Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poolse parasieten roven land leeg. UWV verzwijgt

Duizenden Poolse spookuitkeringstrekkers. Een hele industrie van bureaux die fraude faciliteren. Een doodzieke uitkeringsinstantie dat er sinds 2012 van weet, maar die informatie onder de pet houdt (maar intussen wel hier de tandenborstels telt). Ja, het gaat lekker met die EU, waar u de hardwerkende burger er alles aan doet om criminelen met een raar taaltje op de been te houden. Terwijl u moet inleveren op de zorg, uw pensioentje, het onderwijs, de trein, de bus, de metro en letterlijk alles waar je de overheid voor nodig hebt komen de Bautenlanders met bussen over de grens om de vruchten van uw arbeid te plukken (in plaats van de aardbeien en de asperges die ze op papier zouden moeten plukken). Goed, we kunnen er nog wel duizend cynische posts aan wijden die dan weer worden weggezet als racisme en xenofobie, maar kunnen we niet eens een keer concluderen met z'n allen dat een systeem van open grenzen en een verzorginsstaat gewoon volgens geen enkele wet van de logica tot heilzame uitkomsten van de inleggers leidt? Volgens Nieuwsuur-journo (en ex-RTLnieuws coryfee Siebe Sietsma) eerder vandaag op de radio is de Polenfraude vele malen erger alsdan de Bulgarenfraude waar destijds Fransie Weekers over struikelde. Developing...

Social

Lying Leo ontkent het, dus het zal wel een werkelijk probleem zijn.

Social

Reaguursels

Inloggen

Bij het UWV zit een hele grijze managerslaag de hele dag te patiencen op de computer. Als er dan één van de uitvoerenden bij een manager binnenkomt met een probleem dan wordt die manager woest omdat hij wordt gestoord.

down | 04-09-18 | 23:15

Wie zijn de sukkels die criminelen in dienst nemen.

Cerpio | 04-09-18 | 22:28

Zes jaar onder de pet gehouden? En dat alles terwijl Bruno Bruins, nu VVD minister voor medische zorg, daar voorzitter van de Raad van Bestuur was. De VVD kan haar integriteit wat oppoetsen door een parlementaire enquête toe te staan over de geldstromen binnen het UWV in ruime zin, dus inclusief de daar omheen opererende BV-tjes van voornamelijk ex-werknemers.

Fidius | 04-09-18 | 15:37

Volgens mij zouden we er netto flink op vooruit gaan als alle buitenlanders en mensen met dubbele paspoorten elders zouden vertoeven.

Wat heeft Nederland er eigenlijk aan als het Westland op gang wordt gehouden door oostblokkers? Zonder buitenlanders zijn die bedrijven niet levensvatbaar en uiteindelijk veroorzaakt het een geldstroom richting oosten.

SergeantPierlala | 04-09-18 | 14:44

gelijk hebben ze.. de poolse en andere mense, je bent toch gek als je het laat schieten? En al die kinderbijslagkinderen is Merokko? is daar al iets tegen gedaan... of de gemene bulgaarse mensen?

Y&T | 04-09-18 | 14:36

De verzorgingsstaat alleen voor Nederlanders zou een optie zijn. Je zieke buurman die thuis zit, prima om daar belasting voor te betalen. De rijke familieleden betalen veel belasting, maar zijn er blij mee, want ook zij dragen zo bij aan de steun voor hun levenslang gehandicapte neefje. Dit werkt dus niet voor buitenlanders, compleet geen binding, geen culturele opvoeding, geen idee van Nederlandse onderlinge waarden. Geen notie van wat de verzorgingsstaat kost. Maar wees eens eerlijk, als jij elke maand 750 euro uit Polen kon ophalen vanwege gebrekkige wetgeving daar...... Ach 't is maar Polen, zal vast zo horen daar, misschien hebben ze het zelf niet nodig. Echt, gratis geld? Goh, leuk. Raar land, maar bedankt.

Artan83 | 04-09-18 | 12:49

Wat maakt het uit? De Nederlander werkt wel door tot zijn 68ste of tot hij er bij neervalt om al deze flauwekul te betalen.

Boer Willem | 04-09-18 | 12:44

Tsja, en ik word dan gebeld door het UWV met een kruisverhoor, 35 jaar gewerkt nu ww, solliciteer me gek maar krijg veelal niet eens een antwoord terug maar toch ff telefonisch van alles checken! Hebben ze niet iets beters te doen??? Ik fraudeer niet, zou niet een durven maar die Polen kan het geen reet schelen, wie gaat ze pakken dan? Die Bulgaren met huursubsidie hebben ze toch ook met rust gelaten maar eerlijke burgers die een ww ontvangen wel ondervragen, makkelijk he?!

pino2 | 04-09-18 | 12:13

Wat een dom naïef volkje zijn die Hollanders toch!!! Naaien lekker hun eigen volkje met regeltjes, en de buitenlanders lachen zich werkelijk waar kapot om dit landje!!! NIKS aan de hand hoor, alles gaat Superrrrr goed hoor in Nederland hahahaaaaaa

Ditisgeenstijlmeer | 04-09-18 | 11:19 | 1

hahahahaha.... ik lach mee.... en niet eens meer als een boer zonder kiespijn maar een gemeende big smile.

Y&T | 04-09-18 | 14:37

Die Leo. Wat een mannetje is dat ook. Die doet me denken aan de woordvoerder van sadam hoessein ten tijden van de tweede golf oorlog.

12pints | 04-09-18 | 11:01

Overigens zijn het niet alleen de Polen en Bulgaren hoor. Ik ken persoonlijk Nederlanders die een WW-uitkering ontvangen maar slechts "op papier" solliciteren. Gewoon op een vacature op "indeed" uitzoeken, toevoegen aan je dossier en als referentie "indeed" invullen. Wordt nooit gecontroleerd. Bovendien geeft het UWV zelf aan dat het niet mogelijk is om alle doorgegeven sollicitaties te controleren op echtheid omdat dat te belastend is voor de werkevers en niet haalbaar is qua capaciteit. Zie hier het failliet van het systeem.

de euro middenweg | 04-09-18 | 10:44

Wij scheppen het.
(vrij naar Merkel)

swassannuf | 04-09-18 | 10:38

En wee je gebeente als je iets van durft te zeggen, dan ben je een Naaaaazi.

joppo0 | 04-09-18 | 10:29

Het is volkomen onverteerbaar geworden hoe de Nederlandse overheid omgaat met geld van de belastingbetalers. Met wijde armen rooft de overheid op allerlei manieren geld weg van de burgers. Altijd en eeuwig zeurend en jammerend dat ze geen geld genoeg heeft. Geen geld voor verpleging, defensie bestaat al nauwelijks meer, politie is een lachertje en toezichthoudende instanties zijn al dermate uitgedund dat er nergens meer toezicht is onderhand. Structurele faal-ict kost handen vol geld en levert zelden op waarvoor het bedoeld is. De belastingdienst is al een belangrijke bron van geldverspilling en het niet kunnen halen van geld daar waar het wel weggehaald moet worden door onderbezetting. En nu weer het UWV. Het houdt niet op. Het ergste van alles is nog wel dat de problemen bekend zijn en gewoon verzwegen/genegeerd worden. Hoe absurd wil je het hebben als we het hebben over gemeenschapsgeld ? De overheid zou werkelijk voor elk uitgegeven dubbeltje (oud muntje uit een tijd dat voor 10 dubbeltjes nog een biertje was te kopen op en terras) verantwoording moeten willen hebben. Helaas is de overheid wegens falen op werkelijk elk vlak volkomen de grip kwijt op de uitgaven en hun enige antwoord daarop is nog meer graaien in de portemonnee van de burger. Al die zogenaamde "asielzoekers" en Oost Europese werkmigranten lachen zich werkelijk de ballen uit de broek om zo veel naïviteit en domheid van de Nederlandse overheid. Stuitender is nog wel dat de overheid hier kennis van heeft en werkelijk niets hiertegen doet. Dit is puur plichtsverzuim van de betrokkenen. Direct uit hun functie en nooit weer een baan. Laat ze maar naar het UWV gaan, o wacht......

Ruikbaard | 04-09-18 | 10:20

Jammer dat eerst op Nieuwsuur is bekend gemaakt, met een grootschalige UWV-actie / Belasting / Politie / FIOD hadden ze al die Poolse schijntenten op kunnen pakken, wat zijn ze hier toch donders dom! Nu kan het nog, alles in beslag nemen en oppakken die Polies!

old shaterhand | 04-09-18 | 10:13

Naar aanleiding van het Roemenenverhaal heeft Lodewijk Asscher daarna de Fraudewet ingevoerd, juist om dit soort criminele bendes aan te pakken. Dat dit in de praktijk heel anders uitwerkte is in de jaren erna breeduit vermeld in de media.

Rest In Privacy | 04-09-18 | 09:27

Ok, niemand? Diskrimminazie! Zo, en daarmee alles afgedekt en opgelost.

Mark van Leeuwen | 04-09-18 | 09:14

Voor bepaalde gifmengers kunnen we de VUT maar beter opnieuw invoeren. Deze nitwit kost ons als gemeenschap kapitalen.
Of anders een plekje binnen de gesloten muren van een geestelijke gezondheidsinstituut. (Als patient hè!)
#watdoenwemetLeoLucassen

benjeallanggek | 04-09-18 | 08:35

Nederland wordt omgebouwd tot bananenrepubliek en u als autochtone nederlander mag daarvoor betalen.

Zo'n 10 jaar geleden kwam aan het licht dat Polen hun verkeersboete's gewoon niet betalen. Alle kartelpartijen spraken er schande van en zouden dit z.s.m. aanpakken. In tussen is er natuurlijk geen reedt veranderd.
www.autoblog.nl/nieuws/buitenlanders-...

benjeallanggek | 04-09-18 | 08:26

kamervragen! maar die komen zeker niet van d66... of de rest van die corrupte bende

ILF2 | 04-09-18 | 08:03

Leuk hoe zo'n Leo Lucassen twee weken na zijn deugtweet finaal voor lul staat, ingehaald door de (jarenoude) feiten. Daar gaat het mannetje met zijn Sesamstraat-titels en functies.

Goldfinger | 04-09-18 | 08:02

De overheid heeft heel veel geld weg te geven! Ook aan grote buitenlandse bedrijven. Kom maar hier gratis! Belasting is voor paupers en het volk! Hahahaha
En nu opbokken!

ratelaar | 04-09-18 | 07:28

Het kunstje is al zo oud als er uitkeringen zijn. Niet de grenzen moeten dicht, maar de balie waar je je elke week moet melden moet weer open. Moest ik vroeger ook.

Natscheerder | 04-09-18 | 07:20

De winst is voor de bedrijven, de kosten en ellende voor de samenleving. Nog niets nieuws dus.

kloopindeslootjijook | 04-09-18 | 06:27

Aarbeien pluk je en asperges steek je.

Snaajoe | 04-09-18 | 06:16

Ik geef ze geen ongelijk, die Polen.

Short | 04-09-18 | 04:23

Jongens! Dat het dan toch dat gehate Nieuwsuur is, die aan de leiband van de macht lopende policor corrupte organisatie, die dit uitgebreide onderzoek uitvoert! Dat moet toch grote verwarring scheppen in de geesten van de anti NPO lobby....

Beste_Landgenoten | 04-09-18 | 02:51

We zien nu dat arbeidsmigranten uit Polen en Oost-Europa vrouw en kinderen naar NL halen, waarbij ze blijvend hier komen wonen.
Eigenlijk een herhaling van de jaren 60 en 70.

Toen waren het geen arbeidsmigranten uit Oost-Europa dat ging toen niet omdat de grens met de Oostbloklanden gesloten was (Sovjet-Unie).
In die tijd waren het ''gastarbeiders'' uit Marokko en Turkije... begin jaren 70 mochten ze van Joop den Uyl (PvdA) vrouw en kinderen naar NL halen.
Echter toen de economie en werkgelegenheid midden jaren 70... slechter werd - kwamen velen in de ww, zw, wao of bijstand terecht.
Hetzelfde gaan we dadelijk meemaken met de arbeidsmigranten uit Oost-Europa.

Daarboven hebben we nu een grote instroom van ''vluchtelingen'' uit moslimlanden... die een woning, zorg en een uitkering behoeven.
De woningnood wordt alsmaar groter, financieel kunnen wij dit dadelijk onmogelijk bolwerken - over een paar jaar zitten wij zwaar in de problemen met veel onvrede en grote maatschappelijke spanningen in een volgepropt Nederland.

Rutte en onze Kamerleden weten dit drommels goed... je maakt me niet wijs, dat niemand in Den Haag dit ziet. Niet voor niets gaat de BTW volgend jaar van 6 naar 9 procent.
Wat ik bespeur is een spreekangst bij de NPO en in de Kamer... dit omdat niemand met Geert Wilders vergeleken wil worden - dus iedereen zwijgt.
Maar dat het gigantisch fout loopt met Nederland binnen nu en 5 jaar dat snapt zelfs een kind van dertien.

sociaal_econoom | 04-09-18 | 02:44

Maar deze mensen zijn natuurlijk allemaal pro-EU. Dan mag het ook wat kosten.

MistaRazista | 04-09-18 | 00:04

Opnieuw de situatie dat buitenlanders hier de grenzen van de regels opzoeken en dat vervolgens door de strenger wordende wetgeving Nederlanders zich in allerlei bochten moeten wringen om hun recht te halen.

Rest In Privacy | 04-09-18 | 00:01

Wat was Nederland mooi toen we nog niet het uitschot vanuit de hele wereld importeerden en we zelf iets over ons land te zeggen hadden in plaats van een dronkaard en zijn vriendjes.

SergeantPierlala | 03-09-18 | 23:47

Het zijn de bulgaren de polen en zieligen
Allemaal proberen ze van de n.l ruif te vreten.
En af en toe drijft er iets naar boven.maar de fraude is vast veel massaler.
Marianne vaatstra dat is al weer een tijdje terug.
De moordenaar zou een asiel zoeker zijn er was plotseling iemand verdwenen.
Bleek een koerd te zijn kreeg probleemloos een asiel vergunning. werkte bij zijn oom in istanboel.
Na onderzoek bleek dat meneer een hartkwaal had en zich in nl liet behandelen
voor de koefnoe na herstel keerde hij terug om verder te werken bij zijn oom in een restaurant kosten operatie een ton.
Ziekenhuis pasjes werden overgedragen aan familieleden die hier dankbaar gebruik van maakten.
Daar hebben ze een stokje voor gestoken.
Ongelofelijk hoe de zaak bedonderd wordt.

soledad | 03-09-18 | 23:34 | 1

Maar de uiteindelijke moordenaar was in deze case gewoon een lokale boer Harms uit de buurt he!

Snaajoe | 04-09-18 | 06:20

Dit is onder de pet gehouden omdat de Eurofielen geen vragen wensen over het open grenzen beleid. Maak je borst maar nat, Oekraieners en Albanezen volgen.
En Pechtold en consorten lachen in hun vuistje. Jij mag namelijk doorwerken tot 70 jaar om het huis van een Pool te betalen.

Zapata10 | 03-09-18 | 23:20 | 1

De Fransen gaan met 60 jr met pensioen en wonen in een mooier land, dat wereldkampioen is.
Uit die EU nu, we laten ons toch niet langer in de maling nemen.

Pelforth | 04-09-18 | 00:23

Heb ook hier weer geen woorden voor. Weer gratis geld voor immigranten. Weer worden de hardwerkende,belastingbetalende Jan en Mien met de pet vreselijk genaaid door graaiers uit het buitenland. Erger nog is dat het ze niet eens kwalijk te nemen is. Hey kan... Dus ze doen het.

ilovevarkens | 03-09-18 | 23:00

Hier ligt een taak voor de politiek. Niet voor het UWV. Zij voeren slechts uit wat men in Den Haag bedenkt. Het heet niet voor niets Uitvoeringsinstituut.

VeelTeSteil | 03-09-18 | 22:48 | 2

Je bedoelt dat die fraude in Den Haag bedacht is?

Zenzeo | 03-09-18 | 22:55

Zenzeo | 03-09-18 | 22:55
Nee hoor. Maar daar zal men de gaten moeten dichten in wetgeving.

VeelTeSteil | 03-09-18 | 23:04

Echt bizar en te gek voor woorden.
Hiervan moet de onderste steen boven en iedere cent teruggehaald worden.
Zijn wel meer rare regels omtrent die Polen, het niet betalen van wegenbelasting is er zo 1. Bij mijn Ma in de buurt wonen meerdere Polen, al jaren lang, die rijden allemaal vrij dikke en grote auto's en dat zonder het betalen van wegenbelasting. Buurman 2 huizen verder rijd bijvoorbeeld in een zo goed als nieuwe Audi A5 diesel op Pools kenteken. En dan lees je nu dit!!!!!

ikhebdeultiemezolder | 03-09-18 | 22:47 | 2

Van onderste steen specialist Rutte hoef je niet veel van te verwachten. Mijn kennismaking met de lokale politiek is dat de bewindvoerders geen controle op de handhaving willen, want dat kost geld (personeel,rechtzaak, overnachtingen buitenland en veel tijd). Daarbij komt nog eens dat sommige landen niet meewerken met het verschaffen van gegevens.
Er wordt dus bewust de andere kant op gekeken, want het is veel eenvoudiger en goedkoper om de sociale lasten te verhogen bij tekortkomingen.

I.P standing up | 04-09-18 | 00:12

Rutte heeft wel tijd om zijn vriendjes een diefidend uit te keren.

Pelforth | 04-09-18 | 00:24

Kom,laten we nog een hotel speciaal voor Poolse "werknemers" bouwen, al die xenofobe Hollanders op de wachtlijst kunnen nog wel een paar jaartjes langer wachten op een huis.

Zenzeo | 03-09-18 | 22:40

Leo Lucassen scoort hier hoge ogen voor de Wegkijkbokaal 2018!

benjeallanggek | 03-09-18 | 22:38 | 4

Daarvoor staat hij net onder de top 10. O.a. Gloria Wekker, Han van der Horst, Sylvana Simons en Greta Duisenberg staan boven Leipe Leo.

benjeallanggek | 03-09-18 | 22:48

Greet Duisenberg woont inmiddels met haar jonge Afrikaanse minnaar in een riante villa aan het Baikalmeer.

Pelforth | 04-09-18 | 00:26

Greet Duisenberg woont inmiddels met haar jonge Afrikaanse minnaar in een riante villa aan het Baikalmeer.
Pelforth | 04-09-18 | 00:26

Zo kun je natuurlijk ook je papieren bemachtigen; je papt gewoon aan met een collaborerende, fossiele, droge grot. *beeld uit hoofd krijgen probeert*

benjeallanggek | 04-09-18 | 08:22
▼ 1 antwoord verborgen

Dit vind ik niet netjes van de Polen.
Het katholieke Polen geeft aan mensen afkomstig uit moslimlanden geen asiel, ze krijgen daar geen opvang, geen huisvesting en ook geen uitkering.

In de bijbel staat: Wat u niet wilt dat u geschiedt - doe dat ook een ander niet.

sociaal_econoom | 03-09-18 | 22:33 | 2

Wie moet die dan die dramkrekening betalen?.

Pelforth | 04-09-18 | 00:26

hahahaha

poepielatenruiken | 04-09-18 | 09:25

Het probleem zit echter iets anders in elkaar.Die mensen werken in Nederland en betalen WW premie,zodra er geen werk meer voor ze is hebben ze recht op WW en willen dat geld in Polen spenderen.Ze moeten ze of het recht geven om een lagere uitkering mee te nemen naar Polen,of een premievrijstelling bieden.

kzegje | 03-09-18 | 22:24 | 1

Duizenden Polen gebruiken valse handtekeningen, nepsollicitaties en adresfraude om een Nederlandse uitkering te krijgen.

David000000007 | 03-09-18 | 22:36

Vooral doorgaan, blijkbaar wordt er nog niet voldoende misbruik gemaakt van onze verzorgingsstaat. De elite voelt het nog niet, tot die tijd als Jan Modaal gewoon lekker je geïndexeerde belastingen en premies betalen en je afgestempelde pensioen ontvangen. Nog even en dan komt de AOW aan de beurt...

Bill Cosby | 03-09-18 | 22:23

Dit is niet iets waar ik me druk over wil maken. Het is toch verspilde moeite. Ik wens de ontvangers veel geluk met hun valuta en feliciteer tevens de buitenlandse aandeelhouders van NL ondernemingen met de afschaffing van de dividendbelasting.

ZoltarTheMagnificent | 03-09-18 | 22:10

Medewerkers van de UWV en SVB erkennen zelf ook dat ze genaaid worden door Turken, Marokkanen, Polen etc. maar dat ze onvoldoende slagkracht hebben daar wat tegen te doen. Daarom zijn brave Nederlanders extra de lul. Geef je iets te laat een wijziging door? Boete betalen terwijl Abdul naast zijn zwembad nog eens aan zijn door de UWV betaalde waterpijp lurkt. Familie in Nederland zorgt voor de post, voor de verklaring van in leven zijn etc. etc. En mocht de staat een manier vinden om inzage te krijgen in het Turkse kadaster dan is er wel weer een rechter te vinden die dat verbiedt op grond van discriminatie. En zo rolt de fraude jaar in jaar uit verder.

namensmijnhond | 03-09-18 | 22:05 | 1

Uw hond blijkt slimmer dan het hele kabinet bij elkaar.

benjeallanggek | 03-09-18 | 22:43

goh waar komt toch al dat eindeloze geld vandaan dat weer even zo snel wegstroomt uit Nederland. Sociale zekerheid in Nederland wel van profiteren maar als puntje bij paaltje komt uitkomen voor die andere nationale voetbalclub of wanneer IS in Syrie in elkaar klapt denken aan een broodje kaas, een glas melk en de bijstand of in Bulgarije die vrijstaande villa bouwen

HetOorAakel | 03-09-18 | 21:53

Als ze recht hebben op een uitkering, hebben ze er recht op. Simpel is dat. Fraude is een ander verhaal en mijn onderbuik zegt dat er onwijs veel fraude gepleegd wordt door moeilijk te controlerende buitenlanders. Als dit op te lossen is hebben we die 2 miljard er zo weer bij.

BozePaarseMan | 03-09-18 | 21:46

Dat maakt iedere Nederlander die ooit een Pool in dienst nam zo'n beetje een dief van zijn eigen portemonnee. Maar ja, als elke cliënt van het UWV feitelijk niet veel meer is dan een digitaal bestandje in een computernetwerk die vanwege de gepropageerde zelfredzaamheid enkel aan wat schriftelijke of digitale plichtplegingen moet voldoen en die ook nog eens wordt beheerd door zo'n beetje de grootste leeglopers van consulenten die dit land rijk is, tja dan kun je toch aan je klompen aanvoelen dat je eerder vroeger dan later bestolen wordt ? Kun je wel strengere regelgeving maken, maar die Polen hoeven zich daarmee vast niet voor uitkeringsfraude komen verantwoorden. De EU nekt ons uiteindelijk allemaal.

suscrofa | 03-09-18 | 21:31

@ ceca, in dat geval kunt u uw huis verkopen aan een buitenlandse offshore investerings maatschappij, tegen uiteraard groot verlies. en het terug huren, en verder de armoedzaaier uithangen totdat alles is kwijtgescholden.
leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
groeten van de belasting telefoon

ei van hoo | 03-09-18 | 21:25 | 3

Ik huur godzijdank, en wil verder zo weinig mogelijk financieel bezitten. Je wordt toch gewoon keihard genaaid. Alles wat je opbouwt wordt afgepakt zodra het wat minder gaat. Bedenk eens wat we aan belasting druk kunnen verminderen, zonder alle linkse sprookjes!

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:29

ik denk dat je je in nl niet moet focussen op wat je verdient, maar op wat je kan besparen door je aan het circus te onttrekken. dat levert meer op.
de insteek idd is om in nl niks te bezitten, alles uitbesteden aan bv je eigen buitenlandse bvtjes ongevraagdatvies buros enz zelf minimale inkomsten op papier, anders financier je gewoon je eigen ondergang, je betaald voor diensten die je niet wilt dat de overheid levert zoals het financieren van importlandiers die weer extra uit de ruif komen vreten die je dan ook weer moet onderhouden

ei van hoo | 03-09-18 | 21:42

@ ei van hoo | 03-09-18 | 21:42 |
We kunnen altijd aankloppen bij de ECB of het IMF.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:48

Als je kijkt naar de netto opbrengsten voor onze economie dragen de Polen nog steeds bij met hun eindeloze gezwoeg in kassen, bij het stucen. Bovendien zeer laag percentage uitkeringstrekkers. En als je ze nodig hebt staan ze paraat om je land te bevrijden:
www.polonia-breda.nl/nl/weetjes/poolse...

duh! | 03-09-18 | 21:22 | 1

zwoegende polen??? heb je het tempo weleens gezien waarin ze werken.een nederlander doet meer op een dag dan drie polen.daarnaast werkt het grootste deel zwart en zwaar onder de prijs,hebben ze geen benul van materialen en werkwijze zuipen onder het werk,en gaan zitten als de baas niet kijkt

poepielatenruiken | 04-09-18 | 09:31

Officieel Pools paspoort kost 400 euries! Hoe weet ik dat, ik heb een kennis uit de Oekraine die op zo'n paspoort werkt alle gegevens kloppen alleen de pasfoto is anders. Kan je natuurlijk ook drie paspoorten kopen en kassa!

stormtijd | 03-09-18 | 21:20 | 2

Alleen komt uw kennis niet uit DE Ukraine maar uit Ukraine

devil13 | 03-09-18 | 21:39

Het is de OEkraine

Graaier | 03-09-18 | 22:30

Gewoon vvd blijven stemmen en braaf belasting betalen. Binnenkort 9% btw.

Pislinq | 03-09-18 | 21:16

Ze werken (Ja echt werken) een half jaar, hebben dan recht op 4 weken vakantie (via het UWV) en dan nog recht op 3 Maanden WW. (6+1+3= 10) Die 2 maanden klussen ze bij of chillen ze in Polen.
Gaaf!

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:13

@Patatter,
je moet wel op je zaak letten, volg het goede voorbeeld van andere zoals apple,starbucks enz enz. dagelijks in het nieuws te volgen voor gratis advies.
kost een paar avondjes uitzoeken. maar het betaald zich sneller terug als dat u er voor kan werken.
iets met dubbel sandwitch en ierland, of een offshore in het zonnige gebied. en mocht u ergens een foutje hebben gemaakt kan u altijd rekenen op 3 jaar vakantie met kwijtschelding. verstoppertje spelen met uw spaarcentjes

ei van hoo | 03-09-18 | 21:13

Als zelfstandige werk ik tot en met augustus voor de overheid. Het beetje wat overblijft mag ik houden. Als zelfstandige betaal ik sociale premies. Maar ik heb nergens recht op. Geen uitkering bij werkloosheid, arbeidsongeschiktheid. Ja, als ik dood ga krijgt mijn vrouw een hongeruitkering. En nu gaat alle geld naar gratis uitkeringen in het buitenland. Nu polen. Marokko loopt ook nog. Turkije komt nog. De overheid is hier knettergek. Weg met ons!

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:04 | 3

En owee. als u een huis heeft gekocht. Dan mag u die eerst opeten. Baksteen voor baksteen.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:07

Ik kwam thuis van vakantie en vond een paar blauwe vakantie-kaartjes van de belastingdienst. Ik had te hard gewerkt en daardoor iets meer verdiend als zelfstandige. Of ik dat extra geld even heel snel wilde aftikken en de teveel ontvangen premies per direct terugbetalen. Leuk thuiskomen wel.

Dirk III | 03-09-18 | 21:35

Dirk III | 03-09-18 | 21:35
De kleine zelfstandige blijf aftikken hier. In dit land krijg je doodeenvoudig geen kans iets op te bouwen. Je wordt helemaal leeggeplukt!

vluchtelingallergie | 03-09-18 | 21:44

Het is een totale clusterfuck net als het multiculturele drama. Dus ontkennen tot je er bij neervalt en iedereen voor racist uitmaken.

npo | 03-09-18 | 21:04

Over een paar decennia komen ze de AOW ophalen die ze opgebouwd hebben op hun neppe adres.

dugo | 03-09-18 | 21:02

je moet het grotere plaatje zien,
nederland heeft meer mensen met geld in hun administratie, dus de afdracht naar eu kan omhoog, polen geven het geld uit in polen dat is ook eu dus daarvan kan terzeinertijd ook de afdracht omhoog win win. dragi drukt nogsteeds bij, dus geld genoeg in omloop.
iedereen heeft te eten en ze leefden nog lang en gelukkig totdat de oliefant het verhaaltje uitblaast

ei van hoo | 03-09-18 | 21:02

Het UWV,...
kent u die zaak nog, met de zangeres licht klassieke muziek?

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:01

Zou lachen zijn als Bruins op moet stappen. Welke malloot trekken ze dan te voorschijn?

Deflatiemonster | 03-09-18 | 20:57

Bij het UVW hebben ze momenteel (economisch gunstige tijden) ruim voldoende personeel.
Het is aan de politiek om het roer om te gooien; het UVW kan de wijzigingen aan.

Laat alle uitkeringsgenieters tweemaal per week (op een wisselende locatie) stempelen. Dan filter je de meeste fraudeurs er snel uit.
(niet alleen Oost-Europeanen, maar ook geboren en getogen Rotterdammers met een reguliere zwart betaalde bijbaan)

BraadWorstLul | 03-09-18 | 20:53 | 4

@botbot. Als je een WW-uitkering hebt en ziek bent dien je dit ook aan het UWV door te geven. En geeft u dan gelijk ook even het telefoonnummer van de potentiële werkgever door waar u gesolliciteerd hebt?

knutsel_ | 03-09-18 | 21:06

@BotBot Is het zo moeilijk voor een uitkeringstekkert zoals jij een agenda bij te houden?

Mark_D_NL | 03-09-18 | 21:09

Mark_D_NL | 03-09-18 | 21:09
Klopt ik ben een uitkeringstrekker maar wat wil je als men 68 is tevens levert mijn bedrijf waarin ik nog steeds actief ben mij ook nog een aardig zakcentje op.

botbot | 03-09-18 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon de pensioenleeftijd nog wat verhogen, AOW verlagen, is dat ook weer gefinancierd.

de honden blaffen... | 03-09-18 | 20:53

In het verleden kwam al het "goede" van boven!
Tegenwoordig lijkt al dát "goede" vanuit het buitenland te komen.

demaup | 03-09-18 | 20:49

De Nederlandse bananenmonarchie in een notedop: je frustreert je Nederlandse burgers en kiezers tot op het bot, je geeft het opgehaalde geld gratis weg aan buitenlanders, zonder vragen te stellen.

De Briemusketier | 03-09-18 | 20:47 | 2

Jawel, het rekeningnummer word gevraagd.
:(

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:09

zo is het precies!!!

poepielatenruiken | 04-09-18 | 09:35

Dit verhaal wordt u aangeboden door... de publieke omroep.

Ggroengras | 03-09-18 | 20:46

Beste GeenStijl,
Wij zouden allemaal pal moeten staan voor een Nederlandse maatschappij waar iedereen zich gehoord en welkom voelt. Een belangrijk uitgangspunt hierbij is dat wij geen onderscheid maken in afkomst. Inmiddels heeft NL dan nu al enkele decennia het beleid dat we grootschalige fraudes en andere criminele activiteiten door minderheden niet registreren op afkomst en als dit onverhoopt toch wettelijk moet, dit vooral niet communiceren.

Het kan immers niet zo zijn dat de onevenredig grote verschillen in criminaliteit over de bevolkingsgroepen heen zomaar voor iedereen zichtbaar zijn. Denk daarbij vooral aan al die bange en hulpeloze potentiële PVV stemmers. Het zou de zorgvuldig gecreëerde bubbel die de Nederlandse maatschappij is, doen barsten, met onvoorzienbare gevolgen.

Beter kan GS zich onthouden van verdere berichtgeving aangaande de verloedering van de Nederlandse maatschappij door buitenlandse invloeden dan wel voortaan geluiden aangaande voortaan als xenofobie af te schilderen.

Tot op heden hebben we de morrende meute nog in toom kunnen houden. Gelukkig dat ze veelal kortzichtig en dom zijn. Het is niet de bedoeling hier enige verandering in aan te brengen. Berichtgeving dient zich te concentreren op de geneugten van de multiculturele samenleving.

Het is duidelijk dat het soms lastig is om de ogen te sluiten voor de werkelijkheid en de gewenste toon aan te slaan. Advies: Ga eens bij de NPO langs.

Beetje suggestief lopen doen hier, tsss.

SamV | 03-09-18 | 20:44 | 2

@ Trol, U trolt
:)

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:10

Incident, onbekendheid met de regels. Kan gebeuren. Nu hoor je het nog maar zelden

Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:51

"First rule in politics: never believe anything until it's officially denied."
(uit Yes Minister)

ole guapa | 03-09-18 | 20:41

Tsja Polen zijn niet dom......... die hebben binnen een paar maanden door dat iedereen in NL. de zaak beduvelt. Dus zou je wel behoorlijk retard zijn om niet mee te snoepen.

DANNY3960 | 03-09-18 | 20:38

40 jaar geleden zat ik een dik uur te wachten totdat ik mijn halfuur durend WEKELIJKSE gesprekje had met de controleur van de bedrijfsvereniging (toenmalig UWV). En werden mijn sollicitaties stuk voor stuk doorgenomen, en kreeg ik een aantal vacatures mee waar ik op moest sollicitere.

CleaudeSacke | 03-09-18 | 20:35 | 1

Toen was het nog het GAK.

osolemio | 03-09-18 | 21:25

Onbegrijpelijk dat het UWV zwijgt. Was dit een paar jaar geleden ook al niet in een ander Oostblok-land het geval?

Mannes | 03-09-18 | 20:34

Hier schrik ik van... was van mening dat Polen hardwerkende mensen zijn die af en toe een biertje lussen.
Nu blijkt dat ze bezig zijn om een hier uitkering te bemachtigen en daarnaast zwart gaan werken.
Hier schrik ik van - dat is een tweede groep migranten wat ons geld kost.

Van migranten uit moslimlanden wisten we al... dat onze maffe overheid deze mensen onder de noemer van ''vluchteling'' in de watten legt en als kasplantjes behandeld.
Ze krijgen gratis een ingerichte woning met extra zorg en extra aandacht.
Daarbij krijgen ze via onze gemeenten automatisch een langdurige bijstandsuitkering en mogen ze hun naaste familieleden naar NL halen die dan ook al deze gratis voorzieningen krijgen.

Nu begrijp ik waarom Rutte volgend jaar de BTW verhoogt van 6 naar 9 procent.
Waarom de energieheffing in 2019 omhoog gaat.
En waarom hij de accijns op alcohol flink verhoogt, dit doet Rutte om van de Polen iets terug te vangen.

sociaal_econoom | 03-09-18 | 20:33 | 1

Nee, meneer. Dat doet "Rutte" om van ONS terug te vangen wat hij elders heeft veronachtzaamd. Zoals dat hier altijd gaat.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:38

Een raamambtenaar is natuurlijk ook een wegkijkambtenaar.

Earl_of_Doncaster | 03-09-18 | 20:32 | 1

per definitie

ole guapa | 03-09-18 | 20:41

Minister Bruno Bruins was vanaf 2012 bestuursvoorzitter van het UWV. Hij wist er van. Wat mij betreft oprotten nu.

Dommedaris | 03-09-18 | 20:30 | 2

Ja mee eens! Als dit al sinds 2012 bekend was, en er geen actie is ondernomen is dat op zn minst onbehoorlijk bestuur. Geweldig eiegenlijk dat die Bruins nu politiek kan worden afgerekend op zijn falen.
Hoe kan het als die man verantwoordelijk was voor zulk wanbeheer hij toch minister is geworden?

Munchhausen | 03-09-18 | 20:38

Inderdaad, oprotten! Weer zo'n VVD'er, de partij waar ik in een ver verleden lid van was.....

D.Ormin | 03-09-18 | 22:08

hoe zou het zijn met de bijstand?

slowpoke-htb | 03-09-18 | 20:30 | 4

Om plaats te maken voor duizenden syriers, eritreejers en ander buitenlands gespuis worden bonafide nederlandse uitkeringgerechtigden, die door de crisis in de ww en vervolgens de bijstand zijn geraakt doorgepaast naar de dsw om daar ge-exploiteert te worden voor een hongerloon. De mongooltjes zijn met dat doel door de dsw voor de bus gegooid. Zo, nu bent u weer bij.

De Briemusketier | 03-09-18 | 20:43

In het verleden diende een "uitkeringsgerechtigde" maandelijks een formulier in te vullen en in te leveren. Daar zijn ze in Rotterdam (SoZa&We) een jaar of wat geleden mee gestopt. Hoeft niet meer. Wij (SoZa) vertrouwen u...…..!

demaup | 03-09-18 | 20:54

demaup | 03-09-18 | 20:54 | Bij het UWV (vroeger GAK) heette dat ironisch genoeg een werkbriefje. Daar stonden gewerkte uren, gewijzigde gegevens, en sollicitaties op.

osolemio | 03-09-18 | 21:28
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja, het top-management heeft een MBA gehaald en daar geleerd dat managen met kengetallen " uit " is, de kunst voor top-managers is de kengetallen te managen, dat betekent dat het aantal en het bedrag aan uitkeringen minimaal gelijk moet blijven om eigen arbeidsplaatsen en status te handhaven. ( voor COA geldt hetzelfde proces....)

vranac | 03-09-18 | 20:30

Ik snap sowieso niet dat niet-Nederlanders recht hebben op een uitkering. Alsof je na een paar maandjes werken in Polen als Nederleander een uitkering kan aanvragen. Of welk ander land dan ook. Ik blijf bij mijn stelling: Heb je 5 jaar lang aaneengesloten in Nederland gewerkt, dan heb je recht op een uitkering van maximaal 50% van het bestaansrecht. Je bent immers geen ingezetene en je hebt slechts een paar jaar bijgedragen aan de sociale voorzieningen. Pas na 10 jaar onafgebroken werk mag je je laten nationaliseren en heb je recht op 100% van de Nederlandse voorzieningen, je bent dan immers ook Nederlandse. Wel moet er een eis zijn dat je na 10 jaar de taal goed tot zeer goed beheerst, zo niet mag je gewoon blijven werken en blijft de uitkering op 50% staan (voor maximaal 6 maanden). Dit scheelt de staat tientallen miljarden per jaar en dit stimuleert immigranten om te (blijven) werken. Ik ken genoeg verhalen van immigranten die na 2 jaar en een contract voor onbepaalde tijd ineens ongeneeslijk ziek worden om vervolgens aan het sociale infuus der Neerlanden te blijven hangen, tot aan den doed.

Eagle_Eye | 03-09-18 | 20:27 | 4

Een zeer terecht punt m.i. wat u hier maakt. De Nederlandse verzorgingsstaat is op lange termijn niet houdbaar wanneer wij niet overstappen op een ‘ingroeimodel’ waarbij de aanspraken op de collectieve voorzieningen proportioneel zijn met de bijdrage die iemand heeft geleverd aan deze collectieve voorzieningen. En het vreemde is dat juist partijen ter linkerzijde, partijen die zeggen dat de verzorgingsstaat een groot goed is, het niet eens zijn met deze aanpak.

therealbraindump | 03-09-18 | 20:41

Ehm omdat ze er aan meebetalen zoals jij (gokje) misschien ooit gedaan hebt. Rechten en plichten.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 21:01

Hoor hoor!

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:23
▼ 1 antwoord verborgen

"Poolse parasieten roven land leeg. UWV verzwijgt"

Overigens... Dit. Toch iets waar we overna moeten denken.

Die cijfers zijn namelijk van de overheid. Geen briljante Bart of "I am".

Is er echt nog geen daalder gevallen?

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:25 | 3

En het komt ook nog eens van de staatsomroep, in het progamma nieuwsuur. EN dat dan maar klakkeloos aannemen. Terijl er continu door bart en alleman gebasht wordt op de staatsomroep.

Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:37

Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:37
Dat is een beste aderlating en vernederend maar men moet er wat voor overhebben om ons mooie landje te redden.

botbot | 03-09-18 | 20:55

Ja, de Staatsomroep is er als de kippen bij als er een Europees volk, ook nog eens uit een land met een nogal rechtse regering (huh!) aan de schandpaal genageld kan worden. Als het om moslims en hun criminaliteit, fraude, extremisme en terrorisme gaat zwijgt men het liefst zo lang mogelijk in alle toonaarden..

duh! | 03-09-18 | 21:04

Weet je wie ook niet zo van Polen hield?

Ruimedenker | 03-09-18 | 20:24 | 1

De massa? ;)

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:24

Gaat voor een deel mijn positief beeld dat ik had van Polen in rook op. Niet van alle, maar wel een deel.

Terugeisen dat geld, hebben we zelf keihard nodig. Tot de laatste cent.

Maar is dit nu onder de pet gehouden door de UWV? Xat krijgt dan nog wel een flinke staart neem ik aan?

Jan, Leiden | 03-09-18 | 20:22 | 1

Och... Verzorgingsstaat. In Hilversum destijds was de halve wijk de sociale dienst aan het oplichten. Allemaal "werkloos" m.a.w. zwart verdienen of bij verdienen.

Niets nieuws.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:27

@De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:07
Als het aan jouw ligt laten we mensen dus wegrotten in Nederland, roep je lekker vanuit je huisje ver weg, waar jij niks zal merken van je wegkijk-gedrag. Waar je niks zal merken van die dwaze keuzes van die corrupte en frauduleuze kutpartij van je.

Wegkijkende roeptoeter; meer ben je niet.

TeeJee | 03-09-18 | 20:13

Nee. Ik sta voor de mensen die hulp echt nodig hebben. Niet voor misbruik en fraude.

En ook. Belangrijk.

Ik vind dat je als je op "ons" belastinggeld teert je bek moet houden.

Kweethet. Rechts. Dat is enkel bon ton als het gaat om "jouw" vermeende rechten.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:21 | 4

TeeJee | 03-09-18 | 20:31
Pas op! Voer de troll niet!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:42

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:42

Je overschat jezelf.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 21:20

Aldus de reaguurder van een jaartje.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 22:02
▼ 1 antwoord verborgen

Nieuwe info: Massale fraude door Polen is nog steeds gaande (sinds 2012 bekend!) en het UWV heeft geen oplossingen.

Ben je lekker klaar mee!

PS: Had gelijk wat betreft die randdebiel Jawed S. Dat hij hiernaartoe is gekomen vanwege Wilders en zijn voornemen om een Cartoon wedstrijd te organiseren in de 2e kamer. Was de allereerste die met deze info kwam, meteen al nadat die aanslag werd gepleegd. Dit soort lieden dien je HARD te straffen. Zero Tolerance beleid!

rachid82 | 03-09-18 | 20:21 | 2

Ja Rachid je snapt het en wanneer ben jij eigenlijk geboren?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:25

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:25
Zo te lezen rond 1936, duh

Eric Newby | 03-09-18 | 20:41

het is al vaker gezegd, maar als je in dit land dag in dag uit werkt voor een gewoon loontje, en je daarvoor iedere dag via de file naar je baas moet gaan. DAN BEN JE DE GROOTSTE KLOOTZAK IN DIT LAND.

roeperdepoeper53 | 03-09-18 | 20:20

En ik maar trouw elke 4 weken sollicitaties doen.... 1 dag te laat? 25% korting op je uitkering. 63 jaar oud... geen schijn van kans. En zo gaat het maar door.... door en door.
Morgen nog maar eens een extra staatslot kopen....
Even de statiegeld flessen terugbrengen, dan lukt het wel.

Argwanus | 03-09-18 | 20:18 | 7

mortgage_freeman | 03-09-18 | 20:25 | favorietblock
Even afgezien van het feit dat ik meer dan een paar aanwijzingen heb, dat er enig nepotisme bestaat tussen migratieachtergrondier-ambtenaren van het UWV en de nichten en neven van andere moeders... Lijkt het me onzin wat u zegt.
Staat toch nergens in de regels dat analfabetisme beloond dient te worden?

Rommelende Onderbuik | 03-09-18 | 20:27

Schandalig dat ze van u op uw 63e nog menen te mogen verwachten dat u een nog enige kans van slagen heeft. Zelf voeren ze geen ene moer uit om u daarbij te helpen. Ik wens u de jackpot toe. En dan wegwezen uit dit zieke land. Huisje met zwembad en uitzicht op de zee in de Algarve of aan de Costa del Sol. Laat ze dan allemaal maar fijn het leplazarus krijgen met hun eigen sollicitaties.

suscrofa | 03-09-18 | 21:49

heb in dezelfde situatie verkeerd. Niet genoeg gesolliciteerd ? 25% korten ! bovendien moest ik {nederlander} mij regelmatig melden. Hoe doen die polen dat als ze thuis vacantie vieren van ons geld???

poepielatenruiken | 04-09-18 | 09:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Polen hebben ons bevrijd in WOII. Zie het als een soort bedankje.

Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:16 | 5

Dat we het de Polen misschien iets meer gunnen dan andere bevolkingsgroepen is weer een ander verhaal :)

knutsel_ | 03-09-18 | 20:19

Polen hebben zeer heldhaftig meegeholpen. Al is de vraag of we veel hebben gehad aan de slachting bij Driel. Maar het lijkt me niet dat we herstelbetalingen hoeven te betalen - moet je bij Mutti Merkel zijn.

Rommelende Onderbuik | 03-09-18 | 20:22

ik geloof niet in de erfzonde!!!

poepielatenruiken | 04-09-18 | 09:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Het UWV is kapot gereorganiseerd en bezuinigd de afgelopen jaren. Ook heeft men de cultuur en het leiderschap veranderd. De mensen die over zijn moeten alleen nog kruisjes zetten en dossiers er doorheen jassen. Ook al ruikt het hele dossier naar fraude, dan is regel 1 dat ze de uitkering gewoon toekennen. Voor onderzoek is geen tijd. Het gaat om kwantiteit en goedkoop afdoen en niet meer om kwaliteit. De UWV'er is niet meer trots op zijn werk en zijn organisatie en verzetten zich niet meer. Die organisatie is ziek.

Graaier | 03-09-18 | 20:15 | 4

Goedkoop afdoen ? Nou, dan niet in het geval van deze Polen.

Baron Clappique | 03-09-18 | 20:24

Voor het UWV is het goedkoop. Fraude opsporen, bewijzen in bezwaarprocedures kost veel tijd, geld en gezeur. Bureaucratisch met wat klikjes op het scherm toekennen van een uitkering en wegkijken kost maar een uurtje. Op papier ben je heel efficient. Het erge is alleen dat je niet doet waarvoor je op aarde bent als UWV. Namelijk uitkeringen toekennen als iemand daar recht op heeft en geen geld van je premiebetalers weggeven aan fraudeurs die er geen recht op hebben,.

Graaier | 03-09-18 | 20:30

Het UWV, Dat is toch die organisatie met gouden wc,s?

Rest In Privacy | 03-09-18 | 21:25
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij (ik weet het dus niet zeker) betalen legaal in Nederland werkende Polen gewoon ww premie. En als dat zo is, geef ik ze groot gelijk dat ze daar ook de vruchten van willen plukken. Desnods met gebruikmaking can wat kunstgrepen.
Het is nou niet bepaald zo dat deze mensen hier een luizenleven hebben gedurende hun werkzame leven.

jemagookniksmeer | 03-09-18 | 20:14 | 2

Nee, geen luizenleven, maar een 2x zo hoog salaris dan in Polen, daarnaast is de huur daar ook 2x zo laag en levensonderhoud ook. Je zit hier gewoon fraude goed te praten. Wanneer wij in de tuinbouw 2x ons minimumloon zouden verdienen, hadden we die polen niet nodig. Ze moeten de asperges maar eens 2x zo duur maken. Denk eens na man.

CleaudeSacke | 03-09-18 | 20:26

Wat u kunstgrepen noemt is niets anders dan fraude. Klaar.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:38

Nederland, de risee van Europa.

Baron Clappique | 03-09-18 | 20:13 | 1

*Nederland, het voorbeeld van Europa.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:26

Nederland is een "FAILED STATE" en weer is geen enkele ambtenaar verantwoordelijk, het is in en in triest dat het zover is gekomen, met dank aan onze zeeeeeeeeeeeer bekwame leiders die onze gidsen zijn op weg naar de stip aan de horizon. Wat een klootjesvolk en daar laten wij ons door leiden. En zo nadert de revolte waarbij het demos zijn bestaansrecht opeist hopelijk zonder al te veel geweld. De overheid is geworden tot een monster die ons probeert te knechten en ons financieel uit te knijpen, met dit soort zelfzuchtige leiders moeten we het voorlopig doen.

von Amsberg | 03-09-18 | 20:13

Bestaat dat meldpunt van wilders eigenlijk nog?

Knufter | 03-09-18 | 20:12 | 1

Hoezo? is hij dan nog van belang?

Argwanus | 03-09-18 | 20:21

Ik heb inmiddels al vaak genoeg op PVV en onlangs op FVD gestemd, maar de gebroken kiezersbeloftes van de zittende partijen blijven nog steeds in de doofpot.
Vroeger werden ze voor minder gekielhaald.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:12

het meest verontrustend vind ik nog dat het uwv dit sinds 2012 weet en er geen flikker aan doet. En nu alle prutsers in Den Haag maar schande roepen etc. Er gebeurd ook hiermee weer geen flikker. Dit stopt nooit als we blijven stemmen op dit dit gespuis wat weer eens geschokt is.

mondkapje | 03-09-18 | 20:11 | 1

Een van de prutsers in Den Haag (Bruno Bruins) was vanaf 2012 tot hij minister werd bestuursvoorzitter bij het UWV.

Dommedaris | 03-09-18 | 20:33

Uitkeringstrekkers die frauderen?!?!?!
Stop de persen dat hebben we nog nooit mee gemaakt toch? lol
Die gasten integreren prima blijkt maar weer.

Berbaar | 03-09-18 | 20:11

Je moet het zo zien, ze willen de schatten van het land in veiligheid brengen.

bodemloos | 03-09-18 | 20:08

Toch heb ik nog nooit een Pool meegemaakt die mij smerig aankeek en meende te moeten spugen toen ik voorbij liep. Maar ik woon in Amsterdam-Noord en misschien zijn daar niet zo heel veel Polen in tegenstelling tot ...? (En wie raadt die wint!)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:08 | 2

Dus omdat Polen u niet smerig aankijken noch spugen als u voorbij loopt hebben ze het recht om hier met duizenden tegelijk fraude te plegen?

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:11

Wat een rare aanname Lupuslupus | 03-09-18 | 20:11! Waarom vraag je dit en wat denk jij daarmee te bereiken? Maar ik wil heus wel antwoorden: Fraude, diefstal en andere vermogensdelicten moeten gewoon worden aangepakt wie die ook plegen. Duidelijk? En nou jij weer! (Tipje: Als ik jou was zou ik zeggen dat het in dit geval nu eens een keer niet over Turken of Marokkanen gaat!)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-09-18 | 20:17

Snap[ toch niet dat Buitenlandse Achternamen geen Alarmbel laten luiden bij dat VVD Bolwerk als het UWV
wat een Zooitje heeft die Rutte (VVD) er toch van sociaal Nederstan gemaakt .

liegende lippen | 03-09-18 | 20:07

Leo Lucassen? Die gelooft nog in elfjes, kabouters en eenhoorns. LOL

Bolder | 03-09-18 | 20:07

Het ergste is, als rechts geen kans gaat krijgen om nederland schoon te vegen, het volk dit zelf gaat bewerkstelligen en gaan we nog meer amerikaanse taferelen krijgen.

brandewijntje | 03-09-18 | 20:06 | 4

Bij rechts ben je je geld kwijt, bij links je vertrouwde leefomgeving.
Nee, mannetje, je komt er hoe dan ook niet onderuit.

bodemloos | 03-09-18 | 20:11

lol welk volk?
Allemaal wensdenken van wat gefrustreerde konijnen.

Berbaar | 03-09-18 | 20:13

@ChatBot | 03-09-18 | 20:10
Dat komt omdat het overgrote deel van het Nederlandse volk uiteindelijk alleen maar kijkt naar zijn loonstrookje. En daar verandert die Polenfraude -of Bulgarenfraude- netto niet zo veel aan. Dus we mopperen wat, halen onze schouders op, en gaan over tot de orde van de dag: DWDD om 7 uur.

VanBukkem | 03-09-18 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Die paar polen zijn niets vergeleken met de import die 35 jaar geleden gestart is. Je wilt niet weten hoeveel autkeeringg en kinderbijslag naar Marokko gaat. Maar ja dat heeft met islam te maken en erover spreken is niet deugelijk en rasisties.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:04 | 4

Het deugt allebei niet, Bert.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:13

Plus een enorme hoeveelheid in de WAO/Wajong. Met huurtoeslag en al.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:21

Paar Polen? Het zijn er minimaal 10000 en wellicht nog VEEL meer. We praten hier over tientallen miljoenen euro's! Daar waar jij aan refereert is al lang en breed aan banden gelegd.

rachid82 | 03-09-18 | 20:23
▼ 1 antwoord verborgen

Een Poolse zloty is pak m beet een kwartje.
Niks aan de hand dus.

Ruimedenker | 03-09-18 | 20:03

Probeer als autochtone Nederlander maar eens een uitkering te krijgen. Dan moet je met de broek op de schoenen. Aantal gevalletjes begeleid.

Wekkertje | 03-09-18 | 20:02 | 3

Jep, de controle op de eerlijke hardwerkende Nederlander is bikkelhard, want makkelijk. Stelletje luie schoften, dat UWV.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:19

Ach gossie Calimero, wij autochtone Nederlanders hebben het zo zwaar en hullie worden voorgetrokken boehoe.
Grow a pair!

Berbaar | 03-09-18 | 20:48

De rekening mag naar Berbaar.

eentweehuppekee | 03-09-18 | 21:46

Wetenschapper Leo staat behoorlijk voor lul nu.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:02 | 2

Dat is dus niet nu. Dat was al zo. Maar kennelijk is het feit dat hij dat zelf niet door heeft voor sommigen erg overtuigend.

Mazzelstof | 03-09-18 | 20:11

Welnee, hij ontkent het allemaal gewoon. Er is niks aan de hand, klaar.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:17

Leo snapt het woord NEP niet!

Ruimedenker | 03-09-18 | 20:00 | 1

Nieuw Europese Politiek?

McSplutter | 03-09-18 | 20:08

Trucje om tegenwicht te bieden tegen al het fraude nieuws uit de Moslim/Afrikanen hoek. Nu kan men zeggen; hunnie, die Polen ook, zie je wel. Vuil trucje van MSM en Den Haag om af te leiden van het werkelijke probleem.
--
En vergeet niet dat veel werkgevers, uitzendburo's en huisjesmelkers de Polen hebben uitgebuit en gebruikt. Zeker de eerste jaren. Dus veel fraude is niet door de Polen zelf gepleegd maar door "slimme" ondernemers.
--
De Polen an sich hebben niet te veel out gedaan. Polen zijn goede harde eerlijke werkers. En op een aantal van honderdduizenden tijdelijke arbeidsimmigranten is iets van fraude niet gek. Het percentage fraude uit de Afrikaanse/Islam hoek is velen malen groter. Aantoonbaar.
--
Er wonen geen 1.5 Miljoen Polen in Nederland. Ze zijn hier in 95% van de tijd tijdelijk. En maar een zeer klein percentage maakt gebruik van een uitkering. Als ze het al mogen.
--
Zeer sensatie belust verhaal over de rug van voornamelijk eerlijke mensen.

Mark_D_NL | 03-09-18 | 19:59 | 8

@Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:31
Je persoonlijke obsessies interesseren me weinig Mark, feit blijft dat er sprake is van een stevige fraude vanuit een ander Europees land.

Dat probleem is echt niet minder belangrijk dan andere problemen.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:33

@TeeJee 1 bericht van de staatsomroep en je bent van slag. Jezus wat ben jij een schaap. Blehhh...

Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:40

@Mark_D_NL | 03-09-18 | 20:40
Trek je aluhoedje nog even wat strakker krullebol, en vergeet je medicijnen vanavond niet.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:41
▼ 5 antwoorden verborgen

<cynisch>En toch blijf ik er bij dat de EU en de open grenzen een zegen zijn voor ons allen! </cynisch><Nexit>

McSplutter | 03-09-18 | 19:58

Niet alleen de EU kent geen grenzen, ook de naïviteit van ons sociaal systeem kent geen grenzen.

Forwaards | 03-09-18 | 19:58

Waarom verbaast mij dit niet?

VanBukkem | 03-09-18 | 19:57 | 6

Ja klopt. Is iedereen alweer vergeten.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:15

@Lupuslupus
Ik niet.
Het is heel gek, maar dat soort dingen onthou ik gewoon.

VanBukkem | 03-09-18 | 20:24

@VanBukkem | 03-09-18 | 20:08
Kijk daarom neemt men types zoals U en de Uwen dus nooit serieus want geen feitenkennis en brallen maar wat in de rondte.
Ging over nog geen 4 miljoen en dan komt U aan met 5 miljard?? lol
Da's ook zonde geld daar niet van maar U l*lt maar wat.
www.ad.nl/binnenland/weinig-kans-dat-...
En NEE, U onthoudt dus niet gewoon U fantaseert er maar op los.

Berbaar | 03-09-18 | 20:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Opmerkelijk is ook de rol van de NPO in dezen. Deze uitkeringfraudeurs zijn een bedreiging voor de fraudeurs van Marokkaanse, Turkse en Somalische huize en dat doet de NPO pijn.

smdyasc | 03-09-18 | 19:56

En ik als zuivere ras Hollander wordt gediscrimineerd door mijn eigen overheid.

Hebbiehemookweer | 03-09-18 | 19:56

Ik ben geschokt. Met de kennis van nu had dit nooit mogen gebeuren. Vergeet niet dat de meeste Polen hard werken voor hun geld. Ook Nederlanders frauderen. Zo zie je maar, het zijn niet alleen moslims die vervelende dingen doen.

BrabantsVerzet | 03-09-18 | 19:55 | 1

Nice :)

Rest In Privacy | 03-09-18 | 19:56

Dit is onderzoek door Nieuwsuur? Kan het nauwelijks geloven. In de uitzending zal toch wel een deskundoloog de deugende bagatelliseringsmening verkondigen dat het niet zo erg is, en dat we het niet moeten opblazen, want Wilders, Baudet en andere populisten gaan er dan mee aande haal om stemming te maken tegen de zegeningen van de EU.
Dat zal toch wel? Ja tuurlijk wel. Leo Lulcassen zelf wellicht.

Stormageddon | 03-09-18 | 19:54

Waarom verbaast dit mij nou totaal niet?

Rest In Privacy | 03-09-18 | 19:53

Dacht ik een leuk artikel over Przewalskipaarden te krijgen, dit weer.

Arjan van den Berg is ook in goed gezelschap en net als Leo van de aannames, lekker kort door de bocht en direct op zijn pik getrapt (lees de comments onder zijn twitter maar).

TheseDays00 | 03-09-18 | 19:52 | 2

TheseDays00 | 03-09-18 | 19:52 "Dacht ik een leuk artikel over Przewalskipaarden te krijgen..."
Is het ook min of meer. Het is een artikel over luxe- en werkpaarden.

McSplutter | 03-09-18 | 20:05

Het zijn overigens Poolse konikpaarden.

drs kwenie | 03-09-18 | 22:17

Speelt overal waar gratis geld wordt uitgedeeld:
www.focus.de/politik/deutschland/band...

Kijktip: www.politikversagen.net/organisierter-...
"Sachsen-Anhalt.
Durch die Freizügigkeit in der EU können Roma aus Rumänien legal in Deutschland leben. In Sachsen-Anhalt kommen nun hunderte Fälle von organisiertem Sozialbetrug ans Licht. Roma geben Scheinjobs an, die nur auf dem Papier existieren und ergaunern dann über HartzIV-Aufstockung aufgrund ihrer vielen Kinder oft bis zu 3500€ pro Monat. 2:32 min"

theo-is-dood | 03-09-18 | 19:51

Waar blijven de kamervragen?!

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:51

Overigens simpel op te lossen. Voor mensen die geen Nederlands paspoort hebben tweemaal per week een meldingsplicht.

knutsel_ | 03-09-18 | 19:50 | 4

Ok ok, maar met een paspoort heb je niet automatisch een BSN, digID en een legaal verkregen ontslagverklaring.

knutsel_ | 03-09-18 | 20:13

knutsel_ | 03-09-18 | 20:13
Klopt, maar waar rook is, is vuur. Je mag er gerust van uitgaan dat hier iets "groters" gaande is, anders zou het niet uitkunnen.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:29

Het gaat natuurlijk om die malafide "uitzendbureaus". Zolang als zij "creatief" met de wet omgaan is het allemaal behoorlijk lastig aan te tonen lijkt me. Vandaar ook dat het al jarenlang aan de gang is.

knutsel_ | 03-09-18 | 20:41
▼ 1 antwoord verborgen

Weer die drol van een Lucassen. Heeft jij überhaupt het artikel wel gelezen? Het UWV houdt het onder de pet omdat ze niet in staat zijn het grootschalige probleem, dat al jaren aanhoudt, aan te pakken en volgens meneer valt het wel mee.

knutsel_ | 03-09-18 | 19:49

Kat -----> spek, sneeuw, wit, water, nat, gras, groen etc etc.

brutus68 | 03-09-18 | 19:48 | 2

Nerderlands, moeilijk?

Eric Newby | 03-09-18 | 20:07

Nerderlands?

Binkoo | 03-09-18 | 21:28

Kom op dit is toch al zo oud als ergens toen de verzorgingsstaat werd opgericht?

Natuurlijk zijn er frauderende Polen. En nog tig andere mensen. Waaronder verdacht veel Nederlanders.

Beetje spijkers en laag water. Maar wel een teken aan de wand.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 19:46 | 16

@McSplutter Ach gut daar heb je hem weer. Het ging me om het hardnekkige misverstand dat een verzekering niet hetzelfde is als met geld rondstrooien gelijk Sinterklaas.

knutsel_ | 03-09-18 | 20:23

knutsel_ | 03-09-18 | 20:23
'Ach gut daar heb je hem weer.' is wel een behoorlijk tendentieuze opening. Overigens zou ik graag een reactie op de verdere tekst geven als ik er enige reden in zou kunnen bespeuren; hiervoor ben ik waarschijnlijk te onnozel.

McSplutter | 03-09-18 | 20:41

@McSplutter. Ja de vorige keer snapte je ook al niet in welke context je twee teksten met elkaar moet vergelijken.

knutsel_ | 03-09-18 | 20:54
▼ 13 antwoorden verborgen

Venlo schijnt het uitdeelkantoor van sofi-nummers te zijn. Dus als Leo Lucassen de echte wereld wil betreden, moet hij daar een wat vraaggesprekken gaan voeren.

marjen | 03-09-18 | 19:46 | 5

Elke week reizen 'arbeidsmigranten' af naar Venlo om daar een sofi-nummer in ontvangst te krijgen. Je weet dat dit nummer recht geeft op veel.

marjen | 03-09-18 | 19:54

Personen die altijd alles beter weten - en dat dagelijks uitschreeuwen in de panelen - hoeven niet wijzer gemaakt te worden. Zoek het zelf maar uit.

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:58

Ik woon in Venlo en verbaas me telkens weer hoeveel lui daar 's ochtends voor de deur wachten. Geen idee waar dat volk vandaan komt, maar ze komen niet voor bouwvergunningen, VOGs of aangifte van borelingen. Zo'n meute verzamelt zich alleen als er iets gratis is. Dit verklaart een en ander.

H. Caulfield | 03-09-18 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een onzin dat voor een ww uitkering ook gewerkte jaren in het buitenland meetellen. Betalen ze daar dan ook premies aan Nederland?
Verder hetzelfde verhaal als met de uitkeringstrekkers met onroerend goed in Marokko en Turkije, regels en controle schijnen alleen voor Nederlanders te gelden.

Franker | 03-09-18 | 19:45 | 5

Alweer leugens leugens. Marokko houdt de gegevens van het kadaster nog steeds geheim. Nederland weet helemaal niets(!) over hoeveel marokkanen en turken onroerend goed in hun thuislanden hebben. Helemaal Niets!
VVD-ers liegen totdat ze groen zien.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:02

TeeJee | 03-09-18 | 20:00

Eerlijk gezegd geen idee. Hij liep op te scheppen dat hij zo'n €1,000 per maand kreeg en makkelijk dit huisje kon betalen met de rest en nooit iets hoefte doen.

Wat er precies mis met hem was weet ik ook niet.

De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:03

Eerlijk gezegd geen idee.
De Koreaanse Slet | 03-09-18 | 20:03

Ja, dat merken we.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 20:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou begrijp ik hoe het komt dat de meeste Polen tegenwoordig in veel duurdere auto's rijden dan wij .

blauwe zander | 03-09-18 | 19:45 | 3

O ja de wegenbelasting voor Polen, hoe zat dat ook alweer?

ChatBot | 03-09-18 | 20:08

Die bestaat niet.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:09

Zij hoeven ook - schijnbaar - geen geld uit te geven aan rijlessen.

McSplutter | 03-09-18 | 20:21

Inderdaad Leo Lucassen. Ze moeten hier gewerkt hebben. Maar hele volksstammen werken op het BSN van iemand anders. Op papier werkt Pjotr uit Gdansk, in werkelijkheid is het Boris uit Kiev. Boris krijgt z'n salaris per kas uitbetaald en Pjotr bouwt het recht op een half jaar WW op. Terwijl ie gewoon in Polen badkamertjes aan het betegelen is.

theo-is-dood | 03-09-18 | 19:45

Gewoon het stempelen weer invoeren, elke week. De naÏviteit van Nederland is godgeklaagd.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 19:44 | 1

Is geen naiviteit. Het is geen eigen geld wat ze vertrekken. Wat kan het de ambtenaar schelen. Komt toch uit de grote pot. Verder denken ze niet

bozeboep | 03-09-18 | 20:18

Ik denk dat we Oekraine, Turkije en Noord Korea moeten toelaten tot de EU.
De EU brengt alleen maar vrede! Daarnaast is het goed voor de geo-politieke verhoudingen.
TRUST = BETRAYAL (1984, George Orwell)

Bon-sens | 03-09-18 | 19:44 | 1

Ik denk dat we de hele wereld moeten toelaten tot de EU! De recente geschiedenis heeft tenslotte geleerd dat we er alleen maar beter van worden. (Goh, zonder dwangbuis aan tikt het toch lekkerder).

McSplutter | 03-09-18 | 20:25

Ze weten in ieder geval feilloos hoe het systeem werkt, en waar de zwakke plekken zitten.
En als Boze Blanke Betalende Man voldoe je altijd net niet aan een regeltje, en ben je gewoon de sjaak.

Wijze uit het Oosten | 03-09-18 | 19:44 | 3

Zeker weten. Toen mijn zoon werkloos was vulde ik zijn inkomsten in via internet maar had 1`x de gegevens niet op tijd. Dus vulde dat van de vorige week in. Maarrrr hij had - bleek dus later - in die week meer 'verdiend' (paar tientjes) die pardoes teruggevorderd werden door het UWV. Ordnung muss sein behalve voor buitenlanders.

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:49

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:49
En nu volgt de bekende Nederlandse Aanpak: ze gaan de regels aanscherpen. Voor iedereen, dus.
Ze komen niet eens op het IDEE om gewoon die zoveelduizend concrete Poolse gevallen aan te pakken, is veel te moeluk.

Eric Newby | 03-09-18 | 20:01

Dat is echt niet moeilijk, Eric, de wil ontbreekt. We zijn gewoon verworden tot een bananenkoninkrijk. En de VVD-ers maar brullen we zijn een 'rechtstaat, rechtstaat'. Maar helaas, die leven in hun graaibubbel dus heel ver buiten de werkelijkheid.

Lupuslupus | 03-09-18 | 20:08

Dit probleem is voorbij als de alcoholprijs in Nederland wordt verdubbeld, wedden...?

JI-HAAT | 03-09-18 | 19:43

Polen zijn geen moslims, dus kunnen de linkse leeghoofden hun struisvogelhouding voor de verandering intrekken. Een verademing voor als je toch al geen ruggengraat hebt.

K. Westergaard | 03-09-18 | 19:42

Igor, je kunt signaleren wat je wilt. Er wordt NIETS aan gedaan. Medewerkers UWV zijn alleen bezig om zichzelf aan het werk te houden. Maar dat moet niet te moeilijk worden...
De politiek interesseert het al helemaal niets. Die zijn te druk met het bashen van pvv en fvd. Want dàt houdt hen aan het werk.

pro1991 | 03-09-18 | 20:19

Tja, typische Lullo Lucassen reactie; als je weg kijkt zie je het niet, en als je het niet ziet bestaat het niet. De regeltjes staan op papier, dus alles gaat goed hoor!

Wat een druif.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 19:41

Het probleem is dat er een grote groep mensen voor hun inkomen afhankelijk is van het in stand houden van deze roof.

BlowingBubbles | 03-09-18 | 19:40

Die snappen het te minste,overheid rooft,dus roof je gewoon wat terug.

Roger-Rabbit | 03-09-18 | 19:39

Bij het UWV zitten ze lekker op het toilet naar klassieke muziek te luisteren met hun marmeren vloeren en vergulden kranen. Heb ik van een kennis die het sanitair heeft aangelegd.

Osdorpertje | 03-09-18 | 19:39 | 1

Erfenisje van Tjibbe Joustra. Bij het UWV er uitgejorist om daarna vrolijk zijn rentree te maken als hoofd NCTB (en daarna iets als hotemetoot Veiligheid). Op dat niveau hoef je weinig te kunnen en incompetent management is geen beletsel...

Grijskijkert | 03-09-18 | 19:50

Ben er nog niet helemaal uit wie de grootste imbeciel des lands is, linkse wegkijker en wandelend fossiel Han v.d. Horst van de Joop of Leo "ik ben een vliegtuig" Lucassen...

eerstneukendanpraten | 03-09-18 | 19:39 | 2

Gewoon gedeelde eerste plaats. Krijgt die Akke uit en ander topic van vandaag brons.

BlowingBubbles | 03-09-18 | 19:41

V.d. Horst smeert je via ranzige achterbakse Godwins van alles en nog wat aan, als je maar een noot van kritiek durft te geven op zijn slappe gezwets.

Lucassen is der ewige Zweite.

Rest In Privacy | 03-09-18 | 19:43

inkoppertje

blabla9899 | 03-09-18 | 19:39

ja maar we hebben de polen hard nodig voor een evt toekomstig conflict met de mensen hier die blanke mensen haten, dus wat mij betreft mag het UWV ook alvast een 14e maand naar onze poolse broers en zussen overmaken.

mortgage_freeman | 03-09-18 | 19:39

Die Leo Lucassen zou een meteoriet op ramkoers met de aarde nog als loos alarm bestempelen simpelweg omdat hij de problematiek niet begrijpt.

devil13 | 03-09-18 | 19:39 | 3

lol. #is wel zo.

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:41

Lucassen heeft de baanberekeningen uitgevoerd en er is niks aan de hand. Bovendien als de mechanica van de natte duim geen betrouwbare voorspellingen op zou leveren is er nog niets aan 't handje. Het valt het wel mee met de meeste inslagen. En als het niet meevalt dan is er nog geen man overboord. Misschien waren er zonder de meteorietinslag die dinosaurussen uitroeide er helemaal nooit mensen geweest, dus al met al zijn apocalyptische inslagen met massale wereldwijde extincties eigenlijk door de bank genomen positieve gebeurtenissen en zouden we eigenlijk moeten duimen voor een inslag.

Mazzelstof | 03-09-18 | 20:28

Is een ambtenaar, denkt niet zelf maar lult voorgeschreven PR.
Moet van de chef...

ZZP-er | 03-09-18 | 20:38

'Arbeidsmigranten' die een sofi-nummer gaan ophalen. Dat is elke week raak.
Zo'n nummer geeft dan weer tal van rechten, zonder dat ze ooit een of andere premie hebben betaald. Ook hier gaat veel belastinggeld door het putje.

marjen | 03-09-18 | 19:37 | 3

10.000 Poolse criminelen en dat al 6 jaar lang. Dat zijn vele miljoenen waar Nederlanders de rekening voor krijgen. Lachen ze nu nog om Geert's Polen meldpunt?

Lupuslupus | 03-09-18 | 19:44

@Lupuslupus. Er zou ook gewoon voor gekozen kunnen worden om de wet te handhaven. Dat scheelt weer een buitenlandersdiscussie. De meeste Polen zijn bijzonder harde werkers.

DeWeerman | 03-09-18 | 20:20

DeWeerman | 03-09-18 | 20:20 U heeft daar ervaring mee?

DonBasco | 03-09-18 | 21:50

goh, wat raar.

newray | 03-09-18 | 19:35

Iedereen weet toch dat NL de pinautomaat van Europa is.

Cor Netto | 03-09-18 | 19:35 | 2

Dat is echt totale onzin.
NL is de pinautomaat van driekwart van de wereld.

2voor12 | 03-09-18 | 19:37

2voor12 | 03-09-18 | 19:37
Pertinente gezwets.
NL is de pinautomaat van de gehele wereld en dan rekenen we de voordelen die Rutte cadeau geeft aan de multinationals niet eens mee...

Ommezwaai | 04-09-18 | 00:19

Gewoon wegkijken, dan is het niet gebeurd, hoef je niets te doen en blijf je vooral deugen.

GoedenMorgenDezeMorg | 03-09-18 | 19:34

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland