Kan dit tv-programma nog wel, anno 2019?
Dreigt einde voor Tussen Kunst en Kitsch?
Alleen maar vrolijke oudere blanke mensen, met oude (koloniale) spulletjes, die soms hééél veel geld waard zijn, en dan een doorgestudeerde deskundige (blank) die -heel leerzaam- over (Nederlandse) (kunst)geschiedenis vertelt. EN DAT OP DE PUBLIEKE OMROEP. Kijkt u naar het Beste TV-programma van Nederland, nu het nog kan. Want vanaf volgende maand zit er een rapper in, ofzo. Nu op Nederland1. Oh nee, dat mag je al niet meer zeggen.
Reaguursels
InloggenWeet niet hoe ze het voor elkaar krijgen maar die ene deskundige voor de ouwe vaasjes heet meneer A. Aardewerk. Ik zeg afblijven van dit programma.
Ho ho we hebben ook Lingo nog... of..?
Stel voor dat Rutte ons vaasje bij TK&K komt later herwaarderen.
Laten
Ik kijk zowat nooit naar Tussen K&K. Het is mij iets te gezapig, maar het ademt wel een ontspannen gezelligheid die je mist bij de meeste TV van de staatsomroep, ook en vooral bij de programma's die als "ontspanning" zijn bedoeld.
Wat is er trouwens met Rail Away gebeurd?
Rail Away was een mooi programma. Al een paar jaar niet gezien
Rail away wordt heel vaak herhaald! Beter zoeken dus.
Ook waardevolle klassieke muziek wordt ontheiligd door een stel mafkezen met een zwaaiende stokje voor een duur symfonieorkest te plaatsen. Maestro heet dat programma, ik zou me als orkestlid ernstig beledigd voelen met zo'n hersenloze lulhannes voor mijn bakkes.
Ben ik helemaal met u eens. De gedachte erachter is hetzelfde als het idee om de Koning de troonrede te laten voorlezen met zijn broek op zijn enkels. Ha ha.
Toch kan dat Maestro misschien een soort van reclame zijn voor klassieke muziek. Zou je een concert uitzenden als concert dan zappen veel kijkers weg. Maak je er een rare wedstrijd met BN'ers van, dan heb je kans dat je kijkers trekt. De hemel weet of ze dan misschien ook naar de muziek gaan luisteren.
Het is echt tenenkrommend ja. Componisten het uren, dagen, weken, maanden en soms wel jaren zitten zwoegen om een prachtig stuk muziek te componeren. Komen er een stel 3e rangs artiesten de boel verpesten.
"Tussen Kunst en Kitsch", een van de laatste programma's die ons nog het idee geven dat wij iets van waarde met ons meedragen, iets dat we dienen te koesteren en te beschermen tegen bedreigingen van buitenaf.
"Tussen Kunst en Kitsch", een moment van weldadige ontspanning en aangename rust, van ergens alle tijd voor nemen, van zen.
"Tussen Kunst en Kitsch", een programma dat ons vertelt dat er verband is tussen toen en nu, dat wij een verleden hebben dat ons bindt, dat wie wij nu zijn wordt bepaald door wie wij toen waren.
"Tussen Kunst en Kitsch", een programma dat ons schoonheid en lelijkheid toont en vertelt over kunstenaars die ons schoonheid wilden brengen, of ons juist wilden confronteren met het lelijke.
"Tussen Kunst en Kitsch", een programma ook over platvloerse hebberigheid.
Televisie voor wat het waard is.
Und wann gedenken der Herr Graf die Kopulation vor zu nehmen?
Gelukkig hebben wij u om het niveau hoog te houden.
Velen maken dank hiervoor.
@Remus McMillan | 21-11-19 | 10:06: ik reageer zelden op artikelen dus aan mij zul je niet veel hebben remus. Dus geen dank en succes verder.
Jezelf druk maken over iets wat helemaal verzonnen is ook een vak.
Wie van de Drie, maar dan inclusief, lijkt me een goede vervanger.
"Mijn naam is Kimpra Osonoge, ik ben afdelingshoofd Limburg van KOZP", en dan drie verschillende kleurtjes naast elkaar.
Wolla, 25000 voor dit schilderijtje en wat was ook alweer uw adres?
verdomd.. dit is zo'n beetje het enige npo-programma dat ik nog vrijwillig aanzet.
Dat heb je er nou van als je alleen geïnteresseerd bent in wijven neuken, snel geld verdienen en dikke waggi's.
Je kunt je tv niet meer aanzetten, of er lult wel iemand (wartaal) over racisme. Voetbal is niet meer goed, zwarte piet niet, de voorzitters van de voetbalclubs zijn te wit, zelfs de gouden koets herinnert ons aan een koloniaal verleden.
Als of ik daar iets aan kan doen? En wat volgt nog? Kerst, de Paashaas?
We vangen iedereen op in dit land, werken democratisch, hebben een Turkse partij en voorzitter in de 2e kamer, zo slecht kunnen we toch niet zijn als 'witte man'?
Als dit gezeik doorgaat voorspel ik weinig goeds voor dit geweldige land.
-
ey swa cultuur is toch iets wat ons is aangedaan?
'Zelfs de gouden koets herinnert ons aan een koloniaal verleden'. Heb je dat afzichtelijke ding wel eens goed bekeken Bernhard? Kerst en de paashaas?? Come on ik vind dat als mensen met dit soort kul argumenten komen ze of te dom zijn om het verschil te begrijpen of geen echte argumenten meer kunnen aandragen. In de mensen die klagen over racisme en koloniaal verleden vang jij niet op. Die zijn opgehaald door de witte man zoals jij het noemt. Ze hebben een Nederlands paspoort en recht om voor zichzelf op te komen.
@Koekwauz | 21-11-19 | 09:30: U praat poep.
@wijzeneus | 21-11-19 | 09:46: Weer een prima reactie
@Koekwauz | 21-11-19 | 09:30:
een argument zouden de misdaad cijfers kunnen zijn.
@wijzeneus | 21-11-19 | 09:46: Ik heb de reactie van Koekwauz nog eens nagelezen en inderdaad, hij praat poep. En hij heeft een klein taalprobleem. Maakt allemaal niet uit hoor.
-
Tussen kut en kech is de nieuwe werktitel voor een nieuwe don en ad show.
Mijn vriendin vindt het prachtig. Die voelt zich helemaal miss Bucket aan het einde en ik heb dan weer voer om te etteren in tussentijd. Teevee is pas goed als je op een irritante manier de geportretteerde na kunt doen en gelach opleverd ik zeg gooi die miljoenen er maar heen, want zodra blank volledig wit is betaal je jizya, is de slaverbij weer ingevoerd en wordt het lied "och was ik maar" aangevuld met het land van herkomst voor vele niet moslims. I'm just saying!
U kunt ook iets spellen dat is even ergerlijk.. opleverd?
@mr.money | 21-11-19 | 08:23: ik was ook de punt vergeten. Was je dat ook al opgevallen of moest je happen naar lucht in je bubbel?
Wholla deze vaasje heb nog van napoleon geweest dat was een baas met heel veel kechs. Geef toe dat klinkt niet. Het is ook niet geloofwaardig.
Ik heb deze gevonden bij Joodse kech die ik heb beroof... eh ontmoet vorige week#freepalastina
Het is met superstip het meest Joodse programma van de Nederlandse TV. Om dit te compenseren zit het tv-programma met de meeste Marokkanen er voor of er direct na.
Dus beide programma's gewoon en ongecensureerd voort laten gaan.
Vrolijke oudere blanke mensen die bang zijn dat hun land wordt overgenomen kunnen rustig gaan slapen : " Het land is al overgenomen ! "
In tussen Kunst en Kitsch zitten veel slagers die hun eigen vlees keuren .
Tussen kunst en kudt zit heul veul.
Tis maar net wat een gek er voor wil geven.
De één spaart sigarenbandjes, de ander een werk van Piet HelMondriaan.
Laaghaan! Toch?
De één zijn geit, is de ander z’n kameel.
maar ja... een kudt trekt harder als/dan 10 paarden............ toch..?
De verwende betweterige geborneerde quasie intellectuele geldgeile mensjes die
met hun rommeltjes komen aanzeulen zijn eigenlijk het meest vermakelijk..... vooral het aloude slotwoord....."we houden het in de familie". (ondertussen wel gejat van de oude blinde&bedlegerige halfverlamde buur... waar ze weleens voor naar de bakker zijn gelopen.....)
Grappig programma, je blijft er toch even naar kijken al was het alleen maar om de waarde van te voren in te schatten van het bloemenvaasje die op de tafel van co co chanel heeft gestaan waar ze altijd 1 roos in deed. Nooit 2, altijd 1. Erfstuk van overgroot tante wiens zus ooit naaister was...... Staat ook op een schilderij afgebeeld.... Waarde?..... Ergens tussen 2,50 euro en onbetaalbaar....
En ik vind het openingsdeuntje altijd zo leuk & vrolijk. Dus ja, dat was mijn bijdrage aan dit verhaal. Doei.
Soms is 't wel fijn om naar een apolitiek, historisch antiekshowtje te kijken zonder dat je allerlei Randstedelijke shit door de strot wordt geduwd. Zou het erg zonde vinden als het programma verdwijnt, zo ongeveer nog het enige wat aan te gluren is
Helemaal mee eens!
Het heeft inderdaad iets, en vaak steek je er toch nog wat van op ook.
En in elk geval een programma waar niet de een of andere relnicht loopt te krijsen als een oud wijf.
Het is raar. Bijna iedereen hier is tegen uithuwelijking, dus tegen het dwingen van mensen om te gaan samenwonen met andere mensen die ze niet hebben uitgezocht.
Maar onze regering huwelijkt Nederland uit aan de Mocro's, de Turken, de Albanezen, de Afghanen, de Moldaviërs, enfin aan de hele wereld. Dat is toch net zo onacceptabel als een gedwongen huwelijk?
Aan de andere kant wordt mijn woning gescheiden van het o zo schone aardgas.
Een paar straten verder verrijst een vervuilende biomassacentrale. Nog even voor een half ton mijn huis aanpassen en ik ben hélemaal verleid door de klimaatplannen van Wiebes, joehoe !!
Nog even en Groen Links doet een wetsvoorstel dat campings verboden moeten worden, want die louter blanke toestanden kunnen toch echt niet meer. Alles wat Nederlandsch is moet kapot van landverraders links. Tussen kunst en kitsch is een hoogstaand programma en een goede weergave van onze eigenlijke normen, waarden en geschiedenis in goede en slechte daden... maar wel Nederlandsch. Koester dat.
Antiek is mooi, blank ook. Net als Braziliaans hardhout en soms ebbenhout. Je moet het af en toe mengen in die inrichting en af toe iets blanks of geels erin en je hebt heel wat fraais. Alleen modern en alles 1 kleur, nee dat hoeft niet, is saai. De helft donker is ook zo donker. Doe dan gewoon mijn inrichting, coloured met blank en af en toe een grijze tint. De jongeren zijn die met een Blanke pit met soms wat Perzische tapijten en Indonesische/Indische geuren, dat zijn fraaie exemplaren, daar krijgen wij veel complimenten over. Uiteraard de mooie wand in driekleur van de Prins. Dan is het wat. Maar het antieke Indisch Amsterdams met een laag Franse verf is het oudst maar het mooist, vind ik zelf.
Toch precies één moslima op de kunst en kitsch site gevonden.
www.avrotros.nl/tussen-kunst-en-kitsc...
probeer je een precedent uit te lokken............?
ach 32 en al gescheiden en een andere post wall thot laten voelen hoe errug dat is Die Eenzaamheit van 32 gescheiden korte pit. zin in eo jongerendag.
donald_en_ronald | 20-11-19 | 23:02,
?!!!
U bent net gescheiden?
Moet dit onderhand niet witland worden?
Een van de leukste programma's op de tv en dat krijgt dan hier een draad met een zuurgraad waar de Volkskrant nog van kan leren.
Wat een zeikerige negativiteit.
Eens! Het enige programma waar ik nog wel eens naar kijk :)
Ik snap alleen de toegevoegde waarde van die Sissing niet. Behalve dattie een riante gage opstrijkt.
@the naked truth | 20-11-19 | 23:27: Met Sissing is het 't zelfde als die Beau van Erven D.: ze zitten in te veel programma's. Hij doet het overigens wel heel goed in Tussen Kunst en Kitsch, daar niet van. En sowieso is het programma geweldig om naar te kijken. Het verveelt nooit.
Dat vierkante kistje als laatste uit Oostenrijk, de vrouw wist niet wat ze hoorde : waarde van 25.000 euro.
Gaat op zolder spitten naar ouwe troep.
Je zou ook jezelf af kunnen vragen wat kan Turkye wel waar Nederland te stom voor is?
Wijf op vliegtuig met 76 Mocros uit Ter Apel naar thuisland
Zo oprotten met die troep
https://thisvesseldoesnotexist.com/
Tussen Kunst en Kitsch is de blanke variant van Opsporing verzocht.
Kijk eens naar podium Witteman . De naam dekt de lading.
Is dat familie van Wittman?
@Frans_Gender | 20-11-19 | 22:30: aan zijn haar te zien wel.
@Frans_Gender | 20-11-19 | 22:30,
U doelt op die bekende tankcommandant?
@Bad - Casey | 20-11-19 | 22:45: Michael ?
@ja,diedus! | 20-11-19 | 22:53,
U nickname is het antwoord.
de duitse televee heeft het idee gejat en doet het inmiddels veel leuker.
de Nederlandse televee heeft het idee gejat van de BBC.
@Zenzeo | 20-11-19 | 22:32:
En allemaal hebben ze het idee voor de helft van de action gejat. Kitch. Mooi man
@tweetybird | 20-11-19 | 22:54:
Ja, kitch...
Maar bij Bares fur Rares worden belachelijke bedragen geboden voor ouwe troep.
Maar er zit wel soms een mooi blond wijfie tussen de handelaren, dat wel..
Maar waar zit je pijn dan? Het is niet alsof zwarten de deur bij de NPO platlopen om iets zinnigs te zeggen over blanke kunst. volgens mij roest het hun aan den reet en ptretendeer jij alfof je er iets om geeft. Is er wellicht een subsidie in het spel? Verlicht mij aub.!
@ChatBot | 20-11-19 | 22:10:
Iets met sarcasme.
@Daray | 20-11-19 | 22:13:
A! Sarcasme! Good old days. Wist niet dat die traditie nog levend was. Wel, hou dit vooral vol in het aanschijn der realiteit! Mijn gratuite solidariteit omhelst u!
Misschien is de gewenste mix te behalen in het programma, door het laten taxeren van gestolen voorwerpen.
@EvertsNL | 20-11-19 | 22:21:
Een combinatie met opsporing verzocht kan de kijkcijfers inderdaad prikkelen.
U tikt gewoon het topic over en plempt dat als reaguursel. Gemakzuchtig.
@EvertsNL | 20-11-19 | 22:21: LOL!
@EvertsNL | 20-11-19 | 22:21:
Yep en dan gelijk politiebusjes erbij met het opschrift heler en steelboef en een deuropening. U gaat niet door naar de gevangenis.
D'r kijkt toch geen enkele hond naar dit soort eletaire meuk programma's. de middenklasse is weggevaagd en nu wordt een beroep gedaan op de vermogende leden van de lagere klasse zelfs, compleet vergetende dat die al een zichzelf ontblotend zigeunermeisje replica aan de wand van de caravan hebben hangen.
Die middenklasse is nog steeds zo'n 70% heur.
En die hebben het stukken beter dan de middenklasse in de rest van Europa.
www.businessinsider.nl/de-middenklass...
@Berbaar | 20-11-19 | 21:51:
Allemaal hear-say Berbaar. Jouw Rutte is bezig om de lieve middenklasse te decimeren en te nivelleren dat het een lieve lust is. Heb je de doodskreten van de bouwbedrijven, vissers (jij woont toch in Scheveningen) en de boeren al gehoord?
Wat is het leven toch ingewikkeld hè Beefbus.
@Beefbus | 20-11-19 | 22:00:
Nee hoor gewoon een linkje uit 2019.
U kletst maar wat uit de onderbuik.
Mij best maar daar besteed ik mijn tijd niet aan.
Toedels.
@Berbaar | 20-11-19 | 22:19:
U pretendeert een betere onderbuik te hebben dan ikzelf! De Gotspe etc.!
@ChatBot | 20-11-19 | 22:22: inderdaad een arrogante teringbuik die onderbuik van de Hagenees.
Als u 'Tussen kunst en kitsch' al elitair vindt...(*proest*)
@Zenzeo | 20-11-19 | 22:35: u zit op de VU?
@Berbaar | 20-11-19 | 21:51:
Zal best. Vandaag op nieuwsuur zo'n muts uit moldavie. Ja ik kom naar hier omdat de middenklasse het stukken beter heeft als bij ons. Het hele lañd is op weg naar nederland. Dus berbaar stel die 70 procent maar vast naar beneden bij. En als u denkt hij maakt weer een geintje. Nope. Ga maar kijken . Ze zeiden het echt.En ze zijn echt allemaal onderweg.Daar wordt werkelijk geadverteert dat nederland iedereen opneemt en ze er beter van worden en ze hier wees welkom zingen.En onze regering ze hier geen strobreed in de weg legt.
Mooi man. Het wordt allemaal steeds wranger.
Ik zit al uren naar de Impeachment hearings te kijken ( luisteren ).
Het is heel saai.
Ik ben op dit moment bij een hoer. Eerste vraag is nooit over de mogelijkheden op het geslachtelijke vlak, maar "Heb jij Wifi?"
@skoftig | 20-11-19 | 21:42:
Lol, 10/10. Reading it again. Even funnier then.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:44: Heb je een spraakgebrek?
@Eierbal-is-fijn | 20-11-19 | 21:48:
Dat zouden jullie wel willen, hele hoop gebreken maar dat is er geen.
Ja, heel saai omdat de Trump-haters zo voorspelbaar zijn.
De Trump-haters tappen maar steeds weer uit hetzelfde vaatje :
- heftige verontwaardigingen, maar o wee, inhoudelijk ondermaats.
Ik denk dat 'ie dacht maar nog beter dan een gesprek met ze aan gaan en kijkt uuuuuuren verder. Je kan ook porno kijken, uren. Maar nee, perzik en twump. Who is the slightly sad one here?
Het is een complot van de boomers. Als de laatste het licht uit doet is er geen cent meer en bestaat NL niet meer. Ze hebben het land van hun ouders verbrast en verpatst aan aardappels op de camping en aan de bijstandsuitkering van die arme Ahmed uit een willekeurige zandbak. Gelukkig hebben de kinderen de fotootjes nog.
Boomers of niet, de latere generaties hadden het kunnen stoppen. Maar zelfs de jongste generatie is zo links en inclusief als maar kan. Welkom, welkom in uw nieuwe land. Weg met ons.
Pim, ik mis hem. Nederland zou er anders uitgezien hebben.
@Nivelleermarionet | 20-11-19 | 21:48: Weg met iedereen, maar wacht niet op mij. Was al tijdje weg.
Niet waar, er zit/zat ook een deskundige genaamd " Leidelmeijer ", een man van Indonesische komaf.
nl.wikipedia.org/wiki/Frans_Leidelmei...
Vind het overigens 1 van de leukste NPO programma's.
Ben klant van deze man geweest. Is wel degelijk geen acteur...
@Langshetrandje | 20-11-19 | 21:37:
Heeft/had een galerie in Den Haag, geloof ik. 20's/30's design.
@Langshetrandje | 20-11-19 | 21:37,
Mischien begrijp ik u verkeerd?! dat kan, maar dat heb ik ook niet gezegd, omdat er in de topic stond, " alleen maar vrolijke oude blanke mannen", vandaar mijn 1e reactie, het lijkt mij zelfs een zeer vakbekwame en kundige man.
@Graaisnaaiert | 20-11-19 | 21:53: Amsterdam, spiegel.
@Bad - Casey | 20-11-19 | 21:58: Neen, ik denk alleen op zijn of voor de NPOs, de allochtoon omdat het moest, maar Frans is een onomstreden kenner en bovendien voor een kunsthandelaar een aardige persoon. Ben al tijd niet op de Spiegelstraat geweest maar als ie nog leeft dan zal ie er nog wel zitten. Mooie man.
@Langshetrandje | 20-11-19 | 22:16,
Ah, ik dacht al dat u zoiets bedoelde, de beste man leeft nog, heb hierboven zijn wiki doorgestuurd, waaruit dit blijkt.
Leidelmeijer is al een tijdje weg bij tussen kunst en kitsch, zegge: enige jaren. Hij noemde altijd galerie prijzen als hij iets moest taxeren, naar mijn mening.
@Analia von Solmsch | 20-11-19 | 22:44,
Ah, ik tref u, ik wil bij deze mijn excuses aan u aanbieden, voor iets van een paar weken geleden, ik had mijzelf destijds vergist met VRIJMIBO, weet u nog?
@Analia von Solmsch | 20-11-19 | 22:44: Ik kan niet uitsluiten dat ie na de uitzending direct zaken deed met veel van de bezoekers.
Het leukste is natuurlijk die deskundige die "Aardewerk" heet, en zilverwerk taxeert.
Mijn oma had dit Anton Pieck achtige schilderij jarenlang aan de muur hangen. Schijnt Duits te zijn. Ligt nu bij ons op zolder, iemand een idee of het geld waard is.
www.zapedski.com/wp-content/uploads/2...
Verkopen aan de oostenrijkse politie.
Is gemaakt door een jonge schilder uit Braunau in Oostenrijk of zoiets. Ik herken het meteen.
@Langshetrandje | 20-11-19 | 21:38:
Miljaar, ik moet sneller typen!
@skoftig | 20-11-19 | 21:40: een echte Schicklgruber.
@skoftig | 20-11-19 | 21:40: u bent ook fan van de vroeg nazistische school?
@Langshetrandje | 20-11-19 | 22:18:
Het vroeg-Nazisme zou nu niet meer mogen want de getoonde portretten zijn nou niet direct inclusief. Bij deze schilder denk ik dan wel meteen "jij kunt meer, jongen"
@skoftig | 20-11-19 | 22:23: was onlangs in de expo in Berlijn over de bunker van Hitler en met mijn bescheiden dikke liefhebbersoog en licht geschoold in de jaren door ondermeer de kunst en kitsch meneer die tersprake kwam in kunst en kunstobjecten waren het voor die jaren 20 en 30 zeker geen onaardig werkjes die de man maakte. Heeft wellicht zijn roeping nog gemist ook.
@Langshetrandje | 20-11-19 | 22:35: Was de schilder in kwestie niet in 1907 geweigerd tot de Weense kunstacademie dan was de geschiedenis wellicht heel anders verlopen en had Nederlands Indië zomaar nog bestaan.
@janleuk | 20-11-19 | 22:54: Dat was een ramp geweest want dan had ik mijn lieftallige nooit ontmoet. Bovendien is mijn russisch niet zo goed.
@janleuk | 20-11-19 | 22:54: maar even zonder dollen, Hitler is lang blijven schilderen, heb nooit originelen gezien uit jaren 20 en 30 maar was zeker niet zonder talent. Hij werkte louter figuratief en dan ook nog alleen landschapjes en huisjes. Dat wel maar ja, hij had ook andere dingen te doen...
In Groot Brittanië rijden ze al sinds 1979 met en.wikipedia.org/wiki/Antiques_Roadsh... de Antiques Roadshow over het eiland. 'Tussen Kunst en Kitsch' is hiervan afgekeken. Maar wanneer je beide programma's vergelijkt, dan valt meteen de onvergelijkelijk grotere rijkdom van Nederlandse rommelzolders, spekkasten en pronkschouwen op. Wat zijn die Britten dan toch een humbug stiff upper lip say no more volkje! Ze mieren en meieren daar een halve uitzending over een prul, terwijl in Nederland het ene kraakporselein na de andere Rembrandt-ets opduikt uit de Actiontas. Toch zijn de Britten sympathieker met hun theatrale flair om weinig tot niets, terwijl de Nederlanders armoedig ohhhh roepen om het alles beheersende geldbedrag.
In het afvalputje van de EU nivellering maakt het allemaal geen dr*l meer uit hoe je er tegenoverstaat wanneer het familieposrselijn dient te worden verkocht. De nobele wilden dienen nu eenmaal te worden gevoed en de pen van Geert Mak trekt een dikke streep door jouw 8 generaties! Doei!
Eeuwig.. Op.. Vakantie | 20-11-19 | 21:34,
Nederlanders zaten vroeger overal, waarschijnlijk mede hierdoor hun grotere rijkdom, was Nederland niet een paar eeuwen lang, het enige Westerse land waarmee Japan handel dreef ?!
En als ik mijn niet vergis, zaten die Nederlanders toen op een soort eilandje aldaar ?!
Ook nog mooi terug te zien in de oude serie Shogun, met Richard Chamberlain.
Goede observatie. Dit is toch een koopmansvolkje. Alsof iets pas echt interessant is als je het duur zou kunnen verkopen.
Wat een onzin... ook bij de Antiques Roadshow komen mooie stukken voorbij, maar ook eindeloze rijen medailles en bijbehorende oorlogsverhalen.
Zij kiezen een andere mix.
@Bad - Casey | 20-11-19 | 22:02:
Je vergeet het Britse rijk, daar ging de zon nooit onder...
@Analia von Solmsch | 20-11-19 | 22:47,
Vind ik ook, alleen het is anders, maar geschiedenis blijft leuk en vooral, wat een vakmensen had men vroeger die in staat waren zulks mooie objecten/kunstwerken te maken, daar kan ik door dit soort programma's ( beiden ) van genieten.
@Analia von Solmsch | 20-11-19 | 22:53,
Deze 2 landen zaten eigenlijk op elkaars verlengde zoniet ( letterlijk ) in elkanders vaarwater, daardoor denk ik ook de vele oorlogen wat tussen ons en het Britse Rijk is geweest.
B.v. zeesoldaten ( Mariniers ), de Nederlanders en de Engelsen zijn hier de grondleggers van, tot op de dag van vandaag, zijn dit de beste Mariniers, van ons en GB.
@Analia von Solmsch | 20-11-19 | 22:47: U vliegt uit de bocht. Het aardige van zowel Antiques Roadshow als Tussen Kunst en Kitsch is dat er niet zoveel te kiezen is. De een moet het doen met blikkerige Rule Brittania herinneringen en de ander weet niet eens wat van waarde is.
Dreigt einde voor Tussen Kunst en Kitsch?
Antwoord is JA, want de NPO is immers een ideologisch gedreven instituut. Het omhelst ... het destructieve !
Of het nu items zijn zoals Kunst en Kitsch, Zwarte Piet of de meer serieuze zaken als stiksof, PFAS of morele kwesties als abortus en euthanasie, de rode draad is steeds het verlangen ... om af te breken. Dat zien we toch dagelijks : het kwaad + de zelfkwelling die de NPO over ons uitstort. Dit alles uiteraard ruimhartig betaald van ons Belastinggeld.
De NPO heeft één groot voordeel. Het kan zonder problemen helemaal opgeheven worden. Als de overheid ergens in deze tijd geen rol meer in hoeft te spelen is het wel in TV uitzendingen.
@Grachus | 20-11-19 | 21:59:
Ja precies dit! Wie is de overheid om voor ons bijvoorbeeld het Sinterklaasfeest voor te schotelen? Het is een VOLKS feest! Laat de regering het gewoon bij regeren houden aub.
Thuis heb ik nog een ansichtkaart
Waarop een kerk een kar met paard
Een slagerij J. van der Ven
Een kroeg, een juffrouw op de fiets
Het zegt u hoogstwaarschijnlijk niets, maar heeft dit enige waarde denkt u?
Dat tuinpad is godver wel heel erg lang.
neen, geen waarde
@Langshetrandje | 20-11-19 | 21:30:
En staat nu vol met windmolens.
Thuis heb ik nog ansichtkaart
waarop mijn vrouw staat met een baard
in shoarmatent van Mohammed.
Mijn zoontje op gestolen fiets
die was gratis en voor niets
goedkope slotje opgezet.
@Troumoetblijcken | 20-11-19 | 21:35: en toch weerloos
Hij is leukjan.
Ies Nederlandse traditie. Behalve natuurlijk als die slagerij halal is. En die kerk is voor ongelovige honden. En die juffrouw op de fiets is ontsnapt aan haar eigenaar. Ziet u de ontwaarding van onze tradities?
@Papa Jones | 20-11-19 | 21:41: Heb het ook maar gejat,
www.youtube.com/watch?v=OTayVYT-4Qc
De tekst is sowieso waardevast - want: een stukje Nederlandse folklore - en het unieke timbre van Wim Sonneveld is er voor altijd onlosmakelijk mee verbonden.
@MickeyGouda | 20-11-19 | 21:48: De perfecte weerspiegeling van toen Nederland nog Holland was.
Misschien dat er in een volgende uitzending een islamiet met een antieke bomgordel kan komen opdraven, of een oud schilderij van Jasser Arafat.
Als je dit door die Uberhomo laat presenteren is t al veel deugzamer.
Ik heb nog een mooi verzilverd sigarettendoosje uit Oost-Indië van een dienstplichtig oom die nog onder kapitein Westerling heeft gediend. Zou dat misschien geld waard zijn?
Ik denk het niet echt. Om u een dienst te bewijzen zal ik het morgen bij u ophalen en zorgen dat het gerecycled wordt. Opgeruimd staat netjes.
TV, tell-a-vision. De huidige visie bevalt me niet, doe mij Jensen maar.
Ik stel een nieuw programma voor (Sjon de Mol je mag het idee graties hebben): "De ultieme schuldenaar", waarin mensen het tegen elkaar opnemen in een race van zondebesef en schuldgevoel. Degene die zichzelf het meest weet te slopen qua witte privileges, wint.
En hoe gaan we dat meten?
Heb het idee dat bezoekers van kunst en kitsch ook opduiken bij programma's als de rijdende rechter, radar en opgelicht. En o ja niet te vergeten bij opsporing verzocht. Als slachtoffer, dat dan weer wel.
Sinterklaasjournaal: ook allemaal blanken nu
Toch wel poepveegpieten?
"Sinterklaasjournaal bevat nog steeds verwijzingen naar blackface"
www.doorbraak.eu/sinterklaasjournaal-...
BTW,
TV?
Wasdat?
Belasting toegevoegde waarde, televisie. Graag gedaan.
@mexicano + satesaus | 20-11-19 | 21:16:
Heb een jaar of 8 geleden tv abbo de deur gewezen,
ze snottert nog.
Hoe gamen jullie? Niet is geen antwoord trouwens.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:26,
Misschien op een monitor ?!
@Bad - Casey | 20-11-19 | 23:25:
Dat is het beste en was een goed antwoord geweest! Sorry was held up in the other topic. Ik ga nu met de nazorg beginnen.
Tussen Kunst en Eliteracisme. Waarin in kunst en hun trotse bezitters langs de racisme-o-meter worden gelegd. Presentatie: Sylvana Simons, Jury: die kleine dikke imam uit Oost
Niemand kijkt hier, naar eigen zeggen, naar de NPO dus waarom is dit een (gemakkelijk) topikkie?
Hier praten we als lotgenoten over het leven na de kabel, en snuffen we de mensen die nog steeds plugged in zijn maar goed. Je kunt ook gewoon zeggen dat je dit een makkelijk topic vindt want het antwoord op je eigen vraag ligt verscholen tussen de haakjes die je toch denk ik echt zelf typt.
Ze hebben hun abonnement van de NPO al jaren terug opgezegd, maar op één of andere manier wil het maar niet lukken.
@botbot | 20-11-19 | 21:19: hey botbot,
De NPO IS GRATISSS
@vander F | 20-11-19 | 21:20:
Dat weet ik, dat weet u, maar weten zij het?
@botbot | 20-11-19 | 21:19:
Which is superweird right?
@botbot | 20-11-19 | 21:23:
Soort van, gratis. Maar ga door.
@vander F | 20-11-19 | 21:20: doe mij dan ook maar wat van dat gratis geld. 1 miljard per jaar meen ik.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:25:
Niets is gratis.
Klopt. Op tussen kunst en kitsch na, af en toe sport, gisteren nog goede uitzending door Twan Huys over Ferdi E en de vreemde vriendschap met Tim Krabbé.
Zolang Twan buiten beeld blijft is ie super.
Inderdaad, geen nos journaal, geen een vandaag maar wel heel Holland bakt, of van die pensionados die een reis door Italië of Kroatië maken. Top.
Geen Pauw, DWDD of andere shit, geen VK meer, behalve soms voor de cryptogram.
Voor de rest muziek, boeken, artikelen op het net en we blijven prima bij.
@botbot | 20-11-19 | 21:19:
Inderdaad, het grootste deel zegt de TV de deur uit te hebben gedaan, jaren geleden.
Maar wel allemaal een mening over de programma's van de NPO.
Humor om te lachen.
@botbot | 20-11-19 | 21:29:
Mijn onzin hier lees je gratis chef. Dat is al 1 ding, maar ik snap je punt.
@ristretto | 20-11-19 | 21:30:
Omroep Max lijkt me echt een club voor U.
@Berbaar | 20-11-19 | 21:37:
Forced pvp, maar toch leuk. Ja ik snap dat je de opmerking niet begrijpt maar hij is ook niet echt voor jou bedoeld. Maar toch ook weer wel. Ik ga het niet uitleggen iig.
Ik heb hier een oud versleten troll. Vroeger ook wel laaf genoemd. Is dat nog wat waard.
Kustkenner:
Hmmm interresant. Het zou van anton pieck kunnen wezen. Maar helaas ik keek er onder en er stond. Made by the VVD. Berbaar.
Nee helaas . Dit is een goedkope kopie. Dus kitch. En helaas moet ik u mededelen . Niks waard. Ze gaven deze trollen weg bij hun congressen.Vroeger hebben we hier ook al eens iemand gehad die een soortgelijk iets had. Die had een houten pop bij zich met een lange neus. De man wist trots te vermelden dat hij dat had gekregen bij een congres. Een houten pinnokio. De man stelde zich voor als kuifje. Ook hem heb ik moeten telleurstellen. Helaas het was een kopie van de spreker in dat congres. Pinnokio rutte. Hem moest ik toen ook hetzelfde melden als u nu. Het ziet er allemaal leuk uit maar het blijft nep. Het is helaas dus kitch en niks waard.
Oh, maar af en toe zit er iets van een voodoo-pop of een rimboemasker tussen. Superinteressant.
'Maestro' (met diezelfde what's-his-face.).. kan dat nog wel?
Ah. Die boomers die hun zolder hebben leegetrokken en met een aldi tas vol troep hopen dat er iets waardevols tussenzit. Die containers achter de studio zitten weer bomvol na her programma.
Tussen de rododenderons,
Als je 'm vat.
Prachtig programma. Ik krijg er altijd zo'n fijn VVD-gevoel bij.
Wat Papa zegt.
Tsja, je zou eens iets op kunnen steken..
@mexicano + satesaus | 20-11-19 | 21:20: bijvoorbeeld hoe antiquairs babyboomers een poot uitdraaien.
Wat ik mis bij dat soort programma’s zijn mensen die agressief worden, omdat hun meegenomen spullen niks waard blijken te zijn terwijl ze verwacht hadden rijk te zijn.
Kijk geregeld naar dit programma, ook nu, maar nu U het zegt het is een ultablank programma vol met gejatte kunst uit verre landen. Ga het voortaan elke week kijken. Dank.
Hedde ooit wel eens een kutmarokkaan of een doekje in een museum gezien? Natuurlijk niet. Onze cultuur, geschiedenis of kust interesseert ze geen reedt.
Heb weleens gelezen over middellandse zee volkeren die hun zakken vullen met het verhandelen van roofkunst.
@janleuk | 20-11-19 | 21:04: opsporing verzocht?
Breng ze nu niet op een idee GS, straks wordt hier ook de schijtterm ‘inclusief’ en ‘verbindend’ aan vastgeplakt.
Tv hoe tv bedoeld is.
Raar. Blanke mensen die over blanke spulletjes praten voor een blank schilderij in een blanke taal. Dat dat allemaal zo maar kan in een blank land. En niet eens die leuke lollige malle dansneger met zijn bezem die rondhopst in een museum omdat hij een staatslot heeft gekocht en daar al helemaal in de feest-, pardon, winterstemming voor is.
*d'r niks van snapt*
Ik moet bekennen dat ik al zo lang het programma bestaat erg van ‘tussen kunst en kitsch’ heb genoten. Ook ‘met het mes op tafel’, een soort blufpoker, en ‘per seconde wijzer’ heb ik altijd graag naar gekeken, vanaf mijn jonge jaren eigenlijk al. Ik zou het jammer vinden als dit soort programma’s zouden veranderen of verdwijnen. Het ‘nationale dictee’ is jammergenoeg al geschrapt, met die rooie met die kinky laarzen.
blij dat Lingo terug is!
Hier in Groningen hadden we het equivalent, genaamd 'Kunstschatten' ( hou me te goede, volgens mij heette het zo ), een keer bijgewoond met een schilderijtje die wijlen mijn vader eens had gekocht op de rommelmarkt. Was toch even 300 waard. Zal dik twintig jaar geleden zijn geweest. Even terug kijkend in mijn gedachten was inderdaad 100 % van de aanwezigen blank, aangenaam en geduldig, duurde namelijk nogal lang voor je aan de beurt was, en de sfeer gemoedelijk.
Dat kan nu zeker ook niet meer?
Mooi meegenomen voor een aankoop van de rommelmarkt. Onlangs was er in Frankrijk nog dat oude (onooglijke) schilderijtje dat voor 24 miljoen is weggegaan, dus je weet maar nooit wat je in huis hebt.
@MickeyGouda | 20-11-19 | 21:06:
Die van mij was voor de leuk, herinnering aan mijn vader, en het is helaas verloren gegaan toen ik de eerste keer een huis verhuurde, ding was achtergebleven en uiteindelijk dankzij de huurder ( waar ik erg veel mee beleefd heb ) buiten in de regen terecht is gekomen. Doet me nog pijn, niet om die 300 maar dat begrijpt u.
Waar het om gaat is, wat mag straks hier nog wel waar wij mee opgegroeid zijn. Ik hoorde van mijn kinderen zelfs dat Americo dood is en vervangen door een ander paard. En wat doe je er aan? Helemaal niets, vechten tegen de bierkaai, kinderen zien het Sinterklaas journaal, moet je ze dan zeggen dat dat een leugen is ( wat ik enigszins heb gedaan )terwijl de rest het voor waarheid aanneemt?
Heb het al vaker gezegd, het wordt er niet beter op, daarom ga ik nu afwassen terwijl de houtkachel brandt en de jongste net drie kwartier onder de douche heeft gestaan.
@GKJP | 20-11-19 | 21:18:
Iets kwijtraken van emotionele waarde is altijd ellendig, daarom bewaak ik de klok die ik heb geërfd van mijn oma met mijn leven. De rest is vervangbaar. Voor wat betreft die dingen waar wij mee opgegroeid zijn die niet meer mogen: ik stel voor dat wij die met z'n allen gewoon lekker doorgeven aan onze kinderen. Van Annie MG Schmidt tot aan de Sinterklaastraditie en al die andere oer-Nederlandse dingen die nog een beetje dat ouderwetse 'wij-gevoel' geven.
@MickeyGouda | 20-11-19 | 21:30:
En daarom ben ik des avonds graag hier, ben zelf niet de snuggerste en kan hier oprechte en zeer intelligente meningen zien, soms stel ik me deze site voor als een kroeg waar mensen uit heel Nederland zitten lol te maken, Want ik lach me soms te pletter, zoals dat topic van vanmiddag over Katja, en ik kan d'r meer noemen. Lig ik gewoon in een deuk.
Op één of andere manier moet te regelen zijn dat de meningen van menig reaguurder openbaar worden, opdat meer mensen het meekrijgen.
Ofwel, GS moet groter worden.
@GKJP | 20-11-19 | 21:38:
Er zijn meerdere vormen van intelligentie. In GKJP | 20-11-19 | 20:58 | 21:18 en 21:38 zie ik er zo al een paar voorbij komen. ;-)
@MickeyGouda | 20-11-19 | 21:59:
Bedankt. Wordt oprecht gewaardeerd. Ik ga een nieuwe afwasborstel kopen, mocht het etentje ooit door gaan...
Ons favoriete programma, we zijn er zelfs met kunst heen geweest. Was wel echt, geen kitsch maar ook geen kunst met de grote K.
LOL de horror om je zooi daar heen te zeulen.
Man, man, man......
@Berbaar | 20-11-19 | 21:10: het was in het Rijksmuseum. Prachtige locatie sowieso en het schilderij was niet zo groot of zwaar en paste in een grote rugzak.
We hebben een topavond gehad. Mooie dingen gezien en veel geleerd. En jij? Rondje met de hond in Loosduinen? Wijkagent gegroet en mee gebabbeld?
@ristretto | 20-11-19 | 21:24:
LOL naar het Rijks gaan we sowieso wel naar believen.
Loosduinen?
Nee joh, dat is veel te ver voor de Fikkies.
Gewoon het strand op.
@Berbaar | 20-11-19 | 21:32:
Te ver voor jou? Met Fikkie neem ik aan dat je hond bedoelt en dat beest loopt rustig naar Brabant en terug. Berb wil strand maar heeft een excuus nodig, heej een format. Blame the dog.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 22:03: is zijn vriendje.
Natuurlijk kan dit. Alleen voor zeurpieten kan dit niet meer.
Ik vraag me wel altijd af of een hoop van de getoonde waardevolle geschiedenis niet eerder in Joodse danwel hongerige handen bezit is geweest. Gezien de historie van zwart handelaren en Joodse huis plunderaars.
De enige die er over zeurt is Pritt.
De publieke ruimte is policor verziekt, tijd dus voor een nieuwe zuil: de zuil van de Westerse beschaving: eigen media, scholen en politieke partijen. Het is misschien tragisch, maar de enige oplossing.
Verschrikkelijk verzuiling. Enorm verstikkend. Was blij dat ons landje daar vam af was, maar t komt vrees ik helemaal terug in bubbelvorm. Niet met mensen uit andere bubbels omgaan. Naar de juiste instanties, winkels.. brr
Hoi Sid Lucassen! Ik ben fan.
Al menigmaal iemand met Surinaamse dan wel Indonesische roots gezien. Dat u geen kleur herkend is uw probleem.
Hetzelfde programma maar dan in een iets ander jasje, met een iets andere naam. Of geen jasje liever dan.
Ik dacht trouwens dat er een stuk of 10 van extension rebellion zich gingen uithongeren..
Voor de goede zaak enzo...
Lag me suf over die rel in Duitschland,
Hun loopt daar de holocaust te downplayen,
moet je net bij die moffen doen, helemaal over de rooie.
Terwijl meneer de superfascist zelf ook nog weet te vertellen dat onze 'democratie' mot aangepast worden, lees tegenstanders ausradieren,dat daar wat dooien bij vallen is natuurlijk logisch.
@vander F | 20-11-19 | 21:13:
Wereld op z’n kop..
Ach ja, altijd nog informatiever dan die Salvage Hunters, Auction Hunters, Storage Wars, American Pickers, Baggage Battles, enz etc. meuk waar Discovery&History Channel elkaar mee beconcurreren.
Welke gek heeft ooit bedacht dat informatieve zenders voortaan hersenloze pulp moeten gaan uitzenden?
Och ja, het begin met TLC.. The Learning Channel.
Echt heel fijn want inmiddels is het eerste waar ik aan denk bij TLC weer gewoon geen scrubs.
Bijna al die programma's zijn fake, scripted.
Dit programma sterft tesamen met elke vorm van humor, en eigenlijk alles wat nog een beetje kleur gaf aan de voormalige samenleving. De kleine groep figuren/verantwoordelijken zitten dadelijk in een piepschuim pak neutraal te doen of hun neus bloedt, terwijl de rest van de wereld niks meer van ze wilt weten.
Bedankt alvast, maar we gaan nog wel eerst even panisch ons best doen de boel te redden.
Toch?
Hier, heb je een huildeken.
@Croxifoxio | 20-11-19 | 20:49: Neuqen?
@basweetutwel | 20-11-19 | 20:51:
Boomer!
Je zei kleur... Racist!!!!11!1!
Van mij mag alles..!!
Weet niet meer te kiezen, niet meer te denken...
Men zoekt het maar uit...
Dit flikt fletnix mij zo nu en dan, maar alles goed?
Best wel sneaky, Joris zou je jorissen als je "het is me toch wat" had getypt.
Kom je goed mee weg jongen.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 20:48:
Tuurlijk alles goed..
Morgen aan de arbeid en broccoli ovenschotel in de , u raadt het, oven...
@snapal | 20-11-19 | 20:50:
Maar ik meen het..
Serieus geen flauw idee meer af en toe..
@neonreclame | 20-11-19 | 20:55:
Geeft niet, maar waarom moeten wij dat weten?
@snapal | 20-11-19 | 20:58:
Naar aanleiding van stukje hierboven lijkt me..!?
Of mis ik iets..
@neonreclame | 20-11-19 | 21:00:
geen flauw idee..
@neonreclame | 20-11-19 | 20:53:
Inherent aan ovenschotels is dat.
@snapal | 20-11-19 | 21:02:
Dit wordt ingewikkeld en de schotel is bijna gaar..
Wat ik begrijp uit het stuk van @pritt is dat “witte” mensen het over “witte dingen hebben die alleen voor “witte “ mensen belangrijk/toegankelijk zijn.. Ironie zit em dan in het idee dat dezelfde “ witte mensen zich voordoen als zijnde wereldverbeteraars...
Nu wij als “ witte” mensen op een of andere manier onder druk staan, denk ik bij mijzelf, “ ik weet het niet meer, zoek het maar uit..”
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:03:
Hapje..??
Mag ook de helft hoor..!!??
Krijg het toch niet op...
@neonreclame | 20-11-19 | 21:12:
Zonde dat dat nog niet gemailed kan worden, ik heb wel eens een koekje in de cd lade gepropt maar het lukt echt niet. Je zou het kunnen brengen? Neem meteen een goed bord mee, bestek heb ik nog wel denk ik.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:22:
Zolang u geen kat in de magnetron douwt is mij alles ok..
langs brengen is lastig , weet namelijk niet waar uw aap woont..
Komt wel goed trouwens, dat eten doe ik met enige regelmaat...
@neonreclame | 20-11-19 | 21:28:
Staat in het boekje dat je dat niet moet doen, ook niet om te drogen ofzo. Ze hebben er ook een hekel aan en springen vanuit zichzelf de oven nooit in. Ik ken 1 eigenwijze mongool die benieuwd was naar gasfornuis (in werking) yeah dumbass, that smell is whisker. Not whiskas. Mauwen natuurlijk maar hij is wel vaker gewaarschuwd, lekker doen dan. Hij is dik en gelukkig nu overigens hoor, of goed achtergelaten met adequate ninjatraining.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:36:
Vroegah is er veel geld verdiend door een Amerikaan, ( wel van horen zeggen ), dat Tiger niet in de magnetron opgedroogd kan worden..
Ik is momenteel ook een stukje dikker door het verorberen van iets meer dan de helft van het schoteltje..
ninjatraining sla ik over vandaag...
@neonreclame | 20-11-19 | 21:44:
Ninjatraining is voor de kat, je kan dat zelfs vanuit comfortabele positie doen (stukje ham net te hoog of zo'n soort twirly ding van turnen zeg maar, rekken en rennen voor de ninja in spe. Je blijft zelf stationair). Niet meedoen is geen snoepje en dat hebben ze verrekte snel door meestal.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 21:50:
Eerst maar even een kat aanschaffen dan..
Deze jongen = out.. morgen vroeg staat er een kat in de vorm van een wekker tegen mij aan te bléren..!!
* oven voorverwarmen gaat op 250..*
Mieauw..!!
@neonreclame | 20-11-19 | 21:55:
Goed rusten en er weer tegenaan morgenochtend! Dat de dromen maar lang mogen zijn, en de werkdagen kort! Mrrmiauw.
In de reclames is de multiculti iig goed ingebakken. Wat dan wel weer opvalt dat als er reclames zijn met bv gehoorapparaten, tena ladys of andere ellende er alleen autochtonen te zien zijn. De blanke Nederlander ff wegzetten als slemiel
Vergeet de 'witte'man niet, altijd het sulletje, de sukkel, de nitwit.
Vrouwen staan altijd nog hoger in de piramide.
@Abject | 20-11-19 | 20:48:
Niet in die laatste reeks irritante AH-reclames. Daar is supermarktmanager en moeder Ilse steevast de pineut.
@MickeyGouda | 20-11-19 | 20:55: de Ben-reclame niet te vergeten waarin blanke jongen al append op de fiets bijna wordt aangereden door donkere jongen in auto. Waarop de autobestuurder roept: hé flapdrol. Zou dit omgedraaid worden dan is het racisme.
@MickeyGouda | 20-11-19 | 20:55:
Dan heeft men echt weinig te doen als je je al druk kan maken over iets banaals als reclames.
@Madamjanet | 20-11-19 | 21:15: En wordt je ter plekke op je smoel geslagen (of erger)
En dan hebben we het nog niet over boeven en aso's, daarbij is het helemáál erg. Je hebt die reclame van een of ander advocatenbureau of zo waarin asociale types anderen er verbaal van langs geven. Alle aso's zijn blank, meerdere slachtoffers allochtoon. Het is ongelooflijk doorzichtig (of noem het laf) allemaal.
@Madamjanet | 20-11-19 | 21:15:
Ja, er is wat dat betreft denk ik nog maar weinig manoeuvreerruimte voor reclamemakers. Mijn grootste ergernis du moment: een tijdschriftreclame die mij aan de volumeshampoo wil krijgen middels een vrouw met een hoofddoek.
@Lewis | 20-11-19 | 21:32: Nou beste Lewis, dat is omdat advocaten grof geld verdienen aan de allochtonen. Vul zelf maar in waarom.
Een rappert is kitsch, het is de kunst om nep van namaak te onderscheiden.
Want iedereen is een rappert, een rappert is van iedereen.
Tussen kut en klit.
Dat kan toch zeker wel?
Wat zit daar dan?? Vertel!!
@Cunts-en-kitsch | 20-11-19 | 20:48:
Also, pics or it didn't happen.
@Cunts-en-kitsch | 20-11-19 | 20:48: een hoop frustatie.
Ik mis Nelleke van der Krogt, die was leuk.
En voor haar leeftijd had ze ook wel iets geils.
Ja joh?, mijn god, maar goed dat ze die afgevoerd hebben, flauwe grapjes gelardeerd met 100% het woord hebben.
Nelleke was fantastisch. Op nette dame manier altijd schunnige grappen maken.
@snapal | 20-11-19 | 20:44:
Wel een puur mens die lak had aan regels en haar leeftijd gracieus toonde.
@miko | 20-11-19 | 20:55:
Zo kan je het ook zeggen, voor mij was het Nelleke van der Krogt show.
Ik mis Guurtje.
Mijn favoriete programma samen met rail away en vistv.
Ik dacht dat jullie het over Opsporing Verzocht hadden. Bummer.
Vanuit Museum Belvédère Heerenveen. Mooi museum met totaal ontaarde kunst.
Het klinkt een partij pretentieus iig.
"belvédère" in Heerenveen. Proest.
Programma wel maar die Sissing niet wat een eikel is dat zeg kan er niet naar kijken.
Dat ontvang je dan weer (een soort van) gratis, maar dat kijken we ook niet want fuck jou, zo voelt het dus om belastinggeld te verbranden. Niice, must say.
Zo jammer als je alleen nog een TV aansluiting hebt omdat je die er bij Ziggo bij MOET nemen omdat je internet wil, en alleen F1 kijkt, wat je eigenlijk half streamt via Skysport ...
Had je de aarde in de boomhut al gevonden?
@FLP_du_Stok | 20-11-19 | 20:36:
Ik heb tegen tele2 gezegd dat ik het niet meer lust, wist niet of het kon maar de begripvolle medewerker zei nee hoor, hier heb je beter internet en je gaat nog (veel) minder betalen ook en veel plezier ermee! Ik snapte er ff geen kut van maar zo kan het dus ook.
@Aap Noot Miesje | 20-11-19 | 20:39: Tele 2, nare ervaring mee met Transcom in Groningen qua werk: Nee, je moet je grote mond houden en komen werken ... Werd mij verteld toen ik op de IC van het ziekenhuis belde omdat mn broer zich snachts net niet dood had gereden en ik smorgen moe was en naar bed wou, inplaats van naar t werk.
Nee, leuk bedrijf dat Tele2 ;)
Maar qua TV is dat wel mooi, dat heeft @home/UPC/Ziggo wel slim aangepakt om t zn klanten er bij door de strot te drukken
@FLP_du_Stok | 20-11-19 | 20:43:
Ik kreeg geen royalties voor die opmerking ofzo, het was mijn ervaring met die gasten. Maar even ingaand op die opmerking, zulke gesprekken zijn soms de aanleiding van de gedachte om alle telefoongesprekken maar gewoon zelf op te nemen. Dat is zo'n moment waar ik naar mijn telefoon kijk en denk wtf zei die nou net? Pretty brutal.
Maar er werkte ooit ook 1 aardig persoon (het verhaal was dacht ik dat ik er een vaste telefoonlijn bij moest nemen - maar gebruik ik niet en lap er ook niet voor, denk ik lol), die persoon bedankt. Manager van die persoon give that man a raise, burn the other guy that was mean to du Stoque. Universe, make it happen.
Na het afschaffen van Het Groot Dictee (vanwege dat correcte spelling niet meer van deze tijd is jeweettog) zie ik het ook somber in voor dat andere programma waarin de Nederlandse normen en waarden een vanzelfsprekendheid zijn (waren).
Pritt je maakt wel slapende honden wakker volgens mij.
Slapende honden blaffen niet.
Ja, dat. Eigenlijk doe je nu zelf een beetje mee aan die doorgeslagen waanzin. (Waanzin is altijd doorgeslagen maar het is in dit geval precies wat is.)
Oneens! Opsporing Verzocht zal altijd, volgens lange trotse traditie, volledig getint blijven. Of bedoelde je die niet?
Eigen antiek eerst.
REAGEER OOK