Weer meer, weer vaker, weer langer: FILE
Hier de kaart met plekken waar u vaak in de file staat ⬇
OVERAL! Vorig jaar gingen we er twintig procent op vooruit. Dit jaar gaan we er weer eens zeventien procent op vooruit. En volgend jaar gaan we er weer heel veel procent op vooruit. En het jaar erna gaan we er weer heel veel procent op vooruit. En het jaar daarna gaan we er weer heel veel procent op vooruit. En het jaar daarna gaan we er weer heel veel procent op vooruit. Je betaalt je helemaal scheel aan bpm, motorrijtuigenbelasting, opcenten en accijns op je peut, maar daar krijg je dan ook een sprookjesachtige Efteling-ervaring voor terug. Uren in de rij staan voor de Python. Het is dat de trein al helemaal geen zak aan is, dus het zal wel moeten, en bovendien wordt autorijden toch verboden (je laten chauffeuren door een zelfrijdende elektrische ruft is geen autorijden) dus geniet er maar gewoon van.
Move over A27: there's a new sheriff in town
Reaguursels
InloggenJa maar laten we vol inzetten op de A27 bij Amelisweerd. Het prestige project van Rijkswaterstaat B.V. wat bijna niemand wil en wat er toch gaat komen.
De A16 tussen Breda en Rotterdam is ook altijd een drama. Dan maar voor 6 uur 's ochtends de deur uit jongend jaar... Het is zo ontzettend veranderd vergeleken met pakweg 6 jaar geleden, en niet op een goede manier
Volgend*
Toen was het crisis, zat iedereen lekker werkeloos thuis. In mijn straat was toen ook overal parkeerplek. Zo zie je maar, crisis is goed voor het milieu. Dus misschien dat ze in Den Haag daarom zo slecht regeren, dan kan de boel straks mooi in elkaar tieren.
Met motorfiets nergens last van.
Wel waar: van regen...
En van die auto die plots zonder knipperlicht van baan wisselt. En daarna heb je o.a. last van je gebroken nek, tanden, arm en verbrijzelde heup.
NEDERLAND TRANSPORTLAND.
Lange rijen met vrachtwagens die rommel van Rotterdam naar Duitsland en verder rijden. Die brengen hier fijnstof in de lucht, veroorzaken files, verslijten het wegdek. Maar ze betalen geen loonbelasting, tanken nauwelijks en eten zelfs geen broodje. Het kost de maatschappij alleen maar geld en ergernis en slechts een enkeling (vriendje van Rutte) verdient er een paar euro aan.
Snel dat vignet voor vrachtwagens invoeren. Ritje Venlo->Rotterdam->Venlo mag dan 80 euro kosten. Dan hebben we er wat aan.
En u denkt dat die gestegen vervoerskosten niet doorberekend worden in uw frikadel speciaal of uw nieuwe fletskrien?
Géén extra asfalt is sowieso geen optie.
De verbreding van A27 Utrecht -Almere heeft in elk geval geholpen.
Filekruipen zal nooit leuk worden, heb ‘t vanmiddag weer gehad tussen Duitse grens en Arnhem.
Maar hé! Files zijn in zekere zin welvaart.
Utrecht-Noord Eemnes. Net te kort ook, nu file voor Huizen en Rijnsweerd bij beide versmallingen.
Tsja. Ik mag regelmatig forensen van het prachtige Fryslân naar Amersfoort, 120 km heen, 120 km terug. Dan sta je ‘s morgens het laatste stukje meestal in de file, en duurt de reis 15 minuten langer. Big deal. Dat is de prijs die ik graag betaal voor de combinatie van een leuke goedbetaalde baan in de ‘stad’, met de geneugten van riant wonen op het platteland. Wie er over jankt moet dichter bij z’n werk gaan wonen of op bouwvakkerstijden gaan rijden.
Een Autoverbot voor iedereen die groenlinks en D66 heeft gestemd.
Soms is het wel lekker als je gewoon in je eigen dorpje in the middle of nowhere werkt.
of lekker steun trekken
@Troumoetblijcken | 28-12-19 | 15:39:
En milieu activist worden als dagbestedings
Hoezo? Dan weet je dat jouw weg pas na de Randstad aan de beurt is
Gelukkig bestaat de route die ik rijd niet op de kaart, laat staan dat er file is. Keer een trekker op de weg, maar een beetje JD gaat tegen de 60 tegenwoordig.
Neem een voorbeeld aan de stratenmaker uit het oosten. Zorg dat je voor 6 uur voorbij Amersfoort bent en op de terugweg voor 14.14(geen typfout) aan de goeie kant van knooppunt Muiderberg zit. Geen centje pijn. Gewoon eerder opstaan, jankers.
Goeie tip, bedankt!
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 14:51:dat maakt voor jou niet uit ,jij werkt toch niet.
Anders kan jij niet 24/7 hier op GS zitten.
Voor mijn werk moet ik nog wel eens naar Amsterdam over de A4 vanuit Den Haag. Ik plan mijn afspraken altijd in om 11.00 en ik zorg dat ik uiterlijk om 15.00 weer in de auto richting Den Haag zit. Anders is het 60 km non-stop file rijden.
De snelweg van Amsterdam naar Den Haag is deels 2 baans. Welke debiel verzint dat? Je zou eigenlijk een mega ringweg in de Randstad moeten hebben van elke kant op 5 banen, zonder versmallingen.
Ja en dan zijn er geen files meer ... toch
Mensen die minder dan 15.000 euro belasting per jaar betalen niet meer op de autosnelwegen toelaten.
Of precies andersom. Want dan is het file probleem in 1 keer opgelost. Want meestal zijn die het die dit fileleed veroorzaken. Die eronder hebben meestal een fiets. Zo even gecorrigeerd naar realiteit!
@tweetybird | 28-12-19 | 14:57: wie zitten dan altijd in die poppenautootjes die maar met 96 km/u links blijven hangen?
@Troumoetblijcken | 28-12-19 | 15:12:
Dat zijn meestal die appende of bellende ondernemers die schijt aan de regels hebben. Behalve als iets ze niet uitkomt. Dan staan ze opeens op de regels of hun recht.
@tweetybird | 28-12-19 | 15:30: juist!
De nummers op de kaart zijn de nummers van de wegen.
De kaart geeft verder geen informatie.
Jawel, dat bijna het hele wegennet rood is en wel eens last van files. Alleen zou je dan nog de frequentie moeten weten en de oorzaak (bijvoorbeeld afgesloten rijbaan vanwege onderhoud). Dan zegt die iets meer.
Er is maar 1 conclusie mogelijk: dit land is al decennia lang overbevolkt met als gevolg verstopping in verkeer, overvolle treinen, te veel bebouwing, te weinig gezonde lucht. Grenzen dicht graag, geen asielzoeker of wat dan ook meer in Nederland erbij.
Jaar of 40 te laat, maar graag.
@Pluisbaard | 28-12-19 | 13:48:
Ja, zelfs Juliana destijds zag al dat het te vol werd.
En de kinderbijslag afschaffen wil ook helpen overbevolking tegen te gaan .
@iopeth | 28-12-19 | 16:26:
Vanaf het hoeveelste kind dan? Waar ligt de grens dan?
Dagelijks A2, het ergste stuk. Hopelijk binnenkort een slavenbestaan elders.
Als forens is het helemaal niet erg om in de file te staan, het went en de beloning is een mooi ruim huis in een "goed" deel van Nederland.
Weinig begrip kan ik opbrengen voor mensen die in de randstad wonen en dan nog uren per dag in de file staan van en naar hun armzalige woninkje.
Of als hipster na de studie in amsterdam blijven wonen in een appartementje van 4 ton met een herbouwwaarde van 77000 gulden, dan ben je echt een enorme loser om je kinderen dit aan te doen.
Maar alles went..... zelfs geestelijke armoede.
Typte het ui vanaf zijn stoffige zolderkamer.
Ik sta nooit in de file.
Heb daar helemaal geen tijd voor!
Bluf!
Tis altijd De Ander die in de file staat, in mijn beleving.
Hoor je dan weleens, uit je omgeving.
Enige waar ik voor stilsta op de weg, is voor een stoplicht, of als ik de vouwfiets parkeer voor supermarkt, tuinderij of slijterij.
Of als er een onoplettend lief dierbeest (hond, vogel, loensende kat) voor mijn rijwiel passeert.
-
Offtopic/Moeten wij ons geestelijk, lichamelijk en inhoudelijk nog voorbereiden op een muzikale vagina-top50 versie 2.0 eigenlijk, voor het eind v/h jaar?
Verbieden...! Net als vuurwerk... Sommige mensen krijgen het benauwd van al dat verkeer, ik persoonlijk krijg de kriebels van file... Oplossing; verbieden, verbieden, verbieden godverdomme...!
De meeste automobilisten veranderen zodra ze op de weg zitten in absolute tokkies. Ikke, ikke, ikke en de rest ziet maar of ie heelhuids thuis komt. Asociaal rijgedrag is het voornaamste probleem.
Nope. Denk hoofdprobleem. Klein land. Te veel bewoners en te veel auto's en wegen die zoveel verkeer niet aankunnen. En daarbij dit bijkomende probleem nog!!En hoppa 10 km file.
Zit wel een kern van waarheid in.
Sinds ik de AMG heb verruild voor een burgertruttenmobiel zit ik weer zonder stress en relaxed in de auto.
Waar ik voorheen altijd opgefokt vooraan wilde rijden en mij ergerde aan mensen die gaten lieten vallen stoor ik mij nu nergens meer aan.
Ben benieuwd of Zandvoort volgend jaar in top 10 staat!
Denkend aan Holland zie ik eeuwige files traag over eindeloos asfalt gaan...
Misschien is het een idee, wanneer de forenzen op de fiets naar het werk gaan, om dan die mensen ook €0,20 per gefietste kilometer te geven, heel veel mensen wonen binnen fietsafstand van het werk, lost gelijk veel fileleed op en ziekte verzuim daalt.
Je kunt zo heel veel geld bij elkaar fietsen, win win win situatie.
Je kan gewoon 19 cent per km vergoeden als werkgever voor mensen die met de fiets komen hoor.
Ik krijg idd 20 cent per kilometer fietsvergoeding en gezien mijn ww afstand tikt dat aardig aan. Moest hier wel een elektrieke fiets voor kopen want iedere dag bezweet op mijn werk aankomen vind ik niks. Maar die investering heb ik snel genoeg terugverdiend ook omdat we terug konden van twee auto’s naar een.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:59: eh... ook als de afstand minder dan 10 km is, ik woonde toen iets minder dan 10 km van mijn werk, kreeg dus niks, wel een aantal jaren geled e n was dat.
@jan6894 | 28-12-19 | 13:04:
Yep maar de keuze ligt bij de werkgever.
@jan6894 | 28-12-19 | 13:04:
Dan moet u ook omfietsen!!
Er is jaren gewerkt aan het verbreden van snelwegen (A4, A12, A2), maar dan worden er toch weer flessenhalzen aangelegd. Dat kan ik niet begrijpen. Zo kweek je files.
Verbreed het hele traject als je gaat verbreden. De A20 Gouda-Rotterdam had direct 3-baans moeten worden b.v. Nu hoopt het verkeer zich bij Gouda steeds weer op, terwijl er verderop wel 3 banen komen.
De A12 heeft aan de linkerkant voldoende ruimte voor een extra baan. Doe die eens open. Verbreed de A15 eindelijk eens. Verbreed de A27 en doe een extra brug bij Gorinchem. Wij betalen er toch voor.
Los je de file op één plek op, dan staat het even verderop weer stil.
Dweilen met de kraan open.
Leerde ik al in 1994 op de universiteit.
@Analia von Solmsch | 28-12-19 | 13:20:
Hoeft niet. De A2 naar Amsterdam liep lange tijd heel goed. De A4 had geen problemen hoeven hebben maar ze zijn er gaan versmallen.
Er is geen alternatief als het verkeer blijft toenemen, dan verbreden.
Voor de crisis zijn er veel snelwegen verbreed en dat werkte lange tijd goed. Maar nu slibt alles weer dicht. Verbreden dus. Want de files zijn geen goed alternatief voor het geld dat we moeten betalen.
In Gouda is het anders erg gezellig!
@Frau Merkel | 28-12-19 | 14:20:
Bij Gouda is een prachtige parallelbaan aangelegd naar de A20 en de A12.
Maar geen enkel bord dat de automobilist wijst op die mogelijkheid!
Bovendien moet je op A20 weer invoegen en juist daar had er een derde baan moeten liggen, zodat er van invoegen geen sprake is.
Ik kan zulke beslissingen niet begrijpen.
En leg eindelijk die A3 eens aan.
Ik had zo eens gedacht. Ik zit met mijn salaris te laag om zo'n auto van de zaak te hebben. Zo eentje die groot moet zijn voor die ene vakantie per jaar.
Stel nu eens dat de lease auto wordt afgeschaft, en iedereen maar zijn of haar reiskosten krijgt. Moet je een auto van de baas, dan met tachograaf en twee stoelen.
Wat denk je dat er gebeurt?
De VVD is de partij van de leaserijder dus dat gaat niet gebeuren.
Niks bijzonders, want je "krijgt" geen auto van de zaak, die betaal je gewoon, met werk. Dus dan krijg je die 1000 euro of wat het tegenwoordig ook is, gewoon maandelijks, en koop of lease je zelf je auto.
Ik als leaserijder vind dit een slecht plan. Een leasewagen is een secundaire arbeidsvoorwaarden, een andere vorm van loon. De waarde van de auto wordt dus ook (deels) bij je loon opgeteld, waardoor je dus meer loonbelasting betaald, de befaamde bijtelling. Voor dit geld kun je echter nooit zelf een auto kopen, rijden en onderhouden. Het is dus voor veel mensen een zeer goede arbeidsvoorwaarde, en die kun je gelukkig niet zomaar afpakken.
Voor die ene vakantie per jaar huur je een auto. Voor de rest neem je het kleinste koekblik dat je kunt vinden en je het liefst met subsidie kunt rijden. Netto is dat goedkoper.
Ach, leasebak-jaloezie, zo sneu. Heeft niets met je salaris te maken, maar of je dusdanig veel (zakelijke) kilometers moet rijden dat het voor je werkgever voordeliger wordt om je een leaseauto toe te kennen dan om kilometervergoeding te betalen. Dat omslagpunt ligt meestal bij 20.000 km. Zorg dus voor een baan met veel kilometers, dan komt die leasebak vanzelf. En blijf van de mijne af !
Ik fiets sinds 4 jaar elke dag naar mijn werk. Ik heb de mogelijkheid gezocht en gevonden om op minder dan 5km van mijn huis te gaan werken.
Ik rijd 25000 km minder jaarlijks en dat is met name een geweldige tijdsbesparing. Die tijd gebruik ik om mijn milieubelasting wel in balans te houden
Geen geldbesparing, want ik geef het nu aan andere dingen uit en het milieu compenseer ik door meer uren bij een haardvuur in de winter en bbq in de zomer.
Wil je nu een lintje?
Wat ben je toch een goed mens!
Nee hoor Nederland is nog lang niet vol, plaats genoeg...
Lang leve de immigratie.....
Zelfrijdend in de file, daar zou ik dan weer prima mee kunnen leven.
Zelfrijdend gaat ook een hoop files schelen. Geen oma's meer die met 50 invoegen op de snelweg, geen audi leasetokkies die constant remmend op de achterbumper van hun voorganger zitten. Lijkt me heerlijk.
@Harry Turtle | 28-12-19 | 12:50: Volvo en Seat zijn de nieuwe Audi rijders.
Ik ben zo blij dat ik de files slechts schamp. Ik rij tegen de stroom in. Ik zie die arme mensen op de A16 tussen Breda en Dordrecht staan.
Iedereen hier begrijpt de milieu problemen. Wij weten dat die echt zijn, maar we weten ook dat we er morgen niet aan dood gaan. Maar potverdrie, trap die open deuren in met wegenbouw. Knooppunten die in de jaren 80 van de vorige eeuw al vol stonden. Bruggen die van vier naar twee rijbanen gaan. Of wat dacht je van een gelijkvoers rijksweg knooppunt met Stoplichten.(Hooipolder).
Geen nood, zodra de repo market ellende echt losbarst kan je snel weer heerlijk rustig naar je werk tuffen. Als je zo gelukkig bent dat je nog een baan hebt.
Beste reaguurders, ik vind al uw oplossingen prachtig en sta er helemaal achter. Maar wilt u alstublieft ophouden met Nederland de 'BV Nederland' te noemen? Nederland is geen BV en zal het nooit worden, het is een onzinterm, bedacht door werkgeversorganisaties en kartelpartijen. Doe er s.v.p. niet aan mee.
Klopt, het is dan ook een NV met Brussel als grootaandeelhouder.
"Nederland is geen land, hooguit een onderneming"
tpo.nl/2019/03/29/de-nieuwe-michel-ho...
Zo waar dit. Kom gister aanracen na uren op Duitse wegen en ja hoor, pal over de grens gelijk stil staan. File. Uur vertraging. Niet normaal meer.
In D sta ik ook vaak genoeg in de file. Baustellen.
Vooral voor het beroepsvervoer is dit behoorlijk waardeloos. De chauffeur is langer onderweg en kan minder klanten bereiken. Het kost veel geld.
Omdat die Duitsers naar Roermond wilden.
Dat beroepsvervoer is deel van het probleem door maar in te halen waar het niet is toegestaan.
Autonieuws: In Frankrijk wordt in 2020 voor stink-SUVs en -vrachtwagens een extra CO2 belasting van 20.000 Euro (was 12.500 Euro) ingevoerd. www.bloomberg.com/news/articles/2019-....
Dat is 7.500 extra, niet 20.000
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:41: Rekenen is moeilijk.
De vrachtwagen kosten worden uiteindelijk betaald door het plebs, de grote merken komen volgend jaar met allemaal enorme elektrische subsidie sloepen, betaald door het plebs.
Belasting van het plebs verdelen onder de rijken is ooit in Frankrijk beslecht met de guillotine, mooi era.
Maar wat hebben ze daar standaard voor BPM?
BV NL is pappen nathouden en melken ad finitum.
herstel intensieve menshouderij NL is pappen, nat houden en melken. Met vriendelijke groeten, de bestuurselite.
Goh, zou overbevolking misschien toch een ding zijn? Ik lees diverse zogenaamde oplossingen van reaguurders waarbij hun persoonlijke situatie blijkbaar dé oplossing is voor het geboden probleem.
Welnu, die oplossing komt er niet omdat deze overheid je het peperdure OV in wil dwingen - zelfs al rijdt deze niet. Waar ik woon, is er amper OV en ik ben echt niet van plan weer in een volksbuurt in Dordrecht te gaan zitten om het privilege te hebben naar mijn werk te lopen, onder het genot om steevast in de buurt van het Leger Des Heils figuren tegen het lijf te lopen die het leuk vinden de weg te versperren. Newsflash: ik loop er gewoon door.
Dit kabinet laat bewust de files uit de klauwen lopen zodat ze een excuus hebben voor belastingmaatregelen en repressie - ja, dan wel. De 100 kilometer per uur maatregel zal ook voor meer files zorgen, want het verkeer klontert dan samen. Je ziet het altijd op het traject Rotterdam-Den Haag-Leiden-Amsterdam. Ook richting Utrecht stroopt het vast door het camera-graai systeem dat zogenaamd de verkeersveiligheid ten goede komt.
Denk maar aan alle andere issues die dit land heeft, van criminaliteit tot zorg tot drugsproblematiek. Het kabinet is niet thuis, er hangt een bordje 'niet storen'. Verwacht u nu werkelijk dat dat stelletje lulhannesen met een werkbare oplossing gaat komen voor een probleem die ze zelf jaren hebben verwaarloosd?
Als gij van de Groene neoliberalen slechts overal stapvoets mag rijden dan hoeft gij geen ingenieur te zijn om aan te voelen dat er files ontstaan.
Amen!
amen en uit.
Flauwekul en uit.
Geef het een paar jaar en dan hebben we een aparte rijstrook voor elektrische auto's.
Zoef, met 130 langs de file lol
Ja dan krijg je wel remschijf fijnstof belasting. BV nederland geeft hun goudmijn echt niet weg. VVD zit al te denken aan gereden km belasting. Want zien de bui al hangen. Geen inkomsten van diesel ,benzine en gas meer. Als die electrieke machine ingeburgerd is ga je een jackpot aan wegenbelasting betalen ,een jackpot aan gereden kilometers en fijnstof belasting. Geloof mij maar. Ook electiek rijden gaat u hetzelfde kosten als rijden op diesel!!!En mischien zelfs meer!!Zie klimaatgekte!
Een aparte rijstrook voor vrachtverkeer icm inhaalverbod voor deze zou een betere oplossing zijn.
@matatwork | 28-12-19 | 12:41: Zal alleen gebeuren als er geld mee binnen geharkt kan worden.
Geef het een jaar en dan heeft de overheid een aparte kobalt-heffing voor elektrische auto's. Zoef, aanslag met 130% omhoog.
Volgens mij lacht geen hond hardop als hij lol tikt.
Enige waar elektrische auto goed voor zijn is om onnodig grote hoeveelheid aan massa mee te slepen, namelijk Lood.
Het verhaal wordt anders wanneer er elektrische auto's rijden op kernenergie, bijvoorbeeld op uranium. Dan heeft gij aan een paar gram genoeg om jaren vooruit te kunnen, met caravan.
@ProAsfalt | 28-12-19 | 13:39:
Denk je nou echt dat er loodaccu’s in zitten?
Onthoud maar. Als ze echt wat aan files hadden willen doen. Hadden ze ingezet op openbaar vervoer. En dat in heel nederland gratis of voor een zeer goedkope prijs zodat het aantrekkelijker is met het OV. Maar dat kost de BV nederland veul geld. De auto is namelijk een goudmijn. Ze willen helemaal niet echt van files af. Anders was dit allang gedaan. Samen met andere oplossingen. Zoals een aparte rijstrook voor enkel vrachtvervoer.Wat ook al veel onnodige files zou oplossen!!
Kortom, wat we nodig hebben is fileschaamte.
Als iedereen gewoon rechts blijft rijden, heb ik nergens last van en hoeft niemand zich te schamen.
Mensen die binnen een straal van 10km wonen van hun werk moeten lekker gaan fietsen. Luie vetzakken.
Bij ‘moeten’ haakte ik af...
Moeten?! Je moet blijven ademen en je moet belasting betalen.
Voor de rest moet je niks. (maar ik sta open voor andere mooie 'moetjes'!)
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-19 | 12:48: wat zijn we toch prachtig libertijns met z'n allen. Even denken of we nog iets echt moeten.. Ik kom niet verder dan geel saai, eten en drinken :(
Ik bedoelde moeten in mijn eerste zin overigens meer spreekwoordelijk. Zo van, mensen moeten niet zo zeuren.
Blij dat ik zo goed als nooit in de file sta...
Gefeliciteerd.
Een goede keuze gemaakt.
Kost een paar centen in Uw geval, naar ik heb begrepen, maar dan heb je ook wat.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:25:
Kost mij allemaal veels teveel geld maarja. Anyway. Waarom heb je een zwitsal? N daarnaast. Het allerbeste voor je ook in 2020 he!
@overVecht | 28-12-19 | 12:31:
In Uw geval was het een keuze voor Uw kinderen als ik me het goed herinner.
Ook het beste gewenst voor het nieuwe jaar.
Ik heb er zin in.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:41:
Dat heb je inderdaad helemaal goed onthouden. Ik heb ook wel zin in 2020. Staan een hoop mooie dingen te wachten.
@overVecht | 28-12-19 | 13:00:
U hoopt op een kabinets val. Ja dat zou positief kunnen zijn.
De oplossing ligt in de techniek. Als ze nou eens een overdekte fiets met verwarming uitvinden dan ben ik om.
Volgens mij bestaat zoiets al. Heb er namelijk eens 1 gezien.
@tweetybird | 28-12-19 | 12:26: noemen ze regenjas,bestaat al jaren.
@Roger-Rabbit | 28-12-19 | 12:41:
Yep en hard genoeg fietsen en je gaat nog zweten ook. Maar heb echt zo'n fiets gezien. Met dakje. Je hebt er trouwens ook scooters van!!
Luistertip: de filemeldingen vrijdagmiddag vanaf 16.00 op radio 10FM zijn vaak hilarisch.
Fritz Stau!
@Henk P | 28-12-19 | 12:20:
Inderdaad. Al een tijdje niet meer gehoord. Ben fan van opa uit het bejaardentehuis.
Ben dicht bij mijn werk gaan wonen, zodat ik op de fiets kan. 20 km in totaal heen en weer is een prima afstand. Qua tijd zou ik met de auto een kwartiertje eerder zijn, maar het fietsen scheelt weer een abonnement sportschool. Alleen bij extreem weer pak ik weleens de bus of de auto, maar dat komt nauwelijks voor.
Wat dan wel weer frappant is, dat het gros van mijn collega's dichter bij woont en standaard de auto pakt. Chronische luiheid is behalve de overbevolking dan ook het andere probleem.
Kijk dat is denken in oplossingen daar hou ik van.
@zeertegendradig | 28-12-19 | 12:20:
Je moet een auto nu eenmaal niet laten stil staan, is slecht voor de rubbertjes.
Met de auto naar het werk 23 stoplichten,na 2 dagen was ik het zat.
toen maar weer met de fiets,vooral zomers heerlijk.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:23:
Sterker nog. Wettelijk gezien mag het niet eens. Kijk de gemeenteregels er maar op na. Boa's die kijken of er onder je auto onkruid groeit om je te beboeten.Omdat de auto op 1 plek te lang geparkeert staat. Echt waar. Zo maf is het hier!!
@tweetybird | 28-12-19 | 12:28:
Echt waar? Ik heb mijn auto wel eens een half jaar op dezelfde plek laten staan. Gewoon, omdat een band lek was. Gingen er ook mensen bellen met de politie. Zó flauw. Maar die deden verder niks, want de auto stond niet geregistreerd als gestolen.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:36: Hier hetzelfde gehad. Derde auto stond er een beetje bij, buurman informeerde eens twijfelend of de auto het nog wel deed? Toen er weer een APK aankwam (en er een hoop kleine kwaaltjes werden geconstateerd, allen doordat het ding te weinig reed) besloten die maar aan een kenner door te geven.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:36:
Die maatregel is genomen toendertijd om auto's die te koop staan op de openbare weg het moeilijker te maken . U kunt werkelijk beboet worden als u u auto langer als 3 weken op 1 plaats laat staan. Vele weten dat niet. Maar het is zelfs op het programma handhavers langsgekomen waar een auto zelfs daarom weggesleept werd.
@tweetybird | 28-12-19 | 12:58: Nuance: enkel als er een APV is waarin een specifieke periode wordt genoemd. Bijvoorbeeld in deze wijk is het geen enkel probleem, mits de auto APK gekeurd is en er wegenbelasting betaald is, blijft'ie staan waar die staat. Bijvoorbeeld mijn auto, die heeft bijna 9 maanden op 1 plek gestaan, tot ik besloot dat dat ook best belachelijk was en deze wagen doorverkocht heb.
@tweetybird | 28-12-19 | 12:58:
Aha! Dan zal het via een APV gaan inderdaad.
Naast mijn keurige wijk ligt een Tokkie-wijk, daar is ook een stuk weg waar altijd auto's werden doorverkocht. Jarenlang. Die auto's staan er nu plotseling ook niet meer.
Heel goed.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-19 | 13:15:
Ik denk dat het er gemeente verschilt. Is namelijk een wet voor gemeentes die ze mogen handhaven als het nodig is. Weet bijvoorbeeld dat het voor Den haag en rotterdam en Amsterdam geldt.In een dorp zullen ze er minder moeiijk over doen. Daar hebben ze volgens mij ook weinig boa's. Wordt namelijk vaak door boa's gehandhaaft bij gemeentes.
@tweetybird | 28-12-19 | 13:44:
Mijn gemeente plakt er als je er echt lamg staat een stikker op met de waarschuwing dat ie binnen 2 weken wordt afgesleept.
Verzet je hem of je belt met goede reden niks aan de hand.
Dat krijg je als iedereen per se op dezelfde plek moet wonen en werken, en je je land over laat lopen met (en door) mensen. Kun je wel blijven hameren op het gebruik van OV, maar als je daar zoals ik aan gebonden bent weet je dat dat al overvol zit, zeker op de gewone werk- en spitstijden.
Je kunt proberen bedrijven over te halen om verschillende diensten te draaien die een paar uur uit elkaar liggen, maar ja, dan zien moeder, vader en de kinders elkaar nog minder. Moet moeder 8 uur werken vanaf 8:00 tot 16:00 en vader van 9:00 tot 17:00, en de kindertjes intussen eventueel geparkeerd op de buitenschoolse kiss-and-cry,
Aanleggen van spitstroken waar je een aantal vignetten voor verkoopt per voertuig per opbod dat "garandeert" dat je daar altijd door kunt rijden doordat er nooit teveel weggebruikers op rijden zou ook helpen. Dan hebben bussen en carpoolers een kostenvoordeel omdat ze de prijs van het vignet kunnen spreiden over meerdere passagiers. Plus dat wat rijke stinkerds of mensen met genereuze werkgever gewoon door kunnen rijden. De opbrengst kun je gebruiken om te investeren in wegennet, extra spitstolstroken en OV. Denk dat veel automobilisten minder bezwaar zouden hebben tegen subsidie voor OV, ook al gebruiken ze het niet zelf, als daar tenminste tegenover staat dat je zelf door kunt rijden. Zolang het maar geen autootje pesten wordt of eigen autobezit reduceren tot luxe voor de rijken.
Eindeloos rijstroken en parkeergarages op strategische locaties bijbouwen is natuurlijk ook een optie, sterker, noodzaak, als je iets aan het probleem wilt doen. Maar als de bevolking blijft groeien, of zelfs gelijk blijft en men per se met zijn allen op de Dam en in de Randstad wil zitten, vult die capaciteit zich vanzelf weer op. Je verdubbelt het aantal treinen en bussen, halveert de files door verdubbeling van de wegen, en het menselijk kuddedier denkt: lekker, ik kan toch in de Randstad gaan werken, mijn bedrijf vestigen of wonen, want de reistijd is gezakt tot een acceptabel niveau... Zodat meer mensen daar gebruik van maken, en het gat zich vanzelf weer opvult. Alsof je een onaangenaam knellende broek hebt en i.p.v. op dieet te gaan steeds een ruimere koopt en door blijft vreten tot je ook daar uitbarst...
Blijft over de optie om in de stad te gaan wonen waar je werkt of vice versa op loop- of fietsafstand (denk overvolle fietsenrekken), maar als alle bedrijven zich bij voorkeur blijven vestigen op A-locaties, kun je dan in theorie heel Nederland in één grote torenflat gaan stapelen in legbatterijen en kooiwoningen, met overvolle liften en trappenhuizen...
Ik heb veel 12:00 tot 21:30 shifts. maar dat verkloot je leven. je hele biologische klok gaat er aan. De ochtenden zit je naar de klok te staren. Je moet vechten tegen te laat gaan slapen.
Ik ga tegenwoordig elke dag met mijn caravan naar mijn werk. Sta je dan stil, dan stap je in en neem je een kop koffie, dat voelt net als vakantie.
Ik heb zelfs wifi in mijn caravan. Dan kom ik om 16:00 pas aan op kantoor, maar dan heb ik al lekker in de caravan kunnen werken. Kan ik meteen weer terug naar huis.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:20:
lol, heb jij ook zo'n ouderwetse baas die je niet gewoon de hele dag in je caravan in je eigen tuin laat werken? Om een of andere reden moet dat in de file.
@skoftig | 28-12-19 | 12:23:
Ja, ik heb ook zo'n ouderwetse manager inderdaad. We moeten zichtbaar zijn op werk, al is het maar 10 minuten en voer je geen bal uit verder. Hij geeft daarin zelf het goede voorbeeld.
Waar de logica eindigt, begint de Nederlandse overheid.
Met dit resultaat. Dat belooft wat voor de langere termijn.
Meer files is inherent aan meer mensen op dezelfde lap grond.
Idem voor het feit dat "we" in Nederland meer vlees zijn gaan eten. En er meer aanrijdingen zijn. En drukker op de kinderafdelingen in ziekenhuizen. Het is niet zo moeilijk.
Als we allemaal elektrisch rijden hebben we dit gezeik niet.
Volgens mij denken ze dat al met 100 rijden!!
Precies, en dat kost ook nog eens geen energie.
En geen CO² meer..... Gewoon helemaal niks meer!
Dat was toch sarcastisch bedoeld?
@Mr.Crowley | 28-12-19 | 12:18:
Nou mijn reaguursel op Kaas niet hoor. Het is een schande dat ze er nu pas achter komen dat die elektriciteit voor niks uit het stopcontact komt. DUs ipv energie te verspillen met benzine kun je gewoon gratis je auto opladen!
@skoftig | 28-12-19 | 12:21:
Maar daarmee verander je niets aan het mobiliteitsprobleem.
Hooguit dat als je stilstaat ook geen electriciteit verbruikt.
@skoftig | 28-12-19 | 12:21: Waar kan dat?
@Mr.Crowley | 28-12-19 | 12:18:
Heb je ooit een electrische auto zien rijden met een grote rookwalm erachter? Die auto's stoten echt 0 gr CO² uit. Hoeveel beter kan je het hebben?
@Drunken_Pumpkins | 28-12-19 | 12:25:
Het maakt me geen donder uit of we electrisch rijden of op benzine. Het moet rijden!
*Hoekje opzoeken doet om zachtjes te gaan huilen*
@Drunken_Pumpkins | 28-12-19 | 12:25: Die uitlaat zit ook niet op de auto. Maar kilometers verder . Dat noemen ze de electriek makers centrale.Zeg maar de uitstoot op afstand. Dat is het enige verschil. Maar u heeft gelijk. In de buurten wordt de lucht schoner. Maar in nederland niet!! Behalve als het waait..!
@tweetybird | 28-12-19 | 12:38:
Oh? Echt? Ik dacht..... Gretha zei toch.... Oh neeee..... Het zal toch niet....
Volgens sommige politieke partijen is Nederland nog niet vol genoeg ...
Neu, die files zullen wel minder worden denk ik. Er komen steeds meer (werkende) daklozen bij. Die hebben geen auto. Er komen steeds meer mensen bij in Nederland die helemaal niet naar hun werk gaan. De volgende crisis komt eraan, dus worden er weer mensen ontslagen. Door de biobrandstof komt er meer fijnstof in de lucht en daar overlijden meer mensen aan. Me dunkt, dat scheelt weer auto's. Beetje optimistisch blijven mensen!
Ik heb gekozen voor een vrijstaand huis met lapje grond in Friesland en rij iedere dag over de A6 naar mijn werk in Flevoland. Nooit last van files, geen stoplichten. Met zijn allen opgehokt zitten in de Randstad op kaveltjes van 100 vierkante meter is ook een keuze.
Dat dacht men van Almere ook.
Heel benieuwd naar de achterliggende visie. Of is de oplossing meer asfalt, hogere belastingen, accijnzen, boetes etc?
Of krijgen we ooit nog eens een visionair die een moderne autonome vorm van autodelen aanmoedigt en taxi’s en andere vormen van OV betaalbaar en snel maakt.
Auto delen?
Allemaal op hetzelfde tijdstip dat ding nodig.
En kijk eens hoe mensen omgaan met de spullen van een ander.
Auto delen. Pffft.
@Is dit nog nieuws? | 28-12-19 | 12:08: Inderdaad, we hebben al genoeg communisme door onze strot de laatste tijd.
De oplossing was er gedeeltelijk. Maar er is nooit echt op ingezet. Namelijk thuiswerken en zo. Werd toen groots ingebracht. Maar dat was het wel zo'n beetje.Waren best meer ideeen. Alleen er was en is 1 nadeel aan. Het brengt minder centen in het laatje van bv nederland. En dat is best een flink euvel. Rijdend nederland is namelijk een goudmijn.U auto rijdt tenslotte nog steeds niet op goedkoper water.Maar op zwaar belastte benzine ,diesel of gas. De inkomsten voor bv nederland!!
Visie? Dit kabinet?
Nog niet zo lang geleden stond mobiliteit hoog in het vaandel van de overheid.
En autorijden wordt duurder.
www.rtlz.nl/life/personal-finance/art...
Je zou denken dat de regering al genoeg graait, maar nee: het kan altijd nog schofteriger.
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:02:
Je gaat dus meer betalen om langer stil te staan.
Ik betaal €220 wegenbelasting voor mijn diesel. In Nederland zou ik €375 per 3 maanden betalen., Oh ja, ik vergat nog even te vertellen dat mijn €220 per jaar is, en niet per 3 maanden. Scheelt maar zo'n €1280 per jaar. En dan heb ik het nog niet eens over de €6000 BPM die je in Nederland zou moeten bijbetalen bij aanschaf van een nieuw exemplaar.
@Drunken_Pumpkins | 28-12-19 | 12:09: Hebben ze verharde wegen daar bij jou?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:14:
De snelwegen hier zijn stukken beter dan in Nederland. De provinciale wegen zijn ook een stuk beter. Nederland is echt niet de maatstaf hoor!
Bij die snelwegen staat dan vast zo'n groot bord: Aangelegd met steun van de EU. Wat gewoon betekent dat ze door de Nederlandse belastingbetaler zijn gefinancierd. Maar een fatsoenlijk dankjewel kan er niet af.
@Drunken_Pumpkins | 28-12-19 | 12:18: Betere wegen dan in Nederland? Welke land is dat....
@witwas | 28-12-19 | 12:24:
Nou nee..... Niet 1. En ze maken hier ook nog eens hun eigen auto's. Hoeveel van de auto's die op de Nederlandse wegen rijden, worden ook in Nederland ontworpen en gefabriceerd?
@Drunken_Pumpkins | 28-12-19 | 12:29: Japan!
Maar ook al loopt alles hopeloos vast, wij blijven in ons eentje in ons autootje zitten, we zijn tònniegèhèk!
Openbaar vervoer als alternatief is (voor mij) een lachertje.
U wil dagelijks een roedel wildvreemden in uw auto?
@normanius | 28-12-19 | 12:08: Nee, hij vindt dat u wildvreemden in uw auto moet laten. Hij niet.
@Datsun_Cherry | 28-12-19 | 12:12:
Ik heb geen auto, doe alles met de fiets en OV. Alleen als het echt moet rijd ik met iemand mee. En dan kijk ik om mij heen en dan zie ik al die lege stoelen in al dat blik...
Veel mensen zouden makkelijk op een elektrische fiets naar hun werk kunnen. In Leiden heeft het LUMC bv. werknemers die in een straal van 10 km wonen al verboden om te parkeren in de parkeergarage. Verder staan er in Leiden op heel veel plekken files waar ze met een simpele fiets+voetgangerstunnel niet zouden staan. Leg die op cruciale plekken aan een je kunt heel veel stoplichten weghalen en files laten verdwijnen. Maar nee de Gemeente Leiden gaat in plaats daarvan werkelijk een vermogen spenderen aan blauwe papiercontainers die helemaal niemand wil want men zelf het oud papier wel naar de oud-papier-container. Je bent dus verplicht die blauwe papiercontainer te nemen en dan komen ze 'm in april 2020 weer ophalen omdat je 'm echt niet wilt en wat gebeurt er dan mee? Doodzonde van al dat belastinggeld.
Zelf heb ik een Honda MSX 125 die 1:55 rijdt en een Renault Twizy voor naar werk. De Renault Twizy mag ik gratis opladen op mijn werk en met de Honda MSX 125 rij ik voor minder dan 1 liter benzine (47 km) op en neer naar mijn werk. Met de auto zou me dat elke maand een vermogen kosten aan benzine en wegenbelasting want de wegenbelasting van mijn Honda MSX 125 is 31,- euro per kwartaal en voor de Renault Twizy betaal ik geen wegenbelasting dus tel uit je winst.
men BRENGT zelf
Voor de Renault betaalt u {NOG} geen laadkosten en wegenbelasting. Kwestie van tijd.
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:04: Voorlopig nog lang niet en de Renault Twizy laadt lekker snel aan een gewoon stopcontact dus. Oh en weegt nog geen 500 kilo dus.....
@Roadsurfer | 28-12-19 | 12:07: Ja, en je rijdt er toch al snel 50 - 80 km mee zie ik. Nou nou... Maar goed: elektra gaat duur worden, want u kent de overheid en de grote bedrijfsgraaiers.
Meneer, ik woon 40 kilometer van mijn werk en ik ben niet van plan een electrische fiets te gaan rijden omdat u vindt dat dat moet. Uw persoonlijke situatie als mal gebruiken om de rest van de samenleving uw levenswijze op te leggen, is geen oplossing en wel erg Groenlinks.
En dat gratis opladen is maar relatief, er is altijd iemand die voor de rekening opdraait. U bent feitelijk geen haar beter dan de Tesla of Metsubsidie Ausländer rijder die op kosten van zijn medeburgers auto rijdt.
Verder valt het me op in uw betoog dat u dus niet een fiets gebruikt, maar dat wel van anderen verlangt.
Mag je een Twizzy dan wel ergens parkeren?
Als we nu met nog wat meer mensen in de bijstand gaan zitten kunnen we het wegennet ontlasten.
6 Juni 2020, bereik ik de officiele pensioengerechtigde leeftijd. Laat ik nou een heleboel verlof hebben opgebouwd! 20 December j.l. m'n laatste rit gereden!
Zal aan jullie denken Guurders, wanneer ik me 's morgens nog ff omdraai! Kusje!
Ok Boomer.
En nu gaat Loesje allemaal ongezonde dingen doen.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 11:58:
Boomer? Da's toch een hondennaam? Populair geworden door een film, als ik me niet vergis?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:01:
Zoals?
@LoesjeP | 28-12-19 | 12:02: Veel te laat naar bed gaan.
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 11:58: ok lullo
@LoesjeP | 28-12-19 | 12:01:
Nee, dat was Lassie.
Maar als ik u zo noem, word ik mogelijk beschuldigd van seksisme.
@LoesjeP | 28-12-19 | 12:01: Geen zorg, Sjaak is blijkbaar een zuur mens. De mythe van de profiterende boomer is laatst door het CPB al doorgeprikt. Ik gun u het prettige pensioen van harte!
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 11:58:
Afgunst?
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:07:
Sterker nog, sinds het "OK boomer" voornamelijk wordt gebezigd door latte-drinkende knotjes en ander klimaatgespuis wordt deze bevolkingsgroep populairder, bij mij tenminste wel.
Gefeliciflapstaart LoesjeP.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:03:
LOL!
@Berbaar | 28-12-19 | 12:19:
Dank, Berbaar!
@Kapitein Sjaak Mus | 28-12-19 | 12:07:
"Lassie", betekent toch meisje in, voornamelijk, Schotland?
Hedenmorgen bleek, dat alle meisjes attributen zich nog gewoon op de
juiste plaatsen bevonden. Hoewel sommigen daarvan richting Zuiden zijn vertrokken. Misschien krijg ik ooit nog wel een kaartje. Dus wanneer U de behoefte voelt mij Lassie te noemen, zal ik U dat niet euvel duiden!
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:07:
Dank, maar ik denk dat Sjaak het goed bedoelde hoor.
Heb tijdens de laatste 35 jaar met voornamelijk kerels werken, een redelijk dikke huid gekregen. Die ik trouwens erg ga missen, inclusief de gore bakken en practical jokes!
OK Loesje, wij zullen aan jou denken, als je je binnen 15 jaar voor de allerlaatste keer omdraait. Wij gaan nog even door.
@LoesjeP | 28-12-19 | 12:33: Als je een gore bak wil horen dan ben je bij ons aan het goede adres.
Zo dan! Geniet er van, LoesjeP, hopelijk de zaakjes een beetje voor elkaar en alleen nog maar buiten de spits de weg op voor de boodschappies en af en toe vakantie!
@John McClane | 28-12-19 | 12:49:
Bent U nou een opti of een pessimist?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:52:
Inderdaad, is een hele geruststelling.
@EEnzame SchizofrEEN | 28-12-19 | 12:56:
* knipogen doet*
@skoftig | 28-12-19 | 12:14:
Glimlach!
Er is duidelijk nog geen rijschaamte .
Nederland is top. Je betaalt je scheel aan wegenbelasting, je betaalt je scheel aan brandstof. En de files worden alleen maar langer en langer. Gelukkig hebben de VVD en D66 de oplossing hiervoor, dat is wel gebleken de laatste tijd.... Gewoon de prijzen verhogen, maar geen oplossing of verbetering daar tegenover zetten.....
nee, want het domme volk betaald toch wel!
Of ze gooien er nog een strookje asfalt bij. Dat dan een jaartje later ook weer vol staat.
Maar hoe denken ze daar bij de Joop eigenlijk over?
@eerstneukendanpraten | 28-12-19 | 12:17:
Bij Joop geldt maar 1 regel: naai de mensen die het financieel het moeilijkst hebben , want die stemmen PVV of FvD. Dus die zijn het hier mee eens.
Van huis naar de zaak is slechts een paar minuten en afspraken buitenshuis altijd na/voor de spits.
Nauwelijks last van files.
Ga wonen waar je werk woont en er blijft zo veel tijd over voor leukere, betere dingen.
van de cel, naar de recreatieruimte?
Die luxe heeft natuurlijk iedereen...
Woon je wel in Denhaagistan, maar goed.
@Wijze uit het Oosten | 28-12-19 | 11:53:
Luxe kan je creëren door hard te werken, dat komt niet aangewaaid meestal.
Ligt voor de hand, maar veel mensen maken blijkbaar een andere keuze.
"Ga wonen"... Bij die 2 woorden kan het gros van Nederland al ophouden met lezen. Mensen zoeken nauwelijks nog naar woningen op een voor hen ideale plek, die zijn er gewoon niet. Je mag al blij zijn als je iets vindt dat niet al te veel boven je budget uitkomt.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:55:
Klopt.
Best raar, de meeste files staan in de Randstad terwijl er hier genoeg alternatieven zijn qua vervoer dan wel werk.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:55:
"maar veel mensen maken blijkbaar een andere keuze."
Dus veel mensen zijn in Nederland dom?
Of heeft het misschien een andere oorzaak?
@ditotje | 28-12-19 | 12:05: Nou ja dom.... Ze hebben er niet zoveel voor over om dicht bij het werk te gaan wonen.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:03: Die indruk heb ik. Ben overal heel snel met OV en fiets. En soms auto, indien nodig. En de banen liggen bij ons voor het oprapen.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:07: leuk als je uitzendkracht bent. Of projecten doet op verschillende plaatsen in het land....
Of... Verzin maar wat.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:07: Voor waar ik nu ruim woon krijg ik in de buurt van mijn werk een oud flatje. Dat heeft weinig met 'over hebben voor' te maken, helaas.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:07:
Dus jij denk dat niet iedere werkende Nederlander naast zijn werk wil wonen?
Plus dat je verzekerd moet zijn van langdurig werk anders verhuis je om de haverklap.
Ik weet het ook niet precies eigenlijk want ik ben al jaren weg maar ik lees nog wel eens wat.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:09:
Inderdaad, mensen denken in problemen ipv oplossingen.
Banen genoeg, alternatieven genoeg maar blijkbaar is voor sommigen de files accepteren en er over klagen ook een "oplossing".
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:10: Dus je maakt de afweging dat je ruim wilt blijven wonen. Prima, maar het prijskaartje is dan de file.
@ditotje | 28-12-19 | 12:12:
Dan ligt daar dus het probleem van sommigen.
Geen "langdurig werk", doe daar wat aan zou ik zeggen.
Leer, zoek, studeer en zorg dat je dat langdurige werk wel vindt.
Er zitten meer uren in de week dan 40, maar ja bankhangen enzo.
@ditotje | 28-12-19 | 12:12: Ik heb familie in Noord-Nederland die daar beslist willen blijven wonen, hoewel de banen er dunner gezaaid zijn. En de afstanden vaak groter.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:14: "Banen genoeg" Fijn dat je aangeeft hoe onrealistisch je denkt, voor zover we dat al niet gemerkt hadden.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:17:
"Er zitten meer uren in de week dan 40, maar ja bankhangen enzo."
Ik weet er alles van,werk er zelf 72 of zo en dan nog s'nachts.
Maar ik denk niet dat het alleen daar aan ligt,er zal ook een stuk zekerheid aan te pas komen.
Je gaat natuurlijk niet even een jaar of 2 studeren op je 40+ in de hoop een baan te vinden waar je op loopafstand van woont terwijl de hypotheek en vaste lasten doorlopen.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:18:
*bezaaid
Voor de rest zie "ditotje | 28-12-19 | 12:25"
@Goldfinger | 28-12-19 | 12:18: Is een enorme berg aan vacatures. Dus wat let je?
@ditotje | 28-12-19 | 12:25:
Een mens kan ook leren, ontwikkelen, studeren naast die 40 uur werk.
Dat heet investeren in jezelf.
Helaas wil het gros naast die 40 uur slechts bankhangen en naar de Campingzender kijken, tsja dan verandert er weinig en rest jankeballen.
@ditotje | 28-12-19 | 12:27: Het is 'dun gezaaid'. Ik heb het nog even opgezocht .
Maar Barbaar, mijn kantoor bevindt zich in een achterbuurt in Amsterdam-Nieuwwest. Daar wil een normaal mens echt niet wonen hoor. Ik blijf dus in mijn fijne Haarlem en dan maar elke dag in het overvolle openbaar vervoer.
@staat het bier koud? | 28-12-19 | 12:47: Haarlem-Sloterdijk en dan met de fiets.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:53: Het is het overwegen waard. Met een elektrische fiets wellicht zelfs van Haarlem-centrum naar Amsterdam-Nieuwwest. Vanaf Halfweg tot Amsterdam is nog wel leuk landelijk ook. Hmm... ik zou het eens moeten proberen.
@staat het bier koud? | 28-12-19 | 12:47:
Begrijp ik, Haarlem is dan ook best een leuke stad.
Uw keuze.
@Berbaar | 28-12-19 | 12:34:
En dan n9g is er die onzekerheid als je je vaste baan opzegt dat ik best begrijp dat mensen dat risico niet nemen.
Maar als jij dat bankhangen en campingzender kijken noemt........
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:37:
I stand correctly.
Mijn excuses.
En hoe doe je dat als andere mensen in het gezin op een compleet andere plaats hun werk hebben? Of je werk bestaat uit het bezoeken van mensen in verschillende delen van het land? Niet iedereen staat aan de lopende band is het wel? En dan heb ik het nog niet over de mensen die internationaal werken.
Hoe kut is je leven als je twee keer per dag in de file aansluit? Heb je dan niets beters te doen?
Werken?
Daar is onderzoek naar gedaan: mensen ergeren zich rot in de file, maar eenmaal thuis of op het werk zijn ze dat ook weer snel vergeten.
Helemaal mee eens dan moet je echt een kutleven hebben. Overal waar file staat scheur ik met mijn kleine motor erlangs en als het te druk is pak ik gewoon het fietspad of rij een straat met éénrichtingverkeer (niet voor fietsers/brommers) in want mijn motor is net zo klein als een brommer. Files.... nooit last van ik lach me helemaal dood om die sukkels die elke dag weer in de file aansluiten.
@Roadsurfer | 28-12-19 | 12:04: Passende nickname hoor!
Bij m'n ouderlijk huis in de polder is de bushalte al een jaar of 10 weggesanneerd terwijl het op de route ligt en de volgende haltes 3 en 4 km verderop liggen.
Mooi man.
En op zondag helemaal geen bus?
@happen_maar | 28-12-19 | 11:59:
Die ja.
Moet altijd denken aan de fileberichten van Hans Dorrestijn:
“Er staan géén files op de volgende wegen”
Haha
Welkom welkom welkom
Elk jaar hoeveel welkom?
Stad erbij.
En geen infrastructuur.
Dat krijg je als de beslissingstermijnen voor infrastructuurprojecten tussen de tien en veertig jaar liggen..
Denk aan de verlenging van de A4...
Heeft trouwens niets opgelost die verlenging van de A4 net als die verbreding van de A4 bij Leiderdorp ook niet en straks de Rijnland-route ook weer niet.
@Roadsurfer | 28-12-19 | 12:05: Bij Leiderdorp hebben ze er een bende van gemaakt, een onduidelijk gedoetje met als resultaat veel ongelukken en dus vertraging.
De A4 achter Delft is een zegen voor hen die de A13 gebruiken. Die stond vroeger al om 15:30 helemaal vast richting Rotterdam, nu is het lekker door rijden.
En ja, de wegen slibben langzaam weer dicht. En dat heeft niets te maken met dat domme milieuriedeltje dat bredere wegen meer verkeer aantrekken: de mobiliteitsbehoefte stijgt nu eenmaal met de bevolkingsgroei, ook in het OV (en daar nog harder dan op de weg)
Nu alweer op nummer 5 trouwens.
Op de verdubbelde N33 (aka route-66) staat zelden file, laat het a.u.b. zo blijven.
Mensen zijn dom, bedrijven zijn dom. Iedereen is zo dom om elke keer weer, gewoon die file in te duiken. Omdat die blijkbaar oneindig lang kan worden. Maar mensen vinden dat blijkbaar fijn. Zelfs in de Efteling sluiten we aan in de rij, terwijl we weten dat we een uur moeten wachten om op bij je bestemming/de attractie te komen. Bedrijven boeit het niet. Want maar vasthouden aan standaardtijden.
Heb je ook een nieuwsbrief?
Wilt u 'snachts in de rij staan bij de Efteling?
En omdat Nederlanders steeds vaker en steeds langer in de file staan laat de Nederlandse overheid steeds meer migranten toe in Nederland zodat de files nog langer kunnen worden. En dan laat ik nu alle andere 1057 negatieve gevolgen van de immigratie vandaag maar even buiten beschouwing. Moet van de dokter.
De halve Noordzee inpolderen. Is met de Zuiderzee ook gelukt. Geeft weer wat lucht.
Lekker kaartje van Nederland, doet me denken aan m'n oude EGA monitor, met dikke 640x350 high resolution!
VrijMiBo, 1987 style!
i.imgur.com/QO5ScMW.png
@threeheadedmonkey | 28-12-19 | 12:02: Ah, I see Ken sent you.
@threeheadedmonkey | 28-12-19 | 12:02:
Ken sent me.
Straks is de max. snelheid 100km/u maar hoe verlaag je dan de uitstoot als er steeds meer auto's en files bijkomen? Alsof stilstaande auto's en meer auto's op de weg geen uitstoot hebben. Ik stel deze vraag aan Jesse Klaver van GroenLinks.
Ja born2killn00bs, bedankt voor je vraag, Jesse hier. Wij vinden het inderdaad belangrijk dat er minder uitstoot komt, omdat wij voorstander zijn van een groene samenleving, waarin we met z'n allen veilig kunnen leven en kunnen werken aan de toekomst. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze kinderen. Daarom zetten wij van Groen Links vol in op duurzame energie, die we op een veilige en eerlijke manier willen winnen, met oog voor mens en dier. Daar willen wij voor strijden en daar hebben we jou ook voor nodig, net als alle leraren, slagers, boeren, timmermannen en al die prachtige mensen die ons land rijk is. Maar daarvoor moeten we veranderen. Onze manier van leven moet duurzamer en schoner. Nou ja, lang verhaal kort, we doen de belastingen omhoog voor iedereen die iets bijdraagt aan dit land.
Mijn auto rijdt met 130 duidelijk zuiniger dan un woonwijken.
leuk die grafiekjes bij de ANWB, maar er mist een schaal op de grafieken. 2019 steekt uit, maar ja wat is de schaal.
van 10,0 % naar 10,1% ??
dom populisme!
Schaal van binnenspiegel, buitenspiegel, dooie hoek... Kijk om je heen en je snapt het
Goed nieuws! Dit betekent namelijk dat het goed gaat met de werkgelegenheid en de economie.
We moeten alleen wel wegen blijven bouwen, om al deze economische voorspoed in goede banen te leiden.
Hup VVD!
Je moet je modus wel even aan en uitzetten bij zo'n tegel..
@merel veld | 28-12-19 | 11:42:
Ja, je moet even een helder moment hebben om de tegel te begrijpen inderdaad.
Succes met het bouwen van wegen met GroenLinks (VVD) aan het roer.
@born2killn00bs | 28-12-19 | 11:44:
Wat betreft wegen bouwen heeft de VVD mij nooit teleurgesteld.
Mee eens. Het gaat economisch erg goed met ons gave land en daar draagt onze geliefde MP ook zijn steentje aan bij. Dus eigenlijk zijn die files positief nieuws.
Hou toch op met dat wegen bouwen. Denk liever in leefbaar
makende oplossingen.
@CalamityJane | 28-12-19 | 11:47: Heb jij een auto?
@CalamityJane | 28-12-19 | 11:47:
Leefbaar makende oplossingen, voor kunstenaars en ander werkschuw volk zeker.
Ik heb 20 jaar elke dag dik in de file gestaan, voordat eindelijk die tweede coentunnel er een keertje kwam.
Nu geen centje last meer.
Ja Kuifje, zonder auto is het voor mij 12 km fietsen voor de eerste levensbehoeften. Vroeger hoefde dat hier niet. Kleine winkels, je weet wel. Moesten allemaal weg en nu de auto's nog. Schaf me wel een 1PK aan in geval van nood.
Bevolking halveren!
@CalamityJane | 28-12-19 | 12:11: Maar sta je daardoor vaak in de file.
Papa Jones. d.m.v. emigreren ala onze oude Koningin. Kinderbijslag afschaffen en zo nog e.e.a
Ik zeg... kleinschaligheid. Maar dat mocht toch niet meer. Iedereen moest toch de auto in. Alles is van tevoren te weten rekening houdend met de mens zijn hang naar meer. Nu zijn de mensen zelf teveel. Zie antwoord aan P. J.
@CalamityJane | 28-12-19 | 12:22:
Oh ja, kinderbijslag is funest voor het klimaat.
Een koninklijke familie óók trouwens.
Alleen onze oude koningin was slechts een tijdlijke vluchteling he, ze kwam weer terug toen de mensenrechten weer werden gerespecteerd.
Kul antwoord.
@CalamityJane | 28-12-19 | 13:35:
Want?
Bevolkingsoverschot terugdringen. U herinnert zich onze Koningin die 9 miljoen al de max vond. Bijvoorbeeld.
Ga met de trein en op de fiets als het kan. Kan dat niet, ga op tijd van huis en houd je aan de verkeersregels. Fluitje van een een cent toch?
Ik heb na 20 jaar mijn fiets weer van stal gehaald. Er gaat een wereld voor mij open.
Zie mijn post eerder. Trein is geen oplossing! misschien in de randstad, maar er is meer dan de randstad
Bedankt voor de tip.
@Henk P | 28-12-19 | 11:43: Daar heb je wel een punt, maar de meeste files vind je ook in de Randstad. Terwijl daar genoeg alternatieven voorhanden zijn.
@RickTheDick | 28-12-19 | 11:44: Jij hebt toch wel een fiets? Of moet ik er eentje voor je stelen....
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:47: waarom allemaal daar werken in te dure panden met te weinig parkeerplekken? in het oosten; plekzat. spreiden die zooi!
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:48:
Heb een fiets voor in de bergen. Er zijn hier helemaal geen. Nou en, toch?
@Henk P | 28-12-19 | 11:48: Op zich niks op tegen, maar bedrijven hebben de neiging om te gaan clusteren. En daar kun je ze heel moeilijk van af brengen.
@RickTheDick | 28-12-19 | 11:51: En je skateboard?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:52: verbieden? kan je dat niet regelen vanuit de EU? verbod op clusterdingen!
@Henk P | 28-12-19 | 11:58: Dat is nou typisch iets wat je lokaal moet regelen. Daar helpt geen EU aan.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:52:
Ben overgestapt op een elektrische eenheid. Een longboard. Ook vanwege het weer.
@RickTheDick | 28-12-19 | 12:01: Hopelijk wel met veerwappers, ivm het milieu.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 11:59: en waarom gebeurt dat niet? te druk met vuurwek verboden ?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:02:
Ze waren duur, maar heb alles over voor mijn achterachterkleinkin ok ben niet eerlijk wat is een veerwapper?
@Henk P | 28-12-19 | 12:04: Ga maar eens tegen een (internationaal) bedrijf zeggen dat ze naar Hengelo moeten in plaats van Amsterdam. Hoe wil je ze dwingen?
@RickTheDick | 28-12-19 | 12:09: Veerwapper leg ik nog wel een keer uit. Is een beetje off topic.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:12: geld / subsidie of een mooi belastingtarief ;)
@Henk P | 28-12-19 | 12:24: Dat is ook wel geprobeerd, maar leverde vaak weinig op. PTT in Groningen, staat me bij.
@Henk P | 28-12-19 | 11:48: Als je het maar laat! We willen hey grasg zo houden.
@pijko | 28-12-19 | 14:01: edit het graag. Worstvingers.
De verwachting is dat er rond 2030 nog 500.000 mensen vanuit het buitenland naar de Randstad zijn getrokken........ succes daar!
Dank! Hoor nu al letterlijk geen Nederlands meer in de (stilte) coupé..
@merel veld | 28-12-19 | 11:44: Dat wordt er niet beter op....... die 500.000 zullen vooral Arabisch praten...... gezellig.... ;-)
Gaan die werken dan?
Gelukkig geldt ook hier dezelfde oplossing als tegen migratie en de klimaatafbraak: belastingen omhoog. Dat lost in dit land alles op. En pensioenen korten, dat helpt ook tegen veel kwaaltjes.
En daarom dus terug naar 100. De groene Khmer stopt alle infra investeringen en daarom moet het dus wel. De politie heeft geen tijd voor controles, dus Flitsmeister en Blitzerapp aan en gas erop.
Met 100 kunnen de kleine electrische blikjes nog meekomen.
Met 100 kan iedereen bumperkleven...
@happen_maar | 28-12-19 | 12:04: Met 100 gaat iedereen bumper kleven. De mogelijkheid tot handhaven is er niet want gebrek aan capaciteit. De ene helft kan niet harder dan 100 en gaat zelf politie spelen door links te rijden. De andere helft gaat het veel te langzaam, en bij gebrek aan handhaving, negeert de snelheidslimiet volledig. Het effect gaat meer en zwaardere ongevallen zijn, meer frustraties en meer fijnstof want meer remmen. Maar gelukkig deugen we nog. De maatregel gaat volledig averechts werken.
Files worden vooral veroorzaakt door rijgedrag van de automobilisten zelf. Beetje met 120 km/h doorknagen waar 70 op de matrixborden staat, plotseling in de ankers moeten omdat anderen zich daar wel aan houden. Daarachter schrikt iemand, gaat ook remmen, daarachter ook, etc... het is gewoon een longitudinale golf die een paar malloten veroorzaken.
inderdaad. en dat omdat ze 5 min eerder op het werk zijn.
Ga eerder van huis!
Doorrijden of rechts rijden. Heel simpel.
oprit hoppen.
bij ieder afrit er af, door rijden langs de file en er weer op!
Hop hop weer 10 autos ingehaald!
@Frau Merkel | 28-12-19 | 11:39: Precies. Ik erger me bont en blauw aan dat volk dat op een 120 of 130 km-weg elk gaatje tussen vrachtwagens in duikt en dan met 80 km/uur weer de linkerstrook op rijdt. Onnodig rechts rijden heet dat.
@goedverstaander | 28-12-19 | 11:57: in dit geval heb ik het over de maximum snelheid die op de matrixborden aangegeven is. Dat is bij drukte bijvoorbeeld 70 km/h . Als iedereen zich daar netjes aan houdt emmer die snelheid doorrijdt, is er minder kans op files.
@Quichegerechtigde | 28-12-19 | 12:23: De borden staan veel te vaak en onnodig lang aan. Als er een auto op de vluchtstrook staat gaan de borden naar 70. Die dingen gaan om het minste of geringste aan en worden dus genegeerd. Er zijn een paar malloten die op de middenbaan blijven hangen en 70 gaan rijden, de rest rijdt daar dus vol in. Dan ziet iemand rechts een auto staan en gaat afremmen en naar links. Heel lief, maar nu zit links helemaal dicht. Netto ontstaan door de borden files en gevaarlijke situaties. In Duitsland trek je een hesje aan en ga je achter de vangrails. Iedereen rijdt gewoon door, maar remt even af zodra de alarmlichten of gevarendriehoek in zicht komt. Verder kan je er gewoon met 200 op de linkerbaan langs, niets aan de hand.
Gelukkig groeien we de komende jaren nog naar 19,6 miljoen inwoners dankzij de niet aflatende immigratie.......
maar die werken niet. die slopen de bus.. daar heb je geen last van!
Stop met het nablaten van de leugenachtige bevolkingsprojecties van het CBS die elk jaar naar boven moeten worden bijgesteld a.u.b. We praten over minimaal 22 miljoen mensen...
@Antiquerulant | 28-12-19 | 12:10: Inderdaad, de illegale niet-geregistreerde inwoners worden nooit meegeteld.
Het OV is in nederland een lachertje. investeer daan eens in.
Wanneer ik vanuit mijn woonplaats naar mijn werk wil ( +/- 35 km met de auto ) en ik moet om 7:15 aanwezig zijn dan dien ik volgens het OV de avond er voor al weg te moeten. plus dat de reis met het OV zelf al gauw 1,5 uur inbeslagneemt. auto max 35 min. met de sjoemelfiets max 50 min.
Waarom??!!!!
ik wel wel, maar het is onmogelijk!
Je kunt moeilijk verwachten dat iedereen een treinstation voor de deur krijgt.
Het OV wordt ook steeds voller, dus daar ligt het niet aan. Sterker nog, het aantal afgelegde kilometers op de weg is niet heel erg toegenomen, terwijl het OV in een duidelijk stijgende lijn zit: opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Wat wel opvalt is dat het aantal ongelukken toeneemt. Vroeger was het een zeldzaamheid dat ik in de spits langs een ongeluk reed, nu lijkt het wel elke week raak. En meestal zijn het kop-staartbotsinkjes... wellicht knuppeltjes die druk met hun mobieltje waren.
@Muxje | 28-12-19 | 11:42: je vergeet ; scheren, krantlezen, of de stagiaire naast je op de bijrijdersstoel vingeren.
@geenspam | 28-12-19 | 11:39: dude, doe eens voor de grap, iets als biddinghuizen naar wezep. ik zeg succes!
@Henk P | 28-12-19 | 11:45:
In het ene gehucht wonen, om in het andere gehucht te werken...
Volgens mij bent u gewoon niet uit die auto te krijgen!
@geenspam | 28-12-19 | 11:39: lijkt wel alsof ze in Den Haag denken dat iedereen dat heeft. Hier is het niet veel beter, 45 min bus om bij de trein te komen.
@Papa Jones | 28-12-19 | 11:48: met die stagaire naast me niet meer nee. laat haar het hele land zien!
@Henk P | 28-12-19 | 11:51:
* jaloers *
@Papa Jones | 28-12-19 | 11:53: valt mee. gelukkig is ze net de knapste en kan ik mij concentreren op het autorijden en niet op haar uiterlijk. saftyfirst!
@Henk P | 28-12-19 | 12:00: Net of niet?
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:05:
Ik denk 'net'. Anders leidt het te veel af van het autorijden.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:17: Dus 'niet'. Want als ze WEL heel knap is, kijk je de hele tijd naar haar.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:22: juist! en penetratie kan alleen in de file op op de parkeerplaats.. nadeel van file penetratie is dat iedereen naar binnen zit te kijken of ze dat nog nooit gezien hebben.
Kennen die mensen de FakeTaxi niet? !
@Henk P | 28-12-19 | 12:26: Kan je niet naar Van der Valk? Ruime kamers, stevige bedden en niet eens heel duur.
@Kuifje-in-de-EU | 28-12-19 | 12:22:
Ach natuurlijk, het moet 'niet' zijn.
Zie je wel, alleen de gedachte zorgt al voor ongelukjes.
@Papa Jones | 28-12-19 | 12:39: Wel jammer voor Henk, ik had hem een aantrekkelijke stagiaire gegund.
@Henk P | 28-12-19 | 12:00:
Perceptie van knap verandert met het ouder worden.
Ga toch fietsen.
Dat gezegde begint zo langzamerhand een geheel andere lading te krijgen.
op de hometrainer kom je niet zo veel vooruit
@Henk P | 28-12-19 | 11:45:
Ik sta liever stil met een hometrainer dan in de file.
Die A4 is zo dom van 4 naar 3 naar 2 banen en dan weer naar 4 en dan weer naar 2. Waar komen die files toch vandaan....
Maar goed, het alternatief verhuizen naar een plek dichterbij je werk wordt al decennia onmogelijk gemaakt, omdat de huizenbezitter als een soort van topinvesteerder moet worden behandeld...
om dat een tunnelgraven te duur was ofzo. of omdat er een boomkikker gevonden werd mag de weg daar max 2 baNEN zijn.
@Henk P | 28-12-19 | 11:36:
Nee, joh. Komt enkel omdat de lokale gemeente inspraak heeft. Den Haag heeft 30 jaar op het prins clausplein moeten wachten, want gemeente voorburg zat te zeiken. Verlengde landscheidingsweg, daar hebben 30 jaar 3 betonnen pilaren voor gestaan als symbool van de machteloze politiek in Nederland, ook 30 jaar moeten wachten.
Iedere lokale bureaucratische nul moet zogenaamd inspraak hebben....
@Dauthi | 28-12-19 | 11:44: omdat iedereen wat te zeuren heeft ja .. en soms word er dus iets exotisch gevonden en moet je weer wachten.
alle snelwegen minimaal 4 banen per rijrichting. vrachtwagens rechts. mongolen opa's en zomndagrijders op de 2e baan. rest voor normaal verkeer.
Daarom zeg ik altijd dat alle op- and afritten bij Leiden dicht moeten want vrij baan voor mij op route A'dam-R'dam. Iedereen die in Leiden woont/werkt gaat maar via de A44.
@Risingson | 28-12-19 | 11:51: een amsterdammer die in rotjeknor werkt.
u hebt de laatste jaren fijn werk?
@Risingson | 28-12-19 | 11:51: die n206 is ook zoiets, daar staat zelfs op zondag file. Nog zo'n voorbeeld van hoe verstijft niets doen alleen maar leidt tot nog meer chaos.
Dit dus, en die doorsteek naar de A44 gaat geen fuck helpen als ze deze oerdomme onnodige bottleneck niet aanpakken.
Goh we mogen nog maar 100 kmh, tenminste als je al niet stil staat.
Op naar de 0 kmh! We zijn goed onderweg. (en lekker lang)
REAGEER OOK