D66-Stientje heeft een Dienstmachientje
Kost dat dan? Zo'n gepantserde Audi e-tron
Social
U komt nauwelijks nog vooruit wegens files, dure benzine en torenhoge BTW. Maar Stientje niet hoor. Die zoeft erop los in heur staatskaros. Een dikke volledig elektriese Audi. Vanafprijs dik 70.000 euro. Maar Stientje kennende - ze is minister sinds de freule ziek thuis zit - zit die Audi natuurlijk full opties. Bepantsering natuurlijk. Want minister. Actieradius is daardoor ietsje minder (200 km), dus we zullen haar vaak zien stekkeren. Verder zit er natuurlijk een hoogwaardige videoverbinding in om dagelijks het weerbericht in het staatsjournaal aan te sturen (want Stientje is ook Baas van het KNMI) en een gelaserde voorruit en een waterkanon voor medeweggebruikers die "referendum" of "democratie" roepen. Toet-toet.
Reaguursels
InloggenZou ze weten dat het een druppel op een gloeiende imaginaire plaat is? In Australië alleen al is al bijna 20 keer zo veel CO2 de lucht in gegaan dan we in Nederland in 2018 de lucht in hebben gepompt. En dat in Australië is dan alleen de hoeveelheid CO2 door de natuurlijke branden.
Ja, dat groeit wel weer aan en zo, maar dat Stientje de wereld gaat redden met haar Etron, dat denk ik toch van niet.
Godsamme, dat lijkt wel zo'n jas uit de ANWB Kampioen.
e-auto's...
Meest vervuilend van allemaal...
Stientje. De deugdgleuf van dienstje.
Als het nou een Tesla was, dan had Nederland er nog iets aan. Worden in Tilburg in elkaar gezet. Maar ja, D666 en iets positiefs voor Nederland....
Een bakfiets is nog groener Stientje. Geef de plietsie voor dat geld een snelle Audi waarmee ze tenminste eindelijk es die RS met die plofautomaatmocro's tegen de vangrail kunnen drukken.
En waarom mocht de chauffeur niet op de foto? Zeker een wat gezette, zwetende, over de 50, witte manspersoon. Past niet in het beeld van d666: alles voor de vorm, niets voor de inhoud. Is die jas van haar trouwens niet in een 3e-wereldland gemaakt?
Audi, Audi, was dat niet een onderdeel van VW? Volgens de laatste sjoemeltruc is de 2019 e-golf net een beetje milieuvriendelijker dan een brandstofauto. Helaas voor VW/Audi heeft iemand die kan rekenen er eens naar gekeken. Het blijkt dat die e-golf op de Duitse energiemix net wat vuiler is dan een brandstofauto, maar de Duitse sjacheraars hebben voor de berekening de Europese energiemix gebruikt. Dat kwam beter uit, want dan zit de Franse atoomstroom er ook in. Het lijken wel RIVM modellen. Dus Stientje heeft nu ook een heerlijke deug-Audi die vermoedelijk nét wat vuiler is dan een brandstofauto, met de Nederlandse energiemix. Hopelijk kan ze hem wel harder of zachter laten vibreren, dan is het toch nog ergens goed voor.
Deed me een beetje denken aan dit.
climatechangedispatch.com/greta-tesla...
Ach wat een hoop negatieve reacties hier.. Ze is wel een minister jongens. Heb hier een bofkont naast me zitten die brandblussers verkoopt en rijd in een nog dikkere auto vd zaak (laatste 5 serie, een hele dikke) dan de minister.
Kan nu 5 panameras bestellen en contant afrekenen. En dus doe ik dat niet.
Het gaat er niet om dat ze een dikke bak rijdt. Als minister mag ze dat gewoon. Het gaat erom dat ze net doet alsof ze een plek in de hemel verdient omdat er een stekker in past. Terwijl dat de grote leugen is.
@tuinhekje; begrijp ik, mijn reactie is gericht aan een aantal zuurpruimen die het niet vinden kunnen dat ze in zo'n "dikke" auto rijd.. gemeenschaps geld opmerkingen etc etc
Ook D666 moet haar stientje bijdagen aan de Greta Thunberg doctrine.
Stientje kijkt er maar ongelukkig bij.
Uit de Suske & Wiske serie.......Sidonia en de eindeloze stekkermogelijkheden.
Kijk, hoe stevig ze die zwarte "stekker" in de hand neemt.
*fotoshop "aanzwengelt"*
Nuff said.
Huh? Wat bedoelt u daar nu mee?
En wat heeft het bandje Nuff said (bestaan die eigenlijk nog?) daar mee te maken?
Een banaan in haar hand shoppen ?
Begrijp een paar dingen niet.
Ze zit waarschijnlijk niet zelf achter het stuur dus wat staat ze nu dom te grijnzen met die stekker in haar hand.
En dan nog iets, hoe durf je in zo,n kringloop jas bij die auto te gaan staan, laat staan er in te gaan zitten.
Kijk even bij Mart Visser voor een knappe jas, anders heb ik er nog wel 1 over voor je hoef je niet naar de kringloop.
Inderdaad. Degelijke jassen verwacht je eerder van mensen die in de rij voor de voedselbank staan. Wellicht verkapte solidariteit met het gewone klootjesvolk?
Stientje: een wijf zonder tieten is als een ei zonder zout.
eieren zijn zo 1980.
Stientje is dom, naïef en gehersenspoeld, als ze überhaupt al hersenen heeft?
Kijk es, hoe milieu bewust ik mij verplaats! Ik zeg nie, dat ik dat doe, ten koste van een ander z'n portemonnee.
Moet ze dat ding er nu alweer in hangen? Ze baalt als een stekker natuurlijk. Politiek - het is allemaal cabaret.
Ja natuurlijk weer zo'n DDR 66 type; haar hele leven al uit de belasting-pot gevreten!
En dan altijd de Deugmens uithangen.
Misselijke figuren, en ze hebben dan ook nog het idee dat de hardwerkenden dom zijn en onder de duim kunnen worden gehouden.
De meeste elektriciteit wordt opgewekt in kolencentrales (op de wereld zijn momenteel meer dan 500 kolencentrales in aanbouw!) en wat de accu betreft:
In Congo zijn kind-slaven aan het werk in de Kobald mijnen, ten gerieve van Stientje, en in Chili werken arbeiders in de Lithium-winning onder erbarmelijke omstandigheden!
Dan komen in de toekomst nog ernstige problemen met het accu-afval, maar deze residuen zullen wel door figuren zoals Stientje naar een arm land worden getransporteerd, zodat het miljeu op ons postzegeltje niet extra belast gaat worden.
Mensen 't is om misselijk van te worden.
Het is kobalt en er wordt letterlijk om gevochten.
Kijk u snapt hoe het werkt: hier deugen en elektrisch rijden en dan de problemen in andere (arme) landen dumpen net als we al met kernafval deden...
Je er op voor laten staan dat je schoon rijdt, maar dan wel op kosten van anderen. Hypocriet wijf! Het gros van de Nederlanders heeft geen auto van de staat.
Heel woke op andermans kosten!
Een ieder die de naam Stientje draagt, is per definitie ongeschikt om een ministerspost te bekleden imo.
Dan hoor je in een stal te staan en gemolken te worden.
Juustem!
@TonyMontana010 | 08-01-20 | 13:52: bij gebrek aan uiers maar ministerpost gekozen.
Door de bepantsering heeft dat ding een actieradius van 3 kilometer, dus de koters naar school brengen en dan heb je het wel weer gehad.
Valt me dan toch tegen dat Stientje dat niet met haar Stintje doet. Jong, hip en kek.
Raak je niet eens thuis.
Electrische bijholte op kolen.
Neem dan tijdelijk de auto van Kasja over. Als je jezelf inzet voor de deelauto. Nederigheid zou ook zijn om te zeggen: ' Dank dat u mij gratis in een auto van 70k laat rijden.'
Die kasja ongelukren,zit thuis ziek,krijgt ze dan wachtgeld of ziekengeld of gewoon haar min. Salaris,ze heeft nog geen korting gehad naar de 80 % vermoed ik.
Waarschijnlijk moet ze ziek blijven van Rutte,dat is beter voor zijn steel partij
70K is de vanafprijs hè. Wil je bij Audi wat accessoires en/of nuttige opties, dan tik je zo 100K aan. Nevertheless mag Stientje wel netjes dankjewel zeggen.
@Coolcalmcollected | 08-01-20 | 12:54: Was die Ollongren niet degene die zo een hele taskforce tegen 'nepnieuws' wilde optuigen terwijl ze zelf hofleverancier zijn?
@NeedIsaymore? | 08-01-20 | 12:58: Stientje wilt dat wij inderdanen dank je wel zeggen. Zo rolt D66.
Stientje kijkt zo lief de wereld in. Waarom vind ik dat er iets van realisme in de ogen te lezen moet zijn als blijk van werkelijke intelligentie, durf enz. ? Een tikkie kritisch i.p.v. enkel lief en naief.
Enig idee hoeveel fijn stof deze auto veroorzaakt Stientje, nee zeker?
Die fijnstof haalt de nieuwste generatie diesel auto voor haar uit de lucht
Rijdt voor 80% op door kolencentrales gegenereerde energie. Goed bezig Stientje!
Vraag maar aan collega Mark R. : e-auto's rijden op kolen.
Met andermans reet is iedereen homo
Stekkerdoos. (inkoppertje)
Puberaal
Wij betalen wel hoor, Stientje. Het is makkelijk deugen op andermans kosten.
In de business variant is 't zeker 10k goedkoperder.
En ik mijn tank maar volgooien met 70% belasting en 30% E10.
Trouwens
Als Ollongren ziek is had die haar dienstauto toch gewoon uit kunnen lenen?
Heeft hem toch niet nodig dacht ik zo
Wat doen we trouwens met deze bak als Ollongren wederkeerd op het toneel?
Pametex?
Ollongren heeft toch een dienstbezem! lelijke heks..
Een Nissan Leaf heeft een actieradius 2 maal zo groot en kost de helft minder. Maar ik snap het,: Nothing but the best voor Stientje.
Oh ja,.. is de fiets van Mark trouwens ook gepantserd?
kom, kom het is maar een audi, ik zou er nog niet dood in willen gevonden worden.
@horsteknots | 08-01-20 | 11:10:
Die heeft kogelwerende banden.
Ik vraag me af hoe lang mevrouw Van Veldhoven geworsteld heeft om deze stekker uit ‘t stopcontact te trekken, voor dit fotomomentje.
Voor sommige linkse politici bleek een stekker met stekkerdoos een beetje te ingewikkeld te zijn.
Net zoals vooruitziend denken in zaken als CO2-footprints en massa-immigratie (“regeren is vooruitzien”) voor hen op intellectueel gebied teveel is gevraagd.
Maar goed. Zo’n deugende foto doet het nu eenmaal heel erg goed bij de eveneens oogkleppen ophebbende achterban.
Ik meen gehoord te hebben dat bij haar de stekker er nooit ingezeten heeft.
Wat een zielige mierenneukers hier.
Een minister moet comfortabel rondgereden kunnen worden in een veilige mobiele werkplek - dit soort gepantserde bakken zijn altijd al vreselijk duur geweest, niets vreemds aan. In de wachttijd kan de chauffeur dan mooi even gaan opladen tijdens een kop koffie.
In vergelijk met ministers van andere landen komen de onze er bekaaid vanaf. In Zwitserland heeft elke bewindspersoon de beschikking over een S 350 4matic met chauffeur alsmede een Privatdienstwagen naar keuze tot 90.000 E. Basissalaris 400.000 E. Niemand die daar verder over zeurt. Het land heeft slechts 7 ministers waarvan er 1 jaarlijks roulerend de min.pres. is. Toch draait het daar echt niet slechter dan in Nederland...
@A.S. Perien | 08-01-20 | 11:07: Die laten ook het land niet volstromen met geldverslindende niksnutten
@nisaframo | 08-01-20 | 13:10: en een vuilnisman rijdt er privé Q5.
Cora, nee niet van Mora maar van Infrastructuur, is minder bescheiden met een bijn 400 pk BMW 745Le plug in hybride, maaer ja Cora is van de VVD en houdt van krachtig en fors.......
Wat is hier het probleem? Nederland is het 8e rijkste land ter wereld. De welvaart klotst tegen de plinten. Het is toch vanzelfsprekend dat een minister fatsoenlijk rondrijdt? Bovendien is her niet alleen een auto maar ook een rijdend kantoor. Het werk gaat voor een minister in de auto gewoon door. Het zal duurder zijn om haarzelf te laten rijden in een golfje.
Nou, het kleine probleempje is dat Stientje er zich op voor laat staan elektrisch te rijden. Ze vindt het kennelijk nodig om de wereld te vertellen dat ze zo ontzettend deugt. Dat had ze nou nét niet moeten doen, dat salon-deugen, maar ze doet het wel. Met een pose nog wel, stekker in de hand.
Haar vibrator zal wel net zo schoon zijn.
@Schoorsteenveger | 08-01-20 | 10:58: U weet dat Milieu in haar portefeuille zit? Denk u niet dat ze het aan haar stand verplicht is? Walk the talk?
Je kunt wel het 8e rijkste land ter wereld zijn maar hoeveel zegt dat over wat per saldo bij de eigenaren van het land terecht komt ? Welvaart en welzijn zijn 2 verschillende begrippen.
@Red shirt | 08-01-20 | 10:49 Als je minister bent verdien je leuk, ja. Als je modaal verdient ben je aan de beurt met alle soorten belasting. En uw bewering over dat Golfje is pure onzin, dat kan een kleuter nog uitrekenen.
@Red shirt | 08-01-20 | 11:04: Ik vertrouw geen beleidsmakers die naief uit hun ogen kijken. Totale vriendelijkheid is onmogelijk als je ook maar iets van realisme in je hebt. Bruikbare idioten vind je op alle posities,
@Red shirt | 08-01-20 | 11:04:
Ze is het niet aan haar stand verplicht om te gaan quasi-deugen, om van iets vanzelfsprekends een tenenkrommend tableau vivant te maken. Het is nepdeugen dit. Dat er voor die auto is gekozen in plaats van eentje met een verbrandingsmotor, een vanzelfsprekendheid. Laat het daar dan bij, bij die vanzelfsprekendheid, en probeer extra te deugen met je beleid. En als dat dan lukt, dat deugen, pronk daar dan een beetje mee. Een beetje maar natuurlijk.
@Goldfinger | 08-01-20 | 11:31: Een chauffeur en het verschil in kosten tussen die audi en een golf zal ongeveer een ton op jaarbasis zijn. De kosten voor het zelf rijden, en dus niet kunnen werken, zijn vele malen hoger. Of het werk blijft liggen met alle kostenaspecten van dien, of moet worden gedaan door een topambtenaar die meer kost dan een chauffeur. Bovendien maken ministers vaak lange dagen waardoor zelf rijden gevaarlijk wordt vanwege vermoeidheid.
@Red shirt | 08-01-20 | 12:16:
Ben je voorlichter of zo?
@Schoorsteenveger | 08-01-20 | 12:18:
Zoals een Dyanet-imam zijn preken uit Istanboel toegestuurd krijgt, krijgt red-shirt zijn comments uit Den Haag aangeleverd. Gelukkig niet door een dure topambtenaar, maar via een onderknuppel of stagiaire.
Hahahahaha de gebruikelijke bullshit van een van de rijkste landen weer en welvaart die tegen de plinten opklotst. Typische socialistische opmerking weer (ik neem aan red shirt = ik ben een socialistische strijder zoals we die begin vorige eeuw ook zagen). Wij hebben in Nederland een staatsSCHULD van honderden en honderden miljarden. Een schuld die nog steeds toeneemt en die onze kinderen en kleinkinderen straks mogen gaan aflossen (tenminste de staat belooft het geld terug te betalen) en dan noemen we een dergelijk land rijk. Wat een bullshit! Wij leven als staat op geleend geld. Als jij persoonlijk een schuld zou hebben van honderdduizenden euro's, dan zou jij jezelf ook niet rijk vinden. En dan die welvaart... We kennen in Nederland inmiddels een enorme onderklasse die op de been wordt gehouden door subsidies en toeslagen omdat zij anders in de financiële vernieling gaan. We kennen twee-verdieners die bijna niet kunnen rondkomen en officieel neemt het verschil arm en rijk in Nederland al voor het zoveelste jaar toe. Maar toch zijn we rijk...
en dus over de balk ermee. Strooien met andermans geld. Het leukste (en makkelijkste) wat er is.
Red shirt | 08-01-20 | 10:49 En u bent ook naïef.
Verkeerde vak gekozen. Ik kan met pijn en moeite mijn 6.3 liter C63 AMG a €37.500 rijden.
Maar ik deug gelukkig niet. Elke start een liter benzine t milieu in! Is het me waard!
En vervolgens dankt een lachende Rutte u voor de verdiende accijnzen op uw geconsumeerde liters.
Hoewel ik de reaguurders best hoog heb zitten, verwachte ik hier eigenlijk alleen maar dezelfde vooroordelen die je altijd hoort: Kindjes in Congo, kolengestookt etc, maar het valt me reuze mee, ik zie een hoop genuanceerde reacties. Ik ben blij met mijn mede-reaguurders, ik voel me hier nog steeds thuis!
Nou bedankt hoor. Maar toch even: waar komt die stroom voor dat autootje vandaan?
Het bedrijfswagenpark; de oorzaak van het verkeersinfarct.
Ik ken haar niet, nooit gezien ook. Hoop wel dat die Audi hier met de trein gebracht is vanuit Duitsland en niet met de vrachtwagen. De cobalt in die accu's waar hebben ze die vandaan?
Afrika waar de kinderarbeid nog erg goedkoop is
Lekker aan het deugen, Stientje?
Nog even volhouden. Na de volgende verkiezingen past de D66-sekte weer in een Fiat Multipla.
Insjallaaf.
Stientje dit, Stientje dat. Komt allemaal wel erg dichtbij zo. Oef. Hoewel ik geen fiets en geen auto bezit. Tijd voor een goed ontbijt nu!
Ik kan niet aantonen dat het machientje in elkaar is gesleuteld door kinderarbeidende handjes, of dat er bij de winning van de grondstoffen voor deze deugbakken gigantische miljeuschade ontstaat in het wingebied.
Ik heb er, mede uit de slechte motivatie van ondraagbare kosten versus sterk ingeperkt nut van het "vervoersproduct", een beetje vies gevoel van.
Zou Stientje ook bijtelling betalen over die €70.000?
Vanaf 71k, dus reken eerder op 80k. Of 90k, het deugt allemaal.
@Nuchternederland | 08-01-20 | 10:34: Als hij echt gepantserd is, heb je hem niet onder de 90 K.
Nee, want zij rijdt er niet privé mee en ze heeft een sluitende km administratie. Privé doet onze Stien alles op de fiets.
"Ga toch koken".
Positief mens. Als ze allemaal zo waren, dan hadden meer mensen vertrouwen in politici.
Elektrisch rijden is alleen lokaal schoner voor het milieu, maar dat maakt met name in steden en langs snelwegen uiteindelijk een enorm verschil.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 10:28: Inderdaad, want nu wil er niets groeien in de bermen.
In Duitsland is ook een groep die "strijdt" voor het klimaat. De kleden zich in witte overalls en doen aan bezetten. Een jongeman werd geïnterviewd. Hij eindigde zijn betoog met te zeggen dat we dan een socialere wereld zouden krijgen waar de rijken hun delen met de armen.
Dan weet je dat je met een marxist te maken hebt.
Klimaat en marxisme zijn mij veel te vaak twee handen op een buik. Daarom wantrouw ik die beweging. Want marxisme is altijd de dood in de pot.
@arie-hoax | 08-01-20 | 10:33:
.. ze kleden zich .... en .... hun geld delen .... Pff.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 10:28: De eventuele positieve milieu effecten van elektrisch rijden als (volledige) vervanging voor fossiel gaan zich nog moeten bewijzen.
Mijn idee is dat als het eenmaal bestaat op een gelijkwaardig (commercieel) niveau het milieu net zo goed naar de kleauten zal gaan.
Tot die tijd zal het vooral ten koste van de portemonee van de belastingbetaler gaan.
@Nuchternederland | 08-01-20 | 10:33:
Nou ik woon langs een snelweg en de witte vensterbanken worden steeds zo zwart, dus m'n longen waarschijnlijk ook en dat wordt wel opgelost met dat elektrisch rijden.
@arie-hoax | 08-01-20 | 10:33:
Jonge mensen hebben altijd van die Efteling ideeen, gewoon gebrek aan ervaring. Ze vergeten dat in Nederland mensen met hoge inkomens al de helft inleveren en delen met de armen. Ze hebben nog nooit wat verdiend, anders zouden ze weten dat de belastingen al erg hoog zijn.
@Watching the Wheels | 08-01-20 | 10:59:
Het gaat hier over het rampensocialisme van Naomi Klein. "Om klimaatverandering te bestrijden moeten we het kapitalisme bestrijden".
@D-Fens_1963 | 08-01-20 | 10:41: Ik geloof best wel dat het scheelt in Co2 uitstoot. Dit jaar zijn er in NL 60.000 EV's verkocht. Elektriciteit daarvoor wordt op 1 centraal punt opgewekt. (bijv. kolen centrale)
Dat lijkt me gunstiger dan via 60.000 verbrandingsmotroeren diesel en benzine te verstoken.
Nog even los van het feit dat de uitstoot bij EV's dus niet meer in de steden plaatsvindt. Of het afweegt tegen het feit dat de EV's weer meer fijnstof veroorzaken zou ik zo gauw niet weten....
@Eagle0511 | 08-01-20 | 12:10:
Veroorzaken ze meer fijnstof?
Zo ziet er dus een tankende gebrainwashte deugminister uit. Zou ze het zelf nou echt geloven allemaal? Wat een triest niveau.
Of ze het zelf gelooft?
Maakt niet uit. Zij deugt en u betaalt.
@jemagookniksmeer | 08-01-20 | 10:38: Ze denken dat ze deugen. Tenenkrommend. Ze zou eens een rondje moeten maken langs alle mijnen waar de delfstoffen gewonnen worden voor het maken van de accu's. Wat deug je toch Stientje! Dat ik veul betaal dat klopt helaas.
Ze zal niet veel rijden, want aan de AC lader kan ket maar met max 11kw.
Aan de snellader kan deze auto 150kw aan, maar dat is dan wel een andere stekker.
Voor het opladen is vast een lakei aangetrokken, die daar dan een dagtaak aan heeft.
En heuse stekkerambtenaar in schaal 10 die zijn dagen slijt met koffie zuipen, oeverloos beppen & vergaderen. En uiteraard eens in de zoveel tijd obligaat blaten dat ie qua beloning zwaar achterloopt op het bedrijfsleven.
Een excellentie verpakt in een vuilniszak. Als fatsoenlijk aankleden al niet lukt dan zeker geen land besturen. (ach die tijd van Joseph Luns etc...)
De minister is 'gewoon' gebleven. Daar houdt de Nederlander van.
Je kunt gas verbranden.
Maar de groenen verbranden liever bomen.
Een Europesche auto, dat wel!
Lelijke jas. Dat wel!
Optimale hypcrisie. Milieubewust leven op kosten van de belastingbetaler, waarbij milieubewust een smoes is om jezelf een elitaire en sjieke leefwijze aan te meten, en daar dan ook nog trots op te zijn.
Om te kotsen.
Helemaal waar. Deugen van het geld van een ander. Hoe dare you, Stientje!
Precies dat
Leuk voor haar. Heeft kajsa haar leasebak wel netjes ingeleverd of is dat privé?
Domme vraag politici leveren never nooit iets in, die nemen alleen maar.
De auto is schoon voor den Haag en omstreken. De vervuiling vindt lekker verweg plaats in noord Groningen. Daar wordt voor die auto 10% meer brandstof verstookt, dan wanneer je het direct in de auto zou verbranden. Weer een gevalletje anderen met de vervuiling opschepen.
Kun je een berekening voor die poep die je praat bijvoegen? We vinden dit soort gelul altijd zo grappig als er bij staat op welke infantiele en onjuiste aannames deze gebaseerd zijn.
En vermeld even op welke school je hebt gezeten.. even ter waarschuwing naar welke school we de kinderen niet moeten sturen.
Epistulae_Morales | 08-01-20 | 10:09 Typisch dom links, bij kritiek agressief. Kom zelf met feiten ipv dit kinderlijke gedrag.
@glaaf | 08-01-20 | 11:04: Wat is dat nou weer voor gelul? Watazooi poneert hier een stelling. Dan moet hij dat ook kunnen onderbouwen. Niet zomaar wat getallen neerplempen. Epistulae_Morales hoeft niet met cijfers te komen die het tegendeel beweren (het mag wel uiteraard, maar het hoeft niet)
Lees even op climategate over het rendement van elektrische auto's. Dat is bedroevend laag, zodat overstappen van diesel naar electrisch een verviervoudiging van de benodigde energie betekent. En zolang het merendeel van deze energie wordt opgewekt in kolen en gascentrales neemt de CO2 uitstoot alleen maar toe als we electrisch gaan rijden.
Tuurlijk rijdt ze in een dikke bak, ze is tenslotte geen bloggertje o.i.d., maar een minister. Stelletje socialisten hier.
Het gaat niet om die dikke bak, het gaat om het deugen. Wel ff koppie erbij houden ja?
Gezien het feit dat ze beweert “schoon” te rijden geeft haar niveau aan. Dat van een bloggertje.
Alsof je naast een eigen windmolen poseert en zegt: “Vanaf vandaag produceer ik mijn energie zelf” terwijl dat ding op subsidie draait en anders niet.
Wat paarse man zegt. De Drum zware shag heeft die haarvaten in het koppie van je al aardig dichtgeslipt is wel te lezen.
Yep. Elite toch! En daar weten wij . Het gewone volk nu van. Hun recht is niet ons recht,en zo. Heeft geen ene donder met socialisme te maken maar puur met het volk vernaggelen. Maar ja met dat verschil heeft u erg veel moeite.
@BozePaarseMan | 08-01-20 | 10:07:
Dus als je niet deugt, kan je wel in een dikke bak rijden.
Dus deugen alle mensen in een dikke bak niet.
And therefore... she's made of wood.
Wel met DrumPiet eens. Ze is natuurlijk niet de eerste de beste, en ze geeft het goede voorbeeld. Dat is nastrevenswaardig.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:15: Ze is als een cosmopoliet dat met een speldje van Pink Ribbon loopt. Gratuit virtue signaling.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 10:15: Wie zegt dat het door haar gestelde voorbeeld "goed" is? Als ik hier door het raam naar buiten kijk zie heel andere "goede" dingen.
"Burn her !"
Ze geeft by the way uiting aan haar ideologie, geen ‘goed voorbeeld’.
Stientje is dat PFAS-vrouwtje wat op een verloren zomernamiddag in een opwelling de halve bouw lamlegde. Dat mens moet niet gaan lopen shinen met haar door ons gesponsorde deugmobiel, dat mens moet aftreden en levenslang diep beschaamd in een hoekje wegkruipen.
Overigens hoorde ik gisteren dat de bouw er weer een probleem bij heeft. Het rekenprogramma voor de verplichte energieprestatie is nog niet klaar en nu kunnen er weer geen vergunningen afgegeven worden. Vast weer werk van onnozele Stientje.
Hey... maarruh... die elektriciteit heh. Waar komt dat nou vandaan dan? Uit een hele schone, duurzame elektriciteits-centrale zeker?
Wanneer je zuiver redeneert moet je ook de CO2 uitstoot meenemen die het heeft gekost om deze Audi E-tron te maken. Mijn conclusie is heel simpel, of van Veldhoven begrijpt niets van de energietransitie op hier is sprake van cherry picking gedrag.
Ja, zeker, gestookt op biomassa-hout van bossen,aan de andere kant van de wereld, speciaal hiervoor gekapt en keurig gebracht met schepen.
Als de electriciteit 100% uit bruinkool komt is het nog schoner. Komt omdat benzine itt wat velen schijnen te denken, niet uit een of andere magische put komt onder de oprit en vanzelf in de tank stroomt
en wat het heeft gekost om de fabriek van de e-tron te maken, en wat het heeft gekost om de machines die de fabriek van de audi e-tron heeft gemaakt, en wat het heeft gekost om de arbeiders die de fabriek van de e-tron hebben gemaakt in leven te houden, en wat het de ouders van de arbeiders die de fabriek van de e-tron hebben gemaakt heeft gekost, en natuurlijk wat het heeft gekost om de machines te maken die de fabriek hebben gebouwd waar de machines die de e-tron fabriek hebben gebouwd.
Ik zie een soort oneindig Matrushka-effect...
@therealbraindump | 08-01-20 | 10:08: Wanneer je zuiver redeneert moet je dat ook doen voor een benzineauto van vergelijkbare grootte. En moet je de CO2-uitstoot van het raffineren van aardolie om er benzine van te maken ook meenemen. Plus het vervoer van de aardolie en benzine.
Uh.. groene stroom vanzelfsprekend. Nou.. meer grijsgroen.. ietwat groengrijs waarbij het grijze overheerst.. zij het dat het donkergrijs domineert.. maar als je goed kijkt zie je met een beetje fantasie een glimpje groen. Als een frisgroenig grassprietje op een uitgestrekt zwartgrijs steenkool depot.
@koeberg | 08-01-20 | 10:18: eens! @Mayan: Timmerfrans wil een majeure CO2 heffing gaan instellen voor de Europese industrie. Om een equal level playing field te creëren wil hij producten van buiten de EU gaan belasten met een CO2 tax. Dit is precies het Matrushka-effect wat u hier beschrijft. Hoe wil Timmerfrans dat gaan vaststellen? Lijkt mij nog een hele klus. Nog los van het feit dat potus dit als een handelsbelemmering zal opvatten.
@koeberg | 08-01-20 | 10:18: Vandaar dat rijden op LPG zo fantastisch is. Een afval product van het raffineren van aardolie. Beste voor het milieu, echt waar. En dan in een auto van een jaar of 10-20 oud, of nog ouder. Geen nieuwe productie voor nodig, geen extra CO2, behalve voor het transport van raffinaderij naar pomp.
Allemaal aan de LPG.
@suscrofa | 08-01-20 | 10:21: Zo lang we niet 100% zo'n en wind gaat voor iedere extra elektrische auto ergens een centrale op gas, olie of bruinkool een tandje harder draaien. De auto van onnozele Stientje rijdt dus, met een omweg, zuiver op fossiel.
@5611 | 08-01-20 | 11:47: Dat hoeft niet natuurlijk. Je kunt ook thuis opladen en de daarvoor benodigde elektriciteit halen uit jouw zonnepanelen. Dan rij je echt emissieloos.
deze energie komt niet uit de muur maar uit een centrale die draait op steenkolen, bruinkool, aardgas of uranium. Beter voor het milieu is dat ze gaat fietsen.
Als je het niet ziet, is het er niet.
Om over de fabricage van de batterijen en hun levensduur nog maar te zwijgen.
Het gevolg van een uit de hand gelopen rechtse koers in ons land. Ik snap dan ook totaal niet waarom GS hier een kritisch artikeltje aan wijdt. Deze tekst past bij Joop.
Hallo John, je weet dat dit plaats vind in Nederland? Of heb jij de Duitse GS open staan? Volgens mij zijn we kneiterlinks hier op dit moment. Lees het artikel anders van achter naar voor.
@Zeiss | 08-01-20 | 10:03: Maar de minister doet rechts. Is het weer niet goed.
@John_J | 08-01-20 | 10:24: Is meedoen aan de klimaathype/hysterie rechts?
@Nuchternederland | 08-01-20 | 10:31: Ja. En links. Er niet aan meedoen is populisme van het ergste soort. Bovendien is de teneur van het artikel dat het een dure investering is voor een ministertje. Volgens een polulistische opvatting wordt ons land bestuurd door ministertjes.
Die gekken vergeten dat voor de productie van al die mooie glimmende 'schone dingen' een hele hoop fossiele brandstoffen zijn verbrand en delfstoffen uit de aarde zijn gehaald. Kortom wie echt 'schoon' wil zijn koopt gewoon een occasion.
Uiteraard.. zou ook wel gek zijn om te denken dat je een EV ergens van een boom kunt plukken. Maar wat is je punt nu?
Waarom krijgen we niet allemaal een Audi E-Tron graties? We nemen toch allemaal deel aan deze 'democratie'.
Deze auto is wellicht goed voor het moreel maar niet voor t klimaat.
Auto's zijn sowieso slecht voor het klimaat.
Maar er vanuitgaan dat er voldoende kilometers mee gereden worden (bv 40K per jaar), dan is deze auto minder slecht voor het klimaat dan een vergelijkbare benzineauto.
Kwa CO2 uitstoot ben ik het met je eens, maar deze auto doet een onnodig zwaar beroep op de steeds schaarser wordende zware metalen die nodig zijn voor de accu met name. Schaf dan een elektrische middenklasser aan die ook nog eens 3x deze actie radius heeft.
Je mag natuurlijk niet op uiterlijkheden afgaan, maar...
"Zo meiske, mag je een dagje de auto van mannie mee?"
"Get you Pappa-car home, biatch !"
De klimaatmaffiosi hebben bepaald dat een elektrische auto schoon is. Dat is wat anders dan dat de elektrische auto daadwerkelijk schoon is. Een stukje staatspropaganda dus.
Zo hebben ze ook bepaald dat biomassacentrales schoon zijn. Maar wie wil daar in de schoorsteen gaan hangen???
@Leffe Blonde | 08-01-20 | 10:05: De mensen in Diemen blazen hem i.i.g. op als ze aan durven te zetten daar.
Kun je het ook weerleggen? Of ben je zo’n ‘alleen benoemen’ type?
@Epistulae_Morales | 08-01-20 | 10:14: Hierbij alvast een artikel in Jip en Hanneke taal, ook voor u te begrijpen dus. Het verkrijgen van de grondstoffen en het verwerken na gebruik van de accu’s wordt niet meegenomen maar op Google kunt u er genoeg vrolijke artikeltjes over vinden. Succes met het vormen van uw mening. www.anwb.nl/auto/elektrisch-rijden/ho...
Terwijl Stientje rondjes in haar elektrische karretje mag rijden, ga ik bidden dat iemand de stekker van deze ziekelijke deugpartij van fatsoenstakkers er eens uittrekt. Het is toch echt wel om te kotsen zo'n foto. Bah.
Ah, ze doet een Jolande Sapje en trekt de stekker eruit.
@BozePaarseMan | 08-01-20 | 09:59:
Ik denk eerder dat ze werkelijk denkt dat je zo moet 'tanken' met een stekker. Alsof je de electriciteit erin spuit zoals met benzine.
@suscrofa | 08-01-20 | 10:17: Valt me nog mee dat ze geen dieselhandschoentjes aan heeft.
Tja zulke vrouwen besturen dan het land, als het een buurvrouw zou zijn was mijn gedachte* ze is niet de helderste kaars op de taart maar best een aardige buuv*. Tja en die auto dat moet dan maar want minister, als er een Iraanse ondersuikerde jongere komt die opeens een minister in de auto zou dood schieten willen we dat ook niet. Dus die 0,01 cent betaal ik graag.
Bij de volgende verkiezing niet meer...
Verkiezingen worden uitgesteld, wegens het overschrijden van de CO2-/PFAS-/Stikstof-/Fijnstofnorm. Pas als 80 procent van de huishoudens aan de warmtepomp is, dán kunnen er weer verkiezingen georganiseerd worden. Het huidige kabinet neemt tot die tijd de honneurs waar.
Ze heeft toch een auto nodig. En neem aan dat ze gewoon de bijtelling zelf pakt?
Bijtelling? Haha. Ambtenaren betalen helemaal niets aan wagens. Als ze wel betalen krijgen ze weer een veel te grote onkostenvergoeding, onbelast ook nog.... dus alsnog graties.
@Zeiss | 08-01-20 | 09:47: Is wel zo. Kan me nog herinneren dat de bijtelling voor het eerst naar boven de 20% werd getild.
Tegelijkertijd werd ook ingestemd met een loonsverhoging voor de geachte ministers, om de stijging van de prive autokosten te compenseren.....
Weet je wie er ook een dure gepantserde auto had die door de Staat gefinancierd was?
Adolf Hitler?
Ridouan Taghi?
Dijkhoff, in zijn 'Dikke BMW', toen hij nog bewindspersoon was?
Barrack Obama?
Stalin. Een Rolls-Royce.
@RickTheDick | 08-01-20 | 09:53:
Nee, da’s Lenin.
www.google.nl/amp/s/www.rbth.com/life...
Pim Fortuyn?
@RickTheDick | 08-01-20 | 10:01:
Ok bedankt Rick.
@Zeiss | 08-01-20 | 09:47: LOL
@RickTheDick | 08-01-20 | 10:05: Hij was grappig, zoals wel vaker. Wil je dat we dit iedere keer vermelden?
En geef dat mens eens kleedgeld. Zo'n primark jas van 59,95 maakt Nederland ter schande.
1500.000.000.000,- in pensioenpotten. 12.000.000.000 per jaar toe aan ECB rentes.
En wij kunnen onze democratie poppetjes niet eens behoorlijk laten aankleden.
Gelukkig koopt Maxima elke week een jurkje en hoedje van 35.000,- anders stort de haute couture economie direct in.
Geld moet rollen. Liefst van laag naar hoog, dat dan weer wel. ;)
Mogen die CEO's en aandeelhouders van de pensioenfondsen ook even lekker cashen, ja. Het gewoon een bedrijf hoor.
Op haar Twitterprofielfoto rijdt ze echter wel op de fiets.
Nepnieuws?
Hopelijk heeft ze die jas niet tweedehands van Cruella De Vil gekregen. ;)
Stientje draagt in de Kamer binnenkort het logo van Audi op haar jasje.
Die snapt geen reedt van die dikke bak vol elektronica. Gelukkig krijgt ze er een graties chauffeur bij
En maar deugen, die Stien..
Ze geeft gewoon het goede voorbeeld.
Ze volgt gewoon de partijlijn
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:44: Ik heb zojuist een mail gestuurd naar Den Haag om ook een gratis E-tron met chauffeur, maar de email wordt geweigerd? Wat doe ik verkeerd?
@Nuchternederland | 08-01-20 | 09:45: Waarschijnlijk ben je geen profiteur, tja dan krijg je er geen 1 graties.
@Nuchternederland | 08-01-20 | 09:45: U was reaguurder 241 vanochtend, u moet even geduld hebben.
@Nuchternederland | 08-01-20 | 09:45:Tja vermoedelijk je naam, nuchter Nederland lijkt op een anti alcoholicus en daar willen onze bewindslieden niet aan. Mijn mail is doorgekomen, kan de auto morgen afhalen.
@Nuchternederland | 08-01-20 | 09:45: Het plebs heeft hooguit het recht om aan de auto's van de elite bij te dragen door middel van belastingafdracht. Dus kop dicht, niet zeuren en ga geld verdienen voor de 'maatschappij'!
Die spiegel is niet van een Audi e-Tron. Lijkt meer op een e-Golf. Nog geen 35K dus...
Hmmmm, daar heb je een goed punt, een E-tron heeft van die stengels.
Als het toch een Nissan Leaf is die de helft kost, neem ik de helft van mijn woorden terug.
Het is een full-electric Toyota Prius (fotootje opklikken voor groot): www.autokopen.nl/autonieuws/2017/dece...
@Nuchternederland | 08-01-20 | 09:49: Opgezocht, het is wel een E-tron, maar dan met de gewone spiegels.
Er staat in koeienletters ‘e-tron’ onder die stekker, zal dan ook wel een e-tron zijn...
Stientje zelf heeft ook geen dubbel-D maar een A of hooguit een kleine B.
Als deze mevrouw echt iets voor het klimaat had willen doen, dan had ze niet een volledige elektrische auto laten aanschaffen, maar dan had ze genoegen genomen met alleen een elektrische stoel.
D'r ogen zijn net omgekeerde mondjes. Gretig^3
Kunnen we electrische auto's vanaf nu niet 'steenkool voortgedreven auto's noemen?
En bij elke tankbeurt: dankzij deze tankbeurt kunnen weer 4 vrouwen besneden worden
Sterkte voor de chauffeur
Lijkt me een aardige vrouw, je kunt een slechtere baas treffen.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:42: Bel me niet!
Blij zijn met een schamele 200 km actieradius ? Dan ben je toch helemaal geen auto nodig ? Stientje heeft duidelijk een stekkertje los of Stientje is gewoon een ecoterroristische trut. Ga toch fietsen !
Binnen 2 jaar horen we de echte waarheid over de Afrikaanse jongetjes die de kolossale accu's met hun schepjes gevuld hebben, gelukkig is dat spul daar binnen 10 jaar op en als er genoeg om gevochten gaat worden is het sowieso einde "duurzame" delfstoffen. Hypocriete rijke westerling.
Elektrisch rijden zal ongetwijfeld een tussenstation zijn. Uiteindelijk zal waterstof toch het juiste materiaal zijn om de mobiliteit te blijven garanderen.
Maar waarom geen Renault Zoe, Nissan Leaf ,een elektrisch Smartje, of iets anders kleins?
Madame moet natuurlijk wel met een beetje "klasse" rijden. De voorbeelden die u roept zijn natuurlijk gewoon voor het gepeupel.
@GerardvanderLam | 08-01-20 | 09:55: volgens mij moeten we van het hele concept af dat auto’s betaalbaar moeten zijn voor het gepeupel. Ga maar lopen of fietsen, neem het OV maar.
Auto’s obv wachtlijst en inkomenstoets. Lost gelijk alle milieuproblemen op.
Ik ben er zeker van dat ik geen enkel e-model ooit zal kunnen betalen van mijn pensioentje...... ook geen warmteding kachel for that matter ....... of zelfs extra isolatie voor mijn woning. Dus 'klasse 'zit er voor mij niet in.
Dit is dat kreng van de stikstof “crisis”. Heeft in haar ééntje een belachelijke lage normwaarde vastgesteld wetende dat boeren en bouwers daarmee in de problemen komen. Audi is mooie auto maar laten we ons niet laten afleiden door zo’n PR foto......
Geen idee of zij daar ook verantwoordelijk is. In ieder geval wel voor die andere crisis, genaamd PFAS
... U komt nauwelijks nog vooruit wegens files, dure benzine en torenhoge BTW...én natuurlijk omdat u te stom en te gemakzuchtig bent om te bedenken dat er véél en véél te veel auto's zijn voor dat hele kleine stukje aarde...
Exact, het gepeupel in dit land is overduidelijk te rijk.
Met hun inkomens subsidies
Geweldige, rake ,reacties op die deug tweet.
Het gebrek aan zelfrespect van onze ministers door in dergelijke kutautootjes te rijden, zonder begeleidende kolonne, is stuitend!
Dat 'gewone', dat deugende spruitjeslucht uitstotende gedrag. Walgelijk.
Wacht es ff, is dat de anus van Rutte waar die plug in moet?
Als dit van belastinggeld moet, hoop ik dat ze die bak importeert.
Gelukkig betaalt ze zelf de stroomkosten voor het opladen van de accu's van dat voertuig..
Tuurlijk vol opties, zo'n ding laat je niet in een taxi-uitvoering komen. Maar bepantsering, nee, dat lijkt me niet.
Anyways, waarom niet echt het goede voorbeeld geven, en gewoon elektrische Smart nemen, of met de trein gaan? Minister worden doe je niet voor het geld en dus ook niet voor de dikke auto, lijkt mij, want dat kan makkelijker en met minder werken.
Als Rutte nog steeds ongeschonden kan rondfietsen lijkt me bepantsering voor een vriendin ook overbodig. Bovendien rijden vrouwen liever in een kleinere auto ; lijkt voor hen meer beheersbaar...... maar ja , minister ...
Geen bepantsering? Die trut heeft de bouw miljarden gekost met haar PFashysterie. Die voelt zich niet echt prettig meer, in een niet-beveiligde auto. Of ze is echt zo stom dat ze denkt dat mensen haar de volgende keer met open armen ontvangen.
A-sociaal om olie-mensen van Islamitische persuasie financieel te benadelen!1
Zo'n Nederlandse bakvisminister heeft geen idee wat het kost om jachten van meer dan 100 meter te onderhouden, een 5e huis in Londen met 6e vrouw en 8 kinderen van Ferrari's en Lamborgini's te voorzien.
Pure kift !1!
D66 ten voeten uit. Deugen op kosten van de samenleving. U betaalt zodat wij kunnen deugen en u kunnen inwrijven dat u niet deugt..
Daar komt het dus wel op neer.
En deze mensen zien dat niet eens, zo wereldvreemd.
Mooi man. Na kia electric dijkhoff nu stientje ook aan de electrische auto. Ben benieuwd bij welke bevriende dealer deze nou weer vandaan kwam. U kunt hem niet eens kopen. Maar mag over u al oude wrak voor haar extra dokken. Wrange is. Zo millieu vriendelijk is zo'n ding niet eens. Nou binnenkort weer zo'n andere tweede kamer of kabinets knuppel die meldt E-auto te rijden van een bevriende dealert. Zodat u ook vast gaat uitkijken naar zo'n E -auto. Verschil wel zij rijden er nu mee . Maar u en ik betalen hun auto.Maar tegen de tijd dat de gewone sukkel zo'n auto van zijn gespaarde centjes kan kopen betaald hij die auto dubbel.Maar dan zelf. Yep. Het volk betaald voor de klimaatgekte . Omdat dat klimaat een verdienmodel is . Niks meer niks minder.
De KIA was een prive-aankoop van Dijkhoff. Deze Audi is een ministersauto, door de staat bekostigd.
Eva Jinek., Stintje van Veldhoven.
Something is rotten in the state of Dutchmark...
Wat zou dat wegen, 2500 kilo ofzo? Dus afgezien van het feit dat deze tank een onzalig verbruik heeft en een uitlaatpijp aan de electriciteitscentrale, is het ook nog eens zwaar belastend in fijnstof en wegenslijtage. Lekker duurzaam!
De tijd dat bewindslieden met de trein gingen, ligt inmiddels ver achter ons.
Dat moet ik u leider pinokkio wel nageven. Hij fiets tenminste nog naar zijn werk. Helaas die andere knuppels van zijn partij doen dat weer grof te niet. Dacht dat berbaar volgens zegguh ook al twee tesla's had staan.
Ja, maar toen hadden we ook nog de 3de klasse.
@tweetybird | 08-01-20 | 09:36: Onze medereaguurder is een man in bonus en dat gun ik hem van harte.
tenor.com/view/prius-smug-randy-marsh...
We kunnen we het wel belachelijk maken maar het minste wat het kabinet kan doen is zelf naar hun regels leven. Zou het raar vinden als ze een dikke audiA8 had gereden
Die heeft ze ook, voor de vakanties.
@Langshetrandje | 08-01-20 | 09:28: En om te vluchten na een plofkraak.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:31:
En die wordt dan weer gebruikt voor de kruidenier op de hoek. Kinderen naar school te brengen. Deze nieuwe kickuhh e auto is puur voor Vak K reclame!!
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:31: dat zijn meestal rs4 tjes, die zouden dan opgejaagd moeten worden in de rs6 van de politie maar die durven daar niet de weg mee op
Die 200 actieradius is als het boven de 12°C is.
Tussen 0°C en 12°C is het minder waarbij hoe dichter bij 0° hoe langzamer het spul.
Gelukkig vriest het nooit meer in NL
Lijkt het kabinet wel zo'n auto.
D66, dus het hoeft niet buiten de Randstad te komen.
@Petroselinum crispum | 08-01-20 | 09:28:
Nee dat komt volgens zegguh dan pas weer terug als iedereen E-auto rijdt.
Auto matcht mooi met haar kleding. Niet onbelangrijk. Nee, ze komt goed voor de dag. Hup Kudt66.
Kleding ziet er qua samenstelling olieproduct achtig uit. Dus niet over nagedacht.
Ik begin steeds meer te begrijpen dat het aanschaffen van een auto op batterijen voort komt vanuit een geestelijke beperking. Eigenlijk is het allemaal erg treurig.
Nee hoor, heeft puur met bijtelling te maken voor de mensen die de poen toch al hadden liggen. Die subsidiëren wij met hogere accijns zodat zij lekker goedkoop rijden.
@Omebert | 08-01-20 | 09:27: Noem het maar goedkoop :)
@Draaikontje | 08-01-20 | 09:30:
Voor hun wel. Je weet wel ter reclame promotie van de bevriende plaatselijke E-auto dealert!!En de rest betaald het volk.
Tja min ster van weet ik veel zaken. Zo kan ik ook schoon rijden. Geef me ff 70k voor een electrobak en ik ga ook over hoor!
Zij rijd niet eens "schoon". Het omslagpunt zit ergens bij 180000km. Dan is dan ding al lang naar een andere eigenaar
Ik niet geef dat direct terug ik weiger zo'n ding te rijden
Ik heb geen rijbewijs
@Middensteun | 08-01-20 | 09:34:
Yep mooie is,maar daar komen vele over jaren achter. Dat ding is tweede hands straks werkelijk geen ruk waard. Je koopt namelijk een omhulsel. Die accu's zijn versleten. En laten juist die Accu's nu zowat de grootste kosten van zo'n auto zijn. Je kunt dus net zo goed een nieuwe kopen. Want een auto met verstreken levensduur accu heb je geen flikker aan.Je ziet dat effect al bij elektrische fietsen.Zonder accu nog geen 80 euro waard.De accu die je erbij moet optellen kost 500 euro.
@tweetybird | 08-01-20 | 09:46:
Da's niet helemaal waar. De meeste accu's worden actief gekoeld en vertonen daarom nagenoeg geen slijtage.
@Dommelsch | 08-01-20 | 10:07:
Die van mijn fiets ook. Hoe harder ik zelf fiets hoe meer hij gekoeld wordt. Geloof me. Na 5 jaar is hij op en versleten!!
@tweetybird | 08-01-20 | 10:19: haha, volgens mij is dat nog steeds passief hoor.
Even kijken of ik ook 70k op mijn bank heb staan....! Nee helaas, voorlopig nog effe Co2 de lucht in pompen.
Geld op de bank. Dat is wel erg 1980.
Vanaf 70k, vanaf. Ga er maar gemakshalve van uit dat de door haar aangeschafte wagen minimaal een ton heeft gekost .
@ItsNoStyleAtAll | 08-01-20 | 09:34: klopt globaal wel, alleen de staat betaald geen bpm en btw dus dat is gunstig voor de prijs
@Langshetrandje | 08-01-20 | 09:26: Verstandig beleggen en investeren is anno 2020 het credo.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:43: bankje spelen en leuke start ups steunen.
Wanneer zijn er verkiezingen?
Weet je wie er ook in een auto van Duitse makelij reed?
Bruno Mars?
Soleimani?
Lewis Hamilton?
Was Lewis Hamilton echt te moeilijk? Oh wacht, die heeft helemaal geen bloksnor...
Wat een rotkop,
Het lijkt wel een Alien. Kan dat ergens gecheckt worden? Meldt haar in dat geval aan voor een UFO en schiet haar alvast de ruimte in.
Als je een Tesla met een pop de ruimte in kan schieten, dan moet deze Audi met Stientje erin ook lukken.
Die staat over een half jaar alweer te koop wegens moet te vaak aan de stekker.
Zelfs van de ontvangst van een dienstauto wordt nog een deugfoto gemaakt met stekker.
Wederom een gemiste kans om een voorbeeld te stellen aan de rest van NL en gewoon met het openbaar vervoer te gaan zoals dat een onrendabele betaamt.
Vooral partijen als Groenlinks, D66 en PvdA zou het sieren door met het OV naar werk toe te gaan. Als ze een beetje principieel zouden zijn.
Auto kan over paar weken weer in de handel. Wegens overbodig.
Wel een ferme grip die Stientje.
Is die Ollongren nog steeds schoolziek?
Die houdt zich partijstrategisch afzijdig voor betere tijden. Er moet iemand ongeschonden uit de oorlog komen.
Zou ze dan toch zwanger zijn? Oh wacht...
Waarom denk ik bij ziekte van de freule steeds aan een mislukte cosmetische operatie?
Heb je organen nodig?
@RickTheDick | 08-01-20 | 09:25: Ik heb nog een lever over. De hoogste bieder krijgt um.
Het grote ‘kijk mij eens deugen’ gehalte zit dwars. Het doel van dergelijke posts ontgaat mij volledig.
U wilt toch wel weten waar uw belastingcentjes heengaan?
Laten we hier inderdaad maar eens een referendum over voeren. Eens zien wat het plebs hiervan vindt. Toch DDR66 ?
Volgens mij is zo'n bak meer dan een ton.
"Zie je wel! Als ik er 1 kan kopen kan de rest van NL ook een electrische auto kopen!"
Dat slurpt nogal wat watts, maar wat zit er achter de logica dat ze eerst alleen op de fiets ging maar nu ook de auto pakt? Denkt ze dat deze auto net zo veel energie opstookt als met de fiets gaan? Een auto van 2 ton in gewicht?
Als je goed leest ( lagere school alert) dan kun je eruit halen dat ze een auto had met een verbrandingsmotor. Een verbrandingsmotor dat is een motor die oo benzine of diesel of LPG loopt. Benzine dat is een aardolieproduct dat uit landen komt met overwegend op een idiote ideologie gebaseerde regering, waar wij in het westen dan wel weer bang voor zijn, maar iedereen vindt die staatssteun door olie import dan wel weer ok..
mag je zelf even opzoeken wat huichelarij betekent
@Epistulae_Morales | 08-01-20 | 09:24: En groene stroom komt zonder enige nadelige gevolgen zo aanwaaien, toch?
Heel NL op windstroom betekent 10.000 extra windmolens plaatsen.
Als je gewend bent om een wafelijzer of een staafmixer aan het stopcontact te hangen, dan moet het met deze auto ook wel lukken.
Hoewel, vrouwen zullen altijd een manier vinden om tóch verkeerd te tanken.
En niet alleen zij: Je moet wel een beetje open staan voor dingen en in ieder geval een _beetje_ willen leren. Het verschil tussen AC en DC laden bijvoorbeeld.
Je ziet genoeg verslagjes online van journalisten die klagen dat die elektrische auto zo typhuslangzaam laadt onderweg. Dan denk ik: ja, lul (of: kudt)! Ik zie op de foto dat je je dikke bak aan de 11 kW AC lader hebt hangen (type 2 stekker), terwijl je hem ook aan de ernaast staande 175 kW DC CCS-Type 2 Combo had kunnen hangen, eh?
En dat terwijl de goedkopere Tesla gewoon de betere elektrische auto is.
Maar nog steeds kolen vreet
Een vergelijkbare Tesla is niet bepaald goedkoper, maar heeft zeker een lager verbuik: e-Tron doet ~237 Wh/km (WLTP), tegenover ~208 Wh/km voor de vergelijkbare Model X.
Merk wel op dat dat verbruikcijfers zijn bij 1) 90-100 km/h, 2) in de zomer. In de winter ziet e.e.a. anders uit: met 130 km/h op de Duitse snelweg doet mijn Model 3 (officieel 160 Wh/km) echt wel 220 Wh/km.
70k voor een minister geur auto? whahahaha..
Een beetje ZZPer rijdt duurder
Nee hoor een beetje zzp'er denkt na en rijdt juist géén dure nieuwe roestbak maar gewoon een van minimaal 15 jaar oud.
@SolidRock | 08-01-20 | 09:21: ja dat zei ik vroeger ook.. totdat je gewoon 175k per jaar binnenharkt, dan houdt die zogenaamde slimmigheid wel op, want het is natuurlijk gewoon je kutsmoesje van 15k per jaar die je dwingt een barrel te rijden
de uitzonderingen, de zzpérs die zich als charlatan/consultant weten te verkopen, die wel ja.
De andere zzpérs zijn blij met een auto van 15k. En dat is geen barrel. Een barrel kost 1k.
@Epistulae_Morales | 08-01-20 | 09:27:
Bij een zzp-er denk ik aan een schilder, stucadoor, schoenmaker etc.
Niet aan een oplichter die bij de overheidsinstelling waar hij/zij voorheen werkte, hetzelfde werk doet als voorheen, maar nu een grotere taartpunt pakt.
En die zelfstandige schilder, stucadoor etc. is blij met 45 tot 65 euro per uur (als die dat al vragen kan).
De schoonmaakster op de hoek is blij als ze 25 euro in rekening kan/mag brengen.
Toch haalt ze het niet bij de fractievoorzitter van haar klimaatclubje, want Rob 'de robot' Jetten wordt zélf elektrisch aangedreven.
Dat is waar. Robojet heeft een vriendje die elke avond aan z'n dynamo draait. Zo begint ie elke dag weer opgewonden aan een nieuwe deugdag.
Elektrische automobielen rijden op kolenstroom.
Uiteraard. Die electriciteit moet wel betaalbaar blijven. En uiteraard ook minder gevoelig voor de wekelijkse scheet die Trump laat
Yep. En een benzine auto rijdt op benzine. En dat goedje pomp je niet zomaar ergens uit de grond. Eerst de olie oppompen (niet zo best voor milieu). Dit vervolgens vervoeren mbv mega tankers (niet zo beste voor milieu). Dan in een raffinaderij o.a. benzine er van maken (ook al niet zo best voor milieu). Benzine met tankwagens vervoeren naar tankstations (niet zo best voor milieu).
Dan mag jij het tanken en vervolgens verbranden in jouw automobiel (ook niet zo goed voor milieu)
Ergo: het is allebei naadje voor het milieu, maar toch schat ik in dat het voordeel uiteindelijk naar elektrisch gaat.
Mooi man, politicus cq. ca zijn en dit kunnen betalen. Moet je wel je ziel voor verkopen dus lamaar.
Das dan een klein zieltje.. come on.. 70k dat is tegenwoordig het hoge deel van het middenklasse segment
Stientje betaalt niets, u en de uwen doen dat voor haar.
@Epistulae_Morales | 08-01-20 | 09:21: Of willen we soms dat onze bewindslieden in een Fiat Panda gaan rijden.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:32:
En waarom niet? Auto is goedgekeurd voor de weg en het gewone klootjesvolk kan er ook in rijden.
Een auto van ruim een ton.
Minister-waardig dus.
@Kuifje-naar-Brussel | 08-01-20 | 09:32: De auto wel. Nu zij zelf nog.
@Langshetrandje | 08-01-20 | 09:43: Ik geef Stientje het voordeel van de twijfel.
REAGEER OOK