1 vraag. Overleeft Halsema corona?
Mevrouw heeft moeite met handhaven. Corona heeft geen moeite met uitzaaien. 1 + 1 = +387% besmettingen
Heel eerlijk? Vanuit de liberale gedachte vinden we het wel prettig dat La Halsema 'met gezonde tegenzin' gaat handhaven op samenscholing en het met voeten treden van de "intelligente lockdown" waar we nu onder leven, ook met het oog op de economische motor. En we snappen ook wel dat die flukse stijging van 387% echt niet wordt veroorzaakt door een paar burgemeesterlijke kaakklemklanken. Maarrr liberale vrijheid biedt eigenlijk alleen ruimte aan een vleugje anarchie, wanneer dat niet letterlijk tot overbelaste ziekenhuizen en bedreigde mensenlevens leidt. En die grafiek hierboven ziet er uiterst ongezond uit voor 020. Niet gek dus, dat de burgemeester van Amsterdam nogal onder het vuur der verontwaardiging ligt voor uitspraken die heel erg smaken naar het ontwijken van je verantwoordelijkheid, namelijk: om je burgers veilig en gezond te houden, en op gezonde afstand van elkaar. Zelf kan ze altijd nog uitwijken naar d'r nieuwe tweede stulpje in Amsterdam-Dureburengebied. Maar die luxe hebben we niet allemaal. En de luxe die we graag willen behouden, is die van ZUURSTOF IN GEZONDE LONGEN. En dat roept die ene vraag op: gaat Femke Halsema's burgemeesterschap de coronacrisis overleven?
UPDATE: Amsterdam sluit (non food) markten
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Heel raar! Amsterdams waanidee 'klushub' geflopt
Dit had echt helemaal niemand verwacht
Laat Amsterdam maar platbranden
Feenstra komt niet meer, nou, heel mooi
Artsen: 'Er was Code Zwart', nu Gommers aan de beurt
Is dat een corona of ben je blij me te zien
VIDEO. Applaus voor DENK-raadslid na klacht over uitspreken naam Esmah Lahlah door VVD en JA21
Dan zijn de verhoudingen maar even duidelijk
