Een mailtje zonder lachgas uit Kanaleneiland
Als reaguurder Beste_Landgenoten gehoord mag worden, dan mag deze mailer het ook.
Beste redactie,
De laatste dagen worden de rellen in verschillende wijken uitvoerig besproken. Zelf woon ik in Kanaleneiland Noord, met uitzicht op winkelcentrum Rijnbaan. Dat is een verzamelplaats voor deze 'jongeren', niet alleen afgelopen weekend maar het hele jaar rond. Veel gebruik van lachgas/wiet/hasj, afval achterlaten en als vrouw loop je er ook niet gerust voorbij. Hard voorbij rijden om indruk te maken, dikke auto's/scooters/motors, altijd de helmen met rode hoorntjes. Maar ondertussen de hele dag geen fuck uitvoeren en s'avonds weer terug naar het huurflatje met de hele familie.
Ik heb al een hoop excuses voorbij zien komen (zoals in het AD), jullie kennen het wel. Zelf denk ik dat de bijlage die ik heb meegestuurd ook wel eens van invloed kan zijn. 'Weer een pleziertje afgepakt'.
Misschien voegt dit nog wat toe aan jullie berichtgeving. Ik ben in ieder geval blij dat jullie het beestje wel bij de naam noemen. Ik ben echt geen racist, maar ik zie het dagelijks voor m'n ogen gebeuren (zeker nu ik thuiswerk ivm corona) en kan de feiten niet ontkennen. Ben een trouw lezer van jullie blog en hoop dat jullie nog lang zo doorgaan!
Met vriendelijke groet,
[NAW bij redactie bekend]
Reaguursels
InloggenIk zal het wel niet snappen; er liep al een aanpak om leefbaarheid en veiligheid te verbeteren... utrecht is een groenlinks eiland? Prutsers.
Die Marokkanen zijn al niet de meest intelligente mensen. En nu raken ze door het gebruik van lachgas nog meer hersencellen kwijt.
Waarop ik reageerde was de automatische aanname (bij rechts dan maar even gemakshalve) dat etniciteit de hoofdoorzaak zou zijn in de verklaring van de stadsrellen in de Schilderwijk in Kanaleneiland. Bij rellen in Duindorp of Lutjebroek is dat nooit een issue omdat daar geen Marokkanen wonen. De knee-jerk reactie van rechts is dan: Dat komt door de islam / koning Hassan / het offerfeest / de suikerspiegel. In Duindorp zeggen we niet dat komt door koning Willy / de rookworst en tante Sjaan. Ontkennen van die etniciteit is ook dom en dogmatisch maar niet veel dommer dan die knee-jerk. Dat was mijn punt.
En nee, ik sta niet tegenover de visie van bovenstaande reaguurder, ik sta evenmin aan de andere kant. Crimineel gedrag is wat het is. Pak het aan, bestraf het. Overlast ook. Iedereen is voor de wet gelijk, ook mensen met Marokkaanse voorouders. Handhaaf zoals je overal zou doen, zoals in Lutjebroek waar de rookworstrokerij veel overlast geeft van hangouderen.
Als u commentaar zou leveren op “jongeren” uit Duindorp zou het aan de Linkerkant oorverdovend stil blijven.
Zou u hetzelfde commentaar leveren op allochtone “jongeren” dan ontwaakt men aan de Linkerkant direct uit coma en wordt u onmiddellijk bevorderd tot racist, facist en Islamofoob.
Wanneer je je nu voor de tigste keer meent te moeten uitleggen is er toch iets fout.
@Bolder | 19-08-20 | 10:21:
Ja, daar reageert men op want als "verklaring" voor rechts is etniciteit al voldoende. Zoals bij eigenlijk alles dat te maken heeft met migranten / asielzoekers / niet-westerse import. Etniciteit is nummer 1, 2, 3, waarna de gebruikelijke litanie volgt over afpakken paspoort, wegnemen rechten, allemaal op de trein naar het oosten. En wat ik zeg: Daarvan expres altijd wegkijken is ook dom.
Respect voor deze meneer of mevrouw om zich uit te spreken. Ik ben geneigd om te zeggen dat je zo snel mogelijk daar weg moet, maar dat is natuurlijk makkelijk gezegd. Ik ben zelf ooit uit Amsterdam (mijn geboortestad) weggetrokken toen ik de kans had (via een woningruil van ons appartementje, omdat ik een baan in Amersfoort had gevonden). En inmiddels ben ik er financieel ook flink op vooruit gegaan en kan ik nu gaan staan en gaan waar ik wil. Maar niet iedereen zit in die luxe positie en is voor werk of andere zaken gebonden aan de stad en heeft de buurt niet voor het kiezen. Maar ik zie helaas op korte termijn geen verbetering, de overheid is onwillig om echte maatregelen te nemen. En die maatregelen kunnen alleen maar onorthodox zijn, heilige huisjes zoals artikel 1 van de grondwet zullen omver moeten worden getrapt om mensen die hier niet passen uit het land te krijgen. Pas dan kunnen we dit soort wijken weer leefbaar maken.
Het moet niet gekker worden: lachgasverbod.
Dan valt er helemaal niets meer te lachen.
Altijd wel grappig hoe de ooggetuigenissen verschillen van de waarnemingen van linkse mensen die op grote afstand van het gepeupel wonen. Voor artsen, rechters en bestuurders is het makkelijk links lullen vanuit hun villaatjes waar het meest schokkende een niet opgeruimde hondendrol betreft.
Al kwamen ze uit Venezuela en deden ze de hele dag spruitjes roken, zolang beleid erop is ingericht bepaalde groepen te ontzien, zal er niets gebeuren. Of ze nu drugs gebruiken of lachgas, zolang Nederlands beleid enkel kijkt naar ras, afkomst of kleur, zal er niets gebeuren. Heel het systeem is zondanig ingericht dat die groepen binnen no time buiten staan.
Het is uiteindelijk overal hetzelfde, is het geen overlast dan komt fraude eerst om de hoek alvorens een goed burger te wezen. En er is een boel kwade zin in het spel. Bij mij in het portiek zit ook een gezin met 4 kinderen uit een land dichter bij de evenaar dan NL. De ouders zijn na goed overleg met de verschillende instanties op papier uit elkaar zijn gegaan, zodat beide ouders van WW kunnen genieten en een extra sociale huurwoning bezet houden.. Mooi land..
Welkom, welkom in mijn land
Wij passen ons wel aan
en maken er een mooie dictatuur van.
AD: '".... gingen buurtvaders de straat op om ... "
Buurtvaders zijn hen die het land onderschijten met hun zwakzinnig nageslacht om vervolgens zelf weer de poepspetters proberen weg te vegen maar het het gehele toilet (lees maatschappij) achterlaten met vegen stront.
En wij dan weer respect hebben voor deze ontrendabele import die van de wieg tot het graf verzorgd dient te worden omdat ze hun eigen broek niet kunnen / willen ophouden.
Buurtvaders zijn de voorlopers van burgermilities, allemaal allochtoon.
Marokkanen kunnen hun kinderen niet opvoeden. Vroeger waren de gezinnen te groot en nu zijn het veelal gebroken gezinnen. Marokkaanse dames (allemaal hier geboren!) behandelen hun zoons als prinsen, nog altijd. Scheidingspercentage onder Marokkanen gaat richting de 70 %. Marokkanen trouwen om het trouwen en niet uit liefde en/of compatibiliteit. Marokkaanse dames( geilen zo erg op materiële zaken! Die kutgastjes trouwens ook!) trouwen alleen zodat ze hun vriendin jaloers kunnen maken en het liefst met een dealertje dat veel geld heeft. Haar vriendin wil dat ook. Binnen 18 maanden zijn zij allemaal weer gescheiden, wel nadat ze een kind hebben uitgescheten. Het kind groeit op zonder vaderfiguur in zijn leven met een levensgrote kans dat hij in de criminaliteit belandt. Een neverending story en het wordt alleen maar erger en erger. Nooit geen zelfreflectie onder Marokkanen, altijd het probleem proberen weg te kijken. Altijd heeft de ander het gedaan. Nooit sorry kunnen zeggen. Je wordt er moedeloos van en dat zeg ik als Mocro zijnde.
Politiecommissarissen proberen zich sinds jaar en dag met buigen en iftarren (scheiding kerk en staat?) in te likken bij de gemeenschap die de daders levert van deze ellende. Het gevolg is alleen maar meer, meer, meer diepe minachting voor gezag getuige de vele filmpjes op internet (nee, niet bij de NPO) waarbij gewone agenten tot op het bot gekleineerd en getart worden. Niet om aan te zien.
Wikipedia: Gezag vormt de basis van de maatschappij, want het regelt de verhoudingen tussen mensen. Indien autoriteit afwezig is, heerst anarchie.
Anarchie heerst er zeer zeker. Kan ook niet anders, want god is afgeschaft, de vader is afgeschaft, en moeder de vrouw wil alleen part-time werken. Voort is het ieder voor zich (het bewierookte individualisme) en is alle samenhang in de maatschappij verdwenen met uitzondering van de etnische enclaves. De drugseconomie is niet meer te stuiten, de bedragen die daarin omgaan maken alle instituties net zo corrupt als die in Pakistan of Beiroet. Het is duidelijk dat dit alles - anarchie - onleefbaar wordt en uitloopt op een dictatuur (= best case scenario) of op een knetterende burgeroorlog.
Verschillende culturen hebben verschillende 'power distance' getallen; (hoge score: koning = god, lage score: koning is janlul net als jij). Men had al van te voren kunnen voorspellen dat proberen mensen uit een cultuur met hoge power distance (Marokkanen) in toom te houden door Politie met een lage power distance (Nederlanders) een recept voor chaos is. Maar in Nederland denkt regressief links dat je laag opgeleide migranten uit verschillende culturen zomaar de samenleving in kan pleuren en als het dan fout gaat (goh) is het omdat u racist bent.
Iets negatiefs over een bevolkingsgroep zeggen maakt je niet tot racist, laten we eens ophouden met dat eeuwige ge-excuseer; het valideert alleen maar de regressief linkse heksenjacht.
Ik zit op een bedrijventerrein in Rotterdam Ijsselmonde, en heb hetzelfde probleem
Bedrijventerrein wordt door “jongeren” gebruikt als festivalterrein. Blowen, lachgas, grote hoeveelheden afval, keiharde muziek, straatraces, asociaal gedrag.
Na jaren lang gesteggel heeft gemeente nu borden geplaatst met teksten dat drugsgebruik en samenscholen verboden is.
Je hebt er alleen niets aan omdat er totaal niet gehandhaafd wordt
De politie laat zich nooit zien die zeggen dat dit soort problematiek niet tot hun taken behoren.
Handhaving zegt geen bevoegdheden te hebben om actie te ondernemen.
Bureauambtenaren zijn met “het probleem” bezig,maar er gebeurt nooit wat.
Als ik meld dat de groep “jongeren” zich zo asociaal gedraagt dat er onder de gevel van mijn bedrijfspand gebarbecued en dagelijks tegen de voordeur wordt gepist, wordt ik in contact gebracht met een “veiligheidsadviseur”. Hij adviseert om aangifte te doen.
Bij de politie wordt dan gezegd dat met de aangifte niets gedaan wordt: geen prioriteit.
En zo ben je in een situatie terecht gekomen waar ondernemen na 15.00 niet meer mogelijk is, werknemers in de avond niet willen werken omdat ze zich onveilig voelen.
Het bedrijventerrein is totaal verloederd en vervuild omdat asociale “jongeren” het hebben gekaapt en de verantwoordelijke instanties waar je als ondernemer en burger gigantische belastingen voor betaald zijn structureel afwezig en kijken weg voor de problemen.
Bestuurlijk nederland is de weg kwijt.
Met alle ondernemers private security inhuren? Etterbakken zo hard slaan dat zelfs zielig doen niet meer gaat?
@Ad Hominem Tu Quoque | 19-08-20 | 08:34: Heel simpel, gewoon 112 bellen en zeggen dat Marokkanen brand stichten (niet zeggen dat het een bbq is) en zeggen dat je er eentje ziet zwaaien met volgens jouw een handgranaat. Beter zeg je er bij dat je gehjoord hebt dat de buurman zijn kalashnikov aan het pakken is om de orde te herstellen.
Gegarandeerd, binnen 3 muniten hoor je piepende banden en is de straat veranderd in een discotheek met blauwe effect lichten.
Waarom verbieden ? Laat ze toch lekker een overdosis nemen.
Dan lost het probleem zichzelf op !
Met de weinige hersens die beschadigd kunnen worden blijft er dan zo goed als niks over.
@Lt-Kol Kilgore | 19-08-20 | 08:26: De Wajong uitkering en tig toeslagen blijven over, ze kunnen zich nog steeds voortplanten en zijn nog beter in staat om overlast te veroorzaken. En als ze wat ouder zijn dan zijn het gefrustreerde en goede moslims die rondhangen bij de moskee en hun kinderen aansporen om in hun voetsporen te stappen.
Heel veel +++ dat jullie de gewone man een podium geven waar dat niet kan in de wegkijkmedia. Helaas lijkt China als één van de weinigen een effectieve oplossing te hebben voor deze macho -en patsercultuur.
Helaas niets nieuws, mijn geboortestad ( Utrecht) wordt sinds de jaren tachtig al verziekt toen werd al duidelijk dat er voor bepaalde groepen uitzonderingen werden gemaakt. Terwijl de turken en marokkanen de vuilnis uit het raam smeten kreeg mijn bejaarde buurvrouw een boete omdat ze een stapeltje oude kranten voor de padvinders te vroeg op de stoep had gezet. Toen mijn buurvrouw op de rotzooi in de straat wees kreeg ze als antwoord van de milieu NSB'er dat ze zich daar niet mee moest bemoeien want er waren al genoeg mensen die een hekel aan buitenlanders hadden. Dus 40 jaar geleden werd je al als fascist weggezet als je r wat van vond, niets veranderd dus, behalve dat er sinds die tijd nog meer van dat spul is geïmporteerd.
Mijn dag kan niet meer stuk.
Arjen Lubach stopt met Zondag met Lubach.
Hij wil op zijn hoogtepunt stoppen haha welk hoogtepunt?
Linkse smerige huichelaar .
Hoogtepunt van zn loon wellicht
En bovenal, extreem niet geestig. Amerikaanse nep leetsjoo-nadoener.
Ik dacht dat niemand hier NPO keek want vies. Anyway, ik kijk ZML wel en vind het leuk.
Als je Lubach links noemt heb je ZML nog nooit gezien, of snap je er vrij weinig van. Niemand die alles op eenzelfde manier aanpakt als Lubach. Een zegen voor de NPO, hadden er maar meer zoveel moed.
@johoost | 19-08-20 | 09:16:
En jij trapt daar met open ogen in.
Er wordt gepolderd, gepraat, niets benoemd, handhaving is ver beneden de maat, politie wordt verjaagd en morgen is er weer een dag. In het artikel staat dat er keer op keer je weer een melding moet blijven maken als er weer overlast is. Te erg voor woorden. De gemeente probeert de rotzooi binnen vijf dagen op te ruimen. Probeer staat er, te zielig voor woorden. Je zal er maar wonen zoals deze mevrouw. Ik heb jet haar te doen. Zin in verkiezingen, vrees dat het verliezingen worden.
Verkiezingen Haha...
Ik hoop al veertig jaar dat 'de Nederlander' eens op iets verstandigs stemt. Gaat niet gebeuren. Kijk maar naar de peilingen!
@Petrus Poortwachter | 19-08-20 | 07:38:
Peilingen zijn voorbodes van stem manipulaties. Anders valt het straks teveel op.
Is deze brief in het kader van de stikstofwetgeving of alleen maar om (uit) te lachen. De kramp om maar niet het probleem aan te hoeven pakken is van veraf gezien alleen maar pathetisch. Je zal er maar tussen wonen. drie keer minder zeggen en je staat voor de rechter.
Contant geld afschaffen. Bewijsbaar waar het geld vandaan komt anders geen voertuig behalve fiets kunnen kopen/huren.
Als dat de oplossing was , was het allang ingevoerd. Geld wordt overal gewit. Wat denk je dat een belwinkel, of een duo-penotti nutella zaakje doet?
Het probleem is er en gaat niet weg met wat extra buurtcoaches, subsidies en een wijkcentrum. In deze wijken is integratie mislukt en zonder harde aanpak niet meer te redden. Stop met iftarren en theedrinken en ga handhaven. Dwing dat respect af.
Bij het genoemde Winkelcentrum de Rijnbaan is 2 jaar geleden supermarkt Aldi als een dief in de nacht vertrokken. Ze hebben zonder iets aan te kondigen snel de voorraden weggetrokken om nooit meer te openen. Rara waarom ........
www.ad.nl/utrecht/verbazing-over-plot...
Nu zit er zo een Turkse supermarkt ........ de aftakeling is volbracht.
Tja bedreigen personeel, Winkeldiefstal en inbraken maken het onveilig en onrendabel. Daarvoor in de plaats komen Turkse winkels met zwart geld qua omzet, personeel en herkomst geld. Je ziet het in meer plaatsen. Van dergelijke concurrentie win je niet. En het is weer een stapje verder in het wegkrijgen van de blanke Nederlanders in de wijk die zich weer minder thuis voelen. Soort etnische zuivering.
@Graaier | 19-08-20 | 07:52: Het maakte het de Duitsers indertijd wel een pak makkelijker om er een hek omheen te zetten en het een gettho te noemen. Ieder nadeel hep zijn voordeel.... Zij gingen overigens tot de 7e generatie terug qua joods bloed, dus 3e gen marokkanen Nederlands noemen...
Probleemverschuiving.
Ze gaan op een bankje in een ander gebied zitten,
maar de cijfertjes in de probleemgebieden worden
tijdelijk iets beter.
Ach... met deze methode zijn indertijd ook de junkies uit centrum Amsterdam verdreven, was een stuk minder lastig in de Bijlmer.
KLOPT HELEMAAL. We zijn al vanaf de jaren '70 de weg kwijt. Wij zijn verworden tot een volk van slappelingen en softies. Praten dat kunnen we als de beste. En weer praten en weer praten en in gesprek blijven en een foei gesprek houden en hun culturele achtergrond begrijpen en respect hebben voor hun geloof en buigen en knielen. Dit land dus, is kapot. Opdat we nooit zullen vergeten wie hiervoor verantwoordelijk zijn geweest. De linkse marxistische deugers. Zij zullen als eerste het zinkende schip verlaten. Hun 2e optrekje in een veilig land staat al gereed om in te trekken.
Ik woon zelf in Kanaleneiland-zuid, dat is dan nog de "redelijke"kant van de wijk. Maar de kakofonie van sirenes die je dag in dag uit hoort (niet alleen deze periode) daar ben ik ondertussen gewend aan geworden (helaas) en dan heb ik het nog niet over het circuit wat er door Kanaleneiland heen lijkt te liggen.
Elke zomer is de wijk een oase van rust en dit jaar een soort drie maanden lang durend oud en nieuw. Dat is een feit waaruit je je eigen conclusies mag trekken. Aan de andere kant zie ik net zoals mijn buurvrouw in het Noorden ook met eigen ogen dat het niet Roderik, Jan, Piet of Klaas zijn die de straat opeisen, provoceren en welwillende mensen die vroeg op moeten om te werken uit hun slaap houden.
En ja die mensen hebben ook last van de hitte, gebrek aan sociale contacten dankzij corona en de nodige uitlaatkleppen. Maar daarnaast hebben zij nog een wekker staan. Die hebben geen tijd om te rellen, alhoewel ze daar meer recht op zouden hebben dan de huidige rellers.
Gasten met van die helmen met rode hoorntjes rijden vaak als hufterige malloten. Met honderd over het zebrapad. De vluchtheuvel links passeren. Met die driewielermotoren van ze (want daarvoor heb je geen apart motorrijbewijs nodig... zucht)
De bedenker van deze flyer mag weleens een Wikipedia artikel lezen hoe linkjes werken. www.utrecht/lachgas doet het namelijk niet. Desondanks complimenten over aanpak, want vind het een goed initiatief.
15 jaar en niet naar school?
Bootcamp.
Van huis.
Met drillinstructors.
Held!
Geef lachgas kado, zoveel mogelijk laten snuiven die zooi. Juist niet afpakken maar ze er vol mee douwen. Dag in dag uit.
Heeft een prima bijwerking als er teveel van genuttigd wordt.
In coma houden is ook best wel duur hoor!
@Jan, Leiden | 18-08-20 | 22:38: Dan trek je na twee maand de stekkere eruit!
Groot probleem lachgas in Utrecht, ik zie die gasten dagelijks in hun auto lachgas gebruiken over de stoep rijden en rode verkeerslichten negeren. Schijt aan de wereld. Afval op straat gooien. etc.
@Atlantis-95 | 18-08-20 | 22:50: Gewoon zorgen dat we af en toe een stroomstoring hebben..
Je gaat er lekker van kickboksen.
De wegkijkers gooien het op ‘polariseren’ of ‘cherrypicking’ maar de werkelijkheid is vrij simpel. Deze jongeren hebben allemaal een bepaalde etnische achtergrond. Polariseren is een excuus om het niet te benoemen, chrrrypicken is het als het een incident zou zijn maar het is structureel. Fijn dat GS dit topic als tegenhanger van BL plaatst.
Alle bruggen afbreken, zoutzuur in de wateren en ze het Lekker uit laten zoeken op Kanaleneiland. Wat n grafbuurt
Helaas wonen er ook mensen die part nog deel hebben aan de rellen.
En bedankt BoerBob, ik denk dat ik mn steun aan de boeren maar intrek.
@BozePaarseMan | 18-08-20 | 22:23: u bent politiecommissaris ?
Volgend jaar verkiezingen.. En U gelooft de uitslag van die verkiezingen? We zijn Wit Rusland 2.0 geworden, of waren we het al?
Een deel van de babyboomers van vlak na de oorlog moesten op hun 14e beginnen met werken. Die groep baalt ervan dat ze nooit echt hebben kunnen studeren. Kinderen van boeren draaien over het algemeen ook aardig mee.
Dit tuig hangt alleen maar.
Dus, wat dacht je hiervan, ben je tussen de 15 en de 22:
of werken
of naar school
of sociale dienstplicht
of het leger in (vanaf 17 jaar).
Dan ga je misschien je vrije tijd en het werk van anderen wat beter waarderen.
en o ja; dat werken mag niet bij een familie-lid.
Ik woon er midden tussen. Op hun 15e?
Dan ben je echt veel te laat. De basis is dan namelijk al lang gelegd. Een bijna onherstelbaar verkankerde basis...
@Aanvuller | 18-08-20 | 22:40:
In ieder geval zijn ze na hun 15e van de straat en daarmee de slechte voorbeelden ook. Misschien dat ze na een jaar sloten uitbaggeren en afval scheiden heel blij zijn met een zomervakantie en een studiekeuze.
Hele postcodegebieden hangen aan de tiet van de gemeente. Uitkeringen stoppen van de relschoppers en familie is de meest effectieve manier om dit geweld te stoppen.
@BozePaarseMan | 18-08-20 | 22:52: Helemaal mee eens. Eigenlijk durven ze de uitkeringen niet stop te zetten omdat onze "vrienden" er een teringzooi van gaan maken. Dat doen ze nu toch al, dus dat kan de motivering niet meer zijn. GBA adres van een reller -> geldkraan 1 maand dicht. Bij 2e overtreding -> 2 maanden dicht. 3e overtreding -> permanente stop uitkering plus een container in tuigdorp en weg uit je huurwoning. Graag nu tuigdorpen op gaan tuigen met muren erom heen en bewakers. In het gunstige geval worden raddraaiers dan door de "community" gecorrigeerd zoals het de tribale samenleving betaamd, er staan immers eindelijk consequenties op het spel. In het slechtste geval zitten ze opgesloten in een tuigdorp waar alleen een nuttige nog uit komt.
@R.F.Pickering | 19-08-20 | 00:16: Wat denk je dat ze gaan doen als ze ecvht geen geld meer hebben? Ja dan worden ze heilige boontjes en staan ze niet midden in de nacht aan je bed je casio horloge te rippen
@Herr_Kalashnikov | 19-08-20 | 00:28: Dat doen ze nu ook.
@R.F.Pickering | 19-08-20 | 00:16: Tuigdorp, ik noem dat gewoon een concentratiekamp. Ok de titel is wat beladen, maar verder heb ik er geen problemen mee. Het hangt er alleen vanaf hoe je de zaak runt. Zorgen dat de wachttoren hoog genoeg is.
Inmiddels twee weken geleden probeerde ik op het werk een exit-gesprek te voeren met een in Nederland geboren Egyptische gast van 24. Hij was via een traject voor kansarmen ingestroomd. Op het werk had hij, samen met een Turk, een Nederlandse jongen met een arbeidshandicap dusdanig onder druk gezet dat die zijn werk erbij had gedaan. Bovendien had de Egyptenaar mensen bedreigd die van een drinkwatertappunt gebruikt hadden gemaakt. Volgens hem was dat ding alleen voor moslims bedoeld. In het gesprek confronteerde ik hem met de bevindingen en dat we overwogen afscheid van hem te nemen. Vervolgens heb ik hem wat bedenktijd gegeven. Ongeveer 5 minuten later kwam ik terug en vroeg ik hem of hij nog wat wilde zeggen. Hij vertelde ongeveer het volgende: "Wollah, broer, ik ga je zeggen, broer, wollah, ik zei tegen hem, broer, wollah, ik ga je zeggen, ik zweer je, wollah, ik zei tegen hem, broer, je weet zelf, wollah, broer, *engeziekte*hoerennederland, wollah". Veel meer kwam er echt niet uit. Snel afgekapt dus... Later hoorde ik dat die gast nogal populair was onder collega's van soortgelijke afkomst. Thuis heeft hij een vrouw en een roedel kinderen. Maar, hoe dan? Basale communicatie met die gast is echt niet mogelijk. Die gast is gewoon zwakzinnig. En dan te bedenken dat er honderdduizenden van soortgelijk allooi in Nederland wonen. Wat moeten we er nog mee?
Ze spelen het spel. Alles dat goed voor ze is pakken ze. Dat ze daarmee de samenleving belasten kan ze niet boeien.
En of wij dan inclusief willen zijn.
Heftig. Maar wel goed op de hoogte van de speciale moslimrechten. Standaard onderdeel van de opvoeding zo lijkt het.
'We overwegen afscheid van je te gaan nemen. Neem even wat bedenktijd voordat je hierop reageert."
Wat denk je dat die gast dacht dat je zei?
*is blij dat hij geen manager is*
@piloot47 | 18-08-20 | 22:34: Geen idee, ik moest eigenlijk nog even uitzoeken via welk project die gast aan het werk was en of er afspraken bestonden over exit-gesprekken. Zijn teamleider had gemeld dat hij hem per direct niet meer wilde hebben, ik was kort ingelicht, maar was niet helemaal voorbereid. De 5 minuten waren dus eigenlijk voor mezelf. Stiekem hoopte ik dat hij gewoon was weggelopen. Ik was er niet achteraan gegaan.
@piloot47 | 18-08-20 | 22:34:
'We wegen scheiding, en gaan je nemen. Daarna heb je tijd om te bedanken. Voor je hier gaat regeren.'
Kortom, hij dacht dat je hem ging promotie ging geven...
Waar hij natuurlijk ook gewoon recht op heeft...
En daar loop jij tegen aan omdat jij op jouw niveau in aanraking komt met dit soort mensen. Ik als ICT'er niet, ik ben wel sensitief voor dit soort problemen. Maar die Rutte & consorten, de gemeenteraden, directeuren op wonende op fijne locaties hebben helemaal geen idee waar Jan met de pet mee te maken krijgt. Er moet of eerst een Rolex worden gestolen en dat iemand wordt neergeknald en/of aan het strand moet de fik erin gaan. Dan staan ze een paar dagen scherp, maar uberhaupt werken of in aanraking komen met dit soort mensen heeft het hogere management nog nooit gedaan.
@Aanvuller | 18-08-20 | 22:56: Hij is wel inclusief, een minderheid...... dat weet je toch...
@Atlantis-95 | 18-08-20 | 22:57: "dan staan ze een paar dagen scherp" moet zijn: "dan doen ze een paar dagen alsof ze scherp staan"
Overwogen om afscheid te nemen? Hoe heb je hem überhaupt kunnen aannemen??
De Rijnbaan lag in mijn jonge jaren in het verzorgingsgebied van mijn krantenwijk, we hebben het over 1979.
Toen was dit winkelcentrum al dichtgetimmerd vanwege overlast en vernielzucht door gastarbeiders en vooral hun kinderen. We zijn 2 generaties verder en ze hebben geen moer geleerd.
P.S. Je woont niet IN Kanaleneiland, maar OP Kanaleneiland, ik ben opgegroeid in het zuidelijke deel dat ongeveer 10 jaar later verloren werd verklaard.
Zuid is niet overdreven slecht, vanwege de koopwoningen.
Het is wel een tyfusbende, want echt alles wordt op straat getieft.
Ik heb weleens een wethouder gesproken; een burger op kanaleneiland kost het drievoudige van een gemiddelde Utrechtse burger.
Coaches, handhaving, communicatie in verschillende talen.
Ze moeten deze mensen uit elkaar halen, verplicht herplaatsen.
@NumbNuts | 19-08-20 | 07:09: Ik zie dus een kans op een flinke bespraring door al dat soort gezeik af te schaffen. Wil je op een mestvaalt leven, wel doe maar.
Ik kan geen ballonnetje of slagroompatroon meer zien, want ik mag ze voor mijn deur elke dag opruimen. Ik irriteerde me al mateloos aan die gripzakjes met wiet- en cokeresidu. Over weer een pleziertje afnemen gesproken, ik eis een landelijk verbod op ballonnen, iedereen viert maar verjaardagen zonder. En die slimmeriken die dan zeggen, jaaa maar dan blazen ze wel condooms op en gebruiken die dan wel voor die lachgastroep. Dan eis ik dat alle condooms verplicht extra glijmiddel bevatten. Lekker zaaddodende pasta in hun bakkes.
Zijn er al peilingen ergens? Dit moet toch invloed hebben.
Maurice wordt beziggehouden met een andere oorlog. Slim van Rutte.
Een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke, rooie, mooie luchtballon
Een ballon, een ballon, een ballonnetje
Een ballonnetje, dat danst in de wind
Aan een draadje naar de zon
Gaat zo'n lekker dikke mooie
Lekker dikke rooie
B'lon, b'lon, b'lon
Toon Hermans
Profileren en benoemen is geen racisme. Dat heet gezond verstand.
Ik kwam vanmiddag de duivel tegen. Hij vraagt mij; waar is Overvecht... ik zeg daar om de hoek. Hij lacht en zegt, mooi leuk dat ik weer terug ben in de hel.
Het kanaleneiland wordt gerenoveerd. Een deel van de oorspronkelijke Marokkaanse bewoners zijn al verhuisd
Als dank voor eerder slecht getoond gedrag, hebben een aantal een splinternieuwe sociale huurwoning cadeau gekregen met tuin, 22 zonnepanelen, warmtepomp en 3-dubbelglas . ~70-80% van deze woningen is vrijgegeven aan deze groep van Noord-Afrikaanse afkomst. tuurlijk weer bij elkaar gepropt alsof men niet geleerd heeft van het verleden, maar nu wel in hagelnieuwe huizen tegen geringe huur die de Nederlander zelf ook wel mooi had gevonden
U gelooft het niet? Hallo BO-EX
www.youtube.com/watch?time_continue=3...
Dan weet je als geen ander waar je in maart zo ongeveer op moet stemmen....
@Nederlanddraaitdoor | 18-08-20 | 21:53: En jij gelooft de uitslag van die verkiezingen? We zijn Wit Rusland 2.0 geworden, of waren we het al?
En met 400 asielzoekers per week die dus evenveel huizen zullen krijgen daar hoor je ook niemand over. De veeboeren kunnen beter maar meteen stoppen, kunnen we huizen voor asielzoekers bouwen.
En voor al dat moois betalen ze dan met subsidieaftrek € 205.-
Wel rijden ze meteen een auto als ze de statushouder zijn. En ze toch hadden niets ?!
Zulke gedachten zijn natuurlijk racistisch, maar wat adviseert de politiek en linkse media mij dan, hoe ik wél zou moeten denken.
Of toveren die asielzoekers even later een Opa en Oma en moeder met 5 kinderen uit de hoge hoed ?
Ginnen blanke te zien...
@G.M.I.M. Pet | 18-08-20 | 22:22:
400 p.wk is. een TABOE ! op MSM-NPO-RTL-jinek ea kwebbelaars
Uiteindelijk allemaal het gevolg van kindersubsidie (kinderbijslag). Waarom moet in godsnaam nog steeds de staat iedere nobody bijstaan als die besluit dat een kind toch wel oogt alsof je het goed voor elkaar hebt. Gezinswoninkjes stampvol kinderen omdat ze nog voortplanten alsof er max 2 of 3 overblijven door het jagen en verzamelen in de woestijn. Tevens een ideale manier om een statushouder te worden. Snel zwanger worden. En dan zielig. Etc.
Hooguit voor 1.5 kind subsidie doen. Dan wordt kinderen hebben maar een elite-kwestie.
@kloopindeslootjijook | 18-08-20 | 22:14:
Minder kinderen is trouwens een prima milieu-maatregel.
Daarom zouden mensen die geen kinderen nemen meer moeten mogen vliegen als beloning.
@kloopindeslootjijook | 18-08-20 | 22:14: geen subsidie. Per kind een paar procentjes van je hoogste belastingschijf af.
@Frans Laarmans | 18-08-20 | 22:24:
Dan ben je meteen weer een stuk toeslag-gedoe kwijt. Toeslagen die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn.
@kloopindeslootjijook
Ik vind max 2 wel een realistisch streven.
Kinderen extra belasten, we zitten met TEVEEL mensen, niet met te weinig. En trouwens, als je geen geld hebt om kinderen te verzorgen, dan moet je er geen nemen!
Is een nieuw cultuur dingetje wen er maar aan of stem rechts en niet op de vvd.
Volksvermaak in de Banlieue noemen we dat.
Ik heb dat een paar jaar geleden de puist van europa genoemd toen ik met de vrouw en kinders over de périphérique reden en naar de buitenkant van de ring reden. en de pus loopt verder uit over europa
Maar er heeft nog geen handgranaatverbod of kalashnikov-verbod in het Wijkbericht gestaan, dus dat mag gelukkig nog.
Ik, blanke oudere, vermaak me prima. Kaartje leggen hier, praatje maken daar en als ik me verveel haal ik gewoon mijn raketwerper uit elkaar en zet hem dan weer in elkaar. Wel altijd een paar proefschoten, want je wilt zeker weten dat hij het doet.
In de wetten vindt U ook geen verbod op moord, diefstal en alles wat een normaal mens niet in zijn bol haalt. Er staan wel straffen in die opgelegd kunnen worden nadat U een dergelijke handeling begaan hebt.
@H. Drievuldigheid | 18-08-20 | 21:49: Met uw naam zou u toch moeten weten dat dat in dat Bijbelse Boek van U staat ?
Zo, dat zal ze leren! Het lachen zal ze nu wel vergaan.
Lachgas... altijd lachen, totdat je door chronisch gebruik in een rolstoel terecht komt. www.youtube.com/watch?v=J08QXS8IW60 Drugs wordt altijd geromantiseerd, maar de echte kater komt later.
Sorry hoor, maar door wie wordt drugs precies geromantiseerd?
JJMS, door de pharmaceutische industrie
@Canis.bonus.es | 18-08-20 | 21:35: En door Jack Kerouac c.s. Ge-wel-dige schrijver overigens.
@Canis.bonus.es | 18-08-20 | 21:35:
Ja OK. Buiten hen dan.
@JJMS | 18-08-20 | 21:32:
Zo niet geromantiseerd, dan wel genormaliseerd en goedgepraat.
@JJMS | 18-08-20 | 21:32:
Zelfgejorist vanwege doublure.
Ik zat laatst in de kroeg. Zat een Marokkaan naast me die al 80 ballonnen op had a 5€ per stuk. Toen ik de kroeg verliet was hij alweer 20 verder. Waar die het geld vandaan haalt is mij een raadsel.
Zat de Marokkaan ook aan witte wijn en pizza?
@Atlantis-95 | 18-08-20 | 23:03:
Klinkt als een leuke kroeg.
@Atlantis-95 | 18-08-20 | 23:03: Zat er wel lachgas in die ballonnen ?
De linksradicalen die aan het roer staan van dit land willen het er gewoon niet over hebben (zoals te horen bij Standpunt NL op Radio 1 van gisteren). En Jinek en haar horde hebben het liever over het pak stroopwafels van 43 euro van Krol dan dat ze deze problematiek ontleden en zaken benoemen. Kuddegedrag van heb ik jou daar. Het is allemaal zooo stupide.
HAHAHAndhaven. Oh sorry. Ik ben wat cynisch aan het worden.
De oplossing is even simpel als onuitvoerbaar. Haal al dat gajes tussen de 12 en 25 van straat. Berg ze op zodat de jeugd onder de 13 weer met een gezonde blik de wereld in kan kijken.
Uitkeringen v ouders korten.
@ger1306 | 18-08-20 | 21:52: Kijk nou uit. Dit wordt gelezen als 'uitkeringen van ouderen korten' en dan is er vast wel iemand die denk: ah, OK, dat kan natuurlijk ook.
In de jaren 70 stemde ik Joop den Uijl. Ik werd gelukkig door ervaring politiek wakker en stemde daarna in de jaren 80, Hans Janmaat. Ik kwam Hans Janmaat een keer tegen in de jaren 80 voor de Ridderzaal in Den Haag. Hij parkeerde daar zijn fiets en zette hem op slot. Ik groette hem. "Dag meneer Janmaat" zei ik, hij keek me aan , of dat die water zag branden en antwoordde schuchter "goedendag" en dat was dat. De man was gewend altijd negatief benadert te worden. De oprechte groet van mij, werd niet echt begrepen. Dat waren de jaren 80. Zeg nooit meer #ok boomer tegen mij. Aan mij heeft de rotzooi , die er nu is niet gelegen.
Janmaat verdient een standbeeld. Zijn vrouw, die een been verloor dankzij extreem-links, verdient een geweldige resterende oude dag.
Ik schaam me meer voor dat ik Janmaat als Hitler zag dan voor de huidige positie van de betreffende "jongeren".
Mea culpa.
Dhr. Janmaat was niets minder dan een visionair. Te triest voor woorden hoe hij destijds werd verketterd (ja, ook door mij),
Zeker ik heb vanaf dat ik 18 was ook direct op de CD gestemd omdat ik het op me 16 al verkeerd zag gaan in wijken als poelenburg omdat we daar aan het werk waren en toen al zooitje was nu 45 en het is nog erger er gebeurd gewoon helemaal niks kwa hard aanpakken van tuig
Janmaat zat misschien in de goede richting wat betreft de (komende) problemen met immigratie en was wellicht best een lieve man,, maar dat was het dan ook wel. Hij was redelijk geradicaliseerd en had altijd genoeg echt foute figuren in zijn nabijheid. Zo'n partij als de PVV of FvD, dat zoiets ondanks alle shit die zij over zich heenkrijgen nu op deze manier mogelijk is, dat was voor hem ondenkbaar in die tijd.
@Beau_Reaal | 18-08-20 | 21:28: dhr Janmaat werd net zoals vele mensen die de problemen aan zagen komen weggezet als rascist en fascist. Ook de mensen om hem heen kregen dezelfde stempels. Nu gaam roepen dat hij zichzelf omringde met foute figuren is ronduit stupide.
Er is een aflevering van zwarte schapen waarbij Paul Witteman ronduit toe geeft de berichtgeving rondom Dhr Janmaat te hebben gestuurd, samen met zijn redactie. Hij geeft openlijk toe geen faire eerlijke verslaggeving te hebben gegeven en dit "uitzonderlijke" talent mocht jarenlang zijn zakken vullen, ruim boven de bakellendenorm.
Ik heb nog les van hem gehad. Prima kerel destijds. Later hoorde ik dat hij bij zijn afscheid van de rector een doos negerzoenen kreeg.
Lodewijk Makeblijdecollege Rijswijk.
Idem. Achtien jaar meteen CD gestemt. En dat terwijl mijn Atheneum klasje in Amste nog bijna geheel wit was had ik in die jaren....
Sorry. Amsterdam. Rest: had ik in die jaren al in de gaten dat de stad raar en niet goed veranderde. Het is velen malen erger geworden dan ik toen kon dromen.
Als je terugleest hoe verschrikkelijk smerig Janmaat is behandeld dan schaam je jezelf diep om Nederlander te zijn! We zien nu het Wildersproces met alle smerige spelletjes die daaromheen zijn gespeeld, maar dat is niets vergeleken met wat de overheid heeft geflikt met het kapotmaken van Janmaat. Het laat zien dat de democratie en de rechtstaat in Nederland verre van perfect is en nog heel veel rotte plekken kent!
Zijn politieagenten allemaal van linkse origine ?!
Die slikken gewoon wat een commissaris, Martin Sitalsing bij de NPO mag voorliegen.
Ook zo laf die Klaas Wilting, nu die met pensioen is durft ie pas feiten te benoemen, dus nu zijn mening er niet meer toe doet. Gatverdamme.
Net als die voormalige baas van het CBS, Latten en Plasterk. Ook van die gasten die met een riant pensioen nu eindelijk beginnen te roepen wat ze zelf al die jaren dat ze er wat aan hadden kunnen op een miserabele wijze het volk in de steek lieten
Trouw vandaag: "Toch nog een smetje op de digitale stemming voor de nieuwe lijsttrekker van het CDA? Zes klagers zeggen dat ze op iemand anders stemden dan werd geregistreerd. Maar de notaris vond geen fouten in het stemsysteem.. Bij de digitale verkiezing voor een nieuwe lijsttrekker van het CDA gebeurde iets opmerkelijks. Bronnen zeggen dat de echtgenote van kandidaat Pieter Omtzigt dacht op hem te stemmen, maar via het systeem de mededeling kreeg: ‘Dank voor uw stem op Hugo de Jonge.’ Het partijbureau van het CDA bevestigt dit en laat weten dat nog vijf andere leden zich meldden met een soortgelijk verhaal."
Ai, en dat 13 jaar na een wél geslaagde Rutte-coup bij zo'n verkiezing.
Ze kunnen nog terug...
@Beau_Reaal | 18-08-20 | 21:30: Pas nog een foto (screenshot) gezien waarop Rita Verdonk na die coup door Donner en Demmink naar de uitgang wordt geleid. Ik heb er lang naar zitten kijken. Het vertelde me iets. Maar wat precies?
Zijn de problemen al een keer aangepakt met pappen en nathouden?
Jazeker. Onze ambtenaren leven volgens het bekende Kinderen voor Kinderen adagium: "Wat je niet ziet, bestaat niet!"
@Enter Yeti | 18-08-20 | 21:09: Ho ho! "Wat je niet ziet tussen negen en vijf..."
@henkvaningrid | 18-08-20 | 21:36: tussen 10 en 15 uur
@The2Amendment | 18-08-20 | 21:54: Tja, die koffie drinkt zichzelf niet.
Ik zou oppassen met zo'n brief. Voor je het weet zijn je ramen stuk.
Achtung! NPO hört mit!
Ja, dat 'handhaven' gaat zienderogen uitstekend, alleen de verkeerde kant op.
Ik heb zelf in zo, n wijkje gewoond. Gelukkig kon ik snel weg, maar duizenden witte mensen kunnen niet weg en leven in een hel
* blanke mensen bedoel je waarschijnlijk.
Overal is 'white flight' aan de orde, al vele jaren.
30,jaar geleden zat ik daar op school, Bontekoelaan.
Ik ging in dezelfde tram waar later Gökmen om zich heen begon te knallen.
Je zag de wijk langzaam veranderen. De schapenhuiden hingen te drogen over de balkons. Er werd nog volop thuis geslacht.
Schotelantennes.
In die tijd viel het in Overvecht nog reuze mee.
Lombok veranderde rap in een Turkse enclave.
Geen probleem, de meesten werkten gewoon.
30 jaar later zijn beide wijken dusdanig veranderd dat je je in Casablanca of Ankara waant.
In 30 jaar... de hoeveelheid Halalslagers, bakkerijtjes, en moskeeën zijn niet te tellen, evenals het aantal werklozen.
In slechts 30 jaar mensen, is er iets gruwelijk mis gegaan.
30 jaar terug
Kun je nagaan hoe het er over 15 jaar uit ziet.
Eigenlijk niet zo vreemd. We importeren niet alleen de mensen, maar ook de cultuur.
In die cultuur wordt er niets opgebouwd, of is het logisch dat je (hard) werkt.
Ik zie in 3e wereldlanden geen opbouw, geen drive. Voornamelijk rondhangende mannen.
Zelfde straatbeeld ontstaat hier dus ook.
Enig verschil: hier krijg je gratis geld.
Lachgas... Daar staat zeker niks over in, in dat sprookjesboek van ze...
Ik ben er echt vol-le-dig klaar mee dat ik word opgezadeld met een schuldgevoel omdat sommige "jongeren" niet mee kunnen komen. Of omdat ze hun school niet afmaken. Of omdat ze high zijn. Of omdat ze zich vervelen. Of omdat het warm is.
Het moet toch verdomme niet gekker worden.
ja maar als blanke witte man kan je hun pijn niet voelen...
Maar dat wordt het WEL!!!!!!
@geenhakbar | 18-08-20 | 21:03: En daarna wordt het lelijk. Heel lelijk zelfs.
@Struikrover3 | 18-08-20 | 20:57:
Als lelijke witte man met flaporen en pukkels voel ik diezelfde pijn als die kinderen die voor Zwarte Piet uitgemaakt worden. Knappe mensen krijgen alles toegeworpen, en ik moet er gvd. voor werken!
/sarcasme
Just get over it. In Nederland kan iedereen worden wat hij wil. Maar dan moet je wel je poten uit de mouwen steken!
Maar Knutsel, wat is je intentie?
@Nuchternederland | 18-08-20 | 21:25: Mijn intentie is het nastreven van rechtvaardigheid. Dat klinkt misschien hoogmoedig. Je hebt dezelfde kansen en je houdt je aan de wetten van het land. Meer is het niet.
Dat ik de islam als een fascistische totalitaire ideologie beschouw doet bijvoorbeeld helemaal niet terzake. Dat is wél slechts mijn mening. Eigenlijk is alles wat ik hier zeg slechts mijn mening. Maar ik heb gewoon een gloeiende hekel aan onrechtvaardigheid. En aan hypocrisie.
Nou meid, veel sterkte gewenst.
Als je allen nog maar kan lachen met gas is je leven ook wel kut hoor. Logisch dat je dan gaat rellen en roven. Toch?
Vroeger konden we nog lachen om Wim Kan of Set Gaaikema.
Jongeren. Een stigmatiserende term. Jong Lives Matter. Direct vervangen door homa sapiens, zoogdieren of carbon based lifeforms.
"Ik ben geen racist, maar..."
Iedereen die de terreur van Marokkaanse en/of Turkse straatterroristen wil en durft benoemen, zou dit bezwerende zinnetje voortaan moeten weglaten.
Je kunt duizend maal zeggen/schrijven "Ik ben geen racist, maar...", een 'racist' ben je sowieso. Altijd. Omdat je blank en Hollander bent. En schrijnende problemen durft te benoemen.
Goede raad: beschouw het maar als een Geuzennaam.
Het woord 'racist' heeft sowieso zijn betekenis en kracht al lang verloren. Door eindeloos en grootschalig misbruik. Zo gaat dat met woorden die te pas & te onpas op grote schaal misbruikt & verkracht worden; ze blijven voor dood achter in de goot.
Spijker. Kop. Raak.
Iedereen die onze cultuur hoger aanslaat dan andere culturen is in wezen een racist. Iedereen die alle culturen als gelijkwaardig beschouwt is niet goed wijs. Dus degenen die geen racist zijn, daar maak ik me zorgen om.
Ik zou iets typen met dezelfde strekking, maar bedankt dat u dit zo mooi onder woorden weet te brengen. Dat zinnetje komt mij ook al tijden de strot uit, om te kotsen! Te pas en te onpas misbruikt om elke schijn van racistisch denken maar tegen proberen te gaan. Terwijl mensen donders goed weten dat het vervolg op die zin altijd een (min of meer) racistische strekking heeft, waarom zou je anders met die woorden beginnen? "Ik ben geen dierenbeul, maar ik vind het leuk om katten te slaan." "Ik ben geen Nazi, maar ik loop altijd met mijn rechterarm gestrekt te marcheren op het Horst Wessellied." "Ik ben geen vvd'er, maar integriteit is bij mij ver te zoeken." Bullshit, geef dan maar gewoon toe dat je racist bent, zoals van nature de meeste mensen, of hou gewoon je muil en blijf ontkennen en wegkijken.
Respect bijvoorbeeld ook
Ok, ik herhaal hetgeen ik eerder opmerkte over het begrip 'racisme' met o.a. een citaat uit wikipedia: 'Racisme is het idee dat menselijke rassen gerangschikt kunnen worden als beter en slechter ten opzichte van elkaar. Hieruit kan discriminatie voortkomen'. Racisme an sich is dus niet verboden, forbidden of verboten. En ook niet laakbaar in welk opzicht dan ook. Discriminatie, o.a. op grond van ras, is conform de Grondwet niet toegestaan. Althans, in gelijke gevallen. In de praktijk zijn er weinig 'gelijke gevallen'. Derhalve, ik heb dus het recht racist te zijn als het bij de gedachte blijft en niet leidt tot discriminatie. Die Gedanken sind frei. (vooralsnog) Als je een racist word genoemd hoef je je daar dus niets van aan te trekken.
@JohnLocke | 18-08-20 | 20:40: Mag ik aanvullen: Iedereen die "de mens" als soort hoger aanslaat dan andere levensvormen is in wezen een racist.
Behalve dat cultuur niet ras geboden is, hooguit ten gevolge van geografie raciale lijnen volgt. Een cultuur verafschuwen is niet fout of verkeerd. Cultuur (met daaronder ook religie) is een keuze van een individu en je behoort ieder individu af te rekenen op zijn individuele keuzes. Wie een achterlijke triviaal islamitische cultuur verkiest boven de moderne westerse die mag daar op worden afgerekend. Wat mij betreft met een exit uit die moderne westerse cultuur. Paspoort af nemen en het land uit schoppen. Dan kunnen alle etnische/raciale minderheden die wel de westerse cultuur omarmen gewoon ongestoord integreren en hun leven lijden.
*tribaal
Dat het begrip racisme steeds verder wordt opgerekt is niet zomaar een plagerijtje. Het heeft een doel: het recht oprekken zonder de wet te hoeven aanpassen. Kijk maar naar de processen tegen Janmaat en Wilders.
Vanaf halverwege de jaren 60tig gebruikte de PvdA de term "Nazi" voor iedereen die het niet met ze eens was om de discussie dood te slaan.
Kun je een argument niet winnen omdat je geen gelijk hebt? Maak je tegenstander uit voor Nazi, en de discussie slaat dood en je hebt als nog gewonnen. En die truuk hebben ze meer dan 40 jaar volgehouden tot ie zijn kracht begon te verliezen.
"Racist" is nu het woord wat je moet gebruiken als je een morele discussie over je superieure gelijk wilt beëindigen omdat je geen argumenten hebt.
Ik dacht dat ik racist was, maar blijk dus culturist te zijn.
Naja, ik BEN gewoon een racist, maar wel superaardig tegen iedereen.
Ik ben racist. Kom ik gewoon voor uit.
Een racist is iemand die onderscheid maakt op ras. Wat is daar mis mee? Dan kun je mensen van een bepaald ras ook benaderen zoals die mensen dat gewend zijn (als je tenminste bereid bent om dat te doen). Met iemand van een Aziatische ras communiceer je nu eenmaal anders dan met iemand uit Mexico: qua woordkeus, lichaamshouding etc.
Maar er zijn veel factoren die eerder afhangen van nationaliteit dan van ras. Mensen van bepaalde nationaliteiten zie ik liever gaan dan komen, ongeacht hun ras. En andere rassen ontvang ik graag in Nederland, ongeacht hun nationaliteit.
@Lu_Tze | 18-08-20 | 20:50: Peter Singer en soortisme ( speciësisme) es bekijken.
Jammer altijd van dat "s'avonds". Verder: lachgas is - blijkt elke keer weer - vooral een probleem omdat dit soort tokkievolk totaal geen mores heeft over hoe je nog enigszins opgevoed over straat kan, namelijk door je afval in een prullenbak te gooien.
Het is voor 90% de verpakking van goor proletenvoer, dat langs de weg beland. Ik zie nóóit lege flessen Meursault, lege verpakkingen roquefort of zelfs maar.. eh.. Balistopapiertjes.
Het zijn gewoon niet ons soort mensen. Wij hebben een andere eb en vloed. Njah.
t' is inderdaad 's avonds. Heel irritant.
Inderdaad; ik moet de eerste lege fles Château Mouton-Rothschild Pauillac 1er Grand Cru Classé, nog in de goot tegen komen.
De kudt-Marokkaan die een tijd lang overdag zijn derdehands Golf hier in de straat parkeerde (want rustig plekje) om vervolgens twee uur lang met zijn domme kop aan de ballonnen te gaan hangen, liet altijd lege zakken, bakjes en half opgevreten restanten achter van KFC-plofkippen. Plus talloze lege blikjes Red Bull en lege zwarte ballonnen.
Totdat een overbuurman, die zeg maar tot het wat meer indrukwekkende soort verschijningsvormen behoort, deze nutteloze, parasitaire lutser eens goed heeft 'toegesproken'. Dat heeft geholpen. Zoals dit soort 'gesprekken' doorgaans altijd het beste helpen tegen dit volk.
@Peter Emile | 18-08-20 | 20:47:
Zitten z'n ramen er nog in?
@Kapitein Sjaak Mus | 18-08-20 | 20:59:
Éentje in elk geval niet meer...
Ik ben echt geen racist. Net zo'n klassieker als: je mag het eigenlijk niet zeggen, maar...
Ik ben echt geen racist maar het wordt me tegenwoordig wel heel erg moeilijk gemaakt. Zo betr?
Die helmen met rode hoorntjes mogen ook wel verboden worden, een voordeel is wel dat zwakbegaafde personen gemakkelijk van een afstan te herkennen zijn als je de motoren al niet 5 straten verderop kan horen ronken.
Wat zijn dat voor helmen? Nog nooit gezien. Ik ken alleen helmen met berenoortjes.
@Muxje | 18-08-20 | 20:31:
Ik weet niet of het specifiek een bepaald merk is maar vergelijkbaar model als in de link.
www.mannendingen.nl/duivelshoorntjes-v...
@Muxje | 18-08-20 | 20:31: die krijg je gratis als je een gucci tasje op ali express besteld oke?
@Muxje | 18-08-20 | 20:31: dat zijn gewoon systeemhelmen van het merk “Roof”.
Als je het kinstuk naar boven klapt komen de vergrendelingen naar boven.
En die zijn rood gekleurd.
Nou wees gerust,er komen er nog zat bij.Dus de huurflatjes gaan voorlopig niet naar uw kinderen.Maar stem weer gewoon op de usual ontkenners.
Das geen verlies, daar wil je pas wonen nadat alles is platgegooid en vervangen. Door dure woningen.
Dit is natuurlijk koren op de molen voor BesteLandgenoten, want hij/zij/x irriteert zich mateloos aan dit soort cherrypicking. Enfin ik ben zelf ook Utrechter en zie al avonden lang met loeiende sirene ME busjes voorbij komen die onderweg zijn naar Overvecht. Deze wijk is een ghetto geworden waar ieder persoon met een normale maatschappelijke agenda met een grote boog omheen loopt/rijdt. We hebben in Nederland een Mekkerkanen probleem dat na de eerstvolgende verkiezingen hopelijk eens aangepakt gaat worden. Van de huidige coalitie hoef je namelijk sowieso niets te verwachten.
Ik kom ongeveer 1x per 2 maanden in Nederland en ga altijd even naar mijn statsie.
Overvecht wordt inderdaad steeds erger.
Zit cafetaria "Theo" er eigenlijk nog?
Niet op gelet de laatste tijd.
@ditotje | 18-08-20 | 20:41: aan welke dreef zit die?
@ditotje | 18-08-20 | 20:41: zit er nog.
@henkvaningrid | 18-08-20 | 20:45:
Gangesdreef
@The2Amendment | 18-08-20 | 20:48:
Ok,vond ik altijd wel een goeie.
Was er vooral zondags tering druk.
Ik zag vanavond het nieuwe filmpje van FVD voor de TK-verkiezingen van mrt 2021 en ik kan je zeggen, onder leiding van onze Sjerry gaat dat helemaal goedkomen haha.
Koop een krachtige luchtbuks
We speelden vroeger heel veel met een katapult !
Dat zou ik niet doen. Met een luchtbuks maak je ze alleen maar boos. En als het puntje bij het paaltje komt hebben die gastjes meer vuurkracht dan u, met uw luchtbuks.
@The2Amendment | 18-08-20 | 20:34:
Die Hatsan Blitz, stel je schiet daar een inbreker vol mee op zijn schedel van 5 meter afstand, wat is zijn schade aannemend dat de kogel op zijn voorhoofd komt (geen oogkas penetratie)?
@Westheimer | 18-08-20 | 20:38: 56 joule. Op 5 meter in een zwaarder kaliber verwacht ik behoorlijke schade.
ja slim plan, vaak zijn ze met meer en loopt er altijd wel een tussen met een echt pistool in zn nektasje of onder zn riem.
@The2Amendment | 18-08-20 | 20:42:
Die 7.62 doet 75 joule, maar die Blitz is aardig onhandig in kleine ruimtes. De bully ziet er ook goed uit en doet ook 75 joules. Bedankt voor de tip
Een luchtbuks??
Ik zou eerder voor deze opteren:
www.youtube.com/watch?v=0bWt81vhIyY
Voor de wat langere afstanden kun je altijd nog de AirForce Texan Rifle .50 - CF proberen.
@schedewindje | 18-08-20 | 21:03: enkelschots, voor de langere afstand koop je die er gewoon bij.
@Westheimer | 18-08-20 | 20:49: graag gedaan
U bent nog niet bekend met de nieuwe generatie luchtbuksen naar ik aanneem?
www.shogun.nl/luchtbuksen.html
Peak Nederland:
- Vanaf 15 februari 2020 lachgas verboden
- Vanaf 1 augustus 2020 op bepaalde plekken gehandhaafd
De scribent van deze brief raad ik het volgende aan: verhuis, zo snel het kan en zo lang je hut nog wat waard is.
let op. verboden vanaf 15 februari 2020. Handhaving vanaf 1 augustus, zonder jaar te vermelden.
Ja dit... typisch Nederlandse achterlijkheid. Wetten gelden alleen voor de mensen die zich eraan houden.
bij mijn weten woon je niet in een eiland, maar erop.
Zie ook Urk.
Ja, maar het is een wijk he, dat snap jij toch ook wel?
@Beau_Reaal | 18-08-20 | 20:32: Ja dat snap ik wel, maar wel op een eiland. Zo woont een deel der Amsterdammers op wittenburg, kattenburg en noem maar op.
Dat gezegd hebbende: Wat ik me wel afvraag of ze op een eiland wonen zijn de Rotterdammers op Zuid... Maar ja, die zeggen ook: ik gaat het holletje op, als ze een (vlucht) heuvel oprijden, ipv af.... (Ze zouden dus ook ik wordt kunnen zeggen, maar dat slaat terug op een eerder item op GS).
@Lu_Tze | 18-08-20 | 20:41: was het maar een eiland, dan hoefde je alleen de veerboot te sabboteren. (Sorry voor de twee autochtonen die er nog wonen)
@Lu_Tze | 18-08-20 | 20:41: Wat ik bedoel is dat die wijk wel een naam heeft met 'eiland' erin, maar dat het geen eiland ís. Op geen enkele wijze.
@Lu_Tze | 18-08-20 | 20:41:
Vroeger had je een soort eiland in de Maas, Feyen Noort. Dit werd door Rotterdam 'gekocht' en gebruikt als een plek voor het pest-huis. Afijn, Langzaam is de boel rond dat eiland dichtgeslibt en werd het verbonden met Ijsselmonde. De bevolking nam toe, er kwamen steeds meer huizen. Technisch gezien was het niet langer zo, maar de mensen woonden er 'op ' een eiland, ten zuiden van de Maas... Op Zuid.
@Bloempje | 18-08-20 | 20:49: Noordereiland is er ook nog. Gekke is, dat was eerst géén eiland, zat namelijk vast aan Feyenoord. En dat Feyenoord, dat was dan weer wél een eiland. Alleen is dat dicht geslibt.
Er wonen er hier wel iets meer autochtonen; wij zijn met zijn vieren!
Dat ik ooit op kanaleneiland bij capgemini/pandata werkte dacht ik toch echt een paar sloten over gestoken te zijn vanaf CS, maar mss was dat kanaleneiland niet....
en kijk, wat op RTD-zuid betreft, zo valt iedereen weer op zijn plek :) dank voor de uitleg. we benne dr met se alle voor elkaar, om te helpen, niet waar?
Overlast is het nieuwe normaal. Ook hier met geluidsoverlast.
De baantjes lagen pre Corona wel voor het oprapen en volgens mij zoeken ze bij de GGD nog mensen.... maar ja als je niets kan en wil dan houdt het op.
Lachgas?
Traangas.
Kosmisch evenwicht weer hersteld.
Weer een vers excuus, lachgas.
Alle jongeren het land uit.
Nee, nee, nee, ik zie alleen maar inwoners. *kramp*
REAGEER OOK