Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Nieuw onderzoek geloofsovertuiging Malek F."

Hmmmmm zou Malek Fostok ergens in geloven?

"Jammer dat de ongelovigen die ik voor Allah heb afgeslacht het hebben overleefd"

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

"Alleen spijt dat een van de slachtoffers moslim is"

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

"Ik ben een soldaat van de soldaten van God"

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

"Ik ben niet ziek, ik deed het voor Allah"

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

"Allahu akbar!"

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

"Hij radicaliseerde in korte tijd, sprak over ongelovigen, de jihad, vatte het moordplan op in de moskee"

Ja joh doe vooral een nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.

Reaguursels

Inloggen

Ambtenaren will ambtenaar...

DooieKapotte | 24-09-20 | 19:25

Nee hoor. Deze blijvende ellende wordt gewoon goedgepraat en aangemoedigd in deze commune.

Pieterman | 24-09-20 | 12:23

Dat was toch gewoon een islamitisch terroristische aanslag of zeg ik nou iets heel vreemds?

van heinde en verre | 24-09-20 | 11:15

Hoeveel uur taakstraf zal hij krijgen?

Gaat het niet dan? | 24-09-20 | 10:49

allah is een waan idee. Die soldaten van allah hebben een waan en ze krijgen geen update van die waan die al 1400 jaar een waan is. Nu een vernieuwd onderzoek van het vernieuwde onderzoek van het nieuwe onderzoek. Wat een waan.!

Breakdance | 24-09-20 | 09:40

Wederom een treffend voorbeeld van, 'Het land van Rutte'.

Buigen voor Brusselse fascisten en downplayen van de uitwassen van de geweldadige ideologie, genaamd islam, is zijn devies.

Guy Fawkes | 24-09-20 | 09:12

Het lijkt ook zo op elkaar hé? Psychotische wanen en jihadisme/religie.

sioux_ | 24-09-20 | 08:59 | 1

Alle geloven zijn een waan, en je ziet wel vaker dat mensen die van het padje zijn, of niet kunnen omgaan met onbeantwoorde levensvragen, hun toevlucht nemen tot een waan (geloof) als houvast.

Harry.Langezwaal | 24-09-20 | 09:48

Het Openbaar Ministerie, wat wil je. Dat schijnt bevolkt te worden met types als Jacobien Vreekamp.

jochum1980 | 24-09-20 | 08:52

Heeft niks met de islam te maken, de islam is vrede.
En toen werd ik wakker...

DooieKapotte | 24-09-20 | 08:38

De islam wordt kennelijk niet beschouwd als een echte geloofsovertuiging...
Of het mág niet aan de islam liggen. Of men is zo blind en doof dat men gewoon niet ziet dat het de islam is.
Hoe dan ook typisch en weinig hoop- en vertrouwen gevend.
Maar goed men buitelde destijds ook over elkaar heen om het plebs uit te leggen dat islamitische staat, die opgericht was als een islamitische staat naar het voorbeeld van de islamitische staat in de tijd van Mohamed, die alle ongelovigen - niet- moslims voor eens en altijd zou verslaan.

ratelaar | 24-09-20 | 08:27

Als nou uit dat onderzoek blijkt dat Islammietten eigenlijk allemaal radicaliserend zijn en daarmee een gevaar, dan ben ik tevreden.
Maar t zal wel er op uit komen dat Meneer F verward was, kwetsbaar, niet overtuigend moslim en radicaal maar slechts zeer beïnvloedbaar.

En die hebben we eerder gehoord, met de 'tramschutter'.

Ik walg van onze trias policita. Aangezien het eerder een polinaise politica is.

BoerBob | 24-09-20 | 07:06

Je zou bíjna gaan denken dat de islam een stok is om zielige moslims mee te slaan.

Santo69 | 24-09-20 | 06:45

Aha, het is de schuld van de instanties "Sindsdien zou F. kampen met psychische problemen. Zijn familie heeft zich daarover bij verschillende instanties gemeld. Volgens F.'s advocaten is daar niet adequaat op gereageerd.".

Apollo | 24-09-20 | 03:14

Dus ...

"Hij radicaliseerde in korte tijd, sprak over ongelovigen, de jihad, vatte het moordplan op in de moskee""

Welke moskee? Naam?

Ik wil weten welke moskee hier in NL mensen tot moord en terrorisme oproept.

gaffelbaard | 24-09-20 | 02:35 | 1

Welke niet?

Proud Infidel | 24-09-20 | 04:48

Ik had inderdaad altijd wel het idee dat hij een Jehova's getuige of buhddist is in vermomming.

SaintNick | 24-09-20 | 02:08

Test

Spreekjeuit | 24-09-20 | 01:24 | 4

Ik zou toch graag eens helderheid willen zien over de regels. Waar staan ze. Voor newbies zijn allemaal regels qua aantallen ?

En is een opmerking over de grens ? Graag wil ik dat weten .. alles gaat stil zwijgend. Men wordt niet wijzer .

Enige wat je ziet is "ai" en ik denk ai om wat ?

Hoe moeilijk is een boodschap toe te voegen aan ai? Dan snapt men het ook eens. Of moet ik akwasi om hulp vragen . Hij schijnt goed te zijn in woorden en verbinding en begrip.

Wees helderder GeenStijl ?

Spreekjeuit | 24-09-20 | 01:30

Test was kijken of ik niet geblokkeerd ben maar blijkbaar weer een bepaslde regel die niemand kan lezen zodat men denkt .. wat nou ai

Spreekjeuit | 24-09-20 | 01:30

ACK

SaintNick | 24-09-20 | 02:06
▼ 1 antwoord verborgen

Dat onderzoek kan in een dag uitgevoerd worden.
Gaat hij vijf maal op zijn knieën richting het oosten, weigert hij een karbonade, dan is hij geen christen.

de honden blaffen... | 24-09-20 | 00:45

Moslim zijn en toch zwaar geestelijk gestoord zijn sluit elkaar niet uit toch? Als een knettergekke gek zegt een religieus motief te hebben, is dat dan nog serieus te nemen of slechts het gevolg van het zijn van een knettergekke gek?

Beste_Landgenoten | 24-09-20 | 00:37 | 2

Ben je gek joh! Die combinatie zou zwaar islamofobisch zijn.
Moslims mogen Allah's (haha, =alles), want vooral zielig. Dus ook gek zijn tegelijkertijd. (= eigenlijk per definitie).

SaintNick | 24-09-20 | 02:10

Dat sluit elkaar niet uit, het pleit je ook niet vrij. Hij zou op veel meerdere fronten bizar gedrag moeten vertonen bij geval 1.
Bij hersenspoeling kan het gedrag ook tot bovenstaande actie leiden. Dit valt te creëren door (en hopelijk is iedereen hier bekend mee) o.a:
- geen boodschap aan kritiek, controle over taal, bedrog en leugens, isolatie, informatie controle, creëren van afhankelijkheid, totalitaire autoriteit, eisende onderwerping, veelvuldige herhaling, angst en beloning en uiteraard, bekend met een eenduidige waarheid.
Sociaal of emotioneel zwakkere mensen zijn ook meer gevoelig voor dit soort ellende.
Of zoals prof. H het riep: Fanatici zijn allang blij dat ze iets vinden.

Dit doet mij ook denken aan de lieden van de cancelcultuur die zo dwingend bezig zijn met het controleren van het taalgebruik. Het controleren van de taal is controle over het onderwerp, dat is een heel vies en gevaarlijk spelletje.
Daarmee is niet gezegd dat hij niet gestoord is, maar meestal is de meest voor de hand liggende reden de juiste.
Wrang is wel dat dit soort gedrag binnen bepaalde groepen gevierd wordt.
Altijd kritisch blijven kijken naar mensen met 1 waarheid, ook jezelf niet uitsluiten.

donkieshot | 24-09-20 | 06:03

Tsja, als toenmalig burgemeesteres Pauline Krikke( VVD, maar dat snapt men zo ook wel) bezwoer dat er niets aan de hand was, dan is er echt stront aan de knikker. Daar heb je geen geldverslindende onderzoeken, enkel bedoeld om wat te duur betaalde gasten bezig te houden, voor nodig.

DeEchteWaarheid | 23-09-20 | 23:50

Lol, ik las Fokstok, maar hij is ook een lul natuurlijk

yokiamy | 23-09-20 | 22:56
-weggejorist-
funkyd | 23-09-20 | 22:38

Grappig dat die advocaten er dan dit van maken: Gedragsdeskundigen waren van mening dat F. handelde onder invloed van psychotische wanen.
Ook dit valt heel moeilijk te bewijzen, maar het is een verzachtende omstandigheid.
Uiteraard doen advocaten dat.
Wie betaalt die advocaten trouwens?

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:59 | 5

@Mr.Crowley | 23-09-20 | 22:16:
Ik kom uit de generatie waarbij mensen die 'dingen geloofden' met een religieus tintje als godsdienstwaanzig werden geclassificeerd. Die werden opgesloten in een tehuis waarbij ze liefdevol behandeld werden en dagelijks een spuitje toegediend kregen. Ik kwam er, om verder niet nader te noemen redenen, regelmatig en snapte wel waarom die mensen tegen hunzelf beschermt moesten worden. EN, dat de buitenwereld tegen hun beschermt moest worden.

aflaatverkoper | 23-09-20 | 22:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Het schijnt dat ie een keer “Boete!?” en “Aaah!!” vlug achter elkaar riep, dus nu twijfelt men of ie toch misschien Boeddhist zou zijn. Dat gaan ze nu althans onderzoeken.

JackStick | 23-09-20 | 21:54

Ja.. echt een twijfel geval! Je zou zo denken dat we te maken hebben met een agnost

Free-J.T | 23-09-20 | 21:52

Ik snap die D'66 rechter wel, voor een terrorist klink ie niet erg Joods.

Blauwpetje | 23-09-20 | 21:52

Zou het geen terreur kunnen zijn?
Moet dat niet juist het onderzoek zijn?

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:45

Hé, dat is aardig, stel nu dat die misdadiger in opdracht van Allah handelde dan kan Allah ook gedagvaard worden. Ik durf er tien Euro op in te zetten dat Allah et verdomt om naar de rechtbank te komen om veroordeeld te worden als de opdrachtgever van die pogingen tot moord en al of niet gelukte moordaanslagen. Ze moeten die Allah aanpakken, net als die grote groep misdadigers die hij aanvoert. Oppakken, veroordelen en als hij zijn tijd uitgezeten heeft terugsturen naar zijn eigen land. Dat uitzitten van de tijd is puur theoretisch overigens, want er zijn honderden miljoenen doden te betreuren die zijn gepleegd op het initiatief van Allah. Dus die komt de eerst volgende duizend miljard jaar niet meer vrij.

vanhetgoor | 23-09-20 | 21:44

Consistent in gedachtewaan dus vrijspraak.

Ray Skak | 23-09-20 | 21:43

Kan iemand mij vertellen waarom iemand uit geloofsovertuiging een mens zou willen vermoorden?
Iemand?
En een rechter "geloofd" dat en maakt dat tot een verzachtende omstandigheid?

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:32 | 5

@Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:42: Dat 'De wet is voor iedereen hetzelfde' stamt uit de Verlichting. In de Middeleeuwen was het principe van 'geloofsoveruiging' leidend. Daarom is het bedenkelijk dat een Nederlandse rechtbank daarvan weer een hoofdthema maakt. Het Verlichtingsdenken is in de verdrukking geraakt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-09-20 | 21:48

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 23-09-20 | 21:48:
Dat hebt u goed gezien. We zijn weer op weg naar de middeleeuwen.

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:49

Als je in kabouters gelooft ben je geestelijk ziek, als je in een almachtige god gelooft heb je meer rechten dan een ongelovige... het moet niet gekker worden.

DooieKapotte | 24-09-20 | 08:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Geestesziek en aanhanger van de islam is toch het zelfde?

Eddy67 | 23-09-20 | 21:28 | 1

Kwestie van definitie.

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:38

Mensen die dingen geloven staan boven de wet.
Dus iedereen gaat als een bezetene dingen geloven.

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:26 | 3

Dan moet er dus een onderzoek worden gedaan of iemand dingen geloofd.
Wie neemt dit serieus?

Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:29

Alleen als de OvJ Vreekamp heet.

5611 | 23-09-20 | 21:55

Het is de vraag hoe een onderzoek onderscheid denk te kunnen maken tussen zijn geloofsovertuiging en psychotische wanen.

Galois256 | 23-09-20 | 21:24

Geloofsovertuiging, is dat iets zoals zeker weten dat je iets gelooft? Daar geloof ik niks vam.

Mr_Natural | 23-09-20 | 21:24

Nieuw onderzoek zou zich dienen te richten op de thuisbasis van Malek Fostok en in het bijzonder de moskee waar hij in opgroeide. Daar zou zeer nauwkeurig (met filmopnamen) navraag gedaan moeten worden, hoe de moskeegangers daar ter plekke geloofsovertuigd zijn met betrekking tot ongelovigen. Ook de mogelijke uitkomst dat Malek Fostok een doorsnee doodgewone moskeeganger is moet goed worden geregistreerd net als de minder waarschijnlijke uitkomst dat de moskeegangers daar net zo katholiek en D66-stemmend zijn als mw. Kaag. Zo krijgt de rechterlijke macht in Nederland een objectief beeld van de islamitische leefomgeving waarin Malek Fostok volwassen werd. Tegelijk weet de rechterlijke macht dan ook, dat Malek Fostok niet een uitzondering maar een bevestiging van de islamitische regel is en dat er een menigte geloofsbroeders van Fostok staan te trappelen om in de schoenen te treden van deze geloofsmartelaar.

Eeuwig..Op..Vakantie | 23-09-20 | 21:24 | 1

Dat had allang in elke moskee moeten gebeurd zijn.
Vraag is waarom een duidelijke bedreiging voor de binnenlandse veiligheid en vrijheid niet eerder op deze controlerende manier in de tang is genomen.

NiCeY | 23-09-20 | 21:42

Stel dat ik een onzichtbare vriend hebt die me opdrachten geeft die ik moet volbrengen. Dan krijg ik een mooie kamer die op slot zit met matrassen aan de binnenkant. Stel dat ik met een groep deze vriend zie en gehoorzaam. Dan heet dat een groeps psychose en krijgen we allemaal zo'n kamer. Maar als die vriend hemel en aarde geschapen zou hebben, heet het een religie, zijn we wettelijk beschermd en moet men ineens respect voor die onzichtbare vriend hebben.

ZoekEenVrijeNick | 23-09-20 | 21:19 | 1

Precies. Het is 2020 jongens en meisjes. God is al 100 jaar dood.

DooieKapotte | 24-09-20 | 08:56

Schiet mij Malek

Usumani | 23-09-20 | 21:13 | 1
-weggejorist-
Frits de Vriez | 23-09-20 | 21:22

Goed, mooi precedent om iedereen die in een sprookjesfiguur gelooft en daar zijn/haar leven op heeft gebaseerd in de gevangenis te stoppen. Want we concluderen dat ze niet verantwoordelijk zijn voor hun daden, maar geestesziek, dus hulp moeten krijgen.

Sjors W. | 23-09-20 | 21:05 | 4

In ieder geval redelijk ontvreemd van de werkelijkheid.

Bennie Verbaasd | 23-09-20 | 21:19

*vervreemd, excuus.

Bennie Verbaasd | 23-09-20 | 21:21

@Mr.Crowley | 23-09-20 | 21:16: Dat kun je dan vervolgens potsierlijk uitvergroten en omdraaien om aan te tonen hoe ontzettend stupide die redenering is.

Sjors W. | 23-09-20 | 21:49
▼ 1 antwoord verborgen

Er gaat net zo lang “onderzoek” worden gedaan totdat de gewenste uitkomst eruit komt. Dat, of het wordt zo lang gerekt dat er op een gegeven moment geen haan meer naar kraait.

Gladiator Fap | 23-09-20 | 21:04 | 1

Het mag hoe dan ook geen islam zijn dat de man er toe dreef. Eigenlijk kan je bij elke moslim-aanval de briljante cartoon van Cortes plaatsten.
twitter.com/actualiteitjunk/status/81...

Nuuk | 23-09-20 | 21:15

Weer gevalletje lage suikerspiegel natuurlijk

dezakloper | 23-09-20 | 21:01

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge

Dr.Eckscheiss | 23-09-20 | 21:00

Er lopen nog genoeg van dit soort geradicaliseerde migranten rond. Het geeft een uitermate onbehagelijk gevoel dat de grens wijd open staat en we geen idee hebben wat we hier binnenkrijgen.

BozePaarseMan | 23-09-20 | 20:58 | 2

Het paard van Troje. En het wordt nog toegejuicht ook.

padbuffel | 23-09-20 | 21:01

@padbuffel | 23-09-20 | 21:01: Toegejuicht, aangemoedigd, gefaciliteerd. Terroristen van islam worden goedgepraat, hun motivaties verzwegen, hun verleden uitgewist. Waarom toch??

Bloemschikliefhebber | 23-09-20 | 21:06

Blijkbaar vindt het OM nodig (voor het hoger beroep) de motieven nogmaals te onderzoeken.
Want het hof heeft vorige keer 'religieuze motieven' van de tafel geveegd en het afgedaan met : mijnheer was in de war en krijgt dus enkel TBS.
Heb ik het goed begrepen?

zetje01 | 23-09-20 | 20:56

Het lijkt mij het beste om dit onderzoek in Syrie uit te laten voeren. Met Oban-air enkele reis. En dan afleveren bij Assads Psychiatrisch Centrum.

The2Amendment | 23-09-20 | 20:56

Wacht even, eerder vandaag las ik dat iemand die bier drinkt en korte broeken draagt volgens zijn advocaat geen jihadist is. Op grond van deze redenatie is iemand met een haatbaard toch gewoon automatisch een bloedfanatieke moslim?

MickeyGouda | 23-09-20 | 20:54 | 1

Die persoon droeg ook een baard dus die vlieger gaat niet op.

BozePaarseMan | 23-09-20 | 20:59

"Sindsdien zou F. kampen met psychische problemen. Zijn familie heeft zich daarover bij verschillende instanties gemeld. Volgens F.'s advocaten is daar niet adequaat op gereageerd." Weer de schuld in de schoenen van de maatschappij durven te stoppen. En genoeg deuglaven die er weer in trappen

HerrSaffie | 23-09-20 | 20:53

Het OM vindt het een terreurdaad. Experts het gevolg van een psychose. De rechter ging met de laatste mee. Hoewel geloof een vorm van massa-psychose is, is het dus helemaal niet vreemd dat het OM dit nieuwe onderzoek doet. Ze zoeken munitie voor hun overtuiging. Maar het kan natuurlijk prima een psychose zijn, hoe graag sommigen ook zouden willen dat het terrorisme was.

beldewouten | 23-09-20 | 20:52 | 3

Tja, rechters zijn zelf geen "deskundige" op dit gebied. Dus wat moet je dan als rechter? Voor OM wordt ook lastig dan. Alsof je Gerrit Hiemstra moet overtuigen dat klimaatopwarmings niet bestaat.

Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:54

Weet u wat ook een massa psychose is ?
Ja, dat ja. kuch kuch.

joppo0 | 23-09-20 | 20:58

@Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:54: Dat is precies het punt. Rechter pretenderen ook helemaal niet deskundigen op medisch gebied te zijn. Niet zo min als het OM dat is.

beldewouten | 23-09-20 | 21:44

De begrippen terrorisme, terroristisch oogmerk, terrorist enz. hebben hier helemaal niets mee te maken. Sinds een paar mensen uit Enschede zijn veroordeeld tot enorme straffen in streng beveiligde locaties voor het gooien van een kopje benzine op een grasveld, op basis van deze termen, zijn deze begrippen kapot.

Leptob | 23-09-20 | 20:51

Binnen via Italie. Ok. Waarom heeft meneer hier dan verblijf en huis en alles gratis?

Lorejas | 23-09-20 | 20:50 | 1

Omdat 'men' heel graag wil bewijzen dat wij het mis hebben. Is niet zo.

padbuffel | 23-09-20 | 20:53

Misschien moeten de rechters en advocaten eens een op excursie naar Syrië en eens de verhalen aanhoren van slachtoffers van religieus geïnspireerd geweld: het onthoofden, martelen, verkrachten ... of eens kijken naar wat executiefilmpjes. Gewoon, om een idee te krijgen van door een god ingegeven geweld.

Analia von Solmsch | 23-09-20 | 20:49

Het is net alsof ze niet wíllen dat dit een islamitische aanslag was, zodat de islam uit de wind gehouden wordt. Want dat is iets wat voor linkse mensen heel belangrijk is. Ze 'weten' nog beter dan de dader zélf, wat zijn motief is.

Snoess | 23-09-20 | 20:46

Ach, alles is relatief. Over 50 jaar, als ze het hier voor het zeggen hebben gaan onze kleinkinderen naar het Malek Fostok-college en op vrijdag naar de Malek Fostokmoskee. De Islamgeleerden zullen onderwijzen over de dappere vernietiger van de Kuffar Malek Fostok en hem als lichtend voorbeeld noemen op de Malek Fostok Basisscholen en in de malek Fostok koffie- en theehuizen. Hamdoeliah! Insh'Allah Maleki al Fostoki!

Graaisnaaiert | 23-09-20 | 20:45

Ze kunnen beter de koran naast de ideologie van de nazi's houden en daar lering uit trekken.

Schepvogel | 23-09-20 | 20:45

Mijnheer zal in retrospectief ongetwijfeld de Sargentijnse geloofsbrieven onderschrijven.
Geen greintje bewijs dat...

De verwarde man | 23-09-20 | 20:45

Beste Mensen er waart een heel ernstig virus over aarde , ik denk dat het te laat is.

Ghibli | 23-09-20 | 20:41

Van geschiedenis heb ik een hoop geleerd. Van de Nederlandse rechtspraak niets.

Poesman | 23-09-20 | 20:41 | 1

Terwijl je er zoveel van kunt leren.

Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:43

En de Islam, de groei daarvan en zijn invloed is niet meer op een (legale) manier te stoppen in Nederland en Europa.

Patje2011 | 23-09-20 | 20:39 | 4

@Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:39:
Ik verzet mij, en dat blijf ik doen vanwege mijn persoonlijke standpunten maar daarnaast ben ik wel realistisch. Hetzelfde met Zwarte Piet, ik ondersteun de beste man nog steeds maar hij gaat sowieso verdwijnen.
Vertel mij hoe de groei van de islam en dus zijn invloed legaal te stoppen is in Nederland en Europa?

Patje2011 | 23-09-20 | 20:44

@Patje2011 | 23-09-20 | 20:44: Leringen ervan wettelijk tot misdaad verklaren. De groepsindoctrinatie daadwerkelijk behandelen als misdrijf tegen de veiligheid van de staat. Ontbinden van de mogelijkheden hiertoe op die zelfde basis.
Maar dat is niet echt tolerant en aardig...

Aanbaklaag | 23-09-20 | 21:03

De islam moet net zo behandeld worden als de manier waarop we met neonazi's omgaan. Maak het ze zo moeilijk mogelijk, laat hen beschimpt worden in de media en het openbare leven, maak hen duidelijk dat hun gedachtegoed hartstikke fout is. Ik snap niet dat we in NL onderscheid maken tussen de ene inktzwarte totalitaire doctrine en de andere. Beide ideologieën zijn totaal onwenselijk in een liberale samenleving, maar gek genoeg wordt alleen het nazisme fel bestreden en mag het ideologische kankergezwel genaamd islam ongestoord voortwoekeren.

Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 21:34
▼ 1 antwoord verborgen

Zou het wel echt aan de islam liggen? bepaalde passages uit de q'rant doen denken aan bepaalde passages uit Akwasis' twitter time-rant, die was daar toch niet van?

dr_heckle-mr_right | 23-09-20 | 20:37

FunX krijgt het nog druk met het uitreiken van al die awards.

NeedIsaymore? | 23-09-20 | 20:37

Maarre....
Zal ik eens wat fluisteren?
Al we em nou eens veroordelen voor moord enzo, maar dan zeggen dat ie verward is hè....
En anders een nieuw onderzoek, net zolang totdat er verward uit komt en beslist geen terreur vanwege de islam....
Dan hebben we in ieder geval geen terroristische aanslag gehad...
En is Nederland dus veilig!

Leve onze regering die ons beschermd!

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:36 | 1
-weggejorist-
ger1306 | 23-09-20 | 20:44

De islam hoort inderdaad niet in Europa. Of laten we afspreken dat een extreem kleine minderheid, mits ze een goede baan hebben, wel mag blijven. Het moet een privilege zijn om hier te komen uit verre oorden. Diversiteit werkt lekker tot op een bepaald punt, in de zin dat Duitsers, Belgen, Fransen en Britten hier vrijelijk mogen komen. De verdwaalde Chinees of Braziliaan kan ook een welkome gast zijn. Diversiteit in de zin van hordes mannelijke Nigerianen, Afghanen, Syriërs, Turken, Marokkanen in Nederland is absoluut niet wenselijk. Ronduit onwenselijk en extreem schadelijk zoals de afgelopen 50 jaar ons tonen.

Nederland80 | 23-09-20 | 20:33 | 3

Nee.
Dr valt niks af te spreken. Onderga het.

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:37

Evolutionair is oorlog de oplossing voor mannenoverschot, dat krijg je als je een probleem laat evolueren

dr_heckle-mr_right | 23-09-20 | 20:43

De inheemse Australiers willen niet hun magische berg op google steetview en is gelukt. Wat wil de inheemse NL-er eigenlijk?

ger1306 | 23-09-20 | 20:47

Ik hoor ook heel vaak stemmen in mijn hoofd. Die stemmen klinken alsof uit de mond van de dames van de Vrijmibo. Beelden. Beelden heb ik er ook bij. Van grote tetten. Nog meer beelden. Van lekkere potten bier. Maar een geloof? Nee sorry daar ben ik te slim voor.

Zeisss | 23-09-20 | 20:32

"Juliette Gréco, de zangeres die van het chanson een kunst maakte, overleden op 93-jarige leeftijd"

Mooie, aantrekkelijke vrouw, een non-conformist en bohemien in de goede zin des woords, in het land van Charlie Hebdo.

Steeds meer Malek F's zullen er in Nederland en Frankrijk verschijnen, en ze zullen de Juliette Gréco's smoren, vermoorden, en nikaabs opdringen. Klinkt overdreven, maar zo is het, en niet anders.

Dr_Johnson | 23-09-20 | 20:32 | 1

Leve de oude foto's euh opnames

dr_heckle-mr_right | 23-09-20 | 20:41

Heeft het meldpunt voor Islamofobie al gereageerd?

thanseeuwen | 23-09-20 | 20:31

hang die nou nog niet aan de galg wat dat allemaal lang.

out-of-de-box | 23-09-20 | 20:29

Dus, indien wordt bepaald dat Malek F. niets mankeer(de)(t), kunnen we gevoeglijk vaststellen dat de rechtbank van mening was/is, dat wat zij aanduiden als gevolg van 'psychotische wanen', feitelijk gelijk is aan wat de heer F. namens de Koran in zijn volle verstand heeft uitgevoerd?

Not_again | 23-09-20 | 20:29 | 1

Ja. Dat geeft de mullah’s dan weer aanleiding een fatwa over de rechters uit te spreken of op te roepen tot aanslagen op Nederlandse doelen. Cirkeltje weer rond.

Reaganmania | 23-09-20 | 20:39

Jammer dat ze de verwarde Blanke Duitser wel met drie schoten kassiewijle geschoten hebben, dat had hij niet verdient. www.gids.tv/video/243978/heftig-in-am...
Jammer dat ze bij de gekleurde Malle.F zo ernaast geschoten hebben, had de staat veel geld gescheeld en was veiliger geworden.

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:29 | 1

Niet alleen die Malek, ook die mafkees op het CS, Jawed S, in Amsterdam en Mohammed B. En zo zijn er nog meer voorbeelden van de wouten daar waar dodelijk geweld toegepast had moeten worden, het niet werd gedaan.

van der g | 23-09-20 | 21:48

Hoe is het eigenlijk met Malek F. zijn adoptiebroer Alex?

Patje2011 | 23-09-20 | 20:28 | 3

Daar is sinds 1984 niets meer van vernomen

NeedIsaymore? | 23-09-20 | 20:36

Of Axel?

Dedicated | 23-09-20 | 21:30

Tja. Als het niet in het plaatje past pas je het plaatje aan.

snokkertje | 23-09-20 | 20:27

www.omroepwest.nl/nieuws/3628702/Ik-d...
DEN HAAG - 'Ik hoorde een meisje achter mij schreeuwen. Ik draaide mij om en toen zag ik dat een man in een groen gewaad een andere man van achteren aanviel en zijn keel doorsneed'. Dat zegt een getuige die vlakbij het Johanna Westerdijkplein aan het vissen was. Zaterdagmiddag werd daar een verwarde man door de politie neergeschoten nadat hij drie mensen had neergestoken.

---
Nergens de vermelding van het Hakbarren.

Misschien dat DAAR eens een onderzoek naar moet worden gedaan.
Naar het structureel wegkijken door de "media".

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:26 | 4

Hoezo? Dat weet toch iedereen al, zelfs mijn zuster die als ik het zeggen mag, zeer naïef is, weet het al en leest in het internet.

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:32

Bleef het maar bij wegkijken. Hier worden de feiten achtergehouden.

RtotheB | 23-09-20 | 20:47

@Is dit nog nieuws?
Bizar verhaal en ik lees het nu voor het eerst. Ik denk dat zo'n tien jaar geleden deze gebeurtenis in zowel alle kranten voorpaginanieuws was geweest. Maar inmiddels lijkt het wel of er een vorm van gewenning aan het ontstaan is. We halen onze schouders op tot de volgende steekpartij net zolang tot die berichten de krant niet eens meer halen.

van der g | 23-09-20 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hier hebben ze in Polen geen last van. “ In 2014 vluchtte de 34-jarige F. met zijn broer vanuit zijn vaderland Syrië via Libië en Italië naar Nederland.”

Ron_Paul | 23-09-20 | 20:26 | 2

Tada.
Daarom werkt uitzetten niet.
Naar Italië? Naar Libië? Naar Syrië?

Hup oprotten, desnoods naar Somalië. Weg met die lui!

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:28

Kortom, een rasechte Sargentiniër.

Reaganmania | 23-09-20 | 20:41

“If it walks like a duck, talks like a duck, it probably is a duck. Except for The Netherlands.”

padbuffel | 23-09-20 | 20:26

Ik zal het OM ff helpen want ze hebben het al zo druk; het is het vliegende spaghettimonster.

BozePaarseMan | 23-09-20 | 20:24

Maar overtuigt het de ‘66 rechter?

Mahatma | 23-09-20 | 20:23

Tijd voor een FVD-PVV- ... kabinet na maart 2021. We hebben het 40 jaar geprobeerd met onze moslim wappies maar helaas pindakaas.

whitechocolateface | 23-09-20 | 20:23 | 4

Alsof het zou helpen. De top van de uitvoerende ambtenaren, de vierde macht zoals we in de jaren ‘70 zeiden, de deepstate zeg maar dus, zal de boel traineren en saboteren. Samen met door de staat gefinancierde ngo’s. En anders is er nog een plan b; huilenden millennials die vluchten met 17 x uitgeprocedeerde kolonisten zullen tegenhouden met door soros gefinancierde fondsen. Zucht.

RtotheB | 23-09-20 | 20:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van het onderzoek.

Deksmaat | 23-09-20 | 20:22

Bijzonder dat niet de dader het motief ontkent maar justitie.

Gulliver | 23-09-20 | 20:21 | 2

U mag niet meer raden.

RtotheB | 23-09-20 | 20:31

Ik val bijna van mijn stoel, echt? Zou dat kunnen, maar nu dat u het zegt.....

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:33

Geloofsovertuiging, het enige contradictio in terminis in 1 woord.

Mr_Natural | 23-09-20 | 20:21 | 3

Om van een enkelvoudig pleonasme zo langzamerhand nog maar te zwijgen. Echt: denken om het denken, want voorwaarts. Mooi was die tijd.

Hetkanverkeren | 23-09-20 | 20:27

Wat dacht je van theologie.

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:29

Goddienstwaazin heette dat vroeger. Daar zat toen geen woord Spaans bij.

aflaatverkoper | 23-09-20 | 22:02
-weggejorist-
RGV42 | 23-09-20 | 20:21

Verloren moeite,
want psychotische waan en streng islamisme is ongeveer hetzelfde.
In beide gevallen wordt opgeroepen om niet-gelovigen te vermoorden.
In het 2e geval maar liefst 109 keer...:
www.startpagina.nl/v/religie-spiritua....

hotmint | 23-09-20 | 20:19

Ik lees steeds Malle.F, toch is een nieuwe bril kopen.

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:19 | 1

Malle Ferdinand? De koddige minister van recht, mildheid en genade?

TonieKolonie | 23-09-20 | 20:24

Gewoon verward.
"echte" Moslims doen dat soort dingen niet.

Is dit nog nieuws? | 23-09-20 | 20:19

Ik hoor ook weleens stemmen in m'n hoofd, ik moet er vaak om lachen.

Mr_Natural | 23-09-20 | 20:18 | 1

Wij ook!

aflaatverkoper | 23-09-20 | 21:59

We kunnen ook aan Willem vragen om hem officieel te waarschuwen.

Bigi Bana Boy | 23-09-20 | 20:18

Was dit nou die terrorist die in zijn cel afgeluisterd werd toen hij zijn moeder vertelde hoe hij ervoor ging zorgen dat de rechter zou gaan vinden dat hij ontoerekeningsvatbaar was? En dat men daarna gek genoeg toch nog aan zijn vermogens ging twijfelen? Of ben ik nu zelf in de war en was dat een andere terrorist?

Poesmobiel | 23-09-20 | 20:18 | 6

@Poesmobiel | 23-09-20 | 20:48: Goeie vraag. Andere reden zou kunnen zijn dat zijn uitspraken gedaan kunnen zijn onder invloed van zijn wanen.
Maar ik vertrouw hem niet. Genoeg psychiatrische patiënten in dit land en die gaan niet kelen doorsnijden. Zelfde geldt voor mensen met (oorlog)trauma's.

Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:52

@Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:52: Exact. Daarom heb ik ook zo'n moeite als mensen al stekend, schoppend, verkrachtend en moordend door het leven gaan en dat daar dan het excuus 'zwakbegaafd' voor gevonden wordt. Lekker dan, voor de zwakbegaafde medemens die nog in honderd jaar een vlieg kwaad zou doen.
Ja, en mensen met oorlogstrauma's inderdaad. Bij mij thuis vroeger vielen die gewoon om als je 'boe' riep. Met voor altijd een diepe afkeer van agressie, harde geluiden en geweld. En ze lagen gewoon 's nachts te huilen, zoals het hoort. Meer konden ze nauwelijks. Pff.

Poesmobiel | 23-09-20 | 21:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Onderzoek?!
Prima, alleen op de middeleeuwse manier & ditto strafafdoening.
Past geheel in het referentiekader van de achterlijken.

MoslimMolen | 23-09-20 | 20:18 | 1

Kijken of ze drijven, deden ze bij heksen ook dacht ik.

boerk | 23-09-20 | 20:36

Fostok, klinkt Russisch.

Johan_Voorhaar | 23-09-20 | 20:17 | 2

De ruimte inschieten, die gast.

wijsvinger | 23-09-20 | 20:29

Alsof hij een geldend paspoort bij zich had. Overigens, wat zien die jongens van 16 uit die landen er toch zo mannelijk uit?

RtotheB | 23-09-20 | 20:34

Een luchtbrug naar die fijne landen waar ze ook niet aan die religie doen hebben we nodig vandaag in ons land.Maar ze zijn natuurlijk blij daar dat ze al nulcelligen hierheen gestuurd hebben.

van stampij | 23-09-20 | 20:17

"Jammer dat de ongelovigen die ik voor Allah heb afgeslacht het hebben overleefd" Taalcursusje voor de discrepantie tussen afgeslacht en overleefd dan maar? Is vast een zinnige investering.

dr_heckle-mr_right | 23-09-20 | 20:17 | 2

haha, idd, ik voorzie een perpetuum mobile voor de vleesindustrie.

skoftig | 23-09-20 | 20:21

Te kort door de bocht. Misschien is het wel een woordkunstenaar en bedoelde hij het anders. Tussen de regel doorlezen enzeau, je weet zelluf.

Kukooo1 | 23-09-20 | 21:31

Opsluiten en nooit meer vrij. Doodstaf is -helaas- afgeschaft.

balustrade | 23-09-20 | 20:16 | 6

Spietsen op de staf van sinterklaas, tot aan de krul.

wijsvinger | 23-09-20 | 20:31

Wat denkt u van een keukentrapje? Laat hem lampen vervangen.

Verhoeve4365 | 23-09-20 | 20:39

Scafisme. Een prima Perzische oplossing.

The2Amendment | 23-09-20 | 21:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Malek Ramadan?

Shoarmamasutra | 23-09-20 | 20:15 | 1

Nieuw onderzoek naar geloofsovertuiging en motief Malek F.
" Als ik hier uit kom, ga ik alle ongelovige rechters, OM's en advocaten afslachten".
Rechters en OM kijken malek.f. ongelovig aan.

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:15

Als ik het goed begrijp wil hij celstraf en uitgezet worden.
Prima. En dan willen ze TBS? Knettergek.
-edit- verkeerd gelezen. Dat wil het slachtoffer voor hem.

knutsel_ | 23-09-20 | 20:14

Ik denk dat Malek katholiek is.

wapster | 23-09-20 | 20:13 | 2

Nee, extreem rechts. Dat zijn ze bijna altijd als mannen dit doen.

TheseDays00 | 23-09-20 | 20:14

Omdat hij graag op zijn knietjes zit?

Ad1617 | 23-09-20 | 20:18

Dat eeuwige gezeik over 'toerekeningsvatbaarheid'.

Gewoon mee stoppen. Ontoerekeningsvatbaar: tragisch, dramatisch voor de dader. He, jammer nou. Vervolgens gewoon normaal recht spreken.

Als iemand ontoerekeningsvatbaar is moet je 'm sowieso gewoon nóg harder straffen want anders snapt iemand het blijkbaar niet met al die beperkte verstandelijke vermogens.

Knufter | 23-09-20 | 20:13

Malek's religie is volslagen irrelevant. Er wordt ook niet aan Holleeder gevraagd hoe vaak hij naar de kerk gaat.
-
Hij is een door-en-door gestoorde mafklapper en hij hoort voor de rest van zijn levensdagen in een zwaar beveiligde inrichting voor psychisch gestoorde lieden. Zonder verlof, graag.

bisbisbis | 23-09-20 | 20:13 | 4

Religie is een verzachtende omstandigheid bij een rechter...

TheseDays00 | 23-09-20 | 20:16

Waren zijn slachtoffers niet meer willekeur en onderwereld gerelateerd? Als het gaat om verbanden leggen, moet je wel naar de slachtoffers kijken van Willem H. De islam is wel degelijk relevant. Zeker wanneer de werkwijze identiek is als die van Mohammed. Je weet wel, die perfecte mohammedaan. Vóór mohammedanen dan hè.

RtotheB | 23-09-20 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer wordt Malek F. het land uitgetiefd? Dat is het enige dat mij interesseert.

Dr_Johnson | 23-09-20 | 20:13 | 4

In Syrië zitten ze ook niet op dit soort gestoorde religieuze gekken te wachten. Ze hebben er al genoeg van, wij hebben ze echter bij de duizenden binnen gelaten.

Zwizalletju | 23-09-20 | 20:24

@sprietatoom | 23-09-20 | 20:13: De obstakels zijn er in wettelijke zin, hele legers aan linkse advocaten en hulpmilitanten staan klaar om elke terrorist, moordenaar en verkrachter uit de islamitische wereld kosten wat kost in Nederland te houden onder het mom van mensenrechten.

Nederland80 | 23-09-20 | 20:36

Wanneer? Als in; het zal gebeuren? Proest. Wel lief van je hoor.

RtotheB | 23-09-20 | 20:42
▼ 1 antwoord verborgen

Wat vervelend dat hij zijn moordplan in de moskee opvatte. Want een moskee is toch een soort vredespaleis, als ik de media mag geloven. Dat straalt slecht af op alle andere moskeeën, waar vrede en vriendschap met de kufar wordt gepreekt.

Nivelleermarionet | 23-09-20 | 20:10 | 1

en als er even niet gepredikt wordt, staan ze de hele dag met een tent in de djellaba naar het dames-beachvolleybal aan de overkant van de straat te loeren.

bisbisbis | 23-09-20 | 20:15

Er zijn veel zaken die mij verbijsteren. Maar waarom witte (s)linksmenschen menen te weten wat ielaaaaam is en wat niet is toch echt verbijsterend. Zijn ze op (s)links nou echt zo dom of is de moesliem nou zo slim? Want constant hoor je van het deugvolk na elke mohammedaanse aanslag dat 'het niet de ekte ekte ieslaaaam' betreft.

Weten ongelovige witjes niet dat zij kufars zijn die a) niks te vertellen hebben b) blij zijn te mogen leven en c) dat ze alleen geschikt zijn om jizya te lappen aan de moslim en verder hun bek moeten houden (dixit Marx Rutte)?

Graaf_van_Hogendorp | 23-09-20 | 20:09 | 5

@OverdaanDerOnderheid
Het is bij veel van die lui ook niet dat ze echt iets om de minderheid geven maar voornamelijk voor meerdere eer en glorie voor zichzelf. Jezelf op een voetstuk kunnen plaatsen... een soort van morele masturbatie maar dan in het openbaar.

Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 20:42

@Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 20:42: Sterker nog, als je echt iets geeft om die mensen gun zou je niets liever willen dan hen verheffen uit die barbaarse middeleeuwse cultuur waarin zij de pech hebben te zijn geboren. Dat is toch wel zo'n beetje de absolute ondergrens als je jezelf progressief en sociaal wenst te kunnen noemen, dunkt me.

PS: ik had in mijn jeugd een paar jaar een overbuurjongen (toen rond de 12) die dus echt als twee druppels water op u leek. Maar dan nog veel echter.

OverdaanDerOnderheid | 23-09-20 | 21:44

@OverdaanDerOnderheid
WTF! U kent mij? Weet wie ik ben en hoe ik er uit zie? Slechte zaak... ghehe.

Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 21:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Je ziet toch zo wel dat dit niets,
maar dan ook helemaal niets met de islam te maken heeft!

TijdelijkOptimist | 23-09-20 | 20:09 | 1

Islam = vrede, dus nee kan niets met islam te maken hebben.

Gandalph | 23-09-20 | 20:34

Zal wel een doorgedraaide katholiek zijn. Toch?
Oh wacht........

MK27 | 23-09-20 | 20:09

Knettergek. Moslim.

Enter Yeti | 23-09-20 | 20:08

Drinkt Malek weleens in korte broek een biertje? Indien ja: ovar.

Dikke_Tammo | 23-09-20 | 20:07

Er mag koste wat kost niet uitkomen dat hij het uit religieuze motieven gedaan heeft. Wat iedereen allang weet, mag niet gevonden worden. Want dat dwingt tot reflectie over.... is de Islam wel de reliegie van de vrede?

Odin | 23-09-20 | 20:06

Ze gaan toch niet denken dat die man mo-slim is, toch?1!

GWB | 23-09-20 | 20:06

De D66-rechters zijn voorgeprogammeerd om iedere link tussen de islam en terrorisme te ontkennen, hoort nu eenmaal bij een door en door currupte rechtsstaat. Een onderzoek naar de vooringenomenheid van de rechters is ook op zijn plaats.

smdyasc | 23-09-20 | 20:06

Een beer schijt in het bos.

antagonist | 23-09-20 | 20:04 | 2

Veegt zijn reet af met vogeltjes?

Gandalph | 23-09-20 | 20:32

Does he?

RtotheB | 23-09-20 | 20:43

Lobotomy, baat het niet, dan zien we wel weer verder, niks te verliezen.

Mr_Natural | 23-09-20 | 20:04 | 5

*Teenage Lobotomy van The Ramones opzetten doet
DDT did a job on me
Now I am a real sickie
Guess I'll have to break the news
That I got no mind to lose

Tobi | 23-09-20 | 20:22

En dan? While a small percentage of people supposedly got better or stayed the same, for many people, lobotomy had negative effects on a patient's personality, initiative, inhibitions, empathy and ability to function on their own. "The main long-term side effect was mental dullness,"

dr_heckle-mr_right | 23-09-20 | 20:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Ontoerekeningsvatbaar bij zo'n misdaad = opsluiten tot het tegendeel bewezen is.

Muxje | 23-09-20 | 20:03 | 4

@Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 20:05: dus opsluiten of terug sturen?

Gandalph | 23-09-20 | 20:31

Terugsturen.

Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 20:38

@Alfred E. Neuman | 23-09-20 | 20:05:
Moslims plegen per definitie een misdaad tegen de menselijkheid. Opsluiten? Met de normen van 50 jaar geleden aangaande psychiatrie, zouden ze inderdaad allemaal opgeborgen worden in een 'gekkenhuis' en te werk gezet worden in de werkplaats om knijpers in elkaar te zetten of plansoenendienst in de groene Brabantse gemeentes als de medicijnen aanslaan.

aflaatverkoper | 23-09-20 | 21:44
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb dus gehoord dat gerard joling op mannen valt

Turbulentie? | 23-09-20 | 20:02 | 3

Hoax

Baron van Baesweiler | 23-09-20 | 20:05

Daar moet een nieuw onderzoek naar gedaan worden.

jan huppeldepup | 23-09-20 | 20:17

Veel succes met het herstel van je reet.

brawler | 23-09-20 | 21:36

Jammer van Malek F.

Not_again | 23-09-20 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in kerk in Nice