Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arm Europa. Livestream Turks-Griekse grens

Omvolken met Erdogan

Met busladingen tegelijk worden Syrische "vluchtelingen" in casu vrouwen en kinderen men of fighting age opgehaald in Istanbul, en -gratis- bij de grens met Griekenland/Bulgarije gedropt voor een livestream, verzorgd door de Russen. Zoek het maar uit, Bente Becker en Europa!

En de bootjes varen ook weer. Lesbos Ahoy!

Social

Reaguursels

Inloggen

Waarom wordt iedereen die zich hier tegen uitspreekt als racist gezien en wat is er mis met het haten van de multiculturele samenleving, waarom mag dit niet gezegd worden?

Buiten alle problemen die deze lui veroorzaken (criminaliteit, woningtekort, leegplunderen zorg, uitkiering trekken, etc, etc, etc) wil ik als geboren en getogen Nederlander gewoon graag in een straat wonen met Jantje en Kareltje en niet met Mohammed en Achmed. De barbaarse cultuur van dat tuig staat me niet aan en ik wens hier gewoon niet geconfronteerd te worden in het Nederlandse straatbeeld.

Ik ben om deze reden Nederland ontvlucht, niet om de problemen die deze lui veroorzaken maar gewoon al omdat ze er zijn. Zit nu al 2 jaar aan de Spaanse kust en ik kan je vertellen dat het bij Pedro en Alejandro in de straat een stuk gezelliger is, geen kloof tussen culturen maar gewoon normale westerse mensen.

MainFrameMedia | 29-02-20 | 12:50
-weggejorist-
MainFrameMedia | 29-02-20 | 12:05

We sturen ons leger erop af. Ow euhm.

Mart6037 | 29-02-20 | 11:30

Zo te zien hoeven ze in ieder geval één ding niet te leren en dat is voordringen bij het instappen in bus/trein.

Troumoetblijcken | 29-02-20 | 10:05

En net als in 2015, de EU stond er bij en keek er na, tot dat er toch een beetje te veel bij Mw Merkel op de stoep stonden.

hadstikkemooiman | 29-02-20 | 09:54 | 2

Stuur ze allemaal maar door naar Brussel, Berlijn en Parijs!

Frau Merkel | 29-02-20 | 09:59

@Frau Merkel | 29-02-20 | 09:59:
Goed plan! Het lik op stuk beleid.

Datgingniegoed | 29-02-20 | 11:20

Natuurlijk.op tv weer zielige verhalen en veel vrouwen met kinderen ipv testosteron bommetjes.

Misterspok | 29-02-20 | 09:07 | 2

Dat verkoopt beter.

donkieshot | 29-02-20 | 09:33

@misterspok
Ik zag het, heb de missus meteen de foto's op Geen Stijl laten zien. 'We worden weer eens bedrogen', zei ze.

toetssteen | 29-02-20 | 11:21
-weggejorist-
Tijger69 | 29-02-20 | 02:51

Asielzoekers mogen hier wel binnenkomen. Maar onder het voorwendsel Corona mogen we niemand meer uitzetten. Hahaha.

Reaganmania | 28-02-20 | 23:12

Ik weet dat de foto's erop geselecteerd zijn, maar moet je die lui een zien kijken, met hun handy's, merkschoentjes en strakke gelhaartjes.

SIogra | 28-02-20 | 23:03 | 1

De natte droom van ieder provinciaal tienermeisje

jemagookniksmeer | 28-02-20 | 23:09

Dus, omdat de Syriers/Russen Turken doodmaken gaan er heel veel “vluchtelingen naar Europa gestuurd worden. Logisch....

Rest In Privacy | 28-02-20 | 22:38

Voor degene die nu weet roepen dat er wat moet gebeuren.. 21-3 is er weer de jaarlijkse linkse optocht in Amsterdam onder het motto niemand is illegaal en de pedo club loopt ook mee. Uiteraard zullen wij weer aan de overkant staan om te laten zien en horen dat ze gek zijn . Kom dan ook van die luie bank af en sluit je eigen aan bij de rechtse tegen demo... Doe dan eens een keer wat!!..

Rotterdams Geschut | 28-02-20 | 22:32 | 2

Groen Links voorop.. Bij monde van idioot Jesse Klaver is iedereen welkom.

donkieshot | 29-02-20 | 09:34

@Rotterdams Geschut: En dan? Je zult mij wel een laffe lul vinden, maar ik was een keertje bij een demonstratie. Ongeveer vijftien jaar geleden. Niet alleen de politie en de A!VD lopen te fotograferen, maar ook de Antifa en Kafka. En die Antifa wordt geen strobreed in de weg gelegd. En dan solliciteer je een paar jaar later naar een baantje bij de burgerluchtvaart, op Schiphol bijvoorbeeld. Heb je enig idee dat je dan een Verklaring van Geen Bezwaar moet krijgen van de A!VD?
En wat het voor je carriere betekent als je op de site van Kafka staat?

theo-is-dood | 29-02-20 | 10:05

Middenin een potentiële pandemie de gelukzoekers stroom weer opstarten.
In vergelijking met die Erdosnor was Hitler een klein kind.
Levensgevaarlijke manipulator. Ruzie zoeken met de Russen en van de NAVO eisen dat zij hem te hulp schieten. Flikker Turkije uit de NAVO, nimmer toelaten tot de EUSSR en grenzen hermetisch afsluiten.

RickVogelschrick | 28-02-20 | 22:29 | 2

Is het sadisme of strategie? Ik gok op sadisme.

SIogra | 28-02-20 | 23:05
-weggejorist-
Reaganmania | 28-02-20 | 23:07

Gaat weer lekker.
Na een systematisch verzwakken van onze zorgstaat door de niet aflatende toestroom van gelukzoekers binnen te laten druppelen .
Nu is de tijd gekomen onder de afleiding van een zwaar ontregelend corona virus de poorten te openen ,voor 72 uur ,voor een legioen gelukzoekers 3 miljoen man sterk.
“ the mother of all wars”

Datgingniegoed | 28-02-20 | 21:42

Bij de Turks-Syrische grens, waar tienduizenden Arabisch-Syrische moslimvluchtelingen bivakkeren, schieten (!) de Turken zodra men over de daar bebouwde muur klimt.

Toen enige tijd geleden een AfD’er durfde te zeggen dat er op “vluchtelingen” geschoten zou moeten worden, was de wereld te klein.

Dus hoe zit dat?

Ik vraag me af hoe DENK op het feit dat er door Turken op Arabische moslimvluchtelingen die naar Turkije willen vluchten wordt geschoten, reageert.

Wedden dat DENK het opneemt voor Turkije? Of uiteraard de vraag volledig negeert, waar zo’n Kuzu net zo’n valse grijns op z’n gezicht nietszeggend doorloopt en het later framed als “vooringenomen Nederlandse tv-journalisten”?

Nederland moet volgens DENK zoveel mogelijk (moslim)“vluchtelingen” toelaten, maar wanneer in Turkije op Arabische moslimvluchtelingen geschoten wordt, dan “mag” dat waarschijnlijk gewoon. Want Turkije.

Tja.

Dat (de Turkse aanhang van) DENK met twee maten meet wat Nederland en Turkije betreft wisten we allang:
Over het slavernijverleden willen ze dolgraag zoveel mogelijk Nederland en de Nederlandse geschiedenis besmeuren, maar over de Armeense Genocide weigert men een millimeter toe te geven.

Misschien dat we dat meten met twee maten eens aan de niet-Turkse DENK aanhangers onder de neus moeten wrijven. Bij deze dus.

Zodra er aan de Turkse grens op Arabische moslims wordt geschoten en dit publiekelijk wordt vraag ik me af hoe - bijvoorbeeld - de Marokkaanse DENK-aanhang (hoi Azarkan!) zal gaan reageren. Pro- of anti-Turkije? Wedden dat Azarkan wegduikt zodra de camera’s op hem afkomen?

Ik ben benieuwd hoe lang het (onnatuurlijke) monsterverbond van Turks-(extreem)nationalisme en Arabische- en ander niet-Turkse moslims binnen DENK stand blijft houden.

Kompromat | 28-02-20 | 21:41 | 2

Met andere woorden, DENK nog slechts 1-2 zetels, NIDA de rest.
Zijn we net zo ver van huis.

Abject | 29-02-20 | 00:01

@Abject | 29-02-20 | 00:01: Niet helemaal. Verdeeldheid is positief. Marokkanen en Turken kunnen elkaar sowieso niet luchten of zien.

5611 | 29-02-20 | 01:07

Mooi toch dat ze deze kant opkomen. Een paar hoogopgeleide artsen, architecten en ingenieurs zijn altijd welkom.

simpel_vruchtje | 28-02-20 | 21:27

Ook de Syriërs komen hier, los van de situatie in eigen land, om te blijven. Het vooruitzicht van permanent verblijf in landen als Nederland met zeker verhoudingsgewijs ongekende welvaart bestaanszekerheid en mogelijkheden en daar een toekomst voor je kinderen veilig te stellen etc is simpelweg onweerstaanbaar. Met facilitering zoals nu aan de orde, met nagenoeg standaard recht op verblijf zonder restricties met alle rechten en verwaarloosbare kans op intrekken verblijfsrecht en terugsturen zeker niet na 5 jaar , als meerderheid al genaturaliseerd is , blijven migranten ( ‘asielzoekers’) komen. Naïeve asielconcept zoals nu aan de orde moet echt op de schop, d’r is anders geen houden meer aan ..

justinianus | 28-02-20 | 20:45

Europa! Je hebt gezaaid en nu MOET je oogsten.
Had nu maar alle ilegalen en criminelen de deur gewezen, dan was er ruimte en draagvlak geweest om echte vluchtelingen op te vangen.
Brussel Berlijn èn Den Haag zorg nu eindelijk eens voor een serieuze oplossing, die ligt voor het grijpen maar jullie zijn bang voor links Europa, sla met je vuist op tafel en toon eindelijk eens DAADKRACHT!!

jan6894 | 28-02-20 | 20:33 | 1

Bang voor links Europa? Zij zijn links Europa...

Regnerus | 29-02-20 | 09:28

Problematischer dan de 'witte man', maar juist daardoor interessant. Dat gaat dikke, vette klodders aan intriges (en leesvoer voor de dinnetjes) opleveren. Spannund!
www.telegraaf.nl/vrouw/112553156/aan-...

SIogra | 28-02-20 | 20:15 | 2

En die bezorger is nog een van de betere 10%. Hij werkt tenminste nog. Al zal het af te leveren eten voor de kafir ook wel eens fluim bevatten.

Miesjke | 28-02-20 | 20:46

@Miesjke | 28-02-20 | 20:46: Gadverdamme, u kon nog weleens gelijk hebben, zeg * restant shoarmapannenkoek in de prullenbak frommelen doet *

SIogra | 28-02-20 | 21:47

Gelukkig steunt de NAVO Turkije.
Er wordt Erdo werkelijk niets in de weg gelegd.
En wegens Corona kunnen ze geen afgewezen illegalen uitzetten. Alsof ze dat al deden.
Ik ga voor de rest van de avond in lockdown. Misschien ook de rest van de week... maand.... jaar.

Schietmijmaarlek | 28-02-20 | 19:55

Als ze in Brussel denken dat ze het elementaire probleem van de afwezigheid van een bewaakte buitengrens opnieuw op de schouders van de belastingbetaler kunnen gooien door een dictatuur en inmiddels militaire grootmacht miljarden europees geld toe te schuiven dan hoop ik van harte dat het gezonde populisme wat wij in ons land reeds kennen eindelijk een stevige voet in de klei zal krijgen om een einde te maken aan de waanzin van notabene een navolid die alle spelregels aan zijn laars lapt. Turkije allereerst de navo uittrappen !

suscrofa | 28-02-20 | 19:30 | 2

Als ze het menens was dan zouden de boten van Frontex onmiddellijk naar de Egeische Zee opstoken om die nieuwe golf asieleisers terug te sturen naar Turkije. In werkelijkheid zullen ze die bootjes daar als veerdienst naar Kos en Lesbos begeleiden. Daarnaast gaat Brussel Bulgarije en Griekenland de duimschroeven aandraaien omdat zij de grens dichtgooien. De EU is niet de oplossing, de EU is het probleem.

5611 | 29-02-20 | 01:11

@5611 | 29-02-20 | 01:11: Ik begrijp niet waarom Griekenland ze niet per direct doorzet naar Duitsland en dan de binnengrenzen sluit. De asieleisers willen niet in Griekenland blijven, dus terugkomen doen ze ook niet. Je laat de dobberaars betalen met alles wat ze hebben, zodat Duitsland kan beginnen met ze allemaal een telefoon en kleding te geven. Tussenliggende landen kunnen ze ook gewoon doorsturen. En als de Duitsers lastig gaan doen bij de grens stop je een vliegtuig vol met de helft Duitse vakantiegangers en de helft Merkelkinderen. Je moet problemen daar neerleggen waar ze veroorzaakt worden.

Frau Merkel | 29-02-20 | 10:10

Ik volg het nieuws nu al jaren en wat schetst telkens mijn verbazing. Zie de headlines en de berichtgeving:

'Turkije zet de grenzen open'

Volgens mij kan ieder land zijn grenzen wagenwijd openzetten maar zolang de ontvangende partij dat niet doet is het van nul en generlei waarde.

Het echte nieuws of het onderliggende bericht - wat wel nieuwswaardig is - is dus de EU zet haar grenzen open.

Kleine nuance dus.

Stonecity | 28-02-20 | 18:57 | 3

Dit!

benjeallanggek | 28-02-20 | 19:23

@Stonecity,
Scherp

Datgingniegoed | 28-02-20 | 19:36
-weggejorist en opgerot-
Christelijkejongen | 28-02-20 | 18:56

Beste redactie, op foto 1 onder het filmpje loopt achter het groepje een man die zijn gezicht weg draait van de fotograaf. Hij ziet er goed voorbereid uit, wandelschoenen etc. Wie is die man, is dat de EU-reisleider??

Ruler | 28-02-20 | 18:33

Ontwrichten van de westerse wereld. Niets meer en niets minder. De echte “vluchteling” word onder de voet gelopen.
En het extra zuure is, dat er in de niet westerse landen helemaal niets veranderd. Deze migratie stroom heeft helemaal geen nut

Het leven is zwaar | 28-02-20 | 17:50
-weggejorist-
SIogra | 28-02-20 | 17:35

VVD-muts Bente Becker doet stoer (in opdracht van hogerhand waarschijnlijk) en waarschuwt Erdogan voor de laatste keer: "wij laten ons niet chanteren door Erdogan".
Soms maken Kamerleden - en trouwens de hele Nederlandse politiek - zich onsterfelijk belachelijk.
Zoiets als een ongelikte vechtsporter slaan met een Chanel-handtasje; dan loopt het hem vast wel dun door de broek...

Peter Emile | 28-02-20 | 17:35 | 2

Dit was toch de befaamde Pinocchio/Samsom deal voor Europa..... geweldig toch!!!!

mameloe | 28-02-20 | 17:49

Export uit Turkije dan maar extra belasten om de gemaakte kosten van Erdogan's chantage te compenseren.
Turkije steunt openlijk de rebellen en nu ze verliezen mogen ze graties vakantie in Europa?

I.P standing up | 28-02-20 | 17:28 | 2

(Buiten de Moslim Broederschap sympathie door Erdogan om) Turkije moet toch wat? De kans is namelijk groot dat Assad nog even doorgaat als hij Idlib in bezit heeft. Syrië claimt officieel nog steeds de provincie Hayat, dat uitsteeksel van Turkije boven de provincie Idlib. Met twee miljoen Syriërs vluchtelingen daar kan hij zijn claim kracht bijzetten en doorgaan. De Turken moeten zich dan terugtrekken naar de stad Osmaniye en de twee miljoen Syriërs verspreiden zich dan weer over Turkije waar ze nog meer hele buurten annexeren.

Alexander des Burgus | 28-02-20 | 18:27

@Alexander des Burgus | 28-02-20 | 18:27: Alsof Syrië ooit een serieuze poging heeft gedaan het gebied (terug) te krijgen. En in de huidige omstandigheden zullen ze dat al helemaal nooit doen natuurlijk. En die zogenaamde 2 miljoen "vluchtelingen" zeggen juist voor Assad gevlucht te zijn. Kortom, kulredenatie dus. Turkije moet helemaal niets behalve hun imperialistische agressie te stoppen en haar soldaten achter de grens terug te trekken.

Grachus | 28-02-20 | 19:00
-weggejorist-
jochum1980 | 28-02-20 | 17:24

De nieuwe Mieles zijn al besteld.

donkeyman | 28-02-20 | 17:23

Claudia krijgt het nog druk!

DavidleeRoth | 28-02-20 | 17:18 | 1

Claudia wil geen bebaarde mannen. Besnorde vrouwen zie ik echter op beelden niet.

Miesjke | 28-02-20 | 20:50

gewoon elke syriër die aanklopt verruilen voor een turk, turken hebben een dubbel paspoort dus NL paspoort innemen en een enkeltje (wel zelf betalen graag) met de bus naar broer erdo.

Tasmaneiland | 28-02-20 | 17:14

Wat vinden onze politieke partijen er van? Ik hoor en zie ze niet!

SpicyMchaggis | 28-02-20 | 17:01 | 4

Echte problemen gaan ze het liefst uit de weg. Beroepspolitici worden over het algemeen geselecteerd op een grote bek en de afwezigheid van ballen van enig formaat.

donkieshot | 29-02-20 | 09:44

Het is niet voor niets een crisis: zo kun je ongezien feitelijk per decreet regeren terwijl de verantwoordelijkheid maximaal versluierd blijft.

kindapaas | 29-02-20 | 12:13
▼ 1 antwoord verborgen

Goh, bijna alleen mannen. Zo nijpend is de situatie dus niet, als je vrouwen en kinderen achterlaat. Tegelijk staat het EP onder leiding van von der Leyen en vice voorzitter Timmermans er weer slap op. Dat EP, wat doet het eigenlijk behalve de inwoners van Europa op klimaatkosten jagen en zich laten piepelen door Erdogan?
Ow, ja europees leger, slecht idee. Want ik vrees dat die incompetente bende dat leger gaat gebruiken om aan de macht te blijven.
Nexit klinkt als een steeds minder slecht idee. Samen, als een blok vormen tegen... Daar komt dus in de praktijk niets van terecht. Het wordt een wanordelijke zooi als we Europees gaan samen werken, zo blijkt keer op keer. Kortom, het lot in eigen hand nemen klinkt steeds aanlokkelijker. Op een gegeven moment moet je je conclusies trekken.

ratelaar | 28-02-20 | 16:47 | 9

@ratelaar | 28-02-20 | 19:39: Ik help je het hopen. Ik geloof daar alleen niet in. Vergeet niet dat de kartelpartijen de staatsmacht zullen inzetten. Die staan echt niet aan uw kant.

Grachus | 28-02-20 | 21:12

@Grachus | 28-02-20 | 21:12:
Nogmaals: Hoop is wensdenken, dus daar doe ik niet aan. Dat kartelpartijen staatsmacht (zullen) inzetten zoveel is duidelijk. Het continue demoniseren van andere geluiden, de rechtszaak tegen Wilders, de hetze tegen FvD leden, zijn daar voorbeelden van. Behalve dat zijn ook ambtenaren prima bereid om staatsmacht aan te wenden om critici te intimideren of de mond te snoeren. youtu.be/E7xqqk6nybg
Tegelijk zie ik ook dat er steeds meer onafhankelijke geluiden komen. Het aantal mensen die doorhebben dat het narratief van de MSM compleet losgezongen is van de werkelijkheid groeit youtu.be/20q1e5lIF6A. Zie dit interview met Ivana de ex van Trump maar eens. Over suggestieve vraagstelling gesproken, of opgesloten zitten in je bubbel. De comments hebben ze maar uitgezet...
De kartelpartijen, de gevestigde macht, de oude orde, het oude systeem, zitten nog vast in het oude paradigma. Maar dat wordt steeds meer in twijfel getrokken. Zoals al eerder opgemerkt zullen degenen die het meest te verliezen hebben het hardnekkigst blijken te zijn. Dat geld dus ook voor figuren die heel veel of alles hebben geïnvesteerd in het oude systeem, denk daarbij aan de eurocraten op de hoogste posities of prestatoren/ presentatrices op prime-time lineaire tv. Daar is vaak een carrière van vele jaren aan vooraf gegaan. Die gaan die positie niet zonder slag of stoot opgeven. Alles of iedereen die hun positie in twijfel trekt is een bedreiging, zo werkt macht en invloed nu eenmaal.
Tegelijk zie ik steeds meer mensen, waaronder jij en vele mede reaguurders, die langzaamaan ook een verandering willen. Gewoon de boel opschudden, een frisse wind. Meer feiten, minder leugens. Ruimte voor kritiek en dus ruimte voor inbreng. Oftewel gewoon gehoord en serieus genomen worden.
Tegelijk vrees ik dat het eerst flink moet stormen, voordat de rust wederkeert en de schade herstelt kan worden. Maar na een flinke kaalslag (door storm) is er weer ruimte voor nieuwe groei. Oude takken zijn gebroken en afgewaaid, slecht gewortelde bomen laten open plekken achter etc..
Kortom, het komt wel weer goed met de tijd, er zijn uiteindelijk veel meer mensen van goede wil dan andersom.

ratelaar | 29-02-20 | 05:51

Vergeet het maar, als je in elkaar wordt geslagen is er praktisch geen NLer die jou helpt.

Misterspok | 29-02-20 | 09:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Op Radio 1, de nieuws en actualiteiten zender, geen woord hierover, wel over geschiedenislessen over ons koloniaal verleden .

Verder heel veel info over weer en verkeer. Errug belangrijk natuurlijk...

En altijd maar weer die lelijke knol , Lara Rense met dat gespeelde optimisme...

Heppie-even-voor-mij | 28-02-20 | 16:34

Welkom welkom welkom
Wij kunnen dat.

deugnietmee | 28-02-20 | 16:31 | 5

@Onno Barendsen9337 | 28-02-20 | 16:35:
Daar komen ook weer kleine baardmannetjes uit. Nadeel van de twijfel. Voorkomen is beter dan... Enfin, u weet het wel.

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 17:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Arm Europa
Ja, we worden straatarm, kaalgeplukt door de overheid ,de EU en deze plaag, alles wat onze ouders en grootouders na de 2e wereldoorlog met veel bloed zweet en tranen hebben opgebouwd wordt in een paar decennia er compleet doorgedraaid en vernietigd. Er wachten ons nog donkere jaren en we zijn totaal machteloos het te stoppen of het te keren.

Damoos | 28-02-20 | 16:29 | 4

Dat is het nu net we zijn niet machteloos maar de wil ontbreekt (nog) om de boel aan te pakken, hoe dat moet, kijk maar hoe het ging in Roemenië met de ceausescu's 40 jaar onderdrukking in een paar uur opstand van de bevolking opgelost. alleen een vonk is er nodig het kruidvat is open.

Tasmaneiland | 28-02-20 | 17:21

@Damoos,
Our future is divers zij ooit eens een paus van de klimaat kerk.
Our future is trampled down below , Als je het mij vraagt.

Datgingniegoed | 28-02-20 | 17:27

@Tasmaneiland | 28-02-20 | 17:21: Die hadden geen import van half geletterden al dan niet met een fout geloof. Daar was het het volk tegen een kleine elite. Zolang hier bijna (of meer als je de VVD meerekent) de helft van de zetels in de TK naar partijen gaan die doelbewust de West-Europese landen naar een multiculti heilstaat willen transformeren, zul je nooit een dergelijke revolutie krijgen.

Grachus | 28-02-20 | 19:14
▼ 1 antwoord verborgen

Godzijdank voor de Hongaarse hekken, Orban zou ook geld moeten vragen .
De Grieken gaan ten onder .

Castor12 | 28-02-20 | 16:24 | 3

@Sjefke7807 | 28-02-20 | 17:09:
Macedonië-Griekeland dicht, Servië-Hongarije hek. Aan de grens van Bosnië met Kroatië worden ze letterlijk door de Kroaten teruggeknuppeld. Landroute is afgesloten.

Ruud Hazes56616330 | 28-02-20 | 19:16

Voor zolang het duurt. De EU zoekt knalhard de confrontatie met hun Visegradleden, lijkt het wel. Klimaatcentjes voor migranten, iets van die strekking.

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 19:53

Waarschijnlijk zal Putin met een passend antwoord komen. Trump houdt zich terecht afzijdig. Eindelijk een Amerikaanse president die niet in de stront gaat roeren.

Motleycrew | 28-02-20 | 16:24

Gadverdamme weer alleen maar kerels.

Onno Barendsen9337 | 28-02-20 | 16:10 | 1

Schuinmarcheerders ?

suscrofa | 28-02-20 | 20:03

Ik hou voorlopig ff de draadjes van ome Harald Doornbos op Twitter in de gaten, goede duiding en achtergronden

Blondendom | 28-02-20 | 16:08

Het zijn allemaal mannen die hun vrouw en kinderen achterlaten, hebben we die hier wel nodig ?

piet7003 | 28-02-20 | 16:03 | 1

Zeker die krijgen allemaal 5 kinderen. Is goed voor de vergrijzing, economie en meer islam breng zoiezo meer stabiliteit naar een land.

Tuforial | 28-02-20 | 16:26

De UK mag nu helemaal zelf bepalen, zullen ze blij mee zijn .

Castor12 | 28-02-20 | 16:01 | 1

Ja, maar in UK willen ze dan ook graag zelf kunnen beslissen over toekomst. Ik bewonder hun karakter.

feiten_en _cijfers | 28-02-20 | 16:11

Ik dacht dat het carnaval al voorbij was?

Bolder | 28-02-20 | 15:59

Sinds het Coronavirus zijn er nu vast wel wat cruise-schepen beschikbaar zodat die stakkers niet opeengepakt in een rubberboot hoeven te zitten, en meteen Lesbos en al die vervelende aanmeldcentra overslaan om vervolgens zonder al te veel inspanning in Amsterdam voet aan wal te zetten, G.L./D66 willen het tekort aan apothekers daar z.s.m. invullen.

CaptainSlow | 28-02-20 | 15:45

Wat zullen de Britten blij zijn dat ze van Europa af zijn, nu ze de kanslozen weer met miljoenen tegelijk de EU zien binnenstromen.

Madame Poitiers | 28-02-20 | 15:44 | 3

Die hebben nog genoeg te verstouwen met die miljoenen zwartkoppen die er al waren.

aamert | 28-02-20 | 15:54

Je bedoelt die ieder voor zich mentaliteit zeg maar uhm... gaat hem niet worden. Alsof het probleem van de vluchtelingen alleen een Europees probleem is. Dream on als het hier minder gaat dan daar ook. Maar weet je als je jezelf blij wilt maken zoals die blije britten op het eiland pak dan een boot en ga weg.

movingsquare | 28-02-20 | 16:40

Turkije bespeelt het conflict van twee kanten. Aan de kant van Syrië voeren ze een expansieoorlog, zodat de Syriërs blijven vluchten. Aan de kant van Griekenland (Europa) dreigen ze de grenzen open te zetten, zodat de Europese landen hun expansieoorlog in Syrië zullen steunen.

FilosoofMetErvaring | 28-02-20 | 15:42 | 1

Dat mag zo zijn, maar meer baardmannen is precies wat de EU wil. Alsof je tegen een kind zegt dat als hij weer stout is al zijn vrienden mogen blijven logeren.

Onno Barendsen9337 | 28-02-20 | 16:41

Och och, en de NAVO maant Syrie en Rusland tot "terughoudendheid". Nu ben ik absoluut pro-NAVO, zeker in deze instabiele tijden maar zolang er nog 1 Turkse militair op Syrisch grondgebied bivakkeert heeft Syrie - al dan niet gesteund door Poetin - alle recht om die Erdoboys plat te bombarderen.
Turkije is geen vriend van ons, Erdogan is het grootste gevaar momeneel in de regio en ook voor vrede en stabiliteit in de EU, die moet je dus als laatste in het zadel willen houden.
Als die Turken er nog wat van willen maken, voor zichzelf, hun kinderen en hun kleinkinderen is het voor hen te hopen dat er een Turkse Von Stauffenberg opstaat, anders is hun toekomst een Islamitische dictatuur onder de barbaren van de Erdolfdynastie en dat gun je je ergste vijand niet

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 15:41 | 1

Zolang de fok verhouding "goede Turk - foute Turk" 2:5 is, is dat een kansloze gedachte.

Grachus | 28-02-20 | 19:19

Bulgarije loopt de komende weken binnen op smeergeld van immigranten.

Madame Poitiers | 28-02-20 | 15:39

*Logeerkamer alvast gereed maakt en welkomsballonen opblaast* ik ben benieuwd naar hun verhalen!

quatro32 | 28-02-20 | 15:29

Turkije is een enorm land maar de grens met Bulgarije is slechts 240 km en met Griekenland 206 km. Dat moeten we als Europeanen toch nog wel dicht kunnen houden. Het is minder dan de helft dan de Nederlandse landsgrenzen met Duitsland en België.......
Onwil of onkunde?

WalterSobchack | 28-02-20 | 15:29 | 2

U geeft het zelf al aan, de mogelijkheden zijn relatief simpel. De onwil echter en "onze" ziekelijke behaagzucht naar Kalief Erdolf I is gewoon eng te noemen.

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 15:42

Mag niet van de EU.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 15:42

Aangezien het hier om een invasie gaat, schiet je eerst even in de lucht, kwestie van humanitair te blijven

Lt-Kol Kilgore | 28-02-20 | 15:26

Welkom welkom welkom in mijn land

Rest In Privacy | 28-02-20 | 15:22

Allemaal in quarantaine in AZC Loon op Zand of Diemen.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 15:17
-weggejorist-
KlaasVaas | 28-02-20 | 15:13 | 2

Vrouwen en kinderen eerst.

MistaRazista | 28-02-20 | 15:08

Het Midden-Oosten komt naar je toe deze zomer...!

CaptainSlow | 28-02-20 | 15:08

Nou Sterre, Merel, Levi en Finn, lekker bij pappa en mamma thuis op de bank tot je 45e en dan mag je hopelijk een 1 kamer flatje huren.
Welkom, welkom in mijn land. er komen straks in 1 dag 100.000 mensen bij voor de Miele.
Zo te zien op de foto's zijn deze kerels allemaal ook verschrikkelijk getraumatiseerd door de vreselijke oorlog in hun land....

clockandhammergame | 28-02-20 | 15:07 | 2

Als ik reclames mag geloven, wonen Sterre en Merel tegenwoordig met deze kerels samen. Omhoogn**ken is tegenwoordig ook al niet meer wat het geweest is.

r@face | 28-02-20 | 15:36

Dit zijn natuurlijk door extreemrechts vertekende plaatjes. In werkelijkheid zijn het allemaal zielige vrouwen en kinderen die vluchten in plaats van mannen van fighting age.

5611 | 29-02-20 | 01:25

Dit zijn geen vluchtelingen, maar goed geklede, wel doorvoede en van mobiele telefoon voorziene gelukszoekers. Wij (EU) hebben helemaal niets te maken met de godsdienstoorlogen van het Midden-oosten, maar krijgen wel miljoenen mensen op ons dak uit die regio. Kijk naar die lachende gezichten op de foto's. Die mannen denken allemaal: Bingo! Het grote graaien gaat beginnen! We hebben Erdogan miljarden gegeven om Syriers op te vangen, maar hij stuurt ze nu doodleuk door (ieder weldenkend mens wist dat dat zou gebeuren) naar de EU. Erdo heeft overigens niks te zoeken in het noorden van Syrie; hij wil daar vooral de Koerden verdelgen. Overal komt deze Hitler 2.0 mee weg, en dat omdat de slapjanussen in Europa te schijterig zijn om 'nee' tegen hem te zeggen. Laten we nu de geldkraan naar Turkije eens dichtdraaien en criminele Turken zonder pardon en per direct terug naar Turkije. Met die man zijn toch geen afspraken te maken.

Toos Bevergeil | 28-02-20 | 15:03 | 3

Inderdaad,nu moet je alleen die malloten in Brussel nog zien te overtuigen,maar ik geef je weinig kans.

storm op komst | 28-02-20 | 15:15

Ik las * Het grote naaien gaat beginnen *

vanvandaag | 28-02-20 | 15:15

Ieder normaal mens weet dat als je zo'n deal sluit met een notoir onbetrouwbaar persoon, deze je bij de ballen heeft. De deal heeft dan ook een hoog 'Peace for our time'gehalte met Rutte en Merkel in de rol van Chamberlain.

5611 | 29-02-20 | 01:28

Meneer Erdogan heeft de EU in zn Zak. Die lacht ze keihard uit. De zuidelijke EU landen sturen de lui gewoon op doorreis naar het noorden, om bij ons hun Mieles op te komen halen. En wij kunnen niks doen, aangezien wij ons aan allerlei internationale verdragen moeten houden waar we zelf voor gekozen hebben. We hebben de situatie puur aan onszelf te danken

Fijn_dat_je_er_bent | 28-02-20 | 15:02 | 10

@storm op komst | 28-02-20 | 15:37: nou kom in opstand dan! Beetje reaguren gaat jouw niet verder helpen vriend

Zeiss | 28-02-20 | 15:56

@storm op komst | 28-02-20 | 15:37:
Juist, vergeet het Marakech pact ook niet.

Datgingniegoed | 28-02-20 | 18:57

@storm op komst | 28-02-20 | 15:18: Komt wel degelijk door/van onszelf. Zie Amsterdam en de yogalessen voor illegalen. We kunnen zonder probleem illegaliteit strafbaar stellen (en illegalen dus opsluiten) alleen de kartelpartijen (incl Groenlinks) houden dat doelbewust tegen. Die willen dat de Nederlandse burgers worden geterroriseerd door allerlei 3e wereldlandertuig.

Grachus | 28-02-20 | 19:25
▼ 7 antwoorden verborgen

Of Erdogan heeft de deuren van de gevangenissen geopend. "Je kunt kiezen, 1) of je brengt de rest van je leven in de cel door. 2) Je accepteert de gratie van Allah en vermenigvuldigt u binnen Europa!"

Harrie7949 | 28-02-20 | 14:59 | 1

Juist,die Erdo is niet zo dom als die malloten in Brussel,Erdo heeft de EU bij de ballen.

storm op komst | 28-02-20 | 15:02

Al jaren zie je,als het over vluchtelingen gaat,groepen jonge mannen met telefoons en rugzakjes.
Ooit zag je vrouwen en kinderen armoedig gekleed, met angst in hun ogen zware koffers zeulen.
Ik zal het wel niet snappen.

pejoar | 28-02-20 | 14:53 | 2

Ik wil het zeker niet goedpraten, er is meer aan de hand, maar vergeet niet dat mannen dienstplicht hebben en vrouwen iets meer beschermd worden. De gedachte te moeten vechten voor Assad of IS of een warlord is weinig aanlokkelijk.

Shoarmamasutra | 28-02-20 | 15:08

Best wel balen voor Seawatch, hebben ze net een nieuwe boot komen ze massaal met de bus .

Castor12 | 28-02-20 | 14:47

Waarom worden ze met de bus naar de grens gereden? Welke zin heeft dat?? En waarom wil Erdogan ze naar Europa sturen? Tenzij het hem om geld gaat, begrijp ik die bloksnor niet

DeutschlandUberAlles | 28-02-20 | 14:42 | 5

Europa had beloofd een deel van de echte vluchtelingen in Turkije te gaan halen en te helpen met de opvang daar, rechtstreeks betaald aan de bouwers en vluchtelingen. Dan zou Erdoschwans ze tegen houden.
Turkije heeft er nu paar miljoen en Europa levert al jaren niet. Wel geld maar ophalen echte vluchtelibgen komt er niet echt van. Hij zal wel beetje druk willen zetten.

Shoarmamasutra | 28-02-20 | 15:12

@Shoarmamasutra | 28-02-20 | 15:12: ja, was eerst de deal, maar het valt simpelweg niet te controleren! Het is natuurlijk aan wie je het vraagt! Zo kunnen er meerdere lezingen zijn voor hetzelfde! Maar Turkije is in deze ook deels debet door hun opmars in Noord Syrië!

DeutschlandUberAlles | 28-02-20 | 15:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Mooi excuus om de marechaussee en het leger aan de
Nederlandse kant van onze grens weer eens in te zetten.
Meerdere voordelen

MorgenEenAnder | 28-02-20 | 14:38 | 3

Mag niet van Brussel.

loser | 28-02-20 | 15:28

Kan niet, materiaal is stuk of deugt niet.

echtpaul | 28-02-20 | 16:29

Hoezo zou Turkije wel alle Syriers moeten opvangen?

nerazuri | 28-02-20 | 14:38 | 8

Omdat Turkije ervoor betaald is.

MistaRazista | 28-02-20 | 15:12

Omdat Turkije één van de hoofdveroorzakers van de vluchtelingenstroom is, door tienduizenden terroristen op de Syrische bevolking af te sturen, en door dagelijkse Turkse terreurbombardement op woonhuizen en vluchtelingenkampen.
twitter.com/NotWoofers/status/1233367...

Reaguurdeskundige | 28-02-20 | 15:28

Hoeft Turkije toch ook niet? Gewoon tegenhouden bij de grens is voldoende. Die 7 miljoen Syriërs zijn volkomen veilig in Damascus en omstreken. Op die paar terroristen na en die moeten Europa zeker niet in. En opvang in Turkije is iets anders dan in West Europa. In Turkije mogen ze bedelen op straat. Hier krijgen ze een Miele en een superextreme stijging in hun welvaartsomstandigheden.

Grachus | 28-02-20 | 19:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Hup de IB gaat binnenkort weer omhoog evenals de OZB

Rdock | 28-02-20 | 14:31 | 2

Vergeet niet een nieuwe Btw-verhoging om huis, Miele en uitkering
voor de nieuwe massale instroom te kunnen betalen.

meneer Q | 28-02-20 | 15:01

Kein Problem, wir schaffen das; hertzlich wilkommen!

jemagookniksmeer | 28-02-20 | 23:16

De verticale lijn in de koers van de Lira doet denken aan 1.5 jaar geleden: www.xe.com/currencycharts/?from=TRY&a... Zou mij niets verbazen als het gewoon vluchtende inwoners van Turkije zijn.

W_F | 28-02-20 | 14:30 | 1

Of Erdogan heeft de deuren van de gevangenissen geopend. "Je kunt kiezen, 1) of je brengt de rest van je leven in de cel door. 2) Je accepteert de gratie van Allah en vermenigvuldigt u binnen Europa!

Harrie7949 | 28-02-20 | 14:58
-weggejorist-
Graaisnaaiert | 28-02-20 | 14:27 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Het is maar voor 72 uur dat dit wordt gefaciliteerd. Dat lees je dan weer nergens.

klön | 28-02-20 | 14:25 | 2

@klön | 28-02-20 | 14:25 |
En dat maakt het minder problematisch volgens U? Westelijk Europa zit méér dan aan zijn taks. Het is wel een keer klaar zo.

Sjefke7807 | 28-02-20 | 14:27

@Sjefke7807 | 28-02-20 | 14:27:
Dat hoor je mij niet zeggen. Maar blind panikeren is ook weer zo wat.
Het is te beschouwen als bij een gijzeling om losgeld : Erdo stuurt nu een afgehakt vingertje voor optimale druk.

klön | 28-02-20 | 14:41
-weggejorist-
demaup | 28-02-20 | 14:25 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
De harige happer | 28-02-20 | 14:24

Goh, wie had er nou gedacht dat Erdo een onbetrouwbare partner zou zijn. Maar goed, de EU zal vast onze portemonnee wel weer trekken...

Terra | 28-02-20 | 14:23

Die kut EU gaat weer eens helemaal niks doen. Ik zeg Nexit. De Britten kunnen nu tenminste hun eigen grenzen dichtgooien met eigen douane en eigen beleid.

HoniSoit | 28-02-20 | 14:21

Misschien wel de ondergang van de EU, gelukkig. Helaas ook de ondergang van landen als Nederland.

NLgaatnaardeklote | 28-02-20 | 14:21

Je werkt 40 uur per week, voor een jaartje of 40. Van je inkomen betaal je nogal wat belasting en je spaart een beetje (bijvoorbeeld door je hypotheek af te lossen). Je buren die even oud zijn hebben geen enkele behoefte aan veel verplichtingen en doen wat freelance werk, huren hun huis en 'genieten vooral van het leven'.
Als jij en je echtgenote 65 zijn gaan jullie genieten van je welverdiende pensioen en kopen een kleine camper. Plotseling gaat de deurbel en staan de buren voor de deur. Het zit momenteel wat tegen, kunnen de huur niet meer betalen en vragen of ze zolang even in de camper mogen. Jullie geven aan dat je binnenkort er lekker op uit wilt trekken met die camper. "Oh, maar dan kunnen we toch in jullie woning. Een beetje gek om ons buiten te laten staan toch?"
Je sputtert wat tegen over eigen keuzes en wilt eigenlijk de deur dicht doen, maar de buurman zet zijn voet ertussen en wil al naar binnen stappen. "Jullie zijn onmenselijk om je eigen buren zo in de kou te laten staan. Stelletje NSB'ers! We eisen dat jullie ons helpen want dat is jullie morele plicht!"

benjeallanggek | 28-02-20 | 14:20 | 4

@benjeallanggek | 28-02-20 | 14:21: Heel mooi duidelijk en beeldend deze tegel. En nee, de volwassen buren uit uw hypothese hadden zelf verantwoordelijkheid moeten nemen voor hun leven en veiligheid. In dit verhaal hadden ze dit namelijk, net als de man met echtgenote, kunnen doen.

lezeres | 28-02-20 | 14:32

Mooie!

SpicyMchaggis | 28-02-20 | 15:13

@benjeallanggek | 28-02-20 | 14:21: Maar los van je beeldende tegel wat stel je voor als oplossing? Wat als er miljoenen van die buren voor je deur staan wat dan wel verder gaan met je verhaal he... ben benieuwd naar het einde namelijk.

movingsquare | 28-02-20 | 16:50
▼ 1 antwoord verborgen

Dit zorgt voor een hoop ellende. Maar vergeet niet dat deze mensen wel echt vluchten voor bommen en niet zoals onze Afrikaanse vrinden voor armoe. Dat GS dan steeds 'vluchtelingen' met aanhalingstekens neerzet is kinderachtig en triest. De sterksten gaan inderdaad als eerst, dus dan zijn vooral mannen tussen de 25-55. 100% dat de meeste van de lezers van dit blog ook op de vlucht waren gegaan, de schrijvers voorop. Sneuneuzen.

despee | 28-02-20 | 14:19 | 20

GS moet 'vluchtelingen' ook niet tussen enkelvoudige aanhalingstekens plaatsen, maar gewoon "vluchtelingen" tussen dubbele aanhalingstekens. want even 200 km fietsen en die zitten volkomen veilig in Damascas en omstreken.

Grachus | 28-02-20 | 19:42

@Schmalz | 28-02-20 | 14:32: Klopt, despee bazelt ook maar een eind weg. Heeft in ieder geval niet 'het Achterhuis' gelezen anders had hij geweten dat Otto eerst zijn vrouw, Anne en Margot naar het veilige Amsterdam stuurde, voordat hij zelf vertrok. En zo ging het eigenlijk bij allemaal. Of bij degenen met het geloof dat vrouwen als bezit ziet, de 'regel vrouwen en kinderen eerst' ook opgeld doet, durf ik niet te zeggen.

Grachus | 28-02-20 | 19:47

@Sjefke7807 | 28-02-20 | 17:31: Onzin, u kent mij niet. Ik ben van de rechte signatuur maar vind de berichtgeving op GS in dit geval niet eerlijk. En u als halve Indiaan bent dus eigenlijk ook een 'vluchteling'

despee | 28-02-20 | 20:02
▼ 17 antwoorden verborgen

Livestream: Ah gezellig, ze gaan gelijk BBQen. Als ik een Nederlandse boer was zou ik mijn schapen alvast van het land halen.

RickRD | 28-02-20 | 14:17 | 1

volgens mij zijn het katten, honden en vleermuizen op de gril.

Brulletje | 28-02-20 | 14:27

De media noemt deze illegale migranten "vluchtelingen"............ maar het zijn geen echte vluchtelingen.

Immers Turkije is een veilig land.

Mensen die vanuit een veilig land om economisch/financiële redenen ( uitkeringen; enzovoorts) naar Noord/West Europa reizen zijn dus geen vluchtelingen maar illegale migranten.

Swieberj | 28-02-20 | 14:17 | 2

U als zwerver zou toch beter moeten weten, u vreet immers zelf uit de staatsruif.

despee | 28-02-20 | 14:20

Vrouwen en kinderen eerst stamt ook uit de middeleeuwen

MorgenEenAnder | 28-02-20 | 14:16 | 2

Die gaan dan ook, indien nodig, als eerste overboord.

NLgaatnaardeklote | 28-02-20 | 14:18

Is dat zo? Ik dacht dat dit nog steeds gold en iets typisch westers is. Ik ga het opzoeken.

lezeres | 28-02-20 | 14:42

Is m'n overgrootvader daarvoor bij de slag om het Teutoburgerwoud (9 na Chr.) gestorven

Hadiho | 28-02-20 | 14:16 | 1

helaas wel.

loser | 28-02-20 | 15:31

Bulgarije stuurt inmiddels troepen naar de grens

Gedeugbeleid | 28-02-20 | 14:16

Ik ken nog BN-ers die er maar wat graag in huis nemen, komt dat even goed uit!

opblaasschaap | 28-02-20 | 14:15 | 1

Dat wordt heel veel luchtbedden opblazen... en dat gaat best lastig met zo'n kortademige corona besmetting

ikpislauwbier | 28-02-20 | 14:18

Heeft geenstijl hier nou een foutje gemaakt? Ik zie allemaal foto's van Opsporing Verzocht ertussen staan.

lezeres | 28-02-20 | 14:14

En de Turk heeft een tactiek die we niet onder het tafelkleed moeten schuiven:
Mesut Hakki Casin, who is a member of Turkey’s Security and Foreign Policy Board advising Erdogan
Braakt ff een heilige oorlog uit:

The official pointed to Russia’s sizeable Muslim population and claimed that the country "will be shattered from inside” should an armed conflict break out between Moscow and Ankara.

Ik zeg ff voor de zekerheid rollen prikkeldraad en shovels met alle militairen die we kunnen vinden richting grens Turkije.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 14:13 | 4

Als of moslims moeite zouden doen voor Ankara. Als er keuzes gemaakt moeten worden vinden moslims maar één ding belangrijk.

W_F | 28-02-20 | 14:36
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hebben zin in gratis gratis gratis.
Dik gelukkig zijn ze

deugnietmee | 28-02-20 | 14:12

De Corona komt met busladingen vol europa binnen

meneerjan | 28-02-20 | 14:09

Meer Lama 's ? Aarme Jumbo !

acciuga | 28-02-20 | 14:08

Meer illegale migranten betekend.............. meer eerwraak; meer homohaat; meer kinderhuwelijken; meer criminaliteit; enzovoorts.

Bovendien zullen steeds meer Nederlanders moeten wachten op een woning aangezien deze illegale migranten voorrang krijgen op de woningmarkt.

Het enige wat echt helpt om de stroom illegale migranten tegen te houden is het sluiten van de buitengrenzen en vooral de illegale migranten niet “belonen” met gratis geld. Dus geen ruime uitkeringen.

Dat neemt de aanzuigende werking weg om naar Noord/West Europa te reizen.

Swieberj | 28-02-20 | 14:06 | 1

Het enige dat de aanzuigende werking wegneemt is dusdanige regelingen te hebben dat ze liever elders zijn dan hier. Denken dat je het procedureel kunt oplossen zal een fata morgana blijken te zijn. Miljoen zullen blijven proberen om toch dat winnende lot te krijgen. Lukt het niet pech gehad ; heb je in ieder geval een paar maanden een betaalde vakantie gehad.In dit probleem is er maar één oplossing: 'No Way, you can make Europe your home'.

Grachus | 28-02-20 | 19:56

Wat we nodig hebben is een nieuwe Flavius Aëtius, ook wel genoemd 'De Laatste Romein'.

Aëtius heeft in de nadagen van het West-Romeinse Rijk ca 25 jaar lang zijn uiterste best gedaan alle binnenvallende Germaanse stammen tegen te houden, te bevechten, en als het kon (maar het kon meestal niet), er weer uit te jagen, culminerend in de Slag bij de Catalaunische Velden in 451, waar hij de Hunnen versloeg.

Het mocht allemaal niet baten. Drie jaar na die slag werd hij in Ravenna op laaghartige wijze door de paranoïde keizer Valentinianus vermoord. Het betekende feitelijk het einde van het West-Romeinse Rijk, alhoewel als Aëtius had geleefd, dan had hij het pleit uiteindelijk ook verloren: die hordes waren gewoonweg te talrijk om tegen te houden en de Romeinen hadden te weinig legers meer.

De EU heeft de middelen en de mogelijkheden wel om de hordes tegen te houden, maar het ontbreekt ons aan een Flavius Aëtius.

Dr_Johnson | 28-02-20 | 14:04 | 2

Ik zie die macht liever niet in handen van de eurofiel. Dit kan en moet door de individuele staten opgelost worden - in samenwerkingsverband, vanzelf.

Reaguurdeskundige | 28-02-20 | 14:10

En gewoon gezond verstand gezien het stem gedrag.Wel weer verklaarbaar daar onze schooljeugd zwaar links gebrainwascht word op de scholen en via het jeugd hoernaal.

gelukzoeker | 28-02-20 | 14:23

Hier een overzicht van de aanloop naar het huidige conflict: www.faz.net/aktuell/politik/ausland/s... Tegen de afspraken in weigerde Erdogan om de IS milities in het bezette gebied te ontwapenen. Wat ook frappant is dat Turkije daarmee ook willens en wetens een vredesconferentie met Rusland, Duitsland en Frankrijk in de wielen reed. En dan nu janken om de NAVO?

Overigens gegeven die IS milities vraag ik me af wie Turkije nu precies naar de grens met Griekenland en Bulgarije heeft gestuurd.. Erdogan zit voldoende in het nauw om het opeen snoeiharde confrontatie met waarschijnlijk vooral Griekenland aan te laten komen. Dat in dat geval overigens wel Artikel 5 in kan roepen.

Maar wat een ongelooflijk zooitje.

Geheel terzijde: het artikel op FAZ claimt ook dat Rusland de superioriteit in de lucht zou hebben. Dat maakt die Turkse vergeldingsaanvallen, waarbij haar F16's redelijk ongestoord hun gang lijken te gaan behoorlijk vreemd. Want wat voor spelletje speelt Poetin dan?

Rest In Privacy | 28-02-20 | 14:02 | 5

@Hetkanverkeren | 28-02-20 | 14:31: No-fly zone boven West-Syrie inderdaad. Turkse regering heeft paar dagen geleden nog geklaagd dat ze gehinderd worden door het ontbreken van luchtsteun, dat hun luchtmacht niet op kan tegen de Russische + luchtafweer, en dat ze met Putin aan het onderhandelen zijn om het luchtruim open te stellen voor de Turkse luchtmacht. Lijkt me stug dat Putin dat gaat toestaan.

Misschien zijn de beelden afkomstig van eerdere aanvallen op Koerdische doelwitten (de hondslaffe Amerikanen durfden het niet aan om de Amerikaanse no-fly zone te handhaven tegen de Turken), of in het gebied naast de grens? Of drones? Of artillerie met visuele feedback van drones?

Reaguurdeskundige | 28-02-20 | 15:45

In aantallen is het Turkse leger weleens 'overrated', maar hun specialistisch afdelingen zijn gewoon van goed en omvangrijk niveau. Zou het hier een werkelijk allesomvattende oorlog betreffen, dan kunnen de Russen nooit suprioriteit in de lucht hebben. Daarvoor is de Turkse luchtmacht te goed en te omvangrijk. Alleen de USA zijn in totale lucht dominantie boven niet eigen gebied in staat.

Grachus | 28-02-20 | 20:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Die baarden baren mij zorgen.. Welke ideologie zit daarachter?

antonconstandse | 28-02-20 | 13:58 | 1

Calvinisme, een beetje protestants en verder katholiek. Voorstanders van Pasen en Sinterklaas. Heel erg pre-ingeburgerd.

ikpislauwbier | 28-02-20 | 14:06

D'66 blij. Die stonden namelijk op het punt dat -wilden we in Europa voorop blijven lopen- we zelf maar wat Coronalijers moesten gaan ophalen. Gelukkig komen ze nu vanzelf!

Fanshitter | 28-02-20 | 13:56 | 1

De mensen op de seawatch & "wij gaan ze halen" staan ook te juigen, nu hoeven ze ze niet te halen, maar komen ze vanzelf!

ikpislauwbier | 28-02-20 | 14:07

Op die livestream zie je voornamelijk veel jonge mannen en een paar vrouwen met kinderen.
Altijd hetzelfde beeld.

HoerieHarry | 28-02-20 | 13:51

D66 wilde deze kostbare broodnodige werknemers gaan ophalen in Afrika. Wat fijn dat ze uit zichzelf nu al komen.

zuurtjeregen | 28-02-20 | 13:49 | 1

Stel voor om het stukje Europa te bezetten en Constantinopel erbij pakken.
Ben je af van dat gezeik van ze.
O ja een km of 50 aan mijnen er voor

Roger-Rabbit | 28-02-20 | 13:58

Er is nog maar 1 oplossing: we moeten De Turken bombarderen bij de grens met Griekenland.. Dan vluchten ze weer terug naar Syrië.

echtpaul | 28-02-20 | 13:48 | 1

De Turken vluchten terug naar Syrië...?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:57

Ik vind dat Europa Syrië moet veroveren, bezetten, organiseren en koloniseren. Alle raamambtenaren daarheen promoveren, dat is nog altijd beter openbaar bestuur dan ze hadden. Ik wacht nog op een oproep van de Paus.

Diotima | 28-02-20 | 13:48

Ja daar kon je op wachten. Wie zich, zoals de EU, laat chanteren door Turkije grof geld te betalen om je eigen falende grensbewaking te laten uitvoeren moet natuurlijk niet gek opkijken als er daarna steeds opnieuw geld gevraagd wordt. Zij hebben immers de touwtjes in handen (gekregen). Natuurlijk had de EU behalve grensbewaking ook tegen Turkije moeten zeggen: Er komt geen migrant de grens over of er komt geen toerist meer naar Turkije en we bevriezen alle hulp en handel. Pats! Moet je zien hoe dat werkt!

Ruler | 28-02-20 | 13:48 | 3

Al die tijd goed geld ontvangen,en nu stuurt hij al die onnodige sukkels door waar ze zelf ook niets aan hebben.
Zijn ze weg dan doet hij weer poeslief en maakt weer een nieuwe en betere deal.
Let maar op,zo stom is die Turk niet

Roger-Rabbit | 28-02-20 | 13:52

Brussel weet er wel een nieuwe spin aan te geven zodat er door betaald wordt en Griekenland deze shit mag oplossen.

loser | 28-02-20 | 15:33

Erdogan is er weer vanaf en de EU wil toch graag een nieuwe bevolking. De westerse bevolking wordt niet gepruimd in Brussel, want zodra burgers mogen kiezen wordt er tegen de EU gestemd - en dat MAG niet eens.
Dat hebben onze grootste exploitanten van belastinggeld wel gezien in GB. Referenda werden niet voor niets verboden.

Jan Passant mk2 | 28-02-20 | 13:47

Even los van deze nieuwe golf gelukszoekers.

Turkije heeft deze “mensen” opgespaard als appeltje voor de dorst om zodoende een pressiemiddel te hebben. Turkije wil Syrie aanvallen en zowel de NAVO, VN als de EU staan hier niet achter.

De druk om wél akkoord te gaan word hiermee opgevoerd.

Turkije bewijst hiermee dat dit géén NAVO waardige staat is en louter bestaat uit zéér hypocriete en lafhartige bullebakken.

Wat mij betreft direct uit de NAVO, nooit toetreding tot de EU (tenzij Nederland er reeds uit is) en platbombarderen. Je mist er geen land en fatsoenlijk volk aan.

Logic_Rules | 28-02-20 | 13:46 | 1

Ook zo apart,geen enkel land kan het vinden met die Turken,Zijn zelfs erger als die moffen.
Worden door iedereen gehaat.

Roger-Rabbit | 28-02-20 | 13:56

Rutte: Kijk mamma, allemaal nieuwe mensen en dat zonder piemeltje.

oplichter | 28-02-20 | 13:45

Edrogan creëert een probleem door in Syrië oorlog te gaan voeren en schuift de gevolgen weer eens op ons af.

Als we nu eens als EU voor elke Syriër die Erdogan over de grens dumpt, een EU-paspoort van een Turkse dubbelpaspoortiër afpakken?

De verwarde man | 28-02-20 | 13:44 | 1

Hij is een turk, dan weet je het wel over problemen veroorzaken en eigen verantwoordelijkheid nemen.

loser | 28-02-20 | 15:35

Even kijken, meest gelezen op:
Nu punt nl
1 Eerste persoon in Nederland besmet met coronavirus
2 Tweede coronabesmetting in Nederland, patiënt in thuisisolatie in Diemen
3André Hazes bevestigt weer samen te zijn met Monieque

Algemeen Dagblad
1 Coronavirus: hoe herken je de symptomen en wat kun je doen om besmetting te voorkomen?
2 Nederlandse coronapatiënt (56) vierde carnaval, GGD onderzoekt zijn contacten
3 Andre Hazes met Monique, wist foto’s Bridget van social Media

Telegraaf
1 Een 32-jarige vrouw met een vriendin bij het ziekenhuis in Tilburg waar de eerste corona-patiënt is opgenomen.
2 Politieman en vrouw omgekomen bij schietpartij in woning Everdingen
3 Duitsers boos op met coronavirus besmet echtpaar: ’Waarom vierden jullie carnaval?’

Nederland heeft het er maar druk over....
Turkije kan zijn gang gaan.
Nobody gives a fuck.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:44 | 2

Daarom lees ik deze onzin kranten niet,gaat alemaal nergens over.
Niets anders dan Slap gelul.

Roger-Rabbit | 28-02-20 | 13:48

Busladingen vol kansenparels die ofwel hoog geschoold zijn (denk aan apothekers e.d.) of straks de handjes aan ons bed zijn. Stuk voor stuk aanwinsten en een verrijking voor Europa.
Dit moet D66 ongetwijfeld deugd doen. Met instemming van Rutte's VVD, de PvdA, CU, GL, PvdD en ik vergeet vast nog wel een deugpartij.

benjeallanggek | 28-02-20 | 13:43 | 1

Die handen aan het bed, waren zgn. de Bulgaren.... die zie ik vooral terug bij opsporing verzocht met bankpassen....

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:45

'Çelik Turizm' komt naar u toe!

Zoltan | 28-02-20 | 13:41

Een oproep aan Rutte om met een inlegvelletje bij die deal te komen.

bijna_raak | 28-02-20 | 14:10

Kijk, jongens en meisjes, dat krijg je als je massaal op de VVD stemt, dan krijg je ook tetterclowns erop die bij een normale stemuitslag gewoon receptioniste bij de Unilever of medewerker speeltuinbeheer indische buurt hadden kunnen blijven. Typische VVDer die Bente; een hol vat...

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 14:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Het “Welkom” was vast warmer geweest als al de uitgeprocedeerden en illegale veiligelandiers gewoon het land waren uitgetierd, ipv bad bed en yoga.

echtpaul | 28-02-20 | 13:41 | 2

@hier openen | 28-02-20 | 14:18: Ach gut, ze hebben weer een nieuwe smoes om niemand terug te sturen. Het disfunctioneren van 'onze' overheid kent geen grenzen.

5611 | 29-02-20 | 01:49

Nog bedankt Mark en Didi, voor de goede deal met Erdosnor.
Wir schaffen das. Ook fijn deze landverhuizingen met een naar virus, dat heerst.

bqbq | 28-02-20 | 13:40

De president van Turkije voert een eenzijdige oorlog in Syrië.
Dit kost enorm veel geld.
Geld dat Turkije niet heeft en de Lira staat er ook al niet al te best voor.
Hoe langer deze oorlog voor hem aanhoud, des te groter is de kans dat Turkije in een (al dan niet) zware recessie beland met alle gevolgen van dien voor de president van Turkije.
Dus heb ik het vermoeden dat hij achter de schermen allang met de EU heeft onderhandeld voor meer geld om de vluchtelingen tegen te houden.
Dit geld heeft hij niet nodig om de vluchtelingen op te vangen, maar om zijn eenzijdige oorlog in Syrië te bekostigen.
Met grote mate van waarschijnlijkheid heeft de EU zich in dit geval niet voor het blok laten zetten (lees: laten chanteren) door de president van Turkije.
Het treurige van dit hele geval is, dat de EU (of de EU landen die aan Turkije grenzen) niet voldoende man/vrouw-kracht hebben om deze vluchtelingen tegen te houden.
En daarvan maak de president van Turkije handig gebruik.
Het was te verwachten dat de president van Turkije dit zou doen, want het gaat om zijn 'lijfsbehoud'.
Als de EU geen extra geld te beschikking stelt, kan de oorlog in Syrië wel eens gauw over zijn.
Dit kan (gelet op bovenstaande) de president van Turkije zich niet veroorloven.

Lenco | 28-02-20 | 13:39 | 1

Turkije kan zich alles veroorloven, iedereen vindt het prima.
En als je op deze manier je grondgebied kan uitbreiden, tja, koopje.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:46

Kunnen we minister Blok niet naar Erdogan sturen?

lulleficatie | 28-02-20 | 13:38 | 2

Die heeft corona, dat gaat dus niet.

bixiers | 28-02-20 | 13:47

Aan de grens mensen steriliseren in ruil voor verblijfsvergunning. Nee, dit is onmenselijk.

Diotima | 28-02-20 | 13:37 | 2

Ben bang dat velen daar nog toebereid zijn ook,nooit doen dus.

gelukzoeker | 28-02-20 | 13:41

Every colour revolution ends up in Black and White...

wezen | 28-02-20 | 13:37

Griekenland moet grens sluiten

jaap932057795966 | 28-02-20 | 13:37 | 1

Ga je Griekenland bellen?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:46

Allemaal naar de bijstand......

lulleficatie | 28-02-20 | 13:37

Corona, asiel exodus en wat niet meer.
Dat wordt een lijntje K extra vanavond om te vergeten.

Miezerig | 28-02-20 | 13:37

De Trojanen verstopten zich nog in een paard, deze zie je gewoon in de bus zitten.

Premier Trutte | 28-02-20 | 13:36 | 1

Tis geen Grieks paard maar een Turkse bus

zuurtjeregen | 28-02-20 | 13:50
-weggejorist-
NumbNuts | 28-02-20 | 13:36 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zou short gaan op Procter & Gambel. Die gaan geen scheermes meer verkopen na deze omvolking.

de visser | 28-02-20 | 13:35 | 1

Er moeten nog heel wat meiden besneden worden, hoor.

gestoptmetroken | 28-02-20 | 14:01

Ach, laat die mensen hier toch even op krachten komen. Daarna staan ze te popelen om Syrië weer op te bouwen..

Acidstain | 28-02-20 | 13:35

Allemaal transgenders en homo's.
Zielig he?

HoerieHarry | 28-02-20 | 13:34

Het eindresultaat is hetzelfde, maar die omvolking gaat mooi niet zoals die complotdenkers dachten, ha!

Schulzie | 28-02-20 | 13:34

Hoop dat 'onze' Turken snel onder de wapenen worden geroepen door Erdogan; kunnen ze eindelijk iets terugdoen voor hun vaderland i.p.v. hier met Turkse vlaggen het verkeer blokkeren. En ondertussen steunen we Asad. Win/Win/Win!

Mordax | 28-02-20 | 13:34 | 1

En ondertussen gaat men met Cor & Don vrolijk op vakantie naar dat enge land.

bqbq | 28-02-20 | 13:43

Niemand komt FORT EUROPA IN, of toch wel ha ha. slappe, softe leiders creeeren barre tijden. Sterke leiders creeeren goede tijden. Helaas de barre tijden breken aan. Met dank aan hen die dit mogelijk hebben gemaakt. De deugers van EUROPA.

De Evangelist | 28-02-20 | 13:34 | 1

Die Orban moet je hebben, die houd al dat islam gepuis buiten de deur.

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:50

Rutte al op weg naar Ankara? zal natuurlijk eisen dat de grens weer dichtgaat, of dat we ons geld terugkrijgen of is dit weer een verkiezingsstunt?
of het wordt weer knipmessen en handjes geven en de wereld lacht ons weer uit.

isotope 465 | 28-02-20 | 13:34 | 3

Die kale kakker sturen ze, Blok, die je amper verstaat door de zak aardappels in z'n strot, die gaat Erdo ff een lesje leren:-)

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:36

Die kale kakker sturen ze, Blok, die je amper verstaat door de zak aardappels in z'n strot, die gaat Erdo ff een lesje leren:-)

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:39

@isotope 465 | 28-02-20 | 13:34 |
Dat wordt dus het laatste.

Sjefke7807 | 28-02-20 | 13:40

Gewoon als een oorlogsverklaring opvatten en Turkije terug naar het stenentijdperk bombarderen.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:34 | 2

En op de terugweg langs Marokko, die hebben ook een bedankje verdiend.

BubbelWater | 28-02-20 | 13:37

Met welke wapens ?

de Jager59 | 28-02-20 | 14:26

Stop met de appeasement van Turkije. Eis dat Turkije zich terugtrekt uit Syrië en stopt met het ondersteunen van IS/Al Qaeda. Dan kunnen al die Syriërs ook weer terug. Anders met alle mogelijke middelen Turkije bestrijden.

Antiquerulant | 28-02-20 | 13:33 | 2

*ahum*
Hoe?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:47

@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:47:
Te beginnen met het afsnijden van alle financiële steun. Daarna sancties, etc. etc.

Antiquerulant | 28-02-20 | 14:00

Apothekers enzo, die weten dus wel hoe een mondkapje gemaakt kan worden,
door de heersende Corona gekte zijn er daar veel te weinig van en die dingen die artsen zeluf gebruiken, die werken namelijk niet voor de gewone burger, dus dit te importeren volk zou nog wel eens Nederlandse levens kunnen gaan redden én hebben ze iets om handen om de traumatische oorlogshandelingen, die ze hebben ondergaan of zelf hebben verricht, te onderdrukken, win-win zou Jetten en Klaver zeggen, opvang overigens niet bij hun in de buurt wegens geen faciliteiten van laag geschoolde medeburger, algehele verpaupering en overdaad aan moskeeën!

TijdelijkOptimist | 28-02-20 | 13:33

Steeds meer betrap ik mijzelf bij dit soort berichten op dissociatie. De hausse aan plagen die ons teisteren, in combinatie met het gekmakende gebrek aan langetermijnbeleid en -visie vanuit Den Haag en Brussel, maken de realiteit te pijnlijk om onder ogen te zien.

MickeyGouda | 28-02-20 | 13:32 | 14

@Angélica de Sancé | 28-02-20 | 14:29:

Wat een wonderlijk stukje synchroniciteit weer, dat je verschijnt op het moment dat ik gefrustreerd denk "Angélica zou dit haarscherp kunnen uitleggen!" . Mij heb je vandaag in ieder geval blij gemaakt. Ik hoop dat je daar alles gaat bereiken wat je hoopte te bereiken en dat je daarna gewoon weer lekker terugkomt naar Nederland. Jij weet en ziet dingen die hier verschil kunnen uitmaken. Liefs voor nu en veel succes.

MickeyGouda | 28-02-20 | 14:51

Beter je energie niet aan Drumpiet verspillen.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 15:28

Hej lieve Angelica.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 15:33
▼ 11 antwoorden verborgen

Die bebaarde gasten op de foto zullen in Nederland geregistreerd worden als alleenstaande minderjarige asielzoekers.

Egerius | 28-02-20 | 13:32 | 1

Je denkt dat je een grap maakt nu, maar je moest eens weten. Heb cliënten gehad met al grijze haren in de baard. Die moest ik dan naar school sturen. Alles in afwachting van het leeftijdsonderzoek.

lezeres | 28-02-20 | 13:49

Je ziet ook gewoon de totale angst die ze uitstralen, de uitputting van het constant worden opgejaagd, de schaamte omdat ondanks al hun gevechten en ondergronds verzet, het hen niet is gelukt hun vaderland te beschermen/bevrijden. Ik zie alleen maar verdriet.

Leptob | 28-02-20 | 13:32

Ik ga bij het avondeten maar even mededelen aan mijn kinderen dat ze later geen huis meer kunnen kopen of huren. Niet te betalen in de Randstad. Er komen steeds meer mensen bij en er wordt weinig bijgebouwd. En vluchtelingen met een status hebben voorrang. Trouw een rijke vrouw of win de loterij. En anders, vergeet het maar. Emigreer maar. Er is in Holland geen plaats meer voor Hollanders.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:31 | 1

In Nederland niet voor de Nederlanders.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:48

Ik moet altijd wat lachen om de zogenaamde 'gelukzoekers'. Onze gehele regeringspartij bestaat uit opportunistische gelukzoekers. Hoe hypocriet kun je zijn?

Red shirt | 28-02-20 | 13:31 | 1

Jij hebt niet het beste met die land voor dus jij lacht om een andere reden.

Egerius | 28-02-20 | 13:34

In de flora wereld vind je onkruid. Hoe is dat in de mensen wereld?

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:30 | 4

Verbeeld me niet een Lotusbloem te zijn. Maar denkende aan Drumpiet zie raaigras, heermoes en kleefkruid. Schier niet uit te roeien.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 15:39
▼ 1 antwoord verborgen

Kunnen die apothekers niet gelijk wat mondkapjes meenemen?

Schulzie | 28-02-20 | 13:30
-weggejorist-
Toetsenbordcomplex | 28-02-20 | 13:30

Allemaal jonge mannen in de jaargangen die voor dienstplicht in aanmerking komen.

Heiner | 28-02-20 | 13:29

Maar gaan we in Europa dan wel divers genoeg worden? Met deze busladingen zijn de Seawatchboten in het nadeel. Moeten er zo langzamerhand niet ook wat vliegtuigen naar Zuid-Amerika om mensen op te halen? Diversity or war, mensen!

Poesmobiel | 28-02-20 | 13:28 | 1

Verdomd ja, half Venezuela wil hier ook wel heen, ff melden bij Klaver en z'n collega sukkels.

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:35

Wat een bloedhekel heb ik aan die gasten. Kijk ze lachen. Klootzakken.

LewsTherinTelamon | 28-02-20 | 13:28 | 10

@LewsTherinTelamon | 28-02-20 | 13:34:
Beetje man zou een kalasnikov vragen en met geswinde spoed achter de vijand aan gaan.
Al is dat een beetje vaag met die lui, meer dan de helft is een religie-gek de rap tot de slotsom komt dat die arme Europianen geholpen moeten worden met de strijd om het ware geloof te vinden....
Oftewel U en ik is het konijntje straks.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:51

@DrumPiet | 28-02-20 | 13:33:
Ik zou mijn familie niet in de steek laten maar ik ben dan ook geen laffe baardhaas.

Graaisnaaiert | 28-02-20 | 19:57
▼ 7 antwoorden verborgen

Wat doen Syrische vluchtelingen dan eigenlijk in Turkije? Als die landen met elkaar in oorlog zijn is Turkijke toch wel het laatste land op de aarde waar je als Syrische burger heenvlucht. Het zijn immers vijanden. In de tweede wereldoorlog vluchtten alleen Nederlandse NSB-ers naar Duitsland, omdat ze daar veilig waren. Waarom zouden Syrische burgers dan naar Turkijke vluchten?

En ik vroeg me al af waarom je de afgelopen dagen alleen maar berichten hoort over dat overdreven griepje genaamd corona, terwijl op de achtergrond dus dit plan om drie miljoen Syriërs naar Europa te sluizen werd voorbereid.

Binnen een paar uur na deze aanval rijden er al complete busladingen af en aan om al die mensen weg te brengen, worden er pamfletten uitgedeeld met aanwijzingen hoe en naar welke landen te gaan, zijn kampen al volledig verlaten, enzovoorts enzovoorts. Is dat niet iets te toevallig zo allemaal?

Bloemschikliefhebber | 28-02-20 | 13:27 | 4

Dit zijn deserteurs. Ze hebben zich allemaal gedrukt voor hun dienstplicht of mobilisatie in het Syrische of Iraakse leger. Daardoor verzwakten ze de legers van die landen en versterkten ze relatief gezien ISIS, Al Nusra en de FSA. Desertie wordt als verraad opgevat en in een aantal landen betekent het krijgsraad en aan een touw.

Heiner | 28-02-20 | 13:36

@SoepKip | 28-02-20 | 13:31:
Lukratieve bezigheid anno 2020..
Als je over de eindstreep komt een geheel verzorgt leven door de dimmey's.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik Syriër zou zijn, zou ik hetzelfde doen. Ich bin auch ein Syriër.

Ichneumonidae | 28-02-20 | 13:27

Kijk. Zo krijgen wij, net als de Britten, ook een beetje onze eigen "Deal or No Deal".
*brulkuch*
Maar van een win-win situatie is bepaald geen sprake.
Integendeel.
Maar hee, grijnslacht de VVD, en de politieke Kartelkorsten met die fuifpartij mee: "Aleppo'er Apothekerts, kom maar binnen met je apothekersknechten, er ligt een vers virus klaar voor jullie om te be-apothekeren."
.
Wereldtoneel is krankjorem en ik mag er onvrijwillig getuige van zijn, blijkbaar.
Komt dit hoofdstuk ook in de geschiedenisboekjes te staan zoals het nu gaat? Of hoe de "Overwinnaars" die boekjes samenstellen gaan?
Juist.

chicago river | 28-02-20 | 13:26 | 1

Het begin van de 21e eeuw zal te boek komen staan als de aanvang van de Tweede Grote Volksverhuizing. Het eindoordeel hierover zal afhangen van de vraag hoe deze afloopt.

5611 | 29-02-20 | 02:00

Volgens dat meisje van die TV reclame is Turkye WAUW.
Dus waarom hierheen komen??
Begrijp het niet

Alt | 28-02-20 | 13:25 | 2

Zie ook: de Nederturken met hun Galatasaray shirts en toeterstoeten, die online het beleid van Hitlerdogan te vuur en te zwaard verdedigen. Als dat je beloofde land is, wat doe je dan nog in Purmerend?

Captain Pervert | 28-02-20 | 13:28

@Captain Pervert | 28-02-20 | 13:28: En vanonder hun Turkse vlag en in hun Galasarayshirtmaar roepen dat zij ook Nederlanders zijn. Rot op!

5611 | 29-02-20 | 02:01

Kan ik ergens dat corona virus oppikken, heb geen zin meer om de islamisering van Europa met lede ogen aan te zien.

Hadiho | 28-02-20 | 13:24

De "vluchtelingen" die nu de grens over gezet worden zijn uitsluitend de "vluchtelingen" waar Turkije niks aan heeft. Die goeie die wel iets kunnen houden ze zelf.

Osdorpertje | 28-02-20 | 13:24

Alleen maar kerels.

tata1981 | 28-02-20 | 13:23 | 1

Onze meisjes kunnen in quarantaine.

Bouwfraudeur | 28-02-20 | 13:25

Seawatch 4 is onderweg. Even geduld nog.

Stormageddon | 28-02-20 | 13:23 | 2

Betaald door de Postcodeloterij. Dat u maar weet waar uw geld van uw loten naar toe gaat.

2voor12 | 28-02-20 | 13:25

@2voor12 | 28-02-20 | 13:25: Opgezegd. Meebetalen aan mijn eigen ondergang doe ik al genoeg via de belastingen.

Schietmijmaarlek | 28-02-20 | 13:30

Welkom!
Weg uit het gevaarlijke Turkije, Griekenland enzovoort.
Welkom.
Vluchtelingen.
Vlucht uit Griekenland!

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:23 | 3

@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:23 |
Hoeveel heeft u er al in huis?

Sjefke7807 | 28-02-20 | 13:44

@Sjefke7807 | 28-02-20 | 13:44
Ik heet geen Claudia de Breij.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:49

@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:49: Die heeft er ook geen in huis.

5611 | 29-02-20 | 02:02

Zijn er al voldoende Mieles bijbesteld? Oh wacht, worden die niet in China gemaakt?
En o ja, hoe zat het ook weer met het nationale en nijpende huisvestingsprobleem, dat al een probleem was nog ver voordat vriend en Nato partner Erdogan de grenzen geheel tegen de afspraken in open gooide?

ljcoster | 28-02-20 | 13:23 | 1

Nee, Miele wordt in Duitsland gemaakt. Gütersloh en Bielefeld.

Heiner | 28-02-20 | 13:38
-weggejorist-
ZwarteDag | 28-02-20 | 13:23 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Zeg ik iets geks als ik stel dat we legers hebben voor invasies op deze schaal?
Ja, het is schrijnend voor die vluchtelingen, maar deze aantallen, kan Europa niks meer mee. Barricades en traangas aan de grens. En als het moet schieten met scherp. Tel nog eens de huidige corona-kutzooi erbij op: Een hoop van de smokkelroutes lopen via Griekenland met als volgende stop Noord-Italië.
Eerst even lekker een besmetting opdoen en dan half Europa doorreizen naar een genereus gastland. Nogmaals: Zet het fucking leger in.

Vage_eddie | 28-02-20 | 13:22 | 2

Wanneer het leger ingezet wordt zal je teleurgesteld worden. Die zijn er alleen maar om alles in goede banen te leiden.

halfvolle glas | 28-02-20 | 13:27

Welk leger?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:29

Die Chamberlainpolitiek van de EU werkt verdomde goed.

Kaas de Vies | 28-02-20 | 13:22

Haha! Als dit soort bebaarde knotmietjes symbool staan voor de "men of fighting age" uit die contreien hebben wij in het Noorden niks te vrezen. Succes Randstad met de soja-broeder-invasie!

Binkoo | 28-02-20 | 13:21

Stouw ze maar weg in alle Turkenbuurten van Nederland. Met de complimenten van jullie president.

hoejeheette | 28-02-20 | 13:21 | 1

Binnenkort woont u ook in een " Turken buurt".

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:28

Okay, de COA vraagt aan de gemeente's of ze de nieuwe populatie wil opvangen en de meeste zeggen : YES.

Klaagliederen.

Thoth | 28-02-20 | 13:21

Turkije rijdt ze met bussen naar de grens. Mooie vriend die Erdogan. Afgelopen jaren hadden Europese leiders genoeg tijd gehad om grens te bewaken en opvang te regelen. Maar dat doen ze niet want is niet hun belang.

Vula | 28-02-20 | 13:21 | 5

Je kunt hem iig niet verwijten dat hij de afgelopen jaren niet veelvuldig heeft gewaarschuwd.

TheOracle2 | 28-02-20 | 13:34

Vrienden? Vrienden zijn intensive relaties op persoonlijk vlak.
Staten hebben geen vrienden. Erdogan handelt in het belang van Turkije. Dat is zijn taak. En hij kijkt daarbij zowel naar het oosten, het westen, het noorden en het zuiden; hij zit geografisch, cultureel, religieus, ideologisch op een scharnierpositie.

Als u "vriendschap" zoekt, waarom niet bij onze grote bondgenoot de USA.
Trump dreigde de Turkse economie over een gevangen pastor.
Waarom kan Trump Erdogan niet eh.... "aanmoedigen" om de grens gesloten te houden?
We lopen als een schoothondje achter de VS aan. En dit al lang voor Trump.

Arachne | 28-02-20 | 13:38

@Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:28: Ik meen dat ze die klootzak 6 miljard euro hadden toegezegd en is daarvan ongeveer al 3 miljard betaald.

Graeme Reaper3779 | 28-02-20 | 13:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga er wel van uit dat het allemaal hooggeschoolde mensen zijn ……
Scheelt weer - hoeft Jetten ze niet uit Afrika te halen …...

nietoptimistisch | 28-02-20 | 13:20

Ik zie alleen maar kwetsbare asielkinderen op die foto's.

WimCock | 28-02-20 | 13:20

Worden die twee kwezels van DENK niet opgeroepen voor het Turkse leger?
Ik vraag dit voor een vriend hoor.

Ommezwaai | 28-02-20 | 13:20

Ben reuze benieuwd hoeveel de barmhartige Samsom -Jette - Klaver en hun deugers er in huis gaan nemen ? wat ja woonruimte is er niet eens genoeg voor ons eigen inmiddels minderwaardig afgedankte bevolking.

gelukzoeker | 28-02-20 | 13:20 | 1

Ah joh, voor alle import uit islam holen is hier altijd plaats genoeg.

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:27

Dat worden een paar kebab zaken in uw Vinex wijkje

Henk de Vries2074 | 28-02-20 | 13:19 | 2

En hier en daar een kapper.

demaup | 28-02-20 | 13:31

@demaup | 28-02-20 | 13:31: Belwinkel, groentewinkel, onduidelijk reisbureau, wisselkantoor, antepzaakje...

5611 | 29-02-20 | 02:05

Gelukkig heeft Rutte al daadkrachtig ingegrepen. We kunnen weer rustig gaan slapen.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:19

Nog meer Apothekers?

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:19 | 2

Nog meer inderdaad.
Ongelooflijk hoeveel apothekers uit Syrië komen.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:28

GSK heeft al een winstwaarschuwing afgegeven omdat alle apothekers uit Syrië vertrokken zijn en nu duimendraaiend in het westen zitten.

5611 | 29-02-20 | 02:07

Waar gaan we heen? Naar de klote!

droeveling | 28-02-20 | 13:19 | 1

idd, je gaat me toch niet vertellen dat er nou nog!! meer van die klaplopers hierheen komen gvd.

Wienerschnitzel mit | 28-02-20 | 13:20

De politici wachten af wat Europa gaat doen …….
Hahahhahahahahahahahahah

Europa doet niks - gaat alleen Rutte uitleggen dat het budget nu toch echt omhoog moet en of die domme Hollanders nog effe een paar miljard willen kiepen.
En …… dat doet hij …… op zeker.

nietoptimistisch | 28-02-20 | 13:19

zijn dit de mannen die ons allemaal de moeders gaan doen?

Brulletje | 28-02-20 | 13:18

Welkom. Corona for alle!
@drastic | 28-02-20 | 13:02:
Yes. Precies in de regio waar nu de pleuris uitbreekt en al 1000 mensen in quarantaine leven. Met 21 besmetten gevallen. Valt me op dat het virus wat ik nu heb heel licht inzet. Symptomen waarbij je alles nog gewoon blijft doen. Maar ik heb ergens het gevoel dat het afwachten is totdat de koorts en longontsteking inzet. Ik ga ervanuit dat ik hem te pakken heb namelijk. Zoveel besmettingskansen. Bij de bakker. Bij de supermarkt. Bij de tank. Tijdens uit etentje. Nooit gedacht dat het zo snel zou gaan.

papasfritas | 28-02-20 | 13:18 | 1

Ga even lekker ergens anders reaguren voordat je ons ook nog eens besmet!

overVecht | 28-02-20 | 13:37

Gelukkig zijn het allemaal goede jongens. Zit geen kwade tussen, want dat is allemaal hysterie.

Toetsenbordcomplex | 28-02-20 | 13:17

Timmermans zag dat het goed was:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395...
EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief
By Brian Wheeler Political reporter, BBC News

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:17 | 2

Die Sutherland is rijp voor opname. Deur dichtdoen en de sleutel weggooien.

Klinisch dood | 28-02-20 | 13:23

@Klinisch dood | 28-02-20 | 13:23: Ik zat meer aan een Neurenberg-proces 2.0 te denken.

Abject | 28-02-20 | 15:14

Allemaal vrolijke jonge mannen die hun eigen mooie land weer gaan opbouwen.

zokanhetookja | 28-02-20 | 13:17
-weggejorist-
Nouwske | 28-02-20 | 13:16

Pretpark Europa, de deuren zijn eindelijk open!

klamme.vla | 28-02-20 | 13:16

het is een vakantie voor het leven

deugnietmee | 28-02-20 | 13:16

Als je psychose deze ernstige vorm aanneemt.. dan is dat het beste voor iedereen

Nouwske | 28-02-20 | 13:23

Het linken naar dit filmpje zou een ban moeten opleveren.

aflaatverkoper | 28-02-20 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Maak Orban speciale eu-commissaris van emigratie. Geef de man een mandaat om op linkse teentjes te trappen en het is zo opgelost. Dit oplossen is immers een kwestie van willen, niet van kunnen.

ZoekEenVrijeNick | 28-02-20 | 13:15 | 1

Kijk. Daar wil ik dan wél een paar miljard extra voor betalen.

DeJemelscheet | 28-02-20 | 13:24

Ze kijken wel blij allemaal, ziet er niet echt uit als "vluchtelingen"...

Bucket of Shit and P | 28-02-20 | 13:15 | 5

@halfvolle glas | 28-02-20 | 13:16: Turkije, zo'n oorlogsgebied waar iedere zomer duizenden toeristen heen gaan. Hoe kan dat toch?

JvanDeventer | 28-02-20 | 13:20

@halfvolle glas | 28-02-20 | 13:16: welk oorlogsgebied?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Alleen direct een Nexit kan dit land nog redden. Uit de EU en grenzen dicht.

Therapietje | 28-02-20 | 13:15 | 1

Zu spät.

halfvolle glas | 28-02-20 | 13:17

Oorlogsverklaring aan de EU. Waar is dat leger nou? Oh nee, er gaan maar een paar landen last krijgen van al die tandartsen.

Deflatiemonster | 28-02-20 | 13:14

En het einde van Schengen is weer een stapje dichterbij.

Er komt geen tweede 'wir schaffen das'.

Nederland80 | 28-02-20 | 13:14 | 1

Ik help het u hopen...

VP732 | 28-02-20 | 13:19

Verplaats je eens in hún.
Ik heb mn goede kleding aan, een smartphone, mn maten.
In Europa is het al crimineel al een luxe dus hey lekker rondstelen en genieten van gratis centjes en hulp voor alles

deugnietmee | 28-02-20 | 13:13 | 3

Als ik zo was qua denken zou ik niets waard zijn.

VP732 | 28-02-20 | 13:17

*in hen*

Toetsenbordcomplex | 28-02-20 | 13:23

hen

drastic | 28-02-20 | 13:27

Erdo wil groots de geschiedenisboeken in gaan en dat gaat hem lukken. WW3 zal starten met Het huidige Turkije.

HD50 | 28-02-20 | 13:13

Wel een beetje nuance, op de livestream zie je wel veel vrouwen en kinderen.. Niet dat dit het heel veel beter maakt, de verhouding kan je daar niet uit op maken verder maar toch.

tiku99 | 28-02-20 | 13:13

Zó kun je ook je AZC's leegmaken natuurlijk.

Misschien heeft Syrië belangstelling voor hen? Één buslading naar Damascus en je ziet niemand meer aan de Griekse grens.

XHannibalX | 28-02-20 | 13:13

Nexit. En rap een beetje.

Normpje | 28-02-20 | 13:12 | 2

Nu iig ermee gaan dreigen als NL zijnde. hier never nooit niet mee akkoord gaan. optreden!! daadkracht!! o wacht dat kan niet als je mp trutte is

Nouwske | 28-02-20 | 13:13

Al die arme vrouwen en kinderen!
Maar goed, hopelijk veegt Rusland Turkije leeg: hebben ze daar alsnog zat plek.

VP732 | 28-02-20 | 13:12

Turkije maakt handig gebruik van de Corona-chaos. Meer migranten is het laatste wat de EU wil. Corona-crisis + Migranten op hetzelfde moment betekent meer machteloosheid en radeloosheid in Brussel.
In zekere zin een 'smart move' om Europe nog een extra trap na te geven...

Masturwasbeert | 28-02-20 | 13:12 | 1

Het antwoord op alles is meer EU...

Miezerig | 28-02-20 | 13:16

17 Maart 2021 kan me niet snel genoeg komen.

JWZ_JMK | 28-02-20 | 13:12 | 2

Mij ook!Helaas denk dat als bv deze storm op 17 feb 2021 weer is gaan liggen,de meeste mensen weer kiezen voor de 'oude,vertrouwde' politieke partijen .Waarna we weer 4 jaar tijd verliezen en verder afglijden..

roberto9715 | 28-02-20 | 13:21

Haha. Stemmen.
Wat was de uitslag van de Europese verkiezingen ook alweer?

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:27

Als we alle boeren het land uittrappen, dan kunnen we das schaffen. FF plek maken. Misschien ook nog het halve MKB ook maar het land uit voor de zekerheid. Er kan altijd nog een migratiestroom komen.

Rest In Privacy | 28-02-20 | 13:12

Ik wil dit niet. Volgens mij niemand. Rutte, zak zonder haar, doe er wat aan!

Normpje | 28-02-20 | 13:11 | 2

U leeft in een bubbel. Mensen willen dit.
De kiezer heeft gekozen.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:26

Laat varen die hoop. Rutte gaat NIETS doen.

WarremeWors | 28-02-20 | 13:28

Mooi zo: nu alle Nederturken in bussen laden en aan de Turkse grens afzetten. Niet langer welkom hier!

kommabijmebinnen | 28-02-20 | 13:11 | 4

Lijkt me een eerlijke ruil.

VP732 | 28-02-20 | 13:13

Prima plan. Eerlijk oversteken.

Rohin | 28-02-20 | 13:13

Eigenlijk zo gek nog niet. Stuk dankbaarder ook.

Diotima | 28-02-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig hebben we een overschot aan betaalbare woningen, zowel koop als huur!

Klinisch dood | 28-02-20 | 13:11 | 1

Tja, is gelukkig die leegstand straks voorbij.

J-van-de-Bontekoe | 28-02-20 | 13:28

Ik kan me niet voorstellen, dat aan de landgrens van TR met GR de mensen met open armen onthaald worden.

En ook op de zee zal de Griekse marine waarschijnlijk alles doen om de mensen terug te dringen. En anders worden ze a la Ceuta gewoon weer uitgezet. De toestanden op Lesbos en andere eilanden laten zien, dat ge bevolking in GR er genoeg van heeft. Waarschijnlijk zullen daar wat mensen ook het recht in eigen handen nemen, en zo'n rubberboot heeft een groot oppervlakte dat makkelijk te penetreren is en dus heel snel geen rubberboot meer is.

hangtiet met knoop | 28-02-20 | 13:11

Gelukkig, ze hebben in ieder geval nog gsm's in hun bezit.

MoonBeebe | 28-02-20 | 13:10

Gelukkig heeft Europa na de laatste chantagedeal met Erdogan zich voorbereid en een goede grensbewaking ingesteld. Zelfs het corona virus komt er niet meer in.

roevka | 28-02-20 | 13:10 | 1

Nou de zee grens staat nog open hoor.
Hoe is het afgelopen met de drijvende zeehekken die geplaatst zouden worden rond de Griekse zee?

Miezerig | 28-02-20 | 13:18

Slecht nieuws voor de financiering van de Green Deal.

Schulzie | 28-02-20 | 13:10

De vrouwen en kinderen zijn niet in gevaar? Ik zie alleen maar mannen?

Dutch_Holland | 28-02-20 | 13:09 | 3

Die zijn niet van belang, er staan drommen meiden op hen te wachten terwijl ze kirrend " welkom" roepen.

MoonBeebe | 28-02-20 | 13:11

ze zijn in gevaar dat ze in eigen land moeten werken, hier is allieees graties

Nouwske | 28-02-20 | 13:12

De vrouwen bouwen in Syrië de boel weer op.

Jan70 | 28-02-20 | 13:26

Nexit graag. En rap een beetje.

Stijlicoon | 28-02-20 | 13:09 | 6

@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:50:

Hoe? Heel simpel: net als Brexit, maar dan in het oranje.

Mayka.Lovelace | 28-02-20 | 16:01

@Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 16:58: En omdat onze referenda doodgemaakt is kunnen we er nooit onderuit?

A.I. van Dee | 28-02-20 | 17:32
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
frank4444 | 28-02-20 | 13:09 | 1

Met de groeten van bondgenoot Turkiyeh
ReSSep E.

stikstofhelp | 28-02-20 | 13:08

We moeten ze direct gaan ophalen, al die arme vrouwen en kinderen.....

EenGoedBegin | 28-02-20 | 13:08 | 1

Dat gaat waarschijnlijk ook snel gebeuren, want de vvd-ers zullen dit ruim voor de verkiezingen van 2021 afgehandeld willen hebben.

Reaguurdeskundige | 28-02-20 | 13:10

En de eu slaapt verder, nexit nu en hard gewoon eruit

Idiot456 | 28-02-20 | 13:08 | 1

Jaja.
En nu realistisch?
Welkom.

Is dit nog nieuws? | 28-02-20 | 13:25

Tja die Turken weten ook wel dat Europa alles slikt.

stenenvissert | 28-02-20 | 13:08 | 1

Mark Rukje zeker ja.

Ommezwaai | 28-02-20 | 13:10

Rijd ze direct met vrachtwagens richting de Russische grens en lever ze daar af. Wie ze opjaagt mag ze ook in huis nemen.

Beste_Landgenoten | 28-02-20 | 13:07 | 3

Maar daar willen deze potentiële apothekers en raketgeleerden niet heen!

Ommezwaai | 28-02-20 | 13:12

Waarom ? Hoogst waarschijnlijk zijn die mannen die deze kant opkomen niet geboren in syrie maar waren alleen daar voor het fijne kalifaat om zich na de val van IS bij andere aan al-quaida gerelateerde gematigde koppensnellers groepjes aan te sluiten.

A.I. van Dee | 28-02-20 | 17:30

Door wie wordt Syrië nu feitelijk beschoten? Door hun zuider-zuiderburen, door hun noorderburen, door terroristen (noem maar een naam) en de koerden. Wie steunt dit? De zuider-zuiderburen, SA, VS, Turkije, koerden en een aantal golfstaten.

Syrië vecht voor overleving, soevereiniteit en elkaar. De rest wil land (koerdistan, de zuider-zuiderburen hebben de Golan al en willen nog wel een stuk, Turkije wil een corridor en wilde de heersende macht zijn, SA c.s. willen de een soenniet, de VS wil de olie (geld en macht) en aanwezig zijn (invloed), de VS heeft is bondgenoot met de zuider-zuiderburen, SA en c.s. De koerden zijn bevriend met de zuider-zuiderburen en worden door de VS bevoorraad. De terroristen worden ook door de VS bevoorraad.

Dus, als de VS morgen de stekker eruit trekt en de geldkraan dichtdraait, is het einde oefening. Maar macht, geld, invloed en voor God kunnen spelen; daar raak je snel aan verslaafd en afkicken....

Arachne | 29-02-20 | 00:36

De landgrens met Griekenland is een harde grens. Dus geen visum is retour afzender. Doei.

de visser | 28-02-20 | 13:07 | 1

Ga dat ff zeggen daar helpt niet echt

Idiot456 | 28-02-20 | 13:08

Mijn bloed gaat steeds verder richting het kookpunt bij het zien van dit soort beelden.

Zeebonkus | 28-02-20 | 13:06 | 1
-weggejorist-
frank4444 | 28-02-20 | 13:08

En zo gaat de ons bekende wereld naar de knoppen.

L.E. Raar | 28-02-20 | 13:05 | 1

Onder regie van Brussel.
Want dat is wat u ziet.
Het principieel weigeren van handhaven van buitengrenzen.

jemagookniksmeer | 28-02-20 | 13:08

Misschien moeten ze in Brussel vast de ruzie die ze hebben gemaakt met Amerika en Engeland gaan bijleggen want die hebben we straks weer even nodig.

van stampij | 28-02-20 | 13:05 | 1

Die hebben ons destijds bevrijd van een gemeenschappelijke vijand, tegen hoge kosten. En dit is iets wat we onszelf aandoen. Denk dat ze aju mudderfukkers zeggen.

sjef-van-iekel | 28-02-20 | 13:07
-weggejorist-
frank4444 | 28-02-20 | 13:05

als er 1 mln te verdelen zijn, gaan er 500000 naar Duitsland, 150000 naar NL en 100000 naar Zweden. De rest wordt verdeeld.
NL is dan officieel ook een shithole-country geworden.
Oh ja, het waren er 3 mln, even alles keer 3 doen.

Nuchternederland | 28-02-20 | 13:05

arme vluchtelingen..... met de mobiel in de hand lekker selfies maken!

Prutskip | 28-02-20 | 13:05 | 5

Allemaal mannen en op zeker zitten er ook wat van die "gematigde" rebellen bij die schurkije tegen syrisch leger wilde beschermen.

A.I. van Dee | 28-02-20 | 17:25

@Diotima | 28-02-20 | 13:30:
Wat zou er van het in WO2 kapotgebombardeerde Duitsland geworden zijn als er miljoenen het land verlaten zouden hebben? Nee, beste Diotima, terug en opbouwen die handel.

Ruud Hazes56616330 | 28-02-20 | 18:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus geef ze een basketbal en ze blijven op hun plek. Geef ze s.v.p. géén klootschietballen.

Leptob | 28-02-20 | 13:05

Rutte heeft een mooie onderhandelingspositie voor de begroting.
Grenzen dicht of anders geen extra afdracht.

Miezerig | 28-02-20 | 13:04 | 7

Rutte lacht alleen maar en doet verder niets. Mag namelijk niet van de EU en de linkse partijen hier.

VP732 | 28-02-20 | 13:15

@Ommezwaai | 28-02-20 | 13:08: wat zou dat kosten een nexit? 45 miljard? koopje : DOEN dat is maar drie jaar nog meer van deze treurnis. Ik ben bereid hiervoor wat extra te betalen.

vokfeez | 28-02-20 | 13:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Ja maar, de Turkije deal. Hoe kan dit nu? Ik ben zo verbaasd.

hustler01 | 28-02-20 | 13:04 | 1

Blijf vooral op de vvd stemmen. De volgende Rutte-leugen komt er al aan. Nee, geen extra stikstof, of angst van meer Corona. Nee: de EU en zijn baantje. En Terpstra (vliegschaamte) lacht met Mark de boel weg. Tip: Kies Tjerrie en Greet.

Kamervraag | 28-02-20 | 16:17

Heel raar om te zien hoe we tegenwoordig met indringers omgaan als je dit vergelijkt met hoe men in de oudheid hiermee omging. Ik ben net op Netflix allerlei series aan het kijken over het Romeinse rijk en de Vikingen enzo.

keestelpro | 28-02-20 | 13:03 | 3

Dat ging nu niet bepaald met zachte hand.
Maar toen mochten ze nog wel met een zwaard de straat op.

Toetsenbordcomplex | 28-02-20 | 13:16

Helaas is Rome zo rond 500 A.D. ook ten onder gegaan aan indringers die niet aan de inburgeringstoets wilden voldoen.

WalterSobchack | 28-02-20 | 15:32

Het is nu echt klaar met die tyfus turken. Nu keiharde sancties tegen turkije
en iedere rot cent die betaald is aan die tyfus ergoham terug eisen

Nouwske | 28-02-20 | 13:03 | 4

Turkije uit de NAVO.

Mayka.Lovelace | 28-02-20 | 13:25

@Mayka.Lovelace | 28-02-20 | 13:25: Turkije uit de NAVO.
Westers georiënteerde landen zoals Israël, Zweden, Finland, Brazilië erin. En vor mijn part ook meteen Australië, Nieuw-Zeeland, Japan, Zuid-Korea en Japan!

WalterSobchack | 28-02-20 | 15:34
▼ 1 antwoord verborgen

Je voor miljarden laten afpersen door een dictator, en dan nog de deksel op je neus krijgen. Brussel werd verneukt, wij krijgen de rekening. Zijn ze trouwens bij de EU al klaar met lunchen en borrelen? We wachten op een oplossing.

Feynman | 28-02-20 | 13:03 | 5

Had je anders verwacht dan van Erdopijper.

Jan70 | 28-02-20 | 13:29

Chantage is iets dat je één keer overkomt.
Daarna neem je maatregelen om ervoor te zorgen dat de chantage-kaart geen tweede keer gespeeld kan worden.
Ik ga er dan ook volledig van uit dat de EU hier adequaat mee omgaat.

obi1 | 28-02-20 | 13:30
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Handige Harrie | 28-02-20 | 13:03 | 2

Wereldwijde recessie in 3..2..1..

De bekroonde bloedkuch in combinatie met oorlog met Syrië en imbeciele Turken.

Wat kan er fout gaan?

Parsons | 28-02-20 | 13:03

Nou...
Welkom in ons land dan alvast maar weer...

jemagookniksmeer | 28-02-20 | 13:01 | 1

Er komen binnenkort wel wat plekjes vrij.

Pimp my Voortuin | 28-02-20 | 13:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl