VERDERE ESCALATIE IN HET MIDDEN-OOSTEN!

Nog verder? Nee, nóg verderder!
De Situatie in Het Midden-Oosten zal door de acties van Donald Trump nog verder escaleren. Trump, zelf al een escalatie van het Amerikaanse presidentschap, heeft na een escalatie in Irak afgerekend met de hoogste Chef Escalatie van het Iraanse regime. Het Midden-Oosten had natuurlijk al sinds de laatste decennia van de vorige eeuw Escalatië genoemd kunnen worden, maar dat zou de kracht van de term 'escalatie', een woord dat zowel in print als op televisie lekker van de tong rolt, enorm ondermijnen. (Ondermijnen, ook zo'n woord dat vaak gebruikt kan worden in het Midden-Oosten.) Feitelijk is De Situatie in het Midden-Oosten tussen eind jaren negentig en begin deze eeuw al zodanig geëscaleerd, dat we sindsdien al spreken in het pleonasme "verdere escalatie", opdat we onszelf daarmee kunnen besparen dat we "De Situatie" (die uiterst omvangrijk is, en diepgeworteld in talloze historische, (geo-)politieke, economische en religieuze vertakkingen) inhoudelijk toe moeten lichten. Want voor de meeste mediaconsumenten volstaat het om het woord "verdere" voor het woord "escalatie" te plaatsen, en De Ernst van De Situatie daarmee in een voor iedereen behapbaar pleonasme te gieten. Enfin, doorspoelen naar 2019. Trump rekent af met politieke en militaire tegenstander, iedereen boos, Verdere Escalatie van De Situatie in Het Midden-Oosten dreigt, we houden u nauwelijks op de hoogte. Dit was de NPOMSM, terug naar de studio.
Nou. Weerleg dit maar eens
Social
Bedankt voor de verdere bevestiging, Stef!
Social
Reaguursels
InloggenWat is voor ons het best?
A: een verenigd groot moslim land/gebied/kalifaat.
B een verdeeld zooitje dat om niets met elkaar vecht.
Doe mij maar B want na A komt WW3
Na B komt ook WW3, alleen duurt het iets langer!
Een duidelijke boodschap voor alle foute warlords van de wereld. Big brother is lockt and armed. En je bent nergens veilig
Jordan Peterson zei: "What makes a good president? A president that doesn't roll the country into another unnecessary war with three years.". Daar voldoet Trump dus wel aan, hè? Laat dat even gezegd zijn.
Naar mijn bescheiden mening hadden ze die regio al 40 terug naar de stone age mogen nuken.
Dacht dat dat juist het probleem is, dat ze nog in de steentijd leven zeg maar ...
Generaal Salami zal wel de volgende zijn, zal hem worst wezen.
Iran wordt sinds 1979 gerund door een kliek religieuze gekken. Idioten met verregaande ambities, zoals zoveel militante moslims koesteren: onderwerping van alles & iedereen aan de islam. Of die islam nu soennitisch, sjiietisch of anderszins fascistisch is.
Eigenlijk komt het er op neer dat het geen ruk uitmaakt waar moslims actief zijn, welke landen ze 'beheren', welke landen ze onderwerpen of in welke andere landen ze zichzelf hebben uitgezaaid: de wereld heeft alleen maar last van ze.
En dan druk ik me nog uiterst gematigd uit.
Inderdaad. Zelfs de Volkskrant had een paar maanden terug al in de gaten dat het land de afgrond in getrokken wordt door een klein kliekje fanaten:
www.volkskrant.nl/cs-be3cd8dc
Russische politici roepen ook al dat de VS nu echt te ver is gegaan. Wat willen ze doen dan? Amerika had het via de VN moeten spelen en via dat orgaan had Iran veroordeeld kunnen worden voor het aanvallen van de ambassade. Wat een BS. Dat zou toch een veto krijgen van de Russen en Chinezen.
Ik vermoed dat de Israeli's hierachter zitten (en dat het hun intel was) maar dat Trump de zaak voor ze opknapte en daarmee de heat op zich nam. Want Israel bombarderen is voor Iran makkelijker dan de Amerikanen aanvallen.
Wat Trump's motivatie is, is vermoedelijk een boodschap sturen naar de haatbaardjes. Van dat hij zich niet meer met zich laat sollen en hun leiders laat uitschakelen (buiten Iran).
Wat is werkelijk belangrijk voor president Trump? Antwoord: zijn herverkiezing. Wat doet een zittende president die zoekt om herkozen te worden? Antwoord: hij zorgt dat de Amerikanen als één man achter hem komen staan, omdat Amerika bedreigd wordt. Nu bemerk je ook hoe hysterisch sommigen in WWIII hekserij geloven, maar de Archie Bunkers van de VS roepen: "Give them hell!" Wie weet, komen er straks ook nog openvallende lijkenkasten uit de Oekraïne bij, maar president Trump's tweede termijn zit gebeiteld.
Inderdaad slim. Op korte termijn. Maar waar dit gaat eindigen is de vraag. Er zijn nog maar 5000 Amerikaanse militairen in Irak. Wat gaan die uitrichten tegen de vanaf nu openlijke vijandigheid van het opnieuw geactiveerde Mahdi-leger en de Iraanse strijdgroepen? Heel erg weinig. Dus in plaats van een rustige terugtrekking wordt het een vlucht uit Irak. Of verdere...... escalatie!
Maar dat laatste zou Trump toch niet doen?
Neuh deze actie is een directe boodschap naar de haatbaardjes in Teheran. Maar veel effect zal het op lange termijn niet hebben. En nee verwacht maar weinig van Pelosi's impeachment. De enige skeletten die uit de kast gaan vallen zijn bij Biden (anders had Pelosi al lang haar zaak naar de senaat gestuurd).
@Beste_Landgenoten | 03-01-20 | 19:35: veel militairen zeggen niet zo heel veel in de woestijn. De luchtmacht is er zo
'We staan schouder aan schouder, we komen sterker uit de crisis'.... woorden van onze? MP... ohhh wacht....
Al die 'vluchtelingen' uit Iran - die wij op moesten vangen en huis , haard en eten geven- moeten zich nu maar eens uitspreken over deze aanslag op de generaal die al deze Iraniërs uit hun land weggejaagd hebben. Of hebben we geen vluchtelingen opgevangen maar Jihadi´s.
Nou, het 18:00 journaal en daarna 1-Vandaag ( Roose Moggre? ) gaan voor ons duiden.
*Chips en popcorn klaarzet*
Nou, dat was een In Memoriam van De Generaal dat zijn gelijke niet kende. Ik zit nog na te klapperen...
@Graaisnaaiert | 03-01-20 | 18:08:
En Roos Moggre overtreft het nog door het " de aanslag op de Iraanse Generaal" te noemen... Karsken had gelijk. Dit is echt onhutsend...
Nee hoor, Postbus-51 2.0 Doet ons vooral opdragen dat vlees eten niet meer kan en drank haram is.
Militair materieel heeft een beperkte levensduur. Materialen en electronica oxideren, verouderen en gaan technologisch achterlopen. De voorraden moeten ververst worden, dan kan het weer aangevult worden, aanliggende landen gaan ook weer kopen en zou houden de VS voorsprong op China en misschien Rusland. Ik vrees dus dat het snel weer gaat knallen, niet door Trump, maar door zijn broodheren.
Ik lees: "Iran voorspelt ‘verwoestende oorlog’ in Irak". Als dat waar is dan trappen ze met open ogen in de Amerikaanse val. Zolang de VS geen compleet leger stuurt heeft Iran dan bij voorbaat al verloren.
Sinds de gijzeling in München heeft Amerika die modderfokkers op de korrel. Die reli-bastards hebben het nooit goed voor gehad met het Westen, maar om nu wél klef te gaan zitten doen met de Saoedi's stuit mij tegen de borst. Die zijn zo mogelijk nóg erger.
Toch mooi dat we al die escalerende mensen hier binnenhalen. Gedeelde smart..
De situatie in het M-O escaleert al sinds Mohammed de Islam bij elkaar fantaseerde.
Islam = escalatie.
Woede om een boek dat niemand gelezen heeft.
Razernij om een film die nog niet af is.
De Deense cartoons (niet beledigend, nauwelijks gezien) leidden tot honderden doden bij pogroms tegen niet-moslims in tientallen landen. Ook bij reeksen aanslagen vanwege die cartoons vielen bijna 200 doden. Verder flipten gewelddadige moslims vanwege een Lego-huisje; een Teddy-beer; een miss-verkiezing; noem maar op. Dus ja, de moord op een terreur-generaal van een dictatoriaal regime zal vast ook wel tot "escalatie" leiden.
Jammer dan. Moslims plegen elke dag 10 tot 30 aanslagen op niet-moslims.
En wordt zo'n ploflim preventief geruimd, dan heet dat "escalatie"?
Er is verder weinig keus. Ik wil niet overal de tweede wereldoorlog bijhalen, want moslims klagen terecht dat Adolf Hitler niet pervers, wreed en moorddadig genoeg was om in de islam als voorbeeldfiguur gezien te worden. Maar een grote overeenkomst tussen socialisme en islam is wel dat beide religies alleen onder de indruk zijn van macht en geweld. Chamberlains politiek van "de-escalatie" bleek achteraf net zo zinvol als het moderne links-kerkelijke "moslims moet je nooit tegenspreken".
Bam.
Deze tegel van Dandruff steekt er met Head&Shoulders bovenuit!
Mag ik er een lijstje omheen? Dan hang ik 'm op.
@ Dandruff | 03-01-20 | 16:49 |
Uw tegel (waarvoor een diepe buiging) maakt die van mij hopeloos overbodig. En de meeste andere bovendien.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, dat over Hitler. Genocide is één ding maar ook (militaire) medische experimenten uitvoeren is toch gefolter van een hogere orde. De bloeddorst van de moslim is die van het dier Mens, die wordt geleid door zijn laagste driften. De genocide van de Nazi was een koude wrede intellectuele uitdaging, ons vermogen tot abstract denken geperverteerd.
Bingo
Zo..alvast de auto volgegooid, de kelder bevoorraad....en nu maar wachten "totdat de bom valt"
Succes met het starten van die bak na de EMP.
Als Iran wraak neemt dan heeft Trump de Iraanse olievelden op het oog.
Waarvoor heeft de Trump de Iraanse olievelden nodig?
De USA hebben zelf olie zat.
Ach, olie.. daar hebben we er weer één.....
Weleens van schaliegas gehoord? Dat schijnt Amerika genoeg te hebben.
Is de prins van Saudi Arabie de volgende? De man die journalisten in stukken laat zagen? Of is Trump selectief in zijn verkiezingspropaganda?
Iran organiseert geweld tegen Amerikanen.
Genoemd journalist was aanhanger van al-qaida; ligt inderdaad iets minder gevoelig.
Verder ben ik het niet met je eens dat Iran dit geweld organiseert om Trump aan de macht te helpen. Het zal menig NPO-kijker verbazen, maar terreurbewegingen hebben vaak net zo'n hekel aan Trump als stalinisten en hitleristen.
@Dandruff | 03-01-20 | 16:56: De motieven van Trump trek ik ernstig in twijfel. Het is meer voor Amerikaanse binnenlandse propaganda om het imago van Amerika's slechtste president ooit wat op te poetsen.
@Red shirt | 03-01-20 | 17:11:
Je kunt van alles in twijfel trekken, ik blijf liever bij de feiten.
Ik zie ook geen reden voor Trump om Obama's imago op te poetsen.
@Red shirt | 03-01-20 | 17:11:
Trump is een clown, hij bereikt niets, Baudet is een fascist, hij roept maar wat, Wilders is een tweede Hitler, blaat aan de zijlijn en geeft nooit een oplossing, Boris Johnson is een malloot en Engeland zal ineenstorten na zijn brexit, Rutte is een fantastische MP en ..... ehhhh... wacht, is mijn deplored red shirt basket nu alweer leeg?
Vergis je niet. De VS, Israël en Saoedi-Arabië zitten sinds Trump, samen aan de onderhandelingstafel.
Verder is de VS in 121 landen militair aanwezig. Onder Trump zal dat sterk verminderen. Dit oa. in West-Afrika.
ga eens een klimaat shirt van Jensen dragen,werkt wellicht verfrissend.
De EU heeft al vanaf zijn aantreden afstand genomen van Trump. Nu gaan we zien of dat genoeg was.
D66 en GroenLinks komen nu tot de ontdekking dat we er een Nederlands marineschip hebben ingezet, dat vinden ze nu bedenkelijk zolang er niets aan de hand is doen ze mee deze schijthuizen maar nu er echt stront aan de knikker is denken ze over terugtrekken man man
Je bedoelt we hebben 'ons' marineschip ingezet. Als je als natie op sterven na dood bent, kun je maar het beste al je vermogen in een laatste slag leggen.
En dit alles heeft natuurlijk niets te maken met de impeachment van Trump en de komende verkiezingen?
Nee.
Integendeel.
Dit is het einde van Trump, het net sluit zich, hij staat aan de rand van de afgrond, zijn val is aanstaande, het doek gaat vallen, het is gedaan met zijn hoge sprongen, ..... pff, even dat rooie shirt uittrekken, het begint uit elkaar te vallen......
Tja als we een vuurwerkverbod hadden gehad zou Trump dan ook nog zijn vuurpijl in de zandbak hebben aangestoken, vragen vragen.
Iran houdt zich niet aan de afspraken van het atoomakkoord dat Obama met ze sloot en waarbij ze een paar vliegtuigen geld kregen... ze verrijken almaar meer uranium. Wat iedere weldenkende ziel vooraf zag aankomen. Hoor je hier ook nooit wat over. Want Obama is zooo goed en dus moet Iran ook wel lievv zijn.
Oboema is vooral lief omdat ie een kleurtje heeft. De adoratie van bijvoorbeeld de NPO en liberalen voor Obama is wel de ultieme vorm van etnisch profileren.
En als die bom dan klapt is het domme volk weer verbaasd.
Heiner, yep eendimensionale beoordeling. Zo knap van de elite!
Piet yep en dan huilen dat we dood gaan en dat de usa ons weer moet redden. Zo voorspelbaar allemaal.
Laten ze maar eens een Miss-verkiezing daar organiseren. Dat is de wereldvrede nabij.
Tja dat is een slag voor de nos, die wilde hem net uitnodigen voor een interview in Mensen met (een problee)M, Margriet wilde hem nog vragen of hij wel goed kan slapen door al dat geschreeuw van die gefolterde *criminelen* en of zijn hond niet bang is als hij er weer is een autobom doorjaagt. Tja pech gehad margriet, misschien Kim Jong-un is vragen hoe zeer hij zijn best doet zijn bevolking te eten te geven.
Een hele dikke muur om dat Midden Oosten, laat ze het uitzoeken. Bijkomend voordeel is dat ze dan ook deze kant niet meer op kunnen komen.
Maken ze wel een gloryhole in de muur zodat “onze” olie er nog uit kan komen?? Zal uncle sam wel heel fijn vinden ivm inflatie en waardering van de dollar enzo.
@Blubberbazooka | 03-01-20 | 16:05: Daar heb je het MO niet meer voor nodig.
Die Amerikanen blinken de laatste tijd wel uit in precisie kills. Credits voor hun leger maar daar wordt tenminste nog geld in geïnvesteerd.
Tsja. Daar kunnen wij nog actief wat van herinneren... ehh, leren.
Op Foxnews een interview met Pompeo
Ik kan de link niet posten. Het interview is onder de onderstaande kop:
"Pompeo on Qassem Soleimani strike: Iran now understands Trump will take 'decisive' action"
www.foxnews.com/media/mike-pompeo-qas...
Alstublieft.
Was zo overdatum om eens in te grijpen. Iran werd steeds baldadiger tegenover een defensief Amerika. Erg goed om die honden terug hun hok in te sturen. Bizar over hoe het nieuws wereldwijd wordt ontvangen en de woordkeuzes die gebruikt worden. Die generaal was verantwoordelijk voor talloze aanslagen met god mag weten hoeveel slachtoffers. Het westen zou moeten juichen hoe een terroristische beul berecht is.
Viel mij ook al op. Toen ik het nieuws op de radio hoorde had ik even het idee dat dit Nederland niet meer is. We moeten de Amerikanen juist steunen in dit geval.
Maar Trump is bad. Dus dit is ook bad. Als Obama deze strike had besteld had hij de Nobelprijs voor de Vrede gekregen. Het is ongelofelijk. Een dom iemand kan ook goede dingen doen. Net als dat slimme mensen ook wel eens slechte dingen doen. Ongelofelijk simplistisch volk in de MSM.
@BBRDWR | 03-01-20 | 15:32: Dit domme MSM volk verdient eigenlijk de armageddon.
Helaas zijn er nog een behoorlijk aantal over die ook omgelegd zouden moeten worden! Dat wordt nog een klusje!
Ik vind het eigenlijk wel deëscalerend werken zolang je de moord een veroverings activiteiten van deze generaal als escalatie beschouwt.
In de Chinese fitures om de hoek wordt je GSM gescand terwijl je op je ficandel wacht.
Oei moest reaguursel op atlantis-95 13.01 zijn. Kroontje mist.
Bron?
Meer, Groundhog Day.
Ik neem aan dat de Rutte en de rest van de EU zich als een man achter de US schaart. Het moet klaar zijn met het oorlog stoken door Iran.
Laten we er ons aub niet me bemoeien en de amerikanen hun troep in het MO opruimen,,, Wat doen ze daar in godsnaam?
@panthoseen | 03-01-20 | 15:05: Er op letten dat Iran geen nukes gaat maken en die acuut op Israel dropt. Want dan is het echt klaar. U wilt het niet snappen of zitten tientallen jaren linkse indoctrinatie u nog dwars?
@panthoseen | 03-01-20 | 15:05: laten we er aub mede voor zorgen dat de Iraanse escalatie een hele zware prijs gaat krijgen. Terug in het hok met die ayatollahs. Trump wil er uit daar maar het kan niet want de Irak oorlog en de opvolgende Arabische lente hebben alle verhoudingen gesloopt. Na dat IS de nekslag kreeg wou hij alles weg. Ruzie met Mathis en die stapte zelfs om deze reden op. Nu vertrekken zou een vrijbrief zijn aan Iran met alle gevolgen van dien. Los van de nieuwe ellende in de Levant, waar denk je dat de nieuwe miljoenen vluchtelingen naar toe gaan? Of schaffen we das wederom. Denk het niet.
De in het Midden-Oosten u gebruikelijke tactiek van het uitschakelen van de tegenstander kan inderdaad escalatie veroorzaken maar het heeft wel een groot voordeel. Van de uitgeschakelde heb je geen last meer. Bovendien kan niet uitschakelen ook tot escalatie leiden. Je doet er dus nooit fout aan.
".. Escalatië genoemd kunnen worden, ..."
Executie-paradijs, stenigen-mag-land, genocide-is-legaal-gebied ... ik kan nog wel een rijtje namen bedenken, hoor!
Iemand nog aanvullingen daarop? (alleen namen bedoel ik)
Wederom goed gedaan trump/ usa !
Beter dan polderen en niks doen
Bravo
Mijn handboek soldaat maar eens gaan zoeken van zolder en een paar schietlesjes gaan volgen. Ook effe spoedcursus LHNO preppe volgen en ik ben weer helemaal into wild.
Laat maar komen die oorlog. Is beter dan het volk telkens meer financieel uitknijpen en dan roepen dat je verantwoordelijk bent voor je eigen leven.
Degene die kan optrekken met een groepje hechte vrienden die hebben wel kans om te overleven.
Het heet tegenwoordig 'HaMil' oftewel Handboek Militair! Dat handboek soldaat is al jaren verouderd!
@GS,
Willen jullie deze tegel voor mijn deleten aub? Sorry, foutje gemaakt. Knip-plak gedeelte niet weggehaald, te snel op het knopje gedrukt. Sorry, sorry, sorry.
@gaffelbaard | 03-01-20 | 14:41:
Of koop een kroontje..
Goede zaak dat de VS ingrijpt om het verdorven regime van schurkenstaat Iran ten val te brengen. Het laffe West-Europa zou haar trouwe bondgenoot en bevrijder direct bij moeten staan!
Sarcasme hoop ik?
Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar die Amerikanen hebben toch helemaal NIETS in Irak te zoeken ? Serieus, waarom trekken ze hun troepen niet gewoon terug ? De inval in Irak was één grote mislukking, net als destijds Vietnam. De VS hebben na 1945 de ene na de andere oorlog verloren. Ik kan me nog op tv dat moment herinneren dat ze hun laatste mensen met een helicopter meenamen uit Saigon, vlak voordat de Noord-Vietnamese troepen zouden arriveren. Daarbij stortte nog een van die helicopters in zee. Ook in Irak zouden de VS zich terug moeten trekken, en hun nederlaag toegeven. Maar daar zijn ze te trots voor. In plaats daarvan krijgen we na oorlog met Afghanistan, Irak, Libië en Syrië nu oorlog met Iran. Gaat lekker zo. Het militair industriële complex vaart er wel bij. En dat terwijl de Amerikaanse staatsschuld het triljoen heeft overschreden, of het onderhand niet genoeg is. Nee... Ook Trump bewandelt een doodlopende weg en is niet meer dan een zetbaas voor de wapenindustrie. Jammer, want ik dacht dat ie slimmer zou zijn dan Bush en Obama. Niet dus.
Die troepen zijn al teruggetrokken. Voortaan een beetje opletten.
en.wikipedia.org/wiki/Withdrawal_of_U...
"Ik kan me nog op tv dat moment herinneren dat ze hun laatste mensen met een helicopter meenamen uit Saigon".... OK, Boomer.
Heeft u wel opgelet? Het ging hier om de bestorming van de Amerikaanse ambassade. En ja die hebben wij hier ook in Nederland. Verder zijn de meeste troepen inmiddels allang en breed vertrokken uit Iraq. Toch zijn er her en der Amerikanen gebleven. Ook op verzoek vam Iraq zelf wat nu een belangrijke bondgenoot is. Man, heb je wel opgelet of onder een steen geleefd?? Verder is de Amerikaanse ambassade Amerikaans grondgebied en mogen daar dus militairen gestationeerd worden. Zelden zo'n dom commentaar gelezen.
Nou, nog één keer dan: Amerika heeft een ambassade in Irak. En die werd aangevallen. Voornamelijk door Hezbollah. Gesteund door Iran.
Zo, klaar nu. Nu ligt het verder aan jou.
@Indoneesje | 03-01-20 | 14:43:
Zitten er over de 5000.
vervolgens hebben ze een mandaat,en die houd niet in dat ze een onderdeel van het Iraakse leger mogen bombarderen.
waar deze bestorming uiteindelijk het resultaat van is.
@Indoneesje | 03-01-20 | 14:43: Ik geef het toe, had inderdaad even niet goed opgelet. Dank voor de toelichting.
@Roger-Rabbit | 03-01-20 | 14:55: Iraakse leger? Eerder een onderdeel van een radicale islamitsche groepering. En om terroristen op te ruimen heb je geen mandaat nodig. Gezien de reactie van de Irakezen zelf zijn ze maar wat blij dat Iran weer terug in het hok zit.
@Indoneesje | 03-01-20 | 15:02:
Ja, voornamelijk Hezbollah. Geen Iraaks leger.
De christelijke gemeenschap is enorm gegroeid in Iran over de laatste 10 jaar. De kerk in Iran is 1 van de snelst groeiende kerken in de wereld.
Enige jaren geleden hoorde ik al van pastoors dat ze zich zorgen maakten of er genoeg geestelijke leiders zouden zijn voor al die mensen in Iran die zich bekeren.
De ironie is dat het christendom het hardst groeit in het meest Sharia conforme land... Ironie wel, maar geen verrassing natuurlijk. Al dat haat-prediken is tegen-natuurlijk en dan gaan mensen op zoek naar iets beters, iets menselijkers.
Iran als Islamitisch bolwerk, zou dichter bij haar einde kunnen zijn dan mensen beseffen.
Van de regen in de drup.
Zojuist even op Joop gekeken.....
Daar is men hevig verdeeld.
De haat tegen Trump weegt zwaarder dan het omleggen van een brute generaal.
Ook wordt vergeten dat de Democraten, in het verleden net zoveel bommen hebben afgeworpen als de Republikeinen.
Verder veel reaguurders die, ondanks hun afkeer tegen US, het uitschakelen van een Iraanse terrorist prima vinden.
Alle Trump-Haters vergelijk ik met mensen die een paar jaar terug steun uitspraken voor ISIS en hen verheerlijkten.
@gaffelbaard | 03-01-20 | 14:34: Je kun ze prima allebei haten hoor.
Heerlijk simpel gedacht. Trump zit daar in z'n oval office, of op de golfbaan, who cares en denkt: ik ga eens zo'n gast omleggen. Een week geleden dachten deze simpele denkers nog dat Trump niet eens wist waar Irak lag of wie er uberhaupt de macht hebben, waar dan ook. Maar nu is het wel helemaal zijn idee om deze gast om te leggen. Natuurlijk. Zo simpel werkt de wereld. Zelfs in de VS hebben ze wel wat safety measures om te voorkomen dat een gemiddelde president wat mensen af laat schieten... Maar ja, dat past niet in de simpele redenatie: Trump is bad!
@gaffelbaard | 03-01-20 | 14:34: Ik noem dat lekker fantaseren, lulkoek
Klopt wat u zegt over de Dems.
Maar zo werkt de selectieve verontwaardiging bij Joop niet.
Inmiddels zijn de Amerikaanse blogs ook uit hun nest. De reacties lopen behoorlijk uiteen. Wij van de VS zijn conventioneel onverslaanbaar. De burgerbevolking in het M.O, Europa maar mogelijk ook de V.S. mogen nu de klappen opvangen middels terreuraanslagen (een aanpak die voor Iran (maar ook voor ons) twee kanten op kan werken). Maar de allerbelangrijkste vraag: zijn wij een dictatuur of een democratie als een handjevol lieden, waaronder de President, zonder de volksvertegenwoordiging te raadplegen, ons als VS een oorlog ik kan rommelen?
Vergeet het impeachmentgeneuzel, een slap intern machtsspelletje: dit is de lakmoesproef voor waar de democratie in de United States Of America echt voor staat. Ik wens onze Amerikaanse vrienden veel sterkte en wijsheid toe. Dat laatste hebben we als rest van de wereld nu heel erg hard nodig.
De rest inclusief wij staan erbij en kijken erna hoe Iran steeds verder de invloed uitbreidde in het MO. En dan vooral door radicale Islamieten te steunen met geld en wapens. Met name gericht op Israel. En als Israel weg is waar gaan dan de wapens op gericht worden?? Als de rest van de wereld ballen had, was er geen sharia in Iran en geen dikke Kim met kernwapens. Niet de VS maar de rest van de wereld is het probleem.
@Indoneesje | 03-01-20 | 14:53: Onstabiele mensen denken altijd dat de rest van de wereld het probleem is. Maar goed, wat is er verkeerd met invloed uitbreiden in je eigen gddmn'd regio? Het is tenminste hun regio en niet van het Amerikaanse Sovietsysteem dat alleen maar kan bestaan als iedereen verder buigt.
En als Iran kernwapens had zou deze generaal dus niet vermoord zijn?
@Indoneesje | 03-01-20 | 14:53: Even de knuppel in het hoenderhok, mijn beste. Wat inderdaad als Israël niet meer bestaat? Die haat is zo ongeveer het enige wat (of is het dat?) de Arabische wereld verbindt.
In amorele geostrategische termen: Israël weg en het Midden-Oosten vliegt elkaar binnen de kortste keren in de haren. Dit tot ons westerse voordeel!
Ter geruststelling aan mijn Hebreeuwse medemens: Israël is ook maar een geografisch construct. Tot jullie wel in vrede in een eigen land (wat dat dan ook is) kunnen leven, vang ik persoonlijk jullie liever op, dan wat er verder allemaal onze kant komt opgedobberd.
Zo onbeleefd als velen van jullie als toerist ook zijn. Maar dat laatste geldt geloof ik vooral voor Tel Aviv en omstreken. #teamshalom . En #teamsalam
@GeenAccount | 03-01-20 | 15:09: Iran kernwapens, dan is het einde van Israël, Bagdad en daarna Griekenland.
@Hetkanverkeren | 03-01-20 | 15:34: Israël weg en dan dat de Islamitische wereld elkaar in de haren vliegt? Ik dacht het van niet, ja eerst zal er een etnische zuivering op bijbelse schaal plaatsvinden. De overwinnaars (Sjiieten of Soennieten) zullen daarna de peilen richten op Turkije, Cyprus, Griekenland en dan zullen landen als Albanië en Kosovo ook ten prooi vallen. En voor je het weet staan ze weer voor de poorten van Wenen.
@Indoneesje | 03-01-20 | 15:49: Het Midden-Oosten zit letterlijk tjokvol westers en andersoortig wapentuig. Waarmee ze zichzelf prima helemaal terug naar het Stenen Tijdperk kunnen bombarderen. Denk nou nog eens keertje rustig na, mijn beste. Want omdat Den Arabier zich zelf om zeep heeft geholpen, zijn wij spontaan weerloos?
Dat laatste is een separaat traject waar we het Midden-Oosten dan weer niet nodig hebben. Maar om mij moverende redenen houd ik me nu liever even gedeisd op Defensiegebied. Wat dat betreft is Wenen dichterbij dan je denkt.
@Indoneesje | 03-01-20 | 15:46: Ben bang dat we dan niks meer aan Iran hoeven te doen doe worden dat wordt dan door de Israelies een mooie glasplaat.
Het Iraanse volk voelt zich gesteund door de Amerikanen.
Blijkbaar staan veel mensen te juichen en zij die dat niet kunnen, of mogen, in Iran, doen dat stiekem.
Goede zet van Amerika.
En die wraak? Zo’n vaart zal het niet lopen.
Niet één land, op Turkije na misschien, heeft het (financiële) vermogen om iets te beginnen. Alle andere landen Indië regio stellen niet veel voor.
Het (islamitisch) fanatisme in Iran neemt snel af, dat is ook al geen wapen meer.
Rustig afwachten en binnen 5 jaar is Iran verlost van hun religieuze dictatuur.
Je weet dat alleen een deel van Irak Sjiitisch is en de rest van de moslims een hekel hebben aan Iran? Het is vooral lijp als Putin zich er in gaat mengen.
Heb je een hekel aan Trump dan heeft hij de boel buiten proportioneel aangepakt en als je Trump ok vindt dan heeft hij effectief ingegrepen en weer twee grote engnekken omgelegd.
Ik wou dat ik een hekel had aan Twamp, dan hoefde ik niet verder na te denken.
Mwah.
Toch niet echt "Trump's Benghazi"...
Benghazi zag er toch anders uit: Waarschuwing genegeerd, Hillary wilde het niet weten, vervolgens gaat het mis, maar Obama slaapt en daarna gaat Obama naar een fundraiser, dus geen versterking, geen hulp. Jammerdebammer. Ambassadeur dood, Amerikanen dood en Hillary krijst: "What difference does it make now?". De hele gebeurtenis op 9/11 - niet echt datum voor een verassingsaanval.
Maar ditmaal dus precies het omgekeerde: wel luisteren, wel hulp, wel maatregelen, stop het gedoe en *boem* Iraanse generaal dood als berichtje: We know where you are and what you are doing...
Links boos natuurlijk.
Ze staan voor lul.
Dank. Moest lachen.
Nou, Jesse Klaver kan de doos met GroenLinkse Playmobil weer uit de kast halen voor de vredesmissie.
Oh ja, Playmobil. Bijna vergeten.
Het Afghaanse succes.
Je bedoelt een vrije zone maken waar de Nederlanders met klappertjes pistolen en wat er van oud en nieuw overgebleven rotjes proberen de rust te bewaren en voor veiligheid te zorgen...
Door zwakke en softe leiders in het westen, inclusief Obama kunnen de dictatoriale en religieuze regimes steeds machtiger en dominanter worden. Gelukkig hebben we nog sterke leiders die hen een halt te roepen. Trump is er een van. Hij verdedigt de westerse verlichtende beschaving waar de softe, zwakke leiders het weggeven aan hen die de duisternis brengen van een religieuze doctrine.
Oh ja tuurlijk. En Assad hoort daar niet bij want is een "good guy", laat me 1 keer raden?
Operation Walküre Revisited by Donald Trump. En wie heeft nu de Falling Madonna With The Big Boobies by Van Clomp? Ruhollah Musavi Khomeini? Vragen vragen.
what a mistake a to make a! Captain Bertorelli.
"I was pissing by the deer when I heard two loud shats"
Nou.... zo beginnen we dus met het nieuwe decennium, giga oorlog in het midden oosten.
Willen jullie meer of minder vluchtelingen?
Die giga-oorlog in het M.O. is al een poosje aan de gang, hoor.
Het is daar al sinds voorbijbelse tijden knokken geblazen. Of er iets in het zand zit daar?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:14:
Ik denk dat heel links Nederland er nog veel meer wilt hebben. Alleen NIMBY
'Iran' is al een klus die wacht op een aannemer sinds 1979. Die gasten hebben vanaf dag 1 van hun zogenaamde revolutie 'death to America' geroepen. En met de hulp van Obama en natuurlijk de schijt-EU kregen ze de financiële middelen om een kernraket te ontwikkelen. Dat heeft Trump v.w.b. de VS kunnen terugdraaien aangezien die verrader Obama buiten het Congres om handelde, via de VN (ook zo'n bolwerk van fatsoen en mensenrechten), sancties waren weer van kracht ware het niet het verradersbolwerk in Brussel die liever geld verdienen aan Iran dan een keer verder kijken dan je neus lang is. Een Iraanse raket kan Europa nl. ook raken.
Provocatie na provocatie, beschieten van schepen, gijzelen van mariniers, en nog steeds het credo 'death to America, het moest er een keer van komen.
O, en voor degenen die vinden dat 'Murica' zich met zijn eigen zaken moet bemoeien, het lijkt me dat ze dat nu juist doen. Wat deed die Iraanse generaal trouwens in Irak?
Nederlandse media hebben nu weer de mond vol van 'onverstandig' etcetera, maar tegelijkertijd weten ze dat de tentakels van Iran tot diep in Nederland reiken. Ja, vervelend voor Nederland die waarschijnlijk dik werd betaald door Iran voor die 'hulpgoederen' aan Al Qaeda.
Was het daarentegen Syrië geweest, dan stonden ze vol op het orgel te ageren tegen de Russen. En of het verstandig is dat een failed state als Nederland, die niet eens ordentelijk Oud en Nieuw kan vieren, laat staan orde handhaven in het algemeen, constant de Russen de les gaat lezen...
En vergeet niet al die protesten in Iran tegen het regime, die we hier maar liever niet berichten in de msm vanwege onze winstmarges. We laten die mensen liever en masse afknallen of in het gevang smijten dan dat we een keer de daad bij ons hooghartige woord voegen. Nee, dan Trump, die doet wat hij zegt. Ik moet hier nog iemand zien met zulke brass balls.
O, en voor degenen die vinden dat 'Iran' zich met zijn eigen zaken moet bemoeien, het lijkt me dat ze dat nu juist doen. Wat deden die Amerikanen trouwens in Irak?
Helemaal waar! Ik heb er trouwens ook ooit nog eens een gehad. Een Datun Cherry that is
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:13: Er een ambassade op na houden?
@Overmar | 03-01-20 | 14:20:
Om visa af te geven?
Tja rutte heeft dapper gelachen om uw tegel, ik niet want id denk net zo!
Op korte termijn wel maar op langere termijn is het de beste geo engineering denkbaar.
Als er genoeg woestijnstof in de atmosfeer wordt geblazen, koelt de aarde helaas weer af en hebben we weer een kleine ijstijd.
Het valt dus niet te hopen - want dan moeten we weer meer stoken en olie- en gas worden juist in dit soort gevallen erg duur.
Nucleaire winter. Zijn we van global warming af.
Tja ik zie het zeer positief, als 40% van de wereld bevolking wordt uitgemoord halen we onze CO2 targets op ons sloffen. Misschien mogen we dan weer 130 rijden.
Opvallend is de stijging van de verkoop van het aantal grootbeeld HD TV's.
De aandelen Coca Cola® schieten ook omhoog evenals de aandelen Lays®.
Er komen entertainende tijden aan.
"Courtesy of the Red, White & Blue" van Toby Keith al op nr. 1 in de hitlijsten?
@Kapitein Stijlvol | 03-01-20 | 14:46:
Kende ik nog niet. Nu wel. Past goed bij deze dag. Dank
Mooi zo...! Het werd zo onderhand tijd voor escalatie... Ik hoop dat Iran zo dom is om Israël aan te vallen zodat Israël en Amerika eindelijk een grote parkeerplaats maken van die regio...
het is niet alleen Iran maar ook Irak die ze spuugzat zijn.
Wat deed Amerika ook alweer in Irak?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:12: een ambassaaaaaaaaade.
@Overmar | 03-01-20 | 14:21:
Ooohh....
Hebben ze die daar nodig?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:12: Wat deed een iraanse generaal ook weer in Irak?
Geen pardon voor deze generaal.
Hoor ik daar Rita hehe
How dares he...?!
Wat is dat tcoh voor sneu gesneer naar Kaag? Omdat zij een keertje in Iran is gaan praten?
Gelukkig krijgt bij gebrek aan duiding Trump weer de schuld.
Sommige schieten in de 'orange man bad' stuiptrekkingen. De msm hersenspoeling is sterk bij ze.
Vanmorgen op RAdio 1 ook weer, weet niet welke presentator er tegenwoordig zit, deed Trump ff af als een dictator in problemen doet gekke dingen en nog iets, gelijk maar uit gezet, arrogante Radio 1 figuren, niet te doen.
@Uw Verzekeringsadvis | 03-01-20 | 13:57: shahh, hoorde ik ook. Zum k...
Oorlog in het Midden-Oosten, conflicten in de Chinese Zee, en met een beetje pech/geluk ook nog een oorlog tussen Pakistan en India...
Het wordt een interessant jaar!
*koopt aandelen in popcorn*
Hopelijk moet 1 van onze 3 soldaten niet op vaderschapsverlof, doet onze boot het en hebben we kogels voor onze twee F - 35 s , zou zo zeggen er tegen aan NL leger.
Vrouwen dienstplichtig... Jaja. Zeker interessant.
@Mr_Pikibelly | 03-01-20 | 14:42: Tja zo verdubbel je een leger in 16 jaar.
Willen we meer of minder generaals?
Meer! En zeker in NL! En dan geen wijvon maar mannen!
Ik wil wel een kolonel als leider van GeenStijl Eiland.
@keestelpro | 03-01-20 | 13:58: Je weet dat Kaas nooit in Vietnam gediend heeft?
@TonyMontana010 | 03-01-20 | 13:54:
Nog meer? Het Nederlandse leger heeft meer officieren dan soldaten.
Iran wordt proportioneel terug naar haar eigen land gewezen. Iran heeft zich de laatste jaren nogal imperialistisch gedragen. Dat wordt nu een halt toegeroepen.
Amerika gedraagt zich niet imperialistisch?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:11:
De OIC landen ... die zijn pas imperialistisch bezig. En bij elkaar samen een grotere bedreiging voor wereldvrede dan de VS ooi zal kunnen zijn.
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:11: Ja. Toch denk ik dat Trump niet op oorlog met Iran uit is. Wel zullen er nog meer kortdurende militaire ingrepen komen, vermoed ik.
Imperialisme uit het verleden mag je Trump niet verwijten.
Wat zou het toch mooi zijn als The Donald Iran met 1 druk op de knop verandert in de grootste parkeerplaats ter wereld. Dat zou pas een mooie nieuwjaarsgroet zijn aan alle moslim-extremisten ter wereld. Een compleet land wegvagen. Daar mag je van dromen, toch?
Iran is een mooi land met veel leuke mensen die beter verdienen. Liever een nieuw regime installeren.
Ja, dat mag. Doe dan meteen ook China even, want dat is het echte gevaar. Slinkt ook de wereldbevolking met een miljard dus dat geeft weer wat rust in de tent. Oh, en Egypte en alle landen aan de Golf. Dat scheelt ook.
Je vaagt daarmee ook alle onderdrukte vrouwen weg die net aan de weg aan het timmeren zijn voor hun rechten. Het massaal bombarderen van complete gebieden is het weerzinwekkendst wat je als militair strateeg kan doen.
De heel gerichte acties van de U.S. Army is precies de humane manier om een offensief te houden. +1 Voor deze vergeldingsactie.
@Muxje | 03-01-20 | 13:55: Precies, gericht die baarden met Tulbands er tussen uit knallen.
@Lafayette | 03-01-20 | 13:55:
India.
Nee, daar mag je niet van dromen. Als je droomt van de dood van miljoenen onschuldige burgers dan ben je echt volkomen ziek in je hoofd.
@keestelpro | 03-01-20 | 13:57: Niet te hopen dat Iran zelf het onvermijdelijk maakt. Troost... ze zijn even bang als ze gek zijn.
@Japannert | 03-01-20 | 14:27: Dat vind ik ook. Pak die volksmenners en idioten daar aan maar niet de bevolking.
Hup Trump go for it.
Het beloofd weer een goud jaar te worden!
De zweefliedjes van John Lennon hebben afgelopen kerst weer geen zak uit gemaakt.
Ja. De $ 2000,- gaat ie wel halen dit jaar
De toekomst zal ons leren dat hier feitelijk sprake is van de-escalatie door escalatie.
+1
@frank4444 | 03-01-20 | 13:52: ok, en nu?
Vanavond Jinek weer voor het eerst. Dat wordt een makkie voor haar. Lekker avondje Trump bashen met een aantal "linkse deskundigen"....
NPO,Jinek,Pauw, DWDD, is allemaal Pravda!
@Lexus01 | 03-01-20 | 13:54: Jaja, die schoonzoon Pieleposa zal ook wel weer aanschuiven, om het probleem te duiden en Trump af te zeiken. Ga vanavond kijken.
En daar zit íe weer, Michiel Vos, de ideale Pelosi schoonzoon. Peter Rrrr natuurlijk.
@Drake69 | 03-01-20 | 14:07:
Ik weet zijn diepgaande analyse al: Twamp zit in het nauw vanwege impeachment en begint daarom een oorlog. De hele Jinektafel knikt en zwijgt. De wijsheid! Het inzicht! Wat een Schoonzoon! Zei ik al dat hij de schoonzoon van Pelosi is? Hij is de sch..... oh sorry, zei ik dat al?
U spreekt Jineks ;-).
In China is alles ok.
youtu be/PPmfo1zEqiI
Tja, niet verder escaleren, niet verder escaleren, niet verder escaleren. Totdat het toch wel escaleert omdat de tegenstander niet aan 'niet verdere escaleren" doet.
Iets met "peace in our time", chamberlain en WO2.
In de Nederlandse politiek word al overweegt om de binnenkort uitvarende fregat naar de straat van Hormuz te anneleren wegens escalatie.
Potdomme hebben we de marine alleen tegen drugsmokkel, piraten en WW2 zeemijnen soms?
Soms mag je wel wat meer helpen D66 en SP.
Ja maar TRUMP!
Toen oorlogshitser Obama overal vuurhaarden opstookten waren we er als de scharrelkippen bij.
"wordt al overwogen" of "De Nederlandse politiek overweegt" ... om HET binnenkort uitvarende fregat`
@Kaas de Vies | 03-01-20 | 13:42: Maar die hadden dan ook niet geavanceerde anti scheepsraketten aan wal en op speedboten.
marineschepen.nl/dossiers/iraanse-mar...
@trottle | 03-01-20 | 13:45: hersenkanker is een bitch.
@steekmug | 03-01-20 | 13:49:
Dyslexie ook.
@piloot47 | 03-01-20 | 14:12: ja, dat is het gevolg.
Olieprijs gekoppeld aangasprijs
Rutte krijgt weer extra binnen
En weg is de "genereuze koopkrachtstijging" die Rutte het plebs gaf.
Wees blij dat we wat kregen toen anders zitten we nu meer in de min.
Hadden we toch bijna een tientje extra in de maand.
Nee, niet meer.
Dus het is de schuld van Rutte dat de olieprijs stijgt?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:03:
Ja net zoals op Joop alles de schuld is van Wilders, trump en Baudet, is hier alles de schuld van Rutte
@skoftig | 03-01-20 | 14:30:
Maar hier is het waar.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:03: Waar zeg ik dat?
Ietsepietsie belastingverlaging op loon door Rutte harkt ie straks weer binnen via verhoogde gasaccijns op gestegen prijs gas
Het is goed voor de Amerikaanse economie dus Trump is de held!
Vrede op aarde krijg je alleen door sterk te handhaven. De beste methode is de bronnen van al het kwaad uit te schakelen. Blijkbaar had meneer de generaal iets te veel bloed aan de handen als spin in het jihad web......
Nu haten de 2 grote islamstromingen elkaar maar te samen haten ze de VS nog meer..... Konden we maar het hele zaakje onder een koepel plaatsen zodat ze elkaar en niemand daarbuiten kwaad kunnen doen.....
Luidkeels vrede op aarde blèren onder de kerstboom heeft weer niet geholpen....
Of juist wel is de grote vraag die blijft hangen.... In ieder geval is er weer 1 gevaarlijk islamgek minder, en dat is winst...
Misschien moet je dan wel alle mensen uitroeien. Maar is dat niet een erg hoge prijs?
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 13:39: Zou wel goed zijn voor de aardkloot.
Trump roeleerd!!
Trump = Hij en dus is het 'Trump rouleert!'
Ik rouleer, hij rouleert (stam +t), wij rouleren
Toch wel vreemd. Of heeft Nederland ook een vijsterrengeneraal in Belgie gestationeerd dan om daar de boel vanuit Nederlands standpunt in de gaten te houden met een paar honderd duizend man aan troepen ? Something is fishy hier.
Wij hebben de NAVO dus ja dat kan
Zou Killery dit ook gedurfd hebben? Of hadden we dan allang een Wereldoorlog gehad...
Ja. Allang.
Wat dacht U van kleine-kinderen clinic-clown Joe Biden, is voor de wereld niet te hopen dat die ooit aan de knoppen komt, zijn anti-Trump uitspraak vanmorgen heeft hopelijk alle Amerikanen wakker gemaakt
@grindbak | 03-01-20 | 13:41: Toch logisch dat Bidden een beetje anti-Trump is, na wat The Donald hem allemaal geflikt heeft.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 13:44: Wat heeft Trump 'm dan geflikt?
@Friepeltje | 03-01-20 | 13:59: Oekraïne gemist? Trump wordt niet voor niks geimpeached.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:04:
Trump wordt voor niks geimpeached.
@piloot47 | 03-01-20 | 14:13:
Obama kreeg voor niks een Nobelprijs.
Gekke wereld.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 14:04|
Het is Biden die corrupt is, niet Trump. Biden stond erop dat Oekraïne de aanklager die onderzoek deed naar corruptie door o.a. Biden's zoon Hunter, die héél 'toevallig' voor $ 50,000 per maand baas werd van een gasbedrijf terwijl de beste jongen daar nul komma nul ervaring mee of verstand van had, ontsloeg op straffe van het intrekken/ niet verschaffen van 1,5 miljard steun. Op onderstaande JijBuis geeft Biden het openlijk op video toe en is er nog trots op ook. Luistert u vooral naar de laatste 1,5 minuut van de video:
- www.youtube.com/watch?v=vCSF3reVr10
Maar Trump heeft het weer eens gedaan hoor.
Verder is Trump nog helemaal niet ge-impeached. Het wordt pas een volledige impeachment als het door de Senaat is en die ermee instemt na een gedegen onderzoek. Voorlopig ligt er alleen nog maar het voorstel tot impeachment. Pelosi moet nu de belastende stukken aan de Senaat aanbieden, waarop er een gedegen onderzoek volgt. De President die ge-impeached wordt heeft ook recht op een rechtszitting alwaar hij de eventuele beschuldigingen kan weerleggen met bewijs. De Senaat wikt die bewijzen en beslist daarna of die impeachment er ook komt of niet. Voorlopig zijn de bewijzen tegen Trump vooral kinnesinne, 3e-hands beschuldigingen die met geen mogelijkheid door solide bewijs gestaafd kunnen worden en openlijke haat tegen Trump zelf.
@Sjefke7807 | 03-01-20 | 14:32: Dank je wel, scheelt mij weer een hoop typwerk.
De opvolger van de hoogste Iranese generaal in Irak is reeds benoemd: www.timesofisrael.com/liveblog-januar...
Heeft President Trump met deze aanslag zijn herverkiezing veilig gesteld?
Hoe je Het ook draait of keert Trump doet wat hij zegt en dat is gelukkig heel anders dan een cartoonwedstrijd organiseren.
In Israël mogen ze wel vast schuttersputjes gaan graven.
Sterkte daar alvast en hier worden de moskeeën waarschijnlijk extra beveiligd.
Israel kan zich goed verdedigen , reken maar .
Toch was die raketaanval nog niet zo erg als Duindorp.
Duindorp slaat alles.
Het nieuwe jaar begint al goed...
Ik vind dit maar een escalerende artikel.
Elke klap die Iran krijgt is een bewezen dienst voor de rest van de wereld. Hup Donnie!
Wat heeft de USA daar eigenlijk te zoeken?
Leg uit? U is Soenniet?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 13:35: Nee, ik ben tegen alle vormen van Islam. Ook tegen de stroming die homo's gedwongen ombouwt tot vrouw (want dan geen homo meer), vrouwen dwingt een hoofddoek te dragen etc.
@panthoseen | 03-01-20 | 13:34: iets met een ambassade...
@WahedPissebed | 03-01-20 | 13:37: Je nickname zegt genoeg...
@rooiesaus | 03-01-20 | 13:42: Ach, ik vind Killer Kamal best een grappige rapper. Zijn megahit "Sorry Geert Wilders" wordt natuurlijk nooit meer overtroffen, maar toch.
Weet niet waarom je zo gefixeerd bent op een nickname in een reactiesectie van een rechtse (nieuws)blog, maar ja. Je moet iets te doen hebben, hè?
Zoveel mensen, zoveel meningen.
@panthoseen | 03-01-20 | 13:34|
Voor het geval u het gemist heeft, de Amerikaanse ambassade in Bagdad werd aangevallen door leden van de Quds Brigade waar deze generaal de leider van is/ was. Dit zijn bijzonder onaangename lieden die het predicaat "terrorist" meer dan terecht dragen. Een aanval op een ambassade is als een aanval op het desbetreffende land want ambassadegrond wordt gezien als officieel grondgebied van dat land, in dit geval Amerika. Waarmee dus direct dan wel indirect Amerikaanse burgers bedreigd worden. Trump doet wat hij zegt, hij komt op voor zijn burgers in het buitenland. Dit is een niet mis te verstane waarschuwing aan de Ayatollahs.
En zo rommelt trump de wereld een nieuwe oorlog in...
Ah? Trump was begonnen? Dat had ik even gemist,bedankt voor de duiding....
Zo is dat! In het midden oosten willen ze graag praten en zijn ze tolerant naar het westen, maar Trump verpest alles. Ook zijn de Chinezen goedwillend en hebben ze milieu en arbeifsomstandigheden hoog in het vaandel staan, maar die Trump verkloot het weer. Boe Trump!
@anti-fatwa | 03-01-20 | 13:32: Trump & Wilders zijn ook schuldig aan Wo2 en World of Warcraft.
@opblaasschaap | 03-01-20 | 13:32: Het kilmaat, hey je vergeet de zuren regen en het klimaat.
Ouwe wijven kletskoek. panthoseen
Hey handen af van het totaal onschuldige WoW daar is avtivision voor verantwoordelijk !!
@Theo-Pim-Riv | 03-01-20 | 13:35: Ik had Zelda ook graag vermeld zien staan.
@Theo-Pim-Riv | 03-01-20 | 13:35: En Zelda !
Dadelijk escaleert het nog zo, dat de in bepaalde kringen onwenselijke situatie ontstaat dat mensen nog gaan denken dat internationale verdragen niet meer per se hoeven te leiden tot dociel, zelfopofferend en islampaaiend gedrag van West-Europese regeringen.
De volkskrant noemde de aanval op een terrorist door de verenigde Staten een "aanslag" en liet als kopfoto een Soleimani zien zonder uniform en in burgerkleding alsof het een lieve opa is.
Wat een kutkrant, lijkt de Pravda wel.
Lees je de Pravda nog?
Bagdadidinges was ook bijna genomineerd voor de Nobelprijs, tot hij met een heel harde NobelBiem naar zijn maagden ging, komt ie daar zijn zijn ballen nog zoek
.. fijn dat er nog mensen de Volkskrant lezen en daar verslag van doen. Dat bevestigt gegronde vooroordelen over wat de (inter)Nationaal Socialistische Beweging bezig houdt.
De volkskrant: het blad voor het volk. Het palestijnse volk welteverstaan.
@keestelpro | 03-01-20 | 13:47: Dat valt reuze mee. De meeste lezers zijn wel een beetje Palestina-moe.
Als Hitler nog had geleefd hadden ze zijn holocaust ook gedownplayed tot een 'misverstand'.
Is het niet gebruikelijk een oorlogsverklaring te doen voor je andermans generaals om gaat leggen?
OT: Weet iemand hoe ik een per ongeluk geplaatst "block" ongedaan kan maken?
Oorlogsverklaring duh, die gasten zijn al 1400+ jaar met Ons in oorlog, volgens mij moet je jezelf beter inlezen.
De door Iran gesteunde aanval op de Amerikaanse ambassade is de oorlogsverklaring van Iran aan Amerika. All gloves are off.
OT: Weet iemand hoe ik een per ongeluk geplaatst "block" ongedaan kan maken? -> op "unblock" tikken.
Gezellig.
Vrede op aarde. Geloof van de vrede. Totdat de hele wereld vredig is.
Religion of Piece. A Piece of you here, a piece of you there...
Toch duivels slim die Trump weer: De Russen een cadeautje geven in de vorm van een voorkomen terroristische aanslag op Russische bodem en nu van de Russen een wederdienst vragen in de vorm van uitschakeling van de 2e (en meest gevaarlijke!) man van Iran. Business!!! Zie ik die slappe prutsers in Den Haag nog niet bedenken..
Roept de Nederlandse krijgsmacht al vroem vroem pang pang? Qua coalition of the willing?
Iedereen nu over de zeik omdat het Trump is. Niemand had het over de burgerdoden in Yemen door Dronebama.
Every president needs his war. Meestal pas in de tweede termijn, dus Trump neemt een voorschot. Wag the dog.
De dronekiller Obama maakte er ook een potje van. Je gaat er gemakshalve vanuit dat kritiek op Trump automatische fandom van Obama betekent. Ondanks het ontslag van Bolton zit Trump inmiddels diep in het Neocons kamp aangevuld religekkies. Zonder hen is het voorbij met zijn presidentschap.
@Lafayette | 03-01-20 | 13:34: Nee, de Trump Dynastie gaat 4 jaar verder en dan komt de eerste vrouwelijke Poestus , Ivanka Trump voor minstens 8 jaar.
@Theo-Pim-Riv | 03-01-20 | 13:43:
Ach is ook best. Tegen die tijd is pa Trump dood of dementerend. Wellicht zal zij ook veel democratische stemmen trekken.
Rutte valt alles in Nederland aan ,de boeren, de zorg,politie,pensioenfondsen etc,met de hulp van de NOS en nog wat zenders.
Vederste escalatie...
Verderste escalatie
@SterF... | 03-01-20 | 13:25:
Verderdanverderste escalatie.
Verderfelijke escalatie.
@frank4444 | 03-01-20 | 13:44: Tot aan de maan en terug!
Kijk wat de Amerikanen nu gedaan hebben, een leider uitschakelen, hadden ze in 1979 moeten doen. Toen werd die oetlul uit Parijs binnengevlogen, ayatollah Khomeini.
De Iraniërs hadden toen een beetje genoeg van de Sjah, maar volgens mij zijn ze van de regen in de drup gevallen.
Als President Carter toen juist had ingegrepen, had hij dat vliegtuig vanuit Parijs moeten neerhalen, dan was het nu niet zo ver gekomen.
Toen die Amerikaanse ambassade werd aangevallen, kort daarop, had hij meteen van Iran 1 grote parkeerplaats moeten maken. Had toen makkelijk gekund en ze hadden er toen alle recht toe. Immers, een ambassade aanvallen, is een oorlogsverklaring.
Nu kan het natuurlijk nog steeds, maar is ietsje lastiger.
Toch zeg ik: Doen!
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik President Trump nog mag meemaken, wat een verademing na al die Merkels en Rutte cum suis.
Een burgerluchtvaart-toestel van een bevriende natie neerhalen om één man? Lijkt me geen goed idee.
@Abject | 03-01-20 | 13:30: Haha, een "bevriende "natie? De Fransen, vrienden van de USA? Sinds wanneer dan? Maar goed, je hebt wel een punt. Misschien hadden ze even die man voorafgaand moeten kalt stellen, toen hij nog gewoon in Parijs vrij rond liep. Lijkt me vrij easy allemaal: CIA agentje loopt naar Khomeini, geeft hem de kogel uit een pistool met demper, loopt gewoon door en koopt op de terugweg even een bloemetje voor zijn vrouw. Khomeini was al oud toen hij terug ging naar Teheran, zo'n man kan makkelijk een hartaanval hebben gehad. Maar goed, het is allemaal nakaarten.
@Heppie-even-voor-mij | 03-01-20 | 13:38:
Niemand heeft toen geweten wat de islam voor de wereld zou betekenen.
Men dacht het te kunnen beteugelen door Saddam en die jurken in de Golf te steunen. Al die geopolitieke spelletjes hebben niets opgelost. Alle US presidenten maakten er een zooi van en Trump gaat de komende 5 jaar ook niets oplossen.
@Mr.Crowley | 03-01-20 | 13:50:
Nee, niemand. Al 1400 jaar niet, miljoenen doden, oorlogen en vernietigde landen - maar geen idee. Knap hè?
Kun je alleen aan Israel overlaten Heppie!
Wel vervelend dat de benzineprijs nu zo stijgt. En de beurs krijgt ook flinke tikken.
Mooi koopmomentje misschien? Ja, niet voor benzine, maar wel voor aandeeltjes kopen of putopties schrijven.
Eindelijk, kan ik weer op lagere niveaus instappen. Had net o.a. ASML verkocht, na een ritje van 100% Gaat snel zo.... Nu ook weer in goud en zilver.
@echt_links | 03-01-20 | 13:31: Is wel slim van je, ik geef het eerlijk toe.
Op de televaag site staat een uitgebreid artikel over de gevaren van Iran op Nederlandse bodem, inclusief de verwevenheid met de georganiseerde misdaad op ons grondgebied.
Na het lezen moet iemand mij toch eens uitleggen hoe multicultuur en islam een aanwinst is. Met dergelijke vijanden in je land zou je toch verwachten dat het leger (goed bewapend) ingezet wordt om het land schoon te vegen van terroristen, haathutten en buitenlandse parasieten? Dát is in ons belang.
Vervang Iran in die text eens voor de grap in Saudi Arabië.
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 13:33:
Met bijna al die zandbakken daar moet je als westerse samenleving niets te maken willen hebben. Midden-Oosten en Afrika, poelen des verderfs zijn het.
Nogal cryptisch
Als mijn bitchcoins maar niet duurder worden. Want die vrouwen zijn duur zat.
Dus nou kunnen Bridget en André niet op liefdesvakantie naar Bagdad of Teheran.
Dit soort sprookjesaffaire's duren doorgaans toch geen 1001 nacht.
Een vliegend tapijt is duurzamer dan een Goois matras.
Hij gebruikt levende mensen als microfoon. Hij is welkom daar.
@RickTheDick | 03-01-20 | 13:30: Maar dan zonder La Maasland.
Ben zelf feminist. Dus sta ik aan de kant van de boomer generaal.
Maar die is al af. Denk nog eens goed na.
@Kuifje-naar-Brussel | 03-01-20 | 13:23:
Dan kies ik de andere kant. De muziek is daar ook beter.
@RickTheDick | 03-01-20 | 13:28: Doen ze daar wel aan vierkwartsmaten?
Kan Trump hier ook niet een paar terroristenleiders uitschakelen?
Of moeten de boeren dat zelf doen:
www.boerenbusiness.nl/rss/nieuwsbriev...
Linkse hippies laten hun ware aard weer eens zien.
We moeten ons minder afhankelijk van olie maken.
Aardgas is gekoppeld aan de olie prijs dus ga er maar staan.
Achterlijk hoge accijnzen verlagen bedoel je?
Dan koppel je de prijs los van olie. Opgelost. Hoeft niet zo moeilijk te zijn.
Daarbij produceert de VS de meeste olie.
Wat is uw punt eigenlijk?
Ahum. Minder afhankelijk van olie?
Koekoek.
Ik heb Donald geadviseerd kernwapens te gebruiken om de boel daar eens een factory reset te geven. Ik zei, je hebt ze nu eenmaal, gebruik ze dan ook. AD 2020 is een mooi jaar om dat te doen. Ze liggen nu alleen maar stof te verzamelen.
Breng die malloot alstublieft niet op een idee.
Pas maar op. Iran heeft ook kernminaretten.
@Red shirt | 03-01-20 | 13:22:
Nee bakken met gratiesj geld geven is een beter idee?
@Red shirt | 03-01-20 | 13:22:
"Breng die malloot alstublieft niet op een idee"
Trump is een malloot, Baudet is een fascist, Wilders is een tweede Hitler, BoJo is een clown.
Tot zover de wereld van Red Shirt.
Eenvoudig en overzichtelijk, overal en altijd onmiddellijk toepasbaar.
@piloot47 | 03-01-20 | 14:04: En ondertussen hebben zijn grote helden Stalin, Lenin, Pol Pot, Mao etc inmiddels zowat de halve wereldbevolking in het verleden over de kling gejaagd. Zijn nickname is niet voor niets Red Shirt.
@piloot47 | 03-01-20 | 14:04: Voor Red shirt nog maar een paar Dré en Bridget items. Dat leidt hem wel af.
Wel een heel erg kudt dat eventuele Bridget en André nieuwtjes nu totaal ondersneeuwen.
Duidelijk een bridget too far.
Hebben ze even tijd voor een Hazes laapje.
Goed begin van twintig twintig
Het enige wat een humane, danwel een noor het altijd gelijk hebbende/afdwingende, kapitalistische vrije (wat er nog van over is) westen, oplossing is, is het werpen van testosteronneutralizerbommen. Ze hoeven niet te knallen. Ze hoeven niks kapot te gaan. Ze moeten alleen, goed verdeeld, hun stofjes los laten.
bier en nootjes inslaan.
Slim! In bier zit alcohol en in nootjes olie: beide alternatieve brandstoffen die je binnenkort nodig gaat hebben.
Voor duiding moet je al helemaal niet bij de MSM zijn.......... ze beginnen met Trump en eindigen met Trump en daar moet je het mee doen.
Gelukkig zijn er op de internets nog genoeg bronnen te vinden om zelf voor een beetje duiding te zorgen in deze 'crisis'
Laat maar weten als je een conclusie hebt bereikt. Ik heb geen idee waar het in die regio (op de lange termijn) heen gaat.
@frank4444 | 03-01-20 | 13:20: Dat kan ook...... er zijn in die regio massa's wapens verzameld de afgelopen jaren.... dus ze kunnen even vooruit
Trump, nuke em all!
Je bent me voor.
Vanuit het perspectief van Israel / Mossad: en.wikipedia.org/wiki/Rise_and_Kill_F... "Rise and Kill First" is een uitspraak uit de Talmoed. Hier een review van de Guardian: www.theguardian.com/books/2018/jul/22...
Het valt me toch wel op dat GS een blinde vlek voor Libië lijkt te hebben.
Erdolf verplaatst massaal de FSA-koppensnellers van Idlib naar Tripoli in Libië (Obama&Killary's erfenis), om daar de door Rusland gesteunde troepen van generaal Haftar terug te dringen. Erdolfs eigen troepen volgen weldra, de buurlanden van Libië gunnen hem geen luchtruim of vliegvelden, waarmee Erdolf zijn eenheden zonder dekking vanuit de lucht moet inzetten. Egypte overweegt nu ook troepen in te zetten om Haftrar te steunen (En Erdolf van zijn westflank weg te houden).
Er lopen al huurlingen van Wagner, Soedan en Chad rond namens Haftar.
Algerije is #teampoetin. Marokko walgt van Erdolf.
Het gaat heel gezellig worden in die regio.
libya.liveuamap.com/
Exact. Die blinde vlek is heel opvallend. Haftar was orde op zaken aan het stellen in Libië en de Islamitische terreur aan het terug dringen (hetgeen ook zorgt voor ongebreidelde migrantenstromen). Daar moest Turkije natuurlijk een stokje voor steken... Maar dat is onze bondgenoot ofzo...
Leuk hoe Turkije er wel op uitnodiging is. Komt Egypte ook op uitnodiging? Of is dat een invasie?
Gezellig, zo na Gadaffi.
Het is geen verrassing en volledig in lijn met wat Trump al zei voor de verkiezingen. Soms wens je dat er geen midden Oosten was en dus ook geen vluchtelingen uit dat islamitisch kruitvat.
Die islamme vluchtgelingen reizen de halve wereld over en gaan hier tegen onze vrouwen roepen, dat hun halve kont open staat, tevens willen ze oetkering, huis en Miele. Kan er een bedankje af? Nee ze trappen onze cultuur en Zwarte Piet in elkaar en willen op elke hoek islamitische scholen, moskeeën en hele stadsdelen vrij van Joodse mensen. Waarom blijven ze in Hemelsnaam niet in hun eigen regio en gaan naar een naburige islam_heilstaat die op loopafstand zijn?
.. wel een opsteker voor EU en kartelpartijen. Deze onrust brengt meer meer meer bootjes prettig verwarde mannen. Handen aan het bed tegen onze vergrijzing en wat afleiding van aandacht van dagelijkse klimaat-beslommeringen.
och jee, de VVD keurt het af en is bezorgd over de benzineprijzen die stijgen. Laat het nu net zo zijn dat per 1-1 de accijnzen al verhoogd zijn dus zo bezorgd zullen ze wel niet zijn over deze prijzen maar dit leidt natuurlijk wel mooi af van de grote prijsverhogers: dit kabinet!
VVD raaskalt al jaren....... ze zijn zelf de grootste oorzaak van de grootste lastenverzwaring na WO2
@Fatwabuster | 03-01-20 | 13:18:
Mooi he...
@Fatwabuster | 03-01-20 | 13:18: Ma Rektrut laat volgens mij ook nog eens Uw stem vervalsen, zodoende blijft die graaiende leugenvvdbende aan de macht.
Zowel Iran als de USA heeft geen enkel belang bij een oorlog. Zal dus bij aanslagen en vergeldingen over en weer blijven zoals dat al 17 jaar aan de gang is.
Beleggen in wapenindustrie altijd rendement.
@Dutch_Holland | 03-01-20 | 13:12: Jammer dat je niet kan beleggen in het COA.
@Dutch_Holland | 03-01-20 | 13:12:
Lockheed Martin sloot gisteren voor de aanval al 2.57% hoger (voorkennnis ? ) en vandaag komt er nog eens 1.4% bij.
weet ik!
De geestelijk leiders van Iran hebben uitzonderlijk belang bij een oorlog! It's religion stupid. Begin 2009 hield Iran een conferentie waarin werd besproken hoe de komst van deze ‘redder van de mensheid’ te bespoedigen. De conclusie was dat grof geweld daarbij onvermijdelijk zal zijn. ,,We hebben gedocumenteerd bewijs dat zij (Amerika) geloven dat een afstamming van de profeet van de Islam uit deze omgeving zal voortkomen en de wortels van alle onrechtvaardigheid in de wereld zal uitroeien. Ze willen de komst van de verborgen Imam verhinderen, omdat ze weten dat Iran zijn komst zal voorbereiden en zijn heerschappij zal steunen.” aldus Ahmadinejad, volgens de in Dubai gevestigde tv-zender Al Arabiya. Voor dat grof geweld zijn kernwapens nodig. Het enige dat dit voorlopig kan stoppen is Amerikaans geweld. Helaas.
@A.S. Perien | 03-01-20 | 13:24: die is er al, Imam of Peace
@A.S. Perien | 03-01-20 | 13:24: dus nuke em!
Het Sjoerdmens en het Wiemertje van D666 volgens de NOS live blog:
D66 wil opnieuw kijken naar Hormuz-missie
Regeringspartij D66 wil dat er opnieuw wordt gekeken naar de Nederlandse missie in de straat van Hormuz. Dat schrijft D66-Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma op Twitter. Eind deze maand moet het fregat vertrekken naar de straat bij Iran om daar onder meer olietankers te beschermen, maar Sjoerdsma vreest dat de liquidatie van de Iraanse generaal zal leiden tot escalaties in de regio.
"De eerste prioriteit van het kabinet moet nu de veiligheid van Nederlanders in de regio zijn", aldus Sjoerdsma, die de missie nu belangrijk, maar ook "extra risicovol' noemt. "Dat laatste moet het kabinet opnieuw wegen."
De SP wil zelfs dat er helemaal een streep door de missie gaat. De oppositiepartij was al tegen. "En het sturen van een Nederlands oorlogsschip naar de straat van Hormuz is onder deze omstandigheden alleen maar onverstandiger geworden", aldus SP-Kamerlid Karabulut.
Ze vindt dat de Amerikaanse president Trump met het doden van Soleimani heeft gekozen "voor een verdere escalatie". De PVV is juist blij dat Soleimani is geliquideerd. PVV-leider Wilders noemt de generaal een "misdadiger" met " bloed aan zijn handen": "Opgeruimd staat netjes".
Sjoerd Wiemer Sjoerdsma
@swsjoerdsma
Prioriteit van het kabinet moet nu de veiligheid van Nederlanders in de regio zijn. Prioriteit van de EU is om te de-escaleren. Zo kan FR/NL militaire en diplomatieke missie in Hormuz juist nu belangrijk zijn, maar ook extra risicovol. Dat laatste moet het kabinet opnieuw wegen.
Het idee van geenidee66 was toch dat alle matrozen in koor pinda-pinda gaan roepen?
Dus, je hebt een oorlogsschip dat gestuurd wordt naar een lokatie waar oorlog dreigt. Nu wordt die oorlog daar wat concreter, en ga je heroverwegen dat schip daar naartoe te sturen ?
@Fijnstoffer,
Nou ja, dat is toch logisch dat er dan naar de Hormuz missie wordt gekeken?
De generaal was de organisator van alle proxy-oorlogen van Iran. Hij steunde en organiseerde Hezbollah (25.000 man in Irak) in Libanon, Hamas in Gaza, de Houthi's in Jemen. Rakettenleverancier.
Hij had gedreigd dat elke Amerikaanse raket op Israel gewroken zou worden.
Het is heel goed mogelijk dat die invloed veel te gevaarlijk werd gevonden.
En dan schijnen er plannen geweest te zijn voor een nieuwe aanval op Amerikanen.
Toekijken lijkt geen optie.
Je bedoelt de proxy-oorlogen van de VS en zijn bondgenoten in Syrië, Irak en Jemen? Hij steunde inderdaad groepen die streden tegen IS in Syrië en Irak en tegen de bizarre ongebreidelde Jihadistische terreuroorlog van Saudi Arabië in Jemen.
Het belang van de komma: Die moest achter 'Amerikaanse raket'.
Israel zou de wraak op Amerika gaan ontvangen.
@Antiquerulant | 03-01-20 | 13:15:
U staat achter Iran? Griezelig.
@arie-hoax | 03-01-20 | 13:16: nee hij kijkt naar de feiten.
Want als er wat is zit de VS er altijd midden in
@Roger-Rabbit | 03-01-20 | 13:21:
De VS tolereert NIET dat Israël bedreigd wordt. Punt.
@arie-hoax | 03-01-20 | 13:16:
Iran heeft een naar Islamitisch regime. Maar wel eentje dat balans brengt in het Midden Oosten en er voor heeft gezorgd dat niet de hele regio in een Jihadistische Soennitische Islamitische Al Qaeda Staat is veranderd. De terreuraanslagen en migrantenstromen hier in het Westen kunnen op het conto van de Soennitische staten daar worden geschreven en niet op dat van Iran.
Voor zover het Irak, Syrië en Jemen betreft sta ik dus inderdaad absoluut achter Iran.
@Antiquerulant | 03-01-20 | 13:28: De doctrine van Iran staat niet achter u. En niet achter het verdorven vrije westen.
@A.S. Perien | 03-01-20 | 13:45: u beschrijft de islam.
@Antiquerulant | 03-01-20 | 13:28: Zoiets als het balanceren van Homo's en dergelijke aan kranen? Mafkees! Iran bracht en brengt geen enkele stabiliteit! Als u zo graag achter Iran staat, rot gauw op uit Nederland smerige Hezbollah aanhanger.
@Antiquerulant | 03-01-20 | 13:28: De burgerbevolking van Iran vangt de klappen wel op voor u. Bedoelt u dat? Zeg DAT dan.
@Antiquerulant | 03-01-20 | 13:28:
Hoi, Sigrid!
.. vreeselyck. Iran zweert meedogenloze wraak. Niet hun dagelijkse wraak, let wel even op!
Was koning 0bama maar weer terug, die gaf de mullahs vliegtuigen vol geld in ruil voor een handtekening op een stukje papier. Met dat geld werden grootste zaken gerealiseerd. De interne vrede in Iran was groter omdat demonstranten deze solidariteit tussen de koning van de VS en de mullahs ook wel zagen.
De vredesmissies van de mullahs strooiden overal met invloed en geld om de hele regio eensgezind te maken.
Ondertussen konden geleerden aan een vreedzaam atoombommenproject werken.
En. Nu. Dit.
Wat wil je, Obama is moslim.
De bewijzen zijn gewoon in de archieven in Indonesië te vinden.
Uitstel van executiepolitiek door Obama om door te schuiven naar de volgende en schone handen te behouden,Islam + olie in het Midden-Oosten blijft altijd een shithole.
RD Shell EUR 26.84, + 1.11%
Peanuts. Mijn waarde stijgt veel sneller.
mooi hoor. ik krijg hier een stijfje van
@pibasso | 03-01-20 | 13:18: doe er wat nuttigs mee, zou ik zeggen.
@Langshetrandje | 03-01-20 | 13:23: op het werk?
@pibasso | 03-01-20 | 13:44: werken?
Mooi dat deze rasechte terrorist is opgeruimd. De wereld is weer een stukje veiliger geworden. Wie volgt.
Volgens mij de-escaleert Trump hier juist.
Mooi, dan was escalatie de juiste term dus.
Is wel zo.
Volgende stap: afsluiten van de straat van Hormuz?
De Britten schijnen er een vloot te hebben liggen.
Ben benieuwd naar hun reactie. Ze kennen de regio.
@arie-hoax | 03-01-20 | 13:21:
Tankers lek schieten met snelle gunboats is iets waar de Iraniers zich op hebben toegelegd. Dat is heel lastig te stoppen met een paar marineschepen. We gaan het zien.
Iran hoeft alleen maar te zeggen dat de straat gesloten is voor olietankers, en dat iedere olietanker gekelderd zal worden. Dan leg je als reder je schip aan de ketting. Vanaf land kan Iran iedere olietanker beschieten; daar hebben ze geen vloot voor nodig.
Paar lokboten erdoor. Liefst nog met een lading die moslims extra pijn doet. Korans ofzo, om aan de arme mensen in Pakistan en Afghanistan uit te delen. En dan hopen op een grote boem. Dan hebben de Ayatollahs nog wat extra's uit te leggen.
Misschien is een schaal van escalatie wel handig. Geeft je wat bewegingsruimte om nog verder de term 'escalatie' te gebruiken.
Op een schaal van 1 tot 99, wat voor kleur staat het escalatie-alarm nu?
250.
Benieuwd of de Joden nu een raketje extra op hun dak krijgen. Trump zal de actie vooraf wel gecoordineerd hebben en angst voor represailles zal onderaan de risk list hebben gestaan. Op zich wel goed dat ze Iran een signaal geven, het moet ook een keer ophouden met die criminele bende in Teheran.
Zou niet zo slim zijn. Dat worden dan vervolgens ook weer gerichte acties tegen de hoofdmannen ipv de onderknuppels. Het 9-koppige monster onthoofden is veel effectiever dan hier en daar een pootje afhakken ( dat toch weer aangroeit ). Hadden de Ayatollahs en hun fanboys niet opgerekend, op dit.
*gniffel*
Ik bezit aandelen Shell. Ik lach me kapot!
Ik o.a. ASML. Mag jij ook eens een beetje lachen (als een boer met kiespijn) :))))
Sjuul, zeer verstandig van u. Ik neem aan dat de rest van uw aandelenpakket bestaat uit Russische aandelen (reageren altijd positief op olieprijsstijgingen) en wat edelmetalen (reageren positief iedere keer als de stront de ventilator raakt).
Al het goeie komt van Melkunie koeien.
@threeheadedmonkey | 03-01-20 | 13:10:
De Melk Unie. Ook al zo'n Unie waar niemand om gevraagd heeft.
@keestelpro | 03-01-20 | 13:20: hoeveel betalen die koeien nu voor zo'n lidmaatschap van deze unie?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:02:
Die beesten zijn er ook ingeluisd net als wij met de EU.
Ze worden gewoon behandeld als melkkoeien!
Escaleren komt van escalier, het Franse woord voor trap, in dit geval geen escalier de cuisine.
Keukentrap. Levensgevaarlijk dus.
It's a kitchentrap! Ik dacht dat het van escargots kwam omdat die beesten altijd zo agressief reageren op alles.
@keestelpro | 03-01-20 | 13:19: Escargots laten, als ze nog vers en levend zijn, een glibberig slijmspoor achter op de traptreden, en juist dat maakt juist de escalerende keukentrap zo gevaarlijk. De-escaleren is dan het beste.
@Baron Clappique | 03-01-20 | 14:02:
De link tussen de trap en de slak ontegenzeggelijk blootgelegd! Braveaux!
Afshin Ellian heeft op de website van Elsevier een artikel geschreven over Soleimani.
Hij schrijft o.a: " Generaal Soleimani en kalief Abu Bakr Al-Baghdadi zijn twee kanten van dezelfde medaille: de paradijsbestormers en vijanden van het vrije Westen."
Kortom, Sjitische en Soenittsche terroisten zijn een pot nat.
Trump trekt nu een rode streep. Iran valt Amerikanen aan en dat zal Trump niet tolereren. Dit in tegenstelling tot Obama die Iran alleen maar sterker heeft gemaakt met de z.g. Iran deal waardoor Iran met het olie geld zijn terroristische structuur buiten haar grenzen kon verstevigen.
Ik kijk naar beelden uit Irak en zie feestende mensen die blij zijn met de dood van de terroristen leider.
www.elsevierweekblad.nl/opinie/opinie...
Dat wil zoveel zeggen dat Iran zowel Irak en Syrië aan het overnemen is. En Syrië grenst aan Israël.
@kloopindeslootjijook | 03-01-20 | 13:18: zo iets ja, Libanon ook trouwens, iets anders is Turkije die ook lekker bezig is met een zeegrens met Libië en het plan heeft om troepen re sturen daarheen, wordt niets van gemeld in rest wereld
@Idiot456 | 03-01-20 | 13:39:
Ik schat zo in dat dat het einde van Erdolf betekent. Daar is niets voor hem te winnen en het versterkt de oppositie alleen maar in eigen land. Zoveelste dictatortje dat niet weet waar zijn eigen grenzen liggen. Prima toch?
Iran kan hooguit een paar tankers voor haar kust te grazen nemen - maar dat is schieten in de eigen voet. Liever iets demonstratiefs op lange afstand - het vermoorden van de gouverneur van Hawaï, of zoiets.
-
En dan gaan wij allemaal met chips en popcorn op de bank zitten kijken hoe Bandar Abbas tot parkeerplaats wordt getransformeerd. (geeft wel wat hinderlijk fijnstof)
Ik eis een vuurwerkverbod voor het midden oosten! Ze hebben al decennia lang laten zien dat ze er klaarblijkelijk niet mee om kunnen gaan.
hahahaha!!!
Tja. Hoog dr.-Klavan-gehalte: in het Midden-Oosten weet je het nooit.
Mooiste oplossing die er is.Gelijk de dictator en kornuiten aanpakken en geen miljard dode soldaten die daar ook niet voor hun plezier staan.
De dictator heeft ook steun. Kijk naar Assad.
Dit was juist de-escaleren. Het liep al uit de hand.
Het is een akelige situatie. Aldus Ernst Jansz.
Trump kijkt naar alles in economische termen, en Iran heeft helemaal geen geld om een oorlog te beginnen tegen de VS. Vandaar ook dat ie eerst alle sancties tegen Iran weer in werking heeft gesteld.
Goed gezien! Bovendien creëert hij zo heel veel onrust in het land en weerstand tegen het regime. Tijd voor regime change!
Eerst uitknijpen dan een nekslag geven.
Laten we hopen dat dat inderdaad eens een keer gebeurt.
Iran werkt samen met Putin, dus aan wapens geen gebrek hoor.
@Baron Clappique | 03-01-20 | 13:17: Maar ja, Rusland geeft ook niet zomaar alles gratis weg. Bovendien staat Rusland ook niet in de lijst "10 sterkste economieën ter wereld", zei hij eufemistisch.
TT104
D66 wil dat er opnieuw wordt gekeken
naar de Nederlandse missie in de straat
van Hormuz.Eind deze maand moet een
fregat vertrekken naar de zeestraat bij
Iran om daar onder meer olietankers te
beschermen,maar Kamerlid Sjoerdsma
vreest dat de liquidatie van de Iraanse
generaal zal leiden tot escalaties.
Hij vindt dat het kabinet de veiligheid
van Nederlanders in de regio prioriteit
moet geven.Oppositiepartij SP wil de
missie helemaal afblazen.
PVV-leider Wilders is blij met de dood
van generaal Soleimani.Hij noemt hem
een misdadiger met bloed aan zijn
handen."Opgeruimd staat netjes".
Grappig dat uitgerekend Trump nu een volgende 'stupid war' initieert.
De VS hadden al veel eerder een regime change moeten forceren.
Met Iran weet je dat het voor steeds meer problemen gaat zorgen in het Midden-Oosten.
Als Killary de vorige elections had gewonnen was het beleid van de U.S. Army niet veel anders geweest.
@Aristotalloss | 03-01-20 | 13:09:
Nee de door de VS geforceerde regime changes in die regio (Irak, Afghanistan, Libië) de afgelopen 20 jaar hebben zoden aan de dijk gezet wou je zeggen?
@keestelpro | 03-01-20 | 13:12:
Inderdaad, terwijl mensen dat juist van Trump verwachtten...
@normanius | 03-01-20 | 13:17: Libië, Syrië, Irak... Dat waren idd pogingen tot regime change for all the wrong reasons. Dat ben ik helemaal met je eens. (Volgens mij heeft Bush jr. Saddam alleen maar aangevallen omdat Saddam Bush sr. na de eerste Irak-oorlog uit de lucht heeft proberen te schieten.)
Maar Afghanistan is een ander verhaal. Idem dito Iran: ook dat is een ander verhaal. Iran is veel te agressief t.o.v. zijn buurlanden en met name Israël. Hun ambitie om een kernwapen te bemachtigen is extreem bedreigend voor de hele regio.
Hup, de benzine naar de 2 euro de liter. En de overheid zag dat het goed was.
Hoeveel belasting zat er ook al weer op?
Tesla rijders lachen in hun vuistje. Arme paupers die geen Tesla konden betalen zijn de dupe. Zo werkt socialisme in Nederland.
@kloopindeslootjijook | 03-01-20 | 13:08:
Hogere prijzen betekenen hogere BTW afdracht. Kunnen ze weer aan van alles uitgeven behalve mobiliteit.
@kloopindeslootjijook | 03-01-20 | 13:08:
De belasting valt nog mee. Het is dat PvdA kwartje dat maar niet losweekt.
ik zal er niet minder om tanken.
Was dat niet 71% ?
@pibasso | 03-01-20 | 13:19: ah reden genoeg om de accijns te verhogen.
Als Iran de Straat van Hormuz afsluit, dan houdt de prijsstijging echt niet op bij € 2,- per liter! In Rusland zal de prijs van Benzine echter redelijk blijven, dus dan maar weer eens een keertje met m'n Lada Niva enkele duizenden kilometers naar de mooiste plekken in Rusland rijden, om geld te besparen.
Ben benieuwd naar het Iraanse antwoord....
Zal wel weer Allah Akbar worden.
@frank4444 | 03-01-20 | 13:10:
De wormenschrift-vertalert draait inmiddels overuren
Oh, nu snap ik hoe het zit.
En er zaten nog een aantal hoge heren in de 2 auto's. Iran zal met wat vuurwerk komen in de trant van veel herrie en weinig lol maar bevredigend voor het homeland. En dan wordt het weer rustig.
Even kijken hoe straks de reaguursels gaan escaleren.
Escaleren kun je leren.
In het geval van reaguursels praat je ook wel terecht over verdere escalatie.
@normanius | 03-01-20 | 13:05:
Escalatie is enkel een gevoel
Ik praat liever over incidenten.
Chinese zee kan ook nog een dingetje worden de komende tijd.
goede kans dat die rijstvreters daar nu doorzetten onder het motto "Trump heeft het te druk in het Midden Oosten".
@me163komet | 03-01-20 | 13:03: De US zit op een lijn met de Filipijnen, Japan, etc. Japan heeft vorige maand een eiland gekocht die geschikt wordt gemaakt als Amerikaanse basis. Vervolgens is het gedoe begonnen. China is al intimiderend bezig door civiele schepen (100 stuks) te laten rond varen vlakbij de Filipijnen.
atlantis 95, dat bedoel ik, en dat gaat een keer fout. irriteren gaat dan escaleren en voor je het weet heb je een complete oorlog. Die Chinezen speelden dag soortik schaakspelletjes al toen wij hier nig in berenvellen in de modder kropen. Het is maar te hopen dat de landen rond de chinese zee samen kunnen werken, want eenieder apart stellen ze niet veel voor.
@Atlantis-95 | 03-01-20 | 13:24: Amerika is al intimiderend bezig door op een net gekocht eiland een militaire basis te gaan beginnen......
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:01: Vraag eens even in Vietnam, Indonesië, Japan, Filipijnen of ze zo blij zijn met al die Chinezen daar? Zou je verbazen hoe erg ze tegenwoordig worden uitgekotst.
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:01: Dit is in reactie op intimiderende acties van China en het opbouwen van kunstmatig eiland in de Chinese Zee. Dit komt bovenop de claims van China (doe even Googlen op 'Nine-Dash Line') waar rondom liggende landen last van hebben. Internationaal gezien wil China ook niet doen aan arbitrage, dit omdat ze anders de 'Nine-Dash Line' niet kunnen vasthouden.
Die Chinezen zijn gevaarlijker dan je denkt.
@Atlantis-95 | 03-01-20 | 14:08:
Oh ja, dat. En wat heeft Amerika daar te zoeken?
@Is dit nog nieuws? | 03-01-20 | 14:53:
De belangen van bondgenoten als de Filippijnen en Japan te beschermen en daarnaast de landen van ASEAN morle steun te bieden. Vergis u niet, China is al decennia lang ondermijnend bezig in de omgeving. Niet voor niets dat in Thailand het aantal naturalisaties van Chinezen sterk is beperkt ( omdat je in Thailand alleen met een Thaise nationaliteit grond mag kopen/bezitten en een bedrijf opstarten, en aangezien China exporteert/onderneemt met staatsinvloeden en louter volgens instructies en met toestemming van de Partij is dat dus nodig voor China en Thailand heeft dat haarfijn door ). Vergis u niet, China is het grootste probleem van de 21e eeuw. Zou willen dat "wij" dat hier door zouden hebben. Islam is daarbij vergeleken slechts dom geschreeuw in de marge, daarbij vergeleken, wat met een paar gerichte aanvallen of intel/diplomatie wel te controleren is.
@Graaisnaaiert | 03-01-20 | 16:16:
-
Och ... ik zou China het Midden Oosten probleem gráág even zien oplossen. En misschien gaan wij dat binnenkort ook nog wel mee maken, als Turkije een te grote bék krijgt in de ' -stan' landen. Dan hebben wij over een halve eeuw geen last meer van islam. Wel van China, weliswaar, maar niet van islam.
REAGEER OOK