Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Utrechtse gemeenten: "Leger door de straten svp"

Omdat ellende bij politie

Wegens schrijnende onderbezetting, het massale sluiten van bureaus en algehele malaise bij de politie kunnen de Nederlandse gemeenten alleen maar hopen dat het nakende vacuüm in het Nederlandse geweldsmonopolie ingevuld gaat worden door de juiste poppetjes - dus niet door vigilantes of cokemarokkanen. De Utrechtse gemeenten Veenendaal, Utrechtse Heuvelrug en De Bilt hebben de oplossing. Gewoon het leger door de straten laten marcheren. Want die hebben geen personeelstekort enzo. Nu komt het leger normaal gesproken alleen in actie bij levensgevaarlijke situaties (aanslagen, watersnoden, milieurampen & een paar boeren op het Malieveld) dus de motie die de gemeenten gaan indienen bij de VNG-vergadering is natuurlijk kansloos, maar we zijn wel reuzebenieuwd naar de criminaliteitscijfers als de 'pang pang'-roepers het een tijdje voor het zeggen hebben in de wijk.

Reaguursels

Inloggen

Mijn herinnering vertelt mij dat het leger zichtbaar aanwezig was in Nederland ten tijde van de treinkapingen in de jaren 70. Daarnaast nog een keer toen er sprake was van een dreiging van een aanslag of ontvoering van toenmalig koningin Juliana.
In West-Duitsland werd de overheid geconfronteerd met de Rote Armee Fraktion.

Links vond dat heel ver gaan want "we zijn geen politiestaat".

Gedurende de krakersrellen in de jaren 80 en het voetbalgeweld, gingen er stemmen op om het leger in te zetten omdat " dit geweld het kunnen van de politie te boven ging". Links werd agressief want "we zijn geen politiestaat" en "demonstratie en verzet zijn legitiem in een rechtsstaat" en "de rechtsstaat staat op het spel" en werden parallellen getrokken met WO2 en van daaruit "de mensenrechten".

Daarnaast heeft links het leger verzwakt en defensie geïnfiltreerd (sleutelposities). En nu wil datzelfde links het leger inzetten tegen de eigen bevolking.

Mooi hè, die sociaal democratische rechtsstaat bestuurd door bewogen sociaal democraten die uitsluitend het beste voor hebben met Het Volk.

Arachne | 29-11-19 | 15:27

Het is echt niet nodig hoor. Dommekreten666 leider roept dat onveiligheid een gevoel is. Het leger moet zich concentreren op zijnechtetaken zoals dijkbewaking. Defilé bij staatsbezoeken en vooral de wapens goed invetten want die moeten nog heel lang mee.

strawdog | 29-11-19 | 12:02 | 2

Ja en als ons leger dan nog eens een keertje ergens mee vliegt, schiet of gooit dan moeten ze uitkijken dat ze niet mede namen D'666 voor het hekje moeten verschijnen..

HAL 9000 | 29-11-19 | 12:11

@HAL 9000 | 29-11-19 | 12:11: mede namens toedoen van.. D'666

HAL 9000 | 29-11-19 | 12:13

Het leger in de straten.
Nederland : een diktatuur.
Dat "EU"-konstrukt = das Vierte Reich.

Cool Pete | 29-11-19 | 11:45

Defensie heeft Het door alle bezuinigingen en missies, al moeilijk genoeg om de eigen toko draaiende te houden...

number668 | 29-11-19 | 11:45

Heeft het NL leger nog tanks dan zoals bovenstaande foto doet vermoeden?, ik dacht namelijk dat we onze Leopards zo'n beetje allemaal voor een zacht prijsje aan de (echte) Finnen hadden overgedaan omdat die nog steeds verwachten dat Poetin misschien anders nog wel eens een extra stukje van Karelië zou willen gaan afsnoepen.

HAL 9000 | 29-11-19 | 11:20 | 1

Op de foto is een Israelische pantserwagen te zien.

squadra | 29-11-19 | 17:24

er schijnt vooral een hele inefficiente politie organisatie te zijn met 17000 wapendragenden die het echte werk doen en 43000 man overhead die dingen verzinnen en typen, zeg maar net als de hele overhead

2CVOcean | 29-11-19 | 10:47

Kom op mensen, de criminaliteit neemt al jááááren af. Toch?
Aangifte doen van geweldsdelicten is immers bijna onmogelijk gemaakt.
En lukt aangifte doen toch, dan mag de dader na een foei-gesprek naar huis.

Inzet van het leger is onzin, want dat gaat alleen maar heel veel geld kosten. Vandaag lees ik dat Nederland compensaties gaat betalen aan mensen die naast een isis-bommenfabriek woonden. Eerder lazen we al dat Nederlandse advocaten zich hard maakten om slachtoffers van treinkapingen in de bek te spugen door treinkapers en hun nabestaanden financieel te belonen voor hun misdaden.
We betaalden ook al "compensaties" aan weduwen in Srebrenica voor misdaden die het Servische (!!!) leger daar beging.

Justitie en advocatuur zijn het erover eens dat straatroof, mishandeling, aanranding, verkrachting, doodslag, moord en terrorisme in meer of mindere mate gelegaliseerd moet worden. Alleen medewerkers van justitie en advocaten moeten volgens hen beschermd worden.
In die omstandigheden zullen soldaten die per ongeluk een gewapende overvaller of terrorist neerschieten tot in de hel vervolgd worden. Bovendien zullen alle belastingen fors omhoog moeten voor "compensaties" aan daders van (seksueel) geweld.

West Europa is ernstig ziek. Decennialang Politiek Corrupt cultuur-marxistisch "weg-met-ons" denken los je niet op met inzet van het leger. Alleen de grootschalige inzet van concrete feitenkennis en basale logica kan ons redden.
Als we dat realiseren komt de veiligheid op straat vanzelf.
Kwestie van illegalen uitzetten; criminelen opsluiten; niet daders van geweld compenseren maar hun slachtoffers; falende rechters aanklagen; etc.

Stuk voor stuk overigens maatregelen die al lang mogelijk zijn.
Het draait puur om politieke wil.

Dandruff | 29-11-19 | 10:41 | 3

>Het draait puur om politieke wil.
Dat dacht ik niet. Aan de peilingen en eerder stemgedrag te zien wil de kiezer het zo. Anders zouden zij wel een signaal afgeven in plaats van een beetje heen en weer te schuiven tussen kartel partijen.
Denk je dat Amsterdam de volgende keer niet voor de meerderheid kneiter links zal stemmen? Nou dan, een groot deel van Nederland vind deugen voor de bühne belangrijker dan een echte toekomst voor hun kinderen te verschaffen. They made their bed now they have to lie in it!

HetLichtInHetZuiden | 29-11-19 | 10:56

@HetLichtInHetZuiden | 29-11-19 | 10:56:

Het Nederlandse volk stemt vrij rechts, als je CDA en VVD als rechts-conservatieve partijen beschouwt. Niet voor niets roepen deze clubjes rond verkiezingstijd altijd eventjes iets over "criminelen opsluiten" en "relschoppers oprotten", etc. MSM spelen dat spelletje mee door daar dan heel kritisch over te doen; "populisme", "Wilders in de kaart spelen", etc.
Probleem is dat het NPO-kijkende volk daar in trapt.
Nederland is best wel klaar met links blijkt uit enquêtes over uiteenlopende onderwerpen.

Sterker nog, ook partijen als GL, SP en D66 zeggen niet openlijk dat ze meer crimineel, seksueel, racistisch en islamitisch geweld willen importeren. Ze zeggen alleen dat wij de plicht hebben elke vorm van geweld te importeren, stimuleren en subsidiëren vanwege internationale wetgeving van EU en VN.
Links ziet regelgeving vóór meer crimineel geweld als een natuurverschijnsel zoals regen of onweer.

Precies zoals regelgeving over co2, pfas en stikstof volgens links buiten het democratisch debat valt. Omdat die regelgeving niks met wetenschappelijke feiten, redelijke discussies of democratisch overleg te maken mag hebben. Zo werkt het;
- ongekozen en ongecontroleerde ambtenaren bedenken wetjes.
- ongekozen en ongecontroleerde milieuclubs gaan naar de rechter.
- ongekozen en ongecontroleerde rechters geven de milieuclubs gelijk.

Kortom, volgens links hoeven politici niks te beslissen, alleen maar een beetje gratis geld te graaien en uit te delen. Tel daarbij op dat de MSM stelselmatig harde feiten over crimineel en terroristisch geweld verzwijgen en verdraaien, bijvoorbeeld daderprofielen. En ondertussen wordt ons onderwijsstelsel al decennialang gedebiliseerd door Politiek Corrupt gelul, met als dieptepunt de UvA.

Dandruff | 29-11-19 | 11:43

@Dandruff | 29-11-19 | 11:43: Hoe je het beschouwt moet iedereen zelf uitmaken; het CDA en de VVD zijn geen rechtse partijen. Conservatief zijn ze enkel in de zin, dat zij willen behouden (conserveren) wat voor hen en de sponsors van belang is.

Arachne | 29-11-19 | 15:17

Waarom zou je ook bij de politie gaan?Je laten bespugen, uitschelden of neergeknald worden voor een paar rotcenten! En als je iets terug doet krijg je nog gelazer ook met je "meerdere". Overigens wil ik wel eens zien wat er gebeurt als het "leger" ingezet wordt. Waarschijnlijk helemaal niks, ik heb niet al teveel vertrouwen in onze defensie.

BerryCitroen | 29-11-19 | 08:31 | 1

Ik hoop dat er dan hetzelfde gebeurt als op 25 augustus 1970 op de dam

nickstert | 29-11-19 | 09:40

Straks weer een gevecht met Badr Harrie.
Dan stuiteren er weer een paar gasten de straat op. Of omdat 'ze' verloren hebben, of omdat 'ze' gewonnen hebben. In plaats van nou eens gewoon te stoppen met dat 'ze'.

kloopindeslootjijook | 29-11-19 | 08:29

En wat als ze de politie meer bevoegdheden geven? Eerder met de lange lat mogen slaan, eerder de stungun mogen gebruiken of eerder hun pipa mogen trekken? Ipv thee drinken nu echt optreden? Flikker de azielzoekers uit de azc/ bajes van Alphen en gebruik dat gebouw waarvoor het bestemd is. 1 jaar hard werken en dan de evalueren. beetje jammer dat we d666 rechters hebben....

dorstig! | 29-11-19 | 08:26

Hebben Marokkanen in het leger? Dat scheelt weer gezeur dan.

kloopindeslootjijook | 29-11-19 | 08:15 | 1

Nee die mogen niet in vreemde krijgsdienst

Sprinkhaan | 29-11-19 | 09:31

Hoelang zagen we dit al aankomen?
En dan toch uit de hand laten lopen.
Idem zorg, onderwijs, milieu, pensioenen.
Alles wat met de gewone man te maken heeft gaat naar de klote.
Wat is hier aan de hand?

kloopindeslootjijook | 29-11-19 | 08:12 | 1

Dit is precies wat ze willen, een absolute macht met het leger door de straten.
Kunnen alle demonstraties de kop in worden gedrukt als Mark de eindsprint voor Brussel trekt

boerk | 29-11-19 | 08:22

En wat gaat het leger precies doen tegenover tuig vanuit de Rif en afkomstig vanachter het IJzeren gordijn, zwaar bewapend met krakaka's? Pang pang roepen? Kogels zijn opperdeplop. Tanks zijn er niet meer. Overig materiaal is in permanente onderhoud.

Ach ja een voordeel Alexander Penthouse heeft weer wat om te lachen...

Graaf_van_Hogendorp | 29-11-19 | 07:34

Als oud militair zeg ik: moet je niet willen, die lui zijn daar helemaal niet voor opgeleid

JanAmsterdamEnzo | 29-11-19 | 07:31 | 3

Krijg je weer rare rechtzaken van, lachen die gasten zich alsnog rot.

kloopindeslootjijook | 29-11-19 | 08:13

Als oud militair zeg ook ik: niet doen idd

TonyMontana010 | 29-11-19 | 09:04

Klopt, alleen voor gevuld koeken en pilletjes en bier happen.

joppo0 | 29-11-19 | 09:54

Het zal niet gebeuren maar het is wel een signaal. Minder politie legt meer bloot van het daadwerkelijke probleem in Nederland. Overlast wordt vooral veroorzaakt door bepaalde groeperingen en een toename daarvan.

BozePaarseMan | 29-11-19 | 07:13

tank&mannetje in Israel................ want wij hebben volgens mijn geen tank meer...?!

grapjasz | 29-11-19 | 07:13 | 1

Jawel, we leasen er een paar.

postmodernismisdead | 29-11-19 | 07:37

Ik zie dat wel positief in, stuur het leger naar Almere, sommige haagse wijken, sommige amsterdamse wijken, overvecht en ga zo maar door, kunnen ze mooi oefenen en het is (buiten de temperatuur om) net of ze ergens in de zandbak zitten. Kunnen ze meteen oefenen met verschillende talen (want niemand spreekt daar fatsoenlijk nederlands). en bij twijfel gewoon gericht schieten, dan vrahen stellen.

brie-de-penis | 29-11-19 | 06:48

Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag
Ik dacht dat ogv deze wet het leger kon worden ingezet

theo-is-dood | 29-11-19 | 06:31

Kan niet, teveel stikstof uitstoot, zo’n Leopard...

TonyMontana010 | 29-11-19 | 04:39 | 1

Moeten we die grote koekblikken eerst maar eens gaan leasen.

Haringkoning | 29-11-19 | 07:02

Het leger ? Die zijn toch allemaal naar Verwegistan om de 'vrede' te bewaren. Nederlandse autochtone burgers kunnen stikken. Wel voldoende mankracht bij de politie om boetes te incasseren. De veiligheid van de burger is al lang geen prioriteit meer. Het wachten is nog op een 'Europees' leger. Die zullen dan wel patrouilleren op straat met als prioriteit ongehoorzame autochtonen op te pakken en te bekeuren.

SlimmeBelg | 29-11-19 | 04:37

Goed zo,
Tijd om weer eens wat gezond ontzag te creëren voor de wetshandhavers.
Het is overigens geeneens een slecht idee om patrouilles op eigen grond gebied te doen en dan bedoel ik niet oefeningen op de Veluwe heide maar gewoon in woonwijken.
Laat ze ook gewoon maar eens controles uitvoeren. Weg blokkade ect.

Datgingniegoed | 29-11-19 | 03:47

Hahahaha!!! Nee joh: een burgeroorlog in Nederland? Hy- la- risch! Wij zijn met meer. Brussel heeft ons geld harder nodig, dan wijzelf. De cijfers bewijzen het: misdaad daalt! Straffen is zó rechts. Laten we al ons geld niet besteden aan onzin als: politie, leger, zorg, onderwijs, bejaarden etc.; laten we er wat nuttigs mee doen: van t gas af, warmtepompen, pfas, stikstofleugens, co2 paniek, veilige landenasielers, deradikaliserings projecten voor zielige isisers. En het songfestival en de reisjes van floortje.

vladimirows | 29-11-19 | 02:13

Misschien kunnen ze met de tanks doorrijden naar Brussel via "per ongeluk verkeerde afslag genomen"
En een een paar bepaalde gebouwen een beetje verbouwen waar een vijandige vlag op prijkt. Iets met EUSSR....
Zorg wel dat Timmermans buiten is voor een authentiek verslag van de verbouwing. Of nee, laat ook maar, duurt te lang, daar is geen tijd meer voor. Misschien Karskens, die weet zich goed te redden na een verbouwing met zijn ervaring...
En we noemen het revolutie of zoiets. Niets bijzonders verder, komt wel vaker voor in de wereld... De Zuid Amerikanen kunnen dat zo mooi uitspreken.... Laat het puin liggen om het klimaat te redden. Gewoon de natuur zijn gang laten gaan dan hebben die ook wat.....

dijkbewaker | 29-11-19 | 02:01

Tja, dat komt er van, van eindeloos de bevolking schofferen, net doen alsof er niets aan de hand is, tuig pamperen, glossies met het multi succesverhaal, niet handhaven, subsidies aan alles wat met mosthee drinken te maken heeft, achter de landelijke politiek aanhollen, de eu aanbidden en zelf analfabete wethouders en foute burgemeesters voorop laten lopen. Als deze comedy capers tezamen heten de VNG, zij zijn nogal vol van zichzelf, van overvolle azc's want dat levert extra in hun eigen salaris op, vonden dat uitgeprocedeerden en illegalen recht hadden op bad bed en brood, -de wereld is van iedereen behalve van de bevolking- negeerden daarin wèl iedereen met een nuchter verstand, full time aan het deugen en kijk nou: Kan het leger hun rotzooi komen opruimen?

eastender | 29-11-19 | 01:50

Als NL militair in Kanaleneiland je Waterloo vinden....

KARLSSON | 29-11-19 | 01:41
-weggejorist-
marrretje | 29-11-19 | 00:51

Nou hebben we soms wat last van straatschoffies, maar om het leger door de straten van ons dorp te laten rijden, is wat overdreven.
Legerjeeps over de Hessenweg, via de Soestdijkseweg, langs de Gezichtslaan, de Dorpsweg op?
Neeuh.
Meestal weet en kent de popo de aapjes bij naam.
Een relatief kleine groep raddraaiers, die je gewoon kan oppakken.
Daar zijn geen gewapende soldaten voor nodig.
Ik begrijp de politie wel, soms is ‘t dweilen met de kraan open.

Ruimedenker | 29-11-19 | 00:31 | 3

Ja, straatschoffies, hadden we vroeger last van.
Inmiddels hebben we met koppensnellers te maken.

de honden blaffen... | 29-11-19 | 01:10

De aapjes zijn dan wel bekend maar daar tegenover staat een totaal incompetente overheid. De machteloosheid straalt ervan af. De agent op straat probeert te doen wat hij kan maar weet zich niet gesteund door enige andere overheidsdienst. Tevens hebben de aapjes die nu bekend zijn een enorme aantrekkingskracht op de volgende generatie, want die ziet natuurlijk ook dat er nul consequenties op hun handelen zijn. Behalve een keertje foei zeggen. Graag zou ik een soort van Guardia civil of carabinieri zien. Niet luisteren, knuppel in je nek.

Gomezlopez | 29-11-19 | 03:46

Boeren op het Malieveld. Whaha humor.

Mart6037 | 28-11-19 | 23:14

Wat moet dat worden.
Pliesie al 30 jaar de kluts aan het zoeken, het "leger (ahum)" al 40 jaar.

Trieste bende.

snars | 28-11-19 | 23:10

Wat betreft die criminaliteit, die zal dalen met 60%.
Tenminste in Belgie toen het leger er de dienst uitmaakte na de aanslagen.

Petecoldfeet | 28-11-19 | 23:06

Taskforces inzetten.

arie-hoax | 28-11-19 | 23:01 | 1

Komt de dienstplicht nu ook in rap tempo terug? Zoals Zweden wilde?

Gazelle | 28-11-19 | 22:54 | 4

Die is toch terug? Zelfs voor de dames..

Als jij m wilt afdwingen kun je gewoon beginnen lijkt mij (met afdwingen dan he).

Anders krijg je vanzelf een brief natuurlijk wanneer dat ze uitkomt.

Weet jij veel misschien zijn ze met man en macht op een stapel briefpapier aan t wachten en schieten ze de brieven direct de deur uit als de inkt is verdund.

Pang pang gaan de brieven dan opeens.

Geen rechter zal het oneens zijn met een burger die graag ziet dat er meer papier richting de afdelingen gaan die verzuimen een vrij nieuwe wet van handhaving te voorzien, of op zijn minst Met de uitvoering te starten.

Het is immers oorlog, al een tijdje nu, dus het is feitelijk te achterlijk voor woorden.

Gewoon je recht gaan halen! Zou t ook niet pikken want ze zeggen het is oorlog, ze roepen je wel op puntje bij paaltje maar dan heb je dus geen training.. Waar je overigens wel voor betaalt.

Ze zullen t niet hardop zeggen, al doen ze dit door inactie ook: het is volledig zinloos de huidige demografie te trainen omdat ze terecht geacht worden elkander aan te vallen.

Als je de wereld over reist om bepaalde "zwakkere" milities op te leiden dan ben je daar wss zelfbewust over toch?

Ze lopen daar achter op ons zeggen ze vaak (hier) maar eea hangt sterk samen met de omstandigheden natuurlijk (soms kom je ver met een hoog IQ, maar een hoog RQ ofwel affiniteit met wapens heeft praktische toepassingen).

Feitelijk kun je het t best omschrijven als "we hebben voorlopig even voldoende strijders op het toneel, we gaan niet investeren in lokale nieuwe milities met een evt "mening".

Het leger dient slechts de evacuatie van de zgn "designated survivors" en daarna kijkt het "leger zonder training" maar.. Het volk/jij dus..

Ze zijn als de dood voor je daarom hebben ze een betaald leger, waar niet iedereen in komt, en waar de primaire focus (alles dat procedureel gedocumenteerd is) ligt op VIP extractie, daarna is t commando's opvolgen via de telecom en dwarsbomen/verwarren..

Israël bijv is wat dat betreft logischer: klein volk, technologisch afhankelijk investeert in iedereen wat dat betreft maar daar staan de neuzen allemaal dezelfde kant op.

Dat t gros geen munitie heeft, en dit is altijd zo geweest "op dienst" en tijdens "de oorlog" (tenzij je in de woestijn moet zitten dan is t relatief goedkoop natuurlijk om de boys vrolijk te houden met wat troep die toch al afgekeurd danwel verlopen is), is een behoorlijke indicatie lijkt mij..

Hier lees je er nog wel eens iets over maar hoeveel mensen boven de 7 a 8 jaar oud geloven werkelijk dat het leger ze komt redden?

Die mensen zijn gelijk geselecteerd, als ze 18 zijn gaan ze t leger in na het zien van een filmpje, hun karakter en de regels doen de rest.

Denk ik hoor..

Lionfromzion | 29-11-19 | 01:58

De gestelde dreiging van Rusland die groot en dichtbij is zou bij ons een soortgelijke reactie moeten triggeren als bij Israël die zich onder een dergelijke "klassieke dreiging" bevindt.

Dat we bang zijn voor de Russen is daarom onzin, mochten we willen dat we een eensgezinde vijand hadden met een nieuwe potentiële vijand in ons midden.. Daar kun je namelijk prima op trainen en is goed voor de onderlinge samenwerking etc.

Het tegenovergestelde lijkt juist te gebeuren met nieuwe maffia groepen en veel corruptie..

Doelstellingen meningen en feiten lopen door elkaar heen, daarom is alles nu mogelijk en daar kun je ook niet echt op trainen natuurlijk..

Met met open mond naar kijken, u schreeuwt maar raak immers, als er iets mocht voorvallen dan gaat t zoals t gaat, net als alle andere keren.

Spijtig dat we hier geen reenactment day hebben dat zou wss verhelderend werken als een soort stewardesse die uitlegt waar de nooduitgang is.

Lionfromzion | 29-11-19 | 02:22

Nee past niet in het plan de Nederlandse man is veel te nichterig en moet nog erger worden zodat weerstand uitgesloten is

steefbeen | 29-11-19 | 07:53
▼ 1 antwoord verborgen

Toch weer speciaal, dat de gemeente die al het korps M binnen de gemeentegrens had en er vanwege deal met bevriende makelaars van afwilden, maar dat dit niet door kon gaan omdat er uiteindelijk niet alles weg zou gaan en ze toen boos waren. nu om hulp vraagt van dezelfde mensen, kan verkeren

Umberto die trotzoni | 28-11-19 | 22:48 | 1

Vooral het CDA zat hier lelijk in. Mooi dat die Mariniers daar een fiere middelvinger naar hebben opgestoken.

eastender | 29-11-19 | 01:55
-weggejorist-
steekmug | 28-11-19 | 22:45 | 2
-weggejorist-
Nefret | 28-11-19 | 22:37

De bedoeling is dat de militairen voornamelijk in buurten, waar ambtenaren van welk allooi dan ook, hun rondjes gaan lopen of beter nog rijden. Die worden namelijk allemaal bedreigd.
En zoals we b.v. NL kennen kun je problemen beter aan de achterkant oplossen dan aan de voorkant, dat is lukratiever.

InSight | 28-11-19 | 22:32

gelukkig hebben ze het leger nog meer kapot bezuinigd dan de politie dus dat gaan we niet meemaken.

De_Helderse_Kaaskop | 28-11-19 | 22:29
-weggejorist-
gebochelde | 28-11-19 | 22:26

Oeh.... Merkeva tanks. Werken prima tegen Palestijnen dus zeker ook tegen Veiligelandiërs!

Focus | 28-11-19 | 22:25

Wanhoopsdaad.

De oplossing is simpel: zet alle Noord-Afri's en soortgelijk gespuis met strafblad permanent vast. Keuze: vrijwillig oprotten naar thuisoord of blijven zitten. Hoeft de politie niet meer elke avond achter dezelfde bontkragen aan te rennen. Meer capaciteit om op Nederlandse boefjes te jagen, die er zeker in groten getale zijn. Oh ja en grenzen permanent dicht voor vreemdelingen uit landen met islamitische cultuur, maar dat is een schot voor open doel.

Nederland80 | 28-11-19 | 22:22 | 2

Fuck, dan zou opsporing verzocht nog maar 1 x per kwartaal op de buis komen!

Misterspok | 28-11-19 | 22:41

Nederland80, u slaat de spijker op z'n kop!

lekkende-ontlasting | 29-11-19 | 02:22

Toch typisch dat alles wat de overheid organiseert een fiasco wordt, behalve het binnenharken van belastingen.

Dutch_Holland | 28-11-19 | 22:22 | 3

Ook dat is gewoon een fiasco hoor!

Het brein erachter | 28-11-19 | 22:37

@Het brein erachter | 28-11-19 | 22:37:

Net als het uitbetalen aan mensen die er recht op hadden. Maar die faal komt dacht ik volgende week in het theater de tweede kamer.Yep ergens recht op hebben kan zo maar heel verschillend blijken.

tweetybird | 28-11-19 | 22:42

Dat is echt serieus erger dan ik had gedacht. Zit heel diep! De fiasco's rijgen zich aaneen

Het brein erachter | 29-11-19 | 01:13

De uitholling van de maatschappij begint al zichtbare vormen aan te nemen. Dit klinkt al aardig als paniekvoetbal lijkt me.

El Sid | 28-11-19 | 22:17 | 6

@Berbaar | 28-11-19 | 22:43: Arie-hoax ziet mogelijkheden, ik constateer alleen een feit wegkijkende struisvogel.

El Sid | 28-11-19 | 22:50

@El Sid | 28-11-19 | 22:50:
Nope geen feit, slechts een mening.
Een lachwekkende mening ook nog.

Berbaar | 28-11-19 | 23:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Het leger inroepen is net zoals de doodstraf uiten: Dat moeten we niet willen met z'n allen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 28-11-19 | 22:16

Tijdens de Duitsche bezetting was de inzet van Duitsche militairen en de Sicherheitspoliziei geen enkel probleem. Je zou denken dat het met één telefoontje met Merkel was opgelost.

Baron Clappique | 28-11-19 | 22:14

Gevechtshelicopters inzetten tegen plofkrakers?
Goed idee. Maar die ene heli staat net met pech aan de kant.

Jan Dribbel | 28-11-19 | 22:08 | 1

En de andere is gekannibaliseerd voor onderdelen. Welkom bij het Nederlandse leger. Pang pang!

5611 | 28-11-19 | 22:55

De politie moet gewoon aan het werk. Dus de twitter app van de telefoon verwijderen, ophouden met iftarren, diversiteitsmiddagen en vage cursussen. Al die dingen gaan nl. gewoon in de baas zijn tijd. Gewoon je werk gaan doen. Dan zal je zien dat ze tijd overhouden.

Vula | 28-11-19 | 22:05 | 2

Met 6 politiebusjes, 5 fietsagenten , een volledige hondenbrigade en nog een hand vol surveillanten ruim 3 uur rond een licht uit de rails gelopen tram (verder helemaal niks aan de hand) helemaal niets gaan staan doen , zonder zelfs maar het verkeer te regelen, is geen zeldzaamheid. Heb het meermaals mogen aanschouwen en heb mij hier altijd zeer over verbaasd.

Baron Clappique | 28-11-19 | 22:23

Zulke dingen idd! Met 3 auto's x 2 man, bij een kleine botsing met wat blikschade op een niet druk punt. En dat meer dan een uur.

Het brein erachter | 28-11-19 | 22:41

Logisch voorstel; het is nu eenmaal oorlog in sommige steden in het land.
En als het oorlog is, zet je het leger in. Of het nu Irak, Mali of ons eigen land is.

Antikwaar | 28-11-19 | 22:04 | 1

Zolang ze dan maar niet liegen over burgerdoden, is het prima hoor.

Het brein erachter | 28-11-19 | 22:42

Nog even en het Franse leger komt ons "helpen". De natte droom van de EU.

BrutusBosch | 28-11-19 | 22:04 | 1

Station Veenendaal Sabot.
Saboteren is klomperen.

arie-hoax | 28-11-19 | 22:29

Over een paar jaar zou er een tekort-zijn van meer dan 15.000 agenten. Ik zie overdag genoeg "jongelui" die na een cursusje zo op straat kunnen patrouilleren en surveilleren. Echt wel, uitroepteken.

BinAardig | 28-11-19 | 22:03

Als je naast een militair of politieagent woont, gaat het dan automatisch goed?

Schadenfreude | 28-11-19 | 22:03 | 10
-weggejorist-
Lionfromzion | 29-11-19 | 01:15

Je bent te absoluut Cato?

CalamityJane | 29-11-19 | 08:30
▼ 7 antwoorden verborgen

Het Nederlandse leger wordt naar de Maghrebbeberg gestuurd. Wat kan er nu nog fout gaan....

Gulliver | 28-11-19 | 22:01 | 1

Kwestie van tijd eer er om schadevergoedingen wordt gevraagd.

eastender | 29-11-19 | 02:03

is iedereen hier al lid van ongehoord ?

lesbische negerin | 28-11-19 | 21:56 | 5

Natuurlijk niet! Ik ben tegen ruifvreters, van welke (populistische) politieke signatuur dan ook.

litebyte | 28-11-19 | 22:04
▼ 2 antwoorden verborgen

De winkel waar mijn kind bijbaant is al twee keer overvallen (gewapend). Op koopavond posteer ik mij dus ruim voor sluitingstijd nadrukkelijk voor de deur. Nog niet één keer heb ik een politiesurveillance gezien. Dat capaciteitsprobleem speelt waarschijnlijk niet alleen in de provincie Utrecht.

MickeyGouda | 28-11-19 | 21:55 | 20

@Frau Merkel | 28-11-19 | 23:47: Het narcisme viert hoogtij. De arme drommel weet niet beter.

Zupschufter | 29-11-19 | 02:48

@Zupschufter | 29-11-19 | 02:48:

Dank voor het bovenstaande! Fijne mensen zoals jij en FM, met een insteek waarin ik het Nederland herken van weleer, ze bestaan gelukkig nog.

MickeyGouda | 29-11-19 | 05:37

Dat is geen capaciteitsprobleem! Dankzij de vakbonden werkt de politie voornamelijk tijdens kantooruren. Iedereen weet dat er in de vroeg donkere maanden meer winkels worden overvallen. Daarop moet je je surveillance aanpassen. Kennelijk is dat niet mogelijk.

theo-is-dood | 29-11-19 | 06:45
▼ 17 antwoorden verborgen

Bij ons paar weken 15 kelderboxen opengebroken. Na de plofkraak, inbraken en overvallen was dit de druppel. Wij bellen niet meer. We lossen het zelf wel op als buurt en bellen (misschien) daarna

Bubba | 28-11-19 | 21:55 | 1

Tsja, er is een hoop mis, dat is duidelijk. Maar niet melden helpt natuurlijk nooit. Daarmee help je alleen de mensen die dan kunnen zeggen: het valt wel mee. We zouden juist massaal, tot het kleinste toe moeten melden.

Het brein erachter | 28-11-19 | 22:57

Ik heb een vrij theoretische maar wel actuele kwestie. In de meeste westerse rechtsstaten, de VS o.a. uitgezonderd, heeft de overheids de geweldsmonopolie. Dat houdt in dat de afspraak is dat burgers zich van wapens en eigenrichting onthouden en dat de overheid in de behoefte aan veiligheid van de bevolking voorziet d.m.v. politie en rechtsspraak. Niemand kan uiteraard volstrekte bescherming van de overheid verwachten, maar laten we er vanuit gaan dat het systeem afdoende werkt en de criminaliteitscijfers redelijkerwijs binnen de perken blijven. De vraag is nu echter waar de ondergrens ligt. Wanneer kunnen we stellen dat de overheid niet langer in staat om de rechtsstaat op een normaal niveau te houden. Op welk punt kunnen wij als burgers stellen dat de overheid ons niet meer afdoende kan beschermen en wij het recht, desnoods met wapens, in handen nemen? En dan doel ik niet op achterlijkheid als opstanden en/of revoluties, maar "gewoon"wapenbezit en de toepassing van geweld als het gaat om het beschermen van lijf en leden. Of moet de burger met de handen gebonden toezien hoe we leeg geroofd woorden door tuig dat zich nauwelijks meer gehinderd voelt door de politie? Ik ben vooral geïnteresseerd waar zoiets (grond)wettelijk beschreven staat. Jullie mening kan ik wel raden, maar daar gaat het mij hier niet om. Wanneer mogen wij als burgers onze overheid als niet langer capabel beschouwen en mogen wij ons bewapenen. Niet dat ik daar nu direct voorstander van ben, maar de theoretische vraag kwam in mij op. Er moet vast iemand ergens zijn die daar een goed onderbouwd antwoord op heeft.

Bigi Bana Boy | 28-11-19 | 21:54 | 12

@Mr_Natural | 28-11-19 | 22:01: Om de verhouding met je buren een beetje leuk te houden kan je hem beter gewoon op straat leggen lijkt me.

El Sid | 28-11-19 | 22:29

@El Sid | 28-11-19 | 22:29: In kippengaas wikkelen en in de sloot mikken, las ik vandeweek. Volgens de politie is het dan zelfmoord.

Frau Merkel | 28-11-19 | 23:49
▼ 9 antwoorden verborgen

Het wagenpark kunnen ze zo uitwisselen. Beide vloten komen van het corrupte PON.

Frau Merkel | 28-11-19 | 21:53 | 2

... en een gezééúur, jonguh, met die Bushmasters en die Amaroks in de milieuzone van Amerongen...

bisbisbis | 28-11-19 | 22:03

@bisbisbis | 28-11-19 | 22:03: De Bushmasters komen gelukkig niet van PON. De Audi's van de generaals wel. In Den Haag stonden twintig nagelnieuwe auto's opgelijnd. Geen generaal te zien en het klootjesvolk kon met de trein op dienstreis. Stuur maar eens een Leopard of een CV90 door de straten. Die dampen pas lekker!

Frau Merkel | 28-11-19 | 23:52

Lijkt mij wel een apart gezicht. Zo'n soldaat die zegt. U staat fout geparkeerd . En een granaat door die ruit keilt.En dan zegt . Lik op stuk beleid. Meneertje.

tweetybird | 28-11-19 | 21:53 | 5

@bisbisbis | 28-11-19 | 22:07: Zou die nog in het wapenarsenaal van Defensie zitten? Ik vond het een geweldig ding destijds, maar die zal toch inmiddels wel super verouderd zijn na al die tijd?

Bigi Bana Boy | 28-11-19 | 23:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Gelukkig neemt de criminaliteit af.

azijnseikerT | 28-11-19 | 21:53

Ik laat uw wederom achter met mijn situatie, excuses voor het op mezelf betrekken, mijn jonge kinderen zijn vanavond lekker op de fiets, in het donker, alleen van opa en oma naar huis gefietst. Kan hier nog. Heb het ze nog gevraagd, geen leger gezien. Of politie. Of, vul maar in.....

GKJP | 28-11-19 | 21:52 | 5

@Frau Merkel | 28-11-19 | 21:55:

Nou we het toch over merkel hebben. Zag dat ze vandaag vrijwillig naar mekka ging bidden. Je zag nog net op de foto die kont van haar in de lucht steken.

tweetybird | 28-11-19 | 23:05

@GKJP | 28-11-19 | 21:59: Dat heeft met de aangenomen lichaamshouding te maken tijdens niet nader gespecificeerde activiteiten.

Frau Merkel | 28-11-19 | 23:56

@tweetybird | 28-11-19 | 23:05: moslimisme is eigenlijk een maangodsdienst. Dat past dan weer wel. Het moet een complete zonsverduistering zijn geweest.

Frau Merkel | 28-11-19 | 23:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier heeft de oude wijze Adama nog wat over te zeggen:

youtu.be/EwrSlzZC31w

Dlareg | 28-11-19 | 21:52 | 2

Die scene is episch ja. En, ondanks een serie, de filosofie erachter staat als een huis.

Vageling | 28-11-19 | 23:02

Who do you think you are kidding Utrechtse gemeenten

Je_zeulende_zusje | 28-11-19 | 21:50 | 1

Haha leuke verwijzing. U kent uw klassiekers.

Braboblanke | 29-11-19 | 08:35

Waarom geen stadsmariniers?!?
Enfin, het was nog lang onrustig in de gemeenteraad. Zo’n sociale werkplaats raakt al van de leg als er andere koffie wordt geschonken.

Analia von Solmsch | 28-11-19 | 21:49

Het leger, ja ja. Met die halvenbak vestjes en fietshelmpjes zeker.

Braboblanke | 28-11-19 | 21:46

Toch ergens wel benieuwd hoe de tekorten in Islamsterdam en Utrecht zijn ontstaan. Kiezen agenten ervoor te solliciteren in gemeenten waar ze niet chronisch het risico lopen te worden belaagd door "jongeren" met een free out of jail card want racisme, zijn de prijzen van koopwoningen onbetaalbaar voor een wout (u weet naar wie de huurhuizen gaan) of werpen de bezuinigingen van de vvd wederom hun vruchten af?

wapster | 28-11-19 | 21:44 | 1

Het zal van alles wat zijn

witwas | 28-11-19 | 21:59

Bekijk de film The Star Chamber maar eens, over hoe een falend rechtssysteem mensen tot eigenrichting dwingt.
Maar een heel contingent Dirty Harry's is ook prima. Niet l*llen maar afknallen.

Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:42 | 3

The purge utrecht. Dat lost het voor lange tijd op.

tweetybird | 28-11-19 | 21:44

Waarom als je ook naar Death Wish met Charles Bronson kan kijken?

beldewouten | 28-11-19 | 21:52

ik vind dat chineze model toch goedkoper en effectiever. waar gaat dit heen..

newray | 28-11-19 | 21:41

Het leger inzetten is een prima idee, maar wat doen we na die 5 dagen?

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:41 | 5

Haha, scherp

pibasso | 28-11-19 | 21:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is een groot tekort aan leraren, mensen voor de zorg, politie-agenten, enzovoort.
En wat voor een mensen komen massaal in Nederland binnen, met 600 tot 700 per week?
Kansloze migranten uit veilige landen die geen enkele bijdrage zullen leveren aan de bv Nederland. Zij komen hier slechts om de ruif leeg te vreten. Bizar!

pibasso | 28-11-19 | 21:41 | 1

De drie publieke sectoren die jij noemt zijn precies die sectoren die onderuitgetrokken worden door kanslozenimmigratie.

5611 | 28-11-19 | 23:04

PR-praatje om meer geld voor de popo los te weken. We zijn wel goed in burgerdoden, dat dan weer wel.

beldewouten | 28-11-19 | 21:40

dat wordt een pmc inhuren. Blackwater deed het goed in Irak of huur Wagner in

HetOorAakel | 28-11-19 | 21:40 | 3

Blackwater deed het goed. Nou ja, niet dus. Werden ook voor de bus gegooid.

Vageling | 28-11-19 | 23:18

Blackwater Founder Has ways to deal with Migrant Crisis Around the world!

Zie YouTube

theo-is-dood | 29-11-19 | 06:54

Militairen in de straten.
Kweenie.
Als ze langs lopen hoor je steeds: "Links! Links! Links!".

Nee. Dank U.

Kapitein Sjaak Mus | 28-11-19 | 21:38 | 3

Maken we er toch Rechts! Rechts! Rechts! van?

Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:43

@Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:43:

U vraagt wij draaien.

youtu.be/hq8QVGW78XU

tweetybird | 28-11-19 | 21:46

En bij een parkeerboete pang pang roepen?

Henk P | 28-11-19 | 21:37

Bescherming Bevolking

Eierbal-is-fijn | 28-11-19 | 21:37

Ga je in het leger, loop je opeens door de straten van Utrecht, als je had geweten dat het zo gevaarlijk was...
Aan de andere kant, tropenjaren tellen wel lekker dubbel.

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:36 | 2

En een onderscheiding! Uitzonderlijk gevaarlijke missie.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:49

Je hoeft dan in ieder geval niet naar Zeeland.

Eierbal-is-fijn | 28-11-19 | 22:03

Hoe kan dat nou toch?
In 2018 ging het om een daling van 6,1 procent ten opzichte van 2017, meldt de politie. In totaal zijn vorig jaar 766.638 misdrijven geregistreerd.

"Deze dalende trend is al enkele jaren gaande. Het huidige cijfer uit 2018 ligt ruim 20 procent lager dan het aantal geregistreerde misdrijven in 2014", aldus de politie. De daling geldt voor bijna alle soorten misdrijven.

De grootste daling was te zien bij zakkenrollerij. "Dat is in een jaar tijd met 28 procent afgenomen. Ook zijn er fors minder woninginbraken gepleegd (-13 procent)." De politie denkt dat dit onder meer komt door extra surveillances.

de honden blaffen... | 28-11-19 | 21:36 | 5

Als aangiftes niet meer geregistreerd worden dan heb je die daling al snel te pakken. Inbraken, diefstallen, mishandeling wordt bijna niets meer mee gedaan. De pakkans is nihil. Het is dus een leugenfabriek die de cijfertjes presenteert.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:48

Het blijft natuurlijk een raadsel dat het aantal misdaden jaar in jaar uit afneemt terwijl we tegelijkertijd horen dat de politie volkomen overbelast is.

5611 | 28-11-19 | 23:06

Of mensen die niet meer melden. Die maken ook zulke statistieken mogelijk.

Het brein erachter | 28-11-19 | 23:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Gaaf land volgens Mark.

oakmont | 28-11-19 | 21:36 | 1

Als je er zo'n 4 miljoen mensen uit flikkert en Hollands tuig keihard aanpakt dan is het het paradijs op aarde. Groet, Adam

janleuk | 28-11-19 | 21:38

Knettergek! Zijn de goelags ook al in aanbouw. Lekker de burger als vijand van de staat bestempelen. Het leger is er niet om te handhaven. Stelletje engnekken. Wereldvreemd ook.

Vageling | 28-11-19 | 21:36 | 5

@Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:46: Dat gaat om economische belangen. De burger in Nederland is alleen maar collateral damage.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:53

@Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:46: Handhaven? U doelt op de belangen van de staat veilig stellen. Dat is niet hetzelfde.

Vageling | 28-11-19 | 23:04

@Vageling | 28-11-19 | 23:04: ter aanvulling. Zij zijn er niet om politie agent te spelen. Ke kan roven, verkrachten, plunderen en moorden. Denk maar niet dat er ingegrepen wordt. Lokale zaak. Zolang de vrindjes daar van de staat maar goed zitten. Apoels en peren dus.

Vageling | 28-11-19 | 23:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Hé ik weet wat, laten we af en toe kamerleden en gemeenteraadsleden door de stad laten lopen. Dan kunnen ze, zoals ieder burger, bij constatering van een strafbaar feit een burgeraanhouding verrichten en daarmee de politie die op zoek is naar meneer Thagi c.s. ontlasten.

Troumoetblijcken | 28-11-19 | 21:34

Nederland wordt een bananenrepubliek een politie- en legerstaat.

lingo star | 28-11-19 | 21:33 | 1

Alleen voor sommige mensen. Bijvoorbeeld mensen die dagelijks bijdragen aan de staatsruif. Voor anderen die de staatsruif leeg vreten is Nederland een voorbeeld van hoe een democratie moet functioneren.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:45

En wie gaat het leger dan vervangen als er een oorlog uitbreekt? Daar is weer totaal niet over nagedacht dus.

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:33 | 6

Het verzet ?

janleuk | 28-11-19 | 21:36

Amy-Jane met haar toolkit natuurlijk!

5611 | 28-11-19 | 23:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat zou wel zo netjes zijn om een leger met hoog allochtonengehalte te sturen . D'r benne wijken in Utreg waar bijna 60- % een allochtone achtergrond heeft. Alleen Ziyech sturen is ook een optie.

janleuk | 28-11-19 | 21:33

Kunnen we niet die apothekers uit Aleppo gaan omscholen tot politie agent? Daarvan komen er elke week toch genoeg naar ons land toe en ik geloof dat de meeste ook nog wel wat ervaring hebben met wapens en ander schiet materiaal

Barry P | 28-11-19 | 21:31 | 1

Dat is de kat op het spek binden.

Nelis SplitBloes | 28-11-19 | 21:36

Maar als clubjes die zich verwant voelen met de "Soldiers of Odin" dan is Nederland te klein, vreemd.
Er zit wel iets tussen het burger marcheren met leren hoge laarzen en een braaf buurtwachten commite.

Johan_Voorhaar | 28-11-19 | 21:31

Je zou toch denken dat de automatische snelheidscontroles, de BOA's en de talloze bewakingsdiensten en buurtwachten, de politie veel werk hebben ontnomen.
Waardoor de politie vanzelf meer tijd heeft gekregen de echte misdaad te bestrijden. Maar kennelijk werkt het niet zo.
Ter linkerzijde zal er een soort onwil zijn om van de politie echt een succes te maken; handhaven is 'rechts' of zoiets.

arie-hoax | 28-11-19 | 21:30 | 2

Je snapt er ook niets van. De criminaliteit daalt al jaren in Nederland volgens de knopentellers van het CBS. En daarom is de politie onderbezet en krijgen ze steeds meer werk. Logisch toch?

Zapata10 | 28-11-19 | 21:42

@Zapata10 | 28-11-19 | 21:42:
'Kansarme' jongeren beroven winkel van rijke kapitalist.
"Chef, moeten we niet optreden?"
"Mwah, niet zo gretig."

arie-hoax | 28-11-19 | 21:56

Wat een land. Het leger inzetten tegen tandartsen en neurochirurgen. We zijn diep gezonken.

wijsvinger | 28-11-19 | 21:30

Laten we de VN vragen om hulp. Misschien kunnen Malinese troepen hier de orde en veilgheid herstellen.

squadra | 28-11-19 | 21:29 | 1

Blauwhelmen. Maar die zijn meestal ook niet zo lief voor meisjes en vrouwen.

wijsvinger | 28-11-19 | 21:30

Gelukkig is ons "leger" wel lekker bemenst.

wapster | 28-11-19 | 21:28

Ik weet niet of we nog tanks of pantserwagens hebben, maar het zou leuk zijn om zo'n Turkse trouwstoet tegen te houden met een tank. Eén goed gericht schot op de voorste Mercedes laat ze misschien wel ophouden met tüteren.

JvanDeventer | 28-11-19 | 21:27

Waar is Kolonel Kaas als je hem nodig hebt?

Kapitein Sjaak Mus | 28-11-19 | 21:27 | 1

Kol.Kaas is druk aan het overleggen in het crisisstaf BLS met de CDS en CAD-MvD te Den Haag.

steekmug | 28-11-19 | 22:33

'Staan blijven, anders pang pang.' 'Schiet dan!' 'Pang.'

arlen | 28-11-19 | 21:24 | 2

'verdomme Jan, die mocros hebben echte kogels'.

RickyLaRue | 28-11-19 | 21:28

Er wordt ontwikkelingsgeld uitgekeerd aan het COC en Milieudefensie. Waarom kunnen we dan de popo niet extra financieren uit dezelfde pot?

Eierbal-is-fijn | 28-11-19 | 21:24 | 1

Hoe bedoel je "We" ?

De Briemusketier | 28-11-19 | 21:28

Welk leger?
Op elke soldaat zíjn er 99 raamambtenaren.
Dus 30000 man staand is eigenlijk maar 300 man.

watergeus | 28-11-19 | 21:23 | 3

Het Leger des Heils geef ik ook weinig kans.

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:25

Geef Acht!

Poesman | 28-11-19 | 21:23 | 5

Dries?

Bill le Koek | 28-11-19 | 21:32

Ik heb er maar zeven

lingo star | 28-11-19 | 21:35

8 microgram/kg is wel veilig voor mijn moestuin. Maar voor bouwgrond een 10e daarvan? Onbegrijpelijk dat die norm niet veel eerder is aangepast. Pffffas.

Het brein erachter | 29-11-19 | 00:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah ja... En pas geleden werd al voorgesteld om buitenlanders in ons leger op te nemen... Met andere woorden moet ik dadelijk van een of andere Bulgaar, Tsjech of Pool boetes aannemen en zeggen 'sorry meneer agent'... De rechtsstaat is bovendien al zo lekker integer als dat hij is...?! Nee, inderdaad, gaat de goede kant op...!

Nemo_Tenetur | 28-11-19 | 21:22

Dus je laat je buitengrenzen onbemand en laat iedereen die dat wil hier naar binnen. Vervolgens breek je de hele politie af tot er weinig meer van over is.
Het leest als een slecht script voor een batman film die vervolgens orde op zaken moet komen stellen.

Dirk III | 28-11-19 | 21:22 | 1

Grenzen stellen doe je tegenwoordig in het stemhok.

De Briemusketier | 28-11-19 | 21:30

Respect verkrijgen door een camouflage pakje? Ik geef het weinig kans.

BubbelWater | 28-11-19 | 21:21 | 1

Al geef ik zo'n blauw pak met een geile streep ook weinig kans.

tweetybird | 28-11-19 | 21:32

Militairen door de Nederlandse straten.
Het duurde even, maar daar zijn we dan.
Goed bezig Politiek.

Ray69 | 28-11-19 | 21:21 | 1

Meh gaat alleen maar gebeuren als het electoraat massaal niet meer op de kartel partijen wil stemmen. Dan gaat het leger onder dwang onze democratie herstellen en worden PVV, FvD, SP, PvdD verboten.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:25

Staat van Beleg, noemen we zoiets toch? Hebben die kartelstemmers mooi voor elkaar gekregen, zo samen. Kudo's en lolz.

Graaisnaaiert | 28-11-19 | 21:21 | 1

Die opstap naar het EU steelclub leger.

tweetybird | 28-11-19 | 21:27

Ik woon niet (meer) in Utrecht. 30 jaar geleden al een puinhoop. Laat maar affikken, op Overvecht na...

GKJP | 28-11-19 | 21:20

Even serieus; kan een leger ook staken?

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:19 | 11

Het vuren is niet ongebruikelijk.
Moeten ze wel eerst munitie hebben.

Kapitein Sjaak Mus | 28-11-19 | 21:28

Welk leger? Het Leger des Heils?

CalamityJane | 28-11-19 | 21:35
▼ 8 antwoorden verborgen

Dit voorstellen is een belediging voor de agent aldaar en een belediging voor de soldaat. Wel heftig om telkens te horen dat Utrecht zo'n enorm shithole is.

sjef-van-iekel | 28-11-19 | 21:18

Hadden we maar Joint Streetfighters gekocht.

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:17 | 1

Of robocop inplaats van robojetten.

tweetybird | 28-11-19 | 21:22

Dus na de BOA willen ze nu ook de LOA.

tweetybird | 28-11-19 | 21:17

Een vacuümbom is geen ghettoblaster. Al doet het wonderen voor je geheugen.

Hetkanverkeren | 28-11-19 | 21:15

Dit correspondeert niet met de cijfers en het gevoel dat onder de Nederlandse burgers heerst. De criminaliteit neemt met rasse schreden af in Nederland.

Laten we prioriteiten stellen:
Het dekoloniseren van wiskunde.
Genderneutraal speelgoed

Toetsenbordcomplex | 28-11-19 | 21:15 | 1

En katten moeten binnenblijven...!

Nemo_Tenetur | 28-11-19 | 21:26

De gemiddelde militair is ook niet bijzonder capabel.

De vries, Henk. | 28-11-19 | 21:15 | 1

Ho ho. Ik ken er die een aardige kopstoot in huis hebben.

tweetybird | 28-11-19 | 21:22

Ho ho ho, en Mali dan?

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:14

haha, ja want die zijn getraind voor ordehandhaving. En wat ze wel kunnen is pang pang roepen vanuit een gepantserd voertuig wat 97% inzetbaar is volgens het systeem, en in de praktijk alleen maar een radiator mist.

Jacques_SiConto | 28-11-19 | 21:13 | 1

Er is er vast wel 1 te vinden die niet afgekeurd is.

sjef-van-iekel | 28-11-19 | 21:19

Briljant plan! Af en toe op de grote markt, of welk centraal gelegen plein dan ook, een rovende veiligelandiër doodsch… nee, vierendele… Nee, mag ook al niet.
Dan maar een foeigesprek onder het genot van een kopje thee.

Leeuwarder | 28-11-19 | 21:12

Hilarisch dat juist een van de meest socialistische gemeente begint met het inzetten van het leger. Communisme begint al heel licht door te schemeren.

F1802 | 28-11-19 | 21:12

Haha "De drie burgemeesters van de Utrechtse gemeenten vragen nu in de motie om een ‘bijdrage in operationele capaciteit’ aan het ministerie van Defensie. Of dat ook betekent dat militairen taken van de politie over moeten nemen, is nog niet duidelijk.".
Overdrijven is ook een vak lol

Berbaar | 28-11-19 | 21:12 | 8

@CalamityJane | 28-11-19 | 21:22: Ah als tegenprestatie natuurlijk vanwege de enorme geneugten om in dit land te mogen wonen. Een soort van militie waar iedere belastingbetaler minimaal 10 uur per maand aan moet deelnemen. Met inderdaad een roze hesje, en een foei briefje.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:31

Als inheemse burger van het
nog steeds het beste landje van de wereld is die tien uur is niet teveel gevraagd toch ?!

CalamityJane | 28-11-19 | 21:46
▼ 5 antwoorden verborgen

Hangt er vanaf wat het mandaat is. Als ze alleen maar pang pang mogen roepen dan denk ik niet dat er veel Finnen onder de indruk zullen zijn.

Zapata10 | 28-11-19 | 21:12 | 1

Heet dat tegenwoordig geen mensdaat?

Kapitein Sjaak Mus | 28-11-19 | 22:00

Mooie tegenprestatie van al die bijstandstrekkers
met een geweertje door de straat pangpang roepen
qua nutteloos zijn veranderd er niet zoveel!

Tijdvoormaatregelen | 28-11-19 | 21:11

Maar Mark Rutte's regering doet het geweldig. Alle hoofdpijndossiers - Bijstand, jeugdzorg, etc - liggen inmiddels bij de gemeentes.

omanders | 28-11-19 | 21:11

Mogen ze dan ook bommen gooien en zo?

Mr_Natural | 28-11-19 | 21:10 | 1

Een handgranaat neer leggen op cruciale punten is al een goed begin.

Rinet97 | 28-11-19 | 21:13

Juist eencelligen vervangen voor complete iq-nullesen. Wat kan er misgaan?

miko | 28-11-19 | 21:08 | 1

Volgens mij ben jij niet op de hoogte welke organisatie is begonnen met op grote schaal testen van IQ als indicatie voor geschiktheid. Juist, het Amerikaanse leger. Ik kom veel domme mensen tegen, maar als ik hoor dat iemand in dienst heeft gezeten weet ik in elk geval dat ze een IQ van minstens 80 hebben. Daarnaast moet je je bek houden over onze helden.

JWZ_JMK | 29-11-19 | 00:25

Motie verworpen. En weer verder met verkloten van dit land.

A.U.EnLeven | 28-11-19 | 21:08

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken