Goedemorgen. Code rood in Tilburg
Supersprèd ievènt jè
Social
Landgenoten. Dit is een waarschuwing. Wat u ook doet morgen. Ga niet naar Tilburg (bekend van de eerste coronagolf). Daar wonen deze mensen, die duidelijk hun bek niet kunnen houden. Gistermiddag +2544 besmettingen alsmede +16 doden. En gisteravond dus dit. Wij zijn benieuwd naar de appjes van burgemeester Weterings met "minister" Grapperhaus. En oh ja. Willem II-Rangers eindigde in 0-4.
LOL
Camera's staan zeker nog in presetmodus
Social
Reaguursels
InloggenDe Katholieke Universiteit Tilburg (on begrijpelijke redenen omgedoopt tot Katholieke Universiteit Brabant) is altijd een rood bolwerk geweest. Kan geen toeval zijn dat daar weer zo’n evenement plaats vindt.
Sinds de demonstratie op de Dam (wat was het, 1 Juno?) met 14.000 man onder toeziend oog van de burgemeester, en de daaropvolgende BLM demonstraties waar corona een dagje vrij voor neemt kan het mij aan mijn reet roesten wie wat buiten doet. Al zouden ze naakt een orgie houden en elkaar in de bek hoesten.
Leuk feitje voor mensen die nu vallen over 'groep mensen in de buitenlucht, foei'. Op Urk werden na het sluiten van de kerken vrijwel meteen openlucht kerkdiensten gehouden, tot eigen ergernis stonden ze in mijn buurt ook met geluidsinstallatie op een gras te jengelen. In het kort gezegd, om die voetbalsupporters nu meteen een super spread event en corona-doden aan te wrijven is wat flauw.
Ze hadden het een BLM demonstratie moeten noemen. Het deugende virus kan namelijk heel makkelijk onderscheid maken tussen een voetbalhooligan en een BLM demonstrant. De eerste wordt in de buitenlucht besmet, de tweede niet.
Goed experiment.
Als ze alleen buiten zijn geweest zal het aantal besmettingen niet zichtbaar zijn in de grafiekseltjes volgende week.
Risico zit in Bergamo effect: het vervoer erheen en de cafes.
Er viel niet veel te vieren na afloop.
@Gulliver | 25-09-20 | 13:43:
troost bij elkaar zoeken ;)
En de burgemeester maakt alweer een 180 gr draai: "de supporters hebben het verpest." Nee, lullo, jij hebt dit ten eerste allemaal toegelaten en ten tweede wilde je blijkbaar niet handhaven/optreden. Volgende keer moet je niet met Halsema bellen ,maar met Aboutaleb.
Eens, maar van mij mag hij meteen MinBiZa bellen om te informeren naar een ander baantje! Drie maten te klein voor deze verantwoordelijke functie.
sputniknews.com/uk/202009251080567207... Het door Nederland bestelde en dik betaalde anti-Covid-19 vaccin geeft hoogstens een 50% kans dat je het virus niet krijgt (waarmee het vaccin lijkt op een anti-griep virus) en wanneer je het wel krijgt dan zorgt het vaccin hoogstens ervoor dat de ziekte milder verloopt. Kortom, de hele heisa komt neer op het ontwikkelen van een anti-griep virus, meer niet.
hoogstens?
als de ziekte erdoor milder verloopt is het vaccin al prima nuttig en zijn geld waard.
Er is voor SARS ook geen vaccin en dit is SARS II. Dus logisch dat ze het niet voor elkaar krijgen, zeker niet in zo'n korte tijd terwijl het ontwikkelen van een vaccin normaal jaren in beslag neemt.
Willem II die ook na herhaaldelijke oproepen de slavernij lekker liet doorgaan in tegenstelling van veel Europese landen om ons heen. Best bijzonder dat zo’n naam nog kan. Ook wel grappig dat ze nog altijd in mensen handelen.
In Schotland vragen ze zich af waarom ze niet tegen het eerste elftal hoefden te spelen.
@Gulliver | 25-09-20 | 13:06: hahaha! Nice one!
@Gulliver | 25-09-20 | 13:06: Ze hadden zelf ook als Glasgow Rangers II door kunnen gaan komen ze nu achter.
Tsja, wat verwacht je? Dat soort voetbal-‘supporters’ is doorgaans totale mongoolmafklapper met IQ van 65. Het goede nieuw is dat covid-19 mogelijk tot enig culling van de herde gaat leiden.
Zijn ze toch nog een stuk slimmer dan de virusontkenners.
Wat een stelletje Kruikenzeikerds!
In goed Hollands: kneuzen.
Hoogmis van Egoïsme
Laten we wat van die supporters aan België geven, dan stijgt het IQ in beide landen
Ik begrijp de ophef niet. Deze Tilburgers hadden wat belangrijkers te doen dan Corona maatregelen te volgen. Kwam de burgemeester ook nog even met een Willem II button langs om de urgentie van deze bijeenkomst te benadrukken?
Ach er worden nog maar weinig mensen echt ziek van alleen corona. Op de IC zijn ze al aan het afschalen. Mensen die eerder thuis moesten uitzieken worden nu opeens opgenomen. Iets met capaciteit. En een verdienmodel. De factureerders draaien overuren. Van hoeveel besmette mensen is er een positieve kweek? Dat moet je standaard doen bij diagnostiek. Bij COVID-19 hoeft dat zeker niet? Trap er niet in.
Fake news! www.rtvnoord.nl/nieuws/745926/Groning...
Blijf lekker je kop in het zand steken, goed bezig hoor
Had graag en vele met mij in maart opgenomen geworden had een hoop rest klachten gescheeld. Praat niet zo'n poep.
Wappie.
@moetnoggekkerworden | 25-09-20 | 12:18: Dan was jij een van de weinigen met alleen corona zonder verdere aandoeningen? Wat was je Ct waarde bij de test en hoe was de virulentie op de kweek? Maart was influenza & corona dus dubbelop. Lees de cijfers.
@priwax | 25-09-20 | 11:53: Sorry dat ik deze gegevens van onze IC met je deel. Je weet het gelukkig beter.
@First Contact | 25-09-20 | 11:50: Gelukkig is rtvnoord veel betrouwbaarder dan de observaties van onze IC medewerkers.
Hoeveelheid besnettingen kan hopelijk nog meevallen want in de buitenlucht. Erger gaat het worden wanneer in de kroeg werd doorgefeest.
Mjah,
Eerst de regels wat buigen vanwege anders niet kunnen handhaven,
en vervolgens in nieuwe situatie niet gaan handhaven.
.
Op cursus leer ik altijd dat je duidelijk moet zijn bij een slecht nieuws gesprek:
"Beste suporters, dit *kan* helaas niet meer.
Niet op een plein en niet in kleine huisfeesten.
Neem je verantwoordelijkheid. Alvast bedankt."
De mensen doen dus gratis mee aan een medisch experiment. Dacht dat je daar wel een paar duizend eurotjes voor kon vangen. mijn god, dit land is echt crimineel. wel handig dat je dan een minister president hebt die maar blijft zeggen eigen verantwoordelijkheid. waar kunnen mensen die door deze mensen worden bestemt nu verhaal halen? wordt er nog een singegrepen hier in NL, dat deze regering werkelijk waar geen ene moer om de gezondheid van zijn eigen landgenoten neemt. dit kan toch niet? gewoon experimenteren in tilburg rotterdam. Erasmus is bij rotterdam betrokken. wisten die mensen van te voren dat ze meedoen aan een experiment? Schandalig!
We doen allemaal mee aan dat experiment want een uitbraak beperkt zich niet tot de mensen die aan zo'n demonstratie oid meedoen.
@MrLahey | 25-09-20 | 11:19: Dat zei ik dus, deze mensen gaan andere besmetten. worden als onverantwoordelijk weggezet. wat ze ook zijn. Met dat verschil dat de burgemeetser dat al lang wisten. Ze zijn nu allemaal genoteerd. dus nu afwachten welke en hoeveel en waar besmettingen plaats vinden. mooi onderzoekje dus. wel weer een paar mensen dood en chronisch ziek. Kunnen we se staat ook aanklagen? Ben klaar met het gelieg en bedrieg hier in NL.
@moetnoggekkerworden | 25-09-20 | 11:27: oh Hans.....
@klaasjanhenk | 25-09-20 | 12:21: gaat alles goed? wie is Hans?
Niet alle jongeren zijn zoals die feestvierende idioten. www.telegraaf.nl/watuzegt/1184933302/...
Dus u heeft een abonnement op de telegraaf? Ha!
@MrLahey | 25-09-20 | 11:16: en dan nog? Is dat een probleem?
Hoop ophef over Willem II, gek dat je al die lui en media amper of niet hoorde bij die BLM-crap. In beide gevallen is het kansloos, maar goed.
Iedereen en z'n moeder was hier in de panelen verontwaardigd over die BLM demonstratie, maar nu ineens niet. Net zo'n dubbele standaard.
hallo ik weet niet of jullie weten maar akwasi met maat 26 cm stond erook tussen dus doorlopen mensen niet zeuren
Willen jullie Meer of Minder BRABANDERS.....
Hossende, brullende, dronken, over-geile idioten, die tijdens hun zuipfeest hopen hun buurvrouw bij haar puzzy te kunnen pakken..
Brabanders zijn bij herhaling verantwoordelijk voor de proliferatie van corona.
Nou nou niet zo stigmatiseren, dat straalt niet goed op u af.
Ik vind het pracht volk en ik zetel in kop van noord Holland sterkte daar braboos proost jonguhhsss
MEER! En minder minder minder bolhoedjes!
Is puzzy een brabants woord? Keniknie.
Rotterdammers en Amsterdammer stonden vooraan om naar Brabanders te wijzen, nu blijkt het allemaal anders te liggen. Hoor je ze niet meer.
Goh, lekker ander geluid op GS!
Sinds gisteren is GS uit mn favorieten lijst verdwenen.
Am dam al jaren uit mijnes
@oldskoolhollander | 25-09-20 | 11:09: Maar vooral wel blijven betalen.
@oldskoolhollander | 25-09-20 | 11:09: en toch reaguren rofl
Er is niet echt een excuus te verzinnen voor het falen van de overheid qua testcapaciteit. Dat is onvergeeftlijk. Vanaf mei is allang duidelijk dat er een tweede golf komt in het najaar en dat testen, testen, testen en isoleren HET middel is om dit virus de kop in te drukken. Desondanks is niet alles op alles gezet, om met een fractie van de kosten van de lockdown zelf, deze capaciteit uit te breiden door middels van een grootschalig overheidsinititatief.
Nee, men is blijven aanmodderen met aanbestedingen, private bedrijven en instanties en overheden in andere landen (Abu Dhabi zelfs!) wat natuurlijk op zijn stroperigst gaat. Wat hebben we geleerd van de Fyra, de Betuwelijn en andere van deze prjecten tenslotte. Echt, waardeloos beleid. De overheid had middels eigen initiatieven, desnoods decreten of weet ik wat, actief moeten werken aan deze testcapaciteit. Dat is niet gebeurd en goh wat een verrassing, de GGD's moeten terugschalen van contactonderzoek naar globaal onderzoek, kortom, we zijn de regie alweer kwijt voordat de tweede golf goed en wel aan land komt. Wat dat bettreft verdient de overheid, de minster in de eerste plaats, een hele dikke vette min.
Volledig mee eens, dat zuinige gedoe en vergadergedrag van de overheid doet het nu de nek om.
We worden geregeerd doorvoetbalkantine bestuur
Van de 4 e klasse
Begint naar mijn mening zo langzamerhand niet miskleunen te zijn maar een wel opgezet plan. Dit zaakje in NL stinkt enorm.
100% eens. Het merkwaardige is, dáár gaat het nauwelijks over.
En de schreeuwers die smeken om een nieuwe, strenge lockdowns hebben geen enkel idee over de consequenties op termijn.
Vandaag een trip naar zuid Portugal op het programma, lekker een paar dagen cultuur snuiven in Lissabon, daarna naar het zuiden richting Faro en nog een paar dagen op het Portugese strand in de Algarve, weer eens wat anders dan hier aan de Spaanse Costa. Je zou vergeten dat er een killer virus rondwaard, oh wacht.
Snuif niet te diep aan die cultuur..
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 11:01: ik snuif mijn longen vol, dank je.
Lijkt op een demonstratie op de Dam. Dat viel toen ook erg mee. Zeiden ze.
Op dat moment waren er ook veel minder actieve besmettingen in t land.
@MrLahey | 25-09-20
Dat weten we niet. Wat we wèl weten is dat er toen veel minder getest werd.
Best triest leven lijkt me dat. Supporter van Willem II.
PSV gisteren soeverein winnaar
Tegen een hoog aangeschreven tegenstander. Toch?
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:50: dat bedoel ik, nee het waren geen Rangers
Maar nou we het toch over voetballen hebben.
Gisteren Sevilla-Bayern gezien.Leuke wedstrijd met eindelijk eens wat publiek in het stadion.
Dan kijk je toch heel anders naar een wedstrijd.
Dat leeft toch ook meer dan in NL. Hier is de stad allemaal grote schermen waar je de wedstrijd op kon volgen.
Briefje van Superjan.
Waar waren jullie tijdens Extinction Rebellion, Marokkaanse strandfeesten en BLM protesten... stelletje hypocrieten?
@NOS
Grote groep Willem II-supporters viert feest zonder naleven coronaregels nos.nl/l/2349714
twitter.com/superjan/status/130940278...
Dit was wel heel dom. Teveel naar die enge Willem Engel geluisterd.
De angst om een strafblad (de Grapperhaus amnestie ) is nu ook weg, men mag dit gedrag best op conto van de Rutten kliek schrijven
Alles is de schuld van Rutte. Ik was vanochtend te laat door een rood stoplicht dankzij Rutte. Mijn eitje was vanochtend aangebrand dankzij Rutte. En dan ook nog eens dansende mensen dankzij Rutte. Waarom wordt bij alles gelijk naar de overheid gewezen? Eigen verantwoordelijkheid, zelf iets van je eigen leven maken, zelf beslissingen nemen over je eigen leven en niet te veel verwachten van de overheid, welke poppetjes er nou ook precies in de regering zitten..
Eigen verantwoordelijkheid is nooit erg ontwikkeld bij tokkies.
En Kuif is weer in Tokkie-mode!1!! Tokkie-tokkie-tokkie!!1! Go Tokkie Kuif!
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-09-20 | 10:33:
Je gooit er weer wat drogreden tegen aan.
Dus doe die boetes dan ook maar weg toch.
@GWB | 25-09-20 | 10:53:
Heeft wel gelijk het bruiloft gedrag van Grappenhaus was van een Tokkie.
Een Willem II feest is te belangrijk om af te gelasten. Zou BLM Femke zeggen.
Bij Willem II konden ze het wel afgelasten. Als het feest bij de buren in Breda was geweest was het tenminste ook nog echt gezellig geworden
Weterings "de schuld van de Tilburgse 25sept uitbraak ligt bij China en Halsema"
En dan kansloos met 4-0 verliezen. Thuis.
Gooi Tilburg maar dicht. Veel missen we er sowieso niet aan.
Dit is buiten, daar word je niet ziek en zou dat zo zijn, er is ook nog zo iets als eigen verantwoordelijkheid.
In één zin de spijker bovenop de kop! Geweldig!
Zijn jongelui, die hebben sowieso weinig te vrezen van dit virus
In de zomer overdag in de zon wordt u niet gauw besmet als u een beetje normale afstand houdt. Met temperaturen onder de 10C op 20cm van elkaar staan te zingen, ga er dan maar vanuit dat het gewoon kan. Genoeg infecties zijn getraced tot feestjes buiten.
@Fijn_dat_je_er_bent | 25-09-20 | 10:20: want die hebben geen familieleden? ottawacitizen.com/news/local-news/how...
Overigens is het laatste woord nog niet gezegd over de lange-termijn gevolgen van COVID-19 voor jonge mensen, maar we kunnen wel vaststellen dat ze niet snel dood zullen gaan inderdaad.
@Blasfemie | 25-09-20 | 10:27: Erger dan WII supporter kan haast niet.
Inderdaad, hou eens op met dat ouwewijven gezeur.
Als de ""top"' van Nederland schijt aam de regels heeft,,,, nou wij dan ook .!
Blijkbaar zijn deze gasten niet instaat om die verantwoordelijkheid te nemen.
@Blasfemie | 25-09-20 | 10:25: Da's niet waar, maar wel zo door het nieuws naar buiten gebracht
@Stijl_Loos | 25-09-20 | 11:31: welk deel is niet waar?
@Blasfemie | 25-09-20 | 11:59: het buiten verhaal. Ook je Otawa voorbeeld. Een BBQ van 40 mensen en twee mensen blijken corona te hebben? Dat kan op zo veel manieren gebeurd zijn. De (vervolg)besmetting gebeuren vervolgens allemaal in de thuissituatie.
@Stijl_Loos | 25-09-20 | 14:01: welk buiten verhaal precies? Mijn eerste zin was bijvoorbeeld dat overdag in de zomer weinig kans op besmetting is. Die klopt ook niet volgens u?
U zegt dat het 100% fysiek onmogelijk is om buiten besmet te worden ofzo?
De kwaliteit van het openbaar bestuur hier in Nederland is dankzij de coronacrisis nu open en bloot voor iedereen zichtbaar op tafel gekomen. Zolang de economie redelijk draaide en er voldoende geld was om te verkwisten leek het nog wat. Er was ook altijd tijd genoeg om de lastige kwesties te smoren in eindeloos gepolder. Maar nu er met beperkte middelen en onder tijdsdruk een echte bestuurlijke prestatie geleverd moet worden zien we het openbaar bestuur voor wat het in al die jaren geworden is : een rottend, inert halfblind sclerotisch kadaver bestaande uit incompetente baantjesjagers, die zonder enige managementkwaliteit of zelfstandig denkvermogen als olifanten door de porseleinkast lopen. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er, zo lang na het debacle op de Dam, nog steeds geen protocol is voor gemeenten om evenementen objectief te kunnen beoordelen. Hoe kan het dat de centrale overheid niet inziet dat de geloofwaardigheid van, en draagvlak voor de pijnlijke maatregelen sterk afhangt van de consequentheid waarmee ze worden toegepast ? Zoveel maanden verder, en nog steeds kan elk bestuursbaronnetje van een provinciaal moddergat (hallo Weterings!) op eigen initiatief, en zonder kennis van zaken een beetje aanklooien ! Hoe ver moet je van de werkelijkheid afstaan om te denken dat Grapperhaus nog enig gezag heeft, of Hugo de Jonge ? Onze overheid is toe aan een grote en drastische revisie.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, helemaal waar wat je zegt.
Klopt helemaal. Lichtgewicht, bij een beetje tegenwind waaien ze van het pad,
U doet uw naam eer aan, geen woord te veel of te weinig, beste tegel van de week.
Mooie tegel!
Tsja, dat geld zo'n beetje voor alle landen. Extra probleem is dat veel Nederlanders denken dat ze het zelf allemaal beter weten. Duitsers zijn veel gehoorzamer.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:41: Ha ha ha dan kent u de duitsers nog niet. Ga eens naar dat land toe en kijk met uw eigen ogen. Ook zij zijn dit beleid kots en kotsbeu, de burgelijke ongehoorzaamheid kom je vooral tegen in de grote steden.
@Ja echt ik ben het | 25-09-20 | 10:45: precies, zie de demonstraties in Berlijn en Düsseldorf.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:41: Ja dat weet inmiddel heel europa toch?
1 Ding is zeker. Ze hadden wel verstand van voetbal. Ze wisten dat het bij 1 wedstrijd zou blijven. Want die ploeg van Wimpie II ontstijgt het niveau van een hoofdklasser niet echt. Uitslag: 0-4 tegen een stel houthakkers uit Glasgow.
Denk dat je inderdaad geen filmpjes kunt vinden van dansende mensen na afloop
Tactisch door Steven Gerard om de oren geslagen.
Niks mis mee. als je zelf staat en zit te slapen.
De gemiddelde voetbalsupporter heeft nog minder herseninhoud dan Fame Louise en die heeft heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg weinig inhoud. Maar wanneer grijpt de (lokale) overheid nu eens in. Verdrijf die gasten met wapenknuppel en traangas.
Even voor jou. Het is Famke Louise... O en nog wat. Je kan het ook eerst vragen. De tijden van Stalin liggen ver achter ons.
@Zeisss | 25-09-20 | 10:06: Dat u over het hoofs ziet dat er te veel "E"s in het woordje heel zitten, is veel zeggend. Overigens is Fame een Engels woord dat hier dus wat spottend wordt bedoeld. Welkom op GS.
@Tjemig | 25-09-20 | 10:44: hoofs => hoofd
@Tjemig | 25-09-20 | 10:44: Ja ja o ok. Dat mij dat niet opgevallen is. Vreemd eigenlijk. Ik ben wel opgelucht dat jij mij dit kan duiden. Levens gespaard. Dankzij GS!
Famke is verder een lekker meisje.
Als je naar de cijfers kijkt van de overdrachten zie je dat 80+ procent of meer plaatsvindt thuis, bij familie of op kantoor. Buiten, vrijwel geen overdracht. Is ook allemaal superlogisch, buiten waait de wind en krijgen druppels en aerosols geen kans. Binnen blijft dat hangen, plakken en bewezen is inmiddels dat de blootstelling aan het virus overeenkomt met het product van hoeveelheid x tijd. Dus hoe meer virus, hoe groter de kans, en hoe langer, hoe groter de kans.
Binnen betekent het dat ook een kleinere hoeveelheid virus, bijvoorbeeld in aerosols, als die maar lang genoeg blijven hangen of op een oppervlak blijven zitten, voor besmettingen kunnen zorgen. Dat bewijzen de super-spreader-events in een Duitse slachterij en in een Rotterdams verpleeghuis via de luchtkanalen. Er zijn meer van die situaties, in kerkkoren bijvoorbeeld.
Buiten hebben aerosols geen kans, die verdampen of verwaaien en druppels hebben ook nauwelijks kans om te beklijven. ventilatie en verse lucht zijn de sleutelfactoren. Anderhalve meter maakt dus buiten niet echt uit, tenzij je iemand in het gezicht hoest, maar dat is geen hobby van de meeste mensen.
Je zou je beleid hierop moeten aanpassen: Terrassen onbeperkt open, in de buitenlucht geen restricties opleggen. Binnen echter heel goed blijven oppassen en vooral benadrukken dat ook thuis en onder familie het heel verstandig is om bij signalen en symptomen afstand te bewaren.
Dan nog het volgende. Het is ook zonneklaar dat jongeren en middelbaren tot een jaar of 60 nauwelijks ziek worden, of niet doodziek althans, van dit virus, tenzij onderliggend lijden. Bij de volgende lockdown zou ik dan ook de isolatie willen omkeren: Laat die 60 minners vrij in alles, isoleer tijdelijk de ouderen en de zwakkeren. OP die manier bereik je immuniteit onder het actievere deel van de bevolking waar de oudjes later dus, na de tweede golf ook profijt van hebben.
Niet verwacht dat ik binnen deze election cycle het met u over iets eens zou zijn.
Enige probleem is natuurlijk wel dat horeca het alsnog niet gaat overleven in de winter. Zelfs met verruimde terrassen. Je moet dan investeren in verwarmers en de vraag is of demense in hun winterjas buiten willen zitten in de kou en nattigheid. Binnen mag je beperkt aantal publiek hebben en dat is niet rendabel voor veel horeca.
@Graaf, hier ook een zeldzame constatering dat Beste een zinnig comment plaats buiten zijn/haar gebruikelijke pro Rutte en EU plempsels.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 10:02: Terrasverwarmers?? Hoho, denk aan de co2! Bontjassen zouden beter helpen.
De ouderen isoleren, net zoals in maart/april in de tehuizen waar ze met bosjes tegelijk overleden? Waarom lees ik niets over het virusproof maken van alle luchtverversings apparatuur? De ouderen nu weer opsluiten zal hetzelfde resultaat hebben: honderden doden.
Ja inderdaad. Alle personeel in verpleeghuizen aan de mondkapjes, ventilatie heel goed in de gaten houden. Beter is raam open dan rond pompen. Dan maar even geen bezoek ontvangen, een het virus buiten laten uitrazen onder de jongeren. Zo doorgaan golf na golf, met de billen tegen elkaar afwachten en alles stil leggen lijkt me geen lange termijn oplossing.
Net zoals Zweden. Die nu nergens last meer van hebben! Ventilatie in verzorgingshuizen en ziekenhuizen goed op orde hebben lijken mij ook goede maatregelen, die naast covid ook andere voordelen hebben, waarom zouden we dat niet sowieso gewoon doen, omdat dat een paar miljoen kost? Het enige waar het kabinet volgende week mee komt is een nieuwe lockdown die weer 100 miljard subsidie vraagt.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 10:23: corona vrije bejaarde bajes?l
@HetGewoneNormaal | 25-09-20 | 10:37: Zweden hadden een zomer waarin iedereen naar het platteland ging. Let de komende weken maar eens op of ze het echt zo fantastisch doen.
@HetGewoneNormaal | 25-09-20 | 10:37:
Heb gister naar Zweden gekeken. Maar het is zo dat ze daar 3x meer doden hebben gehad door Covid en ook nu nog veel gevallen hebben. In vergelijking nmet Denemarken dat 29% omzetdaling had, heeft Zweden 25% omzetdaling en de Zweden hebben vooral zelf veel restricties betracht, wat neerkomt op hetzelfde gedrag als bij ons, maar dan niet door de overheid opgelegd.
Hoe dan ook, "herd immunity" bereiken door het virus rond te laten gaan onder de jongeren is inmiddels een juistere afweging, gezien de enorme schade aan de economie van een tweede lockdown. Dat gaat extra doden kosten, maar economische malaise kost ook doden, alleen meer verborgen doden. De afweging moet gemaakt worden denk ik.
Het is geen 2 e golf.
Het is gewoon een griep die elke herfst opduikt en ouderen soms het leven kost.
Vervelend maar niet vermijden.
426 overlijden elke dag aan kanker in Nederland....
@joppo0 | 25-09-20 | 10:45:
Het is natuurliijk niet gewoon een griep, dat is inmiddels wel duidelijk, maar inderdaad er gaan iedere dag 400+ mensen aan kanker dood en op IC's worden dagelijks beslissingen genomen over leven en dood. Een vriend van me is cardioloog, die bevestigt - wat niet nieuw is ook - dat vrijwel alle doden (in zijn ziekenhuis) door Covid, 80+ zijn en zware kwalen hebben. Een enkeling is jonger en heeft, zuur gezegd, gewoon botte pech.
@joppo0 | 25-09-20 | 10:45: eensch, gek he dat de meeste mensen hier niet bij stilstaan, er is geen ander virus dan kejona en zonder dit virus blijf je eeuwig leven op deze planeet.
Verstandig comment. Heb je het licht gezien want je stond er eerst nogal anders in, meen ik? Misschien kun je ook Gulliver cs overtuigen want bij hen heerst vooral gigantische angst.
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 10:49: De eerste golf ja, tweede golf moet nog blijken wat de rest schade gaat worden.
@Ad Fundum | 25-09-20 | 11:18:
Ik vertrouwde erop dat de overheid tussen mei en oktober sterk zou gaan uitbreiden in de test-and-trace capaciteit van de GGD's. Dat zou in lijn zijn geweest met de zware maatregelen en de doemscenario's van een tweede lockdown. Nu blijkt dat die tijd grotendeels verlummeld is aan halfzachte acties en halfbakken werk. De overheid had dit grootscheeps moeten aanpakken, veel meer mensen moeten en opleiden voor testen en contactonderzoek, tfeststraten en grootscheeps inkopen van testmateriaal. Dat is allemaal niet gebeurd. Ik vind dat onvoorstelbaar. En laakbaar ook.
Dan sta je nu dus voor de vraag: Hoe gaan wie die tweede golf aanpakken? Op dezelfde halfbakken manier met een lockdown of test & trace? Dat laatste was de oplossing geweest, waarbij de economie had kunnen blijven draaien, de lockdown was een lapmiddel bij het ontbreken van die test & trace.
Nu moet je dus prdagmatisch zijn: Een tweede lockdown gaat ons economisch de nekslag geven en dat gaat ook doden geven, verborgen doden maar toch. Dan moet je het dus anders aanpakken. Laat dan de 60- vrij, selectieve lockdown voor de kwetsbaren. Dan maar herd-immunity middels het vrijlaten van dit virus onder de jongeren, daarna ben je hopelijk qua samenleving immuun. Het gaat doden kosten, absoluut, maar dit is dan wel het gevolg van het falen van de test & trace capaciteit.
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 12:03:
Bedankt. Eens, niets aan toe te voegen.
Daar stond voor een kleine EUR 400.000 aan boetes op de beelden. Wanneer gaat Tilburg die innen? Hou dat bedrag anders maar af van de jaarlijkse bijdrage van het Rijk.
Ze hebben denk ik wat geld toegeschoven gekregen voor dit goed gefilmde en geregistreerde event. Heeft toch wel wat voorbereiding gehad en wellicht een cntractje waar ze zich aan moesten houden. denk dat er meer van dit soort dingetjes gepland stonden voor september. Want onze goddelijke overheid had op toename oktober geschat en niet eerder. Dus Nl testland.
De kruiken uit de Korvel zijn het afvoerputje van Brabant, waarvoor excuses.
Een boel slecht volk.
Waarvoor excuses? Ik woon er tussen ( helaas ) en je hebt gewoon gelijk. Met een beetje lekker weer zitten ze vanaf een uur of 11 buiten met een blik goedkoop bier en een joint.. en de rest maar werken.
@Kuchendebrabander | 25-09-20 | 11:14: dus wie is het domst?
@IkwilJinekwel | 25-09-20 | 11:27: lol
Willem Engel II
Hoogleraar Ira Helsloot zei gisteravond bij Op1 dat we gewoon moeten accepteren dat 'er meer coronaslachtoffers weer gaan vallen'. Overigens weer dat woord slachtoffers. En verder bleek de black-lives-demonstratie achteraf helemaal geen 'superspread event', dus waarom zou dat Willem-II-gedoe dat wel zijn. En tenslotte: wat ik echt niet begrijp is dat als Amsterdam Nieuw-West een coronahaard is - en dat is zo - ze alleen maar beslissen dat de kroegen in Amsterdam een uurtje eerder dicht moeten. De moskee blijft gewoon open, de bruiloften gaan gewoon door. Bizar.
Ira Helsloot is hoogleraar Besturen van Veiligheid aan de Radbout Universiteit Nijmegen.
Ik heb in dit draadje tot nog toe nog niets gelezen wat nou precies het verschil is tussen 1k roomwitte supporters op een plein en 14k ras pooiers op de Dam. Ik vermoed dat zelfs @nostyle het verschil niet kan (en wil) gaan duiden.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 09:53: Misschien het aantal actieve besmette personen? Niet handig om in een periode dat we dagelijks nieuwe dagrecords halen zulke events te laten plaatsvinden. Ik zeg maar iets.
@First Contact | 25-09-20 | 09:57:
Hoewel ik het met u eens ben dat dit totaal niet handig is in deze overgevoelige tijden, gaat u ervan uit dat deze 1k een groot aantal daarvan met symptomen daar stonden. Als je verkouden bent bijv. dan blijven velen toch thuis. Daarnaast weet je ook niet hoeveel van de 14k race hustlers op de Dam besmet waren. Dat kan toch statistisch gezien niet nul zijn geweest?
@grietmetgroenefiets | 25-09-20 | 09:52: Ja en dan heb je wel de hele dag gelijk?
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 10:05: Ik ben het overigens wel eens met de selectieve manier van handhaven. Wat ik wil zeggen is dat het geluk van de BLM demonstratie was dat er veel minder actieve besmettingen waren. Verder erger ook ik me aan het beleid van Rutte & Friends. Ze liegen, grijpen te laat in en komen met allerlei slappe en vreemde maatregelen die geen donder gaan helpen om het virus in te dammen.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 10:05: Misschien een interessant grafiekje: 'Opgenomen Corona patiënten cumulatief (GGD)' op 'alle cijfers'. Dat plaatst alles een beetje in perspectief en begint ook in maart. Het is de laatste tijd nogal de gewoonte om grafieken die lopen vanaf 1 juli te plaatsen, want dan komt de stijging zo mooi uit.
@grietmetgroenefiets | 25-09-20 | 10:22: Ze zijn nu alweer patiënten aan het verplaatsen, zodat andere afdelingen kunnen doordraaien. Wellicht kun je je dan de gevolgen gaan voorstellen wanneer we 4 weken achter elkaar met een stijging van 70% te maken krijgen.
@Zeisss | 25-09-20 | 10:08: Ja. Is dat niet goed?
@grietmetgroenefiets | 25-09-20 | 10:22: Meer dan 100 man op de IC, zo'n 500 totaal in het ziekenhuis. De aantallen stijgen snel, en over een paar weken liggen er 400 mensen op de IC. Lijkt me geen goede ontwikkeling.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:44:
Ik denk dat je anal;yse van de cijfers klopt, maar volgens andere cijfers blijkt dat die vrijwel allemaal besmet zijn geraakt in binnenhuis of kantoor situaties. De vraag is maar of zo'n buiten-verzameling effect heeft. Ik denk eerlijk gezegd, van niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:44: Nee, dus wat doe je dan: dan verbied je dingen die vermoedelijk de oorzaak van de snelle verspreiding zijn, zoals bruiloften binnen, moskeebezoek binnen, carnaval binnen... Evenementen buiten zijn helemaal niet zo besmettelijk gebleken. En het café een uur eerder dicht, zou het helpen?
Omdat er toen 1 op 10.000 mensen in nl besmet was misschien? dombo
Los van ieders persoonlijke mening of samenzijn, zingen, springen, schreeuwen nu wel of niet zou moeten kunnen in coronatijd, vind ik vooral de volstrekte willekeur in handhaving niet te verkroppen. Dat is olie op het vuur van de heersende onvrede en onbegrip.
Je kan zelf toch wel een beetje nadenken.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:45: Waarde Kuifje, geloof je jouw stelling nog na het kijken van Famke Louise bij Jinek? Een substantieel van de bevolking is helemaal niet in staat zelf na te denken.
Groot hek om schijthol Tilburg e.o., zal door niemand gemist worden.
Dat is juist, ze zijn de schandvlek van Brabant.
Schijthol? Pisvlek is beter. Kruikenzeikers worden de Tilburgers genoemd.
Al sinds acht uur vanochtend op het GGD Coronatest telefoonnummer: 'Er bellen op dit moment zoveel mensen dat we geen telefoonlijnen beschikbaar hebben. We vragen u vriendelijk het over dertig minuten nog eens te proberen.'
Geen doorkomen aan. En dit is niet eens de eerste keer dat ze dit overkomt, waarom is hier de capaciteit nog lang niet uitgebreid? Ik wil annuleren, maar kom er niet doorheen. En je mag natuurlijk online wel de afspraak maken maar niet annuleren. Krankjorum.
Dus al die Willem-II'ers kunnen op hun buik schrijven dat ze ooit getest worden.
@Met_baard | 25-09-20 | 09:49: het zijn kruiken.
Dat was 2 weken geleden ook al
Met zijn duizenden samen naar een TV-scherm gluren als je er thuis ook een hebt. Gaaf, die verbinding. Meer, meer, meer voetbalwedstrijden. Als ik maar niet hoef.
U hoeft ook niet hoor, net zoals ik dat niet hoef. Maar degenen die dat wel willen, laat ze plezier hebben, mij deert het niet. Ik schuif mijn persoonlijke verantwoordelijkheid niet af op anderen.
Met een beetje geluk europees voetbal toegecovid gekregen. Lijkt erop dat WillemII dat succes kost wat kost nogmaals wil behalen. Dit weekend Emmen pakken, een paar plekjes stijgen en hopen dat de competitie weer stilgelegd wordt.
Maar ondertussen door de rangers afgedroogd worden...
Wie het meeste angst heeft, heeft vaak het minst te vrezen. (Robert Long)
Verwissel meeste met minste (stop de tijd
Vorige week: een studentenhuis in Tilburg liet zich testen omdat een meisje met een verkoudheid positief bleek, en zij een link legde naar dat studentenhuis. Een aantal studenten bleek tot hun stomme verbazing positief. Van 1 van hen weet ik dat hij zich wel herinnert dat hij een paar weken geleden een beetje verkouden was. Zij zitten nu kerngezond in quarantaine. Geen klachten en ook in hun verre omgeving niemand klachten.
Het zou me niet verbazen dat wanneer deze jongen vandaag opgenomen moet worden met een blindedarmontsteking, hij met zijn positieve test opgenomen wordt als coronapatient.
Cijfers zeggen mij niets meer.
90% positief getesten is niet besmet, was onderzoek in Massachusetts, New York en New Jersey. www.nytimes.com/2020/08/29/health/cor...
Ik zeg; verbied alle commerciële sporten totdat deze crisis voorbij is. Zulke events kunnen superspreaders zijn. En dat is nou niet wat we willen.
Ja joh, iedereen failliet of in kunstmatige coma houden met publiek geld. Dat is de oplossing. Terwijl er (nog) geen enkel bewijs bestaat dat dit soort events daadwerkelijk 'superspreaders' zijn.
amp.nos.nl/artikel/2349440-clubarts-f...
Er is helemaal geen crisis. Er is wel een propoganda machine aan het draaien om de transferunie versneld in te voeren.
We zijn en blijven een volk van comazuipende studenten, carnaval en voetbalhooligans. Een lage cultuur.
Als ik u was zou ik verhuizen naar een land met een 'hogere cultuur'.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 10:30: dat heb ik reeds gedaan, maar dank voor de tip.
@drs. Levi Samsonov | 25-09-20 | 10:43: dan kan je ook je bek houden over onze cultuur.
Je zou toch denken dat zo'n burgemeester geleerd zou hebben van Halsema. Deze heeft idd geleerd van haar, maar wel het verkeerde
Goh, in mei meldde de Volkskrant al dat besmetting in de buitenlucht nauwelijks voorkomt. Daarna zijn er talloze voorbeelden in Nederland geweest die dit onderstrepen, van blm-demonstraties tot overvolle parken, stranden en terrassen. Nul oplevingen daarna. We kunnen wel moeilijk doen dat er regels niet zijn gehandhaafd, dat is ook zo, maar het gezondheidsrisico is nihil. Misschien zijn de regels wel het probleem ipv het gedrag?
Omdat er toen nauwelijks besmettingen waren. Raar he dat er toen niet veel besmettingen bij kwamen. Werkelijk waarhet grootste deel van Nl is echt te dom om te poepen.
Ik doe niet meer mee. Ben me alleen nog niet zeker waarmee.
Wat een plaatje hé die supporters, het lijkt de bruiloft van grappenhaus wel.
Ze leren ook niks die Brabanders hè?
Het begon in Tilburg en het eindigt in Tilburg.
Ja, het is niet best met het Brabantse korte termijn geheugen.
Heerlijk een feest. Maar hey dat mag niet meer nu en in de toekomst. Ons voorland is een dystopische maatschappij waar lachen verboden is, geen grappen meer mogen worden gemaakt en waar de deken van somberheid en grijs over heen getrokken is. Dat is ons voorland. Voor de gewone man, of is het lbhtrxér in dit geval. De elite viert wel feest en leidt een zonnig bestaan in voor hen gereserveerde orden. Volg burger, volg.
Waar zijn die elite-feesten dan? Bij Grapperhaus thuis?
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 09:36: Je begrijpt het.
@De Evangelist | 25-09-20 | 10:01:
Kunt u mij eens introduceren op zo'n feest?
Dit kabinet creëert bewust een slechte onderlinge sfeer bij het volk.
Verdeeldheid en haat, afgunst en jalousie.
De zwarten zijn boos en blijken witte te haten, de lichtgekleurde zijn boos en haten iedereen, oude mensen zijn nutteloos, de boomers hebben alles verpest voor de toekomst, de jongeren zijn bijvoorbaat kansloos en de kinderen groeien op in een 1,5m wereld.
De media is verandert in je borderline tante en als je niet zielig bent heb je ook niks te zeggen.
Verdeel.
Koffie?
Dat is de strategie. De elite viert wel feesten in besloten gemeenschappen en in special voor hen gereserveerde orden. Het volk volgt en LIJDT.
MokumsMoppie: helemaal goed, verdeel en heers. Lukt ze aardig, kijk maar hier op gs.
Gelijke monniken gelijke kappen, waarom was deze ophef er niet bij de BLM demonstraties? Bij de BLM zijn er ook beelden waarbij er geen rekening werd gehouden met gepaste afstand.
Ja maar, dat was voor "den goede saeck" en bovendien met de zegen van Femmie. Dus was nuttig, nodig en noodzakelijk bovendien. Trouwens, 020.... je weet tog...
@Grijskijkert | 25-09-20 | 09:56: lol
Ik ben blij dat mijn overtuiging dat een groot deel van de mensen volslagen debiel is, elke dag wordt onderschreven.
Wat moet u zich eenzaam voelen temidden van al die debielen. Snik.
Rake constatering.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:46: inderdaad, ben weg na corona tijd hier. wat een K... T land dit. Heb liever een regering die gewooneerlijk zegt wara het op staat zoals Zweden. Kan je het eens zijn met beleid of niet maar ze verschuilen zich tenminste niet achter leuegns zoals hier compleet is verankerd in de grondwet lijkt het wel. Regenten regring hebben we hier nooit anders geweest.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 10:32: Ik vind het best gezellig om naast je te staan hoor.
En toch. Ik ben benieuwd in hoeverre openlucht-transmissie plaatsvindt. Vooralsnog, als je naar de cijfers kijkt vindt de overgrote overdracht plaats in de thuissituatie, op het werk of met familie, alles binnen. Mijn idee is dat overdracht in de buitenlucht, ondanks minder dan 1.5 meter nauwelijks een factor is.
Daarin wordt u ondersteund door de wetenschap, dit meldde de Volkskrant in mei al op basis van wetenschappelijk onderzoek in Singapore, in april bleek dit ook al na een Duits onderzoek nav de uitbraak in Heinsberg, en nadien is dat vele malen herbevestigd. Corona-besmetting in de buitenlucht vindt nauwelijks plaats.
Heel goed BL. Dat heet voortschrijdend inzicht.
@Nehemia | 25-09-20 | 09:43:
Ja dat vermoeden bestond al langer, Maurice de Hond kwam er al vroeg mee en ik denk dat ie gelijk heeft. Als je terugkijkt zijn er nauwelijks aanwijsbare buiten-besmettingen geweest. Ik denk dan ook dat je best met zijn allen naar het strand kunt, naar het bos of op de hei. En buiten voetballen is denk ik ook niet echt een probleem. Binnen moet je echter oppassen en daar is die anderhalve meter weer geen garantie.
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 09:45: Zeker. De bulk van alle besmettingen vindt binnen plaats. Goede ventilatie is cruciaal, maar ook ionisatoren kunnen als een effectieve remedie gebruikt worden.
Eens, buiten is er niks aan de hand. Zo dit wel zou zijn, dan had half Amsterdam na 1 juno ziek geweest moeten zijn en zo zijn er tal van voorbeelden deze zomer waarbij er niets aan de hand was.
Door het gezeur over zinloze maatregelen buiten sneeuwt de aandacht voor plekken waar mogelijk wel iets aan de hand is, volledig onder. Denk daarbij vooral aan slecht geventileerde scholen en bejaardentehuizen. We hebben de hele zomer gehad om daar iets aan de ventilatie te doen maar de Schoene was vooral met zijn mislukte app bezig. Van enig lerend vermogen heeft dit beste kabinet sinds WOII het laatste half jaar nul blijk gegeven.
Herinner jij je nog die voetbalwedstrijd tussen Atalanta en Valencia? In de buitenlucht, maar het was wel de oorzaak van de snelle verspreiding in Bergamo. Met nogal wat doden tot gevolg.
@Kuifje-naar-Brussel | 25-09-20 | 10:48: Is dit gebeurd in het stadion of in de kroegen. Of in de bussen naar het stadion toe? Een heel duidelijke aanwijzing is de inmiddels beruchte voetbalwedstrijd van Atalanta Bergamo tegen Valencia in de Champions league op 19 februari. Dit is een enorm superspreading event geweest. In het weekend voor én na deze wedstrijd zijn er in de seria A nog 16 wedstijden met publiek gespeeld, ook door Atalanta Bergamo, zonder dat dit heeft geleid tot grote verspreiding. Wat maakte die ene wedstrijd op 19 februari nu zo bijzonder? Dat was het feit dat het stadion van Bergamo niet geschikt bleek voor Champions League wedstrijden en men daarom is uitgeweken naar het 56 kilometer verder op gelegen San Siro stadion in Milaan. Met bussen en openbaar vervoer zijn tienduizenden mensen heen en, vaak in een andere samenstelling, weer teruggereisd. In slecht geventileerde zeer volle bussen en treintoestellen. De grootschalige transmissie heeft plaats gevonden op weg van en naar het stadion, niet ín het stadion.
Net de burgemeester van Tilburg, Theo Weterings gehoord op de radio. Hij kon het allemaal eigenlijk ook niet uitleggen. Waarom toestemming gegeven, waarom niet ingegrepen. Hij hakkelde zich door het interview heen. En legde de verantwoordelijkheid bij de supporters. Wat een sneuneus die Weterings.
Bij Halsema was dat neit gebeurd. Die had de hete aardappel allang bij iemand anders neergelegd. Tenzij ze het eens is met het doel, dan had ze er zelf rondgelopen en geen probleem gezien.
Ja, die zou meteen moeten aftreden.
in de tussentijd zijn ze hier in Tilburg ook bezig voorbereidingen te treffen voor carnaval 2021.. coronaproof. Want 'niet door laten gaan is geen optie' .....
Als je dit soort gedrag niet wilt moet je optreden als het gebeurt. Al dat vrijblijvend gejammer van bestuurders achteraf helpt natuurlijk niets.
Ongelooflijk dat de gemeente niet ingreep alles onder controle. VVD burgemeester dit keer.
Op open riool twatter wordt ineens Halalsema in bescherming genomen op een slinkse manier. Curieus. Ze zouden juist de burgemeester van tilla moeten toejuichen volgens hun logica. Want er komen geen significant extra gevallen wanneer 1000 man op een kluitje staan in de buitenlucht. Dat heeft Femmie H. inmiddels al lang bewezen.
Die reactie van de gemeente! OMG. Dat is wegkijken en wegredeneren van gevaren tot in het ongelofelijke. Zelfs als er overduidelijke en waanzinnige beelden zijn zeggen ze "Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen". Wat voor bestuurscultuur hebben ze daar????
Ze hebben bij die gemeente duidelijk nog niet begrepen dat Melkertbanen zijn afgeschaft.
U denkt toch werkelijk waar niet dat we worden bestuurd door randdebielen. Zelfs de grootste randdebielen maken niet een tweede keer zo'n grote inschattingsfout. veel is vooropgezet plan. ook dit evenement. Zal wel in wetenschappelijk onderzoek worden meegenomen. Deze regering doet gewoon helemaal niks en laat het gecontroleerd door de bevolking gaan, precies zoals Rutte in de eerste speech zei. Helaas zijn Nedelanders geen Zweden of Denen of Noren die zich aan regels houden. dus perfect land om te etsten wat er zoasl gebeurd met dit soort evenementen. Dat is wat uw leven waard is. De zwakkeren en de ouden zijn gewoon de nieuwe joden. Zal ook wel bijna 100 jar duren eer er een excuus komt naderhand. ik hoop dat er niet veel jongeren zonder een van hun ouders moeten opgroeien of in een gezin met iemand die chronisch ziek is geworden. Wat gaat dat wel niet kosten? en voor de 30 en 40 jarihgen, u bent over 20 jaar aan de beurt. Er komen met deze aantallen mensen op de wereld elk 10 a 20 jaar wel iets zeer besmettelijks voorbij.
Fijn. Verplicht met mondkapje op (weet je hoe heet, heel de dag lang) extra overwerken in Tilburg natuurlijk omdat al een paar collega's op de intensive care zijn beland, door jullie met jullie k*t-carnaval. Tilburgers zijn echt K*T en stomme downies, dit vind ik van jullie, want het is een FEIT. Bedankt Tilburg(ers) met jullie stomme Willem II en het iq van een wolwasser uit 1858.
Niks aan de hand. Met Femke ging het ook goed toch? Ze wordt zelfs verexcuseerd voor de kritiekl op haar.
Je moet niet zoveel propaganda kijken en je niet zo laten uitspelen tegen je mede landgenoten.
Heb je intussen je pilletje al genomen en plaats genomen voor je rustgevend aquarium?
@IkWilOokWatZeggen | 25-09-20 | 09:59: juist!
Eerst kreeg iedereen een strafblad en nu, met terugwerkende kracht niet meer. Het ergste dat je dus kan overkomen, is dat je een boete krijgt. En met hoe meer mensen je verzamelt, hoe kleiner de kans is, dat specifiek jij gepakt wordt.
Met dank aan Ferd Grapperhaus en de coalitie, die vond dat hij moest blijven zitten.
Een strafblad omdat je dichterbij dan 1,5 meter bij iemand staat is dan ook te zot voor woorden en iedereen die het hier mee eens is moet zich serieus laten nakijken of lekker verkassen naar een Noord Korea bijvoorbeeld.
Ja, hoe zit dat nou eigenlijk. Als ik ergens netjes sta te wachten en er komt een malloot op 40 cm afstand achter mij staan, krijgen we dan toch beide een boete?
Goedemorgen. Overdrukke stranden. Mensen op de dam etc etc. Heeft ook niet voor een piek gezorgd waarom dit dan wel?
Schoppen naar beneden is makkelijk. Voetbalsupporters zijn een mooie doelgroep.
Een een lifthokje naar 4 hoog met 3 mensen is besmettelijker.
Het is elke week weer selectief shoppen in verontwaardiging. Eerst Pasen was het te druk overal en iedereen zou doodgaan, toen strand overvol, toen een protest voor een crimineel op de dam, alles en iedereen zou dood gaan. De doomsday schreeuwers vergeten snel en gaan weer verder met dood en verderf schreeuwen bij het volgende event waar veel mensen bij elkaar staan.
@grindbak | 25-09-20 | 09:23: Zelfs in een lege lift loop je nog risico omdat de aerosolen daar tot wel 1/2 uur kunnen blijven hangen.
Omdat er toen maar 1 op de 10.00 mensen besmet waren in NlL zoveel waren er niet eens op de dam. Waarom kunnen mensen dat zelf niet bedenken. als ik iets niet heb kanik het ook niet doorgeven. Wel stijgen de besmettingen door dit soort debieligheden wel weer langzaam. tot een punt waarop het overslaat op de meer zwakkeren. Beleid in Nl is er gewoon niet. Nu zitten we weer in de shit, tevens wordt er nu nog later in gegrepen dan in maart. en maar hopen dat aantal doden achter gaat blijven. Nou have i news for you. Dat gaat niet gebeuren. Sterker nog wordt nog veel erger dan voorjaar. Ben er klaar mee wat dat betreft. Mensen zorg goed voor jezelf en je naasten. Ga er zelf waarschijnlijk niet aan dood maar velen wel.
Als ik het goed begrijp waren daar dus ook Schotse supporters.
Volgens hun regeltjes moeten die verplicht twee weken in quarantaine zodra ze thuis komen. Alhoewel ik niet de indruk heb dat de politie in het VK in staat zou zijn iedereen te controleren bij thuiskomst krijg ik wel de indruk dat die faalhazen eerst hier in de fout gaan door zich geen reedt aan te trekken van de regels en dat naar alles waarschijnlijkheid thuis ook zullen doen.
Met volk wat te dom is om te poepen zal het niet meevallen om een pandemie (welke ook) te lijf te gaan..
Met zo'n schotse kilt wordt dat poepen een stuk makkelijker anders.
Veel (heel veel) politie in het centrum gistermiddag. Die hielden ook geen anderhalve meter afstand.
www.bd.nl/tilburg-e-o/veel-politie-op...
De politie is coronaproof. Dat doet mij denken aan de chauffeur die in een tankstation afgebekt werd omdat hij geen masker droeg. Hij zei 'maar u zit toch al achter een scherm dus waar maakt u zich druk over'. Nou het ging niet om hem maar om de man die achter de chauffeur stond. De chauffeur: 'dat is mijn collega die net 3,5 uur naast mij heeft gezeten in de vrachtwagen!'
Dit is de burgemeester die eerst wel de Tilburgse Kermis liet doorgaan, vervolgens de kermissen in de omliggende dorpen verbiedt (Udenhout b.v.) want te riskant en nu dit. Ik denk dat veel lokale ondernemers ontzettend boos van worden van deze willekeur.
Hij wil zeker weer op tv komen om te kunnen vertellen hoe zwaar hij het wel niet heeft als burgemeester in crisistijd.
In de open lucht gewoon alles door laten gaan.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:20: Exact. Buiten is de kans op overdrachtsbesmetting nihil.
Binnen ook als we normale seizoensdoden weer gewoon accepteren. En de allerzwaksten evt. isoleren of preventief vitamine D, C, zink en quercetine geven (of HCQ).
@RichardBandler | 25-09-20 | 09:49: Quercetine is een uitstekende bioflavonoïde net als rutine.
Goede morgen! Corona patienten niet meer op de IC behandelen, maar eervol / menselijk laten sterven, is dat een optie? Het gros wordt niet ziek, een miniem deel wel..
That's life.
N.B.: feesie in Tilburg was buiten, er stond woei, dus niks ad hand.
Niks aan de hand? Er is niet geknield voor BLM, stelletje racisten.
N.B. Dat fotomoment van Grapperhaus was ook buiten. Zo zie je maar, als het niet uitkomt verzin je gewoon een drogreden om je niet aan de regels te houden.
Over deskundigheid gesproken.
Zo hoorde ik maandag de voetbalkenner Johan Derksen zeggen dat Willem II wel met 4-1 ging winnen van die Schotse schertsploeg.
Derksen is dan ook meer van de zwarte piet toespelen.
Die uitspraak van Derksen hield ik direct voor poging tot humor en wedstrijdpromotie. Koning toto!
Succes verder met al dat Corona-"nieuws". Ik lees het gewoon niet meer, ben er klaar mee. Het voegt ook niks meer toe, het is telkens weer dezelfde riedel.
reageer dan ook maar niet meer, dat voegt ook niets toe.
@small_town_dude | 25-09-20 | 09:18: jawel, dat voegt wel iets toe. GS heeft zelf al een keer geschreven dat ze zouden stoppen met die dagelijkse updates. Maar blijkbaar levert het toch genoeg clicks op, want dergelijke artikelen blijven verschijnen. Ik ben ook coronamoe.
Demonstraties mag nog steeds met grote aantallen... onbegrijpelijk. Het lijkt wel of de overheid enkel kan ingrijpen tijdens pegida demonstraties maar voor alle andere zaken is net effe geen capaciteit zeg maar.
Je mag ook maar 6 gasten ontvangen in huiselijke kring. Daarentegen mag je wel met 50 collega's in een te kleine kantine zitten. Logica is ver te zoeken in het hele beleid.
Wie van ons heeft eerder met dit bijltje gehakt en kan met zekerheid te zeggen dat het allemaal niet nodig is? Ik in ieder geval niet, dus ik doe gewoon wat er gevraagd wordt. Voor het nut van het algemeen, maar ook om er zeker van te zijn dat ik straks niet debet ben aan andermans ellende of voortijdige einde. Kleine moeite, totdat alle finesses in kaart zijn gebracht.
Hoe is het met het verpleeg/verzorgings huis waar uw moeder verblijft? Is de luchtverversing daar al virusproof gemaakt?! Dat lijkt mij belangrijker dan de 'regeltjes'.
De vraag is dus eigenlijk of we het domme voetbaltuigh óf de bedenkers van alle halfslachtige maatregelen iets kunnen verwijten, toch?
over een paar weken weten we het. Een van de twee zal zeggen: "zie je wel...."
Wat ik echt niet begrijp is dat we nu de groep mensen die bewezen al-tijd schijt hebben aan de overheid, regels en goed fatsoen tegemoet gaan komen in hun 'verlangens'. De horeca-ondernemers die goedwillend zijn, de entertainment industrie die op z'n gat ligt en die mensen wachten maar en wachten maar. Met de tweede golf kunnen ze het sowieso vergeten. En dan ga je dit soort volk hun zin geven. Dit is echt onbegrijpelijk. En dan heb je nog een burgemeester die het goed praat. Wat is dit voor land aan het worden joh.
Prima experiment zou ik zeggen met Brabanders / wannabe hooligans als vrijwillige guinea pigs. Want als over twee weken de “Corona piek des doods” uitblijft in die regio kunnen we dan aub weer allemaal normaal aan het werk gaan en over gaan tot de orde van de dag?
Dat experiment hebben we op de Dam toch ook gedaan. Is volgens mij ook niks gebeurd...
Een reproduceerbaar experiment versterkt doorgaans de wetenschappelijke onderbouwing van een stelling...
@BBRDWR | 25-09-20 | 09:09: In de open lucht is het 'gevaar' minimaal. Het zijn juist de binnenruimtes waar men wordt 'besmet' en laat daar nou helemaal niets aan gedaan zijn; b.v. de lucht aan/afvoer in gebouwen virusproof maken. Terwijl daar máánden lang tijd voor is geweest!
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:15: www.gelderlander.nl/nijmegen-e-o/hele...
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:15: natuurlijk niet daarmee zou het aantal besmettingen in scholen, ziekenhuizen en verzorgingstehuizen enorm dalen en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn. Dan laat medio 2021 niemand zich meer inenten, terwijl dat nog steeds de kern is van het overheidsbeleid. Iedereen zo bang maken en/of economisch aan de grond dat we straks met zijn allen staan te dringen om zo’n prik te halen.
@First Contact | 25-09-20 | 09:16: ,,De GGD weet niet of er een besmetting heeft plaatsgevonden in de buitenlucht. Dit is een aanname. Besmettingen vinden voornamelijk plaats als mensen zich niet aan de 1,5 m maatregel houden. Nogmaals er zijn 3 besmette personen die genoemd hebben dat ze bij het festival geweest zijn. De GGD spreekt niet over een brandhaard. Het festival is inmiddels 12 dagen geleden.’’
Storm in een glas water.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:25: Het niet houden aan de 1,5 maatregel is juist het probleem. Een vriendengroep die in de buitenlucht besmet is geraakt omdat ze totale schijt hadden aan maatregelen. Knuffelen, kussen en bierglazen schoonmaken in het hetzelfde (besmette) water. Maar fijn dat we het eens zijn over de noodzaak voor de 1,5m maatregel.
@Mark zit te Dutten | 25-09-20 | 09:22: Dat ben ik helemaal met u eens. Het is ronduit misdadig dat er nog niets aan gedaan is. En wat ik ook niet begrijp; waarom doen de famielileden van de mensen in verzorgings-bejaardentehuizen helemaal niets(!)? Waarom stellen zij de directies van die tehuizen niet verantwoordelijk en eisten/eisen dat er aktie wordt ondernomen? Het gaat toch om het leven van je vader,moeder,tante,oom enz.? Waarom laks de 'regeltjes volgen' en helemaal niets doen aan de oorzaak?! Wat een land! Ze laten hun familielid in de bejaarden-verzorgingshuizen gewoon wéér in de steek. Kijk, ik kan mij voorstellen dat men in het begin overdonderd was maar er is inmiddels zóveel kennis bijgekomen! De duizenden ouderen zijn gewoon voor niets gestorven want er is niets, he.le.maal.niets. van geleerd. Men blijft gewoon zijn kop in het zand steken. En straks weer jammeren. Nou begin alvast maar.
@First Contact | 25-09-20 | 09:33: Nee die 1,5 meter afstand is belachelijk. Als iemand niest komen de aerosolen vele meters ver, die stoppen niet bij 1,5 meter. Wat knuffelen en kussen betreft ben ik het met u eens, dat moet gewoon niet. Maar wat heeft bierglazen spoelen met het virus te maken: het is een luchtwegen(!) infectie. Als er een beetje afwasmiddel in het spoelwater zit gaat het virus (mocht het aanwezig zijn) gewoon dood. Het wordt verspreid door de lucht en niet door water.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:40: Ik ben daarom voorstander om de 1,5 meter te gaan combineren met het gebruik van mondkapjes.
@First Contact | 25-09-20 | 09:44:
De meeste mondkapjes houden geen virus tegen. Er is geen lab ter wereld die met virussen werkt en waar mensen louter een mondkapje ophebben. Het enige wat je kunt pleiten is dat ze aerosolen ietwat tegenhouden bij niesen. Maar het virus gaat er dwars doorheen. Als je vervolgens de buitenkant van het mondkapje aanraakte met je klauwtjes (wat de meeste mensen alsnog doen) dan verspreid je het virus alsnog als je wat aanraakt.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 09:50: www.ox.ac.uk/news/2020-07-08-oxford-c...
@First Contact | 25-09-20 | 09:44: Ben ook voorstander van mondkapjes. In combinatie met 1,5 meter en met handen wassen.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:15: Ja maar dan had het RIVM Maurice gelijk moeten geven en dat kan natuurlijk niet. Dan maar het hele land platgooien met zinloze beperkingen, veel beter!
@Mark zit te Dutten | 25-09-20 | 09:22: heel goed verwoord Mark, ze maken de bevolking zo desperaat dat ze erom staan te dringen wie het eerst aan de beurt is voor die injectie.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 09:50: Maar als je er met je poten vanaf blijf en regelmatig ververst is er niets aan de hand. Die dingen helpen gewoon, maar daarvoor is het nu te laat. Door het gebrek aan discipline loopt straks 20-40% bij het UWV, domme mensen.
Last mensen hun ding doen! Altijd gezeik.
Eens.
Domme mensen in Nederland, whats new?
Die malloten van der NOS zeiden vanochtend dat het de supporters "niet lukte 1,5 meter afstand te bewaren". Echt? Dat lùkte niet?
Dat is zoiets als zeggen dat het de moordenaar niet lukte om het slachtoffer te laten leven.
Nee, het lukte niet. NOoit komt het dan in mensen op om gewoon weg te gaan. Dat is je verantwoordelijkheid nemen. Maar goed.. blijkbaar moeilijk.
Als er duizend mensen buiten naast elkaar staan buiten is er niets aan de hand. Als ze gaan schreeuwen en zingen wordt het wel een grote spuugdouche natuurlijk.
Geen spuugdouche maar een aerosolen douche die véle meters ver reikt en niet stopt bij 1,5 meter.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 09:43: In de buitenlucht vervliegt het onmiddelijk. Binnen is het wel een dingetje. Als je Brood en Spelen bij het volk weghaalt raakt iedereen gedemoraliseerd. Als groepen niet meer bijeen kunnen komen om in wat voor vorm ook hun emoties te kunnen ventileren wordt het land één grote depressietank.
Dit is dus de reden waarom geen enkele halfzachte maatregel werkt, er zijn teveel zelfzuchtige randdebielen. Was een optimale gelegenheid om 10.000 * 350 EUR boete uit te schrijven, kunnen ze wat nieuwe testen van kopen.
1.000 natuurlijk, geen 10.000. Het blijft Willem II.
Welnee joh, we hebben niet eens de middelen om te handhaven, net zoals met de BLM demonstratie. De politie heeft aangegeven dat ze het onbegrijpelijk vinden dat de gemeente soortgelijke bijeenkomsten door laat gaan. En dat in een regio waar enorm veel slachtoffers zijn gevallen. De maatregelen in Nederland zijn nog zeer beperkt in vergelijking tot bijv. Duitsland. Zie tweet met Duitse aanpak bij 80 besmettingen per 100k inwoners. twitter.com/rohy/status/1308731848202...
Vraag je dan af wie er zorgt voor ophef en paniek?
Er zijn teveel halfzachte maatregelen. Maatregelen die helemaal nergens op slaan. Toen Maurice de Hond kwam met de aerosolen werd hij uitgelachen.
Ik zag hem hieronder ook al voorbij komen:
www.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-o...
Wat vindt GeenStijl hier van?
Is dit niet exact wat die compleet afgefakkelde en belachelijk gemaakte Famke Louise probeerde te zeggen, maar wat er een beetje ongemakkelijk uitkwam? (Ikzelf zou tijdens een live tv uitzending ook bloednerveus zijn en spontaan een splaakgeblek krijgen).
@Famke, je muziek vind ik 3x niks, maar je hebt absoluut een punt. En dat punt wordt mijns inziens bevestigd in bovenstaande brief van die artsen en zorgmedewerkers.
Goeie foto ook.. een arts die spreekt over iets met medische gronden en een dikke sigaar tussen zijn vingers.
@DatInternetDingetje | 25-09-20 | 09:00: Ja, hij is er vast ook van overtuigd dat roken helemaal niet slecht voor je is....
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar GeenStijl lijkt liever de richtlijnen vd WHO te volgen. Die brief van de Belgische artsen is heel goed, had hem een paar dagen terug al gelezen. In meerdere landen schrijven artsen dergelijke 'brandbrieven', maar geen woord erover op GS.
Als je dat leest denk je laat maar komen dat virus. Dat doodgaan valt wel mee en hoort er bij. Kaf, koren en dor hout zeg maar.
Maar zodra het dichterbij komt dan piepen we weer anders.
Ik moest denken aan het (broodje aap?) - verhaal van een Russische terdoodveroordeelde. Die zou door vergiftiging om het leven worden gebracht, op eigen verzoek. Maar zelf nam hij gevanfenistijd zelf een steeds grotere dosis in van het gif. Zijn lichaam werd resistent voor dat gif vanwege zijn immuunsysteem en omdat hij de gifinjectie overleefde werd hij toch een vrij man.
Op moment dat iedereen zijn handen stuk wast, beschermt met mondkapjes en andere mensen vermijdt lijkt me dit (nep?)verhaal wel toepasbaar. Als je je eigen immuunsysteem uitschakelt door superhygiene toe te passen ben je meer vatbaar.
@Zack Hooi | 25-09-20 | 09:14: Als mensen sterven die je persoonlijk kent, is dat natuurlijk altijd een persoonlijk drama. Maar wat we nu aan het doen zijn (en in België zijn ze nog veel strenger), is gewoon niet goed meer rationeel te onderbouwen. Al mijn opa's en oma's zijn al dood overigens. 2 aan kanker, 1 ouderdom (verzameling allerlei kwaaltjes en op een dag was het op, ze is 96 geworden), haar man was al jaren eerder overleden aan de gevolgen van een infectie, opgelopen bij een operatie. Ik heb die opa nooit gekend.
Die mensen kan ik dus "gelukkig" niet meer verliezen aan De Corona.
Maar zoals ook in de brief staat: de meeste mensen gaan dood met o.a. corona, niet door puur en alleen corona.
@DatInternetDingetje | 25-09-20 | 09:00: jij hebt nog nooit een trekje van een sigaret genomen? Jij drinkt ook geen alcohol? Geen koffie? Geen suiker? Jij slaapt altijd regelmatig? Jij stelt je lichaam nooit fysiek op de proef? Jij ervaart nooit stress? Etc.
Vergeet niet dat de Belgen Bourgondiërs zijn.
Oftewel: levensgenieters (zolang als het mag duren)
Bedankt voor de link! Een interessante brief, goed onderbouwd, logisch en brisant.
Het is toch schokkend dat een corrupte organisatie van ongekozen louche figuren dit teweeg mag brengen in onze maatschappij?
300 zorgprofessionals is echt heel weinig en wie zijn dat precies? Een manager is ook een zorgprofessional maar heeft helemaal geen medische kennis. Hun woordvoerder is plastisch chirurg, die heeft helemaal geen verstand van virussen. Is een beetje alsof je de visboer over de aardappels bij de groenteboer laat oordelen, zijn allebei verkopers van vers producten. Meneer zal zijn inkomen wel terug zien lopen. Kortom dit zegt helemaal niks.
@Capt. Iglo | 25-09-20 | 09:50: "Dit zegt helemaal niks"? Weet je hoe weinig niks is?
docs4opendebate.be/ondertekenaars/
@Timide_Aso | 25-09-20 | 09:30: Doh... Het valt niet mee he?
Arts: Iemand die mensen moet genezen en bij voorkeur moet zorgen dat ie in het openbaar het goede voorbeeld geeft?
Als je dan met je dikke kop en een sigaar in je hand poseert voor een foto in de krant gaat het er niet heel erg om of ik ooit een sigaret heb aangeraakt he?
@DatInternetDingetje | 25-09-20 | 10:48: Doh, Het valt niet mee hè?
Het dak van een dakdekker lekt ook altijd. Kinderen van pedagogen zijn altijd krengen. Dat soort dingen.
Volgens mij is er niet geposeerd voor die foto. Hij is copyright van Joel Hoylaerts/Photonews.
En die Jeff Hoeyberghs (ik had er nog nooit van gehoord) is naast plastisch chirurg ook een televisiepersoonlijkheid. Moeilijk hè, een beetje googlen? Die gast is waarschijnlijk zo iemand als onze Robert Schoemacher. Daarom prijkt zijn naam en foto boven het artikel.
Dat ie af en toe geniet van een sigaartje, doet niks af aan zijn skills als chirurg of zijn kennis over andere medische zaken.
Heel goed, Timide_Aso. Dank voor de link.
@DatInternetDingetje | 25-09-20 | 10:48:
Kom kom, alle artsen doen ongezonde dingen. Het zijn net mensen. Betekend niet dat ze gelijk onbekwaam zijn en niet in staat mensen te helpen.
Beetje kort door de bocht, mijn waarde.
Hahahaha, bij gebrek aan intelect van dat meissie probeert u de woorden voor haar te vinden. Is ook een manier.
@moetnoggekkerworden | 25-09-20 | 11:46: het gaat me even over de tekst die onder haar tweet stond. Volgens mij was dat bij al die #ikdoenietmeermee-mensen dezelfde tekst? Dus copy/paste. Dus door iemand anders opgeschreven. Dus niet haar woorden (ze is inderdaad niet het grootste licht). Maar wel haar mening. Dat kan en dat mag.
@moetnoggekkerworden | 25-09-20 | 11:46: «intelect” nuff said.
Ontsmetten van handen en voorwerpen is de grootste kolder en lariekoek gebleken.
In een blog van MdH ging hij daar uitvoerig op in.
Sterker nog door je handen te wassen dood je juist alle goede bacteriën op je handen waarna je extra bevattelijk bent voor kwaadaardige ziektekiemen.
Je verzwakt je immuunsysteem dus.
Kaas.
U bent dus zo'n ransbak die voor en na het plassen de handen niet wast. Getver.
@Mensdier | 25-09-20 | 08:59: Handen wassen vóór het plassen?
@Talentubby | 25-09-20 | 09:04:
Dat doe jij niet? Gadver.
Dus jij smeert de troep die je vindt op alle deurklinken het liefst aan je snikkel?
Die kennelijk onuitroeibare lulkoek is al duizenden malen wetenschappelijk naar het rijk der fabelen verwezen.
@NumbNuts | 25-09-20 | 09:07: Ik doe het ook niet, mijn p1k is schoner dan vrijwel al het andere dat ik op een dag aanraak. Inclusief deurklinken. Ik was ook niet elke keer mijn handen als ik een deur door ga. Er is 1 ding dat ik nooit aanraak: de meedraaiende handband van een roltrap. Lekker warm, alles wordt goed uitgesmeerd.
Ik blijf mij ook verbazen over die desinfectiegels. Volgens mij werken die hooguit tegen bacteriën terwijl het hier om een virus gaat.
Als GeenStijl op de angst- en paniektoer gaat, worden de MSM hopelijk eindelijk eens kritisch en zijn we eerder van de maatregelen af.
Zie reaguursel: Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 08:52
Goed voorbeeld doet goed volgen!
Hé, Grapperhaus, Halsema en van Oranje?
Willy is meer van Amsberg en er zit al sinds eind 17e eeuw weinig Oranje meer in. Meer een tak van de Nassau's maar ok. Daarnaast vind ik het een stuk minder erg dat WIlly met zijn chickie op een boot zit dan stoere Fredje Gabberhouse die publiekelijk loopt te verkondigen dat we allemaal hufters zijn maar ondertussen zelf de grootste Rona assh*le uithangt als hij denkt dat de camera's uit staan.
@Graaf_van_Hogendorp | 25-09-20 | 08:55: Ik vond die Troonrede van Willy nogal verontrustend. Vooral de aanval op het nationalisme en het bejubelen van de Multilaterale Wereldorde maar ook de impliciete dreiging dat er nog grotere catastrofes boven ons hoofd hangen.
Ben ik nou de enige die een "super spread event" ranzig vind klinken?
Ik moest ook meteen aan Putin denken.
Misschien beter het Japanse woord gebruiken?
@knutsel_ | 25-09-20 | 08:57:
Gokkun event?
Odin en knutsel lol!
Ik heb al moeite met sandwich spread op mijn brood.
Het is allemaal tamelijk overzichtelijk. De cijfers stijgen. Straks meer opnames, twee weken daarna volle ICs, daarna weer meer doden. Virus trekt zich geen reet aan van alle virus wappies zoals Engel.
De cijfers stijgen al sinds er veel meer getest wordt en dat is pak 'm beet juli. Geen viroloog voor nodig om dat uit te leggen. En dat is veel meer dan twee weken geleden. Waar blijven die volle IC's dan? Waar de stapels lijken?
In maart stond er op Nemo kennislink al een aardig artikel waarin werd gewaarschuwd voor de focus op absolute (sterfte-)cijfers.
Virus trekt zich net zo min iets aan onheilsprofeten.
@Guusneus | 25-09-20 | 09:05: Percentage positieve testen is ook flink gestegen, net als totale aantal ziekenhuisopnamen. Zal alleen maar blijven verdubbelen zolang de R 1.3-1.4 blijft
@Guusneus | 25-09-20 | 09:05:
Die komen er nu dus aan! Incubatietijd, ziekword-tijd, doodziekword-tijd, het duurt even voordat die stijgingen zichtbaar worden in de IC's en de doden, maar wees gerust, die komen wel. De wiskunde van deze ziekte laat zich niet beteugelen door wensdenken of wappies. Eind oktober zitten we er weer midden in.
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 09:14:
De wiskunde van de ziekte is al anderhalve eeuw beschreven door William Farr.
Die zegt ook dat er binnen een populatie P een kleinere populatie X is die vatbaar is voor het virus. Van X is weer een kleinere populatie Y die ziek wordt (Covid-19) en van die populatie Y is weer een kleinere populatie Z die uiteindelijk overlijdt.
Die potentiële populatie Z is tussen feb en april gedecimeerd.
Betekent dus dat het potentieel aan mogelijk doden door een '2e golf' vele malen kleiner is dan 8 maanden geleden.
Geldt overigens ook voor X & Y
Met iedere afname van het potentieel in X, Y en Z wordt de kans op besmetting kleiner. (en dat noemen we dan dus groepsimmuniteit)
Ergo: er komt geen 2e golf, hooguit een heuveltje.
@Beste_Landgenoten | 25-09-20 | 09:14: 'Morgen gratis bier'
Wie is die Engel eigenlijk en waarom wordt er naar die meneer geluisterd? Rare vent die nogal publieksgeil is. Heeft nu zijn podium voor zijn narcisme. Triest. Links laten liggen zo'n manneke. Dan wordt het vanzelf depressief.
@moetnoggekkerworden | 25-09-20 | 11:48: wie is die Hugo de jonge eigenlijk en waarom moet er naar hem geluisterd worden?
Voorlopig wordt er nog volop gesport, dus het zal allemaal wel meevallen.
Hysterie zoals gewoonlijk.
In Tilburg hanteren ze dezelfde argumentatie als destijds op 1 Juni Halsema deed. "Het is te belangrijk om niet door te laten gaan".
Daarom gaat het carnaval 2021 ook gewoon door in Tilburg.
@fast eddy | 25-09-20 | 08:56:
Tijd voor nieuw bestuur hier denk ik zo.. die hebben echt niks geleerd van afgelopen jaar.
De WHO plaatste Covid-19 op de A-lijst waar het levensgevaarlijke Ebola ook op staat. En hoe kan het dan dat burgemeesters een vergunning afgeven voor een dergelijke bijeenkomst. Hoe kan het dat Grapperhaus zijn familie en vrienden aan een dergelijk gevaar blootstelde? En Rutte die bij de Algemene Beschouwingen buiten iemand de hand schudde met zijn standaard lach op zijn gezicht (foto werd als de wiedeweerga verwijderd). Wie dit begrijpt mag het mij vertellen.
Tja hoe kan het dat in Amsterdam sommige concerten nog altijd doorgaan in de Ziggo dome etc.
De publicaties van de WHO gebruikt men hier in NL alleen met de 'cherry picking' methode. (zie mondkapjes).
En ergens word ik hier ook wel blij van, sorry, ofzo
Gewoon gaan bidden dan mag het wel.
Schandalig dit! Hadden ze een spandoekje meegenomen over klimaatverandering of over dat zwarte levens er ook toe doen, dan was er niks aan de hand geweest. Maar nu is het een schande!
Laat dat ‘ook’ maar weg, want dan ben je nog een racist.
Burgemeester:"We vonden dit de beste oplossing". Is Halsema soms stiekem verhuisd naar Tilburg?
"Voor de eerste keer in 15 jaar speelt Willem II Europees voetbal", sprak een woordvoerder van de gemeente eerder al tegen RTL Nieuws. "Dat is bijzonder, daar zijn we trots op. Daarom hebben wij deze bijeenkomst gefaciliteerd, we wilden dat het door zou gaan. Anders gaan supporters dit privé organiseren en dat willen we voorkomen."
@Earl_of_Doncaster | 25-09-20 | 09:06: Daar is zeker wat voor te zeggen.
@Earl_of_Doncaster | 25-09-20 | 09:06: "En het is te hopen dat ze elkaar besmetten, zijn we daar ook weer vanaf."
En dat je cluppie dan met 4-0 van een stelletje Schotten verliest. Dan zou ik die Rangers supporters ook een virusje gunnen, als ik een Brabander was geweest.
Super Spread Event... yeah, right. In de buitenlucht?
Net zo als de BLM protesten wereldwijd, zeker? Oh.... wacht.....
Het enige waar dit toe lijdt is dat onbekwame bestuurders dit als gelegenheid zullen gebruiken om te roepen: "kijk, jullie kunnen jezelf niet netjes gedragen, dan bepalen wij het wel weer voor jullie" om vervolgens weer allerlei zinloze maatregelen te nemen.
dit inderdaad. Half nederland had begin augustus al op de IC kunnen liggen met al die volle stranden oh wacht.... Bij geenstijl vinden ze aan 1 kant de theorie van Maurice de Hond heel erg kloppen, maar zodra er buiten wat is, superspread event!
@ikworstelengadouchen | 25-09-20 | 08:48: satire, reaguursels, clicks, opbrengsten.
Wij vinden het te tricky om met de band spontaan ergens wat te gaan doen omdat we onmogelijk het publiek kunnen ordenen. We willen ook niet de schuld krijgen van een superspread. Welke randdebiel heeft bedacht om daar een groot scherm neer te zetten waar je van te voren van kan inschatten dat dat werkt als strontvliegen op een hondendrol?
heb het druk met me menstruatie .
Maar hebben ze ook geklapt voor de zorg?
Nee en ook niet geknield voor blm
Gelukkig hebben Mark en Hugo alles onder controle, iedereen luistert naar hun beide en volgen de adviezen op......
Is Zlatan al dood?
Nu het toch allemaal al achter de rug is ben ik wel benieuwd of hier ook geen grote uitbraak plaatsvind.
Waar is hier?
@sjef-van-iekel | 25-09-20 | 08:38:
Tilburg toch. Niet mijn hier maar het hier van die voetbalgekken.
@2voor12 | 25-09-20 | 08:38:
Daar dus.
@gestoptmetroken | 25-09-20 | 08:47:
Hier als in: in dit geval.
Voetbal gekkies en Dam protesteerden zijn gewoon niet goed wijs ,maar valt wel op als op de Dam links protesteert hoor je niks meer en de ZG burgermeester stond er bij.
Hoor je niks meer? Werd je 6 weken in coma gehouden ofzo?
amp.nos.nl/artikel/2349440-clubarts-f...
Ondertussen gaat Casper van Eijck een grotemensen onderzoek doen. Is Casper nu ook een 'wappie' eigenlijk?
Mwah, eerder een soort Mengele, met zijn rare proefjes.
@Papa Jones | 25-09-20 | 08:40:
Best grappig, maar ik denk dat ie groot gelijk heeft.
@JJMS | 25-09-20 | 08:42: Het zou mooi zijn wanneer blijkt dat een vol stadion geen besmettingen geeft inderdaad.
Hahaha, die tweet! 1000 supporters? Heel Willem II heeft amper 1000 supporters. Daar staan hoogstens 300-500 man. Bovendien is het in de buitenlucht en waaide het behoorlijk gisteren.
Waar haal je deze onzin vandaan? Alleen de harde kern bestaat al uit ruim 1000.
Maar stel je voor dat slechts 1% besmet is geraakt. Hoe groot is de kans dat dit volk zich laat testen of gaan meewerken aan een contactonderzoek? Die kans is heel klein, want ze hebben schijt aan maatregelen.
Precies, gewoon allemaal bovenwinds gaan staan..
@Peter_la_Selie | 25-09-20 | 08:38: dat over die totaal 1000 supporters van Willem II leek me een overduidelijk grapje. Maar tel even snel het aantal koppen op die foto. Hoeveel zijn het er?
Schuld van de KNVB.
Als ze Utreg Europa hadden ingestuurd(wat terecht was geweest) had dit nooit in Tilburg gebeurd.
En dan hadden we nu wel een club die een rondje verder was geweest.
@Frans Laarmans | 25-09-20 | 08:37:
Dat weet ik niet want speelde Willem2 niet tegen een Luxemburgse tegenstander in hun eerste wedstrijd?
@ditotje | 25-09-20 | 08:40: Haha dat was een behoorlijke blamage destijds inderdaad.
Geef nou eens de rugnummers van alle slachtoffers/afkomst/leeftijd/onderliggende kwalen.
Van de 2500 mensen die in Nederland iedere week overlijden zijn er een paar aan de Corona-druppel te wijten.Zorg goed voor onze oudjes maar benader e.e.a. eens wat harder, als de media nu WEER beginnen met een nieuwe aflevering van Medisch Centrum IC kan ik wel zeggen dat we aan huilebalken Gommers en van Dissel in deze oorlog NIETS hebben.
Ja echt hoor, in het buitenland is dat ook echt zo
Ik moet de eerste besmetting in de buitenlucht nog meemaken, niets aan de hand dus Corona is Hysterie.
Eens.
Hoe denkt Geenstijl over de brief van 300 artsen die niet achter de Corona maatregelen staan?
m.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-ope...
Ik deel hem iig nog vaak met vrienden en familie :)
Dit geldt voor Belgiestan.
Ohoo 300 artsen die exponentiële groei niet snappen.
Tja, als je dat leest zou je bijna gaan denken dat de experts het wel weten.
Niets, hier heerst alleen de waan van de dag.
Wat is dit voor flutkrantje. De Aldi folder is er niks bij..
In Belgié tja........ waar de aantallen oplopen en regels versoepelen weet je wel.
@Kevf | 25-09-20 | 08:38: Heel goed. Sommigen hier weten het natuurlijk véél beter dan 324 artsen en 1164 gezondheidswerkers.
' “Door de huidige maatregelen worden wij gedwongen tegen de eed van Hippocrates in te handelen.”
@ikdenkwat | 25-09-20 | 08:56: Aantallen van wàt? Positief getesten? Ziekenhuisopnames? IC opnames? Doden?
Dat zijn pseudo artsen.
Volgens de Rijksoverheid is oa. de taak van de burgemeester:
'Verantwoordelijk voor openbare orde en veiligheid
De burgemeester is verantwoordelijk voor de openbare orde en veiligheid in de gemeente. Hij moet voorkomen dat er overlast is, en ordeverstoringen bestrijden. Hij mag openbare bijeenkomsten verbieden als er geen garantie voor de veiligheid is. De burgemeester heeft daartoe het gezag over de politie en de brandweer.'
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geme...
Dus trek de conclusie wat er met deze burgemeester dient te gebeuren.
Er zijn geen andere mensen lastig gevallen en er is geen centrum gesloopt.
Deze burgemeester heeft het dus prima gedaan. Immers, het BLM protest op de Dam kon ook doorgaan.
@JanVergoor | 25-09-20 | 08:33: Eens.
@JanVergoor | 25-09-20 | 08:33:
Daar hadden de deelnemers mondkapjes op. Bovendien werd er door de omstanders niet zó uitbundig geschreeuwd als in Tilburg. Maar: Waarom deze demonstraties tegen over elkaar uitspelen. Wie weet waren er BLM aanhangers zowel in A'dam en Tilburg. Waar zijn dit 2 tegenpolen?
Heeft iemand trouwens vanochtend de pot Heinz Superspread gebruikt? Ik kan hem niet vinden.
Geinig
Dan te bedenken dat Heinz familie van Trump is!
Theo Weterings, hoe lang zal die nog op zijn plek mogen blijven zitten? Of is dat flauwe cancelcultuur voor bestuurlijk falen?
Stop maar weer met t voetbal en zet een groot hek om Tilburg.
Graag, daarbuiten is het niet veel beter nml
Erg divers ziet dit gepeupel er niet uit.
Ja dit schept dus een precedent. Supporters kunnen zich niet gedragen, dus ze krijgen hun feestje.
Dan kunnen jongeren dat ook bij het eerste de beste illegale feestje roepen: "ja sorry anders breken we de hele stad af en daarnaast lopen we zelf toch geen risico. Dan is het einde zoek..
Volgens mij is dat precedent al een paar maanden terug op de Dam geschapen.
Onder leiding van de burgemeester haarzelv nog wel..
Ho ho. Ze hadden allemaal netjes hun handjes gewassen.
Ik vraag mij heel vaak af hoe het zo ver is gekomen dat er niet een capabele bestuurder meer in Nederland rond loopt .
Gisteren was er weer zo'n voorbeeld van allerlei corrupte bestuurders en managers in het programma Zembla.
Man,man,man ,wat een corruptie op alle fronten binnen allerlei organisaties. Ook beroeps fantast Halbe Zijlstra is weer eens in opspraak.
Gaat ook nog wel een staartje krijgen voor meneer Halbe. Alleen jammer dat zulke smeerlappen nooit voor de strafrechter hoeven te verschijnen.
Halve, Cora en Stientje. Zum kotzen.
Toevalligerwijs is dit op komen zetten met de opkomst van de linksradicalen en de corruptie en arrogantie van deze domheid... tegelijkertijd werd de positie van jan modaal (en blank Nederland) zowel maatschappijk als financieel ondermijnt. Alles met dank aan het nieuwe links, we hebben en krijgen daar nu (logaritmisch) nog veel meer plezier van.
Flauw om die doden en besmettingen hier aan te koppelen. De doden zijn landelijk, en een dode is al ver voor het feestje besmet. Een besmettingstest is ook al veel eerder uitgevoerd, dus ook dat is oud nieuws. Dit is in de buitenlucht met minimale kans op besmetting.
Verwacht u eigenlijk anders van Ronaldo?
In de buitenlucht zonder uv licht en met minimale afstand is niet zonder risico.
Heeft Femke H. ooit excuses aangeboden voor haar gedrag?
@CalamityJane | 25-09-20 | 09:16: ze is zo geboren. Ze kan er niets aan doen.
@MrLahey | 25-09-20 | 08:27: Er is àltijd uv licht, ook als de zon achter de wolken is.
@Lupuslupus | 25-09-20 | 10:03: ohja vandaar dat mensen 's nachts altijd hun huid verbranden.
Lahey. U doet nu vast dommer dan u in werkelijkheid bent.
@CalamityJane | 25-09-20 | 10:54: Nouja weetje, ik doe gewoon zelf resurjs in principe.
COVID-19 vers 1 en 2: En het virus sprak: Gaat heen naar de ongelovigen en vermenigvuldig u.
Vers 3: Wie in mij gelooft zal behouden worden
@nope | 25-09-20 | 08:36: Vers weet ik veel: Laat de kinderen to mij komen.
wel laten we hopen dat dat nietgebeurd. Virus dat zo lang door kan gaan kon ook wel eens veranderen naar ander type. Niet de vraag of maar meer wanneer er een nieuw type ontstaat dat ook de jonge kinderen net als bij griep gaat raken.
Ik kom uit de regio en het is veronttustend om te zien hoe respectloos deze supporters zich gedragen tegenover de zorg en medemens. Het wordt misschien tijd dat er wat authentieke beelden van de IC worden uitgezonden zodat die pubertjes snappen wat corona nu eigenlijk is.
Tegenover de hele samenleving, niet alleen de zorg heeft er last van als de tweede golf doorzet.
Ze missen empatisch vermogen en zien de wereld dus anders. dit was gewoon dom tokkie volk dat zich voor karretje onderzoek heeft laten spannen zonder dat ze daar van op de hoogte waren. Crimineel dus. Bedacht door slimmere mensen zonder empatisch vermogen. die hebben we ook in de regering zitten blijkbaar. Eentje is opgestapt omdat hij niet zo kon liegen als had gemoeten. Geweten speelde op.
Het coronavirus is gisteren positief getest op Zlatan. Nu komt alles goed.
Corona had het lef hem uit dagen,las ik ergens..
Het blijft toch wel een eindbaas,die Zlatan
@roberto9715 | 25-09-20 | 08:28: Het wordt tijd dat het virus kennis gaat maken met Chuck Norris.
Bijzonder
Toendertijd op de dam vond de burgemeester het geen enkel probleem.
Is Halsema ook burgemeester van Tilburg?
Zie ik daar Femke zitten, derde rij vierde van links?
Komt Halsema ook?
KOZP demonstratie is niet belangrijker dan Willem || samenkomsten
"we stonden daar omdat we tegen politiegeweld in Amerika, ik bedoel tegen racisme zijn"
"Oh, dan is het goed!"
De burgermeester aldaar had duidelijke afspraken gemaakt met corona om die avond even niet besmettelijk te zijn.
Tilburgelijke ongehoorzaamheid.
Ging ook zo goed tijdens carnaval.
Verschil is dat de kennis en het besef er toen niet/nauwelijks was, nu wel. Het is nu veel meer verwijtbaar.
Pek en veren erover, over dit kutvolk.
Femke had er geen carnaval voor nodig Kaas.
Geen paniek. Op de IC’s lossen ze de problemen wel weer op.
99% komt nooit op de ic.
Lekker belangrijk, Voetbal, Bweeh
Net als religie krijgen die lui veel te veel voor elkaar voor een spelletje zaktrappen. Opruimen dat plein.
Wat een onzin, GeenStijl denkt het beter te weten meer dan 1000 wetenschappers.
edition.cnn.com/2020/06/05/health/hea...
Heb je het artikel zelf wel gelezen, helder lichtje?
Wetenschappers? Zorg- en medisch personeel....
Het gaat om macht over de bevolking en het virus is daartoe een geweldig mooi stuk gereedschap. Ëen bange bevolking is een makkelijk te manipuleren bevolking.
Daarom lees je ook niets meer over 'positief getesten' maar schreeuwt men in koor: 'besmettingen, besmettingen, besmettingen'. Dat nog geen 10% van die 'besmettingen' werkelijk iets van het virus onder de leden heeft wordt verzwegen. Want dan zou men weleens kunnen gaan nadenken, maatregelen nemen ter zèlf bescherming maar dat is het doel niet, de mensen moeten vooràl bang blijven.
Ah een (CNN) brief van ´1000 zogenaamde´ wetenschappers. Niet serieus te nemen, je kunt dagelijks artikelen lezen van Nederlandse ervaringsdeskundigen zoals oa Alex Friedrich of Gommers en Nederlands zorgpersoneel wat werkt op verpleegafdelingen/ic's. Wie geloof je dan?
@viejohuevon | 25-09-20 | 08:25: En 300 artsen dan? m.hln.be/nieuws/binnenland/nieuwe-ope...
@The Exorcist | 25-09-20 | 08:21:
Als protesteren en winkels plunderen vitaal is voor de volksgezondheid, waarom juichen voor je club niet? Benieuwd je reactie afwacht.
Goh, 1000 deugers.
@ikvindhelemaalmooi | 25-09-20 | 08:30: België hahaha, eens even opzoeken hoe die het gedaan hebben mét (te laat) inzetten maatregelen. *tromgeroffel* Ze hebben de derde prijs voor het aantal slachtoffers per 1 miljoen populatie. Gefeliciteerd België! www.worldometers.info/coronavirus/
@Lupuslupus | 25-09-20 | 08:25:
Als je naar de website coronavirusupdats op Frankrijk kijkt, kan je het aantal ziekenhuis opnames en besmettingen vinden, als je die deelt en de uitkomst maal 100 doet, vindt je het percentage ziekenhuisopnames tov alle besmettingen. Je komt dan op 0,28 procent. Weet niet hoeveel daarvan zullen overleden, maar stel het is de helft (hoge schatting) is het 0,14 procent. Vraag me af hoe dat zich dan verhoudt tot griep. In Engeland en Wales eiste griep de afgelopen drie maanden dubbel zoveel slachtoffers als corona (voor het perspectief), ondanks de maatregelen die men daar trof.
Ook weten we dat openen van de pubs laatste weekend juni (500 miljoen bezoeken in tien weken) nul effect had op aantal besmettingen daar.
Lupus. Ze zijn waarschijnlijk blij met een Engel en een Famke. Kunnen ze volledig op ze losgaan en de makkelijk beïnvloedbare doet de rest voor ze. Terug jullie... in het hok.
Wat de 'elite' ook uitvreet. Credits hebben ze toch altijd weer meer dan de 'gewone' mens.
Zwak.
@CalamityJane | 25-09-20 | 09:12: Eens. Er zijn nog veel teveel - bewust - stomme schapen die het allemaal wel best vinden wat de elite uitvreet. En veel te lui zijn om zelf op onderzoek te gaan terwijl we nooit in de geschiedenis zóveel kennis tot onze beschikking hadden dan nu via internet. 'Beproef àlle dingen en behoudt het goede'. Dat geldt in geestelijk opzicht maar zeker ook v.w.b. de eigen gezondheid. Beide moet je niet in handen van de overheid willen leggen omdat de overheid er niet(!) is ten gunste van de bevolking. Ze doet wel alsof maar dat is beslist niet zo. Een angstig volk is een volgzaam volk en daarom worden alle angstzaai-registers open getrokken door constant het woord 'besmettingen' over de bevolking uit te storten. En degenen die dat doorzien worden allerlei beschimpingen voor de voeten gegooid.
Dit Lupus. Helemaal met je eens. Ben eindeloos verbaasd over hoe makkelijk het volk zich laat bedotten.
Lupus. Het volk is niet eerder zo dom geweest terwijl er zoveel informatie te halen is inderdaad. Je hoeft er je huis niet eens voor uit. On on onbegrijpelijk.
De opmaat naar de jaarwisseling.
Tsja. Na de fail van Ferd zag je dit soort beelden natuurlijk al van mijlenver aankomen. En dat gecombineerd met zwakke handhavingsknietjes. Natuurlijk gaat niemand meer mee doen dan. Vooral het gedeelte van de bevolking dat chronosoomtechnisch oo een twijfelachtig aantal zit kun je het beleid niet meer goed uitleggen. Aan het overige deel van de bevolking ook niet maar die hebben nog iets van een gezond verstand.
De Dam gisterenavond?
Economisch kunnen we zonder Tilburg... Dus geen probleem.
Niet als je een Tesla rijdt.
@NeedIsaymore? | 25-09-20 | 08:23:
Die rijden alleen maar op subsidie dus daar kunnen we ook prima mee stoppen.
Je bent in de war met Amsterdam
NiKs AaN dE HaNd WaNt aLLe HaNdEn ZiJn OnTsMeT.
Komop mensen, als we nu allemaal tegelijkertijd onze handen wassen, zijn we van het virus af!
Slecht voorbeeld doet slecht volgen. Wat nu als ze daar met BLM vlaggen hadden staan zwaaien ? Was de verontwaardiging dan net zo groot ? Kom er maar in Gabberwaus.
wat mij betreft zou de verontwaardiging en de walging inderdaad net zo groot zijn
Fraaie beelden van een kansloos avondje.
Fraai? Afschuwelijk. Famkevolk.
Of Femkevolk. Kan ook natuurlijk.
@CalamityJane | 25-09-20 | 09:13:
Ondergewaardeerd reaguursel.
Zeauzitdat. Huh? Begrijp je niet.
Apart, bijna iedereen is in het zwart gekleed, waarom zou dat zijn ?
Mijn warmere kleding is bijna zonder uitzondering ook allemaal donker gekleurd. Ben ik nu een hoolie?
Black Leatherjackets Matter
Raar. Toen 14k aan race baiters and race hustlers op 2e pinksterdag naast Femmie elkaar onder zaten te kuchen op de Dam was er nul sprake van toename. 1000 roomwitte voetbalsupporters veroorzaken nu wel ineens een toename van duizenden gevallen? What changed?
What changed? Niets.
Volgens 1200 Amerikaanse wetenschappers hebben die BLM protesten ook geen negatief effect op de verspreiding van corona, en wie zijn wij om wetenschappers tegen te spreken.
Dat is toch meer iets voor complotgekkies.
@me,myself and IK | 25-09-20 | 08:23: er zijn wel degelijk grote uitbraken geweest na aanleiding van de massale protesten in oa California.
@MrLahey | 25-09-20 | 08:36: In california nog wel. Dat is al een stuk dichterbij dan Amsterdam, dus makkelijk te controleren...
@Petrus Poortwachter | 25-09-20 | 08:45: Punt is natuurlijk dat samenkomen in grote groepen wel degelijk risico met zich meebrengt, ook buiten. Dat toen niet verkeerd is gegaan betekend niet dat het altijd goed gaat.
Had ze 2 weken binnen dat hek gelaten. Nu moet er een hek om heel Tilburg. Dat zijn veel meer meters.
inderdaad
Zonder eten en drinken.
Ken er aardig wat in Tilburg die eerder ziek zijn geweest en ook mensen hebben verloren. Geweldige burgemeester. Hoeveel centjes heeft hij of de gemeente gekregen door mee te werken aan dit onderzoek?
Sfeeropname 2019 toch?
Bedankt stelletje kanslozen.
Stel je niet aan.
inderdaad, kanslozen.
@CalamityJane | 25-09-20 | 08:14:
Grote kans dat ze de maatregelen gaan aanscherpen. Dit is een hele dikke middelvinger naar ons zorgpersoneel én naar alle bedrijven die op de rand van de afgrond staan.
Aanstellen?
@Peter_la_Selie | 25-09-20 | 08:19: dat ja, hele juiste constatering. Als je zelf een doodswens hebt, ga je gang. Maar je blokkeert en frustreert zo het systeem waar anderen wel op vertrouwen en afhankelijk van zijn.
@J-van-de-Bontekoe | 25-09-20 | 08:32:
Precies, ik wens ze tevens veel sterkte met het zoeken naar werk en op de huizenmarkt.
Mensen zijn er nu eenmaal niet op gemaakt om afstand te houden. Zo zijn we simpelweg niet geprogrammeerd. Accepteer dat. Scheelt je een hoop frustratie. Als je bang bent om te sterven en ook nog bang bent om te leven blijft er niet veel over.
@Axolotl | 25-09-20 | 08:43:
Voor beiden geen angst, ik sta al met 1.5 benen in het graf. Wel dat het de spuigaten gaat uitlopen en er veel werklozen bij gaan komen. Torenhoge schulden die nog decennia pijn gaan veroorzaken.
Peter. Halsema is ook een kansloze. Ik heb er moeite met het feit hoe makkelijk mensen worden weggezet als kansloze, wappie etc. Altijd gaat het dan over 'gewone' mensen. Nooit over de zogenaamde 'elite'. Zelf zal.ik me aan de fatsoensregels houden. Loop er in voorop.
Begrijp je mij? Ben ik kansrijk?
Zou bijvoorbeeld liever zien dat ze sufferds genoemd worden. Dat kan voor iedereen gelden. Waarom een extra denigrerende benaming voor 'gewoon' volk.
Begrijp ik goed dat je niet topgezond meer bent?
Wens je sterkte toe!
@Peter_la_Selie | 25-09-20 | 08:51: Daar heb je natuurlijk een punt. Maar als het zelfs de minister niet lukt zich aan de regels te houden zegt dat wel iets over hoe mensen blijkbaar geprogrammeerd zijn en wat hun behoeftes zijn. Ga je echt niet veranderen door een 'nieuw normaal' in te stellen.
Ziet er gezellig uit!
nog wel. Willem Engerd staat te juichen en Thierry applaudisseert.
Ja, alleen maar even handen ontsmetten. Beter zou zijn om zoals bij de super-markt ook nog even te gorgelen met ontsmetter.
REAGEER OOK