Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gezondheidseconoom: 'Corona kost zorg €3 miljard, zorgverzekering €250 de neus duurder'

China en hun staatsbedrijf de WHO bedankt!

Eerst even een netto verlies van €21 miljard afschrijven uit solidariteit met de Italianen die de op twee na grootste goudreserve ter wereld hebben en wier netto koopkracht hoger is dan die van ons omdat EEN KWART van hun economie zwart en daarmee onbelast is. En dan €250 euro de neus per jaar extra aftikken om ons eigen medisch-industrieel complex overeind te houden. Ziekenhuizen liepen tot nu toe ruim 2 miljard mis aan uitgestelde- en reguliere zorginkomsten, en ZE verwachten dat het oploopt tot 3 miljard. Gezondheidseconoom Wim Groot: "De extra kosten van €3 miljard zullen terechtkomen bij de verzekerden. Dat betekent een premieverhoging van zo’n €150 per verzekerde per jaar. Samen met de verhoging van de inkomensafhankelijke bijdrage gaat iedereen er dan ongeveer €250 op achteruit." Gelukkig maakt geld niet gelukkig.

Reaguursels

Inloggen

Hebben ze niks verdient aan Corona? En is dit geen ondernemers risico? Beetje vaag dit.. vieze verzekeringsfraudeurs...

David000000007 | 06-06-20 | 11:22

En juist hierom moeten we Rutte cs een hele grote schop onder hun reet geven.

Cor Zakov | 06-06-20 | 00:55

je neemt een dienst niet af en vervolgens mag je betalen omdat ze omzet mislopen...

enfant_terrible | 06-06-20 | 00:48

Dit is van hetzelfde niveau als:

Het is droog, de patat wordt duurder.
Het is nat, de patat wordt duurder.

Stonecity | 05-06-20 | 19:07

Bedankt Hoogervorst!

Bedankt marktwerking die geen marktwerking is. Bij een gezonde marktwerking zouden we geld terug krijgen want we hebben minder zorg gebruikt en de verzekeraar heeft minder hoeven uit te keren.

Stonecity | 05-06-20 | 19:04

Iedereen die zeurt over een verhoging na een pandemie. En die het belachelijk vonden
dat er niet genoeg mondkapje‘s, beademingsapparatuur en niet genoeg IC bedden beschikbaar waren . Die verzoek ik vriendelijk elkaar op te zoeken in een afgesloten ruimte en elkaar vol in het gezicht te blijven hoesten.

Mellita, domi adsum. | 05-06-20 | 15:21 | 1

Er bleken meer dan genoeg IC bedden te zijn, zelfs op het hoogtepunt van "de crisis", er was voldoende beademingsapparatuur. Het bleek zelfs beter mensen niet op de IC te leggen, gewoon apart met een zuurstoftent.

De verhoging gaat over gemiste inkomsten. Dat is marktwerking.
Het midden- en kleinbedrijf heeft ook veel inkomsten gemist, moet ook kosten doorbetalen. Zij kunnen hun prijzen/tarieven niet verhogen om het verlies goed te maken of in te halen. De klanten zouden dat nooit pikken.

Het is tijd dat de heiligenkrans die om de zorg hangt, verwijderd wordt.
Zoals we nu (en vaker) zien, is de zorg een bedrijf.

Arachne | 05-06-20 | 23:19

Ik lees net dat GS artikel over Tedros, de WHO en China..
Had ik gemist.
Daarop inhakend: Niet alleen Youtube nam het voor de WHO en China op, ook Twitter.
Wegens het artikel over CCP-virusmenger Peng Zhou kreeg Zerohedge een permaban.
www.zerohedge.com/political/zerohedge...

Ben-Bataaf | 05-06-20 | 15:20

De nationale gezondheidszorg Servizio Sanitario Nazionale (SSN) is gratis voor elke inwoner van Italië.
Particulier bijverzekeren is een aanrader, maar dan nog.

Ben-Bataaf | 05-06-20 | 14:58 | 2

In België niet veel anders. Betaalde 10 euro/maand en had nog een aanvullende verzekering van 40/maand euro zodat ik ook nog een eenpersoonskamer had bij ziekenhuis opname.

sprietatoom | 05-06-20 | 16:42

En de dokters werken voor niets? Natuurlijk niet. Het wordt betaald uit de belastingen, die iedere ingezetene betaald (linksom of rechtsom).

Arachne | 05-06-20 | 23:21

Die 3 miljard vragen, nee, eisen we van de EU. Als gift. Als Italië, Portugal en Spanje zo maar miljarden in de schoot geworden krijgen vanwege "corona" dan moet dat ook voor ons gelden. Anders: discriminatie. En nee, de premies hoeven dan niet omhoog.

Toos Bevergeil | 05-06-20 | 14:17 | 1

Dat is wel een leuke. Als Nl echt laat zien wat t kost al die reddingspakketten hier, volfens mij geven we meer uit dan Italie per hoofd bevolking.
Laat de EU dan juist maar lappen.

Shoarmamasutra | 05-06-20 | 21:12

3 miljard minder aan reguliere zorg is dus 3 miljard minder vergoeding door verzekeringen toch?

Sunir | 05-06-20 | 14:07 | 1

De verzekeraars hebben afgesproken dat ze door blijven betalen om massafaillisementen en wehvallen zorg te voorkomen. Ziekenhuizen mogen rekenen op dezelfde omzet, ook als een deel platligt omdat iedereem op de Coronaafdeling stond

Shoarmamasutra | 05-06-20 | 21:14

Hoeveel mensen kunnen zo even 150 euri's per maand extra missen? 12x 150 = 1800 e-florijnen per jaar. Voor veel mensen is dat een maandloon en zelfs bijna 2. Ja dat komt dan helemaal goed ik weet het zeker! Gelukkig hebben we onnodig lang de economie bevroren dus het gaat nog heel veel erger worden.

Let dus wel, er zijn heel veel mensen bijgekomen die niet meer de zorgkosten betalen maar deze door de staat gesponsord krijgen omdat ze in de bijstand gevallen zijn ivm lockdown. Dus die 150 euro wordt dan zo even nog meer.

Overigens mochten er lui in Amsterdam ziek van die demonstratie zondag, de rekening kan gewoon naar Halsema.Hoeveel mensen kunnen zo even 150 euri's per maand extra missen? 12x 150 = 1800 e-florijnen per jaar. Voor veel mensen is dat een maandloon en zelfs bijna 2. Ja dat komt dan helemaal goed ik weet het zeker! Gelukkig hebben we onnodig lang de economie bevroren dus het gaat nog heel veel erger worden.

Let dus wel, er zijn heel veel mensen bijgekomen die niet meer de zorgkosten betalen maar deze door de staat gesponsord krijgen omdat ze in de bijstand gevallen zijn ivm lockdown. Dus die 150 euro wordt dan zo even nog meer.

Overigens mochten er lui in Amsterdam ziek van die demonstratie zondag, de rekening kan gewoon naar Halsema.

Moonwarrior | 05-06-20 | 13:31 | 2

De meeste mensen stemmen tegenwoordig rechts en die vinden het blijkbaar helemaal niet zo erg om meer belasting te betalen om bedrijven te steunen.

* Il Principe * | 05-06-20 | 13:44

Per jaar zegt ie.

Sunir | 05-06-20 | 14:05

Er lopen nu +/-1700 mensen rond die besmettelijk zijn, dat is dus 0.0001% van de bevolking, dat mag wat kosten. Dankzij VVD regeringsbeleid gaan de zorgkosten wederom flink omhoog.

scorpio777 | 05-06-20 | 13:03 | 1

Misschien goed dat de rekening direct komt, dan switchen mensen wellicht in hun mening wat het mag kosten om wat dikke bejaarden te redden.

sprietatoom | 05-06-20 | 13:34

Wat een uitmuntend staaltje marktwerking wordt hier gecreëerd. De overheid gooit de hele zooi plat, er ontstaan aan alle kanten tekorten en de marktpartijen mogen vervolgens samen met de burgers de brokken weer aan elkaar lijmen. Samen komen we er wel uit, toch? En ondertussen blijft diezelfde overheid wel gewoon uw zuurverdiende belastingeuros binnenharken, zodat dat aan allerlei andere, veeeeeeeel belangrijkere dingen dan de Nederlandse maatschappij uitgegeven kan worden.

Tinus Oudestraat | 05-06-20 | 12:56 | 1

En zijn we onze vrijheden kwijt...

scorpio777 | 05-06-20 | 13:04

Den Tyfus. Da's net ff één grote partij teveel die garen spint bij Corona. Klaar ermee. Mes in de zorg(verzekeraars) muv alle handjes aan het bed. Zeg maar, de mensen die daadwerkelijk zorg leveren ipv nog een spreadsheet met een uitknijpmodelletje of bonusje voor een gast die niet eens weet hoe je "pleister" spelt.

Tom Hagen | 05-06-20 | 12:50 | 1

Dit gaat over de handen aan het bed. Er zijn ontzettend veel extra kosten gemaakt voor Covid-19, terwijl het geld verdient wordt normaliter met ok's en poli's die maanden stil hebben gelegen. (Die mensen waren niet met vakantie maar Covid-19 zorg aan het leveren) dit heeft de ziekenhuizen honderden miljoenen per week gekost. Nu de ziekenhuizen failliet laten gaan omdat ze hebben gedaan waarvoor ze zijn lijkt me niet bepaald fair...

barrykoningen | 05-06-20 | 13:07

Onder de brug wordt vrees ik een nieuwe slogan.

linus | 05-06-20 | 12:48 | 1

In Italie is zelfs dat onverstandig;)

Shoarmamasutra | 05-06-20 | 21:16

Gezondheidseconomen die niet met hun handen aan de bedden hebben gestaan moet je natuurlijk niet belonen. Haal daar eerst maar het gemiste geld vandaan!

happen_maar | 05-06-20 | 12:43

Maar ... als de zorginstellingen zoveel inkomsten mislopen ... geven de zorgverzekeraars zoveel minder geld uit. Zeker nu het “dorre hout” weg is. Dus hoeft de premie niet omhoog.

Leffe Blonde | 05-06-20 | 12:42

U betaald voor de gemiste inkomsten van de zorg... volgens deze redenering wordt de zorgpremie onbetaalbaar als we allemaal gezond zouden blijven. Steek een sigaret op en drink een glaasje extra komende tijd, ontbijt bij mcdonalds!! Dit laten we niet gebeuren, als we dan toch moeten betalen laat het dan niet voor niets zijn.

Masteryu | 05-06-20 | 12:42 | 1

Nee om de ziekenhuizen in leven te houden.

barrykoningen | 05-06-20 | 13:08

Is er al de link gelegd met de bijna omvallende banken in Duitsland, Italië, Spanje, Griekenland en Portugal?
Al dit extra geld wordt gecreëerd uit het niets. Extra schulden zijn het enige bestaansrecht van deze zieke banken.
Heel die GreenDeal en al die corona hulppakketen klinken mij in de oren als verkapte reddingsacties van het huidige geldstelsel.

Timide_Aso | 05-06-20 | 12:28

Stuur de rekening maar lekker naar China.

born2killn00bs | 05-06-20 | 12:26 | 2

Stuur maar naar Rutte en de NPO en alle andere media clowns.

Kane | 05-06-20 | 12:29

@Kane Ook prima! We hebben tenslotte genoeg geld in de kas.

born2killn00bs | 05-06-20 | 13:09

Al wordt er duizend euro er bovenop gegooid, de Nederlander betaalt gedwee. Anders dan in La Douce, daar gebeurt dat niet zomaar, we worden als citroenen uitgeknepen en lachend zeggen we ja en amen!

lanexx | 05-06-20 | 12:16

Op naar de 50 zetels voor vvd want de zorgpremies gaan drastische omhoog.

Cocorico | 05-06-20 | 12:10

Wij worden bezeten en bezit is diefstal van het volk door politici en de partij die ze vertegenwoordigen: het belang van de multinationals en hun grootaandeelhouder. De westerse burger uit de verzorgingsmaatschappij wordt opgeofferd en leeggezogen. De media helpen daar graag bij om den burger te amuseren en bezig te houden met emotie, sex en desinformatie.

ecologiste | 05-06-20 | 12:10

Dit is nog maar het begin.

- horeca, kappers en supermarkten gaan corona tax heffen
- Edje Nijpels, Schrans Timmerfrans, EasyJetten en de Jessias willen klimaatbelasting heffen
- knoflooklandjes en het MOEland willen tata centjes zien

Vergeet niet op Rutte te stemmen in maart 2021, stemvee!

Graaf_van_Hogendorp | 05-06-20 | 12:00 | 3

De kapper waar ik kwam gooide na de heropening de prijzen gelijk met 5% omhoog.
En zal daar wel niet bij blijven…

boerenvla | 05-06-20 | 12:21

@boerenvla | 05-06-20 | 12:21:
Kreeg €1,- corona tax aan de broek. Zo zie je maar dat bedrijven de rekening vanuit Brussel en Den Haag doorschuiven naar het kantklossend klootjesvolk. En zo gezegd is dat nog lang niet het einde want er komen een hoop lastenverzwaringen aan.

Graaf_van_Hogendorp | 05-06-20 | 12:41

@Graaf_van_Hogendorp | 05-06-20 | 12:41: er is geen coronatax. Dat is een ding van de ondernemer zelf die extra schoonnaakkosten doorrekent nu ie maar half vol mag.
Dat dekt lang de kosten niet want je kan zo stemmen met je voeten.

Shoarmamasutra | 05-06-20 | 21:19

Ik krijg de indruk dat de hoge extra kosten vooral zijn ontstaan, omdat wij de gezondheidszorg in de laatste jaren eerst zo hebben uitgekleed. Als de wiedeweerga moesten eerst de honderden c.q. duizenden wegbezuinigde (IC-)bedden (inclusief personeel) weer worden 'teruggeïmproviseerd'. Er moesten ineens beschermingsmiddelen zoals mondkapjes worden gekocht, omdat onze geprivatiseerde ziekenhuizen en verpleeghuizen hun noodvoorraden uit commerciële overwegingen tot een minimum hadden wegbezuinigd. Ik ben als gematigde middenmoter vóór de vrije markteconomie, maar bepaalde voorzieningen moet je nu eenmaal gewoon (opnieuw) neerleggen bij 'nutsbedrijven'. Commerciële bedrijven, zoals onze huidige ziekenhuizen en zorgverzekeraars, leggen namelijk geen reservecapaciteit of voorraden aan en verdelen ook geen 'dure' patiënten onder elkaar, alles vanwege het 'winststreven'. Ergens ook wel begrijpelijk vanuit die positie, want we hebben bijvoorbeeld al in Lelystad en Amsterdam gezien, wat er gebeurt als een ziekenhuis de "tucht van de markt" niet volgt: faillissement. De coronacrisis bewijst wat velen al langer roepen, namelijk dat je een sterke "kern-overheid" nodig hebt voor de basale nutsvoorzieningen. Terug naar de tekentafel dus. En, sla nu niet weer helemaal door naar de andere kant. Maar ga gewoon ergens in het politieke middenspectrum zitten, waar ik – en velen met mij – zich zo thuisvoelen.

Middenmoter | 05-06-20 | 11:37 | 2

Kerntaken overheid: veiligheid, zorg, onderwijs en infrastructuur. De rest is bullshit. Vreem dat de overheid juist op deze kerntaken altijd als eerste het mes in de begroting zet.

GOEM | 05-06-20 | 11:44

Denk je dat de managers en bestuurders ook maar 1 cent minder gaan verdienen.Laat staan dat hun secondaire arbeidsvoorwaarden slechter worden.
Overheden of semi-overheden doen wat ze altijd doen ,zichzelf verzorgen.
De reden, niemand is persoonlijk aansprakelijk of verantwoordelijk.

pejoar | 05-06-20 | 11:53

Tja, wanneer het zuiden inc Frankrijk zich gaat verenigen, met daarbij een Duitsland met nog een openstaande rekening van miljarden euro's nooit betaalde herstelbetalingen, dus die doet wel mee.
Zijn we gewoon de lul.

bleekkijker | 05-06-20 | 11:36 | 1

Idd veelal geld wat die moffen nooit betaald hebben.
Reken daarbij op dat west europa veelal ongeschonden uit de oorlog kwam,waar de rest totaal in puin lag.
Mogen wij nu ophoesten.

Roger-Rabbit | 05-06-20 | 11:41

Bye, bye Nederlands zorgstelsel.

Digitaal Smoelwerk | 05-06-20 | 11:33

en ook Corona blijkt een ordinary money-grab, net als biomassacentrales.
mooi man.

r@zor - InFiDeLz! - | 05-06-20 | 11:32

Ziekenhuizen? De verzekeringsmaatschappijen zul je bedoelen.

Afwachten op de volgende geldklopperij door met de vinger naar corona te wijzen.

Koekkeloere | 05-06-20 | 11:28 | 1

Je snapt duidelijk niet hoe het zorgsysteem werkt.

Gulliver | 05-06-20 | 11:31
-weggejorist-
SpicyMchaggis | 05-06-20 | 11:26 | 1

Geld is het kwaad van de wereld, voorbeeld nummer zoveel.

Mensdier | 05-06-20 | 11:16 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

“Geld maakt niet gelukkig” “gesponsord door Eurojackpot” i’m confused.

AirborneDivision | 05-06-20 | 11:10 | 1

Nou ik huil liever in een Porsche dan in een Aygo.

Jezusaapje | 05-06-20 | 17:10

En de kans dat er meer asielzoekers komen is ook groter want hier is de zorg beter.
De waterschappen willen meer vanwege het klimaat .De energiebedrijven hebben minder inkomsten dus die willen compensatie.
De gemeenten willen meer vanwege lagere inkomsten door de crisis
En de burger,die had nergens last van dus die is de lul.

pejoar | 05-06-20 | 11:09 | 1

De overheid vreet alle spaarpotten van de burger leeg. En er is geen enkel zelfreinigend vermogen. Geen enkel onderdeel bespaart kosten. Integendeel.

van heinde en verre | 05-06-20 | 11:25

Dit hele verhaal klopt financieel simpelweg niet.

Als zorgaanbieders 3 miljard zijn misgelopen omdat er geen zorg is verleend, dan betekent dat simpelweg dat er 3 miljard minder bij zorgverzekeraars is gedeclareerd. De inkomsten van de zorverzekeraars zijn niet veranderd via de nominale premies en de vereveningsbijdrage uit het zorgverzekeringsfonds (die weer via een werkgeverspremie, namelijk de inkomensafhankelijke bijdrage wordt gefinancierd).

De Zorgverzekeringswet is in dit systeem dus 0 euro misgelopen. Er ligt nu alleen wat meer bij de zorgverzekeraars dan bij de zorgaanbieders. Aangezien de zorgverzekeringswet stipuleert dat er geen winst mag worden gemaakt en dat alle inkomsten ten goede moeten komen aan ofwel zorg, ofwel lagere premies, moeten de verzekeraars simpelweg wat extra uit de dit jaar extra opgebouwde reserves aan de zorgaanbieders verstrekken.

Eigenlijk zouden de premies juist flink omlaag moeten gaan. De inkomsten zijn dit jaar immers hetzelfde terwijl door zorguitval de kosten een stuk lager zijn.

Antiquerulant | 05-06-20 | 11:07 | 6

Je krijgt natuurlijk wel een inhaal-effect, wanneer behandelingen worden ingehaald die tijdens de Kerona werden uitgesteld. Die kosten gaan gewoon het systeem in, de besparingen wegens lagere declaraties lopen het verschil weer in.

Bovendien zit er nog een andere adder in het gras, hiero. Veel ziekenhuizen worden gefinancierd door (tromroffel) ..... de zorgverzekeraars. Gewoon omdat ze een rekening-courant verhouding hebben en ook omdat banken huiverig zijn geworden voor ziekenhuisfinanciering. Komt een ziekenhuis in problemen, verplaatst het risico zich naar de zorgverzekeraar.

Glasgow Argus | 05-06-20 | 11:27

Uitgezonderd de eventuele gevolgen van niet op tijd verleende zorg, zoals dure complicaties. Ik schat die factor op tussen 5 en 10% maar 0 euro zal het niet zijn.

GeenAccount | 05-06-20 | 11:53

Corona zal vast geld gekost hebben, maar alle zorg die niet is uitgevoerd de afgelopen maanden compenseerd dat toch qua geld.

Roeieber | 05-06-20 | 12:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Zorgpremie betalen is wettelijk. Niet betalen is strafbaar.

Betalen is in Nederland een wettelijke verplichting.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 11:07 | 3

En betaald u niet als blanke Hollander, dan staat binnen no-time de sterke arm op uw trottoir....

Ommezwaai | 05-06-20 | 11:09

@Ommezwaai | 05-06-20 | 11:09: Via Zorgwijzer.nl:
"Wat is de regeling wanbetalers?
De Regeling wanbetalers maakt onderdeel uit van de Zorgverzekeringswet (Zvw) en is bedoeld om het aantal onverzekerden in Nederland terug te dringen.

Verzekerden met een premieschuld blijven door deze regeling verzekerd voor medische zorg. Verzekerden vallen onder de regeling wanbetalers als zij meer dan zes maanden de premie van hun zorgverzekering niet betalen."

Ik herhaal: +Verzekerden met een premieschuld blijven door deze regeling verzekerd voor medische zorg.+

Kortom, je hoeft helemaal niet te betalen, je houdt immers recht op medische zorg. En kom je geld tekort, dan bel je de afdeling Bijzondere Bijstand van de gemeente. Dan betaalt die afdeling je zorgpremies wel.

theo-is-dood | 05-06-20 | 14:54

Neee, het wordt niet nog duurder als deze 250 euro, of er zou een tweede golf moeten komen. Maar die tweede golf komt er niet of we moeten iets heel stoms gaan doen, met 12.000 mensen hutjeaanmutje op de dam gaan staan of zoiets maar dat lijkt me onvoorstelbaar. Dat doet niemand....... oh wacht.

jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:04 | 1

Tja mensen doen misschien wel eens wat onhandigs maar dan zal de overheid toch wel herrinneren?

Shoarmamasutra | 05-06-20 | 21:21

Er moet ook nog 1 miljard extra naar Afrika. Tenminste naar allerlei clubjes met oud-politici die daar actief zijn. Ik hoor overigens niks over een corona-pandemie op dat continent. Nederland staat wereldwijd onofficieel op plek 1 met de meeste doden per miljoen inwoners. Zelfs boven de VS.

Piet Karbiet | 05-06-20 | 11:02 | 3

Waarin een klein landje toch groot kan zijn, al is het de stomste van de klas.

jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:06

Van begin af aan was bekend dat dit virus de ouderen het hardst zou gaan treffen. In de bejaardenzorg is de eerste maand(en) werkelijk helemaal niets gedaan om besmettingen te voorkomen. Na de lockdown stierven heel veel van deze ouderen ook nog eens aan de gevolgen van eenzaamheid en gebrekkige sociale controle. Dit mag deze regering hoog worden aangerekend.

Ommezwaai | 05-06-20 | 11:07

En vergeet Suriname en de Antillen niet. Die rekenen ook op geld uit Nederland.

de euro middenweg | 05-06-20 | 11:10

Verbijsterend dat er geen volksoproeren ontstaan vanwege China Originated Virus Incapacitating Democracy 19

Feitenpliesie | 05-06-20 | 11:00 | 1

Ageren tegen Cejona is net als ageren tegen de klima hoax.. mag niet van de meeste.

de_kale | 05-06-20 | 12:23

Bij den photographie:

Colored financial well being matters !

J.Thee.Cohen | 05-06-20 | 10:59

Nederland is een van de rijkere landen in de EU omdat de Nederlander het meest van zijn inkomen op de een of andere manier betaald aan de staat.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:59 | 2

Dus is de staat een van de rijkste staten. Zweden deed het vroeger -voor de invasie- ook niet slecht !

J.Thee.Cohen | 05-06-20 | 11:00

Klopt, de Nederlandse overheid is rijk, haar inwoners niet. In Italie is dat andersom.

Piet Karbiet | 05-06-20 | 11:03

GroenLinks hoeft zelfs niet in de regering te zitten om het Communisme in NL in te voeren; "NL overheid overweegt staatssteun Hema".... Hema wordt 'het nationale warenhuis genoemd'.. écht? rotzooi die ze daar verkopen kunnen we best missen als kiespijn (bovendien weinig 'fair trade' in Hema aan te treffen - veel kleding door kinderhandjes in Azië gemaakt)

MaximusAurelius | 05-06-20 | 10:59 | 2

Ik zou het toch jammer vinden als de Hollandse Eenheidsprijzen Maatschappij zou verdwijnen.

Nehemia | 05-06-20 | 11:05

@Nehemia | 05-06-20 | 11:05: jammer voor je. Dan ga je daar je salaris afgeven.

Er is geen enkele reden hier belastingsgeld oor te gebruiken.

Rohin | 05-06-20 | 11:10

Weten jullie nog dat Ollongren instemde met de huurverhogingen?
Nu is het zo dat veel mensen die in een huurwoning zitten al toeslagen krijgen, dus die toeslagen gaan hoger worden.
Wie betalen uiteindelijk mee aan die toeslagen?

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:55 | 4

De andere groep 'scheefwoners'. Die krijgen volgens mij jaarlijks zo'n 6% verhoging.

Peter_la_Selie | 05-06-20 | 10:59

@Peter_la_Selie | 05-06-20 | 10:59: Juist de groep die niet kan kopen omdat ze geen hypoptheek krijgen omdat de huizenprijzen te hoog zijn. maar wel elk jaar die 6 procent er bij krijgen omdat ze te veel verdienen...

adam76 | 05-06-20 | 11:03

@adam76 | 05-06-20 | 11:03:

Dat dus. En kopen zit er voor deze groep helemaal niet in. Minder sparen en ondertussen ouder worden. Op je 38+ je eerste huis kopen zit er echt niet in.

Peter_la_Selie | 05-06-20 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

De oudjes hebben nu eenmaal de macht in deze gerontocratie. In Nederlandje heeft de jeugd niet de toekomst, maar de bejaarden.

HoogToontje | 05-06-20 | 10:55 | 2

Vandaar dat de bejaardezorg geen beschermende kleding kreeg, nu snap ik het.

jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:08

@jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:08:

Dat is tachtig plus. De boomers zitten daar onder, en die hebben het dikvoormekaar.

HoogToontje | 05-06-20 | 11:21

China en de WHO hebben ons in januari gewaarschuwd dat het om een ernstig en gevaarlijk virus ging, en dat we maatregelen moesten nemen. In maart zijn we eindelijk maatregelen gaan nemen. Bedank de mensen (waaronder het RIVM) die het maar een griepje vonden en dachten dat het zo'n vaart niet zou lopen, dat carnaval best door kon gaan, etc.

Blasfemie | 05-06-20 | 10:52 | 8

@Blasfemie | 05-06-20 | 11:11: Die man is een marxist en heeft meerdere cholera epidemieën in Ethiopië in de doofpot gestopt. Die man is door en door corrupt.

Nehemia | 05-06-20 | 11:15

@Nehemia | 05-06-20 | 11:14: u heeft echt geen enkel verslag van de WHO gelezen he? En geen enkele persco?

Blasfemie | 05-06-20 | 11:19
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 05-06-20 | 10:51

Artikel van het FT zit achter paywall, maar volgens mij is dit hetzelfde artikel: thebreadchase.com/?p=1117

Crusher | 05-06-20 | 10:51

Dit jaar betaal ik al €1884, plus €385 eigen risico. De eigen bijdragen en hulpmiddelen die buiten de vergoedingen vallen staat inmiddels op ruim €6000 dit jaar en op €32000 in slechts 15 jaar. Dus dit jaar ben ik al €8269 kwijt aan de zorg. Als dit zo doorgaat dan pleur ik mijn geavanceerde hoortoestellen uit het raam en neem ik Irma in vaste dienst.

Peter_la_Selie | 05-06-20 | 10:50 | 2

Zorg dat u een asielverblijfsvergunning scoort en alles is gewoon gratis.

2voor12 | 05-06-20 | 11:03

@2voor12 | 05-06-20 | 11:03:

Strak plan. Dan verkoop ik de gekregen Miele en dat dekt een deel van de kosten.

Peter_la_Selie | 05-06-20 | 11:08

Als er een 2e golf coronabesmettingen komt gaan dan de extra kosten ook naar 500 euro meer per jaar?

steekmug | 05-06-20 | 10:47 | 5

@First Contact | 05-06-20 | 10:51:
Wilt u dit ook even richting de burgemeester van Amsterdam ventileren dan? Dank u.

Ommezwaai | 05-06-20 | 11:02

Voor 500 euro verhoging hebben we geen 2e golf nodig. Dat gaat gewoon werkelijk gebeuren, mark my words.

Zeiss | 05-06-20 | 11:09

@Ommezwaai | 05-06-20 | 11:02: Gedaan. Haar mobiele netwerk is compleet afgesloten. Dus dan maar een witte postduif.

First Contact | 05-06-20 | 11:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Mogen de verzekeraars Chakra therapieën en de gender-bender behandelingen ook wel uit t pakket halen.

Vleespet96 | 05-06-20 | 10:46

Maak me maar wakker als we de straat opgaan, tot die tijd slaap ik verder en mag u nog een keer extra bukken.

OudeNederlander | 05-06-20 | 10:46

De zorgverzekeraars gaan hun reserves eerst maar eens aanspreken. Die zijn bedoeld voor dit soort noodgevallen.

MFvGeel | 05-06-20 | 10:44 | 1
-weggejorist-
frank4444 | 05-06-20 | 10:46

Hoe vaak wordt er niet gesproken over het inkomensafhankelijk maken van de zorgpremie ? Die is er al. Altijd al geweest. Bewaren dus, dit: 'Samen met de verhoging van de inkomensafhankelijke bijdrage'.

NerdAlert | 05-06-20 | 10:44

We zijn duur verzekerd en verzekert van flinke prijsstijgingen.

kwark001 | 05-06-20 | 10:44

Ach welnee, nu het discriminatieprobleem de wereld uit is komen alle allochtoontjes netjes aan een baan zodat de huursubsidies, zorgtoeslagen, WW uitkeringen, bijstandsuitkeringen, kindgebonden budget, subsidies op lidmaatschap verenigingen en zwemles voor de zielige kindjes etc etc niet meer hoeven worden uitgekeerd.

Waakvlam | 05-06-20 | 10:43 | 1

U vergeet de electrische scooters en de maagdenvlieshersteloperaties

theo-is-dood | 05-06-20 | 14:57

Had het nog veel erger verwacht dan de € 250 00 per jaar meer premie. Klopt dat getal wel?

Jan, Leiden | 05-06-20 | 10:42 | 2

Nee is per maand

Waakvlam | 05-06-20 | 10:44

Nee het is geen 25 000 maar slechts 22 000 per jaar geloof ik

skoftig | 05-06-20 | 10:44

Vergelijk het met boeterente van een hypotheek bij oversluiten.

Het leven is zwaar | 05-06-20 | 10:41

Immigratie kost ook veel, maar daar praten ze niet over.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:41

Haha, de rekening waarvan we allemaal wisten dat deze zou komen.

tragic1911 | 05-06-20 | 10:40 | 2

Was er dan nog iemand met de illusie dat het stilzetten van de economie niets zou hoeven kosten.

kokkie klaphaak | 05-06-20 | 10:42

@kokkie klaphaak | 05-06-20 | 10:42: Sta je dan. Baan als heftruckchauffeur kwijt wegens corona, racist wegens blank privilege en leef je tussen uitkeringstrekkers in je flatje van 25m2 die s'nachts allemaal pas gaan leven en je dus ook nog wakker houden omdat de muurtjes zo gehorig zijn als de pest.

tragic1911 | 05-06-20 | 10:49

Vooral VVD blijven stemmen straks. Buklaven der lage landen verenig u! Jullie kunnen het!

MikeTheBull | 05-06-20 | 10:39 | 1

Dit land verdient het met zulke inwoners

Waakvlam | 05-06-20 | 10:44

Als ik alle verhogingen bij elkaar optel, kom ik zo aan 50 tot 70 Euro hogere vaste lasten. per maand.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:38 | 5

@Het leven is zwaar | 05-06-20 | 10:42:
Toeslagen.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:45

@Het leven is zwaar | 05-06-20 | 10:42: Dat geld alleen als je betaald werk hebt EN belasting betaalt. U schijn een minderheid te zijn.

jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:12

@jan huppeldepup | 05-06-20 | 11:12:
Dat realiseren steeds meer belastingbetalers mensen zich.

Het leven is zwaar | 05-06-20 | 11:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Een bijzonder ongezonde situatie. Zo’n groot deel van de begroting naar de zorg.Als we nu de kinderbijslag beperken tot 2,5 kind en aow afschaffen voor ‘miljonairs’ blijft het schappelijk en snijdt het mes aan twee kanten.

Ambiorix | 05-06-20 | 10:38 | 6

@Roger-Rabbit | 05-06-20 | 10:40: Ha , als iets communistisch zou zijn dan is het dat de staat pronkt met goede gezondheidzorg terwijl het volk armoe lijdt.

Ambiorix | 05-06-20 | 10:46

@Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:42: Ligt eraan wat je met basisbehoeftes bedoelt. Water en brood is niet duur. Sigaretten, bier en Gucci wel.

Blote Bertus 2000 | 05-06-20 | 10:52

@Blote Bertus 2000 | 05-06-20 | 10:52:
Een dak boven je hoofd is ook een basis behoefte. Dat is na Ollongren 6 procent duurder geworden.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 11:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus ziekenhuizen lopen een paar miljard mis omdat ze operaties niet uitvoeren en daarmee veel kosten niet hebben. Maar toch willen ze dat geld hebben.

2voor12 | 05-06-20 | 10:38 | 3

Welke kosten zijn er dan precies niet? Huur opgezegd, mensen naar huis gestuurd? Koffiecontract opgezegd?

kokkie klaphaak | 05-06-20 | 10:40

@kokkie klaphaak | 05-06-20 | 10:40:
Operatiemateriaal, medicijnen, lakens en dergelijke schoonmaken. Enzovoort enzovoort.

2voor12 | 05-06-20 | 11:01

Dit was te verwachten, dat de overheid de enorme kosten van corona en en EU-afdracht kan dragen zonder de burgers te treffen in hun portemonnee is een illusie. Maar blijf vooral VVD stemmen als u wilt dat er niets verandert ook in dit opzicht!

duh! | 05-06-20 | 10:38

Toen een groepje mensen die financieel zwaar getroffen werden door coronamaartregelen gingen protesteren in de USA, vormde dat een groot gevaar voor de volksgezondheid. Maar de massale protesten en rellen zijn dat niet, volgens een open brief van +1200 deskundigen op het gebied van de volksgezondheid.

Hele brief hier:
drive.google.com/file/d/1Jyfn4Wd2i6bR...

me,myself and IK | 05-06-20 | 10:37 | 3

quote uit de brief:
"as public health advocates, we do not condemn these gatherings as risky for COVID-19 transmission. We support them as vital to the national public health".

Dus groepsbijeenkomsten zijn juist goed voor de volksgezondheid volgens deze experts. We kunnen alles dus gewoon weer open gooien!

Ik ken een dikke vlogger die dit al maanden roept, maar wie is er nu gek, die dikke vlogger, of deze +1200 deskundigen op het gebied van de volksgezondheid??

me,myself and IK | 05-06-20 | 10:43

@me,myself and IK | 05-06-20 | 10:43:
Vanochtend legde een viroloog (?) op WNL uit dat buitenlucht weliswaar een hoop scheelt maar dat er een groot verschil zit in de uitstoot van virusdeeltjes als mensen praten, schreeuwen of zingen. Meestal komen mensen niet naar protesten om te praten...

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 11:57

@Graaisnaaiert | 05-06-20 | 11:57:
Ja, apart dat al die virologen en er nu pas achter komen hoe een virus zich verspreid. Niet via oppervlakten, maar via zingen e.d.
Denk dat hetzelfde geldt voor global warming.

me,myself and IK | 05-06-20 | 13:07

Maar hoe gaat het in 'griepland' Brazilië? Ik lees allemaal berichten over massagraven. Waanbeelden door de 5G straling zeker?

First Contact | 05-06-20 | 10:37 | 8

@First Contact | 05-06-20 | 11:01:
Ik verzin het niet zelf, ben geen expert. Hier de open brief van +1200 experts op gebied volksgezondheid in de USA + quote die massabijeenkomsten noemt als: "vital to the national public health".
Zie:
drive.google.com/file/d/1Jyfn4Wd2i6bR...

me,myself and IK | 05-06-20 | 11:10

@me,myself and IK | 05-06-20 | 11:10: Ik zeg ook niet dat je die brief verzint, maar dat er altijd wel groepen en wetenschappers zijn te vinden met een andere mening. Ik kijk liever naar feiten die we kennen, dus bijv. het verschil in aantal doden per 1 miljoen inwoners in Zweden tov de omringende landen. Verder geloof ik zelf ook dat door de tijd van het jaar het virus aan het verzwakken is en ook hoop ik dat de gevolgen van de massa-demonstraties zullen meevallen. Maar als je kijkt naar de enorme stijging in het aantal doden in oa Brazilië en Mexico dan kun je concluderen dat het virus nog lang niet is verdwenen.

First Contact | 05-06-20 | 11:13

@First Contact | 05-06-20 | 11:13:
Ik spreek jou ook niet tegen hoor, denk dat de meeste wetenschappers in eerste plaats meer politiek activist zijn tegenwoordig, dan wetenschapper.
Vandaar dit soort waanzinnige conclusies.

me,myself and IK | 05-06-20 | 11:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Niks aan de hand. We kunnen de coronakosten bij elkaar optellen en dan krijgen we die vergoed uit dat EU-coronafonds, net als Italie. Rutte gaat dat regelen, want dat is een echte leider die het nederlandse belang scherp in het oog houdt. Meer zetels voor die man.

Schmalz | 05-06-20 | 10:35

Lekker weer hoor maar als er volgend jaar geen corona feest is dan gaan die kosten niet weer omlaag! Dan trekken ze de volgende aap uit de mauw en betalen we nog meer.

Blauwe Wafel | 05-06-20 | 10:34 | 3

*mouw

Blauwe Wafel | 05-06-20 | 10:34

En de aap heet transparant.

JdelaT | 05-06-20 | 10:35

@JdelaT | 05-06-20 | 10:35:
transparantjes legden we vroeger op de overheadprojector. Nu op de overheIdsprojector, namelijk dat dng wat onze inkomsten projecteert naar hun bankrekeningen

Teeweetwee | 05-06-20 | 10:40

Bij een normale verzekering betekenen minder schadeclaims (zo zou je een medische behandeling kunnen noemen) een hoger batig saldo. Op zich allesbehalve aanleiding voor hogere premies. Sterker nog, de nodige verzekeraars laten hun verzekerden daarvan meeprofiteren. Het is niet de eerste keer dat de Telegraaf dit roept. Maar welke politieke partij gaat vlak voor de verkiezingen een aanslag op de koopkracht plegen van 250 euro?

Hoe dan ook, de omslagcalculatie van de geleerde heren bewijst eens te meer dat de zorgverzekering geen verzekering is, maar een geprivatiseerde belastingheffing. Een loterij met alleen maar nieten voor de "verzekerde".

Mooi woord trouwens, verzekerde. Na al die jaren is nu wel duidelijk waar we met dit marktstelsel echt van verzekerd zijn.

Hetkanverkeren | 05-06-20 | 10:34 | 1

De zorgverzekering is een collectieve verzekering zoals ze dat noemen. Net als de WW, de WIA en de AOW. Het is inderdaad gewoon een overheidsregeling uitgevoerd door private partijen. Zorgverzekeraars mogen dan ook geen winst uitkeren m.b.t. de zorgverzekeringswet.

Antiquerulant | 05-06-20 | 11:18

De Hema heeft ook een ziektekostenverzekering. De staat gaat u daarbij helpen.

Earl_of_Doncaster | 05-06-20 | 10:33 | 2

De Boekhoorn Plus Polis. Eerst maar even wachten tot de Staat de Hema gered heeft.

gestoptmetroken | 05-06-20 | 10:39

De HEMA zorgverzekering is van Menzis.

Glasgow Argus | 05-06-20 | 10:59

Maar keukentrapjes zijn duurder.

Deflatiemonster | 05-06-20 | 10:31

Misschien moeten we allemaal een geldpers kopen?

Zeiss | 05-06-20 | 10:31

Het valt me eigenlijk wel mee. Want het is best een heftig griepje.

beldewouten | 05-06-20 | 10:30 | 2

Zei ik afgelopen week ook tegen mijn directeur. Die verwacht 10 tot 15 miljoen verlies dit jaar. Ik zeg wat zeik je nou, het valt allemaal wel mee door dat kutgriepje. Maar hij kon er helemaal niet om lachen. Humorloos.

Zeiss | 05-06-20 | 10:34

@Zeiss | 05-06-20 | 10:34:
Sja, directeur ben je niet alleen in goede tijden. Wat dat betreft zijn het net mensen...

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 11:58

Dus omdat er minder zorg werd verleend, moet de premie omhoog. En volgend jaar wordt er meer zorg verleend, dus moet de premie ook omhoog. Hoe dan ook, de consument is altijd de lul. Misschien moet ik ook maar een verzekeringsmaatschappij oprichten. Je wint altijd!

Enter Yeti | 05-06-20 | 10:29 | 2

Klopt. Een verzekering is een buffer creeeren met geld van alle 'leden'... en jij mag zelf iets uit die emmer halen.

zevensprong | 05-06-20 | 10:32

Ah, ziekenhuizen liepen inkomsten mis en die mogen wij betalen.
Je neemt een bepaalde dienst niet af waarvoor je uiteindelijk toch de rekening krijgt.

roevka | 05-06-20 | 10:29

Gewoon wat minder Chinese troep kopen die we toch niet nodig hebben en het geld is alweer bespaard. Zal die vleermuisneukers leren.

Deflatiemonster | 05-06-20 | 10:29

Ik hoop dat de premie niet zo veel stijgt en het eigen risico omhoog gaat. Op die manier betalen de mensen die de zorg gebruiken de rekening. Je kunt niet van jongeren verwachten dat ze maar steeds voor 50+ers moeten betalen. Tijd dat die groep ook hun deel van de toekomstige schuld inlevert voor de dood gaan. En zo niet, dan hoop ik dat het eigen risico en vrijwillige eigen risico omhoog gaat. Ik vond het als student met bijbanen al belachelijk dat ik toen 100€ van de 500€ per maand kwijt was aan zorgpremie.

Middensteun | 05-06-20 | 10:29 | 3

Oeps sorry vergat dat ik als student zorgtoeslag kreeg. Laat maar. Was dus wel eerlijk

Middensteun | 05-06-20 | 10:31

Je mag van de overheid een goede betaalbare gezondheidszorg verwachten .. echter dat gaat steeds meer scheef. Zeker vergeleken met andere Europese landen. Maar goed wij geven dan ook wel zorg voor heel veel nieuwe mensen al dan niet op doorreis zonder enige restricties die veel andere landen wel geven.

Alexander | 05-06-20 | 10:35

Ja, die 50+'ers zijn het echte probleem. Wellicht moet je eens een kijkje nemen in de wachtruimte bloedafname bij menig ziekenhuis.

BubbelWater | 05-06-20 | 10:40

Maar als ziekenhuizen zorg niet hebben geleverd dan is dat geld toch nog bij de zorgverzekeraars? Dus die 2 of 3 miljard hoeft dan toch niet aan de burgers worden doorberekend? Of zit dat systeem zo ingewikkeld in elkaar dat dit te simpel denken is?

Alexander | 05-06-20 | 10:27 | 4
-weggejorist-
frank4444 | 05-06-20 | 10:32

Zal waarschijnlijk met contractuele verplichtingen te maken hebben. Als jij een contract afsluit met een ziekenhuis voor ik noem maar wat 1000 staar operaties en je neemt er maar 800 af moet je toch 1000 betalen. Want de capaciteit is vrijgehouden of zo.

TheOracle2 | 05-06-20 | 10:33

Zou heel interessant zijn.

Alexander | 05-06-20 | 10:33
▼ 1 antwoord verborgen

Dit land is het zat.

guru? | 05-06-20 | 10:26 | 2

Ik kijk naar een lege straat. Dus nee, blijkbaar niet.

mark1487 | 05-06-20 | 10:33

Nog lang niet. Een paar op GS misschien. De revolutie komt er niet.

PhallusDominus | 05-06-20 | 10:59

Twee (2) tientjes per maand. Dan ga je toch gauw een keer minder naar de snackbar.

DrumPiet | 05-06-20 | 10:25 | 5

Ja joh, een paar tientjes hier, een paar tientjes daar, wat procentjes btw, ozb, rioolrechten, electra, kabel, internet, ov, benzine, precario, leges, wat kan jou het schelen, IK heb genoeg. U stemt VVD? Past in het profiel.

dathoujetoch | 05-06-20 | 10:32

Mijn huur is ook 35 euro omhoog gegaan dus voor mij is dat 50,- per maand erbij.

Blauwe Wafel | 05-06-20 | 10:37

@dathoujetoch | 05-06-20 | 10:32: En zo kleden we de middenklasse verder uit. De sterkste schouders dragen de zwaarste lasten geldt al lang niet meer in Nederland. Misschien toch maar eens kijken hoe we de schouders van de Van Haga's en de Van Oranjes van dit land iets zwaarder kunnen belasten...

Enter Yeti | 05-06-20 | 10:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Even terug naar 6 april, kop van de NOS:
'Zorgverzekeraars gaan tandartsen en fysiotherapeuten financieel compenseren'

Dus dat betalen we er dan ook maar bij?

amateurrr | 05-06-20 | 10:25 | 5

@PhallusDominus | 05-06-20 | 11:00:
Kapot zwoegen, daahaaag, ken de jochies op de opleiding ook wel van mijn studententijd. Stratenmakers, die zwoegen zich kapot. Verder is het numerus fixus nog steeds een kwalijke zaak, prijzen worden kunstmatig hoog gehouden.

amateurrr | 05-06-20 | 11:03

@PhallusDominus | 05-06-20 | 11:00:
En dan als een echte overseer je beperken tot het handjeschudden en de rest aan je assistenten en mondhygienisten overlaten. Hou toch op. De enige reden dat tandheelkunde een universitaire studie is is dat je geen MBOert in je mond wil laten roeren maar ze worden zeer rijkelijk beloond voor hun inspanningen hoor.

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 12:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Tweehonderdvijftig euro? Dat is pas het begin. Dat is het topje van de ijsberg.
Wacht maar tot de brandstof, tabak en alcohol accijns flink omhoog gaan, de btw een nieuw record gaat vestigen, hogere wegenbelasting, en wat er nog meer in het put diepe vat zit.
Als u nog geen Corona besmetting heeft gehad, zult u volgend jaar past echt ziek worden.

Broadsquire | 05-06-20 | 10:25 | 1

Nou rook ik niet echt meer, maar vorige week toch nog een pakje gekocht bij de Albert Heijn. €7.70 betaald voor 20 Camel-sigaretten. Absurd.

SomsGenuanceerd | 05-06-20 | 10:31
-weggejorist-
cokdeveu | 05-06-20 | 10:24 | 1

Wordt de zwarte economie van Italië ook bij het BNP geteld om de EU-bijdrage te berekenen, zoals bij ons?

Muxje | 05-06-20 | 10:24 | 2

Kan je rekenen? Reken er maar niet op... Tijd dat wij een zwarte economie gaan starten..

BootVluchteling | 05-06-20 | 10:29

Die kosten zijn direct aan de coronacrisis te linken dus Brussel gaat die miljarden maar vergoeden.

Piet Karbiet | 05-06-20 | 10:23 | 1

Miljarden als Nederland extra afdragen waarvan we dan 10% terugkrijgen.

roevka | 05-06-20 | 10:33

"Ziekenhuizen liepen tot nu toe ruim 2 miljard mis aan uitgestelde- en reguliere zorginkomsten." Klinkt toch een beetje vies hoor.
Maar goed, is wel zo natuurlijk. Toch, als er 1 markt is die wel weer zal aantrekken is het de zorg markt. 17 miljoen x 250euro is 4,25 miljard immers .En dat zal wel niet eenmalig zijn maar gewoon jaarlijks voor de rest van uw leven. Laten we het maar het kwartje van Rutte noemen ofzo.

grapo | 05-06-20 | 10:23

Even de slogan van de gewone mevrouw aanhalen “ ik ben anders over Mark Rutte gaan denken”.

Nico1000 | 05-06-20 | 10:23

Er ligt toch nog wel ergens 'n miljard ?

Ron van Zon3948 | 05-06-20 | 10:23

Het blijft toch een merkwaardig fenomeen. Zo ongeveer iedereen is boos op Halsema, Rutte stapelt leugen op leugen, draait meer dan een gemiddelde D66-er en geeft lachend miljarden toekomstig belastinggeld aan het Zuiden weg en bij de volgende verkiezingen wordt VVD met afstand de grootste partij met GroenLinks op de tweede plaats.
Nederland is een land van masochisten, een andere verklaring is er niet.

spanarchist | 05-06-20 | 10:20 | 3

Ignorance is bliss

Dirk III | 05-06-20 | 10:23

EU beleid.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:25

Ik zou zeggen dat het zeer verstandig is om weg te wezen hier voordat de rekening komt.

IkWilOokWatZeggen | 05-06-20 | 10:26

Nederlanders hebben slecht geheugen, zo blijkt. Of zijn de meesten alweer vergeten dat we 15 jaar geleden nog een ziekenfonds hadden waarmee we voor 5 tientjes per maand voor zo goed als alles verzekerd waren? We gaan nu rap richting de 200 euro per maand voor een uitgekleed pakket. Dat is een verVIERvoudiging. De energierekening is op nog geen 10 jaar tijd ook al verdrievoudigd. Maar laten we straks vooral weer stemmen op partijen die karren vol gratis geld naar de EU en het zielige Afrika willen brengen.

Le Roi | 05-06-20 | 10:20 | 7

@Enter Yeti | 05-06-20 | 10:27: Het lag er maar aan hoeveel je verdiende. Als dat te veel was voor de grens van het ziekenfonds is dat toch logisch?

Lupuslupus | 05-06-20 | 10:40

@Lupuslupus | 05-06-20 | 10:40: Jazeker, ik ben ook wel voor een inkomensafhankelijke bijdrage, daar heb ik geen problemen mee. Onjuist claimen dat je ten tijde van het ziekenfonds voor slechts een paar knaken verzekerd was, geldt alleen voor een bepaald smaldeel van de samenleving. Overigens is dit thans ook zo door de zorgpremie die de mensen met lagere inkomens krijgen...

Enter Yeti | 05-06-20 | 10:47

Vergeet ook niet de immigratie. Mensen die nooit hebben bijgedragen maar wel hun zorgkosten hebben terwijl het nog maar de vraag is of ze ooit zichzelf kunnen bedruipen in dit land.
Het systeem piept en kraakt in alle voegen, gaten worden met gaten gevuld en dit land draait op toekomstige te verwachten groei, inkomsten en meevallers. Gaat geheid mis.

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 12:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben over de zorgverzekering anders gaan denken, 250 euro meer, deze pijn is het laatste wat je wilt. Gelukkig gaat het pas in na de verkiezing gebeuren, als cadeautje zeg maar.

jan huppeldepup | 05-06-20 | 10:20

Dus, de reguliere zorgvraag neemt af dus de ziekenhuizen lopen geld mis dus de premie moet omhoog? Waar is die marktwerking in de zorg nu die er met alle geweld door moest worden gedrukt? Of is dit bankencrisis 2.0, zij leven op te grote voet en wij kunnen weer dokken?
In WNL vanochtend een viroloog(?) die aangaf dat de 1,5 meter afstand zo'n enorm verschil maakte wbt virusoverdracht, en niet alleen wbt Corona maar ze merkten het ook bij andere virussen. Dus ik zou als medische sector m'n plan maar gaan trekken en een balans tussen normale zorg en piekzorg vinden want die 1,5 meter blijft nog wel even en er komen eerder meer virussen en gevallen van zoonose dan minder. Krijg je als je teveel mensen op een te klein oppervlak opstapelt, daartussen intensieve veeteelt toestaat en in 12 uur de halve wereld overvliegt. Om het nog maar niet over de woon/ werk/ consumptie/ vrijetijdsbewegingen van 200+ nationaliteiten in dit land te hebben en onder druk van de milieumaffia bouwt met gesloten ramen en inpandige ventilatiesystemen.
Hollend naar de afgrond als je het bij elkaar optelt, dus.

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 10:20 | 2

Een duistere, maar juiste, analyse wat mij betreft.

DrumPiet | 05-06-20 | 10:30

luister is naar Arno Wellens op Youtube., Het gaat ons veel meer kosten, met dank aan Rutte en Wobke.

glaaf | 05-06-20 | 10:20

Overigens begrijp ik niet waarom wij plussen (goedwillende burgers moeten betalen) voor ons zwarte circuit (drugscriminelen die niets afdragen) en daarmee koploper afdrachten aan de EU zijn. Was geloof ik een Dijsselbloem-constructie die een topfunctie daarmee hoopte te verwerven.

Als landen als Italië en Griekenland ook voor de zwarte economie zouden plussen, zou ons leven er een stuk leuker uitzien.

De verwarde man | 05-06-20 | 10:18 | 1

Kun je nagaan als Turkije bij de EU was gekomen. Daar is welhaast de helft van het circuit zwart. Tel uit je winst!

Dirk III | 05-06-20 | 10:21

Nederland moet nu snel om EU-bijstand vragen, anders gaan we failliet. Graag nog wat meer bijstand vragen, omdat Nederland de hele wereld op haar rug meedraagt.

Nivelleermarionet | 05-06-20 | 10:16 | 4

@Graftak | 05-06-20 | 10:18: EN Duitsland maar Duitsland heeft daarmee het 4e rijk tot stand kunnen brengen en dat is ook wat waard.

Dirk III | 05-06-20 | 10:22

@Dirk III | 05-06-20 | 10:22: U bedoelt onder Adolf merkel?

jan huppeldepup | 05-06-20 | 10:24

@jan huppeldepup | 05-06-20 | 10:24: haha adolf… haha... kom niet meer bij.. hahaha. Merkel doet het wel beter dan Rutte: gaat de btw verlagen. Moet je kijken waar Wobke en Rutke straks mee aankomen: meer premie, hogere btw, alles duurder. Maar die geweldige grap over Adolf Merkel, nee, die blijft hangen, hahaha.. [zucht]

dathoujetoch | 05-06-20 | 10:42
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
dik van alster2409 | 05-06-20 | 10:16

Geld maakt enkel gelukkig als je het niet hebt.

aflaatverkoper | 05-06-20 | 10:16

Dus volgend jaar 350 euro korting want chronisch zieken zijn dood en Corona voorbij.

Kaas de Vies | 05-06-20 | 10:15

Tegen de tijd dat ik mijn studieschuld heb afbetaald, dan ben ik het aflossingsbedrag kwijt aan extra zorgkosten. Zonder flauwekul, van mij mogen ze echt een leefstijlafhankelijke zorgpremie fixen. Drink je alcohol, dan +€20. Rook je, dan +€20. Heb je een VO2 max in hoogste percentiel, dan -€35. Fiets je naar je werk, dan -€20. Heb je een VO2 max in laagste categorie, dan +€35. Ik ben het beu om solidairiteit te tonen met mensen die ongezond leven. Ikzelf zou betalen voor extra alcohol, maar de risico die ik neem met mijn lever is mijn zorg en niet iemand anders zijne zorg. Getallen zijn fictief, maar van mij mag leefstijl doorberekend worden in de zorgpremie

Dr.Platypus | 05-06-20 | 10:14 | 9

Tja, dit is, laat ik het netjes houden, niet goed door u doordacht. De verzekering maatschappijen willen dit dolgraag, en dat is niet voor niets. Het is nl zo dat iedereen wel iets heeft wat premieverhogend zal werken, waardoor uiteindelijk alleen dus maar de premie omhoog is gegaan voor dezelfde karige zorg.

NerdAlert | 05-06-20 | 10:53

Dat is geen verzekering meer. Uiteindelijk betaalt iedereen wat hij gaat kosten.

Nuchternederland | 05-06-20 | 10:59

teveel beeldschermtijd, stil zitten, Teveel zon, Te weinig vitamines, Te veel proteinen (vlees), verplicht melk ipv cola, Gedwongen traplopen. (liften worden buiten werking gesteld). Meten via horloge of onderhuidse chip. Oja en 5 x per dag op je knieen smeken naar een dode gek of je het leven wel goed doet. (met drones controleren door het dakraam) of u zich wel aan de regels houdt en als je dat niet doet, publiek voor paal zetten. Grote schermen waarop je sociale en medische score staat. bij te lage scores geen bus of trein maar lopen? zoiets?

pieterS | 05-06-20 | 12:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Gelukkig maakt geld niet gelukkig? Jawel hoor, alleen ons niet. Het komt altijd bij de grote graaiers terecht.

Graeme Reaper3779 | 05-06-20 | 10:14

De HEMA moet ook gered. Want belangrijk. Ofzeau.

de visser | 05-06-20 | 10:14 | 3

Klopt, halalworst en hoofddoekjes.
Het nieuwe normaal.

Toetsenbordcomplex | 05-06-20 | 10:14

Die ouderwetse onderbroeken zullen en moeten verkocht worden.

ik_wacht_niet | 05-06-20 | 10:16

Een woord: rookworst

Rechtsdraaiend | 05-06-20 | 10:28

Cost it 19 (miljard)

Premier Trutte | 05-06-20 | 10:12

Alsof Nederland ook maar iets negatiefs over China en dictatortje Xi zal zeggen.
VVD, CDA, D66, GroenLinks, ze denken allemaal hetzelfde: globalisme is het Heilige Geloof en China is de fabriek van de wereld. Daarom zijn ze allemaal zo boos op Trump die iets wil doen aan de supply chains waarin China te veel invloed heeft. Ze hebben liever een vijandige dictator die goedkope spulletjes levert met hoop dat hij zich zal schikken naar verdragen en andere globale wetgeving. Ook al veegt China al 20 jaar z'n reet af met elk verdrag waar Nederlandse progressieven mee dwepen.

Helaas is Duitsland ook nog steeds compleet verslaafd aan China, dus Nederland zal wel volgen. Achterlijkheid regeert op meerdere vlakken. Het verband tussen corona en China is in Nederland volledig genegeerd. Ondertussen wel demonstraties over politiegeweld in de VS. Wat inderdaad een probleem is, maar niet voor ons. Waar zijn de demonstraties tegen de Chinese agressie? Tegen het lijden van duizenden ZZP'ers en MKB'ers? Tegen de leugenachtige houding van China gedurende de hele corona crisis? De linksen, inclusief VVD, blijven liever bij hun kansloze virtue signalling over ondefinieerbare problemen.

Nederland80 | 05-06-20 | 10:11 | 3

Trump is zegen voor de EU. Hoe groter de afstand VS - EU, des te groter noodzaak voor meer EU.

pielemuisje | 05-06-20 | 10:18

@pielemuisje | 05-06-20 | 10:18: Sterker nog. Moment dat Trump NATO opblaast wegens niet nakomen afspraken zal startsein zijn voor EU-leger, en dus EU-belastingen, gezamenlijke leningen en een constructie/aanspreekpunt voor buitenlands beleid.

pielemuisje | 05-06-20 | 10:26

Scherpe waarneming, een te hardhandige arrestatie van een crimineel is de moeite waard om een superspread-event te worden in Nederland, maar echte misstanden zijn niet de moeite waard, daar krijg je geen aflaat eh deugpuntlikes voor.

Nuchternederland | 05-06-20 | 10:58

Dat is waarschijnlijk gel*l, er zijn immers 3 maanden lang veel minder behandelingen tegen andere ziekten uitgevoerd. Huisartsen en cadiologen liepen te klagen dat mensen wel naar hen toe moesten komen, want dat het zo stil was.

Watching the Wheels | 05-06-20 | 10:11 | 8

Tuurlijk is het gelul. Maar hey! Kansen zien en benutten anders haal je die top nooit.
Je kan je ook anders opstellen als zorgverzekeraar en je maatschappelijke functie bezien. Dan denk je, half de economie ligt aan het infuus. Veel mensen zijn en worden ontslagen. Femke Halsema etc.
Dan kijken ze naar de reserves die ze hebben opgebouwd voor dit soort gevallen (waar anders voor???) en dan denken ze. Als ik alle niet uitgevoerde andere ingrepen van de corona kosten afhaal en wat van de reserves van 9,4 miljard gebruik kan ik de premie gelijk houden of maximaal met een 10,- laten stijgen.
Maar hey, dat is te veel gezond verstand en zo en dus gewoon never waste a good crisis want iedereen gaat dit geloven als je dit nu in deze tijd roept als verzekeraar.

Dirk III | 05-06-20 | 10:18

@Dirk III | 05-06-20 | 10:18: Exact, voor deze clubs is het altijd een Loterij zonder Nieten. Of het nu goed of minder gaat er moeten ieder jaar miljarden bij.

Piet Karbiet | 05-06-20 | 10:34

@TheOracle2 | 05-06-20 | 10:18: Die niet uitgevoerde behandelingen gaan ze nu inhalen. Het is niet dat mensen ergens heen kunnen/konden.

Arachne | 05-06-20 | 13:57
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik hoor een helicopter! Zou er geld uit vallen?

Leptob | 05-06-20 | 10:11 | 1

In ieder geval zitten Ruttet en kornuiten er niet in voor een view.

Premier Trutte | 05-06-20 | 10:16

Dat kunnen ze toch wel eventjes uit het KLM-potje halen?

Lv vd | 05-06-20 | 10:10

Geld. gelukkig is er gratis geld, benieuwd wanneer dat van mij thuis wordt afgeleverd!

pibasso | 05-06-20 | 10:10 | 1

Kun je lang wachten!
gaat namelijk giraal <met verbijsterde blik naar banksaldo kijken doet>

Nuchternederland | 05-06-20 | 10:55

Langzaam maar zeker worden de gevolgen van het desastreuze 'crisis' beleid van deze regering zichtbaar.......... de rekening wordt uiteraard bij de burger (waar anders?) neergelegd.

Hopelijk ziet de burger dit ook in de komende maanden en wordt er in maart 2021 eindelijk afgerekend met de Rutte cs.

Fatwabuster | 05-06-20 | 10:09 | 1

Zo niet dan zeg ik mijn abbonement op Nederland op, basta.

PhallusDominus | 05-06-20 | 11:06

Oh, oh. Na het opnieuw opstarten van de Zwarte Piet-discussie om de aandacht van Halsema af te leiden moet Rutte nu opnieuw iets verzinnen om het maar niet te hoeven hebben over zijn voorliefde om miljarden naar het Zuiden over te maken, ten koste van de Nederlanders. Misschien straks een verklaring dat voortschrijdend inzicht er voor gezorgd heeft dat hij Kerstmis voortaan Winterfeest wil noemen?

spanarchist | 05-06-20 | 10:09

HA! Maar voor die 3 miljard kunnen we toch wel een beroep doen op die 500 miljard die EU (chiechel) bij elkaar legt?

litebyte | 05-06-20 | 10:09

En dat is de eerste van de verhogingen. Nu al 250 noemen, dus tegen december zitten we op 400. Er komt nog meer aan. En wat doet Duitsland? Verlaagt de BTW. Kijk, Mark, dat is nou regeren (vooruitzien).

dathoujetoch | 05-06-20 | 10:09 | 10

Ook in andere landen (Azië ) wordt consumptie en entrepreneur ship aangemoedigd. Door bv BTW verlaging/vouchers of bv door street side shopping opnieuw te introduceren maar dan in versie 2.0 (China) maar hier willen ze alleen consuminderen dus uiteindelijk verlies je het daar mee als je kijkt naar het herstel.

Alexander | 05-06-20 | 10:32

@Bataafje | 05-06-20 | 10:17: Zoiets hebben ze in België ook. Daar neuken allochtonen zich de tering want bij 5 kinderen hoef je geen belasting meer te betalen. Dus hardwerkende allochtonen met eigen zaken gaan naar België. En Polen ook tegenwoordig.

Premier Trutte | 05-06-20 | 10:39

Ach, dat scheelt maar een dubbeltje , aldus Rutte

Nuchternederland | 05-06-20 | 10:54
▼ 7 antwoorden verborgen

Die zorgverzekeringsmaatschappijen hebben toch (via ons) 9,4 miljard aan buffer opgebouwd? Dat is dus precies voor dit soort gelegenheden.

Poesmobiel | 05-06-20 | 10:08 | 7

@Glasgow Argus | 05-06-20 | 10:55: 'Toch houden zorgverzekeraars meer geld in kas dan noodzakelijk is. Zo bedraagt de gemiddelde solvabiliteit 145 procent van de wettelijke norm. Dat is zo’n 2,9 miljard euro meer dan de Europese regels voorschrijven. Kortom, er ligt een enorm geldbedrag op de plank van verzekeraars, waar in feite niets mee gebeurd.'
www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-202...

Poesmobiel | 05-06-20 | 11:03

@Poesmobiel | 05-06-20 | 11:03: lees de rest van de website ook even, vooral de sectie over de toezichthouder.

Wat er op de site staat over hersteltrajecten is nonsens. Dat gebeurt niet pas wanneer de minimumgrens van 100% wordt doorbroken, maar een stuk daarboven.

Gewoon omdat de toezichthouder dat eist.

Glasgow Argus | 05-06-20 | 11:12

@Glasgow Argus | 05-06-20 | 11:12: Oké, dan zal ik het wel niet snappen. Net als de belofte in 2008 dat we minder premie zouden gaan betalen zodra de verzekeringen winstgevend zouden worden. Ik vertrouw jou man, ik begrijp het vast niet goed.

Poesmobiel | 05-06-20 | 11:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Hmm tja, die blije Italiaanse gezichtjes zijn onbetaalbaar. Zo is het dan ook wel weer.

pielemuisje | 05-06-20 | 10:08 | 2

Jaja al die spotjes van Italiaanse kindertjes met opgeblazen buikjes in een stroo hutje goor water drinken... Oh wacht, dat was Afrika

boerk | 05-06-20 | 10:23

De enige armen waaronder het geld in Europa wordt verdeeld zijn de linker- en rechterarmen van de heren en dames politici in Brussel.

goedverstaander | 05-06-20 | 10:08 | 1

Dat zijn peanuts, het echte geld gaat naar het bedrijfsleven. KLM, HEMA, noem maar op. In goede tijden wordt dat geld dan weer naar aandeelhouders gesluisd.

* Il Principe * | 05-06-20 | 10:12

Oh ja, dat is ook zo. Ziekenhuizen en zorgverzekeraars moeten geld verdienen...

Quib | 05-06-20 | 10:08 | 1

In de vrije markt zou het allemaal goedkoper worden, was toch de reden?

Nuchternederland | 05-06-20 | 10:53

De meeste mensen zijn het hier wel mee eens, gelet op de verkiezingsuitslag van Maart aanstaande.

skoftig | 05-06-20 | 10:08

Dat wordt proletarisch winkelen.

Sardegna | 05-06-20 | 10:07 | 1

Nu is de tijd voor plunderen, mede mogelijk gemaakt door Groen Link.

Astroturfer | 05-06-20 | 18:30

Die Italianen... juist.
Wat hier op kleine schaal gebeurt met Turken die hele huizen cash aftikken en het laatste model Mercedes rijden terwijl ze een krot van een winkel als zogenaamd winkel hebben waar nooit een hond komt.
Dat gebeurt in het groot in Italië.
Als jij dan binnen alle lijntjes blijft tekenen dan ben je letterlijk als land en als burger de sjaak en kan jij extra dokken.
Nexit.

Dirk III | 05-06-20 | 10:07 | 2

Wie is er dus slimmer ?
Kijk alleen al na wat ze voor clubjes ze op de been houden van jouw centen.
In bijde gevallen kan de overheid niet met geld omgaan

Roger-Rabbit | 05-06-20 | 10:31

De hoogte van de NLse bijdrage aan de EU wordt wel bepaald met inachtneming van een schatting van het zwartgeld circuit. Geinig toch.

de visser | 05-06-20 | 10:07 | 1

Dat gaan we vanaf nu ook maar doen met Italie. Dit is waanzin.

Piet Karbiet | 05-06-20 | 10:19

Ik ga vijf jaar niet meer naar de Chinees. Lijden zullen ze.

Openbaar Mysterie | 05-06-20 | 10:06 | 3

Ook niet naar de snackbar gerund door Chinezen.

Gaat het niet dan? | 05-06-20 | 10:07

@Gaat het niet dan? | 05-06-20 | 10:07: koop ook geen sjinese viagra meer.

grapjasz | 05-06-20 | 10:11

Made in China...
Ik wens u succes.

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 11:53

En zo wordt de koopkracht van de meesten nog verder uitgehold. De gevolgen laten zich raden.

Tietmier | 05-06-20 | 10:05 | 7

Als land wellicht niet als individu. Bovendien tellen ze nooit landen mee die het echt goed doen zoals Noorwegen, Zwitserland etc. omdat ze dat dan belasting paradijzen vinden bv.
Ik voorspel landen zoals Tsjechië gaan west Europa inhalen qua leefbaarheid, inkomen en stabiliteit.

Alexander | 05-06-20 | 10:30

@Alexander | 05-06-20 | 10:30:
Mogelijk omdat die een stringenter immigratiebeleid hebben en minder achter de EU aanlopen.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Een massale vaccinatie is het enige doel.

Al deze rare sprongen stoppen met raar zijn als je het door die lens bekijkt. Bill gates heeft een half dozijn aan vaccin fabrieken opgekocht en maak u geen illussies hij gaat ze allemaal verkopen..

KutFilosoof | 05-06-20 | 10:04 | 10

@Premier Trutte | 05-06-20 | 11:08: Dat valt gelukkig wel mee. Die rare alu-hoedjes denken nog steeds dat je dat aluminium folie _om je hoofd_ moet doen.

TheEgg | 05-06-20 | 11:14

@TheEgg | 05-06-20 | 11:14: Nee, dat doet de GGD pas wanneer je dood onze zo'n mast ligt. (schaap en put ofzo? weet niet)

Premier Trutte | 05-06-20 | 11:58

@Premier Trutte | 05-06-20 | 11:58: onze is onder.... blindtyper!

Premier Trutte | 05-06-20 | 11:58
▼ 7 antwoorden verborgen

Zeg waarvoor hebben al die verzekeraars de afgelopen jaren zulke reserves voor opgebouwd?

pendajo | 05-06-20 | 10:03 | 7

@Glasgow Argus | 05-06-20 | 10:08: nee, al die dienstauto's, snoepreisjes, bonussen, vakanties, onkosten, dat hakt er in .

dathoujetoch | 05-06-20 | 10:10

Voor de aandeelhouders om aantrekkelijk te blijven voor investeerders

boerk | 05-06-20 | 10:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Onderliggend lijden

Bouwfraudeur | 05-06-20 | 10:03

Geld maakt WEL gelukkig.

grapjasz | 05-06-20 | 10:03 | 1

Geen geld maakt ongelukkig.
Dat is de essentie.

Premier Trutte | 05-06-20 | 10:10

Dat is nog exclusief het eigen risico nu €385,- gaat vast ook met een hondertje omhoog naar dat voor je nu nog niks over.

Miezerig | 05-06-20 | 10:02

Daar gaat de koopkracht.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:02 | 7

Kijkt u eens wat u in de winkel betaald voor een fucking Broccoli o.i.d of een pakje boter, een brood, tv/internet, energie..
Bizzar hoe snel het geld minder waard wordt.
Uw loon stijgt amper mee en op een netto inkomen van pakweg 1500-2000 EUR ook nog extra €200-400 aftikken voor Zorg+EU is dan echt bizzar.

boerk | 05-06-20 | 10:32

@boerk | 05-06-20 | 10:32:
2 courgetteplanten in de tuin en je hoeft zomer en herfst niet meer naar de winkel om groente te kopen. Sla is ook niet tegenaan te eten. Boemkolen willen in de winkel nog wel eens de 2 euro overstijgen, ook bij de zgn prijsvechters. Hier staat boemkool dus op het menu als ik hem voor 1 euro of minder kan kopen, max. 1,20 als ik er echt zin in heb. Is ook een kwestie van mentaliteit; je kunt naar de winkel gaan omdat je vanavond X wil eten of je kijkt wat er in de aanbieding is en maakt daar een maaltijd omheen. En natuurlijk bulk inslaan bij stuntprijzen, een 2e vriezer heeft zichzelf in een jaar terugverdiend.

Graaisnaaiert | 05-06-20 | 11:00

@boerk | 05-06-20 | 10:32:
Duitsland verlaagt per 1 juli de BTW (heeft de MSM in Nederland amper gehaald).

kapotte_stofzuiger | 05-06-20 | 11:42
▼ 4 antwoorden verborgen

die tien euro per maand is een schijntje in vergelijking met die inflatie die de ECB het systeem in pompt, dus who cares

hebjeeenprobleem | 05-06-20 | 10:02 | 1

Behalve dat, zijn de gemeentelijke belastingen hier ook 20 euro duurder geworden.
Tel uit je verlies.

Mr.Crowley | 05-06-20 | 10:03

H-h-het is toch maar een griepje?

MickeyGouda | 05-06-20 | 10:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken