Minneapolis is een slagveld, Trump dreigt met sturen National Guard
Jongens, coronavirus is cancelled. Antifa en BLM veroveren politiestation na dood George Floyd.
Social
Echt totale fucking chaos, talloze videos na de breek. Maar eerst even het onderstaande Twitter-tweeluik van Trump. De onderste tweet is namelijk alleen nog zichtbaar na het klikken, wegens het vermeende "verheerlijken van geweld". Wellicht zag Twitter in "when the looting starts, the shooting starts", een inderdaad niet heel vrijblijvende spreuk, reden om Trump na zijn executive order tegen Twitters beleid van gister een tik terug te geven. Uitleg van Twitter in dit draadje.
Maar goed, de National Guard is al met 500 man aanwezig op verzoek van de burgemeester, en dus niet op Trumps eigen orders. Vooralsnog lijken ze vooral brandweerwagens te escorteren (videos hier, hier en hier) en nog niet als repressiemacht ingezet te worden. In de rellen is tot nu toe 1 man om het leven gekomen, mogelijk is hij neergeschoten door een pawn shop eigenaar die zijn zaak tegen plunderingen verdedigde.
Bovenstaand valt dus Minneapolis' third precinct police station, waar die vier betrokken agenten werkten. De antifa-verslaggevers van Unicorn Riot streamden het allemaal live, zie samenvatting van die beleving hier. "Redistributing police equipment and setting fires" noemen ze het zelf. Er gaan geruchten dat ook de 5th precinct gevallen was, maar dat lijkt niet te kloppen.
Ook talloze lokale winkels worden geplunderd of vernield, en als tegenreactie zien we tot de tanden bewapende stand your grounders zien we trouwens na de breek in alle kleuren voorbij komen. En de kleurenblinde NRA vindt het prachtig, Amerikanen met Kriss Vectors en 100 round double drum mags die hun privé-eigendom verdedigen.
Update: National Guard arriveert.
Wtfomglol
Social
Police Cruisers ontvluchten eigen garage
Social
Politiestation is explosiegevaarlijk
Social
Amerika zoals het bedoeld is
Social
Nog geen National Guard te bekennen
Social
Gezelligheid kent geen tijd
Social
Social
Ideologische bezetenheid 101
Social
's Wereld gewetens mengen zich
Social
Social
Reaguursels
InloggenHet lijkt er toch steeds meer op dat Antifa achter het aanzetten tot plunderingen zit: “Many of the people that were involved in the criminal conduct last night were not known Minneapolitans.” www.theepochtimes.com/minneapolis-pol...
Wel opvallend dat we de kleurenrevolutie die de US al tientallen jaren wereldwijd organiseerde nu in hun eigen land zien. Trust me hier zit een plan achter, alles om Trump uit het Witte Huis te krijgen. Democraten gaan ver voor het beschermen van hun American led liberal world order
- Feit; de politie schiet vaker mannen dan vrouwen dood.
- Conclusie; alle agenten zijn feministische mannenhaters.
- Aanvulling; ook mannelijke agenten die een man doodschieten zijn feministen.
- Actie; alle eigendommen van zowel mannen als vrouwen in brand steken.
- Want daar knapt het land en iedereen van op, dan krijgt iedereen het beter.
Iedereen die deze serie denkfouten serieus neemt is totaal gestoord.
Nog los van andere controleerbare feiten, zoals;
- de Amerikaanse politie schiet vaker blanken dan zwarten dood;
- dat racisme wordt in die individuele gevallen vrijwel nooit bewezen;
- het gaat keer om keer om (draaideur-) criminelen;
- die op dat moment voor overlast zorgen, en geen bevelen opvolgen.
Het linkse dogma dat grootschalig raciaal geweld de wereld mooier maakt, is 100 jaar geleden al weerlegd.
Hoe kan het dat ook MSM, trollen en activisten die zichzelf "gematigd links" noemen massaal dit geweld bagatelliseren of zelfs bejubelen?
Dat zelfs politici zoals destijds Obama olie op dit raciale vuurtje blijven gooien?
Plunderen en rellen over het lijk van een arme drommel om er zelf materieel gewin te behalen, wat zijn dat voor mensen daar ?
Boze mensen.
@Super Vaagstra | 29-05-20 | 17:33:
Boos gemaakt door de linkse genocide-lobby.
Laten we wel wezen, er worden in de VS per dag meer zwarten door andere zwarten doodgeschoten, dan per jaar door de politie.
Nog los van het feit dat veel "dader-agenten" zelf ook zwart zijn.
En hoeveel zwarte mensen worden er dagelijks gered (bijvoorbeeld gereanimeerd, uit het water gevist, uit de handen van pooiers bevrijd) door zowel blanke als zwarte agenten?
Negers natuurlijk. Wij (de negers dus) worden gediscrimineerd -> Boos -> Plunderen
Antifa. www.theepochtimes.com/minneapolis-pol...
De reactie van de Arnon Greenmountains in ogenschouw nemend is het belachelijke politiegeweld wel iets beter te begrijpen. Het lijkt daar wat meer “wij of zij” te zijn
www.youtube.com/watch?v=SLy0GjqYiUc
Antifa en BLM verheerlijken geweld door op te roepen tot rellen en plunderingen en twitter doet niets.
De Potus doet zijn werk en kondigt gebruik van het geweldsmonopolie aan aan indien er gereld en geplunderd wordt en twitter blockt hem.
Ik zie die tent binnenkort sluiten.
Vraag me af hoe lang dit nog gaat duren, inderdaad.
CNN eindelijk gearresteerd voor het maken van fake-news.
Als ik een beetje google, dan is het helemaal niet zo'n agressieve stad. 7,2 moorden per 100000 inwoners tegenover 5 in de hele VS. De stad heeft ook minder moorden dan vergeleken bij andere grote steden met meer dan 250000 inwoners. Ook is er in de VS een dalende trend te zien van het aantal moorden sinds de jaren 90. Wel meer met vuurwapens. Op de ranglijst van verslavingen scoort de staat Minnesota ( een therapie naar vernoemd) als beste. Minste verslaafden. Wel werd een stijging door covid verwacht.
Misschien kan de NOS, RTL (MSM) beter naar de hitsers van BLM, media en Antifa kijken en hun rol benoemen in de chaos. Hond bijt eigen staart waarschijnlijk.
Minnesota is een hele linkse staat grenzend aan Canada - de oorspronkelijke bewoners zijn Scandinaviërs. Vandaar ook dat de grootste Somalische gemeenschap buiten Somalië gehuisvest is in deze staat - zijn er in de jaren 90 als vluchteling gekomen.
@koter | 29-05-20 | 15:39: De oorspronkelijke bewoners. Ik begrijp wat je bedoelt maar ik moest toch lachen.
@Ivoren Toren | 29-05-20 | 16:40:
Van de staat niet van het grondgebied uiteraard.
@koter | 29-05-20 | 16:46: al die rellende en plunderende.. hebben abo op de zonnestudio?
Ja, heb even doorgescrold en 'em niet zien staan, vandaar dit linkje naar de column van Marianne Zwagerman. Staat ie er toch al in? OK, sorry jongens, heb ik 'em gemist. Excuus.
www.telegraaf.nl/nieuws/152732820/ied...
Ik zie weinig Twitter fact check linkjes onder de rel filmpjes en gekrijs dat ze al het recht hebben om te plunderen omdat het uiteindelijk toch van die white niggers is (uitspraak op dat paarse unicorn kanaal.)
Er zijn ook al zat foto's van witte mensen die aan het plunderen zijn. Typisch dat we dat dan niet zien
@menage | 29-05-20 | 15:49: Dan bent u waarschijnlijk kleurenblind.
Mouthaan bracht het prachtig in beeld hoe white trash winkels plunderen.
@Rotterdammert1965 | 29-05-20 | 15:59: Antifa bestaat voornamelijk uit verwende kindertjes uit de hogere middenklasse die met geweld het proletariaat proberen te bevrijden. Dat is de afgelopen 120 jaar nauwelijks veranderd
Heel goed dit. Als de overheid (politie) systematisch jouw gemeenschap terroriseert is de enige oplossing het gebruiken van geweld tot ze stoppen.
En dan gaat u winkels beroven en plunderen? Ook autos in brand steken van andere donkergekleurde mensen? Het terroriseren doet de gemeenschap zichzelf wel aan. Gezien het aantal donker gekleurde die andere donkergekleurde neerschieten.
WahedPissebed | 29-05-20 | 14:57
Lees je eens in, voor je genocide-predikende dictators napraat.
Jaarlijks zijn er in de VS zo'n 16 gevallen waarbij agenten mogelijk teveel geweld gebruikten tegen een zwarte man (voor blanken ligt dat aantal iets hoger). In die 16 gevallen zijn overigens racistische motieven niet eens bewezen, en vaak was de agent in kwestie ook zwart.
Maar goed. We hebben het dus over 16 twijfelgevallen, jaarlijks in de hele VS.
In een stad als Chicago vallen jaarlijks 400 doden door "black on black violence" zoals dat zo mooi heet.
Zie je het werkelijke probleem?
En zou dat enorme geweld door zwarte criminelen geen rol kunnen in de benadering van die criminelen door de politie?
En geloof mij niet op mijn woord; maar ga zelf zoeken naar de cijfers.
Geld dat ook voor een overheid die absurde belastingen heft om al dat geld aan andere landen te geven?
De Verenigde Staten zijn al jaren op weg naar hun definitieve clusterfuck. Vanwege het kiessysteem, de media-democratie, en de campagnefinanciering die daarachter zit, wordt het land al tientallen jaren alleen nog maar in het belang van de 1% elite bestuurd. De sociaal-economische structuur lijkt inmiddels verdacht veel op die van een derdewereldland : een grote onderklasse zonder kans op verbetering, nauwelijks nog middenklasse, en een hele kleine, stinkend rijke elite. Wall Street wordt gered, Main Street mag barsten. Het zou voor ons als waarschuwing moeten dienen. Als we de EU laten voortwoekeren, krijgen we hier hetzelfde. De parallellen zijn stuitend : een kleine elite die de media probeert te beheersen, en de democratie opzijzet om met megalomane bedragen naar megalomane projecten te kunnen smijten, een centrale bank die zich aan elke controle onttrekt, en eerder een bankenmaffia redt dan de koopkracht en pensioenen van de gewone man (die net als zijn overheid steeds meer een schuldslaaf van die bankenmaffia wordt), een schimmige en intransparante relatie van wetgevers met een enorm lobby-apparaat van Big Corporations, het aangrijpen van ‘crises’ om steeds meer burgerrechten in te kapselen en informatie achter te houden (hallo Kajsa!), bewust creëren van vijandsbeelden (russen hebben het gedaan), echt alle elementen zitten erin. Het is hier 2 voor 12.
Je bedoelt Nederland en niet de VS?
Jeetje, zouden het dan toch de zionisten zijn?
Toch wel raar dat, als er iets gebeurd zoals het neerschieten van iemand, veel zwarten beginnen te jatten bij mensen die daar niks mee te maken hebben.
Ook kennen ze zeer waarschijnlijk het slachtoffer niet.
"Volgens de Federal Crime Statistics is 12 procent van de door geweld om het leven gekomen blanken gedood door de politie. Bij zwarten is dit slechts 4 procent. Er is geen sprake van ’een oorlog tegen zwarten’. Zwarten worden verhoudingsgewijs niet vaker doodgeschoten door de politie. Er zijn gewoonweg vaker confrontaties tussen zwarten en de politie, omdat in de VS de zwarten zeven keer vaker misdrijven plegen dan blanken."
In de 75 grootste Amerikaanse gemeenten maken de zwarten 15 procent van de bevolking uit en ze zijn verantwoordelijk voor 62 procent van de roofovervallen en 57 procent van de moorden.
En dat is het echte probleem. Maar dat mag je dan weer niet benoemen. Want dan ben je een racist. Ellie Lust laatst ook op de Nederlandse TV. Politieke correctheid heeft er ook zeker wat mee te maken. Want stel he voor dat je moet toegeven dat we niet allemaal gelijk zijn. Dat er slimmere en minder slimme mensen bestaan. Dat er mensen zijn die graviteren naar criminaliteit in plaats van confirmeren aan de orde en hard werken. Live by the sword, die by the sword. Als je je niet wil verbranden, dan moet je niet met vuur spelen. Ik ga toch ook niet de lokale witgoed handel plunderen als er een keer iets gebeurt is waar ik boos om ben.
@Blubberbazooka | 29-05-20 | 15:04:
Ook dat 7 van de 10 zwarte kinderen zonder vader opgroeit is een feit maar dat is waarschijnlijk onbelangrijk.
Fuck racisten maar zoek wel de feiten.
Oei, als Don Lemon van CNN het maar niet hoort!
america fuck yeah. America first, dan de nra vervolgens de tech bedrijven en als laatste de werkloze of onderbetaalde niet verzekerde people of color
als laatste de werkloze of onderbetaalde niet verzekerde people.
Daar had u moeten stoppen met schrijven.
Het begin van het eind van Amerika, live te volgen.....
Benieuwd of the national guard de stad weer onder controle krijgt.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Jürgen Stroop zou er wel raad mee weten...
Zie hier hoe iemand in zwarte kleding zeer bewust plunderingen probeert uit te lokken bij een vredig protest. 9gag.com/gag/adVjR1j Dit is de werkwijze van de Anti Fascistische Actie.
Volgens mij is dat een blanke agitator.
Een "agent provocateur". Dit zie je inderdaad vaak bij antifa-achtige groepen. Het nut van de paraplu ontgaat me even.
Inderdaad, net als die Porsches die in de fik werden gestoken bij de G20 top in Hamburg. Tuig is het en ze krijgen er waarschijnlijk nog geld voor ook.
Leuk feitje, de zwarte CNN-er is gearresteerd, de andere witte niet.
Trieste vorm van dom en lomp politieoptreden. Als ik dat filmpje zie krijg ik het ook benauwd: alsof ik hopeloos op straat lig terwijl de EU met het volle gewicht van een knie in mijn nek mij mijn laatste vrije levenslucht probeert te ontnemen......
Frans Timmermans op je is ook geen pretje.
Nergens is bewezen dat de drijfveer van de agent in kwestie gestoeld is op racisme. Het enige dat wijst op racisme, is dat de agent vanuit racistische motieven heeft gehandeld, omdat hij blank is.
Het tuigh, dat zijn dood aangrijpt om panden leeg te roven en in de brand te steken, is overduidelijk in de laatste plaats geïnteresseerd in zijn dood, laat staan enige fatsoenlijke rechtsgang.
De filosofie dat iemands dood vergoelijkt met worden met een gratis flatscreen uit de winkel van iemand, die een winkel heeft en dus geen enkele relatie met het voorval, houdt geen stand. Terecht dat Trump oproept tot passende actie en het lijkt juist fatsoenlijk dat hij het tuigh in kwestie waarschuwt, wat hen mogelijk te wachten staat.
Door juist nu, dit bericht aan te merken als een oproep tot geweld, drukt het punt van deze president t.a.v. sociale media. Prima zaak, hoe eerder het openbare riool verdwijnt van internet, hoe beter het is.
Trump helpt niet mee met het temperen van de gemoederen, met zijn politieke boodschap dat "the radical left" mayor er een potje van zou maken of dat Trump wel even het leger stuurt.
Dit is een campagne-opmerking en een directe verdachtmaking van zijn politieke tegenstanders. Elke dag weer zaagt hij aan de integriteit van bestuurders en dat erodeert op alle manieren de maatschappij daar. Die onophoudelijke stroom ongefundeerde zwartmakerij is niet presidentieel, noch helpt het bij het opbouwen van de VS. Het breekt de samenleving daar in twee. Wat een top-president.
"Nergens is bewezen dat de drijfveer van de agent in kwestie gestoeld is op racisme. Het enige dat wijst op racisme, is dat de agent vanuit racistische motieven heeft gehandeld, omdat hij blank is.
Dat ga je na 600 keer anders zien
Weg met twitter. Niet alleen omdat het een riool is maar de macht die twitter heeft en uitoefent door te bepalen wat slib is of stront dat is gevaarlijk.
@menage | 29-05-20 | 14:13: Hoe dan?
Vorig jaar vielen er volgens The Washington Post 494 witte en 258 zwarte doden door politiegeweld. Significant meer blanken dus. Procentueel ten opzichte van blanke en zwarte bevolking scoren de zwarten weer hoger. Door racisme? Wellicht.
Meer voor de hand liggend omdat zwarten procentueel gezien veel vaker door crimineel handelen in aanraking komen met de politie.
Waarom ze vaker in de criminaliteit belanden is weer een heel ander verhaal uiteraard en daar kan racisme wel degelijk een groot aandeel in hebben. Maar om op basis van TV beelden direct maar even de amerikaanse politie van racisme te beschuldigen? Net iets te veel van het goede. Zijn ze trigger happy en passen ze snel (en in onze ogen zeer zeker buitensporig) geweld toe? Absoluut. Maar daar zijn blanken dus net zo goed slachtoffer van. Vorig jaar dus een kleine 500. Alleen komen die niet op TV of twitter of weet ik veel welke media. Er is dus minder ophef.
Om het nog even in perspectief te plaatsen: Van alle door geweld omgekomen zwarten zijn meer dan 90% omgekomen door geweld van een andere zwarte.....
Lol, hilarische landgenoten praat tegen een spiegel? Bestuurders zijn integer en mag je niet verdacht maken, practice what you preach dus BL
Duurt niet lang meer of we kunnen de VS afschrijven als vervallen derdewereldland.
Na een dagje rellen ziet Minneapolis eruit als Aleppo. 9gag.com/gag/aQd8yze Wonen alleen maar apothekers.
Een echte oorlogszone.
Aleppo? Mogadishu zal je bedoelen. Maar dat is vooral om de nieuwe bevolking een thuisgevoel te geven.
Er valt geen inhoudelijke discussie meer te voeren over dit onderwerp. Precies wat de linkse democraten willen. Totale anarchie totdat ze zelf de macht weer hebben.
De politieagent in Minneapolis die Georg Floyd nekte had reeds 18 interne klachten lopen tegen zijn gedrag wegens buitensporig geweld www.independent.co.uk/news/world/amer... De VS is een politiestaat waarin de politie bestaat uit trigger happy no-brainers. Hoe groot is dan het contrast met Rusland waar de gewone politie lijkt te bestaan uit knappe dames en de FSB politie uit geoefende commando's. In de VS lijden de meeste politieagenten aan overgewicht en zijn ze allemaal te gestrest om nog een normaal gesprek te kunnen voeren. Documentaires hierover worden bij de vleet gemaakt, maar net als met de high school shootings wordt er niets geleerd en alleen maar gewacht op de volgende uitbraak van geweld. De VS is hard op weg naar een escalerende retro 'Wilde Westen' situatie zonder openbare orde.
Dat jij dit allemaal weet!
Aah. Een kenner. Een expert.
Domme zwetser, in Rusland is geen vrije pers en krijg je dus niets te zien wat de politie daar uitvreet. In de V.S zijn vele politiediensten, federaal, county, state e.d die daar de misdaad in toom proberen te houden en die zijn allemaal goed opgeleid en voorzien van een body-cam. In Rusland is de politie almachtig en die mogen tijdens acties ook niet worden gefilmd. Dus komt er nooit wat naar buiten behalve propaganda en daar zijn mensen zoals jij nogal gevoelig voor. Of is het ideologische blindheid ?
@Jackson | 29-05-20 | 14:15: ik woon in Rusland. De politie is hier een stuk vriendelijker dan in de USA, lijkt me.
Of ben ik opeens een trol in jouw ogen?
@Jackson | 29-05-20 | 14:15:
Laat me raden. Je stemt D66 en Guy Verhofstadt is jouw held.
@Jackson | 29-05-20 | 14:15: 'Vrije pers' hahahaha, zo'n brainwasher. Op pad met het AD of de Volkskrant of NRC? Nee, wie wil weten hoe er in een land geleefd wordt, die kijkt naar vloggers (een veelvoud van vloggers) die goed kunnen vertellen. Plus eigen waarnemingen. In de VS zijn zeer veel vloggers en ook in Rusland.
Simone Weimans zit vuistdiep in KOZP en heeft een dikke vinger in de pap aangaande deze onderwerpen. Daarom krijgen wij zo'n positief gekleurd beeld van de situatie bij de NOS.
Bij heel veel filmpjes krijg ik de melding: The media could not be played.
klik je met rechtermuis erop, 'kopieer deze media' plak het in een nieuw venster, dan zegt Twitter dat het niet werkt, dan klik je er nog een keertje op... en het werkt. Lastig...
hier ook, bloedirritant
Gek dat hier zoveel verontwaardiging over is maar GS relatief stil bleef over de gewapende bezettingen nog geen maand geleden. Hmm....
Jullie zien ons als zwarten. Wij zwarten pikken dat niet meer. (...)
Lol het gevaar van identiteitspolitiek...
Sja, als zwarten alleen met zwarten blijven paren dan wordt hun ras nooit witter... Dat heb ik niet verzonnen maar zo werkt het nu eenmaal.
@loze stijl | 29-05-20 | 14:17:
Veel Afro-Amerikanen zijn voor een behoorlijk deel blank/Kaukasisch. 10% is zelfs meer dan 50% blank.
blackdemographics.com/geography/afric...
Ondertussen worden er drie oude mannen door 50 intiva hyena's op straat in elkaar geslagen en een met een opgelegd gaspistool aan het hoofd geschoten. Ligt nog in coma.
www.compact-online.de/antifa-zum-mord...
Die antifa’s moeten ze sowieso allemaal een kwartier in de nekklem houden. Wat een ophitsers zijn dat!
@du Roi Soleil | 29-05-20 | 13:47: die anti fascisten zijn de daadwerkelijke fascisten.
Als de Turkse en Iraanse president commentaar op aanpak Trump leveren begrijpen we direct wie er belang bij een opstand hebben.
Hun verontwaardiging geldt alleen Trump.
Hun eigen gevangenissen puilen uit van opgesloten leraren, professoren en rechters met een verkeerde mening.
@Bolder | 29-05-20 | 13:43 |
De laatsten die wel de mond vol zouden moeten hebben over 'fascisme' zijn inderdaad die twee ondergetekenden. Zowel Iran als ook Turkije voldoen stukken meer aan de voorwaarden van een fascistische staat dan dat Amerika dat doet. En nee, dat wil niet zeggen dat er in de US niet nog wat slagen te maken zijn. Maar die twee zouden er gewoon beter aan doen te zwijgen want het geheel komt nogal kolderiek over.
Alleen de apothekers zijn de dans ontsprongen.
Zwarten staan in de rij om in Iran of Turkije te worden toegelaten, omdat ze daar een goed leven zouden kunnen leiden, vrij van racisme.
sarcasmemodus uit.
CNN zuigt echt apenballen. Wat een totale kudtzender is dat. Mooi dat ze die razende reporter hebben ingerekend. Die had ook zelf wel kunnen bedenken dat de politie daar nu even de handen vol heeft en echt geen tijd heeft voor pipo's met een plopkap.
Trump zal Twitter censuur gebruiken om Soros aan te vallen. Soros zal CNN (black reporter) censuur gebruiken om Trump aan te vallen.
Was handiger geweest dat niet te doen. De politie is daarmee direct in de val gelopen. Hiermee hebben ze het narratief dat CNN wil verspreiden kracht bijgezet. Propagandazenders zoals CNN (gros van de media valt hieronder) moet je gewoon doodzwijgen en negeren.
Als ik Trump zou zijn zou ik Twitter even op een laag pitje laten staan (aangezien hij miljoenen onschuldige Twitteraars raakt, als hij dit van internet af zou afhalen, en niet slechts de schuldige redactie erachter, en dat zou hem weleens veel stemmen kunnen kosten, en bovendien hebben ze het bij Twitter nu nog niet tè bont gemaakt, dus ik zou nu nog niet het moment vinden om hardhandig in te grijpen), maar de komende dagen mijn energie voornamelijk richten op het terugbrengen van de openbare orde bij deze protesten. Al zou ik het leger ervoor moeten inzetten, hardhandig ingrijpen lijkt me hier wèl nodig. Als het Trump lukt om dit zooitje ongeregeld binnen een paar dagen de kop in kan drukken, en daarmee de openbare orde kan herstellen, zou dat leiderschap tonen. Keuzes, keuzes. Laten we hopen dat Trump de juiste maakt, al ben ik niet bang dat hij nog iets verkeerd kan doen waardoor Biden straks gaat winnen van hem.
Hoe kom je op het idee dat Trump Twitter van het internet af zou halen? Heb jij wel begrepen wat zijn executive order inhoudt?
"Als ik Trump zou zijn zou ik Twitter even op een laag pitje laten staan"
Trump, en het bedwingen van primaire neigingen? Dat wordt een succes..
@Solar666 | 29-05-20 | 14:07: Als u het hele fragment had gezien dan had u kunnen horen dat hij dit juridisch gaat uitzoeken, en een permaban wel degelijk een mogelijk scenario kan zijn.
Waarom heeft niemand het erover dat het anti zwart stigma, ook gedeeltelijk komt door over representatie in de criminaliteitscijfers? Als we kleur zouden wegdenken en puur op statistische feiten dit gebeuren moesten verklaren, dan is zo'n conclusie best wel aannemelijk.
Inderdaad,en de idioten slopen hun eigen buurt,zo dom zijn ze!
Hier zie je hoe een vreemd gemaskerd figuur begint met vernielingen: img-9gag-fun.9cache.com/photo/adVjR1j...
Met zijn parapluutje, LOL.
@sprietatoom | 29-05-20 | 13:51: Dat is de Pinguin
Was dat nou een blanke? Zag ik dat goed?
Op 0:59
Het is toch ook racistisch om het gedrag van die agent te verklaren uit het feit dat hij blank is. Ik vond hem angstaanjagend kalm. Alsof hij iets functioneels deed. Nergens zie of hoor ik dat hij iets tegen zwarten heeft. Afijn, blijkbaar maakt het niet uit. Het is blank op zwart en dat komt de Pavlov reactie al en zijn er demonstraties en veroordelingen.
Dus kalm iemand verwurgen is prima?
"Ik vond hem angstaanjagend kalm. "
Dat was ook een beetje het probleem.
@LesPaul | 29-05-20 | 13:33: Nee uiteraard niet maar daar is toch geen racistisch motief mee bewezen ?
@netniet | 29-05-20 | 14:09: Inderdaad, stel je voor dat het een gemankeerde agent is die niet beseft wat hij doet. Dus gewoon ongeschikt voor zijn werk. Helemaal niet bezig met de kleur van degene die hij arresteert, maar bezig om een arrestant uit te schakelen zonder verder na te denken. Ook die rare collega tussen hem en het publiek staat is raar. Alleen maar bezig met staren en stoer staan en geen moment omkijkend naar de collega die brainless de knie op de nek houdt. Afijn, de deugers en MSM kunnen weer schande roepen en zichzelf weer een deugschouderklopje geven.
Ik zou graag willen weten hoeveel agenten per jaar in de VS worden omgebracht bij het uitoefenen van hun functie en welke bevolkingsgroep procentueel gezien daarvoor het meest verantwoordelijk voor is.
dat is wel bekend en zeker een treurig feit,maar correcte geen reden voor DEZE scène en in dit opzicht is je opmerking dan ook zeer misplaatst
The Officer Down Memorial Page reports 150 deaths in the line of duty.[22] The National Law Enforcement Officers Memorial Fund counted 144 federal, state, local, tribal and territorial officers killed. Firearms-related fatalities were the leading cause of officer deaths for the year.[23]
Dit zijn de cijfers van 2018 in de VS.
Hear hear
Hertog, klopt wat u zegt...... maar gaan de blanken in geval van dood andersom ook plunderen etc etc. Dit mag je wel vragen toch?!
@hertogvanzottegem | 29-05-20 | 13:34: Zeker. Maar iedereen heeft het over agenten die wle heel snel geweld toepassen in amerika.
Als er jaarlijks 150 collega's het loodje leggen dan wordt je dat ook snel.Uit zelfbehoud...
Nog steeds niet goed te praten overigens. 2 weken terug een melding gezien dat een vrouw in haar eigen huis doorzeefd werd met politiekogels. Letterlijk doorzeegd. Enige tientallen treffers. Bleek de politie in het verkeerde huis binnengevallen.
Het is daar eerst schieten en dan vragen stellen. Herstel: eerst je complete magazijn legen en dan vragen stellen.
De burgemeester is een DNC product,dus de tent zal eerst verder moeten afbranden en de middenstand zal eerst verder gedecimeerd moeten worden,wil deze Amerikaanse Cohenkloon van zijn aars komen. Trump treiteren ging hem beter af destijds -enige dat DNC producten kunnen samen met hun zieke MSM -en straks moet ome Donald het klusje voor hem gaan doen. Neemt niet weg,dat wat de Park Police daar heeft uitgevreten met het slachtoffer echt alle perken te buiten gaat. Als mens kan ik de video nauwelijks uitkijken,het is huiveringwekkend en misdadig als je iemand zo kunt ombrengen of het risico daartoe neemt.... vreselijk
En zo begint Civil War part 2: Electric Boogaloo
Die mannen voor de winkeltjes hebben zo te zien wel enige wapenbeheersings training gehad. Ze houden in elk geval hun wijsvinger zichtbaar naast de trekker.
"While widely recognized today as a major political force and as America's foremost defender of Second Amendment rights, the NRA has, since its inception, been the premier firearms education organization in the world. But our successes would not be possible without the tireless efforts and countless hours of service our nearly five million members have given to champion Second Amendment rights and support NRA programs. As former Clinton spokesman George Stephanopoulos said, "Let me make one small vote for the NRA. They're good citizens. They call their congressmen. They write. They vote. They contribute. And they get what they want over time.""
Inderdaad, dat hebben we te danken aan de NRA (National Rifle Association).
Wat velen niet weten is dat in WO2 de NRA vele schietinstructeurs leverde om schietlessen te geven aan Amerikaanse troepen in opleiding. Dat de NRA een inzameling heeft gehouden onder zijn leden (1940) om de Britse Home Guard van de nodige vuistvuurwapens te voorzien.
Daarom: "The National Rifle Association is America's longest-standing civil rights organization." !!
En dan ook nog te bedenken dat George Floyd alleen maar probeerde een oud dametje te helpen met oversteken, zo vlak voor zijn arrestatie.
Bordje op de winkeldeur: "BLACK OWNED". Okee dan ga ik wel op zoek naar een andere kleur voor mijn plundertocht?
Allemaal slavernijd.
Als the Donald slaat, dan slaat hij hard en dan wint hij in de polls. Ik wacht af.
Als the tRamp slaat verspreidt de ellende zich door de hele VS.
Hij gaat helemaal niet lekker in de polls
@menage | 29-05-20 | 13:41:
4 jaar geleden ook niet
Terwijl negers (mannelijk en vrouwelijk) ongeveer 12% van de gehele bevolking in de VS uitmaken. Dat om iets meer duidelijkheid te geven. Wat dat betreft lijken ze wel een beetje op bepaalde groepen in de NL samenleving.
Psychische aberraties zijn erfelijk, ja. Alleen zijn ze bij zwarten en Arabieren in dusdanige aantallen geschift (en dan buitenissig geschift), dat ze een maatschappij-ontwrichtende uitwerking hebben. Ook in de diaspora.
Kijk jongens, een levensechte racistische uitspraak in het echt. Zonder filter.
Hebben de Amerikanen aan zichzelf te danken. In de 1965 heeft een senator nog een rapport geschreven waarin hij stelde dat 'welfare' de zwarte familie totaal zou decimeren. Omdat veel potentiële vaders, en zwarte vaders in het bijzonder, niet kunnen concurreren met de uitkeringen en subsidies die de staat verstrekt. Omdat een minimale levensstandaard is verzekerd zullen veel vrouwen uit de lagere klassen roekelozer met seks en voortplanting omgaan. Het staat bekend als The Moynihan Report (vernoemd naar Patrick Moynihan). Officieel is de naam "The Negro Family: The Case For National Action".
@deministerpresident | 29-05-20 | 13:24: Onderzoek gedaan door de universiteit van Dubai.
De politiechef is dan weer wel vaak een bad ass neger in harde politiefilms of series.
"Dit terwijl ze al 2 generaties de zelfde kansen krijgen als iedere andere Amerikaan."
Dan snap je het echt gewoon niet he. Armoede is sowieso altijd al een achterstand. dat geld ook voor wit btw.
De afstand is minimaal 6000 kilometer. Het wordt pas interessant als Brussel platgebrand wordt.
Maar dan boekt u toch gewoon 500 miljard over aan de boze mensen, zodat de rellen in Brussel weer een paar jaar kunnen worden uitgesteld.
ZIe nu die smerige tweet van Erdogan trouwens pas.
Verkeerde reclame slogan: 'Alles moet weg!'
@Premier Trutte | 29-05-20 | 13:08: Nieuwe slogan: '2 halen, niet betalen'
Ik kom al jaren in de USA (een keer of 6 per jaar) en kan alleen maar zeggen dat het steeds erger word. De zwarte inwoners zijn ontegenzeggelijk slechter af - maar gebruiken dat "excuus" op elk mogelijke manier om gedrag te verontschuldigen of misdaad te rechtvaardigen..
(Zeer vergelijkbaar met het stel tuigh uit Marokko dat wij hier hebben en die iedere keer dat ze hun zin niet krijgen - Racist roepen).
Dat deze man omgekomen is - is een schande - dit mag simpelweg niet voorkomen - zeker niet als het publiek er ook nog bij staat en de agent er op wijst, die het vervolgens ignoreert.
Maar deze reactie is belachelijk - plunderen en diefstal - en zal weer uitgelegd worden als de "schuld van de blanken die de zwarten benadelen …… " - en dus gerechtvaardigd.
Never waste a good crisis,
Waarom slopen en plunderen ze dan kleine winkeliers? Als je daadwerkelijk rechtvaardigheid wil dan pak je toch de banken en grote corporaties? Niemand in dit soort parasitaire meeloopgroepjes denkt voor zichzelf na, alles is na-aperij en een excuus om alles kapot te maken wat op hun pad komt. En de NOS zit er weer lekker objectief bovenop ook zoals we van ze gewend zijn. 'Demonstratie' m'n reet.
Waarom de banken? Leg eens uit? Val dan de politiebureau’s aan.
@du Roi Soleil | 29-05-20 | 13:10: Ik snap het aanvallen van de politie wel tot op zekere hoogte omdat zij de uitvoerende macht zijn, de rechterhand van de overheid als het ware. Maar laten we niet vergeten waar de daadwerkelijke macht ligt, de groepering die de touwtjes in handen heeft, calling the shots so to speak: het internationale financiersnetwerk, die zo'n grote stempel hebben gedrukt op het publieke debat middels de manipulatie van de massamedia en radicale politieke groeperingen. Wie betaalt bepaalt, hoe clichématig ook, is de waarheid. De hele oprijzing van SJW-cultuur met Black Lives Matter incluis komt allemaal hier vandaan.
Er kunnen 100 blanken vermoord worden door politiegeweld, er kunnen 100 zwarten vermoord worden door politiegeweld... Allebei kut... Maar owee als er beeldmateriaal is van die ene POC....
De dood van die man was verschrikkelijk en onnodig en woedend makend, en het is meer dan terecht dat de nabestaanden woedend zijn en genoegdoening willen. Van institutioneel racisme is bij de Amerikaanse politie echter al lang geen sprake meer, en het stelselmatig eenzijdig belichten van dit soort voorvallen zorgt voor gigantische hoeveelheden olie op het vuur.
Institutioneel racism is in de VS wel degelijk aanwezig - ga maar eens naar de Deep South staten - sla je van verbazing achterover. Maar deze plunderingen en diefstal zijn niet goed te praten.
Om even de reactie uit te leggen - wij hebben van 2012 tot 2018 in Alabama gewoond ….… dan leer je nog eens wat over verschil in culturen en afkomst
@nietoptimistisch | 29-05-20 | 13:09: Ik zeg niet dat institutioneel racisme nergens in de Amerikaanse samenleving meer bestaat, ik zeg dat het bij de Amerikaanse politie niet meer bestaat. (Waarmee ik dus weer níét zeg dat racisme bij de Amerikaanse politie niet meer voorkomt.)
Aangezien, in tegenstelling tot Obama, Trump geen enkele oorlog is gestart, komt dat bepaalde media wel erg goed uit.
@Lewis | 29-05-20 | 13:17: fair enough ......
@TheEgg | 29-05-20 | 13:27: Drones vliegen anders gewoon door in Afrika
De correspondent van De Volkskrant is aan het downplayen en heeft veel begrip voor de demonstranten.
Door ze demonstranten te noemen is de propaganda al zo pijnlijk zichtbaar, dit zijn relschoppers, vandalen en geweldsbeluste pionnen.
Als blanke Fransen demonstreren spuwt de media niets dan haat. Als usa-zwarten aan het plunderen slaan is er niets dan begrip
@du Roi Soleil | 29-05-20 | 13:13: Andersom idem
Nou ja, een boel mensen in Minneapolis hebben vandaag een gratis nieuwe flatscreen. Never waste a good opportunity.
www.youtube.com/watch?v=Lk5c2o85Iuw
Het klinkt vreselijk maar als ik die beelden zie van plunderend tuig dat de dood van een burger misbruikt, dan is mijn eerste reactie op de leus "black lives matter": no they don't.
Het kost me vrij veel moeite om die gedachte vervolgens weer van me af te zetten.
Die gedachte kwam ook bij mij op. Jammer dat deze mensen de afschuwelijke dood van Floyd zo misbruiken om eigen voordeel te behalen dmv plunderen. En als Trump straks echt ingrijpt dan weer schreeuwen dat er zo gehandeld wordt en dit ook weer discriminatie is.
Als ze willen dat black lives natter, moeten ze eens beginnen met black lives should matter amongst blacks. Talloze blacks behandelen elkaar als beesten maar o wee als er een blanke bij staat.
Idem voor moslims, die volkomen onverschillig zijn voor de massamoorden en verwoestende oorlogen die ze elkaar aandoen, maar o wee als er één Jood een Palestijnse terrorist uitschakelt, dan zijn de rapen gaar.
@MoonBeebe | 29-05-20 | 13:00: Het is ook niet in het eigen belang. Het tweede amendement is nog steeds heilig in de VS en wie plundert loopt dus gewoon een goede kans om een kogel tegen te komen. Zou dus eigenlijk een reden moeten zijn om niet te plunderen.
Als blanke ben altijd en overal schuldig aan. Vraag maar aan Sylvana
Dat is een overbodige vraag aan SSimons.
Een uitspraak als "when the looting starts, the shooting starts" lijkt een nogal voor de hand liggende vondst. Kan me maar moeilijk voorstellen dat die pas in 1967 voor het eerst ontdekt en gebruikt is.
Dus klopt het dat die uitspraak afkomstig is van een racistische politie-chef, en alleen gebruikt wordt door zijn volgelingen, of probeert Twitter wederom de boel te framen?
Dat laatste.
www.youtube.com/watch?v=6g1JlGJ8cz4
‘Black lives slopen de stad’
In de fik steken en plunderen werd geïnitieerd door radicaal linkse types. Dit zijn veelal blanken (met hier en daar een Aziaat).
'Buitensporig politiegeweld', zeer afkeuringswaardig uiteraard, maar het leidt wel goed af van wat er werkelijk gaande is; het probleem van de mega werkeloosheid, de enorme stroom faillissementen, de mensen die op straat komen want hypotheek onbetaalbaar (nog erger dan in 2008) is vele malen groter en eigenlijk onbeheersbaar.
Wat goed dat wij daarom Italianen, Spanjaarden en Polen miljarden geven. Anders zouden die ook nog gaan rellen.
Toch vreemd dat die lui van Antifa gewoon mogen bestaan. Er zijn er minder voor terrorisme en aanzetten tot geweld verboden.
Je zou bijna gaan denken dat chaos creeeren het doel is.
Volgens mij heeft Trump laatst Antifa als terroristische org. Bestempekd
Dat is goedbedoeld fascisme, dus dan is het goed.
bijna. ?? Ik durf met stelligheid te beweren " Zeker weten".
Logisch toch? Als de politie ergens iemand zo hardhandig arresteert dat hij eraan sterft, dan ga je vervolgens overal brandstichten en plunderen. Ik was het even vergeten toen die Mitch Henriquez werd doodgemaakt, maar nu: Albert Heijn, hou je vast! Ik kom eraan!
Dit is toch bizar, op Reddit lees je overal de afschuw van "zwarte wordt gedood door witte politie man". De rassen ongelijkheid etc. Ook de vergelijking wordt getrokken toen een groep "witte mensen" met wapens een overheidsgebouw binnen liep. Dat kunnen alleen witte mensen. Wanneer een zwarte wordt gedood dan eindigt het in plunderen en zooi in de fik steken. DAT HELPT NIET. Protesteer, zoek de randjes op.. maar dit? Hoe gaat dit helpen? Dit leidt alleen maar tot meer ellende. En de kans om de schuld weer af te schuiven op de zwarte mensen in USA. Overigens geloof ik wel dat de black community in US slechter af is dan in NL. Ik geloof heel sterk dat in NL het nog niet zo slecht is. Krijg steeds meer het idee dat de discriminatie in de US best wel diep geworteld zit in US. Ik bedoel er is een hele (burger)oorlog voor gevoerd. Dat kennen wij hier in NL niet.
Even kijken of die Khamenei z'n grenzen openzet voor POC vluchtelingen uit Amerika.
Tijd dat iemand met common sense een artikel in New York Times schrijft over de situatie in Nederland. Dat wij migranten onthaalden met gratis woningen, uitkeringen, medische zorg, hulpverleners, projecten, vakanties, subsidies, steunprogramma's. Als je al deze maatregelen en voorzieningen aan een Amerikaanse linksdenker zou voorleggen, zou die zeggen: 'Is dat niet een beetje overdreven?"
In de VS zeggen ze graag dat zwarten zo gewelddadig en mislukt zijn vanwege racisme in Amerika. Maar zie hoe wij ze in de watten leggen en koesteren, en dan nog zijn er hele volksstammen waar geen land mee valt te bezeilen.
Even wat context betreffende die laatste zin in Trumps tweet :
“When the looting starts, the shooting starts,” is a threat coined by Miami Police Chief Walter Headley, who promised violent reprisals on black protesters in 1967. He also said: “We don’t mind being accused of police brutality. They haven’t seen anything yet.”
Klinkt alsof het direct van Miller kopt, die zin kan gezien worden als support voor geweld en machtsmisbruik door de politie tegenover zwarte Amerikanen.
Het was aan Trump te deescaleren door een transparant onderzoek en vervolging van de police officers te beloven. Trump verkiest het vuurtje op te stoken.
Sommige van zijn fans zouden die tweet heel goed kunnen zien als een oproep dan wel OK zelf ook maar te gaan schieten.
eh, Trump heeft een onderzoek naade moord bevolen:
www.nrc.nl/nieuws/2020/05/27/trump-ko...
Deëscaleren als ze een politiebureau in de fik zetten? U drinkt teveel thee ben ik bang.
Dus ik mag zo jouw huis compleet leeg halen?
nee jij snapt Trump niet. Trump weet veel oproer kraaiers trekken zich niks aan van zalvende woorden, maar wel van stevige taal.
"Het was aan Trump te deescaleren door een transparant onderzoek en vervolging van de police officers te beloven."
Dat heeft hij gisteren al gedaan.
Zijn tegenstanders mogelijk ook. Niet iedere wapenbezitter is een fan van Trump, net zoals niet iedere wapenbezitter blank zou zijn of dat blanken altijd dader zijn en zwarten altijd slachtoffer. Overigens denk ik dat er minder slachtoffers door politiegeweld zouden vallen, als men zich gewoon aan de regels hield, zich niet met plunderen bezig hield en uit de buurt bleef bij plunderingen. Je zult het ook nu weer zien, men stapt met een (andermans) PS 4 door het etalageraam, vanwege "racism"
Zit jij in je blanke superioriteit rol? Zoals deze blanke slachtoffer? youtu.be/dadPZ-ALC6c
@Itastijl | 29-05-20 | 12:30:
Offtopic, het is dit slachtoffer ipv deze slachtoffer.
@Itastijl | 29-05-20 | 12:30:-
Die mei$je!
Ik schaam me er voor, maar je hebt wel gelijk!
@HogeNood | 29-05-20 | 12:35: www.google.com/amp/s/www.urbandiction...
@Itastijl | 29-05-20 | 12:30:
Suprioriteitsrol is één woord, met een verbindings- s.
Dit in tegenstelling tot slachtofferrol, waar geen s in voorkomt.
* trots is op taalgebruiksuprioriteit *
Daarom is het in hun eigen landen ook zonder uitzondering een totaal drama.
NOS noemt de "protesten" vooral vreedzaam in het journaal.
Serieus?! Ik ga dat achterlijke journaal niet bekijken maar als dit waar is verbaast me dat ook ergens weer niets. Massamanipulatie is echt.
@chemtrails | 29-05-20 | 13:10:
Doe nu hetzelfde als NOS deed, laat een stuk weg. Op het eind van het item meldden ze nog kort dat er later op de avond rellen kwamen met een heel kort beperkt shot van het brandend politiebureau.
3/4 van het item beelden van vreedzame protesten, 1/4 van de tijd heel kort over de rellen.
@chemtrails | 29-05-20 | 13:10:
Nu om 14 uur zijn ze ook wakker en gaat het alleen nog maar over de rellen.
@sprietatoom | 29-05-20 | 14:05: Verbluffend! Bedankt voor het delen. NOS wederom -1
Hier heeft The Donald natuurlijk groot gelijk. Plunderen is nergens voor nodig. Een beetje lood kan best als overtuigend argument worden ingezet, naar wij menen.
Wanneer staan de mensen met het gezonde verstand nou eens op? Dit is gewoon een opstand creëren om de zaak te slopen. Is niet leuk meer dit. Burgemeester zijn taak om dit te doven.
CNN: "Minnesota state patrol arrest CNN crew"
- CNN-medewerker arrestatie live op tv.
- Politie pakt camera op en zend onbewust beelden live uit naar CNN.
En het punt is?
@kweethetooknietbeter | 29-05-20 | 12:24:
- Nog steeds live beelden van die CNN-camera, die in handen is van de politie.
@SinisterNL | 29-05-20 | 12:30:
Geen punt. Hooguit een komma.
CNN. Vergane glorie. Nu niets meer dan een lokaal sufferdje.
Ik hoop dat Trump a) Twitter niet van internet afhaalt, en b) deze opstand gauw de kop in weet te drukken. Daarmee scoort ie a) geen minpunten, en b) wel pluspunten. Al weten we natuurlijk allang dat ie sowieso toch wel herkozen gaat worden.
Lijkt een beetje op een “doodnormale@ oud & nieuw in Den Haag.
De verontwaardiging wordt niet echt ondersteund door de statistieken zeg maar:
People shot to death by police by ethnicity 2019 US
White 370
Black 235
Hispanic 158
Other 39
Overigens moet die Agent natuurlijk gewoon vervolgd worden.
Waarom roeptoetert iedereen dan (op Twitter, hetgeen gek genoeg geen fakenews-label krijgt) dat de blanke agenten veel meer zwarten doodschieten?
Nee want als een zwarte agent een zwarte of witte crimineel doodt, of een witte agent een witte crimineel, dan haalt dit het nieuws niet. Kan je nagaan hoeveel bloed en ellende de linkse MSM op haar handen heeft.
@JackStick | 29-05-20 | 12:21:
Meen toch dat het zo is dat er meer zwarte dan blanke agenten zwarte mensen doodschoten. Heb geen link om dit te staven maar Tucker zei het. (en dus is het waar ;)
@sprietatoom | 29-05-20 | 12:26: Stel dat dit klopt, zeggen dat soort cijfers dan iets over de etnisch profilerende blanke agenten, of het feit dat zwarten zich gewoon vaker in het criminele circuit begeven dan blanken?
"African Americans were incarcerated in local jails at a rate 3.5 times that of non-Hispanic whites in 2016".
www.sentencingproject.org/publication....
"There is general agreement in the literature that blacks are more likely to commit violent crimes than are whites in the United States".
en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime_...
@JackStick | 29-05-20 | 12:21: Dat is dezelfde iedereen die niet vertelt dat de meeste doden door vuurwapens niet vallen door "politiegeweld" of schoolshootings, maar door "accidentals" zoals richten op anderen en fouten bij het doen van de veiligheidsdrills en vooral door "nigga's" en hispanics die met wapens achter elkaar aanzitten bij twisten onderling. Het idee bestaat ook dat vurrwapenbezit voornamelijk een blanke aangelegenheid is en dat "wapengekken" allemaal blank zijn. Dat gaat op als je naar de etnische samenstelling van de bevolking kijkt, maar meer ook niet. Kleurlingen hebben ze net zo goed. Alleen zal je dat soort dingen van Black Lifes Matter niet horen.
@JackStick | 29-05-20 | 12:28:
In onderschreef wat je zei. Maar het is een ingewikkeld vraagstuk in een hyper-kapitalistisch systeem.
video.foxnews.com/v/6160173499001#sp=...
Je vergeet in je statistieken op te nemen dat slecht 20% van de bevolking daadwerkelijk zwart of hispanic is, en 70% gewoon blank.
Moest ook ff denken aan die door stomme man in een rolstoel,verstond niet wat er werd gezegd en ontving ruim 20 kogels.
Totaal losgeslagen daar.
Slopen en plunderen.
Een politiecentrale slopen, dus er is geen politie meer in de buurt, briljant.
Wat een vreemde manier om te protesteren tegen racisme en wat een vreemde manier om familie van Floyd te steunen.
Het lijkt meer op lekker plezier maken en losgaan.
Een onder control hebben de verdachte laat het leven door dom optreden en totaal buiten proporties.
Nu er geplunderd wordt en de halve stad aan barrels gaat wordt er niet opgetreden terwijl er wel reden voor is.
Optreden is 'dom' en 'olie op het vuur gooien' als ik de plunderaarsympathisanten hier zo hoor.
Die Culture Wars zijn toch wel een apart fenomeen als iemand als Andy Ngo clubs als BLM en Antifa op één hoop veegt. Covid-19 op zijn beloop laten, geld voor kleine ondernemers rechtstreeks op de offshore accounts van je vriendjes storten en dan gaan stoken in dit soort toestanden (die te voorzien waren). In een land dat in brand staat is het inderdaad lastig verkiezingen organiseren.
Wat een zooitje. Verdeel en heers.
Minneapolis.......
Toch wel een beetje ver-van-mijn-bed-show. Dan liever dichter bij huis: ik heb gisteren een nieuwe burgemeester gekregen: Jan van Zanen, tot nu toe de burgemeester van Utrecht. Hij wil wat meer 'grote-steden-problematiek' uitdaging, las ik ergens.
Nu, hij wordt op zijn wenken bediend, want gisteravond heeft de politie in Scheveningen een man met een bijl neergeschoten. Ik zou zeggen: be careful what you wish for, Jantje.
Ik vind het allemaal maar stom.
Beste opmerking van allemaal!
Vraag me nu af of dit de eerste stap is van de ineenstorting van de VS waar ik het sinds februari/maart over gehad heb.
En zelfs al heb ik dat een aantal keer benoemd, dit is toch raar om te zien. Hoop dat het mee zal vallen, we zullen zien.
Andere steden ook al aan de beurt?
Ach welnee. Volgende maand is iedereen het weer vergeten. Behalve degenen wiens winkel is afgebrand, natuurlijk.
Tuig dat loopt te rellen en plunderen.
Dat geval van een zwarte burger die sterft door stupide optreden door een agent is inderdaad vreselijk.mBoosheid ook wel, maar dit is rellen.
Wordt geframed met black lives matter, maar ik denk dat juist zwarte burgers getroffen worden.
Verder worden veruit de meeste zwarte Amerikanen gedood door zwarte Amerikanen. De meeste gedode blanke Amerikaanse agenten ook. Zoek maar na. Daar valt dus iets te winnen met aanpak van geweld.
Heb je ene linkje? Is handig om een paar met de neus op de feiten te drukken.
@Rotterdammert1965 | 29-05-20 | 12:15: hier is een linkje van de Washington Post. Begint met een tweet van Trump die dus niet klopt, maar vervolgens komt aan de orde dat het in genoemde cijfers fout is maar dat de uitspraak wel klopt dat meeste zwarten door zwarten vermoord worden. Zelfde overigens tav blanken; meeste blanken die vermoord worden zijn door ook blanke dader. Het zal denk ik ook iets aan geven hoe gesegregeerd de maatschappij toch is. Het komt neer dat meeste moorden gepleegd worden binnen een groep,die elkaar al kennen en dan zijn dus je meeste bekenden anderen met een zelfde huidskleur.
Er is nog wel meer zag ik op internet. Volgens mij heeft GS enkele jaren geleden ook zoiets gepost met een zelfde geval van grote woede na de onterechte dood van een zwarte Amerikaan door een blanke agent.
Behalve Antifa/Soros zijn er nog meer partijen die misbruik maken van de situatie: twitter.com/dyllyp/status/12661664025...
Dacht dat u zou doelen op AOC en Ilhan "some people did something" Omar.
Leuk man, zo'n land waar iedere halve tamme met schiettuig mag rondlopen. Blij dat ik er niet woon.
Hopelijk krijg je geen ongelijk.
According to the US Department of Justice, African Americans accounted for 52.5% of all homicide offenders from 1980 to 2008, with Whites 45.3% and "Other" 2.2%. The offending rate for African Americans was almost 8 times higher than Whites, and the victim rate 6 times higher. Most homicides were intraracial, with 84% of White victims killed by Whites, and 93% of African American victims were killed by African Americans.[49][50][51]
In 2013, African Americans accounted for 52.2% of all murder arrests, with Whites 45.3% and Asians/Native Americans 2.5%. Of the above, 21.7% were Hispanic.[52][53] (Wikipedia)
Beetje dom dacht dat M. in het zuiden ligt, dus niet helemaal in het noorden daar meer indianen dan mensen van kleur, 22 per km 2 in NL 820 per km 2 ze hebben wel lekker de ruimte om te vluchten voor de National Guard.
Wat is er waar van het gerucht dat die relschoppers met bussen zouden worden aangevoerd?
'relschoppers'? Of individuen die de repressie, de list en het bedrog van de macht zat zijn. Wereldwijd verliezen burgers het vertrouwen in een eerlijke en sociale maatschappij. Helaasch.
We hebben hier waarschijnlijk te maken met georganiseerd geweld. Het zou me ook niks verbazen als die kneiterlinkse burgemeester een stand down order heeft afgegeven voor de hulpdiensten. Dat soort fratsen hebben we eerder meegemaakt.
Stelletje mongolen. Waarom denken die mensen altijd maar dat als er iemand wordt vermoord zij recht hebben op gratis nike's, airfryers en flatscreens? Elke keer weer hetzelfde liedje met deze "mensen van kleur".
Morgen zijn zij aan de beurt, dus kan je igg vanavond nog TV kijken.
Respect eisen is respect krijgen? Krijg je geen respect, dan ga je maar voor de flatscreen als poedelprijs.
Al sinds de burgeroorlog breken om de paar jaar nieuwe rassenrellen uit in de VS. (Willekeurig voorbeeld: en.wikipedia.org/wiki/Red_Summer). Het enige verschil is dat de fysieke balans langzamerhand aan het verschuiven is doordat de zwarten structureel meer kinderen krijgen. Maar verder is er niets nieuws onder de zon.
Mmmm. Zwarten blijven rond de 8% van de populatie toch? Latino's stijgen veel meer en volgens mij zijn er nu veel meer latino's dan zwarten.
Volgens mij valt dat relatief wel mee. Netto komen er niet zo heel veel bij. Ze vinden het namelijk ook leuk elkaar bij bosjes overhoop te knallen cq door drugs om het leven te komen.
T is niet zwart vs wit t is links vs rechts. Het is achterlijkheid vs redelijkheid
Denk dat Biden zijn vrienden van kleur wel rustig krijgt.
Gaan we in NL ook nog meemaken. Nu nog in het klein als de politie 1 "jongere" van de scooter af rijdt is het ook weken "onrustig" en branden de auto's. Het gedrag van de politie praat ik niet goed maar het is wel de reden dat de Boa's vaak ff de andere kant op kijken.
Vrees het ook. Zodra "onze" mede-landers zien, wat zij zich allemaal menen te kunnen permitteren n.a.v. een incident; hollen ze hier uiteindelijk ook met knoeperts van TV-schermen door de straten.
Dood van Floyd is niet goed te praten. Maar kan me wel iets voorstellen bij het geweld dat de politie gebruikt als je weet dat een bepaalde bevolkings groep zich op deze manier gedraagd als er iets gebeurd wat ze niet uitkomt. Is toch iets anders dan de "geweldloze" betoging waar het gisteren in het nieuws nog om ging.
Actie => reactie
Looting => shooting
Hoeveel van de relschoppers zouden daadwerkelijk de achtergrond en aanleiding van de huidige situatie kennen?
Een groot gedeelte zal opportunistisch zijn en mee plunderen. En dan is er nog een groot deel wat doelbewust op confrontatie uit is. Ongeacht de aanleiding.
En dan rellen en plunderen.
Anarchisten, links extremisten, anti globalisten, black lives matter, de rechtse Tokkies, black Panthers, reguliere criminelen....
Verschillende motieven, 1 resultaat: puinhoop en een neerwaartse spiraal in de samenleving en polarisatie.
ja want niets stil je verlangen naar gerechtvaardigheid door het stelen van een grote TV
Hier dreigen mensen al met burgeroorlog als het om D66 gaat.
Ja maar dat mag!
Als laatste naast Andy Ngo heeft ook Sophia Narwitz, een inwoner van Minneapolis, filmpjes gemaakt, te vinden op haar twatter kanaal.
Wel een waarschuwing voor degenen met TDS, net als Ngo wordt Narwitz als faxist gezien door hardcore lefties. Zelfs als de ene een Aziatische heaumeau is en de andere trans.
Hebt u ook een (liefst betrouwbare) bron voor deze info, of kunnen we het labelen als nepnieuws ?
Gelukkig komen Iran en Turkije op voor de mensenrechten in de VS
George Soros plunderweekend. Nu gratis voor nieuwe leden antifa.
"U loot, we shoot" bordje voor winkel hangen gaat.
Als ze nou gewoon een roos plukken en die op hun hoed zetten dan is het zo weer gezellig.
Heel goed!
Een gevalletje 'Franz-Ferdinand' in een loeiend hete pan vol met discriminatie, alsmaar oplopende werkeloosheid én een zeer besmettelijke ziekte die uitsluitend de gediscrimineerden lijkt te treffen. What could possibly go wrong?
Meer een terugkerend fenomeen. Andere op twatter wezen er ook al fijntjes op. Wanneer witten en Aziaten te maken krijgen met geweld komen er geen rassenrellen. Maar de zwarte gemeenschap, aangemoedigd door race baiters, slaan bij de eerste de beste incident op tilt en gaan rellen.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:57: Nou... eerste de beste incident...
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:57: Zag anders een paar "witte" nog een gemeentehuis binnenvallen met shotguns omdat ze het ergens niet mee eens waren. kan je nagaan. Dat ging over 4 weken thuis zitten.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:57:
Inderdaad. Enne vooral plunderen. De hele hoela-hut graties inrichten.
Zo case gerelateerd...!?
"If you are Antifa or other thug, please stay near the building when it explodes. Good riddance"
Voor degene die zich afvragen hoe dit afloopt. Zie Ferguson race riots uit 2014. Antifa en BLM kwam toen ook even langs. Resultaat een smeulende puinhoop. Winkeleigenaren kregen een bailout, maar keerde niet terug. Winkelgebied tot op de dag van vandaag een ghosttown.
Virtue Signal koning Starbucks beloofde een winkel te openen. Deden ze ook maar niet op de rampplek. Meeste werknemers komen van een andere county. County zelf beloofde allerlei faciliteiten voor arme zwarte gemeenschappen. Maar 6 jaar na dato is er niet veel van gekomen. Behalve dan wat vage stichtingen die zichzelf hebben verrijkt aan belastinggeld. Arme zwarten zijn nog steeds arm. En ze moeten verder reizen voor hun boodschappen omdat er geen winkels meer in hun buurt zijn.
Zwarten worden voor de zoveelste maal sinds Rodney King opgehitst door race baiters. Maar blijkbaar kunnen ze zichzelf niet helpen en slaan ze uit op rellen. Om vervolgens erachter te komen dat ze arm blijven en slechter af zijn omdat bedrijvigheid weg blijft uit hun buurt.
Ze gooien hun eigen ruiten in, wat overblijft is nog meer troosteloosheid in die buurten.
@sprietatoom | 29-05-20 | 12:00:
Ze weigeren ervan te leren. Net als onze witte medelanders kartel blijven stemmen. Dat maakt het zo verbijsterend. Alsof het onoverkomelijk is.
Idd, bij King werden onder meer veel Koreaanse winkels in LA gesloopt nadat King - een dronken draaideurcrimineel - in elkaar geslagen werd door de politie. Veel Koreanen verhuisden daarna richting andere steden, en vooral de nettere wijken.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 12:01: Juist
Beschaving is een dun laagje vernis maar als ik het zo eens aanschouw denk ik dat er nooit vernis op heeft gezeten als ik dat volk daar zo bezig zie.
Je hebt beschaving en je hebt unity. Unity in de VS bestaat alleen in het volkslied.
Minneapolis wordt ook al bestuurd door een democrat. De Democrats branden het land liever plat dan dat Trump het leven van hun burgers kan verbeteren.
Dat virus kwam al als een geschenk uit de hemel voor dit tuig. Dat paste prima in de al drie jaren durende campagne van de media om sociale verdeeldheid tot het kookpunt op te jagen. De acht jaren investeren in racisme door koning 0bama leverden een kruitvat dat eenvoudig te ontsteken is. Vooral in de van handouts levende kansenwijken.
Er hoeft maar 1 ("witte") politieman als een beest tekeer te gaan tegen iemand van de gevestigde slachtofferklasse - en de boot is aan.
Jan, je ijlt een beetje.
"De acht jaren investeren in racisme door koning 0bama"
Obama had het vrijwel nooit over ras. Pure lulkoek omdat ie zwart was. If anything heeft hij het er juist te weinig over gehad volgens links
Was het er maar 1. Helaas komt dit regelmatig voor. Iets té regelmatig.
@menage | 29-05-20 | 12:06:
Tijdens koning 0bama ging het alleen maar over ras en identity-politics. De grootste legacy die meneer achterliet is dat hij gender-verwarde mannen rechten gaf op het damestoilet. Zelf eentje als "first lady" installeerde.
Dat de (inmiddels) maniakale media nooit over de schandalen van 0bamagate schreven is geen wonder, dat zijn partners in crime..
Dit roept om een EU-noodfonds. Geld voor gelijkheid, klimaat en technologie in Minneapolis.
Plunderen, slopen, geweld. Zoals elke keer als een zwarte (meestal crimineel) door politiegeweld om komt, grijpen AntiFa en het tuig van BLM de kans aan om eigendommen van onschuldige winkeleigenaars te slopen, auto's van onschuldige burgers in de fik te steken enz. Trump heeft gelijk erop te wijzen dat dit soort tuig het risico loopt te worden neergeschoten, want zo werkt het eigendomsrecht nu eenmaal.
The Washington Post vat het samen als "Chaotic Minneapolis protests spread amid emotional calls for justice, peace". En The New York Times houdt het bij het zien van de schokkende beelden op "Gaping racial inequalities in Minnesota are now helping to fuel an uprising in the wake of George Floyd’s death" en flankeert deze berichten met anti-Trump boodschappen. Hoe durft Trump de slopers, plunderaars en geweldplegers "THUGS" te noemen, en te wijzen op de mogelijkheid dat de politie of winkeleigenaars hun overvallers neerschieten?
De MSM vragen erom als fake news te worden weggezet. Moeten ze maar wat eerlijker verslag doen van de feiten.
Tijd voor Marshall law daar.
Martial.
Marshall plan.
Haha ok nu zie ik het. Ik was met die dude van Tekken in mij hoofd.
Erdogan, Khamenei, NOS: olie-op-het-vuur-gooiers
nos.nl/artikel/2335500-een-diepgewort...
het is weer smullie voor de Gutmensch.
"Vreemd" hoe de linkse activisten achter Twitter Erdogan en zijn aanhangers niet censureren en controleren op "facts".
Ja, het is verschrikkelijk wat George overkomen is.
Echter wordt voor het gemak even vergeten welke shit the cops elke dag weer over zich heengestort krijgen. Deze misstap wordt weer aangegrepen om deze grens weer op te schuiven. Agenten worden voorzichtiger in handelen waar men weer gebruik van maakt. En zo raken we steeds verder in de shit....
alle corona regels worden WEER overtreden door die yanken.
Om nog maar te zwijgen van de blanken die van dergelijke misstnden slachtoffer worden, want die zijn er ook. Ik geloof graag dat zwarten daar (veel) meer onder te lijden hebben, maar laten we het dan over cijfers en beleid hebben, niet over incidenten waar direct weer op de kleurtjes gelet wordt. Bij het vorige incident waar ophef over was bleken vrijwel alle betrokken agenten ook zwart te zijn.
@grapjasz | 29-05-20 | 11:51:
6 feet was het toch ?
@grapjasz | 29-05-20 | 11:51:
Corona rate is reeds hoog onder de African americans.
In Nederland vierde men carnaval, in Italië bezocht men voetbalwedstrijd, in Oostenrijk ging men après skieen, in de States zal deze riot party voor eenzelfde effect gaan zorgen.
@sprietatoom | 29-05-20 | 11:55: yep.. the length of 2 shotguns..!
Een stad afbreken is een goede manier om banen te creëren.
Misschien had je dit allemaal kunnen voorkomen door die agenten vast te zetten. Als ik zoiets gedaan had, dan zat ik ook vast.
Hup Trump. Fuck twitter, facebook, youtube, netflix en meer van die propaganda zooi.
Kijktip: Better call Saul, fantastische serie.
Blackest Friday, alles gratis.
Twitter is Trump aan het fxcken: "This Tweet violated the Twitter Rules about glorifying violence. However, Twitter has determined that it may be in the public’s interest for the Tweet to remain accessible."
Vooral zo doorgaan, dan komen er nog wel meer regeltjes voor de social media.
Zoiets dergelijks hebben wij toch ook in 020 onlangs aan het handje gehad......(met die zwarte meneer bedoel ik)
trouwens... hoe zou het zijn om in 020 ipv flatscreens zo'n winkel met roleksen leeg te rouzen..?
@grapjasz | 29-05-20 | 11:47: dan gaat de verzekeringspremie omhoog.
@Is dit nog nieuws? | 29-05-20 | 11:53: altijd weer zo'n lullige keerzijde van de medallie..!
Een groot succes voor de deugcolonne.
Via de identiteitspolitiek is de polarisering de samenleving ingedrukt.
De MSM hebben jarenlang stemming gekweekt.
Antifa is op volle oorlogssterkte zo te zien.
Nu een succesvolle escalatie, met de moord op George Floyd als welkom excuus.
Om de vrede te herstellen/bewaren gaan er straks allemaal voorstellen komen om het institutioneel racisme aan te pakken, quota, subsidieprogramma's speciale projecten voor "black only", etc. etc..
Geweld werkt en links gaat dit volledig uitmelken.
Ze zouden juist een beetje op hun hoede moeten zijn. Of het nu gaat over armoede, racistisch gedrag van politie, corruptie of wat dan ook: wat we hier zien is een groep mensen die zich door hun leiders vergeten en verlaten voelen. Het zijn een soort extra kwade gele hesjes. En ook in Europa zien we steeds meer mensen die zich - al dan niet terecht - genegeerd en onbegrepen voelen. Gevaarlijk.
Nog gevaarlijker is het slag (veelal linkse) politici dat jij beschrijft. Die denken dat ze dit kunnen kanaliseren en kunnen gebruiken voor hun eigen doelen. Maar 9 van de 10 keer loopt dat uiteindelijk vreselijk uit de klauwen.
@Muxje | 29-05-20 | 11:51: Yep, want Minneapolis is al een links bolwerk en zie de resultaten.
@Muxje | 29-05-20 | 11:51: Onder de relschoppers zitten ongetwijfeld mensen die zich direct geraakt voelen door de moord op Floyd, maar een fors deel lijkt Antifa/SJW te zijn, die dit alleen als excuus aangrijpen voor hun revolutie. En dat het uit de klauwen loopt is precies hun bedoeling.
Flatscreens matter!
Dat hoort op een T-shirt.
Amerika polariseert in hoog tempo. Het is niet zo dat Trump dat tempert, allesbehalve. Eerder olie op het vuur. Heb je ook maar iets aan zo'n president?
Trump is het levende bewijs dat een emmer met stront kan praten, meer niet. Nog een paar maanden genieten dan is het voorbij
@litebyte | 29-05-20 | 11:48: Denk 't niet, Job!
@litebyte | 29-05-20 | 11:48: Klopt. Dan begint Trump aan zijn tweede termijn.
Nederland polariseert in hoog tempo. Het is niet zo dat Rutte dat tempert, allesbehalve. Eerder olie op t vuur. Heb je ook maar iets aan zo’n minister president?
Ja want je had geen enkele rassenrel toen Obama president was...
@Nehemia | 29-05-20 | 11:59: En dan kan je echt gaan lachen want hoeft hij niet meer herkozen te worden.
Eerst maar even het eigen stuk stront uit je ogen wrijven ... ‘landgenoot’.
Formeel mag dan de apartheid afgeschaft zijn, deze mensen worden op zoveel manieren achtergesteld in hun kansen op een normaal leven dat ik het wel begrijp dat de vlam soms in de pan slaat. In een land waar welvaart en kansen eerlijker zijn, gebeuren dit soort dingen niet. En dat heeft niets te maken met de mogelijkheid van de staat om tegen rellen op te treden. Want dat is autoritaire symptoombestrijding.
Waarom lukt het aziaten en zuid-amerikanen dan wel?
Het is in grote mate ook een kwestie van mentaliteit.
zegtie zonder onderbouwing. gezakt.
Een combinatie van rascisme, discriminatie, sociale onderontwikkelnig, ontbreken van zekerheden
OK commie
In de jaren 60 was er ook apartheid in het zuiden van de VS.
Wat ze er nooit bij verteld hebben is dat toentertijd het zuiden van de VS de bakermat was van de democraten.
U moet eens een keertje naar Hard Core Pawn kijken (op Veronica dacht ik). Dan ziet u hoe de zwarte bevolking denkt en doet. Eens kijken of u dan nog die onzin hier verteld.
Op welke manieren worden deze mensen zoveel achtergesteld en door wie?
@klimaatsloper | 29-05-20 | 11:48:
Neem de zoning laws, woningwetten die bewust voor segregatie zorgden. Of financiering van het onderwijs. Er zijn een veel regels die 'mensen met een laag inkomen' uitsluiten, bedoeld om zwarten te weren.
Allemaal jobless, als ze dat al niet waren. Zaten gewoon te wachten op dat ene bericht wat ze volgens zichzelf het recht geeft TV's te jatten in het kader van racisme.
Als achtergrond is het belangrijk de weten dat Minnesota een al vele decennia zeer linkse Democratische staat (super majority) is met SJW Burgemeester, politiechef, ambtenaren en community woekers. Dus ook met strenge lockdown regels. Om dit Trump in de schoenen te schuiven is volledig onjuist
Dat zal een hoop mensen niet weerhouden om Trump toch de schuld te geven.
Ja de Justin Trudeau look-alike en emo-act-alike.
Wel een grappige opmerking van die Iraanse kabouter.... over dat je je leven niet zeker bent als kleurling in de VS... Als Jood in Iran ben je dat natuurlijk wel...
Zeker als zwarte Jood denk ik. Die koesteren ze in Iran.
Toevallig wel,wonen er nog een hoop ook,net als veel christenen.
Met kerst versieren ze hele straten met alles erop en eraan.
Zitten er veiliger als in Saudi Arabië.
@Roger-Rabbit | 29-05-20 | 11:45:
https://www.telegraph.co.uk/news/2018/12/10/iran-arrests-100-christians-growing-crackdown-minority/
Oh?
@Roger-Rabbit | 29-05-20 | 11:45:
U weet dat dat niet waar is.
Ergens onrecht gezien? Ja? Dan laten we onze eigen buurten af fakkelen.
Waarom gaan ze niet naar een villawijk? Daar zit de vijand toch?
Maar....
het echte nieuws is natuurlijk dat Trump serieus onderzoekt of hij Twitter kan
In wat voor een spagaat moeten de domrechtse tokkies nu wel niet zitten?,. Doorzuigen aan Trump of weer met de voetjes op aarde met het besef dat .. ja het is maar was ookal die tijd gewoon een grote lul waar je achter stond.. en je vond het lekker..
lijkt me een kutgevoel....
Probeer het eens inhoudelijk.
Ik ken wel Wim Kan, Twitter Kan niet.
dat wordt zuigen jongens...
Ik geloof niet dat u in de positie bent om een ander dom te noemen.
Oeps,die is in de veronderstelling dattie op joop zit te tegelen.
Iemand dom noemen die President is van een vd grootste landen ter wereld terwijl je zelf wss zit te wanken op Amerikaanse pornosterren die met 4k op je iPhone verschijnen en daarna je billen weer afveegt en verder gaat met je koffierondje op kantoor.
www.youtube.com/watch?v=JUuieXwISPE
Je knie in iemands nek planten en dan zeven minuten lang met je volle gewicht daarop rusten. Dan ben je ook wel een vreselijke dombo.
En dat is een hele goede reden om winkels te plunderen?
@BansFrakker | 29-05-20 | 11:37: Zeg ik dat?
@BansFrakker | 29-05-20 | 11:37: ja. Want dit is niet de eerste en niet de laatste. Ze zijn het zat.
Dombo deed dit soort dingen helemaal
nooit!!!
Of hij is ongelooflijk dom, of hij is een sadist. In beide gevallen:
X Ongeschikt
Helemaal mee eens. En wat mij betreft kan ie niet lang genoeg brommen voor die actie. Degenen die dit echter aangrijpen om het land af te breken, en daarmee ALLEEN MAAR onschuldige medeburgers treffen, mogen wat mij betreft nog één dag langer brommen. De Agent deed wat ie deed in het ergste geval uit een zieke overtuiging. Eenzelfde zieke overtuiging heerst ook bij dit schorem, tuig, geteisem, geschiften, terroristen, klootzakken, minderwaardig kudtvolk, die dat dan onmiddellijk aangrijpen om niet één onschuldige te treffen, maar gelijk een hele stad. For what? Omdat je zogenaamd "boos" bent? Bullshit. Ze zaten alleen maar te wachten op een geschikte aanleiding om hun agressieve fantasie los te laten op de samenleving. Lekker in een 100% door de democraten bestuurde staat trouwens. Het is alleen maar een vraag van tijd voordat het ándere deel van America het zó zat is dat ze een koekje van eigen deeg krijgen. En dan is het weer janken... Ik vrees dat het ooit tot confrontatie gaat komen, want links is niet van plan een compromis te zoeken met hun zieke ideologie.
Ik vermoed intentionele moord. De man was geboeid en er waren vier agenten. Hij kon dus helemaal niks beginnen. Het duurde zeven volle minuten. Van alle kanten werd er geroepen (ook door hem zelf in het begin) dat hij geen adem kon halen. Als hij op een gegeven moment helemaal geen geluid maakt, waar ook op werd geattendeerd door de omgeving ga je toch achter je oren krabben? Dat vervolgens de halve stad wordt afgebroken en winkels worden geplunderd door een zwerm idioten is maximaal misbruik maken van de situatie.
Ik zou eens informeren of de plunderaars de naam Soros kennen. Natuurlijk niet.
@oldandwise | 29-05-20 | 11:39:
De leiders van de rellen zeer zeker wel, die krijgen geld van hem om dit allemaal in gang te zetten.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:42:
Je vergeet de vrijmetselaars en de Mossad die het geld aan Soros geven zodat hij het kan uitdelen. Zo blijven ze uit het zicht.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:42:
Doe geen moeite.Snap tie niet en wil tie niet snappen ook.
@Diotima | 29-05-20 | 11:46:
Ah,tis allemaal de schuld van Israël.Stom dat ik daar niet eerder aan dacht.
In Duindorp kunnen ze er ook wat van hoor.
Vraag dat maar aan Rick.
De Turk met een genocide van de koerden in de maak en een Iranees bij wie alle dissidenten de dood vinden doen ook even hun plasje hoor. Who's next, Kim Jong Un met dieetadviezen voor de Amerikanen?
Ik kan me de woede goed voorstellen.
Maar echt constructief naar de toekomst toe is dit allemaal ook weer niet.
De woede? Om een paar rotte appels in het politie apparaat?
En hoe zijn die rot geworden?
Hoeveel rotte appels? Is het een incident of structureel?
@Is dit nog nieuws? 11:52:
Om dit incident natuurlijk, wat een moord is. Van de politie.
Er is wel iets structureel mis, als agenten denken dat dit zo kan. Ook al zijn het uitzonderingen.
Denk toch dat het wel verder kan escaleren. Maar onder Obama duurde het ook een week of zo. De tijd zal het leren.
Wat een gotspe, die Erdogan. Die gevaarlijke gek heeft de helft van de rechters, advocaten, leraren en militairen laten arresteren en pleegt genocide op de Koerden. Hou je muil.
1 overleden door misplaats poitiegeweld ,maakt dat van een groot deel van die opgefokte meute daar veel gaan overlijden aan t coronavirus. Waarom staan die lui daar niet bij stil? Corona sluimert net zo goed rond als t onterecht doden van een man. De dood van die man is niks anders dan een exuus om te mogen en gaan rellen met alle gevolgen van dien. Waarom kan t niet een niet geweldadig demonstratie zijn? They dont know what the doing,,forgive them?
Fijn zo'n president die het vuurtje op stookt ipv probeert de gemoederen te bedaren.
Hij grijpt alles aan om het maar niet over de 100k+ doden te hebben.
Hij doet het niet heel slim inderdaad.
www.youtube.com/watch?v=2Ox2Ot09mDE
Wat kan hij dan doen? Heeft direct aangegeven dat dit tot op de bodem uitgezocht gaat worden. Maar de massa wil rellen en vooral plunderen.
En dan helpt alleen nog maar één ding: dreigen met geweld in te grijpen.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:38: hij moet niet zo stoer doen, dat is het vooral.
Het zijn toch echt de Democraten die de boel lopen op te stoken. Trump is een eikel, maar bij dit soort incidenten heeft hij het gewoon bij het juiste eind gezien hij gewoon zegt wie fout heeft gehandeld en niet inbindt, omdat een stelletje terroristische afrocommunisten dat van hem eisen.
Deze propaganda krijgt de Nederlander dagelijks binnen via de NOS, RTL en nupuntnl. En spijtig genoeg kan gezien de invloed van filterbubbels de doorsnee Nederlander hier nog steeds niet mee omgaan.
Deplorables...
Die gast had een strafblad van 3 meter. Veel geweldsdelicten. Hij was geen schatje.
Linkje?
met zo'n mentaliteit heben we in Nederland ook geen tokkies meer.. men mag dromen hoor.. doe ik ook wel eens.. maar ja.. iets met rechtstaat
Fakenews.
@litebyte | 29-05-20 | 11:31:
https://www.foxnews.com/us/who-is-george-floyd-minnesota
Floyd was charged in 2007 with armed robbery in a home invasion in Houston and in 2009 was sentenced to five years in prison as part of a plea deal, according to court documents.
En dat is een reden om minutenlang een knie in z'n nek te leggen
Wat? Kille Zweden die losgaan?
Hoog tijd dat BLM en Antifa op de internationale terroristen lijst gezet worden en de kopstukken naar worden afgevoerd naar Gitmo.
Jamaar ze deugen!
Zolang ze geen direct gevaar zijn voor de heersende elite zijn het net zulke tools als elke andere... ehm burgerbeweging.
haha beide organisaties zijn knokploegen voor de democraten
@Captain_Dipshit | 29-05-20 | 11:34:
Was dat maar waar, ze worden op (s)linkse gefinancierd door duistere figuren.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:48: ja door dezelfde mensen die de democraten financieren
The Donald heeft in dit soort escalerende situaties wel veel profijt van zijn militaire achtergrond en zijn trainingen bij de Navy Seals.
Net zoals Oboema en Hillary profijt hadden van hun militaire achtergronden bij Benghazi?
Moehahaha. Inderdaad ! Daarbij ook nog eens zijn geweldige analytisische vemogen, dat zit wel snor!
Net zoals Hennis voordeel heeft van haar Schoevers opleiding?
@Mr_Natural | 29-05-20 | 11:34: Hennis maakt veel minder schrijffouten op Twitter.
Trump zit er nog. Hennis niet.
Maak je niet druk Kuif. Nog vier en een half jaar Trump overleef je ook wel.
Lol Ome Erdo komt zich ook mengen in de poep. Zijn specialiteit tenslotte.
Maar:
Als de politie te ver gaat is dat een serieuze zaak. Echter deze protesten zochten blijkbaar een aanleiding en hebben die hierin gevonden. Het is te hopen dat ze inhoudelijk los staan van de wandaad van de politie-agent.
Ik wacht nog op de reactie van Kim Yong Oen
Even wat extra olietankers op het vuur gooien
Wat hebben de winkels die geplunderd worden en auto's die in de fik gestoken worden te maken met 1 (of 4 toekijkende) agenten?
In Tunesië aantal jaren geleden begon de Arabische lente... En toen stond men hier te juichen.....
Dus NPO.... Juichen?
Trump heeft het geweldsmonopolie en mag dus rustig hiermee dreigen.
Niet de eerste keer, Eisenhower stuurde ooit de 101st Airborne naar een opstandige staat, en Lincoln riep ooit 75000 man om rebellie de kop in te drukken. National Guard is dan peanuts.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:27: en kennedy in '62 tijdens de ole miss riot in mississippi
Het geweldsmonopolie is een Europees begrip. Een Amerikaan heeft het recht "to protects his own" en mag binnen de wet geweld gebruiken om zijn leven, dat van anderen en zijn bezittingen te verdedigen. Een Nederlander heeft het recht om kalm te blijven, het gevaar te mijden en de politie te bellen.
@Blauwpetje | 29-05-20 | 11:59: Dat recht heeft een Amerikaan ook, alleen hij heeft er nog een ander recht naast.
Als Trump Twitter kapot maakt, welk social medium pakt hij dan? Facebook? En dan Facebook ook maar verbieden als er iets niet bevalt? Volgens mij is een leider van een land verantwoordelijk als er door zijn toedoen een burgeroorlog uitbreekt, en wordt het dan tijd voor een nieuwe leider. Dusja Trump heeft volgens mij zijn langste tijd gehad. Sowieso, de mensheid heeft zijn langste tijd gehad, butterfly-effects via social media na een gewelddadig incident kan al leiden tot oorlog. Een burgeroorlog, of een oorlog tussen landen, of een wereldoorlog. (jaar 2023?) Succes ook trouwens daar in Amerika, met een bevolking die tot de tanden bewapend mag zijn, ook lekker slim.
Trump maakt Twitter niet kapot, dat doet Twitter zelf al.
@Glasgow Argus | 29-05-20 | 11:27:
Twamp legt bias van big tech bloot, al is @jack small fry vergeleken met Zuckerberg en Alphabet.
Maar veel belangrijker big tech moet nu kiezen, worden ze platform of publisher? Time will tell...
@Glasgow Argus | 29-05-20 | 11:27: Twitter staat niet op zichzelf. Deze tendensen zie je ook bij YouTube, Google, Facebook maar ook Wikipedia heeft een aardige linkse signatuur gekregen in hun 'objectieve' berichtgeving. Het wegdrukken van rechts conservatieve content en het vrije geluid is een bewuste strategie die onderling gecoördineerd wordt. De verkiezingen komen eraan en ze zullen alles op alles zetten om ervoor te zorgen dat Trump niet herkozen gaat worden. De digitale 'boekverbranding' van alles wat niet in het linkse narratief past is geen onzin. Het gebeurt overal om ons heen.
Is trump ervoor verantwoordelijk dat een leger racistische en fascistische idioten de hele stad in de fik steekt, plundert en vernielt omdat er een moord op iemand gepleegd is? In één woord: nee. Hij is wél verantwoordelijk voor de juiste veroordeling van de schuldigen en heeft dat ook meteen toegezegd. Ook is hij verantwoordelijk voor de orde in zijn land en dat doet hij dus ook. De haat tegen Trump en dat wat hij vertegenwoordigt heeft net zoveel met zijn beleid te maken als de plunderacties van de lokale winkels te maken hebben met de arrestatie/moord in kwestie. Geen bal.
@Gladiator Fap | 29-05-20 | 11:36: Dat is wel zo, maar hij moet niet via Twitter olie op het vuur gooien..
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:28: www.whitehouse.gov/presidential-actio...
de executive order is vrij helder in dit verband.
Twitter is te laf waarschijnelijk, maar ik zou hem gewoon een permaban geven..
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:38: Gladiator heeft idd gelijk, maar jij verwoord mijn punt in 1 regel, daar gaat het idd MIJ om, hij is niet bekwaam als leider
@Glasgow Argus | 29-05-20 | 11:39:
Yikes, Twamp is op oorlogspad:
"Twitter, Facebook, Instagram, and YouTube wield immense, if not unprecedented, power to shape the interpretation of public events; to censor, delete, or disappear information; and to control what people see or do not see."
Heeft hierin gelijk, maar ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt. Hardcore lefties en beoefenaars van identity politics doen meestal aan doubling down (vandaar de frase get woke go broke).
@Epistulae_Morales | 29-05-20 | 11:41: De machtigste man op aarde een permaban geven. U zou komiek moeten worden.
@Gladiator Fap | 29-05-20 | 11:36:
Het punt met die verantwoordelijkheid voor het "juist" veroordelen van de schuldigen is dat daar als het blanke schuldigen betreft ze er of mee wegkomen of een fopstrafje krijgen. .
>> Succes ook trouwens daar in Amerika, met een bevolking die tot de tanden bewapend mag zijn, ook lekker slim.<<
Dat is het enige wat gewone burgers nog een kans geeft, jezelf en je huis nog kunnen verdedigen. Dus niks 'succes met'. Hier in NL zijn we compleet kansloos als the SHTF.
Het meest opvallende vind ik toch Erdogan die over facisten tweet, en Khomeini die tweet over je leven niet zeker kunnen zijn op straat als neger, hoe zit dat als hoofddoekloze vrouw, of uit de kast homo in Iran?
Wat een rat is die Erdogan. Hij heeft het bloed van tienduizenden aan zijn handen en nou gaat hij de deugkaart trekken?
Erdogan ziet zichzelf graag als leider van de derde wereld en van onderdrukte minderheden - zolang dat maar geen Koerden zijn.
Ik heb geen Twitter. Kan iemand naar Trump twitteren dat hij bij Leptob thuis welkom is, om onder het genot van wat hij lekker vindt, het eens even te hebben over belangrijke zaken? Ook ben ik benieuwd naar hoe hij zijn eigen schijt heeft, aan iedereen die schijt heeft aan hem. Ik wil best een fles cognac of haarbleek in huis halen.
Trump drinkt niet.
U zou idd bij de (s)linkse gekkies passen die dagelijks schuimbekken op open riool twatter op alles wat Twamp en Tjerry twatteren. Waarom u dan geen account heeft is mij een raadsel, uw soort hangt er exclusief rond lijkt het wel.
Hij komt alleen als je diet cola hebt.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:27: En grote en gezonde hamburgers.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-05-20 | 11:26: mij vergelijken met (s)linkse gekkies is een compliment. Ik houd van de rol 'schaap in wolfskleren'.
@Leptob | 29-05-20 | 11:35: "rode telefoon pakken gaat"
Wat!? Ayatollah Sayyid twittert over racistische blanke slavenhandelaars???
10-15 miljoen slaven gingen naar het westen.
-8% van slaven eigenaren was zwart
-12% van de slaven eigenaren was Joods
-Slaven mochten enig bezit hebben
-Slaven mochten trouwen
-Slaven mochten kinderen hebben
-Westen vocht bloedige oorlog en gaf grootste morele gewin aan de wereld 'einde van slavernij'
Kortom het westen deed het kortst aan slavernij, Het minst aan slavernij, behandelde ze het beste, en eindigde slavernij.
150+ miljoen gingen naar het oosten
-Werden in 10x zo inhumane condities vervoerd.(10-20% overleefde de reis).
-Werden allemaal gruwelijk gecastreerd.
-Stopte pas met slavernij na opdringen van de league of nations begin 20e eeuw.
Kortom het oosten deed het meest aan slavernij, langst aan slavernij en ging er zonder gene mee door nadat het westen het had geëindigd.
Hoe durft zo'n man het westen iets te verwijten.
Hij wil de verdeeldheid opstoken.
En nog steeds.
Filipijnen, Bengalen, Indiërs, Indonesiërs worden als honden behandeld in de golfstaten.
Boeien. Te ver fietsen.
Die Erdogan vindt er ook wat van, terwijl hij zo hard bezig is om leraren op te sluiten.
Ciao beloa
Gek dat je nooit blanken ziet rellen als er eentje vermoordt wordt door een anders gepigmenteerde..
200 jaar historisch opgebouwde realiteit (slavernij, daadwerkelijke discriminatie/vernedering/2e rangs burgers) doet mij toch vermoeden dat de blanken er van oudsher net even beter af zijn gekomen.....
Heb dan ook nog niet vaak een blanke gewurgd zien worden door vier bruinen.
Weet niet zeker wat er dan gebeurt? Plunderen wellicht niet, maar de doodstraf voor de daders zou me niet verbazen.
1 agent die 1 zwarte vermoord zegt iets over een paar agenten.
Een meute die dagen gaat rellen, plunderen en brandstichten, geeft die foute agent gelijkt.
Dit voedt de vooroordelen, discriminatie en haat tegen zwarten.
Het framen van 1 agent is net te makkelijk. De woede is juist ontstaan na het zoveelste incident. Dus het zegt wel degelijk iets over het systeem. Alleen het kantelt meer en meer richting dader en slachteroffer rollen. Via de blank-zwart discussie valt dit nooit op te lossen. Het is weer tijd dat er vanuit de 'slachtoffers' een verlicht figuur opstaat met draagkracht en verzoening die de 'daders' omarmen. Martin Luther, kom er maar in.
@zevensprong | 29-05-20 | 11:45: Gelul. Een waardeloos (voor 70%) moet veranderen.
Blije mensen plunderen niet. Relaxte agenten moorden niet.
@geen koning | 29-05-20 | 17:50: + systeem.
@geen koning | 29-05-20 | 17:50: zeggen wij niet hetzelfde?
Zijn ze ook zo als de zoveelste 'witte man' vermoord wordt? Neem een thug als Kori Muhammad. Muhammad 'wanted to kill as many white men as he could':
www.kiro7.com/news/trending/confessio...
Heel goed Trump. Aanpakken dit gedrag. Wat heeft het herdenken en protesteren tegen een rascistische moord (als dat bewezen wordt) te maken met deze volstrekt achterlijke acties? Het plunderen, in brand steken van politiebureau's en onschuldige ondernemers die toekijken hoe hun business door een stel klaplopers wordt vernield. Verschrikkelijk.
Hoe mijn zaak vernield wordt door een zooi klaplopers aanschouw ik inmiddels bijna 3 maanden in LaLande.
Hoe ons land vernietigd wordt door nog wat meer klaplopers aanschouw ik 40 jaar, waarbij de laatste 20 vooralsnog nimmer aanschouwd.
Hek om de wijk heen en er gewoon niet meer heen gaan als hulpdienst een optie?
Keer op keer bewijzen deze “inner-city” African-Americans hetzelfde en doen de antifa typjes maar al te graag mee. Het gaat helemaal niet om racisme of protesteren, maar vooral om heel de bende tot de grond toe af te branden en zonder gevolgen te stelenen te geweld gebruiken. Het klimaat voor dit soort gedrag wordt gemaakt door de media die al jaren racisme aanhalen als systematisch terwijl het er alle schijn van heeft dat dit niet het geval is, maar vooral dat de training en discipline voor bepaalde Amerikaanse politiekorpsen tekort schiet, want buitensporig politie geweld is niet gelimiteerd tot de zwarte bevolking.
Wat wel hetzelfde is in dit soort gevallen zijn de links liberale steden en gebieden waar dit soort rellen altijd uitbreken, die houden een systeem van armoede, slechte scholing en afhankelijkheid van overheidsgeld in stand.
Uiteraard. Want als jij claimt links te zijn, moet je vooral veel arme mensen hebben, oftewel stemvee. Kijk in Nederland wie het hardst gewerkt heeft om onderwijs te slopen, wie de studiefinanciering de nek om draaide (gelijke kansen op een dure opleiding voor iedereen), en wie uiteindelijk maar kansloos volk is gaan importeren.
Als jouw claim is "slachtoffers helpen", moeten er natuurlijk wel voldoende slachtoffers zijn.
Waarom laat die burgemeester de boel zo escaleren?
De gedachte dat het vanzelf zal stoppen als alles leeggeroofd is en in brand staat, dat men dan uitgeraasd is.
Linkse rakkert, iets met zachte heelmeesters en stinkende wonden.
@sprietatoom | 29-05-20 | 11:45: Gecontroleerd af laten banden? Zijn er weer 'stand down' orders afgegeven door de burgemeester? Deze zaak stinkt aan alle kanten.
@Nehemia | 29-05-20 | 12:04:
Ja, de burgemeester zei dat het te gevaarlijk was om de politie in te zetten.
Amerika heeft af en toe best veel weg van Afrika. Soortgelijk beelden verwacht ik ook uit ivoorkust.
Ivoorkust is redelijk rustig.
E.e.a gaat natuurlijk wel leiden tot extreem gewelddadig racisme jegens de blanke werkende man, die uiteraard overal de schuld van is. Enige tips waar ik nog naar toe kan vluchten? Of kan vluchten niet meer?
Ook heel toevallig. George Floyd en agent Chauvin die 17 jaar lang als beveiliger bij dezelfde nachtclub hebben gewerkt.
Bron?
@Piet Karbiet | 29-05-20 | 11:28: Andrea Jenkins, Minneapolis City Council op MSNBC.
Vice President of the Minneapolis City Council Andrea Jenkins says George Floyd and Officer Chauvin worked at the same restaurant together for seventeen years.
So basically they knew each other. A city is destroyed because everyone assumed the cop is a racists and killed the black man. But now it may be that George and Chauvin already had beef. This is nuts!
gellerreport.com/2020/05/floyd-chauvi...
Het is een wankel evenwicht tussen orde en chaos.
Het kruidvat was er, een debiele agent die niet spoort heeft hem ontstoken. Tegelijk met de 40 miljoen extra werkelozen zijn alle ingrediënten aanwezig voor een bloedige en hete zomer.
Voor velen is het niets meer dan een mooi moment om winkels leeg te roven.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:20:
Wat denk je dat er gebeurt als Trump zijn dreigement waar maakt en er wordt inderdaad met scherp geschoten zodat er meer slachtoffers vallen ?
Volgens mij bestaat het Kruidvat niet in de VS.
Zijn er zendmasten in de fik gestoken?
De dader zit in de lik!
Een buitenproportionele bom erop zou niet verkeerd zijn.
Stel je voor, de marokkaanse jeugd neemt Amsterdam nu echt over (kan niet wachten trouwens), en Rutte dreigt dat ie beide tanks gaat inzetten, en dat wordt dan door Twitter verwijdert vanwege het verheerlijken van geweld.
Tanks inzetten is wat anders dan zeggen 'we schieten op iedereen'. Woordkeus is bepalend.
@MisterMr | 29-05-20 | 11:17:En wat gaan die tanks dan doen? BOEM roepen?
@MisterMr | 29-05-20 | 11:17: Beide tanks? Moet je nog ff wachten totdat mastermilo klaar is met zijn tankie, dan heeft nederland er weer eentje.
Nee die word verwijderd vanwege Fake News, we hebben geen tanks meer
Gelukkig heeft de regering de npo om het volk toe te spreken.
@Itastijl | 29-05-20 | 11:32: Ziet u het al voor u?
Een bibberend staatshoofd wat "niet normaal, foei" op de tv zegt....
Tsja, dat krijg je ervan als je geen gelijke rechten hebt, als je een gedeelte van je burgers als derde rangs gebruikt. Dan worden ze boos, en gezien het de zoveelste in korte tijd is, snap ik een gedeelte van de boosheid dan wel weer. Zeker gezien het feit dat deze agenten wel weer met een flutstraf eraf zullen komen.
De buren van de agent wisten niet dat hij agent was, vreemd verhaal.
Hoe kunnen deze mensen geen gelijke rechten hebben? Minneapolis heeft al tijden Democratische gouverneurs. De stad heeft een Democratische burgemeester, volledig Democratisch stadsraad en de politiecommisaris een een Democratische zwarte Amerikaan. De hele staat is een grote Democratisch feest.
Hoe kan het dan zo zijn dat het niet goed zit met de rechten in een staat waar links al decennia volledig aan de macht is?
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18:
Goeie vraag.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18:
Gelijke rechten op papier ja...
In de praktijk zit racisme en discriminatie heel erg diep ingebakken in de Amerikaanse cultuur en dat sla je er niet uit met een velletje papier en wat krabbels.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18:
Met de Democrats daar is het hetzelfde als Links hier. Zeggen op te komen voor de belangen voor de minder-bedeelden maar er niets echt aan willen doen behalve die groepen afhankelijk van hun te laten houden middels wat uitkeringen.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18:
In ieder geval zien we eigenlijk het begin van de problemen hier ook ontstaan. Banlieues in Parijs, No go area`s in grote steden door heel Europa.
Vroeg of laat schiet hier ook de vlam in de pan.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18: De vraag stellen is 'm beantwoorden.
@normanius | 29-05-20 | 11:27:
De vraag is hoe het komt dat links het kennelijk niet voor elkaar krijgt om een stabiele samenleving te kweken.
@Mr.Crowley | 29-05-20 | 11:34: Omdat rechts aan de macht is?
@Epistulae_Morales | 29-05-20 | 11:42:
We hebben hier ook een linkse regering en we zien het hier uit de hand lopen. Steeds meer no go area`s.
@Epistulae_Morales | 29-05-20 | 11:42:
Rechts. Waar dan? De VVD is stalinistisch links.
@Moonwarrior | 29-05-20 | 11:18:
Het is misschien niet geheel verrassend dat de partij van slavernij, de burgeroorlog en Jim Crow wetten er niet veel aan doet om zwarte burgers gelijke rechten te geven.
Tsja, eens zijn de mensen het zat.
O, natuurlijk. Als je boos bent op de politie ga je flatscreens plunderen. Juist, ja. Dat ik dat niet snapte...
@Stijlicoon | 29-05-20 | 11:42: Toen ze knielden tijdens het volkslied was het ook niet goed.
Bob Dylan draait zich in zijn graf om.
en Zappa ook (trouble every day)
We hebben hier te maken met georganiseerd geweld. Nauwgezet en gecoördineerd.
In Amerika noemen ze Minneapolis nu Little Haren.
Ik heb de uitnodiging op Facebook helaas gemist.
was het maar zo' n feest. Minneapolis heet Little Mogadishu, om redenen.
@Glasgow Argus | 29-05-20 | 11:20: Klinkt als Black Hawk Down.
@Glasgow Argus | 29-05-20 | 11:20:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cedar-Riverside,_Minneapolis
Interessant. Dank.
Kijk die Erdogan en Khamenei blaten. Dat zijn wel de laatsten die recht van spreken hebben als het om onrecht gaat.
Olie op het vuur gooien.
@sprietatoom | 29-05-20 | 11:14:
Ik denk dat Trump ze dankbaar is, die 2 tegen je hebben betekent meer steun krijgen.
@skoftig | 29-05-20 | 11:15: De gemiddelde Trump-stemmer weet niet eens wie dit zijn.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:17:
De gemiddelde Amerikaanse stemmer wel zeker *proest*
@kaasfondue | 29-05-20 | 11:20: Mag jij dan stemmen in de VS?
Amerikanen, een volk van twaalfjarigen..
Het ergste wat tegen Trump in te brengen is, is dat hij twittert. Want dat is voor losers.
Wat heeft die Khameini te jammeren dan. Slavernij werd in Iran pas in 1928 afgeschaft. Da's 61 jaar na de Verenigde Staten.
CNN al Trump de schuld gegeven?
Trump al Obama de schuld gegeven? Of China? of de WHO? Of de media?
@Diederik_Ezel | 29-05-20 | 11:15:
Nou u het zegt. In 8 jaar tijd heeft Obama bijzonder weinig betekend voor de achtergestelde zwarte gemeenschap in de VS.
@Diederik_Ezel | 29-05-20 | 11:15:
Obama de schuld geven zou niet eens zo gek zijn. Onder zijn bewind is de armoede en werkeloosheid onder de zwarte bevolking enorm toegenomen. Trump was net bezig weer enorm veel banen te scheppen voor deze groep.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:22:
Dat bedoel ik.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:22: Onder Trump zijn er inmiddels meer donkere mensen werkloos dan ooit onder Obama.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:34: Ze zijn niet werkloos door Trump...
@Stijlicoon | 29-05-20 | 11:39: Welles!
@Stijlicoon | 29-05-20 | 11:39: Obama had te maken met een kredietcrisis die niet echt zijn schuld was.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:34:
Onder Trump is het absolute record gevestigd van laagste werkloosheid van donkere mensen. Totdat de radicaal linkse media de coronacrisis verzonnen en alle Democratische gouverneurs moedwillig hun eigen economieën hebben geruïneerd om Trump te naaien.
@Antiquerulant | 29-05-20 | 12:26:
Je begon zo goed. Zet nu je alu hoedje maar weer af.
Elke gelegenheid word aangegrepen om te plunderen,de rest is bijzaak.
Orkanen zijn ook altijd een goed moment om je thuisbioscoop gratis te upgraden.
@2voor12 | 29-05-20 | 11:15:
Huh, dat gesjouw met die TV's was toch om de winkeleigenaar te helpen om ze op een veilige plaats te zetten?
Elke dag zonder cash overleven in een zieke maatschapij als in de USA...
@Itastijl | 29-05-20 | 11:28: land of the brave, land of the free......
Zolang zwarte Amerikanen denken dat de dood van een brother een recht op een gratis flatscreen schept, blijft hun perspectief redelijk uitzichtloos. Ja, die agenten zaten fout, maar je hebt het i van je schoenmaat als je vervolgens je eigen stad in de fik zet. 0 respect en 0 medeleven voor dit tuig.
Toen ze knielden tijdens het volkslied was het ook niet goed.
dit is een voorbode van als groenlinks ooit aan de macht zou komen. Dan gaan de razzia's tegen andersdenkenden er zo uit zien.
Goh,een echte analist. Met de klemtoon op anaal.
@oldandwise | 29-05-20 | 11:17: Zou GroenLinks ook Twitter gaan verbieden?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:21:
Alleen goedgekeurde meningen mogen ge-Twittert worden.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:21: Nee joh gekkie, alleen maar de meningen waar ze het niet mee eens zijn natuurlijk
Gewoon een leger dakkoreanen inzetten.
Antifa en Black Lives Matter. De anarchistische stoottroepen van George Soros in actie.
Ik denk niet dat Soros hier iets mee te maken heeft.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:12:
Die agent heeft een vreemd verleden.
@Mr_Natural | 29-05-20 | 11:17: Een gevluchte Hongaar?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:12: Soros is de grote geldschieter achter deze organisaties.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:18:
Hij heeft er al een paar koudgemaakt onder verdachte omstandigheden.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:12: Jij niet nee.
@Mr_Natural | 29-05-20 | 11:20: Politie in de VS grijpt soms stevig in.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:25: 3e wereld land
@Is dit nog nieuws? | 29-05-20 | 11:27: In een aantal opzichten wel.
We vieren een kampioenschap, we gaan plunderen!
We zijn boos, we gaan plunderen!
Een dag niet geplunderd is een dag niet ....
Door de sociaal-economische gevolgen van de coronacrisis zijn nog veel meer van deze uitbarstingen te verwachten. En niet alleen in de VS.
Culemborg?
@SlimmeBelg | 29-05-20 | 11:08: Brussel.
Trump is wel duidelijk: when the looting starts the shooting starts. Koreanen in Los Angelas lieten in 1992 goed zien dat dit het enige taal is die relschoppers begrijpen. www.youtube.com/watch?v=OCYT9Hew9ZU
Verder komt de luie en domme Nederlandse media met dit soort flut analyses nos.nl/artikel/2335500-een-diepgewort... Voor de Zaak Mitch Henriquez die heel vergelijkbaar was had de NOS wat minder aandacht. Die agenten werken ook nog gewoon bij de Haagse politie en slechts 1 is veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van 6 maanden.
Volgens mij was die zaak niet vergelijkbaar met deze. In de zaak van Floyd was deze al geboeid op de grond. Onder bedwang houden kan ook door je knie op z'n schouder te zetten, hij komt echt niet omhoog.
Mitch was agressief en begon te vechten tegen de agenten. Deze jongen lag al weerloos op de grond.
Toch, als je die beelden ziet van die zwarte ondernemers die gewapend voor hun zaak staan, is er wel iets veranderd. Destijds waren het inderdaad vooral Koreanen.
pres Bonkers heeft geen idee van zijn bevoegdheden zijn. Zijn tijd voor dapper doen liet hij liever passeren door zich met een fake-blessure te laten bone-spur-afkeuren.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:32: Mitch was niet agressief, maakte een flauwe mopje en werd door zes man politie besprongen en mishandeld tot de dood volgde.
@MaarFeitelijk | 29-05-20 | 13:29:
Maar nu feitelijk reaguren aub.
Mitch was erg agressief. Ik denk dat jij met je Antifa hoofd een beetje de weg kwijt bent en echt helmaal niets meer echt van nep kan onderscheiden. Helemaal verblind door je eigen bubble.
@MaarFeitelijk | 29-05-20 | 13:29:
Mitch was onder invloed, agressief en 10 keer gewaarschuwd. Zijn dood was fout maar had die zich gedragen was er niks aan de hand.
Dus het feit dat er nu geplunderd en gereld wordt, zorgt ervoor dat de agenten die imo echt wel over de schreef gingen, niet vervolgd zouden moeten.
Je praat als een D66-rechter, die de schuldigen strafvermindering geeft, omdat ze zogenaamd door de media al genoeg gestraft zouden zijn. B.S.!
Het belastend bewijs staat on-line en waarom zou u hopen dat schuldigen niet vervolgd zouden worden?
"n de kleurenblinde NRA vindt het prachtig, Amerikanen met Kriss Vectors en 100 round double drum mags die hun privé-eigendom verdedigen."
Niet alleen de NRA. Alleen de 100 round double drums--aarrgh, te prijzig voor een grapje.
Laat die smerige Turk zijn facistische kop houden.
Ik wist niet dat hij Engels sprak. Verdacht.
@SlimmeBelg | 29-05-20 | 11:09: Hij kan het heel goed schrijven. Geleerd op de Koran-school.
Nou nou nou, je zal maar een goedbedoelende fascist zijn en dan met Erdogan vergeleken worden.Ze zijn niet allemaal zo erg.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-05-20 | 11:10: Die fatwa's moeten wel goed gecommuniceerd worden. Engels is daarom een pré.
Hierover twitteren is toch ook vrij dom. Leidt vooral tot misverstanden.
Niets doen leidt tot plunderen en shootouts.
@kaasfondue | 29-05-20 | 11:16:
De enorme werkeloosheid, armoede en de schuldenberg die nu ontstaat leidt tot plunderen en shootouts, de dood van deze man is slechts een trigger geweest.
Die trigger haalt het nieuws, maar de plunderingen, de explosie van diefstallen etc zijn al bezig, verspreid over de USA.
@kaasfondue | 29-05-20 | 11:16: Twitteren is iets anders als niets doen? Hielspoor als afkeuringsgrond voor de dienstplicht van Trump was ook beter voor het land dan nietsdoen?
Trump doet wat ieder weldenkend mens zou doen.
Twitteren?
Als Trump niet in gaat grijpen, krijgt ie er van langs. Als Trump wel in gaat grijpen, krijgt ie er van langs. Ingrijpen dus, en hard ook
@kaasfondue | 29-05-20 | 11:15: Avec plaisir.
Dat is niet zo. Weldenkend in één zin met pres Bonkers is een belediging van het woord weldenkend.
@MaarFeitelijk | 29-05-20 | 13:24: weldenkend in één zin met u ook, NietFeltelijk
REAGEER OOK