Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Erdogan stuurde 18.000 migranten naar Griekse grens, kan vandaag oplopen tot 25-30.000

Veel mannen hè?

Een soort Area 51 meme maar dan echt niet grappig. Bovenstaande beelden, afkomstig van de Grieks-Turkse Pazarkule-Kastanies-grenspost (maps). De witte EU-brondocument-bussen naar het Westen kent u inmiddels wel natuurlijk, maar onderstaand ziet u dat de treinen naar het Westen ook vol op stoom zijn. In het fragment na de breek zegt Erdogan dat het aantal grensbestormers vandaag op kan lopen tot tussen de 25.000 en 30.000. De Griekse grenspolitie houdt de menigte vooralsnog buiten de poorten, en het is volstrekt onduidelijk hoe lang zo'n mensenmassa in niemandsland kan blijven. Nieuwe Europeaan Viktor Orbán denkt er ook het zijne van. "On Friday afternoon, Mr Orbán convened his security cabinet (...). At the meeting, they reviewed reports of the Hungarian security services, and then decided to reinforce the protection of the Hungarian borders and to closely monitor proceedings on the Balkans migration route." Bulgarije, dat in tegenstelling tot Griekenland niet tot Schengen behoort, ziet nog geen toename in Erdogans pionnen aan de poorten.

Social

Ook niet lief

Social

Banen!

Social

Reaguursels

Inloggen

 
Volgens D66 en GroenLinks zijn deze heren hoogopgeleid en daarom zeer welkom.
 

MaximumAwesomenimity | 01-03-20 | 15:30 | 1

Bij monde van Jesse Klaver van Groen Links is iedereen welkom.
Uitspraak is te vinden via Google, inclusief - werkende - bewegende beelden.

donkieshot | 02-03-20 | 01:29
-weggejorist-
kempenaer | 01-03-20 | 15:12

As we speak, honderden hoofdzakelijk Afghanen overspoelen de Griekse eilanden. Aan de grens met Turkije proberen een handvol Griekse politie agenten de golf van indringers tegen te gaan. Kopie van 2015 en wederom de EU met de kop in het zand.

hadstikkemooiman | 01-03-20 | 11:45

Misschien eens een duitse krant lezen. Als je die commentaren leest is snel duidelijk dat ze dr. A. Merkel helemaal zat zijn met haar wilkommenspolitiek. Dat varieert van voor de rechter slepen tot opsluiten van dat mens.

prutserstentop | 01-03-20 | 11:29
-weggejorist-
eastender | 01-03-20 | 11:14 | 1

Ik moet altijd lachen om die (laffe) Nederlanders die dan emigreren naar een ander land, omdat ze de multiculturele samenleving haten. Kennelijk dringt het bij zulke figuren niet door dat ze in het buitenland ook als 'cultuurverrijker' worden gezien. In Polen, Spanje etc. ben je gewoon een lompe Hollander. Ze gaan je nooit als als een native zien. In dat soort landen zijn ze veel nationalistischer dan in Nederland.

Erno-NL | 01-03-20 | 10:42 | 2

Dat mag zo zijn, maar ik denk dat de mate van vijandigheid wel varieert. De Nederlander zal zich vanwege zijn achtergrond toch wat makkelijker aanpassen dan bijv. een Nigeriaan of een Somaliër.
Voor ons geldt hetzelfde. Je wilt natuurlijk helemaal géén buitenlanders hebben, maar een Belg gaat nog best, een Fransoos kan nog, een Pool is al wat minder en een Mocro-met-bontcapuchon is het einde van de buurt.

JvanDeventer | 01-03-20 | 10:59

"Ze gaan je nooit als als een native zien."

Dat mag zo zijn, uiteindelijk houden bv al die pensionado's in Spanje wel hun eigen broek op. Ze kosten de Spaanse belastingbetaler geen geld, maar brengen integendeel, geld in het laatje: van hun AOW en aanvullend pensioen betalen ze hun woningen, eten en drinken, etc. Dat is toch even wat anders dan die hordes derdewereldlanders die hier vanaf dag 1 een vol beroep doen op de verzorgingsstaat.

Soms hoor je Gutmenschen beweren dat statushouders óók belasting betalen en de huur voor hun toegewezen sociale huurwoning. Ja, kunst, van geld dat ze eerst gratis gekregen hebben.

Dr_Johnson | 01-03-20 | 11:03
-weggejorist-
DrachiR | 01-03-20 | 09:44

Stop. Gewoon stop. No quarter.

Veepert | 01-03-20 | 08:22

Zo ziet een invasie van vreemde mogendheden eruit anno 2020. l450v.alamy.com/450v/c45dpm/german-so... Allemaal “op de vlucht”. En onze Europese leiders blijven deze invasiemacht eufemistisch “vluchtelingen” noemen. Vreemd genoeg blijven vrouwen en kinderen thuis.
Zo nijpend is die situate dus, dat je jaaaaren zonder vrouw en kinderen in Turkije kunt blijven. Geen enkel risico dat die in de tussentijd in het ‘gevaarlijke’ thuis land iets overkomen. Ook de leeftijd valt op 18- 30. De uitvreters, weglopen voor hun verantwoordelijkheden thuis. Met zo’n mentaliteit heb je e in Europa dus ook niet veel aan.

ratelaar | 01-03-20 | 06:36

Ach die 30.000 kunnen er ook nog wel bij. Het zal mij niet verbazen als er op dit moment al 30.000 iedere week de EU binnenwandelen, alleen al in Nederland komen er iedere week 600-700 bij.

Bij ieder conflict in Africa, Midden Oosten en een deel van Azië moet Europa grote stromen migranten opvangen, waarvoor geen idee maar het moet. Dit gaat zich nog wel de komende 50 jaar doorzetten totdat het hier in Europa een onleefbaar shithole is. Leuk voor onze kleinkinderen om in de geschiedenisboeken te lezen hoe dom Europa was in 90’ tot 2050.

allesofniks | 01-03-20 | 02:42 | 1

Heb je het idee dat de geschiedenisboeken in die tijd eerlijk zullen zijn? In de geschiedenisboeken staat dan dat begin deze eeuw de glorieuze intocht van de islam in Europa begon, die in 2028 met succes bekroond werd toen alle partijen opgingen in de eenheidspartij DENK.

MAD1950 | 01-03-20 | 10:37
-weggejorist-
zeertegendradig | 01-03-20 | 01:50

Oostenrijkse en Duitse media berichten vandaag al over meer dan 35.000 personen.
Dat wijkt best af van berichten in Nederlandse media, is gewoon het dubbele. Om hoeveel gaat het nu?

Gazelle | 01-03-20 | 00:40 | 2

Geloof het buitenland maar. De Nederlandse overheid liegt bijna altijd als het uitkomt.

Frau Merkel | 01-03-20 | 02:03

U wordt vervangen , zowiezo, 18.000 per dag of het dubbele, het gaat gebeuren.

canis lupus | 01-03-20 | 02:07

Two can play that game: als iedereen nu eens even één seizoentje lang niet all inclusive naar Antalya gaat, dan zijn wij in 2022 geheel van Erdogan en AKParti verlost.

bisbisbis | 01-03-20 | 00:10 | 1

Vanaf morgen mogen we visa vrij reizen naar Turkije. Het weer schijnt daar beter te zijn dan hier en je weet tenminste wat voor rotte vis er aan het hoofd van het land staat. Gewoon met z'n allen daarheen. Kerken bouwen, allemaal werken en schijt hebben aan de Turkse normen en waarden. Oh wacht.. dat werkt alleen andersom

BLR | 01-03-20 | 09:04

Griekenland houdt ze vooralsnog tegen. Die Erdo kreeg miljarden van de EU, maar houdt uiteraard zijn woord niet om met dat geld voor die vluchtelingen te zorgen. De man is een ongeleid gevaarlijk projectiel voor de wereldvrede.

Jan, Leiden | 01-03-20 | 00:01 | 3

Volgende voorbeeld hoe naïef onze overheid is. Dit werd al voorspeld en nu is het realiteit.

foxhunter | 01-03-20 | 00:57

Geef dat geld dan aan de Grieken!

Frau Merkel | 01-03-20 | 02:03

De schuld ligt bij de EU. En niks naiviteit, pure kwaadaardigheid. In plaats van marchanderen met een dictator hadden ze dat geld kunnen steken in prikkeldraad, landmijnen en machine-geweren.

Onno Barendsen9337 | 01-03-20 | 09:18

Beste optie is Amsterdam om daar naar toe te gaan . Geen last van niemand , je mag er natuurlijk ook gewoon overlast plegen zonder dat je van iemand last krijgt. Hier wordt je echt gezien zet hem op 18000 duizend nieuwe bewoners. Welkom

foxhunter | 29-02-20 | 23:54

Build that wall.

dihydrogenmonoxide | 29-02-20 | 23:01

Gelukkig! We komen wetenschappers te kort... huizen zat hier straks als de corona heeft huisgehouden.

Jan Gordelroos | 29-02-20 | 23:01

No passaran.

de honden blaffen... | 29-02-20 | 22:57

Saoedi-Arabië is dichterbij voor Syriërs dan Duitsland, Engeland en Zweden, zowel geografisch als in cultureel opzicht. Toch willen de meeste 'asielzoekers' naar die Europese landen. Rara, hoe kan dat?

canis lupus | 29-02-20 | 22:08 | 5

@petersteenkamp | 29-02-20 | 22:37:

Juist. Ik schrijf het allemaal wat omslachtiger op, maar wil je het in één woord samenvatten, dan is 'Verzorgingsstaat' het juiste woord.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 22:46

En vergeet niet: deze Syriërs moeten dwars door Turkije om bij Griekenland aan te komen. Nog meer rarahoekandat want deze land zijn in oorlog met elkaar. In de tweede wereldoorlog vluchtten alleen NSB-ers naar Duitsland, want alleen daar waren ze veilig voor vervolging in Nederland. Wat voor bijzondere Syriërs zijn dit dan?

Bloemschikliefhebber | 29-02-20 | 22:50

@Bloemschikliefhebber | 29-02-20 | 22:50:
-
Da's niet zo moeilijk, hoor: Turkije heeft ze eergisteren en gisteren geheel gratis met bussen en taxi's naar de Griekse grens gebracht...

bisbisbis | 01-03-20 | 00:08
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kwelbeller | 29-02-20 | 21:53 | 2

er zijn daar in de direkte omgeving veilige plekken zat! maarja alleen krijg je daar niet alles zomaar ,daarom wil dat spul hier naar toe .en daar krijgt men ruim baan voor,en elke figuur die roept dat het wat toevoegd aan de economie of andersoort geblaat ,weet zelf ook dat ie uit zn nek kletst .kortom er moet wel een andere bedoeling achter zitten .kan niet anders .

bowlfabriek | 29-02-20 | 21:36

Wat ze bij de EU doen en laten geloof ik allemaal wel: die waren al niet helemaal goed. Maar elke westerling die nu nog naar Turkije op vakantie gaat is gek.

SIogra | 29-02-20 | 20:54 | 1

Zo is het. Zelfde met Zuid-Afrikaanse wijn. Koop ik al een jaar niet meer, laten die negers het zelf maar opdrinken.

Baron-barry | 01-03-20 | 10:12

Edoran krijgt tot heden 600 miljoen elk jaar van ons. Vraag niet waarom. Zullen wij daar niet eens mee stoppen. Het is niet mijn vriend.

bigstone | 29-02-20 | 20:49 | 1

Turkije kreeg in de eerste Euromed jaren, het expansie programma van de EU, 7 miljard per jaar. Nu heet het een migratie pact, zgn. om 'economic integration and democratic reform' in de EU buurlanden vorm te geven. Voor al die migranten is er een website met hun rechten. De EU is onze grootste vijand die ook nog eens exorbitant betaald wordt. Het liegt en bedriegt, in koor met de VN, tegen de Europese bevolking en daarom kan onze pinokkio het wss zo goed met ze vinden.

eastender | 01-03-20 | 11:44
-weggejorist en opgerot-
Nieuwhier | 29-02-20 | 20:48

Zijn dit de 3 milioen tulpen ONT koppers of asperger STEKERS waar we zo om lopen te schreewen?

Datgingniegoed | 29-02-20 | 20:48 | 2

Vroegurh ging je als klein ventje naar de kassen/ bloementeler of vee bedrijf in je vakanties of vrije uren om een extra zakcentje te verdienen.
Dit mag niet meer vanwege de tere zieltjes maar je wordt onderhand wel geacht te werken tot de dood er op volgt. Sterven in je harnas zoals dat heet.
Wat nou kinder arbeid?…ook thuis helpt uw kind, hoop ik, met de afwas vuilnis ect.
Waarom kan hij niet mee helpen in onze economie op een veilige en productiefe manier en hier van te leren en ook nog een klein zakcentje te verdienen. Hellumaal niks mis mee als je t mij vraagt.
Het geen we nu hebben gecreeerd zijn “ zogenaamde” hoogopgeleide feuten waarvan de inferieure computer ook al niet is doorgelinkt met de motoriek ( hallo Rob/ Jesse)

Datgingniegoed | 29-02-20 | 21:11

hahaha, mooie deal hebben ze gemaakt met Erdogan. Hoeveel heeft hij ook alweer gekregen om de Syriërs tegen te houden? Die man is niet te vertrouwen; dat wist Wilders, dat wisten vele andere verstandige mensen, maar onze regering sluit een deal met hem. Waarom hebben wij geen Orban???

Maria.1 | 29-02-20 | 20:47

Begrijp niet waarom USA Erdogan steunt, laat Rusland en Assad hun gang gaan zodat er weer orde komt.... kan alleen maar bedenken dat er dan meer geld te verdienen valt.... wie legt t me uit...?

ernestofavor | 29-02-20 | 20:31 | 3

Omdat USA net als de Eu er in de Adolf praatjes van Erdogan trapt toen ie beloofde alleen maar de grensstrook te willen controleren.
In de 30 jaren geloofde Europa ook dat Adolf enkel uit was op het Sudetenland.
Niets geleerd dus in 85 jaar

joppo0 | 29-02-20 | 20:43

De USA moet zowel Turkije als Syrisch Koerdistan (Rojava) als Griekenland te vriend houden. Alle drie zijn het net niet, dus het ene moment zijn ze aardig en het andere moment trekken ze zich terug als ze iets van plan zijn wat de belangen van de Amerikanen schaadt.

Alexander des Burgus | 29-02-20 | 21:49

Amerika heeft een enorme lading nucleaire bommen in Turkije gestald als verdediging tegen de Russen. En er zijn nog een aantal strategische redenen waardoor Amerika Turkije wel moet steunen.

zeertegendradig | 01-03-20 | 01:53

Het verbaast me wel dat de Grieken na al die jaren van invasie hier maar half op voorbereid zijn. Orban heeft dat hek van hem binnen een jaar langs de hele grens gezet. Een beetje patrouilleren, een beetje dreigen en klaar was de Hongaar.
Die Griekse grens is minder lang, ze hebben veel meer tijd gehad dan Orban en ze hebben nog een riviertje waarop ze de overstekende bootjes lek kunnen schieten.
Een ongeorganiseerd zooitje is het daar wel.

JvanDeventer | 29-02-20 | 20:11 | 2

Die Grieken liggen aan het EU-infuus, Kunnen toch geen eurokwartje uitgeven zonder dat de Draghi's en de Dijsselbloemen van deze wereld op de deur kloppen. Ondertusen is hun tafelzilver ( haha wat een leuke term was dat ook. Not ) voor een appel en een ei verkocht aan de vriendjes van Berbaar, China en ongetwijfeld ook aan rijke Russen.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 20:21

Het COA heeft in Leeuwarden al 700 plekken geronseld voor deze wilde horden, eh ik bedoel kwetsbaren. It giet oan.

borderlijntje | 29-02-20 | 20:02

Zucht. Bedankt VVD stemmend tuig uit de vinex en witte stadswijken, iedereen kon dit zien aankomen. Want Erdolf gaat iedere keer de grens opengooien zodra het hem ff niet bevalt of te heet onder de voeten wordt. Waarop prompt tata belastinggeld naar zijn prive rekening namens de EUSSR wordt overgemaakt.

Is hij nou zo slim of zijn bakra's zo dom? Driewerf bah.

Graaf_van_Hogendorp | 29-02-20 | 20:01

Sadist Erdo strooit zijn moslims met merkschoentjes, gelhaartjes en handy's uit over Europa. Daar voelen ze zich in de banlieues en de Duitse Turkenburgen onderhand meer thuis dan in het verwesterende, ietwat te seculier geworden Syrië van dr. Bashar al-Assad.
Is sadist Erdo een fan van Fidel Castro? Die deed namelijk hetzelfde bij de V.S. — uit rancune. Scarface gezien?
Gefascineerd door Hitler, dat rare ventje. Een freak. Absoluut het NAVO-lidmaatschap onwaardig.

SIogra | 29-02-20 | 19:59

De Kroaten mogen het weer oplossen bij honk 2.

klimaatsloper | 29-02-20 | 19:44 | 1

Die zetten ze in het zuiden op de trein en laten ze in het noorden weer de grens overlopen.

tsjajaja | 29-02-20 | 20:18

Erdogan doet zoals iemand die op zijn werk mislukt en dan op zijn flikker krijgt van zijn baas, die dat dan thuis op vrouw en kinderen gaat afreageren. De stumper, dat daar hier nog mensen achteraan lopen, dan moet je wel een heel laag iq hebben.

Ko Ranzig | 29-02-20 | 19:26

Was al jaloers op onze Britse vrinden....

Het duurt niet lang en we kunnen ze overzees horen lachen.

swuinm71 | 29-02-20 | 19:25 | 1

Nou, hele steden zijn bevolkt door werkloze moslims en bidden alleen maar op straat. Het duurt wel even totdat ze allemaal opgerot zijn naar Mekka.

TRUMP | 29-02-20 | 19:58

Gasten lopen in duurdere kleding dan dat ik heb

r_leeuwenhart | 29-02-20 | 19:23

Niemand die de oorzaak van deze stroom vluchtelingen noemt. Assad, geholpen door Poetin. Die blinde vlek! Zonder die twee klootzakken waren al die Syriërs gewoon thuis gebleven.

Beste_Landgenoten | 29-02-20 | 19:19 | 13

@petersteenkamp | 29-02-20 | 22:46:
Wat een enorme onzin. Die oorlog begin in 2011, na een opstand in enkele steden waar door de droogte verdreven plattelandsbewoners hun onvrede toonden met het regime van Assad, dat deze mensen afkneep. Daar is het begonnen, niet met Hilary, die wapens leverde. Wat een smerige, alt-rechtse leugens alweer. Ziek word je ervan. Dat stelselmatige verdraaine van de feiten, dat leugen op leugen stapelen en maar doordrukken, drammen, totdat je de helft van het oliedomme volk overtuigd hebt van je lulkoek. Dat is de taktiek. Ik zie het, ik registreer het en constaeer dat de mens steeds weer in dezelfde valkuilen wil blijven trappen. Die van de leugens, de haat, de tegenstellingen.

Beste_Landgenoten | 01-03-20 | 09:50

@petersteenkamp | 29-02-20 | 22:46:
De Clintons zijn evil. Nog steeds is er maar een klein gedeelte van het Clinton fonds uitgedeeld aan Haïti. En maar lobbyen dat Hispaniola een land moet worden. Dominicaanse Republiek die de zaak aardig op orde heeft en Haïti, een van de amrmste landen ter wereld. Dat hoor je natuurlijk niet op de staatstv.

Baron-barry | 01-03-20 | 10:19

@Beste_Landgenoten | 01-03-20 | 09:50: B_L, ik vrees dat je last hebt van 'projectie'. Misschien moet je toch eens proberen wat meer van de regio te weten te komen en van de oorsprong van de Iraaks Syrische Islamitische Staat. Een mislukt projectje waar ook de Nederlandse regering zich nu nog moreel verantwoordelijk voelt; de terroristen zijn hier vrijwel onbestraft welkom met het beste wat dit land te bieden heeft in het vooruitzicht.

eastender | 01-03-20 | 11:58
▼ 10 antwoorden verborgen

Mother of all wars

Datgingniegoed | 29-02-20 | 19:10

Hier stemt de meerderheid van Nederland dus voor. Ik niet. Want ik ben wél verstandig. Ondanks mijn niveau.

VBO_B_Niveau | 29-02-20 | 18:58

Ik hoor weining mensen over ons financieel sociaal systeem.
Hoelang denken we dit nog vol te kunnen houden met deze aantallen.?
Ik werk straks 46 jaar - maar wat hou ik over ? - in vergelijk met deze gasten die nog nooit een cent hebben bijgedragen ??

nietoptimistisch | 29-02-20 | 18:56 | 1

Dat is natuurlijk de belangrijkste zorg, want gratis geld en zorg is de enige reden waarom ze naar hier komen. Ze komen hier niet om het land op te bouwen, zoals Turken en Marokkanen deden. Volgens de Turken en Marokkanen dan.

Heiner | 29-02-20 | 19:16

Eerst Libië waar de poort wagewijd is open gezet , en nu dit .
Hier zit meer achter .
Wie wordt hier beter van ?

likmegaties | 29-02-20 | 18:52 | 1

Die Turk Erdogan, want hij wil dat Ottomaanse Rijk laten opleven en het noorden van Libië maakte daar destijds deel van uit, Hij was ook regelrecht vijandig tegenover Ghadaffi. Dat waren trouwens alle westerse regeringen ook.

Heiner | 29-02-20 | 19:07

Vorder de Diyanetmoskeeën maar om ze onder te brengen, En zeg ze van te voren dat ze nergens recht, niet op geld, niet op gratis zorg, niet op woonruimte, want ze kunnen allemaal terug naar Syrië.

Heiner | 29-02-20 | 18:48 | 2

En ze kunnen terug naar Syrië omdat Erdogan nl ook bezig is met het terugsturen van mensen naar Syrië. Dus is het daar veilig. Geen reden dus voor asiel.

Heiner | 29-02-20 | 18:52

Juust. Laat de Nederturken er maar voor bloeden. Ze hebben per slot van rekening massaal op hem gestemd.

hoejeheette | 29-02-20 | 19:42

Bouwen die hekken en bewaken met zwaar bewapende militairen. Bij illegaal passeren direct terug. Bij bestorming gewoon maaien. Defensie moet ons land toch verdedigen? Nou, dit is de ultieme kans om te laten zien waar we belasting voor betalen.

Kopieerapparaat | 29-02-20 | 18:46 | 1

Daar betaal ik graag voor, zelfs extra als dat nodig is

generaal speklap | 29-02-20 | 18:51

Waarom willen moslims zo graag naar Europa. Ze spugen op de vrije samenleving dus waarom? Ga naar je broeders en zusters in het midden-oosten. Daar ben je thuis.

Eddy67 | 29-02-20 | 18:43 | 3

Gratis is het toverwoord. En natuurlijk dat fascistische boek van ze wat voorschrijft dat de wereld onderworpen dient te worden aan de islam.

Kopieerapparaat | 29-02-20 | 18:48

"Waarom willen moslims zo graag naar Europa."

Easy money.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 21:24

Om wraak te nemen?

Balgesjaakt | 01-03-20 | 08:52
-weggejorist-
Modi | 29-02-20 | 18:42 | 1

Benieuwd naar het wekelijkse instroomcijfer van volgende week. Ook benieuwd naar wat de vvd er nu aan gaat doen. Dat hebben ze ons afgelopen weken beloofd immers via een aantal semi-"populistische" verkiezingscampagnefilmpjes. Kom er maar in Mark.. .. Mark ? .. Mark? .. kom er maar in Carolien.

suscrofa | 29-02-20 | 18:37 | 2

600 ongeveer.

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:42

Even bellen met de partner van Rob. Die heeft de laatste cijfers wel...

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 20:11

Bij de MSM waren zowat alleen vrouwen en kinderen in beeld.
Daar hebben ze lang naar moeten zoeken, als ik alle andere beelden zo gezien heb.

Schietmijmaarlek | 29-02-20 | 18:33 | 6

@Schietmijmaarlek | 29-02-20 | 19:16: Dat is het enige soort wat aandacht verdient. Zij zijn niet tegen ons en willen de boel niet komen uithollen. Als die om asiel vragen, geen probleem. Als compensatie trappen we er 10 moslims extra uit. (Als er ooit wat uitgetrapt zouden worden)

Kopieerapparaat | 29-02-20 | 19:20
▼ 3 antwoorden verborgen

In feite is een ieder die niet op de PVV of FvD stemt een landverrader. Maar ondertussen wel op verjaardagen met een borreltje op afgeven op 'buitenlanders'.

Hadiho | 29-02-20 | 18:32

Dat krigj je met slappe lullen als leiders. Je moet jezelf niet in een positie manoevreren dat je afhankelijk bent van Erdogan, je moet zorgen dat het andersom is.

du Roi Soleil | 29-02-20 | 18:32

Nou Duitsers, voormalig Herrenvolk, maar nu totale watjes, maak je borst maar nat, want waar denk je dat deze kansenparels vooral zullen aankloppen in Europa? Schaff het maar weer!

canis lupus | 29-02-20 | 18:30

Wat is het toch een tyfusvolk. Stelletje raddraaiers. Joelend en triomfantelijk lopen ze over de grenzen en door de straten, alsof ze zojuist de strijd om een land hebben gewonnen.
En straks lekker aan het voorspeen hangen in het land van melk en honing.

Ja, er zitten welwillende en goede mensen tussen. Maar helaas krijg je ook de rotte appelen mee in de mand. En die rotte appelen moeten kosten wat het kost in dezelfde taart meegebakken worden.

Highwoodman | 29-02-20 | 18:28 | 3

Het zijn meest rotte appelen. Maar je kan ze niets verwijten. Onze overheden laten dit toe. Een daadkrachtige overheid of een sterke leider had dit nooit laten gebeuren. Maar dat hebben we niet. Denk daaraan als u weer een keer stemmen mag...

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:40

Ja! Dat geldt overigens ook voor rolstoelgebruikers.
*vrij naar Micha Wertheim*

aflaatverkoper | 29-02-20 | 18:55

"... alsof ze zojuist de strijd om een land hebben gewonnen."
.
Laat dat alsof maar weg. De toekomst van ons, nou ja, dit land wordt in Ankara, Damascus en Marrakesh bepaald. Niet in Brussel, laat staan in Den Haag.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 20:10

En wat doet de EU? GEEN ZAK! Dicht met die grenzen en wel NU! En forse maatregelen tegen Erdogan, zodanig dat er een opstand komt en Erdo moet optiefen. Wat denkt 'ie wel niet, vuile verrader.

canis lupus | 29-02-20 | 18:27 | 1

Wat de EU doet? Nou, Merkel heeft zich in elk geval al vierkant achter Erdogan opgesteld en gezegd dat het een schande is dat Assad en Poetin de Turken aanvallen. Die gemene Poetin moet ophouden, die lieve Erdogan natuurlijk niet.

MAD1950 | 01-03-20 | 01:32

Als de boven ons gestelden hier niets aan doen, en dan bedoel ik als de gesmeerde bliksem een gezamenlijke missie, om die knapen bij de grens tegen te houden, dan beschouw ik dat als een bewuste weigering en niet als overmacht.

DeJemelscheet | 29-02-20 | 18:27 | 2

Deze situatie is al maanden geleden voorspeld. Toen de US afscheid nam van de zandbak 11000 kilometer van hun huis en Erdohan ons vroeg te helpen met de 30 km bufferzone. De EU verrekte het en nu verrekt Erdohan het. Koekje van eigen deeg. Ik kan Turkije geen ongelijk geven.

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:42

@Tuinhekje | 29-02-20 | 18:42: De EU verrekte om goede redenen, maar gaf los daarvan de Turken miljarden om ze te onderhouden. Dit gaat echter niet over vluchtelingen. Dit gaat er over, dat een NAVO lid (Turkije) ISIS terroristen, samen met hun eigen troepen inzet tegen Rusland en Assad, IN Syrie. Omdat ze dat zelf al dan niet terecht, een goed idee vinden. En als de Turken dan de billen branden omdat Putin terroristen bestrijd (en dus Erdogan's vrienden) vragen ze steun van de NAVO, landen die in meerderheid tevoren al zeiden dat Turkije Syrië niet in moest gaan want slecht idee.
De NAVO functioneert zo nu eenmaal niet. Nu niet en vroeger ook niet.
De 'vluchtelingen' dan misbruiken is gewoon om de handjes op elkaar te krijgen voor zielige Dictator Erdogan die, dictatoren Assad en Putin bevecht voor lokale macht.

DeJemelscheet | 29-02-20 | 22:07

Syrië grenst niet aan europa maar aan turkije en aangezien turkije NIET
bij europa hoort is het dus hun probleem, dus zou de eu op z'n minst
zware sancties moeten uitroepen op turkse producten en van mijn part de oorlog verklaren, want het is gewoon een ordinaire invasie die erdolf op de been brengt en daar moet hij maar eens zwaar voor gestraft worden!

von sokkenstopfen | 29-02-20 | 18:27 | 7

@Beste_Landgenoten | 29-02-20 | 19:21:
Syrié en turkije liggen niet in europa, dus niet ons probleem.
En wat is er mis met gewoon TERUG sturen?
En moslims moet je in moslimlanden opvangen, want dan voelen ze zich meteen thuis, en niet naar dat verderfelijke westen met hun
vreemde gewoontes, cultuur en vrijheden, want daar kunnen ze niet mee omgaan.

von sokkenstopfen | 29-02-20 | 19:56

@von sokkenstopfen | 29-02-20 | 19:56:
Dat past niet in de EU-agenda van Mare Nostrum. Bevolkingsgroei tegen de vergrijzing, om de economie groeiend te houden ( voor de happy few, that is ) en natuurlijk om geopolitiek een groter plasertje opm tafel te kunnen leggen.
Dat wij nukubu's er onder de streep vooral last van hebben doet er niet toe, verder. Wij zijn heel eemvoudig inwisselbaar voor andere consumenten en de trias politica? Ach, dat is een 18e eeuws concept. best wel leuk enzo maar die kutburgers stemmen toch nooit goed en da's dan weer lastig en moet je met inlegvelletjes en geitenpaadjes komen, lastig, lastig en vooral tijdrovend. Hoogste tijd voor een Bloedraad op shariahleest geschoeid, dat houdt de populus wel rustig en gehoorzaam. Kudtproles dat het ook is.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 20:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Het mannetje van de NOS (NOS journaal 18 uur) weet niet hoe vaak hij het woord 'Europa' in de mond moet nemen, waarbij Griekenland wel en dat stukje Turkije niet bij 'Europa' hoort. De ideologie van de EU maakt overuren met 'Europa' indoctrinatie. Bulgarije hoort niet bij Schengen en heeft geen centje last. Gooi Griekenland uit Schengen, of hef Schengen op (onder het mom-kapje van Coronavirus).

Eeuwig..Op..Vakantie | 29-02-20 | 18:22 | 3

Je mag het prima tijdelijk opschorten. Geheel wettig. Het is zelfs voor voetbal gebeurd. Maar hier hoeft dat niet, want Dublin akkoord. Schengen is niet eens relevant

DeJemelscheet | 29-02-20 | 18:29

Dus Nexit, waar wachten we nog op?

Bolder | 29-02-20 | 18:59

Onder begeleiding van opdrinkbier lukt het nog over de grachten hier lopen en enigszins lichtzinnig te zijn.

aflaatverkoper | 29-02-20 | 18:21

www.telegraaf.nl/nieuws/527309603/vvd...
pleit GroenLinks juist voor meer aandacht voor de Syriërs die naar onderdak zoeken in Europa. „Terwijl Turkije, dat in Syrië niets te zoeken heeft, nu nota bene de NAVO om hulp vraagt, bekommert niemand zich om de vluchtelingen”, vindt Kamerlid Bram van Ojik. „Wanneer laat de EU weer eens wat solidariteit zien?”

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:21 | 5

Turkije mag gewoon hulp eisen ipv vragen. Ze zijn lid van de NAVO, iets waar 28 landen (ook onze deskundige overheid) met hun volle verstand voor getekend hebben. En de 28 landen weigerden iets te regelen in hun achtertuin. (en dat is het, want je ziet, we krijgen er mee te maken) En nu weigert Turkije iets te regelen voor deze mensen. Koekje van eigen deeg.

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:47

Die van Ojik is een seniele ouwe gek die zeker niet serieus genomen moet worden. De VVD kraamt bij monde van Bente Becker weer ferme, doch betekenisloze taal uit en dient derhalve evenmin serieus genomen te worden. Hooguit kan worden gesteld dat Bente Becker zelf eens serieus genomen moet worden, maar dat is meer het terrein van HoerieHarry.

Kopieerapparaat | 29-02-20 | 19:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je niet beter zou weten zou je denken dat je naar een bende plunderende IS-strijders zit te kijken, maar het blijken vluchtelingen te zijn die wij op moeten vangen. Moeten vooral.

K. Westergaard | 29-02-20 | 18:19

Fantastisch nieuws.
Welkom welkom welkom!

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:18

Verwijten hier, en verwijten daar. Zolang de welkom welkom zangers het voor het zeggen hebben, blijven de noeste arbeiders komen.

Boerenlogica | 29-02-20 | 18:17 | 1

Mooi hè? Stemmen en democratie.

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:19

Gister werd er een hipsterrefugee gevraagd: waar wil je heen? En de olijke vluchter kraaide: Berlijn, ik ga naar Berlijn. Alsof ie op schoolreis ging. De Efteling kom je niet binnen zonder kaartje, Maar pretpark Europa is geen probleem.

squadra | 29-02-20 | 18:15

Vroeger zongen wij het mooie lied: “ Constantinopel is een mooie stad”... De Turken moeten het laatste stukje Europa dat zij bezet houden teruggeven aan de Grieken en Bulgaren.Laat de Bosporus de nieuwe grens zijn tussen de Karavanserai Erdogan-bloksnor supporters annex geitenneukers en de blanken van Europa. Turken roepen op Twitter vol trots dat zij hier in NL inmiddels met 1 mio man/vrouw zijn en NOOIT meer teruggaan naar TR. In ieder geval géén Turkse reizen meer boeken of bij Turken iets kopen als wraak voor het door de plee trekken van de gemaakte afspraken over “ vluchtelingen”. Daarnaast z sp m uit de NAVO schoppen die Ali baba bloksnor met zijn 80 mio rovers.

Eendragtmaaktmagt | 29-02-20 | 18:14

Wie behoefte heeft aan een headdesk-moment dan wel een woede-aanval leest dit stuk op de Joop.
joop.bnnvara.nl/opinies/politiek-is-v...

Het lijkt wel een sm-klant die smeekt om steeds hardere klappen, tot de dood er op volgt, want die pijn (Deugen) is zo fijn.

Abject | 29-02-20 | 18:11 | 5

@lezeres | 29-02-20 | 19:41: Ik heb het niet over de "schrijver" zelf. Zeg het maar even voor de duidelijkheid.

lezeres | 29-02-20 | 19:49

Dit soort totale getiktelingen stemt mij vaak moedeloos. Dan besef je dat onze ondergang gewoon keihard doorgaat. Want hij is geen uitzondering, hoor, hij is representatief voor hoe heel veel mensen er over denken: het hele GL electoraat, het hele D66 electoraat, verder grote delen van CU, CDA, PvdA, DENK uiteraard, VVD in mindere mate.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 21:10

@lezeres | 29-02-20 | 19:41:

Met uitzondering dan natuurlijk van Joop habitué Henk Witte, die alles, maar ik bedoel ALLES wat er mis is op deze wereld, wijt aan ons slechte westerlingen.

Dat doen veel van die deugers: "wij'' maken er overal een puinhoop van, DUS is het logisch dat die derdewereldlanders hier komen schooien en hun hand ophouden.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 21:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe dan ook, de EU zakt steeds verder in de shit.

Mr.Crowley | 29-02-20 | 18:02

Stenen gooien en rotzooi maken. Dat is alles dat deze apothekers kunnen. Bah.

Schuldenbrau | 29-02-20 | 17:56

Deze mensen moeten toch allemaal eten en drinken. Voor zulke grote aantallen moet er toch wel een behoorlijk professionele organisatie zijn die hier in voorziet. Wie zijn deze mensen die de vluchtelingen stromen mogelijk maken. Door wie wordt dit gefinancierd. Vragen, vragen...

watazooi | 29-02-20 | 17:54 | 4

Ik denk dat die jongens wel parasitair maar niet hulpbehoevend zijn. Waarschijnlijk hebben ze genoeg geld en hebben ze in de bus boterhammetjes gesmeerd.

JvanDeventer | 29-02-20 | 17:59

Dat heeft Erdogan aan ons uitbesteed, helemaal graties en voor niks.
Geen dank.

Bolder | 29-02-20 | 18:19

Totaal komen er 9 miljoen he.... Daar heeft Turkije al die tijd opvang voor geregeld in kampementen.

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:50
▼ 1 antwoord verborgen

Het is zaterdagavond, 30.000 migranten erbij op de schaal van Richter, tijd voor ... RUR!

Watching the Wheels | 29-02-20 | 17:51 | 1

Waar zijn al die kwetsbare vrouwen en kinderen?

Watching the Wheels | 29-02-20 | 17:52

Ik dacht dat de turkjes het visum hadden afgeschaft om meer toeristen te trekken.
Erdo is een beetje bipolair.

Turbulentie? | 29-02-20 | 17:46

Wat staat er in het Nato grondvest over 't geval dat twee leden oorlog voeren? Ik denk dit is 't moment waar de Nato moet bewijzen nog relevant te zijn. Ze moeten beginnen Turkije te wijzen op gemaakte afspraken. (En als 't nodig is dan gaan we Constantinopel bevrijden!)

Padre Grassi | 29-02-20 | 17:46 | 3

De NATO is al een hele tijd niet meer relevant.
Dit had nooit mogen gebeuren. Valt het niet op de Yanks zich heel stil houden?

Mr.Crowley | 29-02-20 | 17:56

@Mr.Crowley | 29-02-20 | 17:56: De Yanks bemoeien zich niet met het slappe Europa. India, China en Rusland bepalen het wereld toneel, met de BRICS landen. Noem jij eens blind de president op van Europa? Wedden dat je het niet eens weet wie die ongekozen stropop is?

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:52

Nato landen kunnen zonder problemen oorlog voeren op eigen titel. De NATO is slechts bedoeld als een defensie organisatie. Als een land wordt aangevallen komen de anderen te hulp. Maar niet, als een land ter oorlog gaat, helpen de anderen. Daarom heette de oorlog als in Irak ook een 'coalition of the willing', omdat het niet onder Nato vlag werd uitgevoerd.

Grachus | 29-02-20 | 21:39

Hey Trutte, doe je laffe smoel eens open!

Doe eens normaal man!!!!!

anti-fatwa | 29-02-20 | 17:46
-weggejorist-
Struikrover3 | 29-02-20 | 17:42 | 1

Zaken doen me een 'turk' als Erdogan. Tja wat had je verwacht?
Dag centjes, dag EU; alsjeblieft hier heb je er weer 30.000 en er volgen er nog veel en veel meer. Stuur maar door naar Merkel die heeft verstand van schaffen.

Broadsquire | 29-02-20 | 17:41 | 2

Erdogan begrijpt ook dat Draghi makkelijk nog een paar miljard erbij kan drukken. Sommige EU-landen zitten weer ruim onder de 3%-norm, dus hij wil gewoon nog even 10 miljard erbij na die eerste 3 miljard.

Watching the Wheels | 29-02-20 | 17:45

Voordattie 9 miljoen mensen te eten bleef geven in kampen ben je ook wel aardig wat geld nodig. Beter hadden we de problemen in onze achtertuin aangepakt, maar dat lieten we (onbetaald) doen door de USA, totdat Trump het zat was om andermans problemen op te lossen.

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:54

Mooi zo, voor elke "vluchteling" die hier wegens dit chantagegedrag van oom Erdo binnenkomt, sturen we 10 dubbelpaspoort-turken terug.

De verwarde man | 29-02-20 | 17:40 | 2

In welk universum leeft u?

Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:22

@Is dit nog nieuws? | 29-02-20 | 18:22:
In een parallel universum waar redelijkheid regeert.

De verwarde man | 29-02-20 | 22:26

Aangezien het optreden van de Franse ME als acceptabel wordt gezien, lijkt mij een vergelijkbare grensbewaking geen enkel probleem. Tóch?

RickVogelschrick | 29-02-20 | 17:40 | 2

Lijkt mij ook. Goed punt!

anti-fatwa | 29-02-20 | 17:42

Onze legers worden en zullen worden ingezet tegen de EU bevolking zoals we reeds zagen in Catalonië, Parijs, maar ook bij het boerenprotest. Aan de grens moet Griekenland het maar uitzoeken en inlands moeten jij en ik het maar uitzoeken. Onze overheden hebben daar geen last van immers?

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:57

Griekenland kan dit opvatten als een oorlogsdaad. Erdogan stuurt troepen op Griekenland af. Steun van de Navo? Lastig verhaal omdat beide landen Navo-lid zijn. Griekenland kan waarschijnlijker steun verwachten van de oosters orthodoxen: Rusland.

Sitting_targets | 29-02-20 | 17:39 | 2

Het is een makkelijk verhaal. Artikel 5 gaat over een aanval op (invasie van grondgebied). Niet een aanval door!
Patriots en Apaches naar Griekenland!

De verwarde man | 29-02-20 | 17:42

Als Griekenland niet bij de EU zat, maar vrienden was met Putin, had dit niet gebeurd.

Tuinhekje | 29-02-20 | 18:58

Erdogan betalen om al jaren de vinger in de dijk te steken. Hansje deed dat maar een dag. Wie is de held?

Leptob | 29-02-20 | 17:38 | 2

Ha weer een Erdogan fan geef landgenoten eens een dikke knuffel.

bijna_raak | 29-02-20 | 17:50

Het is wél zo, helaas. We lieten de Yanks onbetaald onze deugwensen (Assad moest weg immers? Want daar begon de ellende mee) uitvoeren totdat de Yanks zeiden van doe het zelf maar. Turkije draaide er voor op, en dat waren ze maanden geleden al zat. Wij (de EU) deden niks, nou nu doet Erdohan niks.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:00

Turkije is alleen maar NAVO-lid vanwege de Bosporus.
Dus: parachutisten naar Istanboel, bezetten die handel. Alle quasi-vluchtelingen de Bosporus over samen met al het Erdovolk. Daarna het overblijvende Turkije uit de NAVO schoppen.

JvanDeventer | 29-02-20 | 17:36 | 2

Heeft de NAVO die kernkoppen inmiddels al opgehaald??

RickVogelschrick | 29-02-20 | 17:42

De invasie van Cyprus was ook zo'n vredelievende daad. Vredelievend in de zin van islam is vrede.

bijna_raak | 29-02-20 | 17:52

De oplossing is niet moeilijk, het handelsverdrag met Turkije opzeggen. Eens kijken of de Turkse economie dat overleeft....

* Il Principe * | 29-02-20 | 17:33 | 2

De helft van de Turkse handel is met Europa en driekwart van de buitenlandse investeringen in Turkije komt uit EU-landen.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 17:36

Dit zijn géén vluchtelingen maar raddraaiers. Op weg naar gratis van alles en nog wat. Helaas zien onze politieke vertegenwoordigers dit niet. Hoe linker hoe naïver.

Breakdance | 29-02-20 | 17:32 | 5

@bdn01 | 29-02-20 | 17:46:
Die jongens komen helemaal niet uit Idlib. Het is fysiek volstrekt onmogelijk dat Erdogan in een paar dagen een stel van die gasten met de bus uit Idlib een stukje Syrië, half Turkije door, de Bosporus over en naar de grens met Griekenland heeft laten rijden. Die jongens komen uit de hele wereld (vast ook wel een paar uit Syrië) en hangen al maanden, zo niet jaren rond in Istanboel. Erdo heeft 18.000 van die zwervers in Istanboel laten instappen en ze naar de grens gestuurd. Niks Idlib, niks bombardementen.

JvanDeventer | 29-02-20 | 18:10

@bdn01 | 29-02-20 | 17:46:

Zodra je in Turkije zit, slaan er nul, komma nakko Russische, Syrische, en/of Turkse bommen meer in.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 20:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Zie nu al jaren dit soort filmpjes, en vraag me iedere keer weer af. Waarom zien deze mensen er in mijn ogen niet uit als vluchtelingen, maar eerder als agressieve, triomfantelijke, veroveraars? Moet ik het beeld wat ik voor ogen heb bij vluchtelingen misschien bijstellen? Wat ik voel bij deze beelden, is weerzin en angst. Ja ik weet het, gevoel is onderbuik en telt niet.

lezeres | 29-02-20 | 17:26 | 1

Vrouwelijke intuïtie noem je dat.
Zal er dus niet ver naast zitten schat ik zo in.

Rohin | 29-02-20 | 18:31

Hoe moeilijk kan het nu zijn een paar grote honden achter die lui te sturen, die illegaal de Griekse grens oversteken? 'Vluchtelingen' ?.. Mn r€€t. Het zijn immigranten die illegaal de grens over willen. Handhaven dus. Hond erbij en desnoods een rubberen kogel tegen de ribbenkast.

druipsmurf | 29-02-20 | 17:25 | 1

Ja. Binnen de EU worden eigen ingezetenen al langer beschoten met flash balls.

Gen. Maximus | 29-02-20 | 17:33

Niets aan de hand. Secretaris-generaal van de NAVO Stoltenberg, de EU en het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken hebben geen van allen bevestigd gekregen dat Turkije morrelt de vluchtelingendeal.

Baron Clappique | 29-02-20 | 17:24 | 1

Stoltenberg , oorlogshitser pur sang.

joppo0 | 29-02-20 | 17:29

Als een gek Orban-hekken bestellen in Hongarije, en op de complete (lands)buitengrens neerzetten met camera's.

Zodra je ziet dat er ergens hordes klaplopers bij die hekken proberen binnen te dringen, politie erop af en ze met traangas wegjagen. Die lui moet echt op ondubbelzinnige wijze duidelijk gemaakt worden dat ze in Europa niet welkom zijn en er ook niet inkomen. Ze trekken maar naar het oosten, is cultuur- en geloofstechnisch ook veel beter voor ze.

Dr_Johnson | 29-02-20 | 17:24 | 3

Dat is een beetje het probleem: ze zijn wel welkom.

jemagookniksmeer | 29-02-20 | 17:30

Enschede is het oosten...

NeedIsaymore? | 29-02-20 | 18:00

Orban is zo gek nog niet.....

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:02

Hebben al die jongens vakantie of zeau?

Gele Beer | 29-02-20 | 17:18 | 2

Het hele jaar door, net als bij ons. Alleen betalen wij hun 365 vakantiedagen per jaar. En hun medische zorg. En hun huisvesting. En hun onderdak. En hun ... en hun... en hun ...

Madame Poitiers | 29-02-20 | 17:20

Krokusvakantie.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 17:23

Nog enger dan Dawn of the Dead.

Madame Poitiers | 29-02-20 | 17:18 | 3

Voor wie Z Nation heeft gezien is het dan wel weer heel herkenbaar. No Corona pun intended.

Hetkanverkeren | 29-02-20 | 17:25

Goeie vergelijking, en inderdaad nog enger. Bij Dawn of the Dead mochten mensen tenminste nog terugvechten. Niemand die ging roepen dat je een racist bent die zombies discrimineert.

lezeres | 29-02-20 | 17:37

Of nog erger dan die kutzombiefilm met Brad Pitt waar zombies zich als mieren gedragen.

suscrofa | 29-02-20 | 17:40
-weggejorist-
Osdorpertje | 29-02-20 | 17:15

Help de Grieken godtverdomme eens, de Turken zijn niet te vertrouwen.

Peter_la_Selie | 29-02-20 | 17:15 | 8

@* Il Principe * | 29-02-20 | 17:29:
Nee Assad had zn land moeten laten overnemen door haatbaarden die de macht wilden grijpen... oh wacht...

Het linksgure volk is helemaal gek op islamitische moordenaars. Die vochten al voor hun grote leider in 40-45

anti-fatwa | 29-02-20 | 17:34

@Pleegzuster B | 29-02-20 | 17:24: Toch moet je soms van 2 kwaden de minst kwade kiezen. Er was al 20 jaar rust in Syrië en diverse geloven konden naast elkaar leven. En er was al 25 jaar een wapenstilstand met de buurlanden. Een gewapende vrede is ook vrede. Totdat de deugdenkers beslisten dat Assad weg moest. Het bloedige vervolg weten we inmiddels. Net als in Afghanistan, Libië, Irak, Jemen, Tunesië etc.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:05
▼ 5 antwoorden verborgen

Lemmingen in Brussel zagen dat het goed was.

william7055 | 29-02-20 | 17:11

Als ze met geweld door je buitengrens breken, mag je toch gewoon linie houden ? Of hebben we enkel een leger voor de fun ??
Dit is een vijandige invasie

Het leven is zwaar | 29-02-20 | 17:10 | 1

Welkom welkom.
Volgens het marrakesh verdrag is geen illegaal strafbaar. Dus nee.

Rohin | 29-02-20 | 18:33

Wat een lafaard ben je als je vrouw en kinderen achterlaat.

Dutch_Holland | 29-02-20 | 17:10 | 5

Zegt heel wat over die gasten.

canis lupus | 29-02-20 | 18:37

Die hebben geen vrouw en kinderen. Het zijn strijders. En ze komen naar ons toe.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Een paar dianet moskeen sluiten wegens brandveiligheid kan niet zo moeilijk zijn. Fiscale onderzoeken bij pitabars met een omzet die niet evenredig is met het aantal bezoekers etc het hoeft allemaal niet zo moeilijk te zijn erdodinges zal de boodschap wel begrijpen

Lt-Kol Kilgore | 29-02-20 | 17:09 | 1

Dat Diyanet netwerk hebben we al te lang en te ver door laten gaan. In DL heet hiet iets anders, maar het is hetzelfde. Dat draai je niet terug met 2 sluitingen.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:08

Gelukkig komen die onbetrouwbare lui niet in de EU en schop ze maar uit de NAVO. Dit soort egoïsten heeft de wereld niet nodig.

piet7003 | 29-02-20 | 17:08

En die € 9.000.000.000,-- (ja 9 miljard!) die we aan Erdogan betaald hebben mag hij houden? Het oude spreekwoord wordt weer in volle glorie waar. Never trust a Turk.

mono-culti | 29-02-20 | 17:05 | 3

Volgens mij komt dat in tranches per jaar. Het was overigens 6 miljard en 1.5 miljard per jaar als ik me niet vergis.

Freert Gilders | 29-02-20 | 17:25

@Freert Gilders | 29-02-20 | 17:25: oooooo, dan valt het reuze mee toch?

mono-culti | 29-02-20 | 17:31
-weggejorist-
Dutch_Holland | 29-02-20 | 17:39

Het gebruikelijke scum. Vluchtelingen zitten in de regio, hebben geen geld...

Feitenpliesie | 29-02-20 | 17:04
-weggejorist-
Deksmaat | 29-02-20 | 17:04

Veel mondkapjesdrager ertussen.
Ik poste het al gisteren, Turkse Krant melde, dat aan de grenzen Corona uitbraken waren, maar men had niet geteld.
Grenzen =vluchtelingskampen.
Als ik een wild kaart in het verhaal uitspeel, is Erdogan deze keer niet erop uit om te chanteren, maar maakt gebruik van de incubatie tijd om snel dit probleem van uitbraak te verschuiven.
Hij zal deze vluchtelingen dan ook niet terugnemen.
Pure speculatie natuurlijk, maar het is niet onmogelijk.

MistaRazista | 29-02-20 | 17:04 | 3

Precies mijn gedachte.
Europa heeft zijn hoop gevestigd op Orban, wat een giller.

joppo0 | 29-02-20 | 17:11

Het zou wel een geweldige manier zijn om Europa zo snel mogelijk om te volken. Ik denk dat Robje Jetten c.s. al een nat broekje krijgen bij de gedachte alleen.

jemagookniksmeer | 29-02-20 | 17:35

Wat nou 'Erdogan stuurde'. Wat er aan onze kant van de grens gebeurt is onze verantwoordelijkheid. We moeten hier in europees verband (om de EU heen) zelf werk van maken. Onze cultuur en welvaart staan op het spel.

Max Headroom | 29-02-20 | 17:03 | 3

Helemaal eens met eigen verantwoordelijkheid maar hij stuurde ze natuurlijk wel degelijk per bus en trein natuurlijk. En hield zich daarmee niet aan de afspraak. Verrassend....

Gen. Maximus | 29-02-20 | 17:09

Je hebt gelijk hoor; hoezo Erdogan stuurde? Wij kunnen ze toch terugsturen? Dit is toch geen voldongen feit? WTF!?

canis lupus | 29-02-20 | 18:39

De EU heet ze hartelijk welkom. Ook namens onze gekozen volksleiders.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:10

Ik zie geen enkele arme wanhopige vluchteling, wel Antifa terroristen.

Bolder | 29-02-20 | 17:02 | 1

Antifa verwelkomt graag hun mede terroristen. Je hebt zo verschrikkelijk gelijk.

anti-fatwa | 29-02-20 | 17:36

Als daar het nieuwe coronavirus tussenzit, heb je gelijk een serieuze uitbraak te pakken. Zelfs voor de artsen en apothekers onder hen is het moeilijk om alle hygiënemaatregelen en afstand te bewaren tijdens het migratietraject.

ZoltarTheMagnificent | 29-02-20 | 17:00 | 1

Het virus kan zich ook via de ontlasting verspreiden.

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:10

Nu gaat het snel *heel snel..!

aardv@rk | 29-02-20 | 16:59

Goh, bijzonder hoe de Grieken nu wel hun grens bewaken. Wat is er toch veranderd tov 2015? Hmmm

Gen. Maximus | 29-02-20 | 16:58

Op weg naar het gratis geld en levenslange uitkering.

Je kan ze het niet kwalijk nemen. Het “gratis geld” (lees uitkeringen, enzovoorts) dat hier is te halen heeft een grote aanzuigende werking op de illegale migrant.

En zolang dat blijft zullen ze blijven komen. De woningen voor deze illegale migranten worden nu al gebouwd.

Swieberj | 29-02-20 | 16:58 | 4

@Max Headroom | 29-02-20 | 17:14:
Moeten we ook doen! Stemzeweg!

anti-fatwa | 29-02-20 | 17:37

Almere Pampus toch? Welkom oh welkom!

Tuinhekje | 29-02-20 | 19:11

@Max Headroom | 29-02-20 | 17:14: Inderdaad. Hetzelfde als lui met een kut mentaliteit "die hetzelfde zouden doen als die vluchtelingen". Wat voor een moraal heb je dan als je voor jou volstrekte onbekende mensen die aardig maar naïef zijn uit wil zuigen en wil gebruiken. Maar goed, geven om je medeburgers is nu eenmaal niet een kwaliteit waar Gl/D66'ers in uitblinken. Die hechten veel meer aan een willekeurige Afrikaan die hier een eeuwige luxe vakantie eist dan buurman Henk met wie ze vroeger in de klas zaten en die nu nachtdiensten bij Tata steel draait.

Grachus | 29-02-20 | 21:54
▼ 1 antwoord verborgen

Goed stuk.

Rohin | 29-02-20 | 18:50

Al die chirurgen, architecten en overige hoogopgeleide kansenparels.... Waar gaan we ze toch laten ?

Grijskijkert | 29-02-20 | 16:51 | 1

Wassenaar?

joppo0 | 29-02-20 | 17:14

Zolang het Deugvolk het gevaar weigert te zien zijn we machteloos.
Zelfs als de EU zelf letterlijk over omvolken praat wuiven ze het weg.
joop.bnnvara.nl/kijk-nou/theo-belt-th...
(zie reactie op "EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief" www.bbc.com/news/uk-politics-18519395...
Kwaadwillend gewoon, zelfhaat, een misdaad, niks minder.

Nu maar hopen dat die meute aan de grens zo snel mogelijk als "corona-besmet" wordt aangemerkt, dan piepen de Deugers misschien iets anders, nu het eenmaal hun eigen leven bedreigt.

Abject | 29-02-20 | 16:45 | 1

Wat een gorilla, zeg.
Het absurde is natuurlijk, dat je zonder nations nu geen EU had gehad.

MistaRazista | 29-02-20 | 17:10

Build that wall!!

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:45 | 2

And the Turks are gonna pay for that wall!

VanBukkem | 29-02-20 | 16:54

www.usatoday.com/story/news/world/201...

Het is gelukkig geen 2015 meer.... En voordat ze bij de Sloveense en Hongaarse hekken zijn moeten ze al aardig wat non EU grenzen over. En dan heeft Macedonië inmiddels ook een hek en Kroatië werkt met thermische apparatuur voor grensbewaking.

Gen. Maximus | 29-02-20 | 17:07

Staat het Amersfoortse dameskoor al bij de grens met hun welkomstlied? Dat zijn zulke lelijke wijven met een mottenballenlucht uit hun kruis dat die gasten meteen rechtsomkeer draaien.

ManusMann | 29-02-20 | 16:42 | 1

Het was Apeldoorn.

aamert | 29-02-20 | 18:04

Prima dat Erdogan zich weer niet aan de afspraken houdt. Misschien moeten we in zijn gedachten meegaan, we denken te moeilijk. 1 vluchteling tegen de afspraken in de EU binnen, 1 Turk terug naar Turkije vanuit de EU, en meteen paspoort inleveren van het land waar hij/zij verbleef. Hij kan daar prima zijn eigen volk opvangen want daar krijgt hij nu meer ruimte voor.

Mr. Rotop | 29-02-20 | 16:41

Veel Ottomannen hè?

HeelStijl | 29-02-20 | 16:38

Hoeveel boeren zijn er hier al uitgekocht,weggepest? Wat kunnen we toch met die weilanden doen?

SpicyMchaggis | 29-02-20 | 16:35

Voor de vorm wil ik nog wel op Geert Wilders stemmen, maar ik vrees dat het al te laat is.
Beelden van de totale ondergang van Europa hierboven.

VanBukkem | 29-02-20 | 16:34 | 3

Had je allang moeten doen!

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:43

@anti-fatwa
Doe ik ook. Ik ben jaaaren geleden al overgestapt van Marianne Thieme op Geert Wilders.

VanBukkem | 29-02-20 | 16:53

Och wat mis ik de tijd dat Europa iedere bedreiging van buiten kon afstraffen met draconische maatregelen.

Abject | 29-02-20 | 16:28 | 1

Behalve in de 30 er jaren, toen zat ook iedereen te slapen.

joppo0 | 29-02-20 | 17:14

Omvolking!, precies waar de eu voor staat...

Bram de Rammer | 29-02-20 | 16:28 | 1

Dat weten de burgers al jaren

Het leven is zwaar | 29-02-20 | 17:13

Op de voorpagina van Trouw een foto waarop enkel (de enige?) drie vrouwen te zien zijn. Vorige week werd in het hoofdredactioneel commentaar al gefulmineerd tegen de passieve houding van de EU aangaande die zielige Syriers die geen kant opkonden (en dat daarom Europa ze maar moest opvangen). Over hoeveel, hoelang en waarom natuurlijk geen woord. Maar het is duidelijk: we worden weer gemasseerd naar een 'wir schaffen das'.

LucaBrasi | 29-02-20 | 16:26 | 1

Binnenkort foto's van zielige kindjes, daar kun je op wachten. En dan gaan de grenzen weer open....

bqbq | 29-02-20 | 16:50

En wat doet Europa? Niks. We laten het gewoon gebeuren.
Eigenlijk verdien we het ook gewoon dat we naar de kloten gaan. Een land/continent dat zijn eigen grenzen niet respecteert cq controleert, verdient niet beter.
Vaarwel Europa. Hallo Arabistan.

VanBukkem | 29-02-20 | 16:24 | 3

Ik vrees dat je gelijk hebt. :(

Wasbakplasser | 29-02-20 | 16:40

@Wasbakplasser | 29-02-20 | 16:40:
Ik vrees het ook. Rutte is ook opvallend stil de laatste tijd. Zit vast naar zijn argumenten te zoeken, waarom zijn deal met Erdo ook alweer zo'n goede was.

bqbq | 29-02-20 | 16:48

@bqbq | 29-02-20 | 16:48:
Kan zich niks meer herrinneren die sul. Iedere vvd stemmer is hier mede verantwoordelijk voor!

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:56

Kom maar door met dat Europese leger, wel meteen met scherp schieten dan!

wood_zor | 29-02-20 | 16:23 | 5

Volgens mij zijn dit de beoogde manschappen dus pas op met wat je vraagt

Veldmaarschalk Sorry | 29-02-20 | 17:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Vreemd, ik zie weer geen vermoeide vrouwen en kinderen .... niet binnen laten, opvang in de regio. Mutti Merkel moet het maar "selbst schaffen". En gooi dat Turkije eens uit de NATO, ze houden een deel van Cyprus bezet en het zijn verraders.

vlotterik | 29-02-20 | 16:22

Daar loopt een groot aantal van onze toekomstige belastingcenten.

aamert | 29-02-20 | 16:22

Al die mannen konden hun eigen land niet opbouwen en komen datzelfde hier doen.

piet7003 | 29-02-20 | 16:21

Dit is pas een virus waar handen wassen niet tegen helpt! En wat had Wilders gelijk in het debat met Rutte. Kan helaas geen linkje plaatsen.

SpicyMchaggis | 29-02-20 | 16:20

Dit is goed nieuws. Nog zo'n tsunami aan vluchtelingen als in 2015 en de EU is verleden tijd.

gestoptmetroken | 29-02-20 | 16:20

Waar slapen al die lui vannacht?

DinkyToy | 29-02-20 | 16:19 | 3

Vannacht nog buiten, morgen naast jouw dochter...

ManusMann | 29-02-20 | 16:43

In niemandsland. Binnenkort uitgebreid te zien op de Staatsomroep.

Leon Tosti | 29-02-20 | 16:49

En waar zijn onze softe, slappe leiders nu. Leiders die heel West Europa naar de afgrond brengen. Misschien kunnen we Jesse, Robbie, Lodewijk naar de grens sturen. Deze stoere mannen weten het wel op te lossen. Even bellen. Ingesprektoon. Niet bereikbaar wegens omstandigheden. RIP.

De Evangelist | 29-02-20 | 16:19 | 5

@* Il Principe * | 29-02-20 | 16:21:
Zielepoot. Degene die jij bedoeld in niet verantwoordelijk voor deze zwakzinnige waanzin. Hij is een gevolg van deze zwakzinnige waanzin. Malloot.

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:33

@anti-fatwa | 29-02-20 | 16:33:
De verantwoordelijke is in dit geval een conservatief rechtse populist. Zo één waar mensen op stemmen omdat het een "sterke man" is en niet zo'n softe politicus. Is dat een betere omschrijving?

* Il Principe * | 29-02-20 | 17:23

@* Il Principe * | 29-02-20 | 17:23: Verhaaltjes over sterke mannen. Ben jij niet in het verleden blijven steken?

Grachus | 01-03-20 | 01:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is het vrouwelijke woord voor migrant ? O , nee die zitten er niet tussen .

ja,diedus! | 29-02-20 | 16:18 | 1

Achterblijver?

EEnzame SchizofrEEN | 29-02-20 | 16:56

De Romeinen hielden de Gothen niet tegen. De Byzantijnen hielden de Turken niet tegen. De Assyriërs, Egyptenaren en Mesapotamen hielden Het Volk Van De Zee niet tegen, toen de Bronstijdbeschavingen binnen 25 jaar waren weggevaagd.

Een beschaving die eenmaal goed op weg is naar het Einde, is niet te stoppen. En vaak doet een beschaving zelf het licht uit door op haar einde te vervallen in narcisme en hedonisme.

www.youtube.com/watch?v=I8BRdwgPChQ

Sans Comique | 29-02-20 | 16:18 | 1

Je moet je niet zwakker zien, dan je bent.
Dat is je aangepraat door de EU.
Toen was het kwestie van mankracht.
Nu is het een kwestie van middelen.
Gewoon het Turkse Internet op zwart, Erdo TV op storing en alle mobile op geen ontvangst.

MistaRazista | 29-02-20 | 16:31

Ik kan niet begrijpen waarom arbeiders-partijen zo grof uitkeringen uitdelen. Je eigen mensen beschermen was toch het doel van die arbeiders partijen?

Merlanni | 29-02-20 | 16:17 | 1

klopt als een bus. Maar noemt u dan nog eens partij die echt voor de arbeiders staat ?

popeye-de-zeemeermin | 29-02-20 | 16:40

Orban zal het uiteindelijk het vuur openen als de situatie onhoudbaar blijft. Daar hoeft de EU geen links gedrag meer van te verwachten. Griekenland laat zich wel compleet overlopen. Die eilanden worden in zijn geheel overgenomen en de veerboten naar athene zullen klaar staan om daar het laatste papierwerk naar nederland te regelen. Welkom !

quatro32 | 29-02-20 | 16:16 | 2

In Griekenland waait een andere wind heb je de laatste dagen wel gezien. De Grieken laten zich niet meer chanteren.

Trumme | 29-02-20 | 16:20

Griekenland kan een nieuwe junta verwachten als de politiek het volk nog verder tegen de muur zet.

Abject | 29-02-20 | 16:31

In welke periode is zoiets in de geschiedenis ongestraft gebeurd?

Kaas de Vies | 29-02-20 | 16:16

Kan Trump Erdogan niet effe dronen met zo’n ‘death from above’ projectiel?

DinkyToy | 29-02-20 | 16:13 | 2

Waarom? Dit is wat de EU wil. Trump zal zijn handen daar niet aan branden

fapkoning40 | 29-02-20 | 16:24

Trump lacht zich de pleuris..

aardv@rk | 29-02-20 | 17:05

Misschien moet artikel 5 van de NAVO maar tegen Turkije worden toegepast als een aanval op Griekenland.

kortebroek | 29-02-20 | 16:11 | 1

Wat het ook is. Geen uniformen maar wel hun fijne "religie".

bqbq | 29-02-20 | 16:54

Op Staatsch Televisie hadden ze het over vrouwen en kinderen ik zie net als bij de vorige tsunami alleen jonge kerels, sorry apothekers en tandartsen. Muur en die turken laten dokken?

lagelander | 29-02-20 | 16:10

En dan zitten ze vast in niemandsland.......

Petroselinum crispum | 29-02-20 | 16:08

Ik blijf het vreemd vinden dat Erdoboy verantwoordelijk zou zijn voor de Griekse grens. Uiteraard moet niemand hem een cent geven voor wat dan ook, maar die Grieken kunnen gewoon het vuur openen om hun grens te verdedigen. Dan lopen die indringers wel weer de andere kant uit. Ik begrijp ook niet goed waarom de indringers niet gewoon een eindje om lopen. Ze hoeven toch niet per se over de weg?
Ik ben lang geleden die grens in omgekeerde richting overgestoken, maar volgens mij is het daar vlak land. Als er geen hekje staat kun je zo om die grenspost heen lopen.

JvanDeventer | 29-02-20 | 16:08 | 6

@bdn01 | 29-02-20 | 16:13: je hoeft er maar één keer vlak overheen te schieten en ze draaien al om. En als ze dat niet doen schiet je er één in zijn kuit en als ze dan nog doorlopen vragen ze er wat mij betreft om om omgelegd te worden.

hustler01 | 29-02-20 | 16:29

@bdn01 | 29-02-20 | 16:13: Wat is er weerloos aan? Ze hebben twee benen waarmee ze alle kanten op kunnen, niet noodzakelijkerwijs onze kant op. Ze hebben twee handen, en genoeg verstand om overal wat van hun leven te kunnen maken, als ze niet liever in een gespreid bedje komen. Maar most of all hebben ze de steun van de meerderheid van het Europese Volk (nog wel) dus hoezo, weerloos. Heb jij ze gefouilleerd? Weet jij wat ze bij zich dragen? Wie er op hun staat te wachten aan deze kant van de grens?

Sans Comique | 29-02-20 | 16:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Nu zal het niet lang duren. Of ze worden Nederland in gevlogen,zelf wel druk worden in de wijken

Roger-Rabbit | 29-02-20 | 16:08

Wat de vraag oproept wat voor soort traangas onze Griekse vrienden precies gebruiken. Vroegah wist ondergetekende meteen wanneer zijn NAVO gasmasker niet goed zat als we de bunker in moesten om juist dat te testen. (*)

Mooi spul. Mocht de wind wat ongunstig staan: gewoon wat verder achter het hek mikken.

(*) Mijn baard kon het niet zijn, want bij mijn eerste opkomst viel er weinig te scheren. Niet dat menig sergeant-instructeur daar niet anders over dacht. Discipline is discipline. Good times.

Hetkanverkeren | 29-02-20 | 16:05 | 4

@Roadblock | 29-02-20 | 16:16: Onderling filters wisselen? Werkelijk? Ik wist dat er zwaar op het leger werd bezuinigd, maar het onderling wisselen van je filters is wel erg overdreven. Of moet je de filters eerst binnenstebuiten trekken of even uitspoelen in chloor voor je ze onderling verwisselt?

Sans Comique | 29-02-20 | 16:34

@Sans Comique | 29-02-20 | 16:34:
Het gaat om filterbussen. Men moet in staat zijn om met een masker op een filterbus bij een ander te verwisselen.
Die dingen raken namelijk verzadigd na verloop van tijd.
https://mijngelderland.nl/inhoud/specials/gelegerd-in-gelderland/gasmaskeroefenruimte

Roadblock | 29-02-20 | 16:50

Ja, weet ik nog. En een uur later zat het nog steeds in je kleren en kreeg je af en toe nog een vlaag. Was goed spul ja.

mono-culti | 29-02-20 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Verrassend, het zijn vrijwel uitsluitend mannen.

Nohara | 29-02-20 | 16:05 | 2

O wat een bekrompen opmerking, zo vijandig en boos. Waarom steeds weer die gender opmerkingen. Sta open voor de nieuwe verrijking van uw cultuur. MVG D66

ManusMann | 29-02-20 | 16:46

Wat had jij verwacht? 20.000 lekkere wijven?

mono-culti | 29-02-20 | 17:08

En toch gaan vele Nederlanders op vakantie naar Turkije, snap dat gewoonweg niet. Boycot dat tyfus-land nu eens.

de uitbater | 29-02-20 | 16:05 | 3

Lekker goedkoop .
Je kent het wel he .

likmegaties | 29-02-20 | 16:10

Ik ga al decennia niet meer naar een moslimland.

Roadblock | 29-02-20 | 16:19

Dat is hetzelfde slag volk dat in 40-45 solliciteerde naar een baantje als kampbewaker. Zijn zijn de echte engnekken in dit land, vooral door hun aantallen.

Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 16:27

Dit is 1 miljoen keer erger dan een flut virusje dat Carona heet.

Wasbakplasser | 29-02-20 | 16:04

Europa's enige hoop ligt in het Westen.

Trump, stuur eens even heel snel een tweet richting die snor... Zo'n effectieve, waarmee je ook Noord Korea aan de onderhandelingstafel hebt gekregen.

Sans Comique | 29-02-20 | 16:03

-Grenzen dicht. Circa de helft van de 52 miljoen toeristen in Turkije komt uit de EU.
-Grenzen dicht. Alle Turken die Turkije bezoeken mogen wel weg, niet terug.
-Grenzen dicht. Driekwart van de buitenlandse investeringen in Turkije komt uit Europa. Direct mee stoppen.
-Grenzen dicht. Stoppen met alle staatssteun en Turkije uit de NAVO trappen.

goedverstaander | 29-02-20 | 16:01 | 8

@Hetkanverkeren | 29-02-20 | 16:13:
Zeg, houd eens op, "als een soort Friesland geitjes neuken". De Friezen n****n niet anders dan de rest van Nederland. Ik heb nog nooit aan een geit gezeten en de door mij zeer gewaardeerde Friezen in grote meerderheid ook niet.

JvanDeventer | 29-02-20 | 16:51

@JvanDeventer | 29-02-20 | 16:51: Als ik zou moeten kiezen tussen een geitje en een zeehondje zou ik het ook wel weten. Mocht u echter inderdaad nog nooit aan een goed bereid geitenbokje hebben gezeten, mist u echter wel degelijk iets. Nee dan die Zeeuwen met "hun" schelpdieren uit de Waddenzee. En ze dan in Marokko laten zouten.

Overigens was ik eerder vanmiddag weer eens in het plaatselijke filiaal van Amazing Oriental. Smachtend liep ik langs het vriesvak met Aziatische schelpdieren. Ter plekke verwerkt en meteen ingevroren. Er lag ook wat met de naam van Klaas Puul erop gedrukt.

Het zat in een leuk doosje in plaats van een doorzichtige vrieszak als de rest.

Hetkanverkeren | 29-02-20 | 17:38

@JvanDeventer | 29-02-20 | 16:51:
Als 'in grote meerderheid niet' dan blijven er best nog wel veel over 'die wel'. Bedenkelijk...

De waard zijn gast | 01-03-20 | 11:52
▼ 5 antwoorden verborgen

Vrouwen en kinderen eerst. Die mannen kunnen er wat mij betreft blijven. Die vertegenwoordigen met name een patriarchale levenswijze die we in Nederland achter ons proberen te laten. De Syriërs die ik ken staat het vrouwtje in de keuken en bij (mannen)bezoek in de slaapkamer.

roevka | 29-02-20 | 16:00 | 1

Waar woont dat vrouwtje dat bij mannenbezoek alvast het bed in de slaapkamer warm houdt? Ik vraag dat voor een vriend.

gestoptmetroken | 29-02-20 | 16:15

Fijn dat we kunnen vertrouwen op de EU. Dankzij het niet betalen aan Erdogan, behaalt Nederland eerder dan verwacht de 25 miljoen inwoners.
Regeren is vooruit zien. Knap hoor. Sarcasme modus.

Moestuinier | 29-02-20 | 15:59

Die smerige besnorde fascistenturk is doelbewust bezig het Westen te de-stabiliseren. zo ook zijn herhaalde verzoek aan de NAVO om hem bij te staan in de 'strijd tegen de opstandelingen', iets waarmee hij een conflict tussen het Westen en Rusland probeert uit te lokken. Kan die man niet worden gehaald door zijn schepper?
Begrijp me niet verkeerd, van mij mag Erdogan 100 jaar worden, maar dan wel vandaag!

De waard zijn gast | 29-02-20 | 15:59 | 2

Jij hebt het door.

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:58

Ik zie zowaar twee meisjes lopen. Ik zie geen geiten. Dus die zijn onderweg opgegeten. Dat hoop ik voor die meisjes, want als er geen geiten mee op reis waren, hebben die meisjes een harde tijd achter de rug. Of zouden al die vluchtelingen heaumeauseksjuweel zijn?

Sans Comique | 29-02-20 | 15:57 | 3

Dat is wel beter voor hun asielaanvraag. Breng ze nou niet op ideeën!

einStina | 29-02-20 | 16:02

Moet wel, met travestitulaire (ik verzin ook maar eens een woord) neigingen. In de moskeeën doen ze ook niets liever dan in groepsverband aan elkaars aarsch snuffelen tijdens het gebed, dragen ze het liefst jurken en zijn vrouwen daarbij absoluut niet gewenst.
Het is natuurlijk wel zo natuurlijk ook dat er bij een heaumeaux volgens Westerse begrippen meer de nadruk ligt op seksuele handelingen met seksegenoten en dat 'onze' heaumeaux over het algemeen geen hekel hebben aan vrouwen en zich ook niet bezig houden met vrouwenonderdrukking, maar verder zie ik toch wel een parallel.

De waard zijn gast | 29-02-20 | 16:41

@De waard zijn gast | 29-02-20 | 16:41: als je in de islam een sexueel noodgeval hebt ( u weet wel, blauwe ballen) mag je hem overal in proppen. Allah de smeerpijp vindt het belangrijker dat u uw zaad rondspuit in alles dat ook maar semi-lauw is dan je als een normaal mens re gedragen. Of dacht je dat de UK "asians" hun blankemeidenrapecircles zelf bedacht hebben? Moet allemaal van Allah en zijn genetisch gemankeerde vertegenwoordiger op deze planeet. Dat zegt het boekie, en alles wat dat boekie en de bijbehorende psychose je vertelt is de enige waarheid.

Acar_ketimun | 29-02-20 | 17:58

We laten de grieken het vuile werk opknappen en daarna ga we over ze zeiken dat ze het niet goed hebben gedaan.
Fijn plan. Leve de EU.

Schadenfreude | 29-02-20 | 15:56

En dat mag zich dan NAVO-lid noemen. Een Islamitisch land kan helemaal geen bondgenoot zijn van niet-Islamitische landen.

JackStick | 29-02-20 | 15:56 | 2

Dat hebt u goed gezien.

Mr.Crowley | 29-02-20 | 16:05

Vandaar dat de eurofielen dit continent willen islamiseren. Zodat iedereen juicht als we een wereldoorlog beginnen om Al Qaida te beschermen.

Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 16:16

Nou, nou, straks roept Mutti Merkel weer "kommt! kommt! Wir schaffen das!" en dan twee maanden later staat ze weer te konkelen in Brussel over de verdeelsleutel... Nederland zoveel, Frankrijk zoveel, het VK zoveel... oh nee, wacht...

EnNouJijWeer | 29-02-20 | 15:56 | 2

LOL @goedverstaander en ik hadden net hetzelfde idee :)

EnNouJijWeer | 29-02-20 | 15:56

En dan trekken ze de pensioenfondsen van rijkere Europese landen gelijk leeg, om te voorkomen dat de Deutsche Bank omvalt.

BubbelWater | 29-02-20 | 16:15

Gewoon doorsturen naar Engeland. Oh.... wacht

goedverstaander | 29-02-20 | 15:55 | 2

Ik geloof dat wij een extra stroom aan somalische vluchtelingen krijgen. Die komen vanuit het VK.

Sans Comique | 29-02-20 | 15:58

@Sans Comique | 29-02-20 | 15:58:
Klopt, z.g. spijtoptanten. Komen terug naar NL omdat het VK toch niet helemaal is wat ze willen. Dus weer uit de ruif in NL.
Nee, dom zijn ze niet.

demaup | 29-02-20 | 16:10

Eigenlijk is die Erdo gewoon oorlog aan het voeren met ons. En het is een klein kind. Hoezo vriend van de EU? Wat een leul zeg. Misschien Turkije boycotten op alle vlakken, dat levert meestal heel veel op. Komt toch alleen maar narigheid uit dat kudt land.

AMX pri | 29-02-20 | 15:55 | 4

@Sans Comique | 29-02-20 | 16:00:
Knettergek!

NEXIT!

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:24

@Sans Comique | 29-02-20 | 16:00: de EU subsidieert Turkije nog steeds met honderden miljoenen om hun democratie en rechtsstaat aan te passen aan EU normen ivm toetreding.
Dus van die kant uit valt niks te verwachten. Orban en Kurz mogen het weer opknappen, want die zitten hier echt niet op te wachten. Kurz was daar vandaag erg duidelijk over.

Gazelle | 29-02-20 | 18:41
▼ 1 antwoord verborgen

wat een watjes, allemaal.
het is oorlog in hun geboorteland, maar ipv dat ze hun vrienden en familie beschermen, gaan ze interrailen.
en dan moeten ze hier gesubsidieerd yoga'en? laat ze maar een middagje paintballen en dan kunnen ze weer terug.

zorg(elijke)staat | 29-02-20 | 15:54

Als er een crowdfund actie komt voor meer prikkeldraad en traangaspatronen voor de Griekse grenspolitie doe ik van harte een genereuze bijdrage.

suscrofa | 29-02-20 | 15:53

Griekenland dat een grens bewaakt. Is het voor het eerst? Fijne lui ook trouwens, stenen gooien etc. Die willen we hier graag hebben.

Vula | 29-02-20 | 15:52 | 3

Ja, kunnen allemaal zo in de Aleppotheken aan de slag. Allemaal fijnbesnaard en hoogopgeleid. Gaan ons redden van ...

einStina | 29-02-20 | 16:00

Ja, en dat terwijl er in Gaza een schrijnend tekort aan stenengooiende apothekers is.

JvanDeventer | 29-02-20 | 16:57

Volgens Mark Rutte en D666 gaan deze primitieve stenengooiers een bekangrijke bijdrage leveren aan ons land en kunnen wij niet zonder. Hij wacht nog even tot er minimaal een paar honderdduizend primaten aan de grens staan om dan de poorten van verNederland wijd open te zetten.

5611 | 29-02-20 | 17:40

Snap niet waarom we van een non-EU lidstaat afhankelijk zouden zijn voor grens bewaking. Dat is een taak van de EU zelf.

frickY | 29-02-20 | 15:52 | 1

Griekenland is zelf al failliet. De rot vecht op twee fronten. Van buiten naar binnen en van binnen naar buiten. Tegelijk. En de EU leiders denken dat de deal met Turkije nog steeds staat.

Sans Comique | 29-02-20 | 16:01

Nu kunnen we wel hulpgoederen als tenten en vreten over de grens gooien, kunnen ze lekker daar blijven

kapotte_stafzuiger | 29-02-20 | 15:52

Ik zie voornamelijk jonge mannen op de filmpjes. Ik vind het toch knap dat het NOS Deugjournaal en andere media er iedere keer weer in slagen om vooral vrouwen en huilende kinderen in beeld te krijgen.

Leon Tosti | 29-02-20 | 15:52

Nou verwacht je toch dat Europa helemaal klaar is met die depot uit Ankara. Dit is keiharde provocatie en ondermijning van betrekkingen met Europa.

Hopelijk zijn de Grieken er als eerste klaar mee en zetten ze rechtmatig fors geweld in om deze migranten uit hun land te houden.

Nuuk | 29-02-20 | 15:50 | 1

Ik neem aan dat je ‘despoot’ bedoelt...

Wijze uit het Oosten | 29-02-20 | 16:55

Dus hij valt Syrië binnen waar ze net de laatste rebellen aan het opruimen zijn.
Er ontstaat een vluchtelingenstroom door zijn toedoen en hij stuurt ze meteen door naar Europa.
De man is knettergek., maar wel de leider van een land die ook in de NATO zit.

En de EU roept ach en wee, maar verder valt er niet veel te verwachten.

Mr.Crowley | 29-02-20 | 15:50 | 3

Vriend van rutte he. Wat had je anders verwacht....

anti-fatwa | 29-02-20 | 16:25

De vluchtenlingenstroom die hij veroorzaakt wordt niet eens toegelaten.
Degenen die bij de Griekse grens opduiken wonen al jaren in Turkije, zij worden daar met gratis bussen naar toe gebracht.

Leon Tosti | 29-02-20 | 16:42

Toch fijn dat onze EU bazen de tijd gebruikt hebben om de buitengrenzen goed te beveiligen...... oh wacht....

haddem | 29-02-20 | 15:50

welkom welkom verwarde mannen! Uw omvolking is hard nodig om het opkomende populisme te bestrijden.
Uw coronaflesjes graag inleveren bij de asielindustrie, die gun ik een flink griepje.

Jan Passant mk2 | 29-02-20 | 15:49

Krijgt de EU dan ook haar miljarden aan smeergeld terug?

Trouwens, veroordeelde crimineel en dictator Erdogan vroeg eerder 28 miljard aan de EU. dekanttekening.nl/nieuws/turkije-eist... Hij wil niet alleen steun in de verovering van Noord Syrië, hij wil ook dat het gat in zijn begroting gedicht wordt. Dit bedenkt de man allemaal in een paleis met 1001 kamers dat hij midden in een beschermd park liet bouwen.

Laat de EU bazen dit maar oplossen, hun liepen te juichen over de Arabische lente. Net zoals Verhofstadt en van Baalen stonden te juichen op het Maidanplein hoe Oekraïne verscheurde, in oorlog raakte en uiteindelijk MH17 uit de lucht schoot.

Dit soort alfamannetjes rollen samenlevingen in de ene na de andere oorlog. Het is een kwestie van tijd dat de slachtoffers ook dicht bij huis vallen.

Feynman | 29-02-20 | 15:49 | 3

Hun? Feynman, is je account gehacked?

ViagraFalls | 29-02-20 | 15:50

Klopt de turkse economie draait al een paar jaar slecht, dus Erdogan slaat hier 2 vliegen is één klap:
- oorlog in Syrië beginnen om de aandacht af te leiden
- de EU weer miljarden af persen om zijn begroting te verbeteren

Leon Tosti | 29-02-20 | 16:36

Hier worden we alleen maar beter van. Tenminste, dat heb ik ergens gehoord.

threeheadedmonkey | 29-02-20 | 15:49

Ik hoop stiekem dat de meerderheid van het Nederlandse volk onderhand klaar is met al die reizigers en dat laat merken bij de verkiezingen in 2021.

BubbelWater | 29-02-20 | 15:47 | 2

Erdo, de islamitische vriend van Trutte komt uit de mouw.

anti-fatwa | 29-02-20 | 15:50

Zelfs op Njet.nl zijn de reacties op de berichten over overvolle azc's en gemeenten die achterliggen met onderbrengen van asielzoekers ronduit negatief. Misschien komt dat omdat de moderatie in het weekend onderbezet is, maar toch.

kapoerewiet | 29-02-20 | 15:53

Gelukkig zijn we nieuwe huizen aan het bouwen!

Patje2011 | 29-02-20 | 15:47

Waarom kan ik dit, als boerenlul, mijlen ver weg zien aankomen, mijn verkozen politici/bestuurders niet?

horsteknots | 29-02-20 | 15:46 | 2

Zo dom zijn ze niet. Was omvolking niet de bedoeling?

Mr.Crowley | 29-02-20 | 15:55

Hoezo zien politici dat niet aankomen? U verwacht dat politici alles met u bespreken?

Epistulae_Morales | 29-02-20 | 15:59

Nooit aan een turk vooraf betalen.

kneuterzak | 29-02-20 | 15:46 | 1

Helemaal nooit aan een Turk betalen die zich tot de tanden aan het bewapenen is.

suscrofa | 29-02-20 | 15:50

Dat er zoveel promo reclame spotjes op tv voorbijkomen over vakantie in Turkije heb ik nooit begrepen .
Wat moet dat daar gezellig wezen .

likmegaties | 29-02-20 | 15:46

Dit moeten wel gemanipuleerde beelden zijn. In andere media zie ik alleen maar kwetsbare vrouwen en kinderen.

Geen01 | 29-02-20 | 15:46

Teun Fohn in Urk heeft binnenkort zijn hotelletje klaar! Precies op tijd!

Brulletje | 29-02-20 | 15:45

Die met het mondkapje is een hersenchirurg.

Patje2011 | 29-02-20 | 15:45 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

ik haat geschiedenisles.

newray | 29-02-20 | 15:45

Komen ze via Noord-Italië?

Quib | 29-02-20 | 15:45

Ben blij dat het voor vrouwen en kinderen veilig is in het oorlogsgebied.

Oud wijf | 29-02-20 | 15:45

Boycot Turkije nu eens, mensen. Echt. Allemaal hysterisch handontsmetting aan het kopen maar we kunnen beter ophouden met reizen naar dat kloteland en kopen bij hun verraderlijke onderdanen in het buitenland, niks geen ayran, döner, corendon meer.

kapoerewiet | 29-02-20 | 15:45 | 3

Exact.

Ravian | 29-02-20 | 15:50

Precies, allemaal de vakantiegebieden boycotten... dat zijn tenminste de laatste tegenstanders van erdo, dan kunnen die ook overstappen naar Erdo. Echt over nagedacht. Of wist je niet dat 90 van de toeristische gebieden in Turkije tegen Erdo heeft gestemd?

Behangdelul | 29-02-20 | 16:06

Gezien het aantal mannen zou gezinshereniging ook acuut moeten stoppen.

BozePaarseMan | 29-02-20 | 15:45 | 1

Juist niet, we moeten zoveel mogelijk van die arme sloebers met hun gezin herenigen. Daar.

Binkoo | 29-02-20 | 17:07

Waarom kunnen de Hongaren die boel wel tegenhouden en de Grieken niet?

Roadblock | 29-02-20 | 15:44 | 5

Passeren ze de Griekse grens dan?

Epistulae_Morales | 29-02-20 | 16:00

Iets met sjengen....

enra | 29-02-20 | 16:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Illustreert ook mooi hoe de eurofielen daadwerkelijk over migranten denken. Als Wilders of Baudet oproept de immigratie en de verzuippartijen aan banden te leggen, veinzen ze verontwaardiging. Maar als Erdogan honderden of misschien duizenden vluchtelingen doodschiet aan de Syrische kant doodschiet, en aan Europese kant duizenden migranten dumpt als afval, dan krijgt hij van diezelfde eurofielen een heldenonthaal, miljarden aan euro's per jaar, handelsvoordelen, wapens, Navo-lidmaatschap, EU-lidmaatschap en noem maar op.

Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 15:43

Waarom staan die rijen nooit voor landen als Saudi-Arabië, of de golfstaten?

vrijejongen | 29-02-20 | 15:43 | 1

Omdat ze dan worden doodgeschoten.

Vula | 29-02-20 | 15:49

Hoi Erdolf. dat kunnen wij ook hoor. Turken uit de EU naar de grenzen sturen. Geen enkel probleem.
Groetjes, Graai.
Ps: zak er maar in.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 15:41 | 4

Was het maar zo simpel. Wel eens in Hamburg geweest? Het hele centrum daar is overgenomen door de turkse mafia, ieder tweede pand is een dönertent en de rooie manen verstikken er je oogballen. Succes met die wegkrijgen, gaat niet gebeuren. Gek genoeg zijn die wel allemaal erdofan, maar dan op afstand he? Turkije is voor hun een soort mythisch land waar ze dan wel soms naartoe gaan voor de familie etc.. maar er daadwerkelijk wonen en de geneugten van erdogeit's beleid ondergaan ho maar. Zo diep gaat hun vaderlandsliefde nou nét weer niet.

elfenstein | 29-02-20 | 15:48

@elfenstein | 29-02-20 | 15:48: geldt voor praktisch elke Duitse stad, het beeld dat je hier schetst. Grote sleeën van de georganiseerde Erdomaffia voor de ene witwasdönertent na de andere, en de Duitsers blijven zich maar wentelen in hun schuldbewuste zelfhaat. Welkom, welkom, loop maar over ons heen. Soit, maar waarom wij met diezelfde zelfhaat zijn opgezadeld heeft nog geen historicus mij kunnen uitleggen.

kapoerewiet | 29-02-20 | 15:57

Ik weet, een utopie. Diegenen die voor ons beslissen laten zich keer op keer bij de ballen - als ze die al hebben - nemen door Erdolf en de EU-turken en als je er wat van zegt ben je... Nou ja, iets met langspeelplaat en de kleur grijs.

Graaisnaaiert | 29-02-20 | 17:42
▼ 1 antwoord verborgen

Als europa dit soort mensen niet zou opnemen zou deze troef helemaal niet werken. Je moet jezelf niet afhankelijk maken van een idioot.

grownoodlyappendages | 29-02-20 | 15:41 | 1

En zeker deze groep moet je gewoon laten verrekken. Al zitten ze de komende 60 jaar in niemandsland. Zij vertrekken vanaf een veilig punt, en weten donders goed waar ze aan beginnen.

Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 15:45

Ons continent wordt zeer hard in de arie genomen. Binnen 20-30 jaar zijn de inheemse Europeanen ingehaald door dit tuigh. Op naar de verkiezingen in 2021! Ik zeg Nexit. UK zal zichzelf schouderklopjes geven na het zien van deze beelden.

luukeeeeeert | 29-02-20 | 15:41 | 3

Er gaat geen nexit komen. De twee partijen die een nexit relatief hoog in het vaandel hebben staan zullen geen meerderheid krijgen. Ook mee-regeren zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Quib | 29-02-20 | 15:51

@Quib | 29-02-20 | 15:51:
Moet jij die grenzen even open zetten en heel hard roepen Wir Schaffen Das! als zijnde premier Rutte. Let maar op dan heeft de PVV tesamen met FvD zo meer dan 50% van de kamerzetels in handen.
En met Rutte weet je nooit waar je aan toe bent behalve dat je bij voorbaat weet dat hij liegt en de bevolking keihard laat betalen. Zo vriendelijk zijn de Belasting tarieven niet voor de NL inwoners t.o.v. het buitenland.

Beroep = Boerenlul | 29-02-20 | 16:34

Het is wel nu of nooit: straks krijgen de booslims hier de overhand op belangrijke en/of verkiesbare plaatsen. Zeg dan maar dag met je handje, Partij Van De Asocialen, de Voor Verdeeldheid en Destabilisatie, Dooddoeners66 en de NCRV worden dan de grootste partijen die ook nog wat omroepen, van een minatet in je pet.

guru? | 29-02-20 | 16:52

Weer een mannentopic. Strijders op tienertoer. Die komen ons moraaldingen leren. Hoppa.

RickTheDick | 29-02-20 | 15:41 | 2

Liever een paar Syrische bruidjes. Met of zonder hoofddoek.

Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 15:58

Dat dus. Alleen maar mannen, niks vluchtelingen.

BozePaarseMan | 29-02-20 | 15:40 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 29-02-20 | 15:58:
Man, man, wat een reacties.
Je kan ook in elke reactie alleen maar een nummer noemen.
Een, Twee, enz.
Kom je ook aan je quota.
Kwantiteit voor kwaliteit.

Roadblock | 29-02-20 | 18:47
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit heet de wet van de communicerende vaten. Arm en in oorlog trekt naar rijk en veilig. Onze hele regeringspartij bestaat uit opportunistische gelukzoekers. Wat een hypocratie. Ik zou precies hetzelfde doen: mijn leven verbeteren.

Red shirt | 29-02-20 | 15:39 | 5

Ja, dus? Waar blijft die gebruikelijke lofzang op de multiculturele samenleving die ik van u gewend ben?
U durft niet ronduit te zeggen, dat we ze maar moeten doorlaten?
Meestal bent u niet zo vrijblijvend.

Roadblock | 29-02-20 | 15:47

Jullie rooien onderdrukken alleen anderen.

anti-fatwa | 29-02-20 | 15:53

Verbeter ons leven en stop met reaguren.

Gokmaar | 29-02-20 | 16:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Haha, zo staat de EU weer mooi in z'n hempie. Compleet nutteloze organisatie.

Mali | 29-02-20 | 15:39

Rutte kan trots zijn op zijn mooie deal. Proest.

Mark_D_NL | 29-02-20 | 15:39

Rutte en Merkel hadden toch zo'n goeie "Turkije-deal" gesloten ?

Motleycrew | 29-02-20 | 15:39 | 1

Geef ze een vinger, dan willen ze de rest van je hand ook hebben.

Leon Tosti | 29-02-20 | 16:24

Lekker machtspelletje van de enge snor. Alleen om Europa mee te krijgen in een oorlog met Rusland en in zijn gekte. Want Syrië en Turkse slachtoffers onder militairen. Wat doet die snor eigenlijk in Syrië. Oja.

Wim Venijn | 29-02-20 | 15:39 | 1

Wat Erdogan daar doet: Koerden vermoorden. Die mogen niet te sterk worden, want dan kan hij de Koerden in Turkije niet meer onder de knoet houden.

Leon Tosti | 29-02-20 | 16:22

Hoogste tijd om een muur te bouwen en Erdolf er voor te laten betalen.

Gulliver | 29-02-20 | 15:38

Krijg je ervan als je niet doet wat ome Erdogan wil. Plenty of more where that came from

Kladderadatsch | 29-02-20 | 15:37 | 1

Het is meest gesoept beeld. De oplossing is natuurlijk om de Turkse bezetting op te heffen. Syrië heeft dan Idlib terug en de mensen kunnen ook terugkeren. Ook de Koerden kunnen dan terug.

MaarFeitelijk | 29-02-20 | 17:11

Ik denk dat Europa maar het luchtverkeer naar Turkije moet verbieden. Kijken of Erdogan blij is als er geen vakantiegangers meer uit Europa komen.

pms | 29-02-20 | 15:36 | 1

Aan praktische denkers hebben we natuurlijk niets.
U lijkt Trump wel.

Pimp my Voortuin | 29-02-20 | 15:38

Ze weten dat we hier corona hebben toch? In dat geval is dus Erdogan verantwoordelijk voor hun gezondheid, want hij stelt ze bewust bloot aan zieke westerlingen.
Of is dit weer een standaard chantagemiddel om weer 5-6 miljard van de EU los te trekken?

Dezenaamhier | 29-02-20 | 15:36

Echte vluchtelingen... succes EU. Heb er geen last meer van whahahaha....

feiten_en _cijfers | 29-02-20 | 15:36

Kan nooit goed gaan, teveel mensen die deze kant opkomen.
Gaat pas stoppen als de uitkeringen etc. niet meer betaald kunnen worden, dan pas wordt Nederland en Europa wakker.

kwark001 | 29-02-20 | 15:35 | 3

Dat is de oplossing, staan er wel een miljoen mensen op straat, maar dat is maar bijzaak..

snapal | 29-02-20 | 15:44

@snapal | 29-02-20 | 15:44:
Komen een hoop huizen vrij voor de nieuwe immigranten... maar wacht, geen uitkering geen huis.

snapal | 29-02-20 | 15:47

Onze verzorgingsstaat en open grenzen, een beroerdere combinatie is er niet. Eentje zullen we moeten elimineren. Rutte c.s. hebben voor het afbreken van het eerste gekozen voor wat de eigen bevolking betreft.

goedverstaander | 29-02-20 | 15:51

Kunnen we orban niet vragen om hier voor president te runnen? Asking for a friend.

Hemke-Valsema | 29-02-20 | 15:35 | 2

Dan ben ik jouw vriend. Hadden we maar een sterke leider ipv die slappe hap.
Helaas wil driekwart van nederland deze cultuurverrijkers wel opvangen.

Cadeauinpakpapiertje | 29-02-20 | 18:55

Met mondkapjes ook, lol.

Miezerig | 29-02-20 | 15:35

Jippie meer meer meer.
Ohh deugi vandaag

rein9576 | 29-02-20 | 15:34

Ah, mooi, nieuwe buren, leuk. En met een mooie cultuur, vredelievend geloof en ze zijn allemaal hoogopgeleid. Dus kunnen hier meteen aan de slag in de uitkerings-branche. Als ontvanger of fraudeur.

Mark_D_NL | 29-02-20 | 15:34

Hadden we maar een leider zoals The President of the United States Mister Donald Trump in de EU. Die bouwde gewoon een muur en stuurde Erdogan een kruisraket in z'n mik.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 15:34 | 4

@snapal | 29-02-20 | 15:41: Misschien weet je niet helemaal goed wat een kruisraket is. Daarvan zijn er de afgelopen decennia talloze van afschoten door de VS, allemaal met een conventionele lading.

Als dat anders zou zijn, dan hadden we dat wel gehoord.

ikbenerweer! | 29-02-20 | 15:51

@ikbenerweer! | 29-02-20 | 15:51: Ja, dat geeft een veel hardere knal ;-)
Maar zonder gekheid: we zijn wel weer aan een bevrijding toe, ik wil me weer veilig voelen op straat en in huis.

guru? | 29-02-20 | 16:47

Ja, dat muur bouwen gaat in de US of A ook zo fantastisch. Het Griekse hek zal het een stuk beter doen.

MaarFeitelijk | 29-02-20 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Die Erdogan zet de ellende van mensen in om zaken gedaan te krijgen. Hij zou zijn moeder nog verkopen. Hoe kunnen, met name Neder-Turken, dit zwijn nog steunen?

goedverstaander | 29-02-20 | 15:33 | 2

De meeste Turken hier in Nederland zijn extreem nationalistisch. Hoorde laatste een Turkse collega praten over de meest rare complot theorieën over Amerika en het coronavirus. Koekoek helemaal de weg kwijt.

Suncatcher | 29-02-20 | 15:36

Onder de Turken zijn de moslim-extremisten nu eenmaal in de meerderheid. Daar zijn harde cijfers van - zie verkiezingsuitslagen. Erdogan is een nobody. Als hij verdwijnt, of zou stoppen met de orders van zijn achterban op te volgen, vervangt de achterban hem gewoon met een andere soortgenoot.

Reaguurdeskundige | 29-02-20 | 16:25

Nieuwe buren tag +1.
Nieuwe buren -1

droeveling | 29-02-20 | 15:33

Dat zijn een hoop apothekers en ICT medewerkers die wij kunnen gebruiken.

Suncatcher | 29-02-20 | 15:32

Laatste drie foto’s : dat ziet er gezellig uit vakantieman!

All_Anonymous | 29-02-20 | 15:32 | 2

@Leon Tosti | 29-02-20 | 16:19: komt die rubberboot nou weer vandaan?

sockpuppet | 29-02-20 | 20:00

Zo gaat het in Afrika ook, de sterkste en slimste wordt op pad gestuurd, de rest volgt later.

snapal | 29-02-20 | 15:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken