Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Overbevolking Amsterdam in 2 Tweets

Politie Amsterdam verpest feestje in Stopera

Social
Social

Terwijl in het Amsterdamse stadhuis de champagneflessen ploppen, zitten ze op de politiebureaux bij de pakken neer. Van het geld waarmee Het Blik Agenten dat opengetrokken zou worden heeft Klaas Dijkhoff een Kia Niro en een verbouwing gekocht en daarom moet er nu zwaar bezuinigd worden bij de Amsterdamse hermandad. Er gaan twee politieburo's in de avonduren dicht en die andere gaan nog maar 1 uurtje per dag open. De Grachtengordel en De Wallen worden teruggegeven aan de scooter- en Audi-boys uit de Top600. Fietsers zonder nachtlampjes worden voortaan met rust gelaten. Pinautomaten verdwijnen. En omdat ieder nadeel een voordeel hep (Amsterdams gezegde). Iedereen mag weer blowen en drinken in het Centrum, en daarna met een snorder of een bierfiets naar huis. Is het toch nog feest in het Mekka van de Narcostaat.

Reaguursels

Inloggen

hoeveel actieve (dus geen buroklevers) dienders zou die lieve stad nou eigenlijk nodig hebben........................?

grapjasz | 28-11-19 | 06:26

Bijzonder, want volgens alle statistieken neemt de misdaad al jarenlang af. Blijkbaar is er iets mis met de statistieken.

Jesaja | 28-11-19 | 00:52

Amsterdam is echt volledig, gans en totaal van het padje af met dit GL-beleid. De (geïmmigreerde, dus zielige) daders krijgen hulp ten koste van de slachtoffers.

In plaats van aangiften in behandeling te nemen en daders op te sporen, kiest Halsema en consorten om daders te helpen om geen grotere criminelen te worden. Politie-agenten als pedagogisch medewerker bij gebrek aan ouderlijke opvoeding in een cultuur die lak heeft aan de Westerse maatschappij.

SamV | 27-11-19 | 20:55 | 1

Foeigesprekken kosten ook veel tijd net als de werkzaamheden rond thee zetten, het organiseren van kickboxlessen en de iftarcyclus. Ren dan moet er nog heel veel aandacht en tijd naar bevordering van de zo broodnodige diversiteit. En je kunt van die divers mensjes niet verwachten dat ze echt meedoen dus ja weer extra man- o sorry menskracht nodig.

5611 | 28-11-19 | 13:42

Het aantal plofkraken in 020 schijnt afgenomen te zijn, maar dat kan ook te maken hebben met de lange rijen asielrovers die druk bezig zijn hun gestolen pinpassen uit te proberen.

K. Westergaard | 27-11-19 | 20:44

Heb vandaag voor het eerst met bewondering naar burgemeester Femke gekeken met haar draconische maatregel politie die nodig is om o.a. dossiers van huiselijk geweld op te lossen de straat op te sturen. Om daar prioriteit te laten geven aan de eerste veiligheid van de burgers. Daar geeft ze goed mee aan dat het water in Amsterdam niet tot aan de lippen staat, maar dat het kruintje van de politie nog maar net zichtbaar is in die stad voor ze verzuipen in het moeras met de fundamentpalen van die stad. Hoop dat dit Den Haag wakker schudt. Maar vrees van niet.

Jan, Leiden | 27-11-19 | 20:28

Wat een gelul...! Net of er nergens ter wereld geen steden zijn die groter zijn dan Amsterdam en hun zaken wel gewoon onder controle hebben...?! Amsterdam is niet meer dan een dorp ten opzichte van zoveel steden... Dat ze hun huis niet op orde hebben is puur mismanagement en niets anders...!

Nemo_Tenetur | 27-11-19 | 19:33 | 1

Tja, links bestuur en mismanagement...

voorbips | 27-11-19 | 19:58


Bijvolken, Opvolken ....... etcetera

Er kan nog meer bij. Extra kans indien het/zij/hij behoort tot minderheid, zleig, hulpbeoefend of in-actief.

Ervaringsdeskundige | 27-11-19 | 19:28

Slappe burgemeester Halsema gaat politiebureaus sluiten omdat er niet genoeg geld en mankracht bij de politie is. Ondertussen gaan er jaarlijks gemeentemiljoenen naar multiculti genderneutrale flauwekulprojecten, evenals naar zgn. kunst waar een gesubsidieerde goud gespoten drol in een museum tentoon gesteld mag worden. Alles is een kwestie van prioriteiten.

Toos Bevergeil | 27-11-19 | 18:44 | 4

@vander F | 27-11-19 | 18:55: Wie wil er nog politieagent of leraar worden in Amsterdam, je wordt bespuugd, belaagd en uitgescholden, als je tenminste de taal machtig bent om te begrijpen welke minachting bepaalde groepen voor je koesteren.

ebonk | 27-11-19 | 20:05
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een gehuilebalk om niks. Hier in de landerijen zijn de gestapobureaux al jaren alleen op afspraak open. Daarbij, aangifte is toch zinloos tenzij het voor de verzekering is.

Vanilla | 27-11-19 | 18:39

wat een stemmingmakerij

poeplijster | 27-11-19 | 18:25

Meest schokkend vind ik altijd nog die bakfietsouders die, verstand op nul, blik op oneindig, met hun kroost voorin en schijt aan álle verkeersregels door dat idioot drukke verkeer slalommen alsof 't de normaalste zaak van de wereld is... Of ze weleens nadenken over in wat voor stad, land, wereld hun kroost later zal moeten leven? Nee dus. Egoisten zijn het.

Zenzeo | 27-11-19 | 18:00 | 1

Dat nadenken over in wat voor stad, land, wereld hun kroost later zal moeten leven is misschien juist de reden voor dit verkeersgedrag.

Baron Clappique | 27-11-19 | 18:05

Sterfhuisconstructie; uiteindelijk is de orde van het land niet de orde van Amsterdam.

h.oldeboom | 27-11-19 | 17:58

Die pet past ons allemaal dus, ik zie het probleem niet.

McMarx | 27-11-19 | 17:31

Misschien daalt het aantal criminelen wel als de politie niet zoveel tijd neemt om ze tegen elkaar te beschermen.

watazooi | 27-11-19 | 17:12

Amsterdam West, 6 scholen gaan 1 week dicht, omdat er geen hond wil lesgeven.
Aantal agenten? Hoe kan iemand met zo'n sukkelinkomen er wonen, asielzoekers en ongedocumenteerden hebben meer ruimte.
Immigratieprobleem? Nee, een racismeprobleem........

Elder of Z. | 27-11-19 | 17:03 | 1

Komt sint en zwarte piet dan ook niet naar die school ?

joppo0 | 27-11-19 | 17:10

Niet vooruitzien, maar overgave is het motto ! Zet door de hele stad het leger (des Heils) in.....

Elder of Z. | 27-11-19 | 16:59

Laat ze ff de groei van Handhaving de afgelopen jaren bekend maken. Geen Popo betekend niet geen sancties. De bonnenmachine draait sneller dan ooit te voren.

Trumme | 27-11-19 | 16:22

Je blijft lachen om Amsterdam. De pretenties van een grote!! stad. Vergeleken
met niet al te grote buitenlandse steden is Amsterdam een klein zijsteegje van
een binnenweggetje in the middle of nowhere. In die termen niet eens een
dorpje a.d. rivier. De grootheidspretenties doen ze de das om. Eigenlijk zouden enkele veldwachters dit gehuchtje onder controle moeten houden, het bestuur houdt van chaos en geweld in hun ogen doen ze dan met de grote jongens mee

portuca | 27-11-19 | 16:17

Eind van de maand een nieuw record dat aanzienlijk hoger ligt dan het oude record. Maar dan is de periode voor het einde van de maand toch al het oude record verbroken en is het oude record een meer recentelijk record? Of wordt hier geredeneerd vanuit een piek? Is einde van de maand dan ook de piek? Zegt de gemeente dan: Ho, nu even stoppen, Amsterdam is vol? Scorebord journalistiek. Als je overigens ongedocumenteerden tot Amsterdammers rekent, dan zit je toch allang over dat record heen?

LuNaTeeQ | 27-11-19 | 16:16

Gewoon wat achtergrondinformatie: het veiligheidsbeleid van de hoofdstad www.amsterdam.nl/wonen-leefomgeving/v... Slachtoffers van discriminatie worden letterlijk op 1 lijn gesteld met slachtoffers van straatroof en gewapende overvallen. Geen woord over kansloze asielzoekers maar wel blaten over veilige wijken.

Verantwoordelijken: nos.nl/artikel/2256162-veel-mis-bij-a... En nog steeds: www.parool.nl/amsterdam/dienst-openba... Door sabotage van groenlinks en '66. Het staat er letterlijk.

Dan kun je nog zoveel wouten inhuren, het probleem zit bij B&W, gemeenteraad en het ambtelijke apparaat. Dweilen met de kraan open dus. Met al die krokodillentranen van La Kaakklem.

Hetkanverkeren | 27-11-19 | 15:49 | 5

@Lt-Kol Kilgore | 27-11-19 | 16:04: Wellicht doet de overheid iets nuttigs met onze belastingen: bijvoorbeeld een voetbalclub uit de brand helpen na financieel wanbeleid.

Red shirt | 27-11-19 | 16:08

De gediversifieerde popo is actief bestanddeel van het probleem. Autochtonen burgers worden in vergelijkbare zaken harder aangepakt dan allochtonen. Dit heeft negatieve invloed op de taakuitvoering en ook op de instroom en doorstroom van het korps zelf. Meer popo is geen oplossing. Alleen een gek schreeuwt om zijn eigen onderdrukking.

Man-Van-De-Rekening | 27-11-19 | 16:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam is het voorbeeld hoe het met Nederland zou gaan als Klaver aan de macht komt. Beangstigend idee..

BozePaarseMan | 27-11-19 | 15:45

Ik ken niemand bij de Politie en ken ook niemand die Politie agent wil worden.
Dat wou ik graag zo houden, maar ben wel blij met de agenten die er zijn.
Voor de toekomst in 020 hou ik mijn hart vast.

Stoned Hengst | 27-11-19 | 15:44 | 4

@Red shirt | 27-11-19 | 16:05:
Lekker inhoudelijke reactie.

Argwanus | 27-11-19 | 16:48
-weggejorist en opgerot-
Tony9mm | 27-11-19 | 18:10

@Tony9mm | 27-11-19 | 18:10: doe jij eens even normaal joh tokkie. Jij bent af met je kk. Ga lekker op dumpert ziten met dit soort reacties pannekoek!

pibasso | 28-11-19 | 07:11
▼ 1 antwoord verborgen

873.200 inwoners en 60 jaar geleden ongeveer het zelfde aantal terwijl er 250.000 Amsterdammers ergens anders zijn gaan wonen. Leg dat maar eens uit !

verichrome | 27-11-19 | 15:36 | 4

@Red shirt | 27-11-19 | 15:42:
Nonsens. Over de periode 1960-2000 is het gemiddelde geboortecijfer in Amsterdam ongeveer 2,1. Net genoeg voor een stabiele bevolking. Als er dus in diezelfde periode 250.000 mensen zijn vertrokken naar Purmerend, Hoofddorp, Aalsmeer en Almere zou de bevolking nu, met kinderen (en een huidig geboortecijfer van 1,8) ca. 600.000 en dalend moeten zijn.
Het antwoord staat hierin (vanaf p.128)
www.nidi.nl/shared/content/output/200...

Stormageddon | 27-11-19 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

stop de zelfvernietiging in onze Hoofdstad, kogels, plofk, bedreiging, overbevolking, diefstal, enz enz . we maken er geen halszaak van.

foxhunter | 27-11-19 | 15:35

We kunnen dus stellen dat als de gemeente 020 niet had meegewerkt alle joden op transport te zetten we anno 2019 meer dan een miljoen inwoners in 020 hebben.

Tishetnetnie | 27-11-19 | 15:34 | 2

Of is het hadden?

Tishetnetnie | 27-11-19 | 15:35

@Tishetnetnie | 27-11-19 | 15:35:
Nee, maar wel zeer aktief.
De vrouw van W v Schirach klaagde er zelfs over bij Adolf.
Deze brief is gevonden in Berchtesgarden

joppo0 | 27-11-19 | 17:13

Geen probleem toch? Volgens onze overheid en het Staats TV kanaal wordt het ieder jaar veiliger in Nederland!

Tuinhekje | 27-11-19 | 15:33

Dit gaat niet over bezuinigingen maar over het feit dat men in Amsterdam bij de politie de vacatures niet meer gevuld krijgt.
Je moet kiezen: als agent je laten onderspugen door opgefokte dronken Engelsen terwijl je met je gezin in een apartementje van 50m2 woont OF een eengezinswoning in de provincie waar je af en toe een paar boeren moet vertellen dat ze niet tegen de kerk mogen pissen.
De oplossing is ook dat gemeente Amsterdam de salarissen van de agenten bijplust om te zorgen dat je als agent nog enigszins fatsoenlijk kunt wonen daar. De keuze om de huizenprijzen zo te laten stijgen ligt immers ook bij de gemeente en de inwoners. Volgens mij harken ze ook genoeg binnen aan WOZ en toeristenbelasting om dat te kunnen betalen.

uch | 27-11-19 | 15:30 | 2

Inderdaad, popo is niet mijn favo ding, maar qua salaris zouden ze er wel een 500 per maand bij mogen hebben. Ze staan er niet voor niks toch?

Tuinhekje | 27-11-19 | 15:34

@Tuinhekje | 27-11-19 | 15:34: Dat kunnen ze zo afdwingen als ze willen.
Een week lang geen bonnen uitschrijven,camera's saboteren en geen gewoon eens niet van die laffe honden zijn. Maar ook onder de wouten geen solidariteit.

Tony9mm | 27-11-19 | 18:14

Amsterdam is een gekkenhuis dankzij die linkse gekkies.

Nerderlander | 27-11-19 | 15:26 | 1

Amsterdam is vooral een smerig stinkend pretpark genaamd 'Lieve Stad'.... met een mis(s)-management en een imago waar zelfs Britse tokkies (a 90 Euro voor een weekend, inclusief vlucht en...'hotel') genoeg van krijgen.

litebyte | 27-11-19 | 15:33

Meer politie is geen oplossing.

Man-Van-De-Rekening | 27-11-19 | 15:25 | 1

Nee, dat dan meer corruptie - dat snapt elek (niet)Amsterdammer ook wel...

litebyte | 27-11-19 | 15:35

Ooit in Amsterdam geboren. Altijd gezegd dat ik er tot mijn dood zou blijven leven. 5 Jaar geleden dat shithole verlaten, geen dag spijt.

Argwanus | 27-11-19 | 15:25

Ach, mijn vrouw en ik hebben twee appartementen in Moscow. Een stad met ongeveer hetzelfde aan inwoners als Nederland. Ik laat mij echt niet gek maken door een paar schreeuwers.

Red shirt | 27-11-19 | 15:24

873200-1, vermoedelijk komt er nog wel een liquidatie voor 30 november.

sprietatoom | 27-11-19 | 15:10 | 1

Sowieso elk jaar in december. Voor het nieuwe jaar moeten er schijnbaar dan effe nog wat zaken afgehandeld worden. Lijken wel boekhouders.

janleuk | 27-11-19 | 15:25

Politiek correct Amsterdam geeft natuurlijk graag miljoenen uit aan onzin zodat de desbetreffende overheidswerkers met een natte of stijve op de foto kunnen met "minderbedeelden".
Vervolgens wordt dat op de sm gezet en de NPO maakt daar een programma over waarin "gediscussieerd"wordt met mensen die allemaal dezelfde mening hebben.
Onveiligheid is slechts een mening en namen of beschrijvingen van daders noemen is racistisch.
Dat we de laagste cijfers hebben op pakkans is niet relevant volgend die deugers.

pejoar | 27-11-19 | 15:09

Dan wordt Amsterdam net als New York. Op elke hoek van de straat een dakloze, gaten in de weg, vies en alleen een goede levensstandaard voor de rijken.

Badr Haary | 27-11-19 | 15:06

Ik hoor net op BNR dat de amsterdamse bevolkingsgroei te maken heeft met het feit dat Amsterdam qua oppervlakte ook groter is geworden. Geen woord over de toename van gevestigde migranten. En uiteraard wel het item daarna over 4 verdronken migranten die in hun bootje vanuit Afrika naar Europa wilden varen. Hun bootJE had 62 mensen aan boord. Nou dat is dus weer een potentiele groei van 58 mensen voor Amsterdam.

peterdh | 27-11-19 | 15:05 | 1

Hele zigeunerfamilies in Amsterdam. Op de brug met met een accordion spelen en de rest van de familie op rooftocht in de Kalverstraat.

Badr Haary | 27-11-19 | 15:07

Overal politietekort dus het handhaven van een kattenophokplicht komt zo wel in gevaar. Stuur meer geld!

de visser | 27-11-19 | 15:04

Woon in 020 (ben geen A'dammer) en wat mij opvalt is dat wanneer een klein incident plaatsvindt, opeens een heel leger politiemensen op de been is. Iemand steelt een fles drank uit de slijterij, 7 man politie. Echtpaar heeft ruzie op straat, 11 man politie (jawwel). Man die een niet elektrieke auto bij een laadpaal heeft geparkeerd en ruzie maakt met de sleepdienst, 2 motoragenten, 2 VW busjes en wat politieauto's, een man of 8. Dan denk ik, er is politie zat. Of is het meer een zaak van cherry picking; liever de minder gevaarlijke klusjes dan de echte criminaliteit aanpakken.
Aan de andere kant heeft GL de politie in haar macht en niet alleen in 020. GL wilde de politie afschaffen, lukte niet, dus zitten ze nu in de top van de opleidingen. Waarom denkt u dat de politie aan de iftar is gekomen.
Tot slot weer een liedje uit mijn bundel op de wijs van: Aan de Amsterdamse grachten:
Aan de Amsterdamse grachten, kost een uur parkeren bijna een joet.
En wat denkt u te verwachten, wat het linkse groen daar mee doet.
Dat gaat naar de illegalen, die er flink van feesten van uw gelag.
En als u maar blijft betalen, dan wordt het een heel fors bedrag.
En de Amsterdamse mensen, zien hun leefomgeving als een riool.
Het verkeersfatsoen; de -regels spelen daar de 2e viool.
De toeristen, dagjes mensen, die de stad verzieken met hun verblijf.
Ach ik kan ze slechts verwensen, evenals dat Halsema wijf.

Broadsquire | 27-11-19 | 15:03 | 3

Politie Amsterdam heeft dan ook bijna 2 maal zoveel mankracht als de rest van Nederlandse regio's.

Polarisator | 27-11-19 | 15:07

Herken het wel; simpele boete oid, komt er 2-3 busjes versterking.

Op sommige momenten vervelen ze zich gewoon. ' s Avonds en 's weekends zouden ze meer op straat moeten zijn.

Kleine_Deugniet | 27-11-19 | 15:17

Tja, als je geen politie hebt, hoe kun je dan weten hoe het met de criminaliteit is gesteld=

Mr.Crowley | 27-11-19 | 15:00 | 1

Het aantal aangiftes daalt toch? Niet zo moeilijk doen hoor.

peterdh | 27-11-19 | 15:07

En hoeveel mensen wonen er als we ook alle illegaal in Amsterdam woonachtige gelukszoekers meetellen?

dekeerldatisdeboer | 27-11-19 | 14:59

Het geld voor de illegalenopvang moet toch ergens vandaan komen.

Vuurwezel | 27-11-19 | 14:59

Zoal Amerika het voorbeeld is voor Nederland, zo is Amsterdam het voorbeeld voor de rest van Nederland.
Zet je maar schrap Schin-op-Geul.

Koos Knak | 27-11-19 | 14:59

De CBS bevolkingsteller staat vandaag op 17402440. Dus Amsterdam heeft een 19,93e deel van de bevolking.
Politie heeft 63778 fte. 19.93e deel = 3200 fte agenten van politie voor Amsterdam.

Polarisator | 27-11-19 | 14:58 | 1

Volgens Parool 14 maart 2019 zo'n 5600 agenten van politie in Amsterdam.

Polarisator | 27-11-19 | 15:05

Wij maar belasting betalen.

Mr.Crowley | 27-11-19 | 14:58

"onze bezetting en formatie groeien daar niet in mee." (Plies 020)
-
Om te beginnen, Politie 020, zou je bijvoorbeeld, heel gek, gewoon WEL geschikte blanke heteroseksuele mannen EN vrouwen aannemen/opnemen in je sollicitatieprocedure, ipv. eerst maniakaal te 'speuren' naar alles wat riekt naar getint, PoC, lesbi, homo, mohammedaans, sarongdrager, kroeshaar (weet ik het), en alles wat 'anders' is/zou zijn(!).
Weet. Dis-cri-minele-atie.
Weet dan dat dat geen werkbare policy is.
Weet dat je dat niet maken.
Weet van een paar mensen, waaronder een nichtje van een kennis (blonde leuke frisse jonge vrouw, papiertjes op zak), die zijn serieus afgewezen op een functie VOORDAT een gesprek uberhaupt plaatsvond, waarom? Omdat ze, werd ze fijntjes gezegd, niet INCLUSIEF genoeg waren op dat moment.
Geschikte mensen met geschikte papieren en geschikte instelling: geen hoge eisen/hard werken/flexibel/volcontinu als nodig/geen kinderen/geen extreme verplichtingen: niks van dat alles.
En zo, hop, in de prullenbak, afgewezen voordat je je bek opentrekken kon.
Had het al eerder getegeld - want ik althans stond perplex. Per-plex.
Echt gebeurd.

chicago river | 27-11-19 | 14:57 | 2

Dat noemen wij gewoon ouderwets discriminatie.

letopuwzaak | 27-11-19 | 15:08

@letopuwzaak | 27-11-19 | 15:08:

Discriminatie is gewoon een andere woord voor een chronisch gebrek aan incasseringsvermogen...

Air van Boven Dorens | 27-11-19 | 16:13

Politiebureau's dicht, Scholen dicht, terwijl Nederland steeds voller wordt.

Roosx | 27-11-19 | 14:57 | 1

Binnenhof dicht. Iets wat ik trouwens dan wel kan toejuigen. Maar helaas. Na de kerst en het oudjaar gaat het weer open en komen die knuppels terug. Met de kans dat er na een tijdje nog veel meer sluit.. ooit begon het met verzorgingshuizen en ziekenhuizen. Ik zeg de hobbys van die knuppels is geheel uit de hand gelopen.

tweetybird | 27-11-19 | 15:04

Ze tellen denk ik Weesp mee, dat onlangs heeft gekozen bij 020 te horen. En later wellicht ook Diemen. En Ouderkerk a/d Amstel. Of Amstelveen. Was daar gisteren in hun streekziekenhuis. Blankstad bestaat!
.
In mijn wijk met straks 60.000 inwoners politiebureau al jaren gesloten. Ze hangen wel de halve week met die kuthelicopter boven de wijk. Gettobirds boven huizen met een gemiddelde WOZ van 8 ton. Nieuwbouw bureau verderop vertraagd vanwege broedende ringslag ofzeau.

Piet Karbiet | 27-11-19 | 14:56

Met Femke Halsema is er natuurlijk ook gewoon minder politie nodig.
Er worden heggen gesnoeid zodat er geen verkrachtingen meer zijn, pinautomaten worden weggehaald zodat er geen plofkraken meer plaatsvinden, verboden wapenbezit, inbreken en dingen vernielen is niet meer dan een beetje klieren en hoeft niet aangepakt en verder zijn er nog wat wetten, zoals het burkaverbod, die niet bij Amsterdam horen en waar dus niets mee gebeurt.
Tijd zat voor de overgebleven politie dus om foutparkeerders te bestraffen.

spanarchist | 27-11-19 | 14:54 | 2

Ho ho we praten hier wel over Femke. De pinaatomaten zullen dus uit de muren gehaald worden en er alvast op de stoep ervoor worden gezet.Dit om vuurwerkoverlast tegen te gaan.

tweetybird | 27-11-19 | 15:00

Ja ze pakt wel de oorzaak keihard aan, al die uitnodigende pinautomaten waar toevallig ook mensen wonen. Dit is slecht voor de beeldvorming van onze Marokkaanse beroepsplofkrakers en zet ze in een kwaad daglicht.

sprietatoom | 27-11-19 | 15:05

Ja ja Amsterdam de stad waar alles kan.
Misdaad loont.
Ja ja Amsterdam de stad waar alles kan.

Zo ook dat gezegde naar deze tijd aangepast.

tweetybird | 27-11-19 | 14:48

Hoeveel politie was er in 1959?

Heisessie | 27-11-19 | 14:48 | 1

Hoeveel allochtonen waren er in 1959?

MooseNL | 27-11-19 | 14:53

Er wonen alleen nog provincialen in Amsterdam. De ene helft komt uit Twente (hoi Sharon) en de Achterhoek (hoi Rutger), de andere helft komt uit de binnenlanden van Afrika en het M.O. Maar goed, tel er nog 300.000 illegalen bij op èn gemiddeld 1,5 miljoen toeristen per maand, dan weet je in elk geval waar je nog niet dood gevonden wil worden!

Rationa | 27-11-19 | 14:47 | 3

Ik zal je uit je droom helpen. Geboren, getogen Amsterdammer hier en in Amsterdam wonende, en met mij nog velen.

thephysicist | 27-11-19 | 14:55

gelukkig daalt de criminaliteit ook nog eens

oblix | 27-11-19 | 14:56

Je bent een uitstervend ras, Physicist.

Papa Jones | 27-11-19 | 15:18

Als je de illegalen meetelt komt binnenkort de 1 miljoen inwoners in beeld. Welk een vreugde! We gaan meetellen! Dat doet Amsterdam overigens al jaren als het gaat om de misdaadcijfers en het gebrek aan bestrijding van de misdaad en de overlast.

bloothommel | 27-11-19 | 14:43

Ik las Omvolking.

Taggart | 27-11-19 | 14:42 | 1

#metoo

IkWilOokWatZeggen | 27-11-19 | 14:51

Wat een puinhoop wordt Europa toch en dan de domheid van bestuurders om de statistieken bewust achter te houden of te manipuleren! Daarnaast is het ook nog zo dat deze groei ook nog het meeste druk legt op het politiewerk!
Wie houdt wie hier nu voor de gek?

Harrie7949 | 27-11-19 | 14:41

Ik zie de rapporten waarin ze claimen dat de criminaliteit daalt wel tegemoet. Politiebureau's dicht of nauwelijks open en de aangiftes die gedaan worden blijven met schrikbarende aantallen op de plank liggen. Nee, wir schaffen das hoor.

GroetenVanUrk | 27-11-19 | 14:35

Huh? "Nederland is van iedereen", kraamden de progressieven nog niet zo lang geleden uit. Amsterdam voorop. Dan komt iedereen en is het wéér niet goed!

wijsvinger | 27-11-19 | 14:31 | 1

Iets met karma.

ja,diedus! | 27-11-19 | 14:43

Linkse heelmeesters maken stinkende maatschappelijke wonden.

Nederland80 | 27-11-19 | 14:31

Mijn vraag is, hoeveel agenten waren er in dienst op 1 januari 1959 en hoeveel agenten zijn er nu nodig om de boel veilig te houden?

osolemio | 27-11-19 | 14:30 | 5

Ik zag dat de vraag al eerder is gesteld door God Zelf | 27-11-19 | 14:13

osolemio | 27-11-19 | 14:35

Echt wel goede vraag.
Vroeger was het allemaal veel erger, zeggen ze tegenwoordig, dus ik verwacht dat er in 1959 dagelijks 100000 agenten op de been waren om het volk te temmen.

RickTheDick | 27-11-19 | 14:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Het mooiste uit Amsterdam is de A2 naar het zuiden. Een belegen grap maar waar. In elk geintje, zit een seintje zal ik maar zeggen.

Zatkniss | 27-11-19 | 14:30 | 1

ik ken 'm maar dan van: de trein naar Rotterdam.

pibasso | 27-11-19 | 15:38
-weggejorist-
marrretje | 27-11-19 | 14:28 | 1

Hippe stad. Met 872428 vrijdenkers.

RickTheDick | 27-11-19 | 14:26

Wij zijn al in 1968 Amsterdam uitgeschopt door de woningnood , lang heimwee gehad maar dat is nu toch helemaal voorbij .

blauwe zander | 27-11-19 | 14:26

"Eind deze maand hebben we meer inwoners dan ooit tevoren!" (Gem. 020)
Eind deze maand hebben ze meer inwoners dan ooit tevoren dus.
Nou. Wees er maar blij mee. Wees er maar trots op.
Wat wil je dan wat ken je dan wie ben je dan met -<1 mil grachtenwandelaars?
Is dat beter? Sta je dan beter op de kaart, hoger op "de" ladder?
/
Het Amsterdams gedachtegoed, de Amsterdamse geest, zo je wilt, is er een die ik verafschuw, en wantrouw bovendien. Neem die naam: de "Stopera". Welke malloot DAT ooit uit z'n pen heeft gekregen. Dan spoor je niet hoor. Infantiel en pretentieus tegelijkertijd, en het zelf niet kunnen zien nog ook niet.
/
Ga het niet herhalen of linken(can't cook won't cook) maar ELKE keer, elke weer, als ik ergens die titel de "Stopera" hoor vallen, ga ik Jules Deelder op deze of gene. Kan er niks aan doen, wil ik niet, maar het gebeurt.
/
Een "stad", die het stadhuis, de "Stopera" noemt, <1 miljoen inw. of niet, is geen NL stad, dat is een nederzetting in Fantasyland.
Mafketels.

chicago river | 27-11-19 | 14:26 | 5

Stopera komt uit de volksmond, was protestnaam, dacht stop de opera, maar dat moet ik googlen

marrretje | 27-11-19 | 14:31

@threeheadedmonkey | 27-11-19 | 14:31:
LOL! Sharp ;- Jij zit op gelijk niveau Meneer Naturel sowieso.
Alles keurig binnen 1 regel ook altjid. Hooguit 2.
Mijn koninkrijk voor die kunst, maar zo werkt dat hier nooit.

chicago river | 27-11-19 | 14:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Amsterdam bestaat voor meer dan 50 % uit allochtone bewoners, wat overigens alleen maar toeneemt, dus de Hollander is in die stad een minderheid. Denk dat er überhaupt geen echte Amsterdammers meer in 020 wonen.

janleuk | 27-11-19 | 14:26 | 2

Ho ho, hallo hiero! Anna Paviljoen. De rest van mijn familie idd bijna allemaal verwijderd.

Piet Karbiet | 27-11-19 | 14:40

In Rotterdam is dit percentage nog een stuk hoger, het schijnt dat Rotterdam jaarlijks bijna 800 miljoen aftikt aan bijstandsuitkeringen. Bizar!

pibasso | 27-11-19 | 15:32

Amsterdam kan mij niet groot genoeg worden, misschien kan Amsterdam met Rotterdam en Den Haag één groot stedelijk conglomeraat worden. Ook mooie kansen voor alle asielzoekers, zijn ze bij mij uit de provincie weg, dus win win.

pibasso | 27-11-19 | 14:25

In 1959 hadden ze ook al woningnood en minder criminaliteit toen er nog 99 % NL-ers woonde.

Uw Verzekeringsadvis | 27-11-19 | 14:25

En hoeveel tijdelijke bewoners in de vorm van kotsende Engelsen,stelende Bulgaren en verkrachtende Zweden

miko | 27-11-19 | 14:24 | 4

@halfvolle glas | 27-11-19 | 14:29: ik denk dat jij in de war is met dat andere Scandinavische land.

peterdh | 27-11-19 | 14:45

@halfvolle glas | 27-11-19 | 14:29:
*zucht,............

miko | 27-11-19 | 14:52

@halfvolle glas | 27-11-19 | 14:29:

De Zweden die dat doen heten Mo, Rachid en Halil.

eerstneukendanpraten | 27-11-19 | 14:54
▼ 1 antwoord verborgen

Halalsema tot 020 plebs betalen muil houden.

william7055 | 27-11-19 | 14:24

Maar ondertussen wel met 10 man sterk (7 te voet, 3 op de motor) de hele avond op de Kinkerstraat fietslampjes controleren inderdaad. Good busy! Goed dat Geenstijl dit binnenkort voorbij is. Lost het probleem van irritante fietsers ook vanzelf op.

JWZ_JMK | 27-11-19 | 14:23 | 5

Fietsers bekeuren is over het algemeen heel veilig en goed voor de gemeentekas. Zie hier de prioriteiten.

2voor12 | 27-11-19 | 14:26

@2voor12 | 27-11-19 | 14:26:
Dit dus. De laatste 5 weken van het jaar, de targets moeten worden gehaald want er worden weer promoties uitgedeeld, en die moeten wel ergens van betaald worden.

Graaisnaaiert | 27-11-19 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

In de jaren met 50 man politie, de stad onder controle hebben versus nu....

Lt-Kol Kilgore | 27-11-19 | 14:23

‘t Amsterdamse antwoord op de toenemende criminaliteit
Is een heel ander dan waar ’t gezonde verstand voor pleit
Uitgeprocedeerden worden lid van een bende
En de gemeenteraad leert niks bij van alle ellende
Want de politie beschikt straks over nog minder capaciteit

Zij vreest dan ook voor terreur en nog meer aanslagen
Maffiosi verdienen miljarden en hebben niets te klagen
‘t Linkse bestuur komt hen goed van pas
Elk stuk tuig voelt zich hier wel in z’n sas:
‘Optreden is zo niet Amsterdams en ’t zijn toch maar blagen!’

Angélica de Sancé | 27-11-19 | 14:22 | 3

T is een truc van kaakklem, ze weet dat de pleuris uitbreekt n.a.v. deze niet te verdedigen maatregel, 070 zal wel weer wat centen storten.

Uw Verzekeringsadvis | 27-11-19 | 14:27

@Uw Verzekeringsadvis | 27-11-19 | 14:27:

Waarna dat geld gespendeerd wordt aan koeltuur. En er straks bij elk buro kunstwerken staan. I amdicht

tweetybird | 27-11-19 | 14:33

Wat een triestheid: 'De afgelopen decennia werd de stad steeds populairder, maar dat is niet altijd zo geweest. Vanaf halverwege de jaren '60 verloor Amsterdam 20 jaar lang gemiddeld 10.000 inwoners per jaar doordat mensen weggingen uit de stad. 1973 was het dieptepunt: er vertrokken toen 20.000 inwoners.' En nu komt het: 'De afgelopen paar jaar verruilden weer meer gezinnen de stad voor een woonplaats in de regio. In 2018 gingen er zelfs nog meer mensen weg dan in 1973. Tegelijkertijd kreeg Amsterdam er meer inwoners vanuit het buitenland bij dan ooit en zette de bevolkingsgroei verder door.'
Hoe moeten we dat dan noemen, als we dat daarvoor al een dieptepunt hadden genoemd?

grietmetgroenefiets | 27-11-19 | 14:20 | 1

Psst. Als je liever buitelanders hebt dan eigen bevolking is dat winst.

peterdh | 27-11-19 | 14:23

die lieve burgermeester Femke toch, komt allemaal door haar voorganger

HetOorAakel | 27-11-19 | 14:18

Hoe meer 'Angst und Schrecken' onder het belastingbetalende deel van het volk in dit land , hoe liever Rutte & Co dat heeft.

h.oldeboom | 27-11-19 | 14:18 | 1

Op een gegeven moment neemt de angst niet meer toe maar is de boosheid niet meer aan banden te leggen.

Solar666 | 27-11-19 | 14:23

Aan iedereen die gaat roepen: Hek erom en afzinken.
Fijne dag en vanavond lekker AJAX.

Piet Karbiet | 27-11-19 | 14:18 | 1

U heeft mazzel. Een uitwedstrijd. Dus vanavond. Thuiswedstrijden voortaan in de ochtend om 8 uur. Na tweeen zonder politie is het moeilijk fans uit elkaar houden.Nou een mooie wedstrijd toegewenst en dat ze maar mogen winnen.

tweetybird | 27-11-19 | 14:25

Ik vertrouw erop dat de opvanglocaties voor uitgeprocedeerden wel open blijven

Je_zeulende_zusje | 27-11-19 | 14:17 | 1

Ja hoor, daar worden wel miljoenen euro's in geïnvesteerd. En die illegalen krijgen nog 500 euro per maand zakgeld toe.

van der g | 27-11-19 | 14:44

Het is niet dat er niet genoeg agenten zijn. Er zijn gewoon teveel criminelen.

brughslurph | 27-11-19 | 14:17 | 2

In dit geval is het nog erger. Er zijn meer criminelen *en* minder agenten.

peterdh | 27-11-19 | 14:21

Hier ontbreekt duidelijk een quota.

Beefbus | 27-11-19 | 14:43

Alles moet groter en massaler terwijl aan de andere kant alles kapot bezuinigd wordt. Dit is in Amsterdam, maar ook in geheel Nederland zo.

Hallo 700 nieuwe medelanders!

Toetsenbordcomplex | 27-11-19 | 14:17 | 1

De rekening van afbraakbeleid van Balkenende/Rutte gaan we nog krijgen. Grote tekorten in zorg, politie, leger, onderwijs. Sociale rechten uitgehold, woningmarkt etc.

Je_zeulende_zusje | 27-11-19 | 14:20

Net die kudt van een Halsema op het nieuws. Bla bla meer geld. Geld zat muts maar aan de verkeerde dingen uitgeven.

Ceeeeveeee | 27-11-19 | 14:17 | 1

Dat kan nooit op RTL geweest zijn. Daar mag vanaf gisteren geen kudt meer in beeld.

tweetybird | 27-11-19 | 14:56

Meer amsterdammers? De amsterdammers zijn massaal aan het wegtrekken om plaats te maken voor GL-idioten en getintiërs

2voor12 | 27-11-19 | 14:15 | 1

De witte vlucht....gebeurt in België en Duitsland ook. Vooral gezinnen die de grote steden ontvluchten, omdat ze alle ellende beu zijn.

Gazelle | 27-11-19 | 18:34

050 ook proef met hoofbureau dicht om 17u. Het hoofdbureau, midden in het centrum, van de -geen-sluitings-tijden-studenten-stad. Rara hoe kan dat.

Eierbal-is-fijn | 27-11-19 | 14:15 | 3

Gevolg is wel dat de criminaliteit in de nachtelijke uren flink afneemt. Dat is namelijk direct terug te vinden in het sterk verminderde aantal aangiftes in die tijd.

2voor12 | 27-11-19 | 14:25

@2voor12 | 27-11-19 | 14:25: Starve the beast. Na een poosje kunnen ze concluderen dat ze nog maar zo weinig aangiftes krijgen ... dat het hele bureau wel dicht kan.

Eierbal-is-fijn | 27-11-19 | 14:28

@Eierbal-is-fijn | 27-11-19 | 14:28:
Het is nu al bijna onmogelijk ergens aangifte van te doen. Heel gedoe om een afpraak te maken en dan totale desinteresse van de betreffende diender. Die het gesprek standaard afsluit met een "u zult er waarschijnlijk niets meer van horen".

2voor12 | 27-11-19 | 14:43

Bezuinigen op de politie is in deze tijd van bevolkingsgroei groeiende criminaliteit en open grenzen is waanzin.

BozePaarseMan | 27-11-19 | 14:14 | 2

Nou ga nu niet zeggen dat ze dus geen consequent beleid voeren.

peterdh | 27-11-19 | 14:20

GroenLinks = waanzin. Niet zo moeilijk, lijkt me zo.

halfvolle glas | 27-11-19 | 14:27

Dus in 40 jaar zijn er 1.000 mensen bij gekomen ? En de politie kan het niet meer aan? Hoeveel agenten waren er in 1959? Ik wed veeeeel minder. Dus... waar zit het probleem dat de politie het niet meer trekt ?

God Zelf | 27-11-19 | 14:13 | 4

@osolemio | 27-11-19 | 14:38:
Ik durf zonder te zieken wel te zeggen dat het politie apparaat kleiner was, er is gewoon veel meer (zware) criminaliteit.
Je kunt erop wachten dat Amsterdam weer onder curatele komt te staan.

marrretje | 27-11-19 | 14:58

Zestig jaar geleden was 95% Amsterdammer, nu 95% van buiten. Hoezo meer Amsterdammers dan in 1959?

Ruud Hazes56616330 | 27-11-19 | 15:18

@Ruud Hazes56616330 | 27-11-19 | 15:18:
Alle Amsterdammers van alle tijden kwamen van buiten. Verschil met tegenwoordig is dat het vooral lieden zijn waar je geen ruk aan hebt.

McMarx | 27-11-19 | 17:30
▼ 1 antwoord verborgen

Minder minder minder politie

Tronald_dump | 27-11-19 | 14:12 | 1

Waarna dit kabinet in koor zegt. Nou dan gaan we dat regelen.

tweetybird | 27-11-19 | 14:36

In 030 exact hetzelfde. Minder politie. Bureau's dicht. Lijkt op afgesproken werk.

The2Amendment | 27-11-19 | 14:12 | 5

@obi1 | 27-11-19 | 14:23:
U heeft het hele persbericht nog niet gelezen. De politiebureaux aan dicht, inderdaad, maar in plaats daarvan komt er een legerbasis met muren en wachttorens, om van daaruit elke dag een paar minuten te patrouilleren in vijandelijk gebied, in de hoop het gebied stukje bij beetje te pacificeren, als terugveroveren al niet lukt...

Graaisnaaiert | 27-11-19 | 15:13

Dat idee heb ik ook. Het lijkt erop alsof ze de boel bewust uit de hand laten.lopen om zo Den Haag te dwingen meer middelen beschikbaar te stellen.

Gazelle | 27-11-19 | 18:33
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken