Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU steunfonds kost Nederland netto €21 MILJARD

Nog even over die EU cadeaubon van 500 miljard + een """lening""" van 250 miljard voor het zuiden genaamd "Next Generation EU".

We raamden eerder al dat het door Merkel en Macron voorgestelde wederopnbouwfonds van 500 miljard euro Nederland netto zo'n 23,5 miljard euro zou kosten. Dat was gebaseerd op de vorige ESM-verdeelsleutel, maar nu komt de EU zelf met een raming voor de 500 miljard aan giften 'van' de Europese Commissie (PDF, blz 51). Op basis van die sleutel maakte econoom Silvia Merler de bovenstaande berekening. En Nederland staat weer eens trots en fier op 3 van de top 3 nettobetalers. 

En we willen niet bijdehand doen, maar PER CAPITA betalen we bijna twee keer zoveel als de Fransen en 121 euro meer dan de Duitsers. Zeg, waarom liquideren die kut-Alpenturken niet gewoon een deel van hun 2,451.8 metrische ton aan goudreserves, het is immers de OP TWEE NA GROOTSTE GOUDRESERVE TER WERELD. Wopkes CDA lijkt ook een beetje in paniek te raken, want het officiële CDA-twitteraccount liket deze tweet van FvD-raadslid Adrien de Boer over de kwestie.

Middels gezamenlijke leningen gaat de Europese Commissie het geld 'zelf' op de kapitaalmarkt ophalen, en dat maken het dus eigenlijk gewoon een soort coronabonds. Ook wil de Europese Commissie zelf belastingen gaan innen op multinationals en CO2 en dit vervolgens als 'eigen middelen' inzetten. Zo worden we langzaam een transferunie in gefluisterd, verwordt de EU van een Europese herverdeler tot een Europese belasting-inner en is er niets dat we daaraan kunnen doen. Democratie noemen we dat, maar dan van ná de managerial revolution.

"Alles wat er in dit plan staat, is ons kabinet tegen"

En we weten waar het geld NIET voor gebruikt wordt...

Social

Voorpagina van de Nederlandse New York Post

Reaguursels

Inloggen

Ben er helemaal klaar mee: volledig ontspoord....... De Euro is het monster van Frankenstein: een lelijk gedrocht opgebouwd uit prachtige afzonderlijke lichaamsdelen die samen echter totaal niet functioneren.... Onderscheidende diversiteit is een prachtige kwaliteit maar daar past geen in alle haast in elkaar geprutste eenheidsmunt bij die pretendeert dat we allemaal Duits spreken en in Duitsland wonen.

VanOldenbarnevelt | 29-05-20 | 17:45 | 1

Helemaal eens, een door onszelf gecreëerd monster dat nu achter ons aankomt met z’n lompe poten, stampend en zeurend om meer geld, windmolens, een macrobiotisch dieet voor alle burgers, we moeten dit monster tot stilstand brengen, z’n ledematen afhakken, laat NL het goede voorbeeld geven: Nexit!

JanvanSpeijk | 29-05-20 | 18:28

De statistieken bewijzen ondanks NPO-framing dat de "vrekkige vier" niet bestaan, maar dat er daarentegen wel een hele hoop graaiende en inharkende landen bij de EU zitten.

jochum1980 | 29-05-20 | 15:46 | 1

Ik spreek liever van de verstandige vier

VanOldenbarnevelt | 29-05-20 | 17:47

Opvallend is dat de politici bij het klimaatplan vooral ook riepen dat we de jeugd niet mogen opzadelen met de gevolgen van de klimaatveranderingen. Maar we mogen kennelijk van dezelfde politici wel onze jeugd opzadelen met de gigantische financiële gevolgen van eurobonds.

jochum1980 | 29-05-20 | 12:40

Nexit!

JanvanSpeijk | 29-05-20 | 12:37 | 1

Ik wil ook uit deze auto die in volle vaart steeds meer gas gevend naar de rand van het ravijn aan het scheuren is met een bestuurder die in kennelijke staat is.........

VanOldenbarnevelt | 29-05-20 | 17:49

Nexit!!!

JackStick | 29-05-20 | 11:35 | 1

Neuro minus DE.

steekmug | 29-05-20 | 11:42

De euro is de splijtzwam. Tot nu toe dachten Zweden en Denemarken buiten de euroschulden te kunnen blijven door hun eigen munt aan te houden en te weigeren de euro in te voeren. Nu worden ze door Brussel echter gedwongen mee te doen met de risico's van de euro, omdat Brussel/EU nu zelf geld gaat lenen en zelf belastingen gaat heffen. Dat hadden ze niet voorzien in Denemarken en Zweden, omdat nu juist was afgesproken in het verleden dat Brussel/EU dit nooit zou gaan doen.
Hoewel de VVD nu nog hoog staat in de peilingen, omhoog geduwd door de corona-aanpak en de gemeenschappelijke angst voor een onbekend virus, loopt de VVD het risico dat de achterban afhaakt zodra ze de neiging zullen vertonen de plannen uit Brussel geheel of gedeeltelijk te gaan steunen. Zelfde geldt voor andere Noord-Europese landen, waar verkiezingen het risico in zich hebben om de verdeeldheid binnen een land te laten zien tussen pro-EU en contra-EU. We hebben gezien wat die politieke verdeeldheid Engeland heeft gebracht, waar zelfs binnen families ruzies ontstonden. Dat is geen fijn vooruitzicht.
Zoals het plan er nu ligt lijkt het me een ronduit debiel idee. Zuidelijke landen die zich in het verleden niet aan de euro-spelregels hielden zetten nu een grote mond op, onder het mom van corona, om meer geld van de noordelijke landen te eisen. Hoe durven ze zich te beroepen op solidariteit als ze jarenlang een eigen interpretatie geven aan de euro-begrotingsregels.
Toch maar lid worden van het FvD?

ches | 29-05-20 | 10:31 | 5

Hier idem. Dit beïnvloedt echt mijn stemkeuze bij volgende verkiezingen.

Bataafje | 29-05-20 | 11:35

Ik zou inderdaad zeggen: geef FvD eens de kans om zich te bewijzen de komende verkiezingen.

Timide_Aso | 29-05-20 | 13:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Nul relatie met hoe zwaar een land epidemiologisch getroffen is. Het gaat om herverdeling, niks meer en minder. Nederland moet demonstratief in overleg treden met Oostenrijk en Finland over een Euro-exit - met Denemarken als adviseur. Kijken hoe zenuwachtig de Zuid-Europeanen (en Duitsers) worden als na de UK nog een paar netto-betalers met sterke economie Parijs & vriendjes de middelvinger geven.

drs. Levi Samsonov | 29-05-20 | 10:28

Mijn ouders (70+)gaan gewoon langdurig met de camper weg met de vingers in de oren en lalala italia, alles komt goed roepend, op pad om met andere rondtrekkende senioren op camperplaatsen te samenscholen en de good old '60's te herleven met het zingen van oude versjes,muziek van toen,drank en muziekinstrumenten zoals mondharmonica,accordeon en de mondfluit.
Ik gun het ze van harte om nog te kunnen genieten in deze hectische tijden na jarenlang premie's en belasting te hebben betaald en ons te hebben opgevoed in den beginne.

steekmug | 29-05-20 | 10:14

NEXIT NU!!!!

Murk Ratte | 29-05-20 | 09:55

Is er al iemand die gelooft dat multinationals gaan meebetalen?

wapster | 29-05-20 | 09:42 | 3

We worden dubbel genaaid.
Door de overheden en het bedrijfsleven.

steekmug | 29-05-20 | 10:15

@steekmug | 29-05-20 | 10:15: Ho ho... ik ben ook bedrijfsleven en het enige wat ik voel is dat ook ik (dubbel) genaaid wordt. Zowel mijn bedrijf als ik prive mogen bloeden.... net als u.

DatInternetDingetje | 29-05-20 | 10:59

@DatInternetDingetje | 29-05-20 | 10:59: Dat snap ik maar u zal vast de extra belastingheffing doorberekenen aan uw klanten wat het leven weer duurder maakt voor de consumenten zoals ik.

steekmug | 29-05-20 | 12:02

'solidariteit' bij de EU is hetzelfde als wat 'respect' betekent bij de Maffia. Onder dwang je beursje inleveren bij degene met het grootste geweer.

van heinde en verre | 29-05-20 | 09:36 | 1

inderdaad: prima typering!

VanOldenbarnevelt | 29-05-20 | 17:50

We glijden af richting planeconomie. Door NL zo in de schulden te steken, heeft de burger straks minder te besteden. De overheid geeft het geld uit en jij mag het later gaan terug betalen. Het is een aanslag op vrijheid.

Sierstrip | 29-05-20 | 09:18

Nou het valt best mee hoor 3.8% van het GDP slechts. Ierland wordt pas echt genaaid door de PIGS. Had het eerder nog niet gezegd maar het moet dan maar: NEXIT!!

Holein1 | 29-05-20 | 09:10

Wat nou grotere markt? Wat een achterlijk businessmodel! Zijn klanten (zuid en oost EU) nog klanten als jezelf (west en noord EU) je eigen factuur voor hun moet betalen?

PIS-Alchimis | 29-05-20 | 09:09 | 1

Genoeg gehad dat een fabrikant me producten weigerde te leveren omdat het (nig) niet bestemd was voor de Nederlandse markt (Vaillant bijv.). Of een product dat in NL via de officiële distributie kanalen 400% kost t.o.v. de prijs direct besteld in bijv Italië.
Goederen (pc,tv,keukenmachines, hydroliek, installatie materiaal, pompen, etc) zijn in Duitsland gemiddeld 30% goedkoper dan in NL. Hoezo één markt?

boerk | 29-05-20 | 10:30

Beter nu je verlies nemen dan over een jaar en twee jaar en drie opgescheept zitten met een veelvoud van deze kosten.
Europa is reeds overleden, de regenten leven nog in een droomwereld waar den burger voor mag opdraaien.

donkieshot | 29-05-20 | 08:45

Nexit en wel nu direct. Samengaan met het VK en dan eens zien wat de EU doet!

Rdock | 29-05-20 | 08:40 | 2

Love it, doe er ook maar een paar Scandinaviërs bij eventueel...

A-Safari | 29-05-20 | 09:17

Zelfs nu hoor ik op de NOS niets over deze transferunie....

Rechtsdraaiend | 29-05-20 | 08:38

Het doel van de EU is niet handelsbevordering. Het doel van de EU is herverdeling van macht naar Brussel en herverdeling van middelen van welwarende landen naar minder welwarende landen. Het einde van de Natiestaat. Ene Thierry Baudet heeft daar een boek over geschreven. Kan ik iedereen aanbevelen.

Mark zit te Dutten | 29-05-20 | 08:28 | 2

Thatcher zei het al vlak voor haar afscheid als premier. EUSSR is een transferunie. Helaas weigeren veel medelanders in haar land en in ons land dit onder ogen te zien, zelfs als ze rechtstreeks geconfronteerd ermee worden. Dan kijken ze maar schaapachtig weg want het valt ook niet te ontkennen. Alleen de meest verstokte EUrofielen doen doubling down, tot grote hilariteit van toehoorders. Maar goed verstokte EUrofielen tref je zelden in debat in de MSM over dit onderwerp, en ze verstoppen zich het liefst in hun compound in Brussel/Strassbourg. En krijgt het kantklossend proletariaat doorgaans weinig mee wat voor snode plannetjes er allemaal liggen om hun belastinggeld afhandig te maken.

Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 08:33

Ofwel, stemmen kopen.

boerk | 29-05-20 | 10:31

Het ruilen van buitenlandse aandelen, vastgoed of iets anders tegen Europese steun is nu nog niet aan de orde. Maar er is al veel geld zonder tegenprestatie aan de zuidelijke landen geleend. Daarom beter iets terug dan niets terug. Er zijn heel wat Italiaanse overheidsbedrijven die voor overname in aanmerking te komen. Dan lossen we direct een aantal problemen op: nepotisme, oplichting en begrotingstekorten. Google maar op:
“Meer dan 1200 overheidsbedrijven in Italië zijn 'lege hulzen' waar niemand werkt, niet eens een secretaresse.”

Jan de Vries | 29-05-20 | 08:21

Als dit doorgaat zonder verkiezingen of referendum, oftewel zonder de kiezer de keuze te laten maken, stop ik per direct met werken en wanneer m’n geld op is ga ik ook van de staatsruif mee eten.

Laat die italianen en spanjaarden ook hun hypotheken verhogen om extra belasting af te dragen....

Tee Of Cup | 29-05-20 | 08:15 | 3

Een leugen net als 99.99% van belastingvee in dit land gaan a) gewoon voor knoflooklandjes en MOEland lappen en b) 80+% gaat Rutte hierin steunen door op hem en zijn vrindjes te stemmen in 2021.

Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 08:21

Ik neig ook steeds vaker naar dit idee; dan maar het systeem 'gebruiken' en zelf de uitkering in. Hieraan m'n hard verdiende venten zien verdwijnen voelt zeer zeker niet solidair, en ik heb ook geen hoed woord over voor dit hele nep Eu parlement met hun riante beloningen en douceurtjes. NEXIT.
Ps jaloers op VK met hun Brexit

Luke0wner | 29-05-20 | 09:47

Ik wordt zo enorm verdrietig van die zogenaamde Nederlanders die de rest vertellen dat we wel moeten betalen want als het in de rest van de wereld goed gaat dan gaat het ook goed met Nederland. Wat hebben we toch gedaan om ons zo te verenigen met landen die er een financieel potje van maken en waarvoor wij ons dik in de schulden moeten gaan steken. We moeten miljarden gaan lenen om dit vervolgens aan de zuidelijke landen te geven als gift. De Nederlanders staan al jaren op de nullijn zodat ons huishoudboekje op orde is en nu worden we nog een keer gestraft omdat de zuidelijke staten dat niet hebben gedaan onder het mom van solidariteit. En dan als losgeslagen EU ook nog belasting willen gaan heffen met ook nog gezamelijke schulden dan zou bij iedere weldenkende Nederlander alle alarmbellen moeten laten afgaan behalve bij onze politiek die liever gaan voor de interne markt waar we aan verdienen. Ik zou alle voordelen en nadelen zo onderhand wel eens op een rijtje willen. Een ook als het meer kost om de EU te verlaten dan zou dat mijn keuze zijn om niet meer over deze zaken druk te maken en weer een gevoel van trots te hebben op ons land, dat gevoel wat bij mij een beetje op een laag pitje is komen te staan.

Chesoner | 29-05-20 | 08:12 | 2

Helemaal eens

ches | 29-05-20 | 10:34

En niet te vergeten dat onze pensioenen onder druk staan omdat de ECB zo nodig de rente laag houd om de schulden van de zuidelijke landen houdbaar te houden. Ook op deze manier betalen we al tijden mee aan het zuiden. Indirect hebben we al een transferunie maar het is natuurlijk nog niet genoeg.

Chesoner | 29-05-20 | 12:32

Rutte tekent straks zoals altijd bij het kruisje, en iedereen stemt gewoon weer op de partij van deze Geweldige Leider Die Het Beste Met Het Volk Voorheeft. Nederland was ooit een nuchter en kritisch land, maar heeft zichzelf allang opgeheven.

Cor Netto | 29-05-20 | 08:01 | 1

De EU lijkt zo langzamerhand op een 'Hotel California': you can check in but never leave!

VanOldenbarnevelt | 29-05-20 | 17:52

De VVD staat hoger en hoger in de peilingen. Ik denk dat het volk dit dus allemaal wil.

pjisonline | 29-05-20 | 07:21 | 4

De massa slaapt.... de regering onderdrukt het bange volk verder.
We krijgen verplichte checkgesprekken.
We krijgen verplichte corona-apps.
We krijgen verplichte vaccinaties.
We krijgen verplichte vaccinatiepaspoorten.
We krijgen een politiestaat.
Als je niet mee doet aan deze agenda volgt sociale uitsluiting.
Dan kom je niet meer in restaurants, theather, sportscholen, verpleegtehuizen, op je werk, enz.

Er zijn bruikbare idioten die er zelfs een verdienmodel in zien zoals checkgesprek.nl, we hebben het hier
over privacyschending door de verwerking van persoonlijke medische gegevens.
Er zijn ondernemers die hier gewoon aan mee werken, eerst checkgesprekken, daarna corona-apps, etc, etc.
We worden gedwongen in deze richting mee te gaan, het voormalig DDR zou er jaloers op zijn.

scorpio777 | 29-05-20 | 07:32

@scorpio777 | 29-05-20 | 07:32:
Mwa er komen geen verplichte Corona apps. Althans.. niet vanuit de overheid de verplichting want dan krijg je protesten. In de praktijk zullen ondernemers gebruik gaan maken van hittezoekende drones, gezicht herkennende camera's alsmede een vorm van verplichting waarbij je aan kan tonen geen Corona te hebben (gehad). Het wordt interessant om te zien aan welke databasen al deze zaken gekoppeld worden... en het zou me niet verbazen als dat een overheidsdatabase is. Die natuurlijk geheel hacking proof is en GDPR ready (kuch).

1984 zal denk ik een stuk (s)linkser worden geïmplementeerd. Geweaun het proletariaat zelf laten uitvoeren en linken naar de overheid.

Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 08:25
▼ 1 antwoord verborgen

Dit móét een struikelblok zijn voor Nederland! Nooit mee akkoord gaan. Nu uit die EU, want dit gaat alleen maar van kwaad tot erger...
Transfer Unie, Europese belastingen, etc. Daar is nooit vóór gestemd! Democratie is een illusie. En als je als politicus zegt van niet, dan moet je nu ballen tonen en voor een NEXIT pleiten.

Timide_Aso | 29-05-20 | 06:55

Naast de 2e goudvoorraad ter wereld te hebben zullen er in Duitsland vast ook nog wel plekken zijn waar NAZI goud verborgen ligt sinds WW2 bijvoorbeeld in meren,bossen of in dichtgemaakte mijnen...

steekmug | 29-05-20 | 06:51

Italie: Fiat, Ferrari, fyra. Spanje: real Madrid, Barcelona, atletico Madrid. Nederland : top 3 betalers (??????).

SlimmeBelg | 29-05-20 | 06:44

En sommige politici blijven maar roepen dat we dik verdienen aan de EU. Wie dan wel als de gewone Nederland zijn besteedbaar inkomen al jaren niet heeft zien stijgen? Naast die goudreserves is het ook nog altijd zo dat Italianen gewoon niet arm zijn. Alleen de overheid heeft daar de boel niet op orde en bleef zelfs na de eurocrisis nog ronddelen. Maar het moest nog meer en dus kwam de Vijfsterrenbeweging aan de macht die zich niks aantrekt van EU-begrotingregels en het tekort nog verder opjoeg. Plukken is daar de mentaliteit en als het nog iets tegen zit laten ze onder het mom van solidariteit andere landen voor hun kosten opdraaien.

jochum1980 | 29-05-20 | 06:37 | 1

En als je door Duitsland rijdt valt het me altijd op dat de Duitsers niet echt rijk zijn.

ches | 29-05-20 | 10:35

De eurofielen zijn bijzonder stil op dit moment alhier.
Hoe dan ook, gratis geld drukken werkt niet, andere volkeren uitknijpen ook niet, dit heeft in de geschiedenis nooit gewerkt en gaat nu ook niet werken. Europa kijkt naar de afgrond maar de timmerfransjes en die belg die een tandarts nodig heeft zien de bui al hangen. Hun kop vliegt er spoedig figuurlijk af, ze spartelen nog een tijdje tegen, dit is normaal.
Beter zou nu een Nexit zijn. Dan neem je je verlies en mag je je eigen land opbouwen. Dit is altijd beter dan het economisch drama wat Europa olv de huidige papen te wachten staat. Samen is niet altijd beter, zeker als er geen echt samen bestaat, zoals nu.
Lesje voor de heersende 'elite', je kunt volkeren niet tegen hun zin op de wijze verenigen. Een Pool wordt geen Portugees en een Hollander geen irritante Fransman omdat een schreeuwende Belg of een dikke Hollander dat wil. Diverse keren heeft NL zich in referenda uitgesproken tegen dit Europa, Nederland moest en zou in de uitverkoop en moest en zou z'n soevereiniteit inleveren, dit alles tegen de wil van de meerderheid in. Honing maak je met suiker, niet met azijn blijkt ook nu weer.
Dit politieke europa is reeds overleden, in Brussel brullen ze nog even door als een kat in het nauw. Zoals verwacht eisen ze solidariteit, bang als ze zijn voor hun baantjes. Elke vorm van manipulatie zal worden benut.
Wie is er niet Europa moe?

donkieshot | 29-05-20 | 05:50 | 1

Ze zijn net zo stil als toen met het nieuwsbericht dat de Jessias met Rutte mee ging stemmen omdat zijn klimaatplannetjes werden uitgevoerd. De VVD haalde Groen(s)Links (s)links in. En net als Rutte in debat met Sjerry over de transferunie genaamd EUSSR, zijn sommigen dingen gewoon niet meer uit te leggen of te framen. En kun je maar beter zwijgen. Als HAFMO's graf.

"Wie is er niet Europa moe?"
Uw medelanders, zie verkiezingen maart 2021. Als dat tenminste van Orwellongren door mag gaan.

Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 08:28

Geef de stoefer een brood , de klager heeft geen nood .
Hahaha .

likmegaties | 29-05-20 | 04:10

Maar de grootste leeg- of klaplopers in dit spektakel voor ons land zijn tòch wel de opeenvolgende kabinetten Rutte met daarin de pro-EU maffioso. Blijf dus maar lekker op deze kliek kotsfiguren stemmen

bart2653 | 29-05-20 | 01:39

jamaar Nederland verdient zoveel aan de interne europese markt met bijvoorbeeld Portugal, Griekenland, Malta , Litouwen. En Nederland is asociaal volgens Macron en premier Costa van Portugal. dus Nederland moet niet zeiken en dwars liggen maar gewoon lappen voor de europese natte droom . Alle menschen werden bruder neuriede Frans voldaan ruikend aan zijn onderbroek voor het slapen gaan

HetOorAakel | 29-05-20 | 01:23

Het is toch een Corona-herstelfonds? Volgens de cijfers van de EU zelf krimpt de Nederlandse economie dit jaar met 6.8%, in Griekenland en Italië is de terugval ca. 50% hoger, rond de 9.5%. Elk land wordt keihard geraakt... waarom zijn de verschillen in het batig saldo dan zo enorm? Waarbij trouwens nog opgemerkt moet worden dat de economische ramingen voor 2021 voor Griekenland en Italië een sterker herstel laten zien dan voor Nederland. Kortom, dit is geen solidariteit maar de zoveelste transfer, met tegelijkertijd een enorme uitbreiding van de EU via een achterdeurtje.

Muxje | 29-05-20 | 01:07 | 3

Ja, ik zie de logica ook niet. En het kost een boel geld, dat waarschijnlijk slecht besteed gaat worden. Zo leert ons het verleden.

Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 01:33

Ja het is echt schandalig.

Bab01 | 29-05-20 | 01:52

Is het nog steeds 'wij van de VVd' als je vriend Rutte ja stemt bij dit lemmingen akkoord?

donkieshot | 29-05-20 | 10:00

Wie betaalt, bepaalt schijnt het. Als grootste netto betaler, hebben wij het dus voor het zeggen. Klaar dan toch met die Brusselse poppenkast. Allemaal weer eigen broek op houden en wie het hardst werkt houdt ook het meest over. That’s life!

benjeallanggek | 29-05-20 | 00:34 | 1

VVd kiezers vinden het heerlijk door prute en vak k genaaid te worden,

Hoorneslaan | 29-05-20 | 01:09

De EU wil een nieuwe grote oorlog in Europa en doet er alles aan om dit snel te bereiken.

piet7003 | 29-05-20 | 00:31

Dus, waardeloos bestuur, corruptie, luiheid en diefstal worden beloond. En het land met de hoogste belastingdruk gaat het meeste per capita betalen. En linkse economen maar blaten dat we zoveel aan de EU verdienen. Quod non.

Feitenpliesie | 29-05-20 | 00:25

Wat zullen de Britten nu balen dat ze geen verplichte bijdrage hoeven te doen aan dit solidariteitsfeestje van de ongekozen idioten. Verplicht en solidariteit in 1 zin , dat kan alleen in de €u. Ze drinken er nog een pint op , wat ik je brom.

ja,diedus! | 29-05-20 | 00:25

Het geld waar mensen heel hard voor moeten werken wordt door autocraten afgepakt en zonder sjoegen over de balk gerot. Landelijke politici en Europese 'volkvertegenwoordigers' staan zo ver van de burger vandaan, dat zij totaal niet weten, of willen weten, hoeveel bloed, zweet en tranen het kost om een salaris bij elkaar te werken. Zij verwachten dat wij als loonslaven het geld voor de bureaucraten bij elkaar schrapen zodat zij het door de plee kunnen spoelen. Misselijkmakend

SicSeb | 29-05-20 | 00:11 | 1

De Timmermansen en de Von der Leyens van deze wereld staan niet alleen. Er zijn heel veel "vrijgestelde" baantjes (ik bedoel baantjes waarin je alleen maar vrijblijvende lulkoek hoeft te verkopen tijdens zinloze vergaderingen) waarin mensen die niets kunnen terecht kunnen. Nou ja, niets kunnen is niet waar. Ze zijn vaak wèl goed in het verkopen van zichzelf en het verhullen dat ze enkel vaten met lucht zijn.
Dat zijn mensen die geen idee hebben wat echt werk voor een gewoon salaris is.

JvanDeventer | 29-05-20 | 00:44

Een bak met goud hebben Italië en Spanje... en toch je hand op houden. Verwende nesten zijn het.
Kijken of ze het ook eens zijn met pensioen vanaf 68 jaar en dan praten we verder met ze

geluidjes | 28-05-20 | 23:30

Wat is er mis met Europese overheidssteun in ruil voor aandelen?
Individuele landen zijn hier bekend mee, zelfs Nederland in hun steun aan de KLM: “Door deze steun aan KLM zorgen we dat Schiphol zijn belangrijke positie behoudt en Nederland bereikbaar blijft. ”Om die reden kocht het kabinet vorig jaar 14% van de aandelen in Air France-KLM.”
www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
“Duitsland eist kwart aandelen lufthansa in ruil voor steun”
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
Ook in Belgie schrijven ze over een ruil: “Economen over staatssteun aan Brussels Airlines: “Ja, maar alleen in ruil voor aandelen”
www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200512_049...
Dus kom maar op met die aandelen in buitenlandse overheidsbedrijven.

Jan de Vries | 28-05-20 | 23:20 | 4

Je hebt het nu over staatssteun van landen aan bedrijven die in die landen gevestigd zijn en die voor de algehele economie van die landen van belang zijn.

Als de Nederlandse staat middels deze staatssteun aan Italië en Spanje aandelen van bedrijven van die landen zou kopen - quod non, maar goed -, dan draagt dat niet hetzelfde risico als wanneer Nederland aandelen van KLM koopt. In het laatste geval investeert de Nederlandse staat direct in de eigen economie, in het eerste geval in een zeer instabiele en naar onze maatstaven ongereguleerde, geperverteerde en gecorrumpeerde economie.

GeenHeil | 28-05-20 | 23:34

@SimpeleZiel | 28-05-20 | 23:26:
Bij echt zuiver kapitalisme waren deze bedrijven / vliegmaatschappijen al tien keer over de kop gegaan..! Jij bent er zeker zo een die alleen als het goed gaat een echte kapitalist is!? De overheid (lees de belastingbetalers) moet betalen maar verder z’n bek houden?

duh! | 29-05-20 | 00:17

@SimpeleZiel | 28-05-20 | 23:26: |
Of een slimme zakenzet om de eens verkochte gouden eieren weer goedkoop terug te kopen.

Rotterdammert1965 | 29-05-20 | 08:07
▼ 1 antwoord verborgen

Er komt een moment dat werkende mensen deze linkse droom niet meer kunnen financieren.

Het leven is zwaar | 28-05-20 | 23:14 | 1

Dat moment is allang gepasseerd.

de honden blaffen... | 28-05-20 | 23:31

Positief bekijken: dit fonds is voor de landen die het ergst hebben gelden onder de Corona.

België is dan nu ook de absolute winnaar, maar Nederland staat boven landen als Italië, Spanje en Frankrijk. Ik ben benieuwd hoeveel wij van de 21 mld terug krijgen.

(of mis ik iets?)

WachTMeesteR | 28-05-20 | 23:04 | 2
-weggejorist-
Paulzitineenkaul | 29-05-20 | 00:38

Wat vinden de Belgen, als verreweg het zwaarst getroffen land, er eigenlijk van dat ze nu ook nog eens mogen kromliggen voor de lichtgeraakte knofloken?

obominotie | 29-05-20 | 02:31

zojuist net mijn hele vakantiegeld i crypto's gestopt. Hier zal ik nooit meer 1 stuiver belasting over gaan betalen. Is gewoon aan het zicht van onze lieve overheid onttrokken. Uietraard via een mixer in een eigen wallet gestopt.

Ja er zitten risico's aan, maar 1 ding weet ik zeker. Het geld op je rekening laten staan is een veel groter risico

SimpeleZiel | 28-05-20 | 22:56 | 7

Je bedoeld het gehele bedrag vakantiegeld na aftrek van zo'n 38% belasting.

steekmug | 29-05-20 | 07:00

Dat klopt dus niet, want je moet je vermogen in crypto ook gewoon opgeven. Stel dat je straks 100.000 euro in Bitcoin hebt, hoe ga je dat uitgeven? Eerst naar je bankrekening laten overboeken. En dan moet de bank een bijzondere transactie melden (tegen fraude). Ik ben 2 weken bezig geweest om vragen te beantwoorden van de bank toen ik mijn spaargeld van en naar Eth omwisselde. Volgens mij traineren banken het gebruik crypto onder mom van fraudebestrijding (want dat is einde van hun verdienmodel).

Rechtsdraaiend | 29-05-20 | 08:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Nederlandse Europarlementariërs hebben niets meer met Nederland, leven in een Brusselse bubbel vol overvloed en willen er nooit meer weg, ze doen net of ze geloven in de EU maar zitten er voor hun eigen hachje.

sprietatoom | 28-05-20 | 23:07

Die lui in Brussel uit Nederland kennen nog maar 1 bedrijf. Hunzelf.

Tuinhekje | 28-05-20 | 23:22

Berbaar zei al eens de gevleugelde woorden: “Er is geen alternatief”, dus vvd blijven stemmen, de ja-knikkers die Nederlands geld blijven pompen in de EU-rocratie. Uiteraard is er een alternatief: Nee, ga weg!
-en gewoon geen geld meer over maken aan de dictatuur in Brussel. Maar dan heb je ballen nodig.
Guess what! Onze regering heeft geen ballen, alleen mooie praatjes.

Analia von Solmsch | 28-05-20 | 22:39

21 miljard + ESM aanvullen + eerdere toezeggingen + hogere meerjarige begroting + garant voor leningen + ECB roofbeleid = ??? miljard

Damoos | 28-05-20 | 22:38 | 2

Maar dan heb je geen stofzuigers meer van 2000 Watt en dat is ook wat waard.

Watching the Wheels | 28-05-20 | 22:48

+ 200 miljard eu-"greendeal" bovenop onze eigen 1.000 miljard "energietransitie". Want aan die 200 miljard gaan Italië en Kroatie echt niet meebetalen.

Geschatte overheidsuitgaven moeten bovendien altijd met 5 vermenigvuldigd worden want overheid. Maar dat geldt alleen bij reële plannen. Over de "energietransitie" kan iedereen die zich meer dan 2 minuten inleest vaststellen dat die nooit gehaald gaat worden.

Alle co2-plannen zijn naast onbetaalbaar en extreem vervuilend, gewoon LETTERLIJK onhaalbaar. Bijvoorbeeld omdat Nederland niet groot genoeg is voor genoeg windmolens. Alleen als we allemaal onder de grond gaan wonen en werken en alleen nog champignons eten, zouden we een aantal dagen per week voldoende stroom kunnen hebben. Maar elke techneut kan je uitleggen dat we dan nog steeds voor de rest van de week normale stroom nodig hebben.

Ergens tussen nu en 1.000 miljard, of anders ergens tussen 1.000 miljard en alle geld van de wereld zal die peperdure energietransitie dus moeten worden teruggedraaid. Al dat geld weggegooid; en wéér tenminste honderden miljarden uitgaven om dat te herstellen.

Dandruff | 28-05-20 | 23:01

Inmiddels een volk om je voor te schamen. Schlemielig taxpoet naar Brussel overmaken en gedwee in het gareel lopen.

Ik denk dat dit een collectieve sexuele afwijking is. Iets met beta boys en zweepjes en financiële varkentjes.

En dan weer zeuren over tekorten in de zorg en IC bedden. Het is de collectieve ratio van een drugsverslaafde. Eerst de drugs en dan doen we overleven op de rest van het geld dat overblijft.

Overnijd | 28-05-20 | 22:37 | 1

Nou, we zijn dan wel zeer verwende en zeer rijke verslaafden. Een junkie moet dag in dag uit ploeteren voor zijn shot.

Nee, het is nergens een substituut voor. Het gaat niet om een seksuele afwijking noch gaat het om een onderliggende psychologische toestand. Of anders gezegd: het doet er niet toe of het een symptoom is van iets wat dieper ligt. Het gaat erom dat het een fenomeen is, iets wat zich nu eenmaal voordoet en waar we het mee te doen hebben.

Het heeft verder geen zin om er een verklaring voor te zoeken. Het is wel van belang om het tot in de details in de smiezen te houden en om te proberen om er een antwoord aan te geven, zonder dat je je erdoor beet laat nemen. Dat is nog niet zo makkelijk. Als burger zit je ook maar gevangen in een miezerig maar omvangrijk en alomvattend samenlevingscontract met inmiddels de rest van de gehele mensheid. Dat contract is een contract, maar het was er al voor jij er was en jij kent niemand die er ooit voor heeft getekend of die er ooit voor zou hebben getekend.

GeenHeil | 28-05-20 | 23:18

Onze Regering is gewoon vet K en dat mag gewoon gezegd worden. Want betalen gaan we als we niet uit de EU stappen.
Als wij gaan, dan klapt de EU na poosje. Onze onbesproken elite laat nooit hun ruggengraat zien. Links of Rechts wordt er dadelijk gedraaid om ons met wazige beloften Gouden bergen te beloven.
Wilt Italie uit te problemen? Dan verkopen ze maar een stuk grond!

ET007 | 28-05-20 | 22:33

“Alles wat er in dit plan staat, is ons kabinet tegen”. Dus......... stemmen ze voor want onze politici zijn al lang niet meer onze politici. Het zijn berekende baantjesjagers die zien dat hun stapje hoger op de ladder in Brussel ligt. Dan moet je wel een braaf hondje zijn en na wat tegensputteren (hoort allemaal bij het spel) stem je toch voor als een Rutte zijnde.

Nuuk | 28-05-20 | 22:27

Slovakia nr 5 van ontvangers en ook in staat geweest de bevolking te ontzien van overvloed aan zieken en doden. Dat noem ik goed werk van de Regering.
NL daar in tegen veel doden, zieken en economische gevolgen en dan nog eens top 3 van netto betalers. En dat gaat ons helemaal de grond in boren. Nu nog alleen wachten op de kosten voor het milieu en de vluchtelingen.
Wilt iemand 1 liter bloed van me kopen?

ET007 | 28-05-20 | 22:24 | 1

graag betalen met postzegels, want daar vertrouw ik nu opeens meer in dan die briefjes in mijn beurs.

ET007 | 28-05-20 | 22:25

Je salaris maar in zilveren of gouden munten uit laten betalen.

Fi-Bu-Bla | 28-05-20 | 22:22 | 1

Probeer maar goud of zilver te kopen, het is niet te krijgen.

Watching the Wheels | 28-05-20 | 22:49

Ik ken een internationaal handelend Nederlands bedrijf dat zwaar de dupe wordt door de EU.
Het bedrijf is super gezond, draait nu geen omzet, krijgt bijna geen geld van de regering nu en verliest door de corona tientallen miljoenen. Normaal gesproken zouden hun Italiaanse en Franse concurrenten deze crisis niet overleven omdat ze minder inventief zijn, minder mooie producten maken, minder gespaard hebben en achter lopen op de ontwikkelingen. Alleen krijgen zij van de Italiaanse en Franse regering bijna alle omzetderving vergoed en staan er dadelijk beter voor dan dit Nederlandse betere bedrijf. En dat dankzij dat Nederlandse bedrijf dat jarenlang voor enorme belastingbetalingen heeft gezorgd die nu dus door de EU ingepikt worden en onder hun zwakke concurrenten verdeeld wordt.

Premier Trutte | 28-05-20 | 22:19 | 4

@Pje911 | 28-05-20 | 22:28: Fransen en Duitsers lachen zich kapot. Die regelen zich daar wel paar bedrijfjes, haventjes etc. En door massa's aan subsidies bv landbouw komt tocht weer veel terug in eigen beurs.
Maar die sukkels uit NL ..... Waanzin! Dat de media ook zover gezakt is om zich te laten gebruiken. Ooit zijn ze ook zelf de lul. Maar ja: ikke ikke ikke!

ET007 | 28-05-20 | 22:41

@ET007 | 28-05-20 | 22:41: de meeste kranten zijn in Belgische handen, dus die vinden het wel best.

quazi | 28-05-20 | 22:51

Merkel is naar verluidt door de EC onder druk gezet dat Duitsland geen toestemming voor staatssteun zou krijgen, omdat dit 'oneerlijk' was en de Duitse concurrentiepositie zou verbeteren tov EU landen die niet op grote schaal tijdens deze crisis op grote schaal staatssteun kunnen geven.
Frankrijk wil nu digitalisering stimuleren en Franse autoindustrie.
Toch fijn om te weten waarom mijn kinderen steeds slechter onderwijs krijgen door bezuinigingen en mijn ouders steeds slechtere zorg door bezuinigingen.

Waarom zijn Nederlandse media zo slecht. Waarom hier amper goede stukken over de EU en het politiek gekonkel daar?
Lees Duitse en Oostenrijkse kranten, dan ben je veel beter geïnformeerd.

Bataafje | 29-05-20 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ruilhandel en de zwarte markt gaan groter worden. Ze proberen het al jaren onder controle te krijgen. Je kunt geen contant geld meer opnemen in grotere sommen, alles moet digitaal, de bankrekeningnummers zijn door de hele EU gelijk getrokken, boven 3000 euro moet je verklaren waar het vandaan komt.

Frau Merkel | 28-05-20 | 22:18 | 2

Uiteindelijk gaan ze contant geld afschaffen en dat lijkt onbelangrijk, maar is het niet. We worden daarmee nog meer gecontroleerd door de overheid en banken. Al dat gedoe in het laatste jaar over negatieve rente, en dat het er niet kwam..... de angst bij banken en hun vrienden de regeringen in gans EU is dat burgers geld van de bank halen. Die keuze heb je dan. Met alleen digitaal geld heb je alleen een rekening en kan je niets doen bij allerlei acties van de EU. Moet je gaan overzetten naar buiten de EU, maar ja.

Nuuk | 28-05-20 | 22:25

Contant geld is de smeerolie van de maatschappij.

Tuinhekje | 28-05-20 | 23:24

Dus ik heb vanavond snel een kruiwagen vol met geld naar de buren gebracht, de return die dat gaat opleveren, deze jongen die hoeft de komende jaren niet meer te werken.

Stonecity | 28-05-20 | 22:14

Het maakt allemaal niet zoveel uit. Iedere econoom weet dat er bij een belastingdruk hoger dan pak ‘m beet 52% er door ontwijking ed. een negatief effect optreedt wat betreft de totale belasting ontvangsten. Omdat we hier in Nederland al lang tegen aan schurken zal er voor de meeste werkenden weinig veranderen. De gepensioneerden en de mensen met hoge spaarsaldi zullen dit bonnetje gaan betalen door de totale ontwaarding van de euro. Die gaan straks op zoek naar een waardevaste bestemming voor hun centjes. De wet van Gresham gaat altijd op.

Plaktong | 28-05-20 | 22:12 | 1

En die waardevolle bestemming is dan buiten de EU. Tel uit je verlies.

witwas | 28-05-20 | 22:28

Schandalig, schaamteloos en walgelijk.
Ik maak me geen illusie over de standvastigheid van Rutte. Hij is en blijft een landverrader. Al wint hij er 50 zetels bij, hij moet worden opgeknoopt wegens landverraad.

JvanDeventer | 28-05-20 | 22:12

Een dodelijke ziekte misbruiken om corruptie te belonen; walgelijk.

Want dit EU-corruptie-stimuleringsfonds heeft niks met corona te maken.
Nederland is een van de zwaarst door corona getroffen, en wij mogen landen die veel minder zwaar getroffen zijn "steunen"?
Als het om corona draaide zou het andersom moeten zijn.

Deze honderden miljarden gaan geen één patiënt genezen. Gaan ook geen één werkloze in Zuid Europa een baan bezorgen. Feitelijk bestaat dit geld niet eens:
- In een computer worden fictieve bedragen ingevoerd.
- Dat virtuele Weimargeld wordt digitaal heen en weer geschoven.
- En huup huup barbatruc; nu heeft u een extra schuld van 30.000 euro.

Dandruff | 28-05-20 | 22:10

Hoe kan het dat Nederlanders het zo massaal eens zijn met dit beleid? Werkt de npo propaganda zo goed?

Dr. Pown3rt | 28-05-20 | 22:08 | 3

90% van de bevolking is een kuddedier, dus ja..

Stonecity | 28-05-20 | 22:17

Ik denk dat de helft van onze landgenoten dit niet weet omdat het ze niet interesseert.
Van de andere helft kijkt tweederde naar de NPO-propaganda en slikt dat voor zoete koek. Het restant, waaronder ik, wordt helemaal gek.

JvanDeventer | 28-05-20 | 22:38

Ja, de Nederlandse Pravda Organisatie.

de honden blaffen... | 28-05-20 | 23:35

De Google add die ik onder deze post krijg is:

George Soros
De EU heeft € 1 biljoen nodig
Eeuwigdurende obligaties kunnen de
Europese Unie redden.
georgesoros.com

JezusChristus Moseskriebel!

Dirk III | 28-05-20 | 22:08 | 1

Ja en een maand later nog eens 5 biljoen en volgend jaar weer.

Watching the Wheels | 28-05-20 | 22:50

Als je kijkt naar iets als bv. de BigMac index om de daadwerkelijke koopkracht van een euro per land te schatten, zie je dat voor elke euro die wij er hier aan verliezen er men in bv. Kroatië eigenlijk 1.5 euro bij krijgt. Dus per betaalde NLse euro wordt het verschil tussen de inkomens van onze burgers en die van Kroatië feitelijk 2.50 kleiner !!!

RichardBandler | 28-05-20 | 22:04

Is #nexit al trending ?

Kwelbeller | 28-05-20 | 22:03

+/-2300 euro per werkende Nederlander... Daar kan je heel wat kopjes koffie voor drinken... 1 kopje koffie per dag kostte de EU ons toch volgens Juncker?

Het gaat ze gewoon allemaal om macht. Ik hoop dat Mark zijn ruggengraat ergens terug vind en de EU een dikke vinger geeft.

Terra | 28-05-20 | 21:56 | 4

Je kan altijd dromen...

Dan geeft die vent op tv aan dat het zware onderhandelingen worden. Misschien is het beste gebaar gewoon geen plaats nemen aan de onderhandeling tafel. Nee het is geen goede zaak als de zuidelijke landen failliet gaan, maar het enige wat je hiermee koopt is tijd en de rekening wordt hierdoor alleen maar groter...

Terra | 28-05-20 | 22:13

Kurz houdt zijn rug meestal wel recht. Ook sommige oost-Europese landen zijn niet happy met deze constructie, omdat zij indirect gestraft worden vanwege amper Corona gevallen (Slowakije).
Ik weet iig waar mijn stem volgend jaar naartoe gaat.

Bataafje | 29-05-20 | 09:50
▼ 1 antwoord verborgen

Hebben ze geen eilanden ofzo die ze in ruil terug kunnen geven? Bouwen we daar een paradijsje op en laten we al die asielzoekers achter op dit zinkende schip genaamd Holland.

MainFrameMedia | 28-05-20 | 21:56

Dat werkschuwe tuig in het zuiden is mentaal ingesteld op luiheid en parasieteren. Dat ze nog af en toe in beweging komen is omdat ze te lui zijn om dood te gaan. Ga je ze aan het infuus leggen, dan is er nog minder reden om zelf het schaamlapje op te houden. En kunnen wij ons hier het schompes blijven werken.

De enige manier is een collectieve vernedering à la Duitsland na WO1. Een eeuw later weten onze oosterburen nog steeds hoe je financieel verstandig een land bestuurt.

Geen sorry, ik kom na maanden werken thuis om te lezen dat die aartsluie lamzakken met hun corrupte maffiaregeringen de vruchten van mijn geploeter gaan opvreten.

erkomenanderetijden | 28-05-20 | 21:53 | 1

Niet boos worden op Zuid Europeanen.
Dat is wat de EU wil; verdeeldheid zaaien tussen Europeanen onderling.

Dit draait niet om mensen maar om corrupte politici. Uiteindelijk is geen enkele gewone Griek beter geworden van de miljardensteun aan Griekenland. En ook van dit geld gaat geen enkele Italiaan of Spanjaard profiteren.
Dit geld wordt van bank naar bank heen en weer geschoven. Het wordt uiteindelijk tussen politici, commissies en multinationals verdeeld.

Dandruff | 28-05-20 | 22:16

Ons zuid Europa moet gesponsord blijven. Ze moeten daar allemaal lekker vroeg met pensioen en dat mogen wij dan betalen. Gemiddeld zitten ze daar op 62 jaar. En het handje maar ophouden bij elke crisis.

Spoorzoekernl | 28-05-20 | 21:52 | 1

"Ze" stemmen daar gewoon op de politicus die het meeste belooft. Ook al gaan hun landen daaraan kapot.

Maar wij doen precies hetzelfde; de VVD is ondanks structureel GroenLinks-wanbeleid en wekelijkse corruptieschandaaltjes al jaren de grootste partij.

Dandruff | 28-05-20 | 22:22

Wat zullen die Engelsen blij zijn dat ze uit de EU zijn gestapt, ze hoeven geen euro meer in die bodemloze EU put te storten en kunnen daarmee hun eigen economie ondersteunen! Best wel een beetje jaloers op die Britten.

Viper52 | 28-05-20 | 21:50 | 2

Omdat die Britten wel het lef hebben om een onbekend avontuur aan te gaan waar ze zeer vermoedelijk beter uit komen. Maar ook al zouden ze er economisch iets op achteruit gaan, je wordt niet geregeerd door een stel omhooggevallen, graaiende en luchtfietsende nitwits in Brussel.

sprietatoom | 28-05-20 | 22:11

@sprietatoom | 28-05-20 | 22:11: Het is inderdaad al genoeg dat we onze eigen kots kunnen opruimen. Die anderen zitten aan de cocktail, terwijl wij ook hun kots kunnen opruimen. En we hebben al genoeg kots geruimd als Nederlander! Maar gewoon netjes doorgaan, netjes recht vooruit naar de kern van onze basis.

ET007 | 28-05-20 | 22:47

Heb het al 100x gezegd. Die Engelsen gaan over een tijdje de ballen uit hun broek lachen. Wie doet er mee voor de bokaal nieuwe belastingen in Nederland verzinnen?

Zeiss | 28-05-20 | 21:49

Nederland is de ATM automaat van Brussel. Nexit! NU!

Nehemia | 28-05-20 | 21:49

'Ja maar we worden er zelf ook beter van, want als we geld lenen en we geven het aan de Italianen, dan kunnen zij daar weer tulpen van kopen uit Nederland' aldus Hans Brusselmans

Wim_Kut | 28-05-20 | 21:43

Welke gestoorde heeft bepaald dat Polen 24 miljard in hemelsnaam krijgt?
Voor de corona hoax draaide de Poolse economie dusdanig goed dat er al steeds minder Polen hier naartoe kwamen om te werken. Door pisvingers uit Brussel wordt je gewoon genaaid.

Dwarsdenker | 28-05-20 | 21:41 | 1

Dat zal Tusk wel regelen

Damoos | 28-05-20 | 22:40

Heeee, uitzuigers uit het zuiden! Zak ff lekker in je graf, en neem Franske aub mee. Geen cent goedverdoeme!!!

Pferdefotze | 28-05-20 | 21:39

Wat Vullings op het einde opmerkt is wel belangrijk: De rente is heel laag, dus het kost weinig om dit geld te lenen.
Maar als je vervolgens zoveel leent dat je de rente oneindig lang onnatuurlijk laag moet houden ontmoedig je spaarders en steel je van de toekomstige pensioenen.

Baytep | 28-05-20 | 21:34 | 2

En zo offeren de VVD en het CDA onze pensioenen op aan hun leuke baantjes.

obominotie | 28-05-20 | 21:38

Wat zal het VK balen dat ze hier niet meer aan mee mogen doen! De EU zegt nog niet dat de brexit een goed ieder was maar zw zijn we gestopt met roepen dat het binnen de EU veel beter is, want zelfs in het sprookje begint de werkelijkheid door te dringen.

Wat Nederland betreft is het probleem makkelijk op te lossen: we gaan als land meer lenen, en nooit meer terugbetalen. Daarvoor moet Nederland wel de EU afspraken aanpassen maar dat lukt wel. Ik denk niet dat Italië heel hard gaat roepen dat er niet van de 60% staatsschuld regel afgeweken mag worden.

Als ik Italië was zou ik die goudvoorraad maar snel verkopen. De wereld draait steeds meer om techniek en software, mensen hechten steeds minder waarde aan een stuk zacht metaal dat niet eens geschikt lijkt als batterij elektrode.

W_F | 28-05-20 | 21:34

Vergeet Opsporing Verzocht. De echte criminelen zitten in Den Haag.

Nehemia | 28-05-20 | 21:33

30.000 Euro schuld per NL gezin, om 130 Miljard aan het zuiden kado te doen. Laten we die 30,000 per gezin aan onszelf geven, dat is tenminste een welvaartssprong. Italiaanse gezinnen zijn veel rijker dan de nederlandse, en laten ze eerst de eigen goudvoorraad maar aanspreken. Ik moet ook mijn huis opeten voor ik mijn hand op mag houden.

vlotterik | 28-05-20 | 21:28 | 2

Inderdaad, Italië is arm, maar de Italianen zijn rijk. Hun economie is donkergrijs, tegen het zwarte aan, maar dat ontgaat die do-gooders in Brussel.

Schulzie | 28-05-20 | 22:03

@Schulzie | 28-05-20 | 22:03: Die arme staat is ook maar relatief. Ze hebben een enorme goudvoorraad. Op 2 na de grootste ter wereld, Die andere 2 zijn de VS en Duitsland.

Heiner | 28-05-20 | 22:51

Alle samen delen in europa... dat weet je vantevoren en als men wil weten hoe dat eruit ziet dan tel je , eenvoudig gezegd , de inkomens van bv Roemenie en Nederland per hoofd bijelkaar op en deel je door twee .
We zijn al een paar jaartjes bezig met het slopen van de pensioenen dus een beginnetje is er al . Tegen dat de tijd dat Nederland wakker wordt is net als bij de andere verantwoordelijken ( Hallo Gerrit.Z.!) de heer Pinokkio al lang vertrokken.

daytripper | 28-05-20 | 21:27

Is maar 1600 kopjes horeca koffie per huishouden per jaar. Waar praten we over.

De verwarde man | 28-05-20 | 21:19

Als een ding niet begrepen wordt onder alle getapte jongens met meningen die in oneliners over 'Brussel' zijn uit te drukken, is dat belastingparadijs Nederland exportland land miljarden voordeel heeft van een munt die te weinig waard is. Het lijkt me daarom zeer redelijk om de landen te compenseren voor wie de euro te veel waard is.
Maar wat gebeurt er vervolgens: de jongens zeggen dat Zuid-Europeanen moeten bezuinigen en besparen. En wat doen ze: bezuinigen en gaan nutsvoorzieningen aan de Chinezen verkopen. Jeej!

Diotima | 28-05-20 | 21:15 | 9

@Diotima | 28-05-20 | 21:42: Die obsceen en levensgevaarlijk grote exportsector van Nederland is dus de schuld van de euro. Die maakt ons enorm kwetsbaar. Dit is een mooi voorbeeld van wat er gebeurt als je voor een vvd-dubbeltje op de eerste vvd-rang wil zitten: dan wordt je het vvd-teefje van alle landen naar wie je exporteert, en heb je alles te slikken wat zij zeggen.
Die ziekelijk scheve afhankelijkheid moet zo snel mogelijk afgebouwd worden, en dat kan alleen maar door een Nexit.

obominotie | 28-05-20 | 21:59

@Diotima | 28-05-20 | 21:42: een te zwakke euromunt voor de Nederlandse economie heeft 2 belangrijke gevolgen; een extra exportoverschot en minder koopkracht voor de burgers omdat de import goedkoper wordt, tanken aan de pomp bijvoorbeeld.

therealbraindump | 28-05-20 | 21:59

import wordt duurder moet dat zijn..

therealbraindump | 29-05-20 | 08:22
▼ 6 antwoorden verborgen

Topfarizeeër Gert Jan Seegers kijkt wel wat zuur. Hoe moet die dit nou weer uitleggen aan zijn achterban?

Nehemia | 28-05-20 | 21:15 | 2

Seegers hoeft slechts zijn hand op zijn hart te leggen en de weke kutjes die op hem stemmen soppen weer zalig in slaap.

obominotie | 28-05-20 | 21:20

Valt wel mee hoor. De Christen Unie is is tegenwoordig een soort Groen Links met de bijbel.

therealbraindump | 28-05-20 | 22:14

Nu gaan we zien uit welk hout Hoekstra is gesneden.

Sprinkhaan | 28-05-20 | 21:12 | 5

@De verwarde man | 28-05-20 | 21:22: Hoekstra is inderdaad wel een treurwilg.

Nehemia | 28-05-20 | 21:26

Dor hout, hij is en met hem wij op sterven na dood.

jan huppeldepup | 28-05-20 | 21:30

Dor hout? Biomassahoutpellets?

Kinkfactor | 28-05-20 | 21:31
▼ 2 antwoorden verborgen

En dan nu per direct ook stoppen met die jaarlijkse verhuispoppenkast tussen Brussel en Straatsburg en die jaarlijks daarmee bespaarde kosten ook maar naar dat hulpfonds.

Bena | 28-05-20 | 21:11 | 6

@obominotie | 28-05-20 | 21:22: some pigs are more equal than others obominotie, Frankrijk kan zich veel meer permitteren dan Nederland, zo werkt dat binnen de waardengemeenschap EU.

therealbraindump | 28-05-20 | 22:05

@Diotima | 28-05-20 | 21:18: Was vorige week in Bonn. Daar is de verhuizing van de Bondsdag naar Berlijn prima opgevangen. Waar een wil is, is een weg.

Reaganmania | 28-05-20 | 22:18

@Diotima | 28-05-20 | 21:18: Nee roeptoeter, dat is niet de schukd van Frankrijk maar dat was een eis van Frankrijk waaraan de EU heeft toegegeven. En als Frankrijk nou zoveel waarde aan dat steunfonds hecht lijkt me dat een uitstekende gelegenheid om van die flauwekul af te komen. (je weet toch, never waste a good crisis)

Bena | 28-05-20 | 22:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Kunnen we niet voor 21 miljard aan vouchers aan de Zuidelijke landen geven? Te besteden bij Nederlandse winkels en Nederlandse horeca (goed voor toerisme)? Dan komt het sowieso ten goede aan de ondernemers en werknemers. Anders verdwijnen die centen in de bodemloze put van overheden en multinationals.

Eagle_Eye | 28-05-20 | 21:10 | 6

Dit is verreweg de beste opmerking van vanavond.

vlotterik | 28-05-20 | 21:31

Eurobonds zijn afgezien van het aantal nullen ook niet anders dan vouchers.

W_F | 28-05-20 | 21:40

@W_F | 28-05-20 | 21:40: Behalve dan dat daar bij mijn weten geen voorwaarden aan vast zitten.

Heiner | 28-05-20 | 22:53
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang de instituties van Italië niet beter functioneren, er geen wezenlijke hervormingen worden doorgevoerd, is deze 21 miljard euro aan Nederlands belastinggeld gewoon weggegooid geld. En vergeet niet dat binnen Italië ook al bijna 100 jaar een transferunie bestaat van noord Italië naar de mezzogiorno die niets heeft opgeleverd..

therealbraindump | 28-05-20 | 21:08

Gisteren tegelde iemand dat het Marshallplan, dat de heropbouw van West-Europa na 5 jaren totale verwoesting door WOII, omgerekend in moderne Euro's, 148 miljard kostte. 148 miljard, waarvan Duitsland van een woeste vlakte heropgebouwd is en alle infrastructuur in alle bezette landen.
Nu, na een XL-griepje, met alle wegen, kanalen, gebouwen in glanzende staat, hebben we ineens 3x zo veel nodig?

ole guapa | 28-05-20 | 21:06 | 1

Toen woonde niet half Afrika in Europa en wilde iedereen werken.. Wat denk je dat dat kost? En die lieve hobby, moslimpje huisvesten, gaat echt niet in het gedrang komen. Weg met ons!

VerganeGlorie | 28-05-20 | 21:10

Maar we worden er met z'n allen beter van joh!
We geven die Italianen geld en dan kunnen ze daarmee onze tulpen kopen. Dat is nog eens een stuk handelsgeest, toch meneer Timmermans?

Bena | 28-05-20 | 21:04

21 miljard? Dat moet de juichaapjes van Brussel toch als muziek in de oren klinken?

Nehemia | 28-05-20 | 21:04 | 2

Ze vragen in totaal 1500-2000 miljard heur, onze knoflooklandjes en vrinden achter het ijzeren gordijn. Vermenigvuldig dat bedrag maar met 10. Enne... Schransie wil ook 1000 miljard. En dan komen de eisenpakket van EasyJetten en de Jessias erbij in eigen land...

Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 21:07

@Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 21:07: Hadden we hier maar een Nigel Farage gehad. Aan de andere kant verdient men ook niet beter. Men kiest voor destructie en dan krijg je destructie.

Nehemia | 28-05-20 | 21:11

We weten WEL waar het geld voor wordt gebruikt. Daar gaan een paar handige jongens veel geld van gebruiken voor 3-sterren diners, hoeren en drank. En dan heb ik het alleen nog maar over de EU-feestjes. De buitenhuisjes, boten en zwembaden komen later.

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 21:03

En de oorverdovende stilte van Mark is veelzeggend. Een staatsman had hier keihard met de vuist op tafel geslagen, alle betalingen aan de EU onmiddellijk stopgezet en alle gesprekken beëindigd totdat Merkel en Macron gezamenlijk naar Den Haag afreizen en in het Parlementsgebouw voor het oog van de camera formeel hun excuses aanbieden voor het opperen van dit verwerpelijke plan.

obominotie | 28-05-20 | 21:03 | 3

We hebben een Trump hier nodig.. niet die kwakzalvers die er nu zitten.

MooseNL | 28-05-20 | 21:11

Het voordeel is wel dat de EU niet meer zonder Nederland kan. Nu alleen nog een MP die die gunstige onderhandelingspositie beter uitbuit.

W_F | 28-05-20 | 21:44

Rutte heeft zich al onpopulair genoeg gemaakt bij zijn collega's in dat filmpje met dat duimpje.

Diotima | 28-05-20 | 21:48

De ultieme agenda van de EU is de samenvoeging van alle europese landen tot één federale staat, die door een politburo zal worden geleid (nu al wordt geleid) dat niet democratisch kan worden gekozen, maar bestaat uit zelfbenoemde elites of sokpoppen namens hen.
En die figuren willen maar 1 ding: totale controle. Over ons, ons leven, onze financieen, onze bewegingsvrijheid, privacy van wieg tot graf.
Denk DDR, denk soviet unie, denk china met creditsysteem, maar in een modern jasje gegoten.
Alles wat nu gebeurt moet je in dat teken zien. Deze figuren geven geen bal om miljarden, ze drukken ze zelf bij als het moet. Maar als wij miljarden moeten betalen, en daardoor financieel in de problemen komen, en zij kunnen ons "helpen", dan geeft Nederland effectief de sleutels van het land weg.

OudeNederlander | 28-05-20 | 21:02 | 1

Alles volgens de Hegeliaanse Dialectiek. Problem, Reaction, Solution

Nehemia | 28-05-20 | 21:24

Vermenigvuldig laatste twee kolommen van de tabel 'A.1. allocation key' en je weet voor hoeveel € iedere inwoner bestolen wordt voor het 'Herstelfonds':
Nederland € 1596,76 per capita
Zweden €1536,50 per capita
Oostenrijk € 1338,40 per capita
Finland € 1189,44 per capita

tipo | 28-05-20 | 21:01 | 4

Terwijl Nederland tot de zwaarst getroffen landen hoort, en dus een van de grootste netto ontvangers zou moeten zijn.

obominotie | 28-05-20 | 21:05

Dus weer betalen we het meest per inwoner. Waarom hebben we dan zo weinig invloed??

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

Schandalig, gewoonweg schandalig.

Dr_Johnson | 28-05-20 | 20:59

*iedere* rijke familie in Italië stalt zijn doekoe in Zwitserland, stopt zijn historische vastgoed (pallazo’s uit vorige eeuwen bij de vleet) in een stichting, en heeft een tweede/derde huis in het buitenland voor als de financiële bom valt ...
En wij mogen de Italiaanse regering financieren?
Italië is nog twee keer vreselijker dan Griekenland.

Analia von Solmsch | 28-05-20 | 20:59 | 3

Sterker. Alle rijke Italianen hebben geld geleend aan de Italiaanse overheid en vangen vette rente. 80% van de geldleners aan Italie is Italiaan. Die staatsschuld is dus een binnenlands probleem in Italie.

tipo | 28-05-20 | 21:05

En... ff niet vergeten : Italie heeft op twee landen na , meeste baar goud ter wereld in de kluizen. 2400 ton ( 4 keer meer dan Nederland) = 2400.000 kg met een waarde van 12 miljard euro

daytripper | 28-05-20 | 21:34

@daytripper | 28-05-20 | 21:34: Daytripper, je lijkt Klaver wel: het is niet 12 miljard maar het tienvoudige: 120 miljard euro.
Een kilogram goud is 50 duizend euro waard. Dit maal 2400.000.
Laat die Italianen zelf eerst hun goud maar eens verkopen.

aamert | 28-05-20 | 22:14

Hele hordes kansarmen opvangen en geld weggeven aan landen die al jaren niets zelf kunnen. Je zou toch zeggen dat pinautomaat Holland een keer leeg is... dit is aan je nazaten toch niet meer recht te praten. Land aan puin en geen geld meer... wel altijd anderen geholpen, dat wel.

Bill Cosby | 28-05-20 | 20:58 | 3

Oorverdovend stil bij onze oppositie.
Bestaat die uberhaupt nog ?
Of zijn we net als Duitsland een lobbyisten autocratie?

joppo0 | 28-05-20 | 21:10

21 miljard is helaas nog maar het begin.
We zijn achteraf gewoon gekke henkie geweest om onze economie kapot te bezuinigen destijds.
Als je grote schulden (lees corruptie en wanbeleid) hebt hoef je alleen maar je schouders op te halen en iemand anders zijn rekeningen leeg te roven.
Uitgerekend de landen die de meeste schade door Corona hebben krijgen het minste.
Hulp in geval van echte nood is de normaalste zaak van de wereld maar dit EU beleid is onacceptabel!

captain-caveman | 28-05-20 | 20:55

Dat wordt wij pas met 70 met pensioen en die gasten daar in het zuiden van ons geld met hen 55e.
Hoera voorstanders van de EU, is dit wat jullie willen?
Nou als je voorstander bent van de Eu werk dan zelf lekker door tot je 75e zodat de rest van Nederland met 65 met pensioen kan

ZomaarEen | 28-05-20 | 20:54 | 2

EU-ambtenaren mogen met hun 60ste met pensioen, ook afgeleide ambtenaren, allemaal. Dat betalen wij.

Analia von Solmsch | 28-05-20 | 21:01

@Analia von Solmsch | 28-05-20 | 21:01: Dat betalen wij alleen als de EU nog heel lang bestaat en de EU ambtenaren zijn heel druk bezig om dat te voorkomen. Hun dekkingsgraad is ongeveer 30% en ze willen niet indexeren dus vroeg of laat word hun pensioen geïndexeerd naar nul. Dat was ook een belangrijk punt in de brexit onderhandelingen, Het VK wil niet dat pensioengat aan blijven vullen als er geen Britse EU medewerkers meer zijn.

W_F | 28-05-20 | 21:51

Ik ben het met Timmermans eens. Dit plan is goed voor Nederland

lingo star | 28-05-20 | 20:53 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 20:57: Als Rutte nog Europese ambities heeft, zal hij naar Angela moeten luisteren. Dat moet hij sowieso of hij nou wilt of niet.

lingo star | 28-05-20 | 21:01

@Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 20:57:

Nu is het zo dat je precies het VVD geluid 1 op 1 communiceert normaal, het zou mooi zijn als Rutte standvastig is maar het lijkt me zeer sterk.

sprietatoom | 28-05-20 | 21:04

@lingo star | 28-05-20 | 20:59: Italië en Spanje staan niet in de Nederlandse top-5 van exportbestemmingen. Spanje is voor Nederland net zo belangrijk als Polen, om een indruk te geven. Bovendien wordt dat geld helemaal niet goed besteed, daar kun je donder op zeggen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 22:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe schaamteloos zijn ze daar eigenlijk in het zuiden?

laagvliegert | 28-05-20 | 20:52 | 2

Kijk La Dolce Vita eens.

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:53

Niet dus. Die pinkelen in hun broek van het lachen

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:54

De Britten balen nu als een stekker dat ze niet meer in de EU zitten.

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:51 | 3

Britten hadden hier een veto over uitgesproken.

Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 20:52

Ik wordt hier serieus verdrietig van

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:51 | 4

Ja eigenlijk wel :)

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen

Nederland gaat in sneltreinvaart richting ontwikkelingsland.......
EU, omdat het moet.

Slipsnifter | 28-05-20 | 20:51 | 3

Misschien zijn Italië en de Oost-Europeanen over 30 jaar ook solidair, als NL in de Grote Depressie zit. Want ze zullen het geld wijs besteden om hun cultuur en land om te vormen tot hardwerkende... oh wacht.

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:56

@Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:56: Tegen die tijd zijn we een islamitische EU-deelstaat, dus daar zal vast wel een subsidiepotje voor zijn.

Slipsnifter | 28-05-20 | 21:15

En als u wilt weten hoe dat eruit ziet : zie Roemenie.

daytripper | 28-05-20 | 21:37

China staat te popelen om Italië te kopen. Maar vooral Chinese troep blijven kopen. Gemiddeld heeft de Nederlander dus EUR 2.100 troep gekocht. Gewoon je troep kopen van eigen bodem. Heb net een loempia van de afhaal Anna Paulowna China aangesneden.

gebruikesrnaam | 28-05-20 | 20:50 | 2

Hoe meer geld de EU erbij tovert hoe goedkoper het wordt voor China om de boel over te nemen.

witwas | 28-05-20 | 21:09

Moeten we gewoon doen.
Voor 21 miljard aan bloementegoedbonnen.

Ambiorix | 28-05-20 | 20:49

Frans vergeten??? Die wil ook nog knaken...

wiener mit pommes | 28-05-20 | 20:46

Wat vindt Sigrid Kaag hiervan?

lingo star | 28-05-20 | 20:46 | 1

Die glijd langzaam van de stoel af ivm glibberigheid.

CommandeurBroekhuis | 28-05-20 | 21:35

Oh, en kan ik op die camping in Toscane dan weer pinnen? De vorige keer kon alles alleen cash want de grond was te hard voor een internetkabel. Ofzo. Peuken alleen pinnen met 10 euro opslag als kosten. Pleurt lekker op.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 20:45 | 1

Ja, want alle kabels liggen onder de grond in die landen....

_pacman_ | 28-05-20 | 20:48

Voor de komst van de Euro verdienden de Zuid-Europese landen een groot deel van hun inkomen aan West-Europeanen die naar Zuid-Europa op vakantie gingen.
Dankzij de EU hoeven we nu niet meer eerst helemaal daarheen te reizen om ons geld uit te geven; dat noemen we nou vooruitgang.

jemagookniksmeer | 28-05-20 | 20:44

Rien ne va plus.

gebruikesrnaam | 28-05-20 | 20:42

De Italianen willen gewoon een pinautomaat in Rome die dor de Nederlanders gevuld wordt. En als we die niet gauw genoeg vullen, dan krijgen we een grote bek van de Italianen. Ook de Portugese premier heeft ons al een grote bek gegeven. Verder wordt er stiekem, achter onze rug om, een bankenunie in elkaar gefietst zodat wij gaan betalen als er Italiaanse/Spaanse banken omvallen. Vervolgens komt er een EU-WW uitkering zodat wij voor de Spaanse/Italiaanse werklozen gaan betalen. Gelukkig hebben we Frans Timmermans nog die het allemaal fantastisch vindt van de EU, maar alleen omdat hij zijn zakken kan vullen. Wanneer kunnen we voor Nexit stemmen.

HoniSoit | 28-05-20 | 20:39 | 1

En dan mogen we Real Madrid en FC Barcelona gaan betalen als Nederlandse voetbalsupporter van AJAX.

Tiscali-2 | 28-05-20 | 20:44

Dan wil ik gvd ook fatsoenlijk voetbal hier. Dus dat Messi op de NLse velden rondloopt. Kom nou, wij betalen en moeten het doen met Bal op het Dak 7, zij vangen en krijgen ook nog eens de mooiste entertainment!

tragic1911 | 28-05-20 | 20:38

Onze arme kinderen.

osolemio | 28-05-20 | 20:37 | 2

Dat dus.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 20:46

Precies. Weer een stukje dichterbij een kansloze toekomst, net als de knoflooklanden. Maar in tegenstelling tot het zuiden dan WEL pas op je 70e met pensioen.

Rechtsdraaiend | 28-05-20 | 20:53

Nederland gaat uiteindelijk gewoon overstag net als alle jaren hiervoor. Die 22 miljard zijn we dus kwijt. Van Griekenland krijgen we ook nooit meer een cent terug en van de EU al helemaal niet want die gaan gewoon dreigen met het uit elkaar vallen van de EU en ellende en oorlog en weet ik veel wat voor bull shit. Rutte en Hoekstra gaan voor de bühne een leuke show opvoeren en uiteindelijk met een inlegvelletje akkoord.

ILF2 | 28-05-20 | 20:36 | 4

@SterF... | 28-05-20 | 20:39:
Allleen Meuthen van AFD heeft vd Leyen recht in haar Duitse corrupte muii, en andere geld smijtende sinterklazen de les gelezen , voor de rest niemand !!

joppo0 | 28-05-20 | 20:48
▼ 1 antwoord verborgen

Nemen ze genoegen met een voucher?

Miezerig | 28-05-20 | 20:32 | 1

Da's pas een knaller voor de interruptiemicrofoon.

OR-lid | 28-05-20 | 20:41

" en is er niets dat we daaraan kunnen doen. " Uit deze zin spreken berusting en onderdanig fatalisme. Zolang je volgens de regeltjes tegen een tegenstander speelt, die diezelfde regels niet voor zichzelf ziet, ben je altijd de verliezer.

zbb | 28-05-20 | 20:32

Bizar - Diefstal - Megalomaan - roep maar wat
Kloppen doet het niet en er is maar 1 oplossing ……. NEXIT

nietoptimistisch | 28-05-20 | 20:31

Die landen die al dat geld krijgen, mogen wij daar dan wel gratis naar toe met vakantie?

_washier | 28-05-20 | 20:30 | 1

Je wilt een voucher?

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:35

Ik ben voor. Graag zo snel mogelijk 1 gezamenlijke Europese belasting invoeren en die van NL schrappen. Kan nooit zoveel zijn als we hier nu in NL aan belasting betalen. Laten we het dan ook in 1 keer goed doen en ook dezelfde pensioenleeftijd als de Fransen/ Italianen invoeren.

Waargaathetheen | 28-05-20 | 20:27 | 5

Hahaha, nee hoor dan wordt u de melkkoe van zuid Europa. Pensioen op je 75e. En 48 uurige werkweken, 3 dagen per jaar vakantie (onbetaald). Probeer dan maar eens met die paar miljoen Nederlandse kiezers democratische herziening af te dwingen... Het is de Catalanen overkomen, het overkomt Amsterdamse ondernemers met 'We Are Here' en zo zijn er nog veel meer voorbeelden van nietsnutten die graag de welvaart van harde werkers uitvreten.

Joostmochtnietsweten | 28-05-20 | 20:56

Dream on...

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 21:55

Nee, u snapt het niet. Wij betalen, zij ontvangen, niet andersom.

van heinde en verre | 29-05-20 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een theater .
Wat 1 chinees met vleermuissoep al niet kan aanrichten.

Datgingniegoed | 28-05-20 | 20:27 | 1

En vergeet Brexit niet

Bakje Friet | 28-05-20 | 20:50

Nivellering is noodzakelijk voor overleving EU maar de grondbeginselen zijn scheef.

Maak wat scheef is recht.

Als je in Nederland gaat wonen gedraag je je.
Als je in Nederland geboren wordt ben je een Nederlander.

Wanneer je dat anders ziet ga je weg.

Het is allemaal niet zo moeilijk.

King Wasimoo | 28-05-20 | 20:25 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Veto!

VanBukkem | 28-05-20 | 20:24 | 2

Grappig! Beter gewoon nexit.

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:27

Steunt motie Nexit.

VanBukkem | 28-05-20 | 20:32

Sovereign bond-backed securities nog buiten beschouwing gelaten. Voor 500 miljard moet door onze pensioenfondsen worden opgekocht van Klaas Knot. Rost van Tonningen is er een kleuter bij vergeleken.

arlen | 28-05-20 | 20:24

Iemand hier al eens Nexit geopperd?

_pacman_ | 28-05-20 | 20:22 | 4

Ben ik nog niet tegengekomen, maar het is wel een goed idee. Daarna een handelsverdrag met het VK, kunnen we mooi heen-en-weer varen tussen Rotterdam en Londen...

Quib | 28-05-20 | 20:32

Jolly.

gebruikesrnaam | 28-05-20 | 20:36

We kunnen ook Nederland los zagen op pontons leggen en weg varen

captain-caveman | 28-05-20 | 20:59
▼ 1 antwoord verborgen

Wat moet ik nou als Noord-Hollander.
De ene helft van Nederland zijn reserve-Duitsers en de andere helft zijn reserve-Fransen.

Turbulentie? | 28-05-20 | 20:21 | 2

U zou gewoon daar kunnen blijven. Dan heeft Nederland geen last van u.

GWB | 28-05-20 | 20:27

Gewoon belasting betalen.

_washier | 28-05-20 | 20:31

Le Bit Coin. Because of this fucked up metric system.

gebruikesrnaam | 28-05-20 | 20:20 | 3

hodl.

harry21 | 28-05-20 | 20:21

Sack Sachs Stack Sats

RRMerlin | 28-05-20 | 20:22

Die VOC-tijd werd ons ook niet gegund door de grootmachten, dat de kooplieden hier liepen met gouden klompjes en koketteerde met de allure wekte afgunst. Daarna gleden we weg in de arremoede.

OR-lid | 28-05-20 | 20:19

Burgers; u moeten zich daar niet druk over maken; dat is veel te ingewikkeld voor u omdat u geen dossierkennis heeft, en zo. Nee, beste burger, zorgt u nu maar dat u in uw elleboog niest, papieren zakdoekjes gebruikt, uw handen stuk wast, 1,5 meter afstand houdt, niet samenschoolt, etc. Daar heeft u, beste burger, uw handen al meer dan vol aan.

kweethetooknietbeter | 28-05-20 | 20:19

Had Nederland de totale huidige staatsschuld kunnen afbetalen als Nederland vanaf het begin niet mee opging in de EU? IJverige Willie Wortel iemand? Ik krijg zo langzamerhand het vermoeden van wel namelijk.

lulkoekhapper | 28-05-20 | 20:18 | 3

@_pacman_ | 28-05-20 | 20:28: Nee dus. Grofweg 30 jaar * 2,5 miljard netto betalingen maakt zo'n 75 miljard aan weggepist geld.

_pacman_ | 28-05-20 | 20:33

@_pacman_ | 28-05-20 | 20:33: Bedankt voor de link. Maar dit zijn dus alleen nog maar de totale kosten van de jaarlijkse bijdrage als ik het goed begrijp. Krijgen we dat geld van de Grieken nog terug bijvoorbeeld? Of zoals dit noodfonds van 500mld, 20,7mld voor NL. Is ook uitgave "investering" die we anders direct voor NL hadden kunnen gebruiken.

lulkoekhapper | 29-05-20 | 00:27

Het is dat wij zoveel geld over hebben zonder een echt goede bestemming voor de Nederlanders, anders zou ik mij hier heel boos over maken.

NeedIsaymore? | 28-05-20 | 20:18

Met geld schuiven is een kunst. Hoeveel kríjgt Nederland eigenlijk per jaar van de EU?

Quib | 28-05-20 | 20:17 | 3

Daar wordt altijd in abstracte vorm over gesproken. Jaa, het kost natuurlijk wat in de vorm van een bijdrage, maar daar krijgen we ook heel veel voor terug. Bovendien is onze export enorm afhankelijk en moeten we natuurlijk niet alleen de lusten willen zonder de lasten (waarom je lasten nodig hebt in een samenwerkingsverband is mij niet helemaal duidelijk, maar dat moeten we even aannemen. Het is natuurlijk niet mogelijk om een vrijhandelsverdrag te hebben, zonder een gigantisch ambtenarensysteem er omheen met de nodige bemoeilust en expansiedrang die daarbij hoort).

FGAINA | 28-05-20 | 20:23

@FGAINA | 28-05-20 | 20:23: Is er bij benadering een bedrag bekend? Zijn hier wat beter ingewijden? Ik heb wel begrepen dat dat een heel groot deel landbouwsubsidies zijn.

Quib | 28-05-20 | 20:25

Hoeveel verwijten bedoel je?

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:29

+-2 duizend euro per belastingbetaler dus.... leuk. Ik voel mij heel solidair en europees. Is het helemaal waard.

KutFilosoof | 28-05-20 | 20:16 | 2

Het gemiddelde vakantiegeld denk ik zo'n beetje. Mooi dat niemand op vakantie kan. Komt precies goed uit.

Quib | 28-05-20 | 20:18

Plus die 100 mld die we al besteed hebben. Komt er weer een +- 8 duizend euro per belastingbetaler bij. Gaan we dan ook nog verdisconteren dat een grote groep (alles onder 25k, bijna geen belasting betaald). En hoppa, weer heel wat duizenden eurootjes erbij. Gaan we ook nog onze jaarlijkse bijdrages aan van alles en nog wat meerekenen... hoppa, weer wat duizenden eurootjes. Zo, weer een jaartje voor niks gewerkt.

Boogschuttertje | 28-05-20 | 20:28

De volgende fuckup, ze gaan met onze autovrijheid fucken.
www.ser.nl/nl/actueel/Nieuws/auto-en-...

Lees ook de PDF: "voeg daar thans aan toe het verzoek om, eveneens aangekondigd in de voornoemde brief van de minister van VWS, het kabinet te adviseren over de vraag hoe kan worden gerealiseerd dat niet iedereen in de komende maanden weer tegelijk het OV gaat gebruiken of de auto neemt. Daarbij kan gedacht worden aan gespreide werk- en lestijden van bedrijven en onderwijsinstellingen"

Lekker stilletjes op de achtergrond, nou mooi niet. Reaguurders doe je ding.

harry21 | 28-05-20 | 20:16 | 1

er staat eigenlijk "dat niet iedereen in de komende maanden weer tegelijk de auto neemt. " Dat u het even tot u neemt. dank.

harry21 | 28-05-20 | 20:17

Mooi zo, FF de poot stijf houden en dan hoop ik dat het hele zure zooitje in elkaar dondert.
Niet betalen en stoppen met de euro.

Datgingniegoed | 28-05-20 | 20:16 | 1

Wij de poot stijf houden ????

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 21:57

(Zchwarzenegger voice) "Get Out".

Phantomas | 28-05-20 | 20:13 | 1

"Get to the moneychopper" ,de centrale banken.

steekmug | 29-05-20 | 07:50

Er moet unaniem akkoord worden gegaan hiermee en er zijn 4 landen waaronder Nederland die dit helemaal niet zien zitten.
Overigens, Merkel en Macron kwamen ook met een voorstel dat lager was dan die van de EU. 500 miljard.
Merkel draaide om want die wil haar Europese 'legacy' redden. En daar mogen wij voor opdraaien.

Zzzzooooffff | 28-05-20 | 20:12 | 3

Aan de voorkant de poort wagenwijd open zetten voor invasieve culturen en religies. En dan spreken over het redden van de Europese legacy. Intens triest.

Phantomas | 28-05-20 | 20:16

Rutte gaat gewoon tekenen bij het kruisje.

Waargaathetheen | 28-05-20 | 20:30

"Next Generation EU"
Vertaald de volgende generatie noord-Europeanen mogen voor deze kosten opdraaien. Zich op de borst kloppen doet de nobele EU.

GroetenVanUrk | 28-05-20 | 20:12

Ik zit lekker in Bulgarije. lach me eigen rot. Het land heeft de laagste belastingen in de EU, geen Mahgrebbers en geen Euro.

Haberdoebas | 28-05-20 | 20:11 | 3

leuk voor je man, leuk land.

ruudvangeelen | 28-05-20 | 20:12

Ben je zeker ook voor de Nexit.
En als de pleuris uitbreekt daar om één of andere reden. Dan kom je weer terug. En maar zeiken op Nederland.

De Treinende Rechter | 28-05-20 | 20:15

Leuk met die Bulgaren !

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 21:59

Doet me denken aan de reclame van Euro Jackpot “het is zoveeeeeel money”.
#nexit nu

Gaat het niet dan? | 28-05-20 | 20:10

Lombardije, de lommerd, pawn shop.
Italië krijgt geld maar met onderpand in de vorm van goud, kunstwerken, een paar badplaatsen en vrouwen.

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:09 | 3

vrouwen? kunnen we die uitzoeken?

ruudvangeelen | 28-05-20 | 20:13

Ik voel me steeds vaker als de man die een dikke prent kreeg voor de blikje in de water. Wat een ellende.

pielemuisje | 28-05-20 | 20:09

In Nederland gaat het behoorlijk slecht in de coronacrisis. Dus krijgen we natuurlijk veel geld uit dat coronafonds. Rutte gaat dat regelen voor ons, want Rutte doet het goed. Hij heeft terecht al 44 zetels. En samen krijgen we dat coronavirus er onder.
En nu ga ik landen want ik ben een vliegtuig.

Schmalz | 28-05-20 | 20:09 | 4

Rutte is voorzitter van de ministerraad. Rutte heeft niet zoveel te zegg0n.

ruudvangeelen | 28-05-20 | 20:14

Hoi Ruud, ben je nieuw in het team van kuif cum suis?

NeedIsaymore? | 28-05-20 | 20:20

Kaagbaan?

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 22:00
▼ 1 antwoord verborgen

Wat ik dan wel weer leuk vind is dat Hongarije en Polen ook geld geld krijgen. De twee landen die de EU regeltjes voortdurend aan hun laars lappen.
Die gun ik het eigenlijk meer dan de Nederlandse overheid.

C1O2 | 28-05-20 | 20:08 | 2

Laten we ook niet vergeten dat er niemand gaat morrelen aan pensioengerechtigde leeftijden. De fransen grieken italianen verdienen het uiteraard meer dan wij om eerder te stoppen. Dus laten we blij zijn dat dat bij het oude blijft. Net als benzineprijzen en belastingen op nieuwe auto’s..... zulke zware lasten... daar moet je Hollander voor zijn om te kunnen verwerken en je bij neer te leggen...

Bali Lovert | 28-05-20 | 20:14

Is ook geplande omkoperij voor straks steunen van Timmerfrans new green deal.

LuNaTeeQ | 28-05-20 | 20:17

Miljarden voor een failliete boedel... We moeten maken dat we weg komen.... en vlug ook!

Pierre Lebon | 28-05-20 | 20:08 | 5

@Quib | 28-05-20 | 20:09: we kunnen de btw nog naar 30% doen... zo staan we er weer mooi op als goedwillend EU lid.

Bali Lovert | 28-05-20 | 20:15

Strategisch gezien is het Verenigd Koninkrijk een enorm vliegdekschip dat voor de kust van Europa ligt. De rol van fregat past Nederland wel.

Quib | 28-05-20 | 20:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig zoveel moneyy naar Spanje, anders kan Barcelona neymarr niet halen voor 250.000.000

Nouwske | 28-05-20 | 20:07 | 6

@Quib | 28-05-20 | 20:09: Ja maar Spaanse banken en voetbal niet. U gaat hier voor dokken.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 20:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Grappig dat pro-EU landen het meeste betalen, en anti-EU landen het meest krijgen.

Het is duidelijk wat de bedoeling is: Nederland zit al in de pocket van de EU en hoeft dus niets te krijgen. De anti-EU landen moeten nog omgekocht worden of afhankelijk worden gemaakt.

De EU is een megalomanische staat.

StarFox | 28-05-20 | 20:06 | 2

Er is ooit een referendum geweest. Vroeger. Toen dat nog bestond. Naar mijn beste weten is Nederland een anti-EU land. Toch betalen we best wel veel.

Quib | 28-05-20 | 20:08

@Quib | 28-05-20 | 20:08: De bevolking is wellicht anti eu, de overheid is heel erg pro. En de bevolking heeft toch niks te zeggen.

C1O2 | 28-05-20 | 20:10

Ik ben blij met deze voorstellen.
Ik hou van reuring en scherpe discussie.
Het geld, daar gaat het niet om. We betalen toch wel.

Schadenfreude | 28-05-20 | 20:04

Gedeelde smart is halve smart, kudt voor degene die geen smart had dus.

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:03

Tja. 80% van medelanders, veelal van bakra komaf, weigeren PVV/FvD/SGP te stemmen. Dan krijg je dus dit. 500-750 miljard giften aan knoflooklandjes en het MOEland. Maar dat is pas het begin. Schrans Timmerfrans wil ook even cashen. En dan zijn er nog miljarden nodig om tataland van het gas af te krijgen.

Onze medelanders, met name spruitjeslucht medelanders, stemmen hiervoor. We kunnen alleen maar lijdzaam toekijken. It's game over man.

Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 20:02 | 4

@SterF... | 28-05-20 | 20:05: De SGP is een keurige rechtse partij en de oudste politieke partij van ons land.

Lupuslupus | 28-05-20 | 20:11

@Lupuslupus | 28-05-20 | 20:11:
Alsof dat wat zou betekenen, dat oudste...
Al is het wel af te leiden aan de standpunten, wanneer zijn ze opgericht? De vroege middeleeuwen?
Gristentuig = gristentuig...

SterF... | 28-05-20 | 20:20
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen 'we' niet gewoon 250 miljard lenen voor onszelf al is het maar om de rest te treiteren? Terugbetalen zien we nog wel een keer, ooit..

Rest In Privacy | 28-05-20 | 20:02 | 2

Is ook al een keer geopperd: geld lenen en iedere Nederlander met hypotheek deze laten aflossen.

LuNaTeeQ | 28-05-20 | 20:19

Hoeveel immigranten hebben we nodig om dat bedrag terug te verdienen?

Mr_Natural | 28-05-20 | 20:02 | 1

Hoeveel moeten eruit bedoel je?

Zack Hooi | 28-05-20 | 20:04

De EU maakt van ons zuinig met geld land een financiele slaaf zodat we net zo arm zullen worden als Zuid-europa ....... dan zijn we allemaal gelijk.

Ervaringsdeskundige | 28-05-20 | 20:01 | 3

Was altijd al de bedoeling

rein9576 | 28-05-20 | 20:02

Nee hoor, ben je gek. De belastingduimschroeven worden nog flink verder aangedraaid want daardoor gaat de Nederlander alleen maar harder werken, desnoods tot z'n 75e. We gaan compleet uitgezogen worden.

5611 | 28-05-20 | 20:10

Nivelleren is een feest!

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:22

Nexit. Nu!!!!

The2Amendment | 28-05-20 | 20:01

Her grappige is dat een groot deel van de Spaanse bevolking hoopt dat Nederland de poot stijf houdt en keiharde voorwaarden stelt aan eventuele leningen.
Degene die steeds kritiek heeft op Nederland is de huidige socialistische/communistische minderheidsregering. Die willen maar wat graag gratis geld voor al hun projectjes.
Oftewel Nederland, doe de Spaanse bevolking een lol en stel keiharde voorwaarden!!

Caras | 28-05-20 | 20:01 | 5

@Kaas de Vies | 28-05-20 | 20:35: Ik mag het hopen, ik woon al een hele tijd in Spanje en weet behoorlijk goed hoe de mensen hier denken.

Caras | 28-05-20 | 20:45

@Kaas de Vies | 28-05-20 | 20:35: Klopt. Zelfs in de panelen van het linkse El País wordt geklaagd over het wanbeleid en verspilling van deze huidige regering.

Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 20:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Weet je hoe een andere unie -Joegoslavie- uit elkaar viel? Op deze manier.

Zzzzooooffff | 28-05-20 | 20:01

Fakking tering kut zooi.

Hemke-Valsema | 28-05-20 | 20:00 | 2

Vooral geen pvv stemmen hoor. Betaal nou maar gewoon.

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:01

Plus 1

Canis.bonus.es | 28-05-20 | 20:01

21 Miljard. NL heeft 9,3 Miljoen werkenden. das 2258 per werkende inwoner. Hoppa.

harry21 | 28-05-20 | 19:59 | 1

Nog wel

rein9576 | 28-05-20 | 20:03

Italianen, Spanjaarden en Fransen zijn drie keer zo rijk als Nederlanders. En wij moeten hen gaan spekken? Het lijkt mij dat deze landdn eerst hun eigen burgers moeten plunderen voordat wij nog verder verarmen. Zie voor de cijfers en onderbouwing en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_count...

Realisties | 28-05-20 | 19:58 | 1

Wij zijn gewoon gestoord en drie keer dommer

Canis.bonus.es | 28-05-20 | 20:02

Al die schulden gaan ten koste van toekomstige generaties. Dan snap je ineens ook waarom Mark geen kinderen heeft.

Samarkand225 | 28-05-20 | 19:57 | 3

Zou jij zo'n vader willen hebben?

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:01

Nee hoor. Das evoltionaire genetica. Zelfcorrigerend vermogen dat in elke soort, zeker bij zoogdieren, aanwezig is.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:02

Hij is gay

Gaat het niet dan? | 28-05-20 | 20:08

Dus als ik het goed begrijp gaat Nederland zijn staatsschuld ophogen zodat de staatsschuld van Landen als Italië en Spanje minder hoog uit kan vallen? Zoals Cleppe al stelde: er lijkt geen samenhang te zijn tussen corona-crisis en voorgestelde donaties aan de betreffende landen. Dit is weer een truukje van de EU om bepaalde landen een groot economisch voordeel te bezorgen. Maar wat krijgen wij er voor terug? En wat gaat er gebeuren als de rente weer een keer omhoog gaat? Gaan wij dan finaal het schip in omdat wij garant staan voor het grootste deel van de lening? Wat gaat een land als Croatië doen met al die miljarden? Dat land is toch prima in staat om zichzelf te bedruipen met de bloeiende toeristenindustrie? Zomaar wat vragen die bij me opkomen. Dit klinkt als een langzame zelfmoord voor Nederland.

Toos Bevergeil | 28-05-20 | 19:56 | 6

@anti-fatwa | 28-05-20 | 20:00: Nederland heeft het best functionerende belastingstelsel dwz het belastingvee wordt hier optimaal geëxploiteerd. En daarom moeten we nu gaan werken voor landen waar de overheid niet in staat is belasting te heffen maar de burgers wel gillend rijk zijn.

5611 | 28-05-20 | 20:13

De toeristenindustrie ligt op z’n gat, daarom krijgen ze meer. Corona-crisis is meer dan lijken tellen he.

Harris Pilton | 28-05-20 | 20:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Lopen goed op koers,alleen de armoede moet sneller anders teveel gezeur.

rein9576 | 28-05-20 | 19:55

Dit is echt heel erg dom, oneerlijk en bovendien contra productief. Kan echt geen enkele reden bedenken waarom er hiermee akkoord zouden gaan.

Nederland zal dus wel akkoord gaan.

C1O2 | 28-05-20 | 19:55 | 1

Mark is al op zoek naar het kruisje. Hij moet alleen nog een geitenpaadje vinden om 180 graden van standpunt te veranderen. Inlegvelletje misschien?

5611 | 28-05-20 | 20:15

Dat geld gaat rechtstreeks naar de zakken van de maffia.

Mali | 28-05-20 | 19:55 | 1

Daar komt het ook vandaan dus dat is wel eerlijk.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:04

Waar kan ik tegen stemmen?

Zack Hooi | 28-05-20 | 19:55 | 4

We leven in een democratie. U mag absoluut tegen zijn. Wel betalen alstublieft. Knoflooklandjes betalen zich niet vanzelf...

Graaf_van_Hogendorp | 28-05-20 | 19:59

Denk je dat we in een democratie leven ofzo?

Mali | 28-05-20 | 20:06

Hier.

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

Tot zover de stijgende lijn in de VVD peilingen.

Rest In Privacy | 28-05-20 | 19:55 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 20:32: Tot zover de 44 gepeilde zetels...... want Markie is altijd al door de pomp gegaan als Brussel een beetje druk zet..... dit is wat ik gisteren bedoelde, de pijn van de crisis gaat nog komen en daarna de rekening...... maart 2021

Fatwabuster | 28-05-20 | 20:40
▼ 2 antwoorden verborgen

GeenStijl, graag even naast elkaar zetten: Pensioen gerechtigde leeftijd van alle Europese landen. Wij werken tot 67-68, en de Spanjolen, Grieken en Mafiosie op hun 60-62ste. Je bekijkt het maar - stem FVD !

Michael Boss | 28-05-20 | 19:54 | 1

Stem Bosma....die is stabiel en dat kun je van Thierry niet zeggen met z'n rare uitspattingen/uitspraken die zijn partij telkens weer stemmen kosten. Narcism is a bitch...

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 22:05
-weggejorist-
botsma1 | 28-05-20 | 19:54 | 2

Als Nederland nee zegt, dan komt men met het volgende transferplan. Nederland helemaal murw beuken totdat we breken. Het duidelijk wat er aan de hand is.

En Italië kan zichzelf dus nog steeds wel redden. Het geld zit er bij de burgers (gemiddeld rijker dan de gemiddelde Duitser). De Italiaanse burgers kunnen gewoon hun eigen staat redden/helpen. Dat ze dat niet doen, dat is pure onwil. En dat ze dan het nodige geld van het noorden van Europa eisen, dat is pure roofzucht.

Ik heb er geen geloof meer in dat dit goed komt. Nederland moet uit de euro.

Sitting_targets | 28-05-20 | 19:54 | 1

We hadden er nooit aan moeten beginnen. We wilden dat ook helemaal niet.

Maar in dictaturen kijken ze niet naar referenda uitslagen.

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:04

Ik stel voor dat we akkoord gaan, maar als een vorm van land-lease krijgen wij het gebied rond het comomeer vanaf de Zwitserse grens tot aan Milaan. Lekker handig ook het zit daar toch al vol met Nederlanders

IkWilOokWatZeggen | 28-05-20 | 19:53

Waar komt dat duitse goud nou vandaan,geef eens terug.

pegaje | 28-05-20 | 19:53

Als Italië een persoon was dat ging die behangen met gouden kettingen naar de schuldhulpsanering om een overbruggingskrediet aan te vragen (ja, in Amsterdam kunnen mensen die hun schulden niet meer kunnen betalen geld lenen bij de gemeente) om daarna met de auto naar de voedselbank te rijden en heeft ie thuis in iedere kamer een flatscreen hangen.

Osdorpertje | 28-05-20 | 19:50 | 5

Heb het vier keer moeten lezen, maar ik denk dat ik de strekking begrijp...

SterF... | 28-05-20 | 19:56

Vreemd dat wij dat wel beseffen ,maar het EU parlement niet....??

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 22:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Heel nederland een gratis ferrari

Masteryu | 28-05-20 | 19:48 | 1

Dan doe mij maar een voucher.

Koning BongoBongo | 28-05-20 | 22:08

Italie gaat er altijd prat op dat ze een groot en machtig land zijn. En dan nu als een bedelaar de hand ophouden. Nero zou het wel weten.

Blasfemie | 28-05-20 | 19:48 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 19:55: met hulp van de duitsers. Toen, daarna en ook nu weer. Italie is eigenlijk een soort duits bondsland, net zoals mallorca. Laat de duitsers dan ook de financien oplossen zeg ik.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:06

@SterF... | 28-05-20 | 19:52: Duitsland en Italië altijd dikke vrienden geweest
Hitler en Mussolinie ook dikke maatjes

likdoorn | 28-05-20 | 20:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik wor scheel van die kleine cijfertjes.
Weet je, “vrienden” kosten soms geld.
“Vrienden” die structureel geld tekortkomen zijn op goed moment geen vrienden meer.
Oma zou zeggen: “21 mld?, dan kom je goedkoop van ze af”.
Laatste keer en steek dat geld maar in je vette reedt.
Daarna nooit weer. En dan moet je je ook nog schuldig voelen.
40 jaar EU heeft al zó veel gekost en het einde is nog niet in zicht.
50 jaar ontwikkelingshulp aan Afrika heeft niet zoveel gekost als de EU.

Ruimedenker | 28-05-20 | 19:47 | 3

Ja, want het is echt de laatste keer. Eerlijk waar. Beloofd. Eenmalig. En elke cent komt terug. Echt waar. Mark beloofd het.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:07

Ze zeggen toch juist dat ze de EU willen verlaten als ze geen geld krijgen? Makkelijke keuze zou je zeggen.

Blasfemie | 28-05-20 | 20:51

Ik ben benieuwd naar de mening van Jack Spijkerman hierover. Stukje duiding naar de mensen toe, dat hebben we nodig in deze moeilijke tijden.

Moeki de Meeuw | 28-05-20 | 19:46 | 1

Jack de swatelaar?

Ruimedenker | 28-05-20 | 19:48

Alleen tekenen als Italië bij het oplopen van betalingsachterstanden een direct opeisbaar goed ter beschikking stelt en overdraagt aan Nederland. Het meest voor de hand liggende is in dit verband vastgoed. Als Italië niet op tijd terugbetaalt, dan krijgt Nederland Italiaans vastgoed in handen. En als ik zeg Nederland, dan bedoel ik de Nederlanders. De Italianen zijn dan letterlijk geen baas meer in eigen huis. Dat zou meer dan terecht zijn, aangezien wij de boel daar hebben gefinancierd en draaiende hebben gehouden.

GeenHeil | 28-05-20 | 19:45 | 2

De Chinezen hebben al de beste krenten uit de papa gevreten. Wat overblijft is meuk die niemand wilt hebben. Ik zou achter die goudvoorraad aangaan.

Fuck-a-duck | 28-05-20 | 21:09

Voorwaarden stellen?? Nee, dat kan echte niet. Dat werd nl bij de invoering van de Euro ook niet gedaan. Althans niet voor de Zuid Europese landen.

Heiner | 28-05-20 | 23:05

Voor de EU was politiek vooruitzien, nu is het meelopen. Als het aan de meerderheid van de Tweede Kamer ligt, kunnen de verkiezingen beter afgeschaft worden dan uitgesteld.

smdyasc | 28-05-20 | 19:44

De Duitsers moeten dan 89 miljard storten. Waar Frau Merkel zin in heeft...

Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 19:44 | 3

Ach frau Merkel hoeft nog een paar maandjes en kan daarna met pensioen. Tralala geld naar mediterraan europa, wir schaffen das, de atomausstieg, wij zullen nog lang aan deze oostduitse domineesdochter herinnert worden.

therealbraindump | 28-05-20 | 19:54

@anti-fatwa | 28-05-20 | 20:07: neemt maar van mij aan als ex VVD lid dat dit een hoofdpijndossier voor de VVD gaat worden. Het fundament van wat nu gebeurt is ruim 10 jaar geleden al gelegd, zo werkt de europolitiek waar ook de VVD aan mee heeft gewerkt.

therealbraindump | 28-05-20 | 20:13

Kan iemand uitleggen waarom Duitsland deze kar trekt? Lijkt me voor hen ook niet ideaal toch?

FGAINA | 28-05-20 | 19:43 | 6

De afzetmarkt van de Duitsers ligt in Europa. Daarnaast is de macht van Merkel overschat. Ze neemt het voortouw maar bereikt niet veel op Europees niveau.

Peter_la_Selie | 28-05-20 | 20:05

Dat deden ze 80 jaar geleden ook al, italianen uit de brand helpen. Nu japan er nog bij en de As is weer hersteld.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:08

De Deutsche Bank heeft miljarden aan pulpleningen uit staan.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 20:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Perfect toch? Nederlanders beginnen zich meer en meer te keren, Fransozen vinden de EU helemaal kut en Duitse politici schieten zich met dit steunpakket door hun voeten.
Pijn volgt later en straffen politici af. Elk weldenkend mens weet dat dit nergens op slaat. Rechtse (gekke) politici zullen steeds meer de macht pakken en de EU van binnenuit opblazen. Back to EEG en niet meer dan dat.

TERUGVANWEGGEWEEST | 28-05-20 | 19:43

Nederland staat voor zo`n 145 miljard garant in eerdere internationale rondpompspelletjes. De politicus die daar zijn handtekening onderzette is allang met pensioen, en werd in dat boekjaar niet als uitgave gezien. Als het systeem klapt, mogen we dat in 1 keer gaan betalen.

Dat geeft ook een hele perverse situatie voor huidige kabinetten. Die kunnen 21 miljard bijstorten en hopen dat ze daarmee de hete aardappel over de volgende verkiezingen heentillen. Hebben ze een rechte rug, zou het slechte nieuws hun zorgvuldige campagne kunnen doorboren.

The show must go on.

Feynman | 28-05-20 | 19:41 | 1

Grappig hoe ik altijd al na 2 zinnen weer weet dat u het is.

Piet Karbiet | 28-05-20 | 20:17

Wij hebben simpelweg niets te zeggen. Al dat tegengas is voor de bühne. Ongezien de tyfus dus.

Peter_la_Selie | 28-05-20 | 19:41

Nou, zal eens kijken of ik nog een paar muntjes heb...

SterF... | 28-05-20 | 19:40

Dat tabelletje leest weg als "EU-bribes". Hoe rotter het land, hoe groter de poet.

marcoplarco | 28-05-20 | 19:40

We tekenen bij het kruisje. We willen altijd het braafste jongetje zijn, maar als het erop aan komt ... We krijgen geen enkel respect voor deze onderdanigheid in het buitenland, alleen hoon en spot valt ons ten deel.
Ruggengraat? Hebben we nooit van gehoord.

aamert | 28-05-20 | 19:40 | 5

Ligt denk ik meer aan onze landgenoten op vakantie. Ik spreek bewust geen woord Nederlands als ik de grens over ga.

mr_awesome | 28-05-20 | 19:43

Ik doe hele andere dingen met m'n kruisje.

Moeki de Meeuw | 28-05-20 | 19:48

De ziekte van Rutte. Geboren zonder ziel en zonder ruggengraat.

The2Amendment | 28-05-20 | 20:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje sigaar uit eigen doos natuurlijk maar dat zijn onze exportpartners. Die vreten het voer van onze boeren. Etc. Etc. Etc.

Je hebt weinig keuze. Als die landen stuk gaan, dan gaan wij dat ook keihard voelen.

Theodorus.Goldbach | 28-05-20 | 19:40 | 4

Je gelooft die onzin ook echt waarmee jij je kritiekloos laat hersenspoelen? Je draagt het nog uit ook?

Nexit, zo snel mogelijk! PVV!

anti-fatwa | 28-05-20 | 20:10

Pure onzin. We gaan nu die Italianen geld geven zodat ze onze export kunnen betalen. Wat is er zo moeilijk aan te begrijpen dat dit een heel erg stom plan is? En trouwens, als het aan jouw politieke vrienden ligt moet de (export)landbouw sowieso kapot.

5611 | 28-05-20 | 20:22

Beter in een keer de pijn dan allemaal als zombies verder. Was het beeld van de ellende met Griekenland niet overtuigend genoeg om deze heilloze weg te verlaten

RRMerlin | 28-05-20 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Wordt tijd dat er eens wat creatiever ge-boek-houd wordt in Nederland zodat de steun voortaan deze kant uit komt.

Der Schnitzeljäger | 28-05-20 | 19:39

Prima, als de ontvangende landen per direct de pensioen leeftijd op 67 zetten.
Het geld kunnen ze nadien lenen.

Hendrikaatje | 28-05-20 | 19:38 | 1

U heeft geen idee van de maatschappelijk ontwrichting die dat veroorzaakt. Jarenlang zou er geen uitstroom zijn en dus ook banen voor nieuwe mensen op de arbeidsmarkt.

MaarFeitelijk | 29-05-20 | 08:58

3 in de top 3, reken het maar om naar hoofd van de bevolking en dan staan we op 1.

sprietatoom | 28-05-20 | 19:36 | 4

Was even een snelle reactie t.o.v. de top 3. Zag daarna het linkje....

sprietatoom | 28-05-20 | 20:53

@sprietatoom | 28-05-20 | 20:53: Neem even de rest van de top 3 erbij waar we in staan op andere zaken en getekend hebben met een geitenpaadje, het is niet alleeen carona. We worden letterlijk leeggetrokken. Neem ook even de min 3 waar we wel geld voor ontvangen. En hoog staan in Corona cijfers.

Kluukluuk | 28-05-20 | 22:19

@sprietatoom | 28-05-20 | 20:53: Het is ook volslagen onzin om het te bedrag te delen door het aantal ihwohers. Beter is om het aanraad werkende te nemen. Nu snap ik ook waarom iedereen hier maar welkom is. Het houdt NL uit de bovenste regionen als het gaat hoe kut de EU voor Nederland is.

The7thGuest | 29-05-20 | 08:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dure grap. Niet aan beginnen.

Kuifje-naar-Brussel | 28-05-20 | 19:35 | 7

21 miljard/17 miljoen inwoners is ‘slechts’ €1235 p.p. Heb je een gezin van 4 dan kun je ff €5000 ophoesten voor.... Ja voor wat eigenlijk? Bovenstaande tweet geeft aan dat er geen directe link is met Corona-getroffenheid. Daarnaast hebben we nog wat last van indirecte spin off omdat rente op onze individuele kapitaalleningen omhoog gaan door deze gezamenlijke coronabonds.

Copyrechts | 29-05-20 | 07:54
▼ 4 antwoorden verborgen

Waar is het kruisje waar Markie kan tekenen?

bijna_raak | 28-05-20 | 19:35 | 16
▼ 13 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken