Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dag II: OORLOG Armenië vs Azerbeidzjan

Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ja, we hebben de powerpoints nog eens bekeken, en het ziet er allemaal toch niet al te gunstig uit voor het De Laatste Christenen in dat gebied. Armenië staat op nummer 111 van de 138 in de Global Firepower Index, Azerbeidzjan op nummer 64. Maar wat doorslaggevend lijkt is dat Erdogan naast Libië, Syrië (en een beetje Griekenland) een vierde front lijkt te openen in Armenië.

De Armeense ambassadeur in Rusland claimt dat Erdogan 4000 Syrische huurlingen naar het Armeense front heeft gestuurd (vermeende beelden), Turkije ontkent dit. Ook lijken de drones die Armeense doelwitten uitschakelen van Turkse makelij. De berichten dat Turkse F-16's op striking distance van de Armeense hoofdstad Yerevan vlogen wordt trouwens ook door de Armeense strijdmacht afgedaan als onwaar.

Bovenstaand beelden van Azeri drones die Armeense pantserdoelwitten uitschakelen, onderstaand dezelfde strijders IN DE LOOPGRAVEN. Op moment van schrijven zijn er 58 Armeense militairen gedood (lijst met namen) en 200 gewond. Het is onduidelijk hoeveel slachtoffers er aan Azerbeidzjaanse zijde gevallen zijn, maar de woordvoerder van het Armeense leger schat dat ze 200 Azeri's uitgeschakeld hebben. Lijkt ons wat overdreven, maar goed.

Zie hier wel een live bijgehouden lijst van visueel bevestigde vernietigde militaire voertuigen, wat nog redelijk gelijk op lijkt te gaan, al heeft Armenië in totaal een wat kleinere pantservloot. Mooi achtergrond-artikel over het conflict alhier. O.a. foto's van Azerbeidzjaanse slachtoffers, na de breek.

Azeri's in de loopgraven

Compilatie van meer Armeense geslachtofferde Armeense voertuigen

Aanzienlijk minder indrukwekkende beelden van het Armeense MoD

Meer beeld

Social

Voorspelling

Social
Social

Vermeende beelden Azeri slachtoffers

Social
Social

Ja, van Russische makelij, niet de Russische luchtmacht

Social

Vrouw van Kanye (zelf Armeens) WOEDEND!

Social

is zo

Social

Reaguursels

Inloggen

Jammer dat de putin lovers mh17 zo snel zijn vergeten.

nerazuri | 29-09-20 | 13:00 | 1

Jammer dat de Putin haters te dom zijn om verder te kijken dan hun NPO neus lang is.

Ravian | 29-09-20 | 16:33

Bloksnor Erdolf hoort voor 't Nurnberg tribunaal (2.0) voor dat hij de ottomaanse waanzin laat herleven.

MoslimMolen | 29-09-20 | 12:48

Ik mis de speciale VN-gezant Boutros Boutros Ghali. En Connie Mus, RTL 4, Nagorno Karabakh

PikinhetBlik | 29-09-20 | 07:39

2020 loopt al bijna ten einde maar wellicht krijgt Ingo Piepers op de valreep toch nog gelijk...

Proud Infidel | 29-09-20 | 00:28

En de NOS had het uitgebreid over de belastingaangifte van Trump. Da's pas nieuws!

DeEchteWaarheid | 29-09-20 | 00:14

Nee, Turkije heeft nooit genocide op de Armeniers toegepast (het linkse naïviteitsgeloof).

Feitenpliesie | 28-09-20 | 23:27 | 1

Turkije bestond niet ten tijde van de Armeense Genocide.

Cobarde | 28-09-20 | 23:59

Verbazingwekkend dat er weer helemaal niets van te vinden is op Nederlandse niews sites.
Bedankt GeenStijl dat jullie tenminste de moeite nemen.

Stephen K. | 28-09-20 | 22:25

wie heeft er daar nog zin om in zon voertuig te stappen als ze aan beide zijdes vanuit de lucht makkelijk doelwit zijn

Struikrover3 | 28-09-20 | 21:25

Kan iemand mij kort en bondig uitleggen WAAROM dit gebeurt?

Timide_Aso | 28-09-20 | 21:04 | 5

moslims gonna moslim

Ir. Wilhelmus | 28-09-20 | 22:27

@Otto Normal | 28-09-20 | 21:59: conclusie: Erdo is een mongol die geen fuck geeft om een mensenleven.

Timide_Aso | 29-09-20 | 07:33

@Otto Normal | 28-09-20 | 21:59: Maar hun kandidaatschap voor de EU is nog altijd on track, toch?

Opslag Medium | 29-09-20 | 08:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Rusland is al druk met zwaar materieel via Iran naar Armenië te sturen. Denk dat de Russen ook een beetje verrast waren door deze ontwikkelingen. Aan de Armenen de taak om vol te houden tot Rusland er is. Wij kunnen in ieder geval rustig slapen, zoveelste proxy- conflict tussen Turkije en Rusland.

zeertegendradig | 28-09-20 | 20:40 | 1

Gelukkig, laat de Russen dit oplossen en laat de relatie met de Turken tot een dieptepunt zakken. Ergens moet het Erdoimperium met zijn oorlogseconomie ook een keer gaan ploffen.

Tapioca pudding | 28-09-20 | 21:29

Als je de Nederlandse media volgt is er blijkbaar niets aan de hand.

Scepticus | 28-09-20 | 20:39

De VS laten Europa los.
De Duitsers zijn innige vriendjes met de Turken, op politiek niveau.
Er is sociale onrust in Europa.
Financiële crises in Europa, vanuit de VS.
Aan de randen van Europa rommelt het opnieuw in landen met een lange oorlogsgeschiedenis.
Oogsten staan door natuurlijke oorzaken onder druk.
En overheden die lijken te geloven in de verhouding tussen staat en burger alsof we terug in de tijd van de slobkousen zitten.
Alsof ik in mijn vroegere geschiedenisboeken van school woon.

zeurmachine | 28-09-20 | 20:38 | 4

Het is in europa met de balkan uitgezonderd nog nooit zo lang rustig geweest. De meeste mensen hebben het hier nooit mee gemaakt. Ze zijn zo naïef als de pest door jaren te besparen op veiligheid met het idee dat dit nooit meer kan gebeuren. Ondertussen worden de schaakstukken verzet. Importeren van gigantische aantallen kanslozen die vijandig tegen over het westen staan. Mensen met dubbele paspoorten ook op cruciale posities waarbij je ze mogelijk voor een moreel dilemma stelt als het er op aan komt. Beknibbelen op defensie budget voor jaren achter elkaar.
Los het nu op voor dat we netzo als met corona achter de feiten aan lopen!

Struikrover3 | 28-09-20 | 21:36

@Struikrover3 | 28-09-20 | 21:36: en dan heb ik het nog niet eens over het moment dat bijvoorbeeld de euro klapt en binnen Europa landen tegen over elkaar komen te staan

Struikrover3 | 28-09-20 | 21:38

@Tapioca pudding | 28-09-20 | 21:31:
Een groot deel van de NAVO leden heeft Turkije wapens bezorgd, Nederland inbegrepen.

Ravian | 28-09-20 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk dat Armenië op plaats 111 van de Global Firepower Index staat en Azerbeidzjan op plaats 63, maar Armenië vormt samen met nog wat andere voormalig Sovjet Unie leden een militair pact (CSTO) met Rusland, zoek maar eens op welke plek van de Global Firepower Index die staan...

Ravian | 28-09-20 | 20:11

Als ik een linkje mocht plaatsen, dan zou ik nog wel een fijn liedje posten met een paar liederlijke en dansende Turken erin.
Maar ja...

aflaatverkoper | 28-09-20 | 19:31

"Loopgraven? Die waren er toch alleen maar in de 2de wereldoorlog...?"

TonyMontana010 | 28-09-20 | 19:28 | 3

Was de 1e wereldoorlog niet de loopgraven oorlog?

BelleFleur | 28-09-20 | 19:59

En na die oorlog waren er heel veel liggraven.

Vage_eddie | 28-09-20 | 20:28

Gaan lekker, die Azeries:
“End the quarantine and start the war,”
“Karabakh or death,”
“We don’t need money or jobs, let us go and fight!”
.
Tis allemaal wat mistig natuurlijk,
maar laat Putin maar even met air-superiority
alle aanvallende Azeri (en Turkse) tanks en konvooien van de kaart vegen.
Dan koelen ze wellicht weer een beetje af.
.
Oh ja, Turkije zit in de NATO. Hahahahaahaha, goeie mop!

hotmint | 28-09-20 | 19:00

Lees dat de Turken nu ook nog een lopen te klooien aan de grens,maar wil nog geen troepen sturen ter ondersteuning van Azerbeidzjan.

Armenië heeft ook nog eens een verdedigings verdrag met de Russen dus daar kan nog best druk worden.
Apart is ook dat Iran eigenlijk Armenië steunt en niet de moslims is Azerbeidzjan.

Roger-Rabbit | 28-09-20 | 18:56 | 3

Niets apart aan. De band tussen Iran en Armenië is al heel oud en sterk. Iran moet niks van de Turk hebben.

klön | 28-09-20 | 20:54

@klön | 28-09-20 | 20:54: Wie vinden de Turk eigenlijk wel een aanwinst voor iets? Niemand heeft iets met ze. Ook de Arabieren moeten niets van ze hebben.

Graaier | 28-09-20 | 21:15

andere moslims dan de turken en band met rusland lijkt me

Struikrover3 | 28-09-20 | 21:40

Die Armeense genocide, hadden Ottomanen daar niet iets mee te maken?
En hebben de Ottomanen niet iets met Turkije van doen, al is het maar zijdelings?

Kortom, is dit niet gewoon de voortzetting van die genocide?
Die genocide die volgens Turkije (en dus Denk: moet bestudeerd worden...!) helemaal nooit plaatsgevonden heeft...

michelpen | 28-09-20 | 18:53

Erdolf heeft nu dus drie fronten waar hij bij proxy in oorlog is met Rusland. En Armenië is feitelijk Russisch grondgebied. Irak begint Turkije ook spuugzat te worden, Griekenland is al langer op kookpunt (en zou eigenlijk samen met de Balkan bij Rusland moeten horen). Iran ziet Azerbaijan als een afvallige provincie (daarom is Israël weer pro-Azeri). Als we de Turken nu gewoon de NAVO uit schoppen mag Erdolf wat mij betreft de volle laag krijgen van zijn regionale tegenstanders. Wat mij betreft heffen ze Turkije alsnog op, verdeel het maar naar wens en geef de Koerden hun staat.

Schijn dat veel Syrische jihadi's die door Turkije zijn overgevlogen het vervolgens vertikken om te vechten voor sjiieten (Azeri), die zien ze als grotere vijand dan christenen of joden.

Mogelijk ook een influx van Syrische, Turkse en Iraakse Koerdische huurlingen naar Armenië.

Abject | 28-09-20 | 18:51 | 1

Turkije uit de NAVO schoppen zou voor iedereen (behalve Turkije zelf) het beste zijn. Een interessante vraag is: Welke Amerikaanse president zou het lef hebben om dat te doen??? Make NATO great again!

EenGoedBegin | 29-09-20 | 01:26
-weggejorist en opgerot-
KoosvanKampen | 28-09-20 | 18:48

weinig collateral damage. dure shit.

newray | 28-09-20 | 18:47

NAVO : Maakt moslimland , dat al duizenden jaren Europa wil veroveren, lid en geeft het toegang tot al het moderne wapentuig. What can go wrong ?

Kim-Jung-Un | 28-09-20 | 18:40 | 4

Tijdens Koude Oorlog zag alles er anders uit. Turkije was strategisch zeer belangrijk.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 18:48

Een kwestie van tijd.. TURKIJE stuurt wat gezinnetjes vooruit.. En over een paar jaar wilt Turkey gezinshereniging. Dan wordt Europa overlopen en vanbinnen uit overvallen door Turkse gemeenschap

Zeeuwse_Boer | 28-09-20 | 19:04

@Zeeuwse_Boer | 28-09-20 | 19:04: Gezien de huidige koers van Pedogan , denk ik niet dat dit een paar jaar zal duren. Ik twijfel ook of veel linkse mensen ze niet gewoon binnen zouden laten .

Kim-Jung-Un | 28-09-20 | 20:45
▼ 1 antwoord verborgen

Als de Russen Armenië te hulp kommen is het meteen janken in Brussel,word onmiddellijk omgedoopt naar Russiche agressie,en volgend jaar zijn ze die hele oorlog ook begonnen .

Roger-Rabbit | 28-09-20 | 18:32

Is Hovick eigenlijk al dienstplichtig?

Graaisnaaiert | 28-09-20 | 18:19

Wanneer gaat meneer Putin Turkije eens Russisch laten lezen en praten?

Ben wel een beetje klaar met die valse 'clown' aan de middellandse zee.

FLP_du_Stok | 28-09-20 | 18:18 | 3

Ah ja, laten we de ander maar het vuile werk doen om daarna de rol die ze hebben gespeeld volledig te negeren. De Russen hebben wel geleerd van de geschiedenis.

Wanneer gaat de EU eens met gestrekt been op ome Erdo in?

K. Letskoek | 28-09-20 | 18:35

De Ottomaan is de Balkan uitgeschopt onder regie van Rusland. In eerste instantie zelfs tot aan de Bosporus. Wat een dankbaarheid hebben ze geoogst vanuit Europa (dat zelf beefde voor het Ottomaanse Rijk). Een onoplosbare puzzel.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 18:41

@K. Letskoek | 28-09-20 | 18:35:

Erg slim bent u niet. EU heeft geen leger... Of wenst u graag de europese superstaat?

panthoseen | 28-09-20 | 18:42

Triest dat de navo zich niet uitspreekt tegen die gewelddadige moslim dictator. Hij denkt als ik het een niet krijg dan zorg ik wel voor iets anders. Eu staat er weer bij te kijken als een stel angsthazen

davidhasseltoff | 28-09-20 | 18:15 | 1

De vvd wil dat niet want er is veel business in Turkije.

Rdock | 28-09-20 | 18:48

Waarom heb je nog een pantserarsenaal als de een na de ander door drone raketjes naar de andere wereld kan worden geholpen? Of is het pantser tegenwoordig niet meer zo dik? En wie betaalt dat allemaal? Kost klauwen vol geld.

Met_baard | 28-09-20 | 18:10 | 1

De modernere tanks zijn met luchtafweergeschut uitgerust en kunnen raketten uit de lucht halen. De oudere Russische tanks daar hebben dat niet. Je kunt met een paar tanks een geweldige puinhoop organiseren. Een van de mooiste voorbeelden is de Deense Operatie Bollebank: "According to several sources, losses on the Bosnian-Serb side reached up to 150 men and an ammo depot. These numbers remain, however, unofficial as Bosnian-Serbs commanders officially cite having suffered only nine losses in the event. What is known with certainty, however, is that the Danish forces did return fire on their attackers, firing in total 72 rounds at the Bosnian-Serb troops: 44 brisance rounds, 19 phosphorus rounds, and 19 armour piercing rounds. Rounds struck three Bosnian-Serb tanks, as well as an ammunition depot and several bunkers causing a great deal of destruction and thwarting the ambush in an instance of what Møller describes as "the mouse who ate the cat".
en.wikipedia.org/wiki/Operation_B%C3%...
En dat deden ze met 2 oude Leopard1 A5.

Frau Merkel | 28-09-20 | 19:00

Erdokop is een beetje de homo's uitscheldende, etterende en agressieve maroc-boy van 'Europa' waar een lieve, gefascineerde mevrouw van Het Parool een liev stukje over zou kunnen schrijven.
Flikker die gast toch uit de NAVO, man.

SIogra | 28-09-20 | 17:56 | 4

maroc-boy ?

likmegaties | 28-09-20 | 18:35

@Harvey2Face | 28-09-20 | 18:05: 'Europa' heeft niets, maar dan ook niets in te brengen tegen Erdogan. Een verkeerd woord en hij stuurt duizenden "vluchtelingen" onze kant op.

K. Letskoek | 28-09-20 | 18:37

'Die gast' is een bedreiging voor de wereldvrede.

gaffelbaard | 29-09-20 | 01:17
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zouden 'we'/de EU Armenië niet even in de top 10 van de GFI loodsen met wat grof geschut, puur en alleen als middelvinger richting al die kudtmossels eromheen.

Wilde Slechtdoener | 28-09-20 | 17:53 | 1

Omdat de EU <3 mossels

Renkum0317 | 28-09-20 | 18:08

Oorlog, welk land is er ooit beter van geworden? Behalve Duitsland dan?

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:50 | 3

Japan

Ruimedenker | 28-09-20 | 17:51

@Mr_Natural | 28-09-20 | 17:53: VS heeft het ook geen windeieren gelegd na de WOII. Daarna is het beetje spaak gelopen.

Harvey2Face | 28-09-20 | 18:06

Erdogan is goed met het paard. Vanuit een niet bijster goede positie tegenstanders dwingen om loper of toren op te geven. Win/win voor de boze oom die elk verjaarfeestje weet te verstieren (nog een kwaliteit).

Rest In Privacy | 28-09-20 | 17:49 | 4

Stijlloze voorspelling (des onderbuiks): Poetin gaat inzetten op vredesbesprekingen / continueren van status quo. Donald doet niets wegens "unmatched wisdom".
Zodra iedereen weer opgelucht ademhaalt gaat ome Erdo weer ergens anders aan de poort rammelen. Dit is een lange termijn strategie; verstoren en oude banden versterken.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 18:11

Ook EU kan zich opmaken. Niet voor niets dat EU probeert Albanië in te kapselen.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 18:31
▼ 1 antwoord verborgen

Erdogan heeft dan wel weer even het lef gehad om een paar jaar geleden een Russisch gevechtstoestel uit de lucht te schieten. Omdat het 14 seconden over Turks grondgebied vloog. Wie heeft er ballen? Wie staat er voor zijn land?

Leptob | 28-09-20 | 17:48 | 8

@SIogra | 28-09-20 | 18:02: met zijn staart tussen zn benen, als de laffe blaffende hond die hij is. Heeft u onlangs nog een baby gegeten als fascist? Of bent u liever een aap die het vooral niet in zijn hoofd moet halen om het machtige Turkije zo te bezoedelen?

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:47

@Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:47:

Turks nationalisme = 'Of bent u liever een aap die het vooral niet in zijn hoofd moet halen om het machtige Turkije zo te bezoedelen?'

Turks nationalisme is een racistische ideologie.

gaffelbaard | 29-09-20 | 01:23
▼ 5 antwoorden verborgen

Erdo uit de vn schoppen en Poetin de orthodox christelijke kooltjes uit het moslim vuur laten redden.

bqbq | 28-09-20 | 17:46 | 2

Ik zie liever dat wij uit de VN gaan.

Sitting_targets | 28-09-20 | 17:49

Ik weet niet meer hoe/wat, maar stond dit jaar Poetin al niet een keer met Erdogan en een ander staatshoofd naast zich? En dattie rustig vroeg of het wat minder kan, en die andere twee: "Jaha, hmhmm, zeker.". Geen grote bek bij de russchische beer, hoorde je hen denken.
West-Europa wordt juist uitgelachen en afgebekt met hoon en grootspraak wanneer de EU die landen iets verzoekt.
Wat waren ze stil naast Poetin.

zeurmachine | 28-09-20 | 20:46

Zo'n 'betwist gebied', of dat nou Kashmir is, of Zuid-Ossetië, of nu Nagorno Karreweetikveel, is altijd een waardeloos stuk grond met zand, rotsen en wat schapenhoeders. Why bother?

Captain Pervert | 28-09-20 | 17:46 | 2

Islam is sowieso betrokken.

Ruimedenker | 28-09-20 | 17:51

Religie.
Olie.
Landoppervlak (landje-pik).
Geloof (als in 'het vinden' dat een gebied bij 'jouw land hoort').

EEnzame SchizofrEEN | 28-09-20 | 17:59

Oh. Oh. Die Erdosnor toch. Gelukkig is turkije lid van de NAVO.
Een oersolide bondgenoot die we eigenlijk zo snel mogelijk de EUSSR in zouden moeten rommelen. Of zijn die ambities inmiddels voorbij?

NonPlusUltra | 28-09-20 | 17:44 | 2

Erdogan EU-baas, is dat geen goed idee?

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:46

Armenië is toch een soort Israël.
Op Georgië na ligt het land ingeklemd tussen moslimlanden, inclusief de jongens uit Grozny.
Lijkt mij niet prettig om in Armenië te wonen.

Ruimedenker | 28-09-20 | 17:42 | 3

Nederland moet even een miljard naar Armenië gireren. Betalen uit extra belasting op döner.

Sitting_targets | 28-09-20 | 17:51

@Sitting_targets | 28-09-20 | 17:51: welnee. Rutte en zijn Rovers storten enkel onze miljarden in bodemloze putten, döner belasting is niet eens nodig. Gewoon breed grijnzend helikoptergeld strooien. Maar niet voor u, u krijgt de vinger.

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:44

Wachten op Poetin.
En Donald (maar die zal wel geen interesse hebben).

Rest In Privacy | 28-09-20 | 17:42 | 7

@Sitting_targets | 28-09-20 | 18:12: Waarbij opgemerkt dat verzwakking van Rusland (invloedssfeer) wellicht als een goed iets wordt gezien door VS.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 18:25

Putin heeft rond 2024 zijn strijdkrachten op bijna de juiste sterkte. Zijn aanwezigheid en handelen in Syrie liet zien dat er, ondanks de successen, nog een inhaalslag te maken is. De tegenstander is Syrie, al dan niet gesteund door het westen, was niet van dien aard dat het succes zou uitblijven. Het westen was en is momenteel ook niet in staat, ondanks dat rusland nog niet op militaire sterkte is, om in syrie de rebellen te blijven steuinen. De kans dat rusland/putin zal optreden in armenie acht ik klein. Indien ja, dan door inzet van "huurlingen". Wat ik wel verwacht is dat pakistan de nodige jihadi's zal sturen. En natuurlijk ook hulp en ondersteuning voor de azeri's vanuit bosnie.

swapper | 28-09-20 | 19:18

@swapper | 28-09-20 | 19:18: Ja zal proxy blijven denk ik. Geen directe inmenging van beide kanten.

Rest In Privacy | 28-09-20 | 19:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Azerbeidzjan speelt ook altijd vals bij het Eurovisiesongfestival.
Maar niemand van die gastjes kan zingen zoals Charles Aznavour!
Waarom niet? Nou waarom niet denk je? De ene is goed in muziek, de ander kan alleen maar steken en schieten en bommetjes laten ontploffen.

ecologiste | 28-09-20 | 17:39 | 7

@Barend Braakbal | 28-09-20 | 17:52:
Als je het hoort, zit je al op volle zee.

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:54

Aram Khachaturian, nog zo'n Armeense meneer die schijnbaar wat kon waar de buren slechts meermaals per dag met hun reet van Mekka af konden zitten.

SIogra | 28-09-20 | 18:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe komen de moslims toch aan al die wapens en wapenkennis? Wat raar allemaal.

Leptob | 28-09-20 | 17:38 | 3

Money talks .

likmegaties | 28-09-20 | 17:46

Olie is geld.
Geld is macht.
Religie is (voor de rijken en slimsten) een middel.

EEnzame SchizofrEEN | 28-09-20 | 18:01

Omdat islam één dikke pot vrede en vroomheid is. En vooral niet bloeddorstig, racistisch, totalitair en uitsluitend is. Takjesbier!

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:39

Dat doen moslims normaal nooit. Aldus de EU.

Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:37 | 4

Volgens de regenten in Brussel zijn moslims lievvv.

5611 | 28-09-20 | 18:00

Sterker nog, de EU heeft voor ons bepaald dat:
"Islam is a religion which upholds peace" (resolutie 1743.11)

michelpen | 28-09-20 | 18:27

@michelpen | 28-09-20 | 18:27: Als je bij de EU precies het omgekeerde denkt van wat wat zij claimen zit je aardig dicht bij het vuur.

Nehemia | 28-09-20 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

De Turken die al toeterend (waar kennen we dat van?) Op de wegen in Armenië rijden, Allah Achbar schreeuwend. Arme christenen..

zijvanhiernaast | 28-09-20 | 17:35

Arme niërs.

Premier Trutte | 28-09-20 | 17:33 | 3

Beter Blo-Azerbeidzjan dan Do-Azerbeidzjan.

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:36

Comme Ils Disent....

litebyte | 28-09-20 | 17:37

Bij ieder conflict zijn moslims betrokken. En dan sta ik weer versteld als Myanmar veroordeeld wordt als ze de Rohingya verjagen terwijl je weet wat dat volk er van plan was.
Kijken we in Armenië ook toe. Laten we Erdogan dichterbij komen? Hoop het niet.

CalamityJane | 28-09-20 | 17:33 | 6

De islam is niet voor niets een "veroveringsdoctrine"!
Heeft met religie 0,0 te maken.

NonPlusUltra | 28-09-20 | 17:49

@CalamityJane | 28-09-20 | 17:46: Ik wantrouw Amnesty ook, maar als zelfs zij slechte dingen over moslims schrijven, dan is er waarschijnlijk echt wel wat aan de hand. Mijn verhaal was trouwens bedoeld om het jouwe te onderschrijven: overal waar moslims zijn is gezeik. En overal waar moslims een meerderheid hebben, heeft de minderheid het nakijken.

Muxje | 28-09-20 | 18:04

Muxje sorry! Begreep je al na aandachtig nog eens lezen.
Positief is ..... puntje meer voor Amnesty.

CalamityJane | 28-09-20 | 18:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Een van de vervelendste eigenschappen van mensen is dat sommige mensen zich willen bemoeien met zaken die hen niet aangaan. Daar is toch ook een gezegde voor met iets van je neus ergens insteken, zoiets?

Leptob | 28-09-20 | 17:32 | 2

Dat gezegde kennen politici niet. Als ze een doel hebben gaan ze ervoor, ongeacht hoeveel neuzen ergens in moeten worden gestoken.

Nederland80 | 28-09-20 | 17:33

Als je ooit een boek had gelezen had je het geweten.

Eric Newby | 28-09-20 | 17:40

Lekker boeiend

De parkeerplaats voor mijn huis is omgebouwd tot speelplaats
Moet nu mijn auto 2 straten verder zetten, belachelijk.

Turbulentie? | 28-09-20 | 17:31 | 7

@bqbq | 28-09-20 | 17:47: Ik moest in 2006 verhuizen, omdat de flat waar ik woonde, gesloopt werd om plaats te maken voor een moskee. Kreeg er gelukkig een mooi huis voor in de plaats.

Usumani | 28-09-20 | 18:25

@bqbq | 28-09-20 | 17:47: Yep, de moraal is: Moslim agressie tegenwoordig vroeg in de kiem smoren, het liefst al ver van huis, zodat er zo direct niet weer hele kruistochten opgezet hoeven te worden om het ontspoorde kwaad weer in te dammen.

hotmint | 28-09-20 | 19:14

Lui stuk vreten, dan eet je maar een dag geen halve snackbar leeg.

Nee hoor, grapje. Heel erg voor u, een klein drama in een zee van ellende. Verder klinkt het vooral als een persoonlijk probleem. Succes ermee, lekker boeiend.

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:33
▼ 4 antwoorden verborgen

Heeft DENK al geklaagd over de Armeense agressie?

Stiekem hoop ik op een conflict tussen Putin en Erdogan maar ik denk dat ze beide ook wel weten dat dit niet slim is.

Nederland80 | 28-09-20 | 17:31 | 1

Met 1 telefoontje jaagt Putin het hele Turkse leger over de kling.

5611 | 28-09-20 | 18:04

Hé Vladimir!
Grijp eens ff in joh.
De islamitische aap stookt maar wat, want heeft nog niet genoeg Armeniërs afgeslacht.
En jij, Putin, jij mot niets van moslims hebben.
Bel de Erdo-gans nog ff op en zeg ‘m dat ie mot kappen.
Een postzegeltje, zo groot als Amersfoort.
Turkije heeft daar geen enkel belang bij dan de christelijke Armenen te zieken.
Bakoe barst vd Olie..... zou dat het zijn? Betaald Bakoe de Turken om onrust te stoken?
Hup Putin! Pak die telefoonski.

Ruimedenker | 28-09-20 | 17:28 | 4

@litebyte | 28-09-20 | 17:34:
Ja, Putin is dol op moslims, vooral op Tjetjeense strijders.
De waarheid zal ergens in het midden liggen, zoveel onzin is mijn bewering niet.
Wellicht hoop ik dat is meer van christen houdt. Ik wel in elk geval.
In wapentuig verkopen aan moslims betekent niet dat je van ze houdt.

Ruimedenker | 28-09-20 | 17:40

@litebyte | 28-09-20 | 17:34: Rusland heeft relatief gezien ook veel meer moslims binnen de landsgrenzen dan de EU.

Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

Armenië vs Azerbeidzjan, niet echt WK-niveau.

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:27 | 3

Een proxy oorlogje van een verlepte salonfascist (erdolf.) De EU gaat zich hier niet mee bemoeien, die zijn nog aan het proberen hun incompetente compleet zwakke geopolitieke beleid m.b.t. de oorlog in Syria te vergeten, ondanks dat turkije ze daar nog vrijwel dagelijks aan gerinnerd in de vorm van 'vluchtelingen'chantage

litebyte | 28-09-20 | 17:33

Schaken?

Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 17:40

Toch apart dat Armenië, ondanks haar geschiedenis en ondanks 1001 indicaties dat Turkije met Erdogan als buur vroeg of laat weer aan de deur klopt, dat ondanks dit alles hun krijgsmacht er zo miserabel voorstaat.

Ron_Paul | 28-09-20 | 17:24 | 3

Lijkt Nederland wel.

Dubbelepunthoofd | 28-09-20 | 17:29

Ze hebben niet bepaald veel te kiezen. Geen toegang tot de zee, geen toegang tot noemenswaardige grondstoffen en een ligging tussen Iran, Turkije en Rusland. Dat ze überhaupt overleven is al een wonder.

Nederland80 | 28-09-20 | 17:32

Wat een liederlijke man die Erdogan.
Tijd om hem te stoppen.

CalamityJane | 28-09-20 | 17:24 | 5

Helemaal waar of nu toch een een beetje anders Leptob. Maar laten we Armeniërs weer afslachten als het er op aan komt?

CalamityJane | 28-09-20 | 17:37

Dit is dat... anders ... Leptob!
Dank je Sitting-targets.

CalamityJane | 28-09-20 | 17:41

@Leptob | 28-09-20 | 17:29: Erdosnor is zo'n beetje al zijn buren aan het zieken. Juist hij zorgt overal voor onrust. Opruimen voordat hij nog meer schade aanricht.

5611 | 28-09-20 | 18:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de jongeren hier: Een college van dr Bill Warner over 1400 jaar islamitische agressie in Europa en de reactie van de kruisvaarders op deze terreur: www.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y

Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:21 | 1

Klopt. Mag je alleen niet benoemen van dat eervolle en vreedzame geloof. Het moet vooral gaan om de moslims die zich tot de nieuwe Joden hebben verklaart. Gewoon weer een staaltje liegen, bedriegen en takkiya en natuurlijk vingertje wijzen. Hoe rot een cultuur/ideologie kan worden...

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:28

Ja, die denken ook; als Trump het niet doet, doen we het zelf wel.

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:21

Christelijke minderheden versus islam = vrede. Waar haalt deze oorlogs-maniak het gore lef en het recht vandaan? En eyes wide open shut door het Westen. Gestoord, triest en wederom een walgelijke vertoning van geweld tegen volkeren op deze mooie Aardkloot. Een nieuw gezicht, oude doctrine waarna bloed in het zand. Ze-leren-het-dus-nooit.

Sw.Dwaallicht | 28-09-20 | 17:21

Trump is de enige met ballen die Erdogan WEL durft aan te pakken. Van de EU laven hoeven wij niets te verwachten.

pibasso | 28-09-20 | 17:15 | 4

En het dus niet doet. Want het is zijn goede vriend. Meermalen uitgesproken.

Ridde Rogter | 28-09-20 | 17:23

Rodde. Sluit je vijand aan je borst.

CalamityJane | 28-09-20 | 17:25

@Ridde Rogter | 28-09-20 | 17:23:

Putin zal dat pas *MOGELIJK* gaan doen als Turkije (lees Erdolf & Zn.) voldoende is losgeweekt van de NATO - dat is dus nu nog niet zo ver.

litebyte | 28-09-20 | 17:27
▼ 1 antwoord verborgen

Kanye, doe iets.

RickTheDick | 28-09-20 | 17:14 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is toch wel een oorlog zonder publiek?

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:14

Nee maar, er zijn moslims bij betrokken!

Realism Is All | 28-09-20 | 17:12 | 2

Ik stond ook compleet paf.

Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:15

Nog vreemder, er zijn christenen bij betrokken.

Mr_Natural | 28-09-20 | 17:17

Erdogan en het Ottomaanse rijk 2.0.

glaaf | 28-09-20 | 17:12

op het moment dat olie en gas niet meer als belangrijkste energiebron er toe doet worden een aantal geopolitiekemilitaire en minerale conflicten minder interessant voor het westen

HetOorAakel | 28-09-20 | 17:12

Eens kijken hoe de EU ons daarin gaat rommelen. Met Oekraïne was het bijna gelukt. Weet iemand waar Van Baalen is? Er is een Antonov gesignaleerd, dus hij is in de buurt.

Frau Merkel | 28-09-20 | 17:11 | 7

@Frau Merkel | 28-09-20 | 17:39: Hij praat ook met een zachte g, na een paar borrels.

Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 17:42
▼ 4 antwoorden verborgen

De conflicten waar Erdosnor zijn vingers in de pap heeft zijn er nogal wat...

Wijze uit het Oosten | 28-09-20 | 17:11 | 3

Maak van pap => kebab en je statement klopt :)

Twisted_Faith | 28-09-20 | 17:12

Oei Wijze.. Dan maar niet aan de vingers ruiken!

Twisted_Faith | 28-09-20 | 18:04

Goh, Moslims die zomaar uit het niets Christenen aanvallen. Je verwacht het niet hè... Laat het wegkijken van GL, D66, SP, CDA, VVD en DENK maar beginnen. Maar bedenk wel, binnenkort òòk in West Europa!!!

JBKiller | 28-09-20 | 17:09 | 2

Je vergeet de Christenunie...

nope | 28-09-20 | 17:31

@nope | 28-09-20 | 17:31:
En de Poen van de Ander...... plus ijlende DierenPartei; tot slot het schroot als Henk Krol c.s.

MoslimMolen | 29-09-20 | 12:38

Voor Poetin net even een brug te ver. Jammer. Als de oorlog overslaat naar Georgië is hij als de kippen bij.

Trekhaas | 28-09-20 | 17:08 | 3

Nou, dat klopt niet helemaal hoor. Putin onderhoud goede contacten met Armenie - uit Russische traditie overigens, sinds de oorlog tussen Armenia en Azerbaijan (1918-1920)

litebyte | 28-09-20 | 17:15

Rusland heeft al delen van Georgië defacto onder hun controle.
Abchazië en zuid Ossetië worden al een tijd bezet door Rusland.

DoeMaarNietOke | 28-09-20 | 17:29

Russische wapens al ingevlogen en ook ingevaren via Iraanse haven

Hemmenaar7 | 28-09-20 | 18:06

De nieuwe Führer, Erdogan, gaat de weg van zijn grote voorbeeld, Adolf H.. Net als 100 jaar geleden kijkt de rest van de wereld toe en drinkt er diplomatisch een glas op.

bergsbeklimmer | 28-09-20 | 17:07 | 1

Erdolf is over enkele jaren passe, ik zou me alvast maar richten op zoonlief. Nu alvast maar flink bespelen dat hij niet in pappa's sloffen moet gaan lopen.

litebyte | 28-09-20 | 17:17

Goh. Moslims die grondgebied opeisen van anderen. Omdat het ooit van hen was. Verassend.

Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:06 | 8

@litebyte | 28-09-20 | 17:07: Of dinosauriers of legionnairs of iets anders dat uitgestorven is. In tegenstelling tot de Moedjahedien.

Trekhaas | 28-09-20 | 17:20

Tis altijd verassend als vuur bij doelwitten komt.

Met_baard | 28-09-20 | 18:08

@litebyte | 28-09-20 | 17:10: 12 kruistochten versus een al bjna 1400 jarige overheersingsstrijd van de islam. Je bent gewoon niet goed bij je hoofd, wildschoppende jengelkleuter.

Acar_ketimun | 28-09-20 | 19:22
▼ 5 antwoorden verborgen

Wie zou Erdogan kunnen stoppen?
En nou niet aankomen met: diegene die het meest betaalt.

antagonist | 28-09-20 | 17:06 | 4

Poetin.

WahedPissebed | 28-09-20 | 17:09

Diegene die het meest betaalt.

DikkeSjomp | 28-09-20 | 17:17

007

MoslimMolen | 29-09-20 | 12:40
▼ 1 antwoord verborgen

Hadden we nou niet een internationale organisatie die als een soort van vereniging van naties dient om dit soort conflicten te stoppen?

Blasfemie | 28-09-20 | 17:05 | 3

Daar zijn inmiddels islamitische dictaturen en China de baas. Helaas.

Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:07

@Piet Karbiet | 28-09-20 | 17:07: China??? LOL

litebyte | 28-09-20 | 17:08

Team Aznavour maakt een gemotiveerde indruk.

Kuifje-naar-Brussel | 28-09-20 | 17:05 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Wellicht escaleert de boel, en worden alle Turkse dienstplichtigen opgeroepen om te dienen voor hun vaderland, en keren zij niet terug. Hoe gaat Nederland dan reageren op het massaal weglopen van de lageloniërs?

Reaguurdeskundige | 28-09-20 | 17:04 | 5

Hoezo? Gaan de Roemenen, Polen en Bulgaren ook meevechten dan? Turken zijn al lang geen "lageloniërs" meer....

Ommezwaai | 28-09-20 | 17:12

Ik denk dat de Neder-Turken met tot nu toe de grootste mond zich ineens dan 'altijd al' een Nederlander gevoeld hebben

BASinnic | 28-09-20 | 17:21

Die kijken wel uit die hebben de dienstplicht afgekocht voor een paar duizend euro, Erdogan is een goeie peer van op een afstand voor ze, maar vechten is weer een ander vehaal.

Jan70 | 28-09-20 | 17:44
▼ 2 antwoorden verborgen

De dag die je wist dat zou komen.

GuusHetSchaapje | 28-09-20 | 17:04 | 1

Na al die jaren na de genocide is het wel vreemd dat zo'n proxy landje Erdo komt helpen. En niemand gaat die Armeniërs helpen want het is ver weg en er is niets te winnen. Er zijn wel beroemde en rijke Armeniërs die in de bus kunnen blazen. Denk maar even aan de Kardashians. Wellicht weet Kim haar kont nogmaals te wiegelen en zo Bonkers Bonespur tot daden te bewegen. En dan wel op het slagveld en niet achter de resolution desk

AntiZanicz | 28-09-20 | 18:40

Islam agressie in beeld Gewoon wegkijken mensen.

TheBigKirth | 28-09-20 | 17:03 | 1

TheBigKirth. Blind en laf. Allebei !

CalamityJane | 28-09-20 | 17:52

Als ze maar afstand bewaren.

_washier | 28-09-20 | 17:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken