Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

1 vraag. Overleeft Halsema corona?

Mevrouw heeft moeite met handhaven. Corona heeft geen moeite met uitzaaien. 1 + 1 = +387% besmettingen

Social

Heel eerlijk? Vanuit de liberale gedachte vinden we het wel prettig dat La Halsema 'met gezonde tegenzin' gaat handhaven op samenscholing en het met voeten treden van de "intelligente lockdown" waar we nu onder leven, ook met het oog op de economische motor. En we snappen ook wel dat die flukse stijging van 387% echt niet wordt veroorzaakt door een paar burgemeesterlijke kaakklemklanken. Maarrr liberale vrijheid biedt eigenlijk alleen ruimte aan een vleugje anarchie, wanneer dat niet letterlijk tot overbelaste ziekenhuizen en bedreigde mensenlevens leidt. En die grafiek hierboven ziet er uiterst ongezond uit voor 020. Niet gek dus, dat de burgemeester van Amsterdam nogal onder het vuur der verontwaardiging ligt voor uitspraken die heel erg smaken naar het ontwijken van je verantwoordelijkheid, namelijk: om je burgers veilig en gezond te houden, en op gezonde afstand van elkaar. Zelf kan ze altijd nog uitwijken naar d'r nieuwe tweede stulpje in Amsterdam-Dureburengebied. Maar die luxe hebben we niet allemaal. En de luxe die we graag willen behouden, is die van ZUURSTOF IN GEZONDE LONGEN. En dat roept die ene vraag op: gaat Femke Halsema's burgemeesterschap de coronacrisis overleven?

UPDATE: Amsterdam sluit (non food) markten

Social

Reaguursels

Inloggen

Deugen is o.a. het volgen van ideeën waarvan je weet dat deze in praktijk niet werken. Als je enkel op basis van emoties besluiten kunt nemen ben je als bestuurder: ongeschikt (x).

donkieshot | 26-03-20 | 11:42

FH is zo verschrikkelijk ongeschikt als burgemeester van A'dam, zelfs een klein dorp zou ze niet kunnen leiden! Ze vaart blind op haar ideologische hersenspinsels i.p.v. naar de realiteit te kijken. Of het nu gaat om het corona- of messenvirus, het zijn haar "idealen" die haar maatregelen bepalen, of beter gezegd, het gebrek daar aan.

Rationa | 26-03-20 | 10:49 | 1

Linkse mensen zoals haar kunnen nog geen bingo avond succesvol organiseren.

Fijn_dat_je_er_bent | 26-03-20 | 11:19

Probleem (voor haar dan) is dat nu pijnlijk aan het licht komt dat het linkse "deugen" niet hetzelfde is als "deugen" in de algemene betekenis. Deugen in de linkse betekenis is feitelijk alleen maar het volgen van het links gedachtengoed. En als je dat niet doet, dan deug je niet als mens. Zíj, niet jijzelf of de samenleving, nee zíj bepalen wel wat deugt en wat niet. Gecombineerd met een machtspositie, onderwijs en media ben je dan in fascistenland aangekomen.

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:32

Halsema, die als een groenlinkse er geen probleem in ziet om desnoods met geweld mensen van het aardgas te halen. Ze heeft ze niet helemaal op een rijtje.

forecastle | 26-03-20 | 10:05 | 1

Ach ja: Altijd al gezegd en geschreven. Als politica in het "Haagsche" deugde ze niet, en nu als doorgedrukte burgermoeder is het ook een ramp. Het enige wat Femke nog oivereind houd is, haar ogenschijnlijke frigide uitstraling bij een aantal mensen. Maar geloof me: Dit soort vrouwen zijn niet te stoppen in bepaalde situaties. Daar kun je gif op innemen.

jale | 26-03-20 | 10:40

en er volgen vele oerhollandse polderdiscussies over de exacte definitie van een "levensmiddel" tussen marktkraamhouder en BOA's..... Met als gevolg dat 80% van de kramen gewoon open zijn. Sluit verdorie die stomme kutmarkten!!!! Eten koop je in deze tijden maar even bij de super, bakker, slager, groenteboer.

Kloof2012 | 26-03-20 | 09:58 | 1

Zet een zak aardappelen te koop op je marktkraam met sokken en ondergoed, en je verkoopt levensmiddelen. Toch?

Magna_V65 | 26-03-20 | 10:52

Als koude Halsema eens uit haar ivoren torentje of tweede landhuis uit de stad komt (zonder gevonden pistool) , en Corona van de dak en thuislozen overneemt door samen Coronasnert te eten dan ontdooit ze misschien en wordt het nog een mooie warme Co2 zomer.

nokkenaskettingklem | 26-03-20 | 09:51

Ook in dit geval totaal incompetent....

R0ckhound | 26-03-20 | 09:43

Gaat A'dam ook de "wet markets" sluiten op de wallen?

Burg-Meesterburger | 26-03-20 | 08:57

Mocht onverhoopt mejuffrouw Halsema zelf of iemand in haar naaste omgeving getroffen worden door het virus, pas dan zal ze anders piepen. Dan zal haar tegenzin om te handhaven omslaan in "zin" om te handhaven. Beter zou zijn dat ze per direct zich terugtrekt op haar luxe optrekje aan de Dorpstraat in Holysloot, en de burgemeestershamer achterlaat voor een meer daadkrachtig persoon.

ljcoster | 26-03-20 | 08:39

Ekmef ameslah is dat haar Terror naam?

King Wasimoo | 26-03-20 | 07:57 | 1

Zou zo maar eens kunnen nu ik het lees

bart2653 | 26-03-20 | 10:02

Halsema is besmet met verwende domheid

grindbak | 26-03-20 | 07:33

Falen is in dit land geen enkele garantie voor opstappen. Integendeel, Jesse heeft gaat vast al op een lijstje staan. Hoor trouwens niks meer van die man. Zit nog te oefenen hoe hij het woord Corona uit moet spreken. Opschrijven sowieso te moeilijk voor hem.

Rest In Privacy | 26-03-20 | 07:24 | 1

Klimaathysterie is een luxe-hobby die moet zorgen voor rem op productie en welvaart.
Het zeuren over over luxe hobbies is in deze tijden ongepast als het sowieso nog een probleem is/was.
En Klaver zal zich moeten bezinnen over hoe hij zich opstelt in de economische recessie, al zal het antwoord ongetwijfeld zijn dat de overheid nog meer geld moet uitgeven aan subsidies voor onrendabele warmtepompen.

De verwarde man | 26-03-20 | 07:36

Halsema gaat straks bij het handhaven (de wal zal het schip keren, dat zie je nu al aan de cijfers) het monstertje tegenkomen dat al decennia lang in Amsterdam is gecreëerd.

Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:13 | 2

En ik durf de voorspelling wel aan dat als de stront de ventilator raakt ze het niet aankan en zich besmet verklaart en in quarantaine moet.

Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:17

@Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:17: Met wat pech dient ze met onmiddellijke ingang haar ontslag in. Dat is knap shit, want welke klojo kan dan de verantwoordelijkheid dragen? Die Groot Wassink? Wie durft de "Amsterdammers" in te peperen dat de NL wetten en regels ook voor "Amsterdammers" gelden.

Heiner | 26-03-20 | 10:41

Als je vanuit een liberaal, vrij startpunt vertrekt dan zul je zien dat grenzen (aan gedrag) hard nodig zijn. De vrijheid van de een houdt op waar die van de ander in het gedrang komt. Wie niet durft of wil handhaven zal chaos veroorzaken.

Als je de vrijheid lief hebt dan eerbiedig en handhaaf je grenzen (aan gedrag). Wie ongelimiteerd eet zal obees worden, wie ongelimiteerd drugs gebruikt zal junk worden, wie ongelimiteerd zijn eigen gang gaat zal overlast veroorzaken.

Het punt is dat deze ideologe zo erg zit opgesloten in haar pedante eigen gelijk dat ze de vrijheid die ze zo lief zegt te hebben liever om zeep helpt, dan haar eigen tekortkomingen toe te geven. Ze garandeert de vrijheid in ieder geval niet voor anderen.

Terwijl de door de regering getroffen maatregelen in Nederland een heel liberaal karakter hebben, die gaan uit van eigen verantwoordelijkheid en dat gaat verassend goed, zijn er echter kleine groepjes mensen die lak hebben aan de ander en hún eigen plan trekken, hun eigen genot (belang) boven dat van anderen stellen. Die de vrijheid misbruiken. Dat is waar de staatsmacht komt kijken. Exact daar moet je ingrijpen. En dat doet deze extreem linkse ideologe keer op keer niet. Als moskeeën worden overgenomen door radicale moslimbroeders die bepalen, middels intimidaties en (de dreiging van) geweld, wat de juíste islam is, dan is B&W stil. Vrijheid van religie stamelt die dan...
Als kansloze jongeren ipv door te werken en te leren een leven opbouwen, een snel startkapitaal plofkraken om een lucratieve drugshandel te starten en de concurrentie met kogels uit schakelen doen B&W niets. De angst vooral bepaalde etniciteiten in de gevangenis te krijgen werkt verlammend. Stigmatiserend mompelt B&W dan.
Als bendes zakkenrollers illegaal in Nederland keer op keer hun gang kunnen gaan doet B&W Amsterdam niets. Amsterdammers uit noord Afrika lispelt B&W dan.
Maar als een hardwerkende ondernemer een proleten SUV wil rijden dan zijn er milieuzones, en flitskasten, dan wordt er wél gehandhaafd. Asociaal krijsen ze dan.
Het punt is dat deze hypocriete heks zo erg in haar eigen gelijk zit opgesloten, zo stront eigenwijs, is dat ze liever doodgaat dan dat ze de Ander (rechts liberalen) gelijk geeft.
In een zwart/ wit wereld opgedeeld in goed en kwaad, een wereld met nazi’s en vrijheidsminnende mensen staat Femke aan de goede kant van de geschiedenis. Maar wat ze niet ziet is dat ze zo opgesloten is in haar eigen gelijk dat ze in de val trapt waar alle extreme socialen in stappen. Femke, Rutger Groot Wassink en de hunnen glijden af naar totalitairisme. Hun ideologie is lijdend feiten doen er niet meer toe en dat heeft heel echte consequenties.
Femke is een bedreiging voor de vrijheid, ze creëert ruimt voor extremen. nl.wikipedia.org/wiki/Nachtwakersstaa...
En nu kun je de Corona krijgen ipv dat er gehandhaafd wordt.

ratelaar | 26-03-20 | 07:11 | 4

+heel veel .....
Prima tegel .....

Pjotterdjotter | 26-03-20 | 08:56

Yeah!!!

Nico1000 | 26-03-20 | 09:25

Dit is echt een hele goeie tegel. +heel veel Probleem is echter, dat Femke -en met haar alle linksfascisten- het nóóit zullen, willen en kunnen begrijpen. Het moet dan weer afgedaan worden als rechtse haat jegens hen en als de nood aan de man is, wordt de racisme kaart weer getrokken. Ik neem het die zakkenrollers niet eens kwalijk. Zij doen gewoon hun "ding" en worden niet bestraft. Maar dat tuig -want dat is het- dat dat "gedogen" met hun dubbelmoraal überhaupt mogelijk maakt... dat is tuig van de richel.. Niets meer en niets minder.

Gladiator Fap | 26-03-20 | 09:53
▼ 1 antwoord verborgen

Al die luxe paarden die er geen zin meer in hebben zoals o.a. Merkel en prins Charles die testen zogenaamd positief op corona (wel met milde klachten) en duiken onder.

Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:00 | 3

Vertel eens, wat heeft prins Charles met het bestuur van Engeland te maken?

Goldfinger | 26-03-20 | 08:26

@Goldfinger | 26-03-20 | 08:26: Waar lees jij dat hij iets met het bestuur heeft te maken? Er staat dat hij een luxe paard is.

Usumani | 26-03-20 | 10:32

@Usumani | 26-03-20 | 10:32: Waarom zou hij dan corona moeten faken, en niet gewoon thuis gaan zitten? Der Schnitzeljäger is - in meerdere reacties - van mening dat bestuurders als Merkel en Halsema hun snor zullen drukken. Dan slaat het voorbeeld van Charles nergens op.

Goldfinger | 26-03-20 | 11:13

Ik schreef het al eerder hier, vanuit haar optiek is die "gezonde tegenzin" gefundeerd in haar waardering voor (het overeind houden van) de rechtsstaat.

Nu denk ik er wat anders over, maar ik blijf eerst even bij La Halasema, want er is iets geks aan de hand.

Draconisch de "zwaardmacht" van de rechtsstaat uitoefenen leidt m.i. volgens haar denken tot aantasting van die rechtsstaat.

Hieruit volgt dat ze eigenlijk minder of geen vertrouwen in onze rechtstaat heeft en misschien vreest voor afglijden daarvan als de verantwoordelijken geproefd hebben van de macht en hun machtswellust gevoed hebben gekregen.

Korter gezegd mevr. Halsema lijkt geen hoge pet op te hebben van onze rechtsstaat in ons Nederland, ze vertrouwt kracht en weerbaarheid van ons systeem niet. Als deze redenering klopt dan heeft de burgemeesteres een probleem. Wij moeten erop vertrouwen dat onze overheden overtuigd zijn van de kracht van onze rechtsstaat, m.n. als we kijken naar bepaalde processen.

Ik zat naar de narren op de Haagse markt te kijken en dacht. De hele handel in één keer in een aantal boevenwagens schoffelen. Massaproces met supersnelrecht en nog dezelfde middag in al die leegstaande cellen proppen met twee maanden onvoorwaardelijk. Ben wat meer Russisch/Aziatisch ingesteld in oorlogstijd (Macron! Merci, mon president)

(Afgrijzen, hoon ende veroordeling zijn thans mijn deel ter regressief linkerzijde)

Maar ik denk dat we uiteindelijk zo'n goede rechtsstaat hebben, dat we na het overwinnen van de coronacrisis, keurig terugschakelen naar een humanere aanpak van bepaalde misdaden en/of overtredingen.
Dat, m.i. kunnen wij! Vreest mevr. Halsema mogelijke voortwoekeringen van draconische maatregelen?
Blij dat er nu voorbeeldstraffen worden uitgedeeld.
Beetje laat, maar dat is een beginnetje. Evocatus
PS
Mijn hart gaat uit naar vrienden in Zuid-Italië. Een van hen, vrouw, reed rond op zoek naar een super waar het niet al te druk was. Dat vonden de carabinieri niet leuk, want ze werd op straat wel drie keer aangehouden om uitleg te verschaffen. Adequate reactie gezien de opperste ellende in dat land.

Evocatus | 26-03-20 | 00:51 | 3

Ze is een criminoloog en dat krijg je er nooit meer uit: als het fout gaat ligt dat altijd aan 'het systeem' en nooit aan slechte keuzes van individuele burgers.

******** | 26-03-20 | 06:00

Dat deel van machtswellustelingen is anders wel mooi waar gebleken.
In Nederland bijna de koffieshops dicht en nu in Frankrijk in het departement Aisne is de verkoop van alcohol verboden. (Ze hebben daar een moslim bestuurder).

www.rt.com/news/483997-france-alcohol...

Mensen zo treiteren tijdens quarantaine, ik hoop dat ze hem ooit een keer kielhalen.

IkWilOokWatZeggen | 26-03-20 | 09:05

Vreest mevr. Halsema mogelijke voortwoekeringen van draconische maatregelen? Nee, de maatregelen is niet wat ze vreest. Ze vreest dat het één van de pilaren van de linkse filosofie onderuit gehaald wordt als het volk ziet dat soft beleid in sommige gevallen lijdt tot dood en ellende. Het is eigenlijk links in een notendop: als je doorslaat in sociaal gedrag door het te gaan opleggen, gaat het vroeg of later fout. Daarom kan "solidariteit" nooit gedwongen zijn, want dan is het niet meer solidair, maar gewoon een plicht. Ze vreest dat zij en haar linkse bolwerk stemmen gaat verliezen. Gladiator Fap

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:01

Niet naar te luisteren naar die vrouw. Ze lijkt wel de tanden op elkaar te houden als ze praat.

Roelke | 26-03-20 | 00:18 | 1

Nou, ja Roelke,

Als dat nu het enige probleem was.
8-)) Evocatus
.

Evocatus | 26-03-20 | 00:52

Het is Amsterdam. Er werd al geruime tijd geklaagd dat het zo druk was. Nu komt er een oplossing, is het weer niet goed. Verder kan ik er weinig woorden aan vuil maken. Amsterdam weet het altijd beter, het is een broeinest van ellende, criminaliteit, deugpolitiek en permanent gekwetsten. Succes!

Frau Merkel | 26-03-20 | 00:06 | 2

Niks mis mee maar de troep lozen ze altijd in hun buitengebied zoals het noorden en oosten van het land.

Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:02

@Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:02: Illustreer dit eens met voorbeelden s.v.p.

Goldfinger | 26-03-20 | 08:28

Antwoord: een nét aangetreden burgemeester die een directe link heeft naar illegaal wapenbezit en die bij herhaling doodleuk en hardop uitspreekt om A; de wet niet te zullen handhaven en B: haar bevolking niet te zullen beschermen en die dan nog op haar plaats zit - die kan écht wel een corona-stootje hebben.

bisbisbis | 25-03-20 | 23:49

Ik gun B&W, als oud Amsterdammer en gevlucht voor die Goor Linkse terreur, alle slechts toe. Kan me niet rot genoeg zijn...

Ter verdediging van de cijfers in Islammerdam aan het IJ : in Brabant en Limburg sloeg corona eerder toe dankzij de briljante opmerking van het rivm dat carnaval maar een feestje is dat in kleine groepjes wordt gevierd. De eikels.... Daardoor kwam de uitbraak. Ook alle airlines, waaronder KLM, brachten veel corona lijders naar Nederland. Zij mochten gewoon blijven doorvliegen vanaf zwaar besmette landen. 0,0 controle op Schiphol. En nog steeds niet.... Met dank aan dit stomme incompetente kabinet.
Brabant nam maatregelen en daardoor zakken nu de cijfers iets. Tergend langzaam, maar toch.

Rutte en het RIVM weigeren nog steeds om heel Nederland in harde lockdown te zetten. Het gaat dus nog wel even verder. Incubatietijd minimaal 2 - 3 weken voordat effecten zichtbaar zijn.
Daardoor gaan de IC's het wellicht niet redden, het wordt spannend volgens Gommers. Hij kan het weten.
Het incompetente RIVM en het flutkabinet slaat telkens de plank helemaal mis.....

De rest van Nederland kwam dus later aan de beurt en daarom zijn er nog harde stijgingen. Die zijn er de komende 2-3 weken ook nog wel.

Er zijn nu 1150 IC bedden. 500 bedden worden volgens Gommers gebruikt voor niet corona patiënten. De 650 overige IC bedden zijn voor de corona patiënten. Die liggen as weekend waarschijnlijk vol, ondanks adviezen aan 80 jarigen om toch maar niet in coma aan de beademing te gaan... Zij sterven dus thuis of in het zorgtehuis.

Hulde aan de huisartsen, zorgpersoneel en ziekenhuis personeel voor het zware werk dat zij doen. Zonder voldoende beschikbare beschermende kleding, testen en mondkapjes.

Met dank aan Mark Rutte en zijn miljarden bezuinigingen op de zorg van de afgelopen 8 jaar, waardoor Nederland nu (per hoofd van de bevolking) het laagste aantal IC bedden van Europa heeft.
Mark Rutte, je bent een gore narcist en de grootste hufter die ik ken....

FrankOngerust | 25-03-20 | 23:43 | 2

Held, je verwoord mijn woede!

Generaalspruit | 25-03-20 | 23:58

... Met dank aan Mark Rutte en zijn miljarden bezuinigingen op de zorg van de afgelopen 8 jaar, waardoor Nederland nu (per hoofd van de bevolking) het laagste aantal IC bedden van Europa heeft....

Alle reservecapaciteit is overal wegbezuinigd (van ic-bedden tot buffers van pensioenfondsen tot reseve-treinen). Dan ben je dus als land extreem kwetsbaar voor elke kleine verstoring.

******** | 26-03-20 | 06:07

Halsema doet me denken aan enkele slecht leidinggevende vrouwen waar ik helaas mee van doen heb gehad. De eigen onzekerheid maskeren met allerlei deftige en parmantige uitspraken en je in werkelijkheid geen raad weten met de situatie. Wat valt die muts door de mand.
Maar wegsturen, dat doen ze niet.
Want tussen droom en daad staan Deugers in de weg en praktische bezwaren
en verkiezingen die niemand kan verklaren en Van Dantzig in de Raad.

JvanDeventer | 25-03-20 | 23:29 | 2

Beste JvanDeventer

In de Tweede Kamer kan men redelijk vrijblijvend allerlei regressie links gedachtegoed uitventen, jarenlang, maar in Amsterdam moet er in de praktijk gewerkt worden. Dát is het probleem met dit soort mensen.
Nu gaat het voor het eggieh. Evocatus

Evocatus | 26-03-20 | 00:57

@Evocatus | 26-03-20 | 00:57: Dat én het feit dat eigen gelijk emotioneel boven common sense gesteld wordt.

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:06

Bedoelen jullie dit letterlijk of figuurlijk?
Anyway... voor wat mij betreft geen van beiden.

RickVogelschrick | 25-03-20 | 23:24

Er wonen volgens Femke vast teveel ouderen in Amsterdam.

Mogwai | 25-03-20 | 23:23 | 2

Die moeten plaats maken voor jonge hippe influx.

Brintabever | 25-03-20 | 23:42

Nee, voor Lebensraum voor oude en nieuwe input zorgen

bart2653 | 26-03-20 | 10:09

Snel alle viaducten onder de A10 dichtmetselen, voordat de Amsterdammers alle ziekenhuizen in Nederland koloniseren!

TonieKolonie | 25-03-20 | 23:07

Als die voetbalclub uit Amsterdam nou wel de winter had overleefd in de CL en het geluk had om tegen Atalanta Bergamo te loten?

Petecoldfeet | 25-03-20 | 23:05

Ze moet toch op een of andere manier ruimte maken voor die vluchtelingen.

NaughtiusMaximus | 25-03-20 | 22:38

In de VS wordt het werkelijke aantal infecties met SARS 2 acht maal hoger ingeschat dan de getallen die CDC (de Amerikaanse RIVM) opgeeft. Twee artikelen voorspellen de Amerikaanse situatie hoe rampzalig die zich ontwikkelt www.insidermonkey.com/blog/hell-is-co... en www.unz.com/runz/correctly-estimating... Wat bij dit alles actief meespeelt is de scherpe scheiding tussen liberaal Amerika (Californië en New York) en Trump country (het Evangelical midden). Zodra het gezondheidssysteem (aantal opname mogelijkheden in IC) vast loopt, zal het aantal doden zeer scherp gaan stijgen. Amerika is een gigantisch obesitas land en het aantal mensen met een verzwakte immuniteit is niet te tellen. Beide artikel schrijvers hanteren de actuele sterfte cijfers om van daaruit de omvang van de infecties te berekenen. Bottomline: de VS wordt veel erger dan Italië.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-03-20 | 22:28 | 4

Ik vrees dat u met uw analyse gelijk gaat krijgen. Brrr, the horror!

pibasso | 25-03-20 | 23:14

Speelde de handelsoorlog dan misshien toch een rol...

Flow82 | 25-03-20 | 23:45

Ze zitten allemaal continue in de stress: kunnen elk moment ontslagen worden ('at will employment') en hebben geen spaargeld (mensen van 60 die best lekker verdienen maar nooit voor hun pensioen hebben gespaard).
Een van de weinige ontsnappingen is voortplanting: met 3 kinderen in je huis krijg je $6k per jaar basisinkomen: schop je broedsel met een zak chips op straat en je maakt winst. Ondernemende geesten maken ook nog een dealtje met een pedo.
Je kunt ook in het leger gaan, mensen doodknallen terwijl je te jong bent om te drinken: welkom ptss en drugsverslaving.

Maar dat wordt allemaal gezien als individueel probleem dat je met therapie en happy-pills moet oplossen ipv een systeemprobleem.

Heel veel mensen die dik&ondervoed zijn: een zak chips of een twinkie stilt de honger. Wie meer geld heeft laat elke dag eten bezorgen.

******** | 26-03-20 | 06:29
▼ 1 antwoord verborgen

Dit Corona-virus komt voor die smerige neopolpotters natuurlijk als een geschenk uit de hemel.

erkomenanderetijden | 25-03-20 | 22:22

Ik hou van vrouwen zoals COVID.
19 en quickly spread.

Shestov | 25-03-20 | 22:18 | 1

Je bedoeld: Je houdt van vrouwen zoals Covid; 19 en makkelijk te krijgen?

ratelaar | 26-03-20 | 07:23

Alleen religieuzen mogen nog samenscholen. 1 kritische vraag hierover gehoord?

Zoltan | 25-03-20 | 22:15 | 6

Voetbal is een religie?

erkomenanderetijden | 25-03-20 | 22:48

Ja, de humanisten sprongen er meteen bovenop, en toen gingen de religieuzen uitleggen dat ze toch heus wel hun kerkdiensten live-streamen zonder bezoekers

******** | 26-03-20 | 06:31

@******** | 26-03-20 | 06:31: wat zeggen de bijbel en de koran eigenlijk over live streams? Komt t gebed dan aan bij god en allah of ploft dan de hemelse VPN-server?

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Net even zitten zoeken op een link tussen het nogal vaag gedefinieerde Bestuurlijke Risicogemeenten, dat vooral op verstoorde interne verhoudingen betrekking lijkt te hebben en Artikel 132 lid 5 van de Grondwet over ingrijpen bij grove taakverwaarlozing van lagere overheden door de Rijksoverheid. Dat laatste schijnt vooral te gebeuren bij het niet kunnen opstellen van een begroting, waardoor het betreffende overheidsorgaan geen mandaat heeft om zijn taak uit te oefenen.

Zo te zien is er dus geen enkel objectieve kwalitatieve meetlat om een gemeente inhoudelijk te kunnen beoordelen. Wel kunnen besluiten worden vernietigd op basis van strijdigheid met de wet of uit hoofde van algemeen belang. Dat lijkt me dweilen met de kraan open.

Blijkbaar is een goed bestuurde hoofdstad va het land niet in het algemeen belang. Waarom zou het ook?

Rest In Privacy | 25-03-20 | 22:06 | 2

De inhoudelijke beoordeling vindt plaats, als het goed is, bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Dr. Blechtrummel | 25-03-20 | 22:15

@Dr. Blechtrummel | 25-03-20 | 22:15: Op basis van verkiezingsprogramma's vooraf inderdaad. En dat is de basis voor onze democratie uiteraard: de kiezer bepaalt. Maar een blanco beleidscheque is een ander uiterste. Zie ook de allesbehalve SMART gedefinieerde governance bij de overheid.

Concrete kwaliteitscriteria voor behoorlijk overheidsbestuur: sowieso niet iets om aan juristen over te laten. Bovendien heb je dan als kiezer in dat geval veel meer houvast, dan nu met al die ideologisch gedeformeerde schijnheiligen waar we het vooralsnog van moeten hebben.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 22:40

Che Sera Sera.
Als burgemeester ben je een moeder, een vader, een hoeder.
Dat maakte van der Laan zo goed. Hij stond boven de partijen en greep resoluut in waar nodig.
Femke is geen moeder, geen vader, geen hoeder.
Ze ontstijgt het niveau niet van een nukkige puber gemixt met een GroenLinks kamerlid.
Prima voor de 2e kamer.

Heel slecht voor de stad. Er is een bestuurder nodig voor alle bewoners, niet voor een kleine dweepzieke groep fans uit de grachtengordel.
Heb ik iets tegen een vrouw? Nee, ik schat Caroline Gehrels of Marjolein Moorman tien keer hoger in.

Of de corona haar inhaalt? De kans dat de elite besmet is via het boekenbal is groot (dixit Georgia Verbaan) en la Halsema laat zich graag in met de elite. Kwestie van tijd.
Ze struikelt sowieso. Het is een geboren faalhaas met een bijzondere eigenschap; arrogantie. Iets dat niet past in het functieprofiel.

ristretto | 25-03-20 | 21:56 | 2

Caroline Gehrels was ook enige echte serieuze kandidaat. Maar moest en zou die trut worden.

Lorejas | 25-03-20 | 21:59

Loeder?

Twisted_Faith | 25-03-20 | 22:20

Machtig mooi hoe kritisch en verstandig de reaguurder is, Het moet natuurlijk aan Halsema liggen. De grote stijging begint op 18 maart, dus we tellen 2 weken terug, 6 maart, wat waren de regels toen in heel nederland, geen fuck.
Dus wat hebben we: een pandemie, waar zal die eerder uit de hand lopen, in de stad in NL waar je je kont niet kunt keren van de toeristen, die komen zuipen, feesten en neuken, zaken doen, over de grachten lopen en musea bezoeken op steenworp afstand van schiphol, een gateway naar alle hoeken van de wereld, of fucking Sittard-Geleen.
Ik ben blij dat er nog mensen zijn die "met gezonde tegenzin, zeer bereid" zijn om te handhaven (want dat zegt ze), maar zich realiseert dat dit zeer bijzonder is dat een overheid zo ingrijpt, iemand die dus niet in 1 tel schuimbekkend in de full on nazi-verboten stand schiet . Gerustellend..
Zou wat reaguurders hier ook moeten proberen.

medo | 25-03-20 | 21:56 | 15

@Berbaar | 25-03-20 | 22:24: lol. Vergeten hoe u zelf herhaaldelijk in de paniek schoot bij tegenvallende verkiezingsuitslagen?

ristretto | 26-03-20 | 07:57

@Grijskijkert | 25-03-20 | 23:09: Dat maakt haar ook zwak. Kijk eens, als je niets anders doet dan ongezonde situaties in stand houden en optreden saboteert, wet op de gezichtsbedekking, Haga madrassa, inbraak en vuurwapenbezit (in een ambtswoning) wordt het heel moeilijk om tegen je burgers te zeggen dat de wet (noodwetgeving) ten alle tijde nageleefd dient te worden. Dat moet ik zeggen van Remkes. Dat die markt nog open was, was een foutje, maar zodra ie door had wat er aan de hand was, was ie dicht ook. Dan valt er op Remkes ook wel het een en ander aan te merken, maar hij is niet bang van zijn burgers, waar Halsema dat gewoon wel is.

Heiner | 26-03-20 | 10:48
▼ 12 antwoorden verborgen

Zouden de ‘we are Here’ nog hier zijn?

Trumme | 25-03-20 | 21:48 | 1

Die zullen de stad wel uitvluchten!

pibasso | 25-03-20 | 23:17

Amsterdam is wel een mooie stad, alleen jammer van die inwoners. Ik zie mogelijkheden. Laat Halsema nog maar een keer de Amsterdammers aanraden zo veel mogelijk de kroeg in te gaan. En een meeting van GroenLinks in hartje Amsterdam zou ook niet verkeerd zijn. Niet vergeten Rosenmoller uit te nodigen.

spanarchist | 25-03-20 | 21:47

Volgens mij zit La Halsema zwaar in de plastieke chirurgie!

Hopen voor Robert dat ze d'r va*i*n net zo heeft laten opstrakken als dr smoeltje.

Serieus na een paar bier zou ik ...... .... doen !!!!

Schwanzeleber | 25-03-20 | 21:47 | 6

@GeenHeil | 25-03-20 | 21:49: Ik zou je huidige medicatie effe op pauze zetten, je beoordelingsvermogen aangaande "doenbare dames" lijkt ernstig ondermijnt...

Grijskijkert | 25-03-20 | 22:24
▼ 3 antwoorden verborgen

ik denk dat er binnenkort gehandhaafd wordt op gezichtbedekkende kleding.

Beste_Landgenoten | 25-03-20 | 21:46

@De verwarde man | 25-03-20 | 21:15: Ehh, er is hier alleen consensus over de grafentheorie uit de wiskunde, zonder contact, geen nieuwe besmetting. Daarmee is dus R_0, de besmettelijkheid te beïnvloeden. Dat lijkt me nou niet echt iets wat wetenschappelijk ter discussie staat.

Tweede wat gebruikt wordt is exponentiële groei. Waar die R_0 een rol speelt. Dat is ook geen hogere wiskunde, die ter discussie staat. Als iedere besmetting leidt tot twee nieuwe, weten we dat we de reeks 1, 2, 4, 8, 16, 32, 64, ... krijgen. Leidt het tot drie nieuwe krijg je 1, 3, 9, 27, .... Gezien wat er in Amsterdam nu gebeurd, wordt de zorg daar een druppel op de gloeiende plaat na een generatie of 10.

Waar je over zou kunnen discussiëren, is of het niet goedkoper is om afscheid te nemen van 5 tot 10% van de wereldbevolking, en gewoon door te leven, in plaats van al deze draconische maatregelen. Dat is een onoplosbare politieke/ethische discussie. Alleen over dat dilemma deed ik geen enkele uitspraak, en dat ben ik ook niet van plan. Mensen die daarin gepromoveerd zijn, mogen daarover oreren. Ik heb daar totaal geen behoefte aan.

Hetzelfde zie je met de klimaatdiscussie. Of het klimaat beïnvloed wordt door de mens is niet zo interessant, het klimaat is sowieso instabiel, dus het wordt tijd dat we het klimaat kunnen beïnvloeden, om zo ongunstige klimaatwijzigingen te kunnen keren. Ook om in een later stadium Mars geschikt te maken voor bewoning.

Zolang het enige is waar deze wereld internationaal aan kan samenwerken een wereldoorlog is, zie ik ieder plan om het klimaat te redden (van zichzelf of van ons) of ieder plan het klimaat te verbeteren (geen langdurige droogtes) gedoemd te mislukken. Nederland heeft dus een plan nodig hoe om te gaan met een zeespiegel die fors stijgt. Dat is al een keertje eerder gebeurd, lang voordat de mens hier rondliep, en zal ondanks of dankzij de mens opnieuw gebeuren.

Ik hoop dat je "ondanks of dankzij" opvat zoals ik het bedoel. Of de klimaatverandering androgeen is, is irrelevant. We weten zeker dat minimaal 1 vorm van klimaatverandering zal plaatsvinden, dus moet de focus liggen die te accepteren, te improviseren, ons aan te passen en dat te overleven. Wat dat betreft is het voor mij een Schrödingers kat, hij kan dood zijn, hij kan leven, het boeit niet, we kunnen zonder die informatie verder.

Er is trouwens een hele andere reden om minder CO2 uit te stoten. Als we de concentratie nog een keertje verdubbelen in de lucht, kunnen wij, de mens, een stuk minder goed nadenken. Sommige plantjes zullen fantastisch groeien, maar het zal een nieuwe stap zijn in the great dumbing down. green.harvard.edu/tools-resources/res...

Feynman | 25-03-20 | 21:43 | 1

Toch, de geluiden zijn her en der al te horen. 'Opofferen', of hoe je het ook wilt noemen. Die discussie is ijzig pijnlijk maar misschien, binnenkort, onvermijdelijk.

Dr. Blechtrummel | 25-03-20 | 21:54

Laten we alvast de deuren van woningen in Amsterdam dichtlassen.

Lepton | 25-03-20 | 21:43 | 1

Er zijn voorbeelden...

Guillermo | 25-03-20 | 22:13

Pure lamlendigheid. Ze kunnen ook niks met een leegstaand ziekenhuis want "er staan geen bedden" en "er is geen personeel". Goh, je zou ook eens wat moeten aanpakken.
Elders bouwt men even een Van der Valk hotel om:
"Het hotel in Urmond is in no time tot coronacentrum gemaakt, om thuiszorg en ziekenhuizen te ontlasten. Veel horecapersoneel zorgt straks, onder streng protocol, voor patiënten."

Schmalz | 25-03-20 | 21:42 | 3

De Brabanders hebben heel Amsterdam gebouwd en die weten als geen ander dat ze idd niets kunnen. Het is of sociaal onbeholpen en uitkeringstrekker of afgestudeerd op de UvA.
En daar ga je geen oorlog mee winnen.

Trumme | 25-03-20 | 21:47

Toch een beetje nuance, voor mensen die geen ervaring met opvoeden hebben. Je kunt zeggen; eigenlijk wil ik dit niet maar je laat me geen andere keus. Btw exact dezelfde weg die de regering volgt.

Dr. Blechtrummel | 25-03-20 | 21:41

Is de scheiding eindelijk aangekondigd, of spreek ik nou voor mijn beurt?

dathoujetoch | 25-03-20 | 21:39

Ik heb medelijden met de Amsterdammers.

24^7 | 25-03-20 | 21:39 | 2

Ik niet, ze hebben zelf het rondje ingekleurd...

Air van Boven Dorens | 25-03-20 | 21:40

Stemmen hè.....

Is dit nog nieuws? | 25-03-20 | 21:43

Prima verhaal.
Rustig, geen paniek en logisch dat men de maatregelen en handhaving aanpast aan de locatie en mogelijkheden.
Niks om je druk over te maken tenzij je het boosmensje virus hebt.

Berbaar | 25-03-20 | 21:38 | 2

Welk verhaal?

A.I. van Dee | 25-03-20 | 22:11

Altijd over mensjes praten maar zelf 1.70 m zijn. LOL

benjeallanggek | 25-03-20 | 22:52

Toen de Duitsers nog de baas waren in de hoofdstad, toen werd er nog wel enigszins gehandhaafd. Daarna ging het snel mis.

VanBukkem | 25-03-20 | 21:36 | 4

Lekker joden de gracht in gooien, ja dat kan je ook zien als handhaven.

Nipplechip | 25-03-20 | 21:44

deze gaat te ver.

Guillermo | 25-03-20 | 22:15

@Guillermo | 25-03-20 | 22:15: Vind ik ook. Zolang geen groen linksers in de gracht gegooid worden is dit echt fout.

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:16
▼ 1 antwoord verborgen

Overheidstaak prio nr 1 is altijd geweest: veiligheid van de burgers. Voor deze veiligheid moet je...? Juist. Handhaven. Nou is handhaven precies wat links niet doet, liberalen niet doen, groen niet doet, overgesubsidieerde lobbylaven niet doen. 020 bewoners: eigen schuld dikke bult. Je hebt zelf massaal gestemd op niksnutten en nonvaleurs (volgens mij is dat hetzelfde maar you get my point right).

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:33 | 1

Is ook precies wat ze nooit wilde doen. Niet tegen illegalen, Niet tegen Moslim extremisten, niet tegen jongelingen die met vuurwapens spelen, niet tegen boerka's.

Heiner | 25-03-20 | 21:49

Italy reports 683 more coronavirus deaths. The death toll in Italy rose to 7,503, with 74,386 infections, as Spain's death toll surpassed China's.
www.aljazeera.com/news/2020/03/india-...

AntonJansen | 25-03-20 | 21:29

Deze taak is voor haar een graadje te hoog, ze zal net als Bruno "pudding" Bruins in elkaar zakken.

hoogvlieger | 25-03-20 | 21:28 | 4

Die liet zich mooi vallen, leek net echt.

Ben-Bataaf | 25-03-20 | 21:36

@Abject | 25-03-20 | 21:30: Yep en dan her en der niet bestaande ziekenhuizen en IC plaatsen gaan inzetten.

Zapata10 | 25-03-20 | 21:36

@Abject | 25-03-20 | 21:30:
Mit der angriff Groot Wassink's wird das alles wieder in Ordnung kommen.

Varende_Reaguurder | 25-03-20 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist en opgerot-
Altijdaanwezig | 25-03-20 | 21:28 | 26
▼ 26 antwoorden verborgen

Het is allemaal de schuld van Halalsema!1

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:25

Benieuwd hoe deze extreem-linkse kaakklem bitch zichzelf hieruit gaat redden. Nu zal blijken hoe volkomen incompetent dit rare mens in feite is en hoe totaal ongeschikt ze ook is voor deze baan. Ik bedoel: " Met tegenzin handhaven" ? What the fuck ? Je hebt als burgemeester toch bepaalde verantwoordelijkheden ? Eerst viel Bruins al door de mand, het zou zomaar kunnen dat Halsema de volgende is.

Motleycrew | 25-03-20 | 21:25

Zonder dat Halsema het in de gaten heeft volgt ze de lijn Trump die handhaaft ook met flinke tegenzin.

Jan Dribbel | 25-03-20 | 21:25

Leeg en vaag verhaal, zoals gewoonlijk bij de televaag. Angstzaaierij.

Nipplechip | 25-03-20 | 21:43

Mede dankzij Halsema zal dat liedje van "15 miljoen mensen" binnenkort weer actueel zijn.

spanarchist | 25-03-20 | 21:23 | 1

die niet, wel die over de fietsen

Guillermo | 25-03-20 | 22:16

Mag ik nou zeggen: Corona waar blijf je? Kweetooknietmeer wat ik mag zeggen van de dikastokrastie, dat woord kan ik niet eens uitspreken. Ik ga er maar voor de veiligheid vanuit, ik ben namelijk een oude witte hetero sexist racist en fascist, dat ik dan sowieso helegaar niks mag zeggen.

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:21
-weggejorist-
Julius Pace Car | 25-03-20 | 21:21 | 2

Betwijfel of er echt mensen zijn die het iets kan interesseren wat er met halsema of Amsterdam gebeurt. Ik niet in ieder geval.

Mark_D_NL | 25-03-20 | 21:20 | 1

Het kan Ajax het kampioenschap kosten. Daley Blind is hartpatiënt bijv.

arlen | 25-03-20 | 23:51

Ik zit te kijken naar een filmpje van een bank. Daarop zit een mevrouw vragen te beantwoorden. Met de uitstraling van een zak aardappels. De toon waarop ze spreekt doet mij denken aan een dame die je aan de telefoon krijgt als je de servicelijn van Lactacyd belt met dat de vraag hoe je dat produkt gebruikt.

Leptob | 25-03-20 | 21:20 | 1

Tena lady was het eerste waar ik aan dacht bij de eerste seconde dat ik dit bekeek

Mark_D_NL | 25-03-20 | 21:22

Ik begin wel voorzichtig optimistisch te worden dat we de epidemie over een paar weken onder controle gaan krijgen maar zie Amsterdam als een enorm risico. Als de handhaving daar niet op orde is knalt de zaak weer exponentieel uit de hand. In dat geval moeten we gewoon een cordon sanitaire rond de stad aanleggen.

Max Headroom | 25-03-20 | 21:18 | 1

Net als in China - Amsterdam op slot. Die stad loopt nu al een week achter ongeveer lijkt het, laffe bedoeling daar.

harry21 | 25-03-20 | 21:21

Ik denk dat er politiek gezien niemand zal sneuvelen dankzij Corona behalve de directeur RIVM en de opvolger van Bruins die ik nog minder zie.

Dirk III | 25-03-20 | 21:17 | 2

onzin, doen het juist goed

Guillermo | 25-03-20 | 22:17

Ben benieuwd hoe suikerziekte, corona en verzwakt door iftar met elkaar samengaan, kom maar op met die ramadan.
Kijken wie ze de schuld gaan geven als het medicijn niet werkt.
Tuuterdetuuttuut.

marrretje | 25-03-20 | 21:16

Aan handhaven is niets "liberaals" aan. Aan gedogen weer wel.

Geil Kippetje | 25-03-20 | 21:15

GL, D66 en PvdA hebben met 23 zetels samen een meerderheid, kaakklem blijft.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:14

Is toch logisch: in Amsterdam was onlangs nog een uitverkochte Europese wedstrijd waar mogelijk ook die cabaretier besmet was of raakte. In Rotterdam wordt al jaren niet meer Europees gevoetbald na de winterstop.

witwas | 25-03-20 | 21:13

Heerlijk, een uitgestorven Amsterdam...

BrutusBosch | 25-03-20 | 21:13

Tja, La Halsema in de vrijstaat die 020 heet... Hadden we ooit iets anders verwacht dan dit van deze burgermoeke ? Duidelijk is wel dat het dramdeugen inmiddels genetisch verankerd is bij de GL zeloten. Zelfs een zich behoorlijk snel verspreidend en nogal besmettelijk virus ziet geen kans om de natuurlijke overlevingsdrang aan te spreken bij La Halsema. Misschien beter om concertina kordon rond het gesticht 020 te leggen. Drones erboven voor de livestream en inzoomen op de plaatselijke Gaza-wijk om te zien hoe de locals daar compleet apestront gaan.

Grijskijkert | 25-03-20 | 21:12 | 2

Zou zomaar kunnen als Amsterdam de nieuwe brandhaard wordt, ik ga vanaf morgen ook thuiswerken want ik zie collegae om me heen niezen en toch naar werk komen.

marrretje | 25-03-20 | 21:21

@marrretje | 25-03-20 | 21:21: Nieuwe brandhaard ? Niet te hopen. Al was het maar omdat het gejank & gemiemel uit 020 dan losbarst en niet van de lucht zal zijn als "de lieve stad zo hard getroffen wordt"...

Grijskijkert | 25-03-20 | 21:54

Dat mens wil niet handhaven.
Maar wel handhaven op automobilisten. Wat is dat nou voor trut.

ZZP-er | 25-03-20 | 21:12 | 2

Ze handhaaft ze wel hoor, maar eerst legt ze alle vaasjes langs de kleurenwaaier. Bij blanken roept ze; schuldig. Bij niet blanken; ik wil de schijn van etnisch profileren vermijden.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:19

13 maart,

AT5-journalist: 'Als Amsterdammers nog even naar de kroeg willen dit weekend, kan dat ? '

Halsema: 'Zeker, je kan natúúrlijk een borreltje drinken als je gezond bent. Ga niet op locaties waar 100 mensen of meer zijn. Houd een beetje afstand van elkaar en neem de voorzorgsmaatregelen in acht. Maar drink een borreltje in een goede Amsterdamse kroeg als je daar zin in hebt'.
twitter.com/i/status/1239194430751617...

AntonJansen | 25-03-20 | 21:12 | 9

020 is een speeltuin..

Maar ook Femke kan te ver gaan..

@narretje

neonreclame | 25-03-20 | 21:30

@Superior Bastard | 25-03-20 | 21:18: Ook toen had ze al beter moeten weten wat een domme muts.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 22:04

Dat getal 100 is een soort bingogetal waar heel veel waarde aan wordt gehangen, alleen heeft het geen wetenschappelijke waarde. Pure symboliek.

arlen | 25-03-20 | 23:56
▼ 6 antwoorden verborgen

"het is een stad waar je, als je nu door het centrum fiets, je de vogels hoort fluiten."

[Zucht...] Is het weeer niet goed.

VanBukkem | 25-03-20 | 21:11 | 3

Ik hoorde vanmiddag..

Hey, Pane(N)koek..!!

Was een vreemde vogel...

neonreclame | 25-03-20 | 21:13

Overigens zal het mij compleet worst wezen hoe en of Amsterdam zich door deze coronacrisis heen slaat. (Een crisis die wij er overigens helemaal zelf van maken, maar goed, dat is een ander topic.)

VanBukkem | 25-03-20 | 21:16

Alleen in 020 heeft het ellendige virus niet de vaste gifgroene viruskleur, maar rood (met zwarte stipjes om een of andere reden). Waarom: het ware ellendige virus in 020 is namelijk GROENlinks.

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:11 | 1

En 1 van de meest voorkomende symptomen is het met een bakfiets stelselmatig tegen het verkeer in en door rood rijden.

Zenzeo | 25-03-20 | 21:14

We waren hier 2 weken lang het zwaarst getroffen in Brabant maar ik heb zo’n gevoel dat we als eersten Wuhan achterna gaan.

Trumme | 25-03-20 | 21:11 | 3

lol. Weer iemand die de cijfers uit China als zoete koek slikt. Nu alweer vergeten dat China weeeeekenlang zijn eigen Chernobyl onder de pet hield?

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:13

@TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:13: die cijfers in dat grafiekje hierboven zijn van het RIVM. Amsterdam doet hetzelfde als New York ; het verdrievoudigd per dag.

Trumme | 25-03-20 | 21:17

@Trumme | 25-03-20 | 21:17: Verdrievoudigd? Nou dan valt het wel mee dus. Exponentieel is de poep hits the ventilator.

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:31

Deze dame had in de eerste plaats nooit burgemeester van A'dam moeten worden. Niet gekozen, maar omhooggevallen vanuit extreemlinkse hoek - de beruchte baantjescarrousel. Als je dan ziet wat ze zoal geflikt heeft in tegenstelling tot de mooie praatjes en hoogdravende idealen, dan is ze imho eerder rijp voor een partijfunctie dan dit. Motie van wantrouwen in de raad zal het nooit halen op grond van de stemmenverhouding. Jammer.

L.E. Raar | 25-03-20 | 21:11 | 1

Amen.

ZZP-er | 25-03-20 | 21:14

Mja, de PvdA is erg succesvol geweest met het omvolken van Amsterdam, de extreemGroenlinkse burgemeester opzadelend met een probleem rond "handhaven".
Succes en *kuch* gezondheid gewenst.

Jan Passant mk2 | 25-03-20 | 21:11

"en op markten mogen alleen nog maar kramen staan waar levensmiddelen worden verkocht"
Dat is zowat de hele markt. Goed bezig!

Here's Freddy | 25-03-20 | 21:10 | 2

En waar koopt ies mijn man nou nieuwe boerka voor mij? Waar?

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:14

De Amsterdamse politie heeft intussen wel leren overleven tussen de wensdenkers van de Driehoek enerzijds - en de barre multiKul aan de andere kant.
Dat zijn intussen meesters in het "de-escalerend" optreden.

Jan Passant mk2 | 25-03-20 | 21:14

Als rutte word bewonderd voor het niksdoen kan Halasema toch ook gewoon blijven zitten.

Een echte staatsvrouw.

anti-fatwa | 25-03-20 | 21:10 | 1

Precies ze doet het geweldig petje af en applaus voor halalsema. Anders is het weer met 2 maten meten.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 22:02

Vreemd inderdaad, dat het aantal Corona-besmettingen in Amsterdam sneller groeit dan in pakweg het Friese stadje Sloten. Verbaast me echt...

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:10 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 25-03-20 | 21:21: Ik begrijp jou. Jij begreep mij niet en dacht dat ik jouw ironie niet begreep.

Is niet zo vreemd. Het is al moeilijk genoeg zonder lichaamstaal, gezichtsexpressies en intonaties. En nu zit iedereen ook al 18 uur per dag op Geenstijl....

Het is net russisch roulette dat Geenstijl. 1/6 topics is niet Corona.

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:34
▼ 5 antwoorden verborgen

We hebben toch 2 miljoen mensen binnengehaald die ons zouden gaan verzorgen? Waarom zie ik die niet op al die fotos van verplegend personeel?

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:09 | 2

Ha!

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:15

De apothekers en IC chirurgen zijn nu 5 jaar hier. Lang genoeg om productief te worden, zou je zeggen.

Max Headroom | 25-03-20 | 21:23

Don't care of mevrouw Halsema haar burgemeesterschap overleeft...020 herft gekozen voor links, en dat is wat ze krijgen, inclusief die recalcitrante anarchistische trien als burgermeester. Lekker zelf uitzoeken... niet mijn hoofdstad meer!

Nederlanddraaitdoor | 25-03-20 | 21:09

En dan te bedenken dat die radicale totaalidioot Rutger Grootheidswaanzin-Wassink de regie over de corona-aanpak heeft.

"Een woordvoerder van waarnemend wethouder voor Zorg, Rutger Groot Wassink (GroenLinks) zegt in een reactie dat er voortdurend gekeken wordt welke locaties beschikbaar en geschikt zijn in de stad, maar dat opvang van coranapatiënten in het Slotervaart 'nu niet aan de orde is'. Het zou namelijk tijd kosten om het ziekenhuis weer geschikt te maken voor medische zorg. Niet duidelijk is of de gemeente dan nu voorbereidingen treft voor een scenario straks waarin er nog minder tijd is." www.at5.nl/artikelen/200858/waarom-he...

Ik heb serieus met onze Amsterdamse reaguurders te doen. Wat een drama gaat dit worden.

Abject | 25-03-20 | 21:08 | 3

Hah, grappig. het is idd vast veel lastiger om een ziekenhuis dat een jaartje leeg staat weer geschikt te maken, dan kun je beter een niet-zorggebouw zoals de RAI om te bouwen naar zorglocatie. Zo'n gesloten ziekenhuis heeft natuurlijk geen noodstroom, perslucht, indeling en logistieke infrastructuur van een ziekenhuis.

harry21 | 25-03-20 | 21:29

@harry21 | 25-03-20 | 21:29: Inderdaad maar dan verdienen de vrinden van de RAI niets. En je moet je netwerk wel tevreden houden natuurlijk.
Maar wat je zegt het moet een kleiner kunstje zijn om een leeg ziekenhuis weer te vullen met bedden en beademingsapparatuur dan een ongecompartimenteerde RAI hal geschikt te maken.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:58

@A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:58:
Al deze besluitvorming wordt gemaakt door een man die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien, zijn grootste wapenfeit alvorens hij bij de gestaalde kaders van GroenLinks terecht kwam: "Hij studeerde af in de politieke geschiedenis met een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion (RAF)." nl.wikipedia.org/wiki/Rutger_Groot_Wa...

Dat ik ooit meelij zou krijgen met Amsterdam....

Abject | 26-03-20 | 02:51

@Wc-kip | 25-03-20 | 20:52: Chinese data is altijd problematisch.

Gelukkig zijn sommige dingen extern toetsbaar. De Chinese lockdown had zo`n effect op de atmosfeer dat die door iedere satelliet is waargenomen, ook satellieten van landen die ik vertrouw. Hetzelfde zie je in minder schepen die in China aanmeren en andere data die niet in beheer van China is.

Samen met de beelden dat in Wuhan deuren werden dichtgelast om quarantaine af te dwingen, of de beelden van noodhospitalen zonder onderlinge isolatie zie je een beleid wat klopt bij een stevige quarantaine, waar van bekend is, dat die kan werken. Taiwan deed dat met Sars met een compleet ziekenhuis, waar patiënten uit pure wanhoop uit het raam probeerden te springen. We weten dat Taiwan de strijd tegen Sars uiteindelijk gewonnen heeft.

Ik heb nul vertrouwen in de "Chinese" stelling dat kinderen geen drager zijn of niet ziek kunnen worden, of de ziekte niet doorgeven. Mede door videobeelden uit China, waarin kinderen het slachtoffer waren. Natuurlijk kunnen die kinderen ook door een andere oorzaak zijn overleden. Er zijn veel virussen die in kinderen minder ernstig beeld geven, wat verklaard waarom hun behandeling geen prio heeft. Helaas zorgt dat ervoor dat Westerse landen kinderen ook buiten beschouwing lieten, wat onterecht is. Zelfs het Chinese CDC geeft aan niet te weten tot in hoeverre kinderen de verspreiding aandrijven. Gelukkig doet Nederland daar zes weken lang zelfstandig onderzoek naar.

In de landen die met een tijdelijke shutdown in combinatie met een extreem groot gericht testprogramma een forse reductie hebben geboekt, zal het risico op een nieuwe opleving bestaan. Ze zullen nog jaren moeten blijven opletten, en blijven testen. De onderliggende wiskunde is helemaal niet zo moeilijk. medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-th...

Het is niet zozeer dat ik de Chinese data vertrouw, het is de aanpak waarvan wetenschappelijke consensus is, waarom die zou kunnen werken. Bij gebrek aan betere ideeën, zie ik helaas geen andere oplossing.

Feynman | 25-03-20 | 21:07 | 4

Zolang de gastheer niet een vogel of varken is zoals bij Influenza (de bron is daardoor immens groot) zal het wel meevallen met een jaarlijks terugkerend Corona-virus. Ik verwacht dat het langzaam uitdooft en niet terugkeert maar de tijd zal het leren. In ieder geval is een Corona-virus in meerdere opzichten totaal onvergelijkbaar met het Influenza-virus.

Roadsurfer | 25-03-20 | 21:31

@Roadsurfer | 25-03-20 | 21:31:
Voor het eerst heeft SARS nu de grootste vleermuizenpopulatie ter wereld bereikt.
Houd die metropolen in Brazilië goed in de gaten.

Ben-Bataaf | 25-03-20 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Denkhetnjet | 25-03-20 | 21:06

Ik vind Femke Halsema net zomin een echte bestuurder als Martin Koolhoven een echte filmregisseur of Halina Reijn een echte actrice. Ze doen alsof. En kennelijk kun je daar heel ver mee komen in Nederland.

Zenzeo | 25-03-20 | 21:06 | 1

Voordeel is dat er veel echte bestuurders en leiderschap uit het bedrijfsleven en leger vrij gaat komen, en die nemen het straks wel over deze hobbyisten.

harry21 | 25-03-20 | 21:31

Wat betekenen die cijfers nou? Die betekenen dat alle vrije IC bedden in en om Amsterdam en in Noord Holland boven het Noordzeekanaal straks worden gebruikt voor Amsterdammertjes die zich door het lakse beleid van Rijksoverheid en Halsema en de eigen mentaliteit hebben aangestoken. Van die Amsterdammertjes heeft een heel groot deel last van welvaartsziektes die bij bepaalde groepen allochtonen veel vaker voorkomen dan bij autochtonen.

Heiner | 25-03-20 | 21:06 | 2

Obesitas en diabetes. Epidemische vormen.

Zenzeo | 25-03-20 | 21:08

Femke Fatale.

Green Widow.

Eva Grün.

Etc.

djs | 25-03-20 | 21:05

Ze hebben hetzelfde stijgingspercentage als New York. En ook hetzelfde kneiter linksch bestuur.

Trumme | 25-03-20 | 21:05 | 3

Havana aan de Hudson.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:09

Kneiter links in New York? Valt toch wel mee...

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:11

Over de noodzaak van handhaven en strak optreden door de overheid kun je je conclusies wel trekken als je vandaag de lokale Brabantse pers leest. Auto's van zorgpersoneel dat extra lange diensten aan het draaien was in de ziekenhuizen worden opengebroken en leeggeroofd. Nu het op mijn thuiswerkplek zo rustig is, ben ik bij deze vrijwilliger om deze parkeerplaatsen te bewaken, en de mensen die dit doen op te wachten. En met dat opwachten bedoel ik de manier zoals ik in mijn legertijd geleerd heb, niet zoals een stadswacht. Want mijn bloed kookt als ik zoiets lees.

CeesCloosd | 25-03-20 | 21:04 | 3

"De vernielingen staan op camera, het ziekenhuis gaat aangifte doen en de beelden worden met de politie gedeeld."
Dat de politie die beelden maar direct openbaar maakt.

Ben-Bataaf | 25-03-20 | 21:20

@Ben-Bataaf | 25-03-20 | 21:20: Heeft de politie daar nog wel tijd voor? Hoewel... tijd om te flitsen hebben ze ook nog, dus.

Muxje | 25-03-20 | 21:30

@Ben-Bataaf | 25-03-20 | 21:20: Over een maand of 5 op opsporing verzocht maar met balkjes en gefilmt met een aardappel.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:51

Percentage besmettingen loopt gelijk met stijging WOZ waarde.

Kaas de Vies | 25-03-20 | 21:03
-weggejorist-
van heinde en verre | 25-03-20 | 21:01

Is er al een filmpje opgedoken waarin Halsema haar aanhangers vraagt of ze meer of minder bejaarden willen?

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:00

In het algemeen heeft verspreiding te maken met bevolkingsdichtheid en ik vermoed ook met jonge mensen.
De doden vallen uiteindelijk onder de oudere mensen.

Eu- trolletjes alhier roepen dat het verdacht is dat Rusland met zo'n lange Chinese grens zo laag scoort op de ellende indexen.
Nu zou het best kunnen dat ze echt zo dom zijn, daarom dat ik het nog maar een keer schrijf: je hebt het over gebieden als Kraj Transbaikal, Amoer en Boerjatië...
Republieken zo groot als Duitsland met nog geen miljoen inwoners. Nog geen 3 op elke vierkante km. 150 meter afstand houden is daar gewoon!
In Nederland wonen er meer dan 400 meer op een vierkante KM.
In Amsterdam weer zo'n 5000 meer per KM2.
Ik weet wel waar ik naar toe zou gaan als ik een virus was dat op voorplanting belust was.

De verwarde man | 25-03-20 | 21:00 | 4

Ah ok dus dat in New York nu iedere dag het aantal besmettingen verdrievoudigd heeft te maken met bevolkingsdichtheid. In China Taiwan of Hongkong leven veel minder mensen.

Trumme | 25-03-20 | 21:08

@Trumme | 25-03-20 | 21:08:
Als u een liniaal ziet, denkt u ook gelijk dat er geen diepte bestaat?
Zijn natuurlijk ook nog andere factoren, slimmerd!

De verwarde man | 25-03-20 | 21:17

@De verwarde man | 25-03-20 | 21:17: klopt oa. veel te laat ingrijpen. Dat is de grootste factor blijkt wel.

Trumme | 25-03-20 | 21:24
▼ 1 antwoord verborgen

Een stad DoodDeugen.... Kan dat?
Daar gaan we dus achter komen.

Zet het leger alvast maar in, niet zozeer voor het handhaven, maar voor het afgrendelen van die stad. Als dat in blinde paniek uitzaait is heel Nederland verloren, hier is carnaval klein bier bij.

Femke Halsema, Burgemoeder des doods.

Abject | 25-03-20 | 20:59 | 1

Ja dat kan gewoon! Gewoon lekker laten creperen en niks doen, Hauptsache wir deugen! De volgende stap is namelijk dat het deug-geweer met deug munitie geladen wordt, waardoor er een handje geholpen wordt en je het deugen er letterlijk ingeschoten krijgt. Deugen zul je! Deugen! Deugen!

Gladiator Fap | 26-03-20 | 10:24

De aversie die ik tegen dit mens heb is niet in woorden uit te drukken...

Air van Boven Dorens | 25-03-20 | 20:59 | 2

En zelf gaat ze de epidemie lekker veilig uitzitten in haar ver afgelegen stulpje in Holysloot. Zo misselijkmakend dat wijf. Daar verbleekt dat geDeug met haar kind bij die zwarte school bij.
www.geenstijl.nl/5152314/dit-is-de-tw...

Abject | 25-03-20 | 21:03

@Abject | 25-03-20 | 21:03: mensen in lock-down zetten is onmenselijk hè. Ze kunnen beter op hun buik met een slang in de bek liggen.

Trumme | 25-03-20 | 21:09

Het is (voor liberalen) prima dat je deze maatregelen met tegenzin neemt. Het is echter absoluut niet ok om te benadrukken dat je de handhaving ervan met tegenzin doet, zoals zij deed. Niet alleen irritante virtue signalling op persoonlijke titel die we zo van haar gewend zijn, maar je ondermijnt daarmee ook de maatregelen zelf.

Muxje | 25-03-20 | 20:59

Pas als het een dodenlijstje is, kan je wat met zo’n grafiek. Nu zegt het geen reet.

beldewouten | 25-03-20 | 20:58

Zou maar oppassen met het parafaseren van Koningin Halsema van de GL vrijstaat Amsterdam.
Als ze je voor de GL\D66 rechtbank sleept komt daar vast een heel ander oordeel uit dan bij Baudet

ZomaarEen | 25-03-20 | 20:58

Als antwoord op de vraag: gelukkig niet.

Macroglossum | 25-03-20 | 20:58

Tja, een wereldwijde pandemie is andere koek dan genderneutrale toiletten, het verhangen van straatnaambordjes of gezeul met een kudde illegalen...

Zenzeo | 25-03-20 | 20:58 | 1

Hoe is het eigenlijk met 'We are here'? Hoor je momenteel weinig van, hoewel ze minstens zo hardnekkig zijn als het coronavirus en zich net zo gemakkelijk verspreiden.

FrankVeer | 25-03-20 | 21:33

Overleeft Rutte de coronacrisis?

GS-poll?

gaffelbaard | 25-03-20 | 20:57 | 7

@Superior Bastard | 25-03-20 | 21:09: Torenhoge waarderingscijfers overal, behalve in de panelen van een anarchistische website.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 21:13

Absoluut, die komt er zelfs sterker uit. Die gooit gewoon iedereen voor de bus. Van het RIVM tot en met zijn eigen kabinetsleden. Aan Tefal-Rutte blijft nooit iets kleven.

FrankVeer | 25-03-20 | 21:35
▼ 4 antwoorden verborgen

Ziehier de laffe houding van GroenLinks. Weigeren op welke manier dan ook te handhaven ('de rechtsstaat is je vriend') en je verschuilen achter alles wat het Rijk mogelijk zou maken. Toen er een verbod op gezichtsbedekkende kleding kwam, weigerden deze mensen dit te handhaven. Niet alleen hypocriet maar inmiddels gewoon schadelijk voor de volksgezondheid.

Plusser | 25-03-20 | 20:57

Dat Amsterdam sowieso nog open is, de Efteling is toch ook gesloten?

Mr_Natural | 25-03-20 | 20:56 | 1

Zit te wachten op de eerste die op de Dam loopt met zo’n pestmasker...

Canis.bonus.es | 25-03-20 | 20:57

Femke Halsema en handhaven? Hoe is het met dat onderzoek dan naar iets wat bij haar in huis had gelegen.

stipjes | 25-03-20 | 20:55 | 1

Halsema heeft zich nooit gerealiseerd dat handhaven in haar functie omschrijving stond.

Heiner | 25-03-20 | 20:59

Ondertussen wilt de EU data van telecomproviders hebben om te zien waar grote groepen mensen bij elkaar komen, aldus het financieel dagblad.

PlagueInc | 25-03-20 | 20:54 | 4

Never waste a good crisis.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 20:59

De EU is totaal onzichtbaar tijdens deze crisis, maar zoiets kunnen ze dan weer wel.

Dutch_Holland | 25-03-20 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Zou Rutte nou niet de neiging hebben om Halsema even te bellen om haar de oren te wassen? Tenslotte ondermijnt zij met haar houding potentieel het nationale crisis- en calamiteitenbeleid.

MickeyGouda | 25-03-20 | 20:54 | 6

@MickeyGouda | 25-03-20 | 21:10: In potentie was qua opbouw van de zin beter geweest. Voor de rest inderdaad zeikt de bastard maar dat is VVDers eigen.

Zapata10 | 25-03-20 | 21:34

@Zapata10 | 25-03-20 | 21:34:

Bedankt, Zapata. Dan was het dus D) een taalkundige observatie die inhoudelijk niets bijdraagt. Zucht.

MickeyGouda | 25-03-20 | 21:45

Ze had allang ontslagen moeten worden, Al toen ze de AIVD een loer draaide. Nooit hoor je van burgemeesters die in de TK over de tong gaan, Zij zit er net en er is altijd wel wat.

Heiner | 25-03-20 | 22:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vind dat we gewoon iedereen zonder Ausweis op straat kapot moeten slaan.
Dat iedereen verplicht met een telefoon-app en armbandje gevolgd word door Brussel. En loopt u vervolgens tegen de wil van de app-bandje op straat? Knuppel en boete.
En dat we kontant geld afschaffen. Want virus verspreider.

Succes 1984 adeptjes.

TheBurnerMan | 25-03-20 | 20:53 | 1

Met Ausweis kun je harder slaan.

Ben-Bataaf | 25-03-20 | 21:09

Ik zal wel heel on Nederlands zijn als ik vind dat die Italiaanse burgemeesters heel wat daadkrachtiger over kwamen en dat niet alleen, ook heel wat meer betrokken, het lijkt wel of die heks het geen ene moer interesseert wat of wie er besmet wordt, zolang zij maar haar politieke agenda kan doordrijven.

zwellevertje | 25-03-20 | 20:52 | 4

@TheBurnerMan | 25-03-20 | 20:56: Stel je niet aan man, noem eens één reden om aan te nemen dat je niet meer naar buiten mag als dat virus dood, weg of zonder gevaar is??

zwellevertje | 25-03-20 | 20:59

@zwellevertje | 25-03-20 | 20:59: Dit virus gaat niet dood/weg. Tenzij grootschalig en effectief vaccineren zoals polio. En zelfs dat bestaat nog.
Sterker nog. Een virus leeft niet. Een virus is een RNA deeltje in een klontje vet. Het is chemisch.
Zonder gevaar? Dat word het ook nooit. De vraag is [aan de politiek]: hoeveel gevaar wil je accepteren als samenleving en wat mag het kosten? (ten koste van wat?)

Maar dan over de vrijheden. Stel dat alles weer teruggedraaid word behalve het betalen met contant geld. Electoraal is er nu overtuigd van: kontant geld. Te onhygienisch. Ineens is er draagvlak. Want een volk heeft een heuristiek (verse herinnering) van een Corona Crisis, ziektetransmissie en het verloren vertrouwen in de veiligheid van je leven.
Banken willen er vanaf. De nieuwe jeugd wil er van af (makkelijk iphone/ik heb niets te verbergen). Meer en meer ondernemers vinden het "groen en duurzaam".

Eerst neem ik je alles af en ben je echt in crisisnood (mentaal/fysiek). Dan geef ik je bijna alles terug. Dat geeft je opluchting. Je bent bereid om dat beetje wat je hebt verloren te accepteren. Risk and Loss Aversion + heuristiek.

En nu hebben we het nog niet eens over economische crisis ergens in de range van zware recessie tot aan zware depressie gehad.

Chanté!

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:28

Heerlijk in mijn holletje. Genoeg om handen. Bijvoorbeeld de tuin ter grootte van een voetbalveld. Geen levende ziel te bekennen. Hoe mooi kan croma zijn. Elk nadeel.....

Rest In Privacy | 25-03-20 | 22:05
▼ 1 antwoord verborgen

Amsterdam is nou eenmaal een internationale stad. In de rest van het land komen alleen de Duitsers op bezoek.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 20:51 | 1

Giethoorn was een Chinese hotspot en Volendam / Zaanse Schans zat in het A'dam toerisme pakket.

Eeuwig..Op..Vakantie | 25-03-20 | 21:07

Klassieke lagere school rekenfout.. 300% is meer dan 50% ..
zucht

Epistulae_Morales | 25-03-20 | 20:51 | 3

Procentueel gezien natuurlijk wel...

Canis.bonus.es | 25-03-20 | 20:59

Ja, het is bijna grappig.

Superior Bastard | 25-03-20 | 20:59

Van 1 naar 3 is 300% dus dat zegt in principe nog niet zoveel.
0 van niks naar 300% van niks is nog steeds niks.
Dus aantallen graag!

Miezerig | 25-03-20 | 21:00

Grote stad, chaotische stad. Kweenie of la Kaakklem hier echt een hand in heeft.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 20:50 | 3

Ik ben inderdaad benieuwd hoe het in Amsterdam gaat aflopen qua besmettingen, etc.

MathiasRots | 25-03-20 | 20:52

Bejaarden stemmen toch geen Groenlinks.
Dit schept alleen maar nieuwe ruimte voor Groenlinks aanhangers.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 20:55

Juist daarom moet Halsema hard handhaven en niet zo'n quasi nonchalante houding aannemen. Zij laadt met dit gedrag een enorme verantwoordelijkheid op haar schouders.

therealbraindump | 25-03-20 | 21:02

Die afgescheiden stadstaat valt wat mij betreft onder de buitenland rubriek. Niet echt boeiend wat daar gebeurt.

witwas | 25-03-20 | 20:50

Stap 1) Google "coronavirus tracked: the latest figures as the pandemic spreads"
Stap 2) Druk op de eerste hit: www.ft.com/coronavirus-latest
Stap 3) Kijk wat de meest succesvolle landen gedaan hebben, en kopieer dat.

Zuid Korea: Via contactonderzoek gigantisch gericht testprogramma.
Japan: Strikte gehoorzaamheid en mondmaskers normaal in samenleving.
Wuhan: Totale lockdown, quarantaine en gericht testprogramma.

Natuurlijk gaat het daar nog steeds niet perfect. Perfectie bestaat niet, en je moet je niet laten tegenhouden door the perfect solution fallacy. Bron WHO www.youtube.com/watch?v=e-XPL91r0uk Speed triumphs perfection. We moeten testen, testen en testen. Uiteraard gericht, maar veel meer dan we nu doen. Bron: WHO. www.youtube.com/watch?v=3GqhApWmFtA

Gisteren kwamen er 98 nieuwe patiënten met Corona op de IC. Bij een gemiddelde verblijfsduur van drie weken heb je in dat tempo al gemiddeld 2100 IC bedden nodig. Die hebben we niet. Gelukkig hebben hobbyisten al zicht op een uitvoerbare, betaalbare oplossing. freebreathing.org/ Alle tekeningen gratis beschikbaar.

Lokale productie van testen, mondmaskers en beademingsapparatuur is onze enige hoop.

Feynman | 25-03-20 | 20:49 | 10

@Feynman | 25-03-20 | 21:12: Ik heb gezegd voornamelijk. Ik heb gezegd niet productieven. Ik heb dus nooit ALLEEN gezegd. En als we het dan nog steeds in perspectief plaatsen, raad ik je aan voor duidelijke cijfers echt weg te blijven rtlnieuws diens geilen op anekdotische drama's.

Deze wil je luisteren. Komt ook aanbod dat het niet alleen bejaarden en gehandicapten terug. Solide info. Oprechte vragen van beide heren. Mist wel een macro-economische invalshoek. Maar die kunnen we ergens anders luisteren.
#99 – Peter Hotez, M.D., Ph.D.: Continuing the conversation on COVID-19
peterattiamd.com/covid-19/

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:42

@A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:42: *mankeert

A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:42

Een mooi initiatief, dat freebreathing.org. Thanks voor het delen!

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:53
▼ 7 antwoorden verborgen

Weer oorverdovend stil op joop. Wat als dit fvd burgermeesteres was geweest?

Miesjke | 25-03-20 | 20:48 | 3

Dan had ze applaus vanaf het balkon van GeenStijl gekregen.
Nou goed?

Ruimedenker | 25-03-20 | 21:04

Impeachment lijkt me passend. Het lijkt me een te grote kenau om de eer aan zichzelf te houden. Zoveelste stukje falen van iemand met een groot gebrek aan zelfreflectie. Iemand die de kunst van de rede steevast verwart met het ultieme gelijk. Iemand die voor eigen gerief en welzijn probeert te downplayen, ten koste van een politie apparaat. Ten kostte van de functie als burgermoeder van dat apparaat.

Iemand die enkel een eigen agenda wil blijven voeren met een megalomanie waar de honden geen droog brood van lusten. Ze kent geen schaamte, laat zich niet terugfluiten, staat niet open voor kritiek, maar staat als kapitein aan het roer van de Titanic Amsterdam.

Vroeger, niet eens zo heel erg lang geleden, was het als provinciaal hip om er te wonen. Als student, als yup, als bedrijf. Nu doe je er alles aan om er weg te blijven, weg te komen. Stad is naar de klote geholpen. Zit geen trots meer in, zit geen eer meer in. Zelfs een beetje Rotterdammer neemt de moeite niet mer om de stad af te fakkelen. Want dat kan de stad als de beste zelf.

En voor de ramptoerist is het een schitterend ongeluk om te aanschouwen.

Rollins | 25-03-20 | 20:48 | 1

Mooi geschreven. En waar, ook.

Montgomery Burns | 26-03-20 | 08:19

Ik heb het al zo vaak gezegd en geschreven, Groen Links is er alleen maar om samenlevingen te ontwrichten. En dat ontwrichten doen ze planmatig, doelgericht en bewust.
Het gedrag van Halsema, moeder van een crimineel joch, en getrouwd met een criminele man, is niets anders dan tegen wetten ingaan (bijv. boerka verbod) en handhaving af te zwakken. Dat alles past regelrecht in het straatje van Groen Links, die de broodheer is/was van o.a. kraakbeweging, antifa, onkruid, rara en ik weet niet hoeveel andere agressieve bewegingen. Als je door dat Groene frontje heen kijkt zie je een diepgewortelde criminele organisatie en daar is Halsema een van de kopstukken van. Figuren al Duyvendak en Groot Wassink behoeven geen nadere toelichting. Halsema is vele malen erger dan een epidemie.

Broadsquire | 25-03-20 | 20:46 | 4

Amen, helemaal mee eens.

DMaN | 25-03-20 | 21:02

Juist.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:36

Het zijn toch in het groen gehulde communisten, met een vlugje cultureel marxisme ?

thephysicist | 25-03-20 | 21:57
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een onzin artikel. Natuurlijk stijgt het aantal patiënten sneller als er meer mensen wonen. Het gaat om het percentage ten opzichte van het aantal inwoners. Op deze manier doet Nederland het ook veel beter dan Duitsland.

the-X! | 25-03-20 | 20:46 | 5

Dat gekke '%' tekentje bij de getalletjes betekent procent. Omdat u dacht dat het niet om percentage ging.

Blasfemie | 25-03-20 | 21:08

@Superior Bastard | 25-03-20 | 20:55: en the-X! | 25-03-20 | 20:46.
+387% Amsterdam
+221% Rotterdam

versus

+77% Uden
+72% Breda
+69% Sittard
En kijk even naar de uitleg van blasfemie en dan weer naar deze aantallen met % tekentjes.

A.I. van Dee | 25-03-20 | 21:34

@Blasfemie | 25-03-20 | 21:08: procent tov het aantal patiënten dat er al was. Als er een miljoen mensen wonen dat stijgt het sneller dan ergens waar minder wonen. Als je kijkt naar het percentage tov het aantal inwoners valt het mee.

the-X! | 26-03-20 | 12:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik word genoemd.

Mauguio | 25-03-20 | 20:45

ik zeg al maanden dat Amsterdam verloren is. Dat blijkt maar weer eens. Overigens alle steden met grote groepen moslims zijn de klos. Want moslims zeggen Allah beslist als ik ziek word word ik ziek en ga ik naar de hemel.

Petroselinum crispum | 25-03-20 | 20:44 | 5

@TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:09:
Oké dank wel voor je verslag ter plaatse. :-) In Eindhoven waar de markt trouwens toch al geen mierenhoop is doorgaans houd iedereen zich ook echt goed aan de voorschriften.

keestelpro | 25-03-20 | 21:20

@keestelpro | 25-03-20 | 20:49: beetje laat maar de Dappermarkt was gisteren open, zo ook de febo, macdonalds en kfc.

thephysicist | 25-03-20 | 21:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam - prachtige stad voor een toerist maar ik zou er voor geen goud willen wonen

Wc-kip | 25-03-20 | 20:44

Ik had gehoopt dat Tante Bel Nann er iets van zou maken. Maar zelfs dát is wishfull thinking.

Koffie ? | 25-03-20 | 20:43 | 1

Die is ook burgemeester ?

Koning BongoBongo | 25-03-20 | 21:01

Om je burgers veilig en gezond te houden gaat misschien wat ver maar ze kan wel gewoon afdwingen te handhaven als die burgers zich niet aan de relatief vrijblijvende afspraken houden.

knutsel_ | 25-03-20 | 20:43

Met de dag blijer dat ik daar niet meer woon.

Rest In Privacy | 25-03-20 | 20:43

Bij de aanpak van dit virus zit er tussen de aanpak door Trump of Halsema eigenlijk niet eens zo veel verschil met hetzelfde resultaat.

Schemerlamp | 25-03-20 | 20:43 | 2

Vergeet Bill de Blasio en Nancy Pelosi niet.

Ben-Bataaf | 25-03-20 | 20:54

Reken maar dat Trump gaat handhaven.
Of denk je dat ie $2000 miljard !! voor John Dick gaat uitgeven?

Ruimedenker | 25-03-20 | 21:01

Grootste stad, grootste groei. Niets vreemds aan.
Onzinstukje dit.

Superior Bastard | 25-03-20 | 20:43 | 9

@Superior Bastard | 25-03-20 | 20:44: Jouw linkse ideologie is triest.... elke dag weer .

Koning BongoBongo | 25-03-20 | 20:59

@Koning BongoBongo | 25-03-20 | 20:59:
Oh, en welke “linkse en ideologie” mag dat dan wel niet zijn? Of ben je in uw ogen links als je dit artikel onzin vind?
Simpleton.

Superior Bastard | 25-03-20 | 21:05

HO wacht. Logisch redeneren, diepgang en nuances zoeken mag niet he!

Sluit ons op.! Sluit ons op!

Verder als FVD'er moet ik wel even zeggen: No lefty

TheBurnerMan | 25-03-20 | 21:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Gewoon Amsterdam afscheiden van Nederland. Niet handhaven? Prima dan houden wij wel afstand.

endtotrolling | 25-03-20 | 20:43

Dat de Groene Khmer daar zo veel moeite mee heeft terwijl de door hun zo bewonderde Rode Khmer daar geen enkel probleem mee had.
Als stad krijg je de bestuurders die je verdient.
Anyway Femke overleeft die wel, net als toen met dat pistool van haar zo'n of toen ze fractieliester (Akela) was en Wijnand Duyvendak een boek uitbracht over zijn terroristische verleden.

Osdorpertje | 25-03-20 | 20:42

Als amsterdammer zeg ik neen dat gaat ze niet overleven. Wereldvreemd mens en bijna niemand hier moet d'r. Leeft in haar verwende bubbel en die wordt nog voor het einde van haar ambtstermijn de gracht in geflikkerd.

kleinvrouwke | 25-03-20 | 20:42 | 1

Ligt ook nog een Schot in..

( Sorry Ouders..)

neonreclame | 25-03-20 | 20:55

Halsema moet handhaven.

Eigenwijze namaak koningin.

Is dit nog nieuws? | 25-03-20 | 20:42 | 1

Femke doet haar best en jij heus ook alleen komt dat er bij beide van jullie nogal ongelukkig uit.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 25-03-20 | 22:52

Er is niets in Amsterdam dat de moeite van het redden waard is.

Nou ja, vooruit dan maar: Centraal Station. Waar de trein naat Rotterdam vertrekt.

De rest? Hoe eerder dit extreem linkse inclusiviteits gekkenhuis afzinkt, hoe beter...

Odin | 25-03-20 | 20:41 | 2

Ja halloo>>11

Ik dan..??

Ik ben toch we..

* Boehoe...*

neonreclame | 25-03-20 | 20:53

CS staat op moerasgrond, enig idee hoeveel houten palen daaronder staan om dat overeind te houden? Idem de rest van de stad, gebouwd op drijfzand, afzagen en laten afzinken.

Schemerlamp | 25-03-20 | 20:55

Er zullen eerst wat Merels, Vlinders, Mauritsjes en Coenraadjes over de corona-kling gejaagd moeten worden in dat hipster-resort vol naievelingen dat we Amsterdam plachten te noemen., voordat daar iets verandert.

Pedante-aap | 25-03-20 | 20:41 | 2

Haha

Roelpaardensmoel | 25-03-20 | 21:08

Hear hear.

Cepalislam500mg | 25-03-20 | 21:24

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Onnozele hals.

Bobbbe | 25-03-20 | 20:41

Kan iemand mij uitleggen waarom Halsema ''met tegenzin handhaaft''?

Wc-kip | 25-03-20 | 20:40 | 2

Die hele toon van het interview is verkeerd. Als AT5 komt interviewen is het altijd een links onderonsje. Ze zitten daar een beetje het slachtoffer uit te hangen terwijl het helemaal niet wij tegen hun is maar iets van alle mensen in Nederland samen.

keestelpro | 25-03-20 | 20:45

Omdat er in Amsterdam vrijwel nooit wordt gehandhaafd. En omdat Halsema niet de autoriteit, wil of capaciteit heeft dat te doen. Amsterdam is een anarchistisch taxpoet verbrand paradijs dat lak heeft de aan regelgeving in de rest van Nederland. En daarmee komen ze altijd weg, behalve deze keer want met dit virus valt niet te marchanderen.

Der Schnitzeljäger | 26-03-20 | 07:11

Veiligheid is halsemazaak

Hemmenaar7 | 25-03-20 | 20:40

Om reden dat zij geen dictator is.

ProAsfalt | 25-03-20 | 20:40

Wel handhaven, maar het publiek moet vooral niet naar 112 bellen.
Nu ben ik in de war.
Dank jullie wel.
Ik wor helemaal maf van die Zeeuwse Amsterdammers.

Ruimedenker | 25-03-20 | 20:38

ach, La Halsema. In het dolhuis Amsterdam is alles mogelijk. Ze zal nog wel een paaar jaar op haar pluche mogen blijven.

Glasgow Argus | 25-03-20 | 20:36

Femke gaat heel Amsterdam uitroeien met d'r softe gedoe.
Ik zie een een duidelijke parallel tussen het is maar een religie en het is maar een griepje. Alles afvlakken en bagatelliseren. Het is ernst Femke!

keestelpro | 25-03-20 | 20:36 | 6

@ProAsfalt | 25-03-20 | 20:49:
Bedankt voor de geruststellende woorden ProAsfalt.
Je hebt gelijk over die cijfers maar de lockdown situatie is er simpelweg om IC's beschikbaar te houden voor iedereen in nood.
Op de lange duur komt het goed met corona maar de komende weken hooguit maanden zullen we solidair moeten zijn met elkaar.

keestelpro | 25-03-20 | 20:58
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl