Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poolse daklozen niet terug naar Polen: "Te trots"

Geef ze gewoon subsidie

Polen, we maken altijd wel van die gebbetjes dat die jongens zo goed zijn in honderd bier drinken na afloop van het zolderkamertje stuken, maar als je geen huis hebt heeft het weinig zin om een half litertje open te trekken nadat je de denkbeeldige muurtjes glad hebt getrokken. Dan trek je gewoon alleen dat biertje open. In Tilburg dralen zo een stuk of vijftien dakloze Polen rond. "Ze kwamen hier om te werken, maar hun werk stopte en daarmee kwamen ze automatisch op straat te staan. Naar huis gaan is voor hen geen optie. Vaak zijn ze verslaafd geraakt en de schaamte is te groot. (...) Papieren komen tevoorschijn. Meestal iets met ziektewet, uitkering of identiteitsbewijzen die ze kwijt zijn." Jaja, ónze hoeren stuken, nooit meer werken, zo werkt het dus niet makkers. De frauderende meerderheid heeft het allang verpest voor de welwillende minderheid. Geef ons 1 reden waarom Nederland last zou moeten hebben van Oostblokkiërs die niet terug willen omdat ze 'te trots' zijn.

Ok hier 1 reden

Social

Reaguursels

Inloggen

1 reden? De grote reden? De "sociaaldemocraten" en de "sociaal-liberalen" die van de Nederlanders elke vier jaar weer de macht krijgen, vinden dat Nederland niet bestaat, alleen de EU. Nederlanders zijn EU-melkkoeien die je maximaal mag uitmelken en ze zijn ook gewoon zo dom dat ze dat laten gebeuren. Want ze hebben hun natje en hun droogje.

Cepalislam500mg | 22-07-20 | 05:03

Wie herinnert het beleg nog van Wenen(1683) door de Ottomanen? De Polen waren in minderheid, 75.000 versus 140.000 Ottomanen. Zij hebben mooi de Ottomanen in de pan gehakt. Dus hulde voor de Polen en uiteraard ook voor hun schilderwerk.

Southpark | 21-07-20 | 22:28

Polen altijd +1000. Door de eeuwen heen verkracht, vermoord, geknecht, opgedeeld en opgeheven door Duitsers en Russen zijn de Polen er nog steeds. Jeszcze Polska nie zginęła.

Ruud Hazes56616330 | 21-07-20 | 22:16

De daden van inmiddels overdeaude mensen gebruiken als schuld aan gasten die toevallig ook zo'n paspoort hebben. Daar gaat Zwarte Piet ook nog eens een keer aan kapodt...

F. von Zeikhoven | 21-07-20 | 21:13

Liever een oostblokker dan een islamiet

yokiamy | 21-07-20 | 20:05

Mis de Tyskie op het plaatje..

LoperH2 | 21-07-20 | 18:58 | 1

Tysk is Deens voor Duits

Shoarmamasutra | 21-07-20 | 20:42

Nadat we jarenlang de Poolse stucadoor , tegelzetter etc zwart en zwaar hebben onderbetaald? En dan opscheppen tegen onze “vrinden” dat het huis zo mooi is geworden en dat ze in de garage slapen? “Zo loyaal die mannen!”
En dat we ze in 40 voet zee containers laten slapen waar ze 50% van hun zwarte slaven geld terug moeten betalen . Anders komt er geen bol uit de grond en geen komkommer in de kist. Want die Kees Kazen weten wel hoe het moet. Die zitten achter hun pc iedere dag in de intensieve menshouderij veilig te werken.

Deze Poolse werknemers verdienen beter zou ik denken.

Amoebes | 21-07-20 | 18:32 | 2

De werkenden verdienen zeker beter, ook betere huisvesting inderdaad.

Jan, Leiden | 21-07-20 | 18:35

Onzin, ze verdienen een godsvermogen. Cost of living omgerekend. Juist daarom moeten ze terug. Tja, tenzij je die jaarsalarissen per maand erdoorheen hebt gezopen en op je huisgenoot hebt ingestoken, bent doorgereden na een ongeluk met opa en kleinkind of een huis bent ingereden in Noordwijk. Tja...

merel veld | 21-07-20 | 18:57

"te trots...". Want het is eervoller hier langs de straten de schooien? Dat heeft niets met trots te maken, en alles met schaamte.

Sans Comique | 21-07-20 | 18:28

Zijn die Marokkaanse en Algerijnse bendes die rovend en plunderend door ons land trekken ook te trots om terug te gaan?

MAD1950 | 21-07-20 | 18:19 | 1

Dat heeft met hun 'eergevoel' te maken.

Sans Comique | 21-07-20 | 18:29

Lees: omdat er ginds geen gratis geld is.

Patatter | 21-07-20 | 18:15

In ons buurtje wonen ze al jaren... Zijn vriendelijk, sponsoren de lokale Dirk vd Broek en veroorzaken verder geen gezeur... Er zijn bevolkingsgroepen die we zelf gehaald hebben die een factor 10 meer ellende veroorzaken...

Lompiedompie | 21-07-20 | 18:09 | 1

Hier beginnen ze juist hun eigen supermarkt. Concurrentie. Vreet woningbehoefte en sluizen al t geld de grens over.. En over 5 jaar moet je weer je huis laten schilderen..

merel veld | 21-07-20 | 19:00
-weggejorist-
Amber26 | 21-07-20 | 17:17

Wel een goede reden....

TmC | 21-07-20 | 16:52

Geen van die rondlummelende Polen hebben indertijd hun voedsel gedeeld. Dát geef ik je op een briefje.

Sans Comique | 21-07-20 | 16:51

Hoezo probleem in Tilburg, die 15 hebben de bankjes aan de Ringbaan (wild-)West, dus een bed, een bad hebben ze ook, ze gebruiken die openbare wc's van de Tilburgse tankstations als douche, en die blikken Schultenbrau van de Aldi van de Lage Witsiebaan tellen wel als vloeibare calorieën. Ik vind die Poolse racebusjes van die uitzendbureau's veel irritanter. Achja, we hebben goedkope EU-arbeidskrachten he, leuk toch.

onesizefitsall | 21-07-20 | 15:48 | 2

En straks lekker aan de Edisonlaan, geweldig. Dat ze maar eens de Ringbaan oversteken naar de Korhoenstraat ofzo, houden ze van Polen daar.

Tilbabwaan | 21-07-20 | 16:41

Nou lachen. Lonen gaan hier omlaag omdat die Polen minder accepteren en er zijn geen banen voor Nederlandse arbeiders die in de steun terecht komen. Lachen, wat?

Sans Comique | 21-07-20 | 17:02

willen 'we' meer of minder goedkopere stukadoors en tegelzetters

HetOorAakel | 21-07-20 | 15:46 | 1

meer dus

Vespucci | 21-07-20 | 16:22

Polen doen hun werk wel als je ze savonds maar alcohol voert.

Ins0mnia | 21-07-20 | 15:35

Dat Polen (en anderen) in het verleden stukjes NL bevrijd hebben komt puur en alleen omdat we op de route lagen.

geen_impulscontrole | 21-07-20 | 15:07 | 2

Dat klopt, maar hebben ze daarom minder hard hoeven vechten?

Wilt Geerders | 21-07-20 | 15:25

Neemt niet weg dat Generaal Maczek zijn troep met straatgevechten Breda heeft laten schoonvegen ipv het eerst met de Artillerie met de grond gelijk te maken. Heeft de Polen wellicht een hoop extra slachtoffers gekost.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 15:30

Straks gaat de Lidl nog failliet .

likmegaties | 21-07-20 | 14:52

Ik vind het over het algemeen gezellige mensen.

gijs geluk | 21-07-20 | 14:37

Ha ha ha, te trots. Benieuwd welke haataannederland-advocaat uit de stal Weski of Zegveld dit nu weer als excuus verzonnen heeft.

Feitenpliesie | 21-07-20 | 14:33 | 1

God, die Zegveld inderdaad. Altijd vooraan om de Nederlandse staat aan te klagen. Vleesgeworden oikofobie met een befje voorgebonden.

Tashtego | 21-07-20 | 16:51

Ik heb sinds 2 jaar een Poolse vriendin. Ze woont in Warschau, heeft de universiteit gedaan en heeft een uitstekende baan. Ik heb hierdoor best wel veel Poolse mensen leren kennen. Me ook verdiept in de historie van het land. De cultuur en normen en waarden van Polen zijn zoals die bij ons waren 30 jaar geleden. Religie speelt nog steeds een grote rol. Ze staan sceptisch tegenover de EU en hebben nog steeds de Zloty. De economie draait uitstekend. Warschau is een wereldstad. Ik ben serieus aan het overwegen om te emigreren want ik geloof in dat land, de cultuur en de mensen. Harde werkers. Ze lusten graag een borrel dat dan weer wel.

Vespucci | 21-07-20 | 14:28 | 7

Hier dezelfde ervaring, Polen zijn gewoon leuke mensen. Aangenaam in de omgang, humor en vriendelijk. Goed volk.

Bataafje | 21-07-20 | 15:48

Mijn advies, gewoon gaan,
bijna 4 jaar geleden de beslissing gemaakt om te emigreren, en geen moment spijt van gehad. Neem wat spaargeld mee, pak je zooitje in en verhuis.
Weg van het ge-eikel met toeslagen en heffingen en naheffingen, heerlijk die rust.

bakkerst | 21-07-20 | 18:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Een hele tijd in een distributiecentrum gewerkt waar 60% Pools is. Goede kerels, en verrek, lekkere wijven ook. Werken hard, op wat uitzonderingen na. Hadden we die maar in de jaren 60 hierheen gehaald. Had een hoop gedoe gescheeld.

OuweOuweLekkerMauwe | 21-07-20 | 14:22 | 4

Dat van die lekkere wijven klopt, maar voor de rest...

Von Knarrenstein | 21-07-20 | 14:31

Die wijven hebben ook nog een identiteit , karakter dat kun je van veel Hollandse niet zeggen .

likmegaties | 21-07-20 | 14:50

Mee eens

Tilbabwaan | 21-07-20 | 16:42
▼ 1 antwoord verborgen

Dus er zijn werkeloze bouwvakkers in Nederland. En we hebben een enorm woningtekort, honderdduizenden. Moet ik het spellen?

Sitting_targets | 21-07-20 | 14:17 | 2

Ja graag, kan dat?

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 14:20

Ja, terug naar Polen, hoeven we ook minder huizen te bouwen, boeren te onteigenen, infrasturctuur aan te leggen, "schaarste" op onze assets te faken, zorg en uitkeringen in te boeken en drastische klimaatregelen te nemen. Win x 5.

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 14:22

Die Poolse jongens kwamen hier ook pas in het 4e jaar van de bezetting. Dus nog even wachten op die burrieoorlog, dan zijn jullie weer van harte welkom.

Graaisnaaiert | 21-07-20 | 14:15 | 3

Marokkanen hebben Zeeland bevrijd en hebben derhalve meer rechten.

A.S. Perien | 21-07-20 | 14:24

@A.S. Perien | 21-07-20 | 14:24: man man man....

Leduc | 21-07-20 | 14:51

@A.S. Perien | 21-07-20 | 14:24: er hebben er een aantal met de fransen meegedaan. Alle respect, daar niet van, maar Zeeland bevrijd is wat veel eer.

Shoarmamasutra | 21-07-20 | 20:47

Het siert de reaguurders dat zij zich in dezen zo lankmoedig opstellen, maar ik denk toch dat we die jongens van hun misplaatste trots moeten afhelpen zodat zij het thuisfront met opgeheven hoofd tegemoet kunnen reden.

MickeyGouda | 21-07-20 | 14:14 | 1

Een boerderijtje ver op t platteland om af te kicken en hard te werken en zo jezelf terugvinden. Dat is voot alle verslaafden een idee. Niemand is trots op dat leven

Shoarmamasutra | 21-07-20 | 20:48

Vinger Op De Klitter.

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 14:14 | 1

Gooi me neem een schans, doe die blanke boy dans
Heb een huis op een berg, en dan kom je bij me langs
Barbecue in tuin, beetje vissen aan de meer
Om de tien minuten scheren ja ze noemen mij beer

Dikke_Tammo | 21-07-20 | 14:18

De pool die hier zijn leven verdoet met alcohol, heb ik geen problemen mee. Het probleem komt van de overlast. En ja, na een misdrijf of 3, mag men toch wel ongewenst worden verklaard.

Schepvogel | 21-07-20 | 14:13 | 2

Nou, persoonlijk heb ik geen problemen met de Noordpool en de Zuidpool, maar wel met de ZuiPpool.

Dr_Johnson | 21-07-20 | 14:25

"Ze kwamen hier om te werken, maar hun werk stopte en daarmee kwamen ze automatisch op straat te staan. Naar huis gaan is voor hen geen optie. Vaak zijn ze verslaafd geraakt en de schaamte is te groot."

Ja, allemaal prima en tot je dienst, maar als het werk ophoudt dan houdt wat mij betreft ook de reden voor aanwezigheid in Nederland op. Dat ze verslaafd zijn is hun eigen schuld, niet de mijne, en altijd dat gelul over schaamte of 'gezichtsverlies' als ze met hangende pootjes terug naar eigen land en dorp moeten - al die 'migranten' uit de derde wereld, of het nou asielzoekers, gelukszoekers, of illegalen zijn, hebben daar ook altijd last van - is niet ons probleem.

Ons probleem is dat we niet dezelfde fout moeten maken als in de jaren 70, toen heel veel van die zg 'gastarbeiders' werkloos werden, en hen werd toegestaan hier gewoon de rest van hun leven verder op een uitkering te leven (terwijl ze vaak maar een paar jaar hadden gewerkt), en hun gezinnen mochten invliegen. Die 'gastarbeider-constructie' is een aantal jaren een win-win situatie geweest (zowel voor de gastarbeider die hier een veelvoud verdiende van wat hij in zijn eigen land gewend was, als voor enkele sectoren die er goedkope ongeschoolde arbeiders aan hadden), maar is daarna veranderd in één groot blok aan ons been (zowel financieel als maatschappelijk), met de gebakken peren waarvan we tot op de dag van vandaag te maken hebben.

Zo ver moeten we het niet wéér laten komen met de zg MOE-landers.

Dr_Johnson | 21-07-20 | 14:11 | 3

Jammer voor u. Polen zit in de EU, en als zodanig hebben ze binnen de hele EU vrijheid van werk en wonen. "Als EU-burger hebt u het recht om naar een ander EU-land te gaan om er te wonen, te werken, te studeren, een baan te zoeken of met pensioen te gaan.

U kunt tot drie maanden zonder registratie verblijven in een ander EU-land, maar in sommige landen moet u wel uw aanwezigheid melden. De enige vereiste is een geldige nationale identiteitskaart of een geldig paspoort. Wilt u langer dan drie maanden blijven, dan moet u in veel gevallen uw verblijf registreren (meestal door inschrijving in de gemeente waar u woont)."

nieuwe_Deen | 21-07-20 | 15:08

@nieuwe_Deen | 21-07-20 | 15:08: Maar wat ze niet binnen de hele EU hebben is recht op een uitkering. Als ik in Polen een baan heb en die verlies, heb ik dan recht op onderhoud van staatswege? Waag ik te betwijfelen.

Synecdoche | 21-07-20 | 15:51

@Synecdoche | 21-07-20 | 15:51: Mooi toch die lappendeken van verschillende talen en culturen. Dat is een kracht, geen zwakte. Daar liggen kansen, daar moet je geen beren op de weg zien.

Sans Comique | 21-07-20 | 18:34

Ik heb persoonlijk goede ervaringen met Polen, zijn vriendelijke en nette mensen met compatible cultuur. En zo te lezen hebben de meeste reaguurders dat. Met mensen uit Afrika / Midden Oosten heb ik, een uitzondering daargelaten, alleen maar slechte ervaringen gehad. Zo lijkt me dan ook geen sprake van xenofobie wat graag in de MSM wordt gezegd maar een afkeer gebaseerd op ervaring.

R.F.Pickering | 21-07-20 | 14:09

Dankzij de Polen hebben we nu Polenbier. Dankzij de Indos hebben we nu heerlijke Nasi en randang. Dankzij de Turken hebben we heerlijke broodjes Kebab. En dankzij ... ik ben even de weg kwijt.

ruudvangeelen | 21-07-20 | 14:09 | 4

Syriers hebben we verwarde mensen

Wilt Geerders | 21-07-20 | 14:14

Haha die was sterk... ik moest lachen

Themouse | 21-07-20 | 14:16

rEndang!

Von Knarrenstein | 21-07-20 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dakloze Polen? Die Polen zijn toch van die handige klussers? Valt tegen dus.

Mr_Natural | 21-07-20 | 14:05

Beter 10 Polen op een bankje, dan 1 BLM`r in mijn achtertuin.

RickRD | 21-07-20 | 13:58 | 1

10 Polen op een bankje in je achtertuin kan prima, mits je een glasbak plaatst.

Zer0-hedger | 21-07-20 | 14:07

Gewoon Rutte om een paar miljard vragen. Italie krijgt het ook. Meer nog dan een paar miljard. Volgend jaar gaan de belastingen, na de verkiezingen, omhoog. Nederland, de pinautomaat van de EU.

El Rico Grande | 21-07-20 | 13:57 | 1

Kom maar door met die Gratis Schultenbrau.

Abugreip | 21-07-20 | 14:06
-weggejorist-
Redemption | 21-07-20 | 13:57 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Het enige nadeel aan sommige Polen is dat ze bezopen achter het stuur kruipen en vervolgens mensen doodrijden, en met 10 mannen bij elkaar kruipen, die gaan zuipen en voor overlast in de buurt zorgen. Het overgrote deel van de Polen is hardwerkend, bescheiden, vriendelijk en prima om mee te leven. Nederland zet de poorten wagenwijd open voor gelukszoekers uit het Midden_oosten en Afrika, dus de Polen kunnen we dan ook helpen als ze hun werk verliezen. Ze hebben tenminste gewerkt hier, en geen Miele of wat dan ook gekregen uit de algemene middelen.

Toos Bevergeil | 21-07-20 | 13:56 | 2

En toch klopt er iets niet met de (vergelijkbare) lofzangen hier in de tegels.
Blijkbaar gaat er met dat 'hardwerkende' iets niet goed als ze na het verliezen van een baan geen andere kunnen vinden?

Ergo: de Polen waar het hier over gaat hebben we net zoveel aan als die 'veilige landers' (ok, iets meer: de drankverkoop zal er beter bij gedijen).

Een Pool die hier komt en het niet 'maakt' mag wmb. net zo hard weer zijn eigen land 'helpen'.

Gazzerop | 21-07-20 | 15:12

Gelukzoekers voorop. Dan pas de Polen!

CalamityJane | 21-07-20 | 16:25

Italie kan ze wel opvangen;" Italië krijgt 209 miljard euro bijgeschreven: premier Conte kraait van geluk" aldus het AD.
Kraaien, als een haan, waar kennen we dan van.

Polen worden vaak verslaafd geboren, net als Russen. Die zuipen altijd door, kinderwagen aan de ene hand, wodkaatje in de ander.

Zer0-hedger | 21-07-20 | 13:50 | 4

@El Rico Grande | 21-07-20 | 13:58:
Omdat Italie nu geld heeft voor banen voor Polen en uitkeringen en vroege pensioenen voor Italianen.
Dat was toch t hele idee achter de EU graaitop van de week?

Zer0-hedger | 21-07-20 | 14:06

Ik heb een beter idee: we houden de Polen en sturen de Marokkanen. Italië ligt geografisch dichter bij het moederland, dus ze zullen staan te trappelen om dit racistische land te verlaten. Toch?

Toos Bevergeil | 21-07-20 | 14:40

Praat geen onzin gast, misschien dat er ergens in een achtergebleven gebied nog wat van dat soort types rondlopen, maar dan in dezelfde mate als de intellectueel uitgedaagde Nederlandse moeders die stug doorroken en drinken tijdens een zwangerschap en daarna.

bakkerst | 21-07-20 | 18:21
▼ 1 antwoord verborgen

Deze Poolse werklozen zijn net zo min verantwoordelijk voor de daden in de Tweede Wereldoorlog als jij en ik dat zijn voor de slavernij 200 jaar geleden.

Gewoon regels toepassen, klaar.

TeeJee | 21-07-20 | 13:49 | 5

@Ommezwaai | 21-07-20 | 13:50:
Akwasi zou ik dan ook, bij wijze van poëtische duiding, op zijn gezicht trappen. Uiteraard bedoel ik dat symbolisch.

TeeJee | 21-07-20 | 13:53
▼ 2 antwoorden verborgen

Polen: meestal +1!

Lepo | 21-07-20 | 13:47

Polen zijn 1 vd weinige migranten die wel willen werken. Laat ze nu we crisis hebben een beetje met rust. Straks hebben we ze weer nodig.

azijnseikerT | 21-07-20 | 13:46 | 5

@Ommezwaai | 21-07-20 | 13:49:
Ja maar die schamen zich om te werken, daar hebben ze in hun thuislanden nl nog steeds slaven voor, kindslaven zelfs.

Zer0-hedger | 21-07-20 | 13:56

@Nivelleermarionet | 21-07-20 | 13:55: Als ik bejaard ben wil ik dolgraag door Poolse verzorgsters gewassen worden.
Slowaaks, surinaams of filippijns mag ook.

WalterSobchack | 21-07-20 | 14:07

Ja helaas, degenen waar dit topic over gaat dus blijkbaar niet.
(Als die polen nl. al niet meer aan het werk willen terwijl zij al 'het werk dat "wij" niet willen doen' niet meer doen, wat hebben wij er dan nog aan?
Kijk dat zij er wel wat aan hebben geloof ik wel, maar we hebben hier sowieso geen tekort aan groepen die het handje op komen houden.

Gazzerop | 21-07-20 | 15:14
▼ 2 antwoorden verborgen

reden nr 3 : Witold Pilecki. Zoek maar eens op. Na de oorlog onder leiding van Joode polen terecht gesteld. de meest wrange geschiedenis ooit

ericv911 | 21-07-20 | 13:42 | 3

Ook een held die onder de Communisten is doodgezwegen. maar geen reden om ze nu gratis geld te geven. hooguit als ze familie van hem zijn.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 13:44

@Ridde Rogter | 21-07-20 | 13:50: interessant en tragisch historische feit, maar Witold Pilecki hoort bovenop de Burj Khalifa een standbeeld te krijgen. Moedwillig auschwitz ingaan, ontsnappen, om in ieder geval verslag uit te brengen aan de westeijke geällieerden van dit kamp, om dan vermoord te worden door Joden in naam van de poolse regering.. daar heb ik nog geen historische analoog voor gevonden.

ericv911 | 21-07-20 | 13:56

Reden 1 kunnen we (gedeeltelijk) afschaffen: Die helden die ons bevrijd hebben konden vaak niet meer terug naar polen en zijn hier gebleven, of in het VK. of Ze gingen naar Canada/VS. Mijn grootouders kende een Pool van de Poolse marine, die woonde in Vlissingen.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 13:40 | 7

@Wilt Geerders | 21-07-20 | 14:33: die voor slechts 5% verantwoordelijk was voor ons nationaal inkomen in het topjaar..... maarja ons hele land is gebouwd op slavernij natuurlijk.... Dat ons land arm en berooid was na 1945 en met hard werken en Marshallhulp is opgebouwd dat vergeet men even.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 14:42

@ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 14:42:
"Geschat wordt dat in pre-koloniaal Mali 40 tot 50 procent van de bevolking zich onder een bepaalde vorm van slavernij bevond.[40] Toen lokale Afrikaanse leiders ontdekten dat het verkopen van slaven aan blanken vele malen lucratiever was dan deze slaven zelf te gebruiken of door te verkopen,[41] werden grote groepen van deze tot slaaf gemaakte mensen richting de Europese (Portugese) handelaren gebracht om verkocht te worden. Het is waarschijnlijk dat het grote lucratieve karakter van deze handel de lokale leiders en handelaren ertoe aanzette om meer mensen uit het achterland tot slaaf te maken.[42][38]?"

Sans Comique | 21-07-20 | 18:45

@ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 14:42: We hadden de Marshall hulp, die uit goederen bestond, helemaal niet nodig.
Dit land is door de stille generatie weder opgebouwd met hard werken en spaarzaamheid, nadat het door de Britten en Amerikanen kapot gebombardeerd was.

Arachne | 22-07-20 | 01:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Persoonlijk vind ik dat de overwegend christelijk poolse natie, zo lang als mogelijk zijn onderdanen hier moet laten werken. De polen, in algemene zin, kunnen dan aan den lijve, proxy in nederland, ondervinden, wat de islamitische massa-immigratie-waanzin kan doen met een land. Dan is er nog een sprankje hoop dat de mooie christelijke cultuur in ieder geval in de west-slavische landen behouden blijft. Een basis voor een toekomstige odzyskać.

ericv911 | 21-07-20 | 13:39 | 5

@ericv911 | 21-07-20 | 13:43: De "ondemocratische krachten" volgens msm bronnen, oftewel de conservatieven hebben pas de verkiezingen nog gewonnen, het zij nipt.

ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 13:44

@ikworstelengadouchen | 21-07-20 | 13:41:
Ik kan de reaguurders aanraden een keertje naar Polen op vakantie te gaan. De enige person of colour die ik in veertien dagen zag was een Chinese restauranteigenaar.

theo-is-dood | 21-07-20 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Kunnen alle kansenparels naar Spanje, Portugal, Italië of Griekenland vertrekken. Daar zit al ons geld straks. Ruimt het hier tenminste op.

Carlos_I | 21-07-20 | 13:37 | 1

Kappen hoor, ben naar de Spaanse zuid-kust gevlucht zodat ik die teringkoppen niet de hele dag hoef te zien

MainFrameMedia | 21-07-20 | 13:43

NAP die Polen niet. In hun eigen land hebben ze geen last van gekleurde concurrentie en ons Mark maakt de eventueel nodige uitkeringen en subsidies of rechtstreeks of via de EU toch wel over.

strawdog | 21-07-20 | 13:36

Reden 2: ze hebben iemand ls Chopin voortgebracht

BASinnic | 21-07-20 | 13:34

Zijn er ook Polen die Splinter of Boormachine heten? Ik vraag dit voor een kennis.

Wienerschnitzel mit | 21-07-20 | 13:33 | 3

Boris komt wel in de buurt.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:36

@Mr_Natural | 21-07-20 | 13:36
Meest voorkomende is toch wel Pjotr....

Ommezwaai | 21-07-20 | 13:45

Die paar Polen boeit me niet. Die 100.000 uitkeringstrekkers die elk jaar komen neerstrijken als een sprinkhanenplaag vind ik veel erger.

Dirk III | 21-07-20 | 13:32 | 1

Inderdaad, en onze kerken komen weer vol te zitten door deze Katholieken. Absoluut geen moeite mee met die Polen, op een paar na dan. Alles beter dan dat elke week weer een brigade uit Afrika of dat soort oorden komen.

Trasnochador | 21-07-20 | 13:36

Zijn er ook Poolse reaguurders of reaguurders met een Poolse achtergrond?
To jest po prostu pytanie.

keestelpro | 21-07-20 | 13:32 | 4

Pas maar op, straks wordt "2voor12" boos, vanochtend al om 06:00 naar zijn werk en nu gaat u nog Pools spreken ook.

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:34

Dobre pivo.

Mr_Natural | 21-07-20 | 13:37

Jo hiero, soort van,
Geboren en getogen hollander, maar bijna 4 jaar geleden met vrouw en kinders geëmigreerd. Nog geen spijt van gehad..

bakkerst | 21-07-20 | 18:14
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja. Het is net als met andere gast'arbeiders' van andere komaf. Als je niet of nauwelijks iets hebt bijgedragen hebt aan dit land, dien je wat mij betreft gewoon op te flikkeren. Zonder enige vorm van uitkering of wat dan ook. Turks, Pools, Zuid-Polynesisch, het interesseert me allemaal geen flikker. Of je draagt bij, of je rot op!

Enter Yeti | 21-07-20 | 13:31 | 4

De meesten werken in 3 dagen meer dan jij in 1 week. Doen ook nog eens de baantjes waar hier geen hond voor te vinden is.

Trumme | 21-07-20 | 13:36

@Trumme | 21-07-20 | 13:36: Lees voor "werken" "frauderen". of "drinken". Dat klinkt al een stuk geloofwaardiger.

Waakvlam | 21-07-20 | 13:58

@Trumme | 21-07-20 | 13:36: Smaakt de Zywiec een beetje? Lezen is ook lastig hè. Het gaat me om nutteloze lapzwansen die hier uitkeringen komen trekken. Niet om het werkende smaldeel. Die zullen ongetwijfeld in 3 dagen meer muurtjes stuken dan ik in 5 dagen. Ik ben dan ook geen stukadoor...

Enter Yeti | 21-07-20 | 14:08
▼ 1 antwoord verborgen

Zie nog altijd te weinig zwervers van kleur in dit land.

RickTheDick | 21-07-20 | 13:29 | 1

Die krijgen met voorrang een woning met miele, en een uitkering.

Lompelul | 21-07-20 | 13:44

Valt wel mee hoor met die schaamte. Van een politieagent uit Utrecht, die veel met dakloze Oostblokkers te maken heeft, begrijp ik dat het hier prettiger is dakloos te zijn dan aldaar.

Frans Laarmans | 21-07-20 | 13:29

De daklozenopvang in Tilburg loopt sowieso uit de klauwen.

Gelukkig is er nog de Willem II-kazerne, waar deze Polen opgevangen kunnen worden. Het sterft er ook van de Somaliërs, die echt heel erg veel vaker dan publiek bekend, in zeer grote getallen, terug komen vanuit het VK, om hun gevangenisstraf hier tegen gereduceerde tijd uit te zitten. Na het vastzitten komen dan ook deze op straat te staan.

De Gemeente Tilburg pompt op jaarbasis 15 miljoen in de dak en thuislozenopvang. Het personeel gaat met ruim 80 procent naar huis en uitstroom is er nauwelijks. En zo wordt Nederland steeds gaver.

Geld voor binnenlandse problematiek is er niet maar gelukkig zijn we nog rijk genoeg om voor 106 miljard garant te staan in een fonds, dat onze centen zo de grens over kiepert.

netniet | 21-07-20 | 13:28 | 1

Zolang ze in Tilburg blijven,maakt het mij geen zak uit. Pfff,daar wil je niet dood gevonden worden.

Tishetnetnie | 21-07-20 | 13:43

Polen zijn een soort Brabanders; katholiek, dronken en spreken een raar taaltje.
Derhalve cultureel beter passend bij de rest van Nederland.

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:26 | 2

Precies dat. Brabantser dan een Pool krijg je ze niet. En hun vrouwen lopen de hele dag op slippers in een legging. Ook een Brabantse traditie. Ze horen bij ons.

tipo | 21-07-20 | 13:29

Ja, #PoolseLivesMatter

Breinbrouwsels | 21-07-20 | 13:40

Ik mag Polen wel. Alleen niet op de weg.

naamengetal | 21-07-20 | 13:25

Ik hoor nooit iets over handtastelijke Polen op straat en in zwembaden, zijn ze waarschijnlijk te bezopen voor, maar toch.

ploppy | 21-07-20 | 13:24

Waarom helpt Tilburg deze mensen dan niet? Tilburg geeft bakken uit aan zielig Afrikaans volk, maar niet aan een paar Polen. Komt waarschijnlijk door die d66 lui in de Tilburgse gemeente raad. Polen zijn blanken dus niet zielig genoeg, kunnen ze niet mee scoren.
--
Moet je eens op het station van Tilburg gaan kijken, vol met van die Ethiopiërs, de hele dag, voeren geen flikker uit, maar die worden vertroeteld, want zwart dus zielig. En dan praten ze ook nog eens geen woord Nederland,s terwijl Polen altijd hun best doen. Dom dat nederlandje kiest voor afrikanen en niet voor onze Poolse vrienden. Maar die boomerang komt nog wel een keer keihard terug. Dat wordt leuk.

Mark_D_NL | 21-07-20 | 13:24

Wat zeiken die dakloze Polen nou, ze hebben toch wit privilege?

ZonderNaam | 21-07-20 | 13:23 | 1

Hulde!

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:27

Ook voor de Polen geldt:
Blijf thuis.
Bleib zu hause.
Blijf in uw kot.

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 13:22 | 1

Correctie. Uwen. Blijf in uwen kot.

Nivelleermarionet | 21-07-20 | 13:48

Reden 2: het Poolse leger is doorslaggevend geweest bij overwinning op de Ottomanen bij het Beleg van Wenen 1683.

laatjenietkisten | 21-07-20 | 13:22

Zitten er ook rondborstige blondines bij, want die geef ik wel onderdak dan.

Balletje Mayo | 21-07-20 | 13:20 | 1

Als ze met de volle lading over je heen hangen heb je zelf onderdak.

Gajus | 21-07-20 | 13:36

En toch liever Polen dan....

Toetsenbordcomplex | 21-07-20 | 13:20 | 1

Nope, alles wat aan de staatstiet hangt moet opdonderen! Yep vooral die Nederlanders, ga maar eens in Polen gratis geld vragen, ze stukadoren je zo achter een verloren muurtje!

TijdelijkOptimist | 21-07-20 | 13:38

Geen last van Polen. Wel van ander welkom welkom volk.

Lorejas | 21-07-20 | 13:19 | 8

Liever 10 Polen in de tuin dan een blik op welkom welkom volk.

Lorejas | 21-07-20 | 16:22

Metoo.

CalamityJane | 21-07-20 | 17:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Dan zijn we die Poolse winkels ook kwijt en dat willen we niet. WW staat gewoon voor Worst en Wodka. En die zijn beide meer dan goed te pruimen. Die pruimensap ook, trouwens.

Dubbelepunthoofd | 21-07-20 | 13:19

Wanneer je onder de brug ligt te slapen ben je niet dakloos maar muurloos.

Premier Trutte | 21-07-20 | 13:18 | 2

Dakloos is sowieso een zwakke term.
Als je geen woning hebt mis je meer dan alleen een dak.
Het woord ijskast en douche schiet me als eerste te binnen.

keestelpro | 21-07-20 | 13:34

Scherp!

Blote Bertus 2000 | 21-07-20 | 13:35

Polen voortrekken omdat hun voorouders ooit iets goeds gedaan hebben is het zelfde als blanken uitkotsen omdat hun voorouders iets slechts gedaan hebben.

Ongeacht je afkomst: als je alleen maar voor problemen zorgt: opzouten of opsluiten.

High speed duck | 21-07-20 | 13:17 | 3

Welke problemen?
Ja, uitkering trekken, maar voor het bedrag dat we vannacht naar Rome en Madrid hebben overgemaakt, hadden we elke Pool in Nederland een levenslange uitkering kunnen geven.

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:20

@kapottestofzuiger. Ja, van wat ik in mijn leven aan belasting betaald heb ook we één of twee maar dat is toch geen keuze?

Als je niets toevoegd en alleen maar loopt te zuipen op straat dan kun je dat beter in je eigen land gaan doen, maar daar schamen ze zich dan weer voor. Terecht.

Snaajoe | 21-07-20 | 13:29

Inderdaad. Ik trek de Polen voor omdat ze goed en bloed hebben geofferd voor de bevrijding van Nederland!

theo-is-dood | 21-07-20 | 13:53

Polen gaan niet zeuren over huidskleur, moskee-subsidie of hoeren zonder hoofddoekje.

Willen jullie meer of minder Polen?

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:17 | 4

Precies.

kapotte_stofzuiger | 21-07-20 | 13:21

Meer! Meer! Meer!

keestelpro | 21-07-20 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Nee, dat is geen goede reden. Daar hebben deze op straat rondzuipende Polen niets mee te maken gehad.

Snaajoe | 21-07-20 | 13:16

Zywiec: lekker biertje ondanks dat onder licentie van Heineken wordt geproduceerd.

_pacman_ | 21-07-20 | 13:15 | 3

@compleet nutteloos | 21-07-20 | 14:19:
Doe mij maar Perła.

Ruud Hazes56616330 | 21-07-20 | 21:29

Wel keiharde werkers nu. En bikkels in WW2.

antagonist | 21-07-20 | 13:15 | 4

De Poolse generaal Maczek - de bevelvoerder van de 1ste Poolse Pantserdivisie- is na de oorlog zeer slecht behandeld: Tot op hoge leeftijd moest hij in zijn levensonderhoud voorzien door middel van eenvoudige banen. Hij had te kort in het Britse leger gediend om aanspraak te maken op een Brits pensioen en de communistische regering van Polen weigerde de rol van de Poolse strijders in het westen te erkennen. Aan generaal Maczek werd ook zijn Pools staatsburgerschap ontnomen.

theo-is-dood | 21-07-20 | 14:06
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hebben wel ons land bevrijd. Net als de Marrekanen.
En opgebouwd. Oké in ieder geval een hoop gestuukt.

keestelpro | 21-07-20 | 13:15 | 6

Ik ben blij dat GS een foto plaatst die herinnert aan de Eerste Poolse Pantserdivisie. Deze divisie van 16.000 man heeft bij gevechten in Normandië, België en Zuid-Nederland 4600 man verloren (3500 gewond en 1100 gesneuveld). Een beetje respect van de reaguurders is op zijn plaats. En dan nog wat: -“ Een meerderheid van de soldaten kon niet terug naar het inmiddels communistische Polen (zij die dat wél deden werden gearresteerd wegens "anticommunisme"; een aantal officieren van de divisie en andere eenheden werd ter dood veroordeeld) en moest een nieuw leven beginnen in het Westen. ”- (bron Wiki)

theo-is-dood | 21-07-20 | 13:49

Generaal Stanislaw Sosabowski met zijn mannen. Market Garden.

CalamityJane | 21-07-20 | 17:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Te trots als in te lui en die oetkieroegen he.

Dirty-Harry44 | 21-07-20 | 13:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken