Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – The Trump has fallen

Polls zijn moeilijk te vertrouwen. Daarom zijn wedkantoren interessant.

Aankomst

Nieuwste Nieuws: Trump wist al 3 dagen dat ie Covid heeft. Of 2?

Hieronder de betting odds van Feynman, maar eerst nog even een update over The President‘s Health Situation. Vanavond is in een persco van zijn artsen gebleken dat Trump al dagenlang wist dat hij corona-symptomen had, maar dat hij die trachtte te verbergen en mensen bleef zien en evenementen bleef bezoeken: hij wordt echter al sinds donderdag behandeld. Toen het virus communicatiedame Hope Hicks velde en Trump zelf ook symptomen ging vertonen, kwam het alsnog uit. Ná de persco verscheen een statement dat overal een dag vanaf gehaald moet worden.

Na de breek de persco van zijn artsen, die opgewekt zijn, maar in NYT staat op basis van bronnen ook een ander verhaal (en ja, je mag zelf weten wat je wilt geloven): Shortly after the upbeat briefing by the doctors, a person familiar with the president’s health gave a more sober assessment to reporters at Walter Reed on the condition of anonymity. “The president’s vitals over the last 24 hours were very concerning and the next 48 hours will be critical in terms of his care,” this person said. “We’re still not on a clear path to a full recovery.” Trump zelf twittert er al weer lustig op los. Zie onderaan. Maar na de breek, eerst de Feynman van deze week:

Feynman en/of Feiten - The Trump has fallen

Trump valt met zijn overgewicht, leeftijd en uitputting door zware baan en campagne in meerdere risicocategorieën. Hij kreeg geen bleek of HCQ, maar een preparaat met experimentele antilichamen. Net zoals Boris Johnson is hij uit “voorzorg” naar het ziekenhuis gebracht. Dan zijn de vooruitzichten suboptimaal, want in de bunkers onder het Witte Huis zit ook al een mini ziekenhuis verstopt.

De jongere, joviale & vitale Boris Johnson is na zijn bezoekje aan de IC nog steeds niet volledig hersteld. Dat is een algemener beeld. Tijdens alle hectiek tijdens de eerste golf ging alle focus dankzij scherpe triage naar overleven. Dan krijg je een probleem wat je vaker ziet in de zorg, de aandacht naar de kwaliteit van leven, oorzaken of volledige revalidatie verslapt.

Maanden later worden de lange termijneffecten pas zichtbaar. Hersenschade, longschade en hartschade. Niet alleen bij ouderen & zieken, maar ook bij u & ik. Daarom moeten we niet alleen kijken naar oversterfte, maar ook naar blijvende gezondheidsschade en uitblijvend herstel. Als zelfs staatshoofden ziek worden & niet herstellen, hoeven wij niet met een verzekeringspasje te zwaaien.

Saluut

De timing van de besmetting bij Trump is voer voor complottheorieën. Biden ging tijdens het presidentiële debat niet als een seniele bejaarde onderuit, tot frustratie van Republikeinen en totale extatische opluchting van Democraten. Beide politieke partijen hebben twee dingen gemeen: geen blind vertrouwen in de eigen kandidaat en haat tegen de andere kandidaat, geen gezonde situatie.

Polls zijn moeilijk te vertrouwen. Hoe groot is de steekproef? Zijn alle bevolkingsgroepen vertegenwoordigd? Kan je correct corrigeren voor ondervertegenwoordigde groepen? Daarom zijn wedkantoren interessant. Mensen zetten hun eigen geld in, dat is een andere dimensie dan een vragenlijstje afvinken. Het effect van het debat is in polls nog niet duidelijk.

De verschuiving is al wel zichtbaar bij online bookmakers. Vorige maand ging het soms gelijk op, nu met 23/10 is geïmpliceerde kans voor Trump 30%. Wedkantoren moeten het zelf goed inschatten, anders lopen ze leeg bij uitbetalen. Het mes ligt op tafel. Dat is ook een andere dimensie dan een onderzoeksbureau runnen dat vooral haar reputatie riskeert. 

Trump had tot nu toe 53% van de inzet achter zijn naam, tegen 21% voor Biden. Dat was in 2016 ook al het beeld tussen Trump & Hillary (ook al een race tussen mindere goden). Helaas worden nieuwe weddenschappen door bijna alle kantoren in deze onzekere situatie niet meer geaccepteerd. Het effect is lastig in te schatten, omdat er meer per post wordt gestemd, en dus eerder wordt gestemd.

Dat de campagne door een zieke Trump en een tactische Biden deels stilligt, is in het voordeel van Biden. Trump had nog terrein goed te maken, hij had graag net zoals in oktober 2016 een serieuze inhaalslag gemaakt. Waar Trump op 3 oktober 2016 maar 13,1% kans maakte, om in een maand te stijgen naar 35%, staat hij vandaag op 20% kans op een website die alle polls samenvoegt.

Zwaai

Deze Amerikaanse verkiezing is zonder effectief toezicht. De Federale kiescommissie is gehalveerd, doordat Trump niemand benoemde. Ze halen nu het quorum niet en mogen geen belangrijke beslissingen nemen. De kiescommissie houdt onder andere toezicht op de financiering van verkiezingscampagnes, een kleine 11 miljard gaat er door het putje.

Tegen die achtergrond is het snel “moeten” benoemen van een nieuw lid van de federale hoge raad met het oog op de verkiezingen volstrekt hypocriet. Zo rolt de politiek altijd, er wordt nog een showtje van gemaakt, maar de jonge, christelijke en zeer conservatieve Amy Coney Barrett mag een kleine halve eeuw haar stempel drukken op het Amerikaanse recht.

Trump heeft straks drie van de negen raadsheren benoemd, en dat wordt zijn belangrijkste erfenis. 6 conservatieven tegen 3 liberalen zullen revolutionaire uitspraken over abortus & homohuwelijk laten sneuvelen. Het congres mag dan deze vrijheden herstellen, de tijd van activistische rechters die oude wetten met behulp van een nieuwe tijdsgeest een alternatieve betekenis geven is voorbij.

Trump heeft zijn keizerlijke imperium gebaseerd rond zijn positie als alfamannetje en daarbij horende marktbeleving. Dat hij jarenlang maar 750 dollar aan federale inkomstenbelasting heeft betaald en chronisch verlies draait, past niet helemaal in het zorgvuldig gecultiveerde plaatje. Zijn vastgoed is een piramidespel dat drijft op de belangstelling van de volgende koper.

De VS heeft ruwweg evenveel coronadoden als Europa. Europa heeft alleen twee keer zo veel inwoners, de VS geeft per persoon het dubbele uit aan gezondheidszorg, de epidemie is daar later begonnen waardoor er minder tijd was voor verspreiding. Trump beloofde een vaccin & miraculeuze genezing en nu staat zijn ziekbeeld symbool voor zijn gebrek aan crisismanagement.

Tegen die achtergrond is de eindsprint en uitslag van 2016 minder waarschijnlijk.

Social

Ja ja rust nou eerst maar uit ouwe

Social

Reaguursels

Inloggen

Het grappige is dat het wetenschappelijk en statistisch bekend is, dat heel veel kiezers gestemd willen hebben op de winnaar, ongeacht de partij.

SaintNick | 04-10-20 | 16:12

Waarom maakt iedereen zich druk over presidentsverkiezingen van een land ver over de plas waar de meesten hier geen enkele notie hebben hoe de mensen daar leven en denken? Maar wel menen te weten hoe het allemaal in elkaar steekt en wat goed voor dat land zou zijn. Ben benieuwd naar alle comments van de anti-Trump fanatici alhier als de volgende 4 jaar Trump een feit zullen zijn.

Eppo | 04-10-20 | 15:45

@feynman. Vaak vind ik je bijdragen hier ijzersterk. Vandaag sla je wat mij betreft de plank mis.
De slechte statistieken van de VS t.o.v. Europa zijn ingegeven door de staat van volksgezondheid. Van onze IC's werd beweerd dat nabij 99% van de patiënten obees was/is. Raad eens welk land de hoogste obesitas cijfers kent: de VS. Dat corona dus heviger huishoud in Murica is niet de schuld van Trump maar van zeventig jaar lang hamburger-beleid (waar Trump overigens zelf ook niet vies van is, toegegeven).
Covid-19 oplopen als kandidaat in verkiezingstijd is natuurlijk zo goed als een zekerheidje. Hij treft extreem veel mensen en locaties dus is gewoon maximaal exposed. Aerosolen zijn de hoofdroute voor besmettingen. Een reguliere mondmasker stopt maar 20% van de aerosolen en is na 20minuten aan vervanging toe door ademdamp, dus de afwezigheid daarvan is niet de doorslaggevende factor. Aerosolen vullen een complete ruimte wanneer die slecht is geventileerd.
De kans dat ook Biden voor de corona bijl gaat tijdens deze verkiezingsaanloop is groter dan dat hij gespaard blijft.
Tot slot is hard werken geen risicofactor, maar juist een teken van groot uithoudingsvermogen. Dat duidt juist op een sterk immuunsysteem. Iets wat overigens ook geldt voor Biden. Ik denk dat beide kandidaten ondanks hun leeftijd een relatief mild beloop zullen kennen en het hooguit een onwenselijke onderbreking van campagnes zal zijn.

Joostmochtnietsweten | 04-10-20 | 13:52 | 1

Knap Joost. Uit niets blijkt een rechtse of linkse mening van je. knap en helder.

bigstone | 04-10-20 | 17:42

Het is natuurlijk ook een geweldige soap: de President van het machtigste land ter wereld, die op luide toon beweert dat hij Covid fantastisch heeft aangepakt, en dat de ziekte bijna overwonnen is. En die zichtbaar geen moeite doet om zich aan de door topwetenschappers voorgeschreven adviezen te houden. Vervolgens raakt hij besmet -iets dat hij in eerste instantie ook nog geheim probeert te houden- en breekt er in het Witte Huis grote paniek uit. Trumpie wordt benauwd, moet aan de zuurstof, gaat in allerijl met een opzichtige helikopter naar een militair ziekenhuis, waar hij meteen onderworpen wordt aan allerlei geavanceerde en experimentale behandelingen, omdat de artsen bang zijn dat het anders verkeerd afloopt met deze obese en ongezond levende patiënt. En ondertussen proberen zijn trouwe en weinig kritische volgelingen uit alle macht vol te houden 'dat er niks aan de hand is' en dat hij 'volgende week weer campagne gaat voeren'. Het zou inderdaad een comedy op Netflix kunnen zijn.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 11:17 | 11

Over adequate reactie gesproken: Trump kwam wel met een travelban uit China toen Rutte's RIVM nog deed alsof het virus niet overdraagbaar was van mens op mens.
Trump's Sars-Cov-2 besmetting is natuurlijk niet het zelfde als 'ten onder gaan aan eigen wanbeleid'. Het is een extreem besmettelijk virus, dus we krijgen het vroeg of laat bijna allemaal. Mensen die veel contacten maken waarschijnlijk eerder, zo ook Trump. Inmiddels weten we dat de ernst van het virus een stuk milder is dan in februari gedacht. Dus Covid-19 krijgen en er spoedig van herstellen is geheel in lijn met de uitlatingen van Trump omtrent Corona. De timing is alleen electoraal misschien wat ongelukkig, maar daarin heb je natuurlijk niets te kiezen als je je niet wil terugtrekken als kandidaat. De komende week zal laten zien of het inderdaad een verspoedig ziekte beloop zal zijn.

Joostmochtnietsweten | 04-10-20 | 13:33

@Beste_Landgenoten | 04-10-20 | 12:32:

Je komt met een reeks beschuldigingen zonder concreet voorbeeld.

Je sluit af met de drogreden "tu quoque", zonder echter te weten of ik daar destijds om gelachen heb.
Welnu, ik heb destijds niet gelachen om een zieke Hillary Clinton.
Jouw sterkste punt, de drogreden die ook wel "jij-bak" genoemd wordt, is dus ook weer op niks gebaseerd.

Dandruff | 04-10-20 | 15:35

@Kuifje-naar-Brussel | 04-10-20 | 12:49:

Je blijft alle relevante punten missen. Je denkt dat omdat jij bevooroordeeld bent, iedereen dat *dus* is.
Zo is het niet. Ik ben geen Trump-fan, en heb hier regelmatig duidelijk mijn mening gegeven over Trumps twittergedrag en zijn terugtrekking uit Koerdisch gebied in Syrië. Ik vrees ook dat Trump schijt heeft aan de rechten van de Armeniërs, die nu door Erdogan in het nauw gedreven worden.

En dan covid19. Zowel Rutte als trump hebben grote fouten gemaakt. Dus ook Trumps gedrag qua mondkapjes durf ik gewoon dom te noemen. Maar geen reden om hem uit te lachen nu hij ziek is. Want dat zou ik bij Rutte of Grapperhaus ook niet doen.

Bovendien mis je dat alleen Trump op zijn covid-beleid wordt aangesproken, terwijl Rutte bejubeld wordt om precies dezelfde fouten. Enkele weken geleden probeerde het RIVM nog om gegevens over covid en ventilatiesystemen geheim te houden.

Die hypocrisie stel ik ook aan de kaak. Het gaat jullie niet om goed of fout, slim of dom; maar om links of rechts, om Rutte of Trump. De ene partij heeft ongezien altijd gelijk, de andere altijd ongelijk. Ongeacht de feiten.

Dandruff | 04-10-20 | 15:59
▼ 8 antwoorden verborgen

Overigens vind ik wedkantoren helemaal niet zo interessant. Zo'n beetje elke vorm van gokken kent verslaafden, en daar hoeven we niet jaloers op te zijn. Gokken heeft meer miljonairs in bedelaars veranderd, dan andersom.

Gokken is een winstgevende industrie omdat gokkers meestal ongelijk hebben.

Dandruff | 04-10-20 | 11:08 | 4

@Struikrover3 | 04-10-20 | 11:16:

Eens, maar die wedkantoren bepalen die kansverdeling deels adhv hoe er gegokt wordt. Dus waar het merendeel van de gokkers op gokt heeft invloed op de berekeningen. terwijl veel gokkers daar ook weer op anticiperen; bij een kleinere kans is het prijzengeld immers hoger.

Enquêtes hebben zeker nadelen, zoals dat mensen bang zijn om als Trump-stemmer ontmaskerd te worden. Voor je het weet komt antifa je thuis opzoeken. Maar een relatief groot deel van de ondervraagden geeft toch correct aan wat ze gaan stemmen.
Bij wedkantoren gaat het niet over echt stemgedrag, maar over geld.
Gokkers die gokken op wat andere gokkers mogelijk gaan gokken.

Dandruff | 04-10-20 | 11:37

Wedkantoren willen een juiste winkans neerzetten, anders gaan ze stuk wegens winsten uitbetalen. Dat is waar Feynman op doelt en daarom is hun Biden/Trump inschatting zeker wel interessant.

De info die jij geeft boeit inderdaad helemaal niemand..

Circlont6A | 04-10-20 | 11:59

@Circlont6A | 04-10-20 | 11:59:

Je geeft weer geen enkele inhoudelijke weerlegging.
Gokken draait om gokken, niet om verkiezingen.

Dandruff | 04-10-20 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

Als je nu nog gelooft wat de NYT schrijft is het tijd voor een lobotomie.

Elmer Fudd | 04-10-20 | 11:04 | 1

Niet alles geloven wat ze op Fox zeggen.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 11:17

De anti-Trump propaganda heeft haar werk goed gedaan.

Mijn klomp breekt | 04-10-20 | 10:58 | 1

Kleine moeite.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 11:40

Ik bespeur toch veel Schadenfreude van de anti-Trumpers en onderdrukte blijheid dat deze man corona heeft. Stilletjes hopen velen dat deze man het loodje gaat leggen. Misselijkmakend.

stiffy | 04-10-20 | 10:19 | 14
-weggejorist-
Dandruff | 04-10-20 | 15:18

@Beste_Landgenoten | 04-10-20 | 12:38:

Leg nou eens uit waarom de NPO;
- de BLM-leugens blijft herhalen;
- de "Marokkanenverdelgers" leugen blijft herhalen;
- de KOZP-leugens blijft herhalen;
- de "institutioneel racisme" leugens blijft herhalen;
- etc;

De NPO zaait dus al jarenlang stelselmatig raciale rancune.
Wat is daarvan dan het doel?

Dandruff | 04-10-20 | 16:07
▼ 11 antwoorden verborgen

of Boris in een betere conditie verkeert als Trump is nog maar de vraag. Duidelijk te zwaar en tientallen jaren van zwaar alcoholisme zullen hun sporen echt wel hebben achtergelaten

wlodek | 04-10-20 | 10:18

Chapeau Feynman, en dat op GeenStijl. Is vast goed aan het vallen hier.

Een land dat tot het bot verdeeld is in twee kampen en Trump die al 4 jaar lang zijn uiterste best doet dat gat alleen maar groter te maken. Zolang Trumpie er maar beter van wordt en dat wordt hij: in een gezond land heeft hij geen plek, hoe meer chaos, hoe meer ruimte voor een Trump.

Biden een lekkere kandidaat: het omgekeerde. Maar de keuze is tussen een bejaarde die niet z'n best gaat doen een land nog verder uit elkaar te scheuren dan het al is. Of een oranje sloopkogel die alleen z'n cult aanhangers nog weet te overtuigen dat hij niet alleen aan zichzelf denkt.

Circlont6A | 04-10-20 | 10:10 | 19

@Kuifje-naar-Brussel | 04-10-20 | 13:08:

Volgens mij heb ik Fox en Breitbart niet horen roepen dat politiek en/of raciaal geweld geoorloofd is.

The Clinton News Network wees mij er wel op dat "het staat nergens geschreven dat protesten vreedzaam moeten zijn".

Dandruff | 04-10-20 | 15:26

@Circlont6a Dus het is Trump die verdeelt, niet de neo-marxistische hordes die steden plunderen, criminelen op een voetstuk plaatsen, toornen aan de kern van de Amerikaanse samenleving die velen aldaar nauw aan het hart ligt, het zijn niet die linkse horden die onwelvallige meningen cancellen. Het is niet de geradicaliseerde Democratische partij die onder andere Puerto Rico als staat wil toevoegen om haar machtspositie te versterken, die rechters aan het SCOTUS wil toevoegen en het EC wil beïndigen middels een amendement aan de grondwet? Het fenomeen Trump als president is enkel een reactie op deze ontwikkelingen die al lang voor 2016 zijn ingezet. Maar maak jezelf en de overige ongeïnformeerden hier maar wijs dat het allemaal aan Trump ligt, zolang jullie het zelf geloven ben ik blij voor jou en je kameraad @beste_landgenoten en consorten.. Met Biden komt het allemaal goed, dat is tenminste een aardige kerel.... Ignorance is bliss, enjoy it!

TiTi_no_ghost_237 | 04-10-20 | 16:51

@TiTi_no_ghost_237 | 04-10-20 | 16:51:
Nee varken, ik zeg toch niet dat het alleen aan Trump ligt. Dat soort simplistisch denken laat ik aan jou over. Wat ik wel zeg is dat die vent het geheel alleen maar verder polariseert. En zoals je zelf al aangeeft: dat was het daar al. Dus uitgerekend zo'n gast wil je dus als the man aan het roer hebben, je wilt het omgekeerde. Al die hordes die je noemt zijn niet (verkiesbaar als) president, die oranje clown wel. En dat Biden een levend geraamte is, dat gaf ik zelf ook al aan. Helaas is is het kiezen tussen poep en het andere kwade. Maar dat stuk besef mist bij jou, want jij bent toch voor Ajax. Over ignorance gesproken.

Circlont6A | 04-10-20 | 20:24
▼ 16 antwoorden verborgen

Iemand die Biden beschouwt als een serieuze uitdager van Trump kun je niet serieus nemen. Biden is echt een uitgedoofde en opgebrande oude man. Iedereen weet dat, iedereen ziet dat. Blijft een raadsel waarom de Democraten zo iemand naar voren schuiven. Als mensen voor Biden stemmen, is dat niet omdat ze voor Biden zijn, maar tegen Trump. Het zal erom spannen... Tenslotte was het vier jaar geleden ook nek-aan-nek met Clinton. We moeten het maar gewoon afwachten, er valt gewoon niks over te zeggen. Ben alleen wel bang voor fraude, gerotzooi en gesjoemel met stembiljetten. De VS heeft ons Apple, Microsoft, Google en Facebook gebracht, maar ze hebben een kiessysteem uit het jaar nul. Dat is wel behoorlijk verontrustend. Wie herinnert zich nog die puinhoop bij de verkiezing in Florida van 20 jaar geleden, tussen Bush en Gore ?

Motleycrew | 04-10-20 | 09:54 | 2

Trump over zijn leeftijd en Corona;
i Trump + h will TRIUMPH.

Theo-Pim-Riv | 04-10-20 | 10:11

Biden is niet-Trump, dat is vooralsnog zijn beste eigenschap.

Beste_Landgenoten | 04-10-20 | 10:54

Speciaal voor de mensen die YouTube met een interview met een commissielid van de federale kiescommissie niet genoeg vinden: www.rollcall.com/2020/06/26/fec-set-t... en www.brennancenter.org/our-work/analys... Trump heeft geen behoefte aan toezicht op campagnefinanciering, dus benoemd gewoon de commissie niet.

Voor de mensen die de Rasmussen polls heilig verklaren. Ook die weegt fivethirtyeight mee. The latest national telephone and online survey finds Biden leading President Trump 51% to 43% among Likely U.S. Voters. Three percent (3%) prefer some other candidate. Another three percent (3%) are undecided. www.rasmussenreports.com/public_conte... Daaruit dus hetzelfde beeld.

Waar het mij om ging is de eindsprint 2016, Trump heeft in de laatste twee weken voor de verkiezing het verschil gemaakt. Dat herhalen is lastiger. Hij is niet nieuw meer, niet meer the outsider die vernieuwing kan brengen en is gewoon oud & ziek.

Niet dat ik Biden als president zie, dat wordt ook een ramp. Anti-Trump wordt door jullie 1op1 vertaalt naar pro-Biden, maar dit is helemaal geen binair probleem, er zijn ruim 300 miljoen Amerikanen, waarom is dit een geriatrische shitshow geworden?! Je moet minimaal 35 zijn om president te worden, een maximum is zeer gewenst, door mij, maar ook door fucking Jimmy Carter.

Namaste!

Feynman | 04-10-20 | 09:47 | 6

Wat voor odds geef je voor een Trump winst. Ik denk dat we totaal geen idee hebben hoe de stemming is in de VS.(Ik ook niet) Nederlandse journalisten schrijven gewoon de liberale pers over. Ik denk dat het heel dicht bij elkaar zal zitten.

mikes43357369 | 04-10-20 | 11:26
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
Herr_Kalashnikov | 04-10-20 | 09:35

Het druipt er gewoon vanaf, Feynman heeft het "Trump Derangement Syndrome"
Hoe kan je Joe Biden ooit nog serieus nemen met : "Antifa is juist an idea" ? Blijkbaar werkte z'n verborgen oortelefoontje even niet.

M13 | 04-10-20 | 09:21 | 9

@Kuifje-naar-Brussel | 04-10-20 | 11:03: Het is niet FOXNEWS die het ons vertelt, het is Trump zelf die het ons vertelt in een video. Je kan dan inschatten hoe goed het met hem gaat. Ik zou zeggen binnen 12 dagen weer beter. Maar hoe weet je dat FOXNEWS geen serieuze bron is. kijk je er weleens naar? Nee he. Het zou heel leerzaam kunnen zijn.

mikes43357369 | 04-10-20 | 11:19
▼ 6 antwoorden verborgen

Die rechters zijn rechter, geen politicus. Waarom wordt steeds gedaan alsof het supreme court een soort 2e congress zonder controle is ? Dat is het niet, zie hun uitspraken in het verleden. ACB wil dichter bij de originele grondwet blijven. Wat is daar fout aan?

Nichtsneues | 04-10-20 | 09:15 | 3

Dat die grondwet een paar honderd jaar oud is, en de mores erachter ook.

Ik ken nog een ideologie die dichter bij het originele boek wil blijven. Past ook niet helemaal in de moderne wereld

marcoplarco | 04-10-20 | 09:42

@marcoplarco | 04-10-20 | 09:42: Nou laten we zeggen dat de 'moderne' wereld wèl prima is. In mijn hele leven nooit zo'n puinhoop gezien en het wordt met de dag erger.

Lupuslupus | 04-10-20 | 09:58

@marcoplarco | 04-10-20 | 09:42: Die grondwet is inderdaad een paar honderd jaar oud. Maar als je die wilwijzigen moet je dat doen op de democratisch manier en niet door artikelen in de grondwet zo te interpreteren om zaken voor elkaar te krijgen die je democratisch niet voor elkaar krijgt. De gronwet in VS is al verschillende malen aangepast. Het is niet een document wat niet veranderd kan worden.

mikes43357369 | 04-10-20 | 10:17

goed stuk, en nodig .. ben blij dat inmiddels ook bij redactie is doorgedrongen dat dit fenomeen een serieuze(re) duiding vereist en de gangbare wat tegendraadse luim niet meer volstaat .. deze heeft niet weten voorkomen ( of heeft er juist aan bijgedragen ..) dat het hier inmiddels is verworden tot een exclusieve hangplek voor trump fans en nb van een soort waar je, ik zeg ‘t maar eerlijk, liever niet mee gezien of geassocieerd wil worden ..

justinianus | 04-10-20 | 09:03 | 8

@mikes43357369 | 04-10-20 | 10:52: GS neemt afstand van wappies en mensen die zich slecht laten informeren. En daar doen ze verstandig aan.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 11:05

En je mening ondersteun je met een donatie?

MistaRazista | 04-10-20 | 14:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Oh look he just got up.

KlauwnBassie | 04-10-20 | 08:58

Nou, lekker dan, Kamala Harris aan de macht. Eigen schuld, dikke bult.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 08:58 | 1

Nee, ook Harris zal het veld ruimen.. voor haar vice president; mevr. Clinton. Die nog steeds aan het wachten is op haar beurt.

leftwing_nl | 04-10-20 | 09:37

Waarschijnlijk is hij al dood en loopt er nu een dubbelganger rond. Of ben ik nu een complotwappie?

DooieKapotte | 04-10-20 | 08:48 | 1

Die dubbelganger is naar voren geschoven door een pedofielennetwerk!
/ wappie modus off

SterF... | 04-10-20 | 09:12

Hij voelt zich goed, but he looks like shit.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 08:42 | 1

Ik ook, maar komt door de wijn

Rest In Privacy | 04-10-20 | 08:46

Dus hij is ziek. Ik dacht dat hij dood was. Weer een clickbait dus.

loser | 04-10-20 | 08:33

Qua peilingen voorspelde Rasmussen het in 2016 prima. En ook nu zitten ze vermoedelijk beter dan de andere peilingen. Althans als je wedkantoren niet al te serieus wil nemen.

Uni-isme | 04-10-20 | 06:56 | 1

? Doorgaans hebben wedkantoren een hogere voorspellende waarde dan peilingen. In een wedkantoor ga je geen sociaal wenselijke antwoorden geven, maar wil je gewoon keiharde Ca$h.

Grachus | 04-10-20 | 11:00

Zijn eigen woorden? Dan moet waar zijn!

bitterpete | 04-10-20 | 04:02

Als Trump pech heeft is de nasleep zwaarder, dat schijnt bij Johnson ook het geval te zijn, die is z'n scherpte kwijt. Daar kan hij dan niets aan doen, dikke pech dan. Overmacht.
Maar zover zijn we nog niet.
Eerst maar eens aanzien hoe hij er doorheen komt.

kloopindeslootjijook | 04-10-20 | 02:38 | 3

Zie net zijn tweet-filmpje vanuit het ziekenhuis: hij is niet benauwd in ieder geval.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 02:47
-weggejorist-
NickKnows | 04-10-20 | 03:11

Biden is zonder corona zijn scherpte al kwijt. Dus of je nou door de hond of door de kat wordt gebeten...

medusa324 | 04-10-20 | 05:01
-weggejorist-
Rev1 | 04-10-20 | 01:51 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Fake, he is not orange.

perfect-number | 04-10-20 | 08:09

Mooi.

Ben Adam | 04-10-20 | 08:25

Op 1:05 heeft Kim Jong aan de knoppen zitten draaien.

impy | 04-10-20 | 08:47

Trump heeft Pfälzer en Schotse genen die het Anglosaxen clubje met Royal Connections niet zo bevallen.
We kijken na een speciale aflevering van Highlander: There can only be one.
He will be back.

MistaRazista | 04-10-20 | 01:35
-weggejorist-
NickKnows | 04-10-20 | 01:32 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Niet zomaar elk krantje geloven die zegt andere info te hebben "op basis van bronnen" Er moet en zal altijd een negatiever verhaal gegeven worden om de officiele pr van de regering aan te vechten, of dat alternatieve verhaal nou waar is of niet.

Niek1582 | 04-10-20 | 00:37 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat wordt er een hoop onthuld over Trump de laatste dagen.
1) Hij heeft helemaal geen corona. Het is een truc.
2) Hij heeft lekker wel corona. Eigen schuld, had hij maar een mondkap moeten dragen.
3) Hij heeft wel corona, maar hij heeft eerst zoveel mogelijk anderen besmet.
4) Hij is van plan om dood te gaan omdat hij niet tegen zijn verlies kan.
5) De Republikeinen hebben hem besmet zodat hij zijn kandidatuur intrekt.
6) Hij heeft een beetje corona maar hij stelt zich geweldig aan.
7) Hij heeft zwaar corona maar hij laat iemand anders zijn tweets schrijven.
We weten het niet, en we zullen het wel merken.

JvanDeventer | 04-10-20 | 00:16 | 4

De grootste aluhoedjes zijn de media zelf.
Ik wacht eigenlijk op van wie kreeg hij corona en waarom.
International dan.

MistaRazista | 04-10-20 | 01:42

Om nummer vier moest ik lachen...

SterF... | 04-10-20 | 09:16

@Peeweewee | 04-10-20 | 01:08: Het niveau is "Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten"... zowel links als demorats zijn vies bezig, nu weet je hoe ze zijn :)

lovekila | 04-10-20 | 11:50
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen wij niet snel vooruit spoelen naar 2024 NikkI Haley vs ..............

flashforward | 04-10-20 | 00:15 | 3

Of Ted Cruz vs Kamala. Of Ivanka vs Kamala.

Peeweewee | 04-10-20 | 00:56

Trump Jr vs ... Ik denk serieus dat 'de Trump's' een dynasty gaan worden zoals 'de Kennedy's'. Hopelijk met betere vooruitzichten. Ik vind dat gegeven wel komisch: Hoe 'links' hetgeen waar ze het meest slecht tegen kunnen het meest in het zadel helpen door eigen verslaggeving & gewichtigheid - ze bijna mythische proporties aanmeten. Maar ik laat dat graag toe want ik houd van de richting, ik ben wel klaar met de antiwesterse deugerts, had liever iets meer behoudends gezien, maar helaas was die optie niet meer mogelijk onder orthodox links.

Caesar.is.Keizer | 04-10-20 | 01:08

@Caesar.is.Keizer | 04-10-20 | 01:08: Jr. mist een beetje de kwajongensinslag van zijn pa, is iets te serieus. Lult wel Whoopy en Joy onder de tafel, temidden van 250 razende deugwijven, wat knap is. En hij heeft zijn meisje tegen, een barracuda from hell. Overigens loopt het personeel van de Trump organisatie met hem weg als mens, begrijp ik. Maar voor de TV toch minder geschikt, vrees ik.

Peeweewee | 04-10-20 | 01:26

NY times, YouTube en RTL zijn onbetrouwbare bronnen, dat stukkie over belasting, schulden en verlies neem ik daarom met een grote korrel zout. Het herstel van COVID kan gecompliceerd zijn, dat kan inderdaad wel een probleem opleveren voor zijn campagne. De tijd zal het leren.

BozePaarseMan | 04-10-20 | 00:12 | 1

Precies, terwijl het redelijk helder in de reeds in 2016 ev beschikbaar gemaakte financial records van hem staat. De man betaalde en betaalt en betaalde gemiddeld vele miljoenen per jaar in State, Federal en Local taxes. Het werkt zoals in NL, hij betaalde op voorlopige aanslagen en als die te hoog waren, na indienen aangifte, krijg je geld terug, het T-biljet zeg maar, en in de VS krijg je dan meestal je geld niet terug, maar komt die als “credit” in aftrek op je aanslag over een volgend jaar. En zo kan het dat je een volgend jaar maar 750 moet betalen, omdat er, bijvoorbeeld, nog 1 miljoen credit is die dan als zijnce betaald eerst in mindering kwam. Die 750 dollar zegt helemaal niets, sterker, de financial records geven aam dat er massaal betaald moet zijn, gemiddeld. Bijna elke miljonair en miljardair daar heeft dit ook zo. En dan speelt er nog de Minimum Tax rule doorheen, maar laat maar...

Peeweewee | 04-10-20 | 01:04

Het was trouwens woordvoerder Mark Meadows die tegen journalisten vertelde dat Trump aan het zuurstof moest, omdat zijn zuurstofwaarde aan het dalen was, en hij last kreeg van benauwdheid.

Rest In Privacy | 04-10-20 | 00:09 | 4
-weggejorist-
tjongerschans | 04-10-20 | 02:27
-weggejorist-
Rest In Privacy | 04-10-20 | 07:38
▼ 1 antwoord verborgen

Fake news site Nostyle is very poor, the worst. Probably the worst ever with bad journalist Feynman. I’ve heard he bought his diploma and whas kicked out of kindergarden. I look into that. But he’s a poor writer, very bad.

E2 | 04-10-20 | 00:02

Dat grootgemaakte drama van de rechters, alsof die per direct zelf zaken gaan starten om eerdere uitspraken te veranderen.
Op persoonlijke titel hebben ze wel een mening, maar dit zijn mensen die als zij op de stoel zitten het persoonlijke overstijgen. Tuurlijk leunen zij een kant op van interpetatie of vernieuwing maar geen radslagen zoals onze media ons doet vermoeden.

En met betrekking tot covid, in Amerika is vrijheid en zelfbeschikking een ding dus mensen bepalen zelf wat en hoe ze bescherming zoeken. Dat en masse demonstreren is iedereen vergeten alsook de motivatie van een heel politiek systeem om covid zo erg mogelijk te doen lijken.

Gijsbert | 03-10-20 | 23:59

@Feynman
Trump has fallen?
Donder op! Hij is de laatste eerlijke kans die wij als EU schaapjes nog kunnen krijgen om ons ouwe normaal nog terug te krijgen.
Eigenlijk is de EU al gevallen en is het laatste obstakel Trump!
Sorry , Feynman de EU is al gevallen voor als je het nog niet door hebt.

Datgingniegoed | 03-10-20 | 23:47 | 1

Feynman wordt betaald door Soros.

M13 | 04-10-20 | 09:16

Geruststellend die tweetjes van ome Don.

Binnenbaan | 03-10-20 | 23:45 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus Feynman, zelden sla je de plank zo mis, je stuk staat zo vol met onjuistheden en totaal scheve analyses dat ik niet eens zin heb eraan te beginnen. Dat belastingverhaal van Trump, die NYT spin, trap je daar zomaar in? Klein beetje verdieping en je had het niet aangehaald. Erg jammer. Ook wat betreft de SCOTUS sla je de plank mis, RBG en Biden zeiden allebei in 2016 dat een President verkozen is voor de volle 4 jaar en dat het de grondwettelijke taak van een president is om te benoemen (vindbaar op de jijbuis). Obama deed het niet omdat hij de stemmen niet had, Trump heeft de stemmen anders deed hij het ook niet en zouden de Dems nu zeggen; we gaan niet benoemen in een verkiezingsjaar zoals de GOP dat toen tegen Obama zei. Maar nogmaals; Trump heeft de stemmen en zal dus benoemen. De Dems zijn stuurloos en moeten net als Labour in de UK terug naar de tekentafel. Na Hillary's nederlaag onstond er een vacuüm binnen de partij waarbinnen radicaal links de macht heeft gegrepen. Er bestond geen plan B. Alle eventuele concurrentie, alle talent binnen de partij was vakkundig kaltgestellt door de Clintons. Vandaar dat we nu met Biden en Harris zitten, dit had Hillary's tijdperk moeten zijn, er zou helemaal niet door een andere kandidaat met Trump gevochten hoeven worden. RBG is niet afgetreden onder Obama omdat ze haar opvolging door de eerste vrouwelijke president ging laten regelen. En dan nu schelden op Trump en de GOP, tranen met tuiten, hilarisch toch! Trump staat op dit moment alleen tussen een gevaarlijke Democratische partij en het volk en haar geliefde grondwet. Bekijk Trumps trackrecord eens objectief (dat deel wat de MSM niet melden), niet de versprekingen,niet de leugens (Echt niet meer leugens dan Biden, Hillary, Pelosi, Harris of Obama), niet het opscheppen, niet de narcistische trekken maar kijk eens naar zijn daadwerkelijke output. Die is bijzonder indrukwekkend. Ik vind het ook maar een eikel maar aan de hand van wat hij gepresteerd heeft de laatste 4 jaar, kun je enkel respect voor hem hebben... Verreweg de meest effectieve president in decennia... Had van jou toch wel wat meer objectiviteit verwacht.

TiTi_no_ghost_237 | 03-10-20 | 22:37 | 13

Hear hear, Gijsbert de slappe zak laat ook een natte scheet...

Annie MG 42 | 04-10-20 | 00:18

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 22:43: wie ken jij die zoveel is genomineerd voor een Nobelprijs? Lees/kijk eens buiten die irritante EU media, en vorm eens een mening op basis van feiten Mark!

Rest In Privacy | 04-10-20 | 07:42

Precies.

Ben Adam | 04-10-20 | 08:34
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
VanBukkem | 03-10-20 | 22:36 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Trump is als Berlusconi, Bernhard en Blatter. De man is praktisch onverwoestbaar, wordt 95+ en staat binnen een week weer voor de camera's.

Bab01 | 03-10-20 | 22:31 | 1

Idd dit stelt de verkiezingswinst zeker

Flow82 | 03-10-20 | 22:43

Feynman en/of Feiten.....
Laat dat feiten er maar af tegenwoordig.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:29 | 1

Feynman en/of Opinie

K. Letskoek | 03-10-20 | 23:00

Mag ik een voorspelling doen?
Ok, binnen uren zullen de Demoratten met anonieme bronnen komen, dat het heeeeel slecht gaat met Donald Trump en dat daardoor de nieuwe Opperrechter maar moet wachten tot na de verkiezingen. Of iets wat daar op lijkt, maar anoniem uiteraard en niet via Schiffdinges deze keer, misschien via zombie pelosiding.

Theo-Pim-Riv | 03-10-20 | 22:22 | 1

Is al gebeurd. De bron is het witte huis.

Peerkeoud | 03-10-20 | 23:46

Joe Biden wil het Witte Huis volstoppen met moslims.
In het verkiezingsprogram van Biden: "He will start with restoring the White House Eid celebration and filling the position of Muslim-American Liaison in the White House Office of Public Engagement, both eliminated by Donald Trump, to ensure a wide range of Muslim-American voices are heard within his administration. joebiden.com/muslimamerica/#

ccr316 | 03-10-20 | 22:17 | 4

Heeft die man het nieuws gemist, de afgelopen 25 jaar?

Ruimedenker | 03-10-20 | 22:28

Waarom hoor ik dit nu pas?

JackStick | 03-10-20 | 22:59

Zieltjes winnen, al moet ik zeggen dat het goedvinden van BLM en antifa rellen erg ber vind gaan.
Er is wel een verschil tussen immigranten in de VS en Europa. In de VS moet je doorgaans echt je best doen om binnen te mogen blijven, en dat zorgt voor een soort trots en verbondenheid. In Europa ben je zomaar binnen en mag je blijven, onderhouden worden en klagen over alles en nog wat wat niet haram is. Dat zorgt voor een weigering van integratie want de domme inheem alhier buigt toch wel voor iedere scheet.

Olleke | 03-10-20 | 23:41
▼ 1 antwoord verborgen

Als Trump overlijdt dan gaat het helemaal mis. Mark my words!

sjuul69 | 03-10-20 | 22:16 | 7

@The_Challenger | 03-10-20 | 22:41: Oh maar dat is nu al aan de gang. Op twitter is het woord Nazi nog nooit zo vaak genoemd. Alles wat niet links is is Nazi en als je het er niet mee eens bent ben je.... juist. Nazi. No shit. Dat geeft voor mij al aan dat de dems al weten dat ze het gaan verliezen.

deuZigeZelluf | 04-10-20 | 00:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd, zie het namelijk niet snel gebeuren dat de diehard trumpfans op Biden gaan stemmen. Echter, bij zowel de republikeinen als de rechterflank van de democraten zit een grote groep mensen die maar op Biden stemt omdat ze Trump niet mogen. Maar als Pence het alternatief wordt, gaan die denk ik wel weg bij de dementerende Biden.
Maarja het blijft gissen, de echte peiling is pas in november.

FrikandellenEdje | 03-10-20 | 22:03 | 6

De rechterflank van de Demoratten heeft genoeg van BLM en Antifa. Die gaan niet meer op Biden stemmen, Dan heb je nog heel veel mensen die 4 jaar geleden wel wilden stemmen op Trump maar het niet hebben gedaan door de Killary propaganda zenders. Ze zijn erachter gekomen dat Trump het goed heeft gedaan en dat alle complottheorieën die CNN, AP, NBC en MSNBC onwaar bleken te zijn. Trump hoefde geen campagne te voeren. Dat hebben die bruikbare idioten al voor hem gedaan. Met dank onder andere aan Don "the racist" Lemon, Wolf" in schaapskleren" Blitzer en Beste "compotwappie"Landgenoten.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:37

Precies goed gegist, maar denken moet je voortaan maar aan mensen met een lelijker snuitje overlaten.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 22:38
▼ 3 antwoorden verborgen

BLM valt Pro-Trump-bijeenkomst binnen, vecht tegen politie, wordt gearresteerd tijdens #UnSilentMarch-evenement in Washington Monument

twitter.com/KRHogan_NTD/status/131244...

Swieberj | 03-10-20 | 22:00

Donald Trump wint die verkiezingen liggend op zijn buik.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:55 | 3

Ik lees overal dat deze besmetting met het virus hem politiek wel eens fataal kan worden. Ik denk echter dat als hij dit zonder al te veel kleerscheuren doorstaat, hij zichzelf kan uitroepen tot de nieuwe messias van de VS en daarmee veel gristelijke stemmers voor zich kan winnen. Het ligt er maar aan hoe de spindokters zo'n negatieve ontwikkeling kunnen ombuigen naar een positief argument (Trump beat the devil on his own turf).

FrankVeer | 03-10-20 | 22:18

hahaha vingers in neus niet nodig.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 22:40

@FrankVeer | 03-10-20 | 22:18: Precies wat zijn spindokters ook denken, vandaar het verhaal nu dat het allemaal heel erg is en zo. Of het is echt heel erg met hem. Leuk hè, dat feiten-loos fantaseren.

Peerkeoud | 03-10-20 | 23:53

The Trump will rise again

laatjenietkisten | 03-10-20 | 21:54

Net binnen we zijn gered. Corona heeft Chuck Norris

Olleke | 03-10-20 | 21:53 | 2

Oh Hans. Chuck Norris is ook de klos. Naar de bunkers.

Nehemia | 03-10-20 | 21:57

Ook een New York Times journalist die net als Halbe erbij was heeft positief getest www.chron.com/entertainment/article/T... Maar wat als de NYT met opzet hun zieke journalist naar het Witte Huis hebben gestuurd? Zoals het ooit bij de Indianen gebeurde, dat de Amerikanen een griepige soldaat naar hen toe stuurde...

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-10-20 | 21:52 | 2

Alles kan. Maar ik denk niet dat iemand zo dichtbij de president kan komen dat hij hem kon besmetten. Je leest ook nergens waar Trump geïnfecteerd zou zijn of wie hem heeft geïnfecteerd. Zal wel een raadsel blijven want hij komt natuurlijk met zóveel mensen in aanraking. Hij werkt nauw samen met vicepresident Pence en die (noch diens vrouw) zijn positief getest. Ik las trouwens dat Pence élke dag getest wordt. Dat lijkt mij echt niet gezond, elke dag op dezelfde plek zo'n staaf in je neus want daar moeten beschadigingen uit voortkomen. Kan niet anders.

Lupuslupus | 03-10-20 | 22:01

Wat als... Trump met opzet die journalist heeft besmet om de NYT uit te roeien?

beldewouten | 03-10-20 | 22:34
-weggejorist-
Olleke | 03-10-20 | 21:52

Heb anders toch niet het idee dat de meerderheid van de kiezers gaan stemmen op een partij waaruit de voorhoede bestaat uit antifa/blm die heel erg bedreven zijn in rellen uitlokken,complete woonblokken in de fik steken,die talloze standbeelden hebben neergehaald en die inmiddels talloze winkels hebben geplunderd en ga zo maar door.

komtdatschot | 03-10-20 | 21:49

Trump zal maar je ergste obsessie zijn, ik noem geen namen,
De kans is groot, dat de komende 4 jaar een grote kwelling voor je worden.
If not, dan zorgt dirty Joe wel voor een hartverzakking.
Ha! Heerlijk die Amerikanen, weten de wereld hoe dan ook te vermaken.

Ruimedenker | 03-10-20 | 21:48 | 3

Nooit een saai moment! Stiekem kan ik die eigengereidheid van Trump wel waarderen.

MickeyGouda | 03-10-20 | 21:58

Ja maar die eigengereidheid is dan ook het enige. Het is het handelsmerk van een narcist. Trap er toch niet in..

Beste_Landgenoten | 04-10-20 | 00:26

@Beste_Landgenoten | 04-10-20 | 00:26: Een narcist gaat voor zijn eigen belang en dat is ook het belang van de bevolking van de VS. Dat is dus een voordeel. pRutte gaat voor de belangen van BV Nederland en Brussel. Dat blijkt wel uit de koopkracht en de importcijfers.

Frau Merkel | 04-10-20 | 12:33

Wel een hoop Amerikaanse inmenging hiero...

Neuth | 03-10-20 | 21:48

Een blinde Nostradama op de Balkan heeft het al voorspeld: www.mirror.co.uk/news/weird-news/blin... "Baba, also known as "the Nostradamus of the Balkans", is claimed by fans to have foretold that the US president would suffer from “a mysterious illness” in 2020 which will leave him deaf and with a brain tumour." Let dus op of Trump een hersentumor heeft die hem doof zal maken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-10-20 | 21:47 | 5

Wablief? Waarom opletten? Ik kijk tegen die tijd wel even wat Baba, also known as the Nostradamus of the Balkans, ziet.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 21:54

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 03-10-20 | 21:53: dank.

Lupuslupus | 03-10-20 | 22:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Diagonaal lezen tot het eind was al teveel. Warrig en wensdenkerig. Waarom? Is de graag die bij me opkomt. Typisch.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:46

Hebben onze leiders Donald al beterschap gewenst trouwens? In een beschaafde samenleving verwacht je niets minder.

smdyasc | 03-10-20 | 21:46 | 4

Smdyasc. Zo was ik onaangenaam verrast bij het ontbreken van een (hoe en wie dan ook) fatsoenlijke koninklijke delegatie bij de begrafenis van Pim Fortuyn indertijd. Wat een onfatsoen en beperktheid werd daarmee getoond.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:51

"onze" van achteren leidinggevenden vinden zichzelf zo beschaafd dat het onbeschaafd is. Die non-valeurs knielen weer wel op commando voor BLM of voor de eerste de beste boze beroepsneger.
Dan steken zij-zelf het eerste waxinelichtje aan onder de Gouden Koets.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

ben benieuwd, zou een enorme blunder zijn als hij het eerder wist en stil heeft gehouden gezien dit sowieso toch uit komt.
denk wel dat hij hier een flinke deuk heeft opgelopen en het is maar de vraag hoe hij op het virus reageert. hillary zal vast wel blij inspringen als biden besmet lijkt te zijn.

Struikrover3 | 03-10-20 | 21:40 | 2

Nieuwste Nieuws: Trump wist al 3 dagen dat ie Covid heeft. Of 2?
==========
Dat bericht klopt dus niet............. en zo komen er weer roddels in omloop die een eigen leven gaan leiden. Zoals zoveel roddels over Trump.

Volgens de arts wist Trump pas donderdagavond van zijn besmetting.

Conley caused some confusion on Saturday when he said they were "72 hours into the diagnosis," suggesting that Trump was actually diagnosed on Wednesday. However, he later clarified in a memorandum that he meant to say it was "day three" of the diagnosis -- since Trump was diagnosed on Thursday.

Separately, he said that Trump had received the antibody cocktail "48 hours ago" when he meant to say "day two."

"The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Swieberj | 03-10-20 | 21:50

Biden krijgt pas COVID19 zodra hij als president is geïnstalleerd. Waarop Kamela of nog iemand erger de inboedel overneemt.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 22:05

We kunnen er lang over doorkeutelen, maar over een week is hij weer beter, en daarna wint hij gewoon. Punt.

momusopus | 03-10-20 | 21:40 | 1

Hear hear!

Rest In Privacy | 04-10-20 | 07:45

Trump wist pas donderdagavond van zijn besmetting volgens de arts. Maar de media zullen zich van dit feit niets aantrekken. De media zoeken altijd iets om Trump aan te vallen.

De arts heeft het onderstaande gezegd:

"The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Swieberj | 03-10-20 | 21:52
-weggejorist-
WitteGrunneger | 03-10-20 | 21:37 | 2

OMG. De president heeft lichte griepverschijnselen.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:36 | 3

In 2018 zou het nog een griepvirus zijn genoemd.Vandaag de dag noemen ze het het virus des doods.

komtdatschot | 03-10-20 | 21:52

Trump is met paar dagen weer de oude

Cousin Eddie | 03-10-20 | 21:35 | 3

Je moet wel behoorlijk fragieler zijn dan Donald Trump, wil je aan dit virus bezwijken.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:41

U bent zijn dokter?

Graaier | 03-10-20 | 21:43

@VanBukkem | 03-10-20 | 21:41: Het probleem is wel, hoe raar het ook klinkt, dat dikke mensen vaak ondervoed zijn. Vooral w.b.t. eiwit. Groot risico voor o.a. longaandoeningen als je oud bent.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 21:48

Ik weet niet of ik dat mag zeggen, maar ik vind die mevrouw Hope Hicks een ontzettend lekker wijf. Daar zou ik wel een coronaatje voor over hebben. Snap heel goed dat Trump heel vaak binnen jaar 1.5 meter zone was.

Baron Clappique | 03-10-20 | 21:33 | 2

Volgens mij heeft haar uiterlijk een belangrijk rol gespeeld dat ze daar zit. Ze was 29 (nu 31) dat ze daar zat. Mensen kunnen goed zijn, maar zo snel stijgen is niet realistisch.

HansWorst1222 | 03-10-20 | 22:27

@HansWorst1222 | 03-10-20 | 22:27: als je haar hoort spreken dan begrijp je wel waarom ze daar zit, dat ze er goed uitziet is mooi meegenomen.

revolte | 03-10-20 | 23:46

Jezus feynman. Trevor Noah, een MSM anti- trumper En non stop trump basher als bron gebruiken?
Wat zeiden de wedkantoren in 2016 ?

Tantalus | 03-10-20 | 21:31 | 1

Ja ben beter gewend van Feynman...

MoltisantiBeer | 03-10-20 | 21:40

Wat een ontzettende onzin, Feynman. Juist Trump's vastgoed in New York is van immense waarde. Hij is behoorlijk underleveraged en al zou zijn hele zakenimperium een kaartenhuis zijn zijn die assets genoeg om alles een aantal keer te dekken. Je hebt iets teveel naar CNN gekeken geloof ik.

FrikandelSpeciaal | 03-10-20 | 21:30 | 8

@Nehemia | 03-10-20 | 21:44: trump heeft itt kuif wel wat bereikt en gepresteerd en daar kan ie nie zo goed tegen.

WayneGretzky*99* | 03-10-20 | 23:58
▼ 5 antwoorden verborgen

Volgens de Covid counters hebben we China ingehaald met besmettingen ..
niemand die je hoort..

een topic over trump zonder beelden van Kayleigh McEnany
Is niet echt een topic...
moet ik hiervoor weer naar de rukbunker terug

Triple2K8 | 03-10-20 | 21:29 | 1

Opvallend overigens hoe weinig de corona-epidemie in China de laatste tijd in het nieuws is. Het lijkt wel alsof ze daar alles nu volledig onder controle hebben.

FrankVeer | 03-10-20 | 22:21

Meh, litertje bleek opdrinken, onder de zonnebank en een paar hiedroksiegloorokwienes met een vitamine D en hij is zo weer als nieuw.

Snertjong | 03-10-20 | 21:29 | 3

Het is officieel een malaria-medicijn, ik slik het tegen de reuma, werkt het ook goed bij. Diverse artsen hebben wereldwijd verbetering bij gebruik bij Corona geconstateerd. Werkt het dan opeens niet meer door 1 Trump die het ook probeerd?

lovekila | 03-10-20 | 22:09

@lovekila | 03-10-20 | 22:09: Heb je al enorme hartritmestoornissen? Want HCQ schijnt le-vens-ge-vaar-lijk te zijn. Althans, dat beweren de organisaties die er met rap tempo een vaccin doorheen willen jassen.

marcoplarco | 03-10-20 | 22:28

@marcoplarco | 03-10-20 | 22:28:
HCQ is de chemische versie van kinine. Heb nog nooit ergens last van gehad met al die bitter lemon

The_Challenger | 03-10-20 | 23:07

Financial Times:

The White House doctor overseeing Donald Trump’s treatment at Walter Reed hospital sowed confusion about his health by suggesting the president had contracted Covid-19 on Wednesday, earlier than thought.

Sean Conley, the White House physician, also said that he was “extremely happy” with the progress that the president had made since being admitted to the military hospital in suburban Maryland on Friday.

But one person familiar with the president’s health told reporters the situation on Friday had been extremely worrying.

“The president’s vitals over the last 24 hours were very concerning and the next 48 hours will be critical in terms of his care,” the person said. “We’re still not on a clear path to a full recovery.”

En dan deze nog, waaruit je concludeert dat Trump al aan het zuurstof heeft gelegen:

Dr Conley also said at the press conference — his first since Mr Trump contracted the virus — that the president had been “fever free” for more than 24 hours and was in good spirits.

But Dr Conley evaded questions about whether Mr Trump had needed oxygen at any point since contracting Covid-19. While the president was “not on oxygen” at the moment, Dr Conley refused to provide a clear answer about whether Mr Trump had been given oxygen at any point since his diagnosis.

The Associated Press reported that Mr Trump was administered oxygen at the White House before departing for Walter Reed.

Pittig griepje dus.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:28 | 12
▼ 9 antwoorden verborgen

Was het in 2016 niet zo dat er relatief gezien een kleine groep was die enorme bedragen op HC inzette, terwijl er een zeer groep gokkers was die kleine bedragen op Trump inzette. Wat dat betreft is de waarde van de quotes van die bookies ook beperkt. Daarnaast kloppen de polls van geen kant. Bijv de groep undecided in de FOX poll is slechts 5%, terwijl de werkelijkheid in de buurt van 30% bevindt.

Jeroen65 | 03-10-20 | 21:28

De Betting Odds zakken nu voor Trump een beetje, maar dat komt doordat in die kansverhouding het risico zit dat Trump komt te overlijden, dan wel langdurig ziek blijft. Als nou gewoon blijkt dat hij herstelt, dan stijgen zijn kansen ook weer gewoon.

heldheino | 03-10-20 | 21:27

Donald Trump volgt zijn intuïtie, Michael Moore is er niet gerust op dat Joe Biden gaat winnen. Juist dit gehelikopter naar een militair ziekenhuis maakt van Biden een schaduw van zijn schaduw.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-10-20 | 21:27

Wat een bagger.

Fgzi | 03-10-20 | 21:27

.. maar goed. Kijk nooit meer naar het Fakenews en zelfs GeenStijl heeft wel toppiks van lieden die daar beter bij thuis zouden horen. Als de portier van het mediapark ze zou laten passeren.
Moet kunnen, de comments zijn vaak van betere kwaliteit.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 21:26 | 1

Klopt.

Nick_Star | 03-10-20 | 21:29

Voor de duidelijkheid :

""The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Kortom, volgens de arts is de diagnose bij Trump donderdag avond gesteld.

Het klopt dus niet wat Feynman beweert dat Trump er al eerder vanaf wist.

Swieberj | 03-10-20 | 21:26 | 6

@Nehemia | 03-10-20 | 22:07: Omdat artsen alleen info mogen delen met toestemming van hun patiënt. En dat is Trump, en die is notoir onbetrouwbaar.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 22:24
▼ 3 antwoorden verborgen

OT: ik heb vandaag sinds tijden weer eens de NRC gehaald hier. Soort van laatste donatie aan Irreëel Nederland.. Wat zal die voorpagina slecht rijpen: “Rutte regelt het”:-D

Nick_Star | 03-10-20 | 21:25

I will pray for you, Donald Trump. Four more years! Amen, praise the Lord.

WitteGrunneger | 03-10-20 | 21:24 | 1

Mooi! Ik zal uw voorbeeld volgen.

Lupuslupus | 03-10-20 | 22:09

Ik ben Trumpiaan van het eerste uur, zelfs nog donuts gekocht voor al mijn collega's na zijn overwinning (meeste weigerden natuurlijk toen ik vertelde wat de gelegenheid was). Maar ik denk dat het over is. Het wordt een seniele oude gek de komende jaren. China zal wat uitbreiden, Turkije wellicht ook. Amerika zal nog wat verder afglijden (uiteraard alsnog de schuld van trump). Maar voor ons zal er vast niet zo veel veranderen. Ik ga hem wel missen.

C1O2 | 03-10-20 | 21:23 | 12

4 more years !

cheops | 03-10-20 | 22:01

@C1O2 | 03-10-20 | 21:58: Mijn oprechte excuses. Ik had je tegel verkeerd geïnterpreteerd. *facepalm maakt*

Nehemia | 03-10-20 | 22:09
▼ 9 antwoorden verborgen

"Trump valt met zijn overgewicht, leeftijd en uitputting door zware baan en campagne in meerdere risicocategorieën."

Is dat de categorievan; 7 % belandt in t ziekenhuis?
Volgens mij wel, nou 93 % dus niet.

Zer0-hedger | 03-10-20 | 21:23

We hebben allemaal een mening hier, inclusief de schrijver van bovenstaand stuk, maar zijn de bronnen waarop we die baseren eigenlijk wel betrouwbaar?
Hoe negatief de NPO bijvoorbeeld over Trump bericht, dat maakt mij al wantrouwend. Zelfde geld voor CNN, maar ook FOXnews. De waarheid zullen we nooit precies kennen; iedereen heeft een agenda en preekt voor eigen parochie. Meningen worden als feiten gepresenteerd en ik verdenk Feynman er dit keer van zich hier ook aan bezondigd te hebben. Echte journalistiek, namelijk feiten brengen zonder vooringenomenheid, schijnt niet meer te bestaan - als het ooit al heeft bestaan.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:21 | 4

"Echte journalistiek, namelijk feiten brengen zonder vooringenomenheid, schijnt niet meer te bestaan - als het ooit al heeft bestaan. "
==========
Vandaar ook dat in de VS het vertrouwen in de media erg laag is blijkt uit onderzoek.

De mainstream media in de VS zijn een spreekbuis van de Democratische partij en Foxnews ligt meer in de lijn van de Republikeinse partij.

Als je de media van beide kanten volgt kom je dichter bj de waarheid. Maar wie neemt de moeite om dat te doen.

Swieberj | 03-10-20 | 21:31
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe kunnen we de lange termijn van long-, hart- en hersenschade vanwege corona weten als er nog helemaal geen lange termijn is geweest?

heldheino | 03-10-20 | 21:21 | 4

@MacMiep.nl | 03-10-20 | 21:23:
Neemt niet weg dat onze eigenste wetenschapper dat dient te duiden met duidenlijke cijfers. Anders gooien we het in de emotionele doos. Wij zijn hard. Wij moeten hard zijn. Om dit alles te duiden. Met de realiteit.

suscrofa | 03-10-20 | 21:30

@MacMiep.nl | 03-10-20 | 21:23: Het is meetbaar dat er op dit moment een litteken is, maar niemand heeft nog maar iets gepubliceerd of het over een paar jaar er nog steeds zit.

heldheino | 03-10-20 | 21:34

Om de angst er in te houden.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn vrouw heeft corona gehad maar ik merk niets van hersenschade, longschade of hartschade. Het zal wel voorkomen, maar vooral gevolg zijn van embolien. Doordat er nu bloedverdunners worden gegeven zal dat dus wel meevallen.

mikes43357369 | 03-10-20 | 21:17 | 10

@Caesar.is.Keizer | 03-10-20 | 21:26: Je zit aan de sterftecijfers dat vooral de oudere categorieën het loodje leggen. En dat zijn lang niet allemaal zieke of zwakke mensen.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:32

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 21:19: Het lijkt wel of je wenst dat het niet goed gaat met Trump. Maar we gaan het zien over 10 tot 14 dagen. Langer dan is het serieuzer. Het enige waar mijn vrouw last van had was enige vermoeidheid gedurende 3 weken er na.

mikes43357369 | 03-10-20 | 21:39

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 21:32:
Kijk nu eens zelf op de site van het RIVM lui stripfiguur. En je zwitsal is al een tijdje weg. Je mag en kan bronnen linken.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:27
▼ 7 antwoorden verborgen

".. Maanden later worden de lange termijneffecten pas zichtbaar. Hersenschade, longschade en hartschade. Niet alleen bij ouderen & zieken, maar ook bij u & ik. .." Zijn daar al exacte cijfers bekend Feynman, bijv. in percentage in correlatie met de ernst van ziektesymptomen en afgemeten tegen een niet onbeduidende factor als leeftijd? Wat mij betreft, mag die 'baldadige' jeugd de toekomst hebben.

suscrofa | 03-10-20 | 21:16 | 22

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 21:36:
Een stukje programmacode van je werkgever IBM afjatten en daar MS-Dos van maken. Maar dat hep ie nie helemaal zelf gedaan hoor. Bill is niet zo gristeluk ondernemend als hij zichzelf graag wil doen voorkomen. Het is een duivel verkleed als engel. Die gaat naar de hel als corona 'm pakt. Al was het maar voor alle bugs en infecties in windhoos.

suscrofa | 03-10-20 | 23:52
▼ 19 antwoorden verborgen

Ongefundeerd, onzin, uit duim gezogen en nog wat synoniemen, slaap lekker verder. Truste Feynman.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 21:14 | 12

@entredeuxbieres | 03-10-20 | 23:24: Jij begint hier met Feynman aan te vallen zonder dat je ook maar met 1 argument komt. Feynman heeft tenminste een mening die hij staaft met bronnen. Daar kun je het mee oneens zijn, maar probeer dan aan te geven wat er niet klopt. Jij komt niet verder dan een opmerking dat Feynman alles uit zijn duim zuigt. Dat is nogal een beschuldiging, terwijl je deze bewering nergens onderbouwt. Trumpiaans, zou ik zeggen.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 23:44

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 23:44: Als jij op de hoogte zou zijn zou je ook ongefundeerd iemand af kunnen serveren. Dat is wat ik doe en wat jij als je de kennis van mij zou hebben ook zou doen. Helaas.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 23:54
▼ 9 antwoorden verborgen

"Then I see the disinfectant which knocks it out in a minute. One minute. And is there a way we can do something like that, by injection inside for almost a cleaning? Because you see it gets in the lungs and it does a tremendous number on the lungs, so it'd be interesting to check that."

Jankvogel | 03-10-20 | 21:14 | 2

"PRESIDENT DONALD TRUMP: Thank you very much. So I asked Bill a question that probably some of you are thinking of if you are totally into that world which I find to be very interesting. So supposing we hit the body with a tremendous whether it's ultraviolet or just very powerful light and I think you said that hasn't been checked but you are going to test it. And then I said supposing you brought the light inside the body which you can do either through the skin or in some other way and I think you said you were going to test that too. It sounds interesting."

Als je iets citeert, moet je ook het stukje voorafgaand erbij doen.

Adriel | 03-10-20 | 21:16

@VoltaireJohn | 03-10-20 | 21:16: The light inside the body is toch wel even iets anders dan een desinfectant 'by injection'. Wat is dat toch voor vilein gedoe van sommigen om met opzet zaken te verdraaien. Dat is puur kwaadaardige misleiding. Bah bah.

Lupuslupus | 03-10-20 | 21:28

Trump is straks het levende bewijs dat corona gewoon een griepje is.

Baron Clappique | 03-10-20 | 21:13 | 7

Which it is (gasstationscene, no country for old men).
Klassiek.
youtu.be/OLCL6OYbSTw

Ichneumonidae | 03-10-20 | 21:30

@Ichneumonidae | 03-10-20 | 21:30:
-"I first have to know what I stand to win."

-."Everything, you'll stand to win everything. Now call it"...

King of the Oneliner | 03-10-20 | 23:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Je kunt zeggen van Trump wat je wilt, maar het is geen 'man-met-griep-op-de-bank-in-een badjas-met-een-pot-thee-en-pparacetamolletjes'.

MickeyGouda | 03-10-20 | 21:13 | 2

Nee, dat is meer een beeld wat bij Biden past.

Baron Clappique | 03-10-20 | 21:24

Ja! Dat gehang op de bank vin’k maar niks.

Ruimedenker | 03-10-20 | 21:37

Ik las net iets over een mickey mouse klok die aan geeft dat Trump op 10 oktober weer beter is. Dat vind ik geloofwaardiger, dan de onzin die in dit artikel allemaal staat, gebaseerd op achterklap en dat Trump ergens een keer te laat was. Feynman wenst Trump nog net niet dood, maar vergeet wel te vertellen dat veel van de bronnen die hij citeert, dat wel doen.

HetGewoneNormaal | 03-10-20 | 21:10 | 3

Echt? Wat? Waar las je dat? Ik ga er meteen achteraan. Oh nee eerst een nieuwe oogst joint draaien. Mickey Mouse moet ff wachten. Die verpest het alweer voor de goeden.

entredeuxbieres | 03-10-20 | 21:17

@lovekila | 03-10-20 | 21:48: Is de stoel lui of is degene die er in zit lui, dat is de vraag. Doe geen moeite. Ik kom er wel uit. haha

entredeuxbieres | 03-10-20 | 22:24

" Vanavond is in een persco van zijn artsen gebleken dat Trump al dagenlang wist dat hij corona-symptomen had, maar dat hij die trachtte te verbergen en mensen bleef zien en evenementen bleef bezoeken"
=======
Dat is dus onjuist en inmiddels verduidelijkt door de arts.

"The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Swieberj | 03-10-20 | 21:09 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Godskolere wat een slecht stuk. Weet U wel hoe de federale belastingsystemen in Amerika werken? In Europa zijn meer doden op een kleinere populatie. Tel Frankrijk, Italie, Spanje en VK bij elkaar op en voila. Nederland is vergelijkbaar met het aantal doden in Amerika.

lalalilo | 03-10-20 | 21:09 | 7

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 21:16:
Zo Appelflap. Ik zal je eens een rekenvoorbeeldje geven. Nederland 17,4 miljoen inwoners, CBS geeft aan 10000 doden. Feit.
Amerika (Hopkins) 348 miljoen inwoners 209.000 doden. Feit
Amerika 20x het aantal inwoners en 20x zoveel doden.
En jij hebt cijfertjes gestudeerd? Laat me niet lachen. Volgens je eigen verhalen was je in die tijd een kraker in Groningen.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:21

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 22:28:
Nederland deed het toch zoveel beter volgens jou? En een vergelijk met Europa is zeer onzinnig. Doe dat eens met de EU. En daarbij, het waren toch de Democratische gouverneurs en burgemeesters die het helemaal uit de hand lieten lopen.

The_Challenger | 03-10-20 | 23:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat klopt maar de media die Trump haten zullen deze leugen blijven promoten. Zoals de andere leugens die door de media worden verspreid over Trump.

Hieronder is duidelijk wat er aan de hand was.
================

Conley caused some confusion on Saturday when he said they were "72 hours into the diagnosis," suggesting that Trump was actually diagnosed on Wednesday. However, he later clarified in a memorandum that he meant to say it was "day three" of the diagnosis -- since Trump was diagnosed on Thursday.

Separately, he said that Trump had received the antibody cocktail "48 hours ago" when he meant to say "day two."

"The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Swieberj | 03-10-20 | 21:12

Ik wens hem het allerbeste. Het zou voor de bewustwording van de vele ontkenners, wegkijkers en schijt-aan-ders goed zijn als een prominent en bekend figuur -zoals Trump- z’n lijdensweg bekend zou worden. Nu ik dit getypt heb .. ben ik toch bang dat het ook geen anus uit zal maken.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:08

Feynman met zijn alternatieve feiten, waar heb je het vandaan dat Trump 750 dollar belasting betaald heeft. Weer stomweg uit een dooie krant uit NY gehaald? Probeer zelf is een goede journalist te zijn en je doe is je bronnen en feiten op betrouwbaarheid controleren , anders lijkt het weer gelul van een dronken aardbei.

jan huppeldepup | 03-10-20 | 21:07 | 5

@erkomenanderetijden | 03-10-20 | 21:24: Ik verwijs naar -in mijn ogen- betrouwbare en professionele bronnen. Daar heb ik meer vertrouwen in dan in de beweringen van iemand die huppeldepup heet.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 22:49
▼ 2 antwoorden verborgen

En die lange termijn effecten van covid-19, zoals hartschade, longschade en hersenschade, daar geloof ik ook niet zo in. Ja, dat corona de hersenen aantast, ja, daar valt wat voor te zeggen.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:07 | 6

@ruudvangeelen | 03-10-20 | 21:10: Zijn die persoonlijke kennissen met hersenschade allemaal coronapatiënten, of toevallig gewoon links?

marcoplarco | 03-10-20 | 22:16

Russische trollen hier. Fyi; corona gehad in maart/april en nog steeds diverse klachten

Rest In Privacy | 03-10-20 | 23:01
▼ 3 antwoorden verborgen

De aandacht moet niet worden omgebuigd.. die is hier in nederland.. potvolblomme. Wat er ook gebeurt Trump 4 more years en dat snapt de media alsook deze poster hierboven niet. It's "law and order'" stupid. Oftop.. het gevoel bekruipt me dat Feijnman, ik waardeer z'n dingen, de PdVries 2.0 wil uithangen.. nie best. Maar Peace!.. ik sta aan de zijlijn... kus.

larie | 03-10-20 | 21:07 | 2

Proost.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:09

Feynman kan zich beter met het Manhattanproject bezig houden. Vier jaar geleden op de verkiezingsavond zat hij ook helemaal mis.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:05

Ik vind Trump een geweldige president, zo van een afstandje. Lekker precies dat doen wat een boel mensen vinden dat hij niet hoort te doen. En zo vindt iedereen van alles van Trump en Biden. Allemaal bemoeials en gegil vanaf een hele verre zijlijn. Wij weten wel wat goed is voor de Amerikanen. Misschien kunnen beter de Nederlanders stemmen voor de Amerikanen. Ik kom hier nooit een gedegen verhaal tegen dat begint met 'het zou voor Nederland goed zijn wanneer [naam] de President van Amerika blijft/wordt, want ...'

Leptob | 03-10-20 | 21:05 | 4

Als Trump niet wordt herkozen breekt in de VS de hel los en zal Europa ook meegesleurd worden. Trump wordt gehaat omdat hij diverse zéér akelige globalistische plannen doorkruist. Dat is zoals ik het zie. Vroeger was er een programma op tv dat 'achter het nieuws' heette..... En achter het nieuws over/van Trump zitten demonische krachten.

Lupuslupus | 03-10-20 | 21:12

Dat zijn de Nederlanders die snakken naar een land, een land wat Nederland zou moeten en kunnen zijn, gewoon een land. het zou voor d e rest van de wereld goed zijn als de USA zijn status van wereldleider niet verliest. Niet dat kapitalisme nu de allerbeste uitvinding is, echter de andere mogelijkheden zijn vele malen slechter voor u en ik.

lovekila | 03-10-20 | 21:42
▼ 1 antwoord verborgen

Trump 2020 graag, hier is de toekomst niets anders geworden dan "samen" COVID19 onder onze pipo-schoenen krijgen en meer. Meer. Meer massa-immigratie van verwarde mannen.

Onder guitig gelach van de verantwoordelijke-onverantwoordelijken. Zonder verantwoordingsplichten.
"hahaha", aldus een woordvoerder.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 21:04

Trump heeft dus weer gelogen en gesjoemeld. Niks nieuws onder de zon.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:01 | 15

@Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 22:23:
Als rutte morgen zegt dat gras blauw is dan zal de Kuif niet anders verklaren

The_Challenger | 03-10-20 | 22:57
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik lees voor het eerst een Feynman die er volgens mij volledig naast zit in deze. Demense en dus ook de gemiddelde Amerikaan willen op zijn minst dat maatschappelijke feiten worden benoemd. Trump volgt die basislijn waar de democraten en een deel van de republiekeinen onder zijn gaan zitten de laatste jaren. Zolang dat niet verandert maakt die een grote kans op herverkiezing ondanks de activistische media en zelfs ondanks zijn ongeschiktheid als politicus.

Nick_Star | 03-10-20 | 21:00 | 5

Wss heeft ie een leuke avond gehad gister en heeft ie net de deadline kunnen halen

lalalilo | 03-10-20 | 21:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump wist al voor het debat met Biden van afgelopen dinsdag dat hij besmet was. De staf van het Witte Huis droeg dinsdag ineens allemaal een mondkapje, wat echt nooit eerder gebeurd was. En hij verscheen te laat bij het debat om nog getest te kunnen worden. Hoezo? Wie gelooft dat? Helikopters, Air Force One, zwaar bewapende colonnes, en de president van de VS wil ons doen geloven dat hij toevallig te laat komt? Trump heeft er gewoon op gegokt dat hij een van de gelukkigen zou zijn die er symptoomloos doorheen kon zwijnen. En met een beetje geluk de oude Biden nog zou kunnen besmetten. De eveneens besmette Melania nam zonder mondkapje een omweg om vlak langs Biden te kunnen lopen. Voor de goede orde: de afspraak tussen beide kampen was dat alle volgers, familieleden ed een mondkapje zouden dragen. De hele familie Trump plus aanhang deed de mondkapjes af tijdens het debat. Trumps gok mislukte, Hope Hicks werd ziek en hij zelf begon ook symptomen te ontwikkelen. Hij ging, wetende dat hij besmet was, woensdag nog wel naar een fundraiser om zijn aanhangers om geld te vragen. Weten die nu ook hoeveel hij om ze geeft.

thijs4419 | 03-10-20 | 20:58 | 6

Goed verhaal, heb je een bron?

Vreetkonijn | 03-10-20 | 21:05

ja, ja bla, bla maar Trump, dit Trump dat, maar hij gaat zeer waarschijnlijk winnen met een ruime meerderheid, de komende verkiezingen, zo zal het gaan, en u weet dat ook.

Batavi Magistralis | 03-10-20 | 21:09
-weggejorist-
The_Challenger | 03-10-20 | 22:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Een mooie toevoeging was geweest om wat quotes te laten zien van democraten die wensen dat Trump het niet overleefd. Om de stemming aan die kant een beetje te duiden.

johndeer | 03-10-20 | 20:57 | 15

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 23:52:

Citaat van Hilary Clinton typeren als "dat is er dan eentje". Twitter staat er vol mee. Hoe typeer je deze tweet dan van Hillary Clintons voormalige woordvoerster Zara Rahim:
"It’s been against my moral identity to tweet this for the past four years, but, I hope he dies"
archive link hier
web.archive.org/web/20201002073529/ht...

thephysicist | 04-10-20 | 00:41
▼ 12 antwoorden verborgen

"De VS heeft ruwweg evenveel coronadoden als Europa. Europa heeft alleen twee keer zo veel inwoners, de VS geeft per persoon het dubbele uit aan gezondheidszorg, de epidemie is daar later begonnen waardoor er minder tijd was voor verspreiding. Trump beloofde een vaccin & miraculeuze genezing en nu staat zijn ziekbeeld symbool voor zijn gebrek aan crisismanagement."
==========
Trump was al in januari bezig het virus te bestrijden door een inreisverbod van China in de stellen. Biden vond dat niet nodig en beschuldigde Trump van "vreemdelingenhaat".

Hetzelfde verhaal toen Trump een inreisverbod instelde voor Europa.

Trump heeft veel maatregelen genomen om het virus te bestrijden waar nu o.a. het meest getest word in de VS en het aantal ventilatoren zoveel is toegenomen dat ze aan het buitenland kunnen worden geleverd.

Daarbij heeft Trump veel werk gemaakt om een vaccin te maken tegen het virus.

En nog veel meer maatregel zoals hieronder en waar je de media niet over zult horen.

www.whitehouse.gov/briefings-statemen...

Daarbij moet nog gezegd worden dat de President in de VS maar beperkte macht heeft in de staten; daar bepaalt de gouverneur en de burgemeester wat er gebeurt en niet de President.

Swieberj | 03-10-20 | 20:56 | 10

@The_Challenger | 03-10-20 | 21:55:
Ik geloof ook nog steeds dat meneer & meneer 0bama Joan Rivers lieten inslapen na haar ontboezeming over hun relatie.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 22:15

@Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 22:15: ik vind het inderdaad ook meer dan toevallig.

IkwilJinekwel | 03-10-20 | 22:44

@Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 22:15:
Vorige week iets over Rivers meegekregen. Weet helaas niet meer of dat over Barack en Michael ging
Edit: zie net dat het over de Obamies ging.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:50
▼ 7 antwoorden verborgen

Het gejuich over de positieve COVID test van de president en de first lady is hopelijk net zo voorbarig als dat het onsmakelijk is.
Four more years please. De president is de laatste en grootste barrière voor (alleen economische?) wereldoverheersing door China en het opkomende nieuwe fascisme, beiden bereid u en mij te verkopen voor hun eigen plekkie in de zon.

Jan Passant mk2 | 03-10-20 | 20:55

Hoe oud is Feynman ?

ademende aarde | 03-10-20 | 20:53 | 5

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-10-20 | 20:56: Misschien heeft hij het chinezen virus gehad en is weer genezen, buiten de door hem opgenoemde bezwaren, Long hart en vooral hersenschade.

jan huppeldepup | 03-10-20 | 21:16

Risicogroep.

VanBukkem | 03-10-20 | 21:28

@jan huppeldepup | 03-10-20 | 21:16:
die hersenschade heeft hij overgehouden aan het Manhattanproject.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Trump 2020

marielle | 03-10-20 | 20:52

Waarom denkt iedereen dat als Trump herstelt, dat hij opeens gaat winnen? Ik denk dat hij qua corona dan geen enkel argument meer over heeft, waarom hij geen mondkapjes wilde dragen en bij zijn bijeenkomsten de regels niet werden nagevolgd. Dat staat als een huis, dat hij hierin gefaald heeft. Dan mag hij herstellen, dat maakt deze laatste uitglijer niet bepaald beter. Maar goed, de Trump juich aapjes staan alweer klaar om dit als The Greatest Recovery Ever de boeken in te laten gaan.

Beste_Landgenoten | 03-10-20 | 20:50 | 12

@Eric Newby | 03-10-20 | 22:16:
Het is een weddenschap tussen de Kuif en mij. Als Trump wint dan wordt het volgend jaar kuifje-naar-de-maan. Maar aangezien hij net zo betrouwbaar is als zijn VVD-leider twijfel ik er aan of hij dat gaat doen.

The_Challenger | 03-10-20 | 22:47
▼ 9 antwoorden verborgen

"Trump heeft zijn keizerlijke imperium gebaseerd rond zijn positie als alfamannetje en daarbij horende marktbeleving. Dat hij jarenlang maar 750 dollar aan federale inkomstenbelasting heeft betaald en chronisch verlies draait, past niet helemaal in het zorgvuldig gecultiveerde plaatje. "
-------------

Dat is een rodel van de NYT waar de krant geen enkel bewijs voor heeft geleverd.

Swieberj | 03-10-20 | 20:50 | 9

@lalalilo | 03-10-20 | 21:22: Voila. Laat dit neerdalen op alle non-weters die geen flauw idee hebben hoe belastingen in de VS zijn geregeld.

MikeTheBull | 03-10-20 | 21:29

Als dat een roddel was, waren ze direct juridisch aangeklaagd door de Trump administration. Dat is hun MO.
Maar nu bleef het bij een enkele "fake news" tweet. Dat zegt genoeg.

Gerf | 03-10-20 | 21:39

De krant heeft alles gedocumenteerd.

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Wie is er eerder deaud? Joe Biden van de ouderdom? Of The Donald van "iets dat niets meer is dan een griepje"?
En dat ie naar een militair ziekenhuis gaat lijkt mij meer dan verstandig. Voor je het weet sneakt er een Antifa het ziekenhuis in die de president smoort met een kussen in het gezicht of een luchtbel in zijn infuus.

Osdorpertje | 03-10-20 | 20:49 | 2

Joe 77 The Don 74.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:19

Beatrix 1x niest wordt ze al opgenomen in het ziekenhuis.

The_Challenger | 03-10-20 | 21:42

Het kan niet nog corrupter als dit. Trump is een schande voor elk denkend mens.

Blotus | 03-10-20 | 20:48 | 5

Inderdaad. Men zou en masse de straat op moeten gaan om te demonstreren, plunderen en verongelijkt janken.
Zoals Democraten gewend zijn - denkende antifa's en blm-schorem, haha.
Schei toch uit man.

Ichneumonidae | 03-10-20 | 21:23

Denken doet ieder mens. Weldenkende mensen zijn zeldzaam. U bent daar duidelijk niet een van.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:31

@Blotus
Kunt u deze bewering onderbouwen?

cheops | 03-10-20 | 21:50
▼ 2 antwoorden verborgen

De media zijn zwaar teleurgesteld want die hadden verwacht dat Trump er slecht aan toe zou zijn.

CNN ( de nepnieuws zender) beweerde gisteren dat zelfs dat Trump er zeer slecht aan toe was en had over het afzetten van Trump.

Nu het toch allemaal meevalt komen natuurlijk de "anonieme" bronnen naar voren.

Want dat doen de media graag; rodelen en Trump via anonieme bronnen negatief neerzetten.

En over die die drie dagen; dat is al verduidelijkt en kan dus niet door de media worden gebruikt om Trump aan te vallen.

"Conley caused some confusion on Saturday when he said they were "72 hours into the diagnosis," suggesting that Trump was actually diagnosed on Wednesday. However, he later clarified in a memorandum that he meant to say it was "day three" of the diagnosis -- since Trump was diagnosed on Thursday.

Separately, he said that Trump had received the antibody cocktail "48 hours ago" when he meant to say "day two."

"The President was first diagnosed with COVID-19 on the evening of Thursday, October 1st and had received Regeron's [sic] antibody cocktail on Friday, October 2nd," he said.

www.foxnews.com/politics/white-house-...

Swieberj | 03-10-20 | 20:48 | 4

@Linkse Zakkenvuller | 03-10-20 | 20:59:

Die blijkt nu weer anders te praten en zegt dat hij het over een licht koorts had tegen de media. Dus wie liegt er? De media of Meadows.

Swieberj | 03-10-20 | 21:00

En iedere keer weer met Fox aankomen. Dat neemt echt niemand serieus.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:06

Hij is er helemaal niet goed aan toe. De doktersverklaringen rammelen aan alle kanten en worden door het witte huis geschreven. met foute namen en spelfouten die een arts niet zou maken.

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Heerlijk. Paniek bij de democraten. Sleepy Joe komt nu helemaal nooit meer uit zijn bunker.

The2Amendment | 03-10-20 | 20:46 | 5
-weggejorist-
Ichneumonidae | 03-10-20 | 21:21

@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 21:06:
Ach, heb jij meer info of ben je je eigen nieuws weer eens aan het maken net zoals CNN.
Je weet het he? Hoop is het uitstellen van een teleurstelling.

The_Challenger | 03-10-20 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Erik Mouthaan had het niet beter kunnen schrijven maar alle gekheid op een stokje. Orange Man Good gaat volledig herstellen om er vervolgens nog eens vier jaar aan vast te plakken.

Nehemia | 03-10-20 | 20:45 | 4

@DinkyToy | 03-10-20 | 20:48: Na de 1e zinnen wist ik al uit welke hoek de wind waait. En wéér die 750$...... Jammer.

Lupuslupus | 03-10-20 | 20:57

@DinkyToy | 03-10-20 | 20:48:
Ik kan je gerust stellen. Feynman zat 4 jaar geleden ook helemaal fout met zijn voorspelling terwijl iedereen met een Iq van 3x zijn of haar geboortelengte al bij de eerste uitslagen zag dat Donald Trump het significant beter deed dan John McCain in 2012

The_Challenger | 03-10-20 | 21:38
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-10-20 | 20:44 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Trump knapt gewoon op van de Pandemic Special van Randy.

seasicksteve | 03-10-20 | 20:41

Het zijn in ieder geval hoopvolle berichten van het medische team dat hem behandelt en ze komen meer dan competent over. Al met al, heel positief nieuws.

smdyasc | 03-10-20 | 20:39 | 1

Zeker! Laten we hopen dat Trump binnenkort weer helemaal genezen is. En de smeerlappen die blij zijn dat hij ziek is zijn akelige lieden. Trump is in ieder geval in goede handen.

Lupuslupus | 03-10-20 | 20:58

Trump is niet rijk omdat hij een eerlijke speler is... Hij heeft zijn trouwe Bulldog Bar nog niet op Biden afgestuurd. Dat kan nog wat roet in het eten gooien.

* Il Principe * | 03-10-20 | 20:37 | 6

@* Il Principe * | 03-10-20 | 20:40:
Ik kan je gerust stellen. Het is geen cojona maar gewoon pure haat van jouw kant.

The_Challenger | 03-10-20 | 21:35

Eerlijk in één zin over BOnkers Bonespur. Het ontgaat u dat Barr helemaal niet opdracht van de president hoort te werken. U bent gewoon voor een dictator.

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:13

@AntiZanicz | 04-10-20 | 11:13:
Het was niet anders in de tijd van de Democraten. Bij mij in de straat woont een ex-medewerker van de CIA, die vertelt niet veel over zijn werk, maar wél dat zowel zijn dienst als "concurrerende" FBI lange tijd in handen waren van de Democraten, en dat dat op de werkvloer duidelijk te merken was.

libertat | 04-10-20 | 13:17
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat is niet hoe wedkantoren de kans bepalen, die wordt bepaald obv het aantal mensen die op een uitkomst wedden. Het doel van het wedkantoor is om winst te maken op beide uitkomsten, dus als er veel op Trump wordt gewed dan wordt die kans verhoogd, zodat meer mensen op Biden gaan wedden. Zo minimaliseren ze het risico dat ze leeglopen doordat iedereen op dezelfde wed. Ze maken dus niet zelf die inschatting, dat doen de mensen die de weddenschap plaatsen.

BCage | 03-10-20 | 20:34 | 4

Ben geen gokker, maar wordt de kans van Trump dan niet juist verlaagd? Zeg maar van 1 inzetten en bij winst 3 uitkeren naar 1 inzetten en 2 uitkeren en die van Biden dan juist omhoog?

lovekila | 03-10-20 | 20:59

@lovekila | 03-10-20 | 20:59: Je gokt toch om geld te verdienen? Stel 80% wed op Biden, als je dan op Trump wed verdien je meer als ie wint.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:03

@MacMiep.nl | 03-10-20 | 21:03: Precies, zo werkt het. Wedden op een minder waarschijnlijke uitkomst zorgt voor een hogere winst. Mits je goed gegokt hebt.

Rest In Privacy | 03-10-20 | 21:08
▼ 1 antwoord verborgen

Over een weekje is Trump weer back in business, en hij wint ook de verkiezingen met een ruime meerderheid. Zo zal het gaan.

Batavi Magistralis | 03-10-20 | 20:34 | 6

Feynman zonder feiten ! !

ROADHOGG | 04-10-20 | 00:23

Dat zit er niet in. Dat hij als oude dikke man in slechte conditie zonder schade plots herstelt is zeer onwaarschijnlijk.
edition.cnn.com/2020/10/03/politics/c...
Hier de kuch plattegrond van de SCOTUS bijeenkomst. Het zou wel cynisch zijn wanneer de beoogde rechter aangehoest zou zijn geworden. Ze heeft ook nog meer met Bonkers overlegd (wat helemaal niet mag).

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze keer zal hij ook de popular vote hebben.

Pimp my Voortuin | 03-10-20 | 20:33 | 12

Vanwege de onstellende domheid? Niemand voelt sympathie.

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:10

@Zoon van Boer | 04-10-20 | 09:46: Het is algemeen geaccepteerd dat Bonkers Bonespur een groot en onacceptabel psychopatisch probleem heeft.

AntiZanicz | 04-10-20 | 11:11

@Pimp my Voortuin | 03-10-20 | 21:38:
Afscheiding van een staat ligt in de VS nogal lastig; naar ik begrijp ligt in de grondwet verankerd dat als een staat uit de Union stapt, de overige staten ogenblikkelijk en automatisch de oorlog verklaren; ik geloof een overblijfsel van toen ze nog met z'n dertienen waren...

libertat | 04-10-20 | 13:15
▼ 9 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl