DE BEELDEN. Pliesie veegt anti-lockdown demo op
Dat is nou 75 jaar vrijheid, er is in die tijd veel bereikt
Waar zou dit land zijn zonder de deplorables die de laatste weken uit hun 5G-kelders zijn gekropen om op volstrekt onsamenhangende wijze te protesteren tegen maatregelen die duizenden mensen het leven redden? Vermoedelijk op exact dezelfde plek, maar dan zonder deze fotoserie van de door tientallen arrestaties beëindigde demonstratie van droevige figuren die het mislukken van hun eigen levens koste wat kost aan iemand anders willen wijten en die over drie maanden boos zijn omdat het AD een toespraak van de Koning samenvat in een video de lockown te snel is afgebouwd.
Scrimmage!
Tiananmen Square, 2020, gekleuriseerd
V for Verdwazing
Meekomen
dIscuSsIe
Social
dEbAt
Social
Torero
Social
Reaguursels
InloggenZalig zijn de armen van geest.
ieder regime heeft zijn eigen paleiswacht om het regime tegen oppositie te beschermen. Rome had de Pretoriaanse Garde, Hitler had de SS, Sadam en Assad hebben de Republikeinse garde terwijl in Iran de IRGC het regime beschermt. Bij ons doet de politie deze onderdrukking, ze komt alleen in actie als het belang van het regime wordt bedreigt. Zo heeft de inbraak bij u thuis of geweldpleging jegens uw dochter geen enkele prioriteit, die zijn immers van geen belang van de Staat, maar betaal uw parkeerbonnetje een dag te laat en er staan 10 agenten voor uw deur om deze in te trappen want dit is wel staatsbelang. Nu worden langzamerhand mensen met een staatsgevaarlijke mening aangepakt. Het is frappant dat die agent die de gummilat tegen u trekt ook gewoon uw buurman is of de vader van het vriendje van uw zoontje. Om de een of andere reden kan ieder onderdrukkend regime over ruim voldoende vrijwilligers beschikken om de NSB-er uit te hangen.
De schrijver van dit stuk weet van toeten noch blazen. Graag wetenschappelijk bewijs voor effectiviteit van een Lockdown. Oh wacht...
Die is er voldoende (Aziatische landen/steden die met streng ingrijpen totaal andere cijfers laten zien) en ook zeer makkelijk te onderbouwen, geen contact is geen besmetting. De vraag is meer wat erger is corona of de lockdown.
Oh jee "wetenschappelijk bewijs". Heb je "wetenschappelijk bewijs" dat je je reet moet afvegen? Nee he? Waarom doe je het dan?
@mmx | 06-05-20 | 02:32: Ja dat zijn voornamelijk landen geweest die of al heel snel de deuren dicht gooiden (Taiwan is een mooi voorbeeld), Japan heeft 0 lockdown maatregelen en zit maar op 500 doden terwijl zij als een van de eerste landen ook besmet waren.
Het probleem is dat we nu al te laat zijn voor een lockdown, Chinees luchtverkeer had in Januari al opgeschort moeten worden en tegelijkertijd had social distancing toen al moeten plaatsvinden, nu vissen we steeds achter het net.
De lockdown is ingegaan op een moment waar waarschijnlijk het virus al dusdanig ver verspreid was dat social distancing geen zin meer heeft.
Wat is dit nou? Burgers die het niet meer pikken? Je verwacht het niet. Een land in verwarring en kleine en grote criminaliteit tiert welig. 2021 belooft een warm jaar te worden.
Ik meen dat het een misvatting is dat de gemiddelde reaguurder hier graag vrijheden afstaat. Ook getuigt u niet bepaald kaas te hebben gegeten van de statistiek. Verdere kwalificaties laat ik voor uw rekening met de opmerking dat u wel een bijzonder beeld heeft van ons. Maar dat moeten we vooral cultiveren. Ik trek nog eens een Schültebrau open -plop.
Toch wil ik u erop wijzen dat uw ongenuanceerd betoog voorbij gaat aan een aantal betekenisvolle zaken in deze kwestie.
Laat ik een van de vele voor de hand liggende zaken noemen: het egoïsme van de demonstranten die geen rekenschap willen geven over de maatschappelijke gevolgen van hun wens hun leven te willen leven zoals zij dat per se willen zonder aan anderen te denken.
En dan heb ik nog niet eens genoemd dat veel demonstranten zich openlijk associeerde met antivaxxers en de gelegenheid aangrepen om ook tegen 5G te protesteren.
Let wel: het is hun volste recht om hun mening te uiten. Het zijn wel altijd de linksgekkies die schreeuwen en drammen en een stempel zetten. En daar
moet het antwoord op zijn: het met veel misbaar uiten van ostentatieve domheid, is een grondrecht, maar het betekent nog niet dat dat serieus genomen dient te worden.
In Madrid is de burgemeester van plan om autoloze weekends in te voeren in het centrum, wanneer diverse groepen mensen toegestaan wordt om uit de lockdown te komen. Ze mogen dan uitwaaieren over de superbrede boulevards. english.elpais.com/spanish_news/2020-...
Economen van de Chicago FED schatten de werkeloosheid in op 34% in plaats van de 16% die economen gepolst door Reuters opgaven. Wat een ramp. news.trust.org/item/20200505121915-v5... Chicago en Michigan zijn in de VS het centrum van anti-lockdown protesten.
Juist op de Maandag (gisteren) dat Italië begon met het losser maken van de lockdown komt het Britse Imperial College met een sombere waarschuwing voor de 'second wave'. Bij een 40% toename van de mobiliteit (waarbij geen rekening wordt gehouden met sociale afstandbewaring, testen, isolering van geïnfecteerden) wordt verwacht dat er 18.000 Covid-19 sterfgevallen bijkomen binnen 8 weken.
www.businessinsider.nl/coronavirus-it...
www.dailymail.co.uk/news/article-8287...
Inmiddels is iedereen in Italië de hele lockdown beknotting van persoonlijke vrijheid zo zat, dat een massaal verzet tegen wederom opsluiten waarschijnlijk is. De politie in Italië is belachelijk bezig met het uitdelen van 390 Euro boetes aan mensen die een ijsje kopen en dan ergens gaan zitten om ervan te genieten. Zo roep je een gele hesjes protest in leven.
Voor regelfetisjisten en mensen die geilen op repressie zijn dit gouden tijden.
Ik ga maar geen ijsje halen want dat het zou behoorlijk escaleren tussen mij en de betreffende boa.
Dat zijn vast cijfers van Neil Ferguson. Haha wat zat hij er even naast. Er valt totaal niks te zeggen als je niet weet hoeveel al geïnfecteerd zijn en immuniteit hebben. In een land dat extreem goed heeft getest is het een factor 5 hoger. Daarnaast houden ze geen rekening met maatregelen die in ziekenhuizen en verpleeghuizen zijn genomen. Iedereen weet inmiddels dat als hij oud is en een onderliggend lijden dan moet hij voorzichtig zijn. Die maatregelen op zichzelf zijn al verantwoordelijk voor veel minder doden. En ik kan nog veel meer bedenken. Dit zijn artikelen om de panicporn te voeden. Alles voor een vaccin!!! Terwijl er totaal geen indicatie voor is.
We hadden nooit aan de lockdown moeten beginnen blijkt nu uit de Zweedse cijfers. Mr god door zulke Tokkies wil ik als nog binnen blijven.
Dat dit idioten zijn en dat er strenge maatregelen genomen moesten worden zijn staat buiten kijf, maar die brave deugende taal van GS verontrust me enigszins. Er was een tijd dat GeenStijl zelfs bij deze 'deplorables' op zoek ging naar dat andere geluid in plaats van mee te lullen met de staatspropaganda.
Wat een tokkies. Zelden zoveel debiliteit bij elkaar gezien.
Wat een treurigheid zeg. Vooral de stumperds die het nog met deze verdwaasde relschoppers eens zijn ook. Check de cijfers, “we” doen het goed, dus even volhouden en stop met janken
Nou die cijfers heb ik uit den treuren gecheckt, o.a. CBS en RIVM en de cijfers rechtvaardigen totaal niet deze staat van beleg.
Citaat van ''schrijver'' Ronaldo: protesteren tegen maatregelen die duizenden mensen het leven redden? Daar is geen enkel bewijs voor, Ronaldo schrijft weer onzin. GeenStijl die vroeger nog wel eens een controlerende functie had t.o.v. onze machthebbers. Maar nu enthousiast schrijft over de vrijheidsbeperkende maatregelen. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat GeenStijl ook subsidie ontvangt van de overheid. Net zoals ALLE Nederlandse kranten NOS en NPO. Wiens brood men eet diens woord men spreekt.
Waardoor dacht je anders dat corona afnam? Door bidden? Koekoek
@RandyBiel | 05-05-20 | 19:29: Nee door jou,het grote licht hier..
@RandyBiel | 05-05-20 | 19:29: Randdebiel, griepvirussen komen en gaan, maar dat wist jij nog niet? En vaak komt dezelfde griepvirus ook nog wel één of twee keer terug, Ja dat kost duizenden levens is elk jaar zo. Maar nu wordt de griepvirus door de machthebbers misbruikt om meer grip op de bevolking te houden. En Randdebiel trapt daar in.
Hier vliegt de politiehelikopter al een hele middag en avond rondjes.
En nee er is niemand vermist of een tankstation overvallen.
Big brother is watching you.
Merkt niemand dat de quarantaine of Lockdown heel stiekum verschuift van "... uitvlakken van de curve..." naar "... totdat er een vaccin is..." ???????????
Daarom is dit politiek en dus leugens. Mortaliteit van dit virus is gelijk aan een nieuwe versie van de griep. Macron heeft erg veel plezier aan dit virus, voor het eerst sinds 2 jaar is hij verlost van de wekelijkse demonstrie van de "Gele vestjes"...
Dat vaccin zal een duur betaalde fopspeen worden.
Vaccin gaat er niet komen, kan niet. Is door de politiek verzonnen, grootste deel van de slachtoffers door de achterdeuren terwijl het huilvolk zit te drammen om mondkapjes
Ik snap eigenlijk niet waarom geenstijl zo pro lockdown is, moet dat van Europa, Sigrid Kaag of zijn er rukfilmpjes van Pritt opgedoken? ga eens in de cijfers duiken en doe je journalistieke plicht, lockdown is onzin
Welke Lockdown heb je het nou over? Je kan gewoon naar buiten, je kan gewoon boodschappen doen, winkels zijn open. het enige wat je mist is de horeca en een vakantie. Nou nou , wát een opgave zeg om dat wat maandjes te missen , watje !
Ga lekker knuffelen en op een terras zitten, maar wel eerst een verklaring tekenen dat je van medische zorg afziet, iedereen blij!
dit bedoel ik, allemaal bange mensen, en wel gelijk in de aanval... massahysterie.. volledig gehersenspoeld...
@priwax | 05-05-20 | 18:42: goed zal ik je laten liggen nadat je aangereden bent. Je bent net zo egoïstisch met die uitspraak
Want je zou wel eens in een ziekenhuis met coronapatienten terecht kunnen komen. Dat moet je niet willen natuurlijk.
@geen_kwijl | 05-05-20 | 18:49: Inderdaad, die anti-lockdown mensen zijn zo bang dat ze wat geld kwijtraken dat ze daarvoor met alle plezier de ouderen opofferen. Wat een hysterie.
Het nieuwe deugen is het dragen van mondkapjes en met een centimeter de exacte sociale distance na gaan. Afwijken betekent dat je een fascist bent.
Totale Losers deze lui. Willen de Lockdown opheffen maar deze hele lockdown treft hen het allerminst. 1) zijn vrijwel allemaal werkloos, dus het thuiswerken zullen ze niet beu zijn 2) vervelen zich want kunnen niet anderen en plein public vervelen met hun onnozele gebazel 3) de coffeeshops zijn gewoon open.
En daarnaast : degene welke opgepakt zijn moeten verplicht een document tekenen dat als ze op de IC komen er wordt bij hen corona geconstateerd dat ze óf eraf getyft worden óf alle kosten voor henzelf zijn ( dagje IC kost al snel duizenden euro's).
Aanvulling: die paarden zijn overdreven. Gewoon het waterkanon erop, met zoutzuur erin dan ipv water .
Van 1800,= tot 2500,= per dag
@despee | 05-05-20 | 18:37: nou nou.
ik kan op de foto niet zien of ze werkeloos waren of zijn, maar het is inderdaad wel correct dat er veel mensen werkeloos zullen worden door deze onzinnige maatregelen. In plaats van uw voorstel zou ik een ander voorstel willen doen: alle ambtenaren (en dus ook de zorg en leraren en politie enz) OOK 50% salaris inleveren, net zoals veel ondernemers nu doen. Dan is er in ieder geval geen verschil in belang meer. Als we allemaal dezelfde financiële zorgen hebben, kunnen we kijken hoe groot de gezondheidszorgen nu echt zijn. Uit uw plempsels kan ik opmaken dat U waarschijnlijk door de (semi)overheid gegarandeerd betaald wordt, en U het daarom waarschijnlijk niet met mij eens zal zijn. Gelukkig mag dat in een vrij (kuch kuch #D66) land. je wilt mensen die vreedzaam demonstreren in een democratie met zoutzuur overgieten? pffff. de haat zit wel erg diep, u moet haast wel erg bang zijn voor deze verkoudheid
@despee | 05-05-20 | 18:37: ben er stil van.. hoe wreed kun je zijn tegen mensen die vrij willen leven...
Gun die politiemensen nu ook gewoon eens een vrije dag!
Wodanen, zijn dat leden van sportschool Wodan (Wij Ontspannen Door Alleen Natuur)?
Intimidatie. Alles om eventueel verzet van kudtburgers tegen wat dan ook in de kiem te smoren. Wat vrijheidsberoving erachter aan en de meeste brave kudtburgers bedenken zich wel twee keer voordat ze de straat opgaan.
Angst bij de politie?
Ik zie alleen maar agenten in aktie.
Die relschoppers houden alleen maar angstvallig hun smartphone gericht op ze.
@Papa Jones | 05-05-20 | 18:01: ME in vol ornaat opgesteld. Paarden. Als er geen angst was dan was de wijkagent met platte pet langsgekomen. Maar ok, als het geen angst was dan is het intimidatie.
@Graaier | 05-05-20 | 18:04:
Ja, intimidatie is het zeker.
Maar altijd als reaktie óp he.
Dat die befehl ist befehl polizei gasten effe door lopen naar de schilderswijk !
@Graaier | 05-05-20 | 18:04:
Tja het zijn een stel volslagen idioten die dat stonden. Weet jij veel wat ze allemaal van plan zijn.
Boeren ontvangen proces-verbaal na ode aan Bevrijdingsdag met tractoren.
Zonder boete.
Maar wel met naam in het stoute mensen boek
En mijn vrijhied op het niet verspillen van mijn belastinggeld, lekker 5G willen hebben, geen kinderen met Polio te willen en mijn moeder graag oud te zien worden dan?
De mens... nooit tevreden.
Verwende kut-kinderen zijn het.
Bam! Dit dus! Mooi gezegd.
Vroeger gingen de dames nog wel eens met ontbloot bovenlijf demonstreren. De temparatuur was goed genoeg vandaag...
Bespaar me de aanblik op deze verlepte types
Fris windje hoor...
Wie doet er wat tegen de inperking van de vrijheid op 5 mei, behalve miepen en typen? Niemand! Behalve de beroeps demonstranten. Bravo mensen, op jullie kunnen we rekenen. Alhoewel ik hoorde dat die ene op de laatste foto dacht dat-ie daar stond voor de stikstof....
Heb deze Bevrijdingsdag heerlijk genoten door mooie wandeling in de rustige natuur. Zouden deze mensen ook eens moeten doen.
Heeft Jesse Klaver al geklaagd dat zijn achterban slaag heeft gekregen?
waar was die jankerd zelf eigenlijk om zijn clubje te leiden/op te zwepen?
Hoe moeten we dit volk nu weer classificeren. Links, paupers, werklozen, samengeraapt zootje met een laag IQ. Dunno.
Vrijheidstrijders!
Ja, die jongen met dat oranje shirt met "Nexit" erop is links...
Helden van het vrije woord en strijders in de voorhoede die het lef hebben om beperkende autoriteiten recht in de bek te kijken ?
Het valt op dat de politie wel ingrijpt bij de demonstratie van 5G-wappies, Pegida en pro-zwarte Piet aanhangers, maar klimaatdemonstranten en met Turkse vlaggen zwaaiende meutes ongemoeid laat. En nee, die Turken hadden hun "demonstratie" op de Erasmusbrug ook niet aangemeld, dus dat is geen argument. Zit daar ook een theorie achter? Natuurlijk.
Jawel, jawel, milieugekkies worden ook gewoon opgepakt als ze het te bont maken, zoals laatst op Schiphol.
Of bent u die jankverhalen op de Joop al weer vergeten?
@Papa Jones | 05-05-20 | 17:18: die staan snel weer buiten. De boete krijgen ze geloof ik nog wel, maar wordt door clubjes betaald zoals milieudefensie, urgenda, enz, met mede de subsidie die ze ruimhartig krijgen. Dat is dus belastinggeld van ons allemaal.
Turken zijn veel slimmer. Ten eerste vraag je geen vergunning aan. Dan krijg je ook geen verbod en specifieke beperkende voorwaarden waarop de politie kan handhaven. Vervolgens bepaal jezelf tijdstip en plaats. Je groep uit de parelelle samenleving lekt vervolgens geen informatie. Politie en burgermeester zijn verrast en hebben zich niet kunnen voorbereiden. Oeps, kostbare tijd gaat verloren. Ook straal je uit dat je beried om te vechten. Oeps, burgermeester en politie gaan in overleg met je. Ze vragen je vriendelijk of je wilt meehelpen de demonstratie in goede banen te leiden. Ach, wie je er wel even bij moet halen zijn je vrienden van de media. Die moeten natuurlijk wel zorgen voor leuke plaatjes. Kortom, niet zoals deze wappies alles netjes willen regelen en hopen dat het goed komt.
Goed gezien Toos.
Ik herinner mij nog een Duitse herder die aan een Turkse herder, pardon, Turkse jongen zijn reet hing. Zijn hele kont stond toen open. Daar mocht hij later bij de NPO nog een zielig verhaal over komen doen dat het zo gemeen was van de Nederlandse politie.
Voor het merendeel weer de "ik ben overal tegen types" die je bij elke demonstratie ziet. Beroepsdemonstranten en -zeikerds met een uitkering. Vandaag dit, gisteren 5G en morgen wat er dan maar op het bordje komt.
Die smerissen houden zich ook niet echt aan de anderhalve meter regeling. Oppakken die gasten!!
Ontheffing..
Zwaktebodje lijkt me
Ze * protesteren tegen maatregelen die duizenden mensen het leven redden*
Je hebt het syndroom van lockdown wel echt heel zwaar te pakken als je dit soort absurde lariekoek gelooft. Blijkbaar heeft Ronaldo het ernstig te pakken. Misschien ook eens bij Van Rossem om uitleg gaan vragen wat het concept democratische rechtstaat inhoudt..
Ze zijn allebei linksch
Het is de vraag of gezondheid ‘boven alles’ gaat. Denk het niet eigenlijk
@levensgenieter | 05-05-20 | 17:55: tijdens dat zg levensgenieten van jou heb je wel een grote bek,een linkse stempelautomaat en heel wat valse op niets gefundeerde en nogal brutale en onbeschofte veronderstellingen naar anderen,die jij helemaal niet kent, opgedaan zeg.' Ga lekker dood aan Corona' zou in je bek moeten besterven.
" Wai betoale jullie " , hoor ik een van die onbenullen roepen tegen de politie . Waarvan dan ? Van jullie uitkering soms , die door de werkende Nederlanders wordt opgebracht ? En straks gratis aan de beademing op de IC omdat je toch geen ziektekosten verzekering hebt ?
"maatregelen die duizenden mensen het leven redden"
onwetenschappelijke onzin Ronaldo
Nog in Italië geweest, of Spanje?
@menage | 05-05-20 | 17:37: gemiddelde sterfleeftijd in Nederland is afgelopen 8 weken van 80,2 naar 80,7 gegaan, hieperdepiep hoera!
“te protesteren tegen maatregelen die duizenden mensen het leven redden?” Dat is maar helemaal de vraag, want je kan het niet vergelijken met een situatie zonder maatregelen. Het enige goede is het verbieden van bijeenkomsten binnen. Was het niet meer een politie-demonstratie? Ik zie bijna geen demonstranten op de foto’s.
Het ziet ernaar uit dat Ronaldo dat rammelende en zwalkende verhaal van Jaap en Rutte 100% geslikt heeft. En tegenspraak wordt niet geduld.
Kan wel spannend worden dit, als er te veel mensen gaan demonstreren (want niets te verliezen) hoe ga je dat onder controle houden?
Ik denk dat het beter is demonstraties wel "toe te laten" en gewoon te negeren.
Dit is niet het gespuis waar onze beteren en hun slippendragers bang van worden. Stemmen Wilders als ze al stemmen en zijn gemarginaliseerd. 2x boos kijken en ze gaan het busje al in. Heel anders is het gedrag van onze nieuwe medelanders. Als zij boos zijn vliegt er van alles in de lucht en gaan er zaken de hens in. En dan zie je de popo ook prompt niet meer, onder het mom van de-escalerend optreden. Maar bij deze lieden kun je nog als popo wel optreden.
@Graaf_van_Hogendorp | 05-05-20 | 17:00: Zo is het. Dat de-escalerend optreden tegen "jongeren" gaat de komende jaren heel groot worden.
Echte Beasty Boys.
Dom Klootjesvolk;de lange wapenstok erover. Vooral over diegene die zo mans roept: Hé kom van dat paard af als je lef hebt.
Om van een democratie een dictatuur te maken heb je domme, bange mensen nodig.
Om van een dictatuur een democratie te maken heb je slimme, dappere mensen nodig.
Helaas is de eerstgenoemde groep het grootst.
Laten we voorkomen dat de iele democratie die hebben niet verandert in een dictatuur.
(ben benieuwd hoeveel domme reacties ik op deze tegel krijg)
Prima betoog, echter zullen de interpretaties van de kwalificaties die u aan het e.e.a. verbindt nogal verschillen. Zo zal Ollonkreng zich ongetwijfeld dapper en slim vinden.
Een reactie dommer dan uw tegel is toch echt te veel gevraagd.
@Papa Jones | 05-05-20 | 16:52: hij heeft gelijk...
De democratie is foetsie
En sorry ik vindt u tegel dommer
@Therrie | 05-05-20 | 16:54:
Daar heb ik niks aan natuurlijk. Ik wil het graag van een slim iemand horen.
Beetje een bang betoog voor iemand die zichzelf Caesar noemt.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 17:02:
Democratie is niet voor laffe mensen heb ik een politicus horen zeggen. Helaas lopen er alleen maar lafaards bij ALDE (VVD, D66), CDA, PvdA, CU en GL rond.
@Papa Jones | 05-05-20 | 16:59: Nou doe je het twee keer binnen 10 minuten; Als de argumenten op zijn, is er altijs nog karaktermoord. Geen enkele bijdrage deze comments PJ, hou dan gewoon je mond
@mreasyaloha | 05-05-20 | 17:47:
Geen bijdrage? Spreek voor jezelf.
Bovendien, ik had al aangekondigd dat geen enkele bijdrage dommer dan de tegel zelf kin zijn.
Heeft GS nieuwe aandeelhouders?
Daar zat ik ook aan te denken. Misschien zien we binnenkort een banner: sponsored by Ollongren.
@Sitting_targets | 05-05-20 | 16:40: Ronaldo,dat zegt tegenwoordig wel veel.
@hertogvanzottegem | 05-05-20 | 16:41: pas maar op wat je zegt over Ronaldo, ik word altijd gejorist als ik mij kritisch uit. Zijn stukjes zijn zo makkelijk en ondoordacht.
En, wat is daar mis mee?
@SchichtigeSpicht | 05-05-20 | 16:54: Ik buig voor niemand. Laat je leiden door je geweten. Weeg elk woord. En als je elk woord gewogen hebt, neem dan geen blad voor de mond.
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 17:02: toi
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 17:02: alles wanneer je daardoor verandert in een soort van 'Jeaoop Light'.
Je mag demonstreren. Maar met je rug tegen de muur. Op je eigen balkon of tegen je eigen tuinmuur. En o weeh als je lawaai maakt of je boodschap opruiend is op de socials. Dan valt alsnog de klop op de deur.
75 jaar vrijheid. En zelfs het recht van vergadering is ons ontnomen.
Beetje zoals de nederlandse gele hesjes in het torentjevan Rutte. Hebben het ook helemaal verknald voor het oog van de natie.
1 sufkut die geen hand gaf. En de nazi oordeelt over alle gele hesjes.
Daarom is de covid19 dictatuur zo sterk
@am*dam | 05-05-20 | 17:26:
Nee hoor. Niks sterk. Deze demonstranten zijn gewoon zo dom.
Zullen we stoppen met de bevrijding gaan vergelijken met een handvol knullige protesteerders?
Dat vergelijken doe jij kennelijk.
Primitief eigenlijk dat de overheid daar nog altijd dieren voor inzet. Mis alleen nog de olifanten.
GS nu al teveel op?
Op het moment dat overheidsmaatregelen indirect (1,5m dus semi samenscholingsverbod) het recht tot demonstreren (ook al zijn het volgens Ronaldo gekkies, maakt straks niet uit wie tegen wat demonstreert) ontneemt besef je je dat dit wel een heel goed middel is voor het kabinet om publiekelijke tegenspraak niet te dulden.
Als er serieus iemand is die denkt dat “het nieuwe normaal”/anderhalve meter maatschappij niet het excuus geeft om alle demonstraties op te rollen is echt naïef..
Het woord 'crisis', zegt dat u iets?
Het woord 'pandemie' dan?
Of misschien het woord 'verantwoordelijkheid'?
'Burgerplichten', 'noodwetten', 'oversterfte'?
Oh nee, natuurlijk niet. Want u bent woke en vooral niet naïef.
@Mensdier | 05-05-20 | 16:38: Maar is de situatie erg genoeg om demonstraties tegen de macht en zijn maatregelen te verbieden of via allerlei voorschriften het effect van de demonstratie te beperken. Is het voldoende voor een narrige burgermeester op leeftijd om zijn lange arm met geweldsmonopolie de burgers van de straat te halen enz. enz.
@Mensdier | 05-05-20 | 16:38: Besef alsjeblieft dat ik niet ontken dat er een crisis/pandemie is, alleen moet je de afweging maken of de ernst van deze crisis (weten we nog steeds niet, nog niet alles is bekend over het virus/er is nog steeds geen representatieve steekproef onder de werkende en niet werkende bevolking gedaan, dus het werkelijke sterftepercentage weten we niet) het ontnemen van burgerrechten, persoonlijke bewegingsvrijheid en het instorten van de economie (kost indirect ook mensenlevens, onderzoek eens hoeveel impact welvaart heeft op levensverwachting) rechtvaardigd
@Mensdier | 05-05-20 | 16:38: weet u wat pandemie betekent in een situatie,dat het aantal Corona slachtoffers beneden die van griepgolf van 2018 ligt? U bent wel snugger kennelijk maar vooral bang en goedgelovig,naar het lijkt.
He who sacrifies freedom for the sake of safety, deserves neither.
Je mag het doel van de demonstratie kansloos vinden, maar voorlopig zijn het niet de demonstranten maar de handhavers die aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Beetje jammer dat, gelet op de toonzetting, de auteur van het artikel ook die kant lijkt te kiezen.
Het zijn 200 tokkies, die niemand wat boeien. Dit is iedereen morgen al vergeten.
Denk niet dat het wijs is om ons te laten verdelen door het slechte beleid van Rutte en de paniekkeuzen die hij daarna moest maken.
Ik heb respect voor de demonstranten - ofschoon ik een broertje dood heb aan hippies en uitvreters. ik ben de lock-down ook zat, maar ik houd mij er toch aan, omdat ik dat wel zo sociaal vind naar medeburgers.
En ik heb uiteindelijk ook begrip voor Rutte die niet de geschiedenis in wil gaan als de president die op de zorg bezuinigde, een virus onderschatte en honderd duizenden onnodige doden op zijn geweten heeft.
Vind wel dat na deze toestanden de eindafrekening politiek opgemaakt moet worden, en dat is bij een normale coalitie en een onafhankelijke en enigszins kritische pers geen +10 zetels.
@De verwarde man | 05-05-20 | 16:42: Ik snap Rutte ook wel. Niet op de zorg bezuinigen, een virus onderschatten en honderd duizenden onnodige doden op z'n geweten hebben zijn alle drie reeds gepasseerde stations voor Rutte. Het enige wat hij nog kan doen is z'n falen spindoctoren, en ik blijf me verbazen over hoe goed hij daarin is. De man verdient voor al dit falen wat mij betreft geen +10 zetels maar gevangenisstraf. Helaas lijken weinig mensen dit standpunt met mij te delen.
@Erikjan79 | 05-05-20 | 16:31: nee hoor zie het reaguursel van
Papa Jones | 05-05-20 | 16:37
@dexter79 | 05-05-20 | 16:49: Nou mij heb je knul alleen gevangenisstraf gaat mij niet ver genoeg van mij mogen ze in het openbaar worden opkekn..... maak het verhaaltje verder zelf af en kleur de plaatjes.
Triest om zoveel jubel reacties te lezen op deze fascistische machtspolitiek. Notabene op bevrijdingsdag.
ben ook verbijsterd eerlijk gezegd over die muur Rutte/Jaap conformisten,maar kennelijk zijn Karteltroepen opgetrommeld en is ook de Soros familie op de redactie langs geweest voor een bakkie.
Vandaag ook in Utreg.
MiniDemo.
Weet niet hoe het afgelopen is.
Overleden aan 5G straling...
Ik hoor in een van die video's iemand roepen "Wij betalen jullie" Dat moet een agent zijn geweest
Als de lockdown blijft voortduren, dan is dit niet de laatste demonstratie tegen de lockdown. En de grootte gaat exponentieel groeien.
Ik zie een mooie taak voor een politicus die de lockdown wil afbouwen. Hij kan het ongenoegen van de mensen verwoorden en kanaliseren.
Rötte,maar zeker ook Merkel en Macron - drie voorheen gevallen en uitgekotste politici met en reddend virus gezegend- biedt geen uitzicht,hij loopt alleen maar duf en ongeïnspireerd aan de hand van enkele virologen,die geen beste inschattings trackrecord hebben. Dan ben je opeens een staatsman! En natuurlijk moet er ook nu een economisch-financiële belangeninschatting worden gemaakt,want als straks het virus kassie wijlen is en ons economisch fundament onherstelbaar beschadigd zal de schade veel ernstiger blijken. Een arm land wordt vanzelf doodziek.
Tot fa...
Fa.. lekker fris wel.
Willy?
@Ploeger
Is het geen mooie spiegel dan voor u?
200 tokkies bij elkaar maakt nog geen demonstratie.
Kennelijk tijd dat je een nieuwe bubbel zoekt. Denk je dan nooit dat het voor je eigen beeldvorming wel eens goed kan zijn, als je een andere reactie krijgt dan je verwacht? Zou je ook aan het denken kunnen zetten.
Tot ziens dan maar!
@Ploeger:
Die gedachte is ook door mijn hoofd geschoten, maar ik lever mijn kroontje niet in. GeenStijl is hierin geen "schuldige", als die er al is. GeenStijl geeft de lezer wat hij wil, inclusief mij, hoe oneens ik het ook ben met de teneur en toon die wordt gezet.
Jammer dat het gekaapt wordt door van die anti-vaxxers en 5G wappies. Want ergens zijn dit best zorgelijke ontwikkelingen. Vergaande inperking van vrijheden voor onbepaalde tijd. Je merkt nu goed hoeveel mensen in dit land autoritair zijn georiënteerd in het politieke kompas (vs. libertair). Vinden dit beleid volstrekt logisch, stellen geen kritische vragen en liefst nemen ze anderen ook nog de maat.
Helemaal eens, maar voel mij niet geroepen om tussen de 5G-gekkies te gaan staan protesteren.
Eindelijk handhaaft de politie een keer, dat moet de meeste reaguurders toch aanspreken.
Er lopen geen vvd'ers tussen, dan mogen ze eindelijk.
Demonstreren is een grondrecht.
Als de ontevreden lieden zich gewoon aan de verordeningen houden, is er niets aan de hand.
Fijn dat er gehandhaafd wordt inderdaad. Ik vind het een goede en vermakelijke aktie in één.
Jep. Ik snap de ophef ook niet om dit stelletje parasieten, wees blij dat we nog kunnen handhaven.
@De verwarde man | 05-05-20 | 16:29: Dan niet nee. Maar mijn goede vriend Johan meent stellig dat men zich niet aan de voorschriften houdt.
@First Contact | 05-05-20 | 16:33: vind u domheid en slijmen ook zo'n fijne combinatie?
Bij ramadan relletjes is de popo ' respectvoller ' ;-)
Die zijn ook niet zo dom om een vergunning met allerlei beperkende voorschriften qua tijd, plaats, samenstelling, wat je wel en niet mag meenemen, wat je wel en niet mag zeggen enz. enz. enz. aan te vragen.
Mijn kroeg is gewoon open hoor.
Zit wel achter een boekenkast.
Het is geen pandemie, het is een IQ test.
De realiteit is moeilijk te accepteren voor velen. Dat geeft eender welke realist een voorsprong in de evolutie genaamd pandemie. Heerlijk gevoel, wel.
In Drente had je toch zo'n heropvoedingskamp?
Meerdere. In Veenhuizen. Maar allemaal dicht, dacht ik.
Ja, hiero:-
https://nl.wikipedia.org/wiki/Veenhuizen_(gevangenis)
Misschien kan je daar solliciteren? Neem gelijk Berbaar mee
@HogeNood | 05-05-20 | 16:19:
nl.wikipedia.org/wiki/Veenhuizen_(gev...)
@mreasyaloha | 05-05-20 | 16:20: Als kampbewaker?
nl.wikipedia.org/wiki/Veenhuizen_(gev...)
Demonstraties zijn een soort toerenbegrenzers op de macht.
Tot zover kunnen ze gaan voordat de boel explodeert.
Alle grote veranderingen zijn gekomen door (massa)demonstraties.
Jammer dat het virus geen toerenbegrenzer heeft.
@flame_me | 05-05-20 | 16:51: Hoe weet u dat? Praat u met virussen over hun toerentallen?
@flame_me | 05-05-20 | 16:51: Jawel hoor. Elk virus heeft zijn beperkingen. Er is een soort dat geen begrenzer heeft. In The Matrix wordt dit virus ook benoemd. Het is de mensheid met zijn onuitputtelijke verzamellust en veroveringszucht ten kosten van alles.
Zo schattig de brave mensen die denken met 1.5mr afstand (niet 1.49, niet 1.51 nee 1.5 mr) tot norm te verheffen het virus te bedwingen.
Of door binnen te blijven, maar tot wanneer dan? Tot een vaccin gevonden is, getest, verspreid over tig miljard en waarschijnlijk meerdere keren herhaald. Leuk hoor, maar de fabrikanten hebben het over 10 miljoen, misschien 20 miljoen te produceren doses per jaar. Als men samenwerkt nog wat meer, dus veel plezier binnen de komende jaartjes.
Wat is dan de oplossing?
U met de toegediende zuurstof.
Zelfs in het Zweden model gebruiken ze social distancing (en handen wassen). Een lockdown hebben ze daar dan weer niet en mogelijk blijkt dat ze daar gelijk in hadden (in hun situatie) maar bij ons liepen de IC's wel heel snel vol natuurlijk.
Het recht op afwijkende meningen en demonstratie extreem verdedigen en toestaan. In de USof A: The answer to offensive speech is more speech. The “more speech” doctrine is part of our democratic view of how government regulates (or does not regulate) speech.
@Simon_GS | 05-05-20 | 16:15: Piek was 1400, tov 2000 beschikbaar plekken. We hebben zon 125 ziekenhuizen, dus tijdens de piek, die toevallig precies gelijk liep met groepseizoen piek, iets meer dan 10 per ziekenhuis gemiddeld. woeptidoe. In 2018 was het antwoord van rutte hierop, 1.5 miljard bezuinigen, nu is het antwoord om de welvaart en vrijheid voor ons en komende generaties op te offeren. Goed man.
@Simon_GS | 05-05-20 | 16:15:
Zet dat beeld even in perspectief van 10 snoeiharde bezuinigingen waardoor ziekenhuizen zijn gesloten en IC bedden bijna gehalveerd. Dit terwijl de bevolking ondertussen is gegroeid en vergrijsd
@Dommelsch | 05-05-20 | 16:31:
*10 jaar
@SoepKip | 05-05-20 | 16:08: we weten volgens de experts wie kwetsbaar zijn (ouderen) en wie op de IC liggen (obees, in DLD en België zijn se wat duidelijker: BMI 35+ in 80 a 90 procent van de gevallen).
Lijkt me handig om daar iets mee te doen ipv de hele bevolking tot het jaar tig aan het nieuwe normaal, kots, te laten wennen.
@HogeNood | 05-05-20 | 16:14: de eeuwige dooddoener: niet meewaaien: de IC en het zuurstof. Beetje onzinnig, u weet net zo goed als wie dan ook wie op de IC terecht komen: bescherm die doelgroepen. Daarbij, zelfs al bestaat dat risico, wat altijd al zo was, dan nog kun je dit soort maatregelen wel een tijdje volhouden maar geen jaren. Thuis werken is op een gegeven moment geen optie meer voor velen: ivm geen werk.
@Simon_GS | 05-05-20 | 16:15: er waren wel erg veel IC plekken wegbezuinigd de laatse jaren en de daders zitten er nog.
GeenStijl kameleont steeds meer richting de staatskranten. Jammer. Gelukkig hebben we “een oorlog reeds verloren” nog.
Lekker elders tegelen dan knul.
Toedeledokie.
@Berbaar | 05-05-20 | 16:14: Waarheen, naar de MSM. Maar dat willen we juist niet. Dat zit je met de ba(e)rbaren opgezadeld.
@Berbaar | 05-05-20 | 16:14: toch zit er wel enige waarheid in zijn tegel
@Oetiohnegentechnik | 05-05-20 | 16:21:
Het zal zwaar zijn in je bubble, niet?
Een oorlog reeds verloren. Zoek op op YouTube. Daar kunnen hersenloze tokkiereaguurders nog veel van leren.
Zie ze lopen, de lakeien van Poetin. De hele dag hangen ze voor RT en een aantal door de Russen gesponsorde complot-sites en nu kruipen ze uit hun hol voor deze kansloze demonstratie. Dom als hooi en nog nooit iets zinnigs gepresteerd.
Wat heb jij geslikt dan? Da's goeie handel!
Maar wel gevaarlijk voor anderen. Dat vind ik het meest erg. Als ze zichzelf ziek willen maken, be my guest (ook nog eens goed voor de gene pool); probleem is dat ze een risico voor anderen vormen en dat is gewoon eng egoïstisch.
Zou me niet verbazen.
mmm, ik dacht dat je automatisch wijzer werd als je een kroontje had?
@Guillermo | 05-05-20 | 16:05: wat is er precies zo onwijs aan deze tegel?
ben het met je eens. Zonder demonstraties gaat de regering/elite steeds verder, want geen protest.
@Guillermo | 05-05-20 | 16:05: Het is wel een prima indicatie en in dit geval is de wijsheid groter dan die van een zwitsal.
Update:
legacy.dumpert.nl/mediabase/7905411/c...
legacy.dumpert.nl/mediabase/7905395/3...
@Animals | 05-05-20 | 16:02: wilde hij nou echt geslagen worden op 0:46 ?
@Guillermo | 05-05-20 | 16:04:
Die meneer is gewoon 30 jaar te laat en hij heeft het zelf niet door.
@Guillermo | 05-05-20 | 16:04:
Dat weet ik niet maar hij verdiende er wel een paar.
@Guillermo | 05-05-20 | 16:04:
Hij heeft ze wel gekregen:
legacy.dumpert.nl/mediabase/7905673/5...
Goh, ik stemde jarenlang op de PVV, omdat ik types die iets tegen onze liberale manier van samenleven hebben wilde weren uit Nederland en omdat ik dat soort onfrisse ideeën wilde inperken. Nu blijkt dat veel Nederlanders zelf een soort extreme moslims zijn. Ze hebben niet alleen zelf een hekel aan het gezellige leven, maar ze gunnen dat leven ook niet aan hun medemensen.
Een leven die je dan gepast mooi kan afsluiten met volgelopen longen.
Jij vindt de PVV een liberale partij?
@pielemuisje | 05-05-20 | 16:02:
Jij niet?
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:03: Nee. Volgens mij is het juist een van de partijen die een tegengeluid laat horen tegen de huidige liberale dominantie (alle middenpartijen).
@pielemuisje | 05-05-20 | 16:08:
Ah jij weet niet wat liberaal betekend.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:10:
Ik wou net zeggen. Dat is in ieder geval niet wat ik met liberaal bedoel. Maar Pielemuisje doelt op het Neo-liberalisme, waarbij het liberalisme niet staat voor de vrijheid van het volk en de burgers, maar voor technocratie.
De PVV is de partij die opkomt voor onze prachtige blonde vrouwen, die gewoon in een kort rokje door de Schilderswijk moeten kunnen lopen. Dat is hoe ik het woord "liberalisme" gebruik.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:10:
Bij mijn weten zijn nationalisme, grenzen sluiten, boeken verbieden en moskeeën sluiten geen uitingen die overlopen van liberalisme. En dan heb ik hun positie aangaande de EU bewust niet genoemd (is dat liberalisme?). Maar geen zin in discussie, dus kijk zelf maar. Kan het mis hebben. Maakt ook niet uit. Eigenlijk.
@GeenHeil | 05-05-20 | 16:15:
Ik dacht er ook zo over. Bedankt voor de uitleg. ;)
@pielemuisje | 05-05-20 | 16:17:
Ik vind dat een reactie op de 1400 jaar geweld van de islam. Vragen ze zelf al 1400 jaar om. Niet mijn idee. Maar je kan niet tolerant zijn tegen intolorantie. Het is niet anders. Of je geeft je gewoon maar over.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:10: en jij kan niet spellen
@pielemuisje | 05-05-20 | 16:17:
Lees het boek "The Open Society And Its Enemies" van Karl Popper eens. Popper legt in dat boek uit dat liberale democratieën zichzelf soms met intolerante maatregelen moeten verdedigen tegen intolerantie. Dat is het dilemma van elke liberale democratie.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:20:
"Maar je kan niet tolerant zijn tegen intolerantie." Dat kan wel, maar het is zeer onverstandig, als je je liberale democratie wil behouden.
@ILF2 | 05-05-20 | 16:21:
Dikke vingers.
@GeenHeil | 05-05-20 | 16:28:
Als je in de gewelddadige geschiedenis van de islam tot nu toe kijkt dan zie je waar dat automatisch op uitdraait.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:30:
Precies, zo is het. En dat geldt niet alleen voor de islam. Het geldt ook voor de geschiedenis en de actualiteit van het vrije westen. Het westerse neo-liberalisme is net zo imperialistisch als de islam en als de Chinezen. De vraag is telkens weer wie er als tijdelijke en voorlopige winnaar uit de nooit eindigende strijd komt.
Edit: wat we wel kunnen vaststellen, dat is dat de Chinezen en de moslims er de afgelopen decennia meer dan wij in zijn geslaagd om zich in rap tempo te vermenigvuldigen en te verspreiden en om op die manier invloed in het westen en de gehele wereld te vergaren.
@GeenHeil | 05-05-20 | 16:39: Neo-liberalisme? Waar? Of bedoel je dat er gewoon veel vraag is naar mooie Westerse producten?
@Kuifje-naar-Brussel | 05-05-20 | 17:05:
Naar welke westerse producten is er veel vraag dan? Was het maar zo dat daar veel vraag naar was. Wij importeren in het westen meer dan we exporteren. We zijn totaal afhankelijk geworden van buitenlandse producten. Wij maken zelf helemaal geen producten.
Wij ontwerpen de producten, dat wel. Maar de productie ervan hebben we uit handen gegeven. De vermenigvuldiging en verspreiding van de Chinezen zorgt ervoor dat de Chinezen ook steeds meer grip krijgen op de ontwerpen zelf en niet louter op de productiemiddelen. Het is spannend om te zien hoe die strijd, die nu volop aan de gang is, zich verder gaat ontwikkelen.
@GeenHeil | 05-05-20 | 16:39:
Helemaal eens.
Dat dus !
@GeenHeil | 05-05-20 | 16:01:
Daar --> is de deur.
Toedeledokie.
@Berbaar | 05-05-20 | 16:09: ze hebben het hier op de Geenstijl altijd over die vreselijke @Berbaar maar deze meneer zorgt in ieder geval altijd voor een levendige discussie. En dat is van grote waarde.
Toch wel flauw om nu op GS af te geven. Don't shoot the messenger!
@Berbaar | 05-05-20 | 16:09:
Door die deur gaan door het onophoudelijk geneuzel van jouw clubje en ook de nieuw ingeslagen weg van GS steeds meer reaguurders....
@Berbaar | 05-05-20 | 16:09:
Nee hoor, ikke niet. Ik heb geen moeite met andersdenkenden. Het verbaast me en meer dan dat doet het dan ook niet met me. GeenStijl is de boksbal van de voormalig rechtsgeoriënteerde medemens en ik vind het prima om daaraan mee te doen en om soms wat uit te delen en soms wat te incasseren.
Nederland ten voeten uit..... "IK doe wat IK wil"
Nee, dit zijn mensen die de absurditeit van de Lockdown beu zijn. Er komen over een paar weken steeds meer mensen in verzet. Mensen uit de horeca, zzp'ers etc. die het terecht niet meer pikken.
@van der g | 05-05-20 | 16:05:
Sure knul, we zullen het (niet) zien.
@van der g | 05-05-20 | 16:05:
Is niet te voorkomen. Mensen zien alles wat ze opgebouwd hebben voor een habbekrats afgepakt worden.
@Berbaar | 05-05-20 | 16:08:
In Frankrijk en Duitsland ook al demonstraties en rellen geweest. Als je mensen lang genoeg opsluit, komt er vanzelf agressie. Dat is een biologische wet.
@anti-fatwa | 05-05-20 | 16:16:
Wat hebben ze opgebouwd dan? Dat je geeneens 2 maanden zonder inkomsten kan? Ik zou vooral ophouden met bouwen dan. Ondernemen is blijkbaar niets voor jou.
@Erikjan79 | 05-05-20 | 16:49:
Daar ben ik het mee eens. Hun balansen en jaarrekeningen tonen ongetwijfeld niet veel of geen positief eigen vermogen. De bedrijven die nu omvallen, zijn sowieso niet gezond, qua huishouding (oikos - nomos). Ze hebben blijkbaar niet veel opgebouwd. Het is geen kunst om een bedrijf te starten en ook niet om dat jarenlang met zeer marginale omzetten vol te houden, zoals het ook niet moeilijk is om een bijstandsuitkering aan te vragen en om daar jarenlang van te leven, met af en toe een zwart bijbaantje. Het zijn ondernemers die zeg maar geen hoogvliegers waren op school.
Zoals mijn moeder altijd zei: Zalig zijn de eenvoudigen van geest want zij zullen het koninkrijk gods erven.
Zalig zijn de eenvoudigen van geest want zij zullen het toilet poetsen.
Ja, Jezus was/is best wel lief.
En zoals Sting al zong: " As these words were spoken I swear I hear the old man laughing. What good is a used up world and how could it be worth having? "
@Zzzzooooffff | 05-05-20 | 16:28:
Gaaap
De laatste weken heb ik steeds dat deuntje van Soldaat van Oranje in mijn hoofd. Hoe komt dat toch?
Zo zie je maar wat 5G met mensen doet.
Robocop 2020
De nieuwe generatie antifa?
Nou ben ik nogal een Poetinfan (wat een kerel en dat al 20 jaar lang). En zo omgaan met demonstranten is afgekeken van hem. Ook in Rusland mag je overal en nergens tegen zijn en demonstreren tot je een ons weegt. De rechtstaat in volle glorie. Alleen moet je wel voldoen aan allerlei voorschriften. En overtreed je er een, dan gaat de knuppel erover heen. En vervolgens wordt je een paar uur van je vrijheid beroofd en wordt er val alles en nogal aan je gevraagd. In het Nederland van Remkes (van een partij die iets had met Vrijheid) gaat het vanaf niet anders.
Inderdaad héél vreselijk zeg.
De demonstratie was niet aangemeld. Vervolgens wordt er toch toestemming gegeven om te protesteren, mits de 1,5m afstand in acht wordt genomen en het protest zich tot een bepaalde locatie beperkt. De 1,5m afstand wordt vervolgens volledig genegeerd en men blijft niet op de aangewezen locatie. Dan is het toch niet raar dat er wordt ingegrepen?
@HogeNood | 05-05-20 | 15:57: Al die kudtburgers met een afwijkende mening. Moeten we niet willen met zijn allen. Met z'n allen en samen met de pers zwijmelen bij de toespraak van het staatshoofd en jaknikken bij persmomentjes van de premier voelt veel beter.
@Melsch | 05-05-20 | 15:59: U begint al met de regeltjes en de beperkingen. Daar gaat het nou juist om. Dat beperkt recht het recht om vrijelijk te demonstreren tegen de overheid die maatregelen neemt. Veel GS reaguurders kijken naar de wappies of het onderwerp van de demonstratie. Maar dat is helemaal niet interessant. Interessant voor mij is bijvoorbeeld het beperken van de bewegingsruimte en de het beperken van de vrijheid om een plek te kiezen.
@Melsch | 05-05-20 | 15:59:
Ja maar dat zijn feiten en daar doen wappies op de Koekamp en in de panelen niet aan.
@Melsch | 05-05-20 | 15:59:
Die agenten zelf houden zich ook niet aan de 1,5 meter-regel, hetgeen de hele absurditeit samenvat.
@Melsch | 05-05-20 | 15:59: De 1,5 m zelf is al belachelijk, dus geen enkele moeite mee dat die volledig genegeerd wordt. De enige regel bij elke demonstratie zou moeten zijn dat de demonstranten (en overigens ook de handhavers) zich aan het non-agressie-principe dienen te houden.
Gewoon de lange lat erover. Ik wil niet door dat tegen de lock-down demonstrerende armzalige volk Corona risico;s oplopen. Demonsteren is mooi, maar doe het wel met verstand. Met boerenverstand. Sukkels.
Maar wel met zijn allen in een bus proppen om af te voeren.
@zwartzondersuiker | 05-05-20 | 15:56: rofl
Als je er niet tussen gaat staan, loop je ook geen corona-risico's. Ze besmetten hooguit elkaar.
Die koekwaus onder 'V for Verdwazing' loopt met een Duitse bijbel te demonstreren ...
Als je een vergunning aanvraagt en je aan de regels houdt, kun je demonstreren. Maar die vergunning krijg je hoogstwaarschijnlijk niet vanwege de 1,5 m maatschappij.
Makkelijk opgelost op deze manier om van dat lastige democratie af te komen. En dat zonder een schot te lossen.
Beetje de categorie "gele hesjes". Zowel te vinden bij extreem-rechts als -links. Mensen die overal bedreigingen in zien en anderen de schuld geven voor hun eigen leven. Toen de overheid nog geen lockdown had ingevoerd, waren ze voor een strenge lockdown inclusief scholen. Nu het aantal besmettingen wel meevalt zijn ze voor directe versoepeling van alle maatregelen.
Die Ordnungspolizei houdt zelf ook geen anderthalb Meter Entfernung. Dat schijnen die agenten zelf niet te snappen. God wat heb ik laatste jaren een minachting gekregen voor politieagenten.
Dat zal vast wederkerig zijn.
@Berbaar | 05-05-20 | 16:04:
Nee dat is niet wederkerig pedante vlerk. Ik houd mij keurig aan de wet, op enkele uitzonderingen na. Als dit gedonder door gaat, sta ik daar in Den Haag over een paar weken ook. En met mij vele duizenden anderen!
die minachting voor agenten is voor 99% volledig onterecht. Agenten doen wat hen wordt opgedragen en dat is politiek gestuurd. Je mag minachting hebben voor het kabinet en de ministeries. Daar zit het goed fout, niet bij de agenten.
Hier niet alleen minachting maar pure haat. Stond net op ruime afstand van een brandweerwagen. Met m'n dochtertje. Vind ze mooi. Komt een politiebus. Met twee politiejongens. Die vlak naast je gaan staan. Ik zeg er iets van: Je moet afstand houden! Het eindigde met gescheld. Mafkees. Mongool. Door de agent. Kansloze knakkers. En ja, Berbaar, dat is inmiddels wederkerig. Twee keer per week werd er bij mij aangebeld door de politie. Of alles naar wens was; nadat ik de wijkagent eens gevraagd had iets te doen aan het hardrijden in de straat, tegen de richting in. Dat mocht ik niet zeggen, want bedoelde ik dat ze nu niet goed aan het handhaven zijn? Dat zijn we wel hoor meneer, maar we kunnen niet altijd overal zijn. We zijn een gevoelsland geworden. En mensen, incluis oom agent, zijn nu heel gevoelig als je met feiten komt. Dan ben je respectloos. Maar misschien spreek je uit ervaring?
@ILF2 | 05-05-20 | 16:25: De kern van dit verhaal is het afstand houden. Als agenten dat niet doen (nota bene overal posters op het bureau), dan moet ik bij het kabinet zijn? Kom nou.
@ILF2 | 05-05-20 | 16:25:
Als je kijkt houden de agenten zelf ook geen afstand en het feit dat - zeker in Amsterdam waar ik woon - er in de avonduren te weinig wordt opgetreden tegen Marokkaanse bendeleden waar het er werkelijk van wemelt zeker nu in de coronatijd en er geen agent te bespeuren is, terwijl overdag in de parken agenten mensen bekeuren omdat er geen afstand wordt bewaard (zelf gezien). Dan is het respect bij mij ver te zoeken.
@ILF2 | 05-05-20 | 16:25: Onjuist. De agenten hadden ook een vak kunnen leren. Je kiest zo'n beroep niet zomaar.
Kunnen paarden eigenlijk tegen van die ultrageluid dingen die ze ook tegen tuinschijtkatten gebruiken?
Dat kan namelijk best link worden anders.
Er is een keer een paard vermoord met ultrageluid door een Antifa.
www.geenstijl.nl/5139613/extreemlinks...
Zie het tweede commentaar.
Wel een mooie manier voor de overheid om met het grootste gemak elke demonstratie die ze niet aanstaat te verbieden. En het levert met die flinke boetes ook nog een hoop op voor de staatskas.
Vandaar dat Ollongren het zo snel mogelijk in een wet wil vastleggen voor de toekomst als corona al lang geen probleem meer is maar een mondige bevolking wel.
U snapt het. Voor machthebbers is democratie nu eenmaal een lastig iets om mee te dealen. Vandaar de afgunst richting leiders als Putin en Erdogan.
Een grote schande.
2020. Het jaar van de Wappies.
Wie zijn er eigenlijk grotere Wappies de Nederlanders die alles slikken als sheeples of de Nederlanders die tenminste nog durven demonstreren ongeacht wat je ook van ze vindt.
Ach lagaan Graai.
Een troepje sneuneuzen, meer is het niet.
Boeit geen mens en zijn blinde herdershond.
@Roadsurfer | 05-05-20 | 15:54:
Zo zie ik het ook. Alles maar kritiekloos slikken vind ik wappie.
Ik zie een bordje met 'referenda'. Dat lijkt me een uitstekend punt. Tot zover ben ik het met de demonstranten eens.
Ik raad ze aan om aan te schuiven bij café Weltschmerz om hun verhaal te doen.
Ik moest erg lachen. Dit zijn niet de standaard provoceerders.
Ze zijn dit duidelijk niet gewend.
"Hey, kom van dat paard af als je lef hebt" rofl !
Er wordt hier nogal afgegeven op die demonstranten. Maar wees zuinig op ze. Misschien hebben we ze nog hard nodig. Al was het maar om het recht van demonstreren in ere te houden. Want dat demonstreren kon misschien nog wel eens heel hard nodig blijken. Dat is wat mijn paranoia-brein denkt.
nou dat.
Juist niet. Door het demonstratie recht te gebruiken voor onzin en je niets aan te trekken van de huidige regels breng je het juist in gevaar. Het demonstratierecht is inderdaad een mooi goed, laten we het dan ook met respect behandelen. En dat is dit niet...
Eens! Ik ben te laf en te druk met (thuis)werk om erheen te gaan.
En geen paranoïde brein, hoor. Gewoon boerenverstand van je.
@42 | 05-05-20 | 15:50: U was erbij begrijp ik
Ze mochten demonstreren! maar dat vergeet u voor het gemak te vermelden. Toen de meute zich verplaatsen, war niet mocht, greep de politie pas in.
Demonstreren was toegestaan als je 1,5 meter afstand van elkaar hield. Net zo'n normaal voorschrift - in deze tijd - als dat je soort van herkenbaar moet zijn en geen dingen mee mag nemen waarmee je tegendemonstranten de hersens mee kunt inslaan. Als je al met die 1,5 meter moeite hebt als je je punt wil drukken gaat het opheffen ( of verzachten ) van lockdown natuurlijk een totale mislukking worden.
@Graaisnaaiert | 05-05-20 | 15:54: En vervolgens flikkert de politie ze in een bus waar niemand op 1,5 m afstand van elkaar zit. Huh?
@Roadsurfer | 05-05-20 | 15:58:
Het is echt ongelooflijk alsof we in de Twilight Zone zitten.
@Graaisnaaiert | 05-05-20 | 15:54: herkenbaar met een mondkapje op je snuit?
Hè? Wat moet Jaap met een rugzakje in een anti-lockdown demo?
Daar heeft hij zijn moed in verzameld
Als Rutte cs dit artikel nou eens zou lezen, tis niet zo moeilijk. Geen halve maatregelen.
www.ftm.nl/artikelen/exit-strategie-c...
We zullen wellicht ook wat minder de Chinese situatie als leidraad nemen. Chinezen lijken twee keer zo gevoelig voor COVID dan NW Europeanen.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020....
(table 2)
@omanders | 05-05-20 | 15:50:
Die lui vreten dan ook de smerigste dingen.
Moest wel lachen, onderzoekers Sanquin stond er bij het artikel. Als er één organisatie een grote corrupte maffiabende is dan is het Sanquin wel.
@Roadsurfer | 05-05-20 | 16:01: Een zak bloed kost het ziekenhuis 200 euro
Ze waren niet aan het demonstreren maar ze wilde met de minister president confereren.... duusssss...
knuppelen maar!
Mensen die hun democratische recht ten uitvoer brengen (demonstreren) op heel goede gronden (namelijk zorgen over wegnemen van cruciale burgerrechten), worden veroordeeld door een zogenaamd journalistiek platform, dat zijn journalistieke plicht compleet verzaakt (de macht controleren).
Niveautje van die Ronaldo stukjes is echt om heel treurig van te worden.
Censuur is een andere naam voor Jorissen.
Eens.
Maar ja, de huisstijl gebiedt.. en als je de godganse dag op je beveiligde kantoor zit vertroebelt je blik op de echte wereld een weinig..
Journalistiek platform? Doe niet zo interessant, joh. Dit is een roze weblog.
Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend.
Bizarre reacties hier over mensen die hun grondrecht opeisen en worden opgepakt op basis van een ongrondwettelijke noodverordening. En dat op bevrijdingsdag.
Welk grondrecht is dat precies dat ze hier opeisen? Het recht op illegale demonstraties?
Bevrijdingsdag, das war einmal.
Bevrijdingsfestival was een voorproefje.
@Blasfemie | 05-05-20 | 15:44: De illegale vrijheidsberoving ?
Dommelsch
Die reacties had ik wel verwacht hoor!
@Blasfemie | 05-05-20 | 15:44: ga elders vissen
@Blasfemie | 05-05-20 | 15:44: Art. 9 Gw zegt dat de overheid niet mag ingrijpen bij vergaderingen en betogingen. Wel geeft het tweede lid van het artikel de overheid de ruimte om burgers in enkele gevallen beperkingen op te leggen:
ter bescherming van de gezondheid
in het belang van het verkeer
ter bescherming of voorkoming van wanordelijkheden www.nederlandsegrondrechten.nl/grondr...
@van der g | 05-05-20 | 15:52:
Diep van binnen zijn het bange mensen
Wupke en Wopke werken bij de pliesie.
Demonstrant: "Maar agenten, dit is toch een vrij land? Wij hebben toch de vrijheid om te demonstreren?
Wopke: "Zeker heeft u die vrijheid. En wij hebben de vrijheid om u met een wapenstok de tanden uit uw muil te meppen. Is vrijheid niet prachtig? Sla hem nog maar een paar keer, Wupke."
Dwaas
@mreasyaloha | 05-05-20 | 16:29:
Hee, een getriggerde agent. Welkom.
Ordnung muß sein!!!
Lang leven de vrijheid!
Als je bang bent voor "covid19" blijf lekker thuis.
Laat de rest doen wat men wil.
Goed plan, hoe doen we de triage op de intensive care?
@beldewouten | 05-05-20 | 15:43: eens !
@beldewouten | 05-05-20 | 15:43: Triage is niet nodig want het zijn voor meer dan 90% dezelfde patiënten: Obesitas - Diabetes type 2 - Hartproblemen - Vaatproblemen - etc.
@beldewouten | 05-05-20 | 15:43: Niet. Gewoon de IC capaciteit verhogen en alle problemen zijn opgelost. heb je daar wel eens over nagedacht of ga je lekker mee in de dommige paniek? Met al het geld wat nu al verloren is had Nederland 10.000 (-en?) IC plekken kunnen creëren waarom is dat nog niet gebeurd?
@beldewouten | 05-05-20 | 15:43: de hart en longpatiënten die nu covid19 hebben?
Hoeveel schoonmakers, winkelpersoneel heeft al griep gehad.
Dragen ze ook een codicil bij zich met “ik ben eigenwijs, heb lak aan regels en ik zie af van beademing als ik covid-19 mocht oplopen. Ik heb hier willens en wetens zelf voor gekozen
Eikeltje
@beldewouten | 05-05-20 | 15:43: Degene die wel thuis zijn gebleven gaan door naar de 2de ronde ... diegene die niet het verstand hadden, de wil of het fatsoen om thuis te blijven, kunnen rechtsomkeert maken.
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 15:47:
Omdat wij geregeerd worden door idioten die door ons gekozen zijn.
@zwartwitje | 05-05-20 | 15:50: ja D66 codicil uitsnijden tijdens overlijden. Maar "onbruikbaar" ivm "covid19
@Mark_D_NL | 05-05-20 | 15:47: gewoon even verhogen. Doen we 'eventjes'. Lol.
Volgende week kappers weer open, 1,5 meterregel ook van de baan. Het is weer klaar, we hebben het gehad deze tijdelijke abnormale situatie. Heeft die Israelische viroloog toch gelijk dat het virus tot 70 dagen actief blijft en daarna als een nachtkaars uitdooft.
Het verdwijnt met het naderende warme weer. Net als de griepgolf, die in de lente verdwijnt. Mensen krijgen meer weerstand. Echter, Covid krijgen we weer mee te maken zodra de R weer in de maand zit.
@Graeme Reaper3779 | 05-05-20 | 15:43: Je moet ook naar buiten om je immuniteit op te bouwen. Deze mensen hebben gelijk.
@scorpio777 | 05-05-20 | 15:44: Precies. Dat is ook eigenlijk wat ik zeg. Gewoon allemaal naar buiten, alleen op gepaste afstand. Zelfs de bedlegerige oudere moeten ze in de zon zetten. Daar kan niemand slechter van worden.
@Graeme Reaper3779 | 05-05-20 | 15:51: En dit is nu juist het probleem. Velen hebben moeite met even aan de kant gaan voor elkaar ...
@Graeme Reaper3779 | 05-05-20 | 15:43: waarom is het dan nog steeds in India aanwezig, daar is het godvergeten heet....
@Graeme Reaper3779 | 05-05-20 | 15:51: 10 tot 15 minuten per dag is voldoende voor een withuidige. Voort heeft het afnemen van groep in de zomer meer te maken omdat we minder dicht op elkaar in bedompte ruimtes zitten en deels maar met warmte
Zag de laatste sneuneuzen ingeladen worden toen ik er eerder langs reed.
Mooi, paar uur cel en 399 euro boete.
Idioten.
En een strafblad.
Niets leuker dan leedvermaak
Nou mooi, man...!
Nog wel even naar ze gezwaaid?
Totdat Berbaartje per ongeluk een trap van een politiepaard in zijn bakkes krijgt....
En zo hoort het ook. In een politiestaat.
Deze "idioten" staan in ieder geval ergens voor. De cijfers tot op heden rechtvaardigen gewoonweg niet langer een lockdown of 1.5 meter samenleving. En dan zal jij wel weer beginnen over de IC bedden, de genomen maatregelen hebben ervoor gezorgd dat we tot op heden zo weinig slachtoffers hebben maar de IC bedden hebben we te danken aan jarenlang bezuinigen op de zorg en landen als Zweden laten het tegendeel zien van een complete lockdown, om nog maar niet te praten over de gevolgen op lange termijn en een noodwet die lijken op een staat van beleg die wederom niet wordt gerechtvaardigd door de cijfers. succes met je mening knuppel.
@chris197199 | 05-05-20 | 15:50:
Die sneuneuzen moeten zich gewoon aan de regels houden.
Niet? Dan 399 euro boete en een strafblad.
@Berbaar | 05-05-20 | 15:58: He he, eindelijk is het bij je doorgedrongen. €399 plus strafblad.
@chris197199 | 05-05-20 | 15:50:
Uw reactie is dus precies wat voorspeld werd als reactie op lockdown maatregelen.
De reden dat de cijfers lager zijn dan van een flinke griep bijvoorbeeld is *dankzij* lockdown en distancing maatregelen. Een wereldwijde inspanning om dit monster te temmen.
U ook succes met uwen mening, knuppel
Dit zal voor heel veel reaguurdertjes toch behoorlijk wat cognitieve dissonantie geven. Want hoe graag ze ook los zouden willen gaan op deze 'werkschuwe linkse gekkies', hier in de panelen wordt vaak precies hetzelfde verkondigd...
Nee helder betoog
Ik zag nogal wat oude mensen en vrouwen en daar moet je dan los op gaan als politie. Maar ja politie en jodenjacht 2WO - 75 jaar bevrijding.......
Nee joh gekkie, de meeste hier zijn doorgewinterde VVD'ers. Die niet verder kunnen denken dan hun eigen wereldje (want daar draait het tenslotte toch allemaal om. Die hebben daar totaal geen last van.
Dat is het grote voordeel van VVD'ers, althans voor hun. De omgeving van ze heeft er knetterveel last van.
Dat is al een beetje achterhaald sinds hier de consensus is dat de gekkies aan beide kanten van het spectrum zich identificeren.
Dit doen ze nu nooit wanneer er ergens zo'n meute religieus gehandicapten 'Dood aan Israël' staat te scanderen of met IS-vlaggen loopt te zwaaien. Dan gaat de lange lat er niet over, maar staan ze op veilige afstand de te 'de-escaleren'... Nederland anno 2020, onderworpen aan een doodscultus uit het jaar NUL !
Helaas is dat zo.Eerst was links tegen het koningshuis en tegen alle religies en vervolgens laten ze zich van voor en achteren pakken door een abject middeleeuws sprookje.
Goed zo. Lange lat erover en schoonvegen.
Je mag in Nederland toch demonstreren?
@Zenzeo | 05-05-20 | 15:40:
Een demonstratie moet a) worden aangemeld bij de desbetreffende Gemeente (niet gebeurd) en b) de aanwijzingen van de ordehandhavers moeten worden opgevolgd (niet gebeurd).
@de IJsman | 05-05-20 | 15:44:
Nee, dat is onjuist; dat a) is al een pertinente leugen.
zie: www.youtube.com/watch?v=DAPizM1KfdU
Neen joh echt super heldhaftig om thuis te komen als agent met het verhaal dat je net een jonge moeder hebt geknuppeld die een mening heeft gebaseerd op feiten en cijfers. Dit is Fascisme 2.0
@kweethetooknietbeter | 05-05-20 | 15:47:
De Wet Openbare manifestaties (Wom) is van toepassing wanneer een betoging of demonstratie wordt gehouden. Er is sprake van een openbare manifestatie wanneer er meerdere personen zijn die in het openbaar een mening uiten en waarbij het uiten van deze mening centraal staat. Zogenoemde 'eenmansacties' waarbij één persoon in het openbaar een mening wil uiten, vallen niet onder de Wom. Het recht om betogingen te organiseren of eraan deel te nemen is verankerd in artikel 6 en artikel 9 (lid 2) van de Grondwet. Het recht op vrijheid van meningsuiting is neergelegd in artikel 7 Grondwet. Deze grondrechten kunnen, onder bepaalde voorwaarden, worden beperkt.
Omdat vrijheid van betoging, levensovertuiging en meningsuiting grondrechten zijn, is in de Wom niet gekozen voor een vergunningenstelsel, maar voor een kennisgevingstelsel. De burgemeester kan op grond van de kennisgeving van een openbare manifestatie eventueel voorschriften en beperkingen stellen en de nodige veiligheidsmaatregelen treffen om de betoging ordelijk en vreedzaam te laten verlopen. De Wom bepaalt in artikel 5 lid 2 sub c dat de burgemeester een manifestatie kan verbieden:
ter bescherming van de gezondheid,
in het belang van het verkeer en
ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
De inhoud van de uiting is géén criterium voor de burgemeester om een manifestatie te verbieden. Tijdens de betoging zelf is de burgemeester bevoegd aanwijzingen te geven in het belang van bovengenoemde gronden. Ook kan hij - op dezelfde gronden – de betoging beëindigen (artikelen 6 en 7 Wom). De gemeenteraad kan in de APV regels opstellen over de wijze waarop de gemeente in kennis wordt gesteld. Voldoet de organisator daar niet aan, dan kan de burgemeester de manifestatie in uitzonderlijke omstandigheden verbieden of beëindigen. De Hoge Raad heeft geoordeeld dat een demonstratie kan worden beëindigd omwille van het enkele feit dat ze niet is aangemeld (HR 17 oktober 2006, LJN AU 6741). Ook artikel 11 EVRM staat niet in de weg aan een vergunningsstelsel voor betogingen. Desalniettemin wordt het ontbinden van een vreedzame kleine betoging of een vreedzame betoging naar aanleiding van een actuele gebeurtenis op grond van het enkele feit dat ze niet is aangemeld in de literatuur en door de Nationale Ombudsman doorgaans niet opportuun geacht. De context waarin een manifestatie plaatsvindt, telt mee in de afwegingen.
@de IJsman | 05-05-20 | 15:44: Neen knuppel mensen willen die 1,5 meter en die noodwet niet en terecht want de cijfers komen net onder of net boven een flink griepjaar.
@chris197199 | 05-05-20 | 15:58:
Het gebruikt van interpunctie komt de leesbaarheid en de begrijpelijkheid van een tekst ten goede.
En lijkt het je niet waarschijnlijk dat het één met het ander te maken heeft? Dat het adequaat ingrijpen van de regering tot gevolg heeft gehad dat het aantal doden vooralsnog relatief laag blijft (ver. Italië, Spanje, VK en VS)?
Voor dit soort gevallen zou een coronalijer een leuk instrument zijn om zich tussen de dwazen te begeven.
Moeten deze mensen niet gewoon werken of studeren ?
Het is 5mei dan zijn dit jaar de meeste werkenden vrij. Voor uw uitkering is dit idd minder relevant
Deze mensen zijn veelal arme sloebers met een niet zo prettig leven, dus zoeken ze iets of iemand om daar de schuld op te schuiven
Nope, die zitten lekker op vier hoog achter in hun gekraakte kamertjes, te computeren op van het rijk gejatte gas, licht en water
Dit zijn gewoon mensen met een nuchter verstand die zien dat het totaal de verkeerde kant opgaat met repressieve maatregelen, en halen direct het gelijk door de reactie van de knokploeg van de staat genaamd de politie.
(On)macht.
Afgelopen zondag bij op1 werd gezegd dat een groep studenten in Amsterdsm was beboet voor geen 1,5 meter afstand. 395 euro boete de man plus strafblad.
Er zijn sneuere zaken dan deze protesten.
Corona doden jonger dan 25 is 0,1 % van het totaal.
Die een strafblad aansmeren is pas Nazi praktijken. Wijdt daar een een topic aan.
Jongeren kunnen het virus dragen, dus verspreiden en daarmee de wél kwetsbare groepen in gevaar brengen. Kneus.
Als het gaat om die studenten op dat balkon: die boete is ingetrokken.
@de IJsman | 05-05-20 | 15:35: wat kneus? Vandaag gezien hoeveel bejaarden een wandel of fietstochtje maken? Jij bent de kneus
Gezien uw tegel denk ik dat beter is een artikel te wijden aan interspatiëring...
@de IJsman | 05-05-20 | 15:35: Ze zullen toch eens het virus moeten krijgen. Kwetsbare groepen geisoleerd houden, rest los laten.
@de IJsman | 05-05-20 | 15:35:
Door gezonde mensen in quarantaine te plaatsen duurt het voor de kwetsbaren extra lang voor ze weer hun normale leven kunnen oppakken.
@Zeiss | 05-05-20 | 15:37:
Met inachtneming van de voorschriften is daar niets op tegen.
@ me,myself and IK | 05-05-20 | 15:41 |
Wat jij ervan vindt is niet belangrijk. Er zijn regels uitgevaardigd en daar heb je je aan te houden. Volgend jaar mag je weer naar de stembus.
Serieus, strafbladen???, ik zou zeggen N*k sh*t voor die NSB-ers.
@de IJsman | 05-05-20 | 15:47: Dat toontje ook. Engnek.
@sarcastro | 05-05-20 | 17:47:
Doet mij sterk aan iemand in de panelen denken....
@de IJsman | 05-05-20 | 15:47: Ja, dat zeiden ze ook tegen de joden op transport.
'Goed, je mag demonstreren'
Oh nee, toch niet.
'Met je rug tegen de muur'
'alleen als je geld hebt, dan is de vrijheid niet duur.'
Anti-lockdown..
Denk dat het overtal in die demonstratie geen werk heeft.
Ze demonstreren ook voor hen die wel werk hebben. Dat wordt wel eens vergeten.
@kweethetooknietbeter | 05-05-20 | 15:36: zo nobel..
Vandaag is een Nationale Feestdag, mocht het u ontgaan zijn.
@kweethetooknietbeter | 05-05-20 | 15:36: gratis?
Overtal, dat woord hoor je eigenlijk nooit valt me op.
@Zenzeo | 05-05-20 | 15:42: en dan kan je niet werkeloos zijn?
Voor de historici onder ons: het Huis van Oranje piept en het Haagsche gepeupel komt in opstand. Nog nooit eerder vertoond.
En waarom een carrière in de Nederlandse politiek ook nooit meer zal zijn dan dat.
Gepeupel.
Geweld gebruiken tegen mensen die helemaal niets anders doen dan hun mening geven.
Als je hiermee instemt dan ben je een deplorabele en dat op Bevrijdingsdag.
In Spanje worden onschuldige jonge stelletjes afgetuigd omdat ze met z’n tweetjes samen op het strand Zitten. Mijn handen jeuken maar ik zal ook wel een gekkie zijn.
Mijn ouders zijn op een trein naar het oosten gezet omdat ze samen de Albert Heijn binnenliepen..
Deze mensen hielden zich niet aan de regels, ook niet na waarschuwingen. Dus worden ze aangepakt, en terecht. Als een fin een grote bek heeft word er hier in de panelen zowat gesmeekt om ze aan te pakken maar als het een stel complotdenkers zijn dan mogen ze ineens niet aangepakt worden? We hebben hier met een virus te maken en niet met een of andere warlord die ons land is binnengevallen.
Je mening geven?
Daar zijn in een virus crisis tijd ook andere manieren voor.
En het antwoord op je stelling is ja,jij bent ook een gekkie!
@Hangtietsmurfin | 05-05-20 | 15:35: Er is een heel groot verschil tussen je aan de wet of aan een regel houden. Vrijheid is een groot goed, wat de meeste van jullie hersenloze schapen nooit zullen snappen.
@Hangtietsmurfin | 05-05-20 | 15:35: Weet je wie ook allerlei onredelijke regels maakte en geweld gebruikte als men zich er niet aan hield?
@Hangtietsmurfin | 05-05-20 | 15:35: En vervolgens worden ze in een bus geflikkerd op minder dan 1,5 meter afstand.... Jep duidelijk, ha, ha denk toch eens na joh!
@Eagle_Eye | 05-05-20 | 15:41: eigenlijk zijn dit dus een soort verzetshelden?
@Varende_Reaguurder | 05-05-20 | 15:47: vertel! Maak jezelf asjeblieft onsterfelijk belachelijk.
@Hangtietsmurfin | 05-05-20 | 15:35: Regels van de communisten waren ook regels niet?
Ik ben corona moe, pleur gewoon alles weer open en laten we gewoon het normale leven weer oppakken. Festivals en bijeenkomsten waar meer dan 100 mensen bij elkaar staan of zitten gewoon dicht houden tot het vaccin.
Ze willen dat je moe wordt Henk. Ze willen dat je breekt. Ze gaan je breken, brainwashen en uitputten totdat je allerlei nieuwe maatregelen accepteert om weer adem te halen. Om weer eventjes te kunnen ‘zijn’. Oorlogen worden gewonnen door uithoudingsvermogen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 05-05-20 | 15:31:
Wie zijn 'ze' ?
Ze = vrijheid- en menshatende oligarchen.
@OuweOuweLekkerMauwe | 05-05-20 | 15:42:
En wie zijn dat?
Laten we eens onderzoeken wie er precies geld leent aan landen, wie er zoveel geld verdient aan het voeren van oorlog en wie voor een groot gedeelte de media in handen hebben. Macron is een leuk begin. Griekenland ook. Irak is ook wel lachen. Wellicht de persgroep? Zuid-Amerika is ook wel een studie waard. Zwitserland ook trouwens. Of zullen we gewoon bij Amerika beginnen? Zeg jij t maar. Afrika mag je ook prima doen. De Congo dan?
There is always a chain of command..
Terwijl velen denken dat we in een vrije democratie wonen waar bijna iedereen deugt (Rutger), en met totale vrijheid ofzo, geloof ik daar niet in. We wonen in een land dat eigenlijk een provincie is van Amerika, met de illusie van zelfbeschikkingsrecht. De EU is ook een project van Amerika. Leuk allemaal hè. We zijn gewoon schaapjes pik, en het probleem is dat de herder ons haat. Wie het precies zijn, met namen en rugnummers, kan ik onmogelijk zeggen. Waarom? Op Wikipedia staat t niet. In de Volkskrant ook niet.. Ik kan je alleen vertellen waar je het kan zoeken;)
@OuweOuweLekkerMauwe | 05-05-20 | 16:07:
Eén groot complot is het dus, wat zal je het zwaar hebben.
En nu terug in je lockdown om duizenden mensen te redden, ten koste van tienduizenden en miljoenen ;)
Zo is het maar net. Maar de minderheid bepaald in Nederland en emoties.
We gaan allemaal dood aan de lockdown? Of hoe moet ik dit zien?
@42 | 05-05-20 | 15:32: Zelfmoorden, verwaarloosde jeugdjaren, hongersnood, dat soort dingen ;)
@42 | 05-05-20 | 15:32: financieel dood
@42 | 05-05-20 | 15:32: Financieel gaan er wereldwijd miljoenen dood aan de lockdown, ja. En juist dát wordt te weinig begrepen. Het middel (lockdown) wordt inmiddels erger dan de kwaal (corona).
@Wayfaring stranger | 05-05-20 | 15:48: En de linksmensen die normaal altijd zo betrokken zijn bij iedereen behalve hun eigen groep... Die gaan er even aan voorbij dat er indirect miljoenen mensen gaan overlijden door hongersnood en andere ziektes. Nee hoor, er is niks aan de hand, behalve een complete collaps van de economie, gaat u maar rustig slapen.
@Wayfaring stranger | 05-05-20 | 15:48: Wereldwijd geloof ik dat inderdaad wel. Al denk ik dat miljoenen overdreven zijn. Maar zeker in China of dergelijke landen zullen er door doden vallen door de economische schade.
Hier in Nederland is dat complete onzin. En wereldwijd redt de lockdown wel meer dan een paar duizenden...
@42 | 05-05-20 | 15:53: Ik denk meer aan Afrika en India. En in Nederland zullen wel enkele duizenden mensen meer zelfmoord plegen, plus veel verwoeste jeugdjaren door mishandeling etc. Mensen die nooit meer uit hun sociaal economische klasse kunnen ontsnappen etc.
@42 | 05-05-20 | 15:53: En dit gaat nog jaren door etteren natuurlijk, indirecte... schade miljoenen doden en terugval in de welvaart.
Als je met ze allen tegelijk tussen die paarden doorloopt kan zo'n agent echt niet iedereen tegenhouden. Maar dat doen ze niet, bang voor paard.
Dat zou ik ook niet durven. Paarden zijn eng.
@JJMS | 05-05-20 | 15:24: Paarden zijn niet eng maar wegen wèl 500 kg en die wil je niet tegen je aan krijgen. Laffe agentjes die een paard nodig hebben om 'gezag' uit te stralen. Zó zielig!
Zou toch leuk zijn als de bereden politie pony’s gaat gebruiken. Werkt denk ik ook deëscalerend bij zulke protesten.
@impy | 05-05-20 | 15:31: Zebra's!
@Lupuslupus | 05-05-20 | 15:30:
Ach, u snapt toch dat het niet over gezag uitstralen gaat maar over grote groepen uit elkaar jagen? Ik vind dat gefoeter op agenten maar sneu. En als er een ambulancebroeder in elkaar geschopt wordt roepen: 'waar was de politie?'
Die paarden zijn getraind om te doden!!
@42 | 05-05-20 | 15:32: Vleesetende zebra's!
@42 | 05-05-20 | 15:32: Spugende Lama’s!
@David000000007 | 05-05-20 | 15:40:
Klopt. Ze trappen je schedel in of breken je rug, bijten je halsslagader door of wurgen je met hun staart.
@42 | 05-05-20 | 15:32:
Sproeipoepende nijlpaarden.
Zal ze leren!
@kloopindeslootjijook | 05-05-20 | 15:50: Als ik tegenover een politie nijlpaard zou staan, ga ik heel hard lopen in ieder geval!
Waarom treedt de politie ook niet zo op bij situaties zoals in de vorige topics? Deze mensen kun je misschien triest noemen maar bedreigen in ieder geval niet de homeaux, de radiomakers en weerloze oudjes.
Dit zou een kamervraag moeten zijn.
En graag een onderbouwd antwoord van onze verantwoordelijke regenten.
Helemaal mee eens behalve dan dat ik die mensen verre van triest noem. Zij staan ergens voor, zij wel.... Als ik daar in de buurt woonde - en veel jonger was - had ik er wellicht ook gestaan. Dat iedereen maar voor minderwaardig wordt aangemerkt omdat de meningen verschillen, is m.i. niet juist.
Ok, je mept die mensen omdat ze geen 1,5 meter aanhouden, om ze daarna allemaal in 1 bus te proppenMet nog geen 20cm afstand. Ik snap het niet helemaal.
Dat dus!
Ze hebben eerst het eventuele virus doodgemept in de lichamen, dus het gevaar is geweken. ;)
@Roadsurfer | 05-05-20 | 15:33:
Nee, de demo is o.a. afgebroken omdat ze zo wie zo geen afstand hielden, dus maakt die bus ook weinig verschil meer.
@the namster | 05-05-20 | 18:28: sowieso is het woord waar je naar op zoek bent
Als ze een paar statafeltjes hadden opgezet en er allemaal omheen waren gaan staan met een fles bier in hun poten, zouden ze als helden zijn vereerd. Nu zijn het gewoon aluhoedjes. Gemiste kans.
Wij zijn het volk durven die wappies nog te roepen ook. Nee wappies het volk kotst op jullie!
Ik denk dat de groep die jij wappies noemt wel eens veel groter is dan de groep waar jij toe behoort. (NSB en schaap)
@luto333 | 05-05-20 | 15:20:
Haha schaap. U tegelt vanuit het arrestantenbusje?
@JJMS | 05-05-20 | 15:21: Nope
@luto333 | 05-05-20 | 15:23: Jammer
@luto333 | 05-05-20 | 15:20:
Als je alleen maar met dit soort idiote vergelijkingen aan kunt komen ben je inderdaad een wappie.
Wie is er nu het bruinhemd?
@Gulliver | 05-05-20 | 15:27: En jij vertegenwoordigt "het volk".
@LesPaul | 05-05-20 | 15:30: Nee, het volk is de stille meerderheid die zich wel aan de regels houdt. Niet een handje vol alu-hoedjes...
@LesPaul | 05-05-20 | 15:30: Zegt Mark 'Bejaardenruimer' Rutte toch ook altijd.....
Wil jij niet voor het volk praten kerel. dat jij moet kotsen zegt niet dat iedereen ze uitkotst.
Heeft die tokkie nu de vlag verkeerd om hangen in de video? Voor sommige mensen is zelfs de simpelste opgave een intellectuele uitdaging blijkbaar.
Omgekeerde vlag is een teken van verzet.
Om te beginnen met jezelf. Wie is er nu gek?
@Gandalph | 05-05-20 | 15:20: Ahja, dat verklaart een hoop.
@Mr_Pikibelly | 05-05-20 | 15:22: Oh ik ben absoluut gek, maar ik krijg er goed voor betaald, van mij uit niets dan dankbaarheid voor dit land.
@Gandalph | 05-05-20 | 15:20:
Een dwangbuis zeker ook?
1e filmpje 'Wij betalen jullie'
Werkt dat volk? Ik kan het amper geloven. Hoogstens dat ze vrijwilligerswerk doen (met de nodige mitsen en maren die ze principieel stellen) vanwege de uitkering en dat ze daarmee in de war zijn.
My thoughts exactly
Ook over een uitkering betaal je inkomstenbelasting, haha!
@de IJsman | 05-05-20 | 15:39: Je lacht maar, dat volk heeft echt een verdraaide mening dat ze stellen dat ze werken op moment ze voor de uitkering iets 'vrijwilligs' moeten doen. Even vergetende dat dat werk gecreëerd is om dit leger uitkeringstrekkers iets te laten doen.
Er zijn meer ME'ers dan demonstranten. Als er nog tien demonstranten minder waren geweest, dan waren ze gewoon onder de 3 gebleven en had het gewoon voldaan aan de RIVM-richtlijn.
Ik kom voor mijn werk met nogal wat mensen uit de onderkant van de samenleving in aanraking en het is schokkend hoe breed de theorie rondom Bill Gates de ronde doet in die omgeving. Bron: Facebook.
Als je overdag niet werkt en je blijft zwerven op FB en daar ga je met zijn allen theorieën op bouwen, dan komt je ook niet verder.
Bill gates deed altijd netjes zaken? Vanwaar het vertrouwen in Bill Gates gecombineerd met een goed product? Windows is altijd vol met fouten en lekken geweest. Waarom zouden zijn vaccinaties juist goed moeten zijn?
@Gandalph | 05-05-20 | 15:24:
Gelukkig laat Gates de ontwikkeling van een vaccin over aan mensen die er verstand van hebben, dat zou jij ook moeten doen.
@Gandalph | 05-05-20 | 15:24:
Ik heb persoonlijk geen vertrouwen in Bill Gates maar hem allerlei moordzuchtige plannen aanwrijven gaat wat ver. En het idee van een verplicht vaccin maakt mij ook wat kriebelig.
@JJMS | 05-05-20 | 15:32: kijk zijn reactie
youtu.be/30sPdR8jR1c
Is dat normaal?
Covidioten
80% van de politie was fout in de oorlog, geschiedenis herhaald zich.
Klopt, de knokploeg van de staat is niet de vriend en beschermer van de burger.
Spelfouten ook, zie ik.
@Solar666 | 05-05-20 | 15:16: Klopt!!
Het is hip om schaap en NSB-er te zijn deze dagen.
Zeg dat maar tegen ze als er een inbreker door je huis sluipt.
@Gulliver | 05-05-20 | 15:20: En dan sla je die inbreker neer en komt de politie daarna om jou op te pakken. Fijne politie joh!
Domme opmerking en je kunt ook al niet spellen.
Kijk, zo heb je een goede reden om een baclava te dragen. Ook aan de kant van de demonstranten.
Oeps, balaclava.
Dat is toch zo'n gebakje van bladerdeeg, noten en honing?
@42 | 05-05-20 | 15:15:
Als je dat in je mondstopt kun je direct naar de tandarts voor een nieuw gebitje. Niet te doen, zo zoet. En niet van de honing.
@JJMS | 05-05-20 | 15:18: Klopt. En toch kan ik het niet laten het bij de Griek hier af en toe te bestellen. Gelukkig is de tandarts weer open...
@42 | 05-05-20 | 15:15: Ja, de wens is de vader van de gedachte. Nooit typen als je honger hebt. Of altijd nagaan hoe je dat ook weer spelt. :)
Ze zien er niet uit als mensen die weer graag aan het werk gaan.
Maar wel eens dat het afgelopen moet zijn met die coranadictatuur.
Haha 75 jaar vrijheid. Ze brengen het leuk. De uitvoering is wat minder. Kan Geert Wilders op de fiets naar zijn werk? Kon Pim Fortuyn alles zeggen in ‘vrijheid’? Lopen homo’s veilig hand in hand door de Schilderswijk? Hoe zit het overigens met klokkenluiders? Zijn die vrij om van alles te delen en te zeggen? Freedom my ass.
De illusie van vrijheid is voor velen de enige vrijheid die zij nodig hebben.
Jaaaaaa,
Maar het kan allemaal nog wel een stukkie erger...
@SterF... | 05-05-20 | 15:16: drogredenen.
Dat negeert dat volk steevast omdat dat niet in hun kraam te pas komt en ze Geert niet zo lieve dingen toewensen.
Vrijheid is een hoer. Welgestelde mannen bestellen haar wanneer de nood hoog is, en trappen haar weer in een hoekje zodra business is done. Laten we het vieren vandaag.
demonstreren is een recht of is dit alleen aan de linkse rotzooi voor behouden ?
het wordt weer eens tijd dat de boeren langs komen
Een demonstratie moet je van tevoren melden , hadden ze niet gedaan, toen mocht het toch als ze zich aan bepaalde regels hielden, dat deden ze niet en toen moesten ze weg.
@Animals | 05-05-20 | 15:18:
Makkelijk scoren: je bewust niet aan afspraken en regels houden om "mag dit in Nederland, is dit vrijheid?? 1!!" te kunnen schreeuwen.
@JJMS | 05-05-20 | 15:20:
Sorry hier kan ik niets mee.
De "Witte muizen" slaan helemaal door. Met hun acties en schrijven van bonnen. 390 is een populair getal aan het worden.
Wat hopen Rutte, Macron, Merkel etc. dat er idd een opstand komt. Dan hebben ze weer wat meer lucht om bepaalde maatregelen door te voeren.
De media doet de rest. Die zet de vrijheidsstrijders weg als gekkies en hopen zo ook dat de schaapjes zich keren tegen deze vrijheidsstrijders.
En wat hoopt Wilders met zijn bange schaapjes (hij smeekt bijna) op een tweede golf. Dan kan hij toch zeggen. Zie je wel we zijn te vroeg opengegaan.
ik ben voorstander van een aantal hectare grond, stevig omheind, waar, naast corona patiënten, mensen zoals jij worden geplaatst. Dan lost jouw probleem zich binnen enkele weken op.
@langzullenweleven | 05-05-20 | 15:14: Wilders aanhanger zeker ?
Bang-banger-bangst.
Vrijheidsstrijders? Kijk voor de gein eens op die Facebook pagina's van die figuren. O.a. "VOLK WORDT WAKKER", het zijn allemaal simpele figuren met het IQ van een schuurspons
@luto333 | 05-05-20 | 15:15:
Grappig, het merendeel van deze gekkies zijn juist pro-wilders :)
@Tom Aatje | 05-05-20 | 15:16:
Geeft niks dat je bang bent. Maar houd op met het projecteren van je angstgevoelens op anderen. Als jij bang bent dan blijf gewoon thuis en laat de echte vrijheidsmensen hun leven leiden.
Rot toch met je vrijheidsstrijders.
We hebben nog steeds alle vrijheid.
Alleen je eigen bezatten in de kroeg of met 5 krijsende kutkoters door de supermarkt looen mag tijdelijk even niet.
@Gulliver | 05-05-20 | 15:23: Een kinderhand is gauw gevuld zal ik maar zeggen. Doe eens een stapje naar achteren, haal eens een teug O2 en kijk dan naar eens hoe de feiten zijn. Dan spreken we elkaar weer.
Iemand die zo verkrampt is met emobagger en angst daar kun je niet mee praten.
@Tom Aatje | 05-05-20 | 15:21: LOL... Ik ben op zich niet tegen de PVV. alleen op dit punt maken ze een fout vind ik. Dat gaat ze ook veel stemmen kosten.Ik ben benieuwd hoe Martin Bosma hierover denkt.
@luto333 | 05-05-20 | 15:29: Toen je over een stapje naar achter doen begon, haakte ik af.
De reactie van de burgemeester & politie geeft wel weer aan hoe de vlag erbij hangt. Pegida-, anti-KOZP en anti-lockdown demo's worden direct de kop ingedrukt en geweldadige moslim demo's en Turkse trouwstoeten en Mocro/Turkse voetbalvieringen worden vrijwel altijd geheel ongemoeid gelaten. Tja.....
ik kan je geen ongelijk geven in je conclusies
Machtspolitiek, de Nederlanders zijn slecht georganiseerd.
Dat bedoel ik hierboven reeds....
De roverheid haat zijn volk, onderdrukken dat is van belang.
Oftewel: Bek houden jij.
De W van Willem.
Eindbaas Johan Giesecke was al duidelijk, een lockdown in een democratie wordt niet volgehouden, je kan niet zoals in China mensen hun voordeur dichtlassen, het gaat toch wel fout, er komt groepsimmuniteit voordat een vaccin beschikbaar is. www.youtube.com/watch?v=xBcqnZUjX9g
Groepsimmuniteit tegen de seizoensgriep is er ook nog nooit geweest/gekomen.....
Kleine tip: er gaat geen vaccin komen en het is de vraag of groepsimmuniteit nodig is.
@Frau Merkel | 05-05-20 | 15:12:
Ik wil geen vaccin. Maar mag dat nog?
@Frau Merkel | 05-05-20 | 15:12:
Je glazenbol is kapot wappie.
Die democratie wordt hoe dan ook met grote stappen minder, dus wat let de boven ons (on)gestelden binnenkort nog om "tijdelijke" noodwetten in te voeren om het volk nog kleiner te houden, want zij weten wat goed voor ons is, al blijkt steeds weer dat ze geen donder weten/kunnen.
@Gulliver | 05-05-20 | 15:24: En jij bent dom: www.abc.net.au/news/health/2020-04-17...
Feynman | 05-05-20 | 15:09 Ik had Giesecke in een eerder plempsel ook al aangehaald, en hoop nog veel meer van deze man te horen. Op het moment dat er hier zware sancties werden gelegd op het niet opvolgen van de (onwetenschappelijk onderbouwde) maatregelen was er geen normale weg terug. In Zweden vertrouwde de regering erop dat de bevolking op basis van goede argumenten en wetenschappelijke onderzoeken zou luisteren. Hier in NL had de regering dit vertrouwen kennelijk niet en kwam al vrij snel met forse boetes. Met als direct gevolg dat het opheffen van deze sancties een vrijbrief gaat worden voor samenscholingen, feestende menigtes en een piek in het aantal besmettingen. De boel ineens vrijgeven is ook dan geen optie. Het protest op deze vrije dag toont wel pijnlijk aan in welke tegenstrijdige situatie deze 'intelligente lockdown' ons land heeft gemanouvreerd.
Het zijn ook allemaal van die kansloze uitkeringstrekkers, flikker toch op!
Vroeger was het je gekke oom of de dorpsdwaas die in rare complottheorieën geloofde, tegenwoordig zijn het huisvrouwen en werkelozen
Die hebben tijd om alles op faceboek te lezen. En een gebrek aan intelligentie om het te relativeren...
Vergeet de NPO buklaven niet in het rijtje.
@SterF... | 05-05-20 | 15:11: Teveel informatie en te weinig intelligentie.
Die Schweinerei ist Vorbei. Bleib zu Hause. Vielen Dank.
Vreemd, dan is de polisie er direct.
Hoe zou dat toch komen?
In opdracht van de Roverheid?
Klaarblijkelijk wel.
Als daar wat corona rondwaart, leggen er een boel het loodje. Onderliggend lijden is de norm, zo lijkt het.
Maar niet te dik, zo te zien.
Zouden ze ook zo voortvarend optreden tegen demonstranten van Mohamedaanse afkomst?
Natuurlijk niet, dan zetten ze Rutte on om ze ferm toe te spreken.
Het antwoord daarop is al lang bekend.
Gewoon opsluiten in Kamp Amersfoort of het Oranje Hotel ... dan door naar Westerbork ...
Het siert u dat u op 5 mei reaguurt met kamp Westerbork en nog een paar kampjes. De volgende stap is die Endlösung zeker? Zo kom je wel van de corona af...
Je bedoelt neem ik aan toch die veel te agressieve (NSB)politie-agenten....
Weggejorist
@Roadsurfer | 05-05-20 | 15:15: Nee, ik bedoel het schuim van de Nederlandse bevolking.
Mag dat wel in die arrestanten bus. Dat is zeker geen 1,5 meter. Geen mondkapjes dat klopt dan weer wel. Zo ziet het OMT het graag, want die schijnen er verstand van te hebben.....
De HTM verleert anders hoe een volle bus eruitziet.
Koekwauzendemo.
75 jaar lockdown. Gefeliciteerd allen!
Wat een onzin! Zelfs die demonstranten leken zich aan de 1,5 meter regels te houden! Je mag toch wel demonstreren?
nou nee dus. kennelijk
Wat Kees zegt. Bovendien disproportioneel geweld van de zijde van de polizei. En bij GeenStijl vindt men het allemaal prachtig, zo'n gewelddadige politiestaat.
Jezus, en voor dat soort mensen betaal ik belasting... Wat een kansloze figuren.
Die demonstranten zijn anders ook best wel kansloos hoor...
Jij woont toch in een buitenland?
@42 | 05-05-20 | 15:07: de Duitsers waren ook geen lieverdjes hoor.
als je die horde linkse lullen en dozen bedoelt, helemaal eens.
Zoals gezegd, jij woont hier helemaal niet. Ga lekker op Duitse fora klagen... dit zijn onze kansloze kneuzen.
@Mark_D_NL
Ten stelligste meen ik mij te herinneren dat jij leeft van een uitkering en toeslagen en dat het je prima beviel.
Is er iets veranderd?
Jammer dat je niet tegen de lockdown kan protesteren zonder dat de 5G gekkies en de antivaccers ineens uit hun hol kruipen. Wat een kansloos volk man, helemaal gek.
Toch jammer dat de Provaccers menen de waarheid in pacht te hebben. Het lijkt Antifa wel.
@Frau Merkel | 05-05-20 | 15:09:
Reliewappie rot op naar je zwartekousenkerk.
@Frau Merkel | 05-05-20 | 15:09: Tja Frau Merkel, er kan maar één groep een monopolie hebben. Je weet toch!
@BoldPride | 05-05-20 | 15:29:
Maar soms heeft de ene groep het monopolie, en soms de andere groep.
Niets blijft hetzelfde.
REAGEER OOK