Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Iedereen aan de mondkapje. Behalve Nederland

Hebben we die dingen eindelijk, hoeven we ze niet om

bescherm dan

Duitsland aan de mondkapje. België aan de mondkapje. Spanje aan de mondkapje. Oostenrijk aan de mondkapje. Italië aan de mondkapje. Frankrijk aan de mondkapje. Koningin Maxima aan de mondkapje. Groot-Brittannië bijna aan de mondkapje. Nederland NIET aan de mondkapje. Ja zeg verdikkemes nog aan toe zeg. Hebben we eindelijk - na veel gesteggel en gefaal - een VVD-mondkapje van Hollandsche DSM (lees: VVD) bodem, hoeven we 'm niet om, in het anderhalvemeter OV danwel in loeidrukke winkelstraat. Wat is deze? Ieder voor zich. En smoelbeschermer voor ons allen!

Reaguursels

Inloggen

Als je zo'n gore baard hebt als van Dissel kun je doen wat je wilt, maar je houdt die korst met virussen rond je muil

borderlijntje | 04-05-20 | 23:37

Het mondkapje niet de mondkapje

Troumoetblijcken | 04-05-20 | 15:41

Aldoor die mondkapjes promoten... hou daar nu eens mee op. Als het niet hoeft, hoeft het niet

Willibald von Klúúúk | 04-05-20 | 15:32

Gouverneur Cuomo van New York huisde Corona-patiënten in bejaardentehuizen.
In de UK zijn Covid-19 patiënten ondergebracht in 'residential homes', oftewel bejaardentehuizen.
In Nederland was het wekenlang staand beleid om vooral geen beschermingsmiddelen te verstrekken bij de thuis- en ouderenzorg.
Aluhoedje, iemand?

Rest In Privacy | 04-05-20 | 13:39

Moet ik mijn mondkapje nu over of onder mijn burka dragen?

Kattie | 04-05-20 | 13:36
-weggejorist-
nerazuri | 04-05-20 | 11:58 | 1

Er is totaal geen enkel organiserend vermogen bij politici.

Elk land dat zwaar getroffen is doet de grenzen dicht. Een vorm van schuld aanwijzen, aan een ander dus. Dat staat goed in de stemmenteller voor politici.

Elke land heeft andere regels.

Wat helemaal knap is, is dat het virus zich aan de diverse landen heeft aangepast. In Nederland wordt het alleen via hoesten verspreid, maar hoeven we geen mondkapjes. In België wordt het ook via handen verspreid maar moeten ze wel aan de mondkapjes.

Rest In Privacy | 04-05-20 | 11:32

We hoeven geen mondkapjes, die zijn slecht (volgens rivm). Waar we trots op kunnen worden zijn onze bejaarde tehuizen, ruim en plaats zat. Tegen de tijd dat Nederland eindelijk ook genoeg mondkapjes zonder toedoen van Baudet heeft verkregen worden ze hier ook verplicht. Kan nog duren dus.

jan huppeldepup | 04-05-20 | 10:49 | 1

Inderdaad. In onze tehuizen voor zorg en bejaarden komt steeds meer plaats. Heel erg veel meer plaats.

Rest In Privacy | 04-05-20 | 11:27

We worden allemaal autist met zo'n ding.
Gelaatsuitdrukkingen, o zo belangrijk in het sociaal verkeer.
Aan een paar ogen alleen kun je niks zien. (Zie tentmadammen met brievenbusgleuf)

Bijtendehond | 04-05-20 | 10:49 | 1

Er wordt gewerkt aan doorzichtige

borderlijntje | 04-05-20 | 23:35

Heb laatst gelopen met zo'n ding, wordt er honds misselijk van.

Mans5 | 04-05-20 | 10:31 | 1

Omdat je je eigen bacteriën terug inademt...

Bijtendehond | 04-05-20 | 10:52

We worden helaas geregeerd door praatpoppen, wiens enige talent ligt in praten, en die ervan overtuigd zijn dat praten de oplossing voor elk probleem is, omdat in niet-crisistijden ook altijd gewerkt heeft, en ze werkelijk níets anders kunnen.

Chuck the plant | 04-05-20 | 09:59

Ik wil er wel een opdoen maar die lange haren komen er elke keer tussen... Mogen we eerst naar de kapper zonder dat ding?

MondKapper | 04-05-20 | 09:30

De onderbuik regeert in andere landen. Mensen denken dat een mondkapje helpt, en politici die herkozen willen worden, stellen daarom dat mondkapje verplicht. Kunnen ze fijn roepen dat ze wat gedaan hebben tegen corona. Gelukkig dat we in Nederland de maatregelen nog steeds baseren op beschikbare kennis, en die kennis luidt dat mondkapjes niets toevoegen wanneer je je houdt aan het handen wassen en de anderhalve meter afstand, maar dat ze wel averechts kunnen werken, omdat ze vaak verkeerd gebruikt worden, en de mensen een gevoel van schijnveiligheid geven.

bintang | 04-05-20 | 09:23 | 5

@Eagle_Eye | 04-05-20 | 09:53: Er wordt heel veel uit de dikke duim gezogen. Door de overheid, door het RIVM, door GS-ers...

Bijtendehond | 04-05-20 | 10:51

Dat is het oude verhaal van WHO gedicteerd door China: er is niets aan de hand, slechts een griepje. Ondertussen weten we wel beter. Toen hebben we onze mondkapjes ook nog aan het buitenland verkocht.

Rest In Privacy | 04-05-20 | 11:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Je wordt allerlei regels opgelegd, maar een mondkapje kun je niet verkrijgen. We leven gewoon in een achterlijk land met een achterlijke Rutte.

ron9129 | 04-05-20 | 09:20 | 1

Als het advies niets kost, en geen ambtelijke voorbereiding vereist, krijg je er altijd heel veel van: Handen wassen, 1,5m afstand, thuisblijven, etc.
Maar geen maskertjes voor de bevolking, of zelfs maar personeel in verpleeghuizen. Want die kosten wel bijna 50 cent per stuk! En de 65 cent voor die direct uit voorraad leverbare partij van Mr. Hiddema was véééél te duur. In plaats daarvan gaan we klappen voor de zorg. Dat kost niets, en daar hebben ze veel meer aan. Dat geld is veel beter besteed aan de zakken van het KLM, Shell en andere vrindjes van de partij.

Chuck the plant | 04-05-20 | 09:57

We bla bla bla'en gewoon nog even door hier en straks moet je ook hier in bepaalde situatie's, waarin ze dan wonderlijk plots weer wel werken gewoon een mondkapje dragen . Belangrijkste is nu even gezichtsverlies voor de RIVM en kabinet binnen de perken houden . Niet alleen wij, maar de rest van de wereld is nu nog even gek .

Castor12 | 04-05-20 | 09:10 | 1

Gezichtsverlies bij een mondkapje? Met zo’n masker op ben je al je halve smoel kwijt.

Peter-Rissing | 04-05-20 | 09:28

Het mondkapje? Of de mondkapjes?

Lv vd | 04-05-20 | 08:55 | 2

De mondkapje.

Whmm | 04-05-20 | 09:12

Nou nou …..… weinig nieuws of niemand anders om af te zeiken ?
Italie / Spanje / Frankrijk / Belgie / Duitsland en Oostenrijk ...…. en dan alleen nog in Supermarkten en OV ...…. en dan doen alsof HEEL Europa aan de mondkapjes is door veel smoeltjes op Italie te zetten.
Beetje tendentieus verhaal - Ben van GS wel wat beter gewend ……

nietoptimistisch | 04-05-20 | 08:50 | 2

Ga naar smoelbeschermerpuntenel, kopieer kvk nummer, zoek op site van kvk het nummer op, Bij die info staat een website, klik erop (lil), Je zit nu op een vage verkoopsite, klik op: volg ons op facebook en aanschouw het resultaat. Echt even doen, het is de moeite waard.

Hangtietsmurfin | 04-05-20 | 09:13

Hebben jullie ook happy mondkapjes die bij mijn happy socks passen?

McSnor | 04-05-20 | 08:46

We hebben weer ic capaciteit en hoe eerder we groepsimmuniteit hebben hoe eerder terug naar normaal

rode peper | 04-05-20 | 08:37 | 1

Alhoewel ik denk dat mondkapjes wel werken op een moment, ben ik het wel in die zin met je eens omdat op de lange duur voor de grootste groep een virus niet te ontlopen valt.

Tapioca pudding | 04-05-20 | 08:41

… of van die Hannibal Lecter mondmaskers.

HeelStijl | 04-05-20 | 08:36

Mondkapjes werken niet voor Nederlanders.
Die geef je beter muilkorven.

HeelStijl | 04-05-20 | 08:35

Met een mondkapje zie je er extra blöd uit.

Accident_Prone | 04-05-20 | 08:30

Het idee dat je 3 uur lang, een dan inmiddels verzadigd mondkapjes zou dragen is net zoiets als een petrolhead die meent dat een auto 1000km moet kunnen rijden zonder tanken.
Als je denkt dat je ergens gaat komen waar het druk is en de mensen het niet nauw genoeg nemen met de afstand dan doe je toch even een kapje op. Bij de Etos kan je ze gewoon kopen. Ik heb ze voor mijn ouders gehaald. Voor die 9 Euro kunnen ze talloze keren de boodschappen doen. Niets is gegarandeerd qua veiligheid maar het moet toch echt wel beter zijn dan zonder.

Tapioca pudding | 04-05-20 | 08:29
-weggejorist-
tetmies | 04-05-20 | 08:20

Wat een debielen allemaal. Ik snap niet dat andere landen hun eigen koers varen en niet naar Nederland kijken hoe goed wij het doen. En zelfs al doen we het niet goed dan geeft De Nederlandse regering dit altijd gelijk toe. Wij hebben de meest betrouwbare regering ter wereld. Paniekzaaiers daar in het buitenland.

snaakie | 04-05-20 | 08:11 | 3

Betrouwbare?

Rest In Privacy | 04-05-20 | 08:24

@BLR | 04-05-20 | 08:26: Dat is toch fijn dat je als Zwitsal je je niets van dat soort kinderachtige regeltjes aan hoeft te trekken.

Tapioca pudding | 04-05-20 | 08:35

Ach er moeten weer met woekerwinsten een paar mensen heel rijk gemaakt worden door die onzindingen te pushen. De handelaren blijft maar lekker met een magazijnvol van die dingen zitten wat mij betreft.

2voor12 | 04-05-20 | 07:46 | 6

@anti-fatwa | 04-05-20 | 08:17:
Omdat de ademlucht er gewoon doorheen gaat. Alleen als je vrijuit naast anderen staat te hoesten en te proesten zou het iets tegen kunnen houden. Maar zolang je dat niet doet voegen ze niets toe behalve gevaarlijke schijnveiligheid omdat mensen dan toch dichter bij elkaar gaan staan.
Nog afgezien van het feit dat bijna niemand die dingen goed gebruikt.

2voor12 | 04-05-20 | 08:20

De effectiviteit van een mondkapje ligt natuurlijk op een continue schaal. Het zal altijd iets beter werken dan geen mondbedekking, want het biedt een beschermingslaag tegen de bacillen in de lucht. Maar 100% veilig wordt het nooit. Dat betekend niet dat iedereen mondkapjes gaat kopen voor op straat, want de kosten zijn hoog en de kans dat je op 1.5 meter afstand besmet raakt is klein. Als dat verandert -bijvoorbeeld in de trein-, dan wordt het wel interessant om er een te dragen.

heldheino | 04-05-20 | 08:35
▼ 3 antwoorden verborgen

En daar heeft Nederland dan overschot van gelijk in. Een mondkapje is niet meer dan een afleidingsmanoeuvre om niet te moeten toegeven dat die hele lockdown niet had gehoeven.

VampyreOfTimeMemory | 04-05-20 | 07:44

Dat er alleen goedgekeurde mondkapjes gebruikt moeten worden zal wel door de fabrikanten doorgespeeld worden aan de msm en de politici...

Koning BongoBongo | 04-05-20 | 07:37

Je zou toch bijna denken dat mondkapjesfabrikanten dat virus hebben losgelaten ... Of zelfs de EU met allerlei onderliggende motieven..... just saying...

Koning BongoBongo | 04-05-20 | 07:35

Maar hoe goed zijn al die mondkapjes wereldwijd nu eigenlijk voor het milieu en de klimaatplannen??...

oh no | 04-05-20 | 07:28 | 2

Geen enkel probleem, mondkapjes worden gemaakt in sweat shops in Coronaland gerund door dezelfde globalisten die Greta & friends funden.

Graaf_van_Hogendorp | 04-05-20 | 07:54

Als ik alleen naar buiten kan met een mondkapje ga ik nergens meer heen.

Koning BongoBongo | 04-05-20 | 07:28 | 1

Als je alleen naar buiten gaat en daar alleen blijft is er niets aan de hand.

Tapioca pudding | 04-05-20 | 08:38

Hebben jullie al eens gekeken welke mondkapjes ze gebruiken en hoe ze gebruikt worden? Zelf gebreide dingen die vooral op de keel hangen. Gewoonweg lachwekkend. Heeft op die manier geen enkele zin. Overigens zie ik op de kaart meer landen zonder dan met. En de landen met doen het niet zo goed op de dodenranglijsten. Dus

Rest In Privacy | 04-05-20 | 07:11 | 6

@2voor12 | 04-05-20 | 08:10:
Ik ben ook tegen mondkapjes, maar om anderen niet te besmetten werken ze wel degelijk natuurlijk. Wat een onzin kraam je uit.

anti-fatwa | 04-05-20 | 08:20

@anti-fatwa | 04-05-20 | 08:20:
Hoe helpen ze dan als je gewoon ademt? Wat houden ze dan tegen? Niets dus.
Maar loop maar achter de meute aan die flink hier aan verdienen

2voor12 | 04-05-20 | 08:24

Je hebt er drie nodig. Een grote prop in je mond en die andere twee, in je neusgaten duwen.

Tapioca pudding | 04-05-20 | 08:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Het verplegend personeel loopt zonder mondkapjes rond. Bijna 14000 besmettingen bij het verplegend personeel. 9 doden(tot nu toe)? Waar praten we over?? Land open! Bij die 9!zaten er trouwens 6 met Gezondheidsproblemen. Laten we de oudjes en zwakken wat beter beschermen of binnenzetten.

David000000007 | 04-05-20 | 07:10 | 2

Of als men toch wil leven gewoon laten rondlopen..

David000000007 | 04-05-20 | 07:11

Je snapt hopelijk wel dat zorgpersoneel niet in de risicogroep valt en goed wordt getest. Deze cijfers zijn geenszins de norm.

Kabila de stijlloze | 04-05-20 | 08:22

Volgens mij heeft het RIVM al sinds de eerste geruchten over corona geroepen dat mondkapjes niet helpen. In een poging om enigszins hun imago nog te redden blijven ze halsstarrig vasthouden aan die uitspraak om zodoende niet als volledige no-no's over te komen. Uiteindelijk maakt het die gasten niet uit, die zorgen goed voor zichzelf. Het klootjesvolk mag verrekken.

Claude Jacque | 04-05-20 | 07:06

Men wil u allemaal een inenting geven, de gehele wereld bevolking. Pas dan is men tevreden. En wat kan er in zo'n inenting mee mee uw lichaam in ? Op nano niveau zijn er chips en waar zijn die toe in staat? Met 5G er bij en men heeft een compleet controle systeem over u. Oh u neemt die inenting niet? Nou dan komt u o.a. trein, tram, metro, en vliegtuig niet meer in. Hadden we 85 jaar geleden ook niet zo'n systeem met een ster. Ja noem mij maar compltgekkie, mark my words en we spreken elkaar over 10 jaar weer. (als dat nog mag)

Mo het varken | 04-05-20 | 06:52 | 3

Tja...1984 leek ook nogal farfetched .

Koning BongoBongo | 04-05-20 | 07:32

Mensen welke leiden aan complottheorietus (u dus) zouden in tijden van Corona preventief van het internet geweerd moeten worden...

normanius | 04-05-20 | 07:35

In Nederland krijgen we een kondmapje .

Minus Richels | 04-05-20 | 06:02 | 2

Zodat Mark ons niet meer kan naaien?

David000000007 | 04-05-20 | 06:59

En hoe lang moeten we van GS een mondkapje dragen? Ook als je opgebaard ligt? Een ding weet ik zeker. Als het hier verplicht wordt in winkelstraat en openbaar vervoer dan zonder ondergetekende. Ben allergisch voor mondbedekking. Ook mooi argument om nooit meer naar het werk te gaan

batvoca2 | 04-05-20 | 05:43

Als wij uit de lockdown willen, in de OV willen reizen dan moeten wij ook aan het mondkapje

avsje | 04-05-20 | 01:52 | 7

Ik wil sowieso niet in het ov reizen. En gezichtsbedekking is verboden in openbare ruimtes.

David000000007 | 04-05-20 | 07:03

@David000000007 | 04-05-20 | 07:03:
Een mondkapje is geen gezichtsbedekking. Het zit al in de naam: mond-kap-je. Bovendien is gezichtsbedekking wel toegestaan in openbare ruimtes als dat nodig voor een paar uitzonderingen. Je zou corona als zo’n uitzondering kunnen zien.

martyNY | 04-05-20 | 08:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat ik niet helemaal goed begrijp, is dat geneuzel over het feit dat het goedgekeurde of niet goedgekeurde mondkapjes zijn.
Heel simpel geredeneerd geeft een mondkapje gewoon meer bescherming.
Ga maar na, volgens dezelfde RIVM moet je hoesten of niezen in je elleboog.
Nou heb ik het nog even nagekeken, maar mijn jas of overhemden zijn zeker niet door de RIVM als goede ellebooghoesters getest.
Staat tenminste niet in de kraag ;) .

Aan de andere kant, mensen kunnen ook gewoon voor zichzelf nadenken.
Dan IS het niet verplicht om een mondkapje te dragen, het MAG wel!
Dus als je jezelf veiliger voelt met een mondkapje, dan kan je die gewoon opzetten.
En of die dan wel of niet goedgekeurd is, dat maakt dan geen reet uit.
Het geeft in ieder geval MEER bescherming dan niks dragen.

Tarmac | 04-05-20 | 01:33 | 4

Probleem is dat mondkapjes juist vooral de ander beschermen. Dus niet uzelf, maar anderen van uzelf, mocht u besmet zijn. Als u gezond wil blijven moeten de mensen om u heen dus kapjes dragen.
Daarbij is er nog de sociale drempel. Niemand wil als enige met zo'n geval lopen. Wordt je meteen als paria aangekeken.

Tijdelijk verplicht stellen in de openbare ruimte dus.

Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 06:39

trouwens goedgekeurd betekent niet automatisch beter dan niet goedgekeurd. Daarbij kunnen beiden opgezet worden en beiden helpen om de R factor naar beneden te brengen. Regering waar wacht je op. creëer een nieuw team van virologen met wel pk's in de bovenkamer. Het RIVM heeft nu al gefaald en we zijn nog niet eens op de helft.

Schilder58 | 04-05-20 | 06:54

@Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 06:39: maar wat is tijdelijk? In de herfst is er wel weer een nieuw (griep)virus... blijven we dan maar uit voorzorg mondkapjes dragen? In Azië loopt een groot deel van de bevolking als vele vele jaren met mondkapjes. Deels vanwege luchtvervuiling (dat snap ik dan nog wel) maar veelal vanwege angst (sars, mers, etc daarom houden ze hun mondkapjes ook op tijdens hun vakantie in bijv NL als ze tussen de tulpen lopen).
Ik geloof niet dat mondkapjes de oplossing zijn voor ons als samenleving (misschien wel ons als mensheid), met ons overal tegen beschermen creëren we ten eerste een schijnveiligheid en ten tweede zullen we dus veel minder snel als samenleving wennen aan nieuwe virussen...

oh no | 04-05-20 | 07:13
▼ 1 antwoord verborgen

Virusontwijkend gedrag. We moeten er doorheen. Niet omheen. En als het dan toch een blijvertje gaat zijn.. doorzichtige mondkapjes. Iets socialer, vriendelijker en meer contact. Iedereen met kapjes, kappen nou.

Claude_Vieaul | 04-05-20 | 01:32 | 2

Nylon kous over je hoofd?

Anomiemus | 04-05-20 | 02:10

Eensch.

Koning BongoBongo | 04-05-20 | 07:24

Rot op met je mondkapje. Ik doe toch ook geen condeaum om?!

rectormagnificus | 04-05-20 | 01:10 | 1

2003 wil zijn condeaum terug.
En wel zeau spoedig mogelijk :P

Tarmac | 04-05-20 | 01:47

Het* mondkapje.

Kreeg bijna Corona van het aantal “De” in dit topic.

EpicureanDreams | 04-05-20 | 01:09 | 1

Ja ik ook. Een beetje "de" is prima, maar dit werd wel erg veel.

Het brein erachter | 04-05-20 | 06:33

Ergens heeft onze overheid gelijk.
De bevolking is te dom voor mondmaskers, anders hadden ze deze al lang gedragen.
Als je zit te wachten tot het moet of dat je ze gratis krijgt van je werkgever of je winkelier, kun je het net zo goed laten.
Of stop een grote rauwe aardappel in je mond. Ook 50% minder kans op virussen.

MistaRazista | 04-05-20 | 00:53 | 3

Dat impliceert dar de burgers van die andere landen wél slim zijn, en dat waag ik te betwijfelen.

Cheesy Poof | 04-05-20 | 01:18

@Cheesy Poof | 04-05-20 | 01:18:
En terecht. In andere landen dito verlamming, maar niet in allemaal.
En na 4 maanden lijken maatregels ook allemaal mosterd na de maaltijd. Wat valt er nu nog te redden of te voorkomen?
Daarnaast is het virus politiseert, maar dat is een ander verhaal.

MistaRazista | 04-05-20 | 01:55

In de SARS-landen, waar ze direct mondkapjes gingen dragen, zei het provisorische zelfgemaakte versies, is de exponentiele curve snel afgevlakt

Joostmochtnietsweten | 04-05-20 | 06:41

niet zo pushen stelletje activisten

Claude_Vieaul | 04-05-20 | 00:53

Ben blij dat we hier niet aan die mondkapjes-manie mee doen.

Buster89 | 04-05-20 | 00:45 | 3

U blijft liever vasthouden aan de 1,5 meter?

erwtje59 | 04-05-20 | 01:35

@erwtje59 | 04-05-20 | 01:35: Nee, ook niet. Geen van beiden. En hou nou eens op met dat gedram, Coronavlokjes.

Zoek voor de grap de grootte van het Wuhan-virusje eens op en vergelijk dat dan eens met de afstand tussen de garens in simpele mondkapjes. Nut? Nah, nada, niente, spiegologies un peu perhaps, maar dat is het dan wel.

Trap er nou eens niet in, dat politieke "nieuwe normaal" geleuter. Er is geen nieuw normaal, alleen gewoon normaal. Individueel zelfbeschikkingsrecht, open die zooi en dan mag u fijn zelf uitmaken of u zo'n ding opzet of niet.

Kinkfactor | 04-05-20 | 01:59
-weggejorist-
DokterNo | 04-05-20 | 00:07

Mondkapjes zodat we gauw weer op straat kunnen.
Iets anders: de eerste die weer eens over "het nieuwe normaal" begint hoest ik vol in de bek. Het nieuwe normaal is het oude normaal, en daar zitten we in als er effectieve groepsimmuniteit / vaccins / geneesmiddelen zijn. Tot die tijd is er geen "normaal" maar een crisissituatie. Dat onze bestuurders nu allemaal vrijheidshatende maatregelen nemen is logisch, prima, maar als ze dat "normaal" gaan noemen, dan krijg ik daar wel koude rillingen van, ja.

Muxje | 03-05-20 | 23:59 | 2

Mee eens.

Muuke | 04-05-20 | 01:00

Juist

homieguerneville | 04-05-20 | 08:16

Naarmate de dreiging door het virus afneemt wordt de dreiging door de maatregelen steeds extremer. Valt mij reuze mee dat wij hier als enige EU-onderdaan niet op de bon gaan voor buiten lopen zonder hazmatpak.

Jan Passant mk2 | 03-05-20 | 23:52 | 1

LOL... we hebben noch een lockdown noch groepsimmuniteit. We hebben wel een premier die krijgt te horen van de staatsmedia dat hij het prima doet.

litebyte | 03-05-20 | 23:59

Om even advocaat van de duivel te spelen een paar punten. Ik heb hier (in Dld) bij de supermarkt eens rondgekeken en er is bijna niemand die een mondkapje goed gebruikt. De kapjes sluiten niet aan, passen niet, worden veel te lang gebruikt, irriteren, bemoeilijken normale conversatie en creëren een schijnveiligheid. Pas bij niezen en hoesten (en het Duitse schreeuwen natuurlijk) levert het wat op. Het aantal zieken is minimaal. Als we nu met mondkapjes beginnen kom je er niet meer vanaf. De NSB mentaliteit zit er nog steeds in en iedereen die straks geen mondkapje meer draagt, hoewel het gebod opgeheven is, is een nazi. De effecten op de maatschappij wegen amper op tegen de baten.
Voor GifLinks en de groene Khmer zou de milieubelasting van miljoenen kapjes een belangrijk argument moeten zijn, maar daar blijft het stil. Het riekt naar hypocrisie. Hef de lockdown op en ga aan het werk!

Frau Merkel | 03-05-20 | 23:49 | 2

Nederlanders: als ze bij de dokter in de wachtkamer zitten, zijn het geneeskundigen. De twee keer per jaar dat ze in een restaurant komen, zijn het wijnexperts. Als de auto naar de APK moet, dan hebben ze sjoege van uitlaatgaswaarden. En als er een pandemie losbarst, dan zijn Nederlanders -daarbij tijdens een talkshow 'geïnformeerd' door lieden die er schuldig (jawel!) aan zijn dat wij ze hier niet hebben- plotseling expert op het gebied van mondkapjes.
-
Gelukkig zitten Nederlandse longen héél anders in elkaar dan Duitse, Chinese of Oostenrijkse longen en in die landen (met name in China) weten ze er ook helemaal niets van af, natuurlijk,
-
Mondkapjes van een juiste samenstelling, vormvastheid en filtratiewaarden helpen wel degelijk.
-
En ja: wij moeten morgen weer aan het werk. Met mondkapjes. Laat u niet langer bedisselen.

bisbisbis | 04-05-20 | 00:25

Ik ga over 35 minuten in de auto naar mijn werk. Al weken zonder mondkapje. Net als de rest van het bedrijf. Dus ik zie het probleem niet om gewoon aan het werk te gaan. En geen haar op mijn kaal hoofd er aan denkt om een stuk stof voor mijn gezicht te plaatsen.

loser | 04-05-20 | 07:00

Een oproep van het kabinet aan iedereen: ' Hou vol!'

'Als U dit nog een aantal weken volhoudt, zal daarna het zoet der beloning Uw deel zijn.
Van de horeca zal niks overblijven, teamsporten kan/mag niet, als ons geld zal gebruikt worden om de schulden in Zuid-Europa af te lossen, talloze bedrijven zullen failliet gaan en de depressiviteit, scheidingen en zelfmoorden zullen record-hoogtes bereiken.'

'Maar onze kwetsbaren en ouderen zijn beschermd. Volhouden! Dank voor Uw opoffering.'

Realism Is All | 03-05-20 | 23:49

Maar goed, mooi hè dat totaal afhankelijk zijn van het buitenland voor je vitale zaken als medicijnen, mondkapjes en beademingsapparatuur? Moest toch allemaal van jullie “rechtse” kerk? Uitbesteden en offshoren? Dat was het toch helemaal in het liberale evangelie?

Bigi Bana Boy | 03-05-20 | 23:48 | 3

Liberaal evangelie? VVD en '66 zijn globalistische kameraden van de linkse kerk. Dat "liberaal" is maar een uithangbord. Net zoals de Partij van de Arbeid, die helemaal niks meer wil weten van arbeiders sinds arbeiders niet meer stemmen op linkse regenten. Niet in de laatste plaats omdat globalisten en links tuig hun baan outsourcen naar het buitenland.

In de VS zijn "liberals" tegenwoordig zelfs eerder kwijlende communisten te noemen.

Jan Passant mk2 | 04-05-20 | 00:04

@Jan Passant mk2 | 04-05-20 | 00:04: helemaalm mee eens, de VVD onder Rutte is helemaal niet rechts. Het is socialisme waarbij de staatsbedrijven zijn vervangen door multinationals.
Iedereen die beweert dat het beleid van Rutte (hogere belastingen, meer wet en regelgeving, ongelimiteerde immigratie en vrij spel voor criminelen) rechts is, is niet goed bij zijn hoofd.

Franker | 04-05-20 | 08:14

Rechts? Liberaal? De vvd? Die zijn zo extreem links, daar krijgen ze gewoon de kriebels van bij groen links.

Liberaal my ass!

anti-fatwa | 04-05-20 | 08:29

Flikker op met die mondkapjes !
Je gaat toch ook niet de hele dag met een condoom lopen .

Modi | 03-05-20 | 23:46 | 2

Je weet nooit of je aan de beurt komt.... Of bedoel je dat niet?

FochosPochos | 04-05-20 | 00:12

Nee, maar de pil slik je wel iedere dag ;-)

Bataafje | 04-05-20 | 08:22

Die miljoenen mondkapjes en overige beschermingsmiddelen die we importeerden (kochten) en vervolgens weer retour stuurden naar China in februari; was dat een gift of is daar ook voor betaald? En, krijgen we het ook weer terug?

Rest In Privacy | 03-05-20 | 23:45

Said Siñar heeft nog gezegd dat virus in de lucht zit!!!

24^7 | 03-05-20 | 23:28 | 1

www.youtube.com/watch?v=NNC0kIzM1Fo
De verspreiding van de Q-koorts lijkt ook nu nog door de lucht verspreid te worden. Zodra de mest uitgereden wordt gaat het aantal patiënten omhoog. Niet dat het RIVM daar wat mee doet natuurlijk..

Frau Merkel | 03-05-20 | 23:40

Dus wat wordt die ontsnappingsstrategie, kabinet? Iedereen om ons heen heeft al plannen of maatregelen die ingevoerd zijn. Maskers? Teststraten? Verschillende leeftijdsgroepen op verschillende dagen? Apps? Drive-ins/-thru's? Koortsscanners bij de poort? Meters en meters plexiglas? Laat eens van je horen.

SIogra | 03-05-20 | 23:14 | 1

Het is verkarsnie voor Rutte & zijn Crew. Ze hebben er ff geen zin in.

harry21 | 03-05-20 | 23:42

Hoe moeilijk is het om een mondkapje om te doen?
Ooit wel eens een pleister gebruikt?
Dan weet je dat je het steriele gedeelte niet moet aanraken.
Geldt ook voor mondkapjes. En wat zo handig is ze hebben lusjes aan weerszijde, die pak je beet en doe je achter je oren.
Mondkapjes zijn niet moeilijk, veel Nederlanders doen zoals altijd moeilijk. Die moet je zelfs een cursus handen wassen geven anders snappen ze het niet.
Bij een rood kruis op de snelweg staat daarom ook een bord wat dat betekent.
Binnenkort in de bebouwde kom, komen er borden met de vermelding: 50 is een getal tussen 49 en 51. Misschien dat ze het dan snappen.

Broadsquire | 03-05-20 | 22:55 | 1

..... U bent moeilijk?

Twisted_Faith | 03-05-20 | 23:43

De enige reden waarom wij hier geen mondkapjes hoeven te dragen is omdat we allemaal intelligent ziek moeten worden om groepsimmuniteit op te bouwen. Dat is de enige reden.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 22:50 | 4
-weggejorist-
MasGraaier | 03-05-20 | 22:53

Absoluut niet waar.

botbot | 03-05-20 | 22:57

Daar horen de zorgverleners trouwens ook bij. Ook daarom krijgen zij geen mondkapjes. En daarom ook vind de verdeling van de mondkapjes plaats onder regie van het RIVM. Let wel, dit is geen complottheorie maar een weloverwogen keuze om het doel te bereiken.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 23:00
▼ 1 antwoord verborgen

En daarom: NEXIT. We zijn toch een stelletje eigenwijze klootzakken binnen de EU.

De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:50 | 1

@erikj als je nu beide een kapje draagt hoe veel corona krijg je dan?

Schilder58 | 03-05-20 | 23:14

Hier in Portugal verplicht vanaf morgen in overdekte ruimtes. De Portugezen kledingindustrie maakt er 1 miljoen per week. Verschillende lagen stof. Katoen, polyester etc. Zijn 5x wasbaar en kosten rond de 5-7 euro per stuk. Portugal gaat nu ook exporten.

EmilioEsteves | 03-05-20 | 22:42 | 4

Nou Portugal gun ik wel wat handel. Hier in Amsterdam las ik laatst een oproep geen oud textiel meer naar de bak te brengen want er is te veel ingeleverd. Dus recyclen doet men alleen met bomen bij ons gemeentebestuur dat allerlei biomassacentrales propageert. Mondkapjes maken van gerecycled oud textiel laat men aan China?

Simon_GS | 03-05-20 | 22:48

Dat gaat een dure handel worden dan voor de gemiddelde portugees.

Binnenbaan | 04-05-20 | 01:49
▼ 1 antwoord verborgen

Carnaval vier je niet in grote groepen en in Nederland biedt een mondkapje schijn veiligheid. Twee beroemde uitspraken van het RIVM.
Was getekend: Jaap van Dissel.

Broadsquire | 03-05-20 | 22:41 | 2

Hij heeft wel meer voor waar aangezien waar hij later zijn keutel weer van introk

tsjajaja | 03-05-20 | 23:39

@tsjajaja | 03-05-20 | 23:39: kleine kans dat het naar Europa komt. Kleine kans dat het naar Nederland komt ...

Rest In Privacy | 03-05-20 | 23:51

Er kleven zoveel voordelen aan een mondkapje dat niemand ze opnoemen kan.
De nadelen verzwijgen ze angstvallig.

botbot | 03-05-20 | 22:41 | 2

Nou, noem jij die dan maar. En de voordelen kan ik wel opnoemen hoor, maar geen zin in.

De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:51

@De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:51:
Dat begrijp ik, er zijn meer mensen die een smoes verzinnen om hun onwetendheid te verbergen.

botbot | 03-05-20 | 23:09

U mag kiezen:
- Wij zijn te dom om een mondkapje goed te gebruiken en daarom zijn ze er niet.
- Onze regering is te dom om voldoende mondkapjes te regelen en daarom zijn ze er niet.

Schmalz | 03-05-20 | 22:35 | 3

- Heel de wereld gebruikt ze om de verspreiding te verminderen, zelf in onze ziekenhuizen schijnt dat te werken. De hele wereld koopt ze, dit creëert schaarste en daarom zijn ze er niet volgens onze regering...

Ommezwaai | 03-05-20 | 22:42
-weggejorist-
MasGraaier | 03-05-20 | 22:52

We lachen de rest van de wereld uit uit. Zelfs onze beste artsen weten dat mondkapjes niet werken.
Toch vreemd dat Hugo ze blijft proberen te bestellen, maar daar zonder een FvD'er die even op het internet kijkt, niet goed uitkomt.

De verwarde man | 03-05-20 | 22:34 | 2

Men zou natuurlijk ook even bij onze oosterburen kunnen aankloppen, maar nee, dat is veuls te duur. Liever laten we ze invliegen uit China, kost wat, maar dan heb je ook niet veel. Hugo en Mark vertellen pertinente onwaarheden. Er zijn genoeg beschermende middelen aanwezig, alleen niet tegen prijzen die de heren aanstaat. Men haalt ze liever uit het land wat ons deze ellende gebracht heeft.

Ommezwaai | 03-05-20 | 22:40

Voor in de zorg zijn ze nogal nodig.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 23:10

Wat is dit nu weer GS, willen jullie graag met zo'n muilkorf over straat of hebben jullie aandelen mondkap? De regering, RIVM en hun maatregelen zijn een aanfluiting maar ik ben wel blij zonder mondkap.

revolte | 03-05-20 | 22:28 | 6
-weggejorist en opgerot-
MasGraaier | 03-05-20 | 22:54

@De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:54: en daarna doe je t af en zit je in je neus te peuteren ... weg bescherming .. oja je had dan ook gewoon handen kunnen wassen .dat heeft meer effect .kortom zolang niemand in je nek loopt te blaffen of proesten is er niet zo veel aan de hand .maarja dat is slecht uit te leggen

bowlfabriek | 03-05-20 | 23:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk mam, ze lopen allemaal uit de pas behalve ons Jaap.

Janas | 03-05-20 | 22:27

Ik heb bizarre tijden meegemaakt! Nu maar 5000 doden, in 2018 waren er 9400 doden, dat waren bizarre tijden, de hongerwinter heb ik helaas niet meegemaakt!

thepinkpainter | 03-05-20 | 22:22 | 3

In 2018 waren er ongeveer 1200 positief geteste doden. Die 9400 is op basis van oversterfte.
We hebben nu 5000 positief geteste doden, oversterfte komt daar nog bij. Tevens zijn we nog niet aan het einde van de epidemie.

Christ | 03-05-20 | 22:45

@De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:56: alleen een beetje last van haar kruis, maar verder wel ok.

Christ | 03-05-20 | 23:03

Ik pleit voor kontkapjes. Die lucht is niet te harden.

Dubbelepunthoofd | 03-05-20 | 22:19 | 2

U bent moslim en ervaart, biddend in de moskee, ongewild de geur van anussijpsels uit de harige reet van de voor u gebukte broeder? Ik snap je.

De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:59

@De waard zijn gast | 03-05-20 | 22:59: daar lijkt het wel op iets met gas ofzo

bowlfabriek | 03-05-20 | 23:02
-weggejorist-
Dr van | 03-05-20 | 22:17 | 2
-weggejorist-
MoelWuis | 03-05-20 | 22:13 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Fliekker lekker op met je mondkapjes. Effect is minimaal, gauw optiefen.

paradoxical | 03-05-20 | 22:13 | 2
-weggejorist-
MoelWuis | 03-05-20 | 22:22

Ben ik mee eens zon rubber bal goed voorgebonden wekt beter en ziet er sexy uit.

bijna_raak | 03-05-20 | 22:48

Mondkapjes is ècht voor mietjes. Of als je een bolle reet hebt. Of oud bent. Godverredomme bijna net zo erg als een kapotje.

Happy People | 03-05-20 | 22:09 | 3

Doet u dan maar een kapotje over het hoofd?

Jan, Leiden | 03-05-20 | 22:11

Op je buik met een slang in je keel is anders ook verre van cool.

MickeyGouda | 03-05-20 | 22:18

Hoi, Jaap. Je bent zoooo cool, dus loop vooral verder stoer te doen.

SIogra | 03-05-20 | 23:21

Hoeveel mondkapjes kan men eigenlijk kopen voor €90.000.000.00 ?

Dr van | 03-05-20 | 22:08

Heeft zowaar die Rogier van Boxtel gelijk. Zonder mondkapjes kún je eenvoudigweg geen openbaar vervoer economisch laten draaien met maar 15-25% bezetting, dat is niet rendabel. Er wordt continu gezeurd door dat OMT dat het verkeerd gebruikt gaat worden, het is gewoon flauwekul: mensen kun je instrueren voor een goed gebruik. Ze willen er gewoon niet aan dat wanneer je kunt leren fietsen je ook kunt leren een mondkapje om en af te doen en een veiligheidsbril. Ben dat OMT inmiddels spuugzat. Werk met oplossingen en niet met uw eigen waas voor de ogen. Dat laatste geldt ook voor onze regering: laat u niet alleen leiden door het OMT en RIVM.

Jan, Leiden | 03-05-20 | 22:05 | 6

Het OV kan helemaal niet draaien zonder subsidie. Dus ook zonder mondkapjes is het niet rendabel

Dr van | 03-05-20 | 22:27
-weggejorist-
MasGraaier | 03-05-20 | 22:50
▼ 3 antwoorden verborgen

De Volkskrant had dit weekend een aardig verhaal over de jacht naar mondkapjes dat leest als een krimi. Blijkbaar onderhandelen de ambtenaren van VWS met de meest vage types die miljoenen transactiekosten vragen: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...

Simon_GS | 03-05-20 | 22:05 | 4

Heb me daar ook bijzonder over verbaasd.

Jan, Leiden | 03-05-20 | 22:13

@Jan, Leiden | 03-05-20 | 22:13: ik kreeg al mail van een Afrikaanse oom die mondkapjes in een depot heeft en ze allemaal aan mij wil schenken.

EEGlivesagain | 03-05-20 | 22:57

En dan die beoordeling van het spul via videobellen... Plus, daarna de partij van Baudet en Ostrichoo, waarvan de maskers nota bene getest zijn in een Nederlands lab, afzeiken of wegwuiven, omdat het Baudet is.

SIogra | 03-05-20 | 23:28
▼ 1 antwoord verborgen

"Het RIVM, dat het kabinet adviseert, heeft steeds geroepen dat mondkapjes schijnzekerheid bieden, mede omdat mensen ze niet goed gebruiken".

Hoe weet het RIVM dat, als zo weinigen een kapje dragen? En zo moeilijk is het gebruik niet.
Net als bij een pleister moet je dat deel wat bescherming biedt niet aanraken.
En dat hoeft ook niet bij een kapje, want daar zitten 2 lusjes aan die doe je achter je oren. En als je twijfel hebt was dan even je handen.

Kan het RIVM mij vertellen hoeveel extra Corona gevallen er zijn geteld vanwege verkeerd gebruik? Ik denk dat er eerder personeel van verzorgingstehuizen ziek zijn geworden omdat de kapjes er NIET waren.
Wat een bal gehakt is die van Dissel.

Broadsquire | 03-05-20 | 22:02 | 2

Het gebrek aan mondkapjes heeft al heel veel AOW en pensioen bespaard.

likdoorn | 03-05-20 | 22:06

Er kleeft bloed aan de handen van die misleidende liegende hufter... Foute procollen en foute prognoses. Vanaf dag 1. Prutte en de jonge zijn net zulke hufters...

FrankOngerust | 03-05-20 | 22:53

Minder, minder, minder.

watergeus | 03-05-20 | 22:01

Nederlandse kartel altijd het braafste jongetje van Europa....

Kúnnen ze voor één keer enigszins aantonen dat een EU heel misschien, bij grote uitzondering in de meest bijzondere omstandigheid toch eventueel heel misschien enig nut zou kunnen hebben, doen ze niet mee.....

Hiram | 03-05-20 | 22:01 | 2

En niet te vergeten al die tientallen diplomaten die de Eu in China heeft, die hebben kennelijk niets merkwaardigs gesignaleerd. Wellicht te druk met cocktail-parties.

CiTy3 | 03-05-20 | 22:45

De EU is te druk met milieumaatregelen die ze er nu zonder veel gezeik lekker rap doorheen drukken, dus als je straks als bedrijf (als je het al haalt) je eigen noodtoestand kunt opheffen, staan er allerlei dure milieu eisen op je te wachten die je het laatste nekschot gaat geven en D66, GL en de PvdA zagen dat het goed was.

tsjajaja | 03-05-20 | 23:48

Het is toch ook niet te geloven; mondkapjes zijn onzin maar 5 miljard om boertjes te pesten met onzin stikstof regeltjes is maar héél normaal en moet gewoon.

zwellevertje | 03-05-20 | 22:00 | 1

De 100km borden waren wel op tijd.

likdoorn | 03-05-20 | 22:08

Ik denk dat de mondkapjes heel snel verplicht gaan worden in ov. NS zal 'keuze' aanbieden tussen of mondkapjes of reserveren van plaatsen in de trein. Bovendien zijn er nu mondkapjes van de DSM, dus van Schippers van de VVd. Zo helpt Rutte dan zijn vriendinnetje aan nog meer dividend en bonus. Je dacht toch niet dat er ook maar één VVd-persoon is die er bij de crisis op achteruit zal gaan?

dathoujetoch | 03-05-20 | 21:59

Overigens lijkt het me gewoon des Rutte's hij laat de bevolking zelf kiezen voor meer 'vrijheid'. Mensen kiezen straks uit eigen beweging vanzelf voor een mondkapje alvorens we in het 'nieuwe normaal' zullen aanbelanden. De publieke opinie heeft eerder al de scholen doen sluiten.

roevka | 03-05-20 | 21:57

Vandaag liep ik even in het dorp Wijhe, tussen Zwolle en Deventer. Het viel me op dat overal onkruid opkomt en niemand moeite doet om het weg te halen. Niet voor de winkels, maar ook niet bij huizen, een enkele uitgezonderd. Vieze ramen, blad, oude post voor de deur. En natuurlijk is verwaarlozing al een tijdje normaal aan het worden. Toch begrijp ik het niet. Je loopt elke dag door die deuren, dan wil je dat toch een beetje netjes hebben? Waar ligt dit toch aan? Door Corona heeft ook bijna iedereen tijd zat.

Normpje | 03-05-20 | 21:56 | 9

@Jan, Leiden | 03-05-20 | 22:16: Het groeit nu ook sneller misschien, ander licht?

Normpje | 03-05-20 | 23:18

De jongere generatie, heb daar geen zin aan. Hier zie je dat ook. Als je hun daarover vraagt zeggen ze, wat heb ik daar mee nodig, dat doet de gemeente zelf maar.

vluchtelingallergie | 04-05-20 | 00:42
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar zijn het nou mondmaskers of mondkapjes.
Ik krijg de indruk dat mondmaskers wat volkser is een mondmasker wat meer elitairder is. Dat aangaande van wat ik zie in de media.
Zorg professionals hebben het vaak over mondmaskers en de burgerij vaak over mondkapjes.
Maar goed dit zijn van die non vragen in tijden van een van de grootste crisis sinds 75 jaar.

Miezerig | 03-05-20 | 21:54 | 2

Mondmapjes, maar goed ik werk dan ook op kantoor.

niels5142 | 03-05-20 | 21:58

Ligt er aan hoe groot je bakkes is. Een beetje grote bek heeft al snel een masker nodig.

echtpaul | 03-05-20 | 22:41

Ik kan Tamara trouwens wel even vragen hoe het moet..

Tamara kent mensen weet je...

neonreclame | 03-05-20 | 21:54

DE mondkapje???

Bret24286011 | 03-05-20 | 21:50 | 5

Jij problèm of zzzoo?

nee_toch? | 03-05-20 | 21:56

Je moeder

Twisted_Faith | 04-05-20 | 00:05

Inderdaad. Taalkundig iets correct schrijven is kennelijk moeilijk, ook voor de journalistiek. De mond, de kap, het kapje, ofwel HET mondkapje.

oh no | 04-05-20 | 08:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen kan veilig de snelweg oversteken mits er een zebrapad wordt gebruikt.

Denk het niet!

BraadWorstLul | 03-05-20 | 21:50

Wat ook helpt: Afgaan worden.

Jan Dribbel | 03-05-20 | 21:49

PARIJS (ANP) - Het coronavirus was al eerder in Frankrijk dan tot nu toe bekend. Op 27 december vorig jaar was een patiënt in een ziekenhuis positief. Dat is nu pas vastgesteld door een destijds afgenomen monster van de man te testen op het longvirus, melden Franse media.
www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/c...

AntonJansen | 03-05-20 | 21:48 | 2

Tot zover de seafoodmarket theorie dan.

Binnenbaan | 03-05-20 | 22:05

Die Chinezen hebben het zowat een maand stil gehouden om er op 15 januari (dacht ik) nog een handelsakkoord met de usa er doorheen te drukken. Volgens Sky news Australië, die nu in een soort handelsoorlog met China beland zijn

Stevo365 | 03-05-20 | 22:15

Heeft er hier iemand aandelen smoelbeschermer of zo. Mondkapjes zijn er voor de zorg, en voor mensen met contactberoepen. Verder voegen ze vrij weinig toe, en al helemaal omdat 3/4 die dingen verkeert gebruikt. Geeft vooral een gevoel van veiligheid. Ik ga niet als een chinees door de winkel lopen, houd gewoon afstand.

Insan3 | 03-05-20 | 21:47 | 6

Niet over de grens gaan winkelen want in Duitsland is een mondkapje verplicht naast het advies om 2 meter afstand te houden.
Wat dan wel weer lekker is de benzine is 1.15 per liter.

likdoorn | 03-05-20 | 22:15

Tja u praat het RIVM mooi na maar daarom zitten we ook in de top 10 van meeste corona slachtoffers per 1 miljoen inwoners. En landen waar ze ze wel dragen hebben niet eens een lockdown nodig door de veel lagere corona sterfte.

Simon_GS | 03-05-20 | 22:28

Gewoon maar zo'n loze kreet: 3/4 gebruikt ze verkeerd. Hoe weet je dat?
Of ben je de na-aap aap van (J)aap van Dissel.

Broadsquire | 03-05-20 | 22:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Geweldig om te zien hoe schoolbesturen nu plotsklaps experts zijn die scholen ombouwen tot Biolabs-4. Gerund door dr. Pabo.
- The Horror -

Astroturfer | 03-05-20 | 21:46

"Iedereen aan de mondkapje. Behalve Nederland"

Nou, de UK tot op heden dus nog niet, en in Zweden hebben ze overal schijt aan. Ik zou nou wel eens hele duidelijke, vergelijkende data over Zweden willen zien, om te zien of het daar nu echt veel slechter of ongeveer hetzelfde gaat als bij ons.

Ik ben nog steeds vóór alle genomen maatregelen, hoor, hou me ten goede, en we moeten m.i. heel voorzichtig die lockdown in fasen versoepelen - better safe than sorry - maar als ze in Zweden niet een veel hogere sterfte, besmettingsgraad, IC bezetting, etc hebben, dan kun je je achteraf uiteraard gaan afvragen of die scholen nou zo nodig dicht hadden gemoeten, of alle horeca op slot moest (misschien hadden ze met de nodige aanpassingen open kunnen blijven; zelfde met de kappers, etc).

Nogmaals, dat zou dan 'in hindsight' met de kennis van nu zijn, maar toch.....

Dr_Johnson | 03-05-20 | 21:46 | 3
-weggejorist-
MoelWuis | 03-05-20 | 22:28

Vergelijkende data in de link beneden. Zweden doet het nu net iets beter dan Nederland. Maar ik zag gisteren de professor die de aanpak daar aanstuurt en hij gaat ervanuit dat Zweden aanvankelijk meer doden zal hebben maar dat het op termijn inderdaad niet veel uitmaakt wat je doet want het virus houd je toch niet tegen. Dus hij zegt dat hij pas wil vergelijken over een jaar en zegt ... dan hebben we overal ongeveer hetzelfde aantal slachtoffers. Alleen hebben wij geen lockdown dus onze economie zal relatief minder schade hebben. www.worldometers.info/coronavirus/#na...

Simon_GS | 03-05-20 | 22:33

Mondkapjes..,... de rubbertegel van tegenwoordig.

HaveXS | 03-05-20 | 21:44

29 januari 2020,

,,Normaal verkoop ik deze doosjes aan GGD’s of aan nagelstudio’s. Dat zijn dan een paar doosjes per week. Nu waren het meerdere pallets per dag.’ In drie dagen heb ik mijn complete lading verkocht.’’

Feltkamp verwacht niet dat het virus zich in de nabije toekomst in Nederland zal verspreiden. ,,Als het hier zou komen, denk ik dat het geïsoleerde gevallen zullen zijn die we vrij snel in de smiezen hebben.’’
www.ad.nl/ad-werkt/mondkapjes-van-ond...

AntonJansen | 03-05-20 | 21:44

Sorry, maar ik koop liever bier voor m'n poen. Dat gedram over die mondkapjes. Het lijkt wel een D66/GL tantrum.

roevka | 03-05-20 | 21:42

Geef mij Roodkapje maar.

haasjerepje | 03-05-20 | 21:40 | 5

Een opblaas Roodkapje haha.

likdoorn | 03-05-20 | 22:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Freek de Jonge gaat in 2021 zijn vijfde verkiezingsconference maken. De 75-jarige komiek speelt de voorstelling op 17 maart, de dag van de Tweede Kamerverkiezingen. Dat vertelde hij in een interview op NPO Radio 5.

De corona is gewoon niet eerlijk.

dik van alster2409 | 03-05-20 | 21:39 | 3

Gelukkig is zijn hele verleden straks op Youtube te bekijken las ik ergens. Pffff.

Lorejas | 03-05-20 | 21:41

Als Freek 2021 al haalt is hij zo dement als een deur. de symptomen wijzen al jaren die kant op.

Plandelaville | 03-05-20 | 21:43

@Lorejas | 03-05-20 | 21:41: Ik denk de beste humorsite die je je kunt bedenken. Je kunt van mening verschillen over de humor maar als je ziet wat deze man allemaal heeft gemaakt dan past alleen bewondering. Bevlogenheid die je nu niet meer ziet. Maar ja, ik ben al 65 dus Freek is mijn jeugd en puibertijd geweest. Niet helemaal objectief dus,.

Peerke Poep | 03-05-20 | 22:17

Ik mis Schiermonnikoog op de kaart.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 21:38

En natuurlijk heeft de EU ergens een mondkapjesfabriek neergezet die 24/7 staat te produceren.
Zijn ze meteen mee begonnen eind januari.
Als er zoveel geld is voor Italië, dan moet er ook wel een mondkapjesfabriek af kunnen.
En de EU is er uiteindelijk voor de belangen van de burgers, toch?

kloopindeslootjijook | 03-05-20 | 21:36 | 1

Totale overbodigheid is ondertussen wel bewezen. Iedere natiestaat voor zich. Zoals het hoort. Eigen land eerst. Weg met de verplichte solidariteit, dat is richtingsverkeer . En het grenst aan afpersing en bedreiging.

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:40

Verklaring is heel simpel als je de denkwijze van de ambtenaar kent. Nooit een fout toegeven.

postmodernismisdead | 03-05-20 | 21:33 | 5

R0@Binnenbaan | 03-05-20 | 21:47: wachtgeld, ontslagregeling (if ever), pool van hoge ambtenaren, vakantie en dertiende maand gegarandeerd, reiskosten (1e?), bellen op kantoor enz.

dathoujetoch | 03-05-20 | 21:52

@Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 21:56: leveren ze nu hun reiskosten in, nu ze niet hoeven te reizen? Gaat mij vooral om de kantoorambtenaren, die grauwe grijze massa in de Haagse ministeries.

dathoujetoch | 03-05-20 | 22:05
▼ 2 antwoorden verborgen

We zijn echte mannen. En de vrouwen zijn dat ook.

SIogra | 03-05-20 | 21:33

Iemand weet niet waar Oostenrijk ligt.

Ron_Paul | 03-05-20 | 21:32 | 1

Dacht al, ben ik de enige die dat ziet maar gelukkig was jij me voor.
Valt kennelijk tegenwoordig niet mee op een landkaartje waar alleen grenzen op staan

ZomaarEen | 03-05-20 | 21:49

Ja, wacht even.
Moet Sinterklaas straks ook een mondkapje?
En de Pieten ook?

kloopindeslootjijook | 03-05-20 | 21:31 | 4

Oh nee, toch geen discussie als ik een zwarte mondkap op m'n smoel wil zetten. Of dat die witte beter beschermen dan die andere kleurtjes.

roevka | 03-05-20 | 21:44
-weggejorist-
frank4444 | 03-05-20 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Net een nieuwe xxx movie bekeken. De 1,5 meter werd keurig aangehouden maar wist niet er mannen waren met gevallen van 1 mtr 70.

AntonJansen | 03-05-20 | 21:31 | 2

Hoe heette die negert ook alweer. Tape stond in elke etalage. Long Dong Silver ofzo?

Lorejas | 03-05-20 | 21:42

Leeft Helicopterman nog?

Papa Jones | 03-05-20 | 21:54

HET mondkapje.
DE mondkapjeS.

Kritiek caster | 03-05-20 | 21:31 | 3

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:02 | 4 | WELK huis , HET huis , WELKE lepel , DE lepel. Les 1 bij de taalcursus GS !

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:34

Die regels zijn een paar jaar geleden helemaal veranderd, ook geen idee waarom maar wat vroeger fout was is nu soms goed en vaak ook niet
Het was ooit "het water opdrinken" en "de spits afbijten" maar inmiddels moeten we volgens de nieuwe regeltjes zeggen "de water opdrinken" en "het spits afbijten". Zijn vast weer een paar gekkies gelukkig van geworden maar er aan wennen is wat anders

ZomaarEen | 03-05-20 | 21:52

@ja,diedus! | 03-05-20 | 21:34 en @ Kritiek caster:
Doe even klikken op link Hollandsche DSM in dit topic.

Spring Bruissteen | 03-05-20 | 22:03

1,5 meter is veilig , en 1,499 dus niet. Vertrouw op het advies van uw overheid. Dank u.

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:30 | 2

Bij ons in de buurt noemen wij die 1,5 meter een Roeltje Dit vanwege het feit dat Roel van Velzen precies 1,5 mtr is.

AntonJansen | 03-05-20 | 21:33

Om verspreiding tegen te gaan een probaat middel maar ik hoor de structurele nee roepers alweer nee roepen.

BozePaarseMan | 03-05-20 | 21:30

Iedereen die een mondkapje wil kan een doosje van 50 kopen voor rond de 25 euro op aliexpress en levertijd is rond de twee weken. Dit zijn de mondkapjes die in het buitenland in het ov en zo gebruikt moeten worden. Het is gelul dat ze niet beschikaar zijn. Wie ze wil kan ze dragen, wie niet wil niet. Het is ongelofelijk dat een bevolking het toestaat om binnen twee maanden alle grondrechten kwijt te raken en accepteert dat de regering bepaalt waar ik wanneer en met wie heen ga.

vila | 03-05-20 | 21:30 | 3

Aliexpress, dan ben je tenminste verzekerd van echtheid en kwaliteit. Doe dan gewoon een zakdoek voor je mond. Is een stuk goedkoper en even goed.

Controllos | 03-05-20 | 21:38

Ik heb ze ook van Ali, gewoon van katoen ... je hebt ook leuke met een snor of een berenneus erop want een medisch masker kan echt niet meer. Medische maskers zijn uit, fashion maskers zijn in.

Simon_GS | 03-05-20 | 21:51

And another victim of fashion falls...

Dr van | 03-05-20 | 22:12

Ducttape. Heel strak om mond en neus. Dat werkt vast ook. Niet zo lang, maar superveilig. (Voor anderen, dan.)

Stormageddon | 03-05-20 | 21:29 | 2

Lekker bij je vrouw doen.

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:31

Ideaal voor mijn schoonmoeder.

Nehemia | 03-05-20 | 21:51

Nu we het toch over Roodkapje hebben ... Ronald Koeman is met hartklachten in het ziekenhuis opgenomen. Gaat wel goed gelukkig. Beterschap!

Watching the Wheels | 03-05-20 | 21:22 | 1

Hoorde op de radio dat hij na een hartkatheterisatie al weer naar huis was.

AntonJansen | 03-05-20 | 21:29

Flikker op met die mondkapjes. Die zijn er alleen voor het verzorgend/medisch personeel om de risicogroepen te beschermen..

azijnseikerT | 03-05-20 | 21:21

mondkappies? die zijn er gewoon niet! de overheid heeft ze altijd tegen gehouden, producenten die ze wilden produceren werd dat verboden, we moeten allemaal ziek worden, dan kunnen ze meer macht over ons uit oefenen, daar is deze jaarlijkse virus variant nu voor misbruikt!

thepinkpainter | 03-05-20 | 21:19 | 4

Was je al gek voor de corona?

Rest In Privacy | 03-05-20 | 21:22

Wie is 'ze' precies?

kloopindeslootjijook | 03-05-20 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

De logica is als volgt:
- containment zoals in Taiwan en Z.Korea is al heel lang opgegeven
- dus 'herd immunity': ongeveer 12 miljoen mensen in Nederland moeten bemet raken (met uiteindelijk ongeveer 100.000 doden) en zo snel mogelijk.
Het doel van maatregelen is het voorkomen van taferelen die een ongewenst licht zouden werpen op hen die boven ons gesteld zijn. Dus het moet niet al te snel, maar mondkapjes ook weer niet - die zouden het proces te veel vertragen.
We moeten maar hopen dat 'herd immunity' mogelijk is. En dat we niet tot de 100,000 horen.

jan99 | 03-05-20 | 21:19 | 5

Ongeveer 0,7% van de besmetten. Niks hysterisch aan.

jan99 | 03-05-20 | 21:28

Per jaar heb je in NL 150K sterfgevallen. De meesten door ouderdom of onderliggend lijden (allebei in feite onderliggend lijden).

Heb je er dit jaar mss 160, vlg jaar 140.
Big deal.

Ichneumonidae | 03-05-20 | 22:11

@Ichneumonidae | 03-05-20 | 22:11: Wacht rustig af tot 12 miljoen besmet zijn geweest. Cumulatieve oversterfte zal zo'n 80.000 zijn. Maar inderdaad weggemoffeld in de cijfers.

jan99 | 04-05-20 | 00:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Nu had ik me enige tijd geleden een kortpittig kapsel laten aanmeten. Stond serieus goed, zo vonden zelfs de heren. Dat wordt dus weer een doorsnee coupe zolang we geen mondkapjes en dus geen kapper krijgen.

Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 21:19 | 16

@Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 21:47: MickeyGouda is een vrouw...

Manus Olie | 03-05-20 | 22:08

@Manus Olie | 03-05-20 | 22:08: U denkt wel erg in hokjes.

Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 22:23
▼ 13 antwoorden verborgen

Die hard Gidsland weet tog!

william7055 | 03-05-20 | 21:18

Met mondkapje krijgen we natuurlijk geen tweede golf Covid19. Moeten alle kappers dadelijk open. Dat mag natuurlijk niet.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 21:17

En dan straks zeker naar het strand in bikini en met mondkapje? Hoe moet ik dan in godsnaam gelijkmatig bruin worden?

nedpol | 03-05-20 | 21:16 | 1

dan alleen mondkapje en verder niks ,af en toe draai je t kapje ff om

bowlfabriek | 03-05-20 | 21:27

Weet je wie ook graag een mondkapje droeg?

Nehemia | 03-05-20 | 21:16 | 8

M'n vrouw om orale sex te voorkomen ?

AntonJansen | 03-05-20 | 21:46

Dr Mengele?

Papa Jones | 03-05-20 | 21:57

Fred Emmer?

Klik_hier | 03-05-20 | 22:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor veel mensen adviseer ik Panzerband. Met name neus en mond moeten goed afgedicht worden.

Frau Merkel | 03-05-20 | 21:15 | 2

Zimmerit ?

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:18

@ja,diedus! | 03-05-20 | 21:18: Dat goedje kende ik nog niet! Ik denk dat het tegenwoordig alleen al door de benzeen lastig gaat worden. Het idee is goed! Dat lijkt toch wel op de eerste add-on armour. Tegenwoordig bereik je hetzelfde effect met de bomlet protection.

Frau Merkel | 03-05-20 | 23:38

Mooi, schijnveiligheid is het. Al werd het verplicht, ik zal er nooit een dragen.

Hunter S. Thompson | 03-05-20 | 21:14 | 3

Onderzoeken tonen aan dat ze wel bijdragen aan veiligheid. U rijdt ook zonder gordels omdat ze geen 100% bescherming bieden?

Blasfemie | 03-05-20 | 21:19

@BozePaarseMan | 03-05-20 | 21:28: zolang mensen ze niet goed gebruiken, is het schijnveiligheid. Mensen wrijfen in hun oog, raken vervolgens om de zoveel seconden hun mondkapje aan om hem te checken of ie goed zit. Vervolgens brengen ze dat virus welke in hun mondkapje zit met hun vingers weer over aan andere spullen die door andere mensen worden aangeraakt. O ja, en dan vergeet ik te melden dat de kapjes vele uren worden gedragen ipv op tijd vervangen. Zag van de week een regeringsleider met een mondkapje, maar dan niet over zijn neus... nee gaat echt werken zo.

Waargaathetheen | 03-05-20 | 21:50

Mondkapjes.. mwah. Ben je ziek zit het aan de binnenkant, ben je niet ziek en ontmoet een zieke zit het aan de buitenkant. Wel eens gezien hoe ieder aan die dingen pruts ?.Dan de ogen waar elk virus zich gelijk thuisvoelt. Helegaar geen nut die kapjes. Nada.

larie | 03-05-20 | 21:13 | 1

Virusvangers zijn totaal nutteloos bij mannen met (bakke)baarden. Dus nog extra schijnveiligheid.

CiTy3 | 03-05-20 | 21:22

Ik wil geen mondkapje, ik wil dat virus. Anders heeft mijn immuunsysteem niets te doen en ben ik volgend jaar 2 keer zo hard de sjaak.

klaasjanhenk | 03-05-20 | 21:11 | 6

klaasjandarwin

SIogra | 03-05-20 | 21:38

@Watching the Wheels | 03-05-20 | 21:16:

Maar het idee op zich, iedereen mag zijn vrije leven oppakken, feesten, café bezoek, whatever we vroeger deden. Geen mondkapje verplicht en geen afstandseis.

Alleen wel even tekenen dat je afziet van een IC plek. Ook Marianne Zwagerman graag. Het is namelijk de schaarste op de IC waarom we in deze situatie zitten.

sprietatoom | 03-05-20 | 21:49
▼ 3 antwoorden verborgen

De Duitse IC baas Hugo van Aken vd Universiteits kliniek Aken was de coördinator voor 200 buitenlandse IC patiënten. Hij zegt dat de Duitsers de kosten van €20 miljoen dragen maar dat Nederland toch echt z’n IC capaciteit moet verhogen omdat NR Westfalen met 18 miljoen inwoners 6000 IC bedden heeft.

Trumme | 03-05-20 | 21:11 | 4

@Blasfemie | 03-05-20 | 21:22: dat had poos geleden gekund hoor ,maarja niet iedereen vond dat leuk .en terecht .

bowlfabriek | 03-05-20 | 21:35

Niet met Merkel. Alsjeblieft zeg.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

Het RIVM zegt al drie maanden dat mondkapjes niet werken,dan kun je ze toch niet in ene verplicht gaan stellen? Ze zijn al zo ongeloofwaardig

Peymalie | 03-05-20 | 21:10 | 9

Het RIVM is op het gebied van de adviezen over beschermingsmiddelen momenteel zo geloofwaardig als Jaap van Dissel (die ooit een arts die gigantisch in de fout is gegaan bewust de hand boven het hoofd heeft gehouden) is.
Niet, dus.

SIogra | 03-05-20 | 21:44

In 2018 schreven ze nog dat ze nuttig waren. Dus het RIVM is politiek bezig.

Simon_GS | 03-05-20 | 21:56

@5611 | 03-05-20 | 21:33: En dan zal het OV een uitweg moeten zoeken voor de kostenpost "1 kaartje + 1 mondkapje" waarbij de gemiddelde nederlander wel weet dat een mondkapje 92 cent kost en een hogere prijs bovenop het vervoersbewijs niet zal accepteren en het weigeren van een betaalde zitplaats door het OV al helemaal niet.
Het blijft dan makkelijker vol te houden om te zeggen "de mondkapjes werken niet, dat komt goed uit want we hebben ze ook niet".

Dezenaamhier | 03-05-20 | 21:56
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik trap er niét in Stiphdt!

HogeNood | 03-05-20 | 21:08

Ik draag het slipje van mijn vriendin over mijn snuit, werkt uitstekend.

hoogvlieger | 03-05-20 | 21:08 | 4

Ja ok als je naar AH gaat, maar hoe doe je het thuis?

Watching the Wheels | 03-05-20 | 21:12

Waai je dan niet weg buiten?

beldewouten | 03-05-20 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Denkt nou werkelijk van jullie dat zo'n mondkapje nog nut heeft..??

Het is voorbij, Ic is nagenoeg "leeg"..

Flikker toch op..

Het leed is bijna geleden...

( En ja, geldt ook voor mijn oude lieve moedertje waar ik zielsveel van hou...)

neonreclame | 03-05-20 | 21:07 | 4

@Trumme | 03-05-20 | 21:14:

Nee..

Moet dat..?? Komt dat..??

Tot die tijd moeten we het er mee doen...

Kijkt u nou echt raar op dat er iets uitbreekt waar we even geen wapen tegen hebben..??

Of het overwaait of dat er een vaccin voor gevonden wordt, het zal me om het even zijn..

Kin omhoog, bortsjes vooruit..!!

neonreclame | 03-05-20 | 21:19

@Frau Merkel | 03-05-20 | 21:16: maar wel een placebo + chip.

revolte | 03-05-20 | 23:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zijn ons de mond aan het kappen.

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:07 | 1

Zo mondig waren we al niet. Tis niet van 'kappen nou !!!'

AntonJansen | 03-05-20 | 21:11

Kijk, het zit zo, ik ga dus never nooit met zo'n ding lopen, tenzij het een strafrechtelijk dingetje wordt om je zonder op straat te vertonen.

De illusie dat je ergens iets aan doet, meer niet. Net zoals je in Fr. voor welk onnozel medisch dingetje dan ook gelijk antibiotica mee naar huis krijgt. Wat meer kwaad dan goed doet, want de helft maakt de kuur niet af.
Valt me nog mee dat ze het daar niet voorschrijven aan iemand met een griepje.

Ichneumonidae | 03-05-20 | 21:06

Nou, ik vmmm het mmm mm hmmm met zo'm mommkamme.

Piet Karbiet | 03-05-20 | 21:05

Bij de mondkapjeswinkel. Zo'n chirurgendingetje 0.92 euro per stuk ex BTW. Die beschermen anderen tegen uw hoestje.

En een die u beschermt tegen anderen hun hoestje is 5 euro per stuk. Maar daar doet u een dag mee.

Daar heb ik geen geld voor (over).

sjef-van-iekel | 03-05-20 | 21:02 | 7

@Frau Merkel | 03-05-20 | 21:19:

Iets is beter dan niets dus? Precies wat mijn boerenverstand al dacht. Avond, trouwens!

MickeyGouda | 03-05-20 | 21:22

@roevka | 03-05-20 | 21:50:
Ja laten we geen mondkapjes doen want milieu. Weet je wat ook goed werkt voor het milieu, gewoon geen mondkapjes, geen vaccin, geen maatregelen. Dat werkt duizenden malen beter dan geen mondkapjes. Geen mondkap[jes want milieu is een beetje als plastic rietjes verbieden.
Als je echt wat voor het milieu wilt doen. Laat je corona lekker vaccin en maatregel loos zijn gang gaan. De complete wereldbevolking weer lekker uitdunnnen tot 5 miljard. En alle wereldeconomieen om zeep helpen. Weer lekker allemaal lokaal produceren met 0,0 afhankelijkheid om je eyefoon lekker goedkoop in op kolencentrale gerunde fabrieken door kinderhandjes te laten maken. De hele freaking klimaatgekte waarbij Duitsland voor 540 miljard euro kernecentratles sluit want PR, en daarom complete steden moet slopen om bruinkoolmijnen weer te openen omdat de zon en wind toch niet zo goed was als ze dachten omdat het gewoon niet waaide en bewolkt was. Wat leidde tot meer CO2 uitstoot dan voor de debiele klimaatmaatregelen. Voor 540 miljard euro weggepist geld.

Hou op met je milieu. Een beter milieu begint bij jezelf. Neem geen wandelende CO2 fabriekjes genaamd kinderen. Dan maak je een lekker begin. Stop elke hulp aan 3e wereldlanden totdast ze zelf op het idee komen om de politieke structuur daar dermate te veranderen om niet afhankelijk te zijn van 30 wandelende CO2 fabriekjes voor hun oude dag voorziening, maar zelf eens gaan nadenken hoe ze een economie kunnen opzetten waarbij oude-dag-voorziening geregeld wordt ipv dat we geld in een bodemloze put naar warlords sturen om vervolgens 20 van die 30 CO2 fabriekjes hier aan te zien komen lopen en lekker ons geld opsoupperen aan zorgvoorziening, welvaartsvoorziening en oudedagsvvoorziening omdat het geld in hun bodemloze put is verdwenen en ze in 75 jaar tijd voor duizenden miljarden aan ontwikkelimngshulp nog *geen reet* zijn opgeschoten en alleen maar CO2 fabriekjes kunnen neerplanten omdat ze anders niet meer verzorgd worden op hun 50e.

peterdh | 04-05-20 | 09:00
▼ 4 antwoorden verborgen

De eerste officiële besmetting was hier ook weken later. Alles loopt geheel synchroon met de tijdlijnen van die andere landen. Want je zou maar eens proactief handelen.

Andersdenkend | 03-05-20 | 21:02

De mondkapje ?

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:02 | 4

De tering

klaasjanhenk | 03-05-20 | 21:08

De tyfus

Ikgelooferniksvan! | 03-05-20 | 21:19
▼ 1 antwoord verborgen

Heb zelf mondkapjes laten maken, in Korea werkt het in Japan werkt in Nederland werkt het, ik wil mijn leven terug en die corona gaat niet meer weg. Dus wen er maar aan. Nu kun je hier stoere oneliner plaatsenhier , schrijf die oneliners en je opmerkingen in je agenda op 1 oktober en lees je bevindingen dan nog eens. Lijkt me interessant. 50 bedden minder bezet betekent 25 mensen dood. Er is gewoon een smerige longontsteking bij gekomen, die je verrekte makkelijk oploopt. Met mijn leeftijd 60 plus is mijn levensverwachting flink afgenomen maar dat geldt ook voor als je 30 bent. Een vaccin tegen dit soort virussen is heel lastig. Mondkapjes is een middel om de R beneden de 1 te houden. Dat van die R worden de nieuwe waterstanden berichten. Vind wel dat de restaurants, kappers, voetbal etc weer aan de gang moeten, maar met design mondkapjes waar nodig.

Schilder58 | 03-05-20 | 21:01 | 5

@Schilder58
Het is geen longontsteking. Longontsteking (een hele lelijke) is slechts een symptoom. Het zijn ook bloedpropjes. En je hart dat het begeeft.

Papa Jones | 03-05-20 | 21:18

@Papa Jones | 03-05-20 | 21:18: Die Chinezen die zo om vielen, hoor je niks meer over.

Normpje | 03-05-20 | 21:44

Het is geen longontsteking, het is een bloedstollingsziekte.

Binnenbaan | 03-05-20 | 21:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Het voetbalveldje bij mij voor de deur is trouwen vrij gegeven..

Jongens lekker balletje trappen

Blijkbaar zijn de regels versoepeldT in 020...

neonreclame | 03-05-20 | 21:01 | 4

@Risingson | 03-05-20 | 21:06:

Had je iets anders verwacht dan..??

Wie moet er anders schijt hebben aan de regels...!!

U..??

neonreclame | 03-05-20 | 21:09

BMI?

De Profundus | 03-05-20 | 21:21
▼ 1 antwoord verborgen

Die zijn er nog niet genoeg ik kreeg een melding van kantoor mond maskers zijn binnen elke 3 uur kan je wisselen tijdens het werk je krijgt voor 3 weken tegelijk mee kom ze maar op kantoor halen morgen ja ja kom ik daar ja nee het hoeft niet hoor om ze te dragen ik zeg geef mij die mondkapjes maar ik krijg gezeur bij mijn cliënten ja sorry maar ze zijn er niet nu 1 week verder nog geen mondkapjes .

kuus | 03-05-20 | 21:00 | 2

De puntjes waren ook op?

EEnzame SchizofrEEN | 03-05-20 | 21:01

Dat alles laatste karakter... Je kan het wel, maar doet het niet. Waarom?

beldewouten | 03-05-20 | 21:02

Bij ons kwam voor het eerst dit jaar de ijcoboer weer de straat in rijden. Dat is een Belg, en verbaasde zich erover dat hier niemand met een mondkapje op straat liep.

NiCeY | 03-05-20 | 20:58 | 3

Onze Italiaan rijdt hier alweer een maand.

Piet Karbiet | 03-05-20 | 21:07

U woont in Veldhoven?

nogeenreactie | 03-05-20 | 21:13

@NiCeY & @Piet

De ijsdealers in kwestie hebben hopelijk wel een pinautomaat?

MickeyGouda | 03-05-20 | 21:17

Oostenrijk ligt niet in het oosten.

gebruikesrnaam | 03-05-20 | 20:58

Zeg Mondkapje waar ga je henen
Zo alleen, zo alleen
Zeg Mondkapje waar ga je henen
Zo alleen

Watching the Wheels | 03-05-20 | 20:56 | 3

Ik ga bij grootmoeders koekjes brengen
In het verzorgingscentrum, in het verzorgingscentrum
Ik ga bij grootmoeders koekjes brengen
In het verzorgingscentrum

Watching the Wheels | 03-05-20 | 20:59

In het verzorgingscentrum is die cda-clown met die schoenen
In het verzorgingscentrum, in het verzorgingscentrum
In het verzorgingscentrum is die cda-clown met die schoenen
in het verzorgingscentrum

Watching the Wheels | 03-05-20 | 21:01

Op advies van onze kleine Poetin
Hou ik met mijn mondkap er de moed in
Ik weet, ik sta hiermee voor paal
Ik zwicht wel meer voor domme taal

Ridde Rogter | 03-05-20 | 21:14

Wat is dat voor een AliExpress landkaart? Bij de mondkapjes gekregen? Geef het IJsselmeer terug.

beldewouten | 03-05-20 | 20:54 | 1

Dat is anno 2050 ingepolderd voor lebensraum für Die Neue.

sjef-van-iekel | 03-05-20 | 20:56

De Belgische viroloog Steven van Gucht, de tegenhanger van Jaap van Dissel, was gister erg duidelijk in een interview. Mondkapjes helpen nauwelijks, anderhalve meter afstand houden is veel belangrijker.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 20:52 | 5

Vandaag even dhet tuincemtrum in omdat het moest. Helaas. Alle illusies over werkbare anderhalve meter winkels zijn wel weg, het is een groot toneelstukje. Als we een app hadden en een iemand in die winkel zou later positief getest worden dan zou iedere persoon daar zonder uitzondering een berichtje krijgen.

En ja, ik moest echt ff naar een tuincentrum omdat alle online tuinshops een backlog hebben waar je u tegen zegt.

Dus... mondkapjes maar, als we die afstandonzin dan grotendeels los kunnen laten.

Binnenbaan | 03-05-20 | 21:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Volgens mij weet het merendeel niet hoe ze het moeten gebruiken. Zal dus alleen maar leiden tot vals gevoel van veiligheid en onvoldoende afstand houden + besmettingen.
Net als die lul met mondkapje die dacht dat hij daarom wel gewoon vlak langs me mocht lopen zaterdag want ‘ik draag toch een mondkapje?’

Bubba | 03-05-20 | 20:52 | 4

Mee eens in andere landen is het volk veel slimmer. Dat die Rutte spreekt met die domme Hollanders over een intelligente Lock down is dan ook belachelijk.

dik van alster2409 | 03-05-20 | 21:05

Ja want mensen kunnen wel een IKEA tafel, bed of meubel aan de hand van 2 A4es met debielentekening in elkaar schroeven, maar een mondkapje om met 1A4'tje debielentekening gaat te ver....

peterdh | 03-05-20 | 21:29
▼ 1 antwoord verborgen

Ik mis de tag Stijlloze Promotie

RandyBiel | 03-05-20 | 20:50

mondkapje.de is nog vrij

Watching the Wheels | 03-05-20 | 20:50 | 4

mondkapje.ru ook.

Slipsnifter | 03-05-20 | 20:59

Leuk voor ongeletterde . Ik ga voor het mondkapje.

ja,diedus! | 03-05-20 | 21:03

Mondkapj.es ook vrij.

sjef-van-iekel | 03-05-20 | 21:06
▼ 1 antwoord verborgen

Bij een normale griepepidemie dragen we ook geen mondkapjes dus ik zie niet in waarom we dit nu wel moeten. Heel af en toe zie ik hier ook zo'n aansteller met een mondkapje en plastic handschoenen.
Van de andere kant, als we in ruil hiervoor weer een stukje normaliteit terugkrijgen dan moet het maar. Blijf het onzin vinden.

du Roi Soleil | 03-05-20 | 20:49 | 4

@Dezenaamhier | 03-05-20 | 20:59: 99% of meer gaan er niet dood aan.. tis oplichting. Bescherm de ouderen en zwakkeren met mondkapjes. Laat de rest los.

MooseNL | 03-05-20 | 21:05

@Binnenbaan | 03-05-20 | 21:57: In dat geval zal ik corona dan maar totaal anders gaan behandelen dan griep in het openbaar, of toch niet?

Dezenaamhier | 03-05-20 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

Kost geld dus gaat Rutte pas overstag als onomstotelijk is bewezen dat de kosten-batenanalyse een plus oplevert (analyse duurt minimaal 1,5 jaar) óf als de druk van de media/ publieke opinie te hoog oploopt.

Rennieflox | 03-05-20 | 20:49 | 3

Flauwe kul, allemaal trap er niet in.
Steek dat doekje maar ergens anders in Prutte.

joppo0 | 03-05-20 | 20:51

Ja dan is economie ineens wel belangrijk

klaasjanhenk | 03-05-20 | 21:03

Dat wordt hem: de druk van de samenleving. Mooi om je daar achter te kunnen verschuilen en zo geen gezichtsverlies te lijden

Maytheforcebewithyou | 03-05-20 | 22:01

In Nederland wacht het volk op de vrijwillig "verplichte" vaccinaties.

scorpio777 | 03-05-20 | 20:49 | 6

Over my frozen dead body..

MooseNL | 03-05-20 | 21:05

Heb ook niet zoveel trek om in zo'n wereld te leven.

Slipsnifter | 03-05-20 | 21:17

Die verplichte vaccinaties zijn een agenda van zowel de EU als de VN.

Nehemia | 03-05-20 | 21:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Superhandig die pijl bij dat kaartje. Dat je weet waar we ook al weer wonen

de visser | 03-05-20 | 20:49

Claudia met een mondkapje lijkt me voldoende

PieterPassant | 03-05-20 | 20:48 | 3

Wel een luchtdichte dan.

Slipsnifter | 03-05-20 | 20:52

Mag dat ook duct tape zijn?

Jan de Hoop | 03-05-20 | 20:54

@Jan de Hoop | 03-05-20 | 20:54: Geen probleem.

Slipsnifter | 03-05-20 | 21:00

Gouverneur Cuomo gaf vandaag een half uur lang een persconferentie, waarin hij eerst een half uur uitlegt wat er allemaal verkeerd is gegaan en beter kan, en daarna een half uur lang New Yorkers uitlegde een mondkapje te dragen. Niet voor jezelf, maar vooral om niet onbedoeld een ander te besmetten. www.youtube.com/watch?v=SczCxUdMzPo&a...

Nederland heeft een unieke versie van het virus, we zijn niet dichtbevolkt, zolang we netjes iedere ochtend een boterham met pindakaas eten en minimaal anderhalve meter afstand houden, afscheid nemen van onze economie is de hoogst mogelijke graal haalbaar: Covid-19 overleven zonder zo`n mondkapje.

Mark Rutte kap nou eens. De ene na de andere SOA is bestreden met een condoom. Dat is een stuk goedkoper, effectiever en veiliger dan iedere andere aanpak. Dit virus stop je net zoals iedere andere luchtweginfectie met een mondkapje. Dat publiceerde het RIVM in 2008 al. www.geenstijl.nl/5152771/rivm-studie-...

China wist dat ook, en kocht in januari en februari wereldwijd twee miljard mondkapjes op, om ze later tien keer zo duur en met veel machtsvertoon weer terug te vliegen. globalnews.ca/news/6858818/coronaviru...

Trots meldt China op haar EIGEN website: Bovendien heeft de nationale douane alles in het werk gesteld om de snelle inklaring van materialen voor het voorkomen van epidemieën te voltooien en heeft zij de speciale, versnelde en onmiddellijke uitvoering van de inklaring van anti-epidemische materialen gerealiseerd. Van 24 januari tot 29 februari inspecteerde de nationale douane 2,46 miljard stuks van het materiaal voor preventie en controle van epidemieën. 8,21 miljard yuan. Onder hen in totaal 2,4 miljard stuks beschermingsmiddelen, waaronder 2,02 miljard maskers, 25,38 miljoen stuks beschermende kleding. www.gov.cn/xinwen/2020-03/07/content_5...

We zijn compleet gestoord dat we liever de herstart van de economie een paar weken extra uitstellen omdat het kabinet niet aan het mondkapje wil. De WHO RIVM, iedereen adviseert anders. Soms is niet draaien veel slechter voor je politieke carrière dan netjes aangeven dat er toch voortschrijdend inzicht is.

Ik hoop dat de ministers maandag over hun eigen ego kunnen stappen, dan wordt woensdag een echte Bevrijdingsdag.

Feynman | 03-05-20 | 20:48 | 6

Ik zie niet in hoe dit kabinet straks nog op een geloofwaardige manier kan aankomen met de aanbeveling om mondkapjes te gaan dragen. Aftreden lijkt me verstandiger.

obominotie | 03-05-20 | 21:18

@klaasjanhenk | 03-05-20 | 21:05: Onze CO2 is ook schadelijker dan die in het buitenland en waait bovendien nooit de grens over. Daarom moeten wij tegen extreme kosten van het gas af en schakelen onze buren juist over op gas.

5611 | 03-05-20 | 21:40

@Roadsurfer | 03-05-20 | 20:55: Ja want als iemand hoest en adem nood heeft, kan je mooi weer de statistieken bijwerken.

echtpaul | 03-05-20 | 22:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Helder. Ik heb wiskunde laten vallen vroeger, bij statistiek in de 4e was ik de weg kwijt. Men zei me dat het nooit goed kon komen later. Dat valt voor een alpha reuze mee maar bij dit soort dingen zie ik vraagtekens boven mijn hoofd verschijnen.
Dank u voor de uitleg en geniet van uw wiskundige brein :)

Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 20:48 | 1

Deze was voor @Max Headroom 20:41 Kinderen, douchen, bedtijd, gedoe..

Juffrouw op de fiets | 03-05-20 | 20:50

We weten het toch altijd beter? What’s new?

Bigi Bana Boy | 03-05-20 | 20:47

Dacht dat ik betaalde voor geen reclame

IkWilOokWatZeggen | 03-05-20 | 20:47 | 1

Naja het is gewoon relevant bij het artikel. Want het geeft het falen van de overheid aaan,want het moet gewoon verplicht worden en de overheid dient als fukcking grote klant te beseffen dat ze best naar die site kunnn gaan en gewoon tegen geen-consumentenprijzen maat een 20e of 50e daarvan daarvan een onder plaatsen van 25.000.000 kapjes. Dat laten ze echter na en ze zijn te bureaucratich en te log om dat te doen. Ze doen nu NIETS. Dus die reclame, ja het is wel een beetje reclame. Maar het is wel uiterst relevante reclame.

peterdh | 03-05-20 | 21:42

Is een integraalhelm ook goed?

VanBukkem | 03-05-20 | 20:46 | 1

“Gelten Motorradhelme als Maske?
Nein, denn Voraussetzung ist eine vollständige und sichere Abdeckung von Mund und Nase. Motorradhelme erfüllen diese Voraussetzungen nicht.“
www.baden-wuerttemberg.de/de/service/...

jan cioran | 03-05-20 | 20:50

Ja wil wel zo'n ding. In de winkelstraat zie je al dat het drukker wordt. In Appie zijn de paden te smal voor 1.5m, ze reiken over je heen. Randstadrail trams zitten overvol. Ik maak ze nu zelf, met een verwisselbaar filter. Maar het is gepruts.
En waarom maakt DSM er maar 7 miljoen? Er zijn 17 miljoen inwoners en die dingen vallen onder weggooi spul. We hebben er dagelijks al miljoenen nodig. Zo'n wegwerp masker gaat maar 3 uur mee, dan wordt het vochtig en daar houdt het virus juist van.
Daarnaast: ik wil dat er meer testen komen! Testen of je het hebt en die nieuwe test (Roche) waar de antistoffen aangetoond worden die in de USA gisteren goedgekeurd is. Bestel die antistoffen-testen! ASAP. Dan kunnen er weer heel mensen gewoon aan het werk. En kunnen heel veel mensen weer gerust zijn.

paridae | 03-05-20 | 20:45 | 2

Ze hebben de wettelijke mogelijkheid om de receptuur van roche op te eisen in de naam van een risico voor de volksgezondheid. Dat hebben ze al 3,5 maand, maar dat vonden ze een te zwaar middel, en zijn 3,5 maand ment roche in onderhandeling gegaan. en zijn vorige week pas tot een overeenkomst gekomen. Waarbij dus roche VET en VET betaald krijgt en niet de hele Nederlandse farmaseutische industrie op massale schaal kon producren en de overheid ter compensatie een royale prijs betaalde en geen VET VET VET VET VET groot bedrag betaalde. Maar dan hadden we wel 3,5 maand geleden al alle fabrieken in gereedheid kunnen brengen (op zijn minst) of al kunnen producen in plaats nu te wachten op ROche zelf en zijn paar financieel belanghebbende fabriekjes in Nederland en dus toch nog achter te feiten aanhobbelen. De overheid heeft ook, netzoals bij de mondkapjes, kei en kei en keihard zitten slapen, treuzelen en falen. Als een stel imbiciele struisvogels met hun kop in het zand en te bureacucratisch vadsig om eruit te komen.

peterdh | 03-05-20 | 21:48

@peterdh | 03-05-20 | 21:48: Het zijn kortzichtige lui met te grote ego's, zwelgend in bureaucratie. In de toekomst zal er toch een onderzoek komen naar dit gepruts dat levens en de economie kost.
Zuur is wel dat de aandeelhouders ( ook de Nederlandse) van Roche hier vet aan verdienen.

paridae | 03-05-20 | 22:21

Sorry amigo's maar.... vanaf maandag 4 mei is het in Spanje verplicht om in het openbaar vervoer mondkapjes te dragen, deze worden gratis weggeven bij de stations. Voor de rest niet nodig.

Poesman | 03-05-20 | 20:44 | 1

Vanaf morgen ook in de thalys verplicht, anders heb je bij de belgische grens al een boete te pakken.
Maar waar zijn er in NL monkapjes te koop op zondag?
www.thalys.com/nl/nl/huidige-situatie...

Dezenaamhier | 03-05-20 | 20:51

Gewoon regelmatig spelen met waterstofperoxide.
Moest ik ook bij de tandarts voordat ie begon.

HoerieHarry | 03-05-20 | 20:44

Zweden ook niet aan het mondkapje? Het land waar alle winkels en horeca op is gebleven. Het land waar geen boetes en strafbladen door de hoeren van justitie zijn uitgedeeld voor de anderhalvemeter.
U weet wel. Dat land waar de oversterfte 1,5 is t.o.v. 2 in Nederland.

TheBurnerMan | 03-05-20 | 20:44 | 5

@RandyBiel | 03-05-20 | 21:46: Nou zeg, 230 per 1.000.000, poeh poeh. En als ik dan kijk naar dat staafdiagrammetje is zelfs Zweden over de grootste bult heen. Oh, en de Volkskrant is een kutkrant.

sarcastro | 04-05-20 | 01:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Wees blij dat dit niet verplicht is.

CarelJan7937 | 03-05-20 | 20:43 | 1

eens - heb genoeg verplichtingen zo langzamerhand

nietoptimistisch | 03-05-20 | 20:44

Ik hoef er geen een - afstand houden lijkt me voldoende.
Op naar de zomer

nietoptimistisch | 03-05-20 | 20:42

Nederland is niet helemaal alleen, ook Zwitserland doet er niet aan.

jan cioran | 03-05-20 | 20:41 | 1

en Portugal / en Zweden en Ierland …..

nietoptimistisch | 03-05-20 | 20:43

Lieve jeugdblad,

"Kan je met een mondkapje ook veilig beffen..??"

Ik vraag het voor een vriendin..

neonreclame | 03-05-20 | 20:40 | 3

Condoom om je tong. Eerst van binnen invetten met een haring. Good to go.

Rest In Privacy | 03-05-20 | 20:48

De regering Rutte laat liever kwetsbare mensen dood gaan dan dat ze 10 cent te veel betalen voor een mondkapje. Behalve voor het verzorgingstehuis waar de moeder van Rutte woont.
Hulde voor Rutte, die geeft meer om zijn moeder dan Martin van Rijn die zijn demente moeder met pis doordrenkte schoenen liet verpieteren.

Osdorpertje | 03-05-20 | 20:39 | 4

Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid. Wie bang is, blijve binnen; en wie toch de deur uit gaat, kan best zelf een virusvangertje macrameeën.
En kennelijk zit er in Rutte nog een klein restje liberalisme; dat siert hem.

CiTy3 | 03-05-20 | 20:54

Mark Rutte is de complete economie aan het slopen voor corona maar de kwetsbaarste groep in de samenleving laat hij al weken kreperen.

5611 | 03-05-20 | 21:43
▼ 1 antwoord verborgen

Die perspex schermen bij kassa’s
beschermen ook voor geen meter.
Zoethoudertjes,anders kon het personeel weleens werk weigeren.
De tent moet blijven draaien ten koste van.... alles.

De Profundus | 03-05-20 | 20:39 | 8

Niet op de snelweg lopen wil niet zeggen dat je nooit aangereden wordt, maar het helpt wel.

aardt | 03-05-20 | 21:16

Hello,Fresh.

De Profundus | 03-05-20 | 21:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik begin dat coronagedoe echt kotsbeu te worden....

Slipsnifter | 03-05-20 | 20:38 | 7

kotsen in een kut is het mooiste wat er is, het mooiste wat er is, het mooiste wat er is.
ja ja kotsen in een kut is het mooiste wat er is, het mooiste wat er is.

Slipsnifter | 03-05-20 | 20:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Als je een bijzondere Nederlander wil zien moet je het niet van de mondkapjes hebben.
Kijk naar NPO2, naar Truus.

kloopindeslootjijook | 03-05-20 | 20:37 | 1

Truus kreeg dingen voor elkaar voor heel veel andere mensen.

kloopindeslootjijook | 03-05-20 | 20:53

Nederlanders hebben altijd zo'n grote bek, XXXL maten kennen ze in China niet, bovendien hebben de meisjes daar te kleine handen voor de productie van dit model.

Damoos | 03-05-20 | 20:37

De club van Edith Schippers heeft exclusiviteit op de Nederlandse markt bedongen voor persoonlijke beschermingsmiddelen?

BubbelWater | 03-05-20 | 20:37

Ja we weten het, heel de wereld is gek behalve Nederland, dit dankzij het feit dat het RIVM het s'werelds best virus instituut is, dat heeft Rutte zelf gezegd en dan is het waar, net als het feit dat het dragen van mondkapjes zelfs gevaarlijk is natuurlijk.

zwellevertje | 03-05-20 | 20:36 | 1

Wat houd je tegen er eentje, of gelijk 4.000 (griepje duurt mss langer) te kopen? Succes ermee!

En nee, ik heb geen belangstelling.

Ichneumonidae | 03-05-20 | 21:19

Nee, ik zie mezelf nog niet met een mondkapje lopen. Doe'k ook niet als er griep heerst dus nu ook niet.

VanBukkem | 03-05-20 | 20:36

Dat andere landen het doen wilt niet zeggen dat het verstandig is.

druif | 03-05-20 | 20:36

Doe lekker zo'n ding om Pritt, als je daar blij van wordt.

LonelyWanker | 03-05-20 | 20:36

Mondkapjes zijn het nieuwe deugen.
Dat gaat Nederland nooit lukken, binnenkort dus ook aan de mondkapjes-onderdrukking.

Lafayette | 03-05-20 | 20:35

Die werken toch niet?

Is dit nog nieuws? | 03-05-20 | 20:34

Niet dat ik zo'n ding ga dragen maar dit is alleen maar om Wilders en Baudet geen gelijk te geven.

Manus Olie | 03-05-20 | 20:34 | 1

Maar dat zijn populisten en daarmee willen wij niet worden geassocieerd.
Dus elk voorstel moet eerst door een belachelijkmaking, een vergeetfilter, dan pas na een week verzijgen kunnen we gaan testen of het mogelijk is om het als een idee van onszelf te propageren.
En aangezien iedereen nu thuis zit en veel meer tijd heeft om het internet af te speuren is die vergeetperiode veel langer.

Dezenaamhier | 03-05-20 | 20:45

“We” willen ‘vrijheid’, dus willen “we” verplichte muilkorven.
Nou ja, steeds minder dingen verbazen me. Dit kan er ook nog wel bij.

Stormageddon | 03-05-20 | 20:34 | 2

Een laf en dom slavenvolk. Dat zijn we geworden na 40 jaar welvaart. Ik begin het steeds minder te betreuren dat we omgevolkt worden.

du Roi Soleil | 03-05-20 | 20:51

@du Roi Soleil | 03-05-20 | 20:51:
Misschien trek ik me dat ook teveel aan. Jammer om Nederland langzaam te zien verdwijnen maar het zij zo.

vansuyle.com | 04-05-20 | 01:16
-weggejorist-
God Zelf | 03-05-20 | 20:34

Eerst de mondkapjes app van Hugo en dan kunnen wij ook aan het smoelenboek van de eu toegevoegd worden!!! Je moet tenslotte ambitieus blijven he Hugo ouwe app specialist!!!

Nico1000 | 03-05-20 | 20:34

Ga weg met die mondkapjes. Gewoon je tanden wat vaker poetsen helpt ook al veel.

Mark_D_NL | 03-05-20 | 20:32 | 1

Orale seks met zo'n ding op je pan is ook al armoede.

Ommezwaai | 03-05-20 | 22:50

Chinese bedrijven vervalsen certificaten om beschermingsmiddelen te verkopen.
Frankrijk wil zijn geld terug na de tweede levering van mondkapjes, waarvan slechts 10% voldoet aan de Europese normen.
twitter.com/ChinaInFocusNTD/status/12...

Ivoren Toren | 03-05-20 | 20:32

Iets hoeft niet verplicht te zijn om iets te doen. Ik zou zeggen, dragen dat ding als je daar zin in hebt.

echtpaul | 03-05-20 | 20:32

Lidwoorden, het blijkt een moeilijk iets.

BubbelWater | 03-05-20 | 20:31

Zit je op te wachten dan @Pritt Stift? Om zo'n ding verplicht aan te moeten? Ik niet en velen met mij hoop ik.. Normaal doen hoojjjjj

LJBrinkhorst | 03-05-20 | 20:31

Al dat gezemel. Als je denkt het kek staat als je een lap voor je smoel hangt dan doe je toch. Als mensen je uit gaan lachen dan blijf je gewoon moeilijk kijken en dan houdt het vanzelf op lollig te zijn. En anders maar niet. Heb ik ook wel eens met een hoedje.

Mazzelstof | 03-05-20 | 20:31

De regeringspartijen willen hiermee laten zien dat het niet uitmaakt met wat voor krankzinnige kolder ze op de proppen komen. Ze worden toch wel herkozen.

obominotie | 03-05-20 | 20:31

Rutte is nog niet zo ver met de huidige kennis van nu.

dik van alster2409 | 03-05-20 | 20:30
-weggejorist-
CorrieOna | 03-05-20 | 20:30 | 1

AFPRO in Alkmaar en Auping meldden op 8 april dat ze mondkapjes gingen maken. AFPRO zei er 1 miljoen per week te gaan maken. De machine daarvoor zou de week na 8 april aankomen. Auping ging op hetzelfde moment ook produceren.
Waar zijn díe miljoenen mondkapjes dan?
www.afprofilters.nl/nederlandse-lucht...

GraafSteno | 03-05-20 | 20:29 | 1

Die zijn hoogstwaarschijnlijk vele malen duurder dan de exemplaren uit China. Hoofd zorginkoop moet tenslotte ook aan zijn of haar bonus denken....

Ommezwaai | 03-05-20 | 22:26

Er is nog steeds een gigantische oversterfte. In Duitsland wordt getest en wordt er veel Covid19 gevonden. Dus de griep is het niet. Dus of het R getal stijgt als er getest wordt of Nederland heeft een gigantisch probleem met een onbekende ziekte.

Cum infamia | 03-05-20 | 21:14

Dank voor de mooie grafieken Max Headroom. Zie er altijd weer naar uit.

Om nog even bij Cum Infamia aan te sluiten: de RO bepalen is erg lastig als er niet getest wordt. Kennissen van mij hebben nu al 5 weken koorts. De huisarts twijfelt er niet aan dat het om Corona gaat, maar wil niet testen. Inmiddels heeft de huisarts verteld waarom ze niet getest worden op Corona: dan moet er daarna omgevingsonderzoek gedaan worden en daar is geen capaciteit voor... het is van de gekke, ons beleid.

Vega Mindy | 03-05-20 | 22:27

Wordt inderdaad nog steeds amper getest dus die waarde zegt niks, in mijn kring ook al diverse mensen die al weken klachten hebben maar allemaal 'waarschijnlijk corona en ziek het maar uit' advies van de huisarts.

Harry Turtle | 04-05-20 | 09:56
▼ 3 antwoorden verborgen

In Nederland hebben wij zij van de VVD dus dat is genoeg.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 03-05-20 | 20:27 | 1

Hoe meer zetels, des te minder mondkapjes....

Ommezwaai | 03-05-20 | 21:50

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland