GSTV. Den Haag discrimineert door
Moeilijke namen bingo met Tom Staal
Helaas. We konden Rob Jetten nergens vinden om hem deze tweets te laten voorlezen en te reageren op dit topic van Spartacus, maar Geertje Wilders was er in Den Haag wel gewoon. En Tom Staal heeft ook nog een hoop Kamerleden van kleur of met een "moeilijke" achternaam gevonden voor wat diepgravend onderzoek naar het kwaad dat racisme heet. Want je gaat het pas zien, als je het doorhebt.
Reaguursels
InloggenIk stoor me geheel niet aan racisme. Ik stoor me wel aan demonstraties. In mijn buurt zie je nauwelijks verontwaardigde personen.
Klaver blijft even stil bij de vraag en komt dan met opengesperde ogen met het simpele antwoord: "uhhh, ja weet u, racisme is altijd en overal" en noemt vervolgens een paar voorbeelden, zoals het moeilijk vinden van een woning.
Wat wij weten, en zeker Klaver, is dat het voor àlle Nederlanders ontzettend moeilijk is om een betaalbare sociale huurwoning te vinden. Voor een belangrijk deel heeft dat, zoals Wilders zei, te maken met de geldende voorrang van statushouders. Het systeem van sociale huurwoningen is al jaren overbelast door immigranten, vaak laagopgeleide mensen waardoor er later ook weinig doorstroming ontstaat. Maar zodra niet alleen autochtone maar ook allochtone ingezetenen daarvan de nadelen ondervinden heet dat ineens racisme van de blanke samenleving.
Klaver doet dus vrolijk mee met het willens en wetens verzieken van de sfeer in Nederland want ook op zijn overige opmerkingen valt bestl wat af te dingen. Al jarenlang bepleiten Klaver en geestverwanten een nòg ruimhartiger beleid voor kansloze immigranten. Daartegenover weigeren ze even lang de langetermijngevolgen in te zien voor de samenleving. Anders dan in het milieu van Klaver (en Jetten) worden in de lagere segmenten van de samenleving de negatieve gevolgen van het gevoerde migratiebeleid het meeste gevoeld en daar is het steeds meer dringen, groeien de kulturele tegenstellingen. Logisch ook dat spanningen, frustraties en verongelijktheid zich ophopen. Kennis die al jaren bekend is en helemaal niks te maken heeft met een oorspronkelijk ingeburgerd racisme. Elk jaar weer wordt het leger kanslozen aangevuld met de immigratie van laagopgeleiden, zodat ook elke poging om verbetering aan te brengen nooit verder komt dan het voorkomen van erger. Het bekende dweilen met de kraan open van Pim Fortuyn. Logisch dat er steeds meer ontevredenheid en verongelijktheid ontstaat, niet alleen bij allochtonen, maar ook onder autochtonen. Bij de eerste groep ontstaat er een beeld van racisme van de omgeving, bij de laatste groep een vlucht naar de PVV of een algehele aversie jegens politiek. Die tegenstellingen zorgen ervoor dat het berichten van één moord in de VS zonder enige verdere context al voldoende is om duizenden mensen te mobiliseren. Het enige wat Klaver daar aan toe te voegen heeft is door met halve waarheden en leugens de verongelijktheid van allochtonen te misbruiken voor het eigen politiek gewin.
Populist, gewoon zeggen wat mensen graag horen. Ik ben het er mee eens natuurlijk maar het niveau is een beetje ver te zoeken en zo makkelijk scoren. Dat heb je met scenarioschrijver als, Dion Graus en Henk bres op de achtergrond.
Jetten zat waarschijnlijk in het vliegtuig
Het gegeven dat een disproportioneel aandeel van de gevangenisbevolking, alsmede de daders op opsporing verzocht een moeilijke naam hebben, zegt dat nog iets of is dat toeval?
Veel medelanders hebben een moeilijke naam. Denk dat de gemene deler een niet nader te noemen religie annex cultuur is.
Hoe durft U zoiets walgelijks zo vroeg in de ochtend te poneren... Godboterd nog ff bezig met mijn shit/shower/shave routine.
NPO cherrypicked zichzelf door cijfers heen aangeleverd door in club die, als ik verder zou graven, laten we zeggen sympathie heeft met BLM. nos.nl/collectie/13842/artikel/233675...
Geen zin om verder deze club uit te zoeken. Wat me opvalt is het narratief van beiden. Politiegeweld tegen zwarten komt proportioneel gezien 2x zoveel voor relatief van het percentage van de totale bevolking. Maar de vraag wordt nergens gesteld waarom. Institutioneel racisme wordt er gezegd. Maar ook met de NPO cijfers blijkt het overgrote deel te gaan om gewapende verdachte die door politiegeweld omkomen.
Denk niet dat de NPO doelt dat de zwarten gewoon meer geneigd zijn naar criminaliteit en minder meedoen met de rest van de maatschappij. Ze zullen erop gooien dan dat er socio-economische redenen zijn waarom zwarten relatief gewelddadiger zijn. Een oude marxistische argument, wat als backup momenteel dient voor racistische clubs als BLM en KoZP voor wanneer het institutioneel racisme argument even niet werkt.
Maar het klopt niet. Of althans je zou meer onderzoek moeten doen. Bijv. hoe het zit met andersgepigmenteerden in de maatschappij in dezelfde socio-economische situatie als de Afro American. Ben bang dat de cijfers er niet beter gaan uitzien voor de zwarten...
Dan laten deze cijfers niet het ras van de popo in kwestie zien. Als een zwarte agent een zwarte verdachte popt, is dat racisme? Als een zwarte agent een witte neer popt, is dat racisme?
Want de cijfers die ik zag elders, laten zien dat er procentueel meer andersgepigmenteerden in de Amerikaanse popo rondlopen tov hun vertegenwoordiging in de bevolking.
Hoor het graag allemaal van deskundigen EasyJetten en de Jessias.
Die laatste twee worden hier door de media nooit op bevraagd. Hooguit in een schoorvoetend aangehaald klein bijzinnetje.
Het laatste nieuws over Boko Haram, 69 mensen vermoord in een kwinkslag.
Black Lives Matters. Gaan we daar ook de straat voor op?
Ik ben het vooralsnog niet van plan. Moet gewoon 8 uurtjes werken vandaag.
Aksawi is niets anders dan een over het paard getilde opruier!
Zo’n gast die bij de eerste cursusdag metaalbewerken z’n dreads (en hoofdhuid) verliest in de drieklauw van een draaibank...
Klever met zijn naamsverandering heeft dus blijkbaar niks met racisme van doen. Waarom dan wel?
Hij is zo schijnheilig. Gezellig naar het zwembad in Wassenaar gaan, en niet naar een zwembad in zijn woonplaats. En dan zulke teksten, manmanman.
Hoe “slecht” Nederland is blijkt wel wanneer je vergelijkingen maakt met niet- (West-)Europese landen.
Gewoon even een paar voorbeelden die vandaag in de media langs kwamen:
1) Libanon, waar Ethiopische zwarte schoonmaaksters als vuilniszakken worden gedumpt bij de Ethiopische ambassade:
nos.nl/artikel/2336746-ontslagen-ethi...
Vergelijk dat wens met hier, waar we al jarenlang opgescheept zitten met die “We Are Here”rotzakken, die met geen stok weg te slaan zijn.
Of 2) Nigeria: hoe er daar wordt omgegaan met minderjarige vrouwen. 25% van de Nigeriaanse vrouwen heeft, voordat ze volwassen zijn geworden, seksueel geweld ervaren. En zelfs een derde van de vrouwen tot 25 jaar:
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/08/nigeriaa...
Zulke cijfers kennen we hier niet. Volgens het artikel is dit een cultureel probleem. Dat soort culturele verrijkingen hoor je de multiculti’s niet zo graag over. En ach, dit is “black on black”, dus niet relevant blijkbaar.
En dan lees je ook nog over hoe graag werkloos geworden kennismigranten/expats van buiten de EU, die binnen 3 maanden ander werk moeten zien te vinden het hier in het “racistische” Nederland zo naar hun zin hebben en een online petitie hebben opgezet omdat ze zo graag in het mooie Nederland zouden willen blijven:
www.nrc.nl/nieuws/2020/06/08/de-begee...
Mensen die je hier dus WEL zou willen houden, maar nu dus na drie maanden weg moeten.
En dat zet je alles af tegen een of andere levenslang op een uitkering terende “vluchteling” die op de Dam, tegen de regels in, fanatiek moord en brand zit te schreeuwen over “white privilege”, boos omdat hij/zij/x destijds om economische redenen vanuit een straatarm pauperland naar een hoofdzakelijk blank, door blanken opgebouwd rijk land als Nederland is gemigreerd, en hier geen succes (want uitkering) heeft weten te bereiken. Vanwege bijvoorbeeld een volledig irrationeel beeld over Nederland, en een enorme overschatting van de eigen talenten en vaardigheden. En een groot gebrek aan zelfreflectie, hetgeen vaak ook cultureel bepaald is.
Zodat uiteraard “racisme” door blanken de enige “logische” conclusie kan zijn.
Maar goed. Vluchtelingen, klimaat en andere hypes, we hebben alles inmiddels langs zien komen de afgelopen jaren.
Maart 2021 gaan we zien hoe alles er werkelijk voor staat. En in de VS november 2020, waar Trump dankzij deze demonstraties een steeds grotere kans maakt te worden herkozen.
India staat eenzaam aan de top. In deze fraaie top 25 komt geen Europees land voor. Dat demonstranten hun gang kunnen gaan geeft aan hoe tolerant de "witte man" is t.o.v. andere huidskleuren en b.v HLQTWRZ-ers.
Een gemiste kans voor Tom. Jesse Klaver zei dat racisme geïnstitutionaliseerd is. Toen had Tom kunnen vragen zeggen: "Oh ja, waar dan? Heeft u concreet bewijs voor die bewering?".
mobile.twitter.com/obianuju/status/12...
Leuke vrouw die hele zinnige dingen zegt. Zou in dit land dus wel heel snel weg worden gepest door de deugbrigade omdat zij het bestaansrecht en verdienmodel ( zwarten zijn onzelfstandige onmondige kleine kinderen ) van diezelfde brigade keihard afserveert.
Hebben jullie trouwens al getekend tegen de spoedwet?
petities.nl/petitions/nee-tegen-de-sp...
Jazeker. Schot. Doel. Raak.
Toch vind ik het een soort kleutervertoning, deze kudtwet verdient een referendum en dat is ons op slinkse wijze ontfutselt door een vals wijf met een artiestennaam. Ik haat petities en doe er normaal gesproken niet aan mee maar deze, tsja, die moet wel. Mocht het niet helpen dan sta ik klaar om de Ikea te plundraën en alle bushokjes van Amsterdam in unieke kunstwerken om te toveren.
Nee heeft wederom weinig zin. De afrekening komt hopelijk in 2021
Getekend!
Bedankt voor de tip. Ik teken gelijk tegen de wet van de hartsvriendin van rooie Trutte.
@Sprinkhaan | 09-06-20 | 22:54:
Zwaktebod. Niks doen en dan zeggen dat het geen zin heeft, pfffff, slappe hap.
@elfenstein | 09-06-20 | 23:19: helemaal gelijk. Net getekend. En in een paar app groepen gegooid. Kan mij het schelen dat ze er niet naar kijken. Ik heb getekend.
Nee, want ik vertrouw erop, dat d66, de partij voor de rechten van het individu, de wet wel zal tegenhouden .....
Yep...
@elfenstein | 09-06-20 | 23:19: tja is inderdaad een zwaktebod maar je weet inmiddels wel wat het effect zal zijn. Nul komma nul. Ons democratische politieke systeem wordt gegijzeld door een clubje bestuurders en ja-knikkers die alles in de wandelgangen regelen en dicht metselen. Debatten gaan werkelijk nergens over. Hooguit wat geneuzel over cijfers achter de komma en voorzien van een-tweetjes tussen ministers en hun loopjongetjes in de oppositie.
De rassen hebben zelf het racisme meegenomen hierna toe en nu krijgen wij de schuld.
Fout.
De allochtone tolerante 'elite' faciliteert dit.
Voorbeeld: Akwasi en Airfryer krijgen hier alle mogelijkheden en financiële middelen om zichzelf onderdrukt te voelen. Als dit zich afspeelt in bijvoorbeeld een willekeurig land in Arabië of China hadden ze géén recht van spreken.
Als je als Nederlander gaat emigreren naar Afrika of Arabië kun je proberen te verkondigen dat je je gediscrimineerd voelt omdat er geen aandacht is voor Sinterklaas, dat je een dhimmi bent of wat dan ook, maar het loopt daar slecht met u af.
Het polariseren van de samenleving is het doel en men gebruikt deze usefull idiots maar al te graag als spreekbuis...
@kees1386 | 09-06-20 | 23:06: mooi gesproken,amen.
@anti-fatwa | 09-06-20 | 23:15:
Dank u, niet een van mijn beste epistels maar het dekt de lading...
@kees1386 | 09-06-20 | 23:19:
Als je had geschreven "autochtone....", dan was het een beter stukje tekst geweest. Maar het is prima, hoor, wat je zegt. Het klopt gedeeltelijk wel.
De autochtone elite faciliteert "dit" inderdaad. Maar, wat is "dit"? Het is precies wat kuus zegt: het is hun racisme. In mijn woorden: hun intolerantie. "Onze" autochtone elite tolereert hun intolerantie en hun racisme.
Klaver: "Eeehhh ja weet u racisme is altijd en overal en ik ga me daar niet eh centraal in zetten ik denk dat er mensen zijn die daar nog veel meer die daar veel meer last van eh veel meer last van hebben racisme is gewoon een onwijs groot probleem is geïnstitutionaliseerd voor mensen niet mogelijk om eh bijna onmogelijk of heel moeilijk om dóór te dringen (brengt armen met tot vuisten gebalde handen naar voren) eh als t gaat om de árbeidsmarkt of bevoorbeeld in t ónderwijs eh zelfs om een woning te vinden da's een groot probleem."
Wat kan die jongen hockeyen hè...
Klaver denkt ‘ik kan maar beter mn mond houden want met mn vmbo diploma ben ik toch aardig terecht gekomen ondanks alle dagelijkse tegenwerkingen
De enige verstandige woorden waren van Wilders. Amhouch en Karabulut gewoon nuchter. Klaver neemt aan, heeft geen voorbeelden, denkt dat het een groot probleem is en beschuldigd de samenleving van racisme. Op basis van dit soort aannames zijn de protesten nogal groots.
Feminisme maar niet bespreken in Arabië
Mensenrechten maar niet in China
Afrika Zuid-Amerika Rusland
Maar hier?
Verboden Nederlander te zijn.
Nederlanders met een dubbele nationaliteit die graag messen delen en containers leeg halen in Antwerpen en Rotterdam. Stoer doen met je vintage rolex die je gekocht hebt van je drugsgeld. Blanke vrouwen die een boeking dragen uit solidariteit terwijl in Saudi-Arabië vrouwen gestenigd worden. Ach ja. Is Halsema al weg?
Boeking = Boerkini
Ja goede vraag want het is stil aan de over kant, dan maak je je in heel het land ongeloofwaardig en als zij blijft zitten kunnen we allemaal weer gewoon doen. Want niet strafbaar terug naar oude normaal. Bedankt Femke
@foxhunter | 09-06-20 | 23:10: Heeft ze al een bekeuring gehad?
Wat mag je tegenwoordig nog zeggen ?
Een Italiaan houdt van mooie kleren.
Een Fransman eet graag lekker.
Een Duitser rijdt graag in een mooie auto.
Een Engelsman heeft graag een mooie tuin.
Een Turk .............................
Een Marrokaan ..........................
Een Surinamer .................................
Een Turk eet graag kebab
Een Marrokaan eet graag couscous
Een Surinamer eet graag roti
De Belgenmop, is die ook racistisch?
Een Surinamer is lui en heeft een grote lul.
Een Marrokaan bestaat niet, een Marokkaan wel.
Een Turk is iemand waarvan je zou kunnen denken dat het een Marokkaan is, maar dan is het een Turk.
Een Murk is iemand waarvan je niet weet of het een Turk of Marokkaan is. Een Murk is dus een Marokkaan of Turk.
@Juffrouw op de fiets | 09-06-20 | 22:27:
Sinds de rechter heeft bepaald dat nationaliteiten gelijk staan aan rassen wel ja. Dus hou je racistische grapje maar voor je.
Een Turk .............................
Een Marrokaan ..........................
Een Surinamer .............................
Vreten geen zuurkool?
De laatste 3 zitten in een VW bus. Wie zit er achter het stuur ?
Raadseltje (al heel oud):
Een Turk een Marokkaan en en een Surinamer zitten in een busje, wie rijd er?
(.. de politie...)
@Carlos_I | 09-06-20 | 23:37: je was me voor
Neen, want Belgen zijn niet zielig genoeg.
Maar nou we het toch over slavernij hebben.
De vergeten slaven: Blanken in slavernij in vroeg Amerika en industrieel Brittannië
www.frontnieuws.com/de-vergeten-slave...
En de werknemers van Ikea dan?
Hier heb je discriminatie en rasisme.
nos.nl/l/2336746
Gewoon in Libanon.
Net zo gewoon als in Dubai, Quatar, Bahrein etc.
Die landen beweren ook niet open multiculturele democratieën te zijn. Staatsburgerschap verkrijgen is nagenoeg onmogelijk. Je mag er een tijdje je zakken vullen als expat... aan het eind van de rit willen ze dat je je biezen pakt. Hun goed recht - hun land hun regels. Ze zijn in ieder geval vanaf dag 1 duidelijk.
@koter | 09-06-20 | 22:23:
Klopt, daar zou ik voorstander van zijn.
Tijdelijke werkvergunning , zonder permanente verblijfsvergunning.
Maar je hoeft mensen niet als een hond te behandelen.
Dat is wat ik bedoelde. Mensen worden slecht behandeld.
@Ruimedenker | 09-06-20 | 22:30:
Hoe mensen daar worden behandeld is al decennia bekend. Je kan je dus niet beroepen op onwetendheid. Schijnbaar is de financiële vergoeding het risico waard. Zou jij je voor 5X je huidige nettoloon je tijdelijk laten behandelen als een hond?............ jij misschien niet, genoeg mensen wel.
Het vermurwen van het gezonde verstand is begonnen met de diepgewortelde linkse zieligheidsindustrie, die overal rondgaat, met de media voorop.
Mensen dwingen elkaar lief en aardig te vinden, wat niet leuk is en wat pijn doet, is zielig. Vluchtelingen en immigranten zijn zielig, kleurlingen zijn zielig. Je zin niet krijgen is discriminatie, mensen met een minderwaardigheidsgevoel klagen over racisme.
En vooral schuldgevoelens uitzaaien, en niet durven zeggen wat je werkelijk voelt en meent, maar je verschuilen onder die gemanipuleerde deug sekte paraplu.
Voor mij persoonlijk is huidskleur totaal onbelangrijk, maar zodra men dat kleurtje gaat gebruiken zoals het nu over de wereld gaat, valt het me opeens op hoeveel zwarte mensen er rondlopen. Dat wekt opeens een stuk wantrouwen; had ik voorheen geen last van.
Maar ja de rassenscheiding 2.0 moet kennelijk een feit worden.
U kunt het krijgen zoals u het hebben wilt, leefden we voorheen in een relatieve pais en vree met elkaar. Ik trek de brug op, bekijk het maar.
Wilders spreekt zichzelf tegen. Is er nu wel of juist geen sprake van hardnekkige discriminatie?
Wel. Van autochtonen. En dus niet van allochtonen, zoals nu zo luidkeels verkondigd wordt.
@Zenzeo | 09-06-20 | 22:23:
Dus er is in Nederland sprake van institutioneel racisme en discriminatie?
@koter | 09-06-20 | 22:26: ja tegen de autochtone nederlander. Anders kijk je even terug.
@anti-fatwa | 09-06-20 | 22:33:
Het twistpunt is dus niet of er sprake is van institutioneel racisme in Nederland, want dat is er volgens beide partijen, maar welke groep er slachtoffer van is? Links zegt minderheden zijn het slachtoffer en rechts zegt blanken zijn het slachtoffer. Moet ik het zo zien?
@koter | 09-06-20 | 22:26: Volgens de heer Wilders, afgevaardigde van de PVV.
@koter | 09-06-20 | 22:42: U 'moet' niets. Vorm uw eigen mening zou ik zeggen.
@Zenzeo | 09-06-20 | 22:43:
Dat wil ik graag. Vandaar dat ik vragen stel.
@koter | 09-06-20 | 22:45: u kent geen voorbeelden uit uw eigen omgeving? Ik namelijk wel, ik heb volwassen kinderen die geen huis kunnen krijgen bijv. Wilders heeft gelijk. Autochtonen hebben een achterstand tov de gekleurde medemensch. Ik kan een heel boek schrijven met voorbeelden. Genoeg gezien op mn werk ook. Ben zelf als blonde met blauwe ogen nederlander zat gediscrimineerd.
Gewoon goed verhaal van meneer Amhaouch. Dat geeft inderdaad de burger moed. Lekker no-nonsense met een zachte g.
Wij (of nochtans, ik) zie het prima. De meeste beleidsmakers, die zien het gewoon niet.
Ja die hangen slechts op twitter in hun eigen bubbel
Gelukkig zijn de meeste Arabieren en Turken zelf helemaal niet racistisch of discriminerend. Dat is toch echt een blank Nederlands ding.
dat moet wel. Islam is vrede....
Kwam ik ook net achter. Die BBQ “the black bastard” heet dus al een tijdje “the Basterd”. Na klachten door een sjw’r. Dat ding is toch gewoon zwart? (Na gebruik ook van binnen btw)
Ook maar
Stoppen met green egg, ivm misselijke mensen en red label ivm native Amerikanen cq Gerrit Hiemstra’s
Aziatische aandoening ipv gele koorts?
Frank Boeijen mocht van de week ook weer aanschuiven om over zijn grootste, enige hit denk niet zwart wit te komen praten. Eigenlijk achterhaald, Black matters allang in Nederland.
Frank verzin een nieuwe hit, zou zeker scoren, "denk niet licht getint wit"
Frank heeft meer hits gehad hoor.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 22:13: jammer genoeg wel
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 22:13:
Maar het gevoelige onderwerp ging naar Kerwin toch..??
Al jaren onderwerp van discussie...
Ik ben gvd niet wit!!! Ik ben blank, Revell kleurcode 35. Mensen die wit zijn liggen zwaar ziek in het ziekenhuis of zijn deaud...
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ben tot de conclusie gekomen dat de BLM beweging een punt heeft. Morgenochtend om 10:00 uur laat ik al mijn slaven vrij. Allemaal!
Ik ga weer zelf stofzuigen, handel mijn eigen werk af op de zaak en maak de tuin ook weer zelf onkruidvrij. Ik wil tegelijkertijd mijn welgemeende excuses maken voor het enorme trauma dat ik de grote stroom immigranten heb bezorgt. Het zal je maar gebeuren dat je in een land aankomt waar je een sociale huur! woning toegewezen krijgt waar alleen maar electra, stromend schoon drinkwater, internet en een moderne cv ketel aanwezig is. Te belachelijk voor woorden! Ook de uitkeringen zijn schandalig laag. Je kunt met goed fatsoen niet eens een 42" flat-screen kopen zonder dat je moet nadenken over hoe je het einde van de maand haalt. Vervolgens krijg je ook nog eens te maken met Nederlanders die JOUW baan inpikken omdat positieve discriminatie in het harde bedrijfsleven niet wordt geaccepteerd. Daar willen ze de beste persoon op de beste plek, maakt niet uit hoe iemand eruit ziet. Het is een fucking schande!
Als ik morgen een donker persoon tegenkom zal ik met een heerlijk gevoel in de schaamstreek op mijn knieën gaan, ik ben tenslotte schuldig en wil eindelijk wat terug doen.
Tenslotte wil ik de NPO danken voor het diepzinnige inzicht dat ze mij de afgelopen 30 jaar hebben gegeven. Ik was er zelfstandig waarschijnlijk niet uitgekomen. Dank!
De muren van mijn flat moeten helemaal opnieuw gewit worden.
Hoe laat kom je morgen?
Ik denk er ook over om mijn slaven vrij te laten op een na, die met die grote tetters houdt ik voorlopig anders moet ik zelf mijn bier halen.
@jan huppeldepup | 09-06-20 | 22:19:
Eens Jan. Het moet wel een beetje leuk blijven.
@jan huppeldepup | 09-06-20 | 22:19:
Eens Jan. Het moet wel een beetje leuk blijven.
Uw deugneus-index is zojuist door het systeemplafond geschoten...
proficiat!
Maar nou we het toch over rutte en zijn kartel hebben.
Zie de beelden.
8 jaar Rutte samengevat in 8 glasharde leugens:
twitter.com/Leonvangalen99/status/110...
Nou er zijn nog veel meer leugens. Ik ga ff niet kijken naar die gluiperige rotkop ik heb net gegeten.
@anti-fatwa | 09-06-20 | 22:14:
Weet ik.Maar van die beelden kan hij niet zeggen dat hij daar geen herinneringen aan heeft.
Geweldig, voer voor de Rutte fans, die gaan hier van zwijmelen.
www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
Klaver start een lange band over er is racisme overal en mensen vinden geen woning (uhh welke nette burger staat niet 20 jaar op de lijst???) Ik mis hier de feiten en wat wil hij nu direct tegen racisme doen.
Nee de welbekende bruggen bouwen en andere lege uitspraken om van te kotsen komen uit zijn metalen hoofd.
Het hele racisme verhaal is in de politiek een uitgekozen kans om makkelijk te scoren door onzin uit te kramen.
Iedereen die je wijst op de onzin is een racist, iedereen die het met je eens is negeer je want het gaat om jou, niet om een ander.
Kijk maar hoe de minderheidspartijen over elkaar heen struikelen om te scoren, maar niet als een geheel front tegen racisme werken. (dit zie je met veel meer onderwerpen terug)
Daarom ben ik ook een fan van ome Geert.
Spreekt duidelijke taal.Verstopt zich niet achter dooddoeners en zegt gewoon hoe het is.
Zet dat maar eens af tegen die andere politici met hun voorgekauwde kuch antwoorden en hun nietszeggende brei van onzin teksten.
Geert is kort en duidelijk. Doet me de oren niet wapperen. Dat waardeer ik als noorderling in een politicus.
En daarom is hij ook sterker en beter dan Thierry Baudet. Hij komt zoveel beter over
Schitterend om te horen dat Klaver zegt dat mensen met een andere huidskleur worden achtergesteldT om een woning te krijgen...
"Ik ben geen fan van Geert, maar ik ben het er wel mee eens wat die daar net zei...!!!"
Zie op 1:30
"Ik ga mezelf daar niet centraal in zetten, ik denk dat er mensen van hebben die daar nóg veel meer last van hebben ..."
Hij corrigeerde zichzelf net maar vindt zichzelf blijkbaar een enórm slachtoffer.
@Knufter | 09-06-20 | 21:57:
Hij wist de vraag ook niet te beantwoorden..
Geeft op zich niks, maar toen hij zich herpakte, herkende je het riedeltje...
Maar dat zei jij ook al....
@Knufter | 09-06-20 | 21:57:
Ik ben in ieder geval blij dat er her en der mensen op staan om deze waanzin tegen te gaan...
Aan mij heb je niks.. Geef het eerlijk toe...
Maar mij spreken ze ook niet aan..!!
Zou dat komen omdat de zwakkere worden uitgekozen..??
Hoelang is die Geert Wilders al met die PVV bezig? En wat hij heeft hij bereikt? Juist!
Als je nou je hoofd uit die rooie emmer haalt zie je wat meer.
Net nieuwsuur gezien idd minder dan Hugo en Mark de dor hout ruimers.
Inderdaad, het hele rijtje is opgeschoven naar rechts. Hulde, Geert!
Door een cordon sanitaire?
Ik heb geen idee waar jouw politieke voorkeur ligt en wat die partij dan precies bereikt heeft.
Dat zou ik eerder van die Mark Rutte en die vvd zeggen.
Jij bent de hele tijd nog een Zwitsal. Wat heb jij nou precies bereikt, anders dan linkse keutels poepen?
En je draagt ook geldelijk niets bij. Niks hebben we aan jou.
Het hoort bij oppositie voeren dat je geen uitvoerende macht hebt.
Lees eens een boekje over staatsrecht. U weet wat de tweede kamer is? Het kabinet? Dat Geert een controlerende taak heeft?
Idd: Stephan Jansen/ John van Assendelft /Roland van Vliet /Joram van Klaveren Laurence Stassen /Hero Brinkman /Louis Bontes en natuurlijk Eric Lucassen ( had iets met brievenbussen) Allemaal ongeschikt maar gelukkig hebben ze nog echte toptalenten aan boord, als Henk Bres en Dion Graus !
@Normpje | 09-06-20 | 21:58: Rustig aan he, ik ben ook een zwitsal.
@Ziener-2 | 09-06-20 | 22:02: ja gelukkig wel!
Je vergat arnoud van doorn.
Gelukkig valt je lijstje wel mee vergeleken met de vvd66!
En dan heb je het nog over de pvv waarvan de partijleider al 16 jaar beveiligd moet worden en iedereen die in die partij zit al 16 jaar bedreigd word door ongewassen links facistisch uitvretend tuig!
En ook nog stiekeme rechtszaken van diezelfde corrupte vvd66!
Valt dus wel mee allemaal.
@Gijsbert | 09-06-20 | 22:04: Ben jij hier al lang? Nee toch? Ben je van plan GS te steunen of schreeuw je ook maar gratis wat onzin?
Nou geef eens antwoord, uienkop.
Mooi rustig en afgewogen verhaal van onze Geert. Ik krijg steeds meer achting voor die man.
Er worden wereldwijd per jaar miljoenen Chinezen gediscrimineerd maar waardoor gaan we goddomme massaal de straat op? Eén foute politieman in Amerika. Enkel door hysterisch gehyp van de MSM. Vermoeiend.
Yellow lifes matter!
@anti-fatwa | 09-06-20 | 21:52:
Slit Eye Lives Matter!
@Peter_la_Selie | 09-06-20 | 21:53:
Racist!
Trouwens, iets raars, mijn vrouw (blond, blauwe ogen) gaat eenmaal per jaar op reis voor twee weken met een Surinaams basketballteam.
Ik gaf haar afgelopen kerst een basketbal, ze vroeg wat het was?
Toen begon ze over die demonstraties, waar ze volgens eigen zeggen: 'graag op haar knietjes voor gaat.' En daarna: 'BBC Matters!'
Iemand?
@Portnoy | 09-06-20 | 22:00: bbq matters!
@Portnoy | 09-06-20 | 22:00: had ze wel dr tandjes gepoetst?
Hahaha, die yasser, je hoort gewoon het cd selector mechanisme op zoek gaan naar de cd met de juiste quotes en dan begint hij af te spelen.
LOL!
Precies. Klaver kan niet concreet worden en zoekt zoekt zoekt het in algemeenheden, in moraliserende schoenpoetspreken.
Een knappe jongen die goed kan lullen maar de inhoud van zijn praatjes is net zo leeg als z'n hoofd en z'n CV
Geert zou een prima lijsttrekker zijn voor het FvD.
Ik zie eerder Trutte bij '66 na de fusie.
Hij is alvast geslaagd voor het voltooid leven program. Nu zwarte piet nog.
Martin Bosma op 1, dan Annabel. Daarna Theo. En Thierry en Geert mogen onderling vechten om plek 4 en 5.
@Juffrouw op de fiets | 09-06-20 | 21:46:
Martin Bosma gaat helemaal nergens naartoe. En waarom zou Wilders een gevecht aangaan met Thierry? Wilders heeft ten opzichte van Thierry helemaal niets te bewijzen, lijkt mij.
Dog eats dog.
Met zijn ervaring zeker, Thierry zou veel van hem kunnen leren. Toch is dit 2 fronten helemaal niet fout, beide partijen leveren denk ik meer kiezers op dan samen als 1 partij. Ik denk zelfs dat als ze zouden splitsen in 4 partijen ze in totaal meer zetels halen. Daarna ga je gewoon intensief samenwerken.
Ik zie Robojet nog wel eens een switch maken naar de vvd. Mark my words.
Als je Jesse Klaver moet geloven dan zou toch al gauw zo'n 25% van de bevolking werkloos zijn, laat staan dakloos. Hoe krijgt zo iemand het toch uit zijn strot he?
Als je Jesse minster van Economische Zaken maakt dan is dat snel geregeld.
Wacht prinsjesdag maar af....
Feitelijk is dat ook zo. Als je overbodige ambtenaren, mensen in Melkertbanen en mensen die onnodig lang in het onderwijs blijven hangen (feitelijk een soort verbogen werkloosheid) telt zit je makkelijk op 25% werkloosheid, zelfs eerder op 1/3 werkloosheid.
@koter | 09-06-20 | 21:57: Geldt waarschijnlijk voor heel veel landen.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 22:01:
Klopt. De werkloosheidscijfers worden in de ontwikkelde wereld veel mooier voorgesteld dan ze werkelijk zijn. Als je meer dan 12 uur per week werkt of niet actief op zoek bent ben je technisch gezien niet eens werkloos in Nederland.
@koter | 09-06-20 | 22:11: je moet maar even kijken waar Jesse het over heeft. Dit slaat werkelijk nergens op.
@koter | 09-06-20 | 22:11: nou lekker dan. Dus die mogen zich lekker laten leegroven door de EU dan.
4 jun. GuyVerhofstadt
Today it was 31 years ago that the Chinese Communist Party crushed its own citizens. China has become a lot richer since then, but unfortunately the Chinese people did not get more democratic rights. #TiananmenMassacre
Today. Me
This year it was 13 years ago that the Hyperpriviliged white leaders of european countries signed the Lisbon treaty. All the so called ‘’workers’’ in Brussels and StraSSbourg have become a lot richer since, but unfortunately the people of member nation states did not get more democratic rights. #DontbeSilentAgainstEUandOrHyperprivilegedLeaders.
If you can bear to look at the picture of attendands for the signing of this treaty, please wear sunglasses because all this white can hurts your eyes temporarily or even permanent.
Sinds wanneer is 'zielig' zijn stoer geworden?!
Kijk, bij vrouwen begrijp ik het wel, die zitten altijd overal over te zeiken. Zwarte vrouwen hebben net wat meer te zeiken dan blanke vrouwen...
Maar grote negers met gouden kettingen die ik hoor praten over de pijn neem ik niet meer serieus als ze daarna weer gaan praten over hoe 'gangster' ze wel niet zijn. Niet dat ik ze serieus nam maar dat lag dan aan de nep-gouden ketting en niet aan de huidskleur hoor ;)
Weet je wat pijn doet?! Met een hamer op je duim slaan...
Maar ja, om dat te weten moet je wel ooit gewerkt hebben...
Volgens mij snapt u op vele vlakken het punt niet. U maakt een grap neem ik aan. Zo niet: waarover zeiken vrouwen altijd overal?
U maakt zeker een grapje, mejuffrouw...
Waar zeiken vrouwen dan over...?! Waarover niet...?! Kijk, ik hou van vrouwen maar de meeste leven in een fantasiewereld van hier tot en met Tokio, zeker de D66 en Groenlinks bakfietsdames...
@Juffrouw op de fiets | 09-06-20 | 21:43:
- minder verdienen dan mannen
- minder goede banen dan mannen
- roddelen op de werkvloer
- zuur venijn onder collega vrouwen
- minder willen werken dan mannen
- géén zwaar werk willen wat mannen doen
- Kiezen voor de kinderen
Ziet u een patroon?
@kees1386 | 09-06-20 | 21:50:
Maar dat is toch geen zeuren? Het is ook gewoon niet helemaal waar. Een aantal zaken wel hoor. Maar roddelen op de werkvloer? Doen de mannen minstens net zo veel als de vrouwen. Venijn onder elkaar? Komt onder de mannen minstens net zo vaak voor als bij de vrouwen. Minder willen werken en kiezen voor kinderen komt bij vrouwen wel vaker voor. Maar daar hoeven ze niet om te zeuren en in mijn ervaring doen ze dat ook niet.
En geen zwaar werk willen doen vind ik niet meer dan normaal. Vrouwen zijn daar fysiek gemiddeld minder toe in staat. Maar ik vind het ook niet bepaald charmant om een vrouw te laten sjouwen en zo. Dat doe ik liever gewoon even zelf.
@kees1386 | 09-06-20 | 21:50:
Minder verdienen dan mannen: ik niet
Minder goede baan: ik niet
Roddelen: zie ik idd vrouwen doen maar hou ik niet van, generaliseren is jammer.
Zuur venijn: nooit tegengekomen.
Minder willen werken: altijd, wie niet? Maar voor hetzelfde geld dus gaat niet gebeuren.
Geen zwaar werk: telt mentaal ook? Ik doe overigens wel dingen in de tuin met de kettingzaag.
Kiezen voor de kinderen: ja, dat doet iedereen die van zijn kinderen houdt, maar kan gecombineerd worden.
Maar ik ben dan ook geen GroenLinks D66 bakfietsdame. Nee, ik zie geen patroon.
@kees1386 | 09-06-20 | 21:50:
Is kiezen om een groter deel van de zorg voor de kinderen op je te nemen zeiken? Je verdeelt toch gewoon alle stukjes van de taart?
En probeer eens in de zorg te werken, de hele dag (zware) mensen in een lift hangen. Ik denk dat veel vrouwen wel weten wat hard werken inhoudt.
@Juffrouw op de fiets | 09-06-20 | 22:18:
Juist juffrouw, u heeft mijn stukje goed gelezen met de juiste dosis sarcasme erin.
Goed voor u dat u net zoveel verdient als een man, zoals het hoort!
Ik heb het over de altijd gekwetste vrouwen die vinden dat mannen meer verdienen dan vrouwen.
Als baas zijnde, dan zou je toch alleen maar vrouwen aannemen om minder salaris te betalen?
Ik bedoel te zeggen dat vrouwen andere keuzes maken dan mannen.
Even lekker generaliseren kiezen de meeste vrouwen voor een ander beroep dan mannen (onderwijs, zorg..) daar hoort een specifiek salaris bij.
De vrouwen die zeuren over ongelijkheid hoor ik nooit zeuren over het feit dat er te weinig vrouwen werken op een boorplatform, het leger of vuilnisman.
Nagoe, volgens mij begrijpen we elkaar prima!
@letopuwzaak | 09-06-20 | 22:24:
Absoluut en deze vrouwen worden in mijn ogen ook zwaar onderbetaald. Maar helaas is dat niet aan mij om te veranderen. Het is een beroepskeuze met (helaas te weinig) bijpassend salaris
@GeenHeil | 09-06-20 | 21:56:
U heeft helemaal gelijk. Het gaat mij om de vrouwen die uw genoemde verschillen buiten beschouwing laten en gaan roeptoeteren...
Gebrek aan historisch besef is de grote boosdoener. Blanken krijgen van jongs af aan onderwijs waarin de zwarte bladzijden van de eigen geschiedenis aangehaald worden om van te leren. Zo zijn Nederlanders opgevoed. Bij Marokkanen, Turken en zwarten ontbreekt die confrontatie met de zwarte bladzijden uit hun geschiedenis volledig. Daarnaast hebben Nederlanders ook weinig tot geen kennis van de historische wandaden van deze groepen. Dat is ons namelijk niet onderwezen. Zie daar de cocktail voor het ontstaan van een historisch misverstand.
Jij hebt een heel goed punt!
@anti-fatwa | 09-06-20 | 21:39:
Dat is zeker een heel goed punt en ik heb het nog niet op deze manier voorbij zien komen.
Moet ook wel. Voor een land met het formaat van Nederland heeft het land een extreem bloedige geschiedenis. Ergens ook wel weer knap dat zo'n klein volkje zo veel mensen heeft weten te knechten. Heb je toch ook lef en talent voor nodig.
Zeker. In 1453 eindigde het Byzantijnse Rijk met de Val van Constantinopel. Bam. Nooit iets gehoord over het hoe en wat. Gewoon, de stad viel en dat Rijk hield op. Pas vele jaren later las ik dat dit de grootste Christelijke kerk. Nu weet ik dat er in moskeeen zijn met precies 1453 tegels. Die mo's onderwijzen zichzelf een stukje beter.
Daardoor ontstaat dus de ruimte voor, och, ik noem maar wat, marokanen om te beweren dat zij Nederland in 45 eigenlijk bevrijd hebben (Aantallen variëren van 0 tot 70.000.). De Nederlandse jongere heeft geleerd dat wij volledig onder de voet werden gelopen, de marokaan leert thuis dat'ie superieur is en alles goed heeft gedaan.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-06-20 | 22:07:
Dat Marokkanen Nederland hebben gevrijd is natuurlijk klinkklare onzin. Dat Nederland in 1940 totaal onder de voet werd gelopen door superieure Duitsers is 100% waar.
@koter | 09-06-20 | 22:15:
bevrijd
Je begrijpt hem niet. Geschiedenis is alleen de geschiedenis van de witte man. Die kan worden gemist als kiespijn.
@EEnzame SchizofrEEN | 09-06-20 | 22:07:
Bij sommige Turken en Marokkanen heerst het idee dat hun vaders naar Nederland zijn gekomen om het land na de oorlog op te bouwen tot wat het nu is. Hun vaders zijn daarbij zo uitgebuit door die Nederlanders dat zij na 3 jaar werken voor de rest van leven arbeidsongeschikt zijn verklaard.
@Oeleflaffel | 09-06-20 | 22:36:
Ze werden ook zwaar uitgebuit. Vaak niet eens door de werkgevers (alhoewel ook zij gastarbeiders veel slechter betaalden) maar vooral de pensions die woekerprijzen vroegen. Hierdoor bleef er weinig geld meer over om te sparen - wat de oorspronkelijke bedoeling was... om zo een leuk startkapitaaltje te kunnen accumuleren en te kunnen investeren bij terugkeer. Ook konden opgebouwde rechten niet meegenomen worden naar het vaderland. Hierdoor is een aanzienlijke groep niet teruggekeerd.
Er bestaat inderdaad een vorm van institutioneel racisme in Nederland en dat moeten we vooral ook zo houden. Sterker nog, we moeten zorgen dat dat immuunsysteem - want dat is wat het in essentie is - aansterkt. Institutioneel racisme is niets anders dan het metabolisme van de arbeidsmarkt.
Een deel van dat institutioneel racisme zouden we vast moeten leggen in de wet en dan met name voor die functies en bedrijven waar een verhoogd risico geldt voor mensen met een dubbel paspoort. Het is overigens ironisch dat er binnen die bedrijven en instanties nou juist vaak geen sprake is van institutioneel racisme. Denk aan Schiphol. Denk aan bepaalde politieke functies. En zo zijn er talloze voorbeelden.
Bijna goed; racisme (wat biologisch al nergens op slaat, maar enfin, we lopen keurig met de antropologen mee in de polonaise) is niet best, maar we moeten (!) blijven discrimineren.
Je kiest namelijk voor de betere kandidaat (en niet die met een lastige achternaam omdat 'het moet'), de winnende ploeg, maar ook de personen die statistisch gemeten en bewezen eerder crimineel gedrag vertonen.
Waarom is dat dan verkeerd?
@EEnzame SchizofrEEN | 09-06-20 | 22:10:
Precies, het is een selectiemechanisme, zoals een metabolisme dat ook is. Goed dat je dat inziet en dat je dat hebt toegelicht.
Geert is echt goed!
Miranda, ik hou van je.
Kus terug X
Ik zal vragen of ze reageert.
Ze staat net te douchen.
Ik las vandaag de column van Leon de Winter.
Zou je ook moeten lezen!
Enfin, we kunnen de Nederlandse leeuw
beter vervangen door een eend.
Zelden een volk gezien dat zo over
zich laat lopen...
Maar een 2cv is toch een deux chevaux, dat zijn toch twee paarden ?
@suscrofa | 09-06-20 | 21:35:
De eend van eendvogel...
Collectieve waanzin
En zo maakt Soros en co een mooie distractie, weg van het plan van de NWO.
Gele Hesjes, ook uit het nieuws verdwenen.
Boerenopstand, hoor je ook niets meer van.
Het gepeupel had teveel vrijheid, teveel geld en worden nu economisch weer even 30 jaar teruggegooid.
Kunnen we het asjeblieft weer gewoon over stikstof hebben?
Toch, in de stadsbus in Zuid-Oost lijkt het wel of negers niet als chauffeur aan de slag mogen.
Wie de waarheid nog durft te zeggen in deze tijd verdient mijn stem. Je maakt een grote kans Geert.
Thierry was erg goed maar maakt, met de beste bedoelingen, teveel media blunders.
Ik twijfel ook nog. Vrees dat het ienemiene.. wordt.
Niet alleen in de media. Hij staat veel te vaak in een debat met zijn mond vol tanden. Voor mij blijft het Geert.
Ben als de dood dat ik per ongeluk een neger dood rijd , dan ben je meteen wereldnieuws met je bleke snoetje.
Trouwens, opsporing verzocht was weer behoorlijk halal .
@frank4444 | 09-06-20 | 21:28: Hier stond gister (één huizenblokje verderop) blijkbaar een auto in brand, afgelopen nacht. Vanochtend bleek een wit autootje plots ook zwart te zijn.
Is dat dan geen RaCiSmE en DiScRiMiNaTiE?!
Racisme, nah, slachtofferrol zullen ze bedoelen.
Zolang het hele Midden-Oosten en Afrika buiten schot blijft aanschouw ik het allemaal wel met wat chips en cola..
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen BLM en de KKK ? En dan niet het verschil van huidskleur van de deelnemers.
BLM lyncht niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:25: Nog niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:25:
De beelden die naar buiten komen zeggen wat anders ^_^
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:25: oh bent u daarom geen lid van BLM?
@decadent degeneraat | 09-06-20 | 21:26: Ze hebben nog een inhaalslag te maken.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:25:
Wel raar want ik heb ze wel gezien afgelopen week. Je wil ze niet zien?
Allebij uit de schoot van de democratten.
@dathoujetoch | 09-06-20 | 21:28: Ik overweeg een BLM-kroontje.
Nee, die schieten?
'Overtrokken hype'
Zo is het maar net.
Mooi verwoord door meneer Wilders en geen woord verkeerd.
Die moet zijn woorden sowieso zorgvuldig kiezen en dat blijft het de vraag hoe de NPO het monteert. Die zijn héél geslepen in het verdraaien van zo'n interview en de linkse massa slikt het als koek!
Tuurlijk,
"Illegaal geplaatst beeld van Martin Luther King mag blijven staan"
www.at5.nl/artikelen/202521/illegaal-...
Maar mag er ook een wit puntmutsje op?
Hahahahaha, vier mensen met moeilijke namen uit de Tweede Kamer die allemaal aangeven dat ze niet dagelijks met racisme te maken hebben. Zelfs Yasser Feras krijgt het niet uit zijn huichelachtige bek. Ik denk dat ik het hier eens ben met Wilders. Als het er is, dan is het gericht tegen de 'autochtone bevolking'.
Hij ontweek die vraag ook. Jammer dat Tom hem daar niet op wees!
Ik kniel niet voor bruune bonen!
Bijna goed, Bartje.
K'mot schietn van bruune boonen. K'zet 'm op een loopn as ik al bruune boonen zie ! Soms rent ze maj achternoa !!
De harde kern van BLM -van welke kleur dan ook- zijn de grootste racisten die er rondlopen met hun belachelijke ideeên zoals blanke erfzonde. Dat Rutte zei dat er (verzonnen) institutioneel racisme bestaat in Nederland vond ik dan ook geen goede zet. Dat speelt die fascistische idioten alleen maar in de kaart.
Blanke erfzonde is een synoniem voor herstelbetalingen.
Rutte is al begonnen met hartjes winnen. De verkiezingen komen in zicht!
@Nivelleermarionet | 09-06-20 | 21:20: gaat om miljarden
@Nivelleermarionet | 09-06-20 | 21:20: Mogen wij dan bij de Duitsers en Spanjaarden gaan leuren om geld?
De harde kern van BLM speelt iedereen tegen elkaar uit.
Wilders zegt/ziet de dingen zoals ze zijn Zonder meel in de mond. Niet de kerk in het midden houden. Geen mooipraterij. Niet om kiezers te trekken. Jammer dat ik dat alleen schijn te zien. Oh ja, hij gaat ook niet op piano’s liggen. Of domme tweets versturen. Mensen vals beschuldigen. Goh, wat is Geert goed.
Een held is het! Mijn stem heeft hij, die ouwe indo!
Mag ik dat nog zeggen?
@anti-fatwa | 09-06-20 | 21:17: je bent vrij om te zeggen wat je denkt.
Hij maakt niet de domme fouten van Thierry, dat kun je hem wel nageven.
Kijk even bij twitter profiel van @Martinbosma_pvv ...Naïevelingen . Ik ga voor een partij programma en de PVV is op vele punten linkser dan de SP ooit is geweest.
@Ziener-2 | 09-06-20 | 21:22: Maakt niet uit, het gaat alleen maar om die paar belangrijke punten wat Nederland overhoop haalt. en daarvoor ik op hun stem..
@Ziener-2 | 09-06-20 | 21:22: dan stem jij toch lekker voor de EU. slim man!
@anti-fatwa | 09-06-20 | 21:17:
Pas maar op dat Geert je niet aanklaagt.
@Datgingniegoed | 09-06-20 | 21:32: Geert is mn mattie.
Ik vind eigenlijk dat ik veel te weinig word gediscrimineerd.
Stripfiguur je bent zooo zwartwit altijd met je ingekleurde meningen ! Alsjeblieft
@suscrofa | 09-06-20 | 21:18: Ik ben grotendeels opgegroeid in Drenthe en dan krijg je dat.
@frank4444 | 09-06-20 | 21:17: Het liefst door een aantrekkelijke vrouw.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:19:
Ik wit 't. Dan nuumt iedereen je een joaknikker.
Ze noemen u toch de melkflessenman als u voorbij loopt in uw korte broek?
@suscrofa | 09-06-20 | 21:20:
Of een eig’nwieze bukk’n.
@DrumPiet | 09-06-20 | 21:23:
Bukk'n ken ik nie. Wieze goaperd of domme gaanze wal.
@frank4444 | 09-06-20 | 21:21: Ik heb al een schier wichie op het oog.
Ik wil ook vaker worden gediscrimineerd. Laat ze de rode loper maar uitleggen als Meneer GeenHeil richting de supermarkt loopt en laat ze mij maar overal voorrang geven en voortrekken.
@GeenHeil | 09-06-20 | 21:28: Goed plan GH, misschien moeten we samen een club oprichten.
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:23: Nou je het zegt...
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:38:
U bent zo wit dat sneeuwwitje denkt dat ze een concurrent voor de rol heeft.
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:41: Ik val alleen minder vaak flauw.
Hoe verbindt Robojet eigenlijk met het internet ? Als je nu op afstand een firmware-upgrade zou doen van zijn droidsystem met de programmacode van de pvv.. dan zouden we wat beleven.
Waarom gelooft niemand mij. Ik roep al zo lang dat Jetten geen robot is. Hij is Brains uit de Thunderbirds.
Misschien lukt het wel via blauwe tand! Moet je alleen wel dichtbij zien te komen...
@Dirk III | 09-06-20 | 21:19:
Een ding weet ik wel. Je kunt beter niks met een kabel doen. Dan slaat ie op tilt.
De geschiedenis veranderd niet. Al heeft iedereen het goed en wordt niemand gediscrimineerd dan zal er toch wel weer een malloot opstaan en de slavernijkaart trekken om iets op te eisen. Dit win je gewoon nooit.
Tijd voor een mopje:
Marokkaanse man stapt de bus in.
Buschauffeur: “Mot je naartoe?”
Marokkaanse man: “ Naar huis”
Buschauffeur: “ Dat is dan 15.000 strippen”.
Stond ooit, in een hele andere maar vooral relaxtere en leukere tijd, gewoon in de Donald Duck.
Die is erg leuk, maar dat kan tegenwoordig helaas niet meer, want je kunt vandaag de dag niet meer afrekenen in de bus met een strippenkaart.
Die kan echt niet door de beugel want ik moest er hard om lachen.
Wollah! Donald Duck, die altijd in zijn blote kont loopt, die witte viespeuk?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:13: Klopt, bovendien rijden marokkanen zwart als ze niet op een gestolen damesfiets rijden.
Dit grapje stond ooit op GeenStijl, tja toen kon dat nog....
Komt man bij sexshop: Ik mot een nieuwe opblaas pop hebben
Verkoper: Heb 3 soorten. Een blanke en een ebony die zijn 100 euro.
En ik heb een moslima, die is 150 euro
Man verbaasd en vraagt waarom is die moslima 50 euro duurder?
Verkoper. Die blaast zich zelf op.
Las ik ooit ergens in de YouTube comments :o
@nutsniet | 09-06-20 | 21:24: Die is wel grappig.
Of... Komt een bus 5 minuten te laat bij dr halte.. Zegt de donkere medemens 'het is geel en het is 5 minuten te laat" antwoord de chauffeur.. "Het is bruin en het moet 55 minuten wachten" vroemm
@merel veld | 09-06-20 | 21:30: Maar waar heb je nog gele bussen?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:38: in cuba. Waar jouw markje onze weg toe plaveid.
@anti-fatwa | 09-06-20 | 23:40: Dat weet jij dan weer, als vrouw van de wereld.
mobile.twitter.com/w_terrence/status/...
Deze gekleurde mijnheer zag ik vandaag voorbijkomen, en volgens mij slaat hij de spijker nogal op zn kop.
Waarom zouden dit soort mensen gediscrimineerd worden? Die hebben de instelling dat ze er gewoon bijhoren. En zo is het!
En dan die dame die eronder reageert.
Heerlijk.
Daar staat Nancy in haar hempie.
Als iedereen die een ander huidskleurtje heeft dan onze roomblanke huidskleur, weer terug gaat naar zijn/haar eigen continent, zijn dan niet alle discriminatie problemen opgelost?? Vraag dit voor een vriend van mij.
Probleem: onze Joodse medelanders. Europa of Azië? Waar is hun continent dan? Kunt u ook voor die vriend van u vragen.
Mensen hebben het teveel hier naar hun zin. Dus ze blijven gezellig
Ongetwijfeld zijn ze dan opgelost. Maar ik wil mijn koeterwaalssprekende vrienden niet kwijt. Zou veel te saai worden. Denk alleen al aan het heerlijke eten dat we moeten missen. En de humor.
Er zou alleen een beter retourbeleid moeten zijn. Draag je niet bij, dan hoepel je maar weer op.
@dathoujetoch | 09-06-20 | 21:05:
Als eerst de zandbakbewoners terugkeren dan hebben onze Joodse medelanders ook vrijwel geen probleem meer en hoeven die dus niet te vertrekken. Kwestie van prioriteiten stellen.
@dathoujetoch | 09-06-20 | 21:05: Die hebben een streepje voor want tegen moslims... eigenlijk zijn het gewoon een aantal nomadenstammen die oorspronkelijk uit het middenoosten komen en al eeuwen lang ruzie hebben gevoed door de interpretatie van achterlijkheid, ook wel bekend als religie.
@Nivelleermarionet | 09-06-20 | 21:12: Ze komen niet uit de zandbak, ze komen uit de bergen.
Heerlijk om te lezen hoe het in Nederland ontkende racisme hier vanuit de onderbuik reaguurt.. southern state beleving....
Leg eens uit
Nou dat valt vies tegen hoor. Allemaal heel redelijke bijdragen.
Alleen dat mopje over de buschauffeur is ietwat racistisch.
Ik ben zelf licht getint en ik heb nooit problemen gehad. Komt denk ik door mijn Nederlandse opvoeding. Soort zoekt soort. Ik maak trouwens graag grappen over mensen hun uiterlijk ook die van mijzelf.
Hou toch eens op. Wat je kleur ook is hier je krijgt gewoon kansen. En die hoef je alleen maar te pakken.
Alleen mensen die zichzelf afzonderen of in de eigen klaaggroep blijven hangen mislukken. Welke kleur je ook hebt van de regenboog.
Maaskantje bedoel je Kat-de-kat? Kom er niet zo vaak, ben benieuwd wat je daar beleefd hebt!
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:08: Maar ja, jij kan niet dunken, dus dat kleurtje van jou neem ik ook niet serieus.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:15:
Ik moet opeens opgedrongen in kleuren gaan denken en dan gaan we nu niet doen alsof mijn tintje niet meetelt. Racist ;)
Wat vind je precies heerlijk aan racisme?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:15:
Jammer Kuif, ik denk dat je beter kan. Zet die tv nou eens uit.
Voornamelijk zelfracisme.
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:08:
Zie je wel!
Draakje heeft een kop als een Bosche Bol.
Dacht ik het niet.
Of ben je een pinda?
Ben dol op beide hoor ;-)
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:20: Fawakka?
@Ruimedenker | 09-06-20 | 21:28:
Haha hond :). Ik ben een halfbloed en mijn vader komt van rond de Middellandse Zee als ik in de spiegel kijk en naar de smaak van mijn moeder betreft mannen. Meer weet ik helaas niet. Maar ik voel mij gewoon echt een Nederlander. Maar dat komt door mijn opvoeding denk ik.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:36:
Dat is meer van de tijd toen Rick en ik een paar jaar samen aan de Kreek opgroeiden. Rick was als een oudere broer voor me.
@Patje2011 | 09-06-20 | 21:36: Wat is dan je band met Suriname? Of is die er helemaal niet? Grapje van Rick.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:42: Kreek waar?
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:42:
Cola Kreek
@Ruimedenker | 09-06-20 | 21:47: Maar zou het waar zijn? Is het geen Running Gag van die twee boefjes.
@Kuifje-naar-Brussel | 09-06-20 | 21:51:
Patje lijkt mij geen leugenaar.
Als het wél een boefje is, is ie opgegroeid in Brokkopondo.
Daar komt een maatje van mij vandaan.... en dat is een boefje ;-)
Mensen moeten beoordeeld worden op hun gedrag en niet op kleur (racisme). Doe je ongeïnteresseerd je werk of loop je alleen maar te klagen dan kun je gewoon opdonderen. Hetzelfde geld voor een slachtofferrol aannemen. Het is klagen en zeuren en daarmee negatief een gedragskenmerk wat absoluut niet moet worden aangemoedigd. Niemand word daar beter van, het verneukt alles.
Goed verhaal van Wilders. Ben ik nu een racist?
Ja en islamofoob als bonus.
@UpdateAvailable | 09-06-20 | 21:07: ik ben alvast schoenen aan het poetsen
@lingo star | 09-06-20 | 21:12: Mooi, een begin. Voortaan ook even dagelijks 'take a knee' voor 8 minuten 46 seconden om het onrecht jegens George Floyd te herdenken.
@UpdateAvailable | 09-06-20 | 21:07: Je vergeet "fascist" nog
@UpdateAvailable | 09-06-20 | 21:15: en wat doe jij?
Ik was vergeten dat kleur er toe doet. Gelukkig wordt ik er de laatste weken weer aan herinnerd wat écht belangrijk is; de huidskleur van iemand. Zelf ben ik wit, dus bied ik iedere dag op mn knietjes excuses aan voor daden die ik niet begaan heb. Gewoon, omdat ik nu pas snap dat ik een racist ben door de verschillen niet te zien.
Ik heb dagelijks last van getinte mensen die mij discrimineren omdat ik wit ben, moet mijzelf blank noemen, NOS. Ik heb nog nooit geprotesteerd tegen een Zwarte Piet. Toch voel ik mij inmiddels een "slaaf" in eigen land. Sissen, spuwen, grote bek, bedreigen, prangende ogen, kanker dit en kanker dat en ik versta ze niet goed, de medeklinkers spreken ze niet goed uit, dus mijn vraag: wat zech je nou?" Dan worden ze agressief, ik niet goed beglijpe.... Dan ga ik maar over op mijn dialect, Spakenburgs. En weg zijn ze die kereltjes in hun Porsche. Net 20 jaar. Maar ja, als je zó snel afstudeerd als arts....
Wat ik me trouwens ook afvraag is waarom Rob Jetten zijn positie niet afstaat aan iemand met een moeilijke achternaam.
El Qaag
Omdat "Jetten" voor hem al moeilijk genoeg is.
Omdat hij een kleurtje heeft.
"Want je gaat het pas zien, als je het doorhebt."
Klinkt als oplossing, voor niet bestaand probleem.
Precies
Dat had een tegeltje van Cruyff kunnen zijn.
Bleib Amhaouch !
Bleib zu hause.
Leuk dat Mustafa en mevr. Karabulut eerlijk zijn.
Dag geeft de nuchtere burger moed. Ik zou mij bijna schuldig gaan voelen, als blanke man.
Oh, Wilders geeft rustig en genuanceerd commentaar op het geheel. Fijn.
Klaver blijft gewoon een eng mannetje. Gemaakt, populistisch.
Gluiperd.
Eikeltjespyjama zat klem. Hij wilde geen antwoord geven mbt zijn persoonlijke ervaringen. Dat is dus een impliciete nee. En dan vervolgens zo'n lulverhaal dat 1 er al teveel is. Nee pikkestein, dan is er dus geen sprake van "institutioneel racisme".
Het is wel grappig om te zien dat Jesse Klaver Tom eerst aankijkt met een blik van "wat zeg jij nu voor iets raars?" en daarna als Tom heeft uitgelegd dat Rob Jetten het gezegd heeft hij er opeens de mond ook van vol heeft.
Dat is om tijd te winnen en een standaard nietszeggend antwoord te kunnen formuleren. Dat hoor je ook meteen daarna, is de standaardkeutel die ze bijna allemaal ter linke zijde dan leggen.
Idd, hij sprong bijna in de houding!
Is het anders misschien een idee om een één-blank-kind beleid in te voeren? Dus zodra een vrouw een tweede blank kind uitpoept, dat dat meteen vermalen wordt tot veevoer of iets dergelijks, in het kader van de strijd tegen racisme?
Foei. Veevoer. Denk toch aan de CO2.
Vermalen tot neutronenkorrels. Verder een goed idee.
Biomassa?
Net als die buschauffeur die iedereen boos liet uit stappen, zwart wit bestaat helemaal niet, jullie zijn allemaal groen!
Lichtgroen voorin, donkergroen achterin...
En de donkergroenen krijgen alleen staanplaatsen. Zitplaatsen slegs vir die ligtgroentje.
Wat Geert zegt. Scheelt een hoop typwerk.
Hoe zeggen Amerikanen dit ook alweer... To jump on the bandwagon, toch? Het lijkt erop dat beide kampen wel hun dingetje hebben gevonden. Gaat het nog ergens anders over binnenkort?
Over Zwarte Piet dus.
Stikstof.
@Eric Newby | 09-06-20 | 20:51: Dat loopt lekker in elkaar over met dit uitgemelk... Melk. Wit. Oh nee.
Helsema morgen, maar sisser en af.
@beldewouten | 09-06-20 | 21:05: Ah geeft niks, we zijn hier racisten onder mekaar.
@Eric Newby | 09-06-20 | 21:15: *doet een vreemde high five met zijn rechterhand*
man man man. Speciësisme daar gaat het om. Ja zwarte man/vrouw of welk geslacht dan ook, witte man/vrouw of welk geslacht dan ook, gele man/vrouw of welk geslacht dan ook en bruine man/vrouw of welk geslacht dan ook.
All lives matter both domesticate and surely wild. Dat kunt u in uwen reedt steken.
“Autochtonen worden bij sollicitaties voorgetrokken”.
Wilders lijkt politiek aardig te zijn opgeschoven.
Hij doelde waarschijnlijk op allochtonen, want later kwam Geert met het verhaal van een zekere meneer de Boer die bij gelijke geschiktheid automatisch op achterstand kwam puur omdat meneer de Boer blank is.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een gekleurde bij een sollicitatie werd voorgetrokken. Maar ja, ik werk dan ook niet bij de overheid.
@Papa Jones | 09-06-20 | 21:02: Nou, ik heb bij diverse Gemeenten binnen mogen lopen neuzen maar de Muppet Show was er niks bij.
@Papa Jones | 09-06-20 | 21:02: probeer het eens in de drugshandel, onbetamelijk behandelen van vrouwen, homo's bedreigen en slaan, winkelovervallen. Daar krijgt men als gekleurde zeker voorrang hoor!
@dathoujetoch | 09-06-20 | 21:17: Ja, maar dat zijn zelfstandigden.
Ik heb het over solliciteren.
Eigenlijk nu pas het filmpje van Jetten gezien in dat stomme tweetje van ‘m.
Mij valt op dat op haast identieke wijze als Geert Wilders, hij zijn boodschap wil overbrengen.
Een giller!
Degene, die ze binnen D66, het meest haten, imiteren.
Een giller!
Slechte kopie overigens. Jetten zet zichzelf wederom voor lul.
Torenhoge boetes....... hahahahah populist!
Zo, nu even naar Geert kijken.
Geert heeft het weer uitmuntend verwoord. Daar heb ik dus niets aan toe te voegen.
@Lupuslupus | 09-06-20 | 20:54:
Gezien! En eens.
Klavertje blijft een griezel.
Wat een ellebogen werk.
@Lupuslupus | 09-06-20 | 20:54: Idem dito !!!!!!!
@Lupuslupus | 09-06-20 | 20:54: Ik vond het vooral grappig om te zien hoe Klaver bijna in de houding sprong toen hij zich realiseerde dat het om vriendje Jetten ging.
Gaat Yasser nog concreet worden? Hij weet met fraaie rethoriek weg te komen, maar hij heeft niets inhoudelijks. Waarom tuig geen stageplaatsen krijgt is al lang duidelijk, dus dat hoeft niet herhaald te worden.
Tom had ff moeten doorvragen. Ik had graag willen horen WAAROM Yasser denkt dat dit wel degelijk aan de orde is, en welke gevallen hij daarvan kende. Gemist kansje.
Exact. Als je een bedrijfseconomische beslissing neemt die niet in het straatje past van de deugmensen dan ben je een racist. Waar halen ze het lef vandaan?
Wilders ziet het goed.
Mensen worden tegen elkaar opgezet en dat moet stoppen.
Zolang er geld wordt bijgedrukt gaat dit door want straks als de ballon knapt moet er kunnen worden ingegrepen.
En Wilders zet zelf geen mensen tegen elkaar op?
@DrumPiet | 09-06-20 | 20:52: Klopt, Piet. Daar is hij te fatsoenlijk voor, dat is een linkse hobby.
@DrumPiet | 09-06-20 | 20:52: Nee zeker niet. Hij benoemt en dat is iets heel anders dan tegen elkaar opzetten.
@Lupuslupus | 09-06-20 | 20:55:
Oh, hij benoemt. Oké.
Lol!!
@DrumPiet | 09-06-20 | 20:59: lupuslupus heeft gelijk. Maar wat maak jij ervan mee in een achteraf gehucht.
@DrumPiet | 09-06-20 | 20:52:
Heb jij nou ook nachtmerries van Wilders? Dat hij mensen in concentratiekampen stopt en zo?
@LiniaalRectaal | 09-06-20 | 21:46: waar hij woont maak je bitter weinig mee.
In Engeland zijn de oude afleveringen van Little Britain al gejorist. Dat de samenleving zo bekrompen zou worden had ik vroeger niet gedacht,
'' I want bitty '' ook ?
Ik heb de DVD'S nog, al heb ik ze wel verstopt in een holle ruimte achter de kast.
@NeedIsaymore? | 09-06-20 | 20:49:
Ik heb ze ook nog maar gelukkig ook League of Gentlemen. Daar zal nu ook wel over gevallen worden.
Het gaat rap naar beneden met ons recht op vrije meningsuiting
Ik dacht dat u een slechte grap maakte maar het blijkt nog waar ook. Jezus Christus, andere bepalen welk gevoel voor humor u moet hebben en wat u goed en slecht moet vinden.
Ik ben ze maar snel gaan downloaden.
Op NPO Start zijn ze nog te zien, benieuwd hoe lang nog.
@Brabeaulander | 09-06-20 | 21:10: duurt niet lang meer dat alle humor word afgeschaft.
Ongelofelijk. It ain't half hot mum zal de volgende wel zijn die aan de beurt komt. Wat een tijd, dit...
Klaver: ''Het is voor andersgekleurden bijna onmogelijk om door te dringen op de arbeidsmarkt & onderwijs en om een woning te vinden.''
Ik ben zo blank als het maar kan dus ik kan niet meepraten, maar als weldenkend gekleurde medemens pik je dit soort onzin toch niet? Je bent geen slachtoffer. Je bent een individu. Doe je best en ga er voor. Niemand houd je tegen. Laat je geen zieligheid aanpraten. Vrijwel elke landgenoot gun je het beste en wil dat je slaagt. Dat is succes voor jou en voor de maatschappij. Laten we blij zijn met elkaar. Leve Nederland!
Het is toch gwn f*cking onzin wat Klaver zegt. In Nederland krijgt iedereen zo goed als dezelfde kansen. De hele maatschappij is g*dverdomme ingericht op nivelleren. Wel is het zo dat je sociaal-economische en culturele achtergrond invloed kan hbbn hoe je met die kansen omgaat. De rapscene stoomt je over het algemeen niet klaar voor de meeste kantoorbanen van 9 tot 5 in twwedelig grijs. En ja daar hbbn we nou eenmaal de meeste van.
"Ben ik te min omdat jouw pa een donkere huid had dan de mijne?"
Liedje uit de kroeg?
@Twisted_Faith | 09-06-20 | 20:55:
Nee, een protestzanger uit lang vervlogen jaren toen er maar twee groepen jongeren bestonden: nozems op brommers en langharig werkschuw tuig. De eerste groep heet nu kansenparels en de tweede Groen-Linksers.
@Nivelleermarionet | 09-06-20 | 20:59:
Dat zie je toch een beetje fout. Wilders behoorde tot de tweede groep. De PVV is de ware hippiepartij, of ze het daar nou willen horen of niet. Wilders is er nou juist om de echte liberale, vrije idealen te verdedigen.
GroenLinks bestaat niet uit hippies, maar uit junkies, fascisten en elitesocialisten.
@GeenHeil | 09-06-20 | 21:19: Hear hear.
Wilders. Een van de weinige realisten in Den Haag.
Gezeur allemaal. Wat was dat corona fijn! Geen klimaat, dit geneuzel niet...
Er komt nog een tweede -gearrangeerde- corona he.... Nog ff geduld
@nope | 09-06-20 | 20:42: Anderhalve meter regel in de wet vanaf 1 juli. Dat mensen zich daar druk om maken. En wat te denken over Weimar 2.0 die wordt gecreerd. Economie wordt gesloopt. Iedereen straks een basisinkomen. Niet echt hoog. Je gaat er net niet van dood, maar je kan er ook niet echt van leven.
Helemaal gehad met die identiteispolitiek.
@nope | 09-06-20 | 21:01: Er is ook helemaal niemand in de 2e kamer die zich daar druk om maakt. En de jeugd al helemaal niet. Die denken nog steeds dat het weer gaat worden zoals voor Covid. De mannelijke jeugd daar zit weinig mannelijkheid meer in. Zijn helemaal gefeminiseerd door feminsten van de 1e, 2e 3e, 4e en weet ik de hoeveelste golf. Daar hoeven we niet op te rekenen. Nog maar een handje dat wil strijden. De rest laat zich vrijwillig naar de slachtbank leiden als een kudde schapen.
Sommige mensen zouden zich moeten afvragen: "Ben ik de vrijheid wel waard" en "Hoe zit het met mijn zelfdenkend vermogen" ?
Goed gezegd Geert.
Ik ben niet racistisch, ik maak alleen onderscheid,..
Ik discrimineer niet. Negers, spleetogen, eskimo's, indianen; ik heb gewoon een hekel aan allemaal.
Wilders heeft gewoon gelijk. En is geen racist!
Mijn vraag is; waar heeft U dagelijks last van?
Discriminatie en racisme.
Maagzuur van dit gezeik.
Van reaguurders
Van landgenoten die alle kansen en mogelijkheden die ze krijgen laten liggen en daarna de maatschappij de schuld geven van hun falen.
Serieus Geert? Solicitaties waar AUTOCHTONEN worden voorgetrokken??
Hij zal wel allochtonen bedoelen. Want die worden inderdaad voorgetrokken. Zat voorbeelden te vinden, o.a. bij de politie. Maar dat noemen we dan positieve discriminatie. Uiteindelijk gaat het niet om wat u brengt, maar hoe u er uit ziet.
Als je het woord buitenlander in de laatste 30 jaar telkens een andere naam geeft wordt dat wel eens moeilijk om allemaal te onthouden.
Als je het woord buitenlander in de laatste 40 jaar telkens een andere naam geeft wordt dat wel eens moeilijk om allemaal te onthouden.
Jazeker wel. Dr zijn heel veel managers die goede sier willen maken met t aannemen van een lkkr inclusief teamlid. Overal kunnen ze dr mee deugen en het geeft ze t gevoel iets goeds te hbbn gedaan voor de wereld. Zeker na dit soort hysterie.
Ik ben blank... en dus racist
Ik ook!
Het is niet anders....
REAGEER OOK