Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wereld reageert op dood Irans #2: generaal Soleimani, 'het zwaard van Khamenei'

Trump heeft Irans op een na belangrijkste man gesmoke'd. 

Maar waarom nu ineens?
In een persverklaring laat het Pentagon weten dat "General Soleimani was actively developing plans to attack American diplomats and service members in Iraq and throughout the region. (...) He had orchestrated attacks on coalition bases in Iraq over the last several months – including the attack on December 27th – culminating in the death and wounding of additional American and Iraqi personnel. General Soleimani also approved the attacks on the U.S. Embassy in Baghdad that took place this week."

Dat mag allemaal zo zijn, maar dat was dus al decennia het geval. The Dispatch schrijft dat "According to sources familiar with the deliberations, discussion among senior administration officials about targeting Suleimani began immediately after the December 27 attack, which was quickly attributed to Iran-backed operatives. Trump’s national security team had debated killing Suleimani before, on several occasions, but Trump resisted advice to target the Iranian general (...). That posture changed with the attack by Kataib Hezbollah late last week, followed by the brazen and provocative attacks on the U.S. Embassy Tuesday morning, directed by Iran-backed terrorists who gave media interviews as operatives set fires. By Tuesday afternoon, top Trump advisers understood that a response targeting Suleimani was imminent."

Maar goed, was na decennia dood en verderf die ene dode Amerikaanse civilian contractor gevolgd door wat rellen bij de ambassade nu echt ineens de reden om de trekker over te halen? Misschien hoor. Maar zoals Bloomberg-opiniechef Bobby Ghosh suggereert, misschien was het die krenkende aan Trump gerichte tweet van Ayatollah Khamenei in de nasleep van de ambassade-bestorming: "You can't do anything". Nou, die stelling lijkt genoegzaam weerlegd. In reactie op de TOESTAND stuurt Trump na 100 Marines, 750 Airborne troepen en twee Apaches nog eens 3500 extra Airborne-troepen naar de ambassade.

Deze video gaat rond als vermeende opname van de inslag, maar komt totaal niet overeen met de lege skyline van de daadwerkelijke locatie en het ontbreken van de dichtstbijzijnde muur in videobeelden van mensen die langs het brandende wrak rijden.

Update: Trump reageert op video. "We do not seek regime change," maar dat gedonder in de regio met proxies moet stoppen.

Social

De reacties in Iran zelf
Op staats-TV wordt er geweend en gesnikt om de "agent of unity between Muslims and Jews" (lol). Maar de protestgolven die sinds eind 2017 aanhoudend door Iran trekken hebben naast economische grieven ook vaak een ondertoon die zich tegen Irans onbetaalbare buitenlandbeleid keert. Zie slogans als "No to Gaza, no to Lebanon, I will give my life to Iran" en "Palestine and Syria make us miserable!" onderstaand. En aangezien generaal Soleimani vrij letterlijk het brein achter Irans buitenlandbeleid was, mag het weinig verrassen dat er nu ook Iraniërs zijn die zich om zijn dood verheugen. Vooral anekdotisch bewijs en harde cijfers hebben we natuurlijk niet, maar anti-regime outlets als Iran News Wire tonen filmpjes van woonkamer-dansjes en snoepgoed. Check verder de Iraanse hashtag #TnxPOTUS4Soleimani.

Social

De reacties in Irak en Syrië
Nou verrassing maar die lopen langs sectarische breuklijnen. Sjiieten moeilijk verneukt, Soennieten vinden helemaal mooi. En ja, zo komen we toch langzaam full circle. Sjiietische Irakezen, die hun machtspositie enkel en alleen te danken hebben aan de Amerikaanse ontmanteling van Saddams regime, keren zich nu tegen Amerika, terwijl Soennitische Irakezen de Amerikaanse actie bezingen.

Irak

Social
Social
Social

Syrië

Social
Social
Social

Blije Bibi!

Social

Reaguursels

Inloggen

Laat die tiefuszooi lekker in de woestijn.

Digitaal Smoelwerk | 04-01-20 | 16:43

Waarom nu? Omdat Iran dankzij Obama op weg is naar nucleaire capaciteit, hierin mede gesteund door de EU, en dus Nederland. Je wilt geen nucleair Iran, geloof me.

Datsun_Cherry | 04-01-20 | 12:04 | 5

@JoeDallton | 04-01-20 | 15:01: Nee, volgens de IAEA had Iran tijdens het verdrag gewoon uranium verrijkt. Daarom heeft Trump het verdrag opgezegd.

boerzoektscheet | 04-01-20 | 15:26
-weggejorist-
MauritsDekker | 04-01-20 | 15:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Eigenlijk een heel raar fenomeen. Wanneer je iemand vermoord praat iedereen er schande van en gaat de moordenaar naar de gevangenis. Nu zien we POTUS praten over een aanval waar tientallen mensen zijn omgekomen alsof het de normaalste zaak van de wereld is; alsof hij een License to kill geeft.

Drs. D. | 04-01-20 | 11:22 | 5

POTUS heeft met deze actie juist voorkomen dat er nóg honderduizenden mensen vermoord gingen worden. Maar dat zult u waarschijnlijk niet kunnen begrijpen.

MauritsDekker | 04-01-20 | 15:40
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessante tijden... Da's nou jammer.

Mazzelstof | 04-01-20 | 10:49

Als iedereen eens zou beseffen dat als Iran de militaire power had Ipv de VS en Israël dan bestonden we niet meer. Dus gewoon een logische actie van Trump om het onkruid even te wieden.

Tiscali-2 | 04-01-20 | 10:21 | 3

Of hebben ze jou dat wijs gemaakt zodat ze ongestoord aanvallen kunnen plegen? Zodat ze invloed krijgen in olie producerende landen?

DeBelastingbetaler | 04-01-20 | 13:27

@DeBelastingbetaler | 04-01-20 | 13:27: heb liever dat de vs invloed heeft dan die krankzinnigen uit Iran. Ergo, effe wieden en de straat is voor even (dat dan weer wel) schoon.

NorthStar | 04-01-20 | 13:56

De belastingbetaler - wellicht aardig om het eea te lezen over het nucleaire programma en de uitgesproken intenties van Iran.
Van mijn part geloof je niets, of in de paashaas, maar ik zou wat zij claimen van plan te zijn vooral wel geloven.

donkieshot | 04-01-20 | 14:31

Kan iemand mij uitleggen waarom de Iraanse held Soleimani op Iraaks grondgebied wordt begraven? Kom zelf tot de conclusie dat de Iraniërs Irak de facto al tot Iraans grondgebied rekenen. Het sji'itische kalifaat is al gevestigd en strekt zich uit van Libanon in het westen tot in Afghanistan.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 10:18 | 3

Er waren te veel kleine stukken van hem over om naar Iran te brengen?

Moonwarrior | 04-01-20 | 10:21

Misschien het simpele feit dat islamietjes binnen 24 uur begraven moeten worden?

DeBelastingbetaler | 04-01-20 | 13:26

Iran is shïitisch zo ook generaal Soleimani en de stad Najaf is in hun geloof de heiligste stad omdat de stichter van de shïitische stroming Ali de eerste imam is , tevens schoonzoon van de profeet Mohammed , die daar in de wadi al Salaam (vallei v/d vrede) begraven schijnt te liggen , het is de grootste (islamitische) begraafplaats ter wereld en daar is de generaal zijn wens te worden begraven . Soennieten de andere stroming (ook van IS) zien hen als ketters en Sadam Hoessein (sunni) liet zelfs een hoofdweg over een gedeelte van die begraafplaats leggen en meerdere voor shïitische gelovigen , heilige plaatsen , graven e.d opblazen/verwoesten . Google maar Najaf of Karbala beidde in Irak .mvg.

regenbuit | 05-01-20 | 00:54

valt trouwens op hoe open al jazeera verslag doet

sparrow | 04-01-20 | 09:53 | 1

soenitisch.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 09:59

Ik snap het ook allemaal niet hoor.

Assad moest weg.
MSM:Jeej!
Saddam Hoessein moest weg.
MSM: Jeej!
Ghadaffi moest weg.
MSM: Jeej!
Soleimani moest weg.
MSM: Boeh! Slecht!

Of zou het iets te maken hebben met de president die de beslissingen neemt? Nee dat kan niet, onze MSM is zo neutraal en objectief altijd, dat kan het niet zijn. Ik weet het ook niet meer.

Braboblanke | 04-01-20 | 09:44 | 4

@ZureKoek | 04-01-20 | 10:42: grappig dat 95 procent van de Westerse media jeede bij Obama en boet bij Twump.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 10:49

@Langshetrandje | 04-01-20 | 10:49: Welke oorlog werd hier groots gevierd dan? Ik lees hierboven dat de 'msm' blij was met de 2e golfoorlog (onder Bush niet Obama, maar toch). Dat is echt pertinente onzin. Het buitenlandbeleid van de VS wordt totaal niet op handen gedragen door de grote boze media. Trap toch niet in dat slachtofferverhaal van Trump.

ZureKoek | 04-01-20 | 12:06
-weggejorist-
JoeDallton | 04-01-20 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Oeioei, als ze nu in Iran maar weten dat wij hier in de EU echt fel tegen Twamp zijn en dat onze regeringsleiders bij tal van gelegenheden zelfs over elkaar heen buitelden om openlijk afstand te nemen van de Amerikaanse president. Sommigen oefenden zelfs voor de spiegel om zich te harnassen tegen de infame 'Trump handshake'. Als Teheran dat nou maar allemaal heeft meegekregen, dan blijven ons misschien terroristische represailles bespaard en heeft het ayatollah buttkissing door gesluierde Europese diplomaten tenminste nog wat opgeleverd.

Schulzie | 04-01-20 | 09:40 | 3

Angsthazentoneelstukje.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 09:49

maar goed ondertussen heeft Amerika het conflict in joegoslavie voor ons opgelost .. Europa was te scheiterig voor rusland om serven aan te pakken , en te scheiterig voor inmenging van iran om moslims terecht te wijzen . met 70 % shiieten in irak is een groot iran ( bestaand uit irak - iran ) geen uitzondering , Volgende stap Koeweit -jemen - saoudi arabie .. is toch wel een mogelijk veiligheids risico .. Nee niet iedereen in Europa is anti trump

sparrow | 04-01-20 | 09:51

@sparrow | 04-01-20 | 09:51: nou nou, dutchbat heeft weldegelijk meegeholpen met het opruimen van 7000 moslims, dat mag best gezegd worden.

DeBelastingbetaler | 04-01-20 | 13:30

Op YT is de begrafenis nu te volgen...

BinAardig | 04-01-20 | 08:48 | 2

Geen vuurwerkgooiers bij de plechtigheid, neem ik aan?

Schulzie | 04-01-20 | 09:41

Een droneaanvalletje?

Rest In Privacy | 04-01-20 | 09:54

Een hoop veldheren hier op GS. Wat een kennis en kunde. En Trumpie zou zich terugtrekken. Inmiddels al weer 3000 man er heen gestuurd.

Vliegende_rookworst | 04-01-20 | 08:18 | 2

Aye aye veldheer!

BrokenTipi | 04-01-20 | 08:39

Nooit gehoord van veranderende omstandigheden vragen om nieuwe oplossingen?
Als rookworst erachter komt dat mevrouw rookworst het met een andere rookworst doet blijf je dan gewoontegetrouw achter mevrouw rookworst vliegen? Of wordt je een knakworst? Met of zonder saus en een broodje?

dijkbewaker | 04-01-20 | 18:37

Bernie Sanders (Dem) wil ingrijpen, Trump de geldbuidel afpakken voor acties in het MO. 'Sanders, Khanna seek to block funding for US military strike against Iran'.

BinAardig | 04-01-20 | 08:06

VS ontkent vannacht weer toegeslagen te hebben. 'US denies carrying out airstrike north of Baghdad'. Israel??

BinAardig | 04-01-20 | 08:02 | 2

Gewoon wat verlaat illegaal vuurwerk.

Festen | 04-01-20 | 09:35

Saoudi Arabië

Usumani | 04-01-20 | 09:49

Iran schept chaos in het Midden-Oosten.

Trump steekt daar nu een stokje voor. Tot hier en niet verder. Dat is de boodschap die Trump heeft afgegeven.

Via Elsevier: (De gerechtvaardigde dood van schaduw-bevelhebber Soleimani)

"In een omvangrijk rapport van afgelopen november concludeert de Britse denktank International Institute for Strategic Studies dat Iran het gevecht om strategische invloed in het Midden-Oosten aan het winnen is. In steeds meer landen die zijn afgegleden in de richting van chaos – Syrië, Libanon, Irak en Jemen – hebben de ayatollahs grote invloed. En in sommige gevallen zijn ze er feitelijk de baas.

Dat is volgens de experts in Londen niet te danken aan superieure Iraanse militaire vuurkracht, maar aan de geslepen inzet van huurlingen, geheime operaties, allianties met lokale milities, stiekeme wapenleveranties en -training, en zware druk op lokale politici.

Het doel: de Iraanse islamitische revolutie exporteren naar andere landen in het Midden-Oosten en Teheran machtiger maken."

Swieberj | 04-01-20 | 08:02 | 1

Dit wil de grote Turkse leider erdosnor ook al. Misschien is het handig die twee eerst tegen elkaar uit te laten spelen.

Bill Cosby | 04-01-20 | 10:31
-weggejorist-
NederlandsFornuis | 04-01-20 | 07:51

Deze liquidatie is een mooi voorbeeld van wat ons de rest van de eeuw te wachten staat. In plaats van bommentapijten: doelgerichte acties. Met slechts een paar kilo buskruit, of wat zwaar vuurwerk, worden alleen relevante slachtoffers gemaakt. Vergelijk het maar met de trend in de medische wereld waarbij behandeling met medicijnen alleen zeer specifiek kankercellen aangrijpen.

In het licht van deze ontwikkeling is de aanschaf van de JS 35 Strike Fighter (kosten: 61.500.000 per stuk) buitengewoon achterlijk geweest. Er is al jaren een verschuiving gaande van bemande naar goedkope slimme drones. Let op mijn voorspelling: al binnen enkele jaren staan die Strike Fighters in het Aviodrone. In wezen is het niet meer een snelle uitvoering van de Messerschmitt.

0112358 | 04-01-20 | 07:39 | 5

Is maar 1 jaar zorgfraude dat bedrag. Dus prima te doen

Misterspok | 04-01-20 | 10:13

Nonsens natuurlijk, drones hebben en heel andere taak dan een fighter, er is een overlap, maar Zeker de komende 25 jaar zullen we echt nog bemande toestellen nodig hebben.

captainobvious | 04-01-20 | 13:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Interessant. Het gaat door.
www.foxnews.com/world/iraq-airstrike-...
Is het de VS die nu op zoek gaat naar de opvolger van Soleimani en co. of iemand anders? Misschien de Mossad, die nog een rekening heeft openstaan. Of de Russen? Of James Bond (LGTBQXYZblackwoman)?
Maar volgens mij zijn de leiders van de Iraanse Revolutionaire garde (binnen- en buitenland afdeling) nu fair game voor menig geheime dienst.

Basil Fawlty | 04-01-20 | 05:12

Dat gedonder met proxies moet ophouden? Laat Trump daar zelf eens mee beginnen. Iedereen, maar dan ook iedereen, zit vuistdiep in die wespennest. Van China heb ik al een reactie gehoord, van Rusland kan ik het wel raden. Het gebruikelijke. Onverantwoordelijke beleid. MSM die het frametr als overwinning en de wereld juicht. Nou, ehm, nee. Dit gaat gezeik worden. Niet in de VS maar daar in de regio tegen de VS.

Vageling | 04-01-20 | 04:23 | 2

@Vageling | 04-01-20 | 04:23 |
Díe wespennest? Werkelijk?!

Trump heeft niks met proxies. Als het aan hem lag lieten we die hele zandbak voor wat hij is. Maar helaas zit hij wel met een erfenis van zowel Bush als Obama. Dankzij hen heeft deze steenpuist veel te lang kunnen door etteren. En dat zal links dan wel rechtsom opgelost moeten worden. Verder is het al zo'n slordige 1400 jaar gezeik in die regio. Daar doet Trump niets aan af.

Sjefke7807 | 04-01-20 | 10:21

¿die wespennest? LOL
Het is in die regio al een wespennest sinds de uitvinding van de islam 7e eeuw.

MauritsDekker | 04-01-20 | 16:00
-weggejorist-
sjuul69 | 04-01-20 | 04:16

In Amerika heerst nog geen straffeloosheid als in Nederland, dus deze actie is voor velen onbegrijpelijk. Maar wederom is het Amerika die de kastanjes uit het vuur haalt voor de rest van de wereld die erbij staan te kijken en nog het gore lef hebben te bekritiseren, de lafaards. Het betreft hier de oorlog tegen terrorisme die sinds 2001 woedt. Geen klassieke oorlog waar de massa's het veld in gejaagd worden maar een schaakspel tegen een moeilijk vatbare tegenstander die te laf is om zijn gezicht te tonen. Het gaat ook niet om de persoon maar om diens handelen. Dat dient ook in de informatie voorziening voorop te staan. Helaas niet in Nederland.

SlimmeBelg | 04-01-20 | 04:09 | 2

Inderdaad. Combineer jou uitstekende tegel met mijn gemiddelde bovenstaande 03:59 tegel. Misschien begint men het dan te begrijpen.

Basil Fawlty | 04-01-20 | 04:18

Tja. De USA doet dit nooit voor 'de rest van de wereld'. Enkel voor de USA. Hypocriet is de wereld natuurlijk ook. De USA en Het Westen steun(d)en ook bedenkelijke groeperingen. Die zou je net zo goed terroristen kunnen noemen. Ah. De Iran-Contra-affaire schiet me zo te binnen.
Iran heeft geholpen IS te verslaan, dat is niet te ontkennen. De inval in Irak onder het mom van WMD was een oorlogsmisdaad, en de invloed die Iran er vervolgens kreeg is niet zo maar onder het label terrorisme te schuiven. Veel Shiiten vinden de USA oprecht de terrorist. En dat gaat behoorlijk ver terug. De dode kinderen het waard waren volgens mevrouw Albright zijn ze daar ook niet vergeten. Nee, geen fan van Iran of antiTrump. Maar de wereld is zo ontzettend opportunistisch hypocriet.

Lafayette | 04-01-20 | 06:52

IS stelt niks meer voor want daar zijn de Russen en de Syriers mee bezig.
Zoals een gewaardeerd reaguurder hier vandaag al eerder zei (ben helaas zijn/haar naam vergeten, maar dank.). De Russen en de Amerikanen (President Trump (jaja hij is president) en co.) willen een level playing field. Maw de boel verdelen. D'r is nu teveel gekloot daar en Iran trok zich een te grote broek aan. Ook voor de Russen.
D'r is een bekende uitspraak van Kissinger. "America has no permanent friends or enemies, only interests."
Such is life. En dat geldt ook exact voor de Russen. Zo werkt het in de grote mensen wereld. D'r is geen ruimte voor halfwasse polder bullshit EU sentimenten en gemiemel over vriendjes. Zo werkt het niet.
De Amerikanen, de Russen en ook de Chinezen. Maw de 3 grootmachten bekijken dag bij dag waar en hoe ze hun eigen land en interesses kunnen dienen.
Sommige landen hebben een streepje voor maar uiteindelijk hebben ze allemaal hun eigen interesses. En voor links Nederland MSM, maw let op klootjokers van de NPO, zelfs de door jullie heilig verklaarde Obama zei het meerdere malen in de the state of the union. "First and foremost I serve the American people and my country." Damn, zelfs in kersttoespraken zei hij dat. Maw: America First. Zo werkt het. En Poetin doet exact hetzelfde. Hetzelfde met Xi Jingping.
Dus nogmaals de uitspraak van Kissinger in de hoop dat de Nederlandse MSM hier meeleest (en dat doen jullie om daarna met de eer weg te lopen met een zgn "achtergrond artikel"): "America has no permanent friends or enemies, only interests. "
Als je dat begrijpt dan begrijp je ook enigszins hoe ze te werk gaan.
"It isn't rocket science just common sense." en dat is mijn eigenste quote. En die mogen jullie (MSM) gebruiken. Zo ben ik dan ook wel weer. ;-)))

Basil Fawlty | 04-01-20 | 03:59 | 6

Dat was ik Basil, alleen één nuancering: sommige leiders zijn minder tijdelijk dan andere leiders. In dictaturen ligt het doorgaans aan de gezondheid van de dictator hoe lang ze zitten en tijdens dat bewind kan er erg veel schade worden aangericht.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 09:59

Zeer goed verwoord!

NorthStar | 04-01-20 | 12:16

Per definitie is Trump fout en Obama goed ook al begon Obama wereldoorlogen bij wijze van spreken.... Maar hij lult zo mooi... en is zwart... Obama deed verder niet zo veel in tegenstelling tot Trump die in het binnenland en buitenland toch zijn stempel drukt met acties.... En in mijn ogen veel meer met een "betere" wereld bezig is dan Obama. Ondanks de America first mantra. Want wij hebben niet te vergeten een gemeenschappelijk belang wat meer is dan alleen de vrijheid van mening. (wat nog steeds beter in de VS gewaarborgd is dan in de EU)

dijkbewaker | 04-01-20 | 19:07
▼ 3 antwoorden verborgen

De 'gematigde' rebellen in Idlib zijn ook heel blij. IS ook.

Lafayette | 04-01-20 | 03:29

Is het hele midden-oosten niet gewoon één grote speelbal voor Trump? Eerst de soennieten helpen met het bevechten/verslaan van de sjiitische IS. En nu de IS niet veel meer heeft in te brengen even aan de soennitisch kant lekker stoken....

Ojadasawe | 04-01-20 | 01:35

Ik dacht eerst dat de Mossad de VS getipt zou hebben, maar nu er weer een aanval is uitgevoerd, zal het wel Irakezen zelf zijn die deze intelligentie hebben verschaft.

heldheino | 04-01-20 | 01:26

De Ayatholla zal zich niet al te veilig voelen, de komende tijd.
De Ayatholla's willen wel graag martelaar worden maar liever niet voor hun 80-ste.
Martelaar worden is meer iets voor het dwaze voetvolk, de gehersenspoelden.

Jan Dribbel | 04-01-20 | 01:19

Ik denk dat Trump (of Israël) binnen een paar weken nog een keer aanvalt. Hij zal Iraniërs helemaal door draaien.

heldheino | 04-01-20 | 00:41 | 3

Nu al,

De VS hebben vrijdagavond laat opnieuw een luchtaanval uitgevoerd op Iraakse milities ten noorden van Bagdad. Dat meldt de Iraakse staatstelevisie. Om welke groepering het gaat of andere details zijn nog niet bekend.

Eerder op de avond kwamen bij luchtaanvallen op een konvooi van de door Iran gesteunde militiegroepering Popular Mobilisation Forces bij kamp Taji ten noorden van Bagdad zes mensen om het leven en raakten drie anderen gewond. Dat meldde een Iraakse legerbron aan persbureau Reuters.
bron: AD, Al Jazeera

Bertussie | 04-01-20 | 01:11

@Bertussie | 04-01-20 | 01:11: Holy shit. Ik krijg direct gelijk. Dit is de Verhoeven techniek. Als je je tegenstander geraakt hebt, pak je direct door voor de knock-out.

heldheino | 04-01-20 | 01:18
-weggejorist-
MauritsDekker | 04-01-20 | 16:15

Plas was imo. We zullen zien

Phreack | 04-01-20 | 00:18

Artikel Afsjin Elian over Soleimani:
www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
Als Afshin Elian gelijkt heeft in de Elsevier, dat Iran via de garde controle heeft in Irak en Syrie -dat grenst aan Israël, dan is een reactie naar Iran toe wel te verwachten. Dat moeten ze ook aan hebben zien komen. Beetje vreemd dit.

kloopindeslootjijook | 04-01-20 | 00:14 | 2

Nogal vreemd inderdaad. Bizarre zet vanuit het Pentagon. What’s goin’ on?

zijvanhiernaast | 04-01-20 | 00:24

Ik heb zojuist vernomen dat men in Irak de Amerikanen uit het land wil hebben.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 01:50

Wat Trump ook laat zien is dat binnen 1 week een topstuk is opgespoord via de satteliet en gericht kan worden ontploft.

Het toont wel aan hoe ver de techniek gaat. Niks verbergen in een huissie. Niks een beetje rondrijden in een autootje. Amerikanen tarten=boem.

Ik zou heel bang zijn als ik een Iraanse geestelijke was. En niet voor de toorn van allah.

Knufter | 04-01-20 | 00:11 | 5

Eerder een geval van informatie vanuit de iraanse regering. Waarschijnlijk wilden ze soulman kwijt anders stuur je hem niet zelf naar een stad waar de yanks de baas zijn. Die man is opgeofferd daarom heeft Trump het ook over en deal die nooit verloren is.
Zo simpel dit.

Ongeblustekalk | 04-01-20 | 00:35

@Ongeblustekalk | 04-01-20 | 00:35:
welnee, de generaal en zijn vrinden weten al meer dan twintig jaar dat Amerika en het westen niets tegen ze zullen doen omdat dit niet hoort en ook nog eens islamofobie is. Moslims radicaliseren wanneer zij tegenstand krijgen, dat kan iedere flapdrol in Den Haag je vertellen.
0bama zat bomvol repsect voor boze mullahs, dat wist de generaal wel.

Trump is een ander soort president dan "onze" EUrofielen en koning 0bama, daar had meneer niet op gerekend. De democrats en de EU en de NOS zitten daarom nu ook allemaal in shocktoestand dat hun vrind er niet meer is.

Jan Passant mk2 | 04-01-20 | 00:52

@Jan Passant mk2 | 04-01-20 | 00:52:
Heb je gelijk in. kusjes!

Ongeblustekalk | 04-01-20 | 01:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Beetje nichterige houding wel van Netanyahu's beschermengelen.
Als dat de basisdekking van Krav maga is snap ik wel dat ze daar zoveel gezeik hebben met Allahnezen.

schoon-schip-maken | 04-01-20 | 00:01

Niet Iran, maar Irak is waar de eerste ontwikkelingen zullen plaatsvinden. Omdat de westerse propaganda gericht is tegen Iran, wordt er gemakshalve vergeten dat er een plaatsvervangend Iraakse legerleider van een verzameling milities in actieve dienst om het leven is gebracht. Deze man wordt in Irak gezien als degene die een grote rol heeft gespeeld in het verslaan van IS en de Iraakse regering ziet deze executie dan ook als een grove schending van de Iraakse soevereiniteit. Dit staat helemaal los van de mogelijke misdaden die hij heeft begaan. Het Iraakse regime heeft haar leger in verhoogde staat van paraatheid gebracht en het parlement is ook bijeengeroepen. Vermoedelijk zal de V.S. gesommeerd worden Irak te verlaten, net op een moment dat Trump extra militairen naar de ambassade van de V.S. in Irak heeft gestuurd. Trump vergeet dat een V.S. ambassade in het buitenland strikt juridisch geen Amerikaans grondgebied is. Blijft de V.S. in Irak, dan vermoed ik dat er gevochten zal worden, niet in Iran maar in Irak. Geen WOIII maar Golfoorlog 3, als dat gebeurd zullen de Iraanse proxylegers maar al te graag meevechten. Deze actie van Trump is vooral roekeloos.

#enpassant | 03-01-20 | 23:47 | 13

@Red shirt | 04-01-20 | 00:22:

Ja want Kasparov speelde slechts 2D chess.

sprietatoom | 04-01-20 | 00:57

@Red shirt | 04-01-20 | 00:22: Trump heeft een onmogelijk team vol met Kasparovs. Kiest slechts uit voorgelegde opties of... zetten.

Joffri | 04-01-20 | 00:57

@Knufter | 04-01-20 | 00:31:
buiten het clubje westerse landen zoals de VS en Eu ect alleen staan straks.
Neem bv de BRICS landen,je leest er niets over maar deze landen zijn brutto zwaarder dan de G8,deze BRICS landen hebben ook alsmaar meer invloed,ook zetten ze een eigen soort monetair fonds op,die meer voordelen heeft.
Nu de VS bijna geen een afspraak of verdrag nakomt zal de rest je snel aan de kant zetten.
China die bouwt een enorme vloot op intussen,kan de Vs nooit tegen op.
worden zeer zeker alsmaar verder weggedrukt,en met die schuldenberg zijn ze als partner niet lang interessant meer,Europa net zo,of denk je dat die 300 miljoen inwoners belangrijker zijn dan groeimarkten als Azie en Afrika ?
daar heb je het al snel over miljarden inwoners
Zolang we nog tot enig nut zijn houden ze ons een mager stukje voor,maar daarna is het snel over.

Roger-Rabbit | 04-01-20 | 01:02
▼ 10 antwoorden verborgen

Stelt u zich nou eens voor dat Hillary daar nu had gestaan. Nee doe maar niet trouwens, ik wil het begin van uw weekend niet vergallen.

JackStick | 03-01-20 | 23:46 | 2

Verheffend hoor.

zijvanhiernaast | 04-01-20 | 00:08

Goed gedaan van Trump. Weer een terrorist om zeep gebracht. De soennieten (incl Saoudi Arabië) juichen.

De Iraanse president weet nu ook dat als hij te ver gaat, hij dan de volgende KAN zijn. De Amerikanen kunnen uiteindelijk iedereen vinden en uitschakelen... Gelukkig wel....

Libië (met erdosnor) is een volgend probleem aan het worden... Ook daar staan soennieten en sjiieten tegenover elkaar...

FrankOngerust | 03-01-20 | 23:32 | 5

@Red shirt | 04-01-20 | 00:17:

Welke impeachment?
Je leeft in een droomwereld gekkie.

Rest In Privacy | 04-01-20 | 02:36

Red Shirt - De impeachment loopt uit op niets want een meerderheid van de republikeinen in de senaat. De economie van de VS draait goed. Er is nog nooit een president weggestuurd of niet herverkozen wanneer de economie goed draait.

Trump kan een hork of een bal gehakt zijn, maar als potus doet hij het niet compleet beroerd.
Iran geen kernwapen: pure noodzaak, niets anders.
Deze dooie gek was er een groot voorstander van, en van de vernietiging van Israël, net als z'n baas. De geestelijk radicale en geestelijk gestoorde A. K.
Leuk detail, zijn troepen lopen met een print van de Israëlische vlag onder hun schoenzolen, het geeft een iets van hun intentie weer en de betekenis van de vlag onder de schoen in de islam wereld moge je hopelijk bekend zijn.
Enig idee wat voor idiotie de wereld kan verwachten van een Iraanse godsdienst waanzinnige die kan dreigen met atoomwapens of een nucleaire holocaust?

donkieshot | 04-01-20 | 06:17
▼ 2 antwoorden verborgen

de SDU gaat een Très Riches Heures in marokijnen band van onze Geliefde Terrorist uitgeven op verzoek van het Partij Kartel. De NOS begeleidt de Iraanse TV in het maken van een effectieve positieve necrologie van 72 uur van de geliefde martelaar,mede om,naast het Iraanse Volk, de eigen Kartelaanhang te dienen. Stille Omgang datum wordt nog bekend gemaakt, alsmede een aansluitend Weekend van Woede tegen The Donald. Nee, geen gekkenhuis hier hoor.

hertogvanzottegem | 03-01-20 | 23:31

Go Trump, go! Wat een geweldige president. Geen woorden maar daden. Wat een verschil met de achterbakse dictators uit Brussel en Den Haag. Trump is er voor zijn volk en hier worden we tot over de rand van de afgrond geholpen door onze volksvertegenwoordigers, die heulen met onze grootste vijanden.

WitteGrunneger | 03-01-20 | 23:29 | 5

Daden? Verklaar u nader. Bovendien, welke grootste vijanden bedoelt u? Soennieten, Sjiïten, Barhan Salih? U heeft er blijkbaar verstand van, ben nieuwschierig naar uw visie!

zijvanhiernaast | 04-01-20 | 00:16

Litebyte, fijn dat u aan mijn tegel op kan maken dat ik niet al te snugger ben. Ik heb meerdere malen het sfeertje van de US defence force mogen proeven. Ik kan u vertellen dat wij als Nederlanders niet in de buurt komen van het respect dat ze hebben voor hun defensie apparaat. U bent vast een keyboard warlord? Bakken vol ervaring opgedaan op het world wide web.

Xaffier | 04-01-20 | 09:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn mensen serieus hier? Luister. Mijn Punt? Welke generaal is zogenaamd niet uit op totale vernietiging van de vijand? Ik mocht die boef wel. Net een boek. Beter dan die sociopaten. Het is weer zo'n Disney verhaal van Amerika. Dat ene groepje dat zij dachten te dwarsbomen wordt opgevuld met nog zo'n 20 jihadi groepen. Iemand de tel al kwijt daar wat, wie en waar voor staat en voor welke kant? Mijn ogen tollen. Loopt compleet uit de hand. Ze zijn allemaal de controle over hun schoothondjes kwijt, beide kanten. Blijft het midden oosten. Geef ze wapens en je mag zelfs met hun dochter stoeien tussen de lakens.

Vageling | 03-01-20 | 23:26 | 1

dat jouw ogen tollen ,heeft meer te maken met je eigen denkvermogen .iran en vele andere landen hebben nog steeds tot doel israel vernietigen .maakt niet uit wat of hoe .blijkbaar heeft ook amerika ergens een belang bij anders waren ze allang weg .denk daar eerst eens over na voordat je onzin loopt te brullen met disney erin.het komt er kort gezegd op neer ,moslims is ellende .al eeuwen lang de goeie daargelaten .

bowlfabriek | 04-01-20 | 00:17

Wat is het eigenlijk wat Iran wil doen? De VS kan toch met drones alle legerbasissen in dat land en het parlement vernietigen. Ze kunnen de olie installaties, kerncentrales en alle havens saboteren. Ze kunnen 's nachts de woningen van elites opblazen. Als de VS wil, kunnen ze heel het land tot stilstand brengen, zonder dat daar ook maar één Amerikaan (direct) bij sterft. Trump is niet van "boots on the ground", "regime change" of "bringing democracy". Hij is van machtprojectie en strafexpedities. De Iraniërs snappen dat en snappen nu ook dat ze niet heel veel kunnen doen.

heldheino | 03-01-20 | 23:16 | 11

@Vageling | 03-01-20 | 23:47: Die drone werd gehackt, niet neergehaald. Klein vervelendheidje voor de Amerikanen, maar een nietig probleem als het gaat om het bombarderen van strategische doelen.

heldheino | 03-01-20 | 23:56

@Vageling | 03-01-20 | 23:42: is Brussel uit de EU? Wat heb ik gemist? Help, Ik ben verward... heeft Kuifje al gereageerd?

MoonBeebe | 03-01-20 | 23:58

@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 23:52: De getroffen olie-installaties (geen olievelden) was een actie tegen SA, dat Trump niet voor SA wilde oplossen. Als het gaat om militaire projectie kunnen de Amerikanen natuurlijk eenvoudig het vliegveld van die Iraanse drone vernietigen.

heldheino | 04-01-20 | 00:01
▼ 8 antwoorden verborgen

"Some people did something....."

#MAGA and #KAG

Paaldanseres | 03-01-20 | 23:13

@Rotterdammert1965 | 03-01-20 | 23:03: Sinds dat IS verdreven was uit Iraq zag je de shiitische milities en Iraanse invloed in Iraq enorm groeien, vooral ook politiek. Veel zijn misschien alweer de opstanden van enkele weken geleden in Iraq vergeten tefen de corrupte voornamelijk Sunni bestuurders met honderden doden tot gevolg. Al vrij snel werd gezegd dat Iraanse krachten achter het verder politiek onstabiel maken van Iraq zaten.

Dit is een directe brdreiging voor VS belangen in het M.O. als Iraq weer een burgeroorlog valt, met risico's voor een opsplitsing van het land in een shiitisch en sunni deel (al eerder getracht door relifascisten.)

litebyte | 03-01-20 | 23:12

Allah zweeft boven Irak en Iran, in de vorm van een drone.

watergeus | 03-01-20 | 23:01 | 1

In principe zweeft die drone boven elk land als er bepaalde belangen of processen worden verstoord. Okay er zijn een aantal uitzonderingen omdat er grenzen zijn aan de geopolitieke concurrentiestrijd.

litebyte | 03-01-20 | 23:19

De NOS heeft hem bijna heilig verklaard, het was zo'n aardige jongen. Maar ja, wat wik je? Sigrid Kaag was al eens bij de Iraanse Ayatollah op audiëntie. Dan kun je als persorgaan van de overheid natuurlijk niet je keutel intrekken

Olleke | 03-01-20 | 22:56 | 5

Dat die terroriste sponsor Kaag nog in de kamer zit is een raadsel.... Die moet naar het tribunaal in den haag voor oorlogsmisdaden (terroristen sponsering)

FrankOngerust | 03-01-20 | 23:38

Kon hij ook goed voetballen?

g[E]ulden | 04-01-20 | 00:14
-weggejorist-
rijk | 04-01-20 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Zonder zijn zwaard gaat Khamenei het niet redden tegen zijn volk.

dihydrogenmonoxide | 03-01-20 | 22:51 | 1

och, aan meedogenloze schurken geen gebrek in dat gebied. Dat het volgende eendje maar plaats mag nemen in de shooting-gallery.

Jan Passant mk2 | 03-01-20 | 23:10

Eerst zou Trump de troepen terughalen en zou Hillary al een derdewereldoorlog gestart zijn en nu is het allemaal hosanna. Keer op keer ontkom ik er niet aan het woord ironie hier te gebruiken

Wanneer het 'onze' jongen is dan het allemaal prima, maar zijn we het niet eens met degene hanteren we ineens andere standaarden. Tja, wat dit nu betekent voor de geopolitiek in het Midden-Oosten blijft te bezien.
Bolton is in zijn handjes aan het wrijven, dat is wel één ding dat zeker is.

win12 | 03-01-20 | 22:49 | 22

@sprietatoom | 04-01-20 | 00:04: Dat is mijn punt inderdaad. Door middel van onderwijs kunnen mensen kritischer naar informatie leren kijken.
Door bijvoorbeeld meerdere bronnen te zoeken of om feiten en meningen van elkaar te leren scheiden.

win12 | 04-01-20 | 00:15

@win12 | 03-01-20 | 23:09: In het Nederlands:

Je vindt het hypocriet als men A vindt maar dan opeens soms B.

Zelf zeg je ook A en B tegelijk te vinden.

Nou, dan vind je jezelf dus hypocriet.

Kun je wel 'objectief naar data' kijken maar ik ken de gemiddelde computernerd en zie precies hoe rechtlijnig en zogenaamd zuiver denken steeds weer tot ellende leidt.

Voeg eens wat onderbuik toe zou ik zeggen. De onderbuik weet 't vaak beter.

Knufter | 04-01-20 | 00:17

@Knufter | 04-01-20 | 00:17: Als ik A en B tegelijk vindt ben ik toch juist consistent i.p.v hypocriet? De onderbuik geeft populisme. De onderbuik reageert op angst. Nee, die onderbuik moet je ver vandaan blijven.

win12 | 04-01-20 | 10:48
▼ 19 antwoorden verborgen

Altijd bijzonder om te zien dat er, zelfs op GS, toch altijd weer sneuneuzen zijn die het gaan opnemen voor terroristenstaat als Iran. Wat is het leven toch heerlijk eenvoudig als je linksgekkie bent; Trump, de VS en Israël hebben het altijd gedaan.

benjeallanggek | 03-01-20 | 22:44 | 13

@win12 | 03-01-20 | 23:46:
Beter lezen makker.
Ik zei dat ze de INSTABIELE situatie willen bewaren.
Plus in Nederland hebben we nog nooit een rechtse regering gehad, want de eerste echte Rechtse Partijleider was Fortuyn, en we weten hoe Links daar een stokje voor heeft gestoken.
De wereld is hard, en de EU is zwak. De VN is zwak.
Daar hoeft het Westen echt niet op te rekenen.

Remus McMillan | 04-01-20 | 00:48

@Remus McMillan | 04-01-20 | 00:48: Ja, met als gevolg weer meer terroristen creëren en de oorlog langer in stand houden. Wat boffen we toch met die Amerikanen.
Oh, jij denkt dat een VVD niet rechts is? Ja, dan gaan we het nooit met elkaar eens zijn. Ik vraag mij altijd af of de mensen die een VVD links noemen uberhaupt weten wat extreem-rechts is. Misschien bestaat niet meer op dit nieuwe spectrum.

win12 | 04-01-20 | 10:52

@win12 | 04-01-20 | 10:52:
Oh je maakt ineens een sprong naar Extreem Rechts.. Inderdaad dan komen wij er niet uit.
Maar blijf lekker Links stemmen tijger, en vergeet geen kumbaja te zingen...

Remus McMillan | 04-01-20 | 11:39
▼ 10 antwoorden verborgen

RIP Mickey
Turbulentie? | 03-01-20 | 21:54 | 2 |

@Turbulentie?

Voor het gemak ga ik er even van uit dat u hier refereert aan de Amerikanen, maar om misverstanden te voorkomen lijkt een nadere toelichting mij geen overbodige luxe.

MickeyGouda | 03-01-20 | 22:43 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

De extremist Soleimani zou eigenhandig de USA op de knieen brengen werd al maandenlang geroepen. Toont weer eens aan dat Iran doodgewoon niet in staat is hun "strategische bevelhebbers" te beveiligen. Die paar dreigend kijkende bodyguards halen dus niets uit tegen een drone van een paar ton.

Het gaat hier gewoon om de kernwapens van Iran, dezelfde reden waarom Khadaffi uit de weg werd geruimd. en.wikipedia.org/wiki/Libya_and_weapo...

Uiteindelijk zet Trump gewoon het beleid voort van Bush en worden de grotere Islamitische regimes gewoon langzaam maar zeker ontmanteld. Pakistan next!

ChatBot | 03-01-20 | 22:38 | 2

Pakistan heeft kernwapens die onder controle staan van de VS. Na iran is turkije aan de beurt, een land dat werkt aan een kernwapen met ongewenste expeditionaire aspiraties.

Ongeblustekalk | 03-01-20 | 22:59

@Ongeblustekalk | 03-01-20 | 22:59:
Zolang ze nog in de NAVO zitten, zie ik dat niet gebeuren. Overigens zingt Erdogan al een tijdje een toontje lager nadat Trump de Lira devalueerde.

ChatBot | 03-01-20 | 23:15

Wat een geank. Alla was zo blij met Suleimani dat hij hem persoonlijk wilde ontmoeten. De Amerikanen waren niet meer dan een instrument in de handen van alla.

Trumo heeft een rode lijn getrokken: geen Tehran 1979 en Bengazi under my watch. Proberen = dood.

Khamenei heeft nu een probleem: wat is een gepaste reactie die de amrikanen zullen accepteren en zijn achterban als voldoende aanvoelt en door zijn bevolking niet als 'slap'wordt aangevoeld.

Dit is geen WW3, dit de marker voor Iran, jullie vrijheid om te klieren is over.

JihadiSjon | 03-01-20 | 22:27

Zo. Sterke toespraak van de president, daar was geen woord EU-ropees bij.

Geen handreiking en begrip voor de boze mullahs die nog weer een beetje bozer zijn. Geen condoleances voor de opvolger van generaal Soleimani, die nu voor de moeilijke taak staat Amerika te vernietigen en alle Amerikanen te doden - zonder hulp van een hulpvaardige VS-president. Zoals generaal Soleimani die jarenlang achter zich had staan.

Jan Passant mk2 | 03-01-20 | 22:25

Het verbaast mij zo hard dat zoveel mensen dit Amerikaanse bullshit verhaal willen geloven. Alleen maar om jezelf niet als ongelofelijke verliezer te hoeven zien.

Balgesjaakt | 03-01-20 | 22:24 | 13

@litebyte | 04-01-20 | 00:06:

Nee, maar vertel ? Heeft Amerika nu wel of niet belang bij een hoge olieprijs ? Wel doordat hun fracking bij een bepaalde hoge olieprijs geld oplevert, niet omdat dat de koopkracht van de Amerikanen doet dalen. Alles afgerekend in dollars nog steeds. Maar vertel moet je nu wel of niet olie futures kopen ?

sprietatoom | 04-01-20 | 01:03

@litebyte | 04-01-20 | 00:08:
You must be kidding! Een link naar de Washington Compost? Zelfs CNN is meer betrouwbaar - en dat zegt wat.

Jan Passant mk2 | 04-01-20 | 01:05
▼ 10 antwoorden verborgen

Lekker gewerkt trump. u toont over grote ballen te beschikken.

Schepvogel | 03-01-20 | 22:22 | 3

Probleem is dat hij nogal eens last heeft van wet dreams.

litebyte | 03-01-20 | 22:38

TV journalisten hebben moeite met het uitspreken van de Qud brigade waar Soeleman het hoofd van was.
Het is niet kwit brigade of kwoet brigade maar kut brigade.

Jan Dribbel | 03-01-20 | 22:22 | 1

Ik hoor steeds koetsbrigade, maar uiteindelijk zijn ze inderdaad kut.

prins_flip_da_luxe | 03-01-20 | 23:17

De uitschakeling van deze invloedrijke hooggeplaatste schurk van de kwaadaardige mohammedaanse terroristenstaat Iran is fantastisch nieuws voor iedereen die de strijd tegen terrorisme en onderdrukking een warm hart toe draagt. West-Europa zou zich ondubbelzinnig en direct achter de VS moeten scharen en haar steentje bij moeten dragen voor het behoud van de wereldvrede, alsmede de bevordering van a) stabiliteit in het Midden-Oosten en b) de veiligheid van Israël.

de IJsman | 03-01-20 | 22:20 | 7

Klinkt goed! Rustig bedriegt soms... echte Dordtenaren kunnen erg direct zijn en er zijn meer dan genoeg asowijken. Maar jij hebt zo te horen goed gekozen! Congrats :) Cultureel centrum? Dan ben je al beter ingeburgerd dan ik na 2 jaar. Ik weet alleen dingen over goed eten en mooie gebouwen. Ik besteed niet zoveel aandacht aan de stad... teveel gewerkt vrees ik. Straks ben je mijn eerste bevriende stadsgenoot! Haha.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 23:43

@einStina | 03-01-20 | 23:43:

Excuses voor de late reactie! Wellicht dat je me een keer, als je schema het toelaat, een rondleiding door de stad kan geven! :-)

de IJsman | 04-01-20 | 14:39

@de IJsman | 04-01-20 | 14:39:
Goed idee wel! Kom ik zelf ook nog eens ergens. Vermoedelijk lees je dit niet meer... maar toch leuk geprobeerd. :)

Rest In Privacy | 04-01-20 | 18:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Waarom horen we al maandenlang niks van onze man in Teheran Thomas Erdbrink?

Fontanarossa | 03-01-20 | 22:14 | 1

Die is maanden geleden er al uit getra.... gezet.

litebyte | 03-01-20 | 22:18

In 1914 was de dood van een kroonprins genoeg voor een wereldoorlog.
Maar toen hadden ze nog geen kernwapens, de drempel lag wat lager.

snapal | 03-01-20 | 22:06 | 5

De informatievoorziening is nu toch wat beter met het internet. @litebyte In nieuwsuur werd zelfs gezegd dat een vergelding voor de uitdagingen van Iran, niet kon uitblijven. Maar jij legt liever de schuld bij de US en Trump begrijp ik?

benjeallanggek | 03-01-20 | 22:27

@bij gelegenheid | 03-01-20 | 22:20: Sinds ongeveer een half jaar heb je kunnen zien welke (varende) VS belangen moeten beschermt worden.
Niet eens zo zeer de olie zelf, maar vooral de controle over het handelen in olie en de prijs.

Overigens gezien wat de goudprijs doet op dit moment?

litebyte | 03-01-20 | 22:36

@litebyte | 03-01-20 | 22:36:
Dankzij de persoonlijke inzet van de president heeft de VS het verbod op het winnen van eigen fossiele brandstoffen in de miljeucontainer geworpen. De VS is sindsdien volkomen energie-afhankelijk. Daarom vaart er sinds zijn aantreden niet 1 Amerikaanse tanker nog door de straat van Hormuz. Je moet even die oude grammofoonplaat met dat olie-liedje vervangen in je linkse juke-box.

Achterhaald ding wel, nostalgische klanken vanaf de Fatsoensheuvel.

Jan Passant mk2 | 03-01-20 | 22:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik kijk uit naar het Ceaușescu-momentje van Ali Khamenei in Teheran.

piloot47 | 03-01-20 | 22:05 | 3

Klinkt pittoresque

Knufter | 03-01-20 | 22:14

Zal toch eerder de basij zich moeten willen omdraaien in hun islamitische denkader.

bij gelegenheid | 03-01-20 | 22:16

@bij gelegenheid | 03-01-20 | 22:16:
We zullen zien wat er onder die troepen aan onvrede leeft.

piloot47 | 03-01-20 | 22:24

Bij Nieuwsuur hadden ze weer iemand die beweerde dat die Soleimani waarschijnlijk te druk was met andere dingen om de moorden aan te sturen. En dat populair was bij wel 80% van de Iraniërs Godsallejezus. Han ten Broeke gaf al aan dat het niet de eerste keer was dat die Pipo z'n woorden moest terugnemen. Uitgekozen door dezelfde redacteur die Rian met de rijbroek aan bij Centric als expert herkende. Maar de twijfel is weer gezaaid..

Alles om die Amerikanen en Israëliers te bashen. Dikke blokleytrs over de bijnamen van de held, de man die de 'Mysterieuze generaal' als bijnaam had. Dus niet alleen een moordend zwijn hoor

Kladderadatsch | 03-01-20 | 22:04 | 5

Als contra gewicht had de staatsomroep opperlul Han ten Broeke ingevlogen om even de Nederlandse kijker te voorzien van een stukje gekleurde duiding... die ziet het leifst dat de EU nu samen met de VS opstoomt om de EU en VS belangen (lees olie) veilig te stellen.

litebyte | 03-01-20 | 22:17

@litebyte | 03-01-20 | 22:17: Han krijg je gratis bij Mark,dus het zit wel weer heel lekker daar qua valse toonzetting bij de VVD, Volksverlakkers van de Democratie.

hertogvanzottegem | 03-01-20 | 23:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Israelische generaal: Nederlanders snappen gevaar van Iran niet.
Hoe zou dat nou toch komen?
Zouden wij soms niet goed geinformeerd worden?

Bolder | 03-01-20 | 22:03 | 8

@Kladderadatsch | 03-01-20 | 22:08:
Zal je altijd zien. Had die jijnek een echt trump momentje op die NPO kunnen hebben. Is ze net die dag naar de commercieelen overgestapt waar dat slinksvolk niet naar kijkt. Al hoewel. Die hebben nu wel deuger peter van der vorst.Iets wat je de laatste tijd aardig merkt. We hebben nu deug publiek 1 en deug commercieeel2.

tweetybird | 03-01-20 | 22:14

@tweetybird | 03-01-20 | 22:14:
Nee, we hebben nu staatsdeug 1,2 en 3 en Unilever-deug 4,5,7,8 en Z. Al zenden 5,7,8 goddank alleen maar soaps, sitcoms, herhalingen en films uit. (En AstroTV.)

Stormageddon | 03-01-20 | 22:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Nog twee goeie reden om (versneld) te investeren in groene energie.
Geen boycot meer mogelijk en dan kunnen we die zandbak voorgoed verlaten, want olie is de enige reden van onze aanwezigheid aldaar.

snapal | 03-01-20 | 22:03 | 3

Snel aandelen Tesla kopen.

litebyte | 03-01-20 | 22:13

Ook bruinkool lost dat probleem op, en kost maar een fractie.

dihydrogenmonoxide | 03-01-20 | 22:45

Ja meer meer meer kerncentrales

Joffri | 04-01-20 | 01:08

Overigens. Deze keer een heel aardige toespraak van the Donald. Dan heeft hij die vast niet zelf geschreven..

Beste_Landgenoten | 03-01-20 | 21:58 | 6

Whataboutistisch: Obama schreef zijn fantastische toespraken ('Yes, we can') nooit zelf. Kreeg bijna de Nobelprijs voorde Literatuur.

piloot47 | 03-01-20 | 22:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Op dit moment is de ongelofelijke domme lul Han ten Broeke (aka VVD'er) zijn mening aan het sijpelen op de staatszender.....

litebyte | 03-01-20 | 21:54 | 3

Die was nog wel scherp op die activist of wat het ook wss met dat geblokte shirt die het opnam voor de Iraniërs

Kladderadatsch | 03-01-20 | 22:11

Dat Nieuwsuur was geen slecht programma en ze hebben uitstekende presentatoren. Maar helaas blijft de informatie ver onder de maat. Zijdelings wordt e.e.a. aangestipt.
Ik hoorde op BNR veel meer grondige informatie, die gegeven werd door de journalist Jan van Benthem. Maar die schuimt dan ook talloze informatie-kanalen af. Die zit echt te werken.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:17

@Kladderadatsch | 03-01-20 | 22:11: Han ten B. scherp? Als Bolkenstein adaptis hij (ooit) groot voorstander om Turkije zo snel mogelijk toe te laten bij de EU. Deze Euroscist is niet echt te vertrouwen.

litebyte | 03-01-20 | 22:25

RIP Mickey

Turbulentie? | 03-01-20 | 21:54 | 2

Huh?

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:18

Wat Calamity vraagt.

bij gelegenheid | 03-01-20 | 22:22

Hoewel ik er van overtuigd ben dat de Iraniers dit prima nieuws vinden, denk ik dat we rustig kunnen aannemen dat de pro- en contrafilmpjes op twitter op een enkele uitzonder na fake zijn...

Masturwasbeert | 03-01-20 | 21:52

Iran weet ook heus wel dat het militair aflegt tegen de VS. En dus kunnen we guerrilla-acties en/of hack aanvallen verwachten. Asymetrisch.

Fantomas | 03-01-20 | 21:51 | 2

Die zijn er al lang.

El Rico Grande | 03-01-20 | 21:57

@El Rico Grande | 03-01-20 | 21:57:

Precies. Iran is al decennialang betrokken bij aanslagen in de rest van de wereld, van Bulgarije tot Argentinië. nl.wikipedia.org/wiki/Bomaanslag_op_h...
En de beste bondgenoten van Iran zijn toevallig óók al terroristen; hezbollah, hamas, die sadr-militie in Irak.

Kortom, er verandert niks.

Dandruff | 03-01-20 | 22:19

Er is nu wel een lijntje overschreden. De ongeschreven wet dat je niet elkaars leiders om zeep helpt als landen.

Beste_Landgenoten | 03-01-20 | 21:50 | 13

Beste_Landgenoten | 03-01-20 | 21:50 :
Een leider - proesttttt

the namster | 03-01-20 | 22:25

Gelukkig worden nu de verantwoordelijken aangepakt en niet de massa. Of had u dat liever?

SlimmeBelg | 04-01-20 | 03:55
▼ 10 antwoorden verborgen

Waar het al mis ging,

"De soennieten en de sjiieten raakten verdeeld toen de profeet Mohammed in 632 overleed. De soennieten meenden dat de meest bekwame man onder de volgelingen van Mohammed hen moest leiden, de sjiieten vonden dat zijn schoonzoon en neef Ali dat moest doen. echter als de rechtmatige erfgenamen van de islam."
bron: historianet.

Bertussie | 03-01-20 | 21:49

Murica, fuck yeah!!!

Cold-Cees | 03-01-20 | 21:46 | 1

Cold-Cees | 03-01-20 | 21:46
Koud he, zet de verwarming wat hoger, je hersencellen doen raar....

the namster | 03-01-20 | 22:28

Mooie move om de olie prijs op te krikken.
Overheden vinden het geweldig. Vooral in Nederland, waar je ook nog BTW over accijns betaalt.

Het leven is zwaar | 03-01-20 | 21:40

De olievoorziening uit het midden oosten platleggen. Dat zal ze leren, die rare westerlingen. (zou ik zeggen, maar ik heb het niet voor het zeggen)

Koos Knak | 03-01-20 | 21:40 | 2

Krijgen we dan ook weer autoloze zondagen. Ga ik mijn rolschaatsen uit het vet trekken!!

tweetybird | 03-01-20 | 21:53

@tweetybird | 03-01-20 | 21:53: de olievoorziening platleggen durven ze niet in het midden Oosten, we zouden alleen maar versneld overgaan op kernenergie en elektrische auto’s. Daarmee maken zichzelf permanent overbodig.

ole guapa | 04-01-20 | 12:43

They got him. Teheran zal zoemen als een bijenkast. Veel grote woorden en een kleine setback slechts in het vredesproces, op weg naar all out .. oh wacht ..

Harry.Langezwaal | 03-01-20 | 21:31
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:31

Dit uitschakelen van deze ene gore klootzak is een geniale zet van Trump.
Geen onschuldige burgers maar de verantwoordelijke persoon. Meestal ontlopen die de dans, maar nu eens niet.
En de halve arabische wereld viert feest.

ZZP-er | 03-01-20 | 21:28 | 12

@Beste_Landgenoten | 03-01-20 | 21:54:
Nou geloof mij maar. Trump heeft keihard laten zien. Niet spotten met ons. Iran weet echt wel dat ze niet teveel gekheid meer kunnen uithalen. Want het wordt niet meer gepikt.Ze hebben gegokt. Maar verkeerd gegokt. Want dat is het!Trump kan achterover liggen. Laat ze maar de fout maken.Want dat is nu de situatie!!!iran heeft keihard gegokt en keihard verloren. En dat zonder slag of stoot. Bommetje. Komt ie. Koppen!!

tweetybird | 03-01-20 | 22:03

@Ridde Rogter | 03-01-20 | 21:37: Iran gesterkt. Maar IS, vijand van Iran, krijgt een impuls om zich opnieuw op te richten. Logica?
Wat maakt het uit? Als je maar lekker kan zeiken.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:08

@Ridde Rogter | 03-01-20 | 21:37: Dat moet dan maar! Benghazi?

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:54
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:28 | 2

Ik was gisteravond (zoals gewoonlijk) al aan het werk (Azie markt) en toen hoorde ik 't nieuws. Maw meteen een spike up in olie, goud en spike down in de index futures. Standaard reactie, niet eens schokkend. Ik moet toegeven ik heb weinig gedaan behalve short DAX future Turbo gekocht vanochtend om 8 uur. Uiteindelijk op de deal 5% verdiend en om 11:30 verkocht. Dan moet je niet zeuren en stoer doen maar winst nemen en daarna, na een tukje, de vrijdag vieren.
Wat er daarna is gebeurd, maw ik had misschien meer kunnen verdienen als ik ze gehouden of olie futures had gekocht is onzin. As is verbrande turf. Maw een welgemeende en vriendelijke tip van een inmiddels 27+ jaar oude rot in het vak (nee ik ben geen Boomer ;-)). Stap in en zet targets.
Belangrijkste is je verlies. Raak je 5 of 10%. Get out!. Maakt niet uit wat er daarna gebeurt maar ben een vent/vrouw en neem je verlies. Maw handel niet op emotie. Zelfde met long. 5 of 10% winst. Get out en neem je winst.
Zoals een (door menigeen aluhoedje reaguurder hier gehate) Rothschild ooit zei: "Ik ben rijk geworden door te vaak te vroeg uit te stappen." Maw hij kende zijn beperkingen en is daarmee schofterig rijk geworden. ;-))

Basil Fawlty | 03-01-20 | 21:26 | 7

Boeiend natuurlijk waar jij je geld mee bijeen graait, maar wat vindt jouw seculiere turkse moslim vrouw eigenlijk van het gebeuren in iran. Lijkt me veel interessanter, haar mening.

Ongeblustekalk | 03-01-20 | 21:48

De puts&calls mentaliteit zeg maar.
Niet dat ik hier enige sjoege van heb. Goed verhaal overigens;)

bij gelegenheid | 03-01-20 | 21:51

@Ongeblustekalk | 03-01-20 | 21:48:
Ach graaien. Dat is relatief. Centen zelf ooit verdiend en met sparen verdien ik geen zak, dus dan moet je wat anders doen. Belangrijkste is dat ik niet op kosten van de staat teer, nooit heb gedaan en nooit zal doen en netjes mijn belasting betaal.
En wat de seculiere madamme vindt van de situatie in Iran? Toevallig vandaag over gehad. Ze hoopt dat het daar ook seculier wordt maar helaas hebben de Mullahs daar al 40+ jaar de macht en zitten zo diep in het systeem dat als daar nu een "regime change" komt, wat niet waarschijnlijk is, je in een machtsvacuüm komt. D'r is nml geen echte oppositie en geen sterke oppositieleider.
Maar, wat haar meer bezighoudt is het toekomstig gekloot van Turkije in Libie. Thans een blindspot in de geo-politieke wereld maar echter net zo gevaarlijk als Iran.

Basil Fawlty | 03-01-20 | 22:06
▼ 4 antwoorden verborgen

De Iraanse Himmler dood. Prima, zou ik zeggen.

appeltjesgroeneweide | 03-01-20 | 21:24 | 1

Dat is een goede vergelijking. De Revolutionaire Garde is in wezen niets anders dan een Iraanse SS. Over Soleimani gaat het verhaal dat ie een brief ondertekende, gericht aan de hervormer Khatami, In die tijd roerden de studenten zich nogal en hij dreigde Khatami, dat als hij niet ingreep en die studenten liet ophouden, zijn troepen van de Revolutionaire Garde dat op eigen gezag zouden doen. Daar blijkt dan wel uit waar zijn echte sympathie lag. Niet bij de hervormers of de bevolking, maar bij de haviken binnen de clerus.

Heiner | 03-01-20 | 21:48

De NOS is ondertussen de grens overgegaan en is nu officieel een terroristenorganisatie.

smdyasc | 03-01-20 | 21:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Iedereen die er een moreel feestje van wil maken: Suleimani was een hardcore exporteur van de Iraanse revolutie en duidelijk van plan grote delen van het Midden-Oosten naar zijn hand te zetten.

Lees maar eens hoe de Koerden Kirkuk zijn kwijtgeraakt.

Of deze hele, hele lange longread: talisman-gate.com/2018/08/31/stations...

omanders | 03-01-20 | 21:23 | 5

@omanders | 03-01-20 | 21:24: maar over het algemeen zal het niet veel beter worden. De ene hufter is kapot en de andere volgt hem op

bosmaloot | 03-01-20 | 21:33

@omanders | 03-01-20 | 21:24:
-
Esmail Ghaani. Dat is een nogal vervelende meneer, wiens door afpersing en corruptie verkregen centjes staan geblokkeerd bij een hele sjieke bank in Geneve.

bisbisbis | 04-01-20 | 00:45

@bisbisbis | 04-01-20 | 00:45: Maar dat is precies wat ik bedoel. Dit is een handig corrupt baasje, terwijl Suleimani een hardcore islamitisch revolutionair was. Meneer Ghaani heeft heel wat meer belangen en interesses dan die revolutie.

Kortom, het Iraanse project moet concurreren met andere ambities, nu.

omanders | 04-01-20 | 08:03
▼ 2 antwoorden verborgen

"Iran never won a war, but never lost a negotiation"
Prachtig!

Mogwai | 03-01-20 | 21:22

De hele EU bestaat uit lafaards, dus Trump deed wat gedaan moest worden.
Dikke kop, grote bek, maar toch weer die Amerikanen he?
Dit moest toch een keer gebeuren, anders was het wachten tot Iran een atoombom had en dan was de ramp 100x groter geweest.

ZZP-er | 03-01-20 | 21:19 | 6

@ZZP-er | 03-01-20 | 21:22: Weet je toevallig ook nog wie dat ding afgegooid had? Ja he, dat kan er maar eentje zijn.

LesPaul | 03-01-20 | 22:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik had tot op heden nog nooit van deze generaal Qassem Soleimani gehoord. Maar na het googelen van een aantal artikelen over hem, lijkt het me een "gave etter", who the world will nicely rotate without.

Ik ben absoluut geen VS hater, maar ik ben ook absoluut geen fan van the Donald. Dat maakt dat ik de laatste jaren vaak onzeker ben in mijn houding tov de VS.

Maar the bottom line, at the end of the day, is toch eigenlijk wel dat ik blij ben dat de VS nog steeds de macht en de technische know-how heeft om hooggeplaatste teringlijers als Osama bin Laden, en nu dus deze Soleimani, "chirurgisch" uit te schakelen.

Daar kan die achterlijke islamitische wereld alleen zo'n verwarde steek-muzelman als nu weer in Frankrijk tegenover zetten (en ja, helaas soms ergere muzelmannen met kalasjnikovs zoals Charlie Hebdo en Bataclan, etc).

Moge het verlichte Westen uiteindelijk zegevieren over de duistere islamitische middeleeuwen in al zijn weerzinwekkende verschijningsvormen. (Een beetje "fluiten in het donker" mijnerzijds is dit wel, ben ik bang)

Dr_Johnson | 03-01-20 | 21:18 | 14

@einStina | 03-01-20 | 22:19:

U weerlegt niet mijn punt over Mekka, dat zonder slag of stoot veroverd werd, door slechts een klein groepje religekken. U weerlegt niet dat ook andere dorpen en karavanen op het Arabisch schiereiland nauwelijks verdedigd werden. U weerlegt niet dat de Banu Kuraiza zich vrijwillig overgaven, omdat ze (kennelijk) niet hadden verwacht dat ze zouden worden vermoord. Dat dat een verrassing was blijkt uit het feit dat de joden op Khaybar zich wèl fel verdedigden; hoewel ze geen echte wapens hadden.
Alle genoemde feiten over de Arabische regio blijven dus overeind.

Uw feiten over Egypte, Babybonië, Assyrië, etc kloppen (deels) ook, maar gaan over andere regio's en hele andere tijden. Dat de Assyriërs ooit eventjes "de wreedsten aller tijden" waren geloof ik niet. Lees eens over de gruwelijkheden in de rijken van Azteken, Chinezen, Mongolen, Romeinen, Hunnen, etc. Om over de relatief recentelijke socialistische regimes van Lenin, Stalin, Hitler, Mao en Pol Pot nog maar te zwijgen. Of de Japanse gruwelijkheden tijdens WW2. Mensen zijn overal en altijd tot de gruwelijkste dingen in staat geweest.
En heersers zijn vrijwel altijd hufters geweest, omdat je met wreedheid en geweld meer voor elkaar krijgt dan met aardig doen.

En wel of niet primitief zegt niks over wreedheid, bloedbaden, kinderoffers en seksslavernij. In ieder geval niet voor de individuele slachtoffers.

Dandruff | 03-01-20 | 23:46

@Dr_Johnson | 03-01-20 | 22:44:

Onjuist. Als je de wetgeving van isis vergelijkt met die van Saoedi Arabië, Soedan of Iran dan komen die voor 95% overeen. En de verschillen zitten hem vooral in wetten die islamitische landen sinds pakweg 1960 hebben afgeschaft, zoals wetten over slavernij. Dat was in een tijd dat Westerse landen nog niet bang waren "islamofoob" over te komen als ze de mensenrechten aanboorden.

De mohammedaanse veroveringen hebben sinds pakweg 666 geleid tot de grootste slavenhandel aller tijden, vanuit Afrika, Azië en Europa. Moslims vermoordden honderden miljoenen volwassenen in die werelddelen, en lieten vrouwen en kinderen honderden kilometers door woestijnen en hooggebergten marcheren. De overlevenden wachtte een nog gruwelijker lot.
Die islamitische slavenhandel was trouwens de directe oorzaak van de veel kleinere trans-Atlantische slavenhandel; het Afrikaanse "overschot" werd tegen dumpprijzen verkocht. Gelukkig leidden de gruwelijke verslagen van Europese ex-slaven ook tot het abolitionisme en afschaffing van de slavernij.

Het kan niet vaak en hard genoeg gezegd worden; isis is niet het echte probleem. Zowel "idealen" als methoden van isis verschillen in niks met de idealen en methoden van hamas, hezbollah, hizb-ut tahrir, al-shabaab, al-qaida, boko haram, sharia4Belgium, en nog zo'n 200 islamitische gezelligheidsverenigingen.
De islam is de builenpest; isis is slechts één van die etterende builen.

Dandruff | 04-01-20 | 00:02

@Dandruff | 03-01-20 | 23:46:
Wauw really hitting it. Wel lief dat je me braaf met u aanspreekt.
Wb andere regio... Assyriers, Chaldeeën = huidige Syrie, Irak, Iran...
Ik geloof niet dat je veel weet van de gewoontes van Assyriërs, anders zou je ze niet vergelijken met Stalin of Pol Pot. Veel doden veroorzaken door oorlog en extreme wreedheid wb martelingen zijn twee dingen. Maar je kunt niet alles weten.
En, wb je noemen dat andere continenten ook erg zijn geweest, dat weerlegt het punt dat ik maakte over dat MO altijd al een bende is geweest niet. En het bestaan van vreedzame dorpen ook niet, zoals ik al zei.
Maar goed. A for effort & E for attitude. Congrats!

Rest In Privacy | 04-01-20 | 00:24
▼ 11 antwoorden verborgen

Ja, maar intussen weet ik nog steeds niet wat Jesse Klaver er van vindt.

JvanDeventer | 03-01-20 | 21:17 | 2

Ach dat ukkie..

ZZP-er | 03-01-20 | 21:25

Die fietste met de kids in de bakfiets door de stromende regen. Heeft dit gemist.

Trumme | 03-01-20 | 21:43

Of je nu blij bent met de dood van Suleimani of afscheid wilt nemen vanwege WW3, het is sowieso reden voor een feestje!

Vula | 03-01-20 | 21:14 | 1

Een WW3 die er nooit kwam.
Net als de 11 stedentocht..

ZZP-er | 03-01-20 | 21:32

Een begenadigd voetballert is heengegaan en hij hield ook zo van dieren.

Mogwai | 03-01-20 | 21:12

Trump is geen Obama............... Trump heeft gezegd dat Iran een prijs zou betalen voor de aanval op de ambassade.

En dat is dus gebeurt.

Overigens blijken veel journalisten Trump meer te haten dan dat ze afkeer hebben van een Sjiitische terroristen leider.

Overigens zijn veel Irakezen en Iraniërs blij met de dood van de Generaal. Maar daar zal je de media bijna niet over horen.

Swieberj | 03-01-20 | 21:12 | 3

Dems hopen op een oorlog om zo politiek gewin eruit te slaan op de voor hun op voorhand kansloze president verkiezing dit jaar. Double whammie samen met impeachment. Ik denk dat journo's, ALDE lovers, Dems, tata politici en overig MSM van een koude kermis gaan thuiskomen.

Graaf_van_Hogendorp | 03-01-20 | 21:15

@Graaf_van_Hogendorp | 03-01-20 | 21:15: tegen wie oorlog voeren. Over Suleimani kan ik van alles zeggen, incompetent was hij, helaas, niet. Ik denk niet dat zijn opvolger deze competentie heeft. Een oorlog is niet in het belang van Iran. En waar moet die oorlog plaatsvinden?

El Rico Grande | 03-01-20 | 21:20

Als die journalisten moeten kiezen tussen wonen in het land van Trump of wonen in het land van Khamenei en Soleimani met haar politieke gevangenen en hangparty's voor "spionnen" wil ik nog wel eens zien wat ze liever hebben.

Heiner | 03-01-20 | 21:51

De uitzending van het Nederlandse fregat dat naar de Straat van Hormuz zou gaan als reactie op de escalatie van 4 maanden (!) geleden staat ook op losse schroeven.
Het is te hopen dat NL nooit in een oorlog komt. Met zo'n reactiesnelheid zal het nooit wat worden.

Vula | 03-01-20 | 21:10 | 4

We zijn onverslaanbaar in hoe snel we een commissie kunnen instellen om het een en ander te heroverwegen. Eat that Putin, met je mach 27 raket!

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:18
▼ 1 antwoord verborgen

Anderhalve maand geleden sloeg de revolutionaire garde nog een volksopstand in Iran neer waarbij honderden (of duizenden, niemand die het weet) slachtoffers vielen, nadat de brandstofprijzen verdubbelden. Zo populair was de generaal dus niet meer.
www.aljazeera.com/ajimpact/internet-b...
Wat dat betreft wel een prima moment om hem uit te schakelen.

Stormageddon | 03-01-20 | 21:08 | 3

Het hele regime wordt uitgekotst door grote delen van de Perzen. Maar de staatsterreur doet z'n werk.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:11

Mooie leiders die hun eigen volk door scherpshutters laten doodschieten.
Mogen zij de volgende targets zijn.

ZZP-er | 03-01-20 | 21:12

De basij controleert de overigen. Weet u zelf, toch.
en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Neda...
En zo, mocht er een mentaliteitsverandering qua machtsstructuren gaande zijn is het vooralsnog uitgesloten dat deze basij de pijp aan maarten geeft. We gaan ‘t niet meemaken is m’n stelligge overtuiging. Omdat allen moslim aldaar.

bij gelegenheid | 03-01-20 | 21:20

Horen die vier grieten met die rose t-shirts onderaan dit artikel bij de 72 maagden die die griezel krijgt?

aamert | 03-01-20 | 21:06 | 2

Het aantal maagden binnen dat illustere gezelschap kun je op een ontplofte hand (met zegelring en al) tellen.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:10

Ja, die krijgt hij er ook nog bi. Maar is best wel lullig dat hij daar binnenwandelt met een ontplofte zak waarbij z'n ballen zo ongeveer in de verkeerstoren van dat vliegveld hangen.

drekzooi | 03-01-20 | 21:25

De reacties van de usual suspects verrast mij niet. Wat interessant is, is de ontwikkeling die nu komt. Is dit het begin van het einde voor de Iraanse expansie en moordlust in het Midden Oosten? Of gaat Iran door op de ingeslagen weg? In dat laatste geval moet er een kaliber Suleimani opstaan. Dat moet ik nog zien.
Mensen in het westen die kritiek leveren op het doden van deze man, mogen uitleggen waarom iemand die bij demonstraties binnen Iran de demonstranten met machinegeweren doodt, de hand boven het hoofd gehouden zou moeten worden.

El Rico Grande | 03-01-20 | 21:05 | 2

Ik las hier vandaag dat iran juist zo lekker bezig was met hervormingen, wat natuurlijk onzin is dat land gaat door op de ingeslagen weg en zorgt voor momentum, ze kunnen niet anders.

Ongeblustekalk | 03-01-20 | 21:20

De onvoorspelbaarheid van Trump maakt hem als politieke speler en globale leider zowaar onverslaanbaar.

smdyasc | 03-01-20 | 21:03 | 3

Misschien is die onvoorspelbaarheid toch wel een mythe. Veel media begrijpen hem niet en willen hem niet begrijpen. Ja, dan is hij onvoorspelbaar. Maar ik kan wel logica in zijn acties ontdekken.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:12

Trump houd zich aan zijn verkiezingsbeloften.

Er is dus niets onvoorspelbaar aan Trump. Hij voert zijn beleid uit zoals beloofd tijdens de verkiezingen van 2016.

Als mensen verbaasd zijn over dat beleid hebben ze in 2016 niet opgelet.

Swieberj | 03-01-20 | 21:14

@Swieberj | 03-01-20 | 21:14:
Strategisch hebt u gelijk en is dat voorspelbaar en zijn kracht, maar tactisch is zijn onvoorspelbaarheid wel degelijk ook zijn kracht.

smdyasc | 03-01-20 | 21:19

Hier een analyse van een Iran-kenner: www.atlanticcouncil.org/blogs/iransou... Hij stelt dat er een mol in de Iraanse veiligheidsdienst zit, die de noodzakelijke info over Suleimani + een bad friend (die is ook opgeblazen) overgebriefd heeft. Ook stelt hij, dat de martelaarsdood van Suleimani de Iraanse conservatieven goed uitkomt. Een mixed blessing dus.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-01-20 | 21:02 | 3

Atlantic Council is een lobbyistenclub die gefinancierd wordt door de Saudi's en Turken, en zijn daarom nogal pro Al-Qaeda en andere jihadisten. Niet serieuzer nemen dan de gewone media-activisten dus.

obominotie | 03-01-20 | 21:31

@obominotie | 03-01-20 | 21:31: Dank. Maar dit artikel bevat IMO weinig vooringenomenheid. Suleimani was een grote vis, gevreesd ook in Iran, en nu hij in Allah's tuin gepromoveerd is, krijgen kleine vissen meer ruimte om te groeien. Suleimani is vervangbaar.

Eeuwig..Op..Vakantie | 03-01-20 | 21:40

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 03-01-20 | 21:40:
Zijn netwerkje en "klantjes" moeten nog wel meegaan met zijn opvolger. Die gast was de Johan Cruijff van de Shiaterreur in het M-O en een initiatiefnemer van een Shiablok van Iran via Irak en Syrie tot in Libanon. Opvolgertje moet wel wat kunnen, anders slaan ze daar binnen de kortste keren weer gewoon elkaar de hersens in.

Graaisnaaiert | 03-01-20 | 22:02

Laatste erratum: de echte Air Assault troepen zijn de Amerikaanse 101st, de Britse Para's en Nederlandse 11th: en.wikipedia.org/wiki/Air_assault

Allen staan in reserve. (Ik noem de drie als zodanig NAVO gecertificeerde).

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:59 | 7
-weggejorist-
lanexx | 03-01-20 | 21:41

@bij gelegenheid | 03-01-20 | 21:43: Jaja, wrijf het er maar weer in. Alle instellingen in firefox lijken "normaal". Maar Netflix doet het prima in Edge. Captain Phillips verder kijken doet elders.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:02
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch wat vreemd dat de Amerikanen een legerversterking ter waarde van een complete brigade naar hun ambassade in een alles behalve bevriende natie kan sturen. Zoals ik het heb begrepen is, in tegenstelling wat velen denken, een ambassade geen stukje buitenlands grondgebied in een ander land. Het ambassade gebouw en eventueel bijbehorend terrein geniet diplomatie onschendbaarheid maar het is en blijft het grondgebied van het gastland.

Vuurspuger | 03-01-20 | 20:59 | 2

De Saudi's hielden in hun ambassade in Nederland slaven. Ik denk dat ze zich nogal op eigen grondgebied waanden.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:08

Volgens mij kan de VS al twee decennnia gaan en staan waar het blieft in Irak, ongeacht de goedkeuring van de lokalen.

haddem | 03-01-20 | 21:14

Khamenei: "You can't do anything.”
Trump is terughoudend inzake militaire interventies, maar dat is geen zwakheid, dat is krachtig en verstandig.
Je moet niet over zijn grenzen gaan, dat is voor Iran nu hopelijk ook duidelijk.

kempenaer | 03-01-20 | 20:58 | 1

The message is: don't call Trump bluff.

kaasfondue | 04-01-20 | 04:50

Niets over zijn Heerenveen en Ajax-verleden?

spanarchist | 03-01-20 | 20:58 | 1

lol

yeps | 03-01-20 | 21:34

Tja Trump speelt hoog. Afwachten is wat Iran gaat doen, vermoedelijk een paar aanslagen maar niet te groot. Iran wil namelijk helemaal geen oorlog met VS, maar werkt meer op tijd. Wat Trump betreft 1: het dode lijd af van het empeachment maar dat kan niet de hoofdreden zijn. 2. Soleimani was de kroonprins van Iran, was hij aan de macht gekomen krijgt VS hem niet meer weg en nog meer problemen. 3: Trump laat zien tot hier en niet verder, hou op met dat geëtter. 4.De Democraten moeten nu iets meer inbinden want als er oorlog komt kan VS niet meer zo verdeeld zijn. 5. Soleimani had al een heleboel ellende veroorzaakt en mensen direkt en indirect gedoodt, het was genoeg zo.

jan huppeldepup | 03-01-20 | 20:57

Don't bring your camel to an cruise-missile fight.

Pedronegro | 03-01-20 | 20:57

Zou er ooit nog eens een amerikaanse president komen die erachter komt dat de amerikanen daar helemaal niks te zoeken hebben?

panthoseen | 03-01-20 | 20:56 | 7

@Graaisnaaiert | 03-01-20 | 21:58:
Zo klinkt het wel inderdaad. Eén van de grootste tegenstrevers van Erdogan is net vermoord en jullie staan allemaal te juichen...

Antiquerulant | 03-01-20 | 22:52
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb één simpele vraag, kan Amerika bewijzen dat Soleimani inderdaad een aanval aan het voorbereiden was?

JackStick | 03-01-20 | 20:55 | 7

Draai het eens om. Is er bewijs dat ie daar niet mee bezig was?

Heiner | 03-01-20 | 21:55

@Heiner | 03-01-20 | 21:55: Net zoals er bewijs is of Trump niet Zelensky onder druk gezet heeft om een politieke tegenstander zwart te maken?

win12 | 03-01-20 | 22:42

Ja, ze kunnen dat bewijzen, maar die bewijzen bergen ze op in het archiefkast naast alle bewijzen van de Iraakse massavernietigingswapens.

heldheino | 03-01-20 | 23:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Volgens Trouw had Trump gewoon even jeuk aan zijn ego.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:54 | 8

@einStina | 03-01-20 | 21:13: Trouw was ooit christelijk, ja. Het clubblad van protestants Nederland. Maar sinds het blad vanaf de jaren '70 langzaam maar zeker is overgenomen door linkse jongens, gevolgd door al even linkse duujjjzaamheidsvrouwtjes en spiritualiteitsmeisjes, is het verworden tot een clubblaadje voor vegans en zweefteven.

Peter Emile | 03-01-20 | 21:49

Hi ook! Ik weet het Stina maar ik roep maar wat in m'n ongeloof en verbazing. Soort van oogklep of zo ;-).

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:12

@Peter Emile, het profileert zich nog steeds als pro-christelijk, hoor, zowel wb verdediging van cultuurchristendom als auteurs die openlijk hun kerkgang bespreken. Wel op een verlichte linkse hippe manier inderdaad. Ik heb collegas die dit soort kranten regelmatig im de groepsapp pleuren, helaas.

@Jane ik snap je helemaal!

Rest In Privacy | 03-01-20 | 22:24
▼ 5 antwoorden verborgen

Geniaal geopolitieke zet van Trump.

En niet eens zo heel min of meer los van het feit dat hij de 'verworvenheden' van Barack Oboterham et al, de reden waarom hij president werd, steen voor steen afbreekt en onder de neus wrijft.

o)+ | 03-01-20 | 20:54

Jinek gaat vanavond twitteren met Trump. Wordt lachen.

aartvantiemenvanjand | 03-01-20 | 20:53

Ja maar hoe waren zijn voetbal skills?

Piet Karbiet | 03-01-20 | 20:52 | 1

Hetzelfde als de miskende postbode B van Aerle.
Altijd aanwezig, vaak op de achtergrond af en toe beslissend maar altijd leveren.

Van_hot_naar_her | 03-01-20 | 20:56

De steun en support voor Trump is in het Midden Oosten inmiddels groter dan in het bange, laffe Europa. Krankzinnig.

Kaltsnautzige | 03-01-20 | 20:52 | 7

@bij gelegenheid | 03-01-20 | 21:03:
Dat de EU (wie zijn dat?) zo achter die deal met Iran blijft staan is opvallend. Ja of misschien ook weer niet zo raar.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:09

@Je_zeulende_zusje | 03-01-20 | 21:09:
Misschien kan Trump nog een kleine moab op brussel tiefen... ik heb toch niks in de staatsloterij, maar een troostprijsje...

anti-fatwa | 03-01-20 | 21:34
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat van die Tweet vind ik nog best wel plausibel eigenlijk.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:51

Op zich is dit wel echt een duidelijke boodschap aan elke haatbaard dat ze vroeg of laat uit het niets tot kanonnenvoer opgeblazen worden.

de Voorzittert | 03-01-20 | 20:50

Het zal misschien niet de meest rationele keuze zijn, maar het is wel enigszins verfrissend dat een Amerikaanse president het niet toestaat dat hij publieke zijn reedt wordt genaaid. Jammer genoeg brengt het veel meer ellende dan het voorkomt, in mijn ogen. Maar je kan dan ook niet alles hebben.

beldewouten | 03-01-20 | 20:50 | 6

@jan huppeldepup | 03-01-20 | 21:08: dat zou mooi zijn, maar in werkelijkheid laat de VS natuurlijk al decennia niet met zich sollen. Ze laten het alleen niet zo publiekelijk zien als Trump doet. Ben benieuwd hoe dit uitpakt!

beldewouten | 03-01-20 | 21:16

Meer shit in die regio betekent hogere kunstmatige olieprijzen en nog meer migranten. De VS bemoeit zich er al decennia mee, en wij zijn de lul. Lekker makkelijk met een oceaan ertussen.

Quantum Suicide | 03-01-20 | 21:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Don’t take your guns to town

Turbulentie? | 03-01-20 | 20:49

Met Trump gebeurt er nog eens wat. Wie wil er nou niet spelen in de zandbak.

Fi-Bu-Bla | 03-01-20 | 20:45

RTL-nieuws wist te melden dat Obama Suleimanie al in 2007 op de lijst van terroristen had gezet.
Ik heb nooit geweten dat burgers dat konden doen.

Earl_of_Doncaster | 03-01-20 | 20:44 | 2

Makelaars wel.

Pedronegro | 03-01-20 | 20:54

Kan de beste msm media overkomen. Foutje, toch?

bij gelegenheid | 03-01-20 | 20:57

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een stuk heb gelezen in de azijnbode, dat zo gekleurd en vooringenomen was als het bericht van vandaag over de chirurgische aanval op deze generaal.

Arnold Layne | 03-01-20 | 20:43 | 1

Die Michael Perssons is een idioot. Alleen maar eenzijdige anti-Trump propaganda. De Volkskrant noemt zijn vooringenomen schrijfsels steevast 'analyse'. Om van te kotsen.

kaasfondue | 04-01-20 | 04:55

Net nog even Rob de Wijk lekker achterover horen leunen: ja, dat krijg je nou als je een makelaar de wereldpolitiek laat doen. Ja, denk ik dan, wat hebben de zogenaamde professionals het toch goed gedaan, voordat Trump het over nam: de inval in Irak, de opkomst van IS, de chaos in Libië. Echt top allemaal. Ook die atoomdeal met Iran was nogal dubieus. Nee, Trump doet het zo slecht nog niet.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:42 | 6

Waar is Ko Colijn voor een beetje duiding?

Vula | 03-01-20 | 21:06

@Pedronegro | 03-01-20 | 20:53: ik heb gehoord dat die mp die studie niet heeft afgemaakt of gezakt is, maar dat zei rutte dus kan zomaar een leugen zijn

Idiot456 | 03-01-20 | 21:06

Rob de Wijk, ook weer zo'n gewetenloze lobbyist die roept wat de hoogste bieder hem influistert. Massapropaganda-organisaties weten dit soort types al jarenlang blindelings te vinden en een microfoon onder de neus te proppen.

obominotie | 03-01-20 | 21:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump wil zich best terugtrekken. Maar het tuig aldaar moet niet gaan denken dat de VS de sitting duck is geworden.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:41

Zo`n drone, das net het internet.
Dat gaat ooit nog eens heel groot worden.

Van_hot_naar_her | 03-01-20 | 20:40

Geef zo’n haatbaardregime gewoon een atoombom.Ze gaan dan beloven dat ze hem echt niet gebruiken.Echt niet.En heel het naivivolk geloofd dat dan.Dankzij hun zitten we hier nu opgescheept met die niet geïnteregeerde sprookjesgelovers waar we er zelf al genoeg van hadden.

van stampij | 03-01-20 | 20:36

Nu op Canvas, The Shadow Commander.

Ashtrey | 03-01-20 | 20:35 | 4

Kijk ik ook naar ( tijdens het koken ). Interessante achtergrondinfo.

Graaisnaaiert | 03-01-20 | 20:44

@Kaas de Vies | 03-01-20 | 21:02:
Haha, gewoon easy hap alles in de pan, vleesje, uitjes, boontjes en champies met peper en kruiden. Jeweetwel, als je geen zin hebt om te koken maar toch wel iets fatsoenlijks in je mik wil.

Graaisnaaiert | 03-01-20 | 21:48
▼ 1 antwoord verborgen

Hoi toch op met die dooie Turk. Tweede garnituurclown. Vanavond gaat het gebeuren. Jinek! Met een nieuw decor!

Pedronegro | 03-01-20 | 20:34 | 7

Liet Evi Janknek d'r boobie nog maar eens vrij bungelen voor de camera.
Maar aangezien Twamp nogal een beetje in het nieuws is nu, zal Twamp-stalkster Jinek wel over Twamp gaan mekkeren.
Met d'r foto van Hilly Clinton op d'r nachtkastje.
Mafkeeststel.
Wel een redelijk goede presentatrice (geen interviewster) vind ik, Jinek.

chicago river | 03-01-20 | 20:46

@chicago river | 03-01-20 | 20:46:

Volgens mij bungelen ze nog wel. Maar nu voor haar knieen.

tweetybird | 03-01-20 | 21:14

Alsjeblieft hou op over die jinek. Die is zo walgelijk dat ik zelf geen zin meer in neuqen heb.. barf...

anti-fatwa | 03-01-20 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Drain the desert.

djs | 03-01-20 | 20:34 | 1

Flood the desert! (as in: fertilize the desert)

keestelpro | 03-01-20 | 21:06

Hoe in Allah's naam gaat die Generaal Soleimani 72 maagden defloreren nu hij is omgetoverd tot een kistje gebraden gehakt met hier en daar een botsplinter?

Simon de Danser | 03-01-20 | 20:33 | 1

Gewoon aan het spit, ui erbovenop en grillen als kebab. Simpel. Botsplinters als tandenstokers.

Acar_ketimun | 04-01-20 | 02:18

Allah zou het zo wel gewild hebben, zei mijn oma altijd.

Harry Turtle | 03-01-20 | 20:33

ja hoor een krenkend bericht aan Trump, en dan slaat hij door.. sat onzinnige CNN-stijl gelul, echt volslagen nonsens.

Ellian zegt er genoeg raaks over; " Al maanden worden ze meermaals belaagd door de Iraanse Garde. Trump heeft Iran ook vaak genoeg gewaarschuwd dat hij geen oorlog wilde, maar dat hij bij een aanval wel zou reageren. "

Wie niet horen wil, omdat het een stel reli-ratten is die de wereld dreigen met nucleair geweld, die moet dan maar voelen, weg met die smerige Revolutionaire Garde van doorgedraaide moslims die overal zijn tentakels heeft en niets positiefs waar dan ook aan de wereld toevoegt, enkel sektarisch geweld, sadisme, haat, nijd, onderdrukking, martelingen en bloedvergieten, soms moet je ze dan maar eens opruimen, werd tijd.
Nu de rest van hun maatjes als die kuthezbolah en Hamas nog, zijn we ook eens van die propagandamachines die moedwillig heersen over de lijken van hun eigen volk af.

Yumi | 03-01-20 | 20:32 | 4

Wel nee . Was weldegelijk duidelijk een zeer overwogen iets. Wisten precies wie er in de auto zat. Lijkt mij niet dat die usa overal drones heeft vliegen en dan zegt. He een auto. We gooien er even een drone tegen aan in de hoop dat hij in die auto zit. Nope dit was voorbereid. En niet iets wat in een minuutje beslist was.

tweetybird | 03-01-20 | 20:39

@tweetybird | 03-01-20 | 20:39: Klopt.
Deze wijlen generaal is al voor jarenlang verantwoordelijk geweest voor de scheiding der machten tussen de soenni en shiï. Macht, dat is. Mijn islam is beter dan die van jou. Oja, oliereservers et cetera ...

bij gelegenheid | 03-01-20 | 20:51

Zo zouden ze ook het onderwereld tuig in de grote steden hier moeten opruimen, zonder waarschuwing uitschakelen, het zal snel ophouden...

g[E]ulden | 03-01-20 | 20:55
▼ 1 antwoord verborgen

NOS Journaal: Trump heeft de Iraanse generaal een mes in de rug geduwd.
De Iraanse generaal stond bekend om zijn Joden en Amerika haat.
Waar komt die overdreven sympathie bij de NOS en NPO voor Joden en Amerika haters toch vandaan.
Zouden er in de catacomben van de NOS nog een stel seniele NSB-ers zitten die aan de regie touwtjes trekken?

Bolder | 03-01-20 | 20:32 | 7

'Een mes tussen de ribben', dat zei hij.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 21:03

Ach, in 1-Vandaag stond Roos Moggre bijna te trillend van ingehouden woes na de Amerikaanse aanslag op deze Iraanse generaal.
Joehoe, de Beria van Iran is omgelegd met als bonus nog een paar cronies van hem. Perfecter dan perfect.

Graaisnaaiert | 03-01-20 | 21:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ik de NOS mag geloven staan de Iraniërs als 1 man achter de Iraanse regering.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:32 | 9

De NOS. Het morele failliet van de Nederlandse mainstream journalistiek in een notendop..

kempenaer | 03-01-20 | 21:08

Logisch, zij halen hun nieuws ook van een staatsomroep. Wat die zeggen is altijd waar.

Snake | 03-01-20 | 22:04
▼ 6 antwoorden verborgen

Heeft Nederland ook een Iron Dome ergens standby staan om de vuurpijlen uit de lucht te halen die richting de USA worden geschoten? Of moet ik er zelf 1 op het dak monteren met subsidie?

born2killn00bs | 03-01-20 | 20:32

Voor wie er nog niet van overtuigd was, moet dat nu wel zijn: Trump is de laatste hoop van de westerse wereld en daarmee ook van de hele wereld om een einde te maken aan het Iraanse gevaar, dat gevaar gesteund door de EU overigens, maar dat is overduidelijk duidelijk.

smdyasc | 03-01-20 | 20:31 | 2

De EU bestuurders zijn slappe was figuren, met Frankrijk aan kop. Slaan nog geen deuk in een pakje boter.

Rdock | 03-01-20 | 20:33

@Rdock | 03-01-20 | 20:33:

Hmm zij lossen in frankrijk wel een verwardier met een mes beter op als hier.En geen ellenlange rechtszaak.

tweetybird | 03-01-20 | 20:53

Aankomende weken zullen er wat tankertjes in de AG panne oplopen, installaties van Saudi Aramco krijgen een paar raketinslagen te verwerken, brent zal de 90 dollar aantikken. Jammer dat Iran hardliners aan de macht heeft, terwijl de bevolking over het algemeen vrij liberaal is.

Westheimer | 03-01-20 | 20:30 | 6

@Westheimer | 03-01-20 | 20:38:
Nee, te kwetsbaar.
Als 1 schip van hen wordt gekaapt klapt de boel in elkaar.
Maar evengoed bedankt voor de tip.
(Gwph, zodra die onder de 100 gaat)

Van_hot_naar_her | 03-01-20 | 20:53

@Van_hot_naar_her | 03-01-20 | 20:53:
Is verzekeringswerk, als resultaat spot rates nog hoger en Front heeft veel op de spotmarkt. Pharma en Bio’s blijf ik liever af, maar bedankt voor de tip.

Westheimer | 03-01-20 | 21:01

Liberaal zoals de vvd bedoelt u?

anti-fatwa | 03-01-20 | 21:24
▼ 3 antwoorden verborgen

Trump houdt zich in elk geval plechtig aan zijn belofte om de troepen uit het Midden Oosten terug te trekken en geen oorlog meer te voeren. Maar niet heus.

www.telegraaf.nl/nieuws/1995768365/vs...

Ridde Rogter | 03-01-20 | 20:29 | 12

@Sitting_targets | 03-01-20 | 20:38:
Yep. Eigenlijk heel apart. Want puttin heeft ook dat beleid.Die zal ook altijd dat doen. In nederland. Yepp dat is een heel ander verhaal. Daar worden ze uitgenodigd in een talk show!!

tweetybird | 03-01-20 | 20:58
-weggejorist-
anti-fatwa | 03-01-20 | 21:36

Verschil is wel dat hij ze naar de ambassade stuurt om die te verdedigen, en niet de zandbak in om een of andere hopeloze proxy oorlog uit te vechten.

TheEgg | 03-01-20 | 23:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Er is altijd een eerste aanleiding. Dus laten die zandhazen maar eens flink zandhappen. Handhaven is het motto, deed onze oom agent dat ook maar eens. Maar met onze enorme slabberderwaskie burgemeesters en ministers zal dat er nooit van komen, helaas.

Rdock | 03-01-20 | 20:29

POTUS, the Peacemaker.
In a theater near you.

katvanger | 03-01-20 | 20:29

Voor de zekerheid nog maar een nuke erachteraan gooien, je weet immers maar nooit. Hup Trump.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:29

Go POTUS! Rock on!

Ramses Sappie | 03-01-20 | 20:28 | 1

Dat moet hij op isis doen, en niet op diegene die isis bestrijd. Je bent dus een grote sukkel die niet weet waar over je praat

T.R.U.M.P. | 04-01-20 | 10:36

Met Killary op de troon was het Benghazi 2.0 geweest.

Logisch ook dat de Commander-in-Chief niet de Dims in get congres had geïnformeerd. Dan had de prime target binnen no time in een bunker gezeten.

CommandeurBroekhuis | 03-01-20 | 20:28 | 1

Klopt shiff enpelosy lekkenals gekke

Idiot456 | 03-01-20 | 20:54

Veel plezier met je 72 druiven daarboven...

Muxje | 03-01-20 | 20:24 | 2

Had hij nou maar een briefje van Halsema. Dat had ie?

Pedronegro | 03-01-20 | 21:24

72 druiven da's nog niet één goed glas wijn.

Aristotalloss | 03-01-20 | 23:31

Merkellego nodig,gratis op te halen bij Merkel.

rein9576 | 03-01-20 | 20:23 | 1

Merkel heeft nog nooit wat weggegeven. De mof wordt duur betaald.

Rest In Privacy | 03-01-20 | 20:31

Kan Mensen met M aan Laura Hansen vragen of ze blij is met de dood van Soleimani? Zo ja, dan heeft Trump een grote fout begaan.

keestelpro | 03-01-20 | 20:23 | 6

@bij gelegenheid | 03-01-20 | 20:31:
Islamieten en islamisten komen in vele soorten en maten inderdaad.

nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_d...

Zo kan je de sjiieten islam light noemen en de soennieten islam heavy.
Vooral de soennieten zijn blijkbaar blij met de dood van deze generaal dus ik denk dat ISIS hier ook bij gebaat is.
Ik ben verder geen expert op dit gebied maar ik maak voor m'n eigen gemoedsrust en vertrouwen in de mensheid het onderscheid tussen islamieten en islamisten.

keestelpro | 03-01-20 | 20:45

Het schijnt dat Inez Weski nu al de namen wil weten van Trump zijn advocaten.

Van_hot_naar_her | 03-01-20 | 20:50
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl