achtergrond

Geenstijl

Amsterdam start anti-racismecampagne op "grote schermen in de stad"

Wereldstad loopt weer voorop.

Ja, kunnen we hele gewichtige tegenbetogen tegenaan gooien natuurlijk. Maar we kunnen ook gewoon GroenLinks-wethouder Diversiteit Rutger Groot Wassinks citaten voor zich laten spreken. De bal het werk laten doen noemden ze dat bij de laatste tv-show van Nederland.

"De Black Lives Matter-demonstraties laten zien hoezeer het probleem van anti-zwart racisme leeft in Amsterdam, in Nederland en in de hele wereld. Ook is de stad onlangs een paar keer opgeschrokken van geweld tegen lhbtiq+ers. Dit is onacceptabel."

Nou, daar gaan we eens wat aan doen dus, en wel met "op grote schermen in de stad, via social media en via ambassadeurs." Uiteraard is dat allemaal nog bovenop de onderstaande interne campagne waarvan de kosten geraamd zijn op "op € 1.180.000 voor 2020, € 1.360.000 voor 2021, € 1.083.000 voor 2022 en € 1.083.000 voor 2023".

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.