Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Herman Koch eerste slachtoffer talkshowoorlog

Jiskefet-icoon wenst FvD-icoon dood

rip

Het eerste slachtoffer in de talkshowoorlog is gevallen. Herman Koch heeft op televisie een grap (brrrr) gemaakt, waar ook nog om gelachen (ai ai ai) en geklapt (okee dat was raar) werd, en volgens artikel 3 uit de Angela de Jong Talkshowoorlog Conventie ben je dan definitief dood, zeker als het Rode Kruis de Telegraaf bericht over verontwaardigde reacties op social media. Die reacties op social media kunt u dromen: iedereen die het carbidschieten op Jesse Klaver heel erg verschrikkelijk vond, vindt deze grap over Thierry Baudet heel erg grappig en iedereen die het carbidschieten op Jesse Klaver heel erg grappig vond, vindt deze grap over Thierry Baudet heel erg verschrikkelijk. Maar wie het hardste lacht, is Eva Jinek. Zij scoorde 836.000 kijkcijferkijkers, tegen een schamele 697.000 voor OpDinges. Doodwensen scoort dus. Morgen in Op1 Hummie van der Tonnekreek die roept dat Erik ten Hag geen recht van leven heeft en bij Jinek Emile Ratelband die Paul de Leeuw de kanker toewenst. Zin in!

Oordeel zelf!

Voor de meeschrijvers

Reaguursels

Inloggen

Vroeger, lang geleden, kreeg je Nederlands op school van zo'n zij-instromertje van de moedermavo. Zeg, Jinek. Zo'n plattelandsmeisje probeerde dan een boekbespreking met rode wangetjes van spreekangst, verlegen lachend. En dan zat er zo'n puistige jongen bij met een slecht gedoseerde grap, waar je dan maar om ging lachen uit angst om zelf pispaaltje te worden. De meeste mensen laten dit op enig moment achter zich.

borderlijntje | 17-01-20 | 09:17

Het doet me denken aan Tommy Wieringa die doodleuk meldde dat het wel tijd werd voor een aanslag op de Telegraaf.

Nehemia | 15-01-20 | 23:43 | 1

Op de...?

zijvanhiernaast | 15-01-20 | 23:54

Die koch toch. En een lachend dom geitje. Ik gun het 'm.

suscrofa | 15-01-20 | 23:42
-weggejorist-
Crump | 15-01-20 | 23:04

Tjeempje.....tsss..... ik moet er eigenlijk steedsch mehr om lachuh. Hermann zelluf ook inmiddels vast wel. Ouwe reus! Enorm genoten van je boeken so far. En dan nu dit...:). Perfecte reclame man!

Tjeempje | 15-01-20 | 22:59

Links heeft het vaak over de (rechtse) boze witte man, maar ik zie eerder verdomd veel linkse verzuurde witte mannen.

Geenstijlicoon | 15-01-20 | 22:54

Wat een tere zieltjes allemaal.
Heeft iemand werkelijk aan Herman gevraagd of hij Thierry doodwenst? Het antwoord laat zich raden: natuurlijk niet, het was gewoon een flauw gelegenheidsgrapje, klaar.

De echte vraag is natuurlijk of Herman Koch nu uit Fifa 20 geschrapt wordt.

Monkey Cabbage | 15-01-20 | 22:50 | 1

Dit dus. Ff relativeren, en meteen n grap er overheen.

Reaguurst | 15-01-20 | 23:45

Hij is te laf om "ik" te zeggen in plaats van "wij". Als publiek figuur op de treurbuis een nationaal politiek figuur doodwensen, terwijl Geert WIlders al niet meer vrij over straat kan, in een niet komisch programma alsof dat een wens van velen is door "wij" te gebruiken is over het randje. Ken de geschiedenis Van Dam.

Dirk III | 15-01-20 | 22:47

Deze omroep-triestheid heeft een naam..
- JINEKEFET -

afdankert | 15-01-20 | 22:20 | 1

En farizeeër Carola Schouten van de CU: "Ik denk dat je heel erg moet opletten als DEZE MENEER over de rechtelijke macht gaat spreken." De arrogantie en het dedain waarmee ze over Baudet spreekt spreek boekdelen.

Nehemia | 16-01-20 | 00:43

De waard zijn gast was me net voor. Inderdaad gunt Koch en anderen, want hij gebruikt ''we'', dat iemand het op zijn conto krijgt om iemand die hij/hun niet mag dood te rijden. De verruwing van de maatschappij waar men zogenaamd zo'n hekel aan heeft veroorzaken we met zijn allen. Anyhow, mocht hij een doosje heineken tulpen voor zijn deur vinden, bottoms up.

InSight | 15-01-20 | 21:48

Ach, een flauw maar macaber grapje waarin Koch inhaakt op het lopende item. Op zich nog best een rare grap omdat de slachtoffers van snelwegwandelaars niet alleen de wandelaars zelf zijn maar soms ook automobilisten of andere bestuurders die door een uitwijkmaneuvre verongelukken en dat zal Koch niet bedoelen met zijn snel verzonnen slechte grap. Als deze grap over Jesse Klaver werd gemaakt konden wij er wellicht om glimlachen en ging een ander deel van NL over zijn huig.
Wat er werkelijk aan de hand is is dit:
www.youtube.com/watch?v=0kGBQSXX_GU
Verder een channel waard om je op te abonneren, veel mooie onderwerpen met min of meer een boodschap.

In het kader van de klimaatdiscussie wil ik jullie deze ook niet onthouden:
www.youtube.com/watch?v=lL6uB1z95gA
Zeer leerzame kost ook.

De waard zijn gast | 15-01-20 | 21:37

Iemand doodwensen. Ok, vrijheid van meningsuiting gaat wat mij betreft heel ver, al is dit op het randje. Eigenlijk verder over het randje dan "minder, minder, minder", wat van mij ook gewoon mag, want dat blijft nog in het vaag over het "hoe dan?".

Ben denk ik één van de weinigen die Jiskefet destijds nooit zo heel grappig vond. Heb geloof ik ook niet erg veel van ze gezien. We moesten\mochten met de klas de Sinterklaas-aflevering kijken van een wat, laten we zeggen, aparte leraar. Misschien was ik te jong of net en preuts opgevoed, maar ik vond het vooral ranzig en banaal, niets komisch aan. Staat me ook iets bij met een Tell Sell parodie, nou, één of ander ding in je reet geramd krijgen na emmers geleuter aanhoren erover, lachen, gieren, brullen...

Ieder z'n ding zeg maar.

Wol | 15-01-20 | 21:33 | 1

Heb het fragment nu even (onverstaanbaar) bekeken i.p.v. me op de platte tekst te baseren. Misschien dat ik met enige goede wil het als een cynische opmerking kan zien, i.p.v. een doodswens. Meer gericht tegen de rancune van de dame naast hem dan een wens van hemzelf. Ik hoop maar dat dat het is.

Wol | 15-01-20 | 22:13

Ach gut, wat zielig om die uitgegroeide puber zo aan te pakken. Misschien een snuifje lavendel om van de schrik te bekomen?

bdn01 | 15-01-20 | 21:27

Hermann Gö.. Koch is net als Balthasar Gerarts een minderwaardig mensch.

IndoFortuyn | 15-01-20 | 20:40

Misschien kan hij een Wiedergutmachungschnitzel klaarmaken voor Terry

SicSeb | 15-01-20 | 20:05 | 1

Jawohl! Eenzame klasse onze Jiskefet boys. Ook nu nog. En zéker alle drie.

Tjeempje | 15-01-20 | 20:11

Tjeempje, Die Herman mag ik wel. Ook errugh gelachen.

Tjeempje | 15-01-20 | 20:02

Ja, kijk, je hóeft niet inhoudelijk te reageren. Je kan ook het equivalent doen van kliederen met verf in de peuterspeelzaal van juffrouw Jinek. Omdat 'zullie' dat ook steeds doen.

SIogra | 15-01-20 | 19:47

Walgelijk hoe die kut van een Jinek er zogenaamd om zit te lachen.

djs | 15-01-20 | 19:29

Koch is helemaal niet links en de meeste mensen daar ook niet. Die conformeren zich gewoon aan de linkse meute. Als de nazi's aan de macht waren, hadden ze geklapt om jodengrappen.

Selassie | 15-01-20 | 18:57 | 3
-weggejorist-
Crump | 15-01-20 | 19:00

Het zal maar oorlog zijn en je woont naast Koch.

SIogra | 15-01-20 | 19:48

Daar kon je best eens gelijk in hebben.

2tribes | 15-01-20 | 21:06

Ik wens Herman een wandeltocht OP de snelweg, en diegene die zonodig mee moesten lachen eigenlijk ook wel... zijn we daar ook eens een keer vanaf... vieze smerige linkse kliek... Pim Fortuin alweer vergeten..? Vuile linkse tyfusratten

Crump | 15-01-20 | 18:57 | 1

Ontspannen maar,denk aan de dierenwinkel.

ger1306 | 15-01-20 | 21:27

“Gehgehgeh, gekke Jos toch”, zou Edgar zeggen.
Koch : ooit briljant, thans besmet met het FreekVirus.
Nu al...
En dan dat publiek!
Meh meh meh. KlapscHaPen.

Ruimedenker | 15-01-20 | 18:40

Nou daar gaan de Jiskefet dvd's.... 1-2-3... Toedeledoki!

Flip468 | 15-01-20 | 18:21 | 1

Hihi. Tsja, nu een lezersplubiek...

ger1306 | 15-01-20 | 20:45

We gunnen Herman Koch een woning in de Bijlmerflat wijk H, maar die lamlullullo woont natuurlijk in de Gouden Bocht op de Heerengracht.

IndoFortuyn | 15-01-20 | 18:14
-weggejorist-
tonysMelody | 15-01-20 | 18:13

Een hok vol mensen die vinden dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is en democratie een van de peilers van ons bestaan is. Tenzij ze een mening horen waar ze het niet mee eens zijn of er een politieke partij is die volgens hen niet kan. Dan zijn de rapen gaar en wordt er alles uit de kast gehaald om diegene zwart te maken en het liefst hopen dat er een volkert opstaat om ze van het kwaad te ontdoen. Waar blijft het groot goed en de peilers dan als je je niet neer kan leggen bij andermans mening?

brie-de-penis | 15-01-20 | 17:55 | 3

Het blijkt ook een mondiaal probleem te zijn. In de VS kunnen deze antidemocraten het ook maar niet verkroppen.

Eirrah2000 | 15-01-20 | 18:13

Inderdaad! En ik begin in te zien dat de Nazi Duitsland sketches in hun Jiskefet periode (Wolfgang & Günther) kennelijk helemaal niet hilarisch bedoeld waren.

squadra | 15-01-20 | 18:19

Moet je hetzelfde eens onder het topic over Denk plaatsen. Dat wordt lachen.

Erikjan79 | 15-01-20 | 20:03

Hij lijkt op Peterrrrr

Kopieerapparaat | 15-01-20 | 17:49

Lullo

squadra | 15-01-20 | 17:47

Dat algoritme is zo vernuftig, juist hier Axereclame plaatsen.

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:37

Jammer maar helaas: de verzameling Jiskefet dvd’s gaat vanavond de container in. Dat je het niet eens bent met de opvattingen van iemand is prima, maar op meesmuilende manier iemand doodwensen, teneinde bij eventuele ophef op een lafhartige manier je keutel weer in te trekken is beneden ieder pijl. Herman Koch staat vanaf nu gelijk aan Marcel van Dam.

De Pilsvogel | 15-01-20 | 17:34

Ik heb me dus niet vergist in deze Koch. Van de figuren van Jiskefet vond ik hem altijd de minste en gluiperigste en dat speelde hij niet, en bovenal iets van een Volkert van der Graaf uitstraling hebben. Die man wekte bij mij onmiddellijk weerstand. Nogmaals ik heb me dus niet vergist.
Mijn vriendin heeft een boek van hem in de kast staan, dat gaat nu in de kliko.

Broadsquire | 15-01-20 | 17:08

Deze grappen waren er in de aanloop naar 6 mei 2002 twee ook. Hahahaha en weer verder met demoniseren. .........en dan straks met droge ogen beweren "wir haben es nicht gewusst"

Eirrah2000 | 15-01-20 | 17:01 | 1

Dat soort fluimen als h.koch) krijgt spontaan een natte onderbroek alleen al bij de gedachte. En de nood voor mama Jinek is hoog.

biebop | 15-01-20 | 17:09

Ík vond hem alsof detective/filosoof herr Tampert leuker.
Helaas typisch links dingetje je deugende zelf als übermensch voorbeeld voor alle anderen zien en iedereen die afwijkt van jouw visie en mening als untermenschen neerzetten. En als dan de ondeugende met een weerwoord komt breekt de hel los.

Carlos_I | 15-01-20 | 16:56

Kan iemand Herman Koch uitleggen dat Jiskefet briljant was ondanks zijn aanwezigheid en niet dankzij?

K. Westergaard | 15-01-20 | 16:54 | 2

Moeilijk.

biebop | 15-01-20 | 17:10

Misschien leest 'ie mee.

Harbard | 01-02-20 | 23:36

En dan die stompzinnige opmerking van Schouten over Trias Politica.

Ze is blijkbaar nog aan het zoeken waar de koe de klepel heeft hangen.
Stieren hebben klepels, koeien hebben tepels, tuthola.
Dus als je de klok hoort luiden weet je waar je moet kijken!

Bolhoed | 15-01-20 | 16:53 | 1

En je moet haar uitleggen dat de meeste stieren 2 ballen hebben.l

biebop | 15-01-20 | 17:11

Koch was goed als de humorloze Tampert, hij speelde zichzelf.

lingo star | 15-01-20 | 16:40

Arrogant mens met een te hoog opgeschoven haarlijn, Twump dit Twump dat.

piet7003 | 15-01-20 | 16:39

Ok. Boomer.

Tiscali-2 | 15-01-20 | 16:26

Koch heeft gisteravond kaartjes gekocht voor het deugbal. That’s all.

ristretto | 15-01-20 | 16:18

Hij maakt een niet leuk grapje en half twitter staat op zijn achterse benen. Wees geen twitter, laat gaan

Petroselinum crispum | 15-01-20 | 16:07

Ach, een Marcel van Dammetje light.
En het ook allemaal en er wordt gewoon om gelachen.

letopuwzaak | 15-01-20 | 15:59

Hond Koch mag zeggen wat ie wil. Vrijheid van meningsuiting. Kunnen incasseren, daar komt het op aan. Voor Baudet betekent het alleen maar reclame. Niks mis mee.

Willibald von Klúúúk | 15-01-20 | 15:28

Een behandeling langs de snelweg. Wat is dat toch met die links mensen die een politiek tegenstander letterlijk doodwensen. Rosenmöller die Fortuyn doodwenste en nu deze knakker. Geen moraal hebben ze.

IkwilJinekwel | 15-01-20 | 15:27 | 4

En dan die klapgeit Jinek, wat een domme gans!

old shaterhand | 15-01-20 | 16:02

@old shaterhand | 15-01-20 | 16:02: is wel zo.

IkwilJinekwel | 15-01-20 | 16:22

Heel simpel: Links is voor vrijheid van meningsuiting behalve als iemand anders denkt dan zij. Aangezien in dat geval links geen plausibele tegenargumentatie heeft is het meest makkelijk om iemand uit de weg te (laten) ruimen. Dat is probleem oplossen gezien vanuit linkse hoek.

Ronnie02 | 15-01-20 | 16:32
▼ 1 antwoord verborgen

Er was ook nog een mevrouw in die uitzending die meende dat Baudet de trias politica schond of iets dergelijks.
Hoe krankzinnig wil je het hebben?
Het is nl. andersom. De rechterlijke macht is zich inmiddels met de bestuurlijke (uitvoerende) macht gaan bemoeien, dat niet in rechtelijke zin, maar in bestuurlijke. De rechters maken inmiddels beleid en zij zijn het die de trias politica schenden. Baudet is hij die er op wijst. En hij heeft hier gelijk.

6638-12345 | 15-01-20 | 15:06 | 2

Ik ben bang dat Herman Koch merkte dat Carola Schouten iets heel doms aan het zeggen was, wat in het voordeel zou uitvallen van Baudet, en toen kwam met zijn 'leuke opmerking', met succes. Ze kreeg niet de kans haar verhaal af te maken. Het is een achterbaks mannetje.

grietmetgroenefiets | 15-01-20 | 15:26

@grietmetgroenefiets | 15-01-20 | 15:26: Met grappig doen kun je inhoud vermijden. Jammer.. Al weet ik niet of-ie 't nu met opzet deed. Een dergelijke houding is er mogelijk bij 'm ingebakken.

6638-12345 | 15-01-20 | 17:40

Het was gewoon een hele slechte “grap”. Niet doordacht en geen punt. Het had niks te maken met het onderwerp van de kritiek op de Hoge Raad, het had ook niks te maken met het probleem van snelwegwandelaars, waar sowieso al geen verband mee te leggen is, en het had niks te maken met kritiek op Baudet, anders dan een doodsverwensing. Tja... wat moet je daar nu mee? Niks.

Stormageddon | 15-01-20 | 15:05

Lekker lachen om een doodskist met Jetten erop en een aan flarden geschoten hoofd van Klaver. Maar o wee als je een opmerking maakt over zijne Koninklijke hoogheid Baudet, dan beginnen de domrechtse zolderkamers weer te ronken.

Snowflakes.

Ardbeg | 15-01-20 | 15:02 | 6

Bekijk t van de zonnige kant, er zijn door dit ‘grapje’ bij enkele twijfelaars misschien eens de luikjes voorgoed open gegaan waardoor ze nou eindelijk eens snappen dat we naast een heel gevaarlijk linkse regering ook te maken hebben met een nog gemener linkser media-apparaat van diezelfde regering.
Een paar stemmen voor FVD/pvv erbij dus!!
Enke simpele zielen die het leuk vind om te geloven dat je de wereldthermostaat kan beïnvloeden en alle zielige mensen hier naartoe moet halen kunnen om dit soort droeve opmerkingen lachen.... Thierry is een held!

Bali Lovert | 15-01-20 | 17:15

Hoho, ik heb me over die kist uitgesproken. Dat is is net zo goed een taart voor Pim.
Dat hoofd heb ik niet meegekregen.

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:40
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Kernsplijter | 15-01-20 | 15:01 | 2

Wateenonzin
Heb gekeken Koch zei het
Jinek wist geen houding te geven en lachte
Niets geks aan hoor

Assepoester1983 | 15-01-20 | 14:59

Het slachtoffer in deze is de besmuikt lachende Carola Schouten. Wát een misser dat ze er niets van gezegd heeft.

Jinek zat zoals gewoonlijk weer "heel spontaan" en helemáál niet gespeeld in haar broek te pissen van het lachen, het is en blijft een gluiperig wijf waar weinig tot niets oorspronkelijk of oprecht aan is. Ach die meid Deugt zo hard op het moment, die zal dus gegarandeerd een keer door de mand gaan vallen.

Macroglossum | 15-01-20 | 14:55 | 1

Jinek viel al door de mand toen ze Hillary Clinton als onderzoekjournalist zo keihard interviewde toen de term deplorable people ter sprake kwam waarmee ze de burgers in de VS bedoelde die op een politieke tegenstander wilden stemmen....... Zelden een journalist zo sterk zien optreden.....
Of,... wacht....

dijkbewaker | 15-01-20 | 15:12

Heeft herr Koch weer een nieuw boek uitgebraakt? Ik vond hem van de drie jiskefets altijd de meest oninteressante type. Ja, dan ga je boekjes schrijven en laten zien hoe politiek correct je eigenlijk bent. Hoerrr!

antonconstandse | 15-01-20 | 14:55 | 1

Herman Koch was al schrijver vóór Jiskefet.

Prze***walski | 15-01-20 | 15:32
-weggejorist-
ET007 | 15-01-20 | 14:40 | 1

Ik kijk deze bagger op verschillende zenders bewust niet meer. Tijdens het zappen gisteren blijft het dan voor de eerste keer toch maar opstaan, ik gaf het toch een kans. Wat on-ge-fucking-lofelijk naïef van me zeg! Wat een bevestiging weer.... De grap, die mag je maken, gepast of ongepast, maar dan de reactie.... bizar. Niet doorvragen, geen kritiek, geen correctie, gewoon lachen en dan nog even gezamenlijk (inclusief collega) goedkeurend klappen voor een verkapte doodswens. Schaamteloos en schandalig.

Danold_Trump | 15-01-20 | 14:40 | 6

@miko | 15-01-20 | 15:22: Je krijgt het hier wel mee. En aan die korte fragmenten heb ik meer dan genoeg.

CalamityJane | 15-01-20 | 15:25

@Schoorsteenveger | 15-01-20 | 15:14: Evaatje doet haar zelfde kunstje als bij de NPO, en toen vond ik haar al niks. Vroeger was ze wel fris en fruitig, maar ja sinds Brammetje?

AdPatat1960 | 15-01-20 | 19:41

@miko | 15-01-20 | 15:22: geloof me, ik hoor daar niet bij. Ik heb lang geleden van deze bagger afscheid genomen, maar kijk nog wel tv. Heel soms keek ik even Beau, maar ook hier weinig evenwicht in gasten en weinig echt kritische vragen

Danold_Trump | 15-01-20 | 21:55
▼ 3 antwoorden verborgen

De minister van stikstofpaniek geeft de voorzet met haar waarschuwing voor de opvattingen van "die meneer" over de rechterlijke macht. Dan volgen de matige grap, de onnozele reacties van Jinek en tafelgenoten en het "spontane" applaus.
Een en ander is in de context van de algemene demonisering van Baudet toch niet zo fris.

Schmalz | 15-01-20 | 14:38

Herrmann Cock ist ein Schwanz.

Gaat het niet dan? | 15-01-20 | 14:32

heb trouwens ook wel eens langs de snelweg gelopen met pech, op weg naar de dichtsbijzijnde praatpaal. Ik ben er nog steeds.

jan-lul-de-behanger | 15-01-20 | 14:32 | 1

M.a.w. U gaat er ook van uit dat een wandeling naast een snelweg wel eens erg gevaarlijk zou kunnen zijn en dat er een kans bestaat om aangereden te worden en te overlijden? Dit beeld hebben de meeste mensen hoor! U heeft veel geluk gehad die dag!

Eirrah2000 | 15-01-20 | 15:13

In het onderwerp ervoor ging het over lopen langs de snelweg. Dat dit steeds meer voorkomt. Niet over het feit dat daar doden bij vallen. Sterker nog: Het ging erover dat wandelen langs de snelweg wel erg saai en somber moet zijn. Bij het volgende onderwerp over Baudet zei Koch "die gun je een wandeling langs de snelweg". Ik zie hier echt geen doodswens in. Hysterisch gedoe. Dat is het. Van iedereen en z'n moeder op de 'social' media.

YoMoms | 15-01-20 | 14:31 | 2

Kijkt u het nog maar eens goed terug samen met uw moeder of iedereen zijn moeder

Danold_Trump | 15-01-20 | 14:45

Wat een stompzinnige reactie! Het snelweg-item ging wel degelijk over het feit dat wandelen langs de snelweg levensgevaarlijk is. Er werden zelfs beelden getoond van een fataal ongeval. Direct hierna iemand een wandeling over de snelweg toewensen is een directe doodsverwensing. Niets meer, niets minder. En hier over lachen is al net zo onsmakelijk/stompzinnig.

Zegmaaru | 15-01-20 | 17:15

VVMU niks meer, niks minder. Opvallend is echter wel dat iedereen inclusief het klapvee in een lachstuip schiet, blijkbaar zijn er geen Terry fans in de zaal. Als die al bestaan want iedereen op televee lacht Terry altijd uit.

Balletje Mayo | 15-01-20 | 14:26

Een ietwat Duits klinkende achternaam, nuff said...

Cor Zakov | 15-01-20 | 14:25 | 1

Dan zou je zo maar een nare oorlogsgeschiedenis in de familie kunnen hebben. Iets met dienstplicht als Duitse grootvader of als joden gevlucht voor kristallnachten.

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:43

deugend klapvee . ieeeee

klimaatsloper | 15-01-20 | 14:25

Haha, nooit langs de snelweg gelopen. Maar wel met z'n reet op een bierspoelborstel gezeten. Niet veel mensen kunnen dat zeggen.

Gummibrösel | 15-01-20 | 14:22

Wat vallen er voor mij de laatste tijd in rap tempo mensen van hun paddestoel zeg .. mensen van wie je totaal geen belang bij hebt (“acteurs” oa) dat ze HUN politieke voorkeur uitspreken.. röt töch üp! Zum kotzen! Zo jammer allemaal..

All_Anonymous | 15-01-20 | 14:19

eris toch nergens gezegd dat wandelen langs de snelweg een zekere dood betekend.

Satria | 15-01-20 | 14:19 | 2

U legt dat verband anders wel en ik kan u geruststellen dat iedereen dat doet! Zó was die grap dus zeker wel bedoeld.

Eirrah2000 | 15-01-20 | 15:14

Weet je wel hoeveel stikstof en fijnstof je dan inademt?

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 19:15

Jadieja. Adrem man. Grap moet gemaakt kunnen worden. Maar zo'n Koch ziet dus geen enkel probleem in de politisering van het rechterlijke apparaat? Maar als de scheiding der machten in fucking Polen in het gedrang komt, dan is er wel spraken van een urgent probleem. Manmanman

Gen. Maximus | 15-01-20 | 14:15 | 1

Ja, Koch zakte door het ijs. Daar helpt een moeilijk brilletje niets aan.

Hommel | 15-01-20 | 14:28

Ok heb Het Diner op tafel liggen. Ga ik in de tuin verbranden. Zal hem leren.

Tapioca pudding | 15-01-20 | 14:12 | 1

Weet je wie ook aan boekverbrandingen deed?

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:44

Uitspraak 1: “wilt u meer of minder Marokkanen in dit land?“ —> gevolg: massale publieke verontwaardiging, vooringevulde aangifte formulieren en een slepende rechtzaak.
Uitspraak 2: “ik gun het Thierry Baudet dat hij aangereden wordt langs de snelweg”. —-> gevolg: hahahahahahahaha + applaus.
Conclusie: VVMU geldt blijkbaar alleen voor links.

Mark zit te Dutten | 15-01-20 | 14:10

Wie is Herman Koch?

DeterioraSequor | 15-01-20 | 14:07 | 3

Geen id, heb ook nooit van hem gehoord.

Gaat het niet dan? | 15-01-20 | 14:34

Lullo!

Petroselinum crispum | 15-01-20 | 16:13

Stier Herman was toch de eerste genetisch gemanipuleerde stier ?

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:45

Moet kunnen. Vvmu of zoiets. De vraag blijft echter wel wat de reacties geweest zouden zijn wanneer dit over bijvoorbeeld ene Klaver of Jetten geuit zou worden. Iets in de trend van ‘ de schuld van GeenStijl, etc.’

Gomezlopez | 15-01-20 | 13:59

Ik weet niet wat nou het irritantst is, de zwakke "we" grap, die triomfantelijke bek van die Koch achteraf, de zogenaamde lachstuip van die blonde, dat bekkie van Carola Schouten van "ik mag niet lachen maar ik doe net alsof ik toch een beetje moet lachen", die zogenaamde eensgezindsheid in het publiek, jezus ik wordt gek.

wilmeister00 | 15-01-20 | 13:47 | 4

Links is ook gewoon een sekte. Kijk maar bij de reactie’s op sommige topics van nu nl

Bali Lovert | 15-01-20 | 18:37
▼ 1 antwoord verborgen

Ik had nog nooit van die kwibus gehoord, maar van mij mag ie dit soort pogingen tot humor wagen. Het zou Baudet waarschijnlijk ook een worst wezen. Maar dan ook niet zeuren over stickertjes plakken op vooringenomen reporters of doodskisten met namen van links-extremistische politici.

kunstliefhebber | 15-01-20 | 13:47 | 4

Dit dus.

Rohin | 15-01-20 | 14:56

@austinhealey | 15-01-20 | 13:55: debiteuren crediteuren 1 keer een stukje gezien. Bijzonder flauw, daarna nooit meer gekeken. Haalt het qua niveau bij lange met Engelse en Amerikaanse comedyseries. En dat dit figuur daarin speelde was me ook niet bekend. Dus ja, serieus.

kunstliefhebber | 15-01-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, ook dit is vrijheid van meningsuiting. Al ligt hier wel een impliciete doodsverwensing op tafel. Lastige casus.

JJMS | 15-01-20 | 13:45 | 1

D3 vrijheid van penisuiting, die wordt pas echt met voeten getreden.

Shoarmamasutra | 15-01-20 | 17:46
-weggejorist-
Phreack | 15-01-20 | 13:41

herman wie???

Tjemig | 15-01-20 | 13:37 | 1

Niet gering

Tapioca pudding | 15-01-20 | 14:13

Die grap zal me worst wezen. Wel vraag ik me af wat er zou gebeuren als het andersom was, een rechtse maakt zo'n grap over een links politicus. Ik denk dat men ter linkerzijde iets als "fascisme" gaat brullen.

6638-12345 | 15-01-20 | 13:33 | 1

De media zou op tilt slaan.

jaap932057795966 | 15-01-20 | 16:15

Nou nou,wat een enorme foute grap. Kan me wel gekkere dingen voorstellen. Dit is een vrij donker grapje. Die uitspraken van die politieman ooit over wilders mollen vond ik toch wat gekker,dat was ronduit bedreigend en die kaffer zag ik laatst weer aan tafel zitten bij een luluurtje op de televee.
www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE

miko | 15-01-20 | 13:15 | 4
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
de euro middenweg | 15-01-20 | 13:12

Kies de humor die bij je stempas hoort.

de euro middenweg | 15-01-20 | 13:12

Ik mis de context. Ik plaats deze opmerking wel in de categorie zwaktebod.

minnenman | 15-01-20 | 13:12

Niet erg grappig maar om er nou zo'n ophef over te maken. Het vreemde is dat iedereen in een ongemakkelijke neplach schiet omdat dit moet.

Overigens heeft Baudet gewoon gelijk en begint mevrouw een raar verhaal af te steken. Er is in Nederland inderdaad een scheiding van machten en dat betekend dat de rechter specifieke wetten moet toetsen en niet aan de hand van "universele mensenrechten" de regering allemaal beleid voor gaan schrijven over klimaatverandering, het "terug halen" van terroristen kindjes die niet eens in de Nederlandse burgerlijke stand zijn opgenomen en vaak daar zijn geboren. Want dat is wat activistische rechters nu doen. Ze verzinnen een of andere subjectieve link met mensenrechten of andere onzin en dan dwingen ze de regering tot het voeren van een bepaald beleid niet voortkomend uit enige wet.

Stikstofproblematiek is anders want daar heeft de rechters slechts handhaving van bestaande wetten afgedwongen. De schuld daarvan ligt bij de regering en kamer, die de wet 1. niet had moeten aannemen. En 2: de wet na de uitspraak hadden moeten aanpassen.

naraga | 15-01-20 | 13:07 | 3

Ik zie de positie van de rechter wel. Als Nederland allerlei verdragen tekent, Marrakesh, Rechten van de Mens, en daar ontstaat internationaal jurisprudentie over, dan kan de rechter daar conclusies uit trekken.

Daarom moet je een Trump hebben die gewoon zegt: kent u die mop van dat verdrag? Dat verdrag is bij deze opgezegd."

Knufter | 15-01-20 | 13:12

@Knufter | 15-01-20 | 13:12:
Ik zie die positie niet. Nederland tekent een verdrag over de rechten van de mens. Dan komt een urgenda rechter langs en die roept dat klimaatverandering een bedreiging is voor de rechten van de mens en daarom moet de Nederlandse regering haar klimaatbeleid gaan aanpassen. Dat heeft helemaal niets meer met het verdrag zelf te maken maar gewoon een rechter die ergens een link tussen legt die er helemaal niet is.

naraga | 15-01-20 | 14:42

Ik gun Herman een wandeling OP de snelweg.

WarremeWors | 15-01-20 | 13:06 | 3

Idem !!!

aamert | 15-01-20 | 13:09

Wat is er mis met een ouderwetse spoorweg wandeling ?

sprietatoom | 15-01-20 | 13:09

Dan is wel zijn spoor weg.

Carryon | 15-01-20 | 13:12

Misschien kan Koch even kijken wat er in het pakketje zit van het joodse restaurant.

zoalsikhetzeg | 15-01-20 | 13:03

Eigenlijk neem ik het Koch, die ten koste van iemand in een “grap”reflex schoot, niet eens kwalijk. Het is dat selectieve lachapplaus van een stelletje bewuste dombos in de studio dat het zo gevaarlijk maakt.

Carryon | 15-01-20 | 12:56 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Koch, Verworden tot een haatzaaiend Extreem links Untermensch.. waar gaat het naar toe op de NL tv. De een na de andere linkse rakker wenst zijn politieke tegenstander Dood..
Als het zo moet En dit de tendens is dan wens ik Koch ook ook een voorspoedige wandeling langs de snelweg toe..

MINDER | 15-01-20 | 12:55

Zijn naam klinkt wel aardig Deutsch ...

Fi-Bu-Bla | 15-01-20 | 12:55

marco zat voor een soortgelijk (overigens ook dom) grapje een weekje thuis, maar de links deugerd mag hem gewoon inkoppen en allemaal mee lachen wat een kut programmqa.......

Habe das Gewust | 15-01-20 | 12:54

Jiskefet terugkijken verbieden is misschien een oplossing? Of talkshows? Moeilijk deze

Kladderadatsch | 15-01-20 | 12:54

Moet Tommie nu ook voor hem een liedje zingen?

Sinclair | 15-01-20 | 12:53 | 1

Poehee

lingo star | 15-01-20 | 16:30

Waar haal je ze iedere keer weer vandaan? Nog nooit van deze roeptoeter gehoord.

Fi-Bu-Bla | 15-01-20 | 12:53 | 4

@Fi-Bu-Bla | 15-01-20 | 12:56: Bekend van Jiskefet en momenteel zo'n beetje de succesvolste schrijver van Nederland. Ik moet altijd erg lachen om zijn boeken. Hij neemt alles en iedereen op de hak, ook zichzelf.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 13:20
▼ 1 antwoord verborgen

Had Koch toch slimmer ingeschat, maar nee hij is ook zo’n oerlinkse drol. Die Carola S. moet wat assertiever worden en niet als een schaap zitten rondkijken.

Hebbiehemookweer | 15-01-20 | 12:49

En dan nu het nieuws: Er was iets op TV gisteren.
Welterusten allemaal.

nieuwe_Deen | 15-01-20 | 12:46

Wat n hysterie weer Geen een van de snelwegwandelaars en fietsers heeft de dood gevonden tenzij deze persoon dat zelf wilde. Hoezo wenst Koch de PvD'er dood? Gaan we straks weer discussieren over welke humor wel kan en welke niet?

Weerduivel | 15-01-20 | 12:44 | 1

Doe niet zo onnozel. Wat denk jij dat Koch bedoelde?
En wat is een PvD'er?

Eagle0511 | 15-01-20 | 14:48

In het licht dat een politikus nog niet zolang geleden door een links iemand is vermoord als gevolg van een hetze door linkse politieke partijen (waarvan de personen weer topposities hebben in de politiek) tegen die politikus is dit eigenlijk helemaal niet grappig. Het lijkt me dat er aangifte gedaan zou kunnen worden wegen opruien. Valt me ook tegen dat die Schouten hier geen afstand van heeft genomen.

watazooi | 15-01-20 | 12:41

Voor anderen een enkeltje Finland en dan graag in het hoge noorden

likdoorn | 15-01-20 | 12:40

De opmerking is an sich best humoristisch...."iemand een wandeling langs de snelweg gunnen".... ik kan er wel om lachen.

Behangdelul | 15-01-20 | 12:38 | 1

Je doet je naam dan ook wel eer aan.

aamert | 15-01-20 | 13:11

Zit hier met een gare desktop met onboard speaker en kan niet verstaan wat die Herrman Cock zegt, kan iemand het voor mij ontcijferen gerne bitte danke.

Gaat het niet dan? | 15-01-20 | 12:38 | 1

Hier het zelfde ...

swebe | 15-01-20 | 12:47

Verder vind ik het inhoudelijk ook beroerd. Baudet heeft een punt. In de Urgenda zaak heeft de Hoge Raad op grond van de artikelen 2 en 8 van EVRM de regering "veroordeeld". Tot nu waren de punten 2 en 8 (in het kort gezegd recht op een veilig leven) alleen gebruikt voor specifieke gevallen waar een concrete en acute bedreiging plaatsvond. Gaat de rechter nu ook alcohol verbieden? Dat kan met dezelfde argumenten. In plaats van inhoudelijke argumenten wordt Baudet belachelijk gemaakt. Los van de grap, waarvan ik overigens denk dat ie voorgekookt is. Dus een giechelprogramma over serieuze onderwerpen van een hoog deugniveau, what can possibly go wrong.

nancystjago | 15-01-20 | 12:34

Kan iemand het even vertalen? Dat juffie probeert op een gegeven moment iets van 'tegen' uit haar bek te krijgen, maar voor de rest zijn ze geen van allen te verstaan.

obominotie | 15-01-20 | 12:33

Knap zeg, al die mensen die van te voren kunnen raden wat de talkshow is die je gezien moet hebben.

frank87 | 15-01-20 | 12:31
-weggejorist-
MAD1950 | 15-01-20 | 12:30 | 17
▼ 17 antwoorden verborgen

Zo grappig was het nou ook weer niet. De tijd van grappig zijn is voor deze man allang voorbij met z'n zure bakkes.

Digitaal Smoelwerk | 15-01-20 | 12:27

Ach, hypocrieten, what else is new. Bij een doodskist van Jesse Klaver achterop de truck is het huilie huilie in de mainstream maar Baudet met regelmaat in allerlei vormen doodwensen is lachen.

Alleen omdat Baudet (samen met Ronald Plasterk en Ronald van Raak overigens maar dat terzijde) aangeeft dat rechters buiten hun trias politica lijntjes kleuren door politiek beleid af te dwingen wat ze overigens zelf toegeven in interviews en artikelen aangaande het Urgenda-vonnis. Het is het volk ingelepeld dat d66 rechters heilig zijn en altijd gelijk hebben en dat Baudet satan is die fout is, tja.

GroetenVanUrk | 15-01-20 | 12:26 | 1

En zelfstandig nadenken al een teken is van het willen opstarten van de treinen naar het oosten

Kladderadatsch | 15-01-20 | 12:56

IK weet niet wat ik hiervan moet denken. Ik weet wel dat ik terug verlang naar de tijd, dat Youp van 't Hek kon oproepen tot het doodspuiten van parlementariërs, zonder dat 'de sociale media' hem gelijk wilde lynchen: zie books.google.nl/books?id=FQl0AAAAQBAJ...

Giraf01 | 15-01-20 | 12:25

Heuy we hebben allemaal lange tenen. Heerlijk.

leisure suit larry | 15-01-20 | 12:23

Er is geen ophef dus we creëren ophef, ja echt alles voor de kijkcijfers!

spamzuiger | 15-01-20 | 12:23 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 15-01-20 | 13:04

Als de grap in de meest platvloerse TV tafel van Wilfred Genee gemaakt zou zijn door Derksen of van der Gijp zou Wilfred er ogenblikkelijk op gereageerd op hebben met"Doe dat nou niet we wensen niemand hier de dood" enz.... Gijp zou " Nee, dat meen ik natuurlijk niet en Johan begint uit te leggen dat het een stamcafé uitzending is wat je met een fors korreltje zout moet nemen.
Ik schat Wilfred ook wel een stuk hoger in dan Jinek die met haar Hillary adept zijn toch wat journalistieke objectiviteit te grabbel gooide.

dijkbewaker | 15-01-20 | 12:23 | 1

Wilfred is inmiddels ook vrij politiek correct geworden, want ja, hij wil wel zijn brood in Hilversum blijven verdienen.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 13:21

"Ik gun Jesse Klaver en wandeling langs de snelweg."

Man man zelfs als ik dat hier typ is het bijna Joriswaardig. Kut NPO.

Knufter | 15-01-20 | 12:23

de dag dat links wordt uitgekotst nadert met rasse schreden. Jinek gaat verliezen, let maar op.

jan den hollander | 15-01-20 | 12:22 | 1

Team Twamp!

kaasfondue | 15-01-20 | 12:25

Ze hebben niet eens door dat ze uiteindelijk van de zenuwen voor Baudet klappen. De maatschappij is dermate ziek dat de kuddedieren niet meer weten wat ze doen. Ze hebben dus een leider als Baudet nodig die ze weer zelfrespect en toekomst biedt. Pim probeerde het, de gevolgen zijn ons bekend.

Whas | 15-01-20 | 12:21

Tenenkrommende linkse haat tv. Jinek in een deuk om misselijkmakende "grap" Jensen !! Waar ben je?!!

Kwelbuiskijker | 15-01-20 | 12:20

Probleem zit m vaak in de ene groep kan geen grappen hebben over de ene politicus, de andere niet over de andere. Maar je moet juist grappen maken over alle politici en machthebbers. Trek alle macht in twijfel, controleer hem, wees kritisch, tegen Trump, Obama, Baudet of Klaver altijd en overal.

Europees_Aanbesteed | 15-01-20 | 12:20 | 1

Zulke grappen hoor je nooit op de Nederlandse tv over de linkse politici , nooit op gevallen ?

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:23

Kijk, Marco v Basten, zo kom je WEL weg met een "slechte grap".

Gerf | 15-01-20 | 12:20

Heb niets met politiek, allemaal show. Maar wat een lange tenen om een droge opmerking.

Pluisbaard | 15-01-20 | 12:18 | 3

Maak jij die opmerking op tv maar eens over Klaver of Rutte of Jetten of Mohammed . Eens kijken welke kant de langste tenen heeft .

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:21

Ik denk dat zo'n opmerking prima kan. Wat er stoort is de eenzijdigheid. Wie zo'n opmerking over bijvoorbeeld Jesse Klaver zou maken, heeft voor het laatst aangeschoven in die show. Dát is wat stoort.

Knufter | 15-01-20 | 12:21

@Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:21: Over Mohammed mag sowieso niets gezegd worden. Al zie ik die ook niet meer langs de snelweg lopen.

Pluisbaard | 15-01-20 | 12:49

Herman Koch .. voormalig links knuffeldiertje probeert in een laatste stuiptrekking
nog eenmaal a la Freek zijn gedroomde achterban te pleasen en kijkt tevreden om zich heen : ik ben in lange tijd niet zoooo leuk geweest ... en Eva mag "oohh Herman " zeggen .

daytripper | 15-01-20 | 12:18 | 3

Koch is nauwelijks politiek correct. Hij neemt de multiculturele samenleving ook behoorlijk op de korrel.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 13:22

@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 13:22: Pvd Kuifje, je kunt mensen chiquer op de korrel nemen. Dat volkje is mij het verachten niet waard. Ik heb serieus meer respect voor zogenaamde tokkies. Die missen in ieder geval de misselijk makende pretenties .

CalamityJane | 15-01-20 | 15:09

En wat mij opvalt bij de mensen op de foto; allemaal zelfgenoegzaam dik gevreten volk. En ach, dat meisje dat door moet gaan voor een minister. Niet echt een licht hè? Wat ik er maar mee wil zeggen: Geen aandacht aan besteden. Het is echt een minderheid die weliswaar een grote bek opzetten en gebruik maken van de linkse media maar dat heeft geen effect op de FVD die elke dag blijft groeien. Het blijft wel vreemd dat Koch, toch een van de leden van Jiskevet, een club die per definitie met platte lol de bijl hanteerde aan de wortel van de samenleving zich zo goedkoop en troosteloos uitlaat. Ben ik saggerijnig, dan kijk ik zo nu en dan een oude Jiskevet en mijn dag is weer goed. De neergang van Koch is zo iets als de Hindenburg die brandend ter aarde stort. Een einde van een tijdperk van ongecontroleerde humor. Jammer. Maar de oude Jiskevets blijven en dat is mooi.

forecastle | 15-01-20 | 12:14 | 1

Helemaal eens!

jel.10 | 15-01-20 | 12:17

Kan iemand aan deze buiten NL wonende even uitleggen wat er of grappig of fout is aan die grap?
Heb ik wat gemist?

Ikdus | 15-01-20 | 12:13 | 2

Ja kennelijk een paar decennia politiek.

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:18

Nee, volkomen onduidelijk waar dit nou over gaat behalve een doodswens-uiting aan het adres van een politicus. Humoristische element niet aanwezig.

Nuchternederland | 15-01-20 | 12:18

Tsja. Had Herman hoog zitten als schrijver en acteur. Vroeger nog wel eens een biertje mee gedronken in Hesp. Kwam ook wel in Het Gewone Mensen Cafe. Dit was was gewoon een rukgrap, hoop ik. Hij schopte voorheen juist tegen het gesubsidierde linkse kunstwereldje.

Piet Karbiet | 15-01-20 | 12:11 | 2

Zei hij na de 'grap'dat het maar een flauw grapje was ? Heb ik niet gehoord ,maar misschien komt dat door alle bijval die hij kreeg.

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:14

Ja, vroeger wel !

Boerzonderkiespijn | 15-01-20 | 17:20

Prima grap, tere reaguurderszieltjes die hier niet tegen kunnen moeten eens nadenken hoe ze zouden reageren als deze grap over Klaver werd gemaakt. Maak je allemaal niet zo druk en Koch blijft een held.

Hunter S. Thompson | 15-01-20 | 12:11 | 4

Maar wat is de grap dan? Out of the blue uitkramen "ik hoop dat hij een ongeluk krijgt"' is toch niet grappig? Tot op heden heeft niemand hier mij kunnen uitleggen wat er grappig is aan een dergelijke gemompelde kreet.
Mis ik de context, of is dit tegenwoordig al humor om iets absurds te zeggen?

Nuchternederland | 15-01-20 | 12:21

@Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:17: Ten eerste is Jinek nooit mals voor klaver, kijk maar wat afleveringen terug. Het gaat er vervolgens niet om of die grap met klaver gemaakt wordt op de NPO, dan kijk je naar Jensen daar namelijk wel. En als die grap gemaakt wordt over klaver hoor je geen reaguurder piepen. Gewoon niet zo aanstellen. Herman Koch is een van de beste Nederlandse schrijvers van het moment, verwantwoordelijk voor een van de meest grappige shows in de geschiedenis van de Nederlandse tv en is dus wat mij betreft een held. Dat hij een andere politieke voorkeur heeft doet daar niets aan af voor mij.

Hunter S. Thompson | 15-01-20 | 12:25

@Hunter S. Thompson | 15-01-20 | 12:25: Maar dan nog: wat was er precies grappig aan de opmerking? "Ik gun Baudet een wandeling langs de snelweg".
Heb ik de rest van de mop gemist of muis ik juist de clou? Ik zie hem niet. Of heeft iedereen daar in de studio een bizar gevoel voor humor en ik niet?

Eagle0511 | 15-01-20 | 15:00
▼ 1 antwoord verborgen

Ben ik nou de enige die de grap niet begrijpt? Ik versta die Schouten niet eens goed. gaat over Baudet tegenkomen geloof ik, en dan zegt Koch "we gunnen hem een wandeling langs de snelweg".
Is dat grappig?
Nee, in de verste verte niet. Kan zijn dat ik het niet begrijp, maar voor humor moet er een aanwijsbaar apart of absurd element in zitten. Een doodswens voor een ander uiten is geen grap, maar het uiten van je haat voor een ander.
Wie doet even een poging om uit te leggen waarom de zaal uiteindelijk ging lachen? Dit is een serieuze vraag.

Nuchternederland | 15-01-20 | 12:09 | 6

@Nuchternederland | 15-01-20 | 12:24:
Koch wenst hem niet letterlijk een ongeluk toe, hij "gunt hem een wandeling langs de snelweg". De toehoorders moeten dan het bruggetje maken van "wandelen langs de snelweg is levensgevaarlijk" naar "Koch gunt het Baudet dat hij zichzelf in een levensgevaarlijke situatie brengt", naar "Koch hoopt erop dat het met Baudet slecht afloopt."

Schoorsteenveger | 15-01-20 | 12:32

In het item voor Baudet ging het over wandelaars langs de snelweg. In 2019 waren er meer dan in 2018. Klaar. Na het Baudet-item komt Koch dus terug op de snelweg. Snappie?

lilymar | 15-01-20 | 14:52

De man die de "grap" maakt is hier de bepalende factor.
Omdat hij samen met Jiskefet bekend staat als grappig zal deze uitspraak ook wel grappig bedoeld zijn dus klappen en lachen we maar, aldus het publiek.

Disabeltje | 15-01-20 | 23:58
▼ 3 antwoorden verborgen

"Without stupid people we would have no one to laugh at. Take the time and thank this stupid person for his contribution".

ZwengelMeister | 15-01-20 | 12:06

Mevrouw Schouten zegt het goed maar interpreteert het verkeerd. De scheiding der machten is een inderdaad groot goed. Dat betekent niet dat rechters boven alle twijfel zijn verheven, juist niet als ze aantoonbaar op de stoel van de politiek gaan zitten.

Lucifer | 15-01-20 | 12:05

Denk eraan, dat deze lieden alle andergestemden dood willen en daar hartleijk om lachen. Knoop dat in je oren he. Als ze de kans krijgen willen ze alle andersdenkende in gulags en concentratiekampen, daar over ginnegappen en denken dat het moreel ook nog eens güt is. Communisten bah....

HouseMaster | 15-01-20 | 12:05 | 4

Of men wordt 'geVolkerd'......

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:09
▼ 1 antwoord verborgen

12 februari geeft deze doodwenser een lezing bij Boekhandel Kramer & van Doorn in Zeist. Er is dan ook gelegenheid tot het stellen van vragen.

Ploeger | 15-01-20 | 12:04 | 2

hij zal daar wel snel weg zijn.

kaasfondue | 15-01-20 | 12:23

Als hij maar lopend komt via de ..............

Boerzonderkiespijn | 15-01-20 | 17:25

VVMU: ook voor Herman, die we overigens ook gewoon kunnen 'dood'zwijgen. Erg effectief!

Amsterdamsko | 15-01-20 | 12:03 | 2

Herman kijkt gewoon in welke hoek zijn kopers zitten.
Je kan je afvragen of je dan wel de goede boeken schrijft, maar dat is een ander verhaal.

Ray69 | 15-01-20 | 12:28

Mis ik wat?
Wat een ophef om niets.
Volgens deze CDA mevrouw moet Thierry oppassen met wat hij zegt?
Neeh..Hij heeft helemaal gelijk.

Datgingniegoed | 15-01-20 | 12:01 | 3

Als je in het kabinet zit word dit antwoord van je verwacht.

wiers | 15-01-20 | 12:04

Wat maakt het uit wat politici zeggen ; is veel gespin en extreem weinig wol.

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:12

@Datgingniegoed | 15-01-20 | 12:01
Ja, u mist iets.
Die CDA mevrouw is een CU mevrouw.

demaup | 15-01-20 | 12:13

Wat een lullo die Koch. En maar deugen. En Jinek maar lachen. En binnenkort Thierry maar weer eens uitnodigen omdat ie heeft gereageerd. Zo lopen de hazen.

aamert | 15-01-20 | 12:00

Baudet bashen mag want hij is tegen het klimafaat.

ProAsfalt | 15-01-20 | 11:59

Ik vrees dat Herman Koch zich mee liet slepen met de sfeer aan tafel dat het vooral leuk en lollig moest zijn. Beetje jammer dat zo iemand daar aan mee doet, maar het zat er wel wat aan te komen door eerdere jij-bakken in het gesprek richting Jinek. Blijft toch een held door debiteuren/crediteuren en jiskefet.

Ruikbaard | 15-01-20 | 11:59 | 1

nu echt toch wel een foute held. 'Het kan verkeeren',zei iemand uit onze 17e eeuwse literatuur al.

hertogvanzottegem | 15-01-20 | 12:10

Kijk niet meer naar die walgelijke linkse kliek. Gestart op Netflix met een nieuwe serie op aanraden van een vriend : Below the surface. Is echt aanrader, gisteren alle 8 geien. Heerlijk.

Willy Keutel | 15-01-20 | 11:59

Het leukste is nog wel: als Baudet nu even z'n tanden op elkaar weet te houden, kan dit de FvD alleen maar meer leden opleveren.
-
Dank, Herman!

bisbisbis | 15-01-20 | 11:58 | 5

@Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:26:
Ik vrees ook dat-ie daartoe niet in staat zal zijn.

Schoorsteenveger | 15-01-20 | 12:34

@Schoorsteenveger | 15-01-20 | 12:16:
Precies. Wat op het bericht dat Koch longkanker of een hersentumor heeft, en pak hem dan terug. Zal hij zelf ook om kunnen grinniken.

obominotie | 15-01-20 | 12:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Hulde aan Herman Koch, die ooit heel geestig was, dat ie nu naast de grote Freek de Jonge mag zitten.

GormSuil | 15-01-20 | 11:58

Zalig zijn de verwarden,zei zullen de aarde beërven.

wiers | 15-01-20 | 11:56 | 1

bederven

hertogvanzottegem | 15-01-20 | 12:11

Grappige mensen moeten niet ouder worden dan 49 jaar. Daarna veranderen ze in Alexander Pola -, Freek de Jonge -en Youp van 't Hekachtigen. De antisociale trekjes komen tot bedaren, de scherpte gaat er af, ze gaan nadenken, ze hebben een 'boodschap' - de domineeszoon komt in ze boven en het worden azijnzeikerts.

bisbisbis | 15-01-20 | 11:55

Ik had die man zo hoog zitten....

maruyama | 15-01-20 | 11:55

Natuurlijk mag Koch de grap maken, het lijkt alleen alsof hij het echt meent wat Jinek niet eens merkt. Ook al is Baudet blijkbaar een politieke vijand die je de dood wenst met gretige instemming van het deugvolk kan je als Jinek zijnde best er even op terug komen om op de doodswens wat dieper in te gaan.
Zoiets als" : Maar Herman, dat meen je toch niet en dan verder" ? Maar giechelbekje Jinek zat in een lachkick en mistte het moment blijkbaar. Net als de opmerking van de Politicus die Baudet verwijt te rommelen met de trias politica..... Nou nee, Baudet wil de trias politica juist versterken! Misschien is daar later op terug gekomen want ik heb slechts een kort gedeelte gezien van het geheel. Maar als het weer een avondje Baudet-Wilders_ Trump bashen is zoals in het verleden blijkt er toch weer niets verandert te zijn in het extreemlinks gedomineerde medialandschap waar politieke vijanden doodwensen zorgt voor een lekker gezond en ontspannen sfeertje in de studio en ver daarbuiten...

dijkbewaker | 15-01-20 | 11:55 | 3

Natuurlijk ging Jinek er niet dieper op in. Dan had ze razendsnel haar eigen emoties terzake moeten kunnen doorgronden en onderdrukken. Dat is ze niet meester, zo goed is ze niet. Je zag haar tijd kopen en je zag hoe ze haar gezicht wegdraaide, bang dat ze was betrapt te worden op een al te brede grijns. Nee, het wrange is dat Koch een doodswens uitspreekt en dat Jinek, de gasten én het publiek de reflex niet kunnen onderdrukken om die wens te onderschrijven, en daarom pas in tweede instantie kunnen besluiten om maar niet écht te gaan schaterlachen. Er wordt nog door enkelen een applausje geprobeerd, maar dat zet dan ook niet door. Nee, Koch zegt wat men denkt en voelt, appelleert direct aan de onderbuik, maar men durft er niet echt voor uit te komen zo te denken en te voelen. Vandaar die ongemakkelijke stilte.
Het was wat mij betreft ook geen goede grap. Hij relativeert op geen enkele wijze, maakt niet belachelijk, draait niet om. De grap zit 'm in het indirecte van de doodswens. "Je mag iemand niet doodwensen, maar ik doe het toch, met een grappig bruggetje".

Schoorsteenveger | 15-01-20 | 12:13

Er zijn twee mogelijkheden. Of de combinatie snelwegwandelen/Baudet is in het voorgesprek al voorgekookt (wat ik vermoed), dan is het walgelijk. Of dit is ad hoc, dan vind ik het wel leuk gevonden. Bovendien ga je niet dood van wandelen langs de snelweg. Ach, en moet we elke keer kleinzerig reageren? Ga lekker door Jinek, de kiezers zullen spreken.

nancystjago | 15-01-20 | 11:52 | 2

Juist

Datgingniegoed | 15-01-20 | 12:04

Het is wel lawaaierig en het stinkt om langs de snelweg te lopen. Het kan ook dodelijk zijn als een vrachtwagen zijn lading verliest en jij loopt daar net.

van Oeffelen | 15-01-20 | 13:58

Die daling naar 697.000, is dat het Giovanca-effect? Of zeg ik nou iets verkeerds? Ik voel van wel, maar kan er niet helemaal de vinger op leggen.

Schoorsteenveger | 15-01-20 | 11:51 | 1

Die Giovanca is daar juist neergezet om meer “niet witte” en allochtone kijkers te trekken. Maar die houden hun schotel dus blijkbaar gewoon afgestemd op Erdogan TV of Omroep Paramaribo.

Mark zit te Dutten | 15-01-20 | 14:23

Kijk eens aan, Koch. Iemand die ook op een 'hoger' voetstuk staat. Althans voor de velen. Voor mij heeft'ie afgedaan. Getverderrie. Die gast is knettergek.

Thoth | 15-01-20 | 11:49

Als je ' minder minder' zegt kom je voor het gerecht en als je iemand van rechtse signatuur dood wenst krijg je tegenwoordig op de Nederlandse tv applaus .

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:46 | 8

@Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:56: Heeft u dus nog wel vertrouwen in de rechtspraak? Met D666 rechters?

Lexus01 | 15-01-20 | 12:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik wens Herman in het kwadraat toe van wat hij Tierry toewenst

Ron van Zon3948 | 15-01-20 | 11:46 | 1

Je zal met zo'n uitlatingen toch wel in de hel komen zeker ? En daar zitten dan ook weer de IS-ers en Big Mo ! Dus die Herman gaat wat beleven.

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:49

Had Herman Koch altijd hoog zitten eigenlijk. Ben in één klap gedraaid. Wat is dat toch met die bekende mensen de laatste tijd? Zien deze gasten niet dat ze op deze manier hun eigen ramen ingooien? Ik blijf erbij dat acteurs, cabaretiers e.d. zich niet met politiek moeten bemoeien. Is gewoon "not done"!

F1802 | 15-01-20 | 11:45 | 3

Not done..... dat is wat cabaret is. Al 100 jaar.

Petroselinum crispum | 15-01-20 | 11:50

Cabaretiers juist wel, de macht moet bespot worden.
Dat er een overdaad is aan deug-cabaratiers die enkel de huidige oppositie bespotten is wat anders.

Harry Turtle | 15-01-20 | 11:50

@Harry Turtle | 15-01-20 | 11:50: Koch deed vroeger al precies het omgekeerde, namelijk de oppositie bespotten.

djs | 15-01-20 | 11:56

Op Op1 keurige praat ,mensen in discussie, en de hosts lieten de mensen uitpraten en waren beleefd ,liepen niet te deugvingerwappen.

Tsja daar trek je geen kijkers mee tegenwoordig.

pga | 15-01-20 | 11:44

Ik heb gisteren een mooie videoband opgezet. Kordaatje erbij en chips. Het leven is mooi.

geile pater | 15-01-20 | 11:44 | 2

Wat is een videoband?

zoalsikhetzeg | 15-01-20 | 12:06

VHS , Betamax , porno in het algemeen ?

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:29

Bij nader inzien lees ik toch liever zaadnieuws over Hazes en Bridget dan over de kijkcijfers van televisieprogramma's.

The_iron_boar | 15-01-20 | 11:44

Je politieke tegenstanders dood willen, echt islamitische humor.

kaasfondue | 15-01-20 | 11:43

Omdat het hier om Thierry gaat (die zo'n beetje heilig is verklaard hier) is het een foute grap ?? Ik heb er smakelijk om gelachen.

Karel Kruizenruiker | 15-01-20 | 11:43 | 7

Maak dan dezelfde grap eens over Klaver of Jetten ...

Ron van Zon3948 | 15-01-20 | 11:48

Wat Ron zegt.......en F1802 en eigenlijk iedereen die niet kortzichtig is .

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:51
▼ 4 antwoorden verborgen

En Jinek die gierde van het lachen. Niemand aan tafel die die geinponum Koch eens van repliek diende met "Jij wou graag hetzelfde met Thierry Baudet als Pim Fortuyn?", om de juiste inhoud van zijn doodwens neer te zetten! Die schrijver snapte nog niet eens waar Thierry Baudet het in feite over had! Walgelijke TV!

Tis nie waar! | 15-01-20 | 11:42 | 1

Ja die Jinek is neutraal........kuch...

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:53

Hij kan bij deze Joop van Riessen een klef handje schudden.

ja,diedus! | 15-01-20 | 11:42

Ach, kom. Hoorde Urbanus een paar weken geleden zeggen, "Als de grap sterker is dan de belediging", mag het. Vond ik wel een mooie. Maar ja, extreem rechts weer aangevallen natuurlijk. Lijken wel moslims. Pfff.

Tishetnetnie | 15-01-20 | 11:41 | 2

Grappig inderdaad , een verkapte doodswens omdat er eindelijk iemand ingaat op de inhoud en feiten. Dat heeft niets met extreem rechts te maken , eerder met gezond verstand.

ja,diedus! | 15-01-20 | 11:44

@ja,diedus! | 15-01-20 | 11:44: Voor linksmenschen is het gezond verstand de 'onderbuik'.....ik stip het nog maar weer even aan hoe dat ras denkt

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:58

Mijn zoon leest voor school nu net het boekje van Herman K. waarmee hij debuteerde. Ook daarin is de verteller iemand die met foute grappen populair loopt te doen.

batvoca2 | 15-01-20 | 11:41

Heeft Hermann al gereageerd op zijn Twirr account over alle ophef? Misschien geschrokken, verbijsterd? Rutte als hoeder van dit gave land?

Rest In Privacy | 15-01-20 | 11:40 | 1

Hij wacht op een uitnodiging van de rechter zodat hij zijn uitspraak kan nuanceren.

Koning BongoBongo | 15-01-20 | 12:06

Koch is bezig om de goede herinnering aan Jiskefet om zeep te helpen. Kennelijk wil hij ook deugen voor het oog van het linkse kerkvolk. Had ik niet verwacht van hem. Je kunt je in mensen vergissen. Ook Herman wil behoren tot dat incestueuze hoogopgeleide links-chique D66 elite grachtengordel clubje. Triest. Ik dacht dat hij daar wel boven zou staan. Niet dus. Gewoon de zoveelste policor zure moralistische azijnpisser. De dominee met opgeheven vingertje anno 2020. Ik zet al mijn Jiskefet DVD's vandaag nog op Marktplaats.

Motleycrew | 15-01-20 | 11:38 | 1

Geen kwartje beur je!

Normpje | 15-01-20 | 12:17

Elke keer waarschuwen ze voor de gevaren van rechts, terwijl het toch echt gewoon de linkse deugmensen zijn die mensen met een rechtse mening dood wensen. Gisteren iemand van de Iowa campagne van Berie Sanders die er op betrapt is dat hij zei dat er niet voor niets gulags waren, je kon er zo fijn je politieke tegenstanders in kwijt. Bernie was trouwens ook niet zo vrouwvriendelijk bezig begreep ik. Grappig hoe hij er mee weg komt ook nog!

Moonwarrior | 15-01-20 | 11:38 | 2

Ik meen dat iemand van het campagneteam had gezegd dat de gulags niet zo slecht waren als ze bekend stonden. Zo'n beetje als; in Sobibor had je dan weer wel frissen boslucht.
nymag.com/intelligencer/2020/01/the-sa...

kaasfondue | 15-01-20 | 11:46

@kaasfondue | 15-01-20 | 11:46: die gast zei "There's a reason Josef Stalin had gulags," en "Gulags were actually meant for, like, reeducation. en ook inderdaad dat het daar best gezellig was.

Het grappigste was, en dat is typisch links, dat hij meende dat Trump opgesloten en hard werk moest gaan verrichten omdat die rijk is, maar dan campagne voert voor een kandidaat met 4 riante huizen en miljoenen op zijn bankrekening.

Moonwarrior | 15-01-20 | 12:00

Herman Koch.... Vroeger leuk bij Jiskefet. Tegenwoordig schrijver van boekjes die je cadeau doet als je 't echt niet meer weet....

Tom Hagen | 15-01-20 | 11:36 | 1

Voor op het toilet, als het toiletpapier op is kan dat erg handig zijn...

boerk | 15-01-20 | 11:38

Het mochten er dus 4001 snelweg wandelaars worden volgens hem. Zag de misselijke linkse doodswens voorbij komen in een fragment vanochtend. Dat wat we vroeger leuk vonden is achteraf niet zo leuk meer. Van mij mag deze acteur zich aansluiten bij Jules Deelder.

Mr_Pikibelly | 15-01-20 | 11:35 | 3

Iemand maakt een grapje dat jou niet aanstaat en je wilt meteen dat hij overlijdt. Wat een niveau zeg....

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:37

O, het was een grapje. haha. Ik heb geen doodswens, en dat staat er ook niet.

Mr_Pikibelly | 15-01-20 | 11:42

Dat 'Herman Koch, 1953-2020' in de kop is ook heer-lijk subtiel... hahaha.
Maar ook als reactie op Baudet zijn mening dat de rechterlijk macht te vaak op de stoel van de regering gaat zitten.... En dan zeggen: "ik denk dat je goed moet uitkijken als je op deze manier over de rechterlijke macht gaat spreken, we hebben een scheiding van de machten in Nederland....." Ja, daar ging het juist om.. dat de rechter niet moet gaan beslissen welke wetten er moeten gaan gelden.

Premier Trutte | 15-01-20 | 11:34
-weggejorist-
Koning BongoBongo | 15-01-20 | 11:33 | 2

Kijk dan ook niet naar die troep! Oproep.

Sendis | 15-01-20 | 11:33

Herman Koch; schuifkaas en usefull idiot.

bolletje kaas. | 15-01-20 | 11:33

Dat er nog mensen kijken naar dit soort programma's! Tsss, al zo'n 35 jaar niet meer in ons geval.

LoesjeP | 15-01-20 | 11:33

Koch liet zich kennen, Jinek liet zich kennen, het publiek liet zich kennen.
Theo van Gogh en Pim Fortuyn liepen ook te dicht langs de snelweg van het goed fatsoen, alwaar door iedereen in rechte lijn links gereden wordt en de regel geldt dat voor niets of niemand wordt uitgeweken.

Schoorsteenveger | 15-01-20 | 11:32 | 2

Deze grap zou prima moeten kunnen in een niet totaal verkrampte samenleving. Maar grappen over Klaver, Mo en Timmermans c.s. eveneens. Daar wringt de schoen.

HaatbaardKnipper | 15-01-20 | 11:38

Alleen Spartacus lijkt nog te ontkomen aan de RTL4 hype. Hier op GS.

brughslurph | 15-01-20 | 11:30

Nu Pauw verdwenen is geen talkshows meer voor mij.
Heb gister wat gezapt van 1 naar 4 en terug, maar ik ben nu voor altijd genezen.

HoerieHarry | 15-01-20 | 11:30 | 3

Zou Pauw de strijd niet aangedurfd hebben ? Had hij namelijk op zijn sloffen gewonnen van Jinek.

sprietatoom | 15-01-20 | 11:53

Tijd voor de Jensen Show. 5 avonden per weekbij jensen. nl

lilymar | 15-01-20 | 15:05

Tijd voor de Jensen Show. 5 avonden per weekbij jensen. nl

lilymar | 15-01-20 | 15:05

Tja als je aan de tiet van de NPO wil blijven hangen dan zul je zo af en toe uitspraken moeten doen die laten zien dat je deugt.

Wekkertje | 15-01-20 | 11:30

Ben zelf altijd meer een liefhebber geweest van Heckler & Koch.

Aap, Noot & Mies | 15-01-20 | 11:29 | 1
-weggejorist-
ger1306 | 15-01-20 | 21:17

Marokkanenbus, Herman ?

ivanhoe bergs | 15-01-20 | 11:29

Gisteren tussen 22:15u en 23:55u een vermakelijk Youtube kanaal bekeken over japanse zagen en ander japans gereedschap voor houtbewerking. Ik denk dat ik mij daar maar op ga strorten, tenslotte ruim een uur de tijd elke werkdag. Wist u trouwens dat u alles schijnt te kunnen maken als u het volgende gereedschap bezit: 2 zagen, 3 beitels, een schaaf, een mesje en 2 hamer(tjes).

Lochos | 15-01-20 | 11:28 | 1

Kijk uren via earthcam naar de webcams op Times Square. Je verveelt je geen seconde.

Jan Leul | 15-01-20 | 11:31

Onschuldig en vooral veilig grapje wel daar aan de deugtafel. Doe eens een grapje met de profeet en een landingsbaan ofzo, lefgozertje.

schoon-schip-maken | 15-01-20 | 11:27 | 1

Precies, zijn ze te schijterig voor incl De Jonge.

Wekkertje | 15-01-20 | 11:31

Glas, plas, gevestigde orde zag dat het goed was. Ik wens Herman en nuance volk hetzelfde toe, misschien met een spekkeltje McVeigh invloeden erbij, die ivoren torens komen niet vanzelf tot val.

HaatAth3ist | 15-01-20 | 11:26

Bij Jinek zitten? Dansen voor de duivel is dat.

Zeiss | 15-01-20 | 11:25

Leuke grap! Moet kunnen!
Maar maak deze grap over Timmermans en de rapen zijn gaar.

Papa Jones | 15-01-20 | 11:24 | 2

Alleen de suggestie dat Timmermans zou moeten gaan wandelen betekent dan al dat je het slechtste met hem voor hebt.

lekgoot | 15-01-20 | 11:29

Iets als dat die baas een vliegtuigje mag koppen?

boerk | 15-01-20 | 11:41

Ik vind het wel meevallen. Baudet kan daar wel tegen. Als het Klaver in het filmpje was geweest, had Koch hetzelfde kunnen zeggen.

gestoptmetroken | 15-01-20 | 11:24

Dit mag want links, helemaal klaar met die gekleurde tv, geef mij maar Jensen op Youtube.

glaaf | 15-01-20 | 11:23 | 2

En de TPO-podcast op dinsdag - Veelo en Brussen.
Zie tpo.nl

piloot47 | 15-01-20 | 11:27

Snap niet dat ze blijkbaar links zijn bij RTL. Jinek in een deuk om een misselijkmakende "grap" Jensen !! Waar ben je !!

Kwelbuiskijker | 15-01-20 | 12:16

Ophef op sociale media, met name Twitter, is geen ophef maar aandachtshoerderij.
Verder mag Koch, die altijd kijkt alsof hij zuurbranden heeft of ernstig geconstipeerd is, deze grap natuurlijk gewoon maken. Of het grappig is? Dat mag iedereen lekker zelf bepalen.

DrumPiet | 15-01-20 | 11:23

Zo'n grapje verzekert je de komende jaren van werk en talkshow optredens.
Waarschijnlijk stemt ie stiekem gewoon FvD.

Harry Turtle | 15-01-20 | 11:23 | 1

Ja, het is de verplichte deugsneer om in de MSM-deug-rolodexen te blijven.

piloot47 | 15-01-20 | 11:28

Also, also, also!

katvanger | 15-01-20 | 11:23

Heerlijk, al die menigen.

Jonkheer-Carolus | 15-01-20 | 11:22

OT: Grip1 in 020 bij kosjer restaurant HaCarmel

Beefbus | 15-01-20 | 11:22 | 3

Wellicht schudt Koch nog een 'leuke' grap over dit al meermalen geteisterde restaurant uit z'n 'linkse' mouw.

Jan Leul | 15-01-20 | 11:25

@Jan Leul | 15-01-20 | 11:25:
Hij wenst Baudet veel diners toe in dat restaurant.
En het publiek komt niet meer bij.

piloot47 | 15-01-20 | 11:30

Verdacht pakketje. -edit, ik had niet gezien dat er al een topic over was-

osolemio | 15-01-20 | 11:37

www.youtube.com/watch?v=tyxOBlcFD0M
Soms zijn doodwensen best leuk. Alleen in dit geval is het niet echt grappig en schijnbaar slechts bedoeld om nog maar eens duidelijk te maken dat Koch aan de goede kant staat.

spanarchist | 15-01-20 | 11:22

Wanneer krijgt ze de Gouden Bezemsteel Award uitgereikt.

Bram-Jr | 15-01-20 | 11:22

Veel afleveringen van black mirror zijn gewoon al werkelijkheid.,

Rallywally | 15-01-20 | 11:20

Demoniseren en doodwensen. En het werkt, en niemand wordt ervoor vervolgd. Dus gaan ze lekker ermee door.

Wim Venijn | 15-01-20 | 11:20

Herman zit erbij alsof ie weer de depressie in is geschoten. Het is ook niet heel boeiend wat Herman Koch vindt en, laten we wel wezen, een wandeling langs de snelweg, dat is een hele flauwe grap maar niet echt een deaudsverwensing.
Het zal voor Herman Hochkultur verschrikkelijk moeten voelen dat hij zich moet verlagen tot een talkshow bij de commerciëlen om zijn schrijfselverkoop een duwtje te geven.

JanVergoor | 15-01-20 | 11:19 | 1

Ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden, ben helemaal klaar met die verontwaardiging over en weer.

Wiezewalakristalix | 15-01-20 | 11:57

Fake edit: Nou ja, doodsverwensing. Die zielepoten die hard gaan klappen, dat is pas erg. Maar goed, Eva en Herman zijn "goed volk" dus dan mag dat...

Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:18

Ik had die Koch toch wat hoger ingeschat qua grappen. Dit was meer het niveau van die vervelend kale schrijver die na Joe Speedboot niet verder meer is gekomen dan onleesbaar gewauwel.

brutus68 | 15-01-20 | 11:17 | 2

Joe Speedboat is van Tommy Wieringa die zo blij was met de aanslag op het Telegraaf-kantoor. Had veel eerder moeten gebeuren volgens hem. Koch en Wieringa: van hetzelfde laken een pak. Dat wel.

lilymar | 15-01-20 | 15:12

Joe Speedboat is van Tommy Wieringa die zo blij was met de aanslag op het Telegraaf-kantoor. Had veel eerder moeten gebeuren volgens hem. Koch en Wieringa: van hetzelfde laken een pak. Dat wel.

lilymar | 15-01-20 | 15:12

Je zou bijna een site starten die hypocrisie bijhoud van linkse mensen. Maar die hebben we gelukkig al met steengijl.

Omebert | 15-01-20 | 11:17

Heb het zelfs in de herhaling gemist, was ingedommeld.
We worden ouder...

Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:16

Wil ik weten hoeveel kukels er naar Jinek, Boelevaar, GTST en andere PulpTV hebben gekeken.... NEE, uitroep.

BinAardig | 15-01-20 | 11:16

Net de houtkachel aangestoken met “Het Diner”

laurentius | 15-01-20 | 11:15 | 3

Serieus, het lag bij een familielid op de plee. Ik heb je in 2 grote boodschappen uitgelezen en dat is geen geintje of stoerdoenerij. Wat een flutromannetje was dat zeg...

Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:19

@Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:19: Koch kan aardig schrijven hoor. Veel gelezen en daarom wint hij nooit prijzen, want te populair.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:33

Dan moet je maar hopen dat de kachel ook aangaat want het levert weinig brandstof. Het was een leeg boek zonder spanning of opbouw. Ik denk zelfs dat hij een avond chinees van zichzelf heeft omschreven met een bevriend saai stelletje.

Busverhuur | 15-01-20 | 11:47

je moet dat soort ramptelevisie ook niet willen maken. Zeker als Peter R de vries er die avond niet bij kan zitten. Dan kan het nooit wat worden. Het is mij trouwens een raadsel dat er iemand naar die programma's kijkt. Dan moet je toch echt geen leven hebben.

jan-lul-de-behanger | 15-01-20 | 11:14 | 1

Peter wie de Vries? Hij heet de Vries, niet Erdevries.

Muxje | 15-01-20 | 11:18

Ik versta d'r geen zak van

pdvd | 15-01-20 | 11:14 | 1

Ik had precies hetzelfde.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:33

Wie is Herman Koch/kech?

born2killn00bs | 15-01-20 | 11:14 | 2

Een erg populaire schrijver.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:34

Een van mijn voormalige helden.

Piet Karbiet | 15-01-20 | 12:02

Kom op mensen, niet direct in de sneeuwvlok-modus schieten.
Dit is geen dreigement of oproep tot... maar gewoon een sneer van iemand die zijn geld verdient aan de policor zijde van de samenleving.
Gewoon iemand die bezig is met zijn carrière.

jemagookniksmeer | 15-01-20 | 11:12 | 2

Je kan veel van Koch zeggen, maar policor is hij nooit geweest.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:34

Dit was nog een grap maar een universitair hoofddocent heeft in dit verband al gevraagd “waar Volkert bleef”. Uiteraard was dit in het geheel geen aanleiding deze idioot daarvoor te vervolgen maar het proces wegens “drie keer minder” moest natuurlijk wel doorgaan...

eerstneukendanpraten | 15-01-20 | 11:12 | 5

Volkert was de perfecte staats-autist, eerst milieu-ambtenaar Chris v.d.Werken doodschieten in het bos en toen Pim en nu vogelstjes tellen op de heide. Hoop dat Bau gespaard wordt door de elite, Jinek is de domme kroegmeid in dienst van.

grindbak | 15-01-20 | 11:23

Eigenaardig genoeg vond ik die 'grap' van die hoofddocent walgelijk en van zeer slechte smaak getuigen, omdat daar direct gezinspeeld wordt op het vermoorden van mensen waar je het politiek niet mee eens bent. Om de grap van Herman Koch kon ik wel lachen, waarschijnlijk vooral omdat hij zo ad rem was en de grap een lichte mate van indirectheid in zich had. Bovendien is de rol van een hoofddocent anders dan die van een cabaretier/schrijver. Als Herman Koch zo'n grap maakt dan mag je ervan uitgaan dat hij Thierry Baudet niet werkelijk doodwenst (denk ik). Bij die hoofddocent heb ik zo mijn twijfel.

lekgoot | 15-01-20 | 11:23

@lekgoot | 15-01-20 | 11:23: Koch neemt alles en iedereen op de hak. Vooral het linkse kunstenaar milieu.

Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Nondedju, nu ga ik er wat van zeggen!

Ik kijk geen TV en dus weet ik begot niet waar al die onzin shows over gaan laat staan dat ik weet wie die mensen zijn. Dat doe ik bewust. Het is heerlijk om daar niet aan mee te doen, ze zoeken het maar uit. Op internet kies je zelf wat je kijkt en wie of wat je interessant vind. Nu zit GS potverdorie bijna iedere dag over die ouderwetse onzin op die stomme beeldbuis te kwatsen.

Kap ff mee AUB

Niedendeze | 15-01-20 | 11:12 | 5

@van Oeffelen | 15-01-20 | 11:16: Als iedereen nou es die mensen gaat negeren dan stopt het vanzelf.

Niedendeze | 15-01-20 | 11:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Maak eens een grap over pedo Mo Herman maar dat durf je vast niet.

Porta | 15-01-20 | 11:12

Ik wachtte steeds op juffrouw Jannie, binnenkomend met de koffie,

Klik_hier | 15-01-20 | 11:11 | 4

@Zwizalletju | 15-01-20 | 11:27:
"Goeiesmorgens meneer Jos ... het is vandaag speciaal onbespoten koffie met viergranenscharrelbiscuitjes ..."

Watching the Wheels | 15-01-20 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Zo kennen we Links weer, het is gewoon uitschot met hun deug gezichtjes.
En Carola Schouten, jij had niet alleen als christen zijnde maar ook als politicus moeten opstappen, maar het is wel heel duidelijk geworden wat voor lichtgewichtje je bent.

oakmont | 15-01-20 | 11:11 | 4

@van Oeffelen | 15-01-20 | 11:14: Heel veel mensen doen hun best, maar er komt geen reet uit die klauwen. Dat is Carola. Je best doen is soms simpelweg niet genoeg Oef.

Zeiss | 15-01-20 | 11:23

Pussys always whine about doing their best. Winners go home and fuck the prom queen.

Busverhuur | 15-01-20 | 11:45

@Zeiss | 15-01-20 | 11:23: dat is Amerikaanse movie retoriek "your best isn't good enough". Schei uit zeg.

van Oeffelen | 15-01-20 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

Ik stem FvD maar vond het wel grappig. Moet ik nu dood?

Mahatma | 15-01-20 | 11:11 | 8

@piloot47 | 15-01-20 | 11:21:
Het is hetzelfde als bij kleine kinderen op een schoolplein, het uitsluiten van iemand, Thierry hoort niet bij het Amsterdam-Hilversumse linkse clubje dat de mediagelden onderling verdeelt. En dan vindt het kliekje dat ze alles mogen zeggen en dan giechelen ze met z'n allen stom, zodat ze weer een lekker "samen" gevoel overhouden.

Watching the Wheels | 15-01-20 | 11:39

@Watching the Wheels | 15-01-20 | 11:39:
Best! Maar wat is de grap nou?

piloot47 | 15-01-20 | 11:59

@Watching the Wheels | 15-01-20 | 11:39: Thierry heeft ze anders mooi bij de ballen met zijn (op 1 na?) grootste ledenpartij en dus veel soepsidie in de 2e kamer en dat met een partij (nu nog) met 2 zetels. Dus wie lacht er het laatst, jammer dat ze bij FvD niet iemand hebben met de humor en spitsvondigheid van Martin Bosma.

Keyboardspeler | 15-01-20 | 13:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Deze man zegt hardop wat de anderen denken maar niet durven zeggen. Is wel wat waard voor het 'baasgehalte' dus ook op links gelukkig wat leven te bespeuren

Rest In Privacy | 15-01-20 | 11:10

Het is geen grappige grap. Valt me tegen van deze lullo. Maar die grappen waren door anderen bedacht, moest hij alleen maar acteren.

van Oeffelen | 15-01-20 | 11:10

Wat smerig ... hij voelt zich ook ineens wat door die boekverkopen en dan elke keer mogen opdraven aan die trieste tafeltjes, wat ben je dan een sukkel als je met Jiskefet zo'n staat van dienst had en het zo goedkoop sloopt.

Watching the Wheels | 15-01-20 | 11:10

Jammer van Herman Koch. Hij zou morgen met zijn boek beginnen.

Deflatiemonster | 15-01-20 | 11:10

Je hoort de deug-lemmingen twijfelen na zijn 'grap'. Moeten we klappen of niet?
En langzaam komt de boel op gang. Als een kudde.... Ja deug-lemmingen eigenlijk.
Een horde blind stemvee.

Eva voor de vorm nog even een soort van 'Nou, nou Herman...' Terwijl ze na zo'n opmerking intern glundert en bijna van dr stoel sopt.

Realism Is All | 15-01-20 | 11:09 | 2

Ja sneu om naar te kijken eerlijk gezegd. Dat klappen heeft ook echt de alure van "goed dat eindelijk iemand het eens durft te zeggen". Alsof het een prestatie is om iemand dood te wensen.

OpperGek | 15-01-20 | 11:15

Aarzelen bij grappen is eigenlijk nog een verbluffend staaltje zelfbeheersing. Bij mij komt de lachimpuls altijd voor de gedachte, helaas ook tijdens crematies en andere ongepaste momenten.

MickeyGouda | 15-01-20 | 11:17

verbindend die wasmiddelentalkshow

rechtsdwalendeautist | 15-01-20 | 11:09

Herman, dat is die toch van I'm a dancer?

Toetsenbordcomplex | 15-01-20 | 11:09

Ik snap niet wat hier grappig aan is , tenzij je echt iemand dood wil zien, en dat is gewoon eng.

Kim-Jung-Un | 15-01-20 | 11:09

Ik gun Herman Koch een hangmoment boven een kantoorprullenbak.
Toedeledokie!

keestelpro | 15-01-20 | 11:08 | 1

wat heb jij erop Kees, op je bammetjes?

pibasso | 15-01-20 | 11:26

Wat is er mis met mensen verwensen te slaan met een handschoen? Dood verwensen is te gemakkelijk scoren.

Deflatiemonster | 15-01-20 | 11:08

Type grap ook wel bekend als een 'Tommy Wieringaatje doen'.

piloot47 | 15-01-20 | 11:08

Je kunt Eva uit de NPO trekken maar de NPO niet uit Eva.

bixiers | 15-01-20 | 11:07 | 2

Die draait wel bij, follow the money

Rest In Privacy | 15-01-20 | 11:12

@vinzepinz | 15-01-20 | 11:12: Ik denk dat RTL Eva er juist bij heeft gehaald om wat meer 'geëngageerde' (kuch...) televisie te maken.
Dus waarschijnlijk krijgt ze aan het eind van het jaar een bonus waarvan de hoogte afhangt van hoe vaak ze populistisch rechts gebashed heeft.

Aristotalloss | 15-01-20 | 12:07

Vergane glorie van Jiskefet deze uberlul.
En Jinek heeft haar idool goed bestudeerd,
youtu.be/6DXDU48RHLU

Madamjanet | 15-01-20 | 11:07 | 2

Reken maar dat dit doodwensgrapje van tevoren is ingestudeerd, verkiezingsretoriek.

Madamjanet | 15-01-20 | 11:11

Killary kan de inktzwarte kant van haar ziel af te toe maar nauwelijks verbergen.
Terug in de mand der deplorabelen met haar!

keestelpro | 15-01-20 | 11:17

Het is wat die oorlog, als het maar geen 80 jarige oorlog wordt.

van Oeffelen | 15-01-20 | 11:07 | 1

Gezien de klimaatkas van timmerdweil kan die nog wel eens lang duren hoor.

Omebert | 15-01-20 | 11:11

Ik kan de grap wel waarderen. Autobahnwandelaars zijn gewoon mensen die de weg kwijt zijn geraakt of de snelste route nemen.

Leptob | 15-01-20 | 11:06 | 2

Bent u een van de weinigen. Zelfs in de linkse studio, werd maar mondjesmaat gelachen.
Dat applaus werd in scene gezet door de applaus-activeerder, die buiten de camera de klap-instructies aan het publiek geeft.

Maytheforcebewithyou | 15-01-20 | 11:55

Die Autobahnwandelaars bij Calais in het donker schijnen de weg te weten an wil ik niet op mijn motorkap hebben...

Enrique C | 15-01-20 | 12:26

Koch, typisch geval van links lullen, rechts vullen. En lekker in de Grachtengordel wonen en overal heen vliegen. Maar deugen tot achter de komma dat ie doet.
Heeft Terry al aangifte gedaan?

pibasso | 15-01-20 | 11:06 | 4

@Fedde71 | 15-01-20 | 11:08: Maar wel overal heen vliegen, terwijl die gespierde spijker ook met de vlieger vanuit den Haag kan vertrekken naar ieder land naar wens, uiteraard afhankelijk van de wind.

pibasso | 15-01-20 | 11:24

Heeft ook nog een huis in Zeeuws Vlaanderen dacht ik.

_washier | 15-01-20 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ok boomer

MokumsMoppie | 15-01-20 | 11:06

Wat Koch zegt is tegen de huisregels van GeenStijl dus Herman is geen reaguurder.

keestelpro | 15-01-20 | 11:06

Kan iemand mij uitleggen waarom er zo belachelijk veel aandacht uitgaat naar een paar programma's waar per programma vaak nog niet eens 5% van de Nederlandse bevolking naar kijkt?

Nebuchednezzar | 15-01-20 | 11:05 | 4

Dat vraag ik mij dus ook af. "836.000 mensen keken gisteravond naar Jinek". Who gives a fucking shit?

OpperGek | 15-01-20 | 11:08

Uuuh niet heel Nederland zit op GeenStijl. Zou eigenlijk wel moeten maar dat is niet zo.

Omebert | 15-01-20 | 11:12

Tsja, je zou verwachten dat GS betere topics weet te vinden ipv. dagelijks te rapoprteren over een poitiekcorrecte talkshowteef op de TV.

Beefbus | 15-01-20 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Herman Koch, ik had 'm ooit hoog zitten maar blijkbaar heeft de VPRO ook hem in z'n greep. Een begenadigd schrijver maar blijkbaar een lichtgewicht.

Busverhuur | 15-01-20 | 11:05 | 1

Hij heeft het syndroom van Egnojedkeerf.

keestelpro | 15-01-20 | 11:12

En dan ook nog een zaaltje met achterlijk klapvee! Man man man...

Brulletje | 15-01-20 | 11:04

Veel mensen nog voor de tv om 11 uur.Moeten die niet werken?

van stampij | 15-01-20 | 11:04 | 3

Mijn jongste word om half 6 wakker of zo. Dus ik heb geen tijd voor deze onzin.

Omebert | 15-01-20 | 11:13

De mensen die tot 12 uur op kunnen blijven hebben de betere banen (kantoor, management, etc.); die kunnen uitslapen tot 7.30u of zelfs 8 uur.
Vandaar het late tijdstip van Jeroen Pauw e.d. voorheen...

Aristotalloss | 15-01-20 | 12:15

Nieuws over de kijkcijfers van Jinek wordt niet ineens wel interessant als je het verpakt in iets anders.

The_iron_boar | 15-01-20 | 11:04

haha!

Gappie333 | 15-01-20 | 11:04 | 4

@keestelpro | 15-01-20 | 11:06:

Alles voor de borstvoeding, Kees. Ik heb ooit een kind van bijna vijf gezien dat bij zijn moeder "aan de toog" hing, dus Eva kan nog even vooruit.

MickeyGouda | 15-01-20 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

Fout Herman... Je laat je kennen.

Pimp my Voortuin | 15-01-20 | 11:04 | 1

Voor straf kijk ik niet meer op YT naar Jiskefet filmpjes... en RTL kijk ik al jaren niet meer naar, dus ook geen Jinek meer.

Keyboardspeler | 15-01-20 | 12:53

Ik heb wel eens met Ilse Koch samengewerkt maar Herman ken ik niet.

schoon-schip-maken | 15-01-20 | 11:03 | 4

Koch, was die niet getrouwd met Beatrix? Ik raak de draad kwijt.

Omebert | 15-01-20 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken