Burgemeester Sander Schelberg is een enge man

Ongekozen politicus met bestuurskundediploma doet domme uitspraak over virus
Eerst even de administratie: natuurlijk zijn de bezoekers van een bruiloft in Beckum Palace in Hengelo waar ten minste 30 mensen met corona zijn besmet die weigerden mee te werken aan het bron- en contactonderzoek en logen tegen de GGD gore aso's. En natuurlijk is de krant Tubantia een laffe wegkijkkrant door niet te benoemen dat bezoekers van Beckum Palace getuige de inrichting van de evenementlocatie voornamelijk uit de epidemiologische categorie der "migrantengemeenschappen" komen.
Maar waar wij het in dit topic echt even over willen hebben is de hierna volgende opmerking van burgemeester Sander Schelberg (vvd) van Hengelo, tevens voorzitter van het crisisteam van de Veiligheidsregio. Die namelijk pas echt eng: "Vanwege het grote aantal besmettingen in Beckum kan het volgens Schelberg niet anders dan dat binnen, bij het feest, de regels met voeten zijn getreden." Dat is niet alleen een extreem domme, maar ook een extreem gevaarlijk uitspraak. Als we na acht maanden omgang met het virus iets begrijpen, dan is het wel dat het virus zich echt niets aantrekt van regels, die uit de aard van de zaak nu eenmaal intern tegenstrijdig zijn en bovendien van land tot land en van periode tot periode verschillen.
Ja: als je je aan de regels houdt, is de kans dat je ander besmet kleiner dan als je dat niet doet. Maar nee: als je je niet aan de regels houdt betekent dat niet automatisch dat je wordt besmet en als je dat wel doet ben je ook niet automatisch immuun voor het virus. Coronabesmettingen zijn nu eenmaal een stochastisch proces. En een burgemeester, en zeker een die voorzitter is van het crisisteam van de niet democratisch gecontroleerde Veiligheidsregio, die die werkelijkheid negeert, is een burgemeester die de poort open zet voor een politiestaat. Een politiestaat waarin een coronabesmetting het bewijs is van schuld. Een politiestaat waarin burgers zich niet meer laten testen, omdat burgemeester Sander Schelberg om het hoekje in zijn beschermende kleding klaarstaat om je bij een positieve uitslag in de boeien te slaan. En het ergste is: u kunt burgemeester Sander Schelberg niet wegstemmen. Leuk hoor, zo'n """democratie""".
Update: Hengelo +32
Reaguursels
Inloggeniedereen houdt zich aan regels en past zijn gezond verstand toe en toch 30 man besmet... ik heb ze in onwaarschijnlijker zaken zien geloven.
Lekkere gemeente die gemeente Hengelo: www.tubantia.nl/hengelo/voorzitter-lo...
Juiste snor, verkeerde scheiding.
Bij het lezen van Beckum Palace, kwam de term migrantengemeenschappen ook bij mij vrij snel op het netvlies.
Het was vroeger een gerenommeerde horecazaak (Boenders, Wapen van Beckum) in een dorpje onder de rook van Hengelo, in Twente waar grote (boeren) bruiloften (500 plus) werden gehouden.
Nu zo goed als alleen maar Turken, Marokkanen en, een enkel maal, zigeunerfeesten met hun kabaal en schijt aan Nederland houding.
En, inderdaad, de linkse regionale krant Tubantia kan het niet uit zijn strot krijgen dat het weer (eens) de allochtonen waren, want... Wilders hè!
Nu word
@Norbert Tijhuis4442 | 11-10-20 | 16:56: het woord Palace is vast niet voor niets gekozen.
Die ongekozen veiligheidsregio stoort me steeds meer. Die lui kunnen dus onder het mom van veiligheid politieke beslissingen nemen (of beslissingen namens hun 'vrinden' nemen (Van Gijssel/Pegida) zonder democratische controle of verantwoording. Het mandaat wordt dan ook nog eens door ambtenaren vastgesteld. Je merkt dat de bestuurlijke elite een instrument in handen heeft om toch de touwtjes in handen te houden ingeval van een electorale nederlaag.
Cojona is big scam, stupid retards!
Zolang we dit soort wereldvreemde idioten niet aanpakken is dit land verdoemd.
opgeleide idioten zijn de gevaarlijkste, vooral degenen die denken uitverkorenen van het heelal te zijn. foute DNA programmering, of juist de goede.
@nobodiesunmighty | 11-10-20 | 03:28:
Dat is een interessante vraag en het is tevens een vraag die we voor de verandering ook gewoon echt kunnen beantwoorden. DNA heeft geen "doel," maar als DNA een doel heeft, dan is dat de vermenigvuldiging ervan. Ons DNA programmeert ons dus "goed," als het ons zo programmeert dat wij ons reproduceren zodat dat DNA zich via die reproducties vermenigvuldigt.
We zijn het denk ik over één ding heel snel met elkaar eens: west-Europa zit vol met idioten die van zichzelf denken dat ze God zijn, omdat ze toevallig een papiertje hebben verkregen van een universiteit of HBO-instelling dat "aantoont" dat ze "hoogopgeleid" zijn.
Nu is het zo dat west-Europeanen het laagste reproductiecijfer hebben als je het afzet tegen de andere bevolkingen. Sterker nog: wij vermenigvuldigen ons niet. Er sterven of emigreren meer west-Europeanen dan er worden geboren.
Conclusie: idioten die van zichzelf denken dat ze hoogopgeleid zijn, hebben darwinistisch gezien een zeer ongeschikte en onaangepaste DNA-programmering.
Dit is een goed stuk en ik ben het er ook mee eens. Het is gevaarlijk om elkaar op deze manier te blijven aanspreken en te blijven betuttelen. Je kan niet zomaar even allerlei conclusies trekken, want er is gewoon te weinig bekend. Als je zegt: "Daar zijn besmettingen, dus daar zijn ook schuldigen," dan is de poort zoals Ronaldo terecht aangeeft wagenwijd opengezet voor een politiestaat en er wordt een incentive gecreëerd om extra op elkaar te letten en om elkaar te betuttelen en te verraden.
Ik zag hieronder een bericht staan waarin dit wordt vergeleken met Jos Brech en deze situatie heeft ook wel iets weg van die zaak. Het is heel duidelijk: op basis van het DNA-materiaal kan Jos niet worden veroordeeld. Ik vind dat we hem alsnog moeten veroordelen, simpelweg omdat we allemaal wel beter weten en omdat we weleens wat meer mogen vertrouwen op onze onderbuikgevoelens. Maar dan gaat het over een uitzonderingsgeval. We moeten de onderbuik niet laten meekletsen als het gaat om beslissingen die uiteindelijk de gehele bevolking schuldig kunnen maken, en dan ook nog aan een feit dat niet strafbaar zou mogen of moeten zijn.
Als ik de bruid had vastgehouden zoals op die foto, zou ik ook ontkennen dat ik er bij was.
Inderdaad, besmet raken op een biculturelenbruiloft in Hengelo kan iedereen overkomen, maar de stomsten en de onverschilligsten het eerst.
"bikulturbruiloft"... manmanman... wat klinkt dat beroerd.!
Had 80 jaar geleden burgemeester moeten zijn...
Zijn vader was ook burgermeester. Van toenmalige gemeente Weerselo. Sherryberg werd hij genoemd van wege zijn vermoedde drankconsumptie.
Daar zitten ook wel een paar prima cafés moet ik zeggen.
@Reaganmania | 10-10-20 | 21:30: /locatie's/namen......?
Zat'ie vaak in de Stifschuur in 't Stift te stiften zeker?
Grappig. Politici en beta's; een zeldzame combinatie. Correlatie en causatie, burgemeester Schelberg, correlatie en causatie.
Causaliteit liever...
" Een strafrechtelijk vervolg dreigt voor het mogelijk frustreren van bron- en contactonderzoek na het vaststellen van coronabesmettingen bij een bruiloftsfeest in Beckum. Het Openbaar Ministerie buigt zich daarover". Het OM gaat helemaal niets doen. Het betreft hier immers allochtonen en dan is een foei-gesprek voldoende.
Als de laatste Nederlander aan C19 sterft, is het reproductiegetal eindelijk nul.
Ik begrijp het even niet. Men mag toch ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aannemen dat de gasten de regels niet hebben gevolgd? Als mensen weigeren mee te werken aan een bron- en contactonderzoek weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Mickey. Je kunt ze aanklagen voor tegenwerking als de afspraak zo is dat het wettelijk verplicht zou zijn je te laten testen. Het zijn geen fijne gasten daar kunnen we denk ik wel vanuit gaan. Je mag niet absoluut beweren dat zij de besmetters zijn. Bewijs het maar.
Dan heb je nog de voorbeelden van een Halsema, Grapperhaus, Staphorst, studenten jonge Spanjegangers en zij van een religie die zich nergens wat van aan trekken. Niet houdbaar op deze manier. Een appèl doen op fatsoenl gezond verstand daarvan is bewezen dat het niet iets uithaalt.
Dus bescherm bange en kwetsbare mensen. Leg regels op en handhaaf daarna voor iedereen.
Waar ik zelf denk of over twijfel doet er niet toe.
@CalamityJane | 10-10-20 | 20:45:
Helder, Calamity!
Tis volgens mij bij de leiding van de BV Nederland al langer bekend dat met name mensen met een niet Westerse migratie achtergrond besmet zijn en zich niet aan de regels houden.
Zal die dat bij metropool ook zeggen ?
"Vanwege het grote aantal besmettingen in Beckum kan het volgens Schelberg niet anders dan dat binnen, bij het feest, de regels met voeten zijn getreden".
Want nieuwe virusbesmettingen veroorzaakt door aerosolen na een langdurig gezamenlijk verblijf in een besloten ruimte zonder ventilatie bestaan zogenaamd niet. Absurd dat politici na meer dan een half jaar ervaring helemaal niets leren.
Alleen zijn op deze locatie eerder én later vergelijkbare feestjes geweest zonder 30 besmettingen. Wat is nu precies absurd?
@Joris Beltsin | 10-10-20 | 19:52:
Super-spreader?
@Roadblock | 10-10-20 | 19:56:
Dat zou theoretisch kunnen. Overigens in dat geval des te kwalijker dat deze figuren het GGD-onderzoek hebben gesaboteerd.
@Joris Beltsin | 10-10-20 | 19:52:
De voorwaarde is 1 besmet persoon en accumulatie van aerosolen, heeft u weleens aan een loterij meegedaan? Absurd is het idee dat een virus zich aan de regels houdt die de politiek opstelt en zelfs als de ervaring keer op keer anders uitwijst structureel blijven vasthouden aan datzelfde dogma.
Tsja, met dit soort redeneringen is Jos Brech binnenkort ook weer een vrij man. Niemand kan onomstotelijk bewijzen dat hij de dingen heeft gedaan zoals ten laste gelegd, niemand was erbij namelijk. Deze burgemeester heeft groot gelijk! Hij zegt niet: er is 1 besmetting, dus.... Maar hij zegt: gezien het grote aantal.... En daaruit mag je echt wel die conclusie trekken. Net als uit de DNA-sporen achtergelaten door Jos overigens.
Het virus heeft zich gewoon niet aan de afspraken gehouden. Het wordt tijd dat de burgemeester nog eens het gesprek met het virus aangaat zodat de plooien gladgestreken kunnen worden en de neuzen weer dezelfde kant opwijzen.
Bechum Palace voor al uw bruiloften. Turkse of Marokkaanse zo te zien.
De hoofdzaal biedt plaats tot max 1000 personen zegt de site, waar trouwens geen enkele corona vermelding opstaat.
Maar de eigenaar Maykel Mirza heeft zich aan alle regels gehouden zegt hij.
Net zoals de deelnemers niet aanwezig waren zeiden ze.
Dat hadden ze onderling met elkaar afgesproken.
Misschien was er nog wel meer onderling afgesproken.
Ik vraag mij inmiddels af hoe hoog het percentage met een immigratieachtergrond is onder de besmette Nederlanders.
Daar lees ik nergens iets over, maar dat moet toch bekend zijn in de ziekenhuizen.
Ik zie in ieder geval in mijn buurt ze nog steeds klef tegen elkaar aanhangen als ze elkaar tegen komen.
Inmiddels wel een in de gezondheidszorg vaak gedeelde veronderstelling, dat met name veel Turkse mensen getroffen worden, vaak met meer serieuze gevolgen.
Als oorzaak wordt genoemd: obesitas, sociale patronen en wellicht gebrek aan vitamine D.
Dit laatste aspect wordt ingebracht door een huisartsencollectief in Ypenburg.
@Bolhoed | 10-10-20 | 20:14: vandaar natuurlijk dat GrL de zorgpremie drastisch wil verlagen.
@Cor Netto | 10-10-20 | 20:18:
Voor nieuwe Nederlanders ja. De oude kunnen en zullen fiks dokken.
In maart las ik dit al: De verwachting is volgens viroloog Van Ranst wel dat Covid-19 uiteindelijk zal evolueren naar een gewoon verkoudheidsvirus.
En nu is het blijkbaar al een verkoudheidsvirus geworden, want ik zie nog steeds geen grote aantallen doden en lees alleen dat mensen die heel oud zijn worden opgenomen. En ja dat gebeurt altijd in dit seizoen, zij zijn uiterst kwetsbaar voor elk soort virus en met hun weinige weerstand worden ze snel ernstig ziek. Maar om daar een lockdown voor af te roepen is misdadig naar de samenleving toe. Accepteer dat dit het leven is....
Ik hoop dat u gelijk heeft maar wacht toch maar even de onderzoeken van de virologen en immunologen af voordat hier de vlag uitgaat.
100% mee eens
@Graaisnaaiert | 10-10-20 | 19:43: Die zijn er voldoende en niet de eerste de beste... top virologen en epidemiologen van Harvard, Oxford, Stanford, Universiteit van Mainz, etc... Alleen bij Op1 nodigen ze liever Ab Osterhaus uit.
Vazallen Verneuken Democratie
Beckum Palace is een voormalige (en mislukte) wok chinees, geen wonder dat daar besmettingen van komen.
En daarvoor was het een zalen centrum.
@onfray | 10-10-20 | 19:09:
En een grote wiet kwekerij.
Vroeger Annick Pot?
@Reaganmania | 10-10-20 | 19:33: Annink Pot. Toen een florerend zalencentrum, nu een Libanese eigenaar...
@Hebbiehemookweer | 10-10-20 | 19:25:
Dat weet ik. (Van een vriend uiteraard)
Eigenlijk een soort van ‘Bat Palace’ dus.
Men zou zich ook eens mogen afvragen welke mensen belang hebben bij hoe alles gaat en geregeld wordt.
Denk je serieus dat die prutsers niets, maar dit wel kunnen regelen?
Dit jammerlijke postzegeldenken. VIJFENTWINTIG (count 'm!) veiligheidsregio's op een gebied dat de helft is van wat bijvoorbeeld onze oosterburen als een veiligheidsregio beschouwen. En op ieder van die regio's laat je mensen los die niet het begin van enig benul hebben over de basisprincipes van bevolkingsbescherming. Geen enkele zichtbare strategie. Schokkend om te zien door wat voor zwalkende lichtgewichten, iedere leiderschapskwaliteit ontberend, dit land bestuurd wordt.
Ja onvoorstelbaar hoe veiligheidsregio's "bestuurd" worden. Stamt uit de middeleeuwen. Veel te veel 'deskundigen die erover meepissen.
@nuchterbekeken | 10-10-20 | 19:07:
Vroeger was het heel onveilig. Tegenwoordig valt dat wel mee maar corona is een bitch.
Ja, niet iedere groep gemeenten kan met elkaar overweg.. het leuke van veiligheidsregio’s is dat er 1 regionaal bestuur is voor ambu, brandweer en politie. Dus geen brandweer die in een paar provincies valt en dan bv 3 soorten beleid moet uitvoeren en de politie weer wat anders. Daarom dus veiligheidsregio’s. Maaaarrrrr: de politie heeft nu 10 regio’s en dus is het fundament onder de veiligheidsregio’s uitgeslagen. Het zullen er wel 10 worden dus. Straks.
Je weet niet waar je over praat. Bij die politieke partijen leer je dit. Die zijn echt competent. Zeer competent. Echt wel.
Goed geschreven! Helemaal mee eens.
Beckum Palace is in Beckum .....
Grappenhaus had moeten aftreden. Er is nu geen mens meer die de regels nog opvolgt.
Daar zeg je wat. "Als hij het mag, waarom wij dan niet?". Dom, maar niet onbegrijpelijk.
De grootste braverik heeft zijn grenzen. Stel ze niet op de proef.
En Femke!
Iets met immuniteit opbouwen ofzo ..?
Hoorde ik iemand eens zeggen ... ben ff vergeten wie dat was ... lol.
Ik vaar binnenkort maar eens weg en kom over eeen jaar wek weer eens terug
De lange deining van de Pacific ?
Dit virus huist in uw hoofd.
Klopt, en in je longen.
Ik heb een mondkapje om mijn kop dus het valt wel mee.
Ze worden toch veroordeeld omdat ze corona hebben? Maar omdat ze regels overtreden die anderen in gevaar kunnen brengen
Misschien eens wat vaker afreizen naar de provincie, mannen? Deze burgemeester heeft het geheel bij het rechte eind.
niks mis met die burgemeester, dit is een "Kees van der Spek" misstand
Je kunt je nog afvragen of Schelberg zelf doorheeft wat hij zegt.
Een slecht functionerende burgemeester.
Eens Crowley. Op dat niveau mag je er vanuit gaan dat men weet wat men zegt.
@CalamityJane | 10-10-20 | 18:50:
Het is mij opgevallen dat het hele beleid over de aanpak van het virus vol met fouten als deze is. Een systeemfout zogezegd.
Dat zegt iets over het beleid.
@CalamityJane | 10-10-20 | 18:50:
Ik denk dat de afstand overheid burger niet meer te overbruggen is.
Ben ik ook bang voor. Mensen willen duidelijkheid over hoe of wat. Eerlijkheid wil ook helpen, ook al is het slecht nieuws.
Dit zet mensen tegen elkaar op alsof de ontwrichting nog niet groot genoeg is.
In deze tijd komen de capabele bestuurderss naar boven en vallen de incapabele bestuurders direct door de mand, helaas voor hen, tot het begin van deze crisis konden ze zich al blatend handhaven. Is nu even anders geworden.
Goede link @Ronaldo. "Zo tegenstrijdig zijn de coronamaatregelen: een dag uit het leven van Jan en Marieke" .
Ik wist dat dat gepolder/pappen en nathouden van Rutte en Schone Schoene 'demense bij elkaar houden', problemen zou opleveren maar dit stuk slaat alles. Dit is waanzin middenin een pandemie.
Beckum Palace Top plek was vorig jaar nog schietpartij.
Jaapje en Pietje hebben toch ook af en toe een verzetje nodig?
@BozePaarseMan | 10-10-20 | 18:33:
U bedoelt Mehmet en Halil?...
Libanese eigenaar. En dan niet van christelijke persuasie. Net als de grote clans in Berlijn. Nuff said...
Mag je zonder mondkapje in de trein als je al corona hebt gehad en daarna negatief bent getest?
Nee. Op dat ding. Geen excuses.
Op zich zou dat logisch zijn maar is moeilijk te checken.
@BozePaarseMan | 10-10-20 | 18:34: Hoezo ? Je kunt toch de testuitslagen laten zien, desnoods via de app.
Er zijn niet genoeg doden te betreuren om een algehele lockdown af te roepen. Aan de andere kant gaat iedereen een ander raar aankijken. Tot aan agressie toe.
Wat is het nu echt?
Ik denk dat als een dergelijke regeling wordt ingesteld, dat we binnen een week op +100.000 per dag gaan zitten, door mensen die zich vrijwillig laten besmetten.
Als korte lontjes elkaar aan gaan steken, nou, dan weet je het wel.
Met deze "logica" wordt het nooit wat. Maar het was al niks en het zal ook nooit wat worden.
Ronaldo heeft de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Ja, besmettingen zijn een stochastisch proces maar de kansen hangen wel af van het gedrag. En als het resultaat van één bruiloft is dat er 30 besmettingen uit het feestje voortkomen, terwijl dat bij andere feestjes niet zo was, dan kun je statistisch best wel conclusies trekken. De 0 hypothese verwerpen met 95% betrouwbaarheid bijvoorbeeld, dat is hoe wij met stochastische processen omgaan.
Was er dan een controlegroep die in vergelijkbare omstandigeden en zich wel aan de regels houdend, waarbij het aantal besmettingen statistisch significant lager was ?
@Baron Clappique | 10-10-20 | 18:26:
Neem alle besmettingen in NL maar als uitgangspunt, maar nog beter is alle andere feestjes vanaf dezelfde locatie.
Als de burgemeester mensen ergens van beschuldigt, moet hij met bewijzen komen.
@Mr.Crowley | 10-10-20 | 18:33:
Ja, zoals gebruikelijk in de rechtspraak maar niet naar de hoogste eisen van de wetenschap. Je DNA op een verkeerde plek, leugenachtige verklaringen en obstructie van de rechtsgang kan al genoeg zijn. Net als hier dus.
@Joris Beltsin | 10-10-20 | 18:44:
Hert probleem van dit soort beleid, is dat het willekeurig is.
Het roept de fouten over zichzelf af.
Joris Beltsin: helemaal eens. En deze burgervader weet het nog heel beschaafd te verwoorden.
Er moet weer iemand op de brandstapel om jullie eigen kritiekloze napraatgedrag te verhullen, begrijp ik?
Niet te slim zijn hè.
Nu RTL Boulevard; Trump rept met geen woord over zijn vrouw Melanie na zijn corona.
Nee, Rutte heeft het veel over zijn ...
heeft het eigenlijk altijd over zijn kast. Zou ie een witte of een zwarte hebben, combi kan ook mooi zijn...
asos van de betere soort
Klopt, Spanjeal zien dat mondkapjes geeen garantie zijn dat het virus zich niet verspreid. Sterker nog: ze hebben daar totaal geen invloed gehad behalve dan dat het een signaal van de drager aan de overheid is dat hij alles doet wat hem gezegd word.
Eens. 'Kijk mij eens slaaf van de overheid zijn'. Nou mooi niet dat ik met zo'n vod ga rondlopen.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:24: ‘Omdat de overheid het zegt doe ik het niet’ vindt ik geen argument, dat is recalcitrant gedrag. Logisch blijven nadenken blijft het devies.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:24:
Mooi zo.
@BozePaarseMan | 10-10-20 | 18:32: Logisch blijven nadenken, net als onze overheid.
BozePaarseMan. Doet de overheid ook wat het volk zegt? Inlegvelletje en Kornuiten.
@BozePaarseMan | 10-10-20 | 18:32: Nee niet omdat de overheid het zegt maar ik heb heel goed geluisterd naar Van Dissel.
Daar hebben wij de app voor, voor de deugertjes
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:58: Dat is dan wel cherry-picking.
Beckum das toch die voetballer?Of mis ik iets?
Nee, je bent in de war met Beenhakker. Speelde bij Xerxes.
Het punt Ronaldo, is dat toegezien moet worden op het naleven van de regels en op het handhaven van de regels.
Dat betekent dus dat er consequenties moeten zijn op het overtreden van die regels.
De burgemeester ziet toe.
De politie handhaaft.
Justitie zorgt voor consequenties van het overtreden.
Bij een zorgvuldige toepassing zijn die regels voor iedereen het zelfde, of je nu wel of niet besmet bent.
Waar de burgemeester fout gaat, is dat wel bewezen moet worden dat er regels overtreden zijn. Hij insinueert dat wel. Denk aan de gevolgen van de uitspraak van die man.
Helaas hebben we in dit land een steeds minder kritische bevolking die alles gelooft wat een autoriteit roept. Daar is overigens naar toe gewerkt. Dus je kunt het die bevolking niet volledig verwijten.
Nou niet volledig maar toch wel voor een groot deel omdat iedereen hersens heeft meegekregen. Met het doel om die te gebruiken.
Vandaar de tegenstrijdige reacties van de reaguurders.
De regels zijn gewoon niet duidelijk en worden niet consequent gehandhaafd.
De bruiloftsgasten zijn wel degelijk aansprakelijk voor het verstoren van het onderzoek. Dat is ook een regel die gehandhaafd moet worden.
"Vanwege het grote aantal besmettingen in Beckum kan het volgens Schelberg niet anders dan dat binnen, bij het feest, de regels met voeten zijn getreden."
Een bewering die niet waar hoeft te zijn. Maar hoogstwaarschijnlijk klopt het dat de regels met voeten zijn getreden, zo eerlijk kunnen we wel zijn toch (wie heeft er nog geen feestje/bruiloft/... gehad in coronatijd wat geheel volgens de regels verliep, groeten Grapperhaus). Het is dan na een grote uitbraak niet heel onlogisch dat je dit koppelt. In de context dat die burgemeester verantwoordelijk is voor de veiligheid van mensen begrijp ik wel dat hij wat over de top reageert. Je kunt het ook bezorgdheid noemen
De bruiloftsgasten werkten niet erg mee bij het controleren of die regels wel nageleefd zijn.
Op zich al strafbaar..
@Mr.Crowley | 10-10-20 | 18:23: maar daar gaat het relaas van GS niet over, het maakt alleen de houding van de burgemeester des te begrijpelijker
@RigouReus | 10-10-20 | 18:30:
Ik denk zo dat iedereen op die bruiloft er mee wegkomt.
Behalve dan die mensen die wat opgelopen hebben. Ze waren er zelf verantwoordelijk voor.
God straft meteen.
@RigouReus | 10-10-20 | 18:30:
De burgemeester moet bij zijn leest blijven.
Klopt Crowley. Maar dit gaat over twee verschillende dingen. Weigeren is strafbaar als dat zo afgesproken is. Maar ervanzelfsprekend vanuit gaan dat daar de besmetbron zit mag niet. Hellend vlak.
Vrijwel aannemelijk uitspreken of iets wat daar op lijkt bijvoorbeeld maar niet absoluut stellen.
Het is een grote soap en leugen. Tijdens de griep overlijden er meer mensen dan heel covid19, nu heeft veroorzaakt. Het gaat daar dus niet om. Waar gaat het dan om. LUISTEREN, bevelen blindelings opvolgen. Het is een proces, conditionering waarna ieder niet zelfstandig nadenkende burger en daar hebben we er heel veel van, reageren op befehl, ist befehl en mee marcheren op de muziek van de Overheid. Dat wordt of is al bijna de toekomst. Kijk om je heen en zie wat er plaats vindt. Het belangrijkste wapen om dit te bereiken is een constant appel doen op 'ANGST'. De media is hierbij het verlengstuk. Bravo, een knap staaltje strategie. Briljant.
Het gaat niet om overlijden maar over de belasting op de reguliere zorg. Of u moet het wel prima vinden dat u met een tumor pas over een half jaar aan de beurt bent?
Wordt lid van het clubje van gekke Willempie engel.. Pas je goed tussen engnek
Gaslighting.
@Zapata10 | 10-10-20 | 18:16: Bij hem is ziekte een straf van God.
@Zapata10 | 10-10-20 | 18:16: Precies spijker op de kop, heb er mee te maken gehad, werd ik niet vrolijk... Licht uitgedrukt
Wees in elk geval blij dat u in een land leeft waar wartaal uitbrakende idioten niet worden opgepakt.
@Zapata10 | 10-10-20 | 18:16: U heeft zich niet echt verdiept. Hoe is dit ontstaan. I rest my case.
@Ridde Rogter | 10-10-20 | 18:18: Het kost u weinig moeite om zo over te komen.
@Piet Karbiet | 10-10-20 | 18:17: Klopt.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-10-20 | 18:17: Weinig intelligent bent u. u bent heel gelovig, merk ik. Gelukkig ik niet.
Lees je eigen bij elkaar gegraaide complot-lulkoek nog eens over, maar dan zonder drank in je mik.
@De Evangelist | 10-10-20 | 18:24:
Een evangelist die nergens in gelooft?
Ik ben niet bang en vind de overheid logisch reageren. Er is geen spoortje angst te bekennen bij de meeste mensen, wel nuchterheid. Anders hadden van de 1000den artsen en wetenschappers in Nederland / wereldwijd wel sceptischer gereageerd. En sodemieter op met de opmerking over de machtige farmaceutische industrie: Daar kun je 100 mensen mee omkopen maar geen hele (medisch-wetenschappelijke) samenleving. Een familielid van me werkt op de IC, ze heeft totaal geen problemen met de werkwijze van de overheid. Het is op z'n minst minder snugger om informatie van Facebook of een of andere vaak net-niet-arts te stellen boven de wereldwijde wetenschap. Je moet begrijpen dat dit niet alleen in Nederland speelt maar in de hele wereld. En zelfs als het een Nederlands dingetje was, om mensen slechts angst in te boezemen, was het complot nog tig keer te complex geweest. Wees toch nuchter en selecteer je informatie op de meest logische bronnen in plaats van op een wannabee scoorverhaaltje uit de krochten van het internet.
@Mr_Natural | 10-10-20 | 18:28: Thomas
@Mr_Natural | 10-10-20 | 18:28: Die naam zet mensen op het verkeerde been.
@RigouReus | 10-10-20 | 18:29: De meeste mensen doen het in hun broek van angst. Misschien eens verder kijken dan uw neus lang is? En dan nog big pharma verdedigen. U hebt geen enkel idee hoe die werken. Geen enikel.
@RigouReus | 10-10-20 | 18:29: u bent te rigoureus onder een steun vandaar gekropen en verblind door het daglicht. Dat u de overheid 'logisch' vindt reageren,doet me samen met de reeksen mondmaskers die ik in supermarkten nu tegenkom het ergste vrezen voor psychische gesteld van dit land. Rutte heeft iop alle destructiefronten succes. Hij wil nog wel 4 jaar.... en zijn mondmaskers waarschijnlijk ook.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:34:
En jij wel uiteraard.
@RigouReus | 10-10-20 | 18:29:
Dit dus. Spijker op zijn kop.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:34: Wij doen het helemaal niet in ons broek en de meeste Nederlanders niet. Maar gewoon jezelf een beetje aan de regels houden is niet zo moeilijk toch? Of is dat teveel gevraagd? En gimme break complotten... meer als duizend mensen met corona in het ziekenhuis momenteel en dan moet het griep seizoen nog beginnen.
Evangelist. Te weinig doden tot nu om een lockdown af te roepen. Je moet het wel kunnen verkopen natuurlijk. Ondertussen mogen de angstigen en onverschilligen het onder elkaar tot agressie toe uitvechten. Doe iets of doe iets.
Ik vind het maar raar. Schier onmogelijk zonder bijgedachten te blijven.
@Dikke_Tammo | 10-10-20 | 18:30: Thomas was geen evangelist.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:34:
Waar baseert u die aanname dat de meeste mensen het in hun broek doen van angst op? Ik ken niemand in mijn omgeving die bang is. Gezien uw kinderachtige recalcitrante uitlatingen en paranoïde gedachten lijkt het er sterk op dat u hier de angsthaas bent.
Bruce. Duidelijkheid vanuit de Overheid lost veel op. Makkelijk het aan het volk over te laten, angstig of niet. . Landsbestuur bestuur je burgers! Handhaaf dan! Of geef alles vrij.
@CalamityJane | 10-10-20 | 19:18:
Alsof er nu geen regels zijn die gehandhaafd worden. Daarnaast heeft iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid. En als er straks strengere maatregelen genomen worden is het weer 'Nederland wordt een dictatuur'.
Als het werkelijk zo ernstig is dat het een lockdown vereist dan begrijpen mensen dat heus Bruce. Eerlijk communiceren ook bij een mindere boodschap. Wat denk je Bruce dat als morgen in iedere straat een lijkauto voorrijdt dat mensen zich geen doekje of een lockdown laten opleggen. Ik wil je niet irriteren Bruce maar de wijfelende houding zoals die nu tentoongespreidt wordt overtuigd niet van die ernst dat de economie eraan moet. Wat, hoe en waarom.
Ik bv geen mondlapje omdat ik het afgrijselijk vind, aan de andere kant irriteert het mij als iemand me onverschillig in m'n gezicht hijgt. Dan heb je nog de bange eenzame fietser die al fietsend nog zijn mondlapje draagt. Ik zal dat mondkapje dragen als het verplicht wordt. Tot die tijd ga ik niet de bange poeperd uithangen maar blijf ver genoeg bij mensen vandaan. Geen behoefte aan wie dan ook te irriteren of angstig te maken. Dat is wat betreft ik. Hoe erg is het nu werkelijk. Mss dat ik makkelijk praten heb omdat ik vrij 'eenzaam' woon.
Doe me een lol Bruce en ga me niet de hysterica noemen. Ik wil je vijand niet zijn. Ik zit dit snel weg te tikken Lees nog eens bij kromme regels.
" But we don’t need to know all the sufficient factors that go into a super-spreading event to avoid what seems to be a necessary condition most of the time: many people, especially in a poorly ventilated indoor setting, and especially not wearing masks."
Onzin. Mondkapjes werken niet. Heeft Jaap zelf gezegd.
Ha, RTL Nieuws is ook maar gestopt met het vermelden van het aantal sterfgevallen. Wat een soap.
Niet echt wetenschappelijk sterk, de burgemeester heeft meer gereageerd vanuit de emotie / politiek verontwaardiging. Verder nou ook niet zo'n schokkende opmerking, of mis ik iets?
Nee, iets met spijkers op laag water.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-10-20 | 18:13: is wel zo.
@dagpauwoog | 10-10-20 | 18:20:
Wat dan? IJzer of ijs? Je zei "is wel zo" dus ga jij dat ook uitleggen! Of durf/kan je niet?
Mwa beetje overdreven Geenstijl. Deze burgemeester zegt helemaal niet dat met corona besmet zijn betekent dat je schuldig bent. In de juiste context bedoelt hij dat je over het algemeen wel kan stellen dat veel mensen daar zich niet aan de regels hebben gehouden. Wat ik belangrijk vind aan dit verhaal is dat we kunnen zien wat voor een groepen mensen (allochtonen) zich weer compleet asociaal gedragen en totaal geen rekening houden met de rest van de samenleving. Deze groep is alleen maar met zichzelf bezig. Het is weer duidelijk dat ze niet gaan integreren omdat ze niet willen integreren. Ze komen hier alleen voor geld en om op hun wenken bediend te worden door linksmensen, en dan geven ze daarna iedereen nog een grote bek ook.
Helemaal mee eens. De ophef zou moeten gaan over de gasten die zo een massaal feest organiseren, volgens mij gold er wel degelijk een maximum aantal mensen voor feesten in die tijd. En ik durf er op te wedden dat ze echt de regels wel hebben overtreden. Als je daarna massaal contact onderzoek / besmettingsonderzoek weigert, ben je niet het type dat zich aan de Nederlandse wet houdt.
Feit blijft wel dat sommige groepen in de samenleving, zoals Studenten en allochtonen, zich geen reet aantrekken van de regeltjes. Stel daarom voor om juist die groepen bij nieuwe maatregelen keihard te treffen.
Graag !
Precies dat! Alle vijf "alarmen" de afgelopen week in mijn omgeving waren afkomstig uit de studenten-hoek....
Ja joh. We hadden nog niet genoeg
covid-deskundigen. Kom er maar bij, en schuif maar achter aan, buggemeestah.
We wonen nu eenmaal in een DDR staat met een ongekende Stasie mentaliteit, alles moet vastgelegd worden in regeltjes, zelf denken is "verboten", en ja, 95% van de bevolking voelt zich hier lekker bij.
Helaas voor de meeste van ons reaguurders zal dat nooit veranderen en zal een Rutte middels die 95% van de bevolking aan de macht kunnen blijven.
Want ondertussen is de meeste reaguurders hier echt wel duidelijk dat 95% van de Nederlandsche bevolking een korter langetermijngeheugen heeft dan een 1 dagsvlieg....
Wel eens in buurland Duitsland geweest?
Ja Ulbricht, zo is het maar net. Verder alles goed?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-10-20 | 18:14: Heb er 8 jaar gewoond en dat Befehl ist Befehl aanhalen als een mantra is zwaar overdreven.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 18:20:
Dat hangt er maar helemaal van af, Duitsland is een groot land; de mentaliteit in pak 'm beet NoordRijn-Westfalen is totaal anders dan die in Beieren. En dan heb ik het nog niet over het verschil tussen Ost und West...
Gezellig woke weer allemaal. Heerlijk het vingertje wapperen over wat andere gedaan zouden hebben op basis van onderbuik en aangenomen feiten en dan natuurlijk schelden. Er is geen wettelijke verplichting om aan contactonderzoek mee te werken. Met de scheutige uitreiking van 400 euri boetes en de opstelling van de burgemeester ben je dom als je het wel doet.
Hoeveel van de geïnfecteerden zijn ziek?
Ik bedoel er verder niets mee, en elke associatie is volledig uit de lucht gegrepen, maar toch kan ikcer niets aan doen dat toen ik zijn gezicht zag ik meteen ook die van Oskar Dirlewanger voor ogen had.
Sorry Sander, nogmaals, niet kwaad bedoeld.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Oskar_Dirlewa...
Beckum Palace, ooit uit medelijden geweest. Als concurrent van het 'Wapen van Beckum' zou 'kromzwaard van Beckum' verduidelijkend werken, maar wellicht de laatste klanten die de medelijden nog verdienen wegjagen.
Beckum Palace is toch die voormalige (en mislukte) wok chinees ?
Ah, ik zie ineens een Wuhuan link ...
Burgemeester:
Ongekozen en baantje cadeau door het partijkartel.
Verdeel en heers.
Zoals DDR, Wit-Rusland en Noord-Korea worden de baantjes "benoemd". En PVV en FvD zullen nooit een kans krijgen om als burgemeester te hebben.
Misschien moeten PVV en FvD iets meer opschuiven naar het redelijke midden.
Femke redelijk midden?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-10-20 | 18:15:
Dat 'redelijke midden' teistert Nederland al minstens 30 jaar.
als je je aan de regels houdt is de kans op besmetting bijna nihil.
Vanochtend bij ‘t ontbijt al kwaad gemaakt over het artikel en die lul. Maar ach, Tubantia zit ook aan die Belgische leiband. En Sander? Die mocht ook effe wat zeggen van Van Veldhuizen. De man die Hoorn met pek en veren is uitgewuifd.
Tja, Duitse logica. Als je je aan de regels houdt, krijg je geen corona. Als je wel corona krijgt, heb je je dus niet aan de regels gehouden.
Ordnung muss sein.
Geweldig toch als je in zo'n eendimensionale wereld kunt functioneren.
Liever 600 kerkgangers dan 30 besmette, Turkse leugenaars.
De eigenaar van het zalencentrum weigerde overigens zijn zaal beschikbaar te stellen aan min. Kaya die 3,5 jaar geleden campagne wilde komen voeren voor Erdogan.
Zijn de nieuwe maatregelen die het om moeten keren dinsdag al bekend? Iedereen een kruisje om de nek dragen voor de hulp van God? 1.6m afstand houden?
Gommers heeft zojuist geschreeuwd om een harde lock-down om de curve af te vlakken. Hij is klaar met halfzachte maatregelen en daarna kunnen we weer snel open.
Dus we gaan alles ruïneren om ná de kerst weer in lock-down te moeten.
@Trumme | 10-10-20 | 17:55: Gommers? Da’s toch een influencer?
@Trumme | 10-10-20 | 17:55: Wat een vreselijk vooruitzicht. Hoe maak je een land kapot. Nou zo dus.
Raak. Triest maar waar.
Het zal aan mij liggen, maar wat heeft de goede man fout gedaan ? Kop, spijker en klaar. Heeft niets met onderbuik te maken.
Niet iedereen snapt het. Nemen we jou niet kwalijk. Maar hem wel.
Lijkt me meer een fetish van Ronaldo.
Baas van de veiligheidsregio faalt en schuift vervolgens z’n straatje schoon. Boa’s kwamen iedere dag controleren en zagen geen noodzaak om in te grijpen.
Is dat het voormalige Preston Palace, die achterhoekse allyoucaneat met gratis zwembad en frikadellenkorting voor gezinnen?
Hij is niet de baas. Da’s die D66 lul uit Enschede. Die is nog vele malen erger dan die domme Sander.
@Jos Tiebent | 10-10-20 | 17:50: Ga eens even terg naar skool. En preston palace bestaat nog steeds.
@Jos Tiebent | 10-10-20 | 17:50: Preston Palace is nog altijd in Almelo en Almelo ligt in Twente en dat is niet de Achterhoek.
@Dubbelepunthoofd | 10-10-20 | 17:50: er staat toch duidelijk dat hij hoofd vd veiligheidsregio is.
@Trumme | 10-10-20 | 17:57: Kan er wel staan, maar issie niet.
Nou en zo zijn ze allemaal.Mijn straatje schoon en zoek het maar uit.
Die man heeft gewoon gelijk. Beetje raar artikel dit.
Drum, dat zei ik dus ook:
Remmersmaak1 | 10-10-20 | 17:43 |
Excuses. Mijn café klok is van 3.00 uur naar 22.00 uur terug gegaan. Met andere woorden. Ik ben nu al dronken. Maar als de burgemeester zegt: "Vanwege het grote aantal besmettingen in Beckum kan het volgens Schelberg niet anders dan dat binnen, bij het feest, de regels met voeten zijn getreden".
Dan heeft hij toch gelijk? Of begrijp ik het even niet.
Oprechte vraag.
Mis ik hier iets cynisch of onwaarheid? Ik vind de klepel even niet.
Hitler had ook gelijk op bepaalde punten. Maar ja.
Inderdaad, beetje hyperbool om de uitspraak "extreem dom" te noemen, hooguit een beetje tendentieus en nodeloos kwetsend. En natuurlijk is er een sterke correlatie tussen houden aan de regels en Corona-besmettingen. Je kan dat verschil mooi zien tussen de besmettingen in Duitsland (regelfetisjisten) vs. Nederland (eigenwijze Calvinisten).
@Festen | 10-10-20 | 18:20: Calvinisten houden zich strikt aan de regels van de overheid. Omdat de overheid de dienares van God is (niet dat die zich zo gedraagt, dat zeker niet) en zij de overheid dáárom moeten gehoorzamen.
En gelukkig waren de koeien.
Veel +++ voor vvd met kleine letters.
Dat daar nog wappies op stemmen is niet normaal.
Veel oud vvd stemmers haken deze keer af. Iets met druppel en emmer
Prima analyse van de beste man. Dorp heeft 1000 inwoners en de besmetting moet ergens gebeur zijn.
De besmetting komt van buiten het dorp. Zoals meestal het geval is.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 17:55:
Wuhan om precies te zijn.
@keestelpro | 10-10-20 | 18:42: Helemaal goed.
Eindelijk weer een bloksnor. Hulde!
Excuses. Mijn café klok is van 3.00 uur naar 22.00 uur terug gegaan. Met andere woorden. Ik ben nu al dronken. Maar als de burgemeester zegt: "Vanwege het grote aantal besmettingen in Beckum kan het volgens Schelberg niet anders dan dat binnen, bij het feest, de regels met voeten zijn getreden".
Dan heeft hij toch gelijk? Of begrijp ik het even niet.
Oprechte vraag.
Nee. Lees het artikel. De regels zijn nu bedacht met het idee dat dit dingen zijn die mensen zelf kunnen doen om hun risico te verkleinen. Maar u wordt niet meteen besmet op 1,40 afstand, en omgekeerd kunt u in een gesloten, slecht geventileerde ruimte een half uur netjes afstand houden met uw mondkap op, en gewoon besmet raken. Daar zijn ook talloze voorbeelden van. Er wordt ons nu op tv wijs gemaakt alsof dit allemaal exacte wetenschap is. Maar Jaap van Dissel cs zijn hier vrij open en eerlijk over: uiteindelijk kunt u niet zelf voorkomen dat u dit virus krijgt.
@HetGewoneNormaal | 10-10-20 | 17:51: Maar de deelnemers overtraden toch de regels en zelfs daarna nog niet meedoen aan het BenConderzoek? wat hebben we dan nog aan de door u, hierboven omschreven regels?
@HetGewoneNormaal | 10-10-20 | 17:51: Nou met dat laatste ben ik het niet eens. Als je grote groepen mensen ontwijkt - zeker in een binnenruimte - en dus ook in supermarkten, verder nergens op bezoek gaat dan is de kans toch erg klein dat je het virus oploopt?
@Lupuslupus | 10-10-20 | 17:58: Het gaat om de aerosolen. Die ontloop je niet door groepen mensen te ontwijken in besloten ruimtes....
@Norman N. Warden | 10-10-20 | 18:30: Juist daarom ben ik s morgens om 7 uur als 1e klant in de supermarkt.
@Lupuslupus | 10-10-20 | 19:10: Dat is ook een manier. Ik weet echter niet of dat veel nut heeft als een slecht recirculatiesysteem 24 x 7 dezelfde ongefilterde lucht zit rond te pompen....
@Norman N. Warden | 10-10-20 | 18:30:
Hadden we maar iets om te zorgen dat je die aersolen zo min mogelijk inademt. Een soort filter, voor je mond en neus ofzo.
Voor alle belangstellenden!
Hij is gratis af te halen hier in Hengelo. Het gaat hier om een speciale aanbieding want gratis meegeleverd worden nog een flink aantal SP- en PVDA-raadsleden.
Schop ze maar over de grens bvd
Breng maar onder bij ons in Amsterdam. Hier is toch alles al naar de klote.
Toch een beetje raar wat er in Beckum is gebeurd. Uitbater beweerd toestemming te hebben gehad van een instantie. Dat schijnen ze bij uitzondering te kunnen afgeven.
Dan komt bij mij de vraag op of die instantie wel gemachtigd was om die toestemming te geven EN zou het kunnen zijn dat iemand vriendjes ergens mee was en dat om die reden die toestemming is afgegeven. Ik krijg het gevoel dat er iets niet klopt.
Laat mij er buiten A.U.B
Kan zijn, en klinkt jongensboek spannend. Maar dit heeft natuurlijk niet zo veel met de strekking van dit verhaal te maken...
Is niet de eerste keer dat deze tent in het nieuws komt en nooit positief. Illegaal gokken, schieten, wietkwekerij.... jaren geleden was het nog Annink-Pot en was het een begrip. Maar sinds het toendertijd verkocht is ging het alleen maar achteruit.
@pijko | 10-10-20 | 20:08: Iedereen kende Annink Pot! Vergane glorie, Als kind heb ik er vele bruiloften gehad. Ik weet precies waar je het over hebt en ook ik heb over de jaren heen de krantenberichten gelezen. Als een normaal persoon iets te vieren heeft, dan viert hij (als die het anno 2020 al viert) het alleen al vanwege de reputatie daar niet. Wie gaat er een feestje geven in een tent waar het zo riekt naar verkeerd/vaag volk.
Woon zelf in dit opgevoerde dorp met "stads" ambities. Maar dit was mij voor dit bericht ook al duidelijk. Al is het nu bestuurlijk bevestigd zien worden altijd fijn voor het eiken van de onderbuik. De "man" heeft nu tevens een prachtig excuus voor het slopen van de horeca dat al ruim voor corona was ingezet...
Ik kan me niet herinneren dat dit sujet ooit wat goeds voor ons gedaan heeft.
VVD engnekkenclub.
REAGEER OOK