?
En waarom moeten oudjes plots dienen als zondebok voor de maatregelen? Dit kabinet gaaf geen stuiver voor de oudjes.
Toen niet en nu ook niet.

MistaRazista | 16-10-20 | 15:52 | 8

Dat gebrek aan normale zorg is nu juist wat corona zo gevaarlijk maakt. Die reguliere zorg staat over twee weken helemaal stil. In Rotterdam is dat nu al (we staan pas aan het begin van de tweede golf) 35% afgeschaald. Je kunt het komende jaar dus maar beter niet écht ziek worden.

Bab01 | 16-10-20 | 16:14

@Bab01 | 16-10-20 | 16:14: Die afgeschaalde zorg gaat meer doden veroorzaken dan corona zelf.

copywriter | 16-10-20 | 17:07
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je in een winkel bent en je staat af te rekenen voor een plexiglas scherm, waar je vlakbij staat omdat de verkoper je anders niet hoort, en je ziet allemaal groen/oranjeachtige spettertjes op dat scherm, kan dat kwaad?

Mr_Natural | 16-10-20 | 15:50 | 6

Nee hoor, dat was waarschijnlijk alleen maar iemand met de pest die daar aan het rogelen was. Uit onderzoek is gebleken dat mensen met de pest een heel laag risico hebben ook Covid-19 onder hun leden te hebben....

Frietpiet | 16-10-20 | 16:04

Lik er even aan en kijk wat er gebeurt.

Frau Merkel | 16-10-20 | 16:21

@Frau Merkel | 16-10-20 | 16:21:
Daar heb ik slechte ervaringen mee.

Mr_Natural | 16-10-20 | 16:26
▼ 3 antwoorden verborgen

In Amerika is Corona bijna voorbij. Tenminste, dat zei die President gister tijdens een interview.

Kuifje-naar-Brussel | 16-10-20 | 15:49 | 6

Hij zit in de Horeca, dus natuurlijk zegt hij dat

DrFibonacci | 16-10-20 | 20:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Voordat corona zich aandiende, wasten mensen hun handen ook al. En hield men ook al rekening met elkaar. In meters gemeten misschien geen 150 cm, maar soit. Waarom hebben sommige mensen daar nu ineens moeite mee? Ik zou zeggen, ga daar mee door en vermijd een lock down.

Sierstrip | 16-10-20 | 15:47

Ik zag van de week die nieuwe docu van David Attenborough, maar ik denk dat het beter is als de wereld met 5 miljard gereduceerd word. Er is simpelweg niet genoeg voedsel voor al die arme sloebers. Zo'n vleermuis virus is dan wel weer heel toevallig allemaal.

Tishetnetnie | 16-10-20 | 15:46 | 4

@Charred_Metal | 16-10-20 | 16:00: Dat bedoel ik. Als vleeseter kun je overstappen naar sprinkhanen etc. Maar of je die carnivoren dat kan voorschotelen, vraag ik me af.

Tishetnetnie | 16-10-20 | 16:12

@Tishetnetnie | 16-10-20 | 16:12: Mijn mond is te groot om een sprinkhaan te veroberen. Die wil gewoon een heerlijke sappige rib eye.

MoonBeebe | 16-10-20 | 16:34

Mijn wappie alert gaat af op het woord 'toevallig'

DrFibonacci | 16-10-20 | 20:22
▼ 1 antwoord verborgen

okee , wiebus. herfstvacantie : v/d valk hotels.

newray | 16-10-20 | 15:44

Als die 10-20% overal schijt aan blijft hebben
en niet eerlijk tegenover zich kan zijn al dan niet door een culturele achtergrond tegen het contactonderzoek,
gaan we gewoon in november de lockdown in.
Prettige Kerst. Gezellig thuis, de hele maand.
Koop wel op tijd je kerstmeuk.

kloopindeslootjijook | 16-10-20 | 15:41 | 4

De piek is er al.

Mr_Natural | 16-10-20 | 15:44
▼ 1 antwoord verborgen

Wil dit toch even in een eigen tegel posten ( als het mag, Joris ), om aan de "hysterie-roepers" uit te leggen waarom die maatregelen wel noodzakelijk zijn.
.
Covid-19 besmettingen zijn voor een groot deel te vermijden als je je aan bepaalde simpele maatregelen houdt, waaronder die 1,5 meter en handen wassen. Als je je er willens en wetens niets van aantrekt "want ik word toch niet ziek" ben je wel een schakel in de keten van het doorgeefproces, dus via jou kan er drie schakels verder een nieuwe besmettingshaard ontstaan. Wordt iedereen die positief op een test reageert ernstig ziek en gaat dood? Nee, natuurlijk niet. Maar ook die niet-ic opnames in het ziekenhuis nemen bed & capaciteit in beslag en zorgen zo dus voor afschaling van de reguliere zorg en daar kunnen u en ik - die zich wel aan de regels houden of geen last van een covidbesmetting hebben - dan wel door getroffen worden, gewoon omdat sommige klootzakken die vakanties en massale bruiloften wel zo nodig door moesten laten gaan en u of iemand in uw naaste omgeving maar over een paar maanden terug moet komen voor een follow up, een check voor borstkanker of behandeling Y.
Het gaat dus iets verder dan of u en ik wel of geen muilkorf omdoen of die 1,5 meter in acht nemen of met het hele gezin de winkel ingaan, helaas.

Graaisnaaiert | 16-10-20 | 15:37 | 15

@MoonBeebe | 16-10-20 | 16:54:
Dat is een andere discussie dan of we nu maatregelen moeten nemen vanwege dit virus en in hoeverre dit virus op dít moment een gevaar is voor de volksgezondheid.

letopuwzaak | 16-10-20 | 17:25

@letopuwzaak | 16-10-20 | 17:25: Helaas wordt deze discussie heel snel onder tafel geveegd en stemt men in maart weer op een kabinet die hier schuldig aan is.

MoonBeebe | 16-10-20 | 17:36

@PatrickD | 16-10-20 | 15:46: Juist, er wordt op de emotie gespeeld, als je namelijk de cijfers bekijkt dan zie je dat er niet zo veel aan de hand is.
Maar op de emotie spelen is het enige wat ze kunnen in Den Haag, onze minister van volksgezondheid, heeft een opleiding genoten tot basisschool leraar. Als ik mensen de vraag stel of ze een diagnose eerder van een basisschool leraar dan van een dokter aannemen, dan kijken mensen je raar aan, nee de dokter natuurlijk is dan het antwoord.
Wat je jezelf ook moet afvragen is waarom een minister meerdere adviseurs heeft, als bij mij een loodgieter de kraan komt repareren dan heeft deze loodgieter ook geen adviseur bij zich om hem te vertellen hoe hij iets moet doen.
Dit doet de werkgever van de loodgieter niet omdat de werkgever ervan uit gaat dat de loodgieter zelf ter zake deskundig is.
Dat geldt voor iedereen in het bedrijfsleven, behalve politici.

Nissan GT-R | 16-10-20 | 18:21
▼ 12 antwoorden verborgen

17 doden. En hoeveel daarvan bejaarde migranten met overgewicht?
In de Nederlandse krant zie ik niet meer overlijdensadvertenties dan anders. Zijn al die vluchten soms kisten naar Marokko en Turkije?

Piet Karbiet | 16-10-20 | 15:36 | 19

@GeenZetel | 16-10-20 | 16:19: Regio Uden is natuurlijk kenmerkend voor geheel nederland. Jouw regio representeert zo'n klein deel van Nederland daar kan je helemaal geen conclusies uit trekken.

Je kan pas over gemiddelden praten als je veel gevallen hebt. En de huidige getallen zijn gewoon in lijn met de verwachtingen. Je mag jezelf uiteraard wat anders voorhouden, maar cijfers liegen niet.

En ik kan je uitleggen waarom er een piek was in maart, maar dat zal wel niet passen in het beeld van Uden. En als ik die onbevolkte gebieden van maart projecteer op de randstad in combinatie met de huidige cijfers zou ik op tienduizenden doden uitkomen. Maar die gaan er nooit komen, al weken lang duizenden besmettingen, maar in de randstad gaan ze amper dood. Leg dat eens uit?

PatrickD | 16-10-20 | 16:28

@PatrickD | 16-10-20 | 16:16: Ik denk dat oma veel veiliger is geweest op de verjaardag van haar achterkleinkind dan waar ze nu opgesloten zit. De cijfers van de doden in verpleeg/verzorgingshuizen zijn schrikbarend. Alwéér. Hopelijk blijft het goed gaan met oma.!

Lupuslupus | 16-10-20 | 16:30

@PatrickD | 16-10-20 | 16:16: Zo is dat. Als je 90 bent maak je dat zelf wel uit in plaats van opgesloten te zitten en wederom beknibbeld te worden op je al kleine aow-tje. En mag je misschien zelf uitmaken of en wanneer je dood wilt gaan.

MoonBeebe | 16-10-20 | 16:44
▼ 16 antwoorden verborgen

Was al bang voor de stijging. Met mondkapjes op nemen mensen al bijna helemaal geen afstand van elkaar in de supermarkt, deze maatregel tot verplichting werkt averechts. Kapjes af en afstand houden, blijf zoveel mogelijk thuis.

Jan, Leiden | 16-10-20 | 15:35 | 7

Het begint zo langzamerhand op straat te lijken op de walking deads, op de markt in de frisse lucht een mondkapje op, op de fiets en alleen in de auto, ik begin twijfels te krijgen aan het verstandelijk vermogen van een heel aantal Nederlanders.

Nanda81 | 16-10-20 | 16:32

@Jan, Leiden | 16-10-20 | 16:15: Ja en dat is diep treurig maar we staan gewoon machteloos. Het enige dat overblijft en in feite het allerbelangrijkste is: goed voor onszelf en de onzen zorgen. Voldoende uren slapen, vitamines inc. D, goed het huis luchten, als het kan elke dag een uurtje in de buitenlucht vertoeven, géén stress want dat verzwakt de weerstand, nou ja hetzelfde rijtje als altijd zeg maar. Het lijkt misschien wel of ik mij druk maak omdat ik hier op GS reageerd maar dat is schijn. Als ik straks mijn laptop sluit ga ik lekker op de bank een boek lezen en dan denk ik er geen seconde meer aan. Alle goeds hoor Jan!

Lupuslupus | 16-10-20 | 16:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Nee! vliegen moet door gaan. Want als KLM omvalt, vallen banken als bijvoorbeeld ABN Amro ook om. Zo erg is het al.

doskabouter | 16-10-20 | 15:35 | 4

Met dank aan Wobke staat de belastingbetaler garant voor de bankleningen aan KLM. Het is nu dus een gemene zaak geworden.

Joris Beltsin | 16-10-20 | 15:41

@Joris Beltsin | 16-10-20 | 15:41: terwijl het gewoon een onderdeel is van Air France. Een onderdeel dat de Nederlandse belastingbetaler een hoop geld kost. Geld dat direct naar Frankrijk gaat.
KLM, eigendom van Air France, probleem van Air France.

El Rico Grande | 16-10-20 | 15:46

Airfrance Klm mag niet omvallen omdat Frankrijk na Duitsland het meest te vertellen heeft binnen de EU. Nederland wil Frankrijk te vriend houden. Al moet er duizend miljard worden overgemaakt.

Bab01 | 16-10-20 | 15:53
▼ 1 antwoord verborgen

Maar goed. Uiteindelijk zijn het de mensen die aan alles schijt hebben en gewoon gaan hossen in een kroeg of thuisfeestjes houden de oorzaak. En natuurlijk al die mensen met een 'mening' en die daar dan 'feiten' bij verzinnen. Levensgevaarlijk allebei de groepen.

Theodorus.Goldbach | 16-10-20 | 15:34 | 5

@Kinkfactor | 16-10-20 | 15:43: Ik kijk nooit naar NOS/NPO, maar heb wel hersens. 'Levensgevaarljk' is per overdrachts kans zwaar overtrokken, maar bij een pandemie gaat het om statistiek. En dan klopt het wel, je kunt deze trend niet makkelijk meer keren nu, dus er moet nu ingegrepen worden om Italiaanse toestanden te voorkomen.

DrFibonacci | 16-10-20 | 20:31

@PatrickD | 16-10-20 | 16:20: Nou nou!, het virus voelt zich in de herfst lekker en we hebben er op dit moment wat veel van in onze populatie. hierdoor krijgen we dus potentieel veel doden. Of die nou oud of jong waren, zonder corona waren ze er nog of later dood gegaan. Iedereen baalt van dit virus lijkt me. maar ik word doodmoe van die virus ontkenners. Zodanig dat ik wel eens denk laat alles maar los, wat een gejank en gezanik. Is een beetje zoals met een kajak door een enorme stroomversnelling. Ga je eenmaal dan kun je niet meer terug. Wilt u voor die keuze staan? Zwakke en ouderen kun je bij volledig loslaten echt niet meer beschermen. Ook van de groep 50 en 60 plus zal lang niet iedereen nog hulp kunnen krijgen. Sterfte cijfer zal dan ook enorm stijgen. en niet alleen door corona zelf.

moetnoggekkerworden | 16-10-20 | 21:35
-weggejorist-
RichardBandler | 17-10-20 | 01:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Vanmorgen:
Zij: 'Ik draag altijd een mondkapje.'
Ik: 'Alleen als het moet.'
Zij: 'Het wordt wel geadviseerd.'
IK: 'Maar het is niet verplicht.'
Zij: 'En als je dan iemand besmet?'
Ik: 'Ik ben niet toch ziek?'
Zij: 'Dat weet je toch niet?'
Ik: 'Mondkapjes helpen niks, dat heeft Jaap zelf gezegd.'
Zij: 'Met jou valt niet te praten.'
Ik: 'Ik zeg alleen dat...'
Zij: 'Ja ja, je hebt gelijk.'
Ik: 'Maar ik....'
Zij: 'Jaaahaaaaa! Ik zeg toch dat je gelijk hebt?'

Mr_Natural | 16-10-20 | 15:34 | 16

@GeenZetel | 16-10-20 | 15:47: Belgie zeker? Jullie liggen weer eens mijlen voor, de staat mag je eigendommen vorderen op straffe van de dood(want gevangenissen zijn ook dikke hotspots)

ReyNemaattori | 16-10-20 | 16:31

@GeenZetel | 16-10-20 | 16:01:
Dit was inderdaad het meest logische beleid geweest. Het is schandalig dat dit niet zo is opgezet. Daarom ben ik nu ook behoorlijk recalcitrant t.o.v. die lapmiddeltjes die wij nu voor onze mond zouden moeten dragen.

lekgoot | 16-10-20 | 17:13

Praten verspreidt het virus. Veel mensen vinden het onmogelijk om hun mond te houden. Misschien is een stuk tape over hun grote muil beter.

Vuurwezel | 16-10-20 | 18:29
▼ 13 antwoorden verborgen

Het lijkt wel alsof hoe meer mensen zich laten testen hoe meer mensen besmet raken..

Sluit de teststraten nu!

Turbulentie? | 16-10-20 | 15:33 | 1

Ja, vast wel - hoe vaker temperatuur meten, hoe vaker griep.

HogeNood | 16-10-20 | 15:37

Als Rutte de verkiezingen in maart maar niet schrapt, en zichzelf uitroept tot president voor het leven.

Angel_eyes | 16-10-20 | 15:32 | 5

@Sierstrip | 16-10-20 | 15:52: Het parlement heeft dat gedrocht van een spoedwet goedgekeurd dus wat verwacht u nou toch.

Lupuslupus | 16-10-20 | 16:19

Let maar op, alles via de post en dus niet meer te controleren

Mich2007 | 16-10-20 | 17:23

Nah we worden eerder die bundesrepubliek in gemasseerd nu.

moetnoggekkerworden | 16-10-20 | 21:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Aan het einde van de rit zijn er alleen nog maar wat kakkerlakken over. En mensen die toch nooit de deur uit komen.

Theodorus.Goldbach | 16-10-20 | 15:32
-weggejorist-
Lupuslupus | 16-10-20 | 15:32 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is weer mooi geweest voor vandaag......... zonnetje schijnt en de terrassen zijn open hier....... lang leve de vrijmibo.........*PLOP*

Fatwabuster | 16-10-20 | 15:31 | 7

@Piet Karbiet | 16-10-20 | 15:34: De zon is hier weg dus ik hou het tuinwerk verder voor gezien. Hartstikke koud.

Lupuslupus | 16-10-20 | 15:36

@Piet Karbiet | 16-10-20 | 15:34: Zit in het zonnetje op een dorpsplein in Spanje.... reuze gezellig!

Telefoon gaat nu op uit.....

Fatwabuster | 16-10-20 | 15:36

Oei, goed dat je het zegt.
Snel wat plopdeplops inslaan voordat het 8 uur is.

kloopindeslootjijook | 16-10-20 | 15:52
▼ 4 antwoorden verborgen

We gaan naar de 100% 7,8 miljard besmettingen toe. Dat was altijd al zo. Geen rechtvaardiging voor een wereldwijde politiestaat.

Angel_eyes | 16-10-20 | 15:31

Willen de zuidelijke landen wat geld teruggeven, want dat hebben we nu wel nodig. Net als met de mondkapjes die aan China waren gegeven in den beginnen.

Gaat het niet dan? | 16-10-20 | 15:30

Wie dit leest is niet dood.

dhrat | 16-10-20 | 15:30

Binnen twee weken zitten we weer in lockdown.

Bab01 | 16-10-20 | 15:30

We zitten in een zorgcrisis. Niet veroorzaakt door Corona, maar door 10 jaar lang beknibbelen op de zorg.

De beruchte hamer van Rutte heeft de zorg gesloopt en is nu bezig om de rest van de economie kapot te maken. Op het virus zal hij helaas weinig effect hebben.

De mooie man | 16-10-20 | 15:29 | 5

Veroorzaak door Rutte en Wouter Bos van de PVDA

Atheist-Priest | 16-10-20 | 15:42

En dat alles is een vrijbrief? Nu mag u ook slopen? Zoiets?

Sierstrip | 16-10-20 | 15:54

@Sierstrip | 16-10-20 | 15:54: Oorzaak en gevolg. Dus niet het falen van de regering op het bordje van de burgers leggen.

Lupuslupus | 16-10-20 | 16:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat kaartje met die vliegtuigen is fake.

Ik heb nog nooit zo een groot geel ding over zien gaan.

schedewindje | 16-10-20 | 15:29

Komt wel erg dichtbij. Lijkt wel alsof iedereen het krijgt nu.

Tishetnetnie | 16-10-20 | 15:28 | 3

Valt best mee. Nog niemand in mijn omgeving noch op het werk van mijn zoon waar 50 personen zijn die vaak heel dicht bij elkaar moeten werken. In teamverband dus.

Lupuslupus | 16-10-20 | 15:34

Nou inderdaad, ik heb gehoord dat de buurman van mijn oud collega zijn neef het ook heeft gehad.

emwee | 16-10-20 | 15:41

Gisteravond viel het me ook weer op - binnen een kwartier vlogen er 3 Transaviakisten over (2 uit Faro, 3e Malaga geloof ik). Als er dan echt maar 3 man in zit, snap ik niet waarom ze sowieso nog vliegen. Kosten/baten? Ons van het gas af gooien en de luchtvaart draait lege rondjes? Of vliegen ze zoveel vracht daarvandaan meteen mee?
Er gaat ook nog steeds - of weer - ongelooflijk veel verkeer tussen de Golfstaten en Londen heen en weer.

MisterC | 16-10-20 | 15:28 | 2

Voor 90% van de vliegtuigen geldt dat er minimaal 50% bezetting is..... Op dit moment.

ChipsNootjesBier | 16-10-20 | 15:43

Dat zijn vrachtvliegtuigen. De golfstaten produceren vrijwel niets, naast olie en achterlijkheid, dus alles moet daar geimporteerd worden.

Vuurwezel | 16-10-20 | 18:31

Sterk spul, dat Chinese virus. Het wordt hoog tijd dat er iets aan dat virus-zelf gedaan wordt, niet alleen door reactieve maatregelen en met vingers naar elkaar wijzen.
Behalve dan wijzen naar de grootste schuldige voor deze uitbraak, daar lijkt een onfris taboe omheen te hangen.

Intussen maar weer doen wat onze globalisten ons toch al wilden afdwingen met hun klimaat. En nu dan met het politieke virus?

Jan Passant mk2 | 16-10-20 | 15:26 | 3

Tja als ik mijn aluminiumfoliehoedje opzet dan denk ik dat dit nog maar een test run is. De echte reden van het kartel globalisme is het in de toekomst decimeren van de bevolking. Test is geslaagd.

P-unit | 16-10-20 | 15:32

@P-unit | 16-10-20 | 15:32:
Er is al wat virus-gemixt met vogels, kippen, varkens en vleermuizen.
Hoop dat de konijnen niet de volgende proefstofjes in het reaguurbuisje worden. Deze vlijtige voortplanters kennen een griepje of zoiets dat massale sterfte oplevert.
Misschien dat iemand deze hoop naar het Chinees of Globalees kan vertalen?

Jan Passant mk2 | 16-10-20 | 15:35

@P-unit | 16-10-20 | 15:32: Dan hadden ze beter corona z'n gang kunnen laten gaan, dat dunt lekker uit boven de 70...

ReyNemaattori | 16-10-20 | 16:33

En al die Eurofielen en Amerikahaters zaten nog geen 2 maanden geleden de VS uit te lachen over hoe slecht het daar wel niet ging. Hoe het kan verkeren.

Old_Spice | 16-10-20 | 15:25 | 3

Intussen in de VS blijkt het mogelijk besmette mensen snel weer op de benen te brengen. In goede gezondheid. Tot grote woede van de Corona-exploitanten.

Jan Passant mk2 | 16-10-20 | 15:29

De tweede golf in de VS staat nog aan het begin net als tijdens de eerste lopen ze iets achter op ons dus kijk over een maand of anderhalf nog eens. Overigens heeft onze regering er tussen golf 1 en nu ook weinig van gebakken.

Capt. Iglo | 16-10-20 | 15:31
-weggejorist-
meme_mori | 16-10-20 | 15:33

De aarde zuivert zichtelf zo eens in de 100 jaar. Wel een beetje kudt dat dat precies nu gebeurd. Blijf gezond, eet goed, beweeg je en laat je niet stressen door de NO....ehh de media bedoel ik. Neem zelf je verantwoordeljkheid. Het werkt gewoon niet om alles maar gaan te verbieden, daar worden mensen gestressed van...

Frietpiet | 16-10-20 | 15:24 | 2

Klopt!, hoorde dat ook tijdens mijn eerste hoorcollege biologie. Ze verwachten weer een pandemie na ongeveer 100 jaar na de Spaanse griep. en dat was 2018. Dit is alleen geen griep, dus misschien komt die ook nog.

moetnoggekkerworden | 16-10-20 | 21:40

We geven miljarden uit aan de EU maar waar zijn ze nu? Open grenzen zijn blijkbaar belangrijker dan de bevolking, voor wie het nog niet door heeft de EU is er niet voor u.

GeenZetel | 16-10-20 | 15:24 | 1

Een weldenkend mens weet dit ja

Dutch-Super-Evil | 16-10-20 | 15:31

7997! = 7997 * 7996 * 7995 *... * 3 * 2 * 1 = een getal van 20.000 cijfers. Dus volgens mij wordt er nu een klein beetje overdreven.

obominotie | 16-10-20 | 15:23 | 6

@Joris Beltsin | 16-10-20 | 15:35: Geloof ik meteen. Ik had geen zin om ze allemaal te tellen dus heb het vlug afgeschat.

obominotie | 16-10-20 | 15:49

Als je steeds 2 ouders hebt, en je rekent terug in de tijd, kom je als snel uit op een aantal voorouders op een moment dat groter is dan het aantal inwoners in Nederland of heel Europa. Dus de hele geschiedenis zoals wij die leerden is fake. We zitten in de de Matrix of zo.

kloopindeslootjijook | 16-10-20 | 15:56
▼ 3 antwoorden verborgen

pRutte zal binnenkort wel weer een nieuwe cheque tekenen. Hebben de toegezegde maatregelen al wat opgeleverd?

Frau Merkel | 16-10-20 | 15:18 | 1

Welnee covid angstzaaierij ja

oldskoolhollander | 16-10-20 | 15:23
-weggejorist-
Eric.BlairWitch | 16-10-20 | 15:15 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Kijk bakkie met Bergsma ook maar dan

oldskoolhollander | 16-10-20 | 15:25

Mooie demonstratie, zo zie je maar weer dat het helpt voor 90%.

obzzcure | 16-10-20 | 15:34

En nu die dummy bij de oren van het mondkapdragende hoofd neerzetten.

lekgoot | 16-10-20 | 15:43
▼ 1 antwoord verborgen

Teveel wappies, zelfs hier. Hygiene, zoveel mogelijk thuis blijven en sociale contacten vermijden is essentieel en slechts voor een korte periode (2-3 weken) noodzakelijk. Ook met een complete lockdown (in hoeverre dat mogelijk is in NL) voorspel ik voor eind november code zwart: dan kun je nog een spuitje morfine krijgen op de IC. Dit gaat niet goed komen mensen.

ruudvangeelen | 16-10-20 | 15:12 | 8

@Moonbeebe Als jij voor een rijdende trein springt ga je dood - of denk je daar ook 'andets

Otto Normal | 16-10-20 | 15:23

@GeenZetel | 16-10-20 | 15:21: Ik denk dat die "waarheid" communiceren effectiever zal zijn dan dit halfslachtige gedoe. Een van de problemen is dat alle doemscenarios niet te relateren zijn aan de werkelijkheid. Ik zou zeggen, begin een youtube kanaal ofzo en laat ons "de waarheid" zien., want kennelijk hoeven we die niet van de overheid te verwachten?

PolarWolf | 16-10-20 | 15:27

Ruud doe niet zo angstig joh, die voledige lockdown zal binnen kort in gaan.
Voor die tijd even geen msn kijken.

obzzcure | 16-10-20 | 15:36
▼ 5 antwoorden verborgen

aan de hand van de foto zou ik een cordon om schiphol heen leggen.

newray | 16-10-20 | 15:11 | 2

ok . is al . top.

newray | 16-10-20 | 15:18

Op Schiphol stelde ik schijt aan afstand vast. En maar kuieren en niemand aanspreken op afstand, door de bewaking. Maar wel gezellig kletsen met z'n tweetjes.

HogeNood | 16-10-20 | 15:20

Waar de grootste brandhaard is, daar sturen we Lil Kleine Kut Rappert heen voor een maandje ofzo.

grapo | 16-10-20 | 15:10

Straf van God voor ons zondig gedrag.

lingo star | 16-10-20 | 15:09 | 4

Zou zomaar kunnen. Of van het Vliegende Spaghettimonster.

NonPlusUltra | 16-10-20 | 15:13

wil van Allah

ruudvangeelen | 16-10-20 | 15:13
▼ 1 antwoord verborgen

In Frankrijk sinds een paar dagen een avondklok en het aantal besmettingen lijkt volgens die schuifkaart te dalen. Gaat dit als bewijs voor de werking van de avondklok worden gebruikt?

lekgoot | 16-10-20 | 15:09 | 3

nee, dat is hetzelfde als: dat we allemaal roepen, alle 14 miljoen: God, als je bestaat dood mij dan niet NU! er zullen er een paar dood gaan door andere dingen, maar de meesten van de 14(hoeveel hebben we d'r al): zullen blijven leven, ergo: God bestaat.

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 15:15

Stierenpeop. Je maakt mij niet wijs, dat de "jongeren" van Noord Afrikaanse afkomst binnen blijven. Die banlieu's zijn voor de popo No-Go area's.

NonPlusUltra | 16-10-20 | 15:16

Volgens mij is het gedrag van de mensen in begin oktober niet anders geweest dan in half augustus. Dus wat is het verschil?
-Scholen zijn weer begonnen
- Minder zonlicht dus minder vitamine D; wordt bevestigd door de grote aantallen niet westerse allochtonen op de IC's.
- Andere factoren???

Franker | 16-10-20 | 15:09 | 8

@Franker | 16-10-20 | 15:18: Ja. Was 2 maanden eerder en een stuk minder geïnfecteerden. R factor >1 deed de rest.

Grijskijkert | 16-10-20 | 15:25

Ik las vandaag op internet dat in deze tijd van het jaar de zon te zwak is om de vitamine D productie uberhaupt op gang te brengen, en het lichaam dus 0 vitamine D aanmaakt. Dat schijnt alleen in voorjaar/zomer te gebeuren. Dus heb maar een potje pillen aangeschaft, 4 euro voor 300 stuks.

obominotie | 16-10-20 | 15:31

Virus voelt zich op zijn best bij temp van om en nabij de 10 graden dacht ik.

moetnoggekkerworden | 16-10-20 | 15:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Verdomme de bezorgmomenten van m'n lokale boodschappenwarenhuis worden alweer minder. Gelukkig heb ik overgewicht dus zou in theorie 3 a 4 maanden op enkel water kunnen leven.

Nederland80 | 16-10-20 | 15:09 | 1

en dan deaud gaan en hart en vaatziekten. Sterkte ermee makker!

ruudvangeelen | 16-10-20 | 15:15

Jammer dat wij geen Trump hadden, anders hadden wij hem de schuld kunnen geven.

Oh wacht effe, het maakt niet uit dat hij onze president it?? Zie je wel, allemaal de schuld van TRUMP!1!111!!

Borrom | 16-10-20 | 15:07

Zoom nog wat verder uit met Flightradar. Lijkt het nog drukker. Stemmingmakerij. 50% van de vluchten en 21% van de passagiers in September. Alle treinen rijden toch weer?

TheseDays00 | 16-10-20 | 15:07 | 2

Meeste vluchten zijn van Pakketdiensten.

NonPlusUltra | 16-10-20 | 15:18

Op hetzelfde zoomniveau in maart en april van dit jaar zag je slechts een handjevol vliegtuigen.

Joris Beltsin | 16-10-20 | 15:22
-weggejorist-
Mark zit te Dutten | 16-10-20 | 15:07

"Feit is dat er namelijk twee essentiële zaken gewijzigd zijn in de COVID-19 richtlijn van het RIVM met betrekking tot de PCR-testen".
Daarom zogenaamd een stijging in besmettingen. Weinig doden.
We worden belazerd maar waarom?

Piet Karbiet | 16-10-20 | 15:06 | 16

Helemaal mee eens, heb dit ook net gemeld maar vrij snel daarna weggejorist-, waarom is mij een raadsel, blijkbaar mogen andere meningen, onderzoeken niet worden gehoord, punt is wel dat 'Wybren van Haga hierover vragen heeft gesteld aan de Jonge

Mich2007 | 16-10-20 | 17:13
▼ 13 antwoorden verborgen

En dan is nog niet eens de helft van Nederland terug van hun vakantie... Inderdaad, zolang reizen naar zowel binnen- als buitenlandse bestemmingen niet verboden worden, hebben de maatregelen van Hugo en Mark heel weinig zin.

Ommezwaai | 16-10-20 | 15:06 | 1

Ook buitenlanders die in NL studeren kunnen gewoon in en uit reizen.

UpdateAvailable | 16-10-20 | 15:19

Point of no return. Het virus zal ons pakken, hoe dan ook. De mensheid klieren door lekker te gaan muteren. Net zo lang tot de 500 miljoen doden zijn gehaald. De natuur is de ongebreidelde groei van de mensheid zat.

Leptob | 16-10-20 | 15:05 | 4

Jou kennende kan ik de natuur geen ongelijk geven.

hoejeheette | 16-10-20 | 15:12

Kom maar op met die natuur, ik kan je hebben. Was getekend: de Mensheid.

elfenstein | 16-10-20 | 15:29

Een slim virus is niet te dodelijk. Het virus heeft een gastheer nodig om zich te verspreiden. Als het virus iedereen doodvermoord gaat ie er zelf ook aan. Dus verspreiding via een gezonde gastheer, dood en verderf bij de zwakkeren.

Kwelbeller | 16-10-20 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Die testen zijn totaal irrelevant. Wat mij betreft kunnen ze net zo dagelijks bekendkamen hoevaak Hugo met zijn dobbelsteen 6 gegooid had en roepen dat dat aantal echt naar beneden moet.
Maar goed, de opnames nemen ook toe dus er is natuurlijk wel iets aan de hand. Of dat al deze maatregelen rechtvaardigd weet ik echt niet meer. Ik was lange tijd optimistisch op basis van het "corona-dashboard" maar toen bleken die getallen opeens totaal verkeerd.

Laat onverlet dat mondkapjes kut zijn, want die gebruiken ze overal en toch gaat het overal kut.

C1O2 | 16-10-20 | 15:05 | 5

C102: Daar moet ie niet over. Gebruiksaanwijzing lezen.

TheseDays00 | 16-10-20 | 15:14

@MoonBeebe | 16-10-20 | 15:11: ja is spijtig. Ook al ben ik het niet met enige opinies van mensen eens, vind ik dat ze die opinies mogen hebben. Momentane overcategorisering op basis van één opinie mag mogelijk in een emotionele bui van irritatie/frustratie, maar daarna dient er gewoon weer geconverseerd te kunnen worden, met of zonder biertje enz.

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 15:18

Een maand geleden was het aantal positief geteste personen een getal, maar nu er mensen worden opgenomen kun je wel een inschatting maken wat dat getal betekend.

kapitein_berendbotje | 16-10-20 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Iemand voor een subtropisch thuiswerkeiland concept te starten? Maken we ieder geval nog business van deze bullshit.

gebakkenzuchten | 16-10-20 | 15:05 | 1

Helemaal mee eensch! Voordat je mag enteren eerst coronatest en zo creer je ook nog eens een corona-vrije werkplek. Nu alleen nog een baan. Iemand?

ruudvangeelen | 16-10-20 | 15:06

Kutchinezen

Turbulentie? | 16-10-20 | 15:05

Fokmi, dat ziet er niet best uit. Kan beter onder een steen gaan leven.

Tishetnetnie | 16-10-20 | 15:05

Hmmmm merkwaardig weer

BoerBob | 16-10-20 | 15:04 | 1

Ja idd het leek hier te gaan regenen maar in plaats daarvan is het nu gewoon zonnig.

Capt. Iglo | 16-10-20 | 15:05

Volgens mij is er nog veel te veel onbekend, neem Argentinie: ging in maart al in totale lockdown, iedereen binnen blijven behalve voor noodzakelijkheden, geen auto en bus verkeer tussen steden. In winkels mondkapjes verplicht en maximaal een aantal mensen binnen.
Resultaat: 1 miljoen besmettingen op 45 miljoen inwoners..

whitechocolateface | 16-10-20 | 15:03 | 4

Daar leven ze ook met 3 generaties in een huis, niet te vergelijken met hier waar we met 3 generaties in een partytent staan te schreeuwen op een dance nummer van Jordan & Baker (wel lekker nummer btw.).

ruudvangeelen | 16-10-20 | 15:05

Argentinie die zijn nazi's dus ubermensch.

RenedieLange | 16-10-20 | 15:05

Misschien waren dat de regels die u noemt, maar had het egoïstische volk er net zoals hier ook gewoon schijt aan. Zoiets als io io io en de resto kan stikkeno.

Anders kan het namelijk gewoon niet. Geen contact is geen besmetting, simpel zat.

Realism Is All | 16-10-20 | 15:08
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmm, als je wat schuift met die "vetcoole schuifkaart" dan lijkt het dat het enorm de goede kant op gaat in Frankrijk.
Wat doen zij wat wij niet doen?! Misschien meer croissants eten?

TheOtherWhiteMeat | 16-10-20 | 14:59 | 4

@TheOtherWhiteMeat | 16-10-20 | 15:04:
Computers en dossiers van minister van volksgezondheid in beslag nemen, van diverse ambtenaren en vise-premier i.v.m. valse verklaringen over mondkapjes ?
Hebben aanklachten aan de broek van artsen, patiënten etc.

A333aan | 16-10-20 | 15:12

Als ik zo naar de kaart kijk, zij hebben grote regios zodat hogere nummers in de steden (waar de meeste besmettingen vallen simpel door bevolkingsdichtheid) door de lage cijfers elders worden gecompenseerd.

theM | 16-10-20 | 15:14
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe betrouwbaar is een test als een wielrenner de Giro uit moet na een negatieve test en erna binnen 4 dagen 2 keer positief test?

Bron:
www.cyclingnews.com/news/matthews-twi...

IkGeluk | 16-10-20 | 14:59 | 9

Excuses voor omdraaien positief en negatief..

Maar we vergeten hier dat de renners in de giro de laatste weken meermaals getest zijn, dus ook 4 dagen voor zijn positieve test (deze keer wel goed) was hij negatief.

IkGeluk | 16-10-20 | 15:13

@IkGeluk | 16-10-20 | 15:13: Ze zijn alleen op de rustdagen getest toch? Tweemaal dus. Vanaf deze week zijn ze meer gaan testen.

DexterGordon | 16-10-20 | 15:21

@DexterGordon | 16-10-20 | 15:21:
In eerste instantie voor de race 2 maal en op de eerste rustdag. Matthews is erna dus nog 2 maal getest. Dus 5 testen in circa 2 weken waarvan 1 positief.

IkGeluk | 16-10-20 | 16:53
▼ 6 antwoorden verborgen

In de regio Utrecht zakt binnenkort het aantal besmettingen fors . De afkapwaarde van de PCR test wordt namelijk bijgesteld. Deze ligt nu rond 53, hetgeen betekent dat van de 100 niet besmette mensen er ruim 70 als positief worden geboekt. Zelfs niet gebruikte wattenstaafjes testen positief. Dit gaat kennelijk zelfs Utrecht een beetje te ver.

Baron Clappique | 16-10-20 | 14:58 | 3

Interessant om de cijfers in Utrecht in de gaten te houden en te vergelijken met steden met een gelijke demografie die de PCR-cycli ongewijzigd laten.

lekgoot | 16-10-20 | 15:13

Voorzover ik uit andere bronnen heb opgemaakt, is een waarde boven 35 al niet betrouwbaar, en waarden tussen 25 en 35 zijn een grijs gebied. Dit kunnen we niet meer als onkunde zien, maar als moedwil. Heb je hier trouwens nog een link voor?

drexciya | 16-10-20 | 15:26

Van de 100 niet besmette mensen als 70 positief worden geboekt?
Moet dat niet 70 van de 1000 zijn?

perfect-number | 16-10-20 | 15:57

Als je je alleen bij klachten moet laten testen geeft dit natuurlijk een scheef beeld. Maar blijf vooral je een app aanpraten.

Jos Tiebent | 16-10-20 | 14:58

Gewoon even kijken wat er in je eigen gemeente aan de hand is:

Gemeente Groningen, 233.000 inwoners 16 oktober 2020:

96 positieve testen
0 ziekenhuis
0 IC
0 doden

Zo ook weer in perspectief gezet!

*Verder met leven gaat*

Fatwabuster | 16-10-20 | 14:57

Haha dat plaatjes van die vliegtuigen. Maar even ot heeft iemand Guinness book of records al gebelt ??

Flow_Snake | 16-10-20 | 14:57 | 2

Vlieg met me mee...

sprietatoom | 16-10-20 | 14:59

Ja, dat “gebeld” met een d is.

TheseDays00 | 16-10-20 | 15:18

Ik snap echt niet dat we nog geen grote verlaging hebben van de maximumsnelheid op de snelweg. Dat verlaagt het risico op (verkeerd)doden toch ook gigantisch?

LuNaTeeQ | 16-10-20 | 14:56 | 9

ja...precies!

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 15:20

Breng ze nou niet op ideeën...

Immortalles | 17-10-20 | 02:14
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Mich2007 | 16-10-20 | 14:54 | 9
▼ 9 antwoorden verborgen

plop plop plop . blijft thuis.

newray | 16-10-20 | 14:54

Hoe ver ga je? Hoe lang blijf je de maatregelen volgen en laat je je vrijheid inperken? Waar ligt de grens? Denk daar eens over na
Als bijvoorbeeld de regering binnenkort vraagt om ons hoofd kaal te scheren omdat corona lang overleeft in haar, ga je dan mee en scheer je je hoofd kaal?
Raar voorbeeld misschien, maar waar ligt jouw grens?

HaveXS | 16-10-20 | 14:53 | 6

Dus....

de knikkerende kale | 16-10-20 | 15:28

@DexterGordon | 16-10-20 | 15:14:

Bron is het originele wetsvoorstel:

"Daarnaast was er veel kritiek op het plan om via deze wet te regelen dat de politie kan ingrijpen in woningen van burgers. Het kabinet schreef dat ‘binnentreden’ van een woning ‘noodzaak’ kan zijn. Als de ‘gedragingen’ in een huis vrees geven voor ‘onmiddellijke verspreiding van Covid-19’, zou de politie mogen ingrijpen. Ook die alinea’s worden geschrapt"

www.ad.nl/politiek/corona-noodwet-fli...

sprietatoom | 16-10-20 | 15:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Dan kan iedereen wel zeiken op Rutte en De Jonge maar zijn er wel westerse landen die het STRUCTUREEL goed doen qua coronabestrijding? Landen waar we zo een voorbeeld kunnen nemen? Ik ken er geen één.

Amsterdamsko | 16-10-20 | 14:53 | 4

Hongarije! Homogene bevolking en duidelijke grenzen.

ultraman | 16-10-20 | 15:03

Belgie....(bron: Het Goede Doel)

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 15:12
▼ 1 antwoord verborgen

De schuifkaart van Europa zegt mij dat groepsimmuniteit niet bestaat. Leef gezond, eet gezond, zorg dat je eigen immuunsysteem op peil is. Dan houdt dit vroeg of laat een keer op.

Deksmaat | 16-10-20 | 14:52 | 2

Precies dat.

Nolleeder | 16-10-20 | 14:54

30% van de mensen heeft een onderliggend iets of wel ziek ofwel oud ofwel de pech met de geven. Dan zie je vaak veel zieken in een familie. goede graadmeter dus, worden er in je familie (neef/nicht oom tante etc...) veel mensen toch wel wat ziek ondanks geen onderliggend lijden dan zou ik zelf ook maar wat oppassen.

moetnoggekkerworden | 16-10-20 | 15:42

Iedereen weet al lang dat die nieuwe maatregelen niet gaan werken. Benito Rutte and Friends ook.
Het is gewoon een opstapje naar de lock-down rond kerst.
Iets met kikker en koken

HaveXS | 16-10-20 | 14:51 | 1

Harde Brexit lijkt nu ook opgelijnd te worden per 1 januari. Daarna economische crisis / Deutsche Bank kapot en introductie digitale euro door ECB. Veel fake news deze week ook om de aandacht af te leiden van corruptie in Oekraine, waar Trump nu wat verkiezingsaandacht op zet. Er zouden immers burgers zijn, die lastige vragen stellen over de geheime gas-deals door de Nederlandse overheid toen! Die vrolijk grijnzende Rutte die handjes aan het schudden is met de oligarchen, dat gaan we maar even censureren de komende weken!

HetGewoneNormaal | 16-10-20 | 14:58

In ander nieuws : Admiral of the Fleet Boris gaat een ouderwets Navy battle gevecht aan met Amiral de France (Grand Admiral) Macron over zeerechten in de Noordzee.

rmstock | 16-10-20 | 14:51

Nogmaals, 400 vluchten van- en naar Schiphol PER DAG. Alleen met een mondkapje op, niks 1,5 meter afstand en met 200 man 2 toiletten gebruiken. De teststraat op Schiphol is al weken dicht.
Heel slim om het hele land plat te gooien en de achterdeur voluit open te laten. Rutte was heel duidelijk: "Schiphol dicht is een te zware actie, daar ben ik niet voor'. Lapzwans.

ChipsNootjesBier | 16-10-20 | 14:51
-weggejorist en opgerot-
Vlaflippo | 16-10-20 | 14:50 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Passt.... niet verder vertellen maar ze hebben net de spelregels weer veranderd. Het aantal positieve tests zal toenemen, maar hou vooral het aantal IC-opnames en de sterftecijfers bij. Dan valt het namelijk nogal mee.

De Droit | 16-10-20 | 14:50

Gek dat je hier niets hoort over die Franse minister en vice-premier en diverse ambtenaren die een proces aan de broek hebben i.v.m. valse verklaringen over die mondkapjes....
Of heb ik iets gemist ???

A333aan | 16-10-20 | 14:49 | 3

Ik heb 2 x een linkje geplaatst gister. Huiszoekingen wegens leugens over mondkapjes. Teletekst pagina 1302...

Piet Karbiet | 16-10-20 | 14:54

De NPO wil pRutte niet zenuwachtig maken.

Frau Merkel | 16-10-20 | 14:59

@Piet Karbiet | 16-10-20 | 14:54: Ik kwam het ook alleen tegen op Teletekst. Raar.

Gewone_mevrouw | 16-10-20 | 15:28

De maatregelen van de afgelopen weken blijken toch wel iets te helpen. De sterfte is niet toegenomen volgens het CBS. Is dan de correlatie tussen het aantal besmettingen en het aantal sterfgeveallen aan het afnemen?

lekgoot | 16-10-20 | 14:49 | 4

Betere behandeling & veel jongeren onder besmettingen.

MrLahey | 16-10-20 | 14:53

De behandelingen zijn veel beter. Maar er zijn nog steeds hele groepen domme wappies die niet inzien dat het aantal ziekenhuisopnames in relatie tot corona een enorme druk legt op de gehele zorg.

Nog kun je natuurlijk als egoistische kut-nederlander blijven roepen dat het maar een griepje is en dat die vooral oudere menseh anders ook wel ziek zouden zijn geworden en pech hebben gehad, maar zo werkt de zorg niet in Nederland. Dan moet je lekker vertrekken naar Zweden (met een enorm hoog sterfte cijfer) of naar zoiets als Wit-Rusland, daar is corona volgens de overheid een psychose en'/of een westers complot.

litebyte | 16-10-20 | 14:55
-weggejorist-
Vlaflippo | 16-10-20 | 14:58
▼ 1 antwoord verborgen

Tijd voor een meta studie me dunkt. Overal een stijgende lijn te zien ondanks de verschillende maatregelen. “Je gaat het pas zien als je het doorhebt”

Wensbaar Denken | 16-10-20 | 14:48 | 2

Tijd om eens te bestuderen wat de Grieken nou zo ontzettend goed doen en wat wij dus fout doen.

Binnenbaan | 16-10-20 | 14:50

Correctie -2 op aantal overledenen. Zombies, of jesseklaver&hugodejonge-rekenmethode?

Jos Tiebent | 16-10-20 | 14:47 | 2

Blijkbaar toch niet positief getest. Want "verdachte" tellen ineens ook mee.

LuNaTeeQ | 16-10-20 | 14:53

Uit den doden opgestaan.... ik heb gehoord dat dit in het verleden vaker is gebeurd.

RIVM zijn gewoon kunstenaars van beroep!

Fatwabuster | 16-10-20 | 15:06

Meanwhile: - Boeing 737 MAX is veilig en mag binnenkort weer vliegen!

wezen | 16-10-20 | 14:46 | 1

Waar naar toe? en met hoeveel passagiers?

starbuck280 | 16-10-20 | 14:48

Ik krijg anders best wel zin in een biertje.

Reebensteeltje | 16-10-20 | 14:46

Leuk zo'n schuifkaart maar als daar niet het aantal geconstateerde besmettingen in verhouding staat tot het aantal testen gaat elke vergelijking met april mank.

Der Schnitzeljäger | 16-10-20 | 14:45

18 mensen overleden. Sterfte kabbelt een beetje rond hetzelfde getal door. We zitten feitelijk gewoon in een zeer zeer matig griepseizoen en daarvoor ligt het halve land plat...

Antiquerulant | 16-10-20 | 14:45 | 20

@Papa Jones | 16-10-20 | 15:25: Leuke verhalen uit een ziekenhuis..... de enige onderbouwing zijn cijfers en niet een observatie van 1 arts

Fatwabuster | 16-10-20 | 15:28

@sprietatoom | 16-10-20 | 15:27: Natuurlijk, iemand met een normaal functionerend immuun systeem komt niet in een ziekenhuis terecht als die tegen dit virus aanloopt...... dat weet toch iedereen

Fatwabuster | 16-10-20 | 15:29

@Fatwabuster | 16-10-20 | 15:29:

Uit het NOS artikel wat Papa Jones linkte:

"Onder de sterfgevallen zijn dit soort onderliggende aandoeningen overigens veelvoorkomend. Dat staat in het gisteren verschenen epidemiologische RIVM-rapport, waarin 733 gemelde sterfgevallen met elkaar zijn vergeleken. Van deze groep had 69 procent een onderliggende kwaal, 9,5 procent niet en van 21 procent was het niet vermeld."

sprietatoom | 16-10-20 | 15:34
▼ 17 antwoorden verborgen

Elke dag een half gevuld stadion. Hier klopt iets niet, toch ? Gaat de overheid hier massaal aan de haal en dus in de fout met defecte virus test technologie ? Als U nog niet bent besmet kunt U bellen met het volgende nummer ...

rmstock | 16-10-20 | 14:45

Dat betekent dat we vanavond in alle nieuwsprogramma's en talkshows Kale Kuipers en Famke fan Gommers weer hel ende verdoemenis horen prediken over gans het land.

leo de pejo | 16-10-20 | 14:45 | 2

En terecht.

DrumPiet | 16-10-20 | 14:47

@DrumPiet | 16-10-20 | 14:47:
Ik dacht dat jij atheïst was. Blijk je alleen in een ander sprookje te geloven.

LiniaalRectaal | 16-10-20 | 17:16

Dus die extra maatregelen van 2,5 week geleden doen niet zo veel?

frickY | 16-10-20 | 14:45 | 1

Nee, maar volgens mij waren die meer om er ons op te wijzen dat het niet goed ging. De boodschap is niet helemaal overgekomen...

SterF... | 16-10-20 | 14:56

Is het effect van de mondkapjes al te zien?

impy | 16-10-20 | 14:44 | 1

Links gewouwel. Veel poeha en bombarie, nul op rekest.

Jos Tiebent | 16-10-20 | 14:54

Oekraïne. Huh? Ik zie daar geen sterretjes. Verder is 17 overledenen een aardig gemiddelde van de afgelopen dagen in oktober. Oversterfte van niks.

Piet Karbiet | 16-10-20 | 14:44 | 2

Klopt.

Lupuslupus | 16-10-20 | 15:02

Oh, het zijn vliegbewegingen.

Piet Karbiet | 16-10-20 | 15:03

Nog 10 dagen en dan kunnen we lekker binnenzitten en één keer per dag een uitje naar de supermarkt.
Bedankt.

DrumPiet | 16-10-20 | 14:44 | 2

Kijk even wat er in je eigen gemeente loos is en trek je plan in plaats van direct op de paniekknop te drukken........ dan doen je dorpsgenoten wel voor je..... ik dacht dat jij een beetje nuchter was....... een nuchtere drent

Fatwabuster | 16-10-20 | 14:55

Niet vergeten je flesje Châteauneuf-du-Pape voor 20:00 in te slaan.

impy | 16-10-20 | 14:56

Nou, dat is wel heel positief nieuws!

VP732 | 16-10-20 | 14:42 | 1

LOLOL, vind ik ook: iedereen is gewoon positief over de gang van zaken! Ik wil ook positief zijn, kan ik ergens die Drosten test ergens bij Etos halen, voordat ik niet positief doeaud ga? De kans is nu dusdanig dat, als je covid19 hebt en een bepaalde leeftijd, je minder snel dood gaat dan een relatief kort ritje in de auto.

By the way: mondkapjes in community setting: er worden massaal nieuwe onderzoeken en meta analyses aangeboden van die onderzoeken. De enige onderzoeken die voldoen aan 'goed methodologisch onderzoek' waren voor de covid19 bussiness. Mocht iemand wél goede methodologische onderzoeken hebben gezien: melden. Ik heb geen energie meer om al die opgestapelde shit meer te lezen. Het is iedere keer dezelfde nietzeggende brakke zooi.
Blijf positief dus!

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 14:50

Pluk de dag en geniet zolang het nog mag. Kan ik ff rijmen of wel?

Nolleeder | 16-10-20 | 14:42
-weggejorist-
LewsTherinTelamon | 16-10-20 | 14:41 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Kan niet wachten op de over 9000 memes.

Ins0mnia | 16-10-20 | 14:41

Ik ben niet tegen mondkapjesplicht, maar het is goed dat ze in het buitenland die plicht wel hebben. Anders was het record daar nog meer een record!

LuNaTeeQ | 16-10-20 | 14:40 | 1

Veel zaken die de overheid rondom Corona naar buiten brengt zijn vooral bangmakerij. Corona lijkt welhaast het equivalent van de hel. Iets waar gelovigen ook erg bang voor zijn. Maar willen geloven is in ieder geval nog een keuze en geen door door de staat opgelegde verplichte religie.

roevka | 16-10-20 | 14:48

Sja, exponentiele groei, bijna een verdubbeling per week. Was voorspeld, gaat nog wel even door. Komt die lockdown...

Graaisnaaiert | 16-10-20 | 14:39 | 11

@Lupuslupus | 16-10-20 | 14:45:
Covid-19 besmettingen zijn voor een groot deel te vermijden. U doet dat zelf ook ( en ik ook ). Als je het opzoekt "want ik word toch niet ziek" ben je wel een schakel in de keten van het doorgeefproces, dus via jou kan er drie schakels verder een nieuwe besmettingshaard ontstaan. Wordt iedereen ernstig ziek en gaat dood? Nee, natuurlijk niet. Maar ook die niet-ic opnames in het ziekenhuis nemen bed & capaciteit in beslag en zorgen zo dus voor afschaling van de reguliere zorg en daar kunnen u en ik dan wel door getroffen worden, gewoon omdat sommige klootzakken die vakanties en massale bruiloften wel zo nodig door moesten laten gaan.
Het gaat dus iets verder dan of u en ik wel of geen muilkorf omdoen, helaas.

Graaisnaaiert | 16-10-20 | 15:27
▼ 8 antwoorden verborgen

Hier spreekt jullie CoronaMelder.

Jullie hebben allemaal {Define disesease}

Einde bericht.

Kaas de Vies | 16-10-20 | 14:37 | 2

Aanvullend bericht:
dank voor uw stem op Hugo de Jonge

popeye-de-zeemeermin | 16-10-20 | 14:43

Zit nooit meer in de kroeg.
Ja virtueel het stamcafe.
Bouw meestens mijn eigen woning om tot drinkplek met bezoekend volk, en anders bij een ander.

chicago river | 16-10-20 | 14:37 | 1

Mijn woonkamer al omgebouwd tot sportschool. De keuken is inmiddels mijn restaurant. Van de zolder overweeg ik een hennep plantage te maken.

Nolleeder | 16-10-20 | 14:46

Straks VrijMiBo !1!!!
ieder in z'n eentje

Tobi | 16-10-20 | 14:37

In Finland daarentegen zijn er slechts 241 nieuwe besmettingen en 2 nieuwe ziekenhuisopnames. In Finland hebben ze al jarenlang een zeer actief vitamine D fortificatiebeleid.

Desmond1970 | 16-10-20 | 14:36 | 7

Jij bent wel een vitamine D gelovige ofzo he...
Het zal vast wel zijn functie hebben, maar het is echt geen wondermiddel. Het enige bewijs komt tot nu toe uit observaties, maar dan zijn er nog vele andere factoren die meespelen...

SterF... | 16-10-20 | 14:48

Vitamine D ? Welnee. In Finland is het 6 maanden per jaar donker. De meest zwarte metalbands komen daar vandaan. Ik geloof eerder in de zelfgestookte wodka.

popeye-de-zeemeermin | 16-10-20 | 14:52
▼ 4 antwoorden verborgen

@Piet Karbiet | 16-10-20 | 14:41: Had u iets anders verwacht? Die trekken zich helemaal nergens iets van aan. Logisch, want WA vindt het allemaal maar overdreven (zei hij tegen zijn dochter maar de microfoon registreerde de uitspraak). En andere Nederlanders stappen toch ook gewoon in het vliegtuig. Dus.

Lupuslupus | 16-10-20 | 14:49

@Lupuslupus | 16-10-20 | 14:49:
De gewone Nederlander heeft geen voorbeeld functie. WA (en ministers/kamerleden/parlementsleden) wel.
Goed voorbeeld doet goed volgen.

Een normale Nederlander vertaalt dit reisje van de koninklijke familie als: "Zij reizen naar een land met een lager risico, dan mogen wij dat ook."

WatMoetJeNu | 16-10-20 | 14:53

@WatMoetJeNu | 16-10-20 | 14:53: Als de gewone Nederlander het zo wil vertalen, waarom niet. Schiphol gaat toch niet dicht dus als men met vakantie wil gaan dan doet men dat. Deze zomer gingen de grootste angsthazen hier op GS ook gewoon met vakantie. Bleib Zuhause als je bang bent, deur op slot en laat anderen hun gang gaan. En zorg goed voor jezelf zodat je weerstand goed op peil blijft, zorg voor voldoende uren slaap en maak je niet druk want dat vermindert de weerstand en vermijd groepen mensen. Dan komt het helemaal goed.

Lupuslupus | 16-10-20 | 15:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien is de oorzaak een andere dan vliegen? Dat was een beetje feiten-vrije slotzin. GS kan beter dan dat.

Pje911 | 16-10-20 | 14:36

Geen verrassing, over een dag of 10 daalt het hopelijk wat, anders gaat alles dicht...

SterF... | 16-10-20 | 14:36 | 7

@Harris Pilton | 16-10-20 | 15:06: U denkt dat de regering inzit over een nog veel groter begrotingstekort? Geen moment. Achter dit alles zit een politieke agenda, o.a. een vaccinatiepaspoort voor iedereen. Als je dat paspoort niet hebt - dus niet ingeënt bent - kom je b.v. geen vliegtuig meer in. Dat is geen geheim hoor, staat gewoon op de EU-website. Moet in 2012/22 geregeld zijn. Het virus is slechts het middel om hele akelige plannetjes door te drukken. Maar ja, een bang volk is een gewillig volk en er wordt heel hard gewerkt om dat te bereiken, om het volk murw te beuken met regels en dreigementen.

Lupuslupus | 16-10-20 | 15:23

@Lupuslupus | 16-10-20 | 15:23: en wat is het probleem van vaccineren? Dus als ik het goed heb is deze lockdown er om een vaccinatiepaspoort door te drukken? Dat kunnen ze ook wel zonder lockdown hoor. Hoef je echt niet als overheid ineens allemaal uitkeringen voor rond te strooien.

Harris Pilton | 16-10-20 | 16:20

@Harris Pilton | 16-10-20 | 16:20: De jaarlijkse griepvaccinatie is een verdienmodel en een sociaal experiment.

Niemand laat zo maar iets in zich spuiten/pompen. Noem het een vaccinatie en je bent een gevaar voor de volksgezondheid als je weigert.
Het aantal vaccinaties neemt toe in vergelijking met de jaren 70.

Arachne | 16-10-20 | 22:46
▼ 4 antwoorden verborgen

Bah, de link UK verwijst naar een artikel over Engeland.

perfect-number | 16-10-20 | 14:36 | 1

Misschien omdat zo'n 90% van de bevolking van het Verenigd Koninkrijk in Engeland woont?

Leyrann | 16-10-20 | 14:54

Helemaal goed. Fantastisch nieuws dit. Groepsimmuniteit dat is of was het streven. Plotseling hoor je er niemand meer over. Dit virus zal altijd blijven bestaan en overleeft de mens op deze planeet. Maar hey, wij zijn zo overtuigd van onszelf dat we het virus kunnen overwinnen. De baas zijn. Keep on dreaming. Het enige wat bereikt wordt is dat er heel veel mensen sterven aan allerlei ziektes veroorzaakt door deze belachelijke maatregelen maar dat telt niet. De enige dode die telt, heeft het label CORONA op zijn of haar voorhoofd. Dan tel je pas mee. Misschien nog wel een prominente plaats op de begraafplaats. Hier liggen de helden die overleden zijn aan CORONA. RIP.

De Evangelist | 16-10-20 | 14:35

In Zweden doen ze niks , en het is daar dus niet erger.
Dus alles is onzin en werkt niet.

A.C.H.M.E.D | 16-10-20 | 14:35 | 13

@treintrien | 16-10-20 | 14:44: Nou dat is niet bepaald het zweedse model wij vanaf '68 tot '91 meekregen.
Ook niet wat Zweden sedert op de kaart zet (ongebreidelde sauna seks met jan en alleman).

geen koning | 16-10-20 | 19:54

@geen koning | 16-10-20 | 19:54: ABBA..... seks met Jan en alleman....

loze stijl | 17-10-20 | 01:25
▼ 10 antwoorden verborgen

Hongarije het enige land met een behoorlijk homogene bevolking en dichtgetimmerde grenzen houdt zich veruit het beste. Leuk tegen vb voor al die mensen die open grenzen propageren.

ultraman | 16-10-20 | 14:34

Positief getesten*

VoltaireJohn | 16-10-20 | 14:34 | 5

@Capt. Iglo | 16-10-20 | 14:48:
Prima tegel...
Mevrouw is in het begin buitengewoon angstig geweest en denkt dat de rest dat dan ook wel zo zou voelen ofzo....
En tja, ook voor hel kun je die angst voelen, haha

SterF... | 16-10-20 | 14:53

@Capt. Iglo | 16-10-20 | 14:48: i.d.d. mooie tegel vanuit gedragsmodellen: meewerken om van het gezeik af te zijn. Zou het werken? Daar hebben we natuurlijk ook een hoop studies over....

nobodiesunmighty | 16-10-20 | 14:55

@Capt. Iglo | 16-10-20 | 14:48: Dan loop jij kennelijk niet meer over straat. Waar ik woon daar zie je mensen schichtig de bosjes in schuifelen als ze iemand anders moeten passeren. Men gedraagt zich alsof de hele wereld de vliegende Vinkentering, Ebola en melaatsheid tegelijk heeft. Dat is pure afbraak van de maatschappij.

marcoplarco | 16-10-20 | 15:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Kan iemand nog even een tabelletje plaatsen dat het maar 10 besmettingen zijn, waarvan 6 bejaarden?

Osdorpertje | 16-10-20 | 14:34

Ja, maar ik wil op verkansie! Dat heb ik verdiend!

Gewone_mevrouw | 16-10-20 | 14:34 | 2

pak lekker de tent, word je weer heeeel relaxed van.

pibasso | 16-10-20 | 14:48

Kut, net de 8000 niet, morgen beter!

Harry Turtle | 16-10-20 | 14:33 | 2

In de weekends zakt de boel altijd wat as dinsdag is een echt nieuw richtpunt.

ultraman | 16-10-20 | 14:36

Altijd positief blijven!

Gewone_mevrouw | 16-10-20 | 14:37

Hallo virus, hoe gaat het met jou?

Papa Jones | 16-10-20 | 14:41

* met elleboog boksen doet *

OverdaanDerOnderheid | 16-10-20 | 15:18

Ik ben klaar voor de grote reset. Zin in!

pibasso | 16-10-20 | 14:33

Mooi! Kan hij ook meteen een uitspraak doen over die verplichte mondkapjes a.u.b. De meeste van die landen hebben dat al maanden. Helpt dus zoals verwacht geen reedt.

HGL | 16-10-20 | 15:01

Die is niet van D66!

overVecht | 16-10-20 | 15:01

Zeker weten dat iedere C19 maatregel alhier met gemak bij een hogere rechtbank de prullenbak in gaat.
Tot die noodwet af is v.z.s.
Die Berlijnse rechter is alleen een held omdat daar iemand de moeite heeft genomen een gang naar de rechtbank te bewandelen.

geen koning | 16-10-20 | 19:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat kan toch niet? Zoveel?

Kuifje-naar-Brussel | 16-10-20 | 14:32 | 1

Ik vind het ook veel, 0,04% van de totale bevolking heeft "het" opgelopen vandaag!!1!!

LewsTherinTelamon | 16-10-20 | 14:44
-weggejorist-
LibCon | 16-10-20 | 14:32

Al mn jodelconcerten afgezegd.

dhrat | 16-10-20 | 14:32

Pritt ziet ze vliegen, zoveel is wel duidelijk.

DrumPiet | 16-10-20 | 14:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in buurt bij kerk in Nice