Nieuw in de coronazomer: regionale lockdowns
Als die Gooise kakkers uit Knokke terugkeren met een kuchje, hoeft de rest van Nederland niet te boeten
Als Gommers straks naar De Jonge appt dat er 1600 IC-bedden in het Gooi bezet zijn vanwege die rijkeluiszuipertjes die in Knokke-Heist aan het feesten waren (zal wel meevallen, maar ff voor het voorbeeld), dan mogen de kroegen in Heerenveen, Almelo, Breda en Maastricht gewoon openblijven. Er komt géén landelijke lockdown bij een tweede golf, als het aan VeiligheidsberaadbaasHubert Bruls ligt. (Jammer dat de herkomst van die “snackbarbezoekers” in Portugal niet duidelijk is, een lockdown van alle losse regio’s is nog steeds een landelijke lockdown.) En de kans op een tweede golf is sinds gisteren toegenomen: het schijnt/lijkt/blijkt volgens virologische voortekenen dat de antilichamen van Covid-19 sneller door je immuunsysteem worden afgestoten dan een Zwarte Piet op een borrel van Bij1. En dat is géén lekker nieuws. Desalniettemin: wel graag de rem van Hugo de Spoedwet ingetrapt houden want ook als de Veiligheidsregio’s zinnige dingen zeggen, blijven het wachthuisjes vol ondemocratische overheidsbaasjes.
Reaguursels
InloggenDie afzetting op de foto, en die afstandhouders, zijn die om journalisten te beschermen tegen rondzwaaiend buikvet?
Kan 020 dan niet in een permanente lockdown?
Vast een vvd er met zijn vol gevreten harses en hamster wangen.
Nope, CDA. Trouwens meer een Timmerfrans die u beschrijft en daar dacht ook al half Nederland van dat het een VVD’er was
Hubert Bruis. Het gebeurt zelden dat je een gebrilde kipkluif met een stropdas om ziet.
Het fatshamen is weer begonnen
@lingo star | 14-07-20 | 14:18:
Relevant ook.
@lingo star | 14-07-20 | 14:18: Het klinkt heel gewichtig, maar is het niet.
@lingo star | 14-07-20 | 14:18: ja en? Kost de maatschappij en hoop geld die dikzakjes. En niet bij alle, maar toch bij de overgrote meerderheid is het gewoon een kwestie van minder schansen.
Ze gaan het net zo doen als in Melbourne. Mensen opsluiten in hun flats. Politie voor de deur en dan een kudde RIVM mensen met testkits en vaccinaties naar binnen.
Zo doen ze dat met vee ook, alleen hebben die geen politie nodig. U wordt vee.
www.youtube.com/watch?v=qbVqQMEspT8
Ze zijn knettergek. Helemaal als je ziet hoe weinig doden in Australië zijn gevallen. Plandemie.
@Nehemia | 14-07-20 | 12:45:
Massahysterie, dankzij de (a)sociale media een groter 'succes' dan ooit tevoren.
Dus regio Rijnmond gaat als eerste op slot? Op zich zitten er dus ook goede dingen aan zo'n besluit.
De grenzen met België gaan gelukkig ook niet meer dicht bij een volgende plandemie: www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/belgie-g...
kan ik gewoon goedkoop tanken dus
Mooi. Kan ik toch nog vuurwerk inslaan.
Die Bruls ziet er zelf uit als antilichaam. Wat een despoot. Hij behoort trouwens ook nog tot de risicogroep voor het coronavirus.
Precies mijn gedachte. Ik zou maar uitkijken als ik hem was.
Of eindelijk eens iets aan mijn conditie gaan doen.
Dat die anti-lichamen dalen in je lichaam geldt voor alle virussen en niet alleen voor covid-19 dus zegt mij niet zoveel. En regionaal ingrijpen is natuurlijk beter als we daar de tools voor hebben. Virusfilterende ventilatiesystemen lijkt mij ook wel een oplossing.
Als er bij ons in het verzorgingstehuis een NORO-virusuitbraak is, gaat die locatie (en alleen DIE locatie van het concern) een maand in lockdown en niet heel Nederland. En zo zou het met corona ook moeten werken.
Best bizar filmje; zou het waar zijn? commonsensetv.nl/president-ghana-over...
Dat zullen we pas weten als het te laat is
Ik geloof het pas als het op Facebook staat.
Je hebt het van de website commonsensetv, dus het zal wel waar zijn.
Hoofdletters en spelfouten. Dus is het waar.
@Beste_Landgenoten | 14-07-20 | 12:03: Het is waarschijnlijk een kerk propaganda.
De hele politiek is lekker op zomerreces en dan blijkt weer eens dat het land gewoon lekker blijft draaien tijdens hun afwezigheid.
juist daarom
je afweer heeft een geheugen, dus heb je het een keer gehad zal je de tweede keer minder ziek (en hopelijk ook minder besmettelijk) worden vandaar dat virusziekten in golven komen nog 2 golven te gaan en dan langzaam in 2022 terug naar normaal
Net zo als met de griep bedoel je?
@Animals | 14-07-20 | 11:59: Dat muteert als een malle, malle.
@de_kale | 14-07-20 | 12:35:
En corona niet?
Gelukkig, weer een nieuw onderzoek dat zegt dat we vooral bang moeten blijven. Feiten blijven vooralsnog uit.
Goed gezien... en zo is het
zodat we door angst in de armen gedreven worden van een vaccin? Dat de groepsdruk zo groot is geworden dat iedereen hem maar neem?
@Atheist-Priest | 14-07-20 | 11:30:
In de armen worden gedreven van een vaccin? Nou joh. En dan heeft Bill Gates vrij spel met je.
Besmettingen zijn niet zo boeiend. Het aantal doden is een belangrijke parameter.
@Atheist-Priest | 14-07-20 | 11:30:
Ja vaccins zijn slecht, kijk maar naar het poliovaccin.
@Animals | 14-07-20 | 12:24: Niet alle vaccins zijn slecht. Zit nogal een verschilletje tussen het ene virus, waar een vaccins wel goed tegen is en een virus welke zich steeds muteert en geen vaccin tegen is.
@Atheist-Priest | 14-07-20 | 12:28:
Dus jij weet al dat een vaccin slecht is, voor dat het bestaat, knap hoor.
@Atheist-Priest | 14-07-20 | 12:28:
Dit al eens gelezen?
www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vacc...
Jullie verwijzen nu dus naar de k*tsite nieuwnieuws, die verwijst naar een artikel in de Volkskrant, die verwijst naar een artikel in The Guardian, dat verwijst naar een onderzoek?
Deze paniekpraat werd gisteren ook al verspreid door ontzettende alfa's als Sywert 'echt een interessant paper om te lezen' van Lienden.
Antistoffen is maar een deel van het verhaal. Het mechanisme T-cellen/geheugencellen speelt ook een grote rol. Dat weet deze ingenieur die enkel Biologie2 in zijn vakkenpakket had ook nog wel. Hier wordt met geen woord over gerept. Uiteraard kan dit betekenen dat we een nieuw probleem hebben, maar het feit dat enkel dit stukje genoemd wordt en verder geen andere feiten laat gewoon zien dat deze schreeuwers weinig weten.
De nuances staan ook allemaal in het artikel hoor.
zeker spelen de Tcellen een hele grote rol maar dat betekend niet dat je niet opnieuw ziek kan worden. (zie het als griep kan je ook ieder jaar weer krijgen) hopelijk kent je herkent je lichaam het beter en ben je minder besmettelijk de tweede keer
Uit het VK artikel:
"Ander geheugen
Denkbaar is nog dat het immuunsysteem een geheugen overhoudt aan de aanvaring met het virus, zodat een volgende infectie minder ernstig verloopt, hopen de Britse onderzoekers. Een andere mogelijkheid is dat een ander soort afweercellen – de zogeheten T-cellen – de herinnering aan het virus in stand houden en uitvoeren.
Vooral dat laatste is een onderschatte mogelijkheid, denkt hoogleraar immunologie Virgil Schijns (Wageningen Universiteit). T-celimmuniteit is namelijk lastiger te testen dan antistoffen. ‘In het gunstige geval hebben veel mensen al T-lymfocyten die dit virus perfect kunnen opruimen. Dat wordt nu heel belangrijk om aan de weet te komen’, zegt Schijns."
Komt er dus op neer dat ze nog veel niet weten.
Gelukkig weten de amateurvirologen hier op Geenstijl wel precies hoe de vork in de steel zit.
@Petroselinum crispum | 14-07-20 | 11:30: Zoals reaguurders in de panelen al aangeven, muteert influenza snel. Van corona is dat nog niet aangetoond, dat het zo snel muteert.
@Animals | 14-07-20 | 12:10: Klopt dat staat in het VK artikel. Kijk nog eens die hysterische tweets na nav het artikel uit The Guardian?
@Draak uit Brabant | 14-07-20 | 13:16:
Tweets neem ik niet serieus, die lees ik alleen voor de lol.
@Draak uit Brabant | 14-07-20 | 13:16:
Is Sywert van Lienden een viroloog of heeft hij kennis van zaken?
nl.wikipedia.org/wiki/Sywert_van_Lien...
Lijkt mij totaal niet interessant wat hij tweet over het coronavirus.
Binnenkort krijgt Nederland speciale lockdown brigades. Uit het niets sluiten die gebouwen en wijken af. Zit je in zo'n lockdown dan verlies je elk mensenrecht. En uit het niets zijn de brigades weer weg en om later weer elders op te duiken.
Jij kijkt te veel naar sf-films.
En jij reageert te veel.
en dan shoot to kill dus als je een neus naar buiten steekt BAM KNAL POW
Kon zo maar eens gebeuren. En als er een nieuw virus wordt losgelaten, welke een veel hoger doden ratio heeft, dan krijg het nog draagvlak van de gemeenschap ook.
Je kijkt te veel films met Steven Seagal.
Moet u zich eens voorstellen als er echt een gemeen virus opduikt. Dit was nog klein bier.
Hier een lijstje suggesties voor waar we de lockdown gelijk al kunnen starten: nl.wikipedia.org/wiki/De_40_wijken_va...
Doe maar met avondklok en militaire patrouilles.
Vergeet de drones niet.
Ab Osterhaus en Monique Koopmans bepalen voor het grootste deel de discussie en het overheidsbeleid. Terwijl Ab Osterhaus en Monique Koopmans dierenartsen zijn en hebben nooit de eed van Hippocrates afegelegd. De Eed van Hippocrates :
Functie van de eed
door middel van de eed wilde vooral een bepaalde groep genezers zich
onderscheiden van de andere genezers of van charlatans, waarbij
de eed als nevenproduct tevens een traditie van goede observatie en
medische moraliteit vestigde.
De nadruk ligt op medemenselijkheid, geduld,
discretie en geheimhouding, eer, soberheid en vooral sympathie de patiënt. Sympathie met de patiënt onderscheidde een goede
arts van zijn meer op de handel gerichte concurrent. Sympathie
maakte de patiënt tot een meer tevreden klant, maar kon hem ook
gemakkelijker naar genezing leiden.
Nederlandse artseneed ( 2003 )
Ik zweer/beloof dat ik de geneeskunst zo goed als ik kan zal
uitoefenen ten dienste van mijn medemens. Ik zal zorgen voor
zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten.
Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn
opvattingen. Ik zal aan de patiënt geen schade doen. Ik luister
en zal hem goed inlichten. Ik zal geheim houden wat mij is
toevertrouwd.
Ik zal de geneeskundige kennis van mijzelf en anderen bevorderen.
Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden. Ik zal mij open en
toetsbaar opstellen.
Ik ken mijn verantwoordelijkheid voor de samenleving en zal de
beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg
bevorderen. Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis,
ook niet onder druk.
Ik zal zo het beroep van arts in ere houden.
Dat beloof ik.
of
Zo waarlijk helpe mij God* almachtig.
* Gekozen is voor de algemene formulering ‘God’, waarbij
studenten afhankelijk van hun geloofsovertuiging de naam
van hun God in gedachten kunnen invullen.
Dierenartsen krijgen veel meer les over virussen dan dat gewone artsen krijgen. Dus zijn ze beter op de hoogte van de materie.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:59:
De eed heeft niets te doen met het 'op de hoogte van de materie'-zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:59: Omdat dierenartsen met veel soorten en rassen dieren te maken hebben, hebben zij met meer typen virussen te maken. Het zou wel eens kunnen dat daardoor een verdunning in specifieke kennis van virussen in één specifiek diersoort juist achterloopt op de kennis van een humane arts. Waarbij ik direct aanteken dat de kennis van een UWV-arts ook weer echt anders is dan die van een infectioloog.
@Lafayette | 14-07-20 | 11:02: Je bedoelt dat dierenartsen allemaal een Joseph Mengele in spe zijn?
@Pardoes | 14-07-20 | 11:13: De hierboven genoemde voorbeelden hebben natuurlijk ook nog verder gestudeerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:18: Dat zal vrijwel altijd het geval zijn. Met alleen de titel arts doe je nog niet zo veel. Je zult altijd een bepaalde kant (specialisatie) op gaan. (Huisarts is daarbij ook weer een specialisatie. Dat vergeten veel mensen nog wel eens.)
Leggen dierenartsen überhaupt de eed van Hippocrates af? Ik vraag het voor mijn hond.
@Joris Beltsin | 14-07-20 | 11:30:
www.dub.uu.nl/nl/achtergrond/een-bero...
@Petroselinum crispum | 14-07-20 | 11:32:
Ah dankuzeer, namen mijn hond. Nog maar heel recent dus. Er zijn wel een paar opvallende verschillen met de originele eed.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:17:
Haha. Voor een dierenarts is de mens, terecht, een dier. Er is een kans dat dat hij/zij ook zo met de mens om gaat. In ieder geval is ie niet gehouden aan de eed. Maar dat wil ook niet zeggen dat elke dierenarts Hitlers wil gaan clonen.
Het komt allemaal omdat de democraten in de VS er alles doen om de Covid-19 doden op te voeren, zodat Trump niet herkozen kan worden. Daar hebben ze honderduizenden doden voor over. En zo is het gegaan. Iedereen spant samen tegen Trump, met Covid als wapen. Fauci, de democraten en onze Europese leiders die allemaal in dat complot zitten.
Ook de mars bewoners zitten in het complot. Planeet is niet voor niks rood geverfd.
@Itastijl | 14-07-20 | 10:57:
Beelden van de bevrijding youtu.be/vnDeX5EMy88
Uiteindelijk draait het om het uitrollen van 5G. Vergeet niet dat Bill Gates onlangs een nieuwe mobiele telefoon heeft gekocht.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:00:
Absoluut. Met een chinese batterij. En de scholen blijven ook expres dicht om Trump dwars te zitten.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:00:
Ik moest lachen
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:00: Toch geen Huawei?
@Beste_Landgenoten | 14-07-20 | 12:01: Stelletje rekels zijn het.
Bruis kan onmogelijk 1,5 mtr afstand tot zichzelf houden. Hij zou dus een mondkapje of 2 moeten dragen
Nederlandse bevolking heeft het fantastisch gedaan, met de lockdown .Binnen de tijd overal stil, op een paar uitzonderingen na. ipv de bevolking te prijzen om zoveel flexibiliteit voor het onbekende (uitzondering), denkt de roverheid in dwangmiddelen en een vaccin. Nu worden de uitzonderingen de regel/wet.
everytime something bad happens the government reacts by taking away rights of good people. - Penn Jilette
Precies. De overheid heeft een problematisch wantrouwen richting de (gewone!) burger.
Ondertussen de import van (echt) problematische culturen faciliterend.
Handig hoor, zo'n das die de nek een beetje in de plooi houdt.
Niet om het een of ander, maar van een jochie dat erbij was begreep ik dat het tuig uit ‘Oud-Zuid’ kwam.
En dat deze 020-iaanse malloten in alle negatieve opzichten de boventoon voerden.
Prima om te poepen op “ ‘ Gooi’, maar doe het dan wel correct.
Van een jochie wat er bij was. Goede bron.
Wie van jullie kijkt er op het Corona Dashboard en zo ja waarom? En zo nee waarom niet?
Al een tijdje niet meer op gekeken. Wat vind ik daar wat ik niet uit de kranten haal?
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:36:
Ik check het dashboard altijd even voordat ik naar mijn fitnessclubje ga.
@Papa Jones | 14-07-20 | 10:39: Ik zit nog steeds in Afrika en denk dat het dashboard daarom voor mij iets minder relevant is.
Nee. Met als simpele reden dat de werkelijkheid niet verandert als ik wel kijk. Of niet kijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:47:
Hoe is de situatie daar, qua besmettingen en druk op de ziekenhuizen?
@Quib | 14-07-20 | 10:53:
Ja, daar heb je gelijk in.
Maar het is niet zo dat je bepaalde dingen laat, bij een hoog aantal besmettingen?
Ik ga nu ook gewoon weer twee keer in de week bij mijn vader op bezoek, zolang de besmettingen laag zijn.
@Papa Jones | 14-07-20 | 10:53: Weinig testen, en veel -regionale -lockdowns. Verplicht met een mondkapje de straat op. En veel politie en militairen.
@Quib | 14-07-20 | 10:53: Jij woont in Friesland, begreep ik. Daar zal het zo'n vaart niet lopen.
@Papa Jones | 14-07-20 | 10:56: Ik begrijp je punt, maar ik hou sowieso altijd rekening met anderen. Ook zonder getalletjes en adviezen van een ander. En zeker als die ander de overheid is.
Ik lees verder geen nieuws, maar kom zo nu en dan langs waaien op Geenstijl. Zo blijf ik een beetje op de hoogte van de waan van het moment. Mocht die waan uitslaan naar meer besmettingen en daardoor een grotere angst, dan hou ik nog iets meer rekening met een ander.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:47: Welk land woon/verblijf je?
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:02: Ik hoop dat dat zo blijft. Mijn vrouw en ik waren afgelopen weekend even aan het uitwaaien op Texel, en ik heb mij verbaasd over de drukte. Ik wijs nooit naar een ander, want wij waren er ook, maar bijvoorbeeld in De Koog? Als voorheen. Terrassen vol, winkels vol, straten vol. Hier in Lemmer? Net zoveel Duitsers als voorheen. Die anderhalve-meter-dingest is iets waar voor zover ik kan zien bijna niemand zich meer aan houdt.
@Quib | 14-07-20 | 11:10: Ah, De Lemmer.... Ja, ik hoor het ook van familie en vrienden in Nederland. Iedereen gaat weer lekker hutje mutje op stap en naar de winkel. We gaan het zien....
Nooit. Ik ben onkwetsbaar.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:01: Gezelligheid kent geen tijd.
Het snelle afstoten van de antilichamen maakt dus duidelijk dat een vaccin een illusie is. Jammer voor de prozaxxers, volgende keer beter.
Volgens mij kun je dat niet met 100 procent zekerheid zeggen.
Nee. Als het waar is dan kan het ook betekenen dat vaccinatie met enige regelmaat moet worden herhaald. Dat is niets nieuws, doen we met griep ook. En ook voor een eventueel coronavaccin zal waarschijnlijk gelden dat het niet perfect is maar wel veel helpt.
@Frau Merkel. Dit is niet waar. Als ze niet meer nodig zijn verdwijnen antistoffen altijd. Dat geldt voor antistoffen die via een natuurlijk agens (zoals een virus) worden geproduceerd door het lichaam als voor een kunstmatig agens zoals van een vaccin. (Actieve antistoffen.) In beide gevallen verdwijnen die antistoffen. Het mooie echter is dat het immuunsysteem in beide gevallen nog precies weet hoe de betreffende antistoffen gereproduceerd moeten worden als ze weer nodig zijn. Komt het agens weer het lichaam binnen dan zijn die antistoffen weer zo paraat.
Overigens is er vaak verwarring tussen tussen de begrippen vaccin en antiserum. Bij een antiserum worden passieve antistoffen (gemaakt door iemand/iets anders) het lichaam ingebracht voor een snelle actie. Het lichaam produceert ze dus niet zelf. Maar omdat het lichaam ze niet zelf heeft aangemaakt zitten ze niet in het immuungeheugen.
Iets anders... Waarom gebruikt men in dit verband zo vaak de term prozaxxers? Zou provaxxers niet beter zijn?
@Pardoes | 14-07-20 | 11:06: Het is een wappie-term.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:21: Hmm, ik ga dan voortaan toch maar voor provaxxers. Dan maar een niet-wappie! :-)
@Pardoes | 14-07-20 | 11:27: Degenen die zelf na kunnen denken worden wappies genoemd door degenen zonder argumenten. Ik ben het dom populistisch geneuzel over "antivaxxers" zat. Het lijkt wel of de vaccinatie-religieuzen aan de Prozac zitten, vandaar de term Prozaxxers. Vaccinaties kunnen in bepaalde omstandigheden best nuttig zijn, maar er zitten ook nadelen aan. Daar is vaak geen zinnige discussie over mogelijk.
De herhalingsfrequentie voor covid-19 ligt bij enkele maanden, als ik het goed begrepen heb. Dat gegeven, in combinatie met de 'original antigenic sin' maakt een vaccin dus een risico, en door de hoge frequentie en korte mutatietijd een aanzienlijk risico.
@Frau Merkel | 14-07-20 | 12:13:
Dan zit er maar 1 ding op: De Eeuwige Lockdown
Periodiek prikken. Virussen muteren.
@Frau Merkel | 14-07-20 | 12:13: Ik vind dat er wel degelijk een goede discussie over mogelijk is, mits men in principe elkaars argumenten respecteert en op basis van wetenschap probeert te ontkrachten en niet door te gaan schelden. Overigens moet ik nu mijn gedachten bijstellen. Ik denk nu dat ik wel een wappie ben als jouw uitleg lees.
@Beste_Landgenoten | 14-07-20 | 12:37: en natuurlijk niet meer neuqen totdat er een vaccin is tegen aids.
Gisteren was ik als begeleider in het Groene Hart Ziekenhuis. Gegeven de maatregelen die daar worden gehanteerd, de voorzieningen die zijn getroffen, de manier waarop de witte jassen passanten mijden en het bezorgde gefluister van baliepersoneel over te volle wachtruimtes neem ik e.e.a. nog steeds serieus. Ik wilde maar dat iedereen dat deed, om te voorkomen dat we terug naar af gaan. Nog een paar maanden eenzaamheid zou voor veel ouderen sowieso wel eens de doodsteek kunnen zijn. Een beetje bewustzijn, dat is alles.
Ben bang dat zolang niet iedereen een patiënt kent of de lijkzakken op straat liggen mensen het over het algemeen wel mee vinden vallen.
@Barkruk2 | 14-07-20 | 10:33: Onbekend maakt onbemind.
Wetten moeten door het parlement goedgekeurd worden. Dat machthebbers macht willen hebben, lijkt mij nogal wiedes. En als het parlement bestaat uit angsthazen en schapen zou die wet er wel eens kunnen komen. Maar er is hoop het parlement sputtert tegen.
Hubert Bruls: jammer, corona lijkt niks te doen met obesitas: gierende bloeddruk/steigerende suikerspiegel/afnemende hartfunctie. Kortom: onderliggend lijden!
Mooie foto van nitwit Bruls bij het topic over "snackbarbezoekers". Waar blijven de richtlijnen van de arbeidsinspectie en zorgverzekeraars ten aanzien van het maximum gewicht van IC patiënten? IC verpleegkundigen moeten worden beschermd tegen overbelasting en de zorgverzekeringspremies moeten wel effectief worden besteed. Een Bruls-patiënt is als trekken aan een (dik) dood paard.
Zorgverzekeringspremies moeten vooral effectief worden geïnd.
Die Bruls begint trouwens wel een klein buikje te krijgen.
Zwanger?
Het zal allemaal wel. Ik geloof alleen info die door Café Weltschmerz is goedgekeurd. Anders is het niet waar, en is het een complot van Gates en Fauci en de EU en het RIVM.
En Soros dan?
^ dit inderdaad
Maar dan niet ironisch.
@Joris Beltsin | 14-07-20 | 10:05: Dat ik die kan vergeten... En Kasja natuurlijk, want die drinkt thee met Beatrix.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:17: 's middags wordt daar heel wat anders geschonken dan thee!
@Frau Merkel | 14-07-20 | 10:22: Bea heeft ook een paard dat Volkert heet. Als dat geen bewijs is dat de Oranjes meer weten van de moord op Fortuyn....
Heel leerzaam om te volgen Kuif.
@Frau Merkel | 14-07-20 | 10:22: Die Bea Bilderberg heeft meer invloed dan men denkt.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:29:
Dat is geen bewijs, nee. Wel een trap na, ja.
@Frau Merkel | 14-07-20 | 10:22: Tja, een borreltje voor het scharen gaan.
En dit alles voor een paar (ex-)rokende, niet sportende, zuipende dikzakken. Solidariteit? Nee, je hele leven je middelvinger opsteken naar de medische stand en nu je sores op het bord van de contactberoepen gooien. Zelfde geldt voor die principiële mensen die hun zwaar gehandicapte kinderen hebben laten geboren worden. Nu het blok beton aan de voeten van de horecaondernemer. Overigens is 1600, 1350 of 1150 ic-bedden arbitrair. Door betere behandelmethoden kun je meer mensen verwerken dan met de oorspronkelijke 3 weken behandeling als het nu in 1,5 week kan. 1150 is dan 2300 personen. Beter is ook dat in elke regio de triage gelijk getrokken wordt. Gemiddelde leeftijden verschillen nogal per ic.
Gemiddelde leeftijd zegt helemaal niets zeker op deze kleine aantallen . Als er 1 tiener bij 9 tachtigjarigen ligt is het probleem niet die 9 ouderen . Je moet kijken naar aantallen per leeftijdscategorie. En dan zie je ook dat vakantievierende pubers normaal niet op de IC liggen en ook niet hun grootouders besmet hebben.
@small_town_dude | 14-07-20 | 10:19: Ik heb het over de hele periode. Niet 10 patiënten. In Den Haag was het 64 bijv.
Mopperdemopperdemopper
Zo te zien is Bruls zelf ook behoorlijk risico categorie
Minder, minder, minder mag niet van hem.
Het laat toch vooral weer zien hoe bestuurlijk Nederland totaal geen idee heeft wat ze aan het doen zijn rond Corona.
Het is mooi dat die Bruls bij zinnen is gekomen, maar vorige week dinsdag zei hij nog in Nieuwsuur niet te geloven in regionale lockdowns. Nu maar hopen dat hij over 7 dagen niet weer ineens wat anders voor ogen heeft.
(8:10 in www.npostart.nl/nieuwsuur/07-07-2020/...)
Sorry hoor, maar ik word steeds sceptischer de laatste tijd. Vooral als ik Cambridge-universiteit en virologe Marion Koopmans lees.. Die universiteit hangt aan het infuus van de heer Gates (zoals vele) en ook mevrouw Koopmans is niet helemaal onafhankelijk heb ik begrepen. Allemaal leiden ze ons naar de bevrijdende vaccins of eeuwig durige angst..
Alles is tenslotte de schuld van Gates.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:05: "Alles" vind ik wel heel veel..
@A-Safari | 14-07-20 | 10:14: Afrondingsfoutje. Kan gebeuren.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:05: Je kan ook overdrijven natuurlijk.
Nu we het toch over Gommers en een tweede ronde hebben .... tot 12 uur kunnen cda'erts stemmen op Omtzigt of die clown.
Ongekozen burgemeesters die geilen op macht. Wat een vertoning.
En dan binnenkort Pechtold in Utrecht.
Ik vind alles goed hoor, zolang die Fockdown maar ná 12 Aug. komt.
Dan hebben we er net een weekje Eiffel op zitten.
Amerika gaat niet door, dan wordt het Duitsland ad Moezel en ze dat ook nog eens afpakken en we noodgedwongen 2 weken in tuin motte zitten....... slaan we elkaar dr hersens in.
De spanning is hier soms te om te snijden.
5 mnd thuiswerken, kinderen op je lip.
En het ergste moet nog komen.
Zoals eerder voorspeld.
-baanverlies
-financiën
-echtscheidingen
-zelfmoorden
-sociale tekortkomingen
Etc etc.
Dan laadt een weekje naar een Duits kamp de batterij weer helemaal op.
Ach, zie het maar als een stukje 'survival of the fittest'. De sterken komen er sterker uit, de zwakken zwakker.
goed stukkie heb het zelfde probleem
Hoe kan het dat heel veel politici twee kunnen en toch geen kin tegelijkertijd hebben?
Kunnen is kinnen
Ik vind dit een hele moeilijke vraag.
Mag ik een hulplijn bellen?
Al eeuwenlang ontlenen regenten hun status aan het aantal onderkinnen. Daarmee onderscheiden ze zich van de broodmagere onrendabele paupers.
Persoonsbeveiliging. Dan glijdt de strop eraf als ze opgehangen worden.
@Joris Beltsin | 14-07-20 | 10:05: De guillotine daarentegen gaat er doorheen als een mes door de boter.
Is Ton Elias naar de kapper geweest?
Grappig gezicht. Links en rechts van zijn ogen heeft hij net zoveel huid als ertussen!!!
Conspiracy mode/ Aha, alweer een punt uit het 'Rockefeller lock-step 2010' plan. Regionale lockdowns en quarantines met een interval van 2 weken. Beetje te vroeg, moest eigenlijk vanaf september.\ exit conspiracy mode.
Maar toch !
ik mis han pekel als dit zie!
Oh, die Nederlandse jongeren in België. Echt de reden waarom Nederlanders een slechte reputatie hebben bij de Belgen. Grote mond hebben, het randje op zoeken, volledig overtuigd zijn van het eigen gelijk, geen oog hebben voor anderen, luid praten en vooral HEEL ERG AANWEZIG ZIJN. Op een apenrots vind je nog meer innerlijk beschaving.
Waar is het misgegaan? Het dat we het goed hebben omdat we zo goed zijn? Ouders die hun kinderen geweldig vinden? Juffies die niet meer durven te corrigeren?
Uit het Gooi en Amsterdam Zuid nota bene. Wel geld hebben, maar geen manieren. Dat is pas armoede. Die ouders zullen ook wel hun geld graaiend vergaard hebben.
Op vakantie kom ik liever geen Nederlanders tegen.
Viel me op dat die ouders 100 procent achter hun kroost staan. Zag een citaat in de trant van: ' onze Mees gaat echt niet met de politie vechten'. Oftewel, het is nooit de schuld van die kinderen.
@BozePaarseMan | 14-07-20 | 09:53: Ready for take of?
*Next flight to Mars boeken doet*
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:57: Dat zeggen Marokkaanse ouders ook altijd...
@Diotima | 14-07-20 | 09:50: Het is eigenlijk iets anders, ik spreek uit ervaring. Ik moest mij thuis en bij anderen altijd super netjes gedragen, niet vloeken, netjes naar vioolles, Toen ik eenmaal een jaar of 18 was en naar Spanje ging wilde ik me ook wel eens afzetten en ging ik helemaal los met mijn vrienden in Salou. En het is toch nog goed gekomen.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:57: De prinsjes en prinsesjes worden op handen gedragen en nooit gecorrigeerd.
@BozePaarseMan | 14-07-20 | 10:17: Dat lijkt me heel slecht voor de ontwikkeling van die kinderen. Ik kan me niet herinneren dat ik op mijn zestiende een grote bek tegen de politie had.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:57:
Brrr, wat een mentaliteit. Het erge is dat zulke kinderen ook verder komen in een leven omdat ze geleerd hebben een grote bek op te zetten om hun zin te krijgen.
@Diotima | 14-07-20 | 10:29: assertiviteit is wat anders dan agressiviteit..
@Diotima | 14-07-20 | 10:29: Zitten ook wel wat van die Luzac-kinderen tussen, die het zonder de steun van papa en mama niet gaan redden.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:38: Niet gewend om met tegenslagen om te gaan. Mentaal niet sterk genoeg om het leven te handelen zoals het is.
In België is het nu verplicht om een mondkapje te dragen in de supermarkt. Waar denk je dat die Belgen die dicht bij de Nederlandse grens wonen nu hun boodscappen gaan doen? Wel weer goed voor onze economie....
Wie is die corona IC kandidaat op die foto eigenlijk?
Ik las dat Bill Gates iedereen wil evacueren. Misschien komt dat omdat ik hem kwalijk neem dat hij de hele planeet heeft geïnfecteerd met Windows.
De VK omschreef hem onlangs weer als 'filantroop'. Net als Soros trouwens. Multimiljardair en filantroop.
@Nivelleermarionet | 14-07-20 | 09:50: Het Marsonderzoek wordt enorm versneld - deze maand al drie lanceringen (het 'Marsvenster' staat dit jaar open). Goede samenwerking tussen Gates en Musk.
Binnenkort gaat de inschrijving voor emigratie naar Mars open.
@piloot47 | 14-07-20 | 09:55:
Zie je wel! Een piloot bevestigt mijn vermoedens! Defund Bill Gates en red Mars!
@piloot47 | 14-07-20 | 09:55: Is er internet op Mars? Dan schrijf ik me ook in..
Gates is geen Trump, Bill denkt ook aan anderen. En hij heeft er geld genoeg voor.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:59: Niemand doet iets voor een warm gevoel van binnen, zeker niet als er zo veel geld mee is gemoeid Kuif, je bent beter dan dit..
"Die anderhalve meter heeft dan ook niks te maken met de gezondheid (Zoveel afstand tot andere mensen bewaren is juist slecht voor je, je immuun
systeem wordt niet getraind en is bij volgende virussen veel zwakker),"
Waar heb je die onzin gelezen?
@Deflatiemonster | 14-07-20 | 10:02: Geenstijl.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:59:
Oh deze reactie, maar echt! zoveel naïviteit in 1 zin.
Ik lig onder mijn bureau van het lachen!
zalig zijn de onwetenden!
@LewsTherinTelamon | 14-07-20 | 09:58: Binnenkort de eerste 5G-masten op Mars. het gaat snel nu.
@LewsTherinTelamon | 14-07-20 | 10:00: Hoe weet jij dat zo zeker? Dat mensen geen altruistische motieven kunnen hebben?
@UnderCovert | 14-07-20 | 10:05: Je moet niet alles geloven wat je op wappie-sites leest.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 09:59: Bill denkt ook aan anderen: jij een vaccin! En jij een vaccin! En jij ook! Allemaal een vaccin!
De filantroop.
@piloot47 | 14-07-20 | 10:09: Ja, gelukkig zijn dat soort mensen er nog. Filantropie.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:08: Omdat de mensheid door en door verrot is, dat is keer op keer bewezen.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:10: neem jij dan de eerste vaccinatie.
En vergeet die mondkapjes niet. Daardoor lijkt iedereen op elkaar en heeft de gezichtsherkenningssoftware dus veel eerder een match. Dat scheelt weer verwerkingstijd, kost dus minder energie en is dus waarschijnlijk door de groene khmer afgedwongen.
@LewsTherinTelamon | 14-07-20 | 10:11: Er zijn ook altijd positieve uitzonderingen. En zeg nou zelf: als je 70 miljard waard bent, zou je dan nog veel voldoening halen uit het najagen van de volgende 70 miljard? Of zou je danliever iets nobels voor de mensheid willen betekenen. Ik denk het tweede.
@IkwilJinekwel | 14-07-20 | 10:19: Geen probleem. Heb echt al heel vaccins gehad en slechts 1 keer een lichte bijwerking gemerkt.
@piloot47 | 14-07-20 | 10:06: nee je moet daar letters op een stok in de grond steken en dan een camera uit de marsrover op richten. Athans, zo ging het in The Martian.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:10: Bill denkt ook aan anderen: ik heb een levensgevaarlijk, onuitgetest en niet-werkend vaccin! Voor jou! En voor jou! En voor jou ook! Voor allemaal!
Vind het wel een goed idee, en het leger moet alle toegangswegen hermetisch gesloten houden en zo af en toe met een hercules een voedseldropping doen terwijl apache's een veiligheidszone creëert tussen het besmette gebied en de rest van de wereld van 1 kilometer breed. Strenger grensbeleid dan Noord en Zuid Korea.
Ik wil eerst weten wat die dansleraar er van vindt.
Tsja..., Tsja..., Tsja...?
Die 'dansleraar' is afgestudeerd bio-farmaceutisch wetenschapper. Ik hoor liever wat hij ervan vindt dan die Unilever-personeelschef in het torentje.
@piloot47 | 14-07-20 | 09:59: Oh, dan is het dus echt een expert. En naast het geven van danslessen heeft hij tijd genoeg om op internet actuele en relevante informatie op te snorren.
@piloot47 | 14-07-20 | 09:59: Die pindakaas-manager in het torentje vindt zelf niks. Die verklaart enkel wat er gebeurt achteraf als zijn beleid.
@Schmalz | 14-07-20 | 10:06: Die laat zich bijstaan door experts die nog actief zijn in hun vakgebied.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:02: Die danslessen fascineren je hè? Als je het woord 'dans' maar in je kwalificatie kunt handhaven. Merk je nou zelf niet op hoe kinderachtig dat is?
@piloot47 | 14-07-20 | 10:14: Het is niet kinderachtig. Dit is iemand die een ander metier heeft gekozen en in zijn vrije tijd nog wat onderzoek doet naar COVID. En die wordt dan serieuzer genomen dan mensen die full-time onderzoek doen. Omdat hij een afwijkende mening heeft die in hun straatje past.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:09: Tuurlijk. Loop de uitspraken van Rutte's experts nog eens na, over besmettelijkheid, mondkapjes, carnaval, groepsimmuniteit etc.
@Schmalz | 14-07-20 | 10:28: Die dansleraar had het beter geweten en gedaan?
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:26:
De man heeft 4 maanden zijn vak niet kunnen en mogen uitoefenen van de overheid. Dan heb je tijd over. Exact net zoveel tijd als alle betaalde “experts” die zich sinds Maart full time met het virus hebben beziggehouden en niet worden aangestuurd door politici en niet worden betaald door overheidsinstanties met een agenda.
@piloot47 | 14-07-20 | 09:59: Dat klinkt solide.
Van Bruls mag alles dicht behalve de tent van de vette hap.
De welbekende kipcorn van Jopie?
@Het Licht | 14-07-20 | 09:43:
Leon
Verwacht hem eerder aan te treffen in geinige etablissementjes in 't Gooi e.o. Hij kan immers altijd een bonnetje vragen...
Als zelf-identificerende, non menstruerende, blanke paleoviroloog van Afrikaanse oer-afkomst vind ik dat er meer geld moet naar virusonderzoek. En hippe laboratoriumschoenen.
Alleen zo krijgen we het virus onder controle!1
U bent vluchteling?
Bijna goed. Maar waarom beschouwt u menstrueren als een wetenschappelijk en/of intellectueel nadeel? Rassies!
@Nivelleermarionet | 14-07-20 | 09:45:
Niet. Ik vond u openingszin zo mooi, ging er over nadenken en kwam tot de conclusie dat u wellicht ook een Afrikaanse vluchteling zou kunnen zijn.
@Het Licht | 14-07-20 | 09:49: Zijn we niet allemaal Afrikaanse vluchtelingen?
@Het Licht | 14-07-20 | 09:49:
Baseert u uw mening misschien op mijn gebruik van het woord "Rassies"? Want volgens mij duidt mijn taalgebruik toch wel op een zekere mate van integratie met Nederland.
Sluit die grenzen nou eens.
Dat gereis van hot naar her. Overbodige luxe en niet bevordelijk voor het virus.
Ze hebben vroeger niet voor niks landgrenzen gemaakt en kolonien gesticht "dit is mijn land".
En toen was er geen virus en kwamen jan en alleman niet binnen gelopen.
(behalve dan die spaanse griep die nu dus koning heet)
Spijker kop
En de pest ... but apart from better sanitation and medicine and education and irrigation and public health and roads and a freshwater system and baths and public order, what did the Romans ever do for us?
Ja en elke week 300 tot 600 nieuwelingen er bij. Dat maakt dan weer niet uit?
In het recente verleden hoorde je wel eens over de jaarlijkse griepgolf, al dan niet afgewisseld met een NOS-item over een exotisch virusje in een ver, warm land. Deze keer is het anders, met wereldwijd veel doden. Ik zie dit niet als een complot, maar als een extreme angstreactie op iets relatief nieuws, dat toch best wel veel doden en ziekenhuisopnamen veroorzaakt. Wat ik -nog steeds- mis, zijn keiharde, onweerlegbare cijfers en feiten vanuit de medische en wetenschappelijke wereld. Vergelijkingsmateriaal dus. Mijn verzoek aan de heer Pinokkio en de heer Bordeelsluiperschoenen is, om de eerste ter wereld te zijn die samen met artsen en wetenschappers gaat kijken wat er wél mogelijk is, in plaats van in het wilde weg alles te verbieden.
Wereldwijd zitten we nu op bijna 74 doden per 1 miljoen mensen. Zelfs als dat aantal zou vertienvoudigen zit je dus nog onder 1 promille en dus aanzienlijk onder de sterfte van de Spaanse griep die ook al geen serieuze deuk in de wereldbevolking of de ontwikkeling van de mensheid heeft geslagen. Probleem is dat we vanuit het waanidee van de maakbaarheid simpelweg niet om kunnen gaan met het feit dat leven nu eenmaal een zeker risico met zich meebrengt.
Tja, die cijfers en feiten zijn er nog niet denk ik. Trouwens ook wel een teken van onvermogen.
@Hetze Haatstra | 14-07-20 | 09:51: Maar zo denken mensen -tegenwoordig- niet meer. En als nu Spaanse griep had geheerst, dan was het nergens anders meer over gegaan, in de media.
Een beetje fatsoenlijk kakker heeft minimaal een tweede huisje. Hoe groot is de kans dat beide adressen binnen een lockdown vallen?
Kleiner.
Al heeft zo'n kakker 6 tweede huisjes, als ie zijn verblijfplaats niet uit mag heeft ie er weinig aan.
Het kwadraat van de kans voor het eerste adres, mits onafhankelijk verdeeld zoals dat de kakker niet zelf de verspreiding veroorzaakt.
Die app, die wet, die spuit.
Het mot en zal doorgaan.
Het is net Irak.
De tweede Golfoorlog mot er komen.
ik hoop wel dat het een beetje een intelligente lockdown wordt, Die van de afgelopen maanden vond ik soms best dom.
Een intelligente intelligente lockdown dus als het even kan wat jou betreft.
Kan iemand die Bruls even op de rug van een speler van het nationale elftal photoshoppen?
Dat gaat niet passen ben ik bang.
Ik heb nu al medelijden met het IC personeel die die bolle moeten gaan keren... ik hoop op een triage.
Het zal wel. Ik doe niet meer mee.
Alles draait nu om legitimering van falend overheidsbeleid teneinde aansprakelijkheid voor de destructie van de economie en onze gezondheid te ontlopen.
dat is sinds dag 1 aan de hand. Met “Nederland is goed voorbereid ” can Dissel
Goffer! Don't fuck with 't Gooi van Rossem! We zijn niet allemaal dezelfde kakkers... althans... zowat niet...
Zo is dat!
We dragen niet allemaal een roze polo.
@Ruimedenker | 14-07-20 | 09:38: Ik moet altijd lachen om die gasten met een polo met opstaande kraag. Alsof ze zo van een zeilboot afstappen terwijl ze waarschijnlijk nog niet eens weten wat overstag of verkeerde wal is.
Als wij Brabo’s allemaal carnavalsvierders zijn die dat virus opgelopen hebben tijdens een skivakantie in Italie en daarna beschouwd worden als lepralijders door jullie, dan dragrn jullie allemaal roze polo’s, hebben jullie allemaal er. Spjaakgebjek en gaan jullie allemaal knokken in Knokke !
@jvc | 14-07-20 | 09:45:
Zo vruug al ant bier maatje?
Brabant sowieso in lockdown. Voorgoed graag. Lekker eerst polonaise en nu weer janken dat de kermis open moet. Lockdown per direct. Beter voor rest van het land.
"de antilichamen van Covid-19 sneller door je immuunsysteem worden afgestoten dan een Zwarte Piet op een borrel van Bij1", dat is toch wel een grappige zin.
Ik vind @van Rossum de laatste tijd vooral slordig in zijn spelling.
Maarja dat krijg je he als je kwantiteit boven kwaliteit stelt.
maar eerst even checken of het Akwasie niet is.
@D-Fens_1963 | 14-07-20 | 10:05:
Je bedoelt dat een zwarte piet niet kan worden afgestoten of moet BIJ1 met hoofdletters? www.vandale.nl/gratis-woordenboek/ned...
Typisch, dat gedrag van autochtone Nederlandse jongeren. Verwende egoïstische psychisch labiele krengen zijn het. Die generatie gaat het nog erg moeilijk krijgen in het leven.
Oei, de jeugd van tegenwoordig. Waar is de tijd dat de 18 jarige vroom zijn psalmen leerde als de noeste arbeid was gedaan en in zijn spaarzame vrije uurtjes op zoek ging naar oude vrouwtjes die hij kon helpen met oversteken.
@Plaktong | 14-07-20 | 09:37: het enige wat je met absolute zekerheid kunt zeggen is dit: als élke generatie klaagt over “de jeugd van tegenwoordig“ komt er onvermijdelijk een keer dat dat terecht is. De geschiedenis leert ons namelijk dat eeuwige vooruitgang niet bestaat.
@Hetze Haatstra | 14-07-20 | 09:56: Dat ligt eraan wat je onder vooruitgang verstaat.
@Sierstrip | 14-07-20 | 10:09: als een bezetene 5 uur per dag dwangmatig naar een klein electronisch kastje te staren om je dopamine afgifte op pijl te houden in ieder geval niet. Ik ben zeer benieuwd of dat van voorbijgaande aard is of dat we langzaam muturen in een spierloze dikke ‘the blobachtige’ massa.
@Sierstrip | 14-07-20 | 10:09: dat maakt op zich weinig uit. In elke langzaam verdwenen beschaving zullen velen ook na het kantelpunt nog een tijd hebben gedacht dat het ‘beter’ ging ongeacht de exacte betekenis die ze daaraan gaven. Of dat punt voor onze beschaving al achter ons ligt, daarover verschillen de meningen. Vraag het me in 2050 maar eens.
tja had de buitenlandse vakantie's voor Nederlanders gewoon opgeschort. ja dat is niet heel vrijheidslievend. maar ik wil in september weer normaal naar feestjes en cafe's kunnen ipv op 1,5m.
ja ja allemaal voor jou?
Dat kan ook. Met een kek mondkapje op je bakkes.
@GodfrietvanAviko | 14-07-20 | 09:32: Het is gewoon belachelijk dat men gewoon naar het buitenland op vakantie gaat. Als het daar nou 'veilig' was maar dat is het niet. Krijgen we straks weer hetzelfde gelazer als toen het virus uitbrak en iedereen nog gewoon op vakantie ging. En hele volksstammen teruggehaald werden uit landen waar het virus nog erger tekeer ging. Ouderen werden opgesloten - tot de dood er op volgde - en de rest trok zich nergens wat van aan. Als dat virus werkelijk zo erg was zouden vakanties naar het buitenland zijn verboden. Ja er zijn 6.000 mensen overleden waarvan slechts 80(!) geen onderliggende ziekte(s) hadden. (Staat op de website van het RIVM). Tijdens de griep van 2018 zijn er 10.000 personen overleden maar toen was er géén lockdown en hoorde je er niemand over.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 09:41: maar sinds wanneer vertrouwen we het RIVM? Zonder testen? Overleden mensen met alle symptomen die niet zijn meegeteld? En dat laatste heel veel. Het RIVM is net zo betrouwbaar als het ministerie van propaganda van .... ach laat ook maar, begin ik weer over de geschiedenis te raaskallen.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 09:41:
Nu zijn er ook minstens 10.000 overleden.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 09:41: alles om de vakantie-industrie niet failliet te laten gaan. Ik begrijp er ook helemaal niets van. Waarom is vanuit de EU niet geroepen dat iedereen in eigen land op vakantie MOET gaan?
@Watching the Wheels | 14-07-20 | 09:52: Zou kunnen maar dan zeker niet allemaal aan het virus. In Duitsland zijn duizenden kankerpatienten niet geopereerd vanwege het virus. Dat zal in Nederland - behalve het aantal - niet anders zijn. Is het niemand opgevallen dat de jaarlijkse griep dit jaar Nederland heeft overgeslagen? Hier klopt iets niet hoor, dit hele coronagebeuren stinkt geweldig. En dan straks het 'vaccin', binnen een jaar, terwijl het minimaal 2 jaar duurt om een goed vaccin te fabriceren. En zo is er nog wel meer op te noemen maar hier laat ik het bij.
@pibasso | 14-07-20 | 09:56: Ik vermoed dat uw 1e zin de spijker op de kop slaat. Er wordt op een schandalige manier met 2 maten gemeten; de KLM is met miljoenen overeind gehouden maar het verzoek van de strandtenthouders om dit jaar ook in de herfst en winter open te mogen zijn is afgewezen. Terwijl zij ook heel veel verlies hebben geleden. Als ze in de herfst en winter open zijn heeft toch niemand daar last van?! Fijn voor de mensen die in de winter strandwandelingen maken en dan een kop koffie of soep kunnen nuttigen om weer warm te worden. Toch? De regelingen zijn gewoon een zooitje, kan er niets anders van maken. Als Richard de Mos burgemeester van Den Haag zou zijn geworden, zouden de strandtenten van Den Haag zéker open mogen blijven. Maar ze zetten daar steeds een klojo als burgemeester neer die helemaal niets op heeft met de inwoners.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 10:31: Waarde Lupus, het is inderdaad bizar, ik roep al jaren dat wij geregeerd worden door idioten, maar het is helaas nog veel erger. Het voorbeeld van die strandtenten is ook stuitend. Hoe fijn is het als je in de winter met de hond naar het strand ga en de strandtenten "open for business" zijn. Maar dat mag dan weer niet. Ik weet nu zeker dat door dit soort onnadenkend gedrag van de gemiddelde Nederlandse vakantievierder er veel Corona mee wordt genomen naar Nederland en of je nou wel of niet geloofd in een tweede golf, het laait straks weer op. Daar durf ik om te wedden.
Natuurlijk verdwijnen antistoffen als het betreffende agens niet meer in het lichaam zit. Dat gebeurt altijd en is dus volkomen normaal en zeker niet coronaspecifiek. Maar gelukkig onthoudt het immuunsysteem wel welke antistoffen het ooit heeft moeten aanmaken. Als het nodig is worden ze zo weer opnieuw geproduceerd. En wel veel sneller dan de eerste keer.
Klinkt logisch.
Inderdaad. Ik vraag mij ook af wat nou het onderliggende doel is van dit soort "nieuws" waarmee de meute overtuigd moet worden dat het probleem groter is dan het daadwerkelijk is.
Precies wat ik wilde reaguren!
Volstrekt normaal en oud nieuws. Demense worden weer nodeloos bang gemaakt door deskundologen.
ecact. voorteken is dus dat dit vooralsnog een normaal virus is en geen veel enger virus zoals HIV.
Hè, verpest het ANGSTfeestje nou niet. Je ziet toch aan Bruls' gezicht hoe hij geniet?
@piloot47 | 14-07-20 | 09:34: Helaas is hij niet de enige die ervan geniet. Het virus wordt misbruikt om macht over de bevolking te krijgen. Kijk maar naar de Jonge hoe die gegroeid is in zijn rol als dictator. Hij vindt het helemaal geweldig.
Om straks over een paar weken in een klein kadertje op pagina 7 weer te worden ontkracht. Maar het angstbeeld zit dan al in de hoofden. Herbesmetting anyone? Heeft Zuid-korea excuses voor aangeboden, voor deze quatsch. Is onmogelijk. Blijkt gewoon de test die aanslaat op restdeeltjes (wat zegt dat wel niet over de test die we massaal gebruiken??!)
Daarnaast maakt het immuunsysteem pas antistoffen aan als de eerste lijn afweer (het innate immuunsysteem) het niet redt. Lang niet iedereen die besmet wordt maakt antistoffen aan. Het CDC gaat momenteel uit van 40% asypmtomatische besmettingen. 40%!
Ik word onderhand zo moe en zat van al die fakenews en angstzaaijerij. Ook hier. Ik zou zeggen, steek je licht eens op bij iemand die géén belangen heeft in dit geheel. www.youtube.com/watch?v=lO_fOhNQ_j4
@Dommelsch | 14-07-20 | 09:55: Ben het helemaal eens met uw voorlaatste zin. Al die 'waarschuwingen' in de winkels, ik word er niet goed van. Vanmorgen even naar Deka om 2 kaasbolletjes te halen en ben gewoon zonder kar de winkel ingegaan. Ik dacht 'nou zul je het krijgen, komt er natuurlijk zo'n miep op mij af dat ik een kar moet(!)'. Uiteraard had ik mijn antwoord al klaar maar hoefde het niet te gebruiken. Zelfs van achter de kassa kwam geen commentaar. Dat had ze ook niet hoeven doen want ik ben echt helemaal klaar met die angstzaaierij.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 10:38: Maar u was zelf ook heel bang. Zeker in het begin, toen u al die filmpjes bekeek uit China.
@Dommelsch | 14-07-20 | 09:55: Asymptomatisch wil echter niet zeggen dat ze niet actief het virus in het lichaam hebben. De term zegt alleen maar dat ze geen ziektesymptomen hebben. In principe kunnen ze wel spreaders zijn. Hoe dat bij het coronavirus zit is volgens mij nog steeds niet helemaal duidelijk.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 10:50: Ja, maar bij Lupus ging het relativeringsvermogen werken, bij jouw gaat je intimidatievermogen werken, want je vindt het maar wat leuk om Lupus daar keer op keer op te wijzen. Ook al slaat dat helemaal nergens op.
@Bijtendehond | 14-07-20 | 12:11: "jou". Zonder w, voordat ik daar weer commentaar op krijg.
Onmiddellijk alle flats afbreken en opblazen. Een kuchende onderbuurvrouw op haar balkonnetje aerosoleert het balkonnetje er boven. De liften en trappenhuizen zijn niet voldoende ventilabel. En worden mensen alleen besmet door het inademen van aerosolen? Als een nicotinepleister op de huid werkt, maakt het dan misschien allemaalbhelemaal geen bal meer uit?
Het virus overleeft slechts korte tijd op oppervlakten dus ook op de huid is het van korte duur.
Je kan aan het taalgebruik al zien dat nieuwnieuws punt ennel van geenstijl is. Hopelijk is het niet als serieuze nieuwsbron bedoeld want dat straalt het ook niet uit. Mocht dat wel de bedoeling zijn dan zou ik toch een iets serieuzere toon gebruiken.
soort van "frontnieuws light"
Toch is Floor Bremer een leuke vrouw.
Dus....?
Op het oog een prima besluit, echter wat al in het topic staat; natuuurlijk wordt dat binnen no-time een LL (Landelijke Lockdown).
Kun je nooit tegenhouden.
Den reislustige Nederlander all over Nederland grijpt zijn herwonnen vrijheid en neemt het ervan in Zweden, Polen, Spanje, France etc. En ze komen uit Grunn, Mestreech, Rotterdam, Den Helder, Katwijk Tilburg en Helmond etc.
LL it's gonna be, LL it is.
O/T @Joris/Boris/GU > Scusi. Oprecht excuus voor dat muzieklinkje in vorige topic mannen. Dacht namenlijk oprecht da'k nog in het stijlloze stamcafe 'zat'.
De echte Katteker gaat naar Rijnsburg op vakantie.
@Haatejaculaat | 14-07-20 | 09:29: Mijn opa woonde zijn laatste jaren in Vollenhove en kwam daar aan het haventje in gesprek met een Vollenhovenaar die 90 jaar was en nog nooit buiten Vollenhove was geweest.
Heeft bruls ook gesolliciteerd naar utrecht? Die stad vreet hij ook wel op. Hoe ver kan een gezichtshuid uitrekken?
Nijmegen heeft meer snackbars.
@Jos Tiebent | 14-07-20 | 09:24: correctie, per 10K inwoners.
@Jos Tiebent | 14-07-20 | 09:24: en meer voorbedrukte aanvraagformulieren. Vergeten we niet, nooit.
@dathoujetoch | 14-07-20 | 09:31: Zo is het. Die eikel geniet volop van zijn macht. Want daar gaat het allemaal om: macht over de bevolking.
VeiligheidsberaadbaasHubert Bruls kan wel gewichig kijken. Flink voor de spiegel aan het oefenen geweest?
Klinkt alsof ze eindelijk toegeven dat Rutte's en De Jong's aanpak bij de eerste golf fout was: onnodig, ham-fisted en dogmatisch en daardoor onnodig veel schade.
Is ook zo natuurlijk:
Te laat ingegrepen en daarom zijn er een factor 60 meer doden dan nodig.
De maatregelen die ze uiteindelijk troffen, waren onnodig landelijk in plaats van lokaal - waar de problemen waren.
En dan ga je ze ook nog lekker over het land verdelen (Groningers die naar Terneuzen gebracht werden)...
Zijn er nou nog steeds mensen die corona serieus nemen? Waarom?
Zijn er nou nog steeds mensen die de ernst van corona keihard ontkennen? Waarom?
Omdat er geen vaccin is.
Een besmettelijke ziekte die bloedstollingen door je hele lichaam veroorzaakt en permanente schade achterlaat in al je organen. Vooral niet serieus nemen.
@Jos Tiebent | 14-07-20 | 09:23: Je vraagt je toch af hoe de mensheid het al bijna 6000 jaar redt zonder vaccins.
Het is net als met de EU, die wordt ook verkocht als een noodzakelijkheid.
Nou, hopelijk blijven jullie al binnen bij een gewoon kuchje. Wat een angsthazen..
@Jos Tiebent | 14-07-20 | 09:23: of een medicijn/effectieve behandeling. Ik mag hopen dat daar ook aan gewerkt wordt. Als met behandeling COVID-19 kan worden genezen dan is dat hele vaccin ook niet nodig.
@LewsTherinTelamon | 14-07-20 | 09:30: nee, geen angsthaas hier en ook hier een gezond wantrouwen tegen alles dat de overheid ons oplegt. Maar de sterftecijfers op de piek logen er niet om, en de beelden uit Italië waren geen #fakenews. Zeer serieus nemen dus, zonder te overdrijven.
Is dit trollen of ben je nou zo dom?
@Jeggeworist | 14-07-20 | 09:28: Die gevolgen zijn ernstig, maar dat zijn hartinfarcten ook. Daar leggen we ook niet het hele land voor plat.
Ik hoor niemand praten over de gezondheidsgevolgen van alle genomen maatregelen. Immunologen die aangeven dat 1.5 meter afstand zeer schadelijk is voor ons immuunsysteem dat straks andere virussen minder effectief kan opvangen omdat het minder getraind is. De gevolgen van zelfmoorden, armoede etc omdat mensen hun bedrijf en baan verliezen. De ontmenselijking omdat omgaan met andere mensen in grotere groepen een strafblad oplevert. Wij zijn sociale wezens, geen kluizenaars die je 2 jaar in een bunker kunt opsluiten.
@Kees Maf | 14-07-20 | 09:23: Je hebt nu eenmaal bange wezels en mensen die zich de pis niet lauw laten maken. Die laatste groep moet meestal de centjes verdienen voor de eerste groep en dat gaat een stuk makkelijker zonder draconische vrijheidsbeperkingen.
@Kees Maf | 14-07-20 | 09:33: Totaal in NL nog geen honderd echte Coronadoden (volgens RIVM). Dat liegt er inderdaad niet om.
@Kees Maf | 14-07-20 | 09:31: Er gaat geen vaccin komen, voor SARS is er ook geen vaccin. Hoe wil je een vaccin maken tegen iets wat constant muteert? Veel plezier binnen!
Drink er maar eens een stuk of 15, dan praat je wel anders.
@OudeNederlander | 14-07-20 | 09:36: Hm ja allemaal heel ernstig. Als je ziet hoeveel mensen in Italië zijn overleden, of in Amerika of Zweden, dan kun je niet anders concluderen dat de maatregelen in Nederland prima hebben gefunctioneerd en moeten worden gehandhaafd tot er een vaccin of medicijn is.
Sinds het begin van de maatregelen komen er nog nauwelijks mensen in het ziekenhuis met ernstige diarree, dankzij het afstand houden en handen wassen. Dus de gevolgen zijn zeer divers, daar kun je vanaf je zolderkamer weinig zinnigs over zeggen.
@Busverhuur | 14-07-20 | 10:06: Dus de gevolgen zijn niet ernstig maar we moeten wel wachten op een vaccin. Koekoek.
@OudeNederlander | 14-07-20 | 09:30: Mensen hebben het ook heel lang gedaan zonder operaties, bestralingen en chemotherapie. Maar er waren ook tijden dat de gemiddelde leeftijd van overlijden rond de 40 jaar lag. Dan houd je weinig reaguurders meer over :-)
@Busverhuur | 14-07-20 | 10:06: Op de langere termijn zal blijken dat de algemene weerstand bij mensen afneemt, door de afstand, de mondkapjes en het vele handen wassen.
@Kuifje-naar-Brussel | 14-07-20 | 11:08:
De gezondheid is verbeterd door:
goede verse voeding
ondergrondse riolering
schoon drinkwater
hygiëne
licht en lucht ; het luchten van huizen en een groter raamoppervlak en het buiten recreëren (tuin, park, vissen, wandelen, fietsen)
betere en veilige werkomstandigheden
Ook al verdwijnen antilichamen, dan nog is het lichaam na een eerdere besmetting veel beter in staat de besmetting te verwijderen en zullen mensen minder besmettelijk zijn. Dit is voor verkoudheids-coronavirussen aangetoond:
www.jstor.org/stable/3864013?seq=1
Gisteren stond in La Republicca dat het ernsiger is de 2e keer. Daar komt bij dat covid een bloedstollings ziekte is die je organen al in een vroeg stadium beschadigd omdat er overal bloedproppen blijven hangen. Deze schade kan cumulatief zijn. Dit soort info komt niet in de telegraaf omdat het te ingewikkeld is vermoed ik. Het betekent in ieder geval wel dat behandeling in een vroeg stadium echt noodzaak is.
@Jeggeworist | 14-07-20 | 09:31: er zijn ruim 1 miljoen Nederlanders besmet geweest. Lopen deze mensen nu allemaal rond met aangevreten organen?
@Plaktong | 14-07-20 | 09:43: in meer of mindere mate ja. Veel ervan zullen er geen blijvende gevolgen van ervaren (het menselijk lichaam is best goed in het fixen van beperkte schade). Een deel zal de rest van hun leven problemen houden
Jammer joh, maar het ene virus is het andere niet. Google jij maar lekker verder.
Je immuunsysteem bestrijdt coronavid-19/20 dus zeer effectief en daarom heeft ieder gezond mens er (bijna)geen problemen mee. Zijn trouwens ook studies die aangeven dat mensen zonder symptomen bijna nooit besmettelijk zijn. (Bron W.H.O.)
Het gaat alleen ook problematisch worden voor een Vaccin, vrees ik. Helemaal gezien die "alleen een vaccin is de oplossing"-de Jonge graag een Corona-wet wil.
@SanderEvers | 14-07-20 | 09:19: Vandaar dat die 'mild cases' na 4 weken 'genezen' te zijn de trap nog niet opkomen.
@Jeggeworist | 14-07-20 | 09:34: er zijn ruim 1 miljoen Nederlanders besmet geweest. Moeten deze mensen nu allemaal gelijkvloers gaan wonen?
Het gaat erom dat de ANTISTOFFEN binnen de kortste keren weer verwijderd zijn, dat je lichaam dus NIET immuun wordt voor een volgende keer.
Begrijpend lezen is niet aan jou besteed, zoveel is duidelijk.
@Busverhuur | 14-07-20 | 10:03: Het lichaam is zeer zuinig op stoffen die duur zijn om te maken. Die worden zorgvuldig bewaard en ingezet ALS het nodig is. Als het lichaam een antistof verwijderd, dan kost het haar dus weinig om deze weer aan te maken. Het lichaam is dus bekend met deze antistof.
Geef die man iets te eten anders valt hij zo om!
Wie is die volgevreten plofkop op de foto?
Vriend van Hugo
Doet niet mee aan Tinder, dus lekker veel eten.
Bedenker van de voorgedrukte aangiftes tegen Wilders. Een echt kartelbaasje.
@5611 | 14-07-20 | 09:23: Hij ging zelfs voorop in de stoet om aangifte te doen. Die man is voorgoed door het ijs gezakt.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 09:32: Uiteraard begeleid door die gruwelijke vvd-dixielandmuziek.
@Lupuslupus | 14-07-20 | 09:32: Gelet op zijn postuur zijn we daar binnen 2 jaar vanaf. Ik gok hartaanval
VVd in permanente lockdown, is dat het paradijs op aarde?
Vak K in permanente lockdown is beter.
In 1 druppel zeewater zitten 1.000.000 bacteriën en 10.000.000 virussen.
Ik stel voor de oceanen preventief leeg te pompen om besmetting te voorkomen.
Of de oceanen geld te geven. Dat kan ook.
Dat doen al bij Discovery, Drain the oceans.
Helaas, hier wordt alleen water naar de zee gedragen.
Dan hebben we ook geen bootvluchtelingen meer? Gaan ze dan lopen/fietsen?
@Peter_la_Selie | 14-07-20 | 10:05: Per zeebootvluchteling komen meer virussen Europa binnen dan er sterren in het universum zijn. Maar goed. Ik wens alle IND-ers en asielcentrum-omwoners veel gezondheid.
Mijnheer Bruls lijkt mij niet zo´n vrolijkerd.
De man lijdt zichtbaar onder zijn obesitas. Ook psychisch een wrak.
De manier waarop Hugo met de crisis omgaat is absoluut walgelijk. Geen enkele bijdrage aan de veiligheid van Nederland of het welzijn van de burgers. Louter en alleen een prima aangelegenheid om zichzelf als belangrijk en als leider te profileren. En daar slaagt ie best slecht in.
Zo verward klink je toch niet
Dat laat zien dat hij narcistisch genoeg is om onze nieuwe premier te worden.
Helemaal top die Hugo.
Kanaleneiland, Spangen en geheel Amsterdam zijn wat mij betreft koploper voor een lockdown.
En het Binnenhof in Den Haag.
alle multiculti-wijken wat mij betreft. En mensen die het in hun pus-hersens halen om naar Turkije op vakantie te gaan. Lekker all-in met het hele gezin. Maar volgens mij wonen die mensen niet in een villawijk, dus de eerder genoemde multiculti-wijken volstaan qua quarantaine.
Gisteren de interviews gezien van al die burgemeesters, moet er geen BMI plafond worden ingesteld voor die volgevreten nekken? Ik bedoel de burgervader/moeder moet toch een beetje het goede voorbeeld geven voor het volk of heb ik dat mis?
snackbar lockdown?
De minister van Volksgezondheid in Vlaanderen Maggie de Block is het toonbeeld van het slechte voorbeeld: een volgevreten pad die het voor de rest allemaal wel weet.
Bruls is verder wel OK hoor, het functioneren van een burgemeester hangt ook niet van z'n BMI af. Sterker nog, in het geval van Bruls denk ik dat hij super z'n best doet om niet ziek te worden want als hij op de IC belandt, dan is het afgelopen met 'm.
Kunnen we dat virus geen geld geven? Bij het klimaat werkt dat ook.
Ssst dan komen er straks nog meer virussen op af..
Dat is al een gepasseerd station
@tiku99 | 14-07-20 | 09:13: Van die parisitaire uit "Scandinavië"?
REAGEER OOK