Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DrugsDebat. Wat hebt u allemaal gehad?

Beneden de zeven = geen leven

HAKKUH

Pritt: 9
Van Rossem: 10
Joris: 4
GU: 3
Spartacus: 7
Ronaldo: 4
Mosterd: 7
Okamoto: 9

Maakt u zich ook drug?

Postbus51-retoriek van D66 daar gelaten. Wil u meer of minder legale drugs in omloop in Dit Land?


Poll is Verlopen.

Maakt u zich ook drug?

Postbus51-retoriek van D66 daar gelaten. Wil u meer of minder legale drugs in omloop in Dit Land?

Reaguursels

Inloggen

Maar 3 voor mij. Alcohol, tabak en wiet. De laatste slechts eeb paar keer geprobeerd en deed niets voor me behalve droge ogen.
Tabak hoop ik dat het tot mijn verleden blijft horen, vape nig wel, maar meer voor het idee, nul nicotine. Alcohol drink ik niet vaak, alleen bijzondere gelegenheden eigenlijk.
Vind het prima. Legaliseren zou kunnen, maar dan moet er veel harder opgetreden worden tegen illegaal gedrag of misbruik.
Dus onder invloed van drugs of drank iets fout doen zwaarder bestraffen. Geen verzachtende omstandigheden maar juist dubbel straffen. En illegale productie minimaal 10 jaar gevangenis en een paar miljoen boete. Risico op straffen weegt nu teveel op tegen wat er te verdienen valt.

Durkmans | 22-01-20 | 08:59

Zorgvuldig gecontroleerde medicatie ligt op recept bij de apotheek en onbekende leveranciers van onbekende stoffen en verontreinigingen met grote effecten moeten vrij verkrijgbaar zijn ? Dacht ik niet.

Nichtsneues | 22-01-20 | 08:26

Het leven komt vaak met onprettige gevoelens - dat kan bijvoorbeeld verdriet zijn, of angst, of simpelweg chronische vermoeidheid. Dat kan veroorzaakt worden door de nasleep van traumatische ervaringen, of bijvoorbeeld een medisch probleem.
Vroeg of laat zul je ontdekken dat er middelen zijn om die onprettige gevoelens te onderdrukken. Dit kunnen chemische middelen zijn maar bijvoorbeeld ook de kick van porno, gokken of extreme muziek. Deze zullen de onprettige gevoelens tijdelijk onderdrukken, maar niet permanent laten verdwijnen. Dus als de kick voorbij is, dan komen de onderdrukte gevoelens weer terug. Dus moet je de drug keer op keer gebruiken. De eerste paar keer is het effect van de drug positief. Maar na verloop van tijd treedt gewenning op en dan heb je steeds hoger doses van de drug nodig voor hetzelfde effect. Nog later gaan probleem en oplossing door elkaar heen lopen: het nare gevoel roept een verlangen naar de drug op, en gebruik van de drug brengt het nare gevoel naar de oppervlakte. Zo wordt een drug een verslaving. Uiteindelijk krijg je een "drugspersoonlijkheid".
De echte oplossing voor nare gevoelens is het achterhalen en verwerken van de onderliggende traumatische ervaringen met bijvoorbeeld traumacounseling zoals R3R (voeg punt nl toe voor de website). Als die verwerkt zijn dan heb je de drug niet meer nodig.

DutchLion33 | 22-01-20 | 00:44 | 1

Met goede muziek en seks heb ik af en toe wél genoeg; niet per se steeds een hogere dosis nodig..!

*koffie een heel ander verhaal..

Kleine_Deugniet | 22-01-20 | 01:16

Voor de haters, twijfelaars en ongeïnformeerden, en andere geïnteresseerden:

Hoezo accepteren we recreatief en/of therapeutisch gebruik van het een wel en het ander niet (deelantwoord: mix van gezond verstand en cultuur).
Kapot kotsend op de grond of iemand doodrijden met alcohol op 'kan gebeuren'.

En hoezo kan recreatief gebruik ook niet in een vorm therapeutisch zijn? En hoezo is alcohol wel 'goed' als sociaal smeermiddel? Waarom mag je je met alcohol ontspannen, maar een jointje (of iets zwaarders) is gelijk crimineel/drugs/slecht (terwijl je misschien met alcohol verder van het pad was geraakt).

Er zijn ook mensen die geen alcohol gebruiken, dat weer slecht vinden (en dan wel marijuana of khat gebruiken oid).

Van alcohol kan je ook een kater krijgen, overdosering, blackout, kwade dronk, of andere dingen van bijv. langdurig ge-/misbruik.
Er zijn heel veel 'verborgen verslaafden', die grotendeels functioneren (hey, er zijn ook mensen die op bijv. methadon functioneren). Maar dat vinden we allemaal (de meesten) prima.

Wie zegt dat alcohol niet een beetje a la roken wat minder 'gezellig' wordt gevonden over een tijdje?
Of dat mensen met een burnout of depressie met een of ander tripmiddel behandeld gaan worden.

Een hoop medicijnen zijn ook troep, en een hoop wat we nu drugs noemen was (of is ook) medicijn.
Het gaat dus ook om de manier hoe je er mee omgaat. (En dat is dus super lastig, kijk naar bijvoorbeeld de steeds dikker wordende Nederlander)

Dit is geen pro-legaliseer manifest, maar de vergelijking met alcohol vind ik, bijvoorbeeld, zeer zeker op zijn plaats.

Geniet lekker van je drankje terwijl je loopt te vitten op 'die junkies' met (bijvoorbeeld) hun jointje...
Van het vorige topic herhaal ik even: 'met de kennis van nu zou alcohol onder harddrugs vallen'.

Ik wil iig zeggen, als er al gereguleerd gaat worden doe dan super voorzichtig. Je wilt niet op elke hoek van de straat ghb oid vrij verkrijgbaar. (Ik ben wel fan van het kunnen laten testen van drugs op feesten, geloof dat dat enige tijd geleden afgeschaft is).

Gebruikt wordt er toch, deal with it (en helemaal prima als mensen zelf voor de consequenties opdraaien, ik ben voor!).

Kleine_Deugniet | 21-01-20 | 23:40 | 1

Drug = ook medicijn in het engels.

(Nav depressietopic: interessant toch dat je iemand een pil gunt als zn arm is gebroken, maar als iemands hart of ziel of geest is niet?)

Kleine_Deugniet | 21-01-20 | 23:58

Adrenaline,dopamine,fenylethylamine,endorfine, oxytocine en vasopressine, phenylethylamine,glucocorticoïden
,alcohol,cannabis,tabak,benzodiazepines,sex, broodje hamburger speciaal met gebakken uitjes en spiegeleitje erop.
Mhoa 14 stuks niet slecht.

steekmug | 21-01-20 | 23:09

Uit deze lijst 10.

Wat we nodig hebben is een kudde legale, synthetische(?) drugs met alle positieve effecten van de illegale drugs (de reden dat je die neemt zeg maar) zonder de negatieve neveneffecten (verslaving, kater, aantasting van hersenen).

krelis_krotenkoker | 21-01-20 | 21:42

Alcohol kost de meeste mensenlevens, laten we dat vooral niet vergeten. Zowel doordat het je eigen lichaam sloopt als in het veroorzaken van ongelukken in het verkeer, door in een gracht te flikkeren, door het slopen van anderen uit door alcohol veroorzaakte agressie, of anders. Dus iedereen die bier of sterke drank drinkt doet ook aan soft- en harddrugs, maar dan legaal (mits boven de 17). En als je dat goed vindt, dan moet je de legalisering van andere soft- en harddrugs ook goed vinden, ook al doe je er zelf niet aan, want anders: hypocriet.

De waard zijn gast | 21-01-20 | 21:24 | 2

Dat is wel erg kort door de bocht, niet?
Omdat ik graag wat drink moet ik de andere drugsvormen ook goed vinden? Wanneer is de laatste keer dat een Alcohol nuttigend persoon mijn autoradio heeft gepikt? Heroine gebruik je niet casual. Als je dat meerdere malen gebruikt, raak je verslaafd. Ik ken heel veel mensen die alcohol nuttigen en die dat heel beschaafd houden. De reden waarom alcohol de grootste killer is, is omdat bijna iedereen het doet. En dus niet omdat iedereen die het gebruikt meteen verslaafd raakt en ontspoort.

Joost Maghetweten | 21-01-20 | 21:57

@Joost Maghetweten | 21-01-20 | 21:57: Alcohol is zeker (enorm) verslavend. De verslavingskans is veel maken hoger dan een groot gedeelte van de illegale drugs. Én destructiever voor het lichaam, én destructiever voor de omgeving.

Kom eens uit die bubbel en zie alcohol voor wat het is: een van de zwaarste harddrugs die er zijn. Dat het legaal en geaccepteerd is maakt het nog geen goed middel.

einz | 21-01-20 | 22:43

Ja, maar er moet toch wat gebeuren!

Peter-Rissing | 21-01-20 | 21:22

Nederland ging softdrugs gedogen want dan zou het uit handen van criminelen blijven. Gevolg: Nederland is hét drugsland van de EU geworden.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 20:35 | 1

Ja, vooral op het gebied van XTC en andere harddrugs. Coke o.a. via de voormalige hasj- en weedtrails. En een tijdje met n2o-ballonnen, laten we die ook niet vergeten.

De waard zijn gast | 21-01-20 | 21:18

9... LSD is het leukst!

Krultang | 21-01-20 | 20:17

2,5

nieuwe_Deen | 21-01-20 | 19:52

Hoezo meth en amfetamine apart tellen? Zijn toch gewoon amfetamines. Lol.

Mozes Langebroek | 21-01-20 | 19:38 | 2

Denk dat ze met amfetamine speed en ritalin bedoelen (waarvan ik de laatste ook mis in de lijst).

De waard zijn gast | 21-01-20 | 21:19

@De waard zijn gast | 21-01-20 | 21:19: Methylfenidaat (ritalin) staat er tussen.

einz | 21-01-20 | 22:45

1 avond per maand aan de MDMA.

Robocop Jetten zit volgens mij aan de Flakka.

plaksnorhater | 21-01-20 | 19:04

Ik haal de 7, maar paddo's en truffels zijn toch echt helemaal mijn ding. Na 17 jaar gebruik nog totaal niet op uitgekeken. Het blijft maar verbazen en dat zonder een kater! Voor de rest moet iedereen maar zelf weten wat ie in zijn mik gooit zolang die een ander maar niet lastig valt.

Overtwar | 21-01-20 | 19:00

Ik 3, bier en wiet en tabak. Nu alleen nog af en toe bier of wijn. En dan alleen westmalle tripel, duvel of chouffe blond of heel af en toe een amarone van de laidel.

hustler01 | 21-01-20 | 18:57

Hoorde van mijn vrouw dat Peter ik weet alles beter lijstduwer is van D66 ik wist dat hij graag aanduwt maar dat hij nu ook duwer is van een politieke partij??? Misschien levert het wat op.

likdoorn | 21-01-20 | 18:47

Cannabis volledig legaal vanaf 16 of 18 jaar. Thuisteelt mag, bedrijven mogen, coffeeshop mag. Bedrijven alleen keuren op of dr geen troep in zit kan gechecked worden in shop of tussen shipments in. THC/CBD gehalte volledig vrijlaten. Mensen die rijden checken of ze bekwaam kunnen rijden en niet meer met testen want het spul kan langer dan dat het werkzaam is nog wel positief getest worden in speeksel en bloed.
Alcohol volledig legaal vanaf 16 of 18 jaar. Promillage verkeer gelijk als nu.
Hardrugs weet ik niet, zoals t nu gaat met illegale labs, war on drugs (coke) kost mensenlevens en natuur en houdt kartels en criminaiteit op de been. Hoeveel politie ook ingezet wordt of t leger het kost veel geld om te bestrijden en levert onder aan de streep weinig op. Bij legalisatie alleen professionele labs productie, afhalen op recept basis ofzo en ieder persoon is eigen verantwoordelijk. Harddrugsgebruiker net zoals rokers hogere verzekeringskosten voor hypotheek en evt zorgkosten ook hoger. Mensen die onder drugs of alcohol problemen geven verplichten af te kicken.Zoiets zat ik aan te denken.

timmey | 21-01-20 | 18:38
-weggejorist-
heldheino | 21-01-20 | 18:35

Verdomd. Poppers ontbreekt. Of valt die onder een van die chemicalien?

Piet Karbiet | 21-01-20 | 18:28

Waarom staat suiker er niet bij? Ik lees net dat een suikerroes vergelijkbaar is met een shot harddrugs.

seasicksteve | 21-01-20 | 17:58 | 3

Suiker is zeker wel verslavend, word in heel veel voeding toegevoegd ook als het niet nodig is. En kijk maar wat er gebeurd met mensen die te veel red bull drinken.

brie-de-penis | 21-01-20 | 18:57

@Mazzelstof | 21-01-20 | 19:08: sinaasappelsap bevat dan ook een grote hoeveelheid fruitsuiker.
In gewone cola zo'n 11% suiker en in sinaasappelsap zo'n 10% suiker.

steekmug | 22-01-20 | 07:01

Ik kom op 9, da's onder de helft. En ook nog eens bijna de helft slechts geprobeerd. Het valt mee dus.

De waard zijn gast | 21-01-20 | 17:47

Cannabis volledig legaliseren, inclusief veilige thuisteelt voor eigen gebruik.
Alcohol voorlopig laten zoals het is.
De rest verbieden en keihard bestrijden.
Oh ja, en iedereen onder invloed blijft zelf verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag.

Veepert | 21-01-20 | 17:43 | 2

Kom aan, mdma en speed mogen er ook wel bij toch?

hustler01 | 21-01-20 | 22:30

Ik gebruik alleen krokodil. Word je niet slaperig van.

Baron-barry | 21-01-20 | 17:40 | 1

Nog aan wat mensen geknaagd lately?

De waard zijn gast | 21-01-20 | 17:46

Rob Jetten vindt jullie allemaal erg stoer.

beldewouten | 21-01-20 | 17:40

alcohol in gepaste hoeveelheden (om te genieten), en tabak al tientallen jaren niet meer. BTW: ik heb een super leven, er zijn mensen die een heel fijn leven kunnen hebben zonder hulpmiddelen.

bergsbeklimmer | 21-01-20 | 17:36 | 2

Helemaal mee eens.

Leffe Blonde | 21-01-20 | 17:50

Eensch. En zat lutsers aan de coke, wiet, pillen of alcohol die ondanks dat nog steeds een kudtleven hebben. En sommige van die "hoort erbij, moet kunnen toch?"-gebruikers zijn regelrechte kneuzen.

Grijskijkert | 21-01-20 | 18:36

2, en toch bijna al mijn favoriete musici live gezien.

SlimmeBelg | 21-01-20 | 17:30

Ik stond op 6, nu al een aantal jaartjes op 0. Legaliseren die handel, zodat je het kunt reguleren, en drugscriminaliteit niet meer hoeft te bestrijden (kost nu miljoenen), en tevens gevaarlijke versnijdingsmiddelen als MCPP kunt vermijden. Ik zie veel voordelen voor de volksgezondheid en -veiligheid. En de drugsdealers moeten werk gaan zoeken, wat weer goed is voor de arbeidsmarkt.

JackStick | 21-01-20 | 17:23

10 eigenlijk 11 want Salvia staat er niet in, en dat was toch de heftigste ervaring van allemaal. (ook de kortse gelukkig)
www.youtube.com/watch?v=ub1b_1fVD8o

Gerrit gordijnstok | 21-01-20 | 16:52 | 3

Heftige shit ja.

Sinterbikske | 21-01-20 | 17:01

Ik heb dezelfde ervaring gehad met een sigarettenhuls vol toppen. Puur dus. Ik dacht dat ik in de hel was en dat ik eeuwig hamerslagen op mijn hoofd zou krijgen in een brandende hitte. Was de laatste keer dat ik gerookt heb. Vreselijk.

Baron-barry | 21-01-20 | 17:37

13, maar ik mis 2cb, 2ct2 en ephedra en nog wat dingen in het rijtje, dus meer dan 13 uiteindelijk.

Sinterbikske | 21-01-20 | 16:51 | 2

En salvia divinorum.

Sinterbikske | 21-01-20 | 16:58
-weggejorist-
Pieter_Auper | 21-01-20 | 17:05

Stelletje junken, kom niet verder dan 3.

Watching the Wheels | 21-01-20 | 16:43

Mijn score is nul

Rest In Privacy | 21-01-20 | 16:43

Na 60 jaar op deze aardkloot heb ik maar 7 verboden geneugten mogen gebruiken van de lijst, nu alweer 12 jaar geheel onthouder en fuck wat is het leven kut zonder bier een lekker lijntje en een stoephoer aan je rechterarm op de vrijdagavond.

Ik_ben_geen_robot | 21-01-20 | 16:41 | 2

Had ooit op vakantie een Duitse vriendin (wiedergutmachung) die m'n vrienden zo noemden en omdat zij zelf dacht dat het "stopwatch" betekende bleven ze daarmee aan de gang.

Watching the Wheels | 21-01-20 | 16:47

@Watching the Wheels | 21-01-20 | 16:47: Mario!

Piet Karbiet | 21-01-20 | 18:20

Uhm, ik kom welgeteld tot nul. En dan bedoel ik ook echt nul. Heb ook nooit alcohol gedronken. De rest heb ik helemaal een broertje dood aan. Zelfs mijn koffie drink ik cafeïnevrij omdat ik medicijnen heb die daar niet mee accorderen. Dus inderdaad, ik moet wel de saaiste vent van het land zijn schijnbaar.

Sjefke7807 | 21-01-20 | 16:30 | 3

Dit zijn allemaal middelen waar een mens prima zonder kan; dat maakt u niet saai.

Goldfinger | 21-01-20 | 16:52

Ook nooit een vredespijpje gerookt?

SlimmeBelg | 21-01-20 | 17:26

Lekkere Cubaan misschien?

Baron-barry | 21-01-20 | 17:38

Tabak, cannabis en alcohol. Alleen de laatste gebruik ik nu nog, de eerste twee gelukkig al heel lang niet meer. Tabak is smerig en cannabis is troep (en wie het na z’n 25ste nog gebruikt een totale loser). Een goed glas wijn of single malt whiskey daarentegen is voor de echte kampioenen en levensgenieters!

kunstliefhebber | 21-01-20 | 16:30 | 3

Alcohol is gewoon drug hoor. Een drug die voor heel veel ellende verantwoordelijk is. Maar overal te verkrijgen en geaccepteerd.

Rallywally | 21-01-20 | 16:52

Ik kom op 11, wel meest jaren geleden .

Castor12 | 21-01-20 | 16:20

Ik kom niet verder dan 3. Of misschien 4, als ik die pil mee-reken die ik in 1968 kreeg van een mede-roadie in het busje van popgroep 'The Sharons' terwijl we op weg waren voor een optreden in Luxemburg. Geen idee wat dat was, maar ik werd er heel vrolijk en ook prettig onverschillig van. Overigens mis ik mescaline in dit rijtje.

Peter Emile | 21-01-20 | 16:06

Ik heb blijkbaar geen leven. Heb het erg naar mijn zin zo zonder leven.
Een nette score van 5 maar was met 2 net zo happy geweest omdat de andere 3 probeersels waren nog en niet voor herhaling vatbaar.
Als ik de scores zo zie zou het net zo goed legaal kunnen zijn want bijna iedereen kan blijkbaar overal aankomen. War on drugs is dik verloren.

Miss Silly | 21-01-20 | 15:59

10 van de lijst, buiten de lijst ayahuaska en heksenzalf, medisch: opium, morfine en lachgas.
Maar het meeste gebruik kan ik ook op een hand te tellen, ook kwantiteitsgebruik zoals nicotine is over.
Van mij mag alles weer op volledig op slot in de kast, want zo interessant is het gebruik ook weer niet, laat staan nodig en het hele jaar dionysische feesten vieren is gewoon absurd.
Het is tijd voor de Narcostaat om af te kicken.
Het is namelijk niet meer het individu dat verslaafd is, maar de samenleving.

MistaRazista | 21-01-20 | 15:55 | 2

De samenleving maakt verslaafd. Iedereen is verslaafd. 1,5 miljoen aan antidepressiva, miljoenen nuttigen elke dag alcoholische dranken, 1 op de 10 mensen slikt slaapmedicatie, bij elke koffieshop is het rond 17.00 spitsuur. Gemiddeld kijken mensen 85 keer per dag op hun smartphone. Netflix nog zo'n verslaving. Moet dat dan ook achter slot en grendel?

Rallywally | 21-01-20 | 17:06

@Rallywally | 21-01-20 | 17:06:
De lijst van mogelijke verslaving is nog veel langer en als we dat allemaal legaliseren, dan is het OK?
Beter een roepende in de woestijn dan geen.
Een zombiecultuur is niet duurzam.

MistaRazista | 21-01-20 | 21:19

Ik blijft steken op 8..

priks | 21-01-20 | 15:47

5 + recreatief viagra:
Paddo's (te lekker, gelijk mee gestopt)
Cannabis (gadver)
Tabak (toen lekker maar al lang mee gestopt)
Cocaïne (lekker bij het stappen, tot een bepaalde leeftijd)
Alcohol (nog steeds met mate(n))

Bugblatter | 21-01-20 | 15:46

Ik mis de Bison Kit!

Pleegzuster B | 21-01-20 | 15:45

12 punten.

ademende aarde | 21-01-20 | 15:44

Kom tot 14.. De enige 2 die me problemen hebben opgeleverd zijn:
1. Alcohol
2. GHB

p4ntz | 21-01-20 | 15:41 | 1

Alcohol voornamelijk doordat ik in een land woon waar wiet niet is toegestaan btw.

p4ntz | 21-01-20 | 15:49

Gelukkig net aan 7

Madrox | 21-01-20 | 15:39

Verklaart wel het standpunt van GS in deze.

bleached | 21-01-20 | 15:30 | 4

@Nehemia Gaat vanzelf wel weer over. Maar leuk is het niet.

knutsel_ | 21-01-20 | 16:19

@bleached | 21-01-20 | 15:31: Niet erg vreemd. Paddo's horen tot de meest onschuldige drugs: geen schade aan het lichaam of de omgeving en geen lichamelijke verslaving mogelijk. Enige wat kan is een slechte trip. Vandaar dat deze onderaan het lijstje van schadelijke drugs staat.

einz | 21-01-20 | 22:52
▼ 1 antwoord verborgen

Het is voor Drugs66 maar beter als men niet de rode pil slikt. Dan is het snel afgelopen met het electoraat.

GOEM | 21-01-20 | 15:23

9, ik ben OK Boomer

Rest In Privacy | 21-01-20 | 15:19

14, nog een paar te gaan dus...

Bill le Koek | 21-01-20 | 15:18

Ik zit op 0 dus mijn stemadvies is dan geen D66

Moonwarrior | 21-01-20 | 15:16

9
Mdma/xtc
Ket
SOS
PEP
Alc
Spacecake
GHB
Truffels
Boze Rook
.
Weet niet of viagra pop. of ballonnen ook over drugs vallen, zo ja dan die ook.
Maar vanavond gewoon weer een lesje yoga volgen hoor, ben heel gezond bezig.

Miezerig | 21-01-20 | 15:11

Gaat dit alleen over vandaag?

Reaguurdeskundige | 21-01-20 | 15:04 | 1

lol

Piet Karbiet | 21-01-20 | 18:23

ik kom tot 3, al weet ik niet of die drie sigaretten en die twee trekjes van een joint voldoende is om echt mee te mogen rekenen.

Doet mij maar een biertje.

trottle | 21-01-20 | 15:02 | 2

zozo, de op 2 na meest giftige keuze.

Hunter S. Thompson | 21-01-20 | 15:15

@Hunter S. Thompson | 21-01-20 | 15:15:

Hunter S. Thompson was er ook niet vies van..

sprietatoom | 21-01-20 | 15:19

10! Maar ik mis 2CB dus eigenlijk 11.

Hemke-Valsema | 21-01-20 | 14:58

Wat ik mis in bet debat zijn cijfers over schaarste. Als iedereen amfetamine wil gebruiken, is er dan wel genoeg amfetamine? Het zelfde met mdma. En coke.

IkBen9 | 21-01-20 | 14:57 | 2

Geloof mij er is genoeg...

Hemke-Valsema | 21-01-20 | 14:58

Nooit drugs gebruikt, en zal het ook nimmer doen. Drink ook vrijwel geen alcohol, en voor zover ik iets alcoholisch drink is het met een zeer laag %, de slijter ziet mij nooit.
Ik prijs mijzelf gelukkig niet van dit soort zaken afhankelijk te zijn; afhankelijkheid is sowieso iets wat je zo ver als mogelijk buiten de deur moet houden.
Ik geniet van het leven puur natuur, ik hoef geen peppers of downers, zonder die troep is er zoveel geweldigs te beleven en (o.a. muziek) te maken, er is niets saais bij mij te bekennen. Vrienden zat en goed gevuld sociaal leven.
Los daarvan vind ik dat drugs op grote schaal samenleving ontwrichtend werken en daar profiteert de onderwereld van.
Het maakt onze wereld niet mooier, wel onveiliger en kost klauwen met geld.

Broadsquire | 21-01-20 | 14:44 | 10

@Broadsquire | 21-01-20 | 15:22: geloof me, jij zit echt in een bubbel, en maar proberen te ontkennen. Als drugs je niet boeit en je wil er niks van weten, prima maar waarom dan wel een topic er over lezen en ook nog een reactie plaatsen over hoe goed je wel niet bent en je hele saaie leven beschrijven. Komt op mij over als iemand die schande spreekt over iemand die naar de hoeren gaat maar zelf elke week even "stiekem" door de steegjes struint maar toch niet naar binnen durft.

Rallywally | 21-01-20 | 15:46

@Hunter S. Thompson | 21-01-20 | 15:19 "Drugs maakt de wereld niet onveiliger en kost geen klauwen met geld, idioot overheidsbeleid wel."

Ja joh, cocaïne en heroïne leveren van zichzelf helemaal geen ellende op, ligt aan de overheid! Hahaha, wat een slap gelul.

Goldfinger | 21-01-20 | 16:58

@ Broadsquare, wat een praat hahaha. Ik wil je nog wel eens horen als je een dusdanig medisch probleem hebt dat de lichamelijke pijn je gek maakt, maar nee dan heb jij liever de pijn.... je hebt geen idee waar je over praat!

Dr.P.o.Naut | 21-01-20 | 22:36
▼ 7 antwoorden verborgen

- Paddo's: één keer, ik ging bijna dood (van verveling, want er gebeurde vrijwel niets).
- Benzodiazepines: om te slapen in het vliegtuig.
- Cannabis: wel eens een trekje, maar ik kan niet over de longen roken. Wel eens een hapje, maar te weinig binnen gekregen.
- Ketamine: intraveneus, als proefkonijn. Lekkâh!!!
- Tabak: vroeger sigaren.
- Cocaïne: één keer geprobeerd. Niet mijn ding.
- Alcohol: ja, graag.

Kom ik toch op zeven, tot m'n verbazing.

Tapu | 21-01-20 | 14:36

Behalve qat natuurlijk.. die "vluchtelingen" moeten zich natuurlijk wel thuis kunnen voelen.. cultuur enzo..

boerk | 21-01-20 | 14:35

Slik....
Ik blijf bij 4 steken.
Lijm staat er niet bij.
En lachgas? Welke is dah?

Ruimedenker | 21-01-20 | 14:34 | 2

De oxycodon en propofol ontbreken.

Tapu | 21-01-20 | 16:37

Lijkt wel het boodschappenlijstje van Michael Jackson

small_town_dude | 21-01-20 | 14:32 | 1

De oxycodon en propofol ontbreken.

Tapu | 21-01-20 | 16:37

Ik mis DMT

oldskoolhollander | 21-01-20 | 14:28 | 1

Ja die mis ik ook nog in mijn lijstje. Doe ff wat!

Hemke-Valsema | 21-01-20 | 14:59
-weggejorist-
koperbij | 21-01-20 | 14:28

Salvia "Joe Plant" Divinorum.

Kost je even een planeet, maar dan bèn je ook een ruimteschip.

hallevvezool | 21-01-20 | 14:26 | 1

Jaaa, 1 keer gedaan, was ff heftig en snel weer afgelopen. Vreemde shit.

Sinterbikske | 21-01-20 | 16:57

Geen coke, wel cocabladeren. Daarmee kom ik tot 5 (oké 4,5)

small_town_dude | 21-01-20 | 14:26

In mijn omgeving maken GHB en crack (bonkies) de meeste slachtoffers.

VerenigingVanDieven | 21-01-20 | 14:22

Ik ben dus maar een saaie lul, met alleen alcohol. Overigens ook geen andere verdovende middelen die niet op dit lijstje staan.
Geen behoefte aan, nooit gehad, genoeg andere manieren om goed te genieten van het leven Sex&Drugs&Rock&Roll, maar dan zonder de drugs :D

WatMoetJeNu | 21-01-20 | 14:20 | 2

Die rock&roll was er zonder drugs ook nooit geweest.

Hunter S. Thompson | 21-01-20 | 15:22

Behalve crack en heroine is alchohol ook t meest extreme van het lijstje, dus je kan gerust zijn.

p4ntz | 21-01-20 | 15:58

Ik weet van ongeveer de helft niet wat het is en waar het inzit...
Enfin, koffie, drank, peuken en wiet, de laatste 2 amper. Ben idd een beetje saai, denk ik.

Graaisnaaiert | 21-01-20 | 14:19

Hmmm, 14 plus nog wat middelen hors catégorie ( niet op deze lijst dat is)
Ooit hè, sommige middelen maar 1 of 2 keer, gewoon uitgeprobeerd en afgekeurd,
onprettig of wegens te link/heftig.

Tegenwoordig 3 waarbij alcohol de linke hard dope is.

vander F | 21-01-20 | 14:13

Stuk of 8
Tegenwoordig alleen tabak, wiet en heel soms lsd. Blij dat ik gestopt ben met alcohol, op den duur toch een slopende gewoonte...

LeavingLaLaLand | 21-01-20 | 14:12 | 1

Als je zelf nooit drinkt zie je aan de zijlijn wat 1 a2 glazen drank met een mens doen. Lijkt zo onschuldig maar je ziet vaak een complete persoonlijkheids verandering. Echt een heftige drug.

Rallywally | 21-01-20 | 17:24

Nul.
Geen alcohol, geen tabak, alleen een kopje koffie.

Als ik een coole nieuwe realiteit wil zien ga ik naar een 4D film, maar een boek werkt ook.
Mijn hersenen zijn mijn gereedschap om een lekker salaris te verdienen, die ga ik echt niet kapotmaken.

******** | 21-01-20 | 14:11 | 4

Dooie løl.

schoon-schip-maken | 21-01-20 | 14:13

@sprietatoom | 21-01-20 | 14:13: Alan Turing had de computer al uitgevonden en alles uitgewerkt. Ze hebben hem vermoord. ( een hap uit een appel met cyandide, later het logo van Apple) dus geef Jobs niet teveel credits.

Rallywally | 21-01-20 | 14:45
▼ 1 antwoord verborgen

12 + 5 NPS die niet in het lijstje staan

barejack | 21-01-20 | 14:04

hmm, negen en nog wat rommel die niet op het staatje staat.

Conan de Rabarber | 21-01-20 | 14:04

Doe mij maar een AB Nica Pura en een goede 10 jaar oude potstill.

Beefbus | 21-01-20 | 14:04

Ik had trouwens eerder verwacht dat D66 dit zou presenteren als een 'package deal': vuurwerk verbieden, maar dan ook tegelijkertijd drugs (deels) legaliseren. Doe die knallen en kleuren voortaan maar lekker in je eigen hoofd, dan hebben de buren en hun huisdieren er ook een stuk minder last van.

OverdaanDerOnderheid | 21-01-20 | 14:04

Ik mis koffie en thee in het lijstje.
Ritalin onbreekt ook al zou je dat onder amfetamine kunnen scharen.

Mijn persoonlijke score is 4.
Als ik het bepekt tot recent gebruik (laatste 5 jaar) kom ik niet hoger dan 1)

malle_eppie | 21-01-20 | 14:04 | 1

correctie. ritalin staat er wel tussen als methylfenidaat

malle_eppie | 21-01-20 | 14:04

Er staan veel medicijnen tussen.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:59 | 5

Alle drugs zijn medicijnen.

Stormageddon | 21-01-20 | 14:35

Ja, "medicijnen" kun je vertalen met "drugs". Maar wat is uw punt?

OverdaanDerOnderheid | 21-01-20 | 14:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Eerlijk gezegd kan ik het mij niet meer zo goed herinneren. En dat meen ik.
Toen was het blijkbaar nodig. Overigens is de ergste verslaving die je kunt krijgen hevig verliefd worden. Daar hoor ik altijd maar weinig over, behalve meen ik Roel van Duijn. En dan vooral de Foute vrouwen, de types die je hart en je ziel stelen om je daarna kapot te maken en aan de kant te zetten. Geen middel wat zo krachtig is als de stofjes die jezelf aanmaakt bij een hevige verliefdheid.

Ad_Hoc | 21-01-20 | 13:59 | 1

Phenylethylamine
Dopamine
Norepinephrine (noradrenaline)
Oxytocine
Endorfinen

photto | 21-01-20 | 14:17

Geld.
Uiterst Verslavend.

wezen | 21-01-20 | 13:58

Ik mis in dat rijtje:
coffeine,
theeine,
lijm,
methaangas (armoededrugs in Brasilië uit koeievlaai.

Premier Trutte | 21-01-20 | 13:57 | 4

Drop.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 14:01

@Premier Trutte | 21-01-20 | 13:58: Dolf Jansen is geen drugs.

Hemke-Valsema | 21-01-20 | 15:00

zilver en goudverf, snuiven ze in Mexico en zo.

Moonwarrior | 21-01-20 | 15:18
▼ 1 antwoord verborgen

10, maar alleen alcohol in enigszins schadelijke/risicovolle hoeveelheid

Hemmenaar7 | 21-01-20 | 13:56

Toevoeging voor degenen onder de reaguurders die de klassieke referentie naar "rondjes lopen" niet goed kunnen duiden: www.youtube.com/watch?v=2rkMA_606YA

Elk rondje is anders!

OverdaanDerOnderheid | 21-01-20 | 13:54

1 en zelf die met mate. Ik heb geen behoefte aan chemisch geluk. Ik ben zo al gelukkig genoeg.

Giotto | 21-01-20 | 13:53

Ik ben de eerste om toe te geven dat alcohol en drugs de rijvaardigheid beïnvloeden. Spookrijden onder invloed is bv. echt niet verstandig.

JvanDeventer | 21-01-20 | 13:53 | 1

Mijn vrouw rijdt altijd spook, en die gebruikt geen drugs en nee ze heeft geen burka aan. Ze is zo geboren.

Premier Trutte | 21-01-20 | 14:00

7

Kukooo1 | 21-01-20 | 13:52

Tijdens mijn studie nog docenten uit de UK een rondleiding gegeven langs een paar coffeeshops. Praatje met de huisdealer. Uitleg over ons gedoogbeleid en de voor- en illegale achterdeur. Om eerlijk te zijn snapte ik het zelf ook niet helemaal. Good riddance.

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:52

Gelukkig staat lijmsnuiven er niet tussen.
*/ naar de bouwmarkt gaat voor een extragrote tube Velpon */

2voor12 | 21-01-20 | 13:52 | 1

Solution bandenplaksel.... ruikt veel lekkerder

seasicksteve | 21-01-20 | 17:03

Bij het lezen van al deze drugssoorten heeft menig reaguurder een persoonlijke herinnering.
Bij het lezen van al deze drugssoorten heb ik bij iedere drug een naam van een bekende, een jaartal en een afscheidsceremonie/begrafenis in gedachte.

keestelpro | 21-01-20 | 13:52 | 4

Dat is vaak wel waar het op uitdraait. Een beroerd leven met een roemloos afscheid.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 14:28

@Kuifje-naar-Brussel | 21-01-20 | 14:28:
in mijn beleving dus niet, by far recreatieve gebruikers die na ca 35jr fors gaan minderen tot niets of 1x p jaar. Ken er weinig/geen waar leven er beroerd van is geworden.
Ik denk dat het verschil is of je het puur vanuit de lol doet in een goed leven, of dat je gebruikt (ook alcohol) om (even) niet of minder ellendig te voelen.

Hemmenaar7 | 21-01-20 | 15:35

Ja man, dat is wel de realiteit. Er vallen doden door drugs. Wat dat betreft heb ik nog "geluk" gehad.

ArmeSteuntrekker | 21-01-20 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig staat chocola er niet bij. Hoe zouden vrouwen anders hun problemen moeten oplossen?

de visser | 21-01-20 | 13:50

Alle/veel drugs legaliseren heeft m.i. grote gevolgen voor de zorg en zorgverzekeringen.
Alleen als de te verwachten gevolgen goed overdacht worden en er stappen genomen worden om dit niet uit de hand te laten lopen.
Maar daar is ons ambtenarenapparaat niet zo goed in.

Kritiek caster | 21-01-20 | 13:50

legaliseren, dan hebben de marrokanen een probleem ipv wij een marrokanenprobleem

DavidleeRoth | 21-01-20 | 13:49 | 3

En dan gaat de mocromaffia gewoon vakkenvullen of zo?

Winter_is_coming | 21-01-20 | 13:51

Want sigaretten worden niet gesmokkeld?
En weet je nog hoe de legalisering van prostitutie de mensenhandel zou opheffen?

******** | 21-01-20 | 13:54

Geen enkele, ook geen alcohol, nicotine of zelfs geen koffie. Straight Edge 4-life zullen we het maar noemen.

Moonwarrior | 21-01-20 | 13:49

De meerderheid is voor legaliseren zie ik.

TheBurnerMan | 21-01-20 | 13:48 | 1

Alles achter slot en grendel staat op 2 .....

Lupuslupus | 21-01-20 | 13:59

Willekeur van de overheid in legaal/illegaal. Toxiciteit is blijkbaar geen criterium. Verslaving ook niet.

Winter_is_coming | 21-01-20 | 13:47

3. En best braaf: alcohol, tabak en cannabis.

schijtzat | 21-01-20 | 13:46

DE mensen en partijen die het goed praten weten niet hoeveel gezinnen kapot zijn gemaakt door die drugs rotzooi.Links praat het goed dan stemmen hersenloze drugs gebruikers op hun partijen.

gerrit5042 | 21-01-20 | 13:46 | 1

Misschien zijn het juist mensen met zo een beperkte mening die pas echt verrot zijn en het voor iedereen kapot maken. Misschien? Nou, ik weët het eigenlijk wel zeker.

IkBen9 | 21-01-20 | 15:27

5
Misschien 6, ik werd ooit wakker met pijn in mn reedt en het zaad liep eruit.

HA BIER!1! | 21-01-20 | 13:46 | 2

Hoe weet je nou dat het zaad was? Broodjeaapverhaal.

RickTheDick | 21-01-20 | 13:50

Ik mis nog een heleboel op dit lijstje: psilocybine (paddedstoelen, truffels), mescaline (peyote, san pedro, etc.), DMT (ayahuasca etc.), DXM, bufotenine (Coloradopad, yopo), kratom, kanna, iboga, etc. etc.

Veel van deze entheogene middelen zijn nu al te verkrijgen in 'smartshops', en er zijn ook internationaal enkele interessante juridische ontwikkelingen m.b.t. de legalisering ervan.

OverdaanDerOnderheid | 21-01-20 | 13:46 | 2

Het grafiekje is dan ook van de RIVM. Die missen wel vaker iets.

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:54

(Correctie: paddo's stonden al wel in het lijstje.)

OverdaanDerOnderheid | 21-01-20 | 13:55

Ik ga wel eens vreemd.

Poesman | 21-01-20 | 13:45

Ik mis de seks ( in het rijtje). En de chocola.

Alco-de-Holist | 21-01-20 | 13:44 | 3

Wat is de toxiciteit van sex?

Winter_is_coming | 21-01-20 | 13:48

Kan heel verslavend zijn.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 14:28

Energiedrankjes (cafeïne, taurine en glucurono-lacton) schijnen ook goed te lopen.

Nehemia | 21-01-20 | 13:44

Mis Harlekijntjes drop, dan had ik een score van negen.

Dr. Blechtrummel | 21-01-20 | 13:43

10 en nu nog 2. Waarom staat cannabis niet helemaal links ?

boccelullus | 21-01-20 | 13:42

Ik mis ephedra

Henk P | 21-01-20 | 13:41 | 1

Is een amfetamine.

VerenigingVanDieven | 21-01-20 | 14:16

Alles verbieden, ook softdrugs, achter slot en grendel. Net zo streng straffen als Thailand of Indonesië. De doodstraf voor ook maar de geringste drugshandel. Opknopen dat tuig, dat amorele schorem dat onze (de hele Westerse) jeugd vergiftigt.

echt_links | 21-01-20 | 13:41 | 3

Ook tabak en alcohol?

Ryan$8 | 21-01-20 | 13:51

Alleen nog puur onversneden socialisme voor de jeugd!

P-unit | 21-01-20 | 22:35

Daar heb ik geen herinnering aan, als ik moet gokken... 8.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:41

10 en toch heb ik t gevoel ik dat ik nog iets mis...

Drosofila | 21-01-20 | 13:40

Jaren '90 waren de XTC en cocaine super heerlijk. Maar een goede drugsgebruiker weet ook wanneer te stoppen.

Meneert | 21-01-20 | 13:40

Wacht, ik heb er 9 gedeald. Stijg nu op de lijst?

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:40

9 waarvan er 2 zijn blijven hangen. Maar waarom zoeken zoveel mensen in onze samenleving naar een verslaving? Buiten drugs zijn er nog heel veel voorbeelden te bedenken. Bijv. eten, gokken, shoppen etc. Zijn er buiten trauma's soms andere oorzaken te bedenken, het bijv. niet braaf willen meelopen in de 'gemaakte' samenleving? Iemand nog een vega-worstje?

First Contact | 21-01-20 | 13:39 | 5

Je lichaam vergiftigen omdat de marlboro cowboy je vertelt dat je 'vrij' moet zijn: hoeveel triester kun je het hebben

******** | 21-01-20 | 13:59

@******** | 21-01-20 | 13:59:

Tip voor een natural high, eerst jezelf goed heet stoken in de sauna, dan douchen en zo lang mogelijk helemaal onder in een ijskoud dompelbad. En dan helemaal onder in een goed warm bubbelbad, ben je toch eventjes op natuurlijke wijze high. Of gewoon gaan hardlopen.

sprietatoom | 21-01-20 | 14:03
▼ 2 antwoorden verborgen

2. Maar dat deed iedereen in de jaren 80.

Jos Tiebent | 21-01-20 | 13:39

12. En nu niks meer sinds 11 maanden.

BrokenTipi | 21-01-20 | 13:38

Een stuk of 5, DMT staat er niet tussen, maar die kan ik onder de paddo's scharen dacht ik..

photto | 21-01-20 | 13:38 | 5

@photto | 21-01-20 | 13:44: DMT is met je ogen knipperen, Paddo's een reis en LSD een intercity. Niks mis mee allemaal maar bedenk wel waar je aan begint, ook met een noodrem ben je niet zomaar thuis.
Dat gezegd hebbende zijn paddo's altijd een leuke reis geweest voor mij, kunt er nog een tijdje van nagenieten ook want de effecten houden echt niet na de trip op. Wel adviseer ik om er niet bij te blowen, geeft onverwachte, nadelige en soms gevaarlijke effecten. Een flashback tijdens het autorijden bijvoorbeeld is niet iets dat je zou moeten willen.
Maar, neem een paar dagen vrij, ga naar de Veluwe ofzo en gebruik ze daar. Lopen is aan te raden. Hou rekening dat je nog drie dagen ofzo echt wel "anders" bent.

BootleggersSmurf | 21-01-20 | 13:53

@BootleggersSmurf | 21-01-20 | 13:53:
Die naweeën had ik bij DMT (ayahuasca) ook, vandaar de vergelijking. Maar dat gaat verder wel goed komen, ik mik niet gelijk een hele bak achterover, goede voorbereiding is het halve werk.

photto | 21-01-20 | 14:14

@photto | 21-01-20 | 14:14: Bij mijn weten zijn dat verschillende dingen. DMT wordt veel gerookt en duurt maar kort, ayahuasca duurt veel langer en heb ik geen ervaring mee maar overgeven schijnt 1 van de bijwerkingen te zijn. Ook duurt het langer, net als paddo's.
Paddo's krijg ik een beetje kramp van in de buik en geeft normaal gesproken slechts de volgende trip aan. Als je al ervaring hebt met ayahuasca ga je niet schrikken van paddo's, denk eerder dat het juist prettiger zal zijn. Overigens is het effect wel een stuk minder als je het in gedeeltes inneemt. Persoonlijk doe ik niet slechts 1 portie, vind het effect dan niet leuk genoeg. Wel doe ik aan voorbereiding, ben er al een week van tevoren mee bezig in mijn hoofd om de juiste geestelijke instelling te hebben. Goede voorbereiding is inderdaad het halve werk. ;)
Veel plezier gewenst.

BootleggersSmurf | 21-01-20 | 15:05
▼ 2 antwoorden verborgen

7. Ik dacht dat ik er wel pap van luste. De overige scores in ogenschouw nemende moet ik helaas vaststellen dat ik maar een lulletje ben...

Doordewarloper070 | 21-01-20 | 13:37

Lijm snuiven. Telt dat ook mee?

Nehemia | 21-01-20 | 13:37

13! Maar nu al twee weken gestopt. (Yay!)

Kwijldraad | 21-01-20 | 13:37

Zit je dan in een drugshol. Zielig voor GU.

RickTheDick | 21-01-20 | 13:36 | 1

Die krijgt daarom veel bonus.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 14:29

Argument voor legalisering is:
Het verboden houden van dope houdt het verdienmodel van de georganiseerde misdaad in stand. Veel van dat spul kost zeer weinig om te maken. De prijs ervan is kunstmatig hoog vanwege het verbod en die winst verdwijnt in de zakken van tuig.
Wanneer je de boel legaliseert, kun je de kwaliteit ook controleren en omhoog brengen.

Argument tegen legalisering:
Eenmaal legaal, wordt het waarschijnlijk goedoper.
Eenmaal legaal, wordt het makkelijker verkrijgbaar.
Het gevolg van die 2: het wordt meer gebruikt en da's precies niet mijn bedoeling.

On balance:
Wat mij betreft is het doorslaggevende argument: als legalisering tot meer gebruikt leidt, dan ben ik mordicus tegen.

Waar ik voor zou zijn:
Legaliseren maar tegelijkertijd stuk-belasten en kapot-reguleren, zodat die troep, EN niet goedkoper wordt, EN niet makkerlijker verkrijgbaar wordt. Doe hetzelfde als met sigaretten gebeurt, maar dan even harder doortrappen. Op die manier heb je het geld uit de handen van de georganiseerde misdaad. In plaats daarvan gaat het naar de overheid. Die kunnen daarmee dan de kwaliteitscontroles doen en de regulering controleren.

Op die manier legaliseren, daar ben ik wel voor. Maar wanneer ik uitleg precies waarom (prijs niet omlaag en nier makkelijker verkrijgbaar), dan haken een heleboel voorstanders van legalisering ineens af. Vreemd, hoor...

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:36 | 7

@Ridde Rogter | 21-01-20 | 13:41: Criminelen die keurig worden, dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 14:30

Als het duur is, wordt het minder gebruikt - door de bank genomen. Cool, of niet.. minder gebruikt is voor mij voldoende. Je kunt natuurlijk ook, net als met sigaretten gebeurd is, de boel afknijpen: steeds hoger belastingen, en steeds meer kudt-regeltjes opleggen aan verkooppunten. Treiter ze maar weg.

En of criminelen dan ineens een pak aantrekken en een nette baan gaan zoeken? Geen idee en dat maakt mij ook niet uit, eigenlijk. Zolang misdaad maar niet loont, dat is voor mij het criterium. Doet het wel "lonen", dan krijgt u er meer van, namelijk. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar als ik een georganiseerde misdadiger zou zijn, dan zou ik hard lobbyen om drugs illegaal te houden. Alsof mijn baan ervan afhing, zo hard. En doneren zou ik, aan partijen die drug illegaal willen houden.

Dat is wat me er nog het meest aan tegenstaat, aan dat verbod op drugs - precies het tuig wordt rijk van de diepe ellende van anderen.

Rest In Privacy | 22-01-20 | 08:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou vooruit: 3. Maar wel in turbokwadraat. Telt dat ook?

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:33

Ik kom op een score van vijf. De psychedelische schijf van vijf zullen we maar zeggen. Tegenwoordig alleen nog maar alcohol zo nu en dan.

Nehemia | 21-01-20 | 13:33

Ik neem alleen heroine en crack.
De rest is ongezond..

HoerieHarry | 21-01-20 | 13:32 | 3

Ik dacht dat jij enkel blauwe pillen nam.

Lt-Kol Kilgore | 21-01-20 | 13:35

@Lt-Kol Kilgore | 21-01-20 | 13:35:
Niet meer.
Krijg er een stijve nek van.

HoerieHarry | 21-01-20 | 13:37

Zo hou je het ook overzichtelijk. U bent een verstandig mens.

Nehemia | 21-01-20 | 15:57

Slechts 6, shit #heroinebestellendoet

hetgeleteken | 21-01-20 | 13:32

Met verkeerde paddo's gaat de toxiciteit door het dak.

marcoplarco | 21-01-20 | 13:32

Staat geen ether tussen. Mag ik dat we mee tellen ?

Jan Leul | 21-01-20 | 13:31 | 1

Yay,
2 dagen lang als een apotheek uit je muil meuren,
maar wèl de zin van alles hebben mogen aanschouwen,
wat je dan prompt weer 'moet' vergeten.
Wonderlijk spul.

vander F | 21-01-20 | 14:20

Wie Okamoto? Nieuw Japans meisje bij GS? Misschien doet enge tentakelporno?

Nivelleermarionet | 21-01-20 | 13:31

Meh, 2 maar.
Alcohol: bijna dagelijks
Cannabis: vroegah wel, nu nooit.
Ik ben af.

postmodernismisdead | 21-01-20 | 13:31 | 1

Dus verder nooit gerookt: u bent niet af, u bent een winnaar.

keestelpro | 21-01-20 | 13:47

Nul. Ik heb écht geen leven.

marcoplarco | 21-01-20 | 13:30 | 4

Zet een pak appelsap open voor een aantal dagen en de gisting heeft al toegeslagen.

Earl_of_Doncaster | 21-01-20 | 13:37

Cool.

RickTheDick | 21-01-20 | 13:37

Ja, dat is idd vrij triest,, Het is nog niet te laat tho!

p4ntz | 21-01-20 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

8. Daar blijft het ook bij. Experimenteren doe ik niet meer maar ik zou wel graag een soepeler beleid zien.

RickerdTM | 21-01-20 | 13:30

Ik kom maar tot 3, dus ik heb geen leven.

Psycho3 | 21-01-20 | 13:30

We hebben klimaatvluchtelingen, economische vluchtelingen echte vluchtelingen en bij de legalisatie allerlei drugs vluchtelingen omdat ze in eigen land niks kopen kunnen. Nu zitten steden al vol met allerlei gespuis dat hier komt roken en slikken. Straks komen ze met de touringcar

namensmijnhond | 21-01-20 | 13:30

Ik ontken alles.

Eigenlijk had ik al lang dood moeten zijn.

VanBukkem | 21-01-20 | 13:29

Ik kom op 6.

Dat is de methadon als pijnbestrijding in het ziekenhuis na een loodzware operatie meegerekend. Mijn god dat was hemels!

de visser | 21-01-20 | 13:29 | 3

Was dat geen morfine?

keestelpro | 21-01-20 | 13:46

@keestelpro | 21-01-20 | 13:46: Nee. Morfine heb ik later ook nog wel eens gehad maar daar wordt je toch groggy van. Methadon geeft een onbegrensd geluksgevoel. Tegenwoordig krijg je trouwens ook geen morfine meer maar het afschuwelijke oxycodon. Wat een smerig verslavende bagger is dat. Overigens die methadon was in 1988.

de visser | 21-01-20 | 13:57

Ik kom toch op 7. Ik, ik heb een leven.

de visser | 21-01-20 | 14:00


6

Rammstein | 21-01-20 | 13:28

Ik raak al onder invloed van het etiket van een fles goede wijn: 1 dus, 55 jaar oud.

Crossing_The_Rubicon | 21-01-20 | 13:28 | 1

Zijn die niet heel duur, wijnen van 55 jaar ?

ikbenerweer! | 21-01-20 | 13:32

Vroeger wel eens opium en mescaline gehad.Ook speed (pervitine heette dat toen) en Psilocybine.
Toch waren die genoemde 4 niet zo lekker als die rocks uit Peru en die hash uit Afghanistan.

pejoar | 21-01-20 | 13:25 | 4

Hoi Gunther!

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:57

Ouwe lul!

vander F | 21-01-20 | 14:22
▼ 1 antwoord verborgen

Achterlijke uitslovers die met hun kraag vol,longen vol dan wel hun neus vol de maatschappij naar de klote helpen omdat de eencellige gastarbeider een andere verdienste moesten krijgen na de automatisering.

Mea Culpa!

Welles! Nietes! | 21-01-20 | 13:25

Voornamelijk lucht, is het goedkoopste.

Stikstofnarcose | 21-01-20 | 13:25 | 2

Pas op, stikvol stikstof!

piloot47 | 21-01-20 | 13:30

Geen koffie?

RandyBiel | 21-01-20 | 13:24 | 1

Voor sommigen de schadelijkste drug denkbaar.

keestelpro | 21-01-20 | 13:26

En Alexander Sassen van Elsloo dan?
Of tellen whiskey en sigaren niet.

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:24

De poll is aardig verdeeld, dus dat is goed nieuws voor de decimeringvan D66.

NumbNuts | 21-01-20 | 13:23

In een land waar politici het klimaat reguleren en zich bemoeien met wat de burger eet en denkt, lijkt het mij vanzelfsprekend een vrije discussie over drugsgebruik te houden.
Psychedelische middelen kunnen hierin wellicht verklarend werken.

Jan Passant mk2 | 21-01-20 | 13:22 | 1

Helemaal mee eens. Als er iets is wat de normale, geaccepteerde "probleemoplossende staat van bewustzijn" overstijgt dan zijn het wel psychedelica. Daar van ga je pas echt "out-of-the-box" denken, buiten de maatschappelijk geaccepteerde kaders.

Alfred E. Neuman | 21-01-20 | 13:28

3.
Maar 2 daarvan waren waardeloos en die mogen wat mij betreft ook verboden worden.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:22

Suiker en melk gebruikt vroeger.Tegenwoordig alleen puur.

van stampij | 21-01-20 | 13:21

Ik zie talkshows er niet bij staan.

Schoorsteenveger | 21-01-20 | 13:21

Serotonine, dopamine, endorfine, het barst van de lekkere stofjes die je lichaam zelf aanmaakt... Wie daar een alternatief voor zoekt omdat je niet weet wat jezelf blij maken is of jezelf happy voelen is eigenlijk een behoorlijk loser. Aangeboren afwijkingen daargelaten.....
Alcohol is verder het enige wat ik graag nuttig, alleen wel de alcohol in kwalitatieve goede rode wijn en port...... Heeft met smaak te maken....

dijkbewaker | 21-01-20 | 13:21 | 2

Drugs helpen deze stofjes meer vrij te komen, of de opname ervan te vertragen. Jouw geliefde alcohol is een stuk schadelijker en verslavender

mona-toetje | 21-01-20 | 13:24

@mona-toetje | 21-01-20 | 13:24:
Niet geliefde alcohol, maar geliefde wijn. Destillaten geef ik niets om.
Vroeger rum-cola mix zo nu en dan.....
Wel 1 maand vrij om de lever rust te gunnen.

dijkbewaker | 21-01-20 | 14:24

3. Keurige score, lijkt me.

Lefty-Messup | 21-01-20 | 13:19

Dit lijstje is niet compleet neem ik aan?
Dit zijn allemaal softdrugs. Ik mis nog whoonga, krokodil, glue, ice, tina, flakka, AH-7921, crystal meth, scopolamine en purple drank.

keestelpro | 21-01-20 | 13:18 | 4

Tina, ice, Chrystal Meth zijn hetzelfde als methamfetamine en die staat er tussen.

deluiegriek | 21-01-20 | 13:29

Oké jullie winnen de Heisenberg award. :-)

keestelpro | 21-01-20 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

Een enquête voor junkies, daar voel ik me te goed voor.

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:18 | 3

Voel jij je vaak te goed voor iets?

RickTheDick | 21-01-20 | 13:39

Kuifje neemt alleen adrenochrome.

VerenigingVanDieven | 21-01-20 | 14:09

12 maar niet alles staat er op

lamedroid | 21-01-20 | 13:18

Waarom staat trashmetal er niet bij? Dan ga ik meestal door het lint.

TheGreatMachine | 21-01-20 | 13:18 | 2

Lekkurrr!

Deksmaat | 21-01-20 | 13:24

Ja, of SPEEDmetal.

LeavingLaLaLand | 21-01-20 | 14:18

Ik mis kaas in die lijst. Zeer verslavend. En opium.

Piet Karbiet | 21-01-20 | 13:17 | 2

Hush, hush straks denkt de Vies dat het over hem gaat.

keestelpro | 21-01-20 | 13:19

0. Misschien vanmiddag een nakkie.

Lorejas | 21-01-20 | 13:17

1. Maar verder moet iedereen het vooral voor zichzelf weten, dus fijn vrijgeven dat spul. Overigens staat mijn echte verslaving er niet tussen (cafeïne).

TheEgg | 21-01-20 | 13:17

Zeker 5, misschien 6 (ik ben er niet helemaal zeker van... was wel een leuk feestje).

threeheadedmonkey | 21-01-20 | 13:17

13, en er ontbreekt nog een hoop in dit lijstje.

Verkneukelaar | 21-01-20 | 13:17

Propofol en choloform. Geef ik alleen aan vriendinnen.

c.onjo | 21-01-20 | 13:16 | 2

En trichloorethyleen, ruikt waanzinnig lekker en high dat je er van wordt. Chloroform stinkt.

Alco-de-Holist | 21-01-20 | 13:40

Chloroform ruikt naar bananen. En de dosis waarbij je bewusteloos gaat is ongeveer de helft van de dodelijke dosis. Niet doen dus.

VerenigingVanDieven | 21-01-20 | 14:08

Ik heb alleen tabak gehad, later met veel voldoening ingeruild voor Koning Alcohol. Er wordt zoveel onzin over alcohol beweerd. Ik ben er een beter mens van geworden.

JvanDeventer | 21-01-20 | 13:16 | 4

@halfvolle glas | 21-01-20 | 13:18:
Niet iedereen heeft een kwade dronk. Ondergetekende wordt er alleen maar zorgeloos van. Nu ben ik nuchter en wind ik me over allerlei dingen op.

JvanDeventer | 21-01-20 | 13:21

#metoo VanDeventer.
Een half kratje Hertog Jan per dag. Voel me er prima bij.

DrumPiet | 21-01-20 | 13:33

@halfvolle glas | 21-01-20 | 13:18: Opvallend is daarbij dat mensen die zich misdragen dit alleen naar in hun ogen zwakkeren doen. Toch geven zij aan niet te weten wat zij deden. Toeval?
Kijk eens naar mensen die denken drugs gebruikt te hebben en hoe hun gedrag veranderd naar wat zijzelf denken dat de effecten horen te zijn.
Ik ken plaatsen waar zeer veel gedronken word, toch is daar niks anders dan gezelligheid. Je daar misdragen heeft gevolgen namelijk, drank is geen excuus voor je gedrag.

BootleggersSmurf | 21-01-20 | 13:35
▼ 1 antwoord verborgen

Als je verslaafd bent aan legale drugs en daardoor niet kan werken, ben je dan verzekerd van levenslang graties geld/huisvesting, geen solicitatie of andere verplichtingen vanwege je ziekte? Hmmm....

EnNouJijWeer | 21-01-20 | 13:15 | 1

Je wordt constant opgejaagd door de leefstijl maffia om toch wat van je leven te maken. Alleen sociopaten zouden daar niet gevoelig voor zijn.

ArmeSteuntrekker | 21-01-20 | 16:04

Binnenkort inval gshq drugspand....

ZwarteDag | 21-01-20 | 13:14

9, en nog wat dingetjes geprobeerd die er niet tussen staan.

Alfred E. Neuman | 21-01-20 | 13:13

Durf het bijna niet te zeggen hier, maar ik kom op 2.... tering zeg wat heb ik een saai leven.

Karel Kruizenruiker | 21-01-20 | 13:13 | 3

Of gewoon een prima leven. Ik zit op 1, ik haal mijn voldoening uit andere dingen.

Louigi | 21-01-20 | 13:15

Ik mis fentanyl/carfentanyl en van dat op de lijst..

6638-12345 | 21-01-20 | 13:13

42

ikbenerweer! | 21-01-20 | 13:13 | 1

Welkom terug op de wereld reïncarnarie. Probeer in dit nieuwe leven wat zuiniger om te gaan met je gezondheid.

keestelpro | 21-01-20 | 13:25

Alles behalve de crack, ja.

Abject | 21-01-20 | 13:13 | 5

@varkenskebab | 21-01-20 | 13:14: Ja, bleek op een beschimmeld topje weed te zijn gesprayed om de smaak te maskeren. Smaakte naar een gore haze-soort, en het resultaat was een totaal verdoofd hoofd. Eigenlijk een kudtgevoel, was blij toen het op was (en de reguliere shop weer open was), en toch begon ik het al te missen. Geen fijn spul.

Abject | 21-01-20 | 13:18

@Abject | 21-01-20 | 13:18:
Nou dan bent u door het oog van de injectienaald gekropen.
Heroine is het goorste spul denkbaar en verslavend als de hel.

keestelpro | 21-01-20 | 13:28

@keestelpro | 21-01-20 | 13:28: Mwah, ik ben niet zo verslavingsgevoelig, eerder gewoontegevoelig. Ooit een fiks zakje coke gekregen en dat in een winterse week al Battlefieldend opgesnoven, in het begin vond ik het fantastisch, op het eind was het zoiets van "is that all there is", eenmaal op miste ik het niet, integendeel.

Abject | 21-01-20 | 13:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Oh dear. Ik ga nu braaf naar NA-meetings... en ben dus overal vanaf. Alleen de peuken rook ik nog.
Maar ik scoor wel aardig op dit lijstje ja. Brrr... Minstens 10 punten.

ArmeSteuntrekker | 21-01-20 | 13:13 | 2

Geen geld meer?

ikbenerweer! | 21-01-20 | 13:18

@ikbenerweer! | 21-01-20 | 13:18: Ha ha! Ook dat. Nee, het is gewoon zonde allemaal joh. Kwam steeds opnieuw in de problemen door die meuk. En ja, dat gezeik dat ik altijd geld tekort had dat werd ik ook wel beu. Tegenwoordig kan ik goed leven van mijn uitkering overigens.

ArmeSteuntrekker | 21-01-20 | 13:20

Hmmm... de hoge score voor Van Rossem zie ik als een aanmoediging om zoveel mogelijk drugs te gaan gebruiken. Dat gaat blijkbaar prima samen met het schijven van steengoede stukken. Er zal toch wel een verband daartussen bestaan?

Amsterdamsko | 21-01-20 | 13:12 | 2

Toen ze Appocalyps maakten waren ze ook behoorlijk aan het zweven.

Lt-Kol Kilgore | 21-01-20 | 13:16

Het sleutelwoord is verveling, 'damsko. Niet per se de poeder op die sleutel :)

Van Rossem | 21-01-20 | 13:50

11 en super goed terecht gekomen ondanks de drugs haha. Ik ben wel van mening dat drugs vrij verkrijgbaar moet zijn. Maar wel net zo gereguleerd als alcohol. Want laten we eerlijk iemand van onder de achttien heeft moeite om siga en alcohol te krijgen. Maar alle verboden hard drugs is een telefoon nummertje verwijderd.

Xa4vier | 21-01-20 | 13:12 | 1

Kan niet meer: EU reguleert dat soort zaken.

3*links=rechts | 22-01-20 | 08:49

Persoonlijk gebruik ik allen crystal m., flakka en krokodil.
Florissant zie ik er niet meer uit, maar 't is wel genieten.

Toetsenbordcomplex | 21-01-20 | 13:12

Alcohol, tabak, paddo's, XTC, cannabis. Maar alleen de eerste is een blijvertje...

Muxje | 21-01-20 | 13:11

Als D66 de strijd tegen drugs wil opgeven omdat mensen toch drugs willen, kan D66 dan ook de strijd tegen het populisme opgeven?

Gefrituurde Mars | 21-01-20 | 13:11

Tussen lsd en cannabis hoort stikstof te staan.

RickTheDick | 21-01-20 | 13:11 | 1

Spuit je dat ook al in?

Rest In Privacy | 21-01-20 | 13:16

Als om 7 jonge mooie vrouwtjes GHB heb gegeven, scoor ik dan ook hoog genoeg?

Alco-de-Holist | 21-01-20 | 13:10 | 1

@Mezelf
om = ik

Alco-de-Holist | 21-01-20 | 13:12

Ik mis lijm en lachgas.

FrankVeer | 21-01-20 | 13:10 | 2

Ik ook. Ik ben al 464 dagen, 5 uur en 34 minuten clean. U?

keestelpro | 21-01-20 | 13:13

@keestelpro | 21-01-20 | 13:13: Ben nog met mijn therapeut in gesprek wanneer het beste moment is om te stoppen. Na de feestdagen heb ik altijd een terugval.

FrankVeer | 21-01-20 | 13:28

Porno?

Toetsenbordcomplex | 21-01-20 | 13:10

20

obi1 | 21-01-20 | 13:09

Oh ja ik heb ooit een bospaddenstoelenmix van de Appie rauw in één keer opgevreten. Dat mag mee als (onbedoelde) paddo trip.

keestelpro | 21-01-20 | 13:09

Fuck! Jaagt die crack me net over de 26 heen...

VP732 | 21-01-20 | 13:09

5 maar ,waarvan twee nog in gebruik , maarja ik ben al 15 jaar getrouwd dus ik heb een geldige reden.

compleet nutteloos | 21-01-20 | 13:08

Ik heb ooit tabak, alcohol en cannabis geprobeerd. Drie dus.
GU is de enige normale op het GSHQ.

keestelpro | 21-01-20 | 13:08

Ah vandaar dat van Rossem als een klein jengelend kind te keer gaat op Twitter. Zelfs een aanvaring met Wierd Duck er over.

jip_86 | 21-01-20 | 13:08 | 1

Kan maar zo eens zijn.

DrumPiet | 21-01-20 | 13:30

3. Oerdegelijk.
Boven de 7 heb je blijkbaar een slecht verteerbaar leven.

DrumPiet | 21-01-20 | 13:07

Alleen allekehol, dus 2.2. Boring...

skoftig | 21-01-20 | 13:06 | 2

Omdat je alles dubbel ziet?

Kaas de Vies | 21-01-20 | 13:07

Ik dacht ook dat je de score langs de linkeras moest optellen. Maar kennelijk telt 'men' alleen het aantal. Zak ik toch ook ff van een 8 naar een 4 ofzo

Joost Maghetweten | 21-01-20 | 22:08

Waarom staan de twee meest schadelijk drugs (nicotine en alcohol) er niet bij? Die overige 9 oppeppertjes zijn klein bier.

Reaguurdeskundige | 21-01-20 | 13:06 | 7

Tabak op 13 en alcohol op 17. You're welcome.

Deksmaat | 21-01-20 | 13:10

Ik kan wel raden, reaguurdeskundige, hoe hoog uw raportcijfer is.

halfvolle glas | 21-01-20 | 13:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom staat suiker er niet tussen?
Of klimaat........ schijnt ook nogal verslavend te zijn.

Kaas de Vies | 21-01-20 | 13:06 | 1

Ik mis golf ook. En wurgseks.

keestelpro | 21-01-20 | 13:10

LSD wil ik graag eens proberen. Heeft iemand ervaringen?

Rallywally | 21-01-20 | 13:06 | 4

Ja doen.
Maar met relaxte mensen.
Geen paniek zaaiers.

Ray69 | 21-01-20 | 13:11

Als je graag een keer wil proberen, raad ik je festival psy-fi aan. Perfecte plek om te gaan trippen. Smartshop op het festival terrein, en ook LSD is er zat te krijgen.

Sucmakok | 21-01-20 | 13:13
▼ 1 antwoord verborgen

10
En daar voel ik me prima bij.
Ben wel heel nieuwsgierig naar hero.
Misschien als ik achter de geraniums zit.

NiCeY | 21-01-20 | 13:06 | 1

Hero niet doen man. Ook dan niet. Mis je niks aan. Trust me.

overVecht | 21-01-20 | 13:55

15...... help me.

KutFilosoof | 21-01-20 | 13:05 | 1

Ik heb nog wel een designer drug liggen. Ik help je wel aan 16....

TheBurnerMan | 21-01-20 | 13:51

Jawel Alcohol is even toxic als heroine! LOL.
Dat schopt de geloofwaardigheid van het hele tabelletje compleet onderuit.
Wie heeft dat gemaakt? Greta Thunberg zelf of toch Al Gore?

keestelpro | 21-01-20 | 13:05 | 4

Toxiciteit is niet hetzelfde als hoe verslavend iets is.

de visser | 21-01-20 | 13:39

toxiciteit heeft te maken of het een lichaamseigen of lichaamsvreemde stof is.

TheBurnerMan | 21-01-20 | 13:50

Tja, heroïne is in principe niet toxisch want lichaamseigen, gaat geen lever of hersen cel aan kapot,
alleen wel ietwat verslavend.

vander F | 21-01-20 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Ik kom op 4. Lage score, maar dat vind ik wel prima zo. En who da fuck is Okamoto?

Deksmaat | 21-01-20 | 13:05 | 3

Ja, wie is dat?

schijtzat | 21-01-20 | 13:46

0 wie biedt minder.

maSs | 21-01-20 | 14:23

15

ren-forrest-ren-e | 21-01-20 | 13:05

Is dit een enquête of een bestelformulier?

keestelpro | 21-01-20 | 13:04 | 1

LOL. Die artiesten van jou hebben trek?

Graaisnaaiert | 21-01-20 | 14:13

1

Kaas de Vies | 21-01-20 | 13:04 | 6

Geniet maar van je fipo Kaas. Alleen in dit topic kom je er mee weg.

keestelpro | 21-01-20 | 13:22

Ik ook 1. Alcohol. (ook vrouwen, maar dat vertel ik liever niet)

FarAwayFarer | 21-01-20 | 13:30

Kaas, lekker kort reaguursel. Ik kom zelf overigens ook niet verder dan 1.

Wladimir 1928 | 21-01-20 | 22:54
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl