Videos. Trump stuurt 100 Marines, 2 Apaches en 750 man 82nd Airborne naar ambassade Bagdad
100 Marines van de @Special Purpose Air-Ground Task Force-Crisis Response-Central Command 19.2 per V22 Osprey overgevlogen uit Koeweit. En twee Apaches.
Daar bovenop worden komende dagen nog eens 750 champs van de 82nd Airborne ingevlogen. En dat allemaal omdat de Iraakse """bevolking""" maar eigenlijk vooral gewoon de Iraakse tak van Hezbollah de Amerikaanse ambassade in Bagdad bestormde. Dat was in vergelding op de Amerikaanse luchtaanvallen die onlangs minstens 25 Iraakse Hezbollah-leden doodden, en weer een vergelding waren op de dood van een Amerikaanse contractor, die weer een vergelding was op de Amerikaanse bezetting van Irak, die weer een vergelding was op Saddam Hoesseins grote muil, die weer een vergelding was op zijn moeder, die hem heeft geprobeerd te aborteren, tjidens de zwangerschap een zelfmoordpoging deed, Saddam direct na zijn geboorte verstootte, hem na drie jaar weer terugnam, maar toen zes jaar lang werd mishandeld door zijn nieuwe stiefvader. Lekker gewerkt Sabha en Ibrahim. Meer foto's na de breek. Wist u trouwens dat de V22 Osprey over een tijdje vervangen wordt door de Bell V-280 Valor?
Marines coming in hot
US Army doet ook mee
Omg lol
Social
Reaguursels
InloggenIk zou zo'n Valor wel op Teuge willen parkeren. Leuk voor de vakantie, in plaats van een sleurhut. In ieder geval een stuk sneller, en je parkeert em gewoon naast het strand.
En de "Democrats" versturen weer fake-news.....
www.redstate.com/nick-arama/2019/12/3...
Helaas, fake news bestaat niet. Het is heel simpel. Als je de waarheid niet spreekt lieg je, of verdraai je de feiten. En dat is van alle tijden. Zo'n hekel aan die mode woorden. En als we terugkijken naar de 20ste eeuw hebben alle staatshoofden daar wel een handje van gehad. Waar zal ik beginnen? Of kun je het zelf wel bedenken?
Trump spendeerde de twee dagen een totaal van 6 uur op zijn golfbaan. Geen fake news dus, gewoon de feiten zoals ze zijn. Dat je daar niet tegen kunt zegt meer over jou denk ik.
apnews.com/8a36218a35f84e3f3dd063d5a2...
@DeWijdeWereld | 02-01-20 | 10:37: Er is alleen Fake news, het echte nieuws moet je zoeken of vertalen, als u dat nog niet heeft uitgevonden, is het niet best met u gesteld.
Wikileaks;https://t.co/DUKHzv2UwH?amp=1
Zou ik een keer lezen, en anders Nick aanpassen, naar Lutjebroek.
@Beste_Landgenoten | 02-01-20 | 11:14: Zo zie weer maar dat je zulk soort zaken prima vanaf de golfbaan kan regelen.
Jammer dat de homo uit kenia dat niet kon, noch de pot uit Chicago.
Tja wat betreft Iraakse """bevolking""" en "vooral gewoon de Iraakse tak van Hezbollah" dat is iets suggereren wat er niet is. Dit soort landen heeft altijd allerlei milities, stammen en verbonden gehad. Er is geen """bevolking""" zonder dat als overkoepelende paraplu te zien met uiteraard wisselende loyaliteiten. De Staat in de zin van volledige deelnemend burgerschap is nog niet zo oud. Maar op die fiets kunnen we zoveel landen wel staatsloos verklaren en bezetten cq managen. Kostbare dromen! Ook nam de Iraakse politie duidelijk afstand van het gebeuren en liepen er ook politici tussen maar belangrijker is dat de originele aanval van de Amerikanen redelijk massaal veroordeeld werd door Iraakse (democratisch?) gekozen regering. Dus die spreken dan formeel wel voor het volk. Gezeur over Hezbollah is dus rookgordijn, Irak was altijd al verbonden met deze groepen en alleen Saddam brak dat in stukjes maar mocht ook niet meer!
Mooi man, die Osprays. Kan ik niet zeggen van de F35. Denk dat wij stiekem ook meebetaald hebben, al dan indirect, aan hun F22. En die is toevallig niet te koop. Heeft het parlement daar besloten. Dat weet ik dan weer wel. Of de Osprey te koop is? Bij onze defensie hoeven we niet te kijken. Alom mooie dingen. Apaches ook. De Russen hebben ook mooi spul.
Enfin, ik ga teveel mee. Jaaa... Wat is offieceel en wat niet. Technisch hoort de VS daar niet. Officieel pleurt de overheid ze het land ook niet uit...
Misschien off topic... Maar waar heeft men dat eerder gehoord? Ohja, ongewenste vreemdelingen. Oftewel uitgeprocedeerde asielzoekers, bla, bla.
Ze gaan niet weg uit Irak. OOk niet onder Trump.
Als je nu echt helemaal niet weet waar je het over hebt, wek dan niet de indruk volslagen van het pad af te zijn. Dat lukt nu niet echt.
Ik hoop dat je dit in zijn gezicht durft te zeggen laffe hond.
moet je nagaan wat die yanks al allemaal in $$$$$$$ en afgeschoten armen/benen geinvesteerd hebben in die geile smerige stinkende
herriezandbak... vol met knakkers die je enkel en alleen maar HATEN.....
President Grapjasz zou de tent daar snel sluiten... inpakken&wegwezen.. hoeladiejee..!
Heten zulke soldaten niet mariniers? Ik denk niet dat de VS meer dan één marine hebben; honderd marines is te veel en vast ook verwarrend.
Wij in NL hebben trouwens één marinier per stad, de zogeheten stadsmarinier.
Trump is wat hij is: Een omhoog gevallen sukkel met het geld van zijn pa.
Maar dat men zo idolaat kan zijn van zo'n overduidelijke lulhannes verbaast me. De man is een hol vat.
.. maar goed. De Democrats en de mafketels die de VN en de EU runnen hopen vurig dat Bagdad een bloedbad als Benghazi wordt.
Deze situatie is echter anders. Vanuit Benghazi werden door 0bama en Hillary wapens geleverd aan de "rebellen" (lees: ISIS en andere islamitische gezelligheidsclubs).
Op een goed moment besloten die lui de wapens zelf maar te halen en en passant de ambassadeur en zijn staf af te slachten en door de straten te slepen. Ook deze ambassadeur vroeg om hulp, maar Hillary was moe en ging naar bed. "Wacht rustig af en vraag mij morgen maar verder", was de boodschap. De reactiegroep aan boord van een vliegdekschip buitengaats werd "stand down" opgedragen.
De volgende morgen was het slepen met lijken al op gang. Volgens 0bama kwam dat omdat moslims boos waren vanwege een (voor moslims) grievend YouTube filmpje. De maker van dat filmpje werd nog snel gearresteerd en vastgezet.
Waarom deze schurken hiermee wegkwamen? CNN, BBC, NOS en andere MSM zijn cheerleaders van het globalisme. Geen nieuws is goed nieuws. Krekels.
Nu wordt alweer een ambassade belaagd, wat in een beschaafd land niet kan, want dan hoort het gastland de ambassade te beschermen.
De junta in Irak wordt nu door Trump herinnerd aan deze plicht Intussen zijn er al voldoende Amerikaanse troepen paraat om dit inclusieve feestje voor onze linkse/globalistische vrinden te bederven.
Jammer voor de mensen die dus wel Deugen. Gaarne waren die over lijken gegaan om de president af te zetten. Helaas. De verkiezingsuitslag van november 2016 staat nog steeds overeind. Hoe hard de boeven ook vuiligheid bedenken en "racist" gillen.
ik mis nog "fascisten" in je verhaal. Verder standaard JanPassant gezever.
Hee? Dat zijn geen krekels meer, dat klinkt eerder als een poepende lama.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 23:44:
Het bekende BL gezever, vindt CNN nog steeds de beste nieuwszender ter wereld en is in het bezit van een paar enorme oogkleppen.
De Benghazi vergelijking die Jan Passant maakt vind ik terecht.
Ik herinner me nog een gruwelijke foto van het lijk van die ambassadeur. Ga ik geen link van geven. Het was echt een gore foto.
Maar waarom ze ermee weg kwamen? Omdat Barack Obama loog. Dat kwam uit. Sommigen wilden Obama impeachen.
@gaffelbaard | 02-01-20 | 00:28:
Benghazi is door de reps gepoogd op te blazen tot schandaal, is niet gelukt want er was feitelijk geen enkel laakbaar of strafbaar feit gepleegd. Wat er precies kon gebeuren was voorafgaand aan die crisis onvoorspelbaar en in het licht van de situatie toen werd helaas een inschattingsfout gemaakt over het acute gevaar voor het eigen personeel. Dat is pech maar shit happens! Tragische gevolgen. Is trouwens een draak van een film over gemaakt met overdreven heldhaftige rollen voor de spec ops, geheel bezijden de waarheid overdreven een aangedikt.
In deze Irak-situatie is de vraag of het bombarderen van een militie-kamp om 1 dode contractor wijsheid is, of olie op het vuur. Met welk doel zet men de boel daar op scherp? Signaal aan Iran? Kan zomaar. Dan is dit eerder een politieke dan situationele escalatie. Maar nee, Benghazi was de zoveelste republikeinse stok om de democratische hond mee te slaan.
@Beste_Landgenoten | 02-01-20 | 07:54: "In deze Irak-situatie is de vraag of het bombarderen van een militie-kamp om 1 dode contractor wijsheid is"
Het antwoord is: ja.
Zero tolerance is het enige dat dit soort mensen begrijpen. Anders is er morgen nog één. En nog één.
Gelukkig begrijpt Trump dat.
Dat is dus de vraag. zoals je ziet leidt het tot escalatie. Mogelijk is dat het doel, op deze manier druk opvoeren op Iran. Dat kan maar dan is het eerder strategisch dan bedoeld als vergelding.
@Jackson | 01-01-20 | 23:58:
Probeer Aljazeera ook eens, niet in plaats van maar ernaast. Let vooral op de bijdragen van Marwan Bishara, hun senior political analyst. De wereld ziet er heel anders uit als je ook door de bril van de ander leert kijken.
@gaffelbaard | 02-01-20 | 00:28:
Het is dat de juichende menigte van de MSM zo oorverdovend is, anders zou kunnen blijken dat 0bama misschien wel de meest criminele en corrupte president is die de VS ooit had. Naast de grootste veroorzaker van staatsschuld en poepbergen in de grote linkse steden.
Intussen proberen zij Trump te "impeachen" op de dagelijkse schandalen die CNN en kornuiten bedenken.
Het na-oorlogse verzet leeft sterk in het stinkende moeras.
@Beste_Landgenoten | 02-01-20 | 07:54: Valt mee, is gebleken dat HRC en BHO wapens verkochten aan de "rebellen" daar, Mike Flynn kwam daarachter en trok aan de bel, Ambassadeur Stevens ook en was zelfs miss ook op de hoogte, en daarom zijn die mensen opgeofferd, om te verbergen wat er daar werkelijk gebeurde.
Flynn werd ontslagen en kreeg een gag order, daarom moesten ze hem zsm lozen toen hij in Trumps kabinet kwam. Had niks met dems of Reps te maken, corrupte varkens aan beide kanten. Das al.
@Jan Passant mk2 | 02-01-20 | 11:22: Klopt, ty.
Een technisch detail voor de lui die nu roepen dat Trump meer soldaten naar andere landen stuurt: een ambassade is grondgebied van het land waar de ambassade van is. Dus Trump stuurt Amerikaanse troepen om een stuk Amerikaans grondgebied te verdedigen, niet naar Irak...
dat ligt iets anders:
pathtoforeignservice.com/is-an-embass...
Het blijft grondgebied van het ontvangende land, maar dat land dient zorg te dragen voor de onschendbaarheid ervan. Zelfs inwoners van dat ontvangende land mogen er niet zomaar komen.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:00: dat ligt iets anders:
Niet alleen de inwoners van dat ontvangende land mogen niet naar binnen... ook de autoriteiten niet.
@RtotheB | 01-01-20 | 23:08:
Zijn autoriteiten niet ook meestal inwoners van dat land?
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:44: Exact! Maar inwoners niet daarom per definitie de autoriteiten. Autoriteiten zijn inwoners. Inwoners zijn geen autoriteiten. Dat verschil wilde ik even maken. Zou een beetje mooi worden. 1 dag inwoner en direct al een autoriteit. 2 verschillende entiteiten dus. Goeiedag zeg, en jij neemt anderen de maat?
Niks tegen in te brengen. Ik hoor de overheid ook niet daarover piepen. Wel over hun aanvallen. Buiten de AMerikaanse "safety zones" in het land. Hesbollah? Het zal wel. Wie is wie nu eigenlijk? Gewoon een slangenkuil. Gelukkig geen Benghazi. Dat ligt die lui nog diep. Hoop militaire kracht overigens. Dat word een fort.
Trump heeft geen zin in een herhaling van 79 in Teheran. De eerste zandhaas die nu zijn kop over die muur steekt gaat dat nooit meer doen.
@RtotheB | 02-01-20 | 01:27:
Je wil echt gelijk hebben he? Inwoners in het algemeen omvatten ook de autoriteiten. Daarmee heb ik het juist geduid, nietwaar? Je probeert nu heel slim uit de hoek te komen, dat mag hoor dus ik geef je credits voor je inzet.
blijft natuurlijk een bijzondere situatie. je zou ook kunnen zeggen we sluiten die toko een paar weken, strooien met wat dollars en komen dan weer terug. dit is meer powerplay.
Enige juiste actie die trump kon maken, powerplay is wat nu nodig is.
Nadat je met dollars strooit en terug komt wordt 'ze strooien met dollars en komen terug' een businessmodel.
Ja. Powerplay. Dingen in de fik steken en de ambassade omsingelen is powerplay level 1. Dit is level 2.
Door die Yanks staat de hele wereld in brand.En dat allemaal door fake news over massa vernietigings-wapens. Leefde Saddam nog maar.
Saddam had z'n grote muil moeten houden, dan had hij nog geleefd. En dankzij de Yanks praat jij nog onzin in het Nederlands ipv Duits of Russisch.
Even niet opgelet? bovendien wist IS het wel te vinden.
Deels waar, maar dit gaat over Iraanse inmenging.
En als het aan gaat, dan hebben we misschien ook een probleem met de Saudi's.
@glaaf | 01-01-20 | 20:51: U had uw zin kunnen stoppen na "nog".
@glaaf | 01-01-20 | 20:51: en daar is geen woord Chinees bij
@glaaf | 01-01-20 | 20:51:
Dus omdat er zeventig jaar geleden amerikanen de Duitsers tegenhielden moeten we ze eeuwig dankbaar zijn?
Zonder de Fransman martell waren we nu Mohamedaan.
Zonder de polen spraken we nu Turks.
Zonder tec etc.
@De verwarde man | 01-01-20 | 20:55:
Even googelen, uitje. Saoedi Arabiê (Soenitisch) en Iran (Sjiietisch) zijn elkaars aardsvijanden. Dit is ook altijd het grootste probleem in de regio geweest (en nog)....
@mik. En zonder de VOC geen Davids, Kluivert. oh ja en ook geen Sylvana. dat dan weer wel.
@enfant_terrible | 01-01-20 | 21:35:
Volgens mij was dat de W'I'C.
Mongo, en verder wat glaaf zegt.
@the namster | 01-01-20 | 21:30:
Joden zit ze ook wel dwars.
@miko | 01-01-20 | 21:18: Tja en zonder nog veel meer lui bent u nu in staat kritische reaguursels te schrijven zonder dat u na 10 minuten ergens aan u ballen opgehangen wordt of u dna moet afstaan..... oh wacht, dat laatste schrappen dus.
@jan huppeldepup | 01-01-20 | 23:05:
Ach,en dat allemaal door de amerikanen? Die hun onafhankelijkheidsstrijd weer wonnen door dat Nederland het handelsembargo schond en ze ook de akte van verlatinge lieten kopiëren. Eigenlijk moeten die Amerikanen ons danken. Je kunt alles niet terugvoeren op een staat en een moment in een oorlog. Geschiedenis word niet zo makkelijk bepaalt.
Die weapons off mass destruction, waren vooral C wapens. Chemische troep waar Saddam Hoessein Koerden en Moeras-Arabieren mee had bestookt in de jaren 80. Irak werd binnen gevallen omdat Saddam geen VN teams meer toeliet om te checken of Irak deze bommen nog in bezit had. Alles was al naar Syrië gesluisd, de Syrische Baath-partij had goede contacten met de Iraakse Baath-partij en zo de VS en de wereld voor het lapje gehouden.
Fake news over WMD's?
Die WMD's zijn niet gevonden omdat ze werden vervoerd naar een ander land. Volgens deze bron: m.washingtontimes.com/news/2003/aug/2...
Het is erger, het zijn nog steeds de nazi's die de boel regelen in de wereld, na de oorlog hebben ze andere jas aangetrokken en zijn gewoon verder gegaan, met uitkleden, en tot slaven maken van wereldbevolking. Zoek op Operation Paperclip en Mockingbird, alles is propaganda en fake, is nog steeds dezelfde cult.
Zoals Trump heeft gezegd: "THIS WILL NOT BE A BENGHAZI"
Obama en Hillary lieten hun eigen mensen in de steek in Benghazi. ............... dit zal niet gebeuren onder Trump.
Inderdaad. Kan me nog goed herinneren dat Clinton en Obama afgezet werden voor hun falen. Oh nee. Wacht. Na alle het "diepe" "onderzoek" en de enorme invloed van de media konden de Republikeinen (nota bene aan de macht in senaat én huis) niets vinden. Over showproces en kangaroo court onzin gesproken.
Dit is allemaal een zeer slechte "move" van de Amerikanen. Wordt dus weer een conflict. Wanneer neemt President Pence of Pelosi het over? De Trump grap is voorbij.
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: Ik denk niet pence of p-p-p-p-pelosi..., want pas in 2024... Maar hey, deze clown in een clownsworld, nietwaar? Hij maakt ideologisch gemotiveerde socialistjes rá-zend.... dus dat blijft nog wel ff lachen tot die tijd... Popcorn iemand?
@RtotheB | 01-01-20 | 21:09:
Grote beker graag....
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: Tja als u een aanhanger van pelosi bent verklaard dat een hoop hoe dat in uw bol eruit ziet.
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: Pelosi hahahahahahaha
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57:
Pelosi???
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: Ahhhhhh, heerlijk! Het soort tegengas waar ik van hou. Welkom terug en veel plezier, Sletje.
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: U bent vrouw. Kan niet anders. Wat een gezemel. Obama afgezet? Definieer afgezet. Clinton had een 'impeachment' aan zijn broek ja. Meneer "I did not have sex with that woman" Praat u nou? Hij ging toch vrij? Terwijl er IETS WAS... Obama... Leg die eens uit.
Pelosi is de weg kwijt. Ze wist sat deze impeachment circus in een fiasco zou eindigen. Tegen Trump is nog steeds geen stappen genomen. Ze heeft haar stempels toch? GA DAN! Nee...
Pence? Schei uit. Ik zie verder de grap niet.
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57:
Prima dat u over Pelosi begint maar kom dan niet meer met het nepotismeverwijt richting Twamp aan. Die Pelosikliek is minstens zo erg wat dat betreft.
@De Koreaanse Slet | 01-01-20 | 20:57: De Trump "grap" begint net. Pelosi krijgt treason aan haar broek, en moet wat gestolen centjes inleveren de komende jaren.
Als we maar niet weer een zoveelste oorlog worden ingewieberd. Zo klaar mee daar.
Ik voel daarom wel wat voor een soort! Japanse grondwettelijke aanpak. Send in the troops alleen wanneer Nederlandse belangen geraakt worden... Das een grijs gebied natuurlijk, omdat een stabiele olievoorziening indirect ook in ons belang is. Maar hoeveel is dat ons waard? 18 jaar Afghanistan? Nog meer haat vanuit musselmannen? Ik ben voor totale pacifisme... zo ook voor de navo, alleen wanneer er iemand word aangevallen dus. Behalve Turkije. Die zoeken t ook maar lekker uit.
De Ayatolla's moeten zo spoedig mogelijk verdwijnen. Want die moorden hun eigen volk uit ten behoeve van eigen gewin. Goedschiks of kwaadschiks.
Beter nu dan later als ze een atoombom hebben, want dan is het te laat.
Nou denken dit soort gestoorde figuren alleen maar in macht, en zo hebben ze het uitblijven van een Amerikaanse reactie op de eerdere aanvallen gezien als zwakte. Zo denken zij.
Ze dachten nu dus een stap verder te kunnen gaan maar daarin hebben ze zich vergist.
@ZZP-er | 01-01-20 | 21:16:
Oorlog is beter dan onderwerping.
@RtotheB | 01-01-20 | 21:14: Wie voor totaal pacifisme is haalt zichzelf uit de genenpool. Als je altijd wacht tot je aangevallen wordt ben je slecht af. Nog niet gesproken over 'hit-and-run' aanvallen. Meteen na een terroristische aanval word je dus even niet meer aangevallen. Dan niets doen dus?
@Knufter | 01-01-20 | 21:20: Ik denk dat we eerst een consensus moeten hebben over de definitie. Wat ik bedoel is dat we geen dictator meer af moeten zetten omdat ie weer eens zijn volk vermoord. En ik was al genuanceerd in mijn eerdere antwoord, dus om het zo te brengen vind ik niet helemaal een eerlijk verwijt. Maw fuck vredesmissies en interventies... Wel jezelf blijven verdedigen dus.
Probleem is dat wanneer de ene dictator in zo'n land valt je er uit een winnende groepering uiteindelijk de volgende na verloop van tijd weer terug krijgt. Het werkt dus gewoon niet. Het zijn theo- of eigenlijk allahcratiën geen democratieën, gebaseerd op machtswellustige ideologie van alleenoverheersing en onderwerping van het volk aan het enige te accepteren geloof de islam. Dus hoe vaak je er ook bloed laat vloeien er komt niets voor terug van gelijkwaardigheid van man en vrouw, geaardheid en vrije levensopvatting. Daarom moeten we ook wat daar is ook niet willen laten domineren in Europa en moeten we ons alleen richten op bescherming van individuele kleine democratieën in Europa.
@RtotheB | 01-01-20 | 21:28: Dat is dus in Syrie dankzij Trump niet doorgegaan.
Maar wij hebben wel de rebellen/ ISIS gesteund, met geld materieel en soldaten( ISISers), alleen heeft niemand dat nog steeds door.
We gillen wel geen ISErs terug maar zo is het in de praktijk wel hoe het gegaan is, we vochten om Asad weg te krijgen die zg. zijn eigen bevolking vergaste..., het valt niet mee die MSM echt vertalen.
Wat Trump ook doet, de helft vindt het ruk en de andere helft kust z'n voeten. Saai onderwerp.
En Rutte kan het zich niet herinneren.
@abeltasman | 01-01-20 | 19:09: u just won the interwebs!
@abeltasman | 01-01-20 | 19:09:
Is dement.
Niet saai voor mij. Ik hoor bij de laatste, al is het alleen omdat ie zoals hierboven al vermeld de ideologisch gemotiveerde socialistjes razend maakt. Je ziet hun hoofden bijna ontploffen soms. Het zijn iig amusante tijden!
@RtotheB | 01-01-20 | 21:17:
Hhmm ik heb niet zo veel met Trump maar zou het mooi zijn als hij iedereen logenstraft door niet zoals al zijn voorgangers een oorlog te voeren.
Ook dit stinkt weer. EEn aanval van Hezbollah op een olierijk gebied waar een amerikaanse 'contractant' bij overleed zou de reden zijn voor de Amerikaanse vergelding??
Yeah,waarom niet toen IS Foley zijn nek afsneed?
de opvolgende vraag blijft: aan welke zijde zit het verstand volgens u,want een van de helften is duidelijk van het padje en niet zo'n klein beetje...
@hertogvanzottegem | 01-01-20 | 22:43: Zolang we met z’n allen niet willen toegeven dat een beetje van alles benodigd is, wij allemaal. Een beetje, dus geen massa! Geen massa! Minder, min... oh shit.
@miko | 01-01-20 | 21:25: Tja misschien omdat er toen in augustus 2014 een scheitert president was?
@miko | 01-01-20 | 21:25: welke vergelding?
Er zijn helicopters en manschappen gestuurd.
tegen al shabaab was vergelding deze week.
Kijk dat is andere koek. De enige taal die de barbaren begrijpen!
De enige taal die barbaren beheersen.
Met andere woorden; Trump is dus ook een barbaar.
@LesPaul | 01-01-20 | 21:14:
Daarom juist, die moet je dus hanteren.
Dua ale de vs ergens illegaal zit,dan is het ok?
Als ze dan nog eens een bombardementen uitvoeren die illegaal zijn dan mag dat ook weer.
Maar als ze duidelijk gemaakt word dat ze niet welkom zijn dan mag dat weer niet.
Raare denkwijze hier.
Het is Trump de held van vele reaguurders die geen eigen mening hebben en slaafs achter een (in hun ogen) grote leider aan lopen.
Geen mens is illegaal toch? Bleren uw eigen mensen immers te pas en te onpas?
Wat doet in godsnaam Hezbollah in Irak. Leg mij dat een uit beste man.
Misschien moet je met je barbaren brein gewoon bij de ambassade wegblijven. Hoeven er ook geen kleine duizend soldaatjes met heel veel kogels heen.
@botbot | 01-01-20 | 18:55:
Jeeetje Bot, wat ben je nu weer aan het bazelen. Kom nou eens voor 1 keertje met een onderbouwd verhaal en laat die slappe one-liners nou eens achterwege, zo slaapverwekkend....
@jaap932057795966 | 01-01-20 | 19:20: die zitten er met toestel.ing van Bagdad, beste man.
@HA, BIER!1! | 01-01-20 | 19:22: maar de VS mag ook weer illegaal een ambassade binnenstappen,zoals. Vorig jaar en die jaar er voor.
Want wat je nu hebt zijn ze ook zelf begonnen
@the namster | 01-01-20 | 19:28:
Wat heeft hij dan bereikt?
Kom op,.. u kunt beter nu iets verzinnen over wat hij bereikt heeft.
@botbot | 01-01-20 | 20:50:
In krap 4 jaar alle oorlogszucht van zijn voorgangers enigzins rechtbreien is simpelweg te kort. Hetzelfde geldt voor de economie van de USA. Hiermee wil ik niet zeggen dat de USA mentaliteit mijn favoriet is, doch Trump(pie) is in mijn ogen één van de betere presidenten in het licht van "eigen volk eerst", daar kunnen die zelfpijpers en EU adepten in Den Haag (z.g.n. volksvertegenwoordigers) nog veel van opsteken....
@the namster | 01-01-20 | 21:00:
Maar wat heeft hij er mee bereikt? o.k. iedereen in de loopgraven dat weer wel!
@botbot | 01-01-20 | 18:55: Hahaha, zeggen mensen die een 120 jaar oud aangepraat concept nabrallen... Rechtse mensen denken niet in groepjes en laten hun visie niet vertroebelen en beperken door een racistische en antisemitische profeet! Marx is echt moeilijk uit te wissen uit de geïndoctrineerden onder ons. Try again! Next!
@RtotheB | 01-01-20 | 21:24:
Dus u kunt mijn vraag ook niet beantwoorden, fraai is dat.
@jaap932057795966 | 01-01-20 | 19:20:
Omdat de Amerikanen daar illegaal zitten en hun aartsvijanden helpen in Irak en Syrie??
Hezbollah ,hoewel ook een partij mongolen,heeft een serieus steentje bijgedragen aan de vernietiging van de islamitische Staat.Het Midden Oosten is een wirwar van belangen en ook de amerikanen hebben zeer schimmige belangen.
Persoonlijk kan ik het altijd prima vinden met amerikanen of het nu rednecks of libtards zijn. Maar hum buitenlands beleid is al klote sinds de jaren vijftig (eisenhouwerdoctrine) Daar is het wat mij betreft fout gegaan.
Je gebruikt het woord illegaal zodat je het doet lijken alsof de VS iets heel veel ergers doet. Maar hoeveel legale oorlogen en bombardementen zijn er geweest? De VN heeft indertijd de oorlog met Irak goedgekeurd, dat was een van de enige legale oorlogen om het maar zo te brengen maar op papier zit de VS in Irak op aanvraag van de regering. Die regering heeft geen andere keus, het is de VS of Iran dus heel veel keus is er niet.
@botbot | 01-01-20 | 18:55: Tja er schijnen hier ook lieden te schrijven die geen eigen mening hebben en blind achter een linkse mening aanhobbelen.
Kortom, alle partijen doen weer gezellig mee
Jammer dat de site valkyries uit de lucht is. Oud-militairen konden aldaar dit soort acties prima duiden via geo-politieke en olielijnen. En Kaag is een kut.
Dat wint de VS nooit. Als een M.O. land ergens goed in is, dan is het wel organisatietalent, speciale intelligentie-eenheden, en het niet willen aannemen van de slachtoffer rol.
grapjas
Zware oudejaarsavond gehad ofzeau...
Ze zijn ook erg goed in het onwikkelen van wapens. Mogelijk hebben ze inmiddels zelfs geiten met bomgordels.
@Gulliver | 01-01-20 | 20:25: Hmm, denk het niet. Waar moeten ze dan de liefde mee bedrijven? Wij sturen onze lekkerste blonde babes toch ook niet met een bomgordel op pad? Niet als eerst iig
Arabieren staan niet echt bekend om hun kunde in de oorlogsvoering. iranezen zijn er een stukje beter in.
@Schepvogel | 01-01-20 | 21:36: Arabieren zijn Semieten, Iraniers zijn Ariers. Klinkt wellicht bekend? Verklaart een hoop.
Grappig.
Weet je het mooiste is smijt daar is wat engs neer dan zijn we van dat gezeik een keer af.Ik wordt zo moe van al dat verplaatsen van troepen en vooral die mensen met een zielig verhaal doe eens iets.
Opeens weet je het : je wordt reaguurder!
Houd je je dan zo intensief met troepenverplaatsingen bezig dan?
waarom niet mevr de Breij zelf? En linkse reaguurders zijn welkom, waarom altijd maar die humor?
Waarom indianen nu weer de kolen uit het vuur moeten halen is mij een raadsel.
Het lijkt hier wel oorlog.
Oh!
vergis ik mij? Of is uw woordenschat niet zo groot ?
Geen Benghazi voor Trump. Die is niet van de halfzachte maatregelen.
Niet vergelijkbaar!
Op geen enkele manier zelfs.
Maar ik begrijp dat de Trumpies dit voorval weeer aanvoeren om Trump als held neer te zetten. Kapitein Hielspoor.
Nee, Trump moet de ambassade maar in de fik laten steken zeker?
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:17: "De trumpies".
Wat laat jij je toch altijd kennen (zoals velen overigens) in je trump-haat.
@Gazzerop | 01-01-20 | 18:24:
Trump is Trump. Kan ie niks aan doen.
Het zijn die bewonderaars die me verbazen.
@Gazzerop | 01-01-20 | 18:24: het verlies zit de "democraten" nog steeds dwars! I.p.v. samen te werken in het belang van het volk liggen zij liever vier jaar dwars. Oooh wacht .... Het worden acht jaren!
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:27: Nou bereid je maar voor op nog minstens 4 jaar verbazing dan.
@Gazzerop | 01-01-20 | 18:35:
Hij gaat - als de economie niet instrort - moeiteloos herkozen worden. Niet omdat hij zo geweldig is maar vooral omdat de dems een waardeloos setje kandidaten hebben. Opa Biden, oma Warren, opa Sanders en een paar niksnutten verder. Gemiste kans, nu al.
@Harrie7949 | 01-01-20 | 18:28: Ja lachen om te zien is dat, hoe die lui hetzelfde spel denken mee te kunnen spelen maar alleen maar meer verdeeldheid scheppen.
En de meest redelijke wat dit betreft, Tulsi Gabbard, houden ze liefst overal buiten want hoewel democraat (en 'veteran') wil zij niet netjes meespelen (ze heeft kritiek op de eigen kliek, heel terechte overigens).
Maar zij stipt dit wel goed aan: zo doorgaan als dems en je kunt wachten op nog 4 jaar Trump.
Maar ja, dan zullen die lieden moeten toegeven dat ze fout bezig waren. En dat doen lieden in dat soort posities niet zo graag...
Met een grote mond opzetten heeft hij niets bereikt.
Bijvoorbeeld ,Rusland, Iran en Noord Korea zijn niet bepaald onder de indruk van zijn gebral en zien hun kans (vrij van verdragen) om zich nog verder te bewapenen
Slimme jongens laten de stille diplomatie zijn werk doen.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:17:
En ja hoor, het woord Trump valt en Zandgenoten moet weer zonodig zijn afgezaagde commentaar leveren, niet beseffende dat het grondgebied van ambassades bij het betreffende land hoort, waar dan ook....
@botbot | 01-01-20 | 18:45:
"Stille diplomatie" ha,ha,ha. Binnen een week actie ondernemen maakt oneindig meer indruk, dan "stille diplomatie". Dat z.g.n. stille gedoe mislukt vaak (vandaar stil) en wordt door de andere zijde meestal gebruikt om de zaak te belazeren (Rusland, Iran, N-Korea). Dus wees geen Beste-Zandgenoten in het nieuwe jaar - JE KAN HET !!
@the namster | 01-01-20 | 18:55:
Je ziet hoe enorm effectief Trumps beleid is. Kim lacht hem uit, Poetin heeft geen betere aan hem dan de beste spion ooit en Syrie is een verloren zaak, evenals straks Irak en binnenkort misschien Iran. Nee, Trump doet het supergoed. En dat helemaal in zijn eentje en zijn twitter-account.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:17: ik zie er niet zoveel trumps aan ik denk dat iedere president wel een paar soldaten gestuurd zou hebben om de toko te beschermen.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:38:
Dus nu zeg je eigenlijk : Toch niet slecht gedaan dan van Donald....
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 19:08: Poetin is zeker heel blij met Trump. ik bedoel de VS met een defensiebudget wat naar 730 miljard gestegen is, meer banen dan er werkenden zijn, een recordeconomie, enorm toegenome productie-capaciteit, energie-exporteur ipv importeur met bijvoorbeeld gas-export om concurrentie te leveren met Rusland, ze schoppen flink tegen Iran, de grote bondgenoot van de Russen en de NAVO is nu ook aan het bewapenen wat ook niet heel handig is voor de Russen. Ik geloof dat je niet heel diep nadenk alvoor je de standaard talkingpoints overneemt?
Trump breekt bijna eigenhandig de NAVO agf, laat Oekraine vissen naar haar defensie-steun, laat de Krim gewoon aan Poetin en offert Syrie op. Poetin vliegen de gebraden eenden in de bek.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:38: Trump zorgt met zijn 2% eis voor een sterkere NAVO. En je vergist je wat Oekraïne betreft met Obummer. Die stuurde alleen dekens. Twamp stuurde, na een logische quid pro quo (for us, als in, niet mij persoonlijk, maar de USA die jullie altijd gesteund hebben) om geen corruptie meer, wapens. De EU en iedereen zijn moeder laat de Krim aan Poetin en Syrië is opgeofferd door Asad (en de groepjesdenkenmentaliteit van de islam). Dat met die eenden is me een raadsel.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:38: Zie je nu trouwens hoe beargumenteren werkt? Je poneert een stelling. Daarna onderbouw je die met feiten die terug te vinden zijn in de consensus.
@RtotheB | 01-01-20 | 23:48:
Een logische quid pro quo?
Ik nam je verhaal even serieus, nu niet meer.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:55: ja een logische “voor wat, hoort wat” ja. Voordat je financiële of defensieve hulp toegeeft, wil je natuurlijk wel dat dat niet in corrupte handen valt. Als je dat eist, is dat dus de quid pro quo. Is beleid. Dat is de logica erachter. Het was een aanvulling op de wapensteun van Twamp aan Oekraïne. Maar los daarvan een redelijke opbouw van de zin. Ik zie progressie.
@RtotheB | 02-01-20 | 01:18:
Trump maakte zich nog nooit druk om corruptie waar dan ook, maar nuh toevallig alleen toen het om (de vermeende) corruptie ging van Joe Biden? Ten eerste was daar geen corruptie aangetoond, sterker nog, Joe drong aan op verwijdering van een corrupte aanklager en was daarin lang niet de enige en deed dat met volledige instemming van het diplomatieke apparaat zelfs in samenspraak met bondgenoten.
Trump liet een prive-mannetje met een paar vriendjes buiten de diplomatie om Zelenskly onder druk zetten, pestte de eigen Ambassadeur weg met een roddelcampagne en bevroor na het vragen om slechts de aankondiging van een onderzoek de hulp, 1.5 uur na dat telefoontje. Dat is machtsmisbruik en heeft niets van doen met corruptiebestrijding. Dat je in dat onzin-verhaal van Trump gelooft geeft wel ongeveer aan waar je loyaliteit ligt en ook hoe dik je oogkleppen zijn.
@Beste_Landgenoten | 02-01-20 | 08:01: Lees de woordelijke transcripties eens, en ga dan eens terug in de tijd en volg Joe Biden verhaal eens?
Glenn B heeft het hele verhaal op een rijtje gezet, Joe Biden is hartstikke schuldig, aan corruptie, niet alleen in Oekraine maar ook in China en in Irak, waar zijn broer zg. voor 1.7 miljard woonhuizen voor Iraakse bevolking zou bouwen.
Een grote dievenbende, dasal.
Ja, fijn verleng die oorlog nog verder. Op die manier gaan we de 20 jaar halen. Al die buitenlandse avonturen hebben nooit iets opgeleverd en Trump doet er ook aan mee. Hij kan die ambassade beter sluiten. Niks te zoeken in dat land.
Denk dat een aantal shithole regimes het roerend met jou eens is.
Vula | 01-01-20 | 18:10
"Niks te zoeken in dat land. "
Olie.
Wordt een nieuwe oorlog met Iran, als de berichten mogen geloven.
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:12: Het alternatief is erger, zie Afghanistan, Irak, Libië, Syrië etc.
@Vula | 01-01-20 | 18:14:
Hele regio gedestabiliseerd door VS. Nu weggaan zou waanzin zijn. Praatjes voor het kiezersvolk van Trump 2020.
De boodschap zal zijn: "We accepteren niet alles tandenloos, ook al trekken we ons terug."
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:17: Trump kan het puin ruimen van zijn voorganger's. Hij is geen oorlog begonnen.
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:17: Ja, deze regio was voorheen een paradijs op aarde... Totaal geen clan-wars daar te bekennen... Al helemaal geen religieus gemotiveerde ook. Het is namelijk zo dat de islam een religie van de vrede is... Wist je dat?
@papieren tijger | 01-01-20 | 18:21:
Klopt, vind ik goed punt voor Trump. En als politicus erf je nu eenmaal het beleid van je voorgangers. Dat is een realiteit waar je mee moet dealen.
Gedestabiliseerd door de Obama-administration (mw H Clinton).
@RtotheB | 01-01-20 | 18:22:
Iran is nog nooit zo machtig geweest. Ook de verhoudingen in de wereld zijn anders dan in 1980. En die wereld is niet mooi. Herman van Veen wist dat al.
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:23: Dit is ook een groot risico voor Wilders of Baudet als ze straks de klerezooi van het huidige kabinet moeten opruimen!
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:25: Zo machtig is Iran niet. De gewone bevolking staat helemaal niet achter die idioten genaamd ayatollah's.
Ze willen zelfs graag terug naar de tijd van de Sjah. Terug naar Perzië. Wie had dat gedacht.
@Hunebedbouwer | 01-01-20 | 18:34:
Wacht maar als er een oorlog uitbreekt. Dan staat in no time dat hele volk achter het leger en de strijd tegen de VS.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:36: en krijgen ze gewoon dik klop van de Yanks.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:36: Als de VS echt zijn spierballen laat zien, blijft er niets over van Iran. Heeft u enig idee welke wapens en hoe sterk de VS zijn? Ik denk het niet zo te zien aan uw reactie.
@Hunebedbouwer | 01-01-20 | 18:34:
Toch hoop ik dat ze nog even voorzichtig doen. Niet te snel eruit, niet stoten, handle with care.
@ja-ja-nee-nee | 01-01-20 | 18:50:
Ik mag hopen dat Sadr City (Bagdad) een duidelijke waarschuwing was.
@ja-ja-nee-nee | 01-01-20 | 18:50:
De VS heeft veel wapens en heel sterke. Maar gooien met atoomwapens is geen optie. Dan komt het uiteindelijk neer op luchtaanvallen gevolgd door een grondoorlog en dat is een veel moeilijker zaak dan destijds met Irak.
@Je_zeulende_zusje | 01-01-20 | 18:17:
"Hele regio gedestabiliseerd door VS....". Die hele regio is al eeuwen gedestabiliseerd, hebben die mossels voor 97,5 % aan zichzelf te danken (soeniet/sjiiet verhaaltje etc.)....
@the namster | 01-01-20 | 19:36:
Conditio sine qua non (toerekenbaarheid). Of zoals hierboven al benoemd: het is de schuld van de moeder en stiefvader van Saddam (en de Rabobank).
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:36:
Nee, zelf de Iraanse "boomers" (hahaha) verlangen terug naar het Perzië van weleer. De jongeren zijn zich heftig aan het roeren en met 1500 doden onder de betogers maken die geestelijke leiders zich nu niet echt populaider....
Het beste wat je met Iran kan doen is het land met rust laten. Dan heb je kans dat het volk er zelf klaar mee is, ooit. Maar dreigen met een oorlog werkt averechts. Trump weet dat nog niet.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 22:08: Wie dreigt er nou met een oorlog asl de amerikaanse ambassade wordt aangevallen? Niet de VS in ieder geval. De VS reageert in dit geval op een aanval.
Je kunt het ook gelaten over je heen laten komen, maar dat is niet des Trumps. Dat zou meer iets voor Rutte zijn.
Haden wij maar een trump. Helaas hebben wij een lafbek.
Trumps pappa heeft zogenaamd hielspoor bij kleine Donald laten vaststellen door een bevriende dokter om de dienstplicht te voorkomen en daarmee ontkwam hij aan de Vietnam oorlog. Ja wat een held!
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:08: Dat was ook zo'n zinvolle heldhaftige onderneming. Slim van Trump, zo kan hij zijn vaderland veel beter dienen.
@Eierbal-is-fijn | 01-01-20 | 18:10:
Maar een lafbek was hij dus toen al.
Kijk, Trump is eliite, zijn pappa zorgde ervoor dat de arbeiderszonen die oorlog mochten gaan vechten en niet kleine Donald.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:13:
Hij of zijn vader?
@Is dit nog nieuws? | 01-01-20 | 18:14:
Als Trump een held was geweest had hij zich niet zo aan de dienst onttrokken. McCain bijvoorbeeld was wel een echte held. En dat kan Trump tot na diens dood nog steeds niet zetten.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:08: je vriend Billy Clinton heeft zich ook onder slinkse wijze zich onttrokken aan de militaire dienst.
nou ja, je kan onze lachende Derde veel vragen - maar niet om waar dan ook enige verantwoording voor te dragen. Bovendien is de rest van de Brusselmannen niets meer waard.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:08: tot zover de linkse lezing
@BrutusBosch | 01-01-20 | 18:16:
De stelling was dat Trump een held zou zijn.
Not.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:16: Trump was gewoon slimmer dan Cain.
@azijnseikerT | 01-01-20 | 18:18:
Er geen "linkse" lezing.
Trump heeft als echt rijkeluiszoontje zich een hielspoor diagnose laten aanmeten door een vriendje van zijn pappa om Vietnam te ontlopen. En nu opscheppen als "man of the troops". Hahahaha
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:13: welkom in de echte wereld.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:08:
Goed om eindelijk die zwaar nationalistische gevoelens te zien!
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:16:
McCain een held ?? Heeft alleen maar zielig de krijgsgevangene uitgehangen,, wist niks, kon niks, ja een echte politicus....
McCain schopte het tot Navy pilot. Dat op zichzelf had Trump al nooit gekund. En dan neergeschoten worden is botte pech. De manier waarop hij het uithield in het Hanoi Hilton is heel wat heldhaftiger dan met een gouden lepel in de mond in een Trump Hotel wonen.
@the namster | 01-01-20 | 19:17: En gaat vervolgens ook nog eens lopen liegen over z'n 'prestaties'.
Ja dat heb je echt nodig als het allemaal waarheid is.
Maar goed, je ziet wat het voor resultaat heeft.
Dat lieden als BL hem op een schild hijsen.
De mond vol over trump's leugens maar dat hier voor het gemak maar even overslaan...
Vertel Gazzerop. Welke vreselijke leugens heeft McCain verteld? Dat hij niet dertig keer maar slechts achtentwintig keer gemarteld werd?
Ik vind het vooral grappig dat men Trump als held neerzet terwijl hij in zijn hele leven nooit ook maar iets in de buurt van heldhaftigheid heeft laten zien.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 20:17: OK ik geef hier even (met enige schaamte) toe dat ik Biden en McCain andermaal door elkaar haalde.
Da's helaas niet voor het eerst, mea culpa.
Los hiervan vind ik dit soort heldhaftigheid geen vereiste voor een president. Wel een makkelijke om trump af te fakkelen, dat blijkt wel.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 19:40:
Je begint nu echt een Trump fobie te ontwikkelen. Tegen zoveel eenzijdig onbenullig geblaat kan ik niet op....
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 20:17:
Moet dat dan, kan me weinig "heldhaftigs" van de meeste van zijn voorgangers herinneren. Het woord "held" heeft zijn ware mening allang verloren, wordt alleen nog maar door de MSM te pas en onpas gebruikt (en door jou). Als je in NL een scheet laat, om welke reden dan ook, dan ben je ook al gauw een "held", dus kom nu eens met wat steekhoudende argumenten i.p.v. van het natte scheten laten....
Nou ik begin er niet over maar de tekst was "hadden wij maar een Trump, helaas hebben wij een lafbek".
we hebben ook een laf kiezerskorps, de paps en mams van typetjes als Rutte en Balkenende
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:16: hahahhaahahaha, ik kan me nog goed herinneren dat diezelfde McCain presidentskandidaat was voor de Republikeinen en toen werd die door dezelfde mensen die hem nu een held noemen voor Hitler uitgemaakt en voor alles eigenlijk waar Trump nu voor wordt uitgescholden. Dan blijkt die een backstabber te zijn tegen Trump en poef, opeens is hij een held. Die held van jouw was trouwens de grootste voorstander van oorlog met Iran, onthou dat goed als je meent dat we het beste Iran met rust kunnen laten.
@Moonwarrior | 01-01-20 | 22:59:
Wie zegt dat ik McCain een geweldige politicus vind? Maar een lafbek is hij niet. Trump wel.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:08: Ik zou in zo'n geval mijn vader ook dankbaar zijn. Ji zou zonder twijfel graag naar Vietnam gegaan zijn?
@Eagle0511 | 02-01-20 | 08:47:
Ook ik zou mijn rijke pappa dankbaar zijn. Maar daarna zou ik me gedeisd houden met borstklopperij en strijdhaftige taal omdat ik zou weten dat de gewone jongens de kastanjes uit het vuur haalden toen ik lekker thuis zat.
Trump heeft van die schaamte geen last, sterker nog hij waagt het om McCains ellendige tijd in krijgsgevangenschap af te doen als iets om je voor te schamen. Dat kenmerkt het karakter van Captain Bonespur.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:39: MCCain was een warmonger, en een verrader, dat zijn de meest vriendelijke zaken die over hem kun zeggen, op grond daarvan is hij ook geexecuteerd, althans put to death zoals het genoemd werd, net als Poppy Bush.
Lastig te doorbreken spiraal! Amerikaanse oorlogsindustrie spint zijn garen! Die hoppen even makkelijk naar de volgende oorlog! En de soldaten + burgerbevolking de klos! Gaat zoveel geld in om... Lastig te doorbreken spiraal!
Koop dan aandelen.
Waarom zou je die spiraal willen doorbreken? De enige échte manier om dat te doen is een groot hek om het midden-oosten te zetten, en iedereen met roots daar er naar toe deporteren. Dat gaat nooit gebeuren met die linkse politici hier, dus het enige alternatief is periodiek een paar bommen op dat gebied gooien, en zo zorgen dat ze daar achterlijk en dus relatief onschadelijk blijven.
@DeutschlandUberAlles | 01-01-20 | 18:01
welnee, Trump trapt niet zomaar in een oorlog. De Iraakse regering kan zich niet verstoppen voor hun plicht buitenlandse ambassades te beschermen.
Daar helpt Trump ze nu even aan herinneren.
Eigen schuld, moeten ze maar niet de milities van de Iraanse mullahs vrij baan geven in hun poepgatland.
@ZZP-er | 01-01-20 | 18:06:
Kan niet, LMT is verboden aandeel vanwege verbod clusterbommen. Nederlandse overheid koopt wel F-35 bij Lockheed maar het is niet mogelijk om het aandeel te kopen.
@Taggart | 01-01-20 | 18:06: Geen Hek, een dijk en dan vullen met water, het is de Mexicaanse grens niet.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 18:11:
Niets aan toe te voegen....
@ZZP-er | 01-01-20 | 18:06: mocht dat kunnen, zou ik dat niet doen! Principiële bezwaren
Zo goed van Trump dat hij alle troepen daar uit de regio terug trekt. Echt een geweldige president.
Juist. En de ambassade beschermt.
@Knufter | 01-01-20 | 17:55:
Prima prioriteiten, kom daar maar eens om bij onze verwarde Brusselmannen.
Was al de belofte van obama, Trump kwam die belofte dus wel na.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 17:59: Prima prioriteiten, ja. Overdracht invloed USA aan zijn vrienden Erdogan en Poetin. Koerden laten stikken. IS weer laten groeien. De fijnbesnaarde strateeg weet wat hij doet.
@Ridde Rogter | 01-01-20 | 18:03:
Zet je TV toch eens uit man, dat ding plant fake dingen in je bovenkamer.
@WayneGretzky*99* | 01-01-20 | 18:03:
Nagekomen?
In 2015 waren er 4500 troepen in Irak, tegenover 5200 nu.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 18:05:
Ja stel je voor dat je informatie krijgt die je niet aanstaat.
Nee kan je beter in je eigen bubbeltje blijven leven
@Ridde Rogter | 01-01-20 | 18:03: En wat dan nog dat die landen daar meer invloed zouden krijgen? Want dat staat synoniem voor politie-agent moeten spelen. Laat die mensen daar elkaar tot de laatste man lekker uitroeien. Mijn empathie is op. Laat ze t uitzoeken. Maar er lekker een turks probleem van.
@RandyBiel | 01-01-20 | 18:07: hoe rijm je dat met je initiële stelling dan?
En wij maar pangpang roepen. Het is onthutsend.
Gelukkig krijgen de mullahs en hun satellieten namens ons alles wat hun zwarte hartje begeert, dat scheelt af en toe een dode ambassadeur en een afgebrande ambassade die wij niet verdedigen willen/kunnen/durven.
Dus Saddam had geen buurthuis?
Met zijn stage wilde het ook niet vlotten. Hij had al verloren voor hij begonnen was.
'Zin in de harde pik van Michael Bay nu'
Pardon???
Ja ook vraagtekens hier...
We start by making a big CG building and then we have a meteor go CROSSHH! And it, and it's all like CRAAWW a-and motorcycles burst into flame while they jump over these helicopters, right?..... An eighteen-wheeler spins out of control and it's all like BROSSHH! And then this huuuge tanker full of dynamite - CRRSHGHGHHG!
"Those aren't ideas, those are special effects!"
MB: "I... don't understand the difference."
...
Het geboefte in het Midden Oosten moet er nog steeds aan wennen dat zij niet met een Carter, Bush, 0bama of Hillary van doen hebben.
Dat wordt niet straffeloos met de lijken van doodgeknuppelde Amerikanen door de straten slepen. Of de US Ambassy jarenlang gijzelen door "betogers".
De mullahs krijgen op die manier geen welkome afleidingsactie voor hun strijd tegen de eigen bevolking.
Je vertrouwen in de twitter-in-chief is groot.
Maar nergens op gebaseerd.
Kwestie van Amerika weer tot grote vijand uitroepen.
En die iets doen, hebben ze meteen iets om naar te wijzen.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:10:
Er zijn een aantal dingen veranderd de afgelopen 40 jaar, de VS is militair nog nooit zo sterk geweest en heeft de technische middelen nu om eigen soldatendoden te vermijden en af te rekenen met het buitenandse zelfmoordbeleid van de Democraten, de EU is compleet irrelevant en Israël zal er alles aan doen om te overleven, tel maar op en dan kom je tot de onvermijdelijke conclusie dat er dingen gaan gebeuren.
@kloopindeslootjijook | 01-01-20 | 18:11:
Ja, dat is sinds Khomeini toch wel het enige bindende item tussen mullahs en bevolking. Die laatsten beginnen dat door te krijgen, helaas voor onze nieuwe wereldwanorde o.m. aangevoerd door Verenigde Nazi's en EU.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 18:23:
En onze NPO en MSM.
@smdyasc | 01-01-20 | 18:21:
Veel te optimistisch gedacht.
Een oorlog tegen Iran wordt een enorme slachting, niet in de laatste plaats voor de Amerikaanse jongens, als die oorlog onverhoopt mocht beginnen. Die oorlog is niet te winnen vanuit de lucht alleen. Heeft de strijd tegen ISIS dat niet voldoende aangetoond? En weet je hoe groot Iran is?
@smdyasc | 01-01-20 | 18:21: Blijkbaar is u ontgaan hoe hard de US Armed Forces zijn ingekrompen ten opzichte van de Koude Oorlog? En hoe slecht het is gesteld met de training van vooral het kader? En het rampzalige onderhoud aan bestaand materieel (meer dan de helft van de vliegkampschepen in het dok, evenals bijna helft van de onderzeevloot en minstens een derde van de luchtvloot), het compleet mislukken van nieuwbouwprogramma's (John Ford klasse, Colombia klasse, F35, alle KC series van Boeiing, de LCS, , die lijst is gigantisch) en het stelselmatig "verliezen" van zelfs de meest asymmetrische conflicten?
Het Pentagon en vooral hun politieke bazen in het Congress, zijn nog nooit zo corrupt geweest. En ik constateer dat, op basis van de nog veel bezorgdere deskundige Amerikaanse bronnen, met de nodige ongerustheid.
Want wederom lijkt Europa het mondiale slagveld, samen met het Verre Oosten. En onze leiders lijken het maar niet te durven zien.
@smdyasc | 01-01-20 | 18:21:
Wasted words, richting Zandgenoten, wasted words....
@Hetkanverkeren | 01-01-20 | 18:38:
De USA hebben ondanks jouw opsomming van deze feiten (?) nog ruim voldoende slagkracht over om Iran te verslaan, mocht het zover komen. De Saoedies zullen maar al te graag hun grondgebied ter beschikking stellen als uitvalsbasis voor de USA en er zullen ook geen andere landen opstaan om mee te gaan doen....
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:30:
De strijd tegen IS was/is van een hele andere orde, die was/is niet geconcentreerd in één land, dat brengt hele andere problemen met zich mee....
@the namster | 01-01-20 | 19:55:
Zeg Napoleon, je geloof in de maakbaarheid van een oorlog is groot. Een land als Iran is niet te verslaan vanuit de lucht. ISIS ook niet en Irak ook niet. Uiteindelijk om te winnen moet je soldaten op de grond hebben. Dat gaat hoe dan ook veel levens kosten en vooral heel erg veel geld. Een miljard per dag ongeveer.
@the namster | 01-01-20 | 19:53: Alles wat ik zeg kun je zelf bij officiële (!) bronnen natrekken. Verder heb ik voor jou twee woorden: Millennium Challenge. En dat was slechts een oefening waarbij de VS in twee dagen tijd in de pan gehakt werden. Daar hebben ze zelf niets van geleerd, integendeel, maar Iran blijkens recente provocaties des te meer. De VS kan in Iran alleen "winnen" met het inzetten van nucleaire wapens. Maar Iran heeft ongetwijfeld vele sleeper cells in de VS zelf.
En dat is dan het onherroepelijke einde van de Verenigde Staten. Een oorlog is geen presidentsverkiezing, maar maak dat nog naar eens die corrupte klerebende in Washington en op Wall Street wijs.
En die andere landen? Zie het patrouilleren van de Straat van Hormuz. De VS hebben geen vrienden meer, misschien zelfs wel nooit gehad. Splendid isolation indeed.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 20:23: Zo doe je dat niet B_L... Het gaat zo; Een land als Iran is niet te verslaan vanuit de lucht. Want... En dan leg je uit waarom dat volgens jou zo is. Om iemand een napoleon te noemen is natuurlijk hilarisch, maar vervolgens doe je met je beperkte risk-ervaring, exact het zelfde. Namelijk een strategisch/tactische waarheid plempen zonder redenering of beargumentatie... Zeg eens eerlijk; ging jij ook altijd als eerst vol voor Australië?
@RtotheB | 01-01-20 | 23:31:
Nog nooit is een land verslagen alleen vanuit de lucht. Omdat je nu eenmaal niet alles kunt raken. In de Kosovo-oorlog bleek hoe eenvoudig tanks te verbergen waren voor de NAVO-luchtmacht: UIteindelijk zijn er maar enkele vernietigd in weken bombarderen. Laat staan wat er gebeurt als je opgaat in de bevolking. Er is maar 1 manier om een land te verslaan en dat is het bezetten met je soldaten of met atoomwapens. Ik verzien het allemaal niet zelf.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 23:48: Saddam is anders wel degelijk verslagen vanuit de lucht. Vanuit de lucht ga je niet alle tanks van de tegenstander uitschakelen. Vanuit de lucht vernietig je de infra structuur en de communicatie middelen zodat de commando structuur van het oppperbevel waardeloos wordt. En daarna zul je inderdaad met boots on the ground verder moeten. Dat zal bij een land als Iran lastig worden doordat het zo groot is. Gaat alleen lukken met hulp van de inwoners van het land die de religieuze tirannie inmiddels ook wel een beetje beu zijn, Maar een walk in the park gaat een oorlog in/tegen Iran zeker niet worden inderdaad. Zelfs niet voor de VS met hun slagkracht.
@Eagle0511 | 02-01-20 | 09:01:
"Saddam is anders wel degelijk verslagen vanuit de lucht"
Nee hoor, er was een inval nodig met grondtroepen en tanks. Toen pas kwam er een einde aan zijn bewind.
Mooi en sigrid arafat kaag (U) zal er ook een paar euro aan hebben besteed, het is tenslotte haar ideale infuus schoonzoon hezbollah die dit veroorzaakt.
Mag ik een oude osprey? Leuk om op zondag ochtend een beetje te starten en loeien in de tuin.
Sigrid Kaag staat niet zelf namens ons land stenen te gooien naar de ambassade, hoop ik.
@Jan Passant mk2 | 01-01-20 | 17:50: Volgens mij scheelt dat toch niet veel. Ze steunt het niet militair maar wel moreel, zogezegd.
@Knufter | 01-01-20 | 17:52:
.. er wordt massaal geDeugd in zowel Den Haag als Hilversum, onze (inter)Nationaal Socialistische Beweging is solidair met de mullahs.
Mag ik hem dan een weekend lenen? Lijkt me een uitstekende bladblazer.
Proberen recht te zetten.
Recht zetten naar onze maatstaven gaat daar niet lukken. Ander type mens. Andere genen, waar het harmoniemodel al lang uit de pool is verdwenen en alleen het conflictmodel tot persoonlijke overleving leidt.
Laten we er niet omheen draaien; dat daar olie zit zal ook iets doen.
U weet dat de VS tegenwoordig zo'n beetje genoeg olie produceert voor zichzelf?
@Knufter | 01-01-20 | 17:55:
Daarmee drukken ze de olieprijs, en dat is weer een belangrijke inkomstenbron voor Opec-landen en Rusland.
Don't mess with my Embassy.
Lijkt me wel een fijne helicopter voor een crew change offshore. Scheelt weer een uur zitten in zo'n rammelbak.
Trouwens,
Raar dat het bij niemand in het oog springt dat die Apaches nieuwjaarsvuurwerk afsteken.
Vind ik toch een aardige grap van Trump.
Twamp is een grappenmaker pur sang.
Vandaar dat de humorloze linksmensen die man zo intens haten, en zo hard huilen om hun Hillary verlies in de US.
Hoef je geen politicoloog voor te wezen om dat te zien.
@chicago river | 01-01-20 | 17:50:
Ik heb niet de indruk dat Trump echt humor heeft, dat vraagt ook om enige zelfspot. Maar niks lijkt de man zo te kwetsen als dat men hem uitlacht. Dat was al helder toen hij zich zo druk maakte over de ïnauguration crowd". Trump vindt weinig dingen grappig, al kan hij zich wel blij maken met leedvermaak en beledigen van anderen. Maar dat "humor" noemen is ook zoiets.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:33:
Hij heeft een probleem met zijn ongelijk toe te geven, net als jij.
Klopt ergens wel wat B_L zegt; ik lach me doorgaans de ballen uit de broek bij Merkel en Macron... Die hebben zelfspot zo’n beetje uitgevonden... En de humor is van de gezichten af te lezen. Wat een joy de vivre...
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:33: Begrijp dat u het niet echt volgt, of alleen via de MSM, dat is jammer, want zo mist u eigenlijk alles, en Trump heeft enorm veel humor, maar alleen voor mensen die verder kijken dan hun neus lang is.
@RtotheB | 02-01-20 | 01:47: Het zijn dan ook alleen puppets die doen wat ze gezegd wordt, hun bevolking vindt hun niet zo grappig, en iedereen die kan kijken en denken ziet daar een stel perverse misdadigers staan. Spreek u nog wel als u een keer wakker wordt.
Uiteindelijk is er mbt Iran maar een uitkomst mogelijk: oorlog en terug naar een seculiere staat, dit zal gebeuren binnen de komende een tot drie jaar. De EU is geen factor van betekenis voor een oplossing, maar wel een van de belangrijkste oorzaken van het probleem.
De EU is oorzaak van wel meer problemen...
"Bij de opstanden eind november greep de regering hard in. Scherpschutters en paramilitairen hebben in Iran mogelijk meer dan 161 mensen gedood.
7.000 arrestaties, vrijwel het hele internet dagenlang op zwart.
Uiteindelijk kunnen betogers niet op tegen de gewapende macht van de staat."
www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
De Amerikaanse 5e vloot voor de deur, sancties, demonstraties in Irak.
Dat ziet er toch gespannen uit.
De EU is een virus. Voor sommige volken een dodelijk.
Iran heeft geen private nationale bank (zoals de FED) en de olie is genationaliseerd. En daar gaat het om. Om het even wie en hoe het land bestuurd wordt.
Wordt de Bell V-280 dan ook de vervanging van de Fairchild Republic A-10?
Nope. Dat is toch echt de F35. Welcome to the suck zeggen ze dan bij de infanterie. Het is trouwens 82nd Air Assault zit ik me net te bedenken.
@Hetkanverkeren | 01-01-20 | 17:55: lijkt me niet. Close air support wordt nu geleverd door apaches en de AC-130J Ghostrider.
@De verwarde man | 01-01-20 | 18:19: Ook!. Maar inderdaad vooral de A10. Die bestaat alleen nog door hardnekkig verzet van Amerikaanse politici tegen het weg willen bezuinigen door de US Air Force (lees LockheedMartin). Dat speelt nu al jaren. In dat kader is het ook veelzeggend dat het Light Attack Aircraft programma inmiddels is ondergebracht bij SOCOM (grotendeels US Army). Dat is de club die bij uitstek baat heeft bij goede CAS.
Maar het trieste feit is toch wel degelijk dat de US Air Force stug volhoudt dat de F35 een valide optie is voor die cruciale taak. Een toestel dat je letterlijk met één welgemikt schot van een AK47 kunt laten ontploffen! Plus wat die constatering zegt over onze Koninklijke Luchtmacht en het departement van Defensie.
Een straaljager die voor elk vlieguur een etmaal onderhoud behoeft, een volslagen falende logistieke ondersteuning (ALIS), wat Apaches waarvan de operationele status mij niet bekend is (zie ook de VS waar ook de upgrades van de Apache im Frage zijn) en de rest van het materieel is niet of nauwelijks zelfs maar bewapend.
Nogmaals: welcome to the suck!
@Hetkanverkeren | 01-01-20 | 18:49: Voor dat doel is ook de Super Tucano ontwikkeld
en.wikipedia.org/wiki/Embraer_EMB_314...
@Frau Merkel | 01-01-20 | 19:31: Inderdaad, dat programma dus. Overigens had Brazilië dit toestel al voor eigen gebruik ontwikkeld. De andere kandidaat is trouwens een "gepimpte" crop duster waarvan de naam me even niet te binnen schiet. Dat is wel een belangwekkende trend: dat de VS voor werkende, betaalbare systemen in het buitenland moet shoppen (FF(X), helicopters, de nieuwe pantservoertuigen) en dat na het nog steeds lopende Stryker fiasco:-)
Hoe fout ook, die nieuwe bevoorrader van onze Marine is zo maar een uitstekende kandidaat voor de opvolger van dat hele Sea Based Component verhaal van de US Army (dus niet de Navy, snap jij het nog?). Maar reken maar dat niemand in Den Haag dat ziet (of wil zien). We investeren liever in een letterlijk tweederangs variant voor de opvolger van de Walrusklasse, waarbij letterlijk op de koop toe wordt genomen dat moderniseren geen wezenlijke optie is. En dus bij voorbaat verouderd. Het beste wapen dat we hebben en dan 4.000.000.000 euro stuk gooien op iets wat onze marinemensen bij voorbaat onnodig in gevaar brengt. Want al die vervelende politieke risico's. Laten we als Nederland gewoon stoppen met de krijgsmacht en het budget overhevelen naar Ontwikkelingssamenwerking. Echte liefde kopen in het buitenland. maar wel de Wallen sluiten.
Welcome to the suck!
@Hetkanverkeren | 01-01-20 | 18:49:
Ah, u heeft gelijk, de warthog doet nog steeds dienst.
Eigenlijk wel vreemd, want behalve die bizarre GAU-8 gatling gun (waar je een zwaar platform voor nodig hebt), zou alles wel door drones gedaan kunnen worden,
@De verwarde man | 01-01-20 | 20:26: Dat ben ik niet met u eens. Zie het weledele ambacht van JTAC, waarbij het contact tussen de "Forward Air Controller" en de piloot cruciaal is voor het slagen van de missie. Dat is het uitschakelen van de vijand, soms tot op een afstand van enkele tientallen meters, met een redelijke overlevingskans voor de eigen infanteristen. Daar heb ik zelf uiteraard verder (ook?) de ballen verstand niet van, maar ik geloof die piloten die dit hun dankbaarste soort missie noemen.
Maar dat: ik ben ook maar een nukubu. Maar wel zo een die vindt dat onze mannen en vrouwen met de beste preparatie en spullen op missie gestuurd moeten worden, daar waar nodig. En dat gaat al jaren gewoon niet goed. De echte vaklieden weten het ongetwijfeld veel beter dan ik. Het verschil is dat ik niet door Defensie wordt betaald. En dus vrijelijk mijn bezorgdheid kan uiten.
De A-10 blijft nog tot 2030 vliegen in ieder geval dus dat komt wel goed.
Dat geweldsspiraaltje is niet zo makkelijk te doorbreken en iedereen hoopt dat geweld een keer ophoudt. Zal nog even duren. Maar ik zou me als burger van een land gelukkig prijzen als ik kon rekenen op steun van mijn land, zelfs al is het ver weg. Helaas kun je als Nederlander niet eens in je eigen huis op steun van je overheid rekenen. De criminelen worden het hand boven het hoofd gehouden en er worden dagelijks scheepsladingen met nieuwe aspirant criminelen binnengelaten. Dus Amerikanen, gefeliciteerd met zo'n daadkrachtige overheid/president.
En toch zou ik voor geen goud in de halvemaangordel willen wonen. Ondanks een bestuurlijke kaste die behoorlijk van het padje lijkt hier.
Volgens mij is er helemaal geen sprake van een geweldsspiraal. Volgens mij is het daar in die zandbak al sinds mensenheugenis hommeles. Is gewoon de dagelijkse gang van zaken daar. Ik wijdt dat aan een de lokaal heersende stammencultuur in combinatie met een achterlijke religie. Een duizendmiljoenmiljard peacekeepers gaan daar niks aan veranderen. Zolang er nog twee Arabieren leven is er strijd.
@VanBukkem | 01-01-20 | 17:47: Vreemd. In discussies over Europa, wordt ALTIJD aangedragen dat Europa eeuwenlang om niets elkaar de hersens insloegen en dat de meeste oorlogen religieuze oorlogen waren. En dat Europa de rest uitbuitte en leeg roofde en slavernij bedreef.
Dit is pas gestopt na WW2 en de EU en de VN.
Of wij en zij zijn eigenlijk gelijk of er wordt over wij en zij veel geklets maar weinig waars verteld.
Kan Putin niet even bemiddelen? De US hebben laatst informatie van de Russen doorgespeeld waarmee een aanslag kon worden voorkomen. Nu kan Putin de Amerikanen helpen.
Ik zou me nog eens inlezen in de verhoudingen in het MO.
@Erikjan79 | 01-01-20 | 17:33:
Alles en iedereen tegen het westen.
Tenzij ik het verkeerd heb: de V22 Osprey is een (moeizaam) en stervensduur programma van de US Marines. Het FVL programma valt onder de US Army, en bestaat momenteel vooral uit heel veel "technische" (lees budgettaire) ambitie. Nu al ten koste van o.a. het upgraden van de Chinooks (hoi KLu!). Dan is het de vraag hoe handig het is om de komst van 750 Air Manoeuvre Troops luidkeels aan te kondigen. Een paar goedgemikte MANPAD's of desnoods RPG's en de VS lopen een bloedneus van jewelste op.
Deze escalatie was al voorspeld. En het is de hoogste leiding van Irak, voor zo ver dat al wat zegt in dat verscheurde land, die allesbehalve blij is met de Amerikaanse acties. Niet die nuttige idioten. Nog ëën fout en het Westen kan vertrekken uit Irak. Vroeger hadden we de dominotheorie v.w.b. het communisme. Washington wordt nu gerund door volidioten die hubris verwarren met daadkracht.
De volgende is waarschijnlijk Koeweit. Of de Emiraten. De val van het huis van Saud heeft mogelijk wat meer voeten in de aarde, maar ook dat is nog slechts een kwestie van tijd. Rusland/China/India/Iran/Turkije die zowel via het aardgas op de noordelijke flank, als de olie op de zuidelijke flank in elk geval binnen nu en een paar jaar Europa in de brandstoftang hebben. En Frans Timmermans die onze energiehuishouding gaat regelen.
God beware ons.
Gelukkig bestaat de wereld volgens Frans over tien jaar niet meer. De chaos gaat compleet worden als de EU implodeert.
@Frau Merkel | 01-01-20 | 19:33: De wereld blijft ook zonder ons wel bestaan, maar als Us Frenske implodeert praten we over een extinction event van zwarte gat proporties!
Tja u brengt me tot nadenken, dat Rusland/China/India/Iran/Turkije zie ik niet zo zwart, die kunnen ons niets. Dat timmermans ons echter van binnenuit kapot gaat maken alleen vanwegen zijn ego duwt ons in de afgrond.
Als Donald Trump zich maar niet laat verleiden tot een oorlog met Iran. Want volgens mij zijn er weer allerlei duistere krachten achter de schermen bezig die aansturen op een oorlog met Iran. Dezelfde duistere krachten die destijds ook George W. Bush aanzetten tot een oorlog tegen Irak.
Dat was Bush zelf.
In het geval van Trump: die maakt niet meer oorlog dan strict noodzakelijk. En zorgt dat hij 'm niet verliest.
Als Saudi Arabië het wil dan gebeurt het gewoon hoor.
@Knufter | 01-01-20 | 17:29:
Klopt. George Bush wilde die oorlog zelf ook erg graag. Maar de marching orders kwamen van zijn baas, Dick Cheney, een echte oorlogsmisdadiger.
Echt? Precies dezelfde "duistere krachten"? U praat als Madam Mikmak...
Iran zou al een hoop opknappen als die achterlijke Ayatollahs de macht en controle zouden kwijtraken. Ben alleen van mening dat niet "wij" dat moeten doen maar dat dat vooral vanuit de Iraniers ze lf moet gebeuren. Hooguit kunnen we een handje helpen door ze als westerse wereld gezamelijke de moeder te boycotten, studenten geen toegang meer geven tot universiteiten, diplomatieke contacten beperken tot de oppositie, dat soort dingen. Gewoon, onder het mom van Iran onder de Ayatolah's is een terreurstaat, zowel naar binnen als naar buiten gericht en daar doen wij geen zaken mee. Wil je als Iraniers wel gewoon meedoen in de wereld? Prima, je weet wat je staat te doen.
@Graaisnaaiert | 01-01-20 | 17:43:
Eens.
Ik zeg: Iran voor de Iraniërs. Laat ze het lekker zelf uitzoeken.
Die duistere kracht is vooral Trump zelf, die met zijn retoriek en getwitter de boel opstookt. Daar is niks duisters aan, voor zover je Trump als lichtend voorbeeld ziet.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:13:
Wat een gelul. Trump is nog geen oorlog begonnen. En de aandelen zouden ook kelderen, weet je nog?
Met oliebollen en champie, tho.
Done!
De VS ambassade in Irak is de grootste ambassade van de VS ter wereld. Echt een moderne variant van een kasteel. 42 hectare. en.wikipedia.org/wiki/Embassy_of_the_... Dat is meer een legerbasis dan een diplomatieke post. De dood van Saddam was een beetje een afhakken van de kop van een draak. Het moest gebeuren, maar er groeien alleen meerdere koppen terug. De doodscultus gaat 14 eeuwen terug in de zandbak, het westen probeert pas een eeuw in die smeltkroes te roeren. In de oorzaken en aanleidingen zullen we nooit een oplossing of vrede vinden.
Het probleem is gewoon dat die Arabieren op onze olie zitten. Anders hadden we niks mee te maken willen hebben, met die zandbakcultuur.
Het zal voor na ons zijn voordat het eens echt rustiger wordt, maar we zijn onderweg. Zodra de belangrijkste oorzaak wordt weggenomen door het besef dat alle mensen uit dezelfde bron komen en geen God of Allah moord goedkeurt, zijn we 100 stappen vooruit. Tot zolang blijft het behelpen en zal een heel klein beetje oorlog (Noordkaap) nodig blijven om de geweldplegers te laten voelen dat de vrije wereld zich niet laat onderdrukken.
@VanBukkem | 01-01-20 | 17:40: Het probleem is dat we liever als junk een olieleiding in onze arm hebben, dan zelf onze energie opwekken.
@Feynman | 01-01-20 | 17:41:
We moeten inderdaad van onze olieverslaving zien af te komen. Maar ja, meer windmolens en zonnepanelen is ook niet de oplossing. En in het huidige politieke klimaat zitten nieuwe kerncentrales er ook niet in. Voorlopig zullen we nog wel even van die olie afhankelijk blijven.
En daarmee dus ook op geen enkele manier vergelijkbaar met "Benghazi".
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:22: is dat belangrijk dan? In uw reacties proef ik een antipathie tegen de heer Trump, ongeacht wat hij zegt of doet.
Volgens mij is het simpel: USA heeft nu een president met ballen.
Past niet in iedereens straatje, maar dat hoeft ook niet.
De dood van Saddam hoefde helemaal niet gebeuren. Het westen kan zich veel beter afzijdig houden van het MO. Wat er ook gebeurt, we zullen altijd aan de verkeerde kant staan.
Maar is een reden waarom velen menen zich er toch mee te moeten bemoeien. Deze mag echter niet genoemd worden. Nee, het niet de olie.
Een president met ballen? Die zich om de vinger van Kim Jong Un laat winden. Die knipmest voor Poetin ten overstaan van de wereld? Die blaft maar nooit bijt? Ja antipathie tegen de man, absoluut. Een hol vat, lichtgeraakt, druk met niks behalve zijn imago en zonder enige kennis van de wereld buiten de vastgoed business. Een totale ramp voor zijn medewerkers. Ik vind hem minder dan niks, als president en als persoon dat klopt. Maar desondanks, hij kan zichzelf niet veranderen, wat mij meer verbaast is dat men zo iemand als president wilde. Wat ziet men in deze kapotmaker?
The Don doet, The Don reageert. Je fucked gewoon niet met ze want ze komen kei hard terug. Een kerel die wel voor z'n volk staat i.p.v. het te verkopen aan Brussel.
Trump heeft hart voor zijn manschappen. Neemt niet weg dat hij zeer terughoudend is met militair geweld. Alleen als het echt niet anders kan.
The Don wist anders niet hoe hard hij moest vluchten toen Erdogan zijn jihadistisch hordes op de Amerikanen afstuurde.
Even 100% aluhoedje nu: de Navy Seals doodden Osama bin Laden voor Obama. Trump geeft totale lul en Navy SEAL Eddie Gallagher gratie. SEALs nog verder in de shit, inclusief de militaire top.
Voor de goede orde: Gallagher is door zijn eigen manschappen aangegeven. En niet zo'n heel klein beetje terecht als je kennis neemt van hun relaas. Dus wat nou hart voor zijn troepen, die Commander in Chief? Vertel dan!
@obominotie | 01-01-20 | 17:47: niet heel raar met die maximaal 100 man in de vuurlinie
@Idiot456 | 01-01-20 | 18:19: Wel raar, aangezien hij even daarvoor nog blufte dat hij de Turkse economie volledig zou verwoesten als ze dat zouden flikken.
Trump blaft wel, maar bijt niet.
@obominotie | 01-01-20 | 19:08: Hij kan bijten als het nodig is en dat weten ze. Het is een tactiek en die is wat anders dan gebruikelijk.
Die inval in Irak door Bush en Blair was een blunder zoals Trump zei. En hij heeft gelijk.
Iedere dode is een onvergeeflijke blunder, maar de geschiedenis zal leren dat het zo heeft moeten zijn. Soms is geweld echt het laatste redmiddel. De wereld kan nog steeds niet zonder, maar het wordt wel minder.
Waarom trekt hij er dan niet 100% uit terug?
Blijkbaar om Iran de pas af te snijden.
Maar goed, dat hij hij efficienter in Syrie kunnen doen door die strook Koerdistan niet zomaar op te geven.
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 18:24: Ik Koerdistan was niets meer te halen. Het is heel slim gespeeld. Alleen de Turken zitten er nu vast. Assad krijgt zijn gebied weer terug.
Mooi signaal aan eventuele toekomstige bondgenoten. Laat je in met de VS en je wordt als vuil gedumpt na gebruik.
Spartacus in het Freudiaans universum. Freud rijmt op fraude maar heeft soms toch gelijk.
Don't fuck with the USA. Don't fuck with The Don. Wraaaahh!
Komende tijd weer een hoop hysterisch gegil en gestampvoet op tv.
Want?
@Beste_Landgenoten | 01-01-20 | 17:15: nooit de protesten gezien tegen us gezien ?
Lastig verhaal. De sjiitische meerderheid in Irak wordt al heel lang door Iran gesteund, die feitelijk een flinke greep hebben op de macht daar. ISIS is vooral met hulp van die door Iran gesteunde milities verslagen en diezelfde milities keren zich nu tegen de VS. En dan heb je dus dit. De Iraakse regering staat sowieso al zwaar onder druk door protesten uit de bevolking, die helemaal klaar is met de corruptie. Dit gaat vrees ik nogal escaleren.. Een nieuwe ronde in die hele zinloze Irak-oorlog.
Dan zou een Nederlands de-escalerend optreden welkom zijn. Maar zelfs in Nederland komt de bevolking in opstand tegen de corruptie van de heersende macht, eerst de Friezen, nu de boeren, wie volgt?
Iraq wordt nu gedwongen partij te kiezen tussen de VS en Iran. Kiezen ze de laatste, dan is het Amerikaanse leger snel vertrokken en mogen ze het bij de volgende opstand fijn zelf uitzoeken, samen met de ayatollahs die onderhand blut raken.
Yep.
Ze kunnen wel zeiken dat de VS daar zitten en ze wegwensen maar ze moeten natuurlijk oppassen met wat ze wensen. De wens zou wel eens in vervulling kunnen gaan.
Volgens mij is Trump daar net zo lief weg.
Iran heeft de handen vol het eigen volk in de hand te houden. De massa daar pikt het ook niet meer.
En dan komt al dat volk weer onze kant op.
De VS ambassade is een fort en wie bouwt er nu een fort als ambassade? Een bezetter. Wat vindt daar allemaal plaats? De CIA is aanwezig en waarschijnlijk mossad ook. De amerikanen gaat helemaal niet weg. Irak is gewoon bezet gebied met een voor de bühne democratie (net als Duitsland en Japan) met verkiezingen en zo. De VS willen de macht in het MO behouden. Ze hebben SA, Koeweit, een paar golfstaten, Egypte, Jordanië. Israël doet zichzelf, heeft de Libanon onder de duim en beschiet Syrië vanaf de door Trump gedoneerde Golan hoogte.
Irak heeft het afgelopen jaar meerder malen aangegeven dat zij de VS troepen graag zien vertrekken. Ze willen hun land terug. De VS heeft niet alleen militaire troepen in Irak; de opbouw wordt veelal gedaan door VS bedrijven. Denk eraan: oorlog = winst.
Waarom zou Irak voor de VS kiezen? De VS heeft het land kapot gebombardeerd, zit er al 15 jaar en er proxy oorlogen uitgevochten.
De oorlog met Iran is ruim 30 jaar geleden en was dermate bloedig dat geen van beiden daar naar taalt.
Greta
How dare you.
There will be no Benghazi again, zei hij. En zoals iedereen inmiddels weet, levert hij af wat hij belooft.
Waarom hebben we in Europa zulke mannen niet meer? Zijn die allemaal geëmigreerd of zo?
Wij hebben alleen nog knotjesdragers........ soms verstopt onder een soort sok.
Of vrouwen, Ayaan Hirsi Ali bijvoorbeeld.
"there will be no benghazi" is een gratuite uitspraak.
Deze ambassade is een enorme legerbasis, Benghazi was weinig meer dan een versterkte villa.
Benghazi heeft Hillary georganiseerd. En Europa heeft haar ondersteund.
Georganiseerd nog wel. Dat verraadt een voorkeur voor complot. Hillary kan alles eigenlijk. Epstein vermoorden in zijn cel, een pedo-netwerk draaien vanuit een pizzeria, uranium verkopen, Benghazi organiseren, noem het op en zij kan het! En dat allemaal tegelijk terwijl had echtgenoot zich laat pijpen door een stagiaire..
No second Benghazi. Don't f*ck with the Donald. Go, get them...
Leuk op oefening gaan om eens met scherp te schieten.
Die Amerikanen doen tenminste wat. Onze Haagse ambtenaren zouden zich in dezelfde situatie alleen maar druk maken om het downplayen en redenen zoeken om vooral níet in te grijpen.
Nee die sturen 1 Lynx.
@Harry Turtle | 01-01-20 | 17:13:
Naar een dierentuin waarschijnlijk.
Ho ho! Dat wordt een foei gesprek. Indien ze onze uitnodiging accepteren......
En een debat plannen. En 'geschokt' zijn. En op een rapport wachten.
De-escalerend optreden noemt men dat in Haagse kringen, niet te verwarren met 'laat ze toch verrekken'.
Ja want een oorlog riskeren vanwege een dode contractant is helemaal da bomb. Iets zegt me dat die' private contractor' verre van private was en niks te doen heeft met civiel technisch werk of iets dergelijks.
@miko | 01-01-20 | 20:23: De eerst wakkere opmerking onder dit topic.
oh die was streng, sorry Joris.
Lelijke start van een nieuw decennium. Gaan die lui weer de oorlog in.
Als je ambassades bestromt kun je dat verwachten. In Iran hebben ze het destijds laten gebeuren, die fout willen ze niet nog een keer maken.
En daarnaast, laten we wel wezen, die idioten die die ambassade bestormen behoort niet tot de creme de la creme wat Irak te beiden heeft. Oftewel, beetje wieden kan geen kwaad. Enige wat nog wel een probleem kan worden is dat Sunni's en Shia's elkaar daar ( dus ook in de rest van de arabische wereld ) weer de kop in gaan slaan en daar schiet niemand wat mee op.
Beter elkaar, dan hun pijlen te richten op de beschaafde wereld. Hek erom, en laat ze het maar uitvechten!
Complotdenkers op het webs denken dat de demonstraties door de dems zijn geregisseerd om zo the Donald uit zijn tent te lokken. Ik denk dat je gewoon niet moet fucken met goldielocks.
Go get en boyz♤!
Zo, dan wens ik de "demonstranten" daar bij die ambassade veel succes.
Aangrijpend levensverhaal van Saddam Hoessein.
Weet je wie trouwens ook een moeilijke jeugd heeft gehad?
Ciske de Rat?
M. Rutte (MP)?
A. Hitler?
Jijzelf?
Aan wie is deze vraag precies gericht? Want ik denk het antwoord te weten.
Ene A. Schicklgruber, naar verluidt.
Jesse Klaver
Ja, duh, dat is natuurlijk die Oostenrijker: die dochter van Fritzl.
Don’t mess with the Don.
Inderdaad, dit kan Nederland helaas niet.
Ik zie plots Rob Jetten over zijn brilletje turen...
REAGEER OOK