Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ONDERZOEK! Minder files door corona

Wetenschap, heet dat.

En door het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid nog wel. "We zien bijna geen congestie of reistijdverlies meer op het Rijkswegennet. De filemeldingen hebben nu vaak alleen betrekking op de gevolgen van ongevallen. De daling in het verkeer op de weg is het grootst in de spitsperioden, omdat er veel minder woon-werkverkeer is," bevestigt onderzoeker Jan Francke. "De terugval komt vooral doordat mensen vaker thuisblijven omdat ze thuiswerken of het werk tijdelijk stilligt, er geen evenementen meer zijn en omdat ze het advies ‘blijf zoveel mogelijk thuis’ opvolgen", licht de redacteur toe.

De cijfertjes zijn misschien wel bij benadering interessant. Als de quarantaine 3 maanden aanhoudt is er dit jaar "bijna 10 procent" minder verkeer dan in 2019. Als we een jaar lang op slot blijven neemt het verkeer met 33% af. Ook verwachten ze dat het vrachtverkeer een langere periode na de quarantaine lager blijft, omdat mensen tijdens de quarantaine te weinig geld hebben verdiend om uit te geven aan dingen die vrachtverkeer vereisen. Arme ondernemers.

Reaguursels

Inloggen

En over 25 jaar zal een meervoudig mislukte topambtenaar met een pakkende amicale voornaam naar deze periode verwijzen als bewijs dat het verlagen van de maximumsnelheid een positief effect heeft op het voorkomen van files en mogen wij ons nog maar met maximaal 30km/u verplaatsen.

Pierre Tombal | 15-04-20 | 20:39

Zijn bijna net zulke grote dwaallichten als de klimaatonderzoekers.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 17:04 | 1

Ik vraag me af of de roverheid na de lockdown periode gaat zeggen dat 100 rijden dus echt wel heel veel scheelt in CO2 uitstoot.

brie-de-penis | 15-04-20 | 17:27

In de zomer bij mooi weer zijn mijn ballen warmer. Jaren onderzoek naar gedaan.

Gaat het niet dan? | 15-04-20 | 16:12

Dat is een behoorlijke wetenschappelijke puzzel geweest. Hoe kom je er op. Wetenschap? Wat een nonsens onderzoek.

aartvantiemenvanjand | 15-04-20 | 15:02

Tip voor het volgende onderzoek : wat gaat er gebeuren als er vanaf morgen 2 miljoen auto's extra op de weg reden?. Zo, zijn ze weer een maand zoet en wij 3 miljoen armer...

Bill le Koek | 15-04-20 | 14:43

Uit een nieuw onderzoek van Jan Francke, blijkt dat automobilisten vaker 's nachts met licht aan rijden dan overdag. Dit verschijnsel blijkt al op te treden bij de schemering. "In het donker, zie je minder", licht de onderzoeker toe.

echtpaul | 15-04-20 | 14:42 | 2

Zomers doen de automobilisten later hun lichten aan dan ‘s winters, een correlatie met de langere dagen lijkt evident, echter meer onderzoeken zijn nodig om te kijken of automobilisten ook bewust rekening houden met de veranderende tijden van de zonsondergang.

Analia von Solmsch | 15-04-20 | 14:48

@Analia von Solmsch | 15-04-20 | 14:48: Op maandag na de winter/zomer tijd, blijken er meer verkeersongelukken te zijn. Uit onderzoek blijkt dat automobilisten vergeten hun lichten een uur eerder aan te doen.

echtpaul | 15-04-20 | 15:10

Ik vraag me af wat die onderzoekers heel de dag doen bij dat instituut. De bazen zullen druk bezig zijn aan de ministers te vragen wat de politiek wil horen, de assistentes hebben werk zat, zit de rest dan met een academisch geschoolde man/vrouw of 20 te vechten om een brokje data te mogen analyseren ? En wat doen ze die andere 7 uur per dag dan ? Je zal zo je brood moeten verdienen, bahbah.

Vesta | 15-04-20 | 14:28

Bij de mcdrive staat anders wel telkens een file, het probleem lijkt zich te verplaatsen

stipjes | 15-04-20 | 14:16 | 1

Yep, bij de vuilstort ook al...

Bill le Koek | 15-04-20 | 14:41

Nu er minder mensen met vliegtuigen reizen, is het vliegverkeer afgenomen.
Zo.... waar kan ik nu het bonnetje heen sturen ?

Het leven is zwaar | 15-04-20 | 14:12 | 1

Of reizen mensen minder met vliegtuigen doordat het vliegverkeer is afgenomen? Vragen, vragen en nog eens vragen.

VerganeGlorie | 15-04-20 | 14:20

Nominatie voor de Nobelprijs. Wat een bijdrage aan de samenleving dit onderzoek.

Kellyanne | 15-04-20 | 13:55

Je verwacht het niet. Wat een opzienbarend onderzoek. Gisteren op televisie zelfs nog een econoom die wist te vertellen dat de economische crisis één op één te linken is aan de verspreiding van corona. Dat was echt een eyeopener! Je zou het niet verwachten, maar het verband is er. Wat fijn dat we zulke deskundigen hebben.

onrendabelenvervoer | 15-04-20 | 13:45

Goed onderzoek! Ik ben blij te lezen dat ze hun tijd nuttig hebben besteed.

WarremeWors | 15-04-20 | 13:34

“Het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) levert kennis voor het mobiliteitsbeleid van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW). We verrichten eigen onderzoek en verzamelen elders ontwikkelde kennis. We zorgen ervoor dat het ministerie van IenW beleid kan ontwikkelen met een stevig kennisfundament. Dat doen we door het analyseren en verklaren van ontwikkelingen, het opstellen van verkenningen en scenario’s en het analyseren van de effecten van beleidsinstrumenten.”
Aldus de webside.
Ik doe het onderdeel files ongezien, samen met een paar slimme vrienden, voor 10% van de kosten.

RGV42 | 15-04-20 | 13:17

Heerlijk. Ik ben een zondagsrijder, dus nu hinder ik minder mensen op de weg.

Diotima | 15-04-20 | 13:16

Een jong uitziend virus loopt een bar binnen en bestelt een corona-bier.
De barman vraagt: 'Bezit u de wettelijke leeftijd om te drinken?'
'Ik ben 19, COVID-19.'

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-04-20 | 13:12

En, is de stikstofreductie al meetbaar?
Dat was ooit toch eens heeeeel belangrijk.

Veepert | 15-04-20 | 13:02 | 1

Nee, dat mag niet want politici hebben besloten dat dat door de landbouw moest komen.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 13:39

Ik zou de kosten/baten analyse voor het terugdraaien van de 100 km/u limiet wel eens willen zien.

El_Salvadori | 15-04-20 | 12:58

Meer files door corona: www.rbth.com/lifestyle/332012-moscow-... Dit is een bemoedigende ontwikkeling van openheid in Rusland. Er wordt toegegeven dat er een noodsituatie was en dat ze er alles aan doen om dit niet te herhalen.....

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-04-20 | 12:53 | 2

Die ambulances stonden in de file voor reiniging en desinfectie. En dat moet grondig gebeuren. Meer een logistiek probleempje dus: paar ambulance-wasstraten erbij.
Gelukkig hebben we Karin terug voor het aan de kaak stellen van nepnieuws. Kom er maar in, Karin!

piloot47 | 15-04-20 | 13:04

@piloot47 | 15-04-20 | 13:04: In het artikel wordt iemand geciteerd die zes uur moest wachten op een medische check-up. Dat is een eye-opener.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-04-20 | 13:10

No shit Sherlock!?

muppet020 | 15-04-20 | 12:52

Maar ook echt! Dat bij zinnetje.”licht de onderzoeker toe”.

echtpaul | 15-04-20 | 12:38

En dan komt zo'n ambtenaar 's avonds thuis van zijn werk. Hoe was het vandaag schat? Nou we hebben een belangrijk verkeersvraagstuk onderzocht.

Broadsquire | 15-04-20 | 12:24 | 1

En met “komt zo’n ambtenaar ‘s avonds thuis” bedoel je natuurlijk “klapt hij zijn laptop dicht en ruimt de eettafel leeg”.

Mr Dixit | 15-04-20 | 12:40

Vermoedelijk gaan de meeste mensen dit jaar niet op vakantie, dus wordt het binnenlands uitgegeven, dusmisschien boost dat de economie weer wat.

bqbq | 15-04-20 | 12:18 | 1

Voor wie dan? Restaurant waar je niet heen mag? Zwembad waar je niet in kan? Pretpark dat gesloten blijft? Camping die voor trekkers op slot zit? Winkels die gesloten zijn. Misschien bedoel je de Gamma. Lekker hamers halen.

Zeiss | 15-04-20 | 12:37

Floortje heeft ook een nieuw programma.
Floortje blijft hier.

HoerieHarry | 15-04-20 | 12:02 | 3

Floortje in de bijstand.

OuweOuweLekkerMauwe | 15-04-20 | 12:25

Ik had gehoopt op Floortje blijf daar.

Nehemia | 15-04-20 | 12:39

Ik durf het bijna niet te posten, ik zou ze op een idee kunnen brengen: Floortje kijkt TV.

echtpaul | 15-04-20 | 14:45

Voor mij is de grote plezierige bijkomstigheid van deze epidemie dat het linkse hobby circuit ook een enorme opdonder zal krijgen. Een flinke economische dreun heeft namelijk nogal wat gevolgen voor het subsidie infuus en andere onrendabele bezigheden.

Broadsquire | 15-04-20 | 11:59 | 4

Ik moet het nog zien. Die pusvlekken die zich onze regeringsleiders noemen, vinden hun hobbies belangrijker dan jouw eten, veiligheid en welzijn.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 12:11

Ach ja, dat linkse hobbycircuit, dat ons voorziet van musea, monumenten onderhoudt, muziekles voor kinderen betaalbaar houdt en podiumkunsten stimuleert, mocht u naast Tros op het Plein ook van Bach of een goede dansvoorstelling houden. Onrendabele bezigheden horen bij beschaving.

Diotima | 15-04-20 | 13:00

@Diotima | 15-04-20 | 13:00:
En jij hebt nog steeds niet door dat jouw opsomming valt onder de noemer: geef het volk (zelfbetaald) brood, spelen en angst, dan kunnen wij verder met onze hobby’s.

Penus Decoratus | 15-04-20 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

En wat zien we ? De luchtconcentratie kooldioxide is helemaal niet afgenomen sinds de wereldwijde lockdown. Hoe zit dat nu met die klimaatpaniek en vooral : met de energiebelasting ?

Dr van | 15-04-20 | 11:59 | 8

Pas maar op. De boeren werken nog.... dus die zijn nu ook verantwoordelijk voor alle CO2

Oepsie1234 | 15-04-20 | 12:42

Gekke Gretha is door alle problemen met corona gaan hyperventileren en heeft enorme hoeveelheden kooldioxide uitgestoten. Gelukkig kan ze die zien.

piloot47 | 15-04-20 | 13:07

@piloot47: wat Gretha allemaal ziet, daar willen wij niets van weten....

Dr van | 15-04-20 | 13:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik sta heel vaak verbaasd van allerlei ontdekkingen en antwoorden op vragen die je gewoon niet ziet aankomen.
Gister kwam ik op de site van Schiphol terecht bij de (meestal zelf verzonnen) meest gestelde vragen.
Vraag: hoeveel personen passen er in een vliegtuig?
Antwoord: dat ligt aan hoeveel stoelen er in een vliegtuig passen.
Ik was totaal flabbergasted.

Leptob | 15-04-20 | 11:57 | 1

Vraag: Hoeveel stoelen passen er in een vliegtuig?
Antwoord: Hangt van het type toestel af.
Vraag: hoeveel personen denken dat ze een vliegtuig zijn?
Antwoord: Steeds meer.

piloot47 | 15-04-20 | 13:13

Maar D66 zal toch wel blij zijn met dit, diepgravende onderzoek, als de corona crisis nog even aanhoud, halen we alle klimaat doelstellingen.

Karel Kruizenruiker | 15-04-20 | 11:57

Er zullen genoeg mensen thuiszitten, niet omdat ze thuis werken, maar omdat ze nu echt niet kunnen werken.
Los van dat deel mag ik open dat we straks onze lessen trekken en niet weer als een hysteriesche forensenmassa de boel gaan verstoppen.
Een beetje de thuiswerkbalans in stand houden en we kunnen het wegennet voor de middellange termijn gewoon wat ademruimte geven.

eekeek | 15-04-20 | 11:54 | 1

Met een economische recessie van 7,5% hebben weinig mensen straks nog werk en inkomsten. ant met die paar werkenden lossen we dat gat aan uitkeringen niet meer op. Het zal waarschijnlijk dan nog veel rustiger op de weg worden. Straks verlangen we nog naar de files.

Therapietje | 15-04-20 | 12:01

De slijterij is mijn nieuwe tankstation.

HoerieHarry | 15-04-20 | 11:54 | 1

Mooi man!

vluchtelingallergie | 15-04-20 | 11:57

Mag de wegenbalsting omlaag?

Re:Kniftig | 15-04-20 | 11:54 | 1

Nee. Omhoog want te weinig inkomsten uit brandstof.

Leffe Blonde | 15-04-20 | 11:57

Goh, dat verwacht je niet pfff

william7055 | 15-04-20 | 11:51

De slijtage van mijn autobanden is drastisch afgenomen.

botbot | 15-04-20 | 11:46

Tijd dat de er wordt gesteld dat we allemaal corona immuun zijn en we weer massaal in de file mogen staan.

Want thuiswerken na corona? Echt niet, hup, naar kantoor!

Is dit nog nieuws? | 15-04-20 | 11:46 | 1

Ik heb nu al een thuiswerktrauma.

Papa Jones | 15-04-20 | 11:48

Zo zie je maar weer dat "ieder nadeel heb zijn voordeel" ook hier weer opgaat. In dit geval doordat we door de coronacrisis "ontdekten" hoe we o.a. de verkeerscongestie kunnen terugdringen, het privatiseren van de gezondheidszoorg niet zo'n goed idee was en hoe "obrigkeitshörig" we ons door de MSM kunnen laten transformeren tot makke schapen.
Mogelijk "ontdekken" we ook nog dat de klimaatverandering niet door mensen verhinderd kan worden en dat het verstandiger is om de subsidies voor de klimaatlobby te investeren in beschermingsmaatregelen tegen dat onvermijdelijke natuurfenomeen.

WirMachenMusik | 15-04-20 | 11:46 | 2

Met het oog op de verwachtingen voor de economie, is het sowieso geen slechte gedachten de bestedingen voor milieu en klimaat maar eens goed tegen het licht te houden. Net zoals dat zwarte gat wat Wiebes wil creëren met zijn warmtepopmpen.

Heiner | 15-04-20 | 11:49

Kennisinstituut en misschien wel de beste online krant van Nederland "Nieuwspaal" stelt dat de files zijn afgenomen wegens succes van de 100km limiet.
Ik zet in op Nieuwspaal

Zorc | 15-04-20 | 11:45

En echt niemand die even denkt, jo zouden we dit nou echt wel publiceren?
Als je echt denkt het kan niet stommer.. Ja hoor echt wel, het kan stommer..
Homo homo homo toch aan toe.

Gokmaar | 15-04-20 | 11:41 | 1

Als je afgerekend wordt op het aantal publicaties dan publiceer je zelfs dit soort open deuren.

JanVergoor | 15-04-20 | 12:29

www.kimnet.nl/over-het-kim/medewerker...
30 FTE ..... dat kost de belastingbetaler toch al snel zo'n 5 miljoen euri.
Hoeveel mondkapjes kun je daarvoor aanschaffen ?

beniknouzoslim | 15-04-20 | 11:38 | 1

2 mondkapjes.

Kaas de Vies | 15-04-20 | 11:42

Ik werk thuis en rij dus niet meer naar mijn werk. Ook heb ik gemerkt dat ik minder tank, maar waardoor dat komt weet ik nog niet.

skoftig | 15-04-20 | 11:34 | 4

Je tank is niet zo snel leeg.
Das dan €50,- voor het advies.

flesje | 15-04-20 | 11:40

2020 nog niet getankt in NL. Nu nog halve tank uit Belgie. Het ziet er dus naar uit dat ik binnenkort dan toch de staat ga financieren.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:44

Tijd voor een onderzoek dus...

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 12:50
▼ 1 antwoord verborgen

Toch fantastisch dat mensen hun geld kunnen verdienen met open deuren intrappen.

bergsbeklimmer | 15-04-20 | 11:30 | 1

En daar is nog niet eens grondig onderzoek naar gedaan. Ik heb een voorstel…….

dathoujetoch | 15-04-20 | 11:33
-weggejorist-
grapo | 15-04-20 | 11:29 | 3

Na de meivakantie gaan we gewoon weer open, begin ik voorzichtig in te schatten. De maatregelen hebben goed gewerkt en de aantallen besmetting zakt in elkaar, kan je op nivel zien. Opvallend is dat er een redelijk aantal 0 tot 4-jarigen corona hebben gehad.

omanders | 15-04-20 | 11:28 | 8

Je moet niet op je eigen gevoel afgaan. Het verslappen van beperkingen, kan wel ééns grotere gevolgen hebben. Heel 2020 zal met corona rekening moeten worden gehouden.

vluchtelingallergie | 15-04-20 | 11:52
▼ 5 antwoorden verborgen

En wat vindt het wetenschappelijk bureau van de PVV en de FvD van de 5.092 nieuwe besmettingen in Spanje vandaag, het land met 1 van de zwaarste lockdowns ?

van Oeffelen | 15-04-20 | 11:23 | 12

Wat interesseert ons die 5092 besmettingen in Spanje?
Laten we eerst naar onze eigen besmettingen kijken. Die we nog steeds niet in het vizier hebben.

Papa Jones | 15-04-20 | 11:43

Zwaarste lockdown in Zuid Afrika ; nog maar 27 doden...

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 12:52
▼ 9 antwoorden verborgen

Een pijnlijke tegenvaller bij de Hofbar.
Rutger Castricum ging bij de Hofbar zover dat hij beweerde dat er mensen zijn bij Groen Links die vinden dat de vrije markt de oorzaak zou zijn van het coronavirus.
Dat ging door een vreemde hele korte montage met daar omheen zijn eigen verhaal waardoor uitspraken in een andere context werden gezet.
Ja, zo krijg je alles passend. of je maakt er grappige montages mee met Rutte bij een talentenprogramma met Gorden erin of zo.
Ze zeggen rare dingen bij Groen Links, maar zo dom zijn die mensen nou ook weer niet.
En zo dom zijn we bij rechts zeker niet dat we dat geloven.
Kom op Rutger Castricum, nu zet je jezelf wel erg voor schut met dit soort fake news. Dit is rechts-onwaardig.

kloopindeslootjijook | 15-04-20 | 11:18 | 6

Rutger is niet rechts.
Hij liet zich kennen als een hysterische linkse drammer in de aanloop naar het kinderpardon door de toenmalige minister voor moordenaar uit te maken.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 12:29

Op de NPO en ook bij de commerciëlen zijn er geen rechtse programma's meer en zelfs WNL kun je classificeren als minder links.

Nehemia | 15-04-20 | 12:44

Zelfde montagetrucjes als die straatinterviews bij NPO die altijd wat meer naar links uitvallen.

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 12:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb onderzoek gedaan naar geparkeerde autos binnen de bebouwde kom. Zeer interessante bevindingen. Ga nu mijn kosten declareren .

daytripper | 15-04-20 | 11:18

Als je minder mensen hebt, komen er ook minder files, word er minder geconsumeerd, hoeft er dus minder geproduceerd te worden, resultaat is minder energieverbruik, dus minder druk op eindige grondstoffen, minder vervuiling in het algemeen, meer ruimte voor iedereen om te leven, zijn er genoeg betaalbare woningen voor iedereen, alleen dan moet dus wél iedereen welvaart inleveren. Maar dát maakt eigenlijk niet uit omdat de hele levensstandaard dan naar beneden gaat als in; minder belastingen, lagere consumentenprijzen, lagere energieprijzen, kortom, alles word (uiteindelijk een keer) navenant goedkoper. Je kunt alleen niet meer 4x per jaar een stedentripje naar New York doen, je vrouw kan ook niet die leuke handtas van 470 euro kopen, of iedere 2 jaar een nieuwe auto voor je deur zetten. Maar elk nadeel heeft zn voordeel; je hoeft je ook niet meer perse 50 uur per week of meer uit de naad te werken, je kids kunnen gewoon thuisblijven want 1 kostwinner is voldoende, dus geen modderdure kinderopvang nodig, geen stress, geen pandemie van burnouts zoals die de laatste jaren onze wereld schijnt te teisteren, mensen leven dus relaxter, leven langer, kunnen eerder met pensioen, we gaan plotseling van een economie die volledig is gericht op vérbruik en weggooien naar een economie van hergebruik.

Kortom je gaat van een staat van permanente economische aanvalsmodus (eeuwige vooruitgang) naar een economie van consolidatie en hergebruik. Hoewel dit allemaal onmogelijk is in de praktijk.

Macroglossum | 15-04-20 | 11:15 | 1

daarom; meer asielzoekiërs

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:47

Die meneer heeft duidelijk geen vitaal beroep. Er verongelukken meer twintigers en dertigers in het verkeer. Daar heb ik wel een verklaring voor.

Piet Karbiet | 15-04-20 | 11:14

Breaking! Een nieuw onderzoek heeft aangetoond dat het gebruik van pleepapier in bedrijfspanden en horecagelegenheden drastisch is afgenomen!

Schietmijmaarlek | 15-04-20 | 11:13 | 1

Nou schietmijmaarlek

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:48

Ik kom er zojuist achter dat mijn post naar het buitenland ernstig vertraging oploopt, doordat er zoveel vliegtuigen aan de grond staan. D'r blijkt een reuze berg post op Schiphol te staan, die anders met lijnvluchten meegaat. Ook weer zo'n dingetje....

SNAFU | 15-04-20 | 11:13

"ONDERZOEK! minder files door corona"

No shit, Sherlock!

me163komet | 15-04-20 | 11:12 | 1

Wat ben ik blij dat er een kennisinstituut is. Ik had dit nooit zelf kunnen bedenken.

homieguerneville | 15-04-20 | 11:29

Dat kon ik zelf ook wel verzinnen. Gratis!

petshopboy_mike | 15-04-20 | 11:12

Denk niet dat dit aan het verhaal van het Kennisinstituut ligt.
Zal eerder een journalist van de AD.nl zijn die een aantal X 0.13 Cent probeert binnen te harken.

NatNiks | 15-04-20 | 11:09

Valt het niemand op dat de benzine spotgoedkoop is?
Waarom juist nu?
Als de lockdown weer opgeheven wordt, moet je eens opletten hoe snel die dan weer stijgt. Misschien zelfs wel meer om gederfde inkomsten te compenseren.

Mr.Crowley | 15-04-20 | 11:09 | 8

@Penus Decoratus | 15-04-20 | 11:29:
Zo wordt dat gebracht.
Als je geloofd dat het zo is, dan is het ook zo.

Mr.Crowley | 15-04-20 | 11:32

gemm. 1.50 per liter, mss. in de Befteling spotgoedkoop?

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:49
▼ 5 antwoorden verborgen

Al die zinloze forens-ritjes waren effectief subsidie voor de olieboeven van deze wereld.

Nederland80 | 15-04-20 | 11:09

Komende dagen wordt het wisselend bewolkt en zien we af en toe de zon met hier en daar een bui. De temperatuur schommelt daarbij tussen de 10 en 20 graden waarbij de wind licht tot matig is uit het zuiden, later op de dag draaiend naar het noorden.

hetgingperongeluk | 15-04-20 | 11:09 | 2

Hier in huis hebben we last van overdrijvende jeneverbuien met hier en daar een dronkaard.

Schietmijmaarlek | 15-04-20 | 11:16

Niet te vergeten, middagtemperatuur tussen 12 en 4 uur.

Loodje | 15-04-20 | 11:26

Op een gegeven moment kun je de olie weer terug de grond inpompen.

gebruikesrnaam | 15-04-20 | 11:07 | 2

das een goeie, die gasgrotten onder Groningen vol pompen!

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:49

nu nog een exact rapport van de Co2 meeting graag..,
de boeren zijn gewoon nog steeds bezig op het land..

100 rijden zou gewoon strafbaar moeten zijn als je 130 kan rijden.

Triple2K8 | 15-04-20 | 11:07 | 2

CO2-uitstoot en boeren staan eigenlijk volledig los van elkaar. Althans de uitstoot van CO2 door boeren is verwaarloosbaar.

FrankVeer | 15-04-20 | 11:15

@FrankVeer | 15-04-20 | 11:15:
Dat was vroeger, in de tijd voor de mechanisatie, wel anders. Toen verrichten ze nog zwaar lichamelijk werk.

DenBeert | 15-04-20 | 14:11

Als mensen thuisblijven, dan is er minder verkeer op de weg.
Is dit in een laboratorium getest? Trap er niet in!

RickTheDick | 15-04-20 | 11:04 | 1

Ollonkren zegt dat het nepnieuws is

homieguerneville | 15-04-20 | 11:31

Wetenschap is iets moois.
Eigenlijk past dit onderzoek in de chaostheorie.
De vleugelslag van van vleermuis in Woehan leidt tot minder files in Nederland.

* onderzoeksubsidie aanvraagt *

Kapitein Sjaak Mus | 15-04-20 | 11:04

Opvallend hoe veel 'beurs omlaagpraat figuren' er momenteel actief zijn. Ik vraag me af wie dat financiert.

Max Headroom | 15-04-20 | 11:03 | 1

Die criminele shortsellers zonder visie.

van Oeffelen | 15-04-20 | 11:42

Dertig medewerkers op dit instituut dat onder het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hangt. Heeft dat Schroeverskind van Nieuwenhuizen met haar typistehulpje Van Veldhoven toch aardig voor elkaar, zo'n belangwekkend onderzoek met zo een verrassend resultaat. Ja, die twee dames zijn hun salaris wel waard hoor.

dathoujetoch | 15-04-20 | 11:03

Er hoeft maar 5 tot 10% van het spitsverkeer weg en de files verdwijnen als sneeuw voor de zon. Heerlijk doorrijden met 130 km/u, oh wacht!

Als de regering slim is dan gooit ze zo snel mogelijk de scholen en kinderdagverblijven open, laten we zeggen minimaal 2 weken voordat de kantoren weer open gaan.

Thuiswerken is nu extra lastig door de kinderen thuis. Door de scholen eerder open te doen kunnen mensen en bedrijven ook zien hoe thuiswerken uitpakt zonder afleiding.

Ook dan zal het lang niet overal goed gaan, maar als we zo meer mensen aan het thuiswerk krijgen, desnoods 1 a 2 dagen per week, dan is dat de moeite waard. Geen files of zelfs geen reistijd scheelt zo enorm veel stress en tijd, laten we hopen dat we daar iets van overhouden.

5611 | 15-04-20 | 11:02

Ik ben wel benieuwd of er onmiddellijk milieueffecten meetbaar zijn. Deze vermindering van C02 uitstoot moet toch het equivalent zijn van een aantal fikse vulkanen.

Als het nou zo is dat je met een jaartje lockdown al dat poolijs weer kunt laten aangroeien moeten we misschien gewoon eens per 10 jaar een globale sabbatical nemen.

En als het niets uitmaakt dan weten we dat dus ook eind van het jaar. Maar dan kunnen we al die verdere maatregelen ook laten schieten.

Knufter | 15-04-20 | 11:02

Daar was een onderzoek voor nodig ?

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 11:01 | 1

Dat er ook veel minder CO2 is in de lucht moet zeker ook nog onderzocht worden .

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 11:01

Verbied productie, verkoop en gebruik van den automobiel en ik voorspel u...

Dubbelepunthoofd | 15-04-20 | 10:59 | 1

Iedereen weer paard en wagen!?
Dat moet vroegah een paardenstrontbende geweest zijn!?

TijdelijkOptimist | 15-04-20 | 11:15

Minder verkeer op de weg door corona.
Hoe zit dat met geslachtsverkeer?

Kapitein Sjaak Mus | 15-04-20 | 10:58 | 4

Wanneer je geslachtsverkeer wilt met je vrouw, EN je staat in een file voor je aan de beurt bent..... dan heb je een serieus probleem.

Nuuk | 15-04-20 | 11:03
▼ 1 antwoord verborgen

Captain obvious, maar het is juist goed dat ze blijven rapporteren. Met deze data zijn er talloze nuttige studies te bedenken, zoals of een file tot meer CO2 uitstoot leidt dan normaal.

heldheino | 15-04-20 | 10:58 | 2

Hoe ga je dat meten???

Kaas de Vies | 15-04-20 | 11:00

@Kaas de Vies | 15-04-20 | 11:00: Met een meter?

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 11:02

Kassa voor de economie, files kosten miljarden per jaar.

Mr_Natural | 15-04-20 | 10:56 | 3

Een lege winkel is beter dan een te drukke winkel?

Rohin | 15-04-20 | 11:01

kunnen we ook onderzoeken of de file's weer terugkomen als het coronavirus weg is? en mag ik vast 100.000 euro voorschot om daar onderzoek naar te doen??

Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:55

Wetenschappelijk gesubsdieerd onderzoek? Onder leiding van b.v. een gevallen minister of Kamerlid? Nog zo één: "in een bejaardenhuis is het sterftecijfer beduidend hoger dan in een kinderdagverblijf. Gevraagd wordt naar ondersteuning in financiële zin voor een grootschalig en diepgaand onderzoek in deze."

dathoujetoch | 15-04-20 | 10:54 | 3

Hahahahahahahahahaha

Koning BongoBongo | 15-04-20 | 11:03

Schijnt ook dat er meer baby’s geboren worden dan bejaarden.

Mr_Natural | 15-04-20 | 11:14

Kunnen we dan voor de rest vh jaar weer 130 rijden? Wat komt er dan uit dat magische RIVM rekenmodelletje?

Pseudowetenschap.

postmodernismisdead | 15-04-20 | 10:54 | 3

nee want door het niet vliegen is er te veel zon en dat geeft droogte en meer depositie van de uitstoot van auto's

Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:56

@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:56:
En hoeveel banen levert dat op? Dat kwam ook uit dat magische RIVM rekentool.
Kunnen ze meteen ook uitrekenen wanneer het eerste kievitsei gevonden wordt. Als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag valt.

postmodernismisdead | 15-04-20 | 12:10

@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:56: Mijn idee.

DenBeert | 15-04-20 | 14:06

Heerlijk die opendeur onderzoekjes de laatste tijd.

JB86 | 15-04-20 | 10:53

Professor Woo-Joo Kim from Korea University Guro Hospital, twee dagen voor de eerste symptomen ben je al besmettelijk. www.youtube.com/watch?v=QwoNP9QWr4Y&a... Deze man gaf al eerder een eindbazen interview, nu gaat hij weer driekwartier helemaal los en veegt de vloer aan met idioot westers beleid.

Feynman | 15-04-20 | 10:53 | 2

Mooi om te zien, dank voor de link Feynman.

Lupuslupus | 15-04-20 | 11:07

Helemaal afgekeken, deze man heeft kennis van zaken en legt rustig en uitgebreid de zaak uit. Z-Korea heeft ook een flinke kennisvoorsprong op de westerse wereld, grenst aan China, ervaring met SARS en MERS etc.

Penus Decoratus | 15-04-20 | 13:19

Nee, dit komt vast door de briljante 100 km/u maatregel

Hunkje | 15-04-20 | 10:52

Dat had ik ook al voorspeld en niemand geloofde me.

Mr_Natural | 15-04-20 | 10:52 | 6

@Koning BongoBongo | 15-04-20 | 11:04:
Ach, eerst lachen ze je uit...

Mr_Natural | 15-04-20 | 11:11

Je moet ook niet voorspellen. Je moet wetenschappelijk onderzoek eh.., pretenderen.

DenBeert | 15-04-20 | 14:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Is dit nu zo’n overbodige baan?

AirborneDivision | 15-04-20 | 10:52 | 1

Ja.

goedverstaander | 15-04-20 | 11:14

Als we allemaal zelfmoord plegen nemen de files met 95 % af.
Ook is de CO2 uitstoot dan nihil.Stikstof is dan zelfs helemaal weg .
Het gevaar voor een nieuwe virus uitbraak is dan te verwaarlozen.

pejoar | 15-04-20 | 10:52 | 3

maken we er een feestje van? allemaal tegelijk op 27 april ofzo

Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:57

@Petroselinum crispum | 15-04-20 | 10:57:

Of iedereen van 27 jaar oud!? Met een mooi verhaal van lidmaatschap bij een club 27
waar alleen getalenteerde mensen normaal mogen vertoeven die sterven op hun 27e levensjaar, maar omdat het nu corona tijd is mogen ook hun waardeloze karkassen hier plaatsnemen, het is dit of sterven in het verkeer en aangezien er nu weinig verkeer is!!

TijdelijkOptimist | 15-04-20 | 11:11

Die resterende 5% is AI gestuurd verkeer?
Toch knap. Geen mensen meer en toch bij Hoevelaken 6km file.

Dezenaamhier | 15-04-20 | 11:35

Zo zo.... wat een verrassing die uitkomsten..... deze onderzoeker leeft onder een steen?

Fatwabuster | 15-04-20 | 10:50 | 1

Kennelijk niet: "Jan Francke studeerde Macro-economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam met als specialisatie de ruimtelijke- en vervoerseconomie. Jan heeft meer dan 25 jaar ervaring in beleidsonderzoek en -advisering op het gebied van verkeer en vervoer zowel in de marktsector als bij de overheid." Aldus kimnet.nl

DenBeert | 15-04-20 | 14:02

Ook logische zaken kunnen best onderzocht worden. Dat een conclusie wel in de lijn der verwachting ligt, zegt niks over de wetenschap an sich. Raar verhaal dus.

azijnseikerT | 15-04-20 | 10:49 | 1

Maar waarom zou je het zo presenteren?
Dat is de vraag.

Rohin | 15-04-20 | 11:02

60% minder verkeer op de weg (in Zwitserland 80%) en hey, verrassend minder files.

Junior Minister Sander Dekker werd onlangs door die vreselijke PJ Hagens op TV bijna beschuldigd dat de arme gevangenen geen drugs meer binnenkregen omdat het bezoek is gestopt. Man man man.

van Oeffelen | 15-04-20 | 10:48 | 4

@dathoujetoch | 15-04-20 | 10:56: Ook gezien. De gevangenen hebben al weken hun familie niet gezien! Nou, ik ben geen gedetineerde en ik ook niet. Zelfs niet mijn ouwe moedertje in het verzorgingshuis.

Gevangenen moeten nu zelfs in hun cel zitten! Wel met zijn tweetjes! Ruilen met een gezin met vier kids in een kutflatje?

goedverstaander | 15-04-20 | 11:13
▼ 1 antwoord verborgen

Het zijn de burgers die ziek worden en wellicht overlijden. Daar moet onze sympathie liggen. Dat hele ondernemer knuffelen na een maandje tegenslag is wel een keer genoeg.

MaarFeitelijk | 15-04-20 | 10:47 | 4

Jouw salaris meteen stopzetten?

AirborneDivision | 15-04-20 | 10:53

U weet dat een ondernemer doorgaans ook burger is? En dat een burger doorgaans werkt bij een onderneming?

Timide_Aso | 15-04-20 | 10:54

U begrijpt dat de ondernemer werknemers heeft? En die loon betaald? En dat dat loon uitgegeven wordt in uw branche? Zodat u ook te eten heeft?

MisterMr | 15-04-20 | 16:16
▼ 1 antwoord verborgen

En het RIVM dadelijk pochen dat ze gelijk hadden wat betreft het stikstofbeleid.

lamlul007 | 15-04-20 | 10:47

Betere doorstroming omdat we nu nog maar 100 kmh mogen rijden, duhh!

Miezerig | 15-04-20 | 10:47

Als Nederland dadelijk massaal werkeloos thuiszit ook geen files meer.

sprietatoom | 15-04-20 | 10:47

Als je de wegen weghaalt zijn er ook geen files.
Waar kan ik solliciteren?

Kaas de Vies | 15-04-20 | 10:46 | 1

Bij het Partijbureau van Groenlinks.

Rest In Privacy | 15-04-20 | 11:34

Man man man, doe mij zo'n baantje bij dit ""Kennisinstituut"".

Lochos | 15-04-20 | 10:45 | 2

no shit sherlock.

newray | 15-04-20 | 11:40

Inderdaad een typische "No shit Sherlock" conclusie.
Wat heeft dat onderzoek gekost?

James Lastig | 15-04-20 | 11:41

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland