Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hugo de Jonge veegt schoenen af aan regels Wob

Ministerie ziet de wet meer als een 'dringend advies'

haha die rutte kijkt ook wat heeft deze gek voor een rare schoenen aan

Uiteindelijk is er echt maar één ding dat telt, dat is gedrag. Maar één ding. En als het gedrag altijd volmaakt zou zijn hoef je helemaal geen maatregelen te treffen. Dan is het gewoon gedrag. Maar het probleem in Nederland, is juist dat onze overheid zich helemaal niet volmaakt gedraagt. Sterker nog, onze overheid, die zo graag wil dat u zich aan de regels houdt, heeft zelf dure schoenenlak aan die regels. Leest u dit moetleesdraadje van Nieuwsuurwobber Siebe Sietsma maar even goed door. Onze minister van Volksgezondheid houdt zich niet aan de Wet openbaarheid van bestuur en liegt daarover in de Kamer. Kerncitaatje: "Terwijl hij fake news hekelt gaat De Jonge er dus in één moeite door met gestrekt been in om serieuze journalistiek te vloeren." Je zou bijna denken dat ze op het ministerie van Volksgezondheid niet willen dat het volk erachter komt dat het zwabberende coronabeleid van dit kabinet meer op inzichten van spindoctors dan van echte dokters is gebaseerd. 

Reaguursels

Inloggen

Ze willen maar één ding, dat je dociel wordt. Hoe meer je instemt met zaken die in de basis niet goed voelen, hoe meer je hieraan gewend raakt. Allemaal terug naar een feodale samenleving, waar onze *heer" dankbaar gebruik mag maken van zijn prima nocta recht.

VierRuiters | 11-10-20 | 09:43

"zoek- en vindspecialisten die met software AUTOMATISCH (kapitalen van ondergetekende) de gevraagde informatie vinden". Ik weet genoeg....

batvoca2 | 10-10-20 | 23:18

De declaratie
char Nieuwsuur[] = "serieuze journalistiek";
laat mijn computer crashen.

Varende_Reaguurder | 10-10-20 | 20:27

Het enige dat werkelijk telt is de taal. De revolutie is voltooid als de Taal perfect is.

Sans Comique | 10-10-20 | 19:38

Het is de politiek die van het griepvirus een sociaal maatschappelijk probleem maakt.

Watmaakthetuitdan | 10-10-20 | 18:06 | 1

De politiek is daarnaast ook een serieus probleem

Canis.bonus.es | 10-10-20 | 18:32

Behandel corona aub niet meer als de verantwoordelijkheid van de ander maar als verantwoordelijkheid voor jezelf. Dan is het sneller opgelost.

Watmaakthetuitdan | 10-10-20 | 18:04 | 1

Daar zeg je zo wat; éigen verantwoordelijkheid.

Sans Comique | 10-10-20 | 19:40

Zou Kajsa nog voor de verkiezingen heel die WOB niet om zeep kunnen helpen? Dat is toch wel een hele lastige wet voor die aartsleugenaars.

Peerkeoud | 10-10-20 | 17:23

Grappig, of eigenlijk niet: een vriend van mij werkt in het onderwijs en die zegt dat het management daar net zo lult als De Jonge. Veel geblaat, weinig wol.

Quichegerechtigde | 10-10-20 | 17:07 | 2

Wat wil je met al die managers in de tussenlagen. Mijn werkgever heeft er ook genoeg. Als management trainee begonnen, waarbij ze leren dat je niet al te lang op één plek moet zitten. Rouleren om meerwaarde te creëren, maar nooit ergens lang genoeg zitten om die meerwaarde aan te kunnen tonen.

Peerkeoud | 10-10-20 | 17:25

Is dat niet management eigen?

Sp1tz | 10-10-20 | 17:29

Nog even en China haald qua democratie Nederland/Europa links in.

Johan_Voorhaar | 10-10-20 | 16:54

Niet ‘Hugo de Schoenen’ maar ‘Hugo de Jokker’ of anders ‘Hugo de Joker’!

Prutser | 10-10-20 | 16:23

Uiteindelijk moet Hugo de Jonge ook een strategie kiezen om zichzelf te handhaven. Hij kiest ervoor om zijn onkunde te verbloemen door op dubieuze manier de toetsing op zijn handel en wandel te saboteren. Die man moet gewoon weer bovenmeester worden. Dat is zijn niveau.

De Pilsvogel | 10-10-20 | 16:16 | 1

Onder wijzer dan boven meester.

_Fly66_ | 10-10-20 | 17:09
-weggejorist-
HenkenChickgrid | 10-10-20 | 15:24 | 2
-weggejorist-
HenkenChickgrid | 10-10-20 | 15:15 | 1

Hop, hop, hop. hop, hop.
Hugo dist de WOB.

Nehemia | 10-10-20 | 15:00
-weggejorist-
HenkenChickgrid | 10-10-20 | 14:52
-weggejorist-
HenkenChickgrid | 10-10-20 | 14:51 | 1

Voor Klaas Dijkhoff, de slimmerik.

De vvd, een carnaval zonder vastenperiode.

Geen wonder dat je als Brabander liever ten halve dwaalt.

Kermis hier in Holland, niet te verwarren met de Feestweken. God der Corona hebbe hun ziel. Carnaval en kermis. De taalkundige herleiding van beiden.

Full tilt boogie: www.youtube.com/watch?v=pr_HcNzNBXg

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:51 | 4

@Nehemia | 10-10-20 | 15:03:
Het duurt 'm te lang allemaal. Rutte verdomt het om te vertrekken naar Brussel. Een baantje als minister, dat wil-ie nog wel begrijp ik, maar geduldig wachten in de banken van de Tweede Kamer, daar voelt-ie zich te goed voor.

Schoorsteenveger | 10-10-20 | 15:06

@Schoorsteenveger | 10-10-20 | 15:06: Volgens de media is Mark Rutte nu een staatsman dankzij Covid 19. Laat ik me duidelijker uitdrukken. Klaas Dijkhoff stelt deze kiesgerechtigde ernstig teleur: www.youtube.com/watch?v=zjudr5YlzuE Maar deze kiesgerechtigde durf sowieso de politiek niet aan.

Niet te verwarren met slimheid, dat soort wijsheid.

De winter komt eraan. Eric Wiebes to the rescue.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 15:15

@Schoorsteenveger | 10-10-20 | 15:06: Zeker. Grote kans van dat hij zijn loopbaanontwikkeling toch een stuk sneller had uitgestippeld en daarom de kuierlatten pakt. Als voormalig winnaar van 'De Slimste Mens' is zijn stap te begrijpen.

Nehemia | 10-10-20 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb het wel gehad met de berichtgeving (oftwel angstaanjagerij) van Gs omtrent dit virusje de laatste tijd. Het is bijna net zo erg als NOS en andere staatspropaganda.

Bloemschikliefhebber | 10-10-20 | 14:49

Profiel van de moderne minister:
1. Holle frasen..
2. Slecht geheugen.
3. Niet gehinderd door gebrek aan kennis.
4. Boven de wet staan.
5. Coke.

Deksmaat | 10-10-20 | 14:47 | 2

& Vieze trucjes

Canis.bonus.es | 10-10-20 | 18:35

En hypocriet kan er ook wel bij

Canis.bonus.es | 10-10-20 | 18:35

Ik hoorde onze minister, Hugo de Jonge vanochtend op radio 1 over het wantrouwen van de burger in de overheid en dat dit heel kwalijk was voor de rechtstaat, bladiebla.
Maar geen woord over het feit dat diezelfde overheid dit zelf heeft veroorzaakt, keer op keer opnieuw. Er is totaal geen introspectie, nul komma nul. En juist dat baart mij ernstige zorgen. Alles, bijna alles gaat verkeerd, maar het ligt uiteindelijk aan de kutburger, die alleen maar loopt te zeiken over de overheid.

pibasso | 10-10-20 | 14:47 | 1

Dat hij het woord wantrouwen in de mond neemt zegt veel, heel veel over hoe hij in het leven staat. Hij handelt vanuit een verdedigende houding, hij voelt zich aangevallen en reageert precies zoals een krachtig leider het níet zou doen: er blijk van geven dat het hem raakt dat men hem wantrouwt. Het raakt hem echt, hij kan er niet tegen, en hij kan het niet laten om dat te laten blijken. Dat voedt juist ons wantrouwen. Wij wantrouwen de man, niet omdat we denken dat hij een boef is, nee, omdat we zien dat hij incompetent is.

Schoorsteenveger | 10-10-20 | 14:53

Hij heeft ook zo’n domme blik.

J.Cash | 10-10-20 | 14:45 | 2

Berekenend.
Dat moet als je zoveel liegt, bij alles wat je zegt moet je nadenken of je niets verdraait

frickY | 10-10-20 | 14:51

En af en toe van die grote pupillen.

Nehemia | 10-10-20 | 15:25

Wat zijn we al lang gewend dat de mensheid bepalend is voor hoe altijd alles en overal verloopt. Nu gooit een virusje een beetje roet in het eten en de mensen vallen over elkaar om te bepalen wiens schuld alles is. De mensheid is echt een sneu clubje wezens dat zichzelf zo ontzettend goed vindt. Wat ze niet begrijpt is dat ze in hun systemen een vangnetje voor verrassingen van mama aarde hadden moeten inbouwen. Mensen noemen zichzelf 'intelligent leven' in het universum. Mijn anus spuit tranen van het lachen.

Leptob | 10-10-20 | 14:42 | 1

U beseft hopelijk wel dat u zelf ook deel uitmaakt van de door u zo verguisde mensheid?

Rest In Privacy | 10-10-20 | 17:21

Waar rook is is vuur

nutsniet | 10-10-20 | 14:41

Hugo de Jonge. Het stereotype van de succesvolle politicus anno 2020. Niets aan Hugo de Jonge heeft nog te maken met merites, met vakbekwaamheid, met eigen kracht. Nee, Hugo de Jonge is een construct, een bouwsel, is ontstaan binnen de krachten van een politiek die zich enkel nog druk wenst te maken over effect, over hoe iets overkomt op de kiezer. En dan is alles wat dat tableau vivant kan verstoren ongewenst. Hugo de Jonge, dat gaat niet over wat er werkelijk gebeurt, dat gaat over hoe het gebeurde wordt gecamoufleerd en wordt omhangen tierlantijnen. De CDA-lijsttrekker de Jonge is geen clown maar een joker, een potsenmaker, een poseur. De Wob, dat is zijn grote vijand, de Wob kan op eenvoudige wijze aantonen dat Hugo de Jonge lucht bakt, dat Rutte wéét dat hij lucht bakt, en dat het CDA het prima vindt dat hij lucht bakt.
Aan Hugo de Jonge zien wij hoe onze democratie is uitgehold, leeg is geworden, een spel van holle frasen.
Hugo de Jonge, de Famke Louise van Den Haag, Hugo de Jonge, de in elkaar geknutselde 'influencer'. Elke dag vaststellen hoeveel volgers je hebt, dat is het enige wat telt. Famke for President!

Schoorsteenveger | 10-10-20 | 14:39 | 5

@inCol | 10-10-20 | 14:48: Het moet heerlijk voor Rutte zijn om te weten dat hij Hugo alle hoeken van de Tweede Kamer kan laten zien. Aan de andere kant moet het na tien jaar toch wel saai zijn als je weet dat de anderen krachteloos en machteloos zijn.

Graaier | 10-10-20 | 14:52

@Graaier | 10-10-20 | 14:52:
Rutte wordt inderdaad te weinig uitgedaagd. Dat zie je aan 'm de laatste tijd. Het wordt saai, hij wordt ongeduldig, stuurs.

Schoorsteenveger | 10-10-20 | 14:55

Geef Hugo nou niet teveel eer, je weet dat hij er enkel zit bij gratie van Rutte. Bekende tactiek inmiddels, zet een pispaal op een kwetsbare plek, als het misgaat (en het gaat straks mis) is hij de lul en lacht Rutte alles weer weg.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 17:23
▼ 2 antwoorden verborgen

Dacht zelf dat de WOB met noodwet voor Coronacrises al helemaal op slot was, is dat dan nog niet zo?

En waar iets verdachts is wordt het sowieso zwart gelakt of krijgt u een wit vel. Zal niet anders zijn dan bij de toeslagenaffaire?

Want fout op fout toegeven gaat nooit gebeuren uiteraard. De oren waren te sterk gericht op RIVM en op dat OMT clubje, alleen dat was al fout. Veel emoties, geen cijferonderzoek waar Covid al eerder heerste onderzocht. En dat houden ze maar al te graag onder de pet.

Jan, Leiden | 10-10-20 | 14:36

Moeten we iemand die Siebe Sietsma heet geloven als een serieus journalist?

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:34 | 2

Niets moet. Maar hierboven staan toch aardig wat feiten, pliesie.

Deksmaat | 10-10-20 | 14:40

Ja.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:41

2 oktober was Joost Oranje (hoofdredacteur Nieuwsuur) al bij "Een podcast over media" te gast, waar hij de zelfde zorgen uitte met betrekking tot het achterhouden of frustreren van de WOB. Het is mij de afgelopen dagen op gevallen dat het "Je moet gewoon je bek houden" schone sier heeft gemaakt en het nieuwe mantra lijkt te zijn geworden.

Gisteren zijn bij Op1 Andreas Voss en Diederik Jekel te gast, die beide pleiten om je over te geven aan de maatregelen omdat er nu geen behoefte is aan kritiek. In de wekelijkse persconferentie met de premier worden kritische burgers gevraagd “Stop debating our measures. Volg gewoon de regels die we aanstellen".

Voor de bühne worden tieners gevraagd mee te denken over het beleid, is "fake news" het gezwel van de samenleving dat moet worden uitgeroeid. De praktijk leert dat er landelijk druk wordt uitgeoefend om te voldoen aan eenduidige communicatie die kritische noten in diskrediet proberen te brengen. De NOS is verheven tot staatspropaganda en op het internet wordt censuur toegepast om alle afwijkende geluiden monddood te maken.

Als een stem makke schapen duld de ene helft van Nederland het beleid, met een sterke roep om de teugels aan te halen, louter gevoed door angst en monocausale berichtgeving. De andere helft wordt gevraagd passief weg te kijken en psychologisch gechanteerd met het vooruitzicht uw pleziertjes weg te nemen. "Alleen samen krijgen we corona onder controle".

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

deugallergie | 10-10-20 | 14:34

Kernzin: De Tweede Kamer kijkt de andere kant op.

Deksmaat | 10-10-20 | 14:33

Eigenlijk vind ik het tijd dat Alex, (mind Akte van Verlatinghe) maar eens moet ingrijpen....als die tenminste wat om zijn volk geeft ...

A333aan | 10-10-20 | 14:28 | 1

Welnee. Die krijgt er 50000 bij volgend jaar. Die vind alles prima.

TheGreatMachine | 10-10-20 | 14:34

Die Sietse Siebesma is net zo twitterverslaafd als Twamp.

oldandwise | 10-10-20 | 14:27 | 1

U schrijft 'Trump' verkeerd.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 17:24
-weggejorist-
Indepoeploper | 10-10-20 | 14:27

Hugo de Jonge gaat hier niet lekker uitkomen en dat heeft effect op zijn campagne voor de verkiezingen. Ik verwacht dat het CDA er op aan gaat sturen om de verkiezingen uit te stellen.

Keutels | 10-10-20 | 14:26 | 2

Ach welnee.

Rutte gaat zeggen "Gezien de omstandigheden gaan we juist er goed om met de WOB en zijn we buitengemeen nauwkeurig en zeer snel. Laat er geen misverstand over bestaan dat we keihard werken om die informatie te leveren en ik zal daarover een brief schrijven"

en daarna: "Ik steun de Jonge voor de volle 100%"

En zie: probleem opgelost.

Knufter | 10-10-20 | 14:35

Het CDA komt er in elk geval achter met de keuze voor de Jonge een heel groot risico te hebben genomen.

Schoorsteenveger | 10-10-20 | 14:42

de Jonge is te licht voor zijn taken

DirkeBouten | 10-10-20 | 14:23 | 2

Juist. Dat is volgens mij ook de reden dat Omtzicht zich te elfder ure kandideerde als lijsttrekker. Hij ziet de Jonge ook daar op zo’n bek gaan.

Fuckinghell | 10-10-20 | 14:25

Te lichten te luid. Hij kwaakt.

inCol | 10-10-20 | 14:47

De vvd heeft al belooft om na de crisis te gaan evalueren, dus zo’n beetje na de verkiezingen en Pinksteren op Pasen valt. Het is immers te vroeg om terug te komen op verkeerde beslissingen, stikstof en PFAS normen kwamen ook pas toeN de rechter een streep zette door bouwprojecten.
De vvd regeert achteruit!

Analia von Solmsch | 10-10-20 | 14:22

Een CDA-politicus waardig. Worden alleen door de VVD'ers overtroffen.

Fijnstoffer | 10-10-20 | 14:21

Snap de mysterieuze gedoe ook niet. We zitten in een crisis, een besmettelijke ziekte genaamd covid die onze levens op de kop zet. Ziekenhuizen die overbelast zijn en reguliere zorg die word uitgesteld. Grenzen gaan weer dicht, met miljarden worden KLM en booking.com/ (de rest telt niet mee) gered van de ondergang. En miljoenen levens zijn op een soort tijdelijke pauze gezet met beperkingen in het dagelijks leven.

En dan verbergt onze overheid zich ook nog achter democratische rotsmoesjes zoals, ''we kunnen geen mondkapjes plicht invoeren omdat dit wettelijk niet kan''.

Heeft onze kabinet nog steeds grootste moeite met communiceren en uitleggen wat het volk moet doen en welke regels er nu zijn (denk omdat ze het zelf ook niet tot nauwelijks begrijpen). Maar daar komt dan ook nog is bij dat ze nu geen openheid van zaken willen geven, terwijl dit en het invloed die de maatregelen hebben hier wel om vraagt.

Brulaapje | 10-10-20 | 14:19 | 5

@Premier Trutte | 10-10-20 | 14:27: Een geen retourvlucht

Premier Trutte | 10-10-20 | 14:28

@Premier Trutte | 10-10-20 | 14:27: er vliegt wel meer uit mijn zak, maar dat terzijde.

Analia von Solmsch | 10-10-20 | 14:34

@Premier Trutte | 10-10-20 | 14:28: als je alleen enkeltjes verkoopt dan scheelt dat 50% van de CO2 dus dat begrijp ik wel.

Analia von Solmsch | 10-10-20 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit voedt natuurlijk wel alle complotdenkers, en terecht, dat corona niet bestaat, het virus niet is aangtoond, de testen niet deugen, alle maatregelen onnodig zijn, de spoedwet er alleen is om het volk onder de duim te krijgen en dat verschillende kamerleden en ministers corrupte belangen hebben in Nederlandse medische bedrijven, de zorg en ook de verkoop van medicijnen en later de vaccins. Dit kan bijna niet alleen bestuurlijk amateurisme zijn. Te sneakey afgeschermd voor Wobs en ook te veel beslissingen achter gesloten deuren zonder notulen met hier en daar ook nog gemengd met onschendbaarheid.

Premier Trutte | 10-10-20 | 14:16 | 1

Dit dus

Canis.bonus.es | 10-10-20 | 18:38

In landen met wat meer temperament zouden dit soort politici in de vuilnisbak worden gemikt en vriendelijk doch dringend verzocht worden zich zich te onthouden van verdere ambities op het politieke toneel.

devil13 | 10-10-20 | 14:14 | 1

Volgens mij zijn politici altijd en overal puppets van de multinationals in dat land.

Cepalislam500mg | 10-10-20 | 14:22

Als we toch aan het WOBen zijn.

Een betrouwbare bron heeft gezegd
Dat de rai, jaarbeurs voor q1 geblokt zijn door de overheid.

Feit dat nederland gaat meebetalen aan schadeclaims voor bijwerkingen van een covid vaccinatie

Zegt dat ik wel ff wacht

Triple2K8 | 10-10-20 | 14:10 | 4

Hugo heeft hoogst persoonlijk een afnameverplichting getekend voor wanneer er een 'werkend' vaccin is. Alleen daarom moet hij de corona-angst al zo hoog mogelijk houden. Een corrumperend belang om zijn falen te maskeren. Of erger..

Premier Trutte | 10-10-20 | 14:19

@El Rico Grande | 10-10-20 | 14:18: Geld is niet op, wordt gewoon bijgedrukt.

Cepalislam500mg | 10-10-20 | 14:24

@El Rico Grande | 10-10-20 | 14:18: Ik zou het ook niet geloven als ik jou was, want de bron voor de 'Rutte is god' berichtgeving is weer de msm.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 17:26
▼ 1 antwoord verborgen

Een commissie laten uitzoeken waar de schoen (pun intended) wringt en ontslag op staande voet zonder wachtgeld e.d. Wie moedwillig de democratie ondermijnt moet ontslagen worden.

cheops | 10-10-20 | 14:08

Behalve geen visie heeft Rutte ook geen moraal. Dat is zijn kracht. Alleen jammer dat hij daarmee de baas (ok, volgens Rutte zelf niet) van Nederland is geworden. Erger is dat hij in die 10 jaar de politiek en de ambtelijke top zover heeft gekregen dat zij doen wat hij doet. Ach, het kost je democratisch gehalte, een kritische pers en links en rechts wat normen en waarden, maar dan overleeft het kartel in alle rust in de aangename Haagse bubbel. Hugo de Schoenen is het droevige voorbeeld van iemand die inhoudelijk zwak is, maar in de Haagse bubbel als rat het kan schoppen tot minister en lijststrekker.

Graaier | 10-10-20 | 14:05 | 4

@Dikke_Tammo | 10-10-20 | 14:11: dat klopt. Feitelijk is de regering nauwelijks beleidsBEPALEND, maar vooral beleidsUITDRAGEND.

- beleidsbepalers vindt je vooral buiten de politiek, in machtige lobbygroepen, adviesorganen en zogenaamde denktanks.
- beleidsmakers vindt je op de ministeries
- beleidsuidragers zijn uiteindelijk de staatssecetarisen en ministers tevens ook de beledisverantwoordelijken (althans op papier)

Omdat het kennisniveau op welk vlak dan ook in de politieke top van Nederland letterlijk om te huilen is, hebben de beleidsbepalers vrij spel om middels lobbyen en sturen belangen naar voren te dirigeren al dan niet middels een flinke dosis corruptie (lees lobbyen)

Een labbekakkende proleet als Hans de Boer heeft feitelijk veel meer macht dan 'ex-pindakaas vertegenwoordiger' rubberen rutte.

litebyte | 10-10-20 | 14:21

@Dikke_Tammo | 10-10-20 | 14:11: overigens er zijn wat zeldzame uitzonderingen in de Nederlandse nationale politiek, maar als die het spelletje niet letterlijk meespelen worden ze al dan niet onder druk op een zijspoor gezet, Omtzigt is zo'n voorbeeld.

litebyte | 10-10-20 | 14:25

@litebyte | 10-10-20 | 14:21:
Het is toch om te huilen dat een zootje rebelse ambtenaren, ngo's, maatschappelijke organisaties en onze linkse vrinden van de media telkens het beleid bepalen door heel hard met de strontemmer te rammelen. Dat noemt men dan maatschappelijk debat.
Oh ja, het ging over Hugoshenko van het CDA. Ook al zo'n betrouwbare partij met democratische inborst. Ik ga mijn cynisme uitlaten.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Napoleon verborg doorgaans z'n rechterhand, De Jonge z'n linkerhand.
Sta je in het gekkenhuis 'Ik ben Napoleon' te roepen, doe je het nog fout.

Nou, dan gaat dat wobben natuurlijk nergens meer over.

Ichneumonidae | 10-10-20 | 14:05

.. begrijp het toneel wel dat rutte, schoenen en doventolken spelen. Zodra de toneelzaal mij verlaat, dan houd ik dezelfde indrukken van spanning & ernst vast als de spelers-zelf dat doen.
"hahaha", als ik zo vrij mag zijn de heren (m/v/o) te plagiëren.

Jan Passant mk2 | 10-10-20 | 13:58

ICT-journalist en “Wobber” Brenno de Winter wijst in zijn blog op het voorbeeld van Noorwegen. Alle overheidsinformatie is in dat land bereikbaar via een site. Je kunt per bestuursorgaan zoeken naar alle documenten die ambtenaren hebben geproduceerd, tot en met emails. Volkomen transparantie. sargasso.nl/een-land-met-geheimen/ Het kan wel.

Feynman | 10-10-20 | 13:55 | 5

@Dikke_Tammo | 10-10-20 | 14:07:
Beiden zittin niet in de EU. Zou het daaraan liggen dat er daar wel een soort van democratie heerst ?

cheops | 10-10-20 | 14:11

@cheops | 10-10-20 | 14:11:
Nog iets waar de bevolking niet over mocht meebeslissen. Ding flof bips hahaha.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zie hem als een liegende schaakcomputer, een Hybride zeg maar.
Een decenia staat rutte al te liegen en beloftes te doen die nimmer voltooid worden en te mooi lijken om waar te zijn E 1000 bijvoorbeeld en ze zijn ook niet waar, maar hij komt er keer op keer mee weg, want die hybride debatteert iedereen de moeder. Alleen Geert Wilders schat hem op juiste waarde in en loopt hem dan ook voor de voeten en zie wat er dan met Geert Wilders gebeurt.
Nu beschermd rutte die schoenendoos, nou dat is dan een leeling hybride en bedankt voor Uw stem op Hugo de Jonge.

Theo-Pim-Riv | 10-10-20 | 13:54 | 2

Sodemieter nou eens op met die 1000 Euro!
Waar denk je dat het geld dan vandaan moet komen?

Hondt | 10-10-20 | 14:27

De minister heeft gelijk. De WOB is gewoon een lachertje. En wat doen we er aan dan? Nou?

"[A]ls het gedrag altijd volmaakt zou zijn hoef je helemaal geen maatregelen te treffen."

Is dat zo? Let eens wat beter op, met "gedrag" wordt namelijk bedoeld "je aan de maatregelen houden." Zonder maatregelen dus ook geen al dan niet volmaakt gedrag. Dit is dus gewoon een circulaire definitie.

Nog een veel fundamenteler probleem is dat Hugoshenko volstrekt miskent dat we het bij de handhaving van de regels van het strafrecht *altijd* moeten hebben van vrijwillig gedrag op basis van een geïnternaliseerde morele overtuiging door het overgrote merendeel van de bevolking. Het is echt niet zo dat we allemaal zouden gaan roven, moorden en verkrachten wanneer we het idee zouden hebben dat de pakkans onder de 100% zit of de te verwachten straf niet afschrikwekkend genoeg is.

OverdaanDerOnderheid | 10-10-20 | 13:53 | 1

Waarom moet daar een wet zijn over openbaarheid van bestuur.
De info moet gewoon verkrijgbaar zijn. Bij weigeren de ambtenaren beboeten of ontslaan.
Dan pas ben je transparant.
Er zijn nu nog steeds gegevens geheim ober prins Bernhard, pas over 20 jaar of zo mogen we dat inzien. En dat is nog maar het topje.
De waarheid is veel minder belangrijk dan enkele ambtenaren of politici.

pejoar | 10-10-20 | 14:10

Wat schieten we op met al dat geWob? Uitvinden hoe een bepaald beleid tot stand is gekomen? Dat begint altijd met uiteenlopende meningen. Het genot is om nu dan achteraf te concluderen dat een van die meningen misschien wel beter bij de huidige situatie past, of de huidige situatie had kunnen voorkomen dan het geheel van de versmolten meningen?

Leptob | 10-10-20 | 13:52 | 2

Hm, als u de WOB verzoeken van RTL Nieuws betreffende het Wilders proces gevolgd heeft, weet u dat WOB verzoeken een hoop gesjoemel en gelieg aan het licht kunnen brengen.

Roadblock | 10-10-20 | 13:58

Over platslaan gesproken......... man, man, man. Je wilt toch gewoon weten hoe onze regering (overheid) zaken inschiet, behandeld (en heel soms) oplost. Meer en meer blijkt dat er een loopje met het recht en de waarheid wordt genomen.

Of ben je uit het kamp Kuifmans?

ChipsNootjesBier | 10-10-20 | 13:59

Lekker bezig, die Hugo.
Maare... waar blijven nu de 'MSM zijn een spreekbuis van de overheid'-roepers?

Spring Bruissteen | 10-10-20 | 13:51 | 1

Eén zwaluw (Sietsma) maakt nog geen zomer....

libertat | 10-10-20 | 14:33

Hugo lapt alle regels aan zijn schoen.

Mr_Natural | 10-10-20 | 13:49 | 6

Ich. Hij heeft verstand (nou ja) maar laat primitieve instincten prefeleren.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:34

Ich. Hij heeft verstand (nou ja) maar laat liever zijn primitieve instincten prefeleren.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:34

Was onderweg Joris. Pakte niet. Nu driedubbel. Excuus.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Hetzelfde Nieuwsuur dat d.m.v. subjectieve 'journalistiek' de mondkapjes door onze strot heeft geduwd? Iets met pot verwijt de ketel.

Nohara | 10-10-20 | 13:49 | 1

Mondkapjes door iemand's strot duwen - dat is een diepe!

Ichneumonidae | 10-10-20 | 14:23

Psycho de Jong is een levenslink baasje, dat kun je al aan z’n kop zien.
SpHugo de Despoot

Ruimedenker | 10-10-20 | 13:48 | 5

@Lupuslupus | 10-10-20 | 13:59: Wederom helemaal met je eens. Ik zou er ook figuurlijk op kunnen schieten op die lui. Geen openheid, dubbele agenda, je ziet het aan zoveel verschillende zaken. Een van de meest recente dingen nog de financiële transferunie onder de noemer europees coronafond. Hoe kun je nou geld weggeven aan andere landen terwijl je het zelf niet hebt voor de eigen bevolking? Ratten zijn het.

Shitting Bull | 10-10-20 | 14:21

@Lupuslupus | 10-10-20 | 13:59: het grote probleem is dat bestuurders in de politiek nooit aansprakelijk zijn voor alles wat in hun bewindsperiode fout gaat. Bij een commercieel bedrijf kijkt een bestuurder wel 10x uit, want barbertje kan hangen bij wanbeleid. Zo niet in de politiek, want na fuckup op fuckup gloort aan de horizon de baantjescarrousel en begint het grote verdienen. Schaamteloos!

pibasso | 10-10-20 | 14:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou bijna zeggen; ‘Omtzigt kom er maar in’ maar dat gaat niet gebeuren.

Trumme | 10-10-20 | 13:48

Basisschool leraar Hugoshenko gedraagt zich als Hugoshenko.

El Rico Grande | 10-10-20 | 13:47

Opvallend dat alles zich altijd op een Minister richt. Die wordt dan op enig moment onhoudbaar, stapt op en dan is het weer goed ofzo?

Het zijn de topambtenaren die hier de dwingende adviezen geven en het falende beleid bedenken en uitvoeren. Naast het indrukwekkend corrupte ministerie van Veiligheid en Justitie zou ook door dit ministerie flink de zwieper moeten.

de Voorzittert | 10-10-20 | 13:46 | 6

Minister is eindverantwoordelijk.

Shitting Bull | 10-10-20 | 14:22

@Shitting Bull | 10-10-20 | 14:22:
Nou en. Als hij op zijn bek gaat komt er gewoon een ander. Zijn ambtenaren gaan gewoon door.

Mr.Crowley | 10-10-20 | 14:28
▼ 3 antwoorden verborgen

Als jullie jezelf nog afvragen waarom het hier een teringzooi is dan weten dan weet je het nu.

Mr.Crowley | 10-10-20 | 13:45 | 2

Hier een teringzooi? Misschien moet jij om te beginnen maar eens je zolderkamer opruimen, zeg maar zoals Peterson zegt tegen al die apen die zelfs dat niet kunnen, maar wel een bek hebben van hier tot Wuhan.

Teringzooi, hoe verzin je het?

Ichneumonidae | 10-10-20 | 13:58

@Ichneumonidae | 10-10-20 | 13:58: Hoe hij verzint dat het hier een teringzooi is? Lijkt me niet zo moeilijk. Als je iedere dag GeenStijl volgt, dan kun je zomaar tot de conclusie komen, dat het in dit land een teringzooi is. Dan kun je over 'kamer opruimen' beginnen, maar het lijkt mij zinvoller om uit te vinden, wat hij precies met 'teringzooi' bedoelt.

Kamer opruimen, hoe verzin je het?

Usumani | 10-10-20 | 14:15

We zijn overgeleverd aan incompetente politici en bestuurders die een ding gemeen hebben, het nastreven naar macht en eigen verrijking. Deze lieden kunnen zich gemakkelijk handhaven in het Koninkrijkje aan de Noordzee omdat het volk hen als schapen volgt. Opdat we nooit zullen vergeten hoe het was om in vrijheid te leven.

De Evangelist | 10-10-20 | 13:42 | 7

Strawdog. Klopt. Daar zijn het mensen voor (groot deel 80% ongeveer) die graag geleid willen worden. Daarvoor hebben een Rutte met kompanen. Die niet capabel zijn. Ze laten liever grootbekkige asocialen de dienst uitmaken. Makkelijker voor hen.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 14:31

U kent het verschil tussen anarchie en vrijheid? Het verschil tussen democratie en dictatuur? Klaarblijkelijk niet.

strawdog | 10-10-20 | 14:46

Het echte probleem hier is dat we toegestaan hebben dat onze media of gefinancierd worden door de overheid (NPO), of overgenomen door twee activistische Belgen (zo'n beetje alle kranten).
Een democratie kan alleen werken als het volk goede informatie krijgt. Nu hebben we vooral propaganda, en waar dat toe kan leiden, dat hebben we al veel vaker gezien.

TheEgg | 10-10-20 | 15:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik hoor tv praattafels al: Hugo laat gewoon zien dat hij mens is.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 13:41

Deze man heeft, net zoals zijn leermeester Rutte, gelogen vanaf zijn eerste woordjes, en zal blijven liegen tot en met zijn sterfbed. Hij liegt over mondkapjes, hij liegt over IC-capaciteit, hij liegt over testcapaciteit, hij liegt wederom over testcapaciteit, en nog eens een keer. Alles voor zijn persoonlijk gewin.

Reaguurdeskundige | 10-10-20 | 13:40 | 2

Ondertussen zijn de mensen die geloven dat de overheid het beste met ons voor heeft de wappies.

witwas | 10-10-20 | 13:41

je haalt me de woorden uit de mond

ET007 | 10-10-20 | 13:48

Kortom: onze gekozen volksvertegenwoordiging voert niet uit waarvoor ze zijn gekozen, want 'muur van verzet'. Waar ze wel mee bezig zijn is niet te controleren omdat onze controlemechanismen niet meer werken. Nederland is de facto geen democratie meer.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 13:39 | 3

Zijn we al jaren niet meer. Sinds de staatsgreep van de VVD in de jaren 90 ( Paars 1 ) is dit een democratuur geworden waar echte oppositie slechts door maximaal 120 van de 150 zetels wordt gevoerd.

Graaisnaaiert | 10-10-20 | 13:43

@Graaisnaaiert | 10-10-20 | 13:43:
Herstel, 30 van de 150 zetels natuurlijk, 120 van de 150 zetels willen ruwweg hetzelfde en dealen het onderling wel uit.

Graaisnaaiert | 10-10-20 | 13:44

@Graaisnaaiert | 10-10-20 | 13:44:
Dat mogen die 30 onbuigzame zetels zichzelf ook aanrekenen. Wij, het gepeupel, betalen uiteindelijk de rekening voor dit disfunctionerende circus met democratische rituelen.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 13:51

Hugo de Jonge komt uit de Koker van Mark Rutte.
Dan weet je toch gelijk hoe het zit en wat voor kaliber leugenaar erbij komt en bedankt voor Uw stem op Hugo de Jonge, want Ruttevvd en stemmentellen.

Slurfje | 10-10-20 | 13:39

Dit is dus het gevaar van iets gauw benoemen tot fake news.

thanseeuwen | 10-10-20 | 13:39

Leugenaar. Stem ze weg!

JWZ_JMK | 10-10-20 | 13:38

Met gepolder en compromissen kan dat virus gewoon z'n gang gaan.

De sneeuwvlokjes die ongeduldig en verwend zijn laten zich veel te gemakkelijk leiden door plezier. Dat kost ons vervolgens miljarden en er gaan bedrijven en horeca aan kapot en dus gaat voor iedereen de levensstandaard omlaag.

Als je 2 weken per maand een lockdown doet, kan het virus zich moeilijk verspreiden en de ziektegevallen duiken dan op en kun je het voor een deel afstoppen. Maar dat doen we niet. Want we moeten polderen en liberale principes.

Het is als een muskietennet met grote gaten erin. Al is 90% wel fijnmazig, dat helpt dus niet.

kloopindeslootjijook | 10-10-20 | 13:37 | 5

Ben ook groot voorstander van de 'varkenspestbenadering'. Iedereen preventief ruimen.
Is het probleem dan voorbij?
Ja, dan is het probleem voorbij. Hoewel, er was niet eens een probleem in the first place. Ja, much ado over een virus dat qua mortaliteit nauwelijks verschilt van een door iedereen niet serieus genomen griepvirus.

Ichneumonidae | 10-10-20 | 13:51

@kloopindeslootjijook | 10-10-20 | 13:50: Iedere maand de helft van de maand alles dicht. Hoe lang denk je dat je dat gaat volhouden? Niet lang hoor, kan ik je verzekeren.

zwartzondersuiker | 10-10-20 | 13:59

U heeft blijkbaar een bron van inkomsten waarbij het niet uitmaakt of daar wel of niet iets voor gedaan moet worden.

jacobh-59 | 10-10-20 | 14:10
▼ 2 antwoorden verborgen

De Jonge wilde in zijn gemeente mensen met een verstandelijke beperking of zware drugsproblemen laten steriliseren! Zegt volgens mij genoeg over de mores van deze minister

Nico1000 | 10-10-20 | 13:35 | 6

Hugo speelt God

Ad1617 | 10-10-20 | 13:59

Rationeel zou dat ook verstandig zijn. Menselijk is het niet. Maar een sterilisatie is wel ongedaan te maken. Want als het nu misloopt moet de maatschappij het weer opvangen.

kortebroek | 10-10-20 | 14:13

Ik acht de onschendbaarheid van het lichaam als het hoogste goed. Dat daar soms maatschappelijk ongemak of schreinende situaties uit voortvloeien moeten we maar voor lief nemen.

lekgoot | 10-10-20 | 14:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Pieter Klein is inderdaad opvallend stil. Hoop doet leven.

Google is mijn vriendje.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 13:35 | 2

Ik zou DuckDuckGo gaan gebruiken als ik jou was.

Maya de Blij | 10-10-20 | 13:43

@Maya de Blij | 10-10-20 | 13:43: Nope. De definitie: nl.wikipedia.org/wiki/Manipulatie Boter, kaas en eieren met een AI.

Gewoon veel te leuk om het niet te willen.

Rest In Privacy | 10-10-20 | 13:54

Die clown voor straf normale schoenen laten dragen?

Deviand | 10-10-20 | 13:34 | 1

Of klompen
van beton

Tobi | 10-10-20 | 14:13

Poep aan de schoen.

Mr_Natural | 10-10-20 | 13:34

Zouden de hier zo verguisde viruswaanzin wappies dan toch gelijk hebben?

Trumme | 10-10-20 | 13:31 | 5

Tja ik ben heel benieuwd hoe de normies dit criminele WOB gedrag goed praten. Ik gok, dat iedereen gewoon snel over iets anders begint.

HetGewoneNormaal | 10-10-20 | 13:42

Nee. Als de slager geen openheid geeft, wil dat nog niet zeggen dat hij mensenvlees verkoopt.

Hij wil de politieke afrekening uitstellen, dat wel. Kwalijke zaak.

zwaaropdehand | 10-10-20 | 13:47
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl