GSTV Corona: Dokter Wilders vs. Dokter Rutte
Zachte heelmeesters of premature paniek?
Of het nou komt doordat corona bijna een anagram voor 'Koran' is, of door zijn natuurlijke afkeer van handenweigeraars, het lijkt wel of Geertje Wilders een nog grotere hekel aan het coronavirus heeft dan aan de islam. Dus Geert wil maatregelen, en rap een beetje. Ondertussen blijft premier Rutte vrolijk handen schudden en is iedere besmettingsupdate een ideale gelegenheid om ervoor te zorgen dat ander slecht nieuws even niet viraal gaat. Onze eigen epidemioloog Tom Staal streek met zijn roze testkit over de Patatbalie (en kreeg bijna een schop van de premier). Kijk dan.
PS Technische briefing met RIVM, GGD & UMCU daarrr terugkijken.
Reaguursels
InloggenDag zoveel en weer rond de 20-25% erbij, dus morgen rond de 700 honderd positief getest, dus ga maar uit van 1000 die al besmet zijn. Verder gaat de economie voor uw gezondheid, dus verwacht niet teveel van uw huisarts of ziekenhuis en nog minder van die vvd bende.
RIVM in februari: De kans dat corona zich binnen NL zal verspreiden in vrij klein
RIVM in februari: Handen wassen zal grotendeels volstaan om verspreiding te voorkomen
RIVM in maart: Schud in hemelsnaam geen handen meer, zo dammen we het in.
RIVM in april: krijg maar allemaal de corona, echte maatregelen zijn te duur en de buffer van Rutte bleek de zoveelste leugen.
Economie en centjes gaan voor gezondheid hè.
@Gaat het niet dan? | 11-03-20 | 10:59: Vraag maar aan GS, die doen ook vrolijk mee met de verspreiding van Corona. De roze variant weliswaar. Ook een centen kwestie.
Ik las op die Iris time ook Dat die 6000 testen inclusief dubbele test en controle test is? Dus er zijn maar 2000 tests gedaan? Lekker dan.
Don't test. Don't tell.
Ik heb me er al bij neergelegd dat ik het ga krijgen, ik val in de laagste risico groep dus het zal allemaal wel. Ookal sluit je jezelf 6 maanden hermetisch af van de wereld - dan krijg je het daarna alsnog. Mensen zijn te dom en te egoïstisch om verspreiding te voorkomen; je hebt maar één besmet persoon nodig en het hele circus begint weer opnieuw. Ik zoen de eerste corona patient wel die ik zie, check in op de IC en wandel het ziekenhuis uit net voordat de totale chaos los breekt. Het is niet meer te stoppen, dus waarom nog moeilijk blijven doen.
Mevrouw bij Jinek had gisteren wel een een punt... Tuurlijk is het ook besmettelijk wanneer je geen verschijnselen vertoont, maar dat is in de theorie, die kans is minimaal.
Zoals deze arts: www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Deze arts is besmet tijdens een conferentie, heeft zelf slechts milde verschijnselen gehad, maar toch 2 van zijn kinderen besmet. En de GGD die 'm eerst niet wil checken. Er zullen veel meer van dit soort gevallen zijn. Waarschiinlijk wel minder besmettelijk dan mensen met alle symptomen. Maar toch besmettelijk, en mogwn volgens de richtlijnen vrij rondlopen.
Kans is minimaal , werd ook gezegd tegen man in Dalen Coevorden, die besmet werd tijdens carnaval. ( is wel getest trouwens , zonder aan casusdefinitie te voldoen, complimenten ) Zijn collega’s hoefden niet in quarantaine, want man had nog geen verschijnselen op zijn werk. Dankzij deze domme actie is/ wordt Coevorden een flinke besmettingshaard. Meerdere collega’s hebben wel klachten gekregen en zijn positief getest. Nu zijn huisgenoten kinderen van de collega’s positief getest ( bron rtv drenthe ), die tot ze klachten kregen ook gewoon naar werk en school gingen ? In Duitsland waren deze mensen wel in quarantaine geplaatst. En alle leerlingen van de betreffende scholen, maar in Coevorden is het business as usual. Ben benieuwd hoe de golven zich rond dit steentje gaan verspreiden. ( wel een interessante testcase ) De buitenlandse pers heeft het opmerkelijke optreden van rivm in deze zaak ook al in het vizier.
In Italië gisteren 168 deaths:
2% 50-59 yo
8% 60-69
32% 70-79
45% 80-89
14% >90
Alleen boomers en enkele generation X. Geen millennials.
Voor millenials is geen virus nodig, die gaan al dood bij een netwerkstoring.
De oudere en zwakke gaan eerste dus ik wil nog geen conclusies trekken.
@Max Headroom | 11-03-20 | 08:42: Welnee joh, let maar es op 9 maanden erna ;-)
youtu.be/J6jJBtSuLog Ik kan de authenticiteit niet beoordelen, maar de inhoud klopt met de beschikbare cijfers, klopt bij de wetenschappelijke publicaties en klopt met mijn inschattingen.
Heftig transscript, je hoort de radeloosheid.
Arme mensen, je zult daar maar op de eerste linie staan... dag in dag uit geconfronteerd met een bult ellende. Ik moet dit echt een beetje relativeren voor mezelf, ik zie het maar als werken op een helpdesk... je hoort alleen de mensen met problemen en klachten, nog niet één procent van het totale klantenbestand, maar het lijkt alsof je voor de meest waardeloze firma ooit werkt...
Wanneer een familie lid positief is getest op Corona, wordt er van uitgaan dat de overige familieleden ook het virus hebben door de hoge mate van besmettelijkheid. Alleen, en nu komt ie, worden deze mensen niet getest EN komen niet in het overzicht voor van het RIVM (alleen positief getestte uitslagen).
Goed voor de statistieken.
Die daarbovenop de gezinnen waar die eerste niet getest wordt. Dat worden er ook steeds meer.
Yup, het aantal besmettingen moet vele malen hoger liggen. Het sterftecijfer ten opzichte van de "besmetten" zal ook veel hoger liggen ten opzichte van andere landen. Is niet echt zo maar dat krijg je als je amper mensen test.
@Feynman | 11-03-20 | 06:47: Doen ze in China ook , daarom zijn er daar relatief zeer weinig besmettingen. Die 80.000 besmettingen zijn er waarschijnlijk in het echt 80.000.000
Wat betekend:
We'd Love to Hear From You
cursus lorem molestie vitae. Nulla vehicula, lacus ut suscipit fermentum, turpis felis ultricies dui, ut rhoncus libero augue.
Staat op mijn zorgverzekeringwebsite(gehackt?)
De echte doctoren en deskundigen? Die zitten ook met de handen in het haar.
Maar daar wordt door de politiek en de gemiddelde Nederlander amper naar geluisterd.
Is het niets eens tijd dat Rutte telekids gaat presenteren of tellsell?
Ja, wat zou die succesvol zijn!
Het land dat de minste testcapaciteit heeft heeft ook minder besmette gevallen. Dat gaat de VS nog voor een verrassing zetten de komende weken, als de IC's van de ziekenhuizen vol lopen met gevallen dubbele longontsteking...
Amerikanen en paniek is een ergere situatie als in NL.
Trespassers will be shot, survivors will be shot again waarschuwingbordjes genoeg gezien.
"Wie ben ik om een gecalculeerd risico te nemen met het leven van een ander?" Deze vraag zou wat mij betreft centraal moeten staan bij het coronavraagstuk. Met dit in mijn achterhoofd rij ik zelf bijvoorbeeld bewust geen auto (dat spaart echt levens) en neem ik dit virus serieus. Het verbaast mij dat zoveel anderen dit niet doen, niet in woord althans. Wat nu als blijkt dat jij het mis had? Dat je zelf ongeschonden de strijd doorstaat, maar wel in de wetenschap dat een ander door jouw onachtzaamheid het loodje heeft gelegd? Dat lijkt me geen recept voor gemoedsrust. De wereld is groter dan jezelf. Die neiging om altijd en eerst te zorgen voor nummer 1, leuk verpakt in managers- en psychologenlingo ('persoonlijke ontwikkeling', 'zelfontplooiing', 'empowerment') kan Nederland in dezen nog wel eens hard gaan opbreken. Ik kan alleen maar hopen dat velen - ook hier - alsnog uit hun bubbel komen en bij de les. Tenslotte is wat er gevraagd wordt, gewoon een beetje 'rekening houden met', niet zo veel.
De meeste reaguurders leven al in de perfectie zelfquarantaine, alleen op een zolderkamer met toch al weinig sociale contacten. Ik kan het weten.
Helemaal eens! Het is hier voor de meesten regel om op voetbalpraatnivo te blaten alsof het over griep is, als excuus je er zelf geen zorgen om te maken. Ook het gebrek aan Engelse taal lezen en de interesse buitenlandse media te raadplegen ontbreekt veel van dat soort lui. Die komen dadelijk van een koude kermis thuis. En ‘dat het alleen bejaarden en zieken treft’ roepen geeft blijk van volledig asociaal zijn.
@Beste_Landgenoten | 11-03-20 | 05:50: Ach lieverd, ik wil best ff. Langs komen om je te besmetten hoor. Zeg maar hoe laat.
Ga in Tibet wonen of zo..
Ga in Tibet wonen of zo..
Handjes wassen, niet zoenen, niet knuffelen, drink niet uit andermans glas.
Beetje afstand houden.
Opa & oma in de gaten houden en zo nodig opsluiten.
Eigenlijk alles wat je normaal al doet.
Mocht je toch besmet raken, is de kans dat je het overleeft vele malen groter dan dat je de pijp uit gaat.
Wees daarom wel voorzichtig met oma & opa.
Mooi, Ruimedenker. Virtuele, coronavrije kus.
@MickeyGouda | 11-03-20 | 05:42:
* handkusje in de lucht gooit, richting Gouda*
Geert wil gewoon de grenzen dicht, linksom of rechtsom, naar liever rechtsom natuurlijk. En ja dat handenschudden, daar niet bij zijn standpunten toch helaas over bijstellen. Nu nog de gezichtbedekkende kleding..
Dit tilt appels met peren vergelijken naar een heel nieuw niveau.
Voor het prep-camp:
WHO-recommended handrub formulations:
www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK144054/...
Recept voor het huishouden:
Ingredients
1 cup 99% Isopropyl alcohol OR 1 cup plus 4 teaspoons 91% Isopropyl alcohol
1 tablespoon hydrogen peroxide
1 teaspoon glycerin
Water
Instructions
Tip the alcohol, peroxide and glycerin into a 2-cup glass measure. Then add enough water to bring the total quantity to 1 1/3 cups. Mix well.
Pour, via funnel, the sanitizer into small ("travel-size") bottles. I used squeeze-type bottles, but spritzer- or spray-type bottles are ideal.
En hop! Je GHB is klaar.
G*dT, isopropyl alcohol gebruik ik om de shibata naald van de platenspeler en de koppen van de Dragon te reinigen. Handenwassen gewoon met Unicura balans.
*CcMed*
Kan ontsmetten met pure anti vries voor de autoruiten ook zit toch ook een alcoholsoort in? Is nu in de opruiming ivm aanstaande voorjaar. 5 liter voor 3á4 euro.
@steekmug | 11-03-20 | 06:56:
Probeer het uit. Het beste je neemt een antivriesbad en dan ga je handenschudden.
En hou ons van het resultaat op de hoogte.
How Dutch false sense of security helped coronavirus spread
Lekker bezig hier !!
www.irishtimes.com/news/world/europe/...
Lekker makkelijk lullen vanaf een eiland waar geen mens naar toe wilt.
Wat weten die Ieren nou helemaal.
Geef het nog een week en dan zal de rest van Europa zich ook afvragen wat Nederland bezielde.
Het is al lang bekend dat verspreiding mogelijk is zonder het vertonen van symptomen, vanuit de WHO, door artsen, virologen, instanties, onderzoeken. Maar Nederland stopt de kop hierover in het zand en speelt Russisch roulette. Maar time will tell, deze journaliste gaat nog eens gelijk krijgen.
@RickyLaRue | 11-03-20 | 03:45:
Ze hadden in ieder geval de ballen om St. Patricks Day te cancellen. Weet u nog, carnaval? Vierden we vooral thuis geloof ik, met het gezin (proest).
Denemarken wordt het nieuwe Italie met 172 nieuwe gevallen.
Noorwegen en Zwitserland liggen meer aan kop met resp. 74 en 54 cases per miljoen inwoners. Denemarken 45, en nederland ‘nog’ 22.
Maar wij hebben een mal RIVM en een gestoord leider... dus die geloven alleen in gericht testen en dat Geen handen geven hét verschil gaat maken...
Die domme chinezen... wat dachten hun nou... met hun pakken en ziekenhuisjes en lockdowns... handen schudden! Dát hadden ze moeten verbieden.. dan was het nooit zo erg geworden.... (RIVM denkwijze en boodschap naar China)
Wat een totaal gestoord iets... ons RIVM... en onbegrijpelijk dat mensen er niet een boos om worden hier. De ‘het js maar een griepje’ massa inprenting door onze MSM heeft goed gewerkt in ieder geval.
@Bali Lovert | 11-03-20 | 03:33:
Er wordt door een hoop mensen ook volslagen hysterisch gereageerd. De griep heeft vorig jaar een slachting aangericht vergeleken bij de Corona.
Overigens heeft Denemarken 172 nieuwe gevallen wat best wel veel is voor een klein landje in een uithoek van de wereld.
@Bali Lovert | 11-03-20 | 03:33:
En maar deugen. Bezorgdheid staat gelijk aan paniekvogel dus een PVV'er dus populisme, dus een fascist. Nederland lijdt aan dwangmatig regressief denken.
@Lafayette | 11-03-20 | 03:42: dat dus.
Ik was sinds Corona de kop opstak mijn handen met kokend water.
Mijn huid moet er duidelijk nog even aan wennen maar van Corona heb ik geen last.
In Equador?
@RickyLaRue | 11-03-20 | 03:43:
Ik ben al een half jaar terug in Nederland. Hopelijk valt het in Zuid Amerika mee met de Corona.
De gezondheidszorg valt daar niet te vergelijken met Nederland en ze gaan daar nu richting de winter.
@Gulliver | 11-03-20 | 03:50:
Er zijn overigens in Zuid-Amerika prima ziekenhuizen. In Medellin of Bogota bijvoorbeeld.
U weet uw weg in Colombia?
@RickyLaRue | 11-03-20 | 04:27:
Een beetje.
@Lafayette | 11-03-20 | 04:16:
In de grote steden wel maar niet in de dunner bewoonde gebieden.
Ik ben 9 maanden in een dorpje gebleven waar het dichtstbijzijnde primitieve ziekenhuis zich op meer dan een uur rijden bevond.
Huisartsen kennen ze daar niet wel zijn er wat doktersposten waar ze nauwelijks een pleister kunnen plakken.
@Gulliver | 11-03-20 | 04:44:
Ja, klopt. Verschillen zijn natuurlijk groot. Het land is ook enorm. Echter toch even voor de relativering. Er zijn genoeg streken in Frankrijk waar het dichtstbijzijnde ziekenhuis ook op een uur rijden ligt. Of in IJsland.
Die steekproef was wel een leuke eye opener.
Zoveel besmet, maar er is niet terug te traceren waar en hoe die besmetting is opgelopen.
Contactonderzoek is nu ook totaal zinloos. Het is out of control. Een epidemie. Hopen voor het beste dus. Economie is boven de gezondheid van mensen gesteld.
En terecht.
Die paar Corona dooien overleven we wel een economische crisis levert veel meer slachtoffers op.
@Gulliver | 11-03-20 | 03:14:
Hey Gulliver, mag je weer even uit de quarantaine koepel van de afdeling ? Maar ga je gang voor het nuchter evenwicht ;)
@sprietatoom | 11-03-20 | 03:25:
Klim gillend op een stoel voor de Coronamuis gekkie.
Doet Trump ook: de griep geeft meer slachtoffers, niets aan de hand, loop maar door.
@Gulliver | 11-03-20 | 03:31:
Nee hoor, gewoon kalm blijven.
Die Wilders zegt toch eigenlijk alleen maar zinnige dingen maar door het cordon wordt hij niet serieus genomen en is zijn inbreng gedoemd te mislukken.
Gordon wil Wilders vast wel een keertje serieus nemen.
Hier een wel al wat ouder (18-2-2020) artikel uit de National Geographic op basis van Chinees onderzoek, dat mij vermoeden laat dat dit coronavirus toch echt iets anders is dan een griepvirus:
“Here’s what coronavirus does to the body”
"From blood storms to honeycomb lungs, here’s an organ-by-organ look at how COVID-19 harms humans."
www.nationalgeographic.com/science/20...
Interessante info, zeker voor team "het is maar een griepje". Ik sla het linkje even op, kan de komende dagen nogal eens van pas komen in discussies. Dank voor het posten.
Laat je niet gekker maken.
Het is minder dan een griepje.
@Gulliver | 11-03-20 | 03:18:
We weten nog niet alles er van, het onbekende zorgt voor angst. Een gezonde mix van niet onderschatten maar ook niet overdrijven is een goede instelling.
"Bij de Britse staatssecretaris voor mentale gezondheidszorg Nadine Dorries is het nieuwe coronavirus vastgesteld. De 62-jarige politica bevestigde het nieuws zelf en liet in een verklaring weten dat ze alle voorzorgsmaatregelen heeft getroffen toen ze hoorde van de positieve test en in thuisisolatie zit.
,,De Engelse Openbare Gezondheidsorganisatie is een gedetailleerd contactonderzoek gestart en het ministerie en mijn parlementair bureau volgen nauwgezet de adviezen op", meldde Dorries.
Volgens The Times is nog niet bekend door wie Dorries besmet is geraakt. Dorries had contact met honderden personen in het Britse parlement in de afgelopen week en was aanwezig op een receptie met premier Boris Johnson in de ambtswoning Downing Street 10. Ze zou afgelopen vrijdag ziek zijn geworden. Dinsdagavond bleek dat ze besmet was met het coronavirus." Oeps...
(X) Ongeschikt.
Hoe zit het eigenlijk met de virussen na het coronavirus?, zorgt de covid-19 ziekte voor mensen die het overleefd hebben niet voor een backdoor of permanente vermindering van het afweersysteem van de mens voor nieuwe virussen?
Nee, je bouwt er juist weerstand tegen op.
@Max Headroom | 11-03-20 | 00:58:
Knap bij een zichzelf muterend virus.
Er zijn aanwijzingen daar voor. jvi.asm.org/content/94/5/e02015-19.lo...
Neu...
Maar blijvende longschade een aanverwante problemen wel.
En in de 2e golf ga je als nog naar God Allah boeda of iedere andere schepper van uw keuze
@sprietatoom | 11-03-20 | 02:06:
Het immuunsysteem is geen DNA sequencer die van elke single point mutation totaal in paniek raakt.
Als de mutatiesnelheid van het coronavirus heel hoog is kan dat juist ook goed zijn, veel mutaties zullen niet kunnen vermenigvuldigen.
Er was een tijd dat brabant werd gevreesd voor de "spaanse kraag" die men er kon oplopen........
Fransen moeten bij de komende gemeenteraadsverkiezingen liefst met hun eigen pen stemmen. Die moet dan wel blauw of zwart zijn, zegt minister van Binnenlandse Zaken, Christophe Castaner.
What could possibly go wrong?
@Binnenbaan | 11-03-20 | 00:43:
Probleem opgelost, daarom heb ik ook altijd een pen bij me.
De meeste Fransen gaan toch Le Pen stemmen.
De zomer brengt verlichting, wisten ze in de jaren 80 al. youtu.be/rnac-I0oHgs
Misschien een keestelpro productie.
Vrolijk.
Gewoon min of meer lekker door gaan met z'n allen.
Wat zou er mis kunnen gaan. ... dat zien we dan later wel weer.
Komt tijd, komt raad.
Nederland moet 1,3 miljard aan het Coronafods richting Bruss€l overmaken . Zonder dat het langs het parlement gaat. Wat het er nog meer ongezien naar die maffia in Bruss€l ?
Bron?
Er komt een EU-investeringsfonds om de economische schade van de coronacrisis te beperken. De Europese Commissie stopt per direct 7,5 miljard euro in de pot, op termijn moet de omvang 25 miljard euro worden.
Symptoombestrijding, het piramidespel moet wel doorgaan natuurlijk.
Trump steekt 3 miljard in onderzoek naar het virus, wij steken geld in Italië.
@Max Headroom | 11-03-20 | 00:00: mobile.twitter.com/RutgervdNoort/stat...
Straks de pensioenpot.
In het kader van de Italiaanse meltdown opvangen.
@laagvliegert | 11-03-20 | 00:16:
Corona is hét excuus voor alle geld dat West Europa armer gaat worden.
Betaal het hele pensioengeld, 1500 miljard, maar uit aan de Nederlanders die opgebouwd hebben.
@ja,diedus! | 11-03-20 | 00:13:
Daar wordt dus weer 150 euro per huishouden weggepist. Krijgen we ook geld uit die pot? Dan is het vestzak-broekzak.
@Max Headroom | 11-03-20 | 00:27:
nee want het is een economisch fonds, dus voor Italië. Hetzelfde land waarom we kunstmatig al de rente op 0 % houden al jaren. De Euro moet blijven bestaan, je weet toch ?
@sprietatoom | 11-03-20 | 00:04:
Die Trump waar u het over heeft klinkt als een verstandig mens.
@sprietatoom | 11-03-20 | 00:21:
De pensioenpot is een grote zwendel. Het ABP maakt een paar procent per jaar. Een slimmerik had dat makkelijk vandaag op de beurs kunnen scoren.
@LiniaalRectaal | 11-03-20 | 00:30:
Yep, oplossingsgericht ook al dacht hij er eerst wat luchtiger over. Voortschrijdend inzicht maar dan ook doorpakken.
@sprietatoom | 11-03-20 | 00:30:
Ik hoor dat er in Italie inmiddels veel charity en crowd funding is opgezet, miljardairs als Armani geven enorme sommen geld om de Corona problematiek te bestrijden. Daar is de EU niet voor nodig.
@Max Headroom | 11-03-20 | 00:51:
Dream on, jammer dat de EU niet transparant is maar anders wist je beter.
Follow the money beste.
Bruss€l? Niet genoeg geld.
₿R¥$$€₤
Beter.
₿ itcoin
R and (Zuid-Afrika), R iksdaler (Zweden, vroeger)
¥ en en ¥ uan Renmninbi
$ verschillende dollars, met dubbele streep ook portugese escudo
€ uro
₤ ira, de oude Italiaanse munt, treffend in deze context
Kunnen we ook in natura betalen? Met falende kartelpolitici bijvoorbeeld?
@sprietatoom | 11-03-20 | 01:15:
Het Italiaanse nieuws staat er bol van (wat ik op 00:51 schreef). Ze hebben dat EU geld echt niet nodig. Gaat ongetwijfeld gebruikt worden voor zelfverrijking van politici.
In Italie is op dit moment veel charity opgezet om de zaak draaiend te houden. Miljardairs geven geld, supermarkten geven eten.
@Max Headroom | 11-03-20 | 08:27:
Italië deed het economisch al relatief heel slecht in de EU voor de Corona uitbraak. Nu gaan ze het virus aangrijpen om allerlei EU begrotingsmaatregelen aan hun laars te lappen. Heb het over de economische gevolgen die het virus gaat brengen in Italië. Die mogen wij gaan lappen.
UK Tory Nadine Dorries is ook besmet. Was op een receptie met Boris Johnson.
Geen handen schudden, maar wel uit en in ademen op een microfoon die ze bij iedereen tot wel 5cm onder hun neus duwen.
Zal nog wel gekker kunnen.
"We zijn nu nog aan het indammen."
Lees: We hebben geen idee waar we mee bezig zijn.
Wie zegt dat, of weet u het beter dan de virologen?
Indammen... Met de kraan open kun je niet indammen, daar hoef je geen viroloog voor te zijn. Wat we nodig hebben is experts op het gebied van een Pandemie, dat behelst veel meer dan enkel virologie: noodziekenhuizen, quarantaine faciliteiten, medische voorraad, productielijnen opstarten, lockdown management. Ga zo maar door.
Experts zegen al jaren dat er ooit een Pandemie zal uitbreken, vroeg of laat. Dus dat is iets waarop je je als land behoort voor te bereiden. Maar Markje Rutte was te druk met grijnzend zijn managers taal uit slaan, dat hij vergat wat zijn taak is als minister president.
@Joostmochtnietsweten | 10-03-20 | 23:47:
U bent viroloog? of zijn het uw hersen (voor zover aanwezig) spinsels.
@botbot | 10-03-20 | 23:32: U kijkt alleen naar de NPO?
@Joostmochtnietsweten | 10-03-20 | 23:47:
Dat geldt ook voor een oorlog. We hebben nauwelijks een leger. Militaire en maatschappelijke dienstplicht is de oplossing.
Soms wordt ik wat moe van Geert, zoals nu, maar vaak kan ik 't wel hebben waar hij 't over heeft alleen Thierry heeft meer finesse.
Geert heeft anders wel volkomen gelijk. Het wordt nog veel erger. Heel veel erger. En dan nog erger. Medisch, financieel, voedselschaarste. Potentieel honderden miljoenen doden wereldwijd. En Mark Rutte staat stom te grijnzen. Totaal ongekwalificeerd die man.
@Joostmochtnietsweten | 10-03-20 | 23:49: Honderden miljoenen doden?
@Usumani ja, hij bedoeld over 100 jaar.
In Italië hebben ze alleen maar plastisch chirurgen, want ze zijn daar nogal op hun uiterlijk gesteld. Dan moeten ze nu ook niet zo gaan miepen over het vastlopen van de zorg voor corona patiënten.
In NL hebben we 2000 IC bedden waarvan gemiddeld 50% bezet. Dus 1000 vrij. Ongeveer 12-15% van de besmettingen beland op de IC. Bij zo'n 7.000 a 9.000 besmettingen raken onze IC's compleet over belast. Daarna knalt de mortaliteit omhoog met als potentieel die 12-15% door het uitblijven van noodhulp.
De besmettingen lopen logaritmisch op, dus het is een kwestie van tijd. Uiteindelijk maakt het nog weinig uit of je land veel gynaecologen, chirurgen of spoedartsen heeft, er zijn nog 100.000 wachtenden voor u.
@Joostmochtnietsweten | 10-03-20 | 23:58:
Ik dach dat het er maar 1100 waren. Op dit punt staan we niet bovenaan de lijst: media.springernature.com/lw685/spring...
Inmiddels ook veel mensen GENEZEN verklaard. Mag ook wel iets meer in het nieuws.
Nee, anders valt de preek van Geert in het niet.
Angst zaaien is veel beter dan nuchter handelen.
Ga jij het ff vertellen op de overbelaste IC in Italië? Ze zullen je dankbaar zijn.
@koolteer | 10-03-20 | 23:30:
Ik heb het artikel van de Italiaanse arts ook gelezen.
Maar niet iedereen gaat aan dit virus ten onder.
data uit totalitaire regimes (China, Iran) als onbetrouwbaar aanmerkt, houdt zo'n 25% van de casussen over. Die data laat een veel slechtere dood:genezing ratio zien dan ons door RIVM wordt voorgehouden. Grofweg factor 10 dodelijker dan nu aangenomen.
@Joostmochtnietsweten | 11-03-20 | 00:01:
Op het Coronaschip hebben nog geen 2% van de oudjes het loodje gelegd. Dat zijn zeer betrouwbare data.
Tot 7 maart heeft NL 6000 mensen getest op COVID virus
Bron: www.businessinsider.nl/coronavirus-te...
Top, thx
Schept een hoop duidelijkheid. Voorral het aantal testen per miljoen inwoners.
6000 getest bijna 400 gevallen.
6 a 7% positief.
@droeveling | 10-03-20 | 23:24:
Je ziet dat de landen met meer gevallen, die dus al langer met het virus te maken hebben, meer tests hebben gedaan. Omdat het tijd kost om de testcapaciteit uit te breiden.
Met een paar honderd gevallen en 6000 tests doet Nederland het helemaal niet slecht, qua aantal tests.
Doen we het toch beter dan de rest.
@Max Headroom | 10-03-20 | 23:43: voor de rest staan we er best lullig op, internationaal gezien. Het duo mik en mak wordt over de grens niet echt serieus genomen..
www.irishtimes.com/news/world/europe/...
2x test per persoon, ik neem nu toch aan dat er maar 3000 mensen getest zijn...
Verdien ook geld met de corona hype.
www.hln.be/wetenschap-planeet/medisch...
Een Belgische krant over een test in Engeland getipt door een Hollandse reaguurder. Kan slechter ;)
@droeveling | 10-03-20 | 23:27: Ik werk af en toe in Brussel, dit soort berichten gaan daar rond. Bij gebrek aan een Belgische GS,.,
Ik vraag me af of dat serieus is, hier zou een medisch-ethische toetscomissie daar gehakt van maken. 'Ga eerst maar op muizen testen', zullen ze zeggen.
@Max Headroom : Hier is niks verkeerds aan. Ook in Nederland worden medicijnen getest op mensen en ook hier krijg je er een prima beloning voor. Meestal zijn de medicijnen ook al langdurig op dieren getest maar willen ze ook klinische testen op mensen doen om de werking beter te kunnen meten.
@cibeest | 11-03-20 | 01:53:
Eerst op dieren dus. Je wilt eerst weten dat het vaccin werkt, om onnodige tests zo veel mogelijk te voorkomen.
Maar wat vindt Trump nu van deze situatie?
Behalve dat hij de Democraten beschuldigt dat ze zwaar overdrijven.
Hij heeft 8 miljard dollar vrijgemaakt en er zijn testen voor iedereen, dat doet hij. Van de 8 miljard wordt er 3 miljard gestoken in de oplossing namelijk het ontwikkelen en uitrollen van een vaccin. Wat doet Rutte ?
The bill also includes more than $3 billion in vaccine research
The bill also includes more than $3 billion in vaccine research
www.cnbc.com/2020/03/06/trump-signs-8...
@sprietatoom | 10-03-20 | 23:02:
Sorry voor de dubbele regel, toetsenbord bleef hangen ;)
Ook wat het Coronavirus betreft had Trump gelijk. Nog maar 7 nieuwe besmettingen in China.
@sprietatoom | 10-03-20 | 23:02:
Trump heeft de boel onderschat en met zijn krakkemikige gezondheidszorg schiet hij ook niet veel op.
Ze scoren daar wel hoog met besmet-overlijden..
@botbot | 10-03-20 | 23:18:
Zou daar niet willen wonen als het op gezondheidszorg aankomt, marktwerking in de zorg, je ziet waar het toe leidt. Alleen de rijken hebben goede zorg. Gelukkig hebben we dat hier (nog) niet in die mate, wel de natte droom uiteraard van de VVD.
@sprietatoom | 10-03-20 | 23:26:
Een paar suggesties er aan koppelen wat moet ik daarmee?
@botbot | 10-03-20 | 23:30:
Hij steekt 3 miljard in de oplossing, namelijk onderzoek naar het vaccin, wat is je vraag precies ?
Dat gaat het helemaal worden, de belastingen verlagen in de strijd tegen het virus.
@sprietatoom | 10-03-20 | 23:32:
Ik heb geen vraag? kan wel op mijn klompen aanvoelen waar dat op uit draait minimaal 40% die geen toegang heeft tot de gezondheidszorg.
Enig idee hoe lang het duurt om een medicijn op de markt te krijgen?
@botbot | 10-03-20 | 23:40:
In normale tijden meer dan een jaar, in bijzondere tijden kan het wellicht veel sneller.
Iemand nog trek in een Italiaans ijsje ?
www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-...
Voor wie corona serieus durft te nemen: www.telegraaf.nl/nieuws/2016053113/no...
Uit hetzelfde artikel
"Macchini gruwelt ervan dat corona wordt weggezet als een ’gewoon’ griepje. „Er vindt een epidemiologische ramp plaats. De situatie is op z’n zachtst gezegd dramatisch.” Het land heeft onvoldoende plekken op de intensive care om alle patiënten op te vangen."
@thephysicist | 10-03-20 | 23:00:
Ja, eigenlijk verplichte leeskost voor alle downplayers hier. Maar laat hen maar, ze komen er wel achter, is het niet hoestend dan wel de economische recessie die op ons af dendert.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:05: En waar komt dat door? Door al het paniekgedram van hysterische sneeuwvlokjes en omhoog gevallen pseudo-wetenschappers om een kutgriepje. Daardoor.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:05:
De downplayers die boeien me niet. Wat me meer zorgen baart is het totale amateuristische optreden van onze regering eh het rivm in het bijzonder.
@thephysicist | 10-03-20 | 23:13:
Doen ze iets verkeerd dan?
Goed dat we niet door hysterische wappies zoals jij worden geleid.
@Kinkfactor | 10-03-20 | 23:13:
Lees het artikel. Daar spreekt een arts in Italië.
@thephysicist | 10-03-20 | 23:13:
Is al te laat nu. Worden straks rigoreuze aanpassingen van het "protocol" Kan Mark uiteindelijk z'n politieke kop gaan kosten
@Gulliver | 10-03-20 | 23:18:
Hou gewoon je kleine bek dicht dwerg als je alleen maar wat te piepen hebt.
@Gulliver | 10-03-20 | 23:18:
He de gulliver is er weer, hoe is die nu ? Beetje bijgekomen van al dat gezuip van je en nu weer lekker nuchter ? Of toch niet wat je begint weer te schreeuwen. Mijn voorspelling is dat je nu helemaal los gaat, lijkt me gewoon grappig hoe jij aan je eigen total meltdown begint.
Ik zie het wel langskomen maar kan niet beloven dat ik reageer.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:27:
Maar hij heeft wel gelijk dat dan weer wel.
@Kinkfactor | 10-03-20 | 23:13:
De downplayers die er voor zorgen dat er halfslachtige maatregelen genomen worden scheppen een klimaat waar de paniek juist makkelijker kan ontstaan. Een kudde hou je niet in bedwang met zachte hand. De downplayers zorgen er ook voor dat bezorgdheid wordt geframed als paniek.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:26:
Helaas worden we een beetje afgeleid door wat downplayer en schreeuwers.
Even terug op jouw tegel, je hebt gelijk, men wordt ingehaald door de realiteit en men is te laat. Het "protocol" kan in de prullenbak.
@thephysicist | 10-03-20 | 23:33:
Met die kennis van u is het zeer raadzaam dat u niet reaguurt.
@botbot | 10-03-20 | 23:36:
Wat wil je nu, me waarschuwen voor iets of me de mond snoeren ? Omdat die mafklapper van een gulliver weer eens aan het vuil spuien is zoals gisterennacht ? Zeg eens duidelijk wat je bedoelt en doe niet zo cryptisch.
@Lafayette | 10-03-20 | 23:35:
Je kunt er ook precies tussen zitten, niet onderschatten maar ook niet overdrijven. Het is het onbekende dat ons angstig maakt maar heb vertrouwen in de knappe koppen die de wereld heeft. De oplossing is er sneller dan je denkt.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:23: Ja, nou en? Wat die uitkraamt is ook maar een mening, en Italiaanse meningen neem ik net zo serieus als die van het WHO.
@suscrofa | 10-03-20 | 23:27: Temper, temper! Neem je pilletje alvorens de reiziger af te gaan zitten bekken. Toont meestal trouwens een gebrek aan argumenten aan. Waarom verbaast me dat nou nix?
@Lafayette | 10-03-20 | 23:35: Lees je reaktie nog eens over. Met een beetje geluk zie je dan wat een ontiegelijke berg kwatsch je uitkraamt. Downplayen zorgt voor paniek. Wat een logica, lust je nog peultjes?
Wilders zegt "Grenzen dicht".
Maar dat hadden we op 15 juni 1985 al moeten doen. Eén dag na het sluiten van het Schengen-akkoord.
Ook relatief goed nieuws: www.sciencedaily.com/releases/2020/03...
Hier de video van de Oekraïens Joodse dokter Komarovsky (geen ondertiteling) www.youtube.com/watch?v=QpHg-WJ-mek Hij wijst op het verbazend lage aantal overledenen in Zuid Korea: mortaliteit 0,7 %. Dat lage aantal verklaart hij door te wijzen op de voortvarende aanpak van de Zuid Koreanen om meteen massaal iedereen te testen op het virus. In Italië daarentegen heeft men veel te lang getalmd om doeltreffend op te gaan treden. Ze onderschatten de ernst van de situatie. Hij raadt aan: veel water drinken, goed ventileren, inter-menselijk contact vermijden.
En dat is dus de reden dat wij over een weekje ook zo staan. (Platliggen eigenlijk)
Dr Komarovsky raadt al zijn oudere landgenoten aan om naar hun datsja te gaan en zich verder niet te veel te buiten te gaan aan alcohol: de kans om aan slechte huisgestookte alcohol ten onder te gaan is vele malen groter dan het gevaar van corona...
Joods...?
@grapjasz | 10-03-20 | 22:57: 1,9 miljoen volgers. Hij verdient aan YouTube.
Onzin. Mortaliteit is gerelateerd aan toegang medische zorg. Even aangenomen dat de verdeling gevallen over de populatie hetzelfde is. Dat is uiteraard ook nog maar de vraag.
Maar testen zonder symptomen heeft geen zin. het geeft alleen valse geruststelling.
@grapjasz | 10-03-20 | 22:57:
Ik vermoed dat het een Rus is.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 23:28:
Exact, het heeft geen zin om te testen als iemand geen verschijnselen heeft. Daarom weten we ook helemaal niet hoeveel mensen er besmet zijn en dat maakt het zeer moeilijk om een mortaliteitspercentage te berekenen. Het is maar de vraag of het ze in Zuid-Korea gelukt is om daadwerkelijk iedereen te testen. Ik twijfel daaraan. Ik wil de berekeningen weleens zien.
ik denk dat we na de politici ook eens te rade moeten gaan bij BN'ers. Hoe denkt bijvoorbeeld Gerard Joling over deze ziekte, of Bart Chabot. En wat denkt Afrojack eigenlijk? Ik hoop eigenlijk op dit soort reacties. www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20141025_013...
Afrozak niet noemen. Nooit meer. Niet nodig.
24 uur van Le Mans voor motoren is zojuist ook verplaatst. In plaats van 18 en 19 April is het verzet naar 5 en 6 September. Mits het virus dan uit is geraasd......
Niemand durft nog 100k pax evenementen door te laten gaan. Oh, ik had nog helemaal niet aan het festival seizoen gedacht ...
Arme hipsters!
Als ik op de kaart kijk,dan zie ik hoofdzakelijk het noordelijk halfrond.
Dus het enige wat zou kunnen helpen is dat het warmer word.
Als niet dan heeft Rutte een echt problem.
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 22:53: precies, the horror voor de snowflakes
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 22:53:
Tegen de zomer is het Coronavirus allang weer verdwenen. Jongenen gaan bovendien toch niet dood aan Corona.
Boreale ziekte?
We moeten nog even wachten totdat alle ICU bedden vol liggen met geïntubeerde pechvogels genietend van een bilaterale interstitiële longontsteking, want dat is wat een aanzienlijk deel van de oudere bevolking zal krijgen. Het sterftecijfer in Italië ligt rond 8%. De grenzen gaan echt wel dicht, het is simpelweg nog niet erg genoeg. Op het moment dat de halve regering happend en snakkend naar adem in bed ligt, gaan de neuzen echt wel dezelfde richting op staan. Ik houd de nalatige NL-regering aansprakelijk wanneer mijn moeder het leven laat door deze flauwekul.
8% dat slaat nergens op, is ook met niets te vergelijken. 100% kan ook, maar dan moet je alleen mensen testen die al dood zijn.
Et groeit met de minuut. Morgen 15%
Hey.. die zombiefilms. Die waren nep.. tis dat je t weet..
Een mooi interview voor alle downplayers in tha house...
www.youtube.com/watch?v=cZFhjMQrVts
vertel eens iets nieuws.
@small_town_dude | 10-03-20 | 22:50:
Wed dat je geeneens gekeken hebt. Of je begrijpt er geen reet van, kan ook. Volgens mij wordt hier veel nieuws verteld. Zeg dan gewoon niks in plaats van maar wat dom te trollen.
Zullen we gewoon de WHO cijfers als leidend gebruiken? Die melden 4000 geregistreerd op 100.000+ geregistreerd. Dat is, hoogstens, 4%. Wat heel hoog is, maar we moeten niet vergeten dat in China de uitbraak extreem snel verliep waardoor veel mensen geen plek hadden voor zware medische zorg.
In Nederland zijn 10.000+ IC plekken te creëren. Daar gaat <5% van de patiënten heen, de rest kan in thuisquarantaine zelf uitzieken. Dus er kunnen in Nederland 200.000 patiënten zijn zonder dat de beddencapaciteit instort. Let wel, dit is obv IC opschaling van gewone bedden en dan m.n. beademingsapparatuur.
Het benodigde personeel zal een grotere uitdaging worden en het zal geen pretje worden, maar we hebben nog wel wat ruimte
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 23:37:
De vereniging van intensive care-artsen denkt daar heel anders over. Bij 5000 is het fase 3, echte crisis.
panorama.nl/nieuws/draaiboek-pandemie...
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 23:37: Er zijn 1600 IC plekken in Nederland. That’s all.
Die Brabo klinkt wat neuzig... is ie verkouden aan het worden?
Houdoe klinkt bijna het zelfde als hatsjoe.
Is er inmiddels al glutenvrije Corona-virus verkrijgbaar?
Nee, nog niet maar wel een vegetarische Corona.
Dat weet ik niet, maar het opperhoofd van de WHO heeft meermalen benadrukt dat het virus genderneutraal is, niet racistisch is en zich niets van grenzen aan trekt. Geen viruus is illegaal.
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 22:43:
We hebben dus te maken met een intersectioneel inclusiviteits-virus.
Haal mijn 2e poging maar weg Joris
Ben je nieuw op het internet?
@Gulliver | 10-03-20 | 22:43: We zitten hier toch op Geenstijl?
@Gulliver | 10-03-20 | 22:43: Hoezo?
Waarom?
Is ie Dood? Anders geen klick
www.google.nl/search?sxsrf=ALeKk00ghn..... gws-wiz.......35i39.WG3PKSMbQR8
De Corona LIVE map waar we op zitten te wachten! https://coronavirus.jhu.edu/map.html
Er zijn inmiddels meer live maps dan Coronapatienten.
Rusland of Canada, daar lijkt het me wel veilig.
tjemig ... welingelichte bronnen waarschuwen ook voor een scherpe daling in omzet bij de amsterdamse hoereca...................!
Rutte: hahahaha... tsjoe.
Wilders: Grenzen dicht!
Klaver is bomen kappen voor biomassa
Timmerfrans is boos want z'n favoriete restaurant in het EU parlement is gesloten.
Paniek!
reken maar dat die Timmerfranz een heeele grote vette/glimmende (stikstofvrije)frituurbak thuis heeft staan hoorr!
@grapjasz | 10-03-20 | 22:27:
Ik vermoed eerder dat ie het met de airfryer doet.
@2tribes | 10-03-20 | 22:33: zo te zien twijfel ik toch....
Tuurlijk , een politicus vragen naar een oplossing voor een virusinfectie. Laten we dan Ab Osterhaus vragen als formateur van het volgende kabinet.
Welke politicus bedoel je ? De premier ? De man die de eindregie in een crisissituatie voor zijn rekening zou moeten nemen. Toch ? Wat een geruststelling zo'n suf aan het roer.
@suscrofa | 10-03-20 | 22:58: Rutte belt een uur voor een persconferentie met een kenner die hem verteld wat hij moet zeggen. En Wilders heeft er inderdaad geen verstand van.
@suscrofa | 10-03-20 | 22:58: Als men ooit nog eens de serie "De onzichtbare man" opnieuw willen verfilmen, is Rutte wel een goede hoofdrolspeler. Als ze hem kunnen vinden tenminste.
Verhelderende technische briefing, dat wel.
Het zou mij weinig verbazen als kerken in Italie en Spanje de grote virusverspreiders zijn. Die rare primitieve gewoonte om je door een pastoor een hostie in je muil te laten proppen is ideaal voor een virus.
De paus heeft priesters opgeroepen om zieke katholieken te blijven bezoeken. En van condoomgebruik krijg je AIDS.
De pastoor hoste mij vroeger wat anders in m'n muil in ruil voor een koekje.
Ik weet het, was als kind al zakelijk.
@schoon-schip-maken | 10-03-20 | 22:30: de papensche schmeerpijpers..!
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 22:23:
Ja las het ook, is die man helemaal gek geworden of wat?
Kijk, het leger met 'boots on the ground' in NY. Het is zover.
edition.cnn.com/world/live-news/coron...
iedereen wil een graantje van de wereldaandacht meepikken - zeker nu de Wuhan hype over is . Man man de wereld lijkt wel een grote Griekse Tragedie in 126 bedrijven
Twijfel toch aan de internationale coördinatie. Op dit moment speelt Valencia tegen Atalanta in een leeg stadion, maar over het eventueel niet doorgaan van de Fallas-feesten in Valencia begin volgende maand, met een miljoen nationale en internationale bezoekers, bestaat nog heel veel discussie. En de kroegen in Valencia zitten ondertussen vol met Italianen die toch afgereisd zijn en op het vliegveld niet gecontroleerd zijn.
Sterker nog, het feest is al een dag of 10 onderweg en houdt volgende week donderdag op. Totaal geschift die mensen en lak aan alles....
@Ad1617 | 10-03-20 | 22:24: Vriendin van zoon studeert in Madrid. Omdat gisteren de universiteiten in Madrid voor minimaal een week gesloten zijn heeft vriendin gisteravond gefeest in een discotheek die speciaal voor de gelegenheid op maandag open is gegaan, zodat de studenten zich niet hoefden te vervelen.
@spanarchist | 10-03-20 | 22:27:
Kan ie snel nieuw vriendinnetje zoeken. Ook leuk.
@ spanarchist | 10-03-20 | 22:20 |
Niet alleen de kroegen in Valencia zitten vol met Italianen. De binnenstad van 020 ritselt al geruime tijd van de Italianen.
Ik vrees dat Wilders gelijk heeft.
In Italië is momenteel sprake van een vrijwel apocalyptische situatie: grote tekorten aan bedden, en al helemáál aan IC-capaciteit, uitgeput medisch personeel, hoogbejaarden die aan hun lot worden overgelaten, duizenden mensen besmet, 148 doden in 24 uur tijd, het hele land op slot en het openbare leven zo goed als lamgelegd.
En dat, terwijl de noordelijke regio, waar de uitbraak het ergst is, net als Nederland bekend staat om zijn goede gezondheidszorg. In Noord-Italië is de uitbraak van het virus, net als in Nederland, óók met één persoon begonnen. Ik zie niet waarom Nederland gevrijwaard zou worden van de zelfde grootschalige ellende. Reken er maar op dat die gaat komen. Ik schat, binnen zo'n anderhalve week.
Ik heb in mijn leven drie keer op de IC gelegen in 3 verschillende ziekenhuizen. In alle drie de gevallen waren die afdelingen intiem klein, hooguit 10 of 12 éénpersoons kamers, soms niet meer dan 2 man/vrouw personeel.
Als die IC-afdelingen een tsunami van tientallen, wellicht honderden gevallen te verwerken krijgen, is dat een onmogelijke opgave, zowel voor de technische en logistieke, als de personele capaciteit. En als je dan 70-plusser bent met een onderliggend gezondheidsprobleem, kun je het wel schudden met je mooie plannen voor een cruise over de Middellandse zee of het bijwonen van het eindexamen-feestje van je kleinzoon.
Dat is geen apocalyptische situatie. Een apocalyptische situatie is "bring out your dead".
@Muxje | 10-03-20 | 22:23: "I'm not dead! Yes you are!"
Er is dit jaar geen grote griepgolf geweest.
Voorlopig zijn er duizenden gelukkige oudjes die er weer een jaar aan vast mogen plakken.
In Italië moeten keuzes worden gemaakt straks wie wel en wie niet aan de beademing komt, duivelse dilemma's. Hopelijk worden we hier op tijd wakker en zorgen we ervoor dat we afdoende maatregelen treffen, heel wat meer dan nu, met name in Brabant even geen bijeenkomsten.
@Gulliver | 10-03-20 | 22:26: Vorig jaar nog in de winter meer dan 9000 extra doden, waarschijnlijk griep gerelateerd. Ik kan me niet herinneren dat we toen iets in lockdown hadden.
Bijwonen van het eind examen feestje van je kleinzoon lijkt me nou net een uitgelezen gebeurtenis om niet meer mee te willen maken.
Duidelijk genoeg. De signalen zouden alarmerend genoeg moeten zijn voor onze overheid maar blijkbaar zijn ze dat niet. Spanje gaat Italië vandaag in sneltreinvaart achterna overigens.. en wij komen wat later aan op dat station.
nav vragen door Chris Jansen (PVV),
Het RIVM wil niet langer alleen melden hoeveel mensen het coronavirus onder de leden hebben, maar ook hoeveel zijn hersteld. Het RIVM zou 'niets liever doen' dan daarvan melding maken, zegt Jaap van Dissel. Dat is echter niet zomaar voor elkaar, waarschuwde hij. Mensen die zijn genezen zijn niet verplicht dat te melden. "Dat betekent dat we daar extra moeite voor moeten doen. En op het RIVM is het, daar mag u van uitgaan, druk. Maar we proberen het echt voor elkaar te krijgen."
www.parool.nl/nederland/live-patiente...
Als ze nou eens beginnen met weergeven hoeveel testen ze hebben uitgevoerd, dan zijn we al een stap verder.
MaAr WilDers heeft gEen OplossinGen !!!1!! !
Klopt. Grenzen dicht is idd geen oplossing. Misschien is het u al opgevallen dat het virus al in Nederland aanwezig is? Grenzen dicht onthoudt Nederlanders die zich buiten Nederland bevinden alleen maar van gezondheidszorg in eigen land. Een idiote en gevaarlijke maatregel van Wilders
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:18: Rare gedachtenkronkels heeft u.
Ben het meestal niet zo eens met Geert maar vind dat hij in deze kwestie uitermate helder is en simpelweg exact de juiste voorstellen doet. Misschien wordt het nog wat met hem.
Complexe problemen hebben geen simpele oplossingen. Dat is een beetje de zwakte van zn stemgepeupel.. oplossingen beperken zich niet tot hun voorstellingsvermogen. De problemen zijn complexer en de oplossingen ook.
Volgens mij roept hij al 20 jaar, grenzen dicht... Verder een prima man die mijn sympathie heeft.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:20: prima verwoord, intellect is niet zijn sterkste kant. !
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:20:
Natuurlijk, gelukkig zit er nu een man zonder visie en zonder oplossingen aan het roer. Rutte is een marionet van de globalisten en het grootkapitaal, meer niet.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:20:
Wat is er complex aan dit probleem ? Er heerst een virus en verspreidt zich. Een oplossing is de boel afsluiten, niemand erin/eruit en beweging van mensen beperken of gehele quarantaine. Vrij drastisch maar een mogelijke oplossing, die ook in het verleden heeft bewezen te werken.
Heb jij ook een oplossing ? Het enige wat jij hier doet, is denken in problemen en ze complexer voordoen dat ze zijn om maar een ad hominem naar het "zijn stemgepeupel" te kunnen maken. Je bedoelt de mensen die op wilders stemmen en a priori dus domme mensen moeten zijn, zoiets ?
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:20: Bij complexe problemen de vingers in de oren stoppen en lalalalala roepen is beter? Dat is in feite wel wat de regering momenteel doet. Dat "gepeupel" wil tenminste oplossingen, de kartelstemmers blijkbaar niet en dat is hun zwakte. Hopen dat het allemaal vanzelf wel overgaat omdat ze helemaal geen oplossing kunnen verzinnen, zelfs geen simpele.
Grenzen dicht??? En iedereen die binnen wil komen 3 weken in quarantaine.
En iedereen die er uit wil ook, sympathiek blijven voor de buren hè.
Mooi plan.. gewoon 300.000 mensen per dag in stadions opsluiten en bij elkaar zetten. Dus die 100 geïnfecteerden steken die andere 299,900 aan, en we hebben een ramp van Wilderiaanse omvang.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:22: Nou ja, we hebben al jaren een Ruttiaanse ramp, dus we zijn ondertussen wel het een en ander gewend.
Holland casino breda blijft nog gewoon open. Als werknemer wordt het wel een beetje eng.
10k gasten per week, veel cash geld, wachten op een uitbraak.
Ja zeg, de staat zal hun witwaskantoor voor crimineel geld sluiten. Want dat is wat Holland Casino is. Ze zullen gek zijn.
@Bigi Bana Boy | 10-03-20 | 22:12:
Verder alles goed?
Supermarkten hebben opgeroepen om uitsluitend te pinnen
@Hadiho | 10-03-20 | 22:19:
Hopelijk gaan ze die pin apparaten ook desinfecteren, wel lastig.
@Bigi Bana Boy | 10-03-20 | 22:12:
Je loopt achter. Die constructie is gesloten sinds de verhoging van de kansspelbelasting naar 29%, meer dan 10 jaar geleden.
Holland Casino Amsterdam organiseert momenteel een internationaal poker-toernooi. Is al een paar dagen bezig. Er komen een paar honderd poker-types uit de hele wereld op af (je herkent ze aan de stereotiepe hoodies, petten en zonnebrillen). Die zitten dan een hele week lang, vele uren per dag, met zijn allen lekker dicht op elkaar aan pokertafels met fiches te schuiven. Benieuwd wanneer het eerste geval zich hier voordoet. De dames van de garderobe hebben in elk geval alvast de dozen met zwarte latex handschoentjes van de snack-corner in de speelautomaten-zaal geplunderd. En op diverse plekken in het gebouw staan dispensers met ontsmettende hand-gel die niet worden bijgevuld als ze leeg zijn.
@Hadiho | 10-03-20 | 22:19:
Alsof de toetsen van die pin-apparaten niet vol zitten met bacteriën en virussen...
@Hadiho | 10-03-20 | 22:19: Da's dan jammer voor hen. Ik betaal cash. Ik wens niet constant bekeken te worden door weet ik welke instanties allemaal, om te zien hoe mijn uitgavenpatroon is en wat ik ermee doe. Corona of niet, ik betaal anoniem!
Doet Mark prima.
Niet paniekvogelen, rust bewaren en de adviezen van zij die er verstand van hebben communiceren.
Grenzuh dicht was natuurlijk een inkoppertje voor gekke Greet dat is zijn "oplossing" voor alle problemen.
Als Corona een aanleiding is om de grenzen hermetisch te sluiten, waarom niet ?
Ik denk zomaar dat de Italiaanse Kuifjes, berbaren et al inmiddels wel een paar toontjes lager zingen.
Jij was toch ook op vakantie?
De vraag is intussen of ze er verstand van hebben.
Tot nu toe heb ik er niets van gemerkt.
@witwas | 10-03-20 | 22:11: Tsja, Italië....
"Doet Mark prima "
Wie probeer je te overtuigen? Ik vermoed jezelf.
@kuifje Geniet er nog maar even van. Of heb je steekhoudende argumenten dat Nederland over 10 dagen niet in dezelfde situatie zit als Italië vandaag?
Rutte : laten we geen handen schudden, en dan direct iemand de hand te schudden. Niet alleen dat hij pakt de beste man nog even in zijn nek.
En het allermooiste is nog, we hebben beeld en geluid, youtu.be/xz-DtYHGdLA?t=1111
Geweldig hilarisch die simpele leider van je.
Mark "onze economie kan wel een klap krijgen" gaat tegen corona boksen met onze economie. Dat is Mark zijn "oplossing" voor alle problemen. Zo ook het migratieprobleem. Ons laten schuiven.
Ja. En dat we het betalen door 4 miljard te besparen om de ontwikkelingshulp op 0 te zetten..
net als al die andere problemen met hun totale prijskaartje van 80 miljard, die worden allemaal uit die 4 miljard bekostigd..
@droeveling | 10-03-20 | 22:11:
Ja weekje naar ons nieuwe huis op Madeira.
Weinig aan de hand daar, huis ligt in de heuvels boven de stad dus nauwelijks buren.
Soort van quarantaine zeg maar ;)
@MickeyGouda | 10-03-20 | 22:16:
U zit hier om mensen te overtuigen? Proest!
Ik geef zoals altijd mijn, ongezouten, mening.
Wen er maar aan.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:24:
Tsja die andere 76 miljard waren een "kleinigheidje" dat niet meer op het A4-tje van die knakkers paste denk ik. lol
@Berbaar | 10-03-20 | 22:30:
Wat is je ongezouten mening dan ? Ik zie alleen maar de vvd propaganda voorbijkomen.
@MickeyGouda | 10-03-20 | 22:16:
Gheghe wat kan een buikspreekpop anders doen?
@Berbaar | 10-03-20 | 22:29: gaaf. Ik ben er wel eens geweest. Rustig, saai, maar erg mooi eiland. Zou er zo weer heen gaan/willen. Prima bestemming. Uitzicht op de baai? Dan zit je mooi! Wel kuiten kweken ivm heuvels lopen ;)
@droeveling | 10-03-20 | 22:45:
Ja heerlijk rustig, prachtige natuur en inderdaad kuiten kweken lol
Is voor de koudere en natte maanden in NL, dan vertrekken we daar naar toe.
Het werkzame leven loopt op een eind en dan is Madeira relatief dichtbij de kinderen en (mogelijk) toekomstige kleinkinderen.
@droeveling | 10-03-20 | 22:45: kijk je wel eens film? Groene schermen. Dat. Verder niks.
www.facebook.com/hgb1967/posts/102188...
Vreemd ja.
Nog meer bronnen?
www.reuters.com/article/uk-factcheck-...
He het heb op feesboek gestaan. Dus is het waar. Op zich is deze fotofuck wel leuk gemaakt, en kijk ook eens op Dumpert voor nog meer lollige krantenknipsels.
Sylvia Browne, 'End of Days'.
Is dit de uitleg van de kwatrijnen van Nostradamus met z'n strakke groene broek? (ehshg)
Deze dan: www.newsweek.com/2019/11/01/synthetic...
@2tribes | 10-03-20 | 22:51: Dat zeg ik al weken. CRISPR.
Ondertussen in Italië:
www.reddit.com/r/AskReddit/comments/f...
De redactie van GeenStijl is kennelijk al naar huis, daarom doe ik de updates maar.
UPDATE: Coronavirus Kills 180 North Korean Soldiers, Thousands More Quarantined
www.dailynk.com/english/sources-almos...
Oh. Nou. Goed nieuws dus.
Soldaten zijn over het algemeen mensen op leeftijd met een slechte medische conditie, niks aan het handje dus.
Totaal onverdachte bron ook, goed werk.
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 22:01: 0,0024 % van heeft Corona in Nederland.
@Realist-1 | 10-03-20 | 22:04:
Juist ja
Van nul gevallen naar 180 doden in 1 dag, nice.
@Ivoren Toren. Dat waren dus allemaal sterke jonge kerels waardoor de kreet 'het treft alleen ouderen' van tafel kan.
In Noord Korea lopen nogal wat anorexiapatienten rond.
@Lupuslupus | 10-03-20 | 22:11: Of er zijn buiten het zicht van de wereld ook al een paar duizend Noord-Koreaanse bejaarden aan het virus overleden. Dat zou me niet eens verbazen.
@Ivoren Toren | 10-03-20 | 22:15:
De gemiddelde levensverwachting in Noord Korea is 70 jaar.
Ze doen daar niet aan bejaarden.
In Noord Korea sterven ze ook van de honger, dus opvallen doen die paar extra doden daar niet?
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:28: Even rustig aan doen he.
Je moet dus in je elleboog niezen en daarna een boks met diezelfde elleboog.
Hmmkay.
Wat te doen als je geen armen hebt ?
@Hadiho | 10-03-20 | 21:55: knietje
@MoonBeebe | 10-03-20 | 21:57: Wat te doen als je ook geen benen hebt. Kopstoot ?
@Hadiho | 10-03-20 | 21:55: kan je ook geen handen geven.
@Hadiho | 10-03-20 | 21:55: Knieholte en anders sproei je om je heen.
@Hadiho | 10-03-20 | 21:59: Met je bierbuik op de borsten.
@Pleegzuster B | 10-03-20 | 22:09: Een wollen bivakmuts onder je mondkapje kan ook.
@Peter Emile | 10-03-20 | 22:37: Ja, trouwens... die mondkapjes bieden wel extra opportunities voor struikroverts enzo.
Met een beetje pech knalt de VS nog dit draadje door de duizend besmetting heen. Maar de beurs stijgt!
Dat land met 300 miljoen inwoners bedoel je?
Nummer 1000 komt ongetwijfeld bij dr. Phil in de uitzending
inclusief die op cruisesschepen! wow. Inmiddels is de beurs 1000 miljard minder waard. een miljard per besmetting.
De naïviteit van een deel van de reaguurders is weer ten hemel schreiend.
Welke kant op?
@Ivoren Toren | 10-03-20 | 22:01: nee het is geen griepje.. het is niet eens griep,. Het is verdomd zware griep.. maar geen Spaanse griep.
inderdaad. Alles geloven wat er op internet staat. Van mij had dit virus 30 jaar geleden mogen komen, dan was het waarschijnlijk gewoon "Chinese griep" .
Ok.
Met je eens. Ik voel me verraden door deze Flutte een geestige middle manager op gympen zoals iemand het hier gister treffend zei. Hij verdient zijn ambt niet.
Hier via Bild de video van Luca Franzese uit Napels over zijn 47 jarige, inmiddels overleden zuster: www.youtube.com/watch?v=y9ZHf7F3p1U (Duits ondertiteld).
Door politici als premier Rutte de 'leiding' te geven bij de aanpak van de coronavirus-indamming krijg je cynische toestanden, waarbij de premier het handenschudden in de ban doet en meteen uit de ban haalt. Zorg eens voor deskundigen.
Meld je aan zou ik zeggen. Een veterstrikdiploma en 10 jaar lagere school moeten toch voldoende zijn om dit land te redden?
Wel jammer dat een Bruins of anderen niet in die interviews zitten. 2 personen maar dit keer?
Meneer Wilders noemde hem vanmiddag een robot hoe hij er bij stond.
@SpicyMchaggis | 10-03-20 | 21:55:
Jetten is een robot. Rutte is een buikspreekpop
Op deze plek zijn we niet zo van eigen verantwoordelijkheid, eigen initiatief of zelf nadenken.
Het is de bedoeling dat in ons onder gemiddelde leventje we ons volledig afhankelijk maken van anderen, zodat we oom die anderen van alles de schuld kunnen geven wat ons niet aanstaat of wat we zelfs maar niet begrijpen
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:34:
Ja, dat valt mij ook op. Het zegt ook iets over hoe bont Rutte het gemaakt heeft. Ik denk dat de meeste mensen hier wel weten dat Rutte niet echt anders had kunnen reageren op deze virusuitbraak. Ze zijn denk ik gewoon echt heel pissig. En daar hebben ze natuurlijk volkomen gelijk in. Ik denk dat het er meer om gaat dat er niet serieus over het virus is gedebatteerd en dat er om niemands mening is gevraagd. Het komt blijkbaar voor velen heel kinderachtig en minachtend over, hoe Rutte zich opstelt en gedraagt.
Beste Geert mag u graag, maar in deze is de luchtigheid van Rutte prima. Niet zo overdrijven voor een variant op een Griep. Het valt allemaal wel mee.
Zo denk ik er dus ook over. Jij zegt het lekker kort en bondig.
U doet er goed aan uw woorden te wegen: kijk eens naar Luca Franzese en bedenk wat een mortaliteit van 6,8 % inhoudt.
Totdat je vader of moeder het heeft want voor mensen boven de 50 komt die variant van dat griepje van je toch wel echt heel hard aan.
U krijgt niets mee van wat er in Italië gaande is nu? Twee weken terug haalde ze daar ook hun schouders op. Ik denk dat ze daar inmiddels wel spijt van hebben.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 10-03-20 | 21:51:
Bedankt voor de tip. Ik heb hem opgevolgd. Ik heb gekeken naar Luca Franzese en ik heb bedacht wat een mortaliteit van 6.8% inhoudt. Wat zijn zus en hem is overkomen en overkomt, dat is ronduit dramatisch. Maar, wat heeft dat te maken met de verspreiding van het Coronavirus in Nederland? Kent u iemand in Nederland die momenteel iets soortgelijks meemaakt?
Een mortaliteitspercentage van 6.8% is inderdaad heel hoog! Ik ben geen watje, maar als Corona een soortgelijk mortaliteitspercentage zou hebben, dan zou ik nu wel anders piepen! Gelukkig heeft Corona een mortaliteitspercentage van rond de 0,5%. Het kan wat hoger of wat lager liggen en waarschijnlijk ligt het wat lager. Maar, inderdaad, u heeft me wel aan het denken gezet! Ik besef nu veel beter dat een mortaliteitspercentage van 6.8% echt catastrofaal was geweest.
Mensen die zichzelf realist noemen wantrouw ik graag.
@GeenHeil | 10-03-20 | 21:58: U denkt dat de Alpen hoog genoeg zijn om het virus in Italië te laten? Waarschijnlijk is de vergrijzing in Italië er debet aan, dat er extra veel ouderen overlijden. Maar er overlijden ook mensen uit de leeftijdskategorie van rond de 47 jaar. Binnen 24 uur was de zuster van Luca Franzese overleden.
@jan99 | 10-03-20 | 21:59: Haha sterk gevonden, toegegeven. I
@Pel de pinda | 10-03-20 | 21:53: Klopt zeker, voor de goede orde haat Rutte, alleen wat moet je meer doen dan hij nu doet. Ik werk in de zorg dus wees gerust ik neem het heel serieus, maar een virus is niet te stoppen. Dan moet je het hele land "nu" acuut stilleggen. Dan nog is er geen enkele garantie.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 10-03-20 | 22:07:
Nee, dat denk ik juist niet. Het virus is al in Nederland. Het heeft geen enkele nut om het vliegverkeer nu stil te leggen. Dat is praktisch wel uitvoerbaar, maar het is uitzichtloos, letterlijk. Wat wil je dan? Nu het (vlieg)verkeer en economische verkeer stilleggen? Voor hoelang wil je dat doen? Tot er helemaal niemand meer besmet is? Tot er een vaccin is?
Begrijp me niet verkeerd, hé, ik ben een fan van Wilders, tot op het bot. Ik zou me doodvechten voor zijn idealen, als de situatie daarnaar was geweest. Maar ik blijf zeggen: dit is de eerste keer dat ik het eens ben met de wijze waarop de overheid iets aanpakt onder het bewind van Rutte en meteen ook de eerste keer dat ik het oneens ben met Wilders.
@Realist-1 | 10-03-20 | 22:18:
Dit dus, met dat verschil, dat ik niet in de zorg werk.
@GeenHeil | 10-03-20 | 22:27: Italië is ons qua explosieve uitbraak voor en het is belangrijk te leren van hun handelen. In Tsjechië worden ziekenhuizen en verpleeghuizen nu reeds gevrijwaard van bezoek door familie. Ook worden evenementen van meer dan 100 deelnemers verboden. Wie weet, is Nederland overmorgen ook zover. Maar de luchtigheid van premier Rutte draagt het luchtje van ontkenning. Vandaag werd bekend wat minister Hirsch Ballin politiek uitgevreten heeft tegen de heer Poch. Straks zal ook blijken wat minister Opstelten tegen Geert Wilders heeft gedaan als anti-democraat. Nee, het luchtig in ontkenning volhardende lachje van Rutte zit bestorven op zijn gelaat. Onverantwoordelijk gedrag.
Als je elke week roept dat er elk jaar een stad aan asielzoekers bijkomt!!!1! En je een virusuitbraak met 300+ geïnfecteerden elke geïnfecteerde een bolletje geeft ter grootte van zo’n stad, dan lijkt het wel heel erg.. lijkt..
Maar ja.. 17 miljoen mensen he.
Zelfs bij Chinese/Italiaanse cijfers zouden we op 200-1000 doden moeten rekenen. Dat is zwaarder dan griep, maar dat lijkt me niet echt een economische impact hebben..
De grootste economische impact is dat mensen een tijdje geen geld uitgeven aan vrijetijdsbesteding en productie. Maar dat halen we vast wel in.. ons kennende
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 10-03-20 | 21:51: ligt eraan hoe je op 6.8% komt. 4000 wereldwijd op 100.000+ gevallen is geen 6.8%
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 10-03-20 | 22:07: u kende haar goed? Was ze verder gezond?
Er zijn nog steeds geen kinderen onder de 10 jaar overleden. Nul. Dat alleen zegt al bijna genoeg dat de sterftekans extreem gerelateerd is aan ouderdom en ziektegeschiedenis ( die kinderen nu eenmaal veel minder hebben)
Aan denandere kant blijkt dat 75-80% van de overledenen in de leeftijdscategorie 80+ zit en in Nederland 80+ *met extra complicaties* .
Het is geen groep, maar het doodt exact dezelfde groepen mensen. Het is verschrikkelijk als je toch in een risicogroep zit.. maar dat is wat het is.. een risicogroep.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 10-03-20 | 22:41:
Wat die twee laatste zaken betreft, heb je helemaal gelijk. Er zijn allerlei aanleidingen en redenen om Rutte en andere beleidsmakers te wantrouwen. Maar, Rutte is een intelligente man. Rutte speelt niet zo direct met mensenlevens. Ik zeg niet dat hij nooit met mensenlevens speelt of dat hij het beste beleid voert dat Nederland op dit moment zou kunnen voeren. Sterker nog, ik zeg zelfs niet dat Rutte het daadwerkelijk goed voorheeft met de huidige Nederlandse bevolking of met Nederland als soevereine staat. Eerder het tegenovergestelde is het geval: Rutte voert beleid dat niet goed is voor de huidige Nederlandse bevolking en dat ook niet de bedoeling heeft om goed te zijn voor de huidige Nederlandse bevolking en al helemaal niet voor Nederland als soevereine staat. Het draait allemaal om de volgende generatie en om de generaties daarna. Het is visieloos. doelloos, het stevent af op niets, ja, op macht die zelf uit is op meer macht die uit is op meer macht et cetera.
Maar, als puntje bij paaltje komt, zoals dat nu het geval is met dat Coronavirus, dan is er wel een bevolking nodig om dat eindeloos voortdurende spel voort te laten gaan. Zonder bevolking geen economie. Het blijft wel een VVD`er, hé.
Ik bedoel maar te zeggen: Mark Rutte is de advocaat van de duivel, maar hij is geen Mao of Stalin.
@Epistulae_Morales | 10-03-20 | 22:52: deze YouTube video komt rechtstreeks uit het epicentrum. Eigenlijk waarschuwt de man ervoor, dat er straks in NL ook geen medici genoeg zijn om alle ziektegevallen te behandelen. Het is in Italië uit de klauwen gelopen.
Ik zie wel verdienmodellen voor de maffia in Albanie en Italie.
Dat tuig ziet er ongetwijfeld een verdienmodel in. Tegen de muur er mee.
Misschien kan Wilders voor de afwisseling iets zeggen als 'het komt nu wel erg dichtbij' of 'nietsdoen is geen optie'
1) Te gek voor woorden roepen. 2) iemand voor knettergek uitmaken 3) zelf een ‘oplossing’ voorstellen die nergens op slaat 4) eisen dat anderen die idiote maatregelen gaan invoeren.
Aaaaand next problem..
Ah, daar hebben we Geert "grenzen dicht het wordt nog veel erger" Wilders weer.
Ik denk te snappen wat er bij hem achter zit, of is dit slecht gedacht van me?
Exact zo is !!
@Realist-1 | 10-03-20 | 21:47: "het" moest er nog achter ;)
Ja daar kon je op wachten.Want Wilders,Baudet en Trump zijn Hitler!
@SpicyMchaggis | 10-03-20 | 22:00:
Diepe zucht... zwitsaltje zwitsaltje toch, doe eens ontspannen en reageer normaal hier. Dank u.
Er was bij Lubach ook sprake dat chloroquine, iets dat in Zeewolde gemaakt wordt, zou helpen omdat het virusreplicatie zou remmen.
Op naar Zeewolde.
Want
"We krijgen vanuit het buitenland vragen naar ons geneesmiddel", zegt de medicijnfabrikant.
helpt het daar niet tegen de corona, helpt het altijd nog bij malaria
@ET007 | 10-03-20 | 21:45: Met een halve fles grappa voel ik me stierlijk beroerd...
Chloroquine helpt zink ionen in de cel te brengen, zo begrijp ik. Die zink ionen doen het werk: www.youtube.com/watch?v=U7F1cnWup9M&a...
Ik wil geen valse hoop wekken maar men kijkt serieus naar chloroquine om het transport van Zink ionen te faciliteren.
Chloroquine in combinatie met Zink (Zn2+) zou het Corona virus kunnen stoppen, zie youtu.be/U7F1cnWup9M
excuus aan jan99, ik zie nu pas uw tegel.
Ik had begrepen dat het de infectie kan vertragen.
Het is echter geen geneesmiddel tegen het virus. Een virus kent geen geneesmiddel maar alleen een vaccin. Een vaccin is een dusdanig gecontroleerde kleine hoeveelheid van het virus zelf, ingebracht in een lichaam, dat het lichaam zonder ziek te worden wel antistoffen gaat aanmaken, zodat je geen symptomen krijgt, en met wat geluk ook nooit meer.
Er is nog geen vaccin. De enige andere optie in dat geval is een *gecontroleerde* ‘toelating’ in de bevolking zodat veel mensen in aanraking komen met het virus. De meeste mensen die besmet worden worden er al niet ziek van, en maar een klein deel ernstig ziek. Iedereen die niet ernstig ziek wordt , krijgt weerstand tegen dit virus en besmet geen anderen.
Grenzen dicht is daarom een zeer groot risico. Het bereidt een bevolking totaal niet voor op de weerstand die nodig is voor dit virus. Dit virus kan verdwijnen maar ook terugkomen in een sterkere variant. Ik ben vang dat bepaaldeclanden daar nog erg veel spijt van gaan krijgen.
Eurovisie Songfestival. LOL. Wat heb je dan voor een visie als je dat toelaat? En waarom kan de Tweede Kamer niet digitaal stemmen in 2020?
Het past wel bij de visie die we van "Europa" op andere terreinen gewend zijn. dat is ook altijd zo lekker effectief.
Marathon in Parijs is al afgelast. Die op dezelfde datum te houden marathon in Rotterdam gaat gewoon door. En miljoen mensen (lopers en toeschouwers) uit de hele wereld boven op elkaar. Tja dan vraag je er om. Overheid moet ingrijpen en verbieden.
@Hadiho | 10-03-20 | 21:50:
Onze overheid is meer van het gedogen en beboeten.
@Graaisnaaiert | 10-03-20 | 21:51: O wacht,
Wij raden deelnemers ten zeerste af deel te nemen aan de NN Marathon Rotterdam indien je koortsverschijnselen hebt (ten minste 38.0 graden Celsius) voorafgaand* aan het evenement én ten minste één van de volgende verschijnselen: hoesten, kortademigheid.
www.nnmarathonrotterdam.nl/nieuws/
Maar je mag wel komen kijken hoor, alleen niet meelopen.
@Hadiho | 10-03-20 | 21:53: een marathon lopen met 38 graden? Really?
BREAKING: Iran Air hervat vluchten naar Europa. www.bloomberg.com/news/articles/2020-...
Sja, de software is geupdate dus dat vliegtuig zelf is virusvrij. Nu die likkebaarden zelf nog...
Oh oh, en daar heerst het waarschijnlijk al volop? Wat nu?
@Jan, Leiden | 10-03-20 | 21:51:
Wij sluiten in Nederland niemand buiten want wij zijn een inclusieve en open samenleving. Daarnaast hebben die arme Iraniers zorg nodig en wij zijn de nummer 1 van de wereld op dit gebied dus kom maar binnen met je baard, je eigendom, pardon, je vrouw en je antisemitsime en homohaat, wij zorgen wel voor je. Zijn wij als minderwaardige kaffers het Perzische herrenvolk wel verschuldig, of niet dan.
Als Geertje het hier voor het zeggen had kwamen er geen vliegtuigen uit Iran op Schiphol. Kwamen hier ook geen Iraniërs binnen. Maar goed, de VVD is de baas.
@Graaisnaaiert | 10-03-20 | 21:55:
Je vergeet nog de excuses die gemaakt gaan worden , omdat het huis net zwembad nog niet klaar is dus snel doorwerken in de bouw corona of niet doorgaan de baard partij d66 eist het van u .
Lijnvluchten Eindhoven-Milaan gaan ook nog steeds, maar vliegtuigen tellen ook niet mee voor de stikstof, dus niks aan het handje.
De filantroop der filantropen Bill Gates gaat ons bevrijden van het Coronavirus.
Heeft Elon hem al een pedofiel genoemd?
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 21:42:
Haha, ik weet niet waar je naar verwijst. Heeft Elon hem eerder een pedofiel genoemd? Hebben die twee een vete?
@GeenHeil | 10-03-20 | 22:02:
Heb jij in een grot gezeten of zo?
@Gulliver | 10-03-20 | 22:08: hij zit er nog.
@Gulliver | 10-03-20 | 22:08:
Wat dit betreft blijkbaar wel. Ik heb het net opgezocht. Op het eerste oog niet echt spannend. Die twee moeten eens lekker samen een Thaise massage nemen, dat is altijd een goed plan.
Maar, de belangrijkste vraag: welke auto zou jij doen? Niet een Tesla, mag ik hopen, maar ook geen elektrische Porsche. Dat vind ik hetzelfde als een vegaburger, een elektrische Porsche.
Berlin, Germany - Attending concerts, clubs or football games should be avoided to limit the spread of coronavirus, German health authorities say amid growing panic in Europe over the epidemic as neighbouring Italy began a weeks-long national lockdown.
The warnings followed recent official confirmation of an incident in Berlin in late February, in which one person infected 16 others at the Trompete nightclub, accounting for almost one-third of the capital's total cases.
www.aljazeera.com/news/2020/03/infect...
Het kenmerkende van het verspreidingsgedrag van dit virus is dat het uitsluitend wordt overgebracht bij overschrijding van landsgrenzen. Overdracht van het virus tussen Nederlanders onderling is niet mogelijkL Daar hoeven we dus geen energie (meer) in te steken. Prikkeldraad en bewaking aan de grens. Dan krijgt het virus geen kans en zitten we zo weer op nul besmettingen. Goed gezien Geert
Er sterven straks meer mensen aan de gevolgen van armoede door de veroorzaakte paniek om Corona dan aan het virus zelf.
Bedankt paniekzaaiers! Voor risicogroepen. Swa. Bescherm hun en zichzelf. De rest moet ff kappen en weer normaal doen.
Om te beginnen, koop extra kranten om je reet mee af te vegen, ipv wcpapier.
Bij het kopen van de krant heb je een grote kans besmet te worden. Prima idee dus.
Burgerman: Heb jij je reet weleens afgeveegd met een krant...? Man man ik ruik je hiervandaan..
Zet gewoon een emmer water en een bakje op de plee, klaar ben je. Woon zelf in de buurt van water, dus in geval van nood blijft mijn bipsje in ieder geval mooi schoon en fris.
@aardv@rk | 10-03-20 | 21:43: Vent. De symboliek ontgaat je een beetje.
@Graaisnaaiert | 10-03-20 | 21:47: Ik zoek nog de eerste supermarkt in de buurt waar de toiletpapier op is.
Maar als ik de pers mag geloven zijn de schappen leeg. Derhalve kunnen we beter de bips afvegen met de media.
Heb nog een oude telefoongids. Ben al bij de D .... Kan dus nog effe vooruit. Hoe krijg ik die drukinkt van m'n gat?
@TheBurnerMan | 10-03-20 | 21:53:
Ik veeg mee.
@TheBurnerMan | 10-03-20 | 21:53: het hele idee van een tekort op pleepapier is al absurd. Die fabrieken kunnen zoveel produceren dat je echt iedere Nederlander 5 rollen per dag kan leveren.
Italie heeft de crisis met de kenmerkende efficiency aangepakt. Het zou met niks verbazen dat ze de verkeerde testpakketten hebben gebruikt en de normale griep-gevallen onder de vergrijsde bevolking hebben verpakt als corona.
Zonder te willen vervallen in complot-gedachten is het wel bijzonder dat het achterland van Salvini als eerste in lock-down wordt gegooid.
Los daarvan zit een bail-out van het failliete land eraan te komen en mag de ECB 500 tot 700 miljard vrij gaan maken om de Italiaanse staat en het brakke bankwezen te gaan redden.
In Italië krijg je niet best te eten als je daar ligt. Daar moet de familie voor zorgen. Ook is de hygiëne niet overal even goed. Maar medisch zijn er weinig betere landen. Daar kunnen ze echt wel wat.
1 keer vliegen met Alitalia en je weet.. De Italianen zijn wereldkampioen mismanagement
Geertje. Stoer hoor Ronaldo. Hoe oud ben je? Wel eens in een safehouse geslapen?
Inderdaad. Het is Greetje.
Ok Normpje
@TheBurnerMan | 10-03-20 | 21:37:
Normpje zit niet lekker in zijn/haar/xxx vel.
Vertel eens wat er loos is.
@RickyLaRue | 10-03-20 | 21:50: met mij is niets aan de hand. Met de lolbroeken hier binnenkort wel.
@Normpje | 10-03-20 | 21:58:
Uh oh.
@RickyLaRue | 10-03-20 | 21:50:
Slightly OT: ik vind Geertjes haar wel goed zitten in het filmpje.
wat willen de reaguurders hier nou eigenlijk dat we allemaal in huis opgesloten worden en dat je als je toch ontsnapt standrechtelijk geëxecuteerd mag worden??
Ja er gaan bejaarden dood en ja er gaan mensen heel erg ziek worden. Dat is nou eenmaal het leven. Deal with that stelletje Millennials (zelfs de Babyboomers reageren hier als Millennials)
Mijn idee ook
Dit!
Helemaal mee eens!
Nou nee. Wat ik had gewild is dat om te beginnen toen in China de eerste signalen naar buiten kwamen (en liefst ruim daarvoor erover was nagedacht) er onmiddellijk een quarantaine (niet van twee weken, maar een maand of 40 dagen) was ingesteld op vluchten en transport uit China en andere besmette landen. Dat goederen wel de grens over mogen, maar na ontsmetting en terugsturen van de chauffeur of bemanning zonder contact met Nederlanders.
Dat de overheid mensen had aangespoord om een voedsel- en water- en medicijnvoorraadje aan te leggen thuis, en dat ook voor het land als geheel te doen, inclusief gezichtsbedekkende gasmaskers. Er zijn wel miljoenen voor absurdere zaken uitgegeven.
Als het virus toch in NL aankomt, dat besmette patiënten worden geïsoleerd in huis, ook een maand. En vatbaren geadviseerd in zelf-isolatie te gaan. En als het virus zich verspreidt buiten een gezin, ook een wijk of desnoods gemeente in een zelfde quarantaine plaatsen. Alle evenementen uitstellen, ook onder een willekeurig aantal als 1000 man. Alle scholen en niet essentiële publieke locaties tijdelijk dicht, minstens in de gemeentes en die daar omheen waar besmettingen voorkomen.
Weet ik wanneer je zulke verstrekkende maatregelen moet nemen? Nee, ik ben geen expert. Maar je kunt wel een bepaald criterium stellen. Bijvoorbeeld als de dodelijkheid of besmettelijkheid nog onbekend, maar mogelijk ernstig is. Zeg maar met nattevingerwerk als 1% of meer van de besmetten het loodje legt..
Tyfus en cholera ook maar weer lekker laten gaan dan?
@Wol | 10-03-20 | 21:40:
Mocht u iets voorbij voelen komen, dan is het mijn warme waardering voor deze wijze woorden.
Het dood gaan van bejaarden, hopelijk voor jou geen familie, is nog het minste. Wat menig reaguurder zou willen zien is dat deze regering adequaat gaat optreden.
Stoer verhaal hoor. Ondertussen heeft niemand die nu leeft eerder zoiets meegemaakt, is er een compleet andere wereld en nemen bestuurders van bedrijven wel degelijk maatregelen.
Gelukkig bestuur jij niks.
@Maraka | 10-03-20 | 21:47:
Ik blijf het best bizar vinden dat ook (juist?) in een beschaafd land bejaarde levens kennelijk van minder waarde zijn dan andere mensenlevens. #leeftijdsdiscriminatie, was nog nooit zo manifest.
@Maraka | 10-03-20 | 21:47: dat doen ze toch? Dat jij jankend in een hoekje iets ander wilt horen, is niet hetzelfde als inadequaat
Hear fucking hear!
Wilders, goed verhaal man. Hou die plucheplakkers wakker!
Welk verhaal ? Grenzen sluiten ? Voor het virus of asielzoekers ? Soms is enorm doordraven ook een vak, krijg spontaan (kort) sympathie voor Mark Rutte.
Huh? Niet de schuld van de moslims?!
Makkelijk scoren dude.
Horen we pas als de geheime documenten over het virus over jaar of 35 vrij gegeven worden.
@Crossing_The_Rubicon | 10-03-20 | 21:29: maar dat het niet onmogelijk is, is het ergste..
Bij deugdelijk links gaat iemand dit lijkenpikkerij noemen. Let maar op.
We hadden in Nederland wat kunnen leren van Singapore, Hongkong, Zuid Korea. Om een of andere reden zien wij daar liever vanaf. Dan wordt het leren van Italië. Ook daar zien wij liever vanaf. Blijft over: schade en schande.
Klopt. In Singapore houden ze hun muil als ze er geen verstand van hebben, doen ze wat aangeraden wordt en hebben het ergste daardoor alweer achter de rug. In NL van dit alles precies het omgekeerde
@borderlijntje | 10-03-20 | 21:34: Een klein probleem: wat in NL werd aangeraden was grotendeels halfslachtige onzin.
Klopt.. Zuid Korea is na China de grootste brandhaard.. met hun tests.. met hun maatregelen..
Het enige waar Zuid Korea nu op afstevent is een tekort aan testkits en een crisis veroorzaakt door false negative testresultaten.
Bij iedereen in Brabant die er van verdacht van wordt dat hij het coronavirus bij zich draagt is er een zwart kruis op de voordeur gespoten door speciale militaire eenheden.
Is het virus gelijk een stuk minder rascistisch.
Daar is dat ding dus voor.
Dacht dat het iets nieuwe aankoop van de vrouw was.
@Toetsenbordcomplex | 10-03-20 | 21:30: iets = een
Volgens mij is het gebruik om zulke tekens naast de deur te plaatsen.
Weet niet precies waarom, omdat je ze dan ook kan zien als de deur open is?
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 21:30:
Goed punt. Maar de deur open laten als De Dood door de Brabantse straten danst? Neh zo dom zijn we niet, we zijn geen Limburgers he.
Lammerenbloed was het toch? Hoor hier in de buurt nogal wat geblaat namelijk.
@Patje2011 | 10-03-20 | 21:43: Brabant ligt toch in Limburg?
Wie is er eigenlijk allemaal goedgekeurd voor dienstplicht? Ik wel.
Mensen worden toch helemaal niet meer gekeurd voor de dienstplicht?
Vroeger als mensen een piemol hadden moesten ze. En gingen ze.
Nu hebben ze 'er geen zin in'.
Ze kijken blijkbaar niet zo krek.
Ja, hiero. Niet opgeroepen vanwege broederdienst. Wel op een schietschool gezeten. pang pang
Ik als één van de laatste lichtingen, kutzooi. Maar ik kan wel schieten
Afgekeurd, ook na herkeuring na 'collum fractuur in varus'. Gebroken heup. Had graag bij de Intendance gewild.
81-6
Ik had gelukkig S5.
85-2
Ik had M5, Medelijden-5
S5 gek of de mannen waren ineens zoooooo aantrekkelijk...
90-4, geweldige tijd bij verbindings troepen.
Ik was te slim... ik mocht niet
76-5 Prinses Irene Brigade Schalkhaar
80-2 pluggenneukert 131rvbdcie
Too little, too late.
Maar het meest schokkende is wel dat o.a. GGD en RIVM totaal onvoorbereid zijn, geen protocol uit de kast kunnen trekken, dat er geen centrale depots zijn voor medicijnen en medische benodigdheden in geval van whatever, en dat de overheden geen plannen hebben voor het geval dát. Alles is geregeld in dit land, maar als er stront aan de spreekwoordelijke knikker is, blijkt er vrijwel niks geregeld en nergens een plan voor te zijn. Da’s best sneu.
Dat komt omdat plannen vervangen zijn door protocollen en de uitvoerders van die eventuele plannen vervangen zijn door taskforces.
Dat is er allemaal wèl, dude. Alleen de beste containment strategie verandert soms sneller dan jij kunt bijbenen. Dat vind ik dan weer sneu
Uitsmeren en vertragen en rekken, zodat er geen capaciteitsproblemen ontstaan.
Was die koude oorlog toch nog ergens goed voor. BB, operationele bunkers everywhere etc.
@borderlijntje | 10-03-20 | 21:30:
Heb je het kamerdebat niet gezien? Er was niks en er is nog steeds niks. Ad hoc geneuzel en iedereen doet maar wat.
Op alles is bezuinigd. Geen vet meer op de botten. Margin for error = 0.
Dat griepvirusje moeten we gewoon een beetje afremmen tot de winter voorbij is. Volgend seizoen hebben we een vaccin en voorkomen we bv 25% ziekmeldingen van artsen en machinisten, wat gewoon erg lastig is. En Wilders moet net als veel anderen gewoon aan het werk. En z'n klauwen wassen, want NL'ers zijn daar veel viezer in dan moslims. Dus dat.
het is geen influenza en een geheel nieuw vaccin ontwikkelen duurt 3 jaar
@Petroselinum crispum | 10-03-20 | 21:25: Onzin, Donald zei een paar maanden. Niet zo negatief.
i.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/...
@Petroselinum crispum | 10-03-20 | 21:25:
Inovio gaat in April met clinical trials beginnen en kan obv huidige capaciteit 1 miljoen vaccins maken...
Het RNA hadden ze binnen 24 uur uit de opgestuurde samples geïsoleerd op 10 januari.
Dus nee.. paniekhoer
Je kunt roepen wat je wilt over hoe gevaarlijk dit virus is. Maar Nederlanders hebben het heel lang (te lang?) goed gehad, en daardoor heeft het gros zo'n grote plaat voor de kop dat men waarschijnlijk pas de ernst gaat inzien wanneer het daar eigenlijk al te laat voor is. Ik mag hopen dat het hier niet zover komt als in Italië (bijvoorbeeld door het warme lenteweer dat in aantocht is), maar ben er niet optimistisch over.
De hongerwinter waarin in het Westen 15.000 mensen van de honger omkwamen, ze lagen gewoon dood op de stoep, is al 75 jaar geleden. De 2 laatste generaties hebben helemaal nooit niets meegemaakt. Maar dit virus is niet meer af te wenden en ook zij zullen ermee te maken krijgen.
Ik denk dat u een juiste conclusie trekt
Te laat? Waarvoor?
@Lupuslupus | 10-03-20 | 21:30: 'Nooit niets' = altijd wat
@Lupuslupus | 10-03-20 | 21:30: Wij krijgen ook te maken met miljoenen in hongersnood en 15.000 doden in de straten?
Hier zijn 3 scenario's hoe dit zou kunnen gaan verlopen:
www.businessinsider.nl/nieuwe-coronav...
En vanmiddag bijna allemaal tegen de motie van Wilders stemmen voor extra maatregelen.
Ja want Geert Wilders,
Dat volk heeft straks allemaal bloed aan de handen!
De waarheid openbaart zich geruisloos geholpen door een onzichtbare sluipmoordenaar. Dr. Rutte zal zich moeten verantwoorden voor medisch falen.
De geschiedenis gaat hard oordelen over de liberale premier Rutte.
Dat lacht hij wel weg of is het vergeten.
Precies Piet. En over Mutti Merkel
vandaag 168 doden in Italië . Bij ons is dat over 7-10 dagen, gewoon omdat we een week terug zo verdomde laks waren. Nu houden we het niet meer tegen. De pandemie is daar en de verspreiders zitten in Den Haag.
Overmorgen meer dan 500 besmettingen.......
www.worldometers.info/coronavirus/cou... Die grafiekjes voorspellen niet veel goeds de komende dagen.
Het ziet er naar uit dat de tijdslijn zichzelf aan het corrigeren is. Geen nucleaire holocaust? Dan maar een killervirus.
Zojuist om 20.58 landde er op Schiphol een vlucht uit Milaan. Wtf??
Om de slot te behouden.
Ja echt onvoorstelbaar.
@Maraka | 10-03-20 | 21:20: het slot
@Maraka | 10-03-20 | 21:20: Geldt niet meer. Vliegen met halfvolle vluchten om het slot te behouden is tijdelijk ingetrokken.
@Maraka | 10-03-20 | 21:20: dat waag ik toch echt te betwijfelen. Ik heb het ook gelezen van die slots. Maar mijn onderbuik zegt mij wat anders
Er vliegen zelfs lege vliegtuigen, omdat als ze niet vliegen ze hun kostbare landingsrechten verspelen!
Wilders ziet het - zoals gewoonlijk - weer goed. Wellicht zou de regering eens deze schokkende video kunnen bekijken van een arts uit Milaan die de wanhoop nabij is. Ik mag helaas geen linkjes plaatsen maar hoop dat u er met de zoekfunctie uitkomt:
Italian docter says coronavirus like a bomb that exploded.
Uitgezonden door CBC News.
Waarom mogen we tegenwoordig geen linkje meer plaatsen? Is het beleid gewijzigd dan?
www.youtube.com/watch?v=ddNwM9L6fBM
Het wordt voor velen pas reëel als zij het zelf aan den lijve ondervinden, vrees ik. Dat heb je in een technocratische samenleving: men raakt van zijn 'oer' verwijderd en verliest het vermogen om gevaar te voorvoelen.
@ZZP-er | 10-03-20 | 21:21: Sommigen kunnen dat blijkbaar wel.
@Crossing_The_Rubicon | 10-03-20 | 21:32:
Als uit mag je dat nog niet.
Macchini gruwelt ervan dat corona wordt weggezet als een ’gewoon’ griepje. „Er vindt een epidemiologische ramp plaats. De situatie is op z’n zachtst gezegd dramatisch.” Het land heeft onvoldoende plekken op de intensive care om alle patiënten op te vangen.
Maar hebben gekleurde mensen en/of moslims niets te zeggen over corona? Ik vind dit maar een wit feestje
Krijg inmiddels zeer verontrustende berichten van vrienden uit Bergamo en Milaan. Is niet best. Probleem is het aantal patienten dat tegelijkertijd een beroep doet op de ziekenhuizen. Volledig overbelast.
We willen filmpjes. Anders gaan we zeggen dat het niet gebeurd is.
@ikbenerweer! | 10-03-20 | 21:18: Zie mijn bericht van 21:18, u wordt op uw wenken bediend.
Precies daarom moeten we 2 dingen niet doen: allemaal naar die drie laboratoria in NL of huisartsen voor een test omdat je hoogbegaafde wonderkindje een snotterneus heeft, en 2 met je vieze natte klauwen aan me zitten zodat wij straks ook massaal in de ziekenboeg liggen. Begrepen?
Wilders heeft een groot punt. Zodra de huidige maatregelen onvoldoende blijken en er ineens zwaar opgeschaald wordt, dan krijg je juist paniek die ze nu willen voorkomen. Dat vereist eerlijkheid en een voorsortering. Dat kan je van dit kabinet gewoon niet verlangen., omdat ze er simpelweg niet toe in staat zijn. En dan staat het sowieso 1-0 voor corona. Ik begrijp die stomme gok van Rutte niet. Want deze aanpak werkt in geen enkel land.
ooit Rutte iets nuttigs zien doen voor ons land?
Greet is een ouwe volksmenner. Ik heb het filmpje niet gezien, maar het is vast te zot voor woorden, schandelijk en er is ook nog een gevatte woordspeling. En de grenzen moeten dicht. Toch?
Als je niet kijkt, hou dan verder ook gewoon je broodklep dicht.
@harrievanzanten | 10-03-20 | 21:19: Aaaw, het klopt dus? Ik hou van stilte.
Heb ik gezegd dat het klopt?
Hahaha, je zit er echt helemaal naast. Comme d'habitude.
"Ik heb het filmpje niet gezien, maar het is vast te zot voor woorden,"
Nou, deze reaguurder heeft zichzelf voor de komende tijd fantastsich voor lul gezet.
@omanders | 10-03-20 | 21:34: dat doe ik dagelijks, was je nog niet opgevallen?
@beldewouten | 10-03-20 | 21:37: mij viel dat al wel op ook al lees ik jouw plempsels niet
@Ragnar_Lodbrok | 10-03-20 | 23:18: Het is mijn uitstraling. Larger then life.
Ben twee dagen terug gearriveerd in Kaapstad, Zuid Afrika. Bij het naderen van de zaal waar de paspoortcontrole plaatsvind, zitten twee personen achter twee van hun afgewende beeldschermen, waarip je jezelf ziet in een warmtebeeld. Eerder al, in Kenia, werden passagiers uit een gearriveerd vliegtuig gecontroleerd door gezondheidsbeampten, die je voorhoofdstemperatuur meten.
Op het afrikaanse continent proberen ze het buiten de deur te houden.
Zolang ze geen voorhuidstemperatuur gaan meten vind ik het allemaal best.
Dat was zes jaar geleden ook al zo toen ik daar (Z-A) was
Als je in Oeganda aankomt vanuit het buitenland ga je standaard 2 weken in quarantaine.
Dr. Wilders graag, de bottenbreker doch realist. Rutte is de zachte heelmeester cq anesthesist.
Ik wou eerst een woordgrapje maken van Rutte's anesthesist zijn, maar dat heb ik eervol achterwege gelaten.
Resultaat steekproef: 4% ziekenhuismedewerkers heeft Coronavirus www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
*Brabantse ziekenhuismedewerkers
Geen fake news verspreiden he
In het tweevrouwenziekenhuis... wat een naam....10%
@Kaas de Vies | 10-03-20 | 21:18:
Of bedoel je tweesteden ziekenhuis??
Wilders' retoriek is ook echt te simpel voor woorden. Altijd hetzelfde riedeltje, ongeacht waar het over gaat . Wat mogen we blij zijn dat hij niet op Rutte's stoel zit nu. Dan kreeg je Chinese taferelen hier. Laat m nu maar lekker roeptoeteren in het luchtledige. Geen last van.
Ach en wee!
We spreken je nog wel over een dag of tien. Lulde je zo ook 10 dagen terug toen Thierry meer actie wilde? En waar staan we nu? Heb je onze minister Bruins 14 dagen geleden niet horen zeggen dat de kans op Corona in Nederland 'zeer klein' was. Een grote leugenachtige bende daar op het Binnenhof.
Wilders heeft 1x geprobeerd te switchen naar eurokritisch. Dat bleek voor de voormalige bijstandsambtenaar te ingewikkeld. Sindsdien is ie weer terug bij z'n vertrouwde thema.
Ik vertrouw alleen Dr. Snavel nog: plaguedoctormasks.com/wp-content/uplo...
Het is nog maar zo kort geleden dat er hier nieuwjaarswensen werden uitgewisseld. Toch voelt dit jaar alweer heel oud. En iemand had duidelijk zijn vingers gekruist achter zijn rug. O_o
Dat is inderdaad lang geleden.
Zit ie ook gewoon nog even aan zn neus tijden het interview.
In Brabant lachen wij om dit virus.
www.youtube.com/watch?v=xV0s5pKU0AY
Ik ben zelf geboren en getogen in Brabant en ben gelukkig slim genoeg om te weten dat wij als Brabanders nou juist worden uitgelachen door dit soort dingen.
@harrievanzanten | 10-03-20 | 21:17:
De mening van de rest van Nederland? Boeien! Dit grappige liedje is voor intern Brabants gebruik.
Het gaat me niet om de mening van de rest van Nederland, maar om mijn eigen mening. Ik schaam me dood voor dit soort zwakzinnigheid.
@harrievanzanten | 10-03-20 | 21:17: Nee, hoor, dan moet je even doorstuderen. Wij lachen jullie vriendelijk toe en zijn stiekem erg jaloers dat jullie zo stinkend rijk worden van illegale drugshandel enzo.
Serieus keestelpro, dank je wel. Bedankt & de groeten uit Brabant!
Pin automaten schoonmaken? Wegwerp handschoentjes op plekken waar je moet pinlieke zaken moet aanraken? Parkeergarage. Noem maar wat. Gewoon actief mensen beschermen die geen kuifje heten en wel desondanks 200% bij de tijd alsnog overal de sjaak zijn door afwezigheid van sanitaire voorzieningen? Daadkracht? Plan? Iets waar ondernemers wat mee kunnen. Geschift is deze man. Totaal ongeschikt.
Laat Rutte in godsnaam iedereen de hand schudden......
Natuurlijk verloop?
Verbod op handenschudden weinig zin, het verspreid zich via adem: youtu.be/cZFhjMQrVts
De meeste afgekondigde maatregelen zijn prima tegen bacteriële besmetting, maar hebben inderdaad weinig zin als het gaat om een virus.
Wát? Via adem alleen al? Toch wel met een hoest en zo...
@Jan, Leiden | 10-03-20 | 21:43: Die 28 ziekenhuismedewerkers in Tilburg zijn vast niet allemaal besmet doordat iemand ze toevallig net recht in het gezicht hoestte
Internationaal gaat Rutte met zijn niet-handen-schudden viral. Niet Nederlanders kunnen er hard om lachen.
De pias maakt ons de sneue risee van Europa.
We zijn al jaren de sukkel die alleen mee mag doen omdat hij de rekening betaalt.
Link?
@Kaas de Vies | 10-03-20 | 21:19:
Zijn velen en als zwitsal mag ik niet linken, maar begint u eens te zoeken onder: Dutch PM breaks own 'no handshake' rule at coronavirus conference!
@De verwarde man | 10-03-20 | 21:28: wel prima pr.
@De verwarde man | 10-03-20 | 21:28: www.theguardian.com/global/video/2020...
REAGEER OOK