Willem II-feest leidt tot coronapiek in Tilburg - Mocrobruiloft boeteloos opgebroken - Bijbelriemers gaan zingen met 600 man
Schuif maar weer op, vakantiejongeren. De religieuze gemeenschappen hebben nog meer schijt aan het beleid
Social
Marino wil geen vingers wijzen maar het is wel een hele toevallig piek in de Tilburg-statistiek. Vandaag 4000 nieuwe besmettingen volgens het RIVM, alweer een record, en in die totalen geeft Tilburg onderhand Amsterdamse waarden aan. Was die supporterskermis van tien dagen terug toch een superspread-event? Laten we dan over tien dagen nog eens naar Tilburg kijken, waar vrijdag een Marokkaanse bruiloft van 180 pax niet-christi is opgebroken door de politie (nul boetes uitgedeeld en niemand geregistreerd maar dat geeft niet: mannen en vrouwen zaten gescheiden dus niks aan de hand...). In de categorie wel-christi is de Hervormde Kerk in Staphorst van plan om zondag 600 pax te laten zingen zonder mondkapjes. Als alle religies van voetbalgod tot refocult hun eigen regels gaan hanteren heeft het toch geen enkele zingeving meer? Zin om te vloeken in die kerk nu. Binnensmonds, natuurlijk. Wij zijn keurige jongens, immers.
Willem II-stad. Dagstijgerrr van de Week
Reaguursels
InloggenReligekkies, studenten en allochtonen. Ze laten nu overduidelijk zien dat ze ver van de maatschappij staan. Misschien moet de maatschappij maar eens wat harder optreden tegen deze groepen. Waarom krijgt niet iedere bezoeker van een illegaal feest of een Marokkaanse bruiloft een boete. Pak die studenten aan met een nog hogere rente op hun studielening? Mogelijkheden zat.
Vergeet t maar. Verkiezingen. CDA. Het cordon sanitaire ( getal 76!) tegen PVV en FvD moet wel haalbaar blijven. Zelfs al gaan land en milieu naar de kloten wegens geen effectieve kernenergie.
Klinkt leuk al die verklaringen, maar hier ziet de grafiek er nog erger uit en zijn er geen voetbal feesten, carnaval, blm protesten e.d. geweest. Enige verklaring die ik zie is dat iedereen gewoon op vakantie is geweest, jong en oud, net als onze hypocriete politici.
Zelf ben ik thuis gebleven, Corona heeft dat wat makkelijker gemaakt en me een leuke morele high ground gegeven in discussies met clowns, maar een mega verbouwing had er iets meer mee te maken, en ik had het in 2019 al zo gepland.
Marokkanen zijn immuun voor dit ongelovige virus. Ze zijn namelijk beschermd door Allah. Tevens adviseerde de profeet Mohammed 1400 jaar geleden al dat het zwakke geslacht (vrouwen/meisjes) een boerka moet dragen, wat in feite een verkapt mondkapje is, maar dan voor je hele lichaam.
Derhalve is het dus terecht dat ze geen boete hebben gekregen. Ze zijn hier immers om ons cultureel te verrijken met hun superieure kennis en gebruiken.
Met fake knowledge zeker?
Toename Amsterdam = BLM protest, maar daar hoor je niks van in de NSB-MSM
Het zelfreinigend vermogen in Tilburg, Staphorst en mono-culti huwelijksgasten neem Darwiniaanse afmetingen aan.
De wereld en Nederland kampen toch al met overbevolking, ik keur dit niet af.
Zingen in de kerk en daarna bij de koffie klagen over de jeugd die geen afstand houdt van elkaar.
Corona?
In Staphorst geloven ze d'r niet meer in.
De afzuiging is goed.
LOL.
We gaan allemaal kapot dood. O ja er is geen terrorisme meer.
Als de politiek demo's met het thema BLM toe staat, een minister gewoon schijt heeft aan zijn eigen regels, dan kan je dit soort dingen verwachten. Dan kan je nog lekker schelden. Maar de vinger moet je toch naar de overheid wijzen.
Verdeel en Heers, mensen die elkaar gaan aangeven en elkaar de schuld geven van de onzichtbare vijand. We zijn erin getrapt, oh nee.. Mensen geloven nog steeds in het sprookje.
Mensen zijn mbv gebrekkige en soms valse informatie nog steeds voor het karretje van een kwaaadwillende overheid tespannen. En ja, kwaadwillend. Niet slechts dom of incompetent. Niet meer. Na 7 maanden.
Mocro bruiloft: politie is bang voor het verbale geweld dat volgt als ze willen gaan handhaven, niet leuk dat kk dit je moeder en kk dat. Dus doen ze maar niets onder het mom van de-escaleren. Jij wordt wel gepakt en krijgt een boete. Hoeveel mocros hebben al een boete: nul denk ik. Liever helpen bij het invullen van aangiftes tegen Wilders. Ik heb vroeger eens het verbale geweld gezien tegen een parkeerwachter door twee kopvodden, blij dat ik dat niet hoefde te doen: laten niet voor niets nooit meer op tv zien bij blik op de weg wat een zuigers ze zijn. Ken je nagaan als je 180 man hoort kk dit en kk dat, want meer weten ze met IQ van een walnoot niet uit te brengen.
Helaas erg goede analyse. Bij de meeste overheidsorganisatie pakken ze eerst het laaghangende kleine fruit.
Er staat 1 foutje in je betoog. Een walnoot heeft een hogere iq dan een Marokkaan.
Maar met de instroom blijft het gelukkig wel goed gaan.
Toen ik vanmiddag berichten hoorde over een bruiloft met 180 gasten en schijt aan corona, dacht ik alleen maar Marokkaans of Turks?
En ja hoor... bingo!
Precies wat ik ook dacht.
Hahaha!! Ik dacht precies hetzelfde. Wat een mooie figuren zijn het ook. Overal maar dan ook werkelijk overal schijt aan
Tilburg is de 7e gemeente van het land, dus vergelijk het daarmee. En vergeet niet dat Willem II-fans ook in de kroegen keken.
je zult al die namen maar moeten noteren .ze heten geen jansen en de Vries,ben je over 6 weken nog bezig
Ze noemen zich allemaal Mo dus das simpel
Tja, misschien willen ze zelf ook minder, minder, minder Marokkanen als ze het zo opzoeken. Overigens onbegrijpelijk dat ze geen boete kregen. Zal wel met het deescalatiebeleid te maken hebben, dat op een of andere manier alleen voor groepen geldt waar links sympathie voor heeft en die de neiging hebben aggresief te reageren.
Ze hadden niet genoeg ME achter de hand.
Kan gebeuren
@Sjiek | 04-10-20 | 01:10: Dat gebeurt nooit als het malieveld dreigt vol te lopen met boeren of dames en heren van middelbare leeftijd. dan is er altijd ME. Meer dan genoeg ME.
Nee. Opgelegde Zelfhaat.
Wel apart, zo'n Tilburgs-Marokkaanse bruiloft, waar de gasten inzetten op:
minder, minder, minder..... boetes
... en de politie zegt: dan gaan we dat voor jullie regelen!
Wat denken jullie van nul boetes?
Politie is gewoon bang voor rellen. Zo zu\ijn ze weer een stapje dichter bij van wij doen toch wat we willen.
Selectieve handhaving.
www.rijnmond.nl/nieuws/195422/Lou-en-...
Tilburg en Corona, het zal geen handige combo worden. Op naar het carnaval!
Eerste tweet van Trump na opname in het ziekenhuis. Het gaat volgens de dokters zeer goed met Trump.
Doctors, Nurses and ALL at the GREAT Walter Reed Medical Center, and others from likewise incredible institutions who have joined them, are AMAZING!!!Tremendous progress has been made over the last 6 months in fighting this PLAGUE. With their help, I am feeling well!
twitter.com/realDonaldTrump
De Tilburgse dienders zagen geen kans om ook maar 1 boete uit te delen en er waren ca. 180 bruiloftsgangers. Tjee hoe zou dat nou komen? Meer handhaven en minder je weet wel!!
Angst? Positieve discriminatie? Stalorders van boven? Of alledrie?
Mildheid en genade. En de andere wang.
Weer goed ingeschat qua afkomst van de schijt-aan-alles-bruiloft. Onderbuik blijkt het bijna altijd goed te hebben de laatste tijd.
Ik zat er daarentegen naast, had op turken gegokt.
@Nuchternederland | 03-10-20 | 19:08:
Gaat bij mij op één grote hoop
@Nuchternederland | 03-10-20 | 19:08:
Ik ook. Maar goed, het was dus de andere groep die structureel laat zien schijt aan ons te hebben.
Nederland in tijden van corona: Het is ieder voor zich en de Heere/Allah/de Beurs/Klazien uut Zalk/Kwantummechanica/Darwin voor ons allen...
Ja want wetenschap... is óók maar een religie! Toch?
Mooi toch.
Liever in vrijheid leven dan in angst verkeren.
Amen!
Die heb je gepikt van de evangelist.
@Dr. Blechtrummel | 03-10-20 | 19:02:
Ghost Rider.
"You can't live in fear".
Het zou mij op zich niet verbazen als in Staphorst mannen en vrouwen ook gescheiden in de kerk zitten. Er zijn nog zat plaatsen waar dat in de zware en hieperzware kerken in de biblebelt gebruikelijk is. Het verschil met de islam is in dat soort kerken vooral de mate van bloeddorstigheid hoewel dat ook nog wel eens anders geweest is.
Nee hoor, in kerken hebben mannen en vrouwen altijd gewoon door elkaar gezeten. Is een islamdingetje, dat scheiden.
@Zenzeo | 03-10-20 | 22:32:
Dat was zeker niet altijd het geval.
"Tot begin jaren 60 van de 20e eeuw was het in kerken gebruikelijk dat de mannen en vrouwen gescheiden plaatsnamen in de kerkbanken."
Link: nl.wikipedia.org/wiki/Mannenkant_en_v...
@Locusta | 03-10-20 | 23:47: Dus dat gelul dat het Christendom mede door de Verlichting was aangeraakt en dat de mohamedanen dat nog moeten doorlopen kan ook bij het vullis.
Een duivels pact van studenten en allochtonen, dat is wat het is! Lol
Vind het van beide groepen prijzenswaardig dat ze zich geen ene reet aantrekken van die op niets gebaseerde coronacrap.
De studenten worden besmet door het allochtoonse cokedealertje.
Ik verwacht dan ook dat Hugo binnenkort besmet blijkt.
Links is altijd al traditioneel de bondgenoot en later slachtoffer van de Islam.
Ja het is bij Femke begonnen die ging niet handhaven en grappenhuis die ze handen in onschuld wasten ging ook gewoon feesten ja dan is het hek van de dam .
Mensen die naar de kerk of moskee willen - moeten ze toch zelf weten?
Mensen die bang zijn voor een besmetting blijven gewoon lekker thuis, met een mondkapje op, handschoenen aan, gaan op de toiletpot zitten janken en klaar.
Af en toe wat hondenbrokken naar binnen gooien en je plicht als mens zit er weer op.
Overigens hebben gelovigen niets te vrezen, gaan later allemaal naar de Hema en de anderen naar de Action. No sweat in die kringen.
Neem een boterham.
Egoistisch persoon bent u.
Ga jij nog 6 jaar wachten?
Ja, alle AEX-bedrijven zijn in handen van de door jou genoemde groepen.
Kom op man, het gros? Armoedzaaiers.
En welk land zit op jou te wachten?
Kijk! Staphorst is hip! Ze hebben reeds mondkapjes met Staphorster stipwerk: kijk.staphorstiship.nl/informatie/13/M...
www.facebook.com/pg/Staphorst-in-Amst...
Mensen zijn gewoon compleet gestoord. Lopen rond of er helemaal geen corona is en houden helemaal nergens rekening mee. Gisteren bij de Jumbo: zelfs het supermarktpersoneel zelf lapt zo beetje elke coronaregel aan z'n laars. En dan over een paar maanden weer janken met z'n allen dat mensen op de IC's liggen te creperen en halve bejaardentehuizen worden uitgeroeid. En dan zeker weer helemaal doorslaan in maatregelen en van alles en nog wat sluiten. Als mensen zich nu een beetje matigden was er niets aan de hand geweest.
Dit.
Juist. Het is aan dovemansoren gericht. Men gaat liever mee met wappies die hier in grote getale afgeven op alles en iedereen, mondkapjesdragers beschimpen en belachelijk maken en zelf overal schijt aan hebben, met een air alsof ze de waarheid in pacht hebben. Een ergerlijk fenomeen. Hopelijk waait het over voordat de ramp niet meer te overzien is.
Als U zo bang bent waarom dan niet thuis laten bezorgen?
Weer janken met z’n allen...?
Laat mij er lekker buiten chicken!
Een schijtlijster met Vigilante als nick, veel gekker wordt het niet.
Er zijn nog steeds geen wettelijke "regels", hooguit dringende adviezen. En verders:
Het is een virus. Het denkt niet en weet nix van golven, zoals daar zijn de tweede, derde, vierde, terug via het zuidelijk halfrond et cetera. Sprookjes.
Ook kan het niet springen. Ergo, er is nix "onder te krijgen". Het virus "is" gewoon, tot het bijna iedereen gehad heeft en muteert of uitsterft.
Laat het nou toch eens gaan en schop uw angst en bijgeloof de deur uit. Anders jankt u in 2050 nog, wachtend op weer een golf en zijn intussen uw laatste burgerrechten ook in de rook van een dikke Agio Corona opgegaan.
@Kinkfactor | 03-10-20 | 19:56: Goed plan, gooien we die DKTP rommel ook meteen in de kliko. We laten in het vervolg gewoon Gods water over Gods akker lopen en zien wel waar het schip strandt. Dat we daar niet eerder op gekomen zijn!
@Johan_Voorhaar | 03-10-20 | 18:59: Ik maak me zelf eigenlijk helemaal niet zo veel zorgen om het virus. Behoor ook niet tot de risicogroep. Wat me meer zorgen baart is dat, terwijl er nu een flinke groep is die zich onnodig onvoorzichtig gedraagt, er gezien het tempo waarop het aantal besmettingen groeit heel binnenkort weer een meerderheid is voor drastische maatregelen, die weinig opleveren maar wel onze vrijheden flink inperken en het leven heel saai maken. En ook al ben ik zelf tegen die regels, ik word er dan wel mee geconfronteerd.
Hou toch aub eens op over die " besmettingen " !
Zullen we ook eens griep besmettingen gaan testen?
Elk kuchje testen op griep, dan zitten volgende week 1.000.000 mensen thuis.
Dit klopt niet !!!
De griep is helemaal verdwenen. Niemand weet waar de griep gebleven is.
Griep is overleden... aan COVID-19
@Baron Clappique | 03-10-20 | 18:43: Zeer opmerkelijk en ook geen journalist die dit gegeven interessant genoeg vindt om nader te beschouwen.
@Nehemia | 03-10-20 | 19:24: Iets met geen interesse, cancel-journalism, niet woke genoeg en slangenkuil misschien?
In Tilburg zijn ze helemaal de weg kwijt. Na de bestuurlijke willem ll dwaling nu 180 mensen die in overtreding zijn maar niet geregistreerd zijn. Het gemeentebestuur inclusief de onbekwame burgemeester opstappen.
Tilburg is een medium Marokko dorp.
Politie: tig duizend aangiftes tegen Wilders opnemen: geen probleem, kom binnen, kopje thee?
Ook politie: 180 islamieten aanpakken: onbegonnen werk.
Willen we meer of minder Corona.....
@Snap-R-niks-meer-van | 03-10-20 | 18:17: Je bedoelt Mocro politie.
tig duizend? waren er maar 6474
@Satria | 03-10-20 | 18:49: Dank voor de correctie, ik was te lui om het getal op te zoeken. Mijn punt blijft echter staan, minus "tig" plus "-en".
Ik denk als ik een feest met 180 man zou geven in het Gooi er wel 180 boetes zouden worden geschreven...
Dat ligt eraan of de wethouder o.i.d. ook op dat feest is.
Ligt eraan. 179 Marokkaanse gasten.
@CalamityJane | 03-10-20 | 18:28: precies
"STAPHORST - Aankomende zondag komen er drie keer zo’n zeshonderd mensen bij elkaar in de Hersteld Hervormde Kerk in Staphorst. Of iedereen dan verplicht een mondkapje op moet? In Staphorst zien ze dat niet snel gebeuren: „We hebben een erg grote kerk.”
*mompelt wat onchristelijks in haar mondkapje*"
Die mensen zeggen in Staphorst te geloven in God, maar denken geen enkel moment nu aan hun naasten en organiseren met deze kerkdienst een superspreadevent met straks veel risico op grote gevolgen. Dat kan ik niet rijmen.
@Jan, Leiden | 03-10-20 | 18:12:
Als mijn moeder voor de vierde keer in lockdown moet dan zet ik haar belletjes rechtstreeks door naar de kerkleiding.
@MickeyGouda | 03-10-20 | 18:20:
Zou ik maar doen, die lui sporen niet.
Zie ze als folklore. Als ze mij met rust laten doe ik dat.
*aan Mickey's mondkapje trekt om haar te verstaan en per ongeluk loslaat*
Ze zijn in de overtuiging dat bidden helpt. Rofl
Aha, eenvandaag gaat weer angstzaaien.
www.hornbach.nl/shop/Shell-Tixophalte... Deze adviseer ik. Werkt perfect.
En? weer een verhoogd aantal besmettingen omdat er weer meer getest is? Of iets over mensen die dood neervallen in de studio? In dat geval ga ik even terugkijken.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 18:59: Ja, alle ICs liggen weer propovervol en overtollige deplorables zonder aanvullende verzekering worden naar Acunsion verscheept.
Tevens vallen er bosjes mensen (nee, niet bosjesmensen) dood neer op straat. Gelukkig niet bij *moi*, want ik woon in een laan, oftewel een straat met bomen. Tja, verschil moet er wezen, sorry.
@Kinkfactor | 03-10-20 | 20:05: Te laat! Ik knip en plak en stuur de helse Faceboekhonden op je af. "Bosjesmensen" hoe durf je.
Was er maar een manier om daadwerkelijk een steekproef te kunnen nemen uit die groep om te onderzoeken of de coronabesmettingen echt uit dat event kwamen. Helaas beschikken we nog niet over zulke geavanceerde technologie.
Waarom zou je die nodig hebben als het aantal besmettingen niet correleert met aantal doden, de maatstaf begin dit jaar?
Die is er namelijk niet. Vrijwel iedereen onder de 80 heeft er nauwelijks last van.
Hoeveel besmetten zijn er zo onderhand? Rond de 100K. Dodental op het normale jaarlijkse peil.
Verspilling van tijd en geld dus om dat uit te gaan zoeken.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:04: Omdat er dus wel conclusies getrokken worden op basis van correlaties nu (er was een event en er zijn meer besmettingen, dus komt door event, maar is geen causatie) Het lijkt mij redelijk belangrijk om te weten of verspreiding in de buitenlucht nu wel of niet een dingetje is, zeker met meer besmettelijke personen in de populatie. Is er bijv. een verschil tussen nu en een paar maanden terug in de buitenlucht? Puur op basis van meer besmettelijke personen?
Zaken uitsluiten is belangrijk lijkt mij.
Verder ben ik het met je eens hoor.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:04: Genoeg relatief jonge mensen met een ernstig beloop. Bv. op de IC liggen ook veel 50-60 jarigen, zie bv nice website.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:04: 5 procent van de bevolking besmet en 10 duizend doden. Reken eens uit hoeveel doden dat oplevert bij 50 procent besmetting?
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 18:10: Maar eens goed kijken dan, Ezel.
Geen beweging in te krijgen, als je de moeite neemt naar beneden te scrollen bij Nice.
stichting-nice.nl/
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:16: Beetje scrollen, Kuif.
stichting-nice.nl/
Schrik slaat me om het hart. Gelukkig heb ik een sterk en ook liefdevol hart, al zijn er kwade geesten die het laatste in twijfel trekken.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:19: Waarom focust u eigenlijk zo op die aantallen doden? Zijn ziekenhuisopnames niet minstens zo relevant (en misschien wel relevanter aangezien die andere zorg kunnen verdringen)? En daarbij, als je de ICs laat overstromen zal de zorgkwaliteit dalen en mortaliteit vanzelf toenemen.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 18:10: Bij het Willem II event zag ik niet bijster veel 50-60 jarigen. Wel vrijwel 100% jongeren....
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 18:23: Ziekenhuisopnames was in het begin van de Grote Paniek niet het punt. Ging alleen maar over ic's en doden.
De eerstelijn stuurt al heel veel bejaarden niet eens meer door, soort triage in de wachtkamer van de dokterT. Zou zelf ook niet naar een ziekenhuis gaan, niet gedaan ook.
Risicogroepen zijn zeer bekend - zij mogen er zelf op letten en niet 15 mln andere Nederlanders opzadelen met de onwil of onkunde te beseffen dat iedereen ooit dood gaat.
Veel meer dan wat doorzichtig politiek geneuzel kan ik er al tijden niet meer in zien.
Precies !!
Zelfde als met griep dus
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:16: Bullshit paniekzaaier, de overgrote meerderheid merkt een besmetting niet eens op.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 18:35: Upside is herd immunity. Zou denken, hoe meer besmetten, hoe beter.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 18:23: Als die zo relevant zijn waarom is er de afgelopen maanden dan helemaal niks gedaan om het aantal ic plekken te vermeerderen? Waarom staan er nog ziekenhuizen leeg? Ze wisten toch 100% zeker dat die tweede golf er zou komen. Kortom, het gaat nergens meer over behalve over angst zaaien. Muppet.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:39: precies
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:16: Zo werkt het niet en dat moet je nou zo onderhand wel weten.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 18:35: Als er op grote schaal random getest zou worden (echt getest niet zo'n fluttig PCR test) zou men het werkelijk aantal 'besmettingen' weten en het goede percentage overledenen kunnen afzetten tegen het aantal dat besmet is geraakt. Nu wordt nog steeds alleen mensen met symptomen getest die in de buurt zijn geweest van een besmet persoon. Dus het dodental is altijd sterk overtrokken. Daar moet een reden achter zitten. Je gaat niet zo opzichtig slecht met getallen om.
Amerikaanse pastor die voor de rechter moet komen wegens overtreding van de covid regels verklaart zich nader youtu.be/fXwF4-pOtHk
Ga dan maar snel je 'lord' ontmoeten zou ik zeggen. Die is niet helemaal lekker in z'n bovenkamer.
Levenslang voor die gast.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:17: Misschien een bespreekpuntje voor jouw JOVD? Levenslang voor iedereen die zich verzet tegen lukrake debiele regeltjes van de overheid. Lekker idee toch?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:17: Nu maak je het wel heel erg gortig Kuif.
Die mondkapjes zijn een laatste strohalm waar bange mensen zich aan vastklampen. Het dragen van zo'n vrijwel niet werkend kapje dient om de angst te bezweren. Net zoiets als alleen maar op de witte strepen van het zebrapad mogen stappen, anders gebeurt er iets verschrikkelijks.
Twee dozen FFP2 en FFP3 in huis, niemand wilde ze hebben. Geen corona en dat wil ik graag zo houden.
@Peter_la_Selie | 03-10-20 | 17:57:
maar dat zijn dan ook kapjes die wel werken. Maar te duur voor de zuinige Nederlander.
@Peter_la_Selie | 03-10-20 | 17:57: Deze zijn verboden. Je mag als gewone burger alleen niet werkende maskers dragen.
@Baron Clappique | 03-10-20 | 18:00:
Dan neem ik de boete met liefde aan. Ik heb ze aangeboden maar nooit een reactie gehad.
@Baron Clappique | 03-10-20 | 18:00: Het gaat ze er ook niet om of het werkt. Het is bedoeld om een gedragsverandering te bewerkstelligen. Zie het als een experiment om te kijken of de Nederlandse burgert volgzaam genoeg is. Dat sociaal wenselijk gedrag proberen ze nu alvast te inventariseren voor wellicht nog meer ingrijpende maatregelen. De staat die absolute controle kan uitoefenen. Hoe mooi wil men het hebben?
Nieuwe update van de dokter van Trump.
video.foxnews.com/v/6197138352001#sp=...
Dank voor de link. o o o, de dokter heeft geen muilkorf! Schande!
Goed nieuws dus. De president voelt zich zo goed dat hij vandaag nog het ziekenhuis zou kunnen verlaten. Houden zo mr. President!.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:50: Zei ik idd eerder al, die Trump mankeert, net als by far de meeste besmetten, niets tot nauwelijks iets.
Tegen angst doe je weinig, da's wel jammer.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:50:
De dokter heeft ook gezegd dat de vrouw van Trump zich ook goed voelt en niet hoeft te worden opgenomen.
Dat is goed nieuws.
Hier is de video van de dokter en vragen van journalisten
www.youtube.com/watch?v=rYi2rb9Bl_o
Dokters van Presidenten mogen liegen, en dat doen ze dan ook regelmatig.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:55:
Ja t had hem meer gesierd als ie gewoon was doorgegaan met werken, ipv met een heli naar een ziekenhuis was gegaan om een team van 15 artsen in zich heen te verzamelen.
Of doet ie dat bij ieder griepje?
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:55:
Gast, jij bent zo ongeveer de grootste angstzaaier. Wie jouw anti-mondkap activisme niet onderschrijft wordt door jou onophoudelijk uitgescholden en geframed als bange poepert, dus why botter, als het toch niet helpt? Get a life.
Fortuyn had voor de verkiezingen ook beter een time-out genomen.
@Wiebenick | 03-10-20 | 18:21: Het is geen anti mondkap activisme, het gaat om het feit dat de cijfers compleet het tegenovergestelde zeggen dan wat de paniek en angstzaai media je wilt doen geloven. Ik snap dat je daar angstig van wordt. Waarheid is eng.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 18:54: Weet je eigenlijk wel wat framen betekent? Het is blijkbaar jouw tweede natuur. Laat je eens nakijken.
Wiebenik. Prima hoor maar weet dat u lawaai maakt voor honderd wappies.
"De moskee Al-Kabir aan de Weesperzijde in 020 gaat maximaal 60 mensen binnenlaten, in twee verschillende ruimtes. Hierdoor houdt de moskee zich aan het dringende advies van de gemeente. “Gezondheid is het allerbelangrijkste in de islam,” zegt de voorzitter"
Aparte ruimtes, er veranderd dus niets
Het selectief toepassen van samenkomsten ondanks de Corona begint langzamerhand een elitair karakter te krijgen... cultuur en theater is ontheffing mogelijk, moskeen en kerken geen probleem 600 man .. maar langs de lijn met 40 man in de buitenlicht voetbal kijken naar je 13 jarige zoon... nee.. dat kan niet !
Is totaal niet geloofwaardig meer die selectieve anti-corona maatregelen. Ik hoor hier helemaal niemand over !
Mee eens, het openbare leven is er ook niet prettiger op geworden. Overal van die vervelende deugers met hun mondkapjes. En er is geen enkele duidelijke lijn in hoe men hiermee omgaat. Twee voorbeelden die mij afgelopen week ergerden.
Een broodjesaak met een elektrische deur bij de ingang (fijn) maar bij het ophalen van je bestelling moest je naar buiten via een zijdeur die je met hand moest bedienen, een onveilig en onnodig contactvlak maar ook deze zaak vond mijn bezwaar om die deur niet te gebruiken ivm contactlvak onzin want ze maken die deurklink elk half uur schoon. Fijn... dan heb ik alsnog met 20 mensen contact..
Ik moest gisteren in de Jumbo met twee karren lopen omdat ik een stuk van mijn kar (met boodschappen) vandaan was gewandeld. Men was onverbiddelijk, want alleen met kar naar binnen want anders krijgen we een boete.
Dat mijn kar bij de betreffende dame in het zicht stond maakte niet uit, Szymon ging met zijn 2e kar naar binnen en men vond mij onbeleefd omdat ik dat onzin vond. Op de vraag of ik een derde kar moest pakken als ik weer bij het betreffende schap moest zijn noemde men mij zeer onbeleefd.
De domheid regeerd en de vervelende deugers hebben d.m.v. die regeltjes nu weer een middel om zich te laten gelden in de openbare ruimte, ik ben er helemaal klaar mee.
@Szymon | 03-10-20 | 17:52:
u had ook gewoon kunnen weglopen en de kar laten staan.
@Szymon | 03-10-20 | 17:52: 'De domheid regeerd'...... U had het over uzelf, neem ik aan.
Ik kan je het boek Animalfarm van George Orwell van harte aanbevelen of google de 7 geboden uit het boek als je geen lezer bent.
Gek dat je het eigenlijk allemaal al weet zonder dat het opgeschreven is. Wat moet je met deze breinloze medelanders (covid maakt ze niet nog dommer), en een door de politiek gemuilkorfte politie die alleen nog met scherp op de automobilist mag schieten met de snelheidsgun. Zover zijn we gekomen in dit oooo zooo tolererant wegwerpland.
Maar goed, gewoon deze tent een half jaar sluiten kan ook natuurlijk. Links of rechtsom. Welke ambtenaar of burgervader pakt het op.
En in Amsterdam?
Alleen maar nette mensen zeker?
Zie linkjes hierboven. In 020 is idd niks aan de hand, ondanks al het paniekvoetbal rond besmettingen.
Leiden kennelijk nergens toe. Ja, werkverschaffing voor de GGD.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:44: Aha patiënten worden voor de lol verplaatst naar andere delen van het land.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:48: Ah, dat is het, maar natuurlijk. Misschien moet je weer met je autootjes gaan spelen.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:48: daar zijn die morco's vaak niet zo blij mee.
Trouwerij met 180 man... tsja
Populair stel dat ging trouwen.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:20: nee sociale druk
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 18:20:
Uitgehuwelijkt
Je moet voor het zingen de kerk uit zijn dan is er niets aan de hand
Het geboortecijfer in Staphorst spreekt dat wel tegen..
Wellicht onbedoeld sla je de spijker op de kop. Want vooral dat zingen van die refo’s lijkt mij op dit moment tamelijk gevaarlijk. Maar een dienst is geen dienst zonder vrolijke psalmenpotpourri hè?
Lijst van grootste gemeenten in Nederland
1 Amsterdam 869.709
2 Rotterdam650.459
3 Den Haag 545.863
4 Utrecht 357.667
5 Eindhoven 233.983
6 Groningen 231.112
7 Tilburg 219.599
Dat roep ik dus al vanaf half maart.
Oftewel. Tilburg is het probleem niet. Het is gewoon stad 7 van Nederland. Verhoudingsgewijs ten opzichte van Amsterdam zou Tilburg 3.000 besmettingen moeten hebben.
Maar ja In Amsterdam komt iedereen genuanceerd Bij1. En in Tilburg is iedereen hooligan, dus racist. Tilburg is dus kudt
En dan?
Als je op Wiki kijkt zijn er minimaal 20 steden wereldwijd waar meer mensen wonen dan in Nederland.
We zijn dus een grote stad.
In Amsterdam is het niet meer te doen, zie eerdere link. Pas op dat je je niet doodlacht...
www.parool.nl/nederland/het-coronavir...
@Papa Jones | 03-10-20 | 17:33:
Het enige verschil is dat we het tegenwoordig niet meer over doden hebben, want die vallen er nauwelijks. En IC-opnames? Verwaarloosbaar.
Go Back To Normal. Ook jij van Rossum!
@rectormagnificus | 03-10-20 | 17:40: We zijn nog niet op de cijfers van besmetting in maart. Geef het nog een twee weekjes en dan gaat het volledig los wat betreft ziekenhuisopnames. De groep 50 plus is nog niet zo goed geraakt. maar met de reli's en de nog steeds bestaande evenementenloopt de besmettingdruk goed op waardoor het voor velen onmogelijk wordt niet besmet te raken bij boodschappen doen of gezellig via je kind van school een cadeau krijgt. En dan rutte? wat ga je dan doen. Ziekenhuis opnames blijven na daling aantal besmettingen nog 3 weken stijgen en de aantal doden daarna ook nog 4 a 5 weken. Of is het een gevalletje we hope for the best. Vergeefse hoop, de kwetsbare groep wordt later geraakt dan de minder kwetsbaren. Niet wil zeggen het is ons obvervallen. he?dat is nu al twee keer gebeurd. Ook niet zeggen we hadden niet verwacht dat er zoveel ziekenhuiopnames zouden komen, ook dat is al lang voorspeld.
@moetnoggekkerworden | 03-10-20 | 17:51:
Gek genoeg niet in het zwaargetroffen 020...
www.parool.nl/nederland/het-coronavir...
@Papa Jones | 03-10-20 | 17:33: Ik roep al vanaf maart iets over de kleinste gemeenten in Nederland.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:53: Is het daar al verspreid dan onder meer oudere groepen? Veel besmettingen zegt niets over de verdeling. We hebben nu medicatie dacht ik. Weet eigenlijk niet of de huisarts nu iets voor chrijft als je dat vraagt. Of het is het nog zoals in maart dat je maar moet afwachten wat er gebeurd. Met het verschil nu dat je getest wordt en dat je een arts kan spreken. dat scheelt al een slok op de borrel. Neemt niet weg dat het gehele gezondheis systeem gewwon spaak loopt als er meer mensen wel klachten gaan krijgen. Ben dus ook benieuwd wat er de komende twee weken gaat gebeuren zonder verder ingrijpen.
Het aantal besmettingen zegt natuurlijk helemaal niks als daarbij niet tevens het aantal geteste personen wordt vermeld.
Is toch met een klik te vinden? Ongeveer 7% positief waar dit van de zomer 0,5% ofzo was
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:37:
www.parool.nl/nederland/het-coronavir...
Gaat niet goed, proest. Zie eerste drie grafieken voor 020.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:37: Kan het nergens vinden.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:39: Tja als je 700 ziekenhuis opnames op een y-as zet die tot 16,000 loopt zet dan is het nauwelijks zichtbaar inderdaad.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:47: Doe maar doden t.o.v. aantal besmettingen. Lach je je helemaal de corona.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:00: Bijzondere vorm van humor hebt u.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 18:04: Heb zelf corona gehad, 3 dagen jeuk of zo.
Ga je de hysterie iets anders bekijken. En nogmaals, in 020 waar ik woon is totaal niets aan de hand, behalve dan dat het straatbeeld lelijker wordt door al die halvegaren met mondkapje.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 18:08: Fijn dat het bij u meeviel, misschien hebt u het nog niet meegekregen, maar bij een deel vd mensen valt het helaas niet mee. En die "halvegaren met een mondkapje" zoals u ze noemt, proberen hun steentje bij te dragen zodat de zorg niet weer verstopt raakt en bv. andere operaties opnieuw uitgesteld hoeven te worden.
Zo zie je maar weer dat niet alleen de Islam boven de wet lijkt te staan. Want ook die psalmenprevelaars mogen gewoon doen waar ze zin in hebben.
In het sprookjesbos is het altijd zomer hè
Het is mij een raadsel waarom voor religieuze bijeenkomsten niet ook gewoon een maximum van 30 personen geldt.
Ja, zou ook niet goed zijn als zij het dan niet mogen. Neemt niet weg dat het mijn persoonlijke mening is dat ze het allemaal maar een niet mogen en gewoon thuis die religieuze onzin belijden.
@Spring Bruissteen | 03-10-20 | 17:34: Omdat de leugen van Rutte is dat het zo in de grondwet staat. De waarheid is natuurlijk dat ze het de moslims niet willen verbieden omdat ze in de broek schijten voor de consequenties.
Darwin. Zijn tijd ver vooruit
@Spring Bruissteen | 03-10-20 | 17:34: Exact. En dan nog lekker een vrolijke psalmpotpourri zingen met 600 man. Hoe achterlijk zijn die lui?
@Bigi Bana Boy | 03-10-20 | 18:05:
Hoe achterlijk wilt u het hebben? Van Wikipedia:
Een recent voorbeeld van de maatschappelijke doorwerking van de grote rechtzinnige kerkelijkheid betrof een archeologisch rapport dat in verband met een verplicht op te stellen archeologische waardenkaart van de gemeente begin 2010 werd uitgebracht en beroering veroorzaakte doordat het rapport repte van 'zandruggen van miljoenen jaren geleden', hetgeen op bezwaren stuitte bij gemeentelijke politici van orthodox-christelijken huize. De plaatselijke ChristenUnie en SGP vroegen het rapport aan te passen door er ook in te vermelden dat een aanzienlijk deel van de bevolking meent dat op grond van de Bijbel de aarde van veel jongere datum is, hetgeen zo gebeurde.
In Amsterdam loopt het gierend uit de klauwen volgens het Parool. De stats die zij publiceren hieronder. Eerste drie grafieken, je lacht je bijna dood, maar... oppassen, voor je het weet word je als coronadode meegeteld. Vooral de derde grafiek alleen voor de zeer sterken van geest/lichaam.
www.parool.nl/nederland/het-coronavir...
Maakt al het gelul over corona overbodig.
Wacht maar tot u of een familielid voor bv. een nieuwe knie lang moet wachten bij een ziekenhuis in Den Haag/Rotterdam/Amsterdam vanwege mensen die het ook allemaal maar "gelul" vonden. Dan schrijft u zulks niet meer.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:40: Te lui om naar die grafiekjes te kijken? Vallen nogal tegen he, voor de mondwappies.
Al maanden nix aan de hand, behalve hysterisch gezeik over besmettingen. Aantal doden al maanden geen beweging in te krijgen. Nou ja, een dooie krijg je ook moeilijk in beweging, dat moet ik je nageven.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:42: U houdt alleen uzelf voor de gek. Van de week een interview met hoofd vd IC van het Radboud in het AD waarin hij nog eens eea uitlegt.
@ichneumonidae en de doden die vallen zijn gemiddeld allemaal 80+. Wel fijn dat de media dit er allemaal bij verteld en ons goed wilt informeren.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:43: Facts & figures, Ezel. Nog steeds te lui, of hoop je op een twee golf? De eerste golf stelde al niks voor, was gewoon in lijn met jaarlijkse griep.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:40: Amen. De meesten kan het gewoon geen zak schelen want cijfertjes. Wordt wel anders wanneer ze van dichtbij een zwaarder geval meemaken, met zo'n eindeloze nasleep.
@IJsbakker | 03-10-20 | 17:45: Daarom zie je ook nauwelijks beweging. Mensen, vooral bejaarden gaan dood. De ziekte waar de meesten aan doodgaan heet dan ook heel treffend 'de dood'.
@Ichneumonidae | 03-10-20 | 17:45: U hebt geen idee waar u het over hebt. Een voorbeeld: in het Radboud lagen op het hoogtepunt 45 covid patiënten op de IC terwijl dit er in een stevig griepseizoen max 5 zijn met griep. Dit betekent dat patiënten op bv. omgebouwde uitslaapzalen van operatiekamers beademd moesten worden, waardoor veel andere operaties niet door konden gaan. Zoals die intensivist van het Radboud in het AD aangeeft is dit nog nooit eerder vertoond.
Ja de amsterdammers kunnen zich over twee weken doodlachen op de muziek van de ambulances. Blijkbaar willen ze van hun bejaarden en zwakkeren af.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:43: Het AD. Om maar eens een nieuwsbron te noemen die het absoluut niet van de paniekkliks moet hebben.
@diederik_ezel het is ook meer een zorgcrisis ipv een pandemie. Ook was de onwetendheid over het verloop van de ziekte (hup gelijk aan de beademing) een rol met het snel belanden op de ic. Gommers geeft al een tijdje aan dat de behandelbaarheid veel beter is geworden en veel mensen die eerst op de ic belande nu gewoon op de verpleegafdeling behandeld worden door betere kennis van de ziekte. De griep is al eeuwen onder ons en weten ze veel beter te behandelen dan Corona aan het begin, dus een kromme vergelijking. Feit is gewoon dat 80 tot 90% van de mensen die eraan overlijd oud is en vol met onderliggend lijden zit.
@moetnoggekkerworden | 03-10-20 | 17:53:
Hahaha... 'Ja maar over 2 weken, dan begint het pas écht...' Dat gelul horen we nu al meer dan een maand.
@Diederik_Ezel | 03-10-20 | 17:40: Nogal aanmatigend tekstje. U weet dus wanneer iemand, die u niet eens kent, van mening gaat veranderen omdat iemand in zijn kennissenkring langer moet wachten op een nieuwe knie. Of spreekt u misschien voor uzelf?
Ik ben van mening dat we gewoon de natuur zijn werk moeten laten doen, in positieve zin (mensen worden resistent) en negatieve zin (de zwakkeren van 70/80 vallen af).
Want een vaccin zal niet DE oplossing zijn. Het kan zelf tegendraads werken, dat het virus zich aanpast en NOG virulenter wordt.
Denk aan de ziekenhuisbacterie (MRSA), ook al is dat een bacteriestam, die volkomen resistent is tegen (bijna) alles.
We kunnen toch niet altijd op deze manier blijven leven: het volkomen belachelijke 1,5 meter aanhouden, waardoor een treincoupé voor 25% bezet is, de wachtrij voor een winkel, het idee dat 1,5 meter afstand wel helpt. Daarna loop je toch door de ademwolk van die mensen?
Oftewel: beter werkt men aan betere weerstand, minder suiker, meer beweging, meer vitamines, meer zon.
Want hoe lang wil men hier mee door gaan?
2 jaar? 4 jaar? 5 jaar? 10 jaar/
Ik ontken het virus niet, zou ook niet graag de adem inademen van eren erstig zieke corona patiënt, ik ontken ook niet de enorme schade die de ontstekingen aanrichten in de longen, hart, hersenen, zenuwen .
Maar ik zou niet alles inzetten op een vaccin.
Er is zelfs nog niet een werkend vaccin voor SARS, voor AIDS, voor griep, voor de gewone verkoudheid.
En, natuurlijk. AIDS is iets geheel anders, want valt het immuunsysteem aan, maar ondanks dat daar miljarden in geïnvesteerd zijn, is er nog steeds geen werkende oplossing.
En het is trouwens in de media naar de achtergrond geraakt.
Bestaat AIDS niet meer?
Maar goed, ben geen virus wappie, misschien is een andere aanpak om echt een drastische lockdown van 3 weken te doen:
Echt totaal geen verplaatsing meer van mensen, iedereen blijft waar hij is in huis.
Maar dan wel goed voorbereid, met tijd om voorraad aan te leggen . En ook geen uitzonderingen voor religies, of zogenaamde VIPS of whatever.
Misschien dat dan het virus "uitgeroeid" wordt?
Denk het niet trouwens, want het virus blijf "slapend"aanwezig in schijnbaar gezonde mensen.
Net zoals het herpes virus wordt het actief bij stress en verzwakking.
Tadaaaa.
Drastische lockdown heeft geen zin omdat daarna de grenzen gewoon open zijn en de eerste de beste reiziger het virus weer mee naar Nederland kan brengen. En ik zou mijn hoop niet vestigen op bron/contactonderzoek, in quarantaine plaatsen van mensen met besmetting etc. Dat werkt hier in Nederland niet omdat we geen samenleving meer zijn maar grotendeels bestaan uit egoïstische, egocentrische mafkezen... en moslims, maar dat is weer een heel ander verhaal.
We kunnen dan de gehele gezondheidszorg wel afschaffen, en natuur z'n werk laten doen. Is nog veel goedkoper.
@Shitting Bull | 03-10-20 | 17:42: Oftewel: dit virus gaat nooit meer weg.
Oftewel: hoe lang nog deze totale restricties van de maatschappij? Het gekke is dat de beurs het nog nooit zo goed gedaan heeft, door al het quantitative easing, QE) geld dat ergens heen moet, maar dit gaat zo gigantisch ineenstorten allemaal. Dat kan toch niet anders.
@RandyBiel | 03-10-20 | 17:44: Ik wel wel graag een kliniek openhouden voor borstvergroting en penisverlenging.
Voor, Laat de natuur zijn werk doen, geen hulp meer naar alle islam landen. Laat alsjeblieft de natuur zijn werk doen. Dan zijn we over 50 jaar van die vervelende kliek af. Dus niet bombaderen of oorlogje daar voeren en geen hulp, geen voedsel geen medicijnen en zeker geen vluchtelingen redden via land en via zee. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan. dus geen klimaat hysterie meer. Ook dat zou een verademing zijn. Alles loslaten en ieder voor zich.
@moetnoggekkerworden | 03-10-20 | 17:56:
Als je de natuur z'n werkt laat doen, fokt het daar alleen maar door.
Chemisch castreren gaat regelrecht tegen de natuur in, maar dat vind je niet interessant?
Dit is toch echt een quadriple facepalm.
Zo wordt je als land toch ook niet serieus genomen. Contact tracing, BCO, het is essentieel. Landen die weinig covid hebben bewijzen dat.
Dat je ze nu niet oppakt is al idioot maar op zijn minst kun je nog registreren wie het zijn. Wat een aanfluiting.
Het virus lacht zich in de rondte.
Azie lacht ons uit.
Wat een incapabele mensen.
Hoe hebben wij ooit een wereldrijk kunnen zijn.
We zijn gedegenereerd van VOC mentaliteit naar CO2 mentaliteit.
Gheh.
Dacht dat Lupus (70-something? ) en Wladimir_1928 op leeftijd waren hierzo, loopt er ook nog een oude baas @Schadenfreude van 95 hier rond.
Och man, hadden mijn wijlen opa's en oma's dit geweten, hadden zij er niets van willen weten.
Kom je ook op mijn verjaardag?
Gaan we de stoelendans doen.
Mooi toch
@HoerieHarry | 03-10-20 | 17:27:
@Didi_Ezel 17.29
Duidelijk moet wezen da'k denk dat mijn wijlen opa's en oma's geen peper zouden begrijpen, wat dat is, "www.", laat staan iets als GS.
Mede daarom vind ik het juist ook tof dat ons wat rijpere medereaguurders volop meedoen.
Anno nu en zeker allang, ook.
@chicago river | 03-10-20 | 17:38: Onderschat uw ouwelui niet hoor. Vroeger toen ging ik vaak gamen bij mijn opa en die wist precies hoe elk level moest omdat hij zelf alles al uit had gespeeld. Zal windows xp geweest zijn denk ik.
@chicago river | 03-10-20 | 17:38:
Ik snap je en je hebt gelijk.
Ik word ook steeds rijper.
@chicago river | 03-10-20 | 17:38: Ach ja, het reaguren houdt mij (75 1/2 alweer) van de straat.....
En Tilburg's burgervader is totaal In Control (vindt hijzelf).
Als die kerkgangers nu allemaal een condoom over hun kop trekken, mogen ze van mij ook na het zingen de kerk uitgaan.
We kunnen nu op die supporters afgeven, maar zij dragen hun steentje en minste bij aan het creëeren van voldoende groepsimmuniteit. Dat gaat linksom of rechtsom toch the end game zijn. Zo lang er geen vaccin is, kan het maar beter zo en maar beter snel.
Neehee
Dat kan de zorg niet aan.
Ik geef op niemand af, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.
Die immuniteit duurt jaren voordat het dezelfde proporties in ernst en uitwerking heeft als de veel vergeleken 'griep.' Het is naïef (algemene zin) te denken dat we het wel even zullen fiksen.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:21: Jokkebrok. Jouw plempsels bewijzen het tegendeel. Gelukkig leest Jezus niet mee. Of toch...?
@Papa Jones | 03-10-20 | 17:21: wel hoor, tot 400 Corona patienten op de IC kan de zorg aan, incl. de verwante afdelingen.
En immuniteit opbouwen duurt niet zo lang als eerst gedacht (was 60%), schattingen liggen nu meer richting 20 procent.
We zijn al halverwege, en je ontkomt er toch niet aan.
Interessant wel of immuniteit voldoende lang stand houdt.
Ik las trouwens zojuist dat Trump geen covid-19 heeft maar covid-20.
Ik citeer: I don't have covid-19, I have covid-20.
It's the best covid.
Every body knows it.
Covid-19 is for losers.
I'm the only one who has Covid-20.
Aldus Trump.
Tremendous!
Ik denk dat Melania het door beffen heeft opgelopen.
The Don is Making Covid Great Again!
@HoerieHarry | 03-10-20 | 17:18: ik denk door gebeft worden
@Happy People | 03-10-20 | 17:22:
Dat ook.
It is amazing
lol!
It's probably the best Covid the world has ever seen
"Het aantal sterfgevallen steeg met 21. Daaronder waren vijf overleden patiënten in de gemeente Vijfheerenlanden. Dat wil niet zeggen dat al deze mensen in de afgelopen 24 uur zijn overleden. Zulke informatie wordt soms met wat vertraging doorgegeven. Tussen donderdagochtend en vrijdagochtend waren negen sterfgevallen gemeld".
Zucht.
Een arts stelt toch bij iedere overledene een datum en tijdstip vast?
Hoe moeilijk is het?
Voor het wassen van een bejaarde heeft het zorgmanagement ook 14 protocollen bedacht met het maximaal aantal minuten.
Beeje goochelen met administratie zorgt voor betere headlines voor noodlijdende nieuwsmedia
@haddem | 03-10-20 | 17:17: Exact. Te weinig doden voor paniek, in dit 2e golfje van niks.
" Hoe moeilijk is het? "
Er zitten nog wel wat stappen tussen, en ik kan me zo voorstellen dat men in een ziekenhuis ook andere prioriteiten heeft dan administratie.
Maar is maar een gokje hoor.
Het aantal dat de afgelopen 24 uur is overleden kunnen ze niet zeggen, omdat artsen dit niet direct doorgeven blijkbaar.
Er is ook geen reden om dit wél te gaan doen?
@Piet Karbiet | 03-10-20 | 17:19: Zo is het. Als je nagaat hoe ze zich in allerlei bochten wringen met de berichtgeving om vooral de angst er (proberen) in te houden is het gewoon bespottelijk. Van het dodenaantal (en dat was zeker heftig, geen twijfel daarover) naar ziekenhuisopnames, daarna werden de positief getesten 'besmettingen' en gaan nu alle remmen los op mensen waar.het.wellicht.heel.misschien. 'fout' kan gaan. B.v. de gemeente in Staphorst met 600 kerkgangers. Een heel grote en hoge kerk met een prima afzuiging en waar de mensen 'op afstand' zitten. Niets mis mee dus. Alleen een persoonlijke noot: het zingen zou ik - helaas - achterwege laten.
Komt er ook nog een topic over Amsterdam waar diverse 'culturele' zalen ook honderden bezoekers mogen verwelkomen? Zal wel niet.
Ik wil ook een Mocro bruiloft.
Moet ik er eerst eentje vinden die met me wil trouwen.
Is een snor een probleem?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 17:09:
Nee, hoe hariger hoe beter.
Ik huur de Mercedesen wel.
Gaan we lekker toeteren.
Jezelf tot de islam bekeren is dan toch ook geen probleem ?
Vergeet de snor , daar kan je wat aan doen .
@Hoerie
Jongetje of meisje?
Gewoon aan 1 van der 8 broers vragen of uw met hun zus uit mag zou wel telefoon meenemen bij evt problemen
@VanBukkem | 03-10-20 | 17:19:
Jongetje.
Je hebt er dus niets op tegen om besneden te worden ? Anders gaat het feest niet door.
@suscrofa | 03-10-20 | 17:37:
Niemand hakt mijn voorhuid eraf!
Staphorst, 3 maal 600 personen die naar de kerk gaan, dan moet je als dominee en burgemeester toch wel een gigantische plaat voor je kop hebben.
Godgeklaagd, maar eh, ziek worden is Gods wil. Ik heb dit nooit begrepen.
Dit is niet echt slim en de COVID gevallen in Staphorst nemen dan ook toe.
Laat ze. Vrije wil.
Men gelooft dat volstrekt onnodig lijden de ultieme verlossing is op weg naar het koninkrijk gods. Burgemaister en de dominee incluis. Tja.
@pibasso | 03-10-20 | 17:16:
Als je ziek wordt is het God's wil.
Maar bij een ingewikkelde ziekte kan ie je niet beter maken.
Heb je dus weinig aan.
@thanseeuwen | 03-10-20 | 17:28: 3 personen gisteren die positief getest zijn. Sjonge jonge.
@HoerieHarry | 03-10-20 | 17:31: Volgens mij ligt het net even iets anders. Iets met Adam en Eva.
Moesten ze daar in Staphorst ooit tegen het Poliovaccin, iets op een suikerklontje doen? mochten niet in ge ent worden.
@gebochelde | 03-10-20 | 17:55: vaccin op een suikerklontje of per injectie maakt niets uit. Het blijft vaccineren.
"Wij hebben geen mondkapjes nodig want de Heer zal ons beschermen"
#voorhetzingendekerkuitgaat
Osdorpertje. Heer Allah bedoelt u ?
Het is wel consequent. "Ik ben uw geneesheer" zeide Hij. Als je erin gelooft dan moet je er ook voor staan zeg ik. En de eventuele consequenties voor jezelf aanvaarden. Waar ik een hekel aan heb is mensen die A preken en B doen.
@VanBukkem | 03-10-20 | 17:19:
Gelovigen en schijnheiligheid gaan hand in hand.
De Heere kent vreemde kostgangers
@Spring Bruissteen | 03-10-20 | 17:24: Atheïsten zijn nooit scheinheilig. Helemaal nooit.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:37:
Scheinheilig?
Iedereen is wel eens schijnheilig. Maar gelovigen lijken patent te hebben op stiekeme daden terwijl ze tegelijkertijd hun mond vol hebben van hun "almachtige".
@Spring Bruissteen | 03-10-20 | 17:59: Lijken patent te hebben is niets anders dan kwaadsprekerij. Succes ermee.
Kunt zeggen at je wilt... maar gescheiden feesten voor mannen en vrouwen scheelt in ieder geval na afloop flink was echtelijk gezeik. Dat hebben die muffa's dan wel weer handig gedaan... Vriendinnen zijn toch wel toegestaan dan?
En sávonds neuken ze de vrouw Corona.
Nu we het toch over corona hebben. Kan iemand mij misschien vertellen dat als herbesmettingen klaarblijkelijk een feit is, wat ze ons willen doen laten geloven, waarom een vaccin dan wel zou helpen? Want vaccinatie is toch eigenlijk niks anders dan een eerste gecontroleerde besmetting die eventuele herbesmettingen onmogelijk zou moeten maken. Althans, zo ongeveer heb ik het begrepen.
Het is een race. Wat zal er eerder komen? Een vaccin of groepsimmuniteit?
Place your bets.
Goed gezien Van Bukkem.
@threeheadedmonkey | 03-10-20 | 17:07: Volgens Tedros zal de vaccinatie slechts bij 50% van de gevaccineerden werken.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:10:
Altijd scherp. ;)
Gaat om de gevolgen van een besmetting. De ernst ervan wil je voorkomen. Covid-19 gaat niet meer weg. Het zal veranderen, behandeling sterk verbeteren, minder doden, maar dat is het ook.
Als het percentage mensen dat immuniteit verliest klein genoeg is dan helpt het wel. Als niemand immuniteit behoudt dan helpt het inderdaad niet. Daar zullen inmiddels wel wat cijfers over bekend zijn, althans voor immuniteit tot een half jaar ofzo.
@Reaguurdeskundige | 03-10-20 | 17:16: Zijn er ook cijfers bekend van mensen die elk jaar opnieuw getroffen worden door de griep?
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:38: nee, helaas dit jaar niet....... alle cijfers zijn Coronaproof .Griep telt dit jaar niet...
@Reaguurdeskundige | 03-10-20 | 17:16: Lichte infectie antistoffen na een maand weg, zware infectie zeker na 6 maanden. afwachten of en hoe lang memory (t-cel) tegen dit virus is. Hoor je weinig tot niks over wat me slecht nieuws lijkt.
Deze mysterieuze ziekte houdt gelovigen niet de hand boven het hoofd.
Sterker nog, wanneer ze zingen, of lang bij elkaar in een afgesloten ruimte zitten zijn ze de pineut.
Wat me opvalt is dat er alleen over kerken wordt gesproken.
Sterke; Andreis Knevel vraagt zich af waarom er meer mensen neer theater dan naar kermis k mogen.
En niemand, niemand noemt de Moskee. Alsof die mensen er niet bij geholpen zouden zijn door te zeggen. In 020 ZO en NW zijn meer slachtoffers van (ex)Islami(st)tische persuasie dan elders. Zag het gewoon.
kermis is kerk (autocorrect)
Eindevddomheid. Dit is al een teken van overgave.
Las op teletekst dat er op IC-afdelingen door familieleden amok wordt gemaakt als een patient moet worden verplaatst.
Laat me raden.
Juist. De Engelisering van deze maatschappij.
Dat amok maken in ziekenhuizen is dagelijkse kost en was dat al lang voor dit virus de kop opstak. Bij normale mensen zijn 2 bezoekers maar bij hen 8 of 10 en wee de verpleegkundige die het waagt om er iets van te durven zeggen. Heb familie die 42 jaar in het Westeinde ziekenhuis in Den Haag werkte als laborant. (Bloed prikken bij patienten op zaal). Die kan daarover een boek heel dik boek schrijven.
@Lupuslupus | 03-10-20 | 17:16: Ik geloof het direct.
Ik kom regelmatig op de afdeling Gyneacologie in het ziekenhuis van Zaandam.
Daar waar ook de kindjes worden geboren.
Jeetje het lijkt daar wel een turks partycentrum.
Niet alleen op de IC afdelingen.... juist de minder zieke patiënten worden nu verplaatst
Kunnen we nu zo langzamerhand stellen, dat alleen tokkies covid krijgen? Ja, toch?
Ja Boris Johnson is een stereotype tokkie...
Trump....
Gordon.
Silvio Berlusconi (83). Maar die schijnt inmiddels ook alweer te neuken.
Tokkies hebben tattoos en naar mijn weten heeft Trump die niet.
Oja, hoeveel arrestaties in Tilburg? 0? Geweldige deescalatie!
Natuurlijk nul.
Dat doen ze niet.
I.h.k.v. discriminatie/racisme/etnisch profileren.
't Was een Marokkaanse bruiloft hé.
Heel misschien nog een boete en evt.sluiting van 2 weken voor de zaalhouder, maar dat is het hoogst haalbare.
Als 95-jarige trek ik me er niets van aan.
Ik ben in de race om de oudste van Nederland te worden en ik laat me niet tegenhouden.
Zet hem op, je kan het!
Oef, met 95 hoop ik al aan de overkant van de rivier te zijn.
Toitoitoi. 90 plussers ontspringen de coronadans wel vaker, dus ik geef u een goede kans. Maar niet uit het raam klimmen en verdwijnen op uw 100e hè ? www.bol.com/nl/p/100-jarige-man-die-u...
That's the spirit.
De Duitsers overleefd, hee, dan overleef je zo'n griepje ook wel.
Daar houden we u aan!
Een reaguurder van 95. Ik geloof het niet. Als waar. Wow.
Mooi! Take care
Gewoon blijven ademen, kom je er vanzelf.
Reaguurder Vladimir1928 zit u op de hielen, maar u lijkt me iemand die zich niet uit het veld laat staan door een beetje concurrentie. Op uw sloffen. ;-)
Zoveel hoop dat uw bericht echt waar is... helaas nooit zeker alhier.
Edoch, bent u man of vrouw? U heeft resp. nog 16 dan wel 20 jaar te gaan.
<3 en alle gezondheid toegewenst.
Ik zag ze vanmiddag lopen met hun shirtjes " Bidden helpt".
ze schijnen nog steeds niet door te hebben dat de goede man stokdoof is.
U riep mijn naam? Ik hoorde duidelijk 'shirtjes' roepen.
Waren het geen verdwaalde Biden 2020 campagnevoerders?
@Red shirt | 03-10-20 | 17:02: 'De Shirtjes... dan zijn wij. Tati en ik.'
Hadden we voor de heere god ook maar zo'n goede doventolk. Dan konden we een keer met die klootzak in discussie gaan over de zoveelste pandemische rotstreek van 'm.
@Red shirt | 03-10-20 | 17:02: Dan had ik wel "hey Rooie" geroepen.
Ja, klopt, maar JEZUS redt het ( net niet ) hhahahaha
@suscrofa | 03-10-20 | 17:15: Toen waren er nog geen Irma's .Alleen Maria's en Eva's!
Willem 2 getallen zijn toch niet zo ver buiten andere steden? Lijkt me sterk dat daar meer dan 20 diagnoses oid vandaan komen en het is wat vroeg voor vervolgbesmettingen ervan in de statistieken.
Laten we hier geen heksenjacht van maken.
Laat ik volstaan met een klassieke GS-kwalifiatie: stelletje lutsers, ga je schamen!
Jammer maar helaas, niemand luistert.
Begrijp de ophef over die trouwerij niet. Voor Marokkanen gelden al sinds jaar en dag andere regels, waarom zou dat bij de Corona-maatregelen anders zijn?
In ieder geval een goede zaak dat er niemand geregistreerd of beboet is. Wat een schande zou dat anders voor de persoon in kwestie zijn: een Marokkaan met een strafblad! Je moet er niet aan denken.
Als ze dan ook geen zorg claimen EN krijgen was voor mij de kous af. Maar nee, wel de lusten en niet de lasten.
Hallo. Zij hebben wel ons land opgebouwd.
Gewoon sorry zeggen, dat doet het heel goed.
@Piet Karbiet | 03-10-20 | 17:02: LOL Nadat ze in de oorlog persoonlijk de duitsers ons land uitgetrapt hadden.
Dus alle recht om het nu weer af te breken ook.
@Piet Karbiet | 03-10-20 | 17:02: En we hebben ze straks keihard nodig. Die kerncentrales worden niet vanzelf gebouwd.
Ziekenhuisopnames onder signaalwaarde, alleen gezonde mensen lopen het virus nu op.
coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...
Kwestie van tijd.
Eerst de besmettingen boven de signaalwaarden.
Daarna de ziekenhuisopnamen.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:51: dat wordt inderdaad al weken gezegd maar vooralsnog gaat het heel erg langzaam.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:51: Besmettingen zijn al sinds 14 september boven de signaalwaarde, dus in mijn ogen kan je al praten van een trendbreuk t.o.v. de eerste golf.
@joburg | 03-10-20 | 16:53:
De Telegegraaf heeft het over 'gestaag'.
Hoe dan ook reden voor ingrijpen.
@heldheino | 03-10-20 | 16:54: Deze golf verloopt inderdaad anders. Minder heftig.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:51: De trendbreuk die er natuurlijk is, omdat risicogroepen zich voorzichtiger zijn gedragen.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:56: In dat geval moeten de signaalwaardes herberekend worden en voornamelijk op besmettingen een stuk hoger liggen. Wat dan ook weer tot gevolg heeft dat we deze kleine lockdown over twee weken niet hoeven te verlengen. Iets wat ik overig niet verwacht van de beleidsmakers.
@heldheino | 03-10-20 | 16:59:
Ik ben heel benieuwd. Ik heb niet het idee dat de nieuwe maatregelen veel zoden aan de dijk zetten.
Over infectiehaarden gesproken; een nieuwe caravan van illegalen migranten gaat richting VS uit Honduras.
apnews.com/article/virus-outbreak-hon...
Joh. Een hele caravan met mensen die opportunistisch vooruit willen? De VVD in het klein.
"The youngest, 15-year-old Josty Morales, said he wanted to live the “American dream” and was looking for a way to support his 6-month-old son at home."
WTF !
@LucaBrasi | 03-10-20 | 17:01:
Dat betekend in de praktijk dat als het hem lukt in de VS te komen de Amerikaanse belastingbetaler hiervoor het geld zal moeten ophoesten.
@LucaBrasi | 03-10-20 | 17:01: Een kind van 16 dat een kind van 6 maanden oud heeft. Zijn ze daar helemaal gek?
Ach ja , Tilburg daar zijn ze allemaal wat ‘makkelijker’.
Ze heten daar ook allemaal Mutsaers. Drie keer raden waar de stamvader , die de naam bedacht , mee bezig was op het moment dat hem die naam te binnen schoot.
Muts - Aars !
Deze Amerikaanse pastor houdt gewoon diensten met duizenden mensen en moet volgend jaar voor de rechter zich verantwoorden.
nrb.org/news-room/articles/ft/californ...
En terecht
Wat een sukkel.
Toch wel met de inachtneming van de anderhalve meter?
@Nehemia | 03-10-20 | 17:43: “I’ll continue to stand firm and we will continue to fight to protect religious freedom for the church,” MacArthur concluded.'
Mooi.
Burgemeester van Tilburg dient per direct uit zijn functie ontheven te worden en aansprakelijk gesteld te worden voor de medische kosten van degenen die besmet zijn geraakt. Het flauwe `sorry `is wel heel flauw.
En de burgemeester van Groningen ook?
@Batavi Magistralis | 03-10-20 | 16:41: Oh ja en Femke?
De burgemeester van eindhoven riep eind februari tijdens carma-val nog op om toch lekker dat cafe in te gaan, het is maar een griepje. Inmiddels snappen zelfs vvd'ers als Joritsma dat het geen griepje is.
Marino is ongezien gewoon een arrogante baggerlul.
Even hier, want 4 hoog achter is zonde, dat zie je waarschijnlijk niet meer...
@5611 | 03-10-20 | 10:55: De "thuissituatie" blijf ik een giller vinden. Je bent er 12 tot 16 uur, je deelt WC, badkamer, eettafel, eten echt de hele sizzle, je kent elkaar door en door, een knuffel hier en daar enz. enz. Het is nogal logisch als een huishouden gemiddeld 4 mensen heeft, 75% van de mensen het thuis krijgt aangeboden. Er brengt iemand het naar huis, en die besmet het hele huis.
Tijdens het begin van de eerste golf kon bron- en contactonderzoek rustig de helft van de besmettingen niet verklaren. Toch wordt aangenomen dat de niet-geteste kinderen en pubers niet de oorzaak zijn. De hebben geen klachten of later klachten, waardoor ze in die methode standaard niet de bron zijn.
Dat gaat er bij mij niet in. Dan trek je een conclusie over iets wat je niet hebt gemeten of niet kan meten.
Andersom speelt dit ook nog een tweede keer. Tijdens de intelligente lockdown waren mensen weinig buiten, dus waren er weinig aantoonbare besmettingen buiten. Buiten is mede daardoor tot veilig verklaart. Wat ook de basis vormt voor de latere gedachte veel te ventileren.
Toch eindigt dit mini onderzoek in de conclusie dat binnen onveilig is, en buiten veilig.
Al dat extra ventileren op scholen geeft ook extra stookkosten. Nog niemand gehoord wie dat gaat betalen. Gemeentes zijn met de decentralisatie van langdurige (jeugd)zorg al financieel gesloopt door het rijk, daar komt nu achteraan dat het rijk nieuwe ventilatiesystemen op scholen verplicht stelt, maar helaas een kwart daarvan wil betalen. Die nieuwe ventilatiesystemen gaan ook weer extra stookkosten opleveren.
Meer ventilatie was trouwens sowieso al nodig. Zoals vanRossem al aangaf in de uitzending van gisteravond, binnen een half uur daalt de concentratie in klaslokalen door de bedompte lucht. Dit is niet een gebrek aan zuurstof, maar een overschot aan in hoge concentraties versuffend en giftig CO2.
Naarmate de buitenlucht steeds meer CO2 bevat, moet er steeds meer lucht worden ververst (EN VERWARMT of gekoeld), om die CO2 concentratie onder de 400 ppm te houden, waardoor mensen optimaal kunnen nadenken. CO2 is geen klimaatprobleem, maar remt straks onze cognitieve vaardigheden.
Maurice de Hond is al maanden duidelijk dat een paar superspreader events de Brabant tijdens de eerste golf de das hebben omgedaan. Die evenementen voorkomen, geeft ruimte voor een hoop andere activiteiten. Supermarkten zullen we nooit sluiten.
Dat geldt ook voor scholen. De ontwikkeling van de jeugd afschrijven of hinderen is geen optie. Dat maakt van een tijdelijk economisch coronaprobleem, een permanent economisch probleem. De langdurige economische groei is heilig. Als dat een deel van de mensen afschrijft, hersen-, long- of hartschade geeft, hoort bij het leven.
100% veiligheid bestaat niet.
Die co2 level die je aangeeft is buiten, voor binnen kunnen ze hoger zijn voordat je er last van krijgt.
www.fsis.usda.gov/wps/wcm/connect/bf9...
Je haalt wat zaken door elkaar, Feynman. CO2 onder de 400 ppm zien te krijgen? Het zit van nature al boven de 400 ppm tegenwoordig, dus dat haal je zelfs tijdens een storm op het strand niet.
"Verse lucht" is zo'n beetje alles onder de 1000 ppm. 1000 ppm is gelijk aan 0,1%.
Pas als we over volle procenten CO2 in een lokaal inderdaad versuffend, maar dan zitten we boven de tienduizend ppm.
@SkepticalRealist | 03-10-20 | 17:11: 1000 ppm is veel te hoog. Dat is een grens op basis van gerapporteerde klachten. Een bouwnorm. Kijk je naar gescoorde intelligentie kom je lager uit. Dat versuffen begint bij VEEL lagere waardes al.
On average, cognitive scores were 61% higher on the Green building day [ruim 700 ppm] and 101% higher on the two Green+ building days [rond de 500 ppm] than on the Conventional building day [bijna 1000 ppm] ehp.niehs.nih.gov/doi/10.1289/ehp.151...
Dat het buiten al 420 is, is het probleem. www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/mlo... Het verschil in CO2 tussen binnen en buitenlucht wordt steeds lager, waardoor je meer buitenlucht moet bijmengen om terug rond de 500 ppm te komen. Meer bijmengen is meer verplaatsen, koelen en/of verwarmen.
De waardes waar wij op alarm slaan of pas gaan ventileren, zijn achterhaald hoog.
Luchtzuiverende planten in de klas. Plaats wat alocasias's groot. (olifantsoren) en andere planten, dan wordt CO2 tenmiste verbruikt.
@moetnoggekkerworden | 03-10-20 | 18:06: Prima idee. Maak een flinke hoek in de klas vrij en zet daar luchtzuiverende planten neer.
Krulvaren, lepelplant, goudpalm, blauwvaren, dracena, ficus lyrata, hedera (klimop), graslelie en nestvaren. Wellicht hebben de scholieren 1 of meerdere van de genoemde soorten thuis, die kunnen ze dan mee naar school nemen. Denk in mogelijkheden.
@Lupuslupus | 04-10-20 | 08:40: "Luchtzuiverende planten". Dat klinkt als een reclame voor geneeskrachtige kruidenkristallen. Met een vierkant metertje planten 'zuiver' je de lucht voor 30 kinderen in een schoolklas niet.
Tilburg nummer 6 dus qua nieuwe besmettingen en ook de 7e of 8e stad van het land zoiets. Niet absurd veel meer besmettingen dan je zou verwachten daar nu, dus dat enorme WillemII effect valt reuze mee
Statistiek en media gaan niet samen.
Ze zijn in die periode ook meer gaan testen. Dus dat verstoort ook weer de mogelijkheid om een conclusie te trekken.
Met dit soort berichten nemen steeds minder mensen het gezag van handhavers serieus.
In verband met de maatregelen rondom het Coronavirus kan de Avond van De Filmmuziek zonder aanpassingen helaas niet doorgaan. De organisatie heeft daarom besloten om dit event te splitsen over 3 avonden, zodat de Coronaregels gehanteerd kunnen worden en dit event toch plaats kan vinden. De inhoud van het programma wijzigt niet en zal op alle 3 de avonden gelijk zijn.
De 3 data zijn:
Vrijdag 9 oktober 2020, aanvang 20.00 uur
Zaterdag 10 oktober 2020, aanvang 20.00 uur
Zondag 11 oktober, aanvang 20.00 uur
En nog altijd mogen dit soort evenementen doorgaan en geen enkele krant, minister of nieuws zender die hier naar kijkt of daar vragen bij stelt.
Dat zijn linkse hobby's; dus daar zullen de media niet over klagen.
Net als bij BLM demonstraties; daar hebben de media alle begrip voor.
In de VS zijn er talloze BLM massa demonstraties geweest en haast geen enkele keer hadden de media het over "besmettingsgevaar".
Begrijp de pliesie wel dat ze geen moslims bekeuren. Die drinken immers niet, komen niet in kroegen, zijn eigenlijk voorbeeld burgers. Ze willen eigenlijk dat iedereen een voorbeeld moet nemen aan de moslim. Injallah.
Vooral die hoofddoek-dames zijn modelburgers. Dat zijn bewonderaarsters van die slavinnen verkrachtende Boodschapper. Veel fatsoenlijker dan die van dat verkleedfeest met zwarte gezichten.
pliesie is gewoon bang en angstig voor opstand zoals bv. mocro 1984 toen
de geliefde koning Hassan II er zo'n 200 liet afknallen en migratie bevorderde
naar?..... jewel ! bingo!
Dus in Staphorst komen binnenkort een hoop huizen vrij !
Yep. Ruimte voor nieuwe binnenkomers. Misschien kunnen we die Honduras karavaan opnemen.
Willem II-feest leidt tot groepsimmuniteit in Tilburg e.o.
Die Tilburgers zijn natuurlijk ook niet de kroeg in gegaan verder. Puur alleen daar en toen netjes op 1,5m naar huis gegaan.
In Groningen deden ze het gelukkig veel beter..):
"Tilburgers".
@Batavi Magistralis | 03-10-20 | 16:31:
Is er al een verklaring voor waarom wij het in Groningen zo goed doen?
@VanBukkem | 03-10-20 | 16:46: Ja, 278 keer beter.
Als ik hier savonds langs het centrum van Tilburg fiets staat het overal stamp en stampvol. Vooral bij cafe de kok en de Little Devil ( tegenover het politiebureau, hoe ironisch ) is het echt elke avond 1 groot wespennest. Die burgemeester hier mogen ze van mij op staande voet ontslaan want er is echt 0 handhaving terwijl het juist nu weer de klauwen uit begint te lopen.
Ik 'geloof' in het idee dat we elkaar kunnen besmetten en dat we voorzichtig moeten zijn. Hoe en welke maatregelen, heb ik niet zo'n mening over. Dat mogen de mensen beslissen die er over gaan. Ik heb beroepsmatig ook altijd wel een mening over iets dat een ander zijn vakgebied is. Meestal kan je wel een lichte kanttekening maken maar in principe moet je je smoel erover houden, anders had je zelf maar die functie moeten bekleden. Wat de cijfers betreft: self fulfilling prophecy is hier, ben ik van mening, in meer of mindere mate nu zeker (deels) het geval.
De leeftijdsopbouw van de personen die de afgelopen 24 uur zijn overleden, is;
50-59 1 persoon
60-69 0 personen
70-79 3 personen
80-89 10 personen
90+ 7 personen
7 personen zijn uit de lijst met overleden in het ziekenhuis gehaald. Raar?
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is;
0-9 2 personen
10-19 0 personen
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 4 personen
50-59 8 personen
60-69 2 persoon
70-79 7 personen
80-89 6 personen
90+ 1 persoon
Ga je in ieder topic van die lijstjes plaatsen? Pleur dan maar op, mafkees.
Conclusie?
@Papa Jones
Het is maar een griepje.
@Tishetnetnie | 03-10-20 | 16:27:
Hoezo? Toch nuttige info?
@Tishetnetnie | 03-10-20 | 16:27: het is wel relevante informatie. Het zegt bijvoorbeeld welke groepen we écht moeten beschermen en welke we lekker met een verkoudheid rond kunnen laten lopen. Dan maak je pas beleid.
@VanBukkem | 03-10-20 | 16:32:
Een griepje met volle ziekenhuizen.
@Zalluf | 03-10-20 | 16:33: De jongeren lopen al lekker rond. Op school en op de universiteit.
Hopelijk kunnen die open blijven.
Lijstje geeft inzicht en is nuttig.
Ga zo door, mikes
Is ie weer hoor met zijn lijstjes... Man o man wat een vervelio ben je... Tweede keer vandaag.
@Tishetnetnie | 03-10-20 | 16:27: Ik lever graag fieten aan die ter zaken doende zijn. Ik snap jullie probleem met feiten niet. Willen jullie fact-free discutieren.
Ik weet niet hoe jij aan dit lijstje komt, maar de afgelopen dagen sterft er maar enkelen per dag. Dus dit lijstje representeert niet de overleden personen van de afgelopen 24 uur.
@niv01 | 03-10-20 | 16:41: Ik heb voor jou het nog een keer gecontroleerd maar het klopt echt allemaal. Heb je zelf al onderzoek gedaan of heb je de capaciteiten daar niet voor? Vind je het niet interessant dat voornamelijk 70+ in de verpleeghuizen sterven?
@heldheino | 03-10-20 | 16:51:
En hoe kom jij aan dát lijstje?
Pure prietpraat!
@heldheino | 03-10-20 | 16:51:
twitter.com/mzelst/status/13123667468...
Download de bestanden van het RIVM
Maak vervolgens de delta met de bestanden van gisteren. Ik haal als extra informatie de leeftijdscategorien uit de bestanden.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:53:
Papa doc, ik heb al aangegeven hoe ik aan mijn lijstjes kom. Marino van Zelst bevestigd de totale. Ik maak alleen een uitsplitsing naar leeftijdscategorie. Wat is je probleem daarmee?
"7 personen zijn uit de lijst met overleden in het ziekenhuis gehaald. Raar?"
Heel raar. Dus zijn de rest van de RIVM cijfers ook niet mer betrouwbaar. Zeker niet als je ziet hoezeer ze bezig zijn met politiek damage control ipv het uitoefenen van wetenschap.
Heb je ook cijfers naar migratieachtergrond?
1 op 6 mensen heeft een gen dat afkomstig is van voorouders die 60000 jaar geleden seks hadden met een Neanderthaler. Door dit gen heeft men veel meer last van COVID-19 en is de kans dat je aan de beademing komt heel erg groot.
Bron nature (Hugo Zeberg & Svante Pääbo)
Hebben Chinezen dit gen ook ? Vraag ik mij zo af.
@Ambiorix | 03-10-20 | 16:49: Helft zuid Aziaten, en 16% van de Europeanen. Zuid Chinezen dus?
@Ambiorix | 03-10-20 | 16:49:
“ Uit het onderzoek van Pääbo en collega’s blijkt verder dat de genvarianten niet in alle populaties even vaak voorkomen. Zo duikt deze opvallend vaak op in Zuid-Azië, waar ongeveer 50 procent van de mensen deze genvarianten bezitten. Maar in Oost-Azië en Afrika komen de genvarianten juist weer bijna niet voor. In Europa bezit ongeveer één op de zes mensen de genvarianten.”
@Ambiorix | 03-10-20 | 16:49: in China komt het vrijwel niet voor. Wel in Bangladesh en diverse landen daar in de buurt en ook Indonesië scoort hoog. De wat donkere aziaten dus.
Conifeer | 03-10-20 | 16:24
Zo lekker zagen die Neanderthalers er niet uit. Dus de afstammelingen van perverse voorouders die het met een Neanderthaler gedaan hebben worden nu gestraft ?
Hier hebben we toch contactonderzoek voor? Het vreemde is dat daar niets van naar buiten wordt gebracht in de media.
Dat liep al na anderhalve week in de soep volgens mij.
Volgens mij doen ze dat contactonderzoek niet meer en moeten de positief getesten dat zelf doen.
Ben ik de enige die zich afvraagt vanwaar een koppelteken in "superspread-event" ?
Ben ik de enige die zich afvraagt vanwaar die term in het Engels is geschreven?
Niet dat ik een Engelandicus wil tegenspreken, Maar volgens mij zijn Engelstaligen vurige voorvechters van onnodig spatiegebruik.
@Is dit nog nieuws? | 03-10-20 | 16:32:
Volgens Google (don't do evil) is de letterlijke vertaling van "superspread": "superspread". Dus wellicht: 'superspread evenement'?
@Dikke_Tammo | 03-10-20 | 16:36:
Megaverpreidingsevenement?
Las heel even sandwichspread event.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:40: Ja maar wat als de groep volgende keer nog groter is? Supermegaverpreidingsevenement? Al ben ik dol op lange, lange samengestelde woorden.
Dan Google je toch even waarom dat is?
@John McClane | 03-10-20 | 16:48:
Dan geeft Wiki mij gelijk (nou ja). Al zie ik dan ook: 'super spread event'.
In plaats van een doventolk kan er beter een hoofddoekje staan met arabische ondertiteling want anders begrijpen die lui het ook niet.
Goed punt , is hier nog niet over nagedacht ?? Vind sowieso dat er beter ondertitelt kan worden, die gebaren leiden erg af van de boodschap.
Reebensteeltje | 03-10-20 | 16:23 |
Inshallah.
Als allah het wil. Geen eigen verantwoordelijkheid nemen.
Bwaah.
Huursubsidie, Bijstand en Gratis Advocaat verstaan ze ook.
Kwestie van interesse.
@Papa Jones | 03-10-20 | 16:42: en anders komt covid ze wel halen.
Die kijken toch niet, interesseert ze niet. Alleen als Erdolf of die koning uit Marokko op tv verschijnt of iets via de moskeet laat voorlezen luisteren ze. Ons lachen ze uit, als minderwaardige ongelovige honden die we zijn.
Religieuze bijeenkomsten daar moeten wij, de hermandad zijn handen niet aanbranden en zeker niet als het moslims zijn. Deze uiterst aangepaste lieden zijn heel snel gekwetst en hebben bijzonder korte teentjes. Vriendje Mohammed kijkt neder en ziet dat het goed gaat in La Hollanda.
Blijkt het dus buiten de Randstad net zo erg te zijn.
Voetbalsupporters en domme mensen. Ik kan er geen traantje om laten, hoop dat het pijnlijk is voor ze.
Dat de ene gebeurtenis volgt op een andere, bewijst totaal geen causaal verband. Nadat ik vanochtend ontbeten heb, is het hier gaan regenen. Er kunnen honderden oorzaken voor de piek zijn. En ja, dat zou ook het voetbalfeestje kunnen zijn, maar dat kun je hier niet uit opmaken. Had van GS iets meer verwacht.
Carnavalsvierders, refo's, millennials, islamofascisten; laat ze lekker de kerona krijgen. Goed voor de pensioenen, huizenmarkt, werkgelegenheid. Win-win
Dit soort onzinnige prietpraat maakt duidelijk waarom infantiel Nederland zo onnozel reageert op de maatregelen. Als iedereen die u noemt de Corona krijgt betekent dit totaalpaniek in de ziekenhuizen en enorm veel uitgestelde zorg die u, uw familie en vrienden vroeg of laat enorm nodig gaan hebben. Ofwel: uw overlijdenskans neemt enorm toe als uw wens uitkomt. Succes ermee.
PikinhetBlik | 03-10-20 | 16:19
Corona zet nog niet echt veel zoden aan de dijk qua onderwerpen die u noemt, of wel? Goed voor de werkgelegenheid bijvoorbeeld?
Mag ik u een prutser noemen?
Nee, dat mag u niet. Ik heb een gezonde hekel aan alle genoemde groepen en neem aan dat u zo'n Alaafidioot bent. Krijg lekker de kerona. Is gewoon een griepje trouwens. PaniekzaaierT
Waar ik woon was afgelopen week een uitvaart van een bekende horeca-persoonlijkheid. Buiten de kerk stonden minstens 200 personen hutje mutje op elkaar te wachten op e.a. afgelopen was en het grote zuipen kon beginnen.
Vervolgens verhuisde het hele gezelschap naar een café in de buurt voor de nazit, de zaak zat bomvol. BOA's die erop af kwamen werden weggelachen.
Het etablissment is nu voor twee weken gesloten. Hadden voor mij zes maanden mogen zijn, asociaal krapuul.
Stel je voor dat andere mensen zomaar plezier gaan maken in hun vrije tijd en U en ik op onze zolderkamer moeten zitten.
Als het maar gezellig was. Daar gaat het om.
Leipniz | 03-10-20 | 16:19 |
"Het etablissment is nu voor twee weken gesloten."
Waarom die in Tilburg niet?
@Stijl_Loos | 03-10-20 | 16:26:
Plezier maken ok, maar niet ten koste van anderen. Je kunt nog discussiëren over details zoals het nut van mondkapjes, maar 200 man als haringen in een ton in een cafe - daar kan iedereen het over eens zijn dat het gevaar van een superspread event levensgroot is.
@Is dit nog nieuws? | 03-10-20 | 16:29: Omdat onze burgemeester een slappe vaatdoek is, en liever aardig gevonden wordt dan dat hij nadenkt over de consequenties.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 16:49: Jij moet niet zuipen als je reaguurt.
Natte horeca bestaat over een jaar niet meer, in ieder geval 80% niet, uw gebeden worden gehoord
In Polen is iedere kroeg gewoon ouderwets geopend. Ik vind het ook wel mooi dat zo'n kroegbaas zich niet de kop laat gek maken door regeltjes.
Dat die godvergeten Marokkanenkliek elkaar met Corona over de kling jagen zal me een zorg zijn maar ze lopen vandaag wel allemaal weer gewoon in de supermarkt de wel brave burgers te infecteren. En daar hebben de Tilburgse handhavers en hun burgemeester dus volkomen schijt aan.
Inderdaad. Beter was geweest op chinese manier de deur van die zaal dicht te lassen en ze drie weken lang met de hele meute in quarantaine te laten zitten.
1 ding snap ik niet maar wellicht reaguurders wel.
Het huidige (wan)beleid leidt tot economische neergang, een gestreste angst maatschappij, vereenzaming, meer zelfmoorden, zieken en ongelukkige mensen.
Het mogelijke voordeel: Geen overbelaste IC's, door tijd te rekken meer kans op betere medicijnen of een vaccin tijdens een 2e, 3e en 4e golf.
Kosten: honderden miljarden, sociale chaos,
risico's: conlflicten in huiselijke kring, regionaal en internationaal.
Die piek in de gezondheidszorg hoegt geen probleem te zijn.
Je bouwt in sneltempo mega ziekenhuizen ver weg in de polder voor een fractie van de kosten die het huidige beleid kosten en alles kan gewoon doorgaan volgens het oude normaal.
Dat bouwen is geen verloren geld, levert zelfs werkgelegenheid en een langdurige waardevaste investering op. Bouw die ziekenhuizen als moderne appatementen met faciliteiten. Zijn ze niet meer nodig zijn ze perfect als asielcentra. Weg bij de grote steden en kwetsbare dorpen, voorzien van faciliteiten met camerabewaking, centrale keukens, quarantaine ruimten.
OK? Maar wat snap je nou niet?
@Gokmaar | 03-10-20 | 16:23: Dat je niet inzet op het behandelen van mogelijke zieken door in sneltempo een paar mega-ziekenhuizen te bouwen ipv de hele maatschappij op zijn kop te zetten voor een beetje preventie die alleen uitstel van executie is. Dit omdat sowieso heel Nederland versneld of vetraagd in aanraking gaat komen met het virus. Bovendien bij vertraging is er ook meer kans dat het virus kan muteren.
Dus capaciteit vergroten ipv de economie en het sociale leven ontwrichten. Maar volgens mij was ik wel duidelijk.
@Premier Trutte | 03-10-20 | 16:28: Ik begrijp je. Maar om elke Corona zieke af te zonderen?
Het zou een oplossing kunnen zijn, maar ik ben er geen voorstander van.
Bouwen is niet eens nodig. Het Slotervaart ziekenhuis in Amsterdam staat leeg en zo nog 1 of 2 in Nederland, zo uit mijn hoofd. Slotervaart werd niet geschikt geacht als corona hospitaal o.a. omdat er geen bedden staan. Schiet mij maar lek.
@Premier Trutte | 03-10-20 | 16:28: je hoeft niet elke besmette persoon te isoleren. Maar gewoon de piek laten ontstaan en opvangen met genoeg ziekenhuis capaciteit.
@Premier Trutte | 03-10-20 | 16:28:
Dat vereist een slagvaardige centrale overheid, die met kennis en kunde plannen maakt gebaseerd op onderzoek, feiten en realistische mogelijkheden. In een snel tempo, met een goed resultaat voorop en met een toereikende allocatie van fondsen en middelen.
In Nederland, polderland, politiek vesplinterd, vol snorkende raamambtenaren die vooral goed zijn in de koffiemachine bedienen en eindeloos vergaderen en rapporten opstellen over de onderwerpen van gisteren die allang door vandaag ingehaald zijn.
Wat denkt u zelf waar de huidige puinhoop vandaan komt en waarom wij als betalende klanten echt geen betere dienstverlening hoeven te verwachten?!
@WasHetMaarMakkelijk | 03-10-20 | 17:06: Overheid is ook meer geneigd om de dingen te regelen met wetten, bepalingen, subwetten, reparatiewetten, handhaving, straffen en boetes. Minder door ondernemen en toekomstvisie,.
@Premier Trutte | 03-10-20 | 17:16:
U begint met "1 ding snap ik niet", maar u snapt het dus prima.
Kijk, dat is nog eens visie! Hadden ze dat in Den Haag maar.
Ook vrouwe Justitia draagt een hoofddoekje.
En een oogbandje . Soms
@likmegaties | 03-10-20 | 16:18: Ongezien de corona. Moet 'm nog wel even ergens in verwerken.
Ja mensen we willen toch geen boetes en strafblad meer? Voor 95E kan je als zaalhouder wel wat risico nemen en zo vaak je wil want strafblad krijg je toch nooit
Voor ondernemers kan het oplopen tot ergens in de 4000 euro.
Beter zou zijn om zijn zaak een paar maanden dicht te gooien, dat doet hem veel meer pijn.
@2voor12 | 03-10-20 | 16:18: Beter zou het zijn ons helema niet meer lastig te vallen met die maatregelen.
Ja maar het virus zou zich toch maar heel moeilijk in de buitenlucht kunnen verspreiden? {viruswappie modus off]
Aldus de fameuze de Hond
@Ridde Rogter | 03-10-20 | 16:16: Had Maurice het toch niet helemaal bij het juiste einde.
Hoe vol zaten de kroegen / bussen / treinen / auto's voor, tijdens en na dat feestje?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 16:17:
Weet je niet.
Met in acht name van die anderhalve meter hè. En NIET fors uitademen (schreeuwen/zingen) uiteraard.
"Het virus is niet heel besmettelijk" aldus het RIVM in februari (domme ambtenaren modus off)
Aannames zijn geen feiten zie het BLM protest. 14 duizend mensen op een kluitje en helemaal niks.
Tenzij de wind je viruskegel 10 meter verderop in iemands muil mikt.
@PikinhetBlik | 03-10-20 | 16:22: Zo besmettelijk is het nog steeds niet. Slechts 8% besmet een gezinslid in huis. Echter stoot een enkeling een grote hoeveelheid virusdeeltjes uit en is super besmettelijk.
De scholen zijn weer begonnen, en die geven binnen les.
Was toch écht wel te voorzien dat de besmettingen weer op zouden lopen.
Wat we nu zien qua luchtwegklachten, volgt netjes de jaarlijkse curve van het RIVM.
Er zullen veel mensen getest worden die óók corona hebben. Ook wordt er nu eerder dan vroeger doorverwezen naar het ziekenhuis bij luchtwegklachten.
De sterftecijfers zouden inmiddels een vergelijkbare stijging moeten laten zien als in begin maart, wanneer de toestand zo penibel is als we moeten geloven. Dat is niet het geval.
We zien gewoon de jaarlijkse start van het Rhino/Influenza/Corona seizoen.
De paniek is er om het op alle vlakken falende beleid te maskeren.
Eens.
Precies, griep start ieder jaar in week 35. Corona nu idem. De maatregelen lijken hier totaal geen effect op te hebben.
Tijd voor een eigen mocro ziekenhuis.
Betaald door Rabat.
In Rabat.
Met kogelwerend glas en Marokkaanse politie als bewaking tegen spugen en bedreigen.
Die "christenen" moeten eens beseffen dat ze zich totaal belachelijk maken met dat gejengel van ze. Dat ze het nodig vinden om met zeshonderd man te gaan "zingen," dat laat zien dat het christendom in Europa gewoon een nepreligie is. Een echte christen gaat niet gezellig in koor lopen zingen. Een echte christen gooit moslims schaterlachend op de brandstapel. En als de kruistochten succesvol zijn afgerond, dan mag er een keertje worden gezongen. Het hedendaagse christendom in Europa is niets anders dan een toneelgroep, een gezelschap voor b- en c-acteurs.
Dat belooft dus niet veel goeds voor de mensen, die zelf geen Christenen zijn.
Die Christenen kunnen met de Joden nog Dhimmie worden onder de Islam.
Maar u..... Jammer dan.
On the nose!
@Roadblock | 03-10-20 | 16:19:
Dat zie jij helemaal fout, Roadblock. Jij hebt gelijk als je zegt dat de islam echte christenen en echte andere religies gedoogt. Maar de moslims zien het west-Europese christendom helemaal niet als een echte religie en daar hebben die moslims ook volkomen gelijk in. De kans is groot dat de west-Europeanen de eerste decennia als dhimmi`s worden gedoogd - er moet immers wel een economie zijn -, maar zodra die overbodig zijn voor de economie, gaan de koppen gewoon rollen, ook van de zogenaamde christenen.
Edit: ik zou trouwens liever strijdend ten onder gaan dan als dhimmi eindigen. Een dhimmi is niets anders dan een slaaf op oproepbasis.
Het is mij duidelijk - U bent een Paap die denkt dat het nog 1575 is, en wegloopt met Filips II.
Alle religies zijn misselijkmakend...
@HogeNood | 03-10-20 | 16:32:
Nou nee, ik besef juist heel goed dat het onmogelijk is om die tijd terug te halen. Ik leef helemaal in het nu. Die zogenaamde christenen beseffen niet dat het christendom ooit een echte religie was. Er werd in de middeleeuwen ook volop gezongen. Maar dat was niet om gezellig samen te komen. Dat was om de bijbel telkens te herhalen, om God te bezingen en om zo in het licht en de nabijheid van God en Zijn Zoon te verkeren. Dat was destijds een daadwerkelijke mogelijkheid. Dat is ons vandaag de dag niet meer mogelijk, om dat in de volle glorie van het christendom te ervaren. De passie en het fanatisme, dat kunnen wij nooit en te nimmer meer terughalen. Dat is tevergeefs. Het hedendaagse christendom is een vorm van anti-exorcisme. God is dood, zoals Nietzsche het treffend zei, Hij is uitgebannen. We hebben geen paternalistische natuur meer nodig. Als God vandaag de dag nog bestaat in west-Europa, dan is Hij als de weggelopen vader die door zijn kinderen wordt gezocht, maar die er alles aan doet om niet door hen gevonden te worden, omdat Hij weet dat Zijn kinderen Hem nog alleen maar teleur kunnen stellen. En voor de mensen die gewoonweg weten dat God niet bestaat, is Hij simpelweg overbodig. Voor die mensen is Hij als de vader die er nooit geweest is en waarvan het zeer waarschijnlijk is dat Hij eigenlijk nooit bestaan heeft.
@SterF... | 03-10-20 | 16:38:
En lachwekkend maar, dat schijnt niet meer te mogen.
@GeenHeil | 03-10-20 | 16:23:
Als u zich een beetje in de geschiedenis van het verschijnsel Dhimmi had verdiept, (Bat Ye'or heeft er een goed boek over geschreven), zou u geweten hebben, dat ook in het verleden een Dhimmiestatus alleen tijdelijk is.
Een Dhimmie is een tweederangsburger, die beslist geen verantwoordelijke positie zal krijgen.
Een Dhimmie wordt door middel van de Jizya (belasting voor Dhimmies) uitgezogen.
De bedoeling is dat een Dhimmie vertrekt (natuurlijk alleen met de kleren die hij aanheeft), of zich bekeert.
Een ongelovige is echter andere koek.
Die gaat er gewoon aan.
@Roadblock | 03-10-20 | 16:47:
Ik heb me heel goed in dat verschijnsel verdiept en daarom zeg ik ook heel duidelijk dat de dhimmi`s de eerste decennia - dus tijdelijk - worden gedoogd. Dhimmi`s zijn inderdaad tweederangsburgers, dus slaven op oproepbasis. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik het heb over een verantwoordelijke positie. Een dhimmi betaalt belasting, is een slaaf die de economie draaiende moet houden, en zodra hij is leeggezogen, gaat zijn kop eraf. Zo simpel is het. Daar zit geen woord Chinees bij.
Wat een gelovige en wat een ongelovige is, dat bepaalt de islam. Dat bepaalt niet degene die van zichzelf zegt dat hij een christen of atheïst is. Als Nederland morgen onder het regime komt van moslims, dan kan ik opeens gaan zeggen dat ik een christen ben, of misschien zelfs een moslim, maar die moslims zullen aan de hand van hoe ik mij gedraag en kleed bepalen of ik een gelovige of ongelovige ben. Daar verandert het gezang van deze zogenaamde christenen helemaal niets aan. Jij gaat uit van een papierenwerkelijkheid en ik ga uit van de praktijk en de werkelijke geschiedenis.
@GeenHeil | 03-10-20 | 16:45: Ik weet niet of we geen paternalistische natuur meer nodig hebben. Ik niet maar het is overduidelijk aanwezig in de hedendaagse overheid. Die doet niets anders dan betuttelen, verbieden, debiele regeltjes verzinnen en bovenal beboeten. De staat heeft de rol van jouw vadertje god overgenomen en vervuld die rol met verve en zelfs dwingender dan de god van welke religie dan ook. Ervan weglopen is niet meer mogelijk.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 17:13:
Zo is het precies! De overheid heeft de betuttelende macht overgenomen. Ik heb dan ook nergens beweerd dat er geen betutteling is. Ook niet dat er geen betutteling nodig is - dat laat ik even helemaal in het midden. Ik zeg dat die betutteling niet meer wordt uitgeoefend door een bovennatuurlijke macht die op een vaderlijke manier de natuur zelf en de natuur van de mens beheerst en bestiert.
Wij verschillen wel met elkaar van mening over de manier waarop de overheid betuttelend optreedt. Ik zou zeggen dat dat op een moederlijke manier is, en niet op een vaderlijke. Moederlijk in die zin, dat de overheid alle risico`s probeert uit te sluiten. We leven steeds meer in een gefeminiseerde rubberentegelmaatschappij, jongetjes mogen geen jongetjes meer zijn et cetera. Hoe zie jij dat?
@GeenHeil | 03-10-20 | 17:19: Ik denk dat ik het wel met je eens bent. Zo bekeken heb ik de overgang van vaderlijk naar moederlijk bewust meegemaakt. Zo hadden we een klimrek dat een meter of 3 hoog was. Daar flikkerde weleens een kind uit en die brak dan een pols. Soit, kan gebeuren. We moesten er eigenlijk wel een beetje om lachen. De regel was toen, als het niet dodelijk gevaarlijk was, zoals in de auto met je kop door het raam slaan zonder riem, er niks aan de hand was. Dat is inderdaad verandert op een gegeven moment. Er werd een meter van het rek afgezaagd en er kwamen letterlijk rubberen tegels onder te liggen. De gedachte is nu dat er in geen enkel geval zich iemand pijn mag doen of een wond mag oplopen. Ook geestelijk niet. Daar kweek je dus bange wezels mee. Oftewel snowflakes. Die zelf ultieme veiligheid eisen. Dat is weer koren op de molen van de een bemoeizuchtige overheid die maar al te graag tot in de huiskamer macht heeft. Daarom zullen mensen ook in de rij staan voor een halfslachtig getest vaccin. Ze denken, of eisen zelfs, risicoloos te kunnen leven.
@entredeuxbieres | 03-10-20 | 17:43:
Ja, zo zie ik het dus ook precies. Jij geeft ook het perfecte voorbeeld. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik heb die overgang ook meegemaakt. Maar als ik met mijn moeder praat over haar jeugd, dan vindt zij dat ik als een watje ben opgegroeid, qua klimrekken en qua buitenspelen en dergelijke. Zo kijk ik nu naar de kinderen van mijn zus.
Nietzsche wijst er aan het einde van de negentiende eeuw al op dat de natuur vrouwelijk aan het worden is, moederlijk. Hij verwijst naar de zachte betuttelende macht van de Franse bureaucratie. Die gaat volgens hem heel Europa domineren. Nou, daar zitten wij vandaag de dag dus middenin, in die tendens. Wij zien dat allemaal gebeuren.
@GeenHeil | 03-10-20 | 17:49: Ik ben 56 en dit speelde eind 70er jaren. Ik heb zelf geen kinderen maar wel genant om te zien dat mijn generatie de snowflakes heeft voortgebracht. Arme kinderen. Wat afschuwelijk moet het zijn om nooit alleen een vrij kind te kunnen zijn. Ze brengen je naar school tot in het gebouw, staan je op te wachten als je uit school komt. Geplande speelafspraken met je vriendjes. Je ouders staan langs de lijn bij voetbal. Nooit eens alleen op pad. Het voordeel aan de alom spiedende blik van je ouders is dat je later geen last hebt van de spiedende blik van de overheid. Dat is misschien ook de bedoeling. Ik trek dat niet en zal er ook nooit aan wennen.
Het is in ieder geval niet gebeurd tijdens dat feest buiten op het plein. Misschien ervoor of tijdens de after-party.
(groot)schalige besmetting in de buitenlucht is gewoon wereldwijd nog totaal niet vastgesteld.
Groningen is om en nabij even groot als Tilburg, maar heeft nog slechtere cijfers
Vindicat wellicht?
Boeie Ruurd!
Gadverdamme, ik proef kurk.
Die drie Selwerd-flats.
Dat zol de duvel verdraiten!!!
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 16:18: Tijdelijk twee.
www.dvhn.nl/groningen/stad/Studentenf...
Aan de aardbevingen kan het in ieder geval niet liggen want die zorgen alleen maar voor een betere ventilatie van de huizen.
@Ridde Rogter | 03-10-20 | 16:20: Ach ja, vroeger kwam ik daar wel eens....
@Kuifje-naar-Brussel | 03-10-20 | 17:19:
Was een mooie crash-plek ja. Memories...
Tilburg heeft ongeveer evenveel inwoners als Groningen , ze lopen dus gewoon in de pas qua aantallen.
Geen bewijs dat het met dat voetbalfeestje in de buitenlucht heeft te maken.
Waarom trouwens niet gewoon deur dicht. Bij naar buiten gaan identificeren en boete? Flauwekul "onbegonnen werk", als de politie dit al niet kan.....
Wat een onzin.
Ze moesten vast weer super de-escalerend optreden...
Pure angst van de agenten omdat ze weten dat het altijd enorm uit de hand loopt bij mocro's die betrapt worden.
Boetes zijn deze week fors verlaagd en je krijgt ook geen strafblad meer want dat vond de linkse oppositie maar zielig. Dus zaalhouder kan vanavond en morgen en alle dagen daarna door gaan met feesten met als enig risico een boete van 95 E
Omdat het aan mensen zelf is om te bepalen of ze risico willen lopen. De overheid is er om ons te dienen, niet andersom.
@Stijl_Loos | 03-10-20 | 16:31: Heeft u braaf uw autogordel om?
@JanP999 | 03-10-20 | 16:19: Dat van 'geen strafblad meer' was omdat Grappenhaus anders nooit meer naar de VS kan. Niet vanwege zielig.
@Stijl_Loos | 03-10-20 | 16:31: Het is aan de overheid om de publieke ruimte te beschermen tegen asocialen.
Die statistiek zegt niks zonder aanvullende informatie: is er evenveel getest de afgelopen 14 dagen? Zijn alle uitslagen per dag genoteerd? Is de grafiek afwijkend van 20 andere vergelijkbare steden? Zijn de positieven überhaupt in contact geweest (of zijn het ze zelf) met Willem II supporters?
Verder een plexiglas muur om Staphorst, zoals eerder voorgesteld voor de stad Amsterdam. 6 meter hoog, minimaal drie weken dicht.
Of je gooit Bruls op de A10. Klaar.
Op naar de massa immuniteit.
Dat is de enige echte bescherming tegen het virus.
Op naar massabesmetting is reëler.
Of met zijn allen op dansles. Ook goed...
Godverdegodver.
Zoiets?
Wat loopt iedereen toch te kruikenzeiken op die Tilburrugurs.
Het waren altijd al klootzakken.
Kruikenzijkers ja, maar klootzakken zijn de Tilburges niet. Behalve dan de directeuren, notabelen, en gemeentepolitici etcetera.
@aflaatverkoper | 03-10-20 | 16:42:
Laaje eige nie gek maoken!
Ik loop maar wat te zeiken €:-)
@Ruimedenker | 03-10-20 | 17:04: Loat oe egge.... Dan snappen echte Kruiken ook wat je bedoelt...
@Petrus Poortwachter | 03-10-20 | 17:45:
Joep! Ben jij ‘t?
@Ruimedenker | 03-10-20 | 18:16: Nee
Altijd mot bij die kruikenzeikers.
Maar bij BLM demo's kijken diezelfde mensen even gauw een andere kant op.
Precies. Dan hoor je de media niet jammeren en klagen.
Ah kijk, een mocro bruiloft.
Dat stond niet in de reguliere media.
Bruiloft op bedrijventerrein, dan weet je voldoende.
Als het een bruiloft van Hollandse kaaskoppen was geweest had men dat vanaf minuut één van de daken geschreeuwd. Bij mocro’s gelden andere regels. Wie bij de NPO heeft trouwens de divibokaal gewonnen?
Je kon wel raden dat het om een mocro of turkse bruiloft zou gaan puur omdat er niemand bekeurd is.
Het krampachtig niet benoemen is de code. Als er niet staat dat de 'daders' blank/wit waren, betekent het: licht getint.
De reguliere media berichtte wel dat mannen en vrouwen elk een zaal hadden. Dat had een belletje kunnen doen rinkelen.
@gestoptmetroken | 03-10-20 | 16:16:
Regel 7 van de Code van Bordeaux:
nl.wikipedia.org/wiki/Code_van_Bordea...
@omanders | 03-10-20 | 16:31:
Staat haaks op code 1.
@073Cab | 03-10-20 | 16:21:
Een belletje? De Westertoren ging er hier in 020 spontaan van beieren.
@aflaatverkoper | 03-10-20 | 16:39:
Moest ik daar nou echt #sarcasm bijzetten?
@073Cab | 03-10-20 | 16:47:
Nee hoor. Wilde het enkel versterken.
Het racisme van de lage verwachting.
@073Cab | 03-10-20 | 16:21:
Ah, vandaar die fixatie op homo's. Is ook de kat op het spek binden om met al die kerels met handtasjes bij elkaar te gaan staan. erg gezellig.
Trouwfeesten met dergelijke hoeveelheden gasten zijn strijk en zet Marokkaans of Turks of van een BN-er
REAGEER OOK