Nederlanders: "Over honderd jaar is ons land onbewoonbaar wegens klimaatverandering"
Bedankt klimaathype
Dat krijg je er nou van als je het volk dronken voert met een continue diarree hapklare brokken Greta Thunberg, Rob Jetten, gesmolten ijsberen en dode ijskappen. Volgens een derde van de Nederlanders wonen er over honderd jaar louter een paar gekken op de Veluwe en in de Limburgse heuvels, er zitten er een paar op terpen en de rest is naar het buitenland gevlucht, omdat het hele land onder water zou staan. "Veel mensen noemen klimaatverandering, zeespiegelstijging en smeltende ijskappen als oorzaken waardoor Nederland zou onderlopen." Bedankt Thunberg, kleine klimaatremonstrant. Wij allemaal van die dijken en dammen bouwen. Ooit begreep een wijs man niet waarom men zo negatief en vervelend deed. Optimistisch zijn. Die VOC-mentaliteit. Nou, niks van dat alles. De Doomsday Clock van de Lage Landen is maar weer eens verzet. We hebben nog honderd jaar. En dan zijn jullie allemaal dood, en wij ook.
Reaguursels
InloggenEr gaat niets boven Limburg
Die enquêtes die ze houden om zogenaamd het volk te peilen inzake het klimaat worden zwaar gemanipuleerd door de vraagstelling om zo tot de gewenste uitkomst te komen.
Deja vu. In de punktijd dachten veel mensen dat de wereld zou vergaan in een kernoorlog. Toen kwamen Bono en de Simple Minds en sloeg het optimisme weer toe. Binnenkort kantelt het apocalyptisch denken ook weer. Gewoon, mensen worden er een keer flauw van.
@Rob Jetten en Jesse Klaver hebben jullie het rapport van Deltares uit 2018 gelezen ? Tussen 1890 en 2017 was er GEEN VERSNELLING in de stijging van de zeespiegel: www.deltares.nl/nl/nieuws/nauwkeurige...
Het glas van de kas. Olijven planten. Wijngaarden. Natuurlijk, vervelend voor Zuid Spanje. Ook ingrijpennd als we wat Randstad opgeven. Maar onbewoonbaar? Bullshit.
Waar Maken die klimaat gekies zich druk over?
Over 100 jaar is er geen Nederland meer en heeft niemand er ooit over gehoord in het Noordzee kalifaat in het jaar 1498.
Honderd jaar? Dat valt wel mee. 'k Heb wel eens tien jaar gehoord, en dat was al dertig jaar geleden.
Op school leerde ik dat de olie en het koper enzo iets na 2000 op zouden zijn en de aarde verloren was.
@Shoarmamasutra | 28-01-20 | 20:58:
Is nep nieuws, aardolie raakt nooit op:
www.intechopen.com/profiles/134096/vl...
We hebben nu al gebieden die 9 meter onder de zeespiegel liggen. Wat is een halve meter meer?
20 cm.
Een hoop ophoogwerk met uit de zee gevist plastic.
Iedereen die woorden van meer dan twee lettergrepen foutloos kan lezen en spellen snapt dat 100 jaar opwarming een hoop ellende gaat opleveren. De rest ontkent en / of geeft Greta en het KNMI de schuld.
Blabla stropop bla. Maar geloof jij dan dat half NL onder water staat over 100 jaar? En dat daar helemaal niks aan te doen valt qua water management. (wel met activisme natuurlijk)
@Gen. Maximus | 28-01-20 | 19:19: Effe simpel bierviltsommetje om een idee te krijgen: Oppervlakte aarde 510 miljoen km2. oppervlakte zee 70% van 510 miljoen km2 = 357 miljoen km2. Oppervlakte Antartica 14 miljoen km2. Ofwel elke meter ijs in hoogte die smelt op antartica geeft een zeespiegelverhoging van 1 meter : 357/14 = 3,9cm x 0,9 (ijs meer volume dan water)= 3,5cm ofwel als 8 meter ijs op Antanrtica smelt geeft dat een verhoging van de zeespiegel van 28cm BTW; Gemiddelde dikte ijs op Antartica 2200m.
Hebben we het nog niet over groenland.
@Gen. Maximus | 28-01-20 | 19:19: Niet half. Meer dan dat. Maar ik woon hoog. Dus ontken het gerust. Mijn zegen heb je.
@louis6227 | 28-01-20 | 19:38: Dank u. Als het zover is mag u in mijn tuinhuis wonen. Mocht dat nodig zijn.
@louis6227 | 28-01-20 | 19:38: als ik dit zo lees kan ik maar een conclusie trekken en dat is dat er eigenlijk bijna geen ijs gesmolten is, dit omdat de zeespiegel de laatste 100 bolgens de knmi 17 tot 21 cm gestegen is. Dus is het ijs in deze nog geen meter afgenomen ( overigens staat er ook dat de zeespigel vanaf 1901 met een ongeveer zelfde hoeveelheid per jaar stijgt. Ongeveer 3 mm per jaar
Ik snap even niet wat taalvaardigheid bijdraagt aan het veranderen van het klimaat.
@Bolder | 28-01-20 | 22:02: Dat geeft niks.
We lopen onder door het gezeik.
Zeedijken no problemo..... Pas opgehoogd en nagekeken......
Binnenwater wordt steeds meer ruimte voor de rivier gemaakt wat wel weer als nadeel heeft dat bij lange droogte het water veel lager staat dan vroeger.....
Liever dat dan overstromingen.......
Er zijn altijd laagste punten wat een probleem kan zijn. Wanneer steden goed beschermd zijn kan het water achter langs komen richting laagste punt.... Wat dan toevallig de stad is.... Dus de gehele keten moet op orde zijn.... Dat vraagt om continu monitoren.... Niets mooier om vanaf de dijk het laagland met de meanderende rivier te zien.... Nederland mijn Nederland.....
Er.moeten nig wat stuwen in de rivieren
Verdraaid, die zeespiegel wil nog steeds niet stijgen.
Greta, doe er wat aan!
images.app.goo.gl/P6eQgoE7emkXFr2k8
waanzin
We worden binnen 30 jaar finaal overlopen door een tsunami aan islamitische asielzoekers, die nu al begonnen is.
Deze Tsunami mag niet benoemd worden.
Bolder ik dacht dat die tsunami zojuist hierboven benoemd werd.
Die kunnen niet zwemmen ..
Klopt maar dat heeft andere oorzaken. Als Nederland al onder gaat lopen dan komt het omdat Nederland verkeerde maatregelen heeft genomen. "We" leven dan al 50 jaar in een
Klimaat neutraal land en in in circulaire economie maar hebben er geen rekening mee gehouden dat andere grote landen andere maatregelen hebben genomen. We hebben dus verkeerde maatregelen genomen en het geld fout besteed. Maar goed de Turkse en Marrokaanse gemeenschap heeft nog steeds een 2e paspoort en gaat terug naar het land van hun voorouders waar hub huizen al klaar staan. Arm Nederland.
Een derde die deze massa-hysterie achterna rent....
Dat krijg je als God is dood verklaard, en alle kerken tot moskeeën, disco's, luxe-appartementen of mega-meubel-discounts zijn omgebouwd. Dan gaan ontheemde mensen op zoek naar een andere religie. Voor zover ze zich niet bekeren tot de islam (vooral de labielen onder ons) rennen ze nu achter een heilige aan; niet Bernadette Soubirous uit Lourdes, Maar de Onbevlekt Ontvangen Heilige Greta Thunberg uit Stockholm. Bekend van het syndroom.
Hoor ik daar het zacht ritselen van omgeslagen blaadjes van de verweesde samenleving?
@Guusneus | 28-01-20 | 16:05: Overigens een prima boek van Pim Fortuyn.
Dat komt omdat Greta der vinger uit de dijk gehaald heeft...
zat ze weer een dijk te vingeren?
Als het over 100 jaar onder water staat, waarom zouden we dan nu 11000 miljard uitgeven ?
Altijd beter dan negatieve rente op je spaarbankboekje.
Ik weet waarom Nederland over honderd jaar (of eigenlijk al over 20 jaar) onbewoonbaar zal zijn.
Maar dat is voorwaar NIET door de klimaatverandering...
Over veel minder dan 100 jaar is Nederland toch onbewoond door Corona dan wel onbewoonbaar door omvolking? Dat lijkt althans een derde van de Reaguurders te denken.
Waar gaat dit dan over?
Voorlopig hoeven we nog geen ark te bouwen.
Dan denk je; zulke simpele mensen bestaan niet. Althans dat kunnen er nooit veel zijn.
Dat doet me denken aan die gelovigen die op een gegeven moment naar een heuvel gaan zodat zij de enige zijn die de zondvloed overleven. Dan sta je daar te wachten op het moment en dan gebeurt er niets. Ga je gewoon weer naar huis toe. Jaren van je leven verspild.
Die klimaatgekkies zijn alleen wat slimmer. Nemen een termijn die wat verder weg ligt.
Wat is er trouwens van al die voorspellingen van dat filmpje van Al Gore terechtgekomen
"Dan denk je; zulke simpele mensen bestaan niet. Althans dat kunnen er nooit veel zijn."
Je hoeft maar een half uurtje op sociale media rond te struinen, een half uurtje naar SBS 6 te kijken of een blik te werpen op de verkiezingsuitslagen van de afgelopen decennia, die ons al (onder andere) drie kabinetten-Rutte hebben gebracht, om er achter te komen dat niet één derde, maar minstens de helft van de Nederlanders simpel is.
De enquête die als uitslag geeft dat 80% van de ondervraagden vóór dijkverhoging zijn, is uitgevoerd door het Hoogwaterbeschermingsprogramma van Rijkswaterstoot. Lekker objectieve onderzoekscommissie! Wij van WC eend.....
Over 100 jaar zijn alle Nederlanders toch al vervangen. Hoop dat de migrantennazaten van dan wel een zwemdiploma gaan halen.
to be honest: ik hoop van niet!
De zeespiegel stijgt inderdaad maar er is geen correlatie met CO2.
Zeespiegel gemeten bij Nederland:
www.clo.nl/sites/default/files/styles...
In 1890 steeg de zeespiegel bij Nederland met 1,9 mm/jaar, nu stijgt de zeespiegel nog steeds met 1,9 mm/jaar. Dit bestaat uit 1,7 mm/jaar daadwerkelijke zeespiegelstijging en 0,2 mm/jaar bodemdaling.
CO2 is echter omhoog gegaan van 0,029% in 1890 tot 0,041% nu (bron: www. co2levels.org).
Kortom, de relatie tussen CO2 en zeespiegelstijging is vooralsnog NUL.
En de politici weten dat. Al Gore maakte in 2006 een slechte science fiction film waarin hele landen door de zee verzwolgen werden als we niets aan CO2 zouden doen. In 2010 kocht Al Gore een luxe villa van 8,9 miljoen dollar aan het strand van California. Hij gelooft blijkbaar zelf niet eens in zijn doemsdagvoorspellingen, maar hij is er wel rijk van geworden.
www.worldpropertyjournal.com/featured...
Er zijn wel plekken waar de zeespiegel versneld lijkt te stijgen, bijvoorbeeld American Samoa. Maar dat komt omdat er in 2009 een aardbeving was waarna het eiland versneld de aarde in zakt en de zeespiegel dus versneld lijkt te stijgen. Dit soort sterk plaatselijke verschijnselen kunnen vervolgens door klimaathitsers uit context aangehaald worden om te kunnen hitsen zonder strikt te liegen.
Zeespiegel is de afgelopen 26 jaar met 10,6 mm gestegen. Als het dus zo doorgaat dan hebben we over 100 jaar een stijgen van 5 cm. Lijkt mij dat we dat wel kunnen opvangen. Bron wetenschappelijk tijdschrift Nature. Maar ja een kind van 16 met een beperking weet het beter dan wetenschappers die het gewoon meten.
www.nature.com/articles/s41586-019-18...
Nog een artikel voor degene die in wetenschap en niet achter doomdenkers aan wil lopen waaruit blijkt dat de temperatuur van het zeewater rond Groenland in temperatuur aan het dalen is waardoor de ijsmassa weer aan zal groeien op Groenland. Helaas voor Greta.
www.nature.com/articles/s41561-019-03...
@johnelec | 28-01-20 | 14:54: Voordat Nederland, een groot deel van België en Denemarken langzaam beginnen onder te lopen zijn we minstens duizend jaar verder. De maximale zeespiegelstijging van 70 meter met al het ijs weg ligt vele duizenden jaren in de toekomst. Dus al gaat het ooit gebeuren, geen zorgen voor morgen.
@Willibald von Klúúúk | 28-01-20 | 15:21: Precies. Een element dat zorgvuldig buiten de discussie wordt gehouden. Hoe erg is het dat ooit in een tamelijk verre toekomst mogelijk delen van de wereld onbewoonbaar worden - voor mensen?
De planeet laat geen traan om massaal uitsterven - dat heeft ze meermaals bewezen.
@Guusneus | 28-01-20 | 16:00:
Er zijn heel wat traantjes gelaten wegens het massaal uitsterven. Niet van droefenis, maar van geluk.... Omdat het uitsterven van een bepaalde groep mogelijkheden biedt voor anderen. Na het uitsterven van de Dino kwamen de zoogdieren op waaronder de tweebenige handige aapjes zoals de mens..... Dino's met veren die konden vliegen hadden ook mazzel want ze leven lekker door in merel en zanglijster....
revolte | 28-01-20 | 12:49 |
"Ja dat krijg je doordat de rivieren altijd maar dezelfde kant op stromen, eens is de zee vol."
---
Terwijl het toch mogelijk moet zijn om de stroomrichting om te keren. Dat kost dan wel veel geld. Maar daarvoor hebben we toch belastingsverhogingen als middel?
Ik moest lachen.
Leuk
De Soviets hebben t echt geprobeerd, de woestijen vanuit Siberië gaan bevloeien. Het bleek toxh wel te moeilijk. Werkversnellen door de grond met atoombommen uit te diepen bleek de waterkwaliteit niet ten goede te komen.
Ik denk dat het klopt. We gaan immers elke euro die we hebben steken in het totaal effectloos terugdringen van CO2 uitstoot. Dat gaat niks opleveren, dus de zeespiegel blijft stijgen, dus we gaan verzuipen, want we hebben straks geen centjes meer om simpelweg om te gaan met stijgende zeeniveaus. Dus we gaan naar de tiefus. Maar goed, dat is het westen, daar woont alleen maar sneu volk. Al die wollahs in de zee, boeiend.
Het terugdringen van de CO2-uitstoot juist slecht voor alle planten, bossen en leven op aarde. Slecht ook voor de voedselvoorziening.
Is nu al onleefbaar in bepaalde streken en steden en dat heeft niets met het klimaat te maken.
Ik zie liever dat dit land onder de golven verdwijnt dan onder de Islam. Dus dit is relatief goed nieuws.
Hou toch eens een keer op met dat sneue gezanik over dat kind. Richt je pijlen liever op de volwassenen die kinderen inzetten voor hun carrière.
Volgens de vorige en nog altijd serieus genomen onheilsprofeet Al Gore, hadden we nu al onder water moeten staan.... Nog steeds geloven hele volksstammen dat de zeespiegel gaat stijgen, toch kocht Obama een huis aan zee, op een steenworp van het water. Rara politiepet....
Het lijkt me leuk als er een website zou bestaan waarop je kan meekijken met een camera die gericht staat op de elektriciteitsmeter in het huis van Al Gore...
Vorige week was het nog 10 jaar duhhh wat 'n bull shit
Zeevrees, ook bekend als watervrees, is een bekende psychische aandoening.
Denk dat we in die honderd jaar eerder worden overspoeld door wat anders dan alleen wat zout water.
.. wanneer Nederland over 100 jaar echt onbewoonbaar zou zijn, dan is 1 ding glashelder:
Dat heeft NIETS met het klimaat te maken - en ALLES met het schoftentuig dat u daar bang voor poogt te maken.
Met de huidige woningmarkt/woningnood is er al niets om te wonen. Hoezo over 100 jaar?
Als die angsthazen dan nu alvast met zn allen op een heuvel gaan zitten, komt die markt tenminste weer een beetje los.
Who gives a fuck, over 50 jaar is chinees een verplicht vak op school!
Neuh man. Dan bestaat China alleen nog in geschiedenis boekjes
@schoon-schip-maken | 28-01-20 | 13:41: Je bedoeld waarschijnlijk het oorspronkelijke china.
Ik denk dat ze Arabisch nog sneller gaan invoeren als verplicht vak. Inshallah.
Dus over 100 jaar gaan die arrogante Randstadters eens een beetje aardig doen tegen ons Limburgers?
Nee hoor. Dan eisen ze hun plekje gewoon op met hun grote smoel. En kun jij opzouten
Dan kinne die mich al gans de buim in, die klapluipers met eur groeëte moel!
Per direct een verbod op voortplanten dan!
Voor het milieu.
Dat probleem lost corona wel op
Drie jaar geleden stond de helft van de huizen onder water.
Kwa bevolking aanwas staat het water ons aan de lippen.
De klimaatgekte is een nathoudertje.
Ik voel in ieder geval aan mijn water dat het zo’n vaart niet zal lopen.
Al enige jaren terug bleek dat de gepresenteerde GHG berekeningen niet correct en vooringenomen zijn uitgevoerd nl. de invloed van waterdamp en wolken op de GHG calculaties die voor 75% van het Green House effect zorgdragen zijn NIET meegenomen in de door de EU en NL gebruikte calculaties.Bron: Hiatus of the Green House effect: Song et al 2016.
Ach tegen die annexeren we gewoon weer Suriname.
Paramaribo bevindt zich al grotendeels onder de vloedlijn van de zeespiegel, net als Jakarta.
Beter dan denken dat er niks aan de hand is.
Staat over 100 jaar de hoerenbuurt in Amsterdam onder water? Anders kan ik net zo goed nu emigreren.
Waarom denk je dat het Zeedijk heet. En "de wallen"
De zeespiegel moet wel flink doorstijgen wil ik natte voeten krijgen. Regeren is vooruitzien: tweede domicilie ligt op 693 m boven zeeniveau.
Zou het niet een beetje druk gaan worden als we met zijn allen naar boven op moeten schuiven?
Macht en politiek (is hetzelfde) gaat om het uitbaten van basale emoties. En de meest succesvolle is angst (en hebzucht op de tweede plaats). U moet en zal bang zijn, opdat u dokke.
Vanochtend toevallig dit zéér toepasselijke filmpje, met een nog iets jongere Timmerfrans in een bedenkelijke hoofdrol, bekeken. Een aanrader, beste mede-Reaguurders!
Wie vertrouwen we het meeste: 1) Wetenschappers, óf 2) Politici die het woord ‘exponentieel’ heel veel gebruiken en die sowieso een eigen politiek belang en politieke agenda hebben en die enkel claimen (!) zich te baseren op wetenschap?
www.youtube.com/watch?v=xgEcIQ_WoiU
Zie de ogen van Timmermans verwarring en furieus kwaad
Ja dat krijg je doordat de rivieren altijd maar dezelfde kant op stromen, eens is de zee vol.
lol
Nog eerder door kalifaatverandering.
Mooi niet, ik ben kalifaatontkenner.
Geweldig!
Ach, Greta Thunberg Incorporated is ook maar een bedrijf:
www.youtube.com/watch?v=TTXdhTwO320
Ooit begonnen als zoethoudertje voor een kind dat niet meer at of sprak, als bezigheidstherapie. Niet alleen de duurste therapie ooit, maar ook nog eens eentje die duizenden anderen een 'klimaatdepressie' oplevert.
Zelfs haar schoolstaking is nep; Haar school, voor mensen met een beperking, heeft geen opkomstplicht. Als ze om wat voor reden dan ook niet wil komen, komt ze niet. Ze is niet eens halverwege de dag weggelopen. Dat is geen staken.
Nu reist ze de wereld over, met door Soros betaalde bodyguards die kritische journalisten weren, en die haar in gewone dieselbusjes achterna reizen.
Wat een circus! En dat zou niet eens een probleem zijn, als het niet zo'n uitermate vervelende clown zou hebben.
Dit was gisteren toch al een item op GS?
Wie financieren Thunberg en haar circus? De stichting one.org ,kijk onder financiers: Soros en Bill Gates de laatste voorspelt dat een pandemie vele miljoenen levens gaat kosten.
@Eendragtmaaktmagt | 28-01-20 | 13:14: www.one.org/nl/over-one/financien/
@Jimmydepimmy | 28-01-20 | 13:01: Ja, ik zag het ook net pas; Ben nog aan het inhalen ;-)
Almere onder water dan misschien wel aantrekkelijk, voor duikexcursies
als die koekenbakkers van cijferboeren dan zulke mooie voorspellingen kunnen maken, breng dan ook even in kaart waarom er nog steeds zo een run is op huizen in het westen van het land!
en links icoon Barrie Sutono alias Barack Hussein Obama ook vrijwel aan zee gaat wonen voor het vrindenprijsje van $ 17.000.000,= incl toiletten.
Het klopt helemaal, over 100 jaar woont er geen Nederlander meer in NL. Alle Nederlanders zijn gevlucht voor de mensen die het land hebben overgenomen.
Het is al onbewoonbaar met al die mafketels.
Ik ben een Antlantik Wall aan het bouwen bij Enschede Aan Zee. Zie al die bootjes al op mijn kleindochters afkomen.
Vanochtend vroeg stond er inderdaad "een op de drie", zoals ook in de tekst hierboven staat.
Inmiddels staat boven het artikel in AD
"een op de vijf".
Met dit tempo gelooft aan het eind van de dag niemand meer in die bangmakerij.
Wat voor en k*tjournalist ben je als je telkens je headline aanpast. Dit is geen nieuws maar een omzet artikel, en dan nog van bagger kwaliteit ook.
Zie no ook 20% op nos.nl staan en daar staan dagelijks minstens 2 klimaatalarmartikelen. Waarom liegen die ons niet zoals gebruikelijk voor dat het 80% is ipv 20?
@Rdock | 28-01-20 | 12:43: we noemen dat manipulatie
Alle duinen verhogen mag niet eens, is allemaal natura2000gebied. Na 2999 is het natura3000gebied, een mooi waddengebied dat twee keer per dag onder water staat. De randstad erachter in de badkuip van dijkring 14 zullen we Atlantis noemen. overstroomik.nl/overstromingen-dijkri...
Beetje t zelfde als GS doet met Woohaah! virus dus.
Als het over honderd jaar niet onder water staat, dan wonen hier 30 miljoen mensen. Multicultureel.
Net zo goed onleefbaar.
Hoe kunnen diezelfde mensen dan ook nog met droge ogen beweren dat we een onbeperkt aantal immigranten moeten toelaten omdat ze hier een beter leven zouden hebben. Niet als over 100 jaar alles onder water staat, he jongens. Het kan niet allebei.
Werkelijk... als je deze kul gelooft.. wat ben je dan?
Een vis?
Met dank aan de NPO, KNMI en overig links.
Hebben ze dat geëxtrapoleerd uit die enquête van gisteren over de multiculturele samenleving? Knap. Ze kunnen wel wat tegenwoordig.
Eens zien of we dan welkom zijn bij de buren...
Heerlijk. Wonen in het Groene Hart met vrij uitzicht, 9 meter onder NAP en 22km uit de kust. Straks het strand voor het huis. Laat al die pseudo wetenschappers maar lullen. Straks komt er weer een ijstijd.
Kan iemand dit bericht in alle AZCs verspreiden, liefst meertalig? Die slimmerikken aldaar gaan dan vast snel naar hoger gelegen gratisgeldlanden.
Ik denk dat ons land eerder onbewoonbaar wordt vanwege teveel islam dan vanwege klimaatverandering.
Je gaat eerst grond winnen dat onder zeeniveau ligt en daarna ga je klagen dat er mogelijk in de toekomst een probleem kan ontstaan met water omdat je land onder zeeniveau ligt...
Dat hele klimaatgedoe is een grote afleidingsmanoeuvre van het echte probleem. Over 100 jaar hebben we een tribale samenleving (met droge voeten). Wel op elk plein iedere dag een publieke onthoofding, steniging of ophanging.
Ik ben bang dat je gelijk hebt.
@Rdock | 28-01-20 | 12:19: Eensch!
Oei dat zijn dingen die ze op de linkervleugel niet graag horen
Eindelijk die kleine sociale structuren weer terug, zoals vroeger, waarbij mensen tenminste op elkaar letten en elkaar ook af en toe terechtwijzen, of terechtstellen in dit geval.
Over 100 jaar is het hier een woestijn en lopen er kamelen in plaats van scheten latende koeien, Je zien geen kerktoren in de verte meer maar een minaret. De daling van de zeespiegel die zich al controleerbaar en zichtbaar van de jaren 60 voltrekt heeft er voor gezorgd dat overal windmolenwrakken boven de vroegere zeebodem staan en dat je bij laag water net als vroegâh weer naar Engeland kunt lopen. Let maar op mijn woorden tegen die tijd!
Haal ik niet meer helaas.
Dat krijg je ervan als er geen technisch onderwijs meer wordt gegeven. Mensen worden dommer.
Het niveau wat hier binnenkomt kan het technische onderwijs niet aan, althans dat denk ik.
Als er geen crisis is, dan verzinnen we er wel een. Al wijzen de feiten uit dat de zeespiegel geen millimeter harder stijgt dan normaal (Deltares), de lucht schoner is dan ooit (RIVM), er in NL geen dode of gewonde is gevallen door klimaatverandering, toch is er een crisis.
Awel mensen, er is een migratiecrisis, een pensioencrisis, een EU-crisis en een Irancrisis. Wat er niet is, is een klimaatcrisis.
Als je in mijn jeugd jaren een vinger in het slootwater stak en je haalde hem er uit had je alleen nog bot over. En dan klagen we nu over vervuilde sloten.
Op Nu .nl zou u gejorist worden met een dergelijke bewering. Het ontkennen van de “klimaatcrisis” staat daar gelijk aan het ontkennen van de Holocaust.
Ach ja, die Balkenende, die wij toen liefkozend Bakellende noemden, soms verlang ik wel eens naar hem, zeker als ik die kop van Rutte weer zie: www.youtube.com/watch?v=mBN8xJby2b8
Over 100 jaar is dit een gebied dat allang ten onder is gegaan aan een overdaad EU en islam. De grote van het probleem van een onderwater staand Nederland tegen die tijd, is er dus niet.
De spanning stijgt, net als de zeespiegel al 8 tot 10.000 jaar doet. Wonderlijk dat mensen zichzelf angsten laten aanpraten die niet in verhouding staan tot het echte gevaar of de grotere risico's die ze géén probleem vinden. Dat is nu de definitie van een fobie. Wat ook al te pas en vooral te onpas wordt geplakt als label, geheel naar eigen voorkeur.
Persoonlijk heb ik me altijd wat ongemakkelijk gevoeld met wonen op of onder zeeniveau. Misschien ook een fobie, gezien het hele lage risico. En ere wie ere toekomt, onze overheid is op vele vlakken Kwalitatief Uitermate Teleurstellend, maar de waterhuishouding hebben ze wel redelijk op orde. Maar toch, als ik de keus heb, zou ik liever een stukje boven zeeniveau willen wonen, of op een terp of een drijvend platform wellicht als het per se in een polder moet.
Maar nu leven we dus in de bizarre situatie dat mensen een écht (zij het klein) gevaar, dat enorme gevolgen heeft als het mis gaat niet al te serieus nemen. Je bent gewoon álles zo'n beetje kwijt in zo'n geval: je huis, je inboedel, misschien zelfs je leven of dat van je dierbaren. En tegelijkertijd laat men zich een buitensporige angst aanpraten over iets dat toch al onvermijdelijk aan de gang is, met of zonder menselijke invloed. Het gaat hooguit iets sneller, maar of het nu 1 meter in een eeuw stijgt of 3, je zult je erop voor moeten bereiden. Het voor heel veel geld proberen te beperken tot 1 meter, waar je eigen invloed nihil is vergeleken met landen die ruim boven zeeniveau liggen, is uitstel, geen afstel.
En aangezien meerdere landen er al in geslaagd zijn om hele nieuw eilanden op te spuiten uit zee, en de terp nou niet bepaald een staaltje high tech was van de oude Friezen, maar gewoon wonen op je eigen afval, of opgehoogde grond, zie ik het probleem niet zo. Het moet prima mogelijk zijn datzelfde trucje op land te herhalen. Een groot gat graven (waar je weer overtollig water in kwijt kunt, eventueel in- en uitstroom met waterkracht gebruiken als opslag van wind- en zonne-energie) en de grond gebruiken om alle nieuwbouw aan huizen en tuinen minstens 3 (of meer) meter boven NAP te zetten. Of huizen op palen of drijvende plateaus te bouwen.
Maar nee, in paniek rondjes rennen en weeklagen dat het einde net zo nakend is als een Klashorst, we allemaal naar de verzengende tropische hitte van de klimaathel gaan (want wie wil nou altijd warm weer hebben?) is toch zoveel productiever. En zoveel beter te misbruiken om geld en macht binnen te hengelen.
Het werkt net als bij fouragerende chimpansees, waarvan wij de nauwste verwant zijn; als iemand schrikt van een stekel in of een mier op zijn vinger, roept die 'HOE!', en binnen de kortste keren roept iedereen 'HOE, HOE!' zonder te weten wat er precies aan de hand is.
Over 100 jaar (oftewel 100 x 52 x 600 asielinstroom) woont een groot deel van de succesvolle niet-Islamitische autochtone Nederlandse bevolking in de Verenigde Staten, voorspel ik.
Inderdaad en dan sturen we Sigrid Kaag naar 3e wereldland Nederland.
Over de toekomst gesproken. Over honderd jaar zijn we zelf zeker niet dood maar is de grachtengordel van Amsterdam autoloos en slechts te voet bereikbaar door de borden 'historic city' te volgen. Wat voornamelijk de toeristen nog zullen doen. Het nieuwe Amsterdam met meer dan honderd meter hoge wolkenkrabbers bevindt zich dan rond de Zuidas, Amstelveen, Hoofddorp en Schiphol waarvan de start en landingsbanen dan al lang in de Noordzee liggen.
Zolang de huizenprijzen de pan uitrijzen in de randstad is dit een stille wens of een poging tot veroorzaken van klimaatpaniek door de binnenlandredactie van het AD.
De uitkomst van dit onderzoek getuigd weer van de complete achterlijkheid in dit land dus dat het onleefbaar wordt is een selffullfilling prophecy.
sellflufllffilliiffng
De kunst van herhalen.
Volgens die klimaat terroristen smelten de poolkappen al als een malle en we hebben nog steeds droge voeten en daarbij, over 100 jaar ben ik er niet meer. Succes.
Bij binnenkomst van de asielzoeker extreem benadrukken dat ze op korte termijn allemaal gaan verzuipen als ze in de lage landen blijven.
Over 10 jaar is ons land onbewoonbaar door de EU en Rutte.
Dan pas?
Op NU wordt zelfs vermeld: "Bijna vier op de vijf Nederlanders vinden dijkversterkingen als reactie op de gevolgen van klimaatveranderingen geen luxe, maar pure noodzaak". Wie zitten er achter dit soort enquêtes, en waar worden ze gehouden, vraag ik me dan af.
Follow the Money!
Bouwend Nederland, Elco en Maxime van het CDA.
@Glasgow Argus | 28-01-20 | 11:57: Altijd weer die Ed Nijpels.
Dijkversterking is het enige juiste dat je kunt doen. Niet van het gas af, niet allrmaal elektrisch rijden, dat helpt geen zier.
Als de aarde opwarmt en aan gezien we nog uit het laatste glaciaal aant het klimmen zijn, is dat te verwachten, dan gaat de zeespiegel een keer stijgen. Met meer dijk is Nederland veilig. De rest van de kustlanden krijgt wel natte voeten, want laks.
Het meest bedroevende is wel, dat die 30% niet eens beseft dat Nederland zonder de dijken nu ook al grotendeels onder water zou staan. Dat maakt het wel héél makkelijk om de massa te manipuleren met angstscenario's. Moreel gezien klopt daar natuurlijk geen donder van en dat mag -buiten de klimaatdiscussie om- best wel wat vaker benoemd worden.
Mensen zijn zo dom als dikke stront. Als je vertrouwen legt in een meisje van 17, dat vooral uitblinkt in haar toekomst vergooien door niet naar school te gaan, die uitblinkt in het voorlezen van door andere voorgekauwde geschriften, gelardeerd met een vleugje autisme, die nergens optreedt in een open discussie programma om haar *proest* standpunten te verdedigen tegen een criticus en als je jouw vertrouwen legt in Rob Jetten, dan verdien je een leven met heel veel nutteloze zorgen.
Hoho, prof. dr. Thunberg heeft hier wel 17 jaar onderzoek naar gedaan hoor!
@Nuchternederland | 28-01-20 | 11:56: Dat is teveel eer mijn waarde. de titel dr.h.c. die ze mag voeren, vanwege een eredoctoraat maakt je niet slimmer, zeker niet als deze verleend is door een Belgische universiteit. Mensen ongevraagd de les willen lezen maakt van dit kudt-kind geen prof.
@netniet | 28-01-20 | 12:01: Serieus, een eredoctoraat? Mijn reactie was sarcastisch, maar de werkelijkheid blijkt absurder.
netniet: Een vleugje?????? Zeg maar fase 10.
Zouden die Nederlanders weten de helft van het land NU al onder de zeespiegel ligt en dat al een paar honderd jaar zo is?
Als die mensen langs dit monument rijden, wat denken ze dan? Wat denken ze dat dit voorstelt? Hebben ze daar überhaupt een idee bij?
nl.wikipedia.org/wiki/Monument_Noordo...
Waarschijnlijk wonen ze nog 8 hoog in een flat ook, paniek.
Ach allemaal populisme en hysterie om niks. Stelletje bruine onderbuik denkers.
En over 2 jaar wordt het ineens stervens koud, en dat roepen die linkse gekken dat het aan hun beleid ligt. joepie.
Gewoon opzouten met die onzin.
Nou als we mogen kiezen.
Voor de Marokkanen doen we de cultureel-aangepaste versie.
Twee mannetjes.
Evolutie…….Waterdieren pasten zich langzaam aan aan het landleven. Kan dat andersom ook niet? Ik voel van die rare bobbeltjes uit m´n heupen steken.
Over minder dan 100 jaar is dit bananenland al overgenomen/compleet leeggezogen door de haatbaarden dus evolueren is niet meer nodig.
Alle zoogdieren die in het water leven hebben de sprong terug naar het water gemaakt..... Walvis, dolfijn, walrus, orka, zeehond, enz.... Helaas gaan hier miljoenen jaren overheen, wat helpt is gen technologie... Beetje zeekoe inbrengen en je dobbert lekker heen en weer met zo nu en dan wat watersla opknabbelen..... Moet te doen zijn...
De wereld schijnt ook plat te zijn trouwens.
En over 200 jaar verzint iemand een nieuwe religie die aanknoopt bij de zondvloed der lage landen. De heilige Greta zal worden vereerd als de profetes van de Godin Climara. "Zalig zijn zij die het water niet zien stijgen en toch geloven". "Greta ik ben niet waardig dat gij tot mij komt, maar spreek slechts 1 woord en het klimaat zal gezond worden".
als dit beperkt blijft tot het arrogante en, tegen die tijd, omgevolkte westen van NL vind ik het best. Groeten uit Arnhem aan Zee.
Ik zie Rotterdam aan zee wel zitten!
Hebben we al: Hoek van Holland (= gemeente Rotterdam)
Ik zie Rotterdam in zee wel zitten.
Ik zie Rotterdam onder zee wel zitten.
-
Met die staak op de Euromast er nét boven uit.
Ik heb een visboot.
Nou, dat is beter dan aids of Corona. En je blijft nog drijven ook.
Het water-equivalent van een vogelvliegtuig?
Wat zullen die Duitsers blij zijn als al die botte Hollandse horken een stukje hun kant op schuiven.... dat schaffen ze nóóit....
Een Nederlandse kolonie in Siera leone of Nigeria gaat ook problemen geven.
Ik hoop dat ik het mee mag maken. Dan ben ik 150 dus mooie leeftijd. Heeft iemand Greta al verteld dat wat er ook gebeurt zij ook dood gaat. Want ook niet rokers sterven.
Dom volk .
Relative Sea Level Trend 150-001 Delfzijl, Netherlands
The relative sea level trend is 1.75 millimeters/year with a 95% confidence
interval of +/- 0.14 mm/yr based on monthly mean sea level data from
1865 to 2018 which is equivalent to a change of 0.57 feet in 100 years.
bron: tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sl...
Geen versnelling in de trend of vertraging van de daling in de Scandinavische landen:
Relative Sea Level Trend 060-001 Kemi, Finland
The relative sea level trend is -6.76 millimeters/year with a 95% confidence
interval of +/- 0.56 mm/yr based on monthly mean sea level data from
1920 to 2017 which is equivalent to a change of -2.22 feet in 100 years.
Bron: tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/sl...
Klimaatontkennende fascist!!
Helaas hebben uw feiten de verkeerde mening.
Zelfde blijkt uit metingen van New York, Florida en Venetie (! Venetie daalt tov de zeespiegel, mede als gevolg van onttrekking van teveel grondwater).
Belangrijker is hoe sterk de stijging aanvoelt. De emotionele impact van de stijging is de laatste jaren veel groter dan daarvoor. Denk toch aan de kinderen.
Over 100 jaar is Startrek werkelijkheid geworden en is Teera 10 gekoloniseerd. Mr. Spock zal zich dan zeker buigen om de problematiek van de lage landen.
Verhuizen wij nach Sauerland.
Over 100 jaar zijn we overspoeld met ‘vluchtelingen en asielzoekers’, ook erg.
Als ik de tekst goed heb begrepen zijn die dan allemaal weer weg..
Jammer dat ik dat niet meer mee mag maken.
Nee, want volgens de dan geldende regels tellen we 1ste tm 10de generatie alleen nog maar als Nederlander. Vraag je asiel, ben je automatisch nederlander.
Problemen met asieleisers zijn er dan niet meer.
Dat zijn we nu toch al?
Mocht het zover komen en mocht ik tegen die tijd nog leven (wat ik beide ten zeerste betwijfel) dan verhuis ik wel 2 km zodat ik veilig achter de dromer zit. Diezelfde dromer die het in 1953 ook heeft gehouden tijdens de storm en het springtij.
Morgen is de aarde 4,5 miljard jaar oud. Dat we de ondergang van de wereld meemaken, da’s toch wel uniek. Eigenlijk is het gewoon supertof.
Over 1000 jaar komen de dinosaurussen terug.
Ik zie het duidelijk in mijn greta bol.
over 100 jaar is de Nederlander een klimaatvluchteling die overal toegang moet krijgen van de VN. op naar Berlijn of Parijs of wat mij bederft New York
Over honderd jaar gaat het nog beter met de mensheid.
Er blijkt nog meer olie en gas in de aarde te zitten.
Mensen hebben gepersonificeerde medicatie. Worden nog langer gezondachtig ouder.
De overvloedige woonunits zijn wat hoger gestapeld en per week huurbaar.
Landelijke overheden en Verhuurbazen vechten om bewoners want middels een wereldburgernummer-implantaat en digitale geo-traceerbaarheid is een vaste woonlocatie niet noodzakelijk.
Vliegen wordt nog makkelijker goedkoper en sneller.
Private Auto's komen binnensteden niet meer in.
gelukkig staat Amsterdam op een terp blijkt die overstroomd niet www.overstroomik.nl/ (ps ik zit op 2,5 meter note to self ga niet in een bungalow wonen )
Kudt, en ik maar terrasverwarmers installeren om Amsterdam zo snel mogelijk te doen verdwijnen
Ohhh, wat zal het heerlijk rustig zijn bij Cadzand, Egmond aan zee etc. Laat iedereen maar lekker naar de oostkant trekken. Het is al meerdere malen genoemd dat we nog wel even hebben. Zal allemaal aan mijn aars oxideren.
Ja ja... Dus vroegah toen men zo ongeveer alleen een schop en kruiwagen had, hebben we de infrastructuur aangelegd die ons vandaag de dag nog steeds droog houdt, maar op een of andere wonderbaarlijke manier gaat ons dat vandaag de dag niet meer lukken...?! Kijk, ik geloof geen donder van die klimaatonzin maar stel het zou toch waar zijn, dan weet ik één ding zeker; Nederlanders laten geen druppel water binnen al moeten we een muur van honderd meter hoog bouwen... We deden het eerder onder veel moeilijkere omstandigheden en doen dat gewoon weer opnieuw...!
Waar had U die muur in gedachten?
Je moet die migranten wel leren hoe t moet anders verzuipen ze over een paar decennia, wij zijn er niet meer
@Leptob; Eigenlijk om heel het land, maar dat is een discussie voor een andere dag...
Op het journaal laatst een bioloog: als de ijskappen smelten stijgt de zeespiegel wereldwijd met 12 meter. Huh? Geef die man snel een globe, zo eentje met een lampje erin.
www.google.com/url?sa=t&rct=j&...
@Gomezlopez | 28-01-20 | 11:38: Dat dus. Maar 72% van de Nederlanders gelooft in die klimaatgekte. Waanzinnig.
@Piet Karbiet | 28-01-20 | 11:42: Welnee het is een minderheid die daarin gelooft maar die gillen het hardst dus die worden gehoord.
Dat is eigenlijk nog een voorzichtige schatting.
De ijslaag op Antarctica is gemiddeld 2200 meter dik. Ik rond de oppervlakte even af naar 12 miljoen km2.
Hoe vaak past de oppervlakte van die ijslaag op aarde? (= 510 miljoen km2)
510/12= 42,5 Er passen dus 42,5 Antarctica's op Aarde.
Smeren we het Antarctica-water even uit over de aardbol: 2200/42,5 = 51 meter!
Een hele grove berekening, maar ik ben ook voor het gemak maar even alle andere ijskappen vergeten.
@Mr. Happy | 28-01-20 | 15:05: de nordpool is drijvend ijs, dat gewicht drukt nu ook op de zeespiegel
Als dat allemaal klopt, dan is het niet ethisch om nieuwe mensen tot dit land toe te laten.
precies, we kunnen het algemeen belang & de rechten van de mens er bij halen en een corrupte rechter zoeken die er mee akkoord gaat.
Laten we vooral eens afscheid nemen van de term 'etisch'. Etisch gezien, kan je nooit doorpakken. Zet er een 'n' tussen en dan is het helemaal feest
De enige ontwikkelings hulp die we zouden moeten geven, hadden condooms moeten zijn
En als het allemaal klopt is het onomkeerbaar en kunnen we eindelijk leven zonder verbod op alles en benzine enz veel goedkoper maken want we gaan er dan toch aan, laten we dan die paar jaar maar lol en geen zorgen hebben.
Ach, de groene idioten laten weer eens van zich horen..
Tegen die tijd zit de hele familie al in een van de Visgrad landen. Om heel andere redenen, maar ze zitten hoog en droog.
Want alle stenen, beton en ijzer smelt door de hitte en daardoor kunnen we ook geen dijken meer bouwen? En al onze ingenieurs krijgen massaal een verlammende zonnesteek en daardoor kunnen we ook geen andere oplossingen vinden? Nou ja, dan worden we toch gewoon klimaatvluchteling? Dan kunnen die aardige Afrikaanse landen ook eens wat terug doen.
Wordt er eigenlijk rekening gehouden met dat we nog een boel water kwijt kunnen in lege plekken onder groningen?
Over 100 jaar ben ik allang dood en zal t me verder mn reedt roesten! Land is reeds al naar de klote wegens over-immigratie van hele hordes naar binnen gezongen economische cultuur-kanslozen uit Veiliglandistan en andere geweldige export landen....
Zoals mijn vader al zei " het zal mijn tijd wel uitdienen ". Helaas gaat dat niet op voor zijn en mijn kinderen. Zelf geloof ik niet in de klimaathysterie, maak Ik mij meer bezorgd over de immigratiehysterie, iedereen moet welkom zijn ongeacht de consequenties die dit met zich mee brengt en waarvan de gevolgen al zo duidelijk zicht en merkbaar zijn in de maatschappij.
Mooi kunnen we overal mee kappen. Zonde geld.
40cm/100 jaar. Zelfs de paniekzaaiers van het knmi durven dat niet te ontkennen.
Huh, we zouden over een jaar of 10 toch al onder water staan?
Ja, althans dat voorspelde Al Gore in 2006. Maar onze ondergang blijkt uitgesteld te zijn.
@Glasgow Argus | 28-01-20 | 11:27: Heeft hij en Obama even mazzel met hun absurd dure landgoederen aan de kust.
Wat ik me steeds afvraag is: Konden we tijdens de ijstijden, grote en kleine, gewoon via land naar andere continenten lopen/wandelen. In vergelijking met nu lag er tijdens deze periodes toch beduidend meer ijs.
Zeespiegel stijging: "Global sea level has been rising over the past century, and the rate has increased in recent decades. In 2014, global sea level was 2.6 inches above the 1993 average—the highest annual average in the satellite record (1993-present). Sea level continues to rise at a rate of about one-eighth of an inch per year."
Dat is nog niet eens 2 CM per jaar!! Waar hebben we het over?? Daarnaast word er geen enkele rekening gehouden met o.a. bodemdaling door wegpompen grondwater of door het bouwen op zachte grond. We worden bang gemaakt met iets wat volledig natuurlijk en verklaarbaar is. Vergeet niet dat er tijden zijn geweest dat men vanuit Nederland richting het VK kon lopen zonder te zwemmen. Bizar dat het spook van stijgend zee water zo enorm overdreven. Milieu vervuiling en uitstoot van schadelijke chemische gassen etc dat zou prio moeten krijgen.
2 Centimeter per jaar zou wel een probleem zijn hoor. Gelukkig is het veel veel minder. Millimeter bedoel je waarschijnlijk.
dat is ongeveer 3,2 mm/jr. Dus inderdaad bij lange na geen 2 cm.
2cm per jaar zou hele grote gevolgen hebben. Het is maar goed dat je niet kan rekenen.
@ikbenerweer! | 28-01-20 | 11:29: In Nederland is het tussen de 1.5 mm en 1.9 mm op jaar basis. Globaal ligt het zelfs rond de 6 cm. Alleen is die 6 cm (2.6 inches) niet overal van toepassing. In sommige landen is er zelfs een sterke daling van de zeespiegel. Kortom, storm in een fucking glas water.
Mensen lezon!! die 2 cm is GLOBAAL en niet voor Nederland.
@Indoneesje | 28-01-20 | 11:35: Het is toch jammer dat er van die gekkies met het rekend vermogen van Klaver in dit kamp zitten. Het doet de zaak weinig goed.
@Indoneesje | 28-01-20 | 11:35: dus een leiding van zee Afrika in met een ontziltings machine is dan genoeg om nooit natte voeten te krijgen hier.
@Indoneesje | 28-01-20 | 11:35: ik citeer: "Sea level continues to rise at a rate of about one-eighth of an inch per year." 1/8*25,4 mm = 3.175 mm.
Ik weet echt niet waar jij 2 cm vandaan haalt.
1/8e van 25,4 mm=??
En denken al die mensen dan dat als wij onze CO2 uitstoot minderen we niet onderlopen? Waarom investeren we niet in hogere dijken, ipv miljarden te steken in allerlei windmolenparken en het subsidiëren van elektrische autos?
Hee, das nuchter en logisch nadenken.. kunnen de groenen niet.
Mooi, dan zijn wij klimaatvluchteling en dan reken ik ook op een gratis Iphone, Miele, onderdak, gezondheidszorg en buurthuizen in het land waar ik naar toe ga.
Maar dan heeft Nederland 25 miljoen inwoners. Geen landbouwgrond. Randstad opgeschoven richting Duitsland. Overal moskeeën. Kerken zijn weg en constant burgeroorlog.
... en niemand hoeft nog te werken, iedereen steelt gewoon van elkaar.
En blanke Nederlanders zijn geëmigreerd naar Marokko en hebben er wel 'n welvarend land van gemaakt. 't Schijnt dat daarom de 1ste Marokkanen al asiel hebben aangevraagd om naar het land van hun voorvaderen te mogen verhuizen.
@Ron van Zon3948 | 28-01-20 | 11:27: Lol.
Daarom woon ik in Limburg. Ik heb al chips en pinda's klaarstaan om onder het genot van een drankje Amsterdam te zien onderlopen, maar vrees dat het nog enige tijd zal duren.
dan zijn die chips ook niet meer heel erg lekker
We kunnen de natuur wel een handje helpen toch?
Dan ook niet gaan janken als de Maas weer eens buiten zijn oevers komt.
Hier in Twente zitten we ook wel goed. Maar hier wordt, en dat geldt ook voor u, het gevaar van een Duitse invasie van het Corona-virus steeds groter. Hoe houden we dat dan tegen?
@Mannes | 28-01-20 | 11:28: als je goed kijkt zie je dat de Dinkel tot een aardige slotgracht is gegroeid.
Fuck. Kevin Kostner vloog net in een zeilboot over mijn huis.
Zeeland begint al in zee te verdwijnen. niet door klimaatverandering maar door PFAS.
Klimaat verandering.
Sinds de ijstijd is het hier in Nederland niet meer zo koud geweest...
Banken verstrekken nog steeds langlopende hypotheken en leningen, ook voor huizen, panden, bedrijfspanden en datacenters die nu al ver onder zeeniveau liggen, dussuh....
Wij zijn dan niet alleen allang dood......... Jetten, Klaver en Gretha Tuindwerg ook!
Ik kijk er nu al naar uit.
De mens past zich wel aan, dus zo dramatisch is het niet.
Want we weten ineens massaal niet meer wat dijken zijn, hoe een polder werkt etc?
Ik woon zelf 300 meter van zee af, wel achter een prima dijk hoor, de Hondsboschezeewering, en heb in mijn tuin een leuke Zodiac liggen dus wie doet me wat. Maar in de 50 jaar dat ik hier nu woon is er 1 keer een situatie geweest die even link was. Dat was in 1976 met die Februari storm, windkracht 11, zelf geen last want zat op zee op weg naar het VK, normaal doe je daar 1 nacht over nu 3 dagen liggen stampen om de Humber op te komen naar Hull. Maar ik maak me verder niet meer druk het leven is te kort om te blijven janken om niets.
"Over honderd jaar is ons land onbewoonbaar wegens klimaatverandering"
Ach, veel eerder al, over ca 50 jaar, is ons land al onbewoonbaar vanwege de islamisering en sharia rechtspraak.
Ach, veel eerder al, over ca 20 jaar, is ons land al onbewoonbaar vanwege de massa-immigratie.
Eigenlijk nu al. In de Randstad dan he.
klopt
Daarom is immigratie zo nodig. Kan men op andermans hoofden gaan staan om niet te verdrinken.
Als het water komt,
Mag ik dan bij jou....
Op je hoofd staan....
Ik verwacht ook dat Nederland over 100 jaar vrijwel onbewoonbaar zal zijn.
Dat heeft echter niets met waterstanden te maken.
De ark van Geenstijl is alleen voor reaguurders.
Met of zonder kroontje?
Waterworld was visionair.
Met die olietanker?
de afgelopen 200 jaar is de zeespiegel bij ons met 1,8 millimeter per jaar gestegen. De zeedijken kunnen een stijging van 18 cm best aan, me dunkt.
"Het onderzoek is gedaan omdat het deze week 25 jaar geleden is dat een kwart miljoen Nederlanders moesten evacueren wegens dreigende dijkdoorbraken". Juistem. Dat was omdat er vanuit het achterland een grote hoeveelheid smeltwater de rivieren afzakte. En wat voorspellen we ook al weer? Geen sneeuw meer, dus geen smeltwater?
"Als de dijken zouden breken, loopt 60 procent van Nederland onder water." Hmm - allemaal tegelijk, dat is. Zelfs de watersnoodramp in 1953 met een springtij heeft dat niet voor elkaar gekregen.
Rampenporno. Angstpolitiek. Emobelasting.
Het plaatje klopt niet. Amsterdam heeft ook flats en die steken over honderd jaar echt nog wel een paar meter boven het water uit. Bij deze mijn bijdrage
Sterke bouw dat ze 100 jaar meegaan.
Of ze lang gaan blijven staan is een andere vraag.
Net zoals je 100 jaar geleden gewoon naar Engeland kon lopen zeker?
flikker.op.
Dat was 6- tot 8-duizend jaar geleden. Rond die tijd waren er ook nederzettingen in de Noordzee ( Doggerland ).
Helemaal mooi! Soms kan het goed zijn om alles opnieuw vanaf de bodem op te bouwen.
Atlantis
Zeespiegel stijgt.
En daalt.
En stijgt.
En daalt.
En en vloed....
*Eb en vloed
Ach, trek dit lijntje maar door:
www.clo.nl/sites/default/files/styles...
@Erikjan79 | 28-01-20 | 11:21:
Cijfers voor 1880 : \
@Erikjan79 | 28-01-20 | 11:21: Vroeger kon je van Nederland naar VK lopen. Gemiddelde stijging nog niet eens 2 cm op jaar basis. Ga huilen broekpoeper
@Indoneesje | 28-01-20 | 11:28: Juist! Toen leefden mensen die tijdens hun leven het Noordzeebekken langzaam vol water zag stromen. Stijging niet door mensen veroorzaakt.
@Is dit nog nieuws? | 28-01-20 | 11:24:
Waarom? Trend nog niet lang genoeg?
@Erikjan79 | 28-01-20 | 11:21:
Laatste 40 jaar 7 cm gestegen.
Dat is 0,175 cm per jaar.
Kijk je naar de laatste 10 jaar, dan is de spiegel in Nederland gedaald.
Disclaimer: Cijfers liegen niet. Mensen die cijfers gebruiken om hun mening te ondersteunen liegen wel. Allemaal. De werkelijkheid is nooit zo simpel door wat cijfertjes te beschrijven. Iedereen doet aan 'cherry picking'.
Het klimaat is oneindig complex.
Ik kan me zelfs scenario's voorstellen waarbij een plotselinge CO2-uitstootvermindering een averrechts effect heeft.
@Erikjan79 | 28-01-20 | 11:46:
De trend is nu hetzelfde als 100 jaar geleden, toen de CO2 concentratie veel lager was. Dus de toename van CO2 kan het niet zijn. Komt het dan omdat de zeespiegel stijgt of omdat het land daalt?
Hier, Stockholm.
tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/pl...
Hee, da’s gek. Zeespiegel daalt! Maar eh... water zoekt toch altijd het laagste punt? Water is toch altijd waterpas? Daarom heet een waterpas toch waterpas? Dat water een vlakke lijn is? Als gelijktijdig het water in Amsterdam stijgt en Stockholm daalt, wat zou de beste verklaring zijn? Dat het totale volume zeewater stijgt of dat het land in Nederland daalt en Zweden stijgt t.o.v. de zee?
Denk er maar even rustig over na.
@Stormageddon | 28-01-20 | 12:07:
Je toont een grafiekje van stockholm zweden, waar toevallig het zeeniveau iets gedaald is, maar dat zegt niks over het wereldwijde niveau.
Als je even onderaan jouw eigen linkje had gekeken bij: Comparison of global regional station trends
kom je hierop: tidesandcurrents.noaa.gov/sltrends/gl...
En dan zien we dat op bijna alle plekken het niveau aan het stijgen is.
@usb stok | 28-01-20 | 13:02:
En waar liggen al die plekken? En stijgt daar de zee of daalt daar het land?
We weten precies waarom het land van Scandinavië en Canada stijgt (en dus de zeespiegel relatief daalt) Het veert terug na de laatste ijstijd, na het smelten van de 2 kilometer dikke ijskap. “Post Glacial rebound” heet dat.
www.cs.mcgill.ca/~rwest/wikispeedia/w...
De overige getijdemetingen komen voornamelijk van plaatsen waar het land daalt. De vraag is dus of er überhaupt sprake is van absolute zeespiegelstijging.
www.graphyonline.com/archives/IJEES/2...
Het punt is namelijk dit: Het gewicht van het ijs van de laatste ijstijd dat op de landmassa’s drukte en die landmassa in de aardmantel duwde is hetzelfde als waarmee de massa zeewater sinds de laatste ijstijd is toegenomen. Als dat zeewater, al die oceanen hebben ook een gigantisch gewicht en duwt de Oceanische platen in de mantel. Met andere woorden: elke toename van het zeewater door smelten van landijs duwt de zeebodem ook in de mantel.
geographical.co.uk/nature/climate/ite...
Nou mag jij weer.
@Stormageddon | 28-01-20 | 13:45:
Waar die plekken liggen? als je link had geklikt en de grafieken had bekeken dan zie je de plaatsnamen op de X-as staan.
Dat Post Glacial rebound effect heeft op plekken zoals Zweden waar veel land-ijs was, snap ik. Maar zoals jouw bron zegt, dit heeft effect op Noord-Europa en Noord-Amerika. De NOAA grafieken laten data van veel meer plekken zien dan alleen die gebieden.
Dat de zeebodem zakt door extra gewicht is heel goed te begrijpen, maar volgens jouw bron stijgt de zeebodem ook weer op andere plekken: ''The research also revealed some other unexpected consequences, as some areas of the sea floor are forced down, others rise''
Volgens jouw bron zinkt de bodem met 0.1mm per jaar, en volgens jouw andere bron de NOAA stijgt de zeespiegel met 1.7-1.8mm per jaar. Dat is bij elkaar nog steegt een positieve stijging van de zeespiegel.
Als je trouwens geloofwaardige studies van de stijging/daling van de zeespiegel heb wil ik die best lezen hoor.
@Stormageddon | 28-01-20 | 12:07:
De globale zeespiegel is niet zo eenvoudig als de waterspiegel in een bakje met water.
Je hebt oa te maken met de aardrotatie, de maan en de zwaartekracht die niet overal hetzelfde is. Zelfs de zwaartekracht die de (slinkende) ijsmassa's uitoefenen op het water hebben een meetbare invloed.
Plus bodembewegingen (omhoog en omlaag) rond gebieden waar ijsmassa's smelten.
En dan weer de zwaartekracht die watermassa's uitoefenen op de rest van het water.
@usb stok | 28-01-20 | 14:10:
Antwoord je altijd op retorische vragen? Vermoeiend, lijkt me. Vooral voor anderen.
Enfin, ja... ik heb de link geklikt, ik wéét waar NOAA de mosterd haalt, ik weet waar de getijdemetingen worden gedaan. Wat je dus ziet is dat de metingen die gedaan worden daar waar de zeespiegel stijgt, het land daalt.
Uit getijdemetingen kun je dus heel moeilijk, zo niet onmogelijk, een absolute zeespiegstijging meten. En de vraag is of die er überhaupt is. Uit het onderzoek van Mörner blijkt dus van niet. En de reden daarvoor is mogelijk dat de zeebodem daalt onder het gewicht van extra water. En ja, door endogene krachten uit de aardmantel (vulkanisme dus) stijgt de zeebodem ook op bepaalde plaatsen, maar gemiddeld genomen daalt ze.
En het is dus ook geen kwestie van de zeebodemdaling en door getijdenmetingen waargenomen stijgingen van elkaar aftrekken en dan roepen dat het verschil de stijging is, want ook het land van de meeste getijdemeetpunten DAALT.
Denk er maar even rustig over na.
@Mr. Happy | 28-01-20 | 14:45:
Daar ben ik met usb stok nog helemaal niet aan toe. Dat komt nog. Ik probeer hem eerst te laten snappen dat je aan getijdemetingen zelf geen absolute zeespiegelstijging kán vaststellen.
Aan de dynamiek van de oceanen, de getijden zelf (die door de getijdemetingen wel gewoon worden gemiddeld, overigens) en de rotatie van de aardas ben ik nog helemaal niet toe met hem. Maak het nou niet ingewikkelder dan strikt noodzakelijk, om te beginnen.
@Stormageddon | 28-01-20 | 14:46:
Zal er zeker nog eens over nadenken, ik heb ook niet alle kennis in huis.
Ik laat alleen maar zien dat op basis van bronnen die jij zelf aanhaalt, je eigen argumenten ontkracht worden.
@usb stok | 28-01-20 | 14:53:
Nee, dat worden ze dus niet. Je cherrypickt de argumenten. Getijdemetingen meten het tij. Niet de daling van de bodem. Als de bodem daalt waar de peilstok in staat, wat gebeurt er dan met de meting? Hoef ik geen antwoord op, is een retorische vraag. Kun je even over nadenken.
@Stormageddon | 28-01-20 | 15:15:
Leuk om mij te beschuldigen van cherrypicking terwijl je dat juist zelf doet. Met je enkele NOAA grafiek van Stockholm. Met je post glacial rebound, wat alleen geldt voor bepaalde gebieden. Met je dalende zeebodem, die op andere plekken blijkbaar weer stijgt.
Je haalt allerlei bronnen aan, waarbij je maar het halve verhaal vertelt. Dat is nou cherrypicking.
Nogmaals, ik lees graag geloofwaardige studies over dit onderwerp. Ik weet dat jij veel met dit soort onderwerpen bezig bent, dus als je ze hebt graag. Maar met halve waarheden waar je nu mee komt, schiet ik niks mee op.
@Erikjan79 | 28-01-20 | 11:21:
24 cms in 130 jaar. Grooste uitschieters tussen 1960 en 2000. Als ik het kon duiden deed ik dat graag maar als deze lijn wel doorgaat gaan we hard richting de 40 cms rond 2100. Kunnen we hier wel behappen, maar elders op de wereld gaat dat een probleem worden. Enfin, tijd voor grote, kunstmatige binnenmeren en - zeeen in gebieden van droogte. De Sahel, China/Mongilie richting Gobiwoestijn, dat soort dingen. En centraal Spanje schijnt ook op te drogen... Dus, hnandjes uit de mouwen en hophop, lobbyen voor onder water zetten van droogland, welke partijen pikken het op?
@usb stok | 28-01-20 | 15:37:
Je snapt niet zoveel hè? (Retorische vraag, hoef ik geen antwoord op, ik ken dat antwoord al). Laat ik het dan nóg eens uitleggen. Stockholm is een voorbeeld (een voorbeeld, ik kan er ook eentje van Newfoundland pakken, dat maakt niet uit), van een plek waarin de getijdemeting aangeeft dat de zeespiegel DAALT, ten opzichte van de getijdemetingen in Amsterdam waar de zeespiegel STIJGT. En we kunnen dat merkwaardige verschil dus verklaren: het land in Scandinavië stijgt, Nederland daalt. De voorbeelden tonen dus aan dat getijdemeters niet de zeespiegel meten, maar het tij ten opzichte van het land. Als de zeespiegel lijkt te stijgen, is er hoogstwaarschijnlijk iets heel anders aan de hand: het land zinkt.
Waar zijn de getijdemeters? (Retorische vraag, ga ik nu zelf beantwoorden)
In havens, aan de kusten van de wereld, en de peilstokken staan veelal in slappe bodems die inklinken en DALEN.
Wat zegt dat in absolute zin over zeespiegel? Antwoord: helemaal niks.
En het tweede punt is namelijk dat de aarde een dynamische planeet is. Niet alleen qua atmosfeer, en qua watermassa in de oceanen, ook mbt de korst. De aardkorst is maar heel dun schilletje dat drijft op een bol van stroperig heet gesteente en het gewicht van water (of ijs) duwt de korst in de mantel. Hoe meer massa water in de oceaan, hoe meer de bodem zinkt. Maar... de korst niet overal even dik en als op een punt duwt komt het elders omhoog. Net als bij een waterbed. En dan laat ik de hotspots, divergentie- en convergentiezones van de korst nog even zitten, want dat compliceert alleen maar. En ik ga het ook niet hebben over het magnetisch veld van de aarde en de interactie met het magnetisch veld van de zon, is ook alleen maar een complicerende factor.
Het hele punt is dat je ten eerste een absolute zeespiegstijging niet kunt vaststellen (en zeker niet door getijdemetingen) in milimeters, en ten tweede dat het een zinloze excercitie is zonder de bodembewegingen van zowel het land als de oceaanbodem in acht te nemen.
En dan begin ik al helemaal niet over de variatie en toename in neerslag, verdamping, ijsvorming, wolkenvorming en luchtvochtigheid van de atmosfeer. Het hele watersysteem op deze planeet is al zo waanzinnig complex dat je niet kunt roepen: de gletsjers smelten en de zeespiegel stijgt. Dat kun je bij het einde van ijstijden met enige zekerheid zeggen. Maar niet over een korte periode van 100 jaar met een relatief heel erg stabiel klimaat.
Onbewoonbaar.... onbewoonbaar. Alles is realatief en na films als Waterworld is er absoluut hoop dat je prima met elkaar overweg kan ... in de water.
Wen er nou maar aan: Die maatregelen gaan er komen, of jullie nu tegensputteren of niet. Het is als die boertjes die vroeger tegen de trein demonstreerden, uiteindelijk is die er wel gekomen. We gaan naar een klimaatneutrale samenleving. Nederland loopt daarin bepaald niet het hardste dus voor jullie is dit voorlopig nog een paradijs van achterstallig klimaatbeleid. Telt uw zegeningen en prijst niet de dag voor het avond is.
We gaan allemaal dood door corona...
Ok, als jij dan wil accepteren dat Kernenergie de enige momenteel viable source of sustainable energy is, accepteren wij dat we een klimaatneutrale samenleving onafwendbaar is.
@jaozeejtie | 28-01-20 | 11:19:
Nou dan zijn we het deze keer eens.
Nederland heeft per oppervlakte-eenheid waarschijnlijk het meeste alternatieve energieopwekking in de wereld. Echter door de enorme bevolkingsdichtheid is dit een druppel op de gloeiende plaat. En onze overheid laat de immigratie op z'n beloop en zo komen er ieder jaar nog 100.000 bij.
@Beste_Landgenoten | 28-01-20 | 11:20: Goh, een klimaatdrammer die kernenergie voorstaat, mag dat wel van JK?
@jaozeejtie | 28-01-20 | 11:19: Klimaat neutrale samenleving bestaat niet dommert, daarvoor moet je ten eerste begrijpen wat klimaat is. Begin daar eerst eens mee.
@kortebroek | 28-01-20 | 11:23:
Oh ja de immigratie.
Stem je Geert Wilders?
@litebyte | 28-01-20 | 11:28: Niet iets roepen zonder te weten of iemand al dan niet zich ingelezen heeft over het onderwerp. Als je het licht satyrische uit mijn posts niet weet te filteren, dan ben je zelf geen haar beter.
@Beste_Landgenoten | 28-01-20 | 11:40:
Weer een prima inhoudelijke reactie opdat het drukbevolkte Nederland eigenlijk te weinig ruimte heeft voor alternatieve energie. Overigens is de PVV een prima partij en heeft Geert Wilders helemaal gelijk dat hij ageert tegen de Brusselse groene gekte, die niets helpt behalve bij het kapotmaken van onze welvaart. En inderdaad, die ongeremde immigratie is ook k*t. Dus ja, misschien verdient hij wel mijn stem.
Wat leuk dat U hier ook een (waarschijnlijk door de EU) betaald account hebt, meneer Timmerfrans!
Tot nu toe is ieder decennium warmer geweest dan het decennium daarvoor.
Ik zou er dus niet van opkijken als het gewoon zo is.
Ontkenners gaan die opwarming dan uitdrukken op een schaal van 0 tot 300 Kelvin, en dan zien ze er opeens niets meer van!
https://www.youtube.com/watch?v=S50_juP5S5U&feature=youtu.be
Ieder decennium? Ooit van de warme periode in de middeleeuwen gehoord? www.sciencedirect.com/topics/earth-an...
Druiventeelt op Groenland, veroorzaakt door Vikingscheten?
Hoe komt u daar nou bij?
Of kijkt u enkel naar de laatste 3 decennia?
En dat, beste @DrumPiet, is dus niet waar. Tenminste als je naar wat langer kijkt dan 2000....
In jouw kleine leventje misschien.
@Beste_Landgenoten | 28-01-20 | 11:19: Niemand ontkent dat het klimaat verandert. integendeel, het klimaat verandert steeds, dat doet het al miljoenen jaren. Wij geloven alleen niet in doomsday scenarios.
Dat is niet waar.
Gezien de geschiedenis van de aarde. Als je later naar de middelbare school gaat wordt je mogelijk nog bijgebracht dat de aarde over een periode van 500 miljoen jaar 6 grote ijstijden heeft gehad, Daartussen lange periodes met veel hogere temperaturen dan nu door wetenschappers wordt voorspeld, met evenzo periodes met veel hogere CO2 waardes. De afgelopen 54 miljoen jaar zijn er overigens meer dan 20 kleinere ijstijden geweest.
Gemiddel zeestijging is nog niet eens 2 cm per jaar. Waar praten we over??
De kleine IJstijd eindigde omstreeks 1850.
Excuus, ik had de zinsnede "sinds het begin van de metingen" toe moeten voegen.
Beperkt blikveld. In de jaren 70 waren de klimaatgekken van die tijd druk bezig met onderzoek of extra CO2 in de atmosfeer te brengen de oplossing was om de destijds geconstateerde afkoeling te stoppen.
@jaozeejtie | 28-01-20 | 11:25:
Het gaat niet om geloven, het gaat om wetenschap.
Dat het klimaat verandert is een dooddoener van formaat.
Dat wij daar niks mee te maken hebben, met inmiddels 8 miljard aardbewoners die in 200 jaar alle in 200 miljoen jaar fossiel vastgelegde co2 in de atmosfeer pompen, is een onhoudbare stelling aan het worden.
Gek heh als de mini ijstijd rond 1870 was afgelopen. En laten die getoonde klimaatgrafiekjes nou net allemaal rond die tijd beginnen om hun opwarmingsverhaal zo optimaal mogelijk te tonen.
@Beste_Landgenoten | 28-01-20 | 11:41: Juist. En het doomsday scenario is geen, ik herhaal: GEEN, wetenschap. Dat is een random model dat inmiddels wordt gedebunkt door evenzoveel wetenschappers als die nog geloven in die gefabriceerde onzin.
@Beste_Landgenoten | 28-01-20 | 11:41: En op je tweede gedeelte: Dat wij dat doen, is ook geen discussie. Of dat enig effect gaat hebben op de verandering van klimaat wel. Inmiddels is ook jou toch wel duidelijk dat veranderingen van klimaat wat ingewikkelder liggen dan dat dit direct gekoppeld is aan CO2-uitstoot, of ontken je die wetenschap wel?
Daarin tegen is dat op andere plekken op aarde juist anders om. Sneeuw in Afrika enzo als de bol kanteld veranderd er wat who cares
@Glasgow Argus | 28-01-20 | 11:22:
Druiventeelt op groenland is wel erg straf.
De afgelopen 500 jaar waren kouder de hele rest van het Holoceen (12.000 jaar)
media.springernature.com/lw785/spring...
Bron: link.springer.com/chapter/10.1007/978...
Tsja, DP verkondigt een waarheid als een koe. Snap ook niet dat dit steeds ontkend of gebagatelliseerd wordt.
@Indoneesje | 28-01-20 | 11:27: 2 mm
Rijkswaterstaat bobo heeft afgelopen jaar gezegd dat we meters stijging aankunnen. En die meters gaan helemaal niet komen, er is geen versnelling van de stijging waargenomen in NL ( dus dat blijft paar mm/jr )
dat maken wij allemaal niet meer mee. Over 100 jaar worden jongetjes hier standaard besneden. Na ons de zondvloed!
Wat zeg je nu? Nemen de joden het dan toch over? Een zionistisch complot? Dus toch???
Zo'n vaart gaat het niet lopen. Centimetertje of 10 - 30 zal er wel bijgekomen zijn. Maar er komt het moment dat het niet meer rendabel is om de investeringen te doen in de infrastructuur in het lage westen, aangezien die toch wel 50 jaar meemoeten.
Zure regen,
Voor 1990 wereldwijde hongersnood
Gat in de ozonlaag,
Ijskappen smelten (tot 3 meter hoger nog voor het jaar 2000)
Co2/Global warming.
En volgens de macht is er voor dat alles 1 en dezelfde oplossing nodig... Centralisatie en consolidatie van macht.
Ik zou die eerste twee niet noemen. Want die zijn juist verholpen met precies de oplossing die u niet wil.
U vergeet meer milieu belasting betalen. Want daar draait het allemaal om
Ik neem de klimaatdrammers niet eerder wat serieuzer, dan wanneer ze per direct stoppen met zich voort te planten, omdat ze per definitie hun nageslacht laten verzuipen.
Het stond in het reformatorisch dagblad, dan moeten we het dus geloven.
Ik denk aan drijvende steden.
Hebben ze in Laos ook, werkt prima.
Worden we uiteindelijk toch allemaal bootvluchtelingen,
ik denk met weemoed terug dat Vietnamese bootvluchtelingen bij ons in de buurt kwamen wonen, aardige mensen. Eentje is zelfs multimiljonair geworden door hard werken. Ik kan mij niet herinneren dat deze groep van de uitkeringstiet heeft zitten lurken.....
@pibasso | 28-01-20 | 11:19: Klopt ! Ze hebben heerlijke loempia's, zijn uiterst vriendelijk en gastvrij en nooit geen grote mond of problemen veroorzakend.
Als je mensen bang wilt maken mag het doomscenario niet te ver in de toekomst liggen want dan is iedereen al dood.
30 jaar is een betere periode om mensen bang te maken, dan leven ze nog en heeft het invloed op de wereld waarin hun kinderen leven.
30 jaar is ook lang genoeg dat diegene die nu iedereen bang maken straks geen verantwoording hoeven af te leggen. Dan is hun tijd al voorbij.
Plus, na dertig jaar is de kudde al lang vergeten waar het vorige doemscenario weeral over ging. Ik hoor al vijfenveertig jaar doemscenario's. Het begint stilaan te vervelen.
Het is nu al overbewoonbaar wegens een andere klimaatverandering.
Over 100 jaar spreekt men Arabisch en is klimaatverandering niet meer actueel.
Schrale troost, dan stroomt de boel alsnog onder, omdat er dan niemand meer op de dijken let.
@wilmeister00 | 28-01-20 | 11:17:
En omdat er bijna niemand meer een baan aanneemt. Oetkering of diefstal
Reden te meer om te gaan emigreren.
Ja, maar naar welk land? Ik heb getwijfeld over België….. Maar, dit is allang geen optie meer.
@lezeres | 28-01-20 | 11:59: zuid amerika. Ruimte elk klimaat dat je wenst en redelijk gevrijwaard van onderhandelaars van wereldvrede. Wel veel leden van de kinderverkracgters club.
Dit land wordt onleefbaar door de klimaathype-activisten...., zucht.......
Iemand hier geïnterviewd voor dat onderzoek?
Present! De journalist van de krant vroeg mij wat mijn verwachtingen waren voor de toekomst van Nederland. Ik begon te huilen.
grote kans dat wij reaguurders over 100 jaar dood zullen zijn ja..
How dare you!
En zo jammer dat we die verbaasde koppen niet kunnen zien van de historici die in 2120 de reaguursels proberen te duiden in tijdsgeest van toen....
Ik zou zeggen,mensen die het niet gewend zijn aan zee te wonen als eerste terug naar land van herkomst,is wel zo menselijk.
Dit moeten we wereldwijd in alle talen ventileren! Hier zou de NOS een mooie bijdrage aan kunnen leveren. Van 100 naar 10 jaar ofzo (experts in fakenews). Eens kijken of we de instroom van lieden uit den vreemde kunnen keren.
Dat zal dan niet veel opschieten. www.ser.nl/nl/thema/werkwijzer-vlucht... De top 6 ligt al aan het water.
Is waarschijnlijk wel zo.
Lul niet
En waar baseer je dat op? Emotie?
@djs | 28-01-20 | 11:13: relax, Kuifje is gewoon bezig met de highscore voor 2020. Kwantiteit gaat voor.
Larie, het land gaat niet ten onder aan het water
maar aan door de deugindustrie met opzet geïmporteerde ongeletterden en rapalje
Ik noem het meer schijnwaarlijk.
@Acidstain | 28-01-20 | 11:16:
Wat acidstain zegt.
@Acidstain | 28-01-20 | 11:16:
Hij is next level-reaguurder. Doet ie goed.
@Acidstain | 28-01-20 | 11:16:
Ziet er wel naar uit. Tevens een all time high. Het enige wat stijgt zijn de zinloze comments. Nu hebben we daar toch al geen tekort van.ooit reguleerde Joris dit een beetje als je gs als slowchat gebruikts. Maar dat was vroeger
@miko | 28-01-20 | 12:00:
Ik sta werkelijk perplex, van de hoeveelheid plemps.
Nietszeggend, vaak beetje zuigend.
En dat bijna 24/7.
Dit is (helaas) niet normaal in mijn ogen.
@Baski | 28-01-20 | 12:33: Zelfs in de weekends 'werkt' hij gewoon full force door. Repsect!
@Aristotalloss | 28-01-20 | 12:43:
'Werkt' being the key word here! ;)
@Aristotalloss | 28-01-20 | 12:43:
En als je hem er op attent maakt of op aanspreekt, dan is hij ineens in geen velde of wegen meer te bekennen.
Dat zegt dan ook weer iets.
@Aristotalloss | 28-01-20 | 12:43:
Juist, soortement VOC mentaliteit in de panelen, als het ware
@RickTheDick | 28-01-20 | 11:46: Wat Rick zegt. En de zeespiegel stijgt en stijgt en stijgt. Daar helpt geen moedertjelief tegen. En waarom heet Nederland ook al weer Nederland?
@miko | 28-01-20 | 12:00: Vroeger werd er ook strenger op spelling gecontroleerd, staat me bij.
@Kuifje-naar-Brussel | 28-01-20 | 15:14:
Nietszeggend.
En maar doen of je neus bloedt.
@Baski | 28-01-20 | 15:41: De zeespiegel stijgt, dat is een waarheid als een koe. En de watertemperatuur neemt ook toe. Dus krijg je op termijn overstromingen, als je niet oppast. Genoeg wetenschappers die hier voor waarschuwen.
REAGEER OOK