19:00 uur. Klappen voor Jaap van Zweden
Want hij heeft het zwaar
Het gaat niet goed met Amsterdams beroemde zoon Jaap van Zweden. In een aangrijpend interview met de Telegraaf lezen we dat de wereldvermaarde violist en dirigent er helemaal doorheen zit. Kunt u wel met drie kinderen op een bovenwoning zitten, al twee maanden zzp-boterhammen met pindakaas eten, uw bedrijf in luttele weken kwijtgeraakt zijn danwel om de dag met max. 30 personen ergens in Brabant in een erehaag staan. Die Jaap van Zweden die heeft het pas zwaar, in z'n lommerijke villaatjes met postzegeltuin (Quote, Story, Google). Daarom gaan we vanavond om 19:00 uur APPLAUDISEREN voor Jaap. Sterkte Jaap! Deze is voor jou. Gabber.
Reaguursels
Inloggenzonde, ik mis cultuur ook in mijn leven, inderdaad optutten, etentje, mooie muziek. j'aime la petite bourgeoisie, van tijd tot tijd toch.
Beste Jaap. Jij weet als geen ander hoe het is in Holland. Als je het gemaakt heb ben je een klootzak en als je het niet gemaakt hebt , ben je een lul.Ik vind je in ieder geval een goeie gozert en er was niks mis met dat interview. Mazsel!
André Rieu is overduidelijk een succesvollere violist. Dus is het erg begrijpelijk dat hij er doorheen zit.
Dat hij zich gewoon zorgen maakt over hoe straks verder met de cultuursector vol ik niet zo heel vreemd. Vrahen zich er wel meer af. Verder slaat hij zich er wel doorheen las ik. Raar stukje dan hierover?
Is toch erg zit je vast in Islamadam.
Deze man gelooft in zichzelf en de wereld in hem .....................
Die gozer hep nou wel lang genoeg thuis gezeten en wil gewoon weer lekkere muziek gaan maken. Niks mis mee toch?
Ja, nou, en, hoezo?
In A'dam kun je op elke hoek van elke straat wat bijfiedelen mits je je eigen geest en muzikale talent daartoe niet te groot acht. Wie houdt Jaap tegen om terug te gaan naar de basic roots van la musica ? Muziek voor de mensen door de mensen. Het kloppende hart, zonder metronoom, van een stadscentrum. Eerlijke pure straatmuziek. Op 1.5 meter. Desnoods versterkt met een PA-installatie, met electrische viool en uiteraard het legendarische wawa (psychedelische; no wawa is no music) pedaal. Ik niet.
Verdorie te laat. Nou ja morgen dan maar. Ik neem aan dat dit een dagelijks terugkerend evenement is totdat Jaap verlichting heeft gevonden.
Laat Jaap maar een beetje zweten .
Jaap van Zweten?
Bij de NS geen conducteurs nodig?
"Famous Dutch conductor stuck in Amsterdam"
Of misschien een baantje voor hem op een lijntje van Veolia naar b.v. Doetinchem? Dan komt 'ie nog eens ergens.
Beter typen met een loopneus dan klappen met een typneus.. zojuist ontdekt.
Heb de aardappelen afgegoten, ben ik nog op tijd?!?
Je hebt niks gemist.
Hè vervelend, net te laat ...
*Klapt en tongtypt•
Nu!
*Klapt*
1 minuut.
2 minuten
11 minuten
Wil graag een paar wereldwonderen toevoegen voor ons bedankapplaus: Wibi Sajoerabi en André Rijeux. Dank.
En James Last (postuum) kan nog net!
@Euriool | 24-05-20 | 18:59: Hoe noemde je het pak dat James Last vaak droeg?
@Nehemia | 24-05-20 | 19:01: postuum... niet kostuum
@Euriool | 24-05-20 | 19:09: Postuum. Dat had ik goed gelezen, maar de vraag blijft staan.
@Nehemia | 24-05-20 | 19:15: Prima!
@Euriool | 24-05-20 | 19:25: Ik zal het verklappen. Het antwoord is Lastpak.
@Nehemia | 24-05-20 | 19:42: dan mag je door naar de volgende ronde: het antwoord is ‘zeiksnor’ . Jij mag de vraag erbij verzinnen.
@Euriool | 24-05-20 | 20:05: Chiel Montagne?
@Nehemia | 24-05-20 | 20:10: Ted de Braak
OMG Jaap. Heul veul sterkte pik.
Kwartiertje nog ...
Ergens een livestream?
@Euriool | 24-05-20 | 18:47:
Het is gewoon bij jezelf buiten uit het raam hangend, zoals de Oranje's ook altijd doen.
Half uurtje nog ...
Tja de 19e van Covid is toch weer iets anders dan de 1e van Brahms.
Maar klappen kan hij krijgen, applaus wel te verstaan. Spannond! Ik ben al aan het aftellen tot 19u00
Nou jongens (en meisjes) ... nog drie kwartier ...
Van Japie afblijven? Haha, kom nou toch. Geld verdienen met talent prima. Maar geen misbruik maken van de woningnood met dit soort immorele praktijken. Bovendien behoort deze Amsterdammer tot de crème de la crème van het links intellectuele keizerrijk der hypocrisie. Een plat pratende topmusicus die is toegelaten tot de hoogste kringen aan het hof van keizer Hypocrisia der links intellectuelen, Daarvoor moest hij naast het bezitten van een ongelofelijk talent voor muziek etc. ook in diezelfde mate zijn walging uitspreken over alles wat rechts van de VVD staat. Inclusief de kiezers. Anders kon Japie het vergeten aan het hof. Weer zo'n hypocriete kunstenaar die links lult en rechts alles vult wat er te vullen is.
Ik heb Jaap nog nooit op iets links kunnen betrappen. En al was het wel zo. Hij is het socialistische verheffingsideaal in levende lijve.
Blijf af van Japie. Klom met plat Amsterdams accent plus viool op tot het allerhoogste niveau. Dan ben je gewoon een baas. Een eindbaas.
Senap. Nee! Dan zijn er anderen te noemen.
Slechtste stukje in 10 jaar van GS. Lijkt erg op afgunst en clickbait. De man zegt niks fouts en wordt neergezet als klagende pauper. Holt aardig achteruit met de kwaliteit hier. Maar ik blijf gewoon lezen en steunen hoor. Wordt wel weer beter.
Goed reken erop. Blijf ik ook!
Je suis Jaap
Je suis Jaap
Jaap est Jaap, lalalalala ...
Het kan inderdaad altijd erger. Respect Jaap, you are a true hero.
Uit steunbetuiging aan Jaap ga ik vanavond om 19:00 mijn nieuwste compositie ten gehore geven. "Ramona" ooit in andere vorm bedacht door de Blue Diamonds. Ik heb de partituur ietwat uitgebreid naar een boeiend multi-instrumentaal geluidslandschap met bergen en dalen van ca. 59 minuten. Dus ik zit straks klaar met mijn zingende zaag en hurdy gurdy. Wish me luck.
Good luck!
@Piet Karbiet | 24-05-20 | 18:18:
Speciaal voor een waar muziekliefhebber zoals jou heb ik professionele gehoorbescherming klaarliggen mochten we buren blijken.
Alsjeblieft geen crowdfundactie Jaap. Daar zit geen muziek in.
Beetje zuur stuk gs. "Ja maar hij heeft geld en dan mag je niet klagen". Onzin, die man wil gewoon graag aan het werk en van het lieven genieten, niets mis mee. Hij heeft die centen zelf verdiend omdat hij een bizar talent is en hard werkt. Ook mensen die een piekie meer hebben mogen klagen, dat is geen alleenrecht van de minima.
Zo is het maar net. Jaap verdient een beter lot dan zo te kakken te worden gezet. Het is vast komkommertijd.
@Buto Terong | 24-05-20 | 17:23: makkelijk scoren, elitair, en de rechts domme bezoekers die tegenwoordig hier de meerderheid zijn zien dat graag. Jammer, ooit koketteerde GS met de gemiddelde hoge opleiding van hun bezoekers.
Benieuwd of GS u gaat belonen met een 'weggejorist'
@captainobvious | 24-05-20 | 17:30: Lang vervlogen tijden, helaas.
Ik kan dat interview niet lezen, want ik heb geen abonnement op de Telegraaf. Bij Jaap van Zweden heb ik een beetje dubbel gevoel. Zijn muzikale prestaties staan buiten kijf, hij is van wereldklasse, respect daarvoor! Maar anderzijds heeft hij ook wel wat van de parvenu. Lang, lang geleden, toen hij nog volop haar op zijn hoofd had en nog viool speelde, was hij eens op de televisie, ik meen met een programma over zijn nieuwe huis (toen ook al!), en dat was een pijnlijke show van nepperige "artistieke" smaak, ik meen alles in wit en met een passend al even "artistiek" publiek daarbij. Verder nog even laten zien hoe hij met zijn BMW 7 wegsprintte, echt iets voor een nouveau riche.
Misschien was hij ook van eenvoudige afkomst, want hij praatte toen echt plat Amsterdams, en de overgang naar (welverdiende) roem is dan niet voor iedereen even makkelijk. Maar hij heeft het wel gemaakt, dat zonder twijfel.
klinkt wat elitair Argyronauta maar je hebt wel een punt
Hij was toch een keer gegijzeld ofzo maar had wel een Audi A8. daar doe ik 't voor. Niet janken Jaap
Dat krijg je met zo een fijnbesnaarde lockdown Jaap.
Geinig toch die Jaco Pastorius.
Ik zou blij zijn een concert te mogen bijwonen, maar Jaap wil daarna met z’n blau punkt nog in een disco dansen. Ja, dan is Corona niet fijn.
Wat nou zo gek is, ik mis van die hele culturele sector helemaal niks de afgelopen twee maanden. Zal wel aan mij liggen, maar alles wat de moeite waard is, is terug te vinden op beeld- en geluiddragers. En wat de moeite wasrd wordt, komt via de Netflixen dezer wereld. Net begonben aan The Last Dance: fantastisch!
Muziek is geen cultuur. Hoe je je tanden poetst wel.
Maar gefilmd kan er ook niet meer worden door de Corona.
Theo Maassen in Carre is niet het zelfde als op de tv, de vijfde van Mahler klinkt niet zo mooi op Spotify als in het concertgebouw en met je vrienden naar een leuk concert/festival is toch echt een stuk leuker dan een beetje zoomen. Het ligt dus inderdaad aan u.
@Hunter S. Thompson | 24-05-20 | 17:26: De vijfde van Mahler ervaren in een Concertgebouw, daarvoor moet je heel ontspannen zijn. Je vrouwen in dure jurken, je mind die rustig terugtwinkelt naar andere uitvoeringen van de vijfde, met andere dirigenten, die je ook aan het hart liggen. Na afloop ga je ook naar een Michelin toko, alwaar je in gesprek komt met een Wagner fanaat, die jij de volgende dag uitnodigt in je tuinhuis. Zo ontspannen bedoel ik. Voor de meesten is het spotify en Mahler doorgronden. En het geheel.
@koperbij | 24-05-20 | 17:44: klinkt goed. Ik ben ook een Wagner fanaat. Echter na Mahler’s 9e en 10e is er voor mij geen muziek meer mogelijk.
ik lees net het interview en snap niet wat Jaap nou fout heeft gedaan. Geen enkel zelfbeklag, beschrijft alleen welke ellende hij in zijn branche ziet gebeuren. Wij zijn toch niet afgunstig hier op een beetje succes of zo?
Wij niet.
Maar wij kunnen het interview lezen.
Moet hij iets fout gedaan hebben dan? En waarom?
He, schei eens uit! Het is de bedoeling dat u de kop van dit topic leest, dan de kop van het interview en daarna Jaapie ongezien de tiefus wenst omdat hij meer centjes heeft dan u. Er zitten hier verdacht veel commies voor een rechts haatblog.
@JJMS | 24-05-20 | 16:54: een overblijfsel van vroeger, toen GS nog een wat slimmer publiek trok.
Tsja, van het concert des levens krijgt niemand een program.
Het leven is een symfonie, maar je moet zelf de noten op de juiste plek zetten.
Het leven is een pijpkaneel, een ieder zuigt en krijgt zijn deel.
Het leven is niets waard. Maar niets is meer waard dan het leven.
Hierdan ... alsjeblieft!
Het leven is net een oliebol. Ze bakken gewoon weer een nieuwe.
Jullie brengen teveel tijd door met het lezen van de tegeltjes op de plee van jullie ooms en tantes.
Tegel van de dag !
Een dirigent is ook een soort gebarentolk.
Het moet wel klinken anders steekt de dirigent er een stokje voor.
@Nehemia | 24-05-20 | 17:08: die zit Nehemia maar ik zie liever die gebarentolk achter Rutte dan die uitgestreken tronie van Jaap
@Troumoetblijcken | 24-05-20 | 17:10: Zekers! Irma is zoveel beter. Die meid kan echt van alles uitbeelden.
Eerder deze week, ik meen bij The Independent .co . fukall een mooi in memoriam voor Ian Curtis. Bij zijn verscheiden was ik om ende nabij 15. Veel te jong om Joy Division te kunnen waarderen, Muziek, ik wens er de ballen verstand van te hebben: www.youtube.com/watch?v=674KGKRQBPE
Gewoon te mooi voor woorden, maar ergens ook weer niet.
Ik heb op die dag Unknown Pleasures op FB geknald, uit mijn favoriete top 10.
Dat loopje aan het begin triggert bij mij al een soort euforie. Er zijn nummers die steeds weer dat effect hebben.
Maar Jaap weet hopelijk wel dat hij het altijd nog stukken beter heeft dan René Froger? Tenslotte is die het zwaarst getroffen.
Gewoon je zelf een Topper durven noemen. Volgens mij is Gerard Joling de enige die daar de waarde van in ziet. www.youtube.com/watch?v=g3GWvDw3uWs Zen.
@Hetkanverkeren | 24-05-20 | 15:57:
Dat is eigenlijk best aanmatigend, nu je het zegt. Ik ga mezelf m.i.v. morgen 'blonde stoot' noemen. Als ik het maar vaak genoeg verkondig gaan mensen er misschien wel in geloven. ;-)
Nou ja.. binnen zijn kring van fans is hij wereld beroemd hoor. Dan kan je best een topper heten.
@MickeyGouda | 24-05-20 | 16:05: Niettegenstaande mijn eigen voorkeur voor blauwogige brunettes, wens ik zelf mijn ware ik niet tot morgen uit te stellen.
Ik ben een gehandicapte linkse flikker. Ik ben als zodanig geboren, maar het heeft me ruim veertig levensjaren gekost om me als mezelf te durven identificeren. Het soort van druppel dat een lege emmer doet overlopen.
Mijn lieve zuster van een andere moeder: ik pak die verantwoordelijkheid, ja ik pak 'em. Het schijnt overigens dat je met een QWERTY cursus een heel eind komt. Tienvingerig. Voor het echte werk heb ik er aan twee genoeg. Voor een cursus zelf je haar blonderen: www.youtube.com/watch?v=Hphwfq1wLJs
There's something about you Mickey Gouda. Nogmaals, en ernstig nagedrukt, ik citeer The Funz: aan mijn lijf geen ontrouwe polonaise.
Het is dat ik amper nog haren op mijn kokosnoot heb, anders was ik een DapperDan man. www.youtube.com/watch?v=VVmXSnyLroM Doe mij maar de gein.
@MickeyGouda | 24-05-20 | 16:05: U heeft zojuist het principe van de kracht van affirmations bevestigd.
@Nehemia | 24-05-20 | 17:09: Jump the White Shark. Van onderen: www.youtube.com/watch?v=E-sX2Y0W8l0
@Hetkanverkeren | 24-05-20 | 16:58:
Hihi... Ik wilde eigenlijk schrijven "Pak 'm met beide handen!", maar toen realiseerde ik me waar ik was. Een soortgelijke aanmoediging dus, maar dan in andere bewoordingen. X
In de Verkiezing Meest Getroffen Nederlandse Man moet ene Jelle Brandt Corstius daarnog wel over heen kunnen.
Loopt jaap van zweden om 19u door Malmö dattie klappen krijgt
Je zal toch maar vast zitten in Amsterdam de horror, maar goed Jaap heeft er zelf voor gekozen dus boeie.
Ik wist echt niet wie dit was en dacht dat het over één of andere trein-conducteur was die Amsterdam niet meer uit mocht... Waar gààt het over...
Over een BN'er die aandacht wil.
Nou, je hebt twee Japen in dit land. Sinds corona.
Over eentje van Zweden, dat is waar zeg maar zo'n beetje de finnen vandaan komen zoals die Allahgren waar je tegenwoordig veel over hoort, komt ook uit Zweden.
houen zo random_roadkill
@Breinbrouwsels | 24-05-20 | 15:56: Nee, die komt uit Leiden en woont in Amsterdam, net als Jaap. Haar moeder komt uit Zweden. Vader en grootvader waren Nederlanders. Da's alles.
Die mevrouw met drie kinderen in haar bovenkamer bezocht zijn concerten toch al niet. Die heeft het nu niet zwaarder dan anders.
Jaap was laatst zo ontstemd en gespannen dat hij van zijn stokje ging, ik bedoel maar.
Weer een hoop simpele, afgunstige reacties. Van Zweden zit wel op de positie van Mahler en Leonard Bernstein om er een paar te noemen , bij het New York Philharmonic , een vd top orkesten van de US , en de wereld.
Hebben ze geen ruzie om die positie?
Houdt Corona geen rekening mee. Alle genieën, alle grote kunstenaars, helaas, ze worden niet uitgezonderd. Shit happens.
@Mr_Natural | 24-05-20 | 15:44: Verzin een betere reactie of ga maar naar Dumpert, kun je punten scoren.
@Zwizalletju | 24-05-20 | 15:46:
Ik bedoelde het niet vals maar ik zing een toontje lager.
Afgunstige reacties?
Dit soort lui moeten zich kapotschamen om zo te lopen miepen over iets wat ons allemaal passeert.
Hij zit in tegenstelling tot het gros van de "slachtoffers" in welhaast een van de meest riante posities. Waar maakt die gast zich druk over met al zijn schaapjes op het droge.
Je bevindt je in een slangenkuil van onverschrokken cultuurbarbaren.
@suscrofa | 24-05-20 | 15:52:
Cultuur? Dat lusten we rauw!
@Mr_Natural | 24-05-20 | 15:54:
Wel met een uitje erbij. Smakelijk !
Eens!! Zwitzalletju.
Zwitzalletje. Ik moet wel lachen om Mr. N.
Is niet erg toch?
Doet niet af aan mijn respect voor Van Zweden.
Mahler en Bernstein zijn dan ook allebei sinds lang overleden. Weet u niet een paar recentere?
Leve deze Jaap! Dergelijke toppers gun ik van harte een luxe inkomen en woning. En muziek laten weerklinken is zijn roeping waar menigeen naar verlangt. Dus ja... ook hij mag klagen....
Als je Jaap én Zweden in je naam hebt staan dan vraag je ook wel een beetje om problemen.
Sterkte Jaap van Zweden! Je moet maar zo denken, er zijn altijd mensen zijn die het beroerder hebben dan jij, beur je daar maar aan op. Of componeer er een leuk deuntje over.
Tjah, wel sneu voor 'm dat ie nu conducteur op de tram van het GVB is. Ben je toch diep gezonken.
Dat is Pechtold.
@Baron Clappique | 24-05-20 | 16:32: Dat was Fred Teeven.. nl.wikipedia.org/wiki/Fred_Teeven .Pechtold volgen mij geen rijbewijs...
Is dit onze Telegraaf nog wel? Beetje sneu om die BN'ers een huilpodium te geven keer op keer. Maar goed. Ik ga lekker met de hond wandelen.
Jaap loopt anderhalve meter naast zijn schoenen.
Jammer Jaap, baas boven baas, Herbert von Karajan liep nog véél verder naast zijn schoenen. Die arrogantie ga je nooit meer halen.
Ik kijk nu naar herdenking Memorial Day vanaf Margraten.... er liggen een paar duizend jonge yanks die nooit meer terug kunnen naar hun thuis. Zeik niet Jaap!
Die jonge Amerikanen hebben dus ook last van de corona?
Ik woon in Margraten. Telkens weer die dikkoppen die bloemen komen leggen om zelf even in de schijnwerper te staan. Vooral onze eigen (ongekozen) burgemeester. Je kunt er beter eens langsgaan als er niets te doen is. Maakt meer indruk.
@oldandwise | 24-05-20 | 15:39: ‘grappig’.....
ik denk aan al die jongen yanks op margraten dan kan ik eff niet dat stomme gejammer van zo,n eikel aan horen
Zeg je ook tegen je vrouw als ze eens zeurt, 'ik denk nu aan de yanks op Margraten' ?
Hij steekt z'n dirigeerstok maar ergens in waar de zon niet schijnt.
Jaap is niet belangrijk.
Klopt. Jaap is slechts een intelligent stuk gereedschap voor de muziek. Maar goed, deze tijden
Je moet het niet aan de stok krijgen met Jaap van Zweden.
Na het lezen 2 uur en 46 minuten zitten janken. Voor Jaap.
Dat is genoeg voor een symfonie. Heb je het al in een (dramatische) partituur weggeschreven ? Benieuwd.
Sjaaltjes en een midlifecrisis. Vroeger, in Paradiso (in Amsterdam gelegen): www.youtube.com/watch?v=a7d8DXb1kbI Vast wel ergens aan een Prinsengracht. Ach al die weemoed: virtuositeit is nogal aan inflatie onderhavig www.youtube.com/watch?v=hsJdLv38fy8
Het is allemaal geen Wagner. Een beetje klootviolen kan iedere boerenlul.
Ik kan het stuk in de Telegraaf niet lezen en ik vind dit echt oeverloos gezeik van GS. Sorry, meer kan ik er niet van maken.
Jaap moet leren zijn viool te laten janken en het samenvatten in een studio-album "An odyssee in the blues" en af en toe eens een Stradivarius in de fik steken of verrot slaan. Net als good ol' Jimi deed met zijn Fender's. Dat helpt. En ophouden te janken als een zielige fortuinlijke cultuursnob, bah.
Dat is toch die nieuwe trainer van FC Cincinatti?
GeenStijl plaatst tenminste wel de juiste foto van de nieuwe trainer.
Grote bewondering voor Jaap, maar 4 maanden lijkt mij zwaar overdreven.
Max 3, bovendien had je nu niet in New York willen zitten.
Aan de andere kant Jaap, jij bent hier de dirigent.
Je laat je toch niet dirigeren door Mark!
En die ander Jaap is een 𝕂𝕝𝕠𝕠𝕥Viool.
Dramatische termen als "aan huis gekluisterd" zullen er wel door de Televaag bijgebakken zijn. Maar als je werk bestaat uit het staan voor volle zalen, zou ik me nu ook een beetje zorgen maken.
Natuurlijk is deze Jaap veel sielugur dan Henk en Ingrid in hun vinex krot, tuintje van vijf bij zeven en hun krijsende Sterre op de bank en de kleine schattige Jan-Jaapje die de kat met een Stanley mesje probeert te scheren. Nee, dan is al twee maanden niet naar New York kunnen vliegen een veel grotere beproeving.
Henk & Ingrid noemen hun kinderen Wesley en Kimberly.
@gestoptmetroken | 24-05-20 | 15:34: of Cheyenne
@gestoptmetroken | 24-05-20 | 15:34: Kevin toch?
@5611 | 24-05-20 | 17:46: of Dylano
Je kunt natuurlijk een beetje jaloersig doen naar Jaap, maar de grote vraag is inderdaad: Hoe moet dat nu verder, met concerten voor 2800 man? Je kunt dat wel leuk terugbrengen naar 400 man vanwege de anderhalvemetermaatregel, maar iedereen (zelfs Maurice de Hond) weet inmiddels dat wanneer je met 400 man binnen gaat zitten dit nóg geen zin heeft, zie de recente besmetting van 40 mensen in een kerk op 10 mei.
Zonder enige vorm van muzikale opvoeding blijft het trekken aan een dood paard. Muziek, kunst moet gedragen worden. Anders kun je er subsidie in blijven flikkeren. Klassiek leren waarderen is als groenten leren eten. Je moet het leren waarderen. Boem boem boem boem Mac Donalds.
Iedereen weet ook dat het sterftecijfer onder de <65 net zo groot als woon en werkverkeer. Mar dat blijven we ook gewoon doen. Heel raar.
Aangeklede poppen in die stoelen zetten, opnemen en streamen die handel. Stadions ook vol zetten met robots die joelen en schreeuwen en bier en aanstekers gooien en met vlaggen zwaaien en streamen die handel, gewoon weer beginnen met die competitie. Desnoods alleen nog maar thuis spelen ... o wacht ...
@azijnseikerT | 24-05-20 | 15:27: En dat van roken is 6,4%. Maar niemand die daarover rept. En als je het wel een probleem vindt, dan ga je toch gewoon niet naar een concert.
@azijnseikerT | 24-05-20 | 15:27:
Het overgrote deel dat klassieke concerten bezoekt is ouder dan vijftig. Dus hoe dan ook een risicogroep. Ik vraag me echt af hoe dat verder moet, de komende jaren.
Geldt trouwens ook voor concerten zoals in de Ziggo Dome hoor. Die gaan echt niet open voorlopig. Ook al komt daar jonger publiek.
@Watching the Wheels | 24-05-20 | 15:27:
Ja, zoiets zal het moeten worden. Streamen die handel (of Händel).
Jaap, meld het op de jeaup zou ik zeggen. Daar zitten meer mede slachtoffers/grachtengordel miljonairs die nu hun leven vol beperkingen als lijdensweg presenteren. Kaviaar niet meer leverbaar. Bentley dealer gesloten. Cokedealer gearresteerd. De hel die centrum 020 heet.
"Beroemde Nederlandse conducteur neergestoken in Amsterdam." (NYT)
Ik wist niet dat je er ook beroemd mee kon worden.
Zul je zien dat Jaap klokslag 19 uur buiten staat met z'n stokje.
uhhh Zeden had toch geen lockdown?
Dus als iemand ergens van baalt mag hij dat niet hardop zeggen, zolang er ergens ter wereld iemand leeft die het nòg ietsje slechter heeft?
Klinkt een beetje naar rancuneuze jaloezie.
Dat mag ie best zeggen. Maar het hoeft niet nationaal gepubliceerd te worden. Die fout zit overigen vooral bij de televaag natuurlijk.
De reden dat mensen zich er aan storen is dat ze het hypocriete gezeik vooral beu zijn van BN-ers. Ze weten altijd wat beter is voor anderen. Of het gaat of immigranten, politieke keuzes, milieu, enz. En dan heb je nu die gaan lopen klagen dat ze zielig zijn. En net als bij al die zojuist genoemde onderwerpen, zij zijn degenen die er het minste last van hebben.
Dus, verdient van Zweden een veeg uit de pan? geen idee, ik volg em iet, ik heb het interview niet gelezen. Maar dit is in ieder geval niet het juiste moment om en plein public "zielig" te zijn, waarbij nogmaals vermeld moet worden dat dat probleem vooral bij de Telegraaf zit.
@TheEgg | 24-05-20 | 15:30: precies dat dus.
Verscheidene reaguurders noemen ook dat Jaap van Zweden een topper is. Hij heeft hard gewerkt/werkt hard en schijnt tot de beste dirigenten van de wereld te behoren. Wat dat betreft heb ik ook bewondering voor hem.
Het gaat hier om het klagen en er een podium voor krijgen, èn dat niet afslaan. Ook een topper kan dus blijkbaar een miskleun maken. Jammer dat je geen muziek kan maken, niet naar café en restaurant kan, maar er zij veel meer mensen die echt getroffen worden: op een flatje, baan kwijt raken, ziek zijn, dood zijn, overbelast werk moeten doen (verpleegkundigen, artsen) en ga zo maar door.
Vioolspelen én dirigeren, hoe?
Met je voet.
Vraag het André Rieu. Verdient er ook veel geld mee. Meer aansprekend genre.
Wat vindt Claudia de Breij hiervan? Zonder haar opinie is het heel moeilijk dit Jaap van Zweden leed te verwerken. Kom er maar in Claudia.....
Die is André Rieu aan het troosten. Hoe moet dat nu in Maastricht?
Het dagelijkse luxe leven van Jaap van Zweden, dat nu natuurlijk helemaal overhoop is, doet me denken aan deze South Park scène: www.youtube.com/watch?v=7txygGSM4OY.
Geestig inderdaad.
Southpark is vaak erg raak.
Kan allemaal wel wezen, maar de meeste maatregelen zijn volstrekt overbodig. Een zaaltje is link, tenzij je dat zaaltje voortdurend goed ventileert en de relatieve vochtigheid voldoende hoog houdt, dan loop je geen enkel risico.
Geen enkel risico?
Dit is nog nooit getest.
Weet je wie ook miljoenen verdiende door met een stokje te zwaaien?
nou vertel!
John Holmes?
Tita Tovenaar?
Leopold Stokowski?
The happy hooker?
Adolf Potter?
Ron Jeremy.
Fatima Moreira de Melo?
Uri Geller?
Herman Stok ?
Rik Ceulemans?
@Mr_Natural | 24-05-20 | 15:23:
Da's een lange afstandspolstooklopert, je bedoelt Jan de voetballert (of Raymond).
Phil Collins?
@Watching the Wheels | 24-05-20 | 15:33:
Raymond natuurlijk. Domdomdom.
Aan die ene alinea die ik kan lezen te zien, zie ik niet wat fout is aan de uitspraken van Jaapie. Minder Telegraaf lezen een optie, of zeg ik nu iets geks?
Klappen voor Jaap? Ik voel meer voor een waarschuwing.
Ruilen Jaap?
Waarom zijn het toch steeds maar weer de BN-ers met het meeste geld en in het bezit van riante huizen, die zo ongelooflijk over lopen van zelfmedelijden?
Even geen muziek maken. Das niet leuk Japie, maar je bent niet de enige met problemen.
Muziek maken kan ie nog gewoon. Hij moet alleen even zijn idolate publiek missen.
@Spring Bruissteen | 24-05-20 | 15:25: En het geld dat ze hem toestoppen. Kan hij even zijn voorraad bakstenen niet aanvullen.
Ja, maar wat Jaap doet is essentieel en fundamenteel voor het menselijke soort. Dan is dat toch niet erg dat het beloond wordt met een beetje een huis en wat aandacht?
Ik vond het al zo erg voor Andre Rieu en Froger . Wat die mensen moeten meemaken in deze tijd is te afschuwelijk voor woorden. Sterkte Jaap
Mag ik dan van jou, van de thuismuzikanten Gordon?
Kwartet!
jaap is een suk
kel die klaagt
Dan kan hij een dealtje maken met de Televaag. Hij jammert een beetje, de Televaag maakt er click-bait van. Toch bijna een echte baan gevonden.
Ricky Gervais on lockdown, 'Millionaires shouldn't lecture normal people'.
www.youtube.com/watch?v=xH2IK0CNoms
Ontdekte recent dat hij ooit de manager was van ... Suede.
@Piet Karbiet | 24-05-20 | 15:12: Zo kwam ik er laatst achter dat Ian McShane (Deadwood) de intro deed van Slave to the rythm van Grace Jones.
Altijd grappig dat soort kleine “ontdekkingen”.
@NoMoreMrNiceGuy | 24-05-20 | 15:20: Nog twee weetjes : Keith Richards heeft de baspartij van Sympathy for the Devil ingespeeld In plaats van Wyman.
Jimmy Page heeft de solo op het nummer Hotel California van The Eagles ingespeeld.
@onfray | 24-05-20 | 15:38:
Nog meer weetjes: Smurfin is aan het baren.
@Spring Bruissteen | 24-05-20 | 16:05: Drie keer raden welke vinger ik opsteek, Hobbelpaard van Troye.
@onfray | 24-05-20 | 16:19:
Je duim?
Troye?
@Spring Bruissteen | 24-05-20 | 16:28: Lees de autobiografie van Bill Wyman ( Stone alone ) maar. Daar staat het namelijk in.
Die van Zweden was ooit een itempje in Animal Crackers van André van Duin, toevallig bij Jaap Aap. Was leuk, al dacht hij er zelf misschien anders over.
Het is toch ook ontzettend kudt als je niet meer met je bandje kan optreden?
Geen medelijden mee. Mijn betere helft heeft hem overigens een aantal keren als klant in de winkel mogen helpen ( PC Hooft straat) en meneer is één van de meest arrogante, stugge en vervelende klanten ooit...
René Froger, die heeft het pas zwaar
Die is...
Ik ben even kwijt waar hij op dit moment dirigeert.
@AirborneDivision | 24-05-20 | 15:13: Hou die emotishit nou eens op Faecesboek!
Froger, dat is toch zo'n spel waarin je artiesten veilig naar de overkant moet brengen?
Ik lees dat Jaap noodgedwongen in Amsterdam moet bivakkeren. Da's inderdaad mooi kut.
ja iets ergers is er niet!
Pure horror.
Tja mannen met de voornaam Jaap hebben het geen van allen makkelijk in deze Corona tijd. De een lult uit zijn nek dan ander klaagt als een gek...
Schrijven van de hit ‘Berdien’ van Dolly Parton.
Laat Jolene het niet horen....
Voor alle reaguurders die naar aanleiding van dit vreselijke nieuws stuk zitten.
www.youtube.com/watch?v=JN9aevZCm_o
Ik had laatst een Jaap in mijn vinger
Beter dan een vinger in Jaap
Beter dan andersom..
Hahahahahaha, hoe bedenk je het!
Jawel, deze lieden hebben het ontzettend zwaar. In het middelpunt, in de spotlight, the center of the universe. Dit alles moet Jaap, ontberen en dat is echt heeeeel erg. Ik stel voor een crowed funding actie. Helpt Jaap, de Zomer door.
Intussen verdienen onbekende beroepsmuzikanten van niveau natuurlijk geen ene moer. Die mogen blij zijn dat ze bijstandsniveau halen of een partner hebben met een gewone baan.
De kunstsubsidies zijn vooral voor de bobo's museumdirecteuren en dat soort ijdele zwavelzure mandarijnen die zelf niets maken maar belangrijk kijken.
Vergelijkbaar met van die brallerige zelfingenomen investeerders die ook zelf niets maken, behalve winst en zieke tv-programma's waar ze anderen voor laten ploeteren.
Nederland, waar is uw trots.
Hij lijkt echt veel op die gnoom uit het derde deel van Sin City, met dat gele bloed en die met Bruce Willis gaat vechten en zo (en met Jessica Alba,... zucht...)
Ik ben stuck in Tytsjerksteradiel.
Valt ook niet mee.
Het is hier zwaar bewolkt.
En de buurvrouw stemt Groenlinks.
Hellup!
*The A-Team bellen doet...*
@Wijze uit het Oosten | 24-05-20 | 14:55:
Ghost Busters, beter.
Hij kan toch een fiddler on the rooftop concert geven? Leuk voor de buurt.
Iets om je op te vrolijken: www.youtube.com/watch?v=Nbf_alaa6KI
Iemand die wel een viool vast kan houden.
Dank! Dat deed goed.
Violen.
m.youtube.com/watch?v=wBjPAqmnvGA
"Shlomo Mintz neemt deel aan het vredes project "Violins of Hope", samen met vioolbouwer Amnon Weinstein. Vierentwintig violen van eigenaars die hun leven in getto's en concentratiekampen verloren tijdens de Tweede Wereldoorlog werden gerestaureerd door Weinstein. Ze worden tentoongesteld en bespeeld bij verschillende gelegenheden. "
Heftig...
Uiterst sympathieke vent die zélf zijn geld bij elkaar harkt en óók nog veel doet voor kinderen met autisme via zijn stichting en vrouw Aaltje. Een man met het hart op de juiste plaats en die achter de schermen zich enorm inzet voor en in de zorg zonder daar mee te koop te lopen.
Laat je niet gek maken Jaap! Je bent een topvent!
Inderdaad, het is hem gegund. Bovendien doet hij zijn "beklag" in een interview, in plaats van sommige andere celebrities die huilie doen op Twitter, dat het allemaal zo vreselijk is in hun villa en dat corona iedereen gelijk maakt.
@Muxje | 24-05-20 | 14:53:
Ja precies. Maar daar wordt gemakshalve even aan voorbij gegaan.
Jaap is een Nederlander om trots op te zijn. Wat hij heeft gepresteerd is niet mis.
Een hard werkende man met enorme talenten.
@De Treinende Rechter | 24-05-20 | 14:56: Gelukkig, toch nog mensen met een normale reactie hier.
Ja, fantastische dirigent, fantastische violist. En verder wat overVecht zegt.
Ga hier maar eens voor zitten en kijk dan nog eens terug op jullie eigen tragische reaguurseltjes. Wat een armoede.
www.avrotros.nl/klassiek/item/jaap-va...
Ik heb nog eens een oude mobilet van Jaap gekocht, fl. 25,--
wat was ik blij met dat ding.
@NatNiks | 24-05-20 | 15:18: u heeft dus al een respectabele leeftijd bereikt.
Ja Jaap,
je hebt destijds het mooiste meisje van onze middelbare school geschaakt (later dan, hè) toen ze al tijden terug was uit Hawai. Knap gedaan man.
Er past een groot strijkstokorkest in z'n tuin. De stumperd.
Miljonairs die het ook niet meer aankunnen. Het komt wel heel dichtbij nu
Ga der maar aanstaan, 40 jaar meer dan ruim je geld verdienen door met je armen te zwaaien. Geef het je te doen.
Deze man heeft het bijzonder ver geschopt. Daar kun je alleen maar veel respect voor hebben. Violist en dirigent op het allerhoogste niveau. En dat allemaal door zo'n 50 jaar lang verschrikkelijk hard te werken.
Kutmuziek. Lul van een kerel. Geen respect dus.
@Lorejas | 24-05-20 | 14:49:
Lul van een kerel!?? Van hoe dichtbij ken jij hem dan om dat te durven stellen?
Daar kunnen al die slampampers in de zorg een puntje aan zuigen.
Heb je meneer wel eens horen orakelen? Berelul van een vent.
@Lorejas | 24-05-20 | 14:50: Nee jij dan... Pfft...
@Lorejas | 24-05-20 | 14:50:
Ik heb jaren contact met hem direct gehad en mijn bevindingen staan haaks op die van jou. Zie ook mijn andere tegel.
@Kuifje-naar-Brussel | 24-05-20 | 14:52:
Dat... Jaap is druk in gedrag en passievol... maar blijkbaar hangt Lorejas daar gelijk een waarde oordeel aan vast.
Het is een klootviool, die kerel. Een zak stront eerste klas.
"En dat allemaal door zo'n 50 jaar lang verschrikkelijk hard te werken."
Waarvan 40 jaar uit de staatsruif....
Ik ken alleen een Joop van Zweden. Houd ik graag zo.
U bedoelt niet toevallig John de behangkoning?
@Spring Bruissteen | 24-05-20 | 14:56:
Nee, Joop de muzikaal behangkoning.
Liedje voor Jaap, om de moed er in te houden, hou vol !
www.youtube.com/watch?v=ln7Vn_WKkWU
Clowns to the left of Jaap, jokers to the right, stuck in the middle with us.
Dus deze conducteur zeurt over niets om handen hebben? Hebben we potverdikke net een zooi treinen gekocht!
En op een fluitje leren blazen is voor hem een viooltje van een cent.
@Mr_Natural | 24-05-20 | 14:48: Blijkbaar is de financiële noot nog niet hoog.
-edit mezelf: meneer van Z is wellicht wat anders dan hij voor doet komen.
Voor de kat z'n viool.
"Daar hoort na een concert uitgaan in een restaurant of café bij". Dat hoort er inderdaad bij, is absoluut geen overbodige luxe. Het leven is ondenkbaar zonder afterparty's.
Hé GS; nodig deze meneer nu eens uit in het coronacafe! Mag hij zijn viool meenemen. Wat een leed.
Voor een heel klein groepje mensen is dat een gewoonte, ja. Het meerendeel haalt gewoon een vette bek Shoarma.
Ik heb meer medelijden met z'n buren.
Van Zweden mist vooral Vitamine “A”. De “A” van Aandacht.
Spijker - kop - raak.
Hou vol, Jaap! Hou vol!
Okay, ik ben er klaar mee, corona is nu echt te ver gegaan. edition.cnn.com/2020/05/21/business/v... Alles tussen een paar ton of een paar miljoen om oma of opa te redden is prima, maar laten we ook van het leven blijven genieten.
Deze pikante hobby had ik niet achter u gezocht, Feynman!
Door het te bedekken?
Les Wexner is de eigenaar van Victoria Secret. Hij was ook de beste buddy van Jeffrey Epstein. Je weet wel, die gast die zichzelf niet heeft opgehangen.
Ik wist niet dat je nog zo'n jonkie was Feynman. Voor de meeste reaguurders gaat het toch echt om pa en ma, niet om opa en oma. Maar goed.
@Glasgow Argus | 24-05-20 | 14:45:
Les Wexner, de man die zorgt dat ze niet hangen.
Tjezus Jaap..... van zoveel onrecht word ik zelfs emotioneel.
Sterkte kerel!
Gevoelige snaar geraakt?
Ik vermoed zo dat men bedoeld dat de man vastzit in Amsterdam, the horror. Ik moet er zelf ook niet aan denken.
Hopelijk leert'ie ervan. Kijk, dat je dom geboren bent, daar kun je niks aan doen, maar dat je niets bijleert, dáár kun je wel wat aan doen.
@libertat | 24-05-20 | 15:29: Zoals een vader zijn zoon onderwees met een belangrijke levensles. Kijk jongen... dat je ouders geen geld hebben dt kun jij niet helpen maar...... dat je schoonouders geen geld hebben daarentegen.....
Blijft dus genoeg aan z'n strijkstok hangen. (lame, maar dat mag op zondag)
'Eat The Rich' van Motorhead opzetten doet
Vanavond in het coronacafe dit plaatje maar eens opzetten.
Arme Jaap. Zo van de werkelijkheid losgezongen die de gewone sterveling wel kent. In je ruime villa’s zitten met alleen een viool. Nou ja; en nog wat spulletjes. Vreselijk.
@Nuuk | 24-05-20 | 14:45: Bach maakt zijn ziel weer fris (mwah). Moet me inhouden geen linkjes met Bach te plaatsen nu. ;)
Voor Jaap. Stay strong man! www.youtube.com/watch?v=DqZE54i-muE
@pielemuisje | 24-05-20 | 14:49:
Hè bah nee!
Ik denk meer aan Roll over Beethoven of Rock Me Amadeus.
Of Night at The Opera in zn geheel, Bohemian Rhapsody als afsluiter.
Bach geluisterd (nur Wachet Auf) en inderdaad; mijn zieltje is verfrist. Ik beoordeel de stelling van Jaap (niet zijnde van Dissel) dan ook als: Waar.
Voor die ene luisteraar die zich -net als ik- geërgerd heeft aan de beroerde geluidskwaliteit. Betere versie www.youtube.com/watch?v=JyGS_kZBPng
Het chanson of de film?
Jaap is een strijker die in nu zijn eigen gezicht explodeert.
We kunnen er wel lollig over doen, maar langdurig in Amsterdam zijn is natuurlijk geen pretje.
Ik zou het in ieder geval niet willen
Het staat Jaap gewoon vrij om in z'n dikke orkestbak te stappen en naar z'n tweede huisje in het groen te rijden.
Apart dat Zweden hem niet repatrieert.
Goed geboerd die Jaap, maar hij zit dan ook errug dicht bij de strijkstok.
Oh ik dacht voor de Jaap van Zweden, zegmaar onze Jaap van Dissel, maar dan die van Zweden, omdat ze daar geen maatregelen en meer doden hebben.
Dat klinkt mij als muziek in de oren!
Hoop dan dat hij bediening heeft, geloof nooit dat hij zonder hulp iets op tafel kan zetten #waarzijndieandere6.
Waarschijnlijk Zweedse gehaktballetjes
Bekende Nederlander die echt iets kan. Moeten we zuinig op zijn.
Normaal reist hij als dirigent tussen Hong Kong en NY heen en weer? Zinvol!
Mee eens. Ze zijn niet zo stabiel die BN-ers. Voordat je het weet gaan ze rare dingen doen. Zitten ze in een kliniek of ze gaan opeens de wereld redden. Dat moeten we inderdaad niet hebben.
Met een voetprint van 20 kamerolifanten. Moest maar es klaar zijn met dat gereis ten koste van onze gezondheid.
ja, tenzij ze zich ver verheven gaan voelen boven het gemene volk. Dan kunnen ze wat mij betreft opzouten
REAGEER OOK