OM verdenkt Richard de M. van Groep de Mos van schenden ambtsgeheim, meineed en corruptie
Plus deelname aan criminele organisatie (niet Groep de Mos)
Volksburgemeester van Den Haag Richard de Mos en zijn collega-ex-wethouder Rachid Guernaoui worden door het OM verdacht van "schending van hun ambtsgeheim, meineed, corruptie en deelneming aan criminele organisaties met enkele vastgoed- en horecaondernemers." Dat heeft het Openbaar Ministerie vandaag laten weten in een update over het Haagse coâhrruptie-ondâhzoek [CHECKEN BIJ SJAAK BRAL, RED.]. Dat zijn warempel fikse aantijgingen, maar volgens Groep de Mos (wel familie) klopt daar helemaal niets van, zo laat de partij weten in een persbericht. "De Mos: ‘We zijn terechtgekomen in het meest smerige politieke proces ooit’." Kun je nagaan. Niet eens het smerigste, maar het meest smerige. Dan moet het wel heel erg zijn. Nou, OM. Wij zijn benieuwd naar de bewijzen.
Reaguursels
InloggenAls hij in de kamer komt heeft hij mijn stem. Wat is het OM toch een vuil vies klote clubje. De duivel is er niets bij. Gadverdamme, dit moet toch een keer afgelopen zijn met die zieke extreem linkse idioten.
De top van het OM lag toch altijd lekker te rollenbollen met elkaar en dan zouden ze nu ineens weer tijd hebben om te werken #ongeloofwaardig.
Kansloos natuurlijk om zo laat nog te reaguren op dit item. Maar voor de annalen dan. De manier waarop Beau hem ondervroeg: “Als je zegt dat je niets gedaan hebt, geloof ik je niet”.. geeft de giftige invloed aan van die meegezeulde redactie van Jinek.
Vond ik ook, het was walgelijk. De aanklacht staat nog net droog op papier maar uw media veroordeelt u vast door de toon van de vraagstelling. Walgelijk. Maar dit hele proces is natuurlijk gewoon een gewenste politieke moord? Net als bij Wilders?
De Mos bij #Beau: "Wie er op m'n rug zit maakt niet uit (OM onderzoek), ik hou wel van polonaise, ik ga na de zomer een nieuwe beweging starten en meedoen aan de Tweede Kamerverkiezingen".
Wilders bijna afgelopen. OM zoekt weer wat anders.
Ik wens de heren sterkte. Want de komende jaren worden ze continue lastig gevallen en kapot gemaakt met alles wat het OM maar kan gebruiken. Je bent als conservatieve niet kartelpoliticus schuldig tot je het tegendeel hebt bewezen.
Veel voorstanders van een corrupt OM roepen nu dat er weliswaar geen bewijs is dat de Mos schuldig is; maar dat er evenmin bewijs is dat de Mos onschuldig is.
En dat klopt natuurlijk.
Maar deze discussie gaat niet over de schuld of onschuld van de Mos.
Het OM zoekt tot twee keer toe de publiciteit met een beschuldiging van corruptie. De eerste keer hadden ze 0,0% bewijs, en de tweede keer (10 maanden later) wederom 0,0% bewijs.
Dat is nogal karig.
En het is vrij ongewoon dat een OM de publiciteit zoekt met "we hebben geen bewijs, maar we gaan de verdachte wel alvast kapot maken". Als het OM dat bijvoorbeeld bij moordenaar Volkert vd G. zou doen, dan zou dat OM een enorme schadeclaim aan de broek krijgen. Het principe van de rechtsstaat houdt namelijk in dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Als de Mos schuldig is dan moet hij bestraft worden, klaar.
Maar als de Mos schuldig zou zijn dan had het OM afgelopen jaar vast wel wat gevonden. Of ze zouden de zaak eerst grondig onderzoeken voor ze herhaaldelijk de publiciteit zoeken. Het gaat immers niet om iets onschuldigs als een gratis en te laag getaxeerd penthouse (Pechtold) of tientallen miljoenen (Keizer). Nee, dit is veel ernstiger; mogelijk diverse gratis etentjes en een bescheiden storting in de partijkas.
Hoewel nogmaals, dat is nog helemaal niet bewezen.
Het enige dat wel bewezen is, is dat beide ongefundeerde publiciteitsstunts de Mos zeer slecht uitkwamen. De eerste keer stond hij op het punt aftredend burgemeester Krikke te vervangen, omdat Groep de Mos de grootste partij is. Nu is er net een burgemeester benoemd terwijl de Mos zich verkiesbaar stelde, bovendien zal de zaak rond de volgende gemeenteraadsverkiezingen plaatsvinden. Oftewel vlak voor die verkiezingen gaat dit weer opgerakeld worden, maar een uitspraak zal pas na die verkiezingen gedaan worden.
Als die uitspraak er ooit komt. Het huidige Wildersproces duurt ook al 6 jaar, en ettert maar door. Terwijl het nergens over gaat; om "minder Marokkanen", terwijl "minder Polen" (oa Hamer, Norder, Aboutaleb) nooit tot een strafzaak leidde. En evenmin tot burgemeesters die met de fanfare naar de moskee gingen om valse aanklachten uit te delen, of bemoeienis van minister Opstelten.
Het vorige schijnproces tegen Wilders ging ook nergens over, behalve dan misschien over aanklager Schalken die probeerde de belangrijkste getuige-deskundige van Wilders (Hans Jansen) te beïnvloeden tijdens een etentje.
Dit is echt een bananenrepubliek geworden.
Scherp opgemerkt. Wie de macht tart wordt kapotgemaakt. De timing en duur van dit soort processen is ook wel heel opvallend. En inderdaad zijn de beschuldigingen heel fors en gaat dit met veel tamtam gepaard, terwijl het bewijs vooralsnog flinterdun is. En daar heeft men dan bijna een jaar over gedaan. Vervolgens moet het nog een jaar duren tot er een proces komt, vlakbij de verkiezingen in 2022 dus.
Normaal gesproken zou ik die Haagsche Harry’s niet vertrouwen. Maar gezien wat er met Greet allemaal uitgevreten wordt door de rechterlijke macht ga je toch twijfelen
Misschien moeten zijn aanhangers maar een clubje oprichten om hem te steunen. Vrij van alle negativiteit. Pro-deMos ofzo.
Den Haag is afgezakt naar een niveau van corruptie dat met geen pen te beschrijven is. Dus die de Mos en zijn kornuiten zullen ongetwijfeld hun graantje hebben meegepikt. Van de week nog een ambtenaar die vriendjes had bevooroordeeld en paar miljoen achterover had gedrukt. Maar niet getreurd, ze hebben nu een 'leuke' burgemeester, een verbinder met een warm hart.
Vergelijk dit even met de zaak van de ambtenaar daar die even 2 miljoen (!) Euro achterover gedrukt heeft. Hoor je niks over. Nergens.
www.gemeente.nu/loopbaan/integriteit/...
Inderdaad heel vreemd dit is normaal gesproken geen omgeving waar zo maar iemand binnen komt.Dus ergo er stinkt iets
Vreemd dat dit naar buiten is gebracht zonder dat de betrokkenen in kennis zijn gesteld
Zolang ik leef heeft het OM nog nooit een van leden van de Kunduzpartijen aangeklaagd dus sorry maar ik heb nul vertrouwen in de onpartijdigheid van het OM.
Ik verdenk de (r)overheid van corruptie en meineed ,al kan ik het lijstje nog veel langer maken hoor .
Een trieste constatering, maar de overheid is de vijand van het volk geworden. Ze doen exact dat wat het volk niet wil.
Richard is een held, hij vormt waarschijnlijk een bedreiging voor de zittende elite, is een geweldige man ik zou zo op hem stemmen. Beter dan Die mafkees Henk Bres van de PVV. en die linkse Wappies..
Ik schrijf dit terwijl de Ruttiaanse realiteit uit het staatskastje schalt hier. Het is het volstrekt incompetente, vervolgens structureel foutieve en uiteindelijk onafwendbaar kwaadaardige beleid dat dit soort zaken faciliteert. Dit gaat waarschijnlijk gewoon over de iets te populaire volksheld De Mos die alvast wordt geëlimineerd voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2022.
Exact. Blijf ze framen zodat de ander de verkiezing kan claimen is de modus operandi.
Toch wonderlijk hoe in de panelen er vanuit wordt gegaan dat De Mos & co. totaal onschuldig zijn. Prima om het bewijs even af te wachten natuurlijk, maar je ogen dichtdoen en lalallallala schreeuwen is nou niet bepaald wijs.
Mensenkennis. De Mos steekt geen geld in z'n eigen zak, behalve z'n salaris. Als je Rutte hoort spreken dan merk je dat hij niet altijd de volledige waarheid vertelt (dat is echt een politicus die er vaak net even slim omheen draait). Als je De Mos hoort, dan zie je dat gehuichel niet. En dan is Mark Rutte uiteraard nog een zeer positief voorbeeld, er lopen heel wat grotere boeven rond bij de vvd nl.wikipedia.org/wiki/Ton_Hooijmaijer... bijvoorbeeld en wat te denken van de rol van Jorritsma tijdens de Bouwfraude. Daar werd allemaal geschikt en gerommeld en hier noemen ze geen feiten, geen bewijzen en rekken ze het weer even tot over de verkiezingen. Heb m'n ogen open, dus kom maar met bewijzen tegen De Mos dan oordeelt de massa vanzelf anders als het werkelijk niet mocht kloppen. Na een jaar hebben ze nog steeds niets meer dan insinuaties, dus dat doet mij vermoeden dat ze bewijs moeten "fabriceren" en dat vertrouw ik niet. Sorry.
Is van alle tijden. Er waren er ook velen die Al Capone onschuldig vonden. Ook nadat hij was veroordeeld. Terwijl hij toch zo goed was voor de armen.
Is van alle
@Ridde Rogter | 10-07-20 | 19:54:
Je kunt iemand die niet veroordeeld is en waar zelfs nog geen aanklacht tegen concreet gemaakt is niet vergelijken met Al Capone. Het kan wel, maar dat is niet fatsoenlijk. Je bent onschuldig tot het tegendeel blijkt.
Ik verdenk Rutte en coalitie van deelname aan de klimaatmaffia.
De bijdrage van belastinggeld aan electrische auto's was in 6 dagen op maar er word al weer gekeken naar een nieuwe pot belastinggeld.
Was maar 10 miljoen of zo, dus 2500 auto's x 4000 euro subsidie of maar een heel klein beetje meer (12-14 miljoen misschien, exacte bedrag heb ik even niet meer scherp maar was in die orde van grootte) en dat was nog inclusief een subsidie van 2000 euro op tweedehands auto's, dus niet zo gek dat dat snel op was.
Wij die een co2, natuur bemestende, auto rondrijden worden gediscrimineerd door de overheid die auto's vol met giftige accu's moet promoten omdat dat groen is.
Wat wel bizar is, is dat de Groep de Mos altijd behoorlijk open is geweest in wat ze deden. Ok, ze hebben het niet allemaal tot op de cent nauwkeurig in de krant laten zetten, maar iedereen wist wat er gebeurde. Ze hebben ook geen 9000 dossiers door de shredder gehaald, dus alles was gewoon aanwezig.
En dan heeft het OM tot 2021 nodig voordat de zaak inhoudelijk behandeld kan worden.
Ok, de openbaarheid heeft dan geleid tot wat schending van ambstgeheimen zonder dat er een WOB procedure nodig was. En er heeft er een een vuurwapen gehad (nee, die was niet met Femke H. getrouwd).
Dat zijn forse beschuldigingen. Deze echt beoordelen kan pas als je de volledige aanklacht kent, maar de tien maanden die het geduurd heeft voor het tot een aanklacht kwam doen vermoeden dat het een hele puzzel is geweest. Er zal wat gesjoemeld zijn, dat zeker, maar bij dit soort aantijgingen (‘criminele organisatie’, ‘corruptie’, ‘meineed’) moet je wel erg zeker van je zaak zijn. Of is het bluf en een vlucht naar voren om een daad te stellen nu er een nieuwe burgemeester zit en een oude wethouder van de VVD, die tenminste van belangenverstrengeling - maar als het OM hier zou gaan graven mogelijk nog wel iets meer - wordt verdacht. Kent u trouwens een of meerdere ook landelijke actieve partijen die elkaar baantjes en centen toeschuiven, en vaak als niet integer uit de bus komen? En waar geen diepgravende onderzoeken naar worden gedaan?
Het zijn boeven bij het OM. Allereerst heeft het nu al meer dan een jaar geduurd, als ik me niet vergis. Verder hebben ze nooit met De Mos gesproken, volgens De Mos. Als laatste werd in het NOS Journaal fijntjes gezegd dat "ze niet verwachten dat het proces voor het eind van 2021 (of 2022) zal plaatsvinden", dus ze tillen het even over wat verkiezingen heen. Ook weer opgelost voor de vvd.
En uiteindelijk is het enige wat er waarschijnlijk gebeurd is dat die behangkoning en nog een paar Hagenezen even geholpen hebben om een gelijk speelveld te creeren t.o.v. de vvd.
Dwz. mogelijk wat hulp bij het opzetten van een website (wordt genoemd in het NOS Journaal) en dan stelt het OM en daar gaan ze vreselijk nat want zonder bewijs te overleggen "in ruil voor vergunningen". Lazer toch op, daar geloof ik niks van. De Mos is niet gek. Zou er dan helemaal geen vergunning meer verstrekt mogen worden aan mensen die die Haagse partij een warm hart toe dragen? Onzin allemaal. Ga eens bij een willekeurige gemeente onderzoeken hoe het met vriendjespolitiek binnen de vvd en het cda al jaren gaat en je kunt hele grote dingen vinden, maar het OM zoekt liever hiernaar. Opvallend. Corrupte zooi.
Er worden hele wegen aangelegd om vriendjes in de tuinbouw te helpen aan een beter waarde van hun bedrijf. Het is maar een simpel voorbeeld, je kunt er zo legio vinden. Enige verschil is dat zo'n cda een bredere partij is, dus daar spannen meteen 50 mensen samen om iets voor elkaar te krijgen en dan is het ineens geen corruptie?
@Watching the Wheels | 10-07-20 | 18:19: Is dat echt zo, tuin/glasbouw moet juist gesloten worden scheelt bakken ellende.
Kijk alleen maar naar de schuldontwikkeling in tuinbouwgemeenten en je weet in feite al genoeg.
Het getreuzel bij het OM doet vermoeden dat ze niet of nauwelijks beschikken over bewijzen. Als de zaak klip en klaar zou zijn had het om er wel wat meer vaart achter gezet. Ze kunnen immers wel een succesje gebruiken.
Nee joh, komt ze prima uit. De Mos kan nu niks. Ze zijn zo handig. Helemaal eerlijk is het niet. Je mag alleen pvda, d66, gl, cdalown of vvd stemmen.
Die De Mos zou een goede VVD'er zijn.
Te weinig banden met de belastingontwijkende elite.
Richard de Mos zei recentelijk in een interview nog nooit verhoord te zijn. Beetje vreemd om de beschuldigingen alvast in de ether te slingeren. Dan kan de verdachte zich beter voorbereiden op een verhoor, en kan de recherche iemand minder makkelijke betrappen op daderkennis.
Ja, ons OM kan er wat van en hebben het er maar druk mee.
Zo druk dat ze nog steeds bezig zijn met de aangifte tegen Akwasi te onderzoeken, als ze niet bezig zijn met de WOP-stukken over Wilders te verstoppen, en klokkenluiders op te sporen.
Totaal ongeloofwaardige club geworden.
Net als de Belasting.
Onzin, ze hebben gewoon tijd nodig. Want het onderzoek moet zorgvuldig gebeuren.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:21: lol
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:21:
"Zorgvuldig onderzoek"?
Als in "zonder enig bewijs toch meermaals de publiciteit zoeken"?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:21:
Onzin, ze zijn nog nooit zorgvuldig geweest de laatste jaren.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:21:
Kletskoek Kuif.
Het onderzoek naar de aangifte van Sylvana Simons met aansluitend de opsporing, en vervolging van de daders, nam minder tijd in beslag als dit tijdgerek.
Wordt dit nu het derde politieke showproces na Wilders en de Blokkeerfriezen? Of heb ik er een paar gemist?
Grappige is dat een corrupte oplichtster meer een noord afrikaanse achternaam gisteren is vrij gesproken van corruptie, deze mevrouw uit 020 had van van der Laan, stiekempjes ( Pvda) een opdracht en een zak geld gekregen.
Centen naar d r vriendje op basis van wat facturen, v/d Laan is er niet meer en mevrouw kan fluitend verder.
Check het vorige topic
Het is in ieder geval niet het laatste politieke proces.
We kunnen er om lachen, de daders van die processen uitlachen en beschimpen, maar ondertussen is dit heel triest en nog meer benauwend.
De politieke elite deinst in hoog tempo minder terug voor inperking van vrijheden en het voeren van processen en anderszins kapot maken van politieke tegenstanders.
De boeren komen straks ook nog aan de beurt.
Maar het echte tuig laten ze vrolijk op scooters rondrijden en die blijven de nederlandse bevolking maar in de bek spugen.
Klein bier wanneer je ziet hoe minister Kaag een miljard door de plee spoelt tbv de salon NGO,s . Op tv Noord Holland gisteren verklarend dat de politiek zich niet zo met draagvlak moet bezighouden, mmmmmm. Is dit al links facisme ?
Stukkie over gelezen, ontwikkelingshulp is gekoppeld aan de NL omzet als land, is gedaald maar geldt niet voor deze hulp/mevr. Kaag, trucje uitgehaald toekomstig geld naar voren gehaald, ernstigere vorm van corruptie dan die van de Mos.
Als een horeca ondernemer een paar centen v/d bank wil lenen op basis van een betere omzet volgend jaar, juist, die kan barsten, krijgt niks en Afrika een half miljard zonder basis.
Jatten/oplichten/verdraaien moet je in het groot doen, lukt altijd.
@Uw Verzekeringsadvis | 10-07-20 | 17:29: Je moet groot denken. Een bank heeft niets aan u met een kredietje van 50K. Begin eens met 5 miljoen en een hoop gebakken lucht. Moet jij eens kijken hoe ver je komt bij die sukkels.
@Dubbelepunthoofd | 10-07-20 | 18:34: Dat zeg ik net
En nog steeds geen gekozen burgemeester. Toch DDR66 ?
Check maar niks bij Sjaak Bral. Die is niet leuk en was nooit leuk, met zijn gecultiveerde plat- Haagse accent.
Ben dan ook bij Jekkers te rade gegaan.
Bral is geen sierraad voor het prachtige 070.
Hagenezen en Westlanders zijn niet leuk. Ze denken wel dat ze leuk zijn.
Bral is een kwal.
Als inwoner blijf ik achter de Mos staan, de inzet die hij getoond heeft voor zijn inwoners is hoog.
De Mos is een goeie gozer maar wel een volksjochie met rechtse inslag, dat gaat dus niet werken ga je geen burgemeester mee worden hoog uit portier,
De Amerikaanse stad New York maakt het gebruik van de termen ‘illegale vreemdeling’ of ‘illegalen’ in sommige gevallen strafbaar. Ook wordt het dreigen met het aangeven van illegalen bij de immigratiedienst op basis van “een discriminerend motief” strafbaar. Overtreders kunnen een boete van 250.000 dollar krijgen.
Zo stelt de stad dat “het gebruik van de termen ‘illegale vreemdeling’ en ‘illegalen’, met de bedoeling om een persoon of personen op de werkplek te vernederen, te beschimpen of te beledigen, neerkomt op onwettige discriminatie”. Overtreders van de nieuwe richtlijn kunnen een boete van wel 250.000 dollar krijgen.
Zou echt iets voor Amsterdam zijn.
Dan komt er gewoon een andere term vorm. Allochtonen mocht ook niet meer, al was dat de newspeak voor buitenlanders. Tegenwoordig heet het Merkelkinderen.
New York. Was dat niet die stad waar gouverneur Andre Cuomo ziekenhuizen had bevolen om hun coronapatiënten in verzorgingshuizen te dumpen met alle gevolgen van dien?
Rachird & Richad
Is weer eens wat anders dan Jacobse & Van Es.
Vanavond komp Mos uitlegguh hoew ‘t zît.
21.30 op de treurbuis.
Iedereen kijken. Geen gezeik!
Wat een stel paupers bij elkaar. En die De Mos wilde burgemeester worden...
Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 Andere afzeiken die niet jou kleur zijn, zo links.
Je hebt de bewijzen al ingezien? Tot nu toe is die lekkere VVD leider van je meer crimineel. Van hem is het meer dan eens publiekelijk aangetoond. Van de Mos nog niet, toch?
Als de Mos maar hal zo corrupt zou zijn geweest als het OM beweert, had hij al lang bij de VVD gezeten.
Het is ook veelzeggend dat de VVD nog niet heeft geroepen dat de Mos welkom is bij de VVD. Dat bewijst dat ook de VVD die over politieke schijnprocessen gaat, niet gelooft dat de Mos corrupt genoeg is om bij de VVD door de ballotagecommissie te komen.
Toch heb ik liever zo'n burgemeester dan een premier die terroristen bewapent en burgervliegtuigen naar oorlogsgebied stuur.
@Dandruff | 10-07-20 | 17:05: Wat een wappie-betoog.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:07:
Vind je?
Zal ik die lijst met VVD-ers in opspraak nog eens neerzeten?
www.elsloo.info/nieuws/politiek/2550-...
@Roadblock | 10-07-20 | 17:10: Prima, geen probleem. Corrupte politici moet je hard aanpakken.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:17: Was dit voor of nadat u geschokt was.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:07:
Beter dan "wat een paupers".
Dat jij niet beter kunt is geen excuus. Je kunt niet beter omdat je dat nog nooit hebt geprobeerd. Want als jij je best zou doen dan zou je binnen een half jaar een inhoudelijk debat kunnen voeren.
Maar dat wil je niet.
@Dandruff | 10-07-20 | 17:05: Je moet het wel heel erg bont maken voordat de VVD je ziet zitten.
gaan ze nu voortaan alle politieke debatten bij de rechter voeren ?. lijkt me best duur.
Welnee, allemaal belastinggeld. Als ze tekortkomen schroeven ze die wel op.
Ik voel dat er weer eens een politiek proces zit aan te komen.
(En vooral lang rekken, om de schade voor de heren zo groot mogelijk te maken.)
Past helemaal in het proces naar een totalitaire staat waar we razendsnel belanden: elke vorm van burger-organisatie en -invloed de nek omdraaien. Idem Wilders proces. Wie kan er nu nog denken dat de overheid er voor de burgers is? Het alarm staat aan...
Democratie = dood
R.I.P.
Democratie heeft nooit bestaan hoor.
@lalalilo | 10-07-20 | 16:38: Niet voor Jan L*l
Dit lijkt allemaal sterk politiek gemotiveerd. Het OM is al ruim tien maanden bezig om een zaak tegen De Mos te maken. De verdenking is nu bekend gemaakt door het OM. Inhoudelijke behandeling volgt over - opnieuw - tien maanden.
Ondertussen staat het meest populaire raadslid uit den haag zo'n twee jaar buitenspel. Dit komt heel veel gevestigde partijen en politici veel te goed uit.
De beschuldiging van het OM is fors. In het verleden hebben we echter genoeg meineed, corruptie en schending ambtsgeheim gezien waarbij de gemiddelde politicus een tik op de vingers krijgt.
Penthouse bijv.
Net zoals in een rechtszaak de beschuldigingen door het OM eerst bewezen moeten worden, is het net zo voorbarig om op voorhand van hun onschuld uit te gaan.
Het gemakkelijkse “argument” is om uit te gaan van het tot op de draad versleten verwijt van een politiek proces. Zo kun je iedere casus meteen platslaan. Deden de communisten vroeger ook altijd.
@Ridde Rogter | 10-07-20 | 17:04:
Nee, de communisten VOERDEN politieke processen.
Dat is even iets anders.
@Ridde Rogter | 10-07-20 | 17:04:
Lees je plemp nog eens goed na, denk eens wat dieper na over "tot op de draad versleten verwijt van een politiek proces", jij leeft duidelijk nog steeds onder de "onderste steen" van Pinokkio Rutte.
"Deden de communisten vroeger ook altijd" vindt jij dus duidelijk niet "tot op de draad versleten".
@Ridde Rogter | 10-07-20 | 17:04:
Ter aanvulling op Roadblock.
De communisten voerden hier afgelopen decennia ook reeksen schijnprocessen tegen Janmaat, Hirsi Ali, Fortuyn en Wilders. Compleet met het voor een etentje uitnodigen van Wilders' getuige-deskundige door de aanklager; burgemeesters die voorgedrukte valse aangiftes bezorgden bij de moskee; inmenging van oa minister Opstelten, etc.
De casus wordt niet platgeslagen omdat het de Mos is.
De casus wordt platgeslagen omdat er nog geen enkel bewijs is, maar het OM wel de publiciteit zoekt. Net als een jaar geleden. Dat heeft niks met gedegen onderzoek te maken, dat is puur stemmingmakerij.
Stemmingmakerij op vervelende momenten voor de Mos. Vorige keer was dat "toevallig" vlak voor de val van burgemeester Krikke; waardoor de Mos van burgemeesterschap werd uitgesloten. En nu is er net een ongekozen burgemeester benoemd terwijl de Mos zich verkiesbaar had gesteld. Kennelijk moet het plebs even weten wie er hier de baas is.
@Dandruff | 10-07-20 | 17:30: Gelukkig voor jou doorzie je je eigen geraaskal al niet eens meer. Je waaarneming is (ogenschijnlijk niet reparabel) getroubleerd door complot-dna. Hoe weet jij dat het OM geen bewijzen heeft?
Je doet mij door je vooringenomenheid aan mijn communistische opa denken die ook uitsluitend in complotten dacht. Feiten passen voor zo iemand niet in hun dogmatiek. Misschien ook CPN-lid geweest?
@Ridde Rogter | 10-07-20 | 18:55:
Je weerlegt precies 0 van de feiten die ik noemde.
Dan kun je me wel beledigen en suggestief verdacht maken, maar dat maakt die feiten nog steeds niet ongedaan.
Aan een OM worden hogere eisen gesteld dan aan een lagere scholier. Wat jij nu doet is jouw ding, je hebt al heel vaak aangegeven niet beter te kunnen. Maar een OM moet met bewijzen komen, in plaats van de publiciteit te zoeken met suggestieve "heeft de Mos een liefdesbaby met Attila" achtige clickbait.
Ik verwacht dat het OM binnenkort achter Bert Koenders en zijn BKB-clubje aangaat.
Hij is toch niet van de vvd?
Nee, daarom wordt hij ook gelyncht
En de verkiezingen zijn precies dan in 2022 gepland. Dus lekker 3 jaar aanhouden die zweem van verdachtmaking, zonder concreet te worden. Echt Volkert praktijken. De elite werkt tegen..... KOTS!
Maar als je van de D65 bent en je krijgt een penthouse kado, dan is er niks aan de hand!
Vergeet Greet, die had gewoon geen domme, opruiende uitlatingen moeten doen.
Maar deze man hier en zijn Marokkaanse metgezel worden zo erg kapotgemaakt door de deep state. Inhoudelijke behandeling rond maart 2022, wtf!!!?? Komt dat ff goed uit. Zijn partij mag niet de grootste worden in Den Haag. Zijn partij is er namelijk voor iedereen.
WALGELIJK
Ze hebben wel de schijn tegen.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 16:45: Kuif, wat weet jij dan wat wij niet weten? Welke schijn?
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 16:45:
Hehehe een VVD-er die over de schijn tegen begint.
Moet je je schaatsen niet onderbinden Kuif?
Je zit op glad ijs.
@Roadblock | 10-07-20 | 17:14: Corrupte politici moet je hard aanpakken. Maakt niet uit van welke partij.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 17:20:
Plemp van de dag, met een enorm onwaarschijnlijkheids gehalte, uiteraard verzorgd door trol K.
De methode die de Overheid hanteert is vrij duidelijk. personen, organisaties e.d. die staatsgevaarlijk (Lees voor de huidige machthebbers) zijn worden gecriminaliseerd. of het nu terecht is of niet.... beproefde methode want zo beschadig je je tegenstander. je wordt in de verdediging gedrukt en elke reactie wordt tegen je gebruikt. uiteindelijk belandt je in een jarenlang proces. daar gaat al je tijd, energie en geld inzitten. en last but not least... je krijgt negatieve berichtgeving van de pers over je heen.
Het is een beproefde methode!
Pre-cies.....!
Maar je kunt die strategie niet onbeperkt volhouden. Hier zie je al de nodige aarzelingen.
Evenals de twijfels bij de nieuwsmedia, die voeg of laat echt vragen moeten gaan stellen om geloofwaardig te blijven bij het publiek.
@Mr.Crowley | 10-07-20 | 16:30:
Heb toch het idee dat het bij de naden los begint te raken.
@Mr.Crowley | 10-07-20 | 16:30:
Nieuwsmedia en geloofwaardig in 1 zin.
Poehpoeh.
2 frikandellen en een biertje voor de Mos en geef mij maar een jenever cola met vlammetjes...
Vervolgde Nederlandse politici:
Janmaat
Joekes
Rutte
De Rey
Wilders
Van der Roest
Verver
Van Son
Hooijmaijers
De Mos
(Fortuyn werd op tijd vermoord)
De lijst is vast niet compleet.
Van Rey (sic.) was gewoon een crimineel.
Tot aan de Hoge Raad heeft zijn veroordeling stand gehouden.
En over Verver en Hooijmaijers zullen we ook maar niet beginnen.
@wapster | 10-07-20 | 16:19: Ja, Van Rey spoorde niet. Hooij idem dito.
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 16:46:
Want hij werd gepakt?
Dan spoor je niet als VVD?
@Roadblock | 10-07-20 | 17:17:
O zo waar, typische trol K. verdediging.
Laat ze eens uitzoeken waarom wethouder Revis (VVD) opeens stopt en een onzinnig baantje neemt vlak nadat een ambtenaar miljoenen heeft ontvreemd.
Arme Richard. De hele wereld is natuurlijk weer een groot complot. Tegen hem. Het hele Openbaar Ministerie, waar ie-der-een lid is van de NCPN. En dat alleen maar om Hart voor Den Haag af te houden van wereldheerschappij en de crown jewel: het burgemeesterschap van Den Haag. Het is een sgande!
Riesh heeft wel de grootste partij van Den Haag. Een serieuze bedreiging voor de klassieke partijen.
U doet uw nick eer aan....
”We verdenken de wethouders ervan dat ze met groepjes ondernemers uit de horeca en het vastgoed zodanig hebben samengewerkt dat ze een criminele organisatie vormden”
Leuker kunnen we het niet maken. Aldus het OM.
Ik zie aankomen dat dit heeeeel eeerrrggg lllaaang gaat duren.
Dat zouden grote bierbrouwers nooit doen. Indien wel: vervolgen
@H0lland | 10-07-20 | 16:17:
Of prins Bernhard.
Wanneer gaat dan de EU als criminele organisatie aangemerkt worden? Die komt dan ook wel in aanmerking
Dit is natuurlijk een aanwijzing dat groep MOS het goed doet voor de burgers, anders proberen ze niet een aanklacht net voor de verkiezingen in elkaar te breien. Jammer dat hij vrijgesproken zal worden,.......... net na deze verkiezingen.
Er zit indedaad een luchtje aan.
,,In het onderzoek komt een beeld naar voren van geldstortingen, betalingen voor het maken van een website, (promotie)filmpjes, een verkiezingscampagne en etentjes”, schrijft het OM, ,,en het lekken van vertrouwelijke informatie, voorkeursbehandelingen, omkoping van kiezers en het verstrekken van vergunningen.”
De meineed zou gepleegd zijn tijdens de benoeming van de wethouders en het raadslid in de raadzaal. Politici verklaren dan geen giften of gunsten te verstrekken of te beloven aan anderen. ,,Dan beloof je integer te handelen, dat verdraagt zich niet met verdenking”, meldt de woordvoerder van het OM.
www.ad.nl/den-haag/om-oud-wethouders-...
Ik mag toch hopen dat je het AD niet met instemming citeert. Een eerlijke en objectieve benadering van het nieuws is in dat periodiek doorgaans ver te zoeken.
Pfffft.... Het zou me niks verbazen als Richard her en der wat volkse ondernemers de hand boven het hoofd heeft gehouden. Het zou me helemáál niks verbazen als dit gewoon een politiek gemotiveerde aanval is van andersdenkenden in het OM.
Een woke top bij de wouten, schandalen bij de belastingdienst, dienstmaagd Rutte, Ferd fucking Grapperhouse... Lol leer mij de overheid kennen
Post Scriptum: En Volkert die een boerderij van 600k koopt. Wahahahahaha Hebben Jullie Geen Prioriteiten!!??!
Ik heb liever een burgemeester die goed is met de lokale middenstand, dan een droeftoeter van het partijkartel. Daar lijden alle Hagenezen onder.
Wat is dat toch steeds met die rechts extremisten. Iedere keer gaan ze ten onder aan zelfverrijking. Zitten ze op het pluche? Gaan ze graaien. Willen ze alleen nog maar hun eigen zakken vullen. Het blijven paupers, had je beter je school af kunnen maken. Sukkels.
Gelukkig hebben we nog politici bij de linkse partijen en de vvd die helemaal anders zijn, eerlijk, niet corrupt, niet macht belust, niet de eigen familie matst, enz,
Dat laatste woord in uw tegel, was dat voor uzelf bedoelt?
@jan huppeldepup | 10-07-20 | 16:11: Nee, hoezo, waarom gaat het nou iedere keer mis? Tis een toffe peer die Richard, ken hem verder niet persoonlijk, maar wat gaat er nou mis? Word hij daartoe gedreven? Begrijp het niet.
@Tishetnetnie | 10-07-20 | 16:23:
Zalig zijn de onwetenden!
je geeft zelf het antwoord al op je vraag, het is veel te toevallig dat partijen of mensen die tegen de gevestigde orde ingaan, in de media worden gecriminaliseerd. Dat heeft niets met de partijen of personen te maken, maar alles met het kartel sukkels!
Waarom moest de linkse politicus Jacques Tichelaar ook alweer aftreden? Iets met nepotisme, staat me bij.
Benieuwd wanneer Thierry Baudet, de volgende tegenstander van links, door het linkse "Openbaar" Ministerie wordt aangeklaagd??
Wegens naaktfoto's bijvoorbeeld?
twitter.com/JFKmen/status/10242335627...
@jan huppeldepup | 10-07-20 | 16:13:
Nee vanwege zijn bodygards die hij meeneemt om te voorkomen hetgeen met Pim Fortuyn is gebeurd. Die een linkse activist bij Thierry Baudet weghielden. Waar "de extreemlinkse leider" Jesse Klaver Kamervragen over wil stellen. Dus is de kans groot dat het OM "hun" linkse leider volgt met een aanklacht tegen Thierry Baudet.
Die aanklacht verwacht ik kort na de 2e kamer verkiezingen, indien het FvD niet al te groot wordt.
Erg slim van het OM.
Zo hebben ze weer een politieke tegenstander van links kaltgestellt/uitgeschakeld: met zon aanklacht kan De Mos het burgemeesterschap wel vergeten. Elke overheidsbaan kan hij vergeten, want een VOG krijgt De Mos nooit meer.
Alleen bij veroordeling.
@Kaas de Vies | 10-07-20 | 16:03:
Is dat zo? Had D66-democratiehater Ollengren niet in een wet laten vastleggen, dat elke bestuurder een integriteitsonderzoek met vlag & wimpel moet doorstaan?? Dat kan De Mos nu niet meer.
Ach, je regelt wat onderling, ouwe jongens krentebrood en er wordt meteen moeilijk over gedaan.
Misschien heeft burgemeester Van Zanen (VVD) tijdens een driehoeksoverleg te kennen gegeven dat beschadiging van De Mos in het belang van de openbare orde is.
Ik hoor en lees op dit moment alleen maar ‘verdenkingen’ en ‘onderzoek naar’, maar nergens een smoking gun of enige vorm van bewijs.
Dit riekt naar ‘kaltstellen’ of gooi gewoon bewijs op tafel.
Faalhazen van het OM doen hier een jaar over? Dit gaat Riesh veel zetels opleveren bij de volgende verkiezingen.
Duurt best wel lang, hoor, het in elkaar knutselen (fabriceren) van een aanklacht zonder “echte” feiten is niet zo makkelijk....
Is hij wel verkiesbaar als er een strafzaak loopt dan?
Lijkt mij juist de clou van deze truuk
Gaat weer jaren duren net als bij Wilders... zo gaat kalltstellen.
Pim was te slim en daar moest een andere oplossing komen.
Dat loco-de Mos Krikke dreigde te moeten vervangen trok de Haagse elite niet.
Als ze hier de Mos van beschuldigen, vraag ik me af hoe het zit met al die andere politici in Nederland.
Het is toch wel lachen met die PVV'ers hier:
"De politie en het OM moeten strenger optreden!!11!"
OM klaagt De Mos aan:
"Maar niet tegen hem11!!1"
Hahahaha.
Context Pietje, context..
Damn. Jij bent best dom.
@Mahatma | 10-07-20 | 15:57: Niet alleen dom maar ook heel vies en slecht.
DrumPiet: PVV-ers vormen een ras. In zijn hoofd.
Klopt, selectieve woede. Steeds roepen om meer law and order, maar niet als het de eigen groep betreft
@Kuifje-naar-Brussel | 10-07-20 | 16:48:
De ratten Drumpiet en Kuifje komen ook weer uit hun holen gekropen.
Inhoudelijk reageren doen ze nauwelijks, godwinnen, trollen en olie op het vuur gooien daarentegen, als de beste! Wat een kansloze sneuneuzen....
"De Mos: ‘We zijn terechtgekomen in het meest smerige politieke proces ooit’."
Hier moet ik toch weer even aan Pim denken. Erger dan hem is overkomen indertijd kan volgens mij haast niet maar het zal best smerig zijn.
Uhh, gemeentepolitiek in een stad met de meeste kakkers en de meeste tokkies. Succes!
Haha, ja
Vanavond zit partijleider Richard de Mos met zijn advocaat Peter Plasman bij het TV-programma Beau; 21.30 RTL4
Wat schuift dat nou?
Dat moet je aan Peter vragen, Peter R. de V. , die weet dat soort dingen. Peter Plasman factureert gewoon met een vork en Richard de Mos 'mag blij zijn' dat hij daar mag aanschuiven om zijn verhaal te vertellen.
Alles om te voorkomen dat De Mos burgemeester zou worden. Krikke stond op het punt afgeserveerd te worden en De Mos zou het als loco burgemeester overnemen. Dat mocht natuurlijk niet gebeuren. Waar blijven de WOBjes naar de correspondentie van de ministers en ambtenaren naar de top van de partijen?
Wat vervelend toevallig dat de WOB-wetgeving kaltgestellt is. Je zou er bijna niets van gaan denken.
Ja bijna.....
@Lupuslupus | 10-07-20 | 15:55: Toch nog net gered voor de doellijn!
kijk, de aap komt uit de mouw.
@Kaas de Vies | 10-07-20 | 15:51:
Walgelijk figuur ben je, echt om te kotsen.
Eén keer klemgeluld op argumenten en vervolgens deze smerige comments. Psychopaat.
Huilie huilie
@DrumPiet | 10-07-20 | 15:56:
Ik heb het al voor je hersteld. Blij?
@Kaas de Vies | 10-07-20 | 15:58:
Ik hou niet van kinderen. Narcistische kaatkabouters zijn het...
@SterF... | 10-07-20 | 16:03:
Haatkabouters
Je bent in de war met Erdogan.
Die kwam uit de mouw.
Berbaar weet wel hoe 't zit. Althans, dat liet 'ie regelmatig weten.
Maar ja.......
Berbaar weet als VVD'er zeker hoe corruptie werkt. A la Bloemendaal.
Door de zaak Wilders geloof ik zeker dat er politieke krachten spelen om alles wat ‘in de weg loopt’ aan te pakken.
Absoluut, geen enkele twijfel!
Radarbeelden hebben we nodig.
Ik mag 'm wel, die Richard. Hij wierp zich op als wethouder die dicht bij het volk stond. Met name ondernemers konden altijd bij hem aankloppen als ze iets wilden of ergens last van hadden. Wil je je terras uitbreiden of extra parkeerplaatsen, klop even aan bij de Mos. Ik ben bang dat hij daar gewoon iets te ver in is gegaan en dat de banden in de loop der jaren te innig zijn geworden. Zonde.
Daar zit 'm wel het probleem: iedereen kon bij 'm terecht en De Mos kreeg daar ook wat voor terug, reken daar maar op. Het recept voor een goede relatie met een invloedrijk politicus: zorg dat 'ie chantabel is.
Ik zag mijn oude baas ook een keer bij een aanbesteding een jonge knul van de gemeente een gloednieuwe Nokia telefoon overhandigen. Beetje schuchter nam hij 'm aan maar m'n baas zei dat het allemaal prima was, geen probleem. Later was de uitvoering van de aanbesteding niet helemaal zoals afgesproken maar deze knul zorgde er mooi voor dat de klachten toch binnen het bestek waren opgeleverd. Hij dacht telkens aan die telefoon waar hij iedereen de ogen mee had uitgestoken. Die hielp ons aan een hoop centjes.
De Mos heeft ook zo'n gunst gekregen. Misschien een pijpbeurt of wat pilletjes, nieuwe velgen op z'n auto of net wat meer opties dan in de offerte stonden. En dat zodat de garagehouder de accasions ook aan de overkant in het gras mocht zetten.
Zo gaan die dingen.
Jammer dat burgers in die werkwijze nooit mee kunnen doen.
@Busverhuur | 10-07-20 | 15:55:
Misschien een pijpbeurt of pilletjes, of nieuwe velgen op zijn auto...
Zijn dat uw ervaringen?
Jezus wat een armoede.
Dan kan je beter een penthouse krijgen.
Wilders krijgt 1000-den doodsbedreigingen.
Ooit al iets mee gedaan door OM/rechters?
OM, waar zijn de vele aanklachten/rechtszaken tegen de bedreigers van Wilders?
Akwasi bedreigt mensen.
OM onderzoekt, maar nog helemaal geen spoor van duidelijkheid, terwijl het zoooo duidelijk is.
Silvana Simons doet een paar aanklachten en politie/OM en rechter staan op haar te wachten om mensen aan te klagen en te veroordelen.
En nu de Mos en collega in rap tempo aangeklaagd door het OM.
Conculsie: Linkse voorstanders worden meteen geholpen (Simons) of de-hand-boven-het-hoofd-gehouden (Akwasi). Andersdenkenden (Wilders, De Mos) worden door het OM meteen aangepakt.
We leven in een links gestuurde fascistische staat, waarbij overheidsorganen zich laten sturen door hun links-fascistische overtuiging. Zeer gevaarlijk.
PS: Ik ben benieuwd wanneer Thierry Baudet aan de beurt is voor een aanklacht van het OM?? Zou het een aanklacht over zijn bodygards kunnen zijn? Die hem behoeden van hetgeen Pim Fortuyn is overkomen (de kogel kwam van links, was een veel gehoorde uitspraak destijds). Zou zo maar kunnen, want de leider van extreemlink, Jesse Klaver wil hierover al kamervragen stellen, dus is de kans groot dat het OM zich door "hun" politieke leider laat leiden: door Baudet aan te klagen.
Nu gaan ze met spoed ollongren en Schouten helpen met kaltstellen van de boeren.
Apart is het wel. Je ziet overal processen waar mensen andere ideeën hebben over de samenleving als de gangbare. De meeste met succes ook nog.
azijnseikerT | 10-07-20 | 15:41Ik kijk nu al uit naar de gemeenteraad verkiezing in 2022. Dat wordt een mega overwinning voor Groep de Mos. De Hagenezen zijn het huidige college meer dan zat.
Hij schijnt gelekt te hebben over de procedure van de burgemeestersbenoeming. Vreemd. Ik hoor nooit wat als er weer eens gelekt is uit de Miljoenennota. Of sowieso iets over lekken door een kartelpartij. Zelfs niks als het de lekken uit de commissie Stiekem van de 2e Kamer betreft in 2018.
Richard heeft zijn hand overspeeld, nu moet hij de consequenties daarvan dragen.
Heb je bewijzen ??
Mmm, ik weet niet. Ik heb het gevoel dat De Mos wel beïnvloedbaar is op een of andere manier. Wellicht zelfs met goede bedoelingen oid. Ook maar eerst maar eens afwachten waar het OM mee komt ipv direct onschuldig of bananenrepubliek te roepen.
Uw 'gevoel' is helemaal niets waard.
@Lupuslupus | 10-07-20 | 15:56: U wel?
Lang verhaal kort.
Het OM is dus een jaar verder, en heeft al met al pakweg 0,0niks% bewijs van een kans op een sterke aanwijzing verzameld.
Ik vind dat vrij karig.
En waar gaat het eigenlijk om, een gratis penthouse?
Nee, om een paar honderd euro in de partijkas, en mogelijk een gratis etentje. Waarvoor nog geen bewijs geleverd is overigens.
De vergunningen waar dit om draait werden overigens net door Groep de Mos persoonlijk verstrekt, maar gewoon besproken in de gemeenteraad.
Eerst neemt het OM Wilders te pakken en nu oud-PVV-er de Mos. Liggen er niet nog 40.000 zaken op de plank bij het OM waar ze geen tijd voor hebben?
@Lupuslupus | 10-07-20 | 15:42: First things first hè.
"schending van hun ambtsgeheim, meineed, corruptie en deelneming aan criminele organisaties met enkele vastgoed- en horecaondernemers."
Dat zijn forse aantijgingen. Die doet het OM meestal niet voor niets.
@Lupuslupus | 10-07-20 | 15:42:
Oh, dan mag het dus? Kinderlijk gedacht hoor.
@DrumPiet | 10-07-20 | 15:50:
Vaak wel.
@DrumPiet | 10-07-20 | 15:50: Maar het is prima om terror groeperingen te voorzien van toyota's, geld en andere goederen.
Het OM is het afvoerputje van juridisch Nederland.
@DrumPiet | 10-07-20 | 15:50:
Ben jij nu werkelijk zo bekrompen als je je hier voordoet (antwoord =JA). Het OM gaat op de USA toer, als je daar een scheet laat in bijv. een openbare ruimte en je wordt daarvoor aangeklaagd, dan krijgen ze het voor elkaar om een aanklacht met minstens 54 aanklachten te fabriceren, in de hoop dat er een paar blijven hangen. Fabriceren is hier het sleutelwoord, Roffelmans, fabriceren....
@DrumPiet | 10-07-20 | 15:50:
Als je je nou eerst eens inleest.
Er zijn nog helemaal geen bewijzen, zelfs geen aanwijzingen.
Het OM herhaalt enkele beschuldigingen van een jaar geleden, maar net als een jaar geleden hebben ze nog geen procentje aanwijzing dat ze oooit een procentje van een bewijs gaan vinden.
Een gek hypothetisch voorbeeld. Stel dat het OM vandaag of morgen zou besluiten om ook eens een gewelddadige overvaller op te pakken. Maar er is geen enkel bewijs tegen die overvaller.
Zouden ze dan ook die beschuldiging elk jaar even herhalen, zonder verdere bewijslast?
Google eens op "rechtsstaat".
Was toch allang duidelijk dat dat een boefje was.
Goed dat de rijksrecherche dit soort zaken onderzoekt natuurlijk maar riekt wel naar politiek.
Geen idee wat de gevolgen zijn. Maar De Mos had zijn functie al neergelegd bij het vermoeden dat ... en nu wordt op zijn vroegst ergens in 2021 een uitspraak gedaan ofzo. En dan nog hoger beroep. Dan zitten we in 2022.
De Mos is politiek kaltgestellt tot na de 2022 verkiezingen. Moet hij maar niet met die lui omgaan natuurlijk.
Kom maar op met die bewijzen dan.
De Mos heeft niet naar Wilders geluisterd en ging zaken doen met wollah typetjes. En nu moet ie op de blaren zitten.
Zo is het en niet anders, gewoon een domme jongen.
Begin bij het begin. Was er een aanleiding of was er een verzoek/zoektocht tot aanleiding.
Welke NSB'er heeft er aangifte gedaan ??
Daar hebben ze lang over gedaan.
De Mos & Turkse Koffiehuizen Vs. NL rechtstaat
We hebben er zin in!
Politieke processen zie je in fascistisch/communistische staten: Stalin's USSR, Hitler Duitsland, Erdogan Turkije, Venezuela, etc, etc.
Waarbij andersdenkenden/tegenstanders kapot gemaakt dienen te worden (kaltgestellt). Maar wij hebben dus ook al politiek ideologische processen: Wilders, De Mos, die uitgeschakeld/kaltgestellt moeten worden.
Nederland begint al echt een Groenlinks/PvdA/D66-links-fascistische staat te worden. Waarbij de aanklagers/OM zich laten sturen door hun links-fascistische politieke ideologie. Benieuwd of onze rechters ook steeds vaker hun extreem linkse ideologie laten spreken. Trend is van wel. Ben benieuwd. Zowel, dan zijn we verloren en officieel een GroenLinks/PvdA/D66 links-fascistische staat geworden.
Maar ja, ook dat weten we eigenlijk al: zie de dagelijkse extreem linkse indoctrinatie op de NPO/staatszender: dagelijkse indoctrinatie via massamedia is ook een kenmerk van (links) fascisme.
Die ex-burrie Krikke had haar stadje goed onder controle... hmpfff
Plus het inzetten van een illegale klusjesman. De politieke showprocessen in de DDR zijn er niets bij. Het zal wel een heropvoedingskamp worden.
De EU en de multinationals zijn geen criminele organisaties zeker?
Gister een internationaal rapport waarin Nederland met € 84 miljard belastingontwijking by far koploper is in de wereld.
@Piet Karbiet | 10-07-20 | 15:31:
Maar dat is in landsbelang.
Iedereen die hier kritiek op heeft word vervolgd of gecanceld.
@Piet Karbiet | 10-07-20 | 15:31:
Zeg nou gewoon "ik lees Joop nooit", oh wacht...
@Piet Karbiet | 10-07-20 | 15:31:
Belastingontwijking is legaal. Als je het niet doet ben je een dief van je eigen portemonnee, en óók nog eens schuldig aan het ondersteunen van de linkse hobbies van onze politieke leiders.
Als ze schuldig (uitspraak van de rechter) zijn straffen.
Maar wat als ze onschuldig zijn?
Wie gaat er dan gestraft worden?
Niemand want met de kennis van nu hadden we nooit aangifte gedaan natuurlijk. We spreken nu aan het einde van 2024 onze meedeleven uit aan de niet meer bestaande groep MOS, en gaan over tot de orde van de dag.
Krijgt hij een standbeeld
Als er niks bewezen kan worden, dan gaat hij vrij uit.
Gezien de reputatie van het OM moeten we ervan uit gaan dat ook dit een politiek proces is, tenzij het tegendeel bewijzen kan worden.
Briefje van Jan is goed verhaal.
twitter.com/jndkgrf/status/1281578970...
Inderdaad. Is het ware verhaal.
Inderdaad, zo gaan die dingen. Ik weet persoonlijk van 2 vergelijkbare gevallen met vergunningen voor vriendjes van een wethouder en een hoge ambtenaar in Den Haag. En ik ben echt niet de enige die er vanaf weet. Maar die zijn van de goede partijen, wordt dus niets aan gedaan.
Wie is de opdrachtgever?
Grapperhaus in opdracht van Rutte. Maar dat komt pas over 5 jaar boven tafel.
Mijn eerste gedachte bij het lezen van de eerste regels van dit artikel was ook politieke vervolging.
Was lang zoeken, maar dan heb je ook de speld in de hooiberg gevonden. De eerste totaal onschuldige VVD wethouder mag nu opstaan. O nee, die bestaat niet.
Met zijn natte bovenlip
Die vochtige moslippen.
ik denk dat die beschuldigingen meer van toepassing zijn op het OM zelf dan op richard de mos.
Wat moet het OM dan wel niet van de VVD vinden. Corrupter is er niet
De Mos is net niet slim genoeg voor het grote werk, vertrouwde zijn Turkse badmeesters, doe dat NOOIT.
Het smerigste is dat van Geert.
Waar zullen ze Awkwasi dan wel niet van moeten verdenken. Hor er nog weinig van.
De meest smerige politieke zaak van dit moment is die van Wilders.
Wij zijn het eens.
Dat mag je wel zeggen ja. In een beetje rechtstaat zou Ivo Opstelten moeten beven als een rietje nu, maar ja, die weet zich gedekt door de meest doortrapte Minister President en kompanen inclusief nep-OM
@Waakvlam | 10-07-20 | 15:23: wat is het uiterlijke verschil: beven als een rietje of schudden van de parkinson?
Helemaal mee eens, BozePaarseMan.
Waarom gebruikt iedereen "meest smerige" terwijl de correcte overtreffende trap "smerigste" is?
Jammer. Of zal ik zeggen: meer teleurstellend?
@Busverhuur | 10-07-20 | 15:49: nieuwe spelling
@Busverhuur | 10-07-20 | 15:49: Er staat ‘de meest’ voor, daarom wordt dat gebruikt. Dubbel overtreffend is ook zo overdreven.
Dit land is door-en-door corrupt. Te beginnen bij Veiligheid en Justitie, het OM en uiteraard de politiek met topambtenaren. Cuba aan de Noordzee.
Straks kunnen wij asiel aanvragen in Suriname.
@Zeebonkus | 10-07-20 | 15:24: Nou dan ben je echt klaar van de regen in de drup.
@kapt.Jerkoff | 10-07-20 | 15:38: We maken er vast wel iets moois van.
De Evangelist | 10-07-20 | 15:22 Blijkbaar is ronaldo het daar helemaal niet mee eens gezien dit en het vorige draadje. Onze overheid is superbetrouwbaar nietwaar ronaldo?
Volgens mij zit Ivo Opstelten hierachter.
Wat een enorme dwaas die vent.
Dan komen ze wellicht in aanmerking voor de landelijke politiek.
Dwaas geklets. Ze krijgen nooit meer werk in en zonder VOG kom je nergens meer in de politiek.
Als je het succes van een ander niet kan evenaren gaat de kop eraf. Dat weet je. Dit is Nederland. Een verdekte Bananenrepubliek.
Flauwekul. De dwazen dachten alles te kunnen maken. Dat wordt brommen voor de maatschappij verneukers. Leuk wanneer je bij de zalencentrum zou wonen. Dankzij dit profiteerschemaatje van de Mos zit u 10 jaar met de brokken en de herrie.
Dus een VVD in het klein, zeg maar.
REAGEER OOK